PDA

Volledige versie bekijken : Nederland maakt zich op voor mogelijk heetste dag ooit

Big30
27 juli 2018, 09:46
Het is bloedheet in Nederland. Er is sinds gisterochtend officieel sprake van een landelijke hittegolf en alle weerrecords staan op breken. Gisteren werd het lokaal meer dan 38 graden en in de avond brak plaatselijk noodweer uit. Zelfs de nacht was uitzonderlijk warm. Hoe gaat Nederland vandaag om met de hitte? Lees het in ons liveblog.

Het wordt spannend vandaag: gaat het warmterecord uit 1944 eraan? Volgens Weeronline spant het erom en wordt het net wel of net niet de warmste dag ooit.

Het warmterecord stamt van 23 augustus 1944 toen in het Gelderse Warnsveld 38,6 graden is gemeten. De verwachtingen voor vrijdag gaven rond 08.30 uur een hoogste temperatuur van 38,7 aan, bij Eindhoven.

https://www.ad.nl/binnenland/live-nederland-maakt-zich-op-voor-mogelijk-heetste-dag-ooit~aebdf909/

Het begint al lekker!

https://screenshotscdn.firefoxusercontent.com/images/c041ac36-e46e-42cd-994c-5dfff0fa6c7f.png

deket
27 juli 2018, 09:58
Krijg niets binnen van eten en zelfs tijdens de nacht nog te warm om te neuken, zodat je geen zin krijgt.
Maar oke, indien het koud is en regent zeuren de mensen ook

pietpotent44
27 juli 2018, 11:37
De titel van dit topic doet op een forum als dit niet meteen aan het weer denken natuurlijk :biggrin:

pietpotent44
27 juli 2018, 11:43
https://www.ad.nl/binnenland/live-nederland-maakt-zich-op-voor-mogelijk-heetste-dag-ooit~aebdf909/

Het warmterecord stamt van 23 augustus 1944 toen in het Gelderse Warnsveld 38,6 graden werd gemeten

Ik denk dat van de beren hier alleen Dalton die dag nog heeft meegemaakt :biggrin:

Vandaag aan big30 de eer om het nieuwe warmterecord life te aanschouwen. Zo zie je maar weer, vroeger was niet alles beter :hah:

Big30
27 juli 2018, 11:45
De titel van dit topic doet op een forum als dit niet meteen aan het weer denken natuurlijk :biggrin:

Ik las gisteren iets in de geest van dat de plasseks video van Paay was uitgelekt. Weet niet of het zo bedoeld was maar wel grappig!

Overigens dat gezeur over hitte en die waarschuwingen begint ook vermoeiend te worden. Bedoel, vroeger ja vroeger keken we niet op van 35° of meer in de zomer en in de winter vroor het dat het kraakte, meters sneeuw en 20° vorst, heel normaal hoor :).

schoolmeester
27 juli 2018, 12:56
Ik heb het vroeger nog meegemaakt dat het zo koud was, dat de ijsberen op het raam klopten omdat ze naar binnen wilden.

Groet, schoolmeester.

Badslippers
27 juli 2018, 13:15
En die boeren maar zeiken dat ze schadeposten hebben €100.000. Maar als ze winst hebben van €100.000 hoor je ze niet klagen. Als m'n werk me niet bevalt ga ik ander werk zoeken. Zouden die boeren (en al die klagende middenstanders ook moeten doen).

popey01
27 juli 2018, 13:22
Alleen hersenloze zeggen zulke dingen.

WA
27 juli 2018, 15:21
Het is zo heet dat in LR gewoon de airco is aangezet. Ik verwachtte een dagje peentjes zweten maar het is eigenlijk best goed te doen.

Partycrasher
27 juli 2018, 19:47
Als je een Nederlander bent, en je woont in Nederland, dan ben je geestelijk gestoord als je boer wordt. Steek een dikke middelvinger op naar de koning en ga elke dag in een café zitten!

pret
27 juli 2018, 19:51
Als je een Nederlander bent, en je woont in Nederland, dan ben je geestelijk gestoord als je boer wordt. Steek een dikke middelvinger op naar de koning en ga elke dag in een café zitten!

Zonder geld zitten in een café heeft geen zin. Denk je echt dat je dan getrakteerd wordt op een bier door die gierige Nordlanders.

brombeerzuid
27 juli 2018, 19:52
Waarom elke dag in het cafe zitten, waar slaat dat op!!!
En boer ben je,dat wordt je niet, dat zit in je genen.

Jan_Wandelaar
27 juli 2018, 19:57
Denk je echt dat je dan getrakteerd wordt op een bier door die gierige Nordlanders.
Als je van mensen die je vreten en je onderdak reeds betaald hebben ook nog eens verwacht dat ze je wat te drinken aanbieden in de kroeg dan moet je wel een verdomd lekker wijf wezen........

J.W.

pret
27 juli 2018, 19:59

Indeed zelfs pret heeft boer genen in zich.

pret
27 juli 2018, 20:00
Als je van mensen die je vreten en je onderdak reeds betaald hebben ook nog eens verwacht dat ze je wat te drinken aanbieden in de kroeg dan moet je wel een verdomd lekker wijf wezen........

J.W.

Typisch een verwachte reactie van een gierige Nordlander.

Jan_Wandelaar
27 juli 2018, 20:26
Typisch een verwachte reactie van een gierige Nordlander.

Als het gierige karakter van de bevolking hier je niet bevalt kun je natuurlijk ook gewoon in je eigen derdewereldland land gaan wonen.

