Volledige versie bekijken : IJsberen en Voetbal, Eisbären und Fußball!!!
sofaking
18 juni 2018, 18:17
Het komt door het slechte gras. Martinez heeft het gemeten en het is 4 mm te lang.
Goedemorgenallemaal
18 juni 2018, 18:47
Nu 3-0.
Verlies of gelijkspel ware beter voor de Belgen, dit is zo'n ""we zijn goed zie je nou wel/in slaap gesust"overwinning
Wentelt Eefje
18 juni 2018, 19:35
Ook al win je met 3-0, als je zo'n wedstrijd niet beide helften overtuigend speelt zal het met hoogmoed nog wel mee gaan vallen. Belangrijk, 3 punten en dat moet zo spelend als in de tweede helft ook tegen Tunesië geen probleem gaan worden. Dan nog een slap remise tegen Engeland en...
dan begint het toernooi pas...
Goedemorgenallemaal
19 juni 2018, 12:49
Opgelet: Belgische vlag uit uw raam en/of hoesjes rond uw autospiegels kunnen u duur komen te staan (https://www.hln.be/nieuws/binnenland/opgelet-belgische-vlag-uit-uw-raam-en-of-hoesjes-rond-uw-autospiegels-kunnen-u-duur-komen-te-staan~aec99711/)
Het gaat veel over de video arbitrage tijdens dit WK. Ze zitten met ‘n man of 4 in dat hok naar die camera’s te staren. Wat ik dan niet snap was gisteren bij die wedstrijd van Engeland: bij hoekschoppen van Engeland hingen er soms 2 man aan de schouders van Harry Kane te trekken, met als gevolg dat hij tegen de grond werd getrokken. Iedereen kon dat zien, de verslaggever op TV had het er ook nog over, de scheidsrechter stond er ook met zijn neus bovenop. En toch werd het niet bestraft???? ONBEGRIJPELIJK !!
Kijk wat Walker van Engeland deed bij die penalty was niet slim en er werd voor gefloten maar dat was helemaal niks vergeleken met die aanslagen die de Engelse spitsen te verduren kregen met corners.
Zitten die video-scheidsrechters dan te kaarten in dat hok of wat?
Uiteindelijk won Engeland nog maar voor hetzelfde geld gingen ze het schip in.
Wentelt Eefje
19 juni 2018, 21:21
Inderdaad kan de VAR duidelijk nog beter werk afleveren, maar toch, zou er een verband zijn tussen het relatief aanvallende voetbal, het relatief hoge aantal doelpunten, het relatief lage aantal smerige overtredingen en de inzet van de video-arbitrage? Als dat zo is, is er in elk geval ondanks de kinderziektes wel degelijk een grote winst behaald door invoering.
Wentelt Eefje
19 juni 2018, 21:27
De bij voorbaat kansloos geachte Russen kunnen zomaar met Dzyuba en Cheryshe ook na de poulefase nog (een) potje(s) gaan winnen. Geen sterk team, maar wel een geweldige opkomende (eigenlijk Braziliaanse) rechtsback en deze 2 aanvallers maken de Russen een taaie opponent, zeker na het tanken van al dit zelfvertrouwen
Sphinx
19 juni 2018, 21:52
De grap is dat Dzyuba en Cheryshev eerst helemaal niet in de plannen van de bondscoach voorkwamen, maar door een blessure bij Dzagoev en een wat tegenvallende Smolov mochten invallen en hun kans grepen. Vond het al raar dat Cheryshev, een van de weinig in het buitenland actieve Russen, eerst helemaal buiten de ploeg was gelaten.
Wentelt Eefje
19 juni 2018, 21:54
Egypte had bij een VAR die zijn werk goed doet natuurlijk gewoon een tweede penalty moeten krijgen! Blijft vreemd dat met name bij dit soort overduidelijk vastgehouden niet ingegrepen lijkt te worden of niet goed genoeg opgelet en beoordeeld wordt!
Alle zogezegde kenners miskeken zich op een sterk Rusland vol inzet en enthousiasme. Zo zie je dat oefenwedstrijden niet representatief zijn, je moet er staan, wanneer het moet, klaar. Weliswaar zijn S.Arabië en Egypte niet bepaald sterke tegenstander maar vooraf werd sceptisch gedaan dat ze bij de Russen iemand van bijna 40 terugvroegen , namelijk Ignasjevtsj,omdat 2 centrale verdedigers geblesseerd uitvielen voor het WK.
En zo een Golovin,,, daar kom je voor naar een stadion
Japan tegen Colombia zag ik niet en van Polska alleen het laatste deel maar verassingen vond ik.
Begrepen dat Colombia in het begin een rode kaart en penalty tegen kreeg.
Wel ik vind het een rare tendens dat tegenwoordig men bij een strafschop ook rood trekt. Misschien niet intelligent genoeg of niet lang op school maar ik begrijp de meerwaarde hiervan niet, zo straf je toch dubbel? Bij een doodschop ben ik akkoord maar bij een handspel of doorbraak? Dan vind ik rood alleen nuttig indien dit buiten de rechthoek zou gebeuren.
Nu wint een mindere tegenstander, misschien mede door die rode kaart in het begin
Wentelt Eefje
19 juni 2018, 23:54
Volgens mij is de driedubbele straf er altijd al geweest (penalty, rode kaart en schorsing) voor een opzettelijke handsbal, duwen, vasthouden of een tackle zonder intentie om de bal te spelen, waarbij een scoringskans ontnomen wordt in het strafschopgebied. En dat is nog steeds zo.
Niets tegenwoordig dus, helaas laat dat dus geen andere mogelijkheid dan je eigen conclusie te onderschrijven, ofwel niet intelligent genoeg of niet lang genoeg op school. Vele posts in dit topic doen het eerste ernstig vermoeden... ...
Je bent eens ter meer fout.
Een 10 jaar geleden was dit niet zo, pas op tv bevestigd.
Betreffende mijn eigen intelligentie ,laat ik het aan andere over maar wanneer jij geen ironie van real kan onderscheiden zegt bet veel over het dat van jou
Wat post in topic kunnen vermoeden zal mij worst wezen, ik weet alleen dat meiden niet zitten te wachten op een kwast die met een plooifiets naar de clubs trekt.
Draag je ook in je privé witte sokken en teenslippers?
Wentelt Eefje
20 juni 2018, 00:21
Ik draag noch privé, noch in clubs witte sokken of teenslippers...
De KNVB wil al minstens 5 jaar graag van de (drie)dubbele straf af, maar de IFAB van de FIFA bepaalt nu eenmaal de spelregels en dit is dus al vele jaren de standaard. Dat iemand op TV dat net als jij niet weet doet niet af aan het waarheidsgehalte ervan
Sommigen leven nu eenmaal in hun eigen waanheid... (en nee, dat is natuurlijk geen typefout!)
Een 10 jaar geleden was dit niet zo
Klopt idd Deket, ‘n jaar of tien geleden waren de spelregels nog anders dan dat ze nu zijn.
3. Triple punishment
Als de verdediger in het strafschopgebied een poging onderneemt of de mogelijkheid heeft om de bal te spelen, maar een overtreding maakt, is het een gele kaart. Dit omdat de straf anders te zwaar wordt geacht; namelijk een strafschop, rode kaart en een daaropvolgende schorsing. Bij duwen of vasthouden blijft de rode kaart intact. Gemene tackles van achteren blijven wel bestraft met een rode kaart. Buiten het strafschopgebied verandert er überhaupt niets, omdat er dan geen sprake is van een strafschop.
https://www.knvb.nl/nieuws/scheidsrechters/scheidsrechters/18789/nieuwe-spelregels-wat-verandert-er
Bovenstaande is ook zeer afhankelijk vd interpretatie vd scheids. Rood in geval van hands om een doelkans te verijdelen was zo en blijft.
Dat was het geval bij de Colombiaan. Wat ook is en blijft is rood bij een overtreding op een doorgebroken speler die alleen op weg is naar de keeper buiten de 16. Dat is dus rood door de situatie niet door de overtreding zelf.
Echt helder zijn de regels niet, dat zag je bij de strafschop voor de Fransen.
Die Colombiaan (van die handsbal) zal ongetwijfeld, net als Escobar in 1994, bij thuiskomst geliquideerd worden.
Wentelt Eefje
20 juni 2018, 12:24
Je bent eens ter meer fout.
Een 10 jaar geleden was dit niet zo, pas op tv bevestigd.
Klopt idd Deket, ‘n jaar of tien geleden waren de spelregels nog anders dan dat ze nu zijn.
deket en @john: De spelregels waren weliswaar 10 jaar geleden anders, maar niet inzake de door mij genoemde situaties leidend tot een bestraffing door penalty èn rode kaart (en schorsing daarop volgend). Zie pagina 37 - Direct Free Kick en Penalty Kick - en 39 - Sending-off offences, met name punt 4. en 5. - van de Laws of the game 2007/2008 (https://www.fifa.com/mm/document/affederation/federation/laws_of_the_game_0708_10565.pdf)
sofaking
20 juni 2018, 17:06
Ik zie wel een rationale voor die rode kaart. Als men die hands enkel met een strafschop zou bestraffen dan wordt elke veldspeler de facto doelman. Immers een 100% kans op goal zet je om in een penalty, en dat laatste kan nog misgaan. Dus, altijd win-situatie voor de verdediger.
Dan sta je daar ineens met vijf doelmannen voor het kader.
Piet Plezier
20 juni 2018, 17:40
Het enigste waar ze nog volop in mee doen is in opsporing verzocht.....
@Sofaking. Indien met de handsbal een doelpunt zou worden verijdelt, dus idd ipv doelman, heb je een punt. Met een gewone hands in de 11meter rood geven, blijf ik extreem zwaar vinden. Anyway, indeed vaak interpretatie van de scheidsrechter.
En eigenlijk een eindeloze discussie maar indien we allemaal dezelfde mening erop na houden kunnen we beter gaan TO BACK TO THE USSR
Iets anders nu, vandaag nog geen voetbal kunnen zien, maar het valt me op wat een lekkere Russische jonge dames daar vaak in de tribune zitten.
Zou nefast zijn voor mijn bankrekening indien ik ginds de Rode Duivels ging aanmoedigen.
Volgens Poetin zijn de Russische dvps immers de mooiste en beste van de wereld.
En wie gaat er Poetin nu tegenspreken?.
Piet Plezier
20 juni 2018, 20:03
30350
Spanje had het moeilijk om een Perzische muur te doorbreken.
Iran geloofde te laat in eigen kansen.
Ter afwisseling Studio-Rusland op de NOS gezet. Vind die teckel het meest leuk.
De dashond van Hugo Borst?
Sphinx
20 juni 2018, 22:29
Teckel Messi is schijnbaar de hond van een crewlid van Studio Voetbal, die in Studio Brasil 4 jaar geleden zijn viervoeter mee had genomen naar zn werk omdat ie het beestje niet alleen durfde te laten. Hugo kreeg wel het idee Messi van de coulissen naar de spotlights te verhuizen en de rest is geschiedenis.
Wentelt Eefje
21 juni 2018, 00:28
Spanje bleek niet in staat één echte afgeronde kans te verzilveren... een frommeldoelpunt helpt hen aan de gelukkige zege. Ik was toch al nooit een fan van Iniesta, maar die is nu wel helemaal over zijn top. Daarnaast vond ik het gebrek aan echte creativiteit bij Isco en Ascencio schrijnend. Jammer dat dat niet afgestraft werd!
Nieuw: eigen ongelijk "bekennen" door iets een eindeloze discussie te gaan noemen en overgaan tot de orde van de dag...
Ach Wentel-Eefje. Tot de orde van de dag omdat ik geen zin en tijd heb in eindeloos geleuter. Mijn advies : zoek eens een goede vrouw of lief, dan heb je geen behoefte meer om hier je frustraties te uiten
ff wat “voetbal humor” [emoji6]
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180621/aa66ae3e56db464488b25cc3ec36180d.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180621/dcfc7fa079a10663ccfbd363ab67e19d.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180621/b85e11513cb0c9621f507847f55aa0be.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180621/19b9533d8713c7b8c3dee92e4756697b.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180621/326c0c03a324149d88d6b6248d66ab0a.jpg
Wentelt Eefje
21 juni 2018, 20:14
En nu maar hopen dat de Kroaten de Argentijnen gaan verslaan! (Na mislukte pogingen tot advies en humor maar eens echt weer over voetbal)
Frankrijk na twee matige potjes met twee vingers in de neus naar de knock-out fase, Australië doet zichzelf opnieuw tekort en zal zomaar het slachtoffer van een gelijkspel tussen Frankrijk en Denemarken kunnen zijn.
maar eens echt weer over voetbal
Frankrijk na twee matige potjes met twee vingers in de neus naar de knock-out fase, Australië doet zichzelf opnieuw tekort en zal zomaar het slachtoffer van een gelijkspel tussen Frankrijk en Denemarken kunnen zijn.
Deze info was bij iedere voetballiefhebber al bekend, maar goed zoals gewoonlijk probeert Wentelteefje de zaak weer aan het schijten te brengen. Het zal ongetwijfeld niet de laatste topic zijn die hij verziekt ! Krijgt idd iets te weinig aandacht van de vrouwtjes blijkbaar.
Wentelt Eefje
21 juni 2018, 21:11
Na de eerste helft van de gemeenste wedstrijd totnutoe ben ik er nog niet uit of op dit moment Iniesta of Messi de meest overschatte speler op dit WK is... 0-0 nog en nog steeds de hoop dat de Kroaten uiteindelijk de sterksten zullen blijken
Wentelt Eefje
21 juni 2018, 21:11
1-0 Rebic!!!
Wentelt Eefje
21 juni 2018, 21:38
2-0 Modric!!! Hoppa!!!
Wentelt Eefje
21 juni 2018, 21:40
Langzaam tekent zich af dat Messi de meest overschatte speler op dit WK is, nòg overschatten dan Iniesta...
Heerlijk, tis gebeurd. Mooi man! Frans Snoeks is helemaal niet partijdig :biggrin:.
Wentelt Eefje
21 juni 2018, 21:49
Hij zegt het zelf nog even :biggrin: "Ik ben onpartijdig"!
Don't cry for my Argentina...
Is er in heel Argentinië toch een voetballand, nu geen betere doelman te vinden?
Ligt uiteraard niet alleen daaraan, Argentijnen speelden zwak,zeker geen topteam,, Kroatië sterk
Langzaam tekent zich af dat Messi de meest overschatte speler op dit WK is, nòg overschatten dan Iniesta...
Wat ‘n onzin man, Messi speelt niet goed op dit WK maar om hem en Iniesta de meest overschatte spelers te noemen zegt veel over jouw verstand van voetbal, Tsjongejonge
Het lijkt me beter dat je voortaan alleen de doelpuntenmakers hier post, dat moet zeker nadat het doelpunt gemaakt is lukken toch...
Wentelt Eefje
21 juni 2018, 22:43
Ik had het over de meest overschatte spelers OP DIT WK, dat begrijpend lezen niet de forte is van jullie die elkaar om en om nu danken, was me al duidelijk...
Het lijkt mij beter om pas op een bericht te reageren als je het begrepen hebt. Jullie hadden als zelfbenoemde voetbalkenners ook die spelregels, die 10 jaar geleden wat betreft de triple punishment identiek waren, al niet goed.
Misschien is het zelfs slimmer om alleen plaatjes te kijken en daarop met plaatjes te antwoorden als je beeldtaal wel denkt te begrijpen...
