Volledige versie bekijken : Olympische spelen
Pagina's :
1
2
[
3]
4
5
6
7
Picasso 1
19 augustus 2016, 17:06
Goud bij Badminton voor Carolina Marin. Carolina is wereldkampioene 2014 en 2015 en is nu ook Olympisch kampioene bij een sport onderdeel waar normaal gesproken Aziaten domineren. Erg bijzonder dat Carolina hier weer het hoogste bereikt.
http://e00-marca.uecdn.es/assets/multimedia/imagenes/2016/08/19/14716187608924.jpg
Dit goud bij deze mooie sport helpt om alvast de pijn van straks om 20.30 uur te verwerken. :tongue:
Sphinx
19 augustus 2016, 19:34
Jelle van Gorkum!!
Heel heel knap hoe de oudste deelnemer in de BMX ploeg hier de zilveren medaille. Slechtste kwali, de zwaarste heats, maar wel het slimst gereden. Niek Kimman ging in het eerste deel nog goed mee, helaas viel hij helemaal stil na een slechte sprong. Toch knap hoe ver ie kwam met die enkel. En leuk om te zien hoe Raymond vd Biezen meeleefde :biggrin:
Sphinx
19 augustus 2016, 19:34
Voor Laura Smulders dit jaar helaas geen medaille, de Brabantse ging onderuit in de laatste bocht liggend op plaats vier. Mariana Pajon was net als in de vorige OS, net als in de vorige twee WK's totaal onklopbaar. Met 1.59m een echte "Small Giant"
http://uploads.edubilla.com/sports/af/8b/marianapajon4.jpg
bocariver
19 augustus 2016, 19:43
Great moments
Semi, France -Germany in hand Spain-USA in basbet-ball men.
Picasso 1
19 augustus 2016, 20:08
Very bad play from Spain and nonetheless only 33-30 thtee points behind.
This USA team is beatable but not with bad play.
Limburger
19 augustus 2016, 20:18
Snelwandelaar poept broek vol
4 uur geleden
Yohann Diniz begon nog zo goed aan de 50 kilometer snelwandelen in Rio. De Fransman nam de leiding, maar toen ging het helemaal mis.
Wereldrecordhouder Diniz kreeg overduidelijk last van zijn darmen en kon dat niet verhullen. Het broekje en de bovenbenen van de atleet kleurden plotseling bruin. Het was vervolgens snel gedaan met zijn voorsprong.
http://images0.tcdn.nl/telesport/article26443571.ece/BINARY/qs/Yohann+Diniz+houdt+het+niet+droog.
http://www.telegraaf.nl/telesport/rio-2016/26443580/__Snelwandelaar_poept_broek_vol__.html
Reagen
19 augustus 2016, 20:37
De hockeysters beginnen zo de finale..:freu:
Picasso 1
19 augustus 2016, 20:42
Pffff. ...the day USA is nothing special and Spain chooses this day for a low effectivenees percentage in scoring. Only 5 points behind, I imagine what could happen if Spain didn't forget how to score (they miss all the time).
bocariver
19 augustus 2016, 21:08
Pffff. ...the day USA is nothing special and Spain chooses this day for a low effectivenees percentage in scoring. Only 5 points behind, I imagine what could happen if Spain didn't forget how to score (they miss all the time).
I understand your frustration, there was possibility to win.
During this time, France beat Germany 29-28 with a goal at the buzzer from Daniel Narcisse. Final against winner of Denmark-Poland.
bocariver
19 augustus 2016, 21:08
During this time, France beat Germany 29-28 with a goal at the buzzer from Daniel Narcisse. Final against winner of Denmark-Poland.
Picasso 1
19 augustus 2016, 21:15
Yes fuck it, Spain has spilled the chance not to only win from the USA but to even do it convinceable. Incredible all the missed points and ball loses. Before the match I didn't expect Spain to win this game but the way it happened is really a pitty.
It didn't also help that Mirotic was penalised most of the game when he is almost as important as Gasol.
Conclusion: It was not USA who won this game, it was Spain who lost it. Fuck it.
bocariver
19 augustus 2016, 21:58
Now , Netherland - GB is on french tv , 2-2, one time in 4 years everybody look at you.....
Reagen
19 augustus 2016, 22:50
Goh.. zilver voor de hockeysters.
Willem2
19 augustus 2016, 23:20
Hockeysters verliezen olympische finale na shootouts
De hockeysters van Oranje hadden sinds 2004 geen olympische wedstrijd meer verloren. Die lange reeks werd vanavond in de finale tegen Groot-Brittannië doorbroken. Wat gaf Oranje het weg...http://www.ad.nl/rio-2016/hockeysters-verliezen-olympische-finale-na-shootouts~a872d05b/
is erger dan van een paar belgen verliezen :rolleyes:
Big30
19 augustus 2016, 23:25
Gewoon een totale afgang van de hockey heren en dames. Hockey is een kleine sport die internationaal niet al te veel voorstelt en vooral in Nederland groot is en waar we veel in hebben geïnvesteerd, het resultaat? Beschamende prestaties van de dames en vooral heren.
Deze teams krijgen beide de rode kaart, gefaald! Dit had helemaal niets met topsport te maken, beschamend wat we zagen.
Na het debacle bij het lange baan zwemmen, het judo, de dressuur en spring ruiters, de 200m van Schippers, de holland acht het volgende dieptepunt van Team.NL. We halen nog geen eens 20 medailles waarvan maar 8 goud, of het boksmeisje moet ons gaan verrassen.
Maurits Hendriks dient zijn conclusies te trekken en moet opstappen, als straf wordt hij op de loosers stoomboot terug naar huis gezet, Erben Wennemars moet hem op gaan volgen als chef de mission met Edith Bosch als zijn assistente :tongue:!
Willem2
19 augustus 2016, 23:28
Dubbeldam in tranen: 'Dit moet even bezinken' ............ http://www.telegraaf.nl/telesport/rio-2016/26444853/__Dubbeldam_in_tranen___Bezinken___.html
bocariver
19 augustus 2016, 23:39
I saw Dubbeldam when he lost for 0,01 s overtime. Not lucky...
Big30
20 augustus 2016, 00:20
Without Omeyer probably the best goalkeeper in the world I do not think France would have won. They had a 6 points lead that was melting away. The last 5 minutes some great saves by Omeyer.
This is how I saw the game.
16760
Big30
20 augustus 2016, 00:30
Kijk net naar de samenvatting van VS Spanje, dit had Spanje moeten en kunnen winnen. Pasend erg goed en mooi wat de Spanjaarden lieten zien.
Picasso 1
20 augustus 2016, 00:34
You have got to do something about those calluses nails.
Big30
20 augustus 2016, 01:01
Opnieuw Russische medailles afgenomen
Opnieuw moet Rusland medailles inleveren die het land op de Olympische Spelen in Peking in 2008 heeft gewonnen. Na een dopinggeval in de ploeg die de 4x100 meter won is er nu ook een atlete betrapt die deel uitmaakte van het kwartet dat zilver pakte op de 4x400 meter estafette.
http://www.ad.nl/andere-sporten/opnieuw-russische-medailles-afgenomen~aa7cadba/
Goedemorgenallemaal
20 augustus 2016, 11:10
Komt weer een nieuwe OS rel aan....
DUCKSTADKRANT - De Zware Jongens hebben zich verontwaardigd uitgelaten over de sporttenues van Team Vederland. "Dat ontwerp is gewoon gejat!", aldus het geboefte.
16763
Goedemorgenallemaal
20 augustus 2016, 11:19
Gewoon een totale afgang van de hockey heren en dames. Hockey is een kleine sport die internationaal niet al te veel voorstelt en vooral in Nederland groot is en waar we veel in hebben geïnvesteerd, het resultaat? Beschamende prestaties van de dames en vooral heren.
Deze teams krijgen beide de rode kaart, gefaald! Dit had helemaal niets met topsport te maken, beschamend wat we zagen.
Na het debacle bij het lange baan zwemmen, het judo, de dressuur en spring ruiters, de 200m van Schippers, de holland acht het volgende dieptepunt van Team.NL. We halen nog geen eens 20 medailles waarvan maar 8 goud, of het boksmeisje moet ons gaan verrassen.
Maurits Hendriks dient zijn conclusies te trekken en moet opstappen, als straf wordt hij op de loosers stoomboot terug naar huis gezet, Erben Wennemars moet hem op gaan volgen als chef de mission met Edith Bosch als zijn assistente :tongue:!
Daarom snap ik de ophef over het voortijdig naar huis sturen van niet medaille winnaars ook niet.
Meeste sporters zijn , onder het mom van "meedoen is belangrijker blablabla" toch gewoon programma vulling, zoals de mindere goden bij een kermiskoers.
Nou moet ik wel zeggen, ik vind het criterium van een medaille wat streng, een finale plaats bij bv lange baan zwemmen of zo'n atletieknummer met weet ik hoeveel kwalificaties en dan nog een reeks van 8e, kwart en halve finales mag van mij ook blijven, of halve finale halen in knock out sporten als boksen of beach volleybal mag van mij ook best blijven, dan heb je toch aangetoond er op wereldniveau bij te horen. Maar al die mensen die dat niet eens halen, schup ze naar huis e niet nog twee dagen laten blijven. Als je je sport en je land in de steek laat, waarom zou het land, de sportbond jou dan wel moeten ondersteunen.
Beetje gechargeerd maar zo denk ik er ongeveer over.
Maar op zich ben ik wel blij met de ontwikkeling dat de gevestigde namen en ploegen nu eens afgaan en we vooral min of meer verassende gouden plakken zien, goed voor de breedte en goed dat de traditionele speerpunten nu eens merken dat sport echt niet om hullie alleen gaan. Dat maakt de OS voor mij in ieder geval wat dragelijker.
Jan_Wandelaar
20 augustus 2016, 14:42
Natuurlijk is een onverwachte gouden medaille op het onderdeel balkhinkelen voor pubermeisjes leuk, maar per saldo stelt TeamNL zwaar teleur.
J.W.
bocariver
20 augustus 2016, 14:45
After a new silver medal for Beaumont in K1 200m just before spanish Saul Craviotto, France team is going to beat record of number of medal for OLYMPICS after 2nd world war.
With 38 medals, record of 41 in Beijing will be beatten because France is qualified for 4 finals head to head , 2 in boxing and 2 in handball.
We just miss a little gold and it is contradiction with newspaper who talked about fiasco after 4 days of competition.
sofaking
20 augustus 2016, 14:48
Natuurlijk is een onverwachte gouden medaille op het onderdeel balkhinkelen voor pubermeisjes leuk, maar per saldo stelt TeamNL zwaar teleur.
J.W.
Sinds 1972, toen ik verliefd werd op Olga Korbut, vind ik damesgymnastiek een prachtige sport. En zeker op de Olympische spelen is het naast de atletiek dé sport van de spelen. Als je daar een medaille haalt mag je oneindig fier zijn. Spijtig dat ik dit jaar niet veel van het turnen heb kunnen volgen.
PS: in1976 was de verliefdheid gedaan, en werd ik in de plaats verliefd op Nadia Comaneci. Toen was er blijkbaar al een zaadje van aantrekkingskracht voor Oost-Europese vrouwen.
Jan_Wandelaar
20 augustus 2016, 17:43
Waarom hebben vrouwelijke olympische sporters eigenlijk geen tieten?
Is dat verboden?
Of word er vanaf jonge leeftijd met hormonen gerommeld waardoor de borstvorming sterk is afgeremd?
Wie word daar geil van: vrouwen tussen de 20 en 30 jaar oud met de tieten van een 13-jarige?
Word je dan na jaren van training vierde op de spelen dan heb je én geen medaille, én geen tieten.
Tja, dan heb je wel een goede reden om te janken.
J.W.
sofaking
20 augustus 2016, 17:53
Is dat verboden?
Of word er vanaf jonge leeftijd met hormonen gerommeld waardoor de borstvorming sterk is afgeremd?
Wie word daar geil van: vrouwen tussen de 20 en 30 jaar oud met de tieten van een 13-jarige?
Word je dan na jaren van training vierde op de spelen dan heb je én geen medaille, én geen tieten.
Tja, dan heb je wel een goede reden om te janken.
J.W.
Dit is eerder iets voor de topic "tekens van verslaving aan een saunaclub".
"Ik kijk naar vrouwensport en vraag me af waarom ik niet geil wordt".
Big30
20 augustus 2016, 18:01
Of ze nu winnen of niet ontzettend knap wat de volleybal dames laten zien tegen de VS de wereldkampioen en #1 op de wereldranglijst. VS zullen het wel net redden maar wat een vechtlust vd volleybal dames!
Handbal dames werden om plaats 3 afgeschoten, dramatisch slecht gespeeld van dit jonge team dat veel beter kan.
Handbal dames speelden een slecht toernooi, volleybal dames deden het prima. Maar voor beide teams geldt dat de laatste 4 op een OS een uitstekende prestatie is in sporten met mondiaal veel concurrentie.
Cat
20 augustus 2016, 18:49
Is dat verboden?
http://assets.perfecte.ro/assets/perfecte/2016/08/17/image_galleries/44570/fac-parte-din-topul-celor-mai-sexy-sportive-de-la-rio-anouk-verge-depre-si-isabelle-forrer-cuplul-minune_4.jpg
Zeker geen beachvolleybal gekeken...
Jan_Wandelaar
20 augustus 2016, 20:17
http://assets.perfecte.ro/assets/perfecte/2016/08/17/image_galleries/44570/fac-parte-din-topul-celor-mai-sexy-sportive-de-la-rio-anouk-verge-depre-si-isabelle-forrer-cuplul-minune_4.jpg
Die linker is zelfs niet komen opdagen toen de tieten uitgedeeld werden.
Die rechter heeft dan wel tieten, maar ook een bek alsof ze normaliter met een zadel en een jockey erop over hekken heen springt.
Ook voor de TeamNL volleybal-dames was het weer:
Geen medaille, én geen tieten.
J.W.
Cat
20 augustus 2016, 20:31
Ze moeten grote tieten hebben en nu ook nog knap. Moet ze ook nog een gouden kut hebben, Don Juan de Wandelaar...
sofaking
20 augustus 2016, 21:21
Wat is knap ? Onze 400m hordenloopster, Axelle Dauwe, is een rostje, en dat geeft haar al direct een bonus wmb.
http://kw.knack.be/medias/2499/1279967.jpg
Jan_Wandelaar
20 augustus 2016, 22:25
http://kw.knack.be/medias/2499/1279967.jpg
Roestige daken, vochtige kelders........
J.W.
bocariver
21 augustus 2016, 01:48
Very sad moment in final of 800m women .
In this race 3 competitors are hermaphrodite , I mean: it is not really women by hormonas , only by paper.
So, in race of Shemale , Caster Semenya won before two other same type Niyonsaba of Burundi and Kenyan Wamboy.
In race of real women , Melissa Bishop ( can) won (4 th on paper) before the very beautiful polish Jozwik and Sharp from team GB.
From my point of view, this race was unfair....
bocariver
21 augustus 2016, 02:08
Tomorrow, we will have a big picture of Ruth Beitia from Santander, olympic champion of high jump women, She beat young bulgarian Demireva and legend Blanka Vlasic with injury.
She did not beat russian high jumper ....
bocariver
21 augustus 2016, 02:11
Tomorrow, we will have a big picture of Ruth Beitia from Santander, olympic champion of high jump women, She beat young bulgarian Demireva and legend Blanka Vlasic with injury.
She did not beat russian high jumper ....
Big30
21 augustus 2016, 02:11
From my point of view, this race was unfair....
Semenya I knew from previous WC 2009 where she did win with a lot of discussion afterwards, when I saw the 2 others I thought O my God not again. Maybe you can not blame the girl/man for being what she is, but this seems very unfair indeed. Call it natural doping.
Let 's not forget this women still holds the 800m word record, the oldest still standing, from 1983.
16772
Kratochvilova never tested positive, but ... .
laplagne
21 augustus 2016, 08:08
Ik twijfel nog of om het programma 'Het Spijt me' te moeten inschakelen als de Nederlandse ploeg dinsdag op Schiphol zal landen. Misschien was ik op 7 augustus 2016 wel te kritisch over meneertje Hendriks als de baas van Team NL en de verwachte medaillespiegel. Het zijn niet de gewenste 25 medailles van Hendriks wat hij achter de schermen altijd heeft geroepen, maar met tenminste 18 plakken mogen wij als klein kikkerlandje niet klagen. Zeker met al die vierde plaatsen. 'Typical Dutch' staat ook gelijk aan 'net niet'. Ik ga me voorbereiden op de marathon waar wij als Nederland acht seconden tekort kwamen om mee te doen. Daar had Hendriks zeker een oogje mogen dichtknijpen. Het naar huis sturen van stapper Van Gelder vond ik het dieptepunt van deze Spelen. Helemaal als je in de kranten leest dat het Nederlandse tennisdubbel Bertens/Rojer 14 uur voor hun wedstrijden ook gewoon aan het stappen was, want dit heeft een verslaggever van het AD gezien. Dat noem ik totaal geen serieuze voorbereiding op zo'n belangrijk sportevenement, maar die tennissers mochten blijven aangezien de coaches Haarhuis en Siemerink gelijktijdig in de nachtelijke uren werden gesignaleerd. Hoe zo gelijk monniken, gelijke kappen. Ik wil alle Nederlandse sporters bedanken voor hun inzet. Tot over 4 jaar.
Big30
21 augustus 2016, 09:07
Nederland gaat geen 33 medailles halen, 25 zou mooi zijn hoewel er geen officieel target is. London waren het er 20 (6/8/8). Rio voorspel ik 25 (8/10/7). Top10 medaillespiegel zou mooi zijn.
Spanje zal wel iets van 15-20 medailles halen, de Belgen 6 is wel erg optimistisch, 2-3 lijkt me realistischer.
http://www.ad.nl/sport/oranje-zit-al-sinds-2000-op-roze-wolk~aaae6969/
Nog een paar werkjes wachten dan gaan we zien of de voorspellingen uitkomen. Tussen 20-25 medailles zou mooi zijn, meer dan 25 zeer goed en meer dan 30 boven verwachting maar niet onmogelijk.
http://images1.persgroep.net/rcs/YRHsIJLo_pyjtYPwvJ2W_-5ZU-M/diocontent/68935302/_crop/0/0/1740/1020/_fitwidth/694/?appId=21791a8992982cd8da851550a453bd7f&quality=0.9
Al eerder opgemerkt, tussen 20-25 medailles zou mooi zijn, meer dan 25 zeer goed en meer dan 30 boven verwachting maar niet onmogelijk.
