Volledige versie bekijken : IJsberen en Voetbal, Eisbären und Fußball!!!
RAUL7
28 november 2018, 11:35
Gelukkig is het rijkst zijn geen 100&gararntie op succes;zie Real Madrid nu
Klopt helemaal!!! Real Madrid => Winaar Champions League 2014, 2016, 2017, 2018 en Halve Finale Champions League 2015.
In 2017 wonnen ze de dubbel => Landskampioen + Champions League. Wereldkampioenschap voor clubs 2014, 2016, en 2017! WK voor clubs 2018 wordt volgende maand pas gespeeld.
De laatste dure aankoop van Real Madrid was Gareth Bale in 2013!
Na 2013 geen dure aankopen meer en 4 maal de CL gewonnen!!! :smile2::smile2::smile2::smile2::smile2:
Maar gij bedoelde waarschijnlijk dat ze geen succes hebben ondanks al die dure aankopen??? Ik kan effe niet volgen!!! :eek::eek::eek:
Gij hebt gelijk, helemaal geen succes!!! :rolleyes::rolleyes::rolleyes:
Tjonge jonge jonge toch, waar blijft gij die onzin toch vandaan halen???
Ik zou stoppen met drinken als ik u was!!! :smile2::smile2::smile2::smile2::smile2:
Willem2
28 november 2018, 13:53
Fellaini maakt Mourinho gek ....... https://www.telegraaf.nl/sport/2850347/video-fellaini-maakt-mourinho-gek
Ontslaan...
pret
28 november 2018, 17:16
Klopt helemaal!!! Real Madrid => Winaar Champions League 2014, 2016, 2017, 2018 en Halve Finale Champions League 2015.
In 2017 wonnen ze de dubbel => Landskampioen + Champions League. Wereldkampioenschap voor clubs 2014, 2016, en 2017! WK voor clubs 2018 wordt volgende maand pas gespeeld.
De laatste dure aankoop van Real Madrid was Gareth Bale in 2013!
Na 2013 geen dure aankopen meer en 4 maal de CL gewonnen!!! :smile2::smile2::smile2::smile2::smile2:
Maar gij bedoelde waarschijnlijk dat ze geen succes hebben ondanks al die dure aankopen??? Ik kan effe niet volgen!!! :eek::eek::eek:
Gij hebt gelijk, helemaal geen succes!!! :rolleyes::rolleyes::rolleyes:
Tjonge jonge jonge toch, waar blijft gij die onzin toch vandaan halen???
Ik zou stoppen met drinken als ik u was!!! :smile2::smile2::smile2::smile2::smile2:
Muhahaha Raul, onze deket bedoelde ongetwijfeld dat RM momenteel geen successen boekt. Deket wisselt nou éénmaal het verleden en heden met elkaar af hoe het hem uitkomt. :biggrin:
deket
29 november 2018, 00:34
Indeed ik spreek graag over het verleden betreffende Anderlecht en ivm Real Madrid heden. Blijkbaar wat traag van begrip R7. Dus het Real Madrid van nu!!!!.dat vorig weekend in een dorpje let 3-0 verloor maar voor de CL zich wel blijkbaar nog kan motiveren.
Moet zonder sarcasme toegeven dat zowel Ajax als PSV het niet onaardig deden. PSV weliswaar zonder resultaat, maar nogmaals in de eigen kompetitie weinig weerstand.
Zag net nog een samenvatting van Tottenham (een ploeg die ik graag bezig zie) tegen Inter en hoewel de Milanesen verloren, juist zoals Liverpool spelen in beiden pllegen spelers van Oranje die goed kunnen verdedigen. Devrij en voorlopig nog in Nederland ook Deligt,,, het lijkt wel dat de defensie het sterke punt van Nederland is en dat was vroeger ook wel anders
Willem2
29 november 2018, 01:20
EINDHOVEN - PSV zal na de winterstop niet terugkeren op het Europese podium. Door een ietwat zure Champions League-nederlaag tegen FC Barcelona (1-2) in eigen huis, kan de ploeg van trainer Mark van Bommel een ticket voor de Europa League vergeten. ........... https://www.telegraaf.nl/sport/2854879/barca-schiet-europese-hoop-psv-aan-diggelen
zelfs een gelijkspel was PSV niet gegund.
Big30
29 november 2018, 07:57
Sterk PSV laat kansen op goed resultaat liggen
Alles probeerde PSV om tegen Barcelona zijn eerste overwinning in de Champions League te boeken. Er waren kansen, uitblinker Luuk de Jong scoorde zelfs. Maar Lionel Messi maakte weer eens het échte verschil, en het Europese avontuur zit er voor dit seizoen op in Eindhoven.
Het leverde een heerlijke eerste helft op, waarin de kansenverhouding na 25 minuten alles zei: PSV 6 doelpogingen, Barcelona 1. Wat was er gebeurd als één van de vroege kansen raak was geweest?
https://www.ad.nl/dossier-psv/sterk-psv-laat-kansen-op-goed-resultaat-liggen~a09acb05/
https://screenshotscdn.firefoxusercontent.com/images/43228bda-e190-49ef-a525-29ee6e47f9ed.png
PSV creëerde de kansen maar benutte ze niet. Een les in effectiviteit en natuurlijk, schiet je op de paal, lat, paal heb je ook een beetje pech. Het zat PSV ook niet mee.
RAUL7
29 november 2018, 08:03
Indeed ik spreek graag over het verleden betreffende Anderlecht en ivm Real Madrid heden. Blijkbaar wat traag van begrip R7. Dus het Real Madrid van nu!!!!.dat vorig weekend in een dorpje let 3-0 verloor maar voor de CL zich wel blijkbaar nog kan motiveren.
Succes wordt niet bepaald door één wedstrijd!!!
Blijkbaar ben ik echt traag van begrip, want anders zou ik mijn tijd niet verknoeien met de grootste zeveraar van het forum!!! :hammer::hammer::hammer::hammer::hammer:
P11111
29 november 2018, 09:51
Toekomst van Vranjes onzeker bij Anderlecht na wansmakelijke posts op sociale media
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20181128_03996639
Ognjen Vranjes (27) heeft het verkorven bij Anderlecht. De verdediger dweept op Instagram met de hooligans van zijn ex-ploeg AEK Athene en bewierookte zelfs de brandbom die ze gooiden naar Ajax-fans. Onaanvaardbaar, vindt Anderlecht. Daarom geven ze Vranjes een fikse boete en proberen ze hem wellicht al in januari te verkopen. Voor het Europese duel met Trnava vanavond is de Bosniër alvast – strategisch? – geblesseerd.
Een foto van de brandbom die AEK-hooligans naar Ajax-fans gooiden met het bijschrift 'Welcome to Hell'. Lang stond het niet op de Instagram-pagina van Vranjes, maar het kwaad was geschied. De Anderlecht-fans die een goeie relatie hebben met de Ajax-aanhang, keerden zich tegen Vranjes en eisten zijn ontslag. Ook het Anderlecht-bestuur reageerde hard. "Vranjes gedraagt zich absoluut niet zoals een Anderlecht-speler", aldus de nieuwe sportieve baas Michael Verschueren. "Op en naast het veld moet hij zich als een kampioen gedragen. Wij distantiëren ons van zijn post en zullen een diepgaand gesprek met hem voeren."
De Bosniër kan zich aan een fikse boete verwachten, vooral omdat het niet de eerste keer is. Op sociale media poseert hij ook met gemaskerde AEK-hooligans en postte hij al een middelvinger voor Anderlecht-coach Aimé Anthuenis toen die eens kritiek op hem had geuit.
"Het is onaanvaardbaar dat Vranjes hooliganisme goedpraat", vond ook trainer Hein Vanhaezebrouck. "Als voetballer moet hij zich niet in die discussies mengen. We zullen maatregelen treffen, maar een boete alleen volstaat misschien niet. Vranjes moet er zich bewust van worden dat dit niet kan."
Voor de match van vanavond zit de verdediger alvast niet in de selectie. Officieel omdat hij geblesseerd is aan de adductoren, maar paars-wit beraadt zich ook over zijn toekomst. Vranjes kostte vorige zomer weliswaar dik 3 miljoen euro, maar hij voelt zich niet echt gelukkig in Brussel en bracht zijn ploeg met domme rode kaarten ook al meermaals in de problemen. Daarnaast minacht hij de pers en is hij zelfs amper beschikbaar voor RSCA-tv. Misschien is het dan beter om hem in januari alweer te verkopen. Dat laatste wou niemand bevestigen, maar Verschueren gaf wel dit mee: "In de toekomst gaan we het anders aanpakken. Meteen na hun handtekening zullen we twee dagen lang intensief met nieuwe spelers praten en hen echt uitleggen waarvoor Anderlecht staat. Bij Juventus doen ze dat ook en nieuwelingen zijn daar altijd van onder de indruk."
Voor Vranjes komt dat wellicht te laat. Verwondert het dat deze speler al 13 clubs had op 12 jaar tijd?
Bron: Het Nieuwsblad
31261
Schandaalvoetballer Ognjen Vranjes schokkeert ook graag met zijn walgelijke tattoo van de Joegoslavische oorlogsmisdadiger Momcilo Djujic
P11111
29 november 2018, 11:04
deket, spelers met dergelijke plakplaatjes op hun armen zou je sowieso niet eens bij je club moeten willen hebben. En dan staat Anderlecht ook nog toe dat hij in truitjes met korte mouwen speelt.
Verder is hij sinds zijn overgang van AEK Athene bij Anderlecht in korte tijd vooral opgevallen met drie rode kaarten. En tijdens zijn laatste duel in de Griekse competitie, op 12 mei tegen PAOK, werd hij ook al met rood weggestuurd. Zulke kaartenpakkers maken Anderlecht niet beter en bovendien is een werknemer met een langdurige openlijke idiote en gewelddadige denkwijze niet goed voor het imago van de club.
deket
29 november 2018, 14:23
@R7. Een wedstrijd? De rijkste club ter wereld staat 6de in de Spaanse kompetitie.
Gaven ze geen rekenles bij jou op school.?
@Peter 020. Moeten het allemaal brave scouts zijn zonder persoonlijkheid? Los over het geval Vranjes wat ik ook niet goedkeur, maar met van die ventjes zonder mening die altijd de communicatieadviseur napraten, zo zijn er genoeg.
Toen ze Vranjes aanwierven was ik eerlijk gezegd blij omdat je met zulke mannen naar de oorlog kan maar het loopt niet altijd zoals we willen.
Soit, straks gaan kijken of de veredelde Bploeg toch nog wat kan rapen
deket
29 november 2018, 14:26
Btw, jij hebt het over korte mouwen P020, maar die voetballers die met lang geen vriesweer, ongeveer 10graden toch met handschoenen aan spelen zijn dat nu mannen? Mietjes zijn het!
P11111
30 november 2018, 13:05
Toen ze Vranjes aanwierven was ik eerlijk gezegd blij omdat je met zulke mannen naar de oorlog kan...
Een lekkere jongen, ja...
Bosnische bond reageert geschokt: Anderlecht-speler loopt met fascistische tattoo rond
BRUSSEL - Ognjen Vranjes, verdediger van Anderlecht, kwam nauwelijks 48 uur geleden in opspraak door het verheerlijken van het geweld op de tribune voor de wedstrijd AEK Athene-Ajax. De Bosniër blijkt het nog bonter te maken: hij blijkt een fascistische tatoeage op zijn rechterbovenarm te hebben. De Bosnische voetbalbond heeft in een persbericht al gereageerd op de 'ongepaste tatoeage' van zijn international.
In een statement op zijn website verontschuldigt de voetbalbond van Bosnië-Herzegovina zich en veroordeelt het de acties van zijn international ten zeerste. "Hij heeft de reputatie van onze federatie en onze nationale ploeg geweld aangedaan met zijn ongepaste berichten en tatoeages", luidt de verklaring.
Schokkend
"Wij veroordelen dit schokkende gedrag ten zeerste. Zijn gedrag naast het veld is niet aanvaardbaar en staat niet voor de waarden, het beleid en de doelen waar Bosnië-Herzegovina voor wil staan."
"De Bosnische voetbalbond veroordeelt alle verheerlijking van fascisme. Vranjes berokkent hiermee niet enkel schade aan de federatie en de nationale ploeg, maar aan het hele land. Racisme, discriminatie, geweld en haat bestrijden zou net de prioriteit van elke atleet moeten zijn."
Vranjes heeft 39 interlands gespeeld en maakte in de laatste twee wedstrijden in de Nations League telkens de 90 minuten vol voor Bosnië-Herzegovina.
De tatoeage op de rechterbovenarm van Vranjes zou een afbeelding van Momcilo Djujic zijn, een nazistische en fascistische Servische leider tijdens de Tweede Wereldoorlog. Hij werkte samen met de nazi's en de Italianen onder Mussolini en werd veroordeeld voor oorlogsmisdaden.
Vranjes kwam dinsdag al in opspraak omdat hij het supportersgeweld tijdens de Champions League-wedstrijd tussen AEK Athene en Ajax verheerlijkte. Bij een foto van een molotovcocktail die op de bezoekende fans gegooid werd, plaatste hij op zijn Instagram-account de tekst "Welkom in de hel."
Bron: De Telegraaf
P11111
30 november 2018, 16:36
Zag net nog een samenvatting van Tottenham (een ploeg die ik graag bezig zie) tegen Inter en hoewel de Milanesen verloren, juist zoals Liverpool spelen in beiden pllegen spelers van Oranje die goed kunnen verdedigen. Devrij en voorlopig nog in Nederland ook Deligt,,, het lijkt wel dat de defensie het sterke punt van Nederland is en dat was vroeger ook wel anders
Met De Ligt heeft Oranje waarschijnlijk de toekomstige beste centrumverdediger van de wereld in het elftal (hoewel hij nu als tiener al tot de besten behoort) en Van Dijk wordt sinds zijn overgang naar Liverpool het hele jaar al door de Engelse voetbalanalisten uitbundig geprezen. Tel daarbij de stormachtige ontwikkeling van de onvermoeibare rechtsachter (wingback) Dumfries, van wie we nog wel even moeten afwachten waar zijn plafond ligt, en de voetbalintelligentie van Blind en dan mag je inderdaad spreken van een betrouwbare verdediging. En dan is het goed als je een verdediger van het niveau De Vrij nog achter de hand hebt.
'Van Dijk groeit naar rijtje met allergrootste Liverpool-legendes'
Jamie Carragher heeft toegegeven dat hij Virgil van Dijk onderschat heeft. Niet omdat de voormalige Liverpool-verdediger dacht dat de Oranje-captain geen impact zou hebben. Integendeel. Maar wat Van Dijk op Anfield laat zien, hield Carragher niet voor mogelijk.
De column van Carragher in The Telegraph deze vrijdag is een ode aan Van Dijk, die begin januari voor 78,8 miljoen euro de overstap maakte van Southampton naar Liverpool. Sindsdien is de verdediging van Liverpool, dat zondag thuis speelt tegen stadgenoot Everton, enorm gegroeid, constateert Carragher in een column vol superlatieven.
'Weinigen bij Liverpool hebben direct zo'n invloed gehad op het team. Hij heeft zich bewezen als één van de meest succesvolle aankopen van de laatste dertig jaar. Ik plaats hem wat dat betreft op gelijke hoogte met Mohamed Salah, wiens debuutseizoen ongekend was. Maar als Van Dijk zo blijft doorgaan dan ga ik verder. Dan praat ik over hem zoals ik dat doe over John Barnes, Kenny Dalglish en Graeme Souness, Liverpool-legendes die de club vanaf het eerste moment naar een hoger niveau tilden.'
'Als Van Dijk het verschil blijkt tussen net niet en net wel een grote prijs winnen, dan hoort hij in het rijtje met de beste centrumverdedigers in de clubgeschiedenis. Als hij de Champions League of Premier League wint, komt hij in het elftal met beste spelers aller tijden naast Alan Hansen te staan.'
'Voor mij is Van Dijk op dit moment de beste verdediger in het Engelse voetbal. Alleen Aymeric Laporte van Manchester City komt in zijn huidige vorm in de buurt. Hoewel hij een verdediger is, heeft Van Dijk nu de status van één van de beste spelers in de Premier League. Ik schat hem even hoog in als David Silva, Eden Hazard, Kevin De Bruyne, Harry Kane en Salah. Hij gaat in mei de bekende namen uitdagen voor de titel van Speler van het Jaar.'
'Ik zou Van Dijk op dit moment voor geen enkele andere centrumverdediger willen inruilen. Hij is van wereldklasse.'
Bron: Voetbal International
deket
30 november 2018, 18:29
Van Dijk, Dumfries, De ligt, en De Vrij. Ik denk dat het nu wel betreffende defensie bij Oranje snor zit zoals ik al aanhaalde.
Spijtig dat Bram Nuytinck altijd over het hoofd wordt gezien. Bij Anderlecht backup en nu bij Udinese speelt hij wekelijks een goede wedstrijd. Veronderstel dat Udinese niet sexy klinkt voor de waarnemers
P11111
30 november 2018, 19:16
Spijtig dat Bram Nuytinck altijd over het hoofd wordt gezien. Bij Anderlecht backup en nu bij Udinese speelt hij wekelijks een goede wedstrijd. Veronderstel dat Udinese niet sexy klinkt voor de waarnemers
Ik kan mij niet voorstellen dat ooit iemand in Bram een international van Oranje heeft gezien. Een redelijke clubverdediger op het niveau van N.E.C., Anderlecht en Udinese. Meer niet.
Back-up bij Anderlecht? Daar doe je hem mee te kort. Hij heeft in vijf seizoenen Brussel 158 officiële wedstrijden in het truitje van Anderlecht gespeeld - hij was de meeste keren een vaste waarde.
deket
30 november 2018, 20:00
Wat past niet in het rijtje?
Anderlecht, Udinese en NEC?
Hawai, de Bahamas en Scheveningen?.
Kim Kardashian, Jenever Lopez en ma Flodder.?
Shit, lachen is niet goed voor mijn Hernia
Big30
2 december 2018, 11:21
Vandaag loting EK-kwalificatie: wat is de ideale groep voor Oranje?
Vandaag (vanaf 11.45 uur te volgen in ons liveblog) wordt er in Dublin geloot voor de kwalificatieronde van het EK 2020. Oranje is dan wel groepshoofd, maar het kan nog steeds een pittige loting worden. Stel via de polls in dit artikel zelf uw droomloting samen.
Als winnaar van zijn Nations League-groep is Oranje wel al verzekerd van de play-offs, voor het geval de reguliere route - de beste twee landen per groep plaatsen zich rechtstreeks - geen ticket oplevert. Oranje zit bij de loting op twee december in Dublin (Ierland) dus in pot 1. ‘We’ zitten sowieso in een poule van 5 landen (het maximum is zes) omdat we de A-groep in de Nations League hebben gewonnen.
Oranje komt dus in een groep van 5 waarvan 2 landen zich plaatsen voor de EK plus dat NL nog de ontsnappingsroute geeft via de NL als poule winnaar.
De ideale loting: Bosnië en Herzegovina (Oostenrijk mag ook), Israel, Cyprus, Gibraltar. Mochten de laatste 3 landen uitkomen dan mag Duitsland uit pot2 er ook wel bij :tongue:.
https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/vandaag-loting-ek-kwalificatie-wat-is-de-ideale-groep-voor-oranje~a781b59f/
deket
2 december 2018, 13:40
En die loting is ondertussen een feit.
België mag niet klagen met Rusland als sterkste tegenstander.
Nederland treft weer Duitsland, en ik denk dat dezen wraak willen dus zal geen sinecure zijn
Big30
2 december 2018, 18:03
Feyenoord-fans ontnemen PSV kans op 2-2 door gooien van tweede bal
Het Legioen speelde vanmiddag een grote rol bij de topper tussen Feyenoord en PSV (2-1). Niet alleen met gezang, maar ook op iets minder fraaie wijze. Bij de stand van 2-1 werd het spel even verstoord door een actie van een supporter. Slim of gemeen? Van allebei een beetje.
https://www.ad.nl/dossier-feyenoord-psv/feyenoord-fans-ontnemen-psv-kans-op-2-2-door-gooien-van-tweede-bal~a28a1281/
Leuk voor de Feijenoord fans dat de achterstand op achterstand op PSV nu 10 punten bedraagt. Voor de titelstrijd maakt het niet veel uit, die gaat tussen PSV en Ajax. Feijenoord slaat wel een gat met Heracles en Utrecht, das mooi.
Big30
2 december 2018, 18:05
Oranje gekoppeld aan Duitsland in loting EK-kwalificatie
LotingOranje weet met wie het moet afrekenen op weg naar het EK van 2020. In Dublin kwamen Duitsland, Noord-Ierland, Estland en Wit-Rusland uit de koker als tegenstanders in groep C.
Oranje was groepshoofd tijdens de loting en trof met Duitsland de zwaarst mogelijke tegenstander van pot 2. Bondscoach Ronald Koeman en zijn spelers troffen de Duitsers dit jaar ook al in de groepsfase van de nieuwe Nations League. Nederland won in de Johan Cruijff Arena (3-0) en speelde gelijk in Gelsenkirchen (2-2).
https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/oranje-gekoppeld-aan-duitsland-in-loting-ek-kwalificatie~a2771ae6/
Appeltje-eitje.
Willem2
2 december 2018, 20:50
Feyenoord stopt zegereeks PSV dankzij ijzersterke eerste helft
Feyenoord heeft de eredivisie weer spannend gemaakt. De Rotterdammers verkleinen door de 2-1 zege op PSV hun achterstand tot tien punten en dat kunnen er zeven worden als de ploeg donderdag in de Kuip van VVV wint. ..................... https://www.ad.nl/dossier-feyenoord-psv/feyenoord-stopt-zegereeks-psv-dankzij-ijzersterke-eerste-helft~a282f661/
Willem2
2 december 2018, 20:50
https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/oranje-gekoppeld-aan-duitsland-in-loting-ek-kwalificatie~a2771ae6/
Appeltje-eitje.
Ja die Duitsers hebben nog een appeltje te schillen....
Willem2
3 december 2018, 12:50
België verliefd op Amrabat: ‘Die benen, die kont; ijzersterk is hij’ .......... https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/belgie-verliefd-op-amrabat-die-benen-die-kont-ijzersterk-is-hij~aac2eb05/
:rolleyes: niks voor deket ;)
Willem2
3 december 2018, 13:30
Van Dijk speler van de maand in de Premier League
Virgil van Dijk is tot de speler van de maand november verkozen in de Premier League. De verdediger van Liverpool is de opvolger van Arsenal-aanvaller Pierre-Emerick Aubameyang die in oktober de prijs in ontvangst mocht nemen. ............. https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/van-dijk-speler-van-de-maand-in-de-premier-league~af08605f/
Willem2
3 december 2018, 13:31
Feyenoord kan toch voetballen ...
Teiresas
3 december 2018, 15:07
Feyenoord kan toch voetballen ...
Dat klinkt alsof je verbaasd bent?
Met alle respect voor de winning streak van PSV in de competitie dit seizoen tot gisteren, vind ik de lofzang op PSV (en ook Ajax trouwens) wel ietsjes overdreven.
Feit is dat ze in de competitie nog geen enkele op papier lastige uitwedstrijd hebben gehad. In de beker liggen ze eruit en in de CL hebben ze 1 schamel puntje in 5 wedstrijden bemachtigd (weliswaar in een erg sterke poule). Verder zijn er wel wat wedstrijden geweest waar PSV met hakken over de sloot en met enig fortuin de 3 punten binnenhaalde (Fortuna, PEC , Groningen, NAC). De thuiswedstrijd tegen Ajax was daarentegen zeer indrukwekkend. De JC schaal verloren ze dan weer van Feyenoord, in eigen huis nota bene.
Wat ik maar wil zeggen: zo'n stunt is het nou ook weer niet dat Feyenoord gisteren won. Zeker niet als men in beschouwing neemt dat PSV van de laatste 11 wedstrijden in de kuip er maar liefst 8 verloor...
Willem2
3 december 2018, 16:50
Dat klinkt alsof je verbaasd bent?
...
