PDA

Volledige versie bekijken : IJsberenforum neologismen



sofaking
11 maart 2016, 17:28
Naar aanleiding van deze post

Ik sprak gisteren met Anna in SS. Was er pas een paar dagen werkzaam, voorheen in Spanje gewerkt. Ze zou een baby hebben van 3 maanden, maar haar buik was zo plat als de Flevopolder. Op mijn vraag of de vader dan nu op de baby aan het passen was antwoordde ze dat die in Spanje in de gevangenis was. Waarom dat dan? Was mijn logische vervolgvraag. Daar kon ze geen antwoord opgeven.
Ik voelde een Donaldus aankomen en heb het gesprek maar snel afgekapt.

rees de gedachte op dat er al heel wat nieuwe woorden ontstaan zijn op dit forum. Pannekoeken (lange tijd met een dame tesamen blijven in de club) is volgens mij zowat de meest ingeburgerde geworden. Pocketbulgaartje (heeft geen verklaring nodig denk ik ) vind ik ook wel een heel fijne. Omgekeerd is er de dikke konten club, En nu dus ook, een Donaldus,( een DVP die met kommer en kwelverhalen een bron van eurobiljetten probeert aan te boren).

Ik ben ervan overtuigd dat er nog meer uitdrukkingen zijn die hier hun oorsprong hebben, maar waarschijnlijk zijn ze al zo ingeburgerd dat ik er niet direct meer kan opkomen als neologisme.

Piet Plezier
11 maart 2016, 17:48
Naar aanleiding van deze post


rees de gedachte op dat er al heel wat nieuwe woorden ontstaan zijn op dit forum. Pannekoeken (lange tijd met een dame tesamen blijven in de club) is volgens mij zowat de meest ingeburgerde geworden. Pocketbulgaartje (heeft geen verklaring nodig denk ik ) vind ik ook wel een heel fijne. Omgekeerd is er de dikke konten club, En nu dus ook, een Donaldus,( een DVP die met kommer en kwelverhalen een bron van eurobiljetten probeert aan te boren).

Ik ben ervan overtuigd dat er nog meer uitdrukkingen zijn die hier hun oorsprong hebben, maar waarschijnlijk zijn ze al zo ingeburgerd dat ik er niet direct meer kan opkomen als neologisme.
oh super dat je mee wilt doen met donaldus
Man man man wat een onzin
Donaldus geloof ik wel maar jou NIET :biggrin:

Nedlovefkk
11 maart 2016, 19:44
fazit?

alhoewel ik die term niet zo snel zal misbruiken..

Toulouse-Lautrec
11 maart 2016, 20:18
fazit? alhoewel ik die term niet zo snel zal misbruiken..

Fazit is een Turks meisje dat onregelmatig in Pauschalclub Bochum werkt. Haar naam betekent: "Oh Allah, laat mij snel bevruchten!"

sofaking
11 maart 2016, 21:58
oh super dat je mee wilt doen met donaldus
Man man man wat een onzin
Donaldus geloof ik wel maar jou NIET :biggrin:

Ik denk dat je het doel van de topic niet helemaal begrepen hebt. Een neologisme is een nieuw woord in de woordenschat, dat heeft niets met geloof te maken. Of het relaas van Donaldus waar of onwaar is heeft dus niets te maken met de uitdrukking "een Donaldus", die zich spontaan gevormd heeft op het ijsberenforum. Als de term aanspreekt dan zal die zijn eigen leven leiden. In elk geval een teken dat het verhaal van Donaldus de gemoederen beroert.

Om even hierop voort te borduren, het woord "masochisme" werd gelanceerd door de Oostenrijkse psychiater Richard Freiherr von Krafft-Ebing, nadat schrijver en journalist Leopold Ritter von Sacher-Masoch (vermoeiende namen hadden ze in die tijd wel) over dat soort toestanden schreef en min of meer als eerste er ook bekend mee werd. Leopold was er toendertijd ook helemaal niet over te spreken, dat zijn naam als neologisme gelanceerd werd, maar hij heeft er uiteindelijk wel onsterfelijke roem mee verwerfd. Misschien zou niemand meer "Venus in Bont" kennen als de naam van de auteur niet op die manier vereeuwigd was. Het verhaal van Donaldus kan op dezelfde manier de schrijver overstijgen. Misschien wil hij dat wel. Waarom het anders publiceren tot in de vreselijke details ? :biggrin:

Zo dat was even off-topic, nu terug naar de neologismen ?

