PDA

Volledige versie bekijken : IJsberenforum Voetbalpool 2016/2017

MichelJ
19 juni 2016, 19:01
De vraag is simpel: Welke competities willen jullie in 2016/2017 voorspellen?
Tot half juli kunnen jullie de voorkeur(en) aangeven d.m.v. de poll...

Willem2
19 juni 2016, 19:03
Nederland, Duitsland, Engeland, Spanje, Italië en europees.
En alleen voor deket België ;)

deket
19 juni 2016, 19:14
Er zijn wel meer Belgen oo dit forum beste Willem, zzlfs helaas ook Bruggesupporters

pret
19 juni 2016, 20:23
waarom staat Turkije niet op de lijst? :biggrin:

LittleJoe
19 juni 2016, 20:23
Maar goed dat ze niet allemaal pro Anderlecht zijn. Anderlecht slaagt er trouwens maar nauwelijks in iets klaar te krijgen, zoals een top trainer bv.
Veel over nieuwe spelers trouwens ook niet, ook niet moeilijk. Meunier speelde een zeer goede match bij de rode duivels, had Anderlecht er maar zo eentje. Ik voorspel nu al dat ze weer geen kampioen gaan worden :biggrin:

KanariePiet
19 juni 2016, 20:26
Bulgarije? :liebe2:;)

le_belge
19 juni 2016, 20:49
Bundesliga in het duitse Eisbärenforum en Belgie (+Nederland) hier?

Sphinx
19 juni 2016, 20:56
Nederland, Duitsland en Engeland. Spanje en België mogen, maar hoeven niet per sé

felrops
17 juli 2016, 20:52
België mag terugkomen.

deket
4 augustus 2016, 13:17
Weet niet of de voetbalmod of nog in andere sferen begeeft, of aan het afkicken van Cuba, of de wonden aan het likken is ten gevolge van de leegloop van zijn NEC, maar de Belgische kompetie is sinds vorige week van start gegaan en de wat mindere kompetie noordwaarts begint effectief dit weekend.
ook een Thailand reis als 1ste prijs?

MichelJ
4 augustus 2016, 17:40
Dank voor de reminder deket! De competities voor het nieuwe seizoen zijn toegevoegd: Engeland, Duitsland, Spanje en Nederland. Later worden de CL en mogelijk EL (speciaal voor de RSCA-fans, die het toch al erg moeilijk hebben in dit prille seizoen) toegevoegd. Voor de Belgische competitie was helaas te weinig animo...

Voorspellingen: https://www.ijsberenforum.com/forum/vbsoccer.php

En de winnaar wordt verplicht naar de pirañas op Cuba gestuurd, uiteraard geheel op eigen kosten en onder begeleiding van reisleider De Laef (dus zorg dat je 2e wordt ofzo :biggrin: ).

Voor de overige prijzen volgt volgende week meer info.

ps. NEC - PEC 0-3

deket
4 augustus 2016, 18:13
In de saunaclubs zit het ook vol met Piranhas, je hoeft daarvoor niet naar dat zonnig eiland.
btw, die Aldieuropcup is niet interesant, de titel wel zadat volgend jaar CL een certitude is.
Spijtig van de Belgische maar toch nog een vraag : tegen wie speelt NEC Europees?

Big30
6 augustus 2016, 11:27
De voetbalpoel 2016-2017 is van start gegaan, vergeet niet je voorspellingen in te vullen!

Nb misschien toch ondanks de uitkomst vd enquête de Belgische competitie toevoegen?

deket
6 augustus 2016, 17:40
Goed idee, de uitslag van gidteren in Oostende maakte me wat vrolijker omnde kater van woensdagavond weg te spoelen.

Piet Plezier
19 augustus 2016, 16:54
Ik doe alleen met de Nederlandse competitie mee
En word gek van al de berichten over andere competities
Kan iemand dat uitzetten

deket
19 augustus 2016, 17:48
PP dat is nu juist een der zwakste kompetities van Europa

Piet Plezier
19 augustus 2016, 18:02
PP dat is nu juist een der zwakste kompetities van Europa

dat maakt me niet uit
Ik krijg iedere keer meldingen van andere competities
En daar word ik wel een beetje chagrijnig van

Wentelt Eefje
20 augustus 2016, 08:41
Dat is omdat je die niet uitgezet hebt, vorig jaar ergens precies uit de doeken gedaan op het forum, nu te lui om dat op te zoeken...

