Volledige versie bekijken : Wat is de beste auto om naar onze schatjes te rijden?
der Puffmeister
24 april 2016, 14:29
Jongens, helaas. Volgens mij loopt mijn auto op z'n laatste pootjes. Momenteel rijd ik een Renault Laguna uit het bouwjaar 2004. Deze auto heeft een slechte reputatie qua betrouwbaarheid maar ze heeft mij nog nooit laten staan in de 350.000 km's die ik ermee gereden heb. Kocht deze auto met een ton op de klok en dus nu in totaal 450.000 km! Op een paar stabilisatorstangetjes en een startmotor na nooit iets mee gehad. Maar gisteravond begon de versnellingsbak te kraken en een bevriende monteur die net bij me op bezoek was vertelde me zojuist dat mijn versnellingsbak aan het overlijden is. Deze auto is dus niet meer Vulkan proof en ga ook geen kapitalen meer investeren in deze hoog bejaarde auto.
Dus deze week maar eens op zoek naar wat anders.
Wat raden jullie mij aan en met welke merken hebben jullie goede ervaringen? Dacht zelf aan iets Japans want die schijnen wel goed te zijn.
Zit ook te twijfelen tussen gas of diesel aangezien ik nogal wat km's maak door 1 a 2 keer per week naar Duisburg te rijden. En wie weet komen daar in de toekomst de clubs nog wel weer bij!
Ikzelf tendeer naar diesel daar ik dan de extra investering in een gasinstallatie niet meer heb. Ook zegt de bevriende monteur dat gasinbouw in Veel moderne auto's niet meer mogelijk is vanwege directe brandstof inspuiting.
Wat zouden jullie mij aanraden?
Nedlovefkk
24 april 2016, 15:00
Ik zeg, lickmeister kom er maar in!
mechelen
24 april 2016, 15:02
Hier zie :
http://www.ford.com/cars/mustang/
Een Honda Accord, Peugeot 207 of Citroen C5 doen het heel behoorlijk op de langere afstand volgens een andere vulkaancollega.
Maar misschien moet je toch die bak laten reviseren. Ken een andere Renault fan van de vulkaan die over de 750000 km is met de als krakkemikkig bekend staande frambozen techniek. Blijft ook elk bezoek net wat spannender.
Jan_Wandelaar
24 april 2016, 16:21
Skoda Octavia.
Duits, maar met een Oostblok-uitstraling. Net als de Vulkan dus.
J.W.
Patjax
24 april 2016, 16:27
Ik rij een Peugeot 206+ diesel. Twintig maanden geleden gekocht met 67.000 op de teller. Inmiddels 42.000 erbij gereden zonder problemen. Denk dat er zeker meer dan 15.000 alleen al voor Duisburg zijn geweest. Dus eigenlijk een Vulkaan mobile. :biggrin:
sofaking
24 april 2016, 16:30
Ik ken je leeftijd niet, maar aangezien je je auto meer dan 10 jaar behoudt, moet je er misschien rekening mee houden dat spieren en gewrichten op een zekere dag wat minder goed lange ritten verdragen, en dan is rijden in "een salon" een stuk gemakkelijker dan in een harde sport bolide. Ik heb dat verschil duidelijk gemerkt éénmaal de 50 overschreden. Uren in de auto zitten is nu duidelijk moeilijker dan 10 jaar geleden.
In dat geval zou je dus kunnen uitkijken naar maximum rijcomfort, met zoveel mogelijk snufjes in het standaardpakket.
Een C5 zoals hierboven vermeld heb ik in het verleden gehad en dat was inderdaad een rijdend salon, voor een redelijk budget, met zowat alle opties incluis. De reden waarom ik er nu niet meer in rijd is omdat de keuze van auto gelimiteerd is door het bedrijf, maar als ik vrije keuze had zou ik zelf in die richting zoeken.
