PDA

Volledige versie bekijken : IJsberen en Voetbal



Pagina's : [1] 2 3 4 5

Big30
4 januari 2015, 12:52
Nu op de ARD de docu "Die Mannschaft" over het WK 2014 in Brasil.

Peter020
4 januari 2015, 18:39
Stond het misschien niet in de voetbalmedia?

Crisis bij Real Madrid

Nadat Real Madrid dinsdag in Dubai al met 4-2 van AC Milan verloor, hebben de Madrilenen vandaag op bezoek bij Valencia de derde competitienederlaag van het seizoen geleden. In Estadio Mestalla, de thuisbasis van Valencia, werd het 2-1 voor de Spaanse subtopper.

De onzichtbare clubtopscorer Cristiano Ronaldo bracht Real na een kwartier vanaf de strafschopstip aan de leiding, maar Antonio Barragan en Nicolas Otamendi bezorgden Valencia in de tweede helft alsnog verdiend de zege.

'De Koninklijke' ging eerder al in competitieverband onderuit tegen Real Sociedad (4-2) en Atlético Madrid (2-1).

FC Barcelona, concurrent in de titelstrijd, kan zondagavond profiteren van het puntenverlies van Real. De Catalanen gaan op bezoek bij Real Sociedad. Bij winst kan Barcelona, dat dan wel een wedstrijd meer heeft gespeeld, de koppositie overnemen.

Bron: Voetbalmedia

felrops
4 januari 2015, 18:41
S. Denswil stapt over van Ajax naar Club Brugge. Is dat nu een stap vooruit? Even aan Deket vragen!

Peter020
4 januari 2015, 18:50
S. Denswil stapt over van Ajax naar Club Brugge. Is dat nu een stap vooruit? Even aan Deket vragen!

Van Jong Ajax naar Club Brugge welteverstaan.
Maar goed, Ruud Vormer ging van het tweede elftal van Feyenoord naar Club en is volgens Michel Preud'homme inmiddels één van de beste spelers op de Belgische voetbalvelden. Gezien het geringe niveauverschil tussen de tweede elftallen in Nederland en de top van België acht ik het niet geheel onmogelijk dat ook Denswil, ondanks zijn gebleken ongeschiktheid in Amsterdam, zomaar tot een vaste waarde in Brugge kan uitgroeien.

deket
4 januari 2015, 19:08
Demswill scoorde wel nog in CL en een werker zoals Vormer kon het nieuwe Club Brugge gebruiken. Vroeger kreeg die Club het imago van noeste inzet.
desalniettemin had Brugge vorig jaar een negatief saldo van 9 miljoen euro, maar de stinkend rijke youppie voorzitter zal wel bijpassen.
en ivm Real, Ronaldo zal tegen Valencia wel weer zijn nichtere gewoontes hebben opgepikt
Ronaldo zal weer teveel met zijn cremces bezig zijn en zijn haar te kammen veronderstel ik

deket
4 januari 2015, 19:15
@felrops eigelijk is dit voor Demswill een overdtap van een matige ploeg uit een bescheiden kompitie waar ploegen zoals Dordrecht meespelen naar een overroepen club die boven hun stand leeft.
en Peter de omgekeerde gevallen zijn legio, nl spelers die bv het niveau van Anderlecht niet aankunnen maar in fe Nederlandse kompetitie de pannen van het dzk speelden

deket
4 januari 2015, 19:16
@felrops eigelijk is dit voor Demswill een overdtap van een matige ploeg uit een bescheiden kompitie waar ploegen zoals Dordrecht meespelen naar een overroepen club die boven hun stand leeft.
en Peter de omgekeerde gevallen zijn legio, nl spelers die bv het niveau van Anderlecht niet aankunnen maar in fe Nederlandse kompetitie de pannen van het dak speelden

Picasso 1
4 januari 2015, 19:20
Crisis bij Real Madrid

Nadat Real Madrid dinsdag in Dubai al met 4-2 van AC Milan verloor, hebben de Madrilenen vandaag op bezoek bij Valencia de derde competitienederlaag van het seizoen geleden. In Estadio Mestalla, de thuisbasis van Valencia, werd het 2-1 voor de Spaanse subtopper.

De onzichtbare clubtopscorer Cristiano Ronaldo bracht Real na een kwartier vanaf de strafschopstip aan de leiding, maar Antonio Barragan en Nicolas Otamendi bezorgden Valencia in de tweede helft alsnog verdiend de zege.

'De Koninklijke' ging eerder al in competitieverband onderuit tegen Real Sociedad (4-2) en Atlético Madrid (2-1).

FC Barcelona, concurrent in de titelstrijd, kan zondagavond profiteren van het puntenverlies van Real. De Catalanen gaan op bezoek bij Real Sociedad. Bij winst kan Barcelona, dat dan wel een wedstrijd meer heeft gespeeld, de koppositie overnemen.

Bron: Voetbalmedia

En daarmee is een halt toegeroepen aan de gooi naar het wereldrecord van opeenvolgende gewonnen wedstrijden. Deze blijft nu in handen van het Braziliaanse Coritiba.

Bericht van een week geleden:
Real Madrid blijft kans maken op het wereldrecord van langste ongeslagen reeks. De Madrilenen verloren deze week een vriendschappelijk duel met AC Milan (4-2), maar die telt volgens het Guinness Book of World Records niet mee.

Coritiba heeft het record met 24 wedstrijden op rij zonder nederlaag in handen, maar moet dus alsnog vrezen voor zijn plek in het Guinness Book. Voor de koploper in de Spaanse competitie was het de eerste nederlaag sinds 13 september tijdens het duel met Atlético Madrid. Tegen Milan wisten Cristiano Ronaldo en Karim Benzema nog wel tot scoren te komen, maar was het niet voldoende om een nederlaag af te wenden.

Na de overwinning van Milan werd even gevreesd voor het naderende record van Real. In de ongeslagen reeks tellen echter alleen competitieve wedstrijden en daartoe behoort een vriendschappelijk duel niet. Daarmee blijft de formatie uit Madrid op 22 ongeslagen duels op rij staan. Coritiba, een Braziliaanse club, wist tussen 3 februari en 5 mei 2011 maar liefst 24 wedstrijden ongeslagen te blijven.

http://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/415337/real-madrid-blijft-ondanks-nederlaag-in-de-race-voor-ongeslagen-wereldrecord.html

Denk dat het eerder crisis bij Ronaldo is dan bij Real Madrid. :biggrin:

De berichtgeving in de media is trouwens zoals zo vaak met de nodige fouten, het gaat niet om een 'ongeslagen reeks duels' record maar om het wereldrecord van opeenvolgende overwinningen.

Big30
4 januari 2015, 19:24
Het zijn types zoals Abramovitsj en afgunstige teams zoals Club Brugge die het voetbal mee kapot maken.
wij willen dat Brussels stadion zelf mee financieren via sponsors maar weet je wat hun tegenargumentatie is? : dat een team niet samen met een nationaal elftal moet spelen op hetzelfde terrein. Dat gebeurt the fuck overal, kijk naar de buurlanden. Alleen wembley is misschien de uitzondering. Maar goed, ga me met ingang van oudejaarsavond niet te kwaad maken.
Voor als nog zijn er veel vraagteken zo begrijp mbt de komst van het nieuwe stadion dat er wel moet komen ivm Euro 2020.


De plannen voor een gloednieuwe en multifunctionele voetbaltempel, ter vervanging van het huidige Koning Boudewijnstadion, liggen er nochtans wel. Met enkele antwoorden. Zo weten we nu wel dat het nieuwe stadion zal gebouwd worden op de plek waar zich momenteel de Heizelparking C bevindt. Zo weten we nu wel dat dit stadion geen atletiekpiste zal huisvesten (ondanks de intentieverklaring tot een piste en uitschuifbare tribunes die de Vlaamse en de Brusselse Regering eerder hadden ondertekend; tot zo ver de macht van de politieke actoren in dit dossier). En zo weten we nu wel dat het stadion eind 2018 opgeleverd moet worden.

Maar de antwoorden brengen evenveel raadsels. Het kluwen aan betrokken actoren (zowel publieke, semi-publieke en private partijen) maakt de situatie bovendien, niet in het minst bestuurskundig, erg complex. Deze, wat men noemt, ‘multi-actor governance’ vereist een erg hoge mate van coördinatie en afstemming tussen de verschillende stakeholders. Daar loopt het in dit dossier grondig. Alleen al wat betreft de verantwoordelijke overheidsactoren, is de samenhang zoek.

Neem nu de locatie: Parking C van de Heizel is erfpachtgebied en eigendom van de Stad Brussel, wat betekent dat zij de inkomsten zullen verkrijgen van de canon (de erfpacht op de grond) die de toekomstige eigenaar van het voetbalstadion zal betalen. Maar diezelfde Parking C ligt wel op het grondgebied van de gemeente Grimbergen, en dus binnen de grenzen van het Vlaams Gewest. Qua vergunningen is de toekomstige stadionbouwer dus afhankelijk van de Vlaamse overheid. En daar houdt het niet bij op. De veelheid aan kwesties die met de bouw van zo’n megaproject verbonden zijn, zoals aspecten van mobiliteit en openbare veiligheid, maken dat verschillende overheidsniveaus hun zeg in het dossier moeten krijgen.

En zo komen we gelijk bij het vraagstuk over de financiering van het nieuwe stadion terecht. In de huidige context van budgettaire schaarste en drastische besparingen op elk overheidsniveau – federaal, regionaal en lokaal – zou het publiek niet te verantwoorden zijn dat overheidsgeld aangewend wordt voor het (mee) realiseren van dit project, ongeacht de maatschappelijke externaliteiten die kunnen bestaan. Bovendien is de voetbalwereld vandaag de dag reeds een uiterst commercieel gebeuren, waardoor het te verdedigen en economisch te onderbouwen valt dat de private sector de volledige investering van het project draagt. De vraag wie dan wel de kosten dient te dragen voor noodzakelijke aanpassingen aan de mobiliteitsinfrastructuur, laten we hier dan nog buiten beschouwing.
http://newsmonkey.be/article/21125

Naar schatting zal het nieuwe stadion tussen de 300 en 400 Miljoen kosten (hangt af van welk ontwerp men kiest) maar nog onduidelijk is wie dit gaat financieren, hoe het zit met de exploitatie kosten, gaat en wil Anderlecht wel naar een stadion met een capaciteit van naar schatting 60.000 man als je mag verwachten dat bij wedstrijden van Anderlecht dit aantal toch nooit gehaald kan worden.

Big30
4 januari 2015, 19:26
Overigens ik ben blij dat we dit topic weer hebben gevonden :tongue::freu:!

Maar ehm probeer soms ook wel wat te relativeren, tis maar voetbal he :rolleyes:.

Big30
4 januari 2015, 19:41
Trouwens goede en slimme deal van Ajax, als een speler zoals in geval van Denswil het nivo niet aan kan verdient hij een tweede kans op een lager nivo, laten we blij zijn dat Club Brugge hem deze kans heeft geboden!


Ik ben door Overmars gebeld. Omdat Stefano komende zomer transfervrij is, mag hij ook per direct gratis weg, met een doorverkooppercentage voor Ajax indien Stefano in de toekomst door de nieuwe club wordt getransfereerd. Zo kan Ajax nog iets aan hem verdienen', legde Denswils zaakwaarnemer Winnie Haatrecht uit in De Telegraaf.

Overmars gaf als directeur voetbalzaken ook tekst en uitleg. 'Stefano Denswil is niet in staat gebleken Moisander uit het elftal te spelen. Ik denk dat de moeizame onderhandelingen zijn spel geen goed hebben gedaan', aldus Overmars. Ajax heeft Denswil wél laten weten dat het hem niet naar Feyenoord of PSV laat gaan.
http://www.sport1.nl/nieuws/86051-denswil-nu-al-gratis-van-gaal-lonkt-naar-sergio-ramos.html

We wensen Denswil en Club veel suc6, hoewel volgens de kenners Club de grote favoriet is voor de Belgische titel zal met Denswil erbij de strijd wel minder spannend worden.

deket
4 januari 2015, 20:06
Die jongen gun ik zijn geluk maar Club Brugge wens ik geen succes.
er bestaat maar een Belgische club die België waardig kan vertegenwoordigen in de CL. Iedere neutrale voetballiefhebber zal dit beamen indien hij oprecht zal zijn

Jansen
4 januari 2015, 20:10
Die jongen gun ik zijn geluk maar Club Brugge wens ik geen succes.
er bestaat maar een Belgische club die België waardig kan vertegenwoordigen in de CL. Iedere neutrale voetballiefhebber zal dit beamen indien hij oprecht zal zijn
Lierse SK ?

deket
5 januari 2015, 10:59
Deze avond op Karakters uitgezonden door Canvas, dus VRT 2, 20h40 zal Steven Defour tegen Ben Crabbe oa hetvolgde vertellen : PSV wilde heel ver gaan om mij te kopen, maar mijn hart verkoos Anderlecht en daar voel ik me heel goed bij.
btw, voor de Spaanse fans hier, toch raar dat Barca het liet afweten om de kop positie over te nemen van hun vijanden uit Real Madrid.
En Peters voorbeeld maakt een wandeling in Barcelona en zal terwijl filosofische gedachten uiten, slik,. Dit op Ned2, dus deze avond om19h20

deket
5 januari 2015, 11:02
Johan Cruijff heeft wel zijn verdienste een filosofische oneliner wereldberoemd te maken : elk nadeel heeft zijn voordeel

LittleJoe
5 januari 2015, 12:05
Die jongen gun ik zijn geluk maar Club Brugge wens ik geen succes.
er bestaat maar een Belgische club die België waardig kan vertegenwoordigen in de CL. Iedere neutrale voetballiefhebber zal dit beamen indien hij oprecht zal zijn

Jaloers op Brugge, ze spelen dit seizoen gewoon het betere voetbal. Ze scoren bijna dubbel zo vaak als de janetten uit Anderlecht. Anderlecht heeft nu niet meer de poen zoals vroeger om de beste spelers er weg te kopen. Ze zeveren nu al wie de gouden schoen moet winnen. Zeuren over een nieuw stadion, Brugge hun stadionplannen liggen al jaren klaar. Dikkoppen zijn het, zie de klucht van vorig jaar met Hazard. Zielig gewoon. En vriend Deket, vergeet niet, zonder Brugge, Standard, Lokeren, Gent en ga maar Door , ook geen Anderlecht

deket
5 januari 2015, 12:19
Dat lijkt me nogal evident, zonder Feynoord, PSV, AZ, ook geen Ajax.
en ik zou gasten zoals Mitrovic toch veiligheidshalve geen janet noemen, misschien leest hij dit forum ook en laat het vertalen

Sphinx
5 januari 2015, 13:37
En wat de Nederlandse talenten betreft is het al jaren erg mager gesteld. Ook bij buitenlandse clubs zie ik ze niet doorbreken. Je hebt nu nog maar Robben, Van Persie en Sneijder en die zitten nu in hun eindstadium.

Dat is simpelweg omdat ze veel te vroeg weggelokt worden, niet alleen de jeugdspelers, ook de meer gearriveerde talenten. Zowel Luuk als Siem de Jong bijvoorbeeld, Luuk eerst naar Dld, verhuurd aan Newcastle en nu weer terug bij PSV. Siem is dankzij blessures nauwelijks aan spelen toegekomen, en nu Pardew weg is vrees ik dat het seizoen verloren is. Nieuwe coach betekent meestal ook nieuwe voorkeuren. Qua talenten die wel iets in hun mars hebben: Ziyech (Twente), Sinkgraven en Klaassen (Ajax), Clasie (Feyenoord), Depay (PSV) zijn in de vaderlandse competitie goed bezig, in het buitenland Martins Indi (Porto), Blind was redelijk goed bezig voor zijn blessures en de rest daar hoor je eigenlijk te weinig van, nooit goed nieuws. Prettig om te zien dat Vermeer bij Feyenoord weer wat is opgebloeid, iemand moet het die grabbelaar Cillesen lastig maken nu Krul in de lappenmand zit.

RAUL7
5 januari 2015, 14:59
Crisis bij Real Madrid

Nadat Real Madrid dinsdag in Dubai al met 4-2 van AC Milan verloor, hebben de Madrilenen vandaag op bezoek bij Valencia de derde competitienederlaag van het seizoen geleden. In Estadio Mestalla, de thuisbasis van Valencia, werd het 2-1 voor de Spaanse subtopper.
'De Koninklijke' ging eerder al in competitieverband onderuit tegen Real Sociedad (4-2) en Atlético Madrid (2-1).
Bron: Voetbalmedia



Ik geloof dat ze op dit moment 22 niet-vriendschappelijke wedstrijden achter mekaar gewonnen hebben.
Hier heb ik nog niks van gelezen. Stond het misschien niet in de voetbalmedia? :rofl:

Blijkbaar staan alleen de verloren wedstrijden in de voetbalmedia van Peter1966! :rolleyes:
Ik begrijp dit wel, want als de beste ploeg van de wereld en van het heelal een wedstrijd verliest is dit groot nieuws! :cool:

Big30
5 januari 2015, 15:00
Jaloers op Brugge, ze spelen dit seizoen gewoon het betere voetbal. Ze scoren bijna dubbel zo vaak als de janetten uit Anderlecht. Anderlecht heeft nu niet meer de poen zoals vroeger om de beste spelers er weg te kopen. Ze zeveren nu al wie de gouden schoen moet winnen. Zeuren over een nieuw stadion, Brugge hun stadionplannen liggen al jaren klaar. Dikkoppen zijn het, zie de klucht van vorig jaar met Hazard. Zielig gewoon. En vriend Deket, vergeet niet, zonder Brugge, Standard, Lokeren, Gent en ga maar Door , ook geen Anderlecht
Club Brugge is op dit moment gewoon de terechte koploper in de Belgische competitie. Laten inderdaad beter en attractiever voetbal zien dan paars-wit en scoren ook veel makkelijker.
Club heeft duidelijke plannen voor een stadion met 40.000 zitjes, Anderlecht weet nog steeds niet wat ze gaan doen en speelt nog steeds in een stadion waar een club in de derde Bundesliga zich nog voor zou schamen.

deket
5 januari 2015, 15:22
Over het stadion heb ik het al voorheen gehad.
er mogen zeker nog plaatsen bij.Maar de sfeer, warmte en ambiance is uitstekend
Het stadion van Brugge werd betreffende ligging pas nog door de raad van state verworpen. Concreet bestaat er nog steeds geen vergunning. Ze hebben bovendien door lobbywerk van wijlen premier Dehaene miljoenen ontvangen voor de renovatie van hun huidig stadion ivm het EK toen van 2000.
ze moeten wel weten wat ze willen

LittleJoe
5 januari 2015, 15:55
Over het stadion heb ik het al voorheen gehad.
er mogen zeker nog plaatsen bij.
Het stadion van Brugge werd betreffende ligging pas nog door de raad van state verworpen. Concreet isber nog steeds geen vergunning. Ze hebben bovendien door lobbywerk van wijlen premier Dehaene miljoenen ontvangen voor de renovatie van hun huidig stadion ivm het EK toen van 2000.
ze moeten wel weten wat ze willen
En het arme Anderlecht kreeg nooit niets zeker?
Er zullen geen plaatsen bijkomen op Anderlecht, hun enigste hoop is het nieuwe stadion. En wie betaalt dat denk je? Dat er clubs tegen gekant zijn dat paars/wit er zomaar hun thuishaven van mogen maken lijkt me logisch. Het feit is gewoon dat ze simpel niet meer bij machte zijn om bij de Belgische clubs de beste spelers weg te halen. Btw Hazard bij Dortmund verkozen tot beste aanvaller. En nu janken ze omdat ze spelers moeten gaan missen wegens de Afrika wedstrijden. Hoe stom moet je zijn dat ze dat niet op voorhand wisten. Maarja, janken achteraf is makkelijker, hebben ze een reden voor als ze geen kampioen worden. Die kermistrukjes kennen we al. En Mitrovich kan zich weer op een paar schorsingen verwachten.

deket
5 januari 2015, 16:34
Litlle Joe, Thorgan Hazard speelt niet bij Dortmund maar bij Gladbach.
en hij zou niet in de ploeg staan, Eden van Chelsea wel.
Big,60 000 toeschouwers is wel haalbaar hoor, zeker voor de topmatchen, de play off 1, en de CL matchen.
voor een doorsnee match zullen we om het vol te krijgen wat PSV supporters uitnodigen, kunnen ze eens zien hoe het moet

Big30
5 januari 2015, 16:37
En het arme Anderlecht kreeg nooit niets zeker?
Er zullen geen plaatsen bijkomen op Anderlecht, hun enigste hoop is het nieuwe stadion. En wie betaalt dat denk je?.
Goede vraag wie gaat de minimaal 300 miljoen die nodig zijn voor een nieuw stadion ophoesten? Anderlecht in ieder geval niet want die kunnen dat nooit financieren.
Gaat dan het Brussels gewest het financieren terwijl het gebouwd wordt op parking-C die weer op Vlaams grondgebied ligt? Kan toch niet zo zijn dat Anderlecht dan voor een schijntje het Stadion gaat huren?

Club heeft goede plannen en het sein staat op groen, voor het nieuwe stadion in Brussel en de plannen van Anderlecht geldt dat niet!

Hier nog wat leuke statistieken, het gemiddeld aantal toeschouwers in de eredivisie bedroeg in het seizoen 2013-2014 19.557, in de Belgische eerste klasse lag dat op iets meer dan de helft namelijk 11.781.
Ajax trok met meer dan 50.000 toeschouwers meer dan 2.5 keer zoveel toeschouwers vergeleken met Anderlecht die amper boven de 20.000 uitkwamen.
http://www.voetbal.com/toeschouwers/ned-eredivisie-2013-2014/1/
http://www.voetbal.com/toeschouwers/bel-eerste-klasse-2013-2014/1/

Voor Anderlecht ziet de toekomst er niet al te rooskleurig uit als ze op deze aantallen blijven steken.

