PDA

Volledige versie bekijken : Turkije

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8

sofaking
15 juli 2016, 21:26
Meer zorgen voor Erdoghan. Een coup van militairen... (werd tijd :biggrin: )

http://nos.nl/artikel/2117873-turkse-premier-groep-militairen-wilde-staatsgreep-plegen.html

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/buitenland/1.2715242

Vanuit Turkije bereiken ons berichten over onrust in een aantal Turkse steden, waaronder de hoofdstad Ankara, de commerciële hoofdstad Istanbul en de grootstad Izmir. De Turkse premier Binali Yildirim bevestigt dat het gaat om een poging tot staatsgreep.

In Ankara vliegen militaire jets en helikopters over de stad. In de straten van de hoofdstad zijn tanks verschenen. Er zijn ook nog onbevestigde berichten over schoten in de buurt van het legerhoofdkwartier en het hoofdkwartier van de AK-partij van president Recep Tayyip Erdogan en premier Binali Yildirim.

In Istanbul heeft het leger de bruggen over de Bosporus bezet. Die bruggen zijn strategisch belangrijk, want ze verbinden het Aziatische en Europese deel van de stad.

"Zij die rebelleren, zullen de zwaarste prijs betalen", zegt premier Yildirim. Hij voegde eraan toe dat de regering nog altijd aan de macht is. "Enkel de natie kan beslissen over een wijziging in de Turkse regering." President Erdogan verblijft momenteel in Bodrum, waar hij op vakantie is.

Brad Clitt
15 juli 2016, 21:27
BREAKING : Poging tot staatsgreep in Turkije, maar schijnt te zijn mislukt... jammer.

uurtje
15 juli 2016, 21:33
Dus....we kunnen ons gaan opmaken voor een zuiveringsactie...... Waarna de heer E te A nog meer macht naar zich toe gaat trekken.....

Update......tegenstrijdige berichten...... Maar zuiveringen zullen er zijn, one way or the other.... Het leger in Turkije ( net als in Egypte) is van oudsher de hoeder van normen en waarden en de goede gang van zaken. Opmerkelijk dat het leger in staat is om deze actie te lanceren. De laatste jaren heeft dhr E te A de volledige top (net zoals bij de recherlijke macht) gewisseld......

Brad Clitt
15 juli 2016, 21:43
Nu zeggen de militairen dat het wél gelukt is, we moeten maar afwachten.
Zou wel eens een ommekeer kunnen betekenen, hopelijk...

Tjonge, wat gebeurt er allemaal, is nog spannender dan een clubbezoekje. :biggrin:

Big30
15 juli 2016, 21:43
BREAKING : Poging tot staatsgreep in Turkije, maar schijnt te zijn mislukt... jammer.

Militairen claimen dat ze de macht hebben overgenomen. Militairen op straat, F16 boven Ankara, schotenwisselingen.

Televisiezenders zenden beelden uit van militairen die bruggen over de Bosporus in Istanboel blokkeren en tanks bij het vliegveld in Ankara. In de hoofdstad vliegen straaljagers en helikopters over. Een journalist van persbureau Reuters meldde geweerschoten.

http://www.ad.nl/buitenland/live-militairen-proberen-coup-te-plegen-in-turkije~a419a948/

Over?

sofaking
15 juli 2016, 21:46
Het Turkse leger heeft zopas in een verklaring laten weten "dat het leger de macht overneemt". In Istanboel zijn de bruggen over de Bosporus, die de verbinding vormen tussen de Europese en Aziatische kant van de stad, afgesloten. Ondertussen zijn ook tanks gearriveerd de luchthaven van Istanboel. Ook in Ankara zijn er militairen op straat. De Turkse premier heeft bevestigd dat het gaat om een actie "van een deel van het leger zonder respect voor de bevelstructuur".

Tegelijkertijd komen er berichten over schoten in de hoofdstad Ankara. Ook daar zouden tanks in de straten zijn. Ooggetuigen meldden dat er straaljagers en helikopters boven Ankara vliegen.

In beide steden zijn veel militairen op straat en de sfeer is er erg gespannen.

Het Turkse leger heeft ondertussen in een verklaring laten weten dat het leger de macht overneemt. Het belooft daarbij respect voor de mensenrechten en het onderhouden van de reeds bestaande relaties met het buitenland.

De Turkse eerste minister Yildirim riep op de nationale televisie ondertussen op tot kalmte en zegt dat "niets de Turkse democratie zal schaden". Volgens Yildirim gaat het niet om een staatsgreep, maar "een poging daartoe door een deel van het leger". De veiligheidsdiensten doen volgens hem alles om het probleem op te lossen. "Zij die rebelleren, zullen de zwaarste prijs betalen", aldus Yildirim, "de regering die verkozen werd door het volk blijft aan de macht. De regering zal alleen vertrekken wanneer het volk dat zegt."

De Turkse premier Erdogan zou op dit ogenblik met vakantie zijn.

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland/article/detail/2797041/2016/07/15/LIVE-Poging-tot-staatsgreep-aan-de-gang-in-Turkije.dhtml

Brad Clitt
15 juli 2016, 21:59
Eigenlijk mag het geen verrassing heten dat dit gebeurt, want ook in Turkije heerst er onvrede en woede over de gang van zaken. Ik noem de aanslagen aldaar, de vele vluchtelingen die er zitten, de nauwe banden van de heer Erdogan met IS, de toeristensector die op z'n gat ligt (denk aan de verstoorde relatie met Rusland), enz.
Ik hoop dat de coup gelukt is/aan het lukken is, dan is er tenminste hoop op een ommekeer in de situatie in de Levant en Europa.
Moslimlanden zijn nu eenmaal beter af met een dictatuur of leger-regime, dat heeft de geschiedenis ons nu wel geleerd.

Goedemorgenallemaal
15 juli 2016, 22:13
Ik dnek dat we maar gewoon moeten gaan slapen.. Of naar een club, voor maandag zullen we vast niet te weten komen wat er precies aan de hand is. Die telefoongesprekken met mensen in Turkije voegen ook niks toe.

Brad Clitt
15 juli 2016, 22:18
Waar is Pret als je hem nodig hebt... :biggrin:

Goedemorgenallemaal
15 juli 2016, 22:23
Vast druk aan het bellen, of proberen...

Eddy_V
15 juli 2016, 22:26
Pret ligt in bed!
:)
Erdogan in Mongolië terwijl Turkije bevrijd wordt.
Mongool onder de mongolen.

Brad Clitt
15 juli 2016, 22:29
Erdogan in Mongolië terwijl Turkije bevrijd wordt.
Mongool onder de mongolen.

Hopelijk probeert ie niet om daar het rijk van Djengiz Khan nieuw leven in te blazen...

Goedemorgenallemaal
15 juli 2016, 22:59
Hij mag op officiele tochten maximaal dertig dagen daar blijven

Badslippers
15 juli 2016, 23:02
Kunnen de laatste berichten m.b.t. de staatsgreep niet afgesplitst worden naar een apart topic bijvoorbeeld "Turkse militairen nemen macht over in Turkije"

Limburger
15 juli 2016, 23:17
Turkse lira in duikvlucht
4 min geleden

NEW YORK/ANKARA - De koers van de Turkse lira is fors gedaald na de berichtgeving over een couppoging in Turkije. In New York ging direct 5 procent van de koers af tegenover de dollar.

Op Europese valutamarkten ging de lira ook onderuit met een soortgelijke percentage ten opzichte van de euro.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/26225294/__Turkse_lira_in_duikvlucht__.html

Dan zullen de all-in resorts wel goedkoop worden. Ik hoop maar dat het daar niet te druk wordt anders moeten de tokkies nog vroeger opstaan om hun handdoekje op een stoel te leggen bij het zwembad. :)

Goedemorgenallemaal
15 juli 2016, 23:39
Kunnen de laatste berichten m.b.t. de staatsgreep niet afgesplitst worden naar een apart topic bijvoorbeeld "Turkse militairen nemen macht over in Turkije"
akkoord, al is "nemen macht over" misschien wat prematuur...

pret
16 juli 2016, 00:34

Pret heeft ook wat kleinschalige staatsgrepen gepleegd op Bulgarije en Roemenie in Bernds. :biggrin:

Dalton
16 juli 2016, 00:45

Volgens PRET zit hij in MOSKOU samen met POETIN en ASSAD,ze spelen al 6 dagen aan een stuk MONOPOLIE,niet met hotels en huizen maar met landen.

pret
16 juli 2016, 00:50

Volgens PRET zit hij in MOSKOU samen met POETIN en ASSAD,ze spelen al 6 dagen aan een stuk MONOPOLIE,niet met hotels en huizen maar met landen.

Hehehe het ziet ernaar uit dat er copycats van mij zijn, het komt niet van mij in ieder geval. :thefinger:

pret
16 juli 2016, 01:00
Nu even wat serieuzere mededeling erover. Dit is geen officiele militaire coup, maar enkel een actie van kleinschalige officieren die nauwe banden hebben met de Gulen beweging. Dus wees gerust allen. Deze coup zal op korte termijn voorbij zijn. Het volk is de straat op om steun te betuigen aan Erdogan. Uiteindelijk zal de democratie zegevieren in TR.

Big30
16 juli 2016, 01:00
Slechte B-film nu op NPO1 :tongue:.

Wat een bananenrepubliek zeg :biggrin:, wordt tijd dat de Turken toenadering tot Afrika zoeken! Begin was wel aardig maar het end vond ik zeer teleurstellend.

Wordt over een paar maanden herhaald, maar dan ga ik niet weer kijken.

Limburger
16 juli 2016, 01:01
Aanhangers Erdogan demonstreren in Rotterdam

http://www.telegraaf.nl/binnenland/26226082/__Turken_in_R_dam_straat_op__.html

Ik ben benieuwd voor hoeveel miljoen er wordt vernield in Rotterdam.......

Dalton
16 juli 2016, 07:03
Nu even wat serieuzere mededeling erover. Dit is geen officiele militaire coup, maar enkel een actie van kleinschalige officieren die nauwe banden hebben met de Gulen beweging. Dus wees gerust allen. Deze coup zal op korte termijn voorbij zijn. Het volk is de straat op om steun te betuigen aan Erdogan. Uiteindelijk zal de democratie zegevieren in TR.

Dan moet ERDOGAN eerst opstappen anders geen democratie

Brad Clitt
16 juli 2016, 07:10
Slecht nieuws voor alle Turkse geiten, de coup is hoogstwaarschijnlijk mislukt.
Iets met een dooie mus... fuck.

kempie
16 juli 2016, 08:29
Steun betuigen aan Erdogan? Of dat zo'n lieverdje is hebben ze dat niet in de gaten daar?

uurtje
16 juli 2016, 08:41
Daar waar een normale leider de bevolking probeert te beschermen door binnen te blijven, heeft deze despoot de bevolking eruit gestuurd. De coup lijkt mislukt en aangezien alle hoofdrechters onlangs vervangen zijn kan dhr E nu al verdoemnis en verderf over de coupplegers afroepen.
Dictators (ook als ze initieel geozen zijn) willen hun macht vasthouden. Turkije zal zich de komende tijd dus zeer zeker niet liberaal opstellen. Mensenrechten en andere rechten zullen nog meer met de voeten getreden worden. Ik denk persoonlijk dat de wereld beter as was als de coup geslaagd was.

pret
16 juli 2016, 09:17
Ik zeg het nogmaals. Er is geen dictatuur in TR. Geliefd of gehaat Erdogan en zijn partij hebben nu eenmaal 52% van de stemmen van het volk. Na de coup van gisteren heeft Erdogan volgens peilingen reeds 80% van de stemmen. Ongetwijfeld zullen er nu complot theorieën volgen dat Erdogan de coup zelf georganiseerd heeft om zijn positie te versterken. :biggrin:

Big30
16 juli 2016, 09:31
Het lijkt allemaal met een "sisser" af te lopen. Wel bijna 100 doden en honderden gewonden maar het had natuurlijk ook een bloedbad kunnen worden op het moment dat de soldaten gericht op burgers zouden gaan schieten.

De dictator leek even alle macht kwijt en moest zijn volk zelfs met facetime toespreken, toch wel hilarisch. Ik neem aan dat de beweeg redenen vd militairen was dat men een meer seculiere samenleving wilde ipv de Islamitische Dictatoriale heilstaat welke Turkije nu is.

Wie er achter de staatsgreep zat is inmiddels wel duidelijk :biggrin:, dat was IS ism met hun bondgenoten de VS, Israel en GB. Dit in een poging om Turkije te destabiliseren en toenadering tot de EU mogelijk te maken. Dat is nu mislukt, Turkije zal zich nu (noodgedwongen) meer op het Midden-Oosten en Noord-Afrika gaan richten maar zal ook kijken naar de voormalige sovjet republieken in het Noorden die door de Islam gedomineerd worden.

Goedemorgenallemaal
16 juli 2016, 09:39
Ik zeg het nogmaals. Er is geen dictatuur in TR. Geliefd of gehaat Erdogan en zijn partij hebben nu eenmaal 52% van de stemmen van het volk. Na de coup van gisteren heeft Erdogan volgens peilingen reeds 80% van de stemmen. Ongetwijfeld zullen er nu complot theorieën volgen dat Erdogan de coup zelf georganiseerd heeft om zijn positie te versterken. :biggrin:
Volgens mij waren dat de allereerste berichten op twitter. Maar je moet niet vergeten dat de wereld vbol zit met gekozen staatshoofden die na een jaar of zo een wat minder democratische koers gaan volgen.
Dictatuur in Turkije is een groot wordt maar het werd steeds ietsje minder vrijer. Misschien dat Erdogan nu gaat denken dat hij zo populair is dat hij wat minder gevoeliger is voor slechte pers en zich daar wat minder mee gaat bemoeien, dat hij er nu wat impopulaire dingen er door kan drukken , bv de Armeense toestanden erkennen zonder dat dit zijn populairiteit noemenswaardig aan zal tasten, maar ik heb mijn twijfels.

pret
16 juli 2016, 09:48
Volgens mij waren dat de allereerste berichten op twitter. Maar je moet niet vergeten dat de wereld vbol zit met gekozen staatshoofden die na een jaar of zo een wat minder democratische koers gaan volgen.
Dictatuur in Turkije is een groot wordt maar het werd steeds ietsje minder vrijer. Misschien dat Erdogan nu gaat denken dat hij zo populair is dat hij wat minder gevoeliger is voor slechte pers en zich daar wat minder mee gaat bemoeien, dat hij er nu wat impopulaire dingen er door kan drukken , bv de Armeense toestanden erkennen zonder dat dit zijn populairiteit noemenswaardig aan zal tasten, maar ik heb mijn twijfels.

Erdogan is wel zo verstandig om te weten wat hij wel en niet moet doen. Ja hij heeft ook keuzes gemaakt die zijn populariteit hebben aangetast zoals sluiten van twitter, youtube en dergelijke. Dit heeft hem vorig jaar dan ook de meerderheid van de stemmen gekost. Hoe mooi de democratie ook is ik heb liever een systeem waarbij de regering niet gevormd wordt door een coalitie. Een coalitie werkt nu over het algemeen niet omdat ze meestal niet eens kunnen worden over bepaalde besluitvormingen. Om deze reden kan ik zelfs leven met dictatoriale staat, maar dan wel onder een dictator die gekozen is door het volk. :biggrin:

Toulouse-Lautrec
16 juli 2016, 09:50
Na de coup van gisteren heeft Erdogan volgens peilingen reeds 80% van de stemmen.

Dat hebben ze supersnel gepeild. Maar het was dan ook een peiling onder de Turken die gisteravond in Deventer samenschoolde en riepen dat Turkije hun vaderland was...

pret
16 juli 2016, 09:54
Dat hebben ze supersnel gepeild. Maar het was dan ook een peiling onder de Turken die gisteravond in Deventer samenschoolde en riepen dat Turkije hun vaderland was...

Het is eigenlijk nog geen officiële peiling maar eerder een schatting, gezien de steun die het volk heeft gegeven door de straat op te gaan.

Goedemorgenallemaal
16 juli 2016, 09:55
Erdogan is wel zo verstandig om te weten wat hij wel en niet moet doen. Ja hij heeft ook keuzes gemaakt die zijn populariteit hebben aangetast zoals sluiten van twitter, youtube en dergelijke. Dit heeft hem vorig jaar dan ook de meerderheid van de stemmen gekost. Hoe mooi de democratie ook is ik heb liever een systeem waarbij de regering niet gevormd wordt door een coalitie. Een coalitie werkt nu over het algemeen niet omdat ze meestal niet eens kunnen worden over bepaalde besluitvormingen. Om deze reden kan ik zelfs leven met dictatoriale staat, maar dan wel onder een dictator die gekozen is door het volk. :biggrin:
Een coalitie kan een mooi gemiddelde vormen van de heersende opvattingen en daarmee extremisme afvlakken. Niet ideaal maar een dictator die fouten maakt en niet gecorrigeerd mag worden geeft minstens zo'n grote puinhoop.
Een dictator onder druk zal zelden zeggen "ik heb het fout, ik stap op jongens" (hoewel er wel degelijk voorbeelden van zijn) maar zal of zijn toevlucht zoeken in populisme, of de hele staat met al zijn vrijheden op slot gooien. Een gekozen dictator is geen garantoe voor de toekomst, veel dictators zijn immers ooit legitiem verkozen zoals bv Mugabe, Hitler.

Eddy_V
16 juli 2016, 10:01
Na jarenlange indoctrinatie kunnen zelfs weldenkende mensen vaak geen verschil meer opmaken tussen dictatuur en democratie.