Goedemorgenallemaal
24 april 2016, 16:38
Ik ken je leeftijd niet, maar aangezien je je auto meer dan 10 jaar behoudt, moet je er misschien rekening mee houden dat spieren en gewrichten op een zekere dag wat minder goed lange ritten verdragen, en dan is rijden in "een salon" een stuk gemakkelijker dan in een harde sport bolide. Ik heb dat verschil duidelijk gemerkt éénmaal de 50 overschreden. Uren in de auto zitten is nu duidelijk moeilijker dan 10 jaar geleden.
Ik sluit me er bij aan...
der Puffmeister
24 april 2016, 18:23
Nee, laat deze auto niet meer repareren. De reparatie zou bij verre de dagwaarde van deze auto overstijgen. Bovendien weet je niet wat het volgende is wat eraan zit te komen. Je kan duizenden euro's in zo'n auto investeren maar de auto an sich wordt er geen cent meer om waard. Dan is het nog louter emotionele waarde. En wat als je zojuist duizenden euro's hebt geïnvesteerd en je rijdt de auto total loss? De dagwaarde zal nooit meer bedragen dan een paar honderd euro. Deze auto heeft zijn beste tijd gehad en ik wil wel zeker weten dat ik 's nachts weer thuis kom.
Ik zat zelf te denken in de richting van een Mazda 6 of Toyota Avensis. Eventueel een Opel Insignia of Volvo S60. Vooral de laatste lijkt mij erg interessant met de machtige D5 diesel! Deze auto's schijnen bijna onverwoestbaar te zijn.
Limburger
24 april 2016, 18:38
Fiat 500 Barbie
http://www.autoweek.nl/nieuws/36903/persplaat-fiat-500-barbie
Piet Plezier
24 april 2016, 20:57
een Mercedes diesel wel de cdi uitvoering
Daar draai je zo 750 duizend kilometer op de teller zonder problemen
seksenfun
24 april 2016, 21:06
mobilhome met extra slaapplaatsen :smoke:
deket
24 april 2016, 21:07
Audi
fervent
24 april 2016, 21:20
Zo'n Volvo d5 is meer dan geschikt voor de lange afstand. En zuinig ook. Die van mij staat nu op 535000 en nog geen serieuze reparatie gehad. Denk eens aan een s80 d5. Ziet er niet uit, niet duur en super comfortabel.
Strijker
24 april 2016, 21:30
Sluit mij hier helemaal bij aan, heb zelf 8 jaar geleden een volvo S40 gekocht die toen net 3 jaar oud was, inmiddels dus 11 jaar oud.
bij APK en beurten nooit problemen gehad m.u.v. de standaard dingetjes zoals banden, filters, remblokken e.d.. Kan nog jaren mee.
Eddy_V
24 april 2016, 23:17
Ik zat zelf te denken in de richting van een Mazda 6 of Toyota Avensis. Eventueel een Opel Insignia of Volvo S60. Vooral de laatste lijkt mij erg interessant met de machtige D5 diesel! Deze auto's schijnen bijna onverwoestbaar te zijn.
Ik weet niet of je in Nederland of België woont. De kosten van de wegenbelasting/houderschapsbelasting en verzekering kunnen de kilometerprijs flink beïnvloeden, zeker bij de zwaardere modellen zoals bijvoorbeeld Volvo S80 of Mercedes E-klasse.
Onderhoud van Japanse auto's is veelal wat duurder dan van Europese, maar zeker de Toyota is zeer betrouwbaar. Opel begint nu pas weer betrouwbare auto's te leveren maar aan de Insignia van de eerste generatie zou ik mijn handen niet branden.
Over de Volvo S/V60 D4/D5 zal weinig kwaad te schrijven zijn, behoudens de wat traag werkende software in de navigatie en multimedia. Daaraan merk je dat deze auto's qua ontwikkeling al weer een jaar of 10 oud zijn, maar qua techniek en motorisch onverwoestbaar. Wel aan de prijs voor houderschaps belasting en verzekering.