LittleJoe
5 januari 2015, 16:43
Litlle Joe, Thorgan Hazard speelt niet bij Dortmund maar bij Gladbach.
en hij zou niet in de ploeg staan, Eden van Chelsea wel.
Big,60 000 toeschouwers is wel haalbaar hoor, zeker voor de topmatchen, de play off 1, en de CL matchen.
voor een doorsnee match zullen we om het vol te krijgen wat PSV supporters uitnodigen, kunnen ze eens zien hoe het moet
Klopt, speelt bij gladbach. Maar wel door de supporters verkozen tot beste aanvaller . En waarschijnlijk volgende week ook nog eens als beste speler van Gladbach

Willi69
5 januari 2015, 16:49
Litlle Joe, Thorgan Hazard speelt niet bij Dortmund maar bij Gladbach.
Borussia und Borussia verwechselt. :rolleyes: Das passiert sonst eigentlich nur Big30. :baeh:

deket
5 januari 2015, 17:22
Die 20 000 Big, je schreef het al zelf, we mogen maar een maximale aantal toelaten, en het is niet de bedoeling met die limiet in dr CL mee te doen. Maar ja, PSV kent dat al een tijdje niet meer, dus spelen in CL.
Mitrovic schorsen zou de omgekeerde wereld zijn, hij krijgt permanent als spits schoppen en duwwerk en indien hij eens reageert , wat menselijk is, laten zijn tegenstaanders zich vallen alsof ze de toneelschool gemotiveerd en intensief volgen. Men zou juist deze mietjes moeten schorsen.
En tot slot : Brugge kocht Vormer als back-up voor de niet meer zo jonge Simons.
de coach looft idd zijn inzet, maar die hyperkinetische, nerveuze trainer die wel speed lijkt gebruikt te hebben straalt alles behalve rust uit. Als Nationale keeper kreeg hij meer respect van mij

LittleJoe
5 januari 2015, 17:53
Mitrovich moet leren zijn ellebogen bij te houden. Allemaal vastgesteld door de camera's. Dus weet ie waaraan hij zich kan verwachten. Zal hij niet onderuit komen

Big30
5 januari 2015, 19:22
Zubizarreta ontslagen bij Barça

Van onze Telesportredaxtie
Andoni Zubizarreta is niet langer in dienst van FC Barcelona. De Catalaanse club heeft het contract met de technisch directeur per direct ontbonden. Zubizarreta was sinds 2010 belast met het aankoopbeleid. De verbintenis van de 53-jarige oud-goalie van Barça liep nog door tot de zomer van 2016.
Waarom Zubizarreta zijn ontslag heeft gekregen, werd niet bekendgemaakt door de clubleiding. Als technisch directeur haalde de oud-doelman onder anderen Neymar en Luis Suarez naar Camp Nou.
Barcelona mag in de huidige transferperiode en in de zomer van 2015 geen spelers kopen. Dit vanwege het op te jonge leeftijd aantrekken van jeugdspelers.
http://www.telegraaf.nl/telesport/voetbal/buitenlands/23520510/__Zubizarreta_ontslagen_bij_Barca__.html

Ontslag komt denk ik niet echt als een verrassing.

Jansen
5 januari 2015, 19:30
Zubizarreta ontslagen bij Barça

Van onze Telesportredaxtie
Andoni Zubizarreta is niet langer in dienst van FC Barcelona. De Catalaanse club heeft het contract met de technisch directeur per direct ontbonden. Zubizarreta was sinds 2010 belast met het aankoopbeleid. De verbintenis van de 53-jarige oud-goalie van Barça liep nog door tot de zomer van 2016.
Waarom Zubizarreta zijn ontslag heeft gekregen, werd niet bekendgemaakt door de clubleiding. Als technisch directeur haalde de oud-doelman onder anderen Neymar en Luis Suarez naar Camp Nou.
Barcelona mag in de huidige transferperiode en in de zomer van 2015 geen spelers kopen. Dit vanwege het op te jonge leeftijd aantrekken van jeugdspelers.
http://www.telegraaf.nl/telesport/voetbal/buitenlands/23520510/__Zubizarreta_ontslagen_bij_Barca__.html

Ontslag komt denk ik niet echt als een verrassing.

Als keeper was hij ook niet zo bal vast en met contracten maakte hij ook veel fouten dus dan maar iets anders gaan doen toch.

Big30
5 januari 2015, 19:34
Als keeper was hij ook niet zo bal vast en met contracten maakte hij ook veel fouten dus dan maar iets anders gaan doen toch.

Bij die keeper Onana heeft ie behoorlijk geblunderd en tsja contracten sluit Barca toch even niet af. Ook Puyol verlaat Barca en na de nederlaag gisteren spreekt men al van een crisis. Ook de transfer van Vermaelen, een compleet disaster wordt hem zwaar aangerekend.
Inktzwarte wolken verzamelen zich boven Nou Camp, de fans staan morrelend en ontevreden voor de poorten. Benieuwd hoe dit verder gaat.


http://www.hln.be/hln/nl/950/Buitenlands-Voetbal/article/detail/2171503/2015/01/05/Zubizarreta-ontslagen-bij-Barca-ook-Puyol-stapt-op.dhtml

Jansen
5 januari 2015, 19:38
Bij die keeper Onana heeft ie behoorlijk geblunderd en tsja contracten sluit Barca toch even niet af. Ook Puyol verlaat Barca en na de nederlaag gisteren spreekt men al van een crisis. Ook de transfer van Vermaelen, een compleet disaster wordt hem zwaar aangerekend.


http://www.hln.be/hln/nl/950/Buitenlands-Voetbal/article/detail/2171503/2015/01/05/Zubizarreta-ontslagen-bij-Barca-ook-Puyol-stapt-op.dhtml

Heel Spanje zit in een crisis dus een voetbalclubje als Barca valt daar helemaal niet in op.

Big30
5 januari 2015, 20:00
Ajax heeft juist gehandeld inzake de transfer van Andre Onana die na dit seizoen overkomt van Barcelona. De Amsterdammers maakten de transfer van de Kameroense keeper afgelopen weekend bekend, maar de Spaanse club had moeite met de handelwijze van Ajax dat 'niets gecommuniceerd zou hebben'. Onzin, countert Ajax dat in eerste instantie aanklopte voor een directe overgang van de keeper die een aflopend contract had. Dat zag Barcelona niet zitten. ,,Maar Barcelona wist dus van die interesse en is daarna ook keurig op de hoogte houden," aldus een woordvoerder van Ajax. Onana tekende tot 2018.

Andoni Zubizarreta, die vandaag werd ontslagen door Barcelona, zei eerder in de Spaanse media: ,,De houding van Ajax getuigt van weinig respect. Ze hadden tot juni kunnen wachten. Maar iedere club is verantwoordelijk voor zijn daden.''

http://www.ad.nl/ad/nl/5610/Eredivisie/article/detail/3823485/2015/01/05/Ajax-pareert-kritiek-Barcelona-over-Onana.dhtml

Hij was al even de weg kwijt.

deket
5 januari 2015, 22:09
En er zijn al zoveel werklozen in Spanje!

Picasso 1
5 januari 2015, 22:13
Zubizarreta was sinds 2010 belast met het aankoopbeleid. De verbintenis van de 53-jarige oud-goalie van Barça liep nog door tot de zomer van 2016.
Waarom Zubizarreta zijn ontslag heeft gekregen, werd niet bekendgemaakt door de clubleiding.

Als ze tot 2016 niks meer mogen aankopen dan lijkt het me logisch dat ze niet iemand nodig hebben die in 2015 belast is met het aankoopbeleid. :rofl:

Big30
5 januari 2015, 22:40
Als ze tot 2016 niks meer mogen aankopen dan lijkt het me logisch dat ze niet iemand nodig hebben die in 2015 belast is met het aankoopbeleid. :rofl:

Mij ook maar de Telegraaf kon die conclusie niet trekken. Trouwens aankoopbeleid is maar een onderdeel vh technisch beleid.

deket
6 januari 2015, 07:49
Wat betreft het niet incalculeren ivm de Afrikacup.
we zitten met een aantal jonge spelers die nog niet in aanmerking kwamen door hun prille leeftijd om internationals te worden. Echter ze hebben zich bij Anderlecht optimaal kunnen ontplooien en mede door hun prestaties in fe CL zijn ze opgemerkt door de respectievelijke bondscoaches opgemerkt

Big30
7 januari 2015, 11:03
Het is Messi of Enrique eruit'
Van onze Telesportredactie

De Spaanse sportkranten staan woensdag opnieuw vol met smeuďge verhalen over FC Barcelona. Dinsdag kwam al naar buiten dat het niet botert tussen sterspeler Lionel Messi en trainer Luis Enrique. Een dag later meldt El Mundo Deportivo dat Enrique nog twee wedstrijden de tijd krijgt om de gelederen te sluiten.

Messi op de bank bij Real Sociedad. Messi op de bank bij Real Sociedad. Foto: EPA

Aanleiding voor de onrust is de nederlaag van afgelopen weekeinde bij Real Sociedad. Enrique begon het duel met Messi, Neymar, Dani Alves en Gerard Pique op de bank. De keuzes van de coach zouden niet door de spelersgroep gedragen worden. "Het is Enrique of ik", kopt sportkrant AS woensdag vergezeld van een foto van Messi.

Volgens het blad Sport gaan Xavi Hernandez, Andres Iniesta en Sergio Busquets woensdag met Messi praten om de zaak niet verder te laten escaleren.

Het is op meerdere fronten onrustig rond de Catalanen. De club heeft een transferverbod opgelegd gekregen, ontsloeg technisch directeur Andoni Zubizarreta en zag diens assistent Carles Puyol zelf ontstappen. Daar kwam de nederlaag tegen Sociedad en de geruchtenstroom rond Messi nog eens bovenop.

Het Argentijnse wonderkind zorgde maandag voor de nodige commotie door zich eerst ziek te melden voor een training en vervolgens op Instagram de Engelse topclub Chelsea te volgen.
http://www.telegraaf.nl/telesport/voetbal/buitenlands/23527727/___Het_is_Messi_of_Enrique_eruit___.html

Het rommelt bij Barca, dat moge duidelijk zijn. Messi stuurt aan op een breuk zo lijkt het.

Bluebear
7 januari 2015, 11:13
http://www.telegraaf.nl/telesport/voetbal/buitenlands/23527727/___Het_is_Messi_of_Enrique_eruit___.html

Het rommelt bij Barca, dat moge duidelijk zijn. Messi stuurt aan op een breuk zo lijkt het.

Nou heb ik in de wandelgangen gehoord dat PSV zich voor Messi gemeld heeft, maar ik ben pas net wakker. Dat kan het ook zijn. :rolleyes: :biggrin:

9782

Picasso 1
7 januari 2015, 13:45
Nou heb ik in de wandelgangen gehoord dat PSV zich voor Messi gemeld heeft, maar ik ben pas net wakker. Dat kan het ook zijn. :rolleyes: :biggrin:

9782

Om dat in gang te zetten zal PSV weer bij de gemeente moeten aankloppen. :tongue:

Willem2
7 januari 2015, 14:42
Om dat in gang te zetten zal PSV weer bij de gemeente moeten aankloppen. :tongue:

PhilipsSV net als in de jaren 80-90 toen er opeens licht was in Brazilië :rolleyes:
Ik denk dat Argentinië dan opeens op de hoogste medische stand in de wereld gaat behoren :) ;)

Big30
8 januari 2015, 11:11
Real weg kwijt, rust voor Ronaldo

Van onze Telesportredactie
Real Madrid staat weer met beide benen op de grond. Na een indrukwekkende reeks van 22 overwinningen in 2014 liep het sterrenensemble van trainer Carlo Ancelotti begin 2015 tegen twee nederlagen aan. Zondag ging het in de competitie mis tegen Valencia en woensdagavond werd in de Spaanse beker verloren van Atletico Madrid (2-0). "Tot de penalty (na een uur spelen red.) was er niets aan de hand", zei Ancelotti. "Het is overdreven om nu al over een crisis te praten."
De coach moest uitleggen waarom hij met sterspeler Cristiano Ronaldo op de bank begon. "Hij is wat vermoeid en daarom hebben we besloten om hem maar een deel van de wedstrijd te laten spelen", aldus de Italiaanse oefenmeester. Meteen na de 1-0 bracht Ancelotti alsnog zijn aanvaller binnen de lijnen, maar het was te laat om het duel nog te keren.
http://www.telegraaf.nl/telesport/voetbal/buitenlands/23532716/___Crisis_Real__Dat_is_overdreven___.html

Admin
9 januari 2015, 13:46
De licentiecommissie van de voetbalbond KNVB heeft FC Twente een 'publieke waarschuwing' gekregen omdat de club uit Enschede de afspraken in het plan van aanpak niet is nagekomen. De club is ingedeeld in categorie 1 en heeft daarom een plan moeten maken om de club weer financieel gezond te maken. FC Twente heeft echter niet voldaan aan de gestelde norm en krijgt daarom een sanctie opgelegd.

In maart volgt opnieuw een meetmoment. Als FC Twente de zaken dan nog niet op orde heeft, dan volgt een aftrek van drie winstpunten. FC Twente maakt zich echter geen zorgen. ,,We hebben de KNVB tijdig op de hoogte gesteld dat we op dit punt nog niet aan ons plan van aanpak zouden gaan voldoen'', legt financieel adviseur Arjan Hoop op de website uit. ,,Deze zomer voeren we, primair binnen het voetbalbedrijf, een bezuiniging van nog eens ruim 3 miljoen euro door en zullen we zodoende aan de normstelling voldoen.''

http://www.ad.nl/ad/nl/1443/FC-Twente/article/detail/3826388/2015/01/09/KNVB-dreigt-FC-Twente-met-puntenaftrek.dhtml

felrops
10 januari 2015, 19:55
http://sporza.be/cm/sporza/voetbal/buitenland/Duitsland/1.2205008

Belgisch voetbal verliest Junior Malanda. Verdomd jammer, want een groot talent. RIP Junior.

Bosco
12 januari 2015, 11:51
Messi laat zijn fans weten waar hij volgend seizoen speelt!!!


9847

Johnny Bravo
12 januari 2015, 13:08
Messi laat zijn fans weten waar hij volgend seizoen speelt!!!


9847

Dan moeten die Chinezen nu eindelijk eens gaan betalen, zo niet dan is er misschien volgend seizoen helemaal geen ADO Den Haag meer.

Admin
12 januari 2015, 13:15
http://www.vi.nl/nieuws/chinezen-betalen-opnieuw-niet-maar-ado-houdt-hoop-.htm
De overname van ADO Den Haag door het Chinese bedrijf United Vansen is nog altijd niet van de baan. Nadat de Chinezen eerder al drie deadlines voorbij hadden laten gaan, werd oudejaarsnacht ook het vierde ultimatum genegeerd. Toch houden de beleidsbepalers in Den Haag hoop op het geld.
Medio juni werden de plannen voor de overname door Hui Wang, eigenaar van het sportmarketingbedrijf United Vansen, ontvouwd. Sindsdien is het voor grootaandeelhouder Mark van der Kallen wachten op het bedrag, ruim acht miljoen euro, dat met de transfer van de aandelen is gemoeid.

deket
12 januari 2015, 17:28
Tja ADO DenHaag, ik herinnerde dat ze Dmitri Bulytink van ons huurde, na een uitleenbeurt bij Fortuna Dusseldorf.
was eens in Wassenaar een dorp bij Den Haag voor zaken. Naar Nederlandse gewoonte kreeg ik een bescheiden industrieel broodje, bij ons bespreken we werk op restaurant maar soit ik dwaal af. Vertrok daar hongerig en stopte bij een frituur, niet alleen slechte friet maar ook nog een ADO supporter, een mens zou er depressief van worden,zijn hele snackbar met van die groene vlaggetjes, wel vriendelijke gast"van wie ben jij supporter vroeg hij retorisch, ik :"van de mooiste ploeg ter wereld"hij weer:"we zijn dolblij met jullie Russische spits, hij is veruit onze beste" nou dat kan tellen, maar ADO kon zijn loon niet meer betalen en was verplicht hem te verkopen naar Ajax of PSV of zo.
Een ding stond vadt, bij ons kwam hij erg tekort om het niveau van Anderlecht te benaderen en blij dat we van hem af waren.

Big30
12 januari 2015, 17:41
Herrie in voetballand: PSV klopt de topclubs in jacht op deze topper in spe

Opvallende jeugdtransfer in het Europese topvoetbal: PSV heeft bij AS Roma de 16-jarige Italiaanse jeugdinternational Gianluca Scamacca weggeplukt. De erg grote spits (1m95) tekende tot midden 2017 bij de Nederlandse club. Scamacca, die ondanks zijn lengte enorm beweeglijk en snel is, wordt vergeleken met Zlatan Ibrahimovic. Niet uit de lucht gegrepen want deze vedette in spe liet vorig jaar in het duel tussen België en Italië (U15) al onwaarschijnlijke dingen zien.
"Hij ziet Nederland als het beste land voor de ontwikkeling van een jonge speler. De afgelopen maanden zijn we hier mee bezig geweest en hebben hem ook nog een aantal keren bij Roma bekeken. Het is een hele stap op jonge leeftijd. Hij is ook een heel grote jongen voor zijn leeftijd." Scamacca zal beginnen bij PSV O17, waarvoor de Belgen Kaan Tanriver, Dante Rigo, Matthias Verreth en Lennerd Daneels uitkomen. "Dan kan hij de eerste maanden rustig acclimatiseren en kunnen wij kijken hoe hij dat oppakt", klinkt het nog.
http://www.hln.be/hln/nl/1300/Eredivisie/article/detail/2179259/2015/01/12/Herrie-in-voetballand-PSV-klopt-de-topclubs-in-jacht-op-deze-topper-in-spe.dhtml

deket
12 januari 2015, 18:20
En na dat acclimatiseren wat niet evident zal zijn van een mooie stad Rome naar de provinciale lichtstad Eindhoven zal hij wat worden, een volgende Ibrahimovic? Hebben ze eindelijk na de uittocht van de Belgen van PSV, nog rens kwaliteit, maar ik gok eerder op een zoveelste John Van Loen, anders kied je voor een echte topclub beste Big. Wel lanceerde Zlatan zijn carričre bij Ajax en ik vind die rare gast nog steeds de beste echte spits ter wereld, alleen speelt hij in een nationaal elftal dat slechts sporadisch een WK haalt. Btw wacht binnen een pzar jaar hoe goed Mitrovic is. Zelfs in Engeland beschouwen ze onze spits als een der beste maar indien ze hem oprecht adviseren blijgt hij best nog wat jaren bij Anderlecht om te rijpen

Big30
12 januari 2015, 18:48
. Wel lanceerde Zlatan zijn carričre bij Ajax en ik vind die rare gast nog steeds de beste echte spits ter wereld, alleen speelt hij in een nationaal elftal dat slechts sporadisch een WK haalt.
Zlatan is toch geen Belg :biggrin:??? Wel een van de weinige voetballers die in de schaduw van Robben mag staan, dat dan weer wel.

satanic surfer
12 januari 2015, 19:18
onze confrater deket bedoelt uiteraard Bulykin alvorens men de beste man vergeefs gaat googlen... scoorde meer dan Pollet overigens, een paniekaankoop van Anderlecht voor de midvoorpositie vorig seizoen.

deket
12 januari 2015, 20:35
Idd Bulykin, weer een foutje maar Peter Koelewijn zong het al ; je ouder papa"en was idd net zoals Pollet een paniekaankoop, maar daarom zijn beiden onmiddellijk doorgezonden.
wist je dat Ruud Van Nistelrooy ooit bij een test te traag xerd bevonden, Daniel van Buyten te statisch, en daar werd onlangs nog met onderhandeld, Fellani, te stijf en jeugddpeler Mertens te klein?Dat zijn fouten in het transferbeleid, maar ik veronderstel dat dit ook frequent voorkwam bij Ajax en PSV. Bij Barcelona stond er ooit een Ruud Hesp in de goal en Ajax kocht op het einde van de zomer Zimling, een speler die zelfs bij Brugge niet meekon.
oh ja voor ik het vergeet, maar hier word ik depressief van, Dante werd van Charleroi voorgesteld als doubloure voor Olivier Deschacht, maar een deel vzn fe raad bezat niet voldoende vertrouwen in zijn talent. Ging dan maar naar Standard en speelt nu al jaren op wereldtop bij Bayern Munchen en het Braziliaanse elftal

Big30
12 januari 2015, 21:00
Klopt deket, Anderlecht heeft inderdaad zelf geen voetballers van de buiten categorie of zelf opgeleid of onder contract gehad. Dit in tegenstelling tot Ajax en PSV.
De beste voetballer ooit bij Anderlecht, is alweer lang geleden OK, was dan uiteraard weer een Nederlander, Jan Mulder. Al zou ik er dan wel weer begrip voor hebben dat velen waaronder deket Rob Rensenbrink als de beste speler ooit bij Anderlecht zullen zien.

Picasso 1
12 januari 2015, 22:34
En dit zijn de winnaars van de FIFA gala 2014, waarbij een zware vertegenwoordiging van spelers van Real Madrid. :freu:

1. Ronaldo Wereldvoetballer van het Jaar (geen Robben dus :rofl:)

http://nos.nl/data/image/2015/01/12/88908/864x486.jpg


2. James Rodriguez winnaar van het doelpunt van het jaar (geen Van Persie dus :rofl:)

http://bucket1.clanacion.com.ar/anexos/fotos/26/mundial-brasil-2014-1907226w620.jpg


3. 'Beste team' van het jaar gevormd uit 11 uitverkozen spelers van de 56 genomineerde spelers

Keeper
- Manuel Neuer (Germany, FC Bayern München)

Verdedigers
- David Luiz (Brazilië / Paris St-Germain FC)
- Philipp Lahm (Duitsland / FC Bayern München)
- Sergio Ramos (Spanje / Real Madrid CF)
- Thiago Silva (Brazilië / Paris St-Germain FC)

Middenvelders
- Ángel Di Maria (Argentinië, Manchester United FC)
- Andrés Iniesta (Spanje, FC Barcelona)
- Toni Kroos (Duitsland, Real Madrid CF)

Aanvallers
- Cristiano Ronaldo (Portugal/Real Madrid CF)
- Lionel Messi (Argentinië/FC Barcelona)
- Arjen Robben (Nederland/FC Bayern Munich) (wel Robben dus! :goodjob[1]::wink:)


4. Beste coach van het jaar

http://diariodigital.sapo.pt/images_content/2015/low.jpg

deket
12 januari 2015, 23:00
Van de tijd van voor Polle Van Himst, spronden ze nog
met mij over de gracht, voor de simple minds, was nog niet geboren maar hoorfe legendzrische verhalen van stevige stopper,
Verbiest, en jef Mermans zls topschutter. Toen ik begon de kijken bezaten wij niet zlleen het talent van Polle Van Himst, maar ook Jef Jurion en Wilfried Puis.
Toen was de tv nog magisch en vroegen we in spanning woensdag af of de BRT het zou uitzonden of niet, weet nog hoe we Inter Milaan en Real Madrid uitschakelde. Daarna als kotstudent op de toen nog bestaande staanplaatsen zag ik het bedte Anderlecht ooit met Juan Lozano, wijlen Ludo Coeik en Frankske Vercouteren in het middenveld en Morten Olsen als libero, wel alle grote europese toppersbkwan in het Astridpark met knikkende knieeen verliezen, zoals Real Madrid, Barcelona, Juventus en dergelijke en wonnen in 83 de europese beker. Daarvoor wonnen we ook al prijzen, toegegeven met Rob Rensenbrinck en Ar Haan, die twee kregrn tijdens de wk campagne, boed aan de paal, Freek, in 1978 in Argentinië hevige en langdurige ruzie zodat we Haan hebben moeten verkopen, Rensenbrinck, groot talent, alleen niet als het tegen bv Cercle of STVV ging. We wonnen toen ook twemaal de supercup, concreet de winnaar van Eurpacup, toen stelde de bekerwinst nog wat voor tegen , wonnen we die supercup dus tegen Liverpool en Hzmburg, toen de top. Nostalgie en ik zit nu in het ander uiterdte, de beste zitplaatsen en op mijn oude dag zoveel meer neuken dan al die tijd met mijn ex-vrouw. Ben ik nu gelukkiger? Niet zo zeker maar wel een certitude lijkt me dat het voetbal door de macht vzn het grootkapitaal en corruptie van de FIFA in een neerwaardse spiraal zit. Toch lichtpunten. Bv in Spagje bedtaat er een ploeg die het uitsluitend met jongens uit eigen streek doet, dus Basken bij Bilbao en dichter bij ons uiteraard Anderlecht die door hun intensieve jeugdopleiding vele pluimen in de wereld krijgt en terecht, zoveel jeugdtalenten hereiken de top doordat ee zich optimaal kunnen ontplooien. Wij houden gasten de sraat die oude dammetjes overvallen, minderwaardige fel verdneden drugsbverkopen en in het extreme gevzl maffe maar levensgevaarlijke terroristen worden. De staat zou dit met subsidies moeten motiveren, watvde Fransen met hun centre debformation doen

bocariver
12 januari 2015, 23:05
The best central defender from the year 2014 according to FIFA Thiago Silva-David Luiz from PSG was ridiculous last saturday in Bastia with 4 goals against. May be in 2015 FIFA jury will look football match before the vote. Why Andres iniesta is in the team in 2014 ?

