PDA

Volledige versie bekijken : Sportman-vrouw van het jaar 2023

Big30
14 november 2016, 20:37
Misschien idee om in de loop van volgende maand bij de enquete de rubriek 'Wie de sportman en sportvrouw van 2016' te openen.

Goed idee! Gaan we doen.

Wie gaan we nomineren of geven we Max meteen de eer?

Bosco
14 november 2016, 21:15
Wie gaan we nomineren of geven we Max meteen de eer?

Daar valt niet over te twisten!!!

Sphinx
14 november 2016, 21:29
Weinig keus verder hè

- NL's voetbalelftal heeft al moeite met Luxemburg
- Dumoulin wint wel twee tourritten maar laat zich op zijn grote doel kloppen door Cancellara en zijn eigen ego
- Youri en Epke vielen respectievelijk door de mand en van de rekstok
- de zwemmers kwamen iig weer netjes uit het water in Rio (enige concurrentie is misschien Ferry Weertman bij het openwaterzwemmen voor de F1-haters)

Dus wat mij betreft ok, Max Sportman vh jaar. Hoeven we al die poppenkast er om heen ook niet te zien ;)

Piet Plezier
14 november 2016, 21:31
max niet die over het paarde getilde verwende kwast

Big30
14 november 2016, 21:36
OK bij de mannen is het wel duidelijk. 1. Max dan heel lang niets en dan die zwemmer, Dumoulin of Kruiswijk. Pijltjes gooiers doen niet mee!

Bij de dames, iets lastiger, Schippers of vd Breggen?

Bij de teams ga ik voor de volleybal dames, plaats 4 op de OS, net geen medaille is extreem goed.

Piet Plezier
14 november 2016, 21:40
ik denk dat van Gerwen wel iets meer heeft gepresteerd afgelopen jaar
Een keer of 8 eerste
En dat kan die max niet zeggen met zijn rondjes rijden dat kan iedere sul.

Big30
14 november 2016, 21:44
Sorry Piet, verkiezing van sportman vh jaar. Pijltjesgooien das geen sport, wel leuk hoor, maar geen sport :baeh:!

Picasso 1
14 november 2016, 21:46
Bizar om iemand te nomineren om zijn potentie ipv om zijn prestaties. Wat heeft Max nu eigenlijk allemaal gewonnen?
Bij de dames ligt het wel anders met Schippers en voorheen Kromowidjojo.

Piet Plezier
14 november 2016, 21:49
Sorry Piet, verkiezing van sportman vh jaar. Pijltjesgooien das geen sport, wel leuk hoor, maar geen sport :baeh:!

Big die Max heeft nog helemaal niets gewonnen 0,0 dan kun je toch geen sportman van het jaar worden
Hij moet zich eerst maar eens bewijzen.
Jij vind pijltjes gooien geen sport ,en daarom telt dat niet

Big30
14 november 2016, 21:50
Sven Kramer is nog maar 1 maal sportman vh jaar geworden, vorig jaar Sjinkey Knegt daarvoor Robben en 3 maal Zonderland.

Piet Plezier
14 november 2016, 21:51
Bizar om iemand te nomineren om zijn potentie ipv om zijn prestaties. Wat heeft Max nu eigenlijk allemaal gewonnen?
Bij de dames ligt het wel anders met Schippers en voorheen Kromowidjojo.

Die Max heeft nog helemaal niets gewonnen
Een paar keer op het podium mogen staan
Maar gewonne nog helemaal niets 0,0 ,en zo is het

Picasso 1
14 november 2016, 21:54
Big die Max heeft nog helemaal niets gewonnen 0,0 dan kun je toch geen sportman van het jaar worden
Hij moet zich eerst maar eens bewijzen.

Het is het Belgische voetbalvirus dar overgewaaid is naar andere takken van sport in het noorderlijke buurland.

Piet Plezier
14 november 2016, 21:56
hoezo Belgische voetbalvirus??

Big30
14 november 2016, 21:57
Hadden we niet een motorcrosser die weer eens WK is geworden? Maar dat telt ook niet mee, ook geen sport.
Mathieu vd Poel kan dan weer wel, momenteel beste veldrijder vd wereld.

Picasso 1
14 november 2016, 21:58

Die zijn ook kampioen op basis van potentie.

Big30
14 november 2016, 21:59
Geen reet gewonnen maar de Belgen doen alsof ze het beste elftal vd wereld hebben omdat ze eindelijk eens wat aardige spelers hebben.

pret
14 november 2016, 22:00
F1 lijkt me ook geen sport. Ik doe niks anders dan racen naar saunaclubs.

