Volledige versie bekijken : IJsberen en Voetbal, Eisbären und Fußball!!!
P11111
27 juli 2019, 08:39
Atlético vernedert Real in waanzinnig oefenduel
https://www.vi.nl/nieuws/atletico-vernedert-real-in-waanzinnig-oefenduel
Real Madrid-Atlético Madrid 3-7
opstellingen: https://www.flashscore.nl/wedstrijd/KUrDiyVr/#opstellingen;1
scoreverloop: https://www.flashscore.nl/wedstrijd/KUrDiyVr/#samenvatting-wedstrijd
Het was maar een oefenpotje, een heetgebakerde nog wel, maar de uitslag is nogal opvallend. Na 51 minuten stond het zelfs 0-6. Da's niet zo mc best. Eigenlijk ronduit beschamend.
P11111
27 juli 2019, 09:15
En vandaag kunnen we ons in Nederland gaan verheugen op het duel om de Johan Cruijff Schaal. De B-ploeg van Ajax tegen het eerste elftal van PSV.
Als je tegen een tweede elftal of reserveploeg moet spelen, heb je eigenlijk alleen maar wat te verliezen. Wint PSV, dan wordt dat normaal bevonden. Verliest PSV, dan is het een afgang. Voor de fans is het jammer dat Ajax een week voor de aanvang van de competitie nog steeds niet in zijn sterkste formatie kan spelen, maar ergens is het ook wel interessant om te zien hoe de gewoonlijke bankzitters het gaan doen in een, naar verluidt, (behoorlijk) vol stadion. Hopelijk kan Ajax B er een leuke en goede wedstrijd van maken. We gaan het rustig afwachten en zien.
Peter R de Vries was voor mij in de jaren 90 met zijn misdaadprogramma nog een held. Tegenwoordig vind ik hem maar een zure betweterige tegendraadse rakker die overal in praatprogramma's zijn (vaak controversiele) mening aan iedereen probeert op te dringen.
Daarnaast vind hij dat hij naast misdaad overal verstand van heeft: voetbal(makelaar en analist), politiek (partij van rechtvaardigheid?), showbizz en natuurlijk van open relaties, zodat hij altijd een alibi heeft om buiten de deur te neuken.
Volledig met je eens Pietpotent maar ik denk dat Big30 hier dit filmpje postte om Deket te wijzen op zijn poeppraat !!
Luister goed naar de tekst in het YouTube fragment en je weet precies wat Big30 bedoelt :)
Jack42
27 juli 2019, 11:25
Het is een schande van de KNVB dat Ajax geen uitstel heeft gekregen voor wedstrijd om de Johan Fruitschaal. Nu moeten die jankers uit A'dam een B-elftal opstellen en kan het alleen maar afgaan.
Dat PSV geen uitstel van de KNVB heeft gekregen voor de wedstrijd om de Johan Fruitschaal omdat het een paar dagen later een belangrijke wedstrijd in de voorronde van de CL moet spelen is heel normaal natuurlijk.
De opstelling van PSV is voor vanavond dan ook het C-elftal. Het is maar dat u het weet.
Zo, nu heb ik me alvast nog meer ingedekt tegen een mogelijk verlies als Zwampeter020.
P11111
27 juli 2019, 12:02
De opstelling van PSV is voor vanavond dan ook het C-elftal. Het is maar dat u het weet.
Wat ben je vandaag voor de verandering grappig, Sjek. Dat ben ik helemaal niet van jou gewend en zeker hier niet. Meestal ben je namelijk boos of woedend. :biggrin:
Wie zou jij in het voetbaltopic toch zijn zonder Peter020. Zeer waarschijnlijk een volstrekt onbekende. :)
Gaat PSV zaterdagavond tot de bodem om Ajax te verslaan in de Johan Cruijff-schaal? Vermoedelijk niet. Natuurlijk willen ze in Eindhoven die prijs pakken, helemaal als het ten koste van de grote rivaal is, maar de Champions League-return tegen FC Basel speelt een grotere rol.
Ibrahim Afellay legde vrijdag op de persconferentie de komende wedstrijden van PSV tegen Ajax en Basel al op de weegschaal en was duidelijk. "Iedereen weet dat dinsdag belangrijker is", wond de aanvoerder er geen doekjes om.
https://nos.nl/artikel/2295290-met-belangrijker-cl-duel-in-het-hoofd-strijdt-psv-tegen-ajax-om-eerste-prijs.html
De timing vh duel is natuurlijk wat ongelukkig, Ajax zal er vol voor gaan, van PSV kan dat zeer begrijpelijk niet gezegd worden.
De wedstrijd tegen PSV wordt door Ten Hag zeker niet gezien als verlengstuk van de voorbereiding. ,,Het is een prijs en we willen alle prijzen pakken’’, aldus de trainer. ,,Het leeft ook bij het publiek, want de Arena is morgenavond uitverkocht. Bovendien kan het duel als de opmaat voor het seizoen worden gezien.’’
https://www.ed.nl/nederlands-voetbal/ten-hag-ik-hoop-dat-er-niets-meer-gebeurt-op-de-transfermarkt~ab254225/
P11111
27 juli 2019, 13:28
PSV-aanvoerder Afellay spreekt van 'prestigestrijd' met Ajax
https://www.vi.nl/nieuws/psv-aanvoerder-afellay-spreekt-van-prestigestrijd-met-ajax
PSV-aanvoerder Ibrahim Afellay benadrukt op de persconferentie in aanloop naar het duel om de Johan Cruijff Schaal dat zijn ploeg gemotiveerd is om de eerste prijs van het seizoen te pakken tegen Ajax.
Ondanks het vooruitzicht van de return tegen FC Basel op dinsdag zal PSV zich niet sparen in Amsterdam. Beide wedstrijden zijn van belang voor de Eindhovenaren. Afellay: 'Het is een wedstrijd op zich en aankomende dinsdag is ook enorm belangrijk. Financieel gezien, maar ook voor het Nederlandse voetbal en de club. Maar onze focus ligt nu op zaterdag. Het gaat om een prijs tegen een aansprekende tegenstander, dat maakt het een prestigestrijd. Dus je hoeft ons er niet voor te motiveren. Wij gaan er vol voor.'
Bron: Voetbal International
Picasso 1
27 juli 2019, 21:26
Na op 30 juni het EK sub-21 gewonnen te hebben, heeft Spanje nu ook het EK sub-19 gewonnen.
https://img.uefa.com//MultimediaFiles/Photo/competitions/Comp_Matches/02/61/73/63//2617363_w1.jpg
https://www.uefa.com/under19/news/newsid=2617339.html?iv=true
P11111
28 juli 2019, 17:38
Verliest PSV, dan is het een afgang.
Na al het gegrap en gegrol van Jack in de laatste dagen kunnen we na de openingswedstrijd van het nieuwe seizoen stellen dat het een afgang is geworden. De B-ploeg van Ajax heeft het eerste elftal van PSV een gevoelige klap uitgedeeld. Ondanks dat PSV getuige de vele overtredingen en het vele gehol en gedraaf er zichtbaar meer dan vol voor ging, speelde het grote delen van de wedstrijd inderdaad op het niveau van een C-ploeg. Dat had Sjek goed voorzien. :) In verdedigend opzicht leek het soms zelfs wel D-niveau, zo ondermaats was dat. Tel daar ook nog een onzekere doelman bij. En aanvallend was het ook verre van voldoende. Het elftal heeft op dit moment een zorgwekkend gebrek aan creativiteit. Ajax kon het zich zowaar veroorloven om spelers die pas één of twee keer hadden getraind spelritme op te laten doen en een jong jochie in het gelegenheidselftal op te stellen die nog nooit in een stadion had gespeeld. Jammer dat de paal een doelpunt van de buitengewoon energieke jeugdspeler Dest, een groeibriljant als moderne rechtsback, in de weg stond.
Het was uitsluitend aan de lieve arbiter te danken dat de lampies met elf spelers de rust haalden. Alleen Hendrix al had binnen veertig minuten zeker drie donkergele kaarten moeten krijgen. Later werd duidelijk dat Higler zijn rooie prent thuis had laten liggen. Tsja, dat kan een scheids een keer gebeuren, hij is ook maar een mens en ik begreep dat zijn vrouw eerder op de dag zijn tas had ingepakt. Daar moeten we verder dan ook geen punt meer van maken.
Hendrix snapt Ajacieden wel: 'Ben drie keer over de rand gegaan'
https://www.vi.nl/video/hendrix-snapt-ajacieden-wel-ben-drie-keer-over-het-randje-gegaan
Nu moeten die jankers...
