PDA

Volledige versie bekijken : Wonen naast een tbs-kliniek

Limburger
4 augustus 2018, 14:23
Wonen naast een tbs-kliniek: Hoe een verkrachting het dorpje Oostrum opschudde

Een meisje werd verkracht in de buurt van tbs-kliniek de Rooyse Wissel. Haar familie dacht meteen: dit moet een tbs’er zijn geweest. Waarom je over tbs niet kunt praten, maar ook niet mag zwijgen.

Onder druk

Het is 14 december 2016, vijf dagen na de verkrachting, als Susanne officieel aangifte doet. Twee zedenrechercheurs verhoren haar, maar ze geloven haar niet, zo blijkt uit de transcriptie, waarin Susanne de Volkskrant inzage geeft. Tijdens het verhoor, dat zesenhalf uur duurt, wordt Susanne zwaar onder druk gezet.

Zo verklaart ze dat de man zijn geslachtsdeel met zijn rechterhand vasthield.

‘Als dingen anders zijn gebeurd dan dat je nu vertelt, dan kun je het nu beter zeggen’, zegt de rechercheur.

Susanne: ‘Ik denk – ik weet het niet zeker van die rechterhand.’

‘Of zijn er andere dingen aan de hand?’, zegt de rechercheur. ‘Met jou of iemand anders. Probeer het dan nu aan te geven. De politie gaat verder onderzoek doen. Als blijkt dat iets niet klopt in je verhaal, dan ben ik bang dat dat echt consequenties heeft voor jou, maar ook voor het onderzoek.’ (…)

‘Dat is niet zo’, zegt Susanne tot drie keer toe. ‘Maar het is vaak warrig in mijn hoofd, ik weet de volgorde niet goed.’

Soms is dit ook een schreeuw om aandacht’, zegt de rechercheur. ‘Of dat er geestelijk iets aan de hand is. Of dat er andere dingen zijn gebeurd. Of dat er iets is fout gegaan.’ (…)

‘Het is niet zo’, zegt Susanne. ‘Het is niet zo.’

‘Ik wil het toch gezegd hebben’, stelt de rechercheur. Even later: ‘Wat voor ervaring heb je met pijpen?’

Ze gaan in op het geslachtsdeel van de man. ‘Je zegt dat de penis slap was, maar je gaat toch kokhalzen’, stelt de rechercheur. ‘Doe eens voor? Hoe kokhals je dan?’

De rechercheurs blijven maar vragen of ze haar aangifte wil doorzetten.

Susanne: ‘Ja, want het is echt gebeurd.’

‘We kunnen ook een pauze maken en jou nog een keer laten nadenken of je het wilt doorzetten’, aldus de rechercheur.

Huilend zegt Susanne opnieuw dat ze de aangifte wil doorzetten. Ze zegt dat ze nauwelijks meer over straat durft omdat ze bang is dat hij nog rondloopt.

https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/wonen-naast-een-tbs-kliniek-hoe-een-verkrachting-het-dorpje-oostrum-opschudde~b0e3865a/?utm_campaign=shared_earned&utm_medium=social&utm_source=twitter

Slachtoffers worden in dit land bedreigd door de politie als ze aangifte willen doen en vervolgens gaan de leugenachtige politiek en CBS triomfantelijk lopen verkondigen dat er steeds minder misdaad in dit land voorkomt. :mad:

schoolmeester
4 augustus 2018, 15:14
Ik heb zelf ook een paar keer met de Nederlandse politie te maken gehad.
Voor alle duidelijkheid: ik was de benadeelde partij.
Mijn ervaring: ze doen amper iets, en als je feiten verteld hebben ze vrijwel altijd het zelfde antwoord: kunt u dat bewijzen ?
De Nederlandse politie is een SLAPPE HAP die zich meer bekommeren om de dader(s) dan het slachtoffer.
En als je in Nederland als dader gestraft word, kom je over het algemeen met een lage straf weg.
En dan durven ze ook nog te beweren dat de criminaliteit daalt, laat me niet lachen, de meeste mensen hebben geen vertrouwen meer in
politie en overheid, dus word er minder aangifte gedaan.
Criminaliteit daalt niet maar stijgt eerder, en de politie is druk met het lezen van de FABELTJESKRANT.
En nu vlug naar jullie veilige nestjes !
Oogjes dicht en snaveltje toe !
Groet, schoolmeester.