Telepathie, maar vanmorgen op de autoradio werd er opnieuw gezegd dat 10jaar geleden de regels NIET identiek waren en nu stap ik uit dit zinloos geleuter
Je schreef bovendien duidelijk :"ik was al nooit fan van Iniesta" post 7481,indicatie betreffende voetbalkenner kan dit tellen. En ikzelf heb me nooit voetbalkenner genoemd.
Merk wel,dat ik in tegenstelling tot jou wel tal van voetbalpools won (wanneer ze op dat miniforum Relaxxx dan geen prijs kunnen uitbetalen zegt dat veel over dat forum).
En bij dit WKpool blijkt @John op kop te staan, dus zal het ivm kennis van voetbal wel meevallen
Het is zoals Luxemburg die beweert dat Brazilië en Spanje niet kunnen voetballen
Ik vind Messi absoluut een vd meest overschatte spelers in de historie vh voetbal.
Een luie pingelaar die geen meter te veel loopt. Was dan ook heel blij dat de Argentijnen vandaag verloren. Slechte verliezer ook nog eens.
Ik vind Messi absoluut een vd meest overschatte spelers in de historie vh voetbal.
Hij mag nog niet eens in de schaduw van zich zelf staan [emoji2]
Wentelt Eefje
21 juni 2018, 23:09
Toch is het droef dat allerlei "deskundigen" op TV en radio kennelijk niet weten wat er 10 jaar geleden in de Laws of the Game 2007/2008 stond. Iedereen die de moeite neemt of had genomen om de link uit mijn eerdere bericht (https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?5318-IJsberen-en-Voetbal-Eisb%E4ren-und-Fu%DFball!!!&p=613031#post613031) te lezen kan wanneer hij begrijpt wat er op pagina 37 en 39 daarvan staat zien dat de spelregels bij opzettelijk hands en opzettelijke tackles niet veranderd zijn.
Wie goed leest, (zie ook de link van Big 30's bericht (https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?5318-IJsberen-en-Voetbal-Eisb%E4ren-und-Fu%DFball!!!&p=613025#post613025)) weet wel dat een overtreding bij een poging de bal te spelen of hands waarbij geen doelrijpe kans wordt voorkomen sinds een aantal jaren slechts met geel wordt bestraft. De regels zijn dus niet strenger maar minder streng geworden... ...
Wentelt Eefje
21 juni 2018, 23:19
Jacko van Beursgorilla heeft de afgelopen 18 jaar 14 x beter gerendeerd dan de AEX-index, maar ik zou deze aap geen beleggingsexpert willen noemen omdat hij zo vaak geluk heeft gehad...
Wentelt Eefje
21 juni 2018, 23:43
Je schreef bovendien duidelijk :"ik was al nooit fan van Iniesta" post 7481,indicatie betreffende voetbalkenner kan dit tellen.
Dat lijkt mij niet. Niet dat ik mezelf als voetbalkenner beschouw, daarvoor is mijn interesse in het spelletje op zich niet altijd groot genoeg geweest. Ik beschouw me in de eerste plaats als FC Twente fan, daarna als Bayern München fan en Bundesliga liefhebber.
Maar, al dan niet ooit fan van Iniesta geweest zijn is geen enkele indicatie waar het voetbalkennis betreft, er zijn denk ik momenteel tal van onomstreden voetbalkenners (die ook nog eens de spelregels toen en nu kennen... ) die nooit fan waren en ook niet zullen worden van CR en daar hun (goede) redenen voor hebben. Dat doet echter niets af aan hun status als voetbalkenner...
Absoluut mee eens dat Messi een overschatte voetballer van de wereld is. Echter Iniesta daartegen vind ik meest ondergeschatte voetballer van de wereld.
Wentelt Eefje
22 juni 2018, 10:30
voetbal maar weer dan?... deket zal ongetwijfeld eerder in het Astridpark zijn geweest dan ik in het Diekman, maar het zou me verbazen als daar meer dan 5 jaar tussen ligt.
WK maar weer dan?... Massaal wordt nu verondersteld door "deskundigen" op TV dat het over en uit is voor Argentinië, maar om er nu van uit te gaan dat IJsland zomaar over Nigeria heenwalst? Ja, Nigeria zakte door het ijs tegen de Kroaten en IJsland hield Argentinië in evenwicht. Maar of het spel van IJsland even effectief tegen een mogelijk getergd Nigeria zal zijn? Eerst zien en dan geloven!
Heren, we gaan het weer gewoon over voetbal hier hebben en we gaan niet op de man spelen of oud zeer oprakelen ... .
Aantal berichten weggehaald cq aangepast.
Van Bommel volgt Cocu op bij PSV
VIDEOPSV belegt vanmiddag om 12.00 uur een persconferentie in het Philips Stadion, waarin de club het vertrek van trainer Phillip Cocu naar Fenerbahçe toelicht. Mark van Bommel volgt Cocu op. Het Eindhovens Dagblad doet live (video)verslag van het ingelaste mediamoment.
https://www.ed.nl/psv/live-van-bommel-volgt-cocu-op-bij-psv~a185a5a2/
Het zat er al aan te komen. Prima manier om afscheid te nemen en eindelijk een trainer met kloten te krijgen!
Fan zijn hoef je van niemand.
Maar indien iemand ,Iniesta geen goede voetballer zou vinden twijfel ik aan zijn kennis betreffende het spelletje.
Dat hij over zijn hoogtepunt heen is, weet iedereen, daarom vertrekt hij bij Barca.
Er is een tijd van komen en van gaan en zijn tijd van gaan is gekomen.
Maar ieder met een beetje voetbalverstand weet dat hij ipv overschat juist een van de meest onderschatte spelers was
Heeft Overmars iets verkeerd gegeten? Heeft Ajax de uitstekende Kroatische Tadic voor 17miljoen euro gekocht? Ben onder de indruk, moet ik eerlijk toegeven, sterker nog, jaloers en dat is geen mooie eigenschap.
Veronderstel dat Overmars rekende op de verkoop van Ziyech, maar na een geflopt WK voor Marokko twijfel ik of er daar nu serieuze potentiële kopers voor zijn
Deket, Tadic is geen Kroaat maar een Serviër :)
Foutje. En dat ligt zelfs sinds de burgeroorlog begin jaren 90 ginds gevoelig.
Moet je voorstellen hoe sterk het Joegoslavie van desrijds nu zou zijn? Hoewel hoeveel Serviers zouden in het Kroatisch elftal staan.
Gisteren werd met Jan Mulder als gast bij de VRT nog de vraag gesteld, welke speler van Nederland zou momenteel met België mogen meedoen? Antwoord : niemand.
Wil het mes niet dieper in de wonde steken, geef het maar even mee
Een volgende generatie kunnen de kaarten weer helemaal anders liggen
Wentelt Eefje
22 juni 2018, 13:20
Tadic Kroaat? Tsja..
In elk geval levert een transfer van deze Serviër FCT nog een paar ton op en die zijn momenteel meer dan welkom in Enschede.
Ziyech zal ongetwijfeld wel voor een fijn bedragje bij Ajax vertrekken waar hij dit seizoen uiteindelijk gewoon de beste speler bleek. Helaas is daar geen doorverkooppercentage afgesproken maar zowel Onno Jacobs als Jan van Halst spraken destijds wel over een vast bedrag dat nog zou kunnen worden gerealiseerd bij doorverkoop door Ajax. En Ziyech's marktwaarde zal zeker niet spectaculair zijn gestegen door de Marokkaanse verrichtingen in Rusland, maar hij zal wel een aantal wedstrijden meer al beoordeeld zijn door de geïnteresseerde clubs.
Beetje geschiedenis Wentel Eefje. Voor de dood van Tito was Servië en Kroatië'alsook een aantal andere kleinere naties daar een land, Joegoslavie.
Ik ken Tadic van de Engelse kompetitie, en daar stond dit niet op zijn hoofd geschreven.
Iets anders nu, voor degene die kunnen kijken nu, het Braziliaanse volkslied vind ik samen met het Russische het meest indrukwekkend, een strijdlied,
Verwacht deze keer geen problemen voor Brazilië en een overwinning van Nigeria tegen IJsland maar kan fout zijn
Gisteren werd met Jan Mulder als gast bij de VRT nog de vraag gesteld, welke speler van Nederland zou momenteel met België mogen meedoen? Antwoord : niemand.
Als er 1 persoon is waarvan je de uitspraken met een korreltje zout moet nemen is het onze landgenoot en super warhoofd Jan Mulder wel, Jan’s beroep is de laatste jaren Uitz’nnekluller :)
Neemt echter niet weg dat hij dit keer voor 70% wel gelijk heeft en inderdaad Deket het kan over ‘n paar jaar zomaar weer geheel andersom zijn.
Wentelt Eefje
22 juni 2018, 15:39
Beetje geschiedenis... klinkt het belerend, maar verandert niets, een Kroaat was nooit een Serviër en een Serviër nooit een Kroaat, dat beiden ooit in de dictatuur Joegoslavië verenigd waren maakt niets uit.
Zucht, ondanks de burger oorlog begin jaren 90 is er minder verschil tussen een Serviër en een Kroaat (taal, cultuur etc,,,) dan bij jullie tussen een Fries en een Limburger.
Wentelt Eefje
22 juni 2018, 18:13
... leg een Kroato-Servisch sprekende Serviër dan maar eens uit dat hij "Kroatisch" spreekt....
Overigens kroop Brazilië door het oog van de naald tegen Costa Rica. Neymar valt net zo hard tegen als Messi, maar Brazilië is als team minder slecht dan Argentinië - daarmee is dan ook alles gezegd -
En Nigeria na een helft waarin het nog slechter was dan IJsland, dat ook niets voorstelde, toch ineens op voorsprong in het begin van de tweede helft
Gekeken naar Servië tegen Zwitserland en geen spijt van, een van de betere wedstrijden, die ik zag tijdens dit WK.
Wel gelijkspel meer rechtvaardig. Zuivere strafschop op Mitrovic bij 1-1, waar was de Videoref?
Doet altijd pijn wanneer ik Mitrovic zie, omdat hij normaal dit seizoen terug bij Anderlecht was. Kwam zelfs al op het journaal, hij kwam aan in Anderlecht om te tekenen met de woorden :"i"m happy to back home"maar de aarzeling van een persoon deed deze transfer nog onverwacht teniet, vallend over enkele komma's. Onvergetelijke blunder die ons de titel en CL koste. Samen met het weggaan van Svilar zijn dat 2 grote flaters geweest dit seizoen.
@Wentel eefje, ik heb het gehad met je onhebbelijk gezeur, oa over een vergissing tussen een Kroaat en een Serviër, heb namelijk Serviche vrienden, sukkel.
Anaway Mitrovic was gelukkig bij Anderlecht, maar zijn vader en zoon hadden geld geroken, zeker na zijn gelijkmaker in de CL wedstrijd op Arsenal die ondergetekende, live aanwezig, een plaatselijk orgasme bezorgde, en samen met mij vele andere supporters. Bij Newcastle kon hij niet door een deur met de coach Benitez, iemand die voor ultradefensief voetbal staat (wat deed die bij Real Madrid?) En moeilijkheden had met Mitrogoal zijn persoonlijkheid. Nu dat heeft hij teminste, in tegenstelling tot vele anderen. Oke hij kreeg ook bij Anderlecht al, zowat elke speeldag geel en soms rood, maar hij zegt wat hij denkt en daar hou ik wel van.
Nu zal Servië tegen Brazilië moeten winnen, gaat moeilijk worden
Wel gelijkspel meer rechtvaardig. Zuivere strafschop op Mitrovic bij 1-1, waar was de Videoref?
Ja inderdaad die Videorefs zaten wederom te slapen toen Mitrovic in de sandwich werd genomen door 2 Zwitsers. Onbegrijpelijk dat dit niet werd gezien. Zitten daar met ‘n man of 4 in dat hok te pitten, tenenkrommend !
Zag ook nog ‘n samenvatting van de wedstrijd van Brazilië. Wat is die Neymar toch ‘n huilebalk, bij elk contact hoe miniem ook gaat die janker lopen schreeuwen alsof hij wordt geliquideerd :hammer: Sukkel ga eens gewoon doen waarvoor je grof betaald word, nl voetballen.
Betreffende Mitrovic, bedoelde ik ,' zijn vader en broer, hadden geld geroken' ipv zijn vader en zoon, (Mitro heeft bij mijn weten nog geen zoon, is nog vrijgezel)
Dit voor een of ander loser klaar komt doordat ik mij opnieuw vergist had.
Denk dat ik met vader en zoon Svilar in mijn hoofd zat.
En indeed, wat nut had die VAR nu, dat ze hun ogen sloten voor die penaltyfout. Dat kan hun de kwalificatie kosten.
Wentelt Eefje
23 juni 2018, 04:26
Xhaka en Shaqiri hadden na hun respectieve doelpunten nog een speciale boodschap voor alle Servische vrienden (zeker weten dat het geen Kroaten zijn?... ) zelfs binnen het voormalig Servië inclusief Kosovo waren er dus vóór de burgeroorlog en het uiteenvallen van Joegoslavië al grote culturele en taalverschillen...
De Albanese "Doppeladler"
30355
Messi slechts een voetballer
Columnist Sjoerd Mossou over waarom Lionel Messi niet de beste voetballer aller tijden is. 'Messi speelde niet alleen beroerd, hij verloor een goat onwaardig, met de schouders omlaag, lusteloos afdruipend.'
De grootste voetballers aller tijden tilden zichzelf als het ware boven de sport uit. Ze beïnvloedden een generatie, een tijdperk, de cultuur van een land. Johan Cruijff en Diego Maradona deden dat onmiskenbaar. Pelé ook, in iets mindere mate.
Er is inflatie ontstaan op het woord ‘icoon’, maar Maradona is het werkelijk. Niet alleen werd hij wereldkampioen, hij deed dat in tijden van de Falkland-oorlog, en ook nog eens als een straatarme afgezant van het volk, een jongen met immigrantenbloed én een inheems-Argentijnse achtergrond.
Nog gekker: hij verloste Napels en Zuid-Italië hoogstpersoonlijk van een diepgeworteld minderwaardigheidscomplex. Cruijff? In alles het gezicht van het naoorlogse Nederland, een held van miskend Catalonië ook, de man die ons land hoogstpersoonlijk tot een groot voetballand maakte.
Messi is puur, geweldig, onbevlekt ook, maar hij zal nooit méér zijn dan alleen een voetballer. Zelfs als hij buitenaards goed is, blijft hij uitsluitend een voetballer. Ik had met hem te doen deze week. De druk was te hevig, zijn team te zwak. Messi speelde niet alleen beroerd, hij verloor een goat onwaardig, met de schouders omlaag, lusteloos afdruipend.
Cruijff verloor onvergetelijk in 1974. Maradona verloor ontroostbaar in 1990, en ging in 1994 met een tragische knal ten onder. Ook de grootste voetballers verloren grote wedstrijden, maar nooit deden ze dat onzichtbaar en weerloos.
In Nizjni Novgorod werd het bewijs nog maar eens geleverd. Messi, helaas te klein om de grootste te zijn.
https://www.ad.nl/dossier-wk-2018/messi-slechts-een-voetballer~a75df94a/
Brasil viel gisteren weer tegen maar wonnen wel met 2-0 en het was terecht dat de penel werd afgekeurd. Nigeria won verdiend van IJsland, passie en inzet blijkt niet voldoende te zijn om weer te kunnen verrassen, je moet ook kunnen voetballen en dat deed Nigeria beter met een uitblinkende ex-speler van VVV in de hoofdrol.