Piet Plezier
14 november 2016, 22:02
Die zijn ook kampioen op basis van potentie.

Sorry maar ik heb niets met België

Piet Plezier
14 november 2016, 22:03
Geen reet gewonnen maar de Belgen doen alsof ze het beste elftal vd wereld hebben omdat ze eindelijk eens wat aardige spelers hebben.

Ik weetniet maar ik ben geen Belg
En het interseert mij dus ook echt niet wat die Belgen doen

Piet Plezier
14 november 2016, 22:04
F1 lijkt me ook geen sport. Ik doe niks anders dan racen naar saunaclubs.

Dat komt omdat je zwaar verslaafd bent

pret
14 november 2016, 22:07
Dat komt omdat je zwaar verslaafd bent

Valt wel mee hoor. :biggrin:

Picasso 1
14 november 2016, 22:07
Sorry maar ik heb niets met België

Max wel. Hij is een potentiële kampioen vanwege zijn Belgisch bloed.

Piet Plezier
14 november 2016, 22:09
Max wel. Hij is een potentiële kampioen vanwege zijn Belgisch bloed.

Max moet eerst maar eens een echte prijs winnen

Bluebear
14 november 2016, 22:10
Thomas Dekker is voor mij de sportman van het jaar. Vanavond bij "De wereld draait door" vertelde hij hoe hij en Michael Boogerd prostituees bestelden waar ze daar de nacht mee doorhaalden en drie uur later weer op moesten om een hele koers te fietsen. Dan ben je bij mij de sportman van het jaar. Wanneer het ook plaats vondt? Een echte ijsbeer. :biggrin:

http://www.metronieuws.nl/xl/sport/2016/11/thomas-dekker-over-tour-van-2007-overal-bloedzakken

pret
14 november 2016, 22:12
Thomas Dekker is voor mij de sportman van het jaar. Vanavond bij "De wereld draait door" vertelde hij hoe hij en Michael Boogerd prostituees bestelden waar ze daar de nacht mee doorhaalden en drie uur later weer op moesten om een hele koers te fietsen. dan ben je bij mij de sportman van het jaar. Wanneer het ook plaats vondt? Een echte ijsbeer. :biggrin:

http://www.metronieuws.nl/xl/sport/2016/11/thomas-dekker-over-tour-van-2007-overal-bloedzakken

Een dikke plus 1

Piet Plezier
14 november 2016, 22:15
Thomas Dekker is voor mij de sportman van het jaar. Vanavond bij "De wereld draait door" vertelde hij hoe hij en Michael Boogerd prostituees bestelden waar ze daar de nacht mee doorhaalden en drie uur later weer op moesten om een hele koers te fietsen. Dan ben je bij mij de sportman van het jaar. Wanneer het ook plaats vondt? Een echte ijsbeer. :biggrin:

Dan heb je niet alles gelezen
Over de doping ,ik heb er geen goed woord voor over t

Thomas Dekker
Ik citeer: Hij vertelt openlijk over hoe hij en Michael Boogerd Oost-Europese hoeren bestelden, doping gebruikten en onvermoeibaar op kop van het peloton stoempten.

Big30
14 november 2016, 22:33

Misschien een echte ijsbeer maar geen echte wielrenner, je gaat je eigen nest niet bevuilen, in de wielersport geldt de Omerta als ongeschreven regel.
Dekker is een persona non grata in de wielersport.

Sphinx
14 november 2016, 22:40
Thomas Dekker
Ik citeer: Hij vertelt openlijk over hoe hij en Michael Boogerd Oost-Europese hoeren bestelden, doping gebruikten en onvermoeibaar op kop van het peloton stoempten.

Deze racebeer stond ernstig te twijfelen tussen hardop lachen en van verbazing achterover vallen toen ik bij mn tweede bezoek in GT in 2006.... ineens tegenover een paar Rabo-wielrenners stond, daar kwamen er blijkbaar ook een paar van in de club. Geen Dekker of Boogerd gezien overigens, helaas.

Big30
14 november 2016, 22:45
Oeps, tsja renners of bekende Nederlanders gezien in een club. Ook hier geldt de Omerta en noemen we geen namen. Thomas Dekker Ehm ... .