Jansen
24 augustus 2016, 21:00
Net als afgelopen jaar.

Jansen
16 september 2016, 20:34
Ik wou hier even aangeven dat ik dit jaar niet mee doe aan de voetbal poule.
( de Nederlandse poul heb ik afgelopen jaar nog gewonnen ).
De reden is dat ik te weinig op het forum kom en dan ook vaak vergeet de poule in te gaan vullen.
Maar toch succes met de poule.

s1
16 oktober 2016, 07:07
Waar kun je de uitslag, verdeling van de bonuspunten, vrij kaart van de maand september vinden, denk dat ik deze heb gemist, ?

Badslippers
16 oktober 2016, 12:21
Waar kun je de uitslag, verdeling van de bonuspunten, vrij kaart van de maand september vinden, denk dat ik deze heb gemist, ?

Bovenaan: Voetbalpoul 2.0 > Links heb je een aantal opties > Bijvoorbeeld seizoen-ranglijst > dan de tabs gebruiken bijvoorbeeld kruis-uitslagen of ranglijst

s1
16 oktober 2016, 14:00
Bovenaan: Voetbalpoul 2.0 > Links heb je een aantal opties > Bijvoorbeeld seizoen-ranglijst > dan de tabs gebruiken bijvoorbeeld kruis-uitslagen of ranglijst

Thx badslippers, maar wat ik eigenlijk bedoel wordt dit nog officieel rondgestuurd, offieciele melding?, ik heb namelijk in september bonuspunt gewonnen, ( nu totaal 3) waar moet ik dat melden, of moet ik wachten totdat dit officieel een bericht komt

Henk74
19 oktober 2016, 11:26
Enkele dagen geleden vroeg iemand zich af of er nog een septemberprijs was. Volgens mij geen reactie hierop van de HOGE HEREN .

Vorig jaar waren er prijzen voor periodenwinnaars en de nummers 2 en 3 . Na 8 of 9 speeldagen moet er toch een periode voorbij zijn .

Ook op opmerkingen van een even niet geheel functioneren van de data werd niet gereageerd .

Graag een reactie .

MichelJ
3 december 2016, 12:15
Eindelijk even wat tijd voor minder belangrijke zaken :).
Dit seizoen wordt de voetbalpool opgedeeld in blokken van 2 maanden, waarbij er telkens 2 vrijkaarten en 3 bonuspunten te verdienen zijn.
Je kunt niet 2x achter elkaar een vrijkaart winnen, de 2e keer krijg je een bonuspunt. Indien je een 3e blok wint krijg je wel weer een vrijkaart.

Overall-ranking augustus-september (en een beetje juli)

Teiresas *

2712

forgetskinnyletsgetfatty

2619

Patjax
2583

scorpiounited
2577

Knabbel
2563

De Laef
2539

Bosco
2530

Teiresas heeft het vorige blok (EURO2016) gewonnen en krijgt nu 'slechts' een bonuspunt. Ook scorpiounited, Knabbel, De Laef en Bosco krijgen een bonuspunt. 3 bonuspunten = een vrijkaart en je mag de bonuspunten zelf bijhouden :cool:.

forgetskinnyletsgetfatty en Patjax zijn de winnaars van een vrijkaart naar keuze!

MichelJ
3 december 2016, 12:17
De winnaars van het blok 'oktober - november' zijn deket en Teiresas.
Patjax, ksie, jansenroy, momentum en Scrotum krijgen een bonuspunt. 3 bonuspunten = een vrijkaart!

deket

3192

Teiresas
3101

Patjax
3090

ksie
2933

jansenroy
2919

momentum
2886

Scrotum
2884

Strijker
29 december 2016, 20:36
Als je bij de voetbalpool kijkt naar het programma in de Engelse Premier League dan hebben enkele clubs het druk op oudejaarsdag. :confused:
Zo moet bijvoorbeeld Leicester City om 13:30 op bezoek bij Middlesbrough om vervolgens nog diezelfde middag thuis aan te treden tegen West Ham United.
Middlesbrough moet na de thuiswedstrijd tegen Leicester nog diezelfde middag om 16:00 uur op bezoek bij Manchester united.
Enkele clubs moeten hun volledige selectie inzetten op 31-12 omdat ze die dag 2 wedstrijden hebben om 16:00 uur.

