PDA

Volledige versie bekijken : Feministen willen verbod ansichtkaarten

Limburger
6 augustus 2018, 12:59
Parijs - Franse feministen willen een verbod op ansichtkaarten met blote vrouwen.

Ze vinden de lollig bedoelde kaarten seksistisch en vernederend „en versterken het stereotype van de vrouw als lustobject”, schrijft Sabine Salmon van de actiegroep Femmes Solidaires.

De onschuldige kaartjes leiden volgens de feministen tot een mentaliteit die tot aanrandingen kan leiden en geweld tegen vrouwen goedpraat.

Femmes Solidaires is niet zomaar een clubje dat wat roept, maar heeft een adviesrol bij de Verenigde Naties en vertegenwoordigt in totaal zo'n 190 vrouwenorganisaties.

FS wil dat bedrijven stoppen met het maken van de kaarten en vragen ook meteen een verbod op verkoop aan de minister.

De vrouwengroep post elke dag een ansichtkaart die volgens hen aanstootgevend

https://www.telegraaf.nl/nieuws/2394866/feministen-willen-verbod-ansichtkaarten

Uiteraard blijken het weer van die wijven te zijn die zelf te lelijk en te dik zijn om op dat soort kaarten te mogen staan, en daarom moeten die verboden worden.

https://pbs.twimg.com/media/Dj6VuNPXoAE9HSr.jpg:large

Big30
6 augustus 2018, 14:55
Er was een tijd dat feministen strijd voerden voor gelijke rechten voor de vrouw, tegen preutsheid voor oben ohne waren. Dat is historie.
Nu zien feministen graag dat hoofddoekjes worden gedragen en vinden ze vrouwen onderdrukking in de islam prima, zijn fan vd burka, het kan verkeren.

Brad Clitt
6 augustus 2018, 15:09
Als ik niet beter wist dan had ik die tweede van rechts en die tweede van links (vooraan met de bruine trui) toch echt voor een kerel aangezien.
Die jonge meid die rechts van die bruine trui staat valt nog mee, ondanks dat ze een maatje meer heeft.

schoolmeester
6 augustus 2018, 16:15
Deze vrouwen kunnen allemaal naar het SPOOKHUIS in de efteling.

Groet, schoolmeester.

deket
6 augustus 2018, 17:21
Wie zegt dat die 2 effectief geen kerels zijn.
Deze Franse feministen argumenteren hun standpunt dat mooie vrouwen mannen op kwade ideeën kan brengen van sexisme tot verkrachting.
Wel dan kan je ook geen kinderen tonen aangezien je zo pedofielen kan aanzetten

bertje600
7 augustus 2018, 08:30
Het zijn net Engelse vrouwen en daar zegt men van: een zak over hun kop, de rest is goed.
Ofschoon ik bij enkele op de foto toch wel mijn twijfels heb.

Meme Moo
7 augustus 2018, 14:34
Het zijn net Engelse vrouwen en daar zegt men van: een zak over hun kop, de rest is goed.
Ofschoon ik bij enkele op de foto toch wel mijn twijfels heb.

Waarschijnlijk heeft het merendeel van de sc-bezoekers dergelijke vrouwen thuis op de bank zitten.
Met uitzondering van Deket, natuurlijk!

Categorie ‘gebreide broek’ (met dank aan Sjeufke voor deze geweldige uitdrukking).

Badslippers
7 augustus 2018, 15:26
Categorie ‘gebreide broek’ (met dank aan Sjeufke voor deze geweldige uitdrukking).

Gebreide (tuin)broek zul je bedoelen. Of de broekrok. Ook zo'n draak van een kledingstuk voor kenau's met haar op de tanden. Ansichtkaarten verbieden. De mensen weten van gekkigheid niet meer waar ze zich mee moeten bezighouden.

Brad Clitt
7 augustus 2018, 15:35
Er zijn gewoon teveel mensen waarvoor al geruime tijd te weinig écht werk is. Sommige gaan zich dan hiermee bezighouden, anderen zitten dan urenlang op een tropische namiddag op een hoerenlopersforum...

Limburger
7 augustus 2018, 20:44
Morgen gaan ze elkaar aflebberen voor een klooster in Amsterdam om te protesteren tegen homohaat.

Zoenprotest voor uit opvang gezette lesbische Oegandees

https://www.parool.nl/amsterdam/zoenprotest-voor-uit-opvang-gezette-lesbische-oegandees~a4602544/

Badslippers
7 augustus 2018, 21:09
En het gaat maar door:

VAN DAM TOT DAME: FEMINISTEN MAKEN UIT PROTEST MANNELIJKE STRAATNAMEN VROUWELIJK
Een groep vrouwen van de feministische beweging ‘Bovengrondse’ heeft vanmorgen een aantal mannelijke straatnamen in meerdere steden ‘vrouwelijk gemaakt’. Dat meldt ‘AT5‘.

