Volledige versie bekijken : IJsberen en Voetbal, Eisbären und Fußball!!!
Badslippers
23 april 2019, 21:17
Tagliafico raakte de bal met zijn arm wat je zelf vaststelde en daardoor haalde hij er voordeel mee uit (de bal bleef in Tagliafico zijn bezit)
Ja klopt Jack. Dat is de objectieve constatering die door iedereen is waar te nemen. Bal raakt arm.
Of hij er voordeel uit haalt en of het opzettelijk is, vind ik heel moeilijk te beoordelen. Dat opzettelijke staat nou eenmaal wel als criterium in de spelregels. Wat ik wil aangeven is dat een scheidsrechter dat (toen de VAR er niet was) in een fractie moet beslissen, eventueel nog grensrechter raadplegen. Op vandaag dus met VAR en zelfs dan ziet niet iedereen hetzelfde. Met of zonder VAR, er zullen altijd vage situaties blijven bestaan (waarover wij dan weer kunnen kletsen).
en of het opzettelijk is doet er niet toe dat lijkt me een achterhaalde regel. Kijk maar eens na hoe vaak er tegenwoordig wel een penalty wordt gegeven bij niet opzettelijk hands.
Zoals gezegd, het is wel een criterium in de spelregels.
Denk dat dat voordeel verkrijgen door een handsbal een belangrijkere factor is om wel een penalty te geven of dat de VAR in ieder geval de scheidsrechter aangeeft om de beelden eens te bekijken
Zeker, dat vind ik ook. Als een speler voordeel haalt uit een overtreding is dat een belangrijk criterium om mee te laten wegen in de beslissing van de scheidsrechter. Alleen was dat hier moeilijk te beoordelen, althans dat vond ik.
De uitleg van Higler: die praat in zijn eigen straatje.
Mwahhh, hij gaf gewoon zijn kijk. Wat heeft hij er nou als voordeel bij om Groningen in dit geval een penalty te geven. Of, anders gezegd, wat is zijn voordeel om Ajax te matsen (dus geen penalty te geven.)
deket
23 april 2019, 21:35
badslippers,nu dacht ik altijd dat jij zo nauwkeurig werkt ivm statistieken maar nu veronderstel ik dat het een buisvak was,je vergeet namelijk nog de overwinningen in de europese supercup tegen Hamburg en Liverpool. Tevens was mijn post een antwoord op BIG30 die insinueerde dat Anderlecht nooit de halve finale van de Europacup 1 haalde wat niet klopt,ondergetekende was telkens aanwezig op de nu niet meer bestaande staanplaatsen toen
en ondanks de huidige shit,niet vergeten dat het jeugdbeleid tot de beste van de wereld aanzien blijft
Peter 020 is zo een fantiekeling die alles volgt,dus hij weet zeker ook welke prestaties paars/wit(verlos ons van dat nichterige roos op verplaatsing,maar dit terzijde)op de door altijd wederkerige Futurecup georganiseerd door Ajax zijn
Badslippers
23 april 2019, 22:02
Goed de UEFA Supercup. Dan vullen we dat aan. Tegen Hamburger SV hebben ze volgens mij niet in de finale van de supercup gestaan. Wél tegen Bayern München en Liverpool. Ik heb het alleen over finales en weet dat jij ons attent maakt op de halve finales van de Paars-Witten. Ik hoop dat het zo klopt. Misschien kun je een nieuw topic openen m.b.t. de resultaten van Anderlecht in Europees verband. Handig ter referentie. Je zult er niet veel tijd aan kwijt zijn ! ! !
1976 Bayern München (2-1 en 1-4) RSC Anderlecht (Winnaar)
1978 Liverpool (1-3 en 2-1) RSC Anderlecht (Winnaar)
Ajax 4 x finale 3x gewonnen in de UEFA Supercup.
Bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/UEFA_Super_Cup
deket
23 april 2019, 22:08
shit BS je hebt gelijk,het was Bayern Munchen,tegen Hamburg speelden we de finale in de gewone europacup
toch een voldoende op statistiek,en ik voel in alle facetten dat ik echt oud aan het worden ben
maar een ding nog,ik wil eens opzoeken hoeveel Europese bekers rivaal en koopclub Club Brugge won,wacht ik weet het O,dus evenveel keer dat PSV ooit won tegen Anderlecht,nul zero
Willem2
23 april 2019, 22:12
Ajax staat met 3-0 voor tegen Vitesse en net werd een vierde doelpunt op centimeters afgekeurd. Badslippers denkt dat de Var nu in handen is van PSV. Geen smiley....
Willem2
23 april 2019, 22:18
Ajax staat met 3-0 voor tegen Vitesse en net werd een vierde doelpunt op centimeters afgekeurd. Badslippers denkt dat de Var nu in handen is van PSV. Geen smiley....
Eindelijk gaat Vitesse ook voetballen en staat het 3-1
Willem2
23 april 2019, 22:22
Fortuna-verdediger Heerings doet zaken met Messi en Verstappen
Verdediger Kai Heerings van Fortuna Sittard kreeg al een belletje van Sergio Agüero en een Instagram-bericht van John Terry. En ook Lionel Messi en Max Verstappen zijn klant bij de 29-jarige profvoetballer, die koffers verkoopt met een ingebouwde PlayStation en een televisiescherm.............. https://www.ad.nl/offside/fortuna-verdediger-heerings-doet-zaken-met-messi-en-verstappen~a7dde29a/
deket
23 april 2019, 22:28
niet slecht bekeken,zakelijk een gat in de markt,en ook van PR heeft hij wel kaaas gegeten,zie de namen die hij bij zijn reklame gebruikt
Big30
23 april 2019, 22:29
Het is een gatenkaas achterin bij Ajax, wat een prutsers zeg. Was eigenlijk Rood voor vd Beek.
Welnu, de feiten zodat we van het eeuwige gezever af zijn en ongeïnformeerde ijsberen zelf kunnen constateren hoe het zit
Welnu Badslippers, denk je nu serieus dat we na deze mooie opsomming nooit meer met de prehistorische uitslagen van paars-wit geconfronteerd worden :) Dan ken je Deket nog niet.
Zou uiteraard wel eens tijd worden ca. 40 jaar na dato :) Sterker nog, indien hij niet te pas en te onpas met deze jaren 70 prijsjes op de proppen zou komen kende het merendeel van de ijsberen de hele club Anderlecht niet eens.
Btw tot op heden blijft Club Brugge nog altijd de enigste Belgische club die een Europacup 1-finale speelde.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190423/4e5bd56ee9f71665eeafc8b5a7071446.jpg
Big30
23 april 2019, 23:35
Btw tot op heden blijft Club Brugge nog altijd de enigste Belgische club die een Europacup 1-finale speelde.
Dat en het feit dat Anderlecht nooit een EC1/CL finale speelde hebben we hier al 239 maal vermeld :biggrin:, heb het idee dat die boodschap niet aankomt :rolleyes:.
Ik kan zonder enig probleem meer dan 50 Nederlandse spelers opnoemen die ooit de EC1/CL wonnen, benieuwd hoeveel Belgische spelers deket kan opnoemen.
Overigens over 1978 gesproken, ja heeeeeel lang geleden, PSV won toen de UEFA cup. Winnen, geen finale spelen maar winnen. Verder een onbelangrijk detail. Kruimelwerk.
Dat en het feit dat Anderlecht nooit een EC1/CL finale speelde hebben we hier al 239 maal vermeld :biggrin:, heb het idee dat die boodschap niet aankomt .
Klopt Big en ik heb zo’n donkerbruin vermoeden dat onze Belg nu gaat komen met een wedstrijdje uit een grijs verleden die per ongeluk door paars-wit gewonnen werd tegen een Nederlandse club :)
Big30
24 april 2019, 00:09
Op 5 februari 1932 won Anderlecht inderdaad van PSV met 11-8 in een memorabele wedstrijd. Het was die dag zeer mistig, de bal was nog ellips vormig, vrouwen mochten ook meespelen, tijdens de rust was iedereen stomdronken, het was een mooie wedstrijd.
deket
24 april 2019, 00:27
zal een Badslippertje doen dus alle confrontaties tussen PSV en Anderlecht in de zo vaak door BIG30 geciteerde Europacup 1
1991-1992 PSV-Anderlecht,0-0in Eindhoven, 2-0 in Anderlecht
2000-2001 Anderecht-PSV 1-0 en PSV-Anderlecht 2-3 in Eindhoven,
geef het maar even mee,
nog goed geneukt in Eindhoven met 2 Nederlandse mooie vrouwen(die bestaan dus ook)in bordeel Yvonne,maar dat doe ik niet meer,ben terug een brave huisvader,,dit terzijde en niet relevant
Ik zei het je Big :)
Alsof de plaat blijft hangen, zo voorspelbaar
Willem2
24 april 2019, 00:40
Het is een gatenkaas achterin bij Ajax, wat een prutsers zeg. Was eigenlijk Rood voor vd Beek.
Welk petje heb je nu weer op ?
https://www.ad.nl/dossier-eredivisie/titel-ajax-weer-beetje-dichterbij-na-zege-op-vitesse~add667e4/
P11111
24 april 2019, 08:59
Vandaag hoop ik op de meubelboulevard een lekker zittende stoel aan te schaffen. Eentje met een verstelbare rugleuning en een voetenbank. Dan kan ik de wedstrijden van PSV in Tilburg en Alkmaar heerlijk achteroverleunend en met beide beentjes omhoog op mijn televisietoestel gaan bekijken. De banden van de platte kar heb ik zojuist al opgepompt. Voor het voetbal is het goed dat de beste, mooist spelende en meest aanvallende ploeg van het land kampioen wordt.
Voor de recordkampioen wordt het alweer de vijfde landstitel van de laatste negen jaar. Ajax is dus niet alleen de beste ploeg van Nederland van het verleden, maar ook van de huidige tijd. Daar is geen speld tussen te krijgen.
Goedemorgenallemaal
24 april 2019, 09:05
Doe maar trots, als het aan de supporters lag was Ajax nu middenmoot wat ten Hag allang afgeserveerd en weggestuurd .
P11111
24 april 2019, 09:08
...als het aan de supporters lag was Ajax nu middenmoot...
Je bent al vroeg op de dag erg in de war.
P11111
24 april 2019, 09:27
Slutsky geniet van 'amazing' Ajax: 'Een van de beste teams ter wereld'
https://www.vi.nl/nieuws/slutsky-geniet-van-amazing-ajax-een-van-de-beste-teams-ter-wereld
Leonid Slutsky zag zijn Vitesse dinsdag verliezen bij Ajax, en toonde zich na afloop van die 4-2 nederlaag zwaar onder de indruk van de Amsterdammers. De trainer vergeleek de ploeg van Erik ten Hag met de gouden generatie van 1995, het elftal dat de Champions League won.
De Russische oefenmeester probeerde na de nederlaag in de Johan Cruijff ArenA positieve punten te vinden. 'Als je tegen een elftal van deze kwaliteit speelt, zie je al je eigen tekortkomingen. Op het gebied van niveau, karakter, teamspirit, communicatie', zo somde hij op tegenover de NOS. 'En: we hebben vanavond twee keer gescoord, dat is Juventus bijvoorbeeld niet gelukt.'
Maar Slutsky moest toch vooral het hoofd buigen. 'Een paar van onze jonge spelers hebben ervaring kunnen opdoen tegen - op dit moment - een van de beste teams ter wereld. Ze zijn fantastisch. Sinds 1995 hebben we geen Ajax zoals dit gezien. Ajax is een amazing team. Ze hebben op iedere positie een topspeler.'
Bron: Voetbal International
P11111
24 april 2019, 10:52
Peter 020 is zo een fantiekeling die alles volgt,dus hij weet zeker ook welke prestaties paars/wit(verlos ons van dat nichterige roos op verplaatsing,maar dit terzijde)op de door altijd wederkerige Futurecup georganiseerd door Ajax zijn
Future Cup
https://en.wikipedia.org/wiki/Future_Cup
Als modedeskundige denk ik dat de gemiddelde Anderlecht-speler een andere kleur dan roze wat beter zou staan, ja. Je hebt nu inderdaad toch steeds het gevoel dat er tien @nichten in het veld staan.
Als trouwe bezoeker heb ik in de loop van de jaren al heel wat nu bekende voetballers op het toernooi zien spelen. Van Ajax jongens als De Ligt, Nouri, Van de Beek, Klaassen en Gravenberch (hij was op zijn 14de al de beste speler van het toernooi tussen veel 17-jarigen van Europese topclubs) en van jouw favoriete club bijvoorbeeld Tielemans, Praet en de forumbekende Svilar. Van de tien edities tot nu toe heeft Ajax er vijf gewonnen en Anderlecht ging driemaal met de beker terug naar Brussel. Over het algemeen zijn dat de twee beste ploegen van het jaarlijkse evenement.
Doe maar trots, als het aan de supporters lag was Ajax nu middenmoot wat ten Hag allang afgeserveerd en weggestuurd .
Tsja GMA, het is los van dat trotse gevoel best wel aandoenlijk om te zien hoe de ajaxsupportertjes als ‘n kind zo blij zijn nu ze voor het eerst in 5 jaar wellicht weer eens een prijsje pakken. Ze buitelen dan ook overal over elkaar heen om hun eerste succesje sinds jaren aan een ieder kenbaar te maken, best wel schattig om te zien.
Vwb Ten Hag, die werd inderdaad een groot deel van dit seizoen uitgekotst door de supporters maar overigens ook door spelers. Nu ze inzien dat zijn manier van werken toch wat op lijkt te gaan leveren staan ze natuurlijk als 1 blok achter hem.
Ten Hag heeft een aandeel aan de huidige prestaties maar nog meer mag men bv Marc Overmars danken. Door het afschaffen van het salaris-plafond en daardoor flink te investeren in dure spelers van kaliber heeft Marc eindelijk ingezien dat het op de Cruijff-manier niet ging werken. In dat opzicht heeft het afvoeren van rotte appels als Bergkamp, Jonk enz..de club ook goed gedaan.
Investeringen in spelers als Zyech, Tagliafico, Neres en Tadic hebben aangetoond dat Marc geleerd heeft van het verleden. Als je dan ook nog ‘n Willem2 talent erbij koopt gaat het eindelijk na zovele jaren weer eens crescendo, chapeau.
P11111
24 april 2019, 11:56
...als ‘n kind zo blij...
Ik zeg altijd maar: je kunt in je leven beter blij zijn als een kind dan zuur als een @kniesoor.
Want in dat laatste geval heb je een veel moeilijker leven. Altijd maar negatief en vanwege afgunst woedend zijn en dingen afkraken is natuurlijk niet zo bevorderlijk voor je gezondheid en welzijn en is sowieso zeker niet prettig voor je medemens. :) :biggrin: :smile2:
Badslippers
24 april 2019, 12:24
zal een Badslippertje doen dus alle confrontaties tussen PSV en Anderlecht in de zo vaak door BIG30 geciteerde Europacup 1
1991-1992 PSV-Anderlecht,0-0in Eindhoven, 2-0 in Anderlecht
2000-2001 Anderecht-PSV 1-0 en PSV-Anderlecht 2-3 in Eindhoven,
geef het maar even mee,
nog goed geneukt in Eindhoven met 2 Nederlandse mooie vrouwen(die bestaan dus ook)in bordeel Yvonne,maar dat doe ik niet meer,ben terug een brave huisvader,,dit terzijde en niet relevant
Maar even fatsoenlijk vastleggen ter bevestiging en referentie.
https://i.imgur.com/zTY19ua.png
Want in dat laatste geval heb je een veel moeilijker leven.
Altijd maar negatief en vanwege afgunst woedend zijn en dingen afkraken is natuurlijk niet zo bevorderlijk voor je gezondheid en welzijn
Maak je geen zorgen Petertje, ik ben kerngezond en met mijn welzijn is het ook prima, niks te klagen. Bij jou heb ik die indruk allerminst, leg ik als neutrale voetbalanalist en ervaringsdeskundige haarfijn uit dat ajax dit seizoen goede beslissingen heeft genomen, is het weer niet goed en kom je met een zure reactie over woedend zijn?, afgunst? en dingen afkraken? Niets van dat alles menneke :) Maar goed, ik wil je niet uit je euforische stemming halen, ik vergeef het je :wink2:
Nu ff wat serieuzer voetbalnieuws: de Belgische politie is heden morgen bij Anderlecht binnengevallen ivm een grootschalig onderzoek naar witwaspraktijken [emoji15]
Het zal toch niet waar zijn [emoji848]
kempie
24 april 2019, 13:22
Nu ff wat serieuzer voetbalnieuws: de Belgische politie is heden morgen bij Anderlecht binnengevallen ivm een grootschalig onderzoek naar witwaspraktijken [emoji15]
Het zal toch niet waar zijn [emoji848]
De ING is er niks bij als de boete voor anderlecht ook honderden miljoenen os kunnen ze de club wel opdoeken.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Willem2
24 april 2019, 13:25
https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/onderzoekers-doen-inval-bij-anderlecht-en-belgische-voetbalbond~afedc3de/
deket
24 april 2019, 13:43
even grondig informeren voor je met fakeinfo komt,John
heb speciaal deze middag tegen mijn gewoonte forum geopend omdat ik reactie over dit onderwerp verwacht had
ik ben voor de goede orde geen adept van het huidig bestuur,maar dit gaat over een klacht van het huidige bestuur tegenover het vorige betreffende eventuele witwaspraktijken
de shit begon toen herman van Holsbeeck de uitstekende Michel Verschueren(enreeds bejaarde leeftijd)opvolgde en zijn banden met Bayat,ineens was scouting minder belangrijk. met de komst van Coucke kon hij eindelijk beschikken en kwam Couckes vriend Jan Devroe,eerder manager bij Brugge en Oostende,mee,maar dat was nog een grotere ramp;die mikte meer op kwantiteit dan op kwaliteit,gevolg dat we nu met een veel te ruime kern beschikken,en die spelers liever in de Bkern zitten met een royaal contract dan elders willen spelen voor minder geld. zegt veel over de liefde voor het vak,maar dit terzijde
voor alle duidelijkheid,dezt heeft dus niets met de onbekwame Luc Devroe te maken,die inmiddels terecht vervangen is door Frank Arnesen waar ik wel wat van verwacht
maar ook de onbekwame managers zagen in dat de uitstekende jeugdwerking cruciaal is voor Anderlecht
maar over die jeugdwerking schreef ik al en mijn vrouw zegt dat ik tevaak herhaal dus jullie zullen inmiddels op de hoogte zijn van de vele talenten die aankomen
even grondig informeren voor je met fakeinfo komt,John
Fake-info??? Zijn ze niet binnengevallen bij Anderlecht dan? Raar, het staat nl in alle kranten!!
En btw je vrouw heeft gelijk vwb dat herhalen :freu:
Dus uit laatste posts kunnen we concluderen dat Anderlecht zijn voortreffelijke jeugd inzet voor witwaspraktijken.
peterp095
24 april 2019, 14:54
Het heeft meer te maken met praktijken van makelaarskantoor(en) dan rechtstreeks met Anderlecht.
https://www.hln.be/sport/voetbal/belgisch-voetbal/anderlecht/politie-valt-naast-oefencentrum-anderlecht-ook-binnen-bij-bond-en-makelaarskantoor-transfer-mitrovic-in-het-vizier~addac37f/
Big30
24 april 2019, 17:52
De politie is vanochtend binnengevallen op het oefencentrum van Anderlecht in Neerpede. De zaak heeft niets te maken met "Operatie Zero", maar kadert in een onderzoek naar witwaspraktijken bij transfers van spelers en zou vooral focussen op makelaars. Ook bij de Belgische voetbalbond in Laken stapte de politie af.
Het parket benadrukte aan onze redactie dat de inval volledig losstaat van het grootschalige fraudeonderzoek in het Belgische voetbal (Operatie Zero), dat in oktober losbarstte.
De huiszoeking kadert in een dossier over witwaspraktijken bij transfers en zou vooral focussen op spelersmakelaars. Volgens onze informatie gaat het over praktijken uit het verleden (2013, 2014, 2015) en niet uit de periode onder de nieuwe voorzitter Mark Coucke. Het onderzoek is geen gevolg van een klacht die Anderlecht zou ingediend hebben.
https://sporza.be/nl/2019/04/24/politie-inval-anderlecht-oefencentrum/
Justitie heeft het maar wat druk met Anderlecht.
P11111
24 april 2019, 18:34
Vandaag hoop ik op de meubelboulevard een lekker zittende stoel aan te schaffen. Eentje met een verstelbare rugleuning en een voetenbank.
Deze is het geworden. Zit echt héérlijk. Vanuit mijn nieuwe comfortabele stoel wens ik Willem II donderdag veel succes toe.
Vorig seizoen wonnen de Tilburgers hun thuiswedstrijd tegen de lampies met 5-0. Morgenavond vind ik 1-0 ook al genoeg.
32069
Badslippers
24 april 2019, 20:45
de uitstekende Michel Verschueren (enreeds bejaarde leeftijd) opvolgde
Verschueren was een man met het hart op de goede plaats en een Bourgondiër. Dat laatste illustreerde hij door het ter ziele gegane restaurant Saint-Guidon te frequenteren. Dit restaurant had zelfs een Michelin ster. Hoewel dit nieuws al wat ouder is moeten we het toch vermelden in het bijhouden van de perikelen van RSCA Anderlecht. Helaas nooit zelf in deze mondaine eetgelegenheid mogen aanschuiven. Kan me wel herinneren dat Deket zowel Big30 als ondergetekende ooit heeft aangeboden om op zijn kosten een wedstrijd bij te wonen van zijn favoriete voetbalclub. Dan hadden we nog eens kunnen dineren in Saint-Guidon maar dit terzijde.