De dictatuur DDR had het zelfs zo bont gemaakt om het in de naam van het land op te nemen.

pret
16 juli 2016, 10:05
Een coalitie kan een mooi gemiddelde vormen van de heersende opvattingen en daarmee extremisme afvlakken. Niet ideaal maar een dictator die fouten maakt en niet gecorrigeerd mag worden geeft minstens zo'n grote puinhoop.
Een dictator onder druk zal zelden zeggen "ik heb het fout, ik stap op jongens" (hoewel er wel degelijk voorbeelden van zijn) maar zal of zijn toevlucht zoeken in populisme, of de hele staat met al zijn vrijheden op slot gooien. Een gekozen dictator is geen garantoe voor de toekomst, veel dictators zijn immers ooit legitiem verkozen zoals bv Mugabe, Hitler.

Dat het geen garantie is absoluut waar dan kan het volk bij de volgende verkiezingen weer een nieuwe dictator kiezen. Soortgelijk gebeurt ook nu in Amerika, alhoewel daar de president eigenlijk niet door het volk wordt gekozen, maar dat is een andere discussie. :tongue:

Big30
16 juli 2016, 10:11
'Erdogan zette coup in scène'

De couppoging was een toneelstuk om zijn macht te laten groeien. Het Amsterdamse raadslid Dilan Yesilgöz denkt dat de Turkse president Erdogan de staatsgreep zelf in scène heeft gezet.

Volgens Yesilgöz kan Erdogan nu het leger de schuld geven van alle onrust en chaos. Een dag na de couppoging laten ook andere Turks-Nederlands politici van zich horen. Zo stellen Selçuk Öztürk en Tunahan Kuzu van de beweging Denk, dat de democratie de winnaar is van de gebeurtenissen in Turkije.

http://www.ad.nl/dossier-poging-tot-staatsgreep-turkije/erdogan-zette-coup-in-scene~abd22077/

Zie je wel, dit hadden we kunnen verwachten ;).

Slimme zet van Erdo die nu zijn Kalifaat verder kan gaan versterken, is een bekend trucje van dictators die hij nu toepast. Onrust stoken om zo je tegenstanders uit te schakelen en je eigen positie te versterken.

pret
16 juli 2016, 10:17
http://www.ad.nl/dossier-poging-tot-staatsgreep-turkije/erdogan-zette-coup-in-scene~abd22077/

Zie je wel, dit hadden we kunnen verwachten ;).

Slimme zet van Erdo die nu zijn Kalifaat verder kan gaan versterken, is een bekend trucje van dictators die hij nu toepast. Onrust stoken om zo je tegenstanders uit te schakelen en je eigen positie te versterken.

Goh wat een verrassing. :biggrin:

Jan_Wandelaar
16 juli 2016, 11:08
Het volk is de straat op om steun te betuigen aan Erdogan.

Daar waar een normale leider de bevolking probeert te beschermen door binnen te blijven, heeft deze despoot de bevolking eruit gestuurd.
Het volk is door het regime opgeroepen onder het mom van 'protest de straat op te gaan. Doel van het regime was uiteraard niet om te protesteren, maar om een menselijk schild te vormen.

Het is beschamend om iemand die de eigen bevolking als menselijk schild inzet als 'bevriend staatshoofd' te betitelen.

Overigens is het verder maar weinig nieuwswaardig dat er in een derde-wereldland een coup gepleegd word. Is immers een kenmerkende eigenschap van een derde-wereldland.

J.W.

Picasso 1
16 juli 2016, 12:00
Het verbaast me eigenlijk dat het leger niet eerder heeft trachten in te grijpen. Er zijn verschillende momenten in Turkije geweest in de afgelopen decennia dat het leger heeft ingegrepen wanneer de politieke islam teveel de kop opstak. Turkije is sinds Ataturk een seculiere staat en een van de effecten die daaruit aan de Turkse nageneraties is doorgegeven is dat het leger de eenheid van het land bewaakt (bewaken nationalistische eenheid en zo min mogelijk politieke islam). Ook in Egypte hebben we gezien hoe het leger heeft ingegrepen zodat een heel volk niet werd overgeleverd aan de destructieve capriolen van de moslimbroeders.
De coup / overname macht door het leger in Turkije schijnt in dit geval nu mislukt te zijn. Betekent dat er sprake kan zijn van een kentering in Turkije waarin de politieke islam een even grote invloed op het land gaat krijgen als in midden oosten landen zoals bijvoorbeeld Iran. Het ziet er somber uit voor het Turkse volk aangezien het leger niet meer in staat blijkt ze tegen zichzelf in bescherming te brengen (wanneer ze zich via democratische weg onderwerpen aan een dictatuur die later niet meer terug te draaien is tenzij met geweld en revolutie).

Dalton
16 juli 2016, 12:33
We weten allemaal dat iedere terreur-organisatie zich achter gewone burgers schuil houdt en ze als menselijk schild gebruiken,dat was ook de bedoeling van ERDOGAN.
We vergeten soms dat TURKIJE na het BYZANTIJNSE-RIJK in verval is geraakt en zodoende helemaal weer bij af heeft moeten beginnen.
Misschien dat ze over een paar eeuwen weer wat voorstellen,maar en hier komt het de hersenen van zo'n volk zijn door al die narigheid ook gekrompen en in de verdrukking geraakt,deze hersenen zijn toch van groot belang in een goede samenleving en die hebben zeker 4 eeuwen nodig om weer normaal te worden,kijk maar goed naar de koppen van alle turken die zijn niet voor noppes groter en dikker dan van een normaal mens,waar naar verhouding geen hersenen zitten zit stroo,onze boeren gebruiken het als vogelverschrikkers.

pret
16 juli 2016, 12:45
Ik blijf in herhaling vallen. Nogmaals dit was geen actie van het Turkse leger maar van de Gulen beweging om TR te destabiliseren. Ze hebben zelfs het hoofd van Turkse leger gegijzeld die na een succesvolle actie van speciale politiekrachten bevrijd is.

Teiresas
16 juli 2016, 12:50
Ik blijf in herhaling vallen. Nogmaals dit was geen actie van het Turkse leger maar van de Gulen beweging om TR te destabiliseren. Ze hebben zelfs het hoofd van Turkse leger gegijzeld die na een succesvolle actie van speciale politiekrachten bevrijd is.

Als dat zo is, dan heeft Gülen zichzelf dus uiteindelijk lelijk in z'n eigen voet geschoten. De positie van Erdogan in eigen land is nu sterker dan ooit...

sofaking
16 juli 2016, 12:58
De weg voor een flinke zuivering in Turkije ligt nu wel open. Al wie kritisch -- laat staan negatief -- stond tegenover Erdogan zal bittere tijden tegemoet gaan.

pret
16 juli 2016, 13:03
Als dat zo is, dan heeft Gülen zichzelf dus uiteindelijk lelijk in z'n eigen voet geschoten. De positie van Erdogan in eigen land is nu sterker dan ooit...

Daar had die imbeciel vast niet op gerekend. :biggrin:

Picasso 1
16 juli 2016, 13:05
De weg voor een flinke zuivering in Turkije ligt nu wel open. Al wie kritisch -- laat staan negatief -- stond tegenover Erdogan zal bittere tijden tegemoet gaan.
Een aankomende genocide dus op waarheidsvinding en kritiek gevolgd door de leugen dat ze zich hieraan schuldig hebben gemaakt.

Is dat 'door wetenschappers bevestigd' of moeten we hierin maar volledig vertrouwen op de woorden van Erdogan's Armeens genocide ontkennende parlement.

pret
16 juli 2016, 13:16
Een aankomende genocide dus op waarheidsvinding en kritiek gevolgd door de leugen dat ze zich hieraan schuldig hebben gemaakt.

Is dat 'door wetenschappers bevestigd' of moeten we hierin maar volledig vertrouwen op de woorden van Erdogan's Armeens genocide ontkennende parlement.

Je vergelijkt appels met peren wat tot niks leidt. Hiervoor heb je geen wetenschappers nodig. :biggrin:

Picasso 1
16 juli 2016, 13:22
Het is beschamend om iemand die de eigen bevolking als menselijk schild inzet als 'bevriend staatshoofd' te betitelen.

Zorgelijker is dat die mensen zelf niet inzien dat ze als kanonnenvoer zijn misbruikt.

Limburger
16 juli 2016, 13:27
Turkije wil doodstraf herinvoeren
20 min geleden

ISTANBUL - Na de mislukte couppoging gaan in Turkije stemmen op om de doodstraf weer in te voeren. Premier Binali Yildirim zegt dat wordt overwogen om de grondwet aan te passen. Zo moet worden voorkomen dat er opnieuw een staatsgreep wordt gepleegd.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/26228000/__Turkije_wil_doodstraf_terug__.html

Teiresas
16 juli 2016, 13:27
De dictatuur DDR had het zelfs zo bont gemaakt om het in de naam van het land op te nemen.

En de DDR was/is bepaald niet de enige. Sterker nog, elk land dat in zijn officieele landsnaam de term 'democratisch' of 'volk' heeft staan, is dat bijna per definitie niet...

Picasso 1
16 juli 2016, 13:34
Turkije wil doodstraf herinvoeren
20 min geleden

ISTANBUL - Na de mislukte couppoging gaan in Turkije stemmen op om de doodstraf weer in te voeren. Premier Binali Yildirim zegt dat wordt overwogen om de grondwet aan te passen. Zo moet worden voorkomen dat er opnieuw een staatsgreep wordt gepleegd.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/26228000/__Turkije_wil_doodstraf_terug__.html

Het is tekenend voor het huidige regime en de destructieve richting die Turkije opgaat.

Merkel kennende gaat zij ook op haar Merkelse wijze de blokkade van lidmaatschap tot de EU van een land met de doodstraf wegnemen, door zelf ook binnen de EU de doodstraf unaniem te laten aanvaarden (hier en daar een referendum hierover totaal links liggend latend). Zo, probleem opgelost.

Teiresas
16 juli 2016, 13:37
Ongetwijfeld zullen er nu complot theorieën volgen dat Erdogan de coup zelf georganiseerd heeft om zijn positie te versterken. :biggrin:

Die theorieën waren er gisteravond al volop. En achteraf alles op een rijtje zettend (de kansloosheid van de coup icm de ongekende mogelijkheden die Erdohan nu heeft op verdere zuiveringen en machtsuitbreiding) lijkt het de meest plausibele verklaring. De 'coup' blijkt amper 12 uur na aanvang werkelijk een Allah-geschenk voor Erdohan.

Goedemorgenallemaal
16 juli 2016, 13:39
Die theorieën waren er gisteravond al volop..
Als ik het goed heb waren zelfs de eerste Twitter berichten met een "commentaar"al van dien aard.
Andere aanwijzing is misschien dat is nagelaten meteen de officiele zender in te pikken zodat Erdogan alle kans had zijn oproep tot menselijk schild te doen.

gignnl
16 juli 2016, 14:11
Het leger pleegt een coup en vervolgens worden 2475 rechters buiten dienst gesteld,wie pleegt hier de coup?

satanic surfer
16 juli 2016, 14:44
Het is toch overduidelijk dat deze "staatsgreep" vanuit regeringsmiddens zelve is opgezet...een honderdtal militairen (uiteraard de zogezegde coup-plegers) vermoord, een boel generaals op non-actief gesteld...een 160-tal "burgers", ga daarbij maar uit van een boel dissonante stemmen contra Erdogan...doch pssst...De grote leider is uiteraard halsoverkop vanuit het buitenland overgevlogen om alles snelsnel te regelen en de boel terug op orde te stellen met live-toejuichingen vanaf Turkish Airlines dat godbetert hoofdsponsor was van het EK enzo..Indien Europa nog munitie benodigd had om de toetredingsprocedure tot de EU met een jaar of 100 uit te stellen...bitteschön mit Grützis aus Russland, Poetin lasst grüssen...
Volgende stap in richting eliminatie van dissonanten: een wetsvoorstel voor herinvoering van de doodstraf ligt voor...tja. De rechtbanken worden onder de loupe genomen en een boel dissonanten worden gedegradeerd, tja, voor zovere er van enige respectabele rechtspraak überhaupt sprake kon zijn in zulk een apenootjesland..Stumperds mét onderbroek zoals men hen en masse in Saunaclubs kan treffen enzo, doch dan een nog wat stupider en met een geweer in hun klauwen...en die zouden een staatsgreep plegen, hoogstwaarschijnlijk tijdens de ramadan bedisset en bedacht omdat ze dan toch niks te neuken en vreten hadden.. Wel leuk voor het succesvolle all-in-tourismepakket: u krijgt er een imaginaire staatsgreep bij die u kan volgen vanuit het hoteldakterras met happyhour Döner all you eat, dolletjes allemaal...

pret
16 juli 2016, 15:14
Gülen and his terrorists! We will bury you in this land!

By Ibrahim Karagul

Turkey encountered the most flagrant and disgusting attack of all times. Our country, our people, our state, values and patriotism, our history writing strength, the political mind of President Erdoğan and the values he represents that shapes Turkish history once again, and the great movement is under serious threat.

A plan that desires to transform Turkey into an organizational state, a plan that desires to break up our country and our people, a plan that desires to turn our streets into pools of blood and civil war has just been invalidated.

Gülen and his terrorists: The most disgusting state of betrayal

Gülen and his terrorists, Turkey's greatest enemies who are an extension of the foreign intelligence network in our country, displayed the scummiest betrayal of our history in Anatolia.

They turned the people's tanks and weapons on the people. They opened fire on people in the streets. They bombed the Parliament, the voice of the people. For the first time in history, they used Turkey's warplanes on Turkey's people. They bombed cities and the people within, closed bridges, opened fire onto crowds and committed a civil massacre.

They attempted to murder the President

That boss of terror gave instructions from Pennsylvania and ordered Turkey to be occupied. That schizophrenic boss of terror tried to turn Turkey into a blood bath. He directly attempted to murder the President. He took the Armed Forces General Chief of Staff hostage and held him in the Akıncı Military Base.

This terror boss trained and sent his suicide bombers into the streets; every one of them was ready to blast themselves in our streets. Those who trained him and those he trained, waged war on this great nation and this great country.

These vile traitors, these disgusting betrayers displayed the ugliest side to the human race.

This isn't a coup attempt; This is an act of terror

This isn't a coup attempt. This is a terror attack committed by an terrorist organization, which has branches throughout the world. This is the biggest terror attack in our history. They attempted to turn Turkey into Egypt. They planned to topple the Government, imprison thousands of people, establish fraudulent courts and perform executions.

Everyone who helped to establish this new Turkey would be rectified and imprisoned. Executions would start again. Many currently timid Western countries would then stand and applaud their so-called achievement.

Turkey was a fortress and it needed to be toppled. Turkey was the target of not only Gülen and his terrorists, but his masters, too. This country needed to be taken out of the equation. Then they would lay out the new map drafts of the area on the table. Turkey would then be under tutelage, would lose its willpower, resistance and its ability to challenge.

Millions, last night, fought in the war of independence

But our mighty nation resisted. Millions swarmed to the streets. They tramped all over these terror elements with rage and abomination. Everyone did their best.

They didn't have weapons, but they had willpower and anger. Even the elderly hit the streets. In certain regions, all the people hit the streets and prevented the military tanks from roaming the streets. They closed streets with trucks and tractors. They sacrificed martyrs.

Turkey's main backbone resisted once again. Once again, they saved their country. We fought a war of independence. We organized ourselves in a night and fought the war of independence.

Turkey was saved from occupation

Just like the time during the Gezi incidents, December 17 and PKK terrorism. That history writing willpower, strength and vein stood steadily. Just like it did for centuries. This willpower stood on these tanks, took over and tried to lynch them. Thousands of people stormed every point they tried to occupy. They stood as shields before the bullets and sacrificed their lives.

Thank God. Thank Allah. Turkey has been saved. Those rascals and their masters received the best answer they could.

This country, this nation spoiled their plan. They resisted together with their politicians, journalists, police, students, males and females.

They have to be accounted for everything they staged

Once again, occupation has been unsuccessful against multinationalism. They drowned in their own scum. Hundreds are now being arrested. All the traitors are being collected; our nation will be cleaned from them. Turkey will be freed from these traitors.

They should all be collected and should all be accountable for everything they did.

I am looking at these treacherous military officers. At their faces... I am trying to figure out how one can be so characterless; how someone can be such a public enemy. They are Gülen's slaves, just as Gülen is the slaves of others. They will do anything to please their master.

This country will make life unbearable for you

You will never succeed. You will never bring this country to its knees. You will succeed in breaking that backbone. You will never succeed in stopping Turkey's new journey. You can never carry out an operation on Turkey, never for another country! And if you tried you will be disgraced, you will be wasted.

This is the end of you...

An all-encompassing elimination is waiting for you. Life will be made unbearable for you here. You will pay a very heavy price for this treachery. Even your masters will not be able to save you. This is the end. Every time you make a coup attempt, you will find this nation standing against you. 78 million people will be standing against you. You will be damned, disgraced and belittled.

We have witnesses. We have many who ran to the streets and lost their lives. Some are people we know closely. Tens of people lost their lives only on the bridge. Mustafa Cambaz, our colleague at Yeni Şafak has lost his life. Erol Olçak and his 16-year-old son have lost their lives. There are many other friends and friends of friends who have lost their lives.

You will drown in this blood. That schizophrenic in Pennsylvania will drown in that blood, too. You will be repelled from our streets, you will not be able to receive a single greeting. Because you have committed the worst corruption in our history. We will never forget. We will never forgive. You will pay a heavy price for bombing the Parliament. You will be held accountable for bombing civilians with warplanes. This nation will bury you in this land. You will be cursed for years.

Picasso 1
16 juli 2016, 16:10
Wordt je hier door Erdogan voor betaald, pret?