Sphinx
14 november 2016, 22:51
ik denk dat van Gerwen wel iets meer heeft gepresteerd afgelopen jaar
Een keer of 8 eerste

Helaas is ie inmiddels wel zijn gun-factor kwijt. Afgelopen weekend endgultich afgeknapt op Shrek:

http://frontpage.fok.nl/nieuws/751429/1/1/50/van-gerwen-boort-lachende-wolfie-de-grond-in-schokbarend.html

Michael van Gerwen speelde zaterdagavond op de Grand Slam of Darts in zijn eerste duel tegen Martin Adams. De Nederlander versloeg Wolfie relatief makkelijk, maar na afloop toonde hij weinig respect voor zijn tegenstander. De goedgemutste Adams, herstellende van prostaatkanker, is blij dat hij nog gewoon kan darten en stond op het podium regelmatig te lachen. Van Gerwen was niet gediend van dat goede humeur.

"Ja heel bijzonder...nee, dat vind ik echt geen reet aan. Hij staat op het podium de hele tijd een beetje te lachen, dan moet je gewoon lekker thuis blijven. Echt, dat meen ik serieus"

Je zal verdomme eens plezier in je werk hebben, je zal er gadomme blij om zijn dat je UBERHAUPT je werk nog KAN doen na zo'n rotziekte. En dan komt er zo'n omhoog gevallen Knoepert met turbosaus met zo'n uitspraak? In plaats van Wolfie af te branden kan ie beter even contact met Barney opnemen voor een goede psycholoog of haptonoom.

Goedemorgenallemaal
15 november 2016, 14:33
Nou, dan maken we ze Belgische Sportploeg van het jaar, da's een beetje een "ach wat schattig" prijsje...

Ik noem geen namen, ploegen of functies maar ik had voor ik Duitsland ontdekte (Dank U IJsberenforum) in het Zundertse toch ook een aardig handtekeningenboekje kunnen vullen.
Shit, waarom heb ik dat als wielerliefhebber eigenlijk niet gedaan?

H Van Gerwen was niet gediend van dat goede humeur.
Ach, misschien zat hem iets dwars, had ie een probleempje. Maar je moet als sportman met toch een voorbeeldfunctie (want je bent idool voor velen) toch beter weten. Op de reserve lijst, kan ie volgend jaar weer.

Hadden we niet een motorcrosser die weer eens WK is geworden? Maar dat telt ook niet mee, ook geen sport.
Motorcrossen is toch echt wel een sport in 3 dimensies, in tegenstelling tot het rijden van rondjes op een vlakke (ok , vrij vlak in het geval van Francorchamps) geasfalteerde baan.
Mathieu of Max? Ergens heb ik zoiets dat ze nog steeds (net als Wout van Aert als we gaan vergelijken) nog zo vroeg in hun carriere staan dat je beter kunt spreken van talent van het jaar.

Bij de Dames zeg ik Anna, niet alleen om wat ze gedaan heeft maar vooral ook hoe, je ploegmaat op de grond zien liggen en dan de klus toch afmaken. Met dank overigens aan die Zweedse die zei "Kom Anna , we gaan ervoor".

Sphinx
15 november 2016, 16:42

Jeffrey Herlings, voor de derde keer winnaar geworden in de MX2 klasse, maar hij heeft inmiddels een ziekenhuisrekening a la Six Million Dollar Man door alle valpartijen. Volgend jaar gaat hij in de zwaarste klasse rijden, de MXGP

v1234
15 november 2016, 17:26
Jelle van Gorkom(medaille RIo)
Dorian van Rijsselberghe
TOm Dumoulin
Matthijs Buchli

Met alle respect voor Max,maar in een Olympisch jaar zal er altijd een atleet uit een Olympische sport winnen

Willem2
15 november 2016, 17:54
Ik neem aan dat het in dit topic over de nederlandse sportman/vrouw van het jaar gaat ?
In ieder geval niet Max Verstappen en vd Poel dat zijn halve belgen ;)
Daarnaast Max Verstappen heeft één GP gewonnen en is net derde geworden in een race. Laten we niet overdrijven ...

satanic surfer
15 november 2016, 18:00
Verstappen heeft daarbij ook nog ns het voordeel dat hij bij de op 1 na beste renstal zit wat dus maakt dat hij eigenlijk slechts 3 valabele concurrenten heeft, namelijk ploegmaat Ricciardo en de 2 Ferrari´s die als bijna even competitief mogen worden ingeschat...Mercedes heeft de beste auto wat maakt dat hij bijna enkel tot winst kan komen mits uitvallen des Mercedessen en/of calamiteiten, ergo de enige zege van Max dit jaar...Het valt geenszins te betwijfelen dat hij een prima autocoureur is doch om nou te stellen dat hij volcontinu z´n ploegmaat in de vernieling rijdt zou ietwat overdreven zijn...Zet hem in een Haas en het zou simpelweg een achterhoedecoureur zijn...Formula 1 is almost all about da car and a little bit about the driver...Dus sportman van het jaar zou toch redelijk belachelijk zijn ondanks z´n veelbelovend RedBullrijden van de laatste tijd...