07.08.2018 | 17:27 uur | Jorieke van Noorloos (https://www.lindanieuws.nl/nieuws/mannelijke-straatnamen-vrouwelijk/)

https://pbs.twimg.com/media/Dj-pquTX0AExqU5.jpg

Zo heet de Dam in onze hoofdstad nu de Dame, het Rokin nu de Beyonce Boulevard, de Marnixstraat de Mary Wollstonecraftstraat en de Van Woustraat is de Suze Groeneweg. Nu maar hopen dat de gemeenten dit ook betere namen vinden.

Deze zullen ze ook wel vervangen hebben:

https://pbs.twimg.com/media/DkAyv0PW0AIHKic.jpg

deket
7 augustus 2018, 23:38
Meme Moo. Mijn partner kan ook lastig doen hoor, het is niet al mooi dat blinkt, maar gelukkig is ze geen feministe

Big30
8 augustus 2018, 00:48
Vrouw op gemeentekantoor verdient meer dan man

Vrouwen die bij gemeentekantoren werken verdienen voor het eerst iets meer dan hun mannelijke collega's, blijkt uit de jaarlijkse Personeelsmonitor 2017 van het A+O fonds Gemeenten.

Het gemiddelde bruto maandsalaris van vrouwen bedroeg vorig jaar 3679 euro, 26 euro meer dan de 3653 euro mannelijke gemeenteambtenaren mee naar huis namen.

Leidinggevenden
Uit het onderzoek blijkt ook dat het percentage vrouwelijke leidinggevenden bij gemeentehuizen is gestegen, van 37 procent in 2016, naar 40 procent afgelopen jaar. Dit aandeel is al jaren stijgende. In 2013 was nog 31 procent van de leidinggevenden vrouw.
https://www.limburger.nl/cnt/dmf20180806_00070211/vrouw-op-gemeentekantoor-verdient-meer-dan-man

Hier zakt mijn tuinbroek dus helemaal vanaf!!! De vrouw die aantoonbaar dommer is dan de man, niet over leidinggevende eigenschappen beschikt zou dus bij de gemeente kantoren meer verdienen dan de man!
Ongehoord en hier moeten we tegen in opstand komen. Ik heb niets tegen feministen maar op het moment dat we vrouwen gelijk aan de man belonen dan schiet je je doel voorbij en dan moet er een tegenbeweging komen.
Over de naam denk ik nog na.

pret
8 augustus 2018, 06:26
Bij feministen denk ik het liefst aan Pussy Riot, welke op zicht niet verkeerd uitzien. Maar goed in Rusland zien wat minder aantrekkelijke vrouwen er ook appetijtelijk uit. Ik zou mijzelf haast willen laten naturaliseren tot een Rus. :biggrin:

https://cdn1.thr.com/sites/default/files/imagecache/landscape_928x523/2012/08/pussy_riot.jpg

pietpotent44
8 augustus 2018, 06:58
Bij feministen denk ik het liefst aan Pussy Riot, welke op zicht niet verkeerd uitzien. Maar goed in Rusland zien wat minder aantrekkelijke vrouwen er ook appetijtelijk uit. Ik zou mijzelf haast willen laten naturaliseren tot een Rus. :biggrin:

Dan kan je denk ik het beste even Vladimir een appje sturen. En zeggen dat je als tegenprestatie recensies gaat schrijven over de Russische dvp's, dat zij de besten ter wereld zijn.
Dan is het denk ik zo beklonken. Die Vladimir is best een goeie gast. Als ie slaapt.

pret
8 augustus 2018, 07:03
Die Vladimir is best een goeie gast. Als ie slaapt.

Ja man, bijna net zo goed als Erdogan.

deket
8 augustus 2018, 10:40
Let op, ik vind wel dat vrouwen hetzelfde mogen verdienen dan mannen voor identiek werk en evenveel rechten mogen hebben. Tot hier kan ik de Feministische strekking bijtreden.
Maar indien ze beginnen te zeuren over de vrouw als lustobject etc,,,.laat die vrouwen er toch zelf over beslissen. Liever een minirok en strak topje dan een tuinbroek en ongeschoren lichaam (voor een vrouw toch)

schoolmeester
8 augustus 2018, 16:55
In de saunaclubs verdienen de meeste vrouwen meer dan de mannen.
En ze hebben ook nog eens veel aftrekposten.
Hier hoor je niemand over klagen.....

Groet, schoolmeester.

Partycrasher
8 augustus 2018, 17:30
Al die domme, rasechte Nederlandse meisjes komen naar ons toe deze over een paar zomers. Ze hebben geen cent te makken. Vuile hongerlijers zijn het. Met ouders die niet (meer) naar hen omkijken.

