Volledige versie bekijken : IJsberen en Voetbal, Eisbären und Fußball!!!
Picasso 1
7 maart 2019, 17:49
https://www.telegraaf.nl/sport/3255351/mourinho-en-real-in-gesprek
Gaat waarschijnlijk helaas wel gebeuren...
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Liever Ancelotti....
Goedemorgenallemaal
7 maart 2019, 18:16
'Dit was zo makkelijk voor Ajax', vervolgt de analist.
Nou was ik natuurlijk druk bezig met carnaval vieren dus ik, en iedereen om mij heen, heeft er niks van meegekregen. De randstedelijke arrogantie die ik de volgendee dag in kranten en op twitter las veronderstelde dat het carnaval voor dit spelletje werd stilgelegd maar dat was niet zo, dan heb je er dus niks van begrepen. (Dit is geen poging tot Ajax bashen, het zou iedere club zijn overkomen, ook bij Feyenoord, Utrecht of FC Groningen). Maar goed, we lezen wel kranten en kijken websites en TV en Real werd bij voorbaat al massaal afgeschreven, sommige commentaren deden zelfs vermoeden dat mijn geliefde NAC ze nog een poepie kon laten ruiken. Waarom dan de euforie?
John mc Snek
7 maart 2019, 18:27
Liever Ancelotti....
Ik heb inderdaad nog liever Bas van Toor op de bank dan Mourinho :)
P11111
7 maart 2019, 18:44
Waarom dan de euforie?
Na deze onzinopmerkingen adviseer ik jou dat jij het maar bij jouw 'sport' moet houden. Er zijn in de afgelopen dagen namelijk weer een paar fietsers opgepakt vanwege bloeddoping. Ze hebben inmiddels ook al bekend. Wat een vóórtdurend bedrog in die sport. Zelfs in de Randstad zijn de mensen daarover geschokt. Het houdt maar niet op.
Voetbal is véél leuker, vooral wanneer zoals het dinsdagavond werd gespeeld. Dat was het beste van het beste.
Sphinx
7 maart 2019, 20:14
Ziedende Neymar haalt keihard uit naar UEFA: ‘Dit is een schande’
PSG-ster Neymar heeft woedend gereageerd op de pijnlijke eliminatie in de Champions League tegen Manchester United. De geblesseerde Braziliaan schoot op Instagram uit zijn slof richting de UEFA, nadat de VAR arbiter Skomina had geadviseerd de Engelsen in de blessuretijd een omstreden strafschop toe te kennen. ............ https://www.ad.nl/europees-voetbal/ziedende-neymar-haalt-keihard-uit-naar-uefa-dit-is-een-schande~a15d3ec3/
Bij heel wat wedstrijden had de VAR nu veel invloed. Dat is eigenlijk wel opvallend.
Had niet verwacht dat PSG zou worden uitgeschakeld.
Nou vind deze racebeer het helemaal niet erg dat twee geldmachines als PSG en Real eens aan de verkeerde kant van het lijntje terecht komen, maar je kan gerust stellen dat het oorspronkelijke doel van de VAR (minder discussie) totaal mislukt is. Het levert alleen maar meer gespreksstof op.
Mourinho naar Real? Ik wens Perez alle succes, want de voorzitter gaat het nodig hebben. Vele miljoenen geeft de Special Oen uit (nb: taalvoutje dat een collega ooit maakte in een appje over hem, en ik vond m wel lachen) en Manchester ging bijna kopje onder in zijn Zeemeeuw Management stijl. Nadat alles was ondergescheten mocht een man met evenveel sterallures als Bilbo Baggins het op komen ruimen.
En wat Ole Gunnar Solskjaer nu precies heeft gedaan, daar over speculeert men na 17 wedstrijden en slechts één nederlaag nog altijd, maar de spelers die als nukkige verwende miljonairskinderen werden bestempeld lopen weg met hem en kunnen ineens alles. Wat iemand op kantoor ook heeft uitgezocht, als de loting en de komende wedstrijden een beetje meezitten kan Ajax zomaar de zelfde tegenstanders gaan treffen als onder Peter Bosz in de run naar de Uefa Cup finale: Schalke04, Olympic Lyon en Man United.
https://thesportsrush.com/romelu-lukaku-brushes-off-ryan-bertrand-after-he-tackles-man-utd-star/
TAFKAJ
7 maart 2019, 22:22
Ben overigens wel benieuwd hoe Ajax gaat presteren als ze tegen een huidige Europese topper moeten spelen. Nu is in ieder geval PSV niet meer de laatste Nederlandse club die de kwart finale bereikte. PSV is nog wel trouwens de laatste Nederlandse club die de halve finale CL haalde.
Loot Ajax gunstig dan hebben ze zelfs een kans de halve finale te bereiken. We gaan het zien. Maar de kwart finale is ook al mooi vind ik.
Did they ever win that much? You know, like a final in which they scored more goals then their opponent.?
Big30
7 maart 2019, 22:54
Did they ever win that much? You know, like a final in which they scored more goals then their opponent.?
Ik ga je een geheim vertellen, maar aub vertel het niet verder. In het voetbal win je alleen een wedstrijd als je meer punten scoort dan je tegenstander, dat geldt dus ook voor elke finale die PSV heeft gewonnen, geldt zelfs voor Ajax.
Maar dat was mijn punt niet, dat was dat PSV de laatste Nederlandse club is die de halve finale CL heeft gehaald.
Picasso 1
7 maart 2019, 23:08
(Zidane heeft reeds geweigerd)
Er is heel erg veel misinformatie in de media (onbetrouwbaar). De bron van dat bericht komt van een vroegere voorzitter van Madrid die in een interview aangaf dat hij weet dat Zidane benaderd is en dat Zidane antwoordde 'niet nu direct' en voegde er aan toe dat de deur wel open staat voor een mogelijke terugkeer in juni. (Bron: AS.com)
Bij heel veel berichtgeving in de media (ongeacht het onderwerp) kun je het best de neus dichtknijpen totdat daadwerkelijk aantoonbare feiten worden bericht.
Sphinx
8 maart 2019, 00:12
Bij heel veel berichtgeving in de media (ongeacht het onderwerp) kun je het best de neus dichtknijpen totdat daadwerkelijk aantoonbare feiten worden bericht.
Prima, dan behandelen we het gerucht over Ramos' ruzie met Perez voorlopig ook als een gerucht, aangezien niemand er op wil reageren
https://www.ad.nl/europees-voetbal/heeft-sergio-ramos-zijn-laatste-duel-bij-real-gespeeld~a54a931b/
Feit is wel dat het de allerslechtste timing ooit van de aanvoerder van de Koninklijken om dit debacle in een loge uit te zitten met een cameraploeg naast zich :cool:
John mc Snek
8 maart 2019, 00:31
Maar dat was mijn punt niet, dat was dat PSV de laatste Nederlandse club is die de halve finale CL heeft gehaald.
En Feyenoord de laatste ploeg die ooit een Europese beker heeft gewonnen en zal winnen ( ook de eerste trouwens) [einde Tereisas modus]
Big30
8 maart 2019, 08:14
En Feyenoord de laatste ploeg die ooit een Europese beker heeft gewonnen en zal winnen ( ook de eerste trouwens) [einde Tereisas modus]
Het eerste is waar, het tweede is met grote waarschijnlijkheid waar, de kans dat de CL gewonnen gaat worden door een club die niet bij de 15 rijkste hoort is verwaarloosbaar klein. Voor de EL is die kans iets groter, simpel omdat bijna alle rijke clubs CL spelen en mocht of Ajax of PSV EL spelen en men in staat is (even) de selectie bijeen te houden heeft men een kans.
Zet bij het huidige Ajax of PSV twee grote spelers neer en ze maken wel een kans in de CL. Maar dat is het zelfde als je zegt verhoog het budget met 100-150 miljoen € en dan ben je competitief. Maar goed, Ajax zit op 90-100 miljoen. PSV op 70-80 en dan ben je normaal kansloos in de CL.
1 Real Madrid 750,9
2 FC Barcelona 690,4
3 Manchester United 666
4 Bayern München 629,2
5 Manchester City 568,4
6 Paris Saint-Germain 541,7
7 Liverpool 513,7
8 Chelsea 505,7
9 Arsenal 439,2
10 Tottenham Hotspur 428,3
11 Juventus 394,9
12 Borussia Dortmund 317,2
13 Atlético Madrid 304,4
14 Internazionale 280,8
15 AS Roma 250
John mc Snek
8 maart 2019, 12:32
Je hebt helemaal gelijk Big, in de Euro league is er inderdaad best een kans als je een topjaar hebt en het wat meezit.
Daar domineren clubs als Sevilla of Napoli, waar je op een goede dag alsnog best kans tegen hebt en kom je als je geluk hebt tot de finale geen clubs tegen die heel ver in de CL zouden komen ( zoals bv Lyon of Schalke).
Dus er is inderdaad best nog een kans dat een NL club ooit de EL wint zoals de situatie nu is, CL is normaal uitgesloten omdat je dan echt 3-4 rondes moet overleven tegen clubs waar je vooraf 5% kans tegen hebt en die gewoon over teveel geld en materiaal beschikken.
In 1995 was het ook nog makkelijker dan nu omdat toen alleen de kampioenen mee mochten doen, een team per land, ipv dat je 4 Spaanse en Engelse ploegen had , de kans dat die het allemaal laten afweten is vrij klein.
Willem2
8 maart 2019, 12:47
Je hebt helemaal gelijk Big, in de Euro league is er inderdaad best een kans als je een topjaar hebt en het wat meezit.
Daar domineren clubs als Sevilla of Napoli, waar je op een goede dag alsnog best kans tegen hebt en kom je als je geluk hebt tot de finale geen clubs tegen die heel ver in de CL zouden komen ( zoals bv Lyon of Schalke).
Dus er is inderdaad best nog een kans dat een NL club ooit de EL wint zoals de situatie nu is, CL is normaal uitgesloten omdat je dan echt 3-4 rondes moet overleven tegen clubs waar je vooraf 5% kans tegen hebt en die gewoon over teveel geld en materiaal beschikken.
In 1995 was het ook nog makkelijker dan nu omdat toen alleen de kampioenen mee mochten doen, een team per land, ipv dat je 4 Spaanse en Engelse ploegen had , de kans dat die het allemaal laten afweten is vrij klein.
https://www.youtube.com/watch?v=ukoAyj3nt5g
deket
8 maart 2019, 16:44
Een klein week bewust niet op forum en mij meegegeven dat ik weer een hele polemiek, vaak met de voeten vooruit heb moeten missen. Maar naar gewoonte blijkbaar veel gewist.
Nu ik kan jullie vertellen dat 2000 km verder de CL ook erg leeft. Niet vergeten dat begin jaren 80 Steaua Boekarest (winnaar Europacup 1)samen met Anderlecht zowat de beste club ter wereld was.
Vraag mij wel af of die arbitrage en VAR woensdag heelhuids Parijs hebben kunnen verlaten. PSG zette alles in op de CL. In eigen land worden ze jaarlijks met de vingers in de neus kampioen. Buffon, die altijd Juventus trouw bleef, zelfs toen ze wegens fixing moesten degraderen verliet hij Turijn niet. Normaal was hij gestopt maar hij wilde absoluut nog de CL winnen en dacht dus verkeerd dat dit bij PSG wel zou lukken
deket
8 maart 2019, 16:47
Picasso jij vond Ronaldo toch niet meer nodig bij jouw club?
Een levensles : men kan de waarde maar van iemand appreciëren wanneer die gemist wordt. Zo is dat met alles in het leven
Maar zonder Ramos is de defensie daar ook maar matig. Doet niets af aan de verdienste van Ajax weliswaar
Jack42
9 maart 2019, 08:34
Waarom dan de euforie?
Louis van Gaal: De euforie rond Ajax vind ik zeer overdreven
https://www.imgdumper.nl/uploads9/5c8367c10d919/5c8367c0da468-GAAL.jpg
Louis van Gaal heeft dinsdagavond genoten van de manier waarop Ajax met 1-4 won op bezoek bij Real Madrid.
Toch gaat de oud-trainer van onder meer Ajax en Barcelona niet mee in de euforie die er heerst na het Europese succes van de Amsterdammers. Waar in de media
lovend wordt gesproken over de prestatie van de ploeg van Erik ten Hag, trapt Van Gaal op de rem.
“Het resultaat was fantastisch. Ajax was zeer effectief. Maar de euforie die nu in de media is losgebarsten, vind ik zeer overdreven”, zegt de voormalig bondscoach van het Nederlands elftal tegenover het Algemeen Dagblad. Van Gaal was niet onder de indruk van de tegenstander uit Madrid. Hij vond de Koninklijke zwak en vermoeid ogen, en denkt dat Ajax in de kwartfinales veel sterkere teams kan tegenkomen.
Bron: Voetbalzone
Een nuchtere kijk van Louis en GMA, zoals het hoort.
Willem2
9 maart 2019, 12:05
Louis van Gaal: De euforie rond Ajax vind ik zeer overdreven
...
Een nuchtere kijk van Louis en GMA, zoals het hoort.
De reden dat Louis van Gaal dat zegt heeft alleen ermee te maken dat hij constant wil zeggen hoe goed hijzelf niet was/is.
Picasso 1
9 maart 2019, 16:26
Picasso jij vond Ronaldo toch niet meer nodig bij jouw club?
Hij is 34 en gaat ook zijn nieuwe club niet kunnen geven wat hij bij Real Madrid presteerde. Zou jij hem 3-5 jaren hebben verlengd met een megasalaris van 40 miljoen per jaar?
Ronaldo was natuurlijk erg belangrijk maar als Modric zou zijn vertrokken of Ramos zou het ook een aderlating zijn geweest.
Ook vorig jaar met Ronaldo presteerde Real Madrid slecht (in de competitie uitgeschakeld en in de beker ook). Wat de Champions League betreft was het een 'mirakel' dat ze in de thuiswedstrijd tegen Juventus met verlies 1-3 doorgingen. Ze wonnen de Champions League en die prijs camoufleerde volledig een slecht seizoen.
Real Madrid moet vooruit kijken en niet meer naar de periode Ronaldo (met hopelijk een trainer die ze aanvallend voetval laat spelen en daar de juiste spelers voor selecteert).
deket
9 maart 2019, 16:39
Dan hoop ik voor jou dat ze maandag niet' The Special one' gaan voorstellen.
Niets fout aan speciaal zijn, maar wel deze, indien je van aantrekkelijk voetbal zou houden. En resultaten behaalde hij ook al niet meer, kijk maar hoe bevrijd Manchester. U nu speelt. Een persoonlijkheid is hij zeker, maar denk dat Madrid beter af is met een Jurgen Klopp, hoewel die graag in Liverpool werkt
Hein Vanhaezebrouck is ook nog vrij, nu ze in Rotterdam een andere genomen hebben
Picasso 1
9 maart 2019, 17:14
Dan hoop ik voor jou dat ze maandag niet' The Special one' gaan voorstellen.
Niets fout aan speciaal zijn, maar wel deze, indien je van aantrekkelijk voetbal zou houden. En resultaten behaalde hij ook al niet meer, kijk maar hoe bevrijd Manchester. U nu speelt.
In de periode Mourinho beschikte Real Madrid al over Ronaldo maar won tijdens zijn periode bijna niks, laat staan een Champions League. Met Ancelotti werd vervolgens wel de Champions League gewonnen en dat heeft Zidane door kunnen zetten. Nee, Mourinho zou achteruitgang betekenen (toen hij trainer van Real was keek ik niet eens naar de competitiewedstrijden van Real terwijl ze gratis via ziggo sport te zien waren) Bij resultaatvoetbal met een hoop geschop beperk ik me tot het resultaat zien na de wedstrijd.
Willem2
10 maart 2019, 12:08
En weer wint PSV met heel veel moeite van een degradatiekandidaat. En ze staan nu 8punten voor. En stel je nu eens voor dat Fortuna ook nog een handje gaat helpen ...;)
Big30
10 maart 2019, 12:54
En weer wint PSV met heel veel moeite van een degradatiekandidaat.
Waar Ajax dan weer verliest van Heracles, een club dat zelfs maar een budget heeft van 12 M€, nog minder dan NAC trouwens :biggrin:.
Dit is gewoon de stand in de eredivisie.
https://screenshotscdn.firefoxusercontent.com/images/071ad4bc-3836-44a2-8496-882acf4bce47.png
deket
10 maart 2019, 13:51
Dus BIG30, jouw clubje heeft 2 wedstrijden MEER gespeeld en moet nog naar Ajax op verplaatsing?
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190310/de61fc7c0e5508ec58d669525fc3c7df.jpg
Bescheidenheid zou momenteel op z’n plaats zijn Deket [emoji848]
TAFKAJ
10 maart 2019, 15:31
Ik ga je een geheim vertellen, maar aub vertel het niet verder. In het voetbal win je alleen een wedstrijd als je meer punten scoort dan je tegenstander, dat geldt dus ook voor elke finale die PSV heeft gewonnen, geldt zelfs voor Ajax.
Yes, I understood your point which is flawless for a PSV fan. But a bit nagging as PSV (and not ESV) is now focussing on the national league. It is always the same. If Ajax refers to their big history, PSV fans say we won the last Cup. If Ajax won the last Cup then they find something else, the last semifinal of the CL.
The problem with PSV is that it never won the CL nor it's predecessor. Just look at https://nl.wikipedia.org/wiki/Europacup_I_1987/88.
They did not win one game in the quarter finals, not in the semifinals and even in the final it was a draw.
But your point is flawless, PSV is the last Dutch club to reach the semifinals of the CL. They have not won the most Dutch titles, they have not won the most Dutch cups, they have not won the most CL, they have not won the most UEFA leaugues, they have not won the European CUP II at all. They are not the club to have reached the last European final. But they are the last club yes........ Zzzzzzzzz. And all that after a nice game of Ajax that everybody is talking about. Really, NOW you are gonna explain how PSV should have never reached the finals in 1988, just because you need to score more points...........
Big30
10 maart 2019, 15:42
Ach ja Ajax fans, ze zijn behoorlijk in de war zoals uit het bericht hier boven weer blijkt en uit de berichten van bv. P020 na winst van Ajax in de kwart finale ook veelvuldig bleek :biggrin:.
Geeft niets, daar ben je nu eenmaal fan voor. Mooie club hoor Ajax met een rijke historie, sinds 2014 echter geen prijs meer gewonnen. Wie weet pakken ze dit jaar eindelijk weer eens een prijs.
Zulk slecht spelers materiaal hebben ze feitelijk ook weer niet ;).
Jack42
10 maart 2019, 15:52
Dit is gewoon de stand in de eredivisie.
https://screenshotscdn.firefoxusercontent.com/images/071ad4bc-3836-44a2-8496-882acf4bce47.png
Deze stand is niet te manipuleren :biggrin:
TAFKAJ
10 maart 2019, 18:18
@Jack42. Yes, PSV is focussing on the national league.
I still think some PSV fans are a bit odd. When Popescu played at PSV, they were more attractive than Ajax. When Depay was playing for PSV, I simply was jealous. When PSV lost almost every game in the CL this season I regretted that as they were playing well. Again they play well in the Dutch league. They win matches when they do not play well. A true sign of a champion. When PSV wins in a European cup I will cheer. But I really do not understand the lack of respect from some PSV fans. Well, they do have some nice fans. I liked their compliments on the 1-4 in Madrid.
deket
11 maart 2019, 02:05
ondertussen is de Belgische stand ook wat meer representatief tgo de realiteit en mag ik me dus terug volgens John wat mindere bescheiden opstellen:freu:
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190311/77331a1f54b3fa64c2339a25ff2c33ea.jpg
Mooie stijgende lijn idd Deket
Komt goed [emoji106]
Willem2
11 maart 2019, 11:56
Volgens ons systeem is Genk gewoon kampioen. En dan gaan de belgen er nog een toetje bovenop doen en er wordt wat gefoefeld en komt er misschien een hele andere kampioen uit :freu:
Willem2
11 maart 2019, 16:41
Edwin van der Sar en Marc Overmars maandenlang gestalkt en bedreigd
Ajax-directeuren Edwin van der Sar en Marc Overmars zijn maandenlang belaagd door een gefrustreerde zaakwaarnemer. Ze kregen dreigberichten als: ,,Ik heb al eens vier jaar opgesloten gezeten en als het moet, doe ik het zo weer.” ............. https://www.ad.nl/binnenland/edwin-van-der-sar-en-marc-overmars-maandenlang-gestalkt-en-bedreigd~ae54490b/
Jack42
11 maart 2019, 19:29
Een opmerkelijke trainerswissel bij Real Madrid: de club heeft Santiago Solari ontslagen en Zinedine Zidane, die afgelopen zomer juist opstapte bij de Spaanse grootmacht, teruggehaald. Onder Zidane won Real de voorbije drie jaar de Champions League.