Teiresas
16 juli 2016, 16:10
Dat Engelstalige stukje > Lijkt noord-Korea wel...
Eng...

gignnl
16 juli 2016, 16:14
Regelrechte propaganda

pret
16 juli 2016, 16:15
Wordt je hier door Erdogan voor betaald, pret?

Ja, hoe moet ik anders dat hoereloperij bekostigen. :biggrin:

Toulouse-Lautrec
16 juli 2016, 16:25

Dom grapje, want je Erdogan adoratie begint nu toch heel enge vormen aan te nemen........

Teiresas
16 juli 2016, 16:40
Ibrahim Karagül is de hoofdredacteur van de regeringsgezinde Turkse krant Yeni Safak en een totale Erdohan adept. Zijn uitlatingen zijn 'doorgaans vermakelijk in hun onbeschaamdheid'.
Deze niet minder lijkt me...

Picasso 1
16 juli 2016, 16:51

Voor een kleine vergoeding wil ik best wel meeliegen, verdraaien, alles relativeren, ontkennen en waarheden in een doofpot dumpen. :biggrin:

pret
16 juli 2016, 17:07
Voor de volgende post gaat Erdogan mij vast ontslaan.

http://www.beyondthematrix.nl/2016/07/16/de-turkse-coupe-een-tweede-reichstag-1933-false-flag/?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_campaign=SocialWarfare

Limburger
16 juli 2016, 20:19
Luchtmachtbasis Incirlik compleet afgezonderd

Rond de basis, waar kernwapens zouden zijn opgeslagen en naast Amerikaanse ook Duitse militairen zijn gelegerd, zouden Turkse tanks zijn opgesteld. Locale Turkse autoriteiten staan niet toe dat iemand het terrein op- of afgaat. Alle toegangswegen zijn geblokkeerd.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/26229166/__Vliegbasis_Incirlik_compleet_afgezonderd__.html

De Turken bedreigen nu dus de Amerikanen en de Duitsers met hun tanks. Het lijkt er dus op dat het Turkse volk oorlog wil met Amerika en Duitsland, ik ben benieuwd hoe dit gaat aflopen.

phoenix
16 juli 2016, 21:29
Misschien nog niet gemerkt limbuger maar we zijn al een tijdje met o.a Amerika en Duitsland oorlog aan het voeren, en de inkomsten van Turkije lopen terug net zoals die van IS

sofaking
16 juli 2016, 21:38
Voor de volgende post gaat Erdogan mij vast ontslaan.

http://www.beyondthematrix.nl/2016/07/16/de-turkse-coupe-een-tweede-reichstag-1933-false-flag/?utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_campaign=SocialWarfare

Ik heb het niet helemaal gelezen, je moet spaarzaam omgaan met trips in space.

Makow stelt [citaat] The whole “Arab Spring” Islamist movement is modelled on Turkey, a Mossad-CIA state, run by crypto Jews. Bortecine, a Turkish patriot, recounts the consequences for investigating the Illuminati Jewish-controlled agencies behind terror and assassinations in Turkey. Op deze foto zien we Gülen de hand schudden van afgetreden paus Johannes Paulus II. Ze doen dit middels een vrijmetselaar handdruk, waarbij de duim tussen duim en wijsvinger gedrukt wordt.

Ik wou dat ik dingen als dit hierboven ook kon bedenken....

Teiresas
16 juli 2016, 21:43
Ik heb het niet helemaal gelezen, je moet spaarzaam omgaan met trips in space.

Ik wou dat ik dingen als dit hierboven ook kon bedenken....

Dan Brown is er rijk mee geworden...

molaar
16 juli 2016, 22:31
Dit schreef een Turkse vriend op FB en wil dit niet voor geïnteresseerde onthouden :
President Erdogan heeft in ruim 12 of 13 jaar veel voor mekaar gekregen. In de eerste jaren op een algemene, openlijke wijze, zonder wie dan ook op de tenen te trappen. Hij had én heeft de economische ontwikkelingen aan zijn zijde. Miljoenen Turken hebben het financieel minder slecht dan de decennia daarvoor. Politiek gezien was het jarenlang (redelijk) rustig in Turkije.
De laatste jaren zien we een andere Erdogan. Hij laat een andere gezicht zien. Hij focust zich meer en meer op een aantal belangrijke items. Zoals meer religie, minder seculiere samenleving, meer censuur, minder pers vrijheid.... en hij zorgt ervoor dat op zeer belangrijke posities, de juiste mannen / vrouwen komen. De juiste functionarissen, die helemaal aan de kant staan van hemzelf. Rechters, officieren, ministers, hoge ambtenaren, hoge onderwijs functies, politie / jandarma functies, burgemeesters, gouverneurs... e.v.a.

Zodat de samenleving geleidelijk aan, vanuit verschillende invalshoeken, beïnvloedt gaat worden. Brainwashing is begonnen.
En dit alles binnen 12 tot 15 jaar tijd...

Als we in het jaar 2023 zijn, over zes-en-een-half jaar, dan bestaat Republiek Turkije, 100 jaar !

Dan kan hij zichzelf tot Keizer/Sultan van een nieuwe moderne Turkije laten kronen. Zodat Het Volk, Sultan Erdogan gaat Heilig Verklaren

Mustafa Kemal ATATÜRK zal daardoor met super-stip van Numero Uno gaan dalen...naar een plek buiten de Top 100 van belangrijke personen in Turkse geschiedenis.

Op termijn zal de hele Top 50 hiervan bestaan uit de belangrijkste personen uit de Turkse/Ottomaanse/Islamtische geschiedenis.

De ontwikkelingen van de laatste jaren in Turkije zijn risicovol.
Wanneer een staatsman veel té veel macht neemt/krijgt en dit voor heel lange tijd bij zichzelf (of zijn familie) houdt...dan is dat op z'n zachtst uitgedrukt, zeer gevaarlijk.
Gevaarlijk m.b.t. vrijheid, andere mening hebben, diversiteit, seculariteit, etc...

Wat afgelopen nacht gebeurde vind ik zeer zeker gevaarlijk. Dat Het Volk door de president wordt opgeroepen om te demonstreren tegen een paar honderd soldaten...en zelf een schuilplek zoeken.
Dat hierdoor diverse moskeeën midden in de nacht, via de minaretten oproepen tot een 'jihad' .... Dat duizenden mannen, jongens, vrouwen, moeders, opa's...massaal hier gehoor aan geven...met massaal geroep van "Allahu-Akbar" ...
Dat ook in diverse Europese steden vele Turken ook de straat op gaan, om te demonstreren tegen...ja tegen wie eigenlijk..?.. dus roepen zij ook allerlei leuzen...zoals "Allahu-Akbar" en met Turkse vlaggen..etc..

Dat zijn zeer zorgwekkende ontwikkelingen in Turkse samenleving
Een regering dat democratisch gekozen is..een democratie die via brainwashing beïnvloedt wordt...is dat democratie ?

Hopelijk gaat er nu echt iets veranderen in de goede richting.
De kans hierop is (vrij) klein, maar ik hoop het. Erdogan zal na vannacht nog veel meer macht krijgen én ook nemen !
Zijn volgelingen zullen zich nog sterker voelen én dus nog meer controle uit oefenen op anderen.
Iedereen die tegen Erdogan is, zal ofwel stil zijn, ofwel ze zullen voor Erdogan worden...of ze zullen vluchten...
Miljoenen Turken zullen Erdogan komende jaren steeds meer zien als een soort Holy Sultan...

Kijkende in geschiedenis...

Nazi's...bruimhemden...Hitler jugend...Derde Rijk...
Islamisten...Ayatollah Khomeini...vrouwen in zwarte gewaden...
Communisten...Lenin..Stalin...Siberië...
Dictatoriale regimes....duizenden spoorloos verdwenen...

Totalitaire regimes....té veel macht...té lange tijd....brainwashing...beïnvloeding...religie...ee nzijdige eenheid...

Zijn vaak voor gekomen in het verleden...

" LEARN FROM YESTERDAY - LIVE FOR TODAY - HOPE FOR TOMORROW " (A.Einstein)

deket
17 juli 2016, 00:03
Indien deze zogenaamde staatsgreep niet zelf door Erdogan werd georkestreerd, dan heeft ze wel tot een averechts effect geleid.
Immers nu heeft deze leider nog meer vrijgeleide om iedereen die hem niet aanstaat op te sluiten.
ik vertrouwde Erdogan al een tijd niet meet omdat hij wel gretig de poen van Europa, dus wij, aanneemt maar de afspraken niet volgt en journalisten oppakt.
ben benieuwd wie nu de volgende gaat zijn.
valt btw op dat Erdogan enorm populair blijkt te zijn bij de vele Turken in xest-Eurooa. Ee binden immers dat hij redpect afdwingt in het buitenland

Goedemorgenallemaal
17 juli 2016, 09:28
valt btw op dat Erdogan enorm populair blijkt te zijn bij de vele Turken in xest-Eurooa.

Dat valt in ieder geval in Nederland nogal mee. Ik zag wat demonstraties van aanhankelijkheid en je zou, net als bij voetbalwedstrijden , toch massa's Turken op straat zien. Wat ik op beelden zag varieerde van een man of 20-30
tot een kleine duizend in Rotterdam. Mijn eerste conclusie is dan ook dat hoe je het ook wend of keert Erdogan is veel minder populair onder in ieder geval de Turkse diaspora dan het Turkse Nationale voetbalelftal, of wel voetbalelftal dan ook.

Toen kwam ik op het idee, hoeveel Turken (ongeacht hoeveelste generatie) zijn er nou eigenlijk in Nederland. Kom je eigenlijk op twee antwoorden uit, in de eerste plaats heb je natuurlijk de Turken uit Turkije, een kleine vierhonderdduizend. Daarnaas heb je nog talloze Turken die van Turkse afkomst zijn maar uit oude Ottomaanse gebieden komen zoals Balkanlanden, Armenie en zo voor. IN ieder geval , die paar demonstranten tonen m.i. niet aan dat er in ieder geval in Nederland veel enthousiasme is voor Erdogan, een overwinning van een gemiddeld Turks provincievoetbalclubje brengt meer menen op de been, en dan heb ik het niet schertsend over iets groots als Feherbace of Galatassaray.

Nog wat, beetje off topic maar misschien moeten we er wel rekening mee gaan houden, bij het naspeuren van het bovenstaande kreeg ik opeens een lijst en best wel beangstigend, na de Turken en de Marrokkanen vormen de Friezen de grootste "vreemde"etniciteit. Brr, dat vreemde volk zo dicht bij onze gasvoorraad?

de duisburg spesjalist
17 juli 2016, 09:41
Indien deze zogenaamde staatsgreep niet zelf door Erdogan werd georkestreerd, dan heeft ze wel tot een averechts effect geleid.
Immers nu heeft deze leider nog meer vrijgeleide om iedereen die hem niet aanstaat op te sluiten.
ik vertrouwde Erdogan al een tijd niet meet omdat hij wel gretig de poen van Europa, dus wij, aanneemt maar de afspraken niet volgt en journalisten oppakt.
ben benieuwd wie nu de volgende gaat zijn.
valt btw op dat Erdogan enorm populair blijkt te zijn bij de vele Turken in xest-Eurooa. Ee binden immers dat hij redpect afdwingt in het buitenland

deket heeft weer last van te dikke vingers :biggrin:

deket
17 juli 2016, 10:43
Niet alleen van dikke vingers:wink2:ook van te groot libido en het bevinden van te kleine hersenen bij veel medemensen:eek:

Badslippers
17 juli 2016, 12:35
[ . . . ]
tot een kleine duizend in Rotterdam. Mijn eerste conclusie is dan ook dat hoe je het ook wend of keert Erdogan is veel minder populair onder in ieder geval de Turkse diaspora dan het Turkse Nationale voetbalelftal, of wel voetbalelftal dan ook.
[ . . . ] IN ieder geval , die paar demonstranten tonen m.i. niet aan dat er in ieder geval in Nederland veel enthousiasme is voor Erdogan

De cijfers spreken dat tegen. Een quote:

Bij de laatste verkiezingen mochten 270.000 Nederlandse Turken stemmen. Ongeveer de helft van hen deed dit ook. Een overgrote meerderheid, 69 procent, stemde daarbij op de AKP van Erdogan.

Dat was een groter aandeel dan waar ook in de wereld. Veel groter ook dan in Turkije zelf waar Erdogan ongeveer de helft van de stemmen achter zich wist te krijgen.

Je kunt beweren wat je wil maar feit is dat deze corrupte en autoritaire dictator populair is en dan vooral onder het (conservatieve) volk en minder onder de (hogere) middenklasse. Het volk houdt er van als een charismatisch leider opstaat en de vloer aanveegt met de gevestigde orde. Voeg daarbij de economische voorspoed die Turkije vanaf 2002 ten deel valt en het gegeven dat de AK partij (slim en voor de bühne) stabiliteit, veiligheid, economische vooruitgang en democratie predikt. Vooral dat laatste is natuurlijk een farce, een gotspe. Want democratie in een islamitische samenleving is per definitie een contradictio in terminis. Een islamitische samenleving is per definitie GEEN democratie. Een moslimsamenleving die vrouwen hardnekkig en traditiegetrouw discrimineert, homo's en alle mensen met een andere geaardheid diskwalificeert, alle media wil controleren, andere geluiden de kop indrukt, massaal bepaalde bevolkingsgroepen laat oppakken, mensenrechten, persvrijheid en vrijheid van meningsuiting aan zijn laars lapt, is geen democratie.

Maakt dit gegeven dan dat elke moslim een slecht mens is? Een potentieel terrorist of ongeleid projectiel. Ik vind van niet. Je hebt namelijk pech als je in zo'n samenleving bent geboren en over genoemde zaken genuanceerder denkt. Het is echter wel vrij dom om een geloof als levensovertuiging te (blijven) gebruiken. En het getuigt van een onnoemelijke onbeschaafdheid en brutaliteit als het uitgangspunt is anderen (desnoods met geweld) dat geloof op te dringen of af te slachten als ze niet meegaand blijken. Dit is echter slechts een persoonlijke mening.

Pietjepik
17 juli 2016, 13:53
bizar dat een dergelijk instabiel land lid van de NATO is en bovendien in de rij staat om tot de EU toe te treden. Te triest voor woorden. Laat NATO die vergissing toch afstoten en het aan de russen overlaten om daar orde te gaan scheppen. Poetin heeft nog een rekening open staan en walst dat achterlijke zooitje daar in 3 weken plat.

sofaking
17 juli 2016, 14:39
AKP is goed georganiseerd in de rest van Europa. Ik heb dat zelf mogen aanschouwen bij de laatste verkiezingen. Toen werd er hier een paar straten van mijn deur een leegstaande villa gehuurd door de AK voor een maand of 3-4. Werd helemaal ingericht met vergaderzaal-en-multimedia apparatuur en er werd een groot plakaat van de AK partij aangebracht. Er zijn naar het schijnt ook wat hoge partijbonzen op bezoek geweest. Dat moet een massa geld gekost hebben. Na de verkiezingen werd alles opgeruimd en stond ze weer te huur.

En ook in België zijn er afrekeningen.

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160716_02388127

Voor zover bekend, worden er voorlopig alleen op lokaal niveau extra maatregelen genomen, onder andere in Beringen en in Brussel. “Voorts proberen we zo veel mogelijk binnen te blijven, want ik weet dat ik aangevallen word als ik op straat kom”, zegt Ibrahim Anaz, algemeen directeur van Betiad, een ondernemersvereniging met Gülen-inspiratie. “Daarom houden veel winkeliers nu ook hun winkels gesloten.”

beffer69
17 juli 2016, 18:44
Wat ginder gebeurt ver van ons bed show, maar dat de Turken die hier in Belgie en Nederland genieten van alle voordelen nu op straat durven komen om die president te steunen snap ik niet waarom ze hier nog zijn dan,
ga ginder miserie maken.

Big30
17 juli 2016, 19:13
Schelden weggehaald.

Badslippers
17 juli 2016, 20:02
Schelden weggehaald.

Jammer dat ik dat nou net gemist heb ! ! !

pret
17 juli 2016, 21:40
Jammer dat ik dat nou net gemist heb ! ! !

Ja heb het ook helaas gemist. :biggrin:

deket
17 juli 2016, 22:35
En ik ook, maar men verzekerd mij dat ik niets heb gemist.
anyway, ben 99% zeker dat Erdogan zelf achter die staatsgreep zit zodat hij drogredenen kan vinden om nog meer oppositie de mond te snoeren.
1. Er was geen echte landere leider, niets alternatief voorzien.
2. Geen communicatieplan, geen strategie enkel wat soldaatjes triestig op een brug te Istanboel en bij de overheidsgebouwen bij Ankara.

Goedemorgenallemaal
18 juli 2016, 09:24
De cijfers spreken dat tegen. Een quote:
Jawel, goed punt maar het zal niet de eertse keer zijn dat een stemmer pas NA verkiezingen de schellen van de ogen vallen. Wie zegt niet dat de Nederlandse tamelijk onafhankelijke media niet een groot deel van die 69% inmiddels op andere gedachten gebracht heeft?