En dan de saaiste maar meest "preiswertesten" : VW Passat, op de CC uitvoering na zou ik er ook niet dood in gevonden willen worden, maar qua degelijkheid en betrouwbaarheid kunnen daar de andere Duitse merken in dezelfde prijsklasse niet meer tegenop, zelfs de CDI uitvoeringen van een B- of C-klasse niet.
Bijkomend voordeel van zo'n Passat stationwagen is dat die er als familieauto zo saai uit ziet, dat mocht een DVP je er ooit in zien aankomen rijden, zij nooit zal gaan zeuren over het uitwisselen van telefoonnummers en dergelijke ;)
der lickmeister
25 april 2016, 00:29
Jongens, helaas. Volgens mij loopt mijn auto op z'n laatste pootjes. Momenteel rijd ik een Renault Laguna uit het bouwjaar 2004. Deze auto heeft een slechte reputatie qua betrouwbaarheid maar ze heeft mij nog nooit laten staan in de 350.000 km's die ik ermee gereden heb. Kocht deze auto met een ton op de klok en dus nu in totaal 450.000 km! Op een paar stabilisatorstangetjes en een startmotor na nooit iets mee gehad. Maar gisteravond begon de versnellingsbak te kraken en een bevriende monteur die net bij me op bezoek was vertelde me zojuist dat mijn versnellingsbak aan het overlijden is. Deze auto is dus niet meer Vulkan proof en ga ook geen kapitalen meer investeren in deze hoog bejaarde auto.
Dus deze week maar eens op zoek naar wat anders.
Wat raden jullie mij aan en met welke merken hebben jullie goede ervaringen? Dacht zelf aan iets Japans want die schijnen wel goed te zijn.
Zit ook te twijfelen tussen gas of diesel aangezien ik nogal wat km's maak door 1 a 2 keer per week naar Duisburg te rijden. En wie weet komen daar in de toekomst de clubs nog wel weer bij!
Ikzelf tendeer naar diesel daar ik dan de extra investering in een gasinstallatie niet meer heb. Ook zegt de bevriende monteur dat gasinbouw in Veel moderne auto's niet meer mogelijk is vanwege directe brandstof inspuiting.
Mercedes slk 350
fervent
25 april 2016, 03:47
D5's uit 2003 tot juni2004 hebben de beste motoren
mr big
25 april 2016, 08:39
Ik heb het nieuw model volkswagen golf uit 2016. En ik kan niks anders zeggen dan een super auto. Hij rijdt heerlijk is snel als het er op aan komt. Ik ben altijd vrij snel bij mijn schatjes. Maar dan kom ik er al vrij snel achter dat hindoestaanse vouwen toch veel lekkerder rijden dan een golf HAHA.
Dalton
25 april 2016, 08:53
Scootmobiel met trekhaak waar mijn dubbel assige-caravan achter hangt,daarom voor mij nooit een hotel in de buurt nodig,kan er zelfs in slapen wanneer hij op de automatic-bijrijder staat.
hitman
25 april 2016, 11:37
D5 vanaf 2005 ivm groene sticker, onverwoestbare motor, met Geartronic gemiddeld 6,8 l/100 km, 1000 km op een volle tank van nu € 65,00 in duitsland, nadeel is ruim € 400,00 mrb/3 mnd.
toyota
25 april 2016, 11:50
Ik rij TOYOTA, betrouwbaar en je bent verzekerd van een goede restwaarde.
Groeten uit Gelderland.
TOYOTA.
Badslippers
25 april 2016, 18:27
Lijkt me meer een kwestie van budget dan van voorkeur.
Als geld geen probleem is koop je een auto die je het liefst zou willen. Is geld wel een beperkende factor, is daarmee tegelijk de keuze beperkter. Een tweedehands Saab 9-3 turbo lijkt me wel wat.
rmjhexe
25 april 2016, 19:18
Auto van de zaak, incl tankpas, egal wat voor merk / type
Brad Clitt
25 april 2016, 19:28
Eentje die je zeer snel en betrouwbaar naar en van de club vervoert en oninteressant is voor het dievengilde.
Precies zo eentje heb ik (getunede Focus ST uit 2006 met de Volvo T5 motor).
