Volledige versie bekijken : Opladen elektrische auto bij sauna clubs
rokkenjager
16 maart 2016, 17:41
Anagezien ik m'n Duitse wagen heb ingeruild voor een elektrische auto vroeg ik me af bij welke saunaclub er een oplaadpunt is voor elektrische auto's. Wellicht zinvol omdit vanaf heden mee te nemen in de FAQ van de club.
Megaboob
16 maart 2016, 17:45
Ik ben nog geen enkele club tegengekomen met deze faciliteit.
Anagezien ik m'n Duitse wagen heb ingeruild voor een elektrische auto vroeg ik me af bij welke saunaclub er een oplaadpunt is voor elektrische auto's. Wellicht zinvol omdit vanaf heden mee te nemen in de FAQ van de club.
Bbij alle clubs zijn elektrische auto's verboden. Alle gekheid op een stokje, er zijn geen clubs waar je je auto kunt opladen.
hasta la pasta
16 maart 2016, 17:55
Ik hoop niet dat je een auto hebt gekocht die alleen elektrisch kan rijden. Dan kan het uitlopen op een waarschijnlijk langer durende terugrit.
Die electrische auto is wellicht de meest stomme uitvinding die er is. Je komt er niet ver mee en opladen duurt uren. Je bespaart ermee nauwelijks iets aan het mileu (tenslotte ook electriciteit dient gekweekt te worden wat meestal via olie gaat). En oplaadpunten doen beslag op parkeerplaatsen wat tegenwoordig minimaal aanwezig is.
hasta la pasta
16 maart 2016, 18:34
Die electrische auto is wellicht de meest stomme uitvinding die er is.
Prima stelling!
Is er toevallig een ijsbeer hier die dit wat harder kan maken? Mijn onderbuik zegt namelijk dat energie door directe benzine/diesel verbranding in de auto efficiënter is dan transport van elektrische energie die voornamelijk door fossiele brandstof is opgewekt in een centrale.
Willem2
16 maart 2016, 18:36
Die electrische auto is wellicht de meest stomme uitvinding die er is. Je komt er niet ver mee en opladen duurt uren. Je bespaart ermee nauwelijks iets aan het mileu (tenslotte ook electriciteit dient gekweekt te worden wat meestal via olie gaat). En oplaadpunten doen beslag op parkeerplaatsen wat tegenwoordig minimaal aanwezig is.
Aldus de olie-lobby :rolleyes:
Jaja olieboeren en auto-industrie in samenwerking met overheden hebben jarenlang vernieuwingen tegengegaan....
rokkenjager
16 maart 2016, 18:37
Ik denk ook dat je gelijk hebt. Maar ik werd gedwongen Door m'n werkgever. Je kent het wel... we zijn een groen bedrijf!!!
Bluebear
16 maart 2016, 18:43
Kan ik mijn kutbrommer ook opladen bij de club? Ik rijdt altijd graag met mijn DVP op dat ding. Volledig elektrisch. Mooi man!! Aan de kante, hier komme we!! :rolleyes: :biggrin:
14497
Jaja olieboeren en auto-industrie in samenwerking met overheden hebben jarenlang vernieuwingen tegengegaan....
Dan zijn ze daarin niet in geslaagd. :biggrin:
Kan ik mijn kutbrommer ook opladen bij de club? Ik rijdt altijd graag met mijn DVP op dat ding. Volledig elektrisch. Mooi man!! Aan de kante, hier komme we!! :rolleyes: :biggrin:
14497
De broommer niet maar die dvp wil ik wel graag voor je opladen. :biggrin:
Ascari
16 maart 2016, 18:50
Tot op heden heb ik dit ook nog niet gezien.
Nedlovefkk
16 maart 2016, 20:41
Ik voel hier een nieuwe USP van de betere saunaclubs aankomen.
Rijden er relatief gezien meer elektrische auto's in Duitsland dan Nederland?