Willem2
15 november 2016, 18:04
Daarom misschien van Rijsselberghe.
2x Olympisch kampioen worden in een mondiale klasse (oneerbiedig plankjezeilen) is heel knap.

satanic surfer
15 november 2016, 18:11
Daar valt al wat meer voor te zeggen...Ook die langeafstandszwemmers performen op niveau...Allemaal wat minder "salonfähig" enzo doch simpelweg de beste van de wereld op eigen kracht..Vooral de dominantie van Van Rijsselberghe( al voor de medalrace goud) verdient respect en bij gebrek aan beters dit jaar in het Hollandse mannelijk sportlandschap mag dat best een prijs opleveren.
In Bellege simpel zat:
sportman: Van Aevermaet
sportvrouw: Thiam
sportploeg: mannelijke hockeyploeg
We like to keep things simple

Big30
15 november 2016, 18:41
Wat Verstappen zondag liet zien is uniek in de historie vd F1, hij toonde daarmee aan misschien wel de beste coureur ooit te zijn. Deze man OK jongen verdient daarvoor alle eer en credit.

Wereld sporter vh jaar is hij bij deze ook!

Picasso 1
15 november 2016, 18:57
Wat Verstappen zondag liet zien is uniek in de historie vd F1, hij toonde daarmee aan misschien wel de beste coureur ooit te zijn. Deze man OK jongen verdient daarvoor alle eer en credit.

Wereld sporter vh jaar is hij bij deze ook!

Je verwijt de Belgen iets ("geen reet gewonnen") dat terwijl als het een Nederlandse sporter betreft jij hetzelfde doet. ;)

Big30
15 november 2016, 19:01
Je verwijt de Belgen ("geen reet gewonnen") wat jij zelf ook doet. ;)
Nee, zou die van kop af aan gewonnen hebben zou het veel minder groot geweest zijn. Hij bewees de grootste van allen te zijn door van plaats 16 magistraal naar plaats3 door te stomen.
Los daarvan won die op fenomenale wijze de GP van Spanje.

satanic surfer
15 november 2016, 19:04
het feit dat ie z´n enige GP in Spanje won doet dan weer vermoeden dat daar enige dopingstrapatsen bij te pas kwamen...oops, one-liner-alert

Big30
15 november 2016, 19:06
Je verwijt de Belgen iets ("geen reet gewonnen")
Dat is geen verwijt maar een constatering :biggrin:.

satanic surfer
15 november 2016, 19:10
dat dien ik tegen te spreken, opzekers qua Formule 1 dan specifiek waar een Belg weldegelijk zijn reet in een McLaren mag planten volgend jaar nadat hij in z´n enig aantreden dit seizoen ook al 1 WK-punt won, dus dat klopt nie!...dus een zitje gewonnen in elk geval...Mits een kettingbotsing van de 12 op papier beste auto´s en dopingmisbruik van z´n Spaanse teammaat zit een zege er best in overigens voor positivo´s

felrops
15 november 2016, 19:46
Zoalss satanic surfer schrijft. De Belgische keuze is helder.

Big30
15 november 2016, 20:06
Bij de Nederlands vrouwen wordt het lastig een keuze te maken uit de gouden OS medaille winnaars. Ligtlee, Wevers, vd Breggen, Bouwmeester, van Rouwendaal of toch Schippers al won ze door en blessure dan geen goud.
Bij de mannen uiteraard Max.

De teams zou je voor de lichte dubbeltwee vrouwen kunnen gaan want goud, maar als gezegd de volleybal dames "maar vierdes" deden het ook heel goed.

John mc Snek
15 november 2016, 21:49
Wevers is juist een zekerheidje, wint 1000%...

Sent from my iPhone using Tapatalk

bocariver
16 november 2016, 00:54
Ik neem aan dat het in dit topic over de nederlandse sportman/vrouw van het jaar gaat ?
In ieder geval niet Max Verstappen en vd Poel dat zijn halve belgen ;)

Vd Poel ist halve franse.

Jan_Wandelaar
16 november 2016, 02:04
Wat we afgelopen zondag van Max Verstappen gezien hebben qua voertuigbeheersing en race-craft is niet meer vertoond sinds Ayrton Senna da Silva, zelfs niet door Michael Schumacher, die qua gewonnen prijzen en records de grootste aller tijden is.

Zelfs Ayrton Senna da Silva zou z'n pet afnemen en diep buigen wanneer hij gezien had hoe Max op een (bijna) fysiek onmogelijke wijze z'n bolide uit de vangrail hield.