J.W.

pret
27 juli 2018, 20:28
Als het gierige karakter van de bevolking hier je niet bevalt kun je natuurlijk ook gewoon in je eigen derdewereldland land gaan wonen.

J.W.

Wederom eeen verwachte reactie van JW. Gaaaaaaaap

Jan_Wandelaar
27 juli 2018, 20:32
Wederom eeen verwachte reactie van JW. Gaaaaaaaap

Wederom een verwachte reactie van pret. Gaaaaaaaap

Firehawk
27 juli 2018, 20:35
Rustig jongens, we hebben het allemaal warm.

pret
27 juli 2018, 20:35
Wederom een verwachte reactie van pret. Gaaaaaaaap

Ook nog eens een echo reactie. Kan het origineler?

sofaking
27 juli 2018, 20:43
Niet alleen heet hier, maar nog geen verduisterende maan te zien. (Laat staan Mars)
Er staan teveel huizen hier, en dan is het nog bewolkt ook.

Goedemorgenallemaal
27 juli 2018, 20:47
Had het idee dat de armste dag achteraf gisteren as, in ieder egval in de armere delen van het land. Afijn, vanwege een etentje morgen al druk aan het koken geweest, om vier uur maar mee opgehouden.
Kan ook zijn omdat ik het slot van de etappe wou zien.

Persoonlijk draai ik best met warm weer, normaal gesproken zeg ik rond de 35 graden ook dat ik er ff aan moet wennen maar we zitten al zolang in het warme weer, gisteren en vandaag geen last gehad, zal morgen wel anders zijn, van 37naar 22-24 graden...
maar die droogte jongens..

Jan_Wandelaar
27 juli 2018, 20:54
Rustig jongens, we hebben het allemaal warm.Tja, we zijn zelfs niet te beroerd om de temperatuur aan te passen aan al die nieuwkomers uit de derde wereld.

J.W.

Partycrasher
27 juli 2018, 20:55
Waarom elke dag in het cafe zitten, waar slaat dat op!!!Voor de afwisseling moet je af en toe thuis voor de televisie bier drinken natuurlijk.

Partycrasher
27 juli 2018, 22:09
Je moet als Nederlander die in Nederland woont altijd gewoon even om je heen kijken. Daarna moet je logisch nadenken. En daarna moet je rustig een paar uur je leven overschouwen.

Dan schrik je zó erg, dat je geestelijk welzijn met sprongen vooruitgaat. Tegen die methode is geen enkel gen bestand.

brombeerzuid
27 juli 2018, 22:18
Kan ik iets terug draaien, nee dus wat is geweest is geweest.

Willem2
1 augustus 2018, 09:39
Oef... 50 graden (!) in Spanje en Portugal
Alsof de Spanjaarden en Portugezen het nog niet warm genoeg hebben. Voor de vakantielanden die miljoenen toeristen lokken met het bijna gegarandeerde zonnige zomerweer, worden tot en met komend weekeinde temperaturen verwacht die kunnen oplopen tot 50 graden. ........... https://www.ad.nl/buitenland/oef-50-graden-in-spanje-en-portugal~a43abd3c/

Goedemorgenallemaal
1 augustus 2018, 11:29
"Ja maar daar is de warmte anders"... Was nog nooit zo waar

Eddy_V
1 augustus 2018, 12:57
"Ja maar daar is de warmte anders"... Was nog nooit zo waar
En ze slapen overdag en eten ‘s avonds laat... ik heb het ritme overgenomen en de opwarming van de aarde bevalt mij prima !

Partycrasher
2 augustus 2018, 12:28
En die boeren maar zeiken dat ze schadeposten hebben €100.000. Maar als ze winst hebben van €100.000 hoor je ze niet klagen. Als m'n werk me niet bevalt ga ik ander werk zoeken. Zouden die boeren (en al die klagende middenstanders ook moeten doen).

Je moet als Nederlander die in Nederland woont altijd gewoon even om je heen kijken. Daarna moet je logisch nadenken. En daarna moet je rustig een paar uur je leven overschouwen.

Dan schrik je zó erg, dat je geestelijk welzijn met sprongen vooruitgaat. Tegen die methode is geen enkel gen bestand.

Er is in elk geval 1 boer die op ons forum heeft meegelezen, en denkt: er klopt iets niet, waarom heb ik geen respect voor m'n leven, waarom heb ik geen zelfrespect?!

Want de onderstaande reactie zag ik op een forum van boeren:

Dit is zo'n verschrikkelijk land, alles en iedereen op vakantie, terwijl wij zwoegen elke nacht, en dat al weeeeken lang,om de zaak in leven te houden.

Onzinnige regelgeving dat kunnen ze, maar nu zijn ze allemaal niet thuis.

Lekker doorgaan, over aantal jaar geen ene agrarier meer thuis, laat ze toch voor hun eigen kossie gaan zorgen, de zakkenwassers.

https://www.boerderij.nl/Home/Achtergrond/2018/8/Duitsland-steunt-boeren-in-crisistijd-316999E/

Brad Clitt
2 augustus 2018, 12:40
Ik weet wanneer het weer gaat regenen, nl. na de zonneschijn.

FOEF
2 augustus 2018, 13:33
Er is in elk geval 1 boer die op ons forum heeft meegelezen, en denkt: er klopt iets niet, waarom heb ik geen respect voor m'n leven, waarom heb ik geen zelfrespect?!

Want de onderstaande reactie zag ik op een forum van boeren:

https://www.boerderij.nl/Home/Achtergrond/2018/8/Duitsland-steunt-boeren-in-crisistijd-316999E/

https://www.youtube.com/watch?v=1XuVYtw9Xu8