Picasso 1
12 januari 2015, 23:39
The best central defender from the year 2014 according to FIFA Thiago Silva-David Luiz from PSG was ridiculous last saturday in Bastia with 4 goals against. May be in 2015 FIFA jury will look football match before the vote. Why Andres iniesta is in the team in 2014 ?

These players have been voted by 20.000 football players. I guess these 20.000 football players have in majority a different opinion than yours. :wink:

Big30
12 januari 2015, 23:56
On behalf of Mr. Ronaldo, I would like to thank the following countries for giving me the maximum of 5 points in the elections:
Albania, Algeria, Aruba, Azerbaijan, Bahrein, Bermuda, Bhutan, /Sleep, Sleep, Sleep/, Turks and Caicos Islands (!!!), Zimbabwe.
:hah::gruebel::hammer::baeh::baeh::baeh::smile2::l ostit:

http://resources.fifa.com/mm/document/ballon-dor/playeroftheyear-men/02/50/58/45/fboaward_menplayer2014_neutral.pdf

De lijst is zeer indrukwekkend Swaziland gaf de doorslag uiteindelijk! Wel een schande dat CR7 geen punten kreeg van Djibouti, dat Tahiti geen punten gaf verbaast me dan weer een stuk minder :biggrin:.

Picasso 1
13 januari 2015, 00:51
Ook vanuit Frankrijk kreeg Ronaldo het maximaal aantal punten en hetzelfde geldt vanuit Spanje en Italie.
Nederland dat vaak de schijn ophoudt objectief te zijn gaf Robben het maximaal aantal punten...en dan nog durven wijzen naar andere landen dat de mensen daar chauvinistisch zijn. :hammer:

Big30
13 januari 2015, 01:07
Nederland dat vaak de schijn ophoudt objectief te zijn gaf Robben het maximaal aantal punten...
Robben is de beste voetballer ter wereld althans volgens de echte deskundigen, maar de Nederlandse Media Vertegenwoordiger gaf wel degelijk Ronaldo het maximum aantal punten en niet Robben!
Ik denk dat dit een stil protest was tegen het maximum aantal punten die Ronaldo ook kreeg van Noord-Korea van meneer Dong Gyu Ri, wie kent hem niet ;)? De meneer uit Belgie namens de media deed zijn werk wel goed en zette Neuer op 1.

Overigens niets tegen Ronaldo en wellicht dat bij een onafhankelijke vakjury hij ook zou hebben gewonnen, zou kunnen. Maar deze stemming was meer dan hilarisch en in FiFa stijl totaal niet serieus te nemen.

Peter020
13 januari 2015, 05:55
Gouden Bal-verkiezing is net het Songfestival

Hoewel de meeste bondscoaches en aanvoerders zeggen naar eer en geweten te hebben gestemd op de volgens hen beste speler ter wereld, viert vriendjespolitiek hoogtij bij de Gouden Bal-verkiezing. Zo vindt Cristiano Ronaldo, de uiteindelijke winnaar en aanvoerder van Portugal, zijn clubgenoot Sergio Ramos merkwaardig de allerbeste op aarde.

Uit politieke overwegingen maken sommigen keuzes die in de letterlijke zin van het woord onnavolgbaar zijn. Wat te denken van Roy Hodgson. In de ogen van de bondscoach van Engeland is Javier Mascherano, zijn ex-pupil bij Liverpool, namelijk de allerbeste voetballer van dit moment.

Veel trainers en captains, zo ook Guus Hiddink en Robin van Persie met een stem op Arjen Robben, kozen voor een landgenoot. Chris Coleman van Wales koos voor Gareth Bale, José Pekerman van Colombia voor James Rodríguez en Erik Hamrén van Zweden ging voor Zlatan Ibrahimovic. Diego Godín, aanvoerder van Uruguay, steunde Diego Costa, met wie hij jarenlang bij Atlético Madrid speelde. De Belgische aanvoerder Vincent Kompany wierp zich zelfs op als de 'Hoeder der Lage Landen', door Thibaut Courtois, Eden Hazard en Arjen Robben te steunen. Het is slechts een greep uit de Songfestivalsymboliek.

Maar ook stemgerechtigden zonder speciale binding met een land, maakten soms opvallende keuzes. Zo ging de aanvoerder van Guam voor Thomas Müller als beste ter wereld, koos de captain van Montserrat voor Diego Costa, die van Soedan voor Philipp Lahm en stemde de kapitein van Zambia op Angel Di María. Andres Iniesta kreeg de steun van de trainer van Saoedi-Arabië.

En zo blijkt maar weer dat over smaak niet te twisten valt.

In het kader van de verkiezing voor de Gouden Bal krijgt ieder land drie stemmen. De bondscoach, aanvoerder van de nationale ploeg en één journalist mochten ook dit jaar hun drie favorieten kiezen. Frans van den Nieuwenhof van Voetbal International was namens de Nederlandse pers de afgevaardigde. Hij selecteerde: 1. Cristiano Ronaldo 2. Manuel Neuer 3. Arjen Robben.

Bron: Voetbal International

deket
13 januari 2015, 11:22
Volgens mij zou Neuer een verdiende winnaar zijn, tijdens het WK, kregen we een matige Messi en Ronaldo te zien, maar goed je kan hierover blijven discusseren. Zoals met de uitreiking van de filmoscars. Deze laatste zou Ronaldo ook winnen door het weigeren uit de kast te komen, en zo een rolmodel te zijn voor homos die het moeilijk hebben met hun geaardheid, je merkt ook dat sippe mondje wanneer niet hij, maar bv Bale het afmaakt. Wel eerlijk bekennen dat Ronaldo er zltijd staat, ook bij middrlmatige teams, alleen tijdens het wk liet hij het afweten en sneuvelde Portugal al in de eerste ronde

iets heel anders nu, en was het bijna vergeten, over de krachtsverhoudingen tussen Belgische kompetitie. ! Het bij ons zwakke en veruit laatst staande lierse won van nr 6 in Nederland AZ, dat met hun typeploeg aantrad, met 3-0. Oostende won met 2-0 tegen NEC, maar dat is eigenlijk geen referentie en last but not leadt, Anderlecht won met 5-0 tegrn door Russen rijkgeworden Vitesse, een Nederlandse topper.
Kon niet nalaten dit even mee te geven!

bocariver
13 januari 2015, 15:34
These players have been voted by 20.000 football players. I guess these 20.000 football players have in majority a different opinion than yours. :wink:

I think that these football players have more interest for cars or video games than watching real football games.

Morever, football players are very suggestible and majority of them ask their manager before going to toilets.

Big30
13 januari 2015, 16:39
Robben blijkt uiteindelijk in de "verkiezing" op plaats 4 geëindigd te zijn.
http://resources.fifa.com/mm/document/ballon-dor/general/02/50/58/59/fboaward_rankingpresslist2014_neutral.pdf

Big30
13 januari 2015, 22:41
Motorbendes infiltreren bij voetbalsupporters

Motorbendes zoals de Hells Angels en Satudarah hebben banden met supporters van vijf betaalde voetbalclubs. Dat stelt de politie in een vertrouwelijke rapportage. Het gaat om Ajax, Feyenoord, FC Twente, Groningen en NEC.
De politie vreest dat 'criminele motorbendes' supportersgroepen willen inlijven om in hun onderlinge strijd meer macht en volume te vergaren. Banden met harde kernsupporters kunnen ook worden misbruikt in onderhandelingen met gemeentebestuur, bijvoorbeeld over een nieuw clubhuis.

De landelijke recherche stelde al in 2012 vast dat er 'verwevenheid waargenomen kan worden' tussen supporters van één betaalde voetbalorganisatie en een motorbende. Daarmee werd gedoeld op FC Twente en Satudarah.
http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article/detail/3828625/2015/01/13/Motorbendes-infiltreren-bij-voetbalsupporters.dhtml

deket
14 januari 2015, 22:44
Terechte winnaar van de gouden schoen ; Dennis Praet, zeker globaal over de gehele periode. Ook verkiezing beste jongere lijkt me rechtvaardid : Youri Thielemans ook van Anderlecht.
Een kanteking : waar is de tijd dat dat goudenschoengebeuren een simpel volksfeest werd nadat de winnaar telefonisch werd verwittigd. Nu dat gehele artificieel en opgeklopt galageuren vind ik allemaal niet nodig, maar de sponsors VTM en de krant Het Laatse Nieuws eisen dit

deket
14 januari 2015, 22:44
Terechte winnaar van de gouden schoen ; Dennis Praet, zeker globaal over de gehele periode. Ook verkiezing beste jongere lijkt me rechtvaardid : Youri Thielemans ook van Anderlecht.
Een kanteking : waar is de tijd dat dat goudenschoengebeuren een simpel volksfeest werd nadat de winnaar telefonisch werd verwittigd. Nu dat gehele artificieel en opgeklopt galageuren vind ik allemaal niet nodig, maar de sponsors VTM en de krant Het Laatse Nieuws eisen dit

KanariePiet
18 januari 2015, 11:50
Deze namiddag hervat STVV de competitie op het veld van OHL. Ik ben benieuwd hoe we de winterstop doorgekomen zijn. Het gelijkspel van Lommel, gisteren thuis tegen Geel, komt ons alvast heel goed uit. Zo blijven we ook na dit weekend, met minimum 6 punten voor, los aan kop staan.

Makkelijk zal het vandaag sowieso niet worden. Leuven is 1 van de betere ploegen uit de reeks en wij zitten met nogal wat geblesseerden... Maar bon: we gaan uiteraard toch vol voor de overwinning:cool:.

Picasso 1
18 januari 2015, 14:16
In Nederland gebeurt matchfixing uiteraard niet, daar is geen enkel concreet bewijs voor te vinden, alleen een gekke PvdA politicus die maar wat zit te blčren en niemand serieus neemt vond dat het OM dit moest onderzoeken. Is niet gebeurd want er was volstrekt geen aanleiding toe.

Nederland decor van matchfixing

AMSTERDAM -

De KNVB heeft laten weten aangifte te doen in een nieuwe zaak rond matchfixing. Zeker twee eredivisiewedstrijden in het seizoen 2009/2010 zouden zijn gemanipuleerd. Het gaat om duels van Willem II tegen Ajax en Feyenoord.

"We gaan alles doen wat binnen de mogelijkheden van de voetbalbond ligt om de onderste steen boven te krijgen”, zo luidt het statement. Naast de aangifte bij het Openbaar Ministerie onderzoekt ook de integriteitseenheid van de KNVB op verzoek van de aanklager betaald voetbal deze zaak.

Willem II reageert geschrokken. "Manipulatie past uiteraard niet in de normen en waarden waar Willem II voor staat”, aldus de club.

Matchfixers uit Singapore betaalden volgens de Volkskrant - zo blijkt uit hun onderzoek - spelers van de club uit Tilburg tot wel zo'n 100.000 euro per wedstrijd om met ruime cijfers te verliezen. De krant baseert zich op de verhalen van drie matchfixers, van wie er twee een celstraf hebben uitgezeten voor het manipuleren van wedstrijden.

Willem II verloor op 17 oktober 2009 met 4-0 van Ajax en op 19 december van dat jaar met 1-0 van Feyenoord. Het eerste duel verliep volgens plan - minstens drie goals verschil - en leverde de omkopers op de gokmarkt naar schatting zeker een miljoen euro op.

http://www.telegraaf.nl/telesport/voetbal/willemii/23569646/___Matchfixing_bij_duels_Willem_II___.html


"Hetzelfde als met dopinggebruik"

AMSTERDAM -

Frank de Boer is niet echt verrast door het verhaal dat er in 2009 mogelijk matchfixing heeft plaats gevonden bij wedstrijden van Willem II tegen Ajax en Feyenoord.

"Het is hetzelfde met het dopinggebruik dat er is geweest. We moeten niet naďef zijn en niet denken dat matchfixing bij ons niet gebeurt."

http://www.telegraaf.nl/telesport/voetbal/ajax/23571704/__De_Boer___Niet_naief_zijn___.html


Nederland, het allerbraafste jongetje van de klas ;)

felrops
18 januari 2015, 16:01
Kanariepiet horen we vandaag niet meer. Van 2-0 achterstand, naar 2-3 winst. Knap en de weg naar 1ste klasse ligt nu breed open.
Proficiat.
En Kanariepiet wat is nu het leukst: zo een wonderlijke comeback van STVV of een uurtje met een Roemeense topmeid?

KanariePiet
18 januari 2015, 16:24
Kanariepiet horen we vandaag niet meer. Van 2-0 achterstand, naar 2-3 winst. Knap en de weg naar 1ste klasse ligt nu breed open.
Proficiat.
En Kanariepiet wat is nu het leukst: zo een wonderlijke comeback van STVV of een uurtje met een Roemeense topmeid?

Je hoort me nog 1 keer (tussen het pinten zuipen door;)): Wat een match! Wat een emoties. Nu worden we los kampioen!!!

En wat het beste voelt... Ik kan het echt niet zeggen. Allez kom. Toch maar de voetbal. Zo'n emoties beleef je nergens!!

Big30
18 januari 2015, 20:50
Als Ajax thuis met 4-0 wint tegen WillemII moet men dat zeker als een zeer verdachte uitslag zien die elke logica tart. Ik zelf had zwaar ingezet op een logische overwinning van de Tilburgers maar ben mooi de boot ingegaan. Ben er helemaal klaar mee dat matchfixen!

Doe ook niet meer mee aan de voetbal poel hier, te veel vreemde en onverklaarbare uitslagen door al dat matchfixen!

Natuurlijk is die trainer van Ajax niet verbaasd over matchfixing, hoe anders immers kan het zijn dat Ajax de afgelopen jaren kampioen kon worden. Allemaal zo klaar als een klontje. Dat zaakje stinkt een uur in de wind. De onderste steen moet boven komen.

Picasso 1
18 januari 2015, 21:56
Deze info met betrekking tot matchfixing in Nederland kwam naar voren uit een onderzoek van de Volkskrant, een serieuze krant die in Nederland goed aangeschreven staat.
Of de berichtgeving van een krant die in Nederland goed aangeschreven staat is amateuristisch of er is daadwerkelijk sprake van matchfixing in het Nederlands voetbal. Meer smaken zijn er niet.

Wijze grijze
18 januari 2015, 22:24
Nederland decor van matchfixing

Matchfixers uit Singapore betaalden volgens de Volkskrant - zo blijkt uit hun onderzoek - spelers van de club uit Tilburg tot wel zo'n 100.000 euro per wedstrijd om met ruime cijfers te verliezen. De krant baseert zich op de verhalen van drie matchfixers, van wie er twee een celstraf hebben uitgezeten voor het manipuleren van wedstrijden.

Zoals bekend, lees ik al jaren de Volkskrant. Ik heb natuurlijk onmiddellijk met deze matchfixers uit het verre Oosten contact opgenomen. Men was er trots op dat men niet alleen Willem II, maar de hele eredivisie "in the pocket" had.
Bluf?
Ik vroeg om bewijzen, en in het verdere gesprek heb ik hun via wat omwegen en met mijn talenknobbel op slinkse wijze wat meer insider info ontfutseld.
Natuurlijk heb ik toen aansluitend meteen een aanzienlijk bedrag ingelegd op de eredivisie uitslagen van afgelopen weekend.
Als bewijs, heb ik deze uitslagen deze week ook hier in de IJBF voetbalpool ingevuld, en zie daar: alle uitslagen juist voorspeld!:freu: Vwb de gescoorde doelpunten zat ik er ook niet al te ver naast. Zo zie je maar hoe volgzaam de eredivisiespelers zijn en hoe diep deze organisatie in het Nederlandse voetbal is doorgedrongen. :cool:

9912

Nu de uitbetaling afwachten…..Mijn wandelbudget 2015 zit voorlopig wel snor.:biggrin:

Big30
18 januari 2015, 22:25
Deze info met betrekking tot matchfixing in Nederland kwam naar voren uit een onderzoek van de Volkskrant, een serieuze krant die in Nederland goed aangeschreven staat.
Het enige dat je kunt zeggen is dat Matchfixing niet valt uit te sluiten, in geen enkele competitie. Maar als je met geen enkel concreet bewijs komt sta je niet al te sterk.
De Volkskrant was eens een redelijk serieuze krant, maar dat is ze allang niet meer. Maar ook toen ze nog wel serieus te nemen viel, was het de Sportredactie die opviel door negativisme en onterechte verdachtmakingen. Dat was in de tijd van Ben de Graaf al zo en is nu nog steeds zo. De huidige Chef Sport Marije Randewijk is een verschrikkelijk eng mens die de boel volop zit te manipuleren.

Verder blijf ik van mening dat wanneer Ajax met 4-0 wint van Willem2 we op onze klompen aan kunnen voelen dat dit normaal volstrekt onmogelijk is.

Als overigens waar is wat WG zegt, namelijk dat hij alle 11 goed had, hoeft mbt Matchfixing niets meer bewezen te worden, dan is het ultieme bewijs reeds geleverd!

Picasso 1
18 januari 2015, 22:39
De Volkskrant was eens een redelijk serieuze krant, maar dat is ze allang niet meer. Maar ook toen ze nog wel serieus te nemen viel, was het de Sportredactie die opviel door negativisme en onterechte verdachtmakingen. Dat was in de tijd van Ben de Graaf al zo en is nu nog steeds zo. De huidige Chef Sport Marije Randewijk is een verschrikkelijk eng mens die de boel volop zit te manipuleren.

Oké, dus de sportberichtgeving van een redelijk serieuze krant in Nederland zoals de Volkskrant valt op door negativisme en onterechte verdachtmakingen en de chef Sport van deze goed aangeschreven krant zit de boel volop te manipuleren. Is genoteerd. ;)

Big30
18 januari 2015, 22:44
Oké, dus de sportberichtgeving van een redelijk serieuze krant in Nederland zoals de Volkskrant valt op door negativisme en onterechte verdachtmakingen en de chef Sport van deze goed aangeschreven krant zit de boel te manipuleren. Is genoteerd. ;)
Neen, immers de Volkskrant staat zeker niet meer als een redelijk serieus te nemen krant bekend. Zou iemand de Volkskrant toch zo noemen, moet dat wel iemand zijn die niet al te serieus genomen kan worden :tongue:!

Picasso 1
18 januari 2015, 22:47
Neen, immers de Volkskrant staat zeker niet meer als een redelijk serieus te nemen krant bekend. Zou iemand de Volkskrant toch zo noemen, moet dat wel iemand zijn die niet al te serieus genomen kan worden :tongue:!

Laat maar weten welke Nederlandse krant we wel serieus kunnen nemen behalve 'Het grote ijsberen voetbalblad'. :biggrin:

Big30
18 januari 2015, 23:00
Laat maar weten welke Nederlandse krant we wel serieus kunnen nemen behalve 'Het grote ijsberen voetbalblad'. :biggrin:

Als het gaat om sport raad ik deze kranten aan: FD, De Limburger, ED en Het Friesch Dagblad.

Verder en daar heb je gelijk in raad ik toch vooral de IJsberenkrant aan!

Ik was altijd fan van de Fabeltjes krant, abonnement opgezegd. Lees nu een weekkrant, de Trompetter. Zeer informatief. In Duitsland lees ik graag de Bild Zeitung, in Nederland het beste met de NRC te vergelijken. Maar op sportgebied dan weer minder sterk.

Picasso 1
18 januari 2015, 23:15
Als het gaat om sport raad ik deze kranten aan: FD, De Limburger, ED en Het Friesch Dagblad.

Oké, ik pik er eentje uit, het ED bijvoorbeeld :biggrin:

'Matchfixing bij wedstrijden van Willem II'

AMSTERDAM - Zeker 2 eredivisiewedstrijden in het seizoen 2009/2010 zijn gemanipuleerd. Het gaat om duels van Willem II tegen Ajax (4-0) en Feyenoord (1-0). Dat meldt de Volkskrant zaterdag op basis van eigen onderzoek.

Matchfixers uit Singapore betaalden volgens de krant spelers van de club uit Tilburg tot wel zo'n 100.000 euro per wedstrijd om met ruime cijfers te verliezen.

De Volkskrant baseert zich op de verhalen van drie matchfixers, van wie er twee een celstraf hebben uitgezeten voor het manipuleren van wedstrijden. Voetballer Ibrahim Kargbo wordt genoemd als hoofdpersoon in het schandaal. De middenvelder uit Sierra Leone zou de afspraken hebben gemaakt en medespelers hebben geregeld om mee te werken.

Reactie KNVB
De KNVB zegt in een reactie op haar site dat de reconstructie van de Volkskrant 'de meest concrete zaak tot nu toe in Nederland is'. "Wij gaan alles doen wat binnen de mogelijkheden van een voetbalbond ligt om de onderste steen boven te krijgen", aldus de KNVB.

De voetbalbond zal aangifte doen bij het Openbaar Ministerie (OM) zodat een strafrechtelijk onderzoek mogelijk wordt. Ook de zogenaamde 'integriteitseenheid' van de KNVB zal de zaak onderzoeken. Deze zal onder andere spelers en trainers ondervragen en televisiebeelden en wedstrijdformulieren analyseren.