Teiresas
12 maart 2016, 01:05
fazit?

alhoewel ik die term niet zo snel zal misbruiken..

Fazit is volgens mij een heel normaal Duits woord, dat conclusie/concluderend betekent...

Teiresas
12 maart 2016, 01:08
Kameren is een hier uitgevonden nieuw Nederlands werkwoord.
En gelieerd daaraan kamergang en kamervraag.
Dat laatste woord heeft in de echte wereld een geheel andere betekenis...

Eddy_V
12 maart 2016, 07:04
Naar Marokko gaan heeft ook een hele andere betekenis gekregen en zou een buitenstaander niet direct associëren met smeerlapperij in de oriëntaalse ruimte in Sixsens.

Een Hausverbot is ook een woord dat typisch voor het saunaclub wereldje is.

Een KP'tje doen : Een afspraak op het laatste moment omgooien door toch ergens naar toe te gaan.

Misschien dat Piet Plezier nu de essentie van dit topic wat beter begrijpt..

Wentelt Eefje
12 maart 2016, 07:50
Hausverbot is een juridische term die ook in de Duitse uitgaanscultuur en gastronomie gewoon gehanteerd wordt. Dus absoluut niet typisch voor het saunaclub wereldje.

Eddy_V
12 maart 2016, 08:10
Hausverbot is een juridische term die ook in de Duitse uitgaanscultuur en gastronomie gewoon gehanteerd wordt. Dus absoluut niet typisch voor het saunaclub wereldje.

Dank voor de toelichting: Ik had de term voorheen nooit gehoord en niet eerder in de krant gelezen.
Moet dus uit de lijst geschrapt worden om nog meer verwarring te voorkomen..

Bosco
12 maart 2016, 08:14
Roemeense belofte. ( een belofte die niet word nagekomen)
Zowel gekregen als gegeven. ;)

Goedemorgenallemaal
12 maart 2016, 09:11
Om even hierop voort te borduren, het woord "masochisme" werd gelanceerd door de Oostenrijkse psychiater Richard Freiherr von Krafft-Ebing, nadat schrijver en journalist Leopold Ritter von Sacher-Masoch (vermoeiende namen hadden ze in die tijd wel) over dat soort toestanden schreef en min of meer als eerste er ook bekend mee werd.
Nu ga ik meteen iets anders denken van de Sacher Torte

bergm550
12 maart 2016, 09:12
Kameren is een hier uitgevonden nieuw Nederlands werkwoord.
En gelieerd daaraan kamergang en kamervraag.
Dat laatste woord heeft in de echte wereld een geheel andere betekenis...

Soms zeggen we ook weleens: "Ik heb nog geen kamer gedaan" of "Hoeveel kamers heb je gedaan?"

FT: dit is weliswaar een afkorting voor "Französisch Total" (Nederlands: in de mond klaarkomen), maar het is inmiddels zo ingeburgerd dat het een woord is geworden.

Boluslucht: dit is de stank na een toiletgang.

Theke: dit woord is ook vrij ingeburgerd in de Nederlandse saunaclubtaal. De Nederlanders die de Duitse saunaclubs bezoeken, nemen de Duitse woorden over. De zin "Vraag het even aan de theke" hoor ik vaak.

Kino: ook hoor ik dit woord vaak. Je kunt ook bioscoop zeggen, maar toch zeggen veel gasten "Kino", ook al spreken sommige geen woord Duits.

Beren: hier worden de gasten mee aangeduid. De zin "Welke beren zijn er vandaag?" hoor ik vaak. Dit heeft voor iemand buiten de saunaclubwereld geen enkele betekenis.

IJsberenvel: je ijsberenvel aantrekken is je badjas aandoen.

Südländer: dit Duitse woord is ook in de Nederlandse clubtaal opgenomen. Daarmee wordt geduid op het publiek dat een club bezoekt.

De Nette Mensen Club: hiermee wordt de saunaclub Golden Time bedoeld.

Anaconda: een reusachtige piemel.

De saunaclubwereld heeft zeker zijn eigen vakjargon, waarin de Nederlanders de Duitse woorden in hun taalgebruik overnemen.

pret
12 maart 2016, 09:17
Dan hebben we natuurlijk ook Pannekoeken: is te lang op de kamer met een dvp, minimaal een uur.

