PDA

Volledige versie bekijken : Media en televisie in Nederland

Pagina's : [1] 2

Badslippers
7 augustus 2018, 16:17
Maar even een nieuw topic aangemaakt. Was te lui om te kijken of er zoiets al was. Dit ter inleiding.

Ik zag namelijk dat puffend en steunende Jinek het veld geruimd heeft voor de charmante Nadia Moussaid. Wat een verademing om eens iemand anders te zien dan de gebruikelijk meuk aan presentatoren.

Ik moet er niet aan denken dat Jeroen "Ik heb 200 vrouwen geneukt" Pauw met zijn gebruinde kop en slangenleren laarzen weer op het scherm verschijnt. Wat een blasé figuur is dat geworden. De tijden dat hij zich over de Gooise Matras omhoog neukte (o.a. Daphne Bunskoek, Manuela Kemp, Loretta Schrijver en Sophie Hilbrand) schijnt definitief voorbij te zijn. Hij pocht nog wel dat hij met minstens 200 vrouwen het bed heeft gedeeld. Om dit soort getallen barsten wij ijsberen in bulderend lachen uit. Aantallen die wij in een jaar doen. Boy69 daar gelaten want die haalt dat zelfs in een maand.

Jinek heb ik nooit zo hoog aangeslagen als dat de goegemeente pleegt te doen. Leuk kopje maar iets te nadrukkelijk aanwezig tijdens de interviews. Vooral om haar Engelse tongval te showen. Onbegrijpelijk dat deze ijskast nog wat ontdooide eicellen bleek te bevatten en zwanger raakte. Maar nu dus Nadia Moussaid met die schattige loensende ogen. Nou niet tegelijk mierenneuken dat we weer een knuffel-allochtoon hebben want zij heeft een half Nederlandse/half Oostenrijkse moeder en een Marokkaanse vader.

Het leuke is dat ze geregeld de plank mis slaat omdat ze nog niet door de talk-show-maffia is verpest door haar allerlei maniertjes en trucjes te leren. In haar naïviteit stelt ze soms niet al te snuggere vragen. Bekend is het voorbeeld toen ze aan een veehouder vroeg of al zijn koeien vrouwen zijn. “Ja Nadia Moussaid. Koeien zijn allemaal vrouwen.” Grappig. Vanzelfsprekend komt nu de kritiek van tv-recensenten of ze ook brutaal zoals Jinek (B.T.W Jinek was niet brutaal maar was gewoon een zwangere hormonenbom die hysterisch kon krijsen als er weer een gast aan tafel zat die ze niet kon luchten) kan zijn en kritische vragen durft te stellen want ze moet geen vrouwelijke Umberto "De Pratende Badmuts" Tan worden die alles weg lacht. We zullen het zien. Ik kijk graag Nadia Moussaid

Partycrasher
7 augustus 2018, 16:50
Op elke zender zie je uitsluitend staatspropaganda. Ik walg ervan en kijk daarom naar bijna niks meer.

Big30
7 augustus 2018, 17:05
Over Jinek gesproken, ben geen fan van haar maar dit gaat te ver.

Chantal Janzen komt op voor beledigde Eva Jinek

Chantal Janzen (39) is behoorlijk pissig op tv-recensent Ruud Maas van De Limburger. Hij schreef gisteren in een column dat hij zich kapot had geërgerd aan de hoogzwangere Eva Jinek die er volgens hem tijdens de laatste uitzendingen van haar talkshow 'niet representatief' uitzag. Op Instagram haalt Janzen fel uit naar de auteur.

Ruud Maas schreef over Eva Jinek: 'Onderuitgezakt in een stoel, met haar opgezette benen uitgestrekt alsof ze op camping De Zwetende Otter zat, stelde ze Bill Clinton in een hotel vragen – goede overigens.' En: 'Haar, begrijpelijke, gezucht rond haar zwangerschap leidde af van het geweldige talent dat Jinek is. Waarom wilde ze zó graag bewijzen dat je zwanger een talkshow kunt presenteren? Je moet naar Eva willen kijken vanwege haar scherpte, niet om te zien of de bevalling tijdens de uitzending begint. Dat kreeg ze zelf gelukkig ook door – alleen net te laat – en dus ging ze een weekje eerder met zwangerschap.'
https://www.ad.nl/show/chantal-janzen-komt-op-voor-beledigde-eva-jinek~aec57403/

Dat ze vooringenomen is ok, dat ze anti-Trump is en een foto van Hillary boven haar bed heeft hangen daar mag het om gaan. Niet dit soort walgelijke praatjes in de Limburger.

pietpotent44
7 augustus 2018, 17:09
Ik vind die Nadia ook wel een lekker hapje. Uiterlijk zeker mijn type. Zie ik ook veel liever dan Jinek. Alleen politiek inhoudelijk heb ik bijna niets met Nadia gemeen. Wel een goeie interviewster. Maar als zij op de buis is let ik ook wat minder op de inhoud (behalve dan de inhoud van haar bh).

Firehawk
7 augustus 2018, 17:40
Ik kijk bijna helemaal geen tv meer. Zit voor mij zo goed als niets leuks meer tussen. Kijk wel Netflix of download af en toe wat.
Kan er niet meer tegen om allemaal die kut reclames te zien om de zoveel minuten.

Brad Clitt
7 augustus 2018, 17:42
Ik kijk alleen naar Ziggo-kanaal 792.

schoolmeester
7 augustus 2018, 18:28
Ik kijk meestal naar kanaal 69.

Groet, schoolmeester.

Badslippers
7 augustus 2018, 19:38
Ik kijk bijna helemaal geen tv meer. Zit voor mij zo goed als niets leuks meer tussen. Kijk wel Netflix of download af en toe wat.
Kan er niet meer tegen om allemaal die kut reclames te zien om de zoveel minuten.

Klopt. Ergens anders schreef ik al dat ik een reclame-complot vermoed. Telkens als ik ga zappen naar Discovery, History, Veronica, of andere commerciëlen, val ik in de reclame. Dat kan gewoon geen toeval zijn. Ik ga het nu "Live" weer even proberen en ja hoor 24-Kitchen . . . reclame: "Zit er garantie op de bananen?", vraagt de vrouw. "Ja hoor", antwoordt de groenteboer. "Bij Dirk zit op alle producten garantie." Vervolgens naar National Geographic. Ja reclame. "Ziggo en Vodafone combineren". Daar word je toch schijtziek van. Wij worden in de gaten gehouden. Zappen betekent reclame voor je neus.

Inderdaad, voor de rest weinig te zien op de rattenkast. Maar Netflix heeft ook ontzettend veel bagger. Zojuist eerste seizoen Mar de plástico gekeken. Man, man, man, wat een drama. Tja, Spaans hè. Dat zegt genoeg. Ik keek maar door want ik dacht: "Het zal wel beter worden". Maar ja, mañana, mañana.

Partycrasher
7 augustus 2018, 19:55
Je moet nooit meer televisie kijken, nooit meer naar de radio luisteren en nooit meer een krant lezen. Het is allemaal staatspropaganda. Gewoon altijd logisch na blijven denken.

Firehawk
7 augustus 2018, 20:32
Klopt. Ergens anders schreef ik al dat ik een reclame-complot vermoed. Telkens als ik ga zappen naar Discovery, History, Veronica, of andere commerciëlen, val ik in de reclame. Dat kan gewoon geen toeval zijn. Ik ga het nu "Live" weer even proberen en ja hoor 24-Kitchen . . . reclame: "Zit er garantie op de bananen?", vraagt de vrouw. "Ja hoor", antwoordt de groenteboer. "Bij Dirk zit op alle producten garantie." Vervolgens naar National Geographic. Ja reclame. "Ziggo en Vodafone combineren". Daar word je toch schijtziek van. Wij worden in de gaten gehouden. Zappen betekent reclame voor je neus.

Inderdaad, voor de rest weinig te zien op de rattenkast. Maar Netflix heeft ook ontzettend veel bagger. Zojuist eerste seizoen Mar de plástico gekeken. Man, man, man, wat een drama. Tja, Spaans hè. Dat zegt genoeg. Ik keek maar door want ik dacht: "Het zal wel beter worden". Maar ja, mañana, mañana.

La casa de papel is ook Spaans maar wel een hele goede serie. Breaking Bad ook als je die nog niet gezien hebt. Zit zeker veel rommel tussen zeker kwa films. Maar series zitten toch veel goede tussen.

@j
7 augustus 2018, 21:45
Ik vind die Nadia super lekker :) zou er wel een beschuitje mee willen eten. Trouwens, Eva Jinek ziet er ook goed uit. Jeroen Pauw mag dus sowieso voortaan thuis blijven !

@j
7 augustus 2018, 21:56
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180807/4bf371691f833805a33cd01b0a01b651.jpg

Eva en Nadia

gignnl
7 augustus 2018, 22:10
De Staatspropaganda zenders zijn verstoken van elke vorm van realiteit.

Big30
7 augustus 2018, 22:22
De Staatspropaganda zenders zijn verstoken van elke vorm van realiteit.
Zo is het maar net!

Ik kijk zelf alleen nog maar elke zondag naar Harry Mens met Business Class (nu even pauze maar Harry komt terug!) en verder SBS6 met het shownieuws en uiteraard elke avond naar RTL Boulevard.
De herhalingen van de A-team pak ik ook graag mee, daar kunnen onze politici nog wat van leren vind ik.

Nulnulzeseneenhalf
7 augustus 2018, 22:28

Dat reclame-complot zal wel kloppen. Constateer zelf ook heel vaak dat “alle zenders tegelijk de supermarkt aan het promoten zijn”. Is een foefje om te voorkomen dat je tijdens de reclame een leuker programma vindt en niet meer terug keert. Zoals in elke tak van sport is het ook hier: nieuwe mensen vinden is geen probleem, ze vast houden, dat is de kunst.

Nu, tijdens het zomerreces, hebben veel commerciële zender op de Nederlandse tv best wel oude films geprogrammeerd. Betrap mij erop dat ik ze toch weer wil zien. Ondanks dat ik sommige letterlijk al meer dan tienmaal gezien, vind ik ze nog steeds supermooi. Ben ik nu oud aan het worden?

deket
7 augustus 2018, 23:59
Gisteren, maandagavond dus geen fuck op tv en eindelijk de door Netflix zo geprezen serie beginnen te zien op tv, namelijk Narcos.
Wat saai, pfff in niets te vergelijken met echte goede series zoals ja ook Breaking Bad maar vooral De Sopranos, the Wire, Banshee, Rome, Fargo, Game of Thrones. Etc etc..
Zelfs het Nederlandse Penoza is veel beter

Partycrasher
8 augustus 2018, 00:17
Gisteren, maandagavond dus geen fuck op tv en eindelijk de door Netflix zo geprezen serie beginnen te zien op tv, namelijk Narcos.
Wat saai, pfff in niets te vergelijken met echte goede series zoals ja ook Breaking Bad maar vooral De Sopranos, the Wire, Banshee, Rome, Fargo, Game of Thrones. Etc etc..
Zelfs het Nederlandse Penoza is veel beter

Alle films en alle series worden gemaakt met een bijbedoeling.
Het is walgelijk.
Ik haat iedereen die er iets mee te maken heeft.

deket
8 augustus 2018, 00:21
Party, alles is volgens jou een groot complot.
Misschien de saunaclubs en dvps ook?:wink2:

Partycrasher
8 augustus 2018, 00:43
Party, alles is volgens jou een groot complot.
Misschien de saunaclubs en dvps ook?:wink2:
Ik heb nog nooit een complot gezien. Ik zie altijd feiten.

Jan_Wandelaar
8 augustus 2018, 03:48
Ik zie altijd feiten.Nee, die Partycrasher hou je niet voor de gek. Hoeft ook niet. Doet-ie zelf wel.

J.W.

Limburger
8 augustus 2018, 14:21
De Nederlandse televisie is er slechts een doorgeefluik om propaganda en meningen van de Amsterdammers aan de rest van Nederland op te dringen.

Big30
8 augustus 2018, 15:29
De Nederlandse televisie is er slechts een doorgeefluik om propaganda en meningen van de Amsterdammers aan de rest van Nederland op te dringen.
Je moet ook gewoon alleen regionale omroep kijken zoals omroep Brabant en L1, af en toe SBS6 en RTL 7. Doe ik ook, op YouTube de herhaling van Bartje en dagboek van een herdershond.
Voor het nieuws kijk ik ARD of ZDF of eigenlijk vooral WDR.

Partycrasher
8 augustus 2018, 15:31
Door de Nederlandse televisie denkt elke Nederlander dat alles zo hoort zoals het is. Ook op de dag dat de laatste Nederlander afgemaakt wordt.

Ik zoek trouwens nog steeds een bookmaker.

Limburger
8 augustus 2018, 17:04
Ik kijk meestal zenders als Discovery, NGC, TLC en Film1

Partycrasher
8 augustus 2018, 17:25
Alle zenders en alle kranten op de wereld zijn doordrenkt met dezelfde internationale propaganda. Let er maar eens op.

Kwibus2
9 augustus 2018, 15:20
Links of rechts interesseert me niet zo veel. Wat me wel stoort is het gebrek aan kwaliteit bij de PO.
Krijg je de kans Louis van Gaal drie uur lang alles te vragen kap je Louis meerdere keren af met de opmerking dat duurt te lang.
Janine Abbring zat vastgebakken aan het draaiboek. Geef Louis de kans te vertellen wat hem bezig houdt, geef hem de kans te vertellen hoe hij over voetbal denkt. Niet dus.

Dan komt het belachelijke optreden van Louis aan de beurt waarbij hij de Engelse pers de mantel uitveegt.
Wees dan flink genoeg om hem te zeggen dat hij zich onsterfelijk belachelijk maakt.
Sinds er betaald voetbal is wordt er gespeculeerd over trainers die ontslagen worden na een aantal zeperds.
Dat hoort bij het vak Louis. Hij hoeft niet naar het UWV, de rest van zijn contract wordt gewoon uitbetaald.
Toen hij bij Manu begon had hij al enkele miljoenen gecashed van FC Bayern.
Hij kon op zijn 55ste al met pensioen van eigen geld. Wie doet hem dat na?

Het ontbreekt bij de media aan kwaliteit, radio, televisie en schrijvende pers zakken weg in flauwe middelmatigheid.
Dat is het probleem bij de media. Talent krijgt niet meer de kans zich te ontwikkelen. Meteen aan de bak. Valt het tegen dan weer een nieuw gezicht dat het mag proberen.

Gezichten op televisie laten zich nauwelijks meer coachen. Tan keek tijdens een gesprek voortdurend in zijn aantekeningen op tafel.
Aandacht voor zijn gasten was nul op die momenten.
Jeroen Pauw doet het wat mij betreft goed. Kent de onderwerpen en toont belangstelling voor zijn gasten.

Kwibus2
9 augustus 2018, 15:20
Dubbel post!

Partycrasher
9 augustus 2018, 18:16
Sinds er betaald voetbal is wordt er gespeculeerd over trainers die ontslagen worden na een aantal zeperds.
Dat hoort bij het vak Louis. Hij hoeft niet naar het UWV, de rest van zijn contract wordt gewoon uitbetaald.
Toen hij bij Manu begon had hij al enkele miljoenen gecashed van FC Bayern.
Hij kon op zijn 55ste al met pensioen van eigen geld. Wie doet hem dat na?
Mensen snappen ook echt helemaal niks, hè. (https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?51762-Eu-en-politiek&p=621574#post621574)

Badslippers
26 juli 2020, 21:49
Ik dacht laat ik nog eens naar VPRO Zomergasten kijken. Al jaren niet meer gekeken vooral vanwege de interviewers die met het jaar slechter werden. Aan deze traditie is helaas geen einde gekomen. Met als gast Inez Weski was mijn aandacht wel getrokken. Niet vanwege haar sexappeal of haar Gotic/Emo look maar omdat ze toch vaak zinnige dingen te zeggen heeft.
Helaas werd dat interview volledig verknald door trut Janine Abbring die haar gesprekspartner om de haverklap in de rede viel. En dan dat voortdurend hengelen naar privézaken waar Weski al over had aangegeven daar NIET over te willen praten. Dus haar standaard antwoord was steevast: "Daar ga ik niet op in." Ik heb het wel weer gehad met Zomergasten en dan vooral met die ijdeltuiten van presentatoren.

Eddy_V
26 juli 2020, 22:06
Vorig jaar (nee het is alweer 3 jaar geleden, tijd vliegt) was de uitzending met de Nederlandse primaat deskundige Frans de Waal wel zeer de moeite waard, zowel de interviews als de film fragmenten met bijvoorbeeld het bijzondere afscheid van Mama, de 59-jarige stervende chimpansee die bij het weerzien met Jan van Hooff op haast menselijke wijze afscheid van hem nam.
Een aanrader voor iedereen die nog een paar uurtjes over heeft, zoals degenen die zich elders al dagen druk maken over de veranderende regels en omstandigheden waaronder de enige Saunaclub in Nederland zich probeert te handhaven.
De keuzefilm Lost in Translation met Scarlett Johansson was ook niet verkeerd.

Verder blijft het helaas rommelen in de marge met Zomergasten. Zelfs de ophef van tevoren over gasten en/of presentator is weggeëbd.

deket
27 juli 2020, 18:08
Het is fucked up man.
Men durft niets meer nieuws en creatief met de vrees dat het commerciëel zou floppen en voor grondige onderjoeksjournalistiek is geen geld. Liever eenheidsworst en reality dat weinig kost en zo op zeker spelen.
Als gevolg van meer en meer commerciële tv en concurrentie kon men de staatszenders wakker schudden maar heeft nu het pervers effect van vervlakking, tabloidisering, meer shit soft news,meer zogenaamde human intrest en minder economisch nieuws
Programmamakers moeten rekening houden met minder inkomsten, de taart van adverteerders moet steeds in kleinere stukken gesneden worden. Ook al omdat internet met veel reklameinkomsten aan de haal gaat
Soms zijn er nog lichtpunten zoals de Slimste Mens(wel de Vlaamse Versie) en idd Zomergasten (in Vlaanderen heet dit programma, alleen Elvis blijft bestaan) maar dat hangt af van en de presentatie en de gast,dus kijk ik hier maar sporadisch naar

pietpotent44
27 juli 2020, 19:52
Harry Vermeegen (inmiddels 70) probeert het nu via een nieuw youtube kanaal waar hij oude filmpjes van begin jaren 90 op zet.

Dus bijv. Die 2 Nieuwe Koeien, met rubrieken als 'de cirkel is rond', 1 tegen 1, De fax van Max, en dat soort ongein.

Met zijn oude kompaan Henk Spaan.

Hier een voorbeeld van zon filmpje, met een grappige anekdote over Maradona, begin jaren 90.

Ik vond het altijd wel geinig, en lekkere spontane simpele losse tv. Hoewel de dagen en kijkcijfers van Popie Jopie natuurlijk nooit meer geevenaard zijn.

https://www.youtube.com/watch?v=uGusSjx1yEA

Eddy_V
23 augustus 2020, 20:03
Vanavond weer een interessante en zelfs amusante Zomergasten met Ilja Leonard Pfeiffer.
Een van de weinige goede en toch sympathieke schrijvers, komt waarschijnlijk doordat hij al vele jaren in Italië woont.

deket
23 augustus 2020, 21:08
In Genua waar hij over de hoerenbuurten schrijft
Toen ik hem de 1ste keer zag dacht ik dat hij zo uit Woodstock was weggelopen maar hij schijnt een zeer goede schrijver te zijn,weliswaar in België onbekend.
Maar binnenkort zal men kunnen genieten van een uitstekend boek van een Belg ,eigenlijk Joodse Pool, die vooral in het buitenland zit
Wanneer het uitgebracht zal worden ga ik dat in dit forum melden en allemaal kopen he. Ondergetekende deelt immers in de winst

Eddy_V
23 augustus 2020, 23:58
Toch eens wat verder zoeken dan je neus lang is deket.
Met oa Grand Hotel Europa heeft hij een klein meesterwerkje geschreven.
Andere categorie dan die somtijds grappige bullshit waar jij naar refereert om bij herkenbare beeldspraak te blijven.

Ook een meesterwerk is de Zomergastfilm Cloud Atlas.
Bijzonder knappe montage van 6 elkaar rakende verhaallijnen
Opname nu maar gestart zodat ik later in de week verder kijk, want morgen is het weer vroeg op en moet ik fit zijn.

deket
24 augustus 2020, 00:05
Volg wel wat over cultuur hoor Eddy, en dat beperkt niet tot voetbal en stripverhalen ,hoor dus ook dat Hotel Europa een meesterwerk zou zijn
Heb toch nergens het tegendeel geschreven? Zei alleen dat hij in België niet bekend is. Wil op zich niets zeggen. Vlaamse topschrijvers zoals wijlen Jef Geeraerts, Walschap en Willem Ellschots zijn bij jullie ook niet bekend. Desalnietemin toppers

Eddy_V
24 augustus 2020, 03:03
Vlaamse topschrijvers zoals wijlen Jef Geeraerts, Walschap en Willem Ellschots zijn bij jullie ook niet bekend. Desalnietemin toppers
Natuurlijk zijn deze wel bekend in Nederland. Wij mogen dan cultuurbarbaren zijn tov de Vlamingen inzake culinaire aangelegenheden, op schrijvers gebied is toch wel degelijk eea in de Lage Landen terecht gekomen.
De Zaak Alzheimer staat mij nog zeer goed bij, wellicht ook vanwege de goede verfilming van het boek met een meesterlijke Jan Decleir in de hoofdrol. Een bekentenis durf ik nu wel te doen mbt de reeks met Vincke en Verstuyft: zij inspireerden mij enerzijds om het Antwerpse vaker te gaan bezoeken en anderzijds tot mijn eerste job.

Een mens van goede wil heb ik als mij goed herinner nog gelezen voor m’n eindexamen lijst, vooral de toen al wat oubollige televisieserie staat mij nog enigszins bij (maar niet zo scherp als de beelden van de film over Ledda).
Om met Kaas van Willem Elschot te eindigen, eveneens nog bekend van de boekenlijst, zij het dat ik waarschijnlijk slechts de samenvatting gelezen heb want er staat mij niets meer bij van het verhaal :biggrin:

Ik heb huiswerk deket: je hebt mij getriggerd met Jef Geeraerts en ik zal eens één van zijn boeken gaan herlezen. Benieuwd of deze nu nog steeds zo intrigerend en waarachtig zijn als destijds in de jaren ‘80. En aangezien mijn insomnia mij weer eens parten speelt begin ik er maar meteen mee, zal zien tot wanneer m’n ogen openblijven.

