Volledige versie bekijken : Derksen en politieke correctheid
Picasso 1
29 april 2022, 20:37
Stuur je adres maar even via IM, dan kom ik m'n gezicht laten zien.....
J.W.
Morgen aan de Robert-Zapp-Straße 2A, 40880 Ratingen. ;)
bertje600
30 april 2022, 10:54
De naam van het slachtoffer van Johan Derksen is nu bekend.
SIGRID KAARS
Brad Clitt
30 april 2022, 11:09
Dan was ze er wel vroeg bij met 8 of 9 jaar oud...
Goedemorgenallemaal
30 april 2022, 11:25
Ben blij dat ie weg is, de TV is overspoeld met oude mannen. Opzouten, allemaal, of je nou Derksen, van Nieuwkwerk, Gijp, Meiland of de Leeuw heet. Ik zou willen dat ze allemaal Johans voorbeeld volgden. Vrijheid van meninsguiting is een mooi streven maar mag ingeperkt worden als iemand oud wordt, met emiritaat gaat (je kent wel die oud professoren die echt opeens allemaal veel beter weten, vooral een vakgebeid waar ze niets mee deden), met pensioen (hoe weten wij of al die oud generaals wel genoeg bij het vakgebied blijven? Ook mijn vakgebied, de brandweer, wordt overspoeld met meningen van oude zakken die niks van ontwikkelingen afweten.).
As ik oude meuk op tv wil zien, dan zoek ik wel naar afleveringen van Monty Python, Blackadder, Fawtly Towers.
Badslippers
30 april 2022, 11:44
Ik geloof geen zak van het verhaal van Derksen. Hij heeft zijn hand overspeeld door een nietszeggende gebeurtenis op te blazen om er een ranzig verhaal van te maken. Naderhand realiseerde hij zich dat zijn verhaal vergaande consequenties zou kunnen hebben. Blijkt ook wel uit de aanpassing die hij een dag later deed. Eerst is het een kaars in de vagina steken en de volgende dag heeft hij het over een kaars met duizend branduren die op een sokkel staat en deze tussen de benen heeft gepositioneerd. Dat is nogal een verschil. En wie heeft er nou zo'n speciale kaars in de huiskamer staan? En wie is die keeper van Veendam eigenlijk? En wie zijn die vrouwen? Kortom vragen, vragen, vragen. Die alleen de deelnemers van die gebeurtenis zouden kunnen bevestigen (als ze nog leven.)
pietpotent44
30 april 2022, 12:00
Ik geloof geen zak van het verhaal van Derksen. Hij heeft zijn hand overspeeld door een nietszeggende gebeurtenis op te blazen om er een ranzig verhaal van te maken. Naderhand realiseerde hij zich dat zijn verhaal vergaande consequenties zou kunnen hebben. Blijkt ook wel uit de aanpassing die hij een dag later deed. Eerst is het een kaars in de vagina steken en de volgende dag heeft hij het over een kaars met duizend branduren die op een sokkel staat en deze tussen de benen heeft gepositioneerd. Dat is nogal een verschil. En wie heeft er nou zo'n speciale kaars in de huiskamer staan? En wie is die keeper van Veendam eigenlijk? En wie zijn die vrouwen? Kortom vragen, vragen, vragen. Die alleen de deelnemers van die gebeurtenis zouden kunnen bevestigen (als ze nog leven.)
1 vraag is alvast beantwoord: de naam van de Veendam keeper is Dick Ploeger (67). En die kan zich niks van een kaars herinneren:
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/918626/dick-ploeger-was-oud-keeper-veendam-waar-derksen-over-sprak-ik-herinner-me-kaarsincident-niet
Picasso 1
30 april 2022, 12:32
Ze moeten lekker een eigen programma beginnen via bijvoorbeeld een Youtube kanaal. Het zal voldoende kijkers aantrekken en daarmee ook inkomsten.
En zijn ze meteen ook veel vrijer in wat ze zeggen zonder allerlei externe druk.
rob45
30 april 2022, 12:38
1 vraag is alvast beantwoord: de naam van de Veendam keeper is Dick Ploeger (67). En die kan zich niks van een kaars herinneren:
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/918626/dick-ploeger-was-oud-keeper-veendam-waar-derksen-over-sprak-ik-herinner-me-kaarsincident-nietKlopt,maar is de verkeerde keeper, ze hadden er destijds 3, wie o wie van de drie...
Badslippers
30 april 2022, 12:51
https://www.rtvnoord.nl/nieuws/918626/dick-ploeger-was-oud-keeper-veendam-waar-derksen-over-sprak-ik-herinner-me-kaarsincident-niet
Klopt,maar is de verkeerde keeper, ze hadden er destijds 3, wie o wie van de drie...
Wat PP44 zou moeten kloppen nadat ik wat media heb geraadpleegd. Die jongen was toen 17. Dat is wat seksualiteit betreft een vaag gebied. Onder de 16 is alles strafbaar. Maar als twee vijftienjarigen vrijwillig seks hebben dan is het niet strafbaar. Daarmee is 16 en 17 jaar een grijs gebied. Dat zou betekenen als die vrouwen ten tijde van het voorval twintigers waren en seks hadden met die toenmalig 17 jarige keeper ze strafbaar zijn.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220429_96760737
Jackless
30 april 2022, 13:58
Als verhalenverteller heeft Derksen altijd goed gefunctioneerd. De waarheid altijd wat opgeleukt om het verhaal smeuïger te maken. Dat is zijn verdienmodel en maakt hem interessant voor het kijkvee en de programmamakers. Al die verhalen wat die man in alle uitzendingen heeft verteld, overkomt dat één persoon in zijn leven? Borrelpraat, pur sang. Des te verontrustene dat er zo veel mensen dit serieus nemen. Net als een Ijsbeer die in een middag 5 keer komt, en vervolgens nog naar een andere club gaat om dit te herhalen.
Zwaar fout vind ik wel dat hij spreekt over het naar binnen brengen van een kaars bij een bezopen vrouw (zijn woorden). Is gelijk aan de categorie Sywert met zijn mondkapjes. Niet meer weten wat normen en waarden zijn, en dit ook nog verkondigen op tv aan onze lieve kijkbuisjunkies. Misschien kan Talpa bij de start van zijn programma's een disclaimer uitzenden "Alles wat in dit programma beweerd wordt berust niet op de waarheid en bevat kwetsende teksten." Nou ja, niet alleen Talpa, alle zenders met praatkoetjes en -kalfjes.