Vanzelfsprekend sprong ook het vijandige gedrag van de PSV-trainer weer sterk in het oog. Dat zal niemand die het Nederlandse voetbal volgt nog verrassen. De man die altijd overkomt als een allesbeterwetende wijsneus en die je nooit ziet lachen en alleen maar boos ziet zijn, is een ontzettend slechte verliezer en misdraagt zich bijna elk duel. Van Bommel maakte vanaf kort na de openingstreffer onophoudelijk een zwaar overspannen indruk. Hij werd dan ook uitgelachen door de toeschouwers. Langs de lijn riep hij al snel allerlei onvriendelijke verwensingen richting zijn immer fatsoenlijke collega Ten Hag. Maar het absolute dieptepunt van de avond was dat de Limbo tijdens de rust in de catacomben van het stadion na een uiterst ordinaire scheldkanonnade aan het adres van de Ajax-oefenmeester zelfs door de beveiligers van het stadion tot de orde moest worden geroepen. Misselijkmakend en tenenkrommend tegelijk. Bah! Om je kapot voor te schamen. Hoe diep kun je vallen? Net zo ergerlijk is al dat gelul met voortdurend zijn hand voor zijn mond. Zou dat mannetje gruwelijk uit zijn bek stinken ofzo, dat hij dat steeds doet? Je zou het denken. In ieder geval wekt de trainer van de Eindhovenaren bij zijn tegenstanders (twee)wekelijks veel agressie op, en vooral als het tegenzit. Hij blijft maar zeuren en zaniken, ook tegen de scheidsrechter en zijn assistenten. En zijn jankverhaal na afloop voor de camera was ronduit medelijdenwekkend. Kennelijk is er helemaal niemand bij de club die hem sommeert tot normaler gedrag. Bijzonder triest en veelzeggend. Het siert Ten Hag ten zeerste dat hij er later voor de microfoon desgevraagd geen ding van wilde maken. Klasse, Erik! Maar misschien was het ook wel een keer goed geweest als hij wat openheid had gegeven. Dat verdient die enge jankerd in mijn ogen wel.
Maar goed, de eerste prijs van het nieuwe seizoen is binnen. Daar was het belangrijkste gisteren. Na de landstitel en de beker alweer de derde buit in een paar maanden. Het blijft maar feest in de Johan Cruijff ArenA en Mokum City. De conclusie na gisteravond is dan ook dat Ajax onveranderd de beste club van Nederland is en blijft en Amsterdam de voetbalhoofdstad.
Voor het Nederlandse voetbal en in het bijzonder voor Jack42 hoop ik dat PSV dinsdag in Zwitserland véél beter voor de dag komt en er héél wat meer van bakt. Tegen het zwakke FC Basel moet het ook kunnen, hoewel het wel jammer is dat de beste PSV-aanvaller, Lammers, volgens de berichten uit Lampengat niet inzetbaar is. Nu is het wensen dat spelers als Broema en Bergwijn dinsdagavond een véél beter rapportcijfer halen en natuurlijk vooral dat de verdedigers wat minder lachwekkende bokkensprongen uithalen.
Ik begrijp dus dat PSV een wedstrijd die zeer ongelukkig gepland was heeft laten lopen en dat Ajax won? Dat er mensen zijn die daar zo opgewonden van raken alsof hun ultieme levensdoel vervuld is zeer amusant om te lezen :tongue:. Wedstrijd is dus gisteren gespeeld, waar werd deze eigenlijk uitgezonden?
Toch begrijp ik dat PSV vaker die schaal geeft gewonnen dan Ajax, zal wel een plausibele verklaring voor zijn. Net als deket een plausibele verklaring zal hebben voor de dramatische wedstrijd van Anderlecht die thuis NB verloren.
Badslippers
28 juli 2019, 18:12
Ik begrijp dus dat PSV een wedstrijd die zeer ongelukkig gepland was heeft laten lopen en dat Ajax won? Dat er mensen zijn die daar zo opgewonden van raken alsof hun ultieme levensdoel vervuld is zeer amusant om te lezen
Nog amusanter is wellicht dat het ultieme levensdoel van P020 om Jack42 in al zijn berichten te noemen. Blijkbaar is P020 fan van zowel Ajax als J42.
John mc Snek
28 juli 2019, 18:15
Nog amusanter is wellicht dat het ultieme levensdoel van P020 om Jack42 in al zijn berichten te noemen. Blijkbaar is P020 fan van zowel Ajax als J42.
Haha Badslippers, misschien is p020 wel de man in mijn topic die ijsberen aansprak of ze niet samen wat konden klussen in een MMV trio...
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
P11111
28 juli 2019, 18:17
Je hebt, ook volgens eigen zeggen, al geen verstand van autoracen, wielrennen en voetbal en nu zie je dit ook verkeerd. Zure Jack is namelijk sinds een jaar mijn hinderlijke stalker in het voetbaltopic en door hem de laatste tijd openlijk bij zijn naam te noemen hoop ik ergens dat hij het uiteindelijk opgeeft. Dat is mijn doel.
Ik hoop dat het je na deze uitleg nu wat duidelijker is. Dat ik een fan van Sjek zou zijn is overigens een ernstige misvatting, kan ik je met zekerheid meedelen. Zolang hij doorgaat vind ik het als onderdeel van mijn dagbesteding wel geinig om hier af en toe wat met hem te 'spelen' en, ik geef toe, soms ook om hem wat in de (voetbal)zeik te zetten. Dan wordt-ie nog bozer dan hij in normale toestand al is. En dat is weer goed voor de leescijfers van, naar verluidt, het meest populaire topic op het hoerenforum. :)
Ik ben bij 10 gestopt met tellen hoe vaak J42 wordt aangesproken. Ik begrijp dat P040 ook een probleem met Limburgers heeft. Voer voer psychologen.
John mc Snek
28 juli 2019, 18:52
Zolang hij doorgaat vind ik het als onderdeel van mijn dagbesteding wel geinig om hier af en toe wat met hem te 'spelen' )
Zo te horen is hij reeds in behandeling ( al laten de resultaten nog op zich wachten).
Hoe laat is het computeruurtje in de Mesdag vandaag afgelopen P020?
bocariver
28 juli 2019, 20:04
Na op 30 juni het EK sub-21 gewonnen te hebben, heeft Spanje nu ook het EK sub-19 gewonnen.
This Ferran Torres looks really efficient and it is specially what you miss in Roja.
France won U19 women European championship against Germany 2-1 ( victory on way against Netherland and Spain) with a striker of 15 years. We will be ready for olympics 2024.
Badslippers
28 juli 2019, 20:13
Je hebt, ook volgens eigen zeggen, al geen verstand van autoracen, wielrennen en voetbal en nu zie je dit ook verkeerd.
Prima, Er zijn zoveel dingen waar ik totaal geen verstand van heb. Gelukkig kan ik op dit forum allerlei nonsens uitkramen zonder daar verder last van te hebben. Hulde trouwens aan admins en moderatoren die dit faciliteren.
Dan wordt-ie nog bozer dan hij in normale toestand al is
Jij kent J42 duidelijk niet.
Terug naar het voetbalnieuws van dit weekend:
Anderlecht-fans wijzen één grote schuldige aan na debacle tegen Oostende (https://voetbal24.be/news/53512/anderlecht-fans-wijzen-n-grote-schuldige-aan-na-debacle-tegen-oostende)
Zondag 28 juli 2019 - 17:25
https://www.voetbal24.be/UserFiles/images/news/Anderlecht0004T841.jpg
"RSC Anderlecht verloor zondag zijn eerste wedstrijd van het nieuwe seizoen met 1-2 van KV Oostende. Een nederlaag die hard aankwam bij de paars-witte aanhang. Zij zien één grote schuldige voor het debacle tegen KVO: Marc Coucke.
De fans van Anderlecht verwijten hun voorzitter dat hij het tijdens deze transferperiode tot dusver heeft laten afweten. Met Vincent Kompany, Samir Nasri, Michel Vlap en Philippe Sandler werden grote namen gehaald, maar op sommige posities mist Anderlecht duidelijk kwaliteit.
Dat paars-wit de competitie zonder een echte spits moest aanvatten en er eigenlijk geen defensieve middenvelder rondloopt in de kern, ligt de fans zwaar op de maag. Zij vinden Coucke dan ook de grote schuldige voor de gemiste start van Anderlecht."
De wedstrijd tussen VVV-Venlo en Panathinaikos tijdens de Herman Teeuwen Memorial is door de Griekse bezoekers gewonnen. Een laat doelpunt van Anargyros Kampetsis bleek genoeg voor de overwinning.
