PDA

Volledige versie bekijken : Meerdere doden bij schietpartij in München, aanslag Franse kerk



sofaking
22 juli 2016, 17:58
http://www.demorgen.be/buitenland/meerdere-doden-bij-schietpartij-in-winkelcentrum-munchen-bfea7b7f/


Volgens de eerste berichten heeft een man op omstaanders geschoten in minstens twee winkels. Op foto's van ooggetuigen is minstens een man te zien die roerloos op de grond ligt.

Hoeveel kans dat het een "vluchteling" is ?

Nedlovefkk
22 juli 2016, 18:15
Blijkbaar vlak bij het Olympisch stadion te Munchen. Niet bij de Allianz Arena.

rob45
22 juli 2016, 18:29
Hoeveel kans dat het een "vluchteling" is ?

67 %

Limburger
22 juli 2016, 18:40
Het zal wel geen moslim zijn want volgens onze linkse bazen in Den Haag is de islam immers vrede.

hasta la pasta
22 juli 2016, 18:44
Het is jammer maar wel begrijpelijk dat er weer een topic bijgekomen is met de actualiteit van alledag. Ging het maar alleen over het neuken van hoeren op het forum.

Picasso 1
22 juli 2016, 19:14
Als het zo door gaat dan worden het aantal jaarlijkse verkeersdoden overschreden door die van jihadistisch terreur (67% kans nu? ;)) en moeten degenen die hun kop in het zand steken zoeken naar een ander referentiecijfer om het probleem weg te relativeren.

Teveel slachtoffers hebben het inmiddels 'nicht mehr geschaft'.

pret
22 juli 2016, 20:06
Het zal vast een "moslim" zijn en (over)morgen wordt het geclaimd door DAES :sleep:

sofaking
22 juli 2016, 20:14
Het is exact 5 jaar geleden dat Breivik op zijn doodsmars ging, en er zijn er dus ook die postuleren dat het een extreem-rechts anti-vreemdelingen aanval is, maar ik denk dat zoiets wel meer gericht zou zijn, en niet blindelings in een plaats waar alle publiek rondloopt.
We zullen zien.
Die smeerlapperij van islam terrorisme kan in elk geval niet blijven escaleren. Eens komt er een breekpunt zodat het westen niet langer lijdzaam kan toezien.

Nedlovefkk
22 juli 2016, 20:45
Zag een filmpje op RTLZ van een vd mafkezen. Die zag er toch behoorlijk sudlanderachtig uit. Excusez moi...

Edit: nu spreekt men er over dat 1 vd daders iets in de trant van " ik ben een duitser" geroepen zou hebben..

Onduidelijkheid dus.

Eddy_V
22 juli 2016, 22:40
Zag een filmpje op RTLZ van een vd mafkezen. Die zag er toch behoorlijk sudlanderachtig uit. Excusez moi...

Edit: nu spreekt men er over dat 1 vd daders iets in de trant van " ik ben een duitser" geroepen zou hebben..

De "Südlander" was de bewoner van de flat die met de geestelijk gestoorde Duitser in discussie ging.
Hopelijk blijft het inderdaad bij die ene gek, zoals het er vanaf 22uur en nu nog steeds naar uit ziet.
RTL Z had een hoog SBS gehalte, de WDR had al direct meer feiten ipv roddels van horen zeggen. RTL Z interviewde zelfs een in München wonende Nederlander : wat ziet u bij u in de straat: " op de televisie zie ik dat het wemelt van de politie" .... Daar hadden ze mij ook voor kunnen bellen, de amateurs!

pret
22 juli 2016, 23:01
De "Südlander" was de bewoner van de flat die met de geestelijk gestoorde Duitser in discussie gbing.

Dus als het een Duitser is betreft het een gestoorde gek, maar als het moslim is betreft een terrorist. Kan een moslim dan ook geen gestoorde gek zijn? :confused:

Jan_Wandelaar
22 juli 2016, 23:09
Wanneer je in fictieve opperwezens gelooft is het impliciet dat er een steekje bij je los zit. Wanneer je vanuit het oogpunt dat geloof onschuldige medemensen gaat vermoorden is het impliciet dat je een gestoorde gek bent.

In het geval van een islamietje hoeft dat er dus niet expliciet bij vermeld te worden.


J..W.

pret
22 juli 2016, 23:31
Wanneer je in fictieve opperwezens gelooft is het impliciet dat er een steekje bij je los zit. Wanneer je vanuit het oogpunt dat geloof onschuldige medemensen gaat vermoorden is het impliciet dat je een gestoorde gek bent.

In het geval van een islamietje hoeft dat er dus niet expliciet bij vermeld te worden.


J..W.

Gelukkig denkt niet iedereen zoals jij. Echter zionste media streeft er naar om aan iedereen jouw gedachten te indoctrineren. Om deze reden zal een moslim nooit als gestoorde gek gekwalificeerd worden, maar als terrorist. Geef ik dan toch antwoord op mijn eigen vraagstelling.

Eddy_V
23 juli 2016, 00:04
Dus als het een Duitser is betreft het een gestoorde gek, maar als het moslim is betreft een terrorist. Kan een moslim dan ook geen gestoorde gek zijn? :confused:

Je haalt enkele dingen door elkaar:
Duitser heeft betrekking op de nationaliteit van de man.
Moslim heeft betrekking op het geloof van een persoon, staat dus los van nationaliteit.
Gestoorde gek heeft betrekking op een persoon met een geestesziekte, die zonder diepere motieven een misdaad begaat.

Natuurlijk zijn er gestoorde moslims, dat hebben we de laatste maanden maar al te goed kunnen ervaren.
Een gestoorde moslim (een pleonasme, vanuit de gedachtegang van JW met wie ik het vandaag bijna eens lijk te zijn) die een terroristische aanslag pleegt hoeft niet nogmaals aan zijn geestesgesteldheid herinnert te worden. Gezien zijn achtergrond en geïndoctrineerde brein, zal de moslim derhalve als terrorist bestempeld worden en de Duitser in dit geval als een gestoorde gek...

Een aantal jaar geleden werden er trouwens nog voldoende Duitsers als terrorist bestempeld toen zij vanuit hun RAF en BMG doctrine aanslagen en moorden pleegden. Dat waren geen gestoorde gekken maar van hun gelijk overtuigde terroristen.

pret
23 juli 2016, 00:24
Uit reacties van JW en Eddy blijk dat ik niet duidelijk ben geweest in mijn veronderstelling. Of het nou een Duitser is of een ander Westlander doet er niet veel toe. De westlander wordt bijna altijd bestempeld als gestoorde gek. Ik weet ook wel dat terroristen gestoorde gekken zijn. Wat ik alleen duidelijk probeer te maken is dat een moslim dader nog nooit is bestempeld als gestoorde gek. Ze worden enkel gezien als terrorist. Kijk maar naar de steek incidenten in DE en FR. Ze worden wel bestempeld als terrorist maar mocht dit niet het geval zijn niemand die dan zegt dat het gestoorde gekken waren. Met andere woorden bij moslim daders wordt de nadruk altijd automatisch gelinkt naar terrorisme ook als het nog niet eens duidelijk is of ze al dan iets met terrorisme te maken hebben.

Jan_Wandelaar
23 juli 2016, 01:42
Het aanhangen van de islam is reeds een geestesziekte op zich. De gepleegde terreur en moord op onschuldigen word immers vanuit het oogpunt van die geestesziekte gepleegd.

Ook wanneer het islamietje in kwestie niet vanuit fundamentalistisch of geradicaliseerd standpunt handelde kan reeds gesteld worden dat zijn/haar gezond verstand ernstig aangetast is door de indoctrinatie met deze kwalijke ideologie.

De islam tast immers het gezond verstand aan......


J.W.

Brad Clitt
23 juli 2016, 05:20
Het was een 18 jarige Deutsch-Iraner, tja als zelfs vanuit deze groep dergelijke ellende komt dan is het einde echt zoek.
Dus toch weer een moslim neem ik aan...

Hemaworst
23 juli 2016, 07:26
Wanneer je vanuit het oogpunt dat geloof onschuldige medemensen gaat vermoorden is het impliciet dat je een gestoorde gek bent.

Mee eens, hoewel dat niet exclusief aan islamieten is voorbehouden. Protestanten en Katholieken in Noord-Ierland hebben het ook jarenlang gezellig met elkaar aan de stok gehad (en volgens mij zijn het nog steeds geen dikke vrienden) waarbij door de jaren heen een fors aantal doden en gewonden zijn gevallen (alleen de Slag van de Bogside was al goed voor 7 doden en 750 gewonden). Maar of dat alle katholieken en protestanten tot gestoorde gekken promoveert weet ik niet. Misschien moet je het woord geloof gewoon weglaten: als je onschuldige medemensen gaat vermoorden is het impliciet dat je een gestoorde gek bent?

Efendi
23 juli 2016, 07:46
Nee, jouw saaie gezeur tast het gezond verstand an, je achterlijke kruiswandelaar ...

rob45
23 juli 2016, 08:14
67 %

Hmmmm, een man van Iranische afkomst,geen onredelijke prognose dus.....

Picasso 1
23 juli 2016, 08:51
Ik weet ook wel dat terroristen gestoorde gekken zijn. Wat ik alleen duidelijk probeer te maken is dat een moslim dader nog nooit is bestempeld als gestoorde gek.

Weet je wat pas gestoord zou zijn?
- dat groepen mensen zouden juichen bij de gruweldaad van Tristan van der Vlies of de moordpartij van Brevik
- dat mensen deze 'gestoorde gekken' niet zouden aangeven wanneer ze zich in hun wijk zouden verstoppen
- dat die gruwelijkheden goed gepraat zouden worden met verwijzing naar zionistische complottheorien

Dat zou pas gek en te idioot voor woorden zijn.

Big30
23 juli 2016, 09:14
Dus als het een Duitser is betreft het een gestoorde gek, maar als het moslim is betreft een terrorist. Kan een moslim dan ook geen gestoorde gek zijn? :confused:
Een moslim kan zeker ook een gestoorde gek zijn. Overigens de definitie van terrorisme is een wat lastige, nogal wat mass shootings in de VS zou je daar onder kunnen plaatsen maar dat hangt ook af vd motieven vd dader.
Die aanslag in Alphen bv zou ik geen terroristische daad willen noemen. Nogmaals dat is ook een definitie kwestie.

Wat de beweegredenen van de dader in München waren weten we nog niet, een Duitser van Iraanse afkomst, geen vluchteling, 18 jaar oud, woonde bij zijn ouders.

rob45
23 juli 2016, 09:20
een Duitser van Iraanse afkomst, geen vluchteling, 18 jaar oud, woonde bij zijn ouders.

Misschien wel zelf geen vluchteling maar wel een vluchtelingen achtergrond.
Let ook even op de Afghaanse jongen van 17 die met een bijl insloeg op die trein pasagiers eerder deze week,dus het gaat kennelijk vaker fout.

Picasso 1
23 juli 2016, 09:36
De Duitse Bondskanselier Merkel heeft echter nog niet persoonlijk op de aanslag gereageerd. Hoewel ze op vakantie is, heeft ze toch 'dienst' in geval van calamiteiten, stelt Focus.de.

Op Twitter reageren veel Duitsers verbijsterd over het zwijgen van Merkel. ,,Vanuit de hele wereld wordt medeleven betuigd. Merkel?'' De woordvoerder van Merkel laat alleen via Twitter weten dat de bondskanselier constant op de hoogte wordt gehouden van de situatie in München.

Bron: ad.nl

Los van het feit of ze op de vrijdagavond zelf al meteen moet reageren geeft het wel enigszins aan dat er een groeiende aversie is van Duitsers over Merkel en haar desastreuze beleid.
In 2017 kan ze denk ik haar biezen pakken (samen met Rutte hopelijk).

Big30
23 juli 2016, 11:21
De 18-jarige Iraanse Duitser die gisteravond in München negen mensen om het leven bracht, had geen banden met IS. Dat is bekendgemaakt op een persconferentie van de politie in München. De schutter was onder behandeling bij een arts. Hij had mogelijk depressies en zou daarvoor bij een psychiater hebben gelopen.

Volgens de politie had hij belangstelling voor schietpartijen op scholen. In het huis van de man is een boek over dat soort incidenten gevonden. Ook lagen er artikelen en krantenknipsels over schietpartijen op scholen.

De politiechef liet weten dat zeven van de negen slachtoffers tieners waren.

Hij zei verder dat de schutter geen vluchteling was en niets met vluchtelingen te maken had. De dader was een scholier, die geboren en getogen was in de Zuid-Duitse stad. Ook heeft politieonderzoek uitgewezen dat hij alleen handelde.

