Volledige versie bekijken : IJsberen en Voetbal, Eisbären und Fußball!!!
bocariver
16 augustus 2018, 13:59
FIFA published their New tableboard today after World Cup.
Princes of beautiful football : Belgium are second. I ask myself why they are not first....
Germany felt at 14th place.
deket
16 augustus 2018, 19:17
Because in life ,.you can get lucky or badluck
Thats life (Frank Sinatra)
deket
17 augustus 2018, 01:46
Wanneer ik over dat geklungel in de EL voorrondes over Vitesse en Feyenoord verneem (in tegenstelling tot de prestaties van Genk en Gent daar) vrees ik dat de Nederlandse kompetitie wel eens heel saai kan worden.
Ajax en PSV en daarna een hele kloof
bocariver
17 augustus 2018, 11:03
Next week, Bordeaux- Gent in Europa league.
Belgians have opportunity to take a micro revenge.
In fact, Bordeaux is in a deep hole.
They do not know who is the owner...
They just sacked their trainer...
They do not have any striker or goal scorer.
They sold every valuable players to back cash to ex owner and new owner is still inactive in transfer market.
They are on way to be ridiculous like last year when they lost against Videoton in Europa league.
bocariver
17 augustus 2018, 11:15
I see that Ivan Santini scored a lot for Anderlecht.
No need to prepare a big sale for him.
He is a big center striker very efficient if your team have the ball and dominate.
But, when RSCA will meet some more technical teams and lost ball possession, he will be totally ineffective.
So, good for Jupiter league ( not sure for Bruges, Genk or Gent) but not for higher level.
About Netherlands club, it is finished in Europa league after elimination against Almaty, Trencin and Bâle. Nothing glorious.
It is possible to save money in champion’s league with PSV and Ajax if they survive to Bate Borisov and Dynamo Kiev.
But for higher expectations, it looks like speculation.
satanic surfer
17 augustus 2018, 11:47
Weinig verrassingen gister in de EL-voorrondes: de beide Hollandse teams roemloos uitgeschakeld, beide Belgische teams een ronde verder...
Eén giga-ommekeer: Zenit St-Pet. gaat ondanks 4-0 verlies vorige week toch een ronde verder nadat het na 90 minuten (met een man minder zelfs in gedeelte 2éhelft) 4-0 voorkwam, in de verlenging scoorde Minsk de dubbel tellende out-goal doch nog maar ns 4 treffers in een tijdspanne van 10 minuten inclusief 2 penalty´s deden het mirakel geschiedden...Bizarre wedstrijd en enigerlei complotgedachtes mogen rondslingeren...Egal, Minsk of Zenit, blijft een vervelende verplaatsing...De luttele toeschouwers zullen nog hun kleinkinders verhalen dat zij erbij waren..Had zomaar 17-3 kunnen zijn, als je 5 minuutjes tijd hebt effe Ytube checken, bizar...
satanic surfer
17 augustus 2018, 11:54
effe ter uitbreiding: slechts 2 (twee) Hollandse clubs in Europa dit jaar is redelijk faliekant voor de coefficient. Het is al van 1961 geleden dat er slechts 2 teams Europa inmochten dus een stijging op de ranglijst is weinig waarschijnlijk. Het geeft een extra indicatie hoezeer het oranje voetbalgedoe in een quasi historische put zit. Doch hoop doet leven, WK 2032 zouden ze verliezend finalist motte worden als men het statistisch wil bekijken... Een rechtstreeks ticket voor de Champions League wordt dus niet voor morgen hoogstwaarschijnlijk. Plekje 13 momenteel, slechts de top-10 krijgt 1 rechtstreeks ticket minimaal. Bellege nr9 met 8 in zicht...Mits zware lotingen voor PSV en Ajax zou een uitschakeling in de volgende kwalironde het puntentelraam nog niet slecht uitkomen (meer winstkansen in de EuropaLeague dunkt me) maar ss hoopt uiteraard dat beiden zich voor de CL plaatsen...
deket
17 augustus 2018, 14:24
Zenit is te rijk om vatbaar te zijn voor corruptie maar bij een club zoals Minsk zou ik niet uit verbazing van mijn stoel nu vallen. Deze wedstrijd kan waarschijnlijk gefixed zijn, maar tegenwoordig spreiden ze de weddenschappen meer vermits wanneer het gedaan zou worden door enkele personen, dit teveel in de kijker gaat lopen.
Bij Zenit zijn de lonen van de spelers astronomisch hoog maar bij ploegen uit Belarus?
Wit-Rusland geniet niet onmiddellijk over een integere reputatie.
Tegen wie moet Bate in de voorronde van de CL?
Willem2
18 augustus 2018, 23:57
Invaller Rigo schiet PSV in Sittard door oog van de naald
Het seizoen is nog maar net begonnen, of PSV heeft een beproefde succesformule van vorig jaar alweer van stal gehaald. Met de stadionklok op 90 minuten schoot invaller Dante Rigo de winnende 1-2 binnen op bezoek bij Fortuna Sittard. .................. https://www.ad.nl/dossier-eredivisie/invaller-rigo-schiet-psv-in-sittard-door-oog-van-de-naald~a1db5b00/
Eigenlijk jammer dat Fortuna niet heeft gewonnen
Ajax wordt gered door VAR bij winst in Venlo
Ajax heeft ternauwernood van VVV gewonnen (0-1). De videoscheidsrechter speelde een hoofdrol, Nadat hij scheidsrechter Blom had ingeseind keurde de leidsman een doelpunt van VVV af en gaf hij Ajax vlak voor tijd een strafschop. .................. https://www.ad.nl/dossier-eredivisie/ajax-wordt-gered-door-var-bij-winst-in-venlo~a4dbb0d9/
Eigenlijk jammer dat VVV niet heeft gewonnen
Willem2 heeft wel gewonnen ;)
Willem2
18 augustus 2018, 23:59
Lars Unnerstall even onthouden deze naam
deket
19 augustus 2018, 00:54
Deze Duitse keeper speelde vorig seizoen ook al uitstekend voor VVV hoor W2.
Herinner mij dat ik in de Sixsens met 2 jonge Roemeense op elke knie discussies aan het voeren was over Nietche en het nihilisme, JP.Sartre en de verlichting alsook het gevaar van de artificiële intelligente en de 2 barbies mij onder tafel praten , toen Boy 69 enthousiast over de keeper bij Venlo kwam praten. Onmogelijk dat ze die in Venlo kunnen houden, een puntenpakker hoor ik hem nog zeggen. Nu staat hij dus nog steeds onder de lamp bij de limburgers maar schijnt eigendom van dat provincieploegje uit Brabant te zijn.
Over PSV gepraat, juist zoals Ajax met de hakken over de sloot. Bevrijd door een Belg afkomstig uit de jeugd van Lierse. Een club die in het tussenseizoen helaas voor hun supporters en personeel failliet is verklaard
Sphinx
19 augustus 2018, 16:48
Lars Unnerstall even onthouden deze naam
Wist deze racebeer al vorig jaar toen hij in Venlo belandde, ik hoor het Schut nog snerend zeggen toen de eerste eredivisie wedstrijd van VVV gespeeld werd: niemand met Eredivisie ervaring. Lars had bij Schalke 04 nota bene Champions League ervaring, die is niet bang van Feyenoord of Ajax. Heeft me vorig jaar enorm veel punten in diverse pooltjes opgeleverd (vooral met de statistiek "gepakte schoten"). PSV was de enige die wakker was en kocht m maar alvast voor het geval dat Jeroen Zoet voor het grote geld ging. Helaas voor Lars ging Zoet nadenken en bleef gewoon in Eindhoven, waardoor Maurice Steijn gelukkig zijn keeper nog heeft en Ajax er bijna mee aan het huilen kreeg. De VAR zat helaas niet mee in Venlo, maar ach vorige week was het andersom. Alles in balans.
deket
19 augustus 2018, 18:12
Ondertusden staat in België de beste en tevens meest stijlvolle club alleen met het maximum aan de leiding. Terecht.
CL 2019-2020, here we come
Willem2
20 augustus 2018, 15:11
Waarom zijn de stadions van Real en Barça maar voor de helft gevuld?
Het vertrek van Cristiano Ronaldo dreunt na bij Real Madrid. Gisteravond zaten er tegen Getafe (2-0) maar 48.466 fans op de tribune - het laagste aantal in La Liga in bijna tien jaar. .............. https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/waarom-zijn-de-stadions-van-real-en-barca-maar-voor-de-helft-gevuld~a8033890/
deket
20 augustus 2018, 16:06
Heb je die prijzen gelezen in dat artikel van het AD?
Voetbal een volkssport? In bv. Dortmund wel ja. 10 euro (weliswaar de goedkoopste plaatsen, maar daar heb je in Real of Barca nog geen 2 pinten voor)
Vind het wel paradoxaal dat ze in dat artikel de lagere opkomst bij Barcelona aan het meer wegblijven van toeristen toewijden, terwijl het stadsbestuur daar de toeristen beu zijn wegens teveel
deket
21 augustus 2018, 22:05
Een uiterst zwak PSV kwam verdiend achter bij een club van een tractorenfabrekje uit het voetbaldwergland ,'Belarus, krijgen ze van die Duitse scheidsrechter 'Zwayer'een kerstgeschenk in de zomer. Die Pruis fluit voor een ongevaarlijke, aangeschoten bal op de arm een strafschop.
Ook vorige week kreeg Ajax tegen Standard bij 0-0 de 1ste goal uit buitenspel in geschenkveepakking. Ajaw was technisch veel sterker dan een zwallpend Standard met een rechtsback, (inmiddels naar de reserven) die speekde zoals een dweil, daar moeten we niet flauw over doen. Desalniettemin vind ik het raar dat bij zulke wedstrijden geen VAR aanwezig is.
Zag op tv, enkele mooie WitRussinnen zitten. Spijtig dat ik ze niet kan troosten
kempie
21 augustus 2018, 22:40
Een uiterst zwak PSV kwam verdiend achter bij een club van een tractorenfabrekje uit het voetbaldwergland ,'Belarus, krijgen ze van die Duitse scheidsrechter 'Zwayer'een kerstgeschenk in de zomer. Die Pruis fluit voor een ongevaarlijke, aangeschoten bal op de arm een strafschop.
Ook vorige week kreeg Ajax tegen Standard bij 0-0 de 1ste goal uit buitenspel in geschenkveepakking. Ajaw was technisch veel sterker dan een zwallpend Standard met een rechtsback, (inmiddels naar de reserven) die speekde zoals een dweil, daar moeten we niet flauw over doen. Desalniettemin vind ik het raar dat bij zulke wedstrijden geen VAR aanwezig is.
Zag op tv, enkele mooie WitRussinnen zitten. Spijtig dat ik ze niet kan troosten
Wat betreft psv die komen aardig terug in de 2e helft en zijn daari de betere.
Wat het ajax doelpunt betreft dat leek heel erg op buitenspel maar huntelaar was niet voor de bal.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180821/f6b3689d3ac4b0d7a959feffc0cdb8ec.jpeg
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Big30
21 augustus 2018, 22:54
Sjongejonge, PSV had al lang met 1-4 of 1-5 moeten leiden, valt uit het niets de 2-2 maar gelukkig meteen de dik verdiende 2-3.
Dat moet normaal binnen zijn. Prima resultaat van PSV.
deket
22 augustus 2018, 00:55
Zeg Big30, mogen ze dan nu eindelijk naar de groepsfase van de CL? Ze zijn tenslotte kampioen van Nederland, of moeten ze eerst nog ook tegen een ploeg uut Esrland, Letland, Litouwen, Georgië, Armenië of zo?
Bij ons zal het volgend jaar niet zo gecompliceerd zijn. Titel 2018-19 en dan onmiddellijk , direct naar de CL
Jack42
22 augustus 2018, 08:05
Zeg Big30, mogen ze dan nu eindelijk naar de groepsfase van de CL? Ze zijn tenslotte kampioen van Nederland, of moeten ze eerst nog ook tegen een ploeg uut Esrland, Letland, Litouwen, Georgië, Armenië of zo?
Bij ons zal het volgend jaar niet zo gecompliceerd zijn. Titel 2018-19 en dan onmiddellijk , direct naar de CL
Dus als ik het goed begrijp speelt de blauw zwart combinatie Club Brugge olv de Nederlander Ruud Vormer direct in de Champions League volgend jaar.
Badslippers
22 augustus 2018, 10:40
Sjongejonge, PSV had al lang met 1-4 of 1-5 moeten leiden, valt uit het niets de 2-2
Dat zal de reden worden waarom PSV internationaal geen potten zal gaan breken. Nu lukte het nog om de winst uit het vuur te slepen. Tegen meer gerenommeerde ploegen zullen ze fors afgestraft worden. Teveel kansen niet verzilveren en een voorsprong (1-2) uit handen geven. Gelukkig werd het dus nog 2-3. Zoet en de Jong zijn natuurlijk hopeloze gevallen. Ik weet niet wat die jongens opstrijken aan maandsalaris. Zoet stompt de bal recht door het midden weg en de Jong? Eerst een schwalbe en daarna kegelt hij de bal in vrije en kansrijke positie ongecontroleerd meters over. Blij voor PSV maar kwalitatief was het niet veel (al maken 5 doelpunten veel goed).
Teiresas
22 augustus 2018, 12:57
Dat op grote schaal missen van opgelegde kansen begint een beetje de nieuwe Hollandse ziekte te worden.
Feyenoord had er minstens 10 in moeten schieten vorige week tegen Trencin, Ajax had tegen Standard, maar vooral tegen Sturm Graz, ook haar productie moeten verdubbelen en PSV had gisteren toch ook 6 a 7 keer het net moeten doen bollen.
Waar zijn ze gebleven, de trefzekere Hollandse spitsen?? Zelfs technisch onbeholpen spitsen als Johnny Bosman en Wim Kieft zouden in deze tijden goden in NL zijn.
Vooralsnog moeten we het op clubniveau doen met houten Klaas Luuk de Jong en pensionado's Huntelaar en Van Persie. In Oranje ook al tijden kommer en kwel. Janssen (inmiddels al in de vergetelheid geraakt) en Dost (wil niet meer meedoen) zijn al geen opties meer. De enige hoop der natie die resteert is Depay. Verder moet Koeman zelfs the likes of Wout Weghorst serieus overwegen. Hoe diep kan een natie zinken?
Laten we bidden dat de nieuwe Marco van Basten snel opstaat!
deket
22 augustus 2018, 19:38
Johnny Bosman, ja ik herinner mij hem. Was blij indien hij bij Anderlecht in de basis stond.
Voor de topper Brugge-Anderlecht heeft de corrupte voorzitter van Brugge weer een staaltje van zijn misbruikte heimelijke macht laten zien.
Onze nieuwe centrale Verdediger Vranjes kreeg rood, niets.verbazend, men wist dat hij een dergelijke reputatie had bij de Bosnische nationale p, oeg en bij AEK Athene, maar hij pakte deze op het einde van de met 2-0 gewonnen wedstrijd tegen Moesktoen gans oo het laatste in het midden van het terrein. Dom en onnodig? Ja, maar was eigenlijk een wraak omdat daarvoor een aanslag op medespeler Saelemaekers, weer een eigen neugdtalent, slechts met geel werd bestraft.
Anderlecht in beroep tegen de 3 speeldagen schorsing, maar niet opgeschort, zodat hij tegen Brugge niet kan aantreden (onze linksback Cobbaut al geblesseerd)
2 maten en 2 gewichten, immers voor Standard en oh verassing, Club Brugge kon dat wel.
Kompetitievervalsing dat je eerder bij Kazachstan zou verwachten
Willem2
22 augustus 2018, 23:25
Johnny Bosman, ja ik herinner mij hem. Was blij indien hij bij Anderlecht in de basis stond.
Eigenlijk zou ik je voor deze opmerking een enorme schop moeten geven. Jouw 'haat' ten opzichte van nederlanders is totaal misplaatst.
Kijk nog eens hier naar https://nl.wikipedia.org/wiki/John_Bosman en dan zie je dat hij liefst 71x voor Anderlecht heeft gescoord.
En ja hij heeft het laatste seizoen bij Anderlecht veelvuldig op de bank gezeten. En als je even verder leest en je wat meer verdiept dan maak je niet zulke opmerkingen.
Willem2
22 augustus 2018, 23:25
Koningskoppel Ziyech en Tadic leidt Ajax naar zege tegen Kiev
22:49 – Tegen een tegenstander die dit seizoen nog geen minuut had achter gestaan, heeft Ajax woensdagavond in de eigen Johan Cruiff ArenA een belangrijke stap richting de Champions League-groepsfase gezet. Het swingende duo Hakim Ziyech en Dusan Tadic zette opnieuw de lijnen uit: ze kregen twee van de drie goals achter hun naam. Uit een corner pakte Dinamo Kiev, dat aardig meedeed maar simpelweg een maatje te klein was, nog wel een belangrijke uittreffer mee: 3-1. .................. https://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/337331/koningskoppel-ziyech-en-tadic-leiden-ajax-naar-zege/
deket
23 augustus 2018, 00:32
Dat is IRONIE W2 geen haat.
Ik was een fervent supporter reeds als kind van Rensenbrinck , en later Haan, Ressel, Geels, Van Tichellen, Bosman,Rutjes en zzlfs Bram Nuyrinck (nu Udinese)
Maar feiten zijn feiten, in zijn laatste seizoen zat Bosman bij Anderlecht vooral op de bank.
Betreffende Ajax wil ik ook de euforie wat nuanceren. De 3de goal was een echte Ajaxdoelpunt en opnieuw leek mij Tadic de beste man op het veld maar bij de aanwezigheid van de VAR, ook hier dus, had Kiev zijn strafschop moeten hebben bij een 1-1 stand. Ipv werd het 2-1 door een afgeweken bal op een verdediger van Kiev 2-1, maar dat schot van Ziyech was anders naast gegaan.
Zulke details bepalen mee de uitslag
Big30
23 augustus 2018, 07:47
Prima prestatie van Ajax, wel jammer de de 1-1 zo snel viel maar met 3-1 hebben ze een goede uitgangspositie om door te gaan, net als PSV natuurlijk.
Normaal mag je verwachten dat we 2 Nederlandse teams in de CL zien maar de wedstrijden moeten wel eerst gespeeld worden.
deket
26 augustus 2018, 01:11
Aandelen van Juventus naar recordhoge. Beurswaarde van Juve nu al over het miljard euro.
