PDA

Volledige versie bekijken : IJsberen en Voetbal, Eisbären und Fußball!!!

Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 [10] 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46

deket
20 november 2017, 19:21
Dergelijke prijzen die Sky TV en co besteden aan voetbal zijn niet realistisch met de marktwaarde, kunnen ze niet blijven terugverdienen,. Abbonees zullen blijven, adverteerters niet omdat de taart in steeds mindere stukken zal worden gesneden., door de steeds ruimere concurrentie van de reklamemarkt.
Maw, ooit valt oa Skytv als een kaartenhuis uit elkaar.
Desalniettemin betalen de tvzenders in België nog steeds te weinig.

Echter, wat de schulden van Anderlecht betreft kan ik kort zijn,'die bestaan niet!!!''
Wel kregen de loonkosten op een gegeven moment te hoog impact op de begroting, maar dit is wat bijgewerkt.
Anderlecht is een van de weinige clubs die iedereen altijd op tijd volledig en netjes uitbetaalde, van CEO tot materiaalman.
Waar haalt de Tijd dit? Er bestaat immers geen enkele indicatie hiervoor.
2 hypothesen 1.de redacteur van dat artikel is een fervent Club Brugge supporter.
2. De plaatselijke dealer in wit poeder heeft bij de Tijd een goede klant

Jan Verplancke
20 november 2017, 23:52
De Premier League levert voorlopig z'n geld nog wel op. Ook in Azië is dat razend populair. In vergelijking met Nederland heeft België nochtans een goede deal, toch?

deket
21 november 2017, 00:46
Vergelijk met Engeland, Duitsland, Italie, Spanje etc.
Maar oke, is appels en peren vergelijken.
Ook hun afzet is veel groter, maar toch zelf
in verhouding geven de operatoren Belgacom en Telenet te weinig.
Betreffende tvzenders zit het Belgische voetbal in het Franstalige gedeelte nog gewoon bij de staatsomroep (zoals in Nederland, de NOS) En in Vlaanderen bij tv4 een dochterbedrijf van SBS.
Belangstelling van grote sponsors is er bij paars/wit genoeg. Ze staan aan te schuiven bij wijze van spreken en er zijn GEEN schulden
Het jaarlijkse budget schommelt rond de 50miljoen Euro.
@Peter 020 betreffende Ajax hun prijzenkast.', Anderlecht verzamelde 34 titels! Een record,9 bekers van Belgie, nu door CL aan belang verloren, en 12 Belgische supercups. Ee spelen jaarlijks Europees, ook uniek waaronder talrijke finales en 5 Europese bekers, en 2 Europese supercup trofeeën.
Toch een prijzenkast waar je mee naar huus kan komen, me dunkt

Jan Verplancke
21 november 2017, 02:02
Engeland, Spanje, Duitsland en in mindere mate Italië zijn competities die buiten de eigen landsgrenzen interessant zijn. De Belgische competitie niet. Net zoals de Nederlandse competitie of ook bv. de Portugese competitie. Niemand buiten Sint Truiden en Eupen die wat geeft om een wedstrijd tussen die twee.

http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2015/10/21/10/2D99BE3C00000578-3281374-image-m-11_1445419513201.jpg

Big30
22 november 2017, 13:30
Negatieve recordreeks Feyenoord houdt aan

Feyenoord heeft als eerste Nederlandse club zijn eerste vijf groepswedstrijden in een editie van de Champions League allemaal verloren.

Opgeteld bij de drie nederlagen waarmee de Rotterdammers hun vorige deelname aan het belangrijkste Europese bekertoernooi afsloten, heeft Feyenoord nu acht wedstrijden op rij verloren. Slechts vier clubs hebben een slechtere reeks op hun naam staan.

Anderlecht verloor tussen 2003 en 2005 liefst twaalf duels op rij in de Champions League, zo zocht databureau Gracenote uit. Dinamo Zagreb heeft een reeks van elf nederlagen staan, Olympique Marseille en Rapid Wien van negen.
Feyenoord verloor in 2002 de laatste drie groepswedstrijden tegen Dinamo Kiev (2-0), Juventus (2-0) en Newcastle United (2-3).

https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/negatieve-recordreeks-feyenoord-houdt-aan~a70410a7/

Feyenoord hield lang stand en het leek erop dat men de 0-0 kon redden maar uiteindelijk was het toch City die de 1-0 maakte. Beetje sneu maar uiteindelijk won de betere ploeg dan wel, was gelukkig geen afgang tegen een ploeg die ook niet voluit hoefde te gaan.
Feyenoord kreeg zelfs 1 of 2 kansen maar die moet je wel benutten, City deed dat vlak voor tijd wel.

deket
23 november 2017, 01:06
De. Beste CLwedstrijd sinds lang van Anderlecht gezien, of niet alleen van CL, maar algemeen.
De 1ste helft werd Bayern Munchen (met Robben) volledig weggespeeld, maar Teo onze Pool die vorig seizoen scoorde met zijn ogen dicht, was dan ook topscorer, krijgt er geen een meer binnen, helaas. 4 open doelkansen die je er zelfs bij de miniemen, (in België -12j) ze niet missen. En, ja het klinkt afgezaagd , maar weer een strafschop geweigerd en in de 2de helft de gelijkmaker afgekeurd. Immers Onmiddellijk na de rust ,0-1 (Olivier dort nog zijn best, maar kan het niet meer, men had back-up Bram Nuytinck nooit mogen laten gaan, maar soit.)
Komen verdiend op 1-1, maar zij speelden weer uitermate efficiënt. Eindtand 1-2, terwijl 2-1 een juister weergave van het spel zou zijn.
Toen het bij de rust, ondanks onze overwicht 0-0 bleef, dacht ik al, we gaan het deksel op de neus krijgen, en jawel, hun 1ste kans was raak.
Deja vu
En ik dacht, misschien brengt het geluk dat de beren wiens app ik heb een foto te zenden vanuit Anderlecht, met een deketmeid (echt een schoonheid, die ook als hostess bij oa het autosalon werkt) op mijn schoot, wat ik ook effectief deed.
Deze beren reageerden met succes te wensen , maar dit hielp dus niets, zero, nothing, rien.

Big30
23 november 2017, 01:28
Eerste helft kreeg Anderlecht 2 behoorlijke kansen maar Teodorczyk hielp die vakkundig om zeep. Dat Bayern het dan in de tweede helft afmaakt kun je verwachten, Anderlecht ging zeker niet af.
Maar ze staan puntloos onderaan en met nog de uitwedstrijd tegen Celtic voor de boeg zijn ze zo goed als uitgeschakeld, Anderlecht zal waarschijnlijk puntloos laatste worden net als Feyenoord mag je aannemen.

Wentelt Eefje
23 november 2017, 10:13
Het mag dan geen B-elftal geweest zijn, maar Bayern München speelde zonder David Alaba, Kingsley Coman, Thomas Müller, Manuel Neuer, Rafinha, Franck Ribéry en deze wedstrijd deels zonder Thiago en Arjen Robben.
De enige conclusie mag dan ook luiden daar Anderlecht tegen een zwaar gehavend Bayern München aardig mee kon komen, behalve als het om de knikkers gaat.

P11111
23 november 2017, 11:04
Bayern München speelde niet alleen in een gelegenheidsopstelling en ook nog eens zonder een gewoonlijke (echte) linksbuiten, maar het was vooral de on-Duitse wedstrijdinstelling die opviel. De ploeg speelde ongeconcentreerd en slap en maakte verder zowel in voetballend als in verdedigend opzicht een schrikbarend zwakke indruk. De mening op de Duitse televisiezender ZDF was dan ook logisch en duidelijk. "We hebben in jaren niet zo'n zwak FC Bayern gezien."

Hun geluk was dat ze gisteravond Anderlecht troffen en dat de beperkte spits van de Belgen de schoenendoos nog om zijn kicksen had zitten. Tegen elke andere tegenstander hadden de Duitsers op zo'n avond waarschijnlijk met zeer ruime cijfers verloren.

Het mag dan geen B-elftal geweest zijn, maar Bayern München speelde zonder David Alaba, Kingsley Coman, Thomas Müller, Manuel Neuer, Rafinha, Franck Ribéry en deze wedstrijd deels zonder Thiago en Arjen Robben.

Javi Martínez en Mats Hummels (viel pas in de 87ste minuut in) startten ook niet in de basis.

En ik dacht, misschien brengt het geluk dat de beren wiens app ik heb een foto te zenden vanuit Anderlecht, met een deketmeid (echt een schoonheid, die ook als hostess bij oa het autosalon werkt) op mijn schoot, wat ik ook effectief deed.

Dat jij vaak erg de behoefte hebt om gezien te willen worden is volgens mij wel breed bekend op het forum.

John mc Snek
23 november 2017, 13:40
Ajax deed het gelukkig veel beter in de CL en Dortmund is natuurlijk ook al door [emoji51][emoji7]

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

P11111
23 november 2017, 14:48
Duitse kranten streng voor Bayern na zege in Anderlecht: "Glansloze zege tegen kneusje van de groep"

Kicker zag een zwak Bayern München. "Bayern speelde ongeconcentreerd en was achteloos in de opbouw en stapelde de verdedigende blunders op. Het was te danken aan de 'Chancentod' van Teodorczyk - de man die alle kansen doodmaakte - dat het nog 0-0 was bij de rust.

Die Welt was streng voor de Duitse kampioen. "Bayern was erg zwak. Het kwam zwaar in de problemen omdat het niet de juiste mentaliteit voor een match in de Champions League toonde. Het Beierse spel was erg grillig, er was nauwelijks een doordachte aanval te zien. Het middenveld van Bayern had het bijzonder moeilijk en kwam nauwelijks in de wedstrijd. Daartegenover toonde Anderlecht veel inzet. Alleen de individuele klasse en efficiëntie ontbrak bij de thuisploeg."

Bild zag een zwakke Duitse kampioen in België. "Het was niet veel soeps. Maar toch kon Anderlecht zijn eerste doelpunt in de Champions League scoren, na slecht verdedigen van Friedl en Boateng. De treble zal Bayern dit jaar niet pakken."

Der Spiegel vond het een miezerige wedstrijd waarin Bayern er maar moeizaam in slaagde om een glansloze overwinning te boeken op het veld van het groepskneusje. "De ploeg uit München speelde nauwelijks iets klaar. Sterker nog: het maakte zo veel fouten waardoor de tegenstander enkele grote kansen kreeg. Maar de Belgen leken simpelweg te verrast door al deze mogelijkheden dat ze er niet in slaagden om van deze kansen te profiteren."

De Süddeutsche Zeitung titelt: "Bayern irrt in Anderlecht umher". Dat betekent zoveel als "Bayern dwaalt rond in Anderlecht." De Beierse krant trok dezelfde conclusies als de andere Duitse kranten. "Lusteloos, ongeïnspireerd en zwaar ondermaats. Bayern presenteerde zich in Brussel als een team dat om een of andere reden niet echt aanwezig leek. De enige tegenstander die het woensdag serieus nam was Borussia Mönchengladbach, tegen wie Bayern zaterdag in de Bundesliga speelt. Trainer Heynckes spaarde immers een aantal titularissen en miste ook zes geblesseerden. De spelers die Heynckes wel opstelden, voetbalden veel te traag. Het was de slechtste wedstrijd die Bayern onder Heynckes speelde. De meeste spelers sloften op een tempo en met een houding over het veld waar zelfs een wandelaar op zondagochtend zijn neus voor zou ophalen. Dat Bayern geen puntenverlies leed in Brussel had het enkel te danken aan het gebrek aan kwaliteit bij de tegenstander."

Bron: Het Nieuwsblad

P11111
23 november 2017, 15:55
Ik kan begrijpen dat onze Anderlecht-fan gisteravond laat een beetje euforisch was. De opluchting was waarschijnlijk erg groot dat het niet weer zo’n grote afgang was geworden. En als je dan ook nog met de gastvrouw op de foto mag, kan je dag natuurlijk niet meer stuk. Dat je dat allemaal midden in de nacht graag nog even op het hoerenforum wil laten weten, is begrijpelijk.

Maar het is natuurlijk nooit goed om in je volle emotie een wedstrijdanalyse te geven. Dan zie je de dingen over het hoofd die de nuchtere of neutrale voetbalkijker eerder op de avond al had opgemerkt. Maar goed, het gebeurt niet elke speelronde dat Anderlecht slechts met 1 doelpunt verschil verliest. De nederlaag voelde misschien wel een beetje als een overwinning. Hoe gek dat ook klinkt. :) Dus best wat begrip voor het verhoogde gevoel van geruststelling.

De opdracht is nu duidelijk. Anderlecht moet met drie doelpunten verschil winnen bij Celtic om na de winterstop door te kunnen gaan in de bekende Aldi Cup (thuis werd overigens met 0-3 verloren van de Schotten). Of dat gaat lukken, gaan we rustig afwachten. Misschien is het een goed idee om die wedstrijd sowieso een andere spits op te stellen. Iemand die niet bibbert als hij oog-in-oog met de vijandelijke doelman komt te staan. Maar die beslissing laat ik graag aan Hein over.

Big30
23 november 2017, 17:37
Der Spiegel vond het een miezerige wedstrijd waarin Bayern er maar moeizaam in slaagde om een glansloze overwinning te boeken op het veld van het groepskneusje.
Het zal maar over je gezegd worden, vernietigender kan een oordeel bijna niet zijn.

bocariver
23 november 2017, 18:11
After all this energy wasted to speak about Rsca- Bayern, you forget to say that Tolisso was the best player on the field.
More important, PSG won 7-1 against Celtic and beat record of goals scored in poules stage.

In 2 weeks,Bayern- PSG will be a good test ...

Lewandowski said he still believes in first place in group.

deket
23 november 2017, 18:27
Heb het al eerder geschreven, afgunst is een kwalijke eigenschap.
PSV en Ajax werden al in de voorrondes, dus alleerste speeldag Aldicup reeds eruit.
En dat tegen wat vissers en schapenherders uit een onbeduidend miniland. Een speler van Ajax of PSV, vergeet welke, reageerde dat hij zich niet kon motiveren tegen een klein ploegje, en dat voor voetballers die ongeveer 1 miljoen euro per jaar verdienen, een blammage voor arbeiders in hoogovens en verpleegsters in ziekenhuisen, die onderbetaald worden, maar dit terzijde.
Vind het nogal flauw dat uitstekende voetbal van Anderlecht (elke objectieve waarnemer zal dit beamen) minimaliseren, door hier te beweren dat Bayern makjes speelden. Nu komen jullie toch genoeg in Duitsland om te weten wat hun mentaliteit is, nl, altijd willen winnen en nooit opgeven, in deze speelde de kans op 1ste plaats, mee.
Een voorbeeld dat ik herinner van de Duitse mentaliteit. Bij de afscheidsmatch van JC, destijds nodigde Ajax Bayern Munchen uit. Fout, deze kenden geen genade en overspeelde Ajax met 0-8 of zo. Ze kenden geen genade met JC, de beste Nederlandse voetballer ever, zijn afscheid.
Bovendien Peter, kan ik mij niet herinneren dat Ajax nog CL speelde, laat staan een ronde verder ging. Veronderstel dat dit forum nog niet bestond.
Bovendien wilde ik alleen dat de deketmeid mij geluk zou geven, maar dit terzijde.
En betreffende de ploegopstelling, blijkt dat de Bundesliga niet goed gevolgd werd. Bv Ribery is allang over zijn hoogtepunt heen.
Maar oke ik begrijp het Wentel Eefje, je beschikt over de eigenschappen van een pauw, maar indien je verstand in een vogel zat, vloog deze achteruit.
Tot zaterdag in LR

P11111
23 november 2017, 19:16
Het is altijd jammer als mensen zich emotioneel uiten in plaats van inhoudelijk en op een normale manier op de voetbalfeiten reageren. ;)

Wat hebben Ajax en PSV eigenlijk te maken met de nabeschouwing van de wedstrijd Anderlecht-Bayern München van gisteravond? Dat ontgaat mij volledig! :) En ik denk, maar wie ben ik, dat he-le-maal niemand afgunstig zal zijn op een sukkelende ploeg die na vijf groepswedstrijden op nul punten en slechts 1 schamel doelpuntje staat. Dat wekt alleen maar medelijden op en misschien dat de supporters van Club Brugge er om zullen lachen. Dat laatste zou kunnen, dat dan weer wel. :biggrin:

Maar ergens is het ook wel wat geestig als iemand met een gebrek aan realiteitszin en ook nog eens zonder enig gevoel voor flauwe humor zich hier zo laat gaan. :tongue:

Bovendien wilde ik alleen dat de deketmeid mij geluk zou geven, maar dit terzijde.

Dit vind ik zo'n schattige opmerking.

Ik ben benieuwd wie vanavond effectief op je schoot gaat zitten. Misschien is je overbuurvrouw wel thuis en er ook voor in. Hopelijk laat je het vannacht hier nog even weten. :hah:

deket
23 november 2017, 19:36
Nogmaals, de posten die reageren op de uitstekende prestatie van Anderlecht, zijn ingegeven door frustraties van het eerder falen van oa Ajax.
En de Nederlandse kampioen Feyenoord, heeft in de CL ook nog geen punt.

P11111
23 november 2017, 19:38
...de uitstekende presentatie van Anderlecht...

:biggrin: :biggrin: :biggrin: :biggrin: :biggrin:

0 uit 5, een uitstekende pres(en)tatie!

Het is vandaag echt lachen hier. :smiley: :smile2:

Wentelt Eefje
23 november 2017, 19:47
En betreffende de ploegopstelling, blijkt dat de Bundesliga niet goed gevolgd werd. Bv Ribery is allang over zijn hoogtepunt heen.
Maar oke ik begrijp het Wentel Eefje, je beschikt over de eigenschappen van een pauw, maar indien je verstand in een vogel zat, vloog deze achteruit.
Tot zaterdag in LR

Dat betrof slechts één van een veeltal genoemde spelers... Dus je argumentatie is nog zwakker dan de zwakte die je mij verwijt.

Kolibries zijn mooie vogels en behoren tot mijn favorieten! Dit in tegenstelling tot woerden, die denken dat ze pauwenveren hebben als er een jong eendje lokkend kwaakt, om haar vervolgens ook nog eens het nest te laten bevuilen en vervolgens te verlaten... ...

John mc Snek
23 november 2017, 19:52
:biggrin: :biggrin: :biggrin: :biggrin: :biggrin:

0 uit 5, een uitstekende pres(en)tatie!

Het is vandaag echt lachen hier. :smiley: :smile2:

Beter dan 0 uit 0

deket
23 november 2017, 21:10
Dat is de kern van de zaak, John mc Snek, maar de 2 Ajaxaanhangers hier willen dat niet begrijpen.
Oh wee, indien we sceptisch schrijven over de Amsterdamse vergane glorie, dan zijn de tenen heel lang. Dat Ajax al in de 1ste speelronde het onderspit moest delven door wat vissers en jagers vergeet men hier gemakshalve bewust

deket
23 november 2017, 21:26
En om wat zout op de wonde te strooien ''in de sport editie van 20november jl lees ik het volgende,
In een biografie van Larios, exvoetballer bij Saint-Etienne, met als titel,'ik heb met vuur gespeeld'schrijft hij ooenhartig het volgende'de doping, oa Captagon hebben mijn hersenen aangetast. Maar wij namen dit om de Nederlandse en Duitse teams bij te benen, die nog betere middelen gebruikten. Mijn ploegmaat Johnny Repp vertelde mij dat het succesvolle Ajax onder JC veel doping gebruikte om dat niveau aan te kunnen

Verdere onderzoek, 'Guido Derksen laat in zijn boek'voetbalmysteries"weten dat de
Ajaxspelers wekelijks doping gebruikten. Nu sportmensen van die tijd zoals Van Himst, Plaskie, Jurion en ook de beste wielrenner ter wereld Eddy Merckx hadden genoeg aan een bakje stevige duivensoep

P11111
24 november 2017, 08:20
Nu sportmensen van die tijd zoals Van Himst, Plaskie, Jurion en ook de beste wielrenner ter wereld Eddy Merckx hadden genoeg aan een bakje stevige duivensoep

Dat jij nogal naïef in het leven staat is bij de vaste lezers van het forum omvangrijk bekend. :) :biggrin:

Maar nogmaals, het ging hier gisteren een keer niet over Ajax maar over de wedstrijd Anderlecht-Bayern München. Kennelijk heeft nog steeds niet iedereen dat door. :hammer:

En...heeft er gisteravond nog iemand effectief op je schoot gezeten? ;)

Big30
24 november 2017, 13:29
Verdere onderzoek, 'Guido Derksen laat in zijn boek'voetbalmysteries"weten dat de
Ajaxspelers wekelijks doping gebruikten. Nu sportmensen van die tijd zoals Van Himst, Plaskie, Jurion en ook de beste wielrenner ter wereld Eddy Merckx hadden genoeg aan een bakje stevige duivensoep
De vergelijking met Eddy Merckx lijkt me wat ongelukkig, hij is 3 maal doping betrapt. Niet uniek voor de renners van zijn generatie trouwens.

P11111
24 november 2017, 15:27
Laten we de emoties van deze week en het dopinggebruik van Merckx nu maar snel achter ons laten en weer vooruitkijken.

Ik las vandaag dat PSV alweer veel geluk heeft. Excelsior-verdediger Jordy de Wijs is namelijk geblesseerd afgehaakt. Althans, dat is de officiële lezing. En volgens de trainer wordt hij vervangen door Wout Faes. Als Wout meespeelt is een samenvatting van zijn ploeg vaak lachwekkender dan een aflevering van Comedy Capers.

Bluebear
24 november 2017, 17:34
Laten we de emoties van deze week en het dopinggebruik van Merckx nu maar snel achter ons laten en weer vooruitkijken.

Ik las vandaag dat PSV alweer veel geluk heeft. Excelsior-verdediger Jordy de Wijs is namelijk geblesseerd afgehaakt. Althans, dat is de officiële lezing. En volgens de trainer wordt hij vervangen door Wout Faes. Als Wout meespeelt is een samenvatting van zijn ploeg vaak lachwekkender dan een aflevering van Comedy Capers.

Kijk, dat is echt een soldaat van ons. Een jongen die het heeft begrepen. Een blessure veinzen als de echte baas op visite komt. Hulde Jordy!!! :freu:

deket
24 november 2017, 19:29
Tja over emoties die de reden overstijgen gesproken.
Blijkbaar een onverwerkt verleden, die insinuaties betreffende Ajax.
Even recapituleren : ik poste mijn tevredenheid hier op het forum over het voetbal van Anderlecht woensdag jl.
Dan kreeg ik een lawine van cynisme over mij veroorzaakt van Ajaxsupporters die zo hun frustraties willen uiten omdat hun club er al in de 1ste voorronde eruit lag.
Dus wat heeft dit met Ajax en PSV te maken? Veel.
Dan komt er een domme opsomming van spelers van Bayern die er niet bij waren, maar vergeet men vrijwillig dat bv. Ribery al lang geen basisspeler meer is en dat keeper Neuer al geruime tijd met blessure uit is en dat zijn vervanger een uitstekend doelman bleek, die Bayern recht hield. Bovendien kende Anderlecht ook basisspelers die al een tijd out zijn. Onze Servische linksachter en rechtsachter uit Honduras, beiden internationaal in hun land. Ook de Roemeense spelmaker was out, maar zit ik hierover te zeuren?
Verder werd gesuggereerd dat Bayern niet gemotiveerd zou zijn, te belachelijk voor woorden. 1.Dan ken je de Duitse mentaliteit niet en 2. Bayern is nog in running voor de 1ste plaats met City. Kan bij volgende ronde een enorm verschil blijken, ivm loting.

Nu maak eens volgende hypothese, met dien verstaande dat men kan denken : vervang Anderlecht door Ajax. Dus Ajax speelt goed tegen een Europese topclub zoals Bayern Munchen. Ik reageer zoals Petertje en die wentel eefje, dewelke ik niet ken en niet wil kennen, maar dit terzijde. Wel je zou de lange tenen nogal merken. Ook indien andere beren dan sceptisch over Ajax zouden schrijven. De aanvallen op Anderlecht maar ook op bv de PSVberen zouden keihard zijn.
Denk daar maar even over na

Wentelt Eefje
24 november 2017, 19:39
Onzin! Ik heb weliswaar buikpijn bij een uitschakeling van Ajax in Europees verband, maar enig Ajax-fanboy-schap kan mij niet verweten worden. Wie mijn recente berichten aangaande Ajax in dit topic leest, kan slechts concluderen dat ik handenwrijvend voor de buis of in het stadion zit wanneer 020 in de vaderlandse competitie punten morst!

PS: er lijkt dus een samenhang te bestaan tussen het al dan niet bewust steeds weer fout spellen (zo consequent dat een typfout uitgesloten lijkt) van een naam, het maken van vele spelfouten die afgedaan worden als typfouten en een onvermogen tot begrijpend lezen.

deket
24 november 2017, 20:27
Liever typfouten dan een sukkelaar .
Wat is internet toch een ideale uitlaapklep voor lozers
Denk je nu echt dat ik tijd ga besteden om je vroegere post te lezen.
Zal in het vervolg het onderscheid maken tussen Ajaxsupporters en gefrustreerde antiAnderlecht posten.
Ga eens neuken ...

@j
24 november 2017, 23:57
Deket heeft ondanks zijn misschien wat onhandige manier van formuleren wel degelijk een punt vwb die lange tenen ! Er word hier in de voetbaltopic regelmatig, al dan niet ironisch bedoelt, de draak gestoken met diverse clubs zoals bv FC Twente, Anderlecht, PSV, Feijenoord enz.. Dat moet dan allemaal kunnen. Begrijpelijk en daar is in principe ook niks mis mee. Maar owee als er ook maar iets over ajax geschreven word dan zijn de rapen gaar en mag dat ineens niet meer want dan is het haat of rancune !

Big30
25 november 2017, 02:27
Of een club wel of geen geluk heeft is een oordeel dat niet zo relevant is, vaak ziet men dat fans van bepaalde clubs bv. van Lucky Ajax het suc6 van andere clubs afdoen met geluk, vaak speelt afgunst en frustratie hierbij ook een rol. Anderlecht fans hebben hier trouwens ook een handje van. Wat telt is de stand in de eredivisie:

https://screenshots.firefoxusercontent.com/images/86aed0e6-6589-4a3e-aa63-781257917f4f.png

Anderlecht heeft na 15 wedstrijden een achterstand van 9 punten op Club Brugge.

Op dit moment heeft Ajax 8 punten achterstand op PSV, bedenken we dat de trainer van Ajax door zijn spelers bepaald niet serieus wordt genomen en er onvrede heerst in de selectie mag men verwachten dat de achterstand alleen nog maar verder op zal lopen.

Strijker
25 november 2017, 08:07
Ach ja, zoveel mensen, zoveel meningen.