Big30
24 augustus 2020, 07:27
Wil op zich niets zeggen. Vlaamse topschrijvers zoals wijlen Jef Geeraerts, Walschap en Willem Ellschots zijn bij jullie ook niet bekend. Desalnietemin toppers
Wat een onzin verkondig je hier weer deket. Vlaamse schrijvers zijn zeer bekend in NL, worden veel gelezen en komen ook op boekenlijsten voor van middelbare scholieren. Marnix Gijsen (in mijn tijd zeker) en Hugo Claus kun je daaraan toevoegen, geldt ook voor Louis Paul Boon.
Uiteraard was Kaas van Elsschot zeer geliefd, als gezegd kwam dat omdat het lekker dun was maar is gewoon een zeer fraai geschreven boek.
Hebben we natuurlijk nog fenomeen Brusselmans (Club Brugge fan), maar weet niet of hij mag worden gekozen voor een boekenlijst.

Eddy_V
24 augustus 2020, 07:36
Wat een onzin verkondig je hier weer deket. Vlaamse schrijvers zijn zeer bekend in NL
geldt ook voor Louis Paul Boon.

Hebben we natuurlijk nog fenomeen Brusselmans (Club Brugge fan), maar weet niet of hij mag worden gekozen voor een boekenlijst.
Louis Paul Boon.. Mieke Maaike’s Obscene jeugd, toepasselijk voor ons forum !
Mocht om een of andere reden niet op de lijst :biggrin:

En nee, Brusselmans behoort niet tot de literatuur. Als je één boek van die grapjas gelezen hebt dan heb je ze allemaal gelezen.
Sterker nog, nadat je 25 pagina’s gelezen hebt dan heb je ze allemaal al gelezen.

frits the cat
24 augustus 2020, 07:39
34005

Badslippers
24 augustus 2020, 12:09
Wat een onzin verkondig je hier weer deket. Vlaamse schrijvers zijn zeer bekend in NL, worden veel gelezen en komen ook op boekenlijsten voor van middelbare scholieren.

Beste deket, ik moet B30 volkomen gelijk geven. Vlaamse schrijvers zijn inderdaad zeer bekend. Wij kregen dat in de jaren '70 al ingeprent door docenten Nederlands. Het begon met "Karel ende Elegast". Schijnt van Vlaamse oorsprong te zijn net als het epische hoogtepunt "Van den vos Reynaerde". Goed, ik geef toe dat de oorsprong niet met zekerheid te achterhalen is. Van de bekende Vlaamse schrijver Hugo Raes had ik enkele boeken op mijn lijst staan zoals "De Vadsige koningen", "De Lotgevallen", "Reizigers in de anti-tijd".

Tegenwoordig is Dimitri Verhulst een begaafd schrijver. De veel verguisde en de door Eddy_V volkomen onterecht gediskwalificeerde Herman Brusselmans is het summum van de aburdistische humor. Monthy Python op zijn Vlaams. Een leuke inkijk is te vinden op:
https://npofocus.nl/artikel/7627/wie-is-herman-brusselmans.
Scroll vooral even door naar het filmpje van DWDD met Herman Brusselmans en Georgina Verbaan (over beffen).

WANDELAAR5
24 augustus 2020, 12:34
Ik moet Deket toch gelijk geven. Veel Belgische schrijvers zijn minder bekend in NL. Uiteraard mannen als Hugo Claus wel. Maar ik heb Jeff Geraerts pas onlangs “ontdekt” en zijn boeken achter elkaar uitgelezen. In het postkoloniale België zullen ze wel een hele stevige politieke uitwerking hebben gehad die nu wat is verdwenen.

Een tip die ik hier dan heb voor mede boeken fanaten: Bob Mendes. Hij heeft 2 keer de NL gouden strop gewonnen, toch kende ik hem niet. Misschien niet het gewicht van Hugo Claus, maar zeer goede thrillers.

deket
24 augustus 2020, 21:20
Toch verbaasd het mij dat Big30 (een supporter van een provincieploegje) en Eddy (fetisch voor vrouwelijke waterratjes met een Acup) zoveel van Belgische litteratuur weten. Nu heeft hun voorkeur daar eigenlijk niets mee te maken maar ik zever graag :wink2::)
Nu dat Hugo Claus in Nederland bekend is heeft vooral te maken dat zijn ex-vrouw Sylvia Kristel was. Emmanuella dus(eigenlijk saaie filmreeks maar dit terzijde)
Herman Brusselmans is een Gent supporter Big30 en zeker geen Brugge. Hij verzorgt zijn marketing goed en gebruikt de media als promotie met een grote bek opzetten als handelsmerk. Maar eens de camera's stil is hij een bedeesd aangenaam figuur
Hij zal nooit de Nobelprijs winnen maar schrijft vlot en grappig
Desalnietemin, indien je een boek van hem las ,heb je ze állemaal gelezen, hij herhaalt zich permanent

Meme Moo
24 augustus 2020, 22:25
..., indien je een boek van hem las ,heb je ze állemaal gelezen, hij herhaalt zich permanent

Het lijkt dit forum wel! :biggrin:

pietpotent44
18 oktober 2021, 17:19
Het is nu bijna precies 25 jaar geleden dat Jannes van der Wal overleed. In 1996 op 39-jarige leeftijd vroeg overleden aan leukemie.

Jannes was een van Nederlands beste dammers ooit. Student wiskunde, en 4 maal Nederlands kampioen dammen. En in 1982 zelfs wereldkampioen.
Hij raakte in de jaren 80 bekend om zijn autisme en genialiteit. En spraakmakende optredens in talkshows, zoals bij Mies Bouwman. Was een beetje wereldvreemd. Hij miste ooit een van de NK's omdat hij onderweg in slaap was gevallen in de trein.

https://www.youtube.com/watch?v=-yMMPYV4Xkc

Andere tijden sport aflevering over Jannes:
https://www.anderetijden.nl/artikel/6779/De-Onbegrepen-Dammer

pietpotent44
30 oktober 2021, 20:13
Inmiddels alweer bijna 30 jaar geleden (1992), deze aflevering 'Lottowinnaars' van Jambers.
Het was een van de eerste kijkcijferhits van Jambers destijds. Met echte Jambers-figuren:

- Een man die na het winnen van de lotto berooid achter bleef, nadat zn vrouw er met een groot deel van het geld vandoor ging
- Een duo dat in korre tijd rijk werd door een muzikale hit
- Een cafe gezelschap die de lotto won
- etc.

https://www.youtube.com/watch?v=_GbhoF52V98

DDDD
30 oktober 2021, 20:56
https://pbs.twimg.com/media/FCp5Tg7XIAchvg1?format=png&name=large

Badslippers
4 november 2021, 20:06
Wat is die Sophie Hilbrand toch een hersenloos wicht. Alleen maar bezig met haar haardos van links naar rechts over de schedel draperen en 2 seconden later weer van rechts naar links. En dan met zo'n blik van: "Kijk mij eens een lekker geil wijf zijn." Inhoudsloze en frigide doos wat mij betreft die ook nog eens steenkolen Engels spreekt zoals Mart Smeets in zijn beste tijden "Lets zie ze rood zet you, Maneskin, have uhhhhhhhhhhhhhhhhh done. Sorry mai Inglisj is wurs zen yoors (https://www.youtube.com/watch?v=USE7OgREQgU)". Slonzige snol met de herseninhoud van een fruitvlieg. Dat zo'n mens een baan als presentator bij de omroepen kan krijgen. Een absoluut dieptepunt van 19:00-20:00.
Ik wilde dit even kwijt. Zo nu een verse bak koffie zetten.

Willem2
5 november 2021, 14:31
Wat is die Sophie Hilbrand toch een hersenloos wicht. Alleen maar bezig met haar haardos van links naar rechts over de schedel draperen en 2 seconden later weer van rechts naar links. En dan met zo'n blik van: "Kijk mij eens een lekker geil wijf zijn."

Kennelijk heeft semi-ambtenaar Badslippers niet genoeg geld achterover gedrukt want ze krijgt er een jaar aan vastgeplakt samen met advocaat Khalid.
https://www.ad.nl/show/talkshow-khalid-en-sophie-krijgt-tweede-seizoen~af4c3cee/

Of is dat speciale TV voor Badslippers zodat hij even zijn ei kwijt kan.
(Nu niet meteen je haar van links naar rechts over je schedel draperen :biggrin: )

Husky
5 november 2021, 15:55
Alle twee zowel Khalid, Dubieuze rol in de affaire Nouri,zijn optreden in Radar omtrent de z.g.n. energie makelaars en advocaat van de onderwereld!
Sophie Hilbrand als linkse Truus, schofferen van Klaas Dijkhof,tegen Zwarte Piet,gewoon een naar mens!
Nu kan je zien waar de NPO voor staat met dit presentatie duo!!!
Badslippers heeft natuurlijk gelijk:freu:

pietpotent44
1 januari 2022, 20:34
Deze keer even geen satire, leedvermaak of andere botte humor. Maar een ontroerend waargebeurd verhaal.

Moeilijk om het droog te houden in deze aflevering van 'Het mooiste meisje van de klas':

https://www.npostart.nl/het-mooiste-meisje-van-de-klas/13-04-2021/AT_2160741

pietpotent44
16 januari 2022, 16:04
Jon Pall Sigmarsson (overleden 16-1-1993)

Vandaag precies 29 jaar geleden dat 's Werelds Sterkste Man, Ijslander Jon Pall Sigmarsson, overleed, op slechts 32-jarige leeftijd.

Eerste man die 4 keer sterkste man ter wereld werd.
Bijnaam 'De Viking'. Vaak concurrerend met Geoff Capes halverwege jaren 80.

https://www.youtube.com/watch?v=-RKuhGrNR3Q

En hier vanaf ca. 1:55:

https://www.youtube.com/watch?v=TE2D2DPnvaU

pietpotent44
14 april 2022, 19:53
Oude beelden uit nazi Duitsland tijdens WO2

Ook amateurbeelden gemaakt door Duitsers van hun gezinsleven thuis.

Hieraan kan je ook zien dat er ook 'gewoon' geleefd werd. En dat niet alles draaide om de oorlog.
Toch zie je vrij subtiel ook de nazi propaganda, zoals jonge kinderen die als kerstcadeautje een soldatenhelm of speelgoedtank- of soldaatjes krijgen.

Inclusief beelden van Hitler, het Duitse leger, overgave en de concentratiekampen.

https://www.youtube.com/watch?v=4GYJUxF84oY

Jackless
14 april 2022, 20:12
Oude beelden uit nazi Duitsland tijdens WO2

Ook amateurbeelden gemaakt door Duitsers van hun gezinsleven thuis.

Hieraan kan je ook zien dat er ook 'gewoon' geleefd werd. En dat niet alles draaide om de oorlog.
Toch zie je vrij subtiel ook de nazi propaganda, zoals jonge kinderen die als kerstcadeautje een soldatenhelm of speelgoedtank- of soldaatjes krijgen.

Zo heb ik het eigenlijk nooit bekeken toen ik in de koude oorlog soldaatjes en tankjes kreeg met een Amerikaanse ster en mijn vader het filmde :rolleyes: Wat leren we van geschiedenis? Niet veel, behalve dat het zich vaak herhaald met een ander sausje. ...lijkt wel een saunaclub bezoek:wink2:

pietpotent44
16 april 2022, 10:03
Melrose Place

Melrose Place. Bekende serie uit de jaren 90.
Met hieronder actrice Marcia Cross als Kimberly Shaw met een van haar bekendste scenes. Heeft destijds schijnbaar voor nogal wat beroering gezorgd.
Melrose Place werd haar grote doorbraak.

Ze had overigens niet echt haar haar afgeschoren. Onder de (2e stekeltjes)pruik zat haar echte haar nog verstopt.

Marcia Gross heeft ook in Desperate Housewives gespeeld.

https://www.youtube.com/watch?v=F94MKSSmuLY

pietpotent44
30 april 2022, 16:04
The Road to Fame - The Stars of Melrose Place and Beverly Hills 90210 1995

Gaat over hoe de soapsterren uit de populaire series in de jaren 90 uiteindelijk een rol hebben gekregen waarmee ze wereldberoemd werden.
Dat varieert van professioneel model tot circusartiest, reclamespotjes, kind rolletjes, amateurtoneel, muzikant, voetballer, etc.

https://www.youtube.com/watch?v=aru0FRliUbA

Badslippers
1 mei 2022, 11:26
Altijd weer lachen met de van Rossems. Betweter Maarten, zus Sis die zich daar telkens weer groen en geel aan ergert en Vincent die het allemaal nuchter aan hoort.Gisteren bezochten ze Heerlen en zetten deze stad in het zonnetje. Athans de uitzending was gisteren.
Ze bezoeken de restanten van de opgraving van een Romeins badhuis. En zoals we weten (en Sis ook) waren de Romeinen hun tijd ver vooruit. Ook wat betreft seks en Sis vertelt daar smakelijk over.

Sis: "En als je zin had in seks, op alle belangrijke kruisingen van wegen in zo'n stad waren bordelen. En het interessante was dat aangegeven was in wat voor standjes ze gespecialiseerd waren. dat was heel normaal en iedereen wist dat".

Maarten: "Misschien hadden ze wel bejaardenkorting . . . "

Sis: "Dat denk ik niet want ze werden niet bejaard."

Fragment staat op ongeveer 4:00 minuten.
https://www.npostart.nl/hier-zijn-de-van-rossems/30-04-2022/VPWON_1325843

https://images.npo.nl/header/2560x1440/Hier_zijn_de_van_Rossems_2_cdn_header-1648816234.png

pietpotent44
8 mei 2022, 15:17
Breaking the Calabrian Mafia in Italy

Korte documentaire van ABC News over het recente aanpakken van een belangrijk deel van de Italiaanse maffia door de Italiaanse staat, in het zuiden. In de voet van de laars van Italie, vlakbij Napels.
De Calabrian Maffia controleert al jarenlang een regio door intimidatie en geweld.
Ze verdienen geld voornamelijk door drugshandel, met een omzet van 80 biljoen dollar per jaar.

Deze maffia bende bestaat uit meerdere families, waarvan de Mancusos een van de machtigste is.
Ze nemen mensen hun huizen af, intimideren en vermoorden tegenstanders en zakenmensen, en hebben toegang tot machtige zakenmensen en politici.
Recent zijn 300 leden van deze familie gearresteerd in een grote nachtelijke operatie, met zwaarbewapende agenten.
Ze worden verdacht van moord, afpersing, drugshandel en geld witwassen.

De mensen die deze maffiabende achter de tralies probeert te krijgen, moeten waarschijnlijk voor altijd vrezen voor hun leven.
Dat geldt zeker voor hoofd aanklager Nicola Gratteri.

https://www.youtube.com/watch?v=xZSa4B37sZs

pietpotent44
15 mei 2022, 21:08
The A-Team - toen en nu

https://www.youtube.com/watch?v=thOH9xhVOxk

Partycrasher
15 mei 2022, 22:23
The A-Team - toen en nu

https://www.youtube.com/watch?v=thOH9xhVOxk

Een van de allerbeste series ooit. Het enige wat ik altijd heb gehaat aan The A-Team is de immense zelfcensuur die ze altijd hebben toegepast. Nooit mochten we zien waarom ze echt deden wat ze deden.

jansenroy
16 mei 2022, 11:49
Een van de allerbeste series ooit. Het enige wat ik altijd heb gehaat aan The A-Team is de immense zelfcensuur die ze altijd hebben toegepast. Nooit mochten we zien waarom ze echt deden wat ze deden.

Waarschijnlijk omdat de onzichtbare leiders ze dat verboden hadden/hebben.....

Badslippers
2 juni 2022, 20:07
Vanavond op tv: "Ik woke van jou"
donderdag 2 juni 20:50-21:47

dat wordt lachuhhhhh.

pietpotent44
3 juli 2022, 07:32
40 jaar geleden: de introductie van de compact disc:

https://www.youtube.com/watch?v=_Tx6TYnPat8

Goedemorgenallemaal
3 juli 2022, 18:16
Toch verbaasd het mij dat Big30 (een supporter van een provincieploegje) en Eddy (fetisch voor vrouwelijke waterratjes met een Acup) zoveel van Belgische litteratuur weten. Nu heeft hun voorkeur daar eigenlijk niets mee te maken maar ik zever graag :wink2::)
Nu dat Hugo Claus in Nederland bekend is heeft vooral te maken dat zijn ex-vrouw Sylvia Kristel was.
Dat wist ik dan weer niet..

Wentelt Eefje
4 juli 2022, 07:42
En die ex van Hugo Claus had zelfs toen ze al midden of eind veertig was nog een stel benen dat Godfried Bomans als hij nog geleefd had tot herhaling van zijn legendarische uitspraak verleid zou hebben *. Ooit was ik met een vriend op een opening van een tentoonstelling in het Cobra Museum in Amstelveen waar veel levende Cobra kunstenaars en hun vrienden acte de présence gaven. Zo ook de toen al 20 jaar denk ik geen liefdespaar maar nog wel goede vrienden zijnde Hugo Claus en Sylvia Kristel. Wij konden onze ogen niet van haar benen (en dat niet alleen) afhouden, beiden 20 jaar jonger dan zij…

* door Bomans overigens toegeschreven aan een man die naast hem in de bioscoop zat te kijken naar een film met Marlene Dietrich: “Al had mijn vrouw maar één zo’n been.”

pietpotent44
17 augustus 2022, 19:46
Beelden van een zomerse zondag in vondelpark Amsterdam
Bijna 40 jaar geleden (1984)

https://www.youtube.com/watch?v=x420j1jWtxs

Badslippers
19 november 2022, 09:35
Weet niet hoe lang die (cache)link zal werken maar hier (https://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache%3Ahttps%3A%2F%2Fwww.volkskrant.nl%2 Fkijkverder%2Fv%2F2022%2Fin-de-succesvolle-tv-machine-van-dwdd-werd-menig-redacteur-vermalen~v605784%2F&rlz=1C1CHZN_nlGB932GB932&oq=cache%3Ahttps%3A%2F%2Fwww.volkskrant.nl%2Fkijkv erder%2Fv%2F2022%2Fin-de-succesvolle-tv-machine-van-dwdd-werd-menig-redacteur-vermalen~v605784%2F&aqs=chrome..69i57j69i58.3883j0j4&sourceid=chrome&ie=UTF-8) is het spraakmakende onderzoek over MvN (https://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache%3Ahttps%3A%2F%2Fwww.volkskrant.nl%2 Fkijkverder%2Fv%2F2022%2Fin-de-succesvolle-tv-machine-van-dwdd-werd-menig-redacteur-vermalen~v605784%2F&rlz=1C1CHZN_nlGB932GB932&oq=cache%3Ahttps%3A%2F%2Fwww.volkskrant.nl%2Fkijkv erder%2Fv%2F2022%2Fin-de-succesvolle-tv-machine-van-dwdd-werd-menig-redacteur-vermalen~v605784%2F&aqs=chrome..69i57j69i58.3883j0j4&sourceid=chrome&ie=UTF-8).

Ach, wie heeft er geen tirannieke trekjes? Ik denk dat MvN (https://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache%3Ahttps%3A%2F%2Fwww.volkskrant.nl%2 Fkijkverder%2Fv%2F2022%2Fin-de-succesvolle-tv-machine-van-dwdd-werd-menig-redacteur-vermalen~v605784%2F&rlz=1C1CHZN_nlGB932GB932&oq=cache%3Ahttps%3A%2F%2Fwww.volkskrant.nl%2Fkijkv erder%2Fv%2F2022%2Fin-de-succesvolle-tv-machine-van-dwdd-werd-menig-redacteur-vermalen~v605784%2F&aqs=chrome..69i57j69i58.3883j0j4&sourceid=chrome&ie=UTF-8) als eerste persoon geen slachtoffer zal worden van de eliminatiecultuur. Heeft hij toch weer een primeur.

pietpotent44
19 november 2022, 09:43
Weet niet hoe lang die (cache)link zal werken maar hier (https://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache%3Ahttps%3A%2F%2Fwww.volkskrant.nl%2 Fkijkverder%2Fv%2F2022%2Fin-de-succesvolle-tv-machine-van-dwdd-werd-menig-redacteur-vermalen~v605784%2F&rlz=1C1CHZN_nlGB932GB932&oq=cache%3Ahttps%3A%2F%2Fwww.volkskrant.nl%2Fkijkv erder%2Fv%2F2022%2Fin-de-succesvolle-tv-machine-van-dwdd-werd-menig-redacteur-vermalen~v605784%2F&aqs=chrome..69i57j69i58.3883j0j4&sourceid=chrome&ie=UTF-8) is het spraakmakende onderzoek over MvN (https://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache%3Ahttps%3A%2F%2Fwww.volkskrant.nl%2 Fkijkverder%2Fv%2F2022%2Fin-de-succesvolle-tv-machine-van-dwdd-werd-menig-redacteur-vermalen~v605784%2F&rlz=1C1CHZN_nlGB932GB932&oq=cache%3Ahttps%3A%2F%2Fwww.volkskrant.nl%2Fkijkv erder%2Fv%2F2022%2Fin-de-succesvolle-tv-machine-van-dwdd-werd-menig-redacteur-vermalen~v605784%2F&aqs=chrome..69i57j69i58.3883j0j4&sourceid=chrome&ie=UTF-8).

Ach, wie heeft er geen tirannieke trekjes? Ik denk dat MvN (https://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache%3Ahttps%3A%2F%2Fwww.volkskrant.nl%2 Fkijkverder%2Fv%2F2022%2Fin-de-succesvolle-tv-machine-van-dwdd-werd-menig-redacteur-vermalen~v605784%2F&rlz=1C1CHZN_nlGB932GB932&oq=cache%3Ahttps%3A%2F%2Fwww.volkskrant.nl%2Fkijkv erder%2Fv%2F2022%2Fin-de-succesvolle-tv-machine-van-dwdd-werd-menig-redacteur-vermalen~v605784%2F&aqs=chrome..69i57j69i58.3883j0j4&sourceid=chrome&ie=UTF-8) als eerste persoon geen slachtoffer zal worden van de eliminatiecultuur. Heeft hij toch weer een primeur.

Ja, het lijkt wel een hype te worden om BN-ers in een kwaad daglicht te stellen tegenwoordig: Overmars, Arib, Ali B, Borsato, Thijs Romer, Danny de Munck, Mathijs van Nieuwkerk. Etc. Etc.

Soms is er iets van waar, meestal is er helemaal niks van waar. Of iets wordt overdreven uitvergroot.
Het is blijkbaar in de mode om te zeggen dat je je in een onveilige omgeving voelt.

Veel carrieres en mensen worden zo kapot gemaakt. Het is een wapen geworden. Ze worden al in de (sociale) media veroordeeld zonder dat er ook maar een rechter aan te pas is gekomen.

Wentelt Eefje
19 november 2022, 11:47
Anderzijds lijkt hier duidelijk sprake van gedrag dat niet alleen met de kennis van nu maar ook op het moment zelf uiterst kwalijk was. BNNVARA heeft dit natuurlijk altijd getolereerd omdat DWDD het paradepaardje was en ook tientallen jaren lang gasten opleverde waarvoor uitgeverijen en platenmaatschappijen vet betaalden in plaats van dat een vergoeding uitgekeerd diende te worden.