De FIATarbeiders in Turijn mopperden misschien wel toen Juventus Ronaldo kocht, voor meer dan 100 miljoen euro maar hij heeft zijn geld al zowat terug opgebracht hoir.
De eerste 24 uur werd er al voor 54mijoen euro aan truitjes verkocht, en nu inmiddels reeds het driedubbele. Een origineel Jeep, zwart-wit Juventus Ronaldo voetbalshirt kost 135 euro. Vind ik wel veel.
Ook teveel is wat PSV voor Lozano vraagt, namelijk 50 miljoen! Niet moeilijk dat hij daar in Eindhoven nog rondloopt. De Eurooese topclubs die dat kunnen betalen hebben hem echt niet nodig voor in de basis.
Zag juist een samenvatting, nu had PSV toch wel weer veel mazzel hoor.
Dat men btw zo slap een penalty schiet, hoewel bij NAC nog zwakker.
satanic surfer
26 augustus 2018, 18:42
In Bellege wint Club Brugge verdiend met 2-1 van Anderlecht en springen ze haasje over naar de virtuele leidersplaats, vanavond neemt Racing Genk die over wss. Onbeduidend eigenlijk allemaal gezien dat idiote PO-systeem doch alla... Hartverwarmend dat Royal Antwerp F.C ook goed van start gaat en ongeslagen na 5 potjes zich in de top-6 bevindt...Laten we hopen dat het zo blijft voor de ontwikkeling van de oudste ploeg van ´t land in laten we serieus blijven, de énige stad van importantie in dat apenland. Om nou te stellen dat de rest parking is zal je mij niet horen verkondigen, hooguit een paar provincies, dat dan weer wél...
deket
26 augustus 2018, 21:03
Verdiend? Heb ik de verkeerde wedstrijd op tv gezien dan? Of jij Satanic?
Over the great old, den Antwerp, heb ik ook alle sympathie in tegenstelling tot dat Club Brugge die zich met het minste zuchtje laten vallen, swalbes all you can eat, jongens toch, zijn dat nu venten? In Engeland schorst men zulke lepe laffe trukken terecht. Nou die van Brugge zouden permanent geschorst zijn, terecht.
Kijk eens naar dat penalty moment bij 2-1? De scheidsrechter fluit terecht strafschop maar de VAR roept terug en laat de scheidsrechter de bal juist buiten de lijn zetten terwijl het normaal andersom is. De VAR grijpt in terwijl er geen clean error was, en heeft het mis wat je duidelijk bij de herhaling kon zien.
Maar wat kan je anders verwachten van een voorzitter die altijd de boel blijft manipuleren. Braziliaan Wesley kreeg normaal 6 speeldagen voir een vrijwillige kopstoot recht in het gelaat, vrij doir procedurefouten.
Maar we zullen hun gepast wraken op het Astridpark. We zijn tenslotre nog maar eind augustus en er moeten nog minstens 2 onmiddellijke meerwaardes bijkomen. Bovendien vielen de goals mede door onze gekwetste linksachter.
Momenteel volop jeugd maar Anderlecht zit nog maar op 50% van hun mogelijkheden. Na 1 september zal dar al heel wat meer zijn
Big30
26 augustus 2018, 21:21
Club is een of twee maatjes groter en beter dan Anderlecht, dat werd vandaag weer duidelijk en dat was afgelopen seizoen ook zo.
Verder win je in het voetbal als je meer doelpunten maakt dan je tegenstander, dat deed Club. Ze speelden het mooiere en effectiever combinatie voetbal, Anderlecht combineerde minder en creëerde ook minder kansen, logisch dus dat Club won en het moet wel heel gek gaan willen ze dit jaar geen kampioen worden, kwestie van meer kwaliteit in het elftal.
In NL zal de titel worden uitgemaakt door PSV en Ajax, in België Club en Standard. Met jonge onervaren jeugd spelers gaat Anderlecht het zeker niet redden.
deket
27 augustus 2018, 01:28
Lees post 7985 nog eens langzaam. Vooral de laatste zin.
Bekijk via internet dan de samenvatting gegeven op 4.
Tot slot zal ik je eind mei laten herinneren aan deze post.
De belangrijkste sterkste concurrent voor de titel is Genk, die veel beter voetballen dan Brugge. Zeker niet Standard dat vorige maand hun beste speler., Edmilson naar Qatar zag vertrekken voor de vele oliedollars. Ook Gent niet, maar Genk dus.
Dus titel 2018-19. 1. Anderlecht 2. Genk 3. Antwerp
mechelen
27 augustus 2018, 01:48
In NL zal de titel worden uitgemaakt door PSV en Ajax, in België Club en Standard. Met jonge onervaren jeugd spelers gaat Anderlecht het zeker niet redden.
Neen, in België gaat het spannend worden, 4 of 5 ploegen kunnen de titel pakken. Uiteindelijk zal het meest frisse team het halen. Anderlecht of Genk gok ik...
deket
27 augustus 2018, 01:53
Eigenlijk zet ik Antwerp bij de top 3 omdat er ooit een goede maat van mij onder de lat stond maar waarschijnlijk zal Brugge wel hoger eindigen, indien ze zelfs al de VAR kunnen manipuleren, zie de strafschop vandaag.
Brugge hun jeugdwerking is in tegenstelling tot dat van Genk en zeker Anderlecht te verwaarlozen
Stief
27 augustus 2018, 09:48
Eigenlijk zet ik Antwerp bij de top 3 omdat er ooit een goede maat van mij onder de lat stond maar
Ratko Svilar?
bocariver
28 augustus 2018, 19:44
Today, Kevin Strootman signed a contract for OM with comfortable salary and 5 years (25 millions€ for Roma).
Of course, I will told you about him, Depay and Tete ( if not sold before Friday),or Promes if he signed in Monaco.
For Belgians, some news from Meunier,Leya Iseka,Engels,Tielemans,Sels Denayer and may be Ciman
The league of talents takes the good train and will competitive in next years.
France beat Portugal and Russia in conquest of place 5 in UEFA tableboard of club.It like réservation for 3 seats in champion’s league when Netherlands forget the rules and are still fighting to participate, in Europa league, 2 clubs already qualified when it is already finished for oranje.
Next stage, place number 4 overtaking Germany...
About national team, it is not bad , thank you...
About tv contract, the amount of money is signed for next years and it will be equal to Italy,Germany and Spain.
About players, we have Neymar,Cavani,Buffon,Falcao and Mbappe...., Real and Barca speak every week that they are going to buy them,a joke of 1,5 milliard from people who lost Neymar then Ronaldo Cristiano or Zidane.
About Financial fair play, PSG is still alive and candidate to win champion’s league with a real trainer , Thomas Tuchel.
Next step, international match against Oranje and Manschaft, we still not decide if we try play well enough for Belgium or not.
But Kyllian Mbappe want to finish work for Golden ball.
deket
28 augustus 2018, 21:24
Yep Stief
Big30
28 augustus 2018, 22:21
Ongelooflijk, hoeveel 100% kansen heeft Ajax nu al gemist??? Paal, lat, penel etc.
Had al lang 0-5 moeten staan. Als ze dit nog weggeven. Pfffff.
bocariver
28 augustus 2018, 22:56
You are inefficient but qualified hurrah.
May be Dollberg is better than Huntelaar...
Friday,lottery pick with some more powerful opponents.
Willem2
28 augustus 2018, 23:08
Oppermachtig Ajax plaatst zich in Kiev voor CL-groepsfase
22:53 – Met goed voetbal en veel kansen maar zonder doelpunten heeft Ajax dinsdagavond een plek in de groepsfase van de Champions League veiliggesteld. Legio kansen troffen geen doel, maar Dinamo Kiev was simpelweg te zwak om de gemiste kansen af te straffen. Een 0-0 eindstand was door de zege in de Johan Cruijff ArenA van vorige week genoeg om het tweeluik te winnen. Zodoende plaatst er eindelijk weer een Nederlandse ploeg zich via een voorronde voor het miljoenenbal van de UEFA Champions League. .................... https://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/337619/oppermachtig-ajax-plaatst-zich-voor-champions-league-groepsfase/
deket
28 augustus 2018, 23:16
Had de indruk dat Kiev er niet echt in geloofde, behalve misschien wat in het begin.
Het zat ee voor hen nooit in. Vond ze zelfs zwakker dan in Amsterdam.
Dit Ajax zal wel kampioen worden in Nederland zeker? Tenzij PSV altijd op het allerlaatste blijft scoren en nipt winnen
bocariver
28 augustus 2018, 23:56
I see news about incident in Kiev between ultras.
I was thinking Ajax fans knew that a lot of supporters were attacked without reason in last 2 years.
I was last time when dynamo- Lazio played in olympiski and we were very discreet.
Willem2
29 augustus 2018, 00:09
Dit Ajax zal wel kampioen worden in Nederland zeker?
Dat zou kunnen, maar door dit resultaat moeten ze wel meer wedstrijden spelen op een hoger niveau spelen. Dat is voor dit wisselvallige team wel lastig. Gewoon afwachten ....
Tenzij PSV altijd op het allerlaatste blijft scoren en nipt winnen
PSV heeft veel kwaliteit ingeleverd ten opzichte van verleden jaar. Het dubbeltje is nog iedere keer goed gevallen. De Jong zei zelfs dat is ook kwaliteit :rolleyes:
Ik hoop wel dat ze zich kwalificeren voor de CL.
Teiresas gaat weer een echt Feyenoord jaar tegemoet. Enkele sporadische hoogtepunten maar ik verwacht heel veel dieptepunten.
AZ is leuk om te zien en ik hoop dat ze ook eens gaan winnen van de zogenaamde top3.
Voor de rest.... Tja ....
deket
29 augustus 2018, 00:23
Vernam dat AZ 67 ook veel werk maakt betreffende intensieve jeugdopleiding.
Alleen daarvoor kunnen ze op mijn sympathie rekenen.
Hun coach, ooit werkzaam bij ons maar ontslagen, mag ik graag.
Staat voor aantrekkelijk voetbal
Jack42
29 augustus 2018, 00:31
Voor de rest.... Tja ....
Nou had ik tenminste toch wel iets verwacht over Willem 2.
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
Teiresas
29 augustus 2018, 00:40
Dat op grote schaal missen van opgelegde kansen begint een beetje de nieuwe Hollandse ziekte te worden.
Ik citeer mezelf maar eens een keer, want wat Ajax vanavond presteerde...
Tegen 'echte' tegenstanders gaat dat straks fout natuurlijk
Teiresas
29 augustus 2018, 00:45
Teiresas gaat weer een echt Feyenoord jaar tegemoet. Enkele sporadische hoogtepunten maar ik verwacht heel veel dieptepunten.
Vooralsnog is de eerste prijs van t seizoen alvast binnen ten koste van PSV ...
Ik gok er een beetje op dat PSV en Ajax veel punten gaan laten liggen rond de CL wedstrijden en dat Feyenoord dan de lachende derde wordt. Maar ja, kan ook zomaar AZ zijn die er met het been vandoor gaat...
Willem2
29 augustus 2018, 01:03
Nou had ik tenminste toch wel iets verwacht over Willem 2.
Indien Fran Sol blijft dan blijven ze er zeker in dit jaar.
En als ex keeper moet jij weten dat ze dit jaar wel redelijke keepers hebben. Een goede trainer en de staf is ook wel goed.
Ik denk dat ze bovenin het 2e rijtje zullen eindigen.
O ja het bestuur was niet zo denderend bezig dit jaar. Dat is uiteraard te hopen dat zoiets geen invloed heeft op het veld.
Willem2
29 augustus 2018, 01:05
Op zijn PSVees
Ik gok er een beetje op dat PSV en Ajax veel punten gaan laten liggen rond de CL wedstrijden en dat Feyenoord dan de lachende derde wordt. Maar ja, kan ook zomaar AZ zijn die er met het been vandoor gaat...
Die Teiresas heeft al weer ziijn Feyenoord-pyjama aan en slaapt onder zijn Feyenoord-dekbed....
AZ speelt leuk maar heeft ook kwaliteit ingeleverd met het wegvallen van Weghorst
deket
29 augustus 2018, 01:22
Is den Jack ex keeper?
Om zijn favoriete, die superslanke, zeer magere, nu werkzaam in Babylon, te grijpen,hoeven zijn handen niet groot te zijn.:wink2:
Big30
29 augustus 2018, 07:48
Dat zou kunnen maar ik denk dat PSV en AJAX over meer kwaliteit bezitten en dat zal uiteindelijk het verschil maken. Vitesse en AZ zie ik niet minder sterk dan Feijenoord.
Jack42
29 augustus 2018, 22:46
Met nog 5 minuten te spelen kunnen ze bij de UEFA alvast een koker voor de loting van de CL reserveren met de naam PSV Eindhoven er op.
3 - 0 tegen Bate Borisov wat overigens wel een zwakke tegenstander was maar PSV speelde wel met flair
Nu is het te hopen dat morgen bij de loting voor de CL PSV en Anderlecht in dezelfde groep komen. Dat zouden 2 leuke wedstrijden kunnen worden voor deket. ;)
deket
30 augustus 2018, 00:31
Gelukkig voor PSV is dit helaas niet mogelijk.
De oefenwedstrijden nog geen maand geleden leken mij al indicatief.
Anderlecht versloeg zowel PSV als Ajax en in alle CLwedstrijden tot nu toe won Anderlecht tegen PSV.
Maar weet je wat Jack? Ik zal tonen dat ik de slechtste nog niet ben (zegt mijn huidige vrouw, jou wel bekend ook).Indien Ajax of PSV tegen Brugge geloot worden supporter ik voor de Nederlanders, en of ik dan als landverrader zal worden beschouwd kan me worst wezen.
Indien Ajax of PSV 3de in hun groep gaan worden kunnen ze Anderlecht wel treffen in de EL
Willem2
30 augustus 2018, 13:18
PSV trekt na Gutiérrez ook Behich aan
PSV heeft na Érick Gutiérrez ook een akkoord bereikt over de aankoop van Aziz Behich (27) van Bursaspor. De Australisch international komt naar verluidt voor 1,5 miljoen euro over van de Turkse .............. https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/psv-trekt-na-gutierrez-ook-behich-aan~a6ec082c/
Kijk gaan ze toch nog luisteren naar Willem2. Voor de aankoop van Guttierrez is een goede kwalitaieve injectie voor het PSV elftal
satanic surfer
30 augustus 2018, 18:53
De loting van de CL wordt ontsierd door de huldiging van Sergio Ramos als beste verdediger! Quelle débacle dat die professionele potenstamper wordt beloond ondanks onderhand elvendutzend zware en vaak erg geniepige overtredingen! Beste doelman Navas, beste middenvelder Modric, het lijkt me dat Ronaldo beste spits wordt...
Mal gucken in welke groepjes Ajax/PSV en Club Brugge belanden...ss gokt op Juventus/ManUtd/PSV/Club Brugge...Dat zou wel lachen zijn!
satanic surfer
30 augustus 2018, 19:09
Oops: fout gegokt doch alla:
PSV krijgt het zwaar en mag richting Europa League battlen met Inter en komt in de groep des doods waar weinig licht zal branden:
FC Barcelona
Tottenham
Inter Milaan
Ajax heeft een fortuinlijke loting en mag richting achtste finales CL lonken met als tegenstanders:
Bayern München
Benfica
AEK Athene
Club Brugge treft het algeheel niet en komt in een catastrofale groep terecht en mag hopen op een goeie recette en misschien 1 puntje ergens rapen:
Atletico Madrid
Bor. Dortmund
AS. Monaco
deket
30 augustus 2018, 19:13
Ajax heeft kans. Voor PSV lijkt het me moeilijk maar niet onmogelijk.
En Brugge tja, indien blauw/zwart vervangen werd door paars/wit zou er wel een Belgische ploeg doorkomen.
Die groep met L.Moskou en Porto is de gemakkelijkste
Big30
30 augustus 2018, 20:38
https://pbs.twimg.com/media/Dl3QQZdXcAAHkfx.jpg
PSV mag niet klagen, mooie loting!!!
pret
30 augustus 2018, 21:34
Ook GALATASARAY mag niet klagen over de loting
http://img.fanatik.com.tr/img/78/740x418/5b882639ae298b580ab7ff38
Partycrasher
30 augustus 2018, 23:37
Ook GALATASARAY mag niet klagen over de loting
http://img.fanatik.com.tr/img/78/740x418/5b882639ae298b580ab7ff38
Hoe komt de criminele organisatie Galatasaray aan die dollars en aan die euro's om iedereen te betalen?
Serieuze vraag.
deket
31 augustus 2018, 00:33
Die groep D lijkt mij veruit de meest gemakkelijke.
Maar Ajax mag ook niet klagen. Zie ze als 2de doorgaan achter Bayern in hun poule
deket
1 september 2018, 01:01
Studio Sport gekeken, : Emmen-De Graafschap, . Dacht, liever dit dan met die van mij naar zo een romantische Indische kutfilm te kijken. Verkeerd gedacht! Wat een belabberd niveau. Weliswaar een samenvatting, maar leek me toch representatief.
Toen ik, lang geleden,van gewoon voetbal naar cafevoetbal overschakelde (omdat ik als student op kot ging) leek de kwaliteit identiek.
Beiden clubs komen dan wel van de Keukendivesie. Jazeker. Ik had eerst neukendivesie verstaan maar de eerste divesie in Nederland heet nu KEUKEN.
Maar oke, nu is dat dus eredivisie., had wel de juiste uitslag goed op de nieuwe pool hier, Ik verwacht dat de 2 ploegen in de CL, Ajax en PSV in deze eredivisie niet veel weerstand gaan krijgen, (buiten AZ, Feyenoord en sporadisch Vitesse en Utrecht) en dat is geen goede zaak, zie maar naar Celtic Europees.
Teiresas
1 september 2018, 02:08
Studio Sport gekeken, : Emmen-De Graafschap, . Dacht, liever dit dan met die van mij naar zo een romantische Indische kutfilm te kijken. Verkeerd gedacht! Wat een belabberd niveau. Weliswaar een samenvatting, maar leek me toch representatief...
Persoonlijk kijk ik al erg uit naar de clash tussen Eupen en Moeskroen.
