PDA

Volledige versie bekijken : De A67, drukker en drukker!

Nulnulzeseneenhalf
20 april 2016, 23:31
Ik moet mijn eigen route advies inderdaad nuanceren: ik kan kiezen om naar knooppunt Leenderheide te rijden en dan de A2 of A67 maar ik kan ook via het kanaal naar de A67 bij de oprit Asten. Die laatste route is voor mij sneller, misschien niet korter.
En dan de cruisecontrol keurig op 140 en tussen de vrachtwagens door laveren :)

Daar moet je toch eens een filmpje van laten zien, met 140 over de A67 rijden, tussen de vrachtwagens door. Misschien dat dat midden in de nacht eens een keertje gaat lukken, maar overdag lukt je dat nevernooit. Zelfs midden op de dag vliegt de ene vrachtwagen na de andere zomaar vlak voor je naar links. Ik wacht in spanning.

Eddy_V
21 april 2016, 00:23
Daar moet je toch eens een filmpje van laten zien, met 140 over de A67 rijden, tussen de vrachtwagens door. Misschien dat dat midden in de nacht eens een keertje gaat lukken, maar overdag lukt je dat nevernooit. Zelfs midden op de dag vliegt de ene vrachtwagen na de andere zomaar vlak voor je naar links. Ik wacht in spanning.

Binnenkort dus een nieuw topic aanmaken: Live vanuit de auto van Eddy_V op weg naar... (zolang ik überhaupt nog live ben met mijn rijstijl)
Dat filmen kan Pret dan mooi doen als hij volgende week met mij meerijdt naar Babylon, zelfde route..
Of zou hij nu niet meer mee durven te rijden?!

waterrat
21 april 2016, 06:16
Wat dacht je van een dashcam?? op youtube blijken die in rusland immens populair te zijn!! de eigen snelheid wordt zelfs getoond, dan kunnen we checken of de stories kloppen!!:biggrin:

Eddy_V
21 april 2016, 07:48
Wat dacht je van een dashcam??

Goed idee en dan denken de medeweggebruikers dat ze op TV komen bij Blik op de Weg :freu:

Big30
21 april 2016, 11:11

Discussie hoort eigenlijk in een ander topic thuis maar OK. De drukte op de A67 is veel meer toegenomen dan dat je dat uit bevolkings of economische groei kunt verklaren. Zie ook (uit 2007):

De A67 is een van de belangrijkste economische verkeersaders van Nederland. Vrachtverkeer uit het hele land komt hier samen op weg van en naar Duitsland. De afgelopen twintig jaar is het verkeer verdubbeld op deze weg, vooral de toename van het vrachtverkeer is drastisch gestegen. Landelijk is dat aandeel 13 procent, op de A67 is dat 35 procent. Het percentage vrachtverkeer op de A67 schommelt afhankelijk van het tijdstip tussen de 30% en 70%.

http://www.verkeersite.nl/news/news_articles.php?ID_nieuwsberichten=8307

Behalve 's avonds laat of in de nacht is inhalen bijna onmogelijk door het inhalende vrachtverkeer, vaak zinloze acties de laatste in een colonne gaat 4-5 vrachtwagens inhalen, blokkeert de linkerrijstrook minuten lang en na soms wel 5 minuten is ie dan een paar plaatsjes opgeschoten.

Zal allemaal wel te maken hebben met de strategische ligging tussen de havens van Rotterdam en Antwerpen en het Europese achterland en de toename vh container vervoer.

Nulnulzeseneenhalf
21 april 2016, 17:49
Behalve 's avonds laat of in de nacht is inhalen bijna onmogelijk door het inhalende vrachtverkeer, vaak zinloze acties de laatste in een colonne gaat 4-5 vrachtwagens inhalen, blokkeert de linkerrijstrook minuten lang en na soms wel 5 minuten is ie dan een paar plaatsjes opgeschoten.

Zal allemaal wel te maken hebben met de strategische ligging tussen de havens van Rotterdam en Antwerpen en het Europese achterland en de toename vh container vervoer.