Vergane glorie (https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180702_03593620)
https://nbocdn.akamaized.net/Assets/Images_Upload/2018/07/02/de4116ba-7d5c-11e8-8b28-3f12b9e48297_web_scale_0.4510309_0.4510309__.jpg
Einde van een begrip: Anderlecht sluit restaurant Saint-Guidon (https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180702_03593620)
"In zijn geschiedenis scoorde Anderlecht niet alleen op sportief vlak, de club scheerde dertig jaar ook hoge toppen op culinair vlak. In tribune 2 van het Vanden Stockstadion was restaurant Saint-Guidon gevestigd. Het had zelfs even een Michelinster en was ook nu nog hoog aangeschreven in de culinaire gidsen.
Maar de Saint-Guidon sluit zijn deuren. De nieuwe voorzitter Marc Coucke verbouwt het stadion en wil grotere zalen. Op matchdagen wil hij in die grotere zalen nog topchefs uitnodigen om te koken, maar voor een restaurant op dagelijkse basis is (voorlopig) geen plaats meer.
Zelfs Michel Verschueren toont begrip
De afgelopen jaren was oud-manager Michel Verschueren de ambassadeur van de Saint-Guidon en hij was er dagelijks te vinden. Maar Verschueren toonde op Twitter begrip voor de beslissing. “Hartelijk bedankt vrienden voor uw betuigde sympathie ten opzichte van ons sterrenrestaurant Saint-Guidon. Spijtig genoeg is er voor iedereen een tijd van komen en gaan, maar RSCA zal eeuwig blijven bestaan”, aldus Mister Michel. En hij voegde er nog aan toe. “Maar hoop doet leven. Na de grote werken aan de infrastructuur van het stadion zal er hopelijk ook tijd en geld gevonden worden voor het openen van een brasserie waar iedereen dagelijks goed zal kunnen eten drinken zonder verpinken.”"
Willem2
24 april 2019, 20:58
Ajax richt pijlen vol op Martin Ødegaard
Ajax wil voor volgend seizoen Martin Ødegaard vastleggen. De Amsterdammers willen de 20-jarige Noorse aanvaller, die dit seizoen door Vitesse wordt gehuurd van Real Madrid, deze zomer naar de Johan Cruijff Arena halen. ......... https://www.ad.nl/dossier-eredivisie/ajax-richt-pijlen-vol-op-martin-odegaard~ac402de9/
Willem2
24 april 2019, 21:00
Zoon van Ruud Gullit maakt debuut voor Jong AZ in kampioensduel Twente ......... https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/zoon-van-ruud-gullit-maakt-debuut-voor-jong-az-in-kampioensduel-twente~ab29bd9d/
deket
25 april 2019, 00:40
met die Roemeen Marin heeft Ajax alvast goed ingespeeld op vertrek van sterkhouders
blijkbaar,ik hoorde dit eerder beschikt AZ67 ook over een goed jeugdopleiding
nu in Belgie buiten uiteraard Anderlecht dus,hebben Genk,Standard,Beerschot en destijds Lierse ook een uitstekende jeugdopleiding en daarom vind ik het geen slecht idee om deze ook in een 1B onder te brengen,maar dan wel niet onder de benaming KEUKENCOMPETITIE
nu hebben de jongeren van Anderlecht geen tegenstand en winnen elke wedstrijd met 22-0 of zo
ik geef toe dat ik dit in Nederland een goed systeem vind,de jongeren mogen dan niet promoveren maar krijgen meer weerstand en dus beter voor hun ontwikkeling
btw,pa Gullit sollicicteerde tijdens de winter opnieuw voor trainer bij de mooiste club
deket
25 april 2019, 00:50
btw BS ,die uitnodiging zou gelden voor een europese wedstrijd tegen Ajax of PSV,maar dat zal waarschijnlijk ook niet voor volgend seizoen zijn,het seizoen daarop weliswaar terug CL zoals het hoort
en voor Pret,in Roemenië kan je wel degelijk internet volgen(zie topic Roemenië in groei),ben ,enkele dagen daar,wanneer het ginds pasen is, en zal bij streaming de wedstrijd van Anderlecht op verplaatsing bij de boeren volgen
Badslippers
25 april 2019, 11:15
Jan Mulder huilt om teloorgang Anderlecht (https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/other/jan-mulder-huilt-om-teloorgang-anderlecht/ar-BBVYHUP)
Bron: ANP Producties, 16-4-2019
https://images4.persgroep.net/rcs/M-Xw-x9nHPsainjYoWgGW-sz1gA/diocontent/57612692/_crop/0/86/1580/893/_fitwidth/1240?appId=93a17a8fd81db0de025c8abd1cca1279&quality=0.9
"BRUSSEL - Jan Mulder kan de teloorgang van zijn voormalige club Anderlecht bijna niet meer verdragen. ''Ik kan er wel om janken'', zei de analist maandagavond in het Vlaamse praatprogramma Extra Time.
De oud-voetballer doelde op de wedstrijd afgelopen vrijdag tussen Standard Luik en Anderlecht in de Belgische competitie, die na iets meer dan een half uur werd gestaakt omdat supporters van de club uit Brussel vuurpijlen en rookbommen gooiden op het veld. Anderlecht, van coach Fred Rutten, stond met 0-2 achter.
''Dit was een soort genadeklap voor Anderlecht. Ik vond dat zo erg'', vertelde Mulder, die tussen 1965 en 1972 faam maakte als spits van Anderlecht. ''Als Anderlecht eens met 5-0 verliest of het seizoen is eens niet goed met DNA-onwaarachtig spel, dan kan het me allemaal niet schelen. Maar nu ben ik zo verdrietig dat deze, voor mij grootste en mooiste club van het land, zo aan het aftakelen is tot en met deze sabotage. Dat geheel gaat me door merg en been. Ik kan er wel om janken. Wat die fans dan willen? Dat weet ik niet. Ik kan het niet verklaren, maar dit is toch geen liefde voor Anderlecht?"
Het is al met al net zo’n warboel bij Anderlecht als in het hoofd van Jan Mulder :wink2:
Willem2
25 april 2019, 22:54
Competitievervalsing waar PSV weer van profiteert, voor de zoveelste keer. Willem2 speelde ongelofelijk tam omdat ze bang waren dat er iemand een schorsing of blessure zou oplopen zodat degene niet de beker-finale zou kunnen spelen. Hadden het net zo goed schriftelijk kunnen afdoen dan was Lozano niet geblesseerd geraakt.
deket
25 april 2019, 23:38
wanneer ze van Anderlecht niet moeten wanhopen,gelieve dan naar Studio Sport te krijgen. Ondergetekende was zo gek hieraan tijd te verspillen,maar dach eerst per ongeluk op een regionale zender met cafevoetbal te stuiten. ADO Den Haag-Exelsior! man,man,man wat was dat. Indien ik zo speelde bij de jeugd zou de trainer zeggen,het is te zien dat je niet kon komen trainen door strafstudie. Dan die coach;"we speelden de eerste helft goed!"die kan beter gaan solliciteren als komiek
oke dan nu de ploeg van BIG30,Nedlovefkk,John etc,,op beoek nabij de Efteling,;WillemII,! zeg Willem2 ,hoe hebben die ooit de bekerfinale kunnen halen? en dan die keeper? uit NieuwZeeland sprak de reporter,nu verder kan je een keeper niet gaan halen,maar dieper blijkbaar ook niet. Hebben ze die uit een kroeg tussen de Kiwi's weggeplukt?
dan zou je denken als PSVzijnde,we staan met een veel minder doelsaldo dan Ajax,dus hier kunnen we wat mee doen? neen hoor,het zal voor hun hopen zijn dat Ajax een steekje laat vallen in de nog 2 wedstrijden
het ergste is nog dat ik een bescheiden weddenschap deed,8 wedstrijden via Bet&Win, nu winnen zou ik ook gedaan hebben met de Engelse en Spaanse goed,alsook Ajax en PSV,maar had Heerenveen een 1 gegeven; mooie paaseieren mee kunnen kopen wanneer de club van Boy 69 daar niet in de laatste minuut 2-2 maakt,weliswaar eergisteren,maar als enigste fout van de gekozen wedstrijden toch balen.
moraal,niet meer gokken,tenzij voor de fun hier,maar daar vergeet ik het soms
Partycrasher, uh ik bedoel Deket, heb je je medicijnen vergeten in te nemen? Of wacht even, je probeert natuurlijk de aandacht van paars-wit af te leiden :)
Big30
25 april 2019, 23:46
https://screenshotscdn.firefoxusercontent.com/images/b32882cd-6be2-4e38-90a9-295f91cdeaa8.png
:tongue::roll3::tongue:
Big30
26 april 2019, 07:51
Van Bommel zit in zijn maag met 17 dagen rust: ‘Dit gebeurt nergens anders’
VideoVoor PSV breekt na de 0-3-zege op Willem II een periode aan van lang wachten. Pas op 12 mei moeten de Eindhovenaren weer aan de bak, voor een uitwedstrijd tegen AZ. Allemaal het gevolg van het verschuiven van de voorlaatste speelronde, omdat Ajax anders in de knel zou komen met de dubbele confrontatie tegen Tottenham Hotspur in de halve finale van de Champions League.
PSV-trainer Mark van Bommel liet eerder al weten niet blij te zijn met die situatie en deed dat donderdagavond nog eens dunnetjes over. ,,Ze hadden hier van tevoren rekening mee moeten houden. Nu zijn we ruim twee weken vrij. Dat is een bijzondere situatie vlak voor het einde van de competitie. Het lijkt ook wel of iedereen dit accepteert. Dit gebeurt in geen enkel land. Ik vind het heel raar.”
https://www.ad.nl/dossier-eredivisie/van-bommel-zit-in-zijn-maag-met-17-dagen-rust-dit-gebeurt-nergens-anders~ae54b4ba/
Daar heeft van Bommel natuurlijk een zeer valide punt. Nederland is het enige land waar men de competitie nu aan het vervalsen is, jammer en dat was niet nodig geweest net als dat in andere competities ook niet gebeurt en eerder in de CL ook nog niet was.
Prima voor Ajax natuurlijk dat sinds 2014 geen enkele prijs meer heeft gewonnen en in deze eeuw moest toekijken hoe PSV al 10 maal kampioen werd waar Ajax op 6 bleef steken. Op een gegeven moment begint dat een beetje zielig te worden en gaat leedvermaak net als dat bij Feijenoord was de overhand krijgen.
Maar goed zo erg als bij Anderlecht is het natuurlijk nog niet, Ajax speelde wel de finale EL in 2017 en zal volgend jaar wel weer Europees spelen. Anderlecht zit in een crisis en is in verval. Ajax heeft een zeer behoorlijke kans om de CL finale te halen en komt positief in het nieuws, van Anderlecht kan dat niet gezegd worden.
P11111
26 april 2019, 08:26
De onzekere trainer van PSV is kennelijk erg snel in de war.
Het is in Nederland al vele jaren zo dat de bekerfinale in het weekend in de eindfase van de competitie wordt gespeeld. Dat is een traditie. Alle clubs die niet in de bekerfinale staan hebben dan vanzelfsprekend twee weken geen competitiewedstrijd. Daar heb ik nog nooit iemand over horen klagen. Nu heeft PSV zestien dagen rust, dus twee dagen meer dan voorheen, en gaat Van Bommel zeuren als een klein kind die zijn zin niet krijgt. Verwerpelijk en lachwekkend. Wat een zielige en enge man!
Tottenham verliest thuis van West Ham: 0:1
Dat zijn in ieder geval geen mietjes maar bikkels, die hebben geen extra vrije dagen nodig, gewoon voetballen geen gezeur.
laplagne
27 april 2019, 20:33
Werkelijk genoten van de Duitse derby Borussia Dortmund-Schalke 04 die zelfs op de ARD live werd gezonden. Uitslag zeer verrassend 2-4. Leuk voor meneer
Stevens
Badslippers
27 april 2019, 21:15
Werkelijk genoten van de Duitse derby Borussia Dortmund-Schalke 04 die zelfs op de ARD live werd gezonden. Uitslag zeer verrassend 2-4. Leuk voor meneer
Stevens
Ook hier weer discussies om een handsbal in het strafschopgebied, evenals bij Lepzig Freiburg. De ene coach: "Het was duidelijk hands en een terechte strafschop." En de andere coach: "Dit was de ergste scheidsrechterlijke dwaling die ik in mijn loopbaan heb meegemaakt." Zo ver lopen de meningen dus uiteen.
Willem2
27 april 2019, 22:04
Tottenham verliest thuis van West Ham: 0:1
Dat zijn in ieder geval geen mietjes maar bikkels, die hebben geen extra vrije dagen nodig, gewoon voetballen geen gezeur.
https://sportnieuws.nl/voetbal/buitenland/ook-wedstrijd-tottenham-verplaatst-om-spurs-meer-rust-geven-ajax/
Dan zijn het ook ‘n stelletje nichten :asshole:
Voor het geld wat die “mannen” krijgen moeten ze zich schamen!
Al die voetballertjes van tegenwoordig mogen een voorbeeld nemen aan de wielrenners :wink2:
Sphinx
27 april 2019, 23:46
Werkelijk genoten van de Duitse derby Borussia Dortmund-Schalke 04 die zelfs op de ARD live werd gezonden. Uitslag zeer verrassend 2-4. Leuk voor meneer Stevens
Met grote verbazing en blijdschap tussen een paar kamers door in Sky gekeken met een paar Schalke-fans. Ze hadden alledrie grote ogen van verbazing, maar de dames waren later wel blij met de extra klandizie :biggrin:
Willem2
28 april 2019, 00:20
Rennes verrast PSG in bekerfinale, rood voor Mbappé
Met het winnen van de Coupe de France zorgde Stade Rennes zaterdagavond voor een geweldige sensatie. De middenmoter kwam in een zenuwslopende finale tegen Paris Saint-Germain terug van een 2-0 achterstand (2-2) en won uiteindelijk na strafschoppen.
............ https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/rennes-verrast-psg-in-bekerfinale-rood-voor-mbappe~ae7fd80c/
Big30
28 april 2019, 11:01
De frustratie bij PSG zat erg hoog, een zeer smerige overtreding van Mbappe met rood bestraft en dan ook nog dit:
Kortsluiting bij Neymar: PSG-ster deelt tik uit aan fan na bekerechec
VideoTwee dagen na een forse schorsing in de Champions League is Paris Saint-Germain-ster Neymar opnieuw in opspraak geraakt.
Sportredactie 28 apr.
De Braziliaanse superster van PSG kon zich kort na de verloren finale van de Coupe de France tegen Stade Rennes niet beheersen. Bij het ophalen van zijn medaille in het Stade de France in Parijs kreeg hij woorden met een fan, waarna hij een tik uitdeelde. Mogelijk dat het incident hem een nieuwe schorsing oplevert. Vrijdag kreeg de 27-jarige aanvaller al een straf aan zijn broek van de UEFA na een post op Instagram, waarin hij kort na de uitschakeling in de Champions League tegen Manchester United het optreden van de arbitrage hekelde.
https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/kortsluiting-bij-neymar-psg-ster-deelt-tik-uit-aan-fan-na-bekerechec~aa225bdb/
Die mennekes “verdienen” veel te veel, zijn elke vorm van realiteit kwijt. Omdat ze goed kunnen voetballen denken ze gewoon boven ieder ander te staan en zich alles te kunnen veroorloven :hammer:
Big30
28 april 2019, 20:04
Club heeft het tij gekeerd, het staat weer tweede. Het won weliswaar nipt maar zeker verdiend van een verdienstelijk Anderlecht. Club doet met zes punten achter op Genk maar met nog vier matchen te gaan, nog volop mee voor de titel.
https://m.hln.be/sport/voetbal/belgisch-voetbal/met-alweer-hoofdrol-voor-de-var-club-klopt-anderlecht-in-klassieker-en-behoudt-kans-op-de-titel~a1df76b5/
Meelijwekkend wat Anderlecht op en buiten het veld laat zien.
Cadiz
28 april 2019, 20:31
Huub geeft Bayern de titel, ook al profiteren ze niet geheel
bocariver
28 april 2019, 22:20
Huge joy yesterday in Brittany for victory of Rennes and in all of France for defeat of PSG.
The émir of Qatar is definitely not the man who can built a team , a president without authority or knowledge, some players overated and overpayed, a big mental problem and incredible unluck. So, PSG had to change a lot of things.
About Neymar, somebody stupid insults Buffon, Veratti then Neymar and he received a little slap in face like baby. Nothing very interesting..... The stupid even post a video of what happened , more than stupid because after he said he did not insulted nobody.....
Big30
28 april 2019, 23:51
Van Dijk wint prestigieuze Speler van het Jaar-verkiezing
Virgil van Dijk is zondag door zijn collega-spelers uitgeroepen tot PFA Player of the Year. De 27-jarige verdediger bekroont daarmee een uitstekend seizoen in dienst van Liverpool. Hij maakt met zijn club nog kans op de landstitel en de eindzege in de Champions League
Van Dijk is de eerste verdediger sinds John Terry (2005) die met de prijs aan de haal gaat en is de eerste Nederlandse winnaar van de individuele onderscheiding sinds Robin van Persie (2012). Andere Nederlanders die Van Dijk voor gingen waren Ruud van Nistelrooy (2002) en Dennis Bergkamp (1998).
https://www.vi.nl/nieuws/van-dijk-wint-prestigieuze-speler-van-het-jaar-verkiezing
. Miedema verkozen tot beste speelster in Engeland
Big30
30 april 2019, 08:22
Kan stuntploeg Ajax in Londen fundament bouwen voor CL-finale?
Ajax wil vanavond in het uitduel met Tottenham Hotspur de basis leggen voor een plaats in de finale van de Champions League. Trainer Erik ten Hag heeft een fitte selectie voor het eerste duel in de halve eindstrijd, nu Noussair Mazraoui weer beschikbaar is na een enkelblessure. Zijn collega Mauricio Pochettino mist met Harry Kane en Son Heung-min zijn beide topspitsen. Ook Harry Winks, Erik Lamela en Serge Aurier zijn voorlopig niet inzetbaar.
Ajax heeft in de zestien Europese wedstrijden van dit seizoen al veel losgemaakt bij de eigen aanhang. Zo’n 3000 fans zijn welkom in het splinternieuwe stadion van de Spurs, dat bijna 1 miljard euro heeft gekost. Veel supporters zijn zonder ticket naar Londen gekomen. Zij zijn aangewezen op de vele pubs in de hoofdstad. In Amsterdam is de halve finale onder meer te zien in kroegen, discotheken, concertzalen en bioscopen. Op het Museumplein staat geen groot scherm.
https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/kan-stuntploeg-ajax-in-londen-fundament-bouwen-voor-cl-finale~a3695706/
Ajax op drempel Champions League-finale na knappe winst bij Spurs
Ajax ruikt de finale van de Champions League. Het Amsterdamse sprookje is na de 0-1 zege in Londen op Tottenham Hotspur nog altijd springlevend.
Steeds dichterbij komt een geweldige uitgangspositie voor de return volgende week woensdag in de Johan Cruijff Arena. De plek waar Ajax het vooraf ondenkbare kan flikken. De finale van de Champions League ligt voor het grijpen. Absurd en magnifiek tegelijk. De spelers peppen elkaar nog een keer op. Nog even overleven, nog even alles geven. Terwijl ook de ruimtes voor Ajax logischerwijs groter worden. Onana rekt nog maar eens wat tijd. Ajax countert en krijgt dé kans op de 0-2, maar David Neres mikt op de paal. Het had de uitgangspositie nóg comfortabeler kunnen maken.
https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/ajax-op-drempel-champions-league-finale-na-knappe-winst-bij-spurs~a3695706/
Eerste half uur werd Tottenham weggespeeld, na de blessure van Vertonghen speelde Ajax wat minder dominant zonder dat de Spurs grote kansen kregen. Het is nog niet gespeeld maar de uitgangspositie om de finale te halen is erg goed.
Blind kan niet mee in de CL.
Hahahaha. En dan ziet iedereen Blind steeds uitblinken tegen clubs als Bayern München, Real Madrid en Juventus en gisteren ook weer ijzersterk spelen in de halve finale. Onder anderen Wenger was gisteravond voor de Engelse televisie zwaar onder de indruk ("outstanding") van de prestatie van linkercentrumverdediger. Jack heeft toch wel een aparte kijk op het voetbalspelletje, zal ik maar netjes zeggen. Eerder noemde hij Frenkie de Jong al een balletje-breed-speler. :biggrin: Soms gun je iemand wel wat meer voetbalverstand. :) :smile2:
Maar goed, dat het na een overwinning van een Nederlandse club in de heenwedstrijd, nota bene een uitduel, in de halve finale van de Champions League anno 2019 hier muisstil is gebleven, is natuurlijk alleszeggend. Dat geeft precies het algemene gevoel aan. Overigens wil ik nog niet zeggen dat de finaleplaats al binnen is - ik blijf ook nu nuchter en bescheiden - want er volgt natuurlijk nog een terugwedstrijd. Maar wél kan ik al aangeven dat de Europese prestaties van Ajax indrukwekkend zijn.
Op dit moment is de eerstvolgende wedstrijd het belangrijkste. Dat is de bekerfinale. De kans om de eerste prijs van het seizoen te winnen.
Downie van de Beek...
Beledigend geschreven. Maar deze voetballer met een sympathiek karakter is toch wel veel belangrijker en beter voor het elftal dan @hij inschatte.
Om te denken dat Nederland er voordeel bij heeft omdat Ajax nog doorgaat en punten pakt voor de UEFA Coëfficiëntenlijst, moet je nog veel meer fantasie hebben.
Deze uitspraak werd gedaan toen het nog winter was en Ajax tegen Real Madrid had geloot. De enige waarheid: Ajax is de grootste puntenpakker van Europa deze voetbaljaargang.
