PDA

Volledige versie bekijken : IJsberen en Voetbal, Eisbären und Fußball!!!

Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 [15] 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46

Badslippers
4 juli 2018, 16:33
Nederland had op dit toernooi ook niet eens een heel slecht figuur kunnen slaan met al die zwakke tegenvallende deelnemers dus terecht derde in de poule.

Dat betwijfel ik. Het Nederlands elftal laat een veel te wisselvallig patroon zien en dat is de laatste decennia zo. Eén of twee goede wedstrijden worden afgewisseld met een trits slaapverwekkende optredens. Als mijn oma zaliger aan het breien sloeg was dat spannender dan de breipatronen die het Nederlands elftal liet zien. Dat eeuwige rondtikken van de bal zonder een meter verder te komen is hoogst irritant. Nederland zou er na de groepsfase van dit WK niet eens aan te pas zijn gekomen. Zelfde beeld zag je tijdens vorige WK. Na de groepsfase werd het met de wedstrijd slechter. Ternauwernood ontsnapt aan Mexico, bloedeloze 0-0 tegen Costa Rica en Argentinië. Nog een wonder dat ze zich konden oprichten tegen de Brazilianen om de 3e/4e plaats. Uiteindelijk werd het met 't jaar erger met als gevolg het missen van EK en WK.

Big30
4 juli 2018, 16:51
https://screenshotscdn.firefoxusercontent.com/images/4e1d1d22-d91f-4ce7-b017-b70c595a21df.png

Brazilië torenhoog favoriet om het WK te winnen volgens de statistici, maar België niet kansloos

https://www.hln.be/sport/voetbal/buitenlands-voetbal/wk-voetbal/brazilie-torenhoog-favoriet-om-het-wk-te-winnen-volgens-de-statistici-maar-belgie-niet-kansloos~a1bfc162/

Willem2
4 juli 2018, 16:57
Tuurlijk is België niet kansloos, maar ze moeten echt veel beter spelen. Met aanvallers als Lukaku en Hazard kunnen ze tegen iedereen winnen.

Willem2
4 juli 2018, 19:42
https://www.youtube.com/watch?v=LySQv3mXRPE&feature=youtu.be

Big30
4 juli 2018, 19:51
Is dat Cantona??? Tsja we worden allemaal ouder, ik herkende hem bijna niet.

Willem2
4 juli 2018, 19:53
Is dat Cantona??? Tsja we worden allemaal ouder, ik herkende hem bijna niet.

Allo Allo

Goedemorgenallemaal
4 juli 2018, 21:27
Tuurlijk is België niet kansloos, maar ze moeten echt veel beter spelen. Met aanvallers als Lukaku en Hazard kunnen ze tegen iedereen winnen.
Maar dan nog...
Tegen Japan hebben ze weliwaar gewonnen maar ook aangetoond dat ze het zichzelf, en oranje is daar ook heel goed in dus we hebben recht van spreken, nodeloos moeilijk kunnen maken. 'tis nou dat japan een paar megakansen liet liggen op het laatst maar anders...

deket
5 juli 2018, 11:54
Na 0-1, een goal op tegenaanval die nooit mag vallen schiet Hazard op de paal, onmiddellijk daarna 0-2 met weliswaar een subliem afstandschot.
Goedemorgen, nog niet uitgeslapen en toevallig naar de Kozakkenboys gekeken per vergissing?
Dat de vleugelbacks Meunier en zeker Carasco geen beste verdedigers zijn wisten we al. Carasco zal geofferd worden voor morgenavond tzgen Brazilië.
Desalniettemin vind ik het nog steeds zonde dat België als groepswinnaar tegen de beste en grootste favoriet moet en de winnaar hiervan speelt tegen degene die in het duel Frankrijk (ook en favoriet) en Uruguay (na Brazilië het sterkst land van Zuid-Amerika). Bij niet groepswinnaar zou het Zweden zijn en dan Rusland of Kroatië. Rare indeling, dit WK. Zou Poetin dan toch achter de schermen alles manipuleren. ? Ook wetende dat Uruguay sterker is dan Rusland)
Valt het ook op dat Oekraïne zich niet kon plaatsen voor dit WK? Toch geen klein voetballand

Willem2
5 juli 2018, 12:00
Het WK van de afwezigen kan beginnen
Het WK gaat langzaam naar de eindfase. Wat opvalt is dat er vooral heel veel toonaangevende ploegen en spelers niet (meer) bij zijn. Zo zijn alle regerend kampioenen van de continenten al naar huis gespeeld, en ontbreken ook Gouden Balwinnaars en topscorers uit de grote Europese competities. Een overzicht. ................... https://www.ad.nl/dossier-wk-2018/het-wk-van-de-afwezigen-kan-beginnen~ad4f477f/

Sphinx
5 juli 2018, 16:29
iedereen mag een tweede kans verdienen

Zeker, maar dit is al zijn derde kans geloof ik. En als GoT kijker weet je vast ook nog van Doran Martell dat je best mag geloven in tweede kansen (kijk naar Zakaria Labyad) maar derde kansen daar geloofde hij niet zo in ;)

bocariver
5 juli 2018, 19:49
In 2013, France ( with 4 players of 2018) beat Uruguay ( with 5 players)in final of world championship less 20 yo, by penalty after a very long 0-0 ET.
French people are not enthousiastic at this moment. They consider that it is normal to be in semi final. It will be different in semi ...

deket
5 juli 2018, 20:00
Uruguay 2 times : WK 1930 and 1950
France one time : 1998.

1930 : Uruguay
1934 ,Italië
1938, Italië
1942 no WK because of the war
1946, no WK because of the war (just finished)
1950, Uruguay
1954 West-Duitsland
1958, Brazilië
1962, Brazilië
1966, Engeland
1970, Brazilië
1974, West Duitsland
1978, Argentinië
1982, Italië
1986, Argentinië
1990, Duitsland
1994, Brazilië
1998. Frankrijk
2002, Brazilië
2006, Italië
2010, Spanje
2014, Duitsland
2018, Brazilië of België of Frankrijk

sofaking
5 juli 2018, 21:32
2018, Brazilië of België of Frankrijk

...in de finale tegen Rusland, en Rusland wint.
Al is het niet uitgesloten dat 10 jaar later de titel aan Rusland weer ontnomen wordt wegens fraude en gesjoemel, en de tweede wereldkampioen wordt.

Goedemorgenallemaal
6 juli 2018, 01:22
Na 0-1, een goal op tegenaanval die nooit mag vallen schiet Hazard op de paal, onmiddellijk daarna 0-2 met weliswaar een subliem afstandschot.
In normaal Nederlands is dat "het zichzelf moeilijk maken"

rob45
6 juli 2018, 09:04
Vandaag begin van de kwartfinales met Uruguay -Frankrijk wat weer een top wedstrijd kan worden met veel spannende momenten.

Voorspelling 2 - 2 Frankrijk wint na stafschoppen

Brazilië - België 1 - 1 Wie gaat door na de strafschoppen ? Geen idee maar België zal zeker niet kansloos zijn.

Willem2
6 juli 2018, 09:26
Lezen deket !!!!

Wees niet bang voor Brazilianen!
Nederland en België, niemand zweeft zo tussen die landen als Jan Mulder (73). Geboren in Bellingwolde, Groningen, als topvoetballer man van de wereld geworden bij Anderlecht, in Brussel. Nu is hij als voetbalanalist onze vooruitgeschoven post bij de zuiderburen. ................ https://www.ad.nl/dossier-wk-2018/wees-niet-bang-voor-brazilianen~ae871602/

deket
6 juli 2018, 16:10
Hij vertelt zeker deze keer geen onzin

deket
6 juli 2018, 16:12
Vanochtend in de krant : 8 van deze Rode Duivels hebben een Anderlecht verleden.
Heeft paars wit een sublieme jeugdopleiding of niet?

deket
6 juli 2018, 16:15
Bocariver devient un peu nerveux maintenant avec la France

sofaking
6 juli 2018, 16:24
Ziezo. Hard bewijs dat de Russen de matchen actief manipuleren met hoogtechnologische middelen.
Zojuist stuurden ze een Minidrone, vermomd als libelle in de Franse doelman zijn mond!😂

Wentelt Eefje
6 juli 2018, 16:41
Het is nog niet echt een geweldige wedstrijd, maar misschien komt die nu na de 0-1 los. Pogba is al 40 minuten rijp voor een wissel in mijn ogen...

bocariver
6 juli 2018, 18:05
2-0 , Uruguay was courageous but not strong enough in pure football.
France is at her place.
Fans sing “Gerard Depardieu,Gerard Depardieu”
“Prepare the vodka”
“Where are going to win at your home”

Wentelt Eefje
6 juli 2018, 18:07
Gelukkig duurde het maar anderhalf uur... totdat Frankrijk het uitgebluste Uruguay, dat zonder Cavani wel erg krachteloos bleek, met enig fortuin maar niet onverdiend terug naar Zuid-Amerika stuurde.

Vanavond meer spektakel? Zou Martinez nog geen spijt hebben dat hij vanavond Nainggolan niet kan opstellen?

rob45
6 juli 2018, 18:17
Uruguay eruit nu ..blijft favoriet Frankrijk staan en nu gaan kijken wat vanavond de torenhoge favoriet Brazilië (ook bij de bookmakers) tegen de Belgen gaat doen.

sofaking
6 juli 2018, 18:20
De Urugayaanse doelman leek wel lichtjes gedrogeerd. Bleef rustig met zijn bal wandelen voor een aanstormende Griezman. En bij die tweede goal was ie wat te ver uit de as gaan staan. Hmmm...
En het nut van die venijnige klap op Mbappe heb ik ook niet gesnapt.
Misschien heeft heel de U. ploeg wel aan iets raars gezeten.

bocariver
6 juli 2018, 18:32
In this match, Lloris made a Gordon Banks stop. Varane was strong in defense and score the first goal ( remember in 2014 when he was responsible of defeat after a lost duel against Hummels), Kanté was the king of the pitch.
Mbappe, Hernandez were not so good this time , but they not commit fatal mistake.
Everybody will available to play next Tuesday.

Jack42
6 juli 2018, 18:55
Frankrijk speelde wel heel erg zakelijk voetbal. 1x scoren en dan proberen uit te spelen en dat wordt nog makkelijker als je een 2e doelpunt cadeau krijgt.
Weinig flitsend voetbal gezien zoals ze dat vroeger wel lieten zien.
Het is nu een andere tijd en resultaat telt tegenwoordig, mooi vermakelijk voetbal veel minder.
Zo meteen een nieuwe kans voor Brazilië en België om iets meer te laten zien. Ik ben benieuwd.

Wentelt Eefje
6 juli 2018, 19:28
Dat Carrasco en Mertens geslachtofferd zijn is niet zo heel wonderlijk. De Bruyne eindelijk op een stek waarop hij wel uit de verf zou kunnen komen, maar toch, waarom niet Dembele in plaats van Fellaini rechts op het middenveld?

Chadli moet zich overeind gaan houden tegen Willian, maar ook omgekeerd...

Wentelt Eefje
6 juli 2018, 20:20
Ideale situatie voor België, totaal niet in de wedstrijd zitten maar wel met 0-1 voor komen. En vanaf nu zullen er diverse kansen op messcherpe counters volgen totdat Brazilië weer op voorsprong staat

Wentelt Eefje
6 juli 2018, 20:35
Nog idealere situatie, er tekent zich nu toch langzaam een sensatie af, De Bruyne inderdaad voor het eerst dit toernooi steeds dreigend en goed.

phoenix
6 juli 2018, 20:50
petje af hoor, mijn voorspelling hoeft verder niet uit te komen met penalty's , het is ze echt gegegund die belgen...

John mc Snek
6 juli 2018, 21:25
counters totdat Brazilië weer op voorsprong staat

Hahaha dat duurt nog wel even dan, tot in de eeuwigheid :)
En hoezo dat “weer”, stonden ze met 0-0 ook al op voorsprong dan? [emoji51]

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Wentelt Eefje
6 juli 2018, 21:54
Gouden redding van Courtois, volkomen terechte overwinning voor België! Tweede helft gewoon stand gehouden in een bijzonder leuke pot voetbal

peterp095
6 juli 2018, 21:56
Wentel Eendje, jij draait ook als de wind...

Piet Plezier
6 juli 2018, 21:58
kut Belgen bah bah

sofaking
6 juli 2018, 21:58
Wie zegt nu nog dat we beter verloren hadden tegen Engeland ?

Wentelt Eefje
6 juli 2018, 22:00
Omdat ik kan toegeven dat het een leuke pot voetbal was en dat België uiteindelijk terecht wint? Volgens mij dacht ik bijna anderhalf uur geleden al dat zich langzaam een sensatie aftekende...

Wentelt Eefje
6 juli 2018, 22:08
Wie zegt nu nog dat we beter verloren hadden tegen Engeland ?

Als Engeland de finale haalt, was verloren hebben stukken beter geweest. Vaak is in finales het resultaat het omgekeerde van de poulewedstrijd als de finalisten uit dezelfde poule komen...

rob45
6 juli 2018, 22:10
Weer een torenhoge favoriet uit het toernooi en nog niet eens onterecht.
Nu dan de wedstrijd Frankrijk-Belgie ik voorspel 2-1 ..wel in de verlenging...

bocariver
6 juli 2018, 22:11
What a match from Belgium...
Courtois reborn from ashes and Hazard lead his team like Zidane in different style.
A lot os suspense, they were lions.
For Brazil , I already had stats about how they loose against France.
I keep it for later and cannot wait tuesday.

John mc Snek
6 juli 2018, 22:16
Omdat ik kan toegeven dat het een leuke pot voetbal was en dat België uiteindelijk terecht wint? Volgens mij dacht ik bijna anderhalf uur geleden al dat zich langzaam een sensatie aftekende...

Je bedoelt die andere post die je 28 min geleden hebt bewerkt?[emoji51]

En ja inderdaad dan ben je echt een visionair als je dat kan bedenken als het 2-0 staat ... [emoji41]

Overigens was het meer dat eens alles meezat dat mee kan zitten dan dat het echt heel verdiend was, gezien verloop en kansen Brazilie, wel een uitmuntende Hazard en Courtois....

Big30
6 juli 2018, 22:30
30471

Big30
6 juli 2018, 22:31
30472

Wentelt Eefje
6 juli 2018, 22:38
Je bedoelt die andere post die je 28 min geleden hebt bewerkt?[emoji51]

En ja inderdaad dan ben je echt een visionair als je dat kan bedenken als het 2-0 staat ... [emoji41]

In die post alleen een naam bewerkt

Big30
6 juli 2018, 22:48
https://screenshotscdn.firefoxusercontent.com/images/488edba1-5c70-482a-94d3-09ffb59b22cb.png

Picasso 1
7 juli 2018, 00:05
En zo ziet de echte pijn van een acteur eruit. Gezicht bedekken en 5 keer rollen achterwege laten.
30473

@j
7 juli 2018, 00:19
De Belgen onder de ijsberen: PROFICIAT
Mooie ietwat gelukkige overwinning maar ‘n kniesoor die daar op let.
Man off the Match: Courtois

@j
7 juli 2018, 00:21
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180706/5663bffc110cd940e71eb9ea50244ae9.jpg

deket
7 juli 2018, 00:23
Sublieme wedstrijd, ook van Brazilië.
Buitenlandse pers is lovend over deze wedstrijd, eigenlijk een voorgelopen finale van de 2 beste van de wereld. En ja, verliezen tegen Engeland was niet nodig, gelijkspel voldoende, dan kon dit de finale geweest zijn.nu wonnen we tegen de Engelsen en hopelijk ook in de eventuele finale.
Brazilië wisselde goed en zette druk in de 2de helft
Enige smet was die Neymar die weer een penalty wilde ritselen, wat een vervelend ventje.
Brazilie legde in de aanloop naar dit WK onder succescoach Tite een perfect parcours af met allemaal overwinningen en speelde sterker dan 4 jaar geleden.
In deze context is de overwinning van de Belgen nog indrukwekkender.
En nu France, helaas moeten we les Blues zonder de geschorste Meunier bekampen

sofaking
7 juli 2018, 00:28
Als Engeland de finale haalt, was verloren hebben stukken beter geweest. Vaak is in finales het resultaat het omgekeerde van de poulewedstrijd als de finalisten uit dezelfde poule komen...