Kwibus2
4 augustus 2018, 18:35
Deze jonge vrouw werd zo schofterig behandeld door een stel prutsers dat voor deze twee speurneuzen direct ontslag een gerechtvaardigde sanctie is.
Ik ben bang dat deze heren voldoen aan de belangrijkste norm die tijdens de selectie geldt: Hun IQ is iets groter dan hun schoenmaat.
Het is bij hen kennelijk niet opgekomen dat de jonge vrouw wel degelijk slachtoffer is van een verkrachting.
De wijsneuzen blijven vast zitten in hun idee dat de vrouw een valse aangifte doet.
Vragen over pijpen, in welke hand had de dader zijn penis etc. zijn irrelevant.
Hou er rekening mee dat het slachtoffer getraumatiseerd is en daardoor niet altijd consequent antwoordt of consistente antwoorden geeft.

Om na deze behandeling dan aan de jonge vrouw excuses te maken met de woorden: Het is niet helemaal goed gegaan is wel erg pover.
Het commentaar van het slachtoffer zegt genoeg: "Nu ik weet wat me als slachtoffer te wachten staat bij een aangifte zal ik nooit meer aangifte doen. "

Kwibus2
4 augustus 2018, 22:48
Schoolmeester,

De helden in blauw zijn ziek zwak en misselijk.
Benadeelden zullen steevast te horen krijgen dat de zaak geen prioriteit heeft, het te druk is, er te weinig aanknopingspunten zijn etc.

Het wordt een stuk spannender wanneer je verdachte bent.
Staande houding ivm een vermeende verkeersovertreding.
Ik bezit een oud Belgisch rijbewijs, het bekende roze vodje.
Achterop staan stempels. Waar zijn die voor?
Eentje herken ik heeft te maken met beroepsgoederenvervoer Kwibus2 heeft alle categorieën van A t/m E.
De controle vindt plaats in Duiven, of ik even mee ga naar de Kmar om het rijbewijs te laten controleren.
Ik volg de heren in hun VW bus naar Zevenaar. We gaan naar de brigade van de Koninklijke Marechaussee.
Kwartiertje later komt de Kmar medewerker naar me toe. Ik houd u aan op grond van het bezit, het tonen en het mogelijk vervalsen van het rijbewijs. Het zou gemaakt zijn op een exemplaar uit een partij blanco gestolen rijbewijzen.
Ik zeg niets, verweer is zinloos tegen dit soort beschuldigingen.

Naar het politie bureau in Zevenaar.
Ik verklaar dat het rijbewijs enige tijd vermist geweest is en ook als vermist is opgegeven.
Voor ik een nieuw rijbewijs kon aanvragen is het terug gevonden. Dat is ook gemeld bij de politie.
Ik wordt overgebracht naar de Beekstraat in Arnhem het hoofdbureau van politie.
Mijn auto wordt in beslag genomen op verdenking van heling.
Vreemd de auto staat niet gesignaleerd als gestolen, stelen gaat toch vooraf aan heling.
Na zes dagen komt Sherlock Holmes er achter dat het rijbewijs een echt exemplaar is op rechtmatige wijze aan mij uitgereikt door een
ambtenaar van de stad Antwerpen.
Ter vergelijking: De Duitse politie ziet kans de echtheid en de rechtmatigheid van een rijbewijs in 14 minuten te controleren.

De auto krijg ik terug met 2200 euro schade. Ik ben inmiddels aan advocaat vijf toe in beroep om van de politie een schadevergoeding te krijgen voor de schade aan de auto, kosten van juridische bijstand om het beslag op het rijbewijs en de auto opgeheven te krijgen.

Het feest vond plaats in 2012. Met een beetje geluk is er een vonnis in 2019.
Van de juridische kosten die inmiddels een veelvoud van de schade aan de auto bedragen krijg ik hooguit 25% vergoed.
Zes dagen onterecht genieten van rijkslogies levert 600 euro op. Die heb ik niet geclaimd. Zakelijke schade bedraagt ruim 10.000 euro.
Die krijg ik niet vergoed.