[emoji445][emoji445][emoji445][emoji445][emoji445][emoji445][emoji445][emoji445][emoji445][emoji445][emoji445][emoji445][emoji445][emoji445][emoji445][emoji445][emoji445][emoji445]
De mooi weer supporter van Ajax heeft het grootste woord nu het eindelijk na vele jaren helemaal niks weer goed gaat met Ajax.
Had in de jaren dat ze niks behaalde en het allemaal niet zo goed was je niet voor een jaar van dit draadje afzijdig gehouden en ook wat meer respect getoond voor o.a. PSV en Feijenoord die wel prijzen pakte dan zou je wat geloofwaardiger overkomen.
Hahahaha. En dan ziet iedereen Blind steeds uitblinken tegen clubs als Bayern München, Real Madrid en Juventus en gisteren ook weer ijzersterk spelen in de halve finale. Onder anderen Wenger was gisteravond voor de Engelse televisie zwaar onder de indruk ("outstanding") van de prestatie van linkercentrumverdediger. Jack heeft toch wel een aparte kijk op het voetbalspelletje, zal ik maar netjes zeggen. Eerder noemde hij Frenkie de Jong al een balletje-breed-speler. :biggrin: Soms gun je iemand wel wat meer voetbalverstand. :) :smile2:
Hahaha Blind speelde dit seizoen meer slechte dan goede wedstrijden in de CL. Heeft Wenger ook de wedstrijden in de CL gezien waar Blind slecht speelde? Toen ik schreef dat Blind niet mee kon in de CL was de algemene opinie dat het een miskoop was om Blind terug te halen. Een speler kan zich natuurlijk doorgaande het seizoen verbeteren wat het geval is bij Blind.
De Jong was die nu zo goed gisteren? Niet volgens mij en de analisten op tv die ook niet door een roze bril naar De Jong kijken al werkte hij wel erg hard. Wij zullen het wel fout hebben want jij had die roze bril vast wel op gisteren. En ja toen De Jong meer verdedigend speelde was het vaak balletje breed. Ik heb al eerder aangegeven dat ik een aanvallend ingestelde De Jong veel beter vind.
Maar goed, dat het na een overwinning van een Nederlandse club in de heenwedstrijd, nota bene een uitduel, in de halve finale van de Champions League anno 2019 hier muisstil is gebleven, is natuurlijk alleszeggend. Dat geeft precies het algemene gevoel aan.
De pot verwijt de ketel. Ben jij niet eens voor 1 jaar muisstil gebleven in dit draadje? Dat is alleszeggend voor een mooi weer supporter!
Overigens wil ik nog niet zeggen dat de finaleplaats al binnen is - ik blijf ook nu nuchter en bescheiden - want er volgt natuurlijk nog een terugwedstrijd. Maar wél kan ik al aangeven dat de Europese prestaties van Ajax indrukwekkend zijn.
Op dit moment is de eerstvolgende wedstrijd het belangrijkste. Dat is de bekerfinale. De kans om de eerste prijs van het seizoen te winnen.
Je hebt wel vaker een trauma opgelopen omdat het alsnog mis ging.
Je vergat nog te vermelden dat het niet alleen de eerste prijs van het seizoen is maar ook de eerste prijs sinds 5(!) jaar.
Ben het met je eens dat de Europese prestaties dit jaar goed zijn, daar valt niks op af te dingen. Het moet natuurlijk wel een beetje meezitten dat je een goede poule loot om de eindfase te kunnen bereiken. Je zal maar een poule loten waar uiteindelijk 2 halve finalisten en misschien wel de 2 ploegen die de finale gaan spelen in zaten.
Blind speelde dit seizoen meer slechte dan goede wedstrijden in de CL.
Wat een onvoorstelbare onzin! Buitengewoon lachwekkend!
Wat een onvoorstelbare onzin! Buitengewoon lachwekkend!
Natuurlijk de algemene opinie telt niet voor jou, alleen hoe jij er over denkt met een roze bril op. Dat is pas buitengewoon lachwekkend.
Dat is pas buitengewoon lachwekkend.
:) :) :) :biggrin: :biggrin: :biggrin: :smile2: :smile2: :smile2:
Wentelt Eefje
1 mei 2019, 14:36
Het moet gezegd worden, tot de jaarwisseling had zelfs de grootste Ajax-fan met roze bril op niet kunnen bevroeden wat Daley Blind met name de afgelopen CL-wedstrijden ook verdedigend op de mat heeft gelegd. Een waanzinnig verschil in - nota bene constante - kwaliteit dat ook mij mijn mening over Blind volledig heeft doen bijstellen. Ijzersterke optredens!
Frenkie de Jong is echter sinds zijn terecht alomgeprezen optreden tegen Real Madrid een typisch te jong gehypete Ajax-speler trekje gaan vertonen en bepaald niet beter gaan spelen. Dit kon wel eens de duurste "Bryan Roy" aller tijden gaan worden (en Ajax heeft er de afgelopen jaren weer een volledig elftal van weten te verslijten dat kwakkelend bij kwakkelende clubs elders in Europa speelt of bij topclubs op een zijspoor beland is).
Wentelt Eefje
1 mei 2019, 14:39
En euforie, daar zwelg ik pas in als Ajax behalve een half uur zeer imposant voetbal en een goede uitgangspositie daadwerkelijk de volgende ronde behaald! Maar niets liever dan een finale Liverpool - Ajax!!!
Dit kon wel eens de duurste "Bryan Roy" aller tijden gaan worden...
Als jij het talent en de potentie van Frenkie de Jong nu nog niet ziet, ga je het nooit meer zien, vrees ik voor je.
Deze jongen kan niet alleen opwindend spelen, maar als het nodig is ook functioneel en dus wat minder opvallend. Niet iedere kijker valt dat op, dus ik neem jou dat verder ook niet kwalijk - met een voetbaloog word je nu eenmaal geboren, je kunt het hooguit wat ontwikkelen. :) Voor zijn leeftijd is hij al heel volwassen in zijn spel en hij lijkt op het veld geen enkele druk of spanning te voelen. En de mensen die beweren dat hij te weinig scoort, begrijpen niets van het spelletje en het type speler dat hij is. Hij is een (verbindings)speler die vaak het hele elftal veel beter laat voetballen. Dat hij na zijn galavoorstellingen tegen Real Madrid en Juventus gisteravond minder dan gewoonlijk speelde, kan een (jonge) speler een keer gebeuren.
Mogelijk wordt hij in zijn eerste seizoen bij Barcelona wel langzaam gebracht. En dat geldt misschien ook voor De Ligt als hij naar dezelfde club overstapt. Natuurlijk vanwege de sterke concurrentie, maar ook om de jongelingen rustig te laten wennen aan de nieuwe club en het leven in een ander land. Ze zijn/worden gehaald voor de toekomst van Barcelona. Samen met Arthur en Dembélé moeten ze na het Messi-tijdperk de bepalende spelers gaan worden. Dat is op dit moment het beoogde plan van Barça, volgens de voorzitter.
Het moet gezegd worden, tot de jaarwisseling had zelfs de grootste Ajax-fan met roze bril op niet kunnen bevroeden wat Daley Blind met name de afgelopen CL-wedstrijden ook verdedigend op de mat heeft gelegd.
Blind was in de groepsfase van de Champions League ook al een steunpilaar die over het algemeen goed speelde.
Ik heb in al die jaren nooit het gevoel gehad dat in het voetbaltopic van dit hoerenforum veel mensen met veel voetbalverstand rondlopen, dus ik kan mij best wel voorstellen dat dat anderen en jou is ontgaan. :biggrin:
Wentelt Eefje
1 mei 2019, 15:40
Gezien alle gejuich was enige i-Roy-nie wel op zijn plaats... ik hoop dat De Jong langzaam genoeg maar niet te langzaam gebracht wordt volgend seizoen in Barcelona. Ik hoop ook dat De Ligt slim genoeg is niet naar dezelfde club te vertrekken. De ervaring leert dat mini-koloniën vaak in hun geheel door (nieuwe) trainers afgerekend worden op de zwakste schakel en verbankt worden als het tegenzit. Zelfs als dat ten onrechte is. Dus beter van niet!
Blind speelde in de groepsfase van de CL over het algemeen redelijk, maar niet meer dan dat. En als hij een steunpilaar was geweest was helaas het droomstulpje van Ajax al voor de knock-out-fase ingestort.
Je zal maar een poule loten...
PSV heeft er in de Champions League inderdaad he-le-maal niets van gebakken. Troosteloos onderaan in de groep, met een straatlengte van zes punten achterstand op de een-na-laatste. Twee schamele puntjes en zelfs het niveau-Inter Milan was dus nog véél te hoog gegrepen. Da's niet best.
En na de wanprestatie in het KNVB-bekertoernooi zal jij ook niet lachend door je kamertje hebben gelopen. Al in de tweede ronde uitgeschakeld worden door RKC Waalwijk.
Al met al lijkt het mij niet zo fijn om op dit moment Jack42 van het voetbaltopic te zijn. :biggrin: :smile2:
Willem2
1 mei 2019, 19:40
PSV staat nog steeds samen met Ajax bovenaan. En een klein deboertje - veltmannetje zit in een klein hoekje en dan is het weer huilie-huilie bij Ajax ;)
En eigenlijk is dat nog helemaal niet erg want ze hebben een fantastisch seizoen, zelfs als ze helemaal geen prijs winnen.
moet toegeven dat zelfs ondergetekende onder de indruk was. Zij spelen zonder complexen en met om een open deur in te trappen ;"met een grote dosis lef"op verplaatsing of thuis,? het maakt hen niet ui,? En dan hoe koelbloedig die goal werd gescoord? niets zenuwen,bam binnen.
nu blijf ik het raar vinden dat Tottenham,M City kon uitschakelen maar Bayern,Real,Juve,,,dat is geen toeval meer. Btw in de openingspoule zat ook nog Benfica,een sterke ploeg hoor. Neen,Nederland kan eindelijk nog eens trots zijn. btw,bij de Anderlechtsite gokte ik op Barcelona als eindwinnaar en die kans is nog steeds reeel
wil de euforie ivm Ajax niet temperen,maar de economische realiteit impliceert wel een leegloop
moeten ze hun geld maar goed besteden in aankopen met meerwaarde om de jonge talenten die aankomen degelijk te omringen
volgens oa Aad DeMos en Urbain Hassaert staan er bij de jeugd weer een aantal klaar
Willem2
1 mei 2019, 21:02
Vanavond Barcelona - Liverpool. Liverpool met 2 nederlanders in de basis en Barcelona in de geest van JC ;)
Je leert het ook nooit af om quotes te manipuleren. Maar ja dat is de mooi weer supporter met een roze bril eigen.
Ik zal jouw ingekorte quote van wat ik geschreven had dan ook even helemaal weergeven, dat komt toch iets anders over.
Ben het met je eens dat de Europese prestaties dit jaar goed zijn, daar valt niks op af te dingen. Het moet natuurlijk wel een beetje meezitten dat je een goede poule loot om de eindfase te kunnen bereiken. Je zal maar een poule loten waar uiteindelijk 2 halve finalisten en misschien wel de 2 ploegen die de finale gaan spelen in zaten.
Na al het gezever van de mooi weer supporter met de roze bril ga ik onderhand hopen dat Tottenham de finale gaat spelen. Alleen al om van dat gezever van de mooi weer supporter met de roze bril af te zijn. :biggrin: :smile2:
Al met al lijkt het mij niet zo fijn om op dit moment Jack42 van het voetbaltopic te zijn. :biggrin: :smile2:
Waarom niet? Ik heb er geen moeite mee dat PSV dit jaar minder presteert dan Ajax. Het is toch mooi voor het NL voetbal dat Ajax goed europees presteert.
Ik zal me in ieder geval niet voor 1 jaar terugtrekken uit dit voetbaltopic omdat PSV dit jaar minder presteert. Alhoewel ze kunnen nog steeds een prijs pakken. :biggrin: :smile2:
Er zijn goede tijden maar ook wel eens slechte tijden, soms wel vijf jaar lang of niet Peter020? :biggrin::smile2:
Willem2
1 mei 2019, 22:45
Vanavond Barcelona - Liverpool. Liverpool met 2 nederlanders in de basis en Barcelona in de geest van JC ;)
Wat een doelpunt weer van Messi... 3-0 nu...
Nog even aandacht voor de Croky Cup, de Belgische Beker voetbal. Waar KV Mechelen, de club in opspraak die nog moet vrezen dat de promotie volgend jaar wordt teruggedraaid, moest voetballen tegen AA Gent in de Finale, en won met 2-1. Met een hoofdrol in het slot voor doelman Michael Verrips, nog begonnen als reserve achter Bram Castro, tot trainer Van Wijk werd ontslagen en Verrips onder zijn opvolger uitgroeide tot een van de beste doelmannen in België. AA Gent had verrassend genoeg interesse hem in te lijven van de winter. Benieuwd wat Verrips gaat doen: promotie en deelname aan de Europa League lijken nog steeds ver weg voor Mechelen vanwege het omkoopschandaal.
https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/legende-michael-verrips-held-van-kv-mechelen~a72174c1/
goede keeper,zijn prestaties waren mij al opgevallen tegen Beerschot
afkomstig van voetbalclub "Grol" Grol! wat een naam. Hoewel ik de kozakkenboys nog plezanter vind
betreffende Messi,die werd tijdens het afgelopen WK deze zomer nog hier op het forum in dit topic met de grond gelijk gemaakt,in den aard van,overoepen dwerg;luierik etc,,,de waarheid is echter dat hij bij Argentinië in een zeer matig elftal speelt en in Barcelona wel goed omringd blijkt
Wentelt Eefje
2 mei 2019, 00:02
Ik blijf erbij (ondanks de fabuleuze vrije trap en de constante dreiging die na de gelukkige 2-0 van hem uitgaat) dat Messi als voetballer zwaar overschat wordt. Hoeft niemand met me eens te zijn, maar een ECHT grote voetballer stuwt ook een matiger elftal naar grote hoogten, iets dat hem met Argentinië maar niet lukte. Dan zijn er toch een aantal Portugese internationals die in het nationale team wel boven zich uitstijgen geïnspireerd door Ronaldo.
Maar, Jürgen Klopp tegenspreken doet me zomaar denken dat ik het ook mis kan hebben....
Willem2
2 mei 2019, 00:10
De vrije trap was zeer goed van Messi. 2de Doelpunt was een lucky want eigenlijk had Liverpool meer recht op een doelpunt. Maar 3-0 wordt wel een hele zware dobber voor Liverpool.
nu vondik ook wel dat bv Diego Marrodona meer kleurijker voetballer was dan Messi en de zinloze discussie die tussen voetballiefhebbers altijd terug komt wie de beste is,Messi of Ronaldo, doe ik niet mee,omdat het twee andere types zijn. Messsi meer spelmaker,maar kan niet springen en koppen als Ronaldo
dat hij er niet in slaagde de andere Argetijnen beter te maken klopt,maar ter zijne verdediging ,jzo een wk valt altijd na het seizoen met vele wedstrijden(behalve in Qatar,volgende keer,daar zorgt het geld ervoor dat het wk midden tijdens de Europese competities valt,in de winter dus,door de bovenmenselijke hitte daar in de zomer
Ik blijf erbij dat Messi als voetballer zwaar overschat wordt.
Hahahahahahaha. Hahahahahahaha. Hahahahahahaha. :smile2: :smile2: :smile2:
Klopp treurt maar geniet ook: Die vrije trap van Messi, wát een knal!
VideoAls rasechte voetballiefhebber had coach Jürgen Klopp van Liverpool genoten van het scorende vermogen van Barcelona in Camp Nou. Zijn Engelse ploeg had grotendeels een overwicht, kreeg ook voldoende kansen, maar stapte uiteindelijk als grote verliezer van het veld (3-0).
https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/klopp-treurt-maar-geniet-ook-die-vrije-trap-van-messi-wat-een-knal~a9570c8f/
https://screenshotscdn.firefoxusercontent.com/images/ae603e85-2ebb-463d-99c7-1fb07876a646.png
Liverpool verzuimde de vele kansen die men kreeg te verzilveren, zo krijg je een uitslag die wat vreemd aandoet als je naar de statistieken kijkt. Jammer. Ben niet zo'n fan van die Argentijnse pingelaar en momenten voetballer. Zie liever Liverpool in de finale maar dat zal lastig worden, miracles do happen maar in dit geval lijkt Barca de finalist te worden.
UEFA nomineert De Jong en Van de Beek
https://www.ajaxshowtime.com/article/bijzaken-en-geruchten/122148/uefa-nomineert-de-jong-en-van-de-beek
Mooi viertal. Drie Ajacieden plus de huidige bovenmeester van het voetbal.
moet toegeven dat zelfs ondergetekende onder de indruk was.
Als Ajax de finale weet te bereiken is dat in deze tijd van onvoorstelbare oliemiljarden, absurde televisiegelden en oneerlijke concurrentie van frauderende clubs als Paris Saint-Germain, Manchester City, Chelsea en Real Madrid misschien wel één van de grootste prestaties in de geschiedenis van het Europese voetbal. Met een jong elftal, waarvan meer dan de helft is opgeleid in eigen jeugd (De Ligt, Van de Beek, Blind, Veltman, Mazraoui en Dolberg en verder ook nog de invalkrachten Ekkelenkamp, De Wit en Eiting) of gevormd is in Jong Ajax (De Jong en Onana).
Vandaag is het in een landelijk dagblad treffend verwoord: "Maar nu is daar Ajax, de club die in spijkerbroek het exclusieve vijfsterrenrestaurant van het Europese topvoetbal binnen is gerend, en dat olijk een rondje geeft voor de hele zaak. Terwijl de rest nog zalm met kaviaar zit op te peuzelen aan de gedekte tafels, zet Ajax op zijn hippe sneakers de hele dansvloer op stelten." :)
...impliceert wel een leegloop
Iemand hoeft niet per se heel intelligent te zijn om te kunnen inschatten dat Ajax het huidige elftal na dit seizoen niet bij elkaar kan houden. Europees succes op het hoogste niveau over meer dan 1 voetbaljaargang achter elkaar is hierdoor min of meer onmogelijk, of anders in ieder geval heel erg moeilijk, geworden voor een club uit een land als Nederland. Als altijd realistische en kritische Ajax-fan, zélfs in deze prachtige tijd, besef ik dat als geen ander. Het kan volgend seizoen dus zomaar weer anders zijn.
Willem2
2 mei 2019, 13:17
Iemand hoeft niet per se heel intelligent te zijn om te kunnen inschatten dat Ajax het huidige elftal na dit seizoen niet bij elkaar kan houden.
Kan Tottenham ook niet...
‘Real Madrid is al akkoord met Eriksen’
Real Madrid heeft al een mondeling akkoord met Christian Eriksen over een contract. Volgens het Spaanse AS is de Madrileense topclub aan het onderhandelen met Tottenham Hotspur over de komst van de 27-jarige Deen.
De oud-Ajacied, die nog een contract bij de Spurs heeft tot de zomer van 2020, zou naar verluidt 150 miljoen euro moeten kosten. Real heeft een lager bedrag in gedachte, waarbij het zich gesterkt weet door de gedachte dat Eriksen maar al te graag deze zomer de overgang maakt naar Madrid. Bij de ‘Koninklijke’ zou hij veel meer gaan verdienen dan in Londen. ........ https://www.ad.nl/europees-voetbal/real-madrid-is-al-akkoord-met-eriksen~a1fa1549/
In tegensteling tot Tottenham kan Ajax veel minder snel vervangers krijgen die passen in het systeem.
Badslippers
2 mei 2019, 14:54
"De bal is rond" was ook de afgelopen dagen weer het adagium. M.a.w. het kan alle kanten uit gaan. Aan de overwinningen van Ajax en Barcelona is niks af te dingen. Immers, de ploeg die de meeste goals in de partij maakt is de terechte winnaar. Al eens eerder op gewezen. Eerste helft van Ajax was wederom erg sterk. Tweede helft kwam Tottenham sterk opzetten maar ja, ze scoorden niet. Iets wat toch essentieel is tijdens een wedstrijd dunkt me. Dat schot op de paal van Neres zou wel eens cruciaal kunnen blijken want met 2-0 in Amsterdam gaan voetballen is toch iets comfortabeler dan die magere 1-0. Ik zie Tottenham wel scoren in Amsterdam en dan hebben ze plots het voordeel van de uit goal aan hun zijde. Dan wordt het heel riskant voor Ajax. Maar we blijven positief. Indien Ajax net zo voetbalt als tegen al die andere topploegen is er geen vuiltje aan de lucht.
De winst van Barcelona vond ik iets vertekend maar ja ook hier geldt dat de ploeg die het meest scoort wint. Liverpool verprutste wel heel veel doelrijpe kansen. Vrije trap Messi was natuurlijk van uitzonderlijke klasse. Beweren dat Messi een zwaar overschatte voetballer is, is net zo dom als beweren dat Duitse Lisa van GT een overschatte pijpster is.
Tweede helft kwam Tottenham sterk opzetten maar ja, ze scoorden niet.
Tottenham Hotspur heeft dinsdag eigenlijk geen enkele doelrijpe kans gehad. Twee kopballetjes over het doel na een vrije trap, een schotje in de handen van de doelman en een losse flodder van afstand meters naast het doel. Dat was het wel. De verdediging van Ajax stond meestal goed en de keeper kon een aantal hoge ballen makkelijk uit de lucht vangen. Na de toevallige inbreng van de fysiek sterke Sissoko gingen de Engelsen en er in de tweede helft een vechtwedstrijd van maken met veel lange en hoge ballen, waarmee ze vooral hoopten op de afvallende bal. Toen kwamen ze met opportunistisch spel inderdaad meer opzetten, maar voetballend vond ik ze deze wedstrijd niet sterk. Nadat de trainer de energieke Mazraoui had ingebracht voor Schöne moest Eriksen weer steeds vaker mee teruglopen (uit zo'n situatie ontstond ook dé enorme kans op de 0-2 van Neres) en was het min of meer gedaan met het blaffen van de Spurs.