Schietspelletjes

De Duitse media melden dat de schutter David S. heette. Verder schrijven Duitse media dat de jongen veel schietspelletjes speelde. Ook zou hij de schietpartij op een school in de Duitse plaats Winnenden hebben verheerlijkt. Bild laat weten dat de schutter in een filmpje dat opdook op Twitter roept dat hij "onder behandeling" is.

Bronnen binnen de Duitse veiligheidsdiensten hebben tegen persbureau DPA gezegd dat S. problemen op school had. Hij zou in Duitsland zijn opgegroeid. Volgens DPA kwamen zijn ouders in de jaren '90 over uit Iran.
http://nos.nl/artikel/2119235-politie-schutter-munchen-was-depressieve-eenling-had-geen-banden-met-is.html

Lijkt dus veel op wat bij ons in Alphen gebeurde en wat in de VS bijna normaal is. Een gestoorde gek dus.

Picasso 1
23 juli 2016, 12:32
http://nos.nl/artikel/2119235-politie-schutter-munchen-was-depressieve-eenling-had-geen-banden-met-is.html

Lijkt dus veel op wat bij ons in Alphen gebeurde en wat in de VS bijna normaal is. Een gestoorde gek dus.

Lijkt inderdaad een ontspoorde gast die niet onder dezelfde noemer valt als die walgelijke moordenaars van Parijs, Brussel en Nice.

Badslippers
23 juli 2016, 13:03
Misschien wel zelf geen vluchteling maar wel een vluchtelingen achtergrond.

Dat is niet zeker. Wat we wel weten.

Dader: Ali David Sonboly, 18 jaar
Dubbele nationaliteit, Iranees/Duits
Wapen, Glock 9mm, 300 kogels
Bijzondere interesse in mass/spree shootings zoals Columbine High School, Breivik, Erfurt, Tristan van der Vlies
Lokte via Facebook account mensen naar de plaatselijke Mc Donalds
Gevonden op slaapkamer, boek: "Amok im Kopf – warum Schüler töten" (https://www.amazon.de/Amok-Kopf-Warum-Sch%C3%BCler-t%C3%B6ten/dp/3407858876)

Waarschijnlijk:
Volgens politie in Duitsland geboren en getogen
Woonde thuis
Geen politiek motief
Depressief, onder behandeling
Gepest op school

Foto:
http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2016/07/23/12/36870A8000000578-3704481-This_is_the_first_photograph_of_Munich_maniac_Ali_ David_Sonboly_-m-25_1469272275013.jpg

Big30
23 juli 2016, 13:42
Oftewel: een Depressieve eenling met fascinatie voor geweld die middels FB invitatie zijn (jonge) slachtoffers heeft gelokt.
Doet uiteraard niets af aan de schok, onrust en verontwaardiging die deze aanslag veroorzaakt.

sofaking
23 juli 2016, 14:01
Stelt zich toch nog de prangende vraag hoe een 18 jarige gestoorde 2de generatie Duitse gek onder behandeling zich een echt vuurwapen + munitie aanschaft in Duitsland.

Picasso 1
23 juli 2016, 15:21
Stelt zich toch nog de prangende vraag hoe een 18 jarige gestoorde 2de generatie Duitse gek onder behandeling zich een echt vuurwapen + munitie aanschaft in Duitsland.

Het is natuurlijk wachten op nadere info die pas over een tijdje zal komen gezien de zeer terughoudende info in Duitsland wat betreft linken naar islam of vluchtelingen.

gignnl
23 juli 2016, 15:57
Denk dat sowieso van belang is om af te vragen hoe iemand aan zoveel munitie kan komen.Het is dat hij zichzelf al door z n kop geknald heeft gelukkig anders had hij met die honderden patronen die nog in zijn rugzak zaten nog veel meer schade kunnen aanrichten.

Jan_Wandelaar
23 juli 2016, 18:44
Dat is niet zeker. Wat we wel weten......

... is dat het wederom om een lid van de moslimgemeenschap gaat. Een gemeenschap die grossiert in ontspoorde jongeren met alle ellende van dien.

Niet dat al deze uit de moslimgemeenschap voortkomende ellende ook maar reden is om eens kritisch naar de import van deze kwalijke ideologie te kijken. Integendeel zelfs

Het lijkt wel of er in de media de doodstraf op staat om te vermelden dat ook dit ontspoorde exemplaar wederom afkomstig is uit de gemeenschap die grossiert in ellende en terreur.


J.W.

Eddy_V
23 juli 2016, 20:41
... is dat het wederom om een lid van de moslimgemeenschap gaat.


J.W.

Is dat zeker?
De meeste Iraanse vluchtelingen (en zeker die in Duitsland) zijn juist gevlucht vanwege de moslim fanatiekelingen in Iran!
Zijn vaak zelfs christelijk.

Blijft een gestoorde gek, van welke afkomst dan ook!

Jan_Wandelaar
23 juli 2016, 20:59
De meeste Iraanse vluchtelingen (en zeker die in Duitsland) zijn juist gevlucht vanwege de moslim fanatiekelingen in Iran!
Iraanse 'vluchtelingen', en ZEKER die in noord-west Europa, zijn hier uit opportunisme en materiële hebzucht.



Zijn vaak zelfs christelijk.
Wanneer die zoveelste massa-moordenaar uit het midden-oosten christelijk was geweest dan had de media wel uitgebreid aandacht besteed aan dat feit.


J.W.

Picasso 1
23 juli 2016, 22:31
Afshin Elliaan, populaire bekende criticaster van het moslim fundamentalisme is Iranier. https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Afshin_Ellian
Hij vluchtte eerst naar Pakistan die hem dreigden uit te leveren aan Iran waarop hij verder vluchtte naar Afghanistan en daar via een VN post in het vizier kwam van Nederland als politiek vluchteling waarop Nederland hem uitnodigde naar Nederland te komen. Ik zie hierin niet bepaald opportunisme.
Iraanse mensen die ik soms tegenkom ervaar ik overigens als zeer vrijdenkende en intelligente mensen, compleet tegenovergesteld aan het starre intolerante regime van het land van herkomst.

Willem2
23 juli 2016, 22:38
Iraanse 'vluchtelingen', en ZEKER die in noord-west Europa, zijn hier uit opportunisme en materiële hebzucht

Echte onzin.

Eddy_V
23 juli 2016, 22:46
Iraanse 'vluchtelingen', en ZEKER die in noord-west Europa, zijn hier uit opportunisme en materiële hebzucht.



Wanneer die zoveelste massa-moordenaar uit het midden-oosten christelijk was geweest dan had de media wel uitgebreid aandacht besteed aan dat feit.


J.W.
je deed voorkomen alsof het reeds een feit was, maar kennelijk staat jouw vooringenomenheid dusdanig in de weg dat je feiten en wishful thinking niet meer van elkaar kunt onderscheiden.
Oorlog Irak-Iran al vergeten?
Of nog nooit van gehoord, want toen deed je misschien nog iets waar je al in geen eeuwen iets zinnigs over geschreven hebt: Wandelen... Als je het nog niet verleert bent is dat best een aanrader, dan kan je je frustraties misschien een beetje kwijt raken en eindelijk weer eens iets over hoeren schrijven.
Daarbij, het is de basis van dit forum!

pret
23 juli 2016, 22:48
Iraanse 'vluchtelingen', en ZEKER die in noord-west Europa, zijn hier uit opportunisme en materiële hebzucht.



Wanneer die zoveelste massa-moordenaar uit het midden-oosten christelijk was geweest dan had de media wel uitgebreid aandacht besteed aan dat feit.


J.W.

Ze zullen juist niet vermeleen als het Christen is. Dat hebben ze met Brevik en Tristian ook niet gedaan. Sterker nog ik kan je al meedelen dat de kans groot is dat de schutter van Munchen een Christen is, want hij heeft de nasm David in zijn naam. Aanvullend mslims hebben geen doopnamen. Zoals blijkt worden Christenen dus niet vermeld, gen he.

Jan_Wandelaar
23 juli 2016, 22:57
... maar kennelijk staat jouw vooringenomenheid ...

Sinds 2001 voel ik steeds minder behoefte om me te verdiepen in feiten of nuances wat betreft islamietjes. Wanneer er vandaag of morgen iemand aan de macht komt die voorstelt om alle islamietjes in werk- of heropvoedingskampen op te sluiten zal ik me maar weinig geroepen voelen daartegen in opstand te komen.

Als die derde-wereld volkeren denken dat ze zich hier permanent kunnen vestigen zonder dat ze zich aan hoeven te passen dan dragen ze de gevolgen maar lekker zelf.


J.W.

pret
23 juli 2016, 23:21
Sinds 2001 voel ik steeds minder behoefte om me te verdiepen in feiten of nuances wat betreft islamietjes. Wanneer er vandaag of morgen iemand aan de macht komt die voorstelt om alle islamietjes in werk- of heropvoedingskampen op te sluiten zal ik me maar weinig geroepen voelen daartegen in opstand te komen.

Als die derde-wereld volkeren denken dat ze zich hier permanent kunnen vestigen zonder dat ze zich aan hoeven te passen dan dragen ze de gevolgen maar lekker zelf.


J.W.

Kunnen we hieruit afleiden dat in 2001 je vrouw is afgepakt door een islamiet of zo? :biggrin:

Badslippers
23 juli 2016, 23:26
... is dat het wederom om een lid van de moslimgemeenschap gaat. Een gemeenschap die grossiert in ontspoorde jongeren met alle ellende van dien.

Niet dat al deze uit de moslimgemeenschap voortkomende ellende ook maar reden is om eens kritisch naar de import van deze kwalijke ideologie te kijken. Integendeel zelfs

Het lijkt wel of er in de media de doodstraf op staat om te vermelden dat ook dit ontspoorde exemplaar wederom afkomstig is uit de gemeenschap die grossiert in ellende en terreur.


Aanslag, motief en dader(profiel) lijken op dit moment geen enkele link te bevatten met IS, extremistische islam, moslimgemeenschap. Dat is wellicht moeilijk te verkroppen voor deze en gene. Maar als de toekomst zal uitwijzen dat er wel een link is, zal hun stigmatiserende behoefte ook weer bevredigd zijn. Onder de slachtoffers trouwens 3 Turken (Moslims?), 3 Kosovaren en 1 Griek.

Badslippers
23 juli 2016, 23:35
Sinds 2001 voel ik steeds minder behoefte om me te verdiepen in feiten of nuances wat betreft islamietjes. [ . . . ]

Als die derde-wereld volkeren denken dat ze zich hier permanent kunnen vestigen

Dat blijkt wel. Misschien nog even de hoofdstukken over volk, ras, religie bestuderen. Maar ja, generaliseren en stigmatiseren is eenvoudiger dan nuanceren.

rob45
23 juli 2016, 23:36
Kunnen we hieruit afleiden dat in 2001 je vrouw is afgepakt door een islamiet of zo? :biggrin:

Je bent warm, J. Wandelaar heeft alleen geen vrouw en ook niet gehad.
Ineens viel bij mij het kwartje, hij is zelf een vrouw ! Eentje die de mannen haat.
Vooral mannen met een bepaalde voorkeur......de puzzel is compleet en ook waarom deze "beer" niet wandelt en dat ook niet gedaan heeft.

Big30
24 juli 2016, 00:22
Sinds 2001 voel ik steeds minder behoefte om me te verdiepen in feiten of nuances wat betreft islamietjes.

Aan die indruk kon ik me al niet onttrekken. Jouw reacties zijn vrij ongenuanceerd, vooringenomen, bevooroordeeld, stigmatiserend en zitten soms vol met haat als het gaat om bevolkingsgroepen die niet elke dag aardappelen, spruitjes en schnitzel met appelmoes en een flinke scheut ketchup eten.

Efendi
24 juli 2016, 09:07
Naam van de dader: Ali David Sonboly of David Ali Sonboly ...
In de voorm van "Davud" of "Davood" of "Dawood" of "Daud" is David een gewoon islamitische voornaam.

http://www.nextquotidiano.it/ali-sonboly-david-s-giallo-sul-nome-del-killer-monaco/
De italiaanen hebben nooit last met de publicatie van de volle naam van misdaders in de media ...

pret
24 juli 2016, 09:21
Naam van de dader: Ali David Sonboly of David Ali Sonboly ...
In de voorm van "Davud" of "Davood" of "Dawood" of "Daud" is David een gewoon islamitische voornaam.

http://www.nextquotidiano.it/ali-sonboly-david-s-giallo-sul-nome-del-killer-monaco/
De italiaanen hebben nooit last met de publicatie van de volle naam van misdaders in de media ...

Het enige wat islamitisch klinkt is Ali. David is heel wat anders dan Davut en dergelijke. Zoals eerder gesteld de meeste gevluchte Iraniërs zijn christenen.