Dat wordt ongetwijfeld een klassewedstrijd om je vingers bij af te likken...
le_belge
1 september 2018, 09:13
Persoonlijk kijk ik al erg uit naar de clash tussen Eupen en Moeskroen.
Deze "klassewedstrijd" was verleden week. Deze week speelt Eupen tegen Standard en is volgens mij niet zonder kans..
Teiresas
1 september 2018, 12:12
Deze "klassewedstrijd" was verleden week.
Dan bedoelde ik de terugwedstrijd...
satanic surfer
2 september 2018, 19:47
In Olland delen Ajax en PSV een pakje slaag uit, Feyenoord ietsje matiger doch ook aan de winnende hand. De CL-afgevaardigden maken indruk en staan logischerwijs dan ook stijf bovenaan.
In Engeland verbaasd Watford nog steeds met z´n 4é opeenvolgende zege, ditmaal sneuvelt Tottenham dat 9 op 9 haalde. In Eindhoven moeten ze daar ook vrolijk van worden...ManUtd wint nog ns dankzij Lukaku...
In Bellege delen Anderlecht en Antwerp de buit en tengevolge blijft the Great Old ongeslagen in de top-6, een billijke uitslag na dominantie van elke ploeg gedurende 1 speelhelft dixit de sportperskanalisatoren...Subiet mag KRC Genk proberen opnieuw mee aan de leiding te komen met ClubBrugge...
In Hitalija is het lastiger om 71 goals per seizoen te maken stelt ene Christiano Ronaldo vast...ondanks dat ie 3 matchen niet tot scoren komt staan ze met 9 op 9 bovenaan doch de Portugese prima donna zal dat bijzaak vinden dunkt me...
felrops
2 september 2018, 21:03
Hoe word je een clubicoon. Dat moet je eens aan Wiliam Owusu vragen. Zijn eerste jaar op de Bosuil door alle supporters - inclusief mezelf - weggehoond. Uitgeleend aan Roeselare. Onmogelijk hem te transfereren. Blijven werken en knokken. Enkele belangrijke goals gemaakt in de strijd om de promotie, en vandaag een absolute publiekslieveling. Volgende week een eerste maal international voor Ghana. Topkerel.
deket
3 september 2018, 00:03
Ach eigenlijk gun ik the Great old dat puntje wel.
Voor mij mogen ze meedoen met PO1. Wel dan 2 keer tegen Brugge winnen of toch 4 op 6, zal Anderlecht dan ook wel doen.
deket
4 september 2018, 01:36
Kan iemand mij vertellen wat de meerwaarde voor het voetbal kan zijn met die nogal nutteloze Nations League volgend weekend?
Waarom niet gewoon houden bij EK en WK?
Wacht, eigenlijk retorische vraag,: nog meer poen dus.
Totdat de voetballiefhebber meer dan verzadigd gaat worden
Wentelt Eefje
4 september 2018, 05:05
Laten we inderdaad vooral eerlijk zijn, de interesse in vriendschappelijke wedstrijden is al vele jaren sterk tanende en zowel recettes als TV-gelden daarvoor dalen.
Door een kunstmatig belang aan de voorheen vriendschappelijke wedstrijden toe te kunnen hoopt men inderdaad financieel weer een meerwaarde aan deze wedstrijden buiten kwalificatiewedstrijden en eindtoernooien om toe te voegen.
Maar ik vrees mee met deket, het zal slechts tot versnelde verzadiging van voetballiefhebbers zal leiden!
Teiresas
4 september 2018, 13:40
Vroeger, ik heb het over tientallen jaren geleden, was een live uitgezonden wedstrijd nog iets bijzonders. Enkele Europacup wedstrijden en het merendeel van de belangrijke interlands kon men via Nederland 1 of 2 live aanschouwen. Om elke wedstrijd zat wel iets van 'eerst moet het stadion uitverkocht zijn en dan gaan we eens kijken of de wedstrijd op tv kan/mag'. Belangrijke reden was dat het publiek bij veel wedstrijden op tv niet meer naar de stadions zou komen en dat er een overkill situatie zou ontstaan waardoor de algemene interesse in voetbal zou afnemen.
Niets blijkt echter minder waar. Tegenwoordig kan men ongeveer elke wedstrijd live op tv zien (niet alleen 'Europacup' en interlands, maar ook competitie (ook lagere divisies) en zelfs vriendschappelijk wedstrijden. Op de grote toernooien - EK's, WK's, CL en EL - is het aantal wedstrijden verdubbeld of meer zelfs.
De belangstelling en het stadionbezoek is er grosso modo alleen maar door toegenomen. Nog nooit was voetbal zo populair en zaten de stadions voller. Van een verzadiging lijkt dus vooralsnog geen sprake. In tegendeel.
deket
4 september 2018, 16:50
Niet overtuigd. Je kreeg de laatste seizoenen al CL wedstrijden bij topclubs waar in de weliswaar grote stadions vele lege plekken kon waarnemen, niet meer uitverkocht.
De magie is eraf. Vroeger wachten we met spanning of de BRT, (nu VRT) de wedstrijd zou uitzenden of niet en keken we er naar uit. Heden zijn we het gewoon, om indien we willen elke dag voetbal op tv te zien.
Vergelijk het met sex om in de geest van dit forum te blijven. 40jaar geleden was trio een puber fantasie, momenteel kan ik de honderden triootjes die ik in de saunaclubs maakte, tegen betaling weliswaar, niet meer tellen en is het speciale ervan af.
We worden alles gewoon en vinden dat vanzelfsprekend.
bocariver
6 september 2018, 20:43
I just saw what team players are playing tonight for oranje.
Koeman put on pitch Sneijder «*the handicapped*» and Tete who is brave but not play any minute for Lyon this season.
Depay will play center striker which is his best place. Strootman will begin too.
We will see result against courageous Peru.
Only result because in same time there is something who bring more dream and sexy: Germany- France...
bocariver
7 september 2018, 00:27
0-0 in match of 2 last world champions.
France played with team of final except new goalkeeper Areola. They were very well organized (what a surprise), in second half ,Germany had opportunity to win because German were more fresh physically. But Areola made 4 spectacular stops and keep the draw.
Mbappe and Kanté were good too with Umtiti and Varane.
For next match against Oranje, Deschamps will have to change half of team to refresh those who are not well prepared.
In these conditions, Netherlands will have reasonable chance to win next week.
deket
7 september 2018, 00:34
Dan zal Blind toch wat beter moeten verdedigen.
Kwam juist thuis om hem met een corner onderuit te zien gaan.
Ze hebben het wel rechtgezet maar toen zapte ik reeds naar Duitsland-Frankrijk met een terecht gelijkspel.
Areola een goede keeper, vraag me af wat Buffon bij PSG nog komt doen, ga toch genieten van je pensioen aan het prachtige Gardameer, dan ben je in schoonheid gaan stoppen ipv als 2de keeper.
Zal de Franse keeper Lioris nummer 1 blijven? Zowel bij Tottenham dan bij Frankrijk zag ik hem sublieme reddingen afwisselen met grote blunders, zelfs in de WKFINALE nog
deket
7 september 2018, 16:49
De kleine generaal Dickie kan het niet nalaten.
Ipv te rentenieren op de Bahamas gaat hij nu Utrecht coachen.
Btw, voor men mij van Holland haat gaat beschuldigen betreffende het lamme verdedigen van Blind gisteren, hoorde ik dat enkele jongeren goed zijn ingevallen (zelf keek ik na de pauze naar Duitsland tegen Frankrijk.)
Dat doet er mij weer aan denken,heb zo een app met altijd het allerlaatste voetbalnieuws en enkele weken geleden kreeg ik de titel te lezen," De Jong verlaat Ajax voor Sidney" dacht dat de Ajaxsupporters een hartaanval kregen vermits ze altijd spraken van deJong naar Barcelona, of zo maar het bleek de minder talentrijke Sien de Jong te zijn.
Btw, hoe gaat het daar bij jullie met de KEUKEN kompetitie?
Teiresas
7 september 2018, 17:37
Btw, hoe gaat het daar bij jullie met de KEUKEN kompetitie?
Hé hé hé... Das wel de Champions League he, waar je t over hebt...
De Kitchenchampions League weliswaar, maar toch... Beetje respect he... ;)
Willem2
7 september 2018, 18:20
'Eerste La Liga-duel in de VS wordt Girona tegen FC Barcelona en supporters mogen gratis gaan'
Javier Tebas, de baas van de Spaanse competitie, zegt dat het voor 90 procent zeker is dat het eerste competitieduel dat in de Verenigde Staten wordt gespeeld, gaat tussen Girona en FC Barcelona. .............. https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/eerste-la-liga-duel-in-de-vs-wordt-girona-tegen-fc-barcelona-en-supporters-mogen-gratis-gaan~a0718d66/
Volledig doorgeslagen commercie.
deket
8 september 2018, 00:50
Mijn woorden over Dick Advocaat zijn nog niet koud of Guus Hiddink, al in Rusland, Z.Korea etc gewerkt heeft, ook bij Real Madrid gaat op 72 jarige leeftijd de Olympische ploeg in China trainen. Zouden die nu problemen hebben met hun daginvulling? Geniet toch van het leven? Maar zullen niet zonder coachen kunnen zeker.
Ondertussen won België in Schotland met 0-4 en kregen ze op het einde wat medelijden. Zie dat Mr Bluenoise, onze Rangersman al een tijd niet meer oneline is. Toch niet aan de Schotse whisky door het besef van kwaliteitsverschil?
Wel troost je, Schotten kunnen wel goed doedelzak spelen.
Big30
8 september 2018, 08:34
Toch met enige weemoed gekeken naar de beelden vh afscheid van Wesley Sneijder, je denkt weer terug aan het EK van 2008 waar NL met groot gemak won van Frankrijk en Italie in de voorronde poel. Maar toch vooral aan de memorabele ik meen een vrijdag in juni 2010 waar "we" van Brasil wonnen dankzij de bekende kopbal goal van Sneijder en het gebaar na afloop.
https://www.psv.nl/upload_mm/0/0/1/cid4044_40576_SNEIJDER.jpg
Uiteindelijk de finale tegen Spanje, de pas van Sneijder op Robben, enfin die ging er dus niet in we werden weer eens geen WK!
Sneijder was niet vh nivo, Cruijff of van Basten of Gullit, daar zit ie wel onder. Wel een grote voetballer die de CL heeft gewonnen, kampioen werd bij grote clubs en een WK finale speelde. Dan heb je wel wat gepresteerd en verdien je zo'n afscheid.
Geen Sneijder, van Persie of Robben meer in Oranje, de generatie die bij grote clubs speelden en daar spelbepalend waren en grote prijzen wonnen. De huidige generatie moet dat eerst maar eens laten zien.
Bluebear
8 september 2018, 13:07
Mijn woorden over Dick Advocaat zijn nog niet koud of Guus Hiddink, al in Rusland, Z.Korea etc gewerkt heeft, ook bij Real Madrid gaat op 72 jarige leeftijd de Olympische ploeg in China trainen. Zouden die nu problemen hebben met hun daginvulling? Geniet toch van het leven? Maar zullen niet zonder coachen kunnen zeker.
Helemaal gek van het spelletje. Dat is het probleem. En als je dan ziet dat Dick Advocaat b.v. FC Utrecht gaat trainen en zijn gehele honorarium, en van vorige opdrachten, aan de stichting Casper schenkt, is geld dus ook niet de drijfveer. Hiddink hoeft zich wat dat betreft ook geen zorgen meer te maken.
Sphinx
8 september 2018, 15:13
Geld is voor Dick idd niet meer de drijfveer, die moeten ze op een gegeven moment dwingen van het veld te gaan. Van Bronkhorst moest dat ook bijna toen ie bij Feyenoord Gio kwam adviseren, het ging alleen nog maar over "de hand van Advocaat"
Wat Oranje betreft: laat morgen aub Frenkie de Jong en Davy Pröpper spelen, ging prima met die twee. Ok, Brighton Hove & Albion spreekt niet zo aan als l'Om, maar zo heel denderend vond ik Strootman nu ook niet.
Mr Bluenose
9 september 2018, 09:24
Ondertussen won België in Schotland met 0-4 en kregen ze op het einde wat medelijden. Zie dat Mr Bluenoise, onze Rangersman al een tijd niet meer oneline is. Toch niet aan de Schotse whisky door het besef van kwaliteitsverschil?
Wel troost je, Schotten kunnen wel goed doedelzak spelen.
Dick was geweldig voor ons bij Rangers voor de eerste 2 jaar en het laatste jaar viel het allemaal in stukken. Ik verwachtte een betere show vanuit Schotland maar natuurlijk is er een grote kloof in de klas tussen Schotland en België en het was een verdiende overwinning voor de Rode Duivels. Ik ben niet zo goed in de doedelzak, maar ik kan mijn kilt dragen als we de volgende keer naar de club gaan!:biggrin:
__________________________________________________ __________________________________________________ ______________________________________
Dick was great for us at Rangers for the first 2 years then the last year it all fell to pieces. I expected a better showing from Scotland but of course there is a big gulf in class between Scotland and Belgium and it was a deserved win for the Red Devils. I am not so good on the Bagpipes but I can wear my kilt the next time we go to the club!:biggrin:
Willem2
10 september 2018, 13:23
Wie Blind zag moet tot de conclusie komen dat hij niet kan verdedigen
Willem van Hanegem vindt dat Daley Blind bij Oranje ingezet moet worden als middenvelder. 'En bij voorkeur tegen elftallen die lekker achteruit plooien. Dan heeft hij tijd en kan hij oplossingen vinden.'
Bij Oranje moeten we het onder Ronald Koeman vooral van de tweede helft hebben. Voor rust heb ik me lang zitten vervelen. Maar na de kans van Georginio Wijnaldum en de prima goal van Ryan Babel ging ik er echt voor zitten. Het was jammer dat Olivier Giroud alsnog scoorde, want juist in de tweede helft lieten we wel onze tanden zien.
Tegen Duitsland moeten we dus ook voor de pauze wat makkelijker gaan voetballen. Wat mij van de eerste helft is bijgebleven, is één moment. Kylian Mbappé tikte gisteren in het Stade de France de 1-0 binnen en ik zag Daley Blind theatraal met zijn handen in de lucht staan. Ik kan niet in zijn hoofd kijken, maar ik denk dat hij bedoelde: hoe kon Quincy Promes nou die bal zo terugkoppen in de voeten van Blaise Matuidi?
Maar wat ik eigenlijk hoop is dat Blind dat gebaar maakte omdat hij zelf die bal niet wegwerkte, maar via Benjamin Pavard zomaar in de buurt van zijn eigen zestienmetergebied schoot. En dat hij vervolgens zich niet meer bekommerde om Mbappé, maar wel ergens heen liep waar niemand zijn hulp nodig had. De vraag is of hij Mbappé nog had kunnen afstoppen, maar hij had het wat mij betreft best kunnen proberen.
Los van het feit dat Promes dat terugkoppen niet heel slim deed, hoop ik dat onze bondscoach Ronald Koeman ook kritisch blijft kijken naar de spelers in wie hij het wel ziet zitten. Kevin Strootman is zijn plek kwijt en dat kan best, maar laten we hem nou niet vergelijken met Frenkie de Jong, want dat is een compleet ander type. Het is geen eerlijke vergelijking.
Maar wie Blind aan het werk zag tegen Peru en gisteren ook tegen Frankrijk moet tot de eerlijke conclusie komen dat hij simpelweg niet kan verdedigen. Als je gebruik van hem maakt, dan als middenvelder en bij voorkeur tegen elftallen die lekker achteruit plooien. Dan heeft hij tijd en kan hij oplossingen vinden.
Dat deed Frankrijk gisteren ook weer, maar Oranje was aanvankelijk te angstig. In balbezit mocht je voor rust meer van onze spelers verwachten. Memphis Depay stond daar als eenzame spits en dat bleek wel een heel ondankbare taak natuurlijk. Hij deed het niet onaardig, zeker niet toen hij na rust eindelijk wat steun kreeg. En hij had pech dat de knokkende Georginio Wijnaldum na rust de bal voorlangs schoot en Depay niet meer kon bereiken.
Dan nog even over Frenkie de Jong. We laten het nu allemaal maar over aan een speler die voor het eerst in de basiself mocht beginnen. Die donderdagavond nog debuteerde tegen Peru. Dat is niet sterk van de rest, al ziet iedereen dat hij wel heel erg veel kwaliteiten heeft. Ik denk dat hij de speler was die het meest heeft laten zien deze twee interlands.
Iemand vroeg mij: zou Frankrijk van al onze internationals het eerste bij Frenkie de Jong uitkomen als ze één speler mochten opstellen met een Nederlands paspoort? Dat denk ik wel. Al weet je het met deze bondscoach niet. Didier Deschamps houdt helemaal niet van voetballen, dat is mij wel duidelijk. Inzakken, daar is hij gek op. Ook wat dat betreft was het jammer dat het nog 2-1 werd.
......https://www.ad.nl/home/wie-blind-zag-moet-tot-de-conclusie-komen-dat-hij-niet-kan-verdedigen~aea01132/
Lang leve Willem
bocariver
10 september 2018, 16:33
If somebody can explain why Koemann love more football than Deschamps according to this columnist after last match.May be I understand better oranje spirit...
Willem2
10 september 2018, 16:47
If somebody can explain why Koemann love more football than Deschamps according to this columnist after last match.May be I understand better oranje spirit...
Answer:
Inzakken, daar is hij gek op.
Explanation: very defensive play
jansenroy
10 september 2018, 16:57
You're right. Netherlands started as well in 5-4-1, and specially in first half they were very defensive. Maybe because of France's strenght, but Koeman is also trainer who first wants to have a good defense. So in that way comparable to Deschamps.
Picasso 1
10 september 2018, 22:19
Feyenoord en Excelsior internationaal in beeld...
https://twitter.com/HistoriaEnFotos/status/1038635857442467840?
bocariver
11 september 2018, 00:46
You're right. Netherlands started as well in 5-4-1, and specially in first half they were very defensive. Maybe because of France's strenght, but Koeman is also trainer who first wants to have a good defense. So in that way comparable to Deschamps.
I agree with you , Koeman do not try to attack and statistics showed that Deschamps was more offensive.