“Ook gaat de eenheid UEFA vragen om met de kennis van nu te analyseren of er destijds opvallende gokbewegingen waren en neemt het contact op met FIFA om te achterhalen of er informatie over deze speler, club of periode is die duidt op manipulatie. Vanzelfsprekend verleent de KNVB alle medewerking aan het OM en heeft het strafrechtelijk onderzoek voorrang ten opzichte van het onderzoek van de integriteitseenheid”, besluit de KNVB.

http://www.ed.nl/algemeen/sport/matchfixing-bij-wedstrijden-van-willem-ii-1.4718595

Big30
18 januari 2015, 23:25
Dat is toch een IJzersterk bericht van het ED? Het letterlijk overnemen van een persbericht zonder zelf ook maar iets aan nieuws duiding of aan feiten toe te voegen! Zo zie ik het graag. Elkaar na papegaaien. Keurig gedaan. Een krant moet vooral geen eigen mening hebben.

Picasso 1
18 januari 2015, 23:30
Dat is toch een IJzersterk bericht van het ED? Het letterlijk overnemen van een persbericht zonder zelf ook maar iets aan nieuws duiding of aan feiten toe te voegen! Zo zie ik het graag. Elkaar na papegaaien. Keurig gedaan. Een krant moet vooral geen eigen mening hebben.

Geen brononderzoek maar na papegaaien inderdaad. ;)
Stond echter bij jouw lijstje 'serieuze kranten' dus daarom haalde ik dit actuele bericht van hun aan. :tongue:

Willem2
19 januari 2015, 12:07
Ik hou me nog even stil maar weet zeker dat Willem2 er niks mee te maken heeft....

deket
19 januari 2015, 16:14
Randopmerking, de 2 zogenaamee "serieuze kranten met hun kwaliteitsperceptie in Belgische handen zijn, dus de Volkskrant en NRC HANDELSBLAD
,
Door mismanagement en dalende verkoopcijfers door een scheefgetrokken harmonie tussen inhoud en commerce had men de knowhow van enkele Belgen nodig. Over fixering, komt overal voor maar de grote ploegen met hoge lonen hebben dit niet nodig, bv Bayern Munchen, Anderlecht, Real Madrid, Barcelona, Chelsea., Manchester U. en City

Picasso 1
19 januari 2015, 17:59
Over fixering, komt overal voor maar de grote ploegen met hoge lonen hebben dit niet nodig, bv Bayern Munchen, Ajax, Real Madrid, Barcelona, Chelsea., Manchester U. en City

Ik denk dat Peter1966 het deze keer met je eens is.

Big30
19 januari 2015, 22:40
Johan Cruijff vindt het onbegrijpelijk dat de Portugees Cristiano Ronaldo gekozen is tot wereldvoetballer van het jaar. ,,Aan de top gaat het om de combinatie klasse en prestaties'', zegt Cruijff vandaag in zijn column in De Telegraaf.
,,Dan is het onbegrijpelijk dat nu twee jaar op rij niet een speler is gekozen die én uitstekend heeft gevoetbald én het meeste heeft gewonnen. Twee jaar geleden won Bayern München werkelijk alles wat los en vast zat, toch ging de prijs naar Ronaldo en niet naar iemand als Kroos of een andere speler van Bayern.''

Volgens Cruijff was Toni Kroos een sleutelspeler in het Duitse elftal dat vorig jaar wereldkampioen werd. ,,Alleen was Kroos dit keer niet eens genomineerd, terwijl Ronaldo tijdens het WK toch echt onzichtbaar was. Het mag duidelijk zijn dat ik zo'n verkiezing van de FIFA niet serieus neem.'
http://www.ad.nl/ad/nl/6148/Fifa/article/detail/3832730/2015/01/19/Cruijff-neemt-FIFA-verkiezing-niet-serieus.dhtml

deket
19 januari 2015, 22:55
Dat Ajax,ernoemek was sarcasme eknironi3. Het moet nie4 altijd opgewarmde kostbzijn, lezers mogen wat nadenken, natuurlijk bedoelde ik de mooiste club Anderlecht maar wij zijn WEL bescheiden

Picasso 1
19 januari 2015, 23:59
Johan Cruijff vindt het onbegrijpelijk dat de Portugees Cristiano Ronaldo gekozen is tot wereldvoetballer van het jaar. ,,Aan de top gaat het om de combinatie klasse en prestaties'', zegt Cruijff vandaag in zijn column in De Telegraaf.
,,Dan is het onbegrijpelijk dat nu twee jaar op rij niet een speler is gekozen die én uitstekend heeft gevoetbald én het meeste heeft gewonnen. Twee jaar geleden won Bayern München werkelijk alles wat los en vast zat, toch ging de prijs naar Ronaldo en niet naar iemand als Kroos of een andere speler van Bayern.''

Volgens Cruijff was Toni Kroos een sleutelspeler in het Duitse elftal dat vorig jaar wereldkampioen werd. ,,Alleen was Kroos dit keer niet eens genomineerd, terwijl Ronaldo tijdens het WK toch echt onzichtbaar was. Het mag duidelijk zijn dat ik zo'n verkiezing van de FIFA niet serieus neem.'
http://www.ad.nl/ad/nl/6148/Fifa/article/detail/3832730/2015/01/19/Cruijff-neemt-FIFA-verkiezing-niet-serieus.dhtml

Wat Kroos betreft kan ik me wel vinden in de woorden van Cruijff. Een paar maanden geleden had ik al aangegeven:



Denk trouwens dat Kroos hem dit jaar verdient. WK kampioen, Bundesliga kampioen, Europese supercup met Real, indrukwekkende statistieken qua perfecte passings en zelden balverlies, en mede door hem speelt Real op een hoger niveau dan vorig jaar met allerlei records die gebroken worden.

De beste speler ooit van Nederland is verder in elk geval verstandig genoeg om niet aan te komen zetten met Robben en ook daarin ben ik het met hem eens. :wink:

Big30
20 januari 2015, 00:29
Wat Kroos betreft kan ik me wel vinden in de woorden van Cruijff. Een paar maanden geleden had ik al aangegeven:

Daar ben ik het eigenlijk wel mee eens maar om te voorkomen dat ik het met jou te veel eens ben zal ik het er toch liever maar niet mee eens zijn!

Oja over Matchfixing. Er gaat veel geld om in het gokcircuit, extreem veel. Op een gegeven moment werd zelfs de competitie in China stilgelegd omdat alle wedstrijden "gefixed/gefixt" waren. Probleem bij voetbal is dat het zeer lastig is om een wedstrijd zeg maar compleet te fixen om te kopen. Ik bedoel als Ajax tegen Dordt thuis speelt valt er weinig te fixen in die zin dat je de uitslag w/v bijna op voorhand weet. Men zal echt niet proberen Ajax om te kopen dan wel Dordt veel geld geven om te gaan winnen, vrij kansloos. Maar wat zeker wel kan is bijsturen op een vrijwel zekere uitslag (3-0/4-0/5-0), daar leek in geval van Ajax W2 sprake van te zijn. Ook niet eenvoudig te sturen maar wel een stuk makkelijker, zeker als je de keeper bent.
Maar goed als er ook gegokt kan worden op of iemand rood krijgt wanneer de eerste penalty etc. dan is daar niet veel tegen te doen. Zeker in situaties waar weinig verdienende spelers opeens extreme bedragen aangeboden krijgen.
Het probleem is dat als je het slim speelt je juist wedstrijden waar je denkt daar is weinig aan de hand fixt, valt toch niet op. Maar dan gaat het dus niet om w/v ipv v/w maar om kleine fixjes.
Wedstrijden waar weinig op het spel staat tussen min of meer gelijkwaardige tegenstanders zijn zou je kunnen zeggen per definitie verdacht.

Heb het VK artikel gelezen en de journalist op TV gezien bij dat blonde delletje, tsja. Het waren allemaal indirecte bewijzen, wel zeer verdacht allemaal maar bepaald geen bewijs.
Om Ibrahim Kargbo hing al langer een luchtje, dus logisch dat men daar ging zoeken. Maar ipv de lucht te verklaren of op te klaren deed de VK niets anders dan nog meer lucht te geuren zonder met echte bewijzen te komen.

Maar goed als je dit artikel leest ben je geneigd te denke die jongen zal wel geld hebben aangenomen, zijn achtergrond en afkomst zijn een mogelijke verklaring.
http://www.volkskrant.nl/sport/geld-aangenomen-nee-nooit~a3831513/?akamaiType=HYPERD&__gda__=st=1421714449~exp=1421714459~acl=%2fsport% 2fgeld-aangenomen-nee-nooit~a3831513%2f%3fakamaiType%3dHYPERD%26__gda__% 3d*~hmac=e6c5f8e05c002095bb8aa2f547e121674ac0564bc 7409f85aef66b35588a9602

Sphinx
20 januari 2015, 21:32
Voor het eerst in jaren volgens mij een kwartfinale-reeks ZONDER de traditionele top3:

http://www.ad.nl/ad/nl/1048/KNVB-beker/article/detail/3832927/2015/01/20/LIVE-Roda-JC-stunt-in-verlenging-tegen-laks-PSV.dhtml

En Trost maar roepen: "Ja maar Fortuna komt nog.". Nou ja, Fortuna weet nu wat het moet doen nu Roda deze stunt nog in de benen heeft :biggrin:

Big30
20 januari 2015, 21:38
Het kan verkeren. Afgelopen weekend verloor Roda van de hekkensluiter in de eerste divisie en nu winst in de beker op de koploper in de eredivisie!

Piet Plezier
20 januari 2015, 22:40
9927

Peter020
21 januari 2015, 08:42
Roda JC (eerste divisie) - PSV 3-2 dit bericht even voor de Eindhovenaren die hier altijd traag reageren bij een nederlaag. :freu:

Big30
21 januari 2015, 11:58
In Amsterdam treurt men nog steeds over de kansloze Nederlaag in de beker finale met 5-1 tegen ... PEC Zwolle!
Al zal de thuis Nederlaag in de beker tegen Vitesse in December met maar liefst 0-4 misschien nog wel harder zijn aangekomen :wink:.

Over mijn favoriete club Ajax gesproken.

'Dit is het slechtste Ajax ooit'

De enige echte Klassieker komt er weer aan. Ajax en Feyenoord staan zondag voor de 177ste keer tegenover elkaar. Blijft de thuisploeg op titelkoers of nemen de Rotterdammers revanche voor de 0-1 nederlaag eerder dit seizoen? We tellen af, onder meer met een prognose van een bekende Feyenoorder of Ajacied.

Cor van der Gijp, Feyenoords topscorer in Klassieker met 12 goals: ,,Dit is het slechtste Ajax dat ik ooit heb gezien. Ik heb ze dit seizoen in de Kuip zien spelen en dat was niet best. Ajax is normaal gesproken één van de smaakmakers, maar het tempo waarin ze opbouwen hou ik nog bij. Daarom denk ik dat Feyenoord kansen heeft, al heeft de ploeg ook geen voorhoede waar ik warm van word. Ze missen een speler als Coen Moulijn. Dat was één van de beste buitenspelers van Europa. Dat niveau is er niet meer.
http://www.ad.nl/ad/nl/11685/Klassieker/article/detail/3833433/2015/01/20/Dit-is-het-slechtste-Ajax-ooit.dhtml

De analyse is hard en confronterend. Maar ik moet Cor vd Gijp gelijk geven, ik doe dat als Ajax fan met veel pijn in mijn hart. Het Rampzalige transfer beleid van Speedy Gonzalez zorgt ervoor dat er nu een ploeg staat met geen enkele speler die het waard is voor Ajax uit te komen of die iets extra's brengt. Het publiek mort terecht en is zeer ontevreden over het vertoonde spel.
Ajax glijdt af naar de grauwe middenmoot, bijna niets is meer over van wat eens een gevreesde topploeg was met aantrekkelijk spel.
Dat ze de afgelopen jaren door geluk, zwakte en onkunde van de concurrenten nog landskampioen konden worden is nietszeggend. Het is een camouflage van de werkelijke problemen. Het grote probleem van Ajax staat op het veld, daar is geen eer mee te behalen.

RAUL7
22 januari 2015, 08:47
Het is officieel: Real Madrid heeft zich versterkt met de pas 16-jarige Noor Martin Řdegaard, zo meldt de Koninklijke op zijn website. Řdegaard, een aanvallende middenvelder, wordt vandaag medisch gekeurd.
Daarna ondertekent hij een contract voor 3,5 jaar en wordt hij voorgesteld aan de pers.

Het toptalent werkte na afloop van het Noorse voetbalseizoen stages af bij onder meer Bayern München, Manchester United en Arsenal...

http://www.hln.be/hln/nl/950/Buitenlands-Voetbal/article/detail/2190802/2015/01/22/Officieel-degaard-tekent-bij-Real-Madrid-later-op-de-dag-voorstelling.dhtml

Willem2
22 januari 2015, 14:01
Řh wat dŘm

Big30
22 januari 2015, 17:55
Real Madrid gaat voor een kind dat net 16 jaar is geworden dus een jaarsalaris van meer dan 5 miljoen € betalen. De transfersom bedroeg iets van rond de 3 of 4 miljoen, las ook ergens 3.4 maar soit. Bedrag zou nog naar de 7 miljoen kunnen oplopen. Zijn vader komt ook in dienst bij Real voor een zeer boven modaal salaris ... .

Ton per week voor 16-jarige Real

Van onze Telesportredactie
Real Madrid heeft de handtekening van het Noorse toptalent Martin Odegaard. De 16-jarige speler komt voor zo'n drie miljoen euro over van het Noorse Stromsgodset en gaat in Madrid naar verluidt circa 100.000 euro per week verdienen.
Real-manager Emilio Butragueno en Martin Odegaard.
Real-manager Emilio Butragueno en Martin Odegaard.
Foto: Reuters
Odegaard werd donderdag gepresenteerd in het shirt van Real. De Noorse website sporten.com publiceerde al een foto van Odegaard met zijn nieuwe collega's Sergio Ramos en Cristiano Ronaldo.
De aanvallende middenvelder debuteerde in augustus vorig jaar al in de nationale ploeg. Odegaard werd in oktober de jongste speler ooit in de EK-kwalificatie, toen hij tegen Bulgarije mocht invallen. Op dat moment was hij vijftien jaar en driehonderd dagen 'oud'.
Critici vrezen dat de ontwikkeling van Odegaard zal stagneren met zijn keuze voor Real. De concurrentie bij de Spaanse topclub is moordend, ook voor een 16-jarig talent, stellen zij. De voetballer werd ook enige tijd in verband gebracht met Ajax.
http://www.telegraaf.nl/telesport/voetbal/buitenlands/23590188/__Ton_per_week_voor_16-jarige_Real__.html

RAUL7
22 januari 2015, 19:42
Real Madrid gaat voor een kind dat net 16 jaar is geworden dus een jaarsalaris van meer dan 5 miljoen € betalen. De transfersom bedroeg iets van rond de 3 of 4 miljoen, las ook ergens 3.4 maar soit. Bedrag zou nog naar de 7 miljoen kunnen oplopen. Zijn vader komt ook in dienst bij Real voor een zeer boven modaal salaris ... .



Schromelijk overdreven, want Odegaard pakt nog niet de helft daarvan, maar het blijft een gigantisch inkomen voor een pikkie dat twee weken geleden zijn zestiende verjaardag vierde.


Over de transfersom maakte de Spaanse club niks bekend, volgens de lokale media ligt die in de buurt van de 3 miljoen euro.

Big30
23 januari 2015, 15:26
De Boer lacht om megasalaris Odegaard (16)

"We werden net afgetroefd door Real Madrid", reageerde Frank de Boer lachend op de transfer van Martin Odegard naar de Spanjaarden: "Bij ons kon hij 4.7 miljoen krijgen."

"Ik las dat hij 4.8 miljoen euro ging verdienen bij Real", zei De Boer op de vraag wat hij van de keuze van Odegard vindt. "Misschien is dat reden dat hij voor hen koos en niet voor ons. Dat moet je hem vragen. Maar ik kan het me voorstellen. Ik begreep van Marc Overmars dat we met onze aanbieding wel in de buurt waren gekomen, haha."

"Ik vind het ongelooflijk dat iemand van net 16 zoveel gaat verdienen. Maar het is wat een gek er voor geeft. Ze zullen heel veel in hem zien en ik hoop dat ze hem een kans geven. Bij Real komen niet veel jonge spelers in het eerste, bij ons wel."
http://www.telegraaf.nl/telesport/voetbal/ajax/23593838/__De_Boer_lacht_om_megasalaris_Odegaard__16___.htm l

RAUL7
23 januari 2015, 15:56
Real Madrid is uiteindelijk de topploeg die het Noorse toptalent Martin Odegaard heeft kunnen binnenhalen. De 16-jarige kostte Real zo’n drie miljoen euro en een mooi loon. Toch was het niet dat dat de Noor en zijn vader overtuigde.

Odegaard tekende donderdag zijn contract bij Real Madrid. Hij zal er bij de A- en de B-ploeg trainen en krijgt er zo’n 50.000 euro per week...

http://www.nieuwsblad.be/sportwereld/cnt/dmf20150123_01489616

Jansen
23 januari 2015, 18:58
Real Madrid is uiteindelijk de topploeg die het Noorse toptalent Martin Odegaard heeft kunnen binnenhalen. De 16-jarige kostte Real zo’n drie miljoen euro en een mooi loon. Toch was het niet dat dat de Noor en zijn vader overtuigde.

Odegaard tekende donderdag zijn contract bij Real Madrid. Hij zal er bij de A- en de B-ploeg trainen en krijgt er zo’n 50.000 euro per week...

http://www.nieuwsblad.be/sportwereld/cnt/dmf20150123_01489616

100.000 euri per week verdienen Raul dat is het dubbele wat jij schreef en het tiendubbele wat ik hoor te krijgen.:biggrin:

KanariePiet
24 januari 2015, 21:30
STVV heeft vandaag thuis tegen Aalst 2 punten laten liggen en ziet daardoor Lommel terug naderen tot op 7 punten. De 38 op 42 blijft echter indrukwekkend en volgende week gaan we gewoon voor die 15de opeenvolgende match zonder nederlaag.

Komaan Kanaries!!:cool:

Big30
25 januari 2015, 20:22
Juist in de altijd beladen klassieker tegen Feyenoord (0-0) zag trainer Frank de Boer naar eigen zeggen een lamlendig Ajax.

,,We namen geen initiatief en dan kom je niet aan voetballen toe, zeker tegen een team als Feyenoord. De jongens oogden heel 'zwaar', misschien kwam dat door de spanning. We hebben natuurlijk nogal wat wijzigingen in de ploeg gehad'', zo bromde De Boer.

De Ajax-trainer wisselde al in de rust zijn onzichtbare spits Arek Milik en haalde in de tweede helft Nicolai Boilesen en Riechedly Bazoer naar de kant, omdat de twee nieuwelingen in de basis kramp hadden. ,,Ik had liever anders gewisseld, maar ik moest maatregelen nemen. Door de spanning kregen die jongens kramp. Juist als speler van Ajax moet je altijd boven spanning staan en je eigen spel proberen te spelen. Er waren ook genoeg momenten waarop dat kon, maar we liepen niet genoeg vrij. Althans, in dat tempo doet mijn moeder het ook, dan komt niemand vrij. We moeten meer energie in ons spel stoppen.''

http://www.ad.nl/ad/nl/1441/Ajax/article/detail/3837131/2015/01/25/De-Boer-baalt-van-zwaar-Ajax-In-dit-tempo-doet-mijn-moeder-het-ook.dhtml

Voor P1966

Jansen
25 januari 2015, 23:11
Ajax - Feijenoord is helaas 0-0 Het Ajax publiek schreeuwt en fluit bij de meeste beslissingen.
Onterechte beslissingen voor hun of het nu een uitbal,corner of een vrije schop betreft ze draaien de boel altijd naar zich toe.
Penalty vragen ze ook nog het liefst en Vermeer fluiten ze uit terwijl deze keeper zich nu en al die tijd in A.dam zich voorbeeldig heeft gedragen.
Ja dan mis je hier het uit vak wat leeg bleef en de elf van Rotterdam niet konden steunen maar dat kan in Rotterdam helaas ook niet.

Wat de wedstrijd betreft was Feijenoord over de gehele wedstrijd de beste maar scoort helaas niet.

Dus toch een spits kopen 010.

Peter020
26 januari 2015, 08:43
Voor P1966

Gisteren volop genoten in de bomvolle ArenA.

Ik zag een agressief en energievol spelend Ajax. Veelvuldig balbezit, hoog baltempo, veel positiewisselingen, snelle passing, oogstrelende combinaties, veel diepgang, geen balletjes terug of breed, individuele klasse, sterk verdedigen en de nodige duelkracht. Het leek wel een voetbalmachine. Er werden volop doelrijpe kansen gecreëerd en het aantal hoekschoppen was niet te tellen.

Ja, wat kun je anders verwachten als je op een gegeven moment spelers van het kaliber Van der Hoorn, Kishna, Viergever, Zimling, Andersen, Van Rhijn en Moisander gelijktijdig op het veld hebt staan. Nadat ik in december al topprestaties tegen Excelsior en Vitesse had gezien en vorige week nog had gesmuld van de tweede helft tegen FC Groningen ben ik gistermiddag weer volop aan mijn trekken gekomen. Ik verheug me nu al op de wedstrijd van komende zondag in Arnhem.

Verder heb ik 'Speedy Gonzales' ongevraagd het advies gegeven om ook voor het nieuwe seizoen weer geen sterkmakers aan te kopen. Het gaat nu lekker zo en het is op dit moment een pretje om Ajax-supporter te zijn.

Peter020
26 januari 2015, 12:29
FIFA onderzoekt jeugdtransfers Real Madrid

De FIFA onderzoekt volgens de Spaanse sportkrant AS of Real Madrid zich bij het aantrekken van spelers jonger dan achttien jaar wel aan de regels van de wereldvoetbalbond houdt. De Madrileense krant zegt vertrouwelijke documenten in bezit te hebben waaruit blijkt dat de FIFA bij de Spaanse bond (RFEF) informatie heeft opgevraagd over de veronderstelde dubieuze praktijken van Real.

Real Madrid zou diverse samenwerkingsverbanden hebben met 22 clubs in de regio, waardoor De Koninklijke de mogelijkheid heeft om elk moment jeugdspelers over te hevelen naar het Estadio Santiago Bernabéu. De FIFA heeft alle gegevens opgevraagd over spelers die vóór 14 januari 2015 werden geleverd aan Real.

Het onderzoek valt samen met de periode waarin de huidige koploper van de Primera División diverse minderjarige spelers vastlegde. Afgelopen week tekende het Noorse toptalent Martin Řdegaard (16) een miljoenencontract met Real, dat in een eerder stadium al de bij Ajax opgeleide Mink Peeters (16) wegkaapte en komende zomer de halve Nederlander Marco Asensio (19) overneemt van Real Mallorca.

Vanwege het onreglementair aantrekken van spelers op te jonge leeftijd kreeg Real's aartsrivaal Barcelona eind vorig jaar door de FIFA nog een transferverbod opgelegd. De Catalaanse grootmacht hield zich tussen 2009 en 2013 daarbij niet aan de reglementen en mag daardoor pas in 2016 weer spelers aantrekken. Diverse beroepszaken hebben tot dusverre niks opgeleverd.