Argentie is nog niet uitgeschakeld, maar de vraag is wat de Kroaten de laatste wedstrijd gaan doen, die zouden het wel eens kunnen laten lopen. Maar ik denk dat de Kroaten met een gelijkspel tevreden zullen zijn en dat Argentinie toch doorgaat dus dat ze van Nigeria winnen.
Waarom weet ik niet maar ik was gisteren voor de Zwitsers/Kosovaren tegen Servie. Nou ja daar zal wel een reden voor zijn ;).
Het was een mooie en spannende pot waar natuurlijk ook de nodige sentimenten meespeelden en dat Shaqiri vlak voor tijd de 2-1 maakte zal in Kosovo wel tot vreugde uitbarstingen hebben geleid. Heel mooi en de Zwitsers/Kosovaren zijn nu waarschijnlijk door en Servie niet, zie ze niet tegen de Brazilianen verrassen.
Badslippers
23 juni 2018, 10:50
Kuipers oogst bewondering: geef hem de finale!
GISTEREN, 17:34 AANGEPAST GISTEREN, 17:59VOETBAL
De meeste lof na afloop van Brazilië-Costa Rica (2-0) ging uit naar Neymar én naar Björn Kuipers. De scheidsrechter gaf na een theatrale valpartij van de Braziliaanse ster eerst een strafschop aan Brazilië, maar trok dat besluit in na het bestuderen van de beelden.
https://nos.nl/data/image/2018/06/22/481459/xxl.jpg
"Grappig dat veel (dus ook een heleboel niet) mensen in Nederland vinden dat Kuipers faalt nadat hij de penalty-beslissing had moeten terugdraaien", aldus NOS-commentator Frank Wielaard. "Tegelijkertijd kijkt de internationale voetbalwereld vol bewondering toe."
"De scheidsrechter was alles wat je wil in een scheidsrechter", aldus voormalig Iers international Roy Keane. "Hij was uitstekend." En oud-doelman van Denemarken Peter Schmeichel zei: "Briljant optreden van Björn Kuipers. Geen schaamte om te erkennen dat hij fout zat. Dankzij de VAR. Geef hem de finale maar."
Peter Schmeichel:
Brilliant referring by Björn Kuipers, no shame in admitting he was wrong, knew thanks to VAR. Book him for the final @FIFAWorldCup
Levchenko Evgeniy:
Klasse Kuipers, en geweldig VAR!
Gary Lineker:
VAR gets it 100% right. Neymar dived and justice was done. That’s exactly what VAR is for.
Sebastián Davidovsky:
Este Björn Kuipers es, por ahora, el mejor árbitro del Mundial
Bron: © NOS (https://nos.nl/wk2018/artikel/2237848-kuipers-oogst-bewondering-geef-hem-de-finale.html)
Wentelt Eefje
23 juni 2018, 12:58
Wat toch nog maar eens laat zien, dat een goede scheidsrechter gebaat is bij een goed(e) VAR(-team). Er zijn helaas al meerdere momenten geweest dit WK waarop de VAR kwalitatief niet goed genoeg lijkt en het (niet) nemen van beslissingen toch aanleiding tot discussie geeft.
Anderzijds, wij als TV-kijkers zien niet altijd alle camerahoeken, die de VAR wel raadpleegt of kon raadplegen. Zo zou het zomaar kunnen zijn dat ondanks alle commentaren Mitrovic wel degelijk de eerste overtreding beging voor hij door beide Zwitsers in de mangel werd genomen.
Daarnaast blijft natuurlijk een heikel punt dat niet een aanvoerder de arbiter of coach de vierde man om een video-review kan verzoeken. Het zou ten koste van het tempo van de wedstrijd gaan. Maar ik heb het gevoel dat het tempo van nature hoger is komen te liggen doordat veel tijdrovende protesten achterwege blijven. Er lijkt met name waar het het passeren van de doellijn door de bal en buitenspel betreft nauwelijks meer een behoefte te bestaan om te protesteren tegen de gecombineerde arbiter/VAR-beslissing. En zelfs bij twijfelachtige penalty-momenten valt het mee.
We moeten denk ik vooral niet vergeten dat het aantal arbitraire dwalingen in elk geval al lager ligt dan zonder de VAR, al zou met een nog betere toepassing (zowel procedureel als wat betreft de kwaliteit van de VAR(-teams)) nog veel winst te behalen zijn.
Dus zelfs als Björn Kuipers de finale niet mag fluiten, zou het goed zijn "zijn" VAR Danny Makkelie de verantwoording voor de videoarbitrage te geven (al werkt het niet zo, ik weet het... )
satanic surfer
23 juni 2018, 16:04
Belgie-Tunesie een open wedstrijd waarin de talentrijkste ploeg een afstraffing laat liggen doch via deze 5-2 zege zich vlotjes plaatst voor de achtste finales als Engeland-Panama enigszins normaal loopt vanavond...Mooi toch.
Wentelt Eefje
23 juni 2018, 16:08
Belgiē strikt genomen nog niet geplaatst, pas als Engeland morgen de verwachte zege op Panama boekt. Wel een grote overwinning, prima Hazard, Meunier en Lukaku maar zeer tegenvallende Debruyne. Het zal wel weer bij uitstekende resultaten tegen de kleinere landen blijven, maar er tegen een groot land niet uitkomen. Gaat die verdediging ineens wel op orde zijn als Kompany speelt? Ik moet het nog zien.
Vooralsnog geldt voor België dezelfde dodelijke kwalificatie als voor sommige net geopende en inmiddels al lang weer gesloten saunaclubs gold: bezit potentie om tot iets moois uit te groeien
Wel een grote overwinning, prima Hazard, Meunier en Lukaku maar zeer tegenvallende Debruyne. Het zal wel weer bij uitstekende resultaten tegen de kleinere landen blijven, maar er tegen een groot land niet uitkomen.
Ik ben het met deze stelling bijna eens maar de bal blijft rond ....De eerste test zal tegen Engeland zijn (In mijn ogen een subtopper) en daarna het echte werk in de ko fase van het toernooi.
Ik schat in dat voor de rode duivels er wel een kwartfinale en misschien meer in zit.
De verdediging moeten ze dan nog wel wat upgraden...dus geen foutjes meer.
Wentelt Eefje
23 juni 2018, 20:23
Er kleeft wel een bijzonder gevaar aan het pas door cq. met de scheidsrechter herzien van de beslissing geen penalty te geven door de VAR op het moment dat het spel weer stilligt. Want het spel kan zomaar pas stilliggen wanneer de alsnog overtredende partij gescoord heeft.
Dat doelpunt wordt uiteraard afgekeurd als de penalty alsnog gegeven wordt, wordt die ook benut, sta je ineens met 1-0 achter in plaats van met 1-0 voor... En heeft een VAR-team wel maximale aandacht voor het reglementaire gehalte van de score door de toch niet overtredende partij - bij niet toekennen van een penalty - (bijv. buitenspel) als er nog druk gereviewed werd of het aan de andere kant van het veld een penalty had moeten zijn?
Doorzettingsvermogen,Niet opgeven,Met 10 man - Antivoetbal 2-1 (ps.. Italië juicht ook) Koning voetbal wint !!
De zwakste Duitser kreeg rood en het ging terug beter.
Die pruizen doen het weer.
Desalniettemin sliep de VAR weer bij Berg zoals gisteren bij Mitrovic.
Indien ze toch wakker bleken heet dat schuldig verzuim.
Zou enkele van die Zweedse, vrouwelijke supporters, die ik zag wel willen troosten
Zou enkele van die Zweedse, vrouwelijke supporters, die ik zag wel willen troosten
Haha. .Deket, ik kom mee troosten al ben ik niet zo van het lichtblond, het zag er lekker uit [emoji2]
Nou, ik ben zot van lichtblond en dan bedoel ik geen Leffe of een Hoegaarden
Maar die lange haren, mooie ogen, knappe gezichten, strakke lichamen, lange benen,,,
Alleen is het in Zweden strafbaar om naar de meiden te gaan, alleen geldig voor de DVPs weliswaar
Wentelt Eefje
23 juni 2018, 23:02
Het wordt nog een spannend potje ook tussen Mexico en Zweden, alhoewel de Mexicanen natuurlijk wel genoeg aan één punt hebben. Of Zuid-Korea zich nog volledig kan herpakken voor de wedstrijd tegen Duitsland en de sportieve plicht niet verzaakt moet gaan blijken.
De zwakste Duitse starter werd al halverwege vervangen door Gomes. De druk op Zweden werd in het eerste deel van de tweede helft juist vaak opgevoerd wanneer Timo Werner op links weer eens door Boateng bediend werd, dus om de rechter centrumverdediger nu voor de domme gele kaarten en zijn riskante aktie op Berg als zwakste speler te betitelen? Daar kwamen wel anderen voor in aanmerking (als ik Löw zou zijn, zou in elk geval tegen Zuid-Korea Gündogan zijn plaats weer aan Özil of Khedira af moeten staan).
Wentelt Eefje
23 juni 2018, 23:06
En afgezien van zijn winnende vrije trap was het niet bepaald Kroosartig wat de Real Madrid speler liet zien...
Oef, wat een opluchting! 2-1 onze grote favoriet, de Duitsers leven nog.
#wateenopluchting
Wentelt Eefje
24 juni 2018, 02:14
Overigens was Kimmich met afstand de beste man in de Mannschaft, maar verdient ook Neuer een pluim.
Goedemorgenallemaal
24 juni 2018, 14:39
Er zijn van die dagen dat ik me in voetbalopzicht een beetje schaam Nederlander te zijn.
Half voetbalglurend Nederland vind dat je voor Belgie moet zijn want .. en dan volgt geen enkele goede reden, en je moet tegen Duitsland zijn want .. volgt evenmin een goede reden.
Het lijkt wel als als mijn twitter en whasapp groepje gisteren tegen Duitsland en voor Zweden waren en de dag ervoor voor Belgie en tegen Tunesie....
Kan er simpel in zijn, Duitsland toonde de meeste lust tot werken en veerkracht van alle vier, Belgie niet onaardig maar die Tunesiers hebben er wel twee achter de keeper die door sommigen de beste van de wereld genoemd wordt gekregen.
nee die Tunesiers verdiende meer dan de 5 ballen om de oren (3-2 was meer in verhouding denk ik) en de misplaatste hoon van Nederlanders, die kon beter naar de Zweden..
Wentelt Eefje
24 juni 2018, 16:36
Denk dat het anti-Duitse en pro-Nelgische sentiment met name in het westen en zuidwesten van Nederland speelt, zeker veel mensen in het (noord)oosten zien toch veel liever de Duitsers dan de Belgen winnen (en dat lijkt mij ook logisch, niet alleen dat zij dat vinden, ook wat zij vinden)!
Picasso 1
24 juni 2018, 18:37
En afgezien van zijn winnende vrije trap was het niet bepaald Kroosartig wat de Real Madrid speler liet zien...
Er zijn meerdere spelers van Real Madrid behoorlijk op dreef tijdens dit WK. Weinig verbazingwekkend eigenlijk dat als je ze bij elkaar zet, hun team regelmatig grote prijzen wint.
Ronaldo:
https://www.youtube.com/watch?v=1EmAwblXnIY
Modric:
https://www.youtube.com/watch?v=h59FWlvfi5s
vervolg hier beneden....
Picasso 1
24 juni 2018, 18:39
Vervolg van hier boven....
Kroos:
https://www.youtube.com/watch?v=hDMuhgabjbo
En het mooie en goede spel van Isco:
https://www.youtube.com/watch?v=OjfeBCPLWXM
Wentelt Eefje
24 juni 2018, 19:00
Kroos - op die ene vrije trap na - en Isco hebben dit WK anders nog niet echt weten te ivertuigen...
Picasso 1
24 juni 2018, 19:29
Kroos - op die ene vrije trap na - en Isco hebben dit WK anders nog niet echt weten te ivertuigen...
Kroos valt nooit echt op. Op cruciale momenten is hij vaak wel zeer aanwezig en dat maakt hem zo belangrijk. Isco heeft geen goal gemaakt, wel een schot tegen de lat, maar in het spel van Spanje is hij zeer dominant aanwezig. Het is maar waar je de lat legt.....
Messi en Neymar zijn de wat mindere goden dit wk.
Wentelt Eefje
24 juni 2018, 21:06
Kroos heeft dit seizoen wel véél betere wedstrijden gespeeld dan dit WK, hij was zonder zijn bevrijdende treffer ongetwijfeld nog harder neergesabeld dan Löw na een gelijkspel tegen Zweden. En Isco hoeft wat mij betreft zeker niet te scoren om een goede indruk te maken, maar zijn hele impact was in vergelijking met de rol van Modric bij Kroatië toch ook beduidend geringer. Maar als Spanje overleeft tegen Marokko groeit Isco misschien in dit toernooi.
Goedemorgenallemaal
25 juni 2018, 09:46
Denk dat het anti-Duitse en pro-Nelgische sentiment met name in het westen en zuidwesten van Nederland speelt, zeker veel mensen in het (noord)oosten zien toch veel liever de Duitsers dan de Belgen winnen (en dat lijkt mij ook logisch, niet alleen dat zij dat vinden, ook wat zij vinden)!
Ik kan het nog tserker vertellen, mijn kritische berichten worden ook door Belgen gelezen (via via in de draadjes van anderen) en die worden gewoon grof. Ik MOET van hun de Belgische voetallers steunen.
Niet meer dus, al heb ik respect voor het verhaal van Lukaku
http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-5856145/Romelu-Lukaku-discusses-journey-poverty-75m-Man-United-star-save-family.html?ITO=1490
Er zijn meerdere spelers van Real Madrid behoorlijk op dreef tijdens dit WK. Weinig verbazingwekkend eigenlijk dat als je ze bij elkaar zet, hun team regelmatig grote prijzen wint.
Dat spelers van clubs met budgetten van meer dan een half miljard op het WK scoren mag geen verbazing wekken, dat ex-spelers van VVV zoals Honda en Ahmed Musa belangrijke goals scoren valt dan wat mij betreft meer op.
Ook Lozano van PSV valt natuurlijk op met zijn goal en assists. Hij heeft nog een lang lopend contract maar als er echt geboden wordt gaat ie natuurlijk weg. Ook als het niet om bedragen van 50-70 miljoen € gaat maar wat minder zal hij wel gaan, ik denk dat elk bod boven van 35-40 miljoen waarschijnlijk betekent dat hij gaat. Al houdt PSV dan iets minder dan de helft over aan de transfer, het gaat dan wel om 15-20 miljoen euro. Haalt Mexico de halve finale bv en scoort ie nog 2-3 maal dan gaat ie 100 % zeker weg, nu schat ik het in op 50%.
Wentelt Eefje
25 juni 2018, 10:59
Het Poolse echec heeft nog maar eens duidelijk aangetoond dat het huidige systeem van de FIFA-wereldranglijst absoluut de prullenbak in moet en dat een overtuigend optreden in de kwalificaties geen enkele garantie op succes biedt.
Krijgen we krakers te zien in de afsluitende poulewedstrijden? Vandaag om 16:00 vermoed ik van niet, denk niet dat Uruguay-Rusland op het scherpst van de snede uitgevochten gaat worden en de andere wedstrijd in groep A is er eentje om des keizers baard. Om 20:00 uur alleen als Marokko het eergevoel en historische wrevel tegen Spanje in een goede teamprestatie weet om te zetten, ik acht Iran kansloos tegen CR en de zijnen.
