Volledige versie bekijken : IJsberen en Brexit
sofaking
24 juni 2016, 09:27
De afhandeling van de Brexit belooft spannend te worden.
Maar zou het een impact kunnen hebben op onze hobby ? Er werken ook heel wat Oost-Europese callgirls in GB bijvoorbeeld. Zullen die overkassen naar de andere EU landen en zal dat merkbaar zijn in de Benelux en Duitse clubs ?
Strijker
24 juni 2016, 09:53
'Brexit raakt mogelijk Game of Thrones'
Wat betekent een Brexit voor de pogingen van Jon Snow om het noorden te herroveren? Of voor de queeste van Danaerys Targaryen om de Lannisters van de IJzeren Troon te stoten? Het klinkt misschien absurd om een parallel te trekken tussen de Zeven Koninkrijken van Westeros (uit de fantasyserie Game of Thrones van HBO) en het Britse koninkrijk. Maar volgens Foreign Policy heeft een Brexit wel degelijk negatieve gevolgen voor de immens populaire televisieserie.
Als het Verenigd-Koninkrijk Europa verlaat, zal Game of Thrones mogelijk een van zijn belangrijkste filmlocaties in Noord-Ierland kwijtraken. Ook in Spanje, Kroatië en Malta worden veel opnamen gemaakt. De peperdure serie voor een deel op geld van het Europees Fonds voor Regionale Ontwikkeling. Bij een Brexit valt dit mogelijk weg.
De makers van Game of Thrones willen niets kwijt over de mogelijke gevolgen van een eventuele Brexit, maar het argument dat een 'leave' wel eens negatieve gevolgen zou kunnen hebben voor Jon, Danaerys en Tyrion zal de miljoenen Britse kijkers wellicht niet koud laten... (TK)
http://www.volkskrant.nl/buitenland/live-brexit-brexit-kan-negatieve-gevolgen-hebben-voor-game-of-thrones~a4325238/
Firehawk
24 juni 2016, 10:14
Denk dat een serie als Game of Thrones dat wel kan lijden.
Goedemorgenallemaal
24 juni 2016, 10:24
Maar zou het een impact kunnen hebben op onze hobby ? Er werken ook heel wat Oost-Europese callgirls in GB bijvoorbeeld. Zullen die overkassen naar de andere EU landen en zal dat merkbaar zijn in de Benelux en Duitse clubs ?
En gaan er veel naar Engeland voor de DvP's?
Engeland is ook geen Schengenland dus als ze de grenzen dicht gooien (wat ze wel doen als ze consequent zijn) hebben we nog een reden om dit oord des verderfs links te laten liggen.
Even het relevante topic opgezocht, ik moet zeggen dat de zoektocht opwindender was dan het lezen van het topic:
Engeland (https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?27618-Engeland)
bergm550
24 juni 2016, 10:28
Ten eerste ben ik blij dat Groot-Brittannië voor vertrek uit de EU heeft gekozen. Dit is een verstandige keuze, we hadden er sowieso nooit aan moeten beginnen. De Europese Unie en de muntunie kunnen namelijk alleen maar slagen, als je ook een politieke unie hebt. En dat zijn we niet en zullen we ook nooit worden. En daarom heeft de EU geen kans van slagen. Ik roep het al mijn hele leven.
Ik hoop dat er nu ook in Nederland een referendum wordt gehouden en dat de bevolking zo slim is om voor het vertrek uit de EU te stemmen. Terug naar de prostitutie, als de immigratie-regels strenger worden in Engeland, dan zou het zo maar kunnen zijn dat meer Oost-Europese vrouwen naar Duitsland komen. Daarnaast is de Pond in waarde gezakt, dus dat maakt de prostitutie in Engeland goedkoper.
Maar stel je voor dat de EU ophoudt te bestaan en zelfs Duitsland en Nederland eruit stappen, dan zou het kunnen zijn dat het moeilijker wordt voor Oost-Europese dames om in Duitsland te werken. Maar zelfs al zou de EU uiteenvallen, wat ik echt hoop, dan nog kun je grensafspraken maken met landen. Daar heb je geen Europese Unie voor nodig. Je kunt gewoon handelsverdragen met landen sluiten, zodat vrij verkeer van mensen, goederen en kapitaal mogelijk is.