Maakt dit gegeven dan dat elke moslim een slecht mens is? Een potentieel terrorist of ongeleid projectiel. Ik vind van niet. Je hebt namelijk pech als je in zo'n samenleving bent geboren en over genoemde zaken genuanceerder denkt. Het is echter wel vrij dom om een geloof als levensovertuiging te (blijven) gebruiken. En het getuigt van een onnoemelijke onbeschaafdheid en brutaliteit als het uitgangspunt is anderen (desnoods met geweld) dat geloof op te dringen of af te slachten als ze niet meegaand blijken. Dit is echter slechts een persoonlijke mening.
Jawel, goede punten, voor een deel.
"De"Islamiet bestat eigenlijk niet, daarvoor zijn er te veel, te divers, van strenge doch niet kwaadaardige Islamieten, doorgedraaide Jihadisten, brave huisvaders en bezopen junks en nog veel meer. In Europa hebben we bijvoorbeeld de IRA terrorist eigenlijk oot nooit als tandaard model genomen voor het gehele Rooms Katholieke deel van de mensheid, net zo min als dat de Loyalistische partijen de gehel Protestante gemeenschap zouden vertegenwoordigen, De terreur van da na- oorlogse Haganah is ook nooit aangevoerd, door het westen althans, als dat de hele Joodse geloofsgemeesnchap per definitie terroristisch zou zijn. Zo ook de Islam, waarm zou nu opeens de Islam niet te vertrouwen zijn? Omdat er een paar passages in een paar boeken zijn die oproepen tot geweld? De bijbel (OT) en de Tenach staan ook vol van passages die oproepen de ongelovigen "het een beetje moeilijk" te maken en daar waar gezegd wordt dat e rin de Koran veel gemoord wordt uit naam van Allah doet er goed aan het Oude Testament er eens op na te slaan (het is bijna vakantie, tijd genoeg) . Zelfs het Nieuwe Testament, toch een boodschap van Liefde zo leren we in onze Christelijke samenleving staan passages waarin het lijkt alsof er tot geweld wordt opgeroepen, maar we leren dat dat dan figuurlijk gezien moet worden.

"Denk niet dat Ik ben gekomen om vrede op aarde te brengen. Nee, eerder een zwaard. Ik ben gekomen om verdeeldheid te brengen tussen vader en zoon, tussen moeder en dochter, tussen schoonmoeder en schoondochter." (Matheus 10:34-35).
Hindoeisme en met name Bhuddisme zijn niet zo gewelddadig, Bhuddisme stelt soms zelfs vraagtekens bij zelfverdediging, maar ook uit naam van die religies is er heel wat geplunderd, gemoord, verkracht.
En ja, er staan in de Bijbel, de Koran echt wek wat menslievende passages.

Religies afzweren? Gaat niet helpen denk ik. Niet religieus geweld/terreur heeft bij tijden minstens zo'n overheersende rol gehad. Hoeveel miljoenen zij er niet gestorven door de aanhangers van hen die schreven "Godsdienst is de opium van het Volk"(K. Marx) en "Godsdienst is de opium voor het volk" (V.I. Oeljanov / V.I. Lenin) (Subtiel verschil, zoek het maar even op) en de lezers van "Mein Kampf".

Samengevat: Ik denk dat je, los van wat er in de diverse boeken geschreven wordt, de excessen van een bepaalde religie of ideologie, niet bepaald kunt uitvergroten naar die hele groep, niet iedere socialist is een linkse terrorist als we hadden met de RAF, Rode brigade, niet iedere katholiek is een IRA terrorist, niet iedere extreem rechtse "denker"is meteen een kampbeul. Steeds is er aangevoerd dat de extreme gevallen niet voor de gehele groep gaan, waarom zou dat opeens moeten veranderen?

Willem2
18 juli 2016, 16:00
De doodstraf en Gülen: de situatie in Turkije in 5 vragen

In de nasleep van de mislukte staatsgreep in Turkije wordt steeds meer bekend over de consequenties die de couppoging met zich meebrengt. Ook rijzen er vragen. Heeft president Recep Tayyip Erdogan alles in scène gezet? En wordt de doodstraf heringevoerd in Turkije? ............... http://www.ad.nl/buitenland/de-doodstraf-en-gulen-de-situatie-in-turkije-in-5-vragen~acdaeeaa/

pret
18 juli 2016, 17:24
Hmmm dat zie ik als atheïst/agnost even wat anders. Wij leven onder constante terreur van de gelovigen of dat nu moslims, christenen, joden of welke andere afsplitsing ook is.

heb ik alweer gereageerd ....

Atheïsten worden meestal ook geassocieerd met communisten en we weten inmiddels dat communisme ook geen Utopia is. :wink2:

Big30
18 juli 2016, 19:16
Turkije is nu verworden tot een dictatuur, een fop democratie waar de oppositie kalt wordt gesteld en en er geen recht en vrijheid meer bestaat.
Propaganda wordt ingezet om het volk in binnen en buitenland op te hitsen met in ons land en België tot gevolg geweld tegen landgenoten en aanslagen op niet bevriende Turkse instellingen.
Heel eng en verontrustend allemaal. Ondertussen lift Denk mee op bedenkelijke populistische sentimenten en zaait verdeeldheid.

deket
18 juli 2016, 19:19
Neen pret dat zijn vrijdenkers en niets met communisme vol dogmas te maken. Waarom denk je dat ik voor VUB en niet voor de KUL koos.
liberalen zijn ook vaak atheïsten, ben noch een liberaal die pleit voor ongeremd wild kapitalisme die de kloof steeds groter maakt, noch een communist omdat ik teveel van mijn vrijheid hou. Een agnost, ja.
maar nu naar de belangrijke dingen,die kloof die steeds groter aan het worden is, dat lijkt me de essentie.
Een groter deel van de ongeschoolde bevolking zal nooit meer aan de slag kunnen door de robotisering, en nieuw tijdperk zullen de volgende 20jaar nog m7nstens 10% van de bevolking uit de arbeidsmarkt uitgesloten worden en ja vooral migranten en dan spreek ik nog niet over de vluchtelingentoestroom.
in Nice blijkt de kloof meekbaar te zijn, toen ik er op vakantie ging, bleek dat nog niet zo erg maar dat is meer dan 20jaar geleden,.
de groeiende ongelijkheid waar zelfs het IMF onrustig van wordt impliceert dat velen zonder toekomst zich aangetrokken voelt tot godsdienst, radicalisering en haat wat nu in Nice weer gebleken is.. Terrorisme is vooral een religieuze, culturele en etnisch probleem maar niet alleen

too slow
18 juli 2016, 19:45
Heeft president Recep Tayyip Erdogan alles in scène gezet?

Waarom zou hij een coup scène moeten zetten? Erdogan is een held waarbij de filmpjes van Super Putin amateuristisch geneuzel zijn. Terwijl het land verstoken was van internet verkeer hackte wizzkid Recep zich een weg naar een video telefoongesprek via internet. Daarmee was hij uiterst succesvol want zelfs de CNN Türk bleek op wonderbaarlijke wijze ook bereikbaar te zijn via internet. Daarna stapte hij in het vliegtuig op weg naar luchthaven Atatürk die bezet was door militairen welke in paniek zijn weggevlucht in plaats van de president te gijzelen.

pret
18 juli 2016, 20:30
Neen pret dat zijn vrijdenkers en niets met communisme vol dogmas te maken. Waarom denk je dat ik voor VUB en niet voor de KUL koos.
liberalen zijn ook vaak atheïsten, ben noch een liberaal die pleit voor ongeremd wild kapitalisme die de kloof steeds groter maakt, noch een communist omdat ik teveel van mijn vrijheid hou. Een agnost, ja.
maar nu naar de belangrijke dingen,die kloof die steeds groter aan het worden is, dat lijkt me de essentie.
Een groter deel van de ongeschoolde bevolking zal nooit meer aan de slag kunnen door de robotisering, en nieuw tijdperk zullen de volgende 20jaar nog m7nstens 10% van de bevolking uit de arbeidsmarkt uitgesloten worden en ja vooral migranten en dan spreek ik nog niet over de vluchtelingentoestroom.
in Nice blijkt de kloof meekbaar te zijn, toen ik er op vakantie ging, bleek dat nog niet zo erg maar dat is meer dan 20jaar geleden,.
de groeiende ongelijkheid waar zelfs het IMF onrustig van wordt impliceert dat velen zonder toekomst zich aangetrokken voelt tot godsdienst, radicalisering en haat wat nu in Nice weer gebleken is.. Terrorisme is vooral een religieuze, culturele en etnisch probleem maar niet alleen

Terrorisme maakt misbruik van religieuze, culturele en etnische problemen met als doel om verdeeldheid te creëren tgv elite die dan hierover kan heersen. Samenvattend terrorisme is enkel een gereedschap van de elite.

Toulouse-Lautrec
18 juli 2016, 20:35
Terrorisme maakt misbruik van religieuze, culturele en etnische problemen met als doel om verdeeldheid te creëren tgv elite die dan hierover kan heersen. Samenvattend terrorisme is enkel een gereedschap van de elite.

Met andere woorden: Erdogan is een terrorist.

pret
18 juli 2016, 21:03
Met andere woorden: Erdogan is een terrorist.

indien hij de elite bedient wel.

Toulouse-Lautrec
18 juli 2016, 21:06
indien hij de elite bedient wel.

Hij is de elite.

pret
18 juli 2016, 21:24
Hij is de elite.

Goh heeft hij het al zover geschopt :biggrin:

Big30
18 juli 2016, 21:28
Aanhangers van de Turkse president Erdogan hebben in Zaanstad een kinderdagverblijf en een Turks cultureel centrum bestookt met bakstenen.

Volgens De Telegraaf heeft de mislukte coup in Turkije ook in ons land de verhoudingen binnen de Turkse gemeenschap op scherp heeft gezet. Treffend voorbeeld daarvan vormt de ingegooide ruit van het Zaanse kinderdagverblijf. Dat is pal onder het Turkse cultureel centrum gevestigd dat eigenlijk het doelwit was van de slecht mikkende Erdogan-aanhangers.

https://www.rtvnh.nl/nieuws/188590/erdogan-aanhangers-bekogelen-kinderdagverblijf-en-cultureel-centrum-

pret
18 juli 2016, 21:37
https://www.rtvnh.nl/nieuws/188590/erdogan-aanhangers-bekogelen-kinderdagverblijf-en-cultureel-centrum-

Dat verblijf is vast van de Gulen beweging. Ik zou zeggen sluiten al die Gulen ondernemingen. Verbaasd me dat DENK het nog niet heeft voor gesteld. Even Kuzu bellen hierover. :biggrin:

Toulouse-Lautrec
18 juli 2016, 21:42
http://www.turks.nl/media/k2/items/cache/0d161c5ad5270c46efcfbba69988e02d_L.jpg Ergodan's paleis met meer dan 1.150 kamers

Despoten lijden ook altijd aan grootheidswaanzin die ten koste gaat van het volk.

Rechter noemt bouw paleis Erdoğan 'illegaal'

Het enorme paleis dat de Turkse president Recep Tayyip Erdoğan heeft laten bouwen in Ankara, is ''illegaal'' gebouwd op bescherm grondgebied.

De hoogste bestuursrechter van Turkije heeft dinsdag bepaald dat de bouwvergunning van het Ak Saray (wit paleis) niet deugt.

Limburger
18 juli 2016, 21:47
Erdogan bezigt harde taal bij CNN
43 min geleden

ISTANBUL - De Turkse president Recep Tayyip Erdogan laat in alles merken dat hij na de mislukte staatsgreep steviger dan ooit in het zadel zit. Hij voelt zich gesteund door de man in de straat en bezigde maandagavond in een interview met CNN, opgenomen in het presidentieel paleis in Istanbul, harde taal aan het adres van zijn vermeende vijanden.

,,Het Turkse volk vindt dat die terroristen zouden moeten worden geëxecuteerd. Waarom zou ik hen dan in de gevangenis zetten en jarenlang te eten geven? Ik zal elke beslissing van het parlement ten aanzien van de doodstraf goedkeuren,” aldus de president.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/26240426/__Harde_taal_Erdogan_op_CNN__.html

Ik neem aan dat die gevangen genomen militairen dus met een kromzwaard onthoofd worden, op het marktplein? Immers zo doet men dat in gidsland, voor de moslims, Saudi-Arabië ook. Ik ben benieuwd wie er na die militairen aan de beurt zijn in Turkije om de doodstraf te krijgen. Wellicht Koerdische leiders?

Big30
18 juli 2016, 21:48
16375

sofaking
18 juli 2016, 21:48
Is die nog altijd rechter of is dat één van de 6000 ?

Teiresas
18 juli 2016, 21:55
Is die nog altijd rechter of is dat één van de 6000 ?

Stond bovenaan de lijst schat ik in

Willem2
18 juli 2016, 22:07
Atheïsten worden meestal ook geassocieerd met communisten en we weten inmiddels dat communisme ook geen Utopia is. :wink2:

Dat is echt onzin. Zie ook het antwoord van deket.

pret
18 juli 2016, 22:10
Erdogan bezigt harde taal bij CNN
43 min geleden

ISTANBUL - De Turkse president Recep Tayyip Erdogan laat in alles merken dat hij na de mislukte staatsgreep steviger dan ooit in het zadel zit. Hij voelt zich gesteund door de man in de straat en bezigde maandagavond in een interview met CNN, opgenomen in het presidentieel paleis in Istanbul, harde taal aan het adres van zijn vermeende vijanden.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/26240426/__Harde_taal_Erdogan_op_CNN__.html

Ik neem aan dat die gevangen genomen militairen dus met een kromzwaard onthoofd worden, op het marktplein? Immers zo doet men dat in gidsland, voor de moslims, Saudi-Arabië ook. Ik ben benieuwd wie er na die militairen aan de beurt zijn in Turkije om de doodstraf te krijgen. Wellicht Koerdische leiders?

Babymoordenaar Ocalan zal ongetwijfeld volgen. :biggrin:

pret
18 juli 2016, 22:12
Dat is echt onzin. Zie ook het antwoord van deket.

Uiteraard het is net zo een onzin als om religiën te associeren met terrorisme. ;)

Willem2
18 juli 2016, 22:28
Uiteraard het is net zo een onzin als om religiën te associeren met terrorisme. ;)

Nee, ik heb gezegd terreur. En het is zeker geen onzin.

Big30
18 juli 2016, 22:33
Paul Ulenbelt @paululenbelt
Als je Erdogan top vindt, Turkije je "vaderland" is, je hier rotzooi schopt, dan vertrek je of we zetten je uit. http://www.rtvnh.nl/nieuws/188590/erdogan-aanhangers-bekogelen-kinderdagverblijf-en-cultureel-centrum- …

satanic surfer
18 juli 2016, 22:40
atheisisten en agnosten staan doorgaans mijlenver af van communistische verheerlijking...

Toulouse-Lautrec
18 juli 2016, 22:55
Er zijn wel grote overeenkomsten tussen de communistische leider Ceaușescu en de islamitische leider Erdogan.
Ceaușescu heeft zijn grootheidswaanzin uiteindelijk met de dood moeten bekopen en heeft een berooid volk achtergelaten.

Big30
18 juli 2016, 23:11
De Turkse president Tayyip Erdogan heeft een nieuw presidentieel paleis, dat vele malen groter is dan het Witte Huis in Washington of het Elysée, de ambtswoning van de Franse president. Erdogan gaat verhuizen naar een immens complex in Ankara, dat 444 miljoen dollar zou hebben gekost.

Het Witte Paleis, Ak Saray in het Turks, is gebouwd op 300.000 vierkante meter grond. Het zou daarmee het grootste presidentiële paleis ter wereld zijn. Het gebouw is even groot als het megalomane 'volkspaleis' dat de beruchte Roemeense dictator Ceausescu in de nadagen van zijn bewind liet bouwen.

Het nieuwe onderkomen van Erdogan is 27 keer groter dan het Elysée en zelfs meer dan 50 keer zo groot als het Witte Huis.

De bouw van het Witte Paleis heeft in Turkije tot behoorlijk wat opschudding geleid. Erdogan is van alle kanten tegengewerkt, maar zette de bouw toch door. Hij negeerde verschillende bevelen van de rechter om te stoppen. "Laat ze het gebouw maar vernietigen, als ze daar de macht voor hebben. Ze willen het wel stoppen, maar dat kunnen ze niet. Ik zal het openen en ik ga erin zitten."

http://nos.nl/artikel/2001300-grootste-presidentiele-paleis-ter-wereld-voor-erdogan.html

Die rechter zal nu wel opgepakt zijn in deze banananen republiek en de doodstraf krijgen van de grote voorganger.

pret
18 juli 2016, 23:21
Tsja een grote leider verdiend nu eenmaal een groot paleis. :biggrin:

Toulouse-Lautrec
18 juli 2016, 23:33

En despoten en terroristen zoals Erdogan eigenen zich simpelweg en onrechtmatig een paleis toe.

Picasso 1
18 juli 2016, 23:43

Volgens een groot aantal Turkse demonstranten zelfs hun 'vaderleider'. Ook de Noord Koreanen verheerlijken op soortgelijke wijze hun vaderleider.

Picasso 1
19 juli 2016, 00:43
En dit is nou Turkije anno 2016:

https://pbs.twimg.com/media/CnoC3RSWcAAs-4c.jpg

En dan wil die gozer ook nog eens de doodstraf invoeren. Dit type leiders herkennende denkt hij vast aan vergassing.

pret
19 juli 2016, 06:46
Volgens een groot aantal Turkse demonstranten zelfs hun 'vaderleider'. Ook de Noord Koreanen verheerlijken op soortgelijke wijze hun vaderleider.

Gaat Erdogan toch nog Ataturk van zijn troon stoten. ;)

pret
19 juli 2016, 07:02
En dit is nou Turkije anno 2016:

https://pbs.twimg.com/media/CnoC3RSWcAAs-4c.jpg

En dan wil die gozer ook nog eens de doodstraf invoeren. Dit type leiders herkennende denkt hij vast aan vergassing.

De foto laat zien dat coupe plegers als varkens worden veroordeeld. Veel ergere dingen gebeuren in het Westen, denk onder meer aan Guatamano Bay.

Invoering van de doodstraf is vanwege oproep van het volk. In een democratische land dien je hier gehoor aan te geven. Verbaasd me dat jij als democratie liefhebber dat veroordeeld.