Herhaling van Sydney met maar liefst 12 maal goud (veel Brabants goud!) zou super zijn. Ik voorspel 8-10-7 dus totaal 25 medailles.
Uiteindelijk zijn we dan op 19 medailles uitgekomen. Dan mag je van een teleurstellend resultaat spreken. Natuurlijk kun je zeggen voor een relatief klein land als NL is dat zo slecht nog niet.
Toch hadden we het beter moeten doen. Gewoon te veel disciplines die wel degelijk teleurstelden als zwemmen, judo en paardensport (dressur en springen) en OK ook veel net niet resultaten als bij de hockey mannen (dat was een afgang) en zo kun je een heel lijstje opnoemen.
Ook als je lijkt naar de resultaten op de vorige OS valt het toch wat tegen, geen onvoldoende maar een 6+ als rapportcijfer.
Zat soms ook een beetje tegen, heb je iets meer geluk was 25 wel mogelijk geweest.
Top10 in de medal ranking zal er net niet in zitten of Fontein zou bij het boksen nog goud gaan halen, maar dat zal wel zilver worden.
Kom je uit op 19 medailles 8G 7Z 4B. Geen afgang ook al als je kijkt welke landen in de ranking in de buurt staan maar het had beter gekund en gemoeten en ja soms viel het kwartje ook net de andere kant op.
Denk dat Spanje met 14 medailles waarvan wel 7 goud niet ontevreden zal zijn en dat geldt ook voor de Belgen met 6 medailles.
France with 41 medals and 9 or 10 Gold (FRA or Denmark Handball will be close) seems for me a little disappointiing certainly when you compare FRA with GER and the UK.
Ook zonder een medaille kun je wel goed presteren dat geldt voor de Nederlandse volleybal dames die nipt van de VS om plaats 3 verloren, in de halve finale was China net te sterk, de Chinezen werden in de groep nog knap verslagen en wonnen in de finale van Servie een land dat NL ook in de groep versloeg.
Picasso 1
21 augustus 2016, 11:01
Tomorrow, we will have a big picture of Ruth Beitia from Santander, olympic champion of high jump women,
En wat foto's inderdaad...
Goud voor Ruth Betia bij hoogspringen (brons werd verwacht, goud is verrassend; heeft wel wat geluk gehad met de staat van de concurrentie)
http://ep01.epimg.net/deportes/imagenes/2016/08/21/actualidad/1471753446_668672_1471753667_noticia_normal_recort e1.jpg
Zilver voor de Spaanse basketbalsters die de finale tegen de USA verloren (niet verwachte medaille vooraf)
http://as01.epimg.net/baloncesto/imagenes/2016/08/20/mas_baloncesto/1471710812_632681_1471727503_noticia_normal.jpg
Brons voor Saul Craviotto op de K1 200 (werd vooraf ook als kanshebber voor brons ingeschat). Craviotto had 1 dag eerder nog goud gewonnen met het onderdeel K2-200 samen met mederoeier Toro (een politie agent die roeisport ernaast doet).
http://ep02.epimg.net/deportes/imagenes/2016/08/20/actualidad/1471695380_537889_1471719932_noticia_fotograma.jpg
En met 7 gouden medailles is het voor Spanje uiteindelijk toch wel een geslaagde OS. Jammer alleen van de vele 4de plekken die medailleplaatsen net misten. Potentiële gouden medailles die gemist werden en vooraf verwacht: 20 km snelwandelen (teleurstellend van de Spaanse wereldkampioen Miguel angel Lopez), Triatlon (jammer van de blessure vooraf van de Spaanse wereldkampioen Noya, deze was anders praktisch een zekerheid), schieten met Fatima Galvez (wereldkampioene 2015 maar bij de OS helaas niet in de medailles) en ondanks niet verwacht was het voor Basketbal de kans bij uitstek om goud te pakken (helaas niet voldoende scherpte in de afwerking tegen de amerikanen die dit jaar te pakken waren; hopelijk doen de Serviërs dat wel vandaag in de finale, zou een schitterende verrassing zijn).
Picasso 1
21 augustus 2016, 11:16
France with 41 medals and 9 or 10 Gold (FRA or Denmark Handball will be close) seems for me a little disappointiing certainly when you compare FRA with GER and the UK.
As far as I see France performed according to the expectation: https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?45166-Rio-OS-2016-comment-etc&p=485278#post485278
Concerning UK, they made a sudden big jump since 2008 in the golden medal score. I think the disposition of a lot of money for sport when a country can organise the Olympic games makes that a country wins for a decade more gold than usual in a higher variation of sports.
Big30
21 augustus 2016, 11:31
As far as I see France performed according to the expectation: https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?45166-Rio-OS-2016-comment-etc&p=485278#post485278
Concerning UK, they made a sudden big jump since 2008 in the golden medal score. I think the disposition of a lot of money for sport when a country can organise the Olympic games makes that a country wins for a decade more gold than usual in a higher variation of sports.
Atlanta 1996, GB 15 medals one Gold. Wrt expectations most predictions for Holland showed a total between 20-30 medals, with 6-8 gold. The predictation you refer to for Holland predicted 33 medals with only 4 gold.
Holland underperformed especially wrt the total nummer of medals. For France I do not know what were realistic expectations, I would think a little higher than what now has been achieved.
Goedemorgenallemaal
21 augustus 2016, 11:31
. Het naar huis sturen van stapper Van Gelder vond ik het dieptepunt van deze Spelen. Helemaal als je in de kranten leest dat het Nederlandse tennisdubbel Bertens/Rojer 14 uur voor hun wedstrijden ook gewoon aan het stappen was, want dit heeft een verslaggever van het AD gezien. Dat noem ik totaal geen serieuze voorbereiding op zo'n belangrijk sportevenement, maar die tennissers mochten blijven aangezien de coaches Haarhuis en Siemerink gelijktijdig in de nachtelijke uren werden gesignaleerd. Hoe zo gelijk monniken, gelijke kappen. Ik wil alle Nederlandse sporters bedanken voor hun inzet. Tot over 4 jaar.
Eerder een argument om het tennisduo (lagen de tennissers er ook niet eerder dan verwacht uit?) nog even aan te pakken dan om van Gelder niet aan te pakken. Zijn kwalificatie gaf ook geen echte reden om "we gaan weer een medaille pakken" te gaan denken. En wie weet is dat we de reden om te gaan stappen, niet om zogenaamd "even te ontladen" (ontladen doe je gewoon als alles er op zit, even een biertje pakken moet kunnen maar als je nog een finale hebt zorg je dat je om een uur of 12 weer op je kamer bent). En dan ben je met die houding in mijn ogen geen topsporter die tot het gaatje gaat maar een van de vele programmavullers.
De verwachte successen zijn uitgebleven, het zijn vooral de aangename verassingen die ons plezier bezorgd hebben. De gezapigheid "we doen mee dus we gaan het wel weer goed doen" voerde bij veel sporten de boventoon. Jammer voor het zilver van Tom, die heeft gewoon 1 dag te lang in de Tour meegefietst, waardoor hij net die ene valpartij kreeg, waardoor hij nu wel net die paar tellen tekort kwam. Aan de andere kant, zo'n idiote valpartij kan ook tussendoor nog bij een trainingsritje gebeuren..
Big30
21 augustus 2016, 11:47
Dat de Spaanse dame (gestopt teruggekomen en 37j oud!) het hoogspringen won is opmerkelijk maar wel verdiend. Ze was gewoon de beste van de atleten die wel deelnamen, 1.97m volstond nu voor goud waar op de vorige 3 OS je 2.05 of 2.06m voor goud nodig had.
Picasso 1
21 augustus 2016, 11:47
Atlanta 1996, GB 15 medals one Gold.
They really made an incredible progression after that:
Gold - Silver - Bronze - Total
16778
And at this moment they are on 66 medals of which 27 are Gold.
16779
Incredible performace for a 'country' consisting of 62 million people.
sofaking
21 augustus 2016, 12:37
Dat de Spaanse dame (gestopt teruggekomen en 37j oud!) het hoogspringen won is opmerkelijk maar wel verdiend. Ze was gewoon de beste van de atleten die wel deelnamen, 1.97m volstond nu voor goud waar op de vorige 3 OS je 2.05 of 2.06m voor goud nodig had.
Had Nafi besloten om mee te doen had ze dus een goeie kans gehad op goud....
Big30
21 augustus 2016, 12:45
Het is een beetje de vraag hoe je het aantal medailles moet ranken cq waarderen. Hoe groter een land hoe meer kans op medailles mits natuurlijk er een sport traditie en cultuur bestaat, India valt dan al af :tongue:.
Je kunt naar BNP kijken wat bij de westerse landen redelijk gelijk mee oploopt aan aantal inwoners, maar nog belangrijker is het topsportbudget als eerder opgemerkt. Juist daarom doet GB het nu zo goed, dat bedraagt daar inmiddels al zeker 300 miljoen euro al is het soms wat lastig dat exact te bepalen.
In Frankrijk en Duitsland ligt dat budget ver boven de 200 miljoen, in NL op minder dan 40 miljoen, de grote Europese landen zijn 2-5 keer zo groot als NL met minimaal 5 maal zo hoge budgetten, zo gezien doet NL het natuurlijk zo slecht nog niet.
Suc6 kun je plannen, kopen afdwingen, kijk naar de DDR tuurlijk doping ja, maar daar deed men veel meer, er werd geselecteerd hard getraind en dat leidde tot suc6 zeker door doping maar niet alleen.
Grote landen als de VS, China, Rusland hebben natuurlijk een voordeel dat ze uit een groter reservoir kunnen putten, daar komen de teamsporters wel boven drijven mits zo'n teamsport daar een basis heeft.
Jan_Wandelaar
21 augustus 2016, 14:36
Het is een beetje de vraag hoe je het aantal medailles moet ranken cq waarderen.
Gewoon aan de hand van de omvang van het olympisch team van een land.
De Nederlandse equipe telt 243 sporters die zich gekwalificeerd hadden om in hun discipline uit te komen op het olympisch toernooi.
Hier de top-15 in de (voorlopige) medaillespiegel, en het aantal sporters:
1.) USA (558 sporters)
2.) UK (373 sporters)
3.) China (403 sporters)
4.) Rusland (293 sporters)
5.) Duitsland (431 sporters)
6.) Japan (340 sporters)
7.) Frankrijk (406 sporters)
8.) Zuid-Korea (208 sporters)
9.) Australië (424 sporters)
10.) Italië (312 sporters)
11.) Nederland (243 sporters)
12.) Hongarije (162 sporters)
13.) Spanje (309 sporters)
14.) Brazilië (471 sporters)
15.) Jamaica (60 sporters)
(...)
33.) België (106 sporters)
(...)
41.) Turkije (103 sporters)
J.W.
bocariver
21 augustus 2016, 16:59
Gewoon aan de hand van de omvang van het olympisch team van een land.
De Nederlandse equipe telt 243 sporters die zich gekwalificeerd hadden om in hun discipline uit te komen op het olympisch toernooi.
Hier de top-15 in de (voorlopige) medaillespiegel, en het aantal sporters:
1.) USA (558 sporters)
2.) UK (373 sporters)
3.) China (403 sporters)
4.) Rusland (293 sporters)
5.) Duitsland (431 sporters)
6.) Japan (340 sporters)
7.) Frankrijk (406 sporters)
8.) Zuid-Korea (208 sporters)
9.) Australië (424 sporters)
10.) Italië (312 sporters)
11.) Nederland (243 sporters)
12.) Hongarije (162 sporters)
13.) Spanje (309 sporters)
14.) Brazilië (471 sporters)
15.) Jamaica (60 sporters)
(...)
33.) België (106 sporters)
(...)
41.) Turkije (103 sporters)
J.W.
I would like to remind you some sentences of Winston Churchill about statistics.
I would like to ask you one question: Do you think that with 1000 competitors of Netherland , you could have more medals ?
I think not because you let oranje without olympic level drinking beer in FKK.
In fact , except for Brazil as organisator, all athletes have to qualificate for olympics.....
That's why some countries have more competitors, all others have been already eliminated.They do not have olympic level.
More, some countries do not like to send some tourists in olympics, so they do not put them in team.
For example, if you do not have level for semi, it is impossible to be in french team even if you made olympics performance.
Other problems with your stats: team sports.
Some countries like France qualificate in a lot of team sports like Basket-ball, Handball, Football, Water Polo. So, for one medal , you need 12 to 18 athletes.
I think now , you know what meant Churchill about stats and lie.
Picasso 1
21 augustus 2016, 17:38
En nog twee foto's.
Zilver voor het Spaanse damesteam van ritmische gimnastiek (de Spaanse dames stonden op nummer 1 maar Rusland kreeg later net wat meer punten en werd goud).
http://as01.epimg.net/masdeporte/imagenes/2016/08/21/juegosolimpicos/1471793356_527461_1471793407_noticia_normal.jpg
En een zwaar bevochten brons voor het Spaanse basketbalteam. Met nog 9 seconden voor het eind kwamen ze 1 punt achter, in 4 seconden scoorden ze echter en met nog 5 seconden te gaan werd de Australische aanval gepareerd (eindstand 88 -89). Zwakke wedstrijd van Spanje die gelukkig wel in winst eindigde en met brons werd bekroond.
http://ep01.epimg.net/deportes/imagenes/2016/08/21/actualidad/1471798881_159016_1471799075_noticia_normal_recort e1.jpg
Goedemorgenallemaal
21 augustus 2016, 18:00
Nou, weer een paar keer niks geworden vandaag, een vallende mountainbiker en 11e op de Marathon. ik zou het hem niet na doen, 11 na zo'n kl... afstand is wel goed, maar als je wat verkeerd doet zeg ik naar huis er mee.. oh wacht ff, straks zit het er al op.
Abdi Nageeye zei na afloop dat de marathon voor hem "te kort voelde". "Op het einde dacht ik: heb ik het goed gezien? Was dit al het 41 kilometerpunt?" aldus Nageeye, die op de elfde plaats eindigde. "Normaal moet je dan allemaal sterretjes zien, maar ik voelde me heel fris."
"Ik wilde me niet meer helemaal kapot sprinten voor niets en heb het laatste stuk daarom gezwaaid naar de mensen langs de kant. Jammer dat het voorbij is, nu moet ik weer vier jaar wachten op de volgende Olympische Spelen'', zei Nageeye.
De notering net buiten de top10 zorgde voor gemengde gevoelens bij de 27-jarige atleet. Nageeye: "Elfde, dat is net zoiets als vierde worden. De top tien zat er zeker in, wellicht zelfs de top acht. Ik ben net te voorzichtig geweest. En overal waar 'te' voor staat, is niet goed hè.
Kijk jochie, daarvoor wordt e niet gesponsord en ondersteund, snot uit je oren lopen moet je..
Gelukkig komt er dadelijk nog een boks medaille bij.
Maar laten we niet net doen alsof we alleen maar stomme dingen gedaan hebben, wat dat betreft mogen de Amerikaanse estafette zwemmers en dat Ierse IOC lid om het goud strijden.
Big30
21 augustus 2016, 18:09
I would like to ask you one question: Do you think that with 1000 competitors of Netherland , you could have more medals ?
I think not because you let oranje without olympic level drinking beer in FKK.
In fact , except for Brazil as organisator, all athletes have to qualificate for olympics.....
You already give the answer, only athletes are sent to the OG that did qualify according to the selections rules of the NOC, more demanding than the IOC requirements.
Marathon runner had to run 2.11,00 he ran 2.11,08 he could stay home. I guess in France this will be the same procedure. Cycling we could sent 4 men according to UIC ranking, teams have to qualify.
For other sports is typically one time rank 8 on EC/WC, or in case of athletics or swimming a Q-time.
Picasso 1
21 augustus 2016, 18:37
En nog eentje, een beetje verrassend.
Op de valreep een onverwachte medaille. Brons voor de Spanjaard Coloma bij Mountainbike.
https://s3.amazonaws.com/bucket.scribblelive.com/18634/2016/8/21/fb357266-61c1-460b-9366-7d9a2772b697_1000.png
Medailles kwamen laat op gang maar aangevuld hiermee evenaart Spanje de 17 medailles van 2012 in Londen maar is de prestatie nu beter omdat er nu 7 gouden medailles zijn gewonnen t.o.v. de drie van toen. Kortom, voor Spanje een geslaagde OS (ondanks vele tegenslagen en pech momenten) en dus mooie prestaties geleverd door de Spaanse sporters.
Picasso 1
21 augustus 2016, 18:43
En om 20.45 de finale Basketbal tussen de USA en Servië. Geen Spaans/Nederlands/Frans/Belgische deelname maar een mooie finale om te bekijken en hopelijk verrassen de Serviërs de wereld door de decennialange hegemonie van de Amerikanen te doorbreken.
Momenteel finales heren Volleybal en Handbal.
Handbal Denemarken Frankrijk stand: 19 - 18
En Brazilië net Olympisch goud bij Volleybal.
Big30
21 augustus 2016, 19:14
25-21 nu voor Denemarken. Nog 10 minuten.
Vorentscheidung? 26-22.
Picasso 1
21 augustus 2016, 19:15
25-21 nu voor Denemarken. Nog 10 minuten.
Vorentscheidung? 26-22.
26 - 22 Wordt lastig voor Frankrijk.
En nu 26 -24 met nog ruim 5 minuten te gaan. Kan nog alle kanten op.
Big30
21 augustus 2016, 19:20
Nog niets beslist. 26-24 spannend! Nog 5 minuten.
Denemarken olympisch kampioen. 28-26.
Picasso 1
21 augustus 2016, 19:27
Nu wel afgelopen 3 punten verschil met nog 30 seconden.
Voor Denemarken 2de goud in deze OS.
bocariver
21 augustus 2016, 20:02
Last medals in OG for France, After silver in Handball , last gold in heavy weight boxing for Tony Yoka.
Results of France in 42 medals (record broken) 10 gold, 18 silver and 14 bronze.
7th place in table board with gold count, 5th place draw with Germany in number of medals. Not bad for country without sport culture and where it is not priority.
Last gold in basket-ball between USA and Serbia.
Let's go Theodosic and Raduljica, Србија ће....
Picasso 1
21 augustus 2016, 20:13
Last gold in basket-ball between USA and Serbia.
Let's go Theodosic and Raduljica, Србија ће....
15-23. USA only wins because opponents play terrible like Serbia at this moment.
Would be a nice experiment to see the best players of Europe play agaist the Americans. I don't think the Americans would win.