Nou, dan doen wij het toch?!

https://tpo.nl/2018/08/06/millennial-schrijft-brief-naar-volkskrant-loopt-volkomen-vast-in-zelfmedelijden/

CLUBSPORT
8 augustus 2018, 18:05
welkom bij de feminisering van onze samenleving , feministes weten altijd wel ergens over te zeuren als het op zogenaamde vrouwenrechten aankomt .
Feit is dat vrouwen nog nooit zoveel privileges hebben gehad als in onze westerse beschaving , waarom dan toch zeiken over dit soort triviale dingetjes maar tergelijkertijd
grootschalig vrouwenonrecht zoals in saoudi arabie negeren .

Milo Yiannopoulos zei vaak : Feminism is cancer en ik zie steeds meer voorbeelden die dat bevestigen .

pietpotent44
8 augustus 2018, 18:11
Feit is dat vrouwen nog nooit zoveel privileges hebben gehad als in onze westerse beschaving , waarom dan toch zeiken over dit soort triviale dingetjes maar tergelijkertijd
grootschalig vrouwenonrecht zoals in saoudi arabie negeren .

Milo Yiannopoulos zei vaak : Feminism is cancer en ik zie steeds meer voorbeelden die dat bevestigen .

Helemaal mee eens clubsport.
Maar zit ook gewoon in de aard van een vrouw denk ik om nooit tevreden te zijn, en altijd meer ergens uit te willen halen.

Het is gewoon te makkelijk geworden voor (jonge) vrouwen. Je kan eisen wat je wilt, je kan je zelfs asociaal gedragen, je komt overal mee weg als je een aantrekkelijke vrouw bent.
Er zijn gewoon nauwelijks prikkels voor vrouwen om hun best te doen net zoals mannen dat moeten. Mannen moeten zich altijd bewijzen, vrouwen hoeven dat niet. Dat is een enorm voordeel wat ze van moeder natuur gehad hebben.
Zolang een vrouw mannen respecteert is er niks aan de hand. Maar dat is anno 2018 een stuk minder vanzelfsprekend dan enkele decennia geleden.

En inderdaad, ze kunnen beter iets doen aan de wantoestanden waar vrouwen het echt slecht hebben, zoals in sommige Islamitische landen of in derde wereld landen.

CLUBSPORT
8 augustus 2018, 18:43
Let op, ik vind wel dat vrouwen hetzelfde mogen verdienen dan mannen voor identiek werk en evenveel rechten mogen hebben. Tot hier kan ik de Feministische strekking bijtreden.
Maar indien ze beginnen te zeuren over de vrouw als lustobject etc,,,.laat die vrouwen er toch zelf over beslissen. Liever een minirok en strak topje dan een tuinbroek en ongeschoren lichaam (voor een vrouw toch)

Ook deze zogenaamde gender pay gap waarnaar je hier refereert is een feministische leugen en fabel die maar herhaald en herhaald word in de media jarenlang al en niemand die het in twijfel trekt
feit is dat vrouwen veel vaker in deeltijd werken , werk onderbreken door kinderen , en de gevaarlijke beroepen zoals olieboorplatforms die vaak heel goed verdienen ed mijden als de pest .
Mannen verdienen gewoon statistisch meer omdat ze veel langere uren maken en veel meer fulltime moeten werken vaak .

deket
8 augustus 2018, 23:01
Daarom schrijf ik juist, HETZELFDE VERDIENEN VOOR IDENTIEK WERK. Identiek!
Wel leren lezen he

Sjeufke
8 augustus 2018, 23:11
Wel leren lezen he
Goed lezen is niet voor iedereen weggelegd met de hersens in de Schwanz! :smoke:

CLUBSPORT
9 augustus 2018, 10:56
Wel leren lezen he

Ben het met je eens maar ik wou het toch nog effe verder toelichten , verder heb je natuurlijk ook nog vrouwen voor onbepaalde tijd stoppen met het werk en vervolgens verwachten dat ze hetzelfde krijgen bij terugkeer
als hun mannelijke collega die ondertussen salarisverhoging heeft gehad .

deket
27 augustus 2018, 01:31
Wat is een F1 in België nu zonder pitspoezen? Saai.
Maar de Russische vicepremier Kozak weigert toe te geven aan het extremistische feminisme en voert ze terug in voor de F1 te Rusland in september.
'Wij hebben de mooiste vrouwen van de wereld en dat mag gezien worden 'aldus Kozak

deket
13 september 2018, 23:44
Singapore zegt terecht foert tegen de preutse Liberty
De liberty media, (naam helemaal niet representatief) besloot onlangs in al hun preutsheid dat het gedaan moet zijn met de knappe pitspoezen en de welgevormde dames die de bordjes met fe startopstelling vasthouden en vervangen door nerds.
Maar er is nog hoop aangezien de hoofdsponsor van F1 Singapore, namelijk Singapore Airlines hun leuk ogende stewardessen als hostessen op het circuit inzet.
Laat anderen het voorbeeld van Rusland en nu dus Singapore volgen en een dikke middenvinger uitsteken naar zij die willen afschaffen ; de bloedmooie hostessen op het autosalon en bij boksen alsook darts, tevens de bloemenmeisjes bij de wielerklassiekers
Een knappe vrouw maakt het leven toch zoveel mooier