Willem2
26 april 2016, 13:16
http://www.tuv.com/media/germany/tuev_report/Maengelzwerge.jpg
Eddy_V
26 april 2016, 16:05
Krijg nou tieten!
De Mercedes SLK op de 3e plaats van minst storingsgevoelige auto's.
Ik dacht dat der Lickmeister een grap maakte, maar hij heeft gelijk!!
Maar om met zo'n nichterige kappersauto naar de saunaclubs te rijden is ook weer zowat!
forgetskinnyletsgetfatty
26 april 2016, 17:08
http://www.tuv.com/media/germany/tuev_report/Maengelzwerge.jpg
Best wel opvallend; Duitse onderzoeken/statistieken, en de Duitse automerken komen als beste uit de betrouwbaarheidstest.:rolleyes:
kwakky90
26 april 2016, 23:12
Audi 1.8Turbo, veegt over de Autobahn dus snel op de bestemming....zuipt alleen benzine als de beesten dus zul je rekening mee moeten houden met het saunaclub budget ;)
Willem2
27 april 2016, 09:18
Best wel opvallend; Duitse onderzoeken/statistieken, en de Duitse automerken komen als beste uit de betrouwbaarheidstest.:rolleyes:
Pfff jaaaaa bij de ADAC zou je meteen denken aan manipulatie. Dus uit de lijst neem je hoogst genoteerde niet duitse auto :rolleyes:
Toyota Yaris / Verso / Avensis , Volvo XC60, Mazda 2/3 of Nissan Note. En met een Fiat Panda lach je iedereen uit :) ;)
Jansen
27 april 2016, 22:08
Gewoon een normale auto die wel lekker op de autobaan rijdt maar ook als je een passagier moet meenemen die ook de halve Lidl meeneemt.
The Joker
27 april 2016, 22:22
Je kan idd het beste een oude Alfa kopen.
Weet je zeker dat dat ding niet rijdt en je 1 van je hoerenlopermaten altijd chauffeur kunt laten spelen...
Toch hele uitgave weer ..
2ehands goede en goed uitonderhandelde Opel, Volvo,
Mitsubishi of Toyota van niet meer dan 10 jr. oud,
gekocht via/bij en bijgehouden bij kleinere garage om de hoek.
Zou ik doen ..
Succes!
der Puffmeister
28 april 2016, 17:48
Het is geworden, een mooie Volvo S60 2.4 Edition van eind 2004.
Gisteren een proefrit gemaakt en was gelijk verkocht. Wat een degelijke auto en wat een motorvermogen! Maar liefst 170 pk en je krijgt een prachtige motorsound op de koop toe van die 5 cilinder.
Ben nog aan het rekenen geweest voor een diesel of een auto op gas. Echter maakt het per saldo echt weinig uit. Wat je uitspaart aan brandstofkosten ben je namelijk later gewoon weer kwijt aan de veel duurdere wegenbelasting of onderhoudskosten aan je gasinstallatie.
De bedoeling is deze auto te houden tot eind dit jaar aangezien ik in eerste instantie toch een wat jongere auto aan wil gaan schaffen. Maar kon op zo'n korte termijn niets vinden dat precies aan mijn eisen voldeed. Als ik 20 mille stuk sla op een auto dan moet het gewoon perfect zijn. Op den duur wil ik een Volvo S/V60 uit 2013/14. Maar kan momenteel niet zonder auto ook voor mijn werk. Vandaar dus even deze noodoplossing. Naja, behelpen is het in ieder geval niet:biggrin:
Volgende week of misschien dit weekend al in ieder geval weer eens naar de Vulkan in Duisburg want dat zat er deze week niet in met een Laguna met haperende versnellingsbak.
Jan_Wandelaar
28 april 2016, 23:38
Maar liefst 170 pk ...
Anno 2016 is 170pk het vermogen dat uit een 1.6-liter blok komt, echter, wel zonder een prachtige motorsound. Daarentegen wel een stuk zuiniger qua verbruik dan een ouderwets 2.4 blok.