Megaboob
16 maart 2016, 21:07
De electrische auto is alleen in Nederland en Noorwegen aangeslagen ivm fiscale stimulering. In duitsland rijden ze nauwelijks. Dus ook geen laadpalen daar bijna.
Megaboob
Eddy_V
16 maart 2016, 21:31
Elektrische aandrijving een vernieuwing??? Wordt desalniettemin wel degelijk door de auto industrie steeds vaker en beter toegepast, maar blijft door de hele keten heen bekeken nog steeds een ouderwetse vinding uit de 19e eeuw.
Was er niets iets met motoren aangedreven op waterstof? Patenten door Shell in een diepe la weggemoffeld?
Over wegmoffelen gesproken, het zijn juist de Duitse merken die momenteel fraaie Plug-in hybrides leveren met een redelijke actieradius, dus de Duitse saunaclubs mogen daar best op in gaan spelen.
Dan rest nog de vraag hoe je "kan ik hier ook stekkeren?" vraagt in het Duits, zonder dat ze je verkeerd begrijpen...
Megaboob
16 maart 2016, 21:36
En zelfs als er al laadpalen komen is er een redelijke kans dat ze een andere stekker hebben dan de Nederlandse. Helaas. Uniform denken is weer ver te zoeken.
Bluebear
16 maart 2016, 21:46
En zelfs als er al laadpalen komen is er een redelijke kans dat ze een andere stekker hebben dan de Nederlandse. Helaas. Uniform denken is weer ver te zoeken.
De definitie van laadpalen bij een FKK heb ik hierbij toch goed begrepen, toch? Of is het toch palen laden? :confused: :rolleyes:
Nibor76
16 maart 2016, 22:10
Elektriciteit gebruik je voor stofzuigers, gas gebruik je om op te koken, diesel gooi je in een vrachtwagen. En rubber gebruik je voor banden.
Megaboob
16 maart 2016, 22:18
In de telegraaf een mooi stukje over de PvdA die in de toekomst alleen electrische auto's wil. Luchtfietserij eerste klas van deze kansloze partij. Word volledig terecht afgekraakt door de vvd.
Elektriciteit gebruik je voor stofzuigers, gas gebruik je om op te koken, diesel gooi je in een vrachtwagen. En rubber gebruik je voor banden.
Dat laatste wordt ook gebruik voor je paal. :biggrin:
In de telegraaf een mooi stukje over de PvdA die in de toekomst alleen electrische auto's wil. Luchtfietserij eerste klas van deze kansloze partij. Word vollegig terecht afgekraakt door de vvd.
Het enige wat mooi is aan de Telegraaf zijn de advertenties met vrijkaarten. :biggrin:
Megaboob
16 maart 2016, 22:27
Ahhh je doet de telegraaf tekort. Af en toe best mooie foto's van Jordan en andere big boobmeister dames!
Big30
16 maart 2016, 22:27
De definitie van laadpalen bij een FKK heb ik hierbij toch goed begrepen, toch? Of is het toch palen laden? :confused: :rolleyes:
Palen worden daar toch juist ontladen? Flauw he!
Zeker in NRW met ondanks de Energiewende nog heel veel milieu belastende bruinkool centrales zou je juist niet elektrisch moeten rijden.
Beschouw je voor elektrische auto's de integrale energie en milieu balans, dus inclusief productie van de auto's en accu, gebruik, ontmanteling en recycling is nog maar de vraag of de keuze voor elektrische auto's een verstandige is.
Gelukkig zijn dankzij de EU alle stekkers gestandaardiseerd ;), ehm of toch niet!?!
Megaboob
16 maart 2016, 22:31
Ehh helaas geen standaard voor stekkers voor oplaad auto's .
Ik was onlangs nog in belgie en daar gebruikt men een gewone stopcontact stekker. In nederland mennekes 3. In sommige andere landen weer wat anders. Ook gebruikt een tesla weer een andere stekker met meer verbindingen dan een Toyota bijvoorbeeld.
blueeyes
16 maart 2016, 23:58
Ik denk ook dat je gelijk hebt. Maar ik werd gedwongen Door m'n werkgever. Je kent het wel... we zijn een groen bedrijf!!!