De Fransman heeft een contract getekend tot de zomer van 2022.
De positie van Solari was al langer wankel. Real Madrid is bezig aan een verloren seizoen. De ploeg is met twaalf punten achterstand op FC Barcelona kansloos voor de titel, uitgeschakeld in de Spaanse beker en door toedoen van Ajax ook niet meer in de race voor de Champions League.
Bron: nos.nl
https://nos.nl/artikel/2275548-real-madrid-ontslaat-solari-en-haalt-succestrainer-zidane-terug.html
Picasso 1
11 maart 2019, 22:37
Het vervelende is dat je constant de naam van Mourinho hoort. (Zidane heeft reeds geweigerd) Dat is werkelijk niet te hopen ...
Zoals ook nu aangetoond wordt, in veel media is de berichtgeving erg onbetrouwbaar. Hoog gehalte aan amateurisme, luiheid, bewust onwaarheden schrijven of een mix van deze factoren.
Willem2
11 maart 2019, 23:29
Zoals ook nu aangetoond wordt, in veel media is de berichtgeving erg onbetrouwbaar. Hoog gehalte aan amateurisme, luiheid, bewust onwaarheden schrijven of een mix van deze factoren.
Nee, ik denk dat hij in eerste instantie ook helemaal niet zoveel zin erin had ... maar bij het horen van de naam Mourinho ook gedacht heeft dan doe ik het maar zelf weer ....
Picasso 1
12 maart 2019, 00:05
Nee, ik denk dat hij in eerste instantie ook helemaal niet zoveel zin erin had ... maar bij het horen van de naam Mourinho ook gedacht heeft dan doe ik het maar zelf weer ....
Geen probleem dat jij of ik er een mening over hebben. Kwalijk is dat zogenaamd serieuze media zich schuldig maakt aan misinformatie. En dit valt me niet enkel op bij zoiets onbeduidends als voetbal maar vooral ook bij berichtgeving van serieuzer aan te merken onderwerpen.
John mc Snek
12 maart 2019, 16:21
Blij met Zidane, al was hef het laatste jaar onder Zidane al veel minder en heeft cr7 toen in de laatste maanden het seizoen gered met al zijn goals in de CL.
Real zal flink moeten verversen , zoals Barca dat ook moest na de periode Xavi Iniesta ( wat een geweldige speler was dat).
Mooi trouwens dat Louis van Gaal toch meestal ergens anders tegenaan kijkt maar dat zal
Volgens sommigen hier ook geen kenner zijn
: https://youtu.be/cPjGAcTaCaA
“Van Gaal nuanceert succes Ajax: ‘Real Madrid was dominant’”
Misschien ook omdat hij zelf graag de beste Ajax wedstrijd op zijn naam wil houden?[emoji51]
https://www.google.nl/amp/s/www.ajaxshowtime.com/article/opinie/120255/van-gaal-ajax-van-nu-niet-te-vergelijken-met-1995.amp
“Van Gaal zei eerder al dat hij de lof voor Ajax overdreven vindt, maar onderbouwt in het praatprogramma zijn mening uitgebreider. 'Real Madrid was een zwak Real Madrid dat dominant was. Ajax was niet dominant. Ze waren wel effectiever. Als Real die eerste kans afmaakte, was Ajax er niet overheen gekomen', waarmee de oud-trainer van Ajax doelt op de vroege kopkans van Raphaël Varane.
Ajax maakte eerder dit seizoen ook indruk tegen een Europese topclub. In de groepsfase van de Champions League speelde de Amsterdamse ploeg tweemaal gelijk tegen Bayern München: 1-1 en 3-3. Toen was Van Gaal ook niet erg onder de indruk van de Ajacieden, al heeft hij tegen Real Madrid wel verschillen gezien in vergelijking met het tweeluik tegen Bayern München. 'Het verschil met Bayern was dat Ajax nu wel rationeel terugzakte en tegen Bayern niet.'
Van Gaal vindt de wedstrijd tegen de Madrilenen van dit jaar niet te vergelijken met de legendarische 0-2 zege van Ajax op Real Madrid in 1995. 'Wij gingen naar Madrid als favoriet. We hadden AC Milan, de bekerhouder, verslagen. Ajax ging dit jaar niet naar Madrid als favoriet. In 1995 speelden we echt met Madrid en dat was nu niet zo. Heb je Ajax in de zestien gezien met tien spelers? Dat wil Erik ten Hag niet. Real Madrid had zestig procent balbezit en Ajax veertig procent.'”
Picasso 1
12 maart 2019, 21:27
“Van Gaal zei eerder al dat hij de lof voor Ajax overdreven vindt, maar onderbouwt in het praatprogramma zijn mening uitgebreider. 'Real Madrid was een zwak Real Madrid dat dominant was. Ajax was niet dominant. Ze waren wel effectiever. Als Real die eerste kans afmaakte, was Ajax er niet overheen gekomen', waarmee de oud-trainer van Ajax doelt op de vroege kopkans van Raphaël Varane.
Zou kunnen dat de wedstrijd dan anders was afgelopen. Van Gaal vergeet echter voor het gemak de eerste wedstrijd waarbij de analyse eigenlijk net andersom gemaakt kon worden en het een wonder was dat Real die wedstrijd won. Hoewel ik Real graag heel ver zie komen zou het over deze twee wedstrijden onterecht zijn geweest.
Wat Zidane betreft is het natuurlijk afwachten, in zijn laatste seizoen draaide Madrid al niet zo goed meer. We will see, zo meteen in elk geval twee mooie CL wedstrijden. De twee die vandaag doorgaan, daar zit volgens mij de aankomende CL winnaar van dit jaar tussen.
Zou kunnen dat de wedstrijd dan anders was afgelopen. Van Gaal vergeet echter voor het gemak de eerste wedstrijd waarbij de analyse eigenlijk net andersom gemaakt kon worden en het een wonder was dat Real die wedstrijd won. Hoewel ik Real graag heel ver zie komen zou het over deze twee wedstrijden onterecht zijn geweest.
Wat Zidane betreft is het natuurlijk afwachten, in zijn laatste seizoen draaide Madrid al niet zo goed meer. We will see, zo meteen in elk geval twee mooie CL wedstrijden. De twee die vandaag doorgaan, daar zit volgens mij de aankomende CL winnaar van dit jaar tussen.
Nou wat mij betreft wordt de winnaar Juventus. Kan iemand überhaupt Ronaldo stoppen? Volgens mij na Maradona de beste voetballer aller tijden. Wat zullen ze nu bij Real balen dat ze hem hebben laten gaan.
John mc Snek
13 maart 2019, 00:15
Elk jaar zo pieken tegen de allerbeste clubs op de belangrijkste momenten in de CL...
En het bij elke club laten zien, al meer dan 10 jaar lang... cr7 is een levende legende en iedereen in Madrid moet hem eeuwig dankbaar zijn.
Net als ie weer wordt afgeschreven omdat ie te oud zou zijn maakt ie er 3 tegen de meest stugge ploeg Atletico die vanuit de 2-0 lekker konden counteren.
Cr7 is beyond equal [emoji7][emoji7]
deket
13 maart 2019, 00:33
hoewel Barcelona ook een goede kans maakt voor de eindwinst dit jaar hoor P1
Atletico heeft het ook wel aan zichzelf te wijten,defensief spelen zit blijkbaar in hun genen,ze kunnen dat ook en hebben dit al voldoende bewezen maar indien ze nu voor een goal hadden gegaan zouden ze altijd doorgegaan zijn aangezien Juve dan al 4 keer had moeten scoren.
En Ronaldo,wat je ook van hem moge denken,wanneer bijna iedereen hem alafschrijft wegens oa te oud,doet hij het wel weer wanneer hij het moet doen
En Ronaldo,wat je ook van hem moge denken,wanneer bijna iedereen hem alafschrijft wegens oa te oud,doet hij het wel weer wanneer hij het moet doen
Hij blijft uiteraard ‘n nicht eerste klas maar hij doet het toch maar weer :wink2:
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190312/705754a1dcf14b51d92892cf12afbbe9.jpg
Jan Verplancke
13 maart 2019, 01:22
Hij blijft uiteraard ‘n nicht eerste klas maar hij doet het toch maar weer :wink2:
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190312/705754a1dcf14b51d92892cf12afbbe9.jpg
Volgende ronde knikkert 'ie dat clubje uit Amsterdam eruit.
John mc Snek
13 maart 2019, 01:28
Er is blijkbaar veel vertrouwen in City en P1 heeft een neusje van een bookmaker :
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190312/8946413c52f71686a7d59a4c8dce314b.jpg
Bij Barca zal veel afhangen van Messi, als hij op dreef is ( wat hij de afgelopen jaren in de ko van de CL totaal niet was en Barca er meestal snel
uit lag na de poules) zie ik City niet even van Barca winnen.
Ajax staat er respectabel op met ongeveer dezelfde kansen als Spurs en Man U , dus daar spreekt wel waardering uit.
Jan Verplancke
13 maart 2019, 01:31
Er moet nog geloot worden. Als City loot tegen Juve of Barca dan stijgt die notering nog wel wat en als ze loten tegen een van de mindere ploegen (zoals Lyon en Ajax) kun je 'm rustig richting de 1 komma zoveel schuiven.
deket
13 maart 2019, 01:37
is er bij de loting vrijdag een indeling? indien Ajax Porto loten hebben de Nederlanders een reele kans. Porto is gelijkwaardig aan Benfica
en Ronaldo nicht of niet,is niet relevant betreffende zijn voetbalkwaliteiten; zag zijn vrouw in de tribune,wel daar wil ik wel vreemd mee gaan,met het gevaar je thuis te voelen:freu:Kan wel dat hij ze gebruikt als uiterlijke schijn voor de buitenwereld
Jan Verplancke
13 maart 2019, 01:40
Volgens mij gewoon vrij loten. Mag ook wel een keer.
Voetbalwereld aanbidt 'goddelijke' Ronaldo: 'Bizar wat hij laat zien'
https://www.vi.nl/.imaging/mte/vinl-website-theme/760x506/dam/articles/2019/03/13/vi-13889887.jpg/jcr:content/vi-13889887.jpg
De hattrick van Cristiano Ronaldo tegen Atlético Madrid is het gesprek van de dag in de voetbalwereld. De media komen superlatieven tekort voor de sterspeler van Juventus.
Niet Juventus, maar Ronaldo heeft Atlético eigenhandig de das omgedaan. 'Het stond in de sterren geschreven', schrijft La Gazzetta dello Sport. 'Sterren boven het stadion van Juventus tijdens een avond die voor altijd in het geheugen van alle Juventus-fans gegrift zal staan. De man van honderd miljoen heeft de club iets geschonken dat niet mogelijk leek. Juventus heeft gespeeld als gladiatoren.'
L'Equipe kopt: 'Uniek, monsterlijk en buitenaards.' De Franse sportkrant heeft een lofzang voor Ronaldo. 'Met deze prestatie wordt hij alleen maar meer een legende in de sport. Hij was woedend na de wedstrijd in Madrid en liet even weten dat hij de Champions League al vijf keer had gewonnen en Atlético nul keer. Nu zorgde hij voor de comeback waar Turijn op wachtte. Dit was het echte werk.'
Jack42
14 maart 2019, 00:15
is er bij de loting vrijdag een indeling?
Nee maar wellicht wel iets wat jij vast wel ook vaak hebt, warme balletjes.....
Voetbalwereld aanbidt 'goddelijke' Ronaldo: 'Bizar wat hij laat zien'
L'Equipe kopt: 'Uniek, monsterlijk en buitenaards.' De Franse sportkrant heeft een lofzang voor Ronaldo. 'Met deze prestatie wordt hij alleen maar meer een legende in de sport. Hij was woedend na de wedstrijd in Madrid en liet even weten dat hij de Champions League al vijf keer had gewonnen en Atlético nul keer. Nu zorgde hij voor de comeback waar Turijn op wachtte. Dit was het echte werk.'
Ronaldo zal nu wel een 11 van L'Equipe krijgen.
Bayern verslagen vanavond door Liverpool 1 - 3 met 2 sublieme doelpunten, één van Van Dijk en één van Mané na een prachtige pass van Saleh!
Barcelona ook een ronde verder ten koste van Olymp. Lyonnais 5 - 1 met twee keer Messi.
Ben benieuwd naar de resultaten van de loting a.s. vrijdag.
John mc Snek
14 maart 2019, 00:20
4/8 ploegen die door zijn , zijn Engels.
Hegemonie van Spanje, waar Real en Atletico bijna altijd wel de laatste 4 haalden , is over en Bayern heeft ook niet op tijd ververst.
Football is coming home, loting zal veel bepalen ...
Big30
14 maart 2019, 09:00
Van Dijk goud waard voor Liverpool in München
SamenvattingVirgil van Dijk knikte Liverpool vanavond halverwege de tweede helft naar de kwartfinale. Dankzij de aanvoerder van Oranje voegde ook de vierde Engelse club zich bij de beste acht van Europa.
Het had wel iets weg van de paniek die in Nederland heerste toen Oranje na het bronzen WK 2014 in Brazilië opeens ontbrak bij het EK 2016 en het WK 2018. Er was een ware voetbalcrisis. In Engeland werd er, net als in Nederland, ook al eens gezocht naar oorzaken van het feit dat de resultaten tegenvielen. Niet zoals bij ons met de nationale ploeg, wel met de steenrijke clubs die al te vaak vroeg in de Champions League sneuvelden. In 2007/2008 en 2008/2009 waren er nog vier Engelse clubs actief in de Champions League toen de kwartfinales waren aangebroken.
De gelijkmaker zorgde voor een spannende tweede helft. Tot Van Dijk mee naar voren trok en een luchtduel met Mats Hummels simpel in zijn voordeel besliste. De 1-2 was de genadeklap voor de Duitsers. Toen Mané in de slotfase ook de 1-3 maakte, was het helemaal afgelopen met de Duitse Rekordmeister. En dat betekent dat we Arjen Robben nooit meer terugzien in de Champions League. Althans, niet in het shirt van Bayern München.
https://www.ad.nl/dossier-champions-league/van-dijk-goud-waard-voor-liverpool-in-munchen~ad0ee6cd/
Toen van Dijk voor een record bedrag naar Liverpool ging dacht ik kan een verdediger wel zo veel geld waar zijn. Vond hem goed maar niet in de klasse outstanding, een speler wel met potentie. Nu wordt hij gezien als de beste verdediger ter wereld en maakt ie alle beloften waar.
Het Bayern verhaal is een beetje het Real verhaal, zonder de ingevingen van Robben met een Ribbery op leeftijd, 3 spelers de niet meer in de Mannschaft uit komen komt men op het CL nivo tekort.
Benieuwd naar de loting vrijdag meen ik.
deket
15 maart 2019, 00:47
zondag al de laatste competitiedag in Belgie voor de Play off 1
indien paars/wit nu alles gaat winnen kan CL toch nog ondanks een kutseizoen op sportief gebied
of neem ik mijn wensen voor werkelijkheid?
John mc Snek
15 maart 2019, 00:54
Ronaldo zal nu wel een 11 van L'Equipe krijgen.
.
Helaas maar een 9...
https://www.google.nl/amp/www.sportbible.com/football/fails-legends-lequipe-didnt-give-cristiano-ronaldo-a-1010-in-their-player-ratings-20190313.amp.html
Big30
15 maart 2019, 09:21
https://nos.nl/data/image/2019/03/15/537023/xxl.jpg
"Mocht Ajax in de kwartfinales tegen Juventus, City of Barcelona moeten, dan is het hopen op het beste met een goed plan", stelt Langendorff. "Maar het lijkt bij deze drie eigenlijk wel een kansloze missie."
https://nos.nl/artikel/2276029-wat-is-beste-loting-voor-ajax-united-op-papier-makkelijkste-tegenstander.html
Dat zijn inderdaad de 3 clubs die je liever niet loot, we gaan het zien om 12u.
Loting CL
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190315/978005c64653618542b21cdf20f9d176.jpg
John mc Snek
15 maart 2019, 13:47
En de winnaar van Ajax -Juve tegen de winnaar van City-Spurs...
Tegen de bij Unibet 2 grootste favorieten , normaal kansloos , maar dat dachten we tegen Real ook...
Warme balletjes om aan te sturen op de finale
Juve-Barca?
Willem2
15 maart 2019, 16:13
De slechst mogelijke loting voor Ajax en dan ook nog eerst thuis spelen. Tja, de bal is rond etc maar de kans om te winnen is zeer klein.
"Italianen kennen niet van je winnen, maar je ken wel van ze verliezen."
En City tegen Barca lijkt mij eerder de finale
John mc Snek
15 maart 2019, 16:52
Blijft in ieder geval erg toevallig dat de 4 favorieten precies niet tegen elkaar hebben geloot. En dat 4x.
Juve en City zijn bij de bookmakers favorieten maar dat zegt natuurlijk ook niet alles.
Heeft mede met de loting te maken. En daarnaast komen ze elkaar tegen en als cr7 niet thuisgeeft zal City meer kans hebben, net zoals Barca er de laatste jaren steeds snel uitvloog als Messi niet uitblonk.
En bv een Liverpool in vorm hoeft van niemand te verliezen, dus denk dat je 4 redelijk aan elkaar gewaagde teams hebt ...
deket
15 maart 2019, 17:33
Blijf erbij dat je de eindwinnaar bij Barca of City moet zoeken met Juve als outsider
Denk dat het voor Ajax einde verhaal is.
Willem2
17 maart 2019, 00:31
En weer een verliesbeurt ...
Van Persie: Dit soort wedstrijden moet je gewoon winnen
De doorgaans optimistische Robin van Persie wist het na de 2-3 thuisnederlaag tegen Willem II ook even niet meer. ,,Dit is een zware domper’’, sprak de ontgoochelde Feyenoord-aanvoerder na afloop bij FOX Sports.
................. https://www.ad.nl/dossier-eredivisie/van-persie-dit-soort-wedstrijden-moet-je-gewoon-winnen~a946eb65/
wel tegen WillemII
Willem2
17 maart 2019, 00:40
Uitblinker Weghorst maakt zijn eerste hattrick in Bundesliga: ‘Besef het nog niet echt’
Wout Weghorst heeft een heerlijke middag beleefd in het shirt van Wolfsburg. De Nederlandse spits maakte in de thuiswedstrijd tegen Fortuna Düsseldorf (5-2) zijn eerste hattrick in de Bundesliga. Bovendien gaf hij bij de andere twee doelpunten van de thuisclub de assist.
.............. https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/uitblinker-weghorst-maakt-zijn-eerste-hattrick-in-bundesliga-besef-het-nog-niet-echt~ab0ae229/
zat in de voorselectie van oranje maar is afgevallen...
Picasso 1
17 maart 2019, 17:20
Meer dan 60.000 toeschouwers vandaag bij de voetbalwedstrijd Atlético Madrid - Barcelona.
Hier een paar beelden. ;)
31893
31894
deket
17 maart 2019, 17:37
Gaan ze truitjes wisselen?
John mc Snek
17 maart 2019, 17:42
Ajax uit tegen de overige top 3, 3x verloren.
PSV 3-0 Fey 6-2 en vandaag weer.
Juist tegen de sterkere tegenstanders structurele problemen...
Komt het door het fysieke spel van de genoemde ploegen?
Komt het doordat Ajax toch niet zo goed is als dat ze soms zelf denken?
Andere suggesties ? Want het is toch frappant dat men tegen elke beetje fatsoenlijke tegenstander en dan ook steeds meer dan terecht verliest in de competitie ...
Sphinx
17 maart 2019, 18:04
Andere suggesties ? Want het is toch frappant dat men tegen elke beetje fatsoenlijke tegenstander en dan ook steeds meer dan terecht verliest in de competitie ...
Zoals Peter Bosz ook wel eens overkwam. Andere ploegen zien je aanvallende wedstrijden, analyseren je systeem en gaan zich daar op instellen. Als je dan geen backup hebt wordt het lastig en als je dan te vroeg je kop laat hangen (wat Ajax nu voor de 3e keer overkomt) dan is het over en uit
Big30
17 maart 2019, 18:30
Titel voor Ajax verder weg na nederlaag bij sterk AZ
De titel is voor Ajax ver uit zicht. De Amsterdammers verloren uiterst pijnlijk op bezoek bij AZ (0-1). De achterstand op PSV is nu vijf punten.