Brad Clitt
24 juli 2016, 09:28
Wat maakt het uit, het volgende incident gepleegd door een echte moslim die geen indicatie voor de Klapsmühle heeft zal spoedig volgen.
Ik hoop wel dat het niet in NRW en omstreken gebeurt, want gezien mijn clubbezoek deze week heb ik geen zin in gesperrte Autobahnen of iets dergelijks.

Brad Clitt
24 juli 2016, 11:56
Stelt zich toch nog de prangende vraag hoe een 18 jarige gestoorde 2de generatie Duitse gek onder behandeling zich een echt vuurwapen + munitie aanschaft in Duitsland.

Darknet...

http://www.sueddeutsche.de/panorama/eil-amokschuetze-von-muenchen-besorgte-sich-waffe-im-darknet-1.3092518

Er zijn sterke aanwijzingen dat het toch een sjiiet was (volgens een moslima-ooggetuige schreeuwde hij Allahu Akbar) en aangezien de slachtoffers vooral soennietische kinderen zijn is er misschien sprake van de onderlinge stammentwist. Verder was hij fan van Breivik (daarom ook moslim-slachtoffers en precies 5 jaar na dato) en was hij gecharmeerd van de slachtpartij in Winnenden in 2009.

Verder nog iets gelezen over de 17-jarige Afghaan die met een bijl in de trein stond te hakken afgelopen week. Er wordt geopperd dat het in werkelijkheid een Pakistaan was die om meer kans op asiel te krijgen doodleuk de Afghaanse nationaliteit aannam, controle daarop was er toch niet of nauwelijks.
Herzlich wilkommen, wir werden es gemeinsam schaffen...

Willem2
24 juli 2016, 12:44
Allah Akbar schreeuwen alle moslims, Mijn God alle christenen en GVD alle heidenen en Peter020: Hup Ajax en deket Allee Anderlecht en "de souza " Hup PSVeee..... Olé

Picasso 1
24 juli 2016, 13:06
Allah Akbar schreeuwen alle moslims, Mijn God alle christenen en GVD alle heidenen en Peter020: Hup Ajax en deket Allee Anderlecht en "de souza " Hup PSVeee..... Olé

Misschien een eyeopener, het gaat er niet om wat iemand schreeuwt maar om welke handelingen men er bij verricht. ;)

Badslippers
24 juli 2016, 13:09
Er zijn sterke aanwijzingen dat het toch een sjiiet was (volgens een moslima-ooggetuige schreeuwde hij Allahu Akbar) en aangezien de slachtoffers vooral soennietische kinderen zijn is er misschien sprake van de onderlinge stammentwist.

Sonboly's parents told police their son had possibly converted to Christianity, but he was not religious (https://en.wikipedia.org/wiki/2016_Munich_shooting).

Jan_Wandelaar
24 juli 2016, 16:26
... en zitten soms vol met haat ...

Haat is een beetje een groot woord. Het is meer een moslim-moeheid waardoor de bereidwilligheid ontbreekt om nog langer aanhangers van een kwalijke ideologie als individu te beoordelen.

Die moslim-moeheid zie je ook terug bij sollicitaties. Bij veel bedrijven gaan sollicitatiebrieven met allah-akbar-achtige namen ongezien de prullenbak in.

As-we-speak zitten duizenden beveiligingsmensen in angst over wat de moslimgemeenschap in petto heeft voor de tour-finish straks op de Champs-Élysées. Maar dat moet je vooral niet zien als een signaal dat er wat grondig mis is met de kwalijke ideologieën aanhangende moslimgemeenschap omdat er ook 'goeie' moslims zijn???? LAAT ME NIET LACHEN!!!!!!


J.W.

Efendi
24 juli 2016, 16:55
"Allah Akbar schreeuwen alle moslims, Mijn God alle christenen en GVD alle heidenen en Peter020: Hup Ajax en deket Allee Anderlecht en "de souza " Hup PSVeee..... Olé "

En als in de club op de kamer gaa, dan zag ik "inshallah". Maar naderhand de meisjes helemaal "mashallah" ...

@Jan: Lachen? Kun je dat eigelijk?

sofaking
24 juli 2016, 17:00
Geen dag gaat er meer voorbij....

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160724_02396956


Twee dagen na de dodelijke schietpartij in München wordt Duitsland opnieuw opgeschrikt door geweld. In de stad Reutlingen, bij Stuttgart, heeft een man gewapend met een machete wild om zich heen geslagen. Daarbij zou een vrouw gedood zijn, twee andere mensen raakten gewond. De dader zou gevat zijn. Dat meldt de Duitse krant Bild.

Brad Clitt
24 juli 2016, 17:40
Wat maakt het uit, het volgende incident gepleegd door een echte moslim die geen indicatie voor de Klapsmühle heeft zal spoedig volgen.


Kijk eens aan, ze laten er geen gras over groeien.
Ditmaal een 21-jarige Syrische Asylant, zal Angie niet zo leuk vinden...
Hulde voor de BMW-rijder die hem omver gekegeld heeft om erger te voorkomen.

gignnl
24 juli 2016, 21:14
En hoppa vers van de pers.SEK Sudbayern heeft in MUnchen Laim een inval gedaan en een 16 jarige afghaan opgeladen.Betrof een maat van de 18 jarige en mogelijk medeplichtig.

Big30
24 juli 2016, 21:22
En hoppa vers van de pers.SEK Sudbayern heeft in MUnchen Laim een inval gedaan en een 16 jarige afghaan opgeladen.Betrof een maat van de 18 jarige en mogelijk medeplichtig.
Niet zozeer medeplichtig, maar hij zou als iemand die samen met de dader ook in een psychiatrische kliniek heeft gezeten wellicht op de hoogte zijn geweest vd plannen. Hij heeft zich als bekende vd dader zelf bij de politie gemeld.


Die Polizei hat nach dem Amoklauf von München einen Jugendlichen als möglichen Mitwisser festgenommen.

Es handelt sich um einen Freund des Verbrechers.

Nach BILD-Informationen kennen sich der Mörder und der jetzt Festgenommene aus der Psychiatrie in Harlaching (Stadtteil von München).

Gegen ihn wird wegen Nichtanzeigens einer Straftat ermittelt. Das meldet die Polizei.
http://www.bild.de/news/2016/news/festnahme-news-eilmeldung--46975622.bild.html

Vraag is wel hoeveel waarde je moet hechten aan de verklaring van een psychiatrische patient.

Hemaworst
24 juli 2016, 23:03
Vraag is wel hoeveel waarde je moet hechten aan de verklaring van een psychiatrische patient.

Dat heb ik nou ook als ik Deket over Anderlecht hoor praten... ;)

gignnl
24 juli 2016, 23:19
Zware explosie in Ansbach Bayern vlakbij een Amerikaanse basis.Veel onduidelijk doch het Arrestatieteam is ook ter plaatse.

Badslippers
24 juli 2016, 23:38
Zware explosie in Ansbach Bayern vlakbij een Amerikaanse basis.Veel onduidelijk doch het Arrestatieteam is ook ter plaatse.

Gasexplosie in Ansbach Bayern bij Eugens Weinstube (http://www.eugens-weinstube.de/) volgens Bild (http://www.bild.de/news/2016/explosion/ansbach-explosion-46976532.bild.html). Maar ja, dat is een pulpkrant. Even afwachten dus. Zaak zou volgens hun website op zondag gesloten zijn. Dat is dan weer een meevaller.

uurtje
25 juli 2016, 00:10
Maar goed.....een vluchteling heeft vandaag het leven genomen van een zwangere vrouw. Niets aan de hand, niets met geloof te maken. Is volledig normaal om messen zwaaiend voorwaarts mensen van het leven te beroven. Ook deze dag ging niet om zonder slachtoffers van het geloof van de vrede. STOP......sorry...heeft niets met geloof te maken. Dat deze mijnheer reeds bekend was bij de politie ivm geweld heeft ook niets met wegkijken te maken... Ik denk dat we een interessante verkiezing in gaan...

Picasso 1
25 juli 2016, 00:42
Gasexplosie in Ansbach Bayern bij Eugens Weinstube (http://www.eugens-weinstube.de/) volgens Bild (http://www.bild.de/news/2016/explosion/ansbach-explosion-46976532.bild.html). Maar ja, dat is een pulpkrant. Even afwachten dus. Zaak zou volgens hun website op zondag gesloten zijn. Dat is dan weer een meevaller.


Bij een bomaanslag in de buurt van een restaurant in de binnenstad van Ansbach, in de Duitse deelstaat Beieren, is zondag een persoon om het leven gekomen. Tien mensen raakten ernstig gewond. De burgemeester van de Duitse stad, Carda Seidel, liet aan Duitse media weten dat er ’explosief materiaal’ is aangetroffen. De hulpdiensten zijn massaal ter plaatse.

Een woordvoerder van het ministerie van Binnenlandse Zaken bevestigt dat de explosie bedoeld was en er geen sprake is van een ongeluk. Eerdere berichtgeving ging uit van een gasexplosie, maar dat wordt nu uitgesloten. Het is niet duidelijk wie er verantwoordelijk is voor de explosie.

In de stad vindt momenteel het muziekfestival Ansbach Open plaats. Vanwege de explosie zijn 2500 festivalgangers geëvacueerd. De ontploffing vond plaats om ongeveer 22.00 uur 's avonds in de oude binnenstad, aan de voorkant van een wijnrestaurant.

Na de recente gebeurtenissen in Duitsland, staan de veiligheidsdiensten in het land op scherp.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/26281711/__Bomaanslag_in_Duitse_stad__.html

'Met de kennis van nu' zou Merkel vast andere beslissingen hebben genomen een jaar geleden. Dat is nou het probleem met politici die niet in staat zijn goed vooruit te zien, die moeten het hebben van kennis achteraf.

gignnl
25 juli 2016, 01:05
We zijn wat verder.betrof een zelfmoordaanslag.
Dader kwam niet binnen op het muziekfestival waar 2.500 bezoekers waren en heeft zich op straat opgeblazen.eerste balans 11 gewonden en een legpuzzleterrorist.
Wat volgt....

Picasso 1
25 juli 2016, 01:26
En in Duitsland wordt nog altijd op een reactie van Merkel gewacht...

gignnl
25 juli 2016, 01:52
Tot je een ons weegt...

Brad Clitt
25 juli 2016, 07:00
Tja, als de moslimlanden dankbaar gebruik maken van Angie's uitnodiging door alle bewoners van gevangenissen en psychiatrische instellingen een vrijgeleide richting Europa te geven dan is het niet vreemd dat ze hier gekke dingen doen. Sowieso is door inteelt het geestelijk niveau van vrij veel moslims niet wat het zijn moet en laten we de indoctrinatie van hun geloof in de hersenpan ook niet als oorzaak vergeten.

Denk dat ik maar op Wilders ga stemmen, tenminste als Europa het voorjaar nog gaat halen...

Big30
25 juli 2016, 08:15
Syrische asielzoeker blaast zich op in Duitsland: twaalf gewonden

UpdateEen 27-jarige Syrische asielzoeker heeft zichzelf zondag opgeblazen voor een restaurant in de Duitse stad Ansbach, in de deelstaat Beieren. Bij de aanslag kwam de dader om het leven. Twaalf mensen raakten gewond, van wie drie zwaargewond.


De Syriër vroeg twee jaar geleden asiel aan in Duitsland, maar dat verzoek werd vorig jaar om nog onduidelijke redenen afgewezen. Hij mocht tijdelijk in het land blijven vanwege de situatie in Syrië. De man zou tweemaal eerder hebben geprobeerd zelfmoord te plegen en werd daarvoor opgenomen in een psychiatrisch ziekenhuis.

Minister Herrmann reisde meteen af naar de stad. Het is de tweede keer dit weekend dat hij moet uitrukken naar een rampplek. Op vrijdag schoot een man negen mensen dood in een winkelcentrum in München, op 200 kilometer van Ansbach, ook in Beieren. Ansbach ligt zo'n 50 kilometer ten westen van Nürnberg.

Eerder op zondag doodde een Syrische asielzoeker een vrouw in Reutlingen met een machete. Volgens getuigen hadden de man en vrouw op straat ruzie. Ook vorige week werd Duitsland opgeschrikt door geweld toen een 17-jarige jongen in een trein bij Würzburg mensen verwondde met een bijl.
http://www.ad.nl/buitenland/syrische-asielzoeker-blaast-zich-op-in-duitsland-twaalf-gewonden~a3550b00/

Brad Clitt
25 juli 2016, 10:33
Enkele veelzeggende 'krantenkoppen' op Kopp-Verlag :

'Ali lief Amok: Und Muttchen machte, was sie am besten kann – nichts!'