Lijkt mij dat 1 van de mods hier even in moet duiken. :)

b77
31 december 2016, 23:38
Idd klopt niet helemaal, kan ook niet alle wedstrijden invullen

s1
12 juni 2017, 21:33
Worden hier de winnaars van de voetbalpoule bekend gemaakt? Of ergens anders.
Heb ik misschien gemist, april stond ik bovenaan, of wordt de gezamenlijke ranglijst niet meer opgemaakt per maand.?

bocariver
30 juni 2017, 20:34
Worden hier de winnaars van de voetbalpoule bekend gemaakt? Of ergens anders.
Heb ik misschien gemist, april stond ik bovenaan, of wordt de gezamenlijke ranglijst niet meer opgemaakt per maand.?

It is logical because the winner of march is still waiting his prize...

P11111
27 juli 2017, 09:07
De nieuwe voetbalcompetities staan alweer op het punt van beginnen. Morgenavond wordt in België afgetrapt met Royal Antwerp FC-Royal Sporting Club Anderlecht. In het Bosuilstadion, de voetbalhel van Deurne-Noord. Frans van Rooij tegen Rob Rensenbrink.

Zelf ben ik vorig jaar al gestopt met deelname aan de voetbalpool, maar voor de liefhebbers zou het, denk ik, fijn zijn als in dit topic eens leiderschap zou worden getoond. Het lijkt erop dat de forumdirecteur zich ook verstopt heeft, want anders zou hij hier wel wat meer verantwoordelijkheid nemen ten opzichte van zijn deelnemende leden. In elk geval heb ik sterk het gevoel dat de organisator van het spel op dit forum al een hele tijd niet meer echt gemotiveerd is. Maar wie weet vergis ik mij wel. :)

Maar gelukkig zijn er in het leven belangrijkere dingen dan een voetbalpooltje. Dat dan weer wel.

le_belge
27 juli 2017, 11:58
Ik vind het "Tippspiel" hier heel mooi en heb graag mee gedaan. Zou dit ok nu graag weer doen, liefst ook voor der belgische competitie...

Ik hoop dat iemand het initiatief neemt om het te starten en het werk daarmee te doen!

deket
29 juli 2017, 00:39
Ikzelf deed mee, hoewel ik er volgens vele geen verstand van heb, eindigde ik vaak bij de 1ste 3, en denk nog zo ongeveer 9 vrijkaarten te goed heb.
maar kan alle begrip opbrengen voor de dip van de moderator.
Hij is immers supporter van NEC! Jazeker dat ploegje met erbarmelijk voetbal en logisch weer degradeerde.
Ik veronderstel dat men al zou voor minder in de psychiatrie gaat.
voor NEC? Ze hebben ooit een vooral wilskrachtige verdediger voortgebracht maar Bram had bij ons geen basisplaats.
verder onthou ik vooral die lelijke roodgroene kleuren.Maar oke, het kan nog veel erger en dat is een ClubBruggeadept zijn.
Misschien gaat de moderator nu voor de Kozakkenboys supporteren en komt het toch nog goed.

Boy69
29 juli 2017, 08:47
Bom onder Belgisch voetbal

http://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170725_02987712

kempie
29 juli 2017, 10:02
Bom onder Belgisch voetbal

http://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170725_02987712

Alleen op die manier hebben ze dus van hun mindere competitie een concurerende competitie gemaakt (t.o.v. NL dan)

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Johan35
11 augustus 2017, 18:05
Vanavond aftrap nieuwe voetbalseizoen. Komt er hier weer een poule, voor 2017/2018? Wanneer moet die actief worden?

uurtje
13 augustus 2017, 09:27
einde poule??