Aan de andere kant haalt Rusland de finale. Dan is het de vraag of het staatsgesjoemel België van de beker af kan houden of niet.

Goedemorgenallemaal
7 juli 2018, 12:55
Sublieme wedstrijd, ook van Brazilië.
Buitenlandse pers is lovend over deze wedstrijd, eigenlijk een voorgelopen finale van de 2 beste van de wereld. En ja, verliezen tegen Engeland was niet nodig, gelijkspel voldoende, dan kon dit de finale geweest zijn.nu wonnen we tegen de Engelsen en hopelijk ook in de eventuele finale.
Eerst Frankrijk nog....

bocariver
7 juli 2018, 14:26
Eerst Frankrijk nog....

I can confirm that there is a reasonable chance that french came to Saint Petersbourg and go out of their bus.
It is better for Belgian to play semi before think about a final.
Belgium was long time our most worse opponent in history. But, it is past last official meeting was 5-1 in 84 and 4-2 ET in 86 for third place for France.

Wentelt Eefje
7 juli 2018, 16:48
Als Engeland alsnog uitgeschakeld wordt in deze kwartfinale, zal Sterling elke nacht van zijn leven na dit WK gillend wakker worden vermoed ik

@j
7 juli 2018, 16:52
Ze zeggen toch altijd, 1 op de ..... voetballers is homo. Nou Sterling is zo’n type, dat loopje, die maniertjes, een echte :lostit:
(en dat heeft niks te maken met die gemiste kans)

Wentelt Eefje
7 juli 2018, 17:18
Fraai Engels gezegde: Well, it takes one to know one...

@j
7 juli 2018, 17:23
Fraai Engels gezegde: Well, it takes one to know one...

Oké Wentelteef, you’re the one then :wink2:

sofaking
7 juli 2018, 17:28
Poetin's plan voor een confrontatie met Engeland in de halve finale ligt nog steeds op schema. De Russen zullen de Engelsen willen vernederen natuurlijk als wraak voor de Skripal affaire. Sport en politiek zijn daar nog gewoon één. Die halve finale wordt dan ook de meest vuile en bitsige match van het tornooi, met minstens één, maar misschien meerdere rode kaarten.

Wentelt Eefje
7 juli 2018, 17:32
than

then

@j
7 juli 2018, 17:42
Hier het bewijs: Sterling in innige omhelzing met Wentelteefje [emoji7]

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180707/20fce23ea1cc28f67ca782d0b5ad4b6e.jpg

John mc Snek
7 juli 2018, 17:44
then

En you’re

bocariver
7 juli 2018, 17:52
England eliminated Sweden 2-0 , it is good to see that the most boring one lost.

@j
7 juli 2018, 17:53
M.u.v Jesse Lingard en Harry Kane heeft Engeland een matig elftal, weinig creatieve spelers maar wel als team een goede instelling, zo zien we maar weer, met de juiste teamgeest kun je ook ver komen.

John mc Snek
7 juli 2018, 18:28
M.u.v Jesse Lingard en Harry Kane heeft Engeland een matig elftal, weinig creatieve spelers maar wel als team een goede instelling, zo zien we maar weer, met de juiste teamgeest kun je ook ver komen.

Zeer matig inderdaad, maar ik zou er vooral van maken “ aan de makkelijke kant van het schema kun je ook ver komen”.

Maar goed, al is het niet om aan te gluren, en giert het van de matige spelers , toch idd alsnog knap om bij de laatste 4 te komen...

Wentelt Eefje
7 juli 2018, 20:55
Word eigenlijk wel vrolijker van deze wedstrijd... goed is het niet, maar wel leuk.

(Hoop dat de autocorrectie alle invloed van de Auxerrois Spätlese Trocken 2008 compenseert)

Dit was de enige wedstrijd waar ik lang over moest nadenken deze kwartfinales, Rusland gekozen. 2 wedstrijden goed en België niet verwacht...
Ik blijf nog even bij mijn Rusland-voorspelling a,s Engeland tegenstander

Wentelt Eefje
7 juli 2018, 22:46
De penalty van Smolov getuigde wel van lef maar niet van inzicht

Toch, inmiddels tegenop beter weten in, blijf ik nog even bij mijn voorspelling, Rusland door

(Nu makkelijker, Akinfeev stopt, blijft 1-1)

Wentelt Eefje
7 juli 2018, 22:55
50%, dat had Jacko van Beursgorilla natuurlijk beter gedaan...

Maar heb me in elk geval bijna 3 uur ontzettend vermaakt en kijk nu al uit naar de finale Frankrijk-Engeland!

sofaking
7 juli 2018, 22:56
Fernandez zal de rest van zijn dagen in Oymyakon of Verkhoyansk mogen doorbrengen.
https://en.wikipedia.org/wiki/Oymyakon

Wentelt Eefje
7 juli 2018, 23:18
Wat ik me al een paar wedstrijden afvraag: Gaat Gareth Southgate's Lovetrain bij corners en vrije trappen komend seizoen navolging krijgen?

rob45
7 juli 2018, 23:43
Zweden eruit Engeland door ..een zeer goede zaak voor koning voetbal want de Zweden speelden wel effectief voetbal maar mooi was het allemaal niet.

Kroatië verdiende op basis van het spel in het hele toernooi wel om via strafschoppen als nog door te gaan naar de halve finales waar Rusland het zwaar moest hebben van de twaalfde man oftewel het thuisvoordeel.

Voorspelling voor Dinsdag
Belgie-Frankrijk 2-3

sofaking
8 juli 2018, 00:14
In Engeland-Colombië zorgen Uribe en Bacca voor verlengingen en missen daarna allebij bij de strafschoppen. En nu weer hetzelfde met Fernandez. Lesson learned : Laat de man die voor de verlenging zorgt geen strafschoppen trappen.

deket
8 juli 2018, 01:21
Kom net thuis en lees : Anderlecht legt PSV over de knie. Weliswaar in een oefenwedstrijd maar geef het toch maar even mee.
Meer belangrijk vind ik The Guardain, een krant met reparatie en niet zulk rioolkrant zoals vaak De Telegraaf en HLN., en zij schrijven over de befaamde jeugdopleiding van Anderlecht en het sublieme werk van Kindermans. Bijna de helft van de Rode Duivels komt uit die belangrijke jeugdopleiding.
Was vandaag in Babylon en zag zowel Engeland-Zweden
, een stuk alsook een gedeelte van Kroatië tegen Rusland. Flauw, traag en saai.
Het is nu wel duidelijk dat de overwinnaar uit de halve finale België-Frankrijk normaal wereldkampioen zal worden

Goedemorgenallemaal
8 juli 2018, 10:38
Ik geloof dat PSV alle reeksen oefenwedstrijden traditiegetrouw met flinke nederlagen begint, vaak ook mee eindigt.

Willem2
8 juli 2018, 11:15
Ik geloof dat PSV alle reeksen oefenwedstrijden traditiegetrouw met flinke nederlagen begint, vaak ook mee eindigt.

PSV verliest doelpuntrijk duel van Anderlecht

PSV heeft zaterdag de eerste oefenwedstrijd van het seizoen met een nederlaag afgesloten: 5-3. In het Belgische Tubeke kwam de ploeg op voorsprong tegen Anderlecht, maar moesten de Eindhovenaren uiteindelijk toch een verliespartij slikken.
Trainer Reinier Robbemond wisselde na rust zijn complete formatie en zag daarna twee treffers binnenvallen. ................. https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/psv-verliest-doelpuntrijk-duel-van-anderlecht~af10095b/

Willem2
8 juli 2018, 11:17
Fiat-werknemers woedend om mogelijke komst Ronaldo naar Juventus
De mogelijke komst van Cristiano Ronaldo naar Juventus wordt verafschuwd door werknemers van Fiat. Met de transfer is een bedrag van € 100 miljoen gemoeid en dat terwijl zij al tien jaar lang geen loonsverhoging hebben gekregen. ................ https://www.ad.nl/auto/fiat-werknemers-woedend-om-mogelijke-komst-ronaldo-naar-juventus~a2437300/

deket
8 juli 2018, 18:46
Zij zullen meer Fiatjeeps moeten gaan verkopen in Turijn.
Dit gezegd zijnde bevrijp ik niet wat hij bij Juventus gaat doen, er worden in de Italiaanse kompetitie weinig doelpunten gescoord, men speelt er zeer defensief.
Ook is Ronaldo al 33jaar en dan nog een 4jarig contract?
Desalniettemin is het nog niet definitief, het valt me immers op dat ze elke zomer over een transfer van R7 zeuren in de pers en hij dan weer gewoon bij Real speelt.
Indien hij toch vertrzkt zal Bale wel bij Real blijven'die 2 konden niet door dezelfde deur

Big30
9 juli 2018, 08:57
Beeld van broertjes Hazard in Frans shirt wordt gretig gedeeld, eerlijke Eden: “Altijd eerder voor Frankrijk gesupporterd dan voor België”

De halve finale tegen Frankrijk belooft voor Eden Hazard en zijn jongere broer Thorgan nog net iets specialer te worden dan voor de andere Rode Duivels. De 27-jarige draaischijf van Chelsea kreeg tijdens een gesprek met beIn Sports een vraag naar aanleiding van een foto waarop hij, Thorgan en hun broer Kylian op jonge leeftijd te zien zijn in een shirt van de Franse nationale ploeg. “We hebben vroeger altijd eerder voor Frankrijk gesupporterd dan voor België”, was het eerlijke antwoord van de Rode Duivel.
https://www.hln.be/sport/voetbal/belgisch-voetbal/rode-duivels/beeld-van-broertjes-hazard-in-frans-shirt-wordt-gretig-gedeeld-eerlijke-eden-altijd-eerder-voor-frankrijk-gesupporterd-dan-voor-belgie~a91a2eba/#comments

https://images3.persgroep.net/rcs/kr2JDGlUcZmU-OXK8qDXf9aILdY/diocontent/127821233/_fitwidth/763?appId=2dc96dd3f167e919913d808324cbfeb2&quality=0.8

Niet zo vreemd natuurlijk voor een Waal. Er viel in die tijd weinig voor Belgie te supporteren.

sofaking
9 juli 2018, 17:52
Metrostation Merode in Etterbeek (Brussel) heeft een nieuwe naam gekregen.

https://images2.persgroep.net/rcs/fMK-_1jCSZLX9S2uJ-may1JKMKg/diocontent/127664112/_fitwidth/763?appId=2dc96dd3f167e919913d808324cbfeb2&quality=0.8

satanic surfer
9 juli 2018, 17:55
Hmmm, bad karma hangt als een zwaard van Damocles boven Bellege...Morgen rijdt Greg van Avermaet in het geel doorheen Frankrijk nadat ie met team BMC de ploegentijdrit won. Een provocatie op het foute moment dunkt ss...

Sjeufke
9 juli 2018, 18:09
30506

Goedemorgenallemaal
9 juli 2018, 18:53
Niet zo vreemd natuurlijk voor een Waal. Er viel in die tijd weinig voor Belgie te supporteren.

Slap hoor, net als dat gesupporter door Nederlanders van andere landen

deket
9 juli 2018, 19:12
Vind ik nu ook hoor Big30.
Toch geen onderhuidse afgunst en onbewust Belgiecomplex?
Heb ook ooit genoten van het totaalvoetbal met JC en co in de jaren 70, maar jaloezie kende ik niet. (Was wel nog piepjong)
Btw, er zijn even grote verschillen tussen de protestantse Nederlanders in het noorden met de katholieken in het zuiden (Brabant, Limburg) dan met de Franstalign en Vlamingen.
En nu terug naar het echte voetbal. Men vraagt mij, wat voorspel je deket? Nu, indien ik het wist zet ik zwaar in op de juiste uitskag en werd ik eindelijk rijk. Denk wel dat de geschorste Meunier zal gemist worden, hij speelde goed, en indien ze hem vervangen door Carresco vrees ik dat België niet wint (defensief te zwak en ook aanvalkend niet overtuigend, pas toen hij tegen bv Japan werd gewisseld ging het beter) zet Vermaelen er maar in

Big30
9 juli 2018, 20:05
Ik verbaas me gewoon hoe Belgen problemen hebben Belg te zijn. Geldt niet alleen voor Hazard maar bv ook voor Bart de Wever die stilletjes hoopt dat de Belgen geen WK worden want dat komt hem electoraal en politiek niet goed uit. Ik vind dat opmerkelijk en vreemd, wel te begrijpen natuurlijk als je naar de constructie vd Belgische staat kijkt.

In plaats van te genieten gaat het te veel over dit soort rand zaken.

rob45
9 juli 2018, 20:23
Denk wel dat de geschorste Meunier zal gemist worden, hij speelde goed, en indien ze hem vervangen door Carresco vrees ik dat België niet wint (defensief te zwak en ook aanvalkend niet overtuigend

Mijn voorspelling was België -Frankrijk 2-3.
Maar er is een maartje....als Frankrijk een mindere dag heeft en België speelt morgen een topwedstrijd kan het ook gewoon zo 3 - 2 voor de Belgen worden.
De bal blijft rond......

deket
9 juli 2018, 20:41
Zo is voorspellen wel gemakkelijk he Rob45.
Dat kan die Teckel op de NOS ook

Big30
9 juli 2018, 20:44
30508

De voorspelling van Rob45 komt overeen met wat de bookmakers ook denken. Er is geen grote favoriet, de Fransen zijn zeer licht favoriet. Maar dan wel heel licht.

deket
9 juli 2018, 21:12
Kan politiek DeWever zijn mening vaak delen maar niet betreffende, nationalistisch,eng , bekrompen denken. België is al zo klein. De natte droom om Vlaanderen onafhankelijk te maken kan ik niet beamen net zoals dat in Spanje met de Catalanen dom vond.
Terug naar het voetbal. Denk dat van alle kwartfinales die we bekeken konden besluiten dat Belgie,Brazilië (eruit) en Frankrijk het beste voetbal brachten. Zweden georganiseerd maar niet om aan te zien (voorheen Denemarken, idemdito) en Engeland kon me ook niet meer overtuigen.
Kroatië beschikt over heel wat individueel talent maar heb de indruk dat deze in het tornooi zwakker zijn geworden dan in het begin.
Normaal zou je dus kunnen stellen dat de winnaar van België tegen Frankrijk ook wereldkampioen zal worden maar voetbal is bijna zo wispelturig dan een vrouw

sofaking
9 juli 2018, 21:23
De enige manier waarop de match morgen kan falen, zou door een stommiteit van de arbiter zijn, bijv. onterechte goal toekennen of omgekeerd. Zoniet denk ik dat beide ploegen heel wat respect hebben voor elkaar, individueel als spelers, en dat ze er beiden willen voor gaan. Dus geen geniepige streken zoals bij FR-UR bijvoorbeeld. Ik hoop en verwacht een mooie en vooral spannende match. Er is echt geen favoriet, al hoop ik dat BE wint natuurlijk.

bocariver
9 juli 2018, 23:30
Hazard do not have any problem with being Belgian , he just wear shirt of Zidane like a child who want look as the star of 1998 when he is in holiday in France.
He chose to be in Lille for football school reason and when french saw him as interesting to become french national young player, he told them “but I am Belgian”. Case closed....
It is difficult to find some “hate motivation” to fight against Belgium.More easy against Germany,England or Italy.
Everybody love Belgium in France and everybody is ready to defend Wallon if these nasty Netherlander or Any Dewever will try to oppress them. I can tell you that Bruxelles will be on good side of border for us....

Anyway, if we do not win this “battle of la frite”, we will be 100% Red Devils on Sunday.