Ook na de pauze bleef hetzelfde beeld zichtbaar. Ajax werd al twee keer gewaarschuwd toen Calvin Stengs twee grote kansen binnen een moment kreeg. Een kwartier voor rust kregen de Amsterdammers wat ze verdienden. Guus Til maakte de 1-0 toen de bal na een corner bleef hangen in het strafschopgebied.
https://www.ad.nl/dossier-eredivisie/titel-voor-ajax-verder-weg-na-nederlaag-bij-sterk-az~a8deb424/
https://screenshotscdn.firefoxusercontent.com/images/125b5fab-e89f-405e-8687-d606ea4b5d14.png
laplagne
17 maart 2019, 18:38
Misschien is de spelersbus van PSV met een paar supporters die wel eens in Golden Time komen doorgereden naar de Heidweg in Bruggen om de zege te vieren ???
John mc Snek
17 maart 2019, 18:46
Zoals Peter Bosz ook wel eens overkwam. Andere ploegen zien je aanvallende wedstrijden, analyseren je systeem en gaan zich daar op instellen.
Je doet nu alsof ze weggecounterd zijn maar juist in alle genoemde keren werden ze zelf vastgezet en kwamen niet aan voetballen toe en was de tegenstander ook voetballend oppermachtig.
Denk eerder dat ze inzakkende tegenstanders gewend zijn en niet zo goed wegkomen als de tegenstander er heel kort opzit en meer fysiek speelt.
Dat hebben we nu 3x gezien.
Uit een Amsterdamse krant:
https://www.parool.nl/sport/az-blaast-onmachtig-ajax-van-het-veld~a4624549/
AZ blaast onmachtig Ajax van het veld
Ajax voetbalt over twee weken voor eigen publiek tegen PSV niet om de koppositie. Het elftal van trainer Erik ten Hag leed bij een veel sterker AZ de vierde nederlaag van dit seizoen in de eredivisie (1-0). De achterstand op de koploper uit Eindhoven groeide zo naar vijf punten.
In het stadion waar de wind vrij spel had, werd Ajax een groot deel van de wedstrijd van het veld geblazen door de thuisploeg die in punten gelijk kwam met nummer drie Feyenoord. De bezoekers uit Amsterdam startten met de formatie die de club dit seizoen in veel zware Europese wedstrijden succes bracht.
Sphinx
20 maart 2019, 11:40
Verrassend nieuwtje toch gisteren, dat niet De Ligt's mogelijke transfer er het eerste aan komt, maar de transfer van Alfred Schreuder naar de Bundesliga:
https://www.nu.nl/voetbal/5799909/vertrekkende-schreuder-overmars-schrok-eerst-van-interesse-hoffenheim.html
Alfred Schreuder is directeur spelerszaken Marc Overmars dankbaar dat hij ondanks zijn doorlopende contract mag vertrekken bij Ajax. De assistent-trainer wordt volgend seizoen hoofdtrainer van TSG 1899 Hoffenheim.
Eigenlijk zaten de Kraichgauer achter de coach van Red Bull Salzburg aan, Marco Rose. Maar schijnbaar denkt die of de brandstapel Auf Schalke of de Vw-fabriek in Wolfsburg over te kunnen nemen voor een vetter contract. Het zal na zijn niet zo geslaagde periode bij Twente de eerste nieuwe hoofdcoach aanstelling van Schreuder worden. Hopelijk heeft hij veel kunnen leren van Stevens, Nagelsmann (beide toen Hoffenheim) en Ten Hag zelf om het dit keer wél te laten draaien.
Van Marwijk pakt klus aan bij Verenigde Arabische Emiraten
https://www.vi.nl/.imaging/mte/vinl-website-theme/760x506/dam/articles/2019/03/20/ms-12194887.jpg/jcr:content/ms-12194887.jpg
Bert van Marwijk is de nieuwe bondscoach van de Verenigde Arabische Emiraten. De 66-jarige trainer gaat met een contract voor nog onbekende duur aan de slag bij het land.
Van Marwijk wordt woensdagmiddag om 16.00 uur voorgesteld aan de media. Zijn naam zong al enige tijd rond, naast die van kandidaten als Henk ten Cate, Hervé Renard, Juan Antonio Pizzi en Zlatko Dalic.
Voor Van Marwijk is het zijn vierde klus als bondscoach. Hij had het eerder voor het zeggen bij Oranje (2008-2012), Saudi-Arabië (2015-2017) en Australië (2018). Dit seizoen fungeert hij als adviseur van Mark van Bommel bij PSV. Die functie zet hij voort wanneer hij officieel bondscoach is van de Emiraten.
De nationale ploeg moet onder Van Marwijks leiding het WK 2022 zien te bereiken. In 1990 nam het land voor de eerste en vooralsnog enige keer deel aan een mondiale eindronde.
Badslippers
20 maart 2019, 22:29
Van Marwijk pakt klus aan bij Verenigde Arabische Emiraten
Zou geld dan toch gelukkig maken? Daar valt toch geen eer aan te behalen.
Willem2
20 maart 2019, 23:11
Zou geld dan toch gelukkig maken? Daar valt toch geen eer aan te behalen.
Weet je nog Badslippers dat jij vroeger met Bertje in allerlei demonstraties meeliep :)
Tja,.... tijden veranderen ...
deket
21 maart 2019, 01:07
Betoog jij niet meer BS?
Een verzadigde kleinburgerlijke kapitalist geworden?
Nu die coach doet uiteraard wat hij wil maar als ik zou kiezen tussen een 4 of 5 miljoen in een interessant land of een 8 in zo een triestige zandbak zonder sportieve waarde koos ik toch voor het eerste hoor
Badslippers
21 maart 2019, 01:32
Betoog jij niet meer BS?
Om eerlijk te zijn, ik ben een keer naar Amsterdam gegaan om te protesteren voor het verbeteren van de zorg. Maar dat leverde me een vrije dag op en we hebben die dag doorgebracht op de wallen en in de kroeg. Kortom, dagje Amsterdam van gemaakt. Niets menselijks is mij vreemd.
Een verzadigde kleinburgerlijke kapitalist geworden?
Nu die coach doet uiteraard wat hij wil maar als ik zou kiezen tussen een 4 of 5 miljoen in een interessant land of een 8 in zo een triestige zandbak zonder sportieve waarde koos ik toch voor het eerste hoor
Dat blijft altijd een gewetensvraag. Ga je voor het grote geld en verkwansel je principes? Of neem je met minder genoegen en blijf je trouw? Laat ik voorzichtig zijn, het ligt aan het aanbod.
In het geval van Marwijk ga ik er van uit dat hij in financieel zijn schaapjes op het droge heeft dus waarom naar de VAE? Daar valt toch geen sportieve eer te behalen.
deket
21 maart 2019, 01:46
Dat heb ik dus nooit begrepen. Voetballers en trainers die al zoveel op hun bankrekening hebben staan en hun zaakjes goed voor elkaar hebben, toch nog voor nog meer poen naar een zandbak of China gaan.
Wat betreft het citeren van;" de tijden veranderen"dat begrijp ik dan weer wel , dat linksen op een zekere leeftijd zoals jij en W2 nog steeds naar Bob Dylan luisteren:wink2:
John mc Snek
21 maart 2019, 17:27
Dat noemen ze hebzucht.
Ja, een gier naar geld
Sphinx
21 maart 2019, 20:20
Bertje weet inderdaad heel goed hoe het werkt:
- De Sheiks willen graag reclame maken voor hun land, maar hun materiaal is of te slecht of wordt niet goed gecoacht
- dus halen ze buitenlandse trainers om het materiaal beter te maken, liefst een ja-knikker die speelt in de opstelling die de sheik voorschrijft
- als het dan slecht gaat kan de sheik via de bookmakers tegen zijn eigen elftal wedden en er nog flink wat geld in het Aziatische gokcircuit uithalen
- als het goed gaat dan plaatst het elftal zich, ondanks strubbelingen tussen coach (die toch niet zo'n jaknikker blijkt, want hij wil ook winnen) en sheik die zijn winst ziet verdampen
- dus om de greep terug te krijgen worden er na kwalificatie onredelijke eisen neergelegd en de coach wordt eruit gegooid met (taddaa, daar is ie) een forse ontslag premie
- op het WK zal vervolgens een andere jaknikker in een van bovenaf opgelegde opstelling spelen die maximale winsten in het gokken garandeert. Dat de ploeg voor schut staat bomt niet.
Overigens kon Bert meteen leuk beginnen met een oefenwedstrijd tégen de gok-sheiks van Saudi-Arabië, deze racebeer hoopt dat ze rationeel hebben gewed, UAE won namelijk met 2-1 zonder dat Bert een training had geleid, alleen een SWOT-analyse had hij even doorgebeld denk ik
deket
22 maart 2019, 00:10
No problem voor België dat Rusland wegspeelde.
Centrale as in middenveld met Dedonker en Tielemans uit een der beste jeugdopleidingen ter wereld en dan was Lukaku, ook paarswit verleden ook nog gekwetst. Wat is er toch met Courtois aan de hand?
Willem2
22 maart 2019, 00:24
Wat is er toch met Courtois aan de hand?
Die heeft nog steeds de 1-4 niet verwerkt tegen Ajax. Daarnaast is hij door Zidane buitenspel gezet.
Willem2
22 maart 2019, 00:26
Uitblinker Memphis leidt Oranje naar ruime zege op Wit-Rusland
EK-kwalificatieTwee goals en twee fraaie assists. Memphis Depay mag dan bij Olympique Lyon af en toe bankzitter zijn, bij Oranje bewees hij opnieuw zijn waarde in de thuiswedstrijd tegen Wit-Rusland (4-0).
............ https://www.ad.nl/dossier-oranje/uitblinker-memphis-leidt-oranje-naar-ruime-zege-op-wit-rusland~a489142d/
In Frankrijk speelt hij niet zo goed als bij het nederlands elftal. Misschien is God meer met hem als hij in Nederland is :rolleyes:
Zondag wordt het belangrijker...
deket
22 maart 2019, 00:46
Vind het een eigenaardig fenomeen. In Nederland lukt het voor hem, in het buitenland niet. Bij Manchester. U zat hij zelfs meer in de tribune dan op de bank. En Frankrijk? Buiten PSG stelt die competitie niet veel voor, al die andere Franse internationals zitten in het buitenland. Maar zodra hij voor Oranje speelt, en vroeger PSV gaat het wel
Jack42
22 maart 2019, 02:33
Uitblinker Memphis leidt Oranje naar ruime zege op Wit-Rusland
EK-kwalificatieTwee goals en twee fraaie assists. Memphis Depay mag dan bij Olympique Lyon af en toe bankzitter zijn, bij Oranje bewees hij opnieuw zijn waarde in de thuiswedstrijd tegen Wit-Rusland (4-0).
............ https://www.ad.nl/dossier-oranje/uitblinker-memphis-leidt-oranje-naar-ruime-zege-op-wit-rusland~a489142d/
In Frankrijk speelt hij niet zo goed als bij het nederlands elftal. Misschien is God meer met hem als hij in Nederland is :rolleyes:
Zaterdag wordt het belangrijker...
Ja zaterdag La Primavera Milaan - San Remo!
Big30
22 maart 2019, 09:04
Frenkie de Jong legt lat hoger: ‘Tegen Duitsland moet het beter’
Frenkie de Jong was tevreden met de zege van het Nederlands elftal in de EK-kwalificatie op Wit-Rusland (4-0). ,,Het was best goed, maar we kunnen beter”, zei hij. ,,Tegen Duitsland moet het zondag ook beter.”
https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/frenkie-de-jong-legt-lat-hoger-tegen-duitsland-moet-het-beter~a28f39fb/
Als je met 4-0 wint is dat OK al stelt natuurlijk Blank Rusland niet veel voor. De eerste punten zijn binnen, win je zondag van Duitsland dan doe je al een goede stap in de richting van kwalificatie.
Sphinx
22 maart 2019, 09:59
In Frankrijk speelt hij niet zo goed als bij het nederlands elftal. Misschien is God meer met hem als hij in Nederland is
Neuh, in Frankrijk heeft hij een minder vrije rol. Koeman posteert m zodanig voorin dat hij met Babel kan gaan straatvoetballen, De Jong zorgt wel voor de aanvoer met Wijnaldum, puinruimers De Roon en later Pröpper ruimen achter hem de rotzooi wel op zodat hij zich daar niet mee hoeft te vermoeien.
Prima gespeeld gisteren. Natuurlijk, je moet m winnen anders ben je een nul (kijk maar naar Schotland dat van de Kazakken verliest), maar vroegah kwamen we er vaak met 1-0 of 1-1 niet zo makkelijk mee weg. Heeft Koeman toch mooi gerepareerd, toch jammer dat Van Oostveen en kliek zo stom waren hem niet na Louis al aan te stellen.
Jan Verplancke
24 maart 2019, 22:27
Gaat lekker met Nederland.
Badslippers
24 maart 2019, 23:58
Eén zwaluw maakt nog geen zomer. Zo is het met Ajax en ook met het Nederlands voetbal.
Eerder relativeerde ik de uitslag Real Madrid-Ajax, ook al was dat een verdiende en mooie overwinning van Ajax en ik plaatste tegelijkertijd de kanttekening dat ik een wispelturig elftal zag. Niet consistent, niet methodisch, niet regelmatig. Vanzelfsprekend komt daar kritiek en commentaar op van Peter-Amsterdam. Hij is immers een fan en fans zijn blind. Ik ben meer een voetballiefhebber en kijk graag naar goed spel. Een dikke week later verliest Ajax van AZ. Dat is wat ik bedoelde. Niet consistent.
Zo ook met het Nederlands elftal. Winnen tegen Wit Rusland en het Nederlands voetbal is uit het dal. Onzin natuurlijk en dat bleek uit de wedstrijd tegen de Duitsers. Heel simpel gezegd, je staat in de (laten we zeggen), 80 minuut gelijk in een kwalificatiewedstrijd. Nederland heerst. Dan ga je Italiaans voetballen en trekt dat gelijkspel over de streep. Maar nee, Nederland klungelt wat aan en stapelt fout op fout (wat een drama die Blind. Dat die überhaupt ooit voetballer is geworden maar dit terzijde) in de laatste 10 minuten en Duitsland profiteert (op zijn Duits). 90ste minuut pats doelpunt Duitsland. Klaar.
Nee, zowel Ajax als Nederland zijn er nog lang niet. Een goed elftal is een constant goed voetballend elftal én belangrijker nog, een elftal met killer instinct en weten wanneer je de deur achter dicht gooit en je tegenstander onderuit schopt. Bij de Engelsen zeggen ze: "Never kick a man when he's down". Ik zeg altijd: "Juist dan moet je schoppen". Afmaken die handel. Gelukkig heb ik over het algemeen een acceptabele wedstrijd gezien. Terugkomen van een achterstand laat in ieder geval veerkracht zien. Combineer dat met constantheid en dat killer instinct en dan ben je er.
Willem2
25 maart 2019, 00:01
Gaat lekker met Nederland.
Ja was een leuke wedstrijd waarin de Duitsers lieten zien dat ze bepaalde streken nog niet verleerd zijn, zoals op het allerlaatste moment winnen met 2-3.
Nederland had uiteindelijk veel meer kansen. Is niet zo erg dat verlies. Was een mooie wedstrijd.
https://www.ad.nl/dossier-oranje/oranje-ondanks-fraaie-comeback-onderuit-tegen-duitsland-in-ek-kwalificatie~a046f117/
Big30
25 maart 2019, 00:10
https://screenshotscdn.firefoxusercontent.com/images/daee92d2-4802-41f3-9650-ad8675d04e11.png
Veerkrachtig Oranje moet in slotminuut toch nog buigen voor Duitsland
https://nos.nl/artikel/2277464-veerkrachtig-oranje-moet-in-slotminuut-toch-nog-buigen-voor-duitsland.html
Het blijven Duitsers he!
Badslippers
25 maart 2019, 01:13
Heel simpel, Nederland had 4 punten kunnen hebben en Duitsland 1. En dat geef je weg in de 90e minuut.
Big30
25 maart 2019, 08:15
‘We speelden geweldig, maar had dan ook een punt gepakt’
Koeman trotsBondscoach Ronald Koeman kijkt met gemengde gevoelens terug op verloren kraker met Duitsland (2-3). ,,Ik ben trots op hoe we de tweede helft hebben gespeeld. We stonden 2-0 achter, dan kan je bij de pakken neer gaan zitten. Maar we speelden geweldig. Maar ja, had dan ook een punt gepakt, zou ik zeggen.”
Koeman had in de slotfase bij een stand van 2-2 het gevoel dat de winst erin zat voor zijn ploeg, zo zei hij bij de NOS. ,,Het kon alle kanten op gaan. Vorig jaar in de Nations League wonnen wij van Duitsland, maar toen had het net zo goed gelijk kunnen worden. Uit eindigde het in een gelijkspel, daar hadden we kunnen verliezen. Nu hadden we kunnen winnen, maar verliezen we. Zo dicht zit het bij elkaar. Dat vind ik ook een compliment waard voor Nederland.”
https://www.ad.nl/dossier-oranje/we-speelden-geweldig-maar-had-dan-ook-een-punt-gepakt~af303256/
Big30
25 maart 2019, 08:46
Heel simpel, Nederland had 4 punten kunnen hebben en Duitsland 1. En dat geef je weg in de 90e minuut.
Löw: We hadden wellicht het geluk dat we vorige keren misten
De Duitse bondscoach Joachim Löw erkent dat zijn ploeg in de EK-kwalificatiewedstrijd tegen Oranje een beetje geluk heeft gehad. Het Nederlands elftal domineerde na rust en kwam van 0-2 terug tot 2-2, maar vlak voor tijd wist Nico Schulz de ‘Mannschaft’ alsnog de winst te bezorgen (2-3). ,,We hadden deze wedstrijd wellicht het geluk dat we de vorige keren een beetje misten’', zo doelde Löw op de duels met Oranje in de Nations League, die in 3-0 en 2-2 eindigden.
https://www.ad.nl/dossier-oranje/low-we-hadden-wellicht-het-geluk-dat-we-vorige-keren-misten~a48a65fa/
Zo verspeel je dus inderdaad op een wat ongelukkige manier 3 punten, toch ben ik niet zo negatief over het huidige Nederlandse Elftal.
Het was niet de makkelijke 3-0 die Gijp voorspelde maar wel een mooie wedstrijd waar Oranje in de eerste helft het ontbrak aan felheid, knap hoe men in de tweede helft teug kwam en sneu dat men de 2-2 dan toch nog weggaf.
Twee teams met een grote historie die ver weggezakt waren (vooral Oranje natuurlijk), aan het verjongen zijn geslagen en nu de weg terig weer gevonden hebben.
satanic surfer
25 maart 2019, 12:20
Nix aan de hand vooralsnog doch het is mathematisch gezien toch niet al te snugger om dat punt uit handen te geven (thuis). Volgende groepswedstrijd voor Holland is in Duitsland als ´k me niet vergis, als je ook daar verliest kan het toch knap lastig worden in een an sich makkelijke poule. Noord-Ierland scoort 6 op 6 en eigenlijk mag je ervanuitgaan dat zowel Olland/Duitsland als N-Ierland 12 op 12 scoren tegen de 2 dreumessen van de groep...Dan komt er toch druk op de ketel en zou Duitsland dat mits winst in de thuismatch tegen Holland een perverse rol zou kunnen spelen op de laatste speeldag om strategisch de Noord-Ieren een zege te gunnen die Holland zomaar uit het EK zou kunnen bonjouren! Je zou haast denken dat dat hen niet kan overkomen 2 maal terreke met 24 participanten doch mits verlies in Duitsland komt dat angstspook toch opdoemen als N-Ierland z´n easy potjes wint en tegen Holland de bus parkeert om een puntje te sprokkelen...Ietwat doemscenario doch na gister nog niet zoooooo vreemd en 6 op 6 tegen Noord-Ierland zou een formaliteit "moeten" zijn doch uit kan dat toch knap lastig worden als de druk hoog wordt mid-november op een kutveld! ss hoopt natuurlijk dat Olland zich plaatst, zou een schande zijn indien dat niet lukt met dit spelersarsenaal!
Voor Bellege uiteraard nix aan de hand met een easy peacy 0-2 zege in Cyprus en met 6 op 6 correct gestart. Hazard de uitblinker as usual, ook in z´n honderste interland.
WK-finalist Kroatije verliest in Hongarije en dat is niet al te snugger in een op zich lastige poule met 4 redelijk aan elkaar gewaagde teams..Wordt géén cakewalk voor de Kroaten lijkt me!
broodpoot
25 maart 2019, 19:05
Nou ja, je mag iig verwachten dat het nederlands elftal 2 keer wint van Noord-Ierland, als dat niet lukt heb je op een EK sowieso weinig te zoeken.
Verder heb ik de indruk dat de meeste supporters een stuk genuanceerder zijn en heus wel in zien en we er nog lang niet zijn, zowel Ajax als het Nederlands elftal.