Big30
21 augustus 2016, 20:17
Tegenvallende basketbal finale. Serviërs missen wel heel veel.
Picasso 1
21 augustus 2016, 20:21
Tegenvallende basketbal finale. Serviërs missen wel heel veel.
Kutfinale. Is nu al bijna over en uit.
Big30
21 augustus 2016, 20:30
Ongelooflijk!!! Wat een missers, ik wil typisch Balkan basketbal zien, goed pasen, de vrije speler vinden en dan het open schot nemen en drie punters scoren.
John mc Snek
21 augustus 2016, 20:39
Gelukkig had ik op tijd gezapt en zag ik de goal van Asensio.
Badslippers
21 augustus 2016, 20:57
Wat een draak van een basketbalwedstrijd. Gauw vergeten.
Waar zijn de tijden gebleven van Drazen Petrovic, Vlade Divac, Toni Kukoc?
Picasso 1
21 augustus 2016, 21:03
Wat een draak van een basketbalwedstrijd. Gauw vergeten.
Waar zijn de tijden gebleven van Drazen Petrovic, Vlade Divac, Toni Kukoc?
Ze hebben hun land opgesplitst de stommelingen en is daardoor de kwaliteit versnipperd.
Picasso 1
21 augustus 2016, 21:06
Gelukkig had ik op tijd gezapt en zag ik de goal van Asensio.
0 - 3, goal van Gareth Bale.
Big30
21 augustus 2016, 21:11
Zo maar even op YouTube overgeschakeld.
https://youtu.be/WNrxeMkuP-c
Once brothers 30 for 30.
satanic surfer
21 augustus 2016, 22:32
In het basketbal wordt de natuurlijke orde hersteld en verplettert USA de Servische tegenstand voor zoverre daarvan sprake mag zijn...Simpelweg een andere planeet en zelfs met de verzamelde beste Europese spelers immer nog geen schijn van een kans tegen de beste Amerikaanse selectie...
Grootste sportmoment van de Spelen in de marathon op de slotdag waar zilveren medaillewinnaar uit Ethiopie met gekruiste armen met gebalde vuisten over de streep loopt...Feyisa Lilesa heet de beste man, behorend tot de Oromo-minderheid (zowat 1/3 des inwoners) die heftig worden gediscrimineerd in het thuisland en vooral politiek worden uitgesloten..Bij meerdere volksprotesten dit jaar werden honderden mensen in koelen bloede vermoord door de politie...Lilesa zal hoogstwaarschijnlijk niet terugkeren richting thuisland aangezien hij een vogel voor de kat zal zijn hoogstwaarschijnlijk. Indien het IOC zijn zilveren medaille afneemt wat kan op straffe van politieke statements via taal en/of gebaar verliest het fel besmeurde sportorgaan z´n laatste greintje zelfrespect...
Voorts USA als grote slokop deze OS met een straat voorsprong...Individueel springt turnster Simone Biles eruit bij de dames (4 goud en 1 brons(haar enige fout op de balk leverde een Ollandse onverhoopt goud op, Wevers ofzo)...Bij de mannen wederom Michael Phelps die 4 goud en 1 zilver wegkaapt en veruit de meest gelauwerde sporter in de Olympische Spelletjes wordt...Beiden Amerikaans uiteraard.
Een echelonnetje daaronder: Usain Bolt 3 keer goud doch met matige tijden...Baanwielrenner Jason Kenny, turner Whitlock als uitblinkers as well vanuit Groot-Brittanie dat een huge power wordt in de sportwereld op elk gebied...Katy Ledecky en Katinka Hosszu in het zwemmen ook impressionant...
Vanuit Belgisch oogpunt erg geslaagde Spelen met onverhoopte 6 medailles...Redelijk wat vierde plekken ook die mits ietwat geluk zelfs nog hogere cijfers had kunnen opleveren..Sneu ook die 4é plek in de 4maal400meter gister doch het is wat het is...Nederland ontgoochelt met 19 medailles, vooral zwemmen bedroevend te noemen bij hen...doch ook daar een boel 4é plekken wat sneu is..Spanje scoorde veel té veel medailles vond ´k wat zorgde voor foto´sterreur van iemand die beter oneliners bezigt dan foto´s van lelijke Spaansen met snorren, doch dat in de kantlijn...
gemiste atletiekkans: Nafi Thiam die het hoogspringen niet zag zitten en toch ietwat ontgoocheld daarmee zal zijn gezien de matige 1m97 van een bejaarde snordragende Spaanse die volstond voor goud...
@j
21 augustus 2016, 22:56
Zag vandaag bij de BBC een herhaling van de 800 meter vrouwen finale.
De medaille winnaars waren in mijn ogen alle 3 mannen !!
@j
21 augustus 2016, 23:09
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160821/18a16440f482d9e6a9d8629fb2f8a672.jpg
Hier de winnaar(es) van die 800 meter??
Big30
21 augustus 2016, 23:09
8 maal goud 7 maal zilver 4 maal brons in totaal 19 medailles. In totaal dan ook nog 10 vierde plaatsen en een aantal vijfde plaatsen dicht bij brons. Plaats 11 in de medal ranking.
Daar zullen we het mee moeten doen. Te vaak net niet en dus overheerst de teleurstelling over Team.NL. Over 4 jaar dan maar gaan voor de minimaal 25 medailles met minimaal 10 maal goud!
Voordeel is dat als we deze lijn doorzetten en het zwemmen, judo en paardensport komen weer op het vertrouwde nivo een aantal van 25-30 medailles geen probleem mag zijn.
De Belgen mogen denk ik heel tevreden zijn met hun 6 medailles, voor België een historisch resultaat, niet zo moeilijk als je hoegenaamd geen Olympische historie hebt ;).
@j
21 augustus 2016, 23:12
Ik vind het toch een knappe prestatie van ons kleine landje :)
Big30
21 augustus 2016, 23:28
Ik vind het toch een knappe prestatie van ons kleine landje :)
Ben je dan toch een Belg :biggrin:? Nee 19 medailles is gewoon teleurstellend, we hoeven ons niet te schamen, dat gaat wat ver (dat is iets voor de voetballers) maar een aantal sporters hebben gewoon ondermaats gepresteerd.
Jan_Wandelaar
21 augustus 2016, 23:32
That's why some countries have more competitors, all others have been already eliminated.They do not have olympic level.
Zoals ik dus reeds zei:
Other problems with your stats: team sports.
Daar heb je absoluut gelijk in. Ook laat ik fenomenen als bijvoorbeeld Bolt en Phelps buiten beschouwing.
Ik gaf slechts een vuistregel aan de hand waarvan het 'rendement' van een olympische equipe gewaardeerd kan worden. Waarbij het begrip 'rendement' gereduceerd is tot het aantal behaalde medailles en de kleur van de medailles.
Do you think that with 1000 competitors of Netherland , you could have more medals ?
Dus om je vraag te beantwoorden:
Ja, als 1000 Nederlandse sporters zich hadden weten te kwalificeren voor het olympisch toernooi in hun discipline, dan was de medaille-oogst absoluut groter geweest.
Waarbij het in de praktijk natuurlijk volstrekt onmogelijk is dat 1000 Nederlandse sporters zich kwalificeren. En een andere belangrijke factor is de verdeling van de sporters over de verschillende olympische disciplines.
J.W.
Willem2
22 augustus 2016, 13:22
Inge Dekker: Zelfs op eigen kosten mocht ik niet blijven
Zwemster Inge Dekker zal morgen bij de huldiging zijn van de Olympische sporters in Amsterdam ,,Terwijl ik al een week thuis ben. Het wordt vast leuk maar voelt als mosterd na de maaltijd,'' zegt de zwemster die géén medaille won en dus zes dagen geleden al naar huis moest op de zogenaamse 'losersvlucht'. Gisteren hekelde ze die vlucht via twitter. ,,Ik heb me nooit meer onderdeel van Team NL gevoeld.'' ............. http://www.ad.nl/andere-sporten/inge-dekker-zelfs-op-eigen-kosten-mocht-ik-niet-blijven~a580a70f/
sofaking
22 augustus 2016, 16:53
Heeft er iemand een "mooiste moment" beleefd op deze spelen ? Ik heb dit jaar niet zoveel kunnen kijken, maar toch wel enkele mooie spektakels gezien, en ook helemaal nieuwe dingen, zoals vrouwenrugby.
Het mooiste moment vond ik de finale hoogspringen in de zevenkamp, met als enige overblijvenden Nafi Thiam en Katharina Thompson-Johnson. Vrouwenhoogspringen vind ik zo al mooi om naar te kijken, maar nu was het nog eens extra spannend doordat de Belgische atlete zichzelf aan het overtreffen was. Dé reden waarom dit duel zo'n indruk maakte was echter de manier waarop beide concurrentes mekaar bij elke sprong aanmoedigden door samen met het publiek mee te klappen, en mekaar na een succesvolle sprong feliciteerden. Mooie, sfeervolle beelden.
http://dmphotoprovider2.demorgen-cdn.be/photo/vijf-persoonlijke-records-en-drie-zeges-de-reconstructie-van-nafi-thiams-gouden-parcours/mruw6lzwheztomrzgqzc6rsxf4ztama/132ebc09702b9ec6b3738496c37adb78ac35b04ab202c9dfe6 58179edb41fa65/fitwidth_300x0_69372942.jpg
laplagne
22 augustus 2016, 19:37
René van der Gijp en Johan Derksen gaan nu bij VI helemaal los over die Hendriks, die in de grond wordt geserveerd. Eindelijk mannen met visie.
Big30
22 augustus 2016, 22:34
Hendriks heeft op alle fronten gefaald, de ultieme loser! Schandalig hoe hij bv Inge Dekker maar feitelijk alle niet medaille winnaars heeft geschoffeerd.
Topsporters tot op het bot vernederen, schandalig!
Wentelt Eefje
23 augustus 2016, 04:56
Topsporters presteren als het moet, bijvoorbeeld tijdens Olympische Spelen. Inge Dekker is dus verworden tot een gewone sporter.
Ook nu zal, net als in het internationale tophockey, blijken uiteindelijk dat de visie van de visionair Maurits Hendriks over een aantal jaren gemeengoed bij alle chefs d'equipe van toplanden zal worden. Maar ook nu is "men" er helaas nog niet klaar voor. Niet 1 hockeycoach tijdens de OS hanteerde geen enkele van de destijds door de hele hockey- en sportwereld weggelachen innovaties van Hendriks!!!
Goedemorgenallemaal
23 augustus 2016, 08:29
René van der Gijp en Johan Derksen gaan nu bij VI helemaal los over die Hendriks, die in de grond wordt geserveerd. Eindelijk mannen met visie.
Dan heeft ie het nog niet eens zo secht gedaan.. afgeserveerd worden door vd Gijp en Derksen, dan behoor je tot de top...
Niet zo moeilijk doen over die man, die man moet van het NOC/NSF, van het volk ook topsporters afleveren en als de zekerheidjes het af laten weten mag, nee moet je boos worden, daar wordt je voor betaald.
Het geluk van de sporters is dat ze nu Maurits hebben, dat is echt hun grote geluk want in plaats van woede over de zwemmers, de hockeyers, de judoers, de hockeyers richt alles zich nu op 1 persoon.
En dat is het grootste verlies, het ligt allemaal aan Maurist, niet aan die sporters die nu ook niet het idee krijgen dat er bij hullie misschien iets moet veranderen..
En is iedereen vergeten dat Maurits wel degelijk mooie geluiden heeft laten horen over mensen die het wel waar maakten? Zelfs boven verwachting?
Trouwens wat vind je zelf dat je nog te zoeken hebt in het dorp als je uitgeschakeld bent?
Big30
23 augustus 2016, 08:56
Het geluk van de sporters is dat ze nu Maurits hebben, dat is echt hun grote geluk want in plaats van woede over de zwemmers, de hockeyers, de judoers, de hockeyers richt alles zich nu op 1 persoon.
En dat is het grootste verlies, het ligt allemaal aan Maurist, niet aan die sporters die nu ook niet het idee krijgen dat er bij hullie misschien iets moet veranderen..
Het zijn in de eerste plaats natuurlijk de sporters die verantwoordelijk zijn voor het niet halen van het aantal verwachte medailles. Met 10 vierde plaatsen zat het ook niet mee. Bij het judo, zwemmen en paardensport mag je van falen spreken, in Londen haalden we daar 10 medailles in Rio maar 1, alleen bij judo.
Falen en het ontbreken van wat geluk anders was een totaal van 25 wel gehaald.
Dat is niet primair de schuld van Hendriks geweest maar van de sporters, je kunt je wel de vraag stellen wat de bijdrage van Hendriks aan de medailles is geweest, bij het zeilen heeft ie er wel voor gezorgd dat men veel in Rio kon trainen maar bij de overige sporten?
Het ontzeggen van sporters om aan de sluitingsceremonie mee te doen mag je als falen van Hendriks zien. Feestende sporters die al klaar zijn kan een probleem zijn maar dat los je dan anders en eleganter op.
Goedemorgenallemaal
23 augustus 2016, 09:09
Het ontzeggen van sporters om aan de sluitingsceremonie mee te doen mag je als falen van Hendriks zien. Feestende sporters die al klaar zijn kan een probleem zijn maar dat los je dan anders en eleganter op.
Dat zou misschien wle anders opgelost moeten worden maar heb je die mogelijkheden wel? Ik bedoel je zit allemaal in 1 dorp en dan zou je moeten schuiven en verhuizen. Die chaos komt de sporters ook niet ten goede. je zou ook een aparte afdeling voor de uitgerangeerden kunnen maken maar ja, of de toppers daar baat bij hebben, de wetenschap dat een paar loosers een eindje verderop al zitten te zuipen. Vergeet niet dat je al vanaf dag 1 mensen hebt die uitgerangeerd zijn, moet je die de volle tijd mee laten feesten? Ik vond het criterium van medaille ook wat rigoureus, afhankelijk van de sport halve finale ("1 op 1 sporten",bv judo, volleybal) of finale halen (van die sporten waar er opeens 8 in de finale mogen staan) had ook best gekund maar mensen die er al meteen in de eerste of tweede ronde uit liggen???
Big30
23 augustus 2016, 09:43
Dat zou misschien wle anders opgelost moeten worden maar heb je die mogelijkheden wel? Ik bedoel je zit allemaal in 1 dorp en dan zou je moeten schuiven en verhuizen.
Meer dan dat hoef je inderdaad niet te doen, komt bij er zal wel wat gefeest worden en dat moet ook kunnen maar dat doe je buiten het dorp, gewoon een kwestie van afspraken maken dat je geen overlast bezorgt, doe je dat dan wel OK dan treed je op.
Als je je jarenlang op Rio hebt voorbereid en uitgesport bent medaille of niet moet even de druk vd ketel dat is heel normaal, net zo normaal als het bijwonen vd sluitingsceremonie.
Inge Dekker terug sturen die nb haar eigen verblijf wou betalen is niet van deze tijd en werkt sfeer verpestend.
Je bent of all places in Rio hebt je jaren lang intensief op de os voorbereid en win je geen medaille word je op de losers vlucht geplaatst.
Goedemorgenallemaal
23 augustus 2016, 11:02
Je bent of all places in Rio
Reden genoeg om snel weg te willen, Brabant is toch veel mooier?
Bluebear
23 augustus 2016, 19:26
Man, man, man........................!!!
https://www.youtube.com/watch?v=_B3K7iw0Vss
uurtje
23 augustus 2016, 19:32
Zoals ik al eerder heb aangegeven, er is behoorlijk geflunkt.... Op essentiele onderdelen (waaronder judo, zwemmen...) is er niet naar verwachting gepresteerd. Daarnaast pretendeerde men een team te zijn. Dan is er dus ook ziets als samen uit, samen thuis. Niet gezien... Daar komt ok nog het geval van Gelder bij. De meest extreme beslissing is terug sturen. De man geen medaille, het land geen medaille, toeschouwers teleur gesteld enz enz. Alleen maar verliezers. Had ook anders opgelost kunnen worden (niet deelnemen aan sluitingsceremonie, geldstraf, enz enz). Schandalige vertoning van de bobo en ondermaats presteren van sommige sporters... snel vergeten en afhaken die hap..
pret
23 augustus 2016, 19:36
Man, man, man........................!!!
https://www.youtube.com/watch?v=_B3K7iw0Vss
Bluebear heeft overduidelijk mijn post over deze dame gemist. :biggrin:
https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?44638-de-mooiste-sportvrouwen-club&p=498233#post498233
Big30
23 augustus 2016, 23:27
Reden genoeg om snel weg te willen, Brabant is toch veel mooier?
Uiteraard! Als je de keuze hebt tussen Rio en weer snel terug naar Brabant dan is de keuze uiteraard snel gemaakt, das helder.
Trouwens over Brabant en de OS gesproken.
Brabant lijkt de status van toonaangevende sportprovincie in Nederland definitief kwijtgeraakt. Van de negentien plakken die ‘Team NL’ de afgelopen twee weken in Rio de Janeiro veroverde, is slechts één voor een belangrijk deel van Brabantse makelij: de zilveren van de hockeydames.
http://www.ed.nl/regio/brabant/brabant-niet-langer-hofleverancier-oranje-medailles-poll-1.6282615
De tijden dat Pieter, Leontien, Anky, Marianne Brabantse goud delvers waren is voorbij.
Goedemorgenallemaal
24 augustus 2016, 08:42
Daarnaast pretendeerde men een team te zijnMarketinggrapje, bedacht door H of zo.
Picasso 1
16 september 2016, 13:08
Terwijl Daphne haar schoenen gefrustreerd wegwierp vanwege het bereiken van slechts zilver op de 200 meter heeft deze ParaOlympische babe wel goud behaald op de 200 meter.
http://images0.tcdn.nl/telesport/article26537851.ece/BINARY/original/vanrhijn.JPG
Ze liep de afstand in een tijd van 26,16. Vier jaar geleden in Londen won Van Rhijn ook al goud op dit onderdeel.
Big30
16 september 2016, 13:44
De Para Olympics. Het is prima dat er aandacht aan wordt besteed en het dient zeker een doel. Je zou er in bepaalde gevallen zelfs topsport in kunnen zien maar ik volg het totaal niet en het boeit me ook niet. Waar ik bij de OS behalve het schieten zo'n beetje alles interessant vond vind ik hier niets interessant op misschien het rol basketbal na.
Het is heel belangrijk dat het bestaat gehandicapten sport ook op olympisch nivo maar ik zie het niet als serieuze topsport.