Bron: Voetbal International

Admin
26 januari 2015, 12:40
Cruijff schrikt een beetje van Ajax
Van onze Telesportredactie

"Toch voelt een Klassieker die in 0-0 eindigt nooit prettig", aldus Johan Cruijff in zijn exclusieve column in De Telegraaf/Telesport.

"Helaas was het voor mij niet mogelijk om vanuit mijn Afrikaanse vakantieadres Ajax-Feyenoord te volgen. Dus in details treden wordt dit keer moeilijk."

"Verder ben ik normaal gesproken nooit zo onder de indruk van statistieken, maar als ik nu zie hoe vaak er door Ajax op doel is geschoten, hoeveel corners er zijn geweest en hoeveel balbezit de ploeg had, dan schrik ik toch een beetje. Het lijkt alsof het een uitwedstrijd is geweest."
http://www.telegraaf.nl/telesport/23600864/__Cruijff_schrikt_een_beetje_van_Ajax__.html

Willem2
26 januari 2015, 14:06
Gisteren volop genoten in de bomvolle ArenA.


Peter is voor Feyenoord of is bankdirecteur van die 100miljoen die Ajax op de bank schijnt te hebben. Het was van alle kanten zeer matig.
En om de PSV-supporters voor te zijn , ook dat is niet om aan te zien. Dramatisch.

Peter020
26 januari 2015, 14:16
En om de PSV-supporters voor te zijn , ook dat is niet om aan te zien. Dramatisch.

Daar heb je een punt. Het reactievoetbal van PSV is momenteel inderdaad ook niet om aan te gluren. Maar ze zijn dit seizoen, tot nu toe (...), wel iets effectiever dan mijn club.

Je zou in deze barre voetbaltijden bijna aanhanger van Anderlecht worden. Alhoewel, die paars-witten verloren gisteren kansloos met 2-0 van Standard Luik, een club die onlangs in eigen huis nog met 0-3 tegen Feyenoord ten onder ging.

Peter020
26 januari 2015, 15:05
'Speedy Gonzales'

Marc Overmars, de directeur voetbalzaken van Ajax, kreeg zondag in de rust van De Klassieker de lachers op zijn hand.

De voormalige pijlsnelle aanvaller van de Amsterdammers, die vanwege zijn zuinigheid de bijnaam Marc Netto heeft, deed die naam eer aan tijdens het afscheid in de ArenA van Toby Alderweireld en Daley Blind. Hij bedankte eerstgenoemde en zei erbij te hopen dat Southampton, dat de voormalige Ajax-verdediger nu huurt van Atlético Madrid, de optie tot koop licht. 'Dat zou immers ook voor Ajax goed zijn', vertelde hij glimlachend, doelend op de inkomsten die de Amsterdammers daarmee zouden genereren.

Bron: Voetbalmedia

Teiresas
26 januari 2015, 15:34
Je zou in deze barre voetbaltijden bijna aanhanger van Anderlecht worden. Alhoewel, die paars-witten verloren gisteren kansloos met 2-0 van Standard Luik, een club die onlangs in eigen huis nog met 0-3 tegen Feyenoord ten onder ging.

Die uitslag had gisteren in de Arena ook op het scoreboard kunnen / moeten staan..... :rolleyes:

Piet Plezier
26 januari 2015, 18:45
Van Praag kandidaat bij de FIFA

Van onze Telesportredactie
Michael van Praag heeft zich kandidaat gesteld voor de functie van voorzitter van wereldvoetbalbond FIFA. De Nederlander verstuurt dinsdag zijn officiële kandidaatstelling met de benodigde vijf brieven van bonden die zijn kandidatuur ondersteunen naar het hoofdkantoor van FIFA in Zurich, meldt de KNVB.

http://www.telegraaf.nl/telesport/voetbal/buitenlands/23603344/__Van_Praag_daagt_Blatter_uit__.html#!kalooga-11974/%22Michael%20van%20Praag%22


9999

Goedemorgenallemaal
26 januari 2015, 20:01
10001

Johnny Bravo
27 januari 2015, 10:50
10001
10003

Willem2
27 januari 2015, 12:59
Afrikaanse landen staan achter Blatter

http://www.ad.nl/ad/nl/4562/Voetbal/article/detail/3838520/2015/01/27/Afrikaanse-landen-staan-achter-Blatter.dhtml

Teiresas
27 januari 2015, 13:41
10003

je kan wel zien dat dit stukje huisvlijt door een briljante geest in elkaar is gezet :rolleyes:

Big30
27 januari 2015, 22:47
Zidane: 11 miljoen euro voor steun WK-bid
Van onze Telesportredactie

Zinedine Zidane heeft voor een rechtbank in Frankrijk toegegeven dat hij miljoenen heeft gekregen in ruil voor steun van het bid voor het WK in Qatar in 2022. Dat melden diverse Franse media.

In eerste instantie ontkende de Franse ex-topvoetballer nog dat hij zoveel geld had ontvangen, maar onder ede gaf Zidane toe 11 miljoen euro te hebben gekregen. Hij haastte zich echter om te zeggen dat hij het geld niet zelf heeft gehouden, maar aan zijn stichting heeft geschonken.

Niet alleen Zidane steunde het WK-bid van Qatar. Ook oud-president Nicolas Sarkozy van Frankrijk en UEFA-voorzitter Michel Platini gunden de oliestaat het WK voetbal van 2022.
http://www.telegraaf.nl/telesport/voetbal/buitenlands/23607844/__Zidane_casht_fors_voor_WK-bid__.html

Maar 11 Miljoen steun, waar praten we eigenlijk over en maken we ons druk om :biggrin:!

Willem2
28 januari 2015, 14:01
Ook Figo gaat de strijd aan met FIFA-baas Blatter

http://www.ad.nl/ad/nl/6148/Fifa/article/detail/3839366/2015/01/28/Ook-Figo-gaat-de-strijd-aan-met-FIFA-baas-Blatter.dhtml

Gevolg is dat Blatter eenvoudig weer herkozen wordt ....

Picasso 1
28 januari 2015, 16:56
Ook Figo gaat de strijd aan met FIFA-baas Blatter

http://www.ad.nl/ad/nl/6148/Fifa/article/detail/3839366/2015/01/28/Ook-Figo-gaat-de-strijd-aan-met-FIFA-baas-Blatter.dhtml

Gevolg is dat Blatter eenvoudig weer herkozen wordt ....

Geeft wel aan dat er een 'revolutie begin' gaande is. Zoals ook bijvoorbeeld een comissie bij het Europees parlement die strijd voor een 'new Fifa'. Maar goed, Blatter is net zoals Rutte en Samson en zal ondanks een zwaar imagoverlies alles er aan doen om op zijn plek te kunnen blijven zitten.....tenzij hij persoonlijk in een rechtszaak verwikkeld raakt of tenzij een Afrikaans kandidaat zich ook voor de Fifa verkiezing aanmeldt.

Big30
31 januari 2015, 12:01
Het volgen van VI gisteren was wel grappig. Bas Dost werd begin vd uitzending neergezet als een modale voetballer die het bij Wolfsburg niet had gehaald en het ging erom welke club een speler als hem met een salaris van zo'n 3 Miljoen kon betalen.

Na die opmerking gedeeld door de snor en een Messi fan scoorde hij de 1-0 tegen Bayern en kroop de snor al wat terug met de opmerking dat Feijenoord met hem erbij kampioen was geworden. De Messi fan vond het nog maar niets. Even later scoorde Dost met een wereld goal de 2-0 en toen zag je VDG aka the Messi fan kijken met een gezicht van "man wat heb ik nu weer gezegd?"

Uiteindelijk won Wolfsburg de nummer 2 met 4-1 verdiend tegen de koploper ook dankzij de andere uitblinker Kevin de Bruyne die in de tweede helft ook 2 maal scoorde. Gaat wat te zeggen dat de spanning in de Bundesliga nu weer helemaal terug is want de voorsprong blijft 8 punten.

Het is in de Bundesliga net zo spannend als het in de Eredivisie zal zijn na dit weekend als Ajax uit tegen Vitesse de boot in gaat.

Bluebear
1 februari 2015, 15:18
Ajax staat op 1-0 achterstand en het is bijna gebeurd. Het zal toch niet waar zijn. :freu:

Big30
1 februari 2015, 15:25
Ajax staat op 1-0 achterstand en het is bijna gebeurd. Het zal toch niet waar zijn. :freu:
Het is waar. Vorige week had Feijenoord al moeten winnen en nu deed Vitesse wat men kon verwachten d.i. van Ajax winnen. Achterstand nu 9 punten en een beter doelsaldo voor PSV. Een Vorentscheidung heet dat maar kampioenschap is nog niet beslist.

In de eerste divisie lijkt Roda na de nederlaag (alweer) tegen MVV af te haken in de titel race. NEC zal wel direct promoveren en Roda moet op de nacompetitie hopen.

Piet Plezier
1 februari 2015, 17:01
:joke:



http://youtu.be/ELoNePH5TZg

Jack42
1 februari 2015, 17:10
In de eerste divisie lijkt Roda na de nederlaag (alweer) tegen MVV af te haken in de titel race. NEC zal wel direct promoveren en Roda moet op de nacompetitie hopen.

Ho ho B30 er is ook nog een FC Eindhoven!

Big30
1 februari 2015, 18:25
Ho ho B30 er is ook nog een FC Eindhoven!

Tuurlijk en die staan inderdaad op een fraaie tweede plaats, ze wisten zelfs van jong PSV te winnen, hoe is het mogelijk :tongue:.
Maar Eindhovuh in de eredivisie, ik weet het niet. Daar is de club toch te klein voor. Vind dat er al te veel clubs in de eredivisie spelen die er niet thuis horen zoals Dordt en Excelsior. Leuke clubjes maar met dat soort kleine stadionnetjes en geringe begrotingen hoor je niet in de eredivisie thuis.

NEC en Roda horen vind ik wel in de eredivisie thuis. Wat mij betreft schaffen ze voor de eredivisie de degradatie af en is er alleen plaats voor grote clubs met een behoorlijke achterban, stadion en begroting!

Dat gaat natuurlijk te ver maar bv de. eis dat een stadion minimaal een capaciteit van bv 8.000 man moet hebben en de begroting zeg 6-8 miljoen mag de KNVB best stellen bij promotie.

Bluebear
1 februari 2015, 18:32
Dat gaat natuurlijk te ver maar bv de. eis dat een stadion minimaal een capaciteit van bv 8.000 man moet hebben en de begroting zeg 6-8 miljoen mag de KNVB best stellen bij promotie.

Hoe kan een kleintje dan ooit groot worden, Big30? Daar weet jij toch alles van. :tongue: :biggrin:

10081

KanariePiet
1 februari 2015, 18:53
Racing Mechelen - Kanaries: 0-2 (had btw 0-6 of zo moeten zijn). Kampioeneuh!!:biggrin:

Big30
3 februari 2015, 16:25
Opsporing verzocht! Naam: Peter1966. Jarenlang de gewaardeerde voetbal analyticus van IJBF, goed op de hoogte en kenner vh spel. Vermist in dit topic sinds de wat mindere prestaties van Ajax.

Wie info heeft over de huidige verblijfplaats en reden van afwezigheid kan daar in dit topic melding van maken!

Evenzo geldt een opsporing verzocht voor deket. Gewaardeerd kenner van de historie van Anderlecht, een club in een vergelijkbare situatie als de geplaagde Amsterdammers.

Beloning nvt!

RAUL7
3 februari 2015, 16:48
Opsporing verzocht! Naam: Peter1966. Jarenlang de gewaardeerde voetbal analyticus van IJBF, goed op de hoogte en kenner vh spel. Vermist in dit topic sinds de wat mindere prestaties van Ajax.


Zodra er in voetbalmedia een negatief bericht over Real Madrid staat, zal hij wel verschijnen! :rolleyes:

Big30
3 februari 2015, 20:18
Zodra er in voetbalmedia een negatief bericht over Real Madrid staat, zal hij wel verschijnen! :rolleyes:
Mocht PSV vanavond punten gaan verliezen, wat niet onwaarschijnlijk is zal P1966 zich zeker melden ;). Immers rood voor Willems na 29 sec!!! Maar uiteindelijk won de aanstaande landskampioen met 10 man verdiend met 0-2.

deket
3 februari 2015, 21:50
Plezierig om te horen dat je bezorgd bent Big. Maar betreffende Anderlecht kan ik je geruststellen.
we hebben pas onze defensie versterkt met een international van Porto, die ook bij Inter Milaan succesvol was en deze Pirelliploeg wilde hem ook terug, maar nu speelt hij nij de mooiste club op aarde.
en Peter, tja, indien je Ajax momenteel bezig ziet zou ik me ook lowprofile houden.
maar Big, ook je PSV speelt niet onmiddellijk om een orgasme van te krijgen hoor. Ze zijn wel efficiënt, dat is hun geluk

LittleJoe
3 februari 2015, 21:53
Plezierig om te horen dat je bezorgd bent Big. Maar betreffende Anderlecht kan ik je geruststellen.
we hebben pas onze defensie versterkt met een international van Porto, die ook bij Inter Milaan succesvol was en deze Pirelliploeg wilde hem ook terug, maar nu speelt hij nij de mooiste club op aarde.
en Peter, tja, indien je Ajax momenteel bezig ziet zou ik me ook lowprofile houden.
maar Big, ook je PSV speelt niet onmiddellijk om een orgasme van te krijgen hoor. Ze zijn wel efficiënt, dat is hun geluk

Nu dan zullen we over Anderlecht maar zwijgen, de match tegen Zulte Waregem was niet om aan te zien. :tongue:

Big30
3 februari 2015, 22:03
Nu dan zullen we over Anderlecht maar zwijgen, de match tegen Zulte Waregem was niet om aan te zien. :tongue:
Je was me net voor! Maar goed zelfs al zou Club na afloop van de competitie op een meer dan verdiende eerste plaats staan moeten neem ik aan die bespottelijke PO's nog worden gespeeld om de kampioen te bepalen.
Onbegrijpelijk mocht dit nog zo zijn!

LittleJoe
3 februari 2015, 22:06
Je was me net voor! Maar goed zelfs al zou Club na afloop van de competitie op een meer dan verdiende eerste plaats staan moeten neem ik aan die bespottelijke PO's nog worden gespeeld om de kampioen te bepalen.
Onbegrijpelijk mocht dit nog zo zijn!

Is helaas nog steeds zo Big, anders kon Anderlecht nu al de boeken sluiten

Jansen
3 februari 2015, 22:08
PSV eind Maart al op de kar met de schaal

http://i.imgur.com/QT3eaiS.jpg

Costana
3 februari 2015, 22:11
En in de PO's zullen we Brugge terug, voor het 10de jaar op rij, naar huis sturen zonder prijs !!!
Meest hatelijke ploeg in België, met de meesto marginale supportersclan en de grootste onbeschofte zonneba nk gebruinde voorzitter.
Kotsen doe ik erop....

deket
3 februari 2015, 22:17
Deze keer kan ik wat je hier zegt volledig beamen

Big30
3 februari 2015, 22:18
Is helaas nog steeds zo Big, anders kon Anderlecht nu al de boeken sluiten

Club Brugge is toch ook een ploeg die wat vriendelijker en beschaafder overkomt dan Anderlecht, los van het feit dat ze gewoon beter voetbal laten zien!
Heb het idee dat Anderlecht in België niet al te geliefd is, alleen in het Brusselse de nodige fans en dat om zeer begrijpelijke redenen.

deket
3 februari 2015, 23:01
Big en de wereld is plat.
jules Vernes werd voor zot verklaard
en PSV speelt tegen je andere favo FC.Twente de CL finale
en een meid is niet jaloers,
en Nederland is een zonnig mooi land met lekker bier

Big30
4 februari 2015, 00:23
Zoals deket al vaak heeft bericht is Brugge ook de enige Belgische club die ooit een EC1 finale heeft gespeeld. Uiteraard verloren en lang geleden maar toch. Dit verklaart voor een gedeelte ook de populariteit van deze club, ook internationaal gezien is Club Brugge door de vele suc6en de bekendste Belgische club zo blijkt :tongue:.

Na de 5-1 winst tegen Cercle lijkt ook bekerwinst voor Brugge al vrijwel zeker.

Costana
4 februari 2015, 21:51
Club Brugge is toch ook een ploeg die wat vriendelijker en beschaafder overkomt dan Anderlecht, los van het feit dat ze gewoon beter voetbal laten zien!
Heb het idee dat Anderlecht in België niet al te geliefd is, alleen in het Brusselse de nodige fans en dat om zeer begrijpelijke redenen.

Alstublieft !!! Wat kun jij als Hollander hierover oordelen....

De aanhang van brugge behoort tot de grootste marginalen van België... in een spuuglelijk stadion met een voorzitter die zodanig gefrustreerd is dat hij stewards bij de keel grijpt..... én een coach die zich steeds in een calimerorol nestelt... en opgeblazen kikker van een algemeen manager... Gatver je begint wat seniel te worden man

+ zoals reeds vele malen gezegd: SHUT THE FUCK UP ABOUT THE PAST. Als we zo beginnen is Belgie beter dan Nederland want ooit, in een zeeeeeeeer ver verleden, werden we olympisch kampioen. BULLSHIT dus.

phoenix
4 februari 2015, 22:06
gaat het verder goed costana?

Big30
4 februari 2015, 22:08
Alstublieft !!! Wat kun jij als Hollander hierover oordelen....
Fanschap stopt niet bij de grenzen natuurlijk en ontstijgt de nationaliteit! Club heeft de beste fans, logisch want het is een beste een zeer sympathieke Club. Ik ben al jaren onvoorwaardelijk fan van Club en bevind me in goed gezelschap! Is een gevoel he dat moet je niet gaan rationaliseren.

Het verleden bepaalt wel waarom Club zo populair is dat valt niet te ontkennen maar belangrijker is de toekomst en die ziet er voor Club heel goed uit, mooi stadion, binnenkort nog mooier en groter, fantastische ploeg en ja die supporters he, echt TOP!!!

Verder hoop ik dat alles goed gaat met Cossie, begin me toch wel wat zorgen te maken :wink:.


https://www.youtube.com/watch?v=f5Psiohnrzo

Willem2
4 februari 2015, 22:11
gaat het verder goed costana?

Nee, want in clubs daar lopen geen dames maar meisjes en die kunnen niet op schoenen met hoge hakken lopen ;)

http://images.voetbalkrant.com/full/43/43611.jpg

Piet Plezier
5 februari 2015, 13:49
wanne gek zeg.
dan spoor je echt niet.
nog 13 wedstrijden er kan nog zoveel gebeuren.

10179

Peter020
5 februari 2015, 14:23
wanne gek zeg.
dan spoor je echt niet.
nog 13 wedstrijden er kan nog zoveel gebeuren.


Het is al van sinds mensenheugenis geleden dat ze daar in Brabant kampioen zijn geworden. Ze, waaronder ook hun allergrootste aanhanger Big30, snakken ernaar. Met dank aan het beleid van 'Marc Netto' gaat het ze dit seizoen misschien eindelijk weer eens lukken.

Ik vind het handschrift op het plakplaatje trouwens van een uiterst armoedig niveau. Daar moeten betere exemplaren van te krijgen zijn.

satanic surfer
5 februari 2015, 15:06
Treurnis in en rondom voetbalminnend Antwerpen: Rik Coppens overleden op 84-jarige leeftijd. De winnaar van de eerste Gouden Schoen, 47-voudig international (21 doelpunten), 2-voudig topschutter en voorts de eigenzinnige welbespraakte dribbelkont van het Kiel. Liefhebbers van de onnavolgbare Coppens zullen hem eeuwig herinneren, Beerschot verliest z´n grootste ambassadeur, Antwaarpe treurt... Godspeed Rik...

deket
5 februari 2015, 16:41
Prachtige, spectaculaire voetballer waarvoor de mensen naar het stadion kwamen.
toen hij na een blessure en schorsing, wat nogal vaak bij hem gebeurde terug zijn opwachting maakte in het B elftal zaten de tribunes vol! Voor een redervematch.
De eerste douden schoenwinnaar. Indertijd mocht je van de bond maar eenmaal winnen anders had hij er wel 8 gewonnen.
scoordr ook vaak tegen Nederland.
lozano ex-Beerschot en ex-Anderlecht werd zijn voetbalzoon genoemd, ookal omdat beiden graag eens gingen stappen in het nachtleven.
wat me vzn RIC vooralnis bijgebleven waren zijn hilarische interviews waar hij iedereen op een ludieke wijze op zijn plaatd zette en steeds voor zijn mening vrank en open opkwam.
Wat een verschil met die opgewarmde kost en platgetreden wegen van heden voorgekouxd door de persverantwoordelijke van de club, zoals : deze goal geeft me vertrouwen, en het ploegbelang primeert, niet mijn doelpunt, of nog erger,,, we bekijken het wedstrijd tot wedsstrijd, pfffff Rik was te.rminste een persoonlijkheid. En last but not least , toen voetbal nog voor en door het volk werd gespeeld en spelers bijna hun hele carričre bij dezelfde club speelden, bij grote mijnheer Coppens in paars-wit.

Costana
5 februari 2015, 17:42
Fanschap stopt niet bij de grenzen natuurlijk en ontstijgt de nationaliteit! Club heeft de beste fans, logisch want het is een beste een zeer sympathieke Club. Ik ben al jaren onvoorwaardelijk fan van Club en bevind me in goed gezelschap! Is een gevoel he dat moet je niet gaan rationaliseren.

Het verleden bepaalt wel waarom Club zo populair is dat valt niet te ontkennen maar belangrijker is de toekomst en die ziet er voor Club heel goed uit, mooi stadion, binnenkort nog mooier en groter, fantastische ploeg en ja die supporters he, echt TOP!!!

Verder hoop ik dat alles goed gaat met Cossie, begin me toch wel wat zorgen te maken :wink:.


haha, ja alles goed hoor :)
Heb gewoon een diepgewortelde haat tegen alles wat blauw-zwart is :); heb nog meer sympathie voor een waals (kut)ploegje - standaard; dan voor die boeren van club brugge. BAHH om van te kotsen !!

Nieuw stadion ? haha daar is helemaal nog niets in beslist.... en hun huidig stadium is nog lelijkere dan de bunkers die je aantreft in de west-hoek uit de wereldoorlog...
Beste supporters ? sorry die eer gaat naar dat kutploegje uit Luik, Standaard. of naar FCO Beerschot Wilrijk die een gemiddeld aantal toeschouwers haalt van 7000 in 4de klasse !

maarja van een psv-supporter verwacht je niets anders dan dat hij pro Brugge is, allebei boerenploegen :)

verder alles goed hoor jongens, no worries.