Om me heen heb ik iig nog niemand gehoord dat Ajax de beste van de wereld is net zo min als dat het Nederlands elftal weer absolute wereldtop is. Maar goed, als de leden Peter020 als de gemiddelde supporter zien dan moeten ze dat vooral doen.
deket
25 maart 2019, 21:55
Hoe heeft Nederland in eigen huis verloren tegen een van de zwakste landen uit het afgelopen WK?
deket
25 maart 2019, 21:57
Toch eens naar die doelpunten zien op internet.
De defensie beschikt over een marktwaarde van meer dan 200 miljoen euro en wat zie ik? Geen Hollandse kaas met gaten, maar gaten met een beetje Hollandse kaas
deket
25 maart 2019, 22:41
blijkbaar is de gierigheid bij 020 verleden tijd. Ajax heeft een akkoord met de talentvolle Roemeense middenvelder Razvan Marin,die de naar Barcelona vertrokken Frenkie de Jong moet vervangen. Standard kocht deze internationaal van Constanta,een bescheiden Roemeens clubje aan de zee,en Ajax ging enkele miljoenen hoger dan AS.Roma,concreet 12miljoen euro,Roma wilde tot tien gaan, en hij ondertekent na medische goedkeuring een contract van 5jaar
Willem2
25 maart 2019, 23:02
Het was een tip van Champollion
deket
25 maart 2019, 23:11
Ze kunnen deze Roemeen misschien naturaliseren tot Nederlander. Dan zijn jullie er misschien bij op een volgende WK. Ah neen, kan niet, hij speelt al voor Roemenië en dan mag dat niet volgens de FIFAreglementen.
Ach om commerciële redenen mogen er in de toekomst 48 landen meedoen, dus zal het ook zo wel gaan zeker. Gibraltar en Malta achter jullie houden:wink2:
Willem2
25 maart 2019, 23:58
Je had de hele wedstrijd moeten kijken. Wat je nu zegt is een beetje dommig.
deket
26 maart 2019, 00:00
over Marin?
ik heb Zweden-Roemenië niet gezien,neen dat klopt
Big30
26 maart 2019, 08:14
Lijkt inderdaad zo goed als rond.
Ajax rekent op komst Roemeense middenvelder Marin van Standard Luik
12 miljoen euroAjax rekent op de middenvelder Razvan Marin (22) als nieuwe aankoop voor het komende seizoen. De speler van Standard Luik moet zo’n twaalf miljoen euro moeten kosten en kan in Amsterdam een contract voor vijf seizoenen tekenen.
Eerder dit seizoen speelde Marin twee keer met Standard Luik tégen Ajax in de voorronde van de Champions League. De Amsterdammers schakelden Standard Luik toen uit. Ajax staat aankomende zomer voor een zware klus om de selectie op peil te houden. Frenkie de Jong vertrekt naar FC Barcelona, maar Ajax zal nog meer basisspelers zien vertrekken.
https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/ajax-rekent-op-komst-roemeense-middenvelder-marin-van-standard-luik~a7e4d3df/
Big30
26 maart 2019, 08:20
Ronaldo niet bang duels met Ajax te missen: ‘Over twee weken speel ik weer’
Cristiano Ronaldo is niet bang dat hij op 10 en 16 april ontbreekt als Juventus het in de kwartfinale van de Champions League opneemt tegen Ajax. De sterspeler van Portugal viel maandagavond in de EK-kwalificatiewedstrijd tegen Servië (1-1) uit met een hamstringblessure, maar verwacht snel te herstellen.
https://www.ad.nl/dossier-ek-2020/ronaldo-niet-bang-duels-met-ajax-te-missen-over-twee-weken-speel-ik-weer~a95ca713/
Willem2
26 maart 2019, 15:37
Engeland wil racistische Montenegrijnen laten bloeden
Racistische spreekkoren van Montenegrijnse fans overschaduwden een knappe zege van Engeland (5-1). Topspelers als Raheem Sterling eisen harde sancties van de UEFA.
........... https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/engeland-wil-racistische-montenegrijnen-laten-bloeden~a0972a67/
Iedere keer hetzelfde in Oost-Europa.
En waarom moet ik toch iedere keer aan brexit denken :rolleyes:
deket
26 maart 2019, 21:32
zijn ze in West-Europa dan zo braaf? (over Club Brugge ga ik het niet hebben,wegens niet objectief en teveel eer,hoewel ik nog steeds niet begrijp wat Anderlecht met joden vandoen heeft,want dat gebruiken zij,brugge dus als scheldnaam)maar heb je de supporters van Lazio Rome al eens bezig gezien? nergens zoveel neonazi's bijeen.
waarom heeft Oost-Europa het altijd gedaan?
deket
27 maart 2019, 00:34
@BIG30, wat lees ik nu? Kreeg PSV maar 6 miljoen euro van hun hoofdsponsor, nota bene een energieleverancier, dus normaal veel poen.
6 miljoen! Voor zulk belachelijk sponsorbedrag mag de naam nog niet op een klein braadworsttent bij Anderlecht
6 miljoen! Voor zulk belachelijk sponsorbedrag mag de naam nog niet op een klein braadworsttent bij Anderlecht
Deket, dat komt omdat ze bij PSV een groot stadion hebben, daar komt iedere veertien dagen veel geld binnen aan entree. Bij Anderlecht waar ze een klein en verouderd stadion hebben moeten ze het puur hebben van de sponsoring, met alleen de entree kunnen ze net de verzorger betalen :)
Btw of ben je nog in de war met de Belgische Franc
Willem2
27 maart 2019, 01:44
Stadion PSV: 35.000
Anderlecht: 28.063
Maar die 7.000 zijn niet echt het verschil.
Veel meer gaat het om
EINDHOVEN - PSV heeft een grote sponsordeal gesloten met grote namen in de regio. Het gaat om de vier bedrijven ASML, Jumbo, VDL en Philips en de High Tech Campus Eindhoven. Op het shirt van PSV staat de komende jaren Metropoolregio Brainport Eindhoven. De deal gaat PSV miljoenen opleveren. ..... https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/2971294/Nieuwe-shirtsponsor-voor-PSV-groep-grote-bedrijven-uit-regio-betaalt-miljoenen
deket
28 maart 2019, 00:20
3191731918 dit is volgens John een verouderd,klein stadion:baeh:
Ironie Deket, jouw handelsmerk :wink2:
deket
28 maart 2019, 00:49
wel dit weekend beginnen de playoffs 1 en indien Anderlecht wint mag op maandag de eerste bezoeker van Sixsens met de groeten van deket een gratis sessie hebben met een meid naar keuze daar. Maandag dus
Willem2
28 maart 2019, 15:45
Bayern verpulvert eigen transferrecord met komst Hernández
Bayern München heeft de komst van Lucas Hernández bevestigd. De Duitse recordkampioen meldde vanmiddag dat de 23-jarige verdediger voor liefst tachtig miljoen euro overkomt van Atlético Madrid. De Fransman, die ook Spaanse roots heeft, tekende vandaag voor vijf seizoenen.
................ https://www.ad.nl/transfer-talk/bayern-verpulvert-eigen-transferrecord-met-komst-hernandez~a0263855/
Is toch wel heel veel geld voor een verdediger die kennelijk ook nog last van zijn knie heeft ...
Big30
29 maart 2019, 20:00
‘Ronaldo mist drie wedstrijden, duel met Ajax onzeker’
Cristiano Ronaldo mist zeker de eerste drie duels van Juventus, zo bericht de Italiaanse krant Gazzetta dello Sport. Of de Portugees de wedstrijd tegen Ajax gaat halen is nog onzeker.
Waarschijnlijk moet het vizier op de return in Turijn op 16 april, meldt de krant.
Ronaldo raakte tijdens het duel van Portugal met Servië geblesseerd aan zijn hamstring nadat hij een sprintje trok. Zelf had de aanvaller geen enkele twijfel en wist hij zeker dat hij fit zou zijn voor het Champions Leagueduel met Ajax.
https://www.ad.nl/europees-voetbal/ronaldo-mist-drie-wedstrijden-duel-met-ajax-onzeker~a6fc6845/
mechelen
31 maart 2019, 06:07
wel dit weekend beginnen de playoffs 1 en indien Anderlecht wint mag op maandag de eerste bezoeker van Sixsens met de groeten van deket een gratis sessie hebben met een meid naar keuze daar. Maandag dus
3-0 ket! :tongue:
peterp095
31 maart 2019, 08:14
3-0 ket! :tongue:
Hetgeen al heel het seizoen bekend was is gisteren nog eens duidelijk naar boven gekomen. Te weinig kwaliteit op en naast het veld.
Ook niet vergeten dat Rc Genk tot nu toe er echt boven uit steekt in de competitie.grootste concurrent zou wel eens Standard kinnen worden.
Stief
31 maart 2019, 09:49
Hetgeen al heel het seizoen bekend was is gisteren nog eens duidelijk naar boven gekomen. Te weinig kwaliteit op en naast het veld.
Ook niet vergeten dat Rc Genk tot nu toe er echt boven uit steekt in de competitie.grootste concurrent zou wel eens Standard kinnen worden.
Dit is de allereerste keer dat Petertje iets zinnigs schrijft in dit topic! Ben blij dat die pilletjes eindelijk beginnen te werken! ;-)
satanic surfer
31 maart 2019, 12:02
In Duitsland neemt Dortmund opnieuw 2 puntjes voorsprong op Bayern..Volgende week rechtstreeks duel tussen beide protagonisten...
Willem2
31 maart 2019, 18:53
Ajax helemaal terug in de titelrace na zege op PSV
Ajax leeft nog in de titelstrijd na een meeslepende wedstrijd tegen PSV. Na rust ontplofte de titelkraker en won Ajax met tien man alsnog (3-1). Het gat met de Eindhovenaren is nog twee punten.
........... https://www.ad.nl/dossier-ajax-psv/ajax-helemaal-terug-in-de-titelrace-na-zege-op-psv~a79ab036/
Ajax terug in titelrace na winst in bewogen topper ............. https://www.telegraaf.nl/sport/3372766/ajax-terug-in-titelrace-na-winst-in-bewogen-topper
Ajax was gewoon veel beter. PSV had een keer niet het geluk dat ze ook deze wedstrijd zouden stelen. Desondanks zal PSV wel kampioen worden.
Big30
31 maart 2019, 19:40
Een eigen doelpunt, een onterechte penel voor Ajax en PSV dat verzuimt op 1-2 te komen. Lucky Ajax :smkiss::baeh:.
Piet Plezier
31 maart 2019, 20:06
Een eigen doelpunt, een onterechte penel voor Ajax en PSV dat verzuimt op 1-2 te komen. Lucky Ajax.
big die penalty was terecht
Onterechte rode kaart
Maar toch met 10 man winnen van pisvee
En het is natuurlijk leuk voor de competitie
Big30
31 maart 2019, 20:12
Die rode kaart was dieprood. PSV leidt nog steeds in de Eredivisie.
Piet Plezier
31 maart 2019, 20:33
Die rode kaart was dieprood. PSV leidt nog steeds in de Eredivisie.
die worden ook kampioen natuurlijk
Willem2
31 maart 2019, 21:00
Die rode kaart was dieprood.
Die was zo diep rood dat het eerst geel was.
broodpoot
1 april 2019, 19:26
PSV dat verzuimt op 1-2 te komen. Lucky Ajax :smkiss::baeh:.
Lol, PSV bakt er met een mannetje meer helemaal niets van door lucky Ajax.
Willem2
3 april 2019, 22:46
Ajax wint simpel van FC Emmen en pakt eindelijk de koppositie
22:36 – Het duurde ruim 1000 dagen, maar Ajax is door de zege op FC Emmen (2-5) minimaal één dag koploper van de Eredivisie. De Amsterdammers speelden niet groots in Drenthe, maar drukten het kwaliteitsverschil wel uit in de score. Daarmee is PSV van de kop verdrongen, de Eindhovenaren spelen donderdag thuis tegen PEC Zwolle. In Emmen maakte David Neres er twee en Klaas-Jan Huntelaar liet zijn honderdste treffer in dienst van Ajax noteren. ............ https://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/348370/ajax-wint-simpel-van-fc-emmen-en-pakt-eindelijk-de-koppositie/
Big30 komt zometeen wel met de stand ...
Big30
4 april 2019, 00:01
Scherpen: Heb mij kunnen afsluiten van ‘kakkerlak-spandoek’
Na de 2-5 nederlaag ging het niet alleen over de vijf tegengoals die Kjell Scherpen om de oren kreeg, maar ook over het vervelende spandoek en de leuzen vanuit het Ajax-vak.
https://www.ad.nl/dossier-eredivisie/scherpen-heb-mij-kunnen-afsluiten-van-kakkerlak-spandoek~a2a2769f/
Als jongetje van 11 jaar schrijft ie een aantal tweets zoals kleine jongetjes van 11 jaar wel eens vaker doen. Ajax supporters bewijzen met hun reactie hierop geestelijk en mentaal de kleuterleeftijd net bereikt te hebben.
laplagne
4 april 2019, 17:28
Ik heb door drukke werkzaamheden een achterstand, maar ik begreep dat de VAR Van Boekel een strafschop voor PSV heeft gemist en die man moet vanavond in Eindhoven fluiten. Ik zou het wel weten als trainer, speler of supporter. Dat moment telkens benoemen en je krijgt vanzelf een pingel. Van Boekel en de VAR is verre van een gelukkig huwelijk. Ook begreep ik van een kenner dat scheids Kuiper zes minuten voor tijd floot voor buitenspel nadat zijn grens stond te vlaggen, maar volgens de nieuwe spelregels moet je tegenwoordig laten doorspelen en dan kijkt later naar het moment of het echt buitenspel was. En dat was ook niet volgens de televisiebeelden en als ik dat hoor allemaal hoor moet PSV zich aardig door de mensen uit Zeist bestolen voelen. Ik lees ook net dat hele competitieprogramma aan Ajax is aangepast en dat zelfs op de voorlaatste speeldag niet alles gelijktijdig wordt gespeeld. Begrijp niet waarom andere clubs deze overheersing van Ajax niet tegenhouden
broodpoot
4 april 2019, 17:29
Ajax supporters bewijzen met hun reactie hierop geestelijk en mentaal de kleuterleeftijd net bereikt te hebben.
haha, ja joh, neem vooral dat groepje idioten als voorbeeld voor alle Ajax supporters.
Big30
4 april 2019, 18:09
haha, ja joh, neem vooral dat groepje idioten als voorbeeld voor alle Ajax supporters.
Je hebt hier een punt, ik moet me meer algemeen tot de typisch gemiddelde Ajax supporter richten en die zou ik bepaald niet als idioot willen bestempelen. De term zwakbegaafd past hier beter, accoord :biggrin:.
John mc Snek
4 april 2019, 20:20
Ze hebben toch een dagje bovenaan mogen staan na zon kleine 1050 dagen, chapeau!
deket
5 april 2019, 19:55
Ik vergeet altijd dat in België de arbitrage op de Brugse loonlijst staat, gisteren weer gebleken. Wel sneu voor Genk indien ze hierdoor de titel missen
Willem2
7 april 2019, 19:48
Hoe is nu de stand Big30?
Staat Ajax nu bovenaan of staan ze gelijk met PSV?
En die overtreding van Pereiro was toch een dieprode kaart precies zoals je zei bij die speler van Ajax ....
Toch nog spannend die competitie
peterp095
7 april 2019, 19:59
Willem, denk dat ze dit gaan vegen.
Giodude
7 april 2019, 20:02
31970
Big30 heeft hem al gestart
Big30
7 april 2019, 20:57
Boze Anderlecht-fans bestormen de hoofdingang: "Coucke buiten!"
Voor een groot deel van de Anderlecht-fans is de maat vol na een nieuwe nederlaag en een 0 op 9. Ze bestormen de hoofdingang van het stadion, maar worden tegengehouden door de politie.
De fans willen Marc Coucke ter verantwoording roepen. Maar dat is helaas onmogelijk vandaag, want de voorzitter is met vakantie.
https://sporza.be/nl/2019/04/07/boze-anderlecht-fans-bestormen-het-stadion/
deket
8 april 2019, 01:07
Dat noemen ze dus zowel in de politiek als in het zakenleven accommodatiepsychologie. Het afleiden van eigen falen om te focussen op een ander.
In dit concreet geval : vergeet de wanprestatie van PSV om pijlen te schieten naar de teleurstelling in Anderlecht
Hoe is nu de stand Big30?
Staat Ajax nu bovenaan of staan ze gelijk met
31971
wanprestatie van PSV om pijlen te schieten naar de teleurstelling in Anderlecht
Sla je nu niet een beetje door deket? Je kunt het beter andersom benoemen denk ik: de teleurstelling in Eindhoven en de wanprestatie van Anderlecht.
PSV zit nog in de race, Anderlecht niet echt meer :wink2:
Willem2
8 april 2019, 10:51
Gezien de non-reactie van Big30 ga ik er vanuit dat de ronde van Vlaanderen belangrijker was, dat hij zelf de veegmachine heeft gebruikt in de duitse IJshockeycompetitie en dat hij zwaar gefrustreerd is dat 'zijn' Twente het niet zo goed doet. Gelukkig wonnen Groningen en Heracles, dat dan weer wel. Deket moet dit seizoen wel door een hele zure appel bijten. De sympathieke Rutten krijgt dit zooitje nog niet zo aan de praat als hij zou willen. Ik weet niet of Badslippers naar VVV is geweest om de wedstrijd tegen Feyenoord te kijken. Het aanzien bijna niet waard ondanks de doelpunten. Real Madrid won weer een keer door een opwelling van Benzema. Barcelona kan echter het kampioenschap bijna niet meer ontlopen. In Duitsland liet Bayern zien dat er maar 1club is in Duitsland, liefst 5-0 tegen Dortmund. Wankelde een beetje dit seizoen maar zullen weer kampioen worden. Nog iets te melden.... Ja het gehuurde fenomeen wat rondloopt bij Willem2. Alweer een doelpunt, ja uit een strafschop,maar Isak brak daarmee wel enkele recordjes in de nederlandse voetbalgeschiedenis.
En dan nog iets : Frenkie de Jong !!! ;)
Badslippers
8 april 2019, 12:20
Ik weet niet of Badslippers naar VVV is geweest om de wedstrijd tegen Feyenoord te kijken.
Ja.
Gezapige wedstrijd hoewel het zonnetje, het broodje bockworst en een biertje veel goed maakte. VVV had de kans om het publiek een leuke wedstrijd voor te schotelen maar de kwaliteit ontbrak gewoonweg. De wedstrijd kabbelde wat voort en het publiek vermaakte zich door nog maar eens een broodje te halen en wat met de buurman te kletsen. Kortom gemiste kans van VVV om aan klantenbinding te doen. Feyenoord vond ik ook niet erg overtuigend spelen maar had wel de boel onder controle. Voor mij, als liefhebber van mooi voetbal, was dit een slaapverwekkende wedstrijd. Helaas.
Willem2
8 april 2019, 17:57
Vooronderzoek aanklager naar uitlatingen Sloetski
De openbaar aanklager betaald voetbal stelt een vooronderzoek in naar de uitlatingen van Leonid Sloetski. De trainer van Vitesse viel arbiter Serdar Gözübüyük zondag na het duel met PSV (3-3) verbaal aan. De tirade kan de Rus een straf opleveren.
............. https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/vooronderzoek-aanklager-naar-uitlatingen-sloetski~a2ad660a/
Ik begrijp wel dat die Rus een beetje boos is. Vitesse werd gewoon bestolen. Maar goed een gelijkspel is ook wat waard want dhr Pasveer keepte een hele goede wedstrijd en PSV had eens niet het geluk aan hun zijde. Die hebben dit jaar toch heel wat wedstrijden op het allerlaatste moment gewonnen ( wat nu ook weer bijna gebeurde)
Willem2
8 april 2019, 18:04
Ja.
Gezapige wedstrijd hoewel het zonnetje, het broodje bockworst en een biertje veel goed maakte. VVV had de kans om het publiek een leuke wedstrijd voor te schotelen maar de kwaliteit ontbrak gewoonweg. De wedstrijd kabbelde wat voort en het publiek vermaakte zich door nog maar eens een broodje te halen en wat met de buurman te kletsen. Kortom gemiste kans van VVV om aan klantenbinding te doen. Feyenoord vond ik ook niet erg overtuigend spelen maar had wel de boel onder controle. Voor mij, als liefhebber van mooi voetbal, was dit een slaapverwekkende wedstrijd. Helaas.