Dus persoonlijk denk ik dat er helemaal niets verandert. We sudderen gewoon weer door, zoals altijd. Engeland zal misschien even een paar maanden wat instabiel zijn, maar dat kunnen ze makkelijk opvangen. Hun economie draait als een trein en zal ook zonder de EU als een trein blijven draaien. Dit geldt ook voor de EU. Zonder de Britten draait de economie van Duitsland gewoon door als een trein. Wij zullen de Britten niet missen en zij zullen ons niet missen. En in de prostitutie-wereld zal er ook weinig veranderen.
Die maffe euro-sceptici met hun maffe doem-scenario's. Ze doen alsof het uiteenvallen van de EU het einde van de wereld is. Onzin. De Europese landen draaien gewoon door. De eerste paar maanden hebben we wat pijn in de nek, maar daarna loopt alles weer als een trein en wordt alles weer beter. De economie zal goed zijn, er worden baby's geboren, mensen gaan uit eten, we gaan naar de bordelen. Het leven gaat gewoon door met of zonder EU.
sofaking
24 juni 2016, 10:29
Denk dat een serie als Game of Thrones dat wel kan lijden.
De serie vast wel, maar de Noord-Ieren die hieraan meewerken misschien minder.
sofaking
24 juni 2016, 11:00
...
Maar stel je voor dat de EU ophoudt te bestaan en zelfs Duitsland en Nederland eruit stappen, dan zou het kunnen zijn dat het moeilijker wordt voor Oost-Europese dames om in Duitsland te werken. Maar zelfs al zou de EU uiteenvallen, wat ik echt hoop, dan nog kun je grensafspraken maken met landen. Daar heb je geen Europese Unie voor nodig. Je kunt gewoon handelsverdragen met landen sluiten, zodat vrij verkeer van mensen, goederen en kapitaal mogelijk is.
...
Met bilaterale akkoorden kan je nooit bereiken wat een brede organisatie als de EU kan. Case in point bijv. De wegenvignetten, die zowel Belgie, Duitsland als NL de afgelopen jaren hebben willen invoeren voor buitenlandse automobilisten. Telkens tegengehouden door de EU. De reis naar het clubje zou weer wat duurder, en vooral, minder discreet geweest zijn.
Brad Clitt
24 juni 2016, 11:05
Deze ijsbeer is er in ieder geval financieel wijzer van geworden, zou er makkelijk 5 keer een lange clubdag mee kunnen bekostigen.
Heb op de beurs een gokje genomen zowel naar boven als naar beneden. Die naar beneden was zéér lucratief (AEX -7%) en compenseerde het verlies van de up-gok ruimschoots. En als de beurs misschien weer herstelt tot medio juli heb ik dat geld ook weer terug.
Dus van mij mogen er nog 27 Exitten komen, te beginnen natuurlijk met de door Geert vurig gewenste NLexit.
Vraag me af hoe het ging voor de EURO Gingen de beren eerst naar een wisselkantoor voordat ze naar de club gingen of betaalde ze gewoon in gulden? Wat waren de prijzen van de dames destijds?
vrije jongen
24 juni 2016, 17:52
100DM
felrops
24 juni 2016, 21:49
Als we Schengen stopzetten, kunnen ze de Duitse saunaclubs wel sluiten. De aanvoerlijnen van meiden uit Oost-Europa zullen dan wegvallen. Ook het SKW kan dan de normale huizenmarkt op.
Groot-Brittannië heeft een historische vergissing begaan. Ze willen nu al de uitstap voor zich uitschuiven. N. Farage trekt de belofte in om het geld dat naar Europa wegvloeide in de National Health Service te pompen. Als de Britten een vrijhandelszone met de EU willen, zullen ze dat onderhandeld krijgen. Maar zoals Noorwegen, zullen ze de EU-wetgeving zonder inspraak moeten overnemen.
Ik geloof ook niet dat de Schotten voor onafhankelijkheid zullen stemmen. 38% wil weg uit de EU, en die gaan dus zeker niet voor een onafhankelijk Schotland stemmen.
De situatie in Noord-Ierland zal meer zorgen baren. Hier wil een kleine meerderheid zich misschien aansluiten bij Ierland, maar ze zullen de keuze niet mogen maken.