Jansen
5 februari 2015, 18:43
Het is al van sinds mensenheugenis geleden dat ze daar in Brabant kampioen zijn geworden. Ze, waaronder ook hun allergrootste aanhanger Big30, snakken ernaar. Met dank aan het beleid van 'Marc Netto' gaat het ze dit seizoen misschien eindelijk weer eens lukken.

Ik vind het handschrift op het plakplaatje trouwens van een uiterst armoedig niveau. Daar moeten betere exemplaren van te krijgen zijn.

Jammer dat jou voetbal kennis het laat afweten misschien door alzheimer of door eenzijdigheid.

2005-2006-2007-2008 PSV 4x kampioen daarna 2009 AZ en 2010 Twente dan mag 020 de schaal 4x vast houden en nu is hopelijkPSV weer aan de beurt.
Dus na 6 jaar werd 020 4 x kampioen en nu na 6 jaar hopelijk PSV.
Ook 020 heeft 6 jaar moeten wachten
Daarvoor in 1985-1986-1987-1988 PSV ook 4x kampioen (wat door 020 nooit is gehaald 2x 4 keer kampioen).

Verder terug is niet relevant omdat 020 meer kampioenschappen heeft dan PSV
Het gaat om je reactie !!

Peter020
5 februari 2015, 19:20
Jammer dat jou voetbal kennis het laat afweten misschien door alzheimer of door eenzijdigheid.

2005-2006-2007-2008 PSV 4x kampioen
...en nu na 6 jaar hopelijk PSV.

Dus de periode 2008-2015 is 6 jaar...
Waar heb jij ooit tellen geleerd, Jansen? Of heb je wellicht nog een verouderd rekenmachientje?
Of misschien ook een beetje last van Alzheimer?

Big30
5 februari 2015, 21:39
Zoals viel te verwachten verloor Ajax weer, nu kansloos thuis tegen een toch niet erg sterk AZ. Mijn Ajax hart bloedt bij deze Griekse tragedie. De strijd om plaatsen 2 tot en met 5 met PEC, Feijenoord en AZ wordt nog wel interessant.

De platte kar wordt in Eindhovuh al naar buiten gereden, ik begreep wel dat de hoop bij de PSV supporters is dat Ajax zo af en toe wat gaat winnen, want een huldiging eind Maart in de kou is bepaald geen pretje.

Big30
5 februari 2015, 22:14
Wel een vriendelijk verzoek om het begrijpelijke leedvermaak en flauwe grapjes mbt Ajax niet al te overdrijven. Geldt voor Ajax maar uiteraard ook Anderlecht, die andere club die in zwaar weer verkeert. Humor mag maar wel met mate!

Jansen
5 februari 2015, 22:14
Dus de periode 2008-2015 is 6 jaar...
Waar heb jij ooit tellen geleerd, Jansen? Of heb je wellicht nog een verouderd rekenmachientje?
Of misschien ook een beetje last van Alzheimer?

Slechte verliezer ben je wel om van het onderwerp snel af te haken.

Flauw echt een flauwe opmerking bedenk iets origineels dan plakken en knippen, jij mag rekenen zoveel je wilt,maar reken maar dat 020 geen kampioen gaat worden

Je moet het verhaal niet uit elkaar trekken maar beter lezen dus gewoon accepteren dat 020 1 x 4 jaar achter elkaar kampioen is geworden en PSV dat 2 x gedaan heeft om 4 jaar achter elkaar kampioen te worden.

Vanavond laten ze 020 weer verder achter zich.

deket
5 februari 2015, 23:13
Eh Big , wij zijn gisteren wel in Gent met 0-2 gaan winnen he en thuis tegen Waregem ontbraken 7 basisspelers.
financieel oke en een jeugdwerking die alom geprezen werd en nu vruchten blijft afwerpen en een ambiance waar veel ploegen jaloers op zijn.
Hoe definieer jij : in zwaar weer verkeren?
btw.ik kijk nu naar een documentaire over Coppens mag zag net een doelpunt van AZ tegen Ajax.
Die keeper, is dat niet de doelwachter van het Nederlands Elftal?

Picasso 1
6 februari 2015, 00:18
Sorry Jansen maar PSV speelt gewoon heel slecht voetbal. Het is niet om aan te zien. En ja, ze worden wel kampioen......
En kom er maar in P1, deket, W69 etc.

Ik volg het totaal niet. Is voor mij net zoiets als naar de tweede divisie van de Spaanse competitie kijken. Vond PSV in de periode dat Vanenburg en Romario er speelden en later met Luc Nillis en Ronaldo mooi om te zien. Het Feyenoord met onder andere Taument en Regi Blinker kon me ook wel bekoren. Vitesse met Van den Brom, Glen Helder en Cocu was ook interessant. En het Ajax van de jaren 90 eerst onder Beenhakker en vervolgens met Van Gaal was een lust voor het oog met spelers zals Jonk, Bergkamp, Witsche en de Boertjes en later met Finidi George, Litmanen, John van het Schip, Seedorf, Kluivert, Overmars, etc.
In die periodes hoopte ik ook altijd dat de verschillende Nederlandse teams in Europa wonnen. De interesse zakte echter rondom de eeuwwisseling, het kwaliteitsverschil met competities zoals de Engelse of de Spaanse werd steeds groter, sterker nog, de goede Nederlandse spelers werden massaal verkocht aan clubs van die competities. Inmiddels ben ik totaal niet op de hoogte van hoe Ajax of PSV presteren. Toevallig via dit forum raak ik er een beetje van op de hoogte en that's it. Ik kwam er aldus nu even in en ik stap er nu weer uit. :)

Peter020
6 februari 2015, 08:48
Flauw echt een flauwe opmerking bedenk iets origineels dan plakken en knippen, jij mag rekenen zoveel je wilt,maar reken maar dat 020 geen kampioen gaat worden


U mag alles flauw vinden, meneer Jansen. Geen enkel probleem voor mij. Maar ik vond het wel grappig, iemand die een ander tot de orde wil roepen en dan zelf een vergissing maakt. Zelfs de allerbeste overkomt dat wel eens, dit keer dus de grote Jansen. Dat bezorgde mij een glimlach, meer niet. Het was overigens niet mijn bedoeling u agressief te maken.

Toch reken ik nog wel degelijk op een kampioenschap dit seizoen. Het huidige spelniveau geeft mij daarvoor alle hoop.

Peter020
6 februari 2015, 11:49
Tja Ajax op dit moment,,,,,@Peter een gratis consultancy. : de beste therapie tegen depressie is goed neuken.

Vriendelijk dank voor het advies, voetbalvriend De Ket. Jouw goede raad overweeg ik absoluut op te volgen. Ik zit namelijk inderdaad geestelijk erg in de knoei op dit moment en had daarom bijvoorbeeld ook gehoopt op de warme ondersteuning van Jansen. Maar hij lijkt mij, bij nader inzien en jammer voor mij, toch meer iemand met het karakter van 'niet zeuren maar poetsen'.

Voor mij rest niets anders dan de periode afwachten dat de groep piepjonge toptalenten die er aan zit te komen, ook in het eerste elftal het verschil gaat maken. Die ontwikkeling moet je natuurlijk altijd even afwachten, maar tegen die tijd zullen de Depaytjes en Wijnaldumpies van onze Eredivisie ongetwijfeld buiten onze landsgrenzen voetballen, waardoor ik dan weer mag hopen op enkele achtereenvolgende landstitels. Uiteraard tot ook die generatie weer de stap naar het buitenland maakt. Voor dit seizoen hoop ik in ieder geval dat we in het linkerrijtje zullen eindigen.

Big30
6 februari 2015, 14:30
Voor mij rest niets anders dan de periode afwachten dat de groep piepjonge toptalenten die er aan zit te komen, ook in het eerste elftal het verschil gaat maken.
Dat heet dromen tegen beter weten in. Maar je kunt nu als het gaat om Ajax inderdaad maar beter dromen dan de nachtmerrie doorstaan die je beleeft als je naar het huidige Ajax kijkt. Een volstrekt kwalitatief arm elftal, met geen enkele speler die iets extra brengt en het verschil kan maken, een laf voetballend onmachtig team waar totaal geen dreiging van uitgaat en alleen goed is om de eigen helft op balbezit te spelen vaak met veel terug speel ballen. Niets is meer over van wat eens een herkenbare Ajax stijl was.
Vreemd is het natuurlijk niet als je de selectie bekijkt, waar 5, 10 of 15 jaar geleden spelers bij Ajax zaten die wel kwaliteit hadden is dat nu al lang niet meer zo. Deze spelersgroep met allemaal no-names verwacht je bij Heerenveen of Groningen, niet bij Ajax.

Dit alles valt vooral Speedy aan te rekenen die er een potje van heeft gemaakt en ook de coach die nu maar het beste zo snel mogelijk kan vertrekken, maar ja wie zit er nu nog op een Ajax coach te wachten? De kans dat er weer spelers verkocht zullen worden is nihil, alle goede spelers zijn al verkocht en wat er nog rondloopt daar haalt zelfs PEC of Cambuur de neus voor op.

Als Ajax fan schaam ik me voor het vertoonde spel en het gevoerde beleid, zo denken de meeste fans erover. Een uitgezonderd, P1966, die droomt liever ipv realistisch te zijn :tongue:.

Big30
6 februari 2015, 21:56
Ik zeg het niet om bij W69 zout in de wonden te strooien, maar zoals ik eind oktober al voorspelde heeft S04 na de winst op Gladbach van vanavond de achterstand van 10 punten reeds nu ingelopen. Wat heet S04 staat nu al op plaats 3.

Dat Dortmund op de laatste plaats staat is onbegrijpelijk. Hoe lang is de houdbaarheidsdatum van een club icoon wat Jurgen Klopp bij Dortmund is als je op een directe degradatie plaats staat?

Peter020
7 februari 2015, 07:54
Haha nee agressief word ik er niet van maar ben even fanatiek aan het reageren voor mijn 040 clubje.
Ik schrijf misschien soms te impulsief maar zo ben ik in de dagelijkse werkelijkheid ook.
Meteen toe THE Point dat moet ik in mijn werk ook zijn.
We kennen elkaar dus je weet wel beter.

Geen zorgen, Jansen. Uiteraard weet ik beter.
En laat je de volgende keer niet té rap uit je tent lokken door een voetbalgefrustreerde Amsterdammer! Dat is nergens voor nodig.

De machtige Big wil nu eenmaal graag dit zeer flauwe topic in stand houden en daarbij hoort dan ook een slappe rol spelen. Met name mijn kameraad De Ket en ik proberen daarvoor ons uiterste best te doen.

Peter020
7 februari 2015, 09:41
Vier titels op rij verblinden Ajax

Minachting van eredivisie kost zuinige Amsterdammers dit seizoen de kop in titelstrijd.

ANALYSE

AMSTERDAM – Minachting van de Nederlandse competitie. Het valt Ajax en haar beleidsbepalers dit seizoen te verwijten. Vier opeenvolgende nationale titels hebben coach Frank de Boer en technisch directeur Marc Overmars verblind. De twee dachten er te gemakkelijk over, met desastreuze gevolgen. Waar de een niet wilde investeren in ervaring, dacht de ander het in de eredivisie wel af te kunnen met een stel onervaren tieners. Dat wordt nu keihard afgestraft.

Frank de Boer is zonder twijfel een begenadigd coach. Een stoďcijns persoon, die zich in het rumoer dat de Cruijff-revolutie veroorzaakte prima staande hield.

Een toptrainer die het allemaal heeft meegemaakt. Die zijn ergernissen dat pupillen niet per se meteen ook kunnen wat de meester kon inmiddels heeft leren te verbergen. Toch is ook De Boer de weg kwijtgeraakt. In zijn drang te verjongen is hij te ver doorgeschoten. Dat de eredivisie te boek staat als een 'opleidingscompetitie' hoeft nog niet te betekenen dat je jongens met twee jaar middelbaar onderwijs vraagt om op de universiteit uit te blinken. Het is gewoonweg onmogelijk.

Zijn elftal van de toekomst moet het in zijn optiek nú al doen. Dat is veel te vroeg gebleken voor jongens als Nicolai Boilesen, Jaďro Riedewald, Anwar El Ghazi, Ricardo Kishna en Mike van der Hoorn. Het maakt dat zelfs Jasper Cillessen, Ricardo van Rhijn en Davy Klaassen gaan zwalken.

Mede daartoe gedwongen door blessures werd Ajax richting de winterstop jonger en jonger.

Waar de trainer eerst nog zei dat het gelijktijdig opstellen van de vleugelspelers Kishna en El Ghazi nog teveel risico met zich meebracht, kwam het duo toch al enkele malen gelijktijdig binnen de lijnen.

In de bekerwedstrijd tegen Vitesse bleken de tien veldspelers gemiddeld amper 20 jaar. De winterstop bracht de Ajax-leiding niet tot zinnen. Met duidelijke gevolgen voor de stand.

Donderdag tegen AZ stonden op het Amsterdamse middenveld twee achttienjarigen (Jaďro Riedewald en Riechedly Bazoer) en een negentienjarige debutant, Daley Sinkgraven. De achterstand op PSV groeide tot twaalf punten.

Met het aantrekken van toptalent Sinkgraven werd de voorbije transferperiode goede zaken gedaan. Maar waar zelfs De Boer ook hintte op het aantrekken van een ervaren middenvelder, een speler die zo nu en dan iemand over de boarding werkt, kwam Marc Overmars niet tot vergelijk met mogelijke kandidaten. Overmars' aankoopbeleid is toch al, vinden veel criticasters, weinig succesvol. Niki Zimling, Nick Viergever, Mike van der Hoorn, Bojan Krkic, Ryan Babel, Lerin Duarte; ze hebben hun waarde voor Ajax (nog) niet bewezen.

Geld om te investeren is er wel degelijk. Er staan tientallen miljoen op de bank. Maar, zeggen ze bij Ajax, de transfersommen zijn niet het grootste probleem. De club wil geen exorbitante salarissen betalen, om scheefgroei in de spelersgroep te voorkomen. Dat valt te billijken. Echter, wie een type Christian Poulsen - niet de meest begenadigde speler, maar wel een super ervaren doorbijter - laat gaan, zal toch echt voor adequate vervanging moeten zorgen. In het recente verleden is al vaker gebleken dat de positie van verdedigende middenvelder, de 6 in Ajax-jargon, in Amsterdam cruciaal is. De beste dagen van Daley Blind waren ook de beste dagen van Ajax.

Frank de Boer staat op het punt zijn verbintenis met Ajax te verlengen. Omdat hij, heet het dan, zo graag internationaal aan de weg wil timmeren met Ajax. De droom met een jong, op Nederlands talent drijvend elftal de Europese top te bestormen, heeft De Boer al sinds de dag dat hij als hoofdcoach bij Ajax aantrad. Het is een soort van Memory Lane, onder Van Gaal beleefde De Boer immers hetzelfde halverwege de jaren negentig.

De Boer was de eerste om bij de competitiestart te bekennen dat het de afgelopen jaren lang niet altijd even briljant was, dat Ajax toch vooral de minst slechte ploeg van Nederland was. Toch heeft de internationale wensdroom de realiteit in de afgelopen maanden naar de achtergrond gedrukt. Aan de eredivisie werd amper nog gedacht. Die misrekening, waarmee Ajax niet alleen PSV maar ook de andere zestien ploegen in de eredivisie tekort doet, is de Amsterdammers duur komen te staan.

Bron: De Gelderlander

Big30
7 februari 2015, 10:13
Misschien dat voetbalkenner P1966 de transfer van Sinkgraven voor toch een behoorlijk bedrag kan uitleggen. Onervaren, fysiek zwak, technisch niet onaardig, jong.
Typisch het soort van speler waarvan er velen in de jeugdopleiding zouden moeten rondlopen. Klaarblijkelijk dus niet!

Had een echte kerel die kan voetballen aangekocht, Daley Sinkgraven, pffff, weggegooid geld dat is nu het type voetballer waar Ajax niet op zit te wachten. Maar dat heb ik dus mis.

Laat ik het zo zeggen als er aan 1 type Speler juist geen behoefte was dan is het wel aan een Sinkgraven type.

Overigens de felicitaties aan NEC met het behalen vh kampioenschap en de terugkeer in de eredivisie!

Big30
7 februari 2015, 13:55
Zuschauerrekord (> 30.000) in der Regionalliga (4. Liga) beim Spiel zwischen Alemannia Aachen und Rot-Weiss Essen: :tongue:

=> http://www.express.de/fussball/regionalliga-news-aachen-und-essen-wollen-rekord-knacken--viktorias-spiel-faellt-aus,3186,29769360.html
Aachen führt mit 1-0 zurzeit. Nu rust.
http://www.kicker.de/news/fussball/regionalliga/rlw/regionalliga-west-2012/livekonferenz.html

In de tabel staan ze op de eerste plaats met 3 punten voorsprong op RWE.

In Aken zitten nu meer toeschouwers dan deze speelronde bij alle wedstrijden in de eerste divisie, diepte punt als altijd Jong FC Twente tegen Almere, daar kwamen ... 130 toeschouwers.

Willi69
7 februari 2015, 15:12
Aachen führt mit 1-0 zurzeit.
Und Köln hat leider wieder verloren. :baeh:

Peter020
7 februari 2015, 16:56
Zodra er in voetbalmedia een negatief bericht over Real Madrid staat, zal hij wel verschijnen! :rolleyes:

Goede avond RAUL7,

Zojuist heb ik niet via de door jouw gewaardeerde Voetbalmedia de Madrileense derby gevolgd, maar de wedstrijd onder deskundig commentaar van Sierd de Vos en Wim Kieft live op Sport1 aangezien.

Ik zag op mijn beeldscherm een uitermate lamlendig Real Madrid voorbij strompelen, dat volstrekt kansloos met liefst 4-0 (!) verloor tegen het met veel intensiteit spelende Atlético Madrid. Het zwakke Real verloor werkelijk vrijwel alle persoonlijke duels en werd compleet weggespeeld. Ronduit ontluisterend was het spel van de withemden, het leek niet eens op voetbal.

Ennuh, sinds die Cristiano de 'gouden bal' heeft ontvangen, lijkt het er sterk op dat hij die trofee tijdens de wedstrijden meedraagt in zijn broek. Hij raakt in ieder geval nauwelijks nog een bal. Dat hij vandaag niet werd gewisseld vanwege zijn misplaatste wedstrijdinstelling is onbegrijpelijk en dat mag coach Ancelotti zich aanrekenen. Duidelijk is dat CR7 op dit moment de schoenveters van de indrukwekkende Robben, die vanmiddag weer fenomenaal doelpuntte, nog niet eens mag vastknopen. Daar is heel voetbaleuropa, inclusief ware kenner casu quo voetbalautoriteit Picasso 1, het inmiddels wel over eens. Bovendien blunderde de doelman, die op het WK tegen Oranje al vijfmaal de bal uit het net moest halen, weer enorm. Hij wekt het laatste jaar wel erg vaak de indruk dat de bal ovenheet is. Hij is rijp voor vervanging.

Jammer voor jou. Ik had je een vrolijker voetbalbericht gegund.

Veel sterkte de komende dagen!

Don Rudo
7 februari 2015, 17:04
Und Köln hat leider wieder verloren. :baeh:

Quatsch wir spielen immer 0-0 und wir haben in 2015 noch nicht verloren!

felrops
7 februari 2015, 19:35
Deze namiddag naar Wolfsburg - Hoffenheim gekeken. Wat is Kevin De Bruyne toch een schitterende speler. Die Portugese coach van Chelsea moet zich toch wel de haren uittrekken. Doet hij uiteraard niet, want zo iemand twijfelt niet aan zichzelf. Kevin moet nu 2-3 jaar bij Wolfsburg blijven, en dan de stap maken naar de absolute top. Heerlijk om die jongen zo te zien schitteren. En hij blijft erg down to earth. Absoluut geen streken of verwaandheid. Schitterende kerel.

Willi69
7 februari 2015, 21:08
Quatsch wir spielen immer 0-0 und wir haben in 2015 noch nicht verloren!
Klick mal den Link von Big30 an. :rolleyes:

Don Rudo
7 februari 2015, 21:20
Aha 1. FC Koln 2 :biggrin:

KanariePiet
7 februari 2015, 21:28
Oh oh. STVV thuis tegen Dessel maar 0-0. Op zich geen drama, maar het spel was bedroevend zwak. Zo kan het nog spannend worden...

Volgende week naar Antwerp en daarna ontvangen we Eupen. We zullen uit ons kot moeten komen.

Komaan Kanaries!!! :cool:

MichelJ
8 februari 2015, 10:27
NEC Nijmegen is de lachende derde tijdens de 23ste speelronde in de Jupiler League. De koploper won zelf met 0-3 van Fortuna Sittard. Naaste achtervolger FC Eindhoven ging in eigen huis onderuit tegen nummer drie Roda JC. De voorsprong van NEC is inmiddels opgelopen tot twaalf punten.

Roda JC kende een mindere periode, daar wist het zich vrijdagavond enigszins van te herstellen. FC Eindhoven werd in Brabant met 0-2 verslagen. Na een klein uur spelen opende Mitchel Paulissen de score voor Roda JC, drie minuten later maakte Bart Biemans de 0-2. FC Eindhoven kwam die klap niet meer te boven, waardoor de punten met Roda JC mee naar Kerkrade gingen.

FC Eindhoven blijft ondanks de nederlaag tweede, Roda JC is in punten echter gelijk gekomen. Beide ploegen hebben 47 punten en 42 doelpunten voor. FC Eindhoven heeft minder tegentreffers, waardoor het momenteel tweede staat.

NEC blijft koploper, de club uit Nijmegen heeft de voorsprong op de achtervolgers vrijdag zelfs vergroot naar twaalf punten. Op bezoek bij Fortuna Sittard won de ploeg van trainer Ruud Brood met 0-3. Christian Santos, Anthony Limbombe en Alireza Jahanbakhsh waren verantwoordelijk voor de doelpunten.

http://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/421018/roda-jc-zet-met-zege-in-topper-nec-in-zetel-richting-titel-jupiler-league.html

18 april een feestje in Eindhoven, 19 april in Nijmegen :freu:

deket
8 februari 2015, 12:04
Gaan we het hier nu ook al over het voetbal op lager niveau hebben.?

MichelJ
8 februari 2015, 12:06
Er wordt toch al jaren over Belgisch voetbal gesproken?

phoenix
8 februari 2015, 12:10
lager voetbal hoho, menig club in de belgische eerste klasse verliest van mijn cluppie NEC eens ole!

KanariePiet
8 februari 2015, 12:24
Gaan we het hier nu ook al over het voetbal op lager niveau hebben.?