Ik verwacht niet dat Tottenham woensdag weer met vijf verdedigers zal starten en ben benieuwd of de van een blessure herstelde Mazraoui nu wel vanaf het begin zal worden ingezet. In Amsterdam zal het vooral goed opletten blijven voor Son, een tweevoetige aanvaller met veel kwaliteit en scorend vermogen. Uit tegen Manchester City scoorde hij binnen tien minuten twee keer en dat moet Ajax vanzelfsprekend zien te voorkomen.
Het tweeluik is halverwege en Ajax leidt met 1-0.
broodpoot
2 mei 2019, 17:39
Wordt wel de week van de waarheid nu voor ons. Of je schrijft historie, of je blijft zo maar met lege handen achter. Ligt heel dicht bij elkaar maar ik denk dat de dubbel wel gepakt gaat worden, dit team zie ik geen uitglijder maken tegen Willem II en ik ook geen punten morsen tegen Utrecht en de Graafschap.
CL gaat 'm niet worden hoewel ik dat ook al dacht voor aanvang tegen Real en Juventus. Ik denk dat de wedstrijd volgende week tegen Tottenham wel is heel lastig kan gaan worden maar goed, het feit dat je met een Nederlandse club de halve finale CL haalt is natuurlijk al niet voor te stellen. Mochten we de eindstrijd halen dan kan ik me werkelijk niet voorstellen dat deze ploeg opgewassen is tegen Messi.
Brad Clitt
2 mei 2019, 17:46
Eerst moet Messi maar eens afrekenen met Liverpool, want hoewel iedereen denkt dat dat een gelopen koers is kan het toch nog spannend worden.
Denk maar eens terug aan de CL-finale in 2005 tussen AC Milan en Liverpool, bij rust stonden ze 3-0 achter en uiteindelijk won Liverpool na strafschoppen.
Goed, het was een andere tijd met andere spelers, maar toch. En Messi kan ook een slechte dag treffen, hoewel de beste man er op écht belangrijke momenten meestal wel staat.
broodpoot
2 mei 2019, 17:48
Uiteraard maar ik denk dat Barcelona met Messi altijd wel een keertje scoort en hoe goed Liverpool ook is, ik zie ze geen 5 goals maken.
Brad Clitt
2 mei 2019, 17:54
We zullen zien, of het nu Ajax-Barcelona of Ajax-Liverpool wordt, het is in beide gevallen een avond om naar uit te kijken.
Moet Ajax wel eventjes de Spurs in bedwang houden natuurlijk.
Wentelt Eefje
2 mei 2019, 19:36
Ik hoop tegen beter weten in op Ajax-Liverpool, maar ben ook uitermate tevreden als het Ajax-Barcelona wordt.
De vraag is in dat laatste geval wel of je als Ten Hag dan één van je verdedigers moet influisteren om tijdens de laatste training voor de CL-finale De Jong een doodschop te verkopen...
Badslippers
2 mei 2019, 21:02
Eerst moet Messi maar eens afrekenen met Liverpool, want hoewel iedereen denkt dat dat een gelopen koers is kan het toch nog spannend worden.
Inderdaad, net als Tottenham heeft Barcelona de komende wedstrijd het voordeel van de uit goal. Zoals Broodpoot stelt, indien Barcelona 1x scoort moet Liverpool er 5 maken. Natuurlijk, in het voetbal kan alles maar dat lijkt me toch een brug te ver.
begrijp niet wat er met Mo Salah aan de hand is,vorig seizoen zou hij die bal op de paal er wel in hebben gekregen en konden we nog een spannende terugwedstrijd verwachten
Wentelt Eefje
3 mei 2019, 00:07
Dat Ajax-aanvoerder De Ligt de enige is van de Amsterdamse hoofdmacht die de afgelopen weken ook buiten de Champions League naar behoren presteerde blijkt uit het meest recente Eredivisie Elftal van de Maand
Feyenoord is met liefst vier spelers het best vertegenwoordigd in het Elftal van de Maand. Zowel Malacia, Sven van Beek, Jens Toornstra als Sam Larsson kreeg een uitverkiezing.
De prijs voor Speler van de Maand bestaat sinds dit seizoen en is een initiatief van de Eredivisie CV in samenwerking met FOX Sports en Opta Sports. De winnaar wordt bepaald aan de hand van tientallen statistieken.
Elftal van de Maand: Robert Zwinkels (ADO Den Haag); Denzel Dumfries (PSV), Sven van Beek (Feyenoord), Matthijs de Ligt (Ajax), Tyrell Malacia (Feyenoord); Riechedly Bazoer (FC Utrecht), Jens Toornstra (Feyenoord), Luuk de Jong (PSV); Sam Larsson (Feyenoord), Lennart Thy (PEC Zwolle), Martin Ødegaard (Vitesse).
Zelfs een inmiddels bij Utrecht voetballende mini-Bryan-Roy weet dit team wel te halen waar dat voor een tweetal UEFA-genomineerden voor de speler van de afgelopen eerste CL halve finales niet geldt
...naar behoren presteerde...
Even de cijfers van Ajax over de periode 31 maart tot en met 30 april 2019:
negen wedstrijden gespeeld (waaronder PSV, twee keer Juventus en Tottenham Hotspur-uit) met als uitstekend resultaat 25 punten.
Alleen het thuisduel tegen de Italianen eindigde in een gelijkspel (maar ook die wedstrijd was Ajax beter en verdiende het te winnen), de overige acht duels werden (vaak ruim) gewonnen. Als je zo'n druk wedstrijdprogramma hebt en in de eindfase van het seizoen op drie fronten volop meedoet, zijn deze cijfers indrukwekkend en alleszeggend. Dat is de enige waarheid.
Iemand die anders beweert, begrijpt werkelijk helemaal niets van het voetbalspelletje.
Wentelt Eefje
3 mei 2019, 08:07
Als je ziet hoe die punten in de Eredivisie behaald werden moet je vaststellen dat dat niet bepaald door het oogstrelende spel van jouw "godenzonen" tot stand kwam zoals uit de individuele beoordeling die leidt tot het elftal van de maand duidelijk blijkt. Van een team dat tot de beste in Europa mag worden gerekend, mag ook verwacht worden dat de spelers over de periode van een maand meer constante individuele kwaliteit op de mat weten te leggen dan hun tegenpolen bij ADO Den Haag, PEC Zwolle, FC Utrecht en Feyenoord
Je zult het voetbalspelletje vast prima begrijpen, helaas weet je dat vaak door clubliefde uitstekend te versluieren...
Als je ziet hoe die punten in de Eredivisie behaald werden...
PSV (tot de rode kaart van Mazraoui na 57 minuten), FC Emmen, Willem II, Excelsior en Vitesse hadden in de afgelopen periode geen schijn van kans tegen Ajax. De Amsterdammers scoorden maar liefst 22 keer in die vijf duels en waren grotendeels oppermachtig ten opzichte van de tegenstanders. In Groningen was het een vechtwedstrijd, die eindigde in een zwaarbevochten maar uiteindelijk wel verdiende overwinning.
Dus waar heb je het eigenlijk over? Waar ben je op uit?
Goedemorgenallemaal
3 mei 2019, 10:12
Mensen die met statistieken komen om een bepaalde club op te hemelen.
Een voetbalclub goed vinden doe je niet op basis van prestaties, dat doe je omdat die "van jou" is, Hij kan uit je stad of dorp of regio komen, je kunt je aangetrokken voelen tot een bepaalde spelwijze (maar dat is vaak erg veranderlijk) of gewoon van een bepaalde club "houden". (Overigens vind ik je ziek melden en journalisten belagen niet getuigen van liefhebben maar gewoon van ongewenst en ongepast gedrag.)
Maar een club aanhangen omdat de statistieken goed zijn, dat is meer sportief opportunisme, op het veilige paard wedden.
Het is vrijdag 3 mei 2019. Er staan belangrijke voetbalwedstrijden te wachten. Ajax speelt om drie prijzen.
Hoe gaat Ajax met het tussendoortje van de bekerfinale om? Want zeg eerlijk, het voelt op dit moment wel een beetje als een tussendoortje. Een eindstrijd tussen de twee halve finale-duels van de Champions League in. Gaat dat meespelen in de koppies van de spelers? En past de trainer zijn opstelling aan? Desondanks verwacht ik de cupwinst, en dan hoeft het deze keer voor mij niet per se oogstrelend.
Als ik goed ben geïnformeerd gaat woensdagavond in Amsterdam naar verwachting om 21:18 uur de zon onder (en hopelijk ook Son :)). De aftrap van het duel is om 21:00 uur. En zondag begint de ramadan. Volgens enkele mensen die ervoor geleerd hebben is het onverantwoordelijk en bijna onmogelijk om na zonsopkomst de hele dag niet te eten en dan 's avonds een Europese topwedstrijd, met eventuele verlenging, te spelen. Het lichaam is dan ontregeld, de bloedsuikerspiegel is lager waardoor de handelingssnelheid omlaag gaat en de kans op blessures is daardoor groter. Ik ben benieuwd hoe Ziyech en Mazraoui hiermee zullen omgaan. Gaan ze de volledige dag vasten of maken ze gebruik van de uitstelmogelijkheid voor topsporters?
Het zijn dingen waar ik geen invloed op heb, dus ik ga het allemaal maar rustig afwachten. Koploper in de competitie, bekerfinalist en halve finale Champions League. Het is genieten en op dit moment fijn om Ajax-fan te zijn.
Al dat andere gezeik is zinloos.
Het is genieten en op dit moment fijn om Ajax-fan te zijn.
Al dat andere gezeik is zinloos.
Ja zeer fijn voor je dat je zo geniet nu, erg aandoenlijk. Maar door je opmerking “al dat andere gezeik is zinloos” verval je wederom in je oude gewoonte. Alleen jij hebt verstand van het spelletje en alle andere meningen zijn per definitie onzin. Alles mag dus gezegd worden, elke club/voetballer/trainer mag afgezeken worden, behalve als het ajax betreft, dan is het ineens allemaal haat.
Verder kenmerkt een echte supporter zich door niet weg te lopen wanneer het tegenzit, dus door bv niet onder te duiken wanneer op de laatste dag van de competitie door eigen schuld het kampioenschap wordt misgelopen of voor wat voor reden dan ook. Ook dan moet je er staan, je verlies nemen, anderen feliciteren en niet vervallen in je huilie huilie Calimero-rol.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190503/e1cded41c0abdc129571748ccf27a051.jpg
onder te duiken wanneer op de laatste dag van de competitie door eigen schuld het kampioenschap wordt misgelopen of voor wat voor reden dan ook.
Hier even het hele citaat !!
Is wel je handelsmerk aan het worden, niet volledig citeren en bewust dingen weglaten, daar lach ik dan weer om :):wink2:
En voor wat betreft mijn barre voetbaltijden: ik geniet volop van het voetbal op tv, met name het damesvoetbal ;)
Wat een slappe reactie, zeg.
Gewoon de keiharde feiten jochie :wink2:
de keiharde feiten...
...zijn:
1. Ajax koploper Eredivisie
2. Ajax bekerfinalist
3. Ajax halve finale Champions League
En helemaal niets anders.
Klopt helemaal, en zo klopt ook mijn post #9310 helemaal [emoji12]
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190503/8f26c9899b006ec29cc50b84b1c5d7df.gif
Wel fijn ook dat je jezelf hebt gecorrigeerd door jouw Post met die halve quote weg te halen hahahaha
Genk dicht bij Belgische titel na winst op Royal Antwerp
KRC Genk heeft de eerste Belgische landstitel sinds 2011 in zicht. In Genk werd vanavond de nummer drie Royal Antwerp met 4-0 opzij gezet.
Roeslan Malinovski zette de thuisploeg in de 25ste minuut op voorsprong. De Oekraïense middenvelder benutte een strafschop. In de tweede helft liep Genk via doelpunten van Mbwana Samatta uit Tanzania en de Japanner Junya Ito uit naar 3-0. In de slotfase maakte Bryan Heynen er via een strafschop nog 4-0 van.
https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/genk-dicht-bij-belgische-titel-na-winst-op-royal-antwerp~a9741ecd/
beetje vertekende uitslag door de twee penaltys voor Genk,maar de Limburgers zullen dubbel en dik de titel verdienen
Wentelt Eefje
4 mei 2019, 02:36
Het is vrijdag 3 mei 2019. Er staan belangrijke voetbalwedstrijden te wachten. Ajax speelt om drie prijzen.
Hoe gaat Ajax met het tussendoortje van de bekerfinale om?
...
Koploper in de competitie, bekerfinalist en halve finale Champions League. Het is genieten en op dit moment fijn om Ajax-fan te zwijn.
In 2002 vonden alle fans van de Werkself het ook (die waren al CL-finalist) genieten en tot op zeker moment fijn om Bayer Leverkusen-fan te zijn met de treble binnen handbereik. Velen daarvan werden pas in 2004 weer op Duitse prostitutiefora (in het voetbaltopic) gesignaleerd...
Ik hoop van harte dat jou en mij dat bespaard blijft!
Maar ik vind persoonlijk alleen CL-winst meer dan genoeg...
mechelen
4 mei 2019, 03:31
beetje vertekende uitslag door de twee penaltys voor Genk,maar de Limburgers zullen dubbel en dik de titel verdienen
Vertekend? Buiten 1 grote kans voor Mbokani heeft Den Antwaerep niks klaargekregen. Wel heel veel geschoffel. Geef die ploeg een coach die wel wil voetballen en ze doen mee voor de hoofdprijs.
Maar 't was in elk geval een leuk feestje in Genk, dat zeker. :freu:
Maar ik vind persoonlijk alleen CL-winst meer dan genoeg...
Een finale Ajax-FC Barcelona zou het mooiste zijn wat het voetbal dit seizoen kan overkomen. De voetbalfilosofie en de erfenis van voetbalgrootheid Johan Cruijff komen dan bij elkaar in Madrid. De twee beste en mooist spelende ploegen van Europa van deze voetbaljaargang. Het zou geweldig zijn. Iedere voetballiefhebber moet daar op hopen.
Niet akkoord Mechelen, de Roemeense trainer van Antwerp levert uitstekend werk en is daarom terecht hoog aangeschreven. Hij bewees zijn expertise vroeger al bij Standard. Hij kan zijn spelers goed zetten en het spel onmiddellijk door hebben.
Verkijk je niet op een aantal namen bij Antwerp, meestal einde contract gehaald. Hun budget blijft relatief beperkt. In mijn ogen is Boloni een toptrainer
Hamann tipt Bayern München: 'Ga voor Van de Beek'
Het spel van Donny van de Beek trekt ook in het buitenland veel aandacht. Na Real Madrid wordt ook Bayern München genoemd als mogelijke nieuwe club voor de middenvelder. Oud-Bayern-speler Dietmar Hamann is lovend over de jonge Ajacied.
Matchwinner Van de Beek werd na de 0-1 zege bij Tottenham Hotspur van dinsdagavond in de halve finale van de Champions League geroemd in Engeland en Spanje. Volgens de Spaanse krant Marca staat de Oranje-international in de belangstelling van Real Madrid. Mocht het niet lukken Paul Pogba naar Estadio Santiago Bernabéu te halen, dan gaat De Koninklijke voor Van de Beek.
Hamann ziet de dynamische middenvelder liever bij Bayern München spelen. Hij tipt hem als versterking en bespreekt de kwaliteiten van Van de Beek in zijn Sky Sports-column: 'Hij zou echt iemand voor Bayern kunnen zijn. Veel loopvermogen en diepgang, sterk met én zonder bal en scorend vermogen. Een klasse voetballer met veel potentieel.'
De voormalige Duits international laat weten te genieten van het succes van Ajax en Erik ten Hag. 'Ten Hag doet het geweldig. Real Madrid en Juventus verslaan was geweldig en nu staan ze voor een finale.'
Ik begrijp dat iedereen in binnen- en buitenland geweldig onder de indruk is van Ajax. Dat is natuurlijk ook volkomen terecht. Maar laten we niet te vroeg juichen. Er staat woensdag nog een terugwedstrijd in de halve finale op het programma. Dat is in dit tegenwoordige miljardenspel niet zomaar iets. Dus op dit moment gewoon lekker normaal en bescheiden blijven doen, precies zoals ik gewoonlijk in het leven sta. Pas als de finale een zekerheid is zal ik in het stadion ook een keertje met mijn vuistje ballen. En mocht het niet lukken, zal dat absoluut een teleurstelling voor mij zijn, maar dan zal ik zeker met veel trots op dit Europese seizoen terugkijken. Want de ploeg met veel jongelingen heeft de hele voetbalwereld een volledige voetbaljaargang vermaakt met vaak goed en oogstrelend spel.
En zeg eerlijk, de finale van Champions League Ajax-FC Barcelona nota bene in Madrid (!) zou wel bijzonder pijnlijk en onvoorstelbaar zuur zijn voor de al langere tijd (samen met Jantje Verplancke) ondergedoken mc Snek. Zoiets moet voelen als een ultieme vernedering. Zeker na wat hij hier eerder allemaal ordinair heeft zitten schreeuwen over Ajax. Maar goed, iemand gaat het pas zien als-ie het door hebt. :biggrin: :smile2:
En oh ja, morgen eerst de bekerfinale. Binnenkort hoop ik dan in zo'n opvallende badjas door een saunaclub te wandelen.
De traditie van de badjas bij een bekerfinale gaat terug tot 1912
https://sportgeschiedenis.nl/de-vraag-van-de-dag/de-traditie-van-de-badjas-bij-een-bekerfinale-gaat-terug-tot-1912/
Brad Clitt
4 mei 2019, 10:58
De CL-finale wordt overigens niet in Bernabeu gespeeld, maar bij Atletico. ;)
'Barça gaat voor 'asalto final' op De Ligt'
https://www.sport.es/es/noticias/barca/asalto-final-fichaje-de-ligt-7437556
Het lijkt alarmfase nummer één bij FC Barcelona te zijn als het gaat om het aantrekken van Ajax-aanvoerder Matthijs de Ligt. De Catalanen willen de 19-jarige verdediger dolgraag inlijven, maar hebben concurrentie van andere Europese topclubs die De Ligt hogere aanbiedingen hebben gedaan.
Een 'asalto final' - een laatste aanval - lijkt dan ook aanstaande, zo meldt de Catalaanse sportkrant Sport vandaag. FC Barcelona wil in de komende weken een sterke afvaardiging, met onder meer voorzitter Josep Maria Bartomeu, naar Amsterdam sturen om zodoende de transfer alsnog rond te maken. Eerder wist men op die manier Frenkie de Jong ook al over te nemen van Ajax.
Voor FC Barcelona geldt De Ligt op dit moment als transferdoelwit nummer één. Men wil er alles aan doen om de verdediger binnen te halen en wanneer dat gelukt is, gaat men kijken hoeveel geld er nog over is voor een nieuwe aanvaller. Naast FC Barcelona zijn ook Juventus, Bayern München, Manchester City en Paris Saint-Germain nadrukkelijk geïnteresseerd in de diensten van de jonge defensieleider van Ajax.
Bron: Ajax Showtime
Dus op dit moment gewoon lekker normaal en bescheiden blijven doen, precies zoals ik gewoonlijk in het leven sta.
Hahahahaha Hahahahaha Hahahahaha Hahahahaha
[emoji1787][emoji1787][emoji1787][emoji1787][emoji1787][emoji1787][emoji1787][emoji1787][emoji1787]
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190504/bd52005f10b2a3d8c97490836a6151aa.gif
Wentelt Eefje
5 mei 2019, 08:51
32134
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190505/34c14f1355f3f0e0885f5c6f49b2d891.jpg
Willem2
5 mei 2019, 14:00
Einde van een tijdperk: na Robben stopt ook Ribéry bij Bayern ........ https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/einde-van-een-tijdperk-na-robben-stopt-ook-ribery-bij-bayern~ab2da7ed/
Willem2
5 mei 2019, 15:35
Ajax hoopt zondag in de finale van de TOTO KNVB-beker tegen Willem II voor het eerst sinds 2014 weer een prijs in de wacht te slepen. In dat geval rekenen de Amsterdammers af met de langste prijzendroogte in ruim vijftig jaar. ..... https://www.nu.nl/voetbal/5872128/ajax-kan-in-bekerfinale-einde-maken-aan-langste-prijzendroogte-in-53-jaar.html
Je begint meelij te krijgen met Ajax zoals dat ook voor Feijenoord gold toen ze zo lang geen kampioen waren.
Was het niet in 2014 dat PEC de bekerfinale won en Ajax met 5-1 versloeg? We gaan het zien.
Rust voorbij, in 120 seconden kwam Ajax in de eerste helft in een zetel terecht: 0-2 nu.
Wentelt Eefje
5 mei 2019, 19:42
Inmiddels 0-4 en Ajax freewheelt verder naar de zege. Als 1 van de 2 zeer grote kansen door Willem II benut zou zijn, had het een wedstrijd kunnen worden. Nu was Ajax wakker na die 2 momenten waarop ze zomaar achter hadden kunnen staan. Daarna figureerde Willem II slechts en is na 5 jaar eindelijk weer iets in Amsterdam (al kan dit zomaar de troostprijs blijken te zijn).
Voor het eerst in 5 jaar wint Ajax weer eens een prijs, dat mag opmerkelijk worden genoemd, bravo!
Schalke nu ook theoretisch veilig, mooi. Leverkusen haalt uit tegen Eintracht en staat bij rust al op 6-1, ook de eindstand. Jammer dat ze niet noch 1 of 2 maal scoren, doelsaldo kan beslissend worden in de strijd om de CL plaatsen waar ze nu weer volop meedoen. Zeker tegen een directe concurrent telt dat zeg maar dubbel.