Morgenmiddag is een salonremise tussen Denemarken en Frankrijk voldoende voor beide teams, maar 's avonds zal de strijd echt losbranden, Nigeria-Argentinië wordt erop of eronder in een wedstrijd waarin Messi ineens alle kritiek kan doen verstommen als hij Argentinië eindelijk wel bij de hand weet te nemen. De Kroaten hoeven echter niet meer, dus zou IJsland ook zomaar zijn laatste kans kunnen grijpen als het resultaat bij Nigeria-Argentinië gunstig is.
Woensdagmiddag wordt het pas echt spannend, niet alleen of Lozano en de zijnen überhaupt de volgende ronde halen, maar ook of titelverdediger Duitsland overleeft. Mexico dient wel de Zweden van het lijf te houden, want als die met 2 of meer doelpunten verschil winnen, wordt het voorbijgestreefd door Zweden en volstaat elke winst voor Duitsland om zich bij Zweden te voegen. Het ontlopen van de dienstplicht zit er voor geen van de spelers van Zuid-Korea meer in, of dat gevolgen heeft voor hun inzet tegen Duitsland?
Als Shaqiri en Xhaka niet zwaarder bestraft worden dan alleen financieel voor hun Doppeladlers, zie ik Zwitserland tegen Costa Rica niet in de problemen komen en wordt Servië-Brazilië woensdagavond dus alles bepalend voor beide landen. De druk op Neymar zal net zo torenhoog zijn als op Messi een dag ervoor.
Donderdag zal alleen 's middags Senegal-Colombia een wedstrijd zijn om echt voor te gaan zitten, ik zie Polen niet ineens vlammen tegen Japan, België en Engeland zullen vermoedelijk beide met de handrem erop spelen 's avonds.
En daarna, daarna kan het toernooi echt beginnen en weten we of vooraf kansrijk geachte landen als Brazilië, Argentinië en Duitsland nog een rol gaan spelen in het vervolg. In de hoop op een sensatie zal ik in elk geval vanavond de Marokkanen hartstochtelijk toejuichen als ze de strijd echt aangaan...
Wentelt Eefje
25 juni 2018, 11:14
De FIFA hanteert ter bepaling van de stand bij een gelijk aantal wedstrijdpunten het doelsaldo (eerst verschil, dan gescoorde doelpunten), de UEFA het onderling resultaat.
Wat is nu eigenlijk volgens de kenners hier eerlijker? En wat dient bepalend te zijn als beide methoden hierboven ongeacht de volgorde waarin ze gehanteerd worden nog steeds een gelijk resultaat opleveren? De FIFA zal nu bij een gelijkspel tussen Engeland en België op basis van fair-play beslissen (maar zijn dat alleen gele of rode kaarten of ook de vriendelijkheid tegen de arbitrage gedurende de wedstrijden tot dan gespeeld??). Of moet de stand op de FIFA-wereldranglijst bepalend zijn? Of is er nog een beter alternatief.
Gisteravond opperde de Rotterdamse burgervader Aboutaleb bij NOS' Studio Rusland de mogelijkheid van het aantal genomen corners als indicatie voor het aanvallender spel dat beloond zou moeten worden. Maar is goed verdedigen niet ook gewoon een kunst?
De familie van voetballer Abdelhak Nouri is allesbehalve opgelucht en reageert zeer emotioneel op de erkenning van fouten door Ajax. De familie vindt vooral dat algemeen directeur Edwin van der Sar zijn straatje schoonveegt en glashard liegt. Dat zegt John Beer, de letselschadeadvocaat van de familie Nouri.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/2217605/advocaat-familie-nouri-nieuwe-info-van-der-sar-is-onzin
Tsja ... .
Zeer triestige affaire.
Terug naar het WK dan maar waar rare dingen gebeuren. Ronaldo kan zelfs ook een penalty missen en Ramos, toch een van de sterkere verdedigers blunderde.
Gelukkig voor Spanje konden Isco en Iniesta (op dit forum door het ventje met zijn plooifiets afgeraakt) hun land toch nog naar de groepszege brengen. Maar de wereldkampioen van 2010 is net als de Europese kampioen van 2016 te pakken.
Belgie kan best niet tegen Engeland winnen, ja zo raar is een wk, maar in een verdere loting zie ik liever Japan als tegenstander dan Colombia en zeker in de kwartfinale zal dan normaal Brazilië worden vermeden.
Hopelijk bekijkt de coach het ook zo pragmatisch en stelt hij een veredelde B team op.
Kunnen er rusten en geke kaarten vallen vanaf de kwartfinale weer weg
Picasso 1
26 juni 2018, 00:32
Maar de wereldkampioen van 2010 is net als de Europese kampioen van 2016 te pakken.
Tegen dit Spanje wint België.
Terwijl de rest van de planeet voetbalt om de wereldtitel maakt onze bondscoach zich druk over een paar slippers. Wat een flip flop.
Terwijl de liefhebbers van het WK voetbal gisterenavond na Spanje-Marokko en Iran-Portugal weer duchtig in de clinch gingen over de inzet van de VAR, heeft Ronald Koeman andere zorgen.
De VAR blijft de gemoederen verhitten. Het was maandag niet anders in de duels tussen Spanje en Marokko enerzijds en Iran en Portugal anderzijds.
Maar alles is relatief en bovendien heeft elk huisje zijn kruisje. Zo maakt Ronald Koeman zich boos om een bestelling van 60 paar flipflops die 3 maanden na de betaling nog altijd niet geleverd zijn.
De Nederlandse bondscoach had het schoeisel gekocht voor de trouwpartij van zijn dochter. "Alles is betaald, maar we hebben nog altijd niks gekregen", twittert de bondscoach van Nederland in het Engels en het Spaans.
"Volgens de leverancier is het pakje verloren geraakt. Voor het overige krijgen we geen informatie. Zeer teleurstellend en een slechte service!"
De tweet van Koeman heeft al 590 "hartjes" gegenereerd en is al ruim 300 keer geretweet. Er zijn ook al honderden commentaren op verschenen van andere twitteraars, zoals "Moet je echt je reputatie inzetten voor 60 slippers?" en "Al gaat het om een halve slipper: waar je voor betaald hebt, daar heb je recht op".
Wentelt Eefje
26 juni 2018, 08:51
Het was, dukut, natuurlijk niet zozeer de fout (maar wel geklungel ook) van Ramos, maar het niet kunnen controleren van een eenvoudige bal door Iniesta die met zijn balverlies het eerste doelpunt van Marokko inleidde, de man is echt over zijn top heen. Dat hij desondanks beter speelde dan Isco, die wel scoorde, is zo maar dat neemt niet weg dat beiden nog geen schim zijn van de speler van eerdere interlands der Spanjolen.
Sterker nog, zowel Modric als Rakitic hebben tot nu in hun eentje in 2 wedstrijden meer voetbal gebracht voor Kroatië dan Isco en Iniesta samen voor Spanje, sterker nog, over 3 wedstrijden heeft Nordin Amrabat meer voetbal gebracht voor Marokko dan Isco of Iniesta voor Spanje. Ondanks het gelukkige gelijkspel is Spanje geen tegenstander nog waarvoor tegenstanders in de kwartfinales bang zouden hoeven zijn en sidderen voor een middenveld met Iniesta en Isco in deze vorm hoeven ze zeker niet!
Tegen dit Spanje wint België.
Spanje kon de eerste 3 wedstrijden nog niet imponeren, maar dat gold ook voor andere favorieten als Brasil, Duitsland, Frankrijk en Argentinië.
Outsiders als Kroatië, België en Engeland deden het wat beter maar bij de laatste 2 is de vraag wat winst tegen Tunesië en Panama waard is.
Vaak zie je op een WK een ploeg die de eerste ronde de favorieten rol waarmaakt of een ploeg die verrast. Geen vd favorieten maakt tot nu toe de rol waard en alleen Kroatië heeft mij in de eerste ronde echt verrast.
Uruguay, Mexico en Colombia stellen tot nu toe ook niet teleur, al zie ik die niet de finale halen.
Wie dan wel? Lastig, Duitsland moet je nooit afschrijven, doe ik ook niet met Spanje al hebben die nog wel wat huiswerk. Het is een toernooi en na de eerste ronde begint het toernooi pas echt.
Goedemorgenallemaal
26 juni 2018, 09:06
Ik vond het geen slaande beweging... Hugo B zat it zijn nek te lullen, niet alleen met zijn commentaar maar vooral de irritante manier waarop
Ik vond het geen slaande beweging... Hugo B zat it zijn nek te lullen, niet alleen met zijn commentaar maar vooral de irritante manier waarop
Waar gaat dit over?
Goedemorgenallemaal
26 juni 2018, 09:19
Ik heb gisteravond bellator gekeken
Er werd in een artikel een statistiek getoond waar je zag dat de Belgen nog wel het meest gesteund werden, ik meen voor de Duitsers en Marokkanen. Daar zag je ook welke club supporters welk land steunden, niet zo vreemd was dat bij de fans van FC Twente Duitsland het land was dat de meeste steun kreeg, in de Oostelijk Mijnstreek in Limburg zal dat beeld niet veel afwijken.
Twente heeft iets met Schalke, Roda met Alemania Aachen (weliswaar nu Regionalliga), zou zijn er wel meer voorbeelden, bij KFC Uerdingen (dit jaar naar de derde Bundesliga gepromoveerd) zie je vaak VVV fans, zo kun je nog wel even doorgaan.
Dat in Brabant de sympathie vooral naar de Belgen uitgaat mag dan ook geen verbazing wekken. In de jaren 80 en 90 had je nogal wat Anti-Duitse sympathieën, dat is nu allemaal een stuk minder. Over nog eerder de jaren 70 en eerder maar te zwijgen.
Ik zelf ben uiteraard voor Duitsland,maar das logisch he! Sympathie moet je verdienen, dat doen de Duisters wel, de Belgen die extreem chauvinistisch zijn en last hebben van een calimero complex en waar Karl Vannieuwkerke elke avond Nederland haat predikt en verkondigt kunnen althans bij het voetbal bij mij op weinig sympathie rekenen.
Ik heb gisteravond bellator gekeken
Dus nogmaals, waar gaat het over?
Goedemorgenallemaal
26 juni 2018, 11:53
Het duwtje van Ronaldo...
Bedankt Big30, ikzelf ben tot nader order ook Belg.
En associeer mij niet met Karel Vannieuwerkerke wiens beroepstalent ik eerder matig vind. Carl Huybrechts en Marc Uyterhoeven dat zijn (waren) tv persoonlijkheden en zowel wijlen Rik de Saedeleir als wijlen Jan Wauters meester in hun vak
Wentelt Eefje
26 juni 2018, 22:14
Tsja, Messi maakt een mooi doelpunt, maar is zo moe van die loopactie dat hij weliswaar vertwijfeld zijn best blijft doen, maar zijn stempel nooit op de wedstrijd weet te drukken en niet eens een handenbindertje blijkt.
Maar wie weet groeit hij in het toernooi en gaan na drie niet bijster goede wedstrijden van de Messi-as en zijn team alle remmen los in de knock-out fase. In elk geval lijkt Frankrijk-Argentinië een enerverend potje te kunnen worden, maar vooralsnog denk ik dat elk zinnig mens zijn geld op de Fransen zet in die achtste finale.
Zag gisteren gedurende de wedstrijd Nigeria-Argentinië nog wat flitsen van Diego Maradona. We wisten al dat hij rare fratsen had maar nu lijkt hij toch wel helemaal de weg kwijt, wat ‘n idioot :)
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180627/fbcc1bf5c8e4e20dfbc79b6c33dc9677.png
Tsja, Messi maakt een mooi doelpunt, maar is zo moe van die loopactie dat hij weliswaar vertwijfeld zijn best blijft doen, maar zijn stempel nooit op de wedstrijd weet te drukken en niet eens een handenbindertje blijkt.
Ik begrijp niet dat bv. Hans Kraay gisteren weer fan was van Messi die weer geen meters maakte (gewoon lui dus) en op 1 actie teerde in de wedstrijd tegen Nigeria. Het waren wel 2 mooie wedstrijden waarvan ik eerst dacht dat de Kroaten het wel geloofden en dat leek er ook even op maar uiteindelijk konden ze gewoon op klasse toch winnen van IJsland, gelukkig maar.
Twee spannende wedstrijden en dat Argentinie doorging is mooi voor het toernooi. De Fransen en Denen maakten er een potje van, viel natuurlijk te verwachten maar blijft jammer zoiets.
Out for Nigeria, sneu maar ze hadden het zelf in de hand. Ik wist omdat ik nu eenmaal van nietszeggende feitjes hou, dat Nigeria het grootste land van Afrika was, lang geleden, op school nog dacht ik geleerd te hebben dat er iets van 70-80 miljoen mensen woonden, dat er nu veel meer woonden leek me logisch maar het zijn er nu maar liefst 190 miljoen hoorde ik, daar zullen heel wat voetbal talentjes rondlopen!
Ik begrijp niet dat bv. Hans Kraay gisteren weer fan was van Messi die weer geen meters maakte (gewoon lui dus) en op 1 actie teerde in de wedstrijd tegen Nigeria.
Heb jij een andere wedstrijd zitten kijken dan Big? Messi was voor zijn doen juist super actief, verdedigde zelfs regelmatig mee ! Verder zag je zijn geweldige klasse bij dat doelpunt, die aanname dan die versnelling en de perfecte afronding met zelfs zijn mindere rechterbeen. Later schoot hij nog ‘n vrije trap tegen de paal. Vond hem zeker de eerste helft goed spelen maar helaas moet hij het doen met behoorlijk wat koekenbakkers naast zich. Types als Otamendi en die rechtsback (weet z’n niet eens meer), daar valt weinig mee te combineren. Als dan ook Di Maria een complete off day heeft houdt het wel zo’ beetje op bij Argentinië. En toch acht ik ze gek genoeg niet kansloos tegen de Fransen. Het vorige WK begonnen ze ook matig maar kwamen ondanks dat heel ver.
Badslippers
27 juni 2018, 11:13
Kan volledig meegaan in het commentaar van @John. Messi bewoog veel meer en bij vlagen werd flink op de bal gejaagd waarin hij ook deelnam en waardoor Nigeria in de problemen kwam (balverlies). Dat jagen deed me een beetje denken aan het Nederlands elftal jaren '70. Ook werd er de eerste 25 minuten fors ingegrepen met tackels (op de bal) en raakten de Nigerianen toch enigszins de kluts kwijt. Jammer genoeg zijn er een aantal medespelers die niet overlopen van kwaliteit. Tweede helft ontzettend veel fouten. Foute passes, foute aannames en vaak knullig balverlies. Di Maria leek volledig uitgeput. Nigeria was toen sterker en had moeten doordrukken want Argentinië hing in de touwen. Doelpunt van Rojo kwam uit de lucht vallen. Knappe volley, vol op de slof. Deze wedstrijd was niet hoogstaand maar de spanning maakte veel goed. Over Maradona zullen we het maar niet hebben.
Ik zag vooral een extreem luie Messi die het vertikte op een aantal passes te lopen waar die zich teveel voor moest inspannen. Zijn doelpunt was mooi maar veel meer acties heb ik van hem niet gezien. Ik schakelde wel heen en weer tussen beide wedstrijden.
Ik had eerder verwacht dat Nigeria door zou drukken dan dat de Argentijnen de winnende zouden maken. Argentinië kwalificeerde zich al met heel veel moeite voor het WK, het vorige WK kwamen deket wat geluk en zonder te overtuigen in de finale.