Picasso 1
16 september 2016, 14:51
Waar ik bij de OS behalve het schieten zo'n beetje alles interessant vond vind ik hier niets interessant op misschien het rol basketbal na.
Wat het rol basketbal betreft bij de Paralympics is er een finale die ik graag had gezien bij de Olympische Spelen. Spanje is tot de finale doorgedrongen en zal die spelen tegen.............de VS.
http://e00-marca.uecdn.es/assets/multimedia/imagenes/2016/09/16/14739806596803.jpg
Ik volg het trouwens ook niet maar vond het bericht van Van Rhijn wel interessante nieuws waarde hebben evenals deze van de finale van het rol basketbal.
Wentelt Eefje
16 september 2016, 15:59
Het is net als mond- en voetschilders. Heel erg knap, maar het is geen Kunst met een grote K
Goedemorgenallemaal
16 september 2016, 16:43
Het is heel belangrijk dat het bestaat gehandicapten sport ook op olympisch nivo maar ik zie het niet als serieuze topsport.
Maar geld dat niet eigenlijk ook voor de Olympische spelen zelf? Er wordt wel poeha gedaan over alle deelnemers maar, zeker met "geschoonde lijsten"waardoor er per land maar een paar toppers in een bepaald onderdeel mee mogen doen zie je toch dat 90% van de deelnemers eigenlijk alleen maar programmavulling is. Hoeveel heats worden er bv niet gerend voor de 100 of 200 meter terwijl je, als je met de echte kanshebbers en outsiders gaat rennen, je het hele 100 meter circus waarschijnlijk zou kunnen beperken tot 2 have finales en de besten naar de finale?
Sphinx
16 september 2016, 17:01
Voormalig F1-rijder Alex Zanardi haalde in Rio op 49 jarige leeftijd twee medailles op: zijn derde gouden plak na het winnen van de tijdrit op de handbike, en in de wegwedstrijd voor handbikers kwam hij als tweede over de finish achter Zuid Afrikaan Ernst van Dyk. Jetze Plat veroverde het brons voor Nederland.
http://www.hln.be/hln/nl/956/Meer-Sport/article/detail/2871741/2016/09/14/Voormalig-F1-piloot-Alessandro-Zanardi-verovert-zijn-derde-goud.dhtml
Ondanks het verlies van beide benen is Zanardi ook nog geregeld in de autosport te vinden, zoals de 24 u van Spa vorig jaar, waarvoor de auto die hij deelde met Timo Glock en Bruno Spengler lichtjes werd aangepast.
http://cdn.bimmertoday.de/wp-content/uploads/2015/06/BMW-Z4-GT3-Zanardi-24h-Spa-2015-07.jpg
Willem2
9 december 2019, 12:27
WADA bant Rusland voor vier jaar van Olympische Spelen en WK's
Het wereldantidopingbureau WADA heeft Rusland voor vier jaar verbannen van het internationale sporttoneel. Dat houdt in dat de Russen onder meer niet welkom zijn op de Olympische Spelen van 2020 in Tokio, de Winterspelen van 2022 in Peking en WK's van internationale sportbonden die de WADA-code hebben ondertekend.
Het WADA nam dat besluit op aanbeveling van een onafhankelijke onderzoekscommissie, die geknoei met gegevens uit het Moskouse dopinglaboratorium heeft vastgesteld. Het WADA kreeg begin dit jaar, na lang touwtrekken, de data van Russische sporters. De onderzoekscommissie stelde vast dat tienduizenden testresultaten waren gemanipuleerd of verwijderd.
..................... https://nos.nl/artikel/2313978-wada-bant-rusland-voor-vier-jaar-van-olympische-spelen-en-wk-s.html
Willem2
21 maart 2020, 21:05
Roep om uitstel Olympische Spelen steeds luider, maar Bach buigt niet
De roep om uitstel van de Olympische Spelen in Tokio wordt steeds luider. Vrijdag riep onder meer de Amerikaanse zwembond het IOC (Internationaal Olympisch Comité) op de Spelen met een jaar uit te stellen. Zaterdag sluit de Amerikaanse atletiekbond zich daarbij aan.
USA Track and Field heeft in een brief gevraagd aan het Amerikaans olympisch comité om aan te sturen op uitstel van de Spelen. De VS was vier jaar geleden op de Spelen in Rio de Janeiro goed voor 13 van de 47 atletiektitels. .................. https://nos.nl/artikel/2327864-roep-om-uitstel-olympische-spelen-steeds-luider-maar-bach-buigt-niet.html
Kwibus2
22 maart 2020, 01:12
Bach is een typisch Duitser die nog steeds uitgaat van Befehl ist Befehl.
Hij heeft niet in de gaten dat het Olympische bouwwerk kraakt in zijn voegen.
Atleten kunnen zich niet kwalificeren. Steeds meer atleten geven nu al aan dat de spelen niet door kunnen gaan.
Voorbereidingsschema's voor de spelen worden niet langer gevolgd.
Meneer Bach leeft in een andere wereld.
Met zoveel dodelijke slachtoffers door een pandemie ga je toch geen evenement met 300.000 bezoekers organiseren?
laplagne
22 maart 2020, 11:21
Uitstellen deze Olympische Spelen. Het is maar een sportevenement en het herstellen van de gezondheidssituatie in de hele wereld is nú het belangrijkste!
Eddy_V
22 maart 2020, 11:55
The Games must go on, zeiden ze in ‘72, toevalligerwijze in Duitsland
Zou zo maar kunnen dat Bach zich hiermee zo onsterfelijk belachelijk heeft gemaakt, dat hij heel snel op zal moeten stappen.
Willem2
23 maart 2020, 17:07
‘Schadepost uitstellen van Spelen minimaal 5 miljard’
Sportmarketeer Frank van den Wall Bake begrijpt heel goed dat IOC-voorzitter Thomas Bach tijd vraagt om tot een beslissing over eventueel uitstellen van de Olympische Spelen te komen. ,,Je kunt niet zomaar roepen: we doen het op een ander moment. Het grootste slachtoffer is Japan en met name Tokio. Dit gaat om mega-bedragen en daar wordt Bach mee geconfronteerd.” ... https://www.ad.nl/dossier-sport-vraagt-om-uitstel-spelen/schadepost-uitstellen-van-spelen-minimaal-5-miljard~a8d823de/
Eddy_V
23 maart 2020, 17:57
Dat wel natuurlijk.
Toont tevens aan dat die hele Olympische Spelen totaal uit hun krachten zijn gegroeid, totale waanzin, alles voor de commercie.
Zou best een tandje minder kunnen zonder ten koste van de sport te laten gaan.
(heb ik dat geschreven?)
hasta la pasta
23 maart 2020, 19:11
Dat wel natuurlijk.
Toont tevens aan dat die hele Olympische Spelen totaal uit hun krachten zijn gegroeid, totale waanzin, alles voor de commercie.
Zou best een tandje minder kunnen zonder ten koste van de sport te laten gaan.
(heb ik dat geschreven?)
Zeker. Kan zo'n evenement niet op een tijdelijk verbouwde golfbaan worden georganiseerd?
Big30
23 maart 2020, 19:13
IOC-lid Pound: 'Olympische Spelen worden uitgesteld' - https://nos.nl/l/2328086
Kon bijna niet anders.
Eddy_V
23 maart 2020, 20:07
Zeker. Kan zo'n evenement niet op een tijdelijk verbouwde golfbaan worden georganiseerd?
Uiteraard, golf is zelfs een olympisch sport!
Wat ik zelf overigens belachelijk vind.
Net zoals alle varianten die bedacht zijn op fietsen, hollen, zwemmen en paardensport.
Gewoon terug naar de marathon, wat atletiek, de paardenmen wedstrijden met IJsbrand Chardon (het hippodroom bestond al bij de oude Grieken) en uiteraard Grieks worstelen, gewoon waar de Olympische spelen voor bedoeld zijn.
De rest doen ze maar in WK’s. Fietsen achter brommers... tig-afstanden hardrennen, voetbal (!) of hockey: ophouden met die flauwekul en terug naar de basis.
:seiltanz:
Big30
24 maart 2020, 08:27
Net zoals alle varianten die bedacht zijn op fietsen, hollen, zwemmen en paardensport.
Gewoon terug naar de marathon, wat atletiek, de paardenmen wedstrijden met IJsbrand Chardon (het hippodroom bestond al bij de oude Grieken) en uiteraard Grieks worstelen, gewoon waar de Olympische spelen voor bedoeld zijn.
Als het maar niet zoals in de oudheid wordt want dan mogen onze vrouwen niet meedoen, scheelt veel medailles!
Willem2
24 maart 2020, 13:19
Japanse premier doet IOC voorstel: 'Olympische Spelen naar 2021' ... https://nos.nl/artikel/2328171-japanse-premier-doet-ioc-voorstel-olympische-spelen-naar-2021.html
mentholbear
24 maart 2020, 14:30
Japanse premier doet IOC voorstel: 'Olympische Spelen naar 2021' ... https://nos.nl/artikel/2328171-japanse-premier-doet-ioc-voorstel-olympische-spelen-naar-2021.html
Intussen inderdaad verschoven.
https://nos.nl/artikel/2328171-ioc-bevestigt-olympische-spelen-worden-uitgesteld-tot-2021.html
Eddy_V
24 maart 2020, 21:22
Als het maar niet zoals in de oudheid wordt want dan mogen onze vrouwen niet meedoen, scheelt veel medailles!
Lijkt mij een voordeel zonder vrouwen, kost het nog minder.
Een uitzondering kunnen we dan maken voor dat malle beach-volleybal
Willem2
26 maart 2020, 17:06
IOC onder vuur na positieve coronatests bij Turkse boksers ............. https://nos.nl/artikel/2328396-ioc-onder-vuur-na-positieve-coronatests-bij-turkse-boksers.html
Willem2
30 maart 2020, 14:38
Japan en IOC akkoord: Spelen beginnen op 23 juli 2021
De Japanse organisatie en het Internationaal Olympisch Comité zijn akkoord. De Olympische Spelen beginnen volgend jaar op 23 juli en lopen tot 8 augustus, zo meldt het Japanse nieuwsbureau Kyodo. ...... https://www.ad.nl/dossier-olympische-spelen-uitgesteld/japan-en-ioc-akkoord-spelen-beginnen-op-23-juli-2021~a72393a7/
Kwibus2
30 maart 2020, 22:26
Eerst maar eens zien of de wereld nog bestaat over een jaar.
Bach heeft zich belachelijk gemaakt door lang vol te houden dat de spelen door zouden gaan.
Hij is een van de velen die de betekenis van topsport zwaar overschatten.
Willem2
17 november 2020, 15:14
Het Internationaal Olympisch Comité gaat sporters vooralsnog niet verplichten om zich voor de Olympische Spelen van volgend jaar in Tokio te laten vaccineren. Dat zei voorzitter Thomas Bach dinsdag tijdens zijn vierdaagse bezoek aan de Japanse hoofdstad.
"We gaan sporters wel aanmoedigen om, waar mogelijk, een vaccin te krijgen, omdat het beter is voor hun eigen gezondheid. En het zou een teken van solidariteit zijn richting andere sporters en ook richting het Japanse volk."
De Duitser benadrukte dat sporters niet vooraan de rij moeten gaan staan, mocht er een vaccin beschikbaar zijn. "Onze eerste prioriteit moet liggen bij de verplegers, de artsen en bij iedereen die onze samenleving draaiende houdt. Zij verdienen het om als eerste gevaccineerd te worden." .... https://nos.nl/collectie/13840/artikel/2356913-ioc-stelt-vaccin-voor-olympiers-vooralsnog-niet-verplicht
IOC stelt het niet verplicht maar de vliegmaatschappijen zullen dat dan wel doen ...
Willem2
17 december 2020, 17:44
CAS oordeelt: Russen missen Spelen 2021 en WK 2022 definitief
Het Court of Arbitration for Sport (CAS) heeft de schorsing van Rusland voor alle grote sportevenementen teruggebracht tot twee jaar. Aanvankelijk kregen de Russen een schorsing van vier jaar opgelegd door het World Anti-Doping Agency (WADA).
.... https://www.ad.nl/sport/cas-oordeelt-russen-missen-spelen-2021-en-wk-2022-definitief~a5c7ca5a/
Willem2
9 maart 2021, 12:44
Japan staat geen buitenlands publiek toe bij de Olympische Spelen in Tokio. Dat meldt het Japanse persbureau Kyodo. Het persbureau baseert zich op bronnen rond de regering. De Japanners vrezen dat buitenlandse bezoekers het aantal coronabesmettingen verder doen stijgen.
Het nieuws komt op het moment dat het Internationaal Olympisch Comité (IOC) bijeen is voor de 137ste sessie. Woensdag wordt voorzitter Thomas Bach herkozen. .... https://nos.nl/artikel/2371931-geen-buitenlandse-fans-bij-olympische-spelen-in-tokio.html
bocariver
12 maart 2021, 15:58
Some TQO of men handball to nominate 6 teams to be qualify.
In first group, Norway and Brazil looked to have a clear superiority, we will see.
In second group, between France , Croatia and Portugal. There is one too much... France - Croatia tonight ...
In third group, between Germany, Sweden ands Slovenia? There will be one deceived.
I just saw Sweden -Germany , 25-25 final score but Germans were saved in last seconds by a goal of their winger Schiller (not the philosoph). Swedish missed a big chance in spite of great performance of their goalkeeper Palicka.
bocariver
12 maart 2021, 23:58
Norway put one feet and half in Japan with victory against Brazil. Tomorrow, final between Brazil and South Korea for last place.
France beat Croatia 30-26, it was not easy because Croatia was leading 17-12 then they weakened physically and goalkeeper Genty made some stops.Tomorrow, Croatia will play for life against Portugal who is favorite for me because of lack of physical conditions of opponent.
It will be very close in Berlin group. Tomorrow, a kind of final between Germany and Slovenia (Germans had to win).
bocariver
13 maart 2021, 00:16
Tomorrow, traditonnal CRUNCH at Twickenham , England - France, interesting...
World cup of alpine ski and biathlon too.
End of european championship in wind board with medal race between Picon (fra) and De Geus (ned)and some others more far.
bocariver
13 maart 2021, 19:19
In olympics qualification of handball,Norway is qualified. Brazil had one feet and half in Japan too after victory against South Korea.
Germany played and won his final against Slovenia 36-27. The perfect match with a large gap , They just need a draw against Algeria in Berlin to reach Tokyo.
Tomorrow , final ticket match between Sweden and Slovenia.
Today, Croatia saved her life with a miracle victory against Portugal 25-24. Portugal had control of match with 5 goals advantage then the drama.....the nervous breakdown....
Portugal need to beat France by 2 goals to provocate a general equal at 4 points with good goal difference. France had to not lose from more than 6 goals tomorrow to be in Japan.
Badslippers
13 maart 2021, 21:02
Tomorrow, traditonnal CRUNCH at Twickenham , England - France, interesting...
World cup of alpine ski [ . . . ]
Worldcup alpine ski tomorrow? I thought that most disciplines were cancelled. You mean tomorrow sunday 14 march? The season ends 21 st march in Lenzerheide. Thats next week. Correct me if I'm wrong.
bocariver
13 maart 2021, 21:27
Worldcup alpine ski tomorrow? I thought that most disciplines were cancelled. You mean tomorrow sunday 14 march? The season ends 21 st march in Lenzerheide. Thats next week. Correct me if I'm wrong.
You are wrong , today and tomorrow there was men giant slalom in Kranjska Gora ( Odermatt won)and women slalom in Are (Liensberger won). You are late from one year. about cancellation.
Tomorrow, slalom men in Slovenia.
You are right about final in Lenzerheide next week.
bocariver
14 maart 2021, 22:40
Norway, Brazil, Germany, Sweden made hyerarchy respected.
Croatia was waiting result of France -Portugal and they hoped a victory from France or at less a draw.
Franch had 2 goals advance at 4 minutes from end then Capdeville made stops and Portugal was back at 28-28 with 30s to play and ball in french hands.
in last 10s, Richardson lost ball and Portugal scored an olympic goals in last seconds. 29-28 for Portugal , Croatia is eliminated and I can not imagine what will be tittle of newspaper tomorrow in Croatia....
France qualified too....with +3, Portugal 0, Croatia -3.
bocariver
20 maart 2021, 13:37
Netherland and France are already qualified in women handball but there is TQO till sunday.
Favs: Sweden, Spain (they had to beat Argentina...),in second group, Russia beat Serbia yesterday and Hungary look in pole position, in last group Montenegro beat Norway yesterday in Podgorica.
So, today it is final for olympics between Romania (with Neagu) and European champion Norway and all their stars . There is only one who will survive like in Highlander....
There is some turnament of wrestling too but place are close to reserve to only eastern european country (Georgia, Azerbaijan, Armenia, etc...). Only Koumba Larroque won her ticket to Tokyo for France.
In Swimming , Half oranje Florent Manaudou won his ticket too with 21-72s on 50 m.
bocariver
20 maart 2021, 23:10
Norway won her final against Romania 29-24.
Anyway, Romania had to win tomorrow by 5 goals against Montenegro in their area. It is complicated. Spain-Argentina as final tomorrow but Spain is so strong and experienced. Hungary and Russia qualified, Serbia eliminated.Sweden qualified.
Willem2
20 maart 2021, 23:55
Japan moet 600.000 kaarten voor Spelen terugbetalen
Nu de Olympische Spelen definitief doorgaan zonder buitenlands publiek, moet de Japanse organisatie zo'n 600.000 verkochte toegangsbewijzen gaan terugbetalen. Voor de Paralympische Spelen had Japan vooralsnog zo'n 30.000 kaarten verkocht aan buitenlanders. De autoriteiten in het Aziatische land maakten bekend dat komende zomer geen buitenlandse toeschouwers welkom zijn, uit angst voor verspreiding van het coronavirus.
Het grootste deel van de 4,5 miljoen verkochte kaarten is naar Japanners gegaan. Vooralsnog mogen zij komende zomer wel de tribunes op. De organisatie wil volgende maand een beslissing nemen over de capaciteit van de verschillende sportlocaties.
De buitenlanders die een kaartje hadden gekocht, krijgen het aankoopbedrag terug. Het organisatiecomité vergoedt niet de gemaakte kosten voor reizen en hotelboekingen, zei directeur Toshiro Muto.
.... https://nos.nl/liveblog/2373349-58-aanhoudingen-in-amsterdam-grote-animo-concert-streamers.html
bocariver
21 maart 2021, 18:07
Romania won 28-25 against Montenegro. They failed from 2 goals. Norway felt wind of elimination but they will go in Tokyo and Romanian girls will be focused on their jobs in clubs.