Antwerpen Ruhrgebied en vice versa. Limburg en oost-Brabant trekken er al jaren aan om naar 2*3 te verbreden.
Maar U mag gerust verwijderen als dit fout staat.

JonnyFontane
21 april 2016, 18:08
De A67 is een ramp om te rijden......Vooral het stuk richting Venlo na knooppunt Leenderheide.....Uit het voormalig Oostblok komen niet alleen leuke en lekkere dames van plezier, maar ook k*tchauffeurs......vooral het inhalen en uitvoegen moet ze bij gebracht worden.
Heb al menig hachelijk moment mee gemaakt met inhalende Oostblok chauffeurs....

Nulnulzeseneenhalf
21 april 2016, 20:27
Ooit eens, een paar jaar geleden moest ik iets na 1 uur 's middags in Venlo zijn. Rond kwart voor 1 bij Someren de A67 opgereden en ik heb continu achter een of andere vrachtwagen aangereden. D'r kwam een vrachtwagen naar links, die moest er nodig 1 of 2 inhalen, en elke keer als die weer naar rechts ging zag ik iets ervoor een andere vrachtwagen weer na links komen. De reden dat ik meestal bij Sevenum de A67 pak als ik die richting uit moet. D'r zijn wat prutsweggetjes waar ik dan overheen moet, maar ik loop tenminste niet het risico dat ik 20 kilometer achter vrachtwagens hang.

In de regio zijn overheden en bedrijfsleven er allang van overtuigd dat deze weg naar 2*3 moet, maar de landelijke overheid ziet dat nog niet. Die willen de "ruit" rond Eindhoven liever af maken via Helmond of zoiets. Vooral, zoals hierboven al gezegd, het stuk tussen Eindhoven en de Duitse grens is verschrikkelijk. Vanuit Nederland is dat zo ongeveer de aanvoerroute naar het Ruhrgebied, en andersom komt er veel verkeer bij Venlo Nederland binnen. De randweg Eindhoven zorgt ervoor dat het zich daar een beetje verdeelt.

We zullen helaas nog een paar jaar moeten aanklooien eer dat iedereen doordrongen is van de noodzaak om daar wat te gaan doen. Net als het stuk A2 tussen Eindhoven en Weert, wil ook nog wel eens fout gaan.

Nedlovefkk
21 april 2016, 21:13
Ruit Eindhoven komt er volgens mij niet..

Big30
21 april 2016, 21:31
Yep de ruit lijkt vd baan, te weinig politieke steun. Er zou nu sprake van zijn om de N279 van Veghel naar de A67 via Helmond aan te pakken maar dat zou dan geen snelweg worden.

De A67 wordt dan niet als knelpunt gezien dus 3 baans zal nog wel FF duren. Er gold trouwens een inhaalverbod tot Someren dacht ik maar das opgeheven.
Grootste probleem is juist vrachtwagens die inhalen en natuurlijk de vele ongelukken.

Goedemorgenallemaal
21 april 2016, 22:50
Die ruit lijkt inderdaad van de baan maar ook dat was een regionale, nee fout, vooral lokale wens van wat bestuurders.
Als Eurofiel zeg ik "verbreden". Als alternatief kun je ook denken aan een snelweg vanaf afslag Kelpen-Oler (A2) richting Roermond-Brüggen en dan doortrekken naar de 52 in Duitsland, maar dan zou ik graag zien dat die Duitsers het knooppunt Mönchengladbach, naar het zuiden wat minder onvriendelijk maken voor verkeer dat naar het zuiden, de 61, moet, voor dat laatst stukje bocht is daar heel verraderlijk. Ik weet niet of het scheelt voor het vrachtverkeer naar het Roergebied, maar ons verkeer naar GT, Babylon, PSR, BSH, Samya en noem nog maar wat op zou er wel mee geholpen zijn. Ik zie trouwens regelmatig dat ook zonder dat dat snelweg wordt, die route als snelste wordt aangegeven. ben alleen bang dat dat politiek lastig wordt, Roermond zal zeker geen snelle weg langs Outletcenter van Reij willen hebben

Bluebear
21 april 2016, 23:04
Ruit Eindhoven komt er volgens mij niet..