So, it is difficult to accused somebody of something when you made worse and lost.
deket
11 september 2018, 01:00
Hou toch op met dat geleuter over schrik en defensief of offensief en beste noorderburen zie de waarheid onder ogen, : Nederland beschikt momenteel en dat is al vele jaren zo, over minder talent dan Frankrijk of België,(ook Kroatië)
Alle hoop leggen ze nu bij 2 nieuwe jongeren, die idd kunnen ballen en rijp blijken voor hun jeugdige leeftijd (Deligt en Dejong) maar de bedragen die circuleren voor deze 2, die zich internationaal nog moeten bewijzen vind ik overdreven. Tottenham kocht jaren terug ook een beloftevolle Nederlander, een spits, die helemaal gek werd gemaakt in de media en die jongen haalde zelfs niet de bank.
Niet te euforisch ijsberen, sereen blijven en nuchter. Ze spreken altijd van de nuchtere Nederlander maar in de context van voetballers groot maken in de media is daar weinig van te merken. En men bezorgen deze 2 hier geen dienst mee
Bluebear
11 september 2018, 09:35
Hou toch op met dat geleuter over schrik en defensief of offensief en beste noorderburen zie de waarheid onder ogen, : Nederland beschikt momenteel en dat is al vele jaren zo, over minder talent dan Frankrijk of België,(ook Kroatië)
Alle hoop leggen ze nu bij 2 nieuwe jongeren, die idd kunnen ballen en rijp blijken voor hun jeugdige leeftijd (Deligt en Dejong) maar de bedragen die circuleren voor deze 2, die zich internationaal nog moeten bewijzen vind ik overdreven. Tottenham kocht jaren terug ook een beloftevolle Nederlander, een spits, die helemaal gek werd gemaakt in de media en die jongen haalde zelfs niet de bank.
Niet te euforisch ijsberen, sereen blijven en nuchter. Ze spreken altijd van de nuchtere Nederlander maar in de context van voetballers groot maken in de media is daar weinig van te merken. En men bezorgen deze 2 hier geen dienst mee
Jonge, wij worre wereldkampioen, jonge. Wa denkte gij wel nie? Zeggen da wij nie nuchter zen, na twee tonnen bier gisteren in munne giel te hebbe gegoten. Ge hedt gelijk. Mer we magge toch wel un bietje dromen, toch.
deket
11 september 2018, 14:11
Dromen mag, indien je maar aan dat liedje denkt waar Marco Borsato een kleine 25jaar geleden:hammer: alweer (zucht) mee is doorgebroken
broodpoot
11 september 2018, 17:08
I agree with you , Koeman do not try to attack and statistics showed that Deschamps was more offensive.
So, it is difficult to accused somebody of something when you made worse and lost.
But keep in mind that the material Deschamps has is miles better then Koeman can choose from. So with that material Deschamps could at least try to play a little bit more offensive.
Nevertheless for me this is a non-discussion.
Stief
11 september 2018, 22:35
Als enige van de 4 WK halve finalisten, teleurstellen de Belgen niet. Frankrijk wint nipt met schaamteloos erbarmelijk slecht voetbal tegen Oranje (ondertussen het br 142 van de wereldranglijst), Kroatië krijgt een pandoering in Spanje en Engeland, nou ja, dat bekijken we niet eens.
Daar waar de Ollanders de afgelopen EK kwali campagne met het schaamrood op de wangen, 0 op 6 scoorden tegen het machtige IJsland, klaren de Rode Duivels vanavond met de handrem op de klus zonder enige moeite #niveauverschiltussenNLenBE #Iemanddeoranjeleeuwnoggezienrecentelijk?
deket
11 september 2018, 23:24
Zonder problemen 0-3 op ijsland. Dat zelfde land dat niet gek lang geleden Nederland keer op keer overwon. Geef het maar even mee.
Officieel is Frankrijk wereldkampioen, maar officieus, België en vele Internationale voetballiefhebbers zullen dit beamen.
Ondertussen kreeg P1 een orgasme deze avond zonder te sexen
@j
11 september 2018, 23:46
Officieel is Frankrijk wereldkampioen, maar officieus, België en vele Internationale voetballiefhebbers zullen dit beamen.
Heb al veel onzin gelezen in de voetbaltopic maar deze quote overtreft alles :hammer:
Zal wel weer ironie zijn hahahaha
deket
12 september 2018, 00:21
Niets ironie. De Internationale pers vond België de beste ploeg van het WK.
Zoals dat in 74 Nederland was maar Duitsland kampioen werd
pret
12 september 2018, 07:24
Niets ironie. De Internationale pers vond België de beste ploeg van het WK.
Zoals dat in 74 Nederland was maar Duitsland kampioen werd
Belgie waa ook absoluut de beste ploeg op het WK. Echter ontbrak bij hun de mentale kracht en concentratie om de titel te winnen.
Picasso 1
13 september 2018, 12:09
Zonder problemen 0-3 op ijsland. Dat zelfde land dat niet gek lang geleden Nederland keer op keer overwon. Geef het maar even mee.
Ondertussen kreeg P1 een orgasme deze avond zonder te sexen
Niet echt, het verhoogt alleen maar de ergernis over een kans die mijn geboorteland bij het WK heeft laten liggen door toedoen van een idioot die net voorzitter werd bij de Spaanse voetbalbond. Op Spaanse social media werd zijn hoofd geeist, in plaats van blijdschap over deze wedstrijd.
Willem2
13 september 2018, 12:43
Belgie was ook absoluut de beste ploeg op het WK :rolleyes:. Echter ontbrak bij hun de mentale kracht en concentratie om de titel te winnen. :biggrin:.
satanic surfer
15 september 2018, 18:17
In ieder geval is de beste speler van het WK, Eden Hazard weer op dreef. Via een hattrick loodst is Chelsea richting 15 op 15 en blijven ze zo naast Liverpool foutloos. ManCity op een drafje naar 13/15. Tottenham lijkt al af te haken richting titel na 2 verliesmatchen. Nou Watford-ManUtd, mal gucken of Watford blijft winnen...
satanic surfer
15 september 2018, 22:52
En wederom belangrijke Belgische input bij ManUtd waar Lukaku&Fellaini mee zorgen voor de eerste verliespartij voor Watford...
In Bellege wint KRC Genk de topaffiche tegen Anderlecht met 1-0 na een redelijk matige partij...Uiblinker bij de Brusselaars was de doelman, verdiende zege van Genk dat in het kielzog van leider ClubBrugge blijft dat gister eerder fortuinlijk in blessuretijd won.
In Olland lijkt het een 2-horse race te worden waar weinig puntenverlies te anticiperen valt bij PSV en Ajax die respectievelijk met 0-7 uit en 3-0 thuis winnen...Dat heet dan vertrouwen opdoen voor de openingspartij in de CL komende week, dolletjes allemaal.
satanic surfer
16 september 2018, 20:37
Jaaa zenne, Royal Antwerp F.C. blijft maar doorgaan op z´n elan en kampeert nog immer ongeslagen provisoir zelfs op plekje nr3 in het klassement na een 5-1 zege thuis! Langzaam doch zeker lijkt dé traditieclub weer richting Belgische top-5 te kunnen mikken, waar ze uiteraard thuishoren.
Jack42
16 september 2018, 21:33
Wat een mietjes die voetballers van RSC Anderlecht. Ze speelden daarom ook aangepast in een zuurstokroze outfit. Het deed pijn aan de ogen zowel het tenue als het vertoonde spel.
Verdient verlies tegen de Limburgse club Genk!
PSV wint met overmacht en Ajax wint ook. Eens kijken wat ze komende week in de CL kunnen en volgende week zondag het onderlinge treffen.
@j
17 september 2018, 00:06
In Bellege wint KRC Genk de topaffiche tegen Anderlecht met 1-0 na een redelijk matige partij...Uiblinker bij de Brusselaars was de doelman, verdiende zege van Genk
Dat moet dan zeker en vast aan de scheidsrechter gelegen hebben, of aan de voorzitter van Club Brugge :wink2:
Big30
17 september 2018, 08:15
Er zijn 2 dingen die Willem van Hanegem op vallen.
Rosario een groot talent bij PSV en het grote gat tussen Ajax, PSV en de rest in de Eredivisie. IK kan hem geen ongelijk geven.
Rosario is in mijn ogen een jongen voor de toekomst van ons voetbal
Willem van Hanegem hoopt dat ondanks de komst van Érick Gutiérrez Pablo Rosario nog veel speeltijd krijgt van PSV-coach Mark van Bommel. 'Hij straalde vanaf de allereerste seconde uit dat hij niet onder de indruk was.'
Pablo Rosario. Van die gozer heb ik genoten zaterdag tijdens ADO Den Haag - PSV. Dat is nou een jongen die speelt in de huisstijl van zijn trainer Mark van Bommel. PSV wist dat ADO een paar dagen voor een duel in de Champions League op het randje wilde gaan spelen, maar Rosario straalde vanaf de allereerste seconde uit dat hij niet onder de indruk was.
Meteen de intenties laten zien, dat is zo belangrijk. Zoals AZ gisteren Feyenoord onder druk zette in het eerste kwartier. Ze hadden de wedstrijd al meteen kunnen beslissen. Of dus zoals PSV startte in Den Haag tegen ADO. Ja, die Mexicaan Érick Gutiérrez is vast een prima speler. En als je die verslaggever van FOX Sports hoort schreeuwen en krijsen met de ene ‘ongelooflijk’ na de andere ‘ongelooflijk’ na een doodnormale bal, dan heb je misschien het idee dat er een nieuw wereldwonder naar de eredivisie is gekomen.
Achter PSV en Ajax zie ik nationaal voorlopig nog één groot gat ontstaan. Ik was gisteren in Alkmaar bij AZ tegen Feyenoord. En dan zoek ik naar lichtpuntjes. Spelers die ons niveau weer opkrikken. Het is echt zoeken.
https://www.ad.nl/dossier-eredivisie/rosario-is-in-mijn-ogen-een-jongen-voor-de-toekomst-van-ons-voetbal~a343b02b/
satanic surfer
18 september 2018, 22:57
naja, op avond 1 van de nieuwe CL-campagne doet PSV z´n best maar is de kloof richting Messi en de zijnen daar...de kleine Argentijn begint deze campagne met een hattrick...Geen man overboord voor de Eindhovenaren na de overdreven ogende 4-0, in Camp Nou moet je geen puntengewin verwachten...Sneu voor Club Brugge dat zich prima presenteerde doch vergat te scoren en dan een snertcarambole-tegendoelpunt krijgt in de slotfase...Onverdiend met 0-1 onderuit tegen Dortmund dus dat geen sterke indruk maakte doch ze zullen er niet om malen in de Ruhrpott...Liverpool wint de klapper tegen PSG in de extra time met 3-2...
Willem2
19 september 2018, 11:20
Van Bommel: Er waren momenten dat we Barça pijn hadden kunnen doen
Mark van Bommel vond de openingswedstrijd in de groepsfase van de Champions League tegen FC Barcelona een goede les voor zijn ploeg. Ondanks een evenaring van de grootste nederlaag van de Eindhovenaren op het hoogste Europese podium (4-0), was de trainer van PSV niet heel erg ontevreden. .................... https://www.ad.nl/dossier-barca-psv-4-0/van-bommel-er-waren-momenten-dat-we-barca-pijn-hadden-kunnen-doen~aeb21e71/
PSV speelde helemaal niet zo slecht. Ik begrijp alleen niet zo goed dat de Jong werd opgesteld die komt beter tot zijn recht in andere wedstrijden. Maar goed, Messi was weer heel goed ....
deket
19 september 2018, 20:56
Even er tussenuit geweest en met gevaar om slaag te krijgen van mijn egaa niet naar forum en weinig met voetbal beziggehouden in tegenstelling tot tijdens het WK.
Maar hier val ik toch weer van mijn zetel uit verbazing.
PSV verliest met 4-0 en speelde volgens de experts hier goed?
Kreeg nochtans het vak ", Logica, "tijdens mijn studies, weliswaar lang geleden maar toen dit ter sprake kwam zal ik wel door het venster naar mooie meiden gekeken hebben, zeker? .
Met 4 tegen niets verliezen en toch volgens meningen hier goed gespeeld hebben?
Iets ontgaat me toch?
Big30
19 september 2018, 21:02
Tagliafico tovert Ajax naar droomstart tegen AEK
Ajax is met een zege teruggekeerd in de groepsfase van de Champions League. Het elftal van trainer Erik ten Hag nam na rust afstand van AEK Athene (3-0). Grote man aan Amsterdamse zijde was Nicolás Tagliafico met twee doelpunten.
Het was niet alleen maar feest in een soms kolkende Johan Cruijff Arena. Klaas-Jan Huntelaar moest zich na rust geblesseerd laten vervangen en het is hoogst onzeker of hij zondag tegen PSV in actie kan komen. Hetzelfde geldt voor Matthijs de Ligt. De aanvoerder ontbrak tegen AEK Athene wegens een knieblessure. Coach Ten Hag besloot zijn aanvoerder niet door een verdediger te vervangen maar dirigeerde Frenkie de Jong naar de achterste linie. Op het middenveld kwam er een plaats vrij voor Carel Eiting, die daar de voorkeur kreeg boven Donny van de Beek.
https://www.ad.nl/dossier-champions-league/tagliafico-tovert-ajax-naar-droomstart-tegen-aek~a0fec9ad/
https://images4.persgroep.net/rcs/7Gmlacttk3iXWA3SfR6V5fkjgMk/diocontent/132437473/_fitwidth/694/?appId=21791a8992982cd8da851550a453bd7f&quality=0.9
deket
19 september 2018, 21:32
Ben ik al mijn logica op enkele dagen Roemeens grond kwijtgeraakt? Zit daar iets in het drinkwater?
Real Madrid verving eindelijk, wat ik allang aangaf hier, hun enigste achillespees door de beste keeper, of toch een der beste te vervangen, maar behouden hem wel als 2de keeper. Nu zie ik dat ze de zwakke schakel in de goal zetten en Courtois op de bank? Niet voor een of andere lullige bekerwedstrijd maar voor de CL?
Hopelijk zien we een der andere beste keeper ter wereld binnenkort met Benfica tegen Ajax, maar dit terzijde.
@j
19 september 2018, 23:38
Even er tussenuit geweest en weinig met voetbal beziggehouden
Dat overkomt je wel vaker na weer een competitie nederlaag van paars-wit heb ik het idee:wink2:
deket
20 september 2018, 01:13
@John, niet wereldschokkend maar was al van vrijdagochtend ginds en Anderlecht speelde pas zaterdagavond.
Big30
20 september 2018, 07:53
Ajax doet wat het moest doen, thuis tegen AEK winnen de wedstrijd thuis die je in ieder geval moet winnen en deed dat met overtuiging, mooie tweede helft gezien. Bayern zal wel een maatje te groot zijn maar helemaal kansloos acht ik ze niet, tegen Benfica zijn er zeker kansen.
PSV deed wat je kon verwachten, uit van Barca verliezen. Het begin was niet slecht, men kwam er een paar maal goed uit en kwam voor het doel van Barca, de 1-0 werd wat dom weggegeven en als Messi het op zijn heupen krijg weet je dat het dan lastig wordt.
Ajax zie ik wel overwinteren misschien wel in de CL doorgaan, voor PSV wordt dat lastig met Inter en de Spurs ook in de groep.
Opvallend City verliest thuis van Lyon. Assist van Depay en hij had de 0-3 ook moeten maken maar de paal verhinderde dat. Voor de rest niet veel verrassingen of het zou Rood voor dat enge mannetje moeten zijn maar wel de winst van Juve tegen Valencia.
deket
20 september 2018, 14:34
City hun verlies is eigenlijk de enige echte verassing in deze CL waar groep D mij wel zeer zwak lijkt.
Ajax dat was te verwachten, AEK Athene lijkt me veruit de zwakste club uit die poule en aangezien ik denk dat Bayern een maatje te groot is zal het afhangen van de dubbele confrontatie tegen Benfica. Hopelijk voor Ajax zonder Mile Svilar
bocariver
20 september 2018, 19:20
I agree about the only surprise was Lyon victory in Mancity.
Genesio won tactical battle against Guardiola with 4-4 1-1 position.
Man of the match was Nabil Fekir who showed to Liverpool that his knee is very well.
He not played a lot during world championship but he still on wave.
For future we can notice that Tanguy Ndombele was great and wait Deschamps call.
So , Lyon can think about 1/8 finals by surprise like Ajax.
bocariver
20 september 2018, 19:29
About PSV, Van Bommel tried a tactical answer but something goes wrong ( tactic or players?). I suffer for beautiful football when I Saw PSV but everybody make with his little material.
PSG lost in last minute and it was not collective game, Tuchel still have a lot of works, but looks enough for next round.
If they finished 3 rd after Napoli , they will be favorite to win EL league.
About Monaco, they were less worse than waited but they need work too to beat Dortmund And even Bruges. No team play like for PSG.
They will run for 3rd place and EL.
satanic surfer
20 september 2018, 23:04
De eerste Europaleague-avond was voor de Belgische participanten geen doorslaand succes. De Hollandse teams doen niet mee omdat ze de kloof met PSV&Ajax nog enigszins binnen de perken wensen te houden en dit denken te kunnen bewerkstelligen via géén mid-weekmatchen waarschijnlijk. Vergeefse hoop dunkt ss anywaykens..Racing Genk wint vlot thuis en mag hopen op een ronde verder...Standard uit bij Sevilla logisch onderuit maar 5-1 lijkt wel een harde noot. Doch de zeperd komt helaas op het conto van Anderlecht dat bij een nietige Slowaakske tegenstander met 1-0 de boot ingaat...Eigenlijk geeft de gele-kaartenbalans weer waar het voetbalschoentje wringt als er gebikkeld dient te worden, 5-0 wat dat betreft. Als het dan toch een potige partij wordt met een uitermate coulante scheids moet je ook de mouwen opstropen.Doch het dient vermeld dat de arbiter wel erg coulant was voor de houthakkerige Slowaken, Anderlecht een loepzuivere penalty werd ontnomen en ze de lat troffen doch los van die cumulerende tegenspoed natuurlijk een kleine blamage voor de recordkampioen en dit bemoeilijkt overwinteren toch behoorlijk. ss hoopt op eerherstel voor les Mauves en coefficijentpuntengewin dabei...Opvallend dat Red Bull Leipzig met 2-3 onderuitging tegen Red Bull Salzburg en dat 2 vd 3 Franse teams verloren in hun openingswedstrijd...
deket
21 september 2018, 00:52
Klopt.
bocariver
21 september 2018, 11:48
Indeed ,very bad start for french teams, except for Rennes with first victory in Europa cup ever.