Johan en Sywert maken met hun opmerkingen het nieuws wel weer afwisselnder. Wat moeten de omroepen anders nog uitzenden? Weer een bejaarde dame overvallen, weer een vluchteling aan de grens, weer prijsverhogingen, weer een stikstofmonster in de kast, weer een Kaag-mens misstap, weer een minister van Defensie die haar prive-email gebruikt, weer Jackless die een saunaclub bezoekt......so boring. Hoewel dit laatste natuurijk niet :biggrin:
pietpotent44
30 april 2022, 15:35
Ik denk dat die keeper door de brandende kaars van Johan het licht heeft gezien, niet achter het net wilde vissen, en dus
op dat moment zijn eigen ballen niet wilde tegenhouden. Is natuurlijk een buitenkansje voor een gastje van 17, om te experimenteren
met vrouwen van in de 20. De lat ligt dan hoger dan 2,35m.
Als dat waar is, dan staat als een paal boven water dat die keeper medeplichtig is :biggrin:
Kwibus2
30 april 2022, 22:25
en dat is dus niet het geval. Daarom kwam hij ook met een andere verklaring op de proppen.
De kwestie is met zekerheid verjaard.
Wetgeving wijzigen waardoor de periode voor verjaring verlengd wordt of zelfs verdwijnt heeft geen invloed op zaken die voor de wetswijziging hebben plaatsgevonden. Anders gezegd verjaring verandert nooit met terugwerkende kracht door nieuwe wetgeving.
Voor de leeftijd geldt dat die volgens de toenmalige wetgeving geen strafbaar feit opleverde. Leeftijdsgrenzen zijn pas veel later in de wet opgenomen.
Spuit Hamer geeft modder. Uitgelezen kans voor de regeringscommissaris, wie bedenkt z'n functie voor dit gedoe, meteen even haar onmisbaarheid te etaleren. Daar gaan we nog veel van horen (not).
Jammer dat VI over dit item is gestruikeld. Dat werd eerder veroorzaakt om het gelach dat er na ontstond dan door het verhaal van Johan Derksen. Duidelijk dat Derksen geen excuus gaat aanbieden vanwege een stel lachers aan tafel en in de studio.
Johan gaat verder met muziek. Minder kans op rellen, dat is zeker.
Dit is helaas de huidige tijd. Meelopen is altijd makkelijker dan tegengas geven. De “woke”-cultuur heeft de overhand en dat wordt de standaard de komende decennia. Het liberale en tolerante uit de jaren 60, 70 is voorbij, evenals het onbezorgde uit de jaren 80 en 90. Alles is nu een probleem. Grappig is kwetsend en mag en kan niet meer. Autoritair zijn is kwetsend, begrip moet je hebben als iemand voor de 127e keer te laat komt.
Het trieste is dat de huidige generatie opgroeit met dit soort denkbeelden. Zich verheven gaan voelen boven de oudjes die in hun tijd rookten, naar de hoeren gingen en lachten om Zwarte Piet. Foei! Het trieste (voor de huidige woke generatie) zit in het feit dat de wereld niet eerlijk is en het leven al helemaal niet. Het leven is niet maakbaar. De vraag is hoe de huidige generatie daarmee leert omgaan. Ik voorzie een tekort aan psychologen en psychiaters. Of kwets ik nu mensen??
Badslippers
1 mei 2022, 11:59
Dit is helaas de huidige tijd. Meelopen is altijd makkelijker dan tegengas geven. De “woke”-cultuur heeft de overhand en dat wordt de standaard de komende decennia. Het liberale en tolerante uit de jaren 60, 70 is voorbij, evenals het onbezorgde uit de jaren 80 en 90. Alles is nu een probleem.
Alles is ALTIJD een probleem. Kortom elke periode kent zijn problemen, zijn up en downs. Onbezorgde jaren 80. Hmmm, Volgens mij was er een zware economische crisis in het begin van de jaren 80. En hadden we niet de oliecrisis tweede helft jaren 70. Verder vermeldens waardig Oorlog tussen Iran en Irak. En Amerika steunt nota bene Saddam Hoessein. Rusland maakt oorlog met Afghanistan en Libanon wordt aan flarden geschoten. Falkland oorlog deed de spanningen ook behoorlijk oplopen. Boycot Olympische spelen. Zoals gezegd, elke periode kent zijn problemen. Tegenover de woke-generatie van nu (als die al bestaat) stonden in die jaren de hippies en nozems van wie alles mocht en niks ter discussie werd gesteld. Lekker met stenen gooien en huizen kraken. Dat waren nog eens tijden.
Alles is ALTIJD een probleem. Kortom elke periode kent zijn problemen, zijn up en downs. Onbezorgde jaren 80. Hmmm, Volgens mij was er een zware economische crisis in het begin van de jaren 80. En hadden we niet de oliecrisis tweede helft jaren 70. Verder vermeldens waardig Oorlog tussen Iran en Irak. En Amerika steunt nota bene Saddam Hoessein. Rusland maakt oorlog met Afghanistan en Libanon wordt aan flarden geschoten. Falkland oorlog deed de spanningen ook behoorlijk oplopen. Boycot Olympische spelen. Zoals gezegd, elke periode kent zijn problemen. Tegenover de woke-generatie van nu (als die al bestaat) stonden in die jaren de hippies en nozems van wie alles mocht en niks ter discussie werd gesteld. Lekker met stenen gooien en huizen kraken. Dat waren nog eens tijden.
Lees nog eens door waar “woke” voor staat. Waar de hippies voor stonden, wat de nozems vonden.
Mensen kwamen in de jaren 60, 70 los uit de sociale beklemmingen, opgelegd vaak door je afkomst . Dat je homo mocht zijn, dat je niet naar de kerk wilde. Dat je als vrouw van je man wilde scheiden. Vrijheid. Dat gaat niet over politiek en de gevolgen daarvan; oorlogen en boycotten. Dat gaat over vrijheid, iets wat meer waard is dan wel of geen olie.
Tegenover de woke-generatie van nu (als die al bestaat) stonden in die jaren de hippies en nozems van wie alles mocht en niks ter discussie werd gesteld. Lekker met stenen gooien en huizen kraken. Dat waren nog eens tijden.