J.W.
der Puffmeister
30 april 2016, 17:49
Anno 2016 is 170pk het vermogen dat uit een 1.6-liter blok komt, echter, wel zonder een prachtige motorsound. Daarentegen wel een stuk zuiniger qua verbruik dan een ouderwets 2.4 blok.
J.W.
Toch ben ik ervan overtuigd dat die 2.4 liter een langere levensduur zal hebben dan zo'n geforceerd opgepompt 1.6je met hetzelfde aantal pk's. Mijn kameraad is monteur en volgens eigen zeggen blijft hij bezig met het reviseren van de TSI's van VW en de THP's van PSA. Helaas is Volvo nu ook afgestapt van zijn 5 cilinders en overgegaan op 1.6 turbo motoren. Een besluit dat ik niet toejuich. Want, mijn god, wat lopen die 5 cilinders waanzinnig mooi!! Heb vanmorgen mijn S60 2.4 Edition opgehaald en er net een stuk mee gereden. Wat een motorsound en wat een kracht! Binnen nog time zit je op de 200! Niet te vaak doen natuurlijk want zeer slecht voor je rijbewijs.
Geweldige kwaliteit ook. Heel wat anders dan een Laguna die bij deze km stand aanvoelt als een natte krant. Na bijna 2,5 ton rammelt en kraakt er niets. Lijkt wel een splinternieuwe wagen!
Mijn plan was om deze 1 jaar te houden om ondertussen te kunnen oriënteren op een nieuwere S60. Maar weet het zo net nog niet. Als deze probleemloos blijft lopen waarom dan zoveel gaan investeren?
Ook voor mij geldt nu: Volvo for life!
Befke
30 april 2016, 19:58
Je kan idd het beste een oude Alfa kopen.
Weet je zeker dat dat ding niet rijdt en je 1 van je hoerenlopermaten altijd chauffeur kunt laten spelen...
Grappenmaker :)
Mijn 17 jaar oude Alfa 3.0 V6 heeft me nog nooit laten staan, en heeft me meer grijnzen op het gezicht getoverd dan alle andere automobielen uit mijn historie bij elkaar (Mini, Audi, Opel, Simca, Peugeot, Volvo, Ford). Wat duurder in onderhoud wellicht maar inmiddels zo goed als afschrijvingsvrij.
De rit naar mijn vriendinnetjes is een feest op zich.
Veel veilige kilometers gewenst in je rij-ijzer. Wat het ook moge zijn.
Limburger
30 april 2016, 20:09
Ik rij al meer als 20 jaar Fiats en alfa Romeo's, volgens de borrelpraat zou ik elke week met pech op de vluchtstrook moeten staan. :rolleyes: Ik ben benieuwd hoe lang mijn nieuwe Giulietta heel blijft. Tot die tijd ben ik blij dat ik niet elke ochtend met een grauwe VW of Skoda naar mijn werk hoef. :)
Deze lijkt mij ook wel wat om mee naar de hoeren te gaan.
http://www.autoweek.nl/occasion/5294X/alfa-romeo-giulietta-20-lusso?merk=Alfa%20Romeo&model=Giulietta&sort=19
Badslippers
23 september 2016, 11:14
Ik verplaats het bericht maar even naar dit topic omdat het verder niks met politiek te maken heeft.
http://mediaservice.audi.com/media/live/50350/qw2/4hcssa-0/2016/14+2y2y/aer0p0/bah1ku/bav1lw/bbo6fc/eph7x2/gra8t1/hes5j0/hsw8ex/kark8b/ksuka2/lia8g1/lwr8q0/radcs8/sbr8sp/sfs2k3/sshvw8/swr8x1/tkv4i3/zie4zb.jpg?alt=http://www.audi.nl/bin/nemo.static/cms4i-nemo/fallback-renderings/a-stage-exterior.jpg
Hmmm, mijn automobielkennis is net zo groot (klein, zo u wilt) als mijn economisch inzicht maar ik dacht toch echt met een Audi S8 van doen te hebben.
