Volledige versie bekijken : IJsberen en Voetbal, Eisbären und Fußball!!!
Willem2
26 februari 2018, 11:13
Willem van Hanegem spreekt harde woorden over Feyenoord. De Rotterdammers verloren zondag met 1-3 van koploper PSV. Ook zet hij in zijn wekelijkse column voor het Algemeen Dagblad vragen bij de prestaties van Ajax, dat het gat met PSV weer groter zag worden .............. https://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/329240/van-hanegem-hard-feyenoord-maakte-er-een-bende-van/
Even nog een kleine quote :
'PSV moet het ook echt van een teamprestatie hebben, want erg veel kwaliteit zit er natuurlijk niet in de ploeg.
Willem2
26 februari 2018, 11:18
Ramos viert zege op Leganés met goal en 163ste gele kaart ............. https://nos.nl/artikel/2218696-ramos-viert-zege-op-leganes-met-goal-en-163ste-gele-kaart.html
al weer een paar dagen terug maar Ramos zou eigenlijk nu voor zijn leven geschorst moeten worden
Big30
26 februari 2018, 11:52
Grappig dat ik in mijn omgeving en in de saunaclubs de meeste PSV-supporters na lange tijd weer uit hun winterslaap durven te komen nu de club uit Eindhoven de eredivisie aanvoert. Helemaal terecht, want PSV is inderdaad een collectief en heeft de meest punten behaald.
PSV is toch meen ik al vanaf de eerste competitie ronde lijstaanvoerder?
https://screenshotscdn.firefoxusercontent.com/images/92ada3a6-d89c-4761-bc24-83cdba9330ed.png
Willem2
26 februari 2018, 12:13
PSV is toch meen ik al vanaf de eerste competitie ronde lijstaanvoerder?
Nee dat was niet zo, Cocu moest oprotten en ze vlogen op een schandalige wijze uit de europa league
https://www.vi.nl/nieuws/psv-begint-het-seizoen-met-blamage-in-europa-league
Big30
26 februari 2018, 16:13
'Negentig minuten lang heel goed', Willy van der Kerkhof laaiend enthousiast over PSV
EINDHOVEN - “Een geweldig elftal met een geweldig tactisch plan.” Willy van de Kerkhof had voor de verandering eens geen reden om te mopperen. Zijn PSV sloeg zondag dan ook een grote slag. De ploeg van trainer Phillip Cocu won overtuigend met 1-3 van Feyenoord. Eerder op de middag had naaste concurrent Ajax verrassend twee punten laten liggen in de thuiswedstrijd tegen ADO Den Haag (0-0).
Van de Kerkhof denkt dat die uitslag als doping heeft gewerkt voor de koploper in de eredivisie. “Ja dat geloof ik wel, het was ook heel tactisch dat Cocu net vóór de aftrap van de wedstrijd tegen Feyenoord vertelde dat Ajax gelijk had gespeeld. Dat geeft net wat procentjes meer motivatie om wat extra’s te doen.”
http://www.omroepbrabant.nl/?news/275181812/Negentig+minuten+lang+heel+goed,+Willy+van+der+Ker khof+laaiend+enthousiast+over+PSV.aspx
Willy ziet het altijd goed als onafhankelijke analist!
Het resterende programma van PSV:
FC Utrecht (thuis), Willem II (uit), VVV Venlo (thuis), NAC Breda (thuis), AZ (uit), Ajax (thuis), Roda JC (uit), ADO Den Haag (uit) en FC Groningen (thuis).
Het resterende programma van Ajax:
Vitesse (uit), sc Heerenveen (thuis), Sparta Rotterdam (uit), FC Groningen (uit), Heracles Almelo (thuis), PSV (uit), VVV Venlo (thuis), AZ (thuis) en Excelsior (uit).
Nog 9 wedstrijden te gaan, wint PSV thuis van Ajax mogen ze er dus 3 van verliezen. Het is zeker nog niet gespeeld maar PSV lijkt de grote kanshebber voor de titel, het spel houdt niet altijd over das waar maar ze staan nu wel 7 punten voor op Ajax. Over Feyenoord spreken we maar liever niet, over FC Twente ook niet, na de top3 het hoogste budget nb.
Willem2
26 februari 2018, 21:46
Ik hoop dat AZ van zowel Ajax als PSV wint. AZ speelt namelijk wel aardig deze competitie, zeker gezien het budget en de middelen die ze hebben.
Big30
27 februari 2018, 00:04
Ik hoop dat AZ van zowel Ajax als PSV wint. AZ speelt namelijk wel aardig deze competitie, zeker gezien het budget en de middelen die ze hebben.
https://pbs.twimg.com/media/DG70pr7XUAAXPbs.jpg
Heerenveen zit zo rond de 20 miljoen en ADO zal dit seizoen over een niet al te groot budget bezitten. Kijk je naar de competitie stand dan is die niet zo heel vreemd als je naar de budgetten kijkt maar VVV en Excelsior vallen dan positief op en Twente juist zeer negatief.
deket
27 februari 2018, 10:37
1. Feyenoord speelde zaterdag zeer zwak met die belangrijke bekermatch morgen in hun achterhoofd, ook al is het maar tegen een zwakke tegenstander.
2. VVV gaat vrees ik voor hen, en voor Boy 69, hun architect, dus hun coach verliezen alsook hun uitstekende Duitse doelman. De tol van succes
3. Was eerst ook zeer sceptisch over de playoffs maar het brengt wel spanning. Nu bv strijden Standard, Antwerp maar ook Beveren en Kortrijk voor de 6de plaats in P1 en anders kregen deze wedstrijden in dit stadium van de competitie geen aandacht.
Valt op dat Brugge nu ineens voor de halvering is terwijl ze samen met Gent hiervoor juist altijd gepleit hebben.
En Brugge staat niet alleen voor door de interne ruzies bij Anderlecht maar ook omdat de scheids-en grensrechters in loondienst van Brugge fluiten en vlaggen.
Overloop deze competitie hun wedstrijden eens en zelfs de Gokchinees vind dit te extreem. Sterker nog : in de meest corrupte landen zoals bv Congo en Belarus ga je het zo duidelijk niet vinden
@j
27 februari 2018, 11:13
En Brugge staat niet alleen voor door de interne ruzies bij Anderlecht maar ook omdat de scheids-en grensrechters in loondienst van Brugge fluiten en vlaggen.
Kom op nou Deket, je toont je nu een ZEER slechte verliezer met de nodige jaloezie/afgunst.
Club Brugge staat geheel terecht bovenaan en Anderlecht speelt dramatisch dit seizoen. Het is nu eenmaal zo, wellicht volgend seizoen weer andersom. Dat kan gebeuren, kijk naar Feijenoord, vorig seizoen terecht kampioen, dit jaar bakken ze er niks van en staan al meer dan 20 punten achter de koploper.
Ik begrijp dat het niet leuk is momenteel voor jou als Anderlecht supporter maar blijf wel realistisch, het blijft maar ‘n spelletje :)
Boy69
27 februari 2018, 12:40
VVV gaat vrees ik voor hen, en voor Boy 69, hun architect, dus hun coach verliezen alsook hun uitstekende Duitse doelman. De tol van succes
Helaas is dat het lot van de kleine clubs, ende reden waarom de kloof tussen de clubs steeds groter wordt.
Ik vrees ook dat het niet bij de doelman en de trainer zal blijven, en er een semi-uittocht zal plaatsvinden, waardoor we weer van voren af aan kunnen beginnen.
maat goed, we hebben dit jaar genoten van ons cluppie, en zijn geheel tegen de verwachting geen degradatiekandidaat.
We zullen zien wat het volgend seizoen zal geven, een seizoen zonder Roda op het hoogste niveau
Big30
27 februari 2018, 13:11
Directe degradatie zal denk ik gaan tussen Roda en Sparta, die strijden om plaats 17/18 verwacht ik. Plaats 16 verwacht ik NAC denk dat Twente nog de nodige punten gaat halen.
Meestal redden de eredivisie teams het wel in de nacompetitie maar das natuurlijk ook geen zekerheid.
NEC zal wel direct promoveren ondanks het puntverlies tegen Fortuna dit weekend.
Willem2
28 februari 2018, 00:57
Vader Neymar: Hij is zes tot acht weken uitgeschakeld
De Braziliaanse topvoetballer Neymar staat zo'n twee maanden aan de kant en mist dus onder meer de return tegen Real Madrid in de achtste finales van de Champions League. ................. https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/vader-neymar-hij-is-zes-tot-acht-weken-uitgeschakeld~a57eb566/
Als je de waanzin dan leest wat hij nog per uur / dag verdient dan merk je dat de waanzin echt is toegeslagen.....
Willem2
28 februari 2018, 00:59
Real Madrid gaat onderuit bij Espanyol ............. https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/real-madrid-gaat-onderuit-bij-espanyol~acad7d2e/
Barcelona is al bijna kampioen ....
Willem2
28 februari 2018, 00:59
Vijfvoudig Spaans topscorer Quini (68) overleden
Voormalig Spaans voetballer Enrique Castro González, beter bekend als Quini, is vanavond op 68-jarige leeftijd overleden na een hartaanval. Quini was vanwege zijn kwaliteiten als spits en zijn persoonlijkheid zeer geliefd binnen het Spaanse voetbal. ........................................... https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/vijfvoudig-spaans-topscorer-quini-68-overleden~a198ca91/
Teiresas
1 maart 2018, 15:23
Feyenoord speelde zaterdag zeer zwak met die belangrijke bekermatch morgen in hun achterhoofd...
Ik ben niet zo'n complotdenker, maar gezien het opvallende gebrek aan Begeisterung van Feyenoord afgelopen zondag tegen PSV, zou het mij niet verbazen als de twee clubs het op een akkoordje hebben gegooid. Feyenoord mocht de kwartfinale beker van PSV winnen, PSV het competitietreffen in R'dam...
Precies hetzelfde scenario als vorig jaar Feyenoord en Vitesse...
Willem2
1 maart 2018, 15:41
@Teiresas
Indien het waar is dan moeten beide clubs onmiddellijk uit de competitie worden gehaald.
Big30
3 maart 2018, 23:01
Ik ben niet zo'n complotdenker, maar gezien het opvallende gebrek aan Begeisterung van Feyenoord afgelopen zondag tegen PSV, zou het mij niet verbazen als de twee clubs het op een akkoordje hebben gegooid. Feyenoord mocht de kwartfinale beker van PSV winnen, PSV het competitietreffen in R'dam...
Ja dat denk ik ook :rolleyes:. Was vanavond ook weer zo, Feyenoord zei tegen NAC "jullie mogen van ons winnen maar dan moeten jullie ons wel laten verliezen". Wat een ramp zeg Feyenoord dit seizoen. Het bewijst maar eens te meer dat het landskampioenschap een min of meer toevallig incident was.
deket
4 maart 2018, 00:52
En ik vernam dat PSV weer slecht speelde maar weer won. Zo kan men idd gemakkelijker kampioen worden.
In België bleek het weer duidelijk dat de arbitrage op de loonlijst van Brugge staat.
Nogmaals, zulk zie je zelfs in het meest corrupte 3de wereldland niet.
In Duitsland ziet het ernaar uit dat vergane glorie Hamburg nu wel effectief gaat zakken, na jaren zich juist gered te hebben. Tegen rechtstreeks concurrent Mainz missen ze in de 2de helft een penalty.
Ongelooflijk dat men heden zo vaak strafschoppen missen.
Stress? Maar ze worden echt slecht genomen.
In mijn tijd gewoon keihard in de winkelhaak en geen enkele keeper kan ze dan pakken
Anyway. Hamburg was eind jarenn70, begin jaren 80 de Europese top. Maar een ploeg kon hen toen verslaan. Dewelke? Een keer raden
Big30
4 maart 2018, 02:20
PSV wint altijd, of ze nu goed of slecht spelen ze winnen. Dat deze ze zaterdagavond ook, heel gemakkelijk met 2 beauties van doelpunten.
Als er 1 club in België is met omkoop ervaring is het Anderlecht wel, vreemd dat ze niet genoeg geld hebben de scheids om te kopen, Brugge heeft hier een budget voor, Anderlecht niet denk ik.
Maar wie weet, de nieuwe eigenaar is een oplichter, die verdraaide de financiële resultaten vh bedrijf dat ie had om zo mooi te cashen bij verkoop.
Anyway mocht morgen Ajax wat iedereen verwacht van Vitesse verliezen dan is PSV feitelijk kampioen.
In België kun je Club al feliciteren, met het kampioenschap. Bij deze dus maar.
HSV is zeker een club met een rijke historie, voormalig EC1 winnaar, dat telt, dat kunnen alleen de echte topclubs zeggen.
Big30
4 maart 2018, 10:34
Sneijder stopt als international na bezoek Koeman
Wesley Sneijder zet een punt achter zijn interlandcarrière. De Utrechter heeft dat besloten na een uitvoerig gesprek met bondscoach Ronald Koeman, die in Qatar op bezoek was. Dat meldt de KNVB op haar website.
In Qatar spraken de kersverse bondscoach en de 33-jarige recordinternational over de toekomst van Oranje. In het gesprek heeft Koeman laten weten dat hij wil doorselecteren en bouwen aan een nieuw Oranje.
https://nos.nl/artikel/2220535-sneijder-stopt-als-international-na-bezoek-koeman.html
Na het afscheid van Robben neemt nu ook Sneijder officieel afscheid, vrij logisch natuurlijk, zelfde geldt eigenlijk ook voor van Persie, op een gegeven moment houdt het gewoon op.
Deze drie mannen waren prestatie bepalend voor het Oranje dat op de WK 2010 de finale haalde en in 2014 plaats 3 behaalde. Dit is toch het beeld waar ik bij Sneijder meteen aan denk, de kopbal voor de 2-1 tegen Brazilie, het was een warme vrijdag in juli, ik bekeek de wedstrijd in GT herinner ik me nog.
https://www.vi.nl/.imaging/mte/vinl-website-theme/760/dam/articles/2017/10/11/naamloos-2.jpg/jcr:content/naamloos-2.jpg
Het einde van een generatie, Koeman kan nu aan een nieuw Oranje gaan bouwen.
Willem2
4 maart 2018, 18:11
Dramatisch seizoen Ajax compleet na verlies tegen Vitesse
Ajax kan dit seizoen de titel in de eredivisie nagenoeg vergeten. Door een nederlaag (3-2) op bezoek bij Vitesse is de achterstand met nog acht speelronden te gaan tien punten op koploper PSV. .................. https://www.ad.nl/dossier-eredivisie/dramatisch-seizoen-ajax-compleet-na-verlies-tegen-vitesse~aa35b77d/
Willem2
4 maart 2018, 18:16
Lionel Messi heeft maar eens een nieuwe mijlpaal toegevoegd aan zijn al indrukwekkende loopbaan. Zijn schitterende vrije trap vanmiddag tegen Atlético Madrid (1-0) betekende zijn 600ste doelpunt uit zijn carrière. Het was het enige doelpunt van de middag, waardoor Barça voor zichzelf een loper uitlegde naar de Spaanse titel. .............. https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/met-deze-verbluffende-vrije-trap-maakt-messi-zijn-600ste-goal~a833b589/
Willem2
4 maart 2018, 18:19
Davide Astori, aanvoerder van Serie A-club Fiorentina, is vanmorgen dood aangetroffen in zijn hotelkamer. De centrale verdediger is 31 jaar geworden. Waarschijnlijk is hij in zijn slaap overleden. Fiorentina heeft het trieste bericht inmiddels bevestigd. Alle wedstrijden in de Serie A gaan niet door. .................. https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/aanvoerder-fiorentina-31-in-slaap-overleden-alle-duels-serie-a-uitgesteld~ad398451/
Big30
4 maart 2018, 18:57
Na weer een dramatische slechte prestatie van Ajax is de vraag alleen nog wanneer PSV kampioen wordt, waarschijnlijk al voor PSV Ajax, zou jammer zijn voor de spanning, maar goed daar zitten de PSV fans niet mee.
Onderin nog weg wel spannend:
https://screenshotscdn.firefoxusercontent.com/images/f3d39cd9-e18b-4bd5-8acb-1f99340d54b0.png
Directe degradatie zal gaan tussen Roda, Twente en Sparta maar plaats 16, 17 kunnen WillemII en NAC ook nog eindigen.
Jack42
4 maart 2018, 19:59
Dramatisch seizoen Ajax compleet na verlies tegen Vitesse
Ajax kan dit seizoen de titel in de eredivisie nagenoeg vergeten. Door een nederlaag (3-2) op bezoek bij Vitesse is de achterstand met nog acht speelronden te gaan tien punten op koploper PSV. .................. https://www.ad.nl/dossier-eredivisie/dramatisch-seizoen-ajax-compleet-na-verlies-tegen-vitesse~aa35b77d/
Ze kunnen beter naar beneden kijken ipv naar boven. AZ staat op slechts 2 puntjes......
En ik vernam dat PSV weer slecht speelde maar weer won. Zo kan men idd gemakkelijker kampioen worden.
In België bleek het weer duidelijk dat de arbitrage op de loonlijst van Brugge staat.
Nogmaals, zulk zie je zelfs in het meest corrupte 3de wereldland niet.
Punt 1: ik vernam? Oordeel alleen als je het zelf hebt geconstateerd en dus niet via via van horen zeggen !
Punt 2: Brugge staat gewoon terecht bovenaan (net als PSV overigens), en dat heeft nihil,0 met de arbitrage te maken !
Big30
5 maart 2018, 00:12
Walgelijke vertoning bij Go Ahead tegen de Graafschap waar Eagles hooligans spelers vd Graafschap aanvallen na de 0-4 nederlaag.
http://m.rtvoost.nl/nieuws/287402/go-ahead-eagles-schaamt-zich-diep-voor-gedrag-fans-na-wedstrijd-tegen-de-graafschap
Daar zal neem ik aan ook Go Ahead gestraft worden.
Big30
5 maart 2018, 00:13
29567
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180305/c019321f5fa2322adbe81a173efdb2c7.jpg
John mc Snek
5 maart 2018, 11:17
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180305/26b4b3d38d72172f98f26c8a6a484580.jpg
Het moge duidelijk zijn dat Ajax binnen NL veruit de hoogste begroting heeft, het meeste geld op de bank en dus ook de meeste en duurste aankopen van de NL clubs doet.
Ergens wel goed voor het voetbal dat al 4 jaar het geld niet bepalend blijkt, maar dat je zelfs met zoveel geld geen enkele prijs wint zou nu toch een reden moeten zijn voor Sar en Overmars om eens wat anders te gaan doen.
Wel meer respect met terugwerkende kracht voor F de Boer die met weinig middelen wel ik meen 4x op rij de schaal pakte, in de tijd dat het plan Cruijff nog wel werd gevolgd en het er allemaal nog wat rooskleuriger voorstond ....
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Goedemorgenallemaal
5 maart 2018, 12:41
in de tijd dat het plan Cruijff nog wel werd gevolgd en het er allemaal nog wat rooskleuriger voorstond ....
Wanneer komt de familie Cruyff met een statement dat ze hun naam van de arena verwijderd willen zien vanwege alle toestanden?
Wanneer komt de familie Cruyff met een statement dat ze hun naam van de arena verwijderd willen zien vanwege alle toestanden?
Die naam staat er nog steeds niet op !!!
Goedemorgenallemaal
5 maart 2018, 15:11
Die naam staat er nog steeds niet op !!!
Oh. dat komt dan mooi uit.
29568
mans61
5 maart 2018, 16:11
Psv word terecht kampioen maar mooiste voetbalt speelt AZ en zwolle.
Big30
5 maart 2018, 16:59
Oh. dat komt dan mooi uit.
29568
Vrij naar Herman Finkers :tongue::
"Biljarten: In Parijs zijn de wereldkampioenschappen 10 over rood gehouden. Hennie Jansen werd voor de 6e maal op rij 2e. Hij begint daarin ook al aardig op Joop Zoetemelk te lijken. Die kon ook niet biljarten."
Goedemorgenallemaal
5 maart 2018, 18:12
Vrij naar Herman Finkers :tongue::
Je dacht toch niet dat ik zelf zo lollig ben?
deket
6 maart 2018, 09:39
@John. Ondertussen zag ik een samenvatting en stel vast dat via, via gelijk had.
De uitslag leek mij bovendien niet representatief. Sterker nog, Utrecht speelde beter.
Betreffende Club Brugge : indien je tijd hebt vraag dan via Internet al de samenvattingen van deze Club dit seizoen eens op en je valt van je stoel, zetel uit verbazing.