Zelfs Ayrton Senna da Silva zou z'n pet afnemen en diep buigen wanneer hij gezien had op welke manier Max bijna het hele veld degradeerde door van de 16e naar de 3e plaats te klimmen.

Geruchten gaan dan Michael Schumacher afgelopen zondag bij het op televisie zien zien van de verrichtingen van Max voor het eerst weer een glimlach op z'n gezicht had.

Formula 1 is almost all about da car and a little bit about the driver...

Formule-1 is inderdaad een teamsport. Naast voertuigbeheersing en race-craft is de terugkoppeling van de rijder naar de engineers dan ook zeer belangrijk. Daardoor is en blijft de auto 1 van de besten, en daardoor staat de auto optimaal afgesteld voor de omstandigheden.

Echter, wanneer jij en ik in die auto stappen kunnen we nog niet eens goed genoeg rijden om de remmen en banden op bedrijfstemperatuur te krijgen. Zelfs mensen met een race-licentie die regelmatig racen en een keer de mogelijkheid hebben om in een F1-auto te rijden stappen met een enorme deuk in hun ego weer uit omdat ze niet goed genoeg kunnen rijden om de zaak op temperatuur te krijgen. Buiten dat: zelfs al kan je goed genoeg rijden om de zaak op temperatuur te krijgen, dan hou je dat slechts drie/vier bochten vol omdat je nekspieren dan wel even meer dan genoeg G-krachten te voortduren hebben gehad.

Zoals Max z'n auto uit de vangrail hield en losvliegende voorvleugels ontweek: dat is qua voertuigbeheersing iets unieks wat alleen de allergrootsten kunnen.

Daar waar anderen achter de safety car slechts bezig waren met het op temperatuur houden van de auto zag je Max links en rechts uitproberen waar de grip lag: dat is qua race-craft iets unieks wat je alleen bij de allergrootsten ziet.

Van alle Nederlandse sportmensen is Max met straatlengten voorsprong de persoon met het meeste talent voor z'n sport. Van alle Nederlandse sportmensen heeft Max het meeste opzien gebaard binnen z'n sport. Of hij daar reeds dit jaar sportman van het jaar voor moet worden kun je je afvragen. Dat komt wel wanneer hij daadwerkelijk wereldkampioen is geworden.

J.W.

satanic surfer
16 november 2016, 08:14
ss maakt daaruit op dat het algeheel terecht zou zijn als Max talent van het jaar wordt in Holland...daar kan ik het volmondig en krentepaproerend mee eens zijn uiteraard...

langlekker
16 november 2016, 08:23
Een F1 auto op snelheid rijden? is een makkie hoor!;):biggrin:
Kijk maar hoe Richard Hammond het er van af bracht een paar jaar geleden.
En dan praat je over iemand die gewend is om in supercars te rijden.....
En rijdt ie nog over een gewone droge baan;)

https://www.youtube.com/watch?v=EGUZJVY-sHo

Wentelt Eefje
16 november 2016, 09:47
Sportman van het jaar 2016: (op zich voor een topsporter al een mini-vernedering om opvolger te zijn van een broodmongool die een circusnummer beoefent als shorttracker Sjinkie Knegt) Motorcrosser Jeffrey Herlings

Sportvrouw van het jaar 2016: Turnster Sanne Wevers

Sportploeg van het jaar 2016: Nederlands Open Bridge Team (Sjoert Brink & Bas Drijver, Bob Drijver & Bart Nab en Bauke Muller & Simon de Wijs) dat de World Bridge Games in Wroclaw won (en ja: denksport is SPORT)

Talent van het jaar 2016: F1-coureur Max Verstappen

Wanneer ook Belgen mee zouden mogen doen zou dit lijstje voor mij NIET veranderen

Goedemorgenallemaal
16 november 2016, 10:42
Jeffrey is natuurljk heel goed maar hij gaat nu pas naar de hoogste klasse... Gaat nu voor het eerst deelnemen aan de"zwaarste strandrace".. Zullen we niet even wachten tot ie kampioen wordt in die hoogste klasse? Hoog eindigt in die strandrace?
Zullen we niet gewoon Rico Verhoeven of Nieky Holzken kiezen?

Big30
16 november 2016, 11:28
Van alle Nederlandse sportmensen is Max met straatlengten voorsprong de persoon met het meeste talent voor z'n sport. Van alle Nederlandse sportmensen heeft Max het meeste opzien gebaard binnen z'n sport. Of hij daar reeds dit jaar sportman van het jaar voor moet worden kun je je afvragen. Dat komt wel wanneer hij daadwerkelijk wereldkampioen is geworden.