Ondanks de nederlaag liet VVV-Venlo zien klaar te zijn voor het nieuwe seizoen. De ploeg van Robert Maaskant was de Griekse tegenstrever bij vlagen de baas.
https://www.1limburg.nl/grieken-kloppen-vvv-venlo-dankzij-late-treffer
Ook mooi toch! VVV kan met een gerust hart aan het seizoen beginnen.
Willem2
28 juli 2019, 21:52
Ajax won van een machteloos PSV.
Ik hoop dat PSV wel wint van Basel. Is heel wat belangrijker.
Jooploop
28 juli 2019, 22:17
Denk dat het te laat is voor hem heeft geen zin meer
Jooploop
28 juli 2019, 22:20
Zo te horen is hij reeds in behandeling ( al laten de resultaten nog op zich wachten).
Hoe laat is het computeruurtje in de Mesdag vandaag afgelopen P020?
Denk dat het te laat is voor hem heeft geen zin meer
Badslippers
28 juli 2019, 23:20
https://www.1limburg.nl/grieken-kloppen-vvv-venlo-dankzij-late-treffer
Ook mooi toch! VVV kan met een gerust hart aan het seizoen beginnen.
En zoals wijlen Jeu Sprengers al opmerkte: „Bij VVV ontstaat pas paniek, als het bier op is”. Ik hoop dat we in augustus, september, oktober mooi voetbalweer hebben. Broodje bokworst, biertje, zonnetje en dan lekker kijken. Winst of verlies is van ondergeschikt belang.
P11111
29 juli 2019, 09:03
Kranten: 'Met pressievoetbal joeg Ajax B PSV op'
https://www.ajaxshowtime.com/article/bijzaken-en-geruchten/124406/kranten-met-pressievoetbal-joeg-ajax-psv-op
Schuurs heeft branie terug: 'Sjakie had tips voor me'
https://www.ajaxshowtime.com/article/bijzaken-en-geruchten/124404/schuurs-heeft-branie-terug-swart-had-tips-voor-me
P11111
29 juli 2019, 09:14
'Van der Sar en Overmars zetten daarvoor alles opzij'
Volgens chef voetbal Valentijn Driessen van De Telegraaf doet Ajax er nu alles aan om in 2024 actief te zijn in een nieuwe Europese topcompetitie. De Amsterdamse club dreigt weg te lopen bij de rest van de Eredivisie - ook bij PSV - en om die reden vreest Driessen voor de nationale competitie het ergste.
Ajax wordt steeds rijker en de club haalt de ene na de andere sponsor binnen. Zo ook het bekende biermerk Budweiser, dat de club Ajax verkoos boven de Eredivisie. Daarnaast zit directeur Edwin van der Sar in het bestuur van de ECA, de European Club Association. 'De verzameling Europese topclubs, die alles in het werk stelt om vanaf 2024 een nieuwe Europese competitie in de markt te zetten. Daar is het Ajax allemaal om te doen, daar wil Ajax zeker bij zijn', schrijft Driessen in zijn column in de ochtendkrant.
Die absolute topclubs, met Juventus voorop, willen Ajax er met hun uitstraling en historie graag bij hebben. 'Maar dan moeten de sportieve prestaties gelijke tred houden met die van de beoogde Europese competitiegenoten. Zoals afgelopen seizoen', schrijft Driessen. 'Om dat te bereiken zetten Van der Sar en directeur voetbalzaken Marc Overmars alles opzij en zijn zij bereid daarvoor te betalen zoveel als nodig is. Deze zomer maakte de club bijna 57 miljoen euro aan transfersommen over. Daarbij is de club ook bereid om de concurrentie (lees: PSV) te verzwakken (lees: Steven Bergwijn) om maar verzekerd te zijn van het kampioenschap en dus deelname aan de Champions League.'
Volgens Driessen streeft Ajax naar een alleenheerschappij in de Eredivisie om op die manier op elke trein te kunnen springen die in de toekomst voorbij komt. 'Voor de rest, inclusief het stuiptrekkende PSV, blijven de komende jaren waarschijnlijk troostprijzen over, zoals de nationale beker of Johan Cruijff Schaal of een jaartje Champions League in de schaduw van Ajax. De kleintjes mogen af en toe meeprofiteren als Ajax iets meer dan de hoofdprijs betaalt voor talenten zoals deze zomer aan SC Heerenveen voor Kik Pierie en FC Emmen voor Kjell Scherpen', aldus de verslaggever, die uiteindelijk maar één conclusie kan trekken. 'Sportief en qua spanning dreigt een doembeeld voor de Eredivisie, voor Ajax is het de poort naar het bedrijfseconomische walhalla van het clubvoetbal.'
Bron: Ajax Showtime
BS, het eerste half uur was wervelend en van hoog niveau
maar toen de 2-0 werd afgekeurd door de VAR( weliswaar terecht,maar daar was op veld niets van te zien,zelfs die van Oostende bleken verbaasd)maakte onmiddellijk daarna Oostende gelijk en bleek de mentale weeerbaarheid van de jonge groep,(gemiddelde leeftijd 21jaar,8 spelers in basis uit eigen opleiding,;filiosofie van Kompany)toch nog een werkpunt
voor de plaats van verdeginde middenvelder zijn er drie,dat is het probleem niet,wel een vlotte,beweegelijke spits
Santini voldeed niet en kan men slijten en zowel Thelin als Dimata zijn gekwetst
kansen genoeg dus,maar geen afwerking
P11111
29 juli 2019, 11:09
het eerste half uur was wervelend en van hoog niveau
De eerste twintig minuten waren zeker leuk om naar te kijken. De twee doelpunten van Vlap waren van een uitstekend niveau, dat waren twee veelbelovende klasseflitsen. Helaas werd de tweede afgekeurd. De Belgische pers is positief over de eerste indrukken van de Fries. Da's beter dan andersom.
Maar het risico dat Anderlecht op dit moment neemt is dat ze met een jonge ploeg vol op de aanval willen spelen. Zoals algemeen bekend ben ik een groot liefhebber van dat soort voetbal, maar dat gaat met een onervaren elftal vaak met vallen en opstaan. Kompany ziet volgens eigen zeggen Ajax als voorbeeld voor Anderlecht. Dat is een lange weg, maar ook interessant om te gaan volgen hoever ze dit seizoen komen. Als modebewuste kijker ben ik in ieder geval blij dat de club weer met witte broekjes speelt, dat staat in mijn ogen goed bij het paars truitje en doet mij terugdenken aan de tijden van Rensenbrink en Haan.
Santini voldeed niet en kan men slijten...
Santini gaat vanaf nu veel bordjes babi-pangang eten. Hij vertrekt naar Jiangsu Suning.
Bale kan Chinees megasalaris vergeten na transfer Santini
https://www.vi.nl/nieuws/bale-kan-chinees-megasalaris-vergeten-na-transfer-santini
haha In de media vergelijken ze Bale al met Santini!
onze Kroaat,indien hij de context niet ziet,gaat een orgasme krijgen
en nu een echte goede spits graag
ik herinner mij Rode Duivel Erwin van den Bergh nog,die schoot elke kans erin
P11111
29 juli 2019, 11:49
en nu een echte goede spits graag
De op dit moment derde centrumspits van Ajax zou nu al een versterking voor Anderlecht kunnen zijn. Als huurling welteverstaan. Maar ik vrees voor jou en de overige Anderlecht-fans dat Ajax Lassina Traoré de komende maanden verder wil laten rijpen in Jong Ajax.
P11111
29 juli 2019, 18:33
De Mos: 'Ajax wordt weer kampioen'
Volgens Aad de Mos moet het wel heel gek lopen, wil Ajax aan het einde van het seizoen niet weer met de schaal in handen staan. Dat laat de voormalig trainer weten in gesprek met het Algemeen Dagblad.
Op de vraag wie kampioen wordt, hoeft De Mos niet lang na te denken. 'Ja, dat is heel simpel: Ajax. Het enige wat ze daar van af kan houden is misschien nog wat uitgaande transfers van de sterkmakers en dan ben je de pineut.'
De Mos verwacht niet dat de concurrentie het Ajax in de Eredivisie erg lastig gaat maken. 'Alleen al voetballend is Ajax zóveel beter. Ik heb al gezien: die Lisandro Martínez achterin is een beest en hij kan nog goed voetballen ook. En dan komt Edson Álvarez er ook nog bij. Ajax heeft straks die Zuid-Amerikaanse mentaliteit in de ploeg die PSV vroeger had.'
'Bij PSV hangt trouwens een raar sfeertje', vervolgt De Mos over de Eindhovense club. 'Zelfs de fanatiekste supporters daar lijken zich al neer te leggen bij de hegemonie van Ajax. Nu al. Dat is opmerkelijk. En dan dat schelden van Van Bommel bij de Johan Cruijff Schaal tegen Ten Hag. Er zit daar onderhuids venijn.'