Nu was het weer van dat ; in de wedstrijd Club Brugge tegen Kortrijk, uitslag 2-1. Werd Kortrijk in de 93ste minuut een zuivere strafschop onthiuden, dus Brugge weeral 2 punten extra.
Zelf kregen ze dit seizoen al een record aantal penaltys cadeau.
Je hoeft dus al niet paranoia in complottheorieën geloven om te besluiten wat je kan waarnemen.
Maar alleen in België kan het dat de eigenlijke baas van de bond tevens voorzitter van een Club is en kan beslissen of scheidsrechters al of niet een wedstrijd migen fluuten.
De Belgische corrupte arbitrage hoeft niet verbaasd te zijn dat er nooit iemand gevraagd werd voor het WK
De Belgische corrupte arbitrage hoeft niet verbaasd te zijn dat er nooit iemand gevraagd werd voor het WK
En de jaren dat Anderlecht kampioen werd was de arbitrage niet corrupt zeker :)
Big30
6 maart 2018, 13:04
En de jaren dat Anderlecht kampioen werd was de arbitrage niet corrupt zeker :)
Anderlecht weer beticht van omkoping
Voor de tweede keer in twee jaar tijd is Anderlecht beschuldigd van omkoping. Volgens de Belgische krant De Morgen zou de Brusselse club de winst van de Europa Cup II in 1976 te danken hebben aan het omkopen van een speler van tegenstander West Ham United.
Het is niet de eerste keer dat de Belgische recordkampioen wordt beticht van omkoping. Momenteel loopt nog een onderzoek bij de Belgische Justitie naar een duel in de halve finale van de UEFA Cup van 1984. Voor de return tegen Nottingham Forest zouden de Belgen de (inmiddels overleden) Spaanse arbiter Guruceta Muro hebben omgekocht met 50.000 gulden.
https://www.vi.nl/nieuws/anderlecht-weer-beticht-van-omkoping
Anderlecht en omkoping :biggrin:.
deket
6 maart 2018, 18:18
Toen spraken de dieren nog en de kanonnen van Napoleon bevriesden vast in de Russische sneeuw.
Communicatie gebeurde via rookwolken en de tamtam.
Dat laatste blijkbaar nog, maar dat is iets heel anders.
Big30
7 maart 2018, 01:29
Toen spraken de dieren nog en de kanonnen van Napoleon bevriesden vast in de Russische sneeuw.
Communicatie gebeurde via rookwolken en de tamtam.
Dat laatste blijkbaar nog, maar dat is iets heel anders.
De tijd dat de Nederlanders het bij Anderlecht voor het zeggen hadden en internationaal in de kleine Europese toernooien nog wel eens een wedstrijd werd gewonnen ;).
Ook sponsors Rode Duivels bezorgd over expliciete teksten van maker WK-lied: "We willen gesprek met voetbalbond"
Sponsors Rode Duivels ook bezorgd over Damso, na oproep Vrouwenraad over rapper die WK-lied maakt
AB Inbev, Carrefour, Coca-Cola en BMW zitten ook in hun maag met de Brusselse rapper Damso, die het officiële WK-lied voor de Rode Duivels zal maken. "We hebben onze bezorgdheden al overgemaakt aan de Voetbalbond." Besix, nog een sponsor, onderzoekt de zaak: "Als inderdaad blijkt dat deze artiest de vrouwenrechten niet respecteert, gaan we in gesprek met de Voetbalbond."
https://m.hln.be/nieuws/binnenland/ook-sponsors-rode-duivels-bezorgd-over-expliciete-teksten-van-maker-wk-lied-we-willen-gesprek-met-voetbalbond~a4d54aa6/#comments
Bij het intellect vd Belgische Bond mag je zeker vragen stellen, dit lied past misschien wel goed bij de Rode Duivels, kan me bij de kritiek wel iets voorstellen.
John mc Snek
7 maart 2018, 01:31
Prutsvoetbal van PSG tegen Real Madrid laat zien: geld is geen garantie dat het lukt
https://www.volkskrant.nl/sport/prutsvoetbal-van-psg-tegen-real-madrid-laat-zien-geld-is-geen-garantie-dat-het-lukt~a4578414/
“Maar geld is geen garantie dat het ook lukt, op het allerhoogste niveau. Dat is ook geruststellend, voor wie in sport nog romantiek wil zien.
Natuurlijk, ook Real koopt voetballers, maar de laatste seizoenen investeerde de club relatief weinig. Trainer Zinedine Zidane doet het al een tijdje met ongeveer dezelfde groep spelers, hij spreekt nadrukkelijk zijn vertrouwen uit in de groep. Met succes, want Real is de succesvolste club van de laatste jaren.”
Picasso 1
7 maart 2018, 02:44
Prutsvoetbal van PSG tegen Real Madrid laat zien: geld is geen garantie dat het lukt
https://www.volkskrant.nl/sport/prutsvoetbal-van-psg-tegen-real-madrid-laat-zien-geld-is-geen-garantie-dat-het-lukt~a4578414/
“Maar geld is geen garantie dat het ook lukt, op het allerhoogste niveau. Dat is ook geruststellend, voor wie in sport nog romantiek wil zien.
Natuurlijk, ook Real koopt voetballers, maar de laatste seizoenen investeerde de club relatief weinig. Trainer Zinedine Zidane doet het al een tijdje met ongeveer dezelfde groep spelers, hij spreekt nadrukkelijk zijn vertrouwen uit in de groep. Met succes, want Real is de succesvolste club van de laatste jaren.”
Het is makkelijker gegaan dan ik een maand geleden verwachtte; PSG heb ik weleens sterker gezien dan vandaag.
Een sterrenteam in combinatie met deze trainer die zelf stervoetballer is geweest, is denk ik een belangrijk fundament voor de successen van Real Madrid van de afgelopen jaren en de heropleving die ze nu lijken te hebben.
Willem2
7 maart 2018, 12:39
Ronald Koeman heeft woensdag de voorselectie van het Nederlands elftal voor de oefeninterlands met Engeland en Portugal bekendgemaakt.
Op de 33-koppige lijst van de bondscoach prijken zeven nieuwe namen. Hans Hateboer (Atalanta), Marco Bizot, Wout Weghorst, Guus Til (allen AZ), Steven Bergwijn (PSV), Justin Kluivert (Ajax) en Ruud Vormer (Club Brugge) werden nog nooit eerder opgeroepen.
Patrick van Aanholt , Nathan Aké, Donny van de Beek, Steven Berghuis, Steven Bergwijn, Marco Bizot, Daley Blind, Jeffrey Bruma, Jasper Cillessen, Stefan de Vrij, Memphis Depay, Bas Dost, Virgil van Dijk, Timothy Fosu-Mensah, Hans Hateboer, Daryl Janmaat, Luuk de Jong, Justin Kluivert, Matthijs de Ligt, Sergio Padt, Quincy Promes, Davy Pröpper, Karim Rekik, Marten de Roon, Kevin Strootman, Kenny Tete, Guus Til, Tonny Vilhena, Ruud Vormer, Wout Weghorst, Georginio Wijnaldum en Jeroen Zoet. ................ https://www.telegraaf.nl/sport/1758197/koeman-selecteert-meerdere-nieuwelingen
bocariver
7 maart 2018, 19:59
Sorry , but money won again in this PSG - Real . Or you do not know that Real can spent more money and is the more richest club in world or you are blinded.
Anyway, this result is nothing to do about money at this level of money game .There is no apologies for PSG .
These kind of apologies are only for poor clubs like those from Netherlands,Belgium or french club except PSG .
Big30
7 maart 2018, 20:16
'Real Madrid krijgt budget van 600 miljoen: spits moet 300 miljoen kosten'
woensdag 14 februari 2018 om 13:44
Er komen steeds meer verhalen over een bijzonder drukke transferzomer voor Real Madrid en Sports Illustrated weet te melden dat het budget dat de Madrilenen ter beschikking stellen enorm is.
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/796135/-real-madrid-krijgt-budget-van-600-miljoen-spits-moet-300-miljoen-kosten-.html
Clubs als PSG en Real maken het CL voetbal kapot, zij leveren geen sportieve prestatie maar een aankoop prestatie. Ik kijk niet naar dit soort wedstrijden, heeft niets meer met voetbal te maken.
Bluebear
7 maart 2018, 20:54
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/796135/-real-madrid-krijgt-budget-van-600-miljoen-spits-moet-300-miljoen-kosten-.html
Clubs als PSG en Real maken het CL voetbal kapot, zij leveren geen sportieve prestatie maar een aankoop prestatie. Ik kijk niet naar dit soort wedstrijden, heeft niets meer met voetbal te maken.
'Real Madrid krijgt budget van 600 miljoen: spits moet 300 miljoen kosten'
Gaat Luuk de Jong echt 300 miljoen kosten? :betrunken: :sleep: :cool: :biggrin:
John mc Snek
7 maart 2018, 20:56
Sorry , but money won again in this PSG - Real . Or you do not know that Real can spent more money and is the more richest club in world or you are blinded.
Anyway, this result is nothing to do about money at this level of money game .There is no apologies for PSG .
These kind of apologies are only for poor clubs like those from Netherlands,Belgium or french club except PSG .
I just quoted this independent Dutch newspaper literally [emoji4]
So you are blinded yourself or just must try a better version of Google Translate [emoji6]
John mc Snek
7 maart 2018, 21:08
. Ik kijk niet naar dit soort wedstrijden, heeft niets meer met voetbal te maken.
Tja , als Lidl je favoriete supermarkt is snap ik je idee van kwaliteit en snap ik je voetbalvoorkeur ook helemaal! [emoji51]
Bluebear
7 maart 2018, 22:40
Geweldige pot gezien tussen Tottenham Hotspur en Juventus, "de oude dame" ging er met de prijs vandoor.
Big30
7 maart 2018, 22:43
De Italianen kunnen niet van je winnen, maar je kan wel van ze verliezen
Heerlijke pot. Alles erop en eraan, wat een kans vlak voor tijd van Tottenham, was wel buitenspel trouwens. Op zijn Italiaans werd Tottenham afgemaakt.
Jan Verplancke
8 maart 2018, 00:55
Mja, Paris St. Germain vloog er nu toch uit. Je moet er ook wel een goed team van zien te maken.
In feite zijn die transfersommen grotendeels een soort van inflatie. Geld wat door de Spurs is betaald voor Vincent Janssen, haalde je jaar of 30 geleden drie wereldsterren voor.
Picasso 1
8 maart 2018, 01:58
De twee namen die vrij vaak door de Spaanse media genoemd worden inzake Real zijn Lewandowski en Hazard. Met de huidige transferbedragen zou het zomaar kunnen dat die twee samen 300 miljoen kosten. Neymar klinkt recentelijk in enkele sensatiemedia maar ik geloof dat voorlopig nog niet zo.....
Wat het grote geld betreft, de top is breder geworden met clubs als Real Madrid, PSG, Manchester City, Manchester United, Arsenal, Barcelona, Chelsea, Liverpool, Bayern München en Juventus (vraag me af waar AC Milan in deze strijd is gebleven) en daardoor spannender wie de eindoverwinning zal behalen; de nationale competities zijn feitelijk minder spannend dan de CL want daar gaat het meestal om dezelfde 2 a 3 clubs (te grote financiële verschillen met de rest die qua verhouding te vergelijken zijn met de CL maar dan op landniveau, dus een beetje hypocriet het wijzende vinger naar de CL voor een soortgelijk verschijnsel dat op landniveau al decennia lang plaats vindt) in tegenstelling tot de CL waar het toch om redelijk veel meer clubs gaat die de Cup kunnen winnen. Maar als je uit een land komt die geen vertegenwoordiging heeft in deze topgroep dan is het logisch dat je de Champions League weinig interessant meer vindt tenzij bij die clubs topspelers uit je eigen land deelnemen; clubs zoals Ajax, PSV, Anderlecht, Marseille, etc. zijn in principe kansloos in de CL en zullen het meer moeten hebben van de Uefa beker waar ze wel volop kans maken.
Om langdurig bij de top aan te kunnen sluiten is geld inderdaad onontbeerlijk, echter om rendement te behalen van dat geld en ook onderling tussen de brede top van elkaar te winnen komen er veel andere zaken bij kijken dan enkel geld.
Vooraf zag ik trouwens PSG en Manchester City als belangrijkste concurrenten voor Real. PSG viel nu af, maar Barcelona zie ik al enkele maanden opdoemen als misschien wel de belangrijkste concurrent.
Badslippers
8 maart 2018, 11:26
Maar als je uit een land komt die geen vertegenwoordiging heeft in deze topgroep dan is het logisch dat je de Champions League weinig interessant meer vindt tenzij bij die clubs topspelers uit je eigen land deelnemen
Of als je niet verblind wordt door onvoorwaardelijke clubliefde maar gewoon van aantrekkelijk, hoogstaand en spannend voetbal houdt.
De afgelopen dagen weer een paar fijne wedstrijden gezien. Tottenham-Juventus was aangenaam met een superieur Tottenham doch Juventus liet binnen 2 minuten zien dat alles mogelijk is om een wedstrijd te kantelen. Real Madrid minder overtuigend. Maar ja, als je Bale op de bank kunt houden en Ronaldo gewoon doet waar hij goed in is kun je er gif op innemen dat die club doorgaat.
John mc Snek
8 maart 2018, 11:59
Of als je niet verblind wordt door onvoorwaardelijke clubliefde maar gewoon van aantrekkelijk, hoogstaand en spannend voetbal houdt.
De afgelopen dagen weer een paar fijne wedstrijden gezien. Tottenham-Juventus was aangenaam met een superieur Tottenham doch Juventus liet binnen 2 minuten zien dat alles mogelijk is om een wedstrijd te kantelen. Real Madrid minder overtuigend. Maar ja, als je Bale op de bank kunt houden en Ronaldo gewoon doet waar hij goed in is kun je er gif op innemen dat die club doorgaat.
Helemaal waar BS.
Als je dit soort wedstrijden ziet en je kijkt dan weer eens eredivisie , dan is dat gewoon niet meer om aan te gluren en dan snap je dat de eredivisie leuk kan zijn als je fan bent van een bepaalde club maar als je je ogen geen pijn wil doen kan je beter naar het testbeeld van de Tv kijken.
Ik vond Real echter zeer overtuigend , maar bij deze wedstrijd was er aan het begin een ander uitgangspunt dan bij Spurs-Juve: Real hoefde niet , PSG moest minimaal 2 x scoren maar kon geen seconde gevaarlijk worden en Real vond dat wel prima, en bleef zeer eenvoudig overeind.
Dat dat voor jou als objectieve liefhebber dan minder amusementswaarde had dan de andere CL wedstrijd begrijp ik uiteraard volkomen.
Jan Verplancke
8 maart 2018, 13:04
Hoewel ik persoonlijk vaak niet zoveel heb met clubs in de CL, doet de globalisering hier z'n werk ook wel. Zeker op termijn. De jeugd associeert zich graag met succesvolle teams en vedettes.
Aan beide voorwaarden voldoen Nederlandse teams niet meer. Aansprekende spelers zijn er amper (tot niet) nog in de Nederlandse competitie en successen worden er niet meer geboekt.
Je ziet veel kleine boys lopen met shirtjes van Paris St. Germain, Barcelona, etc.
Big30
8 maart 2018, 13:10
De kijkcijferaantallen van de Champions League-wedstrijden in Nederland blijven hard afnemen, blijkt uit gegevens van Voetbal International. Hoe komt het dat er in Nederland in de afgelopen vier jaar één miljoen mensen minder naar het miljoenenbal kijken op het open net?
In het seizoen 2013/14 keken er nog gemiddeld 2.440.500 kijkers naar een wedstrijd in de Champions League op het open net. Twee jaar later, toen SBS de rechten van de NOS overnam, lag dat aantal op net iets boven de 2 miljoen. In 2016 verhuisde SBS de wedstrijden van SBS6 naar Veronica en liep het kijkcijferaantal terug naar net iets boven de 1,5 miljoen. Inmiddels staat de teller op 1.438.667.
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/772843/vrije-val-in-champions-league-kijkcijfers-zes-redenen-waarom.html
Willem2
8 maart 2018, 14:51
Van de Looi onder druk van fans vertrokken ........... https://www.telegraaf.nl/sport/1762628/van-de-looi-onder-druk-van-fans-vertrokken
Big30
9 maart 2018, 11:10
Oud-PSV'ers helpen Lyon aan zege bij CSKA Moskou
Olympique Lyon heeft het eerste duel met CSKA Moskou in de achtste finales van de Europa League met 1-0 gewonnen. Het enige doelpunt in Moskou had een hoog PSV-gehalte. De Braziliaan Marcelo, eerder dit decennium drie seizoenen actief in Eindhoven, kopte raak uit een corner van een andere oud-PSV'er, Memphis Depa
https://www.ad.nl/champions-league-en-europa-league/oud-psv-ers-helpen-lyon-aan-zege-bij-cska-moskou~ad412cf3/
Sphinx
10 maart 2018, 21:35
What in the name of Erwin van der Looi is er nu met Willem 2 gebeurd? Fearless Leader, zeg eens eerlijk, heb je toevallig de doktor van Chris Froome opgebeld? 5-0! tegen PSV :biggrin: Ik begin me zorgen te maken voor de dopingtest dadelijk :)
John mc Snek
10 maart 2018, 21:36
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180310/3293e95e36c5ba5f5b636d88ec1ed306.jpg
phoenix
10 maart 2018, 21:51
echte competitie gebeurt nog eens wat , topploegen he dan krijg je dat...
Big30
10 maart 2018, 22:12
Tactische meesterzet van PSV door uit van WillemII te verliezen. Zo komt het kampioenschap niet te vroeg met kans op slecht weer, je liep zelfs het risico dat PSV al voor de wedstrijd tegen Ajax kampioen zou worden. Geniale meesterzet!
Bluebear
10 maart 2018, 23:49
echte competitie gebeurt nog eens wat , topploegen he dan krijg je dat...
Geen commentaar vanaf deze kant!!! :mad: :angryfire: :wand: :mad_6: :ranting2: :motz:
Geen commentaar vanaf deze kant!!! :mad: :angryfire: :wand: :mad_6: :ranting2: :motz:
Maak je niet druk Bluebear, geef gewoon op z’n Deket’s de scheidsrechter de schuld :)
deket
11 maart 2018, 00:33
Deket ziet pas thuis de samenlevingen en had dat beter niet gedaan.
Ja, het spelniveau lag nog lager dan die van de Belgische arbitrage.
PSV heb ik nog nooit zo vernederd zien worden, de Europese wedstrijden toen ze weggespeeld werden door Anderlecht inbegrepen.
Denk dat dit PSV zelfs door de Kozakkenboys over de knie kan gelegd worden.
En indien je denkt klaar te zijn met dat belabberd niveau eag ik de hoogtepunten (of liever dieprepunten) van Roda tegen Sparta. What the fuck was dat. Leek wel cafevoetbal. En dan te bedenken dat Nederlands Limburg normaal tot België behoorde.
Ben ik blij dat men deze historische vergissing toch nog gemaakt heeft. Kan toch niet dat eens de grens over ze niet meer kunnen ballen. Oo een gegeven moment zag ik Roda een niet te missen kans onbeholpen om zeep helpen.
Wanner ik zo zou klungelen bij de miniemen, spelers van onder 14j zou ik wekenlang op de bank hebben moeten zitten. Men spreekt hier van rijkelijk betaalde profspelers. Let op, Sparta speelde ook erbarmelijk. Maar iedereen verwachte voor het seizoen dat de limburgse ploeg uit Venlo zou degraderen maar het zal die van Kerkrade zijn. Wat zou Nol Hendrix van dit geknoei gedacht hebben?
Wat is er toch aan de hand in Nederland? Is er teveel raar stuf in het water gelopen?
deket
11 maart 2018, 00:37
Dit gezegd zijnde, ook wanneer men al bijna in lentetemperaturen kan spelen, dragen nog steeds mietjes handschoenen. Zelfs toen het vroor vond ik dit slap. Ga met zulke
Softies naar den Oorlog.
Tja niets meegemaakt. Ze zien hun coiffeuse het meest van al
Sphinx
11 maart 2018, 11:59
En indien je denkt klaar te zijn met dat belabberd niveau eag ik de hoogtepunten (of liever dieprepunten) van Roda tegen Sparta. What the fuck was dat. Leek wel cafevoetbal. En dan te bedenken dat Nederlands Limburg normaal tot België behoorde.
Ben ik blij dat men deze historische vergissing toch nog gemaakt heeft. Kan toch niet dat eens de grens over ze niet meer kunnen ballen. Oo een gegeven moment zag ik Roda een niet te missen kans onbeholpen om zeep helpen.