Ook leuk FC Köln zo goed als zeker terug in de Bundesliga.
Compliment aan Anderlecht, ze winnen! Een mirakel mag dat genoemd worden. Genk stoomt op naar de titel, ook mooi. Zelfs bij verlies in Brugge heeft Genk nog de beste kaarten.
Piet Plezier
5 mei 2019, 21:51
dit was te voorzien dat Ajax zou winnen
Dit Ajax is gewoon 4 maten te groot voor W2
Nu nog kampioen worden en het seizoen is geslaagd.
CL winnen zit er natuurlijk niet in.
32139
Maar we kunnen nu al noteren dat Ajax bekerwinnaar is van het seizoen 2018/2019. Zonder enige vorm van twijfel of arrogantie kun je dat al wel met zekerheid stellen. Daarvoor hoef je niet voetbalkunde te hebben gestudeerd. Ajax, alvast gefeliciteerd!
Ajax, nogmaals gelukgewenst!
De vier doelpunten waren een lust voor het oog. Schitterend uitgespeeld. Wat een klasse!
’Verzet Willem II tegen Ajax leek nergens op’
Valentijn Driessen verbaasde zich in De Kuip over het povere verzet dat Willem II bood aan Ajax in de finale van de KNVB-beker. De club uit Tilburg werd met 4-0 kansloos gelaten.
„Natuurlijk kunnen de Tilburgers kwalitatief niet tippen aan een ploeg die meestrijdt om de Europese hoofdprijs en dus tot de Europese top mag worden gerekend. Maar van trainer Adrie Koster en zijn rechterhand Gery Vink mag je getuige hun rijke Ajax-achtergrond toch verwachten dat ze iets weten te verzinnen om bij een derde onderlinge confrontatie wat zand in de Amsterdamse machine te strooien”, schrijft Driessen.
„Maar geen enkele Ajacied had iets te vrezen en zo rolde na de KNVB, met het wijzigen van het competitieprogramma en verzetten van wedstrijden, ook Willem II de rode loper uit voor Ajax in de eindfase van dit seizoen.”
https://www.telegraaf.nl/sport/3540688/verzet-willem-ii-tegen-ajax-leek-nergens-op
Laten we het erop houden dat het verzet van Willem II vrij pover was, met wat geluk in de finale gekomen. Maar 1 tegenstander uit de eredivisie tegengekomen, in de halve finale AZ en wns thuis.
Begin was nog wel aardig maar daarna bood WII geen verzet meer.
Liverpool weet 2-0 te maken tegen Barcelona. Gaat nog spannend worden.
En hoppa het is 3-0:biggrin:
Brad Clitt
7 mei 2019, 22:22
Denk maar eens terug aan de CL-finale in 2005 tussen AC Milan en Liverpool, bij rust stonden ze 3-0 achter en uiteindelijk won Liverpool na strafschoppen.
Goed, het was een andere tijd met andere spelers, maar toch. En Messi kan ook een slechte dag treffen, hoewel de beste man er op écht belangrijke momenten meestal wel staat.
:biggrin:
Spannend is het in ieder geval, we zullen het beleven...
Wentelt Eefje
7 mei 2019, 22:55
Mwoehahahahahahahahahahahaha!!!!
En déze uitslag is niet geflatteerd
Historie, schitterend, magistraal!!
Willem2
7 mei 2019, 23:06
https://www.youtube.com/watch?v=nshZtFrTQus
Heel, heel mooi gedaan van Liverpool. Dreigde even vast te lopen na die snelle 1-0, maar uitgerekend Wijnaldum breekt de ban. Die laatste goal van Origi was de leukste. Als die corner was ingestudeerd, petje af. Als het een spontaan "Nee Vinnie niet schieten" moment (voor wie gisteren City's Kompany doelpunt zag) was, was ie eigenlijk nog leuker
laatste dagen toch wel van het voetbal kunnen genieten
zondag versloeg een herboren Anderlecht Standard,ondanks met een man minder(al een vroege rode kaart)gisteren maakt Kompany,een product van Anderlecht de mooiste goal van de Britse kompetitie voor Manchester City tegen Leicester,een ploeg waar ookal een Anderlecht product het mooie weer maakt,Tielemans maar ik val in herhaling
vandaag opnieuw een schitterende wedstrijd en hoewel ik,een tijd geleden, een bescheiden bedrag had ingezet voor Barcelona als eindwinnaar,ben ik toch blij dat liverpool het haalde omdat het terecht is
Genoten van Liverpool-Barcelona,hoop morgen nog meer tevreden te zijn als de "Godenzonen"de finale bereiken,
zou toch prachtig zijn als naast de beker het landskampioenschap en een finaleplaats in de CL word bereikt.
Ajax bevind zich op eenzame hoogte in de Benelux en misschien wel binnenkort in Europa, maar.............................................. .dan worden de beste spelers weer verkocht en kunnen ze weer van voren af aan beginnen:freu:
er staan er al genoeg te trappelen om die plaatsen in te nemen,volgens Urbain Hassaert,exmedewerker van Anderlecht zit het daar in Amsterdam bij de jeugd vol talent,ook Aad deMos zei dit onlangs,maar het is nog niet binnen hoor,ze mogen alleen geen misstap veroorloven in de twee resterende wedstrijden in de Nederlandse kompetitie? PSV zal wel geen 10 doelpunten kunnen ophalen met een uitmatch naar AZ67 bovendien
Willem2
8 mei 2019, 21:57
Nog 45min alles kan nog .... maar Ajax staat met 2-0 voor....
Ongelofelijk!!!!
John mc Snek
8 mei 2019, 23:05
Toch knap dat p020 beide finalisten Barcelona en Ajax goed had voorspeld... dat zijn de echte kenners [emoji51][emoji51]
Wat een terugkomst van Tottenham. Respect.
32159
Wat een terugkomst van Tottenham. Respect.
32159
Cruciaal die bal die bal waar onna op dook maar die schone meende te moeten weglopen bij de 2 goal.
JonnyFontane
8 mei 2019, 23:34
Onana had geen tijd moeten rekken.....
Picasso 1
8 mei 2019, 23:34
Toch knap dat p020 beide finalisten Barcelona en Ajax goed had voorspeld... dat zijn de echte kenners [emoji51][emoji51]
Stouterd.;)
Alles wees inderdaad op een finale Ajax - Barcelona. Wel erg zuur dit voor Ajax in de laatste minuut. Na Bayern, Real en Juventus hadden deze spelers van Ajax een beter lot verdiend. Barcelona verprutste het deels zelf gisteren. Aan de andere kant de verdienste van deze twee Engelse ploegen die geen enkel moment opgaven. Zowel Liverpool, Tottenham en ook Manchester City hebben voetbal van erg hoog niveau laten zien. Het resultaat van erg veel investeren laat zich nu zien met twee Engelse ploegen in de finale van de Champions League.
@Big, heb je een nieuwe lijstje voor de komende jaren?
https://screenshotscdn.firefoxusercontent.com/images/2845af58-57a3-4372-b513-e7d3608218b3.png
pietpotent44
8 mei 2019, 23:50
Liverpool wint dit jaar de Champions League.
Ben ben bang dat het nog vele jaren zal duren voordat Ajax weer kans heeft om de finale van de champions league te halen. Grote leegloop dreigt. Fantastisch elftal hebben ze nu.
Enige positieve is dat Ajax veel geld zal binnenharken.
Deze avond zsm proberen te vergeten, en dan Utrecht en De Graafschap verslaan. Dan mogen ze iig volgend jaar weer meedoen in de Champions league.
Ik zou daar maar niet zo zeker van zijn.
John mc Snek
8 mei 2019, 23:53
Jij zei ook dat het met yy wel goed zou lopen
Wederom is het zo dat de CL finale wordt beslist door de clubs die bulken vh geld, ditmaal dan de #7 en #10.
https://screenshotscdn.firefoxusercontent.com/images/e46434b1-a9ab-46df-81d0-4f6afce2845c.png
Overigens, gelukkig voor de voetbal liefhebbers nu eens 2 Engelse clubs in de finale, die kunnen per definitie op meer sympathie rekenen dan die 2 Spaanse clubs die aan de wieg stonden van het kapot maken vh hedendaagse voetbal. We treuren om de uitschakeling van Ajax maar zijn heel blij dat er geen Spaanse club in de finale staat :freu:!
pietpotent44
8 mei 2019, 23:56
Jij zei ook dat het met yy wel goed zou lopen
Dat heb ik volgens mij nooit gezegd. Alleen deket riep dat het allemaal onnodig paniek was, en dat de gemeente geen poot had om op te staan. Niet mijn woorden.
Maar van Liverpool ben ik wel overtuigd.
John mc Snek
8 mei 2019, 23:58
Dat heb ik volgens mij nooit gezegd. Alleen deket riep dat het allemaal onnodig paniek was, en dat de gemeente geen poot had om op te staan. Niet mijn woorden.
Maar van Liverpool ben ik wel overtuigd.
Was ook maar een grapje :)
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190508/ce3fbcfa8f071d7207006d7331506d87.jpg
Goedemorgenallemaal
9 mei 2019, 00:02
Nog 45min alles kan nog ....
Scherp
Waarom Ajax verloor van De Spurs?
Ajax speelde de eerste helft met 10 man. "..Dolberg deed niet mee...."
In de tweede helft wilde Ajax 3-0 maken ...maar het stond al 3-0 in totaal.....waarom gaan dan vaak de beste 2
verdedigers van Ajax tegelijk mee naar voren?
En..onervarenheid om een wedstrijd "dood" te maken ontbrak.
Jan_Wandelaar
9 mei 2019, 00:23
waarom gaan dan vaak de beste 2 verdedigers van Ajax tegelijk mee naar voren?
Omdat Blind te licht is, de Ligt te jong, en de Jong te blind.
J.W.
Picasso 1
9 mei 2019, 00:29
Overigens, gelukkig voor de voetbal liefhebbers nu eens 2 Engelse clubs in de finale, die kunnen per definitie op meer sympathie rekenen dan die 2 Spaanse clubs die aan de wieg stonden van het kapot maken vh hedendaagse voetbal.
In jouw lijst zijn 6 clubs uit de top 10 Engels. Het lijkt me dan ook dat jouw sympathie voor Atletico en Sevilla wel erg hoog moet zijn, naast je bewondering en sympathie als PSV'er voor Ajax natuurlijk. :biggrin:
In jouw lijst zijn 6 clubs uit de top 10 Engels. Het lijkt me dan ook dat jouw sympathie voor Atletico en Sevilla wel erg hoog moet zijn, naast je bewondering en sympathie als PSV'er voor Ajax natuurlijk. :biggrin:
Dat is dan een foutieve veronderstelling. Clubs als Chelsea en City kunnen bij velen op sympathie rekenen, bij mij niet. Spaanse clubs per definitie niet. Bewondering heb ik principieel alleen voor Duitse clubs.
Voetbal hoort bij Engeland en Duitsland, niet bij Spanje. Wel weer bij Italië, Milan is bv een mooie club. Real bepaald niet, al in de jaren 50 deed Real niets anders dan spelers wegkopen. Lelijk voetbal ook van Real :roll3:.
Willem2
9 mei 2019, 00:56
Ongelofelijk!!!!
Ja ongelofelijk dat Ajax toch nog verloor met 2-3. Maar wat een mooie spannende wedstrijd. En wat een kansen had Ajax op winst. Het mocht niet zo zijn.
Wat een reclame voor het nederlandse voetbal.
Pietpotent 44, betreffende YY; toen wist ik nog niet wat ik nu weet,en daar ga ik hier op forum niet op in,maar er was daar in Roermond wel meer aan de hand
Willem 2 ; indeed reklame voor het Nederlands voetbal,behalve de tweede helft tegen Tottenham dan,naief en matig verdedigen
bij de 2de goal van Tottenham gaat Schone als een miniem in de fout,laat die bal toch gewoon aan die doelman, maar Onana moet ook wel communiceren
bij de 3de goal zet DeLigt zich niet krachtig door,ik vind hem normaal top en een rijpe persoonlijkheid voor zijn 19j maar maar nu een te slappe tussenkomst
anyway,een fantastisch parcour en dan is het sneu,om zo dicht bij te finale vermijdbaar te verliezen De vervanging bij de rust van verdedigende middenvelder Wanyama(ex Beerschot)leek mij ook cruciaal
toen een ijsbeer mij appde wat ik voor de wedstrijd zou voorspellen en ik reageerde met dat ik Tottenham wel eens zie winnen,dacht hij waarschijnlijk dat ik gek ben.
moet wel bekennen dat ik Barcelona als eindwinnaar had voorspeld. maar zoals ook Liverpool bewees,met de Britten ben je nooit klaar
Ajax, het is een mooi Europees parcours geweest. Best wel indrukwekkend eigenlijk. De voetballiefhebbers over de hele wereld hebben volop kunnen genieten. Het was leuk om dat mee te maken. Ik ben een trotse fan.
Een finale Ajax-FC Barcelona zou het mooiste zijn wat het voetbal dit seizoen kan overkomen. De voetbalfilosofie en de erfenis van voetbalgrootheid Johan Cruijff komen dan bij elkaar in Madrid. De twee beste en mooist spelende ploegen van Europa van deze voetbaljaargang. Het zou geweldig zijn. Iedere voetballiefhebber moet daar op hopen.
Ik begrijp dat iedereen in binnen- en buitenland geweldig onder de indruk is van Ajax. Dat is natuurlijk ook volkomen terecht. Maar laten we niet te vroeg juichen. Er staat woensdag nog een terugwedstrijd in de halve finale op het programma. Dat is in dit tegenwoordige miljardenspel niet zomaar iets. Dus op dit moment gewoon lekker normaal en bescheiden blijven doen, precies zoals ik gewoonlijk in het leven sta. Pas als de finale een zekerheid is zal ik in het stadion ook een keertje met mijn vuistje ballen. En mocht het niet lukken, zal dat absoluut een teleurstelling voor mij zijn, maar dan zal ik zeker met veel trots op dit Europese seizoen terugkijken. Want de ploeg met veel jongelingen heeft de hele voetbalwereld een volledige voetbaljaargang vermaakt met vaak goed en oogstrelend spel.
Som gun je iemand dat hij beter kan lezen. Alsof hier te lezen was dat een finale Ajax-FC Barcelona door mij al met zekerheid was voorspeld...
pietpotent44
9 mei 2019, 07:44
We mogen best een beetje trots zijn op wat Ajax in Europa gedaan heeft dit seizoen.
En ik begrijp ook wel de vergelijking met 1995 toen ze de CL wonnen, maar toch vind ik die vergelijking iets te ver gaan.
Veel mensen zijn vergeten dat Ajax destijds 3 seizoenen achtereen absolute top was in Europa tussen 1994 en 1997.
2 keer de finale, en in 97 de halve finale gehaald van de CL.
Toen al waren buitenlandse clubs veel rijker, alleen is het nu nog extremer.
Maar grootste verschil is denk ik de dominantie die Ajax toen toonde. Tegenstanders werden niet gewoon verslagen maar bijna vernederd. Maar toen was het ook nog mogelijk een topelftal enkele jaren te behouden. Nu worden jonge topspelers van rond de 20 jaar meteen weggekocht. Onhoudbaar.
Gisteren hadden ze een type Frank Rijkaard, Danny Blind of Frank de Boer goed kunnen gebruiken.
Ervaren mannen die het hoofd koel kunnen houden en een wedstrijd dood kunnen maken. Het was letterlijk paniekvoetbal de 2e helft.
Maar ja, Ajax moet nu maar gewoon zorgen de laatste 2 competitiewedstrijden te winnen. Hebben ze iig de beker en de titel nog. En misschien wel het belangrijkste: opnieuw deelname CL. Mislopen van titel zou wel echt een kleine ramp zijn.
Jan Verplancke
9 mei 2019, 11:40
Ben ben bang dat het nog vele jaren zal duren voordat Ajax weer kans heeft om de finale van de champions league te halen. Grote leegloop dreigt. Fantastisch elftal hebben ze nu.
Enige positieve is dat Ajax veel geld zal binnenharken.
Deze avond zsm proberen te vergeten, en dan Utrecht en De Graafschap verslaan. Dan mogen ze iig volgend jaar weer meedoen in de Champions league.
Een zak geld maakt geen goal.
Veel geld is leuk, maar je moet er wel wat mee kunnen doen. Hoewel De Jong gisteren niet best was en De Ligt er ook niet best uitzag bij de tegengoals, zijn zij samen met de onderschatte v/d Beek wel de steunpilaren van het elftal.
2 van die 3 vallen weg, misschien zelfs wel alle 3. Ben benieuwd wat Ajax er voor terug gaat halen. De ingekochte Magallan lijkt nog wat tekort te komen. Lijkt me sterk dat ze spelers kunnen terugkopen die even goed zijn als die 3.
We gaan het zien.
In het tijdperk van Van Gaal had je ook nog de buitenlander-regel volgens mij. AC Milan speelde toen de finale met 9 Italianen op het veld en 5 Italianen op de bank. Dat scheelt 'n slok op 'n borrel.
Mooie wedstrijd in elk geval gisteren. Vooral in de 2e helft kreeg Ajax een lesje van Tottenham hoe je dit soort wedstrijden speelt. Heerlijke goals ook van Lucas Moura.
Badslippers
9 mei 2019, 12:37
Barcelona verprutste het deels zelf gisteren.
En Ajax verprutste het ook. De wedstrijd:
Badslippers zag een kwalitatief matige wedstrijd hoewel er wel sprake was van spanning en nagelbijten. Die 2 laatste ingrediënten staan echter niet garant voor een goede wedstrijd. Ik zag de eerste 6 minuten een Ajax dat stormachtig uit de startblokken schoot en de Spurs vol onder druk zette en dat resulteerde in een vroege treffer van de Ligt. Daarvoor had Tadic al een schot gelost maar werd gepareerd door de doelman van de Spurs. In de 6e minuut schiet Son dan op de paal en dat was het dan. Tot de 36e minuut was er bijzonder weinig te zien. Kansjes voor Son en Eriksen enTadic die net langs schoot. Doodnormale voetbalkansen.
Bijzonder vreemd was dat (mocht het kloppen) Ziyech na zonsondergang een gel naar binnen werkt. Blijkbaar is de Ramadan belangrijker dan een wedstrijd met de kans de finale van de Champions League te bereiken. Gauw verkopen dit soort spelers hoe goed ze ook zijn. Voetbal op dit niveau is een professionele en zakelijke business. Als religie hier al doordringt is het triest gesteld met de wereld.
Maar goed, Ziyech verhoogt zijn marktwaarde door de genadeslag toe te brengen. Mooi doelpunt. Pats, op de linker slof. Ajax zit gebeiteld. Doelman Onana blijft toch een wat vreemde onvoorspelbare balgoochelaar. Voor de 5e keer met een twijfelachtige trap naar een medespeler die daardoor in de moeilijkheden komt. Het gegrabbel gaat Ajax nog een keer opbreken.
Tweede helft is totaal anders werkelijk elke afvallende bal is een prooi voor een speler van Tottenham. Ongelooflijk hoeveel foute pasjes Ajax geeft en knullig balverlies leidt. De verdwaasde Ajaxfan zal dat niet gezien hebben maar de neutrale toeschouwer (ik dus) wel. Dit gaat Ajax zeker opbreken. En wel in 5 minuten tijd waarin Tottenham snel uitkomt en die Braziliaan 2x scoort. Dan weet je het eigenlijk al. Dit wordt voor Ajax een drama. Het is een opeenstapeling van te voorkomen fouten. Iemand schrijft hier boven dat Ajax niet de mentaliteit heeft om een wedstrijd op slot te zetten. Dat vind ik ook. Het gaat hier om een finaleplaats. Ook dat kan tot mooi voetbal leiden. Bal in de ploeg houden net over de helft van de tegenstander. We worden nog op 2 kansen van Ziyech getrakteerd maar dat zijn gewoon ordinaire schoten op doel waarvan 1 de paal treft. Maar ja, Son had in de eerste helft ook op de paal geschoten en die ballen tellen nu eenmaal niet als doelpunt.
Als apotheose krijgen we dan toch nog de goochelact van Onana die je de laatste treffer van de Spurs vol kunt aanrekenen. Opzichtig treuzelen en gele kaart. Dat geeft nog geen doelpunt maar wat wel uitermate dom en knullig is, is dat hij de bal een lel naar voren geeft. WAAROM??? speel die bal rustig naar een van je verdedigers en laat de bal weer rond gaan. Naar voren schieten kan altijd nog. Er staat slechts 10 seconden op de klok. Nee, wilde trap naar voren, onderschept door Tottenham, laatste krachtinspanning en hij zit. Bye bye Ajax. Verdiend verlies hoewel het natuurlijk uitermate zuur is. Maar het is een terecht verlies waar Ajax volledig debet aan is. Tottenham was niet goed maar doet wat het moet doen. Scoren en daar gaat het om.
En dan die commentaren van de deskundigen (Advokaat, van der Gijp). Uitermate debiel en infantiel commentaar. Na de eerste helft konden de tickets al besteld worden orakelden ze. Tottenham was niks. Die zouden er ook in de tweede helft niks van brouwen. Commentaar na de wedstrijd was nog meer om te janken dan het verlies van Ajax. Man, man, man wat een dom gezwets. Geen enkel feit werd genoemd alleen maar emotioneel geraaskal. Ik verwacht van een voetbalanalist dat hij de wedstrijd objectief analyseert en deskundig commentaar levert. Natuurlijk vind ik het jammer dat Ajax de finale mist maar de pijn wordt verzacht omdat ze het volledig op hun eigen conto kunnen schrijven.