Ja eigenlijk wel. Feyenoord speelde heel beroerd voetbal dit seizoen. PSV kan dan wel veel geluk hebben maar ze hadden in de competitie nog geen punt verloren, dat was wel redelijk uniek.
deket
3 december 2018, 18:05
Heb dit weekend noodgedwongen veel voetbal op tv gezien(gezondheidsredenen) ja zelfs Anderlecht. Ik zag bv een matig Real Madrid, dat tegen een zwak Valencia werd rechtgehouden door Courtois, en ik kon het geklungel van Standard niet meer aanzien dus zapde ik vaak naar Feyenoord tegen PSV en weet nu zeker betreffende de 1ste helft wie volgens mij, kampioen gaat worden (tip : Peter 020 krijgt een orgasme na jaren droogheid, zonder titel). Het is nog vroeg i know, maar de leider in de Nederlandse kompetite zag ik lijden in de 1ste helft. Na de rust ging het wat veter, zeker nadat die donkere linksback van Feyenoord (vergeet zijn naam) er keer op keer werd afgelopen maar eens temeer blijkt dat PSV vooral goed speelt tegen bescheiden ploegen zoals Breda en Zwolle. Het puntenaantal in de CL bewijst mijn gelijk
Met dat veval van die 2de bal in het stadion bij een gevaarlijke fase kenden ze gisteren wel pech.
De sfeer in de Kuip blijft uniek. Een echte voetbaltempel. Projectontwikkelaars die de verhuis constructeren beschikken over zero affiniteit met voetbal.
Oke,ikzelf was al lang niet meer daar, en misschien blijkt wat infrastructuur ginds gedateerd, dat kan goed zo zijn, maar dat is te verhelpen. Daarom moet men de ziel van een club nog niet verkopen.
Over een oudere, sfeervolle voetbalstadion gepraat, 'zaterdag zag ik op tv Den Antwerp onverdiend thuis verliezen van Kanariepiet zijn club. De persconferenties van de Bekwame en verstandige Roemeense toptrainer van den Antwerp, :Boloni zijn altijd vermakelijk
mechelen
3 december 2018, 18:13
De overwinning van STVV was zeker wél verdiend Ket... Het enige Antwerp-doelpunt valt na een niet bestrafte fout op STVV-speler Besus; de VAR is hier wel zwaar in de fout gegaan. Ook Antwerp-doelman Bolat had rood mogen krijgen.
peterp095
3 december 2018, 18:52
Deket, nu ben je er toch wel volledig naast wat betreft dat laatste.....Antwerp "onverdiend" thuis verloren ? Ik denk dat je "oververdiend" bedoelde ? Ik weet wel dat je wel eens last hebt met schrijven maar dat is meestal in het midden van de nacht als wij allemaal slapen.
deket
3 december 2018, 19:28
Zegt een Beerschotman, de eeuwige concurent en boeman van Antwerp
peterp095
3 december 2018, 19:36
Deket, wat heeft dat er nu toch mee te maken ?
Willem2
4 december 2018, 01:20
Modric sleept ook Gouden Bal in de wacht ......... https://www.telegraaf.nl/sport/2874073/modric-sleept-ook-gouden-bal-in-de-wacht
Willem2
4 december 2018, 01:21
Deket, wat heeft dat er nu toch mee te maken ?
Eeeuhhhh misschien niks....maar Brugge is kut en Anderlecht gewoon goed ;)
P11111
4 december 2018, 12:49
Mbappé onder de indruk van Frenkie de Jong: 'Hij is welkom in Parijs'
Frenkie de Jong heeft tijdens de Nations League-duels tussen Oranje en Frankrijk veel indruk gemaakt op Kylian Mbappé. Volgens de Franse aanvaller zou de middenvelder van Ajax een welkome versterking zijn voor Paris Saint-Germain.
De manier waarop De Jong zich staande hield tijdens de duels met de wereldkampioen in Saint-Denis (2-1) en Rotterdam (2-0), kan op bewondering rekenen van Mbappé. 'De Jong is een speler die veel indruk op me heeft gemaakt in de twee wedstrijden tegen Nederland. Zijn spelinzicht en de kwaliteit van zijn dribbels en passing, waarmee hij linies doorbreekt, maken hem erg waardevol, zeker omdat hij ook nog veel ballen verovert.'
Mbappé schat de kwaliteiten van De Jong, die ook veelvuldig op de voorpagina's van de Spaanse sportkranten prijkt als mogelijke versterking van Barcelona, zelfs zo op waarde dat hij hem graag naar PSG zou zien komen. 'Om eerlijk te zijn, hij is welkom en ik hoop dat hij naar Parijs komt', zei Mbappé tegen France Football. 'Ik heb na de wedstrijd een woordje met hem gewisseld, omdat hij erg veel voor ons zou kunnen betekenen. De keuze is nu aan hem.'
P11111
4 december 2018, 13:19
'Manchester City moet vrezen voor Europese uitsluiting'
Manchester City wordt mogelijk uitgesloten van Europees voetbal wegens het overtreden van de Financial Fair Play-regelgeving van de UEFA. Dat melden The Guardian en Sky Sports dinsdagochtend.
De twee Engelse media trekken die conclusie op basis van uitspraken van UEFA-voorzitter Aleksander Ceferin. De Sloveen bevestigde zondag rondom de loting voor de EK-kwalificatie in Dublin dat de Europese voetbalbond maatregelen niet zal schuwen als de onthullingen van Football Leaks, gepubliceerd door Der Spiegel, blijken te kloppen. 'We bekijken de situatie momenteel', zei Ceferin. 'We hebben er een onafhankelijke commissie op gezet. Jullie zullen snel te weten komen wat er met deze concrete zaak gebeurt.'
City werd in 2014 al eens bestraft door de UEFA met een boete van 50 miljoen euro en ontliep destijds een zwaardere straf. Nu zou ook een Europese schorsing een reëel scenario zijn, zoals bijvoorbeeld Galatasaray in maart 2016 overkwam. Volgens Football Leaks gebruikte de Engelse kampioen sponsorinkomsten om te verhullen hoeveel geld daadwerkelijk in de club is gestoken door eigenaar Sheikh Mansour. In de financiële regelgeving van de UEFA is daar een maximum aan verbonden.
Volgens de onthullingen van Football Leaks werden clubs als City en Paris Saint-Germain de afgelopen jaren ondanks het stelselmatig overtreden van de Financial Fair Play-regels gespaard, terwijl kleinere clubs wel werden uitgesloten van Europese toernooien. Officials van de UEFA vrezen dat de integriteit van de Financial Fair Play-regelgeving op het spel staat. Als het klopt wat in de documenten van Football Leaks staat, wil de Europese voetbalbond hard optreden. Manchester City, dat ook moet vrezen voor een transferban, zou dan mogelijk al volgend seizoen niet mogen uitkomen in Europa.
Willem2
4 december 2018, 13:42
'Manchester City moet vrezen voor Europese uitsluiting'
Geloof je toch zelf niet. Wordt onder de tafel afgekocht...
Willem2
4 december 2018, 13:44
Adidas sleept in Amsterdam Barcelona-ster Rafinha voor de rechter
Sportgigant Adidas eist vandaag voor de rechtbank in Amsterdam dat een van de topspelers van Barcelona z'n sponsorverplichtingen na komt en weer op Adidas-schoenen gaat spelen. Het gaat om de 25-jarige Braziliaan Rafinha. .............. https://www.ad.nl/binnenland/adidas-sleept-in-amsterdam-barcelona-ster-rafinha-voor-de-rechter~a176c3ed/
Adidas is een Duits merk en Rafinha een Braziliaan die in Spanje speelt. Toch speelt de zaak in Amsterdam omdat ‘het vennootschap van Adidas waar Rafinha een contract mee heeft afgesloten', in Nederland gevestigd is. Volgens advocaat Dolf Segaar van Adidas draait de zaak om de verlengingsoptie die in het contract stond en waar Adidas gebruik van heeft gemaakt.
Laat even zien waarom dat in Nederland wordt gedaan :rolleyes:
P11111
4 december 2018, 13:55
Geloof je toch zelf niet. Wordt onder de tafel afgekocht...
Op basis van de afgelopen jaren is het inderdaad erg moeilijk te geloven. Maar ik hoop wel dat clubs als City en PSG nu eindelijk eens vanwege hun systematische overtredingen keihard worden aangepakt en gestraft. Of dat werkelijk gaat gebeuren moeten we maar geduldig afwachten.
Willem2
5 december 2018, 13:55
Niet alleen Bazoer raakte op een zijspoor
,,Één van de beste selecties ooit’’, noemde Frank de Boer zijn Ajax-selectie in 2015. Hij beschikt destijds over Kenny Tete, Jairo Riedewald, Anwar El Ghazi en Riechedly Bazoer. Allen ‘toptalenten’ die de wereld gaan bestormen, maar drie jaar later hebben zij die status niet waargemaakt. .......... https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/niet-alleen-bazoer-raakte-op-een-zijspoor~a640d39d/
Ze zijn nu tevreden in Lyon over Depay maar is er dan helemaal noiemand in zijn omgeving die hem een beetje stuurt. Want eigenlijk kan het alleen maar mis gaan.
’Memphis Depay betaalt bijna half miljoen voor horloge’ ...... https://www.telegraaf.nl/entertainment/2881140/memphis-depay-betaalt-bijna-half-miljoen-voor-horloge
Maar goed hij heeft "Houvast aan God" :rolleyes:
P11111
5 december 2018, 15:49
,,Één van de beste selecties ooit’’, noemde Frank de Boer zijn Ajax-selectie in 2015. Hij beschikt destijds over Kenny Tete, Jairo Riedewald, Anwar El Ghazi en Riechedly Bazoer.
Dat was een grap.
'Poker um Ajax-Juwelen'
Bayern München gaat volgens Bild een poging doen om Matthijs de Ligt én Frenkie de Jong naar Duitsland te halen. Het Duitse dagblad stelt dat Bayern een grote opfrisbeurt aan het plannen is en de beide Ajax-spelers moeten daarbij de nieuwe gezichten worden, samen met de Franse verdediger Benjamin Pavard. Der Rekordmeister zou liefst 150 miljoen euro over hebben voor het Nederlandse duo en daarmee zou het transferrecord verpulverd worden. Dat staat nu op 41 miljoen euro voor Corentin Tolisso. Bayern is overigens niet de enige club die zoveel geld over heeft voor De Ligt en De Jong. Ook clubs als Barcelona, Real Madrid, Manchester City, Juventus en Paris Saint-Germain strijden om de twee Ajacieden.
Willem2
6 december 2018, 23:47
Arjen Robben gaat aan het einde van het seizoen Bayern München verlaten.
‘Arjen Robben naar Ajax zou niet eens zo gek zijn’ ............. https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/arjen-robben-naar-ajax-zou-niet-eens-zo-gek-zijn~a4fec88e/
‘Robben keert niet terug naar Nederland’ ............. https://www.telegraaf.nl/video/2887070/robben-keert-niet-terug-naar-nederland
Big30
7 december 2018, 07:30
Exclusief - Fransen plegen ’overval’ in Amsterdam
Frenkie de Jong kiest voor Paris Saint-Germain
Ajax raakt Frenkie de Jong komende zomer zo goed als zeker kwijt aan Paris Saint-Germain en incasseert 75 miljoen euro. De 21-jarige middenvelder verkiest de Franse topclub dan verrassend boven Manchester City.
Een delegatie van PSG, waar ook de sterspelers Neymar en Kylian Mbappé onder contract staan, pleegde donderdag een ‘overval’ in Amsterdam en wil graag de door Ajax-directeur voetbalzaken Marc Overmars gevraagde afkoopsom van 75 miljoen euro op tafel leggen. Overmars bevestigde het bezoek van de Fransen, maar liet weten dat er nog geen definitief akkoord is en dat er meer clubs interesse hebben getoond.
https://www.telegraaf.nl/sport/2888761/frenkie-de-jong-kiest-voor-paris-saint-germain
Rond is het nog niet maar PSG lijkt de vraagprijs te willen betalen. Ach ja we praten ook maar over 75 M€. Geen idee waar zijn persoonlijke voorkeur ligt, maar als dat PSG zou zijn, wat me zou verbazen en zij willen betalen dan wordt het lastig voor andere clubs.
P11111
7 december 2018, 11:56
'Frenkie de Jong hing urenlang aan lippen Guardiola. Maar Manchester City haakt opeens af vanwege Financial Fair Play-regels'
Niet Paris Saint-Germain, maar Manchester City leek aanvankelijk de nieuwe club van Frenkie de Jong te worden. Dat schrijft De Telegraaf in de vrijdageditie na een uitgebreid kijkje achter de schermen.
De ochtendkrant deed kort na middernacht uit de doeken dat De Jong 'zo goed als zeker' de overstap maakt van Ajax naar PSG, dat 75 miljoen euro betaalt. Manchester City hád tot voor kort echter de beste papieren. De Engelse grootmacht bleek echter plotseling niet meer bereid te voldoen aan de vraagprijs van Ajax-directeur Marc Overmars.
Aanvankelijk leek alles in kannen en kruiken. De Jong en zijn zaakwaarnemer Ali Dursun brachten een dag na Duitsland-Nederland (2-2) een bliksembezoek aan Engeland, waar urenlang werd gesproken met trainer Pep Guardiola. De twee 'hingen aan de lippen van Guardiola'. De City-manager heeft er nooit een geheim van gemaakt dat hij zeer gecharmeerd is van De Jong en hem graag naar Manchester wil halen.
Guardiola lunchte op zondag 4 november ook nog met Oranje-bondscoach Ronald Koeman - samen met City's technisch directeur Txiki Begiristain. Het bleek dat de komst van De Jong een prioriteit was. Toch haakte de Premier League-koploper opeens af. Het heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat de club een straf boven het hoofd hangt wegens het niet naleven van de Financial Fair Play-regels.
Mede daardoor lijkt PSG volgens de laatste berichten donderdag terrein te hebben gewonnen op Manchester City. Technisch directeur Antero Henrique en oud-voetballer Maxwell hadden in Amsterdam een ontmoeting met Dursun in de Harbour Club en nadien stond in de Johan Cruijff ArenA een onderhoud met onder meer directeur spelersbeleid Overmars op het programma. De Franse topclub gaf aan de vraagprijs van 75 miljoen euro te willen voldoen, terwijl de financiële eisen van De Jong voor de Parijzenaars zeer waarschijnlijk geen struikelblok zullen vormen.
Als De Jong inderdaad voor een dergelijk bedrag naar PSG gaat, wordt het de duurste uitgaande transfer ooit van Ajax en de Eredivisie. Dat record staat nu nog op naam van Davinson Sánchez, die anderhalf jaar geleden voor 40 miljoen euro van Ajax naar Tottenham Hotspur ging. De duurste Nederlander blijft Virgil van Dijk, die in januari van dit jaar voor 85 miljoen euro van Southampton naar Liverpool ging. Hij brak het record van Overmars, die in 2000 voor een bedrag van omgerekend 40 miljoen euro van Arsenal naar Barcelona overstapte.
Bron: Voetbalprimeur
P11111
7 december 2018, 12:18
Mbappé zette PSG-leiding aan het werk voor De Jong: 'Dat is niet normaal'
Kylian Mbappé heeft een sleutelrol gespeeld in de naderende transfer van Frenkie de Jong naar Paris Saint-Germain. Dat stelt De Telegraaf-voetbaljournalist Mike Verweij, die de primeur rond middernacht bekendmaakte.
'Kylian Mbappé heeft rechtstreeks contact met De Jong opgenomen. Dat soort dingen speelt me', verklaart Verweij vanochtend bij Giel Beelen op Radio Veronica. 'Ze voetbalden tegen elkaar in de Nations League en Mbappé heeft onmiddellijk tegen de clubleiding van PSG gezegd: wat ik nu om me heen heb zien lopen, dat is niet normaal. Probeer hem te halen. Als zo'n speler dat roept, dan wordt daar gehoor aan gegeven.'
Mbappé liet zich deze week in een interview met France Football al zéér lovend uit over De Jong. 'Ik heb hem gevraagd naar Parijs te komen, want ik denk dat hij een geweldige speler voor ons zou zijn. Nu moet hij zelf die beslissing nemen.'
P11111
7 december 2018, 12:30
Of we dit voetbaljaar hier ook nog van dit soort berichten over Hendrix, Schwaab, Clasie en Botteghin kunnen lezen, moeten we maar afwachten.
Dat Ajax na dit seizoen zijn beste spelers gaat kwijtraken, lijkt al wel zeker.
Big30
7 december 2018, 13:29
Ajax heeft slim ingekocht met De Jong die zijn opleiding genoot bij de jeugdopleiding van Willem II, vind wel dat de Tilburgers er financieel wat bekaaid afkomen bij een mogelijke transfer.
P11111
7 december 2018, 14:20
Antero Henrique et Maxwell (PSG) en visite à Amsterdam pour Frenkie de Jong
https://www.lequipe.fr/Football/Actualites/Antero-henrique-et-maxwell-psg-en-visite-a-amsterdam-pour-frenkie-de-jong/966021
Une délégation du PSG s'est rendue à Amsterdam jeudi pour discuter avec le directeur sportif de l'Ajax, Marc Overmars, du transfert du milieu international néerlandais Frenkie de Jong (21 ans). Son club réclamerait 75 millions d'euros.
Annoncé à Barcelone et à Manchester City ces derniers mois, le phénomène néerlandais Frenkie de Jong (21 ans) pourrait finalement prendre la direction du PSG l'été prochain, à en croire les informations du Telegraaf. Le quotidien affirme, photos à l'appui, qu'une rencontre a eu lieu jeudi entre Antero Henrique, le directeur sportif du PSG, et Marc Overmars, son homologue de l'Ajax, à Amsterdam. Henrique était accompagné de Maxwell, le coordinateur sportif du club de la capitale.
Overmars a confirmé la visite de la délégation parisienne tout en précisant que les deux clubs n'avaient pas encore trouvé d'accord. L'Ajax réclamerait 75 millions d'euros pour céder son jeune milieu de terrain, international depuis le mois de septembre. Une somme qui aurait découragé la direction de Manchester City mais qui n'effraierait pas le PSG, selon De Telegraaf.
Europese media: 'De Jong gaat naar PSG'
https://www.ajaxshowtime.com/article/bijzaken-en-geruchten/117646/europese-media-de-jong-haalt-neus-op-voor-guardiola
P11111
7 december 2018, 14:30
Zo, nu is het wel genoeg met die Frenkie de Jong-hype hier.
Ben benieuwd in welke clubkleuren 'Matthijsje Te Licht', zoals hij hier nog niet zo lang geleden door een zelfbenoemde kenner werd genoemd, volgend seizoen speelt. Wordt het een topclub in Spanje, Engeland of Duitsland of misschien Juventus?
P11111
7 december 2018, 14:55
NOS: PSG sprak ook al met De Ligt
Paris Saint-Germain heeft niet alleen in Frenkie de Jong maar ook in Matthijs de Ligt verregaande interesse. De 19-jarige aanvoerder van Ajax voerde al een gesprek met oud-Ajacied Maxwell, die nu assistent-technisch directeur is bij PSG, zo meldt de NOS.
Donderdag 8 november werden De Jong en De Ligt in Amsterdam, in het restaurant La Rive, gesignaleerd met Maxwell, zo meldt Ajax-watcher Jitse Bos van de NOS via Twitter. Beide spelers staan in de nadrukkelijke belangstelling van de Franse topclub.
Vanwege de Financial Fair Play kan Paris Saint-Germain tot 1 juli 2019 zeker geen aankopen doen, zonder dat het spelers verkoopt. Dat meldt Jurriaan van Wessem, die als voetbalcorrespondent in Frankrijk werkt, via Twitter. 'Daarna valt nog veel te bezien, want een Europese uitsluiting voor komend seizoen is na de onthullingen op Football Leaks niet uitgesloten.'
Bron: Ajax Showtime
Willem2
8 december 2018, 00:33
@Peter020
Je krijgt wel Anderlecht-trekjes. ;)
broodpoot
8 december 2018, 08:16
Ik geloof er nog steeds niets van, zal uiteindelijk wel max. 60 worden, ook voor de Ligt denk ik (wat ook nog waanzinnig is). Overigens gaat er bij de Jong nog 15 to 20% af wegens opleidingsvergoeding (RKC) en doorverkooppercentage (Willem II). zal je er netto 50 miljoen aan over houden. Ook niet slecht natuurlijk.
Big30
8 december 2018, 08:30
Al word ik ook een beetje moe van dat de Jong gezeur, dat de vraagprijs 75 miljoen € bedraagt is een feit en dat PSG langs is geweest en waarschijnlijk dat bedrag wil betalen daar twijfel ik ook niet aan.
Dat andere (echte clubs) als Bayern, Barca en City ook belangstelling hebben is ook een feit. Ik hoop alleen wel dat de Jong kiest voor een echte voetbalclub met historie dus Bayern of Barca. PSG is geen club met historie, die clubs is omhoog gevallen omdat ze in Parijs zitten en een speeltje zijn van Arabische sjeiks. Geldt voor City in mindere mate.
Ajax zal en dat is terecht niet de volledige 75M ontvangen maar de markt zit nu eenmaal zo in elkaar dat dit bedrag betaald gaat worden.
deket
8 december 2018, 14:11
City hoort eigenlijk weliswaar tot dezelfde Arabische eigenaar maar beschikt wel over een geschiedenis en traditie,weliswaat in mindere mate dan hun stadsgenoot en rivaal
maar onlangs zag ik een stuk uit hub derby en daar deed Man U niets anders dan verdedigen en de schade willen beperken en dat met een ploeg met zulke hoge marktwaarde(en een Anderlechtman in de spits!,heb dit al heraald maar belangrijke feiten mogen opnieuw meegegeven worden, Supporters van Anderlecht(wel een ploeg met traditie dat in Belgische handen blijft en in tegenstelling tot Brugge op jeugd inzet)hebben betere tijden gekend,maar hoe moeten de fans van United,eens zulke mooie traditieclub zich voelen met zulk spel?
satanic surfer
9 december 2018, 17:43
Royal Antwerp FC staat na een 0-3 uitzege bij Cercle Brugge op plek 2 in Bellege...Anderlecht kan straks aansluiten bij het koptrio waar zowel Genk als Brugge punten lieten liggen...Het is maw een regelrechte soep waarbij het géén evidentie lijkt me potdekke 2 matchen na mekaar te winnen...
In Olland alles back to normal met respectievelijk 6-0 en 1-4 zeges voor PSV en Ajax, Feyenoord haakt aan met eveneens een florissante 1-4 uitzege. De kloof met nummer 4 is na 15 matchen al 17 punten...Lijkt me dat er sprake is van een ongezonde kwaliteitskloof in Olland en die wordt niet kleiner door de bizarre transferbedragen die richting Amsterdam zullen stromen vanuit oliereservaten...
In Duitsland wint Dortmund de Pottderby en lijkt Bayern terug op de rails te zijn beland...Kloof blijft 9 punten desalniettemin.
In Eviva Espana blikt Barca buur Espanyol in in de derby: 0-4, dat is ooit anders geweest...Voorts wordt de orde hersteld en staan Atletico en Real terug in de top-4.
In Hengeland eindelijk de eerste nederlaag voor ManCity, 2-0 onderuit bij Chelsea waar Hazard beide assists levert...Liverpool wipt hierdoor naar de leiding met 1 luttel puntje voor. Tottenham/Chelsea&Arsenal strijden voor plekjes 3&4 en de geldpotten van de CL...
deket
12 december 2018, 00:37
toch zonde dat in een sterke groep met oa PSG en Liverpool,Napels uitgeschakeld werd(groep C)terwijl in groepD,waar oa de ploeg van Pret zit,allemaal relatief zwakke clubs zijn onderverddeld(behalve misschien Porto,maar het Schalke van heden zou in geen enkele andere poele overleven.
wel een mooie wedstrijd Liverpool-Napels. snel tempo ook
satanic surfer
12 december 2018, 11:59
Club Brugge haalt wederom een puntje en eindigt aldus met 6 punten, onverhoopt veel en des te geiniger dat ze in 4 vd 6 matchen iets raapten. Ze mogen dan ook naar de Europa League waar ze ploegen van hun level treffen. Al van de topcampagne van AAGent geleden dat een Belgische participant nog ´ns blij mag terugblikken op de CL-campagne... PSV raapt ook nog een puntje doch eindigt in hun loodzware groep troosteloos laatste met 2 puntjes, logisch an sich. Enkele zwaargewichten eindigen op plek 2 in hun poule, ik meen dat de groepswinnaars ietwat angstig zullen uitkijken naar de loting en halsstarrig zullen hopen dat ze Liverpool&Atletico Madrid ontlopen...Napoli en Inter Milaan kunnen in de Europa league lastige klanten worden...