Wentelt Eefje
12 maart 2016, 09:18
Soms zeggen we ook weleens: "Ik heb nog geen kamer gedaan" of "Hoeveel kamers heb je gedaan?"

FT: dit is weliswaar een afkorting voor "Französisch Total" (Nederlands: in de mond klaarkomen), maar het is inmiddels zo ingeburgerd dat het een woord is geworden.

Boluslucht: dit is de stank na een toiletgang.

Theke: dit woord is ook vrij ingeburgerd in de Nederlandse saunaclubtaal. De Nederlanders die de Duitse saunaclubs bezoeken, nemen de Duitse woorden over. De zin "Vraag het even aan de theke" hoor ik vaak.

Kino: ook hoor ik dit woord vaak. Je kunt ook bioscoop zeggen, maar toch zeggen veel gasten "Kino", ook al spreken sommige geen woord Duits.

Beren: hier worden de gasten mee aangeduid. De zin "Welke beren zijn er vandaag?" hoor ik vaak. Dit heeft voor iemand buiten de saunaclubwereld geen enkele betekenis.

IJsberenvel: je ijsberenvel aantrekken is je badjas aandoen.

Südländer: dit Duitse woord is ook in de Nederlandse clubtaal opgenomen. Daarmee wordt geduid op het publiek dat een club bezoekt.

De saunaclubwereld heeft zeker zijn eigen vakjargon, waarin de Nederlanders de Duitse woorden in hun taalgebruik overnemen.

Maar meer dan driekwart van deze woorden zijn geen neologismen of zeker niet exclusief voor noch ontstaan op Ijsberenforum.

Jan Verplancke
12 maart 2016, 11:15
"Huurwagen teruggebracht" -> dame staat na een kamergang volgetankt weer in de bar.

Eddy_V
12 maart 2016, 11:23
Aan Sofaking de vraag om zijn definitie van Neologisme weer te geven (hij startte tenslotte dit topic).
Even Googlen en je ziet al verschillende interpretaties.
In de meest enge zin heeft Wentelt Eefje een punt.
In de bredere zin zijn ook de termen van bergm550 vormen van Neologismen.
En zelfs Hausverbot kan in aanmerking komen, omdat dat in de Nederlands taal niet gebruikt wordt, behalve door ijsberen en andere rakkers.

Wentelt Eefje
12 maart 2016, 14:03
In elk geval lijkt het me raadzaam om afkortingen, die tot voor kort in een on-topic-topic werden weergegeven, ook daar te laten en niet hier te herkauwen. En in dat topic Harde Politiefilms met Spannende Momenten ook te vermijden, zodat iemand op zoek naar een afkorting uit een recensie ook kans heeft die te vinden.

Hausverbot wordt in de grensstreek van Twente zeker ook door gewoon NL-talig uitgaanspubliek al heel lang gehanteerd. Anaconda is een term die vanuit de Angelsaksische wereld via straatlingo al lang voor die op Ijsberenforum werd gebruikt overdreven lange lullen definieerde.

Net als Südländer en andere gewone Duitse woorden, die niet specifiek aan betaalde sex zijn gebonden, vanwege het gebruik hier als neologisme definiëren mij ver over the top lijkt!

Zometeen denken we nog dat "Wieder da!" een neologisme is voor iemand die terug is... :hammer:

sofaking
12 maart 2016, 14:55
Aangezien het hier geen taalkunde forum is zou ik me niet te veel zorgen maken over een exacte en perfect sluitende definitie van het begrip "ijsberenforum neologisme". Laat ons de amusementswaarde voorrang geven op de academische juistheid.
Afkortingen horen hier niet thuis, want daar is al een draad over.
Alle nieuw-uitgevonden woorden, maar ook al bestaande woorden die een nieuwe betekenis gekregen hebben in het saunaclubwereldje of specifiek op dit forum zijn hier thuis.
Ik had er niet aan gedacht dat er misschien wel taalkundigen op het forum zitten, en kan me voorstellen dat zij zich misschien storen aan onzorgvuldig of zelfs foutief gebruik van termen die voor hen meer betekenisvol zijn dan voor de ijsbeer-met-de-pet.
Als de titel verwarrend zou blijken dan mogen de mods hem van mij gerust veranderen. ijsberenforum jargon ? Of ijsberenforum bargoens misschien ?