Nu is het een verzameling van oude mannen die teren op de individuele klasse van een aantal spelers. Bepaald geen genot om naar te kijken. Toch verwacht ik wel een wedstrijd tegen de Fransen.
Het blijft een WK en er zit de nodige kwaliteit bij de Argentijnen.
Ik schakelde wel heen en weer tussen beide wedstrijden.
Dat verklaart alles :)
Men kent betreffende Messi zo weinig nuance, ofwel is hij volgens sommigen buitenaards, ofwel lui en overroepen. Beetje relativeren kan nooit kwaad.
Feit is dat er bij Argentinië veel middelmatige spelers zijn. Mascherano bv haalt noch de 1ste ploeg van Anderlecht, noch die van Ajax of PSV.
Higuain 90 miljoen euro waard? Je moet Mitrovic zo geen kansen geven hoor.
Betreffende Mitrogoal, die zal wel raar kijken wanneer hij die lichte duw gisteren met penalty voor Nigeria als gevolg zag. Hij zelf werd gewoon gesandwiched zonder gevolg
Piet Plezier
27 juni 2018, 18:04
de Duitsers liggen eruit
De mooiste dag uit me leven op een paar na
Piet Plezier
27 juni 2018, 18:09
1998: Frankrijk wint het WK
2002: Frankrijk eruit in de groepsfase
2006: Italië wint het WK
2010: Italië eruit in de groepsfase
2010: Spanje wint het WK
2014: Spanje eruit in de groepsfase
2014: Duitsland wint het WK
2018: Duitsland eruit in de groepsfase
https://screenshotscdn.firefoxusercontent.com/images/278056bc-37f5-44d7-a4e7-87edbfd129be.png
Sphinx
27 juni 2018, 18:30
Aiaiai, da's even een dikke verrassing. De wraak van Daehan Minguk voltrekt zich rijkelijk laat, maar wraak wordt koud opgediend ook in Azië. Die arme Mark Geiger probeerde het nog wel, de goal afkeuren wegens buitenspel, maar gelukkig heeft Bild nu Danny Makkelie om op te zeiken als een van de VAR scheidsrechters. Evenals dat Löw nog even herinnerd zal worden aan het niet selecteren van bv Leroy Sané. Deze racebeer wenst m succes, en wacht op de berichten van de DFB dat ze vierkant achter m staan, wat meestal het begin van het einde is.
Piet Plezier
27 juni 2018, 18:59
30400
gignnl
27 juni 2018, 19:01
30401
1998: Frankrijk wint het WK
2002: Frankrijk eruit in de groepsfase
2006: Italië wint het WK
2010: Italië eruit in de groepsfase
2010: Spanje wint het WK
2014: Spanje eruit in de groepsfase
2014: Duitsland wint het WK
2018: Duitsland eruit in de groepsfaseTja....het lijkt wel een vloek [emoji848]
Piet Plezier
27 juni 2018, 19:13
30403
Eindelijk een leuke gast bij Studio Rusland die wat zinnigs weet te zeggen, Imke Courtrois.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180627/d207c127550959d6195f6d68d3ae452e.jpg
Klopt. Alleen, haar smaak van mannen? Imke gaar let de nieuwe trainer van Beveren, ex trainer van STVV.
Btw, zij is geen familie van de nationale doelman
2-0 voor Brazilië, uitslag niet echt representatief, beetje geflatteerd, maar het valt op dat Brazilië met het imago van offensief voetbal nog geen een goal binnenliet.
Maakt hen favoriet. Outsiders : Belgie, Kroatië, Frankrijk, Engeland of toch nog Spanje?
gignnl
28 juni 2018, 01:35
30405
Wentelt Eefje
28 juni 2018, 03:44
Ik hoopte erop dat die Mannschaft de titel kon verdedigen, maar de wedstrijd was een nog grotere teleurstelling dan het resultaat. Die Mannschaft schakelde zichzelf uit en gaat terecht naar huis. Zweden door de misplaatste reacties vanaf de Duitse bank na Kroos' treffer geïnspireerd? Mexico ook elke wedstrijd minder overtuigend, maar wel samen met Zweden door. En dan de Koreanen die even dachten dat ze door waren...
En Servië, kansloos tegen Brazilië op die ene kortdurende opleving die een paar kansen opleverde na. Terwijl Zwitserland zich toch licht blameerde tegen één van de zwakkere broeders op dit WK maar wel de tegenstander van de Zweden wordt in de achtste finales.
Wie het knock-out schema bekijkt krijgt een vermoeden dat Engeland en België hun best gaan doen eigen doelpunten te maken om in de "makkelijke" helft van het schema terecht te komen...
Goedemorgenallemaal
28 juni 2018, 10:10
Wie het knock-out schema bekijkt krijgt een vermoeden dat Engeland en België hun best gaan doen eigen doelpunten te maken om in de "makkelijke" helft van het schema terecht te komen...
Dat wordt spannend...
Het leuke is dat je dan toch best vaak ziet dat "die makkelijker tegenstander" .. ach, laat ik maar niks meer verklappen.
Hoewel het natuurlijk ook kan dat "een wedstrijd bewust verliezen" een goed draaiend team in een neerwaartse spiraal brengt.
Vanavond het land met de slechtste wegen tegen het land waar ze aan de verkeerde kant rijden... Interessant...
Groepswinst: voor de Rode Duivels een vergiftigd geschenk. Afgaande op de potentiële tegenstanders vanaf de achtste finales alleszins. Indien Hazard en co Engeland achter zich laten in groep G, wacht in een eventuele kwartfinale Brazilië of Mexico. In het andere geval is dat Zweden of Zwitserland. Hemelsbreed verschil.
Indien België zich tot groepswinnaar kroont:
ACHTSTE FINALE: Colombia, Japan of Senegal
KWARTFINALE: Brazilië of Mexico
HALVE FINALE: Frankrijk, Argentinië, Portugal of Uruguay
Indien België tweede wordt:
ACHTSTE FINALE: Colombia, Japan of Senegal
KWARTFINALE: Zweden of Zwitserland
HALVE FINALE: Spanje, Rusland, Denemarken of Kroatië
https://www.hln.be/sport/voetbal/buitenlands-voetbal/wk-voetbal/een-eventuele-kwartfinale-tegen-zwitserland-of-zweden-waarom-belgie-maar-beter-tweede-wordt~ab9988e8/
De Duitsers (die gisteren erbarmelijk slecht speelden) speelden in 1974 toen als West-Duitsland nog tegen Oost-Duitsland in de poule, de West-Duitsers verloren vreemd genoeg met 1-0. Het gevolg was dat ze toen de grote favoriet Nederland in de tweede ronde niet tegen kwamen. De tweede ronde werd toen in poules gespeeld met NL en D als groepswinnaars.
De rest is historie.
Piet Plezier
28 juni 2018, 13:34
30406
In principe heeft Brazilië dus wel 1 goal binnengekregen maar dat was na een overduidelijke duwfout en mocht nooit toegekend worden.
De VAR heeft al terecht ingegrepen maar in sommige gevallen lieten ze het wel na.
Waar die plotse profeleringsdrang vooral in dit topic van "plooifiets"vandaan komt weten wij niet maar Zwitserland een zwak broertje noemen ?terwijl iedereen die het voetbal volgt weet wat een sterk, moeilijk te bespelen, compact geheel dat is.
Iniesta overschat vinden? Dat hij over zijn hoogtepunt heen is weet iedereen, daarom stopt hij ook bij Barca. De Bruyne zeer zwak spelen? Zucht. Duidelijk dat de opsteller Wentel Eefje nooit gevoetbald heeft. Kevin speelt gewoon lager, dwz werkt bard en gaat de bal meer ophalen. Was een gouden zet van Peb, de coach van Manchester City en volgens mij een van de beste trainers in de wereld. Martinez mag hem dankbaar zijn vermits zo Kevin in de nationale ploeg Eden Hazard minder voor de voeten loopt.
Zelf verklaar ik mij geen kenner, was tijdens dit WK vaak fout met mijn voorspellingen maar ik ga wel trachten alle 1/8 wedstrijden te bekijken, alleen voor Zweden tegen Zwitserland wil ik mij niet speciaal haasten,krijg nu al vrouwelijke geluiden te horen in de aard van :"deket, je voetbal maakt mij gek en deket voor jou is voetbal belangrijker dan ik." Die vrouwen beseffen niet dat zo een WK maar eens om de 4 jaar plaats kan vinden, wat ik ook probeer duidelijk te maken.
Rare situatie straks. Voor een keer hoop ik dat België niet wint en dit alleen om pragmatische redenen, dus dat zij als 2de meer haalbare tegenstanders treffen.
Laat Brazilië maar pas komen in de finale
/breaking news/
Kompany gaat bij de Belgen spelen met 1 tactische opdracht, binnen 5 minuten een rode kaart krijgen :biggrin::biggrin:.
Goedemorgenallemaal
28 juni 2018, 17:30
30409
Goedemorgenallemaal
28 juni 2018, 23:35
Inwoners van het land waar mensen in oranje indianentooi gaan, als wortel verkleed gaan, waar, waar, nou ja laat maar, mogen eigenlijk niks zeggen van anderen...
Maar toch..
30411
Wentelt Eefje
30 juni 2018, 17:30
Een geweldige eerste achtste finale tot nu. Blijft Messi's negatieve trackrecord in stand? Nog nooit gescoord in de knock-out fase van een WK... en nog nooit...
Wentelt Eefje
30 juni 2018, 17:33
Weer Mbappé, 4-2, het lijkt er wel op!
Griezmann ook nog niet geweldig in vorm dit toernooi, maar benutte wel de penalty die de lont in het kruitvat bleek...
Messi krijgt in elk geval nog de lucky-assist bij de 1-2 op zijn naam.
Nog 20 minuten en de ruimtes achterin bij het niet geweldig verdedigende Argentinië zullen alleen maar groter worden, wat een feest!
Wentelt Eefje
30 juni 2018, 17:58
Snel even een wens gedaan, vandaag een vallende ster gezien! MMM middel-matige-Messi (MMM match-man-Mbappé)
bocariver
30 juni 2018, 18:15
French people thank Lionel Messi and Argentina for their participation.
Anyway, never compare Mbappe with any players of Ajax. It is heretic...
sofaking
30 juni 2018, 18:28
Wat mij bijblijft is de snelheid waarmee de Fransen van hun eigen doel plots voor dat van Argentinië stonden.
satanic surfer
30 juni 2018, 18:42
De beide finalisten van het WK2014 sneuvelen in Kazan. Duitsland na een ontluisterende nederlaag tegen Zuid-Korea. ss was samen met Spiderman onderweg de laatste nachten en heeft die vanen en banieren een kwartslag gegeven in NRW, uitermate Belgischgezind die moffen nou. De Argentijnen sneuvelden zonet na een wervelende kwartfinale waarin Frankrijk zich als titelkandidaat profileert. Indien de vrije trap van Griezmann niet op de kruising was gestorven was het al na een kwartiertje boeken toe voor Messi en de zijnen . Via een weergaloos zondagsschot van Di Maria en een afgeweken bal kwamen de balbezitdominante Argentijnen op voorsprong. Hun 2 enige schoten op doel waren bingo tot dan toe, geflatteerd dunkt me. Frankrijk zette de turbo aan na die achterstand, een wereldgoal van de rechtsback en Mbappé deden de rest en aldus zal Messi zonder Mondialzege dienen af te druipen als international. Enige smetje op de zege van les Bleus is de schorsing voor Matuidi doch dat kan worden opgevangen.
In de achtstefinalepool wist niemand 4-3 te voorspellen, dat kan ss zonder leedvermaak melden, toch opzienbarend zo´n 4-3. Hopelijk is de toon gezet voor wervelende knock-outpotjes...
4-3. Niet, maar wel dat Frankrijk ziu winnen. Argentinië is geen topteam.
Uruguay wel. Voorspel hen de overwinning en ze lijken momenteel op weg. Achteraan zit het goed dicht bij deze indianen.
Voor het ko systeem was het teveel met de natte vinger gissen. Casino dus.
Zo had ik Polska overschat. Nigeria ook
Maar nogmaals, ben nu naar Uruguay aan het kijken, samen met Brazilië, België , Frankrijk en Kroatië toch wel bij de sterkste
Als ik een gooi mag doen naar de nieuwe wereldkampioen....denk ik dat het Brazilië,Frankrijk of Uruguay gaat worden.
Wat gebeurt er dan met België ? Of Japan zal te veel zijn maar iig Uruguay of Frankrijk zal zeker een maatje te groot zijn voor de sympathieke Belgen.Frankrijk geef ik eigenlijk nog de grootste kans om de finale te winnen want ze kunnen wel 2 volwaardige teams opstellen wat wel een rol kan gaan spelen met rode kaarten en blessures.
Wentelt Eefje
30 juni 2018, 21:05
Terwijl Zwitserland zich toch licht blameerde tegen één van de zwakkere broeders op dit WK maar wel de tegenstander van de Zweden wordt in de achtste finales.
Waar die plotse profeleringsdrang vooral in dit topic van "plooifiets"mvandaan komt weten wij niet maar Zwitserland een zwak broertje noemen ?terwijl iedereen die het voetbal volgt weet wat een sterk, moeilijk te bespelen, compact geheel dat is.
Het blijft moeilijk hè, dat begrijpend lezen... De zwakkere broeder was dus Costa Rica. En vanwaar eigenlijk die pluralis maiestatis? Of spreek je ook namens de "kenner" en plaatjesspammer die meende je ervoor te moeten bedanken?
Ik hoop nog steeds, maar gezien inderdaad de kracht en ook de manier waarop Uruguay dit hele toernooi al effectief verdedigt misschien tevergeefs, dat Portugal toch nog een vuist weet te maken zodat de wedstrijd in de tweede helft niet doodbloedt.
En zouden de vandaag gespotte schoonheden op de tribunes in Franse, Argentijnse, Uruguayaanse en Portugese tricots er echt vandaan komen of toch allemaal in staat zijn vloeiend Roemeens te spreken... Dat kunnen we ons morgen bij Rusland-Spanje natuurlijk gewoon nog eens afvragen.
Argentina was far from impressive, that 's an understatement.
Maar altijd mooi dat Messi uit het toernooi ligt. Nu hopen dat het zelfde met Ronaldo gebeurt.
Zelfs Nederland zou dit Argentinië met gemak hebben verslagen :biggrin:.
Uruguay speelt compact, gedisciplineerd en geeft weinig kansen weg, maar 1-0 is nog een magere marge.
Wentelt Eefje
30 juni 2018, 21:11
Frankrijk acht ik alleen in staat echt de finale te halen en misschien zelfs te winnen als Giroud zich blesseert, want beide teams die Frankrijk zou kunnen opstellen zijn denk ik beter en meer in balans zonder hem (in deze vorm), maar nu hem eruit laten lijkt op de één of andere manier geen optie voor Deschamps, dus misschien wordt die een handje geholpen door een vuile tackle op Olivier...
satanic surfer
30 juni 2018, 22:17
En ook in de tweede achtste finale sneuvelt ditmaal de Europese kampioen die werd afgetroefd door een bende hongerige Uruguaynen die met lijf en leden elke morzel grond verdedigden...Spitsbroeders Suarez&Cavani gingen voorop in de strijd en liepen voor hun normen hun benen onder hun aars vandaan. De overige 8 veldspelers hebben al gans de tijd louter defensieve prioriteiten en ironisch genoeg kregen ze hun eerste tegengoal dit tornooi op een stilstaande fase. Gelukkig voor Uruguay ging de Portugese doelman kort daarna té nadrukkelijk de korte paal afschermen waardoor Cavani een boulevard plek kreeg om op counter de 1-2 binnen te krullen. Deed me een beetje denken aan de kleuterspeelplaats waar het minst sportieve jochie van de school zo om de maand ns een penalty mocht trappen en de lokale doelman ietwat overdreven extreem rechts ging postvatten om de onhandige voetbalkluns ietje meer succesratio aan te bieden .Houdbaar die bal doch alla...De Portugese coach mag zichzelf aanwrijven té laat Quaresma in te brengen, voordien veel te steriele en voorspelbare standaardpatroontjes die Godin&Jimenez als ontbijtgraantjes wegwerkten..Frankrijk-Uruguay dus in de eerste kwartfinale. Morgen eerder vlotte overwinningen te anticiperen voor Spanje&Kroatie behoudens calamiteiten...