Met verbazing naar ondermeer onze eigen H. Van Rompuy geluisterd - alsof ze geen deel uitmaken van het probleem. Ziet hij de kloof met grote massa's Europese burgers niet, die zich afvragen wat hun deel van de koek is.
Kiwi 69
24 juni 2016, 22:36
Come on Holland, support Geert and the NEXIT referendum and help to sink that collective pile of filth in Brussels !!
Then watch your economy thrive and control your own borders, no more third world parasites.
vrije jongen
24 juni 2016, 23:32
Welcome to the forum... You'll fit right in. Your comments clearly indicate you are at the same intellectual level as most of the Limburgers here.
Verstuurd vanaf mijn LG-H735 met Tapatalk
Goedemorgenallemaal
25 juni 2016, 02:35
Vraag me af hoe het ging voor de EURO Gingen de beren eerst naar een wisselkantoor voordat ze naar de club gingen of betaalde ze gewoon in gulden? Wat waren de prijzen van de dames destijds?
Ik ging toen nogniet naar cubs, maar wel vaak naar Belgie, dat was of even bij de grens wisselen of in Belgie pas pinnen. Je kon in bepaald gelegenheden wel met guldens betalen maar dat waren wat umm, andere koersen. Laat ik het zo zegen, als de EU en Euro me al wat gekost hebben zou dat in het niet vallen bij wat ik kwijt zou zijn als ik in clubs met guldens zou betalen en afhankelijk zou zijn van hun "koersen".
Met bilaterale akkoorden kan je nooit bereiken wat een brede organisatie als de EU kan.
de ironie zal zijn dat Engeland dadelijk maar al te graag met de EU gaat onderhandelen omdat ze anders met losse landen moet gaan onderhandelen
Limburger
25 juni 2016, 12:14
Voor de Euro konden we in grensdorpen als Kaldenkirchen en Brüggen gewoon met guldens betalen, ik kwam toen nog niet in duitse clubs maar ik ga er van uit dat als GT in Brüggen toen had bestaan ik daar ook met guldens had kunnen betalen.
salitos
25 juni 2016, 12:24
Bovendien kun (kon) je gewoon in het buitenland pinnen en krijg je de valuta van dat land !
Goedemorgenallemaal
25 juni 2016, 12:55
Bovendien kun (kon) je gewoon in het buitenland pinnen en krijg je de valuta van dat land !
Maar niet zo goedkoop als in NL dezelfde munt uit de muur trekken als je daar ook kunt gebruiken.
Badslippers
25 juni 2016, 13:24
Dus persoonlijk denk ik dat er helemaal niets verandert. We sudderen gewoon weer door, zoals altijd. Engeland zal misschien even een paar maanden wat instabiel zijn, maar dat kunnen ze makkelijk opvangen. Hun economie draait als een trein en zal ook zonder de EU als een trein blijven draaien. Dit geldt ook voor de EU. Zonder de Britten draait de economie van Duitsland gewoon door als een trein. Wij zullen de Britten niet missen en zij zullen ons niet missen. En in de prostitutie-wereld zal er ook weinig veranderen.
Die maffe euro-sceptici met hun maffe doem-scenario's. Ze doen alsof het uiteenvallen van de EU het einde van de wereld is. Onzin. De Europese landen draaien gewoon door. De eerste paar maanden hebben we wat pijn in de nek, maar daarna loopt alles weer als een trein en wordt alles weer beter. De economie zal goed zijn, er worden baby's geboren, mensen gaan uit eten, we gaan naar de bordelen. Het leven gaat gewoon door met of zonder EU.
Een nuchtere verwachting van collega Bergm550 die ik volledig onderschrijf. Bij elke verandering wordt accent gelegd op mogelijke doemscenario's. Zelfs Rutte had het over een "levensgevaarlijke ontwikkeling" en "onverantwoorde beslissingen". De toon van het liedje is telkens hetzelfde; "Als we dit doen zal de apocalyps zich zeer snel manifesteren". Ik hoop dat het eindelijk eens gebeurt, maak ik ook eens wat mee in mijn oppervlakkige bestaan. Al 71 jaar draait Nederland op volle toeren met hier en daar wat kleine incidenten die slechts een kleine en tijdelijke rimpeling gaven.