Brad Clitt
19 juli 2016, 08:03
Als Turkije de doodstraf invoert kan het een EU-lidmaatschap op zijn buik schrijven, dit is nl. een harde eis om toe te mogen treden.
Maar ja, met die gangsters aan de EU-top zal er wel een uitzondering worden gemaakt, zeker als Erdogan de 5e colonne dreigt te activeren (wat afgelopen weekend al in het klein is gebeurd).

Brad Clitt
19 juli 2016, 08:08
Vroeger was 'een islamitische terrorist' een gewone taalconstructie, nu is het een pleonasme.

pret
19 juli 2016, 08:19
Als Turkije de doodstraf invoert kan het een EU-lidmaatschap op zijn buik schrijven, dit is nl. een harde eis om toe te mogen treden.
Maar ja, met die gangsters aan de EU-top zal er wel een uitzondering worden gemaakt, zeker als Erdogan de 5e colonne dreigt te activeren (wat afgelopen weekend al in het klein is gebeurd).

De EU is zo passe, wie wil er nou nog daarbij horen, zeker nu Brexit ook gaande is. :biggrin:

pret
19 juli 2016, 08:20
Vroeger was 'een islamitische terrorist' een gewone taalconstructie, nu is het een pleonasme.

Ja gek he dat het zover gekomen is.

wervelwind
19 juli 2016, 08:29
Pret, ik denk niet dat democratie betekent dat de wil van het volk altijd uitgevoerd moet worden. Onbegrijpelijk hoe aanhangers van Erdogan gewoon niet zien dat hij er alleen maar op uit is zijn eigen macht te vergroten.

Een van die Erdogan-lievende schreeuwers bij het consulaat afgelopen weekend stond te roepen "nu heeft Nederland de kans om te laten zien dat ze de democratie steunen".
Zo'n opmerking laat zien dat degene die dat zei GEEN ENKEL benul heeft van wat democratie nu eigenlijk is. Erdogan die net 9000 mensen heeft opgepakt waarvan 2700 RECHTERS, hoe kun je zo iemand nu als democraat zien???

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Picasso 1
19 juli 2016, 08:30
De foto laat zien dat coupe plegers als varkens worden veroordeeld. Veel ergere dingen gebeuren in het Westen, denk onder meer aan Guatamano Bay.

Invoering van de doodstraf is vanwege oproep van het volk. In een democratische land dien je hier gehoor aan te geven. Verbaasd me dat jij als democratie liefhebber dat veroordeeld.

Daarom heeft Turkije monumenten nodig zoals bijvoorbeeld een ter herdenking aan de Armeense genocide. Het feit dat ze zoiets niet hebben itt bijvoorbeeld Duitsland het Holocaust monument, betekent niet dat ze het niet erkennen maar betekent dat ze er niks kwaads in zien en daarom niet wensen te herdenken. Het herkennen van het kwaad is dus afwezig zoals uit jouw bovenstaande woorden ook blijkt (menselijk leven als varkens zien die zo behandeld mogen worden en vervolgens gedood).
Een land is inderdaad vrij om te bepalen wat ze beslist. Echter, andere landen zijn ook vrij om te bepalen hoe ze met zo'n land willen omgaan. Remember, Hitler was ook democratisch gekozen.

pret
19 juli 2016, 08:35
Daarom heeft Turkije monumenten nodig zoals bijvoorbeeld een ter herdenking aan de Armeense genocide. Het feit dat ze zoiets niet hebben itt bijvoorbeeld Duitsland het Holocaust monument, betekent niet dat ze het niet erkennen maar betekent dat ze er niks kwaads in zien en daarom niet wensen te herdenken. Het herkennen van het kwaad is dus afwezig zoals uit jouw bovenstaande woorden ook blijkt (menselijk leven als varkens zien die zo behandeld mogen worden en vervolgens gedood).
Een land is inderdaad vrij om te bepalen wat ze beslist. Echter, andere landen zijn ook vrij om te bepalen hoe ze met zo'n land willen omgaan. Remember, Hitler was ook democratisch gekozen.

Gaap :sleep: je vergelijkt wederom appels met peren.

pret
19 juli 2016, 08:36
Pret, ik denk niet dat democratie betekent dat de wil van het volk altijd uitgevoerd moet worden. Onbegrijpelijk hoe aanhangers van Erdogan gewoon niet zien dat hij er alleen maar op uit is zijn eigen macht te vergroten.

Een van die Erdogan-lievende schreeuwers bij het consulaat afgelopen weekend stond te roepen "nu heeft Nederland de kans om te laten zien dat ze de democratie steunen".
Zo'n opmerking laat zien dat degene die dat zei GEEN ENKEL benul heeft van wat democratie nu eigenlijk is. Erdogan die net 9000 mensen heeft opgepakt waarvan 2700 RECHTERS, hoe kun je zo iemand nu als democraat zien???

Erdogan is bezig om TR te zuiveren van Gulen beweging. Kan hem geen ongelijk geven gezien de coupe die afgelopen vrijdag heeft plaats gevonden.

Picasso 1
19 juli 2016, 08:37
Gaap :sleep: je vergelijkt wederom appels met peren.

Of je herkent het kwaad niet of je keurt dit kwaad goed. Allebei is erg triest anno 2016.

wervelwind
19 juli 2016, 08:38
"Zuiveren".
I rest my case.

pret
19 juli 2016, 08:39
Of je herkent het kwaad niet of je keurt dit kwaad goed. Allebei is erg triest anno 2016.

Het enige kwaad die ik ken zijn Zionistische Elite. :biggrin:

Picasso 1
19 juli 2016, 08:48
Het enige kwaad die ik ken zijn Zionistische Elite. :biggrin:

Zo'n mening is niks anders dan bewust kiezen voor het kwaad.

Picasso 1
19 juli 2016, 08:50
Gaat Erdogan toch nog Ataturk van zijn troon stoten. ;)

En Turkije in het verderf storten.

pret
19 juli 2016, 08:53
En Turkije in het verderf storten.

Nou als je wat hij allemaal gedaan heeft voor TR verderf noemt, dan zeg ik ja graag doe maar. :biggrin:

pret
19 juli 2016, 08:54
Zo'n mening is niks anders dan bewust kiezen voor het kwaad.

Zo te merken ben ij ook een Zionist. :biggrin:

Picasso 1
19 juli 2016, 08:58
Zo te merken ben ij ook een Zionist. :biggrin:

Ik heb daar niks mee, jij redeneert echter als een fundamentalistisch islamist.

Picasso 1
19 juli 2016, 09:03
Nou als je wat hij allemaal gedaan heeft voor TR verderf noemt, dan zeg ik ja graag doe maar. :biggrin:

Helder (waar jij voor staat).

pret
19 juli 2016, 09:07
Ik heb daar niks mee, jij redeneert echter als een fundamentalistisch islamist.

Ik heb ook niks met fundemantalisten, sterker nog ik ben er tegen.

pret
19 juli 2016, 09:11
Helder (waar jij voor staat).

Om verwarringen te voorkomen, in mijn voorgaande topic refereer ik enkel naar zijn regeerperiode waarin hij de economie, gezondheidsvoorzieningen, infrastructuur enz in TR op gang heeft gekregen.

Badslippers
19 juli 2016, 12:10
Invoering van de doodstraf is vanwege oproep van het volk. In een democratische land dien je hier gehoor aan te geven.

Dus aan alles wat het volk roept dient gehoor te worden gegeven? Welkom in de bananenrepubliek. Het volk roept elke dag wat anders. Daarom zijn referenda vrij nutteloos. In een democratie kan een partij het invoeren van de doodstraf in haar partijprogramma opnemen. Ik weet echter niet of dat juridisch mogelijk is i.v.m. internationale wetgeving die Nederland ondertekend heeft. Stel dat dit mogelijk is dan heb je eens in de vier jaar tijd om op zo'n partij te stemmen.

Realiseer je wel dat de rechtspraak niet onfeilbaar is en daarbij past geen straf die onomkeerbaar is. Naast dat de doodstraf barbaars en van onbeschaafdheid getuigt in een moderne democratie blijkt ook nog eens dat het niks toevoegt en criminaliteit niet vermindert. Er gaat geen afschrikkende werking van uit.

@Pret, dat je hart en sympathie bij Turkije ligt en haar bewoners is begrijpelijk, te rechtvaardigen en goed te keuren. Dat je een autoritaire, corrupte dictator zoals Erdogan blijft steunen en zijn handelswijze goedkeurt is voor mij onbegrijpelijk.

peterp095
19 juli 2016, 12:18
Het ware gelaat van Erdogan wordt met de dag meer en meer zichtbaar. Enige tijd geleden werd er gezegd en geschreven dat Erdogan meewerkte met IS (samen met zijn zoon). Nu, ik begin dit meer en meer te geloven....
Er is dan ook maar één ding dat zeker is....laat dit land nooit toe om lid te worden van Europa integendeel verbreek zoveel mogelijk de banden.
En aan al degene die Erdogan hier steunen.....ga zo snel mogelijk terug naar dat land en laat ons hier met rust.

pret
19 juli 2016, 12:20
Dus aan alles wat het volk roept dient gehoor te worden gegeven? Welkom in de bananenrepubliek. Het volk roept elke dag wat anders. Daarom zijn referenda vrij nutteloos. In een democratie kan een partij het invoeren van de doodstraf in haar partijprogramma opnemen. Ik weet echter niet of dat juridisch mogelijk is i.v.m. internationale wetgeving die Nederland ondertekend heeft. Stel dat dit mogelijk is dan heb je eens in de vier jaar tijd om op zo'n partij te stemmen.

Realiseer je wel dat de rechtspraak niet onfeilbaar is en daarbij past geen straf die onomkeerbaar is. Naast dat de doodstraf barbaars en van onbeschaafdheid getuigt in een moderne democratie blijkt ook nog eens dat het niks toevoegt en criminaliteit niet vermindert. Er gaat geen afschrikkende werking van uit.

@Pret, dat je hart en sympathie bij Turkije ligt en haar bewoners is begrijpelijk, te rechtvaardigen en goed te keuren. Dat je een autoritaire, corrupte dictator zoals Erdogan blijft steunen en zijn handelswijze goedkeurt is voor mij onbegrijpelijk.

Voor alsnog stuen ik niemand en bovendien keur ik ook niet al zijn handelswijzen goed. Ik zie het alleen niet zo zwart en wit allemaal. Imnmers in een van je eigen post heb je zelf al aangegeven dat hij een heleboel dingen ook goed heeft gedaan.

Badslippers
19 juli 2016, 13:00
Voor alsnog stuen ik niemand en bovendien keur ik ook niet al zijn handelswijzen goed. Ik zie het alleen niet zo zwart en wit allemaal. Imnmers in een van je eigen post heb je zelf al aangegeven dat hij een heleboel dingen ook goed heeft gedaan.

Klopt. Ik geloof dat Hitler het schoolzwemmen heeft ingevoerd. Een goede zaak ! ! !

pret
19 juli 2016, 13:33
Klopt. Ik geloof dat Hitler het schoolzwemmen heeft ingevoerd. Een goede zaak ! ! !

:biggrin: Vooralsnog is Erdogan geen Hitler. De tijd zal uitwijzen of het zover komt. :wink2:

pret
19 juli 2016, 14:40
Wederom een ietwat propagandisch maar ook informatiee stukje van Ibrahim Karagul (Yeni Safak). ;)

The US tried to assassinate Erdoğan!

July 15 will be remembered in our history as the heaviest betrayal and the ugliest sell out. But this part of our history will also be synonymous with an extraordinary resistance, struggle and confrontation. For traitors, it will be the history of disgrace and for patriots; it is going to be the history of victory. It is going to be destruction for the world's biggest terrorist network leader, Fethullah Gülen, and his terrorists. This history will take on the name of a brand new War of Independence. The way our people organized for the War of Independence in one night is going to be studied in schools in the future. Yes, the date July 15 is the name of a new War of Independence. It is the declaration of the founding date of the new Turkey. It is such a struggle that, regardless of the cost, it will achieve victory. It will never end until this country is free. The relentless resistance will continue nonstop in every corner of our country from our streets to neighborhoods to our cities. This last War of Independence includes every member of our people; every individual will take their place in the Great Turkey struggle and fight shoulder to shoulder. Our people who resisted against tanks and bullets, us, all of us, we are going to turn every inch of land in this country into an area of struggle.

Attack with PKK, Daesh and Gülen's terrorists

We are under a huge attack. What we experienced is an open attack against Turkey, a declaration of war. The elements of the world's biggest terrorist organization in the Turkish Armed Forces (TSK) were activated and our country was forced to surrender by the hands of these elements. Those who work with the Kurdistan Workers' Party (PKK) and Daesh, have now started to hit Turkey with Gülen's armed organization. All three organizations are controlled by the same forces and circles. They have attempted to burn Turkey to ashes and push it outside history through those organizations. In no way is this a coup attempt in the strict sense. This is a multinational intervention aimed at bringing this country to its knees; however, Turkey called its first challenge after a century.

They planned the coup

I'll say it loud and clear: The U.S. administration planned a coup in Turkey through the Gülen terror organization and tried to cause a civil war, make our people kill each other. The U.S. is the one who planned and applied this coup attempt. Those generals, those traitors got all the instructions from Gülen and he conveyed the orders of those who planned the intervention.

The U.S. administration which protects a terrorist organization should be declared as a country that supports terrorism. This country, which is still carrying out operations on Turkey through Gülen, directed its final attack especially on our country and rained bullets on our civilian people through Gülen's terrorists.

The U.S. tried to kill Erdoğan

I am saying it loud and clear: The U.S. administration directly planned to kill the president of the Republic of Turkey and implemented this plan. The operation aimed at martyring President Recep Tayyip Erdoğan in Marmaris was activated through Gülen's terrorists, the assassination team. I repeat: The attack aimed at martyring Erdoğan was planned by the U.S., in the U.S., directly through Gülen's terrorists and the instructions were given by them. The Grand National Assembly of Turkey was bombed by a schizophrenic under U.S. protection. Bombing the people's Parliament is declaring war against the people. This attack, like no other in history, was made by the terrorists of a man protected by the U.S.

Those who bombed our Parliament, those who shot at our people

Similarly, those who shot people in the streets and attacked the people's voice, the Parliament, were given these instructions by the U.S. administration, which planned this coup. Hence, the U.S. administration is directly responsible for the attack. The U.S. administration is directly responsible for the coup attempt. I am openly declaring it: The U.S. administration bombed our people's symbol of sovereignty, the Parliament, through the terrorist organization it used. Our country, our people are going to re-tell this evil from generation to generation and it will never be wiped out of their memories.

All 3 interventions by the same center

A new war strategy has been activated against Turkey, the only remaining strong fort, the most powerful country of our region, by targeting Erdoğan's person and our country's symbols of sovereignty, by directly targeting our people. The Dec. 17 and Dec. 25 coup attempts were also planned and managed by the same center. The invasion attempt aimed at our southeastern cities were also planned and managed by the same center. The North Syria Corridor, aimed at closing in on Turkey through the PKK-Democratic Union Party (PYD), was also planned and is being implemented by the same power. Daesh's attacks aimed at Turkey are also being managed by the same center. Provoking the Turkey-Daesh war to open room for the PYD and blinding our eyes is also the plan of the same circles. But the worst among all these plans, the vilest, is the coup attempt, the attack that was launched on July 15. The terrorists, the traitors within the TSK were activated and war was waged on the people with the people's weapons. This plan is the plan of the U.S. and Israel's extreme right and it was implemented through Gülen and his terrorists.

How arrogant their broadcasts are

Look at Western media; they are making arrogant publications saying, “How could it fail, how could Erdoğan not be killed, how could Turkey ruin this plan?” They are carrying out a war against democracy in Turkey even through the media. If they succeeded, there were going to be cries of joy in the U.S. and Europe. Because today, they are fighting with us like they fought in World War I. But once more their ships sank in the waters of the Dardanelles. They will always sink. They are never going to be able to intervene in the fate of this nation. They are not going to be able to stop this country's walk or change the course of history.

They had execution lists in their hands…

Us, our people, we are all aware of the kind of resistance we are carrying out. With sunburned faces, callous hands, prayers, our neighborhoods, streets, villages, towns and cities, we are aware of the kind of historic settlement of accounts we are going through. Now thousands of traitors are gathering. The traitors within the TSK, CIA extensions, Mossad extensions, those who sold out their country and people are being deciphered one by one and being taken. They will get what they deserve. Had they succeeded, they were going to establish concentration camps. They were going to set up gallows. They had in their hands lists of thousands of people to be taken. They had execution lists in their hands. They had lists determined by the U.S.-Israel intelligence. They were going to turn the streets into a bloodbath, set up the people to kill each other, cause an Alevi-Sunni conflict, re-provoke the Turk-Kurd conflict and open the “Turkey front.”

The biggest betrayal of the millennial history

Gülen and his terrorist organization have signed their name under the greatest betrayal of our millennial history. It has become the flagrant implementer of the plan that would end the millennial history. If you notice, entries to Istanbul were prohibited and they wanted to cut off Istanbul from Anatolia. What kind of invasion, what kind of plan to divide the people is this? Make note of this. Other details of this plan will follow.

Protecting President Erdoğan and Turkey

President Erdoğan is the target of multinational attacks. The leader, family, circle, cadre, history-maker political mind of Turkey's great walk is under direct global attack and threat. Our sole support is our people and country, our historical awareness. Hence, the showdown will happen in the most ruthless way. We are never going to abandon these leaders or this great walk. We are never going to leave them alone; on the contrary, we are going to stick closer. We are going to expand the front line shoulder to shoulder and carry out the final defense of the millennial struggle. There is no giving up, no worrying, and no hesitancy.

