Volledige versie bekijken : Keith Flint overleden op 49-jarige leeftijd
satanic surfer
4 maart 2019, 13:07
Wederom wordt de dancewereld opgeschrikt wegens het schielijke overlijden van Keith Flint, zanger&danser van The Prodigy. Niets lijkt te wijzen op een onnatuurlijke dood doch het maakt nix uit in the end, 49 is natuurlijk belachelijk jong. De charismatische frontman van waarschijnlijk de live-danceact met de grootste importantie ooit is niet meer. The Prodigy bracht onlangs nog een full album uit en een uitgebreide tour via de grootste festivals staat in de steigers...De dancewereld rouwt. RIP Keith!
Liam Howlett verklaarde zonet (helaas) dat zelfmoord de doodsoorzaak is.
Badslippers
4 maart 2019, 14:31
Zeer vernieuwend maar niet voor iedereen toegankelijk. The Prodigy was Electronical Punk and Dance shit van de bovenste plank. Keith Flint was daar onderdeel van. Eerst als danser daarna als zanger. The Fat of the Land staat in de platenkast. Vrienden verklaarden me voor gek maar ja dat krijg je als je louter hollandse bagger luistert.
Smack my Bitch Up en Firestarter zullen de meesten wel (her)kennen. Poison is ook niet te versmaden.
mechelen
4 maart 2019, 15:13
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/03/04/keith-flint-van-the-prodigy-overleden/
hasta la pasta
4 maart 2019, 17:24
Deze band staat voor mij synoniem voor de wilde jaren in m'n leven. Vaak gezien op festivals en concerten en de tracks nog vaker gehoord op allerhande dance feesten. RIP Keith.
pietpotent44
4 maart 2019, 18:08
Opnieuw een geweldige artiest met jaren 80 / 90 hoogtepunt is helaas heen gegaan.
Ik herinner me vooral Firestarter en No Good start the dance van de nineties.
RIP.
Topuc kan verplaatst worden naar In Memoriam.
Willem2
4 maart 2019, 21:41
Topuc kan verplaatst worden naar In Memoriam.
Nee we gaan dat anders oplossen...
Slumme
4 maart 2019, 21:45
Nooit van gehoord......
sofaking
4 maart 2019, 22:04
De video van "Smack my bitch up" zal toch wel één van de meest verrassende zijn die ik gezien heb.
(Maar ik ben misschien niet veel gewoon. Op youtube vind ik hem precies toch niet.)
Wel kijken van begin tot eind en niet zappen....
https://vimeo.com/31482159
vanKees
5 maart 2019, 06:56
31824
Ein paar Fotos von ihm.
vanKees
JonnyFontane
5 maart 2019, 08:48
Triest...... ik zou hem dit jaar gaan zien op lowlands
satanic surfer
5 maart 2019, 15:08
Treurnis en ongeloof...Mensen die pas aanhaakten na "the fat of the land" missen dé essentie van The Prodigy en hun 2 voorafgaande meesterwerken die in de platenkast van elke eclectische muziekliefhebber staan: "the Experience" en " MoreMusic for the jilted Generation". Beiden grensverleggend en vol parels voor dancezwijnen...Death of the prodigy dancers vanop Experience doet iedereen pijn nou...schrikwekkend dat de songtitel nou zulke proporties moet aannemen. Onwaarschijnlijk wat in hem gevaren moet zijn... Hopelijk wordt de komende tour een passend eerbetoon aan hem! Vooral 3 Kilos van hun tweede meesterwerk heeft me immer geinspireerd!
Sphinx
5 maart 2019, 21:30
https://www.youtube.com/watch?v=aQZDbBGBJsM
Mensen die pas aanhaakten na "the fat of the land"
Ik was er zo een: Always outnumbered, never outgunned. Kleine jeugdherinnering, want de meeste racespelletjes hadden vroegâh geen soundtrack of anders hele slechte. Spitfire, You'll be under my wheels, firestarter. Ik had ze vaak opstaan bij een potje Colin McRae of Richard Burns Rally. Electronic Arts pikte het later op en zette een aantal nummer op de soundtrack van hun Need for Speed games. Maarrr, toen was Kazaa, Napster en dat soort spul nog groot, dus daar viel met een paar muisklikken en een cd-brander een hoop in te halen:biggrin:
Nog leuker werd het toen ITV's TT of Man uitzending Omen een beetje adopteerde (https://www.youtube.com/watch?v=bVZOLsE5sC0) als lijflied (flint was een groot motorracefan). Do not Rest in Peace Keith, just go have a ball and Rave up there as you did here
Tropische_verrassing
8 maart 2019, 19:48
Vanaf het moment dat ik Charlie hoorde was ik fan van ze.