But on Tuesday, Belgians have to desserve it because French will try everything to win........ for glory.
Because french players know that it is their only chance to become half god......for all life.Because since 1998, there is only one place ....or you are nobody.
Nobody is happy in France about our actual result or will be satisfied with something else than World Cup in Clairefontaine.
So, France will play very strong in defense and midfield and will not try to give a lesson of power or beautiful game, only lesson of tactics...
Win the battle of midfield, then send arrow in heart of Kompany , something fast,Mbappe....
We cannot be offensive since we lost Sidibe and Mendy and replaced them by Pavard and Hernandez, we are going to be strong with Kanté-Pogba-Matuidi and close all spaces.
We fear Hazard and size of Belgians on free kick, we think physical preparation is going to bring us victory tomorrow and on Sunday.

deket
10 juli 2018, 00:50
De grote kracht van dit Frankrijk lijkt me het overvloed aan talent, die bovendien bij topclubs een cruciale rol spelen. Hierin kan je parallellen met België trekken.
De Fransen zijn gemiddeld jonger, veronderstel dus dat ze hongerig en gretig zijn en is ook al gebleken. Indien je ziet wat die allemaal hebben thuisgelaten, zoals Rahiot, Benzemma,, Lacazette, en andere Martials kunnen we hier ook over weelde en een gouden generatie spreken.
De Franse kompetitie stelt buiten PSG en een beetje Monaco of Marseille gene zak voor, maar de kern bestaat juist uit spelers van PSG en andere Europese topclubs.
Wat me wel opvalt is dat ondanks deze offensieve luxe coach Dechamps de prioriteit legt bij het defensieve en vooral een goede organisatie.

Big30
10 juli 2018, 08:56
Everybody love Belgium in France and everybody is ready to defend Wallon if these nasty Netherlander or Any Dewever will try to oppress them. I can tell you that Bruxelles will be on good side of border for us....
In Holland we all love our Belgium neighbours, no matter what language they speak!

Echt we zijn dol op de Belgen, vooral de Vlamingen natuurlijk waar we de taal en een gedeelte vd cultuur meedelen. Die begrijpen we zeker in het Zuiden van het land nog een beetje. We hebben weinig tegen de Walen, alleen kennen we die niet, ze spreken Frans, hebben een andere cultuur en door Wallonië rij je op weg naar Frankrijk, door Luik reed je heen en nu er meestal omheen, heel soms komen we in de Ardennen.
Nieuws uit Wallonië bereikt ons ook niet zo vaak en als dat wel gebeurt is het vaak geen positief nieuws. Zie ook Brussel.

Dat zelfde geldt voor de Vlamingen, die kennen de Walen ook niet en die hebben dan nog eens een aparte houding tov de Walen.

We misgunnen de Belgen helemaal niets. Totaal niet :biggrin:! Alleen als het gaat om voetballen vinden velen dat het nu wel mooi is geweest, de halve finale das prima voor de Belgen. Het is ze gegund.
Een finale spelen? Net iets te veel vh goede :tongue:, die hebben wij 3 maal gespeeld en verloren, balen we nog steeds van. We hebben wel een keer een echte titel gewonnen, het EK van 1988, de Belgen niet en veel Nederlanders willen dat eigenlijk ondanks alle sympathie ook graag zo houden :rolleyes:.

Goedemorgenallemaal
10 juli 2018, 14:53
We misgunnen de Belgen helemaal niets. Totaal niet :biggrin:! Alleen als het gaat om voetballen vinden velen dat het nu wel mooi is geweest, de halve finale das prima voor de Belgen. Het is ze gegund.
Een finale spelen? Net iets te veel vh goede :tongue:, die hebben wij 3 maal gespeeld en verloren, balen we nog steeds van. We hebben wel een keer een echte titel gewonnen, het EK van 1988, de Belgen niet en veel Nederlanders willen dat eigenlijk ondanks alle sympathie ook graag zo houden :rolleyes:.

Wij gunnen de Belgen van alles alleen vinden we ze zo sympathiek dat we niet willen dat ze dezelfde fout maken als wij ooit maakten (en door de Belgen op fijntjes op gewezen werden) namelijk overdreven hysterisch worden. Daarom zou het nu wel op mogen houden, ze zijn niet meer hun eigen bescheiden rustige nuchtere zelf...

sofaking
10 juli 2018, 16:43
Het zou toch het mooiste zijn als de Fransen hun finale mochten spelen op de quatorze juillet ? Tegen Engeland waarbij ze de rosbieffen doen brexiten met 8-1.

Willem2
10 juli 2018, 19:13
Het zou toch het mooiste zijn als de Fransen hun finale mochten spelen op de quatorze juillet ? Tegen Engeland waarbij ze de rosbieffen doen brexiten met 8-1.

Hmmm is dit een Willem voorspelling waarvan je hoopt dat die niet uitkomt of heb je het over de kleine fina en de echte finale tussen België en Kroatië.
Ach straks weten we meer.

rob45
10 juli 2018, 19:29

Even afwachten nog...de gunfactor voor de Belgen ligt voor mij hoger. Waarom ? Ze hebben nog nooit een wk finale gespeelt en Frankrijk wel en nog gewonnen ook.
Bij Engeland en Kroatië ligt de gunfactor even hoog want deze landen hebben beide nooit geen finale gespeelt.
Ach ..komen er ook eens andere voetbal landen aan bod op dit voetbalpodium als de bekende favorieten die al weer even thuis zijn.

John mc Snek
10 juli 2018, 19:46
Hmmm is dit een Willem voorspelling waarvan je hoopt dat die niet uitkomt of heb je het over de kleine fina en de echte finale tussen België en Kroatië.
Er is maar WK wedstrijd op 14 juli en dat is niet de echte finale...

John mc Snek
10 juli 2018, 19:58
Bij Engeland en Kroatië ligt de gunfactor even hoog want deze landen hebben beide nooit geen finale gespeelt.

Je bent toch oud genoeg om beter te weten....haha gelukkig is dit geen Engels forum :smile2:

Goedemorgenallemaal
10 juli 2018, 20:39
Je bent toch oud genoeg om beter te weten....haha gelukkig is dit geen Engels forum :smile2:

Maar ja Engeland had eigenlijk niet gewonnen he, dat was vals spelen

rob45
10 juli 2018, 20:45
Je bent toch oud genoeg om beter te weten....haha gelukkig is dit geen Engels forum :smile2:Nou...idd vergeten... toen was ik nog maar een klein kleutertje die niet naar voetbal keek maar naar calimero [emoji2]

John mc Snek
10 juli 2018, 21:44
Maar ja Engeland had eigenlijk niet gewonnen he, dat was vals spelen

Finale gespeeld staat er... lezen blijft moeilijk ? ...

Wentelt Eefje
10 juli 2018, 21:54
Blijkt het toch klatergoud deze generatie Rode Duivels...

Piet Plezier
10 juli 2018, 21:55
MOOI, de Belgen hebben verloren

Goedemorgenallemaal
10 juli 2018, 21:56
30513

Big30
10 juli 2018, 22:03
Sneu voor de Belgen, ze verdienden het door te gaan tegen de berekende soms wat laf spelende Fransen. Maar de Fransen speelden het slim.
Bij de laatste 4 dan heb je niet gefaald, er had meer in gezeten, dit was net niet voor de Belgen.

bocariver
10 juli 2018, 22:10
Désolé pour la Belgique.

France was little bit stronger on tactical plan. Only a free kick on Umtiti made the difference.

On Sunday , it will be great....

Piet Plezier
10 juli 2018, 22:15
30514

Picasso 1
10 juli 2018, 22:18
Blijkt het toch klatergoud deze generatie Rode Duivels...

Deket heeft het volste recht om nu wel te pronken met dit Belgisch nationale team (deket kennende elke dag de volgende 40 jaar ;)). Een wk finale heeft er niet ingezeten maar het was erg dichtbij.

Lesyeux
10 juli 2018, 22:21
Heb me in dit topic niet met voorspellingen bezig gehouden, maar dit lijkt me wel de plek om diep respect te betuigen aan het Belgische WK voetbalteam. Helaas, 1-0 tegen Frankrijk, geen finaleplek, maar sportief en voetballend is België voor mij de winnaar van het toernooi! Ik heb genoten van alle wedstrijden die België heeft gespeeld!
Oh... en voor de zekerheid: hoewel mijn nickname wellicht anders doet vermoeden, ik ben geen francofone of Belg... gewoon NL...
Belgen... ge kunt fier zijn op Uw equipe! Vraiement, werkelijk, Chapeau!

Goedemorgenallemaal
10 juli 2018, 22:22
Het ging behoorlijk gelijk op, Frankrijk wle wat voordeel op klasse en effectiviteit, Belgie als geheel minder dan tegen Brazilie, en vele minder als de nederlandstalige commentaren op twitter doen geloven. Frankrijk gewoon goed gestoord en gebruik gemaakt van het moment. Je kunt boos worden op de Fransen over het wat veilige spel op het laatst maar, dat is nu eenmaal de tegenwoordige speelwijze van zo'n beetje ieder team. Kaarten? 3 tegen 2, ook geen schokkend verschil.

En dan ben ik nog mild vergeleken met wat Belgische nieuwssites

Chadli had het lastig op rechts, Dembélé -hoe graag we het ook anders hadden gezien- viel vooral op met balverlies.
...
Na de pauze krikten ‘les Bleus’ dat niveau nog wat op. Perfect in de organisatie en steeds gevaarlijker in hun uitbraken.
...
Uiteindelijk zakte Hazard ook te diep weg, was De Bruyne zeker geen top en werd Lukaku -in de Franse tang- te weinig gevonden.

De Rode Duivels creëerden amper kansen en de Fransen waren messcherp op de counter.
...
De wissels van coach Martinez brachten geen zoden aan de dijk. Zo kunnen we onze WK-droom voor vier jaar opbergen.

De voorzetten van Mertens zijn op maar maar er niemand om de bal tegen de netten te werken.

sofaking
10 juli 2018, 22:27
Martinez had een plan moeten bedenken om dat Franse fort uit elkaar te spelen. Hij wist hoe die Fransen spelen. Telkens weer opbouwen van vanachter en wachten op een gaatje is niet gelukt. De spelers hebben wel hun best gedaan. De meest opportunistische en geslepen trainer heeft gewonnen.

Goedemorgenallemaal
10 juli 2018, 22:36
Deket heeft het volste recht om nu wel te pronken met dit Belgisch nationale team (deket kennende elke dag de volgende 40 jaar ;)). Een wk finale heeft er niet ingezeten maar het was erg dichtbij.
Belgie heeft nog steeds niks gepresteerd wat Nederland al niet gepresteerd heeft

Picasso 1
10 juli 2018, 22:39
Belgie heeft nog steeds niks gepresteerd wat Nederland al niet gepresteerd heeft

Ook Nederlanders pronken daarmee....

rob45
10 juli 2018, 22:47
Jammer voor de Belgen..de Fransen door naar de finale.Als morgen Engeland door gaat dan blijft het bij 12 landen die ooit een finale wk voetbal hebben gespeeld.

NEDERLAND zit daar bij !!!!
Geeft nog steeds een heel prettig gevoel.
[emoji2][emoji2][emoji2][emoji2][emoji2][emoji2][emoji2][emoji2][emoji2][emoji2][emoji2][emoji2][emoji2][emoji2][emoji2]

bocariver
10 juli 2018, 22:58
It looks that Belgians are little frustrated by this results because France play more in defense and tactically better.
Sorry, but may be you do not understand what is really play football...
Sometimes, it is little bit arrogant to try to make some Joga Bonito when it is not possible.
France do not have some Italian origin player this time , but she have Didier Deschamps who was captain then trainer of Juventus Turin.
Italians are disgusted by this World Cup but they never contest that France was stronger.

Teiresas
10 juli 2018, 23:39
If I were French I would be ashamed.
Such fantastic players and then playing like cowards. Disgraceful!

No clue who will be playing France in the final, but I pray to God they will kick some French ass...

Big30
10 juli 2018, 23:48
Ik zocht naar een vertaling vh woord angsthaas, net wat anders gevoelsmatig dan coward.
Yes indeed France played like cowards, full with fear for Belgium. If you are a fan of football you will hope that France will lose the final.

Jack42
10 juli 2018, 23:51
Wat erg dat een ploeg met anti voetbal en afbraak voetbal de halve finale wedstrijd gewonnen heeft. Nou heb ik zondag a.s. tijd om op een andere manier vd dag te genieten (clubbezoekje?) want de finale sla ik over. Heb geen behoefte om nog naar zo'n anti voetbal ploeg te kijken.

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

bocariver
10 juli 2018, 23:53
If I were French I would be ashamed.
Such fantastic players and then playing like cowards. Disgraceful!

No clue who will be playing France in the final, but I pray to God they will kick some French ass...

You react like french in the 80’s when we were ridiculous every time , explaining our defeat because other country was more strong physically. Champion of the world of friendship match, that was how they called us.

Sorry but we prefer let the place of wonderful losers to some other country.

About future opponent , you have to wait this semi before know who is more boring.....

deket
11 juli 2018, 00:05
De meest attractieve ploeg met in de 1ste helft de beste kansen ligt eruit.
Frankrijk, marktwaarde van de spelers op het veld van meer dan 1 miljard euro (Belgie 700 miljoen euro, ook nog best veel) kon dat nooit rechtvaardigen door hun realistisch, defensief voetbal, al heel het WK, maar kom zo zal je wereldkampioen worden.
Btw balbezit, België 60% Frankrijk 40% maar details beslissen zulke wedstrijd.
Geluk en ongeluk horen bij het leven.
Chadli kon de geschorste Meunier nooit vervangen'had het moeilijk op rechts en de back-up Dembele speelde net nu zijn slechtste wedstrijd ooit. Hij die normaal een bal kan bijhouden. Daarbij begrijp ik niet dat de coach Fellani, iemand die oorlog in de 16m maakt, ging vervangen door Carrasco.

Dit gezegd zijnde vind ik het eerlijk gezegd nogal zielig om altijd op die verloren finales terug te komen. België speelde ook een EK finale in 1980, en halve in 1972, tevens een halve finale in 1986.. buuten Belgen onthouden geen anderen dit juist zoals bij jullie in 2010.(en toen zelfs zonder echt goed voetbal, in tegenstelling tot de jaren 70)
Het is de eindzege, het wereldkampioenschap zelf dat van belang is, al de rest is bullshit, juist zoals niemand een fuck geeft betreffende de troosting om de 3de plaats.
Indien je ergens juist naast schiet of je schiet er iets verder vandaan, niet raak, is niet raak. (En ik bedoelde met deze metafoor, een doelwit, roos of zo viespeuken)

Goedemorgenallemaal
11 juli 2018, 00:19
Geluk en ongeluk horen bij het leven.
Dat klopt

Chadli kon de geschorste Meunier nooit vervangen'had het moeilijk op rechts en de back-up Dembele speelde net nu zijn slechtste wedstrijd ooit. Hij die normaal een bal kan bijhouden. Daarbij begrijp ik niet dat de coach Fellani, iemand die oorlog in de 16m maakt, ging vervangen door Carrasco.
En dat heeft niks met geluk of ongeluk te maken maar met "het spel". Ohja, en een speler met Indonesiche roots niet meenemen...

deket
11 juli 2018, 00:20
Bocariver, with a team from more then 1 miljard euro always playing like this?
No,thats not my filosofie and style

bocariver
11 juli 2018, 00:32
Bocariver, with a team from more then 1 miljard euro always playing like this?
No,thats not my filosofie and style

I prefer too when we won euro 1984 or euro 2000.
But for 2018, it is too late, we lost our offensive game when Mendy and Sidibe get knee problems.
We had to change our system in last minute for something more realistic.

Anyway, it is not forbidden to beat France , somebody had to try....
When Portugal beat us in final euro 2016 after a dead fish performance, we did not cried ...

John mc Snek
11 juli 2018, 01:43
Valentijn Driessen in de Telegraaf :

“Is het jammer dat niet België, maar de grote buurman Frankrijk in de eindstrijd staat? Bijzonder spijtig. Vanwege het kopieergedrag. Niet onze zuiderburen zullen het voorbeeld zijn met hun dominante, gedurfde stijl van voetballen, maar het klinische spel van Frankrijk zal navolging krijgen. Een ploeg, die zich al het hele toernooi beperkt tot verdedigen en rekent op de omschakeling of de spelhervatting, waaruit de winnende kopbal van Samuel Umtiti tot stand kwam in Sint-Petersburg. Doodzonde.”