Bij grenscontroles ben ik altijd erg vriendelijk tegen de dames en heren van de Kmar.
Ik vraag altijd belangstellend hoe ze de echtheid van reisdocumenten herkennen.
Komt meestal geen antwoord op. Ik krijg wel altijd een grondige check inclusief belastingschuld (heb ik niet).

schoolmeester
5 augustus 2018, 06:27
Kwibus2, triest verhaal, ik wens je veel sterkte en hoop dat het toch nog een beetje goed afloopt voor jou.

Groet, schoolmeester.

Kwibus2
5 augustus 2018, 07:18
Dank schoolmeester.

Dit gedoe heeft me een paar dingen geleerd:
Vertrouw de Nederlandse politie niet.
Er zijn veel slechte advocaten in Nederland.
Kantonrechters zijn vooringenomen bij vorderingen tegen de overheid.

WA
5 augustus 2018, 07:42
Na zes dagen komt Sherlock Holmes er achter dat het rijbewijs een echt exemplaar is op rechtmatige wijze aan mij uitgereikt door een
ambtenaar van de stad Antwerpen.
Ter vergelijking: De Duitse politie ziet kans de echtheid en de rechtmatigheid van een rijbewijs in 14 minuten te controleren.
Met alle respect he, maar als je al eens eerder geconfronteerd werd met agenten die twijfelen aan de echtheid van je rijbewijs, gaat er dan geen belletje rinkelen dat het misschien tijd is om er een paar tientjes tegenaan te gooien en alsnog een nieuwe aan te vragen?

Kwibus2
5 augustus 2018, 08:13
Wat heeft dat voor zin?
Aan ieder rijbewijs wordt getwijfeld wanneer dat in handen van een Nederlander is en het rijbewijs werd afgegeven door een andere lidstaat in mijn geval België.

Het is nog krankzinniger:
De RDW heeft aangeboden mij een verklaring van echtheid te geven omdat ik als Nederlander abnormaal hinder ondervindt van het Belgische rijbewijs.

Nog een leuke aflevering.

Politie controle in Utrecht.
U heeft een rijontzegging van een jaar in België.
Dat is nieuw voor mij, ik maak iedere dag de post open heb de laatste dertig jaar nog niet een kras op een spatbord gereden.
In België moet je ongeveer een hele klas schoolkinderen dood gereden hebben voor je een rijverbod krijgt.
Een rijverbod van een jaar komt niet voor.

Al zou ik een rijverbod in België hebben dan mag ik in Nederland nog steeds rijden.
Ook dat is te moeilijk voor de Nederlandse diender.
Ik wordt aangehouden. Na twee uur komen de dames met een rood hoofd vertellen dat ze zich vergist hebben.
In het rijbewijsregister dat de RDW beheert staat achter mijn laatste Nederlandse rijbewijs OGV.
Dat betekent ongeldig verklaard. Dat slaat op mijn Nederlandse rijbewijs op het moment dat ik een Belgisch rijbewijs kreeg.
Van OGV maakten de dames ongeval veroorzaakt met wat fantasie wordt daar een rijverbod aan toegevoegd.
Je leest het goed een afkorting van drie letters is te moeilijk voor deze Miepen.

Zo kom je aan een aanbod van de RDW voor een verklaring van echtheid van een Belgisch rijbewijs.

Ik ben gehecht aan mijn Belgische rijbewijs omdat het voor onbepaalde tijd is afgegeven.
Verlengen van rijbewijzen kent men niet in België.

Partycrasher
5 augustus 2018, 20:32
Vraag aan een willekeurig vies Nederlands kutkind wat hij/zij later wil worden, en hij/zij zegt: "Polliesie ... polliesie ... polliesie."

En waarom?

Door hersenspoeling door de eigen familie en door de school. Want de politie zijn "de goeden".

Die kinderen komen er gaandeweg in hun leven achter dat het misschien toch anders zit.

uurtje
5 augustus 2018, 20:39
Ik zit niet bij de politie maar ik probeer mij weleens in te leven hoe dat zo is. En het zal in Nederland niet veel anders zijn dan in Duitsland. Geen ruggensteun van politiek en rechters. Voor de rest grote groepen mensen met kleurtjes die al bij het minste of
geringste staan te filmen en die bijgestaan worden door advocaten en gesubsidieerde linkse groepjes en meteen de racisme kaart trekken. Mogelijk dat er ook nog een 'bonnenquota' is en dan zijn de rapen gaar. Dus... tot op zekere hoogte begrijp ik oom agent wel.