Rennes was saved by one rising star : Ismailia Saar who is supersonic and soon somewhere else for more than 50 M, and the Artist HBA: Hatem Ben Arfa who rest 2 years in PSG without playing after lack of respect of Emir Al Thani. 2-1 against Jablonec , it was minimum.
Surprise was defeat of OM at home against Eintracht 1-2. First, there was no fans because of suspension of stadium, second : referee helped German a lot( 2 penalty), third : lack of motivation.
Bordeaux lost 1-0 in Prague against Slavia, Czechs were very good in fact and Girondins so bad as usual , this club is like the Flying Dutchman, some ghost lost on a boat without captain.
bocariver
21 september 2018, 11:50
For fans of Ajax , I read that PSG have interest for Frankie De Jong...
Big30
21 september 2018, 17:34
Van BATE Borisov tot AEL Limassol tot Sivasspor tot Qarabag tot Spartak Trnava: Anderlecht verloor de voorbije 10 jaar vaker tegen Europese dwergen
De troepen van Heintje Vanhaezebrouck kenden gisteravond geen goede start van hun Europa League-campagne. Een understatement. Een inspiratieloos Anderlecht ging met 1-0 de boot in bij voetbaldwerg Spartak Trnava, een volstrekt onbekende ploeg voor de voetballiefhebber. En het was niet de eerste keer dat Paars-wit op een beschamende manier verloor tegen een Europese voetbaldwerg. Eerder ging het in de laatste jaren al ten onder tegen ploegen van bedenkelijke kaliber BATE Borisov, AEL Limassol, Sivasspor en Qarabag.
Het gaat van kwaad naar erger met Anderlecht. De twee Paars-witte coryfeeën Marc Degryse en Jan Mulder zagen het met lede ogen aan in de Sporza-studio. "Schandalig."
"Trnava staat vijfde van onderen in de competitie in Slovakije en is dan nog een ploeg die nooit om de prijzen meedoet in eigen land. En die ploeg straft Anderlecht af. Pijnlijk!", vertelt Marc Degryse na de 0-1-nederlaag van Anderlecht.
"De aankopen zijn gewoon niet goed genoeg", vindt Mulder. "De ambitie van Anderlecht was te laag. Als je deze twee spitsen koopt (Dimata en Santini), koop je niet de top. Het had veel meer geld moeten besteden voor betere aanvallers."
Dimata ging dan ook nog eens niet vrijuit bij de goal. "Dit is een spits die het vertrouwen helemaal kwijt is", stelt Degryse vast. "Ja, maar de keeper gaat hier ook in de fout", werpt Mulder op. "Een bal die zo dicht komt aan zijn tweede paal moet hij hebben."
"En ja, het was een slecht veld. En akkoord, ze hadden de ref soms niet mee. Maar we horen week na week zulke verhalen." Trebel was de exponent van de malaise bij Anderlecht. Degryse: "Hij was nochtans zo goed begonnen aan het seizoen. Ook hier zullen ze het excuus inroepen: hij heeft last van zijn buikspieren." Mulder: "Last van zijn buikspieren?! Dan moet je in het ziekenhuis liggen en niet in Trnava voetballen."
Degryse: "De geschiedenis leert ons dat het crisis is bij Anderlecht als je zo'n reeks bedroevende resultaten neerzet. Als ze zondag dan nog eens verliezen tegen Standard Luik..."
Bron: Sporza
deket
21 september 2018, 18:24
@Bocariver, there has long been interest for him and also Barcelona where Dutch people feel more comfortable than in Paris.
He is the most talented youngster from the Netherlands and seems to come from the famous youth academy of Anderlecht. He is not but like as he plays , it seems so
deket
21 september 2018, 18:29
@Big30. Bedankt voor de overbodige informatie die de voetballiefhebber reeds wist.
En neen ik was niet bij de relschoppers maar keek rustig thuis naar tv. Kanariepiet keek ook en ik citeer, is dat niet die club dewelke Feyenoord in de voorronde met 4-0 versloeg? Maar deket , Feyenoord is uiteraard geen referentie, die zouden in Belgie onderaan staan"einde citaat. Geef het maar even mee
broodpoot
21 september 2018, 18:29
and seems to come from the famous youth academy of Anderlecht. He is not but like as he plays , it seems so
Humor heb je in ieder geval.
deket
21 september 2018, 19:04
Dat is ook het beste in deze wereld je leeft immers maar 1 keer.
En een gouden gratis advies : vrouwen houden van mannen met humor
deket
21 september 2018, 19:09
Maar nu zit ik te denken, door wie werden al die Nederlandse clubs vorig seizoen in de voorronde van de Europese bekers weer uitgeschakeld?
Indien ik me goed herinner Big30 , jouw PSV door een zeer onbekend bescheiden clubje bestaande uit een postbode, gemeente ambtenaar, schaapsherder, schoenmaker, jager etc,,,
deket
22 september 2018, 10:38
Big30, nu ik erover opnieuw nadenk, indien je stelling klopt dat Trnava nooit voor de prijzen zou spelen, waarom werden ze dan kampioen in Slowakije en speelden ze nu Europees reeds in de poulefase?
Weer logica die mij ontgaat. Heb ik dat van de week in Roemenië achtergelaten of toch niet goed opgelet tijdens de cursus?
Big30
22 september 2018, 10:49
Big30, nu ik erover opnieuw nadenk, indien je stelling klopt dat Trnava nooit voor de prijzen zou spelen
Zo hoog moet je deze club, Spartak Trnava internationaal inschatten.
https://screenshotscdn.firefoxusercontent.com/images/54fbda8a-7ef8-4f2d-95eb-72dff5ce6da8.png
NEC, NAC, Lokeren en Westerlo staan een paar honderd plaatsen hoger nog, dat nivo dus :biggrin:!
Big30
22 september 2018, 14:49
Ex-spelers en -coaches over penibele situatie Anderlecht en Standard: "Paars-wit heeft zich ingekocht op het niveau van KV Oostende"
Hoogspanning in het Vanden Stockstadion. Zowel voor Anderlecht als Standard loert de crisis om de hoek. Vier ex-spelers en -coaches over de penibele situatie waarin beide topclubs zich bevinden.
https://m.hln.be/sport/voetbal/belgisch-voetbal/jupiler-pro-league/ex-spelers-en-coaches-over-penibele-situatie-anderlecht-en-standard-paars-wit-heeft-zich-ingekocht-op-het-niveau-van-kv-oostende~a9d80553/
Big30
23 september 2018, 08:31
https://screenshotscdn.firefoxusercontent.com/images/3b1266eb-8cfb-4932-97aa-29511089d49c.png
Aantel dingen die opvallen:
- Heracles en VVV die het zeer goed doen, 2 ploegen met een zeer bescheiden begroting maar die het wel goed voor elkaar hebben als het gaat om wat met een beperkt budget mogelijk is.
- Emmen en Fortuna, toch 2 ploegen die velen laag zien eindigen doen het helemaal niet zo slecht, maar goed we zijn net begonnen.
- PEC en Groningen verwacht je iets hoger, NAC misschien wel niet gelet op het materiaal dat ze hebben.
- PSV en Ajax uiteraard op 1 en 2, de kloof met de rest zal nog sterk groeien, logisch als je kijkt welke spelers er rond lopen en wat kwa budget mogelijk is. Vanmiddag de topper, ik schat dat nu Ajax net wat beter de flow en vorm te pakken heeft dan PSV dus het zou me niet verbazen als Ajax gaat winnen.
Opvallend in Duitsland, S04 verliest voor de vierde keer op rij nu van Bayern. In Belgie heeft Anderlecht inmiddels al 6 punten achterstand op Club, dat zouden er vanavond wel eens 9 kunnen zijn en dan is de crisis compleet bij Anderlecht.
Willem2
23 september 2018, 10:25
PSV wint vandaag van Ajax.
broodpoot
23 september 2018, 10:33
Nietes.
deket
23 september 2018, 10:47
Zou eerlijk gezegd ook mijn geld eerder op Ajax zetten of een gelijkspel.
Weet niet of in de defensie DeLigt terug fit zal zijn en in de spits Dolberg klaar om daar ook in te springen voor eventueel Huntelaar
deket
23 september 2018, 10:52
Btw, Broodpoot, eigenlijk was het geen humor, namelijk ondanks dat het momenteel wat minder gaat met Anderlecht geniet hun jeugdopleiding van internationale waardering. Voorbeelden legio.
En ja ik ga straks kijken, indien mijn vrouw tandpijn heeft laat ik haar ook niet in de steek, dus ook mijn club laat ik niet vallen
Bluebear
23 september 2018, 12:07
Zo mag ik het horen, Willem2. Forza PSV!!! :freu: :cool: :lostit: :smile2:
30987
Willem2
23 september 2018, 14:05
For fans of Ajax , I read that PSG have interest for Frankie De Jong...
Iedereen heeft interesse in Frankie de Jong ....
en in De Ligt ...
Willem2
23 september 2018, 14:07
Nietes.
Ok een gelijkspel kan ook nog.
Big30
23 september 2018, 15:41
Frenkie de Jong transfer tug-of-war between Manchester City and Man United looming as Pep Guardiola joins the race
EXCLUSIVE: Ajax say 21-year-old won't go this season but Blues may try in January as they are short of defensive midfielders
City are understood to have had a Ł50million bid for De Jong rejected by Ajax in the summer, and are ready to make another move.
The Dutch club have since continued to insist that the 21-year-old is staying in Amsterdam for at least another year, but City have not ruled out testing their resolve again in January.
https://www.mirror.co.uk/sport/football/transfer-news/manchester-city-set-frenkie-de-13290610
Uiteindelijk gaat ie natuurlijk weg, 50-60-70 miljoen euro, zo zit de markt tegenwoordig nu eenmaal in elkaar. Veel Eredivisie clubs hebben een budget van iets van 10 miljoen euro, daar moeten ze het mee doen.
De verschillen in NL tussen Ajax, PSV en de rest worden steeds groter. Onoverbrugbaar groot.
broodpoot
23 september 2018, 17:15
50 miljoen pond voor de Jong. Gaat natuurlijk nergens meer over.
Verder gaat het knap kut in Eindhoven. Was ik al bang voor, alles voor de CL overwintering dit jaar en in de competitie loop je na 4 wedstrijden alweer achter de feiten aan.
Big30
23 september 2018, 18:59
https://screenshotscdn.firefoxusercontent.com/images/8d330292-840c-4341-a89e-f5998bf7cafb.jpg
https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/psv-walst-over-ajax-heen-en-deelt-eerste-tik-uit-in-titelstrijd~a8b7ad90/132700832/
PSV walst over Ajax heen en deelt eerste tik uit in titelstrijd
Wentelt Eefje
23 september 2018, 19:59
Zal in elk geval niet betaald worden voor de verdedigende kwaliteiten van Frenkie de Jong, die 50 miljoen... Overigens Daley Blind ook weer eens ondermaats, wat een Pissnelke is dat toch
John mc Snek
23 september 2018, 20:26
Zal in elk geval niet betaald worden voor de verdedigende kwaliteiten van Frenkie de Jong, die 50 miljoen... Overigens Daley Blind ook weer eens ondermaats, wat een Pissnelke is dat toch
Al die hypes : Bazoer was ook 40 miljoen waard en de nieuwe Rijkaard, en nu is ie nog een kwartje waard. Dolberg was ook 50 miljoen waard maar wie heeft het nu nog over hem? Ziyech was 30-35 miljoen waard maar na het WK was er geen enkele interesse meer enz..
Wel knap om met zon geweldige spelers al 4 jaar 0 prijzen te winnen en nu weer in
Eindhoven met 3-0 vernederd te worden.
Dit was een eerste serieuze testcase voor De Jong, volgens het Parool was hij de slechtste man van het veld , maar vooruit , hij hoort ook niet op die plek.
65 miljoen inkopen , salarissen van 4 miljoen en dan zo van de mat worden gespeeld, het verbaasde me dat Ten Hag na de rust nog terug durfde te komen en al
Niet zelf zijn ontslag had ingediend [emoji51]
Conclusie : een team kun je niet kopen en het is heel goed voor het voetbal dat PSV heeft laten zien dat je met op papier toch iets mindere spelers
maar meer teamgeest, beter positiespel en een betere mentaliteit het met miljoenen smijtende Ajax voor schut kan zetten , en dat twee keer op rij. PSV gefeliciteerd van een niet PSV er [emoji4]
Big30
23 september 2018, 21:03
Ja John Kroket, PSV heeft duidelijk de mindere spelers vergeleken met Ajax :sleep::lostit::roll3:.
Zo'n type Blind die fout op fout stapelt heeft PSV niet, ook niet zogenaamde Toppers als Tadic of die Marokkaan die denkt dat ie nu al een grote jongen is!
Ajax werd gewoon op alle fronten afgetroefd, niet zo vreemd, PSV heeft meer kwaliteit, mentaliteit en laten we de trainers en technische staf maar niet met elkaar vergelijken :biggrin:.
Als Ajax fan is dit een zure dag, das logisch, maar geen reden om wartaal uit te slaan dunkt me. Maar trollen dat moet kunnen in het voetbal topic!
Oja, kan niet iemand nog de woorden Calimero en Provincie laten vallen? Boeren mag ook :biggrin:.
John mc Snek
23 september 2018, 22:06
Haha Big je weet wel dat ik niet voor Ajax ben trol!
Maar de selectie van PSV is gewoon minder waard , er is ook minder budget sinds Philips een stapje terug heeft gedaan.
Daarom is het des te knapper dat men Ajax zelfs na het paniekvoetbal van Overmars en alle miljoenenaankopen en salarisverhogingen helemaal van de mat speelde.
Het voetbal heeft van het geld en de onkunde gewonnen , gefeliciteerd [emoji4]
Big30
23 september 2018, 22:13
Al die hypes : Bazoer was ook 40 miljoen waard en de nieuwe Rijkaard, en nu is ie nog een kwartje waard. Dolberg was ook 50 miljoen waard maar wie heeft het nu nog over hem? Ziyech was 30-35 miljoen waard maar na het WK was er geen enkele interesse meer enz..
Maar de selectie van PSV is gewoon minder waard
Nu ga je echt wartaal uitslaan :biggrin:, "de selectie van PSV is minder waard", dus nu niet de kwaliteit (hoe meet je die trouwens) maar nu opeens de " waarde" vd selectie!
OK Lozano is 120 miljoen waard, dat is namelijk geboden, Bergwijn 150 miljoen, de selectie van Ajax niets, geen enkele club wil een Ajacied namelijk kopen, Blind heeft een negatieve boekwaarde van 80 miljoen!
Sphinx
23 september 2018, 23:04
Schijnbaar heeft bondscoach Ronald Koeman de wedstrijd overgeslagen voor een uitnodiging van Boca Juniors versus River Plate. Mooi affiche, maar mocht hij toch in Eindhoven zijn geweest, had hij iig aan Eindhovense zijde met alle voetballers uit Uruguay, Mexico en Brazilië wss dezelfde Zuid Amerikaanse winnaarsmentaliteit gezien. Bij Ajax kon alleen Tagliafico dat soort inbreng bieden, als ENIGE verdediger van de Amsterdammers. Blind rendeert niet op die positie en F. De Jong is ook maar een stand-in, ze mistten De Ligt heel erg. Waarom Ten Hag dan Maxi Wöber niet daar neerzet begrijp ik even niet, het is geen dartele voetballer nee, meer een werkpaard als Daniel Schwaab aan de overkant, die met ene Nick Viergever het niet onaardig deed in de verdediging.....
Iets verder naar onder sluipt 1. FC Heracles op zijn Duits mee in de vaart van de top3, de score is dan weer niet typisch Duits, want de doctrine van Frank Wormuth is "er één meer als de tegenstander is goed, maar er méér maken is nog beter." VVV probeert wel normaal te blijven doen, maar met zo'n ploeg zo hoog staan is redelijk abnormaal, met een verdediging die nog geheel uit de eerste divisie tijd stamt en drie middenvelders die die tijd ook nog kennen. Koester die momenten en genieten zou ik zeggen, kisses won't last.
John mc Snek
23 september 2018, 23:16
Nu ga je echt wartaal uitslaan [emoji3], "de selectie van PSV is minder waard", dus nu niet de kwaliteit (hoe meet je die trouwens) maar nu opeens de " waarde" vd selectie!
OK Lozano is 120 miljoen waard, dat is namelijk geboden, Bergwijn 150 miljoen, de selectie van Ajax niets, geen enkele club wil een Ajacied namelijk kopen, Blind heeft een negatieve boekwaarde van 80 miljoen!
150 miljoen peso’s misschien [emoji4]
Maar goed, we zullen het hier met elkaar moeten doen en wat slap lullen want de
Ajacieden zullen de eerste 48 uur niet reageren .
Big30
23 september 2018, 23:24
De grootse Ajacied zal jaren niets van zich laten horen, tot Ajax weer kampioen gaat worden. Dat duurt nog wel even natuurlijk.
Hoe zou het met P020 zijn :)?
satanic surfer
23 september 2018, 23:46
In Bellege was het ook "supersunday" met afgetekende uitwinst van Club Brugge op het veld van rivaal AA Gent, 0-4, pijnlijk. Hein van Haezebrouck zag z´n trainersvel gered door een 2-1 zege van Anderlecht tegen Standard...Racing Genk won ook afgetekend en na het eerste verlies van Antwerp tekent zich een top-3 af met Club, Genk en Anderlecht dat nou een makkelijk programma krijgt voorgeschoteld en volgens ss zomaar aansluiting kan vinden bij de 2 "koplopers" de komende maand ondanks matig spel...Ook vandaag was het niet best maar Standard was zo ultradefensief dat ze onheil over zichzelf afriepen na de 0-1...
In Engeland enkel Liverpool nog foutloos, Chelsea 0-0. In Spanje is Barca z´n maximum kwijt na een gelijkspel thuis...
bocariver
23 september 2018, 23:55
If price for Frankie De Jong is 50 millions , we can say that Ajax and his agent are very smart ....
But nobody is so stupid to pay that for somebody who not made more than 50 games for Ajax if I believe statistics, do not score goals, do not show nothing on high level ( with high level opponents).