pret
12 maart 2016, 15:11
Aangezien het hier geen taalkunde forum is zou ik me niet te veel zorgen maken over een exacte en perfect sluitende definitie van het begrip "ijsberenforum neologisme". Laat ons de amusementswaarde voorrang geven op de academische juistheid.
Afkortingen horen hier niet thuis, want daar is al een draad over.
Alle nieuw-uitgevonden woorden, maar ook al bestaande woorden die een nieuwe betekenis gekregen hebben in het saunaclubwereldje of specifiek op dit forum zijn hier thuis.
Ik had me niet gerealiseerd dat er misschien wel taalkundigen op het forum zitten, en kan me voorstellen dat zij zich misschien storen aan onzorgvuldig of zelfs foutief gebruik van termen die voor hen meer betekenisvol zijn dan voor de ijsbeer-met-de-pet.
Als de titel verwarrend zou blijken dan mogen de mods hem van mij gerust veranderen. ijsberenforum jargon ? Of ijsberenforum bargoens misschien ?

Ik vind de titel niet verwarrend, maar ja ben dan ook geen taalkundige. Mijn voorkeur is om de titel zo te laten.

Picasso 1
12 maart 2016, 16:52
Rumbulclub, kamerbaar, een dame sponsoren, bankhanger, presales, sleutelvraag, aftersales, prijslijstjes, servicekanon, plintenneuker, winterstop, ijsberen, ijsberenvel, fickfabriek, toeristenclub, bruine beer, vrijkaarten handel, veegbeleid, negeerknop.

Peace out.

sofaking
12 maart 2016, 17:01
optik fick

Bluebear
12 maart 2016, 17:25
Upselling lady's.

Ascari
12 maart 2016, 17:47
Of het helemaal aan de voorwaarden weet ik niet. Maar dit zijn de termen/code taal die we in onze vriendenkring gebruiken:

Prutser : dvp met slechte service.
Traplopen : naar de hoeren gaan.
Zaken doen : naar de kamer met een dvp.

Nedlovefkk
12 maart 2016, 17:55
optik fick

Mag ik je verbeteren sofaking?

Mijn inziens gaat optik fick nooit zonder dat bijkomende woordje.

Optick fick angst

;)

hallodaarbenikweer
12 maart 2016, 18:08
Mag ik je verbeteren sofaking?

Mijn inziens gaat optik fick nooit zonder dat bijkomende woordje.

Optick fick angst

;)

sofaking
12 maart 2016, 20:00
Mag ik je verbeteren sofaking?

Mijn inziens gaat optik fick nooit zonder dat bijkomende woordje.

Optick fick angst

;)

Ik begrijp de angst, maar zelf vind ik 50 € soms wel besteed voor een fick met een lekker optik.

Wentelt Eefje
13 maart 2016, 07:16
Ik ben geen taalkundige, hoop van mezelf dat ik zelfs geen taalpurist ben, maar denk dat het lijstje van Picasso1 een bijna perfect voorbeeld is van hoe het wel moet (op negeerknop na)! Wie de begrippen daar ziet, ziet dat het daadwerkelijk nieuwe woorden zijn of woorden waarvan de betekenis inderdaad volledig wijzigt als ze op dit forum gebruikt worden.

Om het zo duidelijk mogelijk te beschrijven, bruine beer is een neologisme voor Südländer... dat dat niet is.

Jan Verplancke
13 maart 2016, 13:30
Bruine beer is toch een andere term voor een schoenenverkoper?

Jack42
13 maart 2016, 13:44
Sprinkhaan, hertjes of hertjes in de wei.

Badslippers
13 maart 2016, 16:19
Een Rimbolinaatje doen.

sofaking
13 maart 2016, 17:04
Een Rimbolinaatje doen.

Daar zal je voor de nieuwe leden toch wat uitleg bij moeten geven denk ik. :)

Nedlovefkk
13 maart 2016, 17:41
Badslippers, verklaar u nader.. Alhoewel ... :rolleyes:

Gaan we hier nog een Groot Dictee der Hoerenlopers van maken? Vlaamse/Nederlandse strijd is dan ook mogelijk natuurlijk.

hallodaarbenikweer
13 maart 2016, 18:12
Fickness. Mijn favoriete sport.

sofaking
13 maart 2016, 18:18
Badslippers, verklaar u nader.. Alhoewel ... :rolleyes:

Gaan we hier nog een Groot Dictee der Hoerenlopers van maken? Vlaamse/Nederlandse strijd is dan ook mogelijk natuurlijk.