Denk dat als je het voetbaltopic een beetje nauwgezet en objectief volgt dat je al snel tot de conclusie komt dat Peter020 zich regelmatig zeer kritisch uitlaat over AJAX.
In ieder geval vaker dan veel andere forumleden over hun favoriete club.
Denk ook dat veel van de berichten van Peter020, niet half zo serieus bedoelt zijn als dat ze door sommige forumleden worden genomen.
Over haat en rancune gesproken, het schijnt dat elk berichtje wat gericht is tegen Peter020 en/of AJAX steevast voorzien wordt van een bedankje door 1 of meerdere forumleden. (i.i.g. 1)

Hij die zonder zonde is werpe de eerste steen.

P11111
25 november 2017, 08:16
Denk dat als je het voetbaltopic een beetje nauwgezet en objectief volgt dat je al snel tot de conclusie komt dat Peter020 zich regelmatig zeer kritisch uitlaat over AJAX.
Denk ook dat veel van de berichten van Peter020, niet half zo serieus bedoelt zijn als dat ze door sommige forumleden worden genomen.

Gelukkig zijn er ook nog intelligente lezers in het voetbaltopic. :)

Aan de andere kant is het ook wel bijzonder en komisch dat we hier een type deket hebben. :biggrin:

Over haat en rancune gesproken, het schijnt dat elk berichtje wat gericht is tegen Peter020 en/of AJAX steevast voorzien wordt van een bedankje door 1 of meerdere forumleden. (i.i.g. 1)

Het gaat er al heel lang niet meer om wat er dan geschreven wordt, maar tegen wie het geschreven wordt. Maar goed, van mij mogen ze. Daar lig ik gelukkig niet wakker van. En soms lok ik het ook wel een beetje uit. Dat dan weer wel.

Wie bedoel je precies met i.i.g. 1? ;)

Wentelt Eefje
25 november 2017, 09:32
C'est le ton qui fait la musique. Wanneer zonder te vervallen in gescheld maar voorzien van argumentatie Ajax en de spelers en staf gefileerd worden - en dat heb ik de afgelopen weken toch ook regelmatig gedaan - of het nu gaat om zwaktebod Keizer, intrigant Bergkamp, omhooggevallen De Ligt of de mislukte "vorige generatie wereldtoppers in wording", dan mag dat niet alleen, maar wordt er ook nog eens op slechts licht gebelgde (pun intended) wijze door Ajax-aanhangers (i.i.g. 1) gepoogd dit te weerleggen... In mijn ogen vruchteloos, maar dat is het fijne van forumdiscussies, waarin ieder telkens weer zijn eigen gelijk weet terug te lezen...

Big30
25 november 2017, 09:57
In mijn ogen vruchteloos, maar dat is het fijne van forumdiscussies, waarin ieder telkens weer zijn eigen gelijk weet terug te lezen...
Uiteraard probeert een ieder zijn gelijk te halen, echter bij voetbal is dat soms lastig als het om uitspraken gaat als de omhoog gevallen de Ligt heeft wel potentie, dat is niet zo zeer een stelling die bewezen kan worden maar een vermoeden dat wordt geuit.
Ook in geval van Bergkamp die vaak als intrigant wordt gezien kan dat lastig zijn omdat je dan met voorbeelden moet komen om deze stelling te bewijzen, het is maar een voorbeeld natuurlijk en in dit geval kun je de stelling wellicht niet bewijzen maar wel zeer aannemelijk maken.

Stel ik dat Twente uiteindelijk wel in het linker rijtje zal komen is dat ook lastig te bewijzen, zeg ik dat Verbeek er tot nu toe niets van heeft gebakken is dat gewoon een feit. Zeg ik datJoop M. een held is die een standbeeld verdient is dat om te beginnen een mening, maar deze kan onderbouwd worden, echter in deze kan en mag men van mening verschillen.

Zeg ik dat Ajax tot nu toe een zwaar teleurstellend seizoen draait, kun je zeggen mee eens of niet mee eens, ik hoor genoeg mensen zeggen die stellen dat Ajax presteert naar verwachting immers met spelers als die Tuinkabouter op links buiten en een spelwijze en wissels waar vaak geen touw aan vast kan worden geknopen mag je niet verwachten dat men tred houden kan met een kwalitatief beter PSV.
Hier kun je dan weer zeggen dat de feiten d.i. Ajax nu al op 8 punten van PSV aangeven dat het niet loopt bij Ajax.

Feiten spreken voor zich, dat de achterstand 8 punten is van Ajax is een feit, te stellen dat PSV heel makkelijk kampioen zal worden is slechts een vermoeden. Feit is ook dat Anderlecht en Feyenoord aan de CL meedoen en Ajax en PSV niet, feit is ook dat beide clubs er in de CL helemaal niets van bakken maar dat konden we verwachten, zuur voor de fans maar een feit.

Ik had de behoefte om deze nuance even toe te voegen :tongue:!

Vanmiddag eens kijken hoe het ex-Ajax trainer Peter Bosz vergaat in de Ruhrpott derby, verlies zal denk ik het einde betekenen voor hem. Hij sluit zich dan aan bij die andere ex-Ajax trainer die er tot 2 maal toe ook niets van bakte, wat is dat toch met ex-Ajax trainers?

Wentelt Eefje
25 november 2017, 12:46
Vanmiddag eens kijken hoe het ex-Ajax trainer Peter Bosz vergaat in de Ruhrpott derby, verlies zal denk ik het einde betekenen voor hem. Hij sluit zich dan aan bij die andere ex-Ajax trainer die er tot 2 maal toe ook niets van bakte, wat is dat toch met ex-Ajax trainers?

In elk geval een wedstrijd om even echt voor te gaan zitten! Eentje die mijn NRW-vriendenkring tot op het bot verdeelt. Eentje waarbij ik altijd verwijten krijg... Van de Königsblaue kant (waar eentje dankzij zijn opa een "legendarische" status onder supporters heeft, zoiets vererft in een Traditionsverein), omdat ik als FC Twente aanhanger automatisch deze bevriende club zou moeten steunen. Van de BVB-kant, omdat ik ondanks het luidkeels kunnen meeblèren van het "Borussia" dankzij een bevriende reggae-producer die ooit de Koma Mobb versie ervan produceerde, toch ook niet volledig aan hun kant sta.

Alleen het "hemelse meisje" dat begrijpt me!!! Wij zagen een onthutsend zwak Bayern in de Champions League tegen een kwaliteitsarme club gelukkig geen punten morsen en hopen op een veel lekkerdere pot vandaag, die overigens veroorzaakt dat ik na 18:15 mijn allerbeste vriendin, die ik dan maar als "hemelse vrouw" moet aanduiden, niet mag bellen en bij verlies van die Fohlen denk ik dat we elkaar (normaal dagelijks een uurtje aan de telefoon) misschien woensdag "al" weer spreken...

Overigens wil ik hier niet mee impliceren dat ik, ondanks kwade tongen die het tegendeel beweren, de Bundesliga wel degelijk volg... ;)

Big30
25 november 2017, 17:59
Een Wahnsinn Derby noemde Bild het. Weer weet Peter Bosz niet te winnen, bij rust met 4-0 voor staan tegen S04 en dan toch nog met 4-4 gelijk spelen.
Benieuwd wat de consequenties voor Bosz zullen zijn.

Wentelt Eefje
25 november 2017, 22:58
Gebeurt niet vaak, maar Bild overdrijft niet...
Voor wat betreft Die Fohlen, hab die blöde Kuh in Whatsapp und Anrufe blockiert bis Montag... Wel terechte winst, maar kan dat "hemelse vrouw" echt niet vandaag of morgen al toegeven...

bocariver
26 november 2017, 00:52
In ruhrpott derby, football and emotions were great but referee Alptekin was one more time lost when it was hot.

Strijker
26 november 2017, 15:39
Nou, dat waren weer eens 2 compleet verschillende helften in Amsterdam.
De eerste helft was er van alles loos, het was inspiratieloos, tempoloos, fantasieloos, inzetloos, kortom het was waardeloos. Behoudens dan die ene bevlieging van Kluivert op slag van rust.
De tweede helft liet gelukkig een heel ander beeld zien met meer tempo, druk naar voren en er werden kansen gecreërd.
Het groote verschillen tussen die 2 helften? Frenkie de Jong. Wie? FRENKIE DE JONG!
De speler die volgens een groot deel van de 16 miljoen bondscoaches die ons land rijk is wekelijks in de basis zou moeten staan bij Ajax.
Hij strooide wederom met heerlijke pases, en bepaalde het tempo van de wedstrijd. Ook Zyech liet in de tweede helft een aantal hele mooie dingen zien.
En dankzij het optreden van Kluivert en zijn 3 doelpunten zullen we Younes voorlopig niet meer in de basis zien. Hoop ik tenminste.

P11111
26 november 2017, 18:02
Het grote verschil tussen die 2 helften? Frenkie de Jong. Wie? FRENKIE DE JONG!

Was inderdaad weer genieten van Frenkie. Als de trainer vandaag goed heeft opgelet, heeft-ie het hopelijk eindelijk ook door.

'Frenkie-time'
https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/live-van-de-beek-geeft-roda-jc-de-nekslag~ade90621/

"De sleutel van het goede spel in de tweede helft lag bij invaller Frenkie de Jong. De Jong heeft de blik áltijd naar voren zoals men dat op de tribunes van de ArenA zo graag ziet. Hij heeft de bluf en de flair om doodleuk vanaf de eigen helft te gaan pingelen en overtalsituaties te creëren. Precies die bravoure gaf De Jong het tot dan toe sputterende Ajax vanmiddag mee."

"Aan de hand van de jonge middenvelder Frenkie de Jong fleurde ook de rest van het elftal direct op. Door het spel van De Jong gaat alles bewegen en het tempo meteen omhoog. Dan zie je veel passes, de lef terugkomen en iedereen opleven. Zijn rust aan de bal is enorm. De Jong eiste ballen op, versnelde het spel vooruit, stak mooie passes weg en was met liefst drie assists betrokken bij de doelpunten. Opnieuw maakte hij indruk."

Bronnen: AD en Voetbal International

Big30
26 november 2017, 23:03
Depay leidt Lyon naar eclatante zege bij Nice

Met Memphis Depay als uitblinker heeft Olympique Lyonnais in de Franse Ligue 1 uitgehaald bij OGC Nice: 0-5. Hij scoorde twee keer. Ook Kenny Tete deed mee bij Lyon en Wesley Sneijder ontbrak vanwege een dijbeenblessure in de selectie van Nice.

Depay opende al in de vijfde minuut de score door een pass met buitenkant rechts van Maxwell Cornet binnen te schieten. Cornet maakte op aangeven van Tete de tweede goal en door treffers van Mariano en Depay (schot van rand strafschopgebied) was het voor rust al 0-4.
https://nos.nl/artikel/2204711-depay-leidt-lyon-naar-eclatante-zege-bij-nice.html

In de Bundesliga verliest Bayern uit van Gladbach maar ze blijven nog wel eerste, voor 1.FC Köln begint het er wel heel hopeloos uit te zien, vandaag weer verloren en nog maar 2 punten uit 13 wedstrijden, dat wordt lastig.

deket
26 november 2017, 23:52
PSV zal wel kampioen worde, Big 30, zij winnen juist zoals Brugge altijd nipt, maar zo ligt de weg naar de titel open ( Brugge krijgt wel verdacht vaak de scheidsrechter mee)
Kluivert zal altijd vergeleken worden met zijn pa maar lijkt me een typische buitenspeler van hun school en geen centrumspits, daar moet volgens mijn bescheiden mening altijd Dolberg staan, en Kluivert als flankaanvaller.
Faes heeft goed zijn plan getrokken,hoor Peter020, en deWijs, verdacht afwezig, zal zeker volgende seizoen terug naar zijn werkgever trekken.

In Belgie won er deze speeldag maar 1 ploeg afgetekend, ,,

Betreffende Duitsland, werd er hier verklaard dat Bayern woensdag al met Gladbach in hun hoofd zat. Onzin uiteraard, de waarheid is dat ze inspanningen tegen Anderlecht niet verteerd bebben.

Oke, op hun had ik niet gespeeld (af en toe een bescheiden voetbalweddenschap) maar koste Dortmund mij nu geld. Een trio met 2 schoonheden, (@Peter020, dat zijn nu eenmaal de mooie dingen des levens in LR, kon me met moeite opbeuren. 4-0 bij de rust voorstaan, ik kwam terug kijken om op het allerlaatste Schalke 04 te zien terugkomen.
Had een duur dagje LR anders helemaal meer dan terugverdiend.
Speelt Bosz nu te offensief of/en te naïef? Maar zulke wedstrijd moet je altijd doodmaken, na 4-0 met de rust.

Admin
27 november 2017, 14:56
Ajax gaat lucratieve samenwerking aan met Guangzhou R&F ........ https://www.msn.com/nl-nl/sport/voetbal/ajax-gaat-lucratieve-samenwerking-aan-met-guangzhou-randf/ar-BBFM9nI?li=AAazPsO&ocid=spartanntp

P11111
27 november 2017, 17:18
Het is voor de Ajax-fans erg jammer dat Keizer nog niet door heeft dat Frenkie de Jong met afstand zijn beste speler is en eigenlijk altijd zou moeten spelen. Die jongen heeft voortdurend de intentie om vooruit te spelen, hij kent de woordjes breed en terug niet, en heeft de kwaliteit om met zijn (diepte)passes en individuele acties man-meer-situaties te creëren en is een genot om naar te kijken. Tijdens zijn invalbeurt in de Europa League-finale liet hij dat ook direct zien, hij speelde ook toen met lef. Mijn favoriete speler bij Ajax.

Maar er komt een moment dat ook de trainer het gaat zien, hoop ik, denk ik.

Internationale top jaagt op De Jong

Frenkie de Jong staat mogelijk voor een vertrek bij Ajax. De 20-jarige middenvelder wordt momenteel begeerd door vijf internationale topclubs. Chelsea, Manchester City, Bayern München, RB Leipzig en Hamburger SV hebben serieuze interesse in de jeugdinternational.

De Jong heeft zichzelf door zijn sterke optredens in de schijnwerpers gespeeld. Zowel bij Jong Oranje als Ajax vestigt het talent steeds de aandacht op zich door zijn technische spel waarbij hij continu de oplossing vooruit zoekt.

Zondag nam De Jong als invaller Ajax nog bij de hand, onder meer met drie assists in het gewonnen duel (5-1) met Roda JC. De Amsterdammers willen zelf ook graag verder met De Jong. De middenvelder heeft een aanbieding gehad om zijn contract, dat nog doorloopt tot medio 2019, open te breken en te verlengen tot medio 2022.

De Jong zelf wil zich vooral op het voetbal focussen, maar aast op meer speelminuten. 'Ik moet nu wel gaan spelen', aldus De Jong gisteren tegen Voetbal International na de wedstrijd tegen Roda JC. 'Dat is mijn gevoel en daar doe ik niet geheimzinnig over. Het is aan de trainer, maar ik weet niet wat ik meer kan doen dan dit.'

Bron: Voetbal International

P11111
27 november 2017, 17:35
Opta kwam met goede cijfers voor de (toekomstige) beste voetballer van Nederland:
Frenkie de Jong werd de eerste speler deze eeuw die als invaller drie assists gaf in een Eredivisie-wedstrijd. Als invaller was hij in zijn laatste vijf wedstrijden bovendien goed voor vijf assists in 138 speelminuten. Gistermiddag tegen Roda JC verzond De Jong in de 45 minuten die hij speelde 54 passes (vrijwel allemaal vooruit en daarvan kwam 94% aan), won hij al zijn persoonlijke duels (vijf) en creëerde vier kansen (drie assists).

Big30
27 november 2017, 17:40
Internationale top jaagt op De Jong

Frenkie de Jong heeft nog maar een paar wedstrijden in Ajax 1 gespeeld. Laten we hopen dat hij niet dezelfde fout gaat maken als Depay die op te jonge leeftijd naar een grote club vertrok en het daar niet waar kon maken. Om met dit nieuws te komen na een paar assists tegen degradatie kandidaat Roda komt wat hilarisch over.
Zonder meer een groot talent en een slimme aankoop van Ajax, maar dat moet ie dan wel eerst nog gaan bewijzen in echte wedstrijden. Eerst maar eens een basisplaats bij Ajax veroveren en zich niet gek laten maken door zijn zaakwaarnemer.
Over Depay gesproken:

'Super Depay' verovert de Franse harten

Memphis Depay is hot in Frankrijk. Très chaud dus. De Nederlandse aanvaller etaleert bij Olympique Lyon wekelijks een bloedvorm, en wordt overladen met complimenten in de Franse pers.

Kranten

Dat is te merken als je even door de Franse kranten bladert. In L'Équipe is Memphis vandaag weer eens opgenomen in het Elftal van de Week. Niemand in de Franse Ligue 1 scoorde afgelopen speelronde hoger dan het rapportcijfer 8 van de Nederlander.

https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/super-depay-verovert-de-franse-harten~a6ed5683/

Depay is nu goed bezig en hij is momenteel ook de enige Nederlandse Voetballer die het in zich heeft met de internationale top te gaan meten. We gaan het zien, misschien niet nivo Robben, van Persie maar als het meezit vlak daaronder, maar wie weet.

P11111
27 november 2017, 18:13
Om met dit nieuws te komen na een paar assists tegen degradatie kandidaat Roda komt wat hilarisch over.
Zonder meer een groot talent en een slimme aankoop van Ajax, maar dat moet ie dan wel eerst nog gaan bewijzen in echte wedstrijden.

Frenkie de Jong is gewoon een geboren voetballer. Dat zie je meteen als je goed naar hem kijkt. De klasse en het spelplezier straalt er vanaf. Dat is natuurlijk niet alleen van het wedstrijdje tegen Roda JC. Als de trainer van Ajax verstandig is stelt hij hem vanaf nu elke wedstrijd op en als Frenkie verstandig is (en zo schat ik hem in) blijft hij voorlopig nog bij Ajax. Dat hij zich nog moet bewijzen in grote wedstrijden klopt, maar met zijn potentie en kwaliteiten heeft hij het in zich om een hele goede speler te worden. Van het type die je graag in je elftal wil hebben.

Over hilarisch gesproken. Je hoort mij nu nog niet zeggen dat hij op dit moment al 70 miljoen waard is. ;) Dé man van 70 miljoen werd gistermiddag trouwens gewisseld omdat hij tegen Excelsior veel moeite had met zijn verdedigende taken en daarmee zijn ploeg serieuze problemen bezorgde.

Cocu kritisch op Lozano: 'Moeite met zijn defensieve taken'
https://www.vi.nl/nieuws/cocu-kritisch-op-sterspeler-lozano-moeite-met-zijn-defensieve-taken

Over Depay gesproken...

'Super Depay' verovert de Franse harten

Is dat diezelfde Depay die hier meerdere keren door onze Franse voetbalkenner naar de uitgang is geschreven? :)

Big30
27 november 2017, 18:13
The central midfielder, 20, has broken into the first team and has sparked a tug-of-war to get him to the Premier League, with Chelsea also monitoring his situation.

Clubs reckon they can get the youngster for a bargain £5million this January as De Jong has just 18 months left on his current deal.

https://www.thesun.co.uk/sport/football/4845980/arsenal-man-city-5million-ajax-frenkie-de-jong/

Voor 5M£ zou ik De Jong ook ophalen. Uiteraard wil Ajax nu zijn contract verlengen om later nog meer te kunnen cashen. Het blijft business voetbal.

bocariver
27 november 2017, 18:55
This week end in France, we confirm B30.
Depay 8, he was not happy when he was substituted 10 minutes before end.
Tete 6
Sneijder injured DNP
Kongolo DNP
El Ghazi injured after 10 minutes, now Bielsa is fired and question about relation in attack with Pepe is clearly : NO.

bocariver
27 november 2017, 19:08
5 M£ for a guy who made 7 matches in eredivisie in his life. Please be little serious... Arsene Wenger show that it is time to retire for him.
If you give a kick to traffic light in Paris, you will have 5 guys like this....
In same time , the sun say Gunners try to re-sign Sanchez and offer 90 M £ for Lemar so where will play the young De Jong?
On bench in best case.

P11111
27 november 2017, 19:46
Please be little serious...

Guardiola is al enige tijd zeer geïnteresseerd in Frenkie de Jong. Vanaf het eerste moment dat hij hem zag voetballen. Dat heeft hij uitgesproken. Maar we kunnen er natuurlijk niet om heen dat Bocavier veel en veel meer verstand van voetbal heeft dan Pep.

Maar goed, Frenkie moet natuurlijk die overstap nu nog niet maken en eerst Ajax zoveel mogelijk aan zijn hand gaan nemen.

Willem2
27 november 2017, 20:00
@Bocariver
Ik denk ook dat al die franse scouts en clubs volkomen idioot zijn om zoveel geld uit te geven voor middelmatige spelers zoals Neymar.
Dan is dat geld aan Depay toch beter besteed.

Willem2
27 november 2017, 20:03
Vilhena: Ik trek me wél iets aan van kritiek
Er was veel te doen over Tonny Vilhena, die met zijn vingers in zijn oren zijn openingstreffer tegen FC Groningen vierde. Met dat gebaar riep Feyenoorder Tonny Vilhena de nodige vraagtekens op. ............ https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/vilhena-ik-trek-me-wel-iets-aan-van-kritiek~ae0e656a/

kennelijk een afspraak met depay die dat ook al dit weekeinde deed.
Raar gedrag.

Big30
27 november 2017, 20:16
https://nos.nl/data/image/2017/11/26/433951/xxl.jpg
https://nos.nl/artikel/2204711-depay-leidt-lyon-naar-eclatante-zege-bij-nice.html

bocariver
27 november 2017, 22:22
@Bocariver
Ik denk ook dat al die franse scouts en clubs volkomen idioot zijn om zoveel geld uit te geven voor middelmatige spelers zoals Neymar.
Dan is dat geld aan Depay toch beter besteed.

About Neymar, it is business , no scouting.

222 M€, it is a gift for Neymar. All contracts have now a clausus to break contract.

Since yesterday, it is 700M for Messi or Asensio ( why ?).
Griezmann cost 100 M and Mertens 28 M. They are not expensive.

About Neymar, his cost will be paid by what he bring: sell of jersey, American and Chinese market with valuable tournee, contract with Nike , full stadium with more expensive price, million from French tv from UEFA pool , millions reward for better result .

Qataris are good businessmen and in next June , they will have money for financial fair play. Even without win of champion’s league.

They are so worried that they will spend in next mercato to buy a guy to replace Thiago Motta. Pastore make already suitcase for Inter Milan and Di Maria will say goodbye too.

About Depay, he will be a good deal if he bring a place in champion’S league in next 6 months ( 2nd place).

bocariver
27 november 2017, 22:28
Guardiola is al enige tijd zeer geïnteresseerd in Frenkie de Jong. Vanaf het eerste moment dat hij hem zag voetballen. Dat heeft hij uitgesproken. Maar we kunnen er natuurlijk niet om heen dat Bocavier veel en veel meer verstand van voetbal heeft dan Pep.

Maar goed, Frenkie moet natuurlijk die overstap nu nog niet maken en eerst Ajax zoveel mogelijk aan zijn hand gaan nemen.

Even Guardiola can make mistake in mercato, he bought Afellay or Mangala....

P11111
28 november 2017, 06:40
Even Guardiola can make mistake in mercato....

Jammer dat jij op een gegeven moment voor het vak van hoerenloper hebt gekozen en niet voor een loopbaan in het topvoetbal. Dat vind ik een groot gemis voor de voetballerij.

Natuurlijk kan op dit moment niemand de voetbaltoekomst van Frenkie de Jong al voorspellen. Dat kan van meerdere factoren afhangen. Maar aan de andere kant is het ook wel komisch dat iemand hier eigenlijk beweert dat bewezen voetbalvakmensen als Guardiola, Wenger, Rangnick en de hoofdscouts van Chelsea, Bayern München en HSV zich vergissen met hun serieuze belangstelling voor De Jong. Om dat soort opmerkingen kan ik heerlijk lachen. :) :biggrin:

Zelf ga ik maar rustig afwachten wat het niveau van Frenkie gaat worden. Dat lijkt mij verstandiger dan voorbarige uitspraken doen. Wordt zijn top de Eredivisie, de Luxemburgse competitie of wellicht toch een goede Europese club? Over een jaar of twaalf kunnen we een zeker antwoord geven. Of het (voetbaltopic van het) IJsberenforum dan nog bestaat, weet ik de dag van vandaag nog niet. ;)

...he bought Afellay or Mangala....

Om Afellay af te rekenen na veel blessureleed (meerdere ernstige knieblessures) vind ik een beetje bekrompen. Tot zijn eerste blessure deed hij het in zijn speeltijd bij Barcelona niet slecht. Messi had dat ook door, want die betrok hem al snel volop in het (aanvals)spel - dat is vaak een goed teken. Wie weet wat voor niveau hij had gehaald als hij blessurevrij was gebleven... We zullen dat nooit weten.

bocariver
28 november 2017, 12:20
You admit that it is too early to know future and that if something change in past , it could be different.
So, may be you will find way of truth.....

bocariver
28 november 2017, 12:24
One rumors about Sneijder this morning.
He is close to finish with his agony in France where even training are too hard for his old legs.
He plans to travel to USA this winter to be in MLS team of Los Angeles.
Of course, Nice is agree to make economy of his too big salary for his poor performance.

Big30
28 november 2017, 15:09
Brussel dreigt de openingsmatch van het EK 2020 te verliezen nu nog steeds niet begonnen is met de bouw van het stadion in Brussel. Nederland, Italië, Schotland en Rusland zien hun kans schoon en hebben zich ook kandidaat gesteld om de openingswedstrijd te organiseren.

Het volgende Europees kampioenschap wordt in verschillende landen gespeeld en de UEFA had de openingswedstrijd gereserveerd voor de hoofdstad van de Europese Unie. Maar de bouw van het “Eurostadion” op Parking C van de Heizel is nog steeds niet begonnen, onder meer omdat de nodige vergunningen nog niet zijn afgeleverd.

Volgende week donderdag hakt het Uitvoerend Comité van de Europese Voetbalbond de knoop door. Inmiddels hebben ook Amsterdam, Glasgow, Rome en Sint-Petersburg zich kandidaat gesteld om de organisatie over te nemen.

Het is momenteel nog onduidelijk of het te bouwen Brusselse Eurostadion er komt vóór het EK 2020. Maandag kreeg het dossier opnieuw een tegenslag te verwerken. Een week nadat de gemeente Grimbergen een negatief advies uitbracht, gaf de Vlaamse administratie Mobiliteit en Openbare Werken maandag een ongunstig advies. Vlaams minister van Omgeving Joke Schauvliege heeft tot en met 2 februari 2018 de tijd om te beslissen over de omgevingsvergunningaanvraag.
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20171128_03212290

Het woord afsnoepen lijkt me hier niet terecht, door de typisch Belgische toestanden lijkt het zeer onzeker of er een stadion op tijd komt, je zult tijdig een besluit moeten nemen waar de openingsmatch plaats vindt.
Een wedstrijd zonder stadion is toch wat lastig :biggrin:.

bocariver
28 november 2017, 18:47
Something fun yesterday in ligue 2 in France. You could think about that before put a young oranje as a star.