P.s., helemaal vergeten. Tactische blunder van jewelste door Ten Hag om Dolberg op te stellen. Raakte geen enkele bal correct en bovendien kon hij geen enkele bal aannemen. Telkens weer balverlies. Het is mij een raadsel waarom Huntelaar niet gewoon werd opgesteld. Dat wilde ik nog zeggen.
Wentelt Eefje
9 mei 2019, 13:37
Dolberg in plaats van Huntelaar zal meer mensen bevreemd hebben...
Het is wel mooi dat de finale nu tussen de 2 met afstand mentaal sterkste clubs van Europa gaat.
(En nu ik toch aan het typen ben... de weergaloze beste speler van de wereld... bleek eens te meer te falen in het op sleeptouw nemen en inspireren van zijn teamgenoten, hoewel deze veel beter dan die in zijn nationale elftal zijn... ... )
Maar ja, Ajax moet nu maar gewoon zorgen de laatste 2 competitiewedstrijden te winnen. Hebben ze iig de beker en de titel nog. En misschien wel het belangrijkste: opnieuw deelname CL. Mislopen van titel zou wel echt een kleine ramp zijn.
Piet je bent niet goed op de hoogte want Ajax is net als PSV al verzekerd van deelname aan CL voetbal volgend seizoen. Is wel voorronde CL omdat rechtstreekse plaatsing voor het hoofdtoernooi niet gaat voor volgend seizoen.
Wordt je kampioen heb je wel een "makkelijker" traject (minder wedstrijden en mindere tegenstanders) om je te plaatsen voor het hoofdtoernooi. Alhoewel Ajax begon dit seizoen met het "moeilijkere" traject.
Hoe kon het nu nog zo mislopen gisterenavond?
Ik denk al met al geen tactische wissels (Dolberg niet gewisseld aan begin 2e helft en teveel verdedigers ingebracht en nog konden ze de wedstrijd, wat BS ook zegt, niet op slot gooien) Ook niet altijd even slim gespeeld en vermoeidheid op einde van de wedstrijd van diverse spelers waardoor die niet meer scherp waren. Tel daarbij op een dosis pech (oa uitvallen Neres vlak voor de wedstrijd) dat allemaal heeft Ajax uiteindelijk de CL finale gekost.
Wat BS zegt over Onana ben ik het helemaal mee eens. Hij heeft goede reflexen maar daar is ook alles mee gezegd. Ik snap niet dat velen hem een uitstekende keeper vinden.
Wat zal er in de hoofden van de spelers nu rondspoken? Heeft dat ook nog invloed op de laatste 2 wedstrijden voor de kampioensstrijd?
Ik ben benieuwd.
Bedoel je deze Wentelt Eefje?
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190509/dc6c58ba83e9158b81b3a59bea0ec55f.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190509/860301cd5b9b2b89a17563cc3b473c38.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190509/299d2b17e8b1170480b56c1b4f6584db.jpg
Wentelt Eefje
9 mei 2019, 13:52
Ik bedoel degene die over Liverpool nu vermoedelijk net zo denkt als over Chili... die op jouw plaatjes wordt zijn teamgenoot...
Oké WT je hebt het over ‘n dagje eerder
Lionel
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190509/657fb51171bf4f7f6c540e2f3060060d.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190509/3ab39d755e7106f02dc2aa205733d160.jpg
Badslippers
9 mei 2019, 14:17
Wat BS zegt over Onana ben ik het helemaal mee eens. Hij heeft goede reflexen maar daar is ook alles mee gezegd. Ik snap niet dat velen hem een uitstekende keeper vinden.
Ben ik het helemaal mee eens Jack. Vroeger had Barcelona ook zo'n mallotige keeper. Ik geloof dat hij Bukets of Busquets heette. Weet niet meer precies. Cruyff was toen de trainer en was helemaal gecharmeerd van die doelman. Dat was ook zo'n merkwaardig fenomeen. De mee-voetballende-doelman, pastte helemaal in de filosofie van Cruyff. Maar oh, oh, oh wat maakte die doelamna vreemde capriolen. Onana heeft inderdaad katachtige reflexen. Daar staat tegenover dat hij heel vaak onbegrijpelijke acties heeft die regelrecht tot doelpunten kunnen leiden. Zo kwam hij een paar keer (te) ver uit bij een voorzet. Hij had daar niks te zoeken dat is werk voor de kopsterke verdedigers. Gewoon een nuchtere en solide doelman aantrekken en niet zo'n exotisch figuur die de raarste capriolen uithaalt.
BS je bedoelt denk ik Andoni Zubizaretta?
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190509/72843c161debb0bb58940893a1943099.jpg
John mc Snek
9 mei 2019, 15:25
Nee hij bedoelt deze:
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Carles_Busquets
Ik geloof dat hij Bukets of Busquets heette. Weet niet meer precies.
Dat was de vader van de huidige Barcelona-middenvelder Sergio Busquets, die naar de naam Carles Busquets luistert. Inderdaad niet zo'n goede en klemvaste doelman, maar hij kon wel aardig meevoetballen. Het heeft dus helemaal niets met Zubizarreta te maken, die 126 interlands voor Spanje heeft gespeeld.
Onana heeft inderdaad katachtige reflexen. Daar staat tegenover dat hij heel vaak onbegrijpelijke acties heeft die regelrecht tot doelpunten kunnen leiden. Zo kwam hij een paar keer (te) ver uit bij een voorzet. Hij had daar niks te zoeken dat is werk voor de kopsterke verdedigers. Gewoon een nuchtere en solide doelman aantrekken en niet zo'n exotisch figuur die de raarste capriolen uithaalt.
Over het algemeen heeft Onana toch een goed seizoen gekeept, waarin een aantal katachtige reddingen in het oog sprong. Maar hij heeft deze voetbaljaargang absoluut enkele onbegrijpelijke fratsen gehad, ook tot mijn ergernis. Gisteravond vond ik enkele langere inspeeltrappen zwak (vooral in de eerste helft). Bij Heracles Almelo bijvoorbeeld bracht hij met een paar te risicovolle en onverantwoorde inspeelpasses rond de eigen zestien zijn medespelers in moeilijkheden (en dat deed hij bij FC Groningen onlangs ook weer een keer). Bij het eigen doelpunt na een terugspeelbal tegen FC Emmen reageerde hij niet snel genoeg. En heel soms neemt hij veel risico bij een hoge voorzet ver van zijn doellijn (zoals bij de tegentreffer uit tegen Benfica toen hij mistastte). "Heel vaak" is nogal overdreven gesteld, maar ook ik heb liever dat hij als keeper altijd zo solide mogelijk is.
Maar goed, het is nooit goed om te lang in de teleurstelling te blijven hangen. De eerstvolgende wedstrijd is nu weer het belangrijkste. Een duel in de strijd om de landstitel. Of Neres, die gisteravond met zijn snelheid, diepgang en individuele actie zwaar werd gemist, tegen FC Utrecht weer inzetbaar is, moet afgewacht worden. Dolberg verwacht ik na gisteravond sowieso niet in de startopstelling. Ik denk dat de kans groot is dat Huntelaar met zijn enorme drive en scorend vermogen wel aan de aftrap verschijnt.
Ajax heeft de nationale beker al gewonnen en is tot de halve finale van de Champions League gereikt. Als het kampioenschap ook wordt behaald, mag je naar mijn mening zeker spreken van een succesvol seizoen.
Aha Mc Snek, inderdaad die Carles hadden we ook nog. Ook zo’n grabbelaar inderdaad :)
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190509/01c90b01d683606879dfa2850ac5697b.jpg
Sjakie is overigens alweer over de uitschakeling heen [emoji15]
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190509/d440bf07d8ca112df8f1ea8fbc725133.jpg
Carragher droomt van tandem Van Dijk-De Ligt bij Liverpool
Jamie Carragher heeft heel veel respect voor de Champions League-campagne van Ajax. De Liverpool-legende werd tijdens de wedstrijd tegen Tottenham Hotspur steeds zenuwachtiger dat 'zijn' club de Amsterdammers zou treffen in de finale.
Zo ver kwam het niet, de extreem late treffer van Lucas Moura dompelde de Johan Cruijff ArenA in rouw. Toch had Carragher genoten van de ploeg van trainer Erik ten Hag. 'Een heel speciaal team. Echt briljant', aldus de Engelsman, die tussen 1996 en 2013 meer dan vijfhonderd wedstrijden speelde voor Liverpool, waaronder twee Champions League-finales.
De voormalig verdediger van The Reds looft twee spelers in het bijzonder: Matthijs de Ligt en Frenkie de Jong. 'De Ligt en De Jong zijn heel speciale spelers. Het is voor Ajax jammer dat ze, of in elk geval De Jong, naar Barcelona gaan aankomende zomer', vertelde hij aan Voetbal International.
Carragher ging zes jaar geleden met pensioen en is tegenwoordig werkzaam als analyticus voor Sky Sports. Woensdagavond was hij aandachtig toeschouwer in de Johan Cruijff ArenA en zag hij een speler aan het werk die het talent en de potentie heeft om in zijn voetsporen te treden.
De Ligt naast Van Dijk bij Liverpool? 'I'd love that! Wil hij naar Liverpool komen dan? Goed idee, dat zal ik hem vragen straks', zei Carragher lachend. 'Ik heb nog nooit zo'n goede verdediger gezien op zijn negentiende. Hij speelt alsof hij al 29 is en op zijn piek is. Kun je nagaan hoe goed hij is als hij daadwerkelijk 29 is.'
Ondanks de dramatische ontknoping van gisteravond,enorm genoten van de reeks die Ajax in de CL heeft neergezet, het zou fijn zijn als ze naast de beker ook de landstitel veroveren en over kunnen gaan tot een groot feest in de Amsterdam :freu: maar heb nog steeds de ontluisterende wedstrijd tegen de Graafschap voor ogen,waardoor via een gelijkspel het kampioenschap werd verprutst!
nu kijken wie er naast de Jong en de Ligt nog meer vertrekken, Ziyech Dortmund of een Spaanse club,Donny van Beek, hoorde van Ajax insiders dat er clubs in Duitsland en England geïnteresseerd zijn en veel geld voor hem over hebben,Tadic en Neres ook een groot vraagteken!
Er zal een totaal nieuw elftal komen die mee kan doen voor de landstitel,maar internationaal geen potten kunnen breken!
...Donny van Beek, hoorde van Ajax insiders dat er clubs in Duitsland en England geïnteresseerd zijn en veel geld voor hem over hebben...
BVB jagt Ajax-Star: Zorc beobachtet seinen Wünsch-Holländer Van de Beek im Ajax-Stadion
Dortmund jagt einen Ajax-Helden! Jetzt wildert halb Europa bei Ajax.
Vandaag is in Duitsland uitgelekt dat Borussia Dortmund vol voor Donny van de Beek gaat. Michael Zorc, de Sportdirektor van de Duitse topclub, zat gisteravond evenals vele andere scouts in de Johan Cruijff ArenA. Volgens de berichten zijn in de afgelopen periode al concrete contacten gelegd met de zaakwaarnemer van Van de Beek.
Maar er zullen ongetwijfeld veel meer clubs in Donny geïnteresseerd zijn. In ieder geval ziet het er naar uit dat óók hij Nederlands meest succesvolle voetbalclub aller tijden zal gaan verlaten. Jammer voor de Ajax-fans, maar niet tegen te houden.
Wentelt Eefje
9 mei 2019, 20:17
Jammer voor de Ajax-fans, maar niet tegen te houden.
Is dat nou wel zo?
Of is er na een seizoen als dit niet genoeg geld om De Ligt en Van de Beek een salaris op Duits, Engels of Spaans niveau te bieden?
pietpotent44
9 mei 2019, 21:09
Piet je bent niet goed op de hoogte want Ajax is net als PSV al verzekerd van deelname aan CL voetbal volgend seizoen. Is wel voorronde CL omdat rechtstreekse plaatsing voor het hoofdtoernooi niet gaat voor volgend seizoen
Je hebt gelijk. Pas seizoen daarna plaatst de Eredivisie kampioen zich weer rechtstreeks (mits ze niet te ver zakken op die punten ranglijst). Dat was ik idd even vergeten. Alleen speelt de kampioen denk ik wel iets minder voorrondes dan de nummer twee. Dus er is nog wel iets te winnen (naast de landstitel uiteraard).
Goedemorgenallemaal
9 mei 2019, 21:14
Tel daarbij op een dosis pech (oa uitvallen Neres vlak voor de wedstrijd) dat allemaal heeft Ajax uiteindelijk de CL finale gekost.
Tottenham had ook blessurepech.
pietpotent44
9 mei 2019, 21:16
Ben ik het helemaal mee eens Jack. Vroeger had Barcelona ook zo'n mallotige keeper. Ik geloof dat hij Bukets of Busquets heette. Weet niet meer precies. Cruyff was toen de trainer en was helemaal gecharmeerd van die doelman. Dat was ook zo'n merkwaardig fenomeen. De mee-voetballende-doelman, pastte helemaal in de filosofie van Cruyff. Maar oh, oh, oh wat maakte die doelamna vreemde capriolen. Onana heeft inderdaad katachtige reflexen. Daar staat tegenover dat hij heel vaak onbegrijpelijke acties heeft die regelrecht tot doelpunten kunnen leiden. Zo kwam hij een paar keer (te) ver uit bij een voorzet. Hij had daar niks te zoeken dat is werk voor de kopsterke verdedigers. Gewoon een nuchtere en solide doelman aantrekken en niet zo'n exotisch figuur die de raarste capriolen uithaalt.
Ik vind dat Onana altijd onnodig veel risico neemt met trappen. Wacht totdat de spits bijna tegen hem aanloopt. Is al een keer bijna mis gegaan. De trappen komen ook vaak niet aan.
Toch vind ik Onana niet slecht. Goeie lijnkeeper. Maar we waren vroeger natuurlijk verwend met Van der Sar.
En ook: als Onana niet die minuut straftijd had gekregen voor tijdrekken (wist niet eens dat dat in voetbal ook bestond, dacht alleen bij sporten zoals ijshockey), dan had Ajax het waarschijnlijk nipt wel gered.
Maarja, als bestaat niet :redface: (als ie viel in de nasi en weg was ie).
broodpoot
9 mei 2019, 22:33
Is dat nou wel zo?
Of is er na een seizoen als dit niet genoeg geld om De Ligt en Van de Beek een salaris op Duits, Engels of Spaans niveau te bieden?
Dat is er wel maar dan nog kunnen ze in het buitenland meer (of minimaal hetzelfde) verdienen en een nieuwe uitdaging aan gaan. Dortmund is natuurlijk ook een geweldige club, mooi voetballand dus ik kan me voorstellen dat zelfs 2 miljoen extra aan salaris niet meer helpt om die jongens te behouden.
Na een Engelse finale in de Champions League ziet het er naar uit dat er ook een Engelse finale komt in de UEFA Cup
Picasso 1
9 mei 2019, 22:45
En Ajax verprutste het ook. De wedstrijd:
..............
Bijzonder vreemd was dat (mocht het kloppen) Ziyech na zonsondergang een gel naar binnen werkt. Blijkbaar is de Ramadan belangrijker dan een wedstrijd met de kans de finale van de Champions League te bereiken. Gauw verkopen dit soort spelers hoe goed ze ook zijn. Voetbal op dit niveau is een professionele en zakelijke business.
Mee eens, Ziyech was het laatste kwartier er helemaal door heen. Had misschien het verschil kunnen uitmaken als hij 100% fit aan de wedstrijd was gestart.
Wie weet hoe het met de twee kansen, waarvan één tegen de paal, zou zijn gegaan; geen garantie dat die ballen er anders wel in zouden gaan maar een fitte speler is doorgaans scherper en daardoor kansrijker dan een minder fitte speler.
Iemand schrijft hier boven dat Ajax niet de mentaliteit heeft om een wedstrijd op slot te zetten. Dat vind ik ook. Het gaat hier om een finaleplaats. Ook dat kan tot mooi voetbal leiden. Bal in de ploeg houden net over de helft van de tegenstander.
Als apotheose krijgen we dan toch nog de goochelact van Onana die je de laatste treffer van de Spurs vol kunt aanrekenen. Opzichtig treuzelen en gele kaart. Dat geeft nog geen doelpunt maar wat wel uitermate dom en knullig is, is dat hij de bal een lel naar voren geeft. WAAROM??? speel die bal rustig naar een van je verdedigers en laat de bal weer rond gaan. Naar voren schieten kan altijd nog. Er staat slechts 10 seconden op de klok. Nee, wilde trap naar voren, onderschept door Tottenham, laatste krachtinspanning en hij zit. Bye bye Ajax.
In minuut 3.30 van de 5 minuten verlenging was er een uitbraak van Ajax. Ik dacht Tadic dat vanaf 20 meter op doel schiet met een Tottenham verdediger voor zich. Met nog 90 seconden te gaan had hij in plaats van een redelijk kansloze schot, kunnen kiezen om met de bal naar de cornervlag te gaan en daar het maximum aantal seconden te verspillen met mogelijk nog kans op een of meer corners voor Ajax. Maar nee, hij schiet meteen op doel zonder ook maar 1 seconde te verspillen; vervolgens brengt de keeper de bal snel terug in het spel en 30 seconden later kwam de doodsteek. Zonde, maar aan de andere kant als je de samenvattingen nogmaals bekijkt valt niks op de winst van Tottenham af te dingen.
Jan Verplancke
9 mei 2019, 23:30
Is dat nou wel zo?
Vast wel, maar dan trek je de hele salarishuishouding scheef. Het is ook niet gezegd dat over 'n paar jaar zo'n salaris nog verantwoord is. En... deze jongens weten ook wel dat zo'n seizoen als dit niet snel meer gebeurt. Het ijzer moet je smeden als het heet is in het voetbal.
Jan Verplancke
9 mei 2019, 23:39
Ik vind dat Onana altijd onnodig veel risico neemt met trappen. Wacht totdat de spits bijna tegen hem aanloopt. Is al een keer bijna mis gegaan. De trappen komen ook vaak niet aan.
Toch vind ik Onana niet slecht. Goeie lijnkeeper. Maar we waren vroeger natuurlijk verwend met Van der Sar.
En ook: als Onana niet die minuut straftijd had gekregen voor tijdrekken (wist niet eens dat dat in voetbal ook bestond, dacht alleen bij sporten zoals ijshockey), dan had Ajax het waarschijnlijk nipt wel gered.
Maarja, als bestaat niet :redface: (als ie viel in de nasi en weg was ie).
De aanval was al bezig toen de teller op 5 minuten stond, dus die zouden ze altijd af hebben mogen maken. Ajax had in blessuretijd op balbezit moeten spelen in plaats van ballen naar voren peren (Onana) en vanuit kansloze positie op goal maaien (Tadic). Richting de cornervlag, via de tegenstander de bal over de lijn werken, op balbezit spelen, etc. Dan gaat zo'n wedstrijd als een nachtkaars uit.
Onana vind ik overschat. Goede reflexen, maar ook nog weleens fouten, vaak ook onhandige ballen richting teamgenoten. Ook dat tijdrekken gisteren, die bal naar voren peren i.p.v. balbezit. Mist het overzicht, denk ik.
Tottenham had ook blessurepech.
Dat klopt en zeker ook niet de minste speler Harry Kane maar ik doelde er eigenlijk meer op dat het voor Ajax pas vlak voor de wedstrijd duidelijk werd dat Neres niet kon spelen.
Moet je toch in korte tijd de hele voorbereiding van de wedstrijd omgooien (Dolberg moet opeens spelen, Tadic niet in de spits) en dat is net even iets anders als dat al langer bekend is dat je een geblesseerde speler moet vervangen.
@ Badslippers
Liverpool had ook zo'n keeper maar hij won wel de Europacup 1 Bruce Grobbelaar aka Bruce Grabbelaar.
dien herinner ik mij goed,was eigenlijk een Zuid-Afrikaan,en stond permanent te lachen en te dollen
btw,de hier tot het bot afgekraakte Onana komt eigenlijk uit Kameroen en haalde Ajax weg bij Barcelona,weliswaar als derde keeper. Bij Barcelona! nu Barcelona en keepers,,,ik weet nog dat ze een zekere Ruud Hesp aantrokken,uit Sittard,godbeter en die werd eerste doelman bij Barcelona
denk dat Barca juist als het Braziliaans elftal nooit veel belang aan keepers hechten,. Tip : bij Benfica zit er een wereldkeeper soms op de bank
Brad Clitt
10 mei 2019, 06:51
In de EL-finale krijgen we overigens ook een Engels onderonsje voorgeschoteld, nl. Arsenal tegen Chelsea.
Van de 4 finalisten komen er 3 uit London...
swazontneuf
10 mei 2019, 07:52
Pas seizoen daarna plaatst de Eredivisie kampioen zich weer rechtstreeks (mits ze niet te ver zakken op die punten ranglijst). Dat was ik idd even vergeten. Alleen speelt de kampioen denk ik wel iets minder voorrondes dan de nummer twee. Dus er is nog wel iets te winnen (naast de landstitel uiteraard).
De eindstand van de UEFA Coëfficiënten Ranking van het seizoen 2017/18 is uitgangspunt voor het aantal deelnemers in de Champions League en Europa League (+ het instroommoment) voor het seizoen 2019/20. Nederland is in die ranking van 2017/18 als 14e geëindigd, met als resultaat dat:
Landskampioen: Champions League "Kampioenenpad" --> 3e kwalificatieronde;
"Vize-Meister": Champions League "Niet-Kampioenenpad" --> 2e kwalificatieronde;
Aangezien Ajax als bekerwinnaar gegarandeerd is van een kwalificatieplek in de Champions League, gaat het ticket (en het instroommoment) in de Europa League over naar de nummer 3 van de Eredivisie (i.c. Feyenoord):
Nummer 3: Europa League --> 3e kwalificatieronde;
Nummer 4: Europa League --> 2e kwalificatieronde;
Winnaar Play-Off: Europa League --> 2e kwalificatieronde.