Zo een lekkere fullquote
Zeg Badslippers heb jij een interview gegeven aan de commentator van Studio Sport ? ( die bestonden trouwens 60jaar, speciale uitzending)
Ik heb zondag in Venlo duitsers gekeken,ook leuk :rolleyes:
Big30
8 april 2019, 23:10
Club Brugge heeft Standard makkelijk opzij gezet in play-off 1. De Bruggelingen hadden genoeg aan drie goals in een sterke eerste helft op Jan Breydel. Wesley deed er na rust nog eentje bij: 4-0. Club deelt daarmee een tik uit aan de Rouches en nestelt zich opnieuw in het zog van Racing Genk.
https://www.hln.be/sport/voetbal/belgisch-voetbal/jupiler-pro-league/video-club-brugge-legt-standard-makkelijk-over-de-knie-en-nestelt-zich-weer-in-het-spoor-van-racing-genk~a5a77870/
deket
8 april 2019, 23:51
de eerste goal was een lacherdje en in dezelfde minuut een tweede,had ik er genoeg van en opende terug dit forum,kan je nagaan hoe teleurgesteld ik was ivm het wedstrijdverloop. het verschil tussen Standard thuis,geestdriftig en buitenhuis,mak, is wel zeer extreem te noemen
Badslippers
9 april 2019, 12:11
Zo een lekkere fullquote
Zeg Badslippers heb jij een interview gegeven aan de commentator van Studio Sport ? ( die bestonden trouwens 60jaar, speciale uitzending)
Nee, ik was aan het werk op zondagavond. Was trouwens ook een slaapverwekkende aangelegenheid.
Ik heb zondag in Venlo duitsers gekeken,ook leuk :rolleyes:
Jij kunt (als je wil) de elke dag naar een Duitse kijken ! ! !
Waarom FC Twente gered moest worden
FC Twente is gered, en niet voor het eerst. De gemeenteraad van Enschede ging gisteravond akkoord met 14 miljoen euro aan steun voor de club, terwijl er ook wordt bezuinigd op sociale uitgaven. En dat levert felle reacties op, onder meer op de Facebookpagina van de NOS.
Een greep uit de teksten: "Het is bizar, laat die club lekker failliet gaan! Onbegrijpelijk, allemaal belastinggeld!", "Idioterie! De voedselbanken hebben het druk en de zorg schiet tekort, maar een voetbalclub moet worden gered."
Sporteconoom Tsjalle van der Burg ziet wel een reden waarom voetbalclubs toch vaak worden gesteund. "Er is altijd veel druk vanuit de supporters. Als de gemeente niets doet, dan staan de fans op de stoep. En dan verlies je kiezers."
Maar dat is niet de voornaamste reden die de Enschedese wethouder Eelco Eerenberg van Financiën geeft. Hij zegt dat de gemeente wel moet bijspringen ("met tegenzin") omdat het verlies anders nog groter wordt. "Ik snap dat mensen vinden dat het een keer genoeg is geweest, maar de club is technisch failliet. Als we zouden uitstappen, waren we 25 miljoen kwijt geweest." Zoveel had de club aan de gemeente geleend.
De gemeenteraad staat met de rug tegen de muur, duidt FC Twente-kenner Gerben Kuitert van dagblad Tubantia de situatie. "Als ze nee hadden gezegd, dan waren er miljoenen door het putje gespoeld."
Van der Burg begrijpt dat argument, maar vindt dat de gemeente veel strenger had moeten zijn. "Enschede zegt dat ze dit doen zodat ze het geld terugkrijgen, maar ze schelden een aanzienlijk deel van de schuld juist kwijt. Dat is bijzonder." De gemeente scheldt per direct 5 miljoen euro kwijt. In de loop van de jaren komt daar nog eens 2 miljoen euro bij.
"Ze zijn te ruimhartig geweest", stelt de sporteconoom van de Universiteit Twente. "De gemeente had moeten zeggen: wij eisen een deel van de inkomsten als het weer wat beter gaat. Bijvoorbeeld 25 procent van de tv-gelden."
Overigens zijn er wel voorwaarden gesteld aan het redden van de club. Zo krijgt de gemeente als eerste van de schuldeisers het geld terug en gaat er geen dividend naar aandeelhouders voordat de schuld is ingelost. Ook is afgesproken dat de club per seizoen bijna 2000 kaarten beschikbaar stelt aan Enschedeërs met weinig geld.
En dat laatste raakt aan het maatschappelijk belang, een argument waar vaak mee wordt geschermd als het gaat om steun voor voetbalclubs. Ook de wethouder heeft het erover. "Twente is een club waar een hoop mensen hun salaris verdienen en waar veel ondernemers brood bij verdienen. Daarbij is het ook een goed merk in de regio. Dat heeft waarde."
Van der Burg is niet overtuigd van het city-marketing-argument, maar ziet wel de maatschappelijk waarde van de voetbalclub. "Die is er, vooral voor die duizenden fans. Voor sommigen van hen is de club echt hun leven."
Normaal is een club redden niet de taak van gemeente, zegt een fan vandaag bij het trainingsveld. "Maar nu wel!":
Wat de sporteconoom steekt, is dat FC Twente volgens hem niets heeft geleerd van het verleden. In het plan waarmee de gemeenteraad heeft ingestemd, wordt gerept over investeringen die volgens hem niet opportuun zijn.
"Ze willen bijvoorbeeld zonnepanelen op het dak van het stadion leggen", noemt Van der Burg. "Een gezin dat in geldproblemen zit doordat de kostwinner is ontslagen, koopt toch ook geen zonnepanelen? Nee, zo'n gezin doet wat zuiniger totdat ze er weer bovenop zijn."
"Maar deze club is alleen van geen kant zuinig", gaat hij verder. "Er is daar een bepaalde arrogantie: wij zijn FC Twente, wij zijn belangrijk. En die hele cultuur hou je zo in stand."
Daar is wethouder Eerenberg het helemaal niet mee eens. "Er ligt een sobere begroting. Het plan is heel doortimmerd en geeft Twente lucht om te doen waar ze goed in zouden moeten zijn. Gewoon voetballen."
Tubantia-journalist Kuitert vindt ook dat de bal nu vooral bij de spelers van Twente ligt. "Ik durf niet te zweren dat het nu goedkomt. Als ze in de Keuken Kampioen Divisie blijven en het zit allemaal tegen, dan zouden ze zo weer bij de gemeente kunnen aankloppen."
Op dit moment heeft Twente overigens goede papieren om terug te keren op het hoogste niveau: met nog vijf wedstrijden te spelen, staan ze zeven punten boven de nummer 2.
Bron: NOS
Pret note:
Begrijp niet waarom Boobmeister hierover niks zegt. Ik zou ook wel willen dat (een deel) van mijn hypotheek kwijtgescholden gaat worden, gebeurt toch ook niet.
Wat zal hierna volgen? Alle clubs zullen denken we gaan lekker in de schulden. We worden toch wel gered door de overheid. Het is van het zotte allemaal.
bocariver
9 april 2019, 19:13
Very interesting explanation about FC Twente.
Last bankrupt of French was in 2017 SEC Bastia, no public help from city but tax administration let them grow their debt without reason and a lot of locals let money disappeared.
Corsica is a strange region....
Other problematic clubs in France are now Valenciennes, Lens and Sochaux, they walk on red line....
I do not speak about Marseille if no champion’s league on end of championship.
deket
9 april 2019, 21:40
niet vergeten dat voetbal buiten de meest populaire sport ook een zeer sociale functie heeft in tegenstelling tot bv het elitaire golf
1; het brengt mensen samen van allerlei standen,geloof,achtergrond etc,
2, het haalt veel jongeren van straat,die anders op de dool of in de criminaliteit belanden door hun structuur en hoop te geven
Willem2
9 april 2019, 23:39
Liverpool - Porto 2-0
Tottenham - MCity 1-0
En morgen Ajax-Juventus en Barcelona0 MUnited
Willem2
11 april 2019, 00:05
IJzersterk Ajax laat Juventus ontsnappen met gelijkspel
Ajax mag nog altijd hopen op een plek in de halve finale van de Champions League. Zwaar wordt de klus in Turijn wel, na de 1-1 tegen Juventus van vanavond. Een boeiende Europese avond weer in al zijn facetten.
........... https://www.ad.nl/dossier-ajax/ijzersterk-ajax-laat-juventus-ontsnappen-met-gelijkspel~ab324797/
Ajax was eigenlijk veel beter en totaal tegen de verhouding in scoorde Ronaldo de 0-1 nadat Ajax 45minuten het spel had gedicteerd, typisch zo'n italiaanse ploeg :rolleyes:
Veel kansen en mogelijkheden voor Ajax. Gelukkig maakte Neres meteen in de 2de helft een doelpunt. Daarna weer veel mogelijkheden voor Ajax. En toen kwam Costa erin en was het bijna totaal tegen de verhoudingen in nog 1-2 geworden.
Tja allemaal leuk en aardig maar Juventus zal wel doorgaan naar de halve finale want ""Italianen kennen niet van je winnen, maar je ken wel van ze verliezen." Daarom heeft Ajax zo'n negatieve balans tegen Juventus.
deket
11 april 2019, 00:20
was na 21h thuis en keek dan zappend naar United-Barcelona en Ajax-Juventus,terwijl ik at(voetbal moet je direct zien en niet opgenomen aangezien toch appjesmet de vraag wat je van de wedstrijd vond, krijgt en de spanning eraf is wanneer je de uitslag kent, omdat al snel bleek dat United Barca niet aan kon keek ik vooral naar Ajax-Juve en de Amsterdammers speelden idd goed hoewel W2 zijn analyse wel door een rood,witte bril lijkt geschreven te hebben. Juventus speelt altijd zo beste W2,zeker buitenhuis,en ze waren nog het dichts bij de 1-2 met dat schot op de binnenkant van de paal in de 2de helft. Desalnietemin voetbalde Ajax wel wat kansen bijeen en verdedigden deligt en deJong ijzersterk. Neres bewees waarom hij Braziliaans internationaal is geworden,
ik moet de Ajaxsupporters wel van jullie droom helpen,Juventus zal niet zo naief spelen in de terugwedstrijd dan de club van P1,en zich niet laten verassen
Willem2
11 april 2019, 01:34
.... W2 zijn analyse wel door een rood,witte bril lijkt geschreven te hebben....
Nee zo'n paars-witte afwijking heb ik niet. ;)
Big30
11 april 2019, 07:24
De 1-1 is een licht teleurstellende uitslag voor Ajax, maar zeker geen hopeloze uitgangspositie voor de return in Turijn op 16 april. Voor die wedstrijd kan coach Erik ten Hag niet beschikken over Tagliafico, hij liep tegen zijn tweede gele kaart aan en is geschorst.
https://nos.nl/artikel/2279910-sterk-ajax-dwingt-gelijkspel-af-tegen-juventus.html
https://screenshotscdn.firefoxusercontent.com/images/f6044830-f51a-41b3-a433-17b14e076e40.png
Ajax was de sterkere ploeg, creëerde meer kansen maar verzuimde deze af te maken. Bepaald kansloos is Ajax niet in de return, al kan Juve op 0-0 spelen, maar dat houdt wel een risico in.
Bij de lezers commentaren van L Equipe las ik dit:
Quel match !!! Enfin des vrais joueurs de football et pas des décathloniens comme on a trop l'habitude de voir dans notre championnat. La qualité de passe des joueurs de l'ajax est remarquable ! Le ballon circule à une vitesse phénoménale en jeu cours ou jeu long. Moi qui croyais que ce football était mort ! Quel régal ! J’espère qu'il vont allez en finale, pour montrer à tous nos club français qu'une bonne philosophie de jeux vaut tous les millions d'euros. Allez l'Ajax.
Een lofzang op de kwaliteiten van Ajax, de snelle bal circulatie en ga zo nog maar even door. Echte voetballers bij Ajax ipv Tienkamp atleten zoals men de vaak in de Franse competitie ziet.
De commentaren in de Duitse en Engelse pers bijna eensgelijk, Ajax de betere ploeg doet zichzelf tekort maar is in de return bepaald niet kansloos.
Dit is ook mooi: Vrijwel zeker: kampioen van volgend seizoen speelt Champions League.
P11111
11 april 2019, 10:29
Het is dit seizoen elke Europese wedstrijd volop genieten van Ajax. Sterk veldspel, mooi en aanvallend voetbal en veel druk naar voren. Steeds weer, ook tegen de topclubs. Dat is het spel waarom je voetballiefhebber bent geworden. Geweldig om te zien. De jongelingen De Jong, Van de Beek, De Ligt en Neres blonken gisteravond weer uit. Een driepunter was mogelijk en ook verdiend geweest.
Het noodlot van de succesvolle campagne is natuurlijk wel dat het elftal na dit seizoen wordt leeggeroofd van de sterkmakers. Dan kan er niet verder gebouwd worden en moet weer opnieuw begonnen worden. Jammer, maar het is niet anders.
De terugwedstrijd in Turijn zal waarschijnlijk niet makkelijk worden. Maar het is een geweldig compliment dat Ajax overal in de voetbalwereld wordt gezien als de smaakmaker van dit Champions League-seizoen. De Nederlandse voetballiefhebbers mogen trots zijn. Ik ben dat in ieder geval. Nu proberen sowieso de Nederlandse dubbel te halen. Als dat lukt, mag gesproken worden van een schitterende voetbaljaargang.
Frenkie de Jong kreeg na zijn zoveelste indrukwekkende optreden weer geweldige complimenten, ook van de trainer van Juventus.
De Jong maakt indruk op Allegri: 'Hij had ons plan meteen door'
https://www.gelderlander.nl/dossier-champions-league/de-jong-maakt-indruk-op-allegri-hij-had-ons-plan-meteen-door~ac1252ff/
En ook elders in Europa hebben de kijkers genoten. Leuk.
Buitenlandse media vol lof: 'Spektakel voor de ogen'
https://www.ajaxshowtime.com/article/bijzaken-en-geruchten/121327/buitenlandse-media-vol-lof-spektakel-voor-de-ogen
'Ajax-baby's laten na de vruchten te plukken op onvergetelijke avond'
https://www.vi.nl/nieuws/ajax-babys-laten-na-de-vruchten-te-plukken-op-onvergetelijke-avond-
peterp095
11 april 2019, 13:22
Hoe je het ook draait of keert, Ajax zet Nederland terug op de Europese kaart. Als Nederlander mag je fier zijn op Ajax.
Willem2
11 april 2019, 16:18
Hoe je het ook draait of keert, Ajax zet Nederland terug op de Europese kaart. Als Nederlander mag je fier zijn op Ajax.
De Eredivisie-kampioen van het seizoen 2019/2020 is verzekerd van een plek in de groepsfase van de Champions League. Nederland staat dankzij het gelijkspel van Ajax tegen Juventus van woensdag weer op de cruciale elfde plek van de UEFA-coëfficiëntenlijst, goed voor een rechtstreeks ticket. ......... https://www.nu.nl/champions-league/5836215/nederland-herovert-rechtstreeks-cl-ticket-dankzij-gelijkspel-ajax.html
PSV zegt bedankt !!!
Big30
12 april 2019, 22:08
Topper tussen Standard en Anderlecht definitief gestaakt nadat uitfans zich blijven misdragen
Somber dieptepunt voor de Belgische competitie. De topper tussen Standard en Anderlecht is nog in de eerste helft definitief afgefloten. De Anderlecht-fans bleven maar bommen en vuurpijlen op het veld gooien uit protest. Standard leidde op dat moment met 2-0 na goals van Marin en Mpoku.
https://www.hln.be/sport/voetbal/belgisch-voetbal/jupiler-pro-league/topper-tussen-standard-en-anderlecht-definitief-gestaakt-nadat-uitfans-zich-blijven-misdragen~a64e0042/
https://images4.persgroep.net/rcs/kIY42_yzfB_NlFUMKdXB1G6zfDI/diocontent/145405139/_fitwidth/763?appId=2dc96dd3f167e919913d808324cbfeb2&quality=0.8
peterp095
12 april 2019, 22:26
Eigenlijk goed dat de wedstrijd nu gestopt werd. Nu zullen ze zich misschien eens gaan afvragen hoe al dat spul binnengeraakt in het stadion. In principe is de thuisploeg daarvoor verantwoordelijk. Enkele weken geleden werd ook KV Matchfixers veroordeelt daarvoor. (omdat er te weinig controle was gedaan)
Sphinx
12 april 2019, 23:36
Zucht, de Feyenoorders die het vuurwerk van buiten het station naar binnen gooiden hebben een aantal "fans" in Brussel duidelijk geïnspireerd het beter te doen :angryfire: Dikke kans dat Standard een 'win by default' gaat pakken
Voor sommige supporters is voetbal hun leven, alles voor de club, iets anders dan voetbal bestaat niet voor ze. Ik verbaas me keer op keer weer hoe “volwassen” mensen zich misdragen voor een voetbalspelletje?? Of het nou “supporters” zijn die vuurwerk het stadion in flikkeren, van die mafkezen die het ‘s nachts bij het hotel van de tegenstander afsteken of zoals vanavond in Luik weer gebeurd?? En inderdaad te gek natuurlijk dat ze die troep zomaar het stadion mee binnen krijgen !!
Vwb Paars Wit, daar moet veel gebeuren om weer aansluiting te vinden bij hun concurrenten, dit seizoen is ‘n fiasco in ieder geval. Maar met wat geschikte aankopen kan het volgend jaar zomaar weer anders zijn. En aankopen zijn nodig want dit elftal is echt beneden peil. Snap eerlijk gezegd niet dat Fred Rutte hierin gestapt is.
Deket komt ongetwijfeld met de oplossing :)
Willem2
13 april 2019, 00:42
M.a.w. deket hou eens op met vuurwerk spelen ;)
Standard-Anderlecht gestaakt na vuurwerk op het veld
De wedstrijd tussen Standard Luik en Anderlecht in de Belgische competitie is na 25 minuten gestaakt. Niet voor het eerst deze avond werd vuurwerk op het veld vanuit het vak van Anderlecht gegooid.
Voor scheidsrechter Lambrechts was dat genoeg om het duel bij 2-0 in ieder geval tijdelijk stil te leggen. Razvan Marin en Paul José Mpoku, uit een strafschop, maakten de doelpunten voor de thuisclub. Bovendien speelde Anderlecht al met tien man, na de rode kaart voor Kara Mbodji.
Verschillende spelers van Anderlecht liepen naar het vak van hun supporters om ze tot bedaren te brengen. Dat lukte niet.
Al sinds de afgekeurde goal van Halilovic in de 8ste minuut gooiden de fans van Anderlecht al allerlei zaken op het veld. Knalvuurwerk, vuurpijlen: het belandde allemaal al in de buurt van Ochoa. De Mexicaanse doelman van Standard greep zelfs al even naar zijn oor nadat een vuurwerkbom in zijn buurt ontplofte.
,,Ik ga er van uit dat deze wedstrijd wordt omgezet in een reglementaire nederlaag’', reageerde topman Michael Verschueren van Anderlecht. ,,Het is heel spijtig dat dit is gebeurd. We hadden het niet verwacht en weten niet wie er achter zit. Dat gaan we zeker uitzoeken. Ik weet dat de meerderheid van onze fans dit ook absoluut niet wil.’'
De directie van de club gaf verder aan dat ,,dit absoluut niet te tolereren is.’'
In de play-offs had Anderlecht al verloren van Genk, Club Brugge en Antwerp.............. https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/standard-anderlecht-gestaakt-na-vuurwerk-op-het-veld~a1fa63fb/
Zo slecht was Anderlecht aan het begin van de competitie niet en dan bedoel ik de oefenwedstrijden die ze voornamelijk wonnen. Daarna is er iets wel redelijk verkeerd gegaan....
deket
13 april 2019, 01:16
niets van meegekregen,ik was aan het genieten van de Keukendivisie uit het Nederlands voetbal
en nu ernstig,zonder dit goed te praten wil ik er wel op wijzen dat Standard van wedstrijden verstoren door vuurwerk een handelsmerk maakte,dus zij zouden best zwijgen,de pot verwijt de ketel
en uiteraard kan ik het gedrag van de harde kern niet goedpraten,maar ergens begrijp ik het wel(dus niet goedkeuren!)er is de laatste jaren,ookal voor de overname een wanbeleid gevoerd. Cynisch lijkt me wel het gegeven dat de kern nog nooit zo groot was,maar nog nooit zo weinig talent aanwezig,behalve van enklele jongeren,traditiegetrou door een van de beste jeugdopleiding ter wereld,Brugge is alleen maar een koopclub met corrupte voorzitter
met Arnesen heb ik goede hoop voor de toekomst,zijn twee voorgangers hebben er een boeltje van gemaakt
Mitrovic die dolgraag wilde terugkeren en op het punt stond in Anderlecht zelf te tekenen,ketste om een of andere duistere redenen af. en daarvoor liet men nog de meest talentvolle keeper uit de jeugd ooit vertrekken(niet mijn woorden,maar die van de jeugdtrainer) zo kan ik nog een eind voort gaan,maar het is niet de bedoeling dat jullie in slaap vallen en dit forum is daar niet geschikt voor,naar interne kritiek luisteren ze weliswaar niet en ze hebben Rutten duidelijk gemaakt dat hij maar een tussenpaus zou zijn;Rutten zelf zou nooit volgens zijn vrienden in een tussenseizoen naar een club gaan maar hij had,heeft hopelijk nog veel ontzag voor Anderlecht waar hij van hield,hopelijk nog,en voor hem een grote club.
vrees echter dat deze goede man te braaf is voor Anderlecht
Willem2
14 april 2019, 14:26
PSV worstelt zich langs De Graafschap, maar ziet Ajax op doelsaldo weglopen
PSV heeft in eigen huis na een zwaar eerste uur alsnog een 2-1 overwinning geboekt op degradatiekandidaat De Graafschap. De ploeg kreeg in de hele wedstrijd een serie kansen om van te duizelen, maar desondanks was De Graafschap de eerste formatie die doel wist te treffen. Na balverlies van Pablo Rosario kon De Graafschap overnemen en wist de ploeg via Delano Burgzorg te scoren. Hij knikte een voorzet van Leeroy Owusu binnen.