Willem2
13 december 2018, 01:01
Na een krankzinnige voetbalavond tegen Bayern Munchen blijft Ajax tweede in de poule. De Amsterdammers leken de groepswinst te pakken, maar de 2-1 voorsprong werd na een bizarre slotfase toch nog 3-3. Ajax wacht in de achtste finales van de Champions League een loodzware tegenstander. ........... https://www.ad.nl/dossier-ajax/ajax-grijpt-net-naast-groepswinst-na-memorabel-duel-met-bayern~af848b5e/
Willem2
13 december 2018, 01:13
De loting voor de achtste finales is komende maandag. Ajax mag zich opmaken voor een loodzware tegenstander.
De club wordt gekoppeld aan Borussia Dortmund, Barcelona, Paris Saint-Germian, Porto, Manchester City, Real Madrid of Juventus. .............. https://www.telegraaf.nl/sport/2912816/deze-tegenstanders-kan-ajax-treffen-in-volgende-ronde-cl
deket
13 december 2018, 18:15
vond het best een aangename wedstrijd.
Alleen verloor Frenkie deJong gisteren wel vaak de bal!
verdediging niet altijd doortastend,maar wel ook snel tempo.
tegen PSG,City,etc zullen die foutjes ook worden afgestraft maar indien ze Porto loten,hebben ze zelfs een grote kans verder te geraken.
Porto en Benfica zijn zowat gelijkwaardig
P11111
13 december 2018, 19:41
Het was voor de meeste kijkers een hele leuke wedstrijd om te zien. Twee goede ploegen die er een waar voetbalgevecht van maakten. Een duel in een hoog tempo en met veel strijd, beide teams spelend met de absolute wil om te winnen. Precies zoals je wilt zien op een Champions League-avond.
Bayern-verdediger Süle: 'Dit seizoen nog niet zó druk gehad'
Niklas Süle, verdediger van Bayern München, was na de clash tussen Ajax en Bayern vol lof over de Amsterdammers. 'Ajax heeft een geweldige wedstrijd tegen ons op de mat gelegd met al die jonge spelers. Ik heb het dit seizoen nog niet eerder zó druk gehad. Het was duidelijk wat Ajax wilde, ze zetten ons vanaf het begin onder druk', opent Süle tegen de pers. 'Daardoor konden we niet op onze gebruikelijke manier opbouwen, maar kregen we wel enkele kansen in de tegenaanval omdat een vol op de aanval spelende tegenstander altijd wat ruimte weggeeft', aldus de Duits international.
'Ajax wilde graag eerste van de groep worden, maar wij natuurlijk ook.' Ajax kwam in de slotfase op voorsprong, maar moest daarna alsnog genoegen nemen met een punt. 'Dat we dat in deze wedstrijd in deze schitterende atmosfeer voor elkaar hebben gekregen, daar haal ik ontzettend veel plezier uit. Het is één van de meest interessante wedstrijden uit mijn carrière geweest. Het publiek zal genoten hebben', sluit Süle af.
Niko Kovač, de trainer van Bayern München, was in de perskamer van de Johan Cruijff ArenA ook lovend. 'Wat een wedstrijd', stamelde hij. 'We hebben allemaal een geweldige wedstrijd gezien. Dit was reclame voor het voetbal. Alle kijkers zijn verwend. Ajax heeft aangevallen en wij hebben wat compacter gespeeld dan normaal en in ons thuisduel met Ajax. We zijn hier onder druk gezet, maar we hebben stand gehouden. Ik wil beide ploegen feliciteren voor de plaats in de achtste finales', zei Kovač .
P11111
14 december 2018, 12:27
De Champions League gaat nu eigenlijk pas echt beginnen. Ik hoop voor Ajax op Real Madrid, FC Porto of Juventus en absoluut (nog) niet op Manchester City, maar...
Meeste kans voor Ajax op Manchester City bij loting
De kans op een duel met FC Porto in de knock-outfase voor Ajax is 11,71%. Die op een ontmoeting met gigant Manchester City is twee keer zo groot. Dat heeft te maken met het feit dat ploegen uit hetzelfde land elkaar niet kunnen treffen in de achtste finales. Alle vier de clubs uit Engeland plaatsten zich. Manchester City als groepswinnaar, de andere drie als nummer twee. Hierdoor ontloopt de Engelse club Manchester United, Liverpool en Tottenham Hotspur. Ook kan City de volgende ronde niet Olympique Lyonnais tegenkomen, omdat beide teams bij elkaar in de groep zaten. Manchester City kan om die redenen alleen loten tegen Ajax, Atlético Madrid, AS Roma en Schalke 04.
Behalve Manchester City en FC Porto kan Ajax loten tegen FC Barcelona, Borussia Dortmund, Paris Saint-Germain, Real Madrid en Juventus.
Bron: AD
Willem2
14 december 2018, 13:32
@Peter020
Dat zijn allemaal makkelijke tegenstanders voor Ajax :rolleyes:
P11111
14 december 2018, 14:22
'De Ligt naar Juventus en De Jong naar Barcelona'
Bij Barcelona is er het besef dat Juventus de beste papieren heeft om Matthijs de Ligt vast te leggen. Dat schrijft het Spaanse Sport. De Italiaanse topclub zou het geen probleem vinden om tachtig miljoen euro op tafel te leggen voor de negentienjarige Ajax-verdediger. Dat terwijl Barcelona op dit moment niet de financiële middelen heeft om twee van dat soort grote transfers te realiseren. Het halen van middenvelder Frenkie de Jong heeft dan de meeste prioriteit. Barça strijdt samen met Manchester City, Paris Saint-Germain en Bayern München om de handtekening van De Jong.
Wel is er een paar weken geleden al een ontmoeting geweest tussen De Ligt en de beleidsbepalers van Barcelona. De Oranje-international was enthousiast, maar liet blijken ook open te staan voor andere aanbiedingen. Juventus heeft op dit moment met Giorgio Chiellini (34), Leonardo Bonucci (31) en Andrea Barzagli (37) al drie goede, maar wel 'oude' centrale verdedigers in huis. De club uit Turijn wil graag bouwen aan een project voor de lange termijn en ziet in De Ligt hun nieuwe defensieleider.
Willem2
16 december 2018, 18:13
Is Ajax zo goed of de Graafschap zo slecht ....https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/ajax-walst-dankzij-hattricks-ziyech-en-blind-over-hekkensluiter-heen~ab4186e9/
Willem2
16 december 2018, 18:15
Anderlecht weer verloren .... ik had aan het begin van het seizoen al iets daarover gezegd .... Maar ze gaan wel door een dieptepunt tegen die andere ploeg uit Brugge.
http://www.voetbalnieuws.be/news/365001/kylian-hazard-strooit-extra-zout-in-paarswitte-wonde
Brad Clitt
16 december 2018, 18:39
Fortuna Sittard wint uit van Feyenoord met 2-0!!!
Oude tijden herleven.
Big30
16 december 2018, 19:01
Voor Fortuna heel mooi! Maar goed Feijenoord is feitelijk nu niet meer dan een modale middenmoter, dat bewijst de huidige eredivisie stand wel heel duidelijk.
PSV en Ajax zijn de enige 2 toppers.
Anderlecht wist heel knap met klein verschil te verliezen, compliment!
deket
16 december 2018, 20:32
Trainer Hein kreeg zopas zijn C4, lees ontslag.
Eergisteren kreeg hij nog de 100% volle vertrouwen van het bestuur, extern naar de media maar dan weet je hoe laat het is.
Franky Vercauteren, Peter Bosz,? We zulle zien. Er loopt ook een kandidatuur van Big30 binnen.
Big30
16 december 2018, 20:49
Met zulke slechte resultaten is een trainer niet meer te handhaven, geen idee wie de nieuwe trainer wordt maar Bosz zou geen slechte keuze zijn lijkt me. Maar die zal denk ik Anderlecht niet als een aantrekkelijke club zien, logisch natuurlijk.
mechelen
16 december 2018, 21:31
Iemand met de initialen FV...
deket
16 december 2018, 23:50
Franke Vercauteren kent wel het huis, ja. En de persoon waar hij niet mee door dezelfde deur kon, Herman van Holsbeeck lag al buiten, maar Frankie is net zoals Hein nogal een eigenzinnige, met gebrek aan flexibiliteit.
Hein bleef maar vasthouden aan zijn systeem met 3 backs ipv 4,tegen beter weten in.
Het lag nooit aan hem, maar altijd aan de anderen, desalniettemin vind ik bet transferbeleid van de laatste jaren slecht. Jeugd kans geven is wel oké, maar ze moeten goed omringd worden.
Big30, vind jij 1,5 miljoen euro per jaar niet aantrekkelijk? Dan ga ik ook voor een dvpforum werken.
Ernstig nu : voor een trainer lijkt het me meer aanlokkelijk om puin te ruimen en tabula rasa te plegen. Vanwege the challenge
Big30
17 december 2018, 08:07
Matthijs de Ligt wint Golden Boy Award
Opvolger MbappéMatthijs de Ligt heeft vandaag de Golden Boy Award gewonnen. De Ajacied mag zichzelf een jaar lang het grootste talent van Europa noemen.
De Ligt, aanvoerder van Ajax, troefde in de verkiezing van de Italiaanse sportkrant Tuttosport Justin Kluivert (AS Roma), Patrick Cutrone (AC Milan), Trent Alexander-Arnold (Liverpool) en Vinicius Junior (Real Madrid) af.
De Ligt is pas de tweede Nederlander die deze prestigieuze prijs pakt. In 2003 ging Rafael van der Vaart er met de eer vandoor; in dat jaar werd de Golden Boy Award voor het eerst uitgereikt.
Vorig jaar won Kylian Mbappé de prijs. Andere grote namen die hem ooit wonnen zijn die van Wayne Rooney, Lionel Messi, Sergio Agüero, Isco en Paul Pogba.
https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/matthijs-de-ligt-wint-golden-boy-award~a8d6e029/
satanic surfer
17 december 2018, 11:58
In Bellege was het weer van dattum, wispelturigheid regeert en dusdoende neemt Racing Genk meer afstand van de spartelende achtervolgers die collectief punten lieten liggen. Anderlecht ontslaat eindelijk Hein Vanhaezebroeck (wat eigenlijk al lang had motten gebeuren). Roemloos uitgeschakeld in Europa, onderuit in de beker tegen een tweedeklasser en ook in de competitie op de rand van het acceptabele, zelfs PO1 lijkt geen zekerheid meer. Ongetwijfeld zal Coucke een ex-Anderlechtcoryfee aanstellen die goed valt bij het morrende halfpluche-publiek en bovendien weinig problemen zal maken met de mecenas die gaarne zelf sportief getinte dingen wenst te beinvloeden, Enzo Scifo lijkt me plausibel als de te beinvloeden opvolger die de wintermercatoaankopen mag inpassen...
In Holland blijft het lachen, PSV&Ajax na 16 potjes beiden met +50 als doelpuntenbalans, dat is toch niet meer ernstig te noemen, ditmaal respectievelijk 4-0 en 8-0, goh...Beneliga lijkt achterhaald, maak er maar een Amsterhovencompetitie van met Feyenoord als invitatieploeg rondom Sinterklaasje...
In Eviva Espana schoot Lionel Messi nog ´ns ouderwets uit z´n kerstsloffen met een hattrick plus assist, zoals in vorige post vorige week aangeven is de "natuurlijke" orde hersteld en neemt de top-4 afstand van de rest.
In Duitsland winnen Dortmund&Bayern en dus kloof van 9 punten nog intact, leuk dat Düsseldorf ook nog ´ns kon winnen...
In Hengeland blijft de top-4 foutloos en dreigt het illustere Manchester United een middenmotortje te worden, al 11 punten achter op plekje4, onwaarschijnlijk dat Mourinho mag aanblijven ondanks de malaise...
Mal gucken wat de loting voor de EL en CL oplevert subiet...ss hoopt op de volgende 3 affiches : Dortmund-Ajax (dan is een kwartfinaleplek nog redelijk realistisch voor de Amsterdammers), Racing Genk-Celtic en Leverkusen-Club Brugge...Dat zou toch dolletjes zijn.
Willem2
17 december 2018, 11:59
Hein Vanhaezebrouck is niet langer de trainer van RSC Anderlecht. Dat raakte zopas bekend. “De ploeg haalt te weinig punten en is te snel uitgeschakeld in de beker en de Europa League”, zegt sportief directeur Michael Verschueren. ........... https://www.hln.be/sport/voetbal/belgisch-voetbal/anderlecht/anderlecht-ontslaat-hein-vanhaezebrouck~a81e767e/?referer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F
P11111
17 december 2018, 12:19
There is no competition.
Inderdaad, het was voor iedereen in de voetbalwereld al snel duidelijk dat er dit jaar maar 1 topkandidaat was. Jouw welgemeende felicitatie kan naar Matthijs de Ligt, de eerste verdediger die deze eervolle prijs in ontvangst mag nemen. Volkomen verdiend.
Matthijs de Ligt wint Golden Boy Award en treedt daarmee in voetsporen van Rafael van der Vaart
Matthijs de Ligt heeft de prestigieuze Golden Boy-award in de wacht gesleept. De 19-jarige aanvoerder van Ajax is - na Rafael van der Vaart in 2003 - de tweede Nederlandse winnaar ooit en volgt daarmee Kylian Mbappé op. Justin Kluivert heeft tegelijkertijd de publieksprijs gewonnen.
De Ligt stond samen met vier andere talenten op de shortlist, onder hen ook zijn voormalig ploeggenoot Kluivert. De ex-Ajacied was zondag met onder meer een doelpunt en assist nog één van de uitblinkers bij AS Roma, maar moet de prijs dus aan De Ligt laten. De centrumverdediger troeft ook Trent Alexander-Arnold (Liverpool), Vinícius Júnior (Real Madrid) en Patrick Cutrone (AC Milan) af.
De Golden Boy-prijs is een jaarlijke award voor het grootste talent van Europa, een verkiezing die wordt georganiseerd door het Italiaanse medium Tuttosport. In 2003 was Van der Vaart de eerste winnaar van de prijs. Daarna wonnen ook spelers als Wayne Rooney, Lionel Messi, Sergio Agüero, Isco, Paul Pogba en vorig jaar dus Mbappé.
Een kleine maand geleden werd bekend dat De Ligt één van de vijf kanshebbers was. Hij maakte al deel uit van de lijst genomineerden van liefst honderd namen, een lijst die steeds verder werd teruggebracht. Uiteindelijk mochten 35 journalisten van toonaangevende kranten uit Europa stemmen.
Tuttosport heeft bekendgemaakt dat Kluivert wél de publieksprijs in de wacht heeft gesleept. De bezoekers van de website van de sportkrant mochten stemmen op hun favoriet, daarbij kreeg Kluivert de meeste stemmen. Hij bleef De Ligt, Tom Davies (de Everton-middenvelder voor wie door de fans van The Toffees een flinke lobby op touw was gezet), Vinícius Júnior en Gedson Fernandes (Benfica) voor.
Winnaars Golden Boy Award
https://nl.wikipedia.org/wiki/Golden_Boy_(voetbalprijs)
31336 31335
31334
P11111
17 december 2018, 12:21
De Champions League gaat nu eigenlijk pas echt beginnen. Ik hoop voor Ajax op Real Madrid, FC Porto of Juventus en absoluut (nog) niet op Manchester City, maar...
Leuke loting. Ajax tegen mc Madrid.
bocariver
17 december 2018, 12:22
Ajax -Real Madrid
Mu-PSG
OL- Barcelone
Liverpool-Bayern
Atl Madrid - June
Roma-Porto
Schalke 04-Mancity
Tottenham-Borissia Dortmund
P11111
17 december 2018, 13:15
'Bullebak op sloffen' Van Dijk oogst wederom veel lof na Premier League-klassieker
Virgil van Dijk heeft in Engeland maar weer eens grote indruk gemaakt. De aanvoerder van Oranje was na de overwinning (3-1) op aartsrivaal Manchester United uiteraard dolblij, terwijl verschillende analytici woorden tekort kwamen om zijn optreden te prijzen.
Liverpool won zondag met 3-1 van Manchester United en Van Dijk, die de aanvoerdersband droeg, was na afloop dik tevreden. 'Het is heel speciaal om zo'n wedstrijd te winnen', zo sprak hij tegenover het clubkanaal.
Van Dijk was één van de grootste uitblinkers op Anfield. Directe tegenstander Romelu Lukaku kreeg geen poot aan de grond, zag ook BBC-analist Alan Shearer. De voormalig topspits kwam in Match of the Day met een lofzang op Van Dijk, die van het thuispubliek al vroeg een staande ovatie kreeg na een fanatiek één-op-één-duel met Lukaku, een tweestrijd die hij winnend afsloot. 'Hij was Lukaku simpelweg de baas en speelde hem volledig uit de wedstrijd. Op een bepaald moment durfde de Belg niet meer in zijn buurt te komen. Van Dijk was een bullebak voor Lukaku.'
Zijn prestatie leverde Van Dijk - die door voetbalanalist Jamie Carragher afgelopen week al 'de Roger Federer van het voetbal' werd genoemd - ook een plek op in BBC's Elftal van de Week. Over die uitverkiezing liet analist Garth Crooks zijn licht schijnen. 'De boomlange Nederlander zou wedstrijden kunnen spelen in zijn vrijetijdskleding, op sloffen, terwijl hij een pijp rookt', zo loofde hij. 'Ik heb nog nooit een Liverpool-verdediger gezien die zó op zijn gemak is in een wedstrijd tegen Manchester United. Hij was supreme.'
satanic surfer
17 december 2018, 13:21
Pffft, kutlotingen voor Belgische participanten in de EL behoudens voor de cultuurliefhebbers die hun gading vinden in respectievelijk: Club Brugge vs Red Bull Salzburg en Slavia Praag vs KRC Genk... Ajax mag niet mopperen met een haalbare kaart...
P11111
17 december 2018, 16:14
Trainer Hein kreeg zopas zijn C4, lees ontslag.
Peter Bosz,? We zulle zien.
Volgens de Duitse voetbalmedia is Peter Bosz op dit moment de wenskandidaat van Rudi Völler om per 1 januari a.s. Bayer Leverkusen over te nemen, als opvolger van Heiko Herrlich. 'Die Werkself' wilde Bosz in juni 2017 al aanstellen, maar de voormalige trainer van Ajax koos toen voor Borussia Dortmund.
Herrlich unter Druck - Bayer-Kontakte zu Bosz und Rose
http://www.kicker.de/news/fussball/bundesliga/startseite/738357/artikel_herrlich-unter-druck---bayer-kontakte-zu-bosz-und-rose.html?_sp=5e59deb4-ebd1-4d40-88b8-d487b1701019.1545058890851
Welke trainer gaat Anderlecht weer aan de gang krijgen, is de grote vraag. Gelukkig begint de competitie in België altijd pas in de lente en worden sinds kort noodgedwongen alle nationale scheidsrechters voortdurend afgeluisterd, dus de kans op de titel is nog niet verkeken.
deket
17 december 2018, 17:59
Momenteel werd er met 2 Nederlandse trainers gepraat. Echter, De Boer , in het buitenland werd geen succesverhaal. Bosz eigenlijk ook niet.
Een van beiden zou dan Scifo als assistent krijgen om de Franstalige fans tevreden te houden. Its Belgium. Franky Vercauteren kent wel het huis goed.
Salzburg en Praag zijn idd ideale cirytrips voor cultuurliefhebbers maar ik betwijfel of ee die wel zijn bij de supporters van Club Brugge. Indien je het met hen over Frans Kafka hebt zullen ze denken aan een destijds oost-Europese spits.
Dit gezegd zijndd lijkt het voor Ajax het ideale moment om tegen Real te mogen.
Een Belgische keeper houdt Madrid nu al enkele speeldagen recht. Het had weliswaar gemakkelijker gekund met Porto, maar ook moeilijker. Overmars verkondigde dit ook.
CLeindzege zal je moeten zoeken bij Barcelona, Juventus of City
deket
18 december 2018, 00:53
De laatste uitslag van Real in de CL ben ik vergeten. Zal het eens aan onze Spaanse vriend P1 vragen, maar die lijkt wel van de aardbodem verdwenen.
Anyway, ze hebben besloten een spits te kopen, ten laatste na het seizoen.
Ze willen Kane, . Tottenham vraagt 180miljoen euro. Geen probleem zegt hun voorzitter, dan betalen we dat.
Nou, ik zou willen dat het bij het Belgische paarswit ook zo liep
P11111
18 december 2018, 08:43
Nou, ik zou willen dat het bij het Belgische paarswit ook zo liep
deket, ik heb vanochtend namens jou een boze brief naar Veronica Voetbal Inside gestuurd - dat is overigens wel aan mij toevertrouwd :). Anderlecht was gisteravond namelijk in het populaire kantinevoetbalpraatprogramma gespreksonderwerp en de club werd voor het oog en oor van miljoenen televisiekijkers compleet belachelijk gemaakt door het duo Derksen en Van der Gijp. "Dat elftal kan er echt he-le-maal niks van. Ze werden zelfs door Fenerbahçe nog weggespeeld", was het harde oordeel van het tweetal.
P11111
18 december 2018, 09:27
Diego Lainez
https://www.youtube.com/watch?v=Crp_UrTr_sU
Lainez emigrará al Ajax tras conquistar título con América
http://www.espn.com.mx/futbol/mexico/nota/_/id/5090855/lainez-emigrara-al-ajax-tras-conquistar-titulo-con-america
Mexicaans wonderkind: "Ik wil naar Ajax"
Ajax wil niets liever dan de transfer van het Mexicaanse 'wonderkind' Diego Lainez (18) zo snel mogelijk afronden, maar moet minimaal een dag een pas op de plaats maken. "Voordat we met Ajax praten, gaan we eerst feesten”, zei technisch directeur Santiago Baños van Club América, nadat de club ten koste van Cruz Azul de Mexicaanse landstitel had bemachtigd. Na de klinkende zege (0-2), die genoeg was voor het kampioenschap, bevestigde Lainez dat hij dolgraag naar Ajax wil. "Laten we hopen dat na het kampioenschap ook mijn volgende wens uitkomt. En dat is spelen voor Ajax", aldus de door veel clubs felbegeerde buitenspeler.
Omdat Club América en Lainez zich volledig op de play-offs voor het Mexicaanse kampioenschap wilden focussen, legde Ajax de voorbereidingen voor de droomtransfer de afgelopen weken stil. Na de huldiging vandaag zullen de gesprekken tussen Ajax, América én Lainez worden opgestart. De snelle en uiterst behendige vleugelaanvaller wordt een grote toekomst voorspeld. In september debuteerde hij al in het Mexicaanse elftal.
Magallán
De transfer van Lisandro Magallán nadert zijn voltooiing. Nadat Ajax en Boca Juniors eerder al een akkoord bereikten over de transfersom van acht miljoen euro vast en maximaal één miljoen euro variabel voor de Argentijnse centrumverdediger, stemde Magallán volgens bronnen in Argentinië gisteren zelf in met het voorstel van de Amsterdammers. De speler en Ajax bereikten zodoende mondeling overeenstemming over een verbintenis tot de zomer van 2023.
Het is de bedoeling dat Magallán in de winterstop aansluit en met Ajax meegaat naar het trainingskamp in Florida, van 5 tot 12 januari 2019. Op zijn social media nam de Argentijn gisteren al min of meer afscheid van Buenos Aires en zijn club Boca Juniors. Wanneer hij zich precies in Amsterdam meldt, is nog niet bekend.
Bron: De Telegraaf
P11111
18 december 2018, 09:51
Zo, dat ziet er niet slecht uit wat Lainez allemaal in zijn mars heeft.
Afgaande op al die wedstrijdbeelden lijkt landgenoot Lozano ten opzichte van Lainez maar een hardlopertje.
P11111
18 december 2018, 12:43
Dit gezegd zijndd lijkt het voor Ajax het ideale moment om tegen Real te mogen.
Ze spelen niet nu tegen Real Madrid, maar over twee maanden. Zoals Ronald de Boer al tijdens een interview aangaf kan de situatie half februari of begin maart weer anders zijn.