Cavani vervoegt Mbappé als medetopschutter van de achtste finales met 2 treffers en hem worden vandaag 3 Russische schonen aangeboden op kosten van de voetbalgekke natie. Proost!
bocariver
30 juni 2018, 22:37
Frankrijk acht ik alleen in staat echt de finale te halen en misschien zelfs te winnen als Giroud zich blesseert, want beide teams die Frankrijk zou kunnen opstellen zijn denk ik beter en meer in balans zonder hem (in deze vorm), maar nu hem eruit laten lijkt op de één of andere manier geen optie voor Deschamps, dus misschien wordt die een handje geholpen door een vuile tackle op Olivier...
A lot of people do not like Giroud.
First reason, he replaced Benzema when this so called star excluded himself from team.
Second reason, his style is not really french , more physical than technical, point of fixation without movement.
Third reason , he lost his place in Arsenal and his arrival in Chelsea was so-so...
Conclusion, impossible to win a World Cup with him.
But, Giroud come from very far because he was refused of all center of formation and never give up.
He have statistics in french team scoring 31 goals. He was part of team of Montpellier , winner of french championship by surprise in front of PSG.He bring a defensive insurance in air fight.
We already won World Cup with Guivarch in 98.
Against a team like Uruguay, he could score the goal...
We will see...
Wentelt Eefje
30 juni 2018, 22:50
Er zin nauwelijks mensen die eraan twijfelen dat Spanje morgen de kwartfinales gaat halen, maar... Spanje won nog nooit op een WK van het gastland en de Russen zijn weliswaar stevig met beide benen terug op aarde gezet door Uruguay, maar als ze het veld klein maken dan zal Spanje toch de nu nog ontbrekende creativiteit moeten vinden om de Russen te verontrusten. Ik hoop dat de Russen winnen en denk nog steeds dat het zomaar zou kunnen (net als teckel Messi... )
Kroatië zie ik absoluut niet serieus in de problemen komen tegen Eriksen c.s., daar sluit ik me gewoon bij de meerderheid aan
Het was een mooie dag, Messi naar huis en Ronaldo naar huis. Ik heb genoten.
Het was een mooie dag, Messi naar huis en Ronaldo naar huis. Ik heb genoten.Tja...voetbal is eigenlijk ook een teamsport...
Willem2
1 juli 2018, 01:42
Het was een mooie dag, Messi naar huis en Ronaldo naar huis. Ik heb genoten.
Cavani is er nog ..... maar geblesseerd ...
Maar van Mbappé kan je nog genieten ...
Wentelt Eefje
1 juli 2018, 16:17
Vreemd en ongelukkig eigen doelpunt. Het is maar de vraag of de VAR niet tot een strafschop voor Spanje had moeten besluiten als de bal over was gegaan...
Iniesta buiten de basis, volgens sommige commentaren als Spaanse uitblinker vast gespaard voor het vervolg van het toernooi... Rusland speelt steviger, Spanje speelt beter het eerste kwartier
Wentelt Eefje
1 juli 2018, 16:49
Spanje vergat te voetballen met de fortuinlijke voorsprong op zak en liet pas in blessuretijd iets zien. Terecht 1-1 en nu maar hopen dat de tweede helft niet alleen spanning maar ook ander spektakel brengt!
Het was al een mooie dag na de mogelijke niet deelname van Froome aan de Tour en de winst van Verstappen, het kan een hele mooie dag worden maar ik zie Spanje toch doorgaan.
Wentelt Eefje
1 juli 2018, 17:55
Hopelijk weet één van de Russen hoe hij in het Spaans 2002 moet slissen...
Shit P1 kerel, ik dacht naar veteranenvoetbal te kijken. Hoewel ze daar misschien meer creativiteit tonen. Zo traag, zo statisch, geen tempoversnellingen.
Niet alleen betreffende de poule hier maar ik zette ook een, weliswaar bescheiden bedrag in, (heb immers niet veel) op Frankrijk, Uruguay, Kroatië en (zucht) Spanje na 90 minuten. Had me een aardige som kunnen opleveren.
Btw, het begon bij de Spanjaarden pas te beteren nadat Iniesta en Aspas invielen
satanic surfer
1 juli 2018, 18:44
Tja...onverdiend doch alla...Het tiki-taka in vertraagd relais was té onmondig. Leuk voor het thuisland, fijn dat wij ons alvast ´n fotoimpressie van Pic1 kunnen besparen... Ook Spanje dus uitgeschakeld...De "andere" tabelhelft wordt tengevolge nog aanlokkelijker voor Kroatie/Engeland...De goal van Januzaj tegen Engeland wordt een virtuele doodsteek vreest ss
Piet Plezier
1 juli 2018, 18:49
MOOI, Spanje ook naar huis, de kwallen
Als ik een gooi mag doen naar de nieuwe wereldkampioen....denk ik dat het Brazilië,Frankrijk of Uruguay gaat worden.
Mijn "voorspelling" blijft nog staande op dit moment.Morgen zal Brazilië wel moeten winnen van Mexico en anders misschien toch nog de Belgen ?? [emoji848]
Picasso 1
1 juli 2018, 19:17
Shit P1 kerel, ik dacht naar veteranenvoetbal te kijken. Hoewel ze daar misschien meer creativiteit tonen. Zo traag, zo statisch, geen tempoversnellingen.
Niet alleen betreffende de poule hier maar ik zette ook een, weliswaar bescheiden bedrag in, (heb immers niet veel) op Frankrijk, Uruguay, Kroatië en (zucht) Spanje na 90 minuten. Had me een aardige som kunnen opleveren.
Btw, het begon bij de Spanjaarden pas te beteren nadat Iniesta en Aspas invielen
Ik had eerlijk gezegd alle illusie al 2 weken geleden opgegeven na het ontslag van de trainer (wiens mooie, aanvallend en creatieve spelwijze een verademing was). Wedstrijden werden vervolgens met statisch en langzaam spel met veel geluk gewonnen van landen die op voetbalgebied weinig voorstellen.
Morgen zal Brazilië wel moeten winnen van Mexico [emoji848]
En als Frankrijk wint van Uruguay dan zit er ook nog een leuke finale Brazilië - Frankrijk in.
satanic surfer
1 juli 2018, 20:02
Waanzin, in de eerste minuut al 0-1 voor de Denen via een frommelgoal en keepersfout...Aiaiai...
satanic surfer
1 juli 2018, 20:05
Leck mich am Arsch, 1-1 na 3 minuten...Oioioi...
Ik moet nog eerst de nabeschouwing afkijken nadat het Nederlands basketbalteam van Italië heeft gewonnen. Dat deden ze in 1947 voor het laatst.
Spanje bakte er helemaal niets van, statistisch balletjes breed spelen in een laag tempo zonder dreiging. Voor het toernooi zag ik ze samen met Duitsland en Brasil als favoriet.
Jack42
1 juli 2018, 20:12
En als Frankrijk wint van Uruguay dan zit er ook nog een leuke finale Brazilië - Frankrijk in.
Neen rob45 dat kan niet, wel een leuke halve finale Brazilië - Frankrijk. Maar dan ligt België er wel uit na de kwartfinale. België - Frankrijk is ook een leuke halve finale!
Neen rob45 dat kan niet, wel een leuke halve finale Brazilië - Frankrijk. Maar dan ligt België er wel uit na de kwartfinale. België - Frankrijk is ook een leuke halve finale!En dan een finale België -Engeland of misschien beter Frankrijk -Engeland ?
Ik had het idd mis wat betreft de finale maar het speelschema is ook wat overstuur vanwege het vertrek van Duitsland [emoji2]
sofaking
1 juli 2018, 21:19
Een wk pool heeft weinig zin dit keer aangezien er maar 1 mogelijke kandidaat is voor de winst, namelijk Rusland. Dat is een uitgemaakte zaak, zelfs een kwestie van leven of dood en totale derde wereldoorlog. Desnoods stelt Poetin zichzelf op als verdedigende aanvaller en vliegende keeper tegelijkertijd. (Meer heeft een ploeg eigenlijk niet nodig)
En wie moeilijk doet vindt wat ricine in zijn ontbijtgranen of pollonium tussen zijn lakens.
Poetin's plan ligt nog altijd op schema, al was die "kuit" van Ignasjevisj waarschijnlijk niet voorzien. Maar eind goed, al goed. Hoe heeft men de Spanjaarden zo loom gemaakt ? Mogelijk was het behangpapier in hun hotel geïmpregneerd met een monoamine oxidase, die de adrenaline afbreekt ? De vraag is dus wie er tegen Rusland uitkomt in de finale. Misschien België wel.
Denen nu toch sterker, lijken conditioneel beter. Veel bekende gezichten uit de Nederlandse competitie trouwens, nu of uit het verleden.
Sphinx
1 juli 2018, 22:23
Hoe heeft men de Spanjaarden zo loom gemaakt ? Mogelijk was het behangpapier in hun hotel geïmpregneerd met een monoamine oxidase, die de adrenaline afbreekt ?
De "mussenschool" die jarenlang dames van plezier voor de KGB opleidde is gewoon nooit gestopt. De nieuwste lichting wordt op gevaarlijke voetbalteams losgelaten ;) Schijnbaar hebben de dames zich in de poulefase in de viriliteit van de Uruguayanen vergist.
Wel een leuke eerste goal van Denemarken. Die Knudsen speelt bij Ipswich Town en zal vast wel eens van Rory Delap gehoord hebben
https://www.youtube.com/watch?v=h7-mGH6X3PI
sofaking
1 juli 2018, 23:04
Waarom schieten die al die penalty's tegen de grond ? Een keeper hoeft zich maar neer te leggen en met de armen en benen te wapperen en die bal gaat eruit.
Kunnen die superpro's dan echt geen bal vanop de penaltystip hoog in het net knallen ? Wat doen die eigenlijk tijdens hun training ?
Kunnen die superpro's dan echt geen bal vanop de penaltystip hoog in het net knallen ? Wat doen die eigenlijk tijdens hun training ?
Belgen trainen ! Grapjeeee ...De Belgen hadden dat veel beter gedaan, daar ben ik van overtuigd.
Kroatië verdiende lichtjes en iig op basis van de poulefase om door te gaan.
De Denen vertrouwden er op om met penalties door te gaan.
Eriksen, Schöne en Jørgensen falen
Waar ken ik die spelers toch van :biggrin:?
sofaking
1 juli 2018, 23:21
Belgen trainen ! Grapjeeee ...De Belgen hadden dat veel beter gedaan, daar ben ik van overtuigd.
Kroatië verdiende lichtjes en iig op basis van de poulefase om door te gaan.
De Denen vertrouwden er op om met penalties door te gaan.
Een goeie penaltytrapper is Radja Nainggolan, maar die hebben ze thuisgelaten.
Een penalty moet je binnentrappen zoals een Kjaer, (Denemarken ligt er wel uit) gewoon in de winkelhaak, keihard en geen enkele keeper pakt die.
Begrijp niet dat spekers die veel meer cashen dan ondergetekende zo knullig een strafschop nemen. Stress? Zijn het profs of niet?
Een penalty moet je binnentrappen zoals een Kjaer, (Denemarken ligt er wel uit) gewoon in de winkelhaak, keihard en geen enkele keeper pakt die.
Begrijp niet dat spekers die veel meer cashen dan ondergetekende zo knullig een strafschop nemen. Stress? Zijn het profs of niet?
Nou..dan zal ik het je uitleggen..
Het is idd een stukje stress en daarom willen ze op vakantie (Geen probleem bij uitschakeling) [emoji2]
Dit gezegd zijnde bekijk ik reacties vanuit het Spaanse kamp en heb zo een vermoeden dat scheidsrechter Kuipers best niet naar Spanje op vakantie gaat.
Ik heb me laten vertellen dat die Kuipers de rijkste scheidsrechter ooit is met een vermogen van meer dan 10 miljoen euro, opgebouwd met een supermarkt en kapsalon! Wel, hij kan beter ook geen jacht in Marbella kopen
WK is het hoogste voor een voetballer, Rob45. Is om de 4jaar.
Veel spelers kunnen al rentenieren en zo vaak op vakantie zoals ze willen.
Heb je de blikken van Messi, Ronaldo en Ramos gezien na hun uitschakeling?
Wentelt Eefje
2 juli 2018, 00:01
Het heeft meer zin denk ik met de hele selectie regelmatig een sportpsycholoog te bezoeken voor het omgaan met penaltyseries dan op trainingen penalty(serie)s te oefenen waarbij de druk verwaarloosbaar is. Pure stress inderdaad.
Spanje in mijn ogen niet eens onverdiend eruit, ook al ging er met Aspas wel meer dreiging uit van het spel dan met Costa. Iniesta beseft zelf ook dat hij zijn houdbaarheidsdatum overschreden heeft en kapt ermee (beter dan de kapbeweging die hij vandaag nog even inzette).
Kroatië viel erg tegen in de wedstrijd die na 4 sensationele openingsminuten vooral saai was en leek rijp voor de slacht toen Modric de penalty niet benutte in de verlenging en de wedstrijd even later vanaf 11 meter beslist moest gaan worden. Maar Modric toonde de ballen om nog eens aan te leggen en scoorde nu wel, als onderdeel van slechts een handjevol spelers deze penaltyserie.
Rusland-Kroatië is ineens wel een wedstrijd geworden waarvan de uitkomst nog lang niet vast hoeft te staan als de Russen net als tegen Spanje het veld klein weten te houden en net als de Denen bij de Kroaten Modric en Rakitic ver naar achteren weten te dringen op het middenveld.
Morgen Brazilië dat voor het toernooi absoluut één van de topfavorieten was en ondanks een gelijkspel tegen Zwitserland en het ternauwernood voorkomen van nog een gelijkspel tegen Costa Rica in blessuretijd, is het na de winst tegen Servië toch nog steeds een topkandidaat. Want Mexico werd na de winst op Duitsland in de eerste wedstrijd ineens ook als outsider gezien, maar daarover hoorde je niemand meer na de 0-3 tegen Zweden in de laatste groepswedstrijd die de groepswinst kostte en voor deze paring zorgde.
En natuurlijk België-Japan. Morgenavond blijkt of ook voor de Rode Duivels een bezoek aan een sportpsycholoog meer vruchten dan training had afgeworpen en een nieuwe afspraak gemaakt kan worden, of dat zij als enige favoriet voor de wedstrijd wel met de spanning weten om te gaan...
WK is het hoogste voor een voetballer, Rob45. Is om de 4jaar.
Veel spelers kunnen al rentenieren en zo vaak op vakantie zoals ze willen.