'Heute Ansbach: Merkels »Fachkräfte« morden weiter'

'Das Schlachten hat begonnen: Syrischer Asylant tötet Schwangere mit Machete in Reutlingen'

wervelwind
25 juli 2016, 13:23
Er komt vanzelf een burgeroorlog als de politiek niet doet wat ze moet doen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Brad Clitt
25 juli 2016, 13:58
Daarom doet de zittende politiek ook niks, allemaal part of the big plan.
Een normale regering schoffeert de eigen bevolking niet op deze wijze, we zijn gewoon vogelvrij verklaard en worden aan ons lot overgelaten (ook financieel, wel geld voor de asielzoekers maar niet voor onze ouderen, zieken en andere hulpbehoeftigen).

Teiresas
25 juli 2016, 14:33
Daarom doet de zittende politiek ook niks, allemaal part of the big plan.
Een normale regering schoffeert de eigen bevolking niet op deze wijze, we zijn gewoon vogelvrij verklaard en worden aan ons lot overgelaten (ook financieel, wel geld voor de asielzoekers maar niet voor onze ouderen, zieken en andere hulpbehoeftigen).

Er lopen hier een hoop idioten rond, maar jij bent toch wel één van de grotere. Mijn god, wat kan jij een hoop ongenuanceerde nonsens uitbraken.
Het feit dat je hier alles mág zeggen, betekent nog niet dat je ook alles moét zeggen...

John mc Snek
25 juli 2016, 15:06
http://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20160725_02398123


Sent from my iPhone using Tapatalk

Jan_Wandelaar
25 juli 2016, 15:42
... een hoop ongenuanceerde nonsens ...

Blijft gewoon een feit dat we veel geld uitgeven aan de import van kwalijke ideologieën en daarbij behorende (massa)moordenaars terwijl onze ouderen wegens 'geldgebrek' liggen te marineren in hun eigen schijt.


J.W.

pret
25 juli 2016, 15:53
Die moslim-moeheid zie je ook terug bij sollicitaties. Bij veel bedrijven gaan sollicitatiebrieven met allah-akbar-achtige namen ongezien de prullenbak in.

J.W.

Als dit zo door gaat, zal dat alleen maar averechts werken tegen de maatschappij. Je hoeft geen socioloog te zijn om te kunnen concluderen dat dit zal leiden tot nog meer geweldpleging.

Jan_Wandelaar
25 juli 2016, 16:24
Als dit zo door gaat, zal dat alleen maar averechts werken tegen de maatschappij. Je hoeft geen socioloog te zijn om te kunnen concluderen dat dit zal leiden tot nog meer geweldpleging.

Hoezo???? Is er dan opeens een valide reden om geweld te mogen plegen???? Of laat die kwalijke import-ellende dan alleen maar z'n ware aard zien, waarmee alle criticasters het gelijk aan hun kant hebben???


J.W.

Teiresas
25 juli 2016, 16:28
Blijft gewoon een feit dat we veel geld uitgeven aan de import van kwalijke ideologieën en daarbij behorende (massa)moordenaars terwijl onze ouderen wegens 'geldgebrek' liggen te marineren in hun eigen schijt.


J.W.

Neem de hele staatsbegroting eens in beschouwing en kijk naar wat er uitgegeven wordt aan zorg en wat aan vluchtelingenopvang. Kijk dan ook naar andere begrotingsposten en vergelijk.
Het isoleren van één post om daar een vergelijking op los te laten is populistisch en trekt zaken uit zijn verband. Je kan net zo goed zeggen 'we gaan voor honderden miljoenen het Binnenhof opknappen (of het paleis Noordeinde of muziekcentrum Vredenburg of wat dan ook) terwijl mijn oma onvoldoende zorg krijgt'. Net zo'n onzin. Het één heeft niets met het ander te maken.

gignnl
25 juli 2016, 16:44
In deze Tereisas wil ik toch wat bijdragen.Ik ben zelf mantelzorger van een 85 jarige dementerende vader welke zorg nodig heeft en dus in een verpleeghuis verblijft.Hij heeft zijn leven lang keihard gewerkt en dat word nu door Belastingdienst en het CAK middels de eigen bijdrage bij hem weggeplukt.
Terwijl de dames en heren asielzoeker gratis per taxi naar dokter en abortuskliniek worden gebracht en buslijnen in stand worden gehouden voor hen kan mijn vader de peperdure rolstoeltaxi zelf betalen naar bv de oogarts.Van de bus kan hij al geen gebruikmeer maken,is maar goed ook want de lijn langs het verzorgingshuis is opgeheven.
Over de verzorging kan ik kort zijn het personeel doet zijn best maar is simpelweg niet in staat optimale zorg voor alle bewoners te bieden,er vallen gaten en dat betreft dan gewoon ouderen die in bed blijven liggen al dan niet in hun eigen ontlasting.
En ja inderdaad ook bij mij wekt dit behoorlijke onvrede.

Jan_Wandelaar
25 juli 2016, 16:44
Het één heeft niets met het ander te maken.

Tuurlijk wel. Heeft allemaal te maken met het stellen van prioriteiten: ga ik de ouderen die dit land na de oorlog opgebouwd hebben beter verzorgen, of ga ik een massa-moordende ideologie importeren?

Natuurlijk word er ook geld uitgegeven aan de onderhoud van infrastructuur en gebouwen. Allemaal nuttige zaken. Over het nut van de import van massa-moordende ideologieën lopen de meningen blijkbaar uiteen.

Niet zo moeilijk om populair te worden door te zeggen dat het sponsoren van de import van massa-moordende ideologieën weinig nut heeft. Ben je dan een populist, of getuigt dat slechts van gezond verstand?


J.W.

Teiresas
25 juli 2016, 16:48
In deze Tereisas wil ik toch wat bijdragen.Ik ben zelf mantelzorger van een 85 jarige dementerende vader welke zorg nodig heeft en dus in een verpleeghuis verblijft.Hij heeft zijn leven lang keihard gewerkt en dat word nu door Belastingdienst en het CAK middels de eigen bijdrage bij hem weggeplukt.
Terwijl de dames en heren asielzoeker gratis per taxi naar dokter en abortuskliniek worden gebracht en buslijnen in stand worden gehouden voor hen kan mijn vader de peperdure rolstoeltaxi zelf betalen naar bv de oogarts.Van de bus kan hij al geen gebruikmeer maken,is maar goed ook want de lijn langs het verzorgingshuis is opgeheven.
Over de verzorging kan ik kort zijn het personeel doet zijn best maar is simpelweg niet in staat optimale zorg voor alle bewoners te bieden,er vallen gaten en dat betreft dan gewoon ouderen die in bed blijven liggen al dan niet in hun eigen ontlasting.
En ja inderdaad ook bij mij wekt dit behoorlijke onvrede.

Ik begrijp dat volkomen want ik zie hetzelfde ook bij mijn ouders. Maar nog heeft het 1 niet direct met het ander te maken.
Ik praat ook het vluchtelingenbeleid niet goed of het gebrek aan controle op wie er binnenkomt, of het ouderenbeleid, ik zeg alleen dat de vergelijking mank gaat...

Teiresas
25 juli 2016, 16:50
Niet zo moeilijk om populair te worden door te zeggen dat het sponsoren van de import van massa-moordende ideologieën weinig nut heeft. Ben je dan een populist, of getuigt dat slechts van gezond verstand?
J.W.

Als je het zo verwoord... ja, dan ben je niet alleen een populist, maar ook nog één zonder gezond verstand

Hemaworst
25 juli 2016, 18:00
In deze Tereisas wil ik toch wat bijdragen.Ik ben zelf mantelzorger van een 85 jarige dementerende vader welke zorg nodig heeft en dus in een verpleeghuis verblijft.Hij heeft zijn leven lang keihard gewerkt en dat word nu door Belastingdienst en het CAK middels de eigen bijdrage bij hem weggeplukt.

De eigen bijdrage is toch inkomensafhankelijk met een toeslag indien er sprake is van eigen vermogen? Er vanuit gaande dat jouw vader met zijn harde werken een pensioen heeft opgebouwd en AOW krijgt, zou de eigen bijdrage nooit deze inkomsten kunnen overstijgen.

Badslippers
25 juli 2016, 18:22
.Ik ben zelf mantelzorger van een 85 jarige dementerende vader welke zorg nodig heeft en dus in een verpleeghuis verblijft.Hij heeft zijn leven lang keihard gewerkt en dat word nu door Belastingdienst en het CAK middels de eigen bijdrage bij hem weggeplukt.
.

Klopt. Onlangs weer de beschikking binnen gekregen voor het komend jaar. € 1227 per maand. Niet voor mij natuurlijk. Tel daarbij op de zorgverzekering a zo'n € 168 p.m. En nog wat verplicht zaken en dan zit je voor zo'n €1500 per maand in een verzorgingshuis.

Om te beweren dat dit door de vluchtelingen komt of door geradicaliseerde figuren die we moeten aanpakken is volksverlakkerij en demagogie.

Dit soort goedkope borrelpraat is van alle tijden. Politici hebben het nog nooit gedaan (en zullen het ook nooit goed doen).

Strijker
25 juli 2016, 18:24
De eigen bijdrage is toch inkomensafhankelijk met een toeslag indien er sprake is van eigen vermogen? Er vanuit gaande dat jouw vader met zijn harde werken een pensioen heeft opgebouwd en AOW krijgt, zou de eigen bijdrage nooit deze inkomsten kunnen overstijgen.

Als je een AOW uitkering hebt, en een goed pensioen, en daarnaast ook nog een leuke spaarrekening.
Dan gaat je gehele AOW uitkering rechtstreeks naar het CAK en krijg je daarnaast elke maand nog een leuke rekening in de bus met het verzoek een paar honderd Euri's over te maken naar het CAK.

Willem2
25 juli 2016, 18:29
"Massa-moordende ideologieën" bedoel je daarmee christenen ? Door de eeuwen is toch wel gebleken dat die dat het beste kunnen :mad:

Limburger
25 juli 2016, 19:00
Berlijn wil debat gewelddadige spelletjes
4 uur geleden

BERLIJN/MÜNCHEN - De Duitse minister van Binnenlandse Zaken, Thomas de Maizière, wil snel een debat over de gevaren van uiterst gewelddadige computerspelletjes die in omloop zijn. Aanleiding is de schietpartij vrijdag in een winkelcentrum in München, waar een achttienjarige scholier willekeurig negen mensen doodschoot.

Volgens Hermann Utz van de politie van de Beierse hoofdstad „bewoog de dader zich zoals in een computergame”. De moorden leken afgekeken van bepaalde spellen. Meerdere slachtoffers zijn met schoten door het hoofd geëxecuteerd, aldus de politie.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/26285522/__Snel_debat_gewelddadige_games__.html

Het zal er wel op uitdraaien dat men computer games de schuld gaat geven van de aanslagen die we de laatste jaren in Europa hebben gehad. Lekker makkelijk dan hoeft men tenminste niet toe te geven dat de muliculturele samenleven toch iets minder leuk is als wij met z'n allen denken.

pret
25 juli 2016, 19:09
Berlijn wil debat gewelddadige spelletjes
4 uur geleden

BERLIJN/MÜNCHEN - De Duitse minister van Binnenlandse Zaken, Thomas de Maizière, wil snel een debat over de gevaren van uiterst gewelddadige computerspelletjes die in omloop zijn. Aanleiding is de schietpartij vrijdag in een winkelcentrum in München, waar een achttienjarige scholier willekeurig negen mensen doodschoot.

Volgens Hermann Utz van de politie van de Beierse hoofdstad „bewoog de dader zich zoals in een computergame”. De moorden leken afgekeken van bepaalde spellen. Meerdere slachtoffers zijn met schoten door het hoofd geëxecuteerd, aldus de politie.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/26285522/__Snel_debat_gewelddadige_games__.html

Het zal er wel op uitdraaien dat men computer games de schuld gaat geven van de aanslagen die we de laatste jaren in Europa hebben gehad. Lekker makkelijk dan hoeft men tenminste niet toe te geven dat de muliculturele samenleven toch iets minder leuk is als wij met z'n allen denken.

Ik vind het ook belachelijk dat het op computer spelletjes en films wordt afgeschoven. Net zo belachelijk is het om het af te schuiven op multiculturele samenleving. Immers Tristian en Brevik waren ook geen uitvloeisels van de multiculturele samenleving.

Jan_Wandelaar
25 juli 2016, 19:18
Om te beweren dat dit door de vluchtelingen komt of door geradicaliseerde figuren die we moeten aanpakken is volksverlakkerij en demagogie.

Niemand beweert dat dit komt door vluchtelingen. Er word alleen beweert dat er betere manieren zijn om geld te besteden dan aan de import van aanhangers van gewelddadige, moordlustige ideologieën. Bijvoorbeeld aan de zorg, defensie, opknappen van monumentale panden, of voor mijn part aan 'kunst' en 'cultuur'.