De prestatie(s) van Verstappen hebben denk ik wereldwijd het meeste opzien gebaard. Hij is nu al na Cruijff waarschijnlijk de bekendste Nederlandse sporter. Maar je zou kunnen stellen dat voor sporter vh jaar je ook WK, EK of Olympisch kampioen geweest moet zijn.
Dan kom je eerder bij de surfer of open water zwemmer uit.

Big30
16 november 2016, 12:58
Wevers is juist een zekerheidje, wint 1000%...

Zal ze wel eerst genomineerd moeten worden, dat gebeurt door een vakjury en er zijn 3 nominaties. Maar vorig jaar was ze ook genomineerd dus dat zal nu ook wel gebeuren. Blijft de vraag hoe je een (unieke) turn prestatie moet afzetten tegen een wieler, zwem of zeil prestatie.
Ik zou dan ook die van Wevers net wat hoger inschatten. Maar zo iets blijft lastig.

Vd Poel ist halve franse.
His mother indeed was Française, his granddad famous Raymond Poulidor, he was born and grew up in Belgium, he rides for a Belgium team. But he is Dutch, just like Max Verstappen :tongue:.

Sportman van het jaar 2016: (op zich voor een topsporter al een mini-vernedering om opvolger te zijn van een broodmongool die een circusnummer beoefent als shorttracker Sjinkie Knegt) Motorcrosser Jeffrey Herlings

Circusnummer? Dan denk ik vooral aan motorcross, shorttrack is topsport.

Wentelt Eefje
17 november 2016, 14:05
Shorttrack is alleen topsport als Jorien ter Mors het doet, maar dat is dan ook een echte schaatster...

Goedemorgenallemaal
17 november 2016, 14:58
Shorttrack is alleen topsport als Jorien ter Mors het doet, maar dat is dan ook een echte schaatster...
die overstapt

laplagne
18 november 2016, 07:41
Ben blij man - hé die zin komt bekend voor - dat Big30 op mijn voorstel is ingegaan en een rubriek heeft geopend. Merk alleen aan de bovenstaande reacties dat over Nederlandse en Belgische sporters wordt geschreven. Misschien had ik in mijn voorstel de toevoeging 'Nederlandse' sporter van het jaar moet plaatsen. Straks komen de Belgische sportfanaten ineens met Jean-Marie Pfaff om de hoek, omdat meneer weer eens een penalty heeft gestopt.

Ik word zojuist wakker en zie Marit Bouwmeester naast mij (op tv). Wat een topper deze Friesin in haar dagelijkse outfit. Wel trouwens een gevaarlijke zin, want straks komt iemand met het voorstel Friese sporter van het jaar .... Die Marit is echte een stoute dame om te zien met een hele aparte stem, maar daar merk je onder de lakens niets van. Bouwmeester had met Dorien van Rijsselberghe de prijs zeiler van het jaar gewonnen. Na deze wake up call is deze uitverkiezing helemaal terecht en is deze 28 jarige schoonheid meteen een serieuze kandidaat voor mevrouwtje Schippers.

Piet Plezier
24 november 2016, 06:59
EINDHOVEN - Vorig jaar was hij niet eens genonimeerd voor de titel Sportman van het jaar, en daar moet in 2016 verandering in komen. Michael van Gerwen verdient het, vinden de initiatiefnemers van de Facebook pagina 'Michael van Gerwen Sportman van het jaar'.

Maikel de Graaf en Tim Bohne hebben de pagina, die nu al bijna 1900 likes heeft verzameld, opgericht. Ze vinden het onterecht dat darts nog steeds niet wordt gezien als een volwaardige topsport: "Anno 2016 wordt ons geliefde darts helaas nog steeds niet algemeen geaccepteerd als topsport. Dit terwijl de tijd dat darts vooral door verstokte alcoholisten in kroegen werd gespeeld allang achter ons ligt."

Met hun pagina willen ze bereiken dat Van Gerwen op zijn minst genomineerd wordt voor de titel Sportman van het jaar.

Vorig jaar ook al niet
Vorig jaar was Van Gerwen ook al niet in de race voor de prestigieuze titel. Dartskenner Arjan van der Giessen reageerde destijds verontwaardigd: "Ik heb geen idee wat Michael nog meer moet doen om wel genomineerd te worden."

http://www.omroepbrabant.nl/?news/2579341083/Actie+Michael+van+Gerwen+moet+Sportman+van+het+jaa r+(kunnen)+worden.aspx

Wentelt Eefje
24 november 2016, 08:44
Antwoord op de vraag van Arjan van der Giessen: "Sporten"

Jan_Wandelaar
24 november 2016, 09:23
Antwoord op de vraag van Arjan van der Giessen: "Sporten"Volgende vraag: Waarom is boogschieten dan wel een sport, nota bene zelfs een Olympische sport?