Goedemorgenallemaal
14 september 2018, 08:56
Parijs - Franse feministen willen een verbod op ansichtkaarten met blote vrouwen
Ik heb al in jaren geen ansichtkaart ontvangen dus waar maken ze en we ons druk over?
Het is ook onzin, ik maak wel een foto en die app ik door, ander moe ik en een kaar kopen, en postzegels om dan te ontdekken dat ik in mijn telefoon alleen telefoonnummers en misschien email adressen heb staan maar geen postadressen.

@j
14 september 2018, 09:35
Ik word schijtziek van dat feministisch gelul de laatste tijd, meer vrouwen op hoge functies, ja als ze beter zijn wel ja, Maw degene met de beste capaciteiten moet op die functie en niet ‘n vrouw omdat het een vrouw is !
Verder wordt met name in die hele #metoo discussie iedere man zowat gezien als een potentiële verkrachter, ze slaan helemaal door met dat feministisch geouwehoer. Je mag ‘n vrouw tegenwoordig niet eens meer ‘n compliment geven omdat ze er goed uitziet, laat staan dat je haar per ongeluk aanraakt, dan ben je als man al ‘n viezerik. Ik ben ook wel ‘ns in een café door ‘n vrouw bij m’n kont gepakt, lekker belangrijk, dan klaag ik haar toch ook niet aan.
Begrijp me goed, mannen die echt misbruik maken van hun positie door vrouwen te dwingen tot sex enz.. moeten worden aangepakt maar heden ten dagen slaat men behoorlijk door.

Badslippers
14 september 2018, 10:38
Verder wordt met name in die hele #metoo discussie iedere man zowat gezien als een potentiële verkrachter, ze slaan helemaal door met dat feministisch geouwehoer. Je mag ‘n vrouw tegenwoordig niet eens meer ‘n compliment geven omdat ze er goed uitziet, laat staan dat je haar per ongeluk aanraakt, dan ben je als man al ‘n viezerik.

Dan ben je al ten prooi gevallen aan een vertekend (wereld)beeld en doemdenken omdat je overmatig veel waarde hecht aan die berichten. Een zelfde fenomeen zie je op dit forum. Als je Megaboob mag geloven is alles de schuld van links, is Nederland failliet, worden we overspoeld door mensen die hier gratis geld komen ophalen en is Nederland vervallen tot een narcostaat. Volgens Brad Clitt is Duitsland al in de afgrond gestort en raast Nederland langs diezelfde afgrond en dondert er volgend jaar in. En Jan Wandelaar predikt dat in Nederland de "zieligheidsindustrie" met haar SWJ protagonisten het voor het zeggen hebben. Bovendien zullen islamitische extremisten hier binnenkort de dienst uitmaken en zullen alle vrouwen gesluierd lopen (als ze nog niet verkracht zijn door alle mannen met een baard die achter een boom staan).

Indien je nu maar zo veel mogelijk berichtjes opzoekt en verzamelt die passen binnen dit beeld en hier wereldkundig maakt ga je het bijna geloven dat het gedaan is met de wereld zoals we die kennen. M.a.w. bepaalde onderwerpen worden opgeblazen door sociaal media en haar doemdenkers en veroorzaken een nieuws hype en worden gepresenteerd als gevaarlijke tendens die het einde der tijden inluidt. Dit gezegd hebbend: alle mannen zijn perverse zieke geesten die voortdurend vrouwen betasten en (erger nog) verkrachten bij het kopieerapparaat, de paskamer, de trailer van de regisseur, de bezemkast van het Oval Office. Geen enkele vrouw is meer veilig voor deze potentiële verkrachters ook wel aangeduid als ontremde seksuele roofdieren. Nu maar koortsachtig op zoek gaan naar berichten die hier over gaan en we weten vervolgens niet beter dan dat het zo is.

Ik lees trouwens net dat we een begrotingsoverschot hebben en dat de koopkracht er met 1,5% op vooruit gaat en dat vooral middeninkomens en alleenverdieners er op vooruit gaan evenals gepensioneerden en uitkeringsgerechtigden. Voor maar liefst 96% van de huishoudens geldt dat de koopkracht stijgt. Bron NOS (https://nos.nl/artikel/2250263-middeninkomens-en-alleenverdieners-gaan-er-het-meest-op-vooruit.html).

Ik ga koortsachtig op zoek naar berichten die dit bevestigen en kan dan zeggen dat Nederland floreert als nooit te voren en dat we al 73 jaar geen oorlog meer hebben gehad en dat de afgrond gelukkig heel ver weg is. Zelfs de huizenprijzen stijgen. Shit, net te vroeg verkocht.