Big30
11 juli 2018, 10:19
Ja, de droge feiten waren ontnuchterend en best wel cynisch. Frankrijk-België werd beslist uit één doeltreffende corner, kort na rust, en het kreeg daarmee de winnaar die efficiënter en zakelijker was. Completer, dat ook.

De ploeg van Didier Deschamps kan verdedigen en aanvallen, controleren en domineren, het heeft brille en routine, het kan weergaloos voetballen én stevig de beuk erin gooien. Het heeft werkelijk alle stukken gereedschap die een coach zich kan wensen.

Maar toch was er in Sint Petersburg meer dan die droge uitslag, zelfs meer dan de wedstrijd alleen. Het was bovenal België dat geschiedenis schreef tussen de mooiste verliezers ooit op een WK, tussen de teams die ooit onvergetelijk stierven in schoonheid. Een elftal dat past in een rijtje met het Brazilië of Frankrijk van 1982, het Oranje van 1974 wellicht ook. Hoe eervol wil je het hebben?
https://www.ad.nl/dossier-wk-2018/frankrijk-stuit-moedig-belgie-en-is-finalist~add66af0/

Mooie en lovende kritieken voor de Belgen. Dat geldt ook internationaal. Ook wel kritische geluiden, de Bruyne was vrij onzichtbaar, Chadli speelde op rechts niet goed, Dembele was ook niet top.
Er word verweten dan de Franse anti-voetbal speelden, daar zit wel wat in maar je kunt ook stellen dat ze op een slimme manier de Belgische aanval wisten te ontregelen, het was niet mooi wat de Fransen lieten ze, de Belgen voetbalden de Fransen niet, wachten slim de kansen af en verzilverden er een van.

Geen finale voor de Belgen, het zat erin, nu misschien plek 3, ook mooi. Wel finale #3 voor Frankrijk, net zo veel als Nederland, maar de Fransen werden al wel een keer WK, wij niet.

@j
11 juli 2018, 10:35
Ja spijtig voor België maar zo gaat het nu eenmaal vaak helaas. De meest aanvallend ingestelde ploeg wint niet altijd. Wij Nederlanders hebben dit in het verleden ook vaak meegemaakt. De Fransen hadden goed gekeken naar de vorige wedstrijden van de Belgen heb ik het idee. Ze gingen niet vol op de aanval met het risico van een vlijmscherpe counter zoals de Belgen o.a. tegen Brazilië lieten zien. Dus geen mooi voetbal van de Fransen, wel effectief.

Goedemorgenallemaal
11 juli 2018, 11:14
Valentijn Driessen in de Telegraaf :

“Is het jammer dat niet België, maar de grote buurman Frankrijk in de eindstrijd staat? Bijzonder spijtig. Vanwege het kopieergedrag. Niet onze zuiderburen zullen het voorbeeld zijn met hun dominante, gedurfde stijl van voetballen, maar het klinische spel van Frankrijk zal navolging krijgen. Een ploeg, die zich al het hele toernooi beperkt tot verdedigen en rekent op de omschakeling of de spelhervatting, waaruit de winnende kopbal van Samuel Umtiti tot stand kwam in Sint-Petersburg. Doodzonde.”

Ach, de gouden generatie van de belgen, die van 1986, die werd juist geroemd voor het spel waar nu de Fransen beter in waren. En zoals Boca het zegt, het is een tactiek uit noodzaak geboren en als je dan nog zo wete te spelen ben je wel een kampioenskandidaat.

Teiresas
11 juli 2018, 13:13
... het is een tactiek uit noodzaak geboren...

Een tactiek uit noodzaak geboren???
Frankrijk heeft naar waarschijnlijkheid het beste spelersmateriaal van alle landen. Met op zo goed als elke positie absolute wereldtoppers (mogelijk met uitzondering van de beide vleugelverdedigers). Als je ziet wat er nog op de bank zit of überhaupt niet is geselecteerd aan prachtige aanvallers en middenvelders die iets kunnen creeeren...
Hoezo uit noodzaak geboren? Uit angst en lafheid geboren zul je bedoelen.
Ik kan maar weinig respect opbrengen voor de speelwijze van dit team. Zelfs al ze straks wereldkampioen zijn, want die kans acht ik behoorlijk.

deket
11 juli 2018, 18:13
Het is dit dat ik gisteren reeds probeerde duidelijk te maken.
Soit, iedere natie of ploeg speelt zoals hij wil, het resultaat gaat de geschiedenis in en zo zal Frankrijk wereldkampioen worden, maar en ik herhaal met dit materiaal kunnen ze veel meer laten zien,. Kunnen als symbool beter een bange wezel gebruiken dan een fiere haan. Btw. Gisteren kon de uitslag evengoed andersom zijn.
Bovendien zag die scheidsrechter uit Uruguay een overduidelijke fout op Hazard aan de 16m niet. Meer oke, tegen Brazilië hadden we dan op onze beurt eens niet te klagen over de arbiter (speciaal voor plooifietsteefje,geen Kroaat maar een Serviër toen)
Griekenland werd ooit Eurooees kampioen met enkel te verdedigen en telkens 1-0 te winnen, maar die konden niet anders, bij hun was het echt noodzaak

shady
11 juli 2018, 18:22
En zoals hier al gezegd, als die Fransen met zo een voetbal willen winnen terwijl ze ook een goede ploeg hebben, belachelijk... liever hun dan ik. Ik hoop enkel dat dit nu niet de nieuwe norm word, saai resultaatvoetbal, joy.

Het was serieus balen gisteren, maar ben toch fier op ons kleine landje.

satanic surfer
11 juli 2018, 18:44
In het moderne (club)voetbal gaat het al geruime tijd zo. Frankrijk´s kwaliteit én talent zou eigenlijk moeten nopen tot aanvallend voetbal en proberen 1 goal méér te maken dan de tegenstander die intrinsiek bijna altijd beduidend minder individueel talent op de mat brengt...Onder Deschamps spelen ze al geruime tijd vanuit het defensief en proberen ze simpelweg 0 doelpunten binnen te krijgen en ze gaan ervanuit dat 1 van hun aanvallers (Mbappé/Griezmann/Giroud) er eentje maakt op de counter of desnoods via een kopbal op stilstaande fase (cfr Varane tegen Uruguay, nou Umtiti tegen Bellege)...Daar is an sich niks mis mee en het bracht hen vorig EK al in de finale, nou WK-finale en dat met een erg jonge spelersgroep die nog louter sterker kan en zal worden! Het zou zomaar kunnen dat "we" binnen dit en 8 jaar over dit Franse elftal gaan spreken in termen van de succesrijkste nationale elf sinds mensenheugenis. Mooi voetbal is leuk doch in the end maalt daar niemand om als je met de bokaal staat te zwaaien..

Bellege ontbeerde een beetje het geluk dat hen tegen de Brazilianen over de streep trok, ze hadden moeten scoren in het eerste halfuur toen ze baas waren. Hazard die z´n schot nipt zag afwijken, schot van Witsel dat centimeters van een deviatie zat richting lege doelmond, fantastische redding van Lloris bij 0-0 bij het schot van Alderweireld doch bottom line was eens het 0-1 was het een onbegonnen zaak voor de Belgen en dat mag toch onderstreept worden. Frankrijk hield quasi probleemloos de productiefste ploeg van dit WK monddood, Lukaku raakte geen leer etc. tegen Varana&Umtiti en dan hebben we eigenlijk de basis van de eventuele titel vermeld, het ijzeren centrale duo dat bij Real&Barcelona nog een decennium school zal maken, simpel! Jammer voor de Rode Duivels die close kwamen doch stuitten op een stugge tegenstander met op elke positie een wereldtopper en die zich na de 0-1 zegezeker voelden, én terecht zo blijkt...Het is géén oneer om tegen deze Franse topploeg te verliezen, enkel zuur dat het na een stilstaande fase gebeurde, dan heb je het gevoel dat er méér inzat...C´est la vie!

Wentelt Eefje
11 juli 2018, 18:51
Volgens mij kun je gewoon vaststellen dat De Bruyne en Lukaku dit toernooi niet gebracht hebben wat van hen verwacht werd / mocht worden en dat Japan in de achtste finale ook al een paar zwaktes van België blootlegde.

Vertonghen, Witsel, De Bruyne, Lukaku en Mertens speelden in de wedstrijden tegen Japan en Frankrijk hun minste wedstrijden van dit toernooi en Chadli zakte er helaas op rechts ook nog eens volledig door tegen Frankrijk. Als 2 van deze 6 spelers op het niveau van Courtois en Hazard hadden kunnen acteren, was er ongetwijfeld veel meer kans geweest de tactiek van Frankrijk te ontrafelen. Maar zelfs dan...

Als je kijkt naar wat België naliet te creëren als het met de juiste - laffe, misschien, maar zeker effectieve - tactiek bestreden wordt, moet je concluderen dat ontbreken van een helpend handje van de scheidsrechter bij de weggewoven overtreding op Hazard eigenlijk ook wel een erg mager (maar voor dukut niet ongebruikelijk) excuus is.

De tegenstanders van Frankrijk dit toernooi (geldt voor allemaal) mogen sowieso niet mopperen dat ze redelijk goed wegkomen, omdat de kansen die gecreëerd worden weer eens niet aan Giroud besteed lijken te zijn.

Badslippers
11 juli 2018, 18:52
Jammer genoeg gooide het Belgisch elftal zijn meest effectieve wapen overboord en verviel in het tikkie breed waarmee Jantje Peters (NEC) bekend werd en het Nederlands elftal een patent op schijnt te hebben. Daarmee schoot België zichzelf in de voet en werden de voetballiefhebbers getrakteerd op een potje slaapverwekkend voetbal. Dat afbraakvoetbal van Frankrijk kennen we nu langzamerhand wel. Vele andere teams bedienen zich van dit type anti-voetbal. Het lijkt alsof dit succesvol is, immers de Fransen spelen de finale. Dat is echter schijn. Het gros van de teams spelen dit type voetbal. Nogal logisch dat een van die ploegen ver komt.
Avontuurlijk, frivool en vernieuwend voetbal zie je amper. Daarom dringt zo'n team ook niet door. De macht van het getal. 20 teams spelen anti-voetbal 1 team speelt vernieuwend. België had ferm uit de startblokken moeten komen met snelle balcirculatie en spelhervattingen zodat de Fransen verrast werden. Helaas. Ook het jagen op de man met de bal zag ik niet meer. Iets waar Nederland in de jaren 70 om geroemd werd.

De discussie zal altijd zijn : "Wil je wereldkampioen worden of attractief voetbal zien". Op de eerste plaats wil ik attractief voetbal zien en als dat kan leiden tot een wereldbeker is dat extra mooi en meegenomen. Pas op het laatst werden de Belgen wakker maar toen was het te laat. Grove overtreding op de rand van de 16 werd door de scheidsrechter over het hoofd gezien. Vreemd dat daar niet naar gekeken werd op de VAR (Video Assistent).

Dat Fransen in de wereld bekend staan als een stel chauvinistische klootzakken doet niet ter zake maar moet hier wel even opgemerkt worden. Geldt natuurlijk niet voor elke Fransman want Bocariver is zo'n beetje de enige die Engels spreekt. Normaliter verrekken Fransen dat. Franse vrouwen mogen dan knapper zijn dan de Nederlandse bimbo's maar zij doen altijd uit de hoogte. Prettig om dit soort oordelen hier even te kunnen ventileren.

Terug naar het voetbal. Een faliekante flater van de coach om die lange krullebol met schaduwbaard er op het laatst uit te halen (naam schiet me even niet te binnen). Dit is toch wel het meest treurige WK wat ik in mijn ellendige leven heb mogen aanschouwen. Conservatief voetbal dat slaapverwekkender was dan een overdosis Diazepam. De individuele techniek van de spelers was eveneens een drama. Om te janken. Sommigen niet in staat om een bal op de borst op te vangen of een correcte foutloze pass af te leveren.

De belgen hadden het kunnen maken als ze aan hun eigen speelwijze hadden vastgehouden. Ze lieten zich door de Fransen in slaap sussen en die hadden maar 1 corner nodig.

sofaking
11 juli 2018, 19:03
Martinez had geen plan B voorbereid. Ik moest denken aan de typische generaal uit de eerste wereldoorlog die zijn troepen opdraagt om rustig door de prikkeldraad op te rukken en de vijand uit de loopgracht te jagen. Ziet zijn leger met zware verliezen terugkeren zonder iets te hebben kunnen verwezenlijken, en besluit : Ok, hergroeperen en we proberen het nog een keer, misschien dat we nu wel door het mitrailleurvuur kunnen wandelen.

Big30
11 juli 2018, 19:17
Fransen op achterste poten na zware kritiek van Duivels op hun voetbal: "Slechte verliezers" en "Ik begrijp die houding niet"
De commentaren van verschillende, zwaar ontgoochelde, Rode Duivels meteen na het verlies tegen Frankrijk vallen niet in goeie aarde bij onze zuiderburen. Vooral de uitspraken van Eden Hazard, Vincent Kompany en Thibaut Courtois gaan over de tongen en zij worden door de Franse pers beschouwd als "slechte verliezers". Ook Raymond Domenech, ex-bondscoach van de Haantjes en nu analist bij Europe 1, veroordeelt: "Domme reacties."

De Fransen staven ook met de nodige statistieken wie -volgens hen- de beste ploeg was. Zo creëerden 'de Haantjes' 17 kansen tegenover 7 Belgische, trapten ze 19 keer op doel (België 9 keer) waarvan 5 tussen de palen (België 3) en zagen ze zes pogingen afgeblokt, terwijl de Duivels het met slechts één afgeblokt schot moesten stellen.

https://m.hln.be/sport/voetbal/buitenlands-voetbal/wk-voetbal/fransen-op-achterste-poten-na-zware-kritiek-van-duivels-op-hun-voetbal-slechte-verliezers-en-ik-begrijp-die-houding-niet~a1ec79ad/

Vanavond toch maar hopen dat de Engelsen winnen, voetbal is ook niet om aan te zien maar om nu het land waar vooral maffia en huurmoordenaars vandaan komen, Kroatië dus te zien winnen das ook maar niets.
Het is het WK vd voetbal armoede, daar past een finale Frankrijk Engeland wel goed bij.

vrije jongen
11 juli 2018, 19:50
Ik vind al die lovende kritieken maar jammer, het toont dat de Belgen (de pers althans) kennelijk nog steeds een calimero complex hebben... de headlines zouden moeten zijn: "kut! We hadden kampioen moeten worden. De doelstelling is behaald, maar we moeten evalueren hoe we de laatste stap gaan nemen". Het is verdomme dezelfde prestatie als Nederland 4 jaar geleden met een verzameling b spelers en Robben; al hadden nog de penalties gehaald.

Qua wedstrijdverloop opvallend genoeg erg veel overeenkomsten met Belgie-Brazilie, maar dan Belgie in de rol van Brazilie.

Goedemorgenallemaal
11 juli 2018, 19:51
Het alfabet volgens Neymar.
Om maar even tot de normale gang van zaken over te gaan.
30525

Wentelt Eefje
11 juli 2018, 20:08
IN-GER-LAND! IN-GER-LAND! IN-GER-LAND!

Big30
11 juli 2018, 21:39
De Engelsen hebben 1 probleem, ze kunnen niet voetballen, hebben ze nooit gekund. Ze worden volledig vd mat gespeeld door de Kroaten.

Wentelt Eefje
11 juli 2018, 21:56
Het is zeker gezien het laatste half uur een wonder dat IN-GER-LAND nog een verlenging mag spelen, maar ik blijf hopen op Frankrijk-Engeland als finale.

En mocht dat er niet van komen, dan hoop ik dat Kroatië zondag wereldkampioen wordt...