It is already good if he do not have injury before christmas.
I think it is more speculations because PSG need more somebody with experience and physically strong.
Willem2
24 september 2018, 12:10
If price for Frankie De Jong is 50 millions , we can say that Ajax and his agent are very smart ....
But nobody is so stupid to pay that for somebody who not made more than 50 games for Ajax if I believe statistics, do not score goals, do not show nothing on high level ( with high level opponents).
It is already good if he do not have injury before christmas.
I think it is more speculations because PSG need more somebody with experience and physically strong.
Jaja
Niks 50miljoen het is al 80 miljoen
Real heeft 80 miljoen over voor Frenkie de Jong ............. https://www.telegraaf.nl/sport/2592401/real-heeft-80-miljoen-over-voor-frenkie-de-jong
Uiteraard totaal absurd. De Fifa doet veel te weinig aan het financial fairplay. En de Uefa hout ook de sjeiks, russische oligarchen, amerikaanse conglomeraten etc niet tegen. Tja geld hé.....
Nog 1tje voor Badslippers:
Criminelen winnen populariteit door Brabantse voetbalclubs te sponsoren: 'Ze willen leuk gevonden worden'.... https://www.ed.nl/brabant/criminelen-winnen-populariteit-door-brabantse-voetbalclubs-te-sponsoren-ze-willen-leuk-gevonden-worden~aa6db4b2/
(Kan ook weer onder het kopje narcostaat)
Teiresas
24 september 2018, 13:52
Ik neem al die berichten uit (vooral) de Telegraaf maar met een korreltje zout. Het is - zoals hierboven al aangehaald - niet de eerste keer dat een Ajax talent zodanig gehypet wordt dat de tientallen miljoenen die genoemd worden afgeschilderd worden als een koopje en de betreffende speler als een must-have. Voorbeelden legio, ook in de huidige Ajax selectie.
Ontegenzeggelijk is Frenkie de Jong een begenadigde voetballer. Zijn rust aan de bal, overzicht en natuurlijke drang om naar vóren te spelen (waar de meeste spelers deze drang naar achteren hebben) maken hem uitzonderlijk. Maar om dergelijke bedragen neer te tellen voor een speler die nog geen vol seizoen basisspeler is bij een club uit de eredivisie? Maar goed, ik sta nergens meer van te kijken. In het Europese topvoetbal heerst een ernstige epidemie van de geldpest; clubs weten van gekkigheid niet wat met hun geld te doen. Dus het zou zo maar kunnen...
Maar wie de wedstrijd van gisteren heeft gezien, zal zich in ieder geval moeten afvragen of Frenkie als centrale verdediger geschikt is tegen ploegen die een volwassen aanvalslinie op het veld brengen. Het antwoord lijkt nee. Geen lengte, te weinig body, te weinig verdedigende kwaliteiten. In ongeveer 32 van de jaarlijkse eredivisiewedstrijden komt Ajax er wel mee weg, want dan hoeft er überhaupt niet verdedigd te worden. Thuis tegen AEK Athene idem dito. En in de voorrondes tegen sub-subtoppers als Sturm Graz en Standard Luik ook wel, maar als straks Benfica of Bayern de opponent is ligt dat anders. Net als tegen PSV gisteren.
Of Ten Hag dat ook ziet? Gisteren voorafgaand aan de wedstrijd in ieder geval niet getuige de opstelling, en achteraf ook niet, óf hij wilde het in alle eigenwijsheid niet toegeven.
De toekomst in de top - als die er is - ligt voor Frenkie niet in de verdediging. Maar voor een rol als verdediger zullen de topclubs hem niet op het oog hebben lijkt me.
Ik vond het een interessante wedstrijd gisteren. Het gehypte Ajax (what's new?:rolleyes:) achtte zichzelf weer eens verheven en onaantastbaar (what's new?:rolleyes:) maar blijkt onder druk opeens nogal kwetsbaar, want als het niet aan aanvallen toekomt heeft het een probleem. Dat probleem is zonder De Ligt en met De Jong achterin extra groot. Dan staan er namelijk geen verdedigers op het veld. De achterhoede bestaat uit middenvelders, het middenveld - en de aanval uiteraard ook - uit aanvallers. PSV had haar strijdplan klaar en het bleek binnen ruim een half uur al uiterst succesvol. De pot was beslist.
Ik voorzie een grote trainerscarriere voor Mark van Bommel. Zoals hij zich manifesteert in de eerste maanden van zijn nieuwe loopbaan. Chapeau! Hij doet me wel wat denken aan Diego Simeone, maar dan zonder ADHD.
PSV is volgens mij de grote titelkandidaat, mits ze de onvermijdelijke teleurstellingen in de CL goed kunnen verwerken. Ik denk dat ze dat wel lukken gaat. Beter dan Ajax, want die denken daadwerkelijk een CL rol te kunnen spelen en zullen gezien hun geringe zelfkennis een paar flinke mentale tikken gaan krijgen als ze met de realiteit geconfronteerd worden.
De twee nieuwe backs van PSV zijn trouwens geweldige aankopen. Dumfries en Angelino doen het vooralsnog buitengewoon goed. Wat moeten ze in Eindhoven blij zijn dat ze van die Brenet verlost zijn... En Bergwijn heeft megastappen gezet de laatste tijd. Tien keer beter dan de omhooggeschreven (what's new?:rolleyes:) Justin Kluivert lijkt me. Hopelijk werkt 't in het koppie van Bergwijn ook allemaal okay, want zijn geveinsde blessure bij Jong Oranje geeft te denken.
We gaan 't zien.
broodpoot
24 september 2018, 18:41
Gewoon een afgang van ten Hag om met Blind en de Jong achterin te beginnen. Op zich kan dat best wel is een keer maar laat er nou 1 wedstrijd in Nederland zijn waarbij je dat niet moet doen en dat is uit tegen PSV maar goed, ten Hag z'n track record tegen PSV is sowieso een drama dus wat dat betreft deed hij het gisteren zoals verwacht. Verdiende overwinning en verder lopen we de rest van het seizoen weer achter de feiten aan. Zucht. Alles op de CL dan maar.
En de Jong gaat heus wel weg voor minimaal 35 miljoen. Alles hoger is lachwekkend.
Stief
24 september 2018, 23:03
Hoe zou het met P020 zijn :)?
Dat vraag ik me allang af!! Maar dat heb je dan weer met die gespleten persoonlijkheden
deket
25 september 2018, 00:40
Nu keek ik naar extra-time op Canvas en zag Beelden van PSV-Ajax. Nu heb ik die DeJong te vlug bejubeld, tja dan heb je eindelijk nog eens een jong talent in Nederland.
Oke, hij stond niet op zijn favoriete plaats, desalniettemin vond ik hem zeer zwak verdedigen, van wat ik zag teminste. Indien je met Blind en Dejong tegen een zwakke ploeg ,zoals AEK Athene speelt ging het maar ik vrees wel voor hen dat wanneer dit centrale duo tegen Bayern moet de doelpunten om de oren vliegen.
Btw, ik lag wel met het gebrek aan hedendaags talent bij Nederland en de KEUKENdivisie maar zag een ontroerend moment toen ze daar in de eredivisie een stilte hielden voor de slachtoffers van Oss. Mooi moment van verbondenheid
Big30
25 september 2018, 08:00
Ik neem al die berichten uit (vooral) de Telegraaf maar met een korreltje zout. Het is - zoals hierboven al aangehaald - niet de eerste keer dat een Ajax talent zodanig gehypet wordt dat de tientallen miljoenen die genoemd worden afgeschilderd worden als een koopje en de betreffende speler als een must-have.
Ben het op veel punten wel eens met je verhaal maar hier niet helemaal. Tuurlijk de Jong. dat heeft wat weg van een hype, speelt wat leuke wedstrijden en de nieuwe grot ster is born.
Maar als je Spaanse kranten (Mara bv) of Engelse kranten leest dan blijkt inmiddels wel dat er belangstelling is en dat grote clubs ook bereid zijn minimaal 50 miljoen euro te betalen. Dat bod lag er van Barca maar nadat Ajax zich kwalificeerde voor de CL besloot de Jong te blijven en inmiddels zijn er meer clubs die te kennen hebben gegeven interesse te hebben.
PSV is volgens mij de grote titelkandidaat, mits ze de onvermijdelijke teleurstellingen in de CL goed kunnen verwerken.Van de CL spelen zeker in de poel van PSV word je sterker en beter, dan weet je dat je kunt verliezen en dat zal niet zo'n issue zijn, wel de vermoeidheid maar daar bleek zondag niets van.
Ajax werd overmoedig en dat was niet slim, Standard en AEK is wat anders dan PSV, dat bleek wel, waar natuurlijk de trainer de Jong op een nieuwe positie neerzette en dat was niet slim.
deket
26 september 2018, 00:52
Sinds 2007 eens geen Ronaldo of Messi verkozen als beste voetballer ter wereld (FIFA)
Terecht naar Modric indien je het mij vraagt, en indien je het mij niet vraagt ook. Courtois vanzelfsprekend beste keeper ter wereld en Eden Hazard in het beste wereldelftal.
En jullie? Zag de veelbelovende deJong in een samenvatting tegen PSV en ik vrees dat dit niet meer gaat gebeuren voor mijn kkeinzoon op zijn beurt grootvader zal zijn en ik dit dus niet meer meemaak. Zal de wereld tegen die tijd nog bestaan?
deket
26 september 2018, 00:57
Wat is er met Shalke 04 aan de hand? Voorspelde het hier bij de nieuwe pool goed, maar had beter er echt op gewed dat ze zelfs tegen Freiburg zouden verliezen.
O punten en het laatste voor toch een club met naam, achterban, kapitaalkrachtige sponsor etc,,,. Wat is daar aan de hand.? Zie parallellen met het verval van vele saunaclubs in het Rurhgebied
@j
26 september 2018, 09:14
De grootse Ajacied zal jaren niets van zich laten horen, tot Ajax weer kampioen gaat worden.
Dat zijn nog eens supporters ja, alleen als het goed gaat hoor je ze, als het minder gaat geven ze niet thuis :hammer:
Hij kan ‘n voorbeeld nemen aan Deket wat dat betreft, hoe belabberd Anderlecht ook speelt de laatste jaren, hij blijft achter zijn paars-witte cluppie staan, en zo hoort het :wink2:
bocariver
26 september 2018, 18:21
Some news about oranje players in France for the beginning of season.
Tete, disappeared because some other players are considered better than him, he is behind Rafael and Dubois. Not even on bench.
Depay: Diaz was sold to Real Madrid and new diamond youngster broke his knee, so he have full place.Unfortunarely , he will never be a leader when something goes’wrong But in good conditions he can score a lot.
Strootman: he made a good begin but last week’was Nightmare . We need to wait to judge him.
bocariver
26 september 2018, 18:36
About Belgian, there is so many ,11 if I count well.
Sels: Titular with Strasbourg who is happy with him.
Tielemans:catastrophic, look like suffer of trauma of last WC, totally lost on pitch, problem with mentality and tactic.
Chadli: just arrived but suffer from traumatic syndrom of WC.
Engels: he made a good begin with Reims in central defense.
Foket : good begin too in Reims.
Leya Iseka : brother of Batshuayi play as titular in Toulouse but with defect of scoring.
Meunier: one of the best of PSG for the moment, titular with Alves injury.
Limbombe: played his first match yesterday because was not ready physically.
Denayer : titular and give satisfaction.
Peeters: titular in Caen.
Ciman:titular in Dijon.
deket
27 september 2018, 00:20
Ondertussen swingen Urk en de Kozakkenboys door de Nederlandse beker.
URK, ! Spelen die binnenkort ook in de KEUKENdivisie?
Hen het zojuist opgezocht,'blijkt de kleinste gemeente in Friesland te zijn.
Je bent vlugger in Roemenië met het vliegtuig dan naar daar met de auto.
In de Belgische beker knikkert de bescheiden amateurclub Deinze Club Brugge uit de beker, en een andere amateurclub, Knokke Standard dat dan nog het thuisvoordeel afkocht. Standard is sinds hun afgang tegen Ajax op de sukkel.
Betreffende Real Madrid moet P1 morgen maar verduidelijking geven, aangezien die wedstrijd laat begon en ik morgen weer vroeg op moet.,,,,:wink2:
Teiresas
27 september 2018, 00:46
Hen het zojuist opgezocht,'blijkt de kleinste gemeente in Friesland te zijn.
Je research skills laten te wensen over, Deket...
@j
27 september 2018, 09:13
Je bent vlugger in Roemenië met het vliegtuig dan naar daar met de auto.
Nee Deket, in Nederland hebben we wel goede wegen :)
satanic surfer
27 september 2018, 12:11
Een waar slachtveld in de "eerste" bekerronde, ofte de Crokycup...Al 5 eersteklassers eruit waaronder leider Club Brugge, Standard, Antwerp. Bizar doch alla...
In Hispanje zowel Barca als Real onderuit, dolletjes...
In Hengeland alvast géén league Cup voor Liverpool dit jaar want uitgeschakeld door Chelsea na een aardig doelpunt van Eden Hazard...Ook Man Utd er al uit, Mourhinho komt in een lastig parket stilaan dunkt me...
satanic surfer
27 september 2018, 15:36
prima nieuws voor de voetbalfans die niet van döner houden. Het EK 2024 werd zonet toegewezen aan Duitsland en gelukkig niet aan Turkije...Normaliter moet een tegen dan sterk Nederlands elftal zich toch kunnen plaatsen daarvoor en er zelfs prima voor de dag kunnen komen...Ook voor Bellege leuk en vlakbij natuurlijk...Gelsenkirchen/Mönchengladbach/Dortmund/Köln, misschien zelfs Düsseldorf als speelsteden, dat wordt geinig binnen boogscheutafstandjes...
deket
27 september 2018, 16:21
Ondanks het gelobby van Pret die nu ginds zit.
Hoeveel landen mogen er in 2024 meedoen.
Indien meer dan 30 kunnen we eindelijk misschien Nederland nog eens op een tornooi bezig zien.
Goedemorgenallemaal
27 september 2018, 16:38
prima nieuws voor de voetbalfans die niet van döner houden...
Volgens mij zou er in Duitsland best wel eens meer döner gegeten kunnen worden dan in Turkije...
deket
27 september 2018, 17:43
Weet jij hoeveel Turken er in Duitsland wonen? Meer dan 3 miljoen
Heel wat meer dan er Roemeense dvps in Duitsland werkzaam zijn
@j
27 september 2018, 20:22
prima nieuws voor de voetbalfans die niet van döner houden. Het EK 2024 werd zonet toegewezen aan Duitsland en gelukkig niet aan Turkije
Ik vind het toch jammer dat dit toernooi WEER in Duitsland gespeeld wordt. Had het Turkije wel gegund :wink2:
deket
27 september 2018, 21:43
Betreffende Urk bedoelde ik Flevoland en niet Friesland. Een slipue of the tongue.
En neen ik ben niet live naar het voetbal. Bekermatchen kunnen me niet zo raken.
Sinds de CL heeft de bekerkompetitie veel van hun pluumen verloren.
Zelfs in Engeland waar de cupfinal altijd genoot van een traditioneel hoogtepunt
@j
27 september 2018, 22:36
En neen ik ben niet live naar het voetbal. Bekermatchen kunnen me niet zo raken.
Dat snap ik als je club tegen “vergane glorie” Union uit Brussel met 0-3 verliest, een blamage
Big30
27 september 2018, 22:43
Wat een blamage: Union knikkert Anderlecht genadeloos uit Croky Cup,
Niakaté steelt de show met hattrick
De verrassing is compleet in de Croky Cup. Na landskampioen Club Brugge en titelhouder Standard is ook Anderlecht uitgeschakeld in de zestiende finales. Union verschalkte paars-wit in een Brusselse derby, doelpuntenmachine Niakaté zorgde voor een hattrick. 0-3.
https://m.hln.be/sport/voetbal/belgisch-voetbal/beker-van-belgie/wat-een-blamage-union-knikkert-anderlecht-genadeloos-uit-croky-cup-niakate-steelt-de-show-met-hattrick~aea5ee92/
Goedemorgenallemaal
28 september 2018, 02:13
En die DVP's eten ook graag een döner, net als hun klanten
Willem2
28 september 2018, 13:49
Vormer kon naar zandbak, maar verkoos 'mooi leventje' bij Club
22 september 2018 – Ruud Vormer heeft de afgelopen zomer een miljoenencontract laten liggen. De Oranje-international kon Club Brugge verruilen voor een paar jaar voetballen in Saudi-Arabië, maar besloot uiteindelijk om toch in België te blijven. "Even later dacht ik weer aan het mooie leventje dat ik hier heb." ............ https://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/338877/vormer-kon-naar-zandbak-maar-verkoos-mooi-leventje-bij-club/
Willem2
28 september 2018, 13:53
Heerlijk die bekercompetitie in België.
Ik wist al in de voorbereiding dat Anderlecht een heel zwaar seizoen tegemoet zou gaan. Daar werden ze zogenaamd de winnaar van de vriendschappelijke spelen. Maar het seizoen wordt heel zwaar. Je zou er medelijden van krijgen met de supporters ;)
Meer medelijden heb ik met Champollion. Dat wordt niet veel met Standard. Hoop wel dat de trainer blijft.
satanic surfer
29 september 2018, 17:41
In Engeland een volgende 8-tellen-dreun voor Mourinho en z´n geteisterde Man Utd dat met 3-1 de boot ingaat bij West Ham...10 op 21in de competitie en uitgeschakeld in de League Cup, benieuwd hoelang ie nog aan het roer blijft in Madchester...De kloof met stadsrivaal City wordt al 9 punten, Liverpool kan zelfs 11 punten uitlopen. Na het gerommel met ex-kapitein Pogba is het een ware hutsepot bij de traditieclub. Benieuwd of ie Boxing Day haalt of ras buitengemept wordt inclusief royale ontslagpremie?
Heuglijk nieuws voor de Antwerpfans, vandaag werd bekendgemaakt dat de Bosuil het thuisbastion blijft en dus geen andere locatie wordt opgezocht. Het stadion wordt komend jaar stelselmatig vernieuwd tot een overdekt stadion voor 23.000 bezoekers. Lijkt me een uitermate schrander en realistisch plan allesbeschouwd..Geen utopische dromen, realrealisme lijkt het fundament voor een gestage ontplooiing richting top-5 waar den Antwaarp thuishoort...
satanic surfer
30 september 2018, 18:29
In Engeland is nou ook Liverpool het maximum kwijt na 1-1 gelijkspel tegen Chelsea, zag lang richting eerste nederlaag uit doch een wereldgoal van Sturridge deed Hazard&co de das om...