Titel heet 'wonen naast een tbs kliniek'. Denk dat onder het kopje 'wonen naast een asielcentrum' ook wel eea geschreven kan worden :)

gignnl
5 augustus 2018, 20:47
De doofpot van criminaliteit die de asieleisers veroorzaken is nog veel groter.....

Partycrasher
5 augustus 2018, 22:35
De doofpot van criminaliteit die de asieleisers veroorzaken is nog veel groter.....
https://opiniez.com/2018/08/02/autochtone-bejaarden-steeds-vaker-slachtoffer-van-allochtone-daders/tanyahoogwerf/

gignnl
5 augustus 2018, 23:35
Een van de vele,vele,vele voorbeelden waar de Overheid krampachtig de waarheid probeert te verbergen....n

Partycrasher
5 augustus 2018, 23:46
Een van de vele,vele,vele voorbeelden waar de Overheid krampachtig de waarheid probeert te verbergen....n

Als de Nederlanders de echte waarheid horen, weigeren ze voortaan te werken.

deket
6 augustus 2018, 00:21
Kwibus dat oud roos papieren Belgisch rijbewijs is al lang moeten vervangen worden door een plastic, zoals ook bij het ID, met een Europees embleem.
Party, hoe verklaar je dan dat flikken een knelberoep is? Er zijn er veel te weinig op de arbeidsmarkt en zowel in België als in Nederland zoekt men er dringend nieuwe aan te werven.
Gevaar is dan wel dat de selectie criteria omlaag gaan en je van die lompe kerels krijgt zoals die 2 dewelke dat verkracht meisje ondervraagden

Partycrasher
6 augustus 2018, 16:30
Party, hoe verklaar je dan dat flikken een knelberoep is? Er zijn er veel te weinig op de arbeidsmarkt en zowel in België als in Nederland zoekt men er dringend nieuwe aan te werven.Politieagenten kiezen niet voor niks voor dat leven. Het is een roeping.

De meeste mensen blijven echter door de hersenspoeling in hun jeugd geloven dat de politie aan de goede kant van de samenleving staat. Meestal totdat ze onterecht ermee in aanraking komen.

Partycrasher
6 augustus 2018, 16:35
Gevaar is dan wel dat de selectie criteria omlaag gaan en je van die lompe kerels krijgt zoals die 2 dewelke dat verkracht meisje ondervraagden
Er is geen enkel verschil tussen politieagenten. Ook niet tussen politieagenten uit verschillende landen.

Kwibus2
8 augustus 2018, 10:17
Deket,

Jij moet toch weten dat een Belgisch rijbewijs voor de categorieën A,B en de daarbij horende E niet verlengd hoeft te worden.
Bij geldigheid vult de overheid "permanent" in.
Bovendien zit er een pasfoto in het rijbewijs die buitengewoon flatteus is, die wil ik niet kwijt!

deket
8 augustus 2018, 10:31
Ik heb het mijne gehaald onmiddellijk toen ik 18werd.
Toen was dat een roos papiertje, ja.
Daarna werd het vervangen door een plastiek ding. Even groot dan het ID.

Jan_Wandelaar
8 augustus 2018, 15:09
‘Of zijn er andere dingen aan de hand?’, zegt de rechercheur. ‘Met jou of iemand anders. Probeer het dan nu aan te geven.
Tja, er is nogal wat weerstand uit de buurt tegen die TBS-kliniek, wat op zich te begrijpen is, want dergelijke klinieken worden nu eenmaal gerunt door wat MB linkse wappies noemt, dus gaat er vanzelfsprekend van alles fout, en zitten de burgers met de gevolgen.

Maar goed, vanwege die weerstand uit de buurt is het niet onredelijk dat een rechercheur het vermoeden krijgt dat het meisje door anderen is aangezet om een valse aangifte van verkrachting te doen. Zeker wanneer het slachtoffer of haar omgeving al bij voorbaat roept: "dit moet een tbs’er zijn geweest!!!".