Big30
11 juli 2018, 22:01
En affiche Eng Fra is mooi maar ik kijk nu een half uur full time, ook Tour du Jour meegepakt en tis gewoon niks wat de Engelsen laten zien.

@j
11 juli 2018, 22:39
Einde wedstrijd en net als gisteren een terechte winnaar, de spelregels zijn nu eenmaal zo dat de ploeg die de meeste doelpunten scoort de wedstrijd wint :)

sofaking
11 juli 2018, 22:41
https://www.standardmedia.co.ke/evemedia/eveimages/monday/etmhaqfgtmdkfgjodu5b42e7eacedd3.jpg

Als zij op de finale mee gaat supporteren hebben de Fransen nog niet gewonnen. :cool:

Big30
11 juli 2018, 22:55
30529

shady
11 juli 2018, 23:10
They're going home... :teuflisch::smile2:

Ik hoop dat de Kroaten niet te veel averij hebben opgelopen na deze toch wel uitputtingsslag. Ze hebben mijn steun allesinds wat een veerkracht wat een doorzetting en mooie goals ook.

Kwakje
11 juli 2018, 23:23
Engeland - Belgie (Hoog geblaat laatste keer dat ze wilden verliezen)
No More Hiding now :) Dat ze nu maar eens beide tonen wat ze kunnen. 3de plaats is onbelangerijk maar het gaat hier nu puur om de EER.

rob45
12 juli 2018, 00:09
Frankrijk was wel een verwachte finalist. Kroatie was dat weer een heel stuk minder maar toch op basis van alle prestaties van dit elftal in dit toernooi zeker verdiend.
Voorspelling voor as zaterdag op herhaling België -Engeland 1-2 (De vraag is meer welk team nog het meest gemotiveerd is)

Goedemorgenallemaal
12 juli 2018, 14:12
Waarom Engeland echt verloor...
30530

@j
12 juli 2018, 18:03
Fransen fileren reactie van de Rode Duivels

http://www.msn.com/nl-nl/sport/voetbal/spelers-belgi%c3%ab-gefileerd-%e2%80%98typisch-domme-reacties-getuigt-van-weinig-fair-play%e2%80%99/ar-AAzYuUw?li=BBoPOOe&ocid=iehp

Big30
13 juli 2018, 11:56
Statistiekenwebsite plaatst liefst vier Belgen in flopelftal van halve finales: “Niemand verloor de bal vaker dan Kevin De Bruyne”

Volgens statistiekenwebsite Squawka Football hebben Kevin De Bruyne, Moussa Dembélé, Nacer Chadli en Toby Alderweireld geen al te beste beurt gemaakt tegen Frankrijk. Afgaande op de cijfers werden zij in het flopelftal van de halve finales geplaatst. Toch is er één Belg die in het topelftal prijkt. Niet geheel verrassend: Eden Hazard.
https://www.hln.be/sport/voetbal/buitenlands-voetbal/wk-voetbal/statistiekenwebsite-plaatst-liefst-vier-belgen-in-flopelftal-van-halve-finales-niemand-verloor-de-bal-vaker-dan-kevin-de-bruyne~af790c17/

cootje
13 juli 2018, 13:00
Zondag finale

wie wint van de twee

https://i.pinimg.com/originals/eb/d9/05/ebd905630079b901b9cf4315c4391c2e.jpg

https://i2.fuskator.com/large/lQk2p6hNTMb/bodypainting_football_girls_sexy_sexy-girls_soccer_7.jpg

cootje
13 juli 2018, 13:05
of

https://ftopx.com/large/201207/36487.jpg

Goedemorgenallemaal
13 juli 2018, 13:11
statistiekenwebsite-plaatst-liefst-vier-belgen-in-flopelftal-van-halve-finales-niemand-verloor-de-bal-vaker-dan-kevin-de-bruyne

Nacer Chadli: “Hij verspilde talloze aanvallen met slechte passes”

“Chadli speelde op de linkervleugel tegen Japan en Brazilië, maar wanneer hij tegen Frankrijk naar rechts verhuisde, bleek hij totaal inefficiënt. Chadli kon geen momentum creëren en verspilde uiteindelijk talloze aanvallen met slechte passes. Sleutelstatistiek: Chadli verstuurde van alle spelers in de halve finale de meeste voorzetten (11), maar slechts één kwam aan.”

Lijkt mij toch vooral een falen van de coach..

bocariver
13 juli 2018, 13:32
Zondag finale

wie wint van de twee

https://i.pinimg.com/originals/eb/d9/05/ebd905630079b901b9cf4315c4391c2e.jpg

https://i2.fuskator.com/large/lQk2p6hNTMb/bodypainting_football_girls_sexy_sexy-girls_soccer_7.jpg

She is Russian...

vanKees
13 juli 2018, 16:11
She is Russian...

Machst Du Spaß?
FFF: Fédération Française de Football + gallischer Hahn.
Auch ich hätte lieber die Russen im Finale aber noch so werden die Kroaten die Franzosen heimschicken!!!!!!!!!!!

vanKees

bocariver
13 juli 2018, 16:34
Machst Du Spaß?
FFF: Fédération Française de Football + gallischer Hahn.
Auch ich hätte lieber die Russen im Finale aber noch so werden die Kroaten die Franzosen heimschicken!!!!!!!!!!!

vanKees

Usually, people who were eliminated in first round try not give any lesson to finalist country...

Anyway, she is a Russian porn actress with french Jersey very old because now we are sponsored by Nike and she begin career in 2005.

Auf wiedersen....

deket
13 juli 2018, 21:38
De tijd vliegt, voor je het weet beginnen de kompetities weer.
Ajax met WK gangers zoals Dolberg en Zyech werd op eigen terrein overspeeld door Anderlecht met 1-3 in een oefenwedstrijd. (2doelpunten van onze nieuwe spits waarvan een pareltje):lostit:
Deze namiddag won Jong Anderlecht al tegen jong Ajax of liever Anderlecht B op AjaxB met 3-5.
Nog niet voor de knikkers maar misschien toch al een indicatie.
Geef het maar even mee

deket
13 juli 2018, 21:47
Bocariver : the picture of that Russian girl in Frensch clothes? You know that is a deketgirl?

rob45
13 juli 2018, 22:02
Zondag finale

Wie gaat er winnen ?

Even weer een prognose/voorspelling
Frankrijk - Kroatië 2 - 1 (geen verlenging)

sofaking
13 juli 2018, 22:40
België - Engeland : 3-1
Frankrijk - Kroatië : (sadistje in mij komt boven) 0-0 na verlengingen in een uitermate slechte match met twee ploegen die niet van hun eigen helft willen komen en waar de occasionele uitbraak een overtreding en gele kaart oplevert. Kroatië wint met de strafschoppen.

bocariver
13 juli 2018, 23:36
Bocariver : the picture of that Russian girl in Frensch clothes? You know that is a deketgirl?

I see you more with some Romanians girls in LR.

rob45
13 juli 2018, 23:47
België - Engeland : 3-1
Frankrijk - Kroatië : (sadistje in mij komt boven) 0-0 na verlengingen in een uitermate slechte match met twee ploegen die niet van hun eigen helft willen komen en waar de occasionele uitbraak een overtreding en gele kaart oplevert. Kroatië wint met de strafschoppen.Zou een beroerd einde zijn voor dit toernooi ...een strafschopkampioen.
Dit toernooi blonk toch al niet uit in veel spannende wedstrijden. De meeste wedstrijden waren niet om aan te zien, veel te veel antivoetbal met IJsland en Zweden voorop.Het meest frisse team was voor mij toch Belgie met vlak daar achter Uruguay die helaas de laatste wedstrijd ook wat tegenviel.Frankrijk dan ? Prima voetbalteam maar helaas vooral tegen België geen mooie wedstrijd spelen met veel te veel een behoudende strategie..voor de kijker doodsaai maar voor het rendement goed.
Koning voetbal heeft dit toernooi helaas verloren.

deket
14 juli 2018, 01:12
@Bocariver. I dont visit LR anymore since december.
@Rob 45. Vorige WK tornooien bleken voetballend niet veel beter. Ook vaak slechte wedstrijden. De Scandinavische ploegen speelden saai maar goed georganiseerd.
Ook Frankrijk. Niet alleen tegen Belgie hoor. Ze speelden heel het WK berekend. Deschamps zal een angsthaas zijn, maar ik blijf het zonde vinden van een ploeg met een marktwaarde van meer dan 1 miljard euro maar ieder zijn ding.

bocariver
14 juli 2018, 16:00
Let’s speak about football little bit before the final.

Croatia is a strong team that we can fear for reasonable reason:
- Vatrenis have a very strong feeling for their little country, so they are going to fight to the end.
- Croatian have memory about their defeat 2-1 in 1998 and they have a revenge feeling.
- Croatia is strong organized with tactical hability and they are more bright that Belgium. They are not going to jump in offense like chicken without head, they will have a plan.They can win if they do not commit mistake and if their Winger Rebic or Perisic can center.
So, it will going to be very close and not romantic. So people who want some entertainment only and do not know very well football , look something else ...

France and Deschamps have their plan too.
First, start very fast and strong like in premier league, Croatian are more tired physically and have one day less of rest , so it will be difficult for them in first 30 minutes. France will try to score fast to kill the match.
Second, try to block Modric and Rakitic, Kanté and Pogba have this power and could control the center of field.
Third, try to play one - one between Mbappe and Strinic , if our genius take speed , it will be difficult to stop without problem like yellow card or penalty.
Fourth, make nervous Lovren, it is something doable.

schoolmeester
14 juli 2018, 16:14
Frankrijk-Kroatie : 0-1.

Groet, schoolmeester.

Sphinx
14 juli 2018, 18:39
Na een lange autorit door de Alpen vanuit de Zuid Tiroolse hotelbar de slotfase van België Engeland gezien. Liever was dit de finale geweest, maar mn favoriete verdediger Meunier liet zich goed zien met doelpunt en een bijna doelpunt, toch weer meer als 12 punten bij sportsdeck. Gefeliciteerd met brons aan de Belgische Beren, daarmee is een verbetering van 1986 een feit (4e toen toch?)

Badslippers
14 juli 2018, 18:46
Wat ik al eerder aangaf, België moet de snelheid in het spel houden en in 2 a 3 tikken voor de goal van de tegenstander staan. Dat kunnen ze goed en dan zijn ze effectief. Zag je ook deze wedstrijd weer. Beide goals waren het resultaat van snel eruit komen, combinaties en pang, doelpunt. Jammer dat die ene uitval waarbij die Belgische aanvaller de bal vol op de slof neemt geen doel trof. Ook die aanval had dezelfde opzet. De Belgen kunnen met opgeheven hoofd het toernooi verlaten. En net als bij Nederland in '74, '78 en '14 had er meer in gezeten.

satanic surfer
14 juli 2018, 18:56
Klopt Racebeer, 3é plek is het vooralsnog beste resultaat in een WK. In tegenstelling tot ´86 gebeurde dit mét verve, 6 vd 7 wedstrijden binnen reguliere speeltijd gewonnen, meeste gemaakte doelpunten etc...Het is sneu dat in de gelijkopgaande strijd tegen Frankrijk het dubbeltje aan de foute kant viel doch de (nabije) toekomst zal uitwijzen dat Bellege tegen een all time great team zal zijn gesneuveld. Dit Frankrijk mag misschien niet al te frivool en attractief spelen momenteel doch hun resultaten op de laatste 2 eindrondes (en ss neemt een voorschot op nog minstens 4 eindtornooien dat deze "haantjesgeneratie" hoge ogen zal gooien) spreken nu al voor zichzelf...Beslist géén oneer.

* helaas kon men vaststellen dat Romelu Lukaku er tegen sterke tegenstanders nog altijd niet aan te pas komt (op kleine ruimtes), pijnlijke slechte controles waardoor ie géén aansprak mag maken op de topscorerskroon, tegen Varane/Umtiti onzichtbaar/kansloos. Bottom line scoorde ie net als in de kwalificatierondes en oefenpotjes louter goals tegen de kleine broertjes.
* los daarvan presenteerde Bellege zich redelijk uitmuntend dit tornooi en hopelijk kan volgend EK&WK nog ongeveer dezelfde spelersgroep een nieuwe gooi doen naar een finale...Daarna is de houdbaarheidsdatum van vooral de verdediging afgelopen en er staat nou niet meteen een glorieuze nachwuchs te popelen dus hopen op een status quo qua beschikbaarheid des kernspelers.
* hopelijk weet Adnan Januzay zich verder te ontwikkelen, hij lijkt me de geknipte man om het momentane "zwaktebod" op vrije trapsituaties en gebrek aan goede corners trappen te kunnen oplossen. Een conditio sine qua non om sommige 50/50-partijen in het moderne gesloten voetbal sober doch effectief nipt in je voordeel om te buigen...

sofaking
14 juli 2018, 20:40
Courtois heeft een niet te onderschatten rol gespeeld in het Belgisch parcours maar wordt blijkbaar gemakkelijk vergeten in de lofzangen. En als hij al eens verslagen wordt is daar nog een miraculeuze voet van Alderweireld. Vond ik toch ook één van de hoogtepunten vandaag. Hopelijk hebben geen Engelse hartpatiënten een stilstand gekregen tijdens deze fase.

Goedemorgenallemaal
14 juli 2018, 23:06
Na een lange autorit door de Alpen vanuit de Zuid Tiroolse hotelbar de slotfase van België Engeland gezien. Liever was dit de finale geweest, maar mn favoriete verdediger Meunier liet zich goed zien met doelpunt en een bijna doelpunt, toch weer meer als 12 punten bij sportsdeck. Gefeliciteerd met brons aan de Belgische Beren, daarmee is een verbetering van 1986 een feit (4e toen toch?)
Hoorde een Belg (!!) vandaag zeggen dat ze eigenlijk verloren hadden van die Meunier.

deket
15 juli 2018, 03:23
Meunier werd duidelijk gemist tegen de Fransen en zeggen dat hij door die 1ste gele kaart tegen fucking godbeterd Panama, geschorst werd (2de was tegen Brazilië)
Het gevoel is dubbel. Vandaag gaf Belgie Engeland les in voetbal. Maar het ligt veel Belgen nog zwaar op de maag, mij ook, dat er tegen Frankrijk in de halve finale meer inzat en evengoed 0-1 kon zijn ipv 1-0. En dan was België, objectief gezien, de terechte wereldkampioen, ook volgens de Internationale pers.
Betreffende Lukaku, vorig jaar zei men dat je hem niet tegen gemakkelijke vooral verdedigende ploegen maar tegen sterke offensieve landen moet zetten, omdat hij de diepte, ruimte nodig heeft. Nu heet het dat hij alleen scoort tegen de zwakkere.
Feit is dat Lukaku een essentieel gebrek heeft, hij kan geen bal aannemen. Indien dit wel, was hij de beste spits aangezien hij snel, krachtig en doeltreffend is,, ook sterk met het hoofd, maar dat gebrek aan tactisch vermogen, een bal aan te pakken en controleren hij al bij Anderlecht.
Courtois is idd een uistekende keeper, te goed voor Chelsea van het laatste jaar, en Hazard zal ook wel richting Real of Barca trekken
Tot slot, degene die bij de winkelketen Krefield een nieuwe tv kochten, mogen juichen. Dezz wilden verder gaan dan een concurrent die de tv zou terugbetalen wanneer Belgie wereldkampioen werd. Krefield betaalt integraal uw tv terug wanneer Belgie 15 doelpunten zou maken. Het is nu niet zo dat diit bedrijf zat te vloeken bij de 2de goal van Hazard, die zijn daar immers voor verzekerd.
Ondergetekende wel. Kocht een nieuwe tv juist voor het EK van 2016, en toen was er niets om te winnen

Goedemorgenallemaal
15 juli 2018, 11:51
Maar het ligt veel Belgen nog zwaar op de maag, mij ook, dat er tegen Frankrijk in de halve finale meer inzat en evengoed 0-1 kon zijn ipv 1-0. En dan was België, objectief gezien, de terechte wereldkampioen, ook volgens de Internationale pers.