Marvin Martin was considered as the new Zidane in 2011 when he became international.
After, he was sold 10 M to Lille for champion.s league and he known a very long descent to hell.
He totally lost trust in himself and after end of his dispendious contract , he was jobless.
Last year, he proposed himself in Reims for minimum wage as a bet.
Yesterday,He scored his first goal since 5 years ,played 6 matches on 17 and his team is leader of league 2.

bocariver
28 november 2017, 20:48
I just read France Football and there is a top 10 of the more nasty players ever seen.

Nigel De Jong is number 8 for his performance in final of World Cup ( high kick on Xabi Alonso)but not only, he broke legs of Stuart Holden in a friendship match and tibia- péroné of Hatem Ben Arfa in premier league. Thank you «* rasenmaher*»...

Number 1 is Kevin Muscat from Australia, he sent to hospital with legs under arms some guys like Matty Holmes ( close to loose his legs), Craig Bellamy, Christophe Dugarry (friendship match) , Adrian Zahra .....
Why? For nothing.....

Number 2 is Norman «*bites yer legs*» Hunter from «* dirty Leeds*», man and ball cannot pass together with him.
He was implicated in one of the most savage fight on football pitch against Francis Lee in 1975.
He broke so many legs that his trainer asked who broke legs when Norman Hunter was at last victim of this injury.

bocariver
28 november 2017, 21:03
Number 3 Pepe , ex from Real Madrid and Portuguese European champion, still in activity for next World Cup .
On you tube, there is compilation of his «*assassin*» performance: knee kick on Lisandro Lopez, foot in face of Aly Cissokho,walk on ankle and wrist of Messi and incredible attack on Casquero without ball (10 matches suspension).

Number 4 :Ramon Aguirre Suarez from Argentina, he came on pitch with some needles to stab opponents on free kicks on vulnerable body parts.
Famous too for fingering eyes of opponents, the caveman was so dirty that he declares some fight in coma libertadores final. He was sent to jail for that. When he went out for final of intercontinental cup, he put Nestor Combin to hospital and was sent back to jail by Argentinian president. A poet...

P11111
29 november 2017, 18:47
I just read France Football and there is a top 10 of the more nasty players ever seen.

Op welke plaatsen staan Éric Cantona en Patrice Evra?

Cantona
https://www.youtube.com/watch?v=JFsW6vvBwHk
http://www.bbc.com/sport/football/30916435

Evra
https://www.theguardian.com/football/video/2017/nov/03/patrice-evra-appears-to-kick-marseille-fan-before-match-video
https://nos.nl/artikel/2202188-uefa-schorst-evra-zeven-maanden-na-karatetrap.html

deket
29 november 2017, 19:17
Eric Cantona raakte die supporter amper, maar het oogde spectaculair, dat dan weer wel. Maar een vuile speler was hij niet.
Wel een uitstekende speler met allure en vooral persoonlijkheid.
Wat een verschil met die mietjes van tegenwoordig met hun tasjes van Delvaux, en gekleurde schoentjes. En zich bij de minste aanraking kermend laten vallen. Zou zo een Cantona nooit doen. En neen, hij speelde niet voor Anderlecht

bocariver
29 november 2017, 23:20
Cantona and Évra are not bad enough to be in top 10. Here we speak about breaking bones of direct opponents,not about ridiculous arguments with fans.

There is a former Ajax player in number 9, may be some fans can try to found without cheating. I will give answer tomorrow.

Number 5 and best bad boy from France , Jean Baeza from Lyon .In seventies , he made frightened every player on pitch including his own teammates.
He was teacher in hard game of Raymond Domenech . He was called the surgeon and legend say that he was provider of broken knee to Lyon hospital who made some progress in médecine thanks to him.

He is the best Frenchman this type of event before Cyrille Rool from Nice 156 yellow and 22 red cards ( 14 direct) in 353 matches, Bernard Boissier from Nîmes, Charles Orlanducci from Bastia or Eric Dimeco from Marseille.

bocariver
29 november 2017, 23:35
Number 6 is Vinnie Jones from Wales and Wimbledon. He is now actors as bad guy in British and American movie.
12 red card in premier league and 94 yellows including world record of most quick after 3 seconds.
He liked psychological approach because he was active in tunnel before game.
Famous for shouting like pig «* we will gut them*» before match to every opponents.
Sometimes , he have small talks too against best player of opponent.
Example:to Paul Gascoigne «* I am Vinnie Jones, I am a gypsy and I am going to bit your ears and spit it on the grass. You are alone fatty alone with me*».

Number 7 is Andoni Goitgoetxea from Atletic Bilbao . Not a lot of victims but from high quality.
He crashed knee of Bernd Schuster before World Cup 82 and then anckle of Maradona ( 16 matches suspension).
Satisfied , he keep his shoes under glass to expose them like museum.

deket
30 november 2017, 00:42
Goitgoetxea moet je in een context zien. In de jaren 80 was de ETA een beruchte terroristische beweging van de Basken. Catalanen en Basken leefden op voet van oorlog, zij haten elkaar zoals Kroaten en Serviërs van het voormalige Joegoslavie.
Daarom werd er altijd een voetbalgevecht uitgevochten tussen Barcelona(Shuster en Maradona) en Bilbao. Indeed zeer smerige overtreding met voorbedachte rade. Desalniettemin en ondanks dit heb ik nog steeds respect voor Bilbao. Zij spelen alleen met voetballers uit hun streek of eigen jeugd. Zo kunnen supporters zich beter identificeren met hun club.
Btw ook Shumacher, keeper van het Duits (toenmalige WestDuitsland) de doorgebroken Battiston van Frankrijk torperdeerde zodat die Fransman zijn kaak en al zijn tanden brak. Duitsland won toen onverdiend van Frankrijk in de 1/2 finale van het WK in 82.te Spanje
Herinner me ook het WK in Zuid Afrika toen Nigel de Jong een karatatrap vol op de borst van Alonso pleegde. Veel erger dan Eric Cantona. De Nederlander kreeg hiervoor geel, terwijl hij donkerrood en 20 speeldagen schorsing verdiende.

Willem2
30 november 2017, 01:28
https://www.youtube.com/watch?v=0PM8E82BGa4

Die had nooit meer mogen voetballen

Wentelt Eefje
30 november 2017, 03:10
I hope and expert number 9 to be the next biter in this top 10: Luis Suarez

bocariver
30 november 2017, 10:50
It is not Luis Suarez,his victims had bite marks ,not broken legs.but good try.

Teiresas
30 november 2017, 11:22
There is a former Ajax player in number 9, may be some fans can try to found without cheating. I will give answer tomorrow.

Dat moet dan ongetwijfeld Gerald Vanenburg zijn. Gemener en meedogenlozer bestaan ze niet. Alleen de blik in z'n ogen al deed tegenstanders verschrompelen van pure angst.
Of Jesper Olsen, ook al zo'n slager...
;)

John mc Snek
30 november 2017, 12:08
Zlatan

P11111
30 november 2017, 13:05
Paul Gascoigne heeft vanuit de afkickkliniek Jan Wouters genomineerd.

Als speler van Bayern München kwam de elleboog van Jan tijdens Engeland-Oranje een keer tegen het jukbeen van Paul. Au! Een breuk. Kan een keer gebeuren. Buiten het veld was Jantje een lieve en bescheiden man.

28581

28582

Bluebear
30 november 2017, 13:17
Paul Gascoigne heeft vanuit de afkickkliniek Jan Wouters genomineerd.

Als speler van Bayern München kwam de elleboog van Jan tijdens Engeland-Oranje een keer tegen het jukbeen van Paul. Au! Een breuk. Kan een keer gebeuren. Buiten het veld was Jantje een lieve en bescheiden man.

Ik heb over dit geval ooit persoonlijk met Jan Wouters gesproken en hij kon zich niets meer herinneren. Hahaha :rolleyes:. Het moest in het vuur van het spel gebeurd zijn, zei hij. ;) Jan speelde graag een beetje gemeen, dan blijven ze wel uit je buurt. Ik houdt wel van een wat hardere speler. Honest boys finish last. :biggrin:

P11111
30 november 2017, 13:24
Ik heb over dit geval ooit persoonlijk met Jan Wouters gesproken en hij kon zich niets meer herinneren. Hahaha :rolleyes:.

Jan Wouters praat één keer over zijn elleboogstoot

Sinds de voetbalinterland Engeland-Nederland op 28 april 1993 heeft Jan Wouters bijna vier maanden gezwegen over het incident met Paul Gascoigne. Na een botsing met de Nederlandse middenvelder viel de Engelsman Gascoigne geblesseerd uit en moest hij zich laten behandelen aan een gebroken jukbeen. "Ik houd liever mijn mond dan dat ik leugens vertel of er omheen draai", zegt Wouters in een vraaggesprek met NRC Handelsblad. Alleen om inzicht te geven in de achtergrond van zijn elleboogstoot wil hij er één keer over praten: "Niet om mezelf goed te praten - dat gaat niet. Niet om excuses te zoeken - die zijn er niet."

Toen Oranje drie jaar geleden op het wereldkampioenschap ook tegen Engeland speelde, stapte Jan Wouters "bont en blauw" van het veld. Gascoigne ging in die "stevige" wedstrijd naar zijn idee ver over de schreef. Duitse supporters herinneren Wouters, de balveroveraar van Bayern München, regelmatig aan het moment dat 'Gazza' hem toen praktisch doorboorde. In een Duits fotoboek is die actie vereeuwigd en telkens krijgt hij nog het verzoek die foto van zijn handtekening te voorzien. "Dat zat allemaal in mijn achterhoofd toen we laatst in Londen weer tegenover elkaar stonden. Niet in mijn voorhoofd. Je kunt veel van me zeggen, maar niet dat ik bewust de jacht op iemand open."

Gascoigne gedroeg zich op Wembley opnieuw "irritant". Wouters: "Ik voelde me opgefokt, maar je springt natuurlijk niet naar een bal met het voornemen je elleboog precies op die tien vierkante centimeter jukbeen van je tegenstander te zetten en dat bot te breken. Je gaat er fors in, onbehéérst fors. En vervolgens schrik je je te pletter."

Ontoerekeningsvatbaar wil hij zichzelf niet noemen - dan zou het pas echt gevaarlijk worden. Maar de hoop dat hij verstandig was geworden, bleek ijdel. Op het gras ondergaat de gevoelsmens Wouters een gedaanteverwisseling: "Er komen dingen in me boven die ik niet kan beschrijven. Ik heb het al bij een potje kaarten. Gezellig, roep ik in het begin. Maar zodra er verlies dreigt, ga ik vals spelen. Ik wil winnen. Ten koste van alles.''

Wouters denkt dat de elleboogstoot hem meer pijn heeft gedaan dan Gascoigne, de sterspeler van Lazio Roma: "Ik heb definitief mijn les geleerd. Ik schaam me ervoor."

Bron: NRC

P11111
30 november 2017, 13:39
Nigel de Jong was bikkelhard tot over de grens, maar vooral na zijn Ajax-periode. Suárez kon gemeen en onsportief zijn, ook tegenwoordig nog. Verder waren Neeskens, Suurbier, Wouters, Davids, Van Halst en Ibrahimović soms wat ondeugend. Stam was hard, maar meestal fair. Voor het overige heeft Ajax in de loop van de jaren toch overwegend lieve en sportieve voetballers gehad.

P11111
30 november 2017, 14:24
En oh ja, Lerby was met zijn afgezakte kousen ook geen benenbreker. Die was in zijn enorme wil om te winnen vooral verbaal keihard voor zijn ploeggenoten.

P11111
30 november 2017, 14:53
"Bizarre" onthulling in Schaken-boek: twee homoseksuele teamgenoten bij Feyenoord

Rond 'Einde aan de Bullshit', de biografie van oud-prof Ruben Schaken, is deze week commotie ontstaan. De voormalig aanvaller van onder meer Feyenoord, ADO Den Haag en Oranje doet in het boek homo-onvriendelijke uitspraken. Schaken doet bovendien een verrassende ontboezeming: twee van zijn voormalig Feyenoord-collega's vallen op mannen. Hij zegt niet om wie het gaat.

Schaken leerde in het uitgaansleven een vrouw kennen. Zij stelt hem voor aan een goede vriend, een kapper, die volgens haar het bed had gedeeld met twee Feyenoord-spelers. Schaken stond destijds onder contract bij de Rotterdamse club. "Het duurde even voordat het tot me doordrong. Jeetje, die Indo had er gewoon twee uit mijn team lopen knallen", valt er te lezen in 'Einde aan de Bullshit'. "Dat vond ik echt bizar".

"Uiteindelijk ben ik er nooit achtergekomen of haar verhaal honderd procent klopte. Maar ik keek vanaf dat moment toch anders naar die twee gasten uit mijn team. (...) Pas daarna herinnerde ik me waar ik die gozer eerder had gezien. Ik had hem voor een wedstrijd een keer in De Kuip gezien. Hij had waarschijnlijk kaarten gekregen van één van die twee teamgenoten. Bizar."

Schaken weigert te onthullen om wie het gaat. "Nee, dat ga ik niet zeggen. Dat kan ik écht niet maken. Het zijn jongens die ik hoog heb zitten en ze weten niet eens dat ik het weet. Dat is de hele grap."

Hoe hij het zou vinden wanneer er een profvoetballer uit de kast komt? "Ik omarm het niet, ik distantieer me ervan. Ik neem afstand omdat ik er liever niet mee word geassocieerd. Ik houd me er niet mee bezig."

Bron: VoetbalPrimeur

P11111
30 november 2017, 14:57
Die Graziano Pellè toch. De spits had opvallend vaak een nieuw kapsel. :) :biggrin:

Wie zou de tweede zijn?

Wentelt Eefje
30 november 2017, 15:32
Bij opvallend veel tegenstanders van mijn cluppie vind ik alle spelers en supporters homo's...

Teiresas
30 november 2017, 15:44
Die Graziano Pellè toch. De spits had opvallend vaak een nieuw kapsel. :) :biggrin:

Wie zou de tweede zijn?

Ik denk Ruben Schaken zelf.
Als er één speler was in de Feyenoord selectie van destijds waarvan ik 'het' weleens dacht, dan was dat toch Ruben... :biggrin:

bocariver
30 november 2017, 20:34
Everybody made some good propositions for this number 9 but it is still not that.
I remember well when Gerald Vanenburg accomplished a contract on anckle of Tigana with PSV Jersey,Ronald Koeman was hard too like Jaap Stam but it was not some killers.
It is true that Wouters was agressive like Davids , I never seen play Neeskens or Suurbier but they have a strong reputation.
Last, Zlatan Ibrahimovic was impressive too and still was in France . He had this quality to put his leg to sky to touch face of opponents.
It is tae kwon do but without broke too much thing.
I will share number 9 and 10 before midnight.

bocariver
30 november 2017, 20:38
A little help , he is African.

Big30
30 november 2017, 20:44
Kanu.

Vendezz
30 november 2017, 21:05
Kanu.Kanlater [emoji41]

Willem2
30 november 2017, 22:46
https://www.youtube.com/watch?v=FlkLc772N4g

https://www.youtube.com/watch?v=Ag3ZxBBUi1Y

bocariver
30 november 2017, 23:14
No, Nwankwo Kanu broke his own heart , no legs or anckle.

bocariver
1 december 2017, 00:22
Number 9 and former player of Ajax is Aaron «*the ax*» Mokoena.
He was the captain of South Africa for more than 100 selections. Mbaso, his nickname in zoulou , was a masterpiece during best période of bafana bafana then he came to Europe in Ajax, Belgium then Blackburn and Portsmouth.
It looks nobody remember him but it is France Football opinion ( or from writer of article).

Number 10 is Alejandro Bedoya from Colombia, he just retired but he had record of sanctions.

46 red cards in career by different methods : tackle kick on knee, headbutt or punch.

He became trainer and he was sent off by red card after 20 minutes....

Personally, I remember with tenderness Carlos Mozer or Gentile. Some other will have a word for Materazzi, Borowka, «*razor*» Ruddock or duettists Keane - Vieira.

bocariver
1 december 2017, 00:25
Tomorrow, lottery pick of World Cup 2018.
Usually, Didier Deschamps is so lucky that the death group will be not for France.

Wentelt Eefje
1 december 2017, 00:41
Mokoena played in only 7 matches for AFC Ajax at Eredivisie level almost 10 seasons ago...

(Although, nowadays 3 okay matches in Ajax 1 and good coverage of that in De Telegraaf seem to be "guaranteeing" a career at the summit of Bundesliga, Premier League or Primera Division... :hammer: )

Big30
1 december 2017, 01:14
Mokoena, I remember him very well, those days was considered to be the next Frenkie de Jong :biggrin:.
City, Bayern, Chelsea, Barca alle grote clubs wilden die jongen hebben, wat is er eigenlijk van hen geworden?
Nee nooit van gehoord, had google nodig, zelfs vaag geen geen bel rinkelen. Was in ieder geval niet die Argentijnse taxi chauffeur dus.

Ach ja homo's en voetbal, ze zullen er echt wel zijn. Als ik 1 club aan homo's zou moeten relateren is dat toch wel Ajax, de club van onze genderneutrale hoofdstad, waar Ajax ook voor de linkse Gutmenschen aan de grachten gordel al lang zeer Salonfähig is geworden, de club van Hanneke Groenteman, Youp, Jack de Spijkers, Peter R. De Sylvana fan, Ajax heeft zelfs een boot in de Anal Parade :tongue:!
Feyenoord is juist toch meer de anti homo club, wel weer pro ZP dat weet ik zeker.
Anderlecht lijkt me ook zeer pro homo, prima hoor!

P11111
1 december 2017, 10:08
Number 9 and former player of Ajax is Aaron «*the ax*» Mokoena.

Mokoena played in only 7 matches for AFC Ajax at Eredivisie level almost 10 seasons ago...

Aaron Mokoena heeft in het seizoen 1999/2000 (dus iets langer geleden dan bijna 10 jaar) speeltijd gehad in 7 competitieduels van Ajax - vier keer onder trainer Jan Wouters en driemaal onder de tussentijdse opvolger Hans Westerhof. Later heeft hij onder meer 179 wedstrijden in de Premier League gespeeld.

In de competitiewedstrijd Blackburn Rovers-Chelsea in 2005 bezorgde hij na een stevige tackle uitblinker Arjen Robben een dubbele voetbreuk. Voor de Franse schrijver van het artikel kennelijk genoeg reden om de vaak hard spelende Mokoena op een 9de plaats te zetten.

28593 28594

Big30
1 december 2017, 13:41
De FIFA-ranking wordt door vrijwel geen enkele fan zeer serieus genomen, maar de lijst bepaald wel welk land in welke pot komt bij een loting. Polen kwalificeerde zich niet voor het WK van 2014, maar is nu wel groepshoofd in Rusland dankzij een zesde plaats in de ranking. In 2013 stond het land nog 76ste en toen werd er besloten om geen vriendschappelijke interlands meer te spelen.

Uiteraard kwalificeerde Polen zich op sterke wijze (25 punten uit 10 wedstrijden), maar sinds 15 november 2016 en 9 november 2017, speelde het land geen oefeninterlands meer. De logica daarachter is namelijk dat een score op de wereldranglijst het gevolg is van een puntengemiddelde. Elk duel krijgt in de ranglijst een gewicht mee. Zo telt een kwalificatiewedstrijd 2,5 keer mee en een oefeninterland slechts 1 keer. Wedstrijden tegen kleine landen of juist een oefeninterland verliezen kan er voor zorgen dat je gemiddelde puntenaantal naar beneden gaat en je dus zakt op de ranglijst. Daartegenover staat het Poolse idee: enkel wedstrijden die zwaar meetellen en geen 'negatieve' oefeninterlands. Spanje bijvoorbeeld speelde zeven oefeninterlands en is in pot 2 terecht gekomen. Engeland oefende tegen gerenommeerde toplanden en valt ook buiten de boot.

https://www.ad.nl/dossier-wk-loting/polen-groepshoofd-dankzij-slimme-truc~a84c09cc/

Over de FIFA ranking en de loting vanmiddag gesproken ... .

bocariver
1 december 2017, 17:00
France with Australia , Peru and Denmark.
Croatia in 1/8, Spain or Portugal in 1/4, Brazil in semi and Germany in final .

I AM DREAMING....

bocariver
1 december 2017, 17:03
Belgium with Panama, Tunisia and England.

Wentelt Eefje
1 december 2017, 17:05
Aaron Mokoena heeft in het seizoen 1999/2000 (dus iets langer geleden dan bijna 10 jaar) speeltijd gehad in 7 competitieduels van Ajax - vier keer onder trainer Jan Wouters en driemaal onder de tussentijdse opvolger Hans Westerhof. Later heeft hij onder meer 179 wedstrijden in de Premier League gespeeld.

Yeah, dat moest natuurlijk bijna 20 zijn... :mad:

satanic surfer
1 december 2017, 18:24
Prima loting voor Bellege dat in een uitermate haalbare groep terechtkomt met kneusje Panama, Tunesije dat weinig imponerend mag worden genoemd en normaliter in partijtje nr3 in de groep tégen Engeland zal uitmaken of ze als winnaar of tweede van de groep doorstoten om daar tegen een eveneens onoverkomelijke tegenstander terecht te komen uit groepH (Polen/Colombia/Senegal of Japan, beetje koffiedik kijken). De weg richting kwartfinale ligt dus eigenlijk redelijk geplaveid mag men stellen doch daar wacht behoudens calamiteiten in hun respectievelijke groepsfase Duitsland of Brazilije...Dat wordt lastig om het eufemistisch te stellen. Alles minder dan een kwartfinale zou een zware onvoldoende zijn voor de Rode Duivels, kwartfinale logisch eindstation normaliter want beide laatstgenoemden zijn niet te onderschatten. Voorts een koddige loting met Maradona met gele clownsstrik, bizar hoe ie vestimentair toch altijd een blundertje slaat maar alla..Groepen "des doods" vakkundig ontweken dus, vooral Argentinije en Duitsland krijgen zware poule...Leukste openingsmatch in pouleB waar Spanje-Portugal midden juni wordt voorgeschoteld, outsider Marokko in die poule die eveneens lastig wordt ligt op het vinketouw...Net als de voorbije tornooien mag Bellege hoegenaamd niet zeuren over de tabelindeling, mits geluk zelfs een upset ergens elders en haalbare kwartfinale-opponent, you never know...

ps: De Nederlansche scheidsrechter zou zomaar ns richting WK-finale mét fluit kunnen doorstoten, er staat hem niks oranjes in de weg logischerwijs...Ook fijn dat op voorhand te weten...

Big30
2 december 2017, 01:25
Als altijd weer een zeer goede loting voor de Belgen, ontmoetingen tegen Panama en Tunesië kun je schriftelijk afdoen. Toernooi begint pas echt als er nog 16 teams over zijn, het aantal waar in het verleden het WK mee startte.

Tsja en dan? Dan maakt men een kans tegen waarschijnlijk Colombia of Polen, normaal zal het dan over en uit zijn in de kwartfinale.

Wat als… de Rode Duivels de groepsfase overleven? Dan wordt dit het aartsmoeilijke parcours op het WK

De Rode Duivels mogen dan wel een relatief gunstige loting hebben gehad voor de groepsfase van het WK voetbal in Rusland, de weg naar een mogelijke wereldtitel ligt bezaaid met veel hindernissen. Een overzicht.

http://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20171201_03218929

Mogelijk tegenstanders:
Achtste finales: Colombia of Polen

Kwartfinale: Brazilië of Duitsland

Halve finale: Argentinië, Spanje, Portugal, Uruguay, Frankrijk, Rusland

Maar tegen Polen of Colombia zie ik de Belgen met deze trainer en het probleem de Bruyne vs Hazard (de taalstrijd die altijd speelt ook bij de rode duivels) en de zwakke verdediging niet als de uitgesproken favoriet.

P11111
2 december 2017, 09:45
Morgen 2 december: 's Ochtends en vroege middag: Saunaclub Diamond in Moers, Namiddag en avond: Villa Vertigo in Grefrath

Heb je je favoriete club (na de zwakke reeks) in de steek gelaten? Zo sterk zelfs dat je op de dag van FC Twente-Ajax 's middags naar een gehuchtje in het buitenland vertrekt...

Dat valt mij erg tegen van je. Supporter ben je altijd en niet alleen in goede of betere tijden! Nepaanhangers en successupporters zijn er al genoeg.

Wil je Frenkie de Jong niet zien voetballen? :)

Big30
2 december 2017, 20:37
Deed Frenkie de Jong mee dan vanavond? Prima prestatie vd Tukkers die dik verdiend een gelijkspel tegen Ajax behaalden.

Ajax is acht dagen voor de topper tegen PSV opnieuw tegen puntenverlies opgelopen in de eredivisie. De Amsterdammers verspeelden in een spectaculaire uitwedstrijd tegen FC Twente meerdere keren een voorsprong en bleven uiteindelijk steken op 3-3.

https://www.ad.nl/dossier-eredivisie/ajax-loopt-averij-op-in-titelstrijd-na-spektakelstuk-in-enschede~a6ea3221/

John mc Snek
2 december 2017, 20:45
Deed Frenkie de Jong mee dan vanavond? Prima prestatie vd Tukkers die dik verdiend een gelijkspel tegen Ajax behaalden.

https://www.ad.nl/dossier-eredivisie/ajax-loopt-averij-op-in-titelstrijd-na-spektakelstuk-in-enschede~a6ea3221/

Frenkie deed mee en ook Neres bewees wederom geen miskoop te zijn tegen het hoog geklasseerde Twente.
Verder speelde Dortmund vandaag de tegenstander weer op een hoopje, zoals gebruikelijk.

Tot zover het voetbalnieuws van dit weekend [emoji51]

Big30
2 december 2017, 21:18
Frenkie deed mee en ook Neres bewees wederom geen miskoop te zijn tegen het hoog geklasseerde Twente.
Verder speelde Dortmund vandaag de tegenstander weer op een hoopje, zoals gebruikelijk.