In Duitsland behaalt Schalke04 z´n eerste (broodnodige) zege, 1-0 in de eigen arena...Bayern met de billen bloot onderuit, een slechte generale repetitie en Ajax kon geen beter tijdstip treffen om de Rekordmeister te bekampen...
In Bellege wederom fluitconcerten bij Anderlecht dat thuis niet verder komt dan 0-0 tegen Sint-Truiden dat méér dan een uur met z´n tienen verdermoest na ´n rappe rode kaart...Coach Vanhaezebroeck werd op een fluitconcert van jewelste getracteerd toen ie (de geblesseerde) Trebel naar de kant haalde...Het rommelt binnen paars-wit en de roep richting ontslag van Heintje wordt luider met de dag...Club Brugge en Racing Genk wonnen beiden probleemloos met 4-0 dus de achterstand van les mauves bedraagt al 8 punten(gehalveerd in die dommige PO´s toch al 4 punten). Straks kan Antwerp mits winst tegen concurrent AAGent op plekje drie komen...
deket
3 oktober 2018, 00:49
Wanneer het goed is mag het ook gezegd worden,: puike presentatie van Ajax en ik geef PSV morgen(inmiddels vandaag) ook kans wat te rapen tegen Inter.
Maar what the fuck is er aan de hand met Real Madrid.? Oke er ontbraken enkele basispionen, maar dan nog? Ook in eigen kompetitie loopt het niet lekker.
Maar oke, er zijn al problemen genoeg met die club uit Brussel en dan bedoel ik niet Union, daar loopt het lekker
Big30
3 oktober 2018, 08:05
Imponerend Ajax vergeet te winnen in München
Ajax heeft een meer dan verdiend punt overgehouden aan het Champions League-duel met Bayern München. In Zuid-Duitsland werd het 1-1 en daar mocht de thuisploeg nog het meest blij mee zijn.
In grote delen van de wedstrijd waren de Amsterdammers de betere ploeg, maar ze misten een paar opgelegde kansen om de avond nog mooier te maken.
Ajax neemt regie over
Ajax toonde zich minimaal gelijkwaardig aan de Europese grootmacht en was in fases zelfs beter. Pal voor de pauze moest Manuel Neuer redding brengen op een afstandsschot van Ziyech.
Grote kansen
Eerst verprutste Tadic een enorme kans door een voorzet van David Neres verkeerd te raken en even later pareerde Neuer met moeite een poging van Nicolás Tagliafico in tweede instantie.
Nadat Thiago namens de thuisploeg net naast had geschoten, kreeg Ajax opnieuw een enorme mogelijkheid om een op dat moment verdiende voorsprong te nemen. Van de Beek faalde in de afwerking.
https://nos.nl/artikel/2253133-imponerend-ajax-vergeet-te-winnen-in-munchen.html
Uit tegen Bayern en dan zo domineren, het betere vh spel hebben en meer meer kansen creëren dan Bayern, prima gedaan van Ajax,
Na 2 wedstrijden te vroeg om al te concluderen dat Ajax gaat overwinteren of naar de laatste 16 gaat maar die kans schat ik nu wel hoog in. Maar goed dan moet je tegen Benfica wel 4 punten halen, minimaal 3, dat moet mogelijk zijn. Plaats 3 mag geen probleem zijn met nu 3 punten maar 1 of 2 goed mogelijk!
deket
3 oktober 2018, 10:42
Hangt ervan af wie ze bij Benfica in de goal zetten.
Anyway,'presteerden Bayern zo zwak of voetbalden Ajax zo sterk? Zal wel combinatie van beiden zijn zeker?
Willem2
3 oktober 2018, 22:55
Italianen kunnen niet van je winnen, maar je kan wel van ze verliezen ....
deket
4 oktober 2018, 00:11
@BIG30, ik krijg het verwijt teveel met voetbal bezig te zijn, dus kan jij mij meedelen hoeveel punten de Nederlandse landskampioen al behaalde deze CL?
Kan immers aan dat alia Johan Cruijff gepraat van W2 over Italianen geen touw vastknopen
Willem2
4 oktober 2018, 00:41
PSV geeft voorsprong weg tegen Inter en blijft zonder punten in CL
Als PSV iets wil in de Champions League had het moeten winnen van Inter. Maar een 1-0 voorsprong kantelde om in een 1-2 nederlaag. Inter kreeg simpelweg te veel kansen. En keeper Jeroen Zoet ging zeldzaam in de fout. ............ https://www.ad.nl/dossier-psv/psv-geeft-voorsprong-weg-tegen-inter-en-blijft-zonder-punten-in-cl~a3afe7fa/
deket
4 oktober 2018, 00:49
Dus PSV heeft nog 0 punten? Zero.
Tja, Europese top is wat anders dan NAC Breda of ADO Den Haag, Zwolle of Sittard.
Btw, las ik hier tijdens het WK niet dat Messi versleten was, over zijn hoogtepunt heen?
Ik veronderstel dat ik dan net zijn zoon aan het werk zag in Londen?
Big30
4 oktober 2018, 07:52
Frustratie, woede, teleurstelling en toch ook een beetje trots. Gemengde gevoelens bij de PSV'ers na afloop van de zure 2-1 nederlaag tegen Internazionale in de Champions League.
Ook in zo'n situatie is Mark van Bommel met al zijn internationale ervaring een baken van rust. "Inter is een heel goede ploeg en ik denk dat wij ook heel goed gespeeld hebben", concludeerde hij fijntjes. "Dan wordt het beslist op details. Daar moet je geluk mee hebben en dat was vandaag niet aan onze zijde. Dat is internationaal voetbal."
Het moment van de wedstrijd was waarschijnlijk de handsbal van Inter-doelman Samir Handanovic. De Sloveen ontnam ver buiten de eigen zestien Steven Bergwijn een kans met zijn hand, maar mocht van geluk spreken dat arbiter Milorad Mazic slechts geel trok. Kort daarna zorgde Radja Nainggolan voor de gelijkmaker.
"Dat bedoel ik met details", aldus Van Bommel. "Ik hoor dat die 1-1 vlak voor rust buitenspel is. En volgens mij is het echt een rode kaart als een keeper hands maakt en daarmee een scoringskans ontneemt. Dat maakt nogal uit."
"Dit is ook de bevestiging dat je op dit niveau mee kunt", vond Van Bommel. "Daarom geef ik ook de complimenten aan mijn ploeg, Ik denk dat we beter hadden verdiend."
https://nos.nl/artikel/2253272-frustratie-en-trots-bij-psv-ers-natuurlijk-had-het-rood-moeten-zijn.html
Na de 1-0 leek de 2-0 in aanmaak maar de rode kaart kwam niet. Das pech hebben, of de 1-1 buitenspel was kan zijn. Dan maakt Zoet een domme fout, wordt het 1-2 en de 2-2 valt niet, dan verlies je dus. Beetje jammer en onnodig.
Overigens bepaald geen afgang voor Club, wel een nederlaag tegen Atletico, Club speelde goed met een mooi doelpunt van Groeneveld.
Teiresas
4 oktober 2018, 16:17
Dus kan jij mij meedelen hoeveel punten de Nederlandse landskampioen al behaalde deze CL?
Zijn dat er niet precies evenveel als de (enige) Belgische deelnemer aan de CL, Deket?
Dus wat is je punt? :confused:
Badslippers
4 oktober 2018, 16:17
En keeper Jeroen Zoet ging zeldzaam in de fout.
Dat is wel heel mild gesteld.
Dan maakt Zoet een domme fout
Zoet maakt gewoon 2 blunders. Het schot wil hij pakken terwijl hij zo'n schot op zijn handschoen moet laten vallen zodat de bal corner gaat of met de vuist richting zijlijn moet stompen. En bij dat 2e doelpunt van Inter komt hij onnodig uit terwijl zijn verdediger gewoon bij die Inter speler staat. Daarnaast dom spel van PSV door zich tijdens de opbouw van achteruit laten opjagen door 3 Inter aanvallers die de opbouw hinderlijk storen door te jagen. Balletje laten lopen en gewoon tussen de linies van de vijand spelen. Maar nee, typisch Nederlands voetbal. Bal BREED rond tikken van verdediger naar verdediger, ze worden zenuwachtig van die 3 jagende aanvallers. Dan is het, of bal kwijt door een wilde paniek trap of terug naar keeper die de bal een lel moet geven. Tjonge wat een gebrekkig tactisch inzicht, en een gebrek aan basale voetbalvaardigheden. Niveau cafévoetbal.
satanic surfer
4 oktober 2018, 17:22
Zure en ongelukkige nederlaag voor PSV. Nou lijkt plekje 3 het hoogst haalbare. Soms zit het niet mee, 1-0 en een man méér om de rust in te gaan is natuurlijk een hemelsbreed verschil met 1-1 na een ongelukkige keepersfout...Op het eind nog een wereldsave van iemand die eigenlijk al een uurtje onder de douche had moeten staan...Soms zit het tegen.
Brugge simpelweg verdienstelijk en nix mis mee maar Atletico beschikt nou eenmaal over méér talent, simpel. Los daarvan moet je niet uit in Madrid puntenwinst verwachten..Ze slaan géén mal figuur (dit jaar) en hadden tegen Dortmund al een puntje verdiend, nou mal gucken of tegen Monaco wel wat kan worden geraapt...Daarnaast was het gisteren toch wel smullen van Dhr. Neymar die in Parijs effe voetballes gaf, prachtige vrije trappen dunkt me...
Vandaag speelronde 2 in de Europaleague met 3 Belgische participanten die maar beter wat puntjes voor de coefficijent kunnen fixen. Dat is hét platform waar Bellege nog meekan, CL simpelweg een financieel maatje té groot...
satanic surfer
4 oktober 2018, 20:44
Nounou, het gaat van kwaad naar erger bij Anderlecht dat stilaan toch behoorlijke ziekteverschijnselen begint te vertonen...0-2 thuis tegen Zagreb en dat is nog een geflatteerde tussenstand zo 5 minuutjes voor tijd. Eens te meer is doelman Diddilon de beste man aan Anderlechtzijde...Fenerbahce wint en dus staat Anderlecht laatste in een bijzonder matige poule eigenlijk. Benieuwd of Coucke gaat ingrijpen en Heintje z´n locker mag leegmaken..Een striemend fluitconcert staat de onderhand 10 resterende spelers te wachten...Effe de volumeknop openzetten...Triest hoe Anderlecht zwalpt en snakt naar het einde...
Tsja ZERO punten, schandalig !!
Dat zal Paars-Wit niet overkomen natuurlijk :hammer:
Big30
4 oktober 2018, 20:56
Wat was Anderlecht slecht zeg en dat nu al de zoveelste wedstrijd na elkaar. Te slecht in België en Europees lachwekkend. Wat een verschil met Brugge zeg!
deket
5 oktober 2018, 00:34
Hoeveel punten heeft Brugge dan? Evenveel als PSV dus. 0!
Big30
5 oktober 2018, 08:12
Hoeveel punten heeft Brugge dan?
Club speelt op het hoogste CL nivo tegen bv Dortmund en Atletico en doet dat niet onaardig, Anderlecht heeft ook nul punten maar dat wel in de kelder vh Europese voetbal en doet het zeer slecht.
Cat
5 oktober 2018, 10:36
Klopt, Anderlecht speelt in de Keuken Kampioen Divisie van Europa...
Willem2
5 oktober 2018, 11:55
Wat een jij-moppen. Kleuterklas zou Big30 zeggen. Helaas doet hij er zelf aan mee ;)
Ajax speelde gewoon goed en heeft nu 4 punten.
Willem2
5 oktober 2018, 12:11
Koeman roept Bergwijn, Dumfries, Rosario en Groeneveld op
Ronald Koeman heeft de PSV'ers Steven Bergwijn, Denzel Dumfries en Pablo Rosario en Arnaut 'Danjuma' Groeneveld van Club Brugge opgenomen in de voorselectie voor het thuisduel met Duitsland voor de Nations League en de vriendschappelijke interland in en tegen België. ............. https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/koeman-roept-bergwijn-dumfries-rosario-en-groeneveld-op~a3e53745/
Willem2
6 oktober 2018, 11:47
Voor P1 ;)
https://images1.persgroep.net/rcs/SnDcMhQz5RpNg_8JsBzJkdb0WKM/diocontent/133584383/_fitwidth/694/?appId=21791a8992982cd8da851550a453bd7f&quality=0.9
Willem2
6 oktober 2018, 11:50
'Manchester United ontkent ontslag Mourinho'
Manchester United ontkent dat het coach José Mourinho dit weekend gaat ontslaan. Dat bericht Sky Sports. .......... https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/manchester-united-ontkent-ontslag-mourinho~a6cb42b7/
die wordt dus ontslagen ...
Willem2
6 oktober 2018, 12:10
Hazards knieën doen pijn van het juichen: 'Ik stop ermee'
Eden Hazard is momenteel met zes goals in zeven wedstrijden topscorer van de Premier League. Hartstikke fijn natuurlijk, want mede door zijn goals staat Chelsea ongeslagen op een derde plek in de Premier League, twee punten achter Manchester City en Liverpool. Maar er is ook een keerzijde aan al die goals... ............. https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/hazards-knieen-doen-pijn-van-het-juichen-ik-stop-ermee~a7b34a43/
Dat is toch een belgenmop of niet :)
satanic surfer
6 oktober 2018, 18:14
Schalke04 lijkt de desastreuse seizoensstart in 1 kalenderweekje om te buigen, ook vandaag winst (0-2) en in de CL na een zege bovenaan in de poule...Dortmund na een krankzinnig laatste halfuur diep in blessuretijd (4-3) aan de leiding. Zo meteen speelt Bayern thuis tegen Mönchengladbach, bij verlies (wat k anticipeer) kan de Rekordmeister morgen uit de top-5 vallen..Daarin staat nou fier Werder Bremen waar Davy Klaassen de harten van de thuisfans lijkt te veroveren...
In Engeland ligt het koppie van Mourinho op het kapblok, mits alles anderes als winst tegen voorlaatste Newcastle is het bye bye Mourinho...Kan ie misschien naar Bayern ...
satanic surfer
6 oktober 2018, 20:27
Nounou, Bayern gaat thuis op ontluisterende wijze met 0-3 onderuit tegen Bor.Mönchengladbach en zakt zo naar plekje5...Onwaarschijnlijk hoe er generlei kracht uitging van de Rekordmeister waar het bestimmt gaat stormen de komende nacht...
In Engeland buigt ManUtd een 0-2 achterstand goed in de laatste 20 minuutjes, uitstel van executie dus voor Mourinho die 2 invallers zag scoren en z´n team vocht er weldegelijk voor, kan van Bayern niet gezegd worden...De messen worden geslepen lijkt me, onwaarschijnlijk slecht dit Bayern, lusteloos, überhaupt geen uitgespeelde kansen, elvendutzend keer (onnodig) buitenspel, gelukkig mochten ze deze week nog tegen een Hollands team om toch een puntje te scoren :rolleyes:
In Bellege buigt Royal Antwerp FC een achterstand om en bivakkeert op plek 3 in het voorlopige klassement, dolletjes.
In Espana gaat Real Madrid nog ns de boot in, wederom met 1-0 (Courtois ging niet vrijuit)..Ook daar is het stilaan crisistijd...
deket
7 oktober 2018, 00:13
3 Europese grootheden in een dip.
Real Madrid, Anderlecht en Bayern Munchen
pret
7 oktober 2018, 00:37
Anderlecht kun je beter vervangen met Manchester United.
deket
7 oktober 2018, 00:40
Die hebben wel gewonnen.
Stonden met de rust 0-2 achter maar konden het nog met 3-2 ombuigen tegen Newcastle, een ploeg met een enorm budget dat voorlaatste in Engeland staat.
Een overroepen zogenaamde toptrainer daar, Benitez, die niet geloofde in de wereldspits Mitrovic
pret
7 oktober 2018, 00:44
Die hebben wel gewonnen.
Ja oke maar bevinden zich nog wel in een dip.
Big30, quote verplaatsen naar Humor-topic svp, wat zeg ik maak maar ‘n apart topicje aan, Slappe Humor :hammer:
Willem2
7 oktober 2018, 12:24
Voormalig sportjournalist Bert Nederlof overleden
In zijn huis op Texel is zaterdag oud-sportjournalist Bert Nederlof (72) overleden. Dat melden zijn voormalige werkgevers Voetbal International en NOS. De geboren Rotterdammer was al geruime tijd ziek. .............. https://www.ad.nl/sport/voormalig-sportjournalist-bert-nederlof-overleden~a4010617/
Willem2
7 oktober 2018, 12:58
Romário wil scoren in Rio de Janeiro
Het is alweer 24 jaar geleden dat Romário als voetballer Rio de Janeiro in extase bracht en de wereldbeker door de straten van de Braziliaanse voetbalhoofdstad droeg. Tegenwoordig toert hij opnieuw door de stad om zich te laten toejuichen. Nu niet als voetballer, maar als kandidaat voor het gouverneurschap van de staat Rio bij de verkiezingen van zondag. ................ https://www.ad.nl/buitenland/romario-wil-scoren-in-rio-de-janeiro~ae3b1a23/
Vanavond voor het eerst en meteen ook voor het laatst naar het programma Rondo op Ziggo gekeken. Jack020vanGelder presenteert dit voetbalpraatprogramma op dezelfde manier zoals hij eerder Studio020Voetbal presenteerde !!
Tenenkrommend om als neutrale voetballiefhebber dit oeverloze 020 geleuter aan te moeten horen. De enige tafelgenoot (Mario Been) die nog een enigszins neutrale kijk op het hedendaagse Nederelandse voetbal had werd nagenoeg genegeerd ! Stuitend om te zien en vandaar ook eens en nooit meer.
mechelen
8 oktober 2018, 00:31
En Racing Genk is de nieuwe leider in de pintjesliga! :applaus:
deket
8 oktober 2018, 00:58
Terecht, daar gaan we niet flauw over doen.
deket
8 oktober 2018, 01:57
@John, je kan feiten met humor verwarren, fijn dat je het leven zo zonnig inziet, maar hoeveel Europese bekers won PSV in zijn geschiedenis? 2. Hoeveel Anderlecht? 8!