Flyover bij Leenderheide gaat er komen. En onderhand de A67 eens naar driebaans.

Nulnulzeseneenhalf
21 april 2016, 23:39
Yep de ruit lijkt vd baan, te weinig politieke steun. Er zou nu sprake van zijn om de N279 van Veghel naar de A67 via Helmond aan te pakken maar dat zou dan geen snelweg worden.

De A67 wordt dan niet als knelpunt gezien dus 3 baans zal nog wel FF duren. Er gold trouwens een inhaalverbod tot Someren dacht ik maar das opgeheven.
Grootste probleem is juist vrachtwagens die inhalen en natuurlijk de vele ongelukken.
Die N279 is op zich nog niet zo'n verkeerde weg, hoewel het natuurlijk geen snelweg is. Ik hoef er gelukkig nooit in de spitsuren te zijn, dan zal het wel drukker zijn.
Op de A67 was inderdaad een inhaalverbod voor vrachtwagens. Een van de weinige snelwegen waar ze dat inhaalverbod weer hebben afgeschaft. De belangrijkste reden daarvoor was dat er nogal wat "treintjes" op de rechterrijbaan ontstonden. Daardoor was het soms moeilijk voor auto's om de afslag te pakken, en voor auto's en vrachtwagens om vanuit de invoegstrook de snelweg op te komen.

Nulnulzeseneenhalf
21 april 2016, 23:48
Als Eurofiel zeg ik "verbreden". Als alternatief kun je ook denken aan een snelweg vanaf afslag Kelpen-Oler (A2) richting Roermond-Brüggen en dan doortrekken naar de 52 in Duitsland, maar dan zou ik graag zien dat die Duitsers het knooppunt Mönchengladbach, naar het zuiden wat minder onvriendelijk maken voor verkeer dat naar het zuiden, de 61, moet, voor dat laatst stukje bocht is daar heel verraderlijk. Ik weet niet of het scheelt voor het vrachtverkeer naar het Roergebied, maar ons verkeer naar GT, Babylon, PSR, BSH, Samya en noem nog maar wat op zou er wel mee geholpen zijn. Ik zie trouwens regelmatig dat ook zonder dat dat snelweg wordt, die route als snelste wordt aangegeven. ben alleen bang dat dat politiek lastig wordt, Roermond zal zeker geen snelle weg langs Outletcenter van Reij willen hebben

Die N280 vanaf afslag KelpenOler tot aan de Duitse grens zijn ze al een paar jaar over aan het bakkeleien. De plannen zoals ze nu ongeveer voorliggen zijn om van de A2 tot Baexem een 2*1 autoweg met parallelwegen te leggen, snelheid zou dan naar 100 km kunnen. Maar vooral bij Baexem krijgen ze het juiste tracé nog niet getekend omdat ze daar een stukje van de huidige route af moeten wijken. En bij Roermond doen ze dan ook enige aanpassingen zodat het doorgaande verkeer daar snel kan doorrijden en minder last heeft van lokaal verkeer dat van stad naar industrieterrein moet of zoiets. Worden dan wel wat afslagen van de N280 naar Roermond afgesloten. Volgens mij hebben provincie en stad daar kortgeleden overeenstemming over bereikt.
Het zal nog wel een paar jaar duren eer dat dat allemaal klaar is. En is overigens niet echt een alternatief voor de A67, het achterland van Duitsland is dan toch wat anders.

gignnl
21 april 2016, 23:59
Daarom rijd ik voornamelijk op zondag naar onze oosterbuurinnen.Het is dan heerlijk rustig op de weg met nauwelijks Oost Europese Wrakwagenchauffeurs.
Je kunt dan zonder ergernis lekker doorblazen,wel oppassen voor de enkele flitser.

Goedemorgenallemaal
22 april 2016, 07:18
En is overigens niet echt een alternatief voor de A67, het achterland van Duitsland is dan toch wat anders.
wel voor club bezoekers...