Willem2
14 september 2018, 10:44
.... is Nederland vervallen tot een narcostaat. ....

Al die andere zaken zijn inderdaad wat zwaar overtroffen maar jij weet als geen ander dat Nederland wel degelijk een narcostaat is :)

Nulnulzeseneenhalf
14 september 2018, 11:48
Dan ben je al ten prooi gevallen aan een vertekend (wereld)beeld en doemdenken omdat je overmatig veel waarde hecht aan die berichten.

Ik lees trouwens net dat we een begrotingsoverschot hebben en dat de koopkracht er met 1,5% op vooruit gaat en dat vooral middeninkomens en alleenverdieners er op vooruit gaan evenals gepensioneerden en uitkeringsgerechtigden. Voor maar liefst 96% van de huishoudens geldt dat de koopkracht stijgt. Bron NOS (https://nos.nl/artikel/2250263-middeninkomens-en-alleenverdieners-gaan-er-het-meest-op-vooruit.html).

Al die andere zaken zijn inderdaad wat zwaar overtroffen maar jij weet als geen ander dat Nederland wel degelijk een narcostaat is :)

Sommige mensen zijn zo bezig met doemdenken dat je er moe van wordt. Bij tijd en wijle probeer ik nog wel eens om er wat van te zeggen, maar vaak weet ik dat het zinloos is. Er wordt meestal niet eens inhoudelijk gereageerd.
Soit!

Dat artikeltje van het begrotingsoverschot heb ik gelezen. Het meest grappige vond ik wel dat uitkeringsgerechtigden er maar 0,9% op vooruit gaan, tegen 1,5% gemiddeld. Goed nieuws voor onze vriend Megaboob, er wordt dus minder genivelleerd in dit land.
Ander punt is dat een gedeelte van het overschot komt door de boete aan de ING. Volgend jaar op zoek gaan naar een andere bank of grootindustrieel om een boete op te leggen.

Wat betreft het narcostaat zijn. Een paar weken geleden was er in mijn gemeente een bijeenkomst over ondermijning. U weet wel de verwevenheid tussen de boven en onderwereld waardoor criminelen hun geld makkelijker kunnen witwassen. De hoogleraar Pieter Tops, woonachtig en werkzaam in Tilburg, was daar aanwezig om wat meer te vertellen. Wij, Nederland dus, zijn toch wel wat narcostater als de landen om ons heen. Toch iets om in de gaten te houden. Dat is overigens iets anders als dat de narcostaat ons zou regeren.

Partycrasher
14 september 2018, 13:37

Nederland is helemaal geen narcostaat. Als Nederland echt een narcostaat was, zouden de Verenigde Staten direct de hele Nederlandse regering oppakken. Het monopolie moet te allen tijde beschermd worden.

Goedemorgenallemaal
14 september 2018, 17:35
... met haar SWJ protagonisten....
Dat ben ik niet met je eens, het moet SJW zijn.

Wij, Nederland dus, zijn toch wel wat narcostater als de landen om ons heen. Toch iets om in de gaten te houden. Dat is overigens iets anders als dat de narcostaat ons zou regeren.Wel een verschuiving van invoer naar productie. Er is nog steeds invoer maar hoe weinig er ook onderschept werd, door beter opsporing was dat voor veel handelaren in spul toch te veel en komt het nu steeds meer in andere landen Europa binnen, met name Belgie. Aan de andere kant wordt er weer veel meer geproduceerd hier dan elders.

Jan_Wandelaar
15 september 2018, 16:31
Dan ben je al ten prooi gevallen aan een vertekend (wereld)beeld en doemdenken omdat je overmatig veel waarde hecht aan die berichten. Een zelfde fenomeen zie je op dit forum.Inderdaad:

:eek: We gaan allemaal doooooood aan de gevolgen van door de mens veroorzaakte klimaatverandering!!!!!!
:eek: Dankzij Donald Trump gaat de hele wereld volledig naar de kloten!!!!!!
:eek: Brexit gaat een ongekende ramp worden voor het VK!!!!!!
:eek: Dankzij Geert Wilders slaan straks diverse bevolkingsgroepen elkaar de hersens in!!!!!!

Niet raar dat de auteur deze bovenstaande voorbeelden van doemdenken niet aanhaalt in z'n bericht. De auteur schrijft immers ook vanuit zijn eigen beperkte/vertekende wereldbeeld.

J.W.

Nulnulzeseneenhalf
15 september 2018, 22:23
Inderdaad:

:eek: We gaan allemaal doooooood aan de gevolgen van door de mens veroorzaakte klimaatverandering!!!!!!
:eek: Dankzij Donald Trump gaat de hele wereld volledig naar de kloten!!!!!!
:eek: Brexit gaat een ongekende ramp worden voor het VK!!!!!!
:eek: Dankzij Geert Wilders slaan straks diverse bevolkingsgroepen elkaar de hersens in!!!!!!