De Boer op FOX Sports over Ajax' tegenstander: "Real steekt nu niet in de grootste vorm, maar in 2019 kunnen zij zich versterkt of herpakt hebben. Slechter dan op dit moment kan eigenlijk niet in Madrid. Dat is nadelig voor Ajax, want Real zal er alles aan doen om na de winterstop beter voor de dag te komen." Desondanks wil De Boer niet spreken van een kansloze clash met de 'Koninklijke'. "Je maakt altijd kans. Ajax kan het in deze vorm elke tegenstander lastig maken. Ook Real Madrid."
deket
18 december 2018, 19:10
Nu mag ik Derksen en van der Gijp normaal wel, ze brengen wat kleur in de eenheidsworst van de sportjournalistiek vol platitudes en open deuren.
Maar het is nogal gemakkelijk te stampen op iemand die al op de grond ligt.
Ze hebben de wedstrijd tegen Fenerbache duidelijk niet gezien, het was immers juist omgekeerd. De Turken werden weggespeeld en bij een 2-0 achterstand kwamen ze door een foute teeugspeelbal van Gerkens terug in de wedstrijd om uiteindelijk 2-2 te worden.
Lachen is gezond maar wel het handelsmerk geworden van dit duo.
Een raad voor hen, laat die lijntjes nou en ga eens goed neuken, indien ze hem nog rechtkrijgen.
Betreffende Real. Indien ze Eden Hazard kopen krijgen ze terug wat meer creativiteit vooraan. Zowel Madrid als Hazard willen graag, maar het ligt niet in de aard van zijn karakter om zoals Courtois bij Chelsea deed. Namelijk een transfer afdwingen door niet meer te komen trainen
P11111
19 december 2018, 07:30
Ze hebben de wedstrijd tegen Fenerbache duidelijk niet gezien, het was immers juist omgekeerd.
Waarschijnlijk hebben ze een andere wedstrijd dan jij gezien. :)
Fenerbahçe-Anderlecht
https://www.flashscore.nl/wedstrijd/hnHHj2ia/#samenvatting-wedstrijd
https://www.flashscore.nl/wedstrijd/hnHHj2ia/#stand;table;overall
Willem2
19 december 2018, 11:39
John van ’t Schip ontslagen door PEC Zwolle na dramatisch jaar
PEC Zwolle heeft hoofdtrainer John van ’t Schip per direct uit zijn functie ontheven. Het vertrek van de 54-jarige coach is het gevolg van de slechte resultaten, met als slotstuk de 5-0 bekernederlaag tegen AZ gisteravond. ........... https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/john-van-t-schip-ontslagen-door-pec-zwolle-na-dramatisch-jaar~a0e01ab9/
Willem2
19 december 2018, 11:42
Solskjaer tot eind dit seizoen coach van Manchester United
Ole Gunnar Solskjaer (45) is tot het einde van dit seizoen coach van Manchester United, zo heeft de Engelse recordkampioen vanochtend bevestigd. Het nieuws hing al in de lucht nadat United gisteravond op de clubsite al per ongeluk een filmpje met het nieuws plaatste en snel weer verwijderde. .............. https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/solskjaer-tot-eind-dit-seizoen-coach-van-manchester-united~a31e5597/
P11111
19 december 2018, 13:11
Er is alweer een topverdediger in aantocht. Het lijkt niet meer op te houden. Mooi dat de voetbaltalentenfabriek in Nederland na een paar magere jaren weer volop produceert.
Klopp haalt 16-jarige 'exciting Dutch prospect' bij hoofdmacht Liverpool
Ki-Jana Hoever maakt indruk bij Liverpool. De 16-jarige verdediger is door manager Jürgen Klopp bij de hoofdmacht van 'The Reds' gehaald, zo meldt de Liverpool Echo. De Duitse trainer is erg onder de indruk van de jonge Nederlander en geeft hem nu de kans om zich te laten zien.
Hoever, die afgelopen zomer overkwam van de jeugdopleiding van Ajax begon bij Liverpool in de Onder 18 en maakte onlangs al zijn debuut voor de Onder 23 in de Premier League 2. De Amsterdammer kon Ajax ook inruilen voor Chelsea, Manchester United en Manchester City, maar het vertrouwen dat Klopp in het toptalent uitstraalde, deed hem overtuigen te kiezen voor Liverpool. De centrumverdediger annex rechtsachter wordt door de plaatselijke krant omschreven als "snel, sterk, dominant in de lucht en goed aan de bal".
"Ongelooflijk. Zestien jaar oud nog maar. Echt, wauw, echt!", zei Neil Critchley, manager van Liverpool Onder 23, onlangs na het gewonnen duel met Everton. "Met zijn rust en zekerheid, zijn besluitvorming en intelligentie met en zonder bal, was hij gewoon geweldig. En hij speelde tegen een goede tegenstander. Ik ben erg onder de indruk van hem", zo stelde de coach.
Liverpool promote exciting Dutch prospect to first-team training - and Jurgen Klopp is impressed
https://www.liverpoolecho.co.uk/sport/football/football-news/liverpool-promote-exciting-dutch-prospect-15570384
P11111
19 december 2018, 17:18
Real Madrid
Real kan deze week weer wat vertrouwen tanken. Vandaag een potje tegen Japanners en zaterdag tegen een ploegje uit de Verenigde Arabische Emiraten.
Het gaat eigenlijk helemaal nergens over, tegen ploegen van dat niveau, maar het kan zo maar zijn dat we in het weekend hier weer wat plaatjes met feestende spelers tegenkomen. Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat ze na dit cafévoetbaltoernooitje zonder de hoofdprijs terug naar Madrid vliegen.
peterp095
20 december 2018, 13:13
https://www.voetbalkrant.com/nl/nieuws/lees/2018-12-20/anderlecht-haalt-frank-arnesen-als-nieuwe-technisch-directeur
Deket zal dit verder toelichten.
deket
20 december 2018, 16:18
ja,ben er blij mee. Hij heeft affiniteit voor de club en beschikt over vele,goede netwerken.
Anderlecht is weliswaar een gewond,maar ook geliefd dier met grandeur en faam.
Frank Arnesen heeft uiteraard gelijk dat hij Anderlecht boven PSv kiest,ik verkies mijn vrouw ook boven ma Flodder!
dat de naam Anderlecht nog iets betekent bewijst dat er een kleine 100 sollicitaties voor trainer zijn binnengekomen,waaronder heel wat grote namen,zoals 2 Italiaanse toptrainers.
zo slecht zal het bij Paars-wit wel niet zijn. John van den Brom verlengde zijn contract bij AZ67 niet en solliciteerde en hoopt op Anderlecht.
hij heeft echter geen kans,hoe sympathiek hij ook is,maar destijds ontslagen
peterp095
20 december 2018, 18:53
Ik vind het hier nu maar heel stil en zeker door degenen die altijd zeer lachwekkend over Anderlecht schreven hier.
deket
21 december 2018, 01:19
Misschien heb ik tevroeg gejuich. Arnesen doet er alles aan om het bestuur te overtuigen om zijn vriend Cocu als coach te nemen.
Nu heb ik niets tegen die brave man, maar ik wil een toptrainer en niet iemand die mislukt is in Istanbul
Willem2
21 december 2018, 02:10
Misschien heb ik tevroeg gejuich. Arnesen doet er alles aan om het bestuur te overtuigen om zijn vriend Cocu als coach te nemen.
Nu heb ik niets tegen die brave man, maar ik wil een toptrainer en niet iemand die mislukt is in Istanbul
Cocu is een goede trainer.
Mislukt in Istanbul ... Je zou eens moeten lezen wat er precies aan de hand was daar.... dat heeft niks met zijn kwaliteit als coach te maken.
Anderlecht heeft geen topcoach nodig maar een goede coach die kan samenwerken met het bestuur en de kritische pers/supporters.
vd Brom is ook geen slechte ....
deket
21 december 2018, 02:13
Wat was er dan aan de hand, ginder? Help mij.
En waar baseer jij , W2 dat hij een goede trainer zou zijn.?
PSV draait nu toch beter? Of zie ik dat verkeerd?
Willem2
21 december 2018, 02:40
Wat was er dan aan de hand, ginder? Help mij.
dat heb ik hier wel gepost. Dat was muiterij van de oude garde, met afpersingen en bedreigingen. Al begonnen voordat Cocu er trainer was.
En waar baseer jij , W2 dat hij een goede trainer zou zijn.?
PSV draait nu toch beter? Of zie ik dat verkeerd?
PSV draait mede zo goed omdat Cocu ook een goede basis heeft gelegd. En volgens mij heeft hij wel wat gewonnen met PSV.
En ja, niet iedere goede voetballer is meteen een goede trainer, maar aan Cocu hoef je niet zo te twijfelen.
Maar goed er zijn nog meer trainers genoemd waaronder enkele hollanders ...
Maar, je moet wel bedenken 'wie o wie' heeft er ook zin in ....
P11111
21 december 2018, 12:05
Frank de Boer zegt nee tegen Anderlecht
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20181220_04054634
Volgens Het Nieuwsblad was oud-Ajax-trainer Frank de Boer afgelopen dinsdag al bijna trainer van het Belgische Anderlecht, maar trok hij de stekker er op het laatste moment zelf uit. Het Belgische medium noemt geen reden voor het afwijzen van De Boer. Directeur Michael Verschueren liet in de Belgische pers al weten dat de club bijna rond was met een topcoach, maar dat er nu verder gezocht moet worden.
Anderlecht had volgens de krant een lijst van 84 namen en daarop staan nu nog maar tien mogelijke kandidaten. Peter Bosz staat met 'rood aangestipt', maar de kans dat hij het gaat doen is heel klein. Bosz wil in een grotere competitie actief zijn en hij zou op dit moment in de belangstelling staan van Bayer Leverkusen. Behalve Bosz geldt Phillip Cocu als één van de belangrijkste kandidaten.
satanic surfer
21 december 2018, 15:40
Terwijl in de gehandicaptenliga ofte de Belgische competitie het een aanmodderen van jewelste is met continue puntenverlies bij alles en iedereen lieten wat eersteklassers zich de kaas van het brood vreten door tweedeklassers KV Mechelen en Union die onder mekaar gaan uitmaken wie in de finale van de Belgsiche beker mag aantreden tegen de winnaar van AAGent-Oostende...Naja? Ergens hoopt ss dat Malinwa de beker wint en dan tengevolge de gevolgen van de omkopingsperikelen door de UEFA wordt uitgesloten van deelname enzo, zo haalt de Belgische voetbalvariante op clubniveau ook nog ´ns de Europese gazet...Leider KRC Genk trad met reserven aan tegen Union en werd er na penalty´s uitgekegeld, oververdiend godverdomme! Wat een lichtzinnigheid!
Arnesen lijkt me de beste transfer van Anderlecht van de laatste 5 jaar...mal gucken welke coach ze uit de hoed toveren en vooral welke transfers er deze winter nog komen...Titelrace is ondanks miserabele resultaten vooralsnog nog geenszins gelopen...
P11111
21 december 2018, 19:12
Behalve Bosz geldt Phillip Cocu als één van de belangrijkste kandidaten.
Door de naam Cocu kan ook een streep, zo liet zijn zaakwaarnemer Rob Jansen vandaag weten aan de NOS. Flip zou op dit moment geen nieuwe club ambiëren, dus ook niet beschikbaar zijn voor Anderlecht.
Frank de Boer is volgens eigen zeggen in de laatste radio-uitzending van 'Evers Staat Op' op Radio 538 vandaag zo goed als rond met een andere buitenlandse club. De naam van die club is nog niet bekendgemaakt, maar volgens Boertje zelf gaat het om een club in een land waar de auto's keurig rechts rijden en waar meer groen dan zand is. Kennelijk kon Frankie deze week kiezen uit die club en Paars-wit.
Big30
21 december 2018, 23:14
Frank de Boer op weg naar Atlanta
Frank de Boer wordt vrijwel zeker de nieuwe trainer van Atlanta United. De 48-jarige ex-international hoopt dit weekeinde te tekenen bij de kampioen van de Verenigde Staten.
De Boer liet eerder op de dag in Nederland al weten mogelijk nog voor de kerst bij een buitenlandse club te tekenen. Hij was ook in beeld bij Anderlecht, maar die club heeft hij deze week afgezegd.
https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/frank-de-boer-op-weg-naar-atlanta~a93056f7/
Toen ik deze kop las "Frank de Boer op weg naar Atlanta" dacht ik dat ie op weg was naar Atalanta Bergamo. een serie A club dus, dat leek me al wat vreemd. Nee dus, hij gaat naar de MLS in Amerika. Voetbal in Amerika, bij de vrouwen staat het op de landkaart, bij de mannen bepaald nog niet.
Dat Cocu en de Boer de droom kandidaten voor Anderlecht zijn lijkt me logisch, net zo logisch dat ze geen interesse hebben in deze Belgische middenmoter die Europees helemaal werd weggeblazen.
deket
22 december 2018, 03:09
Was jij of @John die dit stuk thanked bij de onderhandelingen?
Weet niet of je ooit gescheiden bent maar het is nooit een zwart/wit verhaal.
Dat zowel Cocu als Den Boer hun CV in het buitenland niet zo positief overkomr, concreet, zeg maar mislukt, deed een deel van het bestuur sceptisch worden.
Er zijn genoeg grote namen onder de sollicitaties maak je daar maar geen zorgen over. Zelfs een ex Italiaanse bondscoach en een andere Italiaanse trainer die ooit kampioen met Engeland werd. Zo onaantrekkelijk zijn we dus.niet, immers je PSV heeft laten weten dat ze het betreuren dat Frank Arnesen aan de avances van Anderlecht heeft toegegeven om sportief manager te worden en zoekt een vervanger voor hem in de raad van commissarissen, dus eigenlijk in mensentaal ; adviseur. Maar blijkbaar hebben ze jou nog niet gebeld hiervoor. Dat heeft de voorzitter van Anderlecht wel al met Wengér (ex Arsenal) gedaan en dat is toch nog van een andere orde dan Den Boer of Cocu.
Let op , voordat de sarcastische opmerkingen komen, ik schrijf hier niet dat Wenger de nieuwe trainer van Anderlecht zal worden.
Wel dat, nogmaals iemand gewond, toch blijkbaar nog aantrekkelijk kan zijn.
Big30
22 december 2018, 09:12
Ik geloof dat deket nog steeds niet begrijpt dat zowel de Boer als Cocu bedankt hebben voor de belangstelling en het aanbod van Anderlecht ;).
Anderlecht vist achter het net: Frank de Boer op weg naar Atlanta
Frank de Boer wordt vrijwel zeker de nieuwe trainer van Atlanta United. De 48-jarige ex-international van Nederland hoopt dit weekend te tekenen bij de kampioen van de Verenigde Staten. Wat al in de lucht hing is nu dus zeker: Anderlecht vist achter het net.
https://www.hln.be/sport/voetbal/belgisch-voetbal/anderlecht/anderlecht-vist-achter-het-net-frank-de-boer-op-weg-naar-atlanta~a93056f7/
Anderlecht bevestigt kandidatuur Cocu
Phillip Cocu is in beeld om trainer van Anderlecht te worden heeft directeur Michel Verschueren bevestigd.
https://www.telegraaf.nl/sport/2947367/anderlecht-bevestigt-kandidatuur-cocu
Dat zowel de Boer als Cocu hebben bedankt is ook weer niet zo vreemd lijkt me. Van de 19 gespeelde wedstrijden in de competitie wist Anderlecht er maar 9 te winnen. Cocu speelde met PSV in de CL bij de laatste 16, dan is Anderlecht een te groet stap terug, een kleine club met weinig middelen en een ondermaatse selectie.
Dit speelde ook nog eens:
Dat hij de Amerikanen boven Anderlecht verkoos, had volgens Het Nieuwsblad ook voor een deel met een makelaarskwestie te maken. Nieuwe TD Frank Arnesen heeft namelijk een erg nauw relatie met makelaar Soren Lerby, terwijl De Boer en zijn entourage net in de knoop liggen met Lerby.
http://www.voetbalnieuws.be/news/366769/de-boer-voor-vier-jaar-bij-nieuwe-club-makelaarskwestie-nekt-rsca
P11111
22 december 2018, 09:45
Volgende klap RSC Anderlecht: 'Bosz tekent eerstdaags bij nieuwe club'
Het aanstellen van een nieuwe trainer bij Anderlecht zal nog veel tijd in beslag nemen lijkt het. In de afgelopen dagen zijn Frank de Boer en Phillip Cocu al afgehaakt. Ook de laatste wenskandidaat Peter Bosz zou volgens de Duitse media dicht bij een nieuwe club staan. Bild meldt vandaag namelijk dat de Nederlander op het punt staat om te tekenen bij Bayer Leverkusen. De deal zou op een paar details na afgerond zijn. De verwachting is dat het bestuur van Bayer dit weekend de huidige trainer Heiko Herrlich zal ontslaan. Daarna zou de club Bosz voorstellen volgens de Duitse krant.
De drie belangrijkste opties als hoofdtrainer zijn op die manier weggevallen voor Anderlecht. Enkel de Deen Kasper Hjulmand blijft over op de shortlist van vier - hij is momenteel trainer van de Deense middenmoter FC Nordsjælland.
Bron: Voetbalnieuws
P11111
22 december 2018, 09:55
Positief is in ieder geval dat na de afzeggingen van De Boer, Bosz en Cocu nog 81 sollicitatiebrieven op de bureautafel van directeur Verschueren liggen. deket hoeft dus nog niet direct in paniek te raken.
Voordeel is dat het vanaf nu alleen maar beter kan gaan. Na regen komt altijd weer zonneschijn. Dus de dag dat de paars-witte supporters weer wat deftiger voetbal van hun cluppie en spelers die hun truitje nat maken gaan zien komt steeds dichterbij.
deket
22 december 2018, 10:03
Big30 het is voor een coach veel boeiender, wegens de uitdaging een ploeg te gaan trainen waar het niet goed gaat dan omgekeerd.
De echte reden dat Cocu en Den Boer hebben afgehaakt, zou zijn dat ze naar rust snakken. In Turkije, Engeland en Italië zit de pers er nog dichter oo dan in België en Nederland en bij Anderlecht werken betekent dat je doen en laten intensief gevolgd zal worden, meer dan bij andere clubs.
Ergens ook te begrijpen ; een mooie vrouw krijgt nu eenmaal meer aandacht dan een gewone.
P11111
22 december 2018, 18:32
Voordeel is dat het vanaf nu alleen maar beter kan gaan.
Overigens bedoel ik dat wel na vandaag, dus ná de match tegen Pater Moeskroen. Die wedstrijd is op dit moment precies 31 minuten en 47 seconden aan de gang. :)
John mc Snek
22 december 2018, 19:23
Real Madrid als eerste club ooit 3x op rij wereldkampioen voetbal...
[emoji7][emoji7]
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Big30
22 december 2018, 20:20
Zwak Anderlecht in eerste match zonder Vanhaezebrouck pijnlijk onderuit tegen Moeskroen: paars-wit blijft achter met één op vijftien
Waar eindigt de vrije val van Anderlecht? Na een 3-1 nederlaag in Moeskroen kan paars-wit morgen zowaar uit de top zes vallen. Ongezien.
https://m.hln.be/sport/voetbal/belgisch-voetbal/jupiler-pro-league/zwak-anderlecht-in-eerste-match-zonder-vanhaezebrouck-pijnlijk-onderuit-tegen-moeskroen-paars-wit-blijft-achter-met-een-op-vijftien~adae7246/
deket
22 december 2018, 21:12
you can change your wife,you can change your girlfriend,you can change your Politics,you can change your relegion,BUT NEVER CHANGE UR FAVORIETE FOOTBALLTEAM
in goede en kwade dagen
peterp095
22 december 2018, 21:30
https://www.hln.be/nieuws/buitenland/schietpartij-bij-supporterscafe-psv-eindhoven-twee-gewonden-waarvan-een-ernstig~a241e8e0/
felrops
22 december 2018, 23:15
Mooi dat deket zo achter RSCA blijft staan. Maar ik vrees dat met deze voorzitter het erg woelige tijden worden. Een toptrainer zal er dit jaar niet meer willen aan beginnen. Beter een overgangsfiguur nemen: Franky bijvoorbeeld. En dan vanaf volgend seizoen terug bouwen
Big30
23 december 2018, 10:55
Het is nu officieel wat al verwacht werd, Peter Bosz naar Leverkusen.
https://m.bild.de/sport/fussball/fussball/bayer-leverkusen-heiko-herrlich-entlassen-peter-bosz-nachfolger-59194918.bildMobile.html
Geen Bosz voor Anderlecht
Peter Bosz wordt niet de nieuwe coach van Anderlecht. De Nederlander verkiest een ander avontuur en keert terug naar de Bundesliga. Hij is de nieuwe trainer van Bayer Leverkusen. Bosz (55) start op 4 januari bij de huidige nummer 9 in Duitsland en volgt Heiko Herrlich op, die zojuist is ontslagen.
https://www.hln.be/sport/voetbal/belgisch-voetbal/anderlecht/ft-buitenland-anderlecht-mag-bosz-vergeten-nederlander-nieuwe-trainer-van-bayer-leverkusen~a8d3578a/
P11111
23 december 2018, 14:31
Heer en meester in een vijandige sfeer met 23.000 schuimbekkende thuissupporters in Utreg. Goede overwinning.
PSV mag na de winterstop uit naar FC Utrecht, 'Angstgegner' sc Heerenveen, de trage vloerbedekking in Venlo, de Johan Cruijff ArenA, Vitesse en AZ. De enige vraag die nu dus nog openstaat is met hoeveel punten voorsprong op de lampies Ajax uiteindelijk kampioen wordt.
Big30
23 december 2018, 14:38
PSV na zege op AZ opnieuw winterkampioen
Voor het tweede jaar op rij heeft PSV zich gekroond tot winterkampioen van de Eredivisie. Na de zege op AZ (3-1) is de ploeg van Mark van Bommel voor de winterstop niet meer in te halen door achtervolger Ajax.
Vorig seizoen betekende de wintertitel voor PSV een voorbode op het landskampioenschap. Dat gebeurt sowieso regelmatig: in de laatste 25 seizoenen gebeurde het 18 keer dat de ploeg die halverwege de competitie bovenaan stond ook de landstitel pakte.
https://www.vi.nl/nieuws/psv-na-zege-op-az-opnieuw-winterkampioen#
Big30
27 december 2018, 11:34
Zware onderhandelingen voor Anderlecht
’Cocu vraagt 4 miljoen euro per jaar’
BRUSSEL - Anderlecht sluit vanavond tegen Waasland-Beveren een desastreus 2018 af. Het nieuwe jaar met een nieuwe coach kan voor de club niet snel genoeg beginnen, maar met topkandidaat Phillip Cocu worden het alvast zware onderhandelingen.
https://www.telegraaf.nl/sport/2960589/cocu-vraagt-4-miljoen-euro-per-jaar
Sphinx
27 december 2018, 12:43
Het is nu officieel wat al verwacht werd, Peter Bosz naar Leverkusen.
Nu maar hopen dat Peter iets heeft geleerd van zijn Dortmund escapades, anders gooit Der Rudi hem er voor zomer 2019 al weer uit
Big30
2 januari 2019, 19:14
De Nederlandse coaches zijn schijnbaar erg in trek op Anderlecht. Nu staat ook Martin Jol (62) op de shortlist, eerder haakte Philip Cocu af.
Nadat Philip Cocu te duur en te weinig enthousiast bleek, bewandelt Anderlecht alternatieve pistes in de zoektocht naar een opvolger voor de ontslagen Hein Vanhaezebrouck. Eén van de opties is Martin Jol. De Nederlander is vrij en werkte in het verleden reeds samen met sportief directeur Frank Andersen. Als coach was hij bij onder meer Tottenham, Hamburg en Ajax aan de slag.
https://www.hln.be/sport/voetbal/belgisch-voetbal/anderlecht/anderlecht-lonkt-naar-nieuwe-nederlander-martin-jol-op-shortlist-bij-paars-wit~a3471a39/
Big30
2 januari 2019, 19:14
De Nederlandse coaches zijn schijnbaar erg in trek op Anderlecht. Nu staat ook Martin Jol (62) op de shortlist, eerder haakte Philip Cocu af.