Wie is Neres? Een stripfiguur een Braziliaanse tuinkabouter :tongue:? Anyway, we mogen hopen dat Frenkie de Jong gewoon lekker gaat voetballen en laat zien dat ie het in zich heeft een grote te worden, een paar assists tegen Roda zegt natuurlijk vrij weinig. Laten we hopen dat de hype weer overwaait. Ook beter voor deze Jonge speler zelf.
Dortmund doet het inderdaad prima in de sterkste competitie ter wereld, de Bundesliga, volop in de strijd om plaats 2 hoewel het kampioenschap lastig kan worden. Prima trainer trouwens die Peter Bosz.
Bayern lijkt soeverein op de titel af te stevenen net als PSV in de eredivisie. Heb je het ook over buiten categorie natuurlijk.

deket
3 december 2017, 03:41
Ga jij nu Bayern met PSV vergelijken Big30? Gekker moet het niet worden.
En betreffende de loting voor het WK mag België inderdaad niet klagen.
Ook de volgende ronde lijkt me haalbaar.
Dan moet men echter tegen Brazilië of Duitsland, de 2 sterkste teams ter wereld.
Echter schreeuwt men in België meer en meer dat men wereldkampioen kan worden, Belgen krijgen zo een Hollandsyndroom (e' vroeger altijd zo bescheiden geweest)
Anyway, dan moet men ook de Duitsers en Brazilianen pakken, anders weer een dejavu, maw, weer na kwartfinale eruit
De Defensie in zijn volle waarde id wel uitstekend hoor, maar oa het EK bewees dat er geen back-up voor deze achillespees bestaat

P11111
3 december 2017, 11:01

Tot zover het voetbalnieuws van dit weekend.

Soms komt het goed uit om iets snel te vergeten. Maar de 'geweldige' voorstelling van Real Madrid tegen laagvlieger Athletic Club de Bilbao mag tussen al het voetbalnieuws van dit weekend hier natuurlijk ook niet onvermeld blijven. Een biljoenenploeg die in veertien competitieduels al veertien verliespunten heeft opgelopen... Da's niet zo heel best. Real mist op dit moment duidelijk een type Frenkie de Jong. :)

Aan de vierentwintigste uitsluiting in het shirt van Real van gewoontevoetbalmisdadiger Ramos - ronduit beschamend! - zullen we verder maar geen aandacht besteden. Dat treurige aantal zegt namelijk veel meer dan woorden.

P11111
3 december 2017, 13:46
deket heeft sinds enkele weken weer wat meer vrije tijd. Hij hoeft immers niet meer per se de wedstrijden van Benfica te kijken. :)

Het lijkt er namelijk op dat zijn idool Svilar junior de laatste wedstrijden zijn basisplaats is kwijtgeraakt aan zijn concurrent Varela. Als daar onder invloed van zijn entourage maar geen geruzie van komt in Lissabon.

Big30
3 december 2017, 18:15
PSV doet wat het het hele seizoen al doet, efficiënt en solide spelen en winnen. De voorsprong op AZ bedraag inmiddels al 8 punten en op Ajax zelfs 10. Wint Ajax thuis van PSV is het zeker nog niet gelopen. Maar PSV kan rustig afwachten, Ajax moet winnen PSV kan op gelijk spelen en zo vanuit zoals men dat noemt de omschakeling toeslaan.
Met winst van Roda en NAC ziet het er niet goed uit voor Twente maar die gaan nog wel punten pakken lijkt me. Schande ook met zo'n budget zo laag staan.

Big30
3 december 2017, 22:59
Dit is de beste trainer ooit uit de eredivisie

Phillip Cocu is de nieuwe nummer 1 op de lijst van trainers met het hoogste winstpercentage in de historie van de eredivisie. In de eregalerij staat zijn leermeester Guus Hiddink nu op twee.

Meer dan 150 wedstrijden coachte Phillip Cocu in de eredivisie. Wie ze bijna allemaal live in het stadion volgde, herkent ondertussen de rode draad. Zoeken naar controle, dát typeert Cocu in zijn werk als trainer-coach het meest. Onder die noemer zijn allerlei ingrepen en keuzes te plaatsen uit bijna vijf seizoenen PSV.

1. Cocu 73,2% (153 duels, 112 keer winst)

2. Hiddink 72,8% (250 duels, 182 keer winst)

3. Johan Cruijff 72,1 (86 duels, 62 keer winst)

4. Rinus Michels 72% (243 duels, 175 keer winst)

5. Eric Gerets 70,6% (102 duels, 72 keer winst)

https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/dit-is-de-beste-trainer-ooit-uit-de-eredivisie~a15a3813/

Vendezz
3 december 2017, 23:10
https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/dit-is-de-beste-trainer-ooit-uit-de-eredivisie~a15a3813/Jammer dat dit een algemeen optel lijstje is.

Niet of een coach in nederland succesvol is of in t buitenland..
Bosz haalde met ajax grote succes en bij bvb red die t nog steeds niet.
Onze Mickey mouse competitie is niet echt vergelijkbaar met spanje italie duitsland engeland..

Jan Verplancke
4 december 2017, 00:00
Prima loting voor België. Met Engeland in ieder geval 'n serieuze tegenstander erbij. Dat is alleen maar goed natuurlijk. Ik ben van mening dat je in het toernooi maar beter al een serieuze wedstrijd gespeeld kunt hebben voor je aan de bak moet in de kwartfinale.

Als iedereen doet wat ie moet doen, zijn de sterke ploegen ook mooi over beide helften verdeeld. Dat betekent voor de Rode Duivels Uruguay/Rusland, Frankrijk en Brazilië. Met Portugal of Spanje komt daar nog wel een sterke ploeg bij. De andere helft Portugal/Spanje, Argentinië (als ze het halen), Duitsland en Polen/Colombia.

Hopelijk wordt het spannender dan de Eredivisie. Dat lijkt zo onderhand wel beslist te zijn. PSV weer gewonnen, terwijl de ploeg uit Amsterdam punten laat liggen tegen een staartploeg. Ik zie PSV wel winnen van Ajax. Dan is het 13 punten. Dat betekent een setje winterbanden bestellen.

deket
4 december 2017, 00:13
Ajax heeft het aan zichzelf te danken, wanneer je net voor tijd, ongeveer 10 minuten nog te spelen, voorstaat moet je die wedstrijd rustig uitspelen. Wel een knappe gelijkmaker zag ik net. Desalniettemin won PSV weer nipt en uit een doelpunt waar ik een duwfout in zag. Maar goed ze worden niet zo extreem door de arbitrage geholpen dan telkens weer Club Brugge. Maar Sparta? Die schat ik niet hoger dan bv de Kozakkenboys, die btw weer wonnen.
Wat Svilar en Benfica betreft, zij willen Valera gewoon in de etalage zetten omdat Benfica hem wil verkopen. Btw,je mag idolen niet verwarren met kenissen. Ik heb geen idolen,'nooit gehad, hoewel Sinterklaas misschien. Alleen komt er nu niets meer in mijn schoen

Jan Verplancke
4 december 2017, 01:03
Rustig uitspelen vereist routine en kwaliteit. Dat lijkt er toch aan te ontbreken. Al was het bij de eerste en tweede goal verdedigend ook erg slecht. Dat jochie met rugnummer vier bijvoorbeeld, verdedigde wel heel slap bij de tweede goal. Ook de derde goal stonden ze te slapen. Ik denk dat eventuele scouts van buitenlandse ploegen het wel weer gezien hebben.

Wentelt Eefje
4 december 2017, 04:48
Heb je je favoriete club (na de zwakke reeks) in de steek gelaten? Zo sterk zelfs dat je op de dag van FC Twente-Ajax 's middags naar een gehuchtje in het buitenland vertrekt...

Dat valt mij erg tegen van je. Supporter ben je altijd en niet alleen in goede of betere tijden! Nepaanhangers en successupporters zijn er al genoeg.

Ik had alle vertrouwen in de goede afloop, als ik misschien de druk zowel in het stadion als bij mezelf zou gaan verminderen, door zowel in twee "gehuchtjes" samen goed voor 120.000 inwoners op zoek te gaan naar "die ene" terwijl mijn Tukkers zonder mijn wakend oog op zoek naar de gaten in de defensie van Ajax zouden gaan.
Allebei gevonden...

Frenkie de Jong mag het leuk doen tegen mindere tegenstanders, maar tegen Twente kreeg hij vooralsnog geen poot aan de trapper...

Tot zover het voetbalnieuws van dit weekend [emoji51]

Als men zich bij BVB laat leiden door de gedachte dat Bosz' ploegen altijd een betere tweede seizoenshelft laten zien is er nog niets aan de hand voor hem... ... ;)

P11111
4 december 2017, 08:26
Frenkie de Jong mag het leuk doen tegen mindere tegenstanders, maar tegen Twente kreeg hij vooralsnog geen poot aan de trapper...

Toch was Frenkie ook zaterdagavond in Enschede de beste speler op het veld. De kranten en voetbaltijdschriften hebben hem weer opgenomen in hun 'Elftal van de Week'.

Het is niet verstandig om een oordeel te geven als je de (volledige) wedstrijd niet hebt gezien.

P11111
4 december 2017, 09:17
Van Hanegem: "Frenkie de Jong heeft kwaliteit"

Willem van Hanegem maakt zich zorgen over het gebrek aan zelfinitiatief en lef in het Nederlandse voetbal. 'De Kromme' vindt dat de profclubs in Nederland doorslaan in de begeleiding van (jeugd)spelers. "We drijven inmiddels zo ver weg van waar het om gaat, dat ik me ernstig zorgen begin te maken", zegt hij in zijn column in het AD. "Verdediger Dirk Marcellis van PEC Zwolle die iemand in de arm heeft genomen die hem heeft opgedragen veel minder zelfkritisch te zijn. Dat is toch jezelf in de maling nemen?"

Volgens de columnist komt een kritische blik juist uitermate goed van pas. Zo is Van Hanegem van mening dat alle aandacht voor Ajax-middenvelder Frenkie de Jong noodzakelijk is. "We moeten gewoon vaststellen dat hij wél over het talent en de kwaliteiten beschikt die nodig zijn om ver te komen. Ajax moet hem nu verder brengen en wij aan de zijlijn moeten hem kritisch gaan volgen in de hoop dat hij uitgroeit tot een topspeler."

Van Hanegem denkt dat Nederlandse trainers hun energie te veel in de verkeerde zaken stoppen en wenst dat een trainer "jongens opstelt die een tegenstander kunnen uitspelen". "Het is toch niet voor niets dat mensen genieten van Justin Kluivert, puur en alleen omdat die jongen iets doet wat je nog maar zelden op de velden ziet? Een man uitspelen en de bal in de hoek krullen, het is al zeldzaam geworden."

P11111
4 december 2017, 09:44
De Telegraaf: Bandé naar Ajax

Ajax zou dichtbij de komst zijn van Boureima Hassane Bandé, zo meldt De Telegraaf maandagmorgen. De 19-jarige vleugelaanvaller van KV Mechelen zou zo'n 9,5 miljoen euro moeten kosten. Onduidelijk is nog of de international van Burkina Faso al in de winterstop of in de zomer naar Ajax komt.

Bandé, die dit seizoen in elf duels al acht keer scoorde voor Mechelen, werd reeds in Amsterdam gespot in het Jaz-hotel, naast de ArenA. Er is al een akkoord tussen Ajax en KV Mechelen en een akkoord tussen de club en de Burkinees wordt maandag verwacht. 'Op de burelen van de Ajax-directie ligt volgens bronnen rondom de speler een verbintenis voor vijf jaar klaar, maar de termijn is nog onderhandelbaar', zo valt te lezen.

Ajax troeft met de komst van Bandé clubs als PSV, Manchester United, Arsenal, FC Porto, Anderlecht en Club Brugge af. Hij is een snelle rechtsvoetige vleugelspeler, die bij voorkeur vanaf links komt. De scouts van Ajax zien in hem eenzelfde talent als de Braziliaan Richarlison, die naar Ajax zou komen maar op het laatste moment voor Watford koos en indruk maakt in de Premier League. 'Bandé had de clubs in de topcompetities voor het uitzoeken, maar acht een tussenstap bij Ajax beter voor zijn carrière.'

Voetbal International meldt dat Bandé de opvolger moet worden van de Duits international Amin Younes, die komende zomer lijkt te vertrekken.

Bron: Ajax Showtime

P11111
4 december 2017, 09:47
Past dus weer prima in het gevoerde beleid. Een nieuwe aankoop mag niet ouder zijn dan 19. :)

Maar wel leuk dat we binnenkort weer een attractie te zien krijgen op de Nederlandse voetbalvelden. Wel jammer voor Anderlecht en PSV dat ze naast die jongen grijpen.

John mc Snek
4 december 2017, 11:40
Past dus weer prima in het gevoerde beleid. Een nieuwe aankoop mag niet ouder zijn dan 19. :)

Maar wel leuk dat we binnenkort weer een attractie te zien krijgen op de Nederlandse voetbalvelden. Wel jammer voor Anderlecht en PSV dat ze naast die jongen grijpen.

- een aankoop op de plek waar nu een talent uit eigen opleiding staat ( Kluivert) past in het beleid? Of komt hij dan op de
Plek van de niet miskoop Neres te spelen , die ook al een bedrag van meer dan 10 miljoen kostte?

-een nieuwe aankoop niet ouder dan 19 idd, zo is Ziyech ook pas 19 geworden . En bij Westermann had men vorig jaar eigenlijk zijn zoon vastgelegd maar toen is er blijkbaar iets misgegaan.

-Frenkie was weer helemaal top dus hij staat bij de top 5 voetbal inside speler van de week! O wacht, hij staat er niet bij, ook vast een vergissing! In de Ajax krant de Telegraaf zal hij er vast wel bijstaan.

Misschien ben je beschikbaar voor de vacature van minister van informatie van Irak?[emoji51]

Wentelt Eefje
4 december 2017, 12:47
Toch was Frenkie ook zaterdagavond in Enschede de beste speler op het veld. De kranten en voetbaltijdschriften hebben hem weer opgenomen in hun 'Elftal van de Week'.

Het is niet verstandig om een oordeel te geven als je de (volledige) wedstrijd niet hebt gezien.

Volgens sommigen was hij kennelijk de beste speler op het veld. Ik wens mij daar niet onder te scharen en vond dat hij niet boven het middelmaat-nivo uitstak, hetgeen andere Ajacieden wel was gegeven.
Gebaseerd op het dodelijk vermoeid re-live kijken van de wedstrijd in de loop van zondag. Daar kan iets mis zijn gegaan... Ik was helemaal op, dus kan best gedut hebben tijdens de momenten waarop hij wel schitterde, maar weet zeker dat ik weinig en kort gedut heb indien van toepassing... ...

Big30
4 december 2017, 12:55
Hassane Bandé heeft alleen bij KV Mechelen dit seizoen wat laten zien, zeker een talent maar je neemt wel een risico voor zo'n jonge speler al zo veel geld neer te leggen. Maar goed draait ie 1-2 goede seizoenen bij Ajax dan kan zijn marktwaarde snel weer stijgen.
Het budget van KV Mechelen bedraagt begrijp ik 11 M€ dan is iets van 10M€ wat men wil bieden een mooie deal.

Ajax moet toch wat me het geld op de rekening doen en dan kan ik me er wel wat bij voorstellen. Maar hij zou pas volgend seizoen komen. Eerst dit seizoen afmaken en dan is de vraag of de 10 punten achterstand momenteel op PSV en de wedstrijd Ajax PSV in het verschiet, wel eens zou kunnen betekenen dat Ajax weer een verloren seizoen draait.

Het feit dat de Telegraaf nu met dit bericht komt leidt natuurlijk ook mooi af van de grote punten achterstand die Ajax heeft. Ajax heeft behoefte aan twee ervaren verdedigers en een nieuwe trainer, minder aan weer een jeugdige links buiten ook al zou Younes weggaan.
Kluivert (= Raiola) zal zijn conclusies wel trekken.

P11111
4 december 2017, 14:00
...en vond dat hij niet boven het middelmaat-nivo uitstak, hetgeen andere Ajacieden wel was gegeven.

Ga vandaag dan nog maar eens opnieuw kijken, is mijn ongevraagde advies. Dan graag wél met je ogen open en met de juiste brillenglazen in je montuur.

Om de beste speler op het veld te zijn hoef je niet altijd te schitteren. Je kunt je bijvoorbeeld ook onderscheiden door simpel te spelen en volop goede passes met de juiste snelheid en in de loop van je ploeggenoot te geven. "Voetbal is simpel, maar simpel voetballen is het moeilijkst", zei de beste voetballer van de wereld ooit. En daar ben ik het uiteraard helemaal mee eens.

Ik ben wel erg benieuwd welke Ajax-spelers jij zaterdagavond beter vond dan De Jong. Degene die enigszins in de buurt van zijn niveau kwam was Kluivert, op grond van een aantal goede individuele acties.

P11111
4 december 2017, 14:46
-Frenkie was weer helemaal top dus hij staat bij de top 5 voetbal inside speler van de week!

Dat jij erg veel moeite hebt met lezen, is mij al vaak opgevallen. Nu blijkt ook dat je de getallen elf(tal van de week) en (top)vijf niet van elkaar kan onderscheiden. Absurd voor iemand die zich graag voordoet als een hoogleraar in de Economie. En dat Frenkie de Jong zaterdagavond de beste speler op het veld was, van overigens een hele vermakelijke wedstrijd, wil niet zeggen dat hij ook helemaal top was. Hij speelde gewoon goed. Niet meer, niet minder.

Een vreemd mannetje ben je eigenlijk wel, van het type verstrooide professor. :)
https://nl.wikipedia.org/wiki/Verstrooide_professor

Gelukkig heeft één van de beste voetbalanalisten van Nederland, Kenneth Pérez, betere ogen en sowieso wél verstand van voetbal.

Pérez bewierookt 'geweldige speler' Frenkie de Jong
https://www.foxsports.nl/video/2033975/perez-bewierookt-geweldige-speler-frenkie-jong/

Tijdens Dit was het Weekend heeft FOX Sports-analist Kenneth Pérez alleen maar lovende woorden over voor Frenkie de Jong. De middenvelder van Ajax maakte, ondanks het 3-3 gelijkspel bij FC Twente, wederom een uitstekende indruk. Pérez: "Frenkie speelde zeer goed. Ik snap wel dat mensen er moe van worden, want iedereen heeft het over hem. Maar wat ik bij hem zie, zie ik bijna niet bij anderen. Hij durft uit te stellen, hij wil alles vooruit spelen. Hakim Ziyech bijvoorbeeld kan daar op anticiperen. Ik vind het echt een geweldige speler."

P11111
4 december 2017, 14:47
Duidelijk is dat het voetbaltopic grote behoefte heeft aan mensen met meer voetbalinzicht!

John mc Snek
4 december 2017, 14:58
Mag ervan uitgaan dat iemand die top speelt wel bij die top 5 zit ?
Rest van mijn post ben je het mee eens begrijp ik hieruit ?

Maar goed, Bazoer was volgens de “ kenners “ ook absolute buitencategorie en de nieuwe Rijkaard , we zien wat er van gekomen is.

Daarna was De Ligt weer het megatalent ... en blijkt nu toch ook veel beperkter en kwetsbaarder en nu nemen we Frenkie maar als nieuwe hype op basis van een paar aardige wedstrijden in de eredivisie tegen de staartploegen...

Tja in de jaren 90 presteerde je 1-2 seizoenen constant op
Niveau voordat men je eens de hemel in begon te prijzen , laat hem eens 30 wedstrijden een 8 halen en we kijken verder ...

Ps:
Dolberg ook hetzelfde verhaal , eerst was hij de nieuwe ster ( na een half jaar goed spel) daarna raakte hij geen pepernoot en was hij zogenaamd uit vorm. Waarna men nu bedenkt dat dat uit vorm
Zijn nogal lang duurt en hij misschien , gezien zijn extreem
Lage rendement het laatste jaar, toch niet zo goed is als we dachten . Man, het is zo simpel en opportunistisch allemaal maar ja voetballers en ex voetballers zijn inderdaad natuurlijk vaak geen personen die aan de slimste mens zouden moeten meedoen ...

Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, maar hier blijft men dezelfde fout maken...

Vaak zijn “ kenners “ ook niet zo handig met inschatten van talenten en maken ze meer kapot dan dat ze helpen.

Cruijff vond Oulida het grote talent en gaf, tot onvrede van Van Gaal, altijd maar kritiek dat Oulida niet speelde. Davids vond Cruijff dan weer pure middelmaat, daarna hebben die 2 elkaar nooit meer gemogen maar Davids heeft toch wel het ongelijk van Cruijff bewezen.
Een andere hype van Cruijff was Dani, ook hier was Van Gaal woedend over en achteraf gaf Dani ook toe dat Van Gaal het beter zag ...

Kortom til niet zo hoog aan het oordeel van kenners : een speler die Guardiola goed vindt moet goed zijn want hij heeft er meer verstand van dan wij.. zulke super simpele redeneringen zouden maken dat hij nooit mislopen doet, terwijl het eerder zo is dat er meer aankopen mislukken dan lukken, omdat kenners ook maar mensen zijn en er vaker naast dan goed zitten

Wat Perez vindt , lekker belangrijk dus...

P11111
4 december 2017, 15:09
Mag ervan uitgaan dat iemand die top speelt wel bij die top 5 zit ?

Nogmaals, probeer iets beter te lezen. Succes daarmee!

En neem de clowns van Voetbal Inside niet té serieus, zou ik je willen meegeven. Je kunt beter luisteren naar de meningen van topanalisten als Kenneth Pérez, Ronald de Boer, Arnold Bruggink en Pierre van Hooijdonk.

John mc Snek
4 december 2017, 15:13
Nogmaals, probeer iets beter te lezen. Succes daarmee!

Ik lees goed, maar als jij nou zo proberen iets beter te denken zouden we misschien wat meer opschieten. Al is het helaas zo dat, als het er niet inzit , het er ook niet uit kan komen ...

Een speler die zo goed heeft gespeeld als jij beschrijft zou toch wel genomineerd mogen worden , dat een ex Ajacied hem in de telegraaf etc in het elftal van de week zet zegt me vrij weinig ...

Omdat jij door je eigen frustratie blijkbaar heel graag en snel op de man wil spelen, laat ik het hierbij, zie ook je beledigingen naar andere leden en die zeggen meer over jou dan over hen, veel plezier nog [emoji51]

P11111
4 december 2017, 15:20
Een speler die zo goed heeft gespeeld als jij beschrijft zou toch wel genomineerd mogen worden...

Om de beste speler op het veld te zijn hoef je niet altijd te schitteren. Je kunt je bijvoorbeeld ook onderscheiden door simpel te spelen en volop goede passes met de juiste snelheid en in de loop van je ploeggenoot te geven. "Voetbal is simpel, maar simpel voetballen is het moeilijkst", zei de beste voetballer van de wereld ooit.

En dat Frenkie de Jong zaterdagavond de beste speler op het veld was, van overigens een hele vermakelijke wedstrijd, wil niet zeggen dat hij ook helemaal top was. Hij speelde gewoon goed. Niet meer, niet minder.

Doe nog een keer een poging! En probeer simpel te lezen, woordje voor woordje. Wederom succes toegewenst!

P11111
4 december 2017, 15:26
Kortom til niet zo hoog aan het oordeel van kenners.

Ik ga altijd uit van mijn eigen waarneming. Daarom wist ik zaterdagavond rond 20:25 uur al dat Frenkie de Jong een goede wedstrijd had gespeeld. Om dat te kunnen stellen heb ik geen (bevestigende) meningen van anderen nodig.

Wat Perez vindt , lekker belangrijk dus...

Wat jij vindt is natuurlijk veel belangrijker. :tongue: :biggrin:

Dat Pérez zijn mening keurig met beelden onderbouwt is niet relevant. :)

Omdat jij door je eigen frustratie blijkbaar heel graag en snel op de man wil spelen, laat ik het hierbij, zie ook je beledigingen naar andere leden en die zeggen meer over jou dan over hen, veel plezier nog.

Doe niet zo zielig, joh! Gedraag je alsjeblieft als een kerel in een voetbalkantine! Je maakt er regelmatig een spelletje van om mij in het voetbaltopic te achtervolgen. En ga er geen anderen bijhalen als je de 'discussie' niet kunt winnen. :)

Big30
4 december 2017, 15:43
Instabiel Ajax vreest voor titelkansen na krankzinnig duel bij FC Twente

Een bizarre ontmoeting tussen FC Twente en Ajax heeft zaterdagavond geen winnaar opgeleverd. De bezoekers gaven een 0-2 én een 2-3 voorsprong uit handen, waardoor Twente dan eindelijk het eerste punt onder Gertjan Verbeek mocht vieren: 3-3.
Er gebeurde ongelooflijk veel in Enschede, waar Ajax nog met een riante voorsprong ging rusten. Dat was te danken aan Lasse Schöne, die in een paar minuten tijd twee vrije trappen direct binnen schoot. Via een dubbelslag van Stefan Thesker knokte Twente zich na rust terug en Tom Boere voorkwam uiteindelijk een heldenrol van Justin Kluivert. Koploper PSV kan door deze remise de voorsprong op achtervolger Ajax zondag uitbreiden naar tien punten.

https://www.vi.nl/nieuws/instabiel-ajax-vreest-voor-titelkansen-na-krankzinnig-duel-bij-fc-twente

Bovenstaande lijkt me relevanter dan de Frenkie de Jong repeteer plaat en lofzang. Ajax speelde gelijk, ik zag Frenkie de Jong een onopvallende wedstrijd spelen en Ajax staat nu na wederom winst van PSV op tien punten achterstand. Dat zijn de belangrijkste eredivisie feiten vh weekend plus dat AZ in de strijd om plaats 2 over Ajax heen gesprongen is.

Ik verwacht tegen PSV geen middenveld met Schöne, Frenkie de Jong, Donny van de Beek en Hakim Ziyech, dat bracht tegen Twente gewoon te weinig en leed in de tweede helft opvallend vaak balverlies.
Bij Ajax ontbreekt de balans maar vooral een speler vh kaliber van Ginkel.
Volgens van Hooijdonk is van Ginkel de beste speler vd eredivisie maar wat zegt dat nu eigenlijk?

P11111
4 december 2017, 15:55
Ik verwacht tegen PSV geen middenveld met Schöne, Frenkie de Jong, Donny van de Beek en Hakim Ziyech, dat bracht tegen Twente gewoon te weinig en leed in de tweede helft opvallend vaak balverlies.

Het klopt dat Ziyech nu al wéken achter elkaar met de tegenstander van Ajax meedoet. Wat is hij dit seizoen (tot nu toe) onvoorstelbaar slordig en slecht!

P11111
4 december 2017, 17:07
...beledigingen...

Weet je wat het is? De inhoud van het voetbaltopic bestaat tegenwoordig naast mijn bijdragen grotendeels uit het afzeiken en beledigen van Ajax(-spelers). En daar doe jij met je afkrakende woorden op z'n tijd ook aan mee. Zelfs de moderator heeft een aandeel erin, zij het op een wat meer plagende en licht provocerende manier.

Zonder Ajax zou het topic waarschijnlijk niet eens bestaansrecht hebben. :) In elk geval zou het dan nóg saaier zijn dan het nu al is.

Ik weet van onze Belgische voetbalkameraad dat er op de achtergrond zelfs een initiator is die in een soort van besloten groepsapp voortdurend aanmoedigt en oproept om alles wat hier tegen Ajax wordt geschreven, maakt niet uit wat als het maar negatief is, te thanken. Op een gegeven moment is de sfeer wat omgeslagen, soms tot op een onaangename manier. En daar heb ik ook mijn rol in gehad.