GrandCru
13 augustus 2017, 10:39
Zou jammer zijn want ik doe graag weer mee!

MichelJ
13 augustus 2017, 10:45
Eindelijk een paar minuutjes gevonden om de winnaars van afgelopen seizoen bekend te maken :redface::

bocariver
Bosco
De Laef
dion224
Ricardo Banana
Scorpiounited
Scrotum
Teiresas
uurtje

Jullie kunnen een IM naar Willem2 sturen met je voorkeur voor een vrijkaart :freu:

De nieuwe competities zijn inmiddels geactiveerd. Alleen zoek ik nog iemand die de punten bijhoudt, winnaars bekend maakt en evt. spelregels bedenkt, aangezien ik er geen tijd meer voor heb.
Geïnteresseerden kunnen een IM sturen naar Admin. Indien er niemand belangstelling heeft dan zal deze jaargang zonder vrijkaarten gespeeld worden.

GrandCru
14 augustus 2017, 11:48
Ik begrijp niet helemaal wat dit inhoudt, moeten de punten handmatig worden berekend? Laat me anders even weten hoeveel tijd het kost, wellicht kan ik er tijd voor maken....

MichelJ
15 augustus 2017, 16:56
eindigde ik vaak bij de 1ste 3, en denk nog zo ongeveer 9 vrijkaarten te goed heb.

6 blokken van 2 maanden, waarbij je niet 2x achter elkaar een vrijkaart kunt winnen. Eén periode zat de ket bij de beste 3, waarvoor hij een vrijkaart heeft gekregen.
In theorie had hij er nog max. 2 kunnen winnen, maar hij zat verder niet bij de beste 3.

Meneer de ket denkt dat hij nog recht heeft op 9 andere vrijkaarten.... :hammer:

deket
15 augustus 2017, 17:23
Maar de vraag was eigenlijk dat we het niet vinden kunnen dat op een zondagochtend ineens beslist werd een poule te organiseren en dat degene die dan niets anders te doen hadden dit wisten en de vele anderen in het ongewisse blijven.
dit noemt men competitievervalsing.
ofwel begint men er ernstig aan ofwel helemaal niet, dit nu is van de hond zijn kloten

MichelJ
15 augustus 2017, 19:25
Heb je al ergens gelezen welke speelronden ergens voor meetellen?
Heb je de spelregels van dit seizoen al ergens gelezen?

Blijkbaar is de voetbalpool erg belangrijk voor je. Je zal je ongetwijfeld aangemeld hebben als vrijwilliger om dit voetbalpool dit seizoen te organiseren :rolleyes:. Of toch niet?

Je bent niet verplicht om deel te nemen aan de voetbalpool. In plaats van zeuren en zeveren zou je het ook fijn kunnen vinden dat er dit jaar toch weer een voetbalpool van start is gegaan.

de duisburg spesjalist
15 augustus 2017, 19:36
Heb je al ergens gelezen welke speelronden ergens voor meetellen?
Heb je de spelregels van dit seizoen al ergens gelezen?

Blijkbaar is de voetbalpool erg belangrijk voor je. Je zal je ongetwijfeld aangemeld hebben als vrijwilliger om dit voetbalpool dit seizoen te organiseren :rolleyes:. Of toch niet?

Je bent niet verplicht om deel te nemen aan de voetbalpool. In plaats van zeuren en zeveren zou je het ook fijn kunnen vinden dat er dit jaar toch weer een voetbalpool van start is gegaan.

triest die forum schrijvers die alles doen om voor niks in een club te komen :rolleyes:

deket
15 augustus 2017, 22:23
Die vrijkaarten kunnen mij geen fuck schelen, het gaat om het principe
ik ventileer het ongenoegen van vele deelnemers vorig seizoen.
zo op een zondagochtend beslissen om enkele wedstrijden van diezelfde dag te laten doorgaan is een belediging voor alle andere deelnemers, buiten die 14dan
het moest eens andersom zijn, het kot was te klein!

deket
15 augustus 2017, 22:31
En om te organiseren, neen daar heb ik geen tijd voor.