Zeker weten, leuk om nog eens aan terug te denken,waren toch wel vrije en mooie tijden.Nu is het zeker verstandig onze hobby verborgen te houden,want wat als je nu zou vertellen dat je naar een fors grensoverschrijdende gelegenheid zou gaan met schaarsgeklede mannen en vrouwen wat zou er dan met je gebeuren ? De moraalridders zouden je genadeloos neer sabelen.
Badslippers
1 mei 2022, 14:44
Lees nog eens door waar “woke” voor staat. Waar de hippies voor stonden, wat de nozems vonden.
Nee, hoeft niet. Beter is dat je mijn reactie nog eens leest. De kern daarvan is dat elke periode zijn problemen kent en daarmee samenhangend zijn eigen groepering/beweging. Hippies, Provo's, Nozems, Wokers, feministen, met als overeenkomst ontevredenheid. Morgen hebben we weer wat nieuws. Dan komt er weer een beweging die vindt dat Elon Musk niet de planeet Mars moet gaan koloniseren. Kortom, allemaal protestbewegingen en dat is van alle tijden. De ene georganiseerd de ander ongeorganiseerd. De ene terroristisch, de ander meer vredelievend en de volgende activistisch.
pietpotent44
1 mei 2022, 14:52
Ik denk dat Dennis probeert te zeggen dat de Flower Power periode in de jaren 60-70 ging over vrijheid. Remmen los. Vooral seksueel kon alles. Maar ook mannen die hun haar lang lieten groeien. Wilde feesten, ruige muziek, vrije moraal, ook begin vrouwen emancipatie (maar dan de echte emancipatie, niet de mannenhaat clubjes van tegenwoordig) etc.
Terwijl die woke beweging juist staat voor overal de rem erop. En iedereen proberen monddood te maken indien zijn/haar mening niet bevalt. Censuur eigenlijk. Cancel cultuur.
Iets is daardoor al heel snel racistisch. Of iemand een racist. Of vrouwonvriendelijk. Of een homohater. Of een onderdrukker van vrouwen. Of travestieten. Of andere minderheden.
Het is nogal doorgeschoten als je het mij vraagt. Voorbeelden genoeg daarvan.
bertje600
1 mei 2022, 15:55
Derksen is in ieder geval correcter dan Erdogan.
Derksen zegt voluit dat hij een kars heeft gebruikt.
Erdogan zegt niets over het gebruik van een geit, terwijl hij er dat toch regelmatig mee doet.
Anders kan hij niet zo regeren.
Poetin heeft de tekenen van een ziekte die voorkomt uit een soa en die niet meer te genezen is.
Daarom zit hij ook een een lange tafel om dat aan anderen niet te laten blijken.
Kwibus2
1 mei 2022, 17:41
Nieuwe generaties zijn volop bezig met dat woke gedoe. Daar gaan we WW III zeker niet mee winnen, met die nieuwe generaties.
Under cover journalist wilde even meemaken wat dat kofferslingeren op Schiphol inhoudt.
Hij werd meteen aangenomen, vrij logisch ze hebben een groot personeelstekort.
Na de AIVD veiligheidscheck kon hij beginnen. Slopend werk, binnen een week zijn knieën kapot en rugklachten.
Hij heeft de maand volgemaakt. Nu komt het: Er werken alleen maar mannen van 50+ om de zestigers niet te vergeten.
Waarom zijn er geen jongeren? Antwoord: die zijn binnen de kortste keren weer verdwenen, die houden dit werk niet vol.
Woke roept bij mij braakneigingen op. Slappe hap waar verder niets mee aan te vangen is.
Hier gaat het dus om.
36852
36853
De afrekening de cancelcultuur. Schokkend NL anno 2022.
pietpotent44
2 mei 2022, 07:40
Hier gaat het dus om.
De afrekening de cancelcultuur. Schokkend NL anno 2022.
Inderdaad. NL moet gewoon even Normaal doen :biggrin:
Kwibus2
2 mei 2022, 09:09
Het wordt allemaal erg opgeklopt. Vergeet niet dat de dames er ook wat van kunnen. Dit voorval wil ik jullie niet onthouden.
Zakelijk kwam ik veel in Engeland. Met een veerboot vanuit Oostende of Zeebrugge naar Dover.
Bij aankomst was het smerig miezerig weer. Ik reed de autoweg op naar Londen waarbij ik een lifter zag op de vluchtstrook.
In dat weer geen lolletje. Het bleek een jongedame te zijn met z'n groot pak op haar rug. Ze stapte in, ja hoor ze wilde naar Londen.
Ik ga richting Londen maar ga niet de stad in. Dat vond ze prima.
Ze zag er aantrekkelijk uit.
Onderweg gestopt bij adressen waar ik zakelijk moest zijn. Het werd tijd voor een hapje. In een pub hebben we wat gegeten en weer door.
Rond Londen nog wat afspraken. Het werd tijd voor een warme hap. Het ijs was al een beetje gebroken. Laten we maar een hotel gaan zoeken.
Dat was een aardige voorzet van haar. We reden naar een hotel waar ik vaker kwam. Kamer voor twee personen.
Ik kleed me uit, ga douchen en val neer in bed.
De dame gaat ook douchen en stapt zonder een draad aan haar fraaie lijf ook in bed. Tijd voor een spelletje. Nee, dat wilde ze niet.
Maar even gevraagd waarom ze voorgesteld had een hotel te zoeken? Dan had ze een goedkope overnachting. Dat moest ik even laten bezinken. Wanneer mijn Amsterdammertje geactiveerd is en er niets gebeurt slaap ik niet. Het gevoel door een berekenende dame gefopt te zijn zat me niet lekker. Even snel mijn kleren aantrekken en een andere kamer zoeken dat was de enige oplossing.
Beetje wraak want hotels zijn duur. Zij moest maar zien hoe ze dat de volgende ochtend zou oplossen.
Daar kwamen de tranen. Ik voelde me opgelaten, huilende vrouwen kan ik niet tegen.
Maar even gevraagd of ze deze truuk wel vaker had gedaan. Ja ze deed dit wel vaker. Of ze daar dan geen problemen mee had gekregen?
Ja ook dat was al een paar keer gebeurd. Bij mij geldt graag of niet. Andere mannen hadden anders gereageerd. Dat is niets voor mij.
Uiteindelijk toch heel lekker gewipt. Het was geen onervaren type. Dat bleek uit het gesprek later.