Ik ben blij dat mijn langjarige contract met het voetbaltopic op 31 december 2017 afloopt. Ik kijk er naar uit. Alle grappen, afzeikende opmerkingen, beledigingen en verwensingen zijn inmiddels al (te) vaak herhaald. Misschien dat ik voor die tijd nog wat resterende snipperdagen opneem. Maar dat moet ik nog even overleggen met B30. ;)

Alvast mijn oprechte verontschuldigingen aan iedereen die ik hier in het heetst van de voetbalstrijd wel eens, of vaker, beledigd heb. Mea culpa. Het spijt me. :biggrin:

John mc Snek
4 december 2017, 17:19
Het klopt dat Ziyech nu al wéken achter elkaar met de tegenstander van Ajax meedoet. Wat is hij dit seizoen (tot nu toe) onvoorstelbaar slordig en slecht!

Weet je wat het is? De inhoud van het voetbaltopic bestaat tegenwoordig naast mijn bijdragen grotendeels uit het afzeiken en beledigen van Ajax(-spelers).)

Hahaha!

Nog even tevergeefs maar dit is inderdaad een voetbal topic , waar mensen hun mening over een speler mogen geven, net zoals men dat in voetbalprogramma’s etc doet.
Een voetballer gaat het veld in en wordt dan beoordeeld en soms bekritiseerd.

Het persoonlijk aanvallen van beren heeft niks met het voetbal te maken en is onnodig.
Als iemand het niet ziet zoals jij wil, mankeert ie meteen van alles aan zijn ogen of hersens. Dat soort opmerkingen hebben niks met voetbal te maken en voegen niks toe en geven eerder jouw frustratie weer van het feit dat je er weer eens naast zat.

Je brengt het alsof je er luchtig mee omgaat maar in werkelijkheid neem je het veel te persoonlijk en gooit er her en der meteen een Pm uit naar aanleiding van een mening die iemand hier ventileert, wat ook ongepast en onnodig is.

Laat iedereen vrij om zijn mening te geven en serieuze tip, probeer zelf ook eens te denken ipv de zogenoemde kenners/analisten blind te bewonderen. De meeste analisten die jij noemt neem je veel te serieus en zagen in Bazoer al de nieuwe Rijkaard , toen Psv dit jaar 1 x verloor waren al deze “kenners” het er al over eens dat Cocu zijn langste tijd bij PSV had gehad en nu vinden de “ kenners” weer dat Keizer ongeschikt is, kortom compleet opportunisme , waan van de dag en leuke tv maar niet meer dan dat. Ik heb niks tegen Ajax en mij is het om het even of Ajax of psv met de titel aan de haal gaat... doe er wat mee en succes !

Ps dit is trouwens het enige elftal van de week dat ik zo tegenkwam :

https://www.google.nl/amp/m.voetbalzone.nl/amp/doc.asp%3fuid=318279

Frenkie werd in de tweede helft simpel aan banden gelegd door laagvlieger Twente

P11111
4 december 2017, 17:28
Hahaha!

Het klopt dat ik me in de strijd om voor mijn cluppie op te komen hier af en toe, en ook wel meer dan af en toe, een beetje te vaak als een voetbalstraatvechter heb gedragen. Soms schaam ik mij daarvoor als ik 's avonds in mijn bedje lig en de dag overdenk. Helaas kan ik dat niet meer terugdraaien. Tenzij B30 met terugwerkende kracht veel van mijn voetbalberichten wil bewerken. ;)

Anderzijds moet je ook niet al mijn opmerkingen té serieus opvatten. Zeker als het gaat om de ogen en hersens van mijn tegenstrijders was dat meer plagend en reactieuitlokkend bedoeld. :)

Ik heb in het voetbaltopic een bepaalde rol gespeeld die op een bepaald moment zo ontstaan was. En daar ben ik nu definitief klaar mee!

John mc Snek
4 december 2017, 18:28
Ik heb in het voetbaltopic een bepaalde rol gespeeld die op een bepaald moment zo ontstaan was. En daar ben ik nu definitief klaar mee!

Met die rol? Of met het posten in dit topic ?

Wentelt Eefje
4 december 2017, 19:01
Ga vandaag dan nog maar eens opnieuw kijken, is mijn ongevraagde advies. Dan graag wél met je ogen open en met de juiste brillenglazen in je montuur.

Om de beste speler op het veld te zijn hoef je niet altijd te schitteren. Je kunt je bijvoorbeeld ook onderscheiden door simpel te spelen en volop goede passes met de juiste snelheid en in de loop van je ploeggenoot te geven. "Voetbal is simpel, maar simpel voetballen is het moeilijkst", zei de beste voetballer van de wereld ooit. En daar ben ik het uiteraard helemaal mee eens.

Ik ben wel erg benieuwd welke Ajax-spelers jij zaterdagavond beter vond dan De Jong. Degene die enigszins in de buurt van zijn niveau kwam was Kluivert, op grond van een aantal goede individuele acties.

Ik vond niet alleen Kluivert, die hopelijk van de fouten buiten het veld van zijn vader heeft geleerd om zowel als voetballer als ook als mens volwassen te kunnen worden, maar ook Schöne beduidend beter spelen dan De Jong.
En Thesker, in tegenstelling tot onze gezamenlijke conclusie van een poosje geleden, zowel aanvoerder als beste speler bij FC Twente...

P11111
4 december 2017, 20:05
Kluivert (= Raiola) zal zijn conclusies wel trekken.

De nieuwe aanwinst is volgens Overmars op alle aanvallende posities inzetbaar. Dus paniek veroorzaken met betrekking tot de positie van de steeds beter wordende Kluivert is nog niet nodig, denk ik.

Het aankoopbedrag zou ongeveer 8 miljoen euro zijn. De onlangs 19 jaar geworden Bandé heeft voor vijf seizoenen getekend.

Overmars: 'Bandé is op alle aanvallende posities inzetbaar'
https://www.vi.nl/nieuws/overmars-bande-is-op-alle-aanvallende-posities-inzetbaar

Big30
4 december 2017, 20:08
En neem de clowns van Voetbal Inside niet té serieus, zou ik je willen meegeven. Je kunt beter luisteren naar de meningen van topanalisten als Kenneth Pérez, Ronald de Boer, Arnold Bruggink en Pierre van Hooijdonk.
Je vergeet top analist Hugo Borst:

Laat het tot u doordringen: PSV is al landskampioen

Volgens AD-columnist Hugo Borst is het kampioenschap al beslist. ,,Wat er komende zondag ook gebeurt, PSV kan niet verliezen."

Het maakt allemaal geen reet uit. Wat moet het relaxed zijn om supporter van PSV te zijn. Wat er komende zondag ook gebeurt, PSV kan niet verliezen. Als het meezit, staat het elftal van Phillip Cocu 13 punten voor op Ajax. Als het tegenzit, zijn het 7 punten voorsprong.

Heb ik alle scenario’s gehad? 10-0 voor Ajax zou killing zijn. Maar dat wordt het niet. Een gruwelblessure van Lozano zou verschrikkelijk zijn. Laten we zondagmorgen een kaarsje branden voor de gezondheid van alle spelers.

Laat het tot u doordringen: PSV is al landskampioen. Ik hoop dat ze in mei Angelino overnemen, gewoon omdat ik vind dat de supporters van PSV recht hebben op iemand met een fenomenaal linkerbeen en zes geestverruimende hakballen per seizoen. Ik gun PSV een vleugje Manchester City.

https://www.ad.nl/dossier-eredivisie/laat-het-tot-u-doordringen-psv-is-al-landskampioen~a476a142/

P11111
4 december 2017, 20:13
Met die rol? Of met het posten in dit topic ?

Allebei. In de loop van deze maand draai ik het voetbaltopic de nek om en ga ik alleen de saunaclubtopics nog volgen. Dat idee leefde al langer en is niet iets van vandaag. Is voor iedereen beter. ;)

Zelfs voor het kampioenschap van Ajax in mei verwacht ik niet even terug te komen. :)

popey01
4 december 2017, 20:47
Dat zou jammer zijn Peter020 anderzijds kan ik het wel begrijpen wat sommige hier uitkramen en denken dat ze alles beter weten (we weten wel wie zoal zal ik maar zeggen). hopelijk zeg je het niet vaarwel omdat je altijd als een van de weinigen bent die reeel is.

Big30
4 december 2017, 21:14
Allebei. In de loop van deze maand draai ik het voetbaltopic de nek om en ga ik alleen de saunaclubtopics nog volgen. Dat idee leefde al langer en is niet iets van vandaag. Is voor iedereen beter. ;)

Zelfs voor het kampioenschap van Ajax in mei verwacht ik niet even terug te komen. :)
Trek het je allemaal niet te veel aan joh! Er wordt in dit topic zeer zakelijk en inhoudelijk een discussie gevoerd, maar ik heb het idee dat jij kritiek op jouw favoriete clubje zeer persoonlijk opvat, niet doen zou ik zeggen ;).
Dat Ajax niet goed draait en 10 punten achter staat op PSV is een feit, logisch dat we daar graag een analyse van willen geven zoals dat nu ook in VI gebeurt waar trouwens Ziyech helemaal met de grond wordt gelijk gemaakt, maar dat lijkt me logisch.

Wentelt Eefje
4 december 2017, 21:41
Ziyech krabbelt echt wel weer op bij een andere club waar het strakke keurslijf niet ten koste van zijn brille gaat...

Big30
4 december 2017, 22:03
Ook bij Ajax kan Ziyech weer opkrabbelen maar dan wel onder een andere trainer, met het middenveld dat er tegen Twente stond waar de balans ontbrak krijg je een mokkende en niet renderende Ziyech.

John mc Snek
4 december 2017, 22:21
Denk dat het probleem
Vooral bij Zyech zelf ligt. Een compleet gebrek aan zelfreflectie, boos op het publiek en geen zelfkritiek.
Bosz wilde hem destijds al niet halen omdat het toch een beperkte speler is, goed aan de bal maar slecht in de omschakeling. Vorig jaar had hij Klaassen erbij om dit voor hem op te vangen , nu heeft men echter geen middenvelders meer met een dergelijke actieradius.

Kortom met de juiste man naast hem zal hij in de eredivisie wel bepalend kunnen zijn maar dat is het dan ook, net zoals bv bij Feyenoord Berghuis een topper is maar als het niveau een beetje hoger wordt, is het einde oefening.

Toch zet ik mijn geld zondag op Ajax , al is het mij om het even wie er wint. Ajax heeft op papier wel de beste selectie , alleen de verdediging en ook de fysieke kwaliteiten van de middenvelders ( idd geen balans zonder iemand met de kwaliteiten van Klaassen) zijn het grote probleem dit jaar en daar is voorin niet tegenop te voetballen...

Belangrijkste voor Ajax is denk ik dat in de malaise niet het probleem ontstaat dat Zyech en Dolberg enz ook denken van ik ben weg hier , net zoals PSV een groot probleem heeft als Lozano vertrekt en Feyenoord zonder Jorgenson amper een punt haalt...

P11111
5 december 2017, 11:59
Ziyech krabbelt echt wel weer op bij een andere club waar het strakke keurslijf niet ten koste van zijn brille gaat...

Er is de laatste maanden helaas bitter weinig van brille te zien bij Ziyech. Zijn schrikbarend hoog (onnodig-)balverliespercentage valt in het oog en dat is nog niet eens zo erg als hij elke wedstrijd, zeg maar, twee beslissende acties heeft (en met beslissend bedoel ik bij wijze van spreken niet de assists bij de 0-5 en 0-7 tegen Nul Acht Combinatie Breda, bij de 0-4 in Heerenveen of de 4-0 tegen Sparta). Maar ook dat zie je de laatste tijd nauwelijks nog. Zijn meeste vrije trappen lijken ook al nergens meer op, behalve soms die in de buurt van de zijlijn. Ook zijn hoekschoppen zijn meestal niet meer van het niveau van vorig seizoen en van zijn periode bij FC Twente. En zijn scorend vermogen is dit seizoen ook teleurstellend (slechts drie doelpuntjes in veertien competitieduels - zijn laatste doelpunt dateert van 9 september, drie maanden geleden).

Bij balbezit van de tegenstander en in de omschakeling naar verdedigen, en inderdaad zonder een type (loper) Klaassen in zijn nabijheid, heeft hij het zelfs op het niveau van de Eredivisie moeilijk op een driemansmiddenveld (bij Marokko speelt hij trouwens meest als hangende rechtsbuiten). Ook zijn houdinkie in het veld en voor de microfoon en zijn lichaamstaal bevallen mij en veel overige supporters niet. Een vrolijke jongen kun je hem zeker niet noemen. :)

Het kan en mag niet zo zijn dat hij alleen alles wil geven als de trainer hem volledig bevalt. Schreuder en Bosz vielen wel goed bij hem, maar Van Basten (die hem passeerde), Hake en kennelijk ook Keizer niet. En met Renard, de bondscoach van Marokko, had hij ook al snel problemen en weigerde hij nog voor zijn land uit te komen - maar na tussenkomst van de bondsvoorzitter is dat later in Amsterdam uitgesproken en heeft hij zich weer beschikbaar gesteld. Het lijkt er op dat hij een nogal moeilijk karakter heeft.

Zijn aanvallende talent herken ik absoluut en in goeden doen en in het juiste elftal kan hij beslissend zijn, maar er komt in het (moderne) voetbal meer kijken dan als aanvallende middenvelder alleen maar mooie balletjes willen geven en niet voldoende mee willen/kunnen verdedigen.

Op grond van zijn nu al wekenlange wanprestaties is hij voor het komende duel tegen PSV eigenlijk de aangewezen man om gepasseerd te worden, maar ik denk dat de trainer dat niet zal beslissen. "Ziyech staat bij mij niet ter discussie", gaf de oefenmeester gisteren desgevraagd aan. Ben dan ook benieuwd naar de startopstelling. Zal mij niet eens verbazen als Keizer zonder Frenkie de Jong begint. En wie weet speelt Ziyech dan uitgerekend tegen PSV wel een goede wedstrijd en/of is hij beslissend. Dan kan maar zo met dergelijke 'samenvattingspelers'. :biggrin:

Dit is mijn actuele mening over Hakim. Niet iedereen hoeft het daar mee eens te zijn. ;)

Big30
5 december 2017, 12:12
'Vraagtekens bij Ajax-pareltje'

"Bij KV Mechelen is het spel op hem afgestemd, maar bij Ajax wordt hij één van de pionnen. Er zal van alles van hem gevraagd worden, want tactisch is Ajax een van de moeilijkste clubs om te spelen. Dat is juist niet het sterkste punt van Afrikaanse spelers. Die zijn vooral zo goed omdat ze op intuïtie voetballen", aldus De Mos.

"In België kan Bandé in principe nog voetballen zoals hij vroeger als jongetje in Burkina Faso deed op zijn blote voeten. Bij Ajax kan dat niet, daar zullen ze hem allerlei dingen willen leren. Een buitenspeler in het Ajax-systeem moet bijvoorbeeld kalk onder zijn schoenen hebben, terwijl Bandé bij KV Mechelen op zijn sterkst is als hij de vrijheid heeft om te bewegen."
https://www.telegraaf.nl/sport/1392476/vraagtekens-bij-ajax-pareltje

Willem2
5 december 2017, 12:24
Wat een geleuter van De Mos.
Moet ik nu hier een paar Afrikaanse spelers opnoemen die zeer goed bij Ajax gespeeld hebben o.a. Finidi of Kanu.
Pepernoten tijd ...

Big30
5 december 2017, 12:30
Positieve balans PSV tegen Ajax in Amsterdam Arena (19-01-2014)

Als we specifiek kijken naar onderlinge duels in de Amsterdam Arena, dan heeft PSV de betere papieren. De Eindhovenaren wonnen twaalf van de 25 officiële krachtmetingen in de in 1996 geopende voetbaltempel, tegen tien nederlagen en drie gelijke spelen.
https://www.vi.nl/nieuws/positieve-balans-psv-tegen-ajax-in-amsterdam-arena
https://screenshots.firefoxusercontent.com/images/82cb5e51-c46c-49f0-b9ee-e0211ce2eabc.png

Het blijft koffiedik kijken maar de statistieken wijzen toch naar PSV dat met een voorsprong van 10 punten naar de Arena afreist. Dat is veel.

Willem2
5 december 2017, 12:49
https://www.vi.nl/nieuws/positieve-balans-psv-tegen-ajax-in-amsterdam-arena
https://screenshots.firefoxusercontent.com/images/82cb5e51-c46c-49f0-b9ee-e0211ce2eabc.png

Het blijft koffiedik kijken maar de statistieken wijzen toch naar PSV dat met een voorsprong van 10 punten naar de Arena afreist. Dat is veel.

Kunnen beter wat anders gaan doen en het schriftelijk afdoen.
Hugo Borst: Laat het tot U doordringen ....
https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/laat-het-tot-u-doordringen-psv-is-al-landskampioen~a476a142/

P11111
5 december 2017, 13:24
'Vraagtekens bij Ajax-pareltje'

Goede keuze: "Ajax haalt met Bandé een intelligente jongen in huis"

Een intelligente jongen met een verhaal. Zo valt de 19-jarige Hassane Bandé, de kersverse aankoop van Ajax, het best te typeren volgens VRT-journalist Peter Vandenbempt.

"Het gaat ongelooflijk snel met deze jongen. Vorig jaar was hij nog op proef bij Anderlecht en nu zat half Europa achter hem aan. Afgelopen zaterdag zat bijvoorbeeld Marcel Brands van PSV nog voor hem op de tribune. Maar Ajax heeft snel gehandeld", zegt Vandenbempt, die in eigen land als radiocommentator het Belgische voetbal op de voet volgt.

"Anderlecht zal zich nu wel voor het hoofd slaan dat ze vorig jaar niet hebben toegeslagen, want KV Mechelen heeft deze jongen vervolgens als testspeler voor een habbekrats binnengehaald en verkoopt hem nu met grote winst", aldus Vandenbempt.

Bandé ontpopte zich al snel tot revelatie in de Belgische voetbalcompetitie. Algemeen directeur Marc Overmars van Ajax noemde Bandé maandag "een doelgerichte speler met veel dreiging, aan wie veel plezier beleefd kan worden".

Vandenbempt beaamt dat. "Het is een jongen die bij KV Mechelen al op de flank, in de spits en op de nummer 10-positie heeft gespeeld. Een polyvalente aanvaller dus. Dat maakte hem aantrekkelijk voor clubs. Plus het feit dat hij in een korte periode flink wat doelpunten heeft gemaakt", verwijst hij naar Bandé's acht goals in dertien competitieduels.

De Belgische radiocommentator is behalve van zijn voetbalkwaliteiten ook onder de indruk van het bijzondere verhaal van Bandé. "Toen hij nog maar een jaar of vijf was, overleed zijn vader, maar hij heeft zich daarna als voetbaltalent stormachtig ontwikkeld. In de jeugd van Burkina Faso was hij al een opvallende speler en scoorde hij erop los." Het gemis van een vader heeft Bandé snel volwassen gemaakt. "Een intelligente jongen met goede manieren", zegt Vandenbempt. "Hij heeft bij Mechelen bijvoorbeeld meteen Nederlandse les genomen. Ook bedankt hij vaak zijn medespelers als zij een assist op hem hebben gegeven. 'Merci voor de voorzet', zegt hij dan. Dat zegt wel wat over deze jongen."

Vandenbempt verwacht vanaf komende zomer wel het een en ander van Bandé. "Ajax heeft een heel goede keuze gemaakt", vindt de Belg. "Bandé had zich ook bij Anderlecht of Club Brugge kunnen ontwikkelen, maar zij hadden nooit het geld kunnen ophoesten dat de Amsterdammers voor hem hebben betaald."

Drie weken geleden maakte de jonge speler zijn debuut voor het nationale elftal van Burkina Faso.

Bron: NOS

"Soms win je en soms verlies je"

KV Mechelen maakt flink wat winst op Hassane Bandé, die voor ongeveer acht miljoen euro naar Ajax verhuist. De aanvaller had echter ook bij Anderlecht kunnen spelen: Bandé was vorig seizoen even op proef bij de Belgische topclub. "Soms win je en soms verlies je", zegt Anderlecht-directeur Herman Van Holsbeeck nu in Het Nieuwsblad. "Ik heb onlangs nog eens zijn beoordeling bekeken. Dat rapport was positief, maar zijn test hier had maar veertien dagen geduurd. Omdat Bandé toen rechtstreeks uit Burkina Faso kwam, had hij een aanpassingsperiode nodig. Daarom wilden wij in de eerste plaats zijn proefperiode verlengen. Helaas hadden zijn makelaars daar geen oren naar en vertrokken ze. Jammer, maar zo zijn er hier nog meer gepasseerd."

John mc Snek
5 december 2017, 13:36
Wat een geleuter van De Mos.
Moet ik nu hier een paar Afrikaanse spelers opnoemen die zeer goed bij Ajax gespeeld hebben o.a. Finidi of Kanu.
Pepernoten tijd ...

Dat is meer dan 20 jaar geleden en toen was het voetbal nog veel minder een tactisch schaakspel en hadden frivole spelers veel meer ruimte ... zinloze vergelijking...

Kanu had overigens nooit mogen spelen , door de gebrekkige medische keuring is er
In feite destijds in feite met zijn leven gespeeld.

Het is een gok en afwachten . We hebben het over een speler die in de Belgische Jupiler League heeft gespeeld dus moeten we afwachten, voor Ajax is te hopen dat het beter uitpakt dan met spelers als Neres en Cassiera ( dure aankopen die meer minuten in de Jupiler League hebben gemaakt dan in Ajax 1).

Dat grote clubs interesse hebben zegt ook weinig , 10 miljoen is voor een club uit bv Engeland peanuts en zon gok maken ze aan de lopende band...

Voor Ajax zou het verstandiger zijn om achterin eens flink te versterken, voorin houd je nu de vooruitgang van Kluivert tegen en anders schrijf je Neres ook meteen af ( neem aan dat je iemand van 10
miljoen niet voor de bank haalt).

Onder Cruyff en De Boer zouden dit soort aankopen nooit gedaan zijn ( en toen werd men toch zowaar 4x op rij kampioen)...

P11111
5 december 2017, 13:50
Dat grote clubs interesse hebben zegt ook weinig...

De Mos: "Bandé is een ruwe, maar mooie diamant"

Maandag bereikte Ajax een akkoord over Hassane Bandé voor een bedrag van ongeveer acht miljoen euro. De aanvaller, die afgelopen zomer vanuit Burkina Faso in Mechelen neerstreek, tekent voor vijf seizoenen in Amsterdam.

"Dit is voor Ajax een snelle koop voor de latere doorverkoop", aldus Aad de Mos, die als analyticus Bandé vaak aan het werk zag. "Clubs als Manchester United en Arsenal hebben niet voor niets belangstelling voor hem. Dat zegt genoeg. Ajax wilde nu snel zijn slag slaan, dat snap ik wel."

"Bandé is een ruwe, maar mooie diamant", schetst De Mos. "Een echte Afrikaanse aanvaller, die alles op zijn instinct doet. Bij KV Mechelen krijgt hij ook die vrijheid in het veld. De ene keer zie je hem op links, dan weer op rechts. Daarom zie ik hem ook eerder slagen bij een club als Arsenal dan bij Ajax. Daar doen ze minder aan systeemvoetbal. Als ze hem bij Ajax aan banden gaan leggen en weer in een keurslijf gieten, dan haal je gelijk zijn kracht eruit."

P11111
5 december 2017, 17:41
Maar ook in de vooravond van deze dinsdag mag je de realiteit nooit uit het oog verliezen en moet je kritisch in de spiegel kijken. :)

Zoals een supporter vandaag op de Amsterdamse televisiezender AT5 zei, lees je momenteel alleen over succes van Ajax als het gaat om een lucratieve deal met China of, zoals gisteren, na het aantrekken van een nieuwe speler van net 19. Terwijl je wil lezen dat Ajax bovenaan de ranglijst staat. De kwaliteit moet op het veld staan. En zo is het natuurlijk.

Zoals ik ergens eind augustus of begin september al aangaf is het misschien ergens wel goed voor (...) als het dit seizoen sportief dan maar helemaal fout gaat en we zelfs niet op de tweede plaats eindigen. Misschien dat de beleidsbepalers dan eens echt tot besef komen dat er aangaande het voetbalbeleid uit een heel ander vaatje getapt moet worden. Dat we de Champions League niet snel meer gaan winnen is voor iedereen wel duidelijk in het tijdperk dat het grote geld het voetbal regeert, maar serieus meestrijden voor de landstitel en een paar rondjes Europa League doorkomen mag toch wel verwacht worden.

Maar goed, stel dat we thuis van PSV winnen en binnenkort ook AZ in Alkmaar verslaan, en na de winterstop in Utrecht, Arnhem en Eindhoven zegevieren en ook alle overige wedstrijden winnen, en dat Feyenoord in eigen stadion van PSV wint en AZ thuis minimaal een punt pakt tegen PSV, dan is het kampioenschap zo maar weer mogelijk. ;)

Bluebear
5 december 2017, 17:57
Maar goed, stel dat we thuis van PSV winnen en binnenkort ook AZ in Alkmaar verslaan, en na de winterstop in Utrecht, Arnhem en Eindhoven zegevieren en ook alle overige wedstrijden winnen, en dat Feyenoord in eigen stadion van PSV wint en AZ thuis minimaal een punt pakt tegen PSV, dan is het kampioenschap zo maar weer mogelijk. ;)

Speciaal voor Peter020!!!

https://www.youtube.com/watch?v=lX0ws6y7p5g

Stief
5 december 2017, 22:35
De laatste thuisoverwinning in de CL van Celtic dateert van 3 jaar geleden tegen Ajax. Vandaag kon daar wederom geen vervolg aan worden gebreid wegens een heel sterke tegenstander genaamd Anderlecht. Oververdiende overwinning vandaag van de Brusselaars, die op basis van spel en balbezit meer verdienden dan slechts een 0-1 overwinning. Helaas betekent dit voor Anderlecht de Europese uitschakeling op basis van de lamentabele heenwedstrijd.

Jan Verplancke
5 december 2017, 23:14
Toch niet helemaal puntloos eruit.

Het Zwitserse Basel heeft dankzij een knappe zege in Portugal wel de volgende ronde bereikt. Toegegeven: je kunt moeilijker loten dan CSKA Moskou, Benfica en Man Utd.

De Spurs hebben morgen aan een puntje genoeg om de groep te winnen. Dan haalt APOEL Nicosia uit Cyprus het vermoedelijk ook ten koste van het Borussia Dortmund van Peter Bosz.

deket
6 december 2017, 01:43
Benfica en waarschijnlijk ook Feyenoord zullen puntenloos achterblijven. Voor de Rotterdammers mag je niet vergeten dat ze in een relatief sterke groep zaten, net zoals Anderlecht. Ik geef het maar even mee, maar Club Brugge zat vorig jaar, in een zeer gemakkelijke groep met Kopenhagen als zowat sterkste team. Herinner mij nog als gisteren dat de arrogante leiding van Brugge sprak over een commercieel niet interessante poule maar sportief haalbaar. Resultaat : 0punten.