.......... https://www.ad.nl/dossier-eredivisie/psv-worstelt-zich-langs-de-graafschap-maar-ziet-ajax-op-doelsaldo-weglopen~af337f07/
Waarbij ik eigenlijk verwacht had dat PSV aan het doelsaldo zou werken, kropen ze weer door het oog van de naald...
JonnyFontane
14 april 2019, 15:15
Het was een waardeloze wedstrijd......
satanic surfer
14 april 2019, 20:56
Blijft spannend in Duitsland, Holland en Engeland waar beide protagonisten hun respectievelijke potjes winnen...1 misstap gaat bepalen wie het haalt in die drie landen.
Gelukkig ook grote kans op rechtvaardigheid in Bellege waar Racing Genk vandaag oververdiend won van naaste concurrent Club Brugge en het verschil weer 4 punten is in die dommige play-offs. Standard en Antwerp hijgen in de nek van de Bruggelingen met respectievelijk 1&3 puntjes afstand. Opvallend dat zowel AAGent als Anderlecht hun 4 matchen vooralsnog verloren, de zwakke broertjes zeg maar vooralsnog al kan men optimistisch opperen dat mathematisch alles nog mogelijk is voor optimisten van de zuiverste soort. Het heeft er alle schijn van dat Antwerp scherprechter kan en zal zijn in de titelrace en zelve mag de Great Old hopen op Europees voetbal. Dat zou toch mooi zijn!
Jack42
16 april 2019, 13:05
Fred Rutten is met onmiddellijke ingang vertrokken bij RSC Anderlecht. De trainer stapt op na de teleurstellende resultaten van de laatste weken.
Anderlecht is bezig aan een historisch slecht seizoen, waarin het zelfs voor het eerst in 56 jaar Europees voetbal dreigt mis te lopen.
In de play-offs werden alle drie de wedstrijden verloren, een vierde duel werd bij een 2-0 achterstand gestaakt vanwege ongeregeldheden.
Ontevreden supporters van Anderlecht gooiden vuurwerk en rookbommen op het veld.
https://nos.nl/artikel/2280694-rutten-na-drie-maanden-alweer-weg-bij-anderlecht.html
Er is ook maar weinig eer te behalen bij Anderlecht.
deket
16 april 2019, 15:16
een niet onbelangrijke nuanceverschil ; hij moest opstappen,hij kreeg dus zijn ontslag
er was een contract opgesteld voor onbepaalde duur zodat Anderlecht nooit een ontslagvergoeding moet betalen
goede man die Rutten,maar te lief voor Anderlecht,zoals ik al schreef
Willem2
16 april 2019, 16:13
Onzin. Geen trainer wil op dit moment werken bij Anderlecht. Het was en is een puinzooi. Uithuilen en snel opnieuw beginnen. Hoop dat Arnesen tijd krijgt.
Sphinx
16 april 2019, 19:14
Volgens Fred zelf (tegen Youp Schreuder) is hijzelf naar Verschueren gestapt met een vertrekwens. Hij zal vast en zeker wel ontslagen zijn als hij niet zelf was gekomen, dat snap ik ook wel. Wie weet, in Twente ligt de Kroatische coach ook niet goed, misschien hebben ze hem daar nodig?
Coucke kan dus weer op jacht naar zijn volgende slachtoffer om de ploeg te leiden, maar zoals ik al eerder riep: Wie WIL er nog überhaupt.
Big30
16 april 2019, 19:14
"Na 3 dagen overleg heeft Fred Rutten beslist dat hij geen deel wil uitmaken van het sportieve plan voor volgend seizoen", klinkt het in een mededeling. "Omdat hij de sportieve staf alle kansen wil geven om de toekomst optimaal voor te bereiden, zijn beide partijen overeengekomen om de samenwerking meteen stop te zetten."
"Anderlecht waardeert het werk dat Fred geleverd heeft in moeilijke omstandigheden. Zijn houding laat ons toe om het sportieve project voor de toekomst voor te bereiden. We gaan in wederzijds respect uit elkaar en wensen Fred veel succes in zijn verdere carrière", voegt Arnesen nog toe.
https://sporza.be/nl/2019/04/16/anderlecht-neemt-afscheid-van-coach-rutten/
Als het gaat om info over Anderlecht is deket nog minder betrouwbaar dan een Roemeense :biggrin:.
Picasso 1
16 april 2019, 20:48
Mijn favoriete club ligt er helaas uit maar hopelijk vandaag een mooie wedstrijd met Ajax als overwinnaar. :beerchug:
Wordt een zware opgave maar wel mogelijk....
Wentelt Eefje
16 april 2019, 21:27
Mijn favoriete club mag van de Amsterdamse burgemeester geen kampioen op De Toekomst worden, maar voorlopig hopen dat de oudjes van De Toekomst er eentje in kunnen wurmen. Heb er een bijzonder hard hoofd in, maar de hoop sterft als laatste...
Wentelt Eefje
16 april 2019, 21:29
Zijn negende tegen Ajax... van zwaar naar loodzwaar, en mogelijk maar onwaarschijnlijk...
Picasso 1
16 april 2019, 21:35
Zijn negende tegen Ajax... van zwaar naar loodzwaar, en mogelijk maar onwaarschijnlijk...
1-1;)
Wentelt Eefje
16 april 2019, 21:36
Applaus!!! Op naar de penaltyserie nu!!! (Sprong een zeer onverwachts gat in de lucht)
1-1;)
Dat belooft een mooie wedstrijd te worden.
Barca 2-0 met goals van Messi.
Picasso 1
16 april 2019, 21:43
Dat belooft een mooie wedstrijd te worden.
Barca 2-0 met goals van Messi.
Barca lijkt al besloten, ahoewel altijd oppassen in Champions League.
Ajax speelt aantrekkelijk en goed voetbal. Zou mooi zijn als ze door gaan, het is voor hun een zeldzame kans dit jaar. Volgend seizoen zijn ze al verschillende spelers kwijt..
Wentelt Eefje
16 april 2019, 21:43
Schöne al meer dan 40 minuten rijp voor een wissel...
Wentelt Eefje
16 april 2019, 22:31
ineens nog steeds niet gedaan, maar meer dan mogelijk...
Picasso 1
16 april 2019, 22:33
Schöne al meer dan 40 minuten rijp voor een wissel...
1 - 2....en verdiend tot nu.
Lesyeux
16 april 2019, 22:54
Ik ben (lang gelden...) geboren vlakbij de Kuip.... 010 hartje nog steeds kloppend... ik had dit topic na Real- Ajax 1-4 al kunnen aanmaken, maar nu... na Juventuas - Ajax. en Ajax door in de CL moet mij dit toch van het hart: Chapeau voor Ajax!! Wat een knappe prestatie! Écht respect! Ik gun ze de CL-cup, de eerste plaats en wat mij betreft ook nog de beker...
Wentelt Eefje
16 april 2019, 22:55
Absoluut verdiend de halve finale CL bereikt!!!
Willem2
16 april 2019, 22:56
Jezus, wat is PSV goed, die staan maar mooi samen bovenaan met dit 'goddelijke' Ajax :biggrin: ;)
Piet Plezier
16 april 2019, 22:58
inderdaad laat ze de CL maar winnen dat brengt teminste iets op.
Landskampioen worden brengt geen miljoenen euro's op.
Willem2
16 april 2019, 22:58
Is dit niet een beetje te veel van het goede om een eigen topic te maken voor Ajax. Want zo goed zijn ze nu ook weer niet. :biggrin:
Lesyeux
16 april 2019, 23:03
Ik laat het aan de mod's over om dit topic weer te verwijderen. Ik moest het even kwijt... weet ook niet of dit de goede manier is... maar ik ben oprecht onder de indruk!
Piet Plezier
16 april 2019, 23:04
32033
Picasso 1
16 april 2019, 23:04
Jezus, wat is PSV goed, die staan maar mooi samen bovenaan met dit 'goddelijke' Ajax :biggrin: ;)
Een deketiaanse uitspraak.
Willem2
16 april 2019, 23:05
Mijn favoriete club ligt er helaas uit maar hopelijk vandaag een mooie wedstrijd met Ajax als overwinnaar. :beerchug:
Wordt een zware opgave maar wel mogelijk....
Zeg eens eerlijk, is het niet leuk om te zien dat Ronaldo verliest. Nu pas kan je zien hoe vervelend hij is. Constant vragen om aandacht, bespelen van een scheidsrechter, vragen om kaarten etc. En igenlijk had hij een rode kaart moeten krijgen...
Willem2
16 april 2019, 23:05
Messi was wel heel goed vanavond ...
Big30
16 april 2019, 23:07
Begin was nog wat moeizaam maar uiteindelijk verloor Juve de grip en in de tweede helft was Ajax veel beter en won meer dan verdiend. Eindelijk weer eens een Nederlandse club in de 1/2 finale, mooi!
Willem2
16 april 2019, 23:07
Een deketiaanse uitspraak.
Anderlecht heeft wel mooi gewonnen dit jaar van Ajax en PSV. Dus ...
En Feyenoord won met liefts 6-2 van dit Ajax.
Picasso 1
16 april 2019, 23:12
Zeg eens eerlijk, is het niet leuk om te zien dat Ronaldo verliest. Nu pas kan je zien hoe vervelend hij is. Constant vragen om aandacht, bespelen van een scheidsrechter, vragen om kaarten etc. En igenlijk had hij een rode kaart moeten krijgen...
Ronaldo heeft buiten zijn zeer effectieve voetbalkwaliteit nooit veel indruk op me gemaakt. Bij Real waardeerde ik zijn vreemde en egoïstische gedrag ook niet al te veel. Je kan echter gezien zijn statistieken niet omheen dat het een erg grote voetballer is
Vandaag was ik voor Ajax vanwege het aantrekkelijk voetbal die ze opnieuw hebben laten zien. Geen geluk, maar gewoon winst afgedwongen met goed combinatiespel. Maakte me verder weinig uit of Ronaldo of anderen bij Juventus speelt.
kempie
16 april 2019, 23:58
Anderlecht heeft wel mooi gewonnen dit jaar van Ajax en PSV. Dus ...
En Feyenoord won met liefts 6-2 van dit Ajax.
Klopt
Feyenoord heeft ajax dit seizoen prima geholpen door ze weer op scherp te zetten.
deket
17 april 2019, 00:08
ik had het eerlijk gezegd niet verwacht,het leek wel dat ze bij de Hollanders telkens met een man meer speelden,altijd stond er een vrij
na de 1-0 van Ronaldo leek Juventus vergeten te voetballen,de overwinning van Ajax was dubbel en dik verdiend,indrukwekkend.
het verschil en de overeenkomst met Anderlecht;Ajax kocht wel goed in om de talentvolle jongeren te omringen,een zeer goede jeugdwerking hebben beiden
een dikke buis voor de Vlaamse commerciele televisie die de rechten voor de CL hebben gekocht,zij kozen net als vorige week voor United tegen Barcelona en iederren met een beetje voetbalkennis weet dat daar gaan spanning te beleven valt omdat Barca veel sterker speelt. Hopelijk dat diegene die geen voetbalbetaaalzender ontvangen wisten dat de waalse Commerciele tv,RTL sport het wel juist had ingeschat en de goede keuze maakte
deket
17 april 2019, 00:14
btw, waar zit den Peter 020?,had verwacht dat hij vol euforie naar gewoonte de overwinning hier van de daken zou schreeuwen?
misschien gaan vieren op de walletjes?
P11111
17 april 2019, 07:41
btw, waar zit den Peter 020?...
Maak je over mij geen zorgen. Ik heb gisteravond na het laatste fluitsignaal een diepe buiging voor de Ajax-spelers gemaakt.
Het voelt lekker dat Ajax dit seizoen tot de vier beste ploegen van de wereld behoort. Maar indrukwekkender nog is het soort voetbal waarmee dat is bereikt. Er wordt sterk, mooi, aanvallend en met lef gespeeld. Het is van een constant en erg hoog niveau. Schitterend om dat als Nederlandse voetballiefhebber weer eens mee te maken, in een tijd dat het grote geld regeert.
[emoji445][emoji445][emoji445][emoji445][emoji445][emoji445][emoji445][emoji445][emoji445][emoji445]
Big30
17 april 2019, 08:13
Frenkie de Jong ook kritisch: ‘We hadden ruimer moeten winnen’
Ajax verdiende de zege (1-2) op Juventus in de kwartfinales van de Champions League, vooral op basis van de tweede helft. Dat zei Frenkie de Jong bij Ziggo Sport. ,,Na rust hadden we zelfs wel vaker dan één keer kunnen scoren.’'
https://www.ad.nl/dossier-ajax-schittert-in-turijn/frenkie-de-jong-ook-kritisch-we-hadden-ruimer-moeten-winnen~aa960647/
Dat is misschien het enige verwijt dat je Ajax kan maken, in de tweede helft had Ajax drie zeer grote kansen waar er toch minimaal 1 van in had moeten gaan, 1-3 of zelfs 1-4 was een betere afspiegeling geweest vd verhoudingen.
Ajax schrijft historie met unieke reeks in de Champions League
Ajax moest namelijk drie voorrondes doorkomen om het hoofdtoernooi van het kampioenenbal te halen en daarin staat het nu dus zelfs bij de laatste vier. Dat is een unicum. Nog nooit wist een club die drie voorrondes moest spelen de halve finales te halen in de Champions League.
De laatste club van buiten de vijf grote competities in Europa die de halve finales van de Champions League haalde, was PSV in 2005
https://www.ad.nl/europees-voetbal/ajax-schrijft-historie-met-unieke-reeks-in-de-champions-league~a93cc17b/
Een Ajax dat overtuigend Real en Juve verslaat hoeft City of de Spurs niet te vrezen, wil niet zeggen dat de daar wel even van gaan winnen maar in deze vorm geef ik ze een grote kans.
Wentelt Eefje
17 april 2019, 08:38
Het voelt lekker dat Ajax dit seizoen tot de vier beste ploegen van de wereld behoort.
het is je vergeven dat je in alle euforie de ploegen die tot de halve finales in de Copa Libertadores reiken buiten beschouwing laat...
P11111
17 april 2019, 11:00
het is je vergeven dat je in alle euforie de ploegen die tot de halve finales in de Copa Libertadores reiken buiten beschouwing laat...
Als je vindt dat het niveau in de Copa Libertadores ongeveer even sterk is als dat in de Champions League, maak je nogal een grote denkfout. Sowieso spelen de beste Zuid-Amerikaanse voetballers al in Europa.
De Europese wedstrijden van Ajax zijn absoluut een feest om naar te kijken, maar voor mij zijn de landstitel en bekerwinst dit seizoen toch het belangrijkste. Ik hoop dan ook dat de ploeg zaterdag in Groningen goed en scherp voor de dag gaat komen en met een driepunter van het veld zal stappen.
Een kippenvelmoment gisteravond was het gejuich in Camp Nou nadat De Ligt Ajax op voorsprong zette. Het spel lag in Barcelona toen net even stil voor een wissel en je zag de toeschouwers, de Barça-trainer en de spelers op het veld naar het beeldscherm kijken. Geweldig. In het buitenland heeft Ajax een hoge gunfactor. Mooi en hartstikke verdiend.
Willem2
17 april 2019, 11:01
Maak je over mij geen zorgen. Ik heb gisteravond na het laatste fluitsignaal een diepe buiging voor de Ajax-spelers gemaakt.
[emoji445][emoji445][emoji445][emoji445][emoji445][emoji445][emoji445][emoji445][emoji445][emoji445]
En na vanavond verwacht ik MCity als volgende tegenstander. Maar dat zal wel een makkie zijn :rolleyes:
En de eerst volgende wedstrijd wordt verloren tegen Groningen en je krijgt dat liedje weer om je oren...
kempie
17 april 2019, 11:42
En na vanavond verwacht ik MCity als volgende tegenstander. Maar dat zal wel een makkie zijn :rolleyes:
En de eerst volgende wedstrijd wordt verloren tegen Groningen en je krijgt dat liedje weer om je oren...
Ajax statistieken in wedstrijden direct na de cl wedstrijden zijn prima dit seizoen gemiddeld 5 goals gescoord in de westrijden direct volgend op CL duels. Ze lijken dan nog in een flow te zitten. Vorige keer waren het een wedstrijd later zwolle door de week en AZ het weekend daarop die het probleem waren. Ik ben dus blij dat ze de lastigste gelijk dit weekend al krijgen.
Wentelt Eefje
17 april 2019, 14:07
Een kippenvelmoment gisteravond was het gejuich in Camp Nou nadat De Ligt Ajax op voorsprong zette. Het spel lag in Barcelona toen net even stil voor een wissel en je zag de toeschouwers, de Barça-trainer en de spelers op het veld naar het beeldscherm kijken. Geweldig. In het buitenland heeft Ajax een hoge gunfactor. Mooi en hartstikke verdiend.
Dat kippevelmoment heeft uiteraard nul-komma-niks met Ajax van doen, maar alles met de uitschakeling van het fenomeen dat wel 3 jaar op rij Eurapa's belangrijkste voetbalbokaal omhoog mocht houden met zijn vorige (Spaanse) werkgever... ...
Jack42
17 april 2019, 17:29
Dat kippevelmoment heeft uiteraard nul-komma-niks met Ajax van doen, maar alles met de uitschakeling van het fenomeen dat wel 3 jaar op rij Eurapa's belangrijkste voetbalbokaal omhoog mocht houden met zijn vorige (Spaanse) werkgever... ...
Wentelt Eefje je wist toch wel dat Juventus - Ajax op de grote schermen in Camp Nou rechtstreeks werd uitgezonden en dat de Barca supporters alleen nog maar oog hadden voor Ajax en niet meer naar Messi keken want hij is nu de 12e beste speler van de wereld......De wereld draait alleen nog maar om Ajax…..
Ik laat Peter020 maar in zijn bubbel dat de hele wereld nu ineens om Ajax draait maar ze presteren in de CL uitstekend en dat is een prestatie van formaat en mooi voor Nederland.
Ajax speelde goed in de tweede helft en De Jong in een aanvallender rol bekoort me veel meer dan als hij verdedigend moet spelen en dan teveel breed speelt.
Ziyech speelde gelukkig niet als vorige week voor zichzelf om een transfer af te dwingen, Tadic speelde goed in dienst van het elftal waar van der Beek goed gebruik van maakte.
Blind en De Ligt souverrein al liet De Ligt zich wel in de luren leggen door Ronaldo die een perfecte loopactie had waardoor hij zich vrij liep en de perfecte voorzet kon inkoppen.
En even offtopic M. van der Poel is fenomenaal, ongelofelijk hoe hij zojuist de Brabantse Pijl wint. :freu:
P11111
17 april 2019, 18:23
Dat kippevelmoment heeft uiteraard nul-komma-niks met Ajax van doen...
Probeer voortaan wel iets verder door te denken en niet halverwege daarmee te stoppen. Natuurlijk had dat behalve met hun aartsvijand Ronaldo zeker ook met Barça-doelwit De Ligt te maken. Dat kwam gisteravond samen bij die heerlijke treffer, dat proefde je direct, en hun wensaankoop Matthijs speelde toch echt in een Ajax-shirt. Dus nul-komma-niks is hier ietwat overdreven gesteld. En iedereen die het voetbal al wat langer volgt weet dat er in Barcelona sinds véle jaren veel sympathie is voor Ajax. Vanzelfsprekend vanwege de grote invloed en de voetbalfilosofie van Cruijff en uiteraard ook door de manier van voetballen van Ajax.