Willem2
29 juli 2019, 18:42
@Peter020
Ik weet eigenlijk niet waar deze misplaatste arrogantie vandaan komt. Met heel veel moeite is Ajax vorig jaar kampioen geworden en stond PSV de meeste tijd bovenaan. En kijk dan eens naar de afgelopen 5jaar :rolleyes:
Ja, ze hebben nu die schaal gewonnen, maar Ajax heeft veel kwaliteit verloren. Ja, PSV ook en Feyenoord was vorig jaar niet goed en zal dat dit jaar weer niet zijn, Maar om te zeggen dat Ajax wel even zal winnen is toch echt veel te vroeg gezegd.
P11111
29 juli 2019, 19:11
@Peter020
Ik weet eigenlijk niet waar deze misplaatste arrogantie vandaan komt.
Tsja, Wimpie II het is wat, hè. Als nu ook al een beroemde inwoner van het Brabantse Acht gaat zeggen dat PSV geen enkele kans heeft, is dat best wel zorgenwekkend voor de gemiddelde PSV-fan. In Braboland geloven ze er dus zelfs voor de aanvang van de competitie al niet meer in.
Maar ach, Aad en misplaatste arrogantie...in die combinatie geloof ik niet. Zo komt hij op mij nooit over. Ik denk dat hij het écht meent en die woorden in zijn tuin aan de rand van het zwembad op zijn ligbedje vanuit zijn hart en gevoel zonder dubbele agenda heeft uitgesproken. Maar je hoeft natuurlijk eigenlijk helemaal geen verstand van voetbal te hebben om te kunnen zien dat Ajax in het voorjaar weer met de schaal en beker in handen zal staan. Dat kan werkelijk iedereen zien. Zelfs JonnyFontane, ook als hij gelijktijdig met een waterpistooltje aan het spelen is. :)
Als je alleen al ziet hoe de reserves van Ajax zaterdag PSV inpakten, dan kun je nagaan hoe het was geweest als ze met de beoogde basisploeg hadden gespeeld. Ik zie dan ook geen enkele reden om de mening van de getogen Brabander De Mos als lachwekkend te beschouwen of eraan te twijfelen.
Aad de Mos denkt dat PSV een heel goede keuze heeft gemaakt door Mark van Bommel naar voren te schuiven als opvolger van de vertrokken Phillip Cocu. De oud-trainer van onder meer PSV en Ajax ziet een potentiële toptrainer in de voormalige middenvelder.
Van Bommel, die afgelopen seizoen PSV onder 19 onder zijn hoede had, staat donderdag voor het eerst op het trainingsveld bij de landskampioen. De eerste training van woensdagochtend slaat Van Bommel nog over, omdat hij dan nog niet met Australië terug is van het WK.
"Het is een uitstekende zet om Van Bommel aan te stellen. Ik heb hem tijdens trainingen en wedstrijden van PSV onder 19 gezien en hij wordt een heel goede trainer. Ik zeg altijd: je wordt geboren als coach. Je kunt 100.000 diploma's hebben, maar je moet het in de vingers hebben", zegt De Mos tegen NUsport.
"Ik heb bij PSV, Ajax en ADO Den Haag genoeg oud-spelers gezien waarvan ik zeg: stop ermee, want je hebt het niet in de vingers. Het is dus niet zo dat ik nu over één nacht ijs ga."
https://www.nu.nl/voetbal/5333465/mos-aanstelling-geboren-coach-van-bommel-uitstekende-zet-van-psv.html
Ehm nee, ik heb de tekst niet aangepast :tongue:.
Geen kwaad woord over het Orakel uit Acht :biggrin:.
De Mos ziet PSV-toekomst zonnig in: 'Komen allebei terug om PSV 1 te versterken'
Gepubliceerd: vrijdag 21 juni 2019 om 19:49
Aad de Mos heeft het volste vertrouwen in de toekomst van PSV. Volgens de trainer in ruste zit er in Eindhoven een talentvolle lichting spelers aan te komen.
De Mos noemt in gesprek met Voetbal International zijn favoriet Armando Obispo (20), voor komend seizoen verhuurd aan Vitesse, maar ook Mohammed Ihattaren (17), Cody Gakpo (20), Yorbe Vertessen (18) en Dante Rigo (20), die volgend seizoen uitkomst voor Sparta. "Daar verwacht ik ook wel wat van", aldus de Hagenaar. "Ik heb het idee dat zowel Rigo als Obispo terugkomt bij PSV en het eerste elftal gaat versterken."
Volgens analist heeft de koerswijziging op De Herdgang goed uitgepakt voor PSV. "De laatste jaren is er keihard gewerkt met oud-topspelers als coaches (onder meer Mark van Bommel, Ruud van Nistelrooy, Luc Nilis en Boudewijn Zenden, red.) en je ziet dat dit een enorme verbetering is bij PSV." Het bovengenoemde vijftal zal echter even geduld moeten hebben, voordat ze PSV kunnen dragen. "Het zijn wel spelers die op posities spelen, waar nu geroutineerde spelers staan."
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/883681/de-mos-ziet-psv-toekomst-zonnig-in-komen-allebei-terug-om-psv-1-te-versterken-.html
zeg Big30, nu ernstig , die Lozano,zit die nog steeds bij jullie? dan kan hij beter eens een serieuze makelaar zoeken
zou jij bij ma Flodder willen blijven indien je knappe meiden kan krijgen?
zeg Big30, nu ernstig , die Lozano,zit die nog steeds bij jullie? dan kan hij beter eens een serieuze makelaar zoeken
zou jij bij ma Flodder willen blijven indien je knappe meiden kan krijgen?
Deket, je begint met: nu ernstig.....en daarna begin je over ma Flodder :hammer:
Denk dat je je beter druk kunt maken over de malaise bij de paars-witte Belgische middenmoter :wink2:
alles wat goed is komt terug Johnmalaises maakt een mens alleen maar sterker
btw,ken jij een club die onafgebroken Europees speelde?
tot vorig seizoen was het bij ons zover
alles wat goed is komt terug John malaises maakt een mens alleen maar sterker
btw,ken jij een club die onafgebroken Europees speelde?
tot vorig seizoen was het bij ons zover
Anderlecht speelde niet onafgebroken Europees, dat is hier in deze topic al eens aan je duidelijk gemaakt ! Heb geen zin om het nog eens op te zoeken, je blijft het toch geloven :wink2:
Willem2
30 juli 2019, 00:53
... beoogde basisploeg hadden gespeeld...
Dat was gewoon de ploeg.
Het is maar zeer de vraag of die spelers waarvan jij denkt dat ze de basisploeg zullen versterken ook daadwerkelijk het komende jaar zullen spelen.
Ik denk dat er nog minimaal 2 spelers verkocht gaan worden.
P11111
30 juli 2019, 13:33
Brabander Van Hooijdonk: 'Ajax wordt kampioen'
Pierre van Hooijdonk denkt dat Ajax momenteel de beste papieren heeft voor de titel. De Eredivisie begint aanstaand weekeinde en het Algemeen Dagblad vroeg de oud-spits om een voorspelling. Pi-Air vindt het lastig om dat in dit stadium al te doen, maar noemt de Amsterdammers toch als grootste kanshebber.
'Er kan nog van alles gebeuren op de transfermarkt. Clubs kunnen hun belangrijke spelers nog kwijtraken en al die oefenduels zeggen me ook niet zoveel', vertelt Van Hooijdonk over de moeilijkheidsgraad van een voorspelling in juli. 'Wat dat betreft is Ajax het beste gewapend tegen wat nog eventueel komen gaat: transfergeweld uit het buitenland. Zij hebben al doorgeschakeld en mochten Ziyech en Neres nog weggaan, dan is er in Amsterdam geen absolute paniek. Feyenoord heeft dat, weliswaar gedwongen, niet gedaan. Die kunnen straks zelf het grote slachtoffer worden als Ajax toch nog Steven Bergwijn haalt en PSV op hun beurt Steven Berghuis', vervolgt de ex-Feyenoorder. 'Ajax heeft, zeker ook afgaand op de wedstrijd om de Johan Cruijff Schaal, de grootste kans om kampioen te worden. Ik zag in dat duel de contouren van het Ajax van vorig jaar. Bij PSV zag ik dat helemaal niet.'