De volgende ochtend wilde ik op herhaling. Jammer dat zat er niet in.
Na het ontbijt heb ik haar bij een metrostation afgezet.
Bij mij komt deze geschiedenis steeds in herinnering wanneer ik lees hoe slecht wij mannen vrouwen behandelen.
Het is deze keerzijde die ik mis bij al die respectloze ervaringen van vrouwen.
Het zijn zeker niet allemaal 17 jarige maagden die tegen een bruut aanlopen. De dames kunnen er ook wat van.
Om misverstanden uit te sluiten. Ik heb haar de hele dag vrijgehouden. Wanneer ze bij het afscheid me een zoen gegeven zou hebben was dat prima. Ik verwacht geen tegenprestatie. Wanneer mijn dochters met iedere vent het hooi in duiken die ze tegenkomen heb ik dat liever dan dat ze er dit soort streken op nahouden.
Goede vriendin is advocaat. Vraag aan haar: wanneer ik na de eerste aanzet doorgegaan zou zijn kun je dan nog van verkrachting spreken.
Puur naar de letter van de wet wel. Tegen hun zin sex hebben met een vrouw is volgens de wet verkrachting ook wanneer je samen poedelnaakt bij elkaar in bed gekropen bent.
Of Johan met die kaars heeft zitten rommelen weet ik niet. De andere aanwezige kan zich dat niet herinneren. Het is ook niet belangrijk.
Dankzij TVOH zijn de grenzen aangescherpt. Iedere vorm van machtsmisbruik om te kunnen scoren wordt nu veroordeeld.
Dat er ook vrouwen zijn die er op aan sturen uit berekenende motieven mag niet meer gezegd worden.
Badslippers
2 mei 2022, 10:46
Ik denk dat Dennis probeert te zeggen dat de Flower Power periode in de jaren 60-70 ging over vrijheid. Remmen los. Vooral seksueel kon alles. Maar ook mannen die hun haar lang lieten groeien. Wilde feesten, ruige muziek, vrije moraal, ook begin vrouwen emancipatie (maar dan de echte emancipatie, niet de mannenhaat clubjes van tegenwoordig) etc.
Terwijl die woke beweging juist staat voor overal de rem erop. En iedereen proberen monddood te maken indien zijn/haar mening niet bevalt. Censuur eigenlijk. Cancel cultuur.
Iets is daardoor al heel snel racistisch. Of iemand een racist. Of vrouwonvriendelijk. Of een homohater. Of een onderdrukker van vrouwen. Of travestieten. Of andere minderheden.
Het is nogal doorgeschoten als je het mij vraagt. Voorbeelden genoeg daarvan.
Ik begrijp heel goed wat Dennis wilde zeggen en dat bestrijd ik ook niet. Het enige wat ik bijdraag is dat elke periode zijn bewegingen kent met elk zo zijn motieven. In feite zijn wij allemaal deelnemer aan de woke-beweging. Zelfs W2, B30, PP44, Picasso 1, Megaboob, Jan_Wandelaar, Wandelaar5, Wentelteefje, Freddy_K, en al die andere ijsberen en natuurlijk BS. Allemaal wokers. Want ze brengen geregeld tot uitdrukking wat hen niet bevalt aan bepaalde mensen en groeperingen. En sommigen willen die mensen en/of groeperingen het liefst Ausradieren oftewel Cancelen.
Kwibus2
2 mei 2022, 10:47
@ Jackless,
Normen en waarden? Wat een flauwe kul. De dame viel regelmatig weg wegens oorzaak drank. Die had Derksen al ondergekotst.
Niet dat dit hem het recht gaf met die kaars te rommelen, dat zeker niet.
Puur juridisch is het ongevraagd zonder toestemming binnendringen bij iemand met een voorwerp of lichaamsdeel pas veel later wettelijk strafbaar geworden op grond van verkrachting. 50 jaar geleden was dit nog niet het geval.
Het voorval, waarvan niet eens vast staat dat het zich heeft voorgedaan, valt in die tijd als een plagerijtje als vergelding voor het onderkotsen.
Daarmee praat ik het niet goed. Het is wel een reactie waar ik begrip voor heb.
Willem2
2 mei 2022, 10:55
We pakken Wikipedia er maar eens bij :
Woke (uitspraak: [wəʊk]?; van het Afro-Amerikaans-Engelse "woken up"; wakker geworden) is een activistische term die verwijst naar bewustwording van racismeproblematiek en sociaal onrecht jegens minderheden in de samenleving. Het wordt gebruikt in de Nederlandse uitdrukking 'woke zijn'.[1]
De term 'woke' wordt ook gebruikt als beschuldiging van doorgeslagen aandacht voor sociale ongerechtigheden en in verband gebracht met cancelcultuur en gedwongen zelfcensuur.[2][3] Het is onderwerp van internetmemes, sarcastisch gebruik en kritiek.[4]
Woke is de verleden tijd van het Engelse to wake (up): wakker worden, ontwaken. In de antiracistische beweging staat 'woke' voor 'wakker geworden' oftewel zich bewust geworden van het aanwezig zijn van racisme in de maatschappij.
De zanger/gitarist Lead Belly gebruikte de term in een nummer dat werd uitgebracht in 1938, 'Scottsboro Boys'. Het nummer gaat over de negen Afro-Amerikaanse tienerjongens die vals beschuldigd werden van de verkrachting van een witte vrouw. In de tekst van het nummer adviseert Lead Belly om voorzichtig te zijn, 'woke' te blijven en je ogen open te houden.[5][6] Volgens Aja Romano van de Amerikaanse nieuws- en opiniewebsite Vox duidt dat op de noodzaak voor Afro-Amerikanen om op hun hoede te zijn voor racistisch geweld en bedreiging.[7] Het begrip werd in 1962 gebruikt in een artikel met een lijst van Afro-Amerikaans-Engelse slang-uitdrukkingen, geschreven door William Melvin Kelley.[8]
'Stay woke' (alert blijven op racisme) werd gepopulariseerd door het nummer "Master Teacher" uit 2008 van soulzanger Erykah Badu, door het refrein "I stay woke".[9][10]
In de 21ste eeuw is de term steeds meer gebruikt in de betekenis van 'alert op en bewust van maatschappelijke ongelijkheid'. Vooral met betrekking tot sociale ongelijkheid en racisme won de term snel aan populariteit op sociale media. Het kende met name een wijd gebruik na de dood van Michael Brown en de Black Lives Matter-beweging. Gaandeweg heeft het begrip zich steeds meer verbreed en verwijst ook naar andere problemen, zoals problemen van minderheden of het grote probleem van klimaatverandering. De beweging die zich hiermee bezig houdt wordt wel aangeduid als de woke community.[11]
en wat staat er dan over Nederland want daar worden soms begrippen verdraaid anders uitgelegd
Discussie over censuur in het onderwijs
In 2021 ontstond een publieke discussie met columnisten en academici over het snijvlak tussen de academische vrijheid om te zeggen wat je wilt, en de ruimte voor kritiek binnen de wetenschap.