Wanner ik zo zou klungelen bij de miniemen, spelers van onder 14j zou ik wekenlang op de bank hebben moeten zitten. Men spreekt hier van rijkelijk betaalde profspelers. Let op, Sparta speelde ook erbarmelijk. Maar iedereen verwachte voor het seizoen dat de limburgse ploeg uit Venlo zou degraderen maar het zal die van Kerkrade zijn. Wat zou Nol Hendrix van dit geknoei gedacht hebben?
Wat is er toch aan de hand in Nederland? Is er teveel raar stuf in het water gelopen?
Raymond Goethals zou hebben gezegd: geenen tekneik en geenen takteik. Roda zet misschien 11 voetballers op het veld, maar ondanks een wat opvallende contractverlenging lijkt Robert Molenaar geen team van de huurlingen te kunnen kleien. Alweer niet, want dit probleem hadden ze in Kerkrade vorig jaar ook. Maurice Steijn trekt geen half elftal dure huurlingen voor VVV aan, maar knutselt met wat uit de Jupiler League mee omhoog is gekomen een prima team in elkaar en doet daar slechts een handvol aankopen/huurlingen bij. In Venlo heerst op dit moment realisme, in Kerkrade luchtfietserij.
Willem2
11 maart 2018, 18:25
Ajax wint zonder gepasseerde aanvoerder Veltman
Ajax heeft de thuiswedstijd tegen Heerenveen met 4-1 gewonnen en staat nu zeven punten achter koploper PSV. Ajax verzuimde om de wedstrijd, waarin het alleen een kwartier na rust overtuigend speelde, al direct na de pauze te beslissen. Klaas-Jan Huntelaar miste twee opgelegde kansen. ............. https://www.ad.nl/dossier-eredivisie/ajax-wint-zonder-gepasseerde-aanvoerder-veltman~ad8cf628/
Tja zal het nog spannend worden ..... denk het niet ....
Willem2
11 maart 2018, 18:36
What in the name of Erwin van der Looi is er nu met Willem 2 gebeurd? Fearless Leader, zeg eens eerlijk, heb je toevallig de doktor van Chris Froome opgebeld? 5-0! tegen PSV :biggrin: Ik begin me zorgen te maken voor de dopingtest dadelijk :)
Ja dat was een goede wedstrijd van Willem2. Ja, PSV speelde slecht maar dat doen ze eigenlijk al het hele seizoen maar nu schoten ze door de absolute ondergrens. Dit elftal zal wel kampioen worden maar het is het slechste team sinds jaren. Misschien twee lichtpuntjes de beste aankoop Lozano en de hopelijke definitieve doorbraak van Bergwijn. Pereiro, Zoet en van Ginkel halen nog wel een voldoende de rest is echt soms van een bedenkelijk niveau. En van de talenten heb je nu niet het idee dat het volgend jaar veel beter zal worden.
Big30
11 maart 2018, 23:39
29620
Twente, verenigt! hekelt tv-optredens Verbeek en Van Halst: ‘Alles opzij voor onze club!’
ENSCHEDE - De FC Twente-ledenvereniging Twente, verenigt! is zondagavond met een statement gekomen. Daarin wordt 100 procent focus op lijfsbehoud geëist. Ook wordt expliciet aan de Raad van Commissarissen gevraagd om ‘de komende week de noodzakelijke consequenties te trekken op voetbaltechnisch gebied’.
https://www.tubantia.nl/fc-twente/twente-verenigt-hekelt-tv-optredens-verbeek-en-van-halst-alles-opzij-voor-onze-club~ae8a5654/
mechelen
12 maart 2018, 01:17
En Kv Mechelen degradeert... :sorry:
http://sporza.be/cm/sporza/matchcenter/mc_voetbal/JupilerProLeague1718/MG_JPL_Speeldag_30/1.3159855
Big30
12 maart 2018, 01:25
Mechelen degradeert, OK ze hadden het niet op de laatste dag moeten laten aankomen maar dat een Waalse ploeg tegen Eupen wel heel makkelijk de poorten in de laatste 20 minuten openzette daar mag je terecht vraagtekens bij stellen.
Het gekke is dat ik voor de laatste speeldag al keek naar dit soort gevoeligheden en dit al had verwacht.
John mc Snek
12 maart 2018, 17:23
Ja dat was een goede wedstrijd van Willem2. Ja, PSV speelde slecht maar dat doen ze eigenlijk al het hele seizoen maar nu schoten ze door de absolute ondergrens. Dit elftal zal wel kampioen worden maar het is het slechste team sinds jaren. Misschien twee lichtpuntjes de beste aankoop Lozano en de hopelijke definitieve doorbraak van Bergwijn. Pereiro, Zoet en van Ginkel halen nog wel een voldoende de rest is echt soms van een bedenkelijk niveau. En van de talenten heb je nu niet het idee dat het volgend jaar veel beter zal worden.
Moet je nagaan wat een rommel Ajax wel niet moet hebben door alsnog 7 punten op zo’n bedenkelijk team achter te staan en al 4 jaar niks meer te winnen [emoji51]
deket
12 maart 2018, 19:29
De terechte insinuaties betreffende promotie en degradatie te België indachtig, hier de volgende uitdagingen.
1 wedstrijd van PSV uitzien zonder in slaap te vallen.
2.Een wedstrijd van Brugge uitzien zonder een opvallende subjectieve scheidsrechter.
En nu algemeen en buiten het voetbal.
"Iets kunnen zeggen tussen de spraakwaterval van een boze Roemeense"!
Sphinx
12 maart 2018, 20:24
https://www.tubantia.nl/fc-twente/twente-verenigt-hekelt-tv-optredens-verbeek-en-van-halst-alles-opzij-voor-onze-club~ae8a5654/
Inmiddels hebben ze geluisterd en verschijnen Verbeek en Van Halst niet meer als analisten voor de camera. Los van de commotie rond die tv-optredens vraag ik me eigenlijk af wat hij nu beter doet dan Rene Hake eerder dit jaar. Ja ok, Verbeek is een "markante persoonlijkheid" en Hake is zwijgzaam. Maar Twente is alleen maar slechter gaan voetballen sinds Rene weg is.
Big30
12 maart 2018, 21:23
“Er zijn dingen gebeurd rond de club deze week — te gek voor woorden”: KV Mechelen én Eupen insinueren wedstrijdvervalsing
De dramatische ontknoping in de degradatiestrijd verhit de gemoederen. Degradant KV Mechelen insinueert wedstrijdvervalsing, al blijft een klacht uit. In Eupen luidt het dat KVM vijf spelers heeft benaderd met de *lokroep van een contract.
Tot minuut 73 was KV Mechelen voor 99 procent zeker van het behoud in eerste klasse. KVM stond op een 2-0-voorsprong tegen Waasland-Beveren. Eupen, dat moést winnen met een gemaakte goal méér dan concurrent Mechelen, bleef tegen Moeskroen hangen op 0-0. Twintig minuten later had de ploeg uit de Oostkantons vier keer gescoord. Eupen gered, Malinois zakt. Een hitchcock*scenario waar nog lang over nagekaart zal worden. Dat KV Mechelen vraagtekens zet achter de plotse ommekeer van zijn concurrent, lag voor de hand. Maar ook Eupen roert zich.
https://www.hln.be/sport/voetbal/belgisch-voetbal/jupiler-pro-league/-er-zijn-dingen-gebeurd-rond-de-club-deze-week-te-gek-voor-woorden-kv-mechelen-en-eupen-insinueren-wedstrijdvervalsing~a3f19c49/
Maar het kan allemaal nog gekker natuurlijk:
https://images1.persgroep.net/rcs/B_pwAi7_a46xKJJoEtaHdBcenW0/diocontent/120303417/_fitwidth/694/?appId=21791a8992982cd8da851550a453bd7f&quality=0.9
PAOK-voorzitter Ivan Savvides liep, tijdens de wedstrijd PAOK-AEK, na een afgekeurd doelpunt met een pistool het veld op om te protesteren bij de scheidsrechter.
https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/griekse-minister-legt-super-league-stil~a0c80b12/
Jan Verplancke
12 maart 2018, 22:38
Ik vind het maar geneuzel in de marge van KV Mechelen. Ze hebben 29 wedstrijden de gelegenheid gehad om ervoor te zorgen dat het niet op doelsaldo aankomt tijdens de laatste speelronde, waar Eupen speelt tegen een andere, niet-Vlaamse ploeg.
Als je zou kijken naar onderling resultaat, zouden ze ook het bokje zijn.
Big30
13 maart 2018, 14:51
“Twee gokkende Eupen-spelers op het matje geroepen, maar zij gokten NIET op eigen wedstrijden”
Na de beschuldigingen over matchfixing door Eupen en toenaderingspogingen door KV Mechelen duiken er nu ook verhalen op van gokpraktijken in de kleedkamer van Eupen. Het parket heeft een vooronderzoek geopend, melden De Standaard en Het Nieuwsblad vandaag. Volgens onze informatie zouden de spelers evenwel niet gokken op eigen wedstrijden.
Aangezien KV Mechelen in deze zaak normaal gezien geen actie zal ondernemen, zal het in principe geen invloed hebben op de uitkomst van de degradatiestrijd. Het onderzoek, dat vanuit het parket en niet de kansspelcommissie is opgestart, heeft voorlopig ook nog geen concrete elementen opgeleverd.
https://www.hln.be/sport/voetbal/belgisch-voetbal/jupiler-pro-league/-twee-gokkende-eupen-spelers-op-het-matje-geroepen-maar-zij-gokten-niet-op-eigen-wedstrijden~ac48aecd/
Ik geloof niet in matchfixing in de enge zin vd woord, wel dat er stilzwijgend een afspraak was. Eupen is dan weliswaar een Duitstalige stad en is de hoofdstad van de Duitstalige Gemeenschap maar het ligt in het Waalse gewest en in de provincie Luik. Speel je dan tegen een Waalse club als Moeskroen dan zal deze snel denken "ach een stapje minder, waarom niet, Mechelen (Vlaams!) zal dan degraderen en Eupen zal in eerste klasse blijven".
Dat Mechelen het beter niet zo ver had moeten laten komen is een feit, maar dat lukte hen nu eenmaal niet en voor de zoveelste keer is er nu weer gedonder in het Belgische voetbal.
Willem2
13 maart 2018, 15:15
... en voor de zoveelste keer is er nu weer gedonder in het Belgische voetbal.
gewoon corrupt
Willem2
13 maart 2018, 15:15
'Nike wil meebetalen aan transfer van Neymar naar Real Madrid'
De geruchten gaan al lange tijd: Neymar zou deze zomer tekenen bij Real Madrid. Voor deze nieuwe werelddeal zou Real uiteraard een megabedrag moeten betalen aan Paris Saint-Germain, maar volgens het Spaanse AS zou kledingleverancier Nike daar een steentje aan willen bijdragen. ............ https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/nike-wil-meebetalen-aan-transfer-van-neymar-naar-real-madrid~a2aaa98f/
Big30
13 maart 2018, 15:54
gewoon corrupt
Dat is in het Belgische voetbal bepaald niet ongebruikelijk natuurlijk, daar hebben nogal wat omkoop schandalen plaats gevonden en van deket begrijp ik dat de bond Club Brugge structureel bevoordeelt.
Het parket is inmiddels een onderzoek gestart betreffende het gokken van Eupen spelers.
Wordt vervolgd dus. De Waalse bondsvoorzitter zei dat we nu niet moesten denken dat de hele competitie doorgestoken kaart is, nee dat denk ik ook niet, het betreft wel een aantal belangrijke wedstrijden :biggrin:.
Om nu te stellen dat België een bananen republiek is lijkt me wat overdreven, maar het Belgische voetbal kun je niet meer serieus nemen dat dan weer wel!
deket
13 maart 2018, 16:33
Probleem ligt niet bij het talent dat nog nooit zo frequent aanwezig is grotendeels door het intensief en bekwaam werk in Neerpede.
Maar idd bovenop. Niet alleen de bond is onbekwaam, ook talrijke bestuursleden, ja tevens bij Anderlecht.
Corruptie? Niet aan twijfelen. Nu overal waar geld mee gemoeid is, heb het zelf met mijn eigen ogen gezien hoe talrijk er onder tafel geschoven werd met enveloppen.
Let oo, alleen als brave hardwerkende getuige, niet als deelnemer.
Nu zijn het officieel vaak openbare aanbestedingen, maar officieus?
De voorzitter van Club Brugge is ondervoorzitter van de bond, maar in de praktijk de baas, niemand kent de effectieve voorzitter daar.
Een exscheidsrechter getuigde dat indien men niet voor Brugge floot, men enkele wedstrijden werkloos moest blijven, is dat normaal?
Ik overdrijf graag, dus ook met het vermoeden van in loondienst van Club Brugge, maar het zou mij ook niet verwonderen indien je week na week de wedstrijden van Brugfe bekijkt.
Had gisteravond een woedende Kanariepiet aan de lijn. Niet dat ik zijn lief zou geneukt hebben, is ook niet waar, maar omdat de scheidsrechter bij Sint Truiden tegen Club Brugge, uitslag 0-1, Brugge 3 punten schonk. Vorige speeldag : Brugge tegen Kortrijk uitslag 2-1 werd Kortrijk in de laatste minuut een penalty onthouden met een100% zekere handbal. Bruggespelers legden zich al neer bij penalty en rode kaart, maar de scheidsrechter deed of zijn neus bloed en zo is dat al heel het seizoen.
Betreffende 1B, ken mensen uit het andere Paarswit, Beerschot dus, een plleg waar Anderlecht destijds tal van talenten kocht zoals Juan Lozano.
Wel die mochten blijkbaar van de bond niet opgaan wegens het hooliganisme en de vrees voor veldslagen met den Antwerp in 1ste.
Beerschot speelde de finale om op te gaan tegen Cercle. Het won thuis oververdiend met 1-0 en ginds tot de laatste linuut 2-1, dus geplaatst. Maar dan gaf Baucart een scheidsrechter waar altijd consternatie bij is, een penalty die niemand zag. Resultaat 3-1. Cercle naar 1ste en Beerschot met 5 keer zo veel toeschouwers thuis en een historisch traditie blijft in 1B.
Nu heb je doir het wegvallen van KV Mechelen nog maar 1 club uut de provincie Antwerpen in 1A en 6 ploegen uit West Vlaanderen in dezelfde reeks. Economisch onhaalbaar, maar zo ver vooruitdenken kunnen ze bij de bond niet.
En betreffende hooligans, : die hebben wij ook, maar die van Club Brugfe zijn neonazi's en beschikken over het verstand van een kip
Stief
14 maart 2018, 23:36
De Belgen maken een slechte beurt in de 8ste finales van de CL: Vertongen, Alderweireld en Dembele eruit tegen Juve, Lukaku en Fellaini eruit tegen Sevilla, Meunier eruit tegen Real en Hazard en Courtois eruit tegen Barca. Enkel Naingollan (Roma), Mignolet (Liverpool), Vermaelen (Barca), Kompany en De Bruyne (Man City) gaan door. Dit voorspelt niet veel goeds voor het aankomende WK. Er is uiteraard op dit niveau geen spoor te bekennen van spelers uit Hawaï, Oezbekistan en Nederland
Jan Verplancke
15 maart 2018, 00:40
De Belgen maken een slechte beurt in de 8ste finales van de CL: Vertongen, Alderweireld en Dembele eruit tegen Juve, Lukaku en Fellaini eruit tegen Sevilla, Meunier eruit tegen Real en Hazard en Courtois eruit tegen Barca. Enkel Naingollan (Roma), Mignolet (Liverpool), Vermaelen (Barca), Kompany en De Bruyne (Man City) gaan door. Dit voorspelt niet veel goeds voor het aankomende WK. Er is uiteraard op dit niveau geen spoor te bekennen van spelers uit Hawaï, Oezbekistan en Nederland
Strootman stond bij AS Roma in de basis. Van Dijk, Cillessen, Robben en Wijnaldum heb je dan ook nog. Al spelen ze niet allemaal.
Dat de Belgen er grotendeels uit liggen is gunstig. Des te fitter kunnen ze beginnen aan het WK.
Picasso 1
15 maart 2018, 03:15
Dat de Belgen er grotendeels uit liggen is gunstig. Des te fitter kunnen ze beginnen aan het WK.
Voorspelt dus voor Spanje weinig goeds aankomend wk. Bijna de hele Spaanse selectie doet Europees nog mee.
Ach, De Gea kan uitrusten dus het komt wel goed...:gruebel:
We gaan toch niet België met Spanje vergelijken toch?
Appels en Peren !!
deket
15 maart 2018, 11:12
Appels en peren hebben ongeveer dezelfde waarde.
Denk niet dat België voor Spanje moet onderdoen.
Bij Barcelona en Madrid maken buitenlanders het verschil en alke respect voor een Iniesta maar hij komt op een leeftijd dat er aan Viagra moet gedacht worden.
Neen alleen Brazilië en Duitsland lijken me sterker en die gaan de Rode Duivels in de kwartfinale ontmoeten dus ik vrees een deja-vu, alle euforie rond het behalen van de wereldtitel ten spijt.
En ja ik heb geen berouw dat Tottenham en Chelsea met hun Belgen die daar het mooie weer maken eruit liggen, daarom vrees ik voor een oververmoeidheid bij Debruyne en Vertongen. In Engeland worden door financiële belangen, bv deal met SkyTv enorm veel wedstrijden gespeeld.
En met Vertongen kom ik op de achillespees van de Belgen, namelijk de verdediging waar de spoeling erg dun is en met oa zijn wegvallen ons de haalbare finale op het EK koste. Maar zag hem onlangs spelen tegen Juve en vond hem relatief traag.
In het middenveld en vooraan verdinken de Belgen wel in de weelde.
Ooit anders geweest : Onder Raymond Goethals en Guy Thijs moesten de Belgen het hebben van een sterke verdediging.
Teiresas
15 maart 2018, 13:54
Enkel Naingollan (Roma), Mignolet (Liverpool), Vermaelen (Barca), Kompany en De Bruyne (Man City) gaan door. Dit voorspelt niet veel goeds voor het aankomende WK. Er is uiteraard op dit niveau geen spoor te bekennen van spelers uit Hawaï, Oezbekistan en Nederland
Strootman stond bij AS Roma in de basis. Van Dijk, Cillessen, Robben en Wijnaldum heb je dan ook nog. Al spelen ze niet allemaal.
Dus per saldo staan er evenveel Nederlanders als Belgen in de kwartfinales?
Picasso 1
15 maart 2018, 15:49
Denk niet dat België voor Spanje moet onderdoen.
Bij Barcelona en Madrid maken buitenlanders het verschil en alke respect voor een Iniesta maar hij komt op een leeftijd dat er aan Viagra moet gedacht worden.
Neen alleen Brazilië en Duitsland lijken me sterker en die gaan de Rode Duivels in de kwartfinale ontmoeten dus ik vrees een deja-vu, alle euforie rond het behalen van de wereldtitel ten spijt.
En ja ik heb geen berouw dat Tottenham en Chelsea met hun Belgen die daar het mooie weer maken eruit liggen, daarom vrees ik voor een oververmoeidheid bij Debruyne en Vertongen. In Engeland worden door financiële belangen, bv deal met SkyTv enorm veel wedstrijden gespeeld.
En met Vertongen kom ik op de achillespees van de Belgen, namelijk de verdediging waar de spoeling erg dun is en met oa zijn wegvallen ons de haalbare finale op het EK koste. Maar zag hem onlangs spelen tegen Juve en vond hem relatief traag.
In het middenveld en vooraan verdinken de Belgen wel in de weelde.
Ooit anders geweest : Onder Raymond Goethals en Guy Thijs moesten de Belgen het hebben van een sterke verdediging.
Was weliswaar een vriendschappelijke wedstrijd, maar daarin werd België in eigen huis helemaal weggespeeld, werd bijna de hele wedstrijd gecombineerd op de helft van België en het eindigde 0-2.
https://www.youtube.com/watch?app=desktop&persist_app=1&noapp=1&v=3QdaqTv1f9Q
En hier kan je de hele wedstrijd zien. Veel plezier. ;)
https://www.youtube.com/watch?v=MCdIRGf8VN4
Je hebt gelijk Deket, ik had het anders moeten verwoorden, België - Spanje is eigenlijk een frietje met mayo vergelijken met kaviaar !
Picasso 1
15 maart 2018, 16:07
Je hebt gelijk Deket, ik had het anders moeten verwoorden, België - Spanje is eigenlijk een frietje met mayo vergelijken met kaviaar !
Hahahaha :biggrin:
Jan Verplancke
15 maart 2018, 16:43
Voorspelt dus voor Spanje weinig goeds aankomend wk. Bijna de hele Spaanse selectie doet Europees nog mee.