Nadat Philip Cocu te duur en te weinig enthousiast bleek, bewandelt Anderlecht alternatieve pistes in de zoektocht naar een opvolger voor de ontslagen Hein Vanhaezebrouck. Eén van de opties is Martin Jol. De Nederlander is vrij en werkte in het verleden reeds samen met sportief directeur Frank Andersen. Als coach was hij bij onder meer Tottenham, Hamburg en Ajax aan de slag.
https://www.hln.be/sport/voetbal/belgisch-voetbal/anderlecht/anderlecht-lonkt-naar-nieuwe-nederlander-martin-jol-op-shortlist-bij-paars-wit~a3471a39/
deket
3 januari 2019, 00:20
Cocu te duur? Dat is weer zo een kronkelinterpretatie van HLN.
Hij zou indien hij bij Anderlecht tekende zijn ontskagvergoeding van 4 miljoen euro in Turkije missen en vroeg hetzelfde bedrag aan Anderlecht. Omdat hij eigenlijk eersr wat wilde 'rusten'en van zijn ontslagpremie genieten.
Betreffende gebrek aan motivatie kan dat tellen.
Heb vanuit de Karpaten permanent zitten te mailen, ook naar de gewone Anderlecht onelinesite, onder de naam Geuzen om hem zeker niet te nemen. Heb wel niets te zeggen, maar hopelijk dat de top ook inziet dat Cocu alleen bij PSV slaagde en over te weinig allure en uitstraling beschikt. Jol vind ik wel een goede keuze, indien hij het zou worden.
satanic surfer
3 januari 2019, 19:55
In Engeland wordt om 21 uur vanavond afgetrapt tussen Man City en Liverpool. Mits uitwinst lijkt Liverpool de titel bijna voor het grijpen te hebben. Een kloof van 9 punten naar dan kortse achtervolger Tottenham lijkt onoverbrugbaar gezien de stabiliteit bij Liverpool...Man City beleeft een "dramatische" periode met herhaaldelijke verliespartijen, ideale timing dus om de spreekwoordelijke nekslag uit te delen.
Opmerkelijk is de wederopstanding van Man United dat onder de net aangestelde Solsjkaer 12 op 12 noteerde en de aansluiting bij de top 4 ongeveer weet te vinden. Kanttekening is natuurlijk dat het tegen relatief zwakke opponenten was vooralsnog, binnen 10 dagen wacht hen een duel met Tottenham, dat zal véél duidelijk maken over hun "ambitieaspiraties"...Voorganger in de plotse metamorfose bij United is Paul Pogba die ze er langs alle kanten instampt, bevrijd vanonder het Mourinho-juk lijkt het wel...Mal gucken wat dat nog wordt voor de traditieclub...
Geinig dat Ajax een voormalig Argentijnse jeugdinternational wegkapen kan bij Boca Juniors...Dat lijkt me geen verkeerde transfer!
deket
4 januari 2019, 01:26
en City won deze kwalitatief hoogstaande en spannende wedstrijd met 2-1,mede door een fitte Kompany,
nu ook Lukaku verlost geraakt van zijn dwingende trainer en bevrijd kan spelen zet de paaarswitte jeugdopleiding zich op de kaart bij de bekendste kompetitie ter wereld.
nu nog een doorbraak van Dedoncker
heb het wel voor die Liverpoolverdediger Virgil van Dijk,een van de beste ter wereld op zijn positie. ook als mens lijkt mij. Dat viel me op toen hij die Roemeense scheidsrechter ging troosten na de wedstrijd om het verlies van zijn vader en dat was geen show maar oprecht
vind het zeer opmerkelijk dat deze voetballer nooit onder de radar kwam bij Ajax en PSV en pas bij Celtic echt ontdekt werd
Willem2
4 januari 2019, 01:37
en City won deze kwalitatief hoogstaande en spannende wedstrijd met 2-1,mede door een fitte Kompany,
...
Kompany had een rode kaart moeten krijgen. Behoorlijke dwaling van de arbiter.
van Dijk had in eerste instantie gebreken in zijn opbouw en dat werd in Nederland als erg belangrijk gezien.
deket
4 januari 2019, 12:23
Niet akkoord W2. Bekijk de beelden nog maar eens. Zuivere tackle op de bal.
Vincent had 100% gelijk dat hij pussy fluisterde naar Mo Salah.
Oke hij had een beetje vlees mee, maar voetbal is geen spel voor mietjes
P11111
4 januari 2019, 14:24
van Dijk had in eerste instantie gebreken in zijn opbouw en dat werd in Nederland als erg belangrijk gezien.
Hoe kom je op deze onzin? Wil je de Belg en de andere trouwe lezers hier met die opmerking proberen te misleiden?
Zijn spel aan de bal is nooit een punt van discussie geweest. In zijn Eredivisie-tijd was er bij de scouts van de topclubs juist twijfel over zijn verdedigende kwaliteiten. Hij oogde soms te laconiek, liet nog wel eens te makkelijk een tegenstander uit zijn rug weglopen en verdedigde niet altijd voldoende vooruit.
Sinds zijn periode bij Celtic heeft Van Dijk een indrukwekkende ontwikkeling gemaakt. Volgens de mensen die ervoor geleerd hebben is hij op dit moment sowieso de beste verdediger in de Engelse competitie en behoort hij ook tot de, zeg maar, drie beste verdedigers van de wereld (wat mij met mijn bescheiden meninkie betreft samen met Varane en Chiellini - terwijl jongeling De Ligt natuurlijk in aantocht is). Anno 2019 lijkt Virgil vooral in de lucht niet te kloppen en verder straalt hij rust en leiderschap uit, is hij bijzonder kalm aan de bal en heeft hij met zijn imponerende verdedigende inzicht situaties vrijwel altijd van tevoren al juist ingeschat. Zijn fout(je) in september in Frankrijk (na een voorzet van de zijkant een fractie van een seconde te laat reageren) lijkt een incident te zijn geweest.
Watford-spits Troy Deeney verwoordde het onlangs als volgt in de Britse pers: "Ik kijk niet bepaald niet naar wedstrijden tegen Virgil van Dijk. Hij is te groot, te sterk, te snel, te goed aan de bal en hij heeft ook nog eens een goede kop met haar. Ik haat het om tegenover hem te staan."
deket
4 januari 2019, 17:40
waarom nam Ajax hem dan niet eerder?
toen hij nog bij Groningen zat leek hij mij betaalbaar,en was er van de Ligt nog geen sprake?
deket
4 januari 2019, 17:45
Chiellini vind ik ook de beste,net zoals Kompany beschikt hij ook over een stel hersens,daarbovenop.
is wel al 34jaar
Sphinx
4 januari 2019, 18:05
Bij Groningen viel Van Dijk meer op doordat hij als middenvelder acteerde ipv als verdediger, de aanvallende impulsen namen soms de overhand. In Schotland heeft hij eigenlijk pas het vak geleerd ;)
P11111
4 januari 2019, 18:21
waarom nam Ajax hem dan niet eerder?
Dan heb ik in mijn vorig bericht proberen uit te leggen: "In zijn Eredivisie-tijd was er bij de scouts van de topclubs juist twijfel over zijn verdedigende kwaliteiten. Hij oogde soms te laconiek, liet nog wel eens te makkelijk een tegenstander uit zijn rug weglopen en verdedigde niet altijd voldoende vooruit".
Omdat er toen dus twijfel was over zijn verdedigende kwaliteiten, koos Ajax voor Van der Hoorn. Mike, toen een sterkmaker bij FC Utrecht, bleek echter niet goed genoeg voor een vaste basisplaats in Amsterdam, maar is daarna wel uitgegroeid tot een gewaardeerde kracht en vice-aanvoerder van Swansea City.
P11111
6 januari 2019, 16:05
Witte rook in het westen van Brussel!
Staat in de voetbalwereld bekend als een uitstekende veldtrainer. Een coach die door zijn spelers altijd wordt geroemd om zijn tactisch inzicht. En volgens degenen die hem kennen en met hem hebben gewerkt is hij een goed mens. Maar vaak ben je als trainer net zo goed als de kwaliteit van je elftal. Hopelijk krijgt Fred Rutten Anderlecht weer aan het voetballen.
Sphinx
6 januari 2019, 16:45
Nou dat heeft wel even geduurd, er schijnt ook met Kasper Hjulmand te zijn gepraat, maar die lag nog vast bij Nordsjaelland. Blijkbaar was het bestuur verdeeld (o jee)
Big30
6 januari 2019, 18:04
5. Hoeveelste Nederlander aan het roer bij Anderlecht?
Rutten wordt al de zesde Nederlandse hoofdtrainer van Anderlecht. Het lijstje met voorgangers is indrukwekkend: Hans Croon (Beker, Europacup II), Arie Haan (landstitel in 1985-1986), Aad de Mos (landstitel in 1990-1991), Jan Boskamp (landstitel in 1992-1993, 1993-1994 en 1994-1995 en Supercup in 1993) en recent nog John van den Brom (landstitel in 2012-2012 en Supercup in 2012 en 2013).
https://www.hln.be/sport/voetbal/belgisch-voetbal/anderlecht/wie-is-fred-rutten-vijf-pertinente-vragen-over-de-nieuwe-trainer-van-anderlecht~a9c952a0/
deket
7 januari 2019, 02:33
De laatste jaren wat onder de radar verdwenen door in het midden-oosten en Israël , waar hij zelf zijn ontslag indiende, te werken.
Werd bij jullie in Nederland coach van het jaar en bereikte successen met Twente.
Bij PSV lukte het om tal van redenen niet naar wens maar leverde hij blijkbaar goed week net zoals bij Schalke waar de resultaten tegenvielen, maar die hadden op dat moment geen goede ploeg meer. Was dus het verkeerde moment, hopelijk in Brussel geen deja-vu zoals toen in Gelsenkirchen.
Hij staat bekend om jongeren beter te maken en dat is een van de meest essentiële redenen om hem te nemen
Buiten zijn pedagogische kwaliteiten zou hij idd een goed mens zijn.
Wim Kieft heeft veel aan hem te danken toen deze voormalige, sympathieke topspits, door zijn cokeverslaving ook financieel aan de grond zat. Dat is geen geheim, Kieft vertelde dit in de media. Dat is uiteraard geen garantie op succes, maar wanneer spelers een coach respecteren kunnen ze wel iets meer.
Minpunt is dat hij nogal stuntelig overkomt in de communicatie en dat is heden helaas een vereiste en dat hij soms vroegtijdig zijn afscheid bij een club aankondigen wil en dan gingen daarna de resultaten ook plots naar beneden.
deket
7 januari 2019, 02:36
Anyway,:prioriteit blijft zeer goede versterkingen met onmiddellijke meerwaarde, die tevens ervaren genoeg zijn om de jonkies op het veld bij te sturen.
Maar Frank Arnesen bezit over een uitgebreid netwerk'dus ik heb daar een goed oog in
deket
7 januari 2019, 02:39
Het bestuur was idd zeer verdeeld, zowel over Martin Jol, al jaren uit het vak als over Kasper Hujlmand, die een vakman schijnt te zijn maar internationaal alleen bij Mainz uit de Bundesliga ervaring had
mechelen
7 januari 2019, 07:53
https://sporza.be/nl/2019/01/06/guido-brepoels-over-rutten/
P11111
7 januari 2019, 09:02
Minpunt is dat hij nogal stuntelig overkomt in de communicatie...
Het klopt dat hij voor de camera niet op zijn best is. Maar dat moet je niet overdrijven. Hij slist wat, maar de man weet waar hij over praat en is meestal duidelijk genoeg in wat hij zegt. Volgens de kleine Mulder liepen bij Schalke 04 bijvoorbeeld de topspelers Rakitić en Kurányi met hem weg, die beschouwen Fred als één van de beste trainers die ze hebben gehad. Dat is een mooi compliment. Ik heb in de media nog nooit een speler negatief over hem gehoord, ook niet achteraf en zelfs gepasseerde spelers niet - dat is eigenlijk onvoorstelbaar in de voetbalwereld en dat zegt best wel wat over zijn manier van werken en de persoon (en volgens zeggen is hij tijdens zijn arbeid echt niet altijd een zachtaardige man).
Rutten vind ik iemand met een hoge gunfactor. Ik ga Anderlecht nu met extra belangstelling volgen.
satanic surfer
7 januari 2019, 11:15
Ach, een trainer stampt ze er niet zelf in denkt ss dan maar...Met een prima spelerskern kan een chimpansee de titel binnenrijven, met een matige spelerskern kan de beste coach ter wereld (wie dat dan ook moge zijn) in het midden van de tabel staan, zonder goeie spelers is het behelpen...ss kijkt vooral uit naar de persconferenties van dhr Rutten voor de Franstalige confraters...dat wordt lachen...Mal gucken wat Rutten voor resultaten kan neerzetten (slechter kan bijna niet dus het is een ideaal instapmoment met hoogstwaarschijnlijk een rijkelijk gevulde inkoopbuidel de komende tijd), je zou haast zeggen een quasi-garantie op succes in de voorts uitermate middelmatige Belgische competitie...
Willem2
7 januari 2019, 12:38
Dhr Rutten spreekt één taal uitstekend en dat is de voetbaltaal en daar ontbrak het eventjes aan in Brussel ;)
deket
7 januari 2019, 18:05
ondertussen zijn vele supporters boos omdat er geen grote naam kwam.
wat had men verwacht? vanGaal of Wenger? die hebben voorlopig geen zin meer.
een naam is voor mij niet prioritair,wel resultaten gecombineerd waar Anderlecht altijd bekend om stond,;mooi voetbal
Sphinx
7 januari 2019, 21:06
Dhr Rutten spreekt één taal uitstekend en dat is de voetbaltaal en daar ontbrak het eventjes aan in Brussel ;)
Hij zou net als Ron Jans even bij het taalinstituut in Vught (ook wel als "de nonnetjes" bekend) langs kunnen gaan, maar ja, dankzij die gekke voorzitter van Standard zat Ron Jans niet zo lang in Luik om er voordeel van te hebben. Maar even afwachten hoe Fred het er in het Engels vanaf brengt ;)
deket
9 januari 2019, 19:07
afwachten wie er effectief komt en wat er concreet van aan is,maar blijkbaar is Rutten idd gelief.
Tal van internationals die destijds niet door PSV konden gehouden worden linkt men nu aan Anderlecht,met name ; Affellay,Bruma,Locadia.etc,,,zijn goede voetballers die weliswaar de laatste tijd weinig gespeeld hebben.
alsoosk exAZ spits Janssens,die nadat hij bij Tottenham mislukte aangaf dolgrraag naar Anderlecht wil komen om zijn carriere eventueel te herlanceren.
geef het maar even mee
P11111
9 januari 2019, 19:50
Affellay,Bruma,Locadia alsoosk exAZ spits Janssens...
Locadia is de laatste wedstrijden een speler in goede vorm bij Brighton en scoorde in twee van zijn laatste drie competitieduels. Ik verwacht niet dat de Engelsen hem nu laten gaan.
Afellay heeft vanwege meerdere ernstige knie- en peesblessures (de eerste liep hij op bij Barcelona toen hij nog echt goed was, een kruisband gescheurd) de laatste jaren nauwelijks gevoetbald. Zijn blessureleed lijkt maar aan te houden en hij heeft op 30 december 2017 (in de Premier League tegen Chelsea) zijn laatste officiële wedstrijd gespeeld. Lijkt mij dus geen verstandige keuze om een niet-fitte speler aan te trekken.
Bruma is mede vanwege een langdurige blessure dit seizoen uit beeld geraakt bij VfL Wolfsburg, maar was daar voor die tijd een gewaardeerde basisspeler (en eerder ook bij HSV) en zou in normale doen met zijn ervaring een goede aankoop van Anderlecht kunnen zijn, denk ik.
Janssen stond sinds half december 2017 als gevolg van een ernstige voetblessure vrijwel onafgebroken langs de kant. Sinds kort is hij weer fit, maandag heeft hij zijn rentree gemaakt bij Tottenham Hotspur Onder 23. Als hij voldoende wedstrijdritme heeft opgedaan in de komende weken en pijnvrij blijft zou hij met zijn speelstijl, werklust en scorend vermogen zomaar waardevol kunnen worden voor Paars-wit.
En volgens berichten in de Franse pers wordt de Senegalees Kara per direct, dus halverwege zijn uitleenbeurt, door Nantes teruggestuurd naar Anderlecht.
Willem2
9 januari 2019, 19:56
Bruma blijft in Duitsland. Gaat naar Fortuna of Schalke en anders blijft hij gewoon bij Wolfsburg.
Willem2
9 januari 2019, 20:51
Het zal toch niet waar zijn dat Mourinho weer naar Real Madrid gaat. ...
broodpoot
10 januari 2019, 17:00
Hmm, Wöber en Neres mogelijk richting uitgang, daar word ik niet blij van.
Willem2
10 januari 2019, 17:06
Hmm, Wöber en Neres mogelijk richting uitgang, daar word ik niet blij van.
Hoezo.... je krijgt weer een grote zak met geld (waarmee je in eerste instantie niks kunt doen ...)
Die Lainez die gekocht gaat worden , daarvan moet je eerst maar weer zien of hij het niet te koud vindt in Amsterdam.
P11111
10 januari 2019, 17:17
Wöber en Neres mogelijk richting uitgang...
Als je voor twee wisselspelers totaal 55 miljoen euro (mogelijk ook nog plus bonussen en doorverkooppercentages) kan ontvangen, kun je daar moeilijk nee tegen zeggen.
Voor Wöber is in het verdedigingscentrum Magallán er al bij gekomen. Neres zie ik alleen vertrekken als Ajax in één van de komende dagen er daadwerkelijk in slaagt het Mexicaanse supertalent Lainez aan te trekken of later in januari een andere vervanger met dezelfde kwaliteit.
Lainez riep in december na het behalen van de landstitel voor verschillende Mexicaanse camera's dat hij per se naar Ajax wil. Nu is het even afwachten wat die woorden waard zijn en of hij vandaag door Betis en zijn landgenoot Guardado te beïnvloeden is. Zoals De Telegraaf schrijft is het nu een keuze tussen het sportieve aspect en de Spaanse zon en taal.
Ajax bereikt miljoenenakkoord met Club America over Diego Lainez
https://sportnieuws.nl/voetbal/ajax-bereikt-miljoenenakkoord-club-america-diego-lainez/
https://www.telegraaf.nl/sport/3007804/ajax-rekent-op-lainez
https://www.vi.nl/nieuws/transfergeweld-bij-ajax-barst-los
Cat
10 januari 2019, 23:18
Afgaande op al die wedstrijdbeelden lijkt landgenoot Lozano ten opzichte van Lainez maar een hardlopertje.
Alleen jammer dat hij naar Betis Sevilla gaat...
John mc Snek
11 januari 2019, 00:06
Die Lainez die gekocht gaat worden , daarvan moet je eerst maar weer zien of hij het niet te koud vindt in Amsterdam.
Hij vond het al te koud om überhaupt te komen[emoji51]
P11111
11 januari 2019, 08:36
Ik had Lainez graag in een Ajax-shirt gezien. En ik had mij vooral al op de Mexicaanse avond in de Johan Cruijff ArenA verheugd.
Maar goed, je krijgt in het leven niet altijd wat je wil. Het is een geruststellende gedachte dat Ajax ook zonder die onbetrouwbare Mexicaan de rest van het seizoen onveranderd vaak mooi en goed voetbal zal blijven spelen. Dus directe paniek is niet nodig.
broodpoot
11 januari 2019, 16:50
Als je voor twee wisselspelers totaal 55 miljoen euro (mogelijk ook nog plus bonussen en doorverkooppercentages) kan ontvangen, kun je daar moeilijk nee tegen zeggen.
Laten we dat nou een keertje wel doen. Me dunkt dat er geld zat is en dan komt er komende zomer nog een lading binnen. Ik vind het belangrijker dat je een brede selectie hebt zodat er bij 3 geblesseerden/geschorsten gewoon een vrijwel net zo sterk elftal aan de aftrap verschijnt. Daar kom bij dat je die 2 komende zomer ook nog wel kunt verkopen.
deket
11 januari 2019, 22:21
Maar een oefenwedstrijd, maar toch : gewonnen tegen Hoffenheim. Een Bundesligatopper dat CL speelt.
Kreeg al berichten in de aard van, : zo zie je maar weer, wanneer er een Nederlander aan het stuur komt.
Nu het kan alleen maar terug beter gaan, zowel betreffende resultaten als ivm mooi voetbal inherent aan paars/wit
Big30
12 januari 2019, 14:17
Voor Lainez lag in Amsterdam een vijfjarig contract klaar. De Mexicaan hoefde alleen nog zijn krabbel onder de overeenkomst te zetten. Maar de speler zag ook dat Betis Sevilla ver wilde gaan om hem te contracteren. De Spaanse club zette daarbij speler Andrès Guardado in. De oud-PSV’er is een landgenoot van Lainez en lijkt een succesvolle poging te hebben gedaan hem over te halen voor een Spaans avontuur. Voor Ajax was de komst van Lainez cruciaal voor het restant van de transferperiode.
https://www.ad.nl/transfer-talk/lainez-voor-neus-ajax-weggekaapt-door-betis~a8cec2f3/
Mooi toch hoe oud oud-PSV’er Andrès Guardado zich hier heeft ingezet!
satanic surfer
13 januari 2019, 19:37
De onwaarschijnlijke metamorfose van Manchester United onder nieuwe trainer Solskjaer blijft duren. Ditmaal ietwat gevleidde uitwinst bij Tottenham (0-1) waardoor 15 op 15 wordt genoteerd in de competitie en ManUtd zowaar op plekkie 5 is beland en zelfs de top-4 weer min of meer in zicht komt. Tottenham lijkt uit de titelrace geknikkerd tengevolge hun nederlaag heute. Uiblinker bij Utd was doelman De Gea die met een resem van saves de 0 hield op semimiraculeuze wijze.
Willem2
15 januari 2019, 15:06
WillemII onthoofd .... Sol naar Dinamo Kiev ....https://www.ad.nl/transfer-talk/transfer-fran-sol-van-willem-ii-naar-dinamo-kiev-alsnog-afgerond~af0343d8/
deket
15 januari 2019, 19:46
Lag toch in de lijn der verwachtingen.
Hoe zou een bescheiden ploegje zoals Willem II zulke efficiënte speler kunnen houden?
Maar er zijn toch meer aantrekkelijke clubs denkbaar om te gaan voetballen.
Desalniettemin wonen daar wel veel knappe meiden.
Big30
15 januari 2019, 20:05
Bosnische media in rep en roer: “Anderlecht-speler Vranjes bedreigde bekende zangeres met de dood”
Het schandaal van de eeuw’, zo klinkt het in Bosnische en Servische media. Jelena Karleusa, een bekende zangeres in de Balkan en vrouw van voetballer Dusko Tosic, beweert dat Anderlechtverdediger Ognjen Vranjes haar met de dood bedreigd heeft. Vranjes heeft interesse in Karleusa en stuurde haar een foto met betraande ogen om te bewijzen dat hij haar mist, maar nadat al zijn pogingen hun effect misten, werd hij blijkbaar agressief. Karleusa postte op haar officiële Facebookpagina niet alleen een verbale afrekening, ook een ‘dick pic’ (beeld van een penis) die ze van Vranjes toegezonden kreeg, deelde ze met haar volgers. In de clan-Vranjes wilde niemand reageren. De speler is officieel ziek en miste daardoor de stage met RSCA. Anderlecht heeft intussen aangekondigd dat het een gesprek zal voeren met zijn enfant terrible.
https://www.hln.be/sport/voetbal/belgisch-voetbal/anderlecht/bosnische-media-in-rep-en-roer-anderlecht-speler-vranjes-bedreigde-bekende-zangeres-met-de-dood~a5ef59a2/
Jan Verplancke
15 januari 2019, 20:14
Lag toch in de lijn der verwachtingen.
Hoe zou een bescheiden ploegje zoals Willem II zulke efficiënte speler kunnen houden?
Maar er zijn toch meer aantrekkelijke clubs denkbaar om te gaan voetballen.
Desalniettemin wonen daar wel veel knappe meiden.
Spelen elk jaar Europees en betalen goed. Lijkt me aantrekkelijk genoeg allemaal voor dit kaliber speler.
deket
16 januari 2019, 01:34
Euh, beste Big30, wat dit verhaal, roddel of niet, dat laat ik in het midden, met de voetbalkwaliteiten van Vranjes te maken zouden hebben ontgaat mij volledig
deket
16 januari 2019, 01:58
JV, dat is voor een voetballer wegkwijnen.