In juli 2021 werd in een interview in de Volkskrant door een aantal academici de vrees uitgesproken dat de academische vrijheid wordt bedreigd door een lichting 'woke' studenten die soms op basis van één woord aannemen dat men woke is of juist niet. Dit zou bij docenten en studenten leiden tot zelfcensuur, die de academische vrijheid bedreigt.
Populaire cultuur
In het nummer WOKE zingt Arjen Lubach over een studente die zichzelf profileert als woke die, nadat ze mensen die volgens haar niet correct omgaan met minderheden de maat neemt, zelf middelpunt van hoon wordt wanneer ze zelf een fout begaat.
In 2021 verwijderde attractiepark de Efteling de theekopjesattractie Monsieur Cannibale. De attractie werd verwijderd omdat deze volgens de Efteling vanwege de karikatuur van een zwart persoon 'niet meer paste in deze woke-tijd
... https://nl.wikipedia.org/wiki/Woke
Mensen die de term woke gebruiken begin ik al redelijk verdacht te vinden. Ik kijk dan goed uit mijn ogen of ze niet fout waren in de oorlog :rolleyes:
Maar goed, ik heb inderdaad soms problemen met twee walletjes vreters, salonsocialisten met badslippers aan :biggrin:
WANDELAAR5
2 mei 2022, 12:55
Kijk als de woke cultuur die kannibalen attractie uit de Efteling heeft gecanceld, dan is het toch nog ergens goed voor! Ooit wilden mijn kids eindeloos in de vogel Rok en heb ik op het plein daarvoor op ze staan wachten. Na 15 minuten dat M. Cannibale liedje wil je als hoogste bieder tegen elke prijs een anti-tank wapen om die draaimolen op te blazen!
http://youtu.be/dHPdRZQyyxA
Jan_Wandelaar
2 mei 2022, 16:08
Na 15 minuten dat M. Cannibale liedje wil je als hoogste bieder tegen elke prijs een anti-tank wapen om die draaimolen op te blazen!Ook helemaal van deze tijd: disproportionele maatregelen vanwege een ergernisje.
J.W.
Een nieuw dieptepunt kan worden bij geschreven als het gaat om de cancelcultuur. Men is inmiddels begonnen met de virtuele boekverbranding :eek:.
Nieuwe ophef over verbannen boek Derksen
Moet het boek over Johan Derksen, nadat hij het ’kaarsverhaal’ met Nederland deelde, nog wel in de handel blijven? Het vuurtje rond die cancel-kwestie is weer opgelaaid.
Er werd vorige week een oproep geplaatst op Twitter, waarin schrijver Jaap Robben boekverkopers opriep om alle exemplaren van Derksen retour te sturen naar de uitgever. Ilja Leonard Pfeijffer besloot dit bericht op zijn Facebookpagina te plaatsen als steun: ’Ter attentie van alle boekhandelaren onder mijn lieve vrienden: ik vraag aandacht voor het terechte verzoek van Jaap Robben.’
Daarop stroomden de reacties binnen, van voor- en, vooral, tegenstanders. „Zolang je je eigen viespeukerij in zwierige zinnetjes verpakt, is het allemaal prima in orde. Hypocriete deugmenschen. Of is het afgunst vanwege de massale verkoop van die VI-boeken?”, schrijft iemand op Facebook. En: „Super leuk boek! Ik zou ’m nog snel kopen voordat het boek ook gecanceld wordt.”
https://www.telegraaf.nl/entertainment/352964114/nieuwe-ophef-over-verbannen-boek-derksen?utm_source=t.co&utm_medium=referral&utm_campaign=twitter
36855
Over cancellen gesproken. Dit soort foute agressie asociale types moeten uiteraard maximaal gecanceld worden :biggrin:. Ik sta voor inclusiviteit en verbinding. Cancellen deze zogenaamde zangeres!
Badslippers
2 mei 2022, 18:34
Een nieuw dieptepunt kan worden bij geschreven als het gaat om de cancelcultuur. Men is inmiddels begonnen met de virtuele boekverbranding
Deze dubbel CD, Pruimenpolka : de 50 beste vieze liedjes (https://www.muziekweb.nl/Link/HHX2565/Pruimenpolka-de-50-beste-vieze-liedjes), dient ook geschrapt, geëlimineerd, gecanceld te worden met titels als:
- Voor 'n prikkie trek ik aan je pikkie.
- Maar vanavond moet-ie stijf zijn.
- Natte Sjaan, valt er nog wat te naaien?
- Seks in de bejaardenflat
- Pak jij voortaan maar een opblaaspop.
- Etc.
Evenals
- https://www.muziekweb.nl/Link/HHX3190/Alle-40-stout-Liedjes-om-rooie-oortjes-van-te-krijgen
https://www.youtube.com/watch?v=jNnkaoPxRrc
https://www.youtube.com/watch?v=zxUIgeCGuHY
Deze dubbel CD, Pruimenpolka : de 50 beste vieze liedjes (https://www.muziekweb.nl/Link/HHX2565/Pruimenpolka-de-50-beste-vieze-liedjes), dient ook geschrapt, geëlimineerd, gecanceld te worden met titels als:
- Voor 'n prikkie trek ik aan je pikkie.
- Maar vanavond moet-ie stijf zijn.
- Natte Sjaan, valt er nog wat te naaien?
- Seks in de bejaardenflat
- Pak jij voortaan maar een opblaaspop.
- Etc.