Mocht Manchester City de tegenstander worden, dan vrees ik dat de halve finale het eindstation is voor Ajax. Ik hoop daarom ook op Tottenham Hotspur, want dan schat ik vooraf de kans op de finale iets hoger in. Op mijn verlanglijstje staat een eindstrijd tussen Ajax en Barcelona. Maar als Ajax dan toch uitgeschakeld wordt, lijkt mij Barcelona tegen City ook een finale om met verlangen naar uit te kijken. We gaan het allemaal maar rustig afwachten.
De wereld draait alleen nog maar om Ajax…..
De voetbalwereld leek gisteravond en ook vandaag nog inderdaad om Ajax te draaien. Dat is waarschijnlijk niemand ontgaan. En volkomen terecht natuurlijk, na de zoveelste prestatie van formaat. De kranten en de sportpagina’s op internet in zowel binnen- als buitenland staan er bomvol van en ook op televisie komen de beelden steeds weer voorbij. Dus werkelijk niemand kan dat ontkennen, ook de mensen die gewoonlijk wat zuur in het leven staan niet. :) :biggrin:
Ook Alessandro Del Piero is diep onder de indruk van Ajax. De icoon van Juventus: 'Wat het meest indruk maakt is niet de werklust of technische kwaliteiten, die beiden exceptioneel zijn...maar de manier waarop ze het veld vullen, hun begrip van ruimte en tijd, hun tactische besef...en dat allemaal op zo'n jonge leeftijd...' (bron: Voetbal International)
Alessandro Del Piero - @delpieroale ADP10 taking about Ajax: 'What impresses me most isn’t the work rate or technical ability, both of which are exceptional... it’s the way they fill the pitch, their understanding of space and time, their tactical nous... all at such a young age...'
Maar goed, even genieten mag maar je moet nooit te lang in de euforie blijven hangen. Het is beter om met beide voetjes op de grond te blijven staan. De volgende uitdaging wacht namelijk alweer. Zaterdag FC Groningen-uit. De eerstvolgende wedstrijd is altijd de belangrijkste.
Sphinx
17 april 2019, 19:32
Was een behoorlijk drukke en gezellige ochtend in ons kantoor zo ongeveer naast de Arena :biggrin: De Indiërs leken het niet helemaal te begrijpen wat er gisteren was gebeurd, de Chinezen waren wat wereldwijzer. "En dan te bedenken dat de club uit mijn stad Neres nog wou hebben afgelopen winter" merkt er een op (geen voetbalfan overigens)
Apart voetbalreisje heeft dit Ajax gemaakt: Graz, Luik, Athene, München, Lissabon, Madrid, Turijn. Maar hoe het ook afloopt: met een finale of een uitschakeling, voor één ding ben ik stiekem wel bang. Een AS Monaco scenario. Toen die ploeg zover kwam in de CL wist PSG niet hoe snel ze Mbappé moesten vastleggen en ook de rest van dat elftal waaierde uit over Europa. Natuurlijk hebben ze een Russische eigenaar die veel te veel verstand van geld verdienen en te weinig verstand had van voetbal en is de ontluisterende duikvlucht die de club daarna nam ook deels aan slecht beleid te danken, maar ze zullen flink op moeten passen om niet weer helemaal leeggezogen te worden.
Picasso 1
17 april 2019, 21:16
2 -2 in elf (!) minuten tussen MC en Toth. Bizar, en een mooie wedstrijd weer.
Willem2
17 april 2019, 22:58
2 -2 in elf (!) minuten tussen MC en Toth. Bizar, en een mooie wedstrijd weer.
Uiteindelijk 4-3 voor City maar het wordt dus de Spurs voor Ajax. Had ik niet verwacht.
https://www.ad.nl/europees-voetbal/live-tijd-begint-te-dringen-voor-city-spurs-virtueel-tegen-ajax~ac337256/
Big30
17 april 2019, 23:01
Spurs, eitje. Die kunnen er niet veel van. Ajax in de finale dus
Willem2
17 april 2019, 23:03
Spurs, eitje. Die kunnen er niet veel van. Ajax in de finale dus
Hoho, die hebben wel van PSV gewonnen. Daarnaast staan ze niet voor niets in de halve finale.
Big30
17 april 2019, 23:06
Hoho, die hebben wel van PSV gewonnen. Daarnaast staan ze niet voor niets in de halve finale.
Thuis gelijk en uit met veel geluk gewonnen, stelt weinig voor Spurs. Heel zwak, dat zagen we vanavond dus.
Geen Kane en Son tegen Ajax, dan blijft er nog maar weinig over.
deket
17 april 2019, 23:39
Dan heb ik toch weer andere wedstrijden gezien van Hotspurs tegen het provincieploegje Big30:wink2: ik zag dat PSV 2 maal overklast werd maar dat is uiteraard geen referentie dat Tottenham een goede ploeg is. Anyway, ik had het ook niet verwacht vandaag.
Picasso 1
18 april 2019, 00:36
Aan het begin van het seizoen zou je een Juventus - Manchester City in de halve finale verwachten (Big had daarover lijstjes hier geplaatst met clubs die sowieso bij de laatste 8 zouden komen jaar in jaar uit). Deze twee favorieten voor de eindzege hebben echter plaats moeten maken voor Ajax - Tottenham. Wel een meevaller voor Ajax dat ze niet tegen MC hoeven, Tottenham is op papier een minder sterke tegenstander.
deket
18 april 2019, 00:40
natuurlijk zijn ze bij Ajax opgelucht dat het Tottenham en niet City is. de centrale verdediger van Manchester City is een product van,,,,,,
Picasso 1
18 april 2019, 00:59
natuurlijk zijn ze bij Ajax opgelucht dat het Tottenham en niet City is. de centrale verdediger van Manchester City is een product van,,,,,,
De Ligt is beter en kopt bovendien, net als Ramos, wedstrijdbepalende goals in.
Jan Verplancke
18 april 2019, 01:18
Apart voetbalreisje heeft dit Ajax gemaakt: Graz, Luik, Athene, München, Lissabon, Madrid, Turijn. Maar hoe het ook afloopt: met een finale of een uitschakeling, voor één ding ben ik stiekem wel bang. Een AS Monaco scenario. Toen die ploeg zover kwam in de CL wist PSG niet hoe snel ze Mbappé moesten vastleggen en ook de rest van dat elftal waaierde uit over Europa. Natuurlijk hebben ze een Russische eigenaar die veel te veel verstand van geld verdienen en te weinig verstand had van voetbal en is de ontluisterende duikvlucht die de club daarna nam ook deels aan slecht beleid te danken, maar ze zullen flink op moeten passen om niet weer helemaal leeggezogen te worden.
Dat ga je nu natuurlijk ook wel krijgen, dat er interesse komt voor spelers. En als er eenmaal eentje over is gehaald... Dan volgen er natuurlijk meer. Enige waar je op kunt hopen is dat iedereen blijft en met elkaar afspreekt er nog een keer voor te gaan.
Maar dat gaat dus niet gebeuren. De Jong heeft al elders getekend. Volgen er nog wel meer.
De beker kan alvast naar Barcelona denk ik.
Big30
18 april 2019, 07:36
Aan het begin van het seizoen zou je een Juventus - Manchester City in de halve finale verwachten (Big had daarover lijstjes hier geplaatst met clubs die sowieso bij de laatste 8 zouden komen jaar in jaar uit). Deze twee favorieten voor de eindzege hebben echter plaats moeten maken voor Ajax - Tottenham. Wel een meevaller voor Ajax dat ze niet tegen MC hoeven, Tottenham is op papier een minder sterke tegenstander.
Het is voor het eerst sinds 2005 dat een club niet afkomstig uit 1 vd 4 grootste en competities met veel geld in de halve finale staat, dat was in 2005 PSV de laatste keer. Ajax staat momenteel nog niet eens bij de top30 van rijkste clubs, erg knap dus. Tottenham staat net niet in de top10 maar denk dat op voorhand niet veel mensen op de Spurs hadden gegokt.
Big30
18 april 2019, 07:41
Als het gaat om centrale verdedigers denk ik dat geen enkele club schrik zal hebben van een Belg op leeftijd bij City, ik zou wel schrik hebben vd centrale verdediger bij Liverpool trouwens, die scoorde gisteravond weer.
Volgens velen de beste centrale verdediger ter wereld, zijn naam is Virgil van Dijk.
kempie
18 april 2019, 07:50
Niemand lijkt rekening te houden met liverpool in de finale maar dat is een lastige ploeg. De eerste moeilijke hobbel voor barcelona dit seizoen. De eerste ploeg waar ze tegen moeten die ook tot 1 v/d favoriten was gebombadeerd voor de eindzege.
Frapant is dat mocht ajax de finale halen dan heeft barcelona straks voor 150 miljoen de 2 beste spelers gekocht van een CL finalist. Voor de beste 2 beste spelers van de andere finalist kom je er met 300 miljoen nog niet. Een absoluut koopje dus. Veel te weinig.
Willem2
18 april 2019, 10:45
Ajax treft Spurs op 30 april en 8 mei
.... https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/ajax-treft-spurs-op-30-april-en-8-mei~a3b867ff/
Helaas eerst uit. Normaal gesproken een voordeel maar dat bleek voor Ajax dit jaar eigenlijk niet. De uitwedstrijden waren beter.
Willem2
18 april 2019, 10:54
Klopp: Barcelona zou wel eens lastig kunnen worden .... https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/klopp-barcelona-zou-wel-eens-lastig-kunnen-worden~ac4deaea/
Kan ook onder humor geplaatst worden
deket
18 april 2019, 17:09
maak jullie geen illussies,;W2,Peter020 en andere Kempies,de club zal leeggekocht worden,en er zullen vele miljoenen binnenkomen,die hopelijk voor jullie goed geinvesteerd zullen worden. Heb je de buikduik van Marc Overmars gezien?
maar er zullen er al anderen vanuit de jeugd klaar staan om de plaatsen in te nemen en volgens oa AAd de Mos opnieuw grote talenten
P11111
18 april 2019, 17:18
Heel Holland geniet van Ajax, maar dat toegeven kost moeite
"Ik hoopte op een heel groot pak slaag, maar fucking hell: wat een niveau!"
Gejuich in cafés van steden waar de Ajax-haat groot is. Complimenten op sociale media, vreugde in app-groepen. Is heel het land plots voor de Amsterdammers? Aartsrivalen spreken zich uit.
Hij zat er helemaal klaar voor, thuis op de bank. Ras-Hagenees en ADO Den Haag-fan John van Zweden had wel zin om te zien hoe Ajax zou afgaan in Turijn. De Europese zegetocht had nu wel lang genoeg geduurd. Verlies voor Ajax is voor een aanhanger van een van de rivalen soms net zo lekker als zelf winnen. Een kwestie van voetbal-leedvermaak: "Ik hoopte op een heel groot pak slaag, dat ze met 6-1 naar huis gespeeld zouden worden of zo. Maar dan ga je kijken, en fucking hell: wat een niveau! Ik mag het niet zeggen natuurlijk, maar wat heb ik zitten genieten gisteravond. Die jonge gassies spelen zo vrij, geen poespas, zitten niet onder de tatoeages. Zo'n De Ligt die de Italianen naar huis kopt, daar krijg je kippenvel van!"
Verbazing
De wonderbaarlijke bekering van Van Zweden gisteravond op Twitter ("Ik krijg het bijna m'n strot niet uit, maar dit is wel een heel goede prestatie") wekte grote verbazing bij zijn volgers, die Van Zweden kennen als iemand die niet te beroerd is om af te geven op '020'. De afkeer van Ajax zit zo ongeveer standaard in de pap tijdens de voetbalopvoeding bij gezinnen in Utrecht, Den Haag, Eindhoven en Rotterdam. Maar wat dan als die 'arrogante kwallenclub' - Van Zweden: "Zo noem ik ze ja, het is voor mij gewoon een griezelclub" - plots de sterren van de hemel speelt, Europese topclubs over de knie legt? Dan strijden clubliefde, Ajax-haat en nationaal chauvinisme om voorrang.
In de hofstad werd gisteravond in een paar cafés in het centrum luid gejuicht toen Ajax de winnende treffer maakte, gerelativeerd met teksten als "als een Nederlandse club wint, tja, dan is dat toch mooi". In Eindhoven stopte de PSV supportersvereniging iets eerder met vergaderen. ,,D'r zeiden wel een paar van ons: we kunnen nu afronden, dan kunnen we die wedstrijd kijken", vertelt Michael Deelen, medewerker van de vereniging. Eenmaal thuis zag Deelen hoe Ajax een van de topfavorieten voor de eindzege uit het toernooi speelde. "Dan spring ik niet van de bank, maar als voetballiefhebber deed me dat wel goed, ja." In Wormer, waar 's lands bekendste Vitesse-fan en schrijver/columnist Marcel van Roosmalen woont, werd ook gejuicht voor de Amsterdammers. Van Roosmalen: "Als Nederlander moet je hier gewoon van genieten. Dan is het toch alsof het Nederlands elftal speelt? Het is echt heel provinciaal als je dit succes niet gunt.'" In Rotterdam-Zuid was het volgens de Schaal van Van Roosmalen dus een beetje bizar, toen er gisteravond dertig tot veertig ras-Feyenoorders in supporterscafé Nieuw Feijenoord zaten te kijken hoe 'ze' (Ajax wordt liefst niet bij naam genoemd, het is 020, ze, hen of dat) het ervan af brachten. "Eigenlijk wil ik geen commentaar geven", zegt John, uitbater van het café, aan de telefoon. "Dan ga ik alleen maar lelijke dingen zeggen. Maar goed: we hebben hier wel gekeken, ja. We hopen natuurlijk dat ze verliezen."
Niet klappen
Het begint dus goed voor de klanten van Nieuw Feijenoord als Cristiano Ronaldo na een krap halfuur de 1-0 maakt. Als de partij kantelt, Ajax gelijk komt en in de tweede helft de -1 scoort, blijft de sfeer gelaten. "We gaan hier niet zitten klappen. Er is respect voor de prestatie, daarover moet je eerlijk zijn. Juventus had geen schijn van kans in de tweede helft. Ik heb er ook eentje gefeliciteerd hoor, hij is van hier tegenover. Werkt daar in een winkel. Het is een van de weinige goeie Ajacieden die ik ken, eentje die normaal doet, niet zo'n grote bek heeft."
Om vervolgens, net als veel andere concurrenten, breeduit te verhalen over de risico's van Ajax' winst. Over het grote financiële gat dat de Amsterdammers nu slaan met de rest van het land. Over de KNVB die de club voortrekt. Over de arrogantie van de Amsterdammers, over het mooiweerpubliek, samengevat over zo'n beetje alles wat er in de Johan Cruijff ArenA gebeurt.
Van Zweden gaat de volgende wedstrijd waarschijnlijk weer kijken. "Bij die winst tegen Real heb ik me nog rustig gehouden ja, maar kom effe op: 1-4 tegen Real Madrid, in Bernabeu. Dat is toch ook wat? Het is gewoon een walgelijk hoog niveau wat die pure ventjes op de mat leggen. Het eindstation is de finale, hoor. Ik zou niet weten welke club hen nu makkelijk kan stoppen."
Bron: De Gelderlander
peterp095
18 april 2019, 18:56
Ik hoorde gisteren een interview met Urbain Hassaert, doet terug scouting voor Ajax nadat hij bij Anderlecht de deur achter zich toetrok. Volgens hem staan er nog vele talenten in de wachtrij bij Ajax. Dit zal ongetwijfeld goed zijn voor het nationale elftal van Nederland.
deket
18 april 2019, 19:39
hij deed goed werk maar is bijna 80jaar!
Willem2
18 april 2019, 23:52
Eintracht zorgt voor stunt, Arsenal, Chelsea en Valencia simpel door .......... https://www.ad.nl/europees-voetbal/eintracht-zorgt-voor-stunt-arsenal-chelsea-en-valencia-simpel-door~addc9c10/
deket
20 april 2019, 00:09
heb ik dit goed gehoord? passen ze de competitie in Nederland aan voor Ajax in de CL
hoed af voor wat Ajax gepresteerd heeft,maar dit deed men in Belgie nooit voor Anderlecht hoor
de laatste wedstrijd moet PSV dus niet naar AZ,en Ajax naar DeGraafschap, hebben ze daar enkele jaren gelden met slechts 1-1 te spelen,toen nog onder denBoer,niet de titel verloren? voorteken?
Big30
20 april 2019, 00:37
heb ik dit goed gehoord? passen ze de competitie in Nederland aan voor Ajax in de CL
hoed af voor wat Ajax gepresteerd heeft,maar dit deed men in Belgie nooit voor Anderlecht hoor
Nee dat klopt, Anderlecht heeft ook nog nooit de 1/2 finale vd CL gehaald met kans om de finale te halen. In de CL heeft Anderlecht zelfs nog nooit de kwart finale gehaald :biggrin:. De tijd dat Anderlecht Europees wel wat (op beperkte schaal) presteerde ligt al zo lang achter ons dat veel IJsberen toen nog niet eens geboren waren.
Ajax maakt kans om weer eens een CL/EC1 finale te gaan spelen, Ajax speelde 6 finales, Anderlecht 0, Ajax won er 4 daarvan. Al ben ik dan een Feyenoord fan ik moet het wel eerlijk toegeven, trouwens Feyenoord won ook de Cl/EC1, detail ;).
BBC-analytici kiezen voor Van Dijk als speler van het jaar in Engeland
Als het aan de analytici van de BBC ligt, wordt Virgil van Dijk binnenkort verkozen tot speler van het jaar in Engeland. 14 van de 21 kenners van het Engelse voetbal kiezen voor de 27-jarige verdediger van Liverpool als PFA Player of the Year.
https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/bbc-analytici-kiezen-voor-van-dijk-als-speler-van-het-jaar-in-engeland~af693624/
We gaan het zien, zou me niets verbazen dat van Dijk de verkiezing zou winnen, de keus vd analytici is wel duidelijk.
P11111
20 april 2019, 10:55
De ouderdom komt met gebreken, maar gelukkig mankeer jij nog niets aan je oren. Goed, houden zo, want dan hoor je nog wel eens wat. Maar het is heel simpel te verklaren. Zoals het inmiddels ook al tot de meeste mopperaars in ons land is doorgedrongen, is dit een verplichting van de UEFA. Volgens de reglementen is het namelijk niet toegestaan om binnen drie dagen twee officiële wedstrijden, waaronder een Europees duel, te spelen. Logisch natuurlijk gezien de fysieke belasting van een voetbalwedstrijd. Rekening houdend met de verjaardag van onze koning en de daarmee gemoeide politie-inzet op zaterdag 27 april had de Nederlandse voetbalbond dus geen andere keuze meer dan om een volledige speelronde, waarvan de wedstrijden gelijktijdig moeten worden gespeeld, naar achteren te verplaatsen. Dat heeft de KNVB na dinsdagavond keurig en snel kunnen regelen.
Ik heb niet het gevoel dat in het Belgische clubvoetbal ooit ook zo’n situatie zal ontstaan. Dus als ik jou was, zou ik mij daarover voorlopig geen grote zorgen maken.
Probeer nog even te genieten van het mooie Ajax-voetbal in de Champions League. Zelfs de vaak kritische Kieft beweert vandaag in zijn column dat de tweede helft dinsdag tegen Juventus "niet normaal goed, van absoluut Europees topniveau" was. Voor de ware voetballiefhebber waren de wedstrijden van Ajax tot nu toe een feest - waarschijnlijk ook voor die bewoner van een huisje in Venlo - en hopelijk krijgt dat in mei een vervolg. Na het seizoen zal mogelijk sprake zijn van een leegloop van de sterkmakers en in dat geval moet ik daar als altijd nuchtere fan dan maar mee leven. Dat zal best lukken en dan ga ik de opbouw en ontwikkeling van een nieuw Ajax-elftal met evenveel belangstelling volgen.
Slutsky: 'Ajax laat wereldwijd een fantastische indruk achter en ik vind de aanpassing van het speelschema volkomen normaal'
https://www.ajaxshowtime.com/article/voetbalnieuws/121714/slutsky-ajax-laat-wereldwijd-fantastische-indruk-achter
mechelen
20 april 2019, 11:21
Vroeger, toen de dieren nog spraken en Anderlecht een voetbalgrootheid was speelde men de nationale competities in het weekend en Europees op woensdag...
Willem2
20 april 2019, 20:27
Ajax wint met een PSVeetje :rolleyes: ;)
Big30
20 april 2019, 20:52
Lucky Ajax, we kennen de uitdrukking allemaal en voor de zoveelste keer dit seizoen geldt dat weer eens voor Ajax in de Eredivisie. De overwinning tegen Juve was dik verdiend en viel te laag uit.