Dan moeten we eerst wel een "groen boekje voor de ijsbeer" maken met de correcte spelling van alle IJBF neologismen.
Rimbolina uitleg vind je hier :
https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?26801-Vita-%28Oekra%EFnse%29-ex-LR-GT&p=224297#post224297

Badslippers
13 maart 2016, 18:20
Daar zal je voor de nieuwe leden toch wat uitleg bij moeten geven denk ik. :)
https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?26801-Vita-(Oekraïnse)-ex-LR-GT&p=224297#post224297

https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?26802-Rimbolina&highlight=rimbolina

Eddy_V
13 maart 2016, 23:55
WG'tje : Een op zich heel leesbaar verhaal, waarin een kern van waarheid kan schuilen, waarvan echter het grootste deel, zo niet het volledige stuk uit de duim gezogen is.

bergm550
14 maart 2016, 09:15
Droogneuker: iemand die alles voor 50 Euro verlangt.
Azijnzeiker: iemand met een dwangmatige neiging tot klagen, terwijl er niets te klagen valt.

Wentelt Eefje
14 maart 2016, 09:34
Voor de volledigheid verwijs ik nog maar eens naar de bijdrage van Picasso1, waarin alle neologismen nog een hele belangrijke overeenkomst vertonen. Het zijn algemeen ingeburgerde begrippen op dit forum! Ze worden door verschillende ijsberen in recensies van verschillende clubs gehanteerd en begrepen.

Een recent door iemand bedacht(e) woord/uitdrukking of aan een woord/uitdrukking toegekende betekenis die nog nooit eerder werd gehanteerd is weliswaar een nieuw woord of nieuwe uitdrukking of nieuwe betekenis, maar natuurlijk geen neologisme. Idem voor een juist algemeen buiten het Ijsberenforum gehanteerd begrip als azijnpisser of azijnzeiker, dat in de gehele Nederlandse taal de bovengenoemde betekenis al heeft...

Eddy_V
14 maart 2016, 10:05
Jaja, Wentelt Eefje we weten het nu wel ;)

Dat bepaalde termen bij jou niet bekend zijn, wil niet zeggen dat deze niet door ijsberen elders gebruikt worden.
Bovendien moet er altijd een eerste keer zijn om een woord of afgeleide daarvan zijn nieuwe toepassing te geven, anders zou het begrip neologisme niet kunnen bestaan...

Je mag hier natuurlijk op reageren, maar het hoeft niet.
(Vrij naar de woorden van de moeder van Theo van Gogh)

Wentelt Eefje
14 maart 2016, 10:18
Aan sofaking om de neologismen toe te voegen, die al werden genoemd maar door mij niet in deze lijst niet opgenomen werden en toch als zodanig beschouwd zouden moeten worden volgens hem als topicstarter:

Pannekoeken (lange tijd met een dame tesamen blijven in de club) is volgens mij zowat de meest ingeburgerde geworden.
Pocketbulgaartje
de dikke konten club
Kameren en gelieerd daaraan kamergang, kamervraag en kamerbaar
Een KP'tje doen : Een afspraak op het laatste moment omgooien door toch ergens naar toe te gaan.
Roemeense belofte ( een belofte die niet word nagekomen) Zowel gekregen als gegeven. ;)
Beren als afkorting voor ijsberen
IJsberenvel: je ijsberenvel aantrekken is je badjas aandoen
De Nette Mensen Club: hiermee wordt de saunaclub Golden Time bedoeld
Rumbulclub
een dame sponsoren
bankhanger
presales en aftersales ook in combinatie met talk als PST en AST
sleutelvraag
prijslijstjes
servicekanon
plintenneuker
winterstop
IJSBEREN
fickfabriek
toeristenclub
bruine beer
vrijkaarten handel
optik fick
Upselling lady's
hertjes (in de wei)
Een Rimbolinaatje doen

Woorden die binnen afzienbare tijd Ijsberenforum neologismen zouden kunnen worden zijn volgens mij:
Een Donaldus
Een WG'tje

Wentelt Eefje
14 maart 2016, 10:24
Droogneuker: iemand die alles voor 50 Euro verlangt.