Oke niet in die mate zoals in China of een woestijn, maar de Britse, Duitse, Italiaanse of Spaanse kompetitie lijkt me toch aantrekkelijker.
Vraag maar eens aan Mbokani, (exspits Anderlecht en Standard, nu Antwerp) hoe gelukkig hij is daar weg te zijn
broodpoot
16 januari 2019, 17:44
Hij gaat naar verluidt 1 miljoen netto p/j verdienen en verder zal er geen interesse zijn geweest uit de door jou genoemde landen en al helemaal niet met dat salarisniveau. Volstrekt begrijpelijk dus dat die jongen een contract voor 5 jaar tekent waarna hij financieel onafhankelijk is.
deket
16 januari 2019, 18:17
Nog eens goed nieuws, Anderlecht kocht pas een nieuwe spelmaker, die een contract van 3,5 jaar tekende.
Deze internationaal beschouwd men als de beste voetballer van Oostenrijk. Nice work.
Nu ook nog Vincent Janssen, die zelf ook graag komt en deket is redelijk tevreden.
Een vleugelback mag ook nog, Najar en Saelemaekers zijn geen echte verdedigers.
Men was ook met Babel aan het praten, die weg wil uit het land van Pret, maar zijn haarkleur doet pijn aan de ogen van verschillende bestuursleden.
Laatste is dus een grap, niets tegen rood geverfd haar. Ondergetekende heeft de punkperiode nog meegemaakt
pret
16 januari 2019, 18:20
Nog eens goed nieuws, Anderlecht kocht pas een nieuwe spelmaker, die een contract van 3,5 jaar tekende.
Deze internationaal beschouwd men als de beste voetballer van Oostenrijk. Nice work.
Nu ook nog Vincent Janssen, die zelf ook graag komt en deket is redelijk tevreden.
Een vleugelback mag ook nog, Najar en Saelemaekers zijn geen echte verdedigers.
Men was ook met Babel aan het praten, die weg wil uit het land van Pret, maar zijn haarkleur doet pijn aan de ogen van verschillende bestuursleden.
Laatste is dus een grap, niets tegen rood geverfd haar. Ondergetekende heeft de punkperiode nog meegemaakt
Ik heb vernomen dat Anderlecht een bod van EUR 3 mio heeft gedaan op talentvolle Yunus Akgun, welke een talentvolle jeugdspeler is van Galatasaray.
deket
16 januari 2019, 19:29
Zijn er dan nog jeugdige Turkse talenten?
Ik dacht dat jouw Galatasaray vooral uitgebluste vedetten op hun retour kocht
pret
16 januari 2019, 20:19
Zijn er dan nog jeugdige Turkse talenten?
Ik dacht dat jouw Galatasaray vooral uitgebluste vedetten op hun retour kocht
Jazeker Ozan Kabak, talentvolle centrum verdediger van Galatasaray gaat naar Stuttgart voor een transfersom van € 12 mio.
Jan Verplancke
16 januari 2019, 22:13
JV, dat is voor een voetballer wegkwijnen.
Oke niet in die mate zoals in China of een woestijn, maar de Britse, Duitse, Italiaanse of Spaanse kompetitie lijkt me toch aantrekkelijker.
Vraag maar eens aan Mbokani, (exspits Anderlecht en Standard, nu Antwerp) hoe gelukkig hij is daar weg te zijn
Er zijn toch ook wel spelers die zich daar hebben laten zien en nog een transfer hebben gemaakt.
Laten we ook realistisch zijn. Het gaat hier over Fran Sol. Een speler die er een paar in heeft geschopt in de Eredivisie, het paradijs voor wie elders geen pepernoot raakt. Zie bijvoorbeeld Bulyekin. Als je dan naar een club kunt die fors betaalt en altijd Europees speelt, dan moet je dan eigenlijk wel doen. In Engeland en Spanje zou hij niet aan de bak komen op het hoogste niveau.
deket
17 januari 2019, 16:28
Goed dat ze de beste voetballer van het jaar uit Oostenrijk kochten en niet PSVer Ramselaar die aangeboden werd. Wat moet Anderlecht daarmee?
Big30
20 januari 2019, 18:53
Ajax grijpt naast koppositie in krankzinnig duel met Heerenveen
Ajax dacht na 988 dagen weer eens koploper van de eredivisie te worden. Maar na een krankzinnige 4-4 tegen Heerenveen blijven de Amsterdammers op twee punten van PSV dat eerder vandaag gelijkspeelde tegen Emmen. Ajax werd alsnog de mentale verliezer van het weekend.
https://www.ad.nl/dossier-eredivisie/ajax-grijpt-naast-koppositie-in-krankzinnig-duel-met-heerenveen~a88cfdc1/
Heerenveen werd dan ook nog een 100% penel door de neus geboord. Lammers, de PSV huurling maakt 2 fraaie doelpunten.
Koploper PSV morst peperdure punten in Emmen
PSV is de tweede seizoenshelft slecht begonnen. De koploper van de eredivisie leek bij FC Emmen onbedreigd af te gaan op de zege, maar in de slotfase ging het mis. Invaller Nicklas Pedersen scoorde twee keer voor de thuisploeg, die lange tijd onmachtig was: 2-2. Ajax kan later vandaag bij winst op sc Heerenveen de koppositie van PSV overnemen.
https://www.ad.nl/dossier-eredivisie/koploper-psv-morst-peperdure-punten-in-emmen~a76fc5af/
P11111
21 januari 2019, 10:32
Het is een geruststellende gedachte dat Ajax ook zonder die onbetrouwbare Mexicaan de rest van het seizoen onveranderd vaak mooi en goed voetbal zal blijven spelen. Dus directe paniek is niet nodig.
Wel met de opmerking dat er vanaf nu veel beter en scherper verdedigd moet worden dan gisteren. Pfff, wat oogde Ajax buitengewoon wankel bij de counters en enkele spelhervattingen van de tegenstander. En een invaller-doelman die te klein en niet goed genoeg is en ook nog eens zonder wedstrijdritme, hielp ook niet - alhoewel hij na de 4-4 nog een goede redding verrichtte.
Een 'gewonnen' wedstrijd zo uit handen geven. Onbegrijpelijk en beschamend, zeker voor het Ajax van dit seizoen. Wat een gemiste kans op de koppositie.
Willem2
21 januari 2019, 12:14
Beschamend wat Ajax en PSV dit weekeinde lieten zien.
satanic surfer
21 januari 2019, 16:37
Terwijl er in Olland quasi stennis ontstaat omdat beide koplopers een gelijkspelletje dienen te slikken wordt er in Bellege simpelweg verdergeknoeid tot aan de play-offs...Koploper Racing Genk won de Limburgse derby op de valreep na een achterstand en neemt een voorgift van 10 punten op Club Brugge dat thuis verloor...Royal Antwerp FC staat naast blauw-zwart op plekje2. Standard won ook en lijkt quasi zeker van deelname aan PO1. Anderlecht verloor onder Rutten z´n eerste potje en volgt op 17, ja zeventien ! punten van de koploper en voelt de hete adem van wat provincieclubjes in de nek...
In Eviva Espana won de top-3 vlotjes en Barca blijft 5 punten voor Atletico...
In Hengeland nipte winst voor koploper Liverpool dat 4 punten voor blijft op ManCity, Man United won alweer (6 op 6) onder Solsjkaer en sluit aan voor plekje 4 waar Chelsea z´n schaapjes allesbehalve op het droge heeft...Hazard richting Real Madrid lijkt toch stilaan onomkeerbaar te gaan worden...
Big30
21 januari 2019, 18:31
https://screenshotscdn.firefoxusercontent.com/images/4c381995-a1c9-4251-a60f-dee20f44eb49.png
https://screenshotscdn.firefoxusercontent.com/images/e844bfc1-3fed-49e3-a5e0-3d8ad990c852.png
deket
21 januari 2019, 19:06
E6h, Big30 iedereen kan die rankschikking opzoeken, dus de meerwaarde hier ontgaat mij volledig.
Maar betreffende het 2de klassement. Wees gerust, al het goede keert altijd weer terug. Altijd
Willem2
22 januari 2019, 14:07
Ronaldo krijgt boete van 19 miljoen euro voor fraudezaak
Ronaldo moest vanochtend voor een rechter in Madrid verschijnen om vier fiscale delicten toe te geven. Met die bekentenis van het wegsluizen van 43 miljoen euro én het betalen van een hoge boete van bijna 19 miljoen euro krijgt hij een lagere straf en hoeft hij niet de gevangenis in. ........
Samen met hem stond ook oud-collega Xabi Alonso terecht. Die heeft geen akkoord kunnen bereiken met het OM, dat vijf jaar celstraf tegen hem eist. ............ https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/ronaldo-krijgt-boete-van-19-miljoen-euro-voor-fraudezaak~ad104329/
Willem2
22 januari 2019, 14:08
Voetballer Emiliano Sala (28), enkele dagen geleden door Cardiff voor ongeveer 20 miljoen euro overgenomen van FC Nantes, zat aan board van een vliegtuig dat gisteren van de radar verdween. Dat heeft de Franse politie bevestigd. Een zoekactie van helikopters heeft tot nu toe niets opgeleverd. ............. https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/kersverse-recordaankoop-cardiff-in-verdwenen-vliegtuigje~a211999c/
Willem2
22 januari 2019, 16:43
Ex-profvoetballer Evander Sno krijgt taakstraf voor knock-out slaan portier
Ex-Ajaxvoetballer Evander Sno (31) krijgt een taakstraf van 76 uur voor het knock-out slaan van een portier van De Melkweg – in oktober 2017. Zijn broer Kenneth (36) krijgt een boete van 150 euro omdat hij de portiers dreigde zijn ‘gun’ te halen en ze ‘af te maken’. .............. https://www.ad.nl/binnenland/ex-profvoetballer-evander-sno-krijgt-taakstraf-voor-knock-out-slaan-portier~abb03c93/
Man o man. Kan dan niemand uit de voetbalwereld zo'n man een beetje de goede kant op duwen ...
Willem2
23 januari 2019, 02:02
Barça betaalt 90 miljoen voor Frenkie de Jong ................ https://www.telegraaf.nl/sport/3056898/barca-betaalt-90-miljoen-voor-frenkie-de-jong
Barcelona troeft PSG af in strijd om De Jong
Niet Paris Saint-Germain, maar Barcelona wordt de nieuwe club van Frenkie de Jong. Volgens De Telegraaf zijn de Catalanen bereid om 90 miljoen euro neer te leggen voor de Ajacied, die daarmee de duurste Nederlandse voetballer aller tijden wordt.............. https://www.ad.nl/transfer-talk/barcelona-betaalt-recordbedrag-voor-de-jong-ac-milan-wil-bergwijn~afc8b274/
P11111
23 januari 2019, 09:45
Manchester City jaagt vol op De Ligt, Barça rekent op De Jong
De toekomst van Matthijs de Ligt en Frenkie de Jong wordt steeds meer duidelijk. Manchester City is de belangrijkste gegadigde om De Ligt in te lijven, terwijl Barcelona de strijd lijkt te winnen om De Jong.
Beide spelers hebben er nooit een geheim van gemaakt mogelijk na dit seizoen bij Ajax te zullen vertrekken. Allerlei Europese topclubs hebben de twee talenten vaak en nadrukkelijk bekeken, waarbij een transferspel losbarstte tussen de grootmachten.
Zo hebben Manchester City, Barcelona, Bayern München en Juventus het vizier nadrukkelijk gericht op De Ligt. De 19-jarige aanvoerder van de Amsterdammers staat bovenaan het wensenlijstje van Manchester City. De Engelse topclub ziet in hem de gewenste defensieve versterking voor komende zomer.
City wilde ook Frenkie de Jong aantrekken, maar kon niet opboksen tegen het transfergeweld van Barcelona en Paris Saint-Germain. Beide clubs strijden om de handtekening van de 21-jarige middenvelder, waarbij de Spanjaarden de beste papieren hebben. Spaanse media als Marca, AS en Ràdio Catalunya melden dat Barcelona bereid is 90 miljoen euro te betalen aan Ajax en daarmee PSG aftroeft, dat begin december 75 miljoen euro heeft geboden voor de spelbepaler.
Behalve De Ligt en De Jong zijn gezien de belangstelling waarschijnlijk meer spelers bezig aan hun laatste maanden in dienst van Ajax.
P11111
23 januari 2019, 10:18
Anderlecht zit in z'n maag met schandaal-verdediger Vranjes
De dagen van Ognjen Vranjes bij Anderlecht zijn geteld. In Brussel zijn ze de Bosnische verdediger liever kwijt dan rijk. Maar hij laat zich niet makkelijk richting de uitgang dirigeren.
Na zijn debuut als Anderlecht-trainer weigerde Fred Rutten zich uit te spreken over zijn wensen over de selectie van Paars-Wit. Maar duidelijk is wel dat er onder de Nederlandse trainer geen toekomst meer is voor Vranjes. De verdediger, die afgelopen zomer voor ruim drie miljoen euro werd overgenomen van AEK Athene, heeft daarvoor te veel problemen veroorzaakt.
Met een vertrek van Vranjes wordt Anderlecht namelijk verlost van een speler die in zijn korte periode in België voor de nodige ophef heeft gezorgd. De 29-jarige Bosnïer kwam in het half jaar in Brussel vaker in het nieuws vanwege zijn gedrag buiten het veld dan vanwege zijn prestaties binnen de lijnen.
Onder andere verheerlijkte Vranjes het geweld van de AEK-fans tijdens het Champions League-duel met Ajax, heeft hij een grote fascistische tatoeage op zijn rechterbovenarm en raakte hij onlangs in eigen land in opspraak wegens doodsbedreigingen aan een Servische artieste. Zijn twijfelachtige reputatie deed zijn zaak geen goed. Binnen de lijnen was hij evenmin onomstreden vanwege zijn snel veroverde kaartenlast.
De voorbereiding op de tweede seizoenshelft was al een veeg teken voor Vranjes. Hij miste het trainingskamp in Spanje en ontbrak ook in de selectie voor de wedstrijd tegen AA Gent. Zijn toekomst ligt niet in Brussel. 'Bij Vranjes heeft het niet zoveel met de kwaliteiten van de speler te maken, maar wel met extra-sportieve redenen', zei technisch manager Michael Verschueren. 'In het geval van Vranjes is een vertrek de beste oplossing.'
Anderlecht en Rutten zijn niet zomaar verlost van Vranjes. 'Ognjen blijft behoudens verrassingen bij Anderlecht. Hij heeft nog een contract tot 2022, dat wil hij respecteren', aldus zijn zaakwaarnemer Srdjan Jeremic in Het Laatste Nieuws. Er wordt geschermd met belangstelling uit Rusland en het Midden Oosten. 'En alle Griekse topclubs hebben interesse, maar het enige wat Ognjen wil, is bij Anderlecht tonen dat hij een topper is.'
P11111
23 januari 2019, 12:18
Hoe zullen de elftallen van Ajax en PSV er komend seizoen gaan uitzien?
Voor Ajax dreigt een leegloop, maar ook een dik gevulde portemonnee. De Ligt en Frenkie de Jong gaan vrijwel zeker weg. Voor Onana is volop belangstelling. Er is concrete interesse voor Neres en Tagliafico. Van de Beek en Dolberg staan op de radar van buitenlandse clubs. En wellicht dat ook Ziyech weggaat als de juiste club voor hem nu wel langskomt. Meerdere jaren met grotendeels hetzelfde elftal spelen lijkt onmogelijk te zijn geworden in de top van het Nederlandse voetbal, zeker in het geval van goede Europese verrichtingen.
Bij PSV zullen mogelijk Bergwijn en Lozano vertrekken en wie weet staat Luuk de Jong ook in het vizier van ploegen die een doelpuntenmaker zoeken. Misschien dat na de wanprestatie van de Ajax-defensie van afgelopen zondag tegen Heerenveen Lammers een voornamere kandidaat is geworden om Luuk in het geval van zijn vertrek te gaan opvolgen - van de vorig jaar aangetrokken Argentijn Romero is namelijk weinig te vernemen. En Zoet zal ook wel eens een keer naar een competitie buiten de landsgrens willen overstappen (de beoogde opvolger Unnerstall is vorig jaar al vastgelegd en dat lijkt mij zo op het eerste gezicht een prima doelverdediger).
Of er ook belangstelling is voor spelers van Feyenoord is mij onbekend. Als ik mij niet vergis op dit moment in ieder geval niet van de Barcelona's en City's van deze voetbalwereld. Misschien als ze in de eerstvolgende competitieronde een goed resultaat op het scorebord neerzetten...
P11111
23 januari 2019, 14:41
Spaanse media als Marca, AS en Ràdio Catalunya melden dat Barcelona bereid is 90 miljoen euro te betalen aan Ajax...
De delegatie van Barcelona schijnt vandaag in Amsterdam te zijn om de transfer van Frenkie de Jong definitief af te ronden. Volgens de Ajax-volger van Voetbal International gaat het uiteindelijk om een transfersom van 75 miljoen euro gegarandeerd plus maximaal 7 miljoen euro aan bonussen. Dus maximaal 82 miljoen euro. Er zijn dagen dat ik dat bedrag niet in mijn portemonnee heb zitten.
Willem II en RKC Waalwijk, die in het verleden een samenwerkingsverband bij de jeugdopleiding hadden, zullen ook profiteren van de overgang. Er wordt gesproken over een doorverkooppercentage van 10%, waarvan 60% naar de Tilburgse club gaat en 40% naar de Waalwijkers - toch nog een leuk bedrag voor die cluppies.
Met spelers als Busquets, Rakitić, Arthur, Coutinho, Vidal en Aleñá is er in elk geval op het middenveld de nodige concurrentie voor De Jong. De trainer van Barcelona rouleert regelmatig met de meeste spelers, ook dit seizoen, dus niet alle middenvelders zullen elke wedstrijd spelen. Frenkie lijkt gezien zijn leeftijd sowieso een investering voor de toekomst.
Leuk voor de altijd nuchtere Frenkie, dat hij nu gaat samenballen met Messi.
Big30
23 januari 2019, 18:29
Frenkie de Jong komende zomer voor recordbedrag naar FC Barcelona
Ajacied tekent voor vijf jaar Frenkie de Jong heeft gekozen voor FC Barcelona. Na maanden van geruchten is er dan eindelijk duidelijkheid. De jonge Ajax-middenvelder verkast deze zomer voor een recordbedrag naar Spanje. De 21-jarige speler tekent een contract voor vijf jaar bij de club van sterspeler Lionel Messi.
Het huidige contract van De Jong bij Ajax heeft een looptijd tot medio 2022. FC Barcelona koopt die verbintenis af met een bedrag van 75 miljoen euro, dat door allerlei bonussen kan oplopen tot maximaal 86 miljoen
https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/frenkie-de-jong-komende-zomer-voor-recordbedrag-naar-fc-barcelona~a8b8bbfb/
P11111
23 januari 2019, 18:31
Ajax en FC Barcelona bereiken akkoord over Frenkie de Jong
Ajax heeft overeenstemming bereikt met FC Barcelona over de overgang van Frenkie de Jong naar de Spaanse club. De Jong maakt het huidige seizoen in Amsterdam af en wordt per 1 juli 2019 getransfereerd. De middenvelder stond nog tot en met 30 juni 2022 onder contract bij Ajax. Hij tekent voor vijf jaar in Camp Nou.
Ajax ontvangt een transfersom van 75 miljoen euro, die op basis van variabelen kan oplopen tot maximaal 86 miljoen euro.
De international speelde tot nu toe 65 officiële wedstrijden in het eerste elftal van Ajax.
Bron: Ajax
P11111
23 januari 2019, 18:51
FC Barcelona is en blijft natuurlijk een mooie club, zeker voor een Nederlander. Johan Cruijff zou trots zijn geweest, denk ik.
Pep Guardiola en Thomas Tuchel zullen flink balen, beide trainers wilden Frenkie dolgraag hebben. Ik ben in ieder geval blij dat hij niet naar de Franse competitie gaat, want daar heb ik weinig mee.
deket
23 januari 2019, 19:41
Blijkbaar officieel nu, en hier bij de duurste Nederlander aller tijden.
Nu afwachten hoeveel Real gaat betalen voor Belg Eden Hazard. Circuleren cijfers rondom 150.miljoen euro.
Bij Anderlecht lopen er teveel rond die men kwijt wil, maar die absoluut willen blijven (te royaal contract) laat al die matige spelers, maar gratis gaan, wil ze zelf nog wegbrengen ook. Laat er een 10 vertrekken van te ruime kern en koop er 2 toppers voor
deket
23 januari 2019, 19:54
Ondertussen lijjt het dramatisch afgelopen met de Argentijnse spits Sala, juist door Cardiff gekocht. Met privevligtuig vanuit Frankrijk was hij op weg naar zijn nieuwe bestemming
P11111
23 januari 2019, 20:13
Frenkie de Jong heeft het record te pakken
Ajax en FC Barcelona bereikten vandaag een akkoord over een transfersom van 75 miljoen euro. Daarnaast is er nog 11 miljoen gereserveerd aan variabelen. Mocht dat bedrag binnenkomen in de toekomst in Amsterdam, dan geldt Frenkie de Jong als de duurste Nederlandse speler.
'Frenkie heeft het record te pakken', benadrukt zaakwaarnemer Ali Dursun. 'Het zijn vaste bonussen, die elf miljoen gaat er zeker bijkomen. Het zijn gegarandeerde bonussen. Dus het bedrag wordt 86 miljoen.'
'Afgelopen donderdag is een delegatie van Barcelona in Nederland geweest en vandaag is in Amsterdam in het stadion alles met Ajax afgerond', vervolgt Dursun. 'Vrijdag hebben we de knoop doorgehakt. Zondag ben ik die kant opgevlogen en hebben we in de avond onderhandeld en de transfer rondgemaakt. Maandag ben ik teruggevlogen naar Nederland en was alles duidelijk.'
'We hebben er alles aangedaan om het voor Frenkie zo goed mogelijk te regelen. Het is zijn toekomst, zijn droom. De afgelopen maanden hebben we met alle topclubs van Europa gesprekken gevoerd en Frenkie heeft ook met meerdere trainers gesproken. We hebben er samen lang over gesproken, wat is de beste keuze. Voor Frenkie was dat Barcelona, en voor ons ook. Het plan moet kloppen, en dat klopt daar. Maar als je zo dichtbij bent, dan moet je ook alles uit de kast halen om het record te pakken. Dat hebben we ook echt gedaan.'
P11111
23 januari 2019, 20:15
De volgende vraag wacht alweer: voor welk bedrag gaat De Ligt de deur uit?
Willem2
24 januari 2019, 00:41
De volgende vraag wacht alweer: voor welk bedrag gaat De Ligt de deur uit?
De volgende vraag zou je beter kunnen stellen ; Welke invoed heeft dat op het huidige team ?
Willem2
24 januari 2019, 16:27
Van Bronckhorst houdt regie in handen: ‘Het is goed zo’
Giovanni van Bronckhorst heeft het geplande gesprek met de leiding van Feyenoord, half februari, niet afgewacht en stopt aan het einde van het seizoen zélf als hoofdtrainer van Feyenoord. Van Bronckhorst heeft technisch directeur Martin van Geel laten weten dat hij na vier seizoenen aan het roer in de Kuip toe is aan een nieuwe uitdaging als trainer.
................... https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/van-bronckhorst-houdt-regie-in-handen-het-is-goed-zo~a1b96a06/
Willem2
24 januari 2019, 16:29
Uiteraard wordt er dan meteen een poll gehouden wie dan eventueel de opvolger zou moeten worden ....
Wie moet de nieuwe trainer van Feyenoord worden?
Dick Advocaat (12%)
Dirk Kuyt (16%)
Kevin Hofland (2%)
Phillip Cocu (6%)
Erwin Koeman (6%)
Henk Fraser (31%)
John van den Brom (10%)
Jean-Paul van Gastel (4%)
Maurice Steijn (8%)
Hein Vanhaezebrouck (4%)
P11111
24 januari 2019, 16:32
"Messi wilde Frenkie de Jong er absoluut bij"
Na maanden getouwtrek om Frenkie de Jong hakte de nieuwste diamant van het Nederlandse voetbal de knoop door: het wordt Barcelona. Dat Barça 86 miljoen euro neerlegt voor de 21-jarige middenvelder verbaast kenners van het internationale voetbal niet. "De grote baas - Messi - wou hem er absoluut bij en dan doet zo'n club een extra inspanning en mag het iets kosten", stelt voetbalanalist Aad de Mos in de media.