Ben niet naar Clasgow afgereisd , wegens tijdsgebrek, maar zag op tv hoe fervent Celticsupporter ROD Steward, zich ROT voelde omdat Anderlecht op alle gebied Celtic overlast. Ergens sneu dat ik het niet live meemaakte, immers de sfeer zou er nog beter zijn dan in bv Arsenal of zelfs Dortmund. Daar was ik wel getuige hoe Anderlecht telkens een goed resultaat neerzette.
Betreffende de vandaag gespeelde wedstrijden, valt het mij op dat de ploeg let de duurdte spelers niet zeker is van de 1ste plaats en ook in eigen land blijft klungelen. P1, wat is daar aan de hand? Verzadiging? Volgevreten vedetten?

Ondertussen betaalt Ajax een kleine 10 miljoen voor Bande, een speler die van de zomer nog bij Anderlecht na test werd doorgestuurd met een onvoldoende, maar op dat halve seizoen nu bij Mechelen het mooie weer maakte.

P11111
6 december 2017, 09:02
De Spurs hebben morgen aan een puntje genoeg om de groep te winnen.

U kent waarschijnlijk de reglementen niet. Tottenham Hotspur is ook bij een (grote) nederlaag vanavond de groepswinnaar.

P11111
6 december 2017, 09:18
Ondertussen betaalt Ajax een kleine 10 miljoen voor Bande, een speler die van de zomer nog bij Anderlecht na test werd doorgestuurd met een onvoldoende...

Onzin. Bandé heeft vorig seizoen na een proefperiode zelf besloten om niet langer bij Anderlecht te blijven. Zijn beoordelingsrapport was juist positief. Dit is maandag zelfs in de media bevestigd door de sportief manager van Anderlecht. Brabbeltaal dat jij hier weer een eigen draai aan geeft.

Hij is overigens gekocht voor 8,25 miljoen euro. Waarschijnlijk is met KV Mechelen wel een doorverkooppercentage overeengekomen.

Anderlecht-manager Herman Van Holsbeeck: "Soms win je en soms verlies je"
http://www.gva.be/cnt/dmf20171205_03225544/van-holsbeeck-legt-uit-waarom-recordtransfer-kv-mechelen-geen-contract-kreeg-bij-anderlecht

P11111
6 december 2017, 11:30
De laatste thuisoverwinning in de CL van Celtic dateert van 3 jaar geleden tegen Ajax.

Onvoorstelbaar eigenlijk hoeveel dwaasheid in zo’n korte tijd op 1 avondje hier geplaatst wordt vanuit Belgenland.

De Spurs die vanavond voor de groepswinst nog een puntje zouden moeten halen... Bandé die door Anderlecht zou zijn doorgestuurd met een onvoldoende... Celtic dat drie jaar geleden thuis in de Champions League tegen Ajax zou hebben gespeeld... Wat een Vlaamse lariekoek allemaal! De moderator zou eigenlijk wat beter op de inhoud moeten gaan letten.

Ajax speelde wél twee jaar geleden tegen Celtic en won toen in Glasgow met 1-2.

Celtic-Ajax 1-2
https://www.fcupdate.nl/voetbaluitslagen/247842/uefa-europa-league-celtic-ajax/

Pandabeer82
6 december 2017, 13:13
@deket kun je iets meer vertellen over Nicola Stanciu? Is het een goede speler, wat ik zie dat Anderlecht veel geld aan zijn transfer en salaris uitgeeft/uitgegeven heeft. In de wandelgangen wordt hij als winterversterking bij mijn clubje genoemd....

Willem2
6 december 2017, 21:10
'Wat heb je nou liever? Eén goed 11-tal of 11 goede 1-tallen?'

:rolleyes:

Stief
6 december 2017, 21:26
Onvoorstelbaar eigenlijk hoeveel dwaasheid in zo’n korte tijd op 1 avondje hier geplaatst wordt

Ajax speelde wél twee jaar geleden tegen Celtic en won toen in Glasgow met 1-2.

Celtic-Ajax 1-2
https://www.fcupdate.nl/voetbaluitslagen/247842/uefa-europa-league-celtic-ajax/

Nou Peejtetje, de stelling klopt nog steeds, al kan het idd 4 jaar geleden zijn ipv 3 jaar, dit is een feit, geen dwaasheid. Wellicht dat jij wederom dringend behoefte hebt aan een flink aantal kalmeerpilletjes, kan ook niet anders als je de hele tijd in de volgende fictieve omgeving leeft en woont:
https://youtu.be/5I6pY_XICbs

Maar goed, ik heb begrepen dat jij vanaf januari weer ergens anders onderdak hebt gevonden en dat men daar goed voor je gaat zorgen. Ik wens je bij deze een spoedig herstel toe!

Lieve groetjes,
Stief

Big30
6 december 2017, 21:32
]Michel woest over Eurostadion: "Het dossier is vanaf het begin verprutst door amateurs"
In een tirade tijdens het partijbureau van de MR, heeft premier Michel uitgehaald naar het amateurisme in het dossier van het Eurostadion. De premier voelt zich niet geroepen om de kwestie te deblokkeren nu de kansen op de openingsmatch van het EK 2020 verkeken lijken.
https://m.hln.be/sport/voetbal/belgisch-voetbal/michel-woest-over-eurostadion-het-dossier-is-vanaf-het-begin-verprutst-door-amateurs~a47fec6b/

Morgen zal waarschijnlijk worden besloten dat België geen wedstrijden zal krijgen tijdens de EK 2020, zoveel gepruts, hilarisch en diep treurig tegelijk.

Big30
7 december 2017, 01:18
Benfica en waarschijnlijk ook Feyenoord zullen puntenloos achterblijven.
Benfica wel, Feyenoord niet. Maar ok, 3 punten en laatste in de poel, toch leuk om de blijdschap en opluchting te zien na de 2-1 tegen Napoli.
Dortmund verliest maar gaat met nb 2 punten wel door in de EL. Verder opvallend dat maar liefst 5 Engelse clubs in de CL doorgaan.

deket
7 december 2017, 01:57
1. Ben akkoord dat het dossier betreffende het Eurostadion op een klucht lijkt. Waan me in een Monthy Pythonfilm.
Bande werd bij Anderlecht zonder kontrakt doorgestuurd en belande bij KV. Mechelen, hoe je het ook fraait of keert. Dat staat eelf in dat stuk van Het Nieuwsblad waar jij naar refereerde. Op de site van Voetbalprimeur zeer duidelijk.
Wat betreft Nicolae Stanciu, dat is net zoals zijn landgenoot Alexandru Chipciu , ook bij Anderlecht, een uitstekende voetballer. Echter bij Steaua Boekarest en in het Roemeend elftal draaide alles om hem. Indien ik nu vernam dat zelfs Cluij hem wil huren, (een onbeduidend stadje in Roemenië dat ik toevallig ken, nou ja eigenlijk niet toevallig, maar dit terzijde) zakt mijn broek af. Steaua is teminste nog een topclub
Het probleem bij Nicolae Stanciu is dat de tijd toen spelmakers niet moesten verdedigen voorbij is. Technisch en tactisch is hij een kraan, uitstekende traptevhniek, leest het spel, splijtende passen etc,,,
Zijn makelaar wil hem naar de Turkse top, Besiktas is niet de minste, zit nog in CL, of naar een rijke Arabische olieclub, maar het is niet omdat zijn Makelaar dollartekens in zijn ogen ziet dat hij geen rekening moet houden met zijn poulain en Stanciu wil absoluut bij Anderlecht blijven. Vanhaezebrouck is een enorme verbetering tgo Weiler (Svilar zou nog bij Anderlecht spelen) maar om een of andere redenen heeft hij een blijkbaar een aversie ten opzichte van Roemenen. Remedie? Een Duitse sexclub bezoeken

deket
7 december 2017, 02:04
En wat Herman van Holsbeeck zegt moet je nuanceren, die man reikt nog niet aan de enkels van zijn voorganger, Michel Verschueren.
Zou het eigenlijk weer niet mogen zeggen maar doe het toch.
Er is een tijd van gaan en een van komen en Herman zijn tijd om te gaan is gekomen

Willem2
7 december 2017, 12:10
Benfica wel, Feyenoord niet. Maar ok, 3 punten en laatste in de poel, toch leuk om de blijdschap en opluchting te zien na de 2-1 tegen Napoli.
Dortmund verliest maar gaat met nb 2 punten wel door in de EL. Verder opvallend dat maar liefst 5 Engelse clubs in de CL doorgaan.

Waanzin van de ChampionsLeague http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=318373

Willem2
7 december 2017, 12:26
Ajax strikt Fortuna Sittard-talent Schuurs ......... https://nos.nl/artikel/2206363-ajax-strikt-fortuna-sittard-talent-schuurs.html

P11111
7 december 2017, 12:28
Alweer succes voor Ajax: Amsterdammers gaan aan de haal met toptalent Schuurs

Perr Schuurs mag zich vanaf 1 januari Ajacied noemen. De op 26 november 18 jaar geworden aanvoerder van Fortuna Sittard maakt het seizoen op huurbasis nog wel af in Limburg.

'Het is een droom om bij een topclub als Ajax te mogen spelen', zegt Schuurs op de clubsite van Fortuna. 'Er waren meerdere clubs geïnteresseerd en ik heb ook met andere clubs gesproken, maar mijn gevoel bij Ajax was meteen heel goed. Dat vind ik belangrijk.'

Schuurs vestigde dit seizoen definitief zijn naam in de Jupiler League, al zat hij in de tweede helft van 2015/16 als 16-jarige al een aantal keer als wissel op de bank. Vorig seizoen debuteerde de verdediger in het eerste elftal en kwam hij in totaal tot 24 optredens. De zoon van handbalrecordinternational Lambert Schuurs werd dit seizoen door trainer Sunday Oliseh tot aanvoerder gebombardeerd. Met de Limburgers presteert captain Schuurs dit seizoen uitstekend. Fortuna staat op de tweede plaats, vier punten achter koploper NEC.

'Het is geweldig dat ik het seizoen af kan maken bij Fortuna', vervolgt Schuurs. 'We zijn met de huidige spelersgroep en staf met iets heel moois bezig en dat wil ik ook zo afsluiten. Hoe mooi zou het zijn om samen de play-offs halen. Fortuna zit voor altijd in mijn hart. Ik kom zo vaak als mogelijk kijken volgend seizoen.'

Ajax maakt nu bekend dat het Schuurs per 1 januari voor vierenhalf jaar heeft vastgelegd, al blijft de jongeling nog wel tot het einde van dit seizoen voor Fortuna spelen. Na dit seizoen maakt hij definitief de overstap naar Amsterdam. Ajax troeft daarmee tal van andere (Europese) clubs af. Zo was Schuurs in het verleden al op proef bij Liverpool en had ook PSV serieuze interesse. PSV zette zijn troef echter te laat in. De Eindhovenaren schakelden jeugdtrainer Mark van Bommel, oud-speler van Fortuna Sittard, in om Schuurs over te halen, maar zijn besluit stond al vast.

Schuurs geeft aan al langer een zwak voor Ajax te hebben en dat hij als kleine jongen zelfs supporter was. 'Ik hield van mooi voetbal en dat werd toch het vaakst bij Ajax gespeeld', vertelt Schuurs, terwijl hij wordt rondgeleid in de Johan Cruijff ArenA. 'Dat is wel een kippenvelmomentje. Ik ben heel trots dat ik hier nu mag lopen.'

Directeur spelerszaken Marc Overmars van Ajax licht de komst van Schuurs toe. 'Perr komt uit een topsportfamilie. Hij weet wat er van hem gevraagd wordt om topsport te bedrijven en om de top te kunnen halen. Dat hij op deze jonge leeftijd al aanvoerder is bij Fortuna Sittard, zegt ook iets over zijn persoonlijkheid. Wij zijn blij dat we dit grote Nederlandse talent hebben kunnen contracteren.'

P11111
7 december 2017, 12:47
'Perr Schuurs is de toekomst van het Nederlandse voetbal'

Perr Schuurs is de 18-jarige aanvoerder van Fortuna Sittard én vanaf volgend seizoen actief in een Ajax-shirt.

Wie is hij? Vader Lambert is handbalrecordinternational, zus Demi is als tennisster actief op de WTA-tour. En Perr wordt een topvoetballer, dat staat vast. Ooit. Maar waar en wanneer? 'Hoe er geleefd wordt voor de sport bij die familie, dat zie je maar heel weinig', weet Schuurs’ ex-trainer Ben van Dael. 'Zijn vader is niet de eerste de beste, een grootheid in het handbal. Perr heeft een bepaalde hardheid, dat komt daarvandaan.'

Henk ten Cate zag Schuurs op 28 juli in Susteren in een oefenwedstrijd tegen zijn Al Jazira spelen. De trainer was lyrisch en verward tegelijk. 'Onbegrijpelijk dat die jongen nooit is opgepikt' merkt Ten Cate op als we hem vragen naar zijn mening. Ik wist niet wat ik zag. Hij had alles. Verdedigend ijzersterk, maar wat me het meest opviel was de manier waarop hij met de bal aan zijn voeten naar voren bewoog. De meeste verdedigers die ineens moeten opbouwen, dribbelen wat met de bal naar voren zonder dat ze zelf weten wat ze nou eigenlijk doen. Bij Schuurs zag je dat hij wist wat hij deed. Het overzicht, de bal kort bij hem, zijn pass... Ongekend en dat terwijl-ie pas zeventien is. Jongens van zijn leeftijd zijn doorgaans met zichzelf bezig, maar hij stond er voor zijn team.'

Dat Schuurs bij Fortuna Sittard speelt, verbaast Ten Cate zeer. 'Als ik jullie Seizoengids opensla, dan gaan onmiddellijk alle alarmbellen af als ik zie dat een jongen van zeventien aanvoerder van Fortuna Sittard is. Dan moet je jezelf als scout afvragen wat je aan het doen bent.' Hij klinkt oprecht boos. 'Dit is de toekomst van het Nederlandse voetbal, dit zijn de jongens die we nodig hebben. En dan speelt hij bij Fortuna Sittard... Niets ten nadele van die club, maar die jongen moet weerstand hebben op niveau. Dan wordt hij echt beter. Zijn voordeel is nu dat hij onder Sunday Oliseh speelt. Schrijf maar op: Oliseh is een toptrainer. Zijn handtekening staat onder het elftal. Heel knap.'

Op de opmerking dat Schuurs uit Limburg komt en misschien door de rest van Nederland wel lange tijd over het hoofd is gezien, heeft Ten Cate een passend antwoord. 'Hij is wel een Limburger, maar op het veld lijkt hij geen Limburger. Hij straalt bluf en flair uit. Het voorzichtige dat Limburgers doorgaans hebben, wat overigens geen waardeoordeel is maar een constatering, dat heeft hij niet. Daarom denk ik ook dat-ie zich elders makkelijk zal aanpassen.' Lovende woorden van Ten Cate.

Ex-ploeggenoot Ferry de Regt, vorig seizoen de captain van Fortuna Sittard, somt de kwaliteiten van het talent op. 'Hij is mentaal sterk, enorm leergierig, lang, fysiek krachtig. En hij kan nog groeien op dat gebied natuurlijk. Perr wordt alleen maar sterker. Hij staat open voor iedereen, luistert ook oprecht naar kritiek en doet er wat mee. Hij neemt iets van je aan, pikt dingen snel op en viel op omdat-ie zo goed positie koos. En die geweldige crossbal, die beheerste hij gewoon al. Dat zijn van die kleine dingen waaraan je kunt zien dat hij een grote speler kan worden. Ik ben ervan overtuigd dat hij een verstandige keuze maakt.'

Oud-international en voormalig Fortuna-speler Kevin Hofland onderschrijft de woorden van De Regt. 'Het is verstandig dat hij niet op jonge leeftijd al kiest voor een stap naar het buitenland, maar zich eerst wil gaan bewijzen in de Eredivisie. Hij is een jongen die zijn beentjes op de grond houdt. Dat er eindelijk weer een Limburgse jongen doorkomt, maakt me superblij', geeft Hofland aan.

Teiresas
7 december 2017, 12:48
Waanzin van de ChampionsLeague http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=318373

Met de (eerste) drie punten van gisteren tegen Napoli en de bijbehorende premie van 1.5 mio, komt Feyenoord dus uit op een totaalbedrag van een dikke 25 miljoen dit seizoen aan inkomsten uit de Champions League. De scheefgroei tussen CL en niet-CL is daarmee maar weer eens bevestigd.

Ik ben er blij mee hoor, als Feyenoord fan, daar niet van. 25 miljoen, dat is pak 'm beet net zo veel als de jaarbegrotingen van PEC, VVV en Excelsior bij elkaar. Voor 6 wedstrijdjes en 3 punten... En dat is dan nog exclusief recettes...

Maar als je wat verder kijkt: het internationale voetbal gaat (is?) kapot. Gekidnapt door een handvol Arabische oliesheiks en Russische olichargen.
Die 25 miljoen die Feyenoord verdiend heeft is een schamele 11 procent van de transfersom van meneer Neymar Jr.
De CL is het summum van voorspelbaarheid, want de risico's voor de rijke clubs, haar investeerders en de tv-companies moeten zo beperkt mogelijk zijn.
Verrassingen reiken niet verder dan de kwartfinale. En mocht er een onverwachte club zo ver geraken, dan wordt deze in de eerstvolgende transferperiode direct leeggeplukt door de heersende eliteclubs. Geld speelt daarbij geen enkele rol. Er blijken geen financieele restricties meer. Zo blijft de status quo gehandhaafd.

Een UEFA - die eigenlijk moet ingrijpen door het stellen van limieten en regels - is machteloos tegen de macht van de rijke clubs, want die dreigen voor zichzelf te beginnen als de UEFA niet danst naar hun pijpen. De UEFA die het eigenlijk ook wel best vindt, want ook haar bankkonto vaart er wel bij.

Kaput...

Teiresas
7 december 2017, 12:51
Perr Schuurs is de toekomst van het Nederlandse voetbal

Oh. Ik dacht op basis van eerdere berichten alhier dat dat Frenkie de Jong was?

P11111
7 december 2017, 13:00
Oh. Ik dacht op basis van eerdere berichten alhier dat dat Frenkie de Jong was?

Een elftal bestaat nooit uit 1 speler. Op het WK 2022 in Qatar een Oranje met Frenkie de Jong, De Ligt, Schuurs en Kluivert. Ik kan niet wachten. Misschien mag Malacia dan ook wel meedoen - die kan wellicht beter worden dan Nelom. :) :biggrin:

Maar goed, het onlangs veranderde spelersbeleid bij Ajax komt langzaamaan op toeren. Beter laat dan nooit. PSV moet er duidelijk nog aan wennen, want die zijn nu voor de tweede keer binnen een paar dagen veel te laat.

Teiresas
7 december 2017, 13:09
Een elftal bestaat nooit uit 1 speler

Precies. Daarom is de stelling 'Perr Schuurs is de toekomst van het Nederlandse voetbal' wel wat overdreven.
Maar goed, in barre tijden klampt men zich graag vast aan strohalmpjes. Hoop is het laatste dat sterft.... Een talent is het zondermeer. Net als Frenkie de Jong. Maar nog nul-komma-nul bewezen op een fatsoenlijk niveau. Fortuna Sittard en Jong Ajax zijn geen graadmeters. Er komt zoveel meer bij kijken dan talent alleen...

Misschien mag Malacia dan ook wel meedoen - die kan wellicht beter worden dan Nelom. :) :biggrin:
Dat heeft ie gisteren al aangetoond. Maar ja, Nelom he... Die vergelijk ik graag met die andere linksbacktopper, Mitchell Dijks.

P11111
7 december 2017, 13:11
Er komt zoveel meer bij kijken dan talent alleen...

Dat bewijst een speler als Wout Weghorst wekelijks. Ik kan genieten van zijn bovenmatige inzet en strijd en zijn absolute winnaarsmentaliteit. Samen met zijn scorend vermogen maakt hem dat tot een waardevolle spits (op het niveau van de Eredivisie).

Jan Verplancke
7 december 2017, 14:07
Met de (eerste) drie punten van gisteren tegen Napoli en de bijbehorende premie van 1.5 mio, komt Feyenoord dus uit op een totaalbedrag van een dikke 25 miljoen dit seizoen aan inkomsten uit de Champions League. De scheefgroei tussen CL en niet-CL is daarmee maar weer eens bevestigd.

Ik ben er blij mee hoor, als Feyenoord fan, daar niet van. 25 miljoen, dat is pak 'm beet net zo veel als de jaarbegrotingen van PEC, VVV en Excelsior bij elkaar. Voor 6 wedstrijdjes en 3 punten... En dat is dan nog exclusief recettes...

Maar als je wat verder kijkt: het internationale voetbal gaat (is?) kapot. Gekidnapt door een handvol Arabische oliesheiks en Russische olichargen.
Die 25 miljoen die Feyenoord verdiend heeft is een schamele 11 procent van de transfersom van meneer Neymar Jr.
De CL is het summum van voorspelbaarheid, want de risico's voor de rijke clubs, haar investeerders en de tv-companies moeten zo beperkt mogelijk zijn.
Verrassingen reiken niet verder dan de kwartfinale. En mocht er een onverwachte club zo ver geraken, dan wordt deze in de eerstvolgende transferperiode direct leeggeplukt door de heersende eliteclubs. Geld speelt daarbij geen enkele rol. Er blijken geen financieele restricties meer. Zo blijft de status quo gehandhaafd.

Een UEFA - die eigenlijk moet ingrijpen door het stellen van limieten en regels - is machteloos tegen de macht van de rijke clubs, want die dreigen voor zichzelf te beginnen als de UEFA niet danst naar hun pijpen. De UEFA die het eigenlijk ook wel best vindt, want ook haar bankkonto vaart er wel bij.

Kaput...

Natuurlijk is het scheefgroei, maar CL betekent natuurlijk ook wel extra kosten. Bijvoorbeeld extra premies e.d. Er gaat dus nog wel wat vanaf van die inkomsten. Kleine opmerking terzijde.

Verder eens met je post. De UEFA probeert het wel met regels, maar dan huurt PSG Mbappé een jaartje in plaats van hem direct te kopen. Regels zijn er om omzeild te worden. Wat mij betreft ligt de bal ook bij het groepje achter de kopgroep. Het is als een groepje toerfietsers dat mee probeert te doen met een andere groep fietsers die veel sneller fietsen. Elke week na een kilometer op de kant, diep in het rood en met verzuurde benen en vol frustratie naar huis.

Je kunt dan op een gegeven moment ook zeggen dat je dat snellere groepje maar gewoon hun gang laat gaan en zelf 'n mooie route zoekt om te fietsen.

Big30
7 december 2017, 14:57
Behalve oliegeld zijn er natuurlijk ook clubs in de 4 grote voetballanden die uit TV gelden, sponsoring etc. budgetten van 300-600 M€ kunnen realiseren.
Als je kijkt naar de potindeling dan zou je kunnen zeggen dat we wel wat verrassingen hebben gezien in de poule fase, niet alle pot1 of pot2 clubs hebben zich geplaatst:

https://screenshots.firefoxusercontent.com/images/13a98dc5-3002-4418-b588-61f988374b2d.png

Maar echt groot is de verrassing nu ook weer niet, alleen Basel en Besiktas zijn wat verrassend te noemen, de Spurs, Roma en Liverpool eigenlijk niet. Dat Benfica, Monaco en CSKA zich niet plaatsten is niet zo onverwacht eigenlijk, alleen van Atletico en misschien Dortmund had je wat meer van verwacht.
Zou je naar club budgetten kijken is denk ik vooral Basel de uitzondering.

Conclusie inderdaad, tis allemaal vrij voorspelbaar de CL zo af en toe rond 5 december een surprise maar in de kwart en halve finale zie je weer de bekende clubs terug, omdat Bayern, Chelsea en Real niet geplaatst zijn voor de 1/8 finale kan het zijn dat wat grote clubs voortijdig sneuvelen dat dan weer wel.

Big30
7 december 2017, 15:13
Perr Schuurs is de toekomst van het Nederlandse voetbal

Hoe groter de achterstand van Ajax op PSV zal worden hoe vaker we berichten van P020 gaan krijgen over jeugdspelers die Ajax heeft gecontracteerd.
Komt Ajax op 13 punten achterstand dit weekend, dan gaan we berichten over de B en C jeugd krijgen, loopt de achterstand nog verder op dan komen de DEF-jes aan de beurt :tongue:. OK ik moet eigenlijk praten over JO19, JO17 etc. tegenwoordig, soit.

P11111
7 december 2017, 15:41
:tongue:

Ja, die Overmars is opeens goed bezig, hè! Wel sneu voor Brands en Van Bommel...die arme mannen, verbijsterd achtergebleven op de tribunes in Mechelen en Sittard.

De eerstvolgende zal een nieuwe linksback zijn, hoop ik, verwacht ik. En de daaropvolgende een rechtsachter die er meteen staat. En dan gaat het er allemaal wel héél goed uit zien. De landskampioen van het seizoen 2018/2019 staat nu eigenlijk al vast, zo kunnen we wel stellen.

Maar zeg eerlijk, de zoon van Lambert (312 interlands), dat zou jou ook wel wat moeten aanspreken.

Big30
7 december 2017, 16:10
De landskampioen van het seizoen 2017/2018 staat nu eigenlijk al vast, zo kunnen we wel stellen.

Dat klopt wel, trouwens weer zo'n onervaren jonkie achterin bij Ajax, daar ligt nu het probleem niet, men heeft juist behoefte aan ervaring achterin vooral op links. De achterstand van Ajax blijft gewoon 10 punten op PSV daar doet deze aankoop uit een goed nest niets aan af.

Contractnieuws uit Eindhoven, waar PSV een akkoord heeft bereikt met verdediger Armando Obispo. De achttienjarige verdediger heeft woensdag een verbintenis tot de zomer van 2021 gesigneerd. Het contract is met terugwerkende kracht op 1 juli 2017 ingegaan.

PSV heeft bovendien een optie op een extra seizoen bedongen, zo maakt het bekend op de eigen website. Obispo is een jeugdinternational die al enige tijd met het eerste elftal meetraint en die aanvoerder is van Jong PSV. De in Boxtel geboren verdediger speelt al sinds de F-jeugd voor de club uit Eindhoven.
https://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/325461/psv-legt-aanvoerder-jong-psv-voor-vier-seizoenen-vast/

Business as usual voor PSV, zou het hier ook normaal ook niet melden, maar het is wel opvallend dat PSV vooral eigen jeugdspelers vastlegt waar Ajax deze spelers koopt. PSV legt een jeugdig Brabants talent vast, Ajax koopt in Limburg en Burkina Faso. Ook de omhoog geschreven Frenkie de Jong komt niet uit de eigen Ajax kweek, veelzeggend.

