Volledige versie bekijken : Muhammed Ali overleden
Patjax
4 juni 2016, 06:17
Het heeft er alle schijn van dat 2016 het jaar gaat worden waarin vele iconische figuren het aardse voor het eeuwige verruilen. Na poplegendes als David Bowie en Prince, Neerlands beste voetballer aller tijden Johan Cruijff is er nu de final KO voor Muhammed Ali oftewel Cassius Clay. Door velen beschouwd als de beste bokser.
Een bokser die entertainment hoog in zijn vaandel had staan. Legendarische titelgevechten uitvocht met Joe Frazier en George Foreman. Zijn bekering tot de islam zorgde voor controverse. Na zijn actieve carrière bleef hij zich ondanks de ziekte van Parkinson actief inzetten voor de rechten van de zwarte Amerikaan.
Hij was meer dan een groot boks kampioen met een unieke stijl. The greatest died. Een vechter in de ring maar ook daarbuiten waar hij veel betekend heeft voor de burgerrechten beweging en de strijd voor gelijke rechten in Amerika.
bettman
4 juni 2016, 11:51
Hab's gerade im Radio gehört!
"I'm the GREATEST!"- Muhammad Ali aka Cassius Clay ist tot!
R. I. P.
Hij was ook veruit de grootste. Herinner dat ik als kind midden in de nacht opstond om zijn legendarische kampen, tegen Frazier en George Foreman op tv re bekijken slimheid telt ook, hij verweerden hun uithalen tot ze moe werden en haalde dan uit.
. Deze boksten sterker dan Clay maar deze was dus taktisch sterker. De latere bekende zwaargewicht boksen, Mike Tyson, zou zijn schoenen nog niet mogen poetsen, wat een debiel en hetzelfde kan gezegd worden van zij die een identieke tatoeage op hun kop lieten plaatsnemen
neen Mohammed Ali was veruit de grootste. Nu hoop ik dat de beste wielrenner der wereld nog lang mag blijven genieten, mijn buur, nou ja,5 rijen, bij de thuiswedstrijden van de mooiste voetbalclub ter wereld
van lotje gekrikt
4 juni 2016, 20:04
Het heeft er alle schijn van dat 2016 het jaar gaat worden waarin vele iconische figuren het aardse voor het eeuwige verruilen. Na poplegendes als David Bowie en Prince, Neerlands beste voetballer aller tijden Johan Cruijff is er nu de final KO voor Muhammed Ali oftewel Cassius Clay.
... en ik voel me ook al niet zo lekker. :huch:
Badslippers
4 juni 2016, 20:21
Hij was ook veruit de grootste. Herinner dat ik als kind midden in de nacht opstond om zijn legendarische kampen, tegen Frazier en George Foreman op tv te bekijken
Ja, zo ben ik ook opgegroeid. M'n beide ouders waren boksliefhebbers en de wekker werd midden in de nacht gezet om te kijken naar die wedstrijden. Ik was niet alleen gefascineerd door de magie die om Ali hing maar ook door zijn onnavolgbare oneliners op rijm die bestonden uit een combinatie van provocaties en zelfverheerlijking.
"You think the world was shocked when Nixon resigned?
Wait `til I whup George Foreman's behind.
Float like a butterfly, sting like a bee.
His hand can't hit what his eyes can't see."
Drie keer Muhammed "I am the greatest" Ali tegen Foreman, Liston, Frazier
15755
15756
15757
Willem2
10 juni 2016, 07:56
Tienduizenden verwacht op tweede dag uitvaart Muhammad Ali .......... http://www.ad.nl/nieuws/tienduizenden-verwacht-op-tweede-dag-uitvaart-muhammad-ali~a4ca96b4/