Puur intuïtief zou ik vermoeden dat dit soort verhalen ook over Paul de Leeuw nog naar buiten moeten komen. Een stuitende persoonlijkheid na zijn eerste successen en een enorm non-talent dat niet tegenstaande immer dalende kijkcijfers telkens weer ook na commerciële uitstappen voor nog meer geld terug mocht keren op prime-time met geldverslindende slaapverwekkende shows… ik hoop het ook, zoveel moge duidelijk zijn…

Big30
19 november 2022, 12:31
37739

schoolmeester
19 november 2022, 12:34
Matthijs heeft de titel van zijn programma te letterlijk genomen.

Dennis
19 november 2022, 12:38
DWDD stond na verloop van tijd bekend als de grachtengordel-talkshow: steeds weer diezelfde gasten die plots Amerika deskundige waren en dan weer verstand hadden van de Elfstedentocht. Desalniettemin een talkshow met goede kijkcijfers.

Ik was geen fan. Hypocrisie was er vaste tafelgenoot. Ergste waren de vrijdagavond. Ik keek dan omdat er leuke en soms minder leuke cabaretiers waren; Pieter Derks (leuk), Soundos (minder leuk). Maar tenenkrommend was de aanwezigheid op vrijdag van Piepkuiken (aka Marc-Marie Huybrechts).

Met al die woke tafelgasten en medewerkers; was en is er dan niemand die zegt "dit kan niet"? Waarom komt er pas na jaaaaren iets in de media? Je hebt er een probleem mee en zegt het, of je accepteert de situatie en houd je bek. Ja, je mag er een nachtje over slapen. Maar na 10 jaar nog je bek opentrekken....

bertje600
19 november 2022, 13:30
Voor het maken van een TV-programma dat zo lang loopt heb je zeer goede en bevlogen mensen
nodig die daarvoor opgeleid zijn. Maar als er iets fout gaat dan hebben zij het nooit gedaan.
En een programmaleider zal best eens een keertje uitvallen en iemand verrot schelden als die iets fout gedaan heeft.
Dat komt in het gewone leven regelmatig voor.
Maar vele medewerkers zij veel te soft opgevoed en kunnen geen kritiek verdragen.
Dan komen ze later naar voren om dan een programma dat al geruime tijd van de buis is een trap na te geven.
En dan wordt alles binnen de pers tevoorschijn gehaald om iemand dan zo zwart mogelijk te maken.
Zeker als die iemand dan een hoge functie bekleed of in de publiciteit staat.
Zitten we nu in een softe gemeenschap waarin overal een stempel op gezet dient te worden.
Het laat zien dat we afglijden en geen eigen verantwoordelijkheid willen nemen.

Brad Clitt
19 november 2022, 15:13
Veel carrieres en mensen worden zo kapot gemaakt. Het is een wapen geworden. Ze worden al in de (sociale) media veroordeeld zonder dat er ook maar een rechter aan te pas is gekomen.

Ik weet er alles van, maar ik ben tenminste nog in een koffie-reclame te zien.

schoolmeester
19 november 2022, 17:29
Zal wel koffie verkeerd zijn.....

Willem2
19 november 2022, 18:13
Ja, het lijkt wel een hype te worden om BN-ers in een kwaad daglicht te stellen tegenwoordig: Overmars, Arib, Ali B, Borsato, Thijs Romer, Danny de Munck, Mathijs van Nieuwkerk. Etc. Etc.

Sorry, dat gaat mij wel wat ver om over een hype te spreken en zeker in het geval van sexuele misbruik van een leidinggevende. En het is ongelofelijk om dan te spreken dat hun carrieres kapot zijn gemaakt terwijl al deze figuren een spoor hebben achter gelaten bij heel wat slachtoffers.

pietpotent44
19 november 2022, 18:52
Sorry, dat gaat mij wel wat ver om over een hype te spreken en zeker in het geval van sexuele misbruik van een leidinggevende. En het is ongelofelijk om dan te spreken dat hun carrieres kapot zijn gemaakt terwijl al deze figuren een spoor hebben achter gelaten bij heel wat slachtoffers.

Dat is nog maar de vraag Willem.
Danny de Munck is al vrijgesproken van verkrachting. Was waarschijnlijk gewoon een starfuckertje die bloed rook.
Marco Borsatos rechtszaak moet nog komen. Maar nog voordat die begint, is zijn carriere inderdaad al kapot gemaakt. Kans is groot dat het daar gaat om een ex personeelslid dat via dochter wraak heeft genomen door (valse) aantijgingen.
En zo zullen er nog wel meer zijn.

schoolmeester
19 november 2022, 19:01
Was waarschijnlijk.....
Kans is groot....

Allemaal aannames waarvan nog niets bewezen is.

Groet, schoolmeester.

Willem2
19 november 2022, 19:21
Van Nieuwkerks hoofd ligt op een hakblok nu tientallen ex-medewerkers hem, via de Volkskrant, beschuldigen van grensoverschrijdend gedrag. Het ging om ‘extreme woede-uitbarstingen en publieke vernederingen’ ten tijde van de opnames van De Wereld Draait Door. ,,Hij heeft zich hoogmoedig en onaantastbaar gedragen’’, vindt reputatiemanager Bart Maussen. Maussen noemt het ‘jammer’ dat Van Nieuwkerk het niet in zich heeft gehad om zichzelf te blijven. ,,Uiteindelijk is het een bepaalde manier van arrogantie.’’
.... https://www.ad.nl/show/matthijs-van-nieuwkerk-terug-in-het-zadel-ik-weet-niet-of-zijn-arrogante-ego-dat-aankan~a55d6349/

Bij velen is het niet te bewijzen maar hier gaat het wel om tientallen ex-medewerkers.
Bij de andere gevallen gaat het in veel gevallen om sexueel misbruik en vaak in meerdere gevallen. Gewoon een heel patroon. Dat is wat anders dan dhr de Munck die een uitzonderingsgeval blijkt te zijn.
Maar het is een beetje een Infantino reaktie om op deze wijze mensen monddood te maken. Je doet dus iets heel ergs en gaat dan vol in de aanval om de anderen te laten doodzwijgen. Tja.

Willem2
19 november 2022, 20:02
Zijn drama's onvermijdelijk als je ‘de beste tv van de Lage Landen’ wilt maken? ‘Ja, er vallen slachtoffers’
.... https://www.ad.nl/show/matthijs-van-nieuwkerk-terug-in-het-zadel-ik-weet-niet-of-zijn-arrogante-ego-dat-aankan~a55d6349/

Wentelt Eefje
19 november 2022, 23:58
Hoezeer je ook aan de top wilt staan, de DWDD cultuur is daarvoor niet nodig, ook niet bij een dagelijkse talkshow. Fidan Ekiz werkte jarenlang op de redactie van Pauw & Witteman en gaf aan dat de sfeer daar, en het programma had een met DWDD vergelijkbare status in de hoogtijdagen, altijd extreem relaxed en ontspannen was. Zo kan het dus ook.

Dennis
20 november 2022, 04:02
Hoezeer je ook aan de top wilt staan, de DWDD cultuur is daarvoor niet nodig, ook niet bij een dagelijkse talkshow. Fidan Ekiz werkte jarenlang op de redactie van Pauw & Witteman en gaf aan dat de sfeer daar, en het programma had een met DWDD vergelijkbare status in de hoogtijdagen, altijd extreem relaxed en ontspannen was. Zo kan het dus ook.Ik heb op zich veel waardering voor Fidan. Maar ik kan me voorstellen dat bij een succesvol programma de lat hoog ligt, er onder tijdsdruk wordt gewerkt en ook live wordt uitgezonden, waarbij als het misgaat de presentator voor lul staat, er best wel eens gescholden wordt en flink ook.

Wat me echter zo verbaasd is, dat dit nu naar buiten komt. Tientallen mensen? Daar moeten veel meer mensen bij BNN/VARA van geweten hebben en ook daarbuiten. Veel medewerkers zijn freelance, uitzendbureau of werkzaam bij een ander bedrijf. Die hebben toch ook op verjaardagen en ook formeel daarover gesproken of geklaagd. Dat blijkt wel, want de Volkskrant heeft dit uiteindelijk opgepikt. Maar waarom nu pas? Bovendien schoof iedereen graag aan bij dit programma, doe je dat ook als je weet dat het een slangenkuil is? 15 jaar lang dé talkshow van Nederland en RTL wilde Matthijs van Nieuwkerk heel graag hebben. Doe je dat als je weet dat je daarmee een mini-dictator binnen haalt?

Ik ben het met Willem2 eens, dat dit iets heel anders is als de seksueel grensoverschrijdend gedrag van Ali en Marco B etc. Dat is verkrachting, dit is iets heel anders. Maar wat voor zin heeft het om dit na jaren pas te melden? Het heeft enkel zin als je hiermee het huidige en toekomstige werkklimaat wilt verbeteren. Maar is dat werkklimaat dan zo vreselijk? Daar zal antwoord op moeten komen. Wat ik tot nu toe vooral hoor, zijn omroepbazen met het syndroom van Rutte (geen herinneringen en wisten niet dat het zo erg was). Is het een incident, zijn het gefrustreerde ex medewerkers of is structureel in Hilversum?

pietpotent44
20 november 2022, 06:12
Wat me echter zo verbaasd is, dat dit nu naar buiten komt. Tientallen mensen? Daar moeten veel meer mensen bij BNN/VARA van geweten hebben en ook daarbuiten.

Precies. Daarom noem ik het ook een hype. Het lijkt wel of mensen op een idee gebracht worden, nu ze zien dat ineens allerlei verhalen naar buiten komen in de politiek, voetballerij, showbusiness, zelfs ziekenhuizen. En dat je daarmee iemand hoe dan ook, in diskrediet brengt.
Wat dat betreft heeft het veel overeen met de MeToo beweging. Het is een wapen geworden. Of beschuldigen nu wel of niet waar zijn, de reputatie van de beschuldigde zal onherstelbare schade opleveren. Vaak zie je dat investeerders, sponsors, potentiele opdrachtgevers etc. zo iemand ineens massaal cancellen. Nog voordat een rechter uitspraak heeft gedaan.

Zelfde zie je recent met Arib. Dat zou al jaren spelen. Waarom is dit nu dan ineens zon probleem ? En waarom komen de 'slachtoffers' slechts met anonieme meldingen en brieven ? Zeker nu Arib weg is (en weigert mee te werken aan onderzoek) kun je toch gewoon alles met man en paard noemen ? Die hebben toch niks (meer) te vrezen.
Dit soort kwesties dienen intern te worden opgelost. Nu wordt het een soort Tweede Kamer soap waar heel Nederland getuige van is. Doet ook geen goed aan het toch al sterk afbrokkelende vertrouwen in de politiek.

Dat recente verhaal van die directeur in dat Brabants ziekenhuis vond ik helemaal over de top. Die was verliefd geworden op een medewerker, heeft haar dat verteld en avances gemaakt. Maar zonder dwang of fysiek contact. Die vrouw heeft daar melding van gedaan, zaak is breed uitgemeten in de media, en hij moest weg. Er waren zelfs nog medewerkers die het 'ongepast' vonden dat hij bij zijn vertrek geroemd werd om zijn bestuurlijke kwaliteiten. Ofwel ineens was hij zogenaamd een monster. Terwijl de man in kwestie meer bekend stond als een saaie, degelijke (getrouwde) man en bestuurder. Trok ook meteen het boetekleed aan.

talkshow van Nederland en RTL wilde Matthijs van Nieuwkerk heel graag hebben. Doe je dat als je weet dat je daarmee een mini-dictator binnen haalt?

Grote woorden. Bij een echte dictator stel ik me toch iets anders voor. Er zijn geen mensen per ongeluk uit het raam gevallen, dood gevonden in hun appartement, of gevonden met polonium in hun lichaam.

Ik ben het met Willem2 eens, dat dit iets heel anders is als de seksueel grensoverschrijdend gedrag van Ali en Marco B etc. Dat is verkrachting, dit is iets heel anders.

Dit is dus precies wat ik bedoel.
Er zijn beschuldigingen en aangiftes gedaan (na jaren), maar er is tot nu toe geen enkel bewijs geleverd.
De rechtszaken moeten nog komen, maar in de volksmond worden ze al verkrachters genoemd, alsof dat een feit is.
De meeste mensen lezen nieuws slechts oppervlakkig, en zo blijft dat dan hangen.

Wat nou als blijkt dat bijv. Marco Borsato totaal onschuldig is ?
Dan is toch zijn carriere al kapot. En er zullen altijd mensen blijven geloven dat hij toch schuldig is.
Ik voorspel vrijspraak. Net als bij De Munck. Omdat er waarschijnlijk gewoonweg geen bewijs is. Borsato heeft ook al tegenaangifte gedaan vanwege een valse verklaring. De vrouw die De Munck beschuldigd heeft, willen ze nog onder ede laten verhoren.
Zo iemand als Ali B heeft waarschijnlijk gebruik / misbruik gemaakt van zijn beroemdheid. En zijn (machts)positie bij de Voice. Om zo met wat grietjes het bed in te duiken die hongerig waren naar roem. Maar dan nog, is het dan verkrachting ? Lijkt me niet. Ik denk niet dat hij die vrouwen gedwongen heeft om seks met hem te hebben. Er zijn ook genoeg vrouwen die hem gewoon afgewezen hebben. Die heeft ie toch ook niet het bed in gesleurd.
En in hoeverre ben je slachtoffer als je zelf besluit met zon BN-er het bed te delen met de bedoeling hogerop te komen ? Lijkt meer een actie uit frustratie of wrok.

Dennis
20 november 2022, 07:48
Grote woorden. Bij een echte dictator stel ik me toch iets anders voor. Er zijn geen mensen per ongeluk uit het raam gevallen, dood gevonden in hun appartement, of gevonden met polonium in hun lichaam.

Jammer dat je in een verder goed betoog hier de mist in gaat. Het is in figuurlijke zin geschreven.

Mandrake2
20 november 2022, 08:13
Er zit degelijk verschil tussen grensoverschrijdend gedrag en sexueel grensoverschrijdend gedrag. Dat dit tegenwoordig ook vaker naar buiten komt dan vroeger is een gegeven, net als het feit dat de zaken vaak al lang geleden zich hebben afgespeeld of langdurig bekend waren zonder dat iemand ingreep. Maar om te zeggen dat het afrekeningen zijn is wel een heel boude bewering. Degenen om wie het gaat zullen zelf ook wel weten dat ze een grens zijn overgegaan. Ik mag tenminste aannemen dat deze personen het zelf ook niet normaal zouden vinden sls de zaken juist andersom zouden zijn. Dat heeft verder niets te maken met een druk die er ongetwijfeld zal zijn, maar meer met het feit dat men zich onaantastbaar acht en dingen doet waarvan de persoon in kwestie zelf heel goed weet dat het moreel verwerpelijk is. Of ze zouden het tenminste moeten weten. Dus de excuses achteraf is niets meer dan proberen de schade voor henzelf te beperken in de hoop dat hun carriere er niet te veel onder gaat lijden.

Badslippers
20 november 2022, 09:10
Dat is nog maar de vraag Willem.
Danny de Munck is al vrijgesproken van verkrachting. Was waarschijnlijk gewoon een starfuckertje die bloed rook.
Dat is nog maar de vraag pietpotent44

Marco Borsatos rechtszaak moet nog komen. Maar nog voordat die begint, is zijn carriere inderdaad al kapot gemaakt. Kans is groot dat het daar gaat om een ex personeelslid dat via dochter wraak heeft genomen door (valse) aantijgingen.

En zo zullen er nog wel meer zijn.

Kortom, ook allemaal aannames. Ik ga er van uit dat de Volkskrant niet over één nacht ijs is gegaan:

"Bij de veelbekeken en prijswinnende talkshow De Wereld Draait Door is achter de schermen sprake geweest van structureel grensoverschrijdend gedrag.
[ . . . ]
Dat blijkt uit onderzoek van de Volkskrant, waarvoor met meer dan zeventig oud-medewerkers is gesproken. Ook beschikt de krant over medische dossiers, communicatie met advocaten, vertrouwelijke mails, conversaties uit appgroepen en vaststellingsovereenkomsten die hun verhalen onderbouwen."
© volkskrant.nl (https://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:wT11e0-hIc0J:https://www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/structureel-grensoverschrijdend-gedrag-bij-talkshow-dwdd-het-gevoel-was-de-zeis-kan-altijd-onverwacht-vallen~bc28731f/&cd=1&hl=nl&ct=clnk&gl=nl)

Ik kan vanuit mijn comfortabele fauteuil met laptop op de schoot niet beoordelen of het volkskrant-onderzoek volledig valide is maar het lijkt me toch redelijk gedegen.

bertje600
20 november 2022, 11:29
Het wordt tijd dat er een einde gemaakt wordt aan de "tere zieltjesmaatschappij".
Velen voelen zich op hun teentjes getrapt en hebben totaal niet in de gaten waar ze mee bezig zijn.
Dat is ook de beweging achter de WOKE en #Metoo.
En zeker hier in Nederland de KOZP-beweging.
En tevens de milieubewegingen zoals Greenpeace en de beweging van VOL"in"de BROEK (Vollebroek)

pietpotent44
20 november 2022, 12:50
Ik kan vanuit mijn comfortabele fauteuil met laptop op de schoot niet beoordelen of het volkskrant-onderzoek volledig valide is maar het lijkt me toch redelijk gedegen.

Ik ga er van uit dat de Volkskrant niet over één nacht ijs is gegaan

Dat is nog maar de vraag Badslippers

Allemaal aannames.
(Maarten Keulemans vond zijn onderzoeken en artikelen ook altijd erg gedegen :biggrin:.)

Maar ik durf er best een vrijkaart om te verwedden dat Marco Borsato wordt vrijgesproken.

deket
20 november 2022, 15:40
Een karaktermoord plegen lijkt mij zo gemakkelijk.
Wat annonieme getuigen,wat ex medewerkers vol frustraties omdat ze geen promotie kregen,etc,etc,
De Volkskrant geniet op journalistiek gebied van een uitstekende reputatie en ik juich toe dat er nog onderzoeksjournalistiek bestaat maar de media blijkt al langer de 1ste macht ipv zogezegd de 4de. Na wetgevende, uitvoerende en rechterlijke.
Je staat dan als geviseerde machteloos
Bovendien wanneer je succes wil hebben voor je bedrijf,partij,programma, concept, zaak etc lijkt mij perfectionistisch werken en veeleisend te zijn voor je medewerkers en/of personeel essentieel.
Maar uiteraard moet men geen mensen kleineren
De grens kan heel dun zijn
Langs de andere kant zal hij niet de 1ste en laatste zijn,die sympathiek en goedlachs overkomt, waarvan je het gevoel krijgt dat met zo iemand een pilsje gaat pakken aangenaam zal zijn,maar achter de schermen een tiran blijkt te zijn

Kwibus2
20 november 2022, 17:03
De grens kan heel dun zijn
Langs de andere kant zal hij niet de 1ste en laatste zijn,die sympathiek en goedlachs overkomt, waarvan je het gevoel krijgt dat met zo iemand een pilsje gaat pakken aangenaam zal zijn,maar achter de schermen een tiran blijkt te zijn

MvN heeft zich als een tiran misdragen tegen werknemers in een kwetsbare positie. De directie van de VARA later VARA/BNN liet het allemaal ongemoeid bang als zij waren de kip met de gouden eieren te verliezen. Daar moest alles voor wijken.
Tientallen mensen zijn door MvN en de diverse eindredacteuren ernstig beschadigd. Bij sommigen is die schade blijvend.

Niemand vraagt zich af of het voor het maken van een succesvol programma noodzakelijk is medewerkers zo te schofferen.
Dat het anders kan bewijst het programma Pauw en Witteman dat minstens zo succesvol was. Daar vielen op de redactie geen slachtoffers.
Daar kon op een prettige respectvolle manier gewerkt worden.

Het televisiewereldje is klein. Iemand die gebrandmerkt is heeft weinig kans op nieuw werk. Er zijn enkele medewerkers opgestapt omdat zij zich niet zo door MvN en of de hoofdredacteur wilden laten behandelen. Janine Abbring was een van hen. Bij haar vertrek kreeg ze te horen dat ze nooit meer werk zou krijgen.
Dat liep iets anders. Ze won later de Sonja Barend Award voor haar interview met Eberhard van der Laan in Zomergasten.

Wie de daders zijn is duidelijk. Wie niet optraden tegen deze excessen wordt steeds duidelijker. De verantwoordelijken moeten aangesproken worden of hun falen en daarvan de consequenties ondervinden.

schoolmeester
20 november 2022, 17:08
Als die Matthijs van Nieuwkerk niet meer aan het werk komt, dat maakt hem waarschijnlijk niets uit.
Hij kan zich financieel goed redden.
Uiteraard praat ik met deze post zijn gedrag niet goed, want dat is verwerpelijk.

Kwibus2
20 november 2022, 20:02
van Nieuwkerk zal vast wel iets overgehouden hebben van de 8 miljoen euro die hij in 15 jaar tijd heeft verdiend met DWDD.
Geplande opnamen voor nieuwe afleveringen van zijn programma's zijn afgezegd.
Het zou verstandig zijn hem in ieder geval voorlopig niet meer te betrekken bij televisieprogramma's.

Big30
21 november 2022, 07:15
Paul de Leeuw over gedrag achter de schermen: Ja, ik ging wel eens te ver

Paul de Leeuw heeft gisteravond in het tv-programma Boerderij van Dorst toegegeven dat hij wel eens te ver ging in zijn gedrag achter de schermen. Hij stelde dat hij voor een opname altijd een beetje aan het pesten was. ,,Je gaat soms over de grens, ja. En dan moet je gecorrigeerd worden.”

Sinds afgelopen weekend is er veel te doen over het gedrag van presentatoren achter de schermen. Matthijs van Nieuwkerk blijkt achter de schermen bij De Wereld Draait Door jarenlang woede-uitbarstingen te hebben gehad. Dit zorgde voor medische klachten bij diverse redactieleden. Ook het niet ingrijpen van destijds BNNVara-baas Frans Klein, die inmiddels de grote baas bij de NPO is, is onderwerp van discussie.

https://www.ad.nl/show/paul-de-leeuw-over-gedrag-achter-de-schermen-ja-ik-ging-wel-eens-te-ver~a122e38a/

pietpotent44
21 november 2022, 07:18
Hoezo geen hype ?

Siberische tijger
21 november 2022, 07:28
Hoezo geen hype ?

Yep, ik denk dat we binnenkort lezen dat Mies Bouwman eens 'trut' heeft gezegd tegen de toiletdame en dat Sonja Barend haar beklag deed tegen de regie-assistente als die niet snel genoeg haar teksten op volgorde op haar presentatietafel had neergelegd.