Ach, De Gea kan uitrusten dus het komt wel goed...:gruebel:
(Ogenschijnlijke) vermoeidheid leek me op sommige toernooien wel 'n factor.
Jan Verplancke
15 maart 2018, 16:46
Dus per saldo staan er evenveel Nederlanders als Belgen in de kwartfinales?
Dat zal elkaar niet veel uitmaken, denk ik.
Al stond er in de laatste serie wedstrijden maar één van de genoemde Nederlanders ook daadwerkelijk op het veld.
Teiresas
15 maart 2018, 18:58
Dat zal elkaar niet veel uitmaken, denk ik.
Al stond er in de laatste serie wedstrijden maar één van de genoemde Nederlanders ook daadwerkelijk op het veld.
Van het NL vijftal Strootman, Van Dijk, Robben, Wijnaldum en Cillessen staan de eerste 4 meestal wel op t veld.
Van het B vijftal Naingollan, Mignolet, Vermaelen, Kompany en De Bruyne spelen er ook 4 meestal wel, mits Kompany niet geblesserd is (maar dat is ie meestal wel...). Vermaelen speelt sowieso zo goed als nooit
Willem2
17 maart 2018, 12:36
Principe-akkoord tussen Real Madrid en Robert Lewandowski'
Robert Lewandowski is volgend seizoen spits van Real Madrid. Althans, als het aan de huidig aanvaller van Bayern München en Real Madrid ligt. De twee partijen hebben elkaar gevonden in een principe-akkoord,................ https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/principe-akkoord-tussen-real-madrid-en-robert-lewandowski~a8357409/
Big30
19 maart 2018, 00:28
Invaller Depay held van Lyon in Marseille
Olympique Lyon heeft de uitschakeling in de Europa League door CSKA Moskou prima verwerkt. Memphis Depay, die in de 64ste minuut mocht invallen, was tegen Olympique Marseille de grote man. De Oranje-international maakte in de laatste minuut de winnende: 2-3.
Na prima doorkoppen van Mariano Díaz verlengde Memphis de bal ook met zijn hoofd achter doelman Steve Mandanda. De ex-PSV'er vierde zijn goal door zijn shirt uit te trekken. Dat leverde hem een gele kaart op.
In de topper tegen PSG schoot Memphis Depay zijn ploeg ook in de slotfase naar de zege.
https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/invaller-depay-held-van-lyon-in-marseille~a9669389/
Depay again very important for Lyon. Hij heeft de potentie een echt grote te worden maar dan zal die zijn maniertjes wel moeten afleren.
Opnieuw hoofdrol voor Dost bij Sporting
Bas Dost was vanavond wederom doeltreffend voor Sporting Lissabon (2-0). Maar nog mooier dan zijn treffer in het competitieduel met Rio Ave was zijn assist op Gelson Martins. De Oranje-aanvaller legde de bal klaar met een hakje.
https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/opnieuw-hoofdrol-voor-dost-bij-sporting~a48f107a/
Geen kwaad woord over Dost. Hij blijft maar scoren en assists geven, in de EL een penal missen OK, dat kan maar gelukkig zonder gevolgen. Sporting ging door OL niet.
https://www.spanjevandaag.com/wp-content/uploads/2018/03/ec26bbef2e1ec9ba4f25ca98f24c6257.jpg
Een grote verrassing in de CL, Sevilla in de kwart-finale. Hoe mooi dat ze MU hebben verslagen, niets tegen MU al geven ze geld uit alsof het water is maar die LUL van een Mourinho, die gun je een verlies, aldus geschiedde.
Voor de rest weer de bekende clubs uit de top10 van clubs met Mega budgetten bij de laatste 8, geen PSG en MU dus, die je daar wel zou verwachten voor de rest vrij voorspelbaar de CL en weinig interessant.
In de eredivisie waar PSV kampioen wordt vooral nog leuk wie gaat degraderen, wat ik niet voor mogelijk hield gaat toch gebeuren, Twente zal moeten vechten om niet laatste te eindigen, plaats 15 lijkt uit zicht. Wat een schande en afgang voor de Tukkers.
Het 82-83 scenario doemt weer op. Ook toen dacht men Twente dat kan niet degraderen, dat seizoen had men een selectie waar je eigenlijk makkelijk top6 mee zou moeten kunnen eindigen, toch degradeerde FC Twente dat seizoen.
Jan Verplancke
19 maart 2018, 00:33
FC Twente onderaan. Wat zou het leuk zijn als die club eruit vliegt. Ik gun het die club na Munsterman, ik gun het Gert Jan Verbeek. Ze hebben een wat gunstiger programma dan die andere twee, maar hoop doet leven.
Big30
19 maart 2018, 01:01
FC Twente: na de top3 de grootse club in de Eredivisie! Landskampioen 2010, bekerwinnaar 3X, EC3/Uefa cup finalist 1975, halve finale EC2 en EC3.
Tegen W2 thuis waren er 29.300 toeschouwers, zeer ontevreden en gefrustreerde toeschouwers overigens :rolleyes:.
Eredivisie » Stand aller tijden
https://screenshotscdn.firefoxusercontent.com/images/a2668274-b7b0-44d0-882e-9f79b55328db.png
Alleen zeer zieke geesten en/of NAC, Roda, Sparta en W2 fans wensen deze club wat slechts toe :biggrin:!
De Tukkers en fans van FC Twente, genieten nog steeds van deze mooie dag, 2 mei 2010, met dank aan Joop Munsterman. Bevrijdingsdag in Twente.
https://www.youtube.com/watch?v=pR8tHc-dnkQ
Jan Verplancke
19 maart 2018, 16:49
Met onreglementaire trucs en gerotzooi in de boekhouding bereikt inderdaad. Ten nadele van clubs die het spelletje destijds wel eerlijk speelden.
Weg ermee.
deket
20 maart 2018, 15:26
big30. PSV zal dan waarschijnlijk wel kampioen worden maar hun doelpuntensaldo lijkt me niet onmiddellijk om fier mee thuis te komen.
Sorry Nedlovefkk,maar de waarheid heeft haar rechten,van hun voetbal krijg ik niet meteen een orgasme.
bovendien af en toe een duwtje van de scheidsrechter,zoals zaterdag tegen Venlo. Niet zo extreem dan bij Club Brugge maar daar lijkt het wel een John Cleese sketch
Willem2
20 maart 2018, 15:33
...
van hun voetbal krijg ik niet meteen een orgasme.
....
Begrijp ik niet. Jij bent toch altijd van wie het kleine niet eert is het grote niet weerd :rolleyes:.
Anders kan je ook niet jarenlang achter Anderlecht blijven staan ;)
deket
20 maart 2018, 15:45
wanneer PSV Anderlecht treft in de CL zal ik enkele van jullie uitnodigen in het Astridpark.
maar zoals voorheen in de onderlinge confrontatie voor de CL;zal PSV toch weer verliezen
Jack42
20 maart 2018, 16:00
wanneer PSV Anderlecht treft in de CL zal ik enkele van jullie uitnodigen in het Astridpark.
maar zoals voorheen in de onderlinge confrontatie voor de CL;zal PSV toch weer verliezenDe kans is maar klein dat PSV en Anderlecht elkaar ooit in de CL treffen. Je moet dan namelijk eerst kampioen worden (altijd moeilijk voor Anderlecht met al die corrupte scheidsrechters en bondsmannen) en daarna is er nog veel kans dat ze bij loting in dezelfde pot terechtkomen.
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Picasso 1
20 maart 2018, 20:54
De kans is maar klein dat PSV en Anderlecht elkaar ooit in de CL treffen. Je moet dan namelijk eerst kampioen worden (altijd moeilijk voor Anderlecht met al die corrupte scheidsrechters en bondsmannen) en daarna is er nog veel kans dat ze bij loting in dezelfde pot terechtkomen.
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Groter kans dat beide teams elkaar in de EL treffen. PSV door 3de te worden in zijn groep van de CL en zo doorschuivend naar de EL waar ze Anderlecht treffen die al vanaf het begin rechtstreeks in de EL was terecht gekomen (als Anderlecht dan al niet is uitgeschakeld natuurlijk).
John mc Snek
21 maart 2018, 11:23
Hoe lang is het geleden dat er een NL club door de voorronde van de CL is gekomen en daardoor in de groepsfase is beland?
En dat zal alleen maar moeilijker worden , Feyenoord was de laatste kampioen die zich rechtstreeks plaatste voor de eindfase ...
Big30
21 maart 2018, 14:15
Hoe lang is het geleden dat er een NL club door de voorronde van de CL is gekomen en daardoor in de groepsfase is beland?
En dat zal alleen maar moeilijker worden , Feyenoord was de laatste kampioen die zich rechtstreeks plaatste voor de eindfase ...
Dat was Ajax meen ik in 2010, maar allemaal ook niet zo vreemd natuurlijk. De top3 in Nederland behoort nu eenmaal niet bij de top32 van rijkste clubs. Hier een oud lijstje van 2017 van de top30, zal niet helemaal up-to-date zijn:
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/715656/financi-le-ranglijst-real-en-bar-a-grootst-nederlandse-clubs-buiten-top-30.html
https://screenshotscdn.firefoxusercontent.com/images/caaac9b8-21ea-4a53-9dbd-2ba7c77397d7.png
Zonder een directe plaatsing voor de CL mag je verwachten dat het sowieso lastig wordt je te plaatsen voor de groepsfase al zouden we dit jaar wat geluk kunnen hebben bij het treffen van een tegenstander.
Bij de laatste 8 vind je altijd weer de bekende clubs terug met de mega budgetten met af en toe een kleine verrassing. Sevilla lijkt nu de verrassing te zijn maar die zitten ook op een budget van > 200M€.
Nochtans haalde PSV in 2016 de laatste 16 nog in de CL en werden na na strafschoppen tegen de latere finalist Atletico uitgeschakeld. Maar zoiets is een uitzondering natuurlijk.
Picasso 1
21 maart 2018, 16:47
Voor de rest weer de bekende clubs uit de top10 van clubs met Mega budgetten bij de laatste 8, geen PSG en MU dus, die je daar wel zou verwachten voor de rest vrij voorspelbaar de CL en weinig interessant.
Sevilla, Roma, Liverpool en Manchester City zijn doorgaans geen clubs die je in kwartfinales ziet, oftewel de helft van de clubs zijn andere dan eerdere jaren. Barcelona, Real Madrid en Bayern zie je wel elk jaar in kwart finales. PSG en MU vielen verder onverwacht af net zoals eerder Atletico Madrid, en ook Chelsea verwacht je doorgaans in kwartfinales. Lijkt me verder niet makkelijk voorspelbaar wie de CL dit jaar gaat winnen of zelfs welke twee clubs in de finale komen. Deket had het bijvoorbeeld al fout inzake PSG maar dat kan hij vast uitstekend verklaren.
John mc Snek
21 maart 2018, 18:34
Dat was Ajax meen ik in 2010, maar allemaal ook niet zo vreemd natuurlijk. De top3 in Nederland behoort nu eenmaal niet bij de top32 van rijkste clubs.
Ben het helemaal met je eens Big, zeg ook niet dat het vreemd is, maar bedoelde te zeggen dat ik daarom de scenario’s van p1 hierboven wat rooskleurig vond, en vroeg me af of hij er misschien niet bij had stilgestaan dat de kampioen van NL zich niet meer rechtstreeks plaatst.
Uiteraard was de prestatie van PSV een prestatie van (wereld) formaat, 2x geen goal weggeven, in Madrid zelfs de bovenliggende partij zijn en er dan op pingels uitvliegen tegen de recent 2 voudige finalist van de CL Atletico Madrid.
Picasso 1
21 maart 2018, 18:57
Ben het helemaal met je eens Big, zeg ook niet dat het vreemd is, maar bedoelde te zeggen dat ik daarom de scenario’s van p1 hierboven wat rooskleurig vond, en vroeg me af of hij er misschien niet bij had stilgestaan dat de kampioen van NL zich niet meer rechtstreeks plaatst.
Voor het gemak ging ik er vanuit dat PSV wel door de voorrondes komt en Anderlecht niet. :tongue:
deket
22 maart 2018, 04:00
Betreffende CL : In Belgium gaat de kampioen direct naar de CL en speelt de 2de voorronde
Verklaring PSG beste P1. Bekijk de wedstrijd Real Madrid thuis tegen PSG maar eens en je weet genoeg.
Ik tipde btw vooral Manchester City als potentiële winnaar . Jij blijkbaar niet maar City beschikt in tegenstelling tot vorige jaren nu wel een ijzersterke defensie
Bovendiên lijkt de 2de Belg die deze ploeg doet draaien terug fit
Willem2
22 maart 2018, 11:33
.... Bekijk de wedstrijd ....
dat kan binnenkort wel eens voorbij zijn gezien het volgende bericht
Champions League vermoedelijk niet langer op het open kanaal................
https://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/330414/champions-league-vermoedelijk-niet-langer-op-het-open-kanaal/
Willem2
23 maart 2018, 19:52
https://www.fcupdate.nl/programma/s1319/wereld-vriendschappelijk-2018/
deket
24 maart 2018, 00:42
Speelde Nederland in eigen huis geen oefeninterland? (Tja ze kunnen alleen nog maar vriendschapsmatchen spelen vermits ze zich nooit meer plaatsen voor een tornooi) even kijken,,,,voor eigen publiek en met een nieuwe coach zullen ze toch eens?,,,,Toch niet. Weer verloren en waarom verbazen wij daar niet over en lijkt het al de normaalste zaak ter wereld.
Maar ik lees hier altijd dat talent in curves gaat. Op en neer zoals de waarde van een Russische roebel en de periode zonder talent heeft nu al lang genoeg geduurd. Dus ik ga eens kijken wat Jong Oranje heeft gepresenteerd. Wacht even opzoeken,,,ah gisteren verloor jong Nederland thuis met 1-4 van België. In hun blootje gezet dus en over de knie gelegd.
En nu komen de reacties betreffende statistieken. Even voorspelbaar als wanneer een Roemeense boos kan worden
Even voorspelbaar als wanneer een Roemeense boos kan worden
Inderdaad Deket, jouw bovenstaande post was zeeeeer voorspelbaar, geniet ervan :)
Stief
24 maart 2018, 08:48
En dat nog met een B-ploeg...
De Belgische U21 boekten een ruime zege tegen Jong Oranje. De ploeg van Johan Walem won met 1-4 op de Vijverberg, het stadion van De Graafschap.
De bondscoach pakte met een andere elf uit, om een aantal spelers rust te gunnen in het kader van de belangrijke EK-kwalificatiematch tegen Hongarije op maandag 26 maart.
NL heeft geen spelers of trainers meer aan de Europese top, geen CL, geen EK, geen WK, etc... volgens mij gaan ze zich de komende generaties weer verder lekker focussen op het saaie schaatsen ;-)
Willem2
25 maart 2018, 17:31
Cruyff Court in Molenbeek na anderhalve dag vernield .............. https://www.telegraaf.nl/nieuws/1834315/cruyff-court-in-molenbeek-na-anderhalve-dag-vernield
Goedemorgenallemaal
25 maart 2018, 22:18
volgens mij gaan ze zich de komende generaties weer verder lekker focussen op het saaie schaatsen ;-)
Veldrijden natuurlijk...
Big30
26 maart 2018, 18:18
Gertjan Verbeek ontslagen als trainer van FC Twente
HENGELO – FC Twente heeft trainer en technisch manager Gertjan Verbeek per direct op non-actief gezet. Verbeek wordt verantwoordelijk gehouden voor de zwakke resultaten en de slechte werkrelatie met spelers en staf. Verbeek leidde maandagmiddag nog de training in Hengelo. Na die sessie werd hij ontboden op het stadion waar hij de onheilstijding te horen kreeg.
https://www.tubantia.nl/fc-twente/gertjan-verbeek-ontslagen-als-trainer-van-fc-twente~a82d942f/
Willem2
26 maart 2018, 19:26
@ Twente
Dat gaat weer veel geld kosten en of dat uiteindelijk iets zal helpen, eigenlijk hoop ik van wel.
Johnny Bravo
27 maart 2018, 11:57
@ Twente
Dat gaat weer veel geld kosten en of dat uiteindelijk iets zal helpen, eigenlijk hoop ik van wel.
Ik hoop juist dat FC Twente degradeert! Ze moeten nu maar eens op de blaren gaan zitten van hun wanbeleid!
Misschien dat FC Twente de grond onder het stadion kunnen verkopen aan de gemeente?
Johnny Bravo
27 maart 2018, 12:02
Ik ben benieuwd wie de nieuwe trainer van SC Heerenveen gaat worden?
Zouden ze nu proberen om Verbeek terug te halen naar SC Heerenveen of zouden ze Frank de Boer toch gaan aantrekken. Ik denk het laatste, Frank de Boer gaat de nieuwe trainer worden van SC Heerenveen.
Teiresas
27 maart 2018, 12:05
Nou, ik had verwacht dat Deket wel weer vooraan zou staan, om ons te vergasten op zijn haarscherpe objectieve analyse van de wedstrijd van Oranje tegen de Europees kampioen, gisteravond. Het liefst doorspekt met wat verdraaide historische feitjes aangaande de conduite van onze zuiderburen.
Opdat wij, kaaskoppige oelewappers van de Hollandse kleigronden, weer wat wijze lessen in onze zak kunnen steken en er ons voordeel mee kunnen doen.
Maar nee hoor. Niks, nada, noppes.
Welk een teleurstelling..
Willem2
27 maart 2018, 12:36
Nederland verraste maandag met een royale overwinning op Europees kampioen Portugal (3-0). Het traditionele spelersrapport van FCUpdate.nl bestaat dan ook alleen maar uit voldoendes, met Matthijs de Ligt, Davy Pröpper en Donny van de Beek als uitblinkers. ........... https://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/330639/spelersrapport-de-ligt-propper-en-van-de-beek-uitblinkers/
https://www.telegraaf.nl/sport/1841317/buitenlandse-media-lyrisch-wat-een-show-van-holland
Het zijn maar oefenwedstrijden maar in deze wedstrijd kwam er eindelijk wat meer initatief van Oranje.
Vanavond speelt België voor de centen tegen een land waar je eigenlijk niet tegen zou willen voetballen.
Big30
27 maart 2018, 14:05
Ik hoop juist dat FC Twente degradeert! Ze moeten nu maar eens op de blaren gaan zitten van hun wanbeleid!
We kunnen inderdaad stellen dat de trainer gefaald heeft en een aantal spelers onder de maat presteerde. De logische beslissing is dan dat de trainer ontslagen wordt en dat is nu ook gebeurd.
Mooie club natuurlijk FC Twente, die gaan zeker niet degraderen met al die kwaliteit in het elftal en dat mooie stadion en al dat publiek.
Big30
27 maart 2018, 14:14
Het zijn maar oefenwedstrijden maar in deze wedstrijd kwam er eindelijk wat meer initatief van Oranje.
Vanavond speelt België voor de centen tegen een land waar je eigenlijk niet tegen zou willen voetballen.
De hype ronde Rode Duivels lijkt nu een beetje over te zijn. Het nationale stadion komt er nu definitief niet, de mascotte vd Rode Duivels blijkt genderneutraal te zijn, het WK lied zou door een Brusselse seksistische rapper geschreven worden maar gaat ook al niet door etc. etc.
Stadion zal vanavond ook maar amper voor de helft gevuld zijn, wat Walen en fans uit Molenbeek zullen komen. De Vlamingen houden zich deze week voornamelijk bezig met de vraag wie de Ronde zondag gaat winnen, Terpstra is volgens Boonen de grote favoriet voor zondag.
deket
27 maart 2018, 18:25
@Teiresas. Dit was een EXPERIMENTELE oefenpot. Ik kan wel begrijpen dat jullie zich euforisch voelen aangezien Nederland zich niet meer kan kwalificeren voor een EK en WK, maar nu lijkt het wel dat men blij is Ma Flodder binnen te doen omdat jullie Emily Clarke niet kunnen krijgen. Een Ronaldo speelt op 3 fronten mee en staat voor een belangrijk WK tornooi, denk jij dat die een blessure gaat riskeren.?
Heb jij vroeger voetbal gewpeeld ondergetekende wel en neen er is geen Messi aan mij verloren gegaan, maar was wel strakker dan mijn 28jarige jongere vrouw van het moment maar dit terzijde. Wel zou jij je als voetballer in het vooruitzicht van grote matchen kunnen opladen tegen een cafeploeg.? En over cafe gepraat, ik zag tegen Engeland Zoet een goal doorlaten die zelfs Xavier Waterslagers kon pakkken. Leek me heel zuur voor zoet temeer dat hij blij mag zijn dat de scheidsrechter niet floot voor een fout van hem dat een strafschop waard was.