P11111
7 december 2017, 16:32
...veelzeggend.

En wat zegt het dat PSV die drie spelers ook dolgraag wilde aantrekken? En waarom zouden ze alledrie voor Ajax hebben gekozen?

Teiresas
7 december 2017, 16:45
En waarom zouden ze alledrie voor Ajax hebben gekozen?
Waarschijnlijk omdat er geen concrete interesse was van een club uit Engeland....

Big30
7 december 2017, 16:59
Waarschijnlijk omdat er geen concrete interesse was van een club uit Engeland....
Kans om te spelen is ook veel groter bij Ajax dan bij bv PSV of een buitenlandse topclub, Ajax heeft in de aanval en verdediging weinig ervaren en goede spelers staan, daar krijg je dus een kans, komt in de etalage te staan al laat je maar 1 goede wedstrijd zien en dan is het kassa voor de zaakwaarnemer. Valt te begrijpen in deze tijd.

P11111
7 december 2017, 17:01
Vanmiddag is bekend geworden dat Oranje in de groepsfase op het EK 2020 Roemenië zal treffen. Tenminste, als de Roemenen zich voor het eindtoernooi weten te kwalificeren. De speelsteden Amsterdam en Boekarest zijn namelijk aan elkaar gekoppeld voor de duels in Groep C. Met spelers als Frenkie de Jong en Perr Schuurs in de ploeg zal kwalificatie voor Nederland geen probleem worden, is de verwachting van alle voetbalkenners.

De landen met een speelstad spelen in de groepsfase twee of drie wedstrijden in eigen land indien ze zich hebben gekwalificeerd.

Gelachen werd er ook bij de UEFA. Om België. Onze zuiderburen hadden namelijk Brussel aangemeld als speelstad. Probleem is echter dat er geen (geschikt) stadion is. De rest van Europa wist dat al lang, maar de Belgen kwamen daar vandaag zelf ook achter. :biggrin:

UEFA Euro 2020
Host city pairings confirmed:
Group A: Rome & Baku
Group B: Saint Petersburg & Copenhagen
Group C: Amsterdam & Bucharest
Group D: London & Glasgow
Group E: Bilbao & Dublin
Group F: Munich & Budapest

Big30
7 december 2017, 17:04
Gelachen werd er ook bij de UEFA. Om België. Onze zuiderburen hadden namelijk Brussel aangemeld als speelstad. Probleem is echter dat er geen (geschikt) stadion is. De rest van Europa wist dat al lang, maar de Belgen kwamen daar vandaag zelf ook achter.
Dit nieuws kunnen we beter in de categorie voetbal humor plaatsen :biggrin:.

UEFA schiet Eurostadion af, geen Euro 2020 in België

UEFA heeft vanmiddag Brussel definitief geschrapt als speelstad voor Euro 2020. Brussel krijgt dus geen nieuw uitstel om de nodige vergunningen voor de bouw van het Eurostadion te bekomen. De openingswedstrijd wordt gespeeld in Rome, de andere wedstrijden die voorzien waren voor Brussel gaan door in Wembley (inclusief de halve finales en finale), zo meldt UEFA-voorzitter Ceferin.

De KBVB reageerde teleurgesteld. “Dit betekent dat onze Rode Duivels hun groepswedstrijden in een van de andere gaststeden zullen afwerken waardoor onze supporters zich over heel Europa zullen moeten verplaatsen,” aldus Koen De Brabander, CEO van de KBVB.“Wij hebben er tot op het laatste moment alles aan gedaan om bij UEFA nog uitstel te bekomen maar we respecteren hun beslissing.”
https://www.hln.be/sport/voetbal/belgisch-voetbal/uefa-schiet-eurostadion-af-geen-euro-2020-in-belgie~af599eff/

P11111
7 december 2017, 17:10
Dit nieuws kunnen we beter in de categorie voetbal humor plaatsen :biggrin:.

Doe dat maar, speciaal voor Stiefie. :)

deket
7 december 2017, 19:40
Wat betreft het Eurostadion heb ik al gezegd dat dit veel weg heeft van een absurde Monthy Pythonfilm. Maar een essentieel punt mag je niet uit het oog verliezen.
Buiten enkele onbeduidende politici, zoals provincieleden van VlaamsBrabant tot en met gemeenteraadsleden van Grimbergen kan je de bedenkelijke en schijnheilige rol van Club Bruggevoorzitter Verhaegen in vraag stellen.
Deze witteboordcrimineel is als ondervoorzitter de echte baas van de Belgische voetbalbond (niemand kent de bondsvoorzitter zelf) en door die dubbele pet te dragen hypothiceerde de bond dus zelf hun eigen stadion te immers Bruggevoorzitter Verhaegen wil geen concurrentie voor zijn eigen overbodige Upplace project.
Indien je op Google hypocriete dubbele agendatiep gaat typen vind je het gelaat van deze schijnheiligaard.
Bovendien misbruikt hij zijn machtspositie op de bond om de scheidsrechters te manipuleren. Ik kan dit niet hard maken, maar het valt wel op dat elke speeldag Club Brugge extreem bevoordeeld werd. Het ligt er zo dik op, dat men denkt dat er een gokchinees aan het werk is

deket
7 december 2017, 19:55
@Peter 020. Indien de uitstekende linksachter Malacia door de Rotterdammers zo bewierookt gaat worden zoals jij doet bij een 3 tal Ajaxjonkies gaan ze die jongen geen dienst verlenen
Weet niet hoeveel voetballers dit forum lezen, maar laat ze zich eerst maar minimaal een seizoen bewijzen en niet alleen enkele wedstrijden.
We zitten zo al met een verwende jeugd, die 2keer trainen en dat niet dagelijks al vinden dat ze hard werken, en normaal dat ze een jaarlijks een miljoen vangen.

P11111
7 december 2017, 20:06
@Peter 020. ...zo bewierookt gaat worden zoals jij doet bij een Ajaxjonkies...

Ik zal voortaan achter elk Ajax-speler-bericht een knipoog plaatsen. Dan is het voor iedereen duidelijk(er). ;)

Indien de uitstekende linksachter Malacia...

Ik wens Malacia nog niet op grond van 1 wedstrijdje te beoordelen. Zou stom zijn. Dat doe ik pas liever nadat hij 100 officiële wedstrijden in het eerste elftal heeft gespeeld. Je moet nooit te snel concluderen en iemand direct omhoog schrijven. Die jongen moest gisteravond onder anderen Mertens afstoppen, dus dat is ook niet zo'n serieuze graadmeter. ;) Op 21 januari tegen Neres is andere koek. Maar dan zal eerste keus Haps misschien weer terug zijn.

satanic surfer
7 december 2017, 21:17
Christiano Ronaldo wint voor de 5é keer de Ballon d´Or en komt daarmee op gelijke hoogte van eeuwige rivaal Lionel Messi, beide heertjes verdeelden de laatste 10 gouden ballen onder mekaar...Messi strandde op plekje 2 voor Neymar...Er waren 3 Belgen in de lijst van 30 genomineerden, Mertens nr29, Hazard nr19, De Bruyne nr14, van enigerlei Horanjes geen spoor dit jaar, een beetje tekenend voor de bloedarmoede bij Olland...

..dat wel een prima stadion heeft en dus in 2020 met Amsterdam wedstrijden zal hosten voor het EK, zou wel erg geinig zijn als Hollandse voetballers zich zouden kunnen plaatsen voor dat tournooi, ss duimt alvast dapper mee. Bellege zal normaliter met de vingers in de spreekwoordelijke neus de kwalificatieronde overleven met vlag ende wimpel doch van stadionsbouwen en politieke eendracht hebben ze minder kaas gegeten wat nou Bellege internationaal weer ns voor schut zet als stel idioten en klungelaars...Dat laatste geldt inderdademundo voor het gros des Belgen, dat ga ´k opzekers niet ontkennen doch het is uitermate schrijnend dat ze er vakkundig in geslaagd zijn dat klaar te spelen. Intriest, opzekers voor de inheemse voetbalfans die een opgelegde kans mislopen om de Rode Duivels in eigen huis aan het werk te zien...Thuisvoordeel weg, een boel inkomsten weg, een boel imagoschade en nou maar kijken of die idioten effectief toch nog dat stadion gaan neerpoten, een boel baten en inkomsten én référence als openingsavond van het EK lopen ze opzekers al mis...Intriest en een zoveelste bewijs en diploma van onkunde voor de heren van stand die daarmee te maken hadden/hebben...ss pleit dan ook voor het simpelweg stoppen van dat idiote Eurostadion, wat schiet het allemaal op joh...

Big30
7 december 2017, 21:24
Vlaanderen heeft de strijd om of beter tegen het nieuwe stadion gewonnen, in een poll op hln.be werd het besluit dat Belgie geen EK wedstrijden krijgt dan ook met instemming begroet.
Jammer, maar ook veel zeggend dat de taalstrijd zulke sporen nalaat en dat de Vlaamse regering en de gemeente Grimbergen alles hebben gedaan het plan te torpederen. Het was een Brussels project maar moest wel op Vlaamse grond worden gerealiseerd want daar op parking C lag nu eenmaal de ideale locatie.

De Belgen,vooral de Vlamingen maken zichzelf belachelijk, de wereld lacht hen uit, alleen zien ze dat zelf nog steeds niet in. Vanuit de taalstrijd bekeken met een lange historie en de interne tegenstellingen in Belgie is het verzet ook nog wel een beetje te begrijpen, ratio telt dan niet meer, blijft jammer.

@j
8 december 2017, 00:12
Ik kan dit niet hard maken, maar het valt wel op dat elke speeldag Club Brugge extreem bevoordeeld werd. Het ligt er zo dik op, dat men denkt dat er een gokchinees aan het werk is

Verander Club Brugge in PSV en je hoort Sjaak Swart :)

P11111
8 december 2017, 09:14
Swart: 'In Eindhoven vinden ze alles mooi'

Sjaak Swart heeft in een interview met De Telegraaf niet onder stoelen of banken gestoken wat hij vindt van het spel van PSV. 'Mister Ajax' snapt niet dat de mensen in Eindhoven nog blij op de tribune zitten.

'Ze hebben de laatste vier wedstrijden echt héél veel geluk gehad. Dat hoort bij het voetbal, dat weet ik, maar er komt een moment dat ze een tik krijgen. Die tik moeten ze zondag krijgen door Ajax', stelt Swart, die absoluut niet onder de indruk is van PSV. 'Als je ziet hoe ze thuis spelen, voor eigen publiek, op de counter... Dat hoort toch niet bij PSV? Ik hoor de trainer na afloop altijd roepen dat ze niks hebben weggegeven, maar alleen daarvoor komt het publiek toch niet? Je moet ook wat maken. In Eindhoven vinden ze alles mooi. Hoe je wint maakt niet uit, al is het nog zo slecht, ze staan te juichen.'

Het is aan Ajax om daar iets tegenover te stellen. 'Ajax heeft tegen FC Twente natuurlijk twee hele dure punten laten liggen. Het leek wel of het Sinterklaas was hoe Ajax het weggaf. Maar een competitie is nooit voorbij. Tien punten is veel, maar drie wedstrijden verliezen en je zit al bijna aan die tien punten. PSV kan net zo makkelijk verliezen, want zo sterk spelen ze niet. Ik verwacht heel veel strijd, misschien wel even over dat randje. Dat doen ze in Amsterdam ook altijd. Ik wil zien dat Ajax het gras opvreet en dan winnen ze.'

Bron: Ajax Showtime

;) :biggrin:

Teiresas
8 december 2017, 11:50
[B]Ik wil zien dat Ajax het gras opvreet en dan winnen ze.'

Eigenlijk wil Sjakie dat Ajax op z'n Feyenoords gaat spelen dus?

The times, they are changing...:rolleyes:

Big30
8 december 2017, 12:15
'Kampioenschap beslist bij zege PSV op Ajax'

De titelstrijd in de eredivisie is zondag al beslist indien PSV in Amsterdam Ajax verslaat. Dat vindt 68 procent van de bezoekers van deze site na ruim 15.000 stemmen.

PSV slaat bij een overwinning een gat van liefst 13 punten met Ajax. Daarna zijn er nog 19 wedstrijden te gaan, waaronder PSV-Ajax op 15 april. AZ heeft nu een achterstand van 8 punten op de koploper. De afgelopen drie competities verspeelde PSV na de winterstop slechts 6, 5 en 9 punten.

PSV werd in 2016 voor het laatst kampioen. Toen werden de Eindhovenaren op de laatste speeldag kampioen dankzij puntenverlies van Ajax bij De Graafschap.

https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/kampioenschap-beslist-bij-zege-psv-op-ajax~a85f3f53/

Een gat van 7 punten maakt Ajax ook niet meer dicht. Voor de spanning zou het leuk zijn mocht Ajax winnen, maar ook dan zal PSV eenvoudig kampioen worden.

Teiresas
8 december 2017, 13:30
Een gat van 7 punten maakt Ajax ook niet meer dicht. Voor de spanning zou het leuk zijn mocht Ajax winnen, maar ook dan zal PSV eenvoudig kampioen worden.

7 punten lijkt me geen zekerheid, gezien het matige spel en de (kampioens)mazzel die ze tot nu toe hebben. Met dan nog na de winter de wedstrijden tegen Feyenoord en Ajax op het programma, kan die voorsprong nog wel verdwijnen.

Maar als PSV een gelijk spel haalt in Amsterdam aanstaand weekend, dan blijft het verschil 10 punten. Dat lijkt me wel genoeg voor een voorzichtig feestje...

Big30
8 december 2017, 14:04
7 punten lijkt me geen zekerheid, gezien het matige spel en de (kampioens)mazzel die ze tot nu toe hebben. Met dan nog na de winter de wedstrijden tegen Feyenoord en Ajax op het programma, kan die voorsprong nog wel verdwijnen.

Noem het spel matig, effectief, uitgekookt maakt niet uit, PSV staat op 10 punten voorsprong van Ajax, over Feyenoord zwijgen we maar. De lijst met topscorers wordt door Lozano en Locadia aangevoerd, het middenveld heeft veel scorend vermogen en de beste middenvelder van Ginkel, speelt bij PSV en achterin heeft men het ook voor elkaar.
PSV draait, Ajax is zoekende daarom wordt PSV ook al verliezen ze zondag kampioen. Ajax wordt #2 en Feyenoord zal in gevecht zijn voor de plaatsen 3 tm 6. Het is allemaal niet zo moeilijk hoor :tongue:.

P11111
8 december 2017, 15:04
Eigenlijk wil Sjakie dat Ajax op z'n Feyenoords gaat spelen dus?

Mijn wensen met betrekking tot Ajax. Structureel meer routine en betere onderlinge coaching zodat je wedstrijden makkelijker over de streep kunt trekken. Als het kan een leider in het veld tegen wie wordt 'opgekeken' - heel belangrijk voor een (jong) elftal. Inderdaad veel meer een vechtersmentaliteit tonen, sowieso in de fases als het voetballend niet of minder loopt (zoals vorige week na de eerste tegentreffer bij FC Twente - een gewonnen wedstrijd die je onbegrijpelijk uit handen geeft). Kwalitatief doorselecteren op de posities van rechts- en linksachter (ik ben op dit moment op zoek naar een nieuwe club voor Veltman - kan effe duren). En véél beter inspelen op de situaties van vertrekkende spelers.

Misschien allemaal een beetje te veel gevraagd, maar het gebrek aan stabiliteit heeft zeker ook te maken met de te jeugdige spelersgroep. Kijk eens naar de leeftijden van Onana, De Ligt, Wöber, Zeefuik, Van de Beek, Frenkie de Jong, Neres, Dolberg, Johnsen en Kluivert. Daar kom je Golden Time niet mee in. :) De leiding van Ajax heeft diep zitten slapen in de periode tussen de Europese finale en de deadline van de transferperiode, in elk geval er veel te makkelijk over gedacht en de boel zwaar onderschat. In plaats van juist op dat moment ambitie tonen en je elftal verder versterken, werd in feite niets gedaan en liet je enkele sterkmakers gaan.

Het liefst zie ik een Ajax voetballen op de pressievolle manier zoals in het voorjaar onder meer Olympique Lyon en Schalke 04 op een hoopje werden gespeeld. Winnen met aantrekkelijk voetbal. Professioneel getrainde Duitsers die naar adem hapten - ongekend.

In mijn hoofd ben ik al met het nieuwe seizoen bezig. ;) Nu proberen sowieso de tweede plaats te pakken en dan maar afwachten of er nog meer mogelijk is. Maar er staan voor Ajax nog uitduels tegen AZ, FC Utrecht en Vitesse op het programma, ploegen die tegen Ajax altijd dubbelextra gemotiveerd lijken. Er zijn op dit moment al veel te veel onnodige punten verspeeld en daarbij helpt het niet dat PSV met vaak armoedig voetbal en de nodige mazzel blijft winnen.

En eerst maar eens de eerstvolgende wedstrijd winnen. Daar begint het mee.

Wentelt Eefje
8 december 2017, 16:59
Zelf zou ik naast idd. Veltman ook vast een voorzichtig begin maken met het scouten in geval de belofte, en die kans is aanwezig, niet waargemaakt wordt en er dus doorgeselecteerd moet worden bij de toch tegenvallende gezien het hen toegedichte potentieel: Zeefuik, Van de Beek en Neres... ik voeg Dolberg nog niet toe.

De anderen uit Peter020's rijtje zijn gebaat bij coaching die hen volwassen maakt als mens en speler en veel speelminuten waarin blijkt dat ze er nog lang niet zijn, maar wel zouden kunnen komen. Juichende Telegraaf- en AjaxShownieuwsverhalen kunnen daarbij gemist worden als kiespijn, een serieuze trainer als opvolger van de huidige lichtgewicht is een must, eentje die De Ligt, Wöber, De Jong en Kluivert met de voeten stevig op de grond houdt zou een zegen zijn voor dit Ajax en zou in 2018 een serieuze concurrent voor PSV in de titelstrijd van Ajax maken.

Hopelijk hebben FC Twente en Verbeek vleugels gekregen van de manier waarop tegen Ajax werd geacteerd.

Teiresas
8 december 2017, 17:49
De 'kleine' landen gaan afhaken...

'UEFA weet rechten niet te verkopen: Champions League mogelijk achter decoder'

vrijdag 8 december 2017

De Champions League is mogelijk niet lang meer te zien op het open kanaal. De UEFA weet de rechten niet te verkopen aan de betreffende zenders, waardoor het miljardenbal wel eens achter de decoder kan verdwijnen.

Dat meldt het Algemeen Dagblad, dat zich baseert op bronnen. Doordat de kijkcijfers teruglopen, het rechtenpakket meer kost dan het oplevert en de onzekerheid over Nederlandse deelnemers, is de interesse voor de Champions League afgenomen. Momenteel is het Europese topvoetbal nog te zien bij Veronica, maar dat contract loopt komend jaar af.

Zenders betaalden in het verleden tussen de zeventien en 25 miljoen euro voor de rechten, maar niemand wil dat nog neertellen. SBS en RTL zijn de belangrijkste gegadigden in Nederland. Ook de Europa League kampt met een gebrek aan belangstelling.

Teiresas
8 december 2017, 17:51
Dramatische klassering Eredivisie-clubs: Ajax en PSV tussen 'voetbaldwergen'

vrijdag 8 december 2017 om 12:20, Voetbalprimeur.nl

Hoe dramatisch het vroeg afgelopen seizoen van de Nederlandse clubs in Europa was is duidelijk zichtbaar op de coëfficiëntenranglijst. In het klassement van dit seizoen staat Nederland op de 28e (!) plek.

In totaal pakte Nederland 14,5 punten, maar omdat alle punten gedeeld door vijf gaan (vanwege vijf Europese deelnemers waren) komen de Eredivise-clubs uit op een gemiddelde van 2.9. Daarmee staan we op de 28e plek. Mogelijk dat we nog één plekje gaan zakken. Van de landen onder Nederland heeft alleen Roemenië (33) nog een een ploeg actief in Europa: Steaua Boekarest. Het gemiddelde van de Roemeense clubs ligt nu op 2.5.

Zeker is al dat Nederland een slechter Europees seizoen heeft gedraaid dan Macedonië (27), Wit-Rusland (26), Schotland (25), Noorwegen (24), Bulgarije (23), Kazachstan (22) en Azerbeidzjan (21). Ook top-twintig landen als Tsjechië, Slovenië, Israël, Servië en Cyprus doen het beter. Engeland doet het momenteel het beste met gemiddeld 15.785 punten. België doet het nog slechter dan Nederland met een 32e plek en alle clubs al uitgeschakeld.

Clubs

Feyenoord heeft de meeste punten verzameld voor Nederland dit seizoen. De Rotterdammers kregen vier punten voor deelname aan de Champions League en twee punten voor de overwinning op Napoli. Daarmee staat het op de gedeeld 46e plek van de Europese clubranking, samen met clubs als AS Monaco, Borussia Dortmund, Nice, Qarabag, FC Lugano. Clubs als Sheriff Tiraspol en Östersunds doen het beter dan de Rotterdammers.

Vitesse, dat de Europa League-groepsfase haalde, is de tweede Nederlandse club op de ranglijst op plek 64, waar ook teams als Hoffenheim, Benfica, Austria Wien, Rosenborg en Hertha BSC staan. Ajax en FC Utrecht (beiden uitgeschakeld in Europa League-play offs) staan met 1,5 punt op de gedeeld 81e plek op de ranglijst. Daarmee hebben de Amsterdammers en Utrechters het net zo goed gedaan als Hafnarfjardar, Altach, Videoton, Shkendija Tetovo, maar ook Fenerbahçe.

De laatste Nederlandse club is natuurlijk PSV, dat twee keer verloor in de tweede kwalificatieronde en op plek 103 staat in een illuster rijtje met onder meer Marieham (Finland), Grenland (Noorwegen), The New Saints (Wales) en Samtredia (Georgië). Afhankelijk van de prestaties van de nog actieve clubs na de winterstop kunnen er nog veranderingen plaatsvinden op de ranglijst.

Willem2
8 december 2017, 18:14
Cocu: Zege in Arena niet beslissend voor titelstrijd ......... https://www.ad.nl/dossier-eredivisie/cocu-zege-in-arena-niet-beslissend-voor-titelstrijd~a30e91d1/

waarheid als een koe, want sjakie heeft ook een beetje gelijk.

deket
8 december 2017, 22:15
Indien ik die analyse over PSV lees merk ik parallellen met trainer Weiler.
Nu gun ik Cocu zeker dat hij mag aanblijven, nog niet zo gek lang geleden, schreeuwden de PSV supporters om zijn ontslag terwijl hij nu een held is.
Weiler zijn ontslag kwam wel te laat

Big30
9 december 2017, 02:21
Cocu: Zege in Arena niet beslissend voor titelstrijd ......... https://www.ad.nl/dossier-eredivisie/cocu-zege-in-arena-niet-beslissend-voor-titelstrijd~a30e91d1/

waarheid als een koe, want sjakie heeft ook een beetje gelijk.
Ik denk ook dat met 13 punten voorsprong voor PSV de titelstrijd weer helemaal open ligt en dat Ajax dan nog een zeer goede kans maakt kampioen te worden.
Zou PSV zondag echter op 7 punten voorsprong komen dan is het beslist, dan wordt PSV 100% zeker kampioen. Enfin we gaan het zondag zien, ik ben benieuwd!
Feyenoord staat nu op 14 punten en die doe ook nog volop mee in de titelrace lijkt me.

P11111
9 december 2017, 07:30
Uitblinkende Ajax-aanwinst Schuurs zorgt voor vuurwerk bij klinkende zege Fortuna Sittard
Bekijk hieronder de goals van Perr Schuurs.
https://www.vi.nl/nieuws/ajax-aanwinst-schuurs-zorgt-voor-vuurwerk-bij-klinkende-zege-fortuna

Gisteravond maar eens aandachtig de wedstrijd van Fortuna Sittard gevolgd. Wat een talent, die Perr Schuurs! Bij alle lofuitingen in de afgelopen dagen waren de voetbalkenners trouwens nog 1 dingetje vergeten te melden: zijn scorend vermogen. Bij deze voeg ik dat eraan toe. Staat als centrale verdediger dit seizoen al op vijf doelpunten. Wat een trap heeft die jongen in zijn voet! Was werkelijk genieten om Perr te zien spelen.

Over zijn klasse en potentie heb ik geen enkele twijfel meer. De enige vraag die ik nu nog heb is: hoe komt een vader erbij om zijn pas geboren zoon de naam Perr te geven? :)

Wentelt Eefje
9 december 2017, 07:52
Over zijn klasse en potentie heb ik geen enkele twijfel meer. De enige vraag die ik nu nog heb is: hoe komt een vader erbij om zijn pas geboren zoon de naam Perr te geven? :)

Zijn vader wist (ondanks fascinatie voor het Scandinavische handbal) niet dat men in het hoge noorden slechts 1 r voor deze naam gebruikt of... Zijn tweede naam is of begint met een Jé...

deket
9 december 2017, 08:05
Perr Zetterberg

P11111
9 december 2017, 08:07
Perr Zetterberg

Pär Zetterberg
https://nl.wikipedia.org/wiki/P%C3%A4r_Zetterberg

@j
9 december 2017, 10:39
eis van 1,5 miljoen tegen Kevin de Bruyne

http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=318593

Big30
9 december 2017, 12:41
Uitblinkende Ajax-aanwinst Schuurs zorgt voor vuurwerk bij klinkende zege Fortuna Sittard
Bekijk hieronder de goals van Perr Schuurs.
Dit is wel een talent. Twee, drie klassen beter dan al die omhoog geschreven tuinkabouters die nu bij Ajax rondlopen, een echte Limburger net als Mark van Bommel en dus zal Ajax een tussen station zijn, want het is een kwestie van tijd dat we hem bij Bayern München gaan zien en dan niet op de bank maar in de verdediging.

John mc Snek
9 december 2017, 14:28
Keizer die het commentaar/gefluit richting Ziyech niet snapt: “De Bruyne verliest ook wel eens een bal” [emoji51][emoji51][emoji51][emoji51]

https://youtu.be/pUvs6QVuIvY

P11111
9 december 2017, 14:50
Dit is wel een talent.

Over twee jaar heeft niemand het meer over De Ligt. :) Deze jongen is completer en wendbaarder, drie centimeter langer, is behalve verdedigend en fysiek sterk ook opbouwend zeer vaardig en heeft een uitstekende trap en een geweldige (cross)pass.

Alleen zal hij het op een hoger niveau en onder meer weerstand tegen betere tegenstanders allemaal moeten gaan bewijzen. Maar dat gaat waarschijnlijk helemaal goed komen met zijn enorme potentie en (winnaars)mentaliteit.