We slaan door in dit land.

snaal88
21 november 2022, 08:09
Ik kijk nog nauwelijks TV en dat scheelt een hoop ergernis. Ik werk, zorg voor mijn vader en ga naar een saunaclub om een leuke dag te hebben en voor de rest kan het mij allemaal niet boeien. Geeft best wel veel rust in mijn hoofd.

Wentelt Eefje
21 november 2022, 08:13
Puur intuïtief zou ik vermoeden dat dit soort verhalen ook over Paul de Leeuw nog naar buiten moeten komen. Een stuitende persoonlijkheid na zijn eerste successen en een enorm non-talent dat niet tegenstaande immer dalende kijkcijfers telkens weer ook na commerciële uitstappen voor nog meer geld terug mocht keren op prime-time met geldverslindende slaapverwekkende shows… ik hoop het ook, zoveel moge duidelijk zijn…

Paul de Leeuw over gedrag achter de schermen: “Ja, ik ging wel eens te ver.”

https://www.ad.nl/show/paul-de-leeuw-over-gedrag-achter-de-schermen-ja-ik-ging-wel-eens-te-ver~a122e38a/

Niets mis met mijn intuïtie dus… ook NOOIT meer programma’s mee opnemen!

Badslippers
21 november 2022, 09:33
Buiten 'het feit' dat MvN een enorm arrogante klootzak is wordt hij zwaar overschat. Blijkbaar verkeren dit soort lieden in de waan dat ze onaantastbaar zijn en zich alles kunnen en mogen permitteren. Lijkt mij meer een brevet van onvermogen plus een ernstig defect in je bovenkamer. En dat gezever dat we hier met de Champions League van televisie te maken hebben en er onder enorme hoogspanning gewerkt moet worden en dit infantiele kleutergedrag wordt goedgepraat en gerechtvaardigd is stuitend. Mensen, we hebben het hier over zoiets triviaals als televisie en ook nog eens slechte televisie. Wat een enorm kut-programma is DWDD. Altijd dezelfde gasten. Hoog ons kent ons gehalte. MvN met zijn ingestudeerde maniertjes. Om te kotsen die geposeerde foto's van deze omhoog gevallen ijdelteit waarop hij stoer en 'cool' in de camera kijkt. Zó gemaakt, zó plastic, 'zo onecht. Nee, wat mij betreft mag MvN van ganser harte direct 'ausradiert werden' inclusief het kinderachtige programma DWDD.

WA
21 november 2022, 09:48
Nu ben ik eens benieuwd hoe de rechtse rakkers omgaan met met deze flinke uppercut uit de linksche hoek waar BS altijd ingestopt word.

bertje600
21 november 2022, 10:06
Tegenwoordig mag je geen standje meer krijgen als je iets verkeerd gedaan hebt.
Natuurlijk is dat al vroeg op zelfs de lagere scholen al ingebracht en steeds maar weer verder geindoctrineerd.
Nu zitten we daar mee want oh wee als je eens stevig de waarheid gezegt wordt door een meerdere.
Dan wordt die meerdere direct aan de schandpaal genageld.
Velen weten en beseffen niet dat het leven nu eenmaal hard is en dat je daartegen gewapend dient te zijn
en niet te vlug op de teentjes getrapt willen voelen.
Wel je fouten erkennen en daaruit lering trekken.

WANDELAAR5
21 november 2022, 12:26
Buiten 'het feit' dat MvN een enorm arrogante klootzak is wordt hij zwaar overschat. Blijkbaar verkeren dit soort lieden in de waan dat ze onaantastbaar zijn en zich alles kunnen en mogen permitteren.
Dat was geen waan. Hij was onaantastbaar, ondanks publicaties, personeelszaken die aan de bel trok, meerdere meldingen bij de hoogste baas, werd er niet ingegrepen…
En kennelijk zijn de kijkcijfers de enige maat in die wereld voor goede TV.

Siberische tijger
21 november 2022, 13:20
Van Nieuwkerk stopt bij BNN/Vara
https://www.nu.nl/media/6237504/van-nieuwkerk-stopt-per-direct-bij-bnnvara-als-gevolg-van-grensoverschrijdend-gedrag.html

De 62-jarige televisiemaker "verbreekt de banden" met de omroep, laat hij weten aan het ANP. "Het feit dat mijn werkgever openlijk twijfelt aan mijn oprechtheid, maakt een verdere samenwerking onmogelijk."

schoolmeester
21 november 2022, 14:08
Mooi, dat is ook weer opgelost.

broodpoot
21 november 2022, 15:04
Die gaat volgende week dus bij Talpa of RTL aan de slag voor een paar miljoen per jaar.

En doorrrrrrrrrrrrrrrr

Badslippers
21 november 2022, 16:43
Tegenwoordig mag je geen standje meer krijgen als je iets verkeerd gedaan hebt.
[ . . . ]
Nu zitten we daar mee want oh wee als je eens stevig de waarheid gezegt wordt door een meerdere.
Dan wordt die meerdere direct aan de schandpaal genageld.
[ . . .]

"Een standje als je iets verkeerd gedaan hebt" is iets anders als medewerkers afblaffen, kleineren, schofferen en dat structureel. Zoiets: "Jij vieze smerige uit de baarmoeder gerukte mislukkeling, kun je niet eens het goede geluidsknopje indrukken als ik in de microfoon spreek?" "Uh sorry Matthijs". "Wat zeg je nou mislukte downie? Het is godverdomme MENEER VAN NIEUWKERK voor jou. En nou gauw je geluidshok in voordat ik je jatten eraf hak en er een paar stevige sjoelschijven van maak".

En wie zegt dat die meerdere het bij het rechte eind heeft? En mag een mindere ook een meerdere zo te woord staan? Dit soort machtswellustelingen hebben serieuze psychopatische trekken en komen er jaren mee weg omdat niemand zijn bek durft open te trekken.

"Het feit dat mijn werkgever openlijk twijfelt aan mijn oprechtheid, maakt een verdere samenwerking onmogelijk."

Ha ha, de oprechtheid van MvN. Het ligt dus aan de (twijfelende) werkgever. Laat me niet lachen. Een mooie lederen gestapojas met bijpassende laarzen zouden hem goed staan. Wat een kansarme sukkel is het toch. Totaal geen eigen inzicht. De schandpaal is nog te veel eer voor deze mediageile gigolo.

Zo, hebben we die ook eens afgefakkeld. Ik kan weer met een gerust hart gaan slapen ! ! !

Picasso 1
21 november 2022, 20:11
Die gaat volgende week dus bij Talpa of RTL aan de slag voor een paar miljoen per jaar.

En doorrrrrrrrrrrrrrrr

Voor zo'n inkomensverschil zou hij allang de overstap hebben gemaakt.
Daarnaast brengt reputatieschade een investeringsrisico met zich mee, iets wat een op winst gerichte ondernemer als De Mol zeker zal afwegen.

broodpoot
22 november 2022, 07:39
Daarnaast brengt reputatieschade een investeringsrisico met zich mee, iets wat een op winst gerichte ondernemer als De Mol zeker zal afwegen.

Dan wordt het volgende maand, is de storm weer gaan liggen en zijn alle kranten van deze week gebruikt om de vis in te verpakken. Juist de Mol zal 'm zm oppakken omdat die als geen ander weet dat de advertentie inkomsten rond een programma van v. Nieuwkerk ruim opwegen tegen de imagoschade.

Kwibus2
22 november 2022, 17:50
Yep, ik denk dat we binnenkort lezen dat Mies Bouwman eens 'trut' heeft gezegd tegen de toiletdame en dat Sonja Barend haar beklag deed tegen de regie-assistente als die niet snel genoeg haar teksten op volgorde op haar presentatietafel had neergelegd.

We slaan door in dit land.

Als je zo weinig van televisie maken weet kom dan niet met dit soort misplaatste opmerkingen.
Met toiletdame bedoel je waarschijnlijk de visagiste. Toiletdames zitten bij de Hema achter een tafeltje met een schoteltje waarop de bezoekers van het toilet 0,50 euro kunnen neerleggen.

Een regieassistente bemoeit zich niet met uitgeschreven teksten. Zij heeft wel wat anders te doen.

MvN krijgt al dagenlang de volle laag. Hij heeft het ruimschoots verdiend met zijn hufterige gedrag.
MvN heeft 0,0 respect voor de mensen die redactioneel werk doen en onderwerpen voor DWDD maken.
Die ploerterigheid krijgt hij nu met rente uitbetaald. Medeplegers zoals Frans Klein zijn tot nader order geschorst.
Het ruimt lekker op. De kans bestaat dat ook andere betrokkenen nu hun verdiende loon krijgen.

Willem2
22 november 2022, 21:57
Twee aangiftes tegen één verdachte over grensoverschrijdend gedrag bij The Voice of Holland worden geseponeerd. Dat heeft het Openbaar Ministerie in Midden-Nederland bekendgemaakt. Volgens het AD gaat om de aangiftes tegen regisseur Martijn N., maar het OM zwijgt daarover.

Het OM zegt dat het gaat om een aangifte over onzedelijke betasting en eentje over een zoen op de mond. Omdat er te weinig bewijs is gevonden is nu besloten de aangiftes te seponeren "na zorgvuldige bestudering van het onderzoeksdossier en intern overleg", aldus het OM. Het sepot betekent dat de verdachte van elke blaam wordt gezuiverd.

Sinds eind april wordt onderzoek gedaan naar vier verdachte medewerkers die zich mogelijk grensoverschrijdend hebben gedragen bij talentenshow The Voice. De zaken kwamen aan het licht na een uitzending van BOOS, het YouTube-programma van presentator Tim Hofman. Daarbij zou sprake zijn van tientallen vrouwen die zouden zijn lastiggevallen achter de schermen bij The Voice.

Coaches Ali B, Marco Borsato, bandleider Jeroen Rietbergen en een regisseur werden ervan beschuldigd dat ze seksueel grensoverschrijdend gedrag aan de dag hadden gelegd. De naam van de regisseur is niet bekendgemaakt.

Het OM verwacht niet eerder dan begin volgend jaar de onderzoeken naar de andere verdachten af te ronden.
.... https://nos.nl/artikel/2453450-twee-aangiftes-tegen-verdachte-in-the-voice-schandaal-geseponeerd

Machtsmisbruik op de werkvloer lijkt steeds vaker aan de kaak te worden gesteld. Het nieuws van de Volkskrant over het grensoverschrijdend gedrag van presentator Matthijs van Nieuwkerk past in een reeks van affaires, zoals begin dit jaar bij muziekprogramma The Voice van RTL 4. Hoe leeft dit bij andere organisaties en bedrijven? Adviesbureaus denken dat er vaak nog stappen gezet moeten worden voor een veiligere werksfeer.

"Meer bedrijven zullen door dit nieuws naar zichzelf gaan kijken," zegt Henriëtte Wijnen, specialist bij Your Safe Workspace, "Maar dat heeft alleen maar zin als ze ook echt een gesprek starten over ongewenst gedrag. Alleen het hebben van vertrouwenspersonen is niet genoeg." In 2021 had 8,8 procent van de werknemers te maken met intimiderend gedrag van leidinggevenden of collega's, blijkt uit cijfers van het CBS en TNO.

Gepest en genegeerd
Your Safe Workspace en andere adviesbureaus worden ingeschakeld om bijvoorbeeld bij te dragen aan het verbeteren van de sfeer binnen een bedrijf. Wijnen vertelt dat het belangrijkste hiervoor is om het gesprek op gang te brengen, met een externe gespreksleider waar mensen op een veilige manier alles kunnen zeggen.

"We horen nog te veel verhalen van werknemers die gepest worden, bewust genegeerd worden of onder druk worden gezet om bijvoorbeeld resultaten mooier te maken dan ze zijn. Er is nog een lange weg te gaan."

Machtsverhoudingen zijn op zich niet erg, zolang je er maar goed mee omgaat, zegt Wijnen. Het probleem is dat organisaties vaak bang zijn om gesprekken te beginnen. "Als er namelijk wat uitkomt, dan moeten ze er iets mee en daar is het vaak niet het juiste moment voor, zeggen ze zelf. Er is altijd wel wat, van een lastige economische situatie tot een grote hoeveelheid trainingen."
.... https://nos.nl/artikel/2453473-grensoverschrijdend-gedrag-op-de-werkvloer-lange-weg-te-gaan

Eens kijken od De Mol gewoon weer verder gaat met zijn The Voice....

pietpotent44
23 november 2022, 03:37
Dus 1 van die aangiftes bij The Voice ging over een (ongewenste) zoen op de mond.

Wauw. Die zal er vast nachtmerries aan hebben overgehouden. Begrijpelijk dat ze er meteen politiewerk van wilde maken :rolleyes:

Mandrake2
23 november 2022, 08:24
Dus 1 van die aangiftes bij The Voice ging over een (ongewenste) zoen op de mond.

Wauw. Die zal er vast nachtmerries aan hebben overgehouden. Begrijpelijk dat ze er meteen politiewerk van wilde maken :rolleyes:

Het gaat niet om het feit of iemand daar een trauma aan heeft overgehouden maar om het feit dat iemand met overgewicht iets heeft gedaan wat niet hoort en zich daar ook bewust van zou moeten zijn. Het risico bestaat dat zo iemand met kleine stappen steeds verder gaat als hij niet gestopt wordt. En met overgewicht bedoel ik niet datgene wat de weegschaal aangeeft

Evert75
23 november 2022, 11:10
Het gaat niet om het feit of iemand daar een trauma aan heeft overgehouden maar om het feit dat iemand met overgewicht iets heeft gedaan wat niet hoort en zich daar ook bewust van zou moeten zijn. Het risico bestaat dat zo iemand met kleine stappen steeds verder gaat als hij niet gestopt wordt. En met overgewicht bedoel ik niet datgene wat de weegschaal aangeeft

Iemand met overgewicht??
Ik neem aan dat je bedoelt iemand met overwicht?

Kwibus2
24 november 2022, 04:07
Iemand met overgewicht??
Ik neem aan dat je bedoelt iemand met overwicht?

Een zoen van een dikkerd is dubbel traumatisch. Wanneer die dikkerd dan ook nog uit zijn bek stinkt is er meteen sprake van PTSS.
Melden bij de GGZ en over een jaar ben je aan de beurt. Die wachtlijsten worden met lieden als MvN en zijn vriendjes ook niet korter.

Waarom stelt het UWV MvN niet civiel aansprakelijk voor de schade die hij heeft veroorzaakt. Dat kan een aardig bonnetje worden.
Werkgevers die hun personeel richting ziektewet sturen krijgen te maken met hogere premies. Dat kan voor BNNVARA nog een staartje krijgen.

pietpotent44
24 november 2022, 04:23

Zoiets kun je ook intern oplossen zonder aangifte te doen.

Badslippers
24 november 2022, 09:36
Zoiets kun je ook intern oplossen zonder aangifte te doen.

Klopt. Elke werknemer heeft recht op een veilige en gezonde werkplek. Dat gaat verder dan alleen een fatsoenlijke bureaustoel. Daarnaast snap ik niet goed waarom mensen zich zo laten afblaffen. En als dat dan ook nog en plein public gebeurt heb je tegelijk wat getuigen bij de hand. Wat ik ook niet snap m.b.t. tot MvN is dat er geen beeld of geluidsfragmenten zijn. Je zou zeggen, vooral als je bij tv werkt waar de camera's en geluidsbanden voortdurend mee draaien. Zou het verhaal nog wat smeuïger maken.

deket
25 november 2022, 00:14
Dat denk ik ook
Waarschijnlijk gaat hij rentenieren en indien hij het wereldje teveel zou missen zal hij op zichzelf beginnen. Zo is BNN ooit ontstaan. Alleen vraag ik mij af of hij dan voldoende sponsors, adverteerders gaat vinden

Willem2
25 november 2022, 19:28
NPO-bestuurders Frederieke Leeflang en Frans Klein adviseerden presentator Matthijs van Nieuwkerk bij het opstellen van zijn eerste verklaring over zijn grensoverschrijdende gedrag bij De Wereld Draait Door. Zij bezochten hem vorige week vrijdag in de kleedkamer bij de opnames van de Top2000 Quiz, schrijft De Volkskrant. Dat gebeurde buiten medeweten van BNNVARA, de omroep waarvoor Van Nieuwkerk DWDD maakte.

Een dag voordat het originele Volkskrant-artikel over Van Nieuwkerk verscheen, maakte NPO-bestuursvoorzitter Leeflang een afspraak om bij de presentator langs te komen. NPO-directeur video Frans Klein sloot zich volgens de Volkskrant uit eigen beweging aan bij dat bezoek. Klein zou op dat moment al een concepttekst hebben gekregen van de verklaring die Van Nieuwkerk aan de redactie van de Volkskrant wilde sturen. Klein was in het verleden als mediadirecteur van BNNVARA betrokken bij DWDD.

Leeflang zegt tegen de krant dat het haar vooraf "volstrekt onbekend" was dat de presentator in zijn kleedkamer aan een verklaring werkte. Toch gaf ze haar mening over het statement. "Als iemand op dat moment aan je vraagt wat je ervan vindt, dan geef je antwoord." Zowel Leeflang als Klein zou tegen Van Nieuwkerk gezegd hebben dat in zijn verklaring niets van spijt terug te lezen was.

Een klein uur later stuurde Van Nieuwkerk voor het eerst aan de Volkskrant een reactie op het stuk dat later die dag zou verschijnen. Daarop werd met verbazing gereageerd door zijn werkgever BNNVARA. De omroep nam publiekelijk afstand van het statement. Later op de dag wijzigde Van Nieuwkerk de verklaring die hij aan de Volkskrant stuurde; het woord 'spijt' was toen wel in de reactie opgenomen.
.... https://nos.nl/artikel/2453924-npo-bestuurders-gaven-van-nieuwkerk-advies-over-verklaring

schoolmeester
26 november 2022, 16:06
Het is vrij duidelijk: Matthijs van Nieuwkerk kent weinig zelfreflectie.
Die man moet gewoon met pensioen gaan, voor de centen hoeft hij niet meer te werken !

Jan_Wandelaar
27 november 2022, 20:24
Diva-gedrag op de werkvloer dient ogenblikkelijk gecorrigeerd te worden. Iemand die daar de ballen niet voor heeft hoort niet thuis in een leidinggevende functie. De roep om meer vrouwen in leidinggevende functies zal dus onherroepelijk leiden tot meer grensoverschrijdend gedrag op de werkvloer.

De kwestie MvN zal dus niet de laatste zijn. Publieke omroepen geilen immers op diversiteit, dus de ballen hebben om grensoverschrijdend gedrag op de werkvloer te corrigeren is daar geen vereiste om een leidinggevende functie te bekleden.

J.W.

Willem2
30 januari 2023, 10:18
Overname van Talpa door RTL mag niet: te grote machtspositie
De overname van Talpa door RTL is afgeblazen. De twee mediabedrijven krijgen van de Autoriteit Consument & Markt (ACM) geen toestemming om samen te gaan. De toezichthouder stelt dat de twee bedrijven samen een te grote machtspositie zouden krijgen in het Nederlandse televisielandschap.
.... https://www.ad.nl/show/overname-van-talpa-door-rtl-mag-niet-te-grote-machtspositie~a0850bcc/

Talpa grootste verliezer van mislukte deal met RTL: ‘De Mol heeft gehandicapt mediabedrijf’ .... https://www.ad.nl/show/talpa-grootste-verliezer-van-mislukte-deal-met-rtl-de-mol-heeft-gehandicapt-mediabedrijf~a100c80b/

Badslippers
24 mei 2023, 20:07
NOS Nieuws

Vandaag, 10:15
Miljoenen Netflix-gebruikers krijgen bericht: betaal extra als je je wachtwoord deelt (https://nos.nl/artikel/2476274-miljoenen-netflix-gebruikers-krijgen-bericht-betaal-extra-als-je-je-wachtwoord-deelt)

Netflix is begonnen met het aanpakken van klanten die hun account met anderen delen. In een mail legt de Amerikaanse streamingdienst uit dat Nederlandse klanten 3,99 per maand extra moeten betalen als iemand via hun account meekijkt.

Het delen van een wachtwoord van een account is volgens de voorwaarden van de dienst niet toegestaan, maar werd door Netflix jarenlang gedoogd. Het bedrijf plaatste in het verleden zelfs een tweet waarin het delen van wachtwoorden werd aangemoedigd. Eerder dit jaar kondigde de streamingdienst al aan dat er verandering in het beleid aan zat te komen.

Met behulp van IP-adressen, id-nummers van apparaten en accountactiviteit stelt het bedrijf vast wat de voornaamste locatie is waar gekeken wordt. Als er structureel op andere locaties gekeken wordt, komt er een melding dat het apparaat geen deel uitmaakt van het Netflix-huishouden en wordt kijken geblokkeerd, tenzij er actie wordt ondernomen.

Tegelijk abonnement opgezegd. Men moet zich eens gaan realiseren dat je veel geld kwijt bent om (tv) te kunnen kijken. Je betaalt voor je tv aansluiting, vervolgens je internet, en dan heb je de mogelijkheid om alles uit te breiden met snellere verbinding of beeldkwaliteit of met het talloze aanbod van streamingdiensten. En nu komt Netflix met een ordinaire prijsverhoging en een warrig verhaal over hoe je toch met meerdere personen uit één huishouden mag blijven kijken. Heb het eens door gelezen en volgens mij hapert het bij Netflix ook aan het voldoen aan privacy wetgeving maar daar ben ik geen deskundige in. Ik lees in ieder geval:

"Met behulp van IP-adressen, id-nummers van apparaten en accountactiviteit stelt het bedrijf vast wat de voornaamste locatie is waar gekeken wordt. Als er structureel op andere locaties gekeken wordt, komt er een melding dat het apparaat geen deel uitmaakt van het Netflix-huishouden en wordt kijken geblokkeerd, tenzij er actie wordt ondernomen."

Je kunt andere mensen toevoegen a €3,99 per maand. Inderdaad, een bijna te verwaarlozen bedrag. Maar net als bij de prijzen van de dames zal iedereen ergens een grens trekken. Vooral als de kwaliteit in het geding is. Kwaliteit is bij Netflix achter gegaan. Veel Spaans, Mexicaans, Braziliaans Telenovelas en Telemundo meuk. En om hun recente verliezen te compenseren hebben ze goede tv shows en films in de ban gedaan en dus nu het delen van je abonnement aan banden gelegd. Maar snel overgestapt op Disney+. Is ook nog goedkoper. En nu maar wachten totdat zij ook met dit soort fratsen komen.

Picasso 1
24 mei 2023, 23:47
Tegelijk abonnement opgezegd. Men moet zich eens gaan realiseren dat je veel geld kwijt bent om (tv) te kunnen kijken. Je betaalt voor je tv aansluiting, vervolgens je internet, en dan heb je de mogelijkheid om alles uit te breiden met snellere verbinding of beeldkwaliteit of met het talloze aanbod van streamingdiensten. En nu komt Netflix met een ordinaire prijsverhoging ....