Willem2
30 juli 2019, 22:20
PSV heeft jammergenoeg met 2-1 verloren. Pfff
PSV veroordeeld tot Europa League na nipt verlies bij FC Basel
Het Champions League-avontuur voor PSV zit er alweer op na de tweede voorronde. De ploeg van trainer Mark van Bommel verloor met 2-1 op bezoek bij FC Basel en dat was niet genoeg na de 3-2 overwinning van vorige week in Eindhoven. Voor PSV rest nu, na verlies op uitdoelpunten, een vervolg in de derde voorronde van de Europa League. ...... https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/psv-veroordeeld-tot-europa-league-na-nipt-verlies-bij-fc-basel~a55cb505/
JonnyFontane
30 juli 2019, 22:31
Tsja hadden ze maar moeten voetballen....
Willem2
30 juli 2019, 22:40
Tsja hadden ze maar moeten voetballen....
Dat deden ze meer dan vorig jaar. Vooral Bergwijn, Bruma en Malen. Gakpo is ook wel aardig. Maar ergens gaat 't fout op het middenveld en daardoor lijkt de verdediging zo instabiel. En Zoet zou een rustgevende factor moeten zijn ,maar daar moet je de eerste 10minuten in de tweede helft eens van bekijken, tenenkrommend...
We zien uiteraard met belangstelling het uitgebreide verslag van ons 020 mannetje tegemoet morgenvroeg. Ben vooral benieuwd welke kop hij dit keer verzint :freu:
Bij post 9996 was hij wat dat betreft ook weer goed op dreef :)
Het wordt zo langzamerhand zijn handelsmerk hier :wink2:
ligt toch wat aan PSV zelf
die eerste Zwitserse goal zag er zuur uit voor Zoet
verdediging blijft onhandig,zie 2de goal
en nadien leken ze niet meer bij machte om de gelijkmaker te forceren,integendeel,de 3-1 bleek dichterbij,heb het zowat een beetje met een oog gevolgd
en nu gaan jullie jammeren,kijk jij maar naar paars,wit
wel beter voor titel en CL gaan,dan je tijd en energie in de Aldicup te voldoen
en nu gaan jullie jammeren,kijk jij maar naar paars,wit
wel beter voor titel en CL gaan,dan je tijd en energie in de Aldicup te voldoen
Er jammert hier niemand voor zover ik kan zien, denk dat jij ff je brilletje moet zoeken.
PSV verloor terecht, geen twijfel mogelijk. Wat paars wit hier verder mee te maken heeft mag Joost weten :hammer:
PSV treft FK Haugesund of Sturm Graz in voorronde Europa League
Het wordt even wennen voor PSV, dat vorig seizoen in de groepsfase van de Champions League tegen FC Barcelona, Internazionale en Tottenham Hotspur speelde. Dit voetbaljaar is na het echec tegen FC Basel alleen de Europa League nog een potentiële reddingsboei om internationaal actief te mogen blijven.
Sportredactie 31-07-19, 00:26
Om überhaupt in de B-divisie van Europa te mogen spelen, moet PSV nog wel even twee voorrondes zien te overleven. Volgende week donderdag speelt PSV een uitwedstrijd tegen het Noorse FK Haugesund of Sturm Graz. Donderdag wordt duidelijk wie de tegenstander wordt, als beide ploegen in Oostenrijk de return van het tweeluik afwerken. De Noren wonnen thuis met 2-0.
https://www.ad.nl/dossier-champions-league/psv-treft-fk-haugesund-of-sturm-graz-in-voorronde-europa-league~a1ad8908/
Eind Juli al goed spelen was voor PSV iets te veel gevraagd. Voetballend was PSV beter dan Basel, maar als het ging om ervoor gaan, strijden fel zijn en kansen afmaken legden ze het af. Dan verlies je met 2-1 en speel je geen CL. Na de 1-1 had PSV controle over de wedstrijd maar als je de kansen niet afmaakt heb je daar ook niet veel aan.
Eind Juli al te veel conclusies kun je dan ook nog niet trekken, dat zagen we ook toen Ajax-A :tongue: (veel basisspelers kregen rust) afgelopen maandag bepaald niet best speelde tegen een onbekende club en met 1-1 gelijk speelde.
Ajax is in de oefenwedstrijd tegen het Turkse Sivasspor niet verder gekomen dan een 1-1 gelijkspel. Trainer Erik ten Hag gunde het merendeel van zijn vaste krachten rust, aangezien zij nog maar twee dagen geleden ten koste van PSV de Johan Cruijff-schaal hadden gewonnen.
Spelers die afgelopen zaterdag geen minuten hadden gemaakt, kregen tegen Sivasspor speeltijd. Ook Noussair Mazraoui en Nicolás Tagliafico maakten hun opwachting.
https://nos.nl/artikel/2295627-ajax-speelt-gelijk-in-oefenduel-met-sivasspor.html
Nu maar hopen dat PSV dit niet overkomt, AJAX augustus 2017:
Een paar maanden geleden stond Ajax nog in de Europa League-finale, voor dit seizoen zit het Europese avontuur van de Amsterdammers er alweer op. Op bezoek bij Rosenborg BK, dat in De Arena al met 0-1 won, werd met 3-2 verloren.
https://www.vi.nl/nieuws/ajax-nu-al-klaar-in-europa-na-nieuwe-blamage-tegen-rosenborg
P11111
31 juli 2019, 13:43
Maar goed, we kunnen er hier wel grappen over blijven maken, maar als we ernstig zijn is het op voetbalgebied natuurlijk best een bedroevende situatie in Eindhoven. Het is hoe dan ook duidelijk dat het op dit moment geen pretje is om supporter van PSV te zijn en al helemaal niet in dit voetbaltopic, zo kan ik mij voorstellen.
Via zijn woordvoerder heb ik Erik ten Hag vanochtend dan ook gevraagd of zijn ploeg er zaterdag in Arnhem en dinsdag in Thessaloniki niet vol voor wil gaan, hooguit voor de helft van de helft. Misschien dat dat Vitesse en PAOK kansen op een resultaat biedt. Natuurlijk in het belang van het forum, want ik heb hier namelijk al tijden geen serieuze tegenstand meer te vrezen en voor de onderlinge gezonde rivaliteit zou het wel goed zijn als ook ik wat tegengas zou krijgen of dat er ook een keer een grap over Ajax kan worden gemaakt.
Of de Tukker wil meewerken aan mijn idee weet ik nog niet. Dat moeten we afwachten. Maar laten we met z'n allen sowieso hopen op een betere periode hier tussen de fans van Ajax en de PSV-aanhangers. Anders wordt het zo saai.
P11111
31 juli 2019, 14:23
FIFA nomineert Ten Hag voor eretitel Coach van het Jaar
https://www.vi.nl/nieuws/fifa-nomineert-ten-hag-voor-eretitel-coach-van-het-jaar
Een mooie erkenning voor de altijd beschaafde en bescheiden vakman.
P11111
31 juli 2019, 16:29
Van Dijk, De Ligt en De Jong genomineerd als Speler van het Jaar
https://www.vi.nl/nieuws/van-dijk-de-ligt-en-de-jong-genomineerd-als-speler-van-het-jaar
Dit jaar geen speler van Anderlecht bij de tien genomineerden. En ook PSV-doelman Jeroen Zoet ontbreekt op het lijstje. Maar natuurlijk erg leuk dat er op dit moment drie Nederlandse spelers tot de toptien van de wereld gerekend worden, waarvan er twee dat bereikt hebben in het prachtige Ajax-shirt. Oranje is hofleverancier van het rijtje kandidaten. Wat een eer! VoetbalNederland mag trots zijn.
Als de verkiezing er eerlijk aan toe gaat, zouden Virgil van Dijk, Matthijs de Ligt en Frenkie de Jong op grond van hun indrukwekkende prestaties op het hoogste niveau ook de drie favorieten moeten zijn. Daar mag geen enkele twijfel over zijn. Maar zo werkt het helaas niet altijd bij de FIFA. Hopelijk dit jaar wel. En aangezien Virgil uiteindelijk de cup met de grote oren won, zal hij dan de grootste kans maken.
P11111
31 juli 2019, 17:01
32517
Jan_Wandelaar
1 augustus 2019, 02:46
Natuurlijk in het belang van het forum, want ik heb hier namelijk al tijden geen serieuze tegenstand meer te vrezen en voor de onderlinge gezonde rivaliteit zou het wel goed zijn als ook ik wat tegengas zou krijgen of dat er ook een keer een grap over Ajax kan worden gemaakt.Het is inderdaad vrij lafjes om in geen velden of wegen meer te bekennen te zijn in dit topic wanneer het even wat minder gaat met je cluppie.
Wie heeft daarin eigenlijk als eerste het slechte voorbeeld gegeven???
J.W.