Er is maar 1 terechte wereldkampieon en dat is het team dat aan het eind van de rit reglementair de finale wint. De speelwijze van Frankrijk was gewoon effectiever. Speelwijzen laten zich niet vergelijken, zo frivool
en leuk als jullie speelden, misschien zou dat voor een ander frivool el leuk team als Kroatije wel de deur wagenwijd open zetten en was het 5-1 geworden.
Wij Nederlanders kunnen het weten, hoe vaak zijn wij niet in een groot toernooi met "het leukste en mooiste voetbal, ook in de ogen van de Internationale pers van het toernooi" afgedroogd?

Pech en jammer dan, niet teveel "maar als" dubbele gevoelens want dan val je zo weer terug in je Calimero gedaante

satanic surfer
15 juli 2018, 17:53
Tja, same repeating sequel (helaas)...Frankrijk wederom erg matig doch door geluk op voorsprong bij rust. Eerst een onterecht toegekende vrijeschop (affreuze schwalbe van Griezmann, waarom grijpt de VAR daar niet in vraagt een mens zich af, herroepen én geel, simpel) die in lijn met het ganse haantjestornooi prima werd aangesneden en Mandzukic verlengde ongelukkig in eigen doel. De kroaten kwamen verdiend op 1-1 via ex-Bruggeling Perisic...Frankrijk onmondig voorts en nul schoten op doel...tot...een zeer licht toegekende penalty hen te beurt viel aangezien diezelfde Perisic een doorgekopte bal op corner op z´n arm kreeg. VAR trad op en de ref ging na meerdere beeldensequenties te hebben gekeken over tot het geven van de elfmeter..Griezmann met het enige Franse schot dus en 2-1..Nadien drukte de Kroaten nog wat doch voorlopig vruchteloos...Tja, als de verdedigend ingestelde Franzosen ook nog een extra man krijgen op het veld (of 4 in de VARcabine) wordt het erg lastig voor de dominerende Kroaten...

satanic surfer
15 juli 2018, 18:21
Boeken toe na een uur, zowaar een veldgoal van Pogba..Te verhopen voor de Kroaten dat het geen afstraffing wordt...

satanic surfer
15 juli 2018, 18:59
Naja, complimenten aan Frankrijk, een kleine kampioen doch daar maalt niemand om in the end, opzekers niet in het ultrachauvinistische Frankrijk for sure...Lloris nog een kapitale blunder doch irrelevant. De Kroaten mogen met opgeheven hoofd huiswaarts. Betreurenswaardige arbitrale fouten laten een zure nasmaak achter. De komende eindtornooien zal dit Frankrijk dé topfavoriet zijn en het valt te vrezen dat ze nog wat bekers zullen binnenrijven. Hun diepe spits maakte 0 goals doch zelfs dat deerde niet, het was voorts simpelweg zéér behoudend en dame Fortuna en de VAR stonden aan hun zijde.

rob45
15 juli 2018, 19:11
Net een discussie gevolgt op nl1 en idd het omschakelen in dit toernooi speelde een grote rol maar niet altijd mooi om naar te kijken. Neemt niet weg dat Frankrijk een terechte wereldkampioen is met een team wat bol staat van sterren en talent.
Kroatië tweede plaats dus en België op de derde plaats. Iig een europeesche top 3.
Nu de uitreiking van de wereldbeker nog...

sofaking
15 juli 2018, 19:31
Even in de marge, weeral een bewijs dat Poetin God is. De enige die droog blijft in een stortregen.
Die Kolinda vind ik overigens wel een toffe madam.

sofaking
15 juli 2018, 23:11
Feestjeuuuhh.
https://storage.googleapis.com/afs-prod/media/media:bb59930c75674b11a3278634bfad2288/800.jpeg

Big30
16 juli 2018, 00:52
https://bilder.bild.de/fotos-skaliert/domagoj-vida-pussy-riot-200857001-56327134/2,w=756,q=high,c=0.bild.jpg

Pussy Riot stürmen WM-Finale
https://www.bild.de/sport/fussball/fifa-wm-2018/flitzer-im-wm-finale-56327022.bild.html

Top en de felicitaties natuurlijk naar Pussy Riot!

Big30
16 juli 2018, 00:57
Rellen in Parijs na WK-winst, winkelruiten sneuvelen, traangas ingezet

UpdateFranse supporters zetten Parijs op stelten na de winst op het WK. Op verschillende plekken in de Franse hoofdstad loopt het uit de hand. Winkelruiten en ramen van restaurants sneuvelen. De oproerpolitie zet traangas in tegen de supporters. Zeker één man lijkt gewond te zijn geraakt.

https://www.ad.nl/buitenland/rellen-in-parijs-na-wk-winst-winkelruiten-sneuvelen-traangas-ingezet~a72d9060/

Riots start in Paris after France wins the World Cup. Import the Third World become the Third World
https://twitter.com/V_of_Europe/status/1018565363976560641?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5 Etweetembed%7Ctwterm%5E1018565363976560641&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.ad.nl%2Fbuitenland%2Frel len-in-parijs-na-wk-winst-winkelruiten-sneuvelen-traangas-ingezet~a72d9060%2F

Anarchy all over France: Riots and looting in several cities after World Cup win

There were numerous incidents in other cities including Grenoble, Rouen, Le Havre, Nice, Cannes, Strasbourg and Nantes as anarchy spread throughout France.

It is unclear whether the French police are in control at the moment, but looking at scale of the riots, this seems very unlikely.

Before the weekend France already announced it would need 110,000 extra security personnel for protecting the public during its national holiday on 14 July and today’s World Cup final.
https://voiceofeurope.com/2018/07/anarchy-all-over-france-riots-and-looting-in-several-cities-after-world-cup-win/#.W0vFomCq9Ew.twitter

https://pbs.twimg.com/card_img/1018617732030500865/sIcFGZ4y?format=jpg&name=600x314

John mc Snek
16 juli 2018, 01:03
Eerst een onterecht toegekende vrijeschop (affreuze schwalbe van Griezmann, waarom grijpt de VAR daar niet in vraagt een mens zich af, herroepen én geel, simpel)

Hier al meerdere malen dit gelezen, en zelfs bij Studio Voetbal de analisten hierover regelmatig foutief horen klagen , maar nog maar eens voor de duidelijkheid: de VAR kan alleen ingrijpen in een limitatief aantal genoemde gevallen :

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180715/e067cc69f978cec1865b762359a6b2bb.png

Big30
16 juli 2018, 01:19
Hier al meerdere malen dit gelezen, en zelfs bij Studio Voetbal de analisten hierover regelmatig foutief horen klagen , maar nog maar eens voor de duidelijkheid: de VAR kan alleen ingrijpen in een limitatief aantal genoemde gevallen :

Zou als bekend mogen worden verondersteld. Blijkt helaas niet zo te zijn. Dus de Schwalbe van Griezmann bleef onbestraft, erger nog de Fransen scoorden als gevolg van deze onterecht toegekende vrije schop, door een eigen doelpunt van de Kroaten.
Kregen ze ook nog eens een onterecht toegekende strafshop na een zogenaamde handsbal.

Wentelt Eefje
16 juli 2018, 06:03
Frankrijk mocht niet klagen over de arbitrage in de finale, maar is desalniettemin de terechte wereldkampioen. Met name het kleinzerige commentaar uit België daarop is natuurlijk stuitend, de mooiste doelpunten van België waren ook allemaal het resultaat van goed uitgespeelde counters... alleen bleek Frankrijk daarin nog effectiever dit WK en zal dat vermoedelijk nog wel even blijven de komende jaren. Dat is bij België nog maar de vraag...

Goedemorgenallemaal
16 juli 2018, 07:30
Zelfs zonder de twee cadeautjes (hoewel, cadeautje een eigen doelpunt dwing ook wel een beetje af met wat druk en overwicht is de kans dat een tegenstander een foutje maakt vel groter), had Frankrijk wel aan het langste eind getrokken, Krotaije merkte toch dat de ene na de andere verlenging niet zomaar valt weg te poetsen.

Ga vandaag eens op zoek naar berichte uit Belgie toen Nederland derde werd, je weet wel, van die zure "hoezo heldenonthaal, ze zijn in de halve finales uitgeschakeld?" reacties...

deket
16 juli 2018, 12:50
Indien je de presentatie van Nederland, ook 3de in 2014 dus, gaat vergelijken met die van België 2018 in Rusland ken je niets van voetbal en heb je het zeker nooit gespeeld.
Voor hey Oranje van de jaren 70 en hun totaalvoetbal heb ik het grootste respect, maar overloop Nederland nog eens in 2014? Een goede organisatie onder VanGaal en een speler in bloedvorm, namelijk Robben. Voor de rest heel matig.

Rusland heeft de negatieve stereotypes over dat land met dit WK kunnen bestrijden en
WK 2018 bracht heus wel veel mooie wedstrijden en volgens analysten beter dan vele voorgaande WKs.
Het verhaal wil dat Poetin niet tijdens elke wedstrijd van zijn land durfde aanwezig te
zijn aangezien de zogenaamde kenners een afstraffing voor de Russen voorspelden maar dat viel eeg mee net zoals er geen sprake was van het gevreesde hooliganisme en rasisme aldaar. Men heeft blijkbaar preventief hun werk gedaan.
Spijtig dat ik niet ter plaatste kon uittesten of de Russische dvps de beste van de wereld zijn (volgens Poetin) maar iedereen kon zien dat er.bij de Rusinnen verdomd bloedmooie vrouwen te vinden zijn. Binnen 4 jaar in Qatar zal je weinig van de plaatselijke schonen kunnen merken en het zal geen volledige 4 jaar zijn. WK zal tijdens de winter plaatsvinden (zomer daar 60graden) het land trekt mij totaal niet aan en de binnenlandse kompetities, en dus ook kapitaalkrachtige tvzenders zoals Sky moeten dus wijken voor de oliedollars

Goedemorgenallemaal
16 juli 2018, 14:28
Binnen 4 jaar in Qatar zal je weinig van de plaatselijke schonen kunnen merken en het zal geen volledige 4 jaar zijn. WK zal tijdens de winter plaatsvinden (zomer daar 60graden) het land trekt mij totaal niet aan en de binnenlandse kompetities, en dus ook kapitaalkrachtige tvzenders zoals Sky moeten dus wijken voor de oliedollars
Tel je zegeningen, geen conflicten met uitzendingen van de Tour de France.... reden genoeg om al die Toernooien in de winter te houden lijkt me

bocariver
16 juli 2018, 15:23
After long celebrations , it is time to close this World Cup 2018.

First , Russia made a wonderful World Cup on pitch and about organisation in every aspect: security, transport, friendships. I was personnaly in Moscow for the ugly France - Denmark in Loujniki and I was impressed by the good mood everywhere ( except in bank to find some rubles)with Russians and all fans from all world. In stadium, in fan zone, in city center, it was amazing and I keep in memory when I play in night a party of football on red place with danish, Mexican, Brasílian or Egyptian.
I was with Ukrainian friend wearing their typical yellow jersey with vyshenka and every Russian came to make pics and say we still love you Ukraina and Ukrainian said “ us too, but give back Donbass home).No Problems...

France won World Cup 4-2 against strong Croatia and nobody who know football can say that it was not deserved :we eliminated Netherland,Australia, Peru, Argentina with Messi in the most spectacular match of WC ( who say France is boring?), Uruguay with fighting spirit and traditional garra, Belgium by tactical KO and Croatia.

It was not easy in first half because Croatia scored 3 goals , but 2 for France...
Croatia commit some individual mistake when they had the game in their hand because Kanté and Matuidi were cooked. They were dominant and inefficient in first half and lost opportunity to win.
In second half with Nzonzi and Tolisso as substitutes, France control the match and talent of Pogba and Mbappe finished work.
Mistake of Lloris was only a little line more in history.

After their defeat , Croatia was class and accept superiority of France, the opposite of Belgian who still not understood why they lost... ( not bright enough). It is valuable because they could legitimately complained about referee decision in first half but nothing scandalous.

So, France conquest is second star and nobody ( except dishonest people) can say it was not deserved.

I can just remind to haters Milwall’s fan words “ nobody loves us and we don’t care”, it’s true for french people too.

bocariver
16 juli 2018, 15:46
About Didier Deschamps, he joins Zagallo and Beckenbauer in history for winning World Cup as player then trainer.
He is not a football Champaign trainer , he always think about victory first and esthetic is not His problem.
He lost euro 2016 final on a bad beat after unlucky Gignac shot on post.
So, he changed 2/3 of players to bring more talent and discipline.
He put out of french team Benzema, Rabiot, Ribéry , Martial, Coman, Payet for some reasons.
He tried to play offense in first match against Australia ( with Dembele) in place of Matuidi and without Giroud.
He understood his mistake and changed at half time to be more efficient. He made too a double mistake in list with Benjamin Mendy and Djibril Sidibe who were not able to play high level match because of injury and lack of preparation. So, he had only some very defensive players as side back with Hernandez and Pavard ( who scored the goal of WC in spite of defense dna).
He spoke to Pogba and Griezmann to explain them that they are not stars, they had to work for team and Mbappe.
He gave tactical lesson to every other trainer, he changed Kanté and Matuidi in final when he understood their physical deficit.

So , he will stay french trainer till 2020 and will try to improve our game to be more spectacular with some other players who could assume that ( without Giroud , Matuidi and with other side back)but if it is not possible, he will try to win in the efficient way...

Goedemorgenallemaal
16 juli 2018, 15:49
, the opposite of Belgian who still not understood why they lost... ( not bright enough)
I hope for you'r health Deket wont understand this :biggrin:

bocariver
16 juli 2018, 16:13
About Kylian Mbappé, I remember when I warned on this forum about this guy who come from another planet when he won U19 European championship with France.

Some people wanted to compare him with Frankie DeJong or Mathijs De ligt.
It was a clear heresy.
Some honorable member of forum said when PSG bought him in front of nose of Real Madrid that he was too expensive ( 185 M €),it was a bad decision.

Except if he break his legs, we are little confident about future.

bocariver
16 juli 2018, 16:36
At least, it is true that there was some incidents at end of party with a minority of dumb people who liked to steal , burn, fight with police.
300 people arrested, 500 cars burned, one died after stupid jump in water mot deep enough, 3 children seriously injured about accident with motorcyclist.

Some people tried to attack PSG store on Champs Élysée, they miss because some PSG fans came to protect it.

Police made his job, there was no anarchy or riots. In France, riots is something more big. Unly usual bastards who try to hide them in normal people to create disorder. Sometimes , I miss Russian militsia because they have white card to stop this titouchkis.

sofaking
16 juli 2018, 22:20
Ik wist niet dat die Paul Bogda zo'n "rigolo" was. Heb een interview gezien op TF1 waar hij wel erg grappig uit de hoek kwam, en ook bij de huldiging op het Elysée leek hij de ceremonimeester. Spijtig dat ze "dans votre région" niet te zien zijn op internet, anders had ik er een linkje naar kunnen plaatsen. :-(

https://www.tf1.fr/tf1/fifa-coupe-du-monde-de-football/videos/paul-pogba-fan-d-anne-claire-coudray.html

rob45
16 juli 2018, 22:37
WK 2018 bracht heus wel veel mooie wedstrijden en volgens analysten beter dan vele voorgaande WKs.

Behoudens een handvol wedstrijden die spannend waren en dus ook goed aan te zien waren voor de neutrale kijker was het niet veel bijzonders deze editie van het wk18. Zelfs het EK in Frankrijk 2 jaar geleden was 10 keer beter kwalitatief maar ook kwa sfeer en meer bezieling in de wedstrijden.Veel zwakke deelnemers in het veld of zogenaamde sterren die snel het kopje lieten hangen.Wel weer een terechte winnaar gelukkig ....

deket
16 juli 2018, 23:25
Bocariver, we are not small losers but I know that the results of France against Belgium could be the other way around'1-0.
The entire international press also thought so.
But i enjoyed the France with Platini, 30,35 years ago and that with Zidane a 20 years ago, but not this France.

rob45
16 juli 2018, 23:38
Deket. ..wel eens gehoord van het Viva La France syndroom ? Zo verliezen is idd niet leuk..wij weten daar ook alles van.
Misschien moet ook België wat berekender worden en per tegenstander kijken wat nodig is.Ook wij zullen weer binnenkort vol aan de bak moeten en ja hoor ,uitgerekend tegen de kersverse Wereldkampioen Frankrijk.Duitsland word natuurlijk een eitje[emoji2]voor ons.