Jij betaalt die prijsverhoging toch niet? Dat is voor degenen die vanuit andere vaste adressen structureel mee willen blijven kijken. Maar ok, als je ook je kosten deelt dan is het ook een prijsverhoging voor jou, maar minder dan die 4 euro want die deel je dan ook.

En nu komt Netflix met een ordinaire prijsverhoging en een warrig verhaal over hoe je toch met meerdere personen uit één huishouden mag blijven kijken.

Binnen één huishouding geen verandering toch?

Willem2
25 mei 2023, 10:20
Badslippers levert aan heel veel badslippertjes :rolleyes:

Badslippers
25 mei 2023, 11:50
Jij betaalt die prijsverhoging toch niet? Dat is voor degenen die vanuit andere vaste adressen structureel mee willen blijven kijken. Maar ok, als je ook je kosten deelt dan is het ook een prijsverhoging voor jou, maar minder dan die 4 euro want die deel je dan ook.

Binnen één huishouding geen verandering toch?

Klopt helemaal dat ik die prijsverhoging niet hoef te betalen en Netflix heeft zelfs een punt omdat ze in hun voorwaarden schrijven dat je je wachtwoord niet mag delen. Ik kan inderdaad aan degenen die mijn account delen vragen om die €3,99 te betalen. Puur vanuit de logica zou je dus weinig bezwaren kunnen hebben. Echter, al die techreuzen verdien(d)en miljarden hoewel ze de laatste tijd fors moeten inleveren. Daarom andere inkomstenbronnen aanboren. Hun goed recht maar ik trek een grens. Niet vanwege die €3,99 die kan ik wel ophoesten zelfs al zou ik 10 x mijn account delen. Is voor mij ook meer een gevoelskwestie en daar hoeft niet altijd logica aan ten grondslag te liggen. In ieder geval hebben ze één klant minder. lekker dan ! ! !

En in 2017 twitterde Netflix nog:
https://i.imgur.com/zPnkPXI.png

Valt wel mee. Ik deel mijn account met 2 mensen.
Maar zoals eerder gezegd, ik kijk de laatste tijd amper Netflix. Ook al vanwege de achteruithollende kwaliteit.

pietpotent44
25 mei 2023, 11:50

W5 zou zeggen dat het een verdienmodel is :biggrin:

WANDELAAR5
25 mei 2023, 12:18
Klopt, je moet gewoon €5 per maand vragen aan die bloedzuigers. Trouwens, ik heb ook nog een account met BS gedeeld bedenk ik me nu. Kan ik daar ook een verdienmodel van maken? ;)

pietpotent44
25 mei 2023, 19:23
Klopt, je moet gewoon €5 per maand vragen aan die bloedzuigers. Trouwens, ik heb ook nog een account met BS gedeeld bedenk ik me nu. Kan ik daar ook een verdienmodel van maken? ;)

Ah, nu weten we wie er achter het account van 006,5 zat.

Tuurlijk, gewoon een doneerknop toevoegen aan jullie profiel. Dan gaat Badslippers slapend rijk worden. Maar dat is voor een ambtenaar natuurlijk ook vrij gebruikelijk.

WANDELAAR5
25 mei 2023, 22:22
Je begrijpt me denk ik verkeerd. Ik heb niets met 006,5 te maken. Ik heb ook maar 1 account op het IJBF. Ik heb BS ooit een keer het wachtwoord gegeven van een Ziggo account toen er iets op Ziggo sport (?) was dat hij graag wilde zien.

Badslippers
26 mei 2023, 09:41
Je begrijpt me denk ik verkeerd. Ik heb niets met 006,5 te maken. Ik heb ook maar 1 account op het IJBF. Ik heb BS ooit een keer het wachtwoord gegeven van een Ziggo account toen er iets op Ziggo sport (?) was dat hij graag wilde zien.

Klopt, zo kon ik tenminste naar Verstappen blijven kijken als hij de bolide weer eens in het gras parkeerde. Sinds die tijd veel veranderd immers 2 x wereldkampioen.
Maar deze constructie geeft wel aan wat delen vaak inhoudt. Ik maakte toen amper gebruik van dat gedeelde account. Een paar keer F1 gekeken en dat was het. Voor de rest nooit gebruikt. Al bijna vergeten dat ik kon inloggen. Het zou vrij nutteloos voor Ziggo zijn om me op basis van dat nauwelijks kijken via een gedeeld account te strikken voor een abbo. Ook al zou dat slechts €4 kosten. Zou ik nooit afnemen dus geen aanvullende inkomsten voor Ziggo. Dat geldt nu ook voor Netflix. Eén klant kwijt en twee meelifters. Ben benieuwd hoe dit beleid voor Netflix gaat uitpakken en/of hoeveel gebruikers hun abonnement gaan opzeggen.

WANDELAAR5
6 juni 2023, 15:00
Boofing of Butt Chugging
Ik had er nog nooit van gehoord, maar vanavond op Veronica (Blockers om 23:15) een film waarin dat gebeurt…
Met een klysma alcohol in je reet spuiten om de lever en darmen te omzeilen, alcohol direct in de bloedbaan te brengen en extra dronken te worden. Er zijn toch rare mensen op de wereld!

Gelukkig zitten de tieners van tegenwoordig de hele dag op Insta en TikTok en krijgen het niet mee, totdat daar een filmpje of challenge viral gaat…

Siberische tijger
6 juni 2023, 16:05
Boofing uitgelegd

https://www.youtube.com/watch?v=lJI2_I2bALI

pietpotent44
17 juni 2023, 08:30
Bring Back The A-Team

Mooie reportage uit 2018 waarbij alle (nog levende) oud-leden van the A-Team weer worden opgespoord en geinterviewd.
Hilarische beelden en anekdotes wederom.

De (te) gekke Dwight Schultz (Murdock)
Het te grote ego van Hollywood filmster George Peppard (al overleden in 1994) aka Hannibal Smith
De excentrieke Mr. T (BA)
En de charismatische Dirk Bennedict (Face)

Volgens Schultz was B.A. / Mr. T de grote ster van het A-Team. Iets waar megaster George Peppard moeilijk mee kon omgaan, omdat hij de grote ster wilde zijn. Wat voor spanningen op de set zorgde.
En Dirk Bennedict die meent dat The A-Team de laatste echte mannelijke TV-show was (waar mannen het voor het zeggen hebben), en dat het het tegenovergestelde is van de huidige feministische tijd (waar alles is gericht op het tegemoet komen aan vrouwen, die het nu voor het zeggen hebben.) Heerlijk, die eerlijkheid van 'Face en Murdock'. Zelfs een paragnost(e) die ingeschakeld werd, om te weten hoe George Peppard over zaken dacht.

Enjoy:

https://www.youtube.com/watch?v=Q0bAZEgF_y0

pietpotent44
17 juni 2023, 21:10
Jim Carey 1983 impressions debuut in de Johnny Carson show

40 jaar geleden alweer. Maar wat een talent.
Daaronder een collage van alle geïmiteerde acteurs en andere beroemdheden (vanaf 3:20m).

https://www.youtube.com/watch?v=dFeQlMamVY8

38329

Badslippers
18 juni 2023, 15:58
Ha ha, hartelijk gelachen om de man met het elastieken gezicht.

pietpotent44
25 juni 2023, 16:03
Living Color - Love Connection met Mike Tyson

Aflevering uit begin jaren 90 uit de comedy show 'Living Color'.
Hierin een parodie op datingprogramma 'Love Connection', waarin
de date tussen Mike Tyson en Robin Givens werd nabesproken. Hilarisch.

Acteurs:
Keena Ivory Wayans als Mike Tyson
Jim Carrey als Chuck Woolery
Kim Coles als Robin Givens

https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=wC4VywdavV8

pietpotent44
25 juni 2023, 16:09
Uit dezelfde show ook nog een Rocky imitatie met Grace Jones

https://www.youtube.com/watch?v=Fh1ghJDHpgU

Badslippers
26 juni 2023, 09:30
Hilarisch weer.
Ooit was er ook een imitatie van David Caruso (CSI Miami).

https://www.youtube.com/watch?v=JovyAp6DZPw

pietpotent44
19 augustus 2023, 09:38
Andy Kaufman (en zijn dood)

Volgend jaar is het precies 40 jaar geleden dat Andy Kaufman overleed (in 1984).
Kaufman was een opvallende Amerikaanse comedian, die slechts 35 jaar oud werd. Hij stierf aan een zeldzame vorm van longkanker.

Er zijn altijd geruchten gebleven dat hij zijn eigen dood in scene heeft gezet. Sommige mensen denken zelfs dat hij nog leeft. Onzin natuurlijk, maar hij grapte wel vaak dat hij zijn eigen dood in scene wilde zetten. En toen hij stierf op slechts 35-jarige leeftijd aan longkanker, werden veel mensen daarom wel argwanend. Zeker omdat hij geen roker was. En ook vrij gezond leefde. Zijn carrière was ook maar van korte duur, van 1975 tot 1984. Amper 10 jaar dus.
In onderstaande reportage wordt dieper ingegaan op de mogelijke doodsoorzaken van Kaufman:

- OCD:
Kaufman had een stoornis genaamd OCD (Obsessive Compulsive Disorder) waarbij iemand dwangmatig en autistisch is, en alles in extreme mate wil controleren.
Dit zou hem heel veel stress opgeleverd hebben
-> Kan geen longkanker en dood veroorzaken

- Worstelen / fysiek letsel:
Kaufman had al jong de droom om prof worstelaar te worden. Maar hij was geen atleet. En dus kwam hij op het idee om alleen met vrouwen te gaan worstelen (zou nu met MeToo ondenkbaar zijn).
Hij heeft met 400 vrouwen geworsteld, en gewonnen. Toen werd hij overmoedig, en daagde hij een mannelijke worstelkampioen uit (Jerry Lawler), die hem in de ring op zijn nek liet landen. Waarna hij een nek brace moest dragen.
Later kwam de beroemde uitzending in Letterman, waar Lawler Kaufman een slap in zijn gezicht geeft. Dat was een beetje het begin van koude oorlog / show voor worstel wedstrijden op tv.
https://www.youtube.com/watch?v=zxPtNUKptag
-> Toch kan dit geen impact hebben gehad op zijn ontwikkeling voor longkanker

- Roken:
Hoewel Kaufman geen roker was, had hij wel een typetje dat hij 1,5 jaar speelde, en die veel rookte. Ook trad hij veel op in cafes en theaters waar toen nog veel gerookt werd (meeroken).
-> Dit bleek wel degelijk een sterk mogelijke factor voor zijn latere longkanker te zijn.

- Drugs:
Op zeer jonge leeftijd (tiener) experimenteerde hij wel met drugs, zoals LSD. -> Toch kan dit niet de oorzaak van zijn longkanker geweest zijn. Bovendien had hij dat snel afgezworen, en ging hij juist gezond(er) leven.

- Hepatitis A:
Kaufman was ook een hoerenloper. Waarbij hij waarschijnlijk Hepatitis A heeft opgelopen.
-> Toch kan dit ook niet de oorzaak van zijn longkanker geweest zijn.

- Alternatieve genezers:
Kaufman werd wanhopig, en ging het alternatieve behandel circuit in, met kwakzalvers / oplichters die claimen tumoren bij mensen te kunnen verwijderen zonder operatie.
Dit heeft verder geen impact gehad, behalve dan dat hij hier natuurlijk niet beter van werd.

- Genetisch:
In zijn familie (dichtbij) kwam longkanker ook voor.
-> Ook dit bleek een sterke factor om zijn longkanker te verklaren.

Uiteindelijk zijn dus zijn (optredens) roken en genen hoogstwaarschijnlijk de reden geweest voor zijn vroege longkanker dood.

https://www.youtube.com/watch?v=r3SSO5RbSic

pietpotent44
19 december 2023, 19:13
Boerderij van Dorst

Met Arie Boomsma en Midas Dekkers

Toch best een aardig programma, dat Boerderij Van Dorst.
Doet me een beetje denken aan Villa Velderhof (alweer 20 jaar geleden): 2 BN-ers op een verblijfplaats in een buitengebied.

In deze aflevering de tegenpolen Arie Boomsma en Midas Dekkers.

https://npo.nl/start/serie/boerderij-van-dorst/seizoen-3/boerderij-van-dorst_5/afspelen

pietpotent44
19 december 2023, 19:20
Boerderij Van Dorst

Met Theo Maassen en Arnon Grunberg

En hier nog een andere aflevering van 'Boerderij Van Dorst'. Met Theo Maassen.

https://npo.nl/start/serie/boerderij-van-dorst/seizoen-3/boerderij-van-dorst/afspelen

WANDELAAR5
20 december 2023, 07:31
Vanavond om 22 uur op BBC2 de indrukwekkende film Belfast. De “troubles” vanuit de ogen van een opgroeiende jongen met muziek van Van Morrison! 7 Oscar nominaties.

https://www.imdb.com/title/tt12789558/

pietpotent44
21 december 2023, 07:04
Vervolg op film Amsterdamned (1988) in 2024

Regisseur Dick Maas gaat een vervolg maken op zijn eigen film Amsterdamned uit 1988. De hoofdrol van rechercheur Eric Visser wordt, net als in het origineel, gespeeld door Huub Stapel.

De opnames vinden plaats in 2024. De wereldpremière van Amsterdamned II zal in 2025 zijn, het jaar waarin Amsterdam 750 jaar bestaat. Dat hebben producenten 2CFILM, Parachute Pictures en Guess Who vandaag bekendgemaakt.

Ben Benieuwd of Leontine Ruijters weer op dat matras komt te liggen :biggrin:

En benieuwd of ze ook 'De Lift' (1983) nieuw leven gaan inblazen. Ik denk dat Huub Stapel wel verlegen zit om werk.

https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/Binnenland/script-van-vervolg-op-film-amsterdamned-klaar-opnames-al-snel/ar-AA1lPhO7

Siberische tijger
30 december 2023, 11:18
Iris de Graaf wordt NOS Journaal presentator
https://www.nu.nl/media/6296013/ruslandcorrespondent-iris-de-graaf-wordt-presentator-van-het-nos-journaal.html

Iris de Graaf wordt toegevoegd aan het team van presentatoren van het NOS Journaal. De Ruslandcorrespondent begint in januari 2024 met haar inwerkperiode.

Willem2
1 februari 2024, 10:02
De Commissie-Van Rijn wil dat het toezicht versterkt wordt bij de publieke omroepen. Daarnaast moeten presentatoren begeleiding krijgen, ‘ook ter bescherming van henzelf’. Dat is te lezen in het rapport van de Onderzoekscommissie Gedrag en Cultuur Omroepen (OGCO) van Martin van Rijn. Voor het onderzoek werd ruim een jaar uitgetrokken.

Volgens de commissie hebben ruim 1484 medewerkers aangeven dat ze in het afgelopen jaar te maken hebben gehad met grensoverschrijdend gedrag ‘als doelwit of getuige’. De commissie zegt ‘zeer geschrokken’ te zijn van de ernst van wangedrag bij de publieke omroepen en beveelt aan ‘dat de mensen niet wegkijken, leidinggevenden het goede voorbeeld geven en elkaar aanspreken, en dat het toezicht versterkt wordt’. Daarnaast wordt geconcludeerd dat de publieke omroepen ‘onvoldoende professioneel’ zijn omgegaan met signalen van grensoverschrijdend gedrag.
... https://www.ad.nl/show/commissie-van-rijn-zeer-geschrokken-van-ernst-wangedrag-publieke-omroepen~a05232cd/

de daders gaan gewoon verder bij de commercielen :cool:

Tjeppah
1 februari 2024, 10:10
Dat zou wat zijn;););)

Willem2
1 februari 2024, 15:13
https://www.ad.nl/video/productie/angela-de-jong-reageert-op-rapport-van-van-rijn-424666

Willem2
2 februari 2024, 18:51
Matthijs van Nieuwkerk en RTL werken achter de schermen aan een dagelijks televisieprogramma rond de Olympische Spelen. Dat werd gezegd in RTL Boulevard. Het is nog niet zeker dat het programma er komt.
Het programma moet volgens RTL Boulevard 21 dagen duren. Het is de bedoeling dat het dagelijks op televisie is en wordt opgenomen in Parijs. Daar zijn de Olympische Spelen deze zomer. Het programma zal te zien zijn tijdens het tijdslot van talkshows in de avond bij RTL.

Helemaal zeker is het nog niet dat het programma er komt, aldus RTL. Onderzocht wordt of het "productioneel haalbaar" is. "Dat heeft te maken met locaties en de kosten. Zodra we hier meer over kunnen vertellen, komen we ermee naar buiten", zegt een woordvoerder.
.... https://www.nu.nl/media/6300097/rtl-werkt-aan-dagelijks-programma-met-van-nieuwkerk-rond-olympische-spelen.html

Siberische tijger
11 februari 2024, 08:23
Met het oog op morgen
https://www.nu.nl/media/6301085/hanneke-de-jonge-nieuwe-stem-van-met-het-oog-op-morgen-na-publiekswedstrijd.html

Journalist en voice-over Hanneke de Jonge wordt de nieuwe stem van het NPO Radio 1-programma Met het Oog op Morgen.

Badslippers
11 februari 2024, 11:20
De goede vriend van MvN, Özcan Akyol, wijst ons nog even fijntjes op het bestaan van beelden met in de hoofdrol een (laten we zeggen) grofgebekte en foeterende MvN. Waarvan acte. Tja, dan kunnen we net zo goed elke dag op SBS6 afstemmen om live getuige te zijn van de onbeschofte omgangsvormen en het platvloerse taalgebruik van zeiksnor Derksen.

WANDELAAR5
11 februari 2024, 17:26
Journalist en voice-over Hanneke de Jonge wordt de nieuwe stem van het NPO Radio 1-programma Met het Oog op Morgen.
https://www.nu.nl/media/6301085/hanneke-de-jonge-nieuwe-stem-van-met-het-oog-op-morgen-na-publiekswedstrijd.html

Wat een ongelofelijk incestueuze club is die Gooise matras. Een radioprogramma met ongeveer 300.000 luisteraars volgens Google op de zesde best beluisterde radiozender van NL krijgt een nieuwe presentator en dat komt niet alleen hier op het forum, maar zelfs op het NOS journaal. Ik heb het nog nooit gehoord en met dergelijke cijfers de meeste mensen niet. Als we nu elke presentatie wissel op Radio of TV op het NOS journaal gaan brengen, dan wordt het nieuws een eindeloze brei van komkommer nieuws.

Gustomass
11 februari 2024, 19:32
Wat een ongelofelijk incestueuze club is die Gooise matras. Een radioprogramma met ongeveer 300.000 luisteraars volgens Google op de zesde best beluisterde radiozender van NL krijgt een nieuwe presentator en dat komt niet alleen hier op het forum, maar zelfs op het NOS journaal. Ik heb het nog nooit gehoord en met dergelijke cijfers de meeste mensen niet. Als we nu elke presentatie wissel op Radio of TV op het NOS journaal gaan brengen, dan wordt het nieuws een eindeloze brei van komkommer nieuws.

Voor wie denkt dat Gusto enkel op een Babylon matras te vinden is, hier graag toch een opmerking cq aanvulling.
Gusto heeft in zijn leeftijd 2 x een 6 staan. Hij heeft nog heel bewust het toenmalige woelige maar ooh zo fantastische ( in onze jonge ogen dan) zeezender tijdperk mogen meemaken.
Heel bewust Radio Veronica en Radio Noordzee mogen genieten tijdens huiswerkmaken en vakantie werk op veld en in de kassen.
Was een hele spannende tijd, ontvangst was een uitdaging...ging er ergens binnen een straal van 30 meter een TL buis aan, kraakte het van jewelste... maar je bleef draaien met je toestel, je wond er een hele bos verlengsnoer omheen en je ontvangst werd 3 x zo sterk, inclusief stoorgeluieden.
Gusto zou hier verhalen kunnen schrijven die de Inbox van dit forum zouden doen ploffen, zo veel mooie herinneringen mochten we eraan hebben.
Voor de ouderen onder ons, op 31 augustus 1974 om 18.00 uur is het echte Radio Veronica dood gemaakt. Morsdood...
Ze hebben later het hele omroepbestel nog wel op hun grondvesten doen schudden, en hebben veel vernieuwing gebracht, maar het echte meedeinen op de middengolfgeluiden, muziek en presentatie en de reclames....dat aparte gevoel zou nooit meer wederkeren.
Anti Hilversum 3 als iedere zeezenderfan was, werd geboycot en overal waar deze H3 op stond zou je pogingen willen doen om deze op een andere zender te krijgen. de verslagenheid was groot, immens groot.
De echte geharde zeezender fan probeerde het om de overgebleven en uit de rokende zeezenderpuinhopen weder opgestane zenders te ontvangen en nog een deel van die oude kick mee te krijgen. Radio Mi Amigo, radio Caroline, Radio Seagull, Laser 558 deden allen pogingen om het verboden zeezenden toch nog in leven te houden. Studio's in Playa de Aro, bevoorradingen vanuit Spanje, vanuit Calais...etc. uiteindelijk was het einde jaren 80, toch nog 15 jaren volgehouden..helemaal oppe.
Maar ok.... Gusto wilde een punt maken.
Zeezenders weg 31-08-1974. Vanaf 1976 werd er een heel nieuw zendschema voor de Nederlandse radiozenders opgesteld, deels gebaseerd op het format van de door de Veronica lieden hooggeprezen "horizontale programmering" elke dag op hetzelfde uur dezelfde presentator/hetzelfde type programma om de herkenbaarheid en om de luistercijfers van Hilversum te doen laten boooomen. Een van die Programma's was een nieuw programma... een nieuws programma , uitwerkingen van het nieuws van de dag, personen in het nieuws, een vooruitblik op de dag van morgen...dat werd door de NOS uitgezonden op Radio 1 tussen 23.00 en 24.00 uur. elke dag, 7 dagen in de week.
Dit programma is een mastodont qua programma in Hilversum. Hoeveel zendercoordinators er intussen wel niet zijn geweest, met 10 zit ik denk ik aan de lage kant. Eigenschap van elke nieuw aangestelde Coordinator/manager of hoe je zo een sloper/verbouwer ook wenst te noemen, is dat ze beginnen met alles in twijfel te trekken, dingen zonder rekening te houden met wat er bij de doelgroep leeft af te gelasten en daarvoor in de plaats "iets nieuws, iets pakkends, iets scorends...."te introduceren...totdat na korte of langere tijd toch blijkt dat het anders dan gedacht uit pakt...niks aan de hand, tijd voor een volgende zender coordinator....
Wat schetst nu onze verbazing, althans Gustos verbazing en zijn lotgenoten...
1. Popzender Radio Veronica kon ter nauwernood als officiele aspirant omroep VOO , de Veronica Omroep Organisatie , van start gaan op jawel, het allereerste uur van de nieuwe zenderindeling, op 01-01-1976 0m ik meen 8.00 uur in de morgen met, let wel.... het eerste uur van de ook nieuw in het leven geroepen Radio Hilversum 4 met...ja je voelt hem al.... de nieuwe zender voor klassieke muziek......leve het beroep van Zender coordinator....daar onder in een uiterst hoekje is Veronica als officiele zender mogen beginnen....
2. ook startte zoals gezegd het nieuwsprogramma voor het slapen gaan, om 23.00 uur elke avond. Het begon toen al en vandaag nog steeds, na dik 48 jaren met "Gute Nacht Freunde van Reinhard Mey. waarna een Intro "Dit is met het oog op morgen, een programma met nieuws en achtergronden van het nieuws etc.......Buiten is het 12 graden, binnen zit Lucella Carasso"
Hieraan is geen letter veranderd in die 48 jaren... dit heeft tig zendercoordinatoren weten te weerstaan....
3. dit intro werd vanaf het begin ingesproken door iemand met een hele aparte radio stem, door Hans Hoogendoorn....Voor de zeezenderfans een warme verrassing, want deze Hans Hoogendoorn zat als Nieuwslezer en discjockey aan boord van de Mebo II , het zendschip van Radio Nordsee. Daar maakte hij samen met Leo van der Goot en ik meen Mark van Amstel , kan ook Nico Steenbergen geweest zijn, een 2 of 3 uur durend live popmuziekprogramma genaamd Driemaster. Luister maar eens terug op enkele zeezender sites , en je zult je wanen terug in de tijd, al ruim 50 jaar inmiddels....het klinkt naar de tijd van toen, met muziek die je nu nog als hooggewaardeerde oude muziek zult herkennen...