Heb je de blikken van Messi, Ronaldo en Ramos gezien na hun uitschakeling?Even een voetnoot dan nog...de progamma s voor topvoetballers zijn overvol dus effe tussendoor op vakantie zit er niet in.
Geld is natuurlijk geen probleem maar het is meer de beschikbare tijd.
Verder zullen ze best wel even balen van uitschakeling maar na de luxueuze vakantie wacht het drukke clubproggamma weer.(En het grote geld)
Willem2
2 juli 2018, 11:44
Picasso 1 heeft een kroatisch paspoort aangevraagd.
@ deket
Tm de jaren 80 was het WK nog het hoogst haalbare voor een voetballer. Supporters blijven daar ook in hangen.
De huidige voetballer gaat liever nog even cashen in China waar jij je dan zo over opwindt.
Oke, maar dat is omdat ze niet zonder voetbal kunnen.
Bijna al die spelers kunnen rentenieren, ook verschillende Rode Duivels.
Een WK is voor hen prestige, prijzen pakken, etc,, maar de poen daar is verwaarloosbaar. Sommigen zullen dit WK wel als hefboom voor een transfer zien,
Maar de insinuaties betreffende vakantie kloppen niet aangezien sommigen nu al hun (teveel) geld nooit meer opkrijjgen, kunnen deze voetballers indien ze willen, zo lang en vaak op vakantie gaan indien ze willen, zelfs het hele jaar door naar de Bahamas en stoppen met voetballen
Wentelt Eefje
2 juli 2018, 16:00
Uitschakeling van Brazilië deze achtste finale of in de kwartfinale levert iets unieks op.
Geen Argentinië, Spanje, Duitsland, Italië, Nederland of Brazilië in de halve finales en dat terwijl sinds 1966!!! altijd minimaal 2 van deze landen de halve finales op het WK haalden.
Maar gezien de stijgende lijn in het spel van Brazilië en neergaande lijn in het spel van Mexico lijkt die historische taak weggelegd in de volgende ronde voor België of Japan.
Wentelt Eefje
2 juli 2018, 16:54
Mexico heeft genoeg dreiging en lijkt terug in vorm de eerste helft. Ze doen overigens iets handigs bij de corners van Brazilië door 3 man op de middellijn te houden, waardoor er een grotere dreiging van een geslaagde counter is en dus ook (kopsterke) Braziliaanse backs achterin moeten blijven hangen.
Maar Brazilië heeft vooralsnog meer dreiging en ik zie Brazilië toch eerder scoren.
(kopsterke) Braziliaanse backs achterin moeten blijven hangen.
Pffffff als er iets is wat de Braziliaanse backs NIET zijn is het wel kopsterk :hammer:
Wentelt Eefje
2 juli 2018, 17:58
Uiteindelijk een eenvoudige 2-0 zege voor Brazilië. Niets op af te dingen en ze kunnen vanavond de wedstrijd bekijken waar hun tegenstander uit komt.
JonnyFontane
2 juli 2018, 18:45
Voorspelling voor vanavond België-Japan 2-1
Brazilië blijft staan vandaag, 2-0 tegen Mexico.
Nu de Belgen nog...
Wentelt Eefje
2 juli 2018, 19:53
Blij dat Kompany speelt, want als het dan onverhoopt toch mis gaat voor België is dukut tenminste van zijn favoriete excuus beroofd...
sofaking
2 juli 2018, 21:09
Martinez heeft een tactiek van Engeland geleerd. Hij laat zijn ploeg deze wedstrijd verliezen zodat hij de gevaarlijke Brazilianen kan omzeilen. Verry cunning plan.
forgetskinnyletsgetfatty
2 juli 2018, 21:10
2-0 voorsprong Japan. :eek:
Martinez heeft een tactiek van Engeland geleerd. Hij laat zijn ploeg deze wedstrijd verliezen zodat hij de gevaarlijke Brazilianen kan omzeilen. Verry cunning plan.Zou het echt Brasilia tegen Japan worden ?
brombeerzuid
2 juli 2018, 21:22
De sushi valt erg zwaar!!!!!
peterp095
2 juli 2018, 21:32
2-2
forgetskinnyletsgetfatty
2 juli 2018, 21:32
De Belgen zijn los 2-2 binnen 5 minuten.
brombeerzuid
2 juli 2018, 21:36
Snap niet dat die kroeskop niet van het begin meedoet.
Geen goede opstelling van de coach.
De Belgen zijn los 2-2 binnen 5 minuten.Blijft dus heel spannend...
sofaking
2 juli 2018, 21:39
Hmmm, 'k wil-wel-maar-kannie in de eerste helft en paniekvoetbal in de tweede. Tegen Brazilië had het zo al 0-5 gestaan.
peterp095
2 juli 2018, 21:52
3-2 hup Belgie hup.......
Fellani is niet iemand om van het begin in te brengen, maar hopelijk lessen trekken voor tegen dramaqueen Neymar en co. Dus geen spelers die in China uitbollen, beste W2. Witsel en zeker Carrasco kunnen geen WKniveau meer aan.
En nu wachten op de PSEUDOdeskundige commentaar van plooifiets en zijn plotse profileringsdrang.
Enkele berichten uit zijn eerdere schrijfsels. "Ik zie Polen niet tegen Japan winnen, Iniesta is een overroepen speler, de Bruyne zie je niet, (niet opmerkend dat die lager speelt, etc,,,)
Hmmm, 'k wil-wel-maar-kannie in de eerste helft en paniekvoetbal in de tweede. Tegen Brazilië had het zo al 0-5 gestaan.Nou...dat hoeft geen probleem te zijn als ze daarna ophalen tot 6-5 [emoji2]
Voorspelling voor die wedstrijd gok ik op een 2-1 voor Brazilië eventueel pas in de verlenging.
Willem2
2 juli 2018, 22:55
België met ultieme ommekeer in slotfase naar de kwartfinale
De opstellingen en beoordelingen*
België: Thibaut Courtois 5.5, Jan Vertonghen 5.5, Vincent Kompany 5.5, Toby Alderweireld 6.5, Thomas Meunier 6, Kevin De Bruyne 5, Axel Witsel 5, Yannick Carrasco 3 (65. Nacer Chadli 7), Dries Mertens 4 (65. Marouane Fellaini 7,5), Eden Hazard 5.5, Romelu Lukaku 4,5
Japan: Eiji Kawashima 6, Hiroki Sakai 6, Gen Shoji 6.5, Maya Yoshida 7, Yuto Nagatomo 6, Gaku Shibasaki 6.5 (81. Keisuke Honda -), Makoto Hasebe 6, Takashi Inui 7, Shinji Kagawa 7, Genki Haraguchi 6.5 (81. Hotaru Yamaguchi -), Yuya Osako 6.5.
Man of the match: Marouane Fellaini
.................. https://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/335051/belgie-met-ultieme-ommekeer-in-slotfase-naar-kwartfinale/
Het werd bijna weer een Wales avondje.
Met heel veel geluk gewonnen , daarmee kunnen ze ver komen.
Wat is die Neymar toch ‘n huilebalk, bij elk contact hoe miniem ook gaat die janker lopen schreeuwen alsof hij wordt geliquideerd :hammer:
Wat een verschrikkelijke eikel was Neymar weer vandaag :hammer: , je zou zowaar gaan hopen dat ze hem eens echt door de midden schoppen
sofaking
2 juli 2018, 23:36
Wat een verschrikkelijke eikel was Neymar weer vandaag :hammer: , je zou zowaar gaan hopen dat ze hem eens echt door de midden schoppen
Felaini is de man voor dat job.
Wat een verschrikkelijke eikel was Neymar weer vandaag :hammer: , je zou zowaar gaan hopen dat ze hem eens echt door de midden schoppenHij kan wel heel professioneel doorrollen over de grond tot wel 15 keer [emoji2]
4 jaar geleden hebben ze hem uit het toernooi geschopt dus misschien is het een soort therapie voor hem.
sofaking
2 juli 2018, 23:51
Het laatste doelpunt van België was een pareltje, maar ze hadden die in de eerste helft moeten maken. Nu, in de laatste minuut, lijkt het echt hoerenchance.
Een raar team, ze hebben het wel, maar ze maken het niet waar. Nu wel, maar met geluk dat het nog net binnen de tijd valt.
Opmerkelijk hoe weinig Belgen naar Rusland zijn afgereisd als supporter. Er zaten zo begreep vandaag een paar honderd Belgen op de tribune, bij de reeds gespeelde wedstrijden waren dat er 1.000 tot 2.000. Wat een verschil met echte voetbal landen.
Japan combineerde in de tweede helft de Belgen helemaal weg. Ook al omdat het achterin bepaald niet goed stond. Miraculeus en tegen de verhouding in kwamen de Belgen dan toch nog op 3-2.
Picasso 1
3 juli 2018, 00:45
Mooie en zeer scherpe laatste perfect uitgespeelde goal van de Belgen (mooie actie van Lukaku die de bal tussen zijn benen door laat rollen en de Japanse verdediger daarmee misleidt) in de slotseconden tegen een verrassend sterk spelend Japan. Hopelijk winnen ze de volgende match tegen het Brazilië van de rollende nepacteur.
Nu heeft Big30 toch weer een verkeerde match gezien zeker, misschien nog teveel met de overwinning van circuitpiraat Verstappen in zijn hoofd.
Japan was goed voorbereid, speelde het slim en is de warmte meer gewoon maar kende onzettend veel geluk bij hun doelpunten.
Eerst, bij een counter na mistasten van Vertonghen, wat hij maar zelden doet en ipv 1-1, onhoudbaar schot van Eden Hazard tegen de paal maakte de Jappen onmiddellijk 0-2, weer na een foutje.
Betreffende Neymar, wat een talent hij ook is, ik walg van zulke dramaqueens. Echte grootheden hebben dit niet nodig.
Willem2
3 juli 2018, 07:43
.... Brazilië van de rollende nepacteur.....
die misschien volgend seizoen wel voor Real speelt.
Goedemorgenallemaal
3 juli 2018, 11:09
Het laatste doelpunt van België was een pareltje, maar ze hadden die in de eerste helft moeten maken. Nu, in de laatste minuut, lijkt het echt hoerenchance.
Een raar team, ze hebben het wel, maar ze maken het niet waar. Nu wel, maar met geluk dat het nog net binnen de tijd valt.
En Courtois twee keer gepasseerd, ik was ff plassen dus zag eigenlijk het tweede doelpunt pas en ik vond dat hij redelijk traag reageerde , hij had toch wel wat zicht op de situatie maar goed , misschien stond hij net op het verkeerde been en dat scheelt ook wat. Veelbetekenender vind ik eigenlijk dat hij dat makkelijke balletje liet glippen, nog net van verbazing kon pakken. Twee keer gepasseerd en 1 fout zonder erg, voor één van de beste keepers van de wereld, volgens sommigen de beste, vind ik hem wel wat tegenvallen.
Badslippers
3 juli 2018, 11:45
Ik vond België-Japan wel een spannende wedstrijd omdat Japan nou niet direct de kanshebber was en België mooi terugkwam. Geen oogstrelend spel maar mooie doelpunten. Mertens wil een een-twee op rechts opzetten, lukt niet, Japan countert, tikt 2x om het veld over te steken en de bal ligt er in. Afstandsschot van Inui (of zoiets) was geplaatst en zat goed in de hoek. Hazard moet die bal natuurlijk niet verdedigend naar het midden koppen. F-jes leren al om naar buiten toe te verdedigen. Lukaku had 1-2 op zijn hoofd maar de bal glijdt over zijn hoofd. Raakt hem volgens mij net niet helemaal lekker. Je kunt zeggen wat je wil maar dat doelpunt van Vertonghen was toch een redelijk bekeken kopbal. Kan best dat hij de intentie had om de bal voor het doel te koppen maar hij plaatst hem bewust zo scherp mogelijk voor het doel. Je moet ook een beetje geluk hebben en die Japanse keeper blundert eigenlijk 2x. Felaini doet waar hij voor is ingehuurd, goeie kopbal. Chadli en Lukaku hadden daarna raak kunnen koppen. Mooiste doelpunt het laatste. Zo moet je voetbal spelen. Eigenlijk net als het eerste doelpunt van Japan. Snel het spel hervatten (of omschakelen) een paar keer tikken en je staat aan de overkant. Beter dan die eindeloze breipatronen waarbij een bal naar de links- of rechtsbuiten wordt gespeeld, die zijn mannetje niet kan uitspelen en weer terug tikt naar het middenveld, die vervolgens weer terugspelen op de keeper. België verdient door. Spannende pot.
Hoe zit dat trouwens als er een doelpunt gescoord is en de scorende partij gaat vervolgens minuten lang vieren? De tegenstander mag toch de bal op de middenstip leggen en aftrappen?
satanic surfer
3 juli 2018, 14:10
Bellege ligt nog op apegapen en het aantal doktorsattesten dat deze morgen werd aangevraagd schurkt aan tegen het dagelijkse gemiddelde van werkonwillige semiprofessionele apenlanden als Spanje&Griekenland. Egal. Neen, het was niet best en met zulk een bouwvallige verdediging jassen de Brazilianen er elvendutzend in for fun doch het neemt niet weg dat ze zich terugknokten met bravoure en als eerste land sinds 1970 een dubbele achterstand ophaalden en nog ombogen richting kwalificatie voor de volgende ronde. Ik meen West-Duitsland toen...Vrijdag staat er 0-0 op het scorebord om 20 uur en is alles mogelijk! Om dit heuglijke feit te vieren gunt ss u de quasi ultieme break-up-song van Belgischen makelij: the Hickey Underworld: Future Words..speel die maar ´ns aan je fucked up iubita´s...
Goedemorgenallemaal
3 juli 2018, 14:22
Ondanks dat de Belgische 11 spelers gewonnen hebben ben ik van mening dat "de winnaar" als land toch echt Japan is na het volgende bericht op twitter...
30450
Wentelt Eefje
3 juli 2018, 16:08
In tegenstelling tot (zelfs verkeerd) parafraseren, nogal gevaarlijk als dat gebeurt door iemand die niet begrijpend kan lezen, een combinatie van letterlijke citaten dan maar dukut?
No way dat dit Spanje niet ver gaat geraken hoor... Heeft Ajax de uitstekende Kroatische Tadic voor 17miljoen euro gekocht? daar mag je je eigen conclusies uit trekken...
Een geweldige wedstrijd gisteravond. Had geen seconde verwacht dat België de 2-0 achterstand ongedaan zou maken, zeker niet nu Debruyne weer flets speelde. De weergaloze laatste counter gaat mede op zijn conto, maar net als Messi en Iniesta zakt deze OP DIT WK overschatte er gewoon door als superster. Weliswaar niet de minst indrukwekkende Belg, daar hadden de Rode Duivels gisteren de verdediging en Carrasco voor.
Debruyne loopt op deze plek weliswaar Hazard niet voor de voeten, maar zichzelf wel. En Lukaku haalde - ook zonder die goede overstap in de laatste seconden - weliswaar een ruime voldoende, maar was toch een stuk minder imponerend dan tegen de voetbaldwergen uit de eerste 2 poulewedstrijden.
Nu eerst maar eens hopen dat de Zwitsers dit zwakke begin teboven komen...
De 1wte wedstrijd tussen Spanje en Portugal was een van de beste uit dit WK, daarna ging het voir hen steeds minder. Die ene vergissing tussen Kroaat en Servier daar blijf je maar over zeuren. De oorlog ginds is al lang voorbij en begin niet te zeuren over de gevoeligheden, ik heb namelijk Serviers in mijn vriendenkring.