Het was al een hele tijd duidelijk dat De Jong niet lang meer bij Ajax zou blijven. Clubs als Barcelona, Manchester City, PSG, Bayern München en Juventus trokken de voorbije maanden hard aan De Jongs mouw. Uiteindelijk kiest het goudhaantje voor Barça, dat maar liefst 86 miljoen euro betaalt.
Volgens De Mos maakte De Jong de juiste keuze. "Het voetbal dat Barcelona speelt is De Jong op het lijf geschreven", aldus de ex-trainer van Ajax, KV Mechelen, Anderlecht, PSV en Werder Bremen. "Combineren in de kleine ruimte is helemaal De Jongs kwaliteit. Als Frenkie aan de bal is, ga ik op het puntje van mijn stoel zitten. Dan kan er altijd iets onverwachts gebeuren. Terwijl jij en ik twee voetballende oplossingen zien, ziet De Jong er drie of vier. Op die manier kan hij verrassend uit de hoek komen. En ook belangrijk: hij speelt vrijwel altijd diep, in plaats van breed." Dat Barcelona bereid is 86 miljoen te betalen voor De Jong vindt De Mos logisch. "Dat zijn tegenwoordig de prijzen voor topspelers."
Op de telefoon van De Jong floepte woensdag meteen al een berichtje binnen van Barcelona-ster Luis Suárez. "Ik ben heel blij dat je voor ons hebt gekozen. Laat maar weten als ik je ergens mee kan helpen", citeerde 'de man van 86 miljoen euro'." De droom die hij als klein ventje had, wordt realiteit.
Voor de familie De Jong zijn de afgelopen weken gek geweest. "Het is een bijzondere dag", begint vader John de Jong. "Ik ben gewoon aan het werk, maar je wordt platgebeld. Dit maak je niet iedere dag mee, dit is bijzonder. Het is al weken aan de gang, die onderhandelingen", vertelt hij aan de zender RTV Rijnmond. "De topploegen uit de top-5 competities hadden belangstelling. Dan moet je gaan wegstrepen. Eerst een streep door Juventus, daarna Bayern München. Dus toen bleven PSG, Manchester City en Barcelona nog over. En na lang wikken en wegen is het toch zijn droomclub Barcelona geworden. Ze hebben hun plan met Frenkie en zijn perspectief grondig uitgelegd. Als klein jongetje had hij het al over Barcelona, daar droomde hij toen van. En Messi speelt er natuurlijk ook. Dat is zijn idool, dat vindt hij de beste speler van de wereld. Als je daarmee mag gaan spelen, dan is dat geweldig."
In de 538 Ochtendshow op de radio bevestigt vader De Jong vanochtend desgevraagd dat Lionel Messi ook gebeld heeft met zijn zoon om hem proberen ervan te overtuigen voor Barcelona te kiezen. "Maar dat gesprek viel niet mee, want Messi spreekt geen Engels. Dus we gaan nu een beetje Spaans leren, want we moeten volgend jaar toch een beetje converseren met hem", lacht hij.
P11111
24 januari 2019, 16:34
Uiteraard wordt er dan meteen een poll gehouden wie dan eventueel de opvolger zou moeten worden ....
Wordt een seizoen Advocaat met Dirkie als zijn assistent. En als Kuijt dan goed oplet kan hij het een jaartje later overnemen, zodat Dickie dan eindelijk met pensioen kan en achter de geraniums kan gaan zitten. En wie weet krijgt Maurice Steijn ook nog een rol binnen een nieuwe trainersstaf. Twee Hagenezen en een ideale schoonzoon uit Katwijk aan Zee.
Zoiets misschien. We gaan het maar rustig afwachten.
Jan_Wandelaar
27 januari 2019, 16:25
Falende Amsterdammers: Altijd leuk: 6 - 2
J.W.
Big30
27 januari 2019, 16:35
31608
Big30
27 januari 2019, 18:02
De Ligt erkende dat zijn verdediging de goals te makkelijk had weggegeven. ,,In het zestienmetergebied verdedigden we niet goed genoeg. Met zes doelpunten tegen wordt al gauw de verdediging als schuldige aangewezen en die verantwoordelijkheid moeten we ook nemen,” zei hij schuldbewust. ,,Maar het grote verschil was de bereidheid, bijvoorbeeld meelopen met je tegenstander. Ik zeg het eerlijk. Je speelt de Klassieker, iedereen weet wat dat betekent. Meer kan ik er niet van maken.”
https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/de-ligt-noemt-optreden-ajax-schande-iedereen-door-de-mand-gevallen~aebcfea8/
Dit uitermate zwakke Ajax werd door Feijenoord vernederd, van de mat gespeeld. Tegen Real maakt men normaal geen kans en PSV zal weer als gewoon kampioen worden. Wat rest voor Ajax is een vette bankrekening waar men de selectie mee op peil moet brengen om een kans te maken tegen PSV.
Sphinx
27 januari 2019, 18:29
Heb met enige verbijstering zitten luisteren naar deze verrassend gelopen klassieker. Is Ajax dan zo afhankelijk van Tagliafico dat als hij er twee wedstrijden niet is De Ligt ineens weer speelt zoals tegen Bulgarije, Blind weer zijn oude linksback gedrag gaat vertonen en Mazraoui en Magallan zich ook niet meer kunnen motiveren? Heerenveen leek een verrassend incident, maar dit geeft stof tot nadenken.
P11111
27 januari 2019, 18:37
Ik zeg altijd maar dat je beter 1 keer met 4 doelpunten verschil kunt verliezen dan 4 wedstrijden met 1-0. Met het thuisduel tegen PSV nog op het programma, gaat de titelstrijd sowieso nog spannend worden. In theorie is het verschil na deze speelronde dus maar 2 punten. Da's niet zo veel.
Maar Toornstra voor 87 miljoen euro naar Real Madrid, hoorde ik zojuist. Leuk voor hem. En op grond van vanmiddag ook verdiend. :)
Sphinx
27 januari 2019, 20:00
Maar Toornstra voor 87 miljoen euro naar Real Madrid, hoorde ik zojuist. Leuk voor hem. En op grond van vanmiddag ook verdiend
** Schaterlach** Tussen de 8 en 7 zal zeker een komma geplaatst worden als ze ontdekken dat Jens alleen thuis goed kan ballen :biggrin:
Willem2
27 januari 2019, 21:00
Ik zeg altijd maar dat je beter 1 keer met 4 doelpunten verschil kunt verliezen dan 4 wedstrijden met 1-0. Met het thuisduel tegen PSV nog op het programma, gaat de titelstrijd sowieso nog spannend worden. In theorie is het verschil na deze speelronde dus maar 2 punten. Da's niet zo veel.
Kijk en daar ging het dus verkeerd met Ajax. Verkeerde instelling en zowel Ajax als PSV zijn weer onderdeel van de nederlandse competitie.
Maar Toornstra voor 87 miljoen euro naar Real Madrid, hoorde ik zojuist. Leuk voor hem. En op grond van vanmiddag ook verdiend. :)
Er is heel veel geld verloren. Feyenoord speelde goed en was een uitzondering op hoe ze het hele seizoen gespeeld hebben. Teiresas ziet dat uiteraard anders.Maar het was dit jaar niet om aan te zien. Eindelijk kunnen ze weer even lachen in Rotterdam en omstreken.
Big30
27 januari 2019, 23:31
Het huidige Ajax heeft een paar problemen.
- De verdediging is een gatenkaas. Vandaag 6 tegen, vorige week 4.
- Er staat geen team.
- Vechtlust en felheid ontbreken.
- Een trainer die door het publiek niet wordt gepruimd en door de spelers niet serieus wordt genomen.
Met een goed gevulde bankrekening word je geen kampioen. In Eindhoven vraagt men zich alleen af wanneer de platte kar weer uit de stalling kan.
Van Persie gaf vandaag voetbal-les aan de Ziyechjes, de Jongetjes, de vd Beekjes en noem al die so called “sterretjes” maar op, ze mogen zijn veters niet eens strikken !
P11111
28 januari 2019, 08:06
Willem van Hanegem gisteravond bij het nieuwe voetbalprogramma VTBL: "Ondanks het ruime verlies van vandaag tegen Feyenoord denk ik nog altijd dat Ajax kampioen wordt. Omdat ik vind dat ze veel meer kwaliteit hebben dan PSV. Je hebt PSV toch zaterdagavond tegen FC Groningen gezien? En je hebt ze vorige week toch ook tegen FC Emmen gezien?"
Big30
28 januari 2019, 08:18
De "kwaliteit" van Ajax hebben we kunnen zien tegen Heerenveen, 4-4 er Feijenoord, 6-2 verlies.
'Ajax bestaat uit los zand'
Voetbal00:05
Het was een complete afgang voor Ajax in De Kuip. Chef voetbal Valentijn Driessen blikt terug op de negentiende speelronde in de Eredivisie.
https://www.telegraaf.nl/video/3076366/ajax-bestaat-uit-los-zand
P11111
28 januari 2019, 10:03
Feyenoord speelde goed en was een uitzondering op hoe ze het hele seizoen gespeeld hebben.
Dat is zeker waar. Eigenlijk is het dieptriest en ook bizar dat een elftal zich maar voor twee potjes in een jaar kan opladen en dan in die wedstrijden onder de invloed van 47.000 schuimbekkende aanhangers soms ook nog eens minimaal 750 procent boven hun normale niveau uitstijgt. Komt behalve de wilskracht natuurlijk ook wel een beetje omdat ze tegen Ajax en PSV vaak wat meer aanvallende ruimte krijgen dan tegen de zwakkere ploegen, die vaak met meer spelers achter de bal staan. Ik heb de Rotterdammers eerder dit seizoen ook 'in actie' gezien tegen AS Trenčín, De Graafschap, Fortuna Sittard en PEC Zwolle. Pfff, dat waren beschamende vertoningen en die ploeg leek in de verste verte niet op het elftal van gistermiddag.
Maar we kunnen ons nu gaan verheugen op de halve finalewedstrijd in de KNVB-beker op woensdag 27 februari. Dan zal alles weer anders (lees als: normaal) zijn, denk ik, hoop ik. :) Met de opmerking dat Feyenoord zich op zondag 24 februari mogelijk wat zal sparen in Eindhoven - dat geluk heeft PSV dan wel weer.
John mc Snek
28 januari 2019, 11:29
https://www.telegraaf.nl/sport/3076321/de-grootste-afgang-in-119-jaar-dreigt-voor-ajax
ROTTERDAM - Vijf punten goedmaken in vijftien wedstrijden is mathematisch gezien best mogelijk. Toch belooft het demasqué dat Ajax in De Kuip beleefde (6-2 nederlaag) weinig goeds voor de titelaspiraties. Wie het labiele stelletje individualisten uiteindelijk na negentig minuten met gebogen hoofden en staart tussen de benen de spelerstunnel in zag vluchten, weet dat het een hels karwei wordt om deze Ajacieden terug in het zadel te helpen.
Als het goed draait, is er niets aan de hand, maar als het even tegenzit staat er niemand op om het Amsterdamse boeltje bij de hand te nemen. Niet tegen PSV in Eindhoven en niet tegen Feyenoord in Rotterdam. Niet aanvoerder Matthijs de Ligt, niet de ervaren Lasse Schöne, niet Frenkie de Jong, de man van 86 miljoen, niet Hakim Ziyech, die in topwedstrijden nooit thuis geeft, zelfs als zijn directe tegenstander Calvin Verdonk heet. Of André Onana, voor wie onhoudbare ballen daadwerkelijk onhoudbaar zijn. Maar wie het meest te verwijten valt, zijn de ervaren grootverdieners Dusan Tadic en Daley Blind, die hun totale afkoopsom van bijna 30 miljoen euro en gezamenlijke jaarsalaris van meer dan 7 miljoen euro niet waarmaken als de situatie daarom vraagt. Zij zijn gehaald om Ajax weer kampioen te maken.
Het kan nog, maar Ajax heeft het niet meer in eigen hand. PSV wel, en daar ligt voor de Amsterdammers de ontsnappingsroute, want de landskampioen maakt na de winterstop een even labiele indruk als Ajax getuige het gelijkspel bij FC Emmen en de benauwde overwinning op FC Groningen in eigen huis. De algemene opinie dat de Eredivisie zou worden beslist op 31 maart in de Johan Cruijff ArenA bij Ajax-PSV is te voorbarig geweest.
Aanvankelijk wees niets in De Kuip erop dat Ajax afkoerste op een historische afstraffing, vergelijkbaar met ooit de 8-2 nederlaag van het Feyenoord met Johan Cruijff in 1983 in het Olympisch Stadion. Die ploeg won trouwens wel de dubbel.
Eigenlijk uit het niets, na een 1-0 voorsprong door Lasse Schöne, lieten de Ajacieden zich op een verschrikkelijke manier aftroeven door een ontketend Feyenoord. Alle kwetsbaarheden van de Amsterdamse paradepaardjes kwamen aan het licht. Op agressiviteit, wilskracht, opofferingsgezindheid, speldiscipline, mentale veerkracht, teamgevoel en ja, zelfs op voetbalkwaliteit als team en individueel dolven bijna alle spelers van Ajax het onderspit tegen hun Rotterdamse collega’s.
En hoe dat komt? Omdat puntje bij paaltje de Ajacieden dus toch eerst aan zichzelf denken en daarna aan het team. Anders valt niet te verklaren dat simpele afspraken niet worden nagekomen. Toch de basis van presteren op het hoogste niveau. Wie de individuele kwaliteiten van de Ajacieden en Feyenoorders één voor één tegen elkaar weg streept, houdt Robin van Persie over. En misschien Steven Berghuis en Tonny Vilhena, ondanks zijn beperkingen. Maar de laatste tachtig minuten gisteren in De Kuip waren alle spelers van Feyenoord hun tegenstanders van Ajax de baas.
Waarbij ook trainer Erik ten Hag, toch vaak geroemd om zijn aanwezig geacht tactisch vernuft, werd afgetroefd door zijn collega Giovanni van Bronckhorst. Op weg naar de uitgang van De Kuip - via de voordeur - toverde de prijzenpakker van Feyenoord een meesterzet uit zijn mouw, waarop Ten Hag geen enkel antwoord had. Niet in eerste instantie en niet in tweede instantie. Toen Ten Hag bij de 3-2 achterstand terugviel op drie voorspelbare één-op-één wissels zonder de gedachte Feyenoord op het verkeerde been te zetten met een tactische omzetting.
De keuze voor de Argentijnse stopper Lisandro Magallan in het centrum naast Matthijs de Ligt - Daley Blind verving de geblesseerde linksachter Nicolas Tagliafico - viel te begrijpen. Zo kon de Zuid-Amerikaan het fysieke gevecht aangaan met Feyenoord-spits Nicolai Jørgensen. Maar Van Bronckhorst hield de Deen naast zich op de bank en koos voor Van Persie in de punt van de aanval. Op papier dan, want de sluwe vos Van Persie liep altijd weg buiten bereik van Magallan en De Ligt. Een enkele keer kregen ze vat op de spits, maar veel vaker niet. Zodoende ontpopte hij zich als de architect van het Rotterdamse succes en misschien wel het einde van Ajax’ titelkansen.
De waarde van de selectie van Ajax wordt dan misschien geschat op meer dan 300 miljoen euro, op de individuele kwaliteiten van Van Persie staat geen enkele Amsterdamse maat. Op nota bene zijn 35e is hij - mits fit - met afstand de beste speler op de Nederlandse velden. Hij liet zien dat de ’godenzonen’ uit Amsterdam nog een hele lange weg hebben te gaan alvorens zij uiteindelijk het niveau van Van Persie kunnen aantikken. Ongeacht de hoogte van afkoopsommen en de belangstelling van de grootste topclubs uit Europa. Bescheidenheid ten opzichte van Van Persie is op zijn plaats.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190128/27c444444a4162952dfd8bad8090e4ce.jpg
Helemaal niets in Amsterdam’, zongen de fans van Feyenoord meesmuilend. Dat doembeeld verschijnt inmiddels voor het vijfde jaar achtereen aan de horizon. Tenzij Ten Hag en de Ajacieden de flow van voor de winterstop alsnog te pakken krijgen. Want anders is het mislopen van het kampioenschap na miljoeneninvesteringen, het loslaten van het salarisplafond en ondanks het overwinteren in de Champions League de grootste afgang van deze eeuw en misschien wel van 119 jaar Ajax.
Iamlonely
28 januari 2019, 11:30
31610
John mc Snek
28 januari 2019, 11:46
Eindelijk kunnen ze weer even lachen in Rotterdam en omstreken.
Dank voor dit gebrek aan realiteitszin.
Even lachen, in Amsterdam heeft men vanaf 2014 niks meer gewonnen , 0 prijzen en dus 5 jaar niet gelachen.
Ondanks de veruit hoogste begroting, honderden miljoenen op de bank, de duurste aankopen, ongekend hoge salarissen van 4 miljoen.
Je praat alsof Ajax al jaren het ene succes aan het andere rijgt haha
Dan ga je in NL op bezoek bij PSV en krijg je met 3-0 op de broek en nu in de Kuip met 6-2.
Kan je je herinneren dat Ajax het uit in de “toppers” ooit slechter heeft gedaan dan dit seizoen ?
Ondanks dat kan Ajax nog steeds makkelijk kampioen worden aangezien PSV ook steeds meer moeite krijgt hun wedstrijden te winnen.
Dat is een beetje inherent aan het niveau van de NL competitie: als een speler van 35 die zelfs in Turkije niet meer meekon nu nog veruit de beste speler van de eredivisie zegt dat vooral heel veel over het niveau van de rest en is men gewoon niet zo goed als men denkt te zijn.
Maar goed... voetbalblindheid is hier vaak nog idioter en lachwekkender dan saunaclubvoorkeur, dus we zijn niet anders gewend :)
P11111
28 januari 2019, 13:11
als een speler van 35 die zelfs in Turkije niet meer meekon...
Wat een onvoorstelbare onzin! Van Persie niet meekunnen in de Turkse competitie... Een lachwekkende en idiote uitspraak. :hammer:
Zelfs spelers van het niveau Lens, Chery, Manu, Donk, Donald, Elia, Hutchinson en Isimat-Mirin kunnen daar fluitend mee. En ook een aantal Turkse Nederlanders die hier alleen maar in de Eerste Divisie uitkwamen, hebben daar geen moeite met het hoogste niveau (gehad).
In de wedstrijden dat Van Persie fit was, straalde de klasse er bij hem vaak vanaf. Je moet de trainers Advocaat, Been en Pot maar eens daarover horen. Zijn (functionele) techniek, zijn geweldige trap, zijn fluwelen balbehandeling, zijn kaats, zijn manier van vrijlopen en positie kiezen...degene die dat niet zag snapt helemaal niets van het spelletje. Hij had op een gegeven moment alleen te veel problemen met zijn fitheid. Maar dat had hij het hele vorige kalenderjaar ook in bepaalde mate in Nederland. Op dit moment lijkt dat iets beter te gaan.
Maar de waan van de dag regeert sinds gisteren, ook hier in het voetbaltopic. Ajax heeft een keertje verloren en dan komen hier opeens weer wat haatvolle mannetjes langs die de afgelopen maanden niets anders konden dan toekijken en zwijgen. Het is allemaal wat. :)
Willem2
28 januari 2019, 15:07
Oud-international Jurrie Koolhof (59) overleden
Oud-international Jurrie Koolhof is op 59-jarige leeftijd overleden. De spits kwam vijf keer uit voor het Nederlands elftal en speelde in de jaren 80 voor PSV. Ook kwam hij uit voor Veendam, Vitesse, FC Groningen, Vitesse en De Graafschap. De Duivenaar was al enige tijd ziek. ............ https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/oud-international-jurrie-koolhof-59-overleden~a8dfb46b/
John mc Snek
28 januari 2019, 17:21
https://youtu.be/QDzcT0b6dPI
John mc Snek
28 januari 2019, 17:24
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190128/650d6bf4412f648e6706a51aaa29c13b.jpg
Big30
28 januari 2019, 18:39
Dank voor dit gebrek aan realiteitszin.
Even lachen, in Amsterdam heeft men vanaf 2014 niks meer gewonnen , 0 prijzen en dus 5 jaar niet gelachen.
Inderdaad, niets gewonnen. Feijenoord wel sinds 2014, kampioen 2017, 2 maal KNVB beker, JC schaal als je die wilt tellen ook 2 maal.
PSV werd sinds 2014 3 maal kampioen, won 2 maal de JC schaal. Ajax nul, niets ... .
Hoeveel de huidige Ajax selectie waard is zou me weinig interesseren als supporter, geeft alleen aan dat de kans groot is dat men spelers gaat verkopen en dat men nog meer geld op de bank heeft staan waar men amper een bestemming voor kan vinden, logisch want spelers aankopen voor bizarre bedragen lijkt me weinig slim.
John mc Snek
28 januari 2019, 18:58
Inderdaad, niets gewonnen. Feijenoord wel sinds 2014, kampioen 2017, 2 maal KNVB beker, JC schaal als je die wilt tellen ook 2 maal.
PSV werd sinds 2014 3 maal kampioen, won 2 maal de JC schaal. Ajax nul, niets ... .
En dat terwijl men na al die afgangen dit jaar extra diep in de buidel heeft getast, on Nederlands dure aankopen heeft gedaan , geloof Tadic en Blind samen alleen al iets van 30 miljoen en salarissen van 4 miljoen erbij.
Maar goed, gelukkig kun je niet altijd als koopploeg slagen en wint het voetbal het nog eens van die duizelingwekkende uitgaven die
Ajax doet.
En koop er nog maar 11 [emoji445][emoji445][emoji445]
Goedemorgenallemaal
28 januari 2019, 19:01
En dat terwijl men na al die afgangen dit jaar extra diep in de buidel heeft getast, on Nederlands dure aankopen heeft gedaan , geloof Tadic en Blind samen alleen al iets van 30 miljoen en salarissen van 4 miljoen erbij.
Zo blijft er ook weinig over van die miljoenen voor de Jong.
Sphinx
28 januari 2019, 20:01
De eerste miljoenen zijn al de deur uit, voor een reservekeeper die Lamprou schijnbaar moet opvolger. Ene Bruno Varela.
Jan Verplancke
28 januari 2019, 20:42
Maar goed, gelukkig kun je niet altijd als koopploeg slagen en wint het voetbal het nog eens van die duizelingwekkende uitgaven die
Ajax doet.
En koop er nog maar 11 [emoji445][emoji445][emoji445]
En dan faalt zo'n Blind hopeloos in dit soort wedstrijden.
Blind is een eenvoudige voetballer, die verdedigend tekort komt en als middenvelder ook nog. Door precies te doen wat van Gaal zei en zich aan z'n taak te houden, speelde hij een goed WK. Daarna hopeloos door de mand gevallen. En dan gaat hij tegen Feyenoord weer de grote vedette acteren.
Ook die de Ligt viel me vies tegen. Je zou er voor op de tribune hebben gezeten namens 'n club die er 75 miljoen voor wil betalen...
Wat zou Sjaak Swart eigenlijk vinden van deze “klassieker”?
Willem2
28 januari 2019, 23:33
Wat zou Sjaak Swart eigenlijk vinden van deze “klassieker”?
Eeeuhhh google:
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/862999/sjaak-swart-teleurgesteld-ga-niet-vertellen-dat-feyenoord-nou-zo-goed-was-.html
Teiresas
29 januari 2019, 13:33
Feyenoord speelde goed en was een uitzondering op hoe ze het hele seizoen gespeeld hebben. Teiresas ziet dat uiteraard anders.Maar het was dit jaar niet om aan te zien.
Nee hoor, dat ziet Teiresas helemaal niet anders. Het niveauverschil tussen Feyenoord's competitiewedstrijden is onbegrijpelijk.
Thuis tegen PSV en Ajax speel je de sterren van de hemel en laat je de Nederlandse top volslagen kansloos. Tegen ploegen uit het rechterrijtje de ene zeperd na de andere, zelfs in de Kuip. Schiet mij maar lek.
Ik heb er geen verstand van, maar ergens lijkt er iets mis met de teammotivatie in de wedstrijden tegen 'kleinere' tegenstanders...