Ik zal vast niet de enige zijn die zich (in Ijsberenforum-context) een droogneuker voorstelt als iemand die alleen eet en drinkt in een club waar drank en voedsel bij de entreeprijs inbegrepen is, en zich vervolgens op het toilet in de club of na thuiskomst "zelf helpt".

Wentelt Eefje
14 maart 2016, 10:35
Eddy_V, er is nu eenmaal een verschil tussen neologismen en leuke taalkundige vondsten.

Het zou hier gaan om neologismen op dit forum, niet spitsvondigheden of zelfs neologismen die elders door ijsberen gebruikt worden. Daarnaast wordt een woord of betekenis inderdaad ooit ergens een eerste keer gebruikt om een neologisme te kunnen worden. Dat wordt het echter niet bij eerste gebruik, maar pas bij algemeen gebruik en begrip ervan. Niet als het het voor de eerste keer opduikt of slechts door 1 ijsbeer op dit forum gehanteerd wordt.

Big30
14 maart 2016, 13:47
bankhanger
Bankhangen werd in het verleden ook vaak aangeduid als Clausen, vernoemd naar de IJsbeer die dit begrip introduceerde. Essentieel bij bankhangen cq Clausen is wel dat je een dame lang bezet houdt, handjes vasthoudt etc zonder de nadrukkelijke intentie en de wil te hebben een kamergang te maken dan wel na uren en uren Clausen op het laatst nog even een half uur de kamer opgaat.
Let wel de definitie komt heel nauw, een uur bankhangen met een vaste dame (omdat bv de kamers bezet zijn) gevolgd door een kamergang van vele uren is dus geen bankhangen.
Als een dame er zelf voor kiest om 's avonds tussen 11 en 12u even wat uit te rusten is dat dus ook geen bankhangen.

In dit topic gaat het denk ik om typische IJBF woorden en uitdrukkingen die als woord of uitdrukking niet nieuw hoeven te zijn, maar wel nieuw in de zin hoe ze gebruikt worden al zijn er ook woorden en uitdrukkingen bij die wel nieuw zijn.
Als lakmoestest zo heet dat, kun je de zoekfunctie gebruiken om uit te vinden hoe vaak een woord ook gebruikt is op het forum.

Dan zijn er ook woorden die in IJBF termen eigenlijk hetzelfde betekenen (Thekefrau, om de sleutel vragen, een 50E biljet) maar die voor IJsberen een speciale betekenis en associatie hebben.
Als de eerste helft van een handbal wedstrijd als een "saai half uurtje" wordt beschreven krijg ik ook bepaalde associaties.

Een woord als forumtrol is weer zo algemeen dat ie niet in de lijst thuis hoort. Een "dertien in een dozijn Roemeentje" dan weer wel! Zelfs bij een afkorting als WU of het begrip "zieke moeder" krijg ik meteen bepaalde associaties.

Badslippers
14 maart 2016, 20:42
Wellicht niet volgens de neologismeregels maar toch . . .

Een behangrol plaatsen - Een (te) lange recensie plaatsen (die na het lezen van de eerste alinea niet noopt tot verder lezen). De vroegere recensie van opperbehangrolplaatser Ace2 kunnen als referentie dienen.
Hoerenstiletto's - Hoerig schoentype gedragen door prostituees met een heel hoge, smalle hak. Om van een stilettohak te kunnen spreken, moet de hak minstens 7 cm hoog zijn en niet breder dan 1 cm. "Ondertussen stond een absolute "stunner" van 1.85 met hoerenstiletto's haar "shaven cunt" tegen me op te rijden."
Loempiavouwer - benaming voor een ijsbeer van Japanse, danwel Chinese, danwel Indonesische komaf.
Origamikut - Een kut met de schaamlippen enigszins naar binnen gevouwen c.q. geplooid.
Kalkoenkut - Een kut met forse (hangende) schaamlippen (ook wel als klapdeuren of spatlappen aangeduid)

pret
14 maart 2016, 21:43
Loempiavouwer - benaming voor een ijsbeer van Japanse, danwel Chinese, danwel Indonesische komaf.)

