Volledige versie bekijken : Joop Braakhekke overleden
@j
8 december 2016, 14:16
Joop Braakhekke is op 75 jarige leeftijd overleden aan kanker.
R.I.P Joop
@j
8 december 2016, 14:18
http://uploads.tapatalk-cdn.com/20161208/05237e9fbb9de566b084ef5fa3fc0a9d.jpg
Wentelt Eefje
8 december 2016, 15:47
Een gerant die probeerde door te gaan voor kok. Een TV-kok die schaamteloos een slechte imitatie van Keith Floyd's legendarische kookprogramma's voor de BBC maakte. Een gerant die van minstens één van zijn chefs helemaal niets in de keuken mocht doen...
toyota
8 december 2016, 16:22
Een aardige sympatieke man is van ons heengegaan.
Deze man heeft helaas niet lang mogen genieten van zijn vrije tijd na een leven van hard werken.
Joop R.I.P.
TOYOTA.
Piet Plezier
8 december 2016, 17:58
er overlijden elke dag mensen
Ik heb helemaal niets met die kwal van een Braakhekke
Piet Plezier
8 december 2016, 17:59
Een gerant die probeerde door te gaan voor kok. Een TV-kok die schaamteloos een slechte imitatie van Keith Floyd's legendarische kookprogramma's voor de BBC maakte. Een gerant die van minstens één van zijn chefs helemaal niets in de keuken mocht doen...
Ik vond het maar een vies irritant mannetje bah bah
Wentelt Eefje
8 december 2016, 18:54
Ik vond het maar een vies irritant mannetje bah bah
+1
dat er nooit overheen heeft kunnen komen dat in de sterrenrestaurants de chefs de sterren zijn en krijgen, niet de paljas die deur openhoudt!
Big30
8 december 2016, 18:59
Hij werd net op DWDD door veel collega's in stijl herdacht. Een perfecte gastheer in een mooie restaurant waar men voortreffelijk kon eten.
Wentelt Eefje
8 december 2016, 20:50
Had hij zich er maar bij neergelegd een perfecte gastheer te zijn. En er zijn natuurlijk alleen al in de hoofdstad teveel restaurants waar je ook op het toppunt van zijn roem beter en gezelliger kon eten dan in de Kersentuin en Le Garage...
Piet Plezier
8 december 2016, 22:36
Hij werd net op DWDD door veel collega's in stijl herdacht. Een perfecte gastheer in een mooie restaurant waar men voortreffelijk kon eten.
perfecte gastheer laat me niet lachen
Door zijn homoneigingen misschien
Maar de perfecte gastheer nee echt niet
Ok hij is bekend
Maar ik weet zeker dat erkoks zijn, dat echte gastheren zijn
En dat zijn geen verwijfde homo's
rob45
8 december 2016, 22:40
perfecte gastheer laat me niet lachen
Door zijn homoneigingen misschien
Maar de perfecte gastheer nee echt niet
Ok hij is bekend
Maar ik weet zeker dat erkoks zijn, dat echte gastheren zijn
En dat zijn geen verwijfde homo's
Zou best kunnen, veel bekende topkoks zijn idd juist geen homo.En die bakken geen frikandelletjes. ☺
SAS
8 december 2016, 22:41
Joop was een te gekke oud collega!
Veel leuke dingen met hem gedaan in zijn Garage.
Weet nog dat hij bij mij in de buurt van de weg reed op de A4 en boven op zijn dak zat van zijn mini Auto die midden in het water stond!
Joop ;)
Goedemorgenallemaal
8 december 2016, 22:51
+1
dat er nooit overheen heeft kunnen komen dat in de sterrenrestaurants de chefs de sterren zijn en krijgen, niet de paljas die deur openhoudt!
Niet helemaal correct, het is niet de kok alleen die de sterren binnen sleurt. Daarbij wordt ook gekeken naar de gastvrijheid , de deskundigheid van de rest van het personeel. Een goede kok kan er pas uithalen wat er in zit als alles klopt. Bijna geen tak van sport waar je zo met elkaar overhoop kunt liggen en toch samen een team kunt vormen. En dat gaat van de deuropenhouder, de schoonmaakploeg, de bediening de gerant tot aan chef, souschef , tot aan de spoelhulp toe. Vergeet die laatste niet, als die niet doorwerkt loopt de hele keuken in de soep. En dat merken de deskundige Michelin mannetjes wel.
Een goede gastheer is discreet en op de achtergrond, en toch een kleine tikkie vrijpostig en op de voorgrond, een moeilijke delicate mix die slechts weinigen echt hebben. Ja een goede gastbeer kan een restaurant dat op zeg maar 1,5 bungelt toch twee sterren doen krijgen. Een slechte gastheer kan met gemak een zekere twee ster een "gewoon" eensterrententje doen zijn.
Big30
8 december 2016, 22:59
Joop was de dirigent, de aanvoerder en uitvoerder van het restaurant. De Nederlandse culinaire cultuur is hem schatplichtig.
Ik at er wekelijks een frietje speciaal met een bamischijf, haute cuisine, wat was dat lekker zeg, blikje cola erbij en 2 servetjes.
Joop bedankt, ik zal mijn lievelingsgerecht missen. Was er gast aan huis. Wat een perfecte gastheer.
Joop was een homo, logisch alle goede koks zijn nu eenmaal homo, net als goede kappers. Wat geeft dat? Ik hou niet van homofobie en ook niet van homo's, vrijheid blijheid zeg ik altijd.
Wentelt Eefje
9 december 2016, 01:14
Gaat op voor Le Garage misschien Big30, maar in de Kersentuin was hij zeker geen aan- en uitvoerder. Met niets in de keuken doen bedoel ik ook dat hij zich niet eens met de menukaart mocht bemoeien...
En de aandacht die hij op de TV voor koken heeft weten te genereren is inderdaad slechts te denken aan het nogal beschamend imiteren van de in 2009 overleden Keith Floyd, die WEL een bijzonder goede kok (en uitbener) was. Goede koks zijn zonder uitzondering goede slagers/uitbeners. Ik ken geen homo's die goede uitbeners zijn. Dat heeft niets met homofobie te maken...
@j
9 december 2016, 10:02
Joop was misschien zelf niet de beste kok maar toch een vriendelijke man die een mooie succesvolle tent heeft opgebouwd, prima toch.
Kijk, we hebben allemaal wel wat: ikzelf ben een billen gek, Deket heeft paars-witte ogen, Goedemorgenallemaal kan 's morgens zijn bed niet uit, Toulouse Lautrec lijdt aan hoogmoedswaanzin, Piet Plezier komt over als een PVV-tokkie, Big30 is vermoedelijk inmiddels al Big60, Wentelt Eefje heeft een foute muzieksmaak, T&A Addict haat vrouwen zonder curves, Peter020 heeft geen verstand van voetbal, Buttlover heeft het zelfde probleem als ik, Hemaworst is spoorloos enz..enz..
Wat maakt het allemaal uit, dood gaan we allemaal en kanker is een verschrikkelijke ziekte die ik Joop en ieder ander niet gun.