Picasso 1
25 juni 2016, 15:23
Bij elke verandering wordt accent gelegd op mogelijke doemscenario's.
Er is maar één doemscenario waar de EU huiverig voor is, namelijk dat Engeland succesvoller wordt na de brexit dan ervoor.
Brad Clitt
25 juni 2016, 16:08
Welcome to the forum... You'll fit right in. Your comments clearly indicate you are at the same intellectual level as most of the Limburgers here.
And that's a very high level I can say. :biggrin:
Kiwi 69
25 juni 2016, 16:31
Oh dear, diddums threw it's toys out of the pram.
You're confusing me ( and "the Limburgers " ) with some persons who could give a shit !
It's a bit of a worry who's out there................... and they're allowed to breed.
Goedemorgenallemaal
25 juni 2016, 19:13
... and they're allowed to breed.
Limburgers?
Goedemorgenallemaal
25 juni 2016, 19:17
Er is maar één doemscenario waar de EU huiverig voor is, namelijk dat Engeland succesvoller wordt na de brexit dan ervoor.
Hoeft niet, de meerderheid van de landen (en NL en BE horen daar ook bij, "wij zijn"vooral typische handelslanden, met doorvoer, wat er an de ene kant in komt gaat er aan de andere kant weer uit. Echt maken, nou ja ASML een beetje op wereldniveau maar verder..) binnen de EU hebben niet de mogelijkheden van Engeland dus die zullen wel uitkijken voor ze exit gaan.
Picasso 1
25 juni 2016, 19:45
Hoeft niet, de meerderheid van de landen (en NL en BE horen daar ook bij, "wij zijn"vooral typische handelslanden, met doorvoer, wat er an de ene kant in komt gaat er aan de andere kant weer uit. Echt maken, nou ja ASML een beetje op wereldniveau maar verder..) binnen de EU hebben niet de mogelijkheden van Engeland dus die zullen wel uitkijken voor ze exit gaan.
Het feit dat Engeland er nu uit ligt geeft andere potentiele exiters een kans om met andere uittreders handel te kunnen drijven zonder EU overheidsbemoeienis. Het is juist een kans en de dreiging is vooral voor de EU als die markten van individuele EU landen gaat hinderen.
Goedemorgenallemaal
25 juni 2016, 19:52
Nieuwsflits:
Op dit moment vind in het Kasteel van Breda, onder strenge bewaking van de studenten van de KMA van wie het weekend verlof is ingetrokken, crisis overleg plaats tussen vertegenwoordigers van de provincies Noord-Brabant, Vlaams Brabant, Brabant Wallon en de besturen van Breda, Breukelen, Breskens, Brederode, Brantgum, Brüggen. Vertegenwoordigers van Briltil, Brillerij en Braamberg zijn nog onderweg vanuit Groningen, met Bretangne wordt via een videolink contact onderhouden.
Uit geheime maar gelekte stukken uit het Verenigd Koninkrijk is namelijk gebleken dat het bij Brexit helemaal niet zou gaan om een vertrek van de UK uit de EU, maar dat het een plan is om 1 of meerdere van de genoemde plaatsen/provincies uit de EU te trappen.
vrije jongen
25 juni 2016, 20:19
Het feit dat Engeland er nu uit ligt geeft andere potentiele exiters een kans om met andere uittreders handel te kunnen drijven zonder EU overheidsbemoeienis. Het is juist een kans en de dreiging is vooral voor de EU als die markten van individuele EU landen gaat hinderen.
De grootste "kans" voor de EU haters wordt veelal over het hoofd gezien met de vele uitroepen van "wij ook! wij ook!". We kunnen de komende jaren gratis en prima zien hoe het na uittreding met een land afloopt. In dit geval een land dat minder ver geďntegreerd is (vooralsnog) dan wij en ook minder afhankelijk is van EU handel, maar het gaat op zijn minst een indicatie geven van hoe de EU(leden) een uittreding tegemoet treden, wat de korte en middenlange termijn effecten zijn en of/hoe de economie en handel zich ontwikkelen of herstructureren.
Dit is het ultieme moment om te zeggen: "5 tot tien jaar wachten! 5 tot tien jaar wachten!".