En nu ga jij en BIG30 weer naar kwalijke gewoonte refereren naar het belang van CL en EL. Wel in die periode was dat verschil betreffende faam en prestige tussen de verschillende Europese bekers niet zo groot. Bovendien won Anderlecht in alle Europese confrontaties tegen PSV, ook voor de CL, ook nog na het Millennium
Zo en nu kom ik hier niet op terug.
Big30
8 oktober 2018, 07:54
Eredivisie elke week weer een speeltuin voor Ajax en PSV
Op de top 2 staat geen maat meer in de eredivisie. Ook na een zware Champions League-week wonnen Ajax en PSV moeiteloos hun thuisduels met AZ (5-0) en VVV (4-0). Van serieuze tegenstand is nu nog amper sprake.
https://www.ad.nl/dossier-eredivisie/eredivisie-elke-week-weer-een-speeltuin-voor-ajax-en-psv~a029b36c/
Ik wou er een opmerking over plaatsen maar las het ook al in de AD. AJAX en PSV zijn een maatje te groot voor de rest ook voor wat je sub-top kunt noemen.
Overigens als deket Anderlecht een Europese grootmacht wil noemen, prima. Er was een tijd, lang geleden dat Anderlecht met de Europese top mee kon doen, niet de absolute top die EC1 en daarna CL won maar wel net daaronder, dat is nu al lang niet meer zo.
Maar met het huidige budget, het kleine stadion en weinig inkomsten mag je ook niet verwachten dat ze nu Europees mee doen. In Belgie hebben ze al moeite met de top mee te doen momenteel.
Zo en nu kom ik hier niet op terug.
Heel verstandig :freu:
Willem2
8 oktober 2018, 11:18
En Racing Genk is de nieuwe leider in de pintjesliga! :applaus:
En Anderlecht won op het nippertje mede door een goal van een ex-speler van PSV. Speler kon in de nederlandse competitie niet doorbreken.
Bakkali vertelt zijn kant van PSV-verhaal: "Dan slaan de stoppen door" ............ https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/453621/bakkali-vertelt-zijn-kant-van-psv-verhaal-dan-slaan-de-stoppen-door-.html
dus het lek is boven ...
Willem2
8 oktober 2018, 11:21
Kylian Mbappé was vanavond bij Paris Saint-Germain de grote man. De aanvaller trof in een tijdsbestek van dertien minuten liefst vier keer doel. Dankzij de uitblinkende Mbappé versloeg PSG Olymique Lyon, waar Memphis Depay de hele wedstrijd speelde, met 5-0. ........... https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/neymar-na-voetbalshow-mbappe-hij-is-een-fenomeen~a8d3fbd2/
en toch denk ik dat hij nog heel vaak het veld zal verlaten met een rode kaart ...
maar voetballen kan die wel ...
Willem2
8 oktober 2018, 11:27
Ajax vernedert na CL-stunt zwak AZ
Ajax blijft ook na de stunt in München goed presteren. De Amsterdammers versloegen het zwakke AZ met 5-0. ............. https://www.ad.nl/dossier-eredivisie/ajax-vernedert-na-cl-stunt-zwak-az~aa1ebba7/
Speelden gewoon zeer goed Ajax.
Ook leuk: voor de wedstrijd was er een 10jarige die de bal hooghield. Na meer dan 2000x moest hij ophouden omdat de wedstrijd gespeeld moest worden....
Willem2
8 oktober 2018, 15:46
Löw haalt Can bij Duitsland voor interland tegen Oranje
Joachim Löw heeft Emre Can alsnog bij zijn selectie gehaald voor de wedstrijden in de Nations League tegen het Nederlands elftal en Frankrijk. ........... https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/low-haalt-can-bij-duitsland-voor-interland-tegen-oranje~a3d1dcff/
pret
8 oktober 2018, 15:50
Löw haalt Can bij Duitsland voor interland tegen Oranje
Joachim Löw heeft Emre Can alsnog bij zijn selectie gehaald voor de wedstrijden in de Nations League tegen het Nederlands elftal en Frankrijk. ........... https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/low-haalt-can-bij-duitsland-voor-interland-tegen-oranje~a3d1dcff/
Snap er niks van, dacht dat DE geen Turken meer in hun ploeg wilden zien.
Willem2
8 oktober 2018, 15:56
Snap er niks van, dacht dat DE geen Turken meer in hun ploeg wilden zien.
Dat is nooit gezegd. Dat is weer zo'n verdraaiing ( van Erdogan en consorten ( heb geen zin dit allemaal te verplaatsen))
Willem2
8 oktober 2018, 18:23
Het is weer prijsschieten in de eredivisie
Vrijwel nergens wordt meer gescoord dan in de eredivisie. De eerste acht speelrondes leverden al 244 doelpunten op, gemiddeld 3,38 per wedstrijd............ https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/het-is-weer-prijsschieten-in-de-eredivisie~abe01ece/
deket
8 oktober 2018, 20:21
Niet moeilijk wanneer er verdedigd blijkt zoals kinderen,.
Het gevaar lijkt reëel dat de kloof tussen Ajax, PSV, en de rest in Nederland steeds groter gaat worden en dan ga je tegen Europese top erg tekort komen.
PSG krijgt in Frankrijk ook weinig tegenstand, misschien daarom dat ze nog veen Europese beker wonnen ondanks dat ze een van de rijkste clubs ter wereld zijn
deket
8 oktober 2018, 20:36
En wat de defensie betreft, ik zei nog tegen een fervent VVVman, die zelfs de wedstrijden op verplaatsing mee gaat kijken, Boy 69,'luister Boy, ze zullen niets halen op PSV maar wel de schade beperken, namelijk Venlo kan in tegenstelling tot vele andere eredivisieclubs (en die uit de Keukenafdeling) wel een organisatie neerzetten met een uitstekende keeper als sluitstuk. Lap mijn woorden zijn amper koud of ze krijgen er 4 rond de oren. Op den duur gaat wedden in Nederland niet moeilijk worden betreffende een overwinning voor Ajax en PSV zetten. Je kan dan wel niet veel winnen aangezien de winstmarges miniem zullen zijn. Bij al die BETinstellingen zijn ze ook niet gek.
Op Real wedden, (moeilijk scoren) en Bayern Munchen, (krijgen te gemakkelijk goals binnen) is al lang geen certitude meer
deket
8 oktober 2018, 21:24
Bekijk juist de 30 genomineerden voor de prestigieuze Ballon d'Or (gouden bal)
7 Fransmannen,4 Brazilianen,1 Argentijn,1 Spanjaard, 2 Kroaten,1 Porugees,1 Uruguaan en 3 Belgen, niet slecht. Eens kijken hoeveel Nederlanders,,,, ik vind niets, toch een bril nodig?, je wor ouder papa,.zong Peter Koelewijn, Nog eens lezen. Toch goed gekeken, geen Nederlanders. Tijden veranderen zong Bob Dylan ooit
broodpoot
8 oktober 2018, 22:00
Ik kan me niet herinneren dat ik me toen het 10, 20 en 30 jaar geleden andersom was ooit met België bezig heb gehouden.
Hier de lijst van landen die tot op heden winnaars leverden:
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20181008/96d96eef7dcbc8346de563c7b84ce246.png
Teiresas
8 oktober 2018, 23:45
Hier de lijst van landen die tot op heden winnaars leverden:
Eens kijken hoeveel Belgen,,,, ik vind niets, toch een bril nodig?, je wor ouder papa,.zong Peter Koelewijn, Nog eens lezen. Toch goed gekeken, geen Belgen.
deket
9 oktober 2018, 00:40
De tijden veranderen zong Bob Dylan dus.
Binnen 5 a 10 jaar kan er misschien geen Belg bijstaan en 2 Nederlanders, van ene ben ik bijna zeker indien hem niets overkomt.
Belangrijkste is dat iedere generatie wel mooie meiden voortbrengt maar Belgische en Nederlandse halen wel vaak hun neus op voor huiselijk werk en laten zich, eenmaal getrouwd fysiek vaak gaan. Daarvoor kunnen ze wel wat van buitenlandse meiden leren, maar oke ben off topic bezig
Big30
9 oktober 2018, 08:02
De winnaar zal wel of komen uit de ploeg die de CL won of WK werd. Grappig te zien hoe vaak een Nederlander won, wist ik niet. In 1988 zelfs 3 Nederlanders in de top3.
deket
10 oktober 2018, 01:18
@John. Veronderstel dat je lijstje wel zal kloppen maar wie is die ene Schot? Mr Bluenoise? En onvoorstelbaar dat de Roemeen Hagi er niet bijstaat, de Maradona van de Karpaten
Big30
10 oktober 2018, 07:53
Beerensteyn helpt Leeuwinnen langs Denemarken en stap dichter bij WK
De Oranjevrouwen zijn een grote stap dichter bij deelname aan het WK aankomende zomer in Frankrijk. Na de 1-2 winst in Denemarken volgt nu de beslissende play-off tegen Zwitserland, dat België uitschakelde.
https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/beerensteyn-helpt-leeuwinnen-langs-denemarken-en-stap-dichter-bij-wk~af792bc9/
Big30
10 oktober 2018, 07:56
@John. Veronderstel dat je lijstje wel zal kloppen maar wie is die ene Schot? Mr Bluenoise? En onvoorstelbaar dat de Roemeen Hagi er niet bijstaat, de Maradona van de Karpaten
https://screenshotscdn.firefoxusercontent.com/images/0c673736-35de-46e6-abba-badadff7817f.png
Over Hagi gesproken:
PSV-Steaua Boekarest 5-1
Natuurlijk haalde Hagi ook herinneringen op aan PSV, waarbij de datum 1 november 1989 in zijn geheugen gegrift staat. Op die legendarische avond boog PSV in de return tegen Steaua Boekarest een 1-0 achterstand om in een 5-1 overwinning, dankzij de drie beroemde goals van Romário de Souza Faria. Hagi speelde die wedstrijd mee en kon zijn ongeloof na afloop amper kwijt. “In de rust stond het 1-1 na een goal van Ellerman en door onze 1-0 overwinning in Boekarest was er nog niets aan de hand. Maar binnen tien minuten stond het 3-1 voor PSV. Dat was onvoorstelbaar. Ik kan me twee spelers nog goed herinneren: Van Aerle en Lerby. Die waren echt keihard, wat een voetballers. En Romário natuurlijk, met wie ik later samenspeelde bij FC Barcelona.”
https://www.psv.nl/nieuwspagina/artikel/gheorghe-hagi-te-gast-op-de-herdgang.htm
Grote corruptiezaak België: Politie ondervraagt trainer Club Brugge en scheidsrechters
In een grote corruptiezaak in België is de trainer van landskampioen Club Brugge opgepakt door de politie voor ondervraging. Ook zijn twee topscheidsrechters en de Belgische spelersmakelaar Mogi Bayat meegenomen door de politie. Bij tien van de zestien clubs in de hoogste Belgische divisie zijn er vanochtend huiszoekingen gedaan............
Bij Anderlecht is voormalig directeur Herman van Holsbeeck eveneens ondervraagd door de politie. Van Holsbeeck had nauwe banden met spelersmakelaar Bayat en deed zaken met hem......
https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/grote-corruptiezaak-belgie-politie-ondervraagt-trainer-club-brugge-en-scheidsrechters~a4c844a7/
Willem2
10 oktober 2018, 12:58
Uiteraard wisten we al een tijdje van deket dat het voetbal in België door en door corrupt is. Uiteraard leek het altijd dat het alleen bij Brugge zo was maar het betreft hier het hele voetbal.
https://www.telegraaf.nl/sport/2659988/bom-onder-belgische-voetbal
Willem2
10 oktober 2018, 13:01
Belgisch voetbal davert op zijn grondvesten: 57 huiszoekingen in fraudezaak rond makelaar Mogi Bayat, Ivan Leko en Herman Van Holsbeeck opgepakt ................ https://www.hln.be/sport/voetbal/belgisch-voetbal/jupiler-pro-league/live-belgisch-voetbal-davert-op-zijn-grondvesten-57-huiszoekingen-in-fraudezaak-rond-makelaar-mogi-bayat-ivan-leko-en-herman-van-holsbeeck-opgepakt~a5983d74/
Willem2
10 oktober 2018, 13:02
Wie is Mogi Bayat, de makelaar die tot 90% van de Belgische transfermarkt in handen heeft? Goedkoop, hard en kampioen in vriendjespolitiek .......... https://www.hln.be/sport/voetbal/belgisch-voetbal/wie-is-mogi-bayat-de-makelaar-die-tot-90-van-de-belgische-transfermarkt-in-handen-heeft-goedkoop-hard-en-kampioen-in-vriendjespolitiek~a9da590a/
deket
10 oktober 2018, 18:16
Ga hier niet teveel op in. Laat het gerecht recht geschieden.
Wel kleine nuance. Herman van Holsbeek is nooit directeur geweest maar een manager, die reeds voorheen terecht ontslagen werd en ik nooit vertrouwd heb, zeker sinds de zaak Svilar
Kwibus2
10 oktober 2018, 21:03
Bij mij komen woorden in gedachten die alleen in Vlaanderen betekenis hebben.
Foefelaars, is niet makkelijk te vertalen. Betekent knoeien met resultaten.
Het andere woord hoeft geen vertaling: arrangeerders.
Beide Belgische aangelegenheden die ook in Nederland voorkomen alleen minder openlijk.
deket
10 oktober 2018, 21:17
Mijn aversie tegen Herman van Holsbeeck heeft niets met de recente gebeurtenissen te maken, hoewel ik er ook niet vanachterover mijn stoel val van verbazing door zijn vriendschap met Bayat. Mijn ergenis toen heb ik ook intern aangeklaagd.
Nogmaals, indien hij een keeper 2 seizoen terug beloifd volgende seizoen 1ste doelman te zijn en je wil hem dan verhuren aan Beveren moet je niet in de media verwonderd zijn dat deze doelman weg wilde, (nu Benfica)
Een goede raad Herman, vrouwen houden ervan dat een man zijn beloftes gaat houden. Een echte man is van zijn woord.
Wat de onderzoekers betreft,'laat het GERECHT RECHT geschieden
Big30
10 oktober 2018, 22:07
31064
De twee hoofdverdachten in beeld. Opmerkelijk is het ook weer niet te noemen, immers in België gelden nu eenmaal andere normen en waarden dan in bv. Nederland.
Willem2
10 oktober 2018, 22:26
@deket
Je houdt je stil want je weet dat er toch niets zal uitkomen ....
Willem2
10 oktober 2018, 22:27
Fenerbahçe-baas: Cocu is van binnenuit tegengewerkt
De vorige week ontslagen coaches Turgay Altay, Alper Asci en Murat Öztürk hebben hoofdtrainer Phillip Cocu en zijn rechterhand Erwin Koeman tegengewerkt en bespot. Dat zei Fenerbahçe-voorzitter Ali Koç vanmiddag in een lang interview op het clubkanaal. ................ https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/fenerbahce-baas-cocu-is-van-binnenuit-tegengewerkt~a4204ab4/
Tja, ik heb ook niet begrepen waarom Cocu daar wil werken
Big30
10 oktober 2018, 22:39
Wereldwijd 220 agenten ingezet
Er sijpelt ook nieuws door over de huiszoekingen in de zes andere Europese landen. Behalve België en Cyprus gaat het om Frankrijk, Luxemburg, Montenegro, Servië en Macedonië. In totaal werden 220 politieagenten ingezet. De Servische politie heeft 800.000 euro in beslag genomen op zes verschillende plaatsen in de buurt van hoofdstad Belgrado en in het zuiden van het land, en heeft verschillende personen verhoord. Het geld zou afkomstig zijn van een aantal dubieuze transfers in ons land, bericht een Servische televisiezender. In Luxemburg zijn dan weer verschillende banken en een bedrijf doorzocht, meldt het parket daar.
https://screenshotscdn.firefoxusercontent.com/images/9961c813-95fe-4cad-bc57-0005b59ce174.png
https://www.hln.be/sport/voetbal/belgisch-voetbal/jupiler-pro-league/live-leko-co-blijven-vannacht-in-de-cel-van-holsbeeck-mag-wel-naar-huis-spilfiguur-mogi-bayat-met-groot-machtsvertoon-aangehouden-alle-personen-als-verdachte-verhoord~a5983d74/
peterp095
10 oktober 2018, 22:51
Vraag me af waarom dit beeld van Anderlecht weer moet ?
De trainer van Brugge slaapt vannacht in de cel, een foto van hem had misschien beter op zijn plaats geweest.
deket
10 oktober 2018, 23:05
Zeer juist.
Zeker die foto met Roger van der Stock die er niets mee te maken heeft.
Zal de eerste zijn om te beamen dat hij een fils de papa is, (vaderskindje) zijn pa Constant was een echte selfmademan, rijk geworden als brouwer en stoker van Geuze.
Maar een foto ondertiteling met de 2 hoofdverdachten als onderschrift? Tgo de voorzitter van Brugge is Roger een heilige die een oud madammetje de straat zou helpen oversteken. Hopelijk leest Roger Vanderstock dit forum niet of hij kon klacht indienen wegens smaad. Ik zou hem zeggen, vergeef de opsteller van die post, hij is een PSVsupporter en die weten niet beter. Zij zijn nog hun wonden aan het likken dat zz telkens in Europacup1 tegen Anderlecht verloren
Vraag me af waarom dit beeld van Anderlecht weer moet ?
Heel simpel, dit beeld was ook op zowel de Belgische als de Nederlandse TV-journaals.
Willem2
10 oktober 2018, 23:58
Heel simpel, dit beeld was ook op zowel de Belgische als de Nederlandse TV-journaals.
Voordat Constant dan bij mij is dat duurt wel even ...
Wat ik niet begrijp is dat Charleroi niet onderzocht wordt.
Roger van der Stock die er niets mee te maken heeft.
Dat zal nog moeten blijken, hij was immers tot maart van dit jaar nog voorzitter van Anderlecht (nu inmiddels ere-voorzitter). Dit is zo’n grootschalig onderzoek geweest, daar waren ze beslist in maart ook al mee bezig. Maar goed, een en ander zal tzt wel duidelijk worden.