Willem2
14 april 2021, 13:21
NOC*NSF: 'Vlag niet uit om snelle vaccinatie olympiërs, wel opluchting'
De vaccinatie van de Nederlandse olympiërs en paralympiërs tegen het coronavirus kan nog deze week van start gaan. Dat maakte technisch directeur Maurits Hendriks van de sportkoepel woensdag, precies 100 dagen voor de start van de Olympische Spelen in Tokio, bekend.
"We krijgen nog te horen wanneer het vaccin precies beschikbaar is, maar wij zijn er verder klaar voor. De vlag gaat nu niet bij ons uit, want we snappen dat het gevoelig ligt in de maatschappij."
.... https://nos.nl/collectie/13840/artikel/2376669-noc-nsf-vlag-niet-uit-om-snelle-vaccinatie-olympiers-wel-opluchting
bocariver
18 april 2021, 12:23
Marathon in Enschede in substitution of Hambourg. Thank you Jos Hermens and other organisators for this airport road.
Kipchoge won on his way of Tokyo (back after loss in London 2020). Other runners from other country were running for qualification for OG and we saw joy and deception on faces.
In judo, there was europa championship this week end. France brought a B team but with some exception, in less 70 kg , it was great.
Number 1 and 2 in ranking were fighting for France to catch the only place. Gahié who is world champion lost in first round and let place to Margaux Pinot ( double european champion).
Pinot beat Kim Polling in semi and found in final Sanne Van Dijke. There was a fight in NL for the only place too. Van Dijke made the job when she surprised french girl to be european champion.
In final of euroleague of woman basket ball, a netherland girl participate in team of Ekaterinbourg against spaniards of Valencia.
bocariver
18 april 2021, 18:47
In euroleague women, Ekaterinburg won with their dollars and belgian Messeman in team, Valencia lost with Hof.78-68
In Judo, Nikiforov won tittle for belgium in -100 kg by ippon against georgian Liparteliani.
2 finals for NL, but 2 silver medals. Steenhuis in -70 woman lost in final against polish Pacut.
in heavy weight men, Meyer fought like usual but lost for bronze, Grol was in final against russian Tasoev and he flew in the air like paper in wind. Riner beat Tasoev in his last Tournament in Marrakech.
Riner can lose exceptionaly but for sure he will not fly, never...
Picasso 1
18 april 2021, 23:10
Gracenote voorspelt een grote toename aan medailles voor Nederland tov het aantal behaalde medailles in 2016. Ook voor Turkije wordt een grote toename voorspeld (volgens pret te danken aan hun sterke leider)
Verder wordt voor Engeland een halvering voorspeld van het eerder behaalde aantal medailles, Duitsland een kwart afname, Frankrijk blijft op rond de 40, en voor België en Spanje voorspellen ze een toename met 5 medailles tov 2016.
35076
35077
Voorspelde eindranking medailles:
35078
35079
Bookmakers kunnen beter inzetten of het OS al dan niet doorgaat
bertje600
19 april 2021, 07:24
Erdogan laat de Olkympische medailles kopieren en reikt ze dan uit aan de eigen sporters.
Dienen ze vooraf wel een pamflet tot toewijding aan de Turkse dictator te ondertekenen.
Willem2
10 mei 2021, 11:58
IOC-baas Thomas Bach zou in aanloop naar de Olympische Spelen deze maand een bezoek brengen aan Tokio, maar hij heeft dit moeten uitstellen vanwege de noodtoestand in de Japanse hoofdstad vanwege het coronavirus.
Over het doorgaan van de Spelen bestaan bij de Japanse premier Yoshihide Suga echter geen twijfels. Ondanks de noodtoestand en de toenemende druk vanuit de Japanse bevolking.
"We gaan er alles aan doen om in deze tijd van de coronapandemie het leven en de gezondheid van de mensen te beschermen én een veilig sportevenement te organiseren", zei Suga maandag in het parlement.
Tokio, dat de noodtoestand met twee weken verlengde tot eind mei, kampt met een derde golf aan covid-uitbraken. Het bezoek van Bach zou op 17 en 18 mei plaatsvinden, maar wordt nu op een later moment gepland, laat de organisatie van Tokio 2020 weten.
..... https://nos.nl/collectie/13840/artikel/2380133-japanse-premier-twijfelt-niet-over-spelen-maar-bach-moet-bezoek-wel-uitstellen
bocariver
18 mei 2021, 18:31
I saw Ranomi Kromowidjojo won European tittle of 50 m with 23-97.
Willem2
18 mei 2021, 19:02
I saw Ranomi Kromowidjojo won European tittle of 50 m with 23-97.
Ja ze was weer goed ...
https://nos.nl/artikel/2381310-zwemster-kromowidjojo-pakt-tweede-europese-titel-op-50-vrij
Willem2
24 mei 2021, 13:58
Door de Olympische Spelen te laten doorgaan kan de Japanse regering het leven van mensen in gevaar brengen. Het land loopt ver achter wat betreft het vaccineren van de bevolking tegen het coronavirus. Dat heeft Masayoshi Son, de topman van de Japanse techinvesteerder SoftBank, op Twitter gezegd.
De lage vaccinatiegraad kan volgens hem voor gevaar zorgen als eind juli 100.000 mensen uit 200 landen Japan bezoeken tijdens de Spelen. ,,Op dit moment wil meer dan 80 procent van de Japanners dat de Olympische Spelen worden uitgesteld of afgelast. Op welk gezag wordt het erdoor gedrukt?", schreef de invloedrijke miljardair afgelopen weekend in het Japans op Twitter. ,,Heeft het Internationaal Olympisch Comité (IOC) de macht om te beslissen dat de Spelen doorgaan?"
De regering begon maandag een grote vaccinatiecampagne om een inhaalslag te maken, met hulp van het leger. Op dit moment is 4,4 procent van de inwoners gevaccineerd. Dat is het laagste percentage van alle grote, ontwikkelde landen.
..... https://www.ad.nl/binnenland/live-einde-wereldwijde-coronapandemie-is-nog-niet-in-zicht-waarschuwt-who-baas~af555a5d/
schoolmeester
24 mei 2021, 14:09
Beter de Olympische spelen niet door laten gaan i.v.m. gezondheidsrisico.
Maar de commercie zal het wel winnen van het gezonde verstand.
Willem2
24 mei 2021, 14:11
Volgens mij kunnen alle deelnemers gevaccineerd zijn voordat ze naar Japan afreizen. Dat was en is makkelijk te organiseren voor deze organisatie.
bertje600
24 mei 2021, 15:18
Ik wil best naar de Olympische Spelen kijken.
Het is alleen een probleem dat het tijdverschil zo groot is,,
7 uur is dat.
Dus dat je er 's nachts voor moet opstaan want de mooiste wedstrijden beginnen pas rond
4 uur 's middags. Dan is het hier 23 uur.
bocariver
24 mei 2021, 16:02
When there is a problem , there is some people who cancel everything and there is some people who try to find a solution for life.
I made a list between these two kind of people and I prefer speak to only one part.
bocariver
24 mei 2021, 16:12
Ik wil best naar de Olympische Spelen kijken.
Het is alleen een probleem dat het tijdverschil zo groot is,,
7 uur is dat.
Dus dat je er 's nachts voor moet opstaan want de mooiste wedstrijden beginnen pas rond
4 uur 's middags. Dan is het hier 23 uur.
My dear, you have a serious geographic problem and I think that you are in New York....
It is 7 hours more, not 7 less.
Programm will begin at midnight for us , 7 o'clock in Japan in morning. It is early, it is because it is so hot that some event will begin before high temperature.
At 4pm in Japan, it will be 9 am in Amsterdam, so I think you can organized yourself...
I will go to bed at 6pm, wake up at midnight or 1 Am depend of events....Holydays for not being disturbed by some stupid who do not care about olympics.
Willem2
24 mei 2021, 22:15
Skateboardster Candy Jacobs uit Tegelen is zo goed als zeker van deelname aan de Olympische Spelen in Tokio.
De Tegelse staat op de vijfde plaats op de wereldranglijst. Daarmee voldoet ze aan de eisen van sportkoepel NOC*NSF. Jacobs moet in de top twintig staan om zich te kwalificeren voor de Spelen.
Drie skateboardsters
Nederland gaat waarschijnlijk met drie skateboardsters naar de Olympische Spelen. Ook Roos Zwetsloot en Keet Oldenbeuving voldoen aan de eisen van NOC*NSF.
Trots
Bondscoach Sjoerd Vlemmings is blij met de (bijna) kwalificatie van de drie vrouwen: "We zijn er erg trots op dat wij als Nederland net als de Verenigde Staten, Brazilië en Japan met drie skaters bij de vrouwen vol vertegenwoordigd zullen zijn op Olympische Spelen." .... https://nos.nl/regio/limburg/artikel/138582-candy-jacobs-zo-goed-als-zeker-van-olympische-spelen
Alweer een devaluatie van de Spelen.. skateboarden..
een hobby, tijdverdrijf voor kinderen en pubers, meer kan je er toch niet van maken?
Badslippers
24 mei 2021, 22:30
Toffe chick is dat. Kijk maar op youtube of insta. Staan vette filmpjes op van haar met coole tricks. Soms gaat het mis, au, au, au. https://www.youtube.com/watch?v=qK0MM4kzlz4
Willem2
24 mei 2021, 22:45
Alweer een devaluatie van de Spelen.. skateboarden..
een hobby, tijdverdrijf voor kinderen en pubers, meer kan je er toch niet van maken?
Skateboarden of op zulke latten staan in de winter daar is toch niet veel verschil :rolleyes:
satanic surfer
24 mei 2021, 23:00
NoFX: The separation of Chuch and Skate. of nog wat duidelijker for the hardheaded: Satanic Surfers: Don´t skate on my ramp!
Skateboarden of op zulke latten staan in de winter daar is toch niet veel verschil :rolleyes:
Als je me nou met golfen om de oren had willen slaan.. dan had ik je volkomen gelijk gegeven, maar lange latten of snowboarden is toch wel iets anders dan trucjes in een halfpipe
Nu, op zo een klein balletje slaan met van die lelijke gestreepde broeken vind ik ook nogal saai hoor ,om niet te zeggen elitair
En netwerken kan je beter in een volkse sport zoals voetbal dat mensen bij elkaar brengt
Nu skateborden zullen ze ingevoerd hebben om aantrek bij de jeugd te krijgen,nog steeds voor de sponsors de meest interessante doelgroep omdat die niet conservatief kopen
Ach korfbal,golf enzo ik vind kleiduifschieten zelfs nog spannender maar dat is allemaal subjectief
satanic surfer
24 mei 2021, 23:57
Tja, golf?? Gister won een 50-jarige 1 van de 4 majors, nuff said!
Skateboarden is wereldwijd een explosief groeiende laagdrempelige sport die bovendien nonstop evolueert en spitsvondigheid én originaliteit valideert naast talent&kunde..Net iets hoogdravender dan dat tergend langdurige standaardgeneuzel over 18 holes wat louter voor rijke yuppies/rijkeluiszoontjes is weggelegd wiens materiaal ook nog ´ns wordt verzeuld door minderbegaafden én vooral minderbedeelden. Qua elitair snobisme bezwaarlijk te overbieden, a-Olympisch comes in mind...
Zo is dat, echt belachelijk dat men golf ooit als olympisch heeft betiteld, ongeacht de wereldvreemde nonsens die onze vrolijke snuiver daarover te melden heeft.
Dat met skateboarden de jeugd bediend wordt is overigens wel een valide argument, alles voor de commercie tenslotte.
Dan ook graffiti en plaatjes draaien tot OS waardig benoemen en saaie sporten als gewichtheffen, de marathon en de hink-stap-sprong afschaffen, zodat de jeugd meer betrokken wordt.
(verder zal ik mij onthouden van cynisch commentaar in dit topic ;))
Breakdance officieel een olympische sport in 2024
Breakdance mag zich vanaf de Spelen van 2024 in Parijs definitief een olympische sport noemen. ‘Breaking’, een competitieve vorm van breakdance, wordt aan het programma toegevoegd. Dat maakte het IOC vanavond bekend.
https://www.ad.nl/andere-sporten/breakdance-officieel-een-olympische-sport-in-2024~a9a36c4c/
Oja mbt Golf. Ouwe lullen sport voor mannen met een handicap, als je nog niet aan een rollator toe bent kun je nog altijd golfen :biggrin:!
Badslippers
25 mei 2021, 12:51
Er zou eigenlijk een olympiade gehouden moeten worden zoals dat in het oude Griekenland werd gedaan. En dan louter met lendendoek. OK, vrouwen mogen een topje aan. En dan atletiek, boksen, worstelen, wagenrennen en dat soort zaken. Puur gericht op de sport en de atleet zonder al die commercie en toeters en bellen er om heen. Hoeft ook niet zo duur te zijn. Tegenwoordig lopen de kosten van de olympische spelen in de miljarden. Te gek voor woorden.
Zeg Eddy, ik hoop voor jou dat jij daar niet met zo een belachelijk gekleurde broek op zo een balletje staat te slaan
Ieder vult zelf maar in of ze dat een sport noemen of niet,als kind deed ik wel graag aan mingolg tussen die poortjes en minikasteeltjes enzo
Golf is goed om te netwerkenzegt men mij maar zoals ik al schreef doe ik dat liever aan een sfeerrijk voetbalveld wanneer de mooiste club haar thuiswedstrijden in het Astridpark speelt,liefst asap overal terug met publiek of en dat werd in Vlaanderen en Brussel vaak vooral vroeger gedaan ; in een nachtclub met op elke knie een deketmeid
Btw, weet jij wat ze in Belgisch limburg,waar ik afkomstig van ben,altijd zegden : hoe kleiner de bal, hoe meer snob
Dus voetbal ; volks(of zo was het vroeger toch) Tennis al wat meer elitair,en golf,,,,vul zelf maar in
schoolmeester
25 mei 2021, 16:11
Een bekende Nederlander zei ooit: hoe kleiner de bal, hoe groter de kwal.
Eddy, is niet persoonlijk bedoeld.
Een bekende Nederlander zei ooit: hoe kleiner de bal, hoe groter de kwal.
Eddy, is niet persoonlijk bedoeld.
Ik sta bekend om de grote strandballen, die zijn heel wat grote dan een voebelebal :)
schoolmeester
25 mei 2021, 18:52
Lijkt me moeilijk lopen met die grote strandballen......
Lijkt me moeilijk lopen met die grote strandballen......
Geen idee, ik blaas ze altijd pas op in het zwembad
Badslippers
25 mei 2021, 22:32
Er is ook een ijsbeer die houdt van skippyballen.
bocariver
29 mei 2021, 17:10
There is qualification for olympics in new competitions : basket 3x3. Yes, a kind of street basket ball.
Tomorrow, match for life or death with both french teams men and woman. Unfortunately Netherland and Belgium can not go out of group eliminatory.
bocariver
30 mei 2021, 11:41
Tomorrow, match for life or death with both french teams men and woman. Unfortunately Netherland and Belgium can not go out of group eliminatory.
Update: Netherland team men are NOT eliminated , they beat on point average Austria and Canada thanks to a victory 22-16 against Croatia.
In quarter final, they will play against big favs of USA and they need something big.
about men, France will meet Brazil in same dead or alive match, about women France will fight Hungary.
First quarter final : Japan-Switzerland 20-13. I looked by curiosity. It is very cardiac sport with lot of intensity. Japanese invested on Stephanie Mawuli as naturalized player (ex usa). It was a godd investment to go to semi final.
Now France-Hungary.16-16 extra time.
bocariver
30 mei 2021, 12:41
Incredible 18-17 in extra time for France.
This rules are really interesting. You can look at it for free on youtube.
possession ball is 12s and in extra time you need score 2 points to win. One short shoot is 1 pts and long distance shot is 2 pts.
Netherland-usa will be at 15-40.
bocariver
30 mei 2021, 14:18
Now for P 1 , Spain -Australia women in quarter final.
bocariver
30 mei 2021, 14:21
There is 3 places in Olympics to win. So, in semi final , somebody will have nothing to do in august.
France-Japan and Usa- Spain or Australia for Women.
For men Poland- Latvia , they elimnated Slovenia and Lituania.
and winner of Usa- Ned and France- Brazil.
bocariver
30 mei 2021, 14:41
Now for P 1 , Spain -Australia women in quarter final.
14-12 for Spain.
One spanish girl finished with nose in blood and Aussies ate the sheet of match by missing the lay up of extra time.
They will be in semi against USA;still one match win and it is olympics.
bocariver
30 mei 2021, 15:07
Oranjeeeeee
Vorn , Jarind, Slagter and Van Der horn . They made 21-16.
You must see face of arrogant american with hand on mouth saying Oh my god!!!!!!!
In break time , americans were making strategy and Hummel said " problem with this oranje is that they are good"
Too good for USA apparently.
bocariver
30 mei 2021, 15:33
France -Brazil
Brasilian made a great start but they breath difficult after 5 minutes and French were back at 17-17. After Antoine Eito showed that his knickname of mister big shot was true and France won 21-19.
Semi France-Netherland with olympics on table.
bocariver
30 mei 2021, 16:56
France - Japan 15-14 with last point at 7s from end? One ticket for TOkyo for girls. Aligato
Now, Spain-Usa
Update 13-21 for USA
Last Tokyo ticket between Japan and Spain
bocariver
30 mei 2021, 18:32
France-Netherland 13-21 a clear win and a ticket for Tokyo for Oranje.
Poland caught their ticket too. Last ticket between France and Latvia
bocariver
30 mei 2021, 20:21
It was cruel during these last matches.
First, Spain had advantage but Japan drawed in last seconds to push them in extra time and big hole of elimination. Japan qualified.
Latvia dominated France in men last ticket match 21-15. Good luck Latvia in Tokyo.
Bocariver seems to be talking to himself...
May I ask a stupid question?: what sport is this about ??
WANDELAAR5
30 mei 2021, 20:46
Pleintjes basketbal. 3 tegen 3 met 1 basket.
Kijk studio sport maar terug hoe NL gehakt maakt van de USA en Frankrijk.
Willem2
1 juni 2021, 19:09
Pleintjes basketbal. 3 tegen 3 met 1 basket.
Kijk studio sport maar terug hoe NL gehakt maakt van de USA en Frankrijk.
Ja, dit was in de jaren 80-90 enorm populair in mijn regio. En in Amerika is dit altijd topsport geweest. Gewoon grappig dat ze daarmee kunnen winnen van zulke basketballlanden.