Op zondag wat zappen en zag ik op dd NOS weer analyseren, zag oa een oude voetbalverslaggever vanwie ik dacht dat hij al dood was en een exvoetballer met een Peter Pan complex. En maar lullen. Over een uurtje zapde ik opnieuw naar de NOS en opnieuw zeuren over een vriendenmatch die meer aandacht kreeg dan de gemeentraadsverkiezingen. Kreeg een punthoofd van hun hoofdpunten.
Peter 020 zal wel klaar gekomen zijn met de lovende woorden over lichtpunt Deligt die gisteren blijkbaar ook uitstekend speelde maar indien het vanvoor moet komen van een Depay? Mislukt bij Manchester en nu bij een Franse middenmotor
Jack42
27 maart 2018, 19:53
Ik ben benieuwd wie de nieuwe trainer van SC Heerenveen gaat worden?
Zouden ze nu proberen om Verbeek terug te halen naar SC Heerenveen of zouden ze Frank de Boer toch gaan aantrekken. Ik denk het laatste, Frank de Boer gaat de nieuwe trainer worden van SC Heerenveen.
Je hebt vast en zeker een hekel aan SC Heerenveen dat je ze Frank de Boer gunt als trainer. Kunnen ze na een paar weken weer een andere trainer gaan zoeken. :biggrin:
De Boer heeft toch aangegeven dat hij alleen in het buitenland aan de slag wil?
Cruijff wordt de nieuwe trainer van SC Heerenveen gok ik. Jordi heeft aangegeven aan een nieuwe uitdaging toe te zijn na 6 jaar Macabi Tel Aviv.
Rutten zal wel weer terug naar FC Twente gaan als ze die nog kunnen betalen na degradatie.
Sphinx
27 maart 2018, 19:57
"Come writers and critics who prophesize with your pen
And keep your eyes wide, the chance won't come again
And don't speak too soon, for the wheel's still in spin
And there's no tellin' who that it's namin'.
For the loser now will be later to win
For the times they are a-changin'."
Ergens moet je altijd beginnen. Trial en error. Iedere IT'er kan je vertellen dat voor je in productie gaat je beter een gedegen analyse en heel gedegen Acceptatie Tests kan hebben gedaan. En iedere IT'er kan je ook vertellen dat niet iedereen dat zo graag heeft, ze willen meteen de wereld veroveren met het nieuwe speeltje. En als het dan niet werd wordt er geschreeuwd en gekrijst waarom er niet getest is.
Vrijdag pakte de eerste G.A.T. tegen Engeland niet zo best uit, meteen was oranje tandeloos, kon niemand er iets van, werd Koeman vriendelijk door Bert Maalderink de maat genomen dat hij het waagde om Wijnaldum tegen Portugal op te stellen. En gisteren pakte de G.A.T. tegen Portugal heel anders uit. Deze racebeer is niet zo van de lange voetbalverhalen, maar dit viel me luisterend naar Radio1 langs de lijn op.
- Oranje moet noodgedwongen spelen als een middenmoter, maar dat ging eigenlijk prima. De verdediging deed zijn werk vrijdag, het grote verschil met gisteren is dat er op het middenveld teveel ballen verloren gingen. Daardoor kwamen de backs die nu op konden komen vrijdag niet aan hun aanvallende impulsen toe, omdat ze alle rotzooi van Dost en Strootman op moesten ruimen. Engeland was niet goed, maar wel gretig genoeg om steeds de zwakke plek op te zoeken.
- Gisteren was die zwakke plek (Strootman/Dost) er niet. Babel en Depay zijn een stuk beweeglijker, Vd Beek kon zich op het middenveld optrekken aan de rust die Pröpper bracht en Wijnaldum werd ineens ook een stuk beter in het spel betrokken. Het is jammer voor Dost, maar dit NL's elftal kan hem niet zo goed gebruiken als Sporting dat kan.
- Doordat er niet zoveel ballen doorheen glipten kunnen Van Dijk en De Ligt hun "hobby" oppakken en af en toe mee oprukken. Vilhena speelde de rol die Hateboer vrijdag had, erop kleunen en op het randje spelen, Aké ondersteunt goed, beter dan Van Aanholt vrijdag. Door die steun is het makkelijker voor het 5-3-2 om sneller 3-52 en zelfs 3-2-5 te worden als het moet. De Vrij en Tete zou je kunnen afwisselen.
- Portugal heeft gewoon de zaak onderschat. Ze dachten waarschijnlijk Dost weer tegen te komen en waren niet voorbereid op het idee van Koeman om niet meer heel vroeg de opstelling bekend te maken. Een cafe-elftal zou ik ze niet noemen, maar ze hadden iets heel anders in gedachten na de berichten van de spionnen bij de wedstrijd tegen Engeland. Dat Ronaldo zo ging mekkeren was eigenlijk een enorm compliment, want dan loopt het niet. De scheids was gelukkig niet te bang om hem van een schwalbe te betichten en Cillesen pakt twee keer een bal die erin had kunnen vliegen
- Na de rust ging Koeman door met experimenteren en dat pakte wat minder uit. Tete had geluk dat een eerdere actie tegen Quaresma niet met geel werd bestraft, anders was het dom rood geworden (niet in het Frans tegen een Franse scheids miepen Kenny!) en Oranje had geluk dat Cancelo wel werd weggestuurd.
Conclusie: Oranje voetbalt niet meer als een sterrenploeg (real, bayern, barca) maar als een leuke Engelse middenmoter die ineens uit zijn slof schiet (Leicester, Burnley, Huddersfield). Middenmaat is ook waar de meeste internationals nu spelen, maar dat wil zeker niet zeggen dat het slecht is. Atalanta, Lazio, Bournemouth, Brighton, Lyon, de Eredivisie komt ze niet graag tegen als het er op aankomt. En vanuit die middenmoot moeten we ons weer opwerken, IJsland is het ook gelukt zoals we tot onze schande hebben mogen constateren. Op naar de volgende G.A.T. tegen Slowakije.
Big30
27 maart 2018, 19:59
Buitenlandse media lovend: 'Oranje lijkt wel in WK-vorm'
De 3-0 oefenzege van het Nederlands elftal op Europees kampioen Portugal is ook in het buitenland niet onopgemerkt gebleven. 'Wie niet beter zou weten, zou denken dat Nederland al in vorm is voor het WK'.
'Holland-klap voor Ronaldo', kopt het Duitse Bild. Ze voegen er direct aan toe dat de kop eigenlijk had moeten zijn: 'Nederland in WK-vorm', ware het niet dat Oranje er komende zomer in Rusland helemaal niet bij is. Toch zijn de Duitsers onder de indruk over de wijze waarop de Europees kampioen - met Cristiano Ronaldo - vakkundig naar huis werd gespeeld.
,Wat een demonstratie! Bij momenten flitsend Oranje verslaat Europees kampioen Portugal met stevige 0-3-cijfers", kopt Het Laatste Nieuws in België. ,,Natuurlijk was het maar een oefenwedstrijd en speelde Portugal ook niet helemaal in de sterkst mogelijke formatie. Maar veel sterren verschenen toch gewoon aan de aftrap bij de Europees kampioen, net als de allergrootste vedette Cristiano Ronaldo. Hij viel vooral op met gemekker, een schwalbe en toen na een uur enkele Portugese supporters het veld opkwamen voor een selfie met hem."
https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/buitenlandse-media-lovend-oranje-lijkt-wel-in-wk-vorm~a6f94a53/
bocariver
28 maart 2018, 00:31
If Oranje are back to their top after only 6 months crisis , Koeman as trainer and Depay as leader , it is a good news for you but it looks like a fake news. Depay is only a solist and he is not a leader. Even in Lyon, they recognize him for scoring some important goals but it is cost a lot in term of team spirit. They looked for an exit door for him if somebody can put 15 m€.
Yesterday , real football was played by Spain . They beat Germany outside then gave a lesson to Argentina 6-1.
They have everything to win in 3 months.
After, you have Brazil who beat Russia then Germany, they are not so beautiful to see but they wait Neymar .... may be he will be ready but individualistic skills are may be a defect if it is not in a collective plan.
Germany lost 2 times at home but they played a very collective game and high level with different players and tactics. There will be well prepared...
After, there is some potential in some teams like Argentina ( if Messi play, because without him there is close to nothing),Portugal ( but they look not angry or ready for pressure of favorite), France ( we do not have any strong fighters if something go wrong), Colombia,Belgium,Uruguay,...one African country......
I do not know why but I lost my optimistic feeling about France, we do not have balls.....to go far if nothing happen.
About who will not win ,except Oranje, there is Russia too ...cataclysmic, like ice hockey in Sotchi...
Jack42
28 maart 2018, 01:11
@ bocariver
Did you see another match between Germany and Spain? The match I saw last Friday was a draw 1-1! :confused:
bocariver
28 maart 2018, 23:17
@ bocariver
Did you see another match between Germany and Spain? The match I saw last Friday was a draw 1-1! :confused:
You are right.
In fact , I saw so many match in last days and was so impressed by Spain Performance that my unconscious talk.
Willem2
29 maart 2018, 21:00
Voor Teiresas
Kuyt krijgt groots afscheidsduel in De Kuip ......... https://www.telegraaf.nl/sport/1855255/kuyt-krijgt-groots-afscheidsduel-in-de-kuip
Willem2
29 maart 2018, 21:04
Kluivert verkozen tot grootste talent ter wereld .... https://www.telegraaf.nl/sport/1847893/kluivert-verkozen-tot-grootste-talent-ter-wereld
http://www.goal.com/nl/gallery/nxgn-2018-de-beste-tieners-ter-wereld/cfzk6lo62g9v1o73mibinw0tg#k530xy1vjdbo1llfsf8dbpva 4
deket
30 maart 2018, 01:30
Nu hoorde ik onlangs op de NOS zeggen : Wij zijn niet langer de beste van de wereld" heb ik iets gemist? Wanneer dan Wel? Nederland was nog nooit wereldkampioen. België wel hoor. In 1920. Het eigenlijke WK begon in 1930 maar voorheen werd voetbal in de 4jaarlijkse olympische spelen als WKtornooi beschouwd.
Bij de officiële wereldkampioenschappen nam België meer deel dan Nederland
deket
30 maart 2018, 01:34
Dit allemaal om de klassieke polemiek preventief te vermijden
Teiresas
30 maart 2018, 12:33
Voor Teiresas
Kuyt krijgt groots afscheidsduel in De Kuip ......... https://www.telegraaf.nl/sport/1855255/kuyt-krijgt-groots-afscheidsduel-in-de-kuip
Hij is pas de vierde Feyenoorder in de historie die deze eer te beurt valt.
Coen Moulijn, Wim van Hanegem en Giovanni van Bronkhorst gingen hem voor.
Teiresas
30 maart 2018, 12:41
Kluivert verkozen tot grootste talent ter wereld .... https://www.telegraaf.nl/sport/1847893/kluivert-verkozen-tot-grootste-talent-ter-wereld
http://www.goal.com/nl/gallery/nxgn-2018-de-beste-tieners-ter-wereld/cfzk6lo62g9v1o73mibinw0tg#k530xy1vjdbo1llfsf8dbpva 4
Ik hoop van harte dat ie dat ook daadwerkelijk is, want we kunnen wel wat extra kwaliteit gebruiken in Oranje, maar ik wordt daar doorgaans nogal moe van, van het ophemelen van pubers. Komt hun ontwikkeling doorgaans niet ten goede.
Het betreft hier een verkiezing door lezers van één of andere website, waar ik i.i.g. nog nooit van heb gehoord. Dus deze eretitel voor Kluivert jr zegt en doet me helemaal niets... En ik hoop hem ook niet...
Nu hoorde ik onlangs op de NOS zeggen : Wij zijn niet langer de beste van de wereld" heb ik iets gemist? Wanneer dan Wel? Nederland was nog nooit wereldkampioen. België wel hoor. In 1920. Het eigenlijke WK begon in 1930 maar voorheen werd voetbal in de 4jaarlijkse olympische spelen als WKtornooi beschouwd.
Bij de officiële wereldkampioenschappen nam België meer deel dan Nederland
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180330/d35fa706dc62c5a0d646ba1826475537.jpg
[emoji848][emoji482][emoji1327]
Big30
30 maart 2018, 13:29
Dit allemaal om de klassieke polemiek preventief te vermijden
Daar kunnen we toch heel kort over zijn, komt bij deze discussie hebben we 2387 maal gehad.
NL doet dit WK niet mee, het zij zo. NL heeft op het WK 3 maal de finale gespeeld (1974, 1978 en 2010) en werd in 1998 vierdes en in 2014 derdes. Belgie behaalde in 1986 plaats 4 op de WK. Nederlandse ploegen wonnen in de jaren 70, 80 en 90 de EC1/CL en na 2000 waren veel Nederlandse spelers vertegenwoordigd bij ploegen die de CL wonnen. Een Belgische ploeg won nog nooit de EC1/CL en ik meen dat er maar 2 Belgische spelers zijn geweest die ooit de EC1/CL hebben gewonnen. Meer dan 50 Nederlandse spelers hebben ooit de EC1/CL gewonnen.
Oftewel het verschil tussen een groot en een klein voetballand :tongue:.
Big30
30 maart 2018, 13:49
Het betreft hier een verkiezing door lezers van één of andere website, waar ik i.i.g. nog nooit van heb gehoord. Dus deze eretitel voor Kluivert jr zegt en doet me helemaal niets... En ik hoop hem ook niet...
Niet helemaal dus.
We asked experts from our 37 editions across the globe to rate the best players born on or after January 1, 1998 in terms of first-team experience, potential and overall ability and ranked them by their final tallies.
https://www.yahoo.com/news/donnarumma-wins-nxgn-award-worlds-123239464.html
Maar goed wat zegt het zo'n verkiezing? Kluivert is een groot talent daar kunnen we het wel over eens zijn, de Ligt schat ik trouwens nog veel hoger in. Beiden waren afgelopen week in Barcelona op bezoek bij broertje Kluivert en Pa Kluivert, dat zal wel geen toeval geweest zijn.
deket
30 maart 2018, 17:45
Wij hebben deze discussie inderdaad al 6969 keer gehad en telkens vergeet je er bij te vertellen beste Big30 dat België in 1980 de finale tegen Duitsland haalde en in 1972 ook de halve finale, zoals dus in het wk van 1986.
@John. Je moet eens opzoeken wat bluffen betekent. Ikzelf geef de feiten weer.
1. Belgie won effectief het vierjaarlijks wk in 1920, Nederland won nooit een wk.
Belgie deed 13 maal mee aan het wk, Nederland 11 keer
Dit zein feiten. Bluf zou betekenen bv dat ik mijn 28jarige jongere vrouw 10 keer per nacht zou doen klaarkomen, dat is namelijk gelul. Ze is effectief 28jaar jonger maar ik zal haar nooit 10 keren per nacht kunnen laten kkaarkomen.
En om terug naar het voetbal te keren. Bluf impliceert dat ik meedoe met diegene die nu al schreeuwen dat België wereldkampioen zal worden. Is ook nog geen feit
Sphinx
31 maart 2018, 23:41
Redelijk eenvoudige zege voor Psv - niet zo verrassend
Nog eenvoudiger zege voor AZ - ook niet zo verrassend
Roda creëert veel kansen tegen Vitesse, wint met 3-0. Huh, das verrassend
Willem II verbaast opnieuw op/in een zwembad van een veld en klopt Utrecht met 3-2? Wtf heeft Robbemond met die ploeg uitgespookt? :hammer:
Big30
1 april 2018, 11:24
PSV slacht NAC en heeft nog twee zeges op rij nodig voor de titel
nabeschouwingPSV heeft na een 5-1 zege op NAC nog twee overwinningen op rij nodig om kampioen te worden. Zaterdagavond pakte de ploeg van Phillip Cocu opnieuw drie belangrijke punten in de titelrace.
https://www.ed.nl/nederlands-voetbal/psv-slacht-nac-en-heeft-nog-twee-zeges-op-rij-nodig-voor-de-titel~adca9246/
Nog 2 wedstrijden en het kan bekeken zijn, maar laten die wedstrijden nu net tegen die 2 tegenstanders zijn die bepaald niet triviaal zijn. Nog 2 wedstrijden en de strijd om de titel kan ook weer helemaal open zijn. Maar normaal mag je r vanuit gaan dat PSV dit niet meer weggeeft.
AZ was in ieder geval heel overtuigend, Ajax zal vanmiddag nog wel eerst moeten winnen natuurlijk.
Voor Twente de dag vd waarheid, verliezen ze weer dan tekenen zich inktzwarte wolken af boven de hemel in Tukkerland.
Badslippers
2 april 2018, 11:36
Voor Twente de dag vd waarheid, verliezen ze weer dan tekenen zich inktzwarte wolken af boven de hemel in Tukkerland.
Hoewel VVV het gaat redden in de eredivisie was dit gisteren tegen FC Twente nauwelijks te zien Draak van een wedstrijd. Keeper Unnerstal redde een aantal keren fraai en Röseler toonde zich een betrouwbare back. Een bloedeloze 0-0. De enige voordelen waren dat het bier en de bokworst me goed smaakten..
Big30
2 april 2018, 20:03
If Oranje are back to their top after only 6 months crisis , Koeman as trainer and Depay as leader , it is a good news for you but it looks like a fake news. Depay is only a solist and he is not a leader. Even in Lyon, they recognize him for scoring some important goals but it is cost a lot in term of team spirit. They looked for an exit door for him if somebody can put 15 m€.
Ontketende Memphis zet Franse media in vuur en vlam
De ster van Memphis Depay schijnt feller en feller. De aanvaller was gisteravond, voor de zoveelste maal dit seizoen, de grote man bij zijn ploeg Olympique Lyon.
Depay schiet met scherp, kopt L'Équipe.
De Franse media buitelen weer eens over elkaar in hun superlatieven over Memphis Depay. De Nederlander maakte gisteren de twee goals in de 2-0 zege op FC Toulouse. Zijn uitstekende prestaties en vele goals voor Lyon én Oranje, roepen de vraag op waar dit gaat eindigen voor de 24-jarige Nederlander.
,,Depay schiet met scherp'', kopt L'Équipe in enorme letters. ,,Memphis Depay is de beul van FC Toulouse. Hij nam vier van de laatste zes treffers van Lyon tegen Toulouse voor zijn rekening. Dit namelijk was ook de club waartegen Memphis zijn beroemde goal vanuit de middencirkel maakte'', schrijft de toonaangevende sportkrant. L'Équipe zet Memphis' geweldige vorm nog even in de lak door een paar andere belangrijke recente goals van hem aan te stippen. Zoals de 1-0 van Oranje tegen Portugal, en het winnende doelpunt tegen Paris Saint-Germain.
https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/ontketende-memphis-zet-franse-media-in-vuur-en-vlam~a0ccb5d8/
You are so true wrt Depay, all he does is scoring important (and beautifull) goals for Lyon. That 's all he does :tongue:.
In Belgie is de PO1 begonnen die feitelijk geen PO maar een nacompetitie is, Brugge won, Anderlecht verloor zoals altijd en met negen punten voorsprong op de nummer 2 is Brugge feitelijk al kampioen.
Big30
5 april 2018, 01:16
Vraag mensen welke clubs zich voor de halve finale CL zullen plaatsen, gegarandeerd zullen ze Barca, Bayern en Real het vaakst noemen, die staan dan ook in het rijtje met de 4 rijkste clubs, MU is misschien de rijkste soit die zijn dus uitgeschakeld en de #5 in het rijtje City lijkt het niet te gaan halen want die werden door Liverpool vernederd.
https://screenshotscdn.firefoxusercontent.com/images/67843643-7be6-4689-a87d-78bab2f0c15b.png
Aan die CL is met zo'n grote voorspelbaarheid geen reet meer aan, OK Liverpool was leuk om te zien, jammer van die bus van City die werd beschadigd. De 4 halve finalisten lijken nu al bekend.
Tuurlijk PSG, MU, Juventus, Chelsea hadden ook een kans gemaakt maar dat moet de loting dan wel toestaan.
Barca, Real of Bayern zullen wel winnen, das al vanaf 2012 zo, of 2010 zou Bayern beter toen beter penels genomen hebben in 2010. Maar dat deden ze niet en dus won Chelsea.
Liverpool inderdaad enigszins verassend, maar wel leuke club vind ik.