J.W.

Dat de mens enige invloed heeft op het klimaat moge duidelijk zijn. Dat op enig moment het voortbestaan van diezelfde mens daardoor in gevaar komt is reëel. Dat de huidige groep levende mensen dat mee maken is klein.
De heer Trump zet links en rechts wat relaties op scherp. Best mogelijk dat dat ergens tot wat minder leuke gevolgen kan leiden.
Dat er voor het VK gevolgen zullen zijn door de Brexit is heel wel mogelijk. Dat ze daardoor in de afgrond vallen is niet waarschijnlijk.
Onze Geert zorgt er in ieder geval niet voor dat diverse bevolkingsgroepen meer begrip voor elkaar krijgen. En begrip is het begin om nieuwe Nederlanders duidelijk te maken wat onze normen en waarden zijn. Wat onze tradities zijn. En dat dat nauwelijks of niks te maken heeft met racisme, om maar eens man en paard te noemen.

Maar op dit forum is het niet veel anders als in de echte wereld: Als je niet praat, of schrijft, in de overtreffende overtreftrap, dan heeft je mededeling geen waarde. Hoeft men er geen rekening mee te houden. Sterker nog, dan klets je uit je nek of geloof je in sprookjes.
Ik heb in het verleden wat aan belangenbehartiging gedaan. En geleerd dat als je de dingen gewoon bij hun naam noemt en eerlijk blijft, dat je dan het meest gedaan krijgt. Beter met de ander in gesprek blijft.

PS ik vrees toch voor de waarde van dit bericht.

Jan_Wandelaar
16 september 2018, 16:44
PS ik vrees toch voor de waarde van dit bericht.
Vrees niet, het is een uitstekend voorbeeld van doemdenken en op basis van het eigen vertekend wereldbeeld selectief kennis nemen van wat er in de wereld gaande is.

J.W.

deket
20 september 2018, 17:26
Badslippers, ja met de economie en welvaart gaat het beter evenals kunnen meer mensen onderwijs volgen en is de levensverwachting hoger.
Desalniettemin mogen we het toch betreuren dat we in een puriteinse periode leven waar niets meer mag, alsof de jaren 60 nooit bestaan hebben.
Onder druk van een bepaalde religie terug gescheiden zwembaden, en minder bloot in de reclame vind ik niet bepaald een vrolijje tendens.
Evenals dat vele meisjes zich niet meer in minirok durven tonen met het gevaar voor hoer te worden uutgescholden, bespuwd tot fysiek geweld toe

Goedemorgenallemaal
20 september 2018, 19:36
Onder druk van een bepaalde religie terug gescheiden zwembaden, en minder bloot in de reclame vind ik niet bepaald een vrolijje tendens.

De vetrutting zat er al langer aan te komen, en de eerste signalen kwamen toch vooruit uit de verburgerlijkte Brave Burger hoek. Ohja en vergeet bv in Nederland de gematigder Chritenen van het CDA niet. Vreemd genoeg omen de "brave burermannetjesplannetjes" in Nederland over het algemeen niet uit de hoek van de strenge Chritelijke partijen maar uit de mainstream CDA, aangevuld met de gasten van Goedemorgen Nederland.

deket
4 december 2018, 00:03
in de Vlaamse"Slimste mens ter werleld"werd er altijd veel gelachen met nogal pikante moppen van de juryleden.
vorig seizoen kwamen er in nasleep van de meetoo &hetze zoveel kritiek van een aantal bekenden Vlaamse feministen hierop dat de juyleden hier op vraag van de producent aan hebben toegegeven en dus geen sexmoppen of opmerkingen gemaakt.
triestig

deket
17 december 2018, 22:50
Kreeg een YouTube filmpje gezonden door een clubeigenaar van wijlen Benny Hill.
Zeer vermakelijk. Zonder woorden maar lachen geblazen met eenvoudige humor
Waarom zie je die filmpjes van deze Britse komiek nergens meer?
Niet in de mediamarkt of zo maar ook niet meer op de tvkanalen.
Antwoord : het past blijkbaar niet meer in deze tijdgeest. Zou vrouwonvriendelijk zijn. Zucht

deket
28 januari 2019, 17:39
Zaterdag het autosalon te Brussel bezocht.
What the fuck is this? Al die sexy hostessen zijn idd moeten verdwijnen.
De overblijvenden hadden ofwel een broek, ofwel een lange rok tot aan bijna de enkels, ofwel 50+ers. Oke de prioriteit gaat normaal naar auto's, maar veel te druk.
En bovendien nog mannelijke hostessen ook, bah, is dat 2019?
Mijn vrouwelijk gezelschap stelde mij gerust dat het op flikkers leken maar toch.
Dacia, het Roemeens automerk heeft teminste alleen vrouwelijke hostessen, zoals het hoort, maar iemand die meer van auto's kent dan ik vertelde mij dat dit merk, ook al overgenomen is, namelijk door Renault. De beste auto waar ik ooit mee reed in mijn leven, Saab bestaat al niet meer.
En in de Dreamcarsroom kon men wagens bezichtigen ter waarde van een villa.
Maar deze mooie traditie, met de sexy hostessen, vroeger vooral bij de Japanse merken, is door dit preuts, puriteinse tijdperk tot het verleden. De politici van de Christen Democraten en de feministen hebben hun zin

