PDA

Volledige versie bekijken : Belgisch katholiek onderwijs maakt meer ruimte voor moslim leerlingen

Big30
4 mei 2016, 16:42
Moslimleerlingen moeten in katholieke scholen meer ruimte te krijgen om hun geloof te uiten. Er is plaats voor de hoofddoek en mogelijk voor gebedsruimtes. ‘Dat is geen revolutie, maar een evolutie’, zegt topman Lieven Boeve. Maar volgens Bart De Wever (N-VA) heft het katholiek onderwijs zich met deze voorstellen de facto op.

De Morgen zette vanochtend in de verf wat dat in de praktijk zal of kan betekenen. Op scholen met zeer veel moslims komt er plaats voor de hoofddoek, kunnen er speciale plekken komen om te bidden en zal een extracurriculair vak islam kunnen worden gegeven voor wie het wil. ‘Katholiek onderwijs geeft moslims zijn zegen’, titelde de krant. En: ‘Ommezwaai zonder weerga’.

http://m.standaard.be/cnt/dmf20160504_02273563

Sofaking zal instemmend toeknikken!

phoenix
4 mei 2016, 17:08
ik ben zo benieuwd naar het alternatief voor moslims, ontkennen als een nihilist dat ze bestaan misschien, moslims? Gewoon kop in het zand en nog meer politie ne militairen op straat, op weg naar de politiestaat of is er nog een derde weg?

sofaking
4 mei 2016, 17:26
Veel moslim-jongeren hebben een serieuze achterstand op school en veel moslim-ouderen vinden bidden blijkbaar belangrijker dan studeren. Moslim gebedsruimten inrichten in katholieke scholen lijkt dus net het omgekeerde van wat men moet doen.

Die wereldvreemde ivoren-toren filosoof heeft ondertussen van zowat alle kanten de wind vanvoren gekregen trouwens, maar de toon is weer eens gezet.

Waarom Big30 denkt dat ik hiermee zou instemmen is me wel een raadsel. :wand: Het steeds verder oprukken van een intolerante godsdienst in al de hoeken en kanten van onze maatschappij vind ik zelfs heel erg zorgelijk.

Hier nog zoiets. Bikini ban op het strand in de U.K.

http://southendnewsnetwork.com/news/three-southend-beaches-to-ban-bikinis-this-summer-in-trial/

According to an email that has been seen by Southend News Network, these so-called ‘Modesty Beach Areas’ will be set up to attract visitors from all over the UK who may be uncomfortable with the sight of ‘excessive bare female skin’ for a number of either cultural or religious reasons.

Allemaal in de naam van diversiteit en multicultuur natuurlijk.

Big30
4 mei 2016, 17:37
Waarom Big30 denkt dat ik hiermee zou instemmen is me wel een raadsel. :wand: Het steeds verder oprukken van een intolerante godsdienst in al de hoeken en kanten van onze maatschappij vind ik zelfs heel erg zorgelijk.
Mijn opmerking was ironisch bedoeld, dacht dat dat wel duidelijk was ;)!

"Ironie is bedekte, milde spot. Men zegt bijvoorbeeld het tegenovergestelde van wat men bedoelt."

Piet Plezier
4 mei 2016, 18:02
die moslims willen alles naar hun hand zetten
Nu ook weer over de 2 minuten stilte vanavond
En die Prem spoort helemaal niet

15326

Goedemorgenallemaal
4 mei 2016, 18:02
Als regelmatig kerkgaande gelovige ben ik toch voorstander openbaar onderwijs, afschaffen van bijzonder onderwijs maar wel voor meer onderricht in "levensbeschouwelijke"en "religieuze" zaken..
Nu zijn veel gelovigen blind en doof voor anders- en niet- gelovigen, en de niet gelovigen snappen niet waarom een gelovige gelooft in plaats van weet, en weten eigenlijk niet waar ze nou zo nodig tegen zijn of waarom niets geloven .

deket
4 mei 2016, 18:43
Zeer domme en kortzichtige maatregel. Volgens mij dubbele agenda (zoals katholieken vaak ook een dubbele moraal hanteren) namelijk in Belgie krijgt een onderwijsnet meer subsidies naar gelang het aantal leerlingen. Dus in deze optiek willen ze leerlingen van het gemeenschapsonderwijs, lees openbare scholen afsnoepen.
In Belgie betalen we Belastingen voor elk geloof en subsideren we dus ook haatpredikende imans. Evenzeer financieren we dus zowel kerken, moskeeën en synagogen.
Napoleon introduceerde de scheiding tussen geloof en staat terecht, maar in Belgie doen ze al sinds mensenheugenis het omgekeerde

Goedemorgenallemaal
5 mei 2016, 09:59
Nu hala je twee dingen door elkaar, belgie en de katholieken..

deket
5 mei 2016, 12:40
Helemaal niet, dan moet je 1. Mijn post goed doorlezen en begrijpen en 2. De situatie in Belgie kennen