En inderdaad: bij menig politiefunctionaris ontbreekt het aan voldoende sociale vaardigheden om een beroep uit te oefenen waarbij je met mensen om moet gaan. Hoe een fout soort mensen politiefunctionarissen zijn bleek wel in de tweede wereldoorlog, toen ze schouder-aan-schouder met SS-ers Joden hun huis uitsleepten om naar de vernietigingskampen te sturen. Maar dat van die vernietigingskampen wisten ze natuurlijk niet......

Politieagent willen worden is geen roeping, het is een geestelijke afwijking!!!!!

J.W.

Partycrasher
8 augustus 2018, 17:20
Politieagent willen worden is geen roeping, het is een geestelijke afwijking!!!!!
Dat bedoelde ik ook. Het is een specifieke geestelijke afwijking die je bij elk volk hebt. Daarom is er ook geen enkel verschil tussen politieagenten. Ook niet tussen politieagenten uit verschillende landen.

deket
8 augustus 2018, 23:15
Weet je hoe mensen redeneren? Gevangenissen zijn nodig maar niet in mijn buurt.
Vliegvelden idem dito, kinderdagverblijven met hun gekrijs en lawaai, nodig, maar niet naast mijn deur etc,,,
Het kan nog schijnheiliger. De appartementen en huisen in de Antwerpse tippelbuurt stonden relatief laag, juist door de aanwezigheid van die meiden. Btw al sinds de jaren 50. Omwonenden reklameren en de meiden moeten weg, maar de zeurpieten die hun slag dus thuishaalden onder de vorige coalitie profiteerden wel dat het daarom goedkoop was.

Badslippers
21 juni 2023, 10:04
Sta je vakken te vullen bij de plaatselijke AH word je doodgestoken door de zoveelste imbeciel met godsdienstwaanzin die handelt in de naam van God. Deze AH-steker is beruchte ex-tbs'er Jamel Lomp en hij staat bekend als levensgevaarlijk en gestoord.

Maar even citeren uit GeenStijl.nl (https://www.geenstijl.nl/5171142/ah-steker-is-beruchte-ex-tbs-er-jamel-lomp/#comments):

"Dat wordt een dikke onvoldoende op het reïntegratierapport van Jamel Lomp. Bronnen binnen het OM melden aan de T. dat de Antilliaan de 56-jarige meszwaaier is die gisteren een 36-jarige medewerkster van een Albert Heijn in Den Haag doodstak. Niet geheel verrassend als u het meterslange strafblad van de man ziet. Moord, afpersing, bedreiging en zware mishandeling: Jamel is van alle markten thuis. Hij werd al veroordeeld in Nederland, Groot-Brittannië en Curaçao, zag de binnenkant van meerdere klinieken, wordt omschreven als "levensgevaarlijk en gestoord" en lijdt ook nog onder waanbeelden. "Hij is een godsdienstfanaat en denkt dat hij zich inspant voor God. Ik vrees dat hij dit gezien heeft als een daad voor God", aldus zijn voormalige advocaat. Hij ziet zichzelf als de leider van zijn eigen religie, de stichter van het zelfverzonnen 'Hazwaians Koninkrijk'. Op Curaçao stond Jamel bekend als de psychopaat van Tera Pretu, vernoemd naar de buurt die hij daar terroriseerde. In 2009 oordeelde een rechter in Engeland dat hij nooit meer op vrije voeten zou moeten komen ter bescherming van de samenleving, maar ondanks die uitspraak werd hij in 2013 uitgezet (pdf) naar Nederland, waar hij vervolgens al vrij rap weer werd opgepakt vanwege bedreiging. Keer op keer op keer op keer gaat het fout met Jamel, maar iedere keer wordt hij toch weer losgelaten in de samenleving. Dat kostte nu een AH-medewerkster het leven. Gaan we deze man nu eindelijk uit de maatschappij verbannen of blijven we rustig wachten op het volgende incident?"

Uit de maatschappij verbannen lijkt me wel acceptabel. Liefst dit soort lieden op een zeer afgelegen, onbewoond en vooral onherbergzaam eiland droppen waarbij ze elkaar het leven zuur kunnen maken.