sofaking
28 januari 2019, 17:56
Even OT, maar ik denk dat Dacia van in den beginne een creatie van Renault was, die een goedkope auto met alleen basisvoorzieningen voor Oost-Europa wilden ontwerpen. het was niet voorzien in het oorspronkelijk plan dat die ook populair zou worden in't westen.

Nulnulzeseneenhalf
28 januari 2019, 18:13
Even OT, maar ik denk dat Dacia van in den beginne een creatie van Renault was, die een goedkope auto met alleen basisvoorzieningen voor Oost-Europa wilden ontwerpen. het was niet voorzien in het oorspronkelijk plan dat die ook populair zou worden in't westen.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Dacia_(automerk)

Dacia s vroeger een staatsbedrijf geweest in Roemenië. Bij het beginnen met auto’s produceren wel ondersteuning gehad van Renault. Tegenwoordig onderdeel van Renault.

Nulnulzeseneenhalf
28 januari 2019, 19:34

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Dacia_(automerk)

Dacia s vroeger een staatsbedrijf geweest in Roemenië. Bij het beginnen met auto’s produceren wel ondersteuning gehad van Renault. Tegenwoordig onderdeel van Renault.

Effe ter aanvulling. Ik denk dat Dacia op het juiste moment in west-Europa op de markt is gekomen. Destijds was er crisis, of toch al het begin er van. Een goedkopere auto kwam dus voor velen op het juiste moment. Omdat er Renault achter staat heeft men vertrouwen in de techniek. Die trouwens allemaal al lang bewezen is want zoveel mogelijk bij Renault van de plank gehaald. Niet het nieuwste, maar dat is vaak niet waar budgetkopers naar op zoek zijn.

deket
17 april 2019, 18:20
Het moet niet gekker worden : in een Spaanse school en bibliotheek worden een heel aantal sprookjesboeken geweerd uit de bibliotheek wegens te vrouwonvriendelijk en stereotyp. Oa Sneeuwwitje, Roodkapje, Doornroosje. Verschillende schoolbibliotheken zijn geneigd het voorbeeld te volgen. Zucht,,,,. Zulke politieke correctheid verwacht ik eerder in Zweden en zo. Bovendien, de stereotypen moet je in de context van de tijdgeest plaatsen, maar vrouwonvriendelijk? Kan het met de beste wil niet plaatsen

pret
17 april 2019, 18:32
Ben benieuwd wat Picasso1 hiervan vindt.

Picasso 1
17 april 2019, 20:48
Ben benieuwd wat Picasso1 hiervan vindt.
Radicaal feminisme in Catalonië. Er zijn de laatste tijd in die regio wel meer mensen het spoor bijster..
In de rest van Spanje is partij Podemos (een soort Groenlinks maar radicaler) ook aan een wat extremere vorm van feminisme bezig.

deket
24 april 2019, 00:16
het moet niet veel gekker worden
nu hebben de femministen weeral hun slag thuisgehaald na vele jaren druk en protest
de bekende page 3 girls van the Sun verdwijnen
voor degene die niet op de aaarde wonen,het populaire The sun in Engeland is wereldwijd bekond om hun sexy dames op p3 die topless daar knap staan te wezen en al beroemdheden hebben voortgebracht zoals bv Samanta Fox etc
ben benieuwd wat de vrouwenraden nog in petto hebben,er is al veel lobbywerk verricht voor geen sexy dames meer in de reklame
laat de vrouwen dat toch zelf eens beslissen!

Meme Moo
24 april 2019, 02:00
De volgende stap is uiteraard dat sexy vrouwen in het algemeen verboden worden!

bertje600
24 april 2019, 10:45
Mooie jurken waarin vrouwen zo goed uitkomen mogen van die dwazen niet meer.
Dat moeten volgens deze feministen jute zakken worden.
Dat wordt dan de hobbezakken-partij met de volgende verkiezingen.
Ik zie de vrouwen in de partij van de dieren al in zo'n zak lopen.
Dan kunnen ze in ieder geval niet meer de gekke-koeien ziekte krijgen

deket
3 juli 2019, 23:25
veel ophef in Frankrijk deze maand betreffende het maandblad ;"Charlie Hebdo"
zij plaatsen naar aanleiding van het vrouwenwk voetbal een bal tussen een paar fraaie vrouwendijen op hun cover
de moslims waren al woedend op dit satirisch tijdschrift(met een aanslag en doden tot gevolg)
,nu zijn de feministen dat ook
moeten ze eens uitgelegd krijgen wat het woord ;Satire;betekent