Helaba. Rustig aan he;). Laat het huidige Anderlecht maar eens naar Stayen komen. We laten ze met alle plezier voor de zoveelste keer in het (kunst)gras bijten:biggrin::cool:

Big30
8 februari 2015, 17:17
Polletje redt Ajax bij Eagles

Een gigantische mazzelgoal heeft Ajax aan de zege geholpen op bezoek bij Go Ahead Eagles. De Amsterdammers leken in Deventer opnieuw op puntenverlies af te stevenen, maar een polletje besliste anders: 1-2 zege voor Ajax.
http://www.telegraaf.nl/telesport/voetbal/goaheadeagles/23656483/__Polletje_redt_Ajax_bij_Eagles__.html

Het was weer eens zoals zo vaak, Lucky Ajax ;).

Don Rudo
8 februari 2015, 18:19
^^ waarschijnlijk een gevalletje omkoping- matchfixing als je het mij vraagt nu de 2e plaats in het gedrang komt

RAUL7
8 februari 2015, 18:52
http://www.telegraaf.nl/telesport/voetbal/goaheadeagles/23656483/__Polletje_redt_Ajax_bij_Eagles__.html

Het was weer eens zoals zo vaak, Lucky Ajax ;).

Had niks met geluk te maken. Ze hebben gewoon hun eigen uitgeleende keeper omgekocht, om Ajax op die manier nog eens aan een overwinning te helpen.
Het zal de Ajax supporters worst wezen, want die kijken tegenwoordig liever naar de wedstrijden van Real Madrid! :rolleyes:

Als dit geen omgekochte speler is, dan weet ik het ook niet meer.


https://www.youtube.com/watch?v=xJUMuOKg604

Big30
8 februari 2015, 18:57
^^ waarschijnlijk een gevalletje omkoping- matchfixing als je het mij vraagt nu de 2e plaats in het gedrang komt
Denk je dat Overmars zo omgaat met al die centjes die op de "bank" staan?

KanariePiet
8 februari 2015, 18:57
Anderlecht heeft de kloof met Club Brugge tot vier punten kunnen verkleinen. De landskampioen bracht de verplaatsing naar Cercle Brugge tot een goed einde dankzij doelpunten van Vanden Borre en Defour.

Big30
8 februari 2015, 19:00
Quatsch wir spielen immer 0-0 und wir haben in 2015 noch nicht verloren!
Ik verwacht dat 14-2 Köln een uitoverwinning gaat halen :wink:.

Willi69
8 februari 2015, 21:36
Ik verwacht dat 14-2 Köln een uitoverwinning gaat halen :wink:.
Bei wem? :festeer:

Big30
8 februari 2015, 21:50
Bei wem? :festeer:

Bei der #5 in der Bundesliga :tongue:.

Picasso 1
8 februari 2015, 22:04
Had niks met geluk te maken. Ze hebben gewoon hun eigen uitgeleende keeper omgekocht, om Ajax op die manier nog eens aan een overwinning te helpen.
Het zal de Ajax supporters worst wezen, want die kijken tegenwoordig liever naar de wedstrijden van Real Madrid! :rolleyes:

Als dit geen omgekochte speler is, dan weet ik het ook niet meer.


https://www.youtube.com/watch?v=xJUMuOKg604

Niks is uitgesloten natuurlijk, maar wel is te zien dat de rollende ball richting de keeper plotseling verandert in een stuiterende bal (op 0.40m, oneffenheid veld) die over de voet van de keeper stuitert. Blijft desondanks een grote blunder voor een professionele keeper.

Willem2
8 februari 2015, 22:06
4-0

Jack42
8 februari 2015, 22:23
4-0

???
Ah oké ik snap het, je voorspelling van PSV - Ajax op 1 maart a.s.

Picasso 1
8 februari 2015, 22:25
4-0

Wedstrijden van gisteren waren me helemaal ontgaan. Geeft eigenlijk aan dat Atletico een erg serieus te nemen tegenstander is.
Real nog altijd op koppositie met maar 1 punt voorsprong op Barcelona en 4 op Atletico.

Picasso 1
8 februari 2015, 22:26
???
Ah oké ik snap het, je voorspelling van PSV - Ajax op 1 maart a.s.

Dat was de uitslag van PSV - AJAX in 2013.

Big30
9 februari 2015, 19:10
Wedstrijden van gisteren waren me helemaal ontgaan. Geeft eigenlijk aan dat Atletico een erg serieus te nemen tegenstander is.
Real nog altijd op koppositie met maar 1 punt voorsprong op Barcelona en 4 op Atletico.

Ik heb volkomen begrip voor je reactie! Immers als je favoriete club volkomen wordt afgedroogd, van het veld wordt gespeeld, er totaal niets van bakt en kansloos met 4-0 verliest dan kun je beter doen alsof je van niets weet, ja zelfs dat je dit volledig is ontgaan.
Niets mis mee en zeer begrijpelijk :tongue:.
Het volkomen falen van Mr. zit mijn haar wel goed is ook begrijpelijk, die was te druk met het regelen van zijn verjaardagsfeest feestje waar weer op een decadente manier met geld werd gesmeten.


" Ronaldo heeft zich niet populair gemaakt binnen de spelersgroep van Real Madrid. Na de 4-0 vernedering in de derby tegen Atlético Madrid zette de vedette zijn feestmuts op."
http://www.voetbalprimeur.nl/mobile/421289/-ronaldo-met-de-nek-aangekeken-door-ploeggenoten-na-ongepast-feestje-.html

Wat een verademing dan onze Robben of Klaas-Jan, 2 jongens die doodgewoon zijn gebleven zonder misplaatste ster allures. Een verademing. Veel sterkte aan alle Real fans met de verwerking van dit op 1 na grootste debacle en vernedering in de geschiedenis van Real!

Picasso 1
9 februari 2015, 19:32
Het :fuck: tijdens de wedstrijd maakte de achteraf verwerking inderdaad begrijpelijkerwijs meer dan goed. :tongue:
Voor wat betreft die twee jongens die je noemt: geen sterallures hebben is makkelijk voor iemand die geen ster is. :rofl:

Big30
9 februari 2015, 21:00
Kevin De Bruyne heeft een boete van 20.000 euro gekregen voor het 'motherfucker'-incident. De tuchtcommissie van de Duitse voetbalbond achtte het bewezen dat de Rode Duivel tijdens de uitwedstrijd tegen Eintracht Frankfurt een 15-jarige ballenjongen uitschold. Een stadionmicrofoon ving op dat De Bruyne voor de uitworp 'give me the ball, you motherfucker' ('hier met die bal, klootzak') riep.
http://www.hln.be/hln/nl/950/Buitenlands-Voetbal/article/detail/2211925/2015/02/09/Dure-inworp-De-Bruyne-krijgt-20-000-euro-boete-voor-motherfucker.dhtml

Willem2
9 februari 2015, 21:18
Iemand gezien dat Ivoorkust Afrikaans kampioen is geworden ?

http://www.ad.nl/ad/nl/5624/sportwereld/photoalbum/detail/3847975/574090/0/Ivoorkust-gek-van-vreugde.dhtml

Willi69
9 februari 2015, 21:19
Nee. :sleep:

phoenix
9 februari 2015, 21:19
ja ikke jippie!!!de keeper scoorde het winnende doelpunt!

Willem2
9 februari 2015, 21:23
???
Ah oké ik snap het, je voorspelling van PSV - Ajax op 1 maart a.s.

Dat is de natte droom van "de souza" en de boze droom van P1 (totaal verdrongen, zie zijn reactie)
Grote kans dat PSV wint maar niet met zulke cijfers daarvoor is het allemaal te slecht. Lichtpunt, hoe ironisch, is Memphis Depay. Die zal wel verkocht worden om aan P1 ;). Als Guardado maar blijft.....

Willem2
9 februari 2015, 21:28
Nee. :sleep:

Het was altijd lucky Ajax, ojee ook dit weekeinde, maar BMG kan er tegenwoordig ook wat van. Maar niet dit weekeinde Manni1A-W69 : 1 - 0

Picasso 1
9 februari 2015, 21:58
Veel sterkte aan alle Real fans met de verwerking van dit op 1 na grootste debacle en vernedering in de geschiedenis van Real!

Als verwerkingstherapie plaats ik de volgende link met een samenvatting:
http://www.sport1.nl/nieuws/88266-super-atletico-vernedert-hopeloos-real-madrid.html

Big30
9 februari 2015, 22:12
Vernedert, hopeloos, gehakt, armetierig, afdroop, overbluffen, overtroeven. Zomaar wat woorden die je al in de eerste 3 zinnen al tegenkomt.

De titel is ook veelzeggend.
Super-Atlético vernedert hopeloos Real Madrid

Benieuwd naar de reactie van R7! Of zou het ook hem ontgaan zijn :wink:?

Picasso 1
9 februari 2015, 22:16
Benieuwd naar de reactie van R7! Of zou het ook hem ontgaan zijn :wink:?

Die ligt in coma.

Zodra hij weer bijkomt wil ik mijn mede clubfan Raul deze mooie impressie verder niet onthouden :biggrin:

http://www.sport1.nl/video/14951-prachtige-impressie-van-atletico-real.html

Jansen
10 februari 2015, 19:05
Iemand gezien dat Ivoorkust Afrikaans kampioen is geworden ?

http://www.ad.nl/ad/nl/5624/sportwereld/photoalbum/detail/3847975/574090/0/Ivoorkust-gek-van-vreugde.dhtml

Nee waar ligt Afrika onder Roemenië ?

Big30
10 februari 2015, 19:08
update Ronald Koeman is er zeker door gevleid, maar geruchten dat hij van Southampton over zou stappen naar FC Barcelona bevatten geen enkele kern van waarheid. Dat liet de Nederlandse coach vandaag desgevraagd weten op een persconferentie, daags voor het duel met West Ham United. ,,Er is geen enkele reden daar bang voor te zijn'', aldus de bejubelde coach van 'The Saints'.

Media in Spanje speculeren al een tijd over de komst van Koeman naar Barça. Dat die geruchten er zijn, is volgens Koeman niet gek. ,, Ik heb er een geweldige tijd gehad en heb daar het grootste deel van mijn carričre gespeeld. Dan is het normaal dat die club een speciale plek bij me heeft en ik bij de club'', toonde hij zijn liefde voor de Catalaanse topclub. ,,Maar dat is geen reden Southampton te verlaten.''

Luis Enrique, de huidige coach van Barcelona, zou niet volledig voldoen aan de verwachtingen. Koeman presteert daarentegen boven verwachting goed met zijn nieuwe Engelse club. Southampton staat derde en is zowaar in de race voor een Champions League-ticket. Dat de naam van de oud-speler van de Catalanen rondzingt in Camp Nou is dan ook niet heel verwonderlijk en volgens Koeman ook niet de eerste keer. ,,Ik ben in het verleden gelinkt met Barcelona en dat zal in de toekomst ook nog wel eens voorkomen. En dat betekent niet dit seizoen, misschien over zeven jaar.''
http://www.ad.nl/ad/nl/1017/Buitenlands-voetbal/article/detail/3848586/2015/02/10/Geen-reden-om-bang-te-zijn-dat-ik-naar-Barcelona-vertrek.dhtml

Jansen
10 februari 2015, 19:09
Dat is de natte droom van "de souza" en de boze droom van P1 (totaal verdrongen, zie zijn reactie)
Grote kans dat PSV wint maar niet met zulke cijfers daarvoor is het allemaal te slecht. Lichtpunt, hoe ironisch, is Memphis Depay. Die zal wel verkocht worden om aan P1 ;). Als Guardado maar blijft.....

Nee 4-0 zal het niet worden. Misschien dat Zoet ook is omgekocht om over een terugspeelbal te schoppen dus 3-1 lijkt me wel een realistische uitslag.

KanariePiet
13 februari 2015, 06:38
Vanavond is het zover: de 'klassieker' Antwerp-STVV!:cool:

Van een echte topper kunnen we jammer genoeg niet spreken. Antwerp bengelt op een troosteloze 11de plaats in het klassement en heeft dit seizoen geen vooruitzichten meer op een eventuele promotie.

In theorie is STVV, dat met 8 punten los de fiere leider in 2de klasse is (Lommel heeft weliswaar 1 match minder gespeeld) torenhoog favoriet voor deze match.

Maar, ondanks een onwaarschijnlijke 42 op 48 (16 matchen niet verloren), lijkt de motor van de Haspengouwers te sputteren. In de laatste 2 thuismatchen werden slechts 2 punten gehaald en vooral het spelniveau was van bedenkelijke kwaliteit.

STVV doet er hoe dan ook best aan de match van vanavond te winnen, want anders zien ze Eupen waarschijnlijk terugkeren tot op 5 punten en dat wordt best vermeden met het oog op de topper van de 27ste speeldag in het vooruitzicht: STVV-Eupen:eek:!

Ik ga nog snel 12 uurtjes werken :eek: en dan trek ik naar de Bosuil om samen met een Haspengouws legioen de Kanaries naar een overwinning te schreeuwen! :biggrin::cool:

GO Kanaries!!

deket
13 februari 2015, 07:14
De Bosuil? Dat stadion is al niet meer vernieuwd van in de tijd dat Nederland nog bij Belgie hoorde. Legendarisch waren de derbys der lage landen daar, altijd volle bak,60 000 toeschouwers. En nu ; helaas vergane glorie. Met een gedemoraliseerd bestuur en de meest onbekwame sportief directeur aller tijden, die bij de buren van Beerschot is gaan lopen omdat hij daar ook al de boel verknoeide maar door de financieer erevoorzitter zijn schoonvader telkens hand boven hoofd gehouden, werd ook nu.
Antwerp beschikte eind jaren 80, begin 90 over een zeer sterk elftal, en speelde in 93 nog de Europese finale.
hun legendarische keeper in die periode verbrak het record van Dino Zoff, namelijk op45jaar nog in de eerste ploeg staan.
deze Ratko Svilar was een maat en zijn beste vriend, ook een Serviër bezzt een stripclub in het centrum. En nu komt het ; Ratkos zoon van 15jaar lijkt momenteel de bedte jeugdige keeper te zijn, zou nog over meer talent beschikken dan Courtois. Alle wereldtopclubd willen hem, maar hij volgt de wijze raad van pa, : blijf bij de mooiste club ter wereld, nl Anderlecht. Over enkele jaren zal je dit stuk herinneren, teminste indien er niets dramatisch overkomt.
kortom Antwerp, vergane glorie en al meer dan 10jaar in tweede klasse. Ze zijn uiteraard niet te vergelijken met prutsers als bv NEC, of Den Haag dat weer op rand van degradatie staat, dat is allemaal nog een niveau lager.
Maar vind het wel sneu voor hun ruime achterban, waar vele eersteklassers zoals Cercle, Lokeren, Beveren,etc jaloers op zijn

Peter020
13 februari 2015, 17:47
'Marc Netto' doet buiten de witte lijnen wederom goede zaken: Ajax maakt 28,3 miljoen euro winst

Ajax heeft vrijdagavond de halfjaarcijfers bekendgemaakt. De Amsterdamse club boekte over het eerste half jaar van het boekjaar 2014/15 (1 juli tot en met 31 december 2014) een netto winst van 28,3 miljoen euro, dat is in vergelijking met de periode een jaar daarvoor een stijging van 4,4 miljoen euro.

Ajax zag de netto omzet met 0,9 miljoen euro dalen naar 64,9 miljoen. De totale bedrijfslasten werden met vier ton teruggebracht tot 48,3 miljoen euro. Het operationeel resultaat bedroeg 16,6 miljoen euro in de plus.

Het totale eigen vermogen steeg met 28,3 miljoen euro naar 116,4 miljoen euro, hetgeen 69,8 procent van het balanstotaal beslaat.

Omdat Ajax Daley Blind (aan Manchester United), Siem de Jong (aan Newcastle United) en Kenneth Vermeer (aan Feyenoord) verkocht bedraagt het saldo vergoedingssommen 20,9 miljoen euro positief.

Bron: Voetbal International


Naschrift: Ajax wordt alsmaar rijker. Het spelniveau en het aankoopbeleid is tegenwoordig in Amsterdam minder van belang.

Big30
14 februari 2015, 11:45
Vanavond is het zover: de 'klassieker' Antwerp-STVV!:cool:

Van een echte topper kunnen we jammer genoeg niet spreken. Antwerp bengelt op een troosteloze 11de plaats in het klassement en heeft dit seizoen geen vooruitzichten meer op een eventuele promotie.
Uiteindelijk werd het dus een vrij makkelijke 0-2 voor STVV tegen een de club met stamnummer 1. Denk dat directe promotie net als in het geval van NEC bijna niet mis meer kan gaan.
FC Antwerp is en blijft natuurlijk een treurig verhaal. Eens toch een redelijke club die meedeed in eerste klasse, maar nu troosteloos in het tweede rijtje in de tweede klasse. Wat voor de club geldt geldt ook voor de Bosuil. Inderdaad vergane glorie, waar eens het stadion plaats bood aan 60.000 man is het nu met amper 16.000 man nog maar een schim vh verleden. Al heeft het dan nog wel een typische klassieke voetbal uitstraling van een echt voetbal stadion, maar in deze tijd en dat voor een Stad als Antwerpen kan het eigenlijk niet meer.

Zet dat Nationale Stadion toch mooi in Antwerpen neer zou ik zeggen, in Brussel komt het er toch nooit, geeft daar alleen maar gezeik!

PSV won in een zeer boeiende wedstrijd verdiend met 2-4 tegen AZ, de Jong lijkt nu eindelijk goed op stoom te komen. Benieuwd of Twente weer eens gaat voetballen en dat zouden ze dan tegen Ajax uit, ook een club waar het niet loopt moeten laten zien.

Verder felicitaties aan Speedy met de werkelijk fantastische financiële cijfers! Ik heb gehoord dat alle toeschouwers zondag in de Arena een kaartje krijgen voor de Toppers en een gratis glas chocomel, mooi toch!
Schijnt ook dat Ajax de vele ontevreden fans tegemoet gaat komen door seizoenkaarten van zowel Feijenoord, Vitesse als PSV te gaan verloten onder de fans. Een net gebaar van Ajax vind ik.

KanariePiet
14 februari 2015, 12:07
Uiteindelijk werd het dus een vrij makkelijke 0-2 voor STVV tegen een de club met stamnummer 1. Denk dat directe promotie net als in het geval van NEC bijna niet mis meer kan gaan.

Inderdaad een al bij al makkelijke overwinning, al had het anders kunnen lopen indien Antwerp vlak voor rust bij 0-0 een open kans niet tegen de paal had gemikt...

De titel is bijna binnen. Op 1 maart spelen we onze volgende match thuis tegen de grote concurrent uit Eupen. Indien we die match niet verliezen, zou het binnen moeten zijn. Sowieso: 17 matchen ongeslagen, 45 op 51. Dat zijn heel mooie cijfers!:cool:

Willi69
14 februari 2015, 16:36
Quatsch wir spielen immer 0-0 und wir haben in 2015 noch nicht verloren!
So ändern sich die Zeiten! :baeh:


Ik verwacht dat 14-2 Köln een uitoverwinning gaat halen :wink:.
War mir ja klar, dass unser "Fußball-Experte" nicht recht haben wird. :rolleyes:

Don Rudo
14 februari 2015, 17:58
Van de FC Koln website:
In der Nachspielzeit war es dann Granit Xhaka, der dem 1. FC Köln das erste Gegentor und damit auch die erste Niederlage im Jahr 2015 bescherte

:heul:

Naja, Willi69 blij want weer wat punten in de strijd om de 3e-5e plaats dat is ook wat waard

Big30
14 februari 2015, 18:08
War mir ja klar, dass unser "Fußball-Experte" nicht recht haben wird. :rolleyes:
Fußball-Experte haben immer recht, Ergebnis unabhängig :biggrin:.

Spektakel in Leverkusen waar Wolfsburg met 4-5 won van Bayer. Maar liefst 4 Doelpunten van uitblinker Bas Dost, zo blijft het in de Bundesliga nog een heeeel klein beetje spannend.
De 8-0 van Bayern tegen HSV moet je al als vrij normaal zien ook het spel van Robben dat als Überragend werd bestempeld. Zijn 3-0 was van een zeldzame klasse.

Peter020
14 februari 2015, 18:25
Spektakel in Leverkusen waar Wolfsburg met 4-5 won van Bayer. Maar liefs 4 Doelpunten van uitblinker Bas Dost, zo blijft het in de Bundesliga nog een heeeel klein beetje spannend.
De 8-0 van Bayern tegen HSV moet je al als vrij normaal zien ook het spel van Robben dat als Überragend werd bestempeld.

Vanmiddag heb ik inderdaad wederom een weergaloze Robben in actie gezien. Hij lijkt met de dag beter te worden voor zover dat nog meer mogelijk is. Wat een glansrol. "Om van te watertanden", sprak de Duitse commentator meer dan terecht lyrisch toen Arjen voor de zoveelste keer zijn tegenstanders tot figuranten degradeerde. Ongekend in welke vorm hij nu al enkele jaren achtereen wekelijks acteert. Op het WK was hij voor zowel de ware kenners als de voetbalanalfabeten natuurlijk al veruit de beste speler van het toernooi en dat niveau heeft hij dit seizoen onverminderd voortgezet en eigenlijk zelfs verhoogd. Petje af en applaus. Dit kalenderjaar komen tot dusverre eigenlijk alleen Messi en Dost op gepaste afstand in de buurt, met aangever De Bruyne wellicht als goede vierde. Daar is geen discussie over mogelijk, zelfs niet vanuit het Spaanse.

Wel grappig dat twee Hollanders op dit moment de Bundesliga, de sterkste voetbalcompetitie, domineren.

Jansen
14 februari 2015, 20:54
Wat is er met het Belgisch voetbal aan de hand of snap ik de Belgen niet meer.

Ik kan voorspellen wat ik wil met ranglijsten en laatst gespeelde wedstrijden maar mijn voorspelling is steeds ver onjuist.

Is er een Belgische toto waar je mee kan doen met de minst voorspelde uitslagen ?
Of moet ik voortaan juist met opzet fout gaan voorspellen om aan punten te komen :biggrin:

Willi69
14 februari 2015, 20:59
Wel grappig dat twee Hollanders op dit moment de Bundesliga, de sterkste voetbalcompetitie, domineren.
Wer trainiert eigentlich den Tabellenletzten VfB Stuttgart? :rolleyes:

Big30
14 februari 2015, 21:52
Wer trainiert eigentlich den Tabellenletzten VfB Stuttgart? :rolleyes:


http://bilder.bild.de/fotos-skaliert/stevens-37048216-hf-34741022/2,w=256,c=0.bild.jpg
Jahrhundert-Trainer! Huub Stevens gewann mit Schalke zweimal den DFBPokal (2001, 2002) und 1997 den Uefa-Cup

Stevens is de opvolger van Armin Veh de man die Suttgart diep in de problemen bracht. Wunder Trainer Stevens moet nu ook weer de kwalitatief arme ploeg van Stuttgart voor degradatie redden. Het lukte hem vorig jaar maar of het het dit jaar weer zal lukken met deze spelers?
Er voetballen wel meer dan 10 verschillende nationaliteiten daar, probleem is dat er geen goede Nederlanders voetballen, ja dan wordt het wel er lastig :baeh:!