Willem2
3 juni 2021, 22:25
Maurits Hendriks, technisch directeur van NOC*NSF, vindt het spijtig dat Yvette Broch afziet van deelname aan de Olympische Spelen. De handbalster weigert een coronavaccin en ziet het niet zitten om in Tokio beperkingen opgelegd te krijgen. Dat liet ze weten in gesprek met NRC.
"Het was pijnlijk voor mij om te lezen", reageert Hendriks. "We hebben aan het begin nadrukkelijk gezegd: we adviseren te vaccineren, om twee redenen. Bescherming van jezelf en je teamgenoten. Immers, de consequenties van positief testen is uitsluiting van de Spelen. Of van jou of je team."
"Ten tweede, uit respect naar de andere deelnemers en de bevolking van Japan. Dat is ook echt door Japan gevraagd. Het ligt daar gevoelig. Maar vanaf het begin hebben wij ook altijd gezegd dat vaccineren geen verplichting is. Er gaan ook niet-gevaccineerde sporters naar Tokio."
..... https://nos.nl/collectie/13840/artikel/2383524-hendriks-over-broch-ik-hoop-van-harte-dat-ze-haar-besluit-wil-heroverwegen
bocariver
5 juni 2021, 20:43
France is preparing olympics 2024 in Paris. "They" feel that it could be not good result for France so it is time to recruit some trainer.
Most titled trainer of Brazil for french volley ball men, Ex trainer of Steven Redgrave in rowing and in swimming: Jacco Verhaeren from Eindhoven , ex-trainer from Van Den Hoogenband then Australia team.
Jeroen Delmee is coach of the French hockey team.
bocariver
5 juni 2021, 21:24
Jeroen Delmee is coach of the French hockey team.
Yes, but France lost already against Oranje and Wales in euro hockey this week.
We need work more long...
bocariver
6 juni 2021, 16:41
Sifan Hassan beat today in Hengelo the world record of 10 000 m on 29 minutes 6s and 82.
Old record was from ethiopian Ayana in 29min 17s and 45.
It is a lot of progress, she is ready for Tokyo and she weared new shoes...
Siberische tijger
15 juni 2021, 19:37
Handbal
Estavana Polman komt niet in actie op de Olympische Spelen.
https://www.nu.nl/sport-overig/6132916/handbalster-polman-mist-olympische-spelen-door-zware-knieblessure.html
Willem2
20 juni 2021, 12:06
Geen condooms voor olympiërs in Tokio
Tijdens de Olympische Spelen moeten atleten zich aan strikte regels regels houden op het gebied van hygiëne en gedrag om verspreiding van het coronavirus te voorkomen. Mensen die het olympische dorp betreden wordt gevraagd om 'onnodig fysiek contact' te vermijden. En volgens de organisatie hoort seks daar ook bij.
Daarom is besloten te breken met de traditie om tijdens de spelen condooms uit te delen. Dat is sinds de Spelen van Seoul in 1988 traditie om aandacht te vragen voor hiv en aids. In plaats van dat de atleten de condooms tijdens hun verblijf in Tokio krijgen, liggen er in totaal ruim 150.000 klaar om mee naar huis te nemen als ze Japan verlaten.
.... https://nos.nl/liveblog/2385845-olympier-uganda-positief-getest-in-japan-aantal-coronadoden-brazilie-overschrijdt-500-000
AO dus ...:cool:
schoolmeester
20 juni 2021, 15:18
RTC Club Tokio.
Nieuw-Zeelandse gewichthefster is eerste transgenderatleet op de Spelen
Transgenderatleet Laurel Hubbard is geselecteerd voor het Nieuw-Zeelandse vrouwenteam dat uitkomt op de Olympische Spelen in Tokio. Dat heeft het olympisch comité van het land maandag bekendgemaakt. De 43-jarige Hubbard zal uitkomen op het onderdeel gewichtheffen. Ze wordt de eerste transgender die deelneemt aan de Spelen.
Hubbard nam deel aan wedstrijden bij de mannen voordat ze in 2013 van geslacht veranderde. Als man bereikte ze echter nooit de internationale top. Na haar geslachtsverandering bleek ze als vrouw wel mee te kunnen op het allerhoogste niveau. Op het wereldkampioenschap in 2017 werd ze tweede in de superzwaargewichtklasse.
Kritiek
Onder anderen de Belgische gewichthefster Anna Vanbellinghen, een belangrijke rivale van Hubbard in de +87 kg-categorie, zei drie weken geleden al tegen de olympische nieuwswebsite Inside the Games dat de Nieuw-Zeelandse een oneerlijk voordeel zal hebben. ,,Het is een lachertje. Iedereen die gewichtheffen op hoog niveau heeft beoefend, weet dat deze specifieke situatie oneerlijk is voor de sport en de atleten’', zei Vanbellinghen, die daarbij benadrukte dat ze de transgendergemeenschap een warm hart toedraagt en dat haar opmerkingen geen persoonlijke kritiek op Hubbard waren.
https://www.ad.nl/olympische-spelen/nieuw-zeelandse-gewichthefster-is-eerste-transgenderatleet-op-de-spelen~a96b75e4/
https://english.cdn.zeenews.com/sites/default/files/2021/05/06/934498-laurel-hubbard-970.jpg
https://asiannews.in/2021/05/06/tokyo-2020-weightlifter-laurel-hubbard-poised-to-become-first-transgender-olympian/
Niets tegen transgenders en deelname aan sport maar niet op deze manier. Dit is gewoon een omgebouwde man en juist in krachtsporten heb je dan evident een voordeel.
We slaan een beetje door!
schoolmeester
21 juni 2021, 08:00
Helemaal met bovenstaande post eens, we slaan helemaal door, alles moet maar kunnen.......gedverrr.
bocariver
21 juni 2021, 15:24
Good news, the serial doping positive, olympic champion 2004 and world champion of 100 m , Justin Gatlin is eliminated in trials of USA. May be the next olympics champion will be fair.
France team of football in olympics had only 10 players freed by their clubs to go to Japan on a list of 85; FIFA had to permit to France to take some other players to avoid a big joke. It will be a little joke because the best players will be there.
In rugby sevens, Qualification from France and Russia for women and Ireland for men. France had only one opponent but it is now obvious that these players and trainer are not good enough for nothing.
About this trans gender, IAAF (athletics) made a rule to avoid that some women with men hormons could win easily like Semenya on 800 m. Weight lifting federation is ridiculous to permit this scandal and unfair things.
bocariver
22 juni 2021, 19:09
No olympics for Sun Yang, thanks to TAS who confirmed his suspension for destruction of his blood and piss test with a hammer....
World champion of 800 m , Donovan Brazier did not survive to american trials and he will miss OG.
bocariver
2 juli 2021, 13:21
Olympics chronicals become more numerous.
Final TQO tournament in men basket ball this week end with last 4 places.
Favs Canada ( or Turkey), Serbia (or Italy), Lituania or Slovenia,Brazil or Germany.
World record of 400m hurdles for Karsten Warholm from Norway, we wait duel against Rai Benjamin.
Mekhissi , the french of 3000 M steeple with 3 olympics medals , will not compete, he is injured since 2 years.
Shakarri Richardson who is the american phenomenom against Mammy Fraser- Pryce on 100m women had been catched in a cannabis test. Bye Bye funny girl.
Mboma and Masilingi who were supersonic on 400m women , specially Mboma with 48-50s last week . It is just behind Pérec , the unofficial world revord without doping ( qatarian Naser is supended 2 years since last week). But, IAAF asked a testostone test on these girls and in fact , it is not really girls if you checked her (him)hormonal profile. They could parcipated only on 200 m but not on 400m like Caster Semenya the (wo)man who was world and olympic champion on 800m.
bocariver
2 juli 2021, 17:17
I read list of french athletes for olympics, I think that a 0 medal is possible.
We have a list of player for our olympic football team, Ripoll called me to be part of team but I answered that I am too old. It is not A,B or C team, it is players that we found no matter how or where.
We was running for gold when France qualified , now we try to avoid ridiculous.
French selection in cyclism: Cavagna (TT), Elissonde, Cosnefroy, Martin et Gaudu, Labous (woman). Bardet is stupid because he had opportunity to prepare himself well and to be fresh for a win that everybody could remember. Gaudu looks in good heath in beginning of tour....we will see.
Willem2
2 juli 2021, 19:22
I read list of french athletes for olympics, I think that a 0 medal is possible.
Niet zo negatief.
Frankrijk komt volgens Gracenote in de top 10 van medailewinnaars
‘Nederland gaat op Olympische Spelen in Tokio record verbreken: 46 medailles’
De Nederlandse sportploeg gaat komende zomer bij de Olympische Spelen in Tokio een recordaantal medailles winnen. Dat is althans de verwachting van sportdatabureau Gracenote, dat 100 dagen voor de start van het grootste sportevenement met de nieuwste berekening komt.
Gracenote verwacht dat de Oranje-equipe onder leiding van chef de mission Pieter van den Hoogenband met liefst 46 medailles terugkeert. Daarmee komt Nederland in de medaillespiegel uit op de vijfde plaats. De Verenigde Staten (114 medailles) voeren de tabel aan, gevolgd door China (85), Rusland (73) en Japan (59).
Nederland kwam in juli 2019, toen Gracenote ook een berekening maakte, nog op 12 plakken minder uit. In een kleine twee jaar tijd hebben meer sporters laten zien voor eremetaal in aanmerking te komen.
Het record van de Oranje-formatie bij de Zomerspelen staat op 25 medailles. Dat was in 2000 in Sydney, toen Van den Hoogenband daar zelf als zwemmer nog een groot aandeel in had. Bij de vorige Zomerspelen in Rio kwam Nederland in 2016 op 19 medailles uit.
De 46 plakken voor Nederland zijn door Gracenote onderverdeeld in 16 gouden, 16 zilveren en 14 bronzen. Het databureau laat wel weten dat het, vanwege het coronavirus en de aangepaste sportkalenders en kwalificatieprocedures, moeilijker dan ooit is om een voorspelling te doen. Frankrijk, Australië, Groot-Brittannië, Duitsland en Italië maken achter Nederland de top tien compleet.
Gracenote rekent onder meer op goud voor atlete Sifan Hassan (10.000 meter), BMX’ers Niek Kimmann en Laura Smulders, baanwielrenner Harrie Lavreysen (keirin en sprint), wielrenster Anna van der Breggen (wegwedstrijd en individuele tijdrit) en de hockeyvrouwen. Nederland moet vooral het verschil bij het zeilen gaan maken. Gracenote rekent bij die sport op liefst vijf keer goud voor Oranje.
.... https://www.ad.nl/olympische-spelen/nederland-gaat-op-olympische-spelen-in-tokio-record-verbreken-46-medailles~a783ace0/
daarentegen denk ik dat het voor Nederland overdreven veel is ...
pietpotent44
2 juli 2021, 19:48
Sprintster Richardson test positief op cannabis, mist mogelijk Spelen in Tokio
Mazzeltje voor Schippers na ongelukkig gebruik Canabis.
https://www.volkskrant.nl/sport/topsprintster-richardson-test-positief-op-cannabis-en-mist-spelen-van-tokio~bdc8fde8/
Picasso 1
3 juli 2021, 13:19
En het hek is van de dam.....
Het Internationaal Olympisch Comité (IOC) geeft sporters ruimte om politieke of sociale opvattingen te uiten tijdens de Olympische Spelen. Atleten die willen knielen of een arm met gebalde vuist heffen, als uiting tegen bijvoorbeeld discriminatie, mogen dat doen voorafgaande aan wedstrijden. Ook in interviews en op sociale media mogen ze zich uitspreken.
In het atletendorp of bij de huldigingen op het podium blijft het wel verboden. Met het besluit heeft het IOC de onwrikbare regel 50 uit het olympisch handvest iets versoepeld. Die regel verbiedt elke vorm van politieke, religieuze of raciale propaganda tijdens de Spelen.
Wel verbod rond wedstrijden
Onder druk van wereldwijde protesten en demonstraties tegen rassenongelijkheid, zette het IOC het onderwerp op de agenda. Het is voor het eerst dat sporters zich op de Spelen mogen uiten in interviews of tijdens hun introductie voorafgaand aan de wedstrijd.
https://nos.nl/artikel/2387693-sporters-mogen-demonstreren-tijdens-olympische-spelen#:~:text=Het%20Internationaal%20Olympisch%20 Comit%C3%A9%20(IOC,doen%20voor%20een%20wedstrijd%2 0begint.
Politieke ideologie en conflicten toelaten in de sport zal ertoe leiden dat veel kijkers er zich van af wenden. Zo jouwen Engelse supporters nu hun eigen nationale elftal uit wanneer die knielen. Kijkers met verschillende politieke sympathieën zijn doorgaans verenigd bij het spelen van hun nationale sporters en de consequentie hiervan is dat in plaats van vereniging, verdeling wordt veroorzaakt wegens politieke uitingen.
De IOC gaat hier de fout in, allerlei politieke belangengroepen ruiken nu hun kans om hun ideologie te uiten op een podium die miljarden mensen bereikt.
Beter om dan maar de televisie uit te zetten wanneer sporters zich rondom wedstrijden politiek gaan uiten. Gelukkig hebben we in deze tijden een afstandsbediening.
bocariver
4 juli 2021, 00:17
Tomorrow quali-match for olympics in men basket ball.
Lituania-Slovenija ( with Doncic and Dragic)
Serbia ( with Micic, Marjanovic and Theodosic)- Italy
Brazil- Germany ( who beat Croatia)
In last match , Canada was waited with their NBA stars like Wiggins, Barrett or Lyles at home. but they forgot that Czech republic had the right to play. They had 6 points advance at 17 seconds from end , thanks to great match of Vesely,Satoransky, Blake Schilb, Bohacik , Balvin or Auda. Then , team Canada scored 2 times a three points shot to equalized at buzzer 94-94.
Dream was finished for Czech , Canada was leading by 5 pts when a Canadian exploded exploded head of Balvin with elbow;blood everywhere. Referees gave 4 free throwns and czech were back 1 pts behind.
Then Schilb shot a 3 points to give 2 points advantage, Canada equalized 101-101 with 17 seconds to play. Satoransky made the last one to one to score at 1,4s from end. Canada had the ball for a new extra time but they missed.
Czech will play against winner of Turkey-Greece in night.
bocariver
4 juli 2021, 15:19
In night , Greek beat Turkey with Calathes and Sloukas 81-63. It will be winner of Czech-Greece to be in group with USA, France and Iran.
For P1 in world cup -19 , a classic France -Spain with a clear french physical superiority but as usual Spanish worked well to win60-59 after extra time
Femke Bol duikt met Nederlands record ruim onder 53 seconden
Femke Bol heeft op de 400 meter horden haar Nederlandse record opnieuw aangescherpt. De 21-jarige Amersfoortse zegevierde tijdens de Diamond League in Stockholm met een imposante tijd van 52,37 seconden.
Bol kwam met haar nieuwe Nederlandse record in Stockholm aardig in de buurt van het wereldrecord dat de Amerikaanse atlete Sydney McLaughlin afgelopen maandag in Eugene liep. De 21-jarige atlete snelde naar 51,90 seconden, waarmee ze als eerste vrouw op dit onderdeel onder de 52 seconden dook.
https://www.ad.nl/andere-sporten/femke-bol-duikt-met-nederlands-record-ruim-onder-53-seconden~a85d689d/
Voor mij de sportprestatie van dit weekend Femke Bol!
Bonevacia (44,80) op de 400m ook prima. Bij de atletiek mag je op de OS zeker een paar medailles verwachten, hoeveel en de kleur zal ik later gaan voorspellen evenals het totaal.
bocariver
4 juli 2021, 21:31
It was time to organize at home an OQT.
Slovenija won in Lituanie 85-96 with a stratospheric Doncic.
Germany won at Split against Croatia then Brazil in final 75-64.
Italy won in Belgrad against Serbia 95-102 with a great match of Mannion , I did never seen him before.
In night, last ticket to olympics between Czech and Greek in Canada.
https://www.ad.nl/andere-sporten/femke-bol-duikt-met-nederlands-record-ruim-onder-53-seconden~a85d689d/
Voor mij de sportprestatie van dit weekend Femke Bol!
Bonevacia (44,80) op de 400m ook prima. Bij de atletiek mag je op de OS zeker een paar medailles verwachten, hoeveel en de kleur zal ik later gaan voorspellen evenals het totaal.
Femke Bol,geil ding,ik zou ze wel eens in saunaclub willen zien.
bocariver
5 juli 2021, 22:08
Czech- Greece 97-72, it will be a dangerous opponent for France.
Femke Bol ran fast and I hope she will not let americans made a triple.A european record for her in next week at less...
bocariver
8 juli 2021, 15:18
Olympic games in Tokyo will be without any spectators even japanese.
0 , nobody, a psychological torture,a mascarade....
Willem2
15 juli 2021, 12:10
Koning Willem-Alexander laat Olympische Spelen schieten
De Nederlandse sporters op de Olympische Spelen moeten het zonder koninklijke steun stellen. Koning Willem-Alexander en zijn gezinsleden reizen niet naar de Spelen vanwege de coronapandemie, laat de Rijksvoorlichtingsdienst weten. Wel opent de vorst volgende week vrijdag het TeamNL Olympic Festival op het strand van Scheveningen, dat in het kader van het sporttoernooi staat.
.... https://www.ad.nl/olympische-spelen/koning-willem-alexander-laat-olympische-spelen-schieten~a42e9bbe/
Hoe kan België meer olympische medailles winnen? 9 antwoorden
Volgens het statistiekenbureau Gracenote behaalt België op de Spelen in Tokio 11 medailles. Dat zou voor ons land het beste naoorlogse resultaat zijn, maar nog steeds een fractie van medailles die Nederland wint. Veerle De Bosscher, expert sportbeleid van de VUB, legt voor Universiteit Vlaanderen uit hoe ons land deze kloof zou kunnen dichten.
"Topsportsucces is maakbaar"
"Uit onderzoek weten we dat topsportsucces voor 50% bepaald wordt door 3 factoren, waar je eigenlijk niet veel kan aan veranderen", zegt De Bosscher.
1. Financiële ondersteuning
In de eerste pijler hebben we de grootste kloof met andere landen. Vlaanderen (26 miljoen euro) en Wallonië (11 miljoen euro) investeren samen nog niet de helft van wat Nederland (75 miljoen) investeert.