Toulouse-Lautrec
19 juli 2016, 14:51
@Pret
Marionettentheater DENK zal blij zijn met je propaganda materiaal. Dump daar je bijdragen, dat lijkt me een betere plek dan hier.

Teiresas
19 juli 2016, 15:28
Wederom een ietwat propagandisch maar ook informatiee stukje van Ibrahim Karagul (Yeni Safak). ;)

Informatief??? Ik kan geen regel vinden zonder onwaarheid, zware overdrijving, pure paranoia, raaskallerij of pertinente leugen...
Wat is dit voor opeenstapeling van flauwekul? Slikken de Turken dit als waarheid of zelfs maar als waarschijnlijkheid of mogelijkheid?

Nog nooit heb ik zoveel onzin in één stukje gelezen als in dit fraaie epistel.
Is dit wat Erdogan zijn volk wil doen geloven? Pure propaganda en indoctrinatie, maar dan met een ongekende doorzichtigheid en kolderiek amateurisme. Op hetzelfde niveau als de berichtgeving op Noord-Koreaanse staatstelevisie en daar liggen we in de rest van de wereld altijd krom van het lachen om.

Daarnaast zitten er ook nog frases in die domweg doodeng zijn...

Big30
19 juli 2016, 16:04
Informatief??? Ik kan geen regel vinden zonder onwaarheid, zware overdrijving, pure paranoia, raaskallerij of pertinente leugen...
Ja informatief in die zin dat klaarblijkelijk dit soort propaganda, leugens en onwaarheden aangeeft hoe nogal wat Turken info tot zich nemen maar nog erger er zijn misschien ook wel mensen die dit geloven.

Aan de andere kant dit is zo hilarisch dat ik eerder denk aan een soort van persiflage. Lijkt me een variant op de Speld die ook dit soort komische berichten brengen.

Erdogan: ‘De democratie is hersteld, zodat ik die weer zélf kan afbreken’

Ontmantelen democratie geen taak van het leger

16 juli 2016 door Rudolf Julius

President Recep Tayyip Erdoğan is blij dat de democratie in Turkije is hersteld, zodat hij die weer zélf om zeep kan helpen. In een tv-toespraak noemde hij het belangrijk dat de teloorgang van de democratische rechtsstaat wordt verricht door iemand die is gekozen door het volk.

“Het is niet aan het leger om de kwetsbare democratie, die zo zorgvuldig is opgebouwd in Turkije, af te breken”, aldus een bevlogen Erdoğan. “Het oppakken van politieke tegenstanders, het monddood maken van kritische media en het invoeren van een op machtswellust gebaseerd presidentieel stelsel is voorbehouden aan rechtstreeks gekozen volksvertegenwoordigers.”
http://speld.nl/2016/07/16/erdogan-democratie-is-hersteld-zodat-weer-zelf-afbreken/

Goedemorgenallemaal
19 juli 2016, 17:13
Oh .. mijn .. hemel....
Misschien moeten we er niet teveel achter zoeken, misschien is die meneer gewoon een beetje malende aan het worden. Dat gebeurt bij zoveel ouderen, shit ik ga ook al die kant op.

Goedemorgenallemaal
19 juli 2016, 17:14
:biggrin: Vooralsnog is Erdogan geen Hitler. De tijd zal uitwijzen of het zover komt. :wink2:
Ze zijn wel allebei gekozen door het volk.

deket
19 juli 2016, 17:22
Heb zo het vermoeden dat Pret wel degelijk weet dat Erdogan vaak niet deugt, en lang geen Attaturk is maar pret heeft er ook pret in te provoceren en een tegenwicht voor alle anti-Erdogan beren wil zijn.
Hij vroeg mij eens terwijl ik aan bet uitblazen was van het mooiste in het leven (buiten topwedstrijden van Anderlecht)"deket jij bent toch ook historicus van opleiding, wat is er waar van die genocide tgo de Armeniërs? Legde hem uit dat toen de Turken nog niet bestonden, maar wel Ottomanen. Wel hij leek oprecht opgelu cht, dus hij is zeker begaan met het negatief imago van zijn volk.
weliswaar een baggerEK en hun kompetitie deugt ook niet, allemaal westeuropese spelers die aan het afbollen zijn en gindsnog wat veel poen gaan verdienen.
het blijft een eigenaardig land gelegen in zowel Europa als Azie dat al lang heel rijk moest zijn door hun gronstoffen en dat strategisch zo goed gelegen is dat zowel Amerika en Rusland Turkije interessant vinden. Maar ze hebben hun mog3lijkheden nooit optimaal gebruikt

pret
19 juli 2016, 17:34
Ze zijn wel allebei gekozen door het volk.

Dat ontken ik ook niet. Stel dat de coupe gelukt was dan kreeg je zo een militair als aan de macht als dictator (denk aan Egypte met Sisi). Dus wat hebben we nou liever een dictator die democratisch gekozen is of een dictator die via coupe de macht grijpt?

pret
19 juli 2016, 17:39
Heb zo het vermoeden dat Pret wel degelijk weet dat Erdogan vaak niet deugt, en lang geen Attaturk is maar pret heeft er ook pret in te provoceren en een tegenwicht voor alle anti-Erdogan beren wil zijn.
Hij vroeg mij eens terwijl ik aan bet uitblazen was van het mooiste in het leven (buiten topwedstrijden van Anderlecht)"deket jij bent toch ook historicus van opleiding, wat is er waar van die genocide tgo de Armeniërs? Legde hem uit dat toen de Turken nog niet bestonden, maar wel Ottomanen. Wel hij leek oprecht opgelu cht, dus hij is zeker begaan met het negatief imago van zijn volk.
weliswaar een baggerEK en hun kompetitie deugt ook niet, allemaal westeuropese spelers die aan het afbollen zijn en gindsnog wat veel poen gaan verdienen.
het blijft een eigenaardig land gelegen in zowel Europa als Azie dat al lang heel rijk moest zijn door hun gronstoffen en dat strategisch zo goed gelegen is dat zowel Amerika en Rusland Turkije interessant vinden. Maar ze hebben hun mog3lijkheden nooit optimaal gebruikt

Wat dat niet gebruik kunnen maken van grondstoffen heeft ook te maken met internationale verdragen (Lausanne) wat in 2023 afloopt. Pas dan kan TR gebruik maken van de grondstoffen.

satanic surfer
19 juli 2016, 17:43
pret lijkt maar niet wensen te begrijpen dat er helemaal geen sprake was van een "coupe", louter een enscenering van hetgene Erdogan goed uitkomt om tengevolge van die lachwekkende variante van een couppoging een trits opposanten en dissidenten te liquideren, via een boel propaganda de Shishalurkende nitwits wat bevlogen toespraken toe te zenden ter verwijlen, wat vlaggezwaaiers, wat blablabla maar bottom line dus honderden mensen gedood, duizenden uit hun functies ontheven en/of gedegradeerd, pogingen om tot een doodstraf-scenario toegang te krijgen en vooral zijn imago als grote roerganger en leider te exploiteren richting status van onsterfelijkheid...Het is een geitenneukersnatie zonder notie en krijgt dus de "democratisch" verkozen leider die het verdient...Gelukkig smijten ze vrolijk hun eigen ruiten in...Doe zo voort zou ´k zeggen maar laat weldenkenden gaarne met rust en aub louter op eigen grondgebied.

Nedlovefkk
19 juli 2016, 19:14
Over 100 jaar weten we hoe het nu echt in elkaar steekt. Ik vermijd Arabische landen als de pest tav vakanties/etc. Teveel shit tegenwoordig. Met respect hoor maar mij niet gezien..

Willem2
19 juli 2016, 19:31
Dus wat hebben we nou liever een dictator die democratisch gekozen is of een dictator die via coupe de macht grijpt?

Helemaal geen dictator zou dat ook mogelijk zijn of is dat nog wat te veel gevraagd ?
Ik ben bang dat een verlichte despoot het hoogst haalbare is. Het wordt nu denk ik net zo'n kliek als in Syrië.

uurtje
19 juli 2016, 19:35
En het gaat maar door. 2000 onderwijzers op non aktief. Op zich niet raar, want een kenmerk van een Islamitische staat is de grenzenloze ongeschoolheid van de bevolking. Daar waar vrijwel alle westerse landen een goed schoolsysteem hebben en bekende universiteiten is er vrijwel geen enkel Islamitisch land met een universiteit die zich met Harvard, Oxford, Cambridge of iets dergelijks kan meten. Het aantal analfabeten (nee.....de anaal verbetenen heb je er wel..ik weet het) is schrikbarend hoog en voor de rest schiet het ook al niet op. Dom houden en dom blijven is slechts een van de tools die door de godsdienst van de vrede gebruikt wordt. Nu dan ook in Turkije....

uurtje
19 juli 2016, 19:37
http://nieuws.tpo.nl/2016/07/19/man-steekt-op-drie-vrouwen-frans-vakantieoord-meisje-8-zwaargewond/

En wat zou een dag zijn zonder wederom een vreselijke wandaad (deze komt dan nog in de krant....) gepleegd door een soldaat van de religie van de vrede?? Inderdaad, het zou eens een goede dag zijn. Maar wederom moeten mensen de prijs betalen voor Islamitische intolerantie (dubbel op, ik weet het..)

pret
19 juli 2016, 19:44
http://nieuws.tpo.nl/2016/07/19/man-steekt-op-drie-vrouwen-frans-vakantieoord-meisje-8-zwaargewond/

En wat zou een dag zijn zonder wederom een vreselijke wandaad (deze komt dan nog in de krant....) gepleegd door een soldaat van de religie van de vrede?? Inderdaad, het zou eens een goede dag zijn. Maar wederom moeten mensen de prijs betalen voor Islamitische intolerantie (dubbel op, ik weet het..)

Goedemorgen uurtje, dit is al gepost. https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?45740-Man-valt-reizigers-met-bijl-aan&p=498596#post498596

uurtje
19 juli 2016, 19:46
ik val ff in herhaling...heb ik prettig afgekeken van een forumlid die ook altijd dezelfde plaat draait....lijkt wel een zionistisch trekje...

Picasso 1
19 juli 2016, 22:42
En het gaat maar door. 2000 onderwijzers op non aktief.

Juist wanneer Erdogan's aanhangers gebaat zouden zijn bij een beetje scholing....

gignnl
19 juli 2016, 23:07
Ondertussen in Belgie16385

Big30
19 juli 2016, 23:14
Juist wanneer Erdogan's aanhangers gebaat zouden zijn bij een beetje scholing....
Tis maar net hoe je het bekijkt, "hou het volk dom en geef ze brood en spelen" lijkt het idee te zijn achter de zuiveringen en de zogenaamde coup (ik ben dol op complottheorieën!)

Ook in het Turkse onderwijs wordt een grote zuivering op gang gebracht. Het staatspersbureau Anadolu meldt dat het ministerie van Onderwijs 21.000 docenten op non-actief heeft gesteld. Het argument is in alle gevallen betrokkenheid bij de groepering die verantwoordelijk was voor de mislukte staatsgreep van vrijdag.

De maatregel treft zowel docenten in de steden als op het platteland. Tegen alle betrokkenen is een onderzoek ingesteld.

Eerder vandaag werd bekend dat de Hoge Onderwijsraad in Turkije bijna 1600 universiteitsdecanen in het hele land voor ontslag heeft voorgedragen.

Het Turkse overheidsapparaat wordt ook verder gezuiverd. De regering maakte vanmiddag bekend dat er inmiddels juridische procedures lopen tegen meer dan 9300 mensen.

Ook het kantoor van de premier ontkomt niet aan de 'schoonmaakactie'. Volgens het staatspersbureau zijn meer dan 250 ambtenaren ontslagen. Verder zouden zo'n honderd medewerkers van de geheime dienst zijn weggestuurd.

http://nos.nl/artikel/2118519-ook-grote-zuivering-in-turks-onderwijs.html

Goedemorgenallemaal
20 juli 2016, 09:16
Dat is natuurlijk zijn goed recht en ach dat houdt het ook levendig... Beetje Piet Plezier-achtig ook. Soms denk ik wel eens dat die twee eigenlijk dezelfde zijn, of in ieder geval twee handen op 1 buik... Eh figuurlijk dan. Beiden een beetje de Hofnar van het forum aan twee kanten van de zaak, we missen nog wel een socialistische hofnar.

Helemaal geen dictator zou dat ook mogelijk zijn of is dat nog wat te veel gevraagd ?
Ik ben bang dat een verlichte despoot het hoogst haalbare is. Het wordt nu denk ik net zo'n kliek als in Syrië.
Maar dan ook een echte verlichte despoot. Iemand die zo'n staatsgreep af zou doen met "ach, ook zij dachten aan het land", maar ja, na zo iets strooien met amnestietjes kan aardig lijken maar is misschien wel de beste manier om de oppositie echt de mond te snoeren.

Elmo3108
20 juli 2016, 09:35
Ondertussen in Belgie16385

Het Belgische leger kan nog zo'n poster maken, daar heeft onze strijdmacht zelfs de middelen niet meer voor... "Pang, pang!!"... :hammer:

pret
20 juli 2016, 09:35
Dat is natuurlijk zijn goed recht en ach dat houdt het ook levendig... Beetje Piet Plezier-achtig ook. Soms denk ik wel eens dat die twee eigenlijk dezelfde zijn, of in ieder geval twee handen op 1 buik... Eh figuurlijk dan. Beiden een beetje de Hofnar van het forum aan twee kanten van de zaak, we missen nog wel een socialistische hofnar. .

Die socialistische hofnar is wel degelijk aanwezig, namelijk dat ben jij. :wink2:

Willem2
20 juli 2016, 10:19
ik val ff in herhaling...heb ik prettig afgekeken van een forumlid die ook altijd dezelfde plaat draait....lijkt wel een zionistisch trekje...

SFL ? ;)

Willem2
20 juli 2016, 10:19
Die socialistische hofnar is wel degelijk aanwezig, namelijk dat ben jij. :wink2:

Badslippers en molaar ;)

@ pret
Wordt het niet eens tijd voor wat anders ? Beetje werken, lanterfanteren, clubbezoek, waar kan ik de beste doner eten etc. ?

pret
20 juli 2016, 10:21
Badslippers en molaar ;)

En niet te vergeten Bleubear en deket :biggrin:

Badslippers
20 juli 2016, 11:31
En niet te vergeten Bleubear en deket :biggrin:

Deket is een regelrechte salonsocialist (gauche caviar) met Anderlecht trekken.

Goedemorgenallemaal
20 juli 2016, 11:49
Badslippers en molaar ;)

@ pret
Wordt het niet eens tijd voor wat anders ? Beetje werken, lanterfanteren, clubbezoek, waar kan ik de beste doner eten etc. ?
Ja Pret, begin eens over dat lanterfanten en de Doner.. En da nog kebab en kofte en zo en durum, ik hou het allemaal niet meer bij. En hoe spreek je dat allemaal uit? Ik heb wel eens het idee dat ik het ene bestel en het andere krijg. Of ligt dat aan het voorraadbeheer van de kleine ondernemer? Zo van "die witkop weet het ook allemaal niet, als het maar met knoflook overgoten is".

Goedemorgenallemaal
20 juli 2016, 11:52
Nee ik ben rechts maar met wat sociale trekken.. Ik ben wat D'66 graag zou willen zijn maar ze bij gebrek aan klasse en gezond boerenverstand nooit zal lukken . En ik voel me niet geroepen die partij omhoog te trekken.
Als ik stemwijzers invul kan het iets anders beantwoorden van 1 of 2 vragen het verschil zijn tussen of GL dan wel SP, of VVD.

Hemaworst
20 juli 2016, 13:01
Zijn er al conclusies bekend vanuit de 300.000 emails van de Erdogan boys & girls die Wikileaks online heeft gezet? Mijn Turks zuigt, dus is het merendeel abracadoner voor mij...

pret
20 juli 2016, 13:03
Ja Pret, begin eens over dat lanterfanten en de Doner.. En da nog kebab en kofte en zo en durum, ik hou het allemaal niet meer bij. En hoe spreek je dat allemaal uit? Ik heb wel eens het idee dat ik het ene bestel en het andere krijg. Of ligt dat aan het voorraadbeheer van de kleine ondernemer? Zo van "die witkop weet het ook allemaal niet, als het maar met knoflook overgoten is".

Ik ben al flink bezig met lanterfanten. Echte lekkere doner en kebab eet je in TR. Daar smaakt het zo lekker dat je niet eens knoflooksuas benodigd hebt voor de smaak. :biggrin:

pret
20 juli 2016, 13:04
Zijn er al conclusies bekend vanuit de 300.000 emails van de Erdogan boys & girls die Wikileaks online heeft gezet? Mijn Turks zuigt, dus is het merendeel abracadoner voor mij...

Stuur eens die link met emails ben wel benieuwd wat er allemaal staat geschreven.

pret
20 juli 2016, 13:05
Nee ik ben rechts maar met wat sociale trekken.. Ik ben wat D'66 graag zou willen zijn maar ze bij gebrek aan klasse en gezond boerenverstand nooit zal lukken . En ik voel me niet geroepen die partij omhoog te trekken.
Als ik stemwijzers invul kan het iets anders beantwoorden van 1 of 2 vragen het verschil zijn tussen of GL dan wel SP, of VVD.

Bij de volgende verkiezingen niet denken, maar gewoon op DENK stemmen dan komt het allemaal goed. :biggrin:

Hemaworst
20 juli 2016, 13:09
Stuur eens die link met emails ben wel benieuwd wat er allemaal staat geschreven.