Rokkenjager, maak je maar geen zorgen, ik heb voor jou een ontzettend groen verlengkabeltje.
Nulnulzeseneenhalf
17 maart 2016, 00:10
Als je baas zo graag wil dat jij elektrisch gaat rijden, dan moet hij jou ook een overzicht geven van plekken met snelladers. Er is op dit moment in Nederland een redelijke dichtheid van laadpalen op parkeerplaatsen en bij tankstations lang snelwegen. Met 10 minuten moet je dan een 80% lading kunnen hebben. Er zijn volgens mij zelfs "thuisladers"of zoiets te krijgen, die je in de auto kunt gooien en op locatie kunt in steken.
Als elektriciteit zo duur is moet er toch eens iemand uitleggen waarom elektriciteit per kW goedkoper is dan benzine of diesel.
langlekker
17 maart 2016, 00:20
de gewone stekkers zijn in duitsland hetzelfde als in Nederland. toevallig net vorige week uitgezocht omdat ik mijn staafmixer mee wilde nemen naar Golden Time en zeker wilde weten dat ie daar gebruikt kon worden. en jawel dat werkte perfect.
Maar hoe dat met laadpunten voor auto's is weet ik niet ik heb gewoon ouderwetse benzine slurpers zowel op 2 als 4 wielen.
der lickmeister
17 maart 2016, 00:33
Nee oplaadpunten hebben ze niet, dat kost zoveel energie dat de dildo's aan de lader niet meer opgeladen worden maar ontladen waardoor de de clubleiding weer gezeur van de dames krijgt
Megaboob
17 maart 2016, 00:36
Electrisch rijden is momenteel duurder dan brandstof rijden.
Een volvo v60 plugin Hybrid kan circa 11 kWh stroom laden. En rijd daar maximaal 50km op. In de praktijk eerder 40 km. Een kWh kost circa 25 cent aan een laadpalen. Totale kosten dus 2.75 euro voor 40 km. Op diesel rijd deze auto circa 1 op 20. 2 liter diesel kost momenteel circa 2.30 euro.
Electrisch rijden is daarmee duur.
Electrisch rijden kan op zichzelf goed zijn indien de stroom duurzaam is opgewekt. Dat is echter in veel gevallen niet zo. Helaas.
Laten we eerst zorgen dat iedereen waar mogelijk zonnepaneel installeert. Dan bereiken we echt wat.
Een groen denkende megaboob
Willem2
17 maart 2016, 10:15
Beschouw je voor elektrische auto's de integrale energie en milieu balans, dus inclusief productie van de auto's en accu, gebruik, ontmanteling en recycling is nog maar de vraag of de keuze voor elektrische auto's een verstandige is.
Dat zal misschien zo zijn maar je hebt tenminste geen uitstoot van roetdeeltjes. En die wordt in alle berekeningen vast en zeker niet meegenomen.
Eddy_V
17 maart 2016, 12:00
Dat zal misschien zo zijn maar je hebt tenminste geen uitstoot van roetdeeltjes. En die wordt in alle berekeningen vast en zeker niet meegenomen.
De bbq's in de clubs alleen al veroorzaken meer roetdeeltjes dan de uitstoot van al onze clubmobielen bij elkaar!:tongue:
Willem2
17 maart 2016, 12:12
De bbq's in de clubs alleen al veroorzaken meer roetdeeltjes dan de uitstoot van al onze clubmobielen bij elkaar!:tongue:
Hmmm jij bent van de autolobby :rolleyes:
Hmmm jij bent van de autolobby :rolleyes:
Zo te merken is W2 van GL lobby :biggrin:
sofaking
17 maart 2016, 17:44
Fijn stof emissie is niet direct een pluspunt voor electrische auto's...