Ik begrijp erg goed dat Brands, Toon en Van Bommel uitermate teleurgesteld zijn vanwege het mislopen van dit supertalent.

...net als Mark van Bommel...

Van Bommel was in voetballend opzicht toch een vrij beperkte speler met een te lage balhandelingssnelheid voor topniveau. In dat aanzien is Schuurs nu al veel verder.

Willem2
9 december 2017, 18:46
Van Bommel was in voetballend opzicht toch een vrij beperkte speler met een te lage balhandelingssnelheid voor topniveau. In dat aanzien is Schuurs nu al veel verder.

Ohoh wat een gebrabbel. Zoiets zei Cruijff ook eens. En kijk eens bij hoeveel clubs van Bommel gespeeld heeft en op zeer hoog niveau en dat allemaal met zijn lage balhandelingssnelheid :rolleyes:
En ja het is te hopen dat Schuurs ooit zo ver komt, maar eerst even afwachten.

Willem2
9 december 2017, 18:46
Bosz na nieuwe dreun aan zijden draadje bij Dortmund .... https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/bosz-na-nieuwe-dreun-aan-zijden-draadje-bij-dortmund~a850a088/

P11111
9 december 2017, 19:19
Zoiets zei Cruijff ook eens.

Niet alleen Cruijff, maar ook Van Basten en Xavi en veel andere mensen die doorgaans goed opletten tijdens het voetbal kijken. Vooral als Mark de bal aan de kant van zijn 'verkeerde' voet had, zag het er nogal beperkt uit en was hij in balbezit vaak een spelvertragende factor. :rolleyes:

Xavi: 'Het ging voor Van Bommel te snel bij Barça'
https://www.vi.nl/nieuws/xavi-het-ging-voor-van-bommel-te-snel-bij-barca

Afgaande op je reactie denk ik dat jij veel meer verstand hebt van ijsberen dan van voetbal. :cool:

Big30
9 december 2017, 20:09
Bosz na nieuwe dreun aan zijden draadje bij Dortmund .... https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/bosz-na-nieuwe-dreun-aan-zijden-draadje-bij-dortmund~a850a088/

Ga er maar vanuit dat het einde verhaal van Bosz bij Dortmund is, in de competitie hopeloos gefaald en in de CL met slechtst 2 punten misschien nog wel dramatischer.
Opvallend hoe de 2 laatste Ajax trainers beiden in het buitenland er niets van bakten. Nu heeft Ajax een coach die er bij Ajax niets van bakt, als Ajax fan word je daar niet vrolijk van dunkt me.
Benieuwd met wat voor opstelling hij morgen tegen PSV gaat spelen.

Wentelt Eefje
9 december 2017, 20:28
Het kan natuurlijk ook gewoon betekenen dat Marcel Keijzr voorbestemd is om als trainer in de Premier Leqgue of Bundesliga WEL tot grote hoogten te stijgen.

*trekt nog een fles sterke drank open en zet deze aan de mond... *

Big30
9 december 2017, 21:07
Bericht: Borussia Dortmund entlässt wohl Peter Bosz! BVB zieht offenbar Konsequenzen nach Talfahrt
https://www.derwesten.de/sport/fussball/bvb/bericht-borussia-dortmund-entlaesst-wohl-peter-bosz-bvb-zieht-offenbar-konsequenzen-nach-talfahrt-id212787637.html

zal zo wel officieel worden bekend gemaakt.

Bluebear
10 december 2017, 10:46
https://www.ed.nl/psv/psv-target-romero-kost-meer-dan-10-miljoen-euro-voor-5-jarig-contract~acfa940f/

Het volgende talent is alweer onderweg. Hij wordt vergeleken met de Ronaldo van PSV vroeger. We wachten maar weer af, maar zijn zaakwaarnemer heeft de deal op een radiostation al bevestigd. :cool: :biggrin:

Strijker
10 december 2017, 14:27
Bosz kan inderdaad op zoek naar een nieuwe baan.

https://nos.nl/artikel/2206859-borussia-dortmund-zet-bosz-na-163-dagen-op-straat.html

P11111
10 december 2017, 16:18
Benieuwd met wat voor opstelling hij morgen tegen PSV gaat spelen.

PSV heeft er maar een extra tegenhouder ingezet ten koste van een aanvaller. De bedoeling van Cocu is duidelijk. Maar goed, die aanpassing was te verwachten.

Strijker
10 december 2017, 18:56
Oppermachtig AJAX wint met 2 vingers in de neus van een angstig spelend psv.
Vandaag was er in de Johan Cruyff arena maar 1 team die speelde als een kampioensploeg.
En dat was niet de ploeg die op dit moment nog de eerste plaats van de ranglijst bezet.

satanic surfer
10 december 2017, 19:11
Naast Bosz bij Dortmund belandt nog een Hollandse trainer op de keien, Stuyvenberg die Racing Genk niet op kruissnelheid kreeg mag beschikken... In Bellege lijkt Brugge de kloof op Anderlecht weer uit te diepen tot 10 punten (worden gehalveerd door die idiote play-offs) aangezien les Mauves thuis voetballes krijgen van Charleroi en blij mogen zijn dat het slechts 0-1 staat bij de rust (eveneens een rode kaart voor Anderlecht), tja...In Engeland lijkt ManCity al anfang December een onoverbrugbare kloof van 11 punten te gaan slaan, 1-2 op het veld van ManUtd in de derby met nog 10 minuutjes te gaan, dolletjes.

Wentelt Eefje
10 december 2017, 19:33
Ajax won terecht van PSV, hoewel het natuurlijk een gotspe is om te zien hoe 1 van de 2 Ajacieden die NOOIT aan de tweede helft hadden mogen beginnen de beslissende 2e er op fraaie wijze intrapt. Maar Kevin Blom mag een bloemetje vanuit 020 krijgen voor het ontzien van Schöne en Veltman, voor zowel Schöne's trap van achteren naar Hendriks als de elleboog van Veltman was een rode kaart de enig juiste beslissing geweest.
Neres blijkt op zijn gevaarlijkst als hij de bal verkeerd raakt. Nu maar hopen voor Ajax dat hij niet weer zijn best gaat doen de bal wel goed te raken. En Frenkie de Jong bleek opnieuw niet in staat de volle 90 minuten zijn niveau vast te houden.

Kortom, de spanning lijkt terug in de Eredivisie door de arbitrale dwalingen en de wel onthutsend laffe tactiek van Cocu

@j
10 december 2017, 20:08
Terechte overwinning voor ajax met een negatieve hoofdrol voor aanvoerder Lothar Veltman !

satanic surfer
10 december 2017, 20:15
Oeps, Anderlecht effectief 1-3 de boot in tegen Charleroi, een zwaardere afstraffing was mogelijk doch het doelhout stond nog enkele Charleroitreffers in de weg...Miserabele wedstrijd van Anderlecht doch alla, nothing new...
ManCity virtueel al kampioen na een oververdiende 1-2 zege...Negatieve hoofdrol voor Romelu Lukaku die bij beide tegentreffers op stilstaande fases niet vrijuit ging en aan de overzijde enkele semigrote mogelijkheden miste...
Napoli laat na om koploper te worden in de serieA na een doelpuntloos gelijkspel...Rode Duivel Dries Mertens miste een huizenhoge kans, naaldhakjes/pumps zouden Driesje niet misstaan...

Eh voilà, opnieuw wordt duidelijk dat Bellege voorin geen topspeler heeft die het verschil maakt als het eropaankomt en dus blijven de Duivels een outsider én géén favoriet voor het WK...Benteke miste gister ook al een penalty wat hem op kritiek kwam te staan, Batshuayi verwarmt de bank bij Chelsea, het houdt niet over voorin doch juni is nog vér weg...Wat wel leuk is dat beiden Kompany en zelfs Vermaelen bij Barca weer ns aan spelen toekomen...Dat geeft de burger moed...

Strijker
10 december 2017, 21:08
Ajax won terecht van PSV, hoewel het natuurlijk een gotspe is om te zien hoe 1 van de 2 Ajacieden die NOOIT aan de tweede helft hadden mogen beginnen de beslissende 2e er op fraaie wijze intrapt. Maar Kevin Blom mag een bloemetje vanuit 020 krijgen voor het ontzien van Schöne en Veltman, voor zowel Schöne's trap van achteren naar Hendriks als de elleboog van Veltman was een rode kaart de enig juiste beslissing geweest.
Neres blijkt op zijn gevaarlijkst als hij de bal verkeerd raakt. Nu maar hopen voor Ajax dat hij niet weer zijn best gaat doen de bal wel goed te raken. En Frenkie de Jong bleek opnieuw niet in staat de volle 90 minuten zijn niveau vast te houden.

Kortom, de spanning lijkt terug in de Eredivisie door de arbitrale dwalingen en de wel onthutsend laffe tactiek van Cocu

Rood voor Schöne is overdreven, geel was op zijn plaats.
Rood voor Veltman zou wel terecht zijn geweest. (had i.v.m. de zwakte van Veltman geen invloed gehad op het resultaat)
Rood voor Jorid HendriX van psv (2 x geel) zou voor de rust ook terecht zijn geweest. (Tweede geel voor de charge op Neres)

P11111
10 december 2017, 21:17
En Frenkie de Jong bleek opnieuw niet in staat de volle 90 minuten zijn niveau vast te houden.

Was je zwaar beschonken tijdens de wedstrijd?

P11111
10 december 2017, 21:20
Het verschil in de Johan Cruijff ArenA was vandaag niet groot, maar gigantisch groot. Aan de hand van een uitblinkende en allesbepalende Frenkie de Jong (in het stadion en op FOX Sports, waar niet, terecht tot 'man van de wedstrijd' verkozen), een vol strijdende Ziyech, een zeer mannelijk en slim spelende Veltman en met een overheersend en voortdurend roulerend middenveld maakte Ajax vanaf de eerste seconde duidelijk dat er vandaag helemaal niets te halen viel in Amsterdam. PSV werd op alle fronten afgetroefd.

Speler van de Week: Uitblinkende Frenkie de Jong, vormgever van Ajax
https://www.vi.nl/nieuws/speler-van-de-week-frenkie-de-jong-vormgever-van-ajax

PSV had werkelijk niets in te brengen, het werd in de eerste helft kapot gespeeld (het percentage balbezit was toen bijna 100% in het voordeel van de thuisploeg) en in de tweede helft verslagen. De fans van de Eindhovenaren zullen depressief geworden zijn van het anti-voetbal wat hun ploeg speelde - dat kan niet anders. Het was schrijnend om te zien. Ze mochten nog blij zijn dat Ajax na de 3-0 wat gas terugnam, want anders was het ongetwijfeld een telraamuitslag geworden. Alleszeggend over het niveau van PSV was dat hun eerste poging op doel pas in de 71ste minuut, dus diep in de tweede helft, viel te noteren - een schotje van afstand tegen de handen van Onana.

Tegenhouden, afwachten, angst, de bus parkeren, tijdrekken, geniepige overtredingen maken, blessures veinzen en proberen te matennaaien is vandaag gelukkig niet beloond. Marco van Ginkel, die vroeger in zijn ouderlijk huis in Scherpenzeel altijd in een Ajax-pyjama sliep, verwoordde het eerlijk voor de camera’s: "Ik ben geschrokken van ons niveau. Dit is een klap die heel hard aan komt. We hebben werkelijk niets te vertellen gehad, Ajax was op alle onderdelen veel beter. We hadden nooit de bal en verloren alle duels." Daar is geen speld tussen te krijgen.

Onbegrijpelijk trouwens dat die Hendrix, die vandaag een ultrakort lontje had, wederom door de scheidsrechter gespaard werd. Zijn roekeloze tackle op onze Braziliaanse vriend in de 39ste minuut had maar 1 straf verdiend: zijn tweede gele kaart en dus uitsluiting. Blom durfde het niet. Een arbitrale dwaling.

De man van 70 miljoen gaf weer niet thuis en blijkt steeds vaker een te overgewaardeerde speler te zijn - vooral in de kleine ruimte is hij beperkt. Deze wedstrijd leek hij niet zijn broer te hebben gestuurd maar zijn uit Mexico overgekomen oom - tenminste op dat niveau speelde de allerslechtste man op het veld. Daarentegen bewijst de uitstekende aankoop Neres steeds vaker zijn meerwaarde en was hij ondanks dubbele dekking vaak te snel voor zijn directe tegenstander Brenet. Mooi dat hij zijn goede wedstrijd bekroonde met de belangrijke openingstreffer en een intelligente assist.

Verder werd het 'trainersduel' met overmacht door Ajax-coach Keizer gewonnen - hij was tactisch superieur ten opzichte van zijn collega Cocu en lijkt zijn ideale opstelling eindelijk gevonden te hebben. Gelukkig beseft hij inmiddels dat hij Frenkie veel te lang over het hoofd heeft gezien. Beter laat dan nooit, zeg ik dan maar. Wie weet heeft Marcel de laatste weken mijn stukjes hier wel gelezen... :)

Laten we aan het einde van deze analyse in het belang van het Nederlandse voetbal allemaal hopen dat een onooglijke en angstige afbraakploeg als PSV geen landskampioen wordt. Dat mag niet gebeuren. Met dit type laffe 'voetbal' jaag je het publiek van de tribunes. Alleen in Eindhoven schijnen ze dit soort spel niet erg te vinden, las ik afgelopen week ergens. Maar goed, de rest van Nederland, en zeker Sjakie, wil dolgraag wat anders.

Voor het voetbaltopic is het bijkomend voordeel na de wedstrijd van vandaag dat dorpskomiek B30 zijn talrijke flauwe Ajax-'grappen' in de vrieskast kan laten zitten. En dat is goed nieuws.

Big30
10 december 2017, 21:32
De geestelijke nood bij P020 was de laatste paar weken zeer groot zo bleek wel, aan zijn manier van schrijven te merken is hij nu enigszins opgelucht omdat zijn clubje vandaag heeft gewonnen.
Maar leuk dat Ajax klaarblijkelijk heeft gewonnen, ze doen weer helemaal mee in de strijd om plaats 2 en staan nu nog maar 2 punten achter op AZ, dat moet te doen zijn :biggrin:.

Ik begreep van deket dat de scheids omgekocht was en dat Veltman diep rood had moeten krijgen, was het zo erg?
Van de wedstrijd kon ik niets zien, sta nog steeds in de file op de A2 richting Arena, erg gezellig hier bij Breukelen, samen een BBQ met de Feyenoord supporters die ook gestrand zijn.

De verrassing vh weekend kwam toch wel uit de Bundesliga waar Köln thuis met 3-0 voorstond tegen Freiburg maar toch met 3-4 verloor, dat trucje hebben ze van Peter Bosz afgekeken.

Strijker
10 december 2017, 21:40
De geestelijke nood bij P020 was de laatste paar weken zeer groot zo bleek wel, aan zijn manier van schrijven te merken is hij nu enigszins opgelucht omdat zijn clubje vandaag heeft gewonnen.
Maar leuk dat Ajax klaarblijkelijk heeft gewonnen, ze doen weer helemaal mee in de strijd om plaats 2 en staan nu nog maar 2 punten achter op AZ, dat moet te doen zijn :biggrin:.

Ik begreep van deket dat de scheids omgekocht was en dat Veltman diep rood had moeten krijgen, was het zo erg?
Van de wedstrijd kon ik niets zien, sta nog steeds in de file op de A2 richting Arena, erg gezellig hier bij Breukelen, samen een BBQ met de Feyenoord supporters die ook gestrand zijn.

M.A.W. Je zit nu al een paar uur met een sip gezicht op de bank omdat jouw clubje kansloos is afgedroogd.

P11111
10 december 2017, 21:45
M.A.W. Je zit nu al een paar uur met een sip gezicht op de bank omdat jouw clubje kansloos is afgedroogd.

Ik zal je wat verraden. Als geboren Tukker is zijn eerste favoriete club FC Twente en als import-Brabo komt daarna PSV. Kun je nagaan hoe hij zich op dit moment voelt.

Hij zit dicht tegen de grens van een opname. :biggrin:

Strijker
10 december 2017, 21:51
Ik heb ooit wel eens de indruk gekregen dat de roots van big30 iets noorderlijker liggen.
Meer in de buurt van FC Grunn.

Big30
10 december 2017, 21:51

Nee hoor PSV is helemaal mijn clubje niet en ik ben ook niet bijster in voetbal geïnteresseerd. Vind het wel opmerkelijk hoe emotioneel bepaalde ijsberen kunnen worden als het gaat om voetbal en meer bijzonder hun cluppie.
PSV was op een punt uit, dat viel te verwachten en die kwamen van een koude kermis thuis, niet zo handig van Cocu, uit tegen Ajax wint PSV vaker dan Ajax wint dus de winst van Ajax is zeker opvallend te noemen.
Ik keek eind vd middag naar het WK handbal, tussenstand bij voetbal kreeg ik via de whatsapp door.

P11111
10 december 2017, 22:06
Ik heb ooit wel eens de indruk gekregen dat de roots van big30 iets noorderlijker liggen.
Meer in de buurt van FC Grunn.

In zijn studententijd* is hij wel eens richting Groningen uitgewaaid geweest en als het hem uitkomt doet hij zich nog wel eens voor als FC Grunn-fan.

Zelf heeft hij altijd gekorfbald. Sporten met de meisjes was zijn niveau. Dat kun je hier nog altijd duidelijk merken aan de inhoud van zijn berichten.

* De studie 'Hulpmoderator op een hoerenforum' werd destijds aan de Rijksuniversiteit van Groningen gegeven.

Strijker
10 december 2017, 22:08
Nee hoor PSV is helemaal mijn clubje niet en ik ben ook niet bijster in voetbal geïnteresseerd. Vind het wel opmerkelijk hoe emotioneel bepaalde ijsberen kunnen worden als het gaat om voetbal en meer bijzonder hun cluppie.

Slappe reactie! Zeker gezien diverse eerder geposte reacties in dit topic.

PSV was op een punt uit, dat viel te verwachten en die kwamen van een koude kermis thuis, niet zo handig van Cocu, uit tegen Ajax wint PSV vaker dan Ajax wint dus de winst van Ajax is zeker opvallend te noemen.

Psv speelt het hele seizoen al laf en afwachtend en dat gaat ze uiteindelijk opbreken.

Ik keek eind vd middag naar het WK handbal, tussenstand bij voetbal kreeg ik via de whatsapp door.

Hoe is het handbal afgelopen?

Big30
10 december 2017, 22:17
Hoe is het handbal afgelopen?
https://screenshots.firefoxusercontent.com/images/531666ca-5bee-4261-9a3a-b33765c4447b.png
Zo dus, de winst van Montenegro tegen Servie vond ik wel wat verrassend, dat Zweden Slovenie versloeg niet, ook de winst van Frankrijk viel te verwachten, Duitsland ondanks het thuisvoordeel verliest van Denemarken.
Morgen Nederland tegen Japan, moet NL normaal winnen al blijft het ene lastige tegenstander.

Strijker
10 december 2017, 22:17
In zijn studententijd* is hij wel eens richting Groningen uitgewaaid geweest en als het hem uitkomt doet hij zich nog wel eens voor als FC Grunn-fan.

Zelf heeft hij altijd gekorfbald. Sporten met de meisjes was zijn niveau. Dat kun je hier nog altijd duidelijk merken aan de inhoud van zijn berichten.

* De studie 'Hulpmoderator op een hoerenforum' werd destijds aan de Rijksuniversiteit van Groningen gegeven.

Het is dus meer een Kameleon.

P11111
10 december 2017, 22:21
Zo dus, de winst van Servie vond ik wel wat verrassend...

Servië heeft verloren, hoor. Heb je tijdens het handbal ook al niet goed opgelet?

Maar het lijkt mij beter om het voetbaltopic niet te gaan vervuilen met een onbeduidende balletje-overgooien-sport.

Strijker
10 december 2017, 22:22
Hoe zijn onze kansen morgen tegen Japan?

Heb zelf weinig kennis en inzicht in en van handbal.

P11111
10 december 2017, 22:24
Hoe zijn onze kansen morgen tegen Japan?

https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?4758-Handball-WM-EM-Algemeen

Strijker
10 december 2017, 22:27
Servië heeft verloren, hoor. Heb je tijdens het handbal ook al niet goed opgelet?

Maar het lijkt mij beter om het voetbaltopic niet te gaan vervuilen met een onbeduidende balletje-overgooien-sport.

Misschien inderdaad beter om de laatste stuk of wat berichten te verplaatsen naar een ander topic.
Iets met fyrleppen of zo?

Big30
10 december 2017, 22:42
Misschien inderdaad beter om de laatste stuk of wat berichten te verplaatsen naar een ander topic.
Iets met fyrleppen of zo?
Nee hoor, aan de stamtafel bij VI zijn onze handbal dames, Verstappen en Dafne ook zeer populair ;).

Komt bij Frank de Boer is een groot handbal fan, zijn dochter speelt bij VOC, Polman is samen met een ex-Ajax speler, Natasja Burgers voormalig international was de dochter van Joop Burgers de keeper eens van DWS en Joop was de zwager van Rinus Israel. De kleindochter van Rinus Israel is dan weer Rachel de Haze die nu voor de Oranje dames uitkomt. Rinus zie je vaak bij het handbal, zelden bij voetbal. Tess van Buren (U20) die nu in Duitsland speelt maar nog niet in Oranje is dan weer de kleindochter van Theo Laseroms.

Maar goed dat zal een ieder die wat van voetbal weet ook wel weten lijkt me ;).

P11111
10 december 2017, 22:53
Uitblinker Frenkie de Jong plaatst vraagtekens bij strijdwijze PSV
https://www.vi.nl/nieuws/uitblinker-frenkie-de-jong-plaatst-vraagtekens-bij-strijdwijze-psv

'Zowel aanvallend als verdedigend had Ajax het uitstekend voor elkaar'
https://www.vi.nl/audio/zowel-aanvallend-als-verdedigend-had-ajax-het-uitstekend-voor-elkaar

Ajax blaast titelstrijd nieuw leven in met klinkende zege op zwak PSV
https://www.vi.nl/nieuws/ajax-blaast-titelstrijd-nieuw-leven-in-met-klinkende-zege-op-zwak-psv

P11111
10 december 2017, 23:03
Vandaag is Paars Rood
https://www.flashscore.nl/wedstrijd/6ZlPcyKL/#opstellingen;1

Ik ben benieuwd hoe de scheidsrechter was. :biggrin:

Vandaag is Rood
https://www.youtube.com/watch?v=ykvgmlSR1Pw

Wentelt Eefje
10 december 2017, 23:16
Ik vind het vervelend voor Frenkie de Jong dat hij nu zo omhoog geschreven wordt, maar ik laat mij door dit soort propaganda al lang geen zand meer in de ogen strooien. Uitblinker in de eerste helft, opnieuw voetbalde hij in mijn ogen in de tweede helft leuk mee, maar niet meer dan dat.
De overtreding van Schöne is natuurlijk een schoolvoorbeeld van overtredingen die niet alleen op de gevolgen maar ook potentiële gevolgen beoordeeld dienen te worden en dus met rood bestraft. Maar genoeg erover, ik zei het al: de winst van Ajax was meer dan terecht.

Verbazingwekkender nieuws kwam bij onze oosterburen vandaan. Niet het ontslag van de compleet falende Bosz, die in het begin van het seizoen per ongeluk aantoonde hoeveel potentie zijn team had maar daarna er geheel niets van wist te realiseren (hij lijkt wel een omhoog geschreven jeugdig Ajax-talent uit de afgelopen jaren dat nu elders op de bank verpietert). Maar dat je een falende trainer vervangt door de enige trainer die in diezelfde competitie nog opzichtiger faalde mag toch bijzonder genoemd worden!
Bòòòòòroeoeoeoeoeoeoesiejáááá! is denk ik voorlopig even BorussiNEE, Stöger lijkt mij niet de man...

P11111
11 december 2017, 08:33
Ik vind het vervelend voor Frenkie de Jong dat hij nu zo omhoog geschreven wordt...
De Jong imponeert: "Hij speelde een fantastische wedstrijd"

Frenkie de Jong stond tegen PSV als 'vrije' verdediger opgesteld. Hij moest de opbouw verzorgen en de momenten kiezen waarop hij kon doorschuiven naar het middenveld. Dat ging de twintigjarige De Jong erg goed af, zegt voormalig Oranje-international en Europees topscorer Kees Kist als rapporteur in De Telegraaf.

De 65-jarige Kist vindt het "volkomen terecht" dat De Jong werd verkozen tot man van de wedstrijd: "Die jongen speelde een fantastische wedstrijd. Ik zou hem de komende duels op deze positie laten staan. Frenkie heeft heel slim gespeeld. Als verdediger wist hij voortdurend op de juiste momenten in te schuiven en door te stoten. Ik vind dat knap voor zo’n jong jochie. Hij hield constant het overzicht en de rust en wist goed de vrije man te vinden."

"Hij kwam in deze rol goed uit de verf", vervolgt de oud-spits van onder meer AZ '67, Paris Saint-Germain en sc Heerenveen. "Ook in moeilijke situaties bleef Frenkie simpel en imponerend voetballen. Soms lijkt het alsof er geen tegenstander staat. Als hij dat wekelijks op deze manier kan brengen, vind ik hem een uitgelezen type voor deze positie."

Geen speler noteerde overigens meer succesvolle passes (87), succesvolle dribbels (9) en balveroveringen (14) tijdens Ajax-PSV dan De Jong.

Bron: Voetbalzone

P11111
11 december 2017, 08:41
Uitblinker in de eerste helft, opnieuw voetbalde hij in mijn ogen in de tweede helft leuk mee, maar niet meer dan dat.

Graag de volgende keer óók tijdens de tweede helft opletten. Toen was hij nóg beter dan in de eerste helft.

Op dit moment zonder concurrentie de beste voetballer in Nederland.

P11111
11 december 2017, 09:13
Van Hanegem fileert PSV: 'Wat was in hemelsnaam het idee?'

Willem van Hanegem heeft geen goed woord over voor PSV. In zijn column in het Algemeen Dagblad stelt de voormalig middenvelder dat de Eindhovenaren hun concurrenten op deze manier weer in het zadel helpen.

'Dan sta je tien punten voor en dan speel je zo hemeltergend slecht', was De Kromme kritisch. 'Wat was nou in vredesnaam het idee van PSV gisteren in de ArenA?'

PSV zal zich vandaag op De Herdgang toch wel afvragen hoe het mogelijk is dat dit is gebeurd? De concurrentie krijgt weer een beetje het idee dat er nog wat te winnen is dit seizoen.' En dat komt volgens Van Hanegem toch vooral door PSV zelf. 'De spelers hebben zelf blijkbaar wel gedacht dat ze heel goed waren. Dat ze lekker achterover konden leunen en dan na rust wel zouden toeslaan in Amsterdam. Het was op alle fronten armoedig. Ze hadden werkelijk geen flauw idee hoe ze de inschuivende Frenkie de Jong moesten bestrijden.'