"Massa-moordende ideologieën" bedoel je daarmee christenen ? Door de eeuwen is toch wel gebleken dat die dat het beste kunnen :mad:

Ook het christendom heeft inderdaad een barbaars VERLEDEN. Ik zie alleen niet waarom dat als argument zou moeten gelden om het barbaarse HEDEN van de islam in onze maatschappij te accepteren.

Gezien het wijdverbreide kleuterneuken onder christenen zouden we ook grote vraagtekens moeten plaatsen bij die groep in fictieve opperwezens gelovende malloten.


J.W.

Badslippers
25 juli 2016, 19:19
Als je een AOW uitkering hebt, en een goed pensioen, en daarnaast ook nog een leuke spaarrekening.
Dan gaat je gehele AOW uitkering rechtstreeks naar het CAK en krijg je daarnaast elke maand nog een leuke rekening in de bus met het verzoek een paar honderd Euri's over te maken naar het CAK.

Correct. Er is wel een maximum aan die eigen bijdrage. Ik geloof iets van 2300 euro.

Hemaworst
25 juli 2016, 19:22
Als je een AOW uitkering hebt, en een goed pensioen, en daarnaast ook nog een leuke spaarrekening.
Dan gaat je gehele AOW uitkering rechtstreeks naar het CAK en krijg je daarnaast elke maand nog een leuke rekening in de bus met het verzoek een paar honderd Euri's over te maken naar het CAK.

Dat kan kloppen, maar had-ie er gratis moeten zitten? Ik probeer even te begrijpen wat er onredelijk aan is.

Badslippers
25 juli 2016, 19:29
Niemand beweert dat [ . . . ]

Ook het christendom heeft inderdaad een barbaars VERLEDEN. Ik zie alleen niet waarom dat als argument zou moeten gelden om het barbaarse HEDEN van de islam in onze maatschappij te accepteren.
J.W.

Ook dat beweert niemand.

Het klopt wel dat het draait om keuzes maken. Helemaal mee eens.

Ook mee eens dat het geloven in een opperwezen naïef is. En ridicuul als het een opperwezen is dat oproept om dood en verderf te zaaien.

Geklaag over politici en hun beleid. Ik heb het in mijn simpele leven nog nooit meegemaakt dat dit niet gebeurde.

Strijker
25 juli 2016, 19:32
Dat kan kloppen, maar had-ie er gratis moeten zitten? Ik probeer even te begrijpen wat er onredelijk aan is.

Ik zeg ook niet dat dit onredelijk is, geef alleen maar aan wat het kost als je een goede oudedagsreserve hebt opgebouwd.

Hemaworst
25 juli 2016, 19:54
Het kost niet meer dan je aan inkomen hebt. Het opeten van je eigen huis zoals dat vroeger wel het geval was, is niet meer. En back on topic: de begroting voor de Wlz is 19,5 miljard. Opvang vluchtelingen en asielzoekers: 450 miljoen (maar snel groeiende).

Picasso 1
25 juli 2016, 21:26
HOpvang vluchtelingen en asielzoekers: 450 miljoen (maar snel groeiende).

Maar dan heb je het alleen over de eerste opvang. En die is volgens de NRC wel een stuk hoger:

Kosten opvang asielzoekers naar 800 miljoen http://www.nrc.nl/nieuws/2016/04/13/kosten-opvang-asielzoekers-naar-800-miljoen-a1407955

Daarnaast zijn er kosten voor politie, terugkeerregelingen, scholing, COA, etc die hierin buiten beschouwing worden gelaten.

Maar na deze eerste opvang komen nog meer kosten zoals huisvesting (hoeveel kost een woning?), criminaliteit (schijnt 4 procent onder asielzoekers te zijn), gezinshereniging, zorgkosten etc. Allemaal kosten die nergens apart begroot zijn maar verstopt in de algemene overheidsuitgaven zitten. Komt ook nog de beperkte deelname aan de arbeidsmarkt waardoor vele vluchtelingen langdurig tot levenslang in een uitkeringssituatie blijven zitten. Slechts 35% procent wordt aangegeven in onderstaand artikel van de asielzoekers uit eind jaren 90 hebben een baan van meer dan 30 uur.


Asielzoekers komen moeilijk aan het werk. Van de asielzoekers die van 1995 tot 1999 in Nederland zijn aangekomen, heeft slechts 35 procent een baan van meer dan 30 uur. Als kleinere banen van meer dan acht uur worden meegeteld heeft totaal ruim 50 procent van die groep asielzoekers werk, tegenover 70 procent van de autochtonen die werkt. Opmerkelijk is dat de eerste jaren van hun verblijf maar weinig vluchtelingen een baan vinden.

Dit blijkt uit onderzoek van de Wetenschappelijke Raad voor het Regeringsbeleid, het Sociaal en Cultureel Planbureau en het Wetenschappelijk Onderzoek en Documentatiecentrum van het ministerie van Veiligheid en Justitie.
http://www.nrc.nl/nieuws/2015/12/16/hoge-werkloosheid-onder-erkende-vluchtelingen-1567438-a428643

De echte kosten (maar dan het totaalplaatje) met betrekking tot vluchtelingen daar rust een soort politieke taboe op maar bovenstaand in beschouwing nemend kan elk weldenkend mens wel afleiden dat het jaarlijks structureel in de miljarden loopt.

Interesseert me overigens zelf niet zo hoeveel kosten nodig zijn voor mensen, heb meer moeite met de grenzeloze naïeviteit van erg zwakke hedendaagse politici zoals die muts uit het buurland.

Badslippers
25 juli 2016, 22:43
heb meer moeite met de grenzeloze naïeviteit van erg zwakke hedendaagse politici zoals die muts uit het buurland.

Hedendaagse??? Wat dacht je van Den Uyl en Van Agt. Die brachten Nederland aan de rand van de afgrond en toch leven we nog. Pas als jij en ik in de schommelstoel zitten kun je de hedendaagse politiek op zijn wapenfeiten en geschiktheid beoordelen.
Merkel heeft (zoals eerder al gememoreerd) inschattingsfouten gemaakt. Maar dacht je nou werkelijk dat de gehele vluchtelingencrisis anders was gelopen als ze had gezegd: "Wir schaffen das nicht" en als ze zich niet had ingelaten met die autoritaire en corrupte dictator in Turkije? Goed, dat is moeilijk te beoordelen en kan niet met zekerheid gezegd worden. Er zijn maar een paar politici geweest die handelden in plaats van in een diepe lethargische slaap te vallen. Merkel was er daar eentje van. Niet handig geopereerd, zonder meer. Net als die corrupte Hongaarse premier Orban. Die plaatste een hek. Dat is beter dan Peppi en Kokkie a.k.a. Johnson en Farage die maar wat liggen te schreeuwen om vervolgens niet thuis geven. Om maar niet te spreken over onze minister president. Die heb ik nog geen enkel wapenfeit zien presenteren. En vergeet niet dat al die leiders geflankeerd worden door een heel arsenaal aan adviseurs/raadgevers/hielenlikkers/stroopsmeerders. Cameron besliste niet in zijn eentje, Hollande of Juncker evenmin. Net zo min als Merkel. Thatcher . . . die had niemand nodig. Reagan ook niet maar dat bleek pas toen vrouw Nancy al die spindoctors de deur had uitgetrapt en tegen Ronnie zei dat hij maar gewoon van 9 to 5 moest werken en alleen naar haar moest luisteren.

Hemaworst
26 juli 2016, 06:54
Maar dan heb je het alleen over de eerste opvang. En die is volgens de NRC wel een stuk hoger

De echte kosten (maar dan het totaalplaatje) met betrekking tot vluchtelingen daar rust een soort politieke taboe op maar bovenstaand in beschouwing nemend kan elk weldenkend mens wel afleiden dat het jaarlijks structureel in de miljarden loopt.

Klopt, volgens een artikel in Elsevier uit 2015 (http://www.elsevier.nl/nederland/article/2015/06/asielzoekers-kostten-nederland-vorig-jaar-meer-dan-860-miljoen-1770400W/)is totale bedrag is inderdaad hoger: 867 mio (oftewel zo'n 25k euro per asielzoeker). Uit die begrotingsruif eten trouwens ook veel organisaties die jij nog als additionele kosten opvoerde. Op het gevaar af opeens niet meer weldenkend te zijn, hou ik dus mijn twijfels of de kosten uiteindelijk structureel in de miljarden lopen. Daarmee is de principiële discussie over het asielzoekersbeleid niet afgerond, ik denk alleen wel dat de stelling "asielzoeker eruit, dan houden we een enorme berg geld over om allerlei andere problemen (bijv. ouderzorg en onderwijs) op te lossen" minder goed houdbaar is op basis van de huidige cijfers.

Hemaworst
26 juli 2016, 06:57
16492

Picasso 1
26 juli 2016, 07:02
Er zijn maar een paar politici geweest die handelden in plaats van in een diepe lethargische slaap te vallen. Merkel was er daar eentje van.

Het virus dat zorgt voor een diepe lethargische slaap lijkt Merkel in elk geval te besmetten zodra de nare kanten en consequenties van haar beleid de kop opsteken ---> #Merkelschweigt https://twitter.com/hashtag/merkelschweigt



Dat is beter dan Peppi en Kokkie a.k.a. Johnson en Farage die maar wat liggen te schreeuwen om vervolgens niet thuis geven.

Dit soort uitspraken doen en anderen populisme verwijten? :hammer:
Johnson is naar mijn weten de nieuwe minister van Buitenlandse zaken en zal de onderhandelingen met de EU over de Brexit op zich nemen. Hoezo niet thuis geven?

Wat Farage betreft, UKIP zit niet in de regering en er zijn naar mijn weten nog geen verkiezingen in Engeland. De enige rol die hij had was in het EU parlement strijden tegen de ondemocratische gevestigde orde daar. Die rol is uitgeteld met de Brexit.



Om maar niet te spreken over onze minister president. Die heb ik nog geen enkel wapenfeit zien presenteren. En vergeet niet dat al die leiders geflankeerd worden door een heel arsenaal aan adviseurs/raadgevers/hielenlikkers/stroopsmeerders.

Rutte is zowel minister president als hielenlikker/stroopsmeerder. Wanneer iemand die twee rollen met elkaar vermengt dan kun je er inderdaad geen enkele wapenfeit van verwachten.

Big30
26 juli 2016, 09:41
Klopt, volgens een artikel in Elsevier uit 2015 (http://www.elsevier.nl/nederland/article/2015/06/asielzoekers-kostten-nederland-vorig-jaar-meer-dan-860-miljoen-1770400W/)is totale bedrag is inderdaad hoger: 867 mio (oftewel zo'n 25k euro per asielzoeker).
Een bedrag van rond de 25k per jaar voor elke asielzoeker in een AZC klopt wel, dit zijn volgens de overheid de cijfers voor 2015:

Wat geeft de overheid uit aan de opvang van asielzoekers?

De kosten die het COA in 2015 heeft gemaakt voor de opvang van asielzoekers bedragen ongeveer € 722 miljoen.
Kosten individuele asielzoeker

De kosten van het COA voor het opvangen van asielzoekers in een AZC zijn ongeveer € 23.000 per persoon per jaar. In dit bedrag zitten onder meer de kosten van:
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/asielbeleid/vraag-en-antwoord/uitgaven-rijk-provincies-gemeenten-voor-opvang-asielzoekers

Dit zijn uiteraard alleen de COA kosten, mag men hier blijven en vindt men geen werk dan zullen er ook kosten gemaakt worden. De meeste kosten worden gemaakt voor de opvang in de COA en dat geldt vloeit dan in zekere zin weer terug want dat wordt betaald aan de vd Mosten in NL die voor opvang zorgen en het personeel dat in een COA werkzaam is.
De asielzoeker zelf in een COA krijgt dit bedrag:

Hoeveel geld krijgen asielzoekers in Nederland?

Een asielzoeker krijgt bij aankomst onderdak, maaltijden en zaken zoals zeep, toiletartikelen en wasmiddel. Tijdens de asielprocedure ontvangt een asielzoeker maximaal € 58 per week voor eten, kleding en zakgeld voor andere uitgaven.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/asielbeleid/vraag-en-antwoord/hoeveel-geld-krijgen-asielzoekers-in-nederland

gignnl
26 juli 2016, 10:46
En het blijft maar doorgaan nu beginnen ze zelfs aan kerken,in Saint Etienne Du Rouvray in het Franse departement Seine Maritime hebben 2 daders een kerk bestormd en een aantal geestelijken gegijzeld.Een priester zou zijn onthoofd,de daders zijn door de Rapid Response Unit van de Police Nationale naar hun maagden gestuurd.Waarin is Europa veranderd?

satanic surfer
26 juli 2016, 12:53
Tja, een kerk nabij Rouen (geboortestad van premier Hollande) wordt tijdens een eredienstje die wordt bijgewoond door welgeteld 6 mensen opgeschrikt. 2 met messen bewapende heerschappen dringen via de achteruitgang de kerk binnen en gijzelen de priester (wiens keel wordt overgesneden en overlijdt), 2 zusters en 2 toevallige gelovigen zo op dinsdagmorgen lijkt me. Gelukkig kan een derde zuster ontsnappen aan de aandacht des messengelovigen en de ordediensten verwittigen. Die schieten beide gijzelnemers dood en een tweede gegijzelde gelovige strijdt nog voor het leven. Er wordt naar eventuele bommen gezocht momenteel, laten we hopen dat het prutsers waren dataangaande doch het is uiteraard slechts een aankondiging van méér...bald...hoogstwaarschijnlijk.