Peter020
15 februari 2015, 05:22
Wer trainiert eigentlich den Tabellenletzten VfB Stuttgart? :rolleyes:

Huub ist ein Limburger, niet te verwarren met een Hollander.

Peter020
15 februari 2015, 11:40
Wel grappig dat twee Hollanders op dit moment de Bundesliga, de sterkste voetbalcompetitie, domineren.

Robben blijft indruk maken in Duitsland

'Alleen Robben was het entreegeld al waard'
'Toen Arjen Robben zijn verdiende publiekswissel kreeg, heb ik besloten om te gaan staan en voor hem te klappen. Dat heb ik dus ook gedaan. Wat een geweldenaar! Hij was niet af te stoppen', aldus Dietmar Beiersdorfer, directeur van Hamburger SV, in gesprek met TZ. De preses van HSV moest lijdzaam toekijken hoe zijn ploeg met 8-0 werd afgedroogd door FC Robben München. (TZ)

'Ik heb na zijn tweede doelpunt zijn schoen gepoetst'
Ploeggenoot Bastian Schweinsteiger kwam na de wedstrijd woorden te kort voor het sublieme optreden van Arjen Robben. De Duitse middenvelder was vooral verbaasd over het feit dat linkspoot Robben na zijn passeeractie met zijn rechterbeen het net wist te vinden tegen HSV. 'Daar maken we nog wel eens grappen over', aldus Schweinsteiger. (Bundesliga.de)

Bron: Voetbalmedia

Willi69
15 februari 2015, 12:22
http://willi69.beepworld.de/files/karnevalsverein.jpg

Willem2
15 februari 2015, 17:48
Tijdens de Rheinderby tussen FC Köln en Borussia Mönchengladbach kwam het gistermiddag tot een kat-en-muisspel tussen de ordediensten en enkele supporters van Köln. De fans konden het niet verkroppen dat hun ploeg in de 91ste minuut de boot inging na een treffer van de Zwitser Granit Xhaka.....http://www.ad.nl/ad/nl/1055/Bundesliga/article/detail/3851850/2015/02/15/Veldbestormers-in-Rheinderby-hard-aangepakt.dhtml

Willi69
15 februari 2015, 18:13
De fans konden het niet verkroppen dat hun ploeg in de 91ste minuut de boot inging na een treffer van de Zwitser Granit Xhaka.
Die Kölner Spieler waren in Gedanken schon beim "Tuntenball". :festeer:

Picasso 1
15 februari 2015, 18:53
Wel grappig dat twee Hollanders op dit moment de Bundesliga, de sterkste voetbalcompetitie, domineren.


19. January 2015
The Strongest National League in The World 2014 by IFFHS (De International Federation of Football History & Statistics (IFFHS) is een door de FIFA erkende organisatie die records en statistieken bijhoudt op het gebied van voetbal. De IFFHS is gevestigd in Bonn.)

Spanish Primera División for the fifth time in a row!

Italian Serie A moves English Premier League from to the second place!

The world ranking for the strongest national leagues has been determined annually by the IFFHS since 1991 on the basis of all national (championship, FA Cup) and (inter)continental (confederations & FIFA club competitions) results of the clubs. This principle has proved to be a very sensitive and an objective indicator.

The Spanish Primera División retains the first place thank to the extraordinary performance in the year, so in domestic competitions as continental cups, of their four best clubs, Real Madrid CF, Club Atlético de Madrid, FC Barcelona and Sevilla FC. It is the fifth time in a row since 2010. Previously the Spanish Primera División has been The Strongest National League of the World in 2000, 2001, 2002 and 2004. Primera División got a difference with more than 250 points from second place.

Italian Serie A got the second place and moved English Premier League to the third place. Both leagues were very close but the performance of Italian clubs in Europe was better than English clubs. Argentina’s Primera División was the best of South America and got the fourth place. It made that German Bundesliga got down two places from 2013. German best club, FC Bayern München is second in WCR, but the second best club is BV Borussia 09 Dortmund (25th placed in WCR) with a poor performance for the last leg in 2014.

France reteined theirs 2013 position (7th place) and kept in the best level legues. Portugal was so close to moved the Ligue 1, with SL Benfica Lisboa great performance.

10477

http://www.iffhs.de/en/

Gewoon om wat inzicht bij te brengen aan de 'kenners'. ;)

Niet alleen de Spaanse, maar zelfs ook de Engelse, Italiaanse en Argentijnse competities blijken sterker dan de Duitse. Duitsland op slechts een 5de plek qua sterkste competities.
En de Belgische competitie sterker dus dan de Nederlandse! Nou Deket, hier kun je weer een tijdje mee vooruit. :smile:

Oh ja, toen Robben wel in de sterkste competitie van de wereld speelde heeft hij gefaald (in tegenstelling tot bijvoorbeeld Ronaldo of Messi of zelfs Neymar), en is hij daarom verkocht naar een wat minder krachtige competitie waar hij wel kan uitblinken.

Willi69
15 februari 2015, 19:44
Wer trainiert eigentlich den Tabellenletzten VfB Stuttgart? :rolleyes:
Zusatzfrage: Wer hat bis vor ein paar Tagen den Tabellenvorletzten Hertha BSC Berlin trainiert? :rolleyes:

Big30
15 februari 2015, 19:46
Bundesliga ist die beste Liga Europas, ach was, der ganzen Welt
Na also: Jetzt bestätigt es auch endlich die Statistik: Die Bundesliga ist besser als alle anderen. Zumindest in dieser Saison. Zumindest bislang - und das trotz Mainz 05.
Spitzenreiter, hey, hey.“ Das könnten ausnahmslos alle deutschen Fans am Wochenende bei ihren langen Sonderzugfahrten, pardon, dank Lokführer-Streik bei den Strapazen in den überfüllten Fernreisebussen, in ungewohnter Harmonie singen: Denn sie alle, ach was, wir alle sind Tabellenführer. Nicht nur in der Bundesliga. Nein, auch in Europa und doch eigentlich in der ganzen Welt.
http://www.faz.net/aktuell/sport/fussball/champions-league/bundesliga-ist-die-beste-liga-europas-ach-was-der-ganzen-welt-13253208.html#lesermeinungen

Big30
15 februari 2015, 19:56
Zusatzfrage: Wer hat bis vor ein paar Tagen den Tabellenvorletzten Hertha BSC Berlin trainiert? :rolleyes:
Bij de Gladbach fans is deze man onsterfelijk, hij bracht de club in 2008 weer terug naar de Bundesliga. Opvallend detail hij volgde bij BM Jupp Heynckes op nadat deze ontslagen was. Zo relatief is het allemaal!

Peter020
15 februari 2015, 20:21
19. January 2015
The Strongest National League in The World 2014 by IFFHS (De International Federation of Football History & Statistics (IFFHS) is een door de FIFA erkende organisatie die records en statistieken bijhoudt op het gebied van voetbal. De IFFHS is gevestigd in Bonn.)

Ik heb ooit geleerd en daarna altijd gedacht dat Spanjaarden geen enkel gevoel voor humor hebben. Maar kennelijk heb ik mij al die jaren mateloos vergist. Wie met zo'n flutlijstje aan komt zetten, daar kan ik heerlijk om schaterlachen. Picasso 1, de André van Duin van Spanje.

Willi69
15 februari 2015, 20:28
Bij de Gladbach fans is deze man onsterfelijk
Als Trainer in Gladbach unsterblich sind Hennes Weisweiler, Udo Lattek und Jupp Heynckes. http://www.rund-ums-baby.de/icon/nr119.gif Demnächst auch Lucien Favre, wenn er mit Gladbach die Champions League gewinnt... :tongue:

bocariver
15 februari 2015, 20:30
Bundesliga is not the the best league of the world. It is only an abuse of language from supporters of the Weltmeister in tittel for national team.
Picassi found a tableboard from IFFHS but i am not convinced.
You do not need to look so far , there is the uefa ranking to know the value of a league and Spain is first, England 2nd and bundesliga 3rd. Europe is the center and Argentina and Brazil can not pretend to be 4th or 6th in a league ranking. They are only a little school for big league and they are after university like France or Netherland.Also, It looks like a joke to see Italy 2nd even for my azurri's friends.
Other people give more importance to other ranking where Premier league is the best like the value of all players like in transfermarkt ranking or the amount of TV's money to show matches.
When Premier league will buy Messi and Cristiano Ronaldo and UEFA will forbid the player's sharing, I think you will put this table in good memories.

Peter020
15 februari 2015, 20:31
Als Spieler in Gladbach unsterblich sind Roel Brouwers, Arie van Lent und Erik Willaarts.

Helemaal met Willi eens.

Picasso 1
15 februari 2015, 20:31
Ik heb ooit geleerd en daarna altijd gedacht dat Spanjaarden geen enkel gevoel voor humor hebben. Maar kennelijk heb ik mij al die jaren mateloos vergist. Wie met zo'n flutlijstje aan komt zetten, daar kan ik smakelijk om schaterlachen. Picasso 1, de André van Duin van Spanje.

Je vergist je nog steeds, ik maak dankbaar gebruik van humor om vervolgens met feiten te 'slaan' :smile2:. Is dit nou echt alles wat je verder op te merken hebt na de verpletterende waarheid?

Oh ja, hierbij nog een feit :wink: :

Club World Ranking 2014 (Top 500) by IFFHS

10478

Anderlecht in de Club World ranking een positie hoger dan Ajax. We zitten niet meer in 1995 maar in het jaar 2015. :)

Peter020
15 februari 2015, 20:34
Picassi found a tableboard from IFFHS...but it looks like a joke.

Ook helemaal mee akkoord.

Picasso 1
15 februari 2015, 20:39
Bundesliga is not the the best league of the world. It is only an abuse of language from supporters of the Weltmeister in tittel for national team.

Ook helemaal mee akkoord.

Peter020
15 februari 2015, 20:39
Je vergist je nog steeds, ik maak dankbaar gebruik van humor om vervolgens met feiten te 'slaan' :smile2:. Is dit nou echt alles wat je verder op te merken hebt na de verpletterende waarheid?

Tsja, wat voor waarheid? Feit is dat de afgelopen jaren alle Belgische topclubs (Anderlecht, Zulte Waregem en Standard Luik) in Europa zijn afgeslacht door de Nederlandse clubs, zowel thuis als uit. En tussendoor heb ik Ajax ook nog een keer zien winnen van Barcelona en Feyenoord van Sevilla. Toch niet slecht.

Dus ik stop voorlopig niet meer met lachen. Dankzij André Picasso.

Picasso 1
15 februari 2015, 20:45
Tsja, wat voor waarheid? Feit is dat de afgelopen jaren alle Belgische topclubs (Anderlecht, Zulte Waregem en Standard Luik) in Europa zijn afgeslacht door de Nederlandse clubs, zowel thuis als uit. En tussendoor heb ik Ajax ook nog een keer zien winnen van Barcelona en Feyenoord van Sevilla. Toch niet slecht.

Dus ik stop voorlopig niet meer met lachen. Dankzij André Picasso.

De statistieken wijzen toch echt uit dat de Belgische clubs gemiddeld betere prestaties hebben neergezet dan de Nederlandse. Daarom zit België op nummer 11 van de sterkste competities en Nederland op een 17de plek.

Het blijft toch schaterlachen met hoe Peter1966 selectieve waarheden bombardeert tot algemene waarheden (oftewel duimzuigerij). :smile2:

Peter020
15 februari 2015, 21:01
We zitten niet meer in 1995 maar in het jaar 2015.

Klopt, het voetbal is inmiddels jammer genoeg totaal verziekt door het grote geld. Clubs als Real Madrid, Chelsea, Manchester City en Paris St. Germain zijn daar de oorzaak van. Helaas. Toen dat allemaal nog geen te grote rol speelde werd Real bijvoorbeeld in de negentiger jaren in eigen stadion kort na elkaar tweemaal helemaal weggespeeld door Ajax. De staande ovaties destijds van de Real-supporters voor het magistrale voetbal van de Amsterdammers zijn onvergetelijk.

22 november 1995 ging de boeken in als de dag dat Ajax voetballes gaf aan Real Madrid in Bernabeu.

Jansen
15 februari 2015, 21:05
De platte kar rijdt nu met de optochten mee in Eindhoven,na de carnaval de banden controleren en dat kan PSV er meteen op

Peter020
15 februari 2015, 21:11
De platte kar rijdt nu met de optochten mee in Eindhoven,na de carnaval de banden controleren en dat kan PSV er meteen op

Het wordt wel weer eens tijd, ja. Zo ellenlang daarop wachten, lijkt mij als supporter niet prettig.

Voor de actuele ranglijst is het jammer dat we in Amsterdam wekelijks met een juniorenploeg spelen, maar het is een kwestie van investeren. Er komt een toptalentenlichting aan, aangevuld met Klaassen, Sinkgraven en El Ghazi. Even een periode rijpen en dan gaat het smullen worden.

Dus Jansen, geniet er dit seizoen maar van!

Big30
15 februari 2015, 21:12
Astronomisch bedrag voor rechten Premier League
Dinsdag, 10 februari 2015 om 19:00
De Premier League heeft de televisierechten voor de seizoenen van 2016/17 tot en met 2018/19 verkocht aan Sky Sports en BT Sport. Die partijen zijn momenteel ook al de zendgemachtigden in Engeland voor wedstrijden in de Premier League. De verkoop van de televisierechten heeft een ongelooflijk recordbedrag opgebracht: bijna zeven miljard euro.
Het gaat alleen om de rechten in Engeland; de buitenlandse rechten zijn nog niet verkocht. Door de astronomische deal kunnen de financiële afdelingen van clubs in de Premier League alvast hun zegeningen tellen. Een club die in 2017 landskampioen wordt krijgt 210 miljoen euro prijzengeld, de ploeg die als laatste eindigt krijgt nog altijd 133 miljoen euro.
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=236962

BIZAR!

Picasso 1
15 februari 2015, 21:18
Klopt, het voetbal is inmiddels jammer genoeg totaal verziekt door het grote geld. Clubs als Real Madrid, Chelsea, Manchester City en Paris St. Germain zijn daar de oorzaak van. Helaas. Toen dat allemaal nog geen te grote rol speelde werd Real bijvoorbeeld in de negentiger jaren in eigen stadion kort na elkaar tweemaal helemaal weggespeeld door Ajax. De staande ovaties destijds van de Real-supporters voor het magistrale voetbal van de Amsterdammers zijn onvergetelijk.

22 november 1995 ging de boeken in als de dag dat Ajax voetballes gaf aan Real Madrid in Bernabeu.

Tussen 1973 en 1995 heeft Ajax gedurende meer dan 20 jaar in de 'periode waarin het grote geld geen rol speelde' geen Europacup1/Champions League gewonnen. Dus zo bijzonder succesvol was het niet (er is een succesvolle periode in de jaren 90 geweest na meer dan 20 jaar en that's it). Komt daarbij ook nog eens dat bij Ajax al jarenlang weinig bijzondere talenten uit eigen jeugd doorbreken. Dus wel of niet een geldperiode, het is niet bij Ajax waar door de grote clubs wordt ingekocht (hoeveel 'Ajaxieden' spelen er bij de Europese topclubs? of je moet bijvoorbeeld Daley Blind als een superster aankoop van Manchester zien :rofl:), oftewel Ajax zou in deze periode hoe dan ook niet bepaald potten hebben kunnen breken zou het grote geld er niet zijn. 'Het grote geld' zit momenteel trouwens bij Ajax op de bankrekening! :lostit:

Peter020
15 februari 2015, 21:27
Komt daarbij ook nog eens dat bij Ajax al jarenlang weinig talenten uit eigen jeugd doorbereken.

Weer zo'n grap van André.

Het elftal bestaat de laatste jaren hoofdzakelijk uit zelf-opgeleide spelers. Klaassen, Van der Wiel, Van Rhijn, Blind, Siem de Jong, Vermeer, Vertonghen, Alderweireld, Eriksen, Kishna, Boilesen, Veltman, Anita, Fischer, zelfs Moisander...en zo kan ik er nog wel een paar noemen.

Noem jij ze eens van Real? Oh nee, die kopen alleen maar.

Picasso 1
15 februari 2015, 21:33
Weer zo'n grap van André.

Het elftal bestaat de laatste jaren hoofdzakelijk uit zelf-opgeleide spelers. Klaassen, Van der Wiel, Van Rhijn, Blind, Siem de Jong, Vermeer, Vertonghen, Alderweireld, Eriksen, Kishna, Boilesen, Veltman, Anita, Fischer, zelfs Moisander...en zo kan ik er nog wel een paar noemen.

Noem jij ze eens van Real? Oh nee, die kopen alleen maar.

Welke superspelers zijn bij Ajax weggeplukt waardoor Ajax vanwege 'het grote geld' geen kans maakt op het winnen van een Champions League?

Peter020
15 februari 2015, 21:35
of je moet bijvoorbeeld Daley Blind als een superster aankoop van Manchester zien :rofl:

Blind is toch die speler die op het WK bij de vernedering van Spanje door Oranje die fenomenale pass op Van Persie gaf, waarmee de totale verdediging van de Spanjaarden onder leiding van de overgewaardeerde 'rots in de branding' Ramos uit elkaar werd gespeeld en tot het mooiste doelpunt van 2014 leidde? Of vergis ik mij?

Big30
15 februari 2015, 21:37
Ajax heeft onder Marc Netto veel aankopen gedaan, nou ja miskopen en inderdaad die spelen niet bij gebrek aan kwaliteit.

"Tobias Sana is terug gekeerd naar Zweden. De aanvaller begon flitsend bij Ajax, maar zakte daarna ver terug. Criticasters spreken van de grootste miskoop van manager voetbalzaken Marc Overmars. De oud-speler staat erom bekend dat hij graag de hand op de knip houdt, niet voor niets wordt Overmars ook wel ‘Marc Netto’ genoemd. De bankrekening van Ajax is flink gegroeid, maar aan het aankoopbeleid van Overmars valt wel het een en ander aan te merken. We zetten zes miskopen op een rij."

http://www.metronieuws.nl/sport/2015/01/de-miskopen-bij-ajax-van-overmars

Het is op dit moment een grote droefenis bij Ajax. Er staat gewoon te weinig kwaliteit op het veld.

Picasso 1
15 februari 2015, 21:39
Blind is toch die speler die op het WK bij de vernedering van Spanje door Oranje die fenomenale pass op Van Persie gaf, waarmee de totale verdediging van de Spanjaarden onder leiding van de overgewaardeerde rots in de branding Ramos uit elkaar werd gespeeld en tot het mooiste doelpunt van 2014 leidde? Of vergis ik mij?

Dus je beschouwt Blind als een superspeler? :eek: Was inderdaad een fenomenale pass, dat nou weer wel. :smile2:. Maar typisch zo'n voorbeeld van je waarbij je een selectief moment bombardeert tot een algemene waarheid. :wink:

Peter020
15 februari 2015, 21:43
Welke superspelers zijn bij Ajax weggeplukt waardoor Ajax vanwege 'het grote geld' geen kans maakt op het winnen van een Champions League?

Bergkamp, Kluivert, Overmars, Seedorf, Davids, Rijkaard, Sneijder, Van der Vaart, Huntelaar, Nigel de Jong, Swart, Keizer, Krol, Neeskens, Haan, Suurbier, Ling, Vanenburg, Lerby, Arnesen, Tahamata, Geels...

En dan wil ik 's werelds beste speler ooit, degene die op die berg in Barcelona woont en het Spaanse voetbal op de kaart heeft gezet, nog niet eens noemen.

Picasso 1
15 februari 2015, 21:51
Bergkamp, Kluivert, Overmars, Seedorf, Davids, Rijkaard, Sneijder, Van der Vaart, Huntelaar, Swart, Keizer, Krol, Neeskens, Haan, Suurbier, Ling, Vanenburg, Lerby, Arnesen, Tahamata, Geels...

En dan wil ik 's werelds beste speler ooit, degene die op die berg in Barcelona woont en het Spaanse voetbal op de kaart heeft gezet, nog niet eens noemen.

Jaren 90 beste Peter, wat betreft die periode daar heb je zeer zeker een punt. Maar niet het jaar 2015, de afgelopen jaren is Ajax niet door het grote geld benadeeld maar door de weinige talenten die doorbreken in tegenstelling tot de zeer succesvolle jaren 90. Kijk maar naar de nationaliteit van topspelers bij de grote clubs en van welke clubs die van oorsprong komen, volgens mij geen Ajaxieden op die ene met een eenmalige fenomenale pass na.

Peter020
15 februari 2015, 21:54
Picasso, de volgende keer gaan we een keer een avondje in de plaatselijke kroeg over voetbalonzin ouwehoeren. :wink:

En misschien dat we Big dan ook nog kunnen uitnodigen. :smile:

Jansen
15 februari 2015, 22:02
Picasso Google er nog maar even op los maar Barcelona heeft wel diverse malen Ajax leeg gekocht waarvan zelf opgeleide spelers,ook bij Feijenoord en PSV hebben ze in de vijver gevist. Geldt ook voor Real Madrid.
Dus aan rijtjes namen hebben we niets dat zijn alleen maar namen die met veel geld gekocht zijn in Spanje waarvan de banken nu nog rammelen.:biggrin:

P.s Ajax en PSV hebben nog nooit een speler van Barcelona of Real Madrid gekocht :biggrin:

Picasso 1
15 februari 2015, 22:16
Picasso Google er nog maar even op los maar Barcelona heeft wel diverse malen Ajax leeg gekocht waarvan zelf opgeleide spelers,ook bij Feijenoord en PSV hebben ze in de vijver gevist. Geldt ook voor Real Madrid.
Dus aan rijtjes namen hebben we niets dat zijn alleen maar namen die met veel geld gekocht zijn in Spanje waarvan de banken nu nog rammelen.:biggrin:


Lees goed mijn reacties, Jansen. Daar is het Ajax van de jaren 90 inderdaad door benadeeld, niet het Ajax van de afgelopen jaren. Bij Barcelona en Real werden er toen overigens weinig potten mee gebroken op uitzondering van Koeman na bij Barcelona een paar jaar eerder en Seedorf bij Real. Arsenal, Inter Milan en AC Milan hebben er veel meer aan gehad.



P.s Ajax en PSV hebben nog nooit een speler van Barcelona of Real Madrid gekocht :biggrin:
Dat heb je helemaal fout :biggrin:, Oleguer en Gabri zijn door Ajax van Barcelona gekocht.

Peter020
16 februari 2015, 09:13
Oleguer en Gabri zijn door Ajax van Barcelona gekocht.

Verder hebben we ook nog de Spanjaarden Luque, Juanfran, Urzaiz, Roger, Cuenca en Krkic gehad. De laatste drie ook met een verleden bij Barcelona, en een aantal van hen is zelfs Spaans international geweest. Helaas hebben ze, uitgezonderd Gabri, er allemaal weinig van gebakken in Amsterdam en hun tijd voornamelijk op de reservebank of tribune doorgebracht.