Dat is wel erg weinig zelfredzaam. Zo ingewikkeld is Google nou ook weer niet:

https://wikileaks.org/akp-emails/

pret
20 juli 2016, 13:12
Dat is wel erg weinig zelfredzaam. Zo ingewikkeld is Google nou ook weer niet:

https://wikileaks.org/akp-emails/

Thanks maar met deze link kan ik ook helaas niet veel. Er zit te veel bagger op.

Teiresas
20 juli 2016, 13:18
Turkse academici mogen land niet uit

De Turkse Hoge Raad voor Onderwijs heeft alle academici tot nader order verboden het land te verlaten. Dat heeft de staatszender TRT woensdag bekendgemaakt. De maatregel is een uitvloeisel van de mislukte militaire staatsgreep van vrijdag.
bron AD

Goedemorgenallemaal
20 juli 2016, 14:16
Bij de volgende verkiezingen niet denken, maar gewoon op DENK stemmen dan komt het allemaal goed. :biggrin:
Nee want de zijn tegen mijn opvattingen over de medewerkers van Sint Nicolaas.

Goedemorgenallemaal
20 juli 2016, 14:16
Echte lekkere doner en kebab eet je in TR. Daar smaakt het zo lekker dat je niet eens knoflooksuas benodigd hebt voor de smaak. :biggrin:
Als jij nou eens met je expertise een clubkeuken kaapt en ons allemaal uitnodigt

Picasso 1
20 juli 2016, 15:10
Turkse academici mogen land niet uit

De Turkse Hoge Raad voor Onderwijs heeft alle academici tot nader order verboden het land te verlaten. Dat heeft de staatszender TRT woensdag bekendgemaakt. De maatregel is een uitvloeisel van de mislukte militaire staatsgreep van vrijdag.
bron AD

Het is natuurlijk niet de bedoeling dat alle intelligentie het land uitvloeit. Nu ontbreekt nog een verbod op remigratie resp terugkeer van niet-academici; die zijn nodig om te demonstreren buiten Turkije.

Goedemorgenallemaal
20 juli 2016, 16:29
Het is natuurlijk niet de bedoeling dat alle intelligentie het land uitvloeit. Nu ontbreekt nog een verbod op remigratie resp terugkeer van niet-academici; die zijn nodig om te demonstreren buiten Turkije.
Da's nou jammer, dat was hun grootste export "product"

pret
20 juli 2016, 16:30
Da's nou jammer, dat was hun grootste export "product"

Vergeet de raki niet. :biggrin:

Picasso 1
20 juli 2016, 18:44

En het volgende is te wijten aan zijn beleid:

Kredietbeoordelaar Standard & Poor's (S&P) heeft woensdag de kredietwaardigheid van Turkije verlaagd. Door de mislukte couppoging vorige week is volgens het bureau een verscherpte tegenstelling in het politieke landschap ontstaan. Dat heeft ook gevolgen voor het financiële systeem van het land.
Volgens S&P staat Turkije een periode van ,,verhoogde onvoorspelbaarheid" te wachten. Daardoor zullen buitenlandse investeerders wel twee keer nadenken alvorens geld in de Turkse economie te pompen. Het land is echter sterk afhankelijk van de instroom van buitenlands kapitaal onder meer voor de financiering van het tekort op de lopende rekening.

http://www.ed.nl/algemeen/economie/s-p-negatiever-over-turkije-1.6208316

De problemen waar deze dictator Turkije aan het storten is, zullen de problemen van de brexit voor Engeland hiermee in vergelijking totaal laten verbleken.

Grootste voordeel voor de EU is dat deze wolf zijn schaapskleren te vroeg heeft uitgetrokken alvorens hij de EU in heeft kunnen infiltreren (hoewel met die tante uit Duitsland weet je maar nooit of haar oogkleppen ondertussen af zijn).

pret
20 juli 2016, 18:54
En het volgende is te wijten aan zijn beleid:

Kredietbeoordelaar Standard & Poor's (S&P) heeft woensdag de kredietwaardigheid van Turkije verlaagd. Door de mislukte couppoging vorige week is volgens het bureau een verscherpte tegenstelling in het politieke landschap ontstaan. Dat heeft ook gevolgen voor het financiële systeem van het land.
Volgens S&P staat Turkije een periode van ,,verhoogde onvoorspelbaarheid" te wachten. Daardoor zullen buitenlandse investeerders wel twee keer nadenken alvorens geld in de Turkse economie te pompen. Het land is echter sterk afhankelijk van de instroom van buitenlands kapitaal onder meer voor de financiering van het tekort op de lopende rekening.

http://www.ed.nl/algemeen/economie/s-p-negatiever-over-turkije-1.6208316

De problemen waar deze dictator Turkije aan het storten is, zullen de problemen van de brexit voor Engeland hiermee in vergelijking totaal laten verbleken.

Grootste voordeel voor de EU is dat deze wolf zijn schaapskleren te vroeg heeft uitgetrokken alvorens hij de EU in heeft kunnen infiltreren (hoewel met die tante uit Duitsland weet je maar nooit of haar oogkleppen ondertussen af zijn).

Ach zowel voor Engeland als voor Turkije zijn dit maar problemen voor de korte termijn. Op lange termijn zal de economie van beiden landen gaan floreren. Geloof je echt dat Erdogan nog in de EU wilt? :biggrin:

Efendi
20 juli 2016, 19:00
... Eşek hoşaftan ne anlar?

Toulouse-Lautrec
20 juli 2016, 19:09
... Eşek hoşaftan ne anlar?

Zit ik op een Turken-forum?

Het moet niet gekker worden...

Jan_Wandelaar
20 juli 2016, 19:19
Dus wat hebben we nou liever een dictator die democratisch gekozen is ...

Democratisch gekozen??????

Democratie is wel even wat meer dan een spelletje de-meeste-stemmen-gelden, wat niet wegneemt dat de meeste stemmen wel doorslaggevend zijn in het nemen van beslissingen zoals de samenstelling van parlement en/of regering.

Democratie krijgt pas enige betekenis wanneer er zonder enige angst voor wat voor represailles dan ook oppositie gevoerd kan worden tegen het huidige bewind. Zonder dat is democratie slechts een betekenisloos spelletje de-meeste-stemmen-gelden.

Sultan Kleinepiemel is dus niet democratisch gekozen, maar heeft vanwege gebrek aan een betekenisvol democratisch proces de meeste stemmen vergaard.

J.W.

Jan_Wandelaar
20 juli 2016, 19:21

Nee, maar zoals het altijd gaat met dergelijke figuren lijken het er al gauw meer dan dat het er in werkelijkheid zijn.

J.W.

Brad Clitt
20 juli 2016, 19:33
Bekarlik sultanliktir. :biggrin:

pret
20 juli 2016, 20:01

Het moet niet gekker worden...

Ja turken plegen een coup op deze forum :biggrin:

pret
20 juli 2016, 20:03
Democratisch gekozen??????

Democratie is wel even wat meer dan een spelletje de-meeste-stemmen-gelden, wat niet wegneemt dat de meeste stemmen wel doorslaggevend zijn in het nemen van beslissingen zoals de samenstelling van parlement en/of regering.

Democratie krijgt pas enige betekenis wanneer er zonder enige angst voor wat voor represailles dan ook oppositie gevoerd kan worden tegen het huidige bewind. Zonder dat is democratie slechts een betekenisloos spelletje de-meeste-stemmen-gelden.

Sultan Kleinepiemel is dus niet democratisch gekozen, maar heeft vanwege gebrek aan een betekenisvol democratisch proces de meeste stemmen vergaard.

J.W.

Ook alle voorgaande door jouw gestelde voorwaarden zijn van toepassing voor Erdogan.

Brad Clitt
20 juli 2016, 20:06
Ik sorteer alvast voor op de toekomstige islamisering van Nederland (of Europa), if you can't beat them join them.

Maar dat is natuurlijk een dekmantel, want een PVV-doctrine is 'Know your enemy'.
Hoop dat de lange arm van de heer E. niet meeleest, want dan is mijn dekmantel natuurlijk foetsie.

Toulouse-Lautrec
20 juli 2016, 20:08
Ja turken plegen een coup op deze forum :biggrin:

Het valt wel op dat je je steeds dominanter gaat gedragen op dit forum.

Verder is het natuurlijk wel zo netjes (en transparant) om gewoon in het Nederlands te blijven communiceren...

Brad Clitt
20 juli 2016, 20:15
Ach niet aanstellen, net zoals Pret stook ik de boel hier ook geregeld op (als tegenwicht dan), maar in werkelijkheid zijn we best te pruimen.
Een geintje moet kunnen en ik moet zeggen dat het wel een leuke taal is dat Turks.
Ga nu het Turkse woord voor geitenneuker eens opzoeken... :biggrin:

pret
20 juli 2016, 20:15
Het valt wel op dat je je steeds dominanter gaat gedragen op dit forum. Een Erdogan trekje misschien?

Verder is het natuurlijk wel zo netjes (en transparant) om gewoon in het Nederlands te blijven communiceren...

Dat je überhaupt zo serieus erop reageert geeft wel aan dat je totaal geen gevoel voor humor hebt.

Picasso 1
20 juli 2016, 20:16
Het valt wel op dat je je steeds dominanter gaat gedragen op dit forum. Een Erdogan trekje misschien?

Maakt op zich niet uit in welke taal hij zich uit, onzin blijft onzin en hoeft dus niet begrepen te worden.

pret
20 juli 2016, 20:17
Maakt op zich niet uit in welke taal hij zich uit, onzin blijft onzin en hoeft dus niet begrepen te worden.

Volgende keer post ik het in het Spaans zodat jij het ook een keer snapt. :biggrin:

Picasso 1
20 juli 2016, 20:20
Volgende keer post ik het in het Spaans zodat jij het ook een keer snapt. :biggrin:

Wie weet helpt het een beetje, maar waarschijnlijk lach ik me helemaal suf (ik heb dus wel gevoel voor humor).

Toulouse-Lautrec
20 juli 2016, 20:27
Dat je überhaupt zo serieus erop reageert geeft wel aan dat je totaal geen gevoel voor humor hebt.

Precies, daar zit het verschil. Turken zoals Erdogan hebben wél gevoel voor humor.... en jij maakt ook veel grapjes (als je geen normaal antwoord meer kunt verzinnen)

Brad Clitt
20 juli 2016, 20:32
Keçi pisliği.

pret
20 juli 2016, 20:33
Precies, daar zit het verschil. Turken zoals Erdogan hebben wél gevoel voor humor.... en jij maakt ook veel grapjes (als je geen normaal antwoord meer kunt verzinnen)

Ik heb overal een antwoord op , dat jij het dan grappig beschouwd omdat het antwoord je niet zint is jouw probleem.

pret
20 juli 2016, 20:34
Keçi pisliği.

Nee dat betekent geitenpoop. Blijkt maar weer dat turken geen geitenneukers zijn :biggrin:

Picasso 1
20 juli 2016, 20:38
Ik heb overal een antwoord op

Correctie: je hebt overal een reactie op. Een antwoord impliceert immers verduidelijking en niet verwarring.

Toulouse-Lautrec
20 juli 2016, 20:40
Ik heb overal een antwoord op

Dat betekent dat je aan een enorme zelfoverschatting lijdt.

Brad Clitt
20 juli 2016, 20:41
Nou, die vertaalmachines braken dan ook poep uit.
Wat is dan wel de goede vertaling, of bestaat die uitdrukking niet ?

Alhoewel, met je leuter roer je dan toch wel in het poopgaatje, gezien de voorkeur voor anaal van onze Turkse broeders... :biggrin:

Picasso 1
20 juli 2016, 20:43
Heren, niet persoonlijk worden en terug naar de feiten zoals bijvoorbeeld dat Erdogan niet deugt en pret dat niet inziet. :tongue:

pret
20 juli 2016, 20:46
Nou, die vertaalmachines braken dan ook poep uit.
Wat is dan wel de goede vertaling, of bestaat die uitdrukking niet ?

Alhoewel, met je leuter roer je dan toch wel in het poopgaatje, gezien de voorkeur voor anaal van onze Turkse broeders... :biggrin:

Die uitdrukking voor geitenneuker bestaat inderdaad inderdaad niet. Voor leuter in poepgaatje is er wel een uitdrukking, maar laat ik het maar niet posten anders raken onder meer Toulouse-Lautrec geïrriteerd. :biggrin:

Brad Clitt
20 juli 2016, 20:47
@ Picasso1

Nou, velen zeggen dat Wilders niet deugt en dat zie ik nou weer niet in.
Gezien de gebeurtenissen, die hem wederom gelijk geven, absoluut onbegrijpelijk.

pret
20 juli 2016, 20:48
Heren, niet persoonlijk worden en terug naar de feiten zoals bijvoorbeeld dat Erdogan niet deugt en pret dat niet inziet. :tongue:

:sleep::sleep::sleep::sleep: :sleep::sleep::sleep::sleep: :sleep::sleep::sleep::sleep: :sleep::sleep::sleep::sleep: :sleep::sleep::sleep::sleep: :sleep::sleep::sleep::sleep:

Piet Plezier
20 juli 2016, 20:50

Erdogan deugt zeker niet die schapeneuker
Die dictator

Brad Clitt
20 juli 2016, 20:53
Zo, hebben we eindelijk na lange tijd weer eens alle forum-oproerkraaiers in één draadje. :biggrin:

pret
20 juli 2016, 20:53
Erdogan deugt zeker niet die schapeneuker
Die dictator

Ik zeg toch ook niet dat Wilders een hondeneuker is.

Brad Clitt
20 juli 2016, 20:59
Wilders is wel een homo-vriend (uitgenodigd door hen op de Republikeinse Conventie) en net als Trump toekomstig lid van de club van staatshoofden met foute kapsels.
Maar nu inderdaad verder met de wannabee-sultan.

pret
20 juli 2016, 21:03
Wilders is wel een homo-vriend (uitgenodigd door hen op de Republikeinse Conventie) en net als Trump toekomstig lid van de club van staatshoofden met foute kapsels.
Maar nu inderdaad verder met de wannabee-sultan.

Wilders moest ook even zijn ei kwijt op de conferentie dus. :biggrin:

Piet Plezier
20 juli 2016, 21:05
Ik zeg toch ook niet dat Wilders een hondeneuker is.

nee maar dat zal ik ook noooooit zeggen

Jan_Wandelaar
20 juli 2016, 21:39
Voor leuter in poepgaatje is er wel een uitdrukking ...

Even op Google gezocht, en die Turkse uitdrukking luidt (vrij vertaald):
"Even m'n zuster gedag zeggen"

J.W.

sofaking
20 juli 2016, 21:48
De twee stoere dictators willen elkaar ontmoeten voor een lekkere match homo-erotisch olieworstelen en om uit te maken wie de grootste anaconda heeft.

De Russische president Vladimir Poetin en zijn Russische ambtgenoot Recep Tayyip Erdogan zullen elkaar begin augustus in Rusland ontmoeten. Dat heeft het Kremlin woensdag meegedeeld. Het wordt de eerste ontmoeting tussen de twee leiders sinds Rusland en Turkije beslisten hun relaties weer te normaliseren.
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160720_02392885

Nu volgend jaar nog Trump als president van de US en Le Pen als preseident van Frankrijk om van de diplomatieke wereld helemaal een circus ronaldo te maken.

http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2015/11/26/10/2ED2923300000578-0-image-a-6_1448532328460.jpg

PS : Russische ambtgenoot.... Bij de gazetten leest ook niemand meer na wat er gedrukt wordt.

Jan_Wandelaar
20 juli 2016, 21:51
Bron: nos.nl (http://nos.nl/artikel/2118797-erdogan-kondigt-noodtoestand-af-voor-drie-maanden.html)

De regering van president Erdogan heeft de noodtoestand afgekondigd in Turkije. Dat heeft de president in een toespraak laat in de avond meegedeeld. De noodtoestand blijft van kracht voor een periode van drie maanden. Volgens Erdogan is de maatregel in overeenstemming met de Grondwet.

De maatregel komt na de couppoging door een deel van het leger afgelopen weekend. Erdogan zegt dat hij met de maatregel niet de democratie wil beperken.

Hij zegt dat de noodtoestand nodig is om snel en effectief de Gülen-beweging aan te kunnen pakken. Erdogan is ervan overtuigd dat de islamitische geestelijke Fethullah Gülen het brein is achter de mislukte staatsgreep.

Vanochtend had Erdogan crisisoverleg met de Nationale Veiligheidsraad. Die vergadering, waar alle maatregelen besproken zijn, duurde vijf uur.

pret
20 juli 2016, 21:51
De twee stoere dictators willen elkaar ontmoeten voor een lekkere match homo-erotisch olieworstelen en om uit te maken wie de grootste anaconda heeft.

Nu volgend jaar nog Trump als president van de US en Le Pen als preseident van Frankrijk om van de diplomatieke wereld helemaal een circus ronaldo te maken.

http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2015/11/26/10/2ED2923300000578-0-image-a-6_1448532328460.jpg

Past Wilders ook niet in het plastje? Oe ned laat maar die komt natuurlijk nooit aan de leiding. :biggrin:

uurtje
20 juli 2016, 21:54
http://www.telegraaf.nl/buitenland/26257356/__Erdogan_kondigt_noodtoestand_af__.html

Het gaat maar door...hiermee is alles buiten werking gesteld en hebben we eenhoofdige leiding...

pret
20 juli 2016, 21:57
Bron: nos.nl (http://nos.nl/artikel/2118797-erdogan-kondigt-noodtoestand-af-voor-drie-maanden.html)

De wonderen bestaan toch. JW heeft eindelijk iets nuttigs gepost. :freu: :freu: :freu:

Brad Clitt
20 juli 2016, 21:58
Binnenkort wordt ook het geitenbestand gezuiverd, een aantal van hen heeft hun bek voorbij gemekkerd bij Animal Rights en zodoende Turkije en in het bijzonder haar leider in diskrediet gebracht.