JonnyFontane
1 augustus 2019, 06:23
FIFA nomineert Ten Hag voor eretitel Coach van het Jaar
https://www.vi.nl/nieuws/fifa-nomineert-ten-hag-voor-eretitel-coach-van-het-jaar
Een mooie erkenning voor de altijd beschaafde en bescheiden vakman.
Je kan ook overdrijven.....vakman...
P11111
1 augustus 2019, 08:15
Beenhakker: 'Ten Hag is vakman eerste klas'
Voormalig Ajax-trainer Leo Beenhakker vindt het werk en de prestaties van Erik ten Hag bij Ajax een groot compliment waard. De huidige trainer van Ajax is door de FIFA genomineerd voor de verkiezing van de beste trainer van de wereld en volgens Beenhakker is dat een geweldige prestatie. 'We weten hoe Ajax in elkaar zit, hoe hectisch het daar allemaal is. Maar Ten Hag blijft dicht bij zichzelf', aldus Don Leo in De Telegraaf.
Om die prestaties te bewerkstelligen is meer nodig, zo weet Beenhakker ook. 'Het technisch management van de club zit op dit moment goed in elkaar en ze geven hem ook het juiste gereedschap', aldus de Rotterdammer, die Ten Hag een 'vakman' noemt. 'Los van een keer winnen of verliezen. Het gaat om de manier waarop hij wil voetballen en hoe hij dat erin krijgt. Hij is een vakman eerste klas en dat heb ik hem ook weleens recht in zijn gezicht gezegd.'
Beenhakker geeft aan dat ook de rol van voormalig assistent-coach Alfred Schreuder niet vergeten mag worden. De oud-trainer zag dat de twee goed met elkaar overweg konden. 'Het is het team achter het team. En ik heb het idee dat het heel goed heeft gewerkt. Daarom is het interessant om te zien hoe het nu zonder Alfred gaat. Ik heb het idee dat er nog genoeg kennis en kunde over is. Maar dat is even afwachten.'
Beenhakker acht de kans reëel dat Ajax de komende jaren de kampioensschaal omhoog mag houden. 'Of ik de zorg van een Ajax-hegemonie deel? Ik weet niet of het een zorg is. Maar die zie ik er wel komen. Ajax ligt duidelijk voor op PSV en nog véél duidelijker op Feyenoord. Ik verwacht dat Ajax voorlopig nationaal en internationaal de vaandeldrager van het Nederlandse voetbal is.'
Beenhakker: 'Ajax ligt duidelijk voor op PSV'
https://www.telegraaf.nl/sport/365846615/beenhakker-ajax-ligt-duidelijk-voor-op-psv
Jack42
1 augustus 2019, 16:47
PSV-aanvaller Sam Lammers voorlopig uitgeschakeld
https://www.imgdumper.nl/uploads9/5d42fb32eceb4/5d42fb32d2338-b8cbe4db-ae42-46ac-943f-50b0727cf6af.jpg
PSV-aanvaller Sam Lammers komt na een knie-operatie voorlopig niet in actie voor PSV.
De spits werd woensdagmiddag geopereerd aan zijn rechterknie. De operatie is goed verlopen, maar de 22-jarige aanvaller staat de komende maanden aan de kant.
Lammers liep zijn blessure vorige week zaterdag op tijdens het duel met Ajax om de Johan Fruitschaal.
Lammers laat op zijn sociale media weten dat hij zich gaat focussen op zijn herstel.
https://studio040.nl/nieuws/artikel/sam-lammers-voorlopig-niet-aan-het-voetballen-voor-eindhoven
deket
1 augustus 2019, 19:14
Leren lezen John, indien ik schrijf ;"En nu gaan jullie jameren,is dat in de voorwaardelijke wijze dus in een veronderstelling,preventief.
Bovendien kan iedereen opzoeken dat Anderlecht voor het laatste seizoen 56jaar onafgebroken Europees speelde
Maar maak jullie maar geen zorgen om paars,wit, Kompany weet wel waar hij mee bezig is.
Wel problemen voor Big30 zijn provincieploegje dat nu veroordeeld is tot de Aldicup wat normaal is met een defensie die bestaat uit gaten met kaas ipv kaas met gaten en dat doet me ook denken aan de Koninklijke van P1. Die hebben wel Hazard gekocht maar gaan nog veel goals tegenkrijgen
@j
1 augustus 2019, 23:43
Bovendien kan iedereen opzoeken dat Anderlecht voor het laatste seizoen 56jaar onafgebroken Europees speelde
Zucht..... Je zei in je vorige bericht dat Anderlecht altijd onafgebroken Europees had gespeeld! (Je had het toen niet over de laatste 56 jaar, dat maak je er nu ff van). Het is dus al meerdere keren hier met bewijs duidelijk gemaakt dat dit niet correct is. Zal nog 1 keer de Wikipedia pagina laten zien! Let met name op seizoen 57-58 en 58-59 !! Echter ik ben bang dat je het wederom zult ontkennen [emoji30]
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190801/ff9538783713b06b1328543b162cf3ca.jpg
JonnyFontane
1 augustus 2019, 23:44
En toen stond hij met zijn mond vol tanden....
P11111
1 augustus 2019, 23:58
Pérez: 'Interessanter is de vraag wie tweede wordt'
In de ogen van Kenneth Pérez hoeft niemand eraan te twijfelen wie er dit seizoen kampioen wordt: Ajax. De Deense analist vraagt zich eerder af wie er in het komende seizoen tweede gaat worden, zo vertelt hij tegenover het Algemeen Dagblad.
Pérez denkt dat het antwoord op de vraag 'welke club wordt er kampioen' nog nooit zo unaniem is geweest. 'Gaat hier iemand niet Ajax zeggen? Ik heb dat denk ik nog niet meegemaakt sinds ik in 1997 naar Nederland kwam. Leuk is dat niet nee. Interessanter dan de vraag wie kampioen wordt, is de vraag wie er tweede wordt', zegt Pérez vervolgens. 'Het gat tussen Ajax en PSV lijkt me groter dan dat van PSV en de rest. Al is dat natuurlijk ook wel weer helemaal afhankelijk van de transferdeadline die nog wel even op zich laat wachten.'
De oud-Ajacied is tijdens de Johan Cruijff Schaal redelijk geschrokken van PSV. 'Ik zag dat ze hun best deden en dat dit het maximale was, dat ze voor elkaar kregen. Nou, dat is niet veel. Ze hebben heel veel moeite om tot goed voetbal te komen. De selectie is ook onevenwichtig. Zo spelen alle buitenspelers het liefste aan de linkerkant. Heel apart. En Steven Bergwijn op tien, dat is geen goed idee', aldus Pérez, die denkt dat de fans van Ajax zich absoluut geen zorgen hoeven te maken. 'Als er bij Ajax nog één speler weggaat voor de transferperiode dan hoeven ze zich nog geen zorgen te maken. En met Matthijs de Ligt en Frenkie de Jong zijn de twee meest bijzondere spelers daar toch al weg.'
Willem2
2 augustus 2019, 00:07
Maar als in deze periode ook nog Ziyech, Neres, van Beek en Schöne verkocht worden.... Dus even afwachten ...
JonnyFontane
2 augustus 2019, 00:08
Maar als in deze periode ook nog Ziyech, Neres, van Beek en Schöne verkocht worden.... Dus even afwachten ...
Waarschijnlijk....nee ik hoop van wel
deket
2 augustus 2019, 00:19
denk wel dat Overmars geleerd heeft dat je er niets mee bent om al dat binnenkomend geld op de bank te laten
blijkbaar hebben ze nu ook in Amsterdam goede kontakten in Zuid-Amerika,zoals vroeger PSV dat onderhield door hun hoofsponsor en zo veel geld kon verdienen met hun Braziliaantjes
btw,dat is ook geldig voor de modale,gewone Nederlander en Belg,;wat brengt geld op de bank nog op? niets,je kan het beter investeren in vastgoed,maar dit terzijde
als voetbalclub investeer je in opleiding en het is aan de bobos van de FIFA e de politiek dat dit niet demotiverend werkt,dus het wegplukken van talenten,die zich nog moeten scheren,zelfs vaak hun melktandjes nog hebben,tegen te gaan
dus jeugdopleiding en omringen door ervaren spelers,dat is het beste
btw,het is zo relatief,zoals alles in het leven, een jaar geleden werd de huidige trainer van Ajax nog erg in vraag gesteld en begrepen de kenners niet wat hij daar als T1 deed en nu is hij een grote vakman.
John mc Snek
2 augustus 2019, 00:25
Van Beek speelt bij Feyenoord dus dat wordt een lastig verhaal [emoji51]
deket
2 augustus 2019, 00:54
hij bedoelde van de Beek
btw,Dolberg zou gerust mogen komen
bestuur vond dat Vincent Janssens teveel matchritme mankeerde maar de goede spitsen liggen nu ook niet onmiddellijk voor het oprapen
P11111
2 augustus 2019, 00:56
PSV-aanvaller Sam Lammers komt na een knie-operatie voorlopig niet in actie voor PSV.