De geestelijken hebben uiteraard al zalvend en waardig gereageerd: " wij wensen geen andere wapens op te nemen dan broederschap en liefde ", allemaal prachtig en lovenswaardig doch de agressors lachen zich uiteraard te pletter en rollen schuddebuikend door de straten...Het is een ongelijke strijd en het lijkt er steeds stelliger op dat de heilige huisjes er stilaan aan moeten beginnen te geloven...an sich geen verkeerd gedachtegoed dunkt me dan als men kijkt waarom het draait. Mal gucken hoe het feest des jonge gelovigen in Polen zal doorgaan en blablabla, tja.

Europa heeft koeken gebakken met de foute lui, doch heeft ook de poorten opengezet voor iedereen die in z´n geboorteland werd kapotgebombardeerd met gevolgen alla IS en blablabla...Tja, dan verwachten dat de boomerang nooit mét weerhaakjes terug in je bakkus vliegt is uiteraard ietwat naief te noemen...Excessen zullen steeds frequenter optreden, at random zoals in Nice (met -tig Moslims als slachtoffer dabei overigens) of erg doelgericht zoals vandaag dus...Beiden even betreurenswaardig doch gelukkig liep de dodentol vandaag niet hoog op...Zou dat met het tanende Christendom in het oude Europa te maken hebben??? Gelukkig waarschijnlijk gezien de minieme aanwezigheid van gelovigen die door andere gelovigen de keel wordt overgesneden...signicatief voor de donkere tijden die ons te wachten staan...

Limburger
26 juli 2016, 13:47
Priester gedood bij gijzeling in Franse kerk
3 uur geleden

PARIJS - UPDATE 12:46 uur - Bij een gijzeling in een kerk in het Noord-Franse dorp Saint-Etienne-du-Rouvray, vlakbij Rouen, is een gegijzelde priester gedood. Zijn keel is doorgesneden, bevestigen de autoriteiten. Een tweede slachtoffer ligt in kritieke toestand in het ziekenhuis.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/26290578/__Priester_gedood_bij_gijzeling_in_Franse_kerk__.h tml

We konden er op wachten. Het verbaast me dat dit niet eerder is gebeurd. Stiekem is natuurlijk elke moslim hier blij om. Ik hoop op vergelding.

Picasso 1
26 juli 2016, 14:22
Laten we ons alvast voorbereiden op de aanslagen van morgen en overmorgen.

De poltici in Europa zouden zich moeten afvragen waarom er geen aanslagen zijn in Australie of Canada; misschien moeten ze daar maar op cursus en met de vergaarde info werken aan een veiligere Europa.
Types zoals Merkel zouden daar vermoed ik voor alle 'examens' inzake landveiligheid zakken.

pret
26 juli 2016, 14:50
Priester gedood bij gijzeling in Franse kerk
3 uur geleden

PARIJS - UPDATE 12:46 uur - Bij een gijzeling in een kerk in het Noord-Franse dorp Saint-Etienne-du-Rouvray, vlakbij Rouen, is een gegijzelde priester gedood. Zijn keel is doorgesneden, bevestigen de autoriteiten. Een tweede slachtoffer ligt in kritieke toestand in het ziekenhuis.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/26290578/__Priester_gedood_bij_gijzeling_in_Franse_kerk__.h tml

We konden er op wachten. Het verbaast me dat dit niet eerder is gebeurd. Stiekem is natuurlijk elke moslim hier blij om. Ik hoop op vergelding.

Ik ben er absoluut niet blij mee.

Big30
26 juli 2016, 15:17
Een walgelijke barbaarse daad. De identiteit van 1 vd daders lijkt bekend.



Nach Informationen des Senders „iTELE“, sei der Mann Franzose und habe im Jahr 2015 versucht, über die Türkei nach Syrien zu gelangen – dem Kerngebiet von ISIS. Noch in der Türkei sei er im Mai 2015 aufgegriffen, verhaftet und nach Frankreich ausgeliefert worden. Dort verbrachte er etwa zehn Monate im Gefängnis. Am 2. März 2016 wurde der Mann freigelassen.

Seit der Freilassung trage der Mann eine elektronische Fessel und wohne bei seinen Eltern. Deren Haus dürfe er täglich nur zwischen 8.30 und 12.30 Uhr verlassen. Das Attentat auf die Kirche in der Kleinstadt der Normandie verübte er mit einem Mittäter um 9.45 Uhr, also in der Zeit, die ihm die Behörden als „Freiraum“ gewährten.



http://www.bild.de/politik/ausland/isis/was-wir-ueber-die-attentaeter-wissen-46999924.bild.html

uurtje
26 juli 2016, 15:32
Ik kan me nog herinneren hoe de aanhangers van de godsdienst van de vrede de straat op gingen na het in de fuck steken van een Koran. Inmiddels staat elke kerk in het midden Oosten (muv 1 land) in de fik. Christenen zijn nergens meer veilig. Het geweld blijft maar van 1 kant komen en de verdraaiers, ontkenners en de zieligdoeners (want wij liberale Moslims zijn de ware slachtoffers) wordt de hand boven het hoofd gehouden. Voor mij is het duidelijk... ben je lid van dat gedachtengoed, dan faciliteer je. Je kunt in deze landen met het grootste gemak afstand nemen en nog altijd naar dezelfde God bidden. Doe je dat niet, dan wil je dus bewust geassocieerd worden met dit soort geweld.

Big30
26 juli 2016, 16:01
In het zelfde Bild Artikel vind je ook deze opmerking:


Doch nicht nur er sei ein gefährlicher Islamist gewesen, der bereits versucht hatte, sich ISIS anzuschließen. Nach Angaben der Zeitung „Le Point“ würden beide Täter in der Terrordatenbank Frankreichs geführt. Unter dem französischen Vermerk „fiche S“ („schwere Bedrohung für die nationale Sicherheit“) seien sie auf einer Liste mit etwa 10 500 weiteren Personen, größtenteils Islamisten, zu finden. Bisher sind laut „Le Point“ nur die Initialen der beiden Attentäter bekannt – A.K. und H.B.
Het gaat dus naar alle waarschijnlijkheid om een Fransman (ongetwijfeld van Noord-Afrikaanse afkomst) die geradicaliseerd is, IS aanhanger is en in Syrie wou gaan vechten.

Er lopen dus in Frankrijk 10.500 man rond die tot dezelfde veiligheidscategorie behoren, je wordt niet vrolijk van die gedachte.

satanic surfer
26 juli 2016, 16:09
Niet vrolijk is nog een understatement, en bovendien kan men er voorzichtig vanuit gaan dat die "lijst" erg onvolledig is gezien het gepatenteerde knoeiwerk van ordediensten en krimidiensten in het algemeen...Het zijn nog lichtjes amateuristische probeersels allemaal, soort van sympathieke pogingen zelfs ietwat té ludiek verwoord...Het is duidelijk dat symbolische stappen richting groter offensief in de steigers staan...de Ramadan was al opvallend bloedig, Nationale feestdag, nou een kerk nabij (pér toeval) Hollande enzo...Helaas lijkt het wachten op een deftig georganiseerde grote simultane attaque in een broeihaard alla Marseille/Lille/Montpellier enzo...mal gucken...ERg opvallend dat Syrie/Turkije frequent lijken voor te komen in de fichekaartjes van zulke vollidioten mét maagdenzucht voor het "hogere" doel...

noglangnietuitgewandeld
26 juli 2016, 18:01
Het heeft natuurlijk slechts symbolische waarde, maar na een aanslag in Frankrijk, komt president Hollande binnen afzienbare tijd de plaats des onheils bezoeken. Van Merkel hoor of zie je totaal niets, zelfs niet bij vier aanslagen in een week tijd. Terwijl zij juist de asielstroom in een stroomversnelling heeft gebracht met haar uitnodigende houding. Zegt genoeg over de persoon.

Picasso 1
26 juli 2016, 21:03
Er lopen dus in Frankrijk 10.500 man rond die tot dezelfde veiligheidscategorie behoren, je wordt niet vrolijk van die gedachte.

Vooral massa's mensen binnen laten komen waarvan een onacceptabel percentage behoort of gaat behoren tot dezelfde veiligheidscategorie waarvan je niet vrolijk wordt en dan zul je zien hoe 'vrolijk' de toekomst in Europa nog gaat worden. Het is simpelweg de prijs die je als land verdient voor hardnekkig blind willen blijven.

Ace2
26 juli 2016, 21:07
En Nostradamus krijgt gelijk met zijn oorlog tussen Christenen en Moslims die rond de eeuwwisseling in Zuid Frankrijk zijn hoogtepunt gaat krijgen. Gelukkig winnen uiteindelijk de Christenen onder leiding van een Duitse Keizer.

gignnl
27 juli 2016, 02:11
Volgens het hoofd van de Franse Inlichtingendienst staat Frankrijk aan de vooravond van een burgeroorlog dus Nostradamus kon wel eens gelijk krijgen.Alleen die Duitse Keizer kan ik niet plaatsen,zie Angela niet de Kruisvaarders aanvoeren...

Eddy_V
27 juli 2016, 05:16
En Nostradamus krijgt gelijk met zijn oorlog tussen Christenen en Moslims die rond de eeuwwisseling in Zuid Frankrijk zijn hoogtepunt gaat krijgen. Gelukkig winnen uiteindelijk de Christenen onder leiding van een Duitse Keizer.

Ik heb Nostradamus niet zo paraat, maar is de marge van 16 jaar acceptabel of krijgen we nog zo'n 80 jaar waarin het allemaal eerst nog erger wordt?

Een Duitse keizer in Zuid Frankrijk... De enige die aan die beschrijving voldoet is Michael Schumacher die zijn rentree maakt op Monaco.

Of Beckenbauer "der Kaiser", die bondscoach van Duitsland wordt op het WK 2018 en tijdens de finale na strafschoppen met 11-10 van Turkije wint (nadat in de halve finales respectievelijk Marocco en Rusland uitgeschakeld waren), waarna in Turkije de revolutie uitbreekt na jarenlange onderdrukking en tirannie, waardoor de Fransen zich plotseling herinneren dat zij ook ooit gestreden hebben voor vrijheid, gelijkheid en broederschap, wat door Marine le Pen wordt aangegrepen om Frankrijk "terug te geven" aan de Fransen waardoor een exodus op gang komt naar de Noord-Afrikaanse landen waarna alle moskeeën met hun vreselijke gejammer verstomd zijn. Duitsland, België, Oostenrijk en zelfs de degelijke Zweden en Noren volgen het voorbeeld uit Gallië nu overal de rechtspopulisten aan de macht zijn en geheel Europa er weldra weer uit ziet zoals men zich dat uit het begin van de 20e eeuw herinnert van dia's en stomme films.
In geheel Europa?
Nee, in één land houden de muzelmannen dapper stand. Na het aantreden van us Geert is het volk erachter gekomen dat hij zijn buitenlandse afkomst niet langer wenste te maskeren door een blonde pruik en populistische prietpraat, waarna de riante meerderheids coalitie van PVV en Denk ons land tot een kalifaat uit roept.
Want als het volk het roept, dan kan de regering dat niet weigeren. Dat is nu eenmaal democratie (volgens de tegen die tijd reeds onthoofde en gevierendeelde Erdogan)

Ace2
27 juli 2016, 06:00
Ik heb Nostradamus niet zo paraat, maar is de marge van 16 jaar acceptabel of krijgen we nog zo'n 80 jaar waarin het allemaal eerst nog erger wordt?

Een Duitse keizer in Zuid Frankrijk... De enige die aan die beschrijving voldoet is Michael Schumacher die zijn rentree maakt op Monaco.



Hoe lang het gaat duren staat niet vermeld. Wel dat daarna een 1000-jarige vrede uitbreekt. Achteraf zal vastgesteld worden of 16 jaar in de marge van de eeuwwisseling past. Wie nu terugkijkt naar het begin van onze jaartelling zal ook zeggen dat als een oorlog in het jaar 50 heeft plaats gevonden dat dat rond het jaar 0 was.

De Duitse keizer ken ik ook niet, maar iemand die in 1500 de toekomst moest voorspellen zal leiders/presidenten met macht snel als een keizer of koning zien, zoals dat ook in zijn eigen tijd was.