Sorry dit is cultureel erfgoed! Hoe durf je :biggrin:. Dan kun je evengoed dit cancellen, nou dacht ut nie hoor!
https://www.youtube.com/watch?v=xsy0VZolgTc
Hier vind je de texten (jezus wat ranzig :tongue:!):
https://l-hit.com/nl/21064
Twee sigaren van twee
Twee sigarеn van twee
Een in't zakkie en een in jе snee
Twee sigaren twee
Vier sigaren van vier
Vier sigaren van vier
Drie in mijn koker en een in je kier
Vier sigaren van vier
Met dank aan Heleen van Royen die deze liedjes terecht weer onder de aandacht bracht.
jansenroy
2 mei 2022, 20:39
Dit hoort toch echt thuis in het topic " Over popmuziek en kwaliteit". Sex in de bejaardenflat vroeger helemaal grijsgedraaid in de kroeg. Evenals Tante Saar, ook zo'n pareltje:
Tante Saar, Tante Saar
Heeft een grote kietelaar
Nee geloof me tis echt waar
Morgen wordt ze 80 jaar
Is dit ook cultureel erfgoed? :lostit:
https://www.youtube.com/watch?v=GhG9H1HIg0Q
noglangnietuitgewandeld
3 mei 2022, 06:42
Minuut 1,40 tot 1,50: https://www.nporadio2.nl/fragmenten/spijkers-met-koppen/cce1c791-9b61-4a16-bb66-dcc3fd9ccf6d/2022-04-30-spijkerlied-van-30-april-2022
Kwibus2
3 mei 2022, 09:53
Heerlijk die Nederlandse folklore of is het cultuur?
Moet absoluut blijven!
WANDELAAR5
3 mei 2022, 18:28
Een vriend van mij had een date gisteravond en appte me want hij zat een beetje in de stress.
Ze zou bij hem komen eten dus hij had alles geregeld,
Maar ja,
Die kaars,
Kon dat nog wel na alles van afgelopen week met Derksen?
Ik dacht hem te helpen en gaf hem het advies, als hij zich er niet prettig bij voelde maar toch iets romantisch, dat hij gewoon waxinelichtjes neer kom zetten.
Top! Geregeld!
Komt ze binnen, gaat zitten, hij zet alles klaar..
Zegt ze:
"Waxinelichtjes? Mijn kut is toch geen sjoelbak!"
36857
36859
:freu::lostit::freu:
pietpotent44
3 mei 2022, 20:19
Johan Derksen keert mogelijk toch terug op TV
:freu::lostit::freu:
Ik denk dat Johan de nieuwe presentator wordt van 'Het Spijt Me'.
En anders kan hij altijd nog 'Over de Rooie' gaan presenteren.
Of 'Help mijn man is provocator'.
Het kan ook zijn dat hij bij de voice de plek van Ali B gaat innemen.
Genoeg opties.
Het progamma komt gewoon weer terug na de zomervakantie,weer een frisse nieuwe start...
stimpy3
3 mei 2022, 22:51
Ach, Derksen is een ontzetttende crybaby en aandachtshoer. Natuurlijk kwam-ie terug. Duh.
Willem2
4 mei 2022, 13:17
De tournee The Sound of The Blues & Americana, waarvan Johan Derksen de spreekstalmeester zou zijn, wordt definitief afgeblazen. Eerder werd nog aangekondigd dat de bluestour door zou gaan zónder de in opspraak geraakte mediapersoonlijkheid, maar daar blijkt ‘onvoldoende draagvlak’ voor.
....
Agentschap AT Next, dat de tour organiseert, liet vorige week weten per direct de samenwerking met Johan Derksen te verbreken. Derksen was de spreekstalmeester van de tournee The Sound of The Blues & Americana, die zondag van start gaat. De tournee gaat wel door, liet het kantoor vorige week weten, maar dan zonder Derksen. ,,De voorstelling wordt gemaakt door een grote groep muzikanten en technici die al twee jaren nauwelijks inkomen hebben door corona”, zei de zegsvrouw. ,,We willen deze groep niet in de steek laten.”
... https://www.ad.nl/show/bluestournee-wordt-helemaal-afgeblazen-te-weinig-draagvlak-zonder-derksen~ae2724ce/
Kwibus2
4 mei 2022, 21:08
Allemaal (schijn)heilige boontjes die niet tegen een grap kunnen.
Johan haalt een onhandige streek uit, 3/4 van de gasten en de tafelgenoten lacht er om en de wereld staat in brand.
Van Derksen weten we inmiddels dat hij zich niet laat koeieneren door het SBS management. Dan gooit ie de handdoek.
Dat management zit er overigens 100% naast door Johan op te dragen een excuus tekstje voor te lezen.
Niet het verhaaltje van hem is de boosdoener, dat zijn de lacherige reacties. Daar is hij niet verantwoordelijk voor.
Ik zal hem missen wanneer dit echt het definitieve einde blijkt te zijn.
Zijn brommerige soms dwarse opmerkingen waren het zout in de pap.
Akwasi/zwartepiet het was een kolfje naar zijn hand.
Wordt er weer een lijmpoging met succes bekroond dan hoop ik dat Derksen zo slim is het programma management buiten spel te zetten door alleen met J. de Mol sr over het programma te onderhandelen bij mogelijkie controverses.
Dat die er zullen komen staat nu al vast.
Wanneer hij terugkomt zou het fijn zijn wanneer de juffrouw die hem aan die malle kleding helpt vervangen wordt.
Een kostuum met een streepje en een stropdas met strepen gaan niet samen. Een effen stropdas is smaakvoller.
Daarmee wordt het kermis effect vermeden.
Johan Derksen stapt toch niet op, keert maandag terug met Vandaag Inside
https://www.nu.nl/media/6200108/johan-derksen-stapt-toch-niet-op-keert-maandag-terug-met-vandaag-inside.html
Over geloofwaardigheid gesproken
stimpy3
11 mei 2022, 12:20
Wat Jan_wandelaar een tijdje geleden al postte: is allemaal een opzetje voor de aandacht. En het s gelukt, iedereen is d'r ingetuind. De wookies en andere schande-roepers kunnen vol op het orgel, de derksen-fans kunnen zich verlustigen hoe de drie mannetjes lekker overal tegenaan schoppen, zogenaamd inclusief hun eigen management, en de media hebben weer wat om over te schrijven.
bertje600
11 mei 2022, 12:58
De angst om juridisch aangepakt te worden heerst binnen de directies van de omroepen.
De wokegetrouwen hebben het nu te vertellen, zeker met #METOO.