Misschien dat volgend seizoen Club Brugge voor ‘n stunt kan zorgen ;)
Picasso 1
5 april 2018, 13:47
Aan die CL is met zo'n grote voorspelbaarheid geen reet meer aan
Dat zeg je al jaren, en maar door blijven kijken. :biggrin:
Wk's zijn trouwens ook in soortgelijke mate voorspelbaar, kun je ook maar beter skippen. ;)
deket
5 april 2018, 19:49
@John. Humor en horror vind ik geen geslaagde combinatie.
Bovendien zijn de Europese scheidsrechters niet zo corrupt zoals in de Belgische. Daarom maakt Club nooit meer iets klaar in de CL.
Er is meer kans dat ondergetekende homoseksueel zou worden dan dat deze kutclub iets zou presteren in de CL. Dus 0 kans
Teiresas
6 april 2018, 15:20
29886
Willem2
6 april 2018, 18:20
29886
Wordt dat nieuwe stadion van Feyenoord nu ook al vernoemd naar JC ? :)
laplagne
7 april 2018, 15:34
Breaking New: Dirk Kuyt maakt momenteel zijn rentree met rugnummer 7 in de basis van Quick Boys in de derde divisie tegen Jong Groningen en duel wordt voor de ware voetbaladepten live uitgezonden via de website van Omroep West: www.omroepwest.nl
Bluebear
7 april 2018, 21:50
Ons jongens halen een huzarenstukje uit in Alkmaar!! Kampioenen!! :freu:
29892
John mc Snek
7 april 2018, 21:53
Wat een topavond voor Ajax!
En wat een geweldige geste van PSV om
Ajax te helpen om dan toch nog de tweede plaats te behalen door AZ te verslaan :)
Ik neem aan dat Ajax als dank volgende week de punten in Eindhoven laat, dit zou wel op zijn plaats zijn voor het verlenen van deze gunst!
Big30
8 april 2018, 02:25
AZ - PSV tot de 65e minuut:
Schoten: 10-9
Schoten op doel: 3-0
Tussenstand: 2-0
AZ - PSV vanaf de 65e minuut
Schoten: 0-9
Schoten op doel: 0-6
Eindstand: 2-3#azpsv
Wat een bizarre ontknoping! Volgende week de kampioenswedstrijd tegen Ajax, moet natuurlijk nog wel eerst gespeeld worden en is bij voorbaat zeker niet gewonnen, maar het moet wel heel vreemd lopen wil PSV niet de dik verdiende kampioen van de eredivisie worden.
https://images4.persgroep.net/rcs/4LVMxQfhyQ05GHyJ-U9Rf2SFv_w/diocontent/121523437/_crop/0/0/4500/3272/_fitwidth/694/?appId=21791a8992982cd8da851550a453bd7f&quality=0.9
PSV kan volgende week tegen Ajax de 24ste landstitel binnenhalen. Na een knotsgekke wedstrijd sleepte PSV bij AZ opnieuw een zege binnen. De ploeg kwam op een 2-0 achterstand, maar wist in een fase van vier minuten de 2-3 op het bord te brengen. Via eerst Pereiro, daarna Lozano en vervolgens Van Ginkel op de stip kwam de zege tot stand. Daarvoor was Wout Weghorst twee keer trefzeker.
https://www.ed.nl/dossier-psv/bizarre-comeback-van-psv-compleet-met-drie-treffers~ac0b0599/
Goedemorgenallemaal
8 april 2018, 11:44
Wat een topavond voor Ajax!
En wat een geweldige geste van PSV om
Ajax te helpen om dan toch nog de tweede plaats te behalen door AZ te verslaan :)
AZ speelt best leuk, ik volgde het gisteren een beetje op twitter maar geen Ajax supporter die achterom keek, geen Ajax supporter die zich realiseerde dat AZ , als ze van PSV zouden winnen, op basis van wat ze op dit moment brengen best wel eens met hele grote waarcshijnlijkheid Ajax voorbij zouden kunnen fietsen (we blijven in P-R termen vandaag) en dus weer "Niks in 020", zelfs geen tweede plaats...
Big30
9 april 2018, 13:12
L'Équipe: Depay speler van de week
Rapportcijfer 9Ook sportkrant L'Équipe was onder de indruk van het optreden van Memphis Depay in het uitduel van zijn club Olympique Lyon met Metz. De Oranje-international maakt deel uit van het sterrenelftal van de 32ste speeldag en krijgt als enige een rapportcijfer 9 achter zijn naam.
Depay is al weken op dreef. Ditmaal was hij bij de 5-0-zege van zijn ploeg goed voor één doelpunt en vier assists. De aanvaller bracht daarmee zijn totaal aantal doelpunten in deze Franse competitie op dertien. Marcelo, verdediger bij Lyon en net als Depay oud-PSV'er, is ook verkozen met een 8 als cijfer. Van de andere negen spelers komt niemand boven een 7. Een 9 staat bij L'Équipe voor een 'match exceptionnel', oftewel een uitzonderlijk optreden.
https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/l-equipe-depay-speler-van-de-week~af20308db/
Voor de zoveelste keer domineert Depay de Franse competitie. Zijn statistieken zijn indrukwekkend, nu dit niveau volhouden en gewoon normaal doen. Veel fans van MU roepen nu alweer om zijn terugkeer, zo gaat dat in het voetbal nu eenmaal.
Milan heeft al sinds begin dit jaar interesse in Depay maar MU heeft begrijp ik een terugkoop optie van 20M€ bedongen. Lijkt me dat Lyon bij een eventuele verkoop dan maar maximaal 20M€ kan cashen.
bocariver
10 april 2018, 00:08
Slow down a little bit on Depay, he made a good performance against against the most weakest team of championship who prepared relegation since long time.
Anyway, it is true that he showed some progress.
Why?
Traîner Genesio changed his position on pitch from side to center of attack. May be , it is better to let him there as 9.
Big30
10 april 2018, 00:34
Slow down a little bit on Depay, he made a good performance against against the most weakest team of championship who prepared relegation since long time.
I guess you refer now to the very positive reports of L'Équipe and other French newspapers about Depay? Did not see the game but I trust French newspapers :tongue:!
Or do you think in L'Équipe we read fakenews ;)?
https://pbs.twimg.com/media/DZuthBvX0AAa_I6.jpg
Picture actually is from last weekend (the weekend Terpstra won the Tour de Flandres). That was also fakenews?
Willem2
10 april 2018, 13:07
Goud geld voor kaartje PSV-Ajax: 'bieden vanaf 1500 euro'
Bieden vanaf 1.500 euro. Op Marktplaats worden astronomische bedragen gevraagd voor een stoeltje in het stadion tijdens gedroomde kampioenswedstrijd PSV-Ajax. ............... https://www.ad.nl/eindhoven/goud-geld-voor-kaartje-psv-ajax-bieden-vanaf-1500-euro~ab6550d7/
Volledig onbegrijpelijk ....
Net als het belgische playoffsysteem
Dit weekend de 'topper' tussen Brugge en Anderlecht :rolleyes:
Hopelijk een neutrale scheidsrechter ;)
Big30
10 april 2018, 15:15
Zeg dat wel! Ik heb zojuist 5.000€ betaald n.b., kan me dan ook niet voorstellen dat er al vanaf 1500€ kaartjes te koop zijn, dit lijkt me wederom fake nieuws :tongue:.
Big30
10 april 2018, 17:09
Duel tussen Jong Ajax en NEC maandag overgespeeld
De competitiewedstrijd tussen Jong Ajax en NEC is door de KNVB opnieuw vastgesteld voor aanstaande maandag (20.00 uur)
De twee clubs speelden vrijdag al tegen elkaar. Omdat bij Ajax de niet-speelgerechtigde Teun Bijleveld meedeed, besloot de KNVB de uitslag ongeldig te verklaren en het duel opnieuw in te plannen. Voor NEC was dat goed nieuws, want de Nijmegenaren verloren op De Toekomst met 2-0.
Middenvelder Bijleveld had tijdens FC Dordrecht - Jong Ajax (2-3) op maandag 2 april zijn vijfde gele kaart ontvangen, waardoor hij tegen NEC geschorst had moeten zijn. Als gevolg van een administratieve fout van de KNVB stond Bijleveld op vier gele kaarten en kon hij gewoon worden opgesteld door de Amsterdammers.
https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/duel-tussen-jong-ajax-en-nec-maandag-overgespeeld~aa1e1c15/
Blunder vd KNVB die gevolgen kan hebben voor rechtstreekse promotie, Fortuna zal het tandenknarsend aanzien.
Sphinx
10 april 2018, 23:00
Aiaiai, er zullen flink veel scheldwoorden worden gebruikt bij de Arabische aandeelhouders van Man City en Barça. Beide geldmachines/voetbalclubs liggen UIT de Champions League. AS Roma won met 3-0 geheel verdiend van de Catalanen, Liverpool had een beetje hulp van een blunderscheids nodig die de 2-0 voor City afkeurde, waarna Mo Salah en Firmino de wedstrijd omkeerden. Die zag ik he-le-maal niet aankomen, Wat Leuk eigenlijk!
Big30
10 april 2018, 23:12
Barca won vorige week al zeer vertekend en vanavond was het gerechtigheid dat ze verloren, maar ze bakten er ook niet veel van, Roma was gewoon veel beter en had meer kansen, Strootman ging weer voorop in de strijd.
Liverpool had het na de 1-0 even lastig maar met de 1-1 was het eigenlijk al beslist, van Dijk en Wijnaldum speelden beiden een zeer degelijk wedstrijd. City er weer eens uit.
John mc Snek
10 april 2018, 23:50
Bieden vanaf 1.500 euro. Op Marktplaats worden astronomische bedragen gevraagd voor een stoeltje in het stadion tijdens gedroomde kampioenswedstrijd PSV-Ajax. ............... https://www.ad.nl/eindhoven/goud-geld-voor-kaartje-psv-ajax-bieden-vanaf-1500-euro~ab6550d7/
Net als het belgische playoffsysteem
Valt eerder in de categorie “ nepnieuws “...
Je kan alles op MP zetten voor een gekke prijs om het nieuws te halen en het AD heeft graag een leuk sensatiestuk , maar de werkelijke marktprijzen liggen veel lager ...
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180410/31b3ce5340b6a25e0baa0913ec527b85.jpg
Picasso 1
11 april 2018, 00:29
Kijk daar kunnen we wat mee over drie kwart jaar: PSG tegen Manchester City in de finale.
De door jou toegevoegde mitsen en maaren tellen overigens niet mee als correcte voorspelling mochten deze ploegen het niet worden hè. ;)
P1, bij die laatste stelling wel onder voorbehoud dat City en ParisSG elkaar niet voor de finale treffen, dat lijkt me de evidentie zelf.
Nou deket, volgende keer zal ik maar niet aan jou vragen waar ik mijn geld op moet inzetten. :biggrin:
Eigenlijk was het vandaag vooraf een kansloze missie voor Manchester City en voor Roma, desondanks deden ze binnen 5 minuten beiden weer volledig mee door zeer vroege doelpunten. Bizar de uitschakeling van Barcelona, vooraf was Roma de ploeg waar bijna iedereen wel graag tegen had willen loten en Barcelona waande zich al in de halve finales toen de loting bekend werd. Real Madrid zij gewaarschuwd voor morgen, het is pas over nadat er 180 minuten is gespeeld en geen minuut eerder.
Zoals Sphinx stelde, het grote geld van de oliebaronnen heeft verloren, dus voor Big30 is het vandaag een klein feestje.
Wat betreft de voorspelbaarheid en de kritiek van Big over de CL, wie had dit nou verwacht Liverpool en Roma in de halve finales.
Big30
11 april 2018, 01:10
Zoals Sphinx stelde, het grote geld van de oliebaronnen heeft verloren, dus voor Big30 is het vandaag een klein feestje.
Wat betreft de voorspelbaarheid en de kritiek van Big over de CL, wie had dit nou verwacht Liverpool en Roma in de halve finales.
Dat is zeker waar al moet je het bij Liverpool wel relativeren, kwa budget iets kleiner dan City, maar veel scheelt dat niet, Liverpool hoort wel bij de grote rijke clubs, was alleen niet favoriet tegen City.
Roma is natuurlijk wel een grote verrassing, al staan ook deze club wel in de top20 van rijkste clubs maar met aanmerkelijk minder budget dan de top10.
Ook al door loting werkt het niet zo digitaal dat in de halve finales de rijkste 4 clubs staan. Nu zijn het 2 uit de top5, 3 uit de top9 en 4 uit de top18 (Roma ben ik niet helemaal zeker). Zo af en toe, vanavond dus blijken verrassingen wel degelijk mogelijk.
Wel leuk om te zien dat er afgezien van Robben weer eens Nederlandse spelers in de halve finale CL staan, Strootman lijkt op de weg terug en van Dijk en Wijnaldum zijn vaste waarden voor Liverpool die vaak spelen.
Op Robben na geen wereldtop, van Dijk heeft dat in potentie wel in zich.
Picasso 1
11 april 2018, 02:18
Wel leuk om te zien dat er afgezien van Robben weer eens Nederlandse spelers in de halve finale CL staan, Strootman lijkt op de weg terug en van Dijk en Wijnaldum zijn vaste waarden voor Liverpool die vaak spelen.
Meer Nederlandse spelers in de halve finale CL dan Belgische. :rolleyes:
deket
11 april 2018, 13:32
van van Dijk was ik helemaal niet onder de indruk,heb gekeken,van Liverpool globaal niet.
met een normaal verloop en geen onbekwame egotripper als scheids,die Spanjaard leek wel deel uit te maken van de Belgische arbitrage,hoewel dezen dan wel in loondienst van Club Brugge werken. Wel valt het op dat die pipo blijkbaar een persoonlijke aversie tgo zijn langenoot en tevens een van de beste coaches ter wereld beschikt,zie vorig seizoen tegen Monaco.
dus in NORMALE omstandigheden was het bij de rust al 3-0,dus onterecht afgekeurde goal en 2 niet gefloten penaltys en werd Liverpool eruit geknikkerd. De Reds bleken thuis al dodelijk efficient,elk schot op goal zat binnen.
dus P1,in het leven zijn er altijd factoren die je niet kan voorspellen,dat is zo in het voetbal,dat is zo bij een vrouw,en dat is zo bij het klimaat(in de Karpaten schijnt volop de zon en 25graden,terug in dit klein overbevolkt landje blijkt het weer permanent te regenen).
maar om terug naar het voetbal te gaan,hopelijk zal het zondagavond in Belgie figuurlijk opklaren,hoewel ik het relatief somber bekijk,zonder Najar en Kara,al bijna heel het seizoen en nu ook zonder rots Spajic?
John mc Snek
11 april 2018, 13:36
Veel hangt ook af van de loting.
De belangrijkste reden dat er weer eens een Engelse ploeg in de halve finale staat is dat er in de kwartfinale twee Engelse ploegen tegen elkaar hadden geloot en er dus sowieso 1 doorging.
AS Roma is wel een mega verrassing, al ging Barca er in de laatste 5 jaar er 4x in de kwartfinale uit, omdat ze altijd wel een offday hebben (vorig jaar 4-0 eraan tegen PSG en het thuis met veel hulp van de scheidsrechter het nog kunnen fixen) en zoals zo vaak zie je Messi niet opstaan als het er echt om gaat, terwijl CR7 juist pas lijkt te beginnen vanaf de kwartfinale CL met elk jaar een indrukwekkend aantal goals tegen de allerbesten (vorig jaar in zijn eentje al 5x tegen Bayern).
De loting heeft er ook voor gezorgd dat PSG en Juve de pech hadden tegen Real aan te treden (al is het natuurlijk altijd even afkloppen want er zijn nog 90 min te gaan) zodat er sterke ploegen door de sterkste ploeg zijn gewipt. Als PSG (of Juve) tegen Liverpool of Roma had geloot, hadden ze er waarschijnlijk wel bijgezeten.
Je gaat je toch niet weer indekken Deket !
Btw Najar, Kara en Spajic ? Klinkt wel heel Belgisch ;)
Anderlecht ook gewoon een koopclub dus.
deket
11 april 2018, 13:51
indien het aan mij lag,maar ik heb geen fuck te zeggen,mag er onmiddellijk een limiet komen op niet EUvoetballers,maar dan ook een legale omkadering om de eigen jeugd optimaal bij dezelfde club te kunnen laten doorgroeien,zonder dat aasgieren gastjes die nog maar juist zonder luier spelen en hun eerste snor-en schamhaar nog moeten krijgen; al weghalen voor een schatrijke buitenlandse club
de drie spelers die ik vernoemde zijn allemaal internationaal in hun land(Najar:Honduras,Kara;Senegal en Spajic:Servie) en komen dus niet uit een opengetrokken vrachtwagen vol met goedkope buitenlandse spelers,die de Belgische kompetitie overspoelen.
deze laksheid bij de Bond ivm het te gemakkelijk permissie krijgen voor tal van buitenlandse spelers,zorgt ervoor dat Belgische clubs graag door buitenlandse investeerders,vaak met een schimmige,niet transparante boekhouding zonder affinitiet met die ploegen worden overgenomen;en hier hun overtollige voetballers stallen. Een zeer bedenkelijke evolutie
en wat doet Europa,wat doet de FIFA?,:cashen en vergaderen over hun prostaat.
Wat doet de Belgische voetbalbond? ervoor zorgen dat Brugge zeker kampioen moet spelen en een Europees stadion in Brussel kelderen omdat de witteboordcrimineel,boss van de nationale bond en voorzitter van Brugge dat zo wil
Picasso 1
11 april 2018, 15:49
met een normaal verloop en geen onbekwame egotripper als scheids,die Spanjaard leek wel deel uit te maken van de Belgische arbitrage,hoewel dezen dan wel in loondienst van Club Brugge werken. Wel valt het op dat die pipo blijkbaar een persoonlijke aversie tgo zijn langenoot en tevens een van de beste coaches ter wereld beschikt,zie vorig seizoen tegen Monaco.
dus in NORMALE omstandigheden was het bij de rust al 3-0,dus onterecht afgekeurde goal en 2 niet gefloten penaltys en werd Liverpool eruit geknikkerd. De Reds bleken thuis al dodelijk efficient,elk schot op goal zat binnen.
Je bent selectief in je beoordeling. Hierbij ook de benadeling van de Reds: de eerste goal van Manchester City had afgefloten moeten worden wegens een overtreding die er aan voorafging en Manchester in de positie stelde om te scoren. Zie 1.58m
Verder was er ook een penalty voor de Reds die niet gefloten werd, waarbij in het doorgaan van het spel wel gelukkig voor Liverpool gescoord werd. Zie 7.10m
https://www.youtube.com/watch?v=zXKqzxD1k_8
Willem2
11 april 2018, 18:03
Het was niet een klein feest maar een groot feest. Alhoewel met Barcelona en Manchester City vliegen er wel twee ploegen uit die een straatlengte voor staan in hun eigen competities en die spelen met positief aanvallend voetbal (Cruijff-stempel). Nu nog Real Madrid er vanavond uit en dan is het feest compleet. Geef ik meteen 5 vrijkaarten aan P1 zodat hij het net zo kan verneuken als Real :biggrin:.
:wink2:
PS RAUL7 is trainer geworden van 1 van de jeugdploegen van Real Madrid en heeft geen tijd om te neuken
Picasso 1
11 april 2018, 19:43
Nu nog Real Madrid er vanavond uit en dan is het feest compleet. Geef ik meteen 5 vrijkaarten aan P1 zodat hij het net zo kan verneuken
:eek:
Met deze voorwaarde liever geen vrijkaarten.
PS RAUL7 is trainer geworden van 1 van de jeugdploegen van Real Madrid en heeft geen tijd om te neuken
Die is nog altijd zijn spanningen voor het voetbal aan het weg-:fuck:
Big30
11 april 2018, 20:56
Ein Auftakt nach Maß, zo noemen de Duitsers dat. 0-1 voor Juve, maar uiteindelijk gaat Real thuis gewoon makkelijk winnen, maar altijd leuk zo'n begin.
Het was niet een klein feest maar een groot feest. Alhoewel met Barcelona en Manchester City vliegen er wel twee ploegen uit die een straatlengte voor staan in hun eigen competities en die spelen met positief aanvallend voetbal (Cruijff-stempel). Nu nog Real Madrid er vanavond uit en dan is het feest compleet. Geef ik meteen 5 vrijkaarten aan P1 zodat hij het net zo kan verneuken als Real :biggrin:.
Begin maar alvast aan het genereren van die vrijkaarten. :biggrin:
Picasso 1
11 april 2018, 22:18
Begin maar alvast aan het genereren van die vrijkaarten. :biggrin:
Hufter.:biggrin:
Big30
11 april 2018, 22:21
Ik zie Real niet meer makkelijk winnen ;), wel doorgaan.