Toulouse-Lautrec
27 juli 2016, 07:44
Terrorisme zet winst Air France-KLM onder druk

De vooruitzichten voor de rest van het jaar zijn troebel.
Door de toegenomen terreurdreiging is in het bijzonder Frankrijk als bestemming uit de gratie, vooral bij Aziatische reizigers.

Bron: VK

Big30
27 juli 2016, 15:58
De schutter die vrijdag in een Münchens winkelcentrum negen mensen vermoordde en er zestien verwondde, koesterde volgens de Frankfurter Allgemeine Zeitung (FAZ) rechts-extremistisch en racistisch gedachtegoed.

Deze achttienjarige zoon van een taxichauffeur, Ali David Sonboly, was geen figuur uit kringen van Duitse rechts-extremisten, maar de jongen van Iraanse ouders haatte etnische Turken en Arabieren en was erg verguld dat hij op dezelfde dag was geboren als dictator Adolf Hitler (1889-1945), 20 april. Dit vernam de FAZ uit kringen die de moorden onderzoeken.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/26299548/___Dader_was_rechts-extremist___.html

Fan fan Breivik en Hitler en in de video vlak voor de aanslag geschoten zei hij „Ich bin Deutscher, ich bin hier geboren worden“ toen hij als scheisse kanake (scheldwoord voor Südländer) werd uitgescholden. Verder had hij het over „Scheißtürken!“

Als je onderstaande leest dan zet dat de aanslag toch in een wat ander daglicht, "Een Arier die bewust op buitenlanders schiet die hij als minderwaardig ziet":


Aussagen über seine Begeisterung für Hitler stammen demnach aus dem engsten Umfeld von S. Auch sei S., der aus einer iranischen Familie stammt, stolz darauf gewesen, als Iraner und als Deutscher „Arier“ zu sein. Ursprünglich gilt Iran als die Heimat der Arier. Türken und Araber habe S. hingegen gehasst. Er habe ein „Höherwertigkeitsgefühl“ ihnen gegenüber gehegt.

Die Ermittler gehen daher auch der Hypothese nach, ob S. bei seiner Tat gezielt Menschen mit ausländischer Herkunft getötet hat. Alle seine neun Opfer hatten einen Migrationshintergrund, sechs waren Jugendliche zwischen 14 und 17 Jahren, zwei waren junge Erwachsene im Alter von 19 und 20 Jahren. Drei Jugendliche waren türkischstämmig, zudem wurde eine 45 Jahre alte türkische Frau getötet. Drei andere Jugendliche - ein Junge und zwei Mädchen - waren Kosovo-Albaner.

Für die Annahme, dass S. aus rassistischen Motiven heraus tötete, spricht, dass er mehr Menschen hätte umbringen können - er führte 300 Schuss Munition bei sich. Bisher war seine Tat als Amoklauf beschrieben worden, der sich aus einer psychischen Erkrankung und der Erfahrung des Mobbings durch Gleichaltrige gespeist habe. In Strukturen der rechtsextremistischen Szene in München war S. nicht eingebunden.
http://www.faz.net/aktuell/politik/inland/f-a-z-exklusiv-amoklaeufer-von-muenchen-war-rechtsextremist-14359855.html,

http://bilder.bild.de/fotos/amok-killer-von-muenchen--taeter-ali-david-s-war-rechtsextremist-und-rassist-200057958-47019268/Bild/4.bild.jpg

http://www.bild.de/news/inland/anschlag-muenchen/news-eilmeldung-muenchen-attentaeter-rassist-47018366.bild.html

Jan_Wandelaar
27 juli 2016, 17:18
Het is geen geheim dat de moslimgemeenschap uitermate racistisch is. Ook dit knaapje zal racisme met de paplepel ingegeven zijn.

Het is geen geheim dat de moslimgemeenschap liever voor geweld kiest dan voor de dialoog.

Verder is het overduidelijk dat het knaapje homoseksueel is. Een alternatieve levensstijl die maar matig gewaardeerd word in de moslimgemeenschap. Een reeds door islam-indoctrinatie beschadigt knaapje raakt daardoor nog verder in de war omdat z'n seksuele geaardheid niet te rijmen valt met deze ideologie.

Uiteraard word je ook enorm gepest binnen de moslimgemeenschap wanneer je er zo overduidelijk gay uitziet. Het is immers ook geen geheim dat tolerantie ver te zoeken is in de moslimgemeenschap.

Het knaapje zal ongetwijfeld racistisch zijn geweest. Dat zijn immers alle moslims. Omdat hij vanwege z'n seksuele geaardheid verketterd werd door de moslimgemeenschap waarin hij leefde zal hij ongetwijfeld een afkeer gekregen hebben van diezelfde gemeenschap. Omdat geweld bij moslims vrijwel altijd de eerste reactie is heeft hij er daarom maar een paar afgeknald.

Lachwekkend dat deze door moslim-intolerantie veroorzaakte boosheid en typisch islamitische geweldreactie op deze boosheid nu opeens als rechts-extremistisch betiteld word.


J.W.

pret
27 juli 2016, 17:24
Het is geen geheim dat de moslimgemeenschap uitermate racistisch is. Ook dit knaapje zal racisme met de paplepel ingegeven zijn.

Het is geen geheim dat de moslimgemeenschap liever voor geweld kiest dan voor de dialoog.

Verder is het overduidelijk dat het knaapje homoseksueel is. Een alternatieve levensstijl die maar matig gewaardeerd word in de moslimgemeenschap. Een reeds door islam-indoctrinatie beschadigt knaapje raakt daardoor nog verder in de war omdat z'n seksuele geaardheid niet te rijmen valt met deze ideologie.

Uiteraard word je ook enorm gepest binnen de moslimgemeenschap wanneer je er zo overduidelijk gay uitziet. Het is immers ook geen geheim dat tolerantie ver te zoeken is in de moslimgemeenschap.

Het knaapje zal ongetwijfeld racistisch zijn geweest. Dat zijn immers alle moslims. Omdat hij vanwege z'n seksuele geaardheid verketterd werd door de moslimgemeenschap waarin hij leefde zal hij ongetwijfeld een afkeer gekregen hebben van diezelfde gemeenschap. Omdat geweld bij moslims vrijwel altijd de eerste reactie is heeft hij er daarom maar een paar afgeknald.

Lachwekkend dat deze door moslim-intolerantie veroorzaakte boosheid en typisch islamitische geweldreactie op deze boosheid nu opeens als rechts-extremistisch betiteld word.


J.W.

Ow ik wist dat jij ook moslim en gay was gezien je racistische uitlatingen.

pret
27 juli 2016, 18:13
https://youtu.be/yOjpI0dyDsQ

Jan_Wandelaar
27 juli 2016, 18:41
... gezien je racistische uitlatingen.

Het getuigd van een ongelofelijke domheid wanneer je een aversie jegens een kwalijke ideologie als racisme ziet. Het aanhangen van een ideologie is immers iets heel anders dan tot een ras behoren.

Wanneer Jan de Vries uit Alphen aan de Rijn zich tot deze kwalijke ideologie bekeerd mag hij van mij ook z.s.m. oprotten naar een moslimland of zich in het kalifaat voor z'n kop laten schieten. Zelfs wanneer hij gewoon braaf elke dag aardappels en groente plus een schnitzel met ketchup blijft eten.


J.W.

too slow
28 juli 2016, 22:15
En Nostradamus krijgt gelijk met zijn oorlog tussen Christenen en Moslims die rond de eeuwwisseling in Zuid Frankrijk zijn hoogtepunt gaat krijgen. Gelukkig winnen uiteindelijk de Christenen onder leiding van een Duitse Keizer.

Nou gelukkig gaan wij dat niet meemaken want we zijn nog ruim 83 jaar van de eeuwwisseling verwijderd. De voorspellingen van Nostradamus zijn ongeveer net zo betrouwbaar als horoscopen en paragnosten, totale bullshit dus.

Picasso 1
28 juli 2016, 23:29
Het zal vast een "moslim" zijn en (over)morgen wordt het geclaimd door DAES :sleep:

En nou wat echt gebeurde:

16515

Toulouse-Lautrec
5 augustus 2016, 11:45
Premier Manuel Valls wil de islam Franser maken

De Franse premier Manuel Valls wil buitenlandse financiering van moskeeën verbieden en alleen imams toelaten die in Frankrijk zijn opgeleid.

Door de recente terreuraanslagen is er een nieuw tijdperk aangebroken, zegt de Franse premier Manuel Valls. In antwoord op het „geglobaliseerde jihadisme met zijn apocalyptische visie” is een „revolutie” nodig in het denken over veiligheid. En een essentieel onderdeel daarvan is dat de Franse staat zijn relatie met de islam, de tweede godsdienst van het land, volledig herdefinieert en buitenlandse invloed sterk beperkt.

In een interview vrijdag (http://www.lemonde.fr/politique/article/2016/07/29/manuel-valls-etre-lucide-face-a-la-menace-ce-n-est-pas-basculer-dans-le-populisme_4976094_823448.html) met Le Monde en een artikel zondag (http://www.lejdd.fr/Politique/Manuel-Valls-Reconstruire-l-islam-de-France-800035) in Journal du Dimanche schetst Valls de hoofdlijnen daarvan. Zijn twee belangrijkste voorstellen: een eind maken aan de financiering vanuit het buitenland van moskeeën en het opleiden van imams in Frankrijk– niet in het buitenland.

In zijn artikel verwees Valls naar de wet uit 1905 waarin de scheiding van (de toen overwegend katholieke) kerk en staat is vastgelegd. De daaruit voortvloeiende laicité is een van de fundamenten van de Franse staat.

„Zoals de vaders van de wet van 9 december 1905 moeten we een evenwicht vinden met de Franse islam op basis waarvan de Republiek haar de garantie van een vrije godsdienstuitoefening biedt. Als de islam de Republiek niet helpt degenen te bestrijden die de publieke vrijheden in gevaar brengen, zal het steeds moeilijker worden voor de Republiek deze vrije godsdienstuitoefening te garanderen.’’

Hij pleit voor een „waar Pact met de Franse islam”. Het principe van laïcité verbiedt financiering van moskeeën door de staat. Hij gaf toe dat de in 2005 opgerichte ‘Stichting voor de werken van de islam’, bedoeld als een instrument om particulier geld te vergaren voor moskeeën, een „volledige mislukking” was. Door ruzie en wantrouwen is er niets van terechtgekomen. Maar er moeten andere manieren te vinden zijn om Franse financiering voor moskeeën te organiseren, zei Valls. Hij wil „voor een nader te bepalen periode” buitenlandse financiering voor de bouw van moskeeën verbieden.

Centrum moslimtheologie

De andere pijler onder het pact moet de opleiding van imams in Frankrijk zijn. „De imams en de aalmoezeniers in Frankrijk moeten voortaan alleen in Frankrijk zijn gevormd.” Er zijn nu dertien Franse universiteiten waar imams een diploma kunnen halen. Valls wil dit verder uitbouwen en van Frankrijk een Europees centrum voor moslimtheologie maken.

Er zijn nu ongeveer 1.600 tot 1.800 imams in Frankrijk, aldus Le Figaro. Nauwelijks de helft van hen is gerelateerd aan een van de officiële opleidingen. Ook zijn er 301 buitenlandse imams die, onder bilaterale akkoorden met Marokko, Algerije en Turkije, op tijdelijke basis in Frankrijk werken.

Het pleidooi van Valls is een antwoord op de kritiek van rechterzijde, waar vrijwel uitsluitend wordt gesproken over repressieve maatregelen. Oud-president Sarkozy wil dat alle 11.500 mensen bij wie de inlichtingendiensten een S achter de naam hebben gezet, als teken dat een gevaar voor radicalisering en extremisme bestaat, huisarrest krijgen. Mijn regering wil geen Frans Guantánamo, antwoordt Valls in zijn interview. Ook het pleidooi van Marine Le Pen van het Front National om alle honderd salafistische moskeeën te sluiten, wijst hij van de hand.

Probleem is: met wie moet de Franse regering praten over dit pact?
De CFCM (Franse raad voor de moslimcultus), ingesteld in 2003, maakt vooral ruzie en staat ver af van jongere moslims.

http://www.nrc.nl/nieuws/2016/08/02/franse-premier-valls-wil-de-islam-franser-maken-3491717-a1514392

Brad Clitt
6 augustus 2016, 20:04
Een beetje ondergesneeuwd door de OS in Rio denk ik dan, maar wederom een aanslag in Belgie.
Ditmaal waren 2 politieagentes in Charleroi het slachtoffer, gelukkig kunnen ze het nog navertellen : http://www.bild.de/news/ausland/terroranschlag/macheten-angriff-auf-polizisten-47189136.bild.html

Identiteit dader nog niet bekend gemaakt, maar je hoeft geen raketgeleerde te zijn om te weten welke ideologie de inmiddels dode man aanhing.
Maar hij zal ook wel geestelijk niet helemaal in orde zijn geweest...

uurtje
6 augustus 2016, 20:17
Inderdaad....deze man was in de war....net zoals die Noor (die pikzwarte neger uit Somalie.....oeppppssss......dat mocht niet bekend worden....sorry) van van de week in London.....