Ik stel voor om Chinese beren voortaan Pandaberen te noemen. :biggrin:

Goedemorgenallemaal
18 maart 2016, 17:09
Droogneuker: iemand die alles voor 50 Euro verlangt.
bestaand Nederlands woord al is het met een andere betekenis:
https://nl.wiktionary.org/wiki/droogneuker
Azijnzeiker: iemand met een dwangmatige neiging tot klagen, terwijl er niets te klagen valt.[/QUOTE]
https://nl.wiktionary.org/wiki/azijnzeiker


Naar aanleiding van deze post...
...rees de gedachte op dat er al heel wat nieuwe woorden ontstaan zijn op dit forum. Pannekoeken (lange tijd met een dame tesamen blijven in de club) is volgens mij zowat de meest ingeburgerde geworden.
Daar is zelfs een dag voor
14521

Flurkman
25 april 2016, 21:03
PHG is wat uit de mode, maar toch : OEDTLUL ??

VAZKOR
26 april 2016, 08:14
DVP => Trapgans in het Lebbeeks dialect. Een ex-collega gebruikte dat ooit. O.a. in Samya, SixSens kan ik het niet laten daaraan terug te denken.

Snor
27 april 2016, 06:09
Dagbeer

sofaking
20 mei 2016, 23:26
bordeelromeo : iemand die een relatie zoekt in een bordeel.

https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?45201-Relaties-met-dvp-s-die-succesvol-zijn&p=486541#post486541

Wentelt Eefje
12 september 2016, 23:07
En nu dus ook, een Donaldus,( een DVP die met kommer en kwelverhalen een bron van eurobiljetten probeert aan te boren).

[Donaldusje - 2.] Naarmate de tijd verstrijkt waarin het verhaal maar niet verder op gang wil komen is een Donaldusje ook langzaamaan synoniem geworden met een met veel verve begonnen vervolgverhaal dat na een aantal afleveringen voor het bereiken van het hoogtepunt op een cliffhanger stopt of nog meer vertraging oploopt... (Zie ook [Patjaxje])

Flurkman
8 januari 2020, 23:17
RARA : Aufputzmuschi?

Is dat een spleetje met een piercing doorheen ???
Of wordt er wat anders bedoeld ?

mentholbear
12 januari 2020, 01:46
Klapekster(s) en het werkwoord klapeksters = jokken/liegen.

Dagobeer/Dagobear en het werkwoord Dagoberen/Dagobear = relatief zuinig doen. Dus NIET te verwarren met de gangbare betekenis van gierig zijn.
Bijvoorbeeld een dagje naar een budget club gaan i.p.v. een luxere 60€ club. Maar ook een half uurtje doen i.p.v. een uur of uren kameren of pannenkoeken valt onder Dagoberen. Of 1 kamertje doen, terwijl normaal gesproken de halve line up aan de spit geregen wordt. Of een week slechts 1 club bezoeken, terwijl je normaal gesproken 3x keer per week een club of je stamclub bezoekt.
Voor ieder kan dit dus anders zijn.

Birinnen = 2 of meerdere DVP die lesbische dingen met elkaar doen, wat verder gaat dan alleen wat kusjes en elkaar strelen. Technisch niet helemaal correct, want suggereert meer een bezoekster in badjas die sex heeft met zowel man (bijvoorbeeld haar vergezellende partner) als met een DVP.
Maar ten tijde van schrijven dacht ik te begrijpen dat zowel mannelijke gasten als DVP, bezoekers zijn van een club. En als mannen (ijs)beren zijn, dan zijn vrouwen berinnen. En als die ook lesbische dingen met een collega doet dan 'is' ze bi. Zodoende birin ipv berin. Destijds was ik me ook niet van bewust dat er ook vrouwelijke gasten in badjas een SC of FKK konden rondlopen.
Gelukkig eigenlijk ook maar, want die onwetendheid was wel mijn redding in Theo's geweest :hammer:

Een HL1tje doen. Nog niet populair en mogelijk uniek in zijn soort. Maar het is dus, zoals zo mooi beschreven in een clubverslagje over SS, een meute DVPs nummertjes laten trekken, en wanneer ze aan beurt zijn de kamer in mogen, waar een dekhengst op hen staat te wachten :joke:

Live/publieke actie = openbare sex. Dus niet geniepig in de bosjes, paskamertje, toilethokje van een vliegtuig, etc. Maar 'gewoon' aan de bar, op een bankje in de publieke ruimtes van club. Sex in kino's en de onlangs geïntroduceerde dark room vallen daar ook semi onder. Semi vanwege gordijntjes en soms het verzoek om op te krassen omdat meneer plankenkoorts heeft.

Oh ja, dat is er op zich ook al eentje, nota bene door een SC bedacht/benoemd, dark room = neukhok voor wanneer alle kamers bezet zijn en de nood hoog is.