Picasso 1
11 april 2018, 22:49
Ongelooflijk wat een thriller weer. Penalty was terecht en door Ronaldo perfect onhoudbaar ingeschoten, maar Real Madrid had gewoon thuis natuurlijk moeten winnen in plaats van de wedstrijd zo weg te geven. Ik denk dat Ramos erg gemist werd achterin.
Willlem, steek die vrjjkaarten maar in je .......:biggrin: Of stuur maar één naar Raul mocht hij de wedstrijd overleefd hebben, zodat hij weer opknapt.
De penalty was een lachertje.
John mc Snek
11 april 2018, 22:51
Groot respect voor Juve, om er vanaf het begin in te geloven en tot 0-3 terug te komen.
Op het einde kon het beide kanten op, echter met 0-4 zou Real er 2 moeten maken, zodat het zomaar anders had kunnen aflopen .
Twee prachtige CL avonden...
Picasso 1
11 april 2018, 22:56
De penalty was een lachertje.
Op 1 meter van het doel en hoeft alleen maar de bal aan te tikken en wordt van achter geduwd. Lijkt me duidelijk de penalty.
Op het einde kon het beide kanten op, echter met 0-4 zou Real er 2 moeten maken, zodat het zomaar anders had kunnen aflopen .
En dat gebeurde zelfs ook nog bijna in die ene laatste speelminuut na de penalty. :eek:
Geen reet aan die weinig spannende Champions League, hè Big. ;)
Big30
11 april 2018, 22:57
Ronaldo is een eng zeer naar zelfingenomen kwallerig irritant onsympathiek mannetje :tongue:!
Jammer, sneu, onterecht de uitschakeling van Juve.
deket
11 april 2018, 23:17
Dacht eens op mijn gemak mails enzo bij te antwoorden, vrouwrje vrijwillig even bij haar familie gelaten in de Karpaten,. Wat ongestoord bijwerken na een kort uitje.
Toch maar de tv aanzetten, Vlaamse commerciële tv. Q2. Zie zonder interesse wat geel en wit en hoor de stemmen van de strandjanetten Tom Coninx en Gilles de Bilde en keek naar het scorenbord 0-3. Moet ik mij nu toch een bril aanschaffen? 0-3?
Wat een vernedering voor Real Madrid! Onwillekeurig dacht ik aan een niet domme hoerenloper, met als nickname een schilder(hoewel,,, niet dom, hij ontkent de klimaatoowarming) die jaren geleden vol passie over de Koninklijke sprak terwijl ik meer ook had voor de huppelkutjes die in GT rondliepen. Ook aan een R7 die ondertussen van de aardbodem lijkt verdwenen maar naar ik vernam nu inktvis en Paella achter een kraampje bij Bernabeu verkoopt.
Ook dacht ik aan mijn vorige post in ditzelfde voetbaltopic
waarin ik stel dat niets zeker is in het leven. Behalve dat we allen sterven (er is voorlopig nog geen bewijs van leven na de dood)
Neen er is nog een certitude : Real krijgt op het laatste een penalty en Ronaldo is zo stressbestendig dat hij altijd raak schiet. Dus mijn gemeen binnenpretje was van korte duur.
Moet wel eerlijk bekennen dat het wel degelijk een strafschop was' desalniettemin vond ik het van weinig takt getuigen dat die scheidsrechter Buffon bij zijn afscheid rood gaf. Buffon'een instituut en samen met zoon van Ratko Svilar de beste keeper die er nog rondloopt. Zoals goede wijn,(wat ik wel niet drink, maar dit terzijde ) ook zijn voorganger vroeger Dino Zoff werd beter met de jaren. Neuer is tenslotte nog gekwetst. En nu ik de goals terugzie. Misschien moet Real toch beter Courtois kopen en blijken ze toch nog kwetsbaar zonder Ramos
Picasso 1
11 april 2018, 23:41
Keylor Navas heeft Real Madrid vaak genoeg gered. Mijn inziens is het een uitstekende keeper en tja, dat hij eens een keer een fout maakt kun je de man moeilijk kwalijk nemen, ook niet als dat moment cruciaal is. Courtois werd bijvoorbeeld ook door de benen gespeeld in de Champions League, iets wat een topkeeper eigenlijk niet mag overkomen. Probleem was meer het ontbreken van Ramos en diens vervanger Nacho die geblesseerd is. Carvajal heeft weinig lengte en dan is de hulp van Ramos of Varane essentieel bij hoge ballen naar rechts achter bij Real. Juve zag die zwakke schakel bij Real en daar kwamen dan ook twee makkelijke goals uit. Real had ook wel een aantal mooie kansen die er helaas niet ingingen.
Het liep zoals het liep en gelukkig ging Real weer door.
Bluebear
11 april 2018, 23:54
Ronaldo is een eng zeer naar zelfingenomen kwallerig irritant onsympathiek mannetje :tongue:!
Jammer, sneu, onterecht de uitschakeling van Juve.
Naah, dat zeg je nou Big, omdat je jaloers bent op zijn hardbody. Ik moet zeggen als ik in de spiegel kijk bij de Happy, dat ik ook niet opgewonden raak. Het is behelpen. :tongue:
Big30
12 april 2018, 19:25
Naah, dat zeg je nou Big, omdat je jaloers bent op zijn hardbody. Ik moet zeggen als ik in de spiegel kijk bij de Happy, dat ik ook niet opgewonden raak. Het is behelpen. :tongue:
Mijn BMI zit nog steeds op 24.99 en ik ben in het bezit van wel 3 sixpacks als ik in de spiegel kijk, een half god dus :biggrin:.
29920
Beetje overdreven deze actie vd PSV fans maar eerlijk is eerlijk, prima kwaliteit WC papier, een aanrader!
bocariver
12 april 2018, 23:27
Picture actually is from last weekend (the weekend Terpstra won the Tour de Flandres). That was also fakenews?
About Terpstra, it was not fake news. About Depay, I just relativise his performance.I not forget he was a ghost against CSKA Moscow 2 weeks ago.
If he bring 3rd place and ticket for champion’s league, he will show something.
About l’équipe, this newspaper is the best in France for sport but it is because he is alone... In fact, this newspaper lost a lot of quality in last 20 years.
Willem2
13 april 2018, 00:15
'Beste Cristiano, is dat nou echt iedere keer nodig? '
Cristiano Ronaldo (33) schoot Real Madrid gisteravond met een rake strafschop in de 98ste minuut naar de halve finale van de Champions League. Dat vierde hij door zijn shirt uit te trekken ............ https://www.ad.nl/champions-league-en-europa-league/beste-cristiano-is-dat-nou-echt-iedere-keer-nodig~aa26afaa/
Willem2
13 april 2018, 00:16
Benatia walgt van de voetbalwereld
Juventus-verdediger Mehdi Benatia zegt dat hij walgt van de huidige voetbalwereld. ,,Wat ik zeg klinkt misschien hard, maar als je je inspant zoals wij deden, kan een scheidsrechter niet in de 93ste minuut een penalty geven en onze hoop torpederen’’, aldus de Marokkaans international, die volgens arbiter Michael Oliver Real-aanvaller Lucas Vazquez een duwtje gaf. .............. https://www.ad.nl/champions-league-en-europa-league/benatia-walgt-van-de-voetbalwereld~a29dbbe8/
Picasso 1
13 april 2018, 00:53
Benatia walgt van de voetbalwereld
Juventus-verdediger Mehdi Benatia zegt dat hij walgt van de huidige voetbalwereld. ,,Wat ik zeg klinkt misschien hard, maar als je je inspant zoals wij deden, kan een scheidsrechter niet in de 93ste minuut een penalty geven en onze hoop torpederen’’, aldus de Marokkaans international, die volgens arbiter Michael Oliver Real-aanvaller Lucas Vazquez een duwtje gaf. .............. https://www.ad.nl/champions-league-en-europa-league/benatia-walgt-van-de-voetbalwereld~a29dbbe8/
Over die penalty zijn de meningen verdeeld. Maar over de geanuleerde goal van Isco die de 1-1 had kunnen betekenen op de 13de minuut van de wedstrijd daar heeft niemand het er meer over. Oordeel zelf maar:
https://www.youtube.com/watch?v=tOyudLyIJ_Q
deket
13 april 2018, 01:08
Ik begrijp niet dat Zidane die Isco soms op de bank zet.
Bale daarintegen zou ik zo vlug mogelijk verkopen
Of toch zijn kontrakt niet verlengen.
Denk dat de Koninklijke zonder Ramos stopper Pepe nog had kunnen gebruiken.
Betreffende die veelvesproken sixpack van Ronaldo. Meiden vertelllen mij dat venten met zulk lichaam meestal slechte minnaars zijn. Maar kan ook dat ze mij hiermee geruststellen. In de aard van, liever een teddybeer met ervaring dan zo een gastje.
Maar dat men denkt, :zeg die zwetende deket mag wel eens weer afvallen
Wel een feit, vele van die fitnessboys zijn impotent of worden het.
Bovendien kreeg de beste voetballer ooit de bijnaam pluisje.
Immers ook in zijn topjaren liep Diego Maradona er eerder mollig bij
Picasso 1
13 april 2018, 01:23
Ik begrijp niet dat Zidane die Isco soms op de bank zet.
Bale daarintegen zou ik zo vlug mogelijk verkopen
En wat dacht je dan van Asensio op de bank.
Bale kunnen ze maar beter wel behouden gezien de leeftijd van Ronaldo.
Big30
13 april 2018, 01:35
Over die penalty zijn de meningen verdeeld. Maar over de geanuleerde goal van Isco die de 1-1 had kunnen betekenen op de 13de minuut van de wedstrijd daar heeft niemand het er meer over. Oordeel zelf maar:
Op het moment van spelen (dat komt heel nauw) was op de TV beelden overduidelijk te zien dat het buitenspel was, terecht afgekeurd dus.
De penel voor Real was zeer discutabel niet te zeggen onterecht, maar je weet dat wanneer Real thuis speelt en in blessure tijd een speler in het strafschop gebied gaat liggen hij dan voor Real gaat fluiten.
En wat dacht je dan van Asensio op de bank.
Bale kunnen ze maar beter wel behouden gezien de leeftijd van Ronaldo.
Ik had ergens gelezen dat de fysieke leeftijd van Ronaldo velen jaren lager ligt. Dus hij kan nog makkelijk een aantal jaren mee.
deket
13 april 2018, 10:39
@Big 30. Ik vernam dat PSV niet mocht klagen in Alkmaar vorig weekend?
Beelden opgevraagd en warempel. Arbitrage daar doet een Club Bruggetje.
Zowel PSV als Club Brugge zullen wel kampioen spelen maar zou het hun niet een beter gevoel geven indien dit op een meer eerlijkere manier gebeurde.?
Hiermede wel ik niet insinueren dat de Nederlandse bond even corrupt is als de KNVB.
Ook Ajax kreeg al tal van voordelen
Teiresas
13 april 2018, 15:09
"Bayern München neemt het in de halve eindstrijd van de Champions League op tegen Real Madrid.
De vijfvoudig winnaar van de Europa Cup I speelt eerst thuis tegen de twaalfvoudig winnaar.
Bayern en Real troffen elkaar al 24 keer in Europees verband en maar liefst achttien keer sinds de oprichting van
de Champions League in 1992.Beide teams wonnen elf keer en twee keer werd het gelijk.
Vorig jaar in de kwartfinales won Real in München met 2-1 en thuis met 4-2 na verlenging.
De andere halve finale gaat tussen Liverpool en AS Roma,een herhaling van de finale van 1984.
Het werd toen 1-1 en de Engelsen wonnen na strafschoppen."
Willem2
13 april 2018, 22:37
Duidelijk buitenspel....
Maar ik denk dat je godsblij bent dat je niet 5 vrijkaarten hebt gewonnen op het allerlaatste moment :) ;)
Picasso 1
13 april 2018, 22:53
Maar ik denk dat je godsblij bent dat je niet 5 vrijkaarten hebt gewonnen op het allerlaatste moment :) ;)
Inderdaad ja, je voorspelling kwam zowaar bijna uit.
Na de makkelijke winst in Turijn zijn ze nu hopelijk op tijd weer met beide voeten op aarde want Bayern komt er aan. De afgelopen jaren heeft Bayern elke keer verloren van Real dus ze zullen zinnen op wraak en zo scherp mogelijk spelen als maar kan.
En nee, geen duidelijk buitenspel. De penalty was wel duidelijk, dat die in de laatste minuut plaats vindt maakt een penalty niet meer of minder onrechtvaardig. :)
Big30
13 april 2018, 23:46
Voor Bayern de ideale loting natuurlijk, een Spaanse modale sub-topper zonder grote sterren en die tegen Roma door de hulp vd scheids doorgingen. De eerste finalist staat daarmee vast, Bayern München.
Ik hoop dat het Liverpool wordt die doorgaat, tuurlijk ook ivm de trainer en ook onze jongens die daar spelen! Jammer dat de finale zover weg in Kiev is, maar daar is weinig aan te doen.
Het wordt in ieder geval een finale met bij beide finalisten Nederlandse spelers, Strootman met Roma zou ik het ook wel gunnen maar geef ik tegen Bayern minder kans.
Ik hoop op een finale Liverpool-Real
Uiteraard met Liverpool als winnaar :)
Picasso 1
14 april 2018, 00:52
Voor Bayern de ideale loting natuurlijk, een Spaanse modale sub-topper zonder grote sterren en die tegen Roma door de hulp vd scheids doorgingen. De eerste finalist staat daarmee vast, Bayern München.
Vergeet niet dat wanneer scheidsrechters een ploeg helpen in de kwartfinales, ze dat niet doen om vervolgens diezelfde ploeg in de halve finales te laten stranden.
Volgens mij heb jij iets met roma....
Big30
14 april 2018, 01:07
Volgens mij heb jij iets met roma's.....
Iets klopt hier niet ;), komt misschien omdat ik Roma fan was, geen idee :tongue:. Het waren in ieder geval Belgische toestanden (lees omkoping) in Madrid, ik heb het bewijs trouwens maar kan dat hier niet op het forum zetten want ik heb een FB account, fake weliswaar maar toch.
Big30
14 april 2018, 01:09
Zowel PSV als Club Brugge zullen wel kampioen spelen maar zou het hun niet een beter gevoel geven indien dit op een meer eerlijkere manier gebeurde.?
In NL gebeurt dat op een eerlijke manier dat is na afloop vd competitie, dat dit in Belgie niet gebeurt is een feit, maar ja Belgie he :tongue:.
Picasso 1
14 april 2018, 18:02
Op het moment van spelen (dat komt heel nauw) was op de TV beelden overduidelijk te zien dat het buitenspel was, terecht afgekeurd dus.
De penel voor Real was zeer discutabel niet te zeggen onterecht, maar je weet dat wanneer Real thuis speelt en in blessure tijd een speler in het strafschop gebied gaat liggen hij dan voor Real gaat fluiten.
https://twitter.com/UnIndioAtletico/status/984173834323537920/video/1
Big30
15 april 2018, 01:25
Depay toujours aussi décisif
Le voilà désormais impliqué sur dix des onze derniers buts de l’OL. Passeur décisif sur le premier but pour Mariano, il s’est mué en buteur sur le deuxième. Positionné dans un rôle inhabituel de numéro dix dans un 4-4-2 en losange, le Néerlandais a plutôt bien rempli son rôle. Il est parvenu à se montrer disponible (57 ballons touchés, total le plus élevé parmi les joueurs offensifs) et il a bien combiné avec ses partenaires. Intéressant.
http://sport24.lefigaro.fr/football/ligue-1/actualites/tops-flops-lyon-amiens-l-incontournable-depay-des-picards-inoffensifs-905167
Wéér hoofdrol voor Depay
Er staat deze weken geen maat op Memphis Depay. De Oranje-international rijgt bij Olympique Lyon goals en assists aaneen. Vandaag was het weer raak voor de aanvaller, die tegen Amiens met een assist en goal wéér belangrijk was voor de nummer drie van Frankrijk: 3-0.
Depay maakte kort voor de interlandperiode de winnende treffer tegen Marseille (3-2). Hij leidde Lyon met twee doelpunten langs Toulouse (2-0) en blonk vorige week tegen FC Metz uit met een doelpunt en liefst vier assists (5-0).
https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/weer-hoofdrol-voor-depay~a931f1cc/
I conclude (see Figaro report) again a very disapointing performance of Depay. Blijft toch jammer dat zo'n Depay er in Frankrijk helemaal niets van bakt.
bocariver
15 april 2018, 14:31
I conclude (see Figaro report) again a very disapointing performance of Depay.
No, Depay is now close to win golden ball and Oranje become a top team for next World Cup.
L’équipe gave him a 7 for his performance yesterday.
May be , he will win Amstel gold race today if he find a french train working to go to Maastricht.
Limburger
15 april 2018, 18:48
https://www.youtube.com/watch?v=3YB4yArfV4g
Ik ben jaloers op de Belgen omdat die dit prachtige WK lied hebben.
bocariver
15 april 2018, 19:12
May be , he will win Amstel gold race today if he find a french train working to go to Maastricht.
Finally, he preferred go to PSV stadium to see his former club win champion tittle of Netherland.
Congratulations to Peter 020 for his predictions about fantastic Ajax.
Big30
15 april 2018, 21:21
https://images4.persgroep.net/rcs/8wV3TPyol5wRb_PnHf1Lcstv-Z0/diocontent/121921555/_fitwidth/694/?appId=21791a8992982cd8da851550a453bd7f&quality=0.9
https://images4.persgroep.net/rcs/d_s7T1LgAMUrCc4mddeceaWneoE/diocontent/121921198/_fitwidth/694/?appId=21791a8992982cd8da851550a453bd7f&quality=0.9
https://images1.persgroep.net/rcs/893fvva3gdt5fVO-RdMDebbV0s0/diocontent/121921817/_fitwidth/694/?appId=21791a8992982cd8da851550a453bd7f&quality=0.9
https://www.ed.nl/dossier-psv-landskampioen/de-titel-van-psv-door-de-lens-van-pim-ras~a385c59d/
Ajax werd door PSV vernederd, afgedroogd, afgemaakt. Op het laatst ook nog zeer onsportief gedrag van de Spelers en de zwaar gefrustreerde Ajax "supporters".
In Eindhoven wordt gevierd in Amsterdam houden de zogenaamde supporters de Ajax bus tegen.
pcenter
15 april 2018, 21:26
Een keurige 24e landstitel voor het Brabantse, en een bittere pil voor het Amsterdamse, de Ten Hag trainerswissel heeft niet uitgehaald, geen cohesie en samenhang en teamspirit bij Ajax.
Gevolg het gaat dus rommelen in Amsterdam, Ten hag zal wel blijven, Zyech zal wel gaan, idem de Ligt, Maar wat doet van de Sar?:freu:
Goedemorgenallemaal
15 april 2018, 21:28
Ik ben jaloers op de Belgen omdat die dit prachtige WK lied hebben.
K.t, ik wou de eerste zijn die hem postte maar mijn broer kwam voor het eerst eten met zijn nieuw vriendin en ik moest koken
gignnl
15 april 2018, 22:32
Ondertussen in het Rijksmuseum29946
deket
16 april 2018, 00:33
Ondertussen werd Club Brugge in Anderlecht onder de voet gelopen en overmeesterd
Eindelijk eens een relatief objectieve arbitrage wat impliceert dat de waardeverhoudingen terug normaal zijn. De beste hebben gewonnen en zo hoort he5 ook. Echt doorvieren kan ik niet morgenvroeg, bedoel vandaag weer vroeg op maar dat doen we hopelijk wel op het einde van de playoff1.
Voor België kan het alleen maar beter zijn dat Anderlecht en niet Brugge CL speelt.
En blijkbaar is de pers het unaniem eens(Sporza,tv4, etc,,,) dar de overwinning van Anderlecht op Brugge meer dan verdiend was
Limburger
16 april 2018, 14:33
https://pbs.twimg.com/media/Da2D9dHW4AAeFzA.jpg:large
Teiresas
16 april 2018, 14:43
Ajax werd door PSV vernederd, afgedroogd, afgemaakt. Op het laatst ook nog zeer onsportief gedrag van de Spelers en de zwaar gefrustreerde Ajax "supporters".
In Eindhoven wordt gevierd in Amsterdam houden de zogenaamde supporters de Ajax bus tegen.
Wat zette Ajax zichzelf gisteren in al haar geledingen en in alle denkbare aspecten verschrikkelijk te kijk zeg.
Een topclub onwaardig.
PSV is de terechte kampioen. Het hele seizoen het meest stabiel. Niet altijd even onderhoudend om naar te kijken, maar och, who gives a shit in Eindhoven e.o.