"Vlaanderen scoort op of onder het gemiddelde"
"Andere toplanden investeren zelfs nóg veel hogere bedragen. Maar wat opvalt is dat meer investeren in topsport niet automatisch een evenredige verhoging van de topsportprestaties genereert."
Er bestaat geen blauwdruk van "het topsportbeleid"
Nederland heeft de ambitie om tot de beste 10 landen ter wereld te behoren. En als we enkele grote landen op het spinnenweb leggen, dan zien we dat die in de meeste pijlers veel hoger scoren dan wij.
https://sporza.be/nl/2021/07/07/hoe-kan-belgie-meer-olympische-medailles-winnen-9-antwoorden~1625661045108/
Je weet bijna op voorhand als je de titel leest dat Nederland vaak genoemd zal worden :biggrin:. Logisch uiteraard op de OS stellen de Belgen niets voor af en toe wat sporadische suc6jes waar NL zeker gelet op inwoneraantal niet mag klagen als je kijkt waar NL in de medaillespiegel meestal staat op de OS.
Ter illustratie:
Het zwemtoernooi is altijd een van de hoogtepunten van de Olympische Spelen. In Tokio wordt het een vreemd toernooi, zonder publiek en met finales tijdens de ochtendsessie. Commentatoren Stef Wijnants en Sidney Appelboom verwachten "een hoogstaand toernooi met veel diepte". Naar Belgen is het zoeken, er doen er maar 2 mee: "Er is gewoon geen beleid."
https://sporza.be/nl/2021/07/15/tokio-wordt-atypisch-zwemtoernooi-met-2-belgen-door-wanbeleid-en-ster-dressel~1626348587011/
pietpotent44
17 juli 2021, 20:16
Alvast een stukje historie over oud Oostduitse vrouwelijke top atleten, in aanloop naar de Spelen:
https://www.youtube.com/watch?v=5Fx0byctJsk&t=986s
Picasso 1
18 juli 2021, 13:46
Let the games begin...
35424
35425
35426
35427
Willem2
18 juli 2021, 23:51
Voor sommige zijn de spelen al voorbij voordat ze zijn begonnen :cool:
https://www.rtlnieuws.nl/sport/artikel/5242595/twee-atleten-positief-getest-olympisch-dorp-tokio
Gracenote voorspelt een grote toename aan medailles voor Nederland tov het aantal behaalde medailles in 2016. Ook voor Turkije wordt een grote toename voorspeld (volgens pret te danken aan hun sterke leider)
Verder wordt voor Engeland een halvering voorspeld van het eerder behaalde aantal medailles, Duitsland een kwart afname, Frankrijk blijft op rond de 40, en voor België en Spanje voorspellen ze een toename met 5 medailles tov 2016.
Voorspelde eindranking medailles:
35078
Pieter van den Hoogenband de chef de mission werd in een interview gevraag een voorspelling te doen hoeveel medailles NL zou winnen op de OS maar daar wilde hij niet op antwoorden.
Een ding is zeker de voorspelling van Gracenote is veel te optimistisch ;). Plaats 5 op de ranking voor een aantal Europese landen die 3 a 4 keer groter zijn en op gebied van sport ook het nodige investeren dat gaat echt niet gebeuren.
Kijk je naar voorgaande OS dan kwam NL vaak uit op iets van 20 medailles en eindigde rond plaats 10. Rio 19 medailles en London 20, Sydney was top met 25.
Ik denk dat je met 15-20 medailles totaal en 6-8 maal goud al heel tevreden mag zijn en dat dit ook reëel is als je kijkt naar mogelijke medaille kandidaten.
Gracenote kijkt naar recente WK en EK resultaten en ranglijsten en trekt dat dan door. Dat zou bij het baanwielrennen alleen al 8 medailles en 4 maal goud betekenen, zou kunnen maar de Britten zullen er nu wel staan dus dat is te optimistisch, maar 2-3 keer goud is zeker mogelijk.
Of Hassan 2 maal goed haalt moeten we nog maar zien, het kan zeker wel. Bij de dames halen we bij het wielrennen op de weg bijna zeker een medaille en alles minder dan goud zal een teleurstelling zijn, maar ook hier geldt je moet het wel eerst waarmaken en een koers is en blijft onvoorspelbaar. Etc. Etc. Zie hockey, zwemmen, zeilen, BMX. Medailles ja maar hoeveel en de kleur, wie zal het zeggen!
Zit alles mee dan is een herhaling van Sydney met 25 totaal en 12 maal goud mogelijk maar ik denk dat dit niet zal gebeuren. Voor de ranking als je eerst naar goud kijkt telt veel goud natuurlijk lekker mee.
Voor de Belgen worden zelfs 11 medailles voorspeld, lijkt me ook te optimistisch, 6-8 zou al heel mooi zijn dan doet Belgie het goed.
Willem2
19 juli 2021, 14:43
Koppelaar mist Spelen door positieve test: ‘Ben er kapot van’
De olympische droom van Rutger Koppelaar is in duigen gevallen. De 28-jarige polsstokhoogspringer moet de Spelen aan zich voorbij laten gaan omdat hij voor vertrek naar Tokio positief is getest op het coronavirus.
.... https://www.ad.nl/dossier-olympische-spelen-23-juli-8-augustus/koppelaar-mist-spelen-door-positieve-test-ben-er-kapot-van~add891b4/
bocariver
19 juli 2021, 14:48
I was waited this event but I fear now a kind of joke. I try to be positive and hope some good moments of sports even without mood.
About France results, I am not very optimistic on basis of 40 medals. There is a lot of sports with some problems of trainer or injuries or are not a priority (like football men or cycling road).
But as every 4 years (5 this time), I will be spectators and I organized myself to be free to see it as uch as possible.
WANDELAAR5
19 juli 2021, 14:52
Vroeger waren positieve testen bij Olympische atleten heel wat anders (doping) dan tegenwoordig…
bocariver
19 juli 2021, 14:54
It is hard for Koppelaar but with a record of 5,75 , he was candidate to be in final on his top.
Anyway, his investment in his sport is highly respectable and it is too bad that the Covid lottery put him out of games.
satanic surfer
19 juli 2021, 15:00
Nounou, wat een conservatieve predictie die uitgaat van het absolute worst case scenario voor Olland...Of misschien gaat big30 uit van een collectief niet mogen deelnemen van de wielrijdersequipe. Louter die zooi scoort al bijna 15 medailles op z´n eentje. ss gaat uit van minimaal 32 medailles voor Holland behoudens calamiteiten en de predicties voor de zwemequipe worden nog schielijk onderschat, enkel Kamminga is al opzekers goed voor 2 medailles op de schoolslag, Kromo, estafettes etc ook nog wel wat eremetaal dunkt me, bizar. Ook judo en atletiek worden schielijk onderschat voor Oranje, minstens 7 atletiekmedailles lijkt me realistisch..Mits ietwat meeval en vreemde vogels die in nevensporten wat eremetaal scoren lijkt me 40 stuks zelfs haalbaar...Plek 5 tot 7 in de medaillestand lijkt me realistisch en indien de wielerequipe presteert as expected scoren ze louter daar al 7 of 8 keer goud...
Bellege as usual wederom povertjes met een tiental realistische medaillekansen doch vaak onzekere factoren en quasi louter 2 of 3 certitudes...Indien er 8 medailles worden behaald doet dat apenland met kaduuke structuren het formidabel, mal gucken...Wat mag men meer verwachten als men in de 2 "grote" sporten waar het gros des medailles worden verdeeld (zwemmen en atletiek) slechts een paar atleten afvaardigd (slechts 2 zwemmers in totaal) en in de atletiek louter Thiam kansrijk mag worden geacht.
Badslippers
19 juli 2021, 19:55
Zie hockey, zwemmen, zeilen, BMX. Medailles ja maar hoeveel en de kleur, wie zal het zeggen!
Ik wil wel even Candy Jacobs. Keet Oldenbeuving en Roos Zwetsloot (Skateboarden) promoten. Als ze hun zenuwen in bedwang kunnen houden kunnen ze medailles oogsten.
schoolmeester
19 juli 2021, 20:02
Die Roos Zweetsloot is inderdaad goed.
bocariver
19 juli 2021, 22:13
6 swimmers from national team of Poland were training in Japan when they learned that their federation forgot to register them for the competition.
They were sending back to Poland.
Nounou, wat een conservatieve predictie die uitgaat van het absolute worst case scenario voor Olland...Of misschien gaat big30 uit van een collectief niet mogen deelnemen van de wielrijdersequipe. Louter die zooi scoort al bijna 15 medailles op z´n eentje. ss gaat uit van minimaal 32 medailles voor Holland behoudens calamiteiten
Dat klopt inderdaad, ik ga uit van een zeer conservatief scenario en leg me het liefst niet vast :biggrin: net als vd Hoogenband en Maurits Hendriks, technisch directeur van NOC*NSF.
Laat ik het zo zeggen 15-20 medailles totaal en 6-8 maal goud zou wel een behoorlijke teleurstelling zijn maar kan ook zomaar de waarheid worden. Meer dan 40 medailles, nee das net wat te veel vh goede, 25-30? Ja daar ga ik eigenlijk wel een beetje van uit :tongue:.
Tuurlijk gaat NL in veel takken van sport de nodige medailles halen en verder accoord met wat je als opties noemt.
Grootse equipe ooit, bij de atleten veel kansen, 4*400m gemengd kan wat moois uitkomen, tuurlijk Hassan, Femke Bol zie ik verrassen en bij het zwemmen op de estafettes doen we altijd goed mee. Wel vaak de dames, OK :tongue:.
Skatekeet ach leuk hoor dat meisje en haar mama dat ze mee mag doen en de vlag dragen, heeft verder weinig met serieuze sport te maken maar goed, het IOC wil de jeugd meekrijgen, soit! Ging de camper van mama ook nog eens in vlammen op, sneu!
Of het er nu 24 of 31 of 32 worden geen idee, maar bepaald niet onrealistisch. Meer dan 40, nee dat niet. Top10 in de medalranking, goed mogelijk.
We gaan het zien, voor de Belgen zou 6-8 al een mooi resultaat zijn.
Picasso 1
19 juli 2021, 22:44
Femke Bol,geil ding,ik zou ze wel eens in saunaclub willen zien.
Iets teveel pukkels. Neemt teveel mayonaise, net zoals Dafne Schippers.
35429
uurtje
19 juli 2021, 22:54
Het volgende WOKE feestje in combinatie met 'Rusland bashen'. Te gek voor woorden. China, al jaren onderwerp van gesprek vwb sjoemelen met leeftijden van vrouwelijke turners komt lekker overal mee weg. Arabische landen mogen weigeren om tegen Israel uit te komen zonder santies en in het verleden waren er nogal wat landen waar problemen waren met doping controle. Dat de Russen grootschalig op doping hebben gezet vind ik niet raar. denk dat het niet het enige land is. Dat ze gepakt zijn vind ik ook niet raar. Wat wel raar is, is dat zowat alle atleten daar nu onder te lijden hebben (onschuldig tot schuld bewezen is schijnt hier niet op te gaan) en diegenen die dan echt echt echt niet meer door het IOC genaaid kunnen worden die moeten dan maar onder neutrale vlag. Bizar.... gewoon bizar....
Ik zou mij als atleet ook afvragen wat de waarde van mijn 1e plek en medaille is als topatleten ontbreken. Maar ja.. ik zou dat doen. Vele andere niet. Het beste voorbeeld van hoe sommige mensen in het leven staan was wel de juichende Hamilton afgelopen weekend.
Zum kotzen.. die hele OS......
Siberische tijger
20 juli 2021, 10:46
https://www.nu.nl/olympische-spelen/6146603/spitse-loopt-knieblessure-op-en-mist-olympische-spelen-met-oranjevrouwen.html
Dit is wel een aderlating voor de Oranje leeuwinnen. Spitse is één van de weinigen die een fatsoenlijke pass over langere afstand kan geven en heeft ook nog eens een verwoestend schot en een goede
vrije trap.
Morgen om 13.00 uur spelen de vrouwen hun eerste groepswedstrijd.
Nounou, wat een conservatieve predictie die uitgaat van het absolute worst case scenario voor Olland...Of misschien gaat big30 uit van een collectief niet mogen deelnemen van de wielrijdersequipe. Louter die zooi scoort al bijna 15 medailles op z´n eentje. ss gaat uit van minimaal 32 medailles voor Holland behoudens calamiteiten en de predicties voor de zwemequipe worden nog schielijk onderschat, enkel Kamminga is al opzekers goed voor 2 medailles op de schoolslag, Kromo, estafettes etc ook nog wel wat eremetaal dunkt me, bizar. Ook judo en atletiek worden schielijk onderschat voor Oranje, minstens 7 atletiekmedailles lijkt me realistisch..Mits ietwat meeval en vreemde vogels die in nevensporten wat eremetaal scoren lijkt me 40 stuks zelfs haalbaar...Plek 5 tot 7 in de medaillestand lijkt me realistisch en indien de wielerequipe presteert as expected scoren ze louter daar al 7 of 8 keer goud...
Bellege as usual wederom povertjes met een tiental realistische medaillekansen doch vaak onzekere factoren en quasi louter 2 of 3 certitudes...Indien er 8 medailles worden behaald doet dat apenland met kaduuke structuren het formidabel, mal gucken...Wat mag men meer verwachten als men in de 2 "grote" sporten waar het gros des medailles worden verdeeld (zwemmen en atletiek) slechts een paar atleten afvaardigd (slechts 2 zwemmers in totaal) en in de atletiek louter Thiam kansrijk mag worden geacht.
7 atletiekmedailles? waar ga je die halen?
sifan 2
femke bol 1
dat zijn de zekerheden,en daarbuiten zal het moeilijk worden voor medailles.
op de 4x400 dames zijn jamaica en usa outstanding. 4 amerikaanse liepen 50.02 of sneller, in jamaica 50.14. nederland heeft 50.37-50.98-52.08 en 52.98
er zijn nog een aantal landen waar de 4 loopsters gemiddeld stuk sneller zijn dan de nederlandse dames.
bij de 400 mannen een beetje hetzelfde verhaal. op de spelen doen echt de beste landen mee met de beste lopers en zijn de prestaties op de kleinere wedstrijdjes afgelopen jaar van geen tel meer.
usa steekt er bij de mannen ver boven uit, en ook botswana is niet te kloppen voor een medaille en zuid afrika heeft ook een veel beter gemiddelde samen met nog andere lopers.
4x100 dames ook maar een heel kleine kans op medaille. er zijn een aantal landen wat niet te kloppen zijn als ze het stokje zonder fouten rondbrengen. usa,jamaica, groot brittanie, en dan nog een 3-4 landen wat gemiddeld sneller zijn dan Nederland
voor de rest zie ik echt geen medaille kansen voor nederland. 4 zou een heel groot succes zijn in de atletiek
de 4x400 mixed is een eventuele kanshebber maar dan moet ook wel echt alles gaan meezitten.
7 atletiekmedailles? waar ga je die halen?
sifan 2
femke bol 1
dat zijn de zekerheden,en daarbuiten zal het moeilijk worden voor medailles.
Die tel ik ook als 3 vrij zekere medailles waar zeker in geval van Hassan 2 maal goud zelfs mogelijk is, ook Femke Bol 400m horden als je kijkt naar de ranking is kansrijk.
Nederland heeft zich op alle estafette nummers geplaatst dat is op zich al een prestatie, medaille kansen zie ik vooral op de 4*400m mixed maar met estafettes weet je het nooit, foute wissel diskwalificatie dus lastig te voorspellen.
Jorinde van Klinken, discus, heeft meen ik nog steeds de beste wereld prestatie staan, dan maak je kans op een medaille. Visser 100m horden kansje op een medaille, Schippers nee denk ik rugblessure waar ze te veel last van heeft. Dan zijn er altijd natuurlijk nog verrassingen mogelijk.
Atletiek is nooit een discipline geweest waar NL uitblonk, af en toe een topper, nu hebben we een record aantal atleten op de OS met medaille kansen dat is op zich al een prestatie.
Haal je 1 of 2 maal goud en totaal 3-4 medailles zou dat al uniek zijn en mag je tevreden zijn.
Statistiekenbureau nóg optimistischer over medailleoogst: Nederland verpulvert record Sydney
Een paar dagen voor de Olympische Spelen heeft statistiekenbureau Gracenote de laatste voorspelling gepubliceerd over het aantal medailles dat ieder land gaat winnen. Ten opzichte van honderd dagen voor de start van Tokio stijgt Nederland van 46 naar 48 medailles. Dat mag met een paar korrels zout worden genomen.
https://www.ad.nl/olympische-spelen/statistiekenbureau-nog-optimistischer-over-medailleoogst-nederland-verpulvert-record-sydney~a1fee77b/
Jaja :biggrin:.
Verbeter het resultaat van Sydney dat staat op 25 met ik meen 12 maal goud en je doet het goed en dan is plaats 10 in de ranking waarschijnlijk. Met 25-30 totaal doe je het heel goed en dat is niet onmogelijk, meer dan 30 zie ik als extreem goed.
bocariver
21 juli 2021, 08:43
It is beginning.
One match of Softball , ?????? Canada leads 4-0 against Mexico.
More serious, women football turnament with GB-Chili and this afternoon Netherland- Zambia. A fist necessary step to quarter final for oranje...
satanic surfer
21 juli 2021, 10:28
Atletiekmedailles voor Olland: Hassan bijna opzekers 2, Bol opzekers 1, van Klinken realistische kans aangezien ze een maandje geleden de beste wereldjaarprestatie noteerde, Visser outside chance, Van Diepen outside chance doch vooral 5 estafettenummers waarin ik verwacht dat ze minstens 2, mogelijkerwijs 3 keer scoren mits calamiteiten bij stokwissels wat frequent voorvalt...Ach, wie weet worden het er "slechts" 5 ofzo maar dan nog hoger dan "ingeschat" op de medailletabel
Zelfde geldt overigens voor bijvoorbeeld judo waar Nederland op het onlangs gehouden WK 5 medailles scoorde en nou slechts op 2 wordt ingeschat...Dat is ook uitermate conservatief dus de medaillevloot zou wel ´ns uitermate de pan kunnen uitswingen.
bocariver
21 juli 2021, 10:52
IOC decided that olympics games 2032 will take place in Brisbane ( AUstralia).
Personally, I have some doubt about Australia because it an hysteric country during pandemy like Japan.
Anyway, it was the only candidacy......and nobody know what will happen in 11 years.
we already do not know what will happen in Paris 2024 and Los Angeles 2028. I already see a big problem with Beijing 2022 for winter games...