Nu voor de draad ermee.
Juist, deze Stem , deze Hans Hoogendoorn heeft nu besloten ermee te stoppen, na 48 jaren en er is nu een nieuwe stem gevonden, ruim 7000 mensen hebben hun stem aangeboden....
en het is deze Hanneke de Jonge geworden....

Gusto is ervan overtuigd dat zo een op het oog onopvallende en wellicht onbelangrijke mededeling betreffende de stemwisseling wat meer inhoud en achtergrond heeft gekregen....
Wat ieder ermee kan of ermee doet, is een ander verhaal.... maar Gusto is een voorstander niet van het snelle werk maar van gedegen werk en van wat meer inhoud.,....
en hiermee belandt Gusto dan toch weer van de Gooise Matras op een Matras in het Mooie babylon.....
waar het er qua horizontale programmering ook aardig aan toe gaat... en als je elke zaterdag dezelfde 2 dametjes op die ronde Babylon matras bij de bar in Babylon ziet liggen, is dat in de ogen van Gusto een vorm van dubbele horizontale programmering.......maar het kan even duren voordat deze bij de lezer aankomt...is niet erg...

de Veronica groetjes van Gustomass.

schoolmeester
11 februari 2024, 19:45
Schoolmeester mag nog steeds graag naar piratenzenders luisteren op de fm-band, ben liefhebber van piratenmuziek.
Met name Nederlandstalig, Duits en instrumentaal, b.v. een mooie polka.
Vroeger ook een vaste luisteraar van Radio Milano uit de omg. Doetinchem op de middengolf.
En niet te vergeten zender Marianne vanaf Emst op de Veluwe, destijds 2 zeer populaire zenders.
Och, die goeie oude tijd.
Helaas zijn er tegenwoordig veel minder geheime zenders, mede vanwege het strenge en dure sanctiebeleid van de overheid.

Groetjes vanaf de mooie Veluwe,

Schoolmeester.

pietpotent44
11 februari 2024, 20:29
Voor wie denkt dat Gusto enkel op een Babylon matras te vinden is, hier graag toch een opmerking cq aanvulling.
Gusto heeft in zijn leeftijd 2 x een 6 staan. Hij heeft nog heel bewust het toenmalige woelige maar ooh zo fantastische ( in onze jonge ogen dan) zeezender tijdperk mogen meemaken.

Anti Hilversum 3 als iedere zeezenderfan was, werd geboycot en overal waar deze H3 op stond zou je pogingen willen doen om deze op een andere zender te krijgen. de verslagenheid was groot, immens groot.

de Veronica groetjes van Gustomass.

https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=PqjRxINYLH4

WANDELAAR5
11 februari 2024, 20:34
Lang verhaal van Gusto en de relatie tussen de verschillende alinea’s is niet altijd even helder. Maar als ik zijn epistel probeer samen te vatten, dan is die presentator wissel van dat beperkt beluisterde NPO1 programma toch wereld nieuws, omdat de vertrokken presentator ooit (ver voor dat huidige programma) begonnen is bij een piratenzender? Ik blijf het grote onzin vinden om zoiets op het landelijke journaal te brengen.

schoolmeester
11 februari 2024, 20:46
Gaat inderdaad te ver om dit journaalnieuws te maken.
Schijnbaar had men niet genoeg nieuws die bewuste dag, en daarom dit er maar bij gedaan.

Jan_Wandelaar
11 februari 2024, 20:55
... je wond er een hele bos verlengsnoer omheen en je ontvangst werd 3 x zo sterk ...Zojuist 50 meter verlengsnoer rond m'n telefoon gewikkeld, en Spotify doet het i.d.d. 3x beter. Netflix en YouTube trouwens ook, maar door dat verlengsnoer om m'n telefoon zie ik daar geen klote meer van. Alleen luisteren dan maar.....

https://www.youtube.com/watch?v=6YnQc-AdNCI

J.W.

lekkersfan
12 februari 2024, 01:30
De man die de aankondigingen deed werkte daar 48 jaar, zolang bestaat het programma ook al, 7 dagen in de week, met altijd dezelfde begin en eindtune.
Er waren voor de vacature voor de nieuwe stem van het programma 7183 sollicitanten. Het is i.m.o. een lekker radioprogramma om mee in slaap te vallen.
Wat mij betreft genoeg feiten voor een item in het Journaal :):):):):):)

WANDELAAR5
12 februari 2024, 06:14
1 van die 300.000 luisteraars is hier lid op het forum! :)!

schoolmeester
12 februari 2024, 07:00
Zeer wijze prognose !

mentholbear
12 februari 2024, 11:41
Hier nog 1! Maar werd telkens wakker gestoord wanneer ze tussendoor een muziek nummer draaiden. Nu luister ik meestal EenVandaag bij een dutje en Nieuwsuur met het slapen gaan.

Siberische tijger
12 februari 2024, 15:28
De hele dag Nieuwsuur op is toch saai?;)

Geef mij maar een lekker stukje muziek: van Bruce Springsteen tot aan Fleetwood Mac en van The Dead South (https://www.youtube.com/watch?v=B9FzVhw8_bY) tot aan Beethoven.

mentholbear
12 februari 2024, 16:00
Valt mee, heb ook wel een beetje afwisseling. Zit namelijk nog wel eens aan een eettafel ;)

Willem2
13 februari 2024, 21:20
Jan Slagter zegt zich niet lekker te voelen bij conversaties die hij in het verleden heeft gevoerd met Matthijs van Nieuwkerk. Dat stelt de Omroep Max-baas nu er geruchten rondgaan over een video waarin te zien zou zijn hoe het er in de studio van De wereld draait door ‘niet heel gezellig aan toegaat’. De uitspraak van Slagter is opvallend omdat hij de gevallen presentator lange tijd heeft gesteund. ‘Ik heb best wel indringende gesprekken gevoerd met Matthijs in het verleden en daar voel ik me nu toch wel een beetje onaangenaam bij’, aldus Slagter in RTL Boulevard dinsdag.
.... https://www.ad.nl/show/jan-slagter-voelt-zich-onaangenaam-bij-gesprekken-met-van-nieuwkerk-er-blijkt-dus-meer-gebeurd-te-zijn~ae4d78ef/

Badslippers
25 februari 2024, 10:39
Normaliter veel pulp te zien op de NPO kanalen. Gelukkig hebben we Martin Koolhoven nog. Mag daar graag naar kijken. In een van zijn programma's analyseert hij bekende films maar ook cultklassiekers. Gisteren was er een aflevering van "Koolhoven presenteert" waarin de bloederige horrorfilm "Binary" te zien was. Aangeprezen als "Niet voor tere zieltjes" en dat kan ik bevestigen. Ik bedoel als bij een trans met grof geweld een bezemsteel in haar/zijn hol wordt geragd voel je je sluitspier wel even samentrekken. Bovendien is er een leeftijdsbeperking en een niet beschikbaarheid tussen 06:00-20:00. Wat natuurlijk je reinste flauwekul is.

Dan nog iets anders, Arrogante kwal Rick Nieman had eindelijk een paar interessante gasten, en verdorie, hij liet ze zelfs uitpraten. Met o.a. hoogleraar Geneeskunde Marcel Levi over de toekomst van de zorg. Ik was verheugd te horen dat Levi net als ondergetekende ook vond dat er veel te veel geld binnen de de hele zorg over de balk wordt gegooid. Eigenlijk stond dat programma in het teken van hoe kan het eenvoudiger, efficiënter, goedkoper. Je ziet dat op allerlei terreinen miljarden worden verkwist aan het creëren van allerlei bureaucratische en vooral inefficiënte monsters om problemen op te lossen maar daar niet in slagen en soms zelfs verergeren. Zie Groningen of toeslagenschandaal. Nogmaals, in Nederland is geld genoeg, het wordt alleen totaal verkeerd besteed. Nederland hoeft helemaal geen financierings- of begrotingstekort te hebben.
Programma zal ook wel terug te kijken te zijn voor wie dat wilt.

Siberische tijger
1 maart 2024, 13:53
Ghislaine Plag nieuwe presentatrice Studio Sport
https://www.msn.com/nl-nl/sport/other/ghislaine-plag-nieuwe-presentatrice-nos-sport/ar-BB1jajAv?ocid=msedgntp&pc=U531&cvid=5c56e5bf0cff44a0a9c807e5cccbc93b&ei=13

Ghislaine Plag gaat aan de slag als presentator van NOS Sport. De 48-jarige Plag presenteert vanaf begin april verschillende radio- en televisieprogramma's, waaronder het NOS Sportjournaal, NOS Studio Sport en NOS Langs de Lijn.

WANDELAAR5
1 maart 2024, 18:36
Ik hoop dat ze dan die Eline de Zeeuw met haar verschrikkelijke Gooise R van de buis kunnen halen.

Willem2
14 maart 2024, 11:44
Gerard Timmer stopt per direct als directeur bij de NOS. Het besluit komt na een artikel van de Volkskrant waarin staat dat hij wel degelijk signalen had ontvangen over misstanden bij BNNVARA toen hij daar nog directeur was.

Zo zou het wangedrag bij De Wereld Draait Door al met hem zijn besproken en ook werd onder zijn verantwoordelijkheid een adjunct-eindredacteur die wangedrag aankaartte bij Zembla gedegradeerd. Timmer had dit altijd ontkend.

"Het artikel maakt inbreuk op de geloofwaardigheid die nodig is om leiding te geven aan de noodzakelijke veranderingen waar de publieke omroep en de NOS voor staan", schrijft hij in een verklaring.
.... https://nos.nl/artikel/2512702-nos-directeur-timmer-stopt-per-direct-na-kritiek-op-functioneren-bij-bnnvara

Willem2
16 maart 2024, 10:19
Een tweede cliënt van Khalid Kasem heeft beweerd dat de advocaat en televisiepresentator hem aanbood een ambtenaar om te kopen. Dat blijkt uit een nieuw opgedoken geluidsopname die het AD in bezit heeft.
Het AD heeft opnames in handen van een gesprek tussen Peter R. de Vries en een cliënt van het advocatenkantoor van De Vries en Kasem. De cliënt heeft in het artikel van het AD de gefingeerde naam Karel. Het gesprek vond plaats op 28 januari 2019 en werd opgenomen door De Vries. Karel had op dat moment een enkelband en zat het laatste deel van zijn straf uit.
.... https://www.nu.nl/binnenland/6305384/khalid-kasem-bood-volgens-nieuwe-opname-ook-andere-client-omkoping-aan.html

dus ik denk dat hij binnenkort wel weer op de buis zal verschijnen :rolleyes:

Siberische tijger
17 maart 2024, 07:50
Hans Hogendoorn neemt afscheid - Met het oog op morgen -
https://www.nu.nl/media/6305513/beroemde-stem-hans-hogendoorn-neemt-na-48-jaar-afscheid-blijf-radio-luisteren.html

Hans Hogendoorn was zaterdag voor de laatste keer te horen als 'de stem' van het NPO Radio 1-programma Met het Oog op Morgen. "Blijf luisteren naar de radio en zet de tv uit", was zijn laatste boodschap aan de luisteraars.

Willem2
21 maart 2024, 14:16
Tom Egbers spant een kort geding aan tegen de NOS. De bekende sportpresentator (66) zit inmiddels ruim een jaar thuis, nadat hij vorig jaar maart werd beschuldigd van grensoverschrijdend gedrag op de sportredactie van de omroep. Hij wil zijn tv-werk weer deels hervatten en vindt dat zijn werkgever verplicht is tot rehabilitatie.
..... https://www.ad.nl/show/sportcoryfee-tom-egbers-spant-kort-geding-aan-tegen-nos-na-jaar-afwezigheid-op-tv~a41cf820/

mentholbear
21 maart 2024, 21:54
https://www.nu.nl/media/6305513/beroemde-stem-hans-hogendoorn-neemt-na-48-jaar-afscheid-blijf-radio-luisteren.html

Hij bleef er verder ook heel nuchter onder. End of an era...

Willem2
25 maart 2024, 17:09
De NOS en Tom Egbers krijgen tot en met Pasen de tijd om tot een schikking te komen over zijn mogelijke terugkeer als presentator op televisie. Egbers spande het kort geding aan, omdat hij na een jaar thuiszitten vanwege beschuldigingen van wangedrag zo snel mogelijk weer aan het werk wil. Een terugkeer zou echter niet mogelijk zijn vanwege onrust op de redactie, meent de advocaat van de NOS. ,,Een deel van de collega’s dreigde weg te blijven als hij zou worden ingezet.”
.... https://www.ad.nl/show/tom-egbers-en-nos-krijgen-tot-en-met-pasen-de-tijd-om-tot-schikking-te-komen-over-terugkeer-op-tv~ab1852991/

er moet toch meer aan de hand zijn indien collega´s niet meer met hem willen samenwerken dan die affaire van meer dan 15jaar geleden.

Wentelt Eefje
25 maart 2024, 17:30
.... https://www.ad.nl/show/tom-egbers-en-nos-krijgen-tot-en-met-pasen-de-tijd-om-tot-schikking-te-komen-over-terugkeer-op-tv~ab1852991/

er moet toch meer aan de hand zijn indien collega´s niet meer met hem willen samenwerken dan die affaire van meer dan 15jaar geleden.

Ja, verdringing van de door het terugtreden van Tom Egbers veroverde zendtijd (en daarmee gepaard gaande inkomsten). Een soort "opgestaan, plaats vergaan" denk ik en niet (ouwe complotdenker die Willem2) nog niet bekend geworden akkefietjes.

Gustomass
27 maart 2024, 23:09

Gusto mocht inmiddels de nieuwe stem enkele keren aanhoren. Gusto kan best onder de indruk zijn van vrouwestemmen, lief, zacht, krachtig, sexy, in alle soorten en maten....
Maar deze stem die Hans Hoogendoorn vervangt brengt bij Gusto nog weinig los, laat staan in beweging.

Gusto , Guten Abend Freunde groetjes.

mentholbear
28 maart 2024, 17:52
Ik vond haar wel een zwoele stem hebben, doch had Hans nog wel een tip voor haar.

Siberische tijger
3 april 2024, 17:47
Hélène Hendriks en Noa Vahle naar Ziggo?
https://www.msn.com/nl-nl/entertainment/nieuws/h%C3%A9l%C3%A8ne-hendriks-en-noa-vahle-dreigen-talpa-te-verlaten-en-onderhandelen-met-nieuwe-werkgever/ar-BB1l0ejf?ocid=msedgntp&pc=U531&cvid=4d975b33651943a48d2df2083b55701f&ei=18

Woerts bespreekt in de rubriek De Wangelgangen van Vandaag Inside met Wilfred Genee de samenwerking tussen Viaplay en Talpa, waarna Hendriks en Vahle ter sprake komen. Het tweetal dreigt te verdwijnen rondom de presentatie van de voetbalwedstrijden op SBS en Veronica: "Die (Hendriks, Vahle, red.) zijn in onderhandeling met Ziggo", zegt Woerts tegen Genee, die deze geruchten ook heeft meegekregen: "Die gaan naar Ziggo toe volgens mij, allebei", gaat Woerts verder.

Willem2
3 april 2024, 20:22
Presentator Khalid Kasem keert voorlopig niet terug op televisie. Dat zegt omroep BNNVARA, die vandaag een gesprek had met Kasem. Volgens de omroep zijn beide partijen het erover eens dat een terugkeer op dit moment niet aan de orde kan zijn "vanwege alle discussie rond zijn persoon".
.... https://nos.nl/artikel/2515359-khalid-kasem-voorlopig-niet-terug-op-televisie

zo raar :hammer:

Badslippers
22 april 2024, 18:45
Voor de liefhebbers van Roemenië:

Als je "Bärenalarm in Transsilvanien" niet wilt missen, moet je om 21.00 uur afstemmen op ARD. (https://www.daserste.de/information/reportage-dokumentation/dokus/sendung/baerenalarm-in-transsilvanien-108.html)

Gaat weliswaar niet over ijsberen, maar toch . . .

https://i.imgur.com/Xl5xQiF.png

"Transsylvanië, Roemenië: Er zijn hier meer beren dan waar dan ook in Europa. Door de jaren heen hebben de dieren geleerd zich aan te passen aan hun menselijke omgeving. Elk jaar neemt het aantal incidenten toe en wordt het samenleven steeds gevaarlijker, zowel voor mensen als voor beren. De documentaire volgt een moederbeer en haar drie welpen. Als ze oud genoeg zijn, wagen ze zich vanuit de bescherming van de Karpatenbossen de stad in en worden zogenaamde "probleemberen". Hun dramatische lot laat de uitdagingen zien die gepaard gaan met het naast elkaar bestaan ​​van beren en mensen."

Eddy_V
22 april 2024, 20:25
Vrijdag 26 april NPO3 20:24uur: 3 op Reis
reportage vanuit Roemenië waar ze het leven van de moderne Roma laten zien

Nee, laten we daar geen flauwe vooringenomen grappen over gaan maken maar laat ons verrassen.
Sowieso leuk om beelden vanuit Boekarest en omgeving te zien. Het is een interessant land.

Badslippers
23 april 2024, 13:43
[ . . . ]
Sowieso leuk om beelden vanuit Boekarest en omgeving te zien. Het is een interessant land.

Inmiddels drie keer in Boekarest geweest. Heerlijk om door die stad te zwerven. Grote contrasten op alle vlakken. Vervallen en compleet verwaarloosde panden tegen over fraai opgeknapt vastgoed. Mooie aangelegde parken. Heel veel historische gebouwen. Wat ik een mooi initiatief vind is het Open Streets (Strazi deschise 2024) initiatief waarbij tijdens het weekend belangrijke straten in het centrum afgesloten worden voor gemotoriseerd verkeer en er één grote wandelpromenade van wordt gemaakt met allerlei vrij toegankelijke evenementen etc. (https://visitbucharest.today/open-streets-bucharest/).

https://www.youtube.com/watch?v=hnx-WL_28zc

https://www.youtube.com/watch?v=znpKMDPGlJ0

pret
23 april 2024, 15:33
Inmiddels drie keer in Boekarest geweest. Heerlijk om door die stad te zwerven. Grote contrasten op alle vlakken. Vervallen en compleet verwaarloosde panden tegen over fraai opgeknapt vastgoed. Mooie aangelegde parken. Heel veel historische gebouwen. Wat ik een mooi initiatief vind is het Open Streets (Strazi deschise 2024) initiatief waarbij tijdens het weekend belangrijke straten in het centrum afgesloten worden voor gemotoriseerd verkeer en er één grote wandelpromenade van wordt gemaakt met allerlei vrij toegankelijke evenementen etc. (https://visitbucharest.today/open-streets-bucharest/).

https://www.youtube.com/watch?v=hnx-WL_28zc

https://www.youtube.com/watch?v=znpKMDPGlJ0

Gezien de beelden kom je van een koude kermis thuis als je voor de dames gaat.

Eddy_V
23 april 2024, 16:57
Dan zal je eerst vrijdagavond naar het programma moeten kijken voordat je die conclusie kan trekken ;)

Het is zoals Badslippers al schreef een mooie gevarieerde stad.

Badslippers
23 april 2024, 19:41

Zou kunnen Pret maar ik wilde meer het initiatief benadrukken om een gedeelte van de binnenstad autoluw te maken gecombineerd met op elke straathoek wel een vorm van amusement. Mooie dames heb ik er genoeg gezien. Hier nog een video. (https://www.youtube.com/watch?v=gJ9mpCx6Q0g) Ijsberen die wel eens in deze stad zijn geweest zal het herkenbaar zijn.
Daarnaast, ik las ergens dat Duitsland prakkiseert om de binnenstad in het weekend autoluw te maken. Lijkt me een mooi initiatief vooral als het gecombineerd wordt met amusement en natuurlijk hapje en drankje op de terrassen.

WANDELAAR5
23 april 2024, 20:29
Ik moet zeggen dat die video’s hier niet echt overtuigend zijn. Ik denk dat je meer mooie beelden kunt maken in pakweg Zutphen dan wat ik hier zie. Maar wellicht maakt een specialistisch reisprogramma er nog wat van?

@Pret: de mooie Roemeense DVPs kunnen in Duitsland meer verdienen en trekken dus weg…. Maar er zijn zeker ook mooie Roemeense dames in Roemenië. Ik heb gelukkig met een aantal samen gewerkt.

Wentelt Eefje
23 april 2024, 21:29
Bijvoorbeeld de hostessen in de backstage op het Streetfood Fair Festival op het terrein voor Romexpo, bijna elke griet op een zaterdagavond in één van de restaurants of clubs aan het Herāstrāumeer, de blonde receptioniste (hoewel al 40+) van het Pullman WTC die op mijn kamer daar belandde, vrouwelijk personeel en vrouwelijke gasten in de Face en Boa Club, zijn allemaal mooiere vrouwen in Boekarest dan de mooiste DVP die ik ooit in een Duitse of Nederlandse sauna- of pauschalclub zag.

De (bijna allemaal natuurblonde) serveersters in restaurant Hermania in Sibiu en alle dames die daar in onze backstage tijdens het festival op het oude vliegveld waren... idem!

Echt, in Roemenië kun je je ogen nog meermaals zo op tilt laten draaien dat je niet alleen je nekspieren verrekt bij het nakijken van vrouwen maar ook je oogspieren...