Badslippers
4 juli 2019, 10:46
moeten ze eens uitgelegd krijgen wat het woord ;Satire;betekent

Ach Ket, het zijn niet alleen feministen die moeite hebben met deze kunstvorm. Ook menig ijsbeer heeft problemen met deze vorm van creativiteit en voelt zich onmiddellijk en persoonlijk in zijn kruis getast als hij een satirisch bericht leest. Ik geef ze volledig gelijk als ze zouden stellen dat je beter in je kruis getast kunt worden door een mooie dame van een saunaclub maar dit terzijde. Het appreciëren van satire is wellicht persoonsgebonden maar ik vraag me ook af of het landgebonden is. Kunnen Duitsers deze vorm van humor bijvoorbeeld meer waarderen en doorgronden dan Belgen of Nederlanders of Fransen of Engelsen. Ik vind Nederlanders toch vooral een heel zuur volk. Altijd maar klagen. Zit blijkbaar in de volksaard. Die klaagcultuur vind je eveneens terug op dit forum. Ik zou bijna namen gaan namen maar dan zou ik bij dit bericht expliciet moeten aangeven dat ook hier weer sprake is van satire en humor. Maar als iets dodelijk is voor een bericht is als je daar een soort van leeswaarschuwing bij zou moeten schrijven zo van: "Het betreft hier satire."

Nederlanders dus typische klagers, Duitsers zijn vooral formele en plichtmatige klootzakken. Ik denk dat ze een haat liefde relatie hebben met satire en bijtende humor. Vaak snappen ze het ook niet. Engelsen hebben zo'n beetje alle stijlvormen waarvan satire zich bedient uitgevonden. Belgen zijn een volk apart. Die kunnen zeer komisch uit de hoek komen en een aardige satire schrijven. Enerzijds waarderen ze deze kunstvorm anderzijds voelen zich enorm snel aangevallen. Kijk naar je zelf; niet vies van wat kolderieke opmerkingen en sarcasme maar o wee als je op de korrel wordt genomen. Dan worden direct talloze IM's verstuurd. Hoe vaak heb je me nu al persoonlijke berichten gestuurd waarin je om uitleg vroeg als ik je weer eens door het slijk had gehaald. Ik weet zeker dat het nu al bij je begint te borrelen en de stoom uit je oren komt en denkt: "Wat flikt die Badslippers me nu weer. Zit me hier gewoon te kakken te zetten." en nee, ik gaan er geen leeswaarschuwing bij leveren. Dat zou immers afbreuk doen. En als je me nu een IM gaat sturen zet ik hem integraal op dit forum.

Tenslotte, over Fransen wil ik het niet eens hebben. Man, man, man wat een eigengereid en bekrompen stel klerelijers zijn me dat toch. Koppige en individualistische zakkenwassers. Kortom, een zeer moeilijke bevolkingsgroep. Eigenlijk net als dat Waalse gedeelte bij jullie. Dat vind ik ook zo'n stelletje geborneerde eigenheimers. Misschien nog wel erger als de Fransen. Indien België ooit wordt verdeeld en Nederland zou Wallonië er bij krijgen, verhuis ik acuut naar Duitsland.

bertje600
4 juli 2019, 11:14
" Indien België ooit wordt verdeeld en Nederland zou Wallonië er bij krijgen, verhuis ik acuut naar Duitsland."

Als Belgie wordt verdeeld gaat alleen Vlaanderen over en niet Wallonië. Dat zal iedere rechtgeaarde Nederlander beamen.
Wij Nederlander hebben niets met Wallonië.

deket
4 juli 2019, 14:52
neen hoor BS,over anderen meningen bv,kan ik wel wat hebben,we leven tenslotte niet in Noord-Korea,jij kent me beter dan dat,maar indien het over persoonlijke zaken gaat is het uiteraard wat anders

Willem2
4 juli 2019, 18:03
Wij Nederlander hebben niets met Wallonië.

Zijn ook onze buren.
Luikse Wafels kan je best eten hoor ;)

bertje600
4 juli 2019, 20:42
Of Brusselse wafels. Maar de meeste Luikse wafels worden aan de kust gemaakt en dat is Vlaams. Ook worden we dan wel het land met de grootste bierbrouwers. Heineken en Jupiler. Dat zal in Den Haag wel problemen opleveren. Dan gaat iedereen Belgisch speciaal bier drinken.

deket
4 juli 2019, 21:12
er zijn politici in ons land die maar al te graag vlaanderen bij Nederland en wallonie bij Frankrijk willen
de vraag is,wie gaat daar beter van worden?
anyway,wij hebben goede voetballers,lekkere frieten en chocolade,de beste restaurants,het meest kwaliteitsgebonden bier en de beroemste stripverhalen