WANDELAAR5
21 juli 2021, 10:58
Ik zie niet zo’n groot probleem voor China. Daar hebben ze een goed werkend quarantaine systeem. Alle bezoekers, bobo’s en sporters gaan gewoon eerst 2 weken in quarantaine.
bocariver
21 juli 2021, 11:04
About Sifan Hassan who is "a sure double medal" , I have some doubt about gold because I saw her last race when she was beaten by a Kenyan and Hassan was with bad face with a begin of injury.
She have time to recover but is is a stone in her shoe...
bocariver
21 juli 2021, 11:09
Ik zie niet zo’n groot probleem voor China. Daar hebben ze een goed werkend quarantaine systeem. Alle bezoekers, bobo’s en sporters gaan gewoon eerst 2 weken in quarantaine.
From my point of view, the main problem for China is that their vaccin is like water and all of their population is not highly vaccinated now. Of course, they could react strongly but may be that for political reasons (superiority of communist system on us) they will not do that and just ban spectators of foreign country.
About quarantine in China, I agree it is working but you think really that a spectators is going to spent 14 days in quarantine in hotel paid by himself to see this event?
There will be no cancellation because they will lost face compared to Japan but it could be not funny...like in Tokyo...
GB 2- Chile 0
Atletiekmedailles voor Olland: Hassan bijna opzekers 2, Bol opzekers 1, van Klinken realistische kans aangezien ze een maandje geleden de beste wereldjaarprestatie noteerde, Visser outside chance, Van Diepen outside chance doch vooral 5 estafettenummers waarin ik verwacht dat ze minstens 2, mogelijkerwijs 3 keer scoren mits calamiteiten bij stokwissels wat frequent voorvalt...Ach, wie weet worden het er "slechts" 5 ofzo maar dan nog hoger dan "ingeschat" op de medailletabel
Zelfde geldt overigens voor bijvoorbeeld judo waar Nederland op het onlangs gehouden WK 5 medailles scoorde en nou slechts op 2 wordt ingeschat...Dat is ook uitermate conservatief dus de medaillevloot zou wel ´ns uitermate de pan kunnen uitswingen.
Ik zie Van Klinken geen medaille behalen. die 70.22 was een extreme uitschieter. haar laatste 10 wedstrijden gooide ze (beginnende meest recent) 63.02-61.97-64.28-65.01-64.44-70.22-65.94-62.58-59.17.
zoals je kan zien was die 70.22 uitzonderlijk ver,en kwam ze voor de rest niet in de buurt van die worp. in deze wedstrijd werden er ook heel veel persoonlijke en nationale records geworpen door de uitzonderlijke wind die er stond die dag.
bocariver
21 juli 2021, 11:52
First surprise in OG in women football.
USA who is world champion lost 0-3 against Sweden...
There are still in race of quarter final.
Zambia - Nederland in 10 minutes.
Picasso 1
21 juli 2021, 12:58
https://www.ad.nl/olympische-spelen/statistiekenbureau-nog-optimistischer-over-medailleoogst-nederland-verpulvert-record-sydney~a1fee77b/
Jaja :biggrin:.
Ja dus.
Alvast gefeliciteerd. :biggrin:
35441
Siberische tijger
21 juli 2021, 14:12
Vrouwenvoetbal
Zambia-Nederland: 3-10
Maar er is voor de Oranje leeuwinnen nog veel werk aan de winkel.
Verdedigend zat het tegen een dwerg als Zambia niet echt lekker: Dominique Janssen is te traag en Sari van Veenendaal maakte een onzekere indruk.
Concentratieverlies zodat je binnen 2 minuten van 1-10 naar 3-10 gaat?
Tegen Brazilië zal het echt heel wat beter moeten gaan.
bocariver
21 juli 2021, 14:41
Vrouwenvoetbal
Zambia-Nederland: 3-10
Maar er is voor de Oranje leeuwinnen nog veel werk aan de winkel.
Verdedigend zat het tegen een dwerg als Zambia niet echt lekker: Dominique Janssen is te traag en Sari van Veenendaal maakte een onzekere indruk.
Concentratieverlies zodat je binnen 2 minuten van 1-10 naar 3-10 gaat?
Tegen Brazilië zal het echt heel wat beter moeten gaan.
I looked little and you must tell to goalkeeper Van Veenendal that she could cross the line of her 16 meters to clear dangerous situation...
About Zambians, their defensive line did not understand rules of Off-side.
WANDELAAR5
21 juli 2021, 16:48
About Zambians, their defensive line did not understand rules of Off-side.
Als jij een vrouw kent die de buitenspel regel wel begrijpt… Er is toch niet 1 vrouw die dat uit kan leggen? ;)
Willem2
21 juli 2021, 18:03
Wiegman slaat alarm: ‘Mijn meiden moeten naar buiten, ons hotel is een gevangenis’
Na de 10-3 zege op Zambia trok bondscoach Sarina Wiegman fel van leer tegen de werkwijze in olympisch Japan, waar haar selectie amper bewegingsvrijheid heeft. ,,Je kan niet zomaar mensen opsluiten voor twee weken. Dat kan gewoon niet‘’
.... https://www.ad.nl/olympische-spelen/wiegman-slaat-alarm-mijn-meiden-moeten-naar-buiten-ons-hotel-is-een-gevangenis~a0d26f935/
De bijwerkingen van corona en de overdreven veiligheidsmaatregelen zullen van grote invloed zijn op deze spelen.
Er zijn al heel wat sporters die hebben afgezegd omdat ze in deze maatregelen helemaal geen zin hebben.
bocariver
21 juli 2021, 19:23
Ilia Borodine , european champ of 400m medley from Russia is out after a positive covid test.
Tomorrow, France will begin his olympics with men football against Mexico.
When France qualified , i was sure of a gold medal with Mbappé, Camavinga, Gouiri,Saliba, Fofana,Upamecano,Koundé , etc....
But on a list of 90 players, only 6 were declared free by their clubs.
We have now a team Z that we called " the gypsy kings". Why? Gignac, Thauvin and Savanier are the most experienced players and they are from community who live like gypsy.
Good luck to them. About football we do not know but for guitar we are sure.
I forgot, trainer Ripoll is notoriously incompetent and get this place because of frienship with FFF president.
Medal chance: None
Picasso 1
21 juli 2021, 20:22
.... https://www.ad.nl/olympische-spelen/wiegman-slaat-alarm-mijn-meiden-moeten-naar-buiten-ons-hotel-is-een-gevangenis~a0d26f935/
De bijwerkingen van corona en de overdreven veiligheidsmaatregelen zullen van grote invloed zijn op deze spelen.
Er zijn al heel wat sporters die hebben afgezegd omdat ze in deze maatregelen helemaal geen zin hebben.
Misschien hebben ze meer zin in naar huis te moeten wegens positief testen op corona.
Voor skateboarder Candy Jacobs zijn de Olympische Spelen al voorbij voor ze zijn begonnen. Ze werd positief getest op Covid-19 en is tien dagen in quarantaine gegaan. Jacobs (31) is volgens de regels uit de competitie genomen. Het is het eerste coronageval bij de Nederlandse equipe in Tokio.
Volgens sportkoepel NOC*NSF heeft de Nederlandse skateboardploeg zich aan alle coronaregels gehouden en kunnen de overige twee deelnemers, Keet Oldenbeuving en Roos Zwetsloot, volgende week maandag dus gewoon in actie komen op de Spelen. ,,Ik ben er kapot van”, zegt de 31-jarige Jacobs. ,,We waren klaar voor de Spelen, ik voel me fit en nu houdt het op. Ik heb tijd nodig om dit te verwerken. Ik wens mijn team alle kracht en succes nog in Tokio.”
https://www.ad.nl/olympische-spelen/skateboardster-candy-jacobs-test-positief-en-moet-streep-zetten-door-spelen-enorme-deceptie~a07f5fa3/
Nu kan Nederland nog maar slechts 47 medailles winnen.
bocariver
21 juli 2021, 22:09
All team of Guinea will not go to Tokyo (5 competitors).
We do not know exactly if it is because of covid or financial problems....
This country will not win his first medal ever.
Willem2
22 juli 2021, 11:00
Twee leden TeamNL positief getest in Japan
Taekwondoka Reshmie Oogink en een staflid van de Nederlandse roeiploeg zijn in Japan positief getest op het coronavirus. Voor hen beiden geldt dat zij volgens het protocol van Tokio 2020 10 dagen in quarantaine gaan.
"Ik heb er geen woorden voor" zegt Oogink. "Ik heb er alles aan gedaan en keihard gewerkt om hier te komen, ook na mijn zware knieblessures. En nu houdt het op deze manier op. Dit is het einde van mijn carrière."
"Ik draai er niet omheen, dit is voor hen beiden vreselijk nieuws" stelt chef de mission Pieter van den Hoogenband in een persbericht. "We doen er met elkaar alles aan om de besmettingen buiten de deur te houden. En toch worden we ermee geconfronteerd."
Woensdag werd al bekend dat skateboardster Candy Jacobs niet in actie kan komen op de Spelen door een positieve coronabesmetting. Ook zij moet tien dagen in isolatie in Tokio.
.... https://nos.nl/liveblog/2390277-nederland-grotendeels-donkerrood-op-nieuwe-coronakaart-bonaire-verscherpt-maatregelen
bocariver
22 juli 2021, 11:19
First defeat for France 1-4 against Mexico. It was pathetic like waited.
Spain began is turnament too against Egypt with a draw 0-0 even with all their stars.
At 13-30 , Brazil-Germany.
About covid, 11 people were tested positive this morning including 2 athletes. It looks like Oogink is one of them.
Update: Marketa Nausch-Slukova is the second positive in beach volley, already 4 athletes of Czech republic are positive.
bocariver
22 juli 2021, 11:30
Tomorrow , opening ceremony.
Some events with qualifications like rowing or archery. No finals
I think that first oranje to enter in competition ( after women football team)will be Finn Florijn in skiff men.
Goedemorgenallemaal
22 juli 2021, 11:45
Het had ook anders gekund. Gewoon iedereen die niet ziek is zijn/haar ding laten doen en na afloop van de spelen iederen tot twee weken in quarantaine. Heb je ook niet die verongelijkte gezichten van verliezers die naar huis gestuurd worden door het NOC.
Iets teveel pukkels. Neemt teveel mayonaise, net zoals Dafne Schippers.
Topsport, inclusief voeding, is , zeker waar het sprintnummers betreft, misschien wel gewoon ongezond.
bocariver
22 juli 2021, 18:57
All team of Guinea will not go to Tokyo (5 competitors).
We do not know exactly if it is because of covid or financial problems....
This country will not win his first medal ever.
They changed mind, they are coming...
Some lottery pick in Judo with a possible match between Agbegnenou and Juul Franssen,in 1/4 final.
Grol is not in part of Riner in +100 kg but with Krpalek in 1/4.
De Tsjechische olympische ploeg dunt steeds verder uit. Inmiddels zijn vier atleten positief getest op het coronavirus. Ook twee begeleiders zijn besmet geraakt.
Donderdag voegden wielrenner Michal Schlegel en beachvolleybalster Markéta Sluková-Nausch zich in het rijtje. Door de positieve test van Sluková-Nausch gaat er ook een streep door de Spelen voor haar dubbelpartner Barbora Hermannova.
Het Tsjechisch Olympisch Comité is intussen een onderzoek gestart naar de mogelijke verspreiding van het virus tijdens de chartervlucht van een groot deel van de sporters van Praag naar Tokio.
Premier Andrej Babis heeft de corona-uitbraak bij de Tsjechische olympische ploeg inmiddels betiteld als 'een schandaal' en wijst met een beschuldigende vinger naar de ongevaccineerde teamarts Vlastimil Voracek, die ook positief is getest.
https://nos.nl/tokyo2020/artikel/2390387-tsjechische-olympische-ploeg-getroffen-door-corona-uitbraak
Ook de Nederlandse ploeg heet een aantal besmettingen. Laten we hopen dat het allemaal beperkt blijft. Zou sneu zijn als dit een titel favoriet treft om misschien wel een compleet team.
Inmiddels zijn de spelen al vol op toeren en laten de roeiers zien er klaar voor te zijn, maar het gaat niet om finale plaatsen maar medailles uiteraard!
De Nederlandse roeiers zijn goed begonnen aan de Olympische Spelen. Vijf van de zes boten die vrijdagnacht - nog voor de openingsceremonie - in actie kwamen, wisten zich bij de series te plaatsen voor het vervolg van het olympische toernooi. Alleen skiffeur Finn Florijn moest genoegen nemen met een plek in de herkansingen.
Het vlaggenschip van de Nederlandse roeivloot, de dubbelvier, won zijn serie en is daardoor al zeker van deelname aan de finale van dinsdag.
https://nos.nl/artikel/2390420-titelfavoriet-mannendubbelvier-roeit-overtuigend-naar-finaleplaats-in-tokio
Brazilië met Antony in vermakelijk duel langs Duitsland, Mexico vernedert Frankrijk
Frankrijk en Spanje stellen teleur
In groep A is Frankrijk het olympisch toernooi teleurstellend begonnen. Mexico kende geen genade voor de Fransen en won met 4-1.
https://nos.nl/tokyo2020/artikel/2390344-brazilie-met-antony-in-vermakelijk-duel-langs-duitsland-mexico-vernedert-frankrijk
Willem2
23 juli 2021, 10:17
Vandaag is de opening van de Olympische Spelen.
https://nos.nl/tokyo2020/artikel/2390418-486-dagen-na-het-uitstel-gaan-de-uitgeklede-spelen-van-tokio-toch-echt-beginnen
bocariver
23 juli 2021, 10:20
About defeat of France in football men against Mexico, it is a surprise only for stupid people and i think I was clear enough about this.
I bet 10 € on Mexico and I won 44 €. I think about reinvest on South Africa for second match with a possible win of 150 €.
This night , I noticed that France is qualified in men's double scull with second time and that Netherland is best time.
May be a duel between Boucheron-Androdias and Twellaar-Broenink for gold ?
In archery, Netherland men made a good start in qualification with place 6, 8 and 14. Oranje team could compete for medals in team competition.
In first round of individuel, there will be a match Van Den Bergh- Valladont. Favorites for gold in archery are SOuth Korean , but why not a surprise...
Willem2
23 juli 2021, 10:23
....
In archery, Netherland men made a good start in qualification with place 6, 8 and 14. Oranje team could compete for medals in team competition.
...
Het was er zo warm dat 1 van de boogschieters flauw viel
Hitte in Tokio teistert handboogschutters: Russische zakt in elkaar
Met temperaturen die vandaag in Tokio opliepen tot ongeveer 35 graden hadden de sporters het op Dag 1 van de Olympische Spelen niet gemakkelijk. Bij het handboogschieten was de hitte zelfs een stevige opponent. ....
https://www.ad.nl/olympische-spelen/hitte-in-tokio-teistert-handboogschutters-russische-zakt-in-elkaar~a0ce2ec2/
bocariver
23 juli 2021, 15:39
Medal Program:night 24/07
Archery mixed team: 1/8 Finals
Ned/Italy
Fra/Jap
We are not lucky , we are in part of South Korea. Oranje have a good chance because they have a better team and fight with CDS will be in semi final.
Men Cycling road
Only 130 riders for a difficult race, It is a great chance for Belgium with Evenepoel if he escape from far. The most strong are Slovenians: Pog or Rog.Italian have riders with special preparation without Tour, It could be dangerous.For French and Oranje, same idea , try to be in good escape in strategic moment to have a chance to be on podium. Only Gaudu can do it but I doubt .
Fencing
Women Sword and Men Sabre: only 1 french in each, number 1 in world are each from South Korea.
Judo
-48 women
Favs: japanese, Bilodid(ukr), Krasniqi(kos), Boukhli can make good for France but she met Bilodid in second round.
-60 men
Mkheidze (fra)- Garrigos(esp)in first round
Belgian Verstraeten but he could meet japanese Takato in second round
Shooting 10m women riffle
Océane Muller ( 18 years)will represent France, she do not know that it is impossible to win, Chinese are favs , carefull to russian and german.
Tae kwon do
-49 kg women and -59 men: no competitors for France, Netherland, Belgium but 2 spanish for P1
Weightlifting
women less 49 kg: Chinese Hou is unbeattable , Sterckx for Belgium and Michel for France, Medal for Japan too but not gold.
bocariver
23 juli 2021, 15:45
Het was er zo warm dat 1 van de boogschieters flauw viel
In fact, it is surprising because it is good weather for Tokyo on this season , 32°; same like in Moscow but more wet. This russian girl forget to drink and take salt.
At this moment, no canicula, no typhoon, no incredible rain....
bocariver
23 juli 2021, 15:48
Naomi Osaka just lighted the olympic flame in Tokyo.
Hope she not make a nervous breakdown...
schoolmeester
23 juli 2021, 18:15
1 van de boogschutter viel flauw op de Olympische spelen.
De boog kan niet altijd gespannen staan......
bocariver
24 juli 2021, 01:55
First event with 10 m riffle women, Jeanette Duestad from Norway is in pole position for final, French Océane Muller is qualified in 5th position, she have 0,7pts late on podium. Everything possible.
Jessie Kaps for Belgium , eliminated with 5 pts late at 27th Place.
First deception in Badminton for France, Qi Xuefei ( maried to french) lost first match against Vietnamese and she is injured on knee. It is too difficult in this kind of sport.
bocariver
24 juli 2021, 03:24
First medals in first event 10m riffle.
Stupid french tv who showed start of cycling in middle of final.
Nervous breakdown for 2 South Korean who lost their level since qualification.
French Océanne Muller made a good 5th place for his first olympics at 18 years old.
Bronze medal for Swiss Nina Christen and final between Russian ( sorry russian olympic commitee) Galashina and Qian Yang (china) with last plumb with 0,2 pts difference.
Best result is 10,9 and less than 10,5 is not so good.
In this duel Galashina shot quick a 8,9 (worse bullet for her in all competitions, Qian Yang shot an horrible 9,8 and was so deceived till her trainer learned her that in spite of this shit shot , she is olympic champion for 0,7pts.
About first medal of Netherland, Mixed team archery beat Italy 6-0 and qualified in 1/4 final and wait opponent between France or Japan.
bocariver
24 juli 2021, 03:42
1/4 final , it will be Netherland -France who beat Japan 5-3. On french tv, they prefered show a stupid match of ping pong...
Deception of first round bitter elimination in Fencing for Vitalis 5-15 against Beljaeva from Estland ( world champion but in 2013) and Boukli in Judo women with 3 horrible penality. Some tourists....