Tegen Groningen verdiende Ajax maximaal een gelijk spel.
Badslippers
20 april 2019, 22:21
Heel Holland geniet van Ajax, maar dat toegeven kost moeite
Ik denk dat zo'n uitspraak alleen geldt voor verdwaasde clubfans. En die zijn er nogal wat. Er is niks op tegen om je favoriete club toe te juichen en er wedstrijden van te bezoeken. Het bijhouden van een plakboek is ook een vrij onschuldig tijdverdrijf. Dat laatste doe ik niet maar zo af en toe bezoek ik een wedstrijd van VVV. Puur en alleen omdat ik al mijn hele leven in Venlo woon en enkele successen van deze club van nabij heb mogen meemaken. dat schept dan een band die tot op de dag van vandaag in stand wordt gehouden door soms een wedstrijd te bezoeken. Zoals ik in een eerder bericht al aangaf, om wat te kletsen, een biertje te nemen met het traditionele broodje bockworst met mosterd en natuurlijk de wedstrijd te volgen. Verwilderd en verstandeloos geschreeuw passen daar wat mij betreft niet bij. Wedstrijden bezoek ik het liefst als het zonnetje schijnt. Vanavond verstek laten gaan wegens werkverplichtingen. Nou hoef je bij VVV geen hoogstaand voetbal te verwachten. Het gaat meer om de gezelligheid.
Het goede voetbal kijk ik wel op tv. En de afgelopen week was het weer raak met Ajax. Indien het een andere club was geweest was ik net zo lyrisch geweest. Het gaat om de kwaliteit van het gebodene. En dat was hoog. Heel hoog. kan niet anders zeggen. Tweede helft werd Juventus van de mat gespeeld. Als je Juventus, Real Madrid en Bayern München uit het toernooi kegelt (en al die andere clubs), kun je niet spreken van geluk. daar zit meer achter. Het was dus genieten op dinsdagavond.
Wat ik dan weer moeilijk te begrijpen en te verklaren vindt is dat Ajax in de competitie dat flitsende spel minder laat zien. Het is altijd een beetje hangen en wurgen waarbij de balans nog steeds positief uitslaat dit i.t.t. bijvoorbeeld Anderlecht want daar is het ook hangen en wurgen maar daar slaat de balans de andere kant op. Ik heb het dan niet over de hostessen. Als liefhebber mag ik hopen dat ze dat in de Champions League bespaard blijven want kwalitatief hoogstaand voetbal blijft de norm. Als Ajax dat niet op de mat kan leggen en ze vliegen eruit is dat terecht. Als ze dat wel op de mat leggen en eruit vliegen is dat betreurenswaardig.
De overwinning tegen Juve was dik verdiend
Tegen Groningen verdiende Ajax maximaal een gelijk spel.
Mee eens Big, tegen Juventus terechte overwinning, geen twijfel mogelijk !
Maar tegen Groningen was een gelijkspel een normale uitslag geweest.
Huntelaar was behoorlijk van het padje af, geen idee wat er mis was met die kerel maar hij leek wel onder invloed van behoorlijk wat geestverruimende middelen! Allereerst ging hij bij zijn doelpunt (waarbij hij overigens een duidelijke overtreding maakte) behoorlijk in de fout door zijn shirt uit te trekken (gele kaart). Daarna maakte hij nog een stompzinnige overtreding (elleboogstoot) met als gevolg zijn tweede gele kaart, wat gewoon meteen rood had moeten zijn!
Heel raar dat zo’n ervaren speler zich zo laat gaan, op de een of andere manier had hij vandaag een behoorlijke black-out.
P11111
22 april 2019, 07:33
Kennelijk hebben bepaalde mensen met een gekleurde bril dingen gezien die ze graag hadden willen zien.
De Ligt kopte in het eerste deel van de wedstrijd tegen de paal (dus pech) en Ziyech werd daarna in zijn vrije doortocht naar de doelman volstrekt ten onrechte door de grensrechter afgevlagd. Het supergemotiveerde FC Groningen maakte er een vechtwedstrijd van, met veel overtredingen. Het was weliswaar een zwaarbevochten overwinning en Ajax oogde minder fris dan in de laatste competitiewedstrijden, maar de driepunter was absoluut verdiend.
Bij het doelpunt van Ajax was het de verdediger van FC Groningen die Huntelaar met twee handen vasthield, maar de spits wist zich slim en correct weg te draaien en vervolgens snoeihard de winnende treffer binnen te trappen. Zowel de scheidsrechter als de VAR zagen er logischerwijs geen overtreding van de aanvaller in. De waarheid is dat de Groningse mandekker zich in het persoonlijke duel als een slappe jongedame op de grond liet vallen, zoals de trainer van FC Groningen na afloop na het zien van de beelden ook eerlijk toegaf, in de hoop dat er afgefloten zou worden. Conclusie: een zuiver doelpunt en Ajax blijft de terechte koploper.
Badslippers
22 april 2019, 11:53
Kennelijk hebben bepaalde mensen met een gekleurde bril dingen gezien die ze graag hadden willen zien.
Ik weet niet of P020 brildragend is maar zijn kijk is vanzelfsprekend ook vooringenomen. Hij is Ajax fan dus dat is hem vergeven.
De Ligt kopte in het eerste deel van de wedstrijd tegen de paal (dus pech) en Ziyech werd daarna in zijn vrije doortocht naar de doelman volstrekt ten onrechte door de grensrechter afgevlagd.
We kunnen elk voorbeeld op de weegschaal leggen en als keerpunt in de wedstrijd gaan betitelen.
Welnu, we zijn 01:40 in de wedstrijd en Frenkie de Jong verspeelt bijna de bal op uiterst knullige wijze ter hoogte van de penaltystip. Hij herstelt zich maar het had tot een doelpunt kunnen leiden voor Groningen. Het bekende wat . . . als.
Nog zo'n wat . . . als; wat als de Ligt de bal niet tegen de paal had gekopt. Ja zo lust ik er wel een paar. Want wat als die braziliaan (ben even zijn naam kwijt) die de bal recht in de vanghanden van de Groningse keeper hakt. Had een goal kunnen zijn.
Dan 40:00 minuut Reis drukt af en de bal ra-ke-lings langs de paal. Zo zijn er over en weer kansen. Voor zowel Ajax als Groningen. Sierhuis en Doan missen kansen voor Groningen om de score te openen. Tagliafico is heel dicht bij voor Ajax maar zijn inzet wordt van de doellijn gehaald.
Ziyech lobt de bal net over het muurtje tijdens vrijetrap. Die bal had bijna in de kruising kunnen gaan. Maar ja, bijna schiet geen haas.
Huntelaar 78 minuut 0-1 voor Ajax. Zonder meer een geldig doelpunt. Er is licht arm contact van beide spelers maar als we daarvoor gaan fluiten moet je voor elk duw- en trekwerk in de zestien gaan fluiten.
Huntelaar's elleboog was natuurlijk vuurrood. "Ik ving hem op met mijn arm". Ha ha, wat een grappenmaker die Huntelaar. Het was een zeer grove overtreding. Geen enkele intentie om te proberen de bal te koppen. En ik kijk nog steeds door mijn glasheldere bril. Alleen tijdens het skiën draag ik een gekleurde bril. Een met oranje glazen zodat je het reliëf en contrast beter ziet, maar dit terzijde.
Objectieve conclusie. Beide ploegen kregen over en weer kansen die niet verzilverd werden. Het was een stevige (mannelijke) pot voetbal. De ploeg die het winnende doelpunt maakt IS ALTIJD DE VERDIENDE WINNAAR. Het maakt daarbij niet uit of de verliezer 76 keer bijna een doelpunt scoorde.
P11111
22 april 2019, 12:40
Ik weet niet of P020 brildragend is...
Ik ben in het dagelijkse leven niet brildragend en bekijk elke voetbalwedstrijd, óók die van mijn favoriete club, met een realistische en kritische figuurlijke bril. Misschien wek ik hier heel soms een ietwat andere indruk, dat zou kunnen, dat dan weer wel, maar dat moet je dan niet té ernstig opvatten. In werkelijkheid ben ik gewoonlijk niet zo snel tevreden. Thuis tegen Real Madrid en uit bij Juventus baalde ik bijvoorbeeld flink van het aanzienlijke aantal gemiste grote doelkansen. De doeltreffendheid van Ajax kan (moet) af en toe beter, vooral in de Champions League.
Het was een stevige (mannelijke) pot voetbal.
Absoluut. Ik kan mij prima vinden in jouw samengevatte woorden van de wedstrijd. Je bent in mijn ogen niet alleen een liefhebber, maar zeker ook een oplettende kijker.
Jack42
22 april 2019, 16:41
Het is maar goed voor Ajax dat Danny Makkelie de VAR van dienst was bij Groningen - Ajax anders had Ajax op zeker een pingel tegen gehad met die handsbal van Tagliafico.
Misschien herhaalt de geschiedenis zich wel nu Makkelie, net als 3 jaar geleden toen hij Ajax ook een paar wedstrijden voor het einde van de competitie bevoordeelde met een makkelijk gegeven penalty tegen FC Utrecht.
De laatste wedstrijd was toen net als nu ook De Graafschap - Ajax. ;)
P020 weet nog wel hoe dat toen eindigde voor Ajax. ;) Het eindigde voor P020 iig voor een hele lange stilte op het forum. ;)
P11111
22 april 2019, 17:30
Ik kan mij wel voorstellen dat het voor een aantal personen hier een ontzettend zuur voetbalseizoen is.
Koploper Ajax gaat in mei zeker twee prijzen behalen en speelt ook nog eens de halve finale van de Champions League. Dat valt in dit topic natuurlijk niet zo heel erg goed. :) Maar goed, zelfs Jack42 kan dat niet veranderen. :biggrin: :biggrin: :biggrin:
...met die handsbal van Tagliafico.
Het is wel komisch als iemand het bovenlijf met een hand verwart. :) :smile2:
Big30
22 april 2019, 20:59
Overigens, niet het feit dat Groningen een 100 % zuivere penel werd onthouden waardoor Ajax nog een kans heeft kampioen te worden was het grote voetbal nieuws, maar wel het kampioenschap van en daarmee promotie van FC Twente.
Het regende felicitaties, begrijpelijk, misschien wel de mooiste en sympathiekste club in Nederland. Ook namens alle Ijsberen felicitaties naar de Tukkers!
Het is wel komisch als iemand het bovenlijf met een hand verwart. :) :smile2:
Ja heel erg komisch, we komen niet meer bij :hammer:
Als je dan niet brildragend bent misschien toch maar contactlenzen nemen!
Badslippers
23 april 2019, 12:18
Het is maar goed voor Ajax dat Danny Makkelie de VAR van dienst was bij Groningen - Ajax anders had Ajax op zeker een pingel tegen gehad met die handsbal van Tagliafico.
Ik ben niet zo van het complotdenken en ik ga er van uit dat het gros van de scheidsrechters niet bezig is om ploegen te benadelen. Natuurlijk zijn er wereldwijd corrupte scheidsrechters en voorbeelden te noemen waarbij scheidsrechters zeer wonderlijke beslissingen namen. Bij de wedstrijd Groningen - Ajax was Higler de scheidsrechter en die maakt toch de uiteindelijke beslissing en niet Makkelie
Interessant om dit voorbeeld eens rustig te analyseren. Nou heb ik die beelden eens tot in de treurigheid bekeken (je moet immers wat om van de straat te zijn) en dan ervaar je hoe moeilijk het is om dit soort situaties correct en objectief te beoordelen maar belangrijker nog om ze goed in te schatten, te interpreteren volgens de regels.
Tagliafico krijgt de bal eigenlijk in de ruimte tussen bovenarm en borst. Dus er is wel degelijk contact tussen bal en bovenarm (biceps). Je ziet ook (maar dit is subjectief) dat hij zijn linkerarm niet langs zijn lichaam houdt maar dat de arm iets verder van zijn borst beweegt.
De scheidsrechter moet dus drie zaken afwegen.
Maakt de bal contact met arm? Dat lijkt me een duidelijke ja.
Gaat de arm naar de bal? Dat wordt al moeilijker te beoordelen en dan kom je op het terrein van de interpretatie. Ik zou zeggen de linkerarm zwaait iets verder van zijn borst waardoor de ruimte tussen bovenarm en borst iets breder wordt waardoor hij die bal kan opvangen.
En dan het laatste, doet hij dat (breder maken) opzettelijk? Ik denk dat het allemaal zo snel gaat dat het meer een reflex is.
Als ik de VAR was -> geen strafschop. Dit is mijn beslissing en daarmee moet u het doen.
De regel:
Hands houdt in, dat de speler de bal opzettelijk met de hand of arm speelt/raakt. De scheidsrechter moet het volgende in overweging nemen:
• de beweging van de hand naar de bal (niet de bal naar de hand);
• de afstand tussen de tegenstander en de bal (onverwachte bal);
• de positie van de hand hoeft niet noodzakelijkerwijs in te houden dat er altijd
sprake is van een overtreding;
• de bal raken met een voorwerp dat in de hand gehouden wordt (kleding, scheenbeschermer etc.) wordt gezien als een overtreding;
• de bal raken door met een voorwerp te gooien (schoen, scheenbeschermer etc.)
wordt gezien als een overtreding.
Uitleg Higler:
https://www.foxsports.nl/video/3055007/higler-bal-raakte-ook-bovenarm-tagliafico-maar-absoluut-geen-strafbaar-hands/#
deket
23 april 2019, 12:27
euh ik was het verlengd paasweekeinde niet op het forum,had qualitytime beloofd,maar Anderlecht meermaals winnaar van Europabeker en Europese superbeker behaalde meermaals de halve finale van de Europese beker der landskampioenen toen in 1982 Lozano niet was uitgevallen tegen het destijds sterke Aston Villa(hij had in diezelfde campagne JUventus op een hoopje gespeeld)had Anderlecht de europabeker gewonnen,ik was erbij en er is nog geen Alzheimer light vastgesteld bij mij.
geef het maar even mee om de puntjes op de i te zetten. btw het volgend seizoen won Anderlecht opnieuw een europese beker door in de finale Benfica te verslaan
deket
23 april 2019, 13:38
Btw, de jeugd van Anderlecht wint in alle reeksen en de werking blijft respect en waardering krijgen.
In de futurecup speelden de jonkies van Anderlecht PSG in de halve finale naar huis met 0-4. Wat een verschil met koopclub Brugge!
P11111
23 april 2019, 15:10
In de futurecup speelden de jonkies van Anderlecht PSG in de halve finale naar huis met 0-4.
Deze informatie klopt niet. Anderlecht Onder 17 speelde in de poulefase tegen PSG.
De halve finale was Ajax-Anderlecht (2-0). Als ware voetballiefhebber heb ik die wedstrijd gisteren op een zonnig en vol sportpark De Toekomst gezien en Anderlecht viel in dat duel erg tegen. De hele wedstrijd (twee keer een half uur) werd nagenoeg volledig op één helft gespeeld en de paars-witten kwamen in aanvallend opzicht totaal niet in het spel voor. Het jeugdige elftal van Ajax speelde zonder de meeste beste spelers van die leeftijdscategorie (die zijn namelijk al doorgestroomd naar Onder 19 en in het geval van de 16-jarige Gravenberch zelfs Jong Ajax), terwijl Anderlecht onder meer aantrad met Doku, een aanvaller die dit seizoen al meerdere keren in het eerste elftal heeft meegebald. In enkele andere wedstrijden heb ik wel kunnen genieten van Ait El Hadj, die bij de prijsuitreiking door de wereldberoemde Sjakie Swart werd gehuldigd als beste speler en topscorer van het toernooi.
Anderlecht Onder 17 eindigde op de derde plaats. En ik ga maar eens in de gaten houden of en wanneer Ait El Hadj in de toekomst in het eerste elftal van Anderlecht gaat debuteren.
Badslippers
23 april 2019, 18:05
euh ik was het verlengd paasweekeinde niet op het forum,had qualitytime beloofd,maar Anderlecht meermaals winnaar van Europabeker en Europese superbeker behaalde meermaals de halve finale van de Europese beker der landskampioenen toen in 1982 Lozano niet was uitgevallen tegen het destijds sterke Aston Villa(hij had in diezelfde campagne JUventus op een hoopje gespeeld)had Anderlecht de europabeker gewonnen,ik was erbij en er is nog geen Alzheimer light vastgesteld bij mij.
geef het maar even mee om de puntjes op de i te zetten. btw het volgend seizoen won Anderlecht opnieuw een europese beker door in de finale Benfica te verslaan
Dat verlengde Paasweekend heeft je geen goed gedaan voor wat betreft een realistische kijk op de geleverde prestaties van Anderlecht in vergelijking met bijvoorbeeld Ajax. Ik gebruik die 2 clubs hier omdat ze vaak ter sprake worden gebracht. Heb verder geen binding met die clubs.
Welnu, de feiten zodat we van het eeuwige gezever af zijn en ongeïnformeerde ijsberen zelf kunnen constateren hoe het zit met de Palmaressen van Anderlecht en Ajax.
Laten we het overzichtelijk en simpel houden en ons beperken tot FINALEPLAATSEN en niet tot halve finales e.d. Als voorbeeld hier dus RSC Anderlecht afgezet tegen AFC Ajax.
Bron: Wikipedia
Row\Col
A
B
C
1ToernooiWinnaarVerliezend Finalist
2Jaarbeursstedenbeker 1969/70 (Nu UEFA Cup)Arsenal FCRSC Anderlecht
3Europacup II 1975/76RSC AnderlechtWest Ham United
4Europacup II 1976/77Hamburger SVRSC Anderlecht
5Europacup II 1977/78RSC AnderlechtAustria Wien
6UEFA Cup 1982/83RSC AnderlechtSL Benfica
7UEFA Cup 1983/84Tottenham Hotspur FCRSC Anderlecht
8Europacup II 1989/90UC SampdoriaRSC Anderlecht
9
10ToernooiWinnaarVerliezend Finalist
11International Football Cup 1961/62AFC AjaxFeyenoord
12Europacup I 1968/69AC MilanAFC Ajax
13Europacup I 1970/71AFC AjaxPanathinaikos FC
14Europacup I 1971/72AFC AjaxInternazionale
15UEFA Super Cup 1972AFC AjaxGlasgow Rangers
16Europacup I 1972/73AFC AjaxJuventus FC
17UEFA Super Cup 1973AFC AjaxAC Milan
18Europacup II 1986/87AFC AjaxLokomotive Leipzig
19UEFA Super Cup 1987FC PortoAFC Ajax
20Europacup II 1987/88KV MechelenAFC Ajax
21UEFA Cup 1991/92AFC AjaxTorino FC
22Champions League 1994/95AFC AjaxAC Milan
23UEFA Super Cup 1995AFC AjaxReal Zaragoza
24Champions League 1995/96Juventus FCAFC Ajax
25Europa League 2016/17Manchester UnitedAFC Ajax
Voorzichtige constatering mijnerzijds: Ajax 5 x een Europacup I Finale gespeeld. Anderlecht 0 x een Europacup I Finale gespeeld.
P11111
23 april 2019, 18:32
Voorzichtige constatering mijnerzijds: Ajax 5 x een Europacup I Finale gespeeld.
Correctie: Ajax 6x een Europacup I Finale gespeeld.
Een telfoutje is soms zo gemaakt. :) Op dit moment is de zevende nog niet uit te sluiten.
Badslippers
23 april 2019, 18:44
Correctie: Ajax 6x een Europacup I Finale gespeeld.
Klopt, foutje is snel gemaakt.
P11111
23 april 2019, 18:47
Klopt, foutje is snel gemaakt.
Maar in het geval van Anderlecht kan men zich gelukkig niet misrekenen.
Nul is een makkelijk te onthouden getal. :biggrin:
Jack42
23 april 2019, 19:32
@ Badslippers
Tagliafico raakte de bal met zijn arm wat je zelf vaststelde en daardoor haalde hij er voordeel mee uit (de bal bleef in Tagliafico zijn bezit) en of het opzettelijk is doet er niet toe dat lijkt me een achterhaalde regel. Kijk maar eens na hoe vaak er tegenwoordig wel een penalty wordt gegeven bij niet opzettelijk hands.
Denk dat dat voordeel verkrijgen door een handsbal een belangrijkere factor is om wel een penalty te geven of dat de VAR in ieder geval de scheidsrechter aangeeft om de beelden eens te bekijken ipv het allemaal weg te wuiven.
De uitleg van Higler: die praat in zijn eigen straatje.
En de penalty die Groningen had moeten krijgen moest ook nog verzilverd worden, dat dan weer wel.