Jammer voor PSV dat Michiel Kramer net een contract bij ADO Den Haag heeft getekend.
Jack42
2 augustus 2019, 02:10
Jammer voor PSV dat Michiel Kramer net een contract bij ADO Den Haag heeft getekend.
Petertje020 doet een poging om een cabaretier te zijn in het voetbaltopic. Het moet niet gekker worden.
Ik vind het niet zo geslaagd maar ik zal aan Nederlands beste cabaretier Eindhovenaar Theo Maassen, die ik regelmatig tegenkom, eens vragen wat hij vindt van de onderbroekenlol van Petertje020.
Misschien mag hij wel een keertje op bijles komen bij Theo maar ik denk eerder dat hij zal adviseren om te stoppen met de poging om cabaretier te zijn want met zulke flauwe humor maak je jezelf alleen maar belachelijk.
Big30
2 augustus 2019, 08:01
Nu maar hopen dat PSV dit niet overkomt, AJAX augustus 2017:
Een paar maanden geleden stond Ajax nog in de Europa League-finale, voor dit seizoen zit het Europese avontuur van de Amsterdammers er alweer op. Op bezoek bij Rosenborg BK, dat in De Arena al met 0-1 won, werd met 3-2 verloren.
https://www.vi.nl/nieuws/ajax-nu-al-klaar-in-europa-na-nieuwe-blamage-tegen-rosenborg
FK Haugesund tegenstander van PSV in derde EL-voorronde
PSV treft in de derde voorronde van de Europa League het Noorse FK Haugesund. De Noren schakelden in de tweede voorronde het Oostenrijkse Sturm Graz uit (thuis 2-0 winst, uit 2-1 verlies).
https://www.ad.nl/dossier-europees-voetbal/fk-haugesund-tegenstander-van-psv-in-derde-el-voorronde~ae785921/
Een stugge Noorse tegenstander dus voor PSV. De historie leert dat Nederlandse clubs met name Ajax het daar lastig tegen hebben zie ook:
Europees avontuur Ajax voorbij na gelijkspel tegen Molde
10 december 2015, 20:49
https://www.parool.nl/nieuws/europees-avontuur-ajax-voorbij-na-gelijkspel-tegen-molde~bd326e94/
P11111
2 augustus 2019, 09:00
Alle prominenten voorspellen landstitel Ajax
De crème de la crème van de Nederlandse sportjournalistiek voorspelt een saaie Eredivisie voor komend seizoen. Ajax prolongeert de landstitel, daar zijn alle prominenten het roerend over eens zo is te lezen in de nieuwe Seizoengids van Voetbal International die vanaf nu in de winkel ligt.
Ajax wordt kampioen: https://www.vi.nl/nieuws/prominenten-voorspellen-honderd-procent-gaat-voor-ajax
Bron: Voetbal International
P11111
2 augustus 2019, 10:58
Financiële ramp voor PSV na wanprestatie in Zwitserland: 'Gat met Ajax wordt alsmaar groter en groter'
https://www.vi.nl/video/financiele-ramp-voor-psv-gat-met-ajax-wordt-alsmaar-groter-en-groter
Zo langzaamaan kunnen we natuurlijk al stellen dat Van Bommel er als trainer weinig van bakt. De wijsneus die voortdurend een topcoach acteert valt alleen op door zijn verbale wangedrag langs de lijn en in de catacomben. Nu al twee Johan Cruijff-finales verloren, een wanprestatie in de KNVB-beker geleverd en kansloos naast de landstitel gegrepen. Deze week het volgende dieptepunt: een beschamende aftocht in Basel tegen een laaggevallen club. En het vooruitzicht dat er in de volgende jaren ook niets gewonnen zal worden, maakt het allemaal nog depressiever. Er zullen nog maar weinig lachende voetbalmensen in Lampiesgat en rondliggende dorpen, gehuchten en buurtschappen rondlopen, denk ik. Zelfs de B-dorpskomiek Theodorus Maassen schijnt de lokale bevolking niet meer aan het glimlachen te kunnen krijgen. Dat is een trieste ontwikkeling.
John mc Snek
3 augustus 2019, 15:17
https://www.goal.com/nl/nieuws/hoe-barca-bijna-1-miljard-uitgaf-zonder-de-cl-te-winnen/1m4o17daecju61ilqalahhasio
Hoe Barça bijna 1 miljard uitgaf zonder de CL te winnen
Om precies te zijn komt het neer op 966 miljoen euro sinds Barcelona in 2015 voor het laatst winnaar was van het miljardenbal. Een bizarre hoeveelheid geld als je bekijkt op wat voor dramatische manier ze werden uitgeschakeld door bijvoorbeeld AS Roma en Liverpool.
Willem2
3 augustus 2019, 15:56
Schöne verruilt Ajax na zeven jaar voor Genoa
Na ruim zeven seizoenen, met daarin 286 officiële duels, komt er een einde aan het tijdperk van Lasse Schöne bij Ajax. De 33-jarige Deense middenvelder vertrekt naar het Italiaanse Genoa, waar hij een contract voor twee jaar zal tekenen, met een optie voor nog een seizoen. Momenteel zijn de besprekingen over de laatste details in een afrondende fase. ........... https://www.ad.nl/dossier-eredivisie/schone-verruilt-ajax-na-zeven-jaar-voor-genoa~ab8f3be6/
En wie zal de volgende zijn die nog voor het einde van de transferperiode zal worden verkocht...
John mc Snek
3 augustus 2019, 20:26
P020 is op tijd vertrokken, misschien zag hij de bui al hangen. Tegen PSV was het al niet om aan te zien maar door de snelle 1-0 was het toen al gespeeld.
Nu met een completer team met Ziyech en co ( wat was die slecht) niet langs Vitesse...
Picasso 1
3 augustus 2019, 20:30
Schöne verruilt Ajax na zeven jaar voor Genoa
......
En wie zal de volgende zijn die nog voor het einde van de transferperiode zal worden verkocht...
Van de Beek.
John mc Snek
3 augustus 2019, 20:39
Van de Beek.
Als ze die krant voor 60 miljoen kopen ben ik er klaar mee. Vorig jaar draaide het en dan zijn zelfs Blind en Veltman top. Maar op een middenveld van Real heeft ie niks te zoeken. Maar snap de paniek bij Real na de dramatische voorbereiding.
Anderzijds wel een teken dat Ajax De Jong en De Ligt te goedkoop heeft verkocht ..... aldus Marco van Basten zojuist :)
Big30
3 augustus 2019, 20:43
Volgens mij was de 2-2 buitenspel, maar goed het was niet best wat Ajax liet zien. Volkomen terecht puntenverlies. Verwacht van Twente dit seizoen veel of we dat tegen PSV laten zien wordt zo duidelijk.
Rode kaart voor Bazoer was geen discussie, maar ook tegen 10 man was Ajax onmachtig, Vitesse had de 3-1 moeten maken, vette kans.
deket
3 augustus 2019, 20:57
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190802_04540569
geef het maar even mee
@j
3 augustus 2019, 21:32
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190802_04540569
geef het maar even mee
Gelukkig speelt Anderlecht dit seizoen de pannen van het dak in Europa :wink2:
Geef het maar even mee :hammer:
Willem2
4 augustus 2019, 00:22
P020 is op tijd vertrokken, misschien zag hij de bui al hangen. Tegen PSV was het al niet om aan te zien maar door de snelle 1-0 was het toen al gespeeld.
Nu met een completer team met Ziyech en co ( wat was die slecht) niet langs Vitesse...
Ajax won gewoon van PSV bij de JC Cup.
Vitesse en Twente lieten vanavond zien dat het misschien even niet om Ajax en PSV draait alhoewel aan het einde van de competitie zullen ze weer met een straatlengte voorstaan op de rest.
https://www.ad.nl/dossier-eredivisie/van-bommel-na-remise-best-vaak-op-goal-geschoten-fc-twente-bijna-niet~a3f95a4b/
Dortmund won vanavond van Bayern. Dat was goed voetbal. Bayern zal nog wel wat aankopen doen.
https://www.spiegel.de/sport/fussball/supercup-borussia-dortmund-zeigt-dem-fc-bayern-seine-schwaechen-auf-a-1280351.html
Big30
4 augustus 2019, 07:03
Volgens mij was de 2-2 buitenspel, maar goed het was niet best wat Ajax liet zien. Volkomen terecht puntenverlies. Verwacht van Twente dit seizoen veel of we dat tegen PSV laten zien wordt zo duidelijk.