J.W.

Wentelt Eefje
24 november 2016, 10:34
Kan ik slechts met een wedervraag beantwoorden: Waarom is shorttrack etc...
Maar daar gaat het niet om.

Overigens zou ik als sportkoepel NOC/NSF ook bij voorkeur iemand nomineren die eruit ziet als sporter, niet alsof hij een wedstrijd taarteten heeft gewonnen...

Piet Plezier
24 november 2016, 10:45
Kan ik slechts met een wedervraag beantwoorden: Waarom is shorttrack etc...
Maar daar gaat het niet om.

Overigens zou ik als sportkoepel NOC/NSF ook bij voorkeur iemand nomineren die eruit ziet als sporter, niet alsof hij een wedstrijd taarteten heeft gewonnen...

wat is dat nu voor onzin
Het gaat er niet over hoe er iemand uitziet, dat noemen ze een miss/mister verkiezingen
Het gaat erover wat hij /zij heeft gepresteerd

Goedemorgenallemaal
24 november 2016, 10:49
Volgende vraag: Waarom is boogschieten dan wel een sport, nota bene zelfs een Olympische sport?

J.W.

Olympische Sporten worden Olympisch om meerdere redenen. De meest doortrapte is natuurlijk het commerciele belang. Daarnaast is wereldwijde populairiteit een reden (vandaar dat bv voetbal ook een Olympische sport is). Andere sporten zijn er bij omdat het eigenlijk heel oude traditionele sporten zijn. Atletiek is bijvoorbeeld een combinatie van de oude Olympische spelen, commercie en populariteit. Worstelen is ook een oude Olympische sport. Gewichtheffen is erg populair wereldwijd, alleen bij ons niet zo. Handboogschieten is een oude sport en over de hele wereld genomen populairder dan Darts, dat is meer Angelsaksich + Nederland en dan houdt het wel een beetje op.

Er is trouwens ook een sport die speciaal voor de Olympische Spelen is "ontworpen": De moderne vijfkamp (hardlopen, zwemmen, schieten, schermen en paardrijden op 1 dag).

Goedemorgenallemaal
24 november 2016, 10:49
wat is dat nu voor onzin
Het gaat er niet over hoe er iemand uitziet, dat noemen ze een miss/mister verkiezingen
Het gaat erover wat hij /zij heeft gepresteerd
Hehe, dan zouden we de zware klassen van worstelen, gewichtheffen en judo ook niet meer zien...

Big30
21 december 2016, 21:10
En de winnaar is ... Max Verstappen! Dames uiteraard Sanne Wevers, teams helaas de lichte dames dubbel twee, hadden natuurlijk de handbal dames moeten zijn.

Piet Plezier
21 december 2016, 21:19
En de winnaar is ... Max Verstappen! Dames uiteraard Sanne Wevers, teams helaas de lichte dames dubbel twee, hadden natuurlijk de handbal dames moeten zijn.

Onvoorstelbaar voor iemanddie niets heeft gewonnen
Opdoeken die zooi.

Piet Plezier
21 december 2016, 21:31
toch Michael van Gerwen

18547

@j
21 december 2016, 21:58
Ik gun het Verstappen van ganzen harte maar het is een schande dat Van Gerwen niet eens genomineerd is.

Big30
21 december 2016, 22:13
Ik gun het Verstappen van ganzen harte maar het is een schande dat Van Gerwen niet eens genomineerd is.
Een nominatie van van Gerwen zou een noch grotere schande geweest zijn. Darts is een leuk kroeg spelletje, een behendigheid spel net als biljarten, geen sport.
Maar als pistool schieten als sport wordt gezien mag je pijltjes gooien ook als sport zien. Geen probleem maar dan wel als café sport.

Piet Plezier
21 december 2016, 22:23
Een nominatie van van Gerwen zou een noch grotere schande geweest zijn. Darts is een leuk kroeg spelletje, een behendigheid spel net als biljarten, geen sport.
Maar als pistool schieten als sport wordt gezien mag je pijltjes gooien ook als sport zien. Geen probleem maar dan wel als café sport.
Big dit is echt onzin wat je nu zegt.
Zit je al aan de gluhwein.???
Een beetje autorijden, komt ook behendigheid bij kijken

Big30
21 december 2016, 22:42
Een beetje autorijden, komt ook behendigheid bij kijken
Op je playstation wel ja dat klopt :biggrin:.