@j
16 juli 2018, 23:51
Ja de wereldkampioen is niet altijd de ploeg die het mooiste voetbal laat zien, helaas ! Maar ook slim spelen is een onderdeel van het spelletje en dat beheersen de Fransen als geen ander. En het zat ze eerlijk gezegd met name in de finale wel heel erg mee, 1ste doelpunt kwam uit een onterechte vrije trap (wederom schwalbe van Lothar Griesmann) en de penalty was absoluut geen penalty. Maar over ‘n x-aantal jaren heeft niemand het daar nog over en iedereen herinnert alleen nog dat Frankrijk in 2018 wereldkampioen werd. Dat op dat WK Belgie goed speelde weten dan alleen de Belgen nog. Hoe mooi je soms ook voetbalt, alleen winnen telt.

vrije jongen
17 juli 2018, 00:10
Ach, iedereen ziet altijd wat ie wil zien.

Over hoe Frankrijk tegen Belgie won... precies zoals Belgie van Brazilie won (al gaven zij nog wel wat kansen weg).

Over de kwaliteit van de derde plek van Belgie tov NL 4 jaar geleden: wie hebben de Belgen buiten Brazilie nou verslagen? NL vorige keer Spanje en Brazilie met 3 doelpunten verschil of meer. De minnows zijn inderdaad mooi aan de kant gezet.

Bocariver: als je veronderstelt NL te hebben uitgeschakeld, dan mag je die beker meteen door naar Zweden sturen... als de haantjes daar iets hadden geleverd was NL gewoon op het toernooi geweest (of was dat uit angst;)).

Voor de rest kan je Frankrijk niets afnemen: ingezet op resultaatvoetbal en resultaat behaald. Italie en Duitsland zijn er ook groot mee geworden.

Kroatie uiteindelijk de morele winnaar voor eigenlijk het hele toernooi, outsider die in elke wedstrijd een waardige prestatie leverde.

Belgie als prestatie een mooie 7. Winnen als je moet winnen en tegen de toppers 1 keer boven en 1 keer onder.

deket
17 juli 2018, 01:02
Euh, Vrije Jongen, buiten Brazilië lijkt Engeland mij toch geen bescheiden tegenstander.
Het voetballand bij uitstek, sterker nog, de tvrechten en spelerslonen zijn daar het hoogst van de gehele wereld

John mc Snek
17 juli 2018, 01:33
Euh, Vrije Jongen, buiten Brazilië lijkt Engeland mij toch geen bescheiden tegenstander.
Het voetballand bij uitstek, sterker nog, de tvrechten en spelerslonen zijn daar het hoogst van de gehele wereld

Een in die periode zwak Spanje kwam in 2014 niet eens door de groepsfase ( met als overige tegenstanders “toppers” Chili en Australië) dus het is maar net wat je mee wil rekenen, dan is 2 x winnen van de Engelsen die 4e zijn geworden toch een minimaal zo grote prestatie.
Daarnaast won België van Brazilië toen het erom ging ( knock out) en NL in de meestal niet al te hoog aangeslagen troostfinale.

Kortom , het blijft appels met peren vergelijken, maar ik schat de prestatie van de Belgen dan toch iets hoger in.
Waar je weer tegenin kan brengen dat het wellicht knapper was van NL om in 2014 3e te worden met een matig elftal waar vooraf niemand een stuiver voor had gegeven , kortom je komt er niet uit...

Willem2
17 juli 2018, 10:41
https://www.ad.nl/video/hoofdrol-voor-lieke-martens-in-pindakaasreclame~vp44016

deket
23 juli 2018, 12:21
Dat de tijd vliegt is nog maar een understatement.
Volgend weekend gaat de Belgische kompetitie alweer beginnen.
Waarschijnlijk zal de natuurlijke rangorde terug gerespecteerd worden, dus niet Brugge maar Anderlecht kampioen. Hoewel dat geen indicatie is zegt het wel een beetje, namelijk'Anderlecht verloor geen enkele oefenwedstrijd. Ze wonnen overtuigend op PSV en Ajax en zopas nog tegen de Franse subtopper Rennes.
Toch mag er nog wat bijkomen en een aantal overbodige spelers weg laten gaan

bocariver
23 juli 2018, 19:44
Dat de tijd vliegt is nog maar een understatement.
Volgend weekend gaat de Belgische kompetitie alweer beginnen.
Waarschijnlijk zal de natuurlijke rangorde terug gerespecteerd worden, dus niet Brugge maar Anderlecht kampioen. Hoewel dat geen indicatie is zegt het wel een beetje, namelijk'Anderlecht verloor geen enkele oefenwedstrijd. Ze wonnen overtuigend op PSV en Ajax en zopas nog tegen de Franse subtopper Rennes.
Toch mag er nog wat bijkomen en een aantal overbodige spelers weg laten gaan

And this year , you have the young players reserve of Monaco in Belgium jupiler league, cercle Bruges.

bocariver
23 juli 2018, 19:50
This week will finish the European championship of less 19 in Finland.
No oranje, no red duivels but France who qualified for semi after a win 5-0 against England who won all tittle of young players last years.
Do not worry, it was not ugly football, it was a lesson of football...
In semi France -Italy and Ukraina -Portugal. These countries are qualified for World Cup less 20 with the winner of England - Norway.

About player of future, I predict something good for Michael Cuisance, you can see him play not far from Netherlands in Borussia Moenchengladbach.

pret
23 juli 2018, 23:11
Mesut Özil stopt als Duits international na rel om Erdogan
Mesut Özil stopt per direct als international van Duitsland. Dat heeft de 29-jarige spelmaker vanavond laten weten via een uitgebreid statement op Twitter. ,,Ik ben altijd trots geweest om voor Duitsland te spelen, maar ik voel me nu gediscrimineerd en niet gerespecteerd door de Duitse voetbalbond. Daarom heb ik dit moeilijke besluit genomen."................ https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/mesut-ozil-stopt-als-duits-international-na-rel-om-erdogan~a562f88a/

ik zet het bericht maar hier want het heeft niet zo veel met voetbal te maken. Het gaat hier meer om de grenzeloze verering van Erdogan :rolleyes: en de discriminerende reacties daar weer op.

Ik ben het niet eens met W2. Dit heefr alles met voetbal te maken. Helaas hoort daar racisme bij. Oke Ozil heeft slecht gespeeld, maar kom op hé, welke speler van Duitsland heeft wel goed gespeeld. Hebben Muller, Draxler, Hummels, Kroose, Warner wel goed gespeeld dan? Ook al zou Ozil slecht hebben gespeeld, wat heeft dat te maken met de foto met Erdogan? Hij heeft ook een foto met Merkel? Ozil heeft meerdere malen bewezen dat hij zich heeft geïntegreerd. Meerdere malen heeft hij laten zien wat hij heeft betekent voor het Duitse voetbal. Schandalig dat ze hem hebben uitgekozen om de commotie over het slechte voetbal van Duitsland te onderdrukken. Goed van Ozil dat hij ermee gestopt is om een statement te maken. Hopelijk zullen dd overige anderskleurigen van nationale elftallen in West-Europa zoals een Boateng, Sane, Lukaku, Fellani, Pogba en Mbappe hem volgen. Eens zien hoe ze dan zullen reageren.

deket
24 juli 2018, 15:43
Waarom gaat hij niet voor Besiktas of Galatasaray of Fenerbahce voetballen? Is hij dichter bij zijn vriendje dan nu in Londen

bocariver
25 juli 2018, 19:39
Champion’s league and Europa league are back in season 2018-19.
It is time to put attention on it because Ajax, AZ 67 and Vitesse Arnhem are playing and sometimes it is a for short time.
Netherlander clubs are usually not ready to fight in july because they are in middle of mercato and not physically ready.
May be it is different this year because there was no World Cup for oranje.
Daley Blind is back to Ajax , is he ready to play? And they just sold Kluivert to Lazio. I hope for them they think about next match against Sturm Graz than to a next transfer.
It looks like that there Is a new fashion, Netherlander who failed to play in premier league are back home in eredivisie. Classie in Feyenoord is another example. It is a boomerang effect that we know to in France for not talented enough player or people who sign only for money under influence of agent.

deket
25 juli 2018, 22:42
Classie daar zou ik niet teveel van verwachten.
Zat op de bank bij Brugge.

deket
26 juli 2018, 18:19
In de USA spelen ze nu een tornooi met de beste Europese clubs.
In de 1/2 finale werd Dorrmund uitgeschakeld door Benfica mer strafschoppen. De held hierbij werd Anderlechtproduct Svilar (geef het maar even mee)
Degene die verantwoordelijk was voor zijn vertrek, vorig seizoen ,deze periode, kan beter uit mijn buurt blijven. Deze talentvolle doelman zal de beste keeper ter wereld worden, (in augustus 19jaar) Let op mijn woorden

forgetskinnyletsgetfatty
26 juli 2018, 23:06
De held hierbij werd Anderlechtproduct Svilar (geef het maar even mee)

Waar hij geen speelminuten kreeg.......... Oh nee hij was bankzitter.

Bron Wiki : http://nl.wikipedia.org/wiki/Mile_Svilar

Jack42
27 juli 2018, 11:28
De held hierbij werd Anderlecht product Svilar (geef het maar even mee)

Als je dit een topkeeper noemt:

https://www.youtube.com/watch?v=-MUomAGkuAQ

bocariver
27 juli 2018, 16:09
Final of U19 European championship will be Portugal-Italy.
France lost 2-0 against Italy but for esthetic football commentators, we were far better and talented, we shot 26 times on goal , touched 2 times posts, keep the ball 65 % of time. But we lost like glorious Belgian on a free kick then a strike back by Moise Kean.
We are so proud to play like Belgians , we are the moral winner of this competition.
May be some bad tacticians are going to put a brain in head of this team to try to win World Cup of less 20 next year in Poland.

bocariver
27 juli 2018, 16:17
About Europa Cup , Ajax do not commit the same mistake as last year , they played seriously in a full stadium , full of every people who are important in Netherlander football. They understood that if they want to exist in future, they had to put full energy from beginning.
They dominated Sturm Graz 2-0 and give impression to be not in danger.

AZ 67 lost 2-0 in Almaty and are closed to be eliminated, Vitesse was close to the same kind of defeat but Sloutski team came back to 2-2 in Constanta, the capital of Romanian girls of FKK.

In France , Bordeaux Was not ready to play so early and was happy to win 0-1 in Ventspils without number 9.

deket
27 juli 2018, 18:27
@Jack 42. Zo kan je ook filmpjes vinden van Courtois, De Gea, Neuer, Buffon etc, etc,
Noem mij 1 keeper die nooit flaterde.?
Stel wel vast dat pa Ratko Svilar, ondanks zijn. Achtkevenperceptie langer onder de lat stond dan legende Dino Zoff en dat zoon Mile de jongste doellan ooit op de CL was (vorig seizoen)
Dat zijn nuchtere feiten

deket
27 juli 2018, 23:00
Bedoelde dus , nachtleven perceptie en jongste doelman

deket
30 juli 2018, 02:15
In Belgie is door het systeem van de playoffs de kompetitie nu al gestart.
Nogal overbodig om te melden dat Anderlecht op bezoek bij Kortrijk indruk maakte met een 1-4 overwinning (hun doelpunt viel op het einde met een owngoal, tevens enigste kans van Kortrijk) en subliem, dominant voetbal.
Terug de juiste filosofie met de eigen talentvolle jeugd optimaal een kans te geven ipv wat veel clubs doen. Een leger huurlingen opstellen en een blik vol met buitenlandse spelers open doen met de gok of er wel een goede zal bijzitten.

Sphinx
31 juli 2018, 20:21
Goedenavond, even een korte mededeling over een voetbalpoule, waar al in een ander topic naar is gevraagd. Ik zet m even hier neer, mod mag m verslepen indien nodig.

Helaas is scorito, waar we het laatste seizoen nog enigszins hebben afgerond, een betaalsite geworden :mad:

Wat wel nog zou kunnen zijn onze oosterburen van Kicktipp. Ze hebben gelukkig ook een NL'se site, waarop ik zojuist zo vrij ben geweest een ijbf-pool aan te maken voor de binnenkort te starten eredivisie.. Volgt u daartoe deze link (https://www.kicktipp.nl/ijbf-pool/). U kunt zich vervolgens heel kort en simpel aanmelden met een emailadres als login, een makkelijk te onthouden wachtwoord en uw spelersnaam, liefst dezelfde als op dit forum AUB.

Het voorspellen lijkt veel op de poule die we een tijd op deze site draaiende hielden, het wijst zich eigenlijk bijna helemaal vanzelf. Puntentelling is volgens mij nog steeds 4 punten voor een exact juiste voorspelling, 3 punten voor een juist doelsaldo en 2 punten voor de juiste winnende ploeg/juiste gelijkspel. Kijk maar of u het wat vindt.

Noot: er kunnen ook andere pools voor andere competities geopend worden, maar ik weet niet of daar dan ineens ook betaald moet gaan worden.

Tot zover mijn mededeling, gegroet.

Willem2
2 augustus 2018, 02:26
Ajax na verdiende zege in Graz naar derde CL-voorronde
Het uitgangspunt was al riant, maar Ajax moest de klus tegen Sturm Graz nog wel 'even' afmaken. Dat deed het heel koel, vooral dankzij routiniers Klaas-Jan Huntelaar en Dusan Tadic. .............. https://www.ad.nl/dossier-champions-league/ajax-na-verdiende-zege-in-graz-naar-derde-cl-voorronde~ab30b95a/

laplagne
4 augustus 2018, 20:17
Even een kort verslag voor de club- of strandbezoekers over het duel PSV-Feyenoord voor de JC schaal. Ik vond PSV zwaar tegenvallen en natuurlijk stond Lozano niet in de basis. Feyenoord speelde beter dan verwacht en won uiteindelijk na strafschoppen nadat PSV de beslissende pingel als de eerste de beste amateur miste en de bal het stadion uitschoot richting Golden Time. Denk dat Ajax de lachende derde is, want zij hebben toch het beste team zoals de stand van zaken nu is.

laplagne
4 augustus 2018, 20:33
Die misser richting GT is natuurlijk niet helemaal juist. Hij schoot hem naast. Strafschoppenserie gebeurde trouwens volgens het ABBA-systeem.

deket
5 augustus 2018, 01:10
Lozano is niet gestart maar heeft wel nog meegedaan.
Ben wel benieuwd of ze bij PSV nog op hem rekenen voor de CL. Hoor bedragen van 50 miljoen. Welke club gaat dat geven?. Denk dat hij bij een bod van 30 miljoen ook
al mag vertrekken.
Wel opvallend dat Clasie in de basis stond bij de Rotterdammers., en de beslissende strafschop binnenschoot. Dezelfde Clasie werd vorig seizoen te licht bevonden bij Club Brugge, dus ZELFS bij Club Brugge. Pleit niet onmiddellijk voor zijn kwaliteiten

@j
5 augustus 2018, 09:39
Dezelfde Clasie werd vorig seizoen te licht bevonden bij Club Brugge, dus ZELFS bij Club Brugge. Pleit niet onmiddellijk voor zijn kwaliteiten

Dat is toch logisch Deket, om bij de superieure kampioen van de sterke Belgische competitie in de basis te komen moet je wel over heel veel kwaliteit beschikken :)

Sphinx
5 augustus 2018, 11:19
Dat is toch logisch Deket, om bij de superieure kampioen van de sterke Belgische competitie in de basis te komen moet je wel over heel veel kwaliteit beschikken :)

Grinnik, superieure kwaliteiten waarover een zekere Ruud Vormer dus wél beschikt, en die is weer bij Feyenoord als mislukking weggestuurd.

deket
6 augustus 2018, 01:49
Vormer werd beter met de jaren, zoals wijn.
Maar genoeg over Club Brugge en laten we het terug over voetbal hebben en niet over georchestreerd corruptie.
Peter 020 en co mogen blij zijn dat Ajax in de voorronde van de CL Standard treft en niet Anderlecht, (was normaal zo, zonder die pkayoffs) aangezien het bij paars/wit draait zoals een tiet.