Dat wordt omarmd door de vele vrouwen die in de publiciteit weer willen komen.
Veelal zijn dat vrouwen van in de veertig die hun libido grotendeels zijn verloren en ook geen
herinnering meer hebben van hun experimenten aan de kusten van Spanje vroeger na school of
jongeren die dat ook niet meer hebben van hun bezoeken aan Gersos.
Ik denk niet dat het een opzetje was, maar puur zakelijk; Talpa loopt miljoenen mis en de heren Derksen, van der Gijp en Genee hebben een contract. Uiteindelijk is iedereen erbij gebaat door te gaan. Ook de kijkers, VI is een goed bekeken programma. Dat er hier en daar wat lange tenen zijn bij mensen die denken dat de wereld maakbaar, eerlijk en perfect is, dat is hun probleem. Bovendien, stoerdoenerij na 50 jaar nog willen bestraffen, is ronduit zielig.
Maar geluk bij een ongeluk; die zogenaamde woke tafelgasten die zo snel afstand namen van het programma in de hoop hun eigen aanwezigheid op TV te redden, die zien we niet terug.
Willem2
11 mei 2022, 17:25
Dit is de reden waarom het programma weer doorgaat ....
Noa Vahle (22) werkt al een anderhalf jaar als redacteur bij Vandaag Inside, het voetbalpraatprogramma van Wilfred Genee, René van der Gijp en Johan Derksen. Daarnaast timmert de studente Media & Cultuur dit seizoen aan de weg als verslaggever rond de Europese duels in de Europa en Conference League bij Veronica. Waar Hélène Hendriks de presentatie in de studio doet, neemt Noa Vahle de interviews aan het veld voor en na de wedstrijden voor haar rekening. Het is wat ze altijd al ambieerde. ,,Mijn droom is om naar de grote voetbalstadions te gaan om daar interviews te doen en langs de lijn te staan”, zei ze een jaar geleden in een interview in de Linda, het blad van haar moeder.
.... https://www.ad.nl/show/dochter-linda-de-mol-doet-verslag-van-finale-feyenoord~a55007ca/
rmjhexe
12 mei 2022, 19:31
Zou René Johan meenemen naar oq nu hij een tegoedbon van 2000 euro krijgt
Willem2
2 juni 2022, 15:39
Voetbalanalist Johan Derksen wordt niet vervolgd vanwege zijn verhaal over het penetreren van een vrouw met een kaars. Volgens het Openbaar Ministerie, dat een onderzoek instelde naar de uitspraken van Derksen, is niet aangetoond dat het voorval daadwerkelijk is gebeurd.
In het onderzoek zijn Johan Derksen en een getuige gehoord. Met het mogelijke slachtoffer is niet gesproken, omdat de politie haar niet heeft gevonden.
"Het OM besloot een onderzoek in te stellen, omdat het een ernstig feit betreft, dat ook heftige reacties in de samenleving heeft veroorzaakt", zegt een woordvoerder. Verder onderstreept het OM dat de zaak "een forse negatieve impact heeft gehad op slachtoffers van seksueel geweld".
Als het eventuele slachtoffer zich alsnog meldt, dan sluit het Openbaar Ministerie niet uit dat er opnieuw onderzoek wordt gedaan.
.... https://nos.nl/artikel/2431177-derksen-niet-vervolgd-na-verhaal-over-penetratie-met-kaars
we deden allen een poep en een plas en laten de boel zoals het was. Linda de Mol schijnt ook weer samen te wonen en straks is AliB ook weer op de TV....:rolleyes:
pietpotent44
2 juni 2022, 16:56
.... https://nos.nl/artikel/2431177-derksen-niet-vervolgd-na-verhaal-over-penetratie-met-kaars
we deden allen een poep en een plas en laten de boel zoals het was. Linda de Mol schijnt ook weer samen te wonen en straks is AliB ook weer op de TV....:rolleyes:
Ja. Nu Marco Borsato en Anouk nog:
https://www.youtube.com/watch?v=uOCgIFlorlE
WANDELAAR5
1 juli 2022, 15:28
37111
37112
pietpotent44
1 september 2022, 04:54
Geen nieuws, maar ik kwam wel dit mooie portret tegen van Profiel over Johan:
https://www.youtube.com/watch?v=Zw_z5BcV5co
Dennis
1 september 2022, 07:52
Hij (Derksen) doet het niet, maar hij zou in de politiek veel stemmen trekken. A la Fortuyn. Recht door zee, no nonsense. Empathisch als het nodig (bijvoorbeeld over asielzoekers) is en keihard als het nodig is (bijvoorbeeld over het politieke gedraai van de plucheklevers)
Leuke documentaire. Bedankt Piet
Kwibus2
1 september 2022, 08:45
Johan Derksen zou geen dag overleven in de politiek. Ik kan me niet voorstellen dat hij de ambitie heeft om daar mee bezig te zijn.
Willem2
2 september 2022, 11:30
Uiteindelijk is Derksen een zakkenvuller en dat is vanuit de politiek lastiger.
Boy69
2 september 2022, 12:23
Uiteindelijk is Derksen een zakkenvuller en dat is vanuit de politiek lastiger.
Het zijn in de politiek toch allemaal zakkenvullers !!!!
Kwibus2
2 september 2022, 12:36
Johan Derksen is stevig georienteerd op duiten. Dat was hij al in zijn tijd als VI hoofdredacteur, hij is daarna niet veranderd.
Kwibus2
2 september 2022, 12:47
Het zijn in de politiek toch allemaal zakkenvullers !!!!
Voor de meeste politici begint het zakkenvullen pas na hun politieke bestaan.
Dan lonken de banen waarin ze hun waarde kunnen bewijzen met goede contacten in Den Haag.
Cora van Nieuwenhuizen kon niet wachten. Zij vertrok als demissionair minister naar Energie Nederland, de branche vereniging van energie bedrijven. Vragen over conflicterende belangen doet zij af door te wijzen op het wachtgeld dat ze bespaart met haar nieuwe baan.
Nederland heeft nog steeds geen goede regeling die belangenverstrengelingen voorkomt voor oud politici.
Dennis
2 september 2022, 14:39
Maxime Verhagen, Jan Peter Balkenende, Wim Kok, Paul Rosenmuller, Camil Eurlings, Wouter Bos, de lijst politici die na hun politieke carrière zich duur laten betalen door het bedrijfsleven is bijna eindeloos.