Maar als we het over Roemeense DVPs in Roemenië hebben, dat is inderdaad middelmaat. Staat tegenover dat je in de juiste clubs Russische, Oekraïense, Wit-Russische en Kazachse toppers vindt die zo mooi zijn dat alleen de Stelling van Pythagoras oplossen tijdens het neuken kan helpen voortijdig spuiten te voorkomen... ...

stimpy3
24 april 2024, 12:15
Bijvoorbeeld de hostessen in de backstage op het Streetfood Fair Festival op het terrein voor Romexpo, bijna elke griet op een zaterdagavond in één van de restaurants of clubs aan het Herāstrāumeer, de blonde receptioniste (hoewel al 40+) van het Pullman WTC die op mijn kamer daar belandde, vrouwelijk personeel en vrouwelijke gasten in de Face en Boa Club, zijn allemaal mooiere vrouwen in Boekarest dan de mooiste DVP die ik ooit in een Duitse of Nederlandse sauna- of pauschalclub zag. .

Twee verklaringen: als je into de 'girl next door'-look bent zijn aangeklede dames vaak leuker dan de fkk-dames, omdat er meer te raden overblijft. Daarnaast heb ik het idee dat wat er in de duitse clubs rondloopt een subset is van de roemeense dames. Op de een of andere manier zijn het vaak dezelfde typetjes of dames met dezelfde uitstraling, net zoals je in babylon ook allemaal inwisselbare dames hebt rondlopen: klein, cupje b, zwart haar, slank.

Wentelt Eefje
24 april 2024, 13:12
Die tweede verklaring gaat voor mij niet op... ik heb liever iets langere dames en bij voorkeur ook nog eens 30+ en blond (wel Roemeens) in de Duitse clubs... die eerste daarentegen...

Husky
24 april 2024, 13:31
Heb met veel plezier afgelopen jaar Roemenie en Moldavië bezocht met een reisgezelschap en een Roemeense gids/historicus die ook uitstekend Nederlands sprak.
mooi arm land die nog veel heeft op te bouwen verschillende plaatsen bezocht en in Predial mocht ik het hotel na 21.00 uur niet meer verlaten vanwege de in Karpaten aanwezige beren,
Een beren allert kregen we ook in de de buurt van Brasov waar Dracula vertoeft zou hebben wat echter een fabeltje is:)
Kwam daar niet voor de vrouwen maar wat ik zag was de niet zo goed geklede middelmaat,
verzamel iconen en heb mijn verzameling uit kunnen breiden met iconen op glas gekocht in Sibiu maar ook in Timisoara en de Kloosters in Moldavië wat mooie exemplaren kunnen scoren.
Mijn volgende bezoek zal plaatsvinden in Constanta gelegen aan de zwarte zee en de Donaudelta in de buurt van Galati.

Husky
24 april 2024, 13:32
Heb met veel plezier afgelopen jaar Roemenie en Moldavië bezocht met een reisgezelschap en een Roemeense gids/historicus die ook uitstekend Nederlands sprak.
mooi arm land die nog veel heeft op te bouwen verschillende plaatsen bezocht en in Predial mocht ik het hotel na 21.00 uur niet meer verlaten vanwege de in Karpaten aanwezige beren,
Een beren allert kregen we ook in de de buurt van Brasov waar Dracula vertoeft zou hebben wat echter een fabeltje is:)
Kwam daar niet voor de vrouwen maar wat ik zag was de niet zo goed geklede middelmaat,
verzamel iconen en heb mijn verzameling uit kunnen breiden met iconen op glas gekocht in Sibiu maar ook in Timisoara en de Kloosters in Moldavië wat mooie exemplaren kunnen scoren.
Mijn volgende bezoek zal plaatsvinden in Constanta gelegen aan de zwarte zee en de Donaudelta in de buurt van Galati.

stimpy3
24 april 2024, 14:47
Die tweede verklaring gaat voor mij niet op... ik heb liever iets langere dames en bij voorkeur ook nog eens 30+ en blond (wel Roemeens) in de Duitse clubs... die eerste daarentegen...

Dat vind ik dan weer het voordeel van clubs als Samya: grote hoeveelheid dames met de nodige variatie in alle maten.

Tjeppah
24 april 2024, 16:42
Dat vind ik dan weer het voordeel van clubs als Samya: grote hoeveelheid dames met de nodige variatie in alle maten.

En in alle prijzen

Willem2
29 april 2024, 12:24
Sophie Hilbrand en Jeroen Pauw beginnen op 2 september met hun late talkshow. Eerder maakte deze site bekend dat BNNVara Pauw had gestrikt voor dat tijdslot. De twee zijn van maandag tot en met donderdag te zien bij BNNVara, zo bevestigt de omroep op Instagram.
.... https://www.ad.nl/show/sophie-en-jeroen-vanaf-september-in-de-late-avond~a96ee788/

WANDELAAR5
29 april 2024, 16:50
Vrijdag 26 april NPO3 20:24uur: 3 op Reis
reportage vanuit Roemenië waar ze het leven van de moderne Roma laten zien

Nee, laten we daar geen flauwe vooringenomen grappen over gaan maken maar laat ons verrassen.

Ik vond het wel een aardig programma. Maar ik heb niet iets gezien waardoor ik er nu heel graag naar toe ga. Ik zal me er nog wat meer in moeten verdiepen denk ik.

Eddy_V
29 april 2024, 17:05
Ik vond het wel een aardig programma. Maar ik heb niet iets gezien waardoor ik er nu heel graag naar toe ga. Ik zal me er nog wat meer in moeten verdiepen denk ik.
Ik had me vrijdag eerst persoonlijk in een gipsy dame verdiept en het programma dan ook later bekeken en het viel me wat tegen.
Paar korte beelden vanuit Bucarest, de tip om die markt te bezoeken zal ik onthouden.
Verder waren het voor de hand liggende zigeuner omgevingen die bezocht werden, zigeunermuzikanten vinden publiciteit altijd prima.
Maar de echte gypsy wijken waar het zwerfafval op de stoep ligt of de wijken waar de dakgoten van goud zijn en de Lamborghini’s en Ferrari’s op de oprit staan werden niet bezocht. Maar dat is ook nauwelijks mogelijk met een camera. Vorig jaar in een relatief veilig deel bij Deva moesten we al niet te langzaam rijden.
De kans is groter dat je die mannen in Duitsland in een dikke Mercedes E tegenkomt dan op TV (dan weet Brad Clit meteen waar ze vandaan komen).

Eddy_V
30 april 2024, 11:32
Ps wat wel nieuw voor mij was, maar wat ik ook had kunnen googlen maar nooit bij stilgestaan had: de oorsprong van het woord gipsy.
Dat blijkt dus afkomstig van Egypte.
Zo ook het Spaanse gitano (van egyptano) en het Franse gitan..
Een verkeerde aanname van lang geleden want ze komen natuurlijk oorspronkelijk uit India en niet uit Egypte.

Weer wat geleerd want Sabina uit Venus mocht ik altijd gitan noemen als ze weer eens wat voor de lol uit mijn jaszak had gepikt.

WANDELAAR5
30 april 2024, 12:03
Dat was voor mij ook nieuw. Ik ben nog nooit een DVP tegen gekomen trouwens die bezwaar had tegen de term Gypsy. Dani in Sixsens is er zelfs heel trots op. Sabina werd destijds in Sixsens al door de Duitstalige dames Zigeuner genoemd.

Wentelt Eefje
30 april 2024, 12:15
Gek genoeg was het hier in het westelijke deel van Twente voor ons als lagere school jongens (45 tot 50 jaar geleden) een algemeen bekend scheldwoord, vermoedelijk doordat hier nogal wat Spanjaarden in de textiel waren binnengehaald, tsigani! etymologisch als ik me niet vergis van een Grieks woord afstammend.

Badslippers
30 april 2024, 16:41
Het meisje in de achterbuurt Ferentari legde het al uit. Onderling is het geen probleem om elkaar als Gipsy te betitelen. Kan me voorstellen dat als je als bleekscheet of kaaskop met het woord Gipsy gaat rondstrooien je een redelijk probleem kan hebben. Zeker in bepaalde wijken. Maar ja, da's zo'n beetje in elke cultuur. Rappers en zwarten mogen elkaar nigger noemen (het beruchte N-word) en elke niet zwarte of deel uitmakend van die bevolkingsgroep moet dat niet in zijn hoofd halen. Persoonlijk vind ik dat je toch wel op je klompen kunt aanvoelen wat wel of niet kan. Ik bedoel, je moet natuurlijk geen Bruce-Willis-je-doen (https://www.google.com/search?q=bruce+willis+sandwich+I+hate+niggers&client=firefox-b-d&sca_esv=e3b0e6080babb4e8&sca_upv=1&udm=2&biw=1536&bih=703&ei=IBAxZqacF-na7_UPhPeXwAY&ved=0ahUKEwimrMiiouqFAxVp7bsIHYT7BWgQ4dUDCBA&uact=5&oq=bruce+willis+sandwich+I+hate+niggers&gs_lp=Egxnd3Mtd2l6LXNlcnAiJGJydWNlIHdpbGxpcyBzYW5k d2ljaCBJIGhhdGUgbmlnZ2Vyc0j7IVCvCli0HnABeACQAQCYAU qgAZAGqgECMTS4AQPIAQD4AQGYAgCgAgCYAwCIBgGSBwCgB_YE&sclient=gws-wiz-serp) door als sandwich man door Harlem te gaan slenteren.

De 3-op-reis docu vond ik zwaar tegenvallen. Je kunt beter op youtube gaan zoeken om een indruk te krijgen. Danny Ghosen is daar ook al eens geweest. (https://npo.nl/npo3/danny-in-de-buitenwijken/17-10-2018/VPWON_1284300)

WANDELAAR5
30 april 2024, 19:37
Indrukwekkende documentaire. Maar nu is Roemenië nog verder gezakt op mijn lijst van toekomstige vakantie bestemmingen…

Eddy_V
1 mei 2024, 07:33
Indrukwekkende documentaire. Maar nu is Roemenië nog verder gezakt op mijn lijst van toekomstige vakantie bestemmingen…
Je hoeft niet persé naar de voor buitenstaanders No-Go areas zoals deze achterbuurten.
Je kan ook gewoon het mooie oude centrum bezoeken of oude steden als Sibiu en de ruige natuur van Transsylvanië.
Of naar Constanta om daar de meisje op het strand te zien ;)

WANDELAAR5
1 mei 2024, 08:00
Je hoeft niet persé naar de voor buitenstaanders No-Go areas zoals deze achterbuurten.
Je kan ook gewoon het mooie oude centrum bezoeken of oude steden als Sibiu en de ruige natuur van Transsylvanië.
Of naar Constanta om daar de meisje op het strand te zien ;)

Leg ik net aan de duivelse surfer uit hoe je per se schrijft, krijg je dit weer.. ;)

OK, waar is de documentaire met het mooie oude centrum, de mooie dames op het strand en de mooie natuur, waardoor dit land boven pak hem beet Wijk bij Duurstede komt als vakantie bestemming?

Wentelt Eefje
1 mei 2024, 08:09
Als je een beetje visueel bent ingesteld of hier beelden bij googlet... mijn beschrijving (http://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?51825-Media-en-televisie-in-Nederland&p=838063#post838063) een pagina terug...voor de goede dames en als je richting of rond Sibiu rijdt komt die natuur er alvast bij... Constanta moet je nog even zonder beschrijving mijnerzijds doen.

Collega (uit Iasi) van me liet ooit beelden van Iasi in de winter zien en beelden van berenjacht rond Iasi, ook een topbestemming over natuur gesproken.

Willem2
4 mei 2024, 10:18
Op1 houdt een stoel aan de talkshowtafel vrij voor Geert Wilders totdat hij aanschuift. Maar de PVV-leider wil vooralsnog niet langskomen, vertelde presentator Sven Kockelmann vrijdag in het programma.
"Wij leven in een rechtsstaat en daarin is het toch vrij gebruikelijk dat politieke partijen die vertegenwoordigd zijn in het parlement, zeker als die daar de grootste fractie zijn, ook tekst en uitleg komen geven in traditionele media", zei Kockelmann.

Ook deze week zou Wilders zijn uitgenodigd. "Het antwoord is doorgaans nee. Kijk, daar staat een lege stoel. Die stoel laten we onbezet staan, totdat u een keer komt", richtte Kockelmann zich tot de politicus.

De PVV-leider heeft nog een paar weken om daar gehoor aan te geven, benadrukte de Op1-presentator. "U bent van harte welkom om tekst en uitleg te geven bij de keuzes die u maakt in de Tweede Kamer."

Wilders heeft meermaals gezegd dat hij de publieke omroep het liefst wil afschaffen en uit geregeld kritiek op de media.
.... https://www.nu.nl/politiek/6311576/op1-laat-stoel-leeg-voor-wilders-totdat-hij-komt-politici-moeten-uitleg-geven.html

pietpotent44
7 mei 2024, 20:52
Ik zag dat iemand minder dan een jaar geleden oude afleveringen van Die 2 op youtube heeft geupload.
Dit was in 1990, toen Henk Spaan en Harry Vermeegen een seizoen lang zochten naar het meest geschikte onderwerp voor een komische serie.

Aan bod kwamen o.a.: Die 2 als: taxischauffeurs, snackbarhouders, begrafenisondernemers, burenruzie, politieagenten, detectives, en uiteindelijk een nudistenkamp.

Zelf vond ik vooral de burenruzie, busreis en begrafenisondernemers

Burenruzie
https://m.youtube.com/watch?v=mjKB3iMhsks&pp=ygUPZGllMiBidXJlbnJ1emll

Busreis
https://m.youtube.com/watch?v=ZcfCIeRH0uw&pp=ygUVdmhzIHZlcnphbmVsYWFyIGRpZSAy

Begrafenisondernemers
https://m.youtube.com/watch?v=AK_s3_2N3Lg&pp=ygUVdmhzIHZlcnphbmVsYWFyIGRpZSAy

Willem2
13 mei 2024, 17:55
Journalisten PowNed dragen voortaan bodycam als wapen tegen agressie
....

Weesie - die zelf ook ooit als verslaggever tussen relschoppers en de ME stond - weet niet waar de toegenomen agressie vandaan komt. ,,Ik denk dat dit te maken heeft met de beweging zoals je die ook in Amerika ziet met Trump en het totale wantrouwen richting de journalistiek. Mensen voelen zich niet meer vertegenwoordigd door de media en gaan er eigen mediakanalen op na houden en daar informatie met elkaar delen. Informatie die niet meer wordt gecheckt door mensen die ervoor zijn opgeleid. Zo komen ze langzaam in een soort van trechter van hun eigen gelijk terecht.’’
.... https://www.ad.nl/binnenland/journalisten-powned-dragen-voortaan-bodycam-als-wapen-tegen-agressie~a7be6fb9/

Powned dat zelf altijd zeer agressief te werk is gegaan....

Badslippers
20 mei 2024, 18:11
Gadverdamme, Claudia de Breij, Youp van t hek en Jeroen Pauw in één uitzending. Dat kan ik niet aan. gauw opheffen die NPO. Ik ga maar in bad liggen . . .

pietpotent44
20 mei 2024, 20:09
Gadverdamme, Claudia de Breij, Youp van t hek en Jeroen Pauw in één uitzending. Dat kan ik niet aan. gauw opheffen die NPO. Ik ga maar in bad liggen . . .

Er zijn meer Venlonaren die er zo over denken :biggrin:

Badslippers
13 juni 2024, 21:22
Kan die Jack (cheque) van Gelder niet van de buis af? Zit nu telkens bij "De Oranjezomer". Ook weer zo'n type die een podium krijgt om helemaal leeg te lopen. Ja ja, ik weet het. Het is wat met die CO2 uitstoot.

En dan zie ik bij "De Oranjezomer" ook weer Johnny de Mol aanschuiven die doodleuk verkondigt hoe erg het allemaal is met die Ali B. toestanden. Johnny de Mol die notabene een aangiftes van mishandeling, poging tot doodslag en seksueel misbruik aan zijn broek heeft hangen.

Armoe troef met de gasten bij de diverse praatshows. Angela de Jong ook zo'n hopeloos geval met een hopeloos beroep. Een beetje haar mening neerpennen over tv-programma's en dat vervolgens nog eens mondeling herhalen op tv. Kun je beter op een hoerenforum wat nietszeggende praatjes verkopen.

Nou heb ik niet zoveel met GeenStijl maar dit was redelijk getroffen.
Over Jack van Gelder:
https://www.geenstijl.nl/5176702/cheque

WANDELAAR5
21 juni 2024, 07:10
Tip: vanavond Wild Rose om 21:30 op VRT Canvas.

https://www.imdb.com/video/vi1611053593/

JonnyFontane
21 juni 2024, 09:06
Tip: vanavond Wild Rose om 21:30 op VRT Canvas.

https://www.imdb.com/video/vi1611053593/

Dan ben ik Nederland-Frankrijk aan t kijken.

WANDELAAR5
21 juni 2024, 09:37
Dan ben ik Nederland-Frankrijk aan t kijken.

Bespaar je toch die teleurstelling…

Badslippers
21 juni 2024, 17:08
Bespaar je toch die teleurstelling…

Inderdaad, waar zijn de tijden gebleven met spelers als Israël, van Hanegem, Laserom, van Duivenbode, Suurbier. Zouden ze vanavond meespelen zou hun eerste wapenfeit een klap op de neus van MBappe zijn zodat-ie met de brancard afgevoerd kon worden. Ook Duitsland of Engeland had zulke rauwdouwers. Kijk even naar Nederland-Brazilië 1974. Zo schakel je de tegenstander uit. Tegenwoordig is het voetbal voor koorknapen.

https://www.youtube.com/watch?v=cfuD282WiWM

Siberische tijger
22 juni 2024, 06:39
Tegenwoordig is het voetbal voor koorknapen.

Niet helemaal waar natuurlijk. Tegenwoordig staan er 10 keer zoveel camera's op het veld en die registreren bijna alles, dus iemand bij zijn kruis pakken, of een elleboog stoot geven, wordt nu meteen bestraft.

En ik zou bijvoorbeeld Zlatan Ibrahimovic gen 'koorknaap' willen noemen. Kijk Youtube er maar eens op na.

Wentelt Eefje
4 juli 2024, 06:32
Matthijs van Nieuwkerk gaat toch geen programma's maken voor RTL. Hij heeft de zender laten weten "de vrijheid te verkiezen". "We kunnen niet anders dan zijn besluit respecteren en gezien de omstandigheden hebben we daar ook begrip voor. We wensen hem alle succes voor de toekomst", meldt de zender.

Op vraag van RTL Boulevard wat de vrijheid waar Van Nieuwkerk voor kiest inhoudt, zei zijn management: "Het is de vrijheid van zijn leven". Daar wil het management het bij laten.

Beschuldigingen

Van Nieuwkerk raakte in 2022 in opspraak door beschuldigingen over de angstcultuur bij het succesvolle BNNVARA-programma De Wereld Draait Door (DWDD), dat hij vrijwel vanaf het begin presenteerde. Hij verdween toen van de buis.

Begin december maakte RTL bekend dat Van Nieuwkerk programma's ging maken voor RTL en Videoland. De partijen sloten een contract voor vier jaar. Het was aanvankelijk de bedoeling dat hij vanaf het voorjaar van 2024 op zondag wekelijks te zien zou zijn met een actueel programma vol muziek.

In februari werd Van Nieuwkerk ook van fysiek geweld op de werkvloer beschuldigd. Van Nieuwkerk ontkende de beschuldiging en noemde het "stuitend" dat zijn oud-werkgever BNNVARA "zonder enige onderbouwing dit soort wilde beschuldigingen" deed.

Verkeerde timing

De beschuldiging was voor de presentator en RTL wel reden om de samenwerking op te schorten. "We dachten dat Matthijs dit voorjaar een nieuwe start kon maken. De timing hebben we verkeerd ingeschat. Dit is niet het moment voor Matthijs om terug te keren op tv", zei directeur Content Peter van der Vorst toen.

Ook verscheen op hetzelfde moment in februari een onderzoeksrapport over de werkcultuur binnen de publieke omroep. De aanleiding voor dit onderzoek waren signalen over grensoverschrijdend gedrag bij De Wereld Draait Door. In het rapport werd Van Nieuwkerk niet bij naam genoemd.

Bron: nos.nl (http://nos.nl/artikel/2527238-matthijs-van-nieuwkerk-toch-niet-verder-bij-rtl)

Waarschijnlijker dan dat het alleen te maken met de beschuldigingen aan zijn adres heeft, is dat Matthijs van Nieuwkerk de twijfels niet heeft kunnen overwinnen dat onderbrekingen door reclameblokken de zijn presentatie kenmerkende snelheid en flow uit de programma's zouden halen. Iets waarover hij zich tegenover mij ergens vorig najaar al bevestigend uitliet toen we het erover hadden dat voor hem bij een commerciële zender presenteren een groot extra struikel(reclame)blok zou opwerpen...

Badslippers
3 augustus 2024, 22:55
Omroep ON! zet Arnold Karskens op non-actief na klachten over functioneren (https://www.nu.nl/entertainment/6323271/omroep-on-zet-arnold-karskens-op-non-actief-na-klachten-over-functioneren.html)

https://media.nu.nl/m/6prxf96a4f2e_wd854/omroep-on-zet-arnold-karskens-op-non-actief-na-klachten-over-functioneren.jpg

Door onze nieuwsredactie
3 aug 2024 om 18:11
Update: 4 uur geleden

Voorzitter Arnold Karskens is door de raad van toezicht van Ongehoord Nederland op non-actief gesteld, zo meldt de omroep zaterdag in een verklaring. Karskens moet per direct zijn werkzaamheden neerleggen vanwege een "aantal serieuze klachten vanuit de eigen organisatie over zijn functioneren".
De klachten worden nader onderzocht, laat de omroep weten, "maar zijn van dien aard dat de raad van toezicht in afstemming met de Ledenraad deze stap genomen heeft".

De 69-jarige Karskens deelt het nieuws zelf ook op X en spreekt van "valse en anonieme beschuldigingen" en een "coup". Volgens de raad van toezicht is daarvan "absoluut geen sprake".

De raad zegt dat het besluit kenbaar is gemaakt vanwege de uitspraken van Karskens op X. "Het had onze voorkeur gehad om een en ander eerst intern op te lossen alvorens met inhoudelijke opmerkingen naar buiten te treden", staat te lezen.

Een van de twistpunten lijkt het vertrek van presentatrice Raisa Blommestijn te zijn geweest. Karskens claimt dat hem wordt verweten dat hij Blommestijn heeft "weggepest". Daar is volgens Karskens geen sprake van.