Tja, wanneer een Skoda van opzij gefotografeerd word kun je onmogelijk zien of het optie-pakket met de vier chromen ringen op de grill erop zit. Ik tast dus ook volledig in het duister of we hier uberhaubt wel met een Audi te maken hebben, laat staan welk type. [ . . . ]
[ . . . ]
indien je deze audi(degelijk merk, cosponsor van de beste voetbalclub ter wereld)een middenklasser vindt wat voor iets bezit jij dan? Een Audi R8, een Ferrari?
Nogmaals, autokennis van ondergetekende is nul komma nul. Omdat JW weleens iets over auto's van Duitse makelij zegt, ging er van uit dat het wellicht om een Audi kon gaan. Vandaar dat ik op de site van Audi ging kijken voor een mooi plaatje.
http://www.audi.nl/nl/web/nl/modellen/a8/s8.html
Even naar beneden scrollen en je ziet staan: "Configureer uw S8".
Nou kan het zijn dat het een Skoda betreft die vervolgens wordt getransformeerd tot een S8 maar het lijkt me sterk dat Audi op zijn website een Skoda toont. Welke auto JW daadwerkelijk bezit is verder niet relevant (o.a. i.v.m. privacy).
deket
23 september 2016, 18:39
Welke auto JW bezit is idd niet relevant en behoort zeker bij de privacy maar omdat hij zelf insinueert dat een goede auto maar tot de middenklasse behoort,,,
stimpy3
24 september 2016, 10:54
Praktisch vraagje: vanaf welk motorvermogen duurt het geen uren meer voor je van 80-90 naar 130 gaat? Heb nu een 1.3l subaru, en als ik daarmee op de autobahn achter een vrachtwagen zit is dat geen pretje, omdat 't ding net wat te weinig pk's heeft, ik dus eindeloos aan het optrekken ben en er tegen die tijd alweer een duitse audi me alweer met 160 aan het opduwen is. Vanaf welk vermogen kun je een beetje aardig accelereren? En aan wat voor bedragen (2ehands) moet je dan denken?
rob45
24 september 2016, 11:10
Praktisch vraagje: vanaf welk motorvermogen duurt het geen uren meer voor je van 80-90 naar 130 gaat?
Probeer eens een auto met 1.6 turboboost motorvermogen.
Je tikt het gaspedaal in zijn 4 lichtjes aan en je flitst die vrachtauto zo voorbij.
Een nadeel hoe zuinig ook dat deze wagens zijn, zuipt ie meer benzine als een 1.3.De prijzen van deze middenklasse auto's zijn niet al te duur al hangt het ook van de leeftijd af.
Denk er wel aan dat je autobelasting en verzekering wel in hoogte zullen stijgen.
yylover
24 september 2016, 11:20
Praktisch vraagje: vanaf welk motorvermogen duurt het geen uren meer voor je van 80-90 naar 130 gaat? Heb nu een 1.3l subaru, en als ik daarmee op de autobahn achter een vrachtwagen zit is dat geen pretje, omdat 't ding net wat te weinig pk's heeft, ik dus eindeloos aan het optrekken ben en er tegen die tijd alweer een duitse audi me alweer met 160 aan het opduwen is. Vanaf welk vermogen kun je een beetje aardig accelereren? En aan wat voor bedragen (2ehands) moet je dan denken?
Wat jij zoekt is niet alleen meer vermogen, maar ook meer koppel. Rij zelf een diesel, met voldoende koppel om die vrachtauto makkelijk te passeren.
Taylor
25 september 2016, 17:19
https://youtu.be/S0vUeJMHoOk
Kwant
25 september 2016, 23:03
Met de huidige downsizing van motoren heb je door turbo's een stuk meer pk maar ook koppel, mijn auto rijdt bijna als een diesel door een 2liter turbo met hoge koppel, maar er is genoeg tussen in, dus een moderne midden klasser zou moeten voldoen. Proefritten maken dus!