P11111
29 januari 2019, 16:35
De storm na een zeldzame nederlaag dit seizoen van Ajax lijkt hier overgewaaid. Gelukkig maar. Weer een zorg minder. De enorme euforische stemming en het grote leedvermaak heeft wel weer de grootsheid van Ajax aangetoond. Ik zag zelfs reacties van een lid van de wandelclub en iemand van een tourfietsclupje voorbijkomen. Eigenlijk best wel aandoenlijk. Komisch ook. Maar ook na de mindere dag (dat kan een keertje gebeuren in het voetbal, dat overkomt de beste) blijft Ajax ongewijzigd Nederlands succesvolste club aller tijden en op grond van de voetbalhistorie sowieso nog héél véél jaren behorend tot de zes beste clubs van de wereld. Dat gegeven kunnen zelfs de Sjonnies en Jantjes van het voetbaltopic niet ontkennen en zeker niet veranderen - hoe dolgraag ze dat ook zouden willen. Maar het is nu zaak om snel de flow en het niveau van voor de winterstop weer terug te krijgen binnen de kalklijnen. Dat dan weer wel. Ik reken onveranderd nog altijd op de landstitel en bekerwinst.
Verder opvallend in de afgelopen speelronde was natuurlijk het tenenkrommende gedrag van de ballenjongens in het Philips Stadion. Die weigerden in de tweede helft bij inworpen en hoekschoppen een bal te geven aan de Groningen-spelers. Ordinair tijdrekken. In een thuiswedstrijd tegen een laagvlieger. Beschamend. Inmiddels veel besproken in de verschillende voetbalprogramma's, met afschuw. Geïnstrueerd door de man die het hele seizoen al een toptrainer acteert. Een coach die ook wekelijks 90 minuten lang op een intimiderende manier de vierde official tracht te beïnvloeden, tegenstanders kaarten probeert aan te naaien, af en toe een collega-trainer verwijt wat hij zelf voortdurend en veelvuldig doet (schreeuwen tegen de arbiter) en vaak irritant met zijn hand voor de mond praat alsof hij Cruijff, Pelé, Van Basten, Bergkamp of Frenkie de Jong zelf is (het verschil is dat die voetbalgrootheden altijd wel normaal zijn gebleven). Dat een zichzelf fatsoenlijk vindende club dat allemaal toestaat... Onbegrijpelijk en walgelijk! Het wordt tijd dat de KNVB hiertegen hard gaat optreden. De zelfverklaarde moraalridder Toontje doet dat kennelijk niet.
Ik heb nu al veel zin in de thuiswedstrijd tegen de lampies. De vorige keer werden ze uit de ArenA geveegd. Dat kan op de laatste dag van maart zo maar weer gebeuren. Dat zou een leuk begin van de zomertijd zijn. :)
John mc Snek
29 januari 2019, 18:20
De nederlagen waren inderdaad zeldzaam groot, dat heeft p20 toch goed gezien.
Tegen de andere clubs uit de top 3, 3-0 tegen PSV en 6-2 tegen Feyenoord.
Dat je een slechte dag hebt kan gebeuren, de week ervoor tegen Heerenveen liep alles immers gewoon op rolletjes. Het is ook gewoon maar een verlies , dat het de grootste nederlaag tegen Feyenoord was sinds 1964, dus het slechtste resultaat in de
Kuip van de laatste 55 jaar, dat is toch allemaal bijzaak!
Niemand koopt er zoveel en zo duur en heeft zulke hoge salarissen dus je moet ook niet teveel verwachten , daarom zou ik 5 jaar 0 prijzen ook een klein incident noemen en dat is zeker geen structureel probleem!
Prima analyse van p20, hulde !
En koop er nog maar 12 [emoji445][emoji445][emoji445]
P11111
29 januari 2019, 19:05
Niemand koopt er zoveel en zo duur en heeft zulke hoge salarissen...
Heb jij thuis een papegaai?
Getuige jouw talloze herhalingen ben jij kennelijk erg geïnteresseerd in salarissen en aankoopbedragen, en dan in het bijzonder bij die van Ajax. En juist dat boeit mij geen ene reet in het voetbal. Ik ben liefhebber vanwege het spelletje en de rest kan mij gestolen worden.
Waar komt jouw Ajax-afkeer eigenlijk vandaan? Heeft dat bij jou ook te maken met jaloezie, afgunst en frustratie?
John mc Snek
29 januari 2019, 20:50
Heb jij thuis een papegaai?
Getuige jouw talloze herhalingen ben jij kennelijk erg geïnteresseerd in salarissen en aankoopbedragen, en dan in het bijzonder bij die van Ajax. En juist dat boeit mij geen ene reet in het voetbal. Ik ben liefhebber vanwege het spelletje en de rest kan mij gestolen worden.
Haha ja ja behalve als Real Madrid 3x op rij de CL wint en ook 3x de wereldbeker.
Dan boeien aankoopbedragen en koopploegen je ineens wel en ga je in de Calimero modus.
En dat terwijl Real de laatste jaren veel minder heeft gekocht dan Barca City Psg , en het echt een ongelooflijke prestatie is om het bovenstaande te bereiken.
Ajax koopt zich voor Nederlandse begrippen suf en zelfs met die hoge bankrekening, veruit hoogste begroting en duurste spelers winnen ze 5 jaar helemaal niks.
En maar blijven roepen hoe goed ze zijn haha
Gezien het feit dat Real alleen al in de laatste 3 jaar meer heeft gewonnen dan Ajax de komende 100 jaar zal winnen, valt het met die afgunst ook wel mee. Afgunst tegen een club die al 5 jaar geen hol wint , medelijden is misschien een passender woord!
En koop er nog maar 14 [emoji445][emoji445][emoji445]
deket
29 januari 2019, 23:36
Ben jij een ook een supporter van Real?
Lees zojuist op een voetbalwebsite dat de vedetten van Real Madrid hun veto stellen tegen de komst van Eden Hazard omdat die een nog hoger loon zou krijgen.
Hier op dit forum heb ik al heel wat steken uit afgunst moeten incaseren, maar die kwamen meestal van ijsberen met tijd teveel en te weinig intelligentie en bovendien nog niet veel verwezenlijkt hebben maar indien zelfs rijke voetbalvedetten ook nog afgunstig worden',,,, jaloezie is een niet zulke fraaie eigenschap. De toekomstige eventuele medespelers van Eden Hazard zouden tevreden moeten zijn met de komst van zulk talent, zodat het alleen maar terug beter kan gaan
John mc Snek
30 januari 2019, 01:53
Ik ben fan van Hazard, de beste speler op het Wk maar kreeg de gouden schoen niet omdat hij de finale niet haalde...
Toen kreeg Modric hem maar je ziet nu wel dat Modric zonder Cristiano ook geen hoge ogen gooit met Real, de komst van Hazard zou men moeten toejuichen aangezien hij beter is dan Benzema en Bale bij elkaar.
Dus Deket we zijn het eens :)
P11111
30 januari 2019, 09:59
...en het echt een ongelooflijke prestatie is om het bovenstaande te bereiken.
Ze hebben in die periode natuurlijk ook wel heel veel hulp gehad van de arbitrage. Ik kan mij bijvoorbeeld nog als de dag van gisteren herinneren dat Bayern München in de kwartfinales tegen Real Madrid op een schandalige manier werd gedupeerd. Onder meer twee (!) toegekende buitenspeldoelpunten van Ronaldo en een onterechte rode kaart voor Vidal, terwijl Casemiro meerdere keren wél rood had moeten krijgen. Lachwekkend dat Real toen door mocht naar de halve finales. Diefstal en puur bedrog. De hele (voetbal)wereld heeft dat kunnen zien. Het leek er sterk op dat er sprake was van omkoping. Een andere verklaring is er namelijk niet.
Dat maakt die prestatie toch wel wat heel veel minder ongelooflijk. [emoji445][emoji445][emoji445]
Hopelijk heb jij dat nu ook door. :biggrin:
Onvoorstelbaar bunderende arbitrage bij Real-Bayern
https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/twitter-gaat-los-op-blunderende-arbitrage-bij-real-bayern~a10bccbe/
Bayern woedend na uitschakeling door Real: "Bedrogen, in de ware zin van het woord"
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170418_02840214
Scheidsrechter Kassai bij Real-Bayern compleet afgemaakt
https://sportnieuws.nl/voetbal/buitenland/scheidsrechter-kassai-real-bayern-compleet-afgemaakt/
Jan Verplancke
30 januari 2019, 10:58
Nee hoor, dat ziet Teiresas helemaal niet anders. Het niveauverschil tussen Feyenoord's competitiewedstrijden is onbegrijpelijk.
Thuis tegen PSV en Ajax speel je de sterren van de hemel en laat je de Nederlandse top volslagen kansloos. Tegen ploegen uit het rechterrijtje de ene zeperd na de andere, zelfs in de Kuip. Schiet mij maar lek.
Ik heb er geen verstand van, maar ergens lijkt er iets mis met de teammotivatie in de wedstrijden tegen 'kleinere' tegenstanders...
Van Persie had ook wel z'n dag tegen Ajax. In wedstrijden dat 'ie niet meedoet, niet 100% fit is of z'n dag niet heeft, is het ook al meteen een stuk minder allemaal.
P11111
30 januari 2019, 11:27
De nederlaag was vernederend groot...
Absoluut waar. Geen speld tussen te krijgen. Als Barcelona-fan heb ik erg genoten. :freu:
Real Madrid in de pan gehakt door Barcelona, dat nota bene aantrad zonder sterspeler Messi
Wedstrijdstatistieken:
FC Barcelona-Real Madrid 5-1
https://www.flashscore.nl/wedstrijd/6sDiHNIA/#opstellingen;1
Wedstrijdbeelden:
FC Barcelona-Real Madrid 5-1
https://www.youtube.com/watch?v=uzpoXxrQcss
P11111
30 januari 2019, 11:44
'Van Dijk was bij Southampton al de beste verdediger ter wereld'
Sinds Virgil van Dijk voor Liverpool speelt wordt de Oranje-international voortdurend overladen met complimenten. In Engeland zijn de analisten lyrisch over de verdediger. Leicester City-manager Claude Puel vond in zijn tijd bij Southampton echter al dat Van Dijk de beste verdediger ter wereld was.
Van Dijk speelde in het seizoen 2016/2017 onder Puel bij Southampton en droeg de aanvoerdersband, voordat hij in januari een zware enkelblessure opliep die hem de rest van het seizoen aan de kant hield. In juni 2017 vertrok de Franse opvolger van Ronald Koeman vervolgens bij The Saints. Van Dijk maakte in dat ene jaar echter al grote indruk op de manager.
'Toen ik bij Southampton arriveerde was hij natuurlijk al een goede speler en ik zei toen al dat hij voor mij de beste verdediger ter wereld was', zei Puel in aanloop naar het Premier League-duel tussen Leicester en Liverpool van woensdagavond. 'Bij Liverpool is hij in een andere dimensie terechtgekomen. Hij is een fantastische speler. Ook de meest complete verdediger van de wereld.'
Ook nu Van Dijk inmiddels ruim een jaar voor Liverpool speelt, is Puel nog altijd erg gecharmeerd van zijn voormalige pupil. 'Mijn mening over hem is niet veranderd bij Liverpool. Hij is sterk, snel en technisch goed en kan heel goed met het spelen onder druk omgaan. Bij Southampton was hij al de beste verdediger ter wereld, bij Liverpool heeft hij dat nog maar eens bevestigd.'
Overigens is het nog niet helemaal zeker dat het woensdagavond op Anfield van een weerzien komt tussen Van Dijk en Puel. De 27-jarige verdediger werd ziek nadat Liverpool vorige week terugkeerde van het trainingskamp in Dubai, maar heeft maandag en dinsdag weer meegetraind met de selectie. Koploper Liverpool vergroot bij een zege op Leicester het gat met Manchester City tot zeven punten.
P11111
30 januari 2019, 11:54
'Hij is een fantastische speler. Ook de meest complete verdediger van de wereld. Hij is sterk, snel en technisch goed en kan heel goed met het spelen onder druk omgaan. Bij Southampton was hij al de beste verdediger ter wereld, bij Liverpool heeft hij dat nog maar eens bevestigd.'
deket, ik heb jou hier minder dan twee jaar geleden wel eens 'horen roepen' dat je Van Dijk een overschatte speler vond van wie je niet onder de indruk was.
Vind je dat nog steeds of zie jij inmiddels ook dat hij van wereldklasse is?
Willem2
30 januari 2019, 13:49
20 Februari gaat Teiresas niet naar GT maar naar de Doelen in Rotterdam:
De 75ste verjaardag van Willem van Hanegem (20 februari) wordt komende maand gevierd met een groot feest in de Rotterdamse concertzaal de Doelen. De oud-voetballer zelf zal met zijn familie aanwezig zijn en Wilfried de Jong zal de avond presenteren............... https://www.ad.nl/sport/ad-viert-75ste-verjaardag-van-en-met-van-hanegem~a568613c/
deket
30 januari 2019, 13:57
Heb ik dat ooit geschreven?
1. Van Dijk heeft, zeker ook onder Klopp, een enorme evolutie gemaakt, vroeger was bv uitverdedigen een werkpunt.
2. Alleen Gekken en dommeriken veranderen nooit van mening.
Dit gezegd zijnde vind ik hem niet alleen als centrumverdediger een van de beste, maar schat ik hem ook als mens hoog in. De manier hoe hij die Roemeense scheidsrechter na afloop van de wedstrijd trooste met het overlijden van zijn vader leek mij oprecht en geen show
P11111
30 januari 2019, 14:15
Heb ik dat ooit geschreven?
Jazeker. Maar ik had toen het sterke gevoel dat je hem helemaal niet goed kende als speler (hooguit van wat flitsen op tv) en toch graag een negatieve opmerking over een Nederlandse voetballer wilde maken. Ik kan mij trouwens wel voorstellen dat een gemiddelde Belg niet naar alle volledige wedstrijden van Southampton kijkt. :)
vroeger was bv uitverdedigen een werkpunt.
Niet zijn uitverdedigen was een werkpunt (dat was vanaf het begin juist één van zijn kwaliteiten), maar zijn soms te flegmatieke manier van puur verdedigen (hij liet soms te makkelijk een tegenstander uit zijn rug weglopen en verdedigde niet altijd voldoende en scherp genoeg vooruit).
Alleen Gekken en dommeriken veranderen nooit van mening.
Mc Snack zal zich ongetwijfeld aangesproken voelen na deze belediging. [emoji445][emoji445][emoji445]
Willem2
30 januari 2019, 15:37
Dit gebeurde ook in het weekend:
https://www.youtube.com/watch?v=SfF5IqgGgPs
Fortuna Sittard had zondag lange tijd geen recht op een resultaat, maar uiteindelijk was het Finn Stokkers die met de goal van zijn leven de drie punten binnenhaalden. 2-1........ https://www.limburger.nl/cnt/dmf20190127_00089945/stokkers-zorgt-met-goal-van-zijn-leven-voor-drie-punten-fortuna
Ik ben fan van Hazard, de beste speler op het Wk maar kreeg de gouden schoen niet omdat hij de finale niet haalde...
Toen kreeg Modric hem maar je ziet nu wel dat Modric zonder Cristiano ook geen hoge ogen gooit met Real, de komst van Hazard zou men moeten toejuichen aangezien hij beter is dan Benzema en Bale bij elkaar.
Dus Deket we zijn het eens :)
De “vedettes” van Real zouden Hazard met open armen moeten ontvangen, een van de beste aanvallers in de huidige voetbalwereld. Zo’n speler die bij Chelsea al heeft bewezen mee te kunnen op het allerhoogste niveau kan meteen moeiteloos ingezet worden. Die levert dat geld, hoe belachelijk hoog ook, wel op bij de beste club aller tijden.
Van Dijk heeft, zeker ook onder Klopp, een enorme evolutie gemaakt
Zo’n type hadden ze de laatste 2 wedstrijden bij 020 wel kunnen gebruiken, dan was het zeker en vast niet zo’n gatenkaas geweest met 10 tegendoelpunten
Willem2
30 januari 2019, 17:13
Zo’n type hadden ze de laatste 2 wedstrijden bij 020 wel kunnen gebruiken, dan was het zeker en vast niet zo’n gatenkaas geweest met 10 tegendoelpunten
Nee, dat helpt niet in je 1tje verdedigen dat zie je aan De Ligt.
Van Dijk had leiding gegeven aan zijn medeverdedigers, iets wat De Ligt nog niet beheerst.
Willem2
30 januari 2019, 18:13
Transferomzet in 2018 naar ruim 6 miljard euro
De internationale transfermarkt voor voetballers blijft groeien. Vorig jaar was werd volgens cijfers van wereldvoetbalbond FIFA voor 7 miljard dollar (6,13 miljard euro) aan transfers gedaan, meldt wereldvoetbalbond FIFA. Dat is 10,3 procent meer dan 2017, dat tot dusver als recordjaar gold.
........................ https://www.ad.nl/transfer-talk/transferomzet-in-2018-naar-ruim-6-miljard-euro~a57135d3/
P11111
30 januari 2019, 18:29
Dat is helemaal juist. Het lag ook helemaal niet aan de toekomstige wereldtopverdediger De Ligt, die er wél alles aan deed. Niet iedereen hier heeft dat kennelijk ingezien of op de radio gehoord. Maakt ook niet uit, we kunnen niet allemaal dezelfde mate van voetbalinzicht hebben - met die kennis word je immers geboren en sommigen zullen het nooit voldoende gaan zien. :) ;) Op een hoerenforum verwacht ik overigens ook niet veel mensen met veel voetbalverstand tegen te komen. Die hebben vaak andere talenten en interesses. Maar een beetje spelen hier met dat soort gasten vind ik af en toe wel leuk. Vaak brengen ze zelfs het hele weekend in een seksclub door en hebben ze geen wedstrijd gezien, maar hebben ze op maandag in het voetbaltopic wel het hoogste woord. En dan doen ze zich bijvoorbeeld voor als fan van Real Madrid. Als het maar tegen Ajax is. Maar ach, daar kan ik wel om glimlachen. Ik kijk daar doorheen.
Matthijs werd jammerlijk in de steek gelaten door twee zwakke backs (vooral Mazraoui leek compleet afwezig in het veld te staan - werkelijk onbegrijpelijk dat hij niet vroegtijdig werd gewisseld), een nog onwennige nieuwe Argentijn en te vaak niet (voldoende) mee teruglopende overige ploeggenoten. Het grootste probleem lag in de omschakeling na balverlies en het falen in de persoonlijke duels. Er ontstond voor de thuisploeg dus veel ruimte en dat was in combinatie met de ongewoon hoge motivatie (uiteraard vanwege de enorme haat hun 'wedstrijd van het jaar') en de opzwepende 'twaalfde man' nou net de reden dat Feyenoord mijlenver boven hun normale niveau kon uitgroeien. Het was grotendeels een typische voorstelling van reactievoetbal, met vooral een belangrijke rol voor de onvermoeibare en de longen uit zijn lijf (eroverheen) lopende Toornstra, die daarmee volledig in zijn kracht speelde, en zeker ook een uitblinkende Van Persie. Als Feyenoord zelf het spel moet maken tegen een teruggetrokken opponent heeft het vaak veel meer problemen. Aan de andere kant had Ajax de wedstrijd in het eerste kwartier ook al definitief kunnen beslissen met drie grote kansen. De gelijkmaker uit werkelijk helemaal het niets van Feyenoord in de zestiende minuut, was de eerste keer dat de Rotterdammers over de middenlijn kwamen. Ajax was tot dat moment heer en meester, maar stortte na die treffer onvoorstelbaar en bedroevend als een kaartenhuis in elkaar.
Voor de winterstop heeft elke échte voetballiefhebber kunnen genieten van het mooie en vaak goede voetbal van de Amsterdammers. Maar Ajax was de eerste twee competitiewedstrijden na de winterstop helaas even Ajax niet. Ik ben dan ook benieuwd in welke vorm Ajax in februari zal verkeren en of de trainer zijn ploeg in verdedigend opzicht ietsje anders laat spelen (sowieso wat compacter) in met name de twee duels met Real Madrid en de bekerwedstrijd tegen Feyenoord. Ik ga dat met belangstelling afwachten.
Maar vroeger op de kleuterschool heb ik al van mijn juffrouw geleerd dat na regen altijd weer zonneschijn komt. Dat geeft mij weer hoop op betere tijden.
John mc Snek
30 januari 2019, 18:32
In het voorbeeld van @john zou je dan toch Van Dijk naast De Ligt hebben.
Net zoals De Ligt ook veel beter leek/speelde toen de geweldige ( geen sarcasme, vond/ vind hem echt een fantastische speler) Sanchez naast hem stond. Dat centrum was in feite de basis van het succes dat destijds tot de Euro league finale leidde.
Overigens wel erg simpel gedacht wat je zegt : als De Ligt goed is dan ligt het aan De Ligt, is ie slecht dan ligt het aan de anderen :)
P11111
30 januari 2019, 19:02
Net zoals De Ligt ook veel beter leek/speelde toen...
Wat een onvoorstelbare onzin weer! Verschrikkelijk. Iemand die hier beweert dat de 17-jarige De Ligt veel beter leek en speelde (veel nog wel!) dan De Ligt van 19 jaar, die nu twee jaar later aangetoond nog véél sterker, beter en vanzelfsprekend meer ervaren is én voor wie alle Europese topclubs op dit moment in de rij staan.
Echt lachwekkend. Dit moet een grap zijn.
Hoeveel wartaal mag iemand hier eigenlijk uitkramen? [emoji445][emoji445][emoji445]
John mc Snek
30 januari 2019, 19:43
Echt lachwekkend. Dit moet een grap zijn.
Hoeveel wartaal mag iemand hier eigenlijk uitkramen? [emoji445][emoji445][emoji445]
Spreek jij die zin ook zingend uit, of snap je niet wat een muzieknoot betekent?
Succes met je optreden bij de Josti band vanavond , ik laat het erbij en vond je keuze om na de 3-0 en het kampioenschap in Eindhoven een jaar onder een steen te gaan zitten verstandiger dan hier wat om je heen te slaan als een kip zonder kop, ik ben geloof ik nog de enige die reageert want de meer verstandige mensen zijn reeds eerder hoofdschuddend afgehaakt. Haha
Ps ik club meestal doordeweeks dus ben in het weekend meestal niet in een saunaclub :)
En koop er nog maar zes tiennnnn [emoji445][emoji445][emoji445][emoji445]
P11111
30 januari 2019, 20:14
...en vond je keuze om na de 3-0 en het kampioenschap in Eindhoven een jaar onder een steen te gaan zitten verstandiger dan hier wat om je heen te slaan als een kip zonder kop...
Ook die opmerking is onzin. Want mijn verdiende onderbrekingspauze na enkele jaren van trouwe dienst ging al in december 2017 in, in de periode voor de kerstdagen. De wedstrijd waar jij op doelt was in april 2018. Dus je zit weer volledig mis in je gedachte. :hammer: De wedstrijd Ajax-PSV (3-0) in dat seizoen had ik hier nog wel op een deskundige manier geanalyseerd. Dat dan weer wel. :)
Succes met je optreden bij de Josti band vanavond...
Het is altijd kwalijk als iemand gaat beledigen met een opmerking over verstandelijk beperkte en gehandicapte medemensen. Ik begrijp dat je er moeite mee hebt als je steeds gecorrigeerd wordt en met argumenten op je onzin wordt gewezen. Dat vinden meer mensen niet fijn. Dat kan ik mij ook wel voorstellen. Maar daar word ik hier vorstelijk voor betaald door de forumdirecteur. Jij laat je wel erg snel en makkelijk opnaaien, hoor. :wink2:
Doei.
[emoji445][emoji445][emoji445][emoji445] :biggrin: :biggrin: :biggrin:
Willem2
30 januari 2019, 21:52
Talent Bakker verruilt Ajax voor PSG
Mitchel Bakker verruilt per direct Jong Ajax voor Paris Saint-Germain. De achttienjarige linksback heeft zijn tranfer naar de Franse hoofdstad afgerond. Bakker maakte onlangs nog deel uit van de selectie van Ajax tijdens het trainingskamp in de Verenigde Staten. Ook stond hij negentig minuten op het veld in de bekerduels met Te Werve en Go Ahead Eagles..... https://www.ad.nl/transfer-talk/ajax-talent-stapt-per-direct-over-naar-psg-faye-terug-bij-sparta~a0369102/
en ook Levi Opdam naar PSG ... https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=345685