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/binnenland/1.2144441
der lickmeister
23 maart 2016, 00:55
De stoffen van de remmen bij een elektrische auto zijn er ook nog, hetzelfde als bij een normale auto, anders zouden deze niet kunnen remmen
Nibor76
23 maart 2016, 09:46
Maar er wordt toch ook regeneratief geremd.
Blijft over de laatste echte remvertraging en bandenslijtage.
bergm550
23 maart 2016, 10:16
Ik ben nog geen clubs tegengekomen met oplaadpunten. En ik betwijfel of zich dat in de komende vijf jaar zal veranderen. Ik weet weliswaar niets van auto's af, maar ik geloof dat er ook hybride auto's zijn, die zichzelf kunnen opladen tijdens het autorijden.
ik denk dat ook hier een belletje naar de club de vraag kan beantwoorden :tongue:
der Puffmeister
25 maart 2016, 14:31
Op de Vulkan in Duisburg zijn er nog geen oplaadpunten aanwezig. Ach, hoeft voor mij part ook niet.
Een auto betekent voor mij de vrijheid om te gaan en staan waar ik zelf wil. Wat moet een hoerenloper in hemelsnaam met zo'n electrisch ding met een beperkte actieradius? Wat als je net van plan bent om nog een club of rosse buurt te bezoeken en midden op de autobahn kom je erachter dat de accu bijna leeg is? Daar gaat je avondje plezier en een oplaadpunt vindt je in Duitsland bijna nergens aangezien Duitsland een diesel land is en bijna niemand daar in zo'n electrisch geval rijdt.
hungupdown
23 april 2016, 15:48
... Duitsland een diesel land is en bijna niemand daar in zo'n electrisch geval rijdt.
Today is St. George's Day that commerorates the man hailed as " St George who killed the dragon".
But it now turns out the dragons emmision figures were falsified, and the true figures show the entity did not meet the EU dragon class requirements.
St George now claims the makers, who were German, should compensate him for loss of title, but so far the makers have only aggreed settlements with users in the US.
Jester
29 juni 2016, 14:20
16062
Laadpalen bij een club het kan maar is wel erg 2015 ;-).
Vanmorgen naar een klant, daarna naar de Luder Lounge in Dortmund en nu nog terug. Op het plaatje zie je hoeveel gratis superchargers ik onderweg kan bezoeken. De cirkel is de actieradius. No problem dus.
Alleen als het nodig is stop je even 20 minuten, maar ik kan al mijn favo clubs op één lading bereiken (en weer terug).
Achter Keulen wordt het lastiger maar dan is er vlakbij Babylon of in Moers een supercharger voor de terugweg. Desnoods.
Hoezo duurder? Vadertje Staat gunt mij een extra FT ��
Koop wel een auto met 90 kWh accu's.
In de zomer kan je meer Km rijden dan in de winter.
Nissan Leaf in de zomer 160 KM
In de winter ongeveer 120 KM
Als je 10.000 KM rijd ben je ongeveer 300,00 euro lichter. Dus koopje!;)
Voor het opladen groeit de markt ook sterk.
Je ziet overal nu van die gele bogen verschijnen daar kan je je auto opladen. Moet je wel lid zijn van de club.
Dit bedrijf opent elke week een nieuwe oplaad punt.
De nieuwe Nissan Leaf die nu op de markt is heeft betere accu's dan zijn voorganger.
Maar ook hier geldt verschil tussen zomer en de winter.
Sphinx
7 juli 2016, 19:02
Op Openchargemap.org kun je ook zoeken op locaties waar laadpalen staan. Inderdaad geen bij clubs, maar het zou slim zijn er op de route een paar te zoeken en een beetje extra tijd te nemen onderweg om de auto op te laden. Wat schetst trouwens mijn verbazing, het Europarkhotel in Hennef waar ik afgelopen weekend tussen een Schieferhof-bezoek en een Babylon bezoek heb gebruikt om uit te slapen, hád een laadpaal. Stond vrijdag morgen een Nissan Leaf van het hotel zelf en 's avonds een Tesla van een klant.