Voor het seizoen 2020/2021 geldt als uitgangspunt dus de eindstand van de UEFA Coëfficiënten Ranking seizoen 2018/19. In die ranking eindigt Nederland als 11e.
Dat betekent niet dat de landskampioen 2019/20 gegarandeerd is van deelname aan de groepsfase Champions League. Het instroommoment voor de landskampioen behorende bij die plek is de 4e kwalificatieronde (Play-Off) "Kampioenenpad". Echter, als de winnaar van de Champions League 2019/20 zich ook via de eigen competitie kwalificeert voor de Champions League 2020/21, dan komt er dus een plek vrij in de groepsfase Champions League en die plek wordt dan toegewezen aan (de kampioen) van het land dat 11e staat in de toegangslijst. Die kans is groot, maar het is geen zekerheid.
Voor het komende Europese seizoen gaat Red Bull Salzburg (Oostenrijk was namelijk als 11e geëindigd in de UEFA Coëfficiënten Ranking van het seizoen 2017/18) met aan bijna zekerheid grenzende waarschijnlijkheid van deze regel profiteren. Liverpool is al zeker van deelname aan de Champions League 2019/20, Tottenham zo goed als zeker. Maar mocht komende zondag het nagenoeg onmogelijke toch gaan gebeuren en wipt Arsenal op de slotdag van de Premier League over Tottenham heen naar de 4e plek, dan moet Liverpool de Champions League op 1 juni a.s.winnen om Red Bull Salzburg te laten doorschuiven naar de groepsfase van de Champions League.
...nu Barcelona en keepers,,,ik weet nog dat ze een zekere Ruud Hesp aantrokken,uit Sittard,godbeter en die werd eerste doelman bij Barcelona
Ruud Hesp was helemaal niet zo'n slechte doelman als jij ons wil doen geloven. Een meestal betrouwbare clubkeeper die bijna drie seizoenen de eerste doelman van FC Barcelona was. Hij deed het over het algemeen goed, was populair bij de clubfans en werd twee keer landskampioen met Barça.
Tip : bij Benfica zit er een wereldkeeper soms op de bank
Mile Svilar speelt vrijwel nooit bij Benfica. Bitter weinig. Alleen af en toe bij een bekerpotje mag hij van de bank komen. En dat al twee seizoenen lang. Of het waar is weet ik niet, maar van een keeperstrainer van de Ajax-jeugd met contacten in Portugal hoorde ik enkele maanden geleden desgevraagd dat ze bij Benfica nog niet volledig van Svilar zijn overtuigd. Dat verklaart mogelijk ook zijn gebrek aan speeltijd tot nu toe. Als die jongen echt zo goed is of wordt zoals jij hier al vele jaren beweert, wordt het nu toch wel eens tijd dat hij ergens eerste doelman wordt.
Svilar: https://www.flashscore.nl/speler/svilar-mile/xjK7spn1/
Dromen mag weer na onvergetelijke Europese tournee Ajax
De Europese tournee van Ajax eindigde woensdagavond in ontgoocheling, een unieke kans op een finale vervloog, maar wat overbleef was ook niet onbelangrijk. Er is weer hoop en perspectief voor het Nederlandse (club)voetbal.
Dat beeld van al die uitgetelde Ajacieden, languit verspreid over het groene gras, als gesneuvelde soldaatjes in een computerspel. Het aangezicht zal voor altijd een litteken betekenen, een nederlaag zo dramatisch en onvoorstelbaar, dat het voorgoed gekerfd staat in de huid van het Nederlandse voetbal.
AZ-Sporting Lissabon in 2005, PSV-AC Milan in datzelfde jaar: het lijkt wel of Nederlandse clubs een patent hebben op dit soort hartverscheurende nederlagen op de drempel van een finale. Ajax deed er woensdag nog een schepje bovenop qua thrillerscenario, na een 2-0 voorsprong nota bene, drie seconden ná de 95 minuten vastgestelde speeltijd
Maar het is maar net door welke bril je kijkt: voor het Nederlandse voetbal is de Champions League-reis van Ajax in veel opzichten goud waard. Qua aanzien uiteraard, heel de wereld sprak de laatste maanden over Ajax, maar ook het Oranje van Ronald Koeman profiteert. Het raamwerk van het nieuwe Nederlands elftal wordt dankzij dit topseizoen van Ajax alleen maar steviger; een kern van toptalenten kon zich maandenlang meten op het hoogst denkbare niveau. De komende jaren gaan ze de sprong maken naar de grootste clubs in internationale topcompetities, zoals Virgil van Dijk en Georginio Wijnaldum dat eerder al deden.
De voetbalcrisis is dood en begraven – het Nederlandse voetbal kan weer jaren vooruit
https://www.ad.nl/europees-voetbal/dromen-mag-weer-na-onvergetelijke-europese-tournee-ajax~a0af089e/
'Raiola's wensen vertragen transfer De Ligt'
https://www.marca.com/en/football/barcelona/2019/05/09/5cd46393e5fdea9c548b4690.html
De mogelijke transfer van Matthijs de Ligt naar FC Barcelona is op 'standby' gezet. Dat meldt de Spaanse sportkrant Marca vrijdagochtend. Reden hiervoor is de torenhoge commissie die zaakwaarnemer Mino Raiola wil ontvangen bij een transfer.
Naar verluidt hebben Ajax en FC Barcelona al een akkoord bereikt over een transfersom van ongeveer zeventig miljoen euro. Raiola zou echter een commissie van twintig procent willen, wat neerkomt op veertien miljoen euro. Dat is extreem hoog, aangezien spelersagenten normaal tussen de vijf en tien procent aan commissie ontvangen.
Voor Ajax is de twintig procent commissie die Raiola wil ontvangen veel te hoog. De Amsterdamse club weigert dan ook water bij de wijn te doen. Raiola op zijn beurt hoopt dan ook dat een andere club zich weer gaat melden voor De Ligt, zodat hij zijn miljoenen wellicht alsnog kan pakken. Ajax zelf zou hopen dat een transfer van De Ligt snel afgerond is, zodat de club kan bouwen aan een nieuw team voor het volgende seizoen.
Algemeen directeur Edwin van der Sar lijkt sowieso uit te gaan van een vertrek van De Ligt. 'Ik denk dat dit de laatste wedstrijden van De Ligt bij Ajax zijn. Ik denk dat hij naar Engeland of Spanje verkast', zei de voormalige doelman woensdagavond voor de Engelse televisiecamera.
Bron: Ajax Showtime
Badslippers
10 mei 2019, 11:29
Dat was de vader van de huidige Barcelona-middenvelder Sergio Busquets, die naar de naam Carles Busquets luistert. Inderdaad niet zo'n goede en klemvaste doelman, maar hij kon wel aardig meevoetballen.
Gelukkig hebben we de beelden nog. Mooie reddingen en regelrechte blunders
https://www.youtube.com/watch?v=htiF_Nu6_QM
Gelukkig hebben we de beelden nog. Mooie reddingen en regelrechte blunders.
Ik had bij Busquets vaak het gevoel dat hij de verkeerde sport had gekozen. Hij leek wat betreft het tegenhouden van een bal meer op een handbalkeeper dan op een veldvoetbaldoelman.
Klopp: 'Ajax meest getalenteerde halvefinalist'
https://metro.co.uk/2019/05/10/liverpool-jurgen-klopp-reveals-reaction-tottenhams-incredible-comeback-ajax-champions-league-9485504/
Ajax heeft vrijdag een ontzettend groot compliment gekregen van Liverpool-manager Jürgen Klopp, die tijdens zijn persconferentie richting het afsluitende Premier League-duel met Wolverhampton Wanderers nog eens stilstond bij de halve finales in de Champions League.
Daags nadat Liverpool met 4-0 Barcelona van de kaart veegde (en daarmee de 3-0 nederlaag in Camp Nou repareerde) zag Klopp hoe Tottenham Hotspur een comeback realiseerde tegen Ajax. 'Het was briljant, mijn felicitaties gaan uit naar Mauricio Pochettino', vertelde Klopp. 'De finale gaat tussen de teams met the biggest hearts. Maar de meest talentvolle groep, qua leeftijd, in de halve finales was Ajax. Ajax heeft veel prachtige spelers. Het is ongelooflijk wat ze in de Champions League hebben laten zien.'
Klopp weet niet of de Champions League-finale de aftrap betekent van jaren van Engelse dominantie. 'De meeste mensen hadden gerekend op een eindstrijd tussen Manchester City en Barcelona, denk ik. Ik zou wel mijn geld op één Engelse finalist hebben gezet, maar ik denk niet dat dit nog vaak zal gebeuren.'
Wentelt Eefje
10 mei 2019, 16:32
Het is wel mooi dat de finale nu tussen de 2 met afstand mentaal sterkste clubs van Europa gaat.
De finale gaat tussen de teams met the biggest hearts.
Toch heb ik mij de afgelopen keren een aantal keren afgevraagd waarom ik zo van het verlies van Ajax baalde en waarom ik dit Ajax wel het behalen van de Champions League trofee gunde. (Dus niet het feit dat het goed is voor het Nederlandse voetbal enz.)
Ik denk dat het komt doordat dit team vooral liefde voor het voetbal uitstraalde een jaar lang en niet een ongezonde obsessie voor gouden kettingen, Bentley & Bugatti uitstraalde, iets waar Ajax talenten in het voorbije decennium een veel grotere hang naar leken te hebben.
Daarnaast is het uitblijven van een arrogante uitstraling (iets dat normaliter ook bij het minste of geringe succes behalve bij de aanhang ook bij spelersgroep en technische staf de kop opstak) een belangrijke factor gebleken.
Sympatieker en onderhoudender interviews en persconferenties dan die van Jürgen Klopp gaan we wat mij betreft niet meemaken, ik hoop dan ook dat Liverpool in Madrid met de Spurs afrekent, de gunfactor...
Tip : bij Benfica zit er een wereldkeeper soms op de bank
Niet lang meer als hij uitgeend wordt of hij krijgt nog minder speelminuten bij Benfica. Ze hebben niet genoeg vertrouwen in "wereldkeeper" Mile Svilar bij Benfica:
Nieuwe club Jasper Cillessen lijkt bekend met naderende transfer
Jasper Cillessen is dicht bij een overstap naar Benfica, zo meldt A Bola vrijdag. De doelman wil vertrekken bij Barcelona vanwege het gebrek aan speeltijd en werd in de afgelopen weken gelinkt aan verschillende clubs. Ook Benfica werd gekoppeld aan de naam van de Oranje-international en nu zou een transfer naar de Portugese topclub nabij zijn.
A Bola stelt dat Benfica heel dicht bij de komst van Cillessen is. De doelman ligt nog twee jaar vast bij Barcelona, maar de Catalaanse grootmacht heeft aan de Nederlander duidelijk gemaakt dat hij op zoek mag naar een nieuwe werkgever. Het is onbekend of de mogelijke transfer naar Benfica een huur of een definitieve overstap betreft.
Cillessen geldt in het Camp Nou als bankzitter, daar Marc-André ter Stegen de vaste keus onder de lat is bij de trainer van Ernesto Valverde. De dertigjarige Cillessen zou bij Benfica de eerste doelman worden. De Portugese topclub wil wel langer door met Odisseas Vlachodimos. Mile Svilar zal worden uitgeleend, zo luidt de verwachting.
Ook FC Porto heeft belangstelling voor de doelman, mede door het drama rond Iker Casillas. De Spaanse keeper werd vorige week getroffen door een hartaanval en het is nog onduidelijk of hij nog als prof actief zal zijn. FC Porto lijkt volgens de berichtgeving van A Bola nu achter het net te vissen, aangezien Cillessen op weg lijkt naar de concurrent.
https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=351530
even de punten op de i, Svilar werd door Benfica gekocht en mocht al onmiddellijk in de 1ste ploeg starten en was de jongste keeper ooit in de CL,een nieuw record!
Benfica was ook niet blind voor een uitzonderlijk talent die opviel omdat hij mede verantwoordelijk was voor de successen bij Anderlecht in de CL -17 en -19,tegen Barcelona stopde hij bv 3penaltys en schoot de beslissende binnen
door een lichte kwetsuur verloor hij in Benfica zijn plaats aan een meer ervaren doelman en Benfica bleef winnen,trainers zijn nu eenmaal bijgelovig
maar Mile is iemand die niet op zijn hoofd laat schijten en maakte van zijn tak,ook bij ondergetekende is dat zo,klikt het niet dan botst het,we zijn geen politici die iederreen te vriend willen houden,anyway hij mag dus idd verhuurd worden omdat hij zich niet kan verzoenen met een invallersrol,hij speelt idd allleen in de bekerwedstrijden
een Europese topclub met ambities moet dus niet twijfelen volgens mijn bescheiden mening
dir gezegd zijnde,door de uitstekende prestaties van Antwerpdoelman Bolat momenteel werden aan een aantal ex spitsen,trainers en exkeepers van den Antwerp gevraagd wie de beste doelman ever bij Antwerp was,een naam kwam unaniem naar voren,ook doot bv Wim de Coninck en Teo Custers ; Ratko Svilar(de vader van Mile) ik citeer",door zijn impossant en stevig uiterlijk alsook zijn uitstraling en presence kreeg je al schrik als spits wanneer hij tegenover je stond" dit terzijde
btw de spelers Vlap (Heerenveen) en Isak(willem II uitgeleend door Dortmund),kregen een uitnodiging om naar een thuiswedstrijd van Anderlecht te komen kijken
beiden spelers zijn targets en willen graag naar Anderlecht komen,maar er bestaat nog verdeeldheid. zeg nu zelf;Heerenveen en WillemII zijn niet bepaald referenties om onder de indruk te geraken
zeg nu zelf;Heerenveen en WillemII zijn niet bepaald referenties om onder de indruk te geraken
Bij het scouten van een jonge speler gaat het natuurlijk helemaal niet om de club waar hij voetbalt, maar om het inschatten van het talent en vooral de groeipotentie van het individu.
Svilar...een Europese topclub met ambities moet dus niet twijfelen volgens mijn bescheiden mening
Al twee seizoenen vaste bankzitter in de Portugese competitie. Zeg nu zelf: dat is zeker geen referentie om onder de indruk van te zijn. :)
Svilar was een talent in het jeugdvoetbal, maar moet zich nog helemaal bewijzen bij de volwassen mannen.
En dan die commentaren van de deskundigen (Advokaat, Van der Gijp). Uitermate debiel en infantiel commentaar. Na de eerste helft konden de tickets al besteld worden orakelden ze. Tottenham was niks. Die zouden er ook in de tweede helft niks van brouwen. Commentaar na de wedstrijd was nog meer om te janken dan het verlies van Ajax. Man, man, man wat een dom gezwets. Geen enkel feit werd genoemd alleen maar emotioneel geraaskal. Ik verwacht van een voetbalanalist dat hij de wedstrijd objectief analyseert en deskundig commentaar levert.
René van der Gijp loopt voortdurend spelers en trainers te beledigen. Met teksten als “die kan er he-le-maal niks van” en “niet om aan te gluren” zit hij iedereen af te zeiken. Maakt continu ongepaste “grapjes” waar hij uiteraard zelf keihard om gaat zitten lachen. Zo “grapt” hij bv vaak over de stem van Eric ten Hag, praat hem dan na enz enz... Tenenkrommend vind ik dat soort “commentaar” ! Ook andere voetbalprogramma’s en analisten kunnen er in Rene’s woorden he-le-maal niks van, ook die analisten worden stelselmatig afgezeken. Hij wordt voor al die schijtlollige onzin ook nog vorstelijk betaald uiteraard :hammer:
Geen enkel feit werd genoemd alleen maar emotioneel geraaskal. Ik verwacht van een voetbalanalist dat hij de wedstrijd objectief analyseert en deskundig commentaar levert.
Ehm, nee. Dan zou ik idd niet naar Genee en co kijken BS. Want Genee heeft al eens uitgelegd dat hun programma er juist om gaat wat de gemiddelde voetbalfan er van zou vinden, en dat zijn meestal geen experts, maar gewoon Jan Piet en Klaas uit de voetbalkantine die wekelijks de profs lopen af te breken over wat ze nu weer op FOX hebben laten zien. Voor experts kun je beter langs de lijn op zaterdagavond luisteren of gewoon Henri en Hugo's cabaret praatjes op zondag (soms net Murray Walker en James Hunt die twee)
Badslippers
12 mei 2019, 12:56
Ehm, nee. Dan zou ik idd niet naar Genee en co kijken BS.
Ja klopt racebeer, daar heb je gelijk in. Het is zo dat van der Gijp wel degelijk het inzicht heeft om wat nuttigs te zeggen over voetbal maar dat hij bij Veronica inside (ook bij RTL) gewoon is ingehuurd om de paljas, de idioot uit te hangen. Ik had de verwachting toen hij naast Advocaat zat dat er wel iets zinnigs uitkwam. Die verwachting kwam echter niet uit.
Ik had graag eens een korte heldere analyse willen zien van die laatste 6 minuten blessuretijd. Wat daar allemaal gebeurde. Hoe Ajax daar de finaleplaats weggeeft door een opeenstapeling van fouten. Hoe kijkt Advocaat daar tegenaan als coach? Kun je dan nog iets veranderen? Waarom geen Huntelaar? Hoe moeilijk is het om de bal in de ploeg te houden? Dat soort zaken.
Ajax, ook alvast van harte gefeliciteerd met de landstitel!
Het kampioensrecord wordt woensdagavond verder aangescherpt.
We kunnen in ieder geval spreken van een totaal mislukt seizoen voor PSV. Een blamage in het bekertoernooi. Een armoedige groepsfase in de Champions League. En afgehaakt in de strijd om het landskampioenschap.
Er is dus maar 1 conclusie: helemaal niets in Eindhoven! Amsterdam was, is en blijft de voetbalhoofdstad.
Jooploop
12 mei 2019, 18:42
We kunnen in ieder geval spreken van een totaal mislukt seizoen voor PSV. Een blamage in het bekertoernooi. Een armoedige groepsfase in de Champions League. En afgehaakt in de strijd om het landskampioenschap.
Er is dus maar 1 conclusie: helemaal niets in Eindhoven! Amsterdam was, is en blijft de voetbalhoofdstad.
voetbalhoofdstad?? Na 5 jaar weer een keer wat gewonnen en PSV heeft het laten liggen helaas dit jaar
Erg leuk dat de Amsterdammers eindelijk weer eens wat winnen. Duurde wel erg lang en dat verklaart denk ik de frustratie bij veel Ajax supporters. Ajax haalde zelfs de halve finale CL net als PSV in 2005 toen PSV ook kampioen werd en de beker won. Niet zo vreemd, immers deze eeuw is PSV de club met de meeste landskampioenschappen. Ajax kampioen met dank aan de VAR.
Veel belangrijker nieuws is het gelijkspel van Anderlecht, misschien eindigen ze wel op plaats 5, dat zou heel mooi zijn. Monaco, nog niet zo lang geleden 1/2 finale CL dreigt te degraderen. Suc6 kan heel vergankelijk zijn. Nu zal voor Ajax niet meteen een Monaco scenario dreigen maar evident dat veel goede spelers gaan vertrekken. De bankrekening is nu volgestort lijkt het!
voetbalhoofdstad??
Ja, natuurlijk. Is jou dat ontgaan?
Recordhouder landkampioenschappen. Recordhouder bekerwinsten. Nederlands meest succesvolle club aller tijden in Europa. Vorige week bekerwinnaar geworden. En komende woensdag de landstitel.
Duidelijker kan ik het je niet uitleggen, dus hopelijk begrijp jij het nu ook.
PSV grijpt de macht: 'De voetbalhoofdstad van ons land? Dat is niet Amsterdam'
Woensdag, 7 maart 2018 om 07:26
PSV is deze eeuw met afstand de best presterende ploeg van Nederland. De Eindhovense club werd sinds de eeuwwisseling al negen keer landskampioen en is nu hard op weg om de tiende landstitel in achttien jaar binnen te slepen. Een moyenne van meer dan een op twee. De vraag is dan ook waar nu de voetbalhoofdstad van Nederland ligt.
"De voetbalhoofdstad van ons land? Dat is niet per se meer Amsterdam, nee," zegt Youri Mulder woensdag in het Algemeen Dagblad. "Maar dringt het eigenlijk genoeg door, het feit dat de panelen zó zijn verschoven? Ik denk het niet. Als je ziet hoe wij analytici ons best moeten doen om het in praatprogramma's over PSV te hebben..."
Mulder schuift als analyticus regelmatig op televisie aan. "Gedonder en intriges bij Ajax. Gezeur over randzaken bij Ajax en Feyenoord; dat wordt meteen groot. Altijd maar die koningsdrama's, Shakespeare aan de Amstel of de Maas. En daar gaat het altijd eerder en langer over dan over voetbalacties uit een wedstrijd van PSV, waar koningsdrama's niet bestaan."
https://m.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=324505
Ach P020 is een echte Ajax supporter, typisch voor voetbal supporters is nu niet bepaald hun intelligentie :).
Jan Verplancke
12 mei 2019, 19:38
Ajax is de terechte kampioen uiteraard. 83 punten en 115 goals, daar valt allemaal niets op af te dingen.
Gezien het spelersmateriaal heeft PSV het gewoon goed gedaan, zeker in de 1e seizoenshelft. Als PSV thuis van Heracles wint, hebben ze evenveel punten als vorig seizoen, meer gescoord en 'n stuk minder tegen. Als PSV thuis van Heracles wint, hebben ze evenveel punten als vorig seizoen, meer gescoord en 'n stuk minder tegen. Knap gezien de smalle selectie. Cocu zette 13-14 spelers in, de rest speelde amper. En dan natuurlijk de relatief duur ingekochte Guti die genegeerd wordt en twee Australische internationals die niets toe blijken te voegen, ondanks dat ze waarschijnlijk op voorspraak van Van Bommel zijn gekomen.