Indien ik iemand uit Eindhoven per abuus een limburger noem gaat die daar ook niet tot vervelends toe over lullen en jij bent zelfs geen Kroaat of Serviër, neen indien je maar kan zeuren. Te weinig aandacht? Neem dan opnieuw je plooifiets en koop in een club voor een half uurtje een dvp die je wel dat zal geven maar laat ons met rust betreffende je pseudo kennis stukjes hier.
Indien je het niet kan nalaten toch te blijven zagen hier, mij niet gelaten, maar ik sla ze over, tijd is kostbaar en het leven is al zo kort,
Jack42
3 juli 2018, 16:50
Mooie en zeer scherpe laatste perfect uitgespeelde goal van de Belgen (mooie actie van Lukaku die de bal tussen zijn benen door laat rollen en de Japanse verdediger daarmee misleidt)
Vergeet ook de loopactie van Lukaku niet voorafgaand aan het overstapje!
Naar binnen lopen en daarmee een verdediger mee trekken zodat Meunier volop ruimte en tijd kreeg om een perfecte voorzet te geven.
Dit is in dienst van het elftal spelen en niet proberen voor eigen succes te gaan. Belangrijk als je het WK wil winnen.
Op het onderstaande YouTube filmpje kan je het goed zien hoe Lukaku naar binnen trekt en daarmee ruimte schept voor Meunier.
https://www.youtube.com/watch?v=scgpQFAhfvw
Wentelt Eefje
3 juli 2018, 17:16
Zwitserland leek de eerste minuten nog afgezonken naar het matige niveau dat tegen zwakkere broeder Costa Rica slechts bereikt kon worden, Zweden nog de overtuiging mee te hebben gebracht uit de prima laatste poulewedstrijd tegen Mexico. Maar inmiddels is vast te stellen dat de wedstrijd in evenwicht is met iets betere kansen voor de Zweden maar niet meer dan dat.
Terzijde, zou iemand geobsedeerd kunnen raken door mijn vouwfiets omdat die tussen zijn eigen huidplooien zou verdwijnen? Je weet het niet...
Terug naar de wedstrijd, ik denk dat de Zwitsers uiteindelijk minder fouten zullen maken en daar lijkt het het eerste kwartier van de tweede helft ook op, zonder uitgespeelde kansen voor de Zwitsers overigens
Wentelt Eefje
3 juli 2018, 17:27
Tsja, de vloek van de pseudodeskundige....
Wentelt Eefje
3 juli 2018, 17:58
De gelukkigste wint, geen fijne wedstrijd om 90 minuten aan opgeofferd te hebben. Hopelijk vanavond veel meer vermaak wanneer Engeland van Colombia gaat winnen
Willem2
3 juli 2018, 19:21
De gelukkigste wint, geen fijne wedstrijd om 90 minuten aan opgeofferd te hebben.
Het was weer vreselijk. Tja, je kan zeggen ze weten hoe ze een ploeg moeten bouwen die Zweden maar het is helemaal niks.
Hopelijk vanavond veel meer vermaak wanneer Engeland van Colombia gaat winnen
Tja afwachten. Op deze wedstrijd staat veel spanning. Degene die hier wint staat al met 1 been in de finale :rolleyes: (met dit niveau is er alles mogelijk)
Volgens mij had België veel beter verloren van Engeland.
Iedereen is blijkbaar coach nu. Zal mijn eigen bescheiden bijdrage leveren.
Tegen Brazilië moet er meer evenwicht zijn, lees defensieve zekerheid dus zet Vermaelen er maar bij. Een optie ook om eventueel Dembele ipv slak Witsel maar zeker Carrasco ondermaats en dus terug naar de bank. Mertens ook, sorry Dries, je bent beter als invaller dan als starter. Met Fellani begin je normaal niet, wegens zijn beperkte voetballende kwaliteiten maar tegen Brazil zou ik hiermee een uitzondering maken. Niet met 3 maar met 4 vanachter, dus let Vermaelen. En geef die vervelende (maar wel sublieme) Neymar maar genoeg tikken. Messi en Ronaldo krijgen veel kritiek maar zo een walgelijk dramagueen spelen, zie je hen nooit doen
@Big30. Het voetbal leeft wel enorm in België hoor. Kijk de cafés en de grote markten.
Mijn Roemeense partner noelt mij crazy(betreffende voetbalzot zijn) maar de mensen noemen mij al heel mijn leven wat gek, niets nieuws dus.
Wel dat alle vluchten naar Kazan al vol, geboekt zijn en er al extra vluchten zijn gepland
Tegen Japan bleken er idd weinig Belgen , maar wij zijn weliswaar een hardwerkend volk(bij de hoogste productiegraad van Europa)maar ook arm en bescheiden
En geef die vervelende (maar wel sublieme) Neymar maar genoeg tikken. Messi en Ronaldo krijgen veel kritiek maar zo een walgelijk dramagueen spelen, zie je hen nooit doen
Hoezo ? Ik heb hem maar een keer of 15 zien rollen over de grond en na korte tijd stond hij weer gewoon op..niks de hand !
Voorspelling voor vanavond ..Engeland -Colombia 1-0 (De gunfactor speelde wel een rol)
België had idd veel beter gewonnen W2, dan troffen we Zweden ipv Brazilië maar zoals een Nederlandse reporter terecht opmerkte was Januzaj op toilet tijdens de tactische bespreking dat men beter niet tegen Engeland won en zo groepswinnaar werd. Was wel een mooie goal van hem tegen de Engelsen
Willem2
3 juli 2018, 19:49
Iedereen is blijkbaar coach nu. Zal mijn eigen bescheiden bijdrage leveren.
Eindelijk heb je het door :)
Er kan tussen België en Brazilië van alles gebeuren want de bal is rond hé. Maar in principe hebben ze eigenlijk niet veel kans ondanks DeBruyne, Hazard en Lukaku. Ze zijn niet stabiel genoeg en verdedigend kwetsbaar tegen dit Brazilië. En ik denk niet dat het veel uitmaakt wie er wordt opgesteld.
En vanavond hoop ik dat Engeland wint door doelpunten van Kane.
En hopelijk een Courtois in vorm. Kompany moet het duidelijk terug gewoon worden
Badslippers
3 juli 2018, 21:17
Tjonge jonge, het lijkt wel vrij-worstelen daar bij de Colombianen. Klimmen de hele tijd die Engelsen op de rug. Slaat werkelijk nergens op . . . Eindelijk penalty. Terecht. Dat is toch geen voetbal meer.
Tjonge jonge, het lijkt wel vrij-worstelen daar bij de Colombianen. Klimmen de hele tijd die Engelsen op de rug. Slaat werkelijk nergens op . . . Eindelijk penalty. Terecht. Dat is toch geen voetbal meer.
Helemaal juist BS, wat ‘n KUT ploeg dat Colombia
Het staat nu 5-2 voor Colombia, maar als Engeland rood pakt staan ze met 5-6 voor, spannend!!!
Badslippers
3 juli 2018, 21:42
ik heb namelijk Serviers in mijn vriendenkring.
Zitten de Serviërs dan ook al bij de Antwerpse maffia? Ik dacht dat onze arme multi-culturele (Vlaams-Oost-Europees-Israelisch) mijnwerkerszoon daar zijn connecties had.
Iedereen is blijkbaar coach nu.
Zelfs ik. Ook al bungel ik in de onderste regionen van de poule. Over voetballen lullen kan iedereen.
En geef die vervelende (maar wel sublieme) Neymar maar genoeg tikken. Messi en Ronaldo krijgen veel kritiek maar zo een walgelijk dramagueen spelen, zie je hen nooit doen
Neymar zou het goed doen bij het Spaans volkstheater hoewel ik niet weet of ze daar ook eenakters spelen. Laat hem maar rollen en overdrijven. Een meer gepaste straf (vind ik) een rode kaart voor deze komediant.
Mijn Roemeense partner noelt mij crazy(betreffende voetbalzot zijn) maar de mensen noemen mij al heel mijn leven wat gek, niets nieuws dus.
Laat je bewust dat bijvoeglijk naamwoord weg of ben je inmiddels afgeslankt? Je blonde prinses heeft er echter wel kijk op.
Was in slaap gevallen
Bij Zweden tegen Zwitserland kon je de saaiheid incalculeren, maar hier?
En ja BS ,ben inmiddels meer dan 15kilo afgeslankt, no joke, real!)
Meer dan 30kilo op 4 maanden, meer dan 15 kilo de laatste maand, maar dit terzijde
Wentelt Eefje
3 juli 2018, 22:34
Ik kan alleen maar hopen op geluk voor Engeland in de strafschoppenserie, weliswaar gaf Engeland zelf het initiatief na de voorsprong weg, maar laat alsjeblieft dit Colombia niet de kwartfinales halen!
Diep in mijn hart voel ik mij Colombiaans en een diepe genegenheid voor Colombia!
Go Colombia!!! Vamos!!!
Wentelt Eefje
3 juli 2018, 22:53
Dan ben je godzijdank nu diepbedroefd Big30!
Wat een zegen dat Colombia's anti-voetbal niet beloond werd
Degene die nu in het begin van de wedstrijd een penalty veroorzaakte, deed dit ook tegen Japan en kreeg toen al doodsbedreigingen. Niet te verwarren met die andere Sanchez nr 23, een uitstekende verdediger. Maar ook Bacca moet nu vrezen in dat knotsgekke land.
Dat het ginds niet bij bedreigingen blijft hebben ze in het verleden al helaas bewezen
Maar ook Bacca moet nu vrezen in dat knotsgekke land.
Dat het ginds niet bij bedreigingen blijft hebben ze in het verleden al helaas bewezen
Ze schieten je zo neer met een pipa.
Wel blij dat deze kopstootschoppers nu naar huis gaan....
Wentelt Eefje
3 juli 2018, 23:14
Het moet voor Southgate een heel bijzonder gevoel zijn dat Dier 22 jaar later wel de beslissende benut.
Mijn voorspellingen voor de halve finales:
Frankrijk-Brazilië
Rusland-Engeland
En eigenlijk is Rusland de enige waar ik lang over twijfelde, maar denk dat Kroatië toch momentum verloren heeft tegen Denemarken.
sofaking
3 juli 2018, 23:28
België had idd veel beter gewonnen W2, dan troffen we Zweden ipv Brazilië maar zoals een Nederlandse reporter terecht opmerkte was Januzaj op toilet tijdens de tactische bespreking dat men beter niet tegen Engeland won en zo groepswinnaar werd. Was wel een mooie goal van hem tegen de Engelsen
Bof nee, de Brazilianen brengen de vrouwen mee en de Belgen het bier, en zo wordt het nog een uitbundig feest. En aangezien Belgen beter kunnen drinken dan Brazilianen, winnen wij met 3 promille tegen 1.
https://www.youtube.com/watch?v=T8Z-3KAENjg
(PS1 Ja d'er zit een Colombiaanse tussen, heb ik ook gemerkt.)
(PS2 in de rechtergroep kan je toch nooit voorbij Rusland, aangezien Poetin's sportministerie dat niet zal toelaten. Waarom zitten er geen topteams meer aan die kant denk je ?)
(PS3 : PS2 is maar half serieus, maar we weten toch allemaal hoe sport en nationale trots traditiegewijs hand-in-hand gaan, gesteund door de politiek in Rusland. )
(PS4 : Veel eervoller om via topteams Brazilië en Frankrijk te moeten passeren, dan via Zweden en Rusland. De laatste geraak je sowieso niet voorbij door de radio-isotopen die de KGB verwerkt heeft in het tapijt van het hotel waar de tegenstanders verblijven, zodat ze doodmoe tegen een chemisch opgepept Russisch team tenonder moeten gaan.)
Badslippers
3 juli 2018, 23:56
Slaapverwekkend voetbal dat Engeland en de sumoworstelaars van Colombia lieten zien. Antivoetbal van die laatste groep. Dat Harry Kane zijn principes liet varen bleek wel uit de strafschop (tijdens de wedstrijd) die hij recht door het midden schoot. Normaliter schiet hij hard linksboven (van ons uit gezien). Een man naar mijn hart die Harry.
Dat eeuwige geschuif op het middenveld en vervolgens terug op de keeper is tenenkrommend. En maar lopen met die bal. Het is verdomme geen wandel-4-daagse!!! Tussen de linies spelen ook amper gezien en dan heb ik het niet eens over basale vaardigheden als balaanname en snel doorspelen (liefst naar voren), een man uitspelen (passeren) en achterlijn halen en vervolgens een scherpe voorzet geven zodat de aanvaller er maar tegenaan hoeft te koppen. Puisant rijke profs die de bal zo van hun voet laten rollen. Pffff.
Blij dat Engeland doorgaat ten koste van die criminele Colombianen. Waren er maar meer teams zoals Engeland, niet zeiken en geen toneel, voetbal zonder dramaqueens, voetbal zoals het hoort, stevig mag maar indien je uitdeelt ook kunnen incasseren en niet lopen te kankeren en rollebollen.
Stel je voor dat Zweden de finale haalt, en die kans is er effectief.
Hoe gaan jullie Nederlanders dan terugkijken op de kwalificatieronde?
Oke Frankrijk was te sterk voor jullie. Nederland verloor in eigen huis en ginds zelfs met 4-0. Maar ik meen mij te herinneren dat Zweden wel te pakken was in eigen huis en dat jullie tevens een draak van een wedstrijd in Bulgarije speelden. Is Zweden nu ineens zoveel sterker geworden? Ergens klopt het niet, de ene rij van de kwartfnale met Zweden, Engeland(ook maar matig vanavond), Kroatië en Rusland en de andere helft van de kwartfinale met allemaal favorieten zoals dus Frankrijk, Uruguay, België en Brazilië
John, de 2 eerste wedstrijden betreffende Engeland akkoord 'hoewel Tunesië en Panama? Hun voorbereiding was wel goed en bleek dat de grove bezem van de nieuwe coach hielp. Deze avond vond ik ze echter wat tegenvallen.
Deze avond vond ik ze echter wat tegenvallen.
Ik zeg ook helemaal niet dat ze vanavond goed speelden ! Alleen hun normale instelling bevalt me, voetbal zoals het hoort zonder overdreven theater.
Zo hoort het inderdaad.
Stevige duels maar correct.
Ze zijn daar hoopvol door de vernieuwing en de verjongingspolitiek.
Heb het wel altijd vreemd gevonden dat het voetballand bij uitstek (zeker betreffende Europa) slechts 1 maal wereldkampioen werd. In eigen land,1966 en dan nog in een fel geconstateerde finale met verlengingen tegen WestDuitsland
Willem2
4 juli 2018, 08:59
Dat hele toernooi valt toch kwalitatief tegen.
Indien zowel Frankrijk als Zweden in de finale komen dan is Nederland toch mooi derde van de wereld :rolleyes: ;)
Dat hele toernooi valt toch kwalitatief tegen.
Indien zowel Frankrijk als Zweden in de finale komen dan is Nederland toch mooi derde van de wereld :rolleyes: ;)
Eigenlijk vind ik het toernooi ook wel tegenvallen een paar wedstrijden uitgezonderd dan. Wat ik ook mis is de vechtlust en de wil om te winnen in de ko fase lijkt minder te zijn.
Nederland had op dit toernooi ook niet eens een heel slecht figuur kunnen slaan met al die zwakke tegenvallende deelnemers dus terecht derde in de poule.
Anderlecht haalt lastpak in huis [emoji15]
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180704/f8d61cc2d073ba99c18d9be4c691426c.jpg
iedereen mag een tweede kans verdienen