Brad Clitt
6 augustus 2016, 20:23
Het zou best kunnen dat deze mannen allemaal een klap van de molenwiek hebben gekregen (alhoewel er in die zandbak geen zijn), want het is geen geheim dat die woestijnparadijsjes de poorten van de gevangenissen en gekkenhuizen wagenwijd hebben opengezet en hen een roadmap to Europe hebben gegeven.
Zo, daar zijn we gemakkelijk vanaf geraakt, dankjewel Angie.

uurtje
6 augustus 2016, 20:40
als het zo door gaat dan zou je bijna gaan denken dat 'gestoord zijn' het equivalent van Moslim is........

Brad Clitt
6 augustus 2016, 20:42
Oftewel het nieuwste pleonasme.

pret
7 augustus 2016, 09:16
Turkije waarschuwde Frankrijk voor terroristen die priester vermoordden

Turkije heeft de Franse autoriteiten gewaarschuwd voor de IS-terroristen die dinsdag een priester vermoordden in Frankrijk.

Dat meldt journalist Borzou Daragahi via Twitter op basis van een verklaring van de Turkse regering. De terroristen bestormden dinsdag een kerk in Normandië en sneden de keel door van de 86-jarige priester Jacques Hamel.

Beide terroristen werden doodgeschoten door de politie, nadat ze kerkgangers gijzelden.

Eén van de twee aanvallers, de 19-jarige Adel Kermiche, probeerde zich tot twee keer toe bij ISIS te voegen. Frankrijk seinde Turkije in over een reis van Kermiche van Genève naar Istanbul. Turkije voorkwam dat Kermiche zich bij ISIS kon voegen en zette hem weer uit naar Genève in mei 2015. Turkije bracht de Franse autoriteiten ook op de hoogte van het gevaar dat uitging van de man.

De tweede kerkaanvaller, Abdel Malik Petitjean, wilde vorige maand ook naar Istanbul afreizen. Turkse officials ontdekten dat de man banden had met een persoon op de non-entry lijst voordat hij bij de paspoortcontrole kwam. Petitjean verliet Turkije de volgende dag. Onduidelijk is of het vrijwillig of met dwang is gebeurd. Turkije plaatste hem op de zwarte lijst en lichtte Frankrijk ook in over hem.

Het is niet de eerste keer dat Turkije een waarschuwing afgeeft over een terrorist die wordt uitgezet. Turkije lichtte Frankrijk en België in over het gevaar dat van de terroristen uitging die de aanslagen in Parijs uitvoerden in november 2015. Daarbij kwamen 130 mensen om het leven en raakten 352 mensen gewond.

Frankrijk bombardeert actief mee met de coalitie in Syrië en Irak en is regelmatig het doelwit van ISIS-terreur. De internationale coalitie tegen ISIS heeft in de afgelopen 719 dagen 14.136 luchtaanvallen uitgevoerd op Syrië en Irak. Daarbij zijn 49.917 bommen afgeworpen en zijn minstens 1.513 burgers om het leven gekomen.

Bron: Dutchturks.nl

Brad Clitt
7 augustus 2016, 16:40
Identiteit dader nog niet bekend gemaakt, maar je hoeft geen raketgeleerde te zijn om te weten welke ideologie de inmiddels dode man aanhing.


Het was dus een Algerijn die sinds 2012 in Belgie woont.
Op naar het volgende incident...

Limburger
8 augustus 2016, 19:14
Zoon Nederlandse imam roept op tot moord
1 uur geleden

Verviers - De zoon van een Nederlands-Marokkaanse imam die in België woont heeft in een video opgeroepen alle christenen te doden. Dat liet een woordvoerder van de Belgische staatssecretaris Theo Francken (Migratie en Asiel) maandag desgevraagd weten.

De tiener loopt in het filmpje ’s nachts door winkelstraten in het Belgische Verviers en roept in het Arabisch op tot moord op christenen. ,,Oh Allah, vernietig de gehate christenen. Dood hen allen, spaar er niet een’’, zegt de naar schatting vijftienjarige jongen in de video die zondag online werd gezet door het onderzoeksinstituut Memri.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/26367670/__Zoon_imam_roept_op_tot_moord__.html

Als de moslims dit al openlijk op straat roepen dan kunnen we wel na gaan hoe er in huiselijke kring en de moskee gepraat wordt over niet moslims. :mad:

Brad Clitt
8 augustus 2016, 19:19
Maar wat de moslims niet (willen) weten is dat zij ook maar een 'means to an end' zijn. Als zij hun doel vervuld hebben gaan ze er ook aan...

Jan_Wandelaar
9 augustus 2016, 02:30
Zoon Nederlandse imam roept op tot moord.

Hoeveel 'goedwillende moslims' hebben de autoriteiten van Verviers het afgelopen jaar over de vloer gehad om melding te maken van deze praktijken die de islam in een kwaad daglicht stellen?????

Of heeft de moslimgemeenschap, zoals gebruikelijk, weer eens niet de wil gehad zich te keren tegen geloofsgenoten die het radicale pad bewandelen?????

Weer een gevalletje 'Qui tacet consentire videtur'?????


J.W.

Toulouse-Lautrec
12 augustus 2016, 07:23
Aangifte tegen Van Gogh museum om discriminatie

Het zal niet vaak gebeuren: bezoekers van het Van Gogh Museum die bij de ingang de vraag krijgen voorgelegd waarom ze eigenlijk de schilderijen komen bekijken.
Het overkwam de Amsterdamse Jaouad, toen die vorige week in de rij stond.

Jaouad zou met zijn onlangs verkregen 'VIP-kaart' van de BankGiro Loterij gratis naar binnen kunnen. Eenmaal in de rij werd hij aangesproken door een profiler.

'Wat kom jij hier doen?', zou die hem hebben gevraagd. 'In de rij voor mij stonden alleen blanke mensen, ik was de enige met een Marokkaans uiterlijk. Ik werd als enige aangesproken', aldus Jaouad, die zijn verhaal deed op de website Nieuws.marokko.nl. Hij wilde zijn verhaal daarna desgevraagd niet nader toelichten.

Als Jaouad boos wordt en een klacht wil indienen, stuurt de beveiliging hem naar buiten. Het gesprek dat daar volgt, wordt door Jaouad opgenomen met zijn telefoon. Te horen is hoe Jaouad fulmineert over het feit dat hij uit de rij is gepikt 'omdat hij een Marokkaan is', terwijl hij 'gewoon de schilderijen wil zien'. 'Waarom wil je ze zien dan? Wat is je doel hier?', vraagt een van de medewerkers, die benadrukt dat hij graag 'een normaal gesprek' met Jaouad wil voeren.

Jaouad mag het museum daarna niet meer in. Woedend dient hij een klacht in bij het Meldpunt tegen Discriminatie en Moslimhaat. Ook doet hij aangifte bij de politie wegens discriminatie.

------------

Op steeds meer plekken waar veel mensen samenkomen, gebeurt het: profiling.
Speciaal getraind personeel scant de menigte op verdachte personen. Bij afwijkende situaties mogen ze bezoekers gericht vragen stellen over wat ze komen doen.
Ook het Van Gogh Museum maakt er gebruik van.


https://www.youtube.com/watch?v=B1tA3K96hYE

http://www.volkskrant.nl/beeldende-kunst/aangifte-tegen-van-gogh-museum-om-discriminatie~a4356190/

Jan_Wandelaar
12 augustus 2016, 18:21
Ook doet hij aangifte bij de politie wegens discriminatie.

Vanwege de islam zien Schiphol en omgeving eruit als een politiestaat.

Vanwege de islam moeten er profilers worden ingezet om evenementen zo veilig mogelijk te houden.

En dan als overduidelijk lid van de moslimgemeenschap, welke stilzwijgend geweld en terreur goedkeurt, gaan lopen zeiken dat je aangesproken word door zo'n profiler?
Het moet niet gekker worden!!!!

Uiteraard toont zo'n aanhanger van de 'religie van de vrede' dan ogenblikkelijk z'n korte lontje, en begint te schelden en te dreigen (ik marronkaan, jij blank, jij racist, ik aangifte doen).

Wanneer we minder terreuraanslagen, minder politiecontrole rond Schiphol en minder profilers op evenementen willen is de oplossing dus duidelijk:
MINDER, MINDER, MINDER .............. (vul hier zelf je meest voor de hand liggende antwoord in).


J.W.

uurtje
12 augustus 2016, 18:27
het feit dat zo eenzandneger direct gaat filmen zegt voldoende...... pure provocatie. Het zou trouwens de eerste zijn die zich in de Nederlandse cultuur verdiept. Door omstandigheden veel activiteiten moeten bijwonen. Inhuldiging, Prinsjesdag, Koninklijk huwelijk, bevrijdingsdag...het ziet wit van de mensen..... Behalve als er met een krans gevoetbald kan worden..... dan is men wel van de partij...

Wentelt Eefje
13 augustus 2016, 02:23
De oplossing is minder Jan Wandelaars, minder uurtjes...

Ethnic profiling blijkt helaas geen enkele inperking van het aantal aanslagen op te leveren... Al was het maar omdat veiligheidsdiensten het snel overnemen van de gewone opsporingsinstanties en "om netwerken in kaart te brengen" actief aansporen en soms zelfs de middelen leveren. Het laatste AT-lid dat met door veiligheidsdiensten geleverde wapens en/of explosieven verwond wordt hebben we nog lang niet gezien in "het vrije Westen". Daar komt bij dat de zich hiermee ledig houdende diensten belang hebben bij nieuwe aanwas van potentiële terroristen om hun budgetten onaangetast te laten en de controle (parlementair en vanuit "de driehoek") te minimaliseren...

uurtje
13 augustus 2016, 09:03
De oplossing die jij aanstreeft is er al. Er is alleen een klein probleem...Je ziet dit o.a. in het Midden-Oosten en Delen van Afrika. Zelfs in die regio is er geen vrede en veiligheid. De combinatie van heethoofdige genen met een ophitsende 'religie' is catastrofaal en zorgt voor een nimmer aflatende uitbarsting van geweld, ellende en onderdrukking. Er is geen enkel Islamitisch land ter wereld dat in harmonie met zijn buren leeft of interne rust kent. Alle landen kennen geen scheiding van kerk en staat en discriminatie op basis van geloof, sekse, seksuele voorkeur is inherent aan deze systement. En dat helemaal zonder JW en uurtje....floep.....zomaar....het is er toch....

Geld voor de veligheidsdiensten? De enige die belang hebben bij de stroom gelukszoekers zijn linkse asieladvocaten, het COA en andere instanties.. Veiligheidsdiensten zitten hier niet op te wachten. Al was het maar vanwege het feit dat het budget niet in evenwicht is met de taken en de consequenties van een 'intel failure'niet te onverzien zijn.

Jan_Wandelaar
13 augustus 2016, 15:45
Ethnic profiling blijkt helaas geen enkele inperking van het aantal aanslagen op te leveren...
Over de effectiviteit van de genomen maatregelen valt inderdaad te discussiëren. Over de REDEN waarom de maatregelen genomen worden is geen discussie mogelijk. Het staat als een paal boven water dat de aanwezigheid van de islam in Nederland de reden is dat deze maatregelen genomen worden.



... en de controle (parlementair en vanuit "de driehoek") te minimaliseren...
Wanneer alleenheerschappij van de ideologie verkozen word boven vrijheid, democratie en tolerantie ontstaat er een serieus probleem voor de maatschappij. Vrijheid, democratie en tolerantie zijn dan ten dode opgeschreven. Uit angst voor de daden van vijanden van vrijheid, democratie en tolerantie kiezen we er nu reeds voor om Schiphol en omgeving in te richten als een politiestaat.

Vanwege diezelfde angst voor de daden van de vijanden van vrijheid, democratie en tolerantie zijn we bereid vrijheid, democratie en privacy op te offeren aan het uitbreiden van de bevoegdheden van politiediensten.

Omdat we decennia lang hebben zitten slapen heeft het aantal vijanden van vrijheid, democratie en tolerantie de kritische massa overschreden. Daarvan zien we nu de gevolgen. Omdat de kritische massa overschreden is zie ik ook weinig of geen mogelijkheden meer voor een goedschikse oplossing. Overal in de wereld kunnen we immers zien wat het resultaat is wanneer de islam de kritische massa bereikt: (burger)oorlog, terreur, geweld, armoede, dictatuur en meer van dat soort gezellige dingen.


J.W.