In sommige gevallen is het een baan opgeven om in de politiek te gaan, soms is de politiek het opstapje naar een goed betaalde baan in de echte wereld.
Derksen is altijd een roeptoeter geweest, een schnabbelaar. Dat is nu niet anders. Niet altijd even netjes, niet altijd met het gelijk aan zijn zijde, maar soms legt hij wel de vinger op de zere plek, daar waar anderen angstvallig die zere plek mijden. Terwijl ze het wel hadden moeten doen (Henk Bleker bijvoorbeeld)
In het tv programaatje waarin voor de rest een gladjanus zit (vanwege zn gedrag, niet vanwege zn rechtenstudie, maar was als hij advocaat was geworden ongetwijfeld een gladde) en een lachebek die als voetbalanalist niet eens de naam van de Spaanse voetbalcompetitie weet en altijd zoekende is naar de naam van "die gozer van <vul clubnaam in>". Dan spring je er met soms een treffende mening snel goed uit
Kwibus2
2 september 2022, 18:02
De heren hebben elkaar gevonden, het zakken vullen kan beginnen.
Goede rolverdeling, beetje twee met stuurman. daar lijkt het veel op.
Willem2
28 april 2023, 08:54
Jitse (37) zorgt voor dé hit op de vrijmarkt: kaarswerpen naar achterste van Johan Derksen
.... https://www.ad.nl/binnenland/jitse-37-zorgt-voor-de-hit-op-de-vrijmarkt-kaarswerpen-naar-achterste-van-johan-derksen~a7c25ff9/230307748/
pietpotent44
28 april 2023, 09:51
Ik vind dat een deel van de opbrengst naar Johan moet.
Over zn rug (of kont) geld verdienen.
Willem2
10 april 2024, 16:29
Een in Friesland bekende organisatie heeft een officiële klacht ingediend bij Discriminatie.nl over de uitspraken die Johan Derksen heeft gedaan in Vandaag Inside over het Kamerlid Habtamu de Hoop. Het gaat om De Jongfryske Mienskip, sinds 1915 pleitbezorger voor de Friese taal en cultuur. Een aangifte bij de politie wordt door de organisatie sterk overwogen, meldt bestuurder Sjoerd Groenhof aan deze site. Talpa Network is woensdag al de hele dag onbereikbaar voor een reactie.
.... https://www.ad.nl/show/friese-organisatie-dient-klacht-in-tegen-johan-derksen-na-racisme-rel-talpa-hele-dag-onbereikbaar~a38fff70/
zit een filmpje bij.
Ik denk dat Derksen een groot probleem heeft...
hasta la pasta
10 april 2024, 17:33
Hoezo, dit soort gewauwel is toch inmiddels de norm en business as usual? Morgen weer een dag met een ander filmpje en bijbehorend probleem.
noglangnietuitgewandeld
10 april 2024, 17:56
Valt wel mee denk ik. Vroeger veel met Friezen gewerkt en die zijn nogal gesteld op hun taal en cultuur. Zoals eigenlijk iedereen wel. Van Habmatu de Hoop kun je stellen dat hij er niet bepaald uitziet als een echte Fries. Klein verschil met geen echte Fries zijn. Meer is het niet. In zijn optreden vind ik hem wel een aardige jongeman die helaas bij een verkeerde partij zit. Zijn reactie in deze is wel ludiek te noemen.
Badslippers
11 april 2024, 09:20
.... https://www.ad.nl/show/friese-organisatie-dient-klacht-in-tegen-johan-derksen-na-racisme-rel-talpa-hele-dag-onbereikbaar~a38fff70/
zit een filmpje bij.
Derksen is niet alleen een vat vol tegenstrijdigheden maar vooral een hol vat. Tegenstrijdig omdat hij iedereen ongenuanceerd de maat neemt en zelf enorm snel op zijn pikje is getrapt als hij kritisch wordt ondervraagd. Tegenstrijdig omdat hij telkens orakelt dat het hem allemaal niks interesseert, er niet wakker van ligt en zich nergens wat van aantrekt. "Ik heb overal een mening over en die spreek ik altijd en overal uit en wat anderen daar van vinden interesseert me geen reet." Dat een ander persoon ook een mening heeft, interesseert hem ook geen reet.
Telkens weer laat hij echter door zijn houding zien als door een horzel gestoken te zijn als hij een koekje van eigen deeg krijgt. Een opschepper en pocher ook. Komt met verhalen die regelrecht uit zijn dikke duim zijn gezogen zoals dat kaarsincident verhaal. Derksen zou met een doelman een avondje zijn gaan stappen en daarna seks gehad met twee vrouwen. Eerst zat hij te zwetsen dat hij die kaars in de kut van een van de vrouwen geduwd zou hebben. En toen hij daar kritiek op kreeg werd het ineens een grote miskaars die hij tussen de benen van de vrouw had gezet. Dat zogenaamde kaarsavontuur zou hij samen met de ex-keeper beleefd hebben maar Dick Ploeger, de oud-keeper van voetbalclub Veendam, kan zich niets herinneren van het veelbesproken kaarsincident waar zijn oud-ploeggenoot Johan Derksen afgelopen week op tv over sprak.
Bij Genee, die af en toe wat tegengas probeert te geven, zie je avond na avond steeds meer de irritatie toenemen m.b.t. Derksen. Maar Genee denkt daarbij teveel aan zijn riante salarisstrook die elke maand door de Mol wordt betaald en durft Derksen niet te hard aan te pakken. Derksen is het schoolvoorbeeld van iemand die uitdeelt maar absoluut niet kan incasseren. Krijgt hij kritiek of weerwoord maakt hij de discussie steevast persoonlijk: "Jij bent een lulhannes, jij wil alleen maar scoren door mij in de zeik te nemen, ik trek me nergens wat van aan, jij bent dom, uilskuiken, sukkel, etc etc." Derksen is een zeer onaangenaam persoon die absoluut niet met kritiek kan omgaan en een totaal gebrek aan zelf-reflectie heeft. Let maar eens op als er een gast aan tafel zit die hem van repliek dient. Dan gaat de zeiksnor wild om zich heen slaan en vliegen de denigrerende en kleinerende opmerkingen naar de ander over de tafel.
Binnenkort zal Derksen wel weer boos weglopen en dan is het over en uit met deze geborneerde en pedante zak hooi.