Kansen voor PSV waren er wel degelijk. Tegen 10 man had het beslist moeten worden.
Tadic ook een goede aankoop gebleken, terwijl Ajax ook op veel andere posities gewoon 'n betere speler had staan dan PSV. Het verschil is groter dan de stand doet vermoeden, denk ik. Niet raar, want Ajax heeft 'n begroting die ongeveer 25 procent hoger ligt dan die van PSV. Komt dit jaar 'n smak CL-geld bij en natuurlijk transferinkomsten.
In elk geval financieel slaat Ajax 'n flink gat de komende jaren. Afwachten natuurlijk hoe al die centjes besteed gaan worden.
Goedemorgenallemaal
12 mei 2019, 20:38
Treurig...
32169
pietpotent44
12 mei 2019, 20:58
Ja klopt racebeer, daar heb je gelijk in. Het is zo dat van der Gijp wel degelijk het inzicht heeft om wat nuttigs te zeggen over voetbal maar dat hij bij Veronica inside (ook bij RTL) gewoon is ingehuurd om de paljas, de idioot uit te hangen. Ik had de verwachting toen hij naast Advocaat zat dat er wel iets zinnigs uitkwam. Die verwachting kwam echter niet uit.
Ik had graag eens een korte heldere analyse willen zien van die laatste 6 minuten blessuretijd. Wat daar allemaal gebeurde. Hoe Ajax daar de finaleplaats weggeeft door een opeenstapeling van fouten. Hoe kijkt Advocaat daar tegenaan als coach? Kun je dan nog iets veranderen? Waarom geen Huntelaar? Hoe moeilijk is het om de bal in de ploeg te houden? Dat soort zaken.
Wat zeiden Gijp en Advocaat ook weer in de rust van Tottenham-Ajax? Juist. Dat Tottenham het liefst niet meer zou willen spelen, dat ze er totaal niet meer in geloofden. Dat Ajax oppermachtig was. Etc etc.
De korte heldere analyse is waarschijnlijk gewoon dat Ajax vergat te voetballen in de tweede helft. Concentratie en organisatie was weg, en de paniek sloeg toe. Te weinig balvaste mensen: Tadic kon niet brengen wat ie normaal wel kon, De Jong ook niet, Dolberg was dramatisch slecht, Huntelaar kreeg geen kans, Neres was helaas geblesseerd.
Ziyech kon zijn kansen helaas niet verzilveren met een bevrijdend doelpunt. Onana rekte teveel tijd.
Ziyech, De Ligt en Van de Beek speelden goed, maar konden het onheil ook niet meer afwenden.
Ajax had geen goed antwoord op het opportunistische spel van de Spurs na de rust.
Ajax heeft met het angst voetbal helaas toch het onheil over zichzelf afgeroepen.
Maar ja, ik heet geen Gijp en ook geen Advocaat. En ik verdien ook geen 5 ton per jaar met kantine geleuter.
Ik doe het helemaal gratis :biggrin:
pietpotent44
12 mei 2019, 21:09
https://m.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=324505
Ach P020 is een echte Ajax supporter, typisch voor voetbal supporters is nu niet bepaald hun intelligentie :).
Maar wel hun goede smaak :biggrin:
pietpotent44
12 mei 2019, 21:35
Maar ondanks het indrukwekkende seizoen van Ajax mag dit elftal toch niet vergeleken worden met het gouden
elftal uit de jaren 90 met spelers als Wietmanen, Overhasj, Snuivert, Ronald en Frank de Hoer en Winston Blowgarde. En met als voorganger van Van Gaal coach Leo Beencracker.
De competitie is na vandaag beslist en uiteraard is de ploeg moet de meeste punten de terechte kampioen, niks op af te dingen.
Proficiat aan de ajaxsupportertjes, na 5 treurige jaren hebben ze eindelijk weer ‘n feestje en uiteraard hebben ze dan overal weer meteen het grootste woord, maar goed dat zijn we zo langzaam aan wel gewend :) Heel fijn voor ze, best ook wel aandoenlijk maar het is ze gegund. Geniet er van jongens, chapeau !!
BIG30,hozoe met dank aan de VAR? is Club Brugge toch niet? nu PSV zou zelf met een gelijke stand en doelsaldo van -15 hebben en ik had de indruk dat ze er vandaag niet meer in geloofden,wat een mak spel,verdiende nederlaag! VDB deed het niet onaardig bij AZ67. Alleen toen Utrecht verassend eventjes op voorsprong kwam zag je de hoop bij de supporters van het provincieploegje maat Ajax werd niet nerveus en bleeef kalm naar een gemakkelijke overwinning
volgens mij is dit Ajax alleen te paken met powerplay zoals Tottenham dat in de 2de helft deed,maar dat kan geen enkele club in de Eredivisie en zoals PSV vandaag speelde zouden ze nog niet in de KEUKENDIVISIE winnen;zelfs niet tegen de Kozakkenboys:wink2:
Het wordt woensdag alweer de vijfde landstitel van de afgelopen negen seizoenen. Mooi. Een kampioenschap verveelt nooit.
Jan Verplancke
13 mei 2019, 10:04
BIG30,hozoe met dank aan de VAR? is Club Brugge toch niet? nu PSV zou zelf met een gelijke stand en doelsaldo van -15 hebben en ik had de indruk dat ze er vandaag niet meer in geloofden,wat een mak spel,verdiende nederlaag! VDB deed het niet onaardig bij AZ67. Alleen toen Utrecht verassend eventjes op voorsprong kwam zag je de hoop bij de supporters van het provincieploegje maat Ajax werd niet nerveus en bleeef kalm naar een gemakkelijke overwinning
volgens mij is dit Ajax alleen te paken met powerplay zoals Tottenham dat in de 2de helft deed,maar dat kan geen enkele club in de Eredivisie en zoals PSV vandaag speelde zouden ze nog niet in de KEUKENDIVISIE winnen;zelfs niet tegen de Kozakkenboys:wink2:
PSV speelde tegen AZ eigenlijk al zoals het sinds de winterstop speelt. Het oogt allemaal slap, lijkt weinig idee achter te zitten en hopen dat de bal voorin goed op iemand z'n hoofd valt. Guti en Pereiro worden wat genegeerd en op de bank zit niemand die 'n wedstrijd open kan breken of het verschil kan maken. Ook gisteren weer. Als je dan besluit om Pereiro te negeren, dan heb je eigenlijk alleen nog wat Jong PSV spelers over, waarvan de meesten (nog) tekort komen.
Voor de winterstop slechts één keer verloren, uit bij Feyenoord en vrij behoorlijk gespeeld in de CL in een zware poule. Na de winterstop 32 punten uit 16 wedstrijden. Belangrijke spelers als Lozano en Bergwijn zijn na de winterstop ook teruggevallen. Idem dito voor bv. Rosario.
Eerste seizoenshelft heeft van Bommel het gewoon goed gedaan gezien het beschikbare materiaal. Tweede seizoenshelft niet.
In Nederland was het dit jaar tot het laatst spannend, heerlijk voor de neutrale voetbalfans.
In België is, ondanks dat belachelijke Play-off systeem, ook nog niks beslist. De Toppers Genk en Club Brugge strijden met nog 2 wedstrijden te gaan om het felbegeerde kampioenschap.
Het is beide ploegen van harte gegund. De andere clubs in de nacompetitie (kan zo ff niet op de namen komen) hebben het nakijken.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190513/4167328b2e3fa600d8f6800e5b5ebbff.jpg
Goedemorgenallemaal
13 mei 2019, 12:20
Eerste seizoenshelft heeft van Bommel het gewoon goed gedaan gezien het beschikbare materiaal. Tweede seizoenshelft niet.
Verbazingwekkend eigenlijk dat de club die juist goed speelde zo weinig afstand heeft kunnen nemen.
Willem2
13 mei 2019, 13:30
Volgens mij nergens zo spannend als in Engeland:
Manchester City grijpt titel na zege in Brighton op slotdag ........ https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/manchester-city-grijpt-titel-na-zege-in-brighton-op-slotdag~a79de8a3/
Gemengde gevoelens bij trotse Wijnaldum: ‘Dit doet pijn’
Liverpool verzamelde dit Premier League-seizoen liefst 97 punten en verloor slechts één keer, maar tóch was het niet genoeg voor de landstitel; Manchester City pakte één puntje meer. Het zorgt voor gemengde gevoelens bij Georginio Wijnaldum.
............... https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/gemengde-gevoelens-bij-trotse-wijnaldum-dit-doet-pijn~a97108a6/
Willem2
13 mei 2019, 13:37
FC Köln met Beierlorzer de Bundesliga in
Achim Beierlorzer wordt de nieuwe trainer van 1. FC Köln. De 51-jarige Duitser komt over van SV Jahn Regensburg, dat momenteel achtste staat in de Tweede Bundesliga. Met FC Köln is Beierlorzer volgend seizoen voor het eerst actief op het hoogste niveau in Duitsland. Hij heeft een contract voor twee seizoenen ondertekend.
............ https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/fc-koln-met-beierlorzer-de-bundesliga-in~ae0901c9/
Het wordt woensdag alweer de vijfde landstitel van de afgelopen negen seizoenen. Mooi. Een kampioenschap verveelt nooit.
Zeker als het 5 jaar geleden is. :smile2:
Ajax behaalde ook maar 5 landstitels in de afgelopen 15 seizoenen dat vergeet je dan weer te vermelden. Als we dan toch bezig zijn PSV behaalde 7 landstitels in de laatste 15 seizoenen en 3 landstitels in de laatste 5 seizoenen. :biggrin:
Je melkt het ook helemaal uit dat je cluppie weer eens kampioen wordt, de beker heeft gewonnen en een heel goed CL seizoen heeft gehad al was het wel een beetje dom van je cluppie om die finaleplaats nog te verspelen.
Ik begrijp dat uitmelken wel na 5 jaar helemaal niets! Ga je gang! Ga helemaal los! Laat maar zien dat je een mooi weer supporter bent.
PSV heeft een slecht seizoen qua prijzen: helemaal niets. Ajax had afgelopen 5 jaar helemaal niets dus 1 seizoen helemaal niets valt mee al ben ik er zeker niet blij mee hoe ze het kampioenschap hebben weggegeven in de 2e seizoenshelft.
Helemaal mislukt is het seizoen niet voor PSV want ze hebben zich gekwalificeerd voor CL voorronde. Is natuurlijk een troostprijsje.
PSV had een bewonderenswaardige eerste seizoenshelft en mooie wedstrijden gespeeld in de CL helaas zonder resultaat tegen ijzersterke tegenstanders waarvan 1 ploeg de halve finale haalde en 1 zelfs de finale van de CL. (P020 jij weet vast wel welke tegenstander de finale haalde)
PSV heeft als enige club in de Eredivisie Ajax tegenstand geboden tot aan de laatste wedstrijd.
De 2e seizoenshelft was zéér matig van PSV en hebben ze teveel punten verspeeld en daardoor het kampioenschap.
Het bekertoernooi was een blamage voor PSV door een 2e elftal op te stellen waardoor je uitgeschakeld werd. Dit mag nooit meer gebeuren op deze manier!
Tot zover mijn beschouwing over dit seizoen en na de laatste wedstrijden a.s woensdag van PSV en Ajax (die dan officieel kampioen wordt) op naar het volgende seizoen (28 juli de JC schaal Ajax-PSV) en in die tussentijd natuurlijk wat saunaclubs bezoeken want dat is op dit forum veel belangrijker. :smile2:
pietpotent44
14 mei 2019, 08:10
Jack42: het is nog niet verloren he. PSV hoeft alleen maar met 15-0 van Heracles te winnen, en het is alsnog feest in Eindhoven (als Ajax de superboeren ook iets gunt :biggrin: )
Ajax gaat vol voor PSV’er Steven Bergwijn’
Ajax heeft zijn zinnen gezet op een overname van Steven Bergwijn. Volgens De Telegraaf heeft diens zaakwaarnemer Fulco van Kooperen bevestigd dat er contacten zijn geweest met Marc Overmars, de technische baas van de Amsterdamse club.
In hoeverre PSV al op de hoogte is van de interesse, is nog onbekend. Bergwijn heeft in Eindhoven nog een contract tot 2022 en moet daarom bij een vertrek vele tientallen miljoenen opleveren. De club rekende er eerder dit jaar op dat hij nog meer gaat opleveren dan de pakweg 35-40 miljoen euro die Hirving Lozano zou kunnen opbrengen.
https://www.ad.nl/transfer-talk/ajax-gaat-vol-voor-psv-er-steven-bergwijn~a0592320/
Goedemorgenallemaal
14 mei 2019, 09:49
want dat is op dit forum veel belangrijker. :smile2:
:freu:
PSV heeft een superslecht seizoen qua prijzen: helemaal niets en dan ook werkelijk helemaal niets in Lampiesgat.
Woensdag is het gehaktdag.
Willem2
14 mei 2019, 11:59
Jack42: het is nog niet verloren he. PSV hoeft alleen maar met 15-0 van Heracles te winnen, en het is alsnog feest in Eindhoven (als Ajax de superboeren ook iets gunt :biggrin: )
Ja alles is nog mogelijk zoals ik in de rust van Ajax - Tottenham ook reeds heb gezegd...
Willem2
14 mei 2019, 12:01
Vertrek Bergwijn naar Ajax voor PSV ‘onbespreekbaar’
Ajax heeft zijn zinnen gezet op een overname van Steven Bergwijn. Dat meldden bronnen binnen de Amsterdamse club. ..... https://www.ad.nl/transfer-talk/vertrek-bergwijn-naar-ajax-voor-psv-onbespreekbaar~a0592320/
Indien hij echt niet bij PSV blijft dan zou het in het belang van het nederlandse voetbal niet slecht zijn indien hij aan Ajax verkocht wordt.
Jan Verplancke
14 mei 2019, 12:14
Geloof er niet zo in dat Ajax 40 miljoen gaat betalen voor Bergwijn. Lijkt me vooral bedoeld te zijn om PSV onder druk te zetten te happen op buitenlandse biedingen. Voor Bergwijn en zijn zaakwaarnemers is de (vermeende) interesse van Ajax 'n prima middel om de prijs wat te drukken. Njet tegen 30 mio ex. bonussen geboden door Inter of Sevilla? Ajax wil en kan het wel betalen... Of het is gewoon onzin van de Telegraaf.
Het gaat natuurlijk hard met de inflatie op de transfersommen. 40 miljoen voor Bergwijn, die de tweede seizoenshelft niet veel meer heeft laten zien. Klinkt als nogal veel. Ajax heeft wel als voordeel op buitenlandse clubs dat het 'n deel van de opleidingsvergoeding aan zichzelf uit kan betalen.
Het is natuurlijk begrijpelijk dat Bergwijn zelf dolgraag wil terugkeren naar Ajax. De andere tien, waaronder die matennaaiende duikelaar, mogen ze houden in Eindhoven. Die zijn allemaal niet goed genoeg voor de beste club van Nederland.
Maar of het tot een terugkeer zal komen, moeten we allemaal maar rustig afwachten.
De Telegraaf: 'Bergwijn wil duidelijk naar Ajax'
https://www.ajaxshowtime.com/article/bijzaken-en-geruchten/122639/verweij-bergwijn-wil-duidelijk-naar-ajax
'Bergwijn ziet Ajax als een stap hogerop'
https://www.rtlnieuws.nl/sport/voetbal/artikel/4711151/bergwijn-ziet-ajax-als-een-stap-hogerop
vind het ook veel voor Bergwijn,die btw uit de Ajaxjeugd zelf komt
maar in Amsterdam zullen ze er rekening mee moeten houden dat iedereen weet dat Ajax door de te verwachten leegloop op een berg geld zit en dus ook in die optiek veel meer voor een speler zullen vragen wanneer Ajax langs komt
denk wel dat hun interesse reeel is want zij namen toch contact op met het manegement van Bergwijn
btw een mogelijk kater voor Manchester city na hun titel,ze worden misschien verbannen van Europees voetbal door malversaties ivm de transfers
Voor 35.000.000 - 40.000.0000 Euro laat PSV Bergwijn niet naar Ajax gaan:
Voor Ajax gelden in Eindhoven bij een overname van een speler andere prijzen dan voor andere partijen. PSV zal niet tegen marktconforme prijzen spelers naar Amsterdam laten vertrekken en daarmee de grote nationale concurrent sterker maken.
Bron: Eindhovens Dagblad
https://www.ed.nl/psv/ajax-zet-zijn-zinnen-op-psv-er-bergwijn-maar-moet-diepe-zakken-hebben-voor-afkoop-contract~a0592320/
Die Fulco van Kooperen is een slim menneke om Ajax te misbruiken tbv een transfer voor Bergwijn.
Jan Verplancke
14 mei 2019, 13:31
Ze informeren vast naar veel spelers en onduidelijk is hoe betrouwbaar dit gerucht is van de Telegraaf.
Bergwijn is in elk geval nog niet uitgeleerd in de Eredivisie. Vraag is natuurlijk wel of Ajax het afgelopen seizoen kan herhalen. Er zullen wel wat spelers vertrekken, waaronder in elk geval uitblinkers Ligt en Jong. Dat heeft Ajax allemaal nog niet zomaar opgevangen. En dan kan het zomaar zijn dat het Europese avontuur volgend jaar alweer voor de winterstop afgelopen is.
PSV zal er niet op zitten te wachten om Bergwijn naar een concurrent te laten gaan. Misschien alleen als er een bod komt dat veel hoger is dan de geboden bedragen uit het buitenland. Maar dat zal wel niet. Indien wel, dan lacht PSV zich natuurlijk de ballen uit de broek als je dat soort bedragen kunt vangen voor 'n speler als Bergwijn.
ze worden misschien verbannen van Europees voetbal door malversaties ivm de transfers
Lijken wel Belgische toestanden daar dan :wink2:
Zijn ze bij City ook binnen gevallen?
Die Bergwijn toch. Heeft zich vorige week via zijn maatje Van de Beek zelf bij Ajax aangeboden. Dat is veelzeggend. Zo is het balletje gaan rollen. Dat was gisteren al bekend in Nijkerkerveen en omgeving. En nu staan ze vandaag in Eindhoven allemaal achterstevoren op hun hoofd. Slegers, Gerbrands, De Jong en Van Bommel. Vier op een rij. Lachen. :biggrin: :smile2:
Bergwijn staat in de belangstelling van Bayern München, Borussia Dortmund, TSG 1899 Hoffenheim, Manchester United en Inter Milan, maar wil voordat hij de stap naar het buitenland maakt graag nog twee jaar bij dé topclub van Nederland spelen. Hij is nog jong en op zich is dat best een verstandige loopbaanplanning, denk ik. Eerst naar de beste club in eigen land, vervolgens zich laten zien op het EK en dan over twee seizoenen naar een buitenlandse topploeg. Met zijn (passeer)techniek, turbosnelheid, kracht, uithoudingsvermogen en afronding heeft hij het in zich om een topspeler te worden. Vanzelfsprekend verwacht hij bij Ajax grotere stappen in zijn ontwikkeling te kunnen maken dan in het stroeve en armoedige spel van zijn huidige club. Dus ik begrijp zijn gedachte absoluut.
lijst bekend van de meest succesvolle trainers ooit
geen Louis Van Gaal of Rinus Michels noch Raymond Goethals of Guy Thys
1 ; Alex Fergusson(,Schot)
2 ; Mircea Lucescu(,Roemeen)
3 ; Lobanovsky(,Oek)
4 ; HitZfeld(,Duitser)
5 ; Guardiola(,Spanjaard)
6 ; Scolari(,Braziliaan)
7 ; Stein (Schot)
8 ; Mourinho(Portugees)
9 ; Trappatoni (Italiaan)
10;Wenger(Fransman)
Badslippers
14 mei 2019, 22:06
lijst bekend van de meest succesvolle trainers ooit
geen Louis Van Gaal of Rinus Michels noch Raymond Goethals of Guy Thys
1 ; Alex Fergusson(,Schot)
2 ; Mircea Lucescu(,Roemeen)
3 ; Lobanovsky(,Oek)
4 ; HitZfeld(,Duitser)
5 ; Guardiola(,Spanjaard)
6 ; Scolari(,Braziliaan)
7 ; Stein (Schot)
8 ; Mourinho(Portugees)
9 ; Trappatoni (Italiaan)
10;Wenger(Fransman)
Een schande, ik mis Ernst Happel (o.a. Club Brugge en Standaard Luik). Europacups, wereldbeker, diverse kampioenschappen en nog wat prijzen. Aan bovenstaande lijst zal wel weer een of ander vage statistische calculatie ten grondslag liggen.
Willem2
15 mei 2019, 01:11
We zullen Guardiola eens vragen wie de beste trainer was :rolleyes:
deze lijst is gebasseerd op het aantal prijzen van belang(dus geen Keukendivisie of Crockycup)en geen subjectieve interpretatie van zogenaamde kenners,journalisten en dergelijk
Happel was idd een goede trainer met echter een slechte smaak betreffende de club waar hij de meeste successen haalde
Woensdag 15 mei 2019. Een gedenkwaardige voetbaldag.
32176
De terechte landskampioen.
32177
32178
Mooi dat de 34ste wordt opgedragen aan Appie Nouri. Hij was sinds Cruijff, Van Basten, Bergkamp en Sneijder het grootste talent van de jeugdopleiding. Wat heb ik van deze geniale speler genoten. Met hem erbij was Ajax dit seizoen ongetwijfeld nog beter geweest.
32179
32180
32181