Shakir
12 januari 2020, 09:35
Klapekster(s) en het werkwoord klapeksters = jokken/liegen.
Een HL1tje doen. Nog niet populair en mogelijk uniek in zijn soort. Maar het is dus, zoals zo mooi beschreven in een clubverslagje over SS, een meute DVPs nummertjes laten trekken, en wanneer ze aan beurt zijn de kamer in mogen, waar een dekhengst op hen staat te wachten :joke:


Deze is hilarisch! Had je soms nog een link naar dat clubverslag? HL heb ik al enkele keren ontmoet, weliswaar niet veel. Als je hem te pakken kreeg tenminste, want hij kamerde aan de lopende meter, aan zes stuks per bezoek!

Er bestaat ook nog zoiets als een KP-tje doen, maar KanariePiet heb je waarschijnlijk nooit gekend.

mentholbear
12 januari 2020, 10:30
Deze is hilarisch! Had je soms nog een link naar dat clubverslag? HL heb ik al enkele keren ontmoet, weliswaar niet veel. Als je hem te pakken kreeg tenminste, want hij kamerde aan de lopende meter, aan zes stuks per bezoek!

Er bestaat ook nog zoiets als een KP-tje doen, maar KanariePiet heb je waarschijnlijk nooit gekend.

Jeetje lekker dan, ik bedoelde met werkwoord natuurlijk klapeksteren, maar m'n toetsenbord maakte er klapeksters van. Nu weer :redface:

Maar ik vermoed dat ik KP inderdaad niet heb ontmoet. Zit pas sinds 2016 in de p6. De link heb ik niet zo gauw kunnen vinden. Het was ook een clubverslag van iemand anders, waarvan ik de naam van vergeten ben. Hierdoor is terugzoeken niet.zo makkelijk. Ook omdat het alweer een poosje (enkele maanden?) geleden is geweest.

Wentelt Eefje
12 januari 2020, 12:29
Het is natuurlijk pas een Ijsberenforum neologisme wanneer het algemeen gebruikt wordt door schrijvende ijsberen hier. Wat dat betreft zijn privé-stokpaardjes als birinnen natuurlijk ver verwijderd van het beschouwd kunnen worden als IJBF-neologisme...

John mc Snek
12 januari 2020, 12:56
Een be sessie


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

mentholbear
12 januari 2020, 13:26
Het is natuurlijk pas een Ijsberenforum neologisme wanneer het algemeen gebruikt wordt door schrijvende ijsberen hier. Wat dat betreft zijn privé-stokpaardjes als birinnen natuurlijk ver verwijderd van het beschouwd kunnen worden als IJBF-neologisme...

Als ik het hier maar vaak genoeg herhaal, zal het vast eens aanslaan :smoke:

John mc Snek
12 januari 2020, 14:58
Een be sessie


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

jansenroy
12 januari 2020, 21:34
Deze is hilarisch! Had je soms nog een link naar dat clubverslag? HL heb ik al enkele keren ontmoet, weliswaar niet veel. Als je hem te pakken kreeg tenminste, want hij kamerde aan de lopende meter, aan zes stuks per bezoek!

Er bestaat ook nog zoiets als een KP-tje doen, maar KanariePiet heb je waarschijnlijk nooit gekend.

https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?31746-Sixsens-Algemene-verhalen&p=668849#post668849

Volgens mij deze post wat bedoeld wordt.

deket
13 januari 2020, 18:38
Ook mag ik in alle bescheidenheid melden dat het begrip :"deketmeid"al helemaal ingeburgerd blijkt te zijn
Krijg regelmatig berichten om.mij naar een of andere club te lokken met de vermelding dat het vol deketmeiden zit.
In bv Sixsens wijzen naar het schijnt vaak bezoekers met de melding,:"kijk,een deketmeid!"
Maar hoe ziet er een deketmeid uit? Leeftijd tussen 18j en 28j
Engelengezicht met fascinerende ogen en lang haar. Perfect en strak figuur, (dus niet zoals deket zelf). Spontaan en vrolijk en last but not least,een echte vrouw,dus zeker geen femministe

Wentelt Eefje
14 januari 2020, 06:18
Alleen zie je dat laatste natuurlijk niet altijd bij de eerste blik die je erop werpt... (alleen de naamgever van dit type vrouw misschien wel ;) ... )