Badslippers
21 december 2016, 22:43
Darts is een leuk kroeg spelletje

Eigenlijk nog minder dan dat. Het is een excuus voor veel kerels om geregeld naar de kroeg te gaan om te zuipen. "Schat, ik ga nog even darten"

Big30
21 december 2016, 22:45
Eigenlijk nog minder dan dat. Het is een excuus voor veel kerels om geregeld naar de kroeg te gaan om te zuipen. "Schat, ik ga nog even darten"
Zo is dat, ben trouwens een groot fan van darts, mag ook graag biljarten! Haal toch wel een gemiddelde van 0.341.

Eddy_V
21 december 2016, 23:45
Zo is dat, ben trouwens een groot fan van darts, mag ook graag biljarten! Haal toch wel een gemiddelde van 0.341.
Heb er geen verstand van, maar dat lijkt mij niet zo veel, is dat met één vogelpik of na 3 worpen...?
Heet dat zo "worpen" ....? Werpen, worpen, geworpen...klinkt als een bevalling en niet als sport :biggrin:

Piet Plezier
22 december 2016, 01:39
Op je playstation wel ja dat klopt :biggrin:.

ik heb geen Playstation
Wat die Max doet dat kun jij ook
Kijk maar een pijltje gooien dat word al moeilijker

Sphinx
22 december 2016, 07:39
ik heb geen Playstation
Wat die Max doet dat kun jij ook
Kijk maar een pijltje gooien dat word al moeilijker

Een zekere Richard Hammond dacht dat een aantal jaar geleden ook. Toevallig werkte hij bij de BBC aan een of ander auto programma (hint hint) en kreeg de beschikking over een Formule Renault 2.0 (klein type racer met een opgevoerde Clio motor), een Renault 3.5 V8 (raceklasse die qua aerodynamica veel overeenkomsten had met de toenmalige F1) en Fernando Alonso's oude Renault R25 V10. Kijk en geniet!

https://www.youtube.com/watch?v=EGUZJVY-sHo

Jan_Wandelaar
22 december 2016, 16:07
Op het wereldpodium van de Formule-1 is Max verkozen tot persoonlijkheid van het jaar.

De faam van Max is wereldwijd, dus niet slechts beperkt tot Nederland omdat hij in een onbeduidende discipline een olympische medaille gehaald heeft.

Het zou een blamage zijn geweest wanneer iemand die internationaal alle lof toegezwaaid krijgt in eigen land geen sportman van het jaar zou zijn geworden.

J.W.

Wentelt Eefje
22 december 2016, 23:37
Ik merkte onmiddellijk na zijn uitverkiezing, waar ik tot dat moment eigenlijk bij mijn eerste keus Jeffrey Herlings bleef en Max Verstappen "slechts" talent van het jaar had zien winnen, vond dat de enig juiste keuze gemaakt is door hem tot Sportman van het Jaar te kiezen. Wel een mooi dankwoord door Jantje Lammers ook richting Olympiërs

Willem2
20 december 2023, 21:52
Van der Poel en Bol verkozen tot Sportman en Sportvrouw van het Jaar

Mathieu van der Poel en Femke Bol zijn bij het NOC*NSF Sportgala in Utrecht uitgeroepen tot Sportman en Sportvrouw van het Jaar.

Van der Poel troefde in de verkiezingsstrijd Max Verstappen, die er met kop en schouders bovenuit stak in de Formule 1, en baanwielrenner Harrie Lavreysen af. Bol kreeg de voorkeur boven Sifan Hassan, die twee marathons won dit seizoen, en roeister Karolien Florijn, die dit jaar heerste in de skiff.

Voor Van der Poel was het de tweede keer in zijn carrière dat hij de verkiezing won. In 2019 werd hij ook al eens Sportman van het Jaar. Voor Bol was het de eerste keer dat ze een Jaap Eden-trofee in ontvangst mocht nemen.
..... https://nos.nl/artikel/2502300-van-der-poel-en-bol-verkozen-tot-sportman-en-sportvrouw-van-het-jaar

Badslippers
21 december 2023, 08:49
Femke Bol nu ook op Sportgala in de schijnwerpers: "Feestje? Nee, ik ga slapen"
Kijk, dat is de juiste mentaliteit. Alles voor de sport.

Kan wel een foto bij. Mooie prestatie. Ook van de estafetteploeg.

https://images3.persgroep.net/rcs/-EPuDnB38tIS0L1VCQr35L5bafk/diocontent/238750459/_crop/0/0/2966/3522/_fitwidth/1600?appId=ba67b6ee02b566c38c56334af3ddf158

https://media.nu.nl/m/mcjxoheah7z0_wd854.jpg