© nu.nl (https://www.nu.nl/entertainment/6323271/omroep-on-zet-arnold-karskens-op-non-actief-na-klachten-over-functioneren.html)

Tja, die was compleet kwijtgeraakt. Wel altijd lachen op donderdagmiddag als het hele rariteitenkabinet werd opgevoerd met Edwin de Roy van Zuydewijn voorop. Ook interessant maar van eerdere datum

Medewerkers-klagen-over-stasi-praktijken-bij-ongehoord-nederland (https://www.bnnvara.nl/joop/artikelen/medewerkers-klagen-over-stasi-praktijken-bij-ongehoord-nederland). Benieuwd of e.e.a. gevolgen zou kunnen hebben voor Reinette Klever, nu beoogd minister voor Ontwikkelingshulp toendertijd slippendrager annex hielenlikker van Karskens.

Wentelt Eefje
8 augustus 2024, 07:56
Het Commissariaat voor de Media gaat "kijken" naar het vertrek van minister Reinette Klever bij Ongehoord Nederland en de overdracht van haar taken. Dat laat een woordvoerder van de mediawaakhond dinsdag weten aan het ANP.

Klever was tot eind juni bestuurslid bij Ongehoord Nederland (ON!). Ze legde haar taken neer omdat ze minister van Ontwikkelingssamenwerking en Buitenlandse Handel in het kabinet-Schoof werd.

GeenStijl meldde dat Klever bij haar vertrek "een deel van de financiële administratie" van de omroep heeft overgedragen aan haar dochter. De website baseert zich op onder meer een automatisch bericht dat wordt teruggestuurd als reactie op mails die naar het oude ON!-mailadres van Klever worden gestuurd.

"De berichtgeving roept een zorgelijk beeld op", zegt een woordvoerder van het Commissariaat voor de Media. "Dit raakt aan onderwerpen waar wij als toezichthouder een taak hebben bij publieke media-instellingen, namelijk: integriteit, sociale veiligheid, journalistieke kwaliteit en risicomanagement in het algemeen. Wij gaan hiernaar kijken en zullen hier op gepaste wijze opvolging aan geven."

'Transparantie moet belangenverstrengeling voorkomen'

De mediawaakhond zegt dat publieke mediaorganisaties "in eerste instantie zelf verantwoordelijk zijn voor een gezonde cultuur in hun organisatie". In de Gedragscode Integriteit Publieke Omroep voor bestuursleden van omroepen staat onder meer dat transparantie moet voorkomen dat "hun persoonlijke belangen met die van de mediaorganisatie verstrengeld raken".

Klever laat dinsdag desgevraagd aan het ANP weten dat haar dochter niet haar opvolger is als zakelijk directeur. "Mijn volledige takenpakket is per 1 augustus overgenomen door mijn opvolgster Nienke van Herksen en tussen 1 juli en 1 augustus door Arnold Karskens."

ON! was dinsdag vooralsnog onbereikbaar voor commentaar op het besluit van de mediawaakhond.

Bron: nos.nl (http://www.nu.nl/media/6323610/mediawaakhond-bekijkt-zorgelijk-vertrek-minister-klever-bij-ongehoord-nederland.html)

Wentelt Eefje
13 augustus 2024, 09:25
Karskens zou intimideren, vrouwonvriendelijk zijn, zich te ‘mild' opstellen tegen het nieuwe kabinet. De briefschrijvers wijzen onder meer op de innige band tussen Karskens en Reinette Klever, de voormalige bestuurder bij ON en nu minister van Ontwikkelingssamenwerking in het kabinet Schoof.

Zo zou Klever het vertrek van Blommestijn hebben willen toedekken. ‘Reinette Klever probeerde Arnolds besluiten te rechtvaardigen. Zij loog daarbij over de toedracht van Raisa’s vertrek tegen de Raad van Toezicht én in de uitzending van ‘Ongehoord Nieuws’. Reinette Klever en Arnold Karskens suggereerden dat Raisa Blommestijn zélf wilde vertrekken, terwijl bij het overgrote deel van de werkvloer bekend was dat dit niet het geval was.’, schrijft het kamp anti-Karskens.

Daarnaast kreeg Klever, destijds al beoogd minister, te veel ruimte voor het ‘milde’ PVV geluid, vindt de groep. Die standpunten zouden niet corresponderen met de uitgangspunten van Ongehoord Nederland op het gebied van massa-immigratie, aldus de klagers. ‘Achteraf gezien beschouwt de redactie dit als een potentiële belangenverstrengeling, aangezien Reinette naar nu is gebleken op een traject zat om minister te worden’.

In de brief wordt de minister ook beschuldigd van ‘nepotisme', omdat ze haar dochter Anna van Winkoop aanstelde om haar taken deels over te nemen. ‘Dit riekt naar belangenverstrengeling’. Anna van Winkoop werd daarna aldus de opstellers ‘vermoedelijk één van de bestbetaalde medewerkers van de omroep’. Wat er van waar is, is onduidelijk. Dat Van Winkoop bij Ongehoord werkt (e) staat vast. Van Winkoop was ook een keer te gast in de uitzending van Ongehoord Nieuws en sprak toen over ‘vegadwang’.

Bron: De Telegraaf (http://archive.is/aXhR8)

Aangezien nota bene De Telegraaf dus de naam van de al eerder dan aangegeven (dus gelogen) door minister Klever naar een hoger beloningsniveau gehesen dochter prijsgaf, dan ook maar even een link naar de aflevering waarin ze als "zogenaamd willekeurige verontruste Erasmus-Universiteit-studente" in het ON!-panel zit twee-en-een-half jaar geleden...

https://npo.nl/start/serie/ongehoord-nieuws/seizoen-1/ongehoord-nieuws_56/afspelen

Willem2
29 augustus 2024, 09:50
De raad van toezicht van omroep Ongehoord Nederland draait de schorsing van voorzitter en hoofdredacteur Arnold Karskens niet terug. Dat bevestigt waarnemend voorzitter Harm Beertema van ON! na berichtgeving van De Telegraaf. Karskens wil dat besluit aanvechten.
.... https://www.ad.nl/show/arnold-karskens-blijft-geschorst-bij-ongehoord-nederland-na-klachten-over-angstcultuur~a3ddf766/

Siberische tijger
31 augustus 2024, 07:33
https://www.nu.nl/media/6326492/winnaar-van-24e-seizoen-de-slimste-mens-bekend-was-niet-de-bedoeling.html

Herman van der Zandt heeft het 24e seizoen van De slimste mens gewonnen. De presentator versloeg vrijdag in de finale collega-presentator Max Terpstra en actrice Maartje van de Wetering. Van der Zandt gaat de quiz na volgend seizoen zelf presenteren.

Badslippers
5 september 2024, 20:57
Mijn lieve hemel, wordt die Eva Jinek nu met de dag hysterischer. Wat een theatraal en incestueus gedoe. Valt iedereen om de nek en kwijlt ze zo'n beetje onder met slijmerige lofuitingen. Hoog ons kent ons gehalte en af en toe een controversiële gast die ze effe kan doorzagen zo van, kijk mij eens kritisch zijn. En daar gaat 'ons' belastinggeld naar toe.

rob45
5 september 2024, 21:03
Ik zie het ook aan met stijgende verbazing, echt tenenkrommmend die Eva Jinek !

Siberische tijger
6 september 2024, 15:08
Mijn lieve hemel, wordt die Eva Jinek nu met de dag hysterischer. Wat een theatraal en incestueus gedoe. Valt iedereen om de nek en kwijlt ze zo'n beetje onder met slijmerige lofuitingen. Hoog ons kent ons gehalte en af en toe een controversiële gast die ze effe kan doorzagen zo van, kijk mij eens kritisch zijn. En daar gaat 'ons' belastinggeld naar toe.

Eva Jinek begint karaktertrekjes van een verwaande BN-er te krijgen, net zoals in het verleden bijvoorbeeld Mart Smeets, Jeroen Pauw of Matthijs van Nieuwkerk.
Die mensen zijn er van overtuigd dat heel Nederland de televisie aanzet, omdat zij op de buis verschijnen.
Zoiets als een haan die 's-morgens vroeg kraait en denkt dat de zon opkomt omdat hij staat te kraaien.:tongue:

Willem2
13 september 2024, 14:40
Bert Huisjes, die zich volgens veel collega’s schuldig maakte aan grensoverschrijdend gedrag, mag terugkeren als bestuurder van omroep WNL. Dat is de verrassende conclusie van de Raad van Toezicht (RvT) onder leiding van Loek Hermans. Huisjes legt zijn functie als hoofdredacteur neer. Veel (oud-)medewerkers reageren verslagen op het besluit. ‘Dat hij blijft als bestuurder lijkt ons zeer onwenselijk.’
.... https://www.ad.nl/show/bert-huisjes-keert-na-commotie-terug-als-bestuurder-wnl-oud-medewerkers-reageren-verslagen~a764571d/

niet meer MeToo .... :rolleyes:

Siberische tijger
25 september 2024, 12:47
https://www.nu.nl/media/6329384/pierre-bokma-frank-lammers-en-elise-schaap-genomineerd-voor-televizier-ring.html

Pierre Bokma is voor het eerst in zijn carrière genomineerd voor de Televizier-Ring voor acteurs. De andere genomineerden zijn oud-winnaars Frank Lammers en Elise Schaap.

Siberische tijger
26 september 2024, 20:09
https://www.msn.com/nl-nl/entertainment/nieuws/d%C3%ADt-zijn-de-drie-genomineerde-programma-s-voor-d%C3%A9-televizier-ring-2024/ar-AA1rgEEG?ocid=msedgntp&pc=U531&cvid=b414a5dba85541ca83cf4c2fe5dc751d&ei=25

Uit tientallen programma's hebben er uiteindelijk drie de meeste stemmen gekregen en dat zijn: 'B&B Vol Liefde', 'Denkend aan Holland' en 'Dwars door de Lage Landen'.

Siberische tijger
28 september 2024, 10:55
https://www.nu.nl/entertainment/6329772/rtl-en-itv-werken-aan-terugkeer-the-voice-of-holland.html

The voice of Holland keert terug op de Nederlandse tv, zegt RTL-directeur Peter van der Vorst tegen het AD. De talentenjacht werd niet meer uitgezonden vanwege beschuldigingen van seksueel grensoverschrijdend gedrag bij het programma.

Siberische tijger
10 oktober 2024, 15:20
https://www.nu.nl/media/6331157/nos-journaal-presentatrice-malou-petter-maakt-overstap-naar-sbs6.html

Malou Petter stapt over van de NOS naar Talpa Network. Vanaf januari is ze een van de twee presentatoren van het nieuwe opinie- en nieuwsprogramma Nieuws van de Dag op SBS6.

Willem2
11 oktober 2024, 15:50
Arnold Karskens is ontslagen als bestuursvoorzitter en lid van het bestuur van omroep Ongehoord Nederland (ON). Dat heeft de omroep bekendgemaakt. Karskens is een van de oprichters van de omroep.

Sinds 3 augustus stond Karskens al op non-actief naar aanleiding van "een aantal serieuze klachten vanuit de eigen organisatie over zijn functioneren". Later die maand werd hij geschorst als bestuursvoorzitter. De klachten gingen over onder meer een onveilige werksfeer, beperking van de vrijheid van meningsuiting en vrouwonvriendelijke opmerkingen.

Volgens ON is het ontslag gebaseerd op een onafhankelijk onderzoek van de raad van toezicht. De resultaten daarvan worden komende maandag openbaar gemaakt en dinsdag toegelicht.
.... https://nos.nl/artikel/2540394-arnold-karskens-na-schorsing-nu-ontslagen-bij-ongehoord-nederland

schoolmeester
11 oktober 2024, 18:54
Goed nieuws dat deze NARCIST is ontslagen !

Badslippers
11 oktober 2024, 20:05
Arnold Karskens is ontslagen als bestuursvoorzitter en lid van het bestuur van omroep Ongehoord Nederland (ON).

Goed nieuws dat deze NARCIST is ontslagen !

Karskens, Wilders, Baudet (om er een paar te noemen) zijn lieden die geradicaliseerd zijn. Ze betitelen als narcist zou teveel eer voor hen zijn. Narcissus was een vrij onschuldige doch knappe zielepoot die, zoals we allemaal weten, verliefd werd op zijn eigen spiegelbeeld dat weerkaatst werd door het water in de vijver waarin hij maar bleef staren. Uiteindelijk liep het slecht met hem af en verloor hij zijn schoonheid, takelde af en kwijnde eenzaam weg. De enige overeenkomst met Narcissus is dat de eerder genoemde heren hetzelfde lot zulen ondergaan. Triest ook voor al die volgelingen die zich blindstaren op de loze beloftes van dit soort figuren.

Willem2
14 oktober 2024, 16:58
Onder leiding van Arnold Karskens was er bij Ongehoord Nederland (ON) sprake van een wijdverbreide angstcultuur. Dat staat in een vandaag verschenen rapport over de omroep. Naar aanleiding van het onderzoek, dat werd uitgevoerd in opdracht van de raad van toezicht, werd Karskens vrijdag ontslagen als bestuursvoorzitter en lid van het bestuur.

De man die de omroep eind 2019 mede oprichtte, was in augustus door de raad van toezicht al achtereenvolgens op non-actief gesteld en voorlopig geschorst. Hij sprak toen, en opnieuw vrijdag in een persverklaring op X, van een coup tegen hem door de toezichthouders en vindt dat het onderzoek "aan alle kanten rammelt". De verwijten aan zijn adres zijn "oncontroleerbare anonieme verdachtmakingen over vermeend grensoverschrijdend gedrag". Karskens was vanmiddag niet bereikbaar voor de NOS.

"Elf medewerkers hebben zich in een brief positief uitgelaten over mijn functioneren, maar hun mening wordt niet meegenomen", zegt hij. De onderzoekers schrijven dat er drie medewerkers hebben aangegeven dat het schorsen van Karskens onnodig was.

Volgens het rapport, opgesteld door een trainings- en adviesbureau uit Ermelo, heerste voor het gedwongen vertrek van Karskens bij ON een verstoorde werkcultuur, "waarin medewerkers zich niet vrij voelden om hun mening te uiten, misstanden te melden of op een constructieve manier samen te werken". Dat lag volgens de onderzoekers vooral aan het leiderschap van Karskens. Zijn wil was wet: hij "verwachtte gehoorzaamheid en respect" omdat het "zijn omroep betrof".
.... https://nos.nl/artikel/2540726-wijdverbreide-angstcultuur-bij-omroep-ongehoord-nederland

Willem2
16 oktober 2024, 23:03
André van Duin krijgt de Gouden Televizier Oeuvre-Ring. Die prijs is voor mensen die zich jarenlang hebben bewezen op de Nederlandse televisie. De prijs is sinds 1964 pas vier keer eerder uitgereikt.
.... https://www.nu.nl/media/6331959/andre-van-duin-krijgt-als-vijfde-persoon-sinds-1964-televizier-oeuvre-ring.html

Siberische tijger
17 oktober 2024, 16:33
Dat is een terechte prijs voor André van Duin. Mooi rijtje waar hij bij komt nu, alleen Linda de Mol had van mij niet op dat lijstje horen te staan. Jos Brink of Rick Felderhof of Kees van Kooten en Wim de Bie dan weer wel.

marcelasnl
17 oktober 2024, 16:52
Mirjam verbreekt relatie na verbouwing in Ik Vertrek
De 56-jarige Mirjam uit Hilversum emigreerde na een impulsaankoop naar Portugal om daar yogareizen te gaan verzorgen. Nadat Mirjams bod geaccepteerd werd, liep ze spontaan haar ex Jack tegen het lijf.
De liefde tussen de twee bloeide na al die jaren weer op. Jack was zelfs zo verliefd dat hij besloot Mirjam naar Portugal te volgen. Een sprong in het diepe, want de autoverkoper had de woning alleen nog maar op foto’s gezien.

. Jack neemt nog niet definitief afstand van Nederland, maar vliegt af en toe over om te helpen. Na een van zijn bezoekjes, kreeg hij eenmaal thuis een opvallend berichtje van Mirjam met de boodschap dat het beter is om wat rust te nemen in hun relatie. ,,Dat heeft mij heel veel pijn gedaan”, zegt hij.
Op sociale media reageren kijkers dat Mirjam Jack vooral ‘heeft gebruikt als klusjesman’.

Face-book reacties:
Zo, die weet mensen lekker te misbruiken zeg. Eerst was Jack wel handig maar toen het huis af was, was hij toch niet meer zo nodig.
En dan nu " vriendinnen " die een handje helpen. Ook makkelijk, kost niets ������
Als ik Jack was, had ik nog even een factuur opgestuurd voor de gedane werkzaamheden.
Op en top narcistische persoonlijkheid je hebt mensen die spiritualiteit spelen en je hebt mensen die het leven zij speelt het…..

https://www.ad.nl/show/mirjam-verbreekt-relatie-na-verbouwing-in-ik-vertrek-jack-wil-geen-contact-meer~a514eca5/

Siberische tijger
24 oktober 2024, 15:22
https://www.nu.nl/politiek/6332851/johan-derksen-niet-vervolgd-om-is-geen-fries-opmerking-over-kamerlid-de-hoop.html

Johan Derksen wordt niet vervolgd voor de opmerkingen die hij heeft gemaakt over Tweede Kamerlid Habtamu de Hoop. Dat meldt het Openbaar Ministerie (OM) donderdag. Het OM vindt zijn uitspraken wel beledigend, maar gaat niet over op vervolging.

schoolmeester
24 oktober 2024, 16:51
Typisch geval voorkeursbehandeling.

Tjeppah
24 oktober 2024, 17:49
Als het als beledigend en niet discriminerend aangemerkt wordt is het logisch dat er geen vervolging plaatsvindt. De rechtbank kan nu het aantal zaken al niet aan waardoor zaken jaren op de plank blijven liggen voordat het voorkomt. En als het feit al jaren geleden heeft plaatsgevonden heeft dit voordelen voor de verdachte aangezien dit meestal meegenomen wordt in de strafbepaling

WANDELAAR5
24 oktober 2024, 18:50
Ik denk dat het bij de rechter ook geen kans zou maken. Die show is humoristisch bedoeld. Als we alle komieken en cabaretiers voor de rechter gaan dagen bij elke foute grap, dan worden de rechtbanken overspoeld.

Wentelt Eefje
24 oktober 2024, 19:17
Als het als beledigend en niet discriminerend aangemerkt wordt is het logisch dat er geen vervolging plaatsvindt.

Het is alleen maar logisch dat er dan geen vervolging plaatsvindt omdat De Hoop zelf geen aangifte heeft gedaan dathij in zijn eer en goede naam is aangetast. Omdat alleen derden aangifte hadden gedaan (en dan wel specifiek van discriminatie) vindt nu geen vervolging plaats.

Ik denk dat het bij de rechter ook geen kans zou maken. Die show is humoristisch bedoeld. Als we alle komieken en cabaretiers voor de rechter gaan dagen bij elke foute grap, dan worden de rechtbanken overspoeld.

Toch is het verschil met komieken en cabaretiers dat die ook daadwerkelijk grappig zijn en het niet alleen maar zoals dat mispunt met die snor grappig bedoelen. En er blijft een verschil tussen een foute grap en een foute opmerking. Ik ben er 100% van overtuigd dat het OM bij aangifte door Habtuma de Hoop van smaad en/of laster in elk geval tot vervolging over zou zijn gegaan.

Tjeppah
24 oktober 2024, 19:41
Er hoeft strikt geen aangifte door de Hoop gedaan te worden om door het OM voor de rechter gedaagd te worden

Wentelt Eefje
24 oktober 2024, 20:03
Er hoeft strikt geen aangifte door de Hoop gedaan te worden om door het OM voor de rechter gedaagd te worden

Klopt. Maar dit is weer je gebruikelijke halve antwoord op een half citaat. Het OM heeft aangegeven dat er wel sprake van de aantasting van eer en goede naam maar niet te vervolgen. Daarbij speelt mee dat De Hoop geen aangifte heeft gedaan.

Wanneer het OM groepsbelediging en meer in het bijzonder (groeps)discriminatie had geconcludeerd in plaats van de individuele belediging was ongetwijfeld wel tot vervolging overgegaan zonder aangifte van De Hoop.

Tjeppah
24 oktober 2024, 20:05
Belediging van een burger is niet strafbaar

Wentelt Eefje
24 oktober 2024, 20:09
Belediging die gecategoriseerd wordt als aantasting van de eer en goede naam wel degelijk. Kan tot zes maanden gevangenisstraf voor de dader opleveren.

Tjeppah
24 oktober 2024, 20:32
Belediging die gecategoriseerd wordt als aantasting van de eer en goede naam wel degelijk. Kan tot zes maanden gevangenisstraf voor de dader opleveren.

Waar Google je toch al niet bij kan helpen :wink2: En dus logisch dat er niet tot vervolging is overgegaan omdat hoer geen sprake van was

Badslippers
24 oktober 2024, 21:05
Toch is het verschil met komieken en cabaretiers dat die ook daadwerkelijk grappig zijn en het niet alleen maar zoals dat mispunt met die snor grappig bedoelen.

Die Derksen liegt en fantaseert er elke aflevering op los. Vooral op het seksuele vlak schijnt hij, volgens hem zelf, elke avond ongekende pretaties te leveren. Ook telkens dat kaars-verhaal van stal halen. Is ook compleet bij elkaar gelogen en bovendien duchtig aangedikt. Meest opvallende was wel dat hij eerst vertelde dat hij de kaars in de kut had gduwd en toen daar enorme kritiek op kwam (verkrachting) trok hij de keutel (of de kaars) in en werd het een ander verhaal. Namelijk een miskaars van 2 meter tussen de benen geplaatst. Waar had hij die zo snel vandaan getoverd. Die doelman diee rbij zou zijn geweest kon zich dat verhaal totaal niet herinneren.

En altijd weer die goedkope seksistische prietpraat. Zeer vrouwonvriendelijk programma. En als het echt over seks gaat en ze expliciete vragen krijgen, maken ze zich er vanaf met een dom grapje of ze geven geen duidelijk antwoord en giechelen als een stelletje schooljongens van 14 jaar.

Tenslotte, totaal geen reflectievermogen en als hij kritiek krijgt reageert hij als door een horzel gestoken. Weg met die man. Wordt tijd dat ze eens wat mensen uitnodigen die hem tot op het bot fileren zodat hij weer eens boos wegloopt.

Eddy_V
24 oktober 2024, 21:26
Die Derksen liegt en fantaseert er elke aflevering op los.
Hoe weet je dat?

Willem2
24 oktober 2024, 21:32
Hoe weet je dat?

Hij kijkt iedere keer...

Eddy_V
24 oktober 2024, 21:54
Hij kijkt iedere keer...
Hoe weet je dat ?

(doorvragen, hebben ze me ooit geleerd ;))

Jack42
24 oktober 2024, 21:56
Belediging van een burger is niet strafbaar

Ligt er aan wat voor soort belediging:

Belediging van een burger op etnische gronden is wel strafbaar!!
Belediging van een burger op bijv uiterlijke kenmerken is niet strafbaar.

Tjeppah
24 oktober 2024, 22:14
En dat noemen ze geen belediging meer maar discriminatie