Stief
7 augustus 2018, 22:04
Ajax verzuimt het om het na een 0-2 voorsprong helemaal af te maken. Op basis van het geleverde spel is de 2-2 niet onverdiend voor Standard, de verdediging van de Luikenaars was echter Hollandse kaas met grote gaten. Man vd match ongetwijfeld Carcela die op het WK echter geen kans kreeg. De 2 backs van Ajax zijn uitermate slecht, maar het is maar de vraag of Standard in staat is om te scoren in de arena volgende week

deket
8 augustus 2018, 00:25
Heb de wedstrijd gezien, op tv, en noteer 3 kansen voor Ajax , en heel wat meer voor Standard, dat Edmilson vorige week niet had mogen laten vertrekken naar Qatar voor de oliedollars. Bovendien te jong. Sa kwam wel terug, maar je merkte dat spelen in China niet bevorderlijk is voor de vormpeil.
Desalniettemin bleek Standard taktisch, fysiek en in het middenveld duidelijk sterker, maar Ajax meer efficiënt.
Ga DeMos citeren. Vorige week De Belgische kompetitie is van een veel hoger niveau dan de Nederlandse en vandaag : Ajax werd pas in een oefenwedstrijd nog weggespeeld door Anderlecht. Citaar niet van deket maar van Aad de Mos

Teiresas
8 augustus 2018, 00:34
Desalniettemin bleek Standard taktisch, fysiek en in het middenveld duidelijk sterker...

Drink dan niet...

deket
8 augustus 2018, 00:41
Wanneer je niet drinkt ga je dood en zeker in dit weer.
Maar je zal alcohol bedoelen

Big30
8 augustus 2018, 00:41
Wat een asociaal proleten publiek bij Standard, maar goed dat was bekend, zie die Steven Defour banner.
Voortdurend bekers en aanstekers richting de gekleurde Ajax keeper gooien. De wedstrijd had eigenlijk gestaakt moeten worden.
Ajax uiteraard voetballend de veel betere ploeg, Standard maakte veel overtredingen, had niets met voetbal te maken.

Na de dik verdiende 0-2 had Ajax moeten doordrukken en de 0-3 had moeten vallen, nu lieten ze de slecht voetballende Belgen met behulp vd scheids die een penalty weggaf nog terug komen.

deket
8 augustus 2018, 00:48
Toch weer een andere wedstrijd gezien.
De scheidsrechter had daarvoor bij 2 twijfelgevallen al laten doorspelen, hun coach kreeg weer bijna een hartaanval. Wanneer hij bij de 3 de fase niet floot geraakte hij niet levend uit Luik weg
Ben wel akkoord betreffende je opmerking ivm het publiek. En dan te bedenken dat Standard minstens evenveel gekleurde spelers telt

@j
8 augustus 2018, 09:55
Ik heb de wedstrijd niet gezien maar las erover in de krant vanmorgen. Toen ik de opstelling van Standaard zag dacht ik: staat er wel ‘n echte Belg in? Die namen klinken iig niet Bels :)

Teiresas
8 augustus 2018, 11:42
Standard speelde Afrikaans voetbal. Enthousiast, fysiek sterk en opportunistisch, maar als een kip zonder kop en zonder zichtbaar plan.
Hoe Deket kan stellen dat ze duidelijk beter speelden dan Ajax doet me vermoeden dat hij tijdens de wedstrijd toch even is weggedommeld. Dat is ook niet te verwijten met de temperaturen van gisteren.
Het moge bekend zijn dat ik niet direct een aanhanger ben van de Godenzonen (ofschoon mijn afkeer niet de proporties aanneemt van Dekets aversie tegen de blauwzwarten uit Brugge), maar het mag duidelijk zijn dat de Luikenaren gisteren God op hun blote knietjes mochten danken dat ze een gelijkspel uit het vuur sleepten. Had Ajax wat meer killerinstinct in de ploeg gehad (de jaren gaan inmiddels wel erg duidelijk hun tol eisen bij Klaas-Jan) dan hadden ze minimaal (!) 4 keer gescoord. De Luikse treffers waren bovendien het gevolg van een misser van de keeper en een dubieuze strafschop.
Conclusie: 020 had al zeker moeten zijn van de volgende ronde. Nu maken ze het nog onnodig spannend in de terugwedstrijd.

deket
8 augustus 2018, 11:54
Heb niet geschreven beter, wel fysiek en taktisch, evenals meer kansen.
Ajax heeft opvallend genoeg voor dit seizoen wel hun geld uit de bank gehaald en enkele zijn daarom teruggekeerd uit de Engelse competitie, zoals Blind en die Kroaat, neen Wentel Eefje, Servier. De supporters zouden het niet langer pikken dat ze alleen op de jeugd teerden, zeker omdat er de laatste jaren geen prijzen meer zijn gepakt en CL een must lijkt.
Btw, tijdens de DVD,van Narcos viel ik maandagavond wel in slaap (we hebben alleen nog de 4 eerste afleveringen gezien) maar tijdens voetbal blijf ik doorgaans wel wakker

satanic surfer
8 augustus 2018, 18:07
Het onophoudelijke en onbegrensde opbod bij de voornamelijk Engelse clubs bereikt een volgend "hoogtepunt"...Chelsea haalt voor een slordige 80 miljoen Euro Kepa Arrizabalaga weg bij Athletic Bilbao. De 24-jarige Spaanse doelman wordt daarmee de duurste doelmantransfer nadat onlangs een Braziliaan voor een 60-tal miljoen richting Premier League trok...De relatief jonge Spanjaard is momenteel reservekeeper van het Spaanse nationale elftal nota bene. Deze recordtransfer maakt de weg compleet open voor Thibaut Courtois richting Real Madrid, kwestie van fysieke tests...Het valt nog ten zeerste af te wachten of de "slechts" 1m89 metende Spanjool het in Engeland waar kan maken (op stilstaande fases)...Waanzin! Opvallend dat Real zowel naast Spanjolen De Gea & Kepa grijpt overigens.

deket
9 augustus 2018, 00:46
Satanic, zoals ik hier al eerder schreef vind ik Navas de achillespees van Real Madrid.
Courtois, toch een van de beste, zoniet de beste keeper momenteel had nog een jaar contract, dus Chelsea had hem volgend seizoen gratis moeten laten gaan.
Hijzelf speelde het hard door afwezig te blijven op de 1ste trainingen,. Hazard wilde ook naar Real (Chelsea speelt geen CL, dus het gevaar is reeel dat ze in de EL tegen Anderlecht gaan verliezen) maar het ligt niet in zijn aard, karakter om zo ook zijn doel te bereiken, te braaf.
Kepa is een zeer goede keeper hoor. Vind wel eens dat een club zoals Bilbao in het zonnetje gezet mag worden. Ze zetten optimaal in op de jeugd, sterker nog, ze spelen met alleen Basken, en je hoeft geen nationalist te zijn om dit uniek te vinden. Zo associëren de supporters zich volop met hun club.
Btw, Real poogde vorig seizoen DeGea te halen en het leek in kannen en kruiken maar de deal sprong op het laatste moment af.

Willem2
9 augustus 2018, 10:50
’We speelden Monopoly met vrouwen, zij waren onze eigendommen’ ............ https://www.telegraaf.nl/sport/2408475/we-speelden-monopoly-met-vrouwen-zij-waren-onze-eigendommen

Big30
9 augustus 2018, 20:43
Wat een blamage zeg. Feijenoord eens groot, nu nietig en zielig wordt afgedroogd door een klein Slowaaks clubje met een begroting van een tweede divisie club.

satanic surfer
9 augustus 2018, 22:00
De malaise binnen het Ollandse voetbal zet zich onverminderd voort: Feyenoord met 4-0 onderuit tegen de nr5 van Slowakije, Vitesse thuis 0-1 onderuit...Na de uitschakeling van AZ in de vorige kwalificatieronde lijkt het er stellig op dat het een slagveldje wordt..Mal gucken of Ajax volgende week Standard kan opzij zetten...

Bellege niet slecht met een 0-1 uitzege voor AA Gent en Racing Genk wint thuis met 2-0, dat ziet er voor beiden redelijk florissant uit vooralsnog.

Opvallendste uitslag naast de pandoering voor Feyenoord dan, Zenit St-Petersburg gaat met 4-0 de boot in bij Dinamo Minsk!!

Sphinx
9 augustus 2018, 23:07
Wat een blamage zeg. Feijenoord eens groot, nu nietig en zielig wordt afgedroogd door een klein Slowaaks clubje met een begroting van een tweede divisie club.

Ik kan me inderdaad niet indenken dat Riccardo Moniz nu zó door en door kent dat ie zn ploeg ze zo kapot kan laten spelen. Feyenoord heeft hier vooral tegen zichzelf gevoetbald. Opvallend, maar in hun sterkste opstelling afgelopen zondag... kwamen ze ook al niet tot scoren. Kon nog wel eens lastig worden uit naar Doetinchem, Emmen en Sittard

deket
9 augustus 2018, 23:31
Een verloren verwende generatie in Nederland met hun handschoenen wanneer het zelfs niet vriest, hun merkentasjes, koptelefoon, gekleurde schoenen etc.
Buiten de Ligt en de Jong zie ik bij de jongeren weinig talent aankomende en om bij dezz 2 tesamen weliswaar, een marktwaarde van meer dan 100 euro te schatten lijkt me overdreven en verleen je hen geen dienst mee. Indien je dan ziet wat Anderlecht slechts vangt voor internationaal Dedoncker.
Btw, zag op tv Ajax tegen Standard en de beste bij de Amsterdammers vond ik een buitenlander

deket
12 augustus 2018, 02:07
Indien ze zo gaan bezig blijven in Nederland, (zoals nu tijdens de 1ste speeldag) ga ik niet veel punten scoren in de nieuwe poule en ik verlies niet graag.
Eigenlijk was alleen PSV geen verassing. Benieuwd wat de Rotterdammers morgen, inmiddels vandaag klaarmaken. Ze zijn pas nog vernederd in de EL voorronde met 4-0 tegen een tegenstander met een budget van amper 2 miljoen euro. Ook Vitesse stelde teleur in Europa

deket
13 augustus 2018, 00:44
De natuurwetten worden gerespecteerd.
Goed dat in België de beste ploeg terug op nr1 staat zoals het hoort.
Spijtig voor die CL, maar dat zal voor volgend seizoen zijn.

Big30
13 augustus 2018, 13:50
Over Anderlecht gesproken.

Inpakken en wegwezen. Anderlecht was matig tot slecht in het Zwarte Land. Meer dan een keer verborg Hein Vanhaezebrouck zijn gezicht in zijn handen uit schaamte. Hoe vaak in zijn trainerscarrière heeft hij zich al niet verontschuldigd voor een zege, telkens omdat hij zich niet kon verzoenen met het voetbal van zijn ploeg? Wel, deze wedstrijd kan aan dat rijtje toegevoegd worden. "Mensen die mij kennen, weten dat ik hier niet blij van word", verzuchtte Vanhaezebrouck achteraf. "Dit is niet mijn voetbal. Maar misschien moet ik wel evolueren als trainer en meenemen wat er mee te nemen valt."

https://m.hln.be/sport/voetbal/belgisch-voetbal/anderlecht/onze-chef-voetbal-ziet-anderlecht-krasselen-en-gevleid-winnen-als-je-keeper-je-beste-voetballer-wordt-is-er-een-probleem~a0550f39/

Bagger dus Anderlecht momenteel.

deket
13 augustus 2018, 18:45
Uiteraard weer altijd de rioolkrant bij uitstek, de Vlaamse Telegraaf. Het vodje met affiniteit voor Club Brugge .
Desalniettemin was het gisteren idd wat minder. Het kan niet altijd champagnevoetbal zijn.
Ben jij permanent in vorm Big30?

Big30
13 augustus 2018, 19:30
Hein Vanhaezebrouck (coach Anderlecht) : “Dit was duidelijk de minste van de drie wedstrijden die we gespeeld hebben, maar we spelen dan ook tegen de sterkste tegenstander van de drie. Ik had voorspeld dat we vanavond met onze voeten op de grond gezet zouden worden omdat ik goed kan inschatten welk niveau we nu halen en hoe goed onze tegenstander is. Je kan met je voeten op de grond gezet worden met een moeilijke wedstrijd en een nederlaag, maar we spelen nu een moeilijke wedstrijd die we winnen. De timing van de doelpunten viel goed. We ontsnappen enkele keren aan de gelijkmaker, maar maken onze eigen kansen ook niet af.”
https://sporza.be/nl/matches/voetbal/jupiler-pro-league/2018-2019/regulier/03/charleroi-anderlecht/

Kijk zo zie ik dat graag, een coach die kritisch naar zijn ploeg kijkt!

satanic surfer
14 augustus 2018, 21:30
Ajax overvleugelt Standard de Liège voor rust en staat oververdiend 2-0 voor bij rust...Behoudens mirakels plaatst de Amsterdamse trots zich voor de laatste voorronde van de CL tegen een op papier haalbare kaart...

satanic surfer
14 augustus 2018, 21:42
twee minuutjes na rust mogen de boeken toe, 3-0 voor Ajax dat aantoont dat er een hemelsgroot verschil is tussen de Nederlandse en Belgische competitie qua niveau...Dit Ajax kan zelfs richting 1/8é finale lonken dunkt me mits een favorabele loting...

satanic surfer
14 augustus 2018, 21:47
Probleem is uiteraard dat er amper een Belg op het terrein staat bottom line...Met wat derderangsbuitenlanders kom je er op het Europese toneel niet aan te pas...logo

Big30
14 augustus 2018, 21:59
Ik mag Ajax en haar fans graag afzeiken, maar wat Ajax het eerste uur liet zien was fenomenaal. Standard werd helemaal zoek gespeeld en dat derde doelpunt, smullen.
Zakt nu na de 3-0 iets in.

Willem2
14 augustus 2018, 23:47
Ajax overklast Standard Luik en treft Dinamo Kiev in play-offs
Ajax mag nog altijd hopen op deelname aan de Champions League. In de Johan Cruijff Arena werd Standard Luik overdonderd (3-0). Nu wacht Dinamo Kiev als laatste horde. ........... https://www.ad.nl/champions-league-en-europa-league/ajax-overklast-standard-luik-en-treft-dinamo-kiev-in-play-offs~a6e17e129/

Ik had dat al tegen de supporter van Standard gezegd voor de beide spelen. Dinamo Kiev is lastiger .....

deket
15 augustus 2018, 07:36
Had ik hier geen reactie geschreven op de "intelligente"Pietje Plezier".

@j
15 augustus 2018, 10:32
Ben benieuwd of Ten Hag alle spelers rustig kan houden in zijn selectie. Door de terugkeer van Daley Blind zal waarschijnlijk de als toekomstige Beckenbauer aangekondigde Per Schuurs weinig aan spelen toekomen. Verder lijkt door het blijven van Ziyech ook Downy van de Beek weer op de reservebank plaats te moeten nemen. Hoe gaat deze jonge speler daar mee om? Het is natuurlijk goed dat er flinke concurrentie is maar ik denk dat Ten Hag te weinig gezag heeft om alle neuzen in de zelfde richting te houden. Overigens denk ik dat Dynamo Kiev te doen moet zijn met deze selectie.

bocariver
16 augustus 2018, 13:55
It is true that Dynamo Kiev is a more strong opponent with close to same philosophy than Ajax.
Some young players coming from football school, trying to develop some quality football based on possession and technic.
They look good this year with their new young leader Victor Tsygankov and they already beat their usual opponent Shaktyor Donetsk this season.
It will be very interesting.