PDA

Volledige versie bekijken : Wat zijn de plannen van het nieuwe kabinet?

Willem2
6 februari 2007, 01:20
Let op het vetgedrukte gedeelte !!!!!!

Bron : RTLnieuws.nl

Het conceptregeerakkoord dat ChristenUnie, CDA en PvdA hebben gesloten, is uitgelekt. Bekijk hier de belangrijkste punten.

Samenwerken
Wij willen samenwerken aan groei, duurzaamheid, respect en solidariteit. Zo begint het regeerakkoord van het nieuwe kabinet. Maar wat zijn de maatregelen die daarbij horen? De helft van het conceptregeerakkoord lekte uit via BNR Nieuwsradio. Hier de belangrijkste punten:

- 10.000 brugbanen gecreeërd van één jaar, voor WAO'ers.

- Het naleven van de zogenoemde code Tabaksblat door topbestuurders zal nauwlettend worden gevolgd. De ondernemingsraad krijgt (bij beursgenoteerde vennootschappen) een adviesrecht aan de vergadering van aandeelhouders op het voorstel van de RvC voor het beloningsbeleid van topbestuurders.

- Inkomens van ministers in stappen met 30% omhoog. Een commissie van wijzen gaat over die stappen adviseren.

- Delta-plan inburgering, alle achterstanden wegwerken.

- 'Respect voor verschil', in het bijzonder in etnische kring. Discriminatie tegen homo's door allochtonen wordt actief bestreden, zowel op straat als in de sport, het onderwijs de zorg en bedrijven. Extra middelen. Politie zal aangifte van discriminatie altijd opnemen zowel in het uitgaansleven als op de banenmarkt.

- Bezien wordt of zelfstandigen een uitkeringsregeling kunnen krijgen voor zwangerschapsverlof.

- Maatschappelijke stage van drie maanden tijdens schooltijd voor jongeren.

- Binnen acht tot tien jaar probleemwijken terugdringen (minder werkloosheid, gevarieerde bevolkingssamenstelling).

- Geen wijziging, en ook geen onderzoek of voorbereiding van hypotheekrente-aftrek.

- 25% minder criminaliteit in de jaren 2008 tot 2011 ten opzichte van 2003.

- De landelijke politieorganisaties worden opgeschort.

- Radicaliserende boodschappen op internet: er komt een mogelijkheid om het doorgeven daarvan door de internetproviders te verbieden.

- Coffeeshops bij scholen sluiten en ook coffeeshops aan de grens tegengaan.

Prostitutie ontmoedigen. Ook klanten van illegale en minderjarige prostituees aanpakken.

- Publieke omroep krijgt een financiële buffer om publieke omroep minder afhankelijk te maken van STER-inkomsten.

- Rookvrije horeca in deze kabinetsperiode (dus in of voor 2011) in samenspraak met de horeca.

- Zorg: nieuwe verzekeringsvormen, waarin een gezonde leefstijl van invloed is op bijvoorbeeld de premie.

- 350 miljoen vliegticketbelasting.

- Kermis wordt duurder. De branche komt in normaal BTW-tarief.

- Doorberekenen kosten van Centraal Justitieel Incasso Buro (dat scheelt 69 miljoen per jaar). Kortom, behalve de boetes (die ook omhoog gaan) betaal je ook de kosten van het CJIB.

- Drankverpakkingbelasting, je belast bijvoorbeeld frisdrank-flessen waarmee de frisdrankproducenten eigenlijk verplicht worden om te zorgen voor hergebruik van die flessen. Anders kost het ze wel heel veel geld.

- De positie van het Nederlands als bestuurstaal en als cultuur- en omgangstaal moet worden vastgelegd in de grondwet. De overheid moet het zorgvuldig gebruik van de eigen taal gaan bevorderen, om het oprukkende Engels tegen te gaan

nita
6 februari 2007, 03:09
van het cda??? kabinet torpederen binnen een bepaalde tijd zodat er weer nieuwe verkiezingen moeten komen..

Randy
6 februari 2007, 09:15
...
Prostitutie ontmoedigen. Ook klanten van illegale en minderjarige prostituees aanpakken.
...

Prostitutie ontmoedigen, yeah right... Dat kan als je elke man al dan niet chemisch castreert...

En de klanten aanpakken? Tja... Ik blijf wel in Duitsland plezier maken.

Illegaliteit aanpakken is altijd wenselijk, en onderhevig aan beschikbaarheid van middelen en prioriteiten.

Prostitutie van minderjarigen ben ik sterk op tegen. Ik neem aan, net als > 99% van Nederland. En toch blijft het bestaan. Wederom: middelen en prioriteiten.

Er staan weer veel mooie woorden in de plannen, gek eigenlijk dat er nooit een evaluatie komt van de bereikte resultaten na 4 jaar? :confused:

Hollandmale
6 februari 2007, 13:47
Tja... Ik blijf wel in Duitsland plezier maken...... ; hoe weet je of die dame legaal is, d.w.z. de juiste papieren heeft :confused: Juist; niet dus, en je komt er ook niet achter. En als ze je bij 'n politiecontrole met zo'n dame uit de kamer plukken, jacuzzi, bios, saunaruimte of weet ik veel waar ? Ben je dan automatisch de klos, of is de club verantwoordelijk :confused: 't-Is allemaal makkelijk roepen bij zo'n kabinetsformatie, maar hoe pakt het in de praktijk uit :confused:

Randy
6 februari 2007, 14:52
......
maar hoe pakt het in de praktijk uit :confused:

Voorspelling: veel mooie woorden, wellicht enkele invallen in clubs en ramengebieden, en daarna weer over tot de orde van de dag.

'Ze dronken een glas, deden een plas, en alles bleef zoals het was.'

Willem2
6 februari 2007, 16:22
Bron : RTV Noord Holland

AMSTERDAM Belangenvereniging voor prostituees De Rode Draad is bang dat een hardere aanpak van de prostitutie ten koste gaat van de vrouwen.
Dat zegt woordvoerderster Metje Blaak van de Rode Draad dinsdag in een reactie op het regeerakkoord. Het kabinet wil dat de politie harder optreedt tegen klanten van illegale en minderjarige prostituees.
Blaak vreest dat illegale prostituees door nieuwe regels 'onderduiken'. Ze is het wel eens met de aanpak van klanten van minderjarige prostituees.

Ik hou mijn plas nog even op maar ik zie wel weer hoe er over klanten wordt gedacht :cool:

Willem2
7 februari 2007, 13:42
Bron : Telegraaf.nl

AMSTERDAM - Het nieuwe kabinet gaat regeren onder het motto "Samen werken, samen leven". De coalitie van CDA, PvdA en ChristenUnie zegt in het regeerakoord dat het gaat om samenwerking voor "groei, duurzaamheid, respect en solidariteit".

De nieuwe coalitie wil een "samenleving waarin de overheid grenzen stelt ", en belooft te werken aan "een beter Nederland". De overheid moet mensen als bondgenoot tegemoet treden".

Het kabinet Balkenende IV zal "investeren in mensen" en bouwen aan "vertrouwen in elkaar en in de toekomst".