Teiresas
16 april 2018, 15:37
Lees hier het volledige programma van de huldiging van PSV
16 april 2018, De Speld
Vandaag wordt PSV gehuldigd als kampioen van Nederland. Lees hier het volledige programma:
Om 15h komt de bus van PSV aan bij de Amsterdam ArenA. De bus pikt daar de directie van Ajax op. Die hebben een belangrijke bijdrage geleverd aan het kampioenschap en mogen daarom meedelen in de feestvreugde.
Om 16h30 komen de spelers aan in Eindhoven. Ze zullen worden ontvangen door een menigte die ‘Eindhoven’ schreeuwt. Zo onthouden mensen in Brabant waar ze zijn.
Om 17h begint de triomftocht van het stadion naar het Stadhuisplein, waar Marco van Ginkel van de burgemeester een lauwerkrans uitgereikt krijgt. Om de feestvreugde nog wat te vergroten wordt Ajax-speler Donny van de Beek met een touw achter een strijdwagen door de stad getrokken.
Om 19h30 zal Philip Cocu de toegestroomde menigte toespreken. Naar verwachting zal hij zeggen dat het voorbarig is om te spreken van het kampioenschap en dat het zaak is om het wedstrijd voor wedstrijd te bekijken. Volgende week Roda uit, daar ligt nu de focus.
Om 21h30 zullen de eerste fanatiekelingen een biertje opentrekken. Dat mag wel na zo’n succes, maar in Eindhoven zijn ze hier altijd heel voorzichtig mee.
Morgen: de wederopbouw van de binnenstad kan beginnen. Hopelijk wordt het dit keer wel iets moois.
29 augustus 2018 – 11 verkleumde PSV’ers verlaten met gebogen hoofd het half verlichte veld van een oostblokstadion in Wit-Rusland na een ontluisterende 1-0 nederlaag.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180416/4bcdbc2dda32184cb8283dbfbca2ff1c.jpg
Ook met Sjaak Swart blijft het lachen [emoji30][emoji30][emoji30][emoji30][emoji30][emoji30][emoji30][emoji30][emoji30][emoji30][emoji30][emoji30][emoji30]https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180416/5b58a82e2d39f768ca30dfbfd6c1c09f.jpg
Goedemorgenallemaal
16 april 2018, 18:00
Lees hier het volledige programma van de huldiging van PSV
16 april 2018, De Speld
Om 15h komt de bus van PSV aan bij de Amsterdam ArenA. De bus pikt daar de directie van Ajax op. Die hebben een belangrijke bijdrage geleverd aan het kampioenschap :hah: en mogen daarom meedelen in de feestvreugde.
:wink2::freu:
Big30
17 april 2018, 12:59
PSV pakt sinds 1974 veruit de meeste titels in de eredivisie
Praat in het buitenland over Nederlands voetbal en het gaat gegarandeerd over Ajax, Johan Cruijff en Marco van Basten. Maar de landstitel van PSV bewijst andermaal dat de club uit Eindhoven de maat der dingen is. En dat is niet alleen iets van de afgelopen jaren.
De Eindhovense overheersing van de eredivisie is met name iets van de 21ste eeuw, waarin al liefst tien titels werden veroverd (tegenover zes van Ajax en één van Feyenoord). PSV is ook de enige club waar vijf verschillende trainers het kampioenschap binnenhaalden. Zoals PSV ook de laatste club is die namens Nederland overwinterde in de Champions League. Dat gebeurde in 2008 en recent nog een keer in 2016.
Het zet hoe dan ook aan tot denken. Op basis van het verleden gelden Ajax en ook Feyenoord nog als 'grotere' clubs dan PSV. Maar puur naar het aantal titels over een langere periode gemeten is zelfs Ajax eigenlijk geen partij meer. En zondag liep PSV voor de tiende keer in achttien jaar met de schaal in handen de polonaise: een moyenne van meer dan één op twee.
https://www.ad.nl/dossier-psv-landskampioen/psv-pakt-sinds-1974-veruit-de-meeste-titels-in-de-eredivisie~a4a5b2d4/
Gewoon nuchtere feiten die illustreren dat Eindhoven de voetbal hoofdstad is van Nederland en dat PSV de eredivisie domineert.
In Amsterdam teert men nog op de suc6en uit het verleden en is het momenteel een grote puinhoop, zowel in het elftal als bestuurlijk gezien.
Willem2
17 april 2018, 13:17
Bas Dost stopt als international: 'Voelde me verrot na laatste interland' ......... https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/bas-dost-stopt-als-international-voelde-me-verrot-na-laatste-interland~a6f84137/
Teiresas
17 april 2018, 13:32
Bas Dost stopt als international: 'Voelde me verrot na laatste interland' ......... https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/bas-dost-stopt-als-international-voelde-me-verrot-na-laatste-interland~a6f84137/
Huilie huilie doen....
Wat een sukkel zeg. Dat ie niet de onomstreden spits van Oranje is lijkt me logisch maar betekent niet dat ie niet bruikbaar is. Afhankelijk van tegenstander en speelwijze. Wellicht als pinchhitter. Maar om dan meteen niet meer mee te willen doen...
Gevalletje grootheidswaanzin?
https://www.ad.nl/dossier-psv-landskampioen/psv-pakt-sinds-1974-veruit-de-meeste-titels-in-de-eredivisie~a4a5b2d4/
Gewoon nuchtere feiten die illustreren dat Eindhoven de voetbal hoofdstad is van Nederland en dat PSV de eredivisie domineert.
In Amsterdam teert men nog op de suc6en uit het verleden en is het momenteel een grote puinhoop, zowel in het elftal als bestuurlijk gezien.
Als Van der Sar en Overmans op hun post blijven en men houdt vooral het plan Cruijff aan zal die puinhoop ongetwijfeld nog wel ff duren. Maar dat zien ze pas als ze het doorhebben ;)
deket
17 april 2018, 21:43
Eenoog in het land der blinden.
Mag de Nederlandse kampioen nog onmiddellijk naar de CL of moet men door de belabberde presentaties in Europa nu eerst een voorronde spelen.?
Dit gezegd zijnde. Sommige landen mogen nog steeds 3 of zelfs 4 ploegen afvaardigen in de CL. Wat dit dan met "kampioenschapstornooi"te maken heeft ontgaat mij volledig.
deket
17 april 2018, 23:45
Nog eens wat bescheiden ingezet op voetbal en warempel ook de 2 Nederlandse wedstrijden deze avond gespeeld, zoals Twente juist. Indien zz in Eindhoven zo intensief gevierd hebben dat ze met een kater gaan spelen tegen Roda en zo verliezen kan ik eindelijk een beetje geld met voetbal verdienen (interessante quotering ) en neen van Standard tegen Anderlecht heb ik afgebleven
Willem2
18 april 2018, 20:41
Manchester City is de hofleverancier van het elftal van het jaar in de Premier League. De kampioen is met liefst vijf spelers vertegenwoordigd. ............. https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/vijf-spelers-city-in-elftal-van-het-jaar~a91be48d/
met maar liefst twee belgen en twee ex-Ajax spelers (voor wat het waard is)
Nog niet zolang gelden een interview gelezen van Kuifje die dacht speler van het jaar te worden, maar ik weet eigenlijk wel zeker dat het Salah zal worden dit jaar. Zodra die schiet dit jaar is het raak ;)
Ibrahimovic gaat misschien toch naar het WK.
https://www.bild.de/sport/fussball/wm-2018/ego-show-von-zlatan-ibrahimovic-bei-jimmy-kimmel-55432728.bild.html
En PSV doet meteen weer aan competitievervalsing vandaag
https://www.ad.nl/dossier-eredivisie/punt-roda-tegen-kampioen-is-klap-voor-fc-twente-en-sparta~afad70d9/
Willem2
18 april 2018, 20:44
Doelpunt Jorrit Hendrix
Wat een uithaal van de middenvelder, die vanavond de aanvoerdersband draagt. Vanaf een meter of dertig ramt Hendrix de bal onhoudbaar in de kruising. Wereldgoal!
Klein lichtpuntje ...
satanic surfer
19 april 2018, 07:41
In Bellege wordt het na verdekke 2 zeges op rij van het dit jaar zieltogende Anderlecht de onterecht obborrelende titeldroom meteen gefnuikt door een nederlaag van les Mauves bij Standard de Liège wat maakt dat Club Brugge vanavond mits ( an sich te anticiperen) thuiswinst tegen Charleroi opnieuw tot provisoire 7 punten kan uitlopen, dan wordt het weer hopen op een mirakel...
In Hitalije laat Juventus onverwacht punten liggen bij zowaar Crotone die men normaliter in soep terugvindt meen ´k. Aldus sluipt Napoli tot op 4 puntjes met nog 5 potjes te gaan, zou geinig zijn.
In Duitsland plaatst Eintracht Frankfurt zich voor het 2é jaar terreke voor de Bekerfinale waar logischerwijs Bayern München de opponent wordt dat de opponentie met 6-2 de pan inhakte..Saillant detail, succescoach Kovac van Frankfurt wordt de nieuwe coach van de Rekordmeister...Hopen van Niko dat hem een afscheid door de grote poort wordt gegund door z´n aanstaande ter beschikking staande spelersgild. Zou hem toekomen na de steile opgang van Eintracht.
Big30
19 april 2018, 10:28
In Bellege wordt het na verdekke 2 zeges op rij van het dit jaar zieltogende Anderlecht de onterecht obborrelende titeldroom meteen gefnuikt door een nederlaag van les Mauves bij Standard de Liège wat maakt dat Club Brugge vanavond mits ( an sich te anticiperen) thuiswinst tegen Charleroi opnieuw tot provisoire 7 punten kan uitlopen, dan wordt het weer hopen op een mirakel...
Bij de verwachte winst tegen Charleroi zal de voorsprong op Anderlecht 6 punten zijn, normaal is dan de titel binnen voor Brugge. Frankfurt wint uit van S04, een kleine verrassing misschien.
Voor Twente gloorde er even een sprankje hoop maar na gisteren is de degradatie 99.9% zeker, volgend jaar dus Jupiler League, dat zal dan in een Stadion met een capaciteit zijn van 30.205 toeschouwers en ik verwacht dat er elke thuiswedstrijd tussen de 20.000 en 25.000 toeschouwers zullen zijn, Twente keert snel weer terug en zal weer bovenaan meedoen in de eredivisie.
deket
19 april 2018, 21:15
Waarom een onterecht opborrelende titeldroom? Betreffende kansen had het op Standard ipv 2-1, 1-4 moeten zijn.
Ondanks alle interne prikkelen en onrust lijkt het toch vanzelfsprekend dat de ploeg die over het meest talent 'grandeur en uitstraling beschikt kampioen zou worden.
Ga het deze keer niet over de arbitrage op de Brugse loonlijst hebben, maar indien Club Brugfe bijna een heel seizoen hun stekhouders hadden moeten missen zoals paars' wit.
Btw Satanic, : indien je begaan bent met het Belgische voetbal hoop je dat Brugge GEEN CL speelt
deket
19 april 2018, 21:21
En betreffende Twente. : vraag maar is aan de mensen van den Antwerp hoe moeilijk het is om even gemakkelijk terug naar de hoogste afdeling te komen en hoeveel jaren zij hebben moeten wachten. Ook voor KV Mechelen zal het niet evident worden met concurrentie van oa Beerschot en OHLeuven.
satanic surfer
19 april 2018, 21:53
Ach, ik ben niet uitermate begaan met het Belgische voetbal, opzekers niet de inheemse competitie die eigenlijk een soort van B-liga geworden is die bovendien met die gekke PO-formule bovendien een ongezonde splijtzwam veroorzaakt want de continue instabiliteit, verregaande transferwanpolitiek uit paniekvoetbal na enkele mindere matchen, een regen aan trainersontslagen, het wegrukken van stabiele opleidingsteams richting balansteams die allen zich richten op plekje 6 in PO1 en waarvan er telkenmale 8 ploegen verweesd achterblijven in de doelloze en compleet rukke play-off2 waar geen hond interesse in heeft. Welneen. Het ware veul beter voor het Belgische voetbal als de kampioen zichzelve zou ontslaan van deelname aan(laten we wel zijn, in 90% van de gevallen louter rondje1) de Champions League want bottom line hebben ze er niks te zoeken/winnen en het is al lang geen "Champions-L" meer, met 4 participanten van de rijkste/sterktste competities is het een monetaire uitzendrechtenslag. Indien het vaderlandsche voetbal enige progressie zou kunnen maken zou het motten zijn via de Europa League waar ze tenminste niet bij voorbaat kansloos zijn en zich niet compleet belachelijk maken. ss zal het dus regelrecht worst wezen wie er volgend seizoen roemloos wordt uitgeschakeld in de eerste ronde als Europees kneusje, doch hoopt dat enige gerechtigheid mag geschieden op basis van de vooralsnog 34 gespeelde partijen want bottom line heeft Club Brugge daarin simpelweg 12, ja twaalf punten meer, veruit het meeste doelpunten gemaakt, na 30 competitiematchen doelgemiddelde van +35 terwijl de naaste concurrent (met grandeur) een +7 kon noteren, bovendien 7 matchen de boot inging op 30..Dat zijn klare cijfers en louter Brugge komt de titel toe dit kalenderjaar. Daar zou een millimeter al dan niet offside-gevalletje van vorige week niet over mogen beslissen (terechte beslissing overigens) als je het ganse plaatje bekijkt doch daar zouden die knudde PO´s nog voor kunnen zorgen mits tegenslag in enkele scharniermomentjes zoals datgene.
Gelukkig staat Club al 4-0 voor tegen Charleroi binnen het uur dus de voorsprong is terug 7 punten!
satanic surfer
20 april 2018, 12:59
Een einde aan het tijdperk Arsène Wenger bij Arsenal wordt aangekondigd vandaag...Na 22 jaar in dienst met 3 titels en zowaar 7 FA-cups neemt Wegner door de grote poort afscheid van de Gunners die onder zijn beleid minstens 1 decennia het oogstrelendste voetbal in het toendertijds nog redelijk kick&rushEngeland school maakte. De laatste jaren kreeg Arsenal het steeds lastiger om te blijven concurreren met enkele teams doch alla...Thierry Henry/Bergkamp/Ozil/Anelka/Adams en ontelbare anderen maakten hun naam aldaar. Begin deze eeuw was Arsenal impressionant met onder meer een titel zonder verliespartij, geen evidentie in de Premier League...Het siert de clubleiding dat ze zulk een monument niet ergens midden het seizoen op de keien zetten doch hem met de nodige égards zal uitzwaaien. De voetballiefhebber puur sang zal de ietwat knorrige/norse Wenger missen en met heimwee terugdenken aan het dartelende Arsenal die een revelatie en lust voor het oog waren...Dé wegbereiders van het moderne combinatievoetbal in Engeland without a doubt.
deket
20 april 2018, 15:53
Voor trainers en spelers die lang bij dezelfde ploeg uut clubliefde blijven heb ik het grootste respect. Zoals een Buffon die Juve zelfs trouw bleef toen de club gestraft werd tot het spelen in een lagere reeks.
Weinig respect voor voetballers en trainers die al zulk contract door hun manager hebben laten opstellen met zoveel poen dat ze nooit in hun leven opkrijgen en dan om nog meer geld naar een Arabische woestijn of China trekken.
Deze zomer gaat men weer zeuren over een vertrek van Ronaldo terwijl ik vorige zomer al zei dat die gewoon zal blijven.
De Realsupporters hier zijn niet erg pro Ronaldo maar neem hem weg bij de Koninklijke en het is heel wat minder daar.
Je kan het vergelijken met het LRtopic. Men blijft daar maar schrijven over de dip van LR, maar indien de knapste daar weggehaald is lijkt me dit nogal evident:freu:
bocariver
21 april 2018, 13:49
Yesterday, Depay scored one goal and one pass in victory of Lyon in Dijon 2-5.
He got a 7 in l’équipe.
Tete played 3 minutes.
Limburger
22 april 2018, 00:24
https://pbs.twimg.com/media/DaxMMFpXkAEwk2D.jpg:large
Big30
22 april 2018, 01:53
Bij hoge uitzondering hedenavond eens een voetbalwedstrijd op TV gekeken, Ziggo zond Genk Anderlecht live uit.
Anderlecht werd volledig van de mat gespeeld door een volkomen superieur Genk. De 2-1 voor Genk was bepaald niet een juiste afspiegeling vd ware krachtsverhoudingen. Zie ook het verslag.
https://www.hln.be/sport/voetbal/belgisch-voetbal/jupiler-pro-league/anderlecht-terug-naar-af-tweede-verlies-op-rij-na-genkse-goals-van-ndongala-en-trossard~af5f1437/
Willem2
23 april 2018, 01:30
Feyenoord wint KNVB-beker mede dankzij prachtgoal Van Persie
Feyenoord heeft voor de dertiende keer de KNVB-beker gewonnen. In de eigen Kuip werd AZ met 0-3 aan de kant gezet. Nicolai Jørgensen, Robin van Persie en Jens Toornstra waren de doelpuntenmakers. ................ https://www.ad.nl/dossier-feyenoord-pakt-beker/feyenoord-wint-knvb-beker-mede-dankzij-prachtgoal-van-persie~aa5bde0b/
Met een heel mooi doelpunt van Robin van Persie
https://www.rijnmond.nl/media/80745/De-goal-van-Robin-van-Persie-met-beelden-van-het-Stadhuisplein-en-RTV-Rijnmond-commentaar
Willem2
23 april 2018, 01:34
Van den Brom: Het was een totale mislukking
AZ-coach John van den Brom heeft zijn ploeg wederom niet aan een overwinning tegen een topclub kunnen helpen. De coach kwam in de bekerfinale tegen Feyenoord met een 5-3-2-formatie op de proppen om daar verandering in te brengen, maar het leidde daarentegen tot een 0-3 nederlaag.
,,Dat ligt niet aan het systeem", sprak Van der Brom na afloop tegenover de camera's van Fox Sports. ,,Teveel jongens haalden hun niveau niet. Het was vandaag een totale mislukking." ..................... https://www.ad.nl/dossier-feyenoord-pakt-beker/van-den-brom-het-was-een-totale-mislukking~ab26f488/
Ik begrijp niet waarom hij de schuld ook niet bij zichzelf zoekt. Waarom het systeem nog veranderen.
AZ heeft het mooiste voetbal gespeeld en het is jammer dat ze niks hebben gewonnen.
Willem2
23 april 2018, 12:42
Kuipers fluit kraker in Champions League ............. https://www.telegraaf.nl/sport/1949345/kuipers-fluit-kraker-in-champions-league
Willem2
23 april 2018, 13:33
https://images4.persgroep.net/rcs/45Q8_Zh1f9WWnfMLfKhP9DAacvE/diocontent/122279999/_fitwidth/694/?appId=21791a8992982cd8da851550a453bd7f&quality=0.9
Foto van Badslippers genomen door Teiresas.
Willem2
23 april 2018, 13:35
Messi is Ronaldo voorbij als best betaalde voetballer
Lionel Messi is de bestbetaalde voetballer van de wereld. De Argentijn van FC Barcelona verdiende dit seizoen 126 miljoen euro en passeerde Cristiano Ronaldo van Real Madrid in de ranking. De Portugese wereldvoetballer van het jaar incasseerde 94 miljoen euro. ................ https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/messi-is-ronaldo-voorbij-als-best-betaalde-voetballer~ac9886fc/
deket
23 april 2018, 14:16
Beste Big30. Liet je jou pijpen terwijl je keek of was je dronken?.
Een andere hypothese ,lijkt me dat je jezelf vergist zou hebben in de kleuren,.
Big30
23 april 2018, 15:23
Anderlecht moet vrezen voor tweede plaats na terechte nederlaag bij Genk
http://www.standaard.be/cnt/dmf20180421_03475727
Na de nederlaag op Standard heeft Anderlecht nu ook op het veld van Racing Genk verloren. En het was een terechte nederlaag.
https://www.gva.be/cnt/dmf20180421_03475717/anderlecht-moet-op-bezoek-bij-genk-tweede-nederlaag-in-een-week-slikken
Anderlecht werd op alle fronten overklast door Genk, weggespeeld en verloor volkomen terecht.
Big30
23 april 2018, 16:49
Beetje vreemd om de dag nadat Feijenoord de beker in de Kuip won ze weer in diezelfde Kuip te huldigen.
Ik begrijp dat de Coolsingel geen optie was en niets mee mis dat je op maandag je ploeg wilt huldigen maar twee keer de Kuip is toch wat overdreven zeker voor zo'n troostprijs. Maar goed voor Feijenoord dat weinig wint tel zo'n prijs wel. Dat begrijp ik goed.