Jan_Wandelaar
20 juli 2016, 22:00
Weet je wie er tijdens een noodtoestand ook slagvaardig mag handelen, zonder eerst toestemming over iets te vragen of overleg met inwoners te voeren?

HET LEGER!!!!!

Is die suffe sultan zeker even vergeten. Seniele ouwe zak dat het is........

J.W.

uurtje
20 juli 2016, 22:05
dat is hij niet vergeten....het leger is eerst gezuiverd....en nu kan hij het leger inzetten tegen een deel van het volk ....

Jansen
20 juli 2016, 22:14
Deze coup heeft hij zelf in touw gezet.

Jan_Wandelaar
20 juli 2016, 22:14
....het leger is eerst gezuiverd...

Het is algemeen bekend dat het Turkse leger maar weinig op heeft met welke Turkse regering dan ook, en die van de seniele sultan in het bijzonder. Waarschijnlijk was de verwachting dat het hele leger zich daarom zou aansluiten bij de staatsgreep van afgelopen vrijdag. Dat dit niet gebeurt is wil niet zeggen dat de seniele sultan nu opeens wel de volledige controle over het leger heeft.

Net zoals dat in Syrië een langdurige noodtoestand tot een totale burgeroorlog heeft geleid is de kans groot dat de verdeeldheid in Turkije door deze noodtoestand in iets soortgelijks resulteert. Niet dat dit erg is, want de vluchtelingen van een dergelijke Turkse burgeroorlog mogen immers reeds visumvrij naar de EU komen. Krijgen we daar ten minste geen gedonder over........

J.W.

uurtje
20 juli 2016, 22:16
een ding is zeker.....door deze volstrekt over de geit getilde despoot zitten veel mensen met een groot probleem. Anderen, waaronder IS, wederom niet...

pret
20 juli 2016, 22:23
Het is algemeen bekend dat het Turkse leger maar weinig op heeft met welke Turkse regering dan ook, en die van de seniele sultan in het bijzonder. Waarschijnlijk was de verwachting dat het hele leger zich daarom zou aansluiten bij de staatsgreep van afgelopen vrijdag. Dat dit niet gebeurt is wil niet zeggen dat de seniele sultan nu opeens wel de volledige controle over het leger heeft.

Net zoals dat in Syrië een langdurige noodtoestand tot een totale burgeroorlog heeft geleid is de kans groot dat de verdeeldheid in Turkije door deze noodtoestand in iets soortgelijks resulteert. Niet dat dit erg is, want de vluchtelingen van een dergelijke Turkse burgeroorlog mogen immers reeds visumvrij naar de EU komen. Krijgen we daar ten minste geen gedonder over........

J.W.

Wat er in Syrie gebeurd is, zal zeker niet in TR gebeuren. Noodstand is bedoeld om alle instanties verschonen van de Gulen beweging. Momenteel is er sprake van eenheid in TR. Zelfs oppositie steunt deze acties.

sofaking
20 juli 2016, 22:29
Zelfs oppositie steunt deze acties.

Newspeak voor : oppositie die deze acties niet steunt wordt weggezuiverd.

Big30
20 juli 2016, 22:38
16412
16413

pret
20 juli 2016, 22:39
Newspeak voor : oppositie die deze acties niet steunt wordt weggezuiverd.

Nou ik denk eerder dat de opposotie ook ziet dat ze geen weerstand moeten tonen. Niet dat ze Erdogan vrezen, maar het volk die met miljoenen zich op verscheiden pleinen bevinden, waarin ze Erdogan en de regering steunen.

Big30
20 juli 2016, 22:54
Heren graag weer op een normale manier reageren en een discussie voeren.

Aantal berichten weggehaald.

Willem2
20 juli 2016, 23:04
Heren graag weer op een normale manier reageren en een discussie voeren.

Aantal berichten weggehaald.

Ja, anders kondigt Willem2 de noodtoestand aan net zoals Erdogan : http://www.telegraaf.nl/buitenland/26257356/__Erdogan_kondigt_noodtoestand_af__.html

Het is allemaal al erg genoeg ...

Hemaworst
20 juli 2016, 23:08
Nou ik denk eerder dat de opposotie ook ziet dat ze geen weerstand moeten tonen. Niet dat ze Erdogan vrezen, maar het volk die met miljoenen zich op verscheiden pleinen bevinden, waarin ze Erdogan en de regering steunen.

Da's een interessante... Een democratie waar de oppositie beter geen weerstand toont op straffe van de toorn van het volk. Waarbij ik maar even gemakshalve aanteken dat 'het volk' waarschijnlijk niet de totale bevolking betreft, maar slechts het deel Erdogan-stemmers.

pret
20 juli 2016, 23:12
Da's een interessante... Een democratie waar de oppositie beter geen weerstand toont op straffe van de toorn van het volk. Waarbij ik maar even gemakshalve aanteken dat 'het volk' waarschijnlijk niet de totale bevolking betreft, maar slechts het deel Erdogan-stemmers.

Nou zelfs een heleboel anti Erdogan zijn na misluktr coup pro Erdogan geworden.

Hemaworst
20 juli 2016, 23:20
Blijft overeind dat je in de Turkse democratie beter geen oppositie voert, terwijl dat volgens mij nou juist een kenmerk van een democratie is. Als ik het in het Nederlands vertaal dan lees ik: D66, Groen Links en het CDA kunnen beter geen oppositie voeren omdat ze de miljoenen Rutte-aanhangers en overgelopen PVV-aanhangers moeten vrezen die op de Dam in Amsterdam en het Hofplein in Rotterdam rondhangen. Ik weet het niet, maar volgens mij zit er toch een weeffout in de Turkse democratische variant.

pret
20 juli 2016, 23:29
Blijft overeind dat je in de Turkse democratie beter geen oppositie voert, terwijl dat volgens mij nou juist een kenmerk van een democratie is. Als ik het in het Nederlands vertaal dan lees ik: D66, Groen Links en het CDA kunnen beter geen oppositie voeren omdat ze de miljoenen Rutte-aanhangers en overgelopen PVV-aanhangers moeten vrezen die op de Dam in Amsterdam en het Hofplein in Rotterdam rondhangen. Ik weet het niet, maar volgens mij zit er toch een weeffout in de Turkse democratische variant.

Nou ik zie het meer als wit voetje halen van de oppositie bij het volk. Voorlopig even niks zeggen totdat de genoederen wat bedaard zijn.

Jan_Wandelaar
21 juli 2016, 00:56
Ook lekker snugger van die seniele sultan om in het toeristen-hoogseizoen de noodtoestand uit te roepen. De islam tast duidelijk het gezond verstand aan.

J.W.

Picasso 1
21 juli 2016, 01:25
Om verwarringen te voorkomen, in mijn voorgaande topic refereer ik enkel naar zijn regeerperiode waarin hij de economie, gezondheidsvoorzieningen, infrastructuur enz in TR op gang heeft gekregen.

Ook lekker snugger van die seniele sultan om in het toeristen-hoogseizoen de noodtoestand uit te roepen. De islam tast duidelijk het gezond verstand aan.

Ik denk dat Erdogan nu ook het ramptoerisme op gang wil krijgen.

Big30
21 juli 2016, 07:06
Nou zelfs een heleboel anti Erdogan zijn na misluktr coup pro Erdogan geworden.

Als je leven en je loopbaan je lief is dan is het niet verstandig nu in Turkije al te openlijk tegen Erdogan te zijn. Wat daar nu gebeurt is vrij voorspelbaar, kijk naar wat in andere dictaturen in het verleden gebeurde. Door de noodtoestand af te kondigen is hij formeel zelfs een legale dictator.

Picasso 1
21 juli 2016, 07:47
Als je leven en je loopbaan je lief is dan is het niet verstandig nu in Turkije al te openlijk tegen Erdogan te zijn.

Geen pro Erdogan houding -----> betekent gebrandmerkt worden als onderdeel van de 'Gülen organisatie' -----> betekent opgepakt kunnen worden als 'terrorist'-----> betekent bij doorzetten doodstraf (ook dat krijgt hij mogelijk op gang ;)) geëxecuteerd worden.

Ja natuurlijk, ze hebben allemaal Erdogan lief en zijn daarom dan ook volledig pro Erdogan. ;)

Big30
21 juli 2016, 08:47
Geen pro Erdogan houding -----> betekent gebrandmerkt worden als onderdeel van de 'Gülen organisatie' -----> betekent opgepakt kunnen worden als 'terrorist'-----> betekent bij doorzetten doodstraf (ook dat krijgt hij mogelijk op gang ;)) geëxecuteerd worden.

Ja natuurlijk, ze hebben allemaal Erdogan lief en zijn daarom dan ook volledig pro Erdogan. ;)
Wetende dat inmiddels al meer dan 60.000 man opgepakt zijn (docenten, rechters, ambtenaren, militairen) dat de noodtoestand geldt dat de doodstraf waarschijnlijk ingevoerd gaat worden zou ik nu ook in Turkije pro-Erdogan zijn, ik zou zelfs dat tegen over mijn beste vrienden uitstralen om maar vooral niet verklikt te worden.

Hemaworst
21 juli 2016, 08:52
Turkse oppositie krijgt inderdaad te maken met de toorn van het beschaafde volk. Ook in Nederland...
Reactie vanaf de door Erdogan-aanhangers bezette pleinen:

16415

Meneer Ozdil is columnist voor het NRC en was gisterenavond te gast bij RTL Late Night en schrijver van onder andere dit stuk over de Turkse complottheorieen. (http://www.vice.com/nl/read/de-complottheorien-rondom-de-turkse-coup-en-hoe-realistisch-ze-zijn174)

Brad Clitt
21 juli 2016, 08:57
Tja, zo gaat dat in de moslimcultuur. Een hele tijd geleden al eens in het Vluchtelingendraadje geschreven dat er een grote groep gematigd is (je hebt er geen last van zeg maar), maar zodra de groepsdruk om de hoek komt kijken gaan alle neuzen één kant op en dat is meestal de verkeerde kant.
Verder hoor je van die grote groep ook weinig tot niks als die minderheid weer eens een aanslag pleegt, wie zwijgt stemt toe.

Het is niet dat U niet gewaarschuwd bent...

Toulouse-Lautrec
21 juli 2016, 09:01
Wetende dat inmiddels al meer dan 60.000 man opgepakt zijn (docenten, rechters, ambtenaren, militairen) dat de noodtoestand geldt dat de doodstraf waarschijnlijk ingevoerd gaat worden zou ik nu ook in Turkije pro-Erdogan zijn, ik zou zelfs dat tegen over mijn beste vrienden uitstralen om maar vooral niet verklikt te worden.

en als ik een Nederturk zou zijn, zou ik om dezelfde reden aan iedereen luid en duidelijk verkondigen, absoluut géén Gülen-aanhanger te zijn.

Hemaworst
21 juli 2016, 09:13
Tja, zo gaat dat in de moslimcultuur.

Dat is wellicht iets te kort door de generaliserende bocht. Ik weet eerlijk gezegd niet of Turkije en de Turkse gemeenschap in Nederland synoniem zijn voor "de moslimcultuur". Wat me opvalt is dat je als Turk in Nederland niet mag integreren op straffe van dodelijke ziektes. Als je als Turk in Nederland (deels) op wilt gaan in de Nederlandse cultuur (whatever that may be), dan ben je een verrader en verdien je de dood. Wellicht kan Pret eens toelichten wat de lol is van het in Nederland wonen voor dit soort sterk Turks-georiënteerde Nederturken?

pret
21 juli 2016, 09:28
Dat is wellicht iets te kort door de generaliserende bocht. Ik weet eerlijk gezegd niet of Turkije en de Turkse gemeenschap in Nederland synoniem zijn voor "de moslimcultuur". Wat me opvalt is dat je als Turk in Nederland niet mag integreren op straffe van dodelijke ziektes. Als je als Turk in Nederland (deels) op wilt gaan in de Nederlandse cultuur (whatever that may be), dan ben je een verrader en verdien je de dood. Wellicht kan Pret eens toelichten wat de lol is van het in Nederland wonen voor dit soort sterk Turks-georiënteerde Nederturken?

Het klopt dat meeste Turken moslim zijn maar ze (waaronder mezelf) zijn niet streng gelovig, immers ze drinken alcohol en gaan naar de hoeren. :biggrin: Dat je als Turk niet mag integreren in NL cultuur op straffe van dodelijke ziektes ins onzin, heb geen idee waar je dit vandaan hebt gheaald maar goed. Het probleem van Turken en vast ook van andere allochtenen is botsing van culturen waardoor ze zich nergens thuis voelen. Bijvoorbeeld in NL zal ik altijd de Turk zijn en in TR ben ik altijd de Nederlander. Daarnaast zoals je het zelf ook steld wat is de Nederlands cultuur eigenlijk? Als dit niet al duidelijk is hoe kan men dan integreren? :wink2:

Brad Clitt
21 juli 2016, 09:28
@ Hemaworst

Volgens mij is bijv. de Marokkaanse gemeenschap niet veel anders.
Maar je hebt gelijk, denk dat de sjiieten en alawieten voor meer rede vatbaar zijn, daarom ook de onderlinge twisten tussen hen en de soennieten.
Ik heb vroeger nooit iets tegen deze bevolkingsgroepen gehad (maar in Zuid-Limburg is/was daar ook weinig reden toe), maar ja toen wist ik ook nog niets van hun masterplan (dat overigens mede mogelijk gemaakt is door de 'elite', zowel financieel als politiek).

Brad Clitt
21 juli 2016, 09:32
... immers ze drinken alcohol en gaan naar de hoeren... Daarnaast zoals je het zelf ook steld wat is de Nederlands cultuur eigenlijk? Als dit niet al duidelijk is hoe kan men dan integreren? :wink2:

Je geeft het antwoord al voordat je de vraag stelt. ;)

pret
21 juli 2016, 09:34
Meneer Ozdil is columnist voor het NRC en was gisterenavond te gast bij RTL Late Night en schrijver van onder andere dit stuk over de Turkse complottheorieen. (http://www.vice.com/nl/read/de-complottheorien-rondom-de-turkse-coup-en-hoe-realistisch-ze-zijn174)

Interessant om de complottheorien erover te lezen. Ik zal P1 niet teleurstellen en zal voorspelbaar zijn, laatstgenoemde lijkt mij het meest logische. :biggrin:

pret
21 juli 2016, 09:36
en als ik een Nederturk zou zijn, zou ik om dezelfde reden aan iedereen luid en duidelijk verkondigen, absoluut géén Gülen-aanhanger te zijn.

Ik ben absoluut geen Gulen aanhanger en love Erdogan. :freu: :freu: :freu: :freu:

Hemaworst
21 juli 2016, 09:40
Dat je als Turk niet mag integreren in NL cultuur op straffe van dodelijke ziektes ins onzin, heb geen idee waar je dit vandaan hebt gheaald maar goed. <cut> Daarnaast zoals je het zelf ook steld wat is de Nederlands cultuur eigenlijk? Als dit niet al duidelijk is hoe kan men dan integreren? :wink2:

Ik citeer: Nepturk c.q. verrader, ga alsjeblieft dood aan kanker met je hele familie erbij.
Zie hierboven als je niet de tijd hebt genomen even alle posts te scannen.

Wat DE Nederlandse cultuur is, is op zich niet belangrijk. Waar het omgaat is dat je als Turk niet kunt zeggen (ik citeer wederom) "dat je je op-en-top Nederlander bent". Dat is los van de vraag wat dat dan exact voor deze meneer inhoudt. Zeggen dat je Nederlander bent/voelt is blijkbaar voldoende om geëxcommuniceerd te worden door een groep wiens fundamenten nog op Turkse bodem staan.

Los daarvan, mijn oprechte vraag aan jou was: wat houdt dit soort fanatiekere Turken in Nederland? Wat weerhoudt hen er van om in Turkije bij te dragen aan een krachtig Turkije onder Erdogan?

Toulouse-Lautrec
21 juli 2016, 09:40
Ik ben absoluut geen Gulen aanhanger en love Erdogan. :freu: :freu: :freu: :freu:

Gelukkig maar, dan ben je voorlopig veilig. Maar pas op! Niet teveel overdrijven, dat valt op en wekt argwaan....

Hemaworst
21 juli 2016, 09:43
Ik heb vroeger nooit iets tegen deze bevolkingsgroepen gehad (maar in Zuid-Limburg is/was daar ook weinig reden toe), maar ja toen wist ik ook nog niets van hun masterplan (dat overigens mede mogelijk gemaakt is door de 'elite', zowel financieel als politiek).

Het masterplan van Gulen is op de langere termijn wellicht funester dan de korte termijn planning van Erdogan.

Brad Clitt
21 juli 2016, 09:46
Los daarvan, mijn oprechte vraag aan jou was: wat houdt dit soort fanatiekere Turken in Nederland? Wat weerhoudt hen er van om in Turkije bij te dragen aan een krachtig Turkije onder Erdogan?

Ze willen het Ottomaanse Rijk in ere herstellen plus een forse uitbreiding, we maken het nu live mee.
Fijn toch om zoiets nu eens in het echt mee te maken ipv daarover in de geschiedenisboekjes te lezen.

pret
21 juli 2016, 09:52
Ze willen het Ottomaanse Rijk in ere herstellen plus een forse uitbreiding, we maken het nu live mee.
Fijn toch om zoiets nu eens in het echt mee te maken ipv daarover in de geschiedenisboekjes te lezen.

Tsja geschiedenis heeft zich meerdere malen herhaald. Jammer genoeg zullen wij volledige dynastie van het nieuwe Ottomaanse Rijk niet mee maken.