Het draait nog niet goed bij PSV en dat was trouwens ook het excuus van Ten Hag voor Ajax, het seizoen is nog maar pas begonnen en we spelen nu voor het eerst in de samenstelling van gisteren. Puntverlies voor Ajax en PSV dus.
,,Het wordt 2-2 en natuurlijk willen we winnen", stelde Ten Hag aan de ene kant. Aan de andere kant: ,,Het is de eerste wedstrijd, we weten welke problemen we hebben. We spelen vandaag letterlijk voor de eerste keer samen. Lisandro en Nico (Martínez en Tagliafico, red.) hebben nog nooit samengespeeld. Dan zijn afstellingsprobleempjes niet onlogisch", aldus de Ajax-coach, die deze problemen ook zag bij de tegengoals. ,,Iedere tegengoal is irritant, aan die eerste stoorde ik me ook mateloos, net als de tweede. Maar dan zeg ik weer: afstemmingsproblemen.”
https://www.ad.nl/dossier-eredivisie/ten-hag-verklaart-puntenverlies-spelen-letterlijk-voor-de-eerste-keer-samen~a4083f0b/
Twente deed het niet onaardig en heeft ook een team dat als het gaat draaien goed mee moet komen in de eredivisie, dat hebben ze vooral aan de contacten van hun TD Ted van Leeuwen te danken. Veel Spanjaarden die voor de top in Spanje net wat tekort kwamen maar die wel een potje kunnen voetballen aangevuld met veel andere natinaliteiten en ook nog wat Nederlanders.
Kijk naar de opstelling vd Tukkers en je denkt met en Spaanse of Balkan ploeg van doen te hebben waar opvallend veel Nederlanders achterin spelen ;).
FC Twente: Drommel, Verhaegh, Bijen, Schenk, Matos, Roemeratoe (82. Pleguezuelo), Selahi (66. Aburjania), Espinosa, Aitor, Vuckic, Nakamura (71. Zekhnini).
deket
4 augustus 2019, 10:11
En dan gaat LOZANO bij Napels spelen, en ploegmaat worden van Dries Mertens, die indertijd bij Anderlecht werd doorgestuurd wegens te klein,wat dom bleek,dit terzijde. De beste voetballer ooit was een kleine dikke met een obsessie voor wit poeder te snuiven
Nu kan je de sterkhouder van PSV geen ongelijk geven,zoniet alleen betreffende kwaliteit van de club maar zelfs indien het salaris identiek bleef, indien je kan kiezen tussen het beton en de regen van Eindhoven en het prachtige Napoli aan de baai?
Willem2
4 augustus 2019, 13:37
Feyenoord verrast en legt gewilde Berghuis langer vast
Steven Berghuis heeft zijn contract bij Feyenoord met één seizoen verlengd tot medio 2022. Daarmee heeft de 27-jarige steunpilaar zijn toekomst voorlopig verbonden aan de Rotterdammers. ........... https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/feyenoord-verrast-en-legt-gewilde-berghuis-langer-vast~a459f1fa/
Picasso 1
4 augustus 2019, 14:09
Als ze die krant voor 60 miljoen kopen ben ik er klaar mee. Vorig jaar draaide het en dan zijn zelfs Blind en Veltman top. Maar op een middenveld van Real heeft ie niks te zoeken. Maar snap de paniek bij Real na de dramatische voorbereiding.
Denk dat de zware blessure van Asensio (9 maanden) een belangrijke rol hierin speelt.
Zidane heeft veel gewonnen maar staat voor een vuurproef dit jaar.
Willem2
4 augustus 2019, 17:02
Larsson behoedt Feyenoord tegen Sparta in extremis voor blamage
Feyenoord is de competitie matig begonnen. De ploeg van trainer Jaap Stam speelde in de eigen Kuip vanmiddag met 2-2 gelijk tegen het gepromoveerde Sparta. Sam Larsson tekende in blessuretijd voor de gelijkmaker. .... https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/larsson-behoedt-feyenoord-tegen-sparta-in-extremis-voor-blamage~a2c316cc/
pret
4 augustus 2019, 19:48
32532
Badslippers
4 augustus 2019, 20:31
De drie toppers spelen allen gelijk. VVV Venlo wint. Leuk begin maar de competitie duurt 34 wedstrijden.
https://i.imgur.com/wGOaQRC.png
Big30
4 augustus 2019, 22:37
Anderlecht kan voorlopig niet winnen onder Kompany. Op Le Canonnier creëerde het wederom te weinig: 0-0 tegen een nochtans matig Moeskroen.
Vincent Kompany kijkt niet naar namen. Thomas Didillon, Sebastiaan Bornauw, Elias Cobbaut, Alexis Saelemaekers en andermaal Sven Kums en Adrien Trebel maakten geen deel uit van de selectie voor Moeskroen. Nieuwkomer Hendrik Van Crombrugge was er wel bij, hij debuteerde in doel. Voorts begonnen Dewaele, Sandler en Kayembe in de basis.
Net zoals tegen Oostende startte paars-wit goed, met veel balbezit, offensieve creativiteit en ook halve kansen. Moeskroen echt in verlegenheid brengen, lukte voor de pauze evenwel maar twee keer. Een eerste keer toen Vlap via een Moeskroen-been naast besloot. De tweede grote mogelijkheid was voor Gerkens: hij zag zijn schot van de lijn geweerd. De intenties van dit Anderlecht zijn absoluut goed - de fans vinden het ook leuk -, alleen brengt het voorlopig weinig gevaar met zich mee. Een werkpunt.
https://www.hln.be/sport/voetbal/belgisch-voetbal/jupiler-pro-league/geen-goals-op-le-canonnier-anderlecht-en-kompany-beginnen-competitie-met-1-op-6~a53f35ec/
Big30
4 augustus 2019, 23:10
Ferme stunt: Club Brugge haalt Mignolet terug naar België
Een krachttoer van jewelste. Club Brugge haalt Champions Leaguewinnaar & Rode Duivel Simon Mignolet (31) terug naar België. De doelman van Liverpool reisde deze avond – na de verloren Community Shield tegen Manchester City – al af naar ons land. Voorzitter Bart Verhaeghe wachtte hem in hoogsteigen persoon op, aan de luchthaven van Abelag. Een vijfjarig contract ligt klaar.
https://m.hln.be/sport/voetbal/belgisch-voetbal/club-brugge/ferme-stunt-club-brugge-haalt-mignolet-terug-naar-belgie~a3d03505/
Kijk dat is nu eens een mooie en geslaagde transfer!
deket
5 augustus 2019, 00:37
kopen,dat is gemakkellijk he
maar energie in eigen jeugd en opleiding steken?
hoeveel van Club Brugge hun eigen jeugd speelden zaterdag tegen een zeer zwak STVV(dat de Kanaries hopeloos speelden kreeg ik mee van een van hun hevigste supporters)Mignolet is opgeleid in Belgisch Limburg
sterker nog,hoeveel Belgen spelen er bij Brugge?
wat is voor een supporter het meest aangenaam denk je? met wie kan hij,zij zich het best identificeren? juist eigen spelers
en zoals je weet vind ik afgunst en jaloeie nare eigenschappen,dus geef ik dit vergeten krantenbericht van vrijdag nog even mee
Lukebakio, duurste aankoop ooit voor Herta Berlijn
Herta legt een recordsom van 20miljoen neer voor Lukebakio,Duitse verdedigers hadden het liever anders gezien maar na zijn wervelend debuutseizoen bij Dusseldorf blijft deze topper dus in de Bundesliga net als Mangela en nog enkele uit de beste jeugdopleiding ter wereld
Big30
5 augustus 2019, 08:20
kopen,dat is gemakkellijk he
maar energie in eigen jeugd en opleiding steken?
Leuk dat Anderlecht met nogal wat jonge spelers aan de start kwam, denk dat ze een beetje Ajax willen kopiëren. Maar dit Anderlecht is gewoon niet sterk genoeg bovenin mee te doen, spelers kunnen groeien maar het publiek heeft geen zin daarop te wachten. Pas na wat gerichte aankopen, Blind, Tadic, Neres etc. begon Ajax te draaien, Ziyech al eerder, maar daar heb je wel een budget voor nodig, dure aankopen kan Anderlecht zicht niet permitteren.
Vooralsnog 1 op 6 voor Anderlecht, niet goed, net als de start van Ajax en PSV.
Willem2
5 augustus 2019, 08:25
De drie toppers spelen allen gelijk. VVV Venlo wint. Leuk begin maar de competitie duurt 34 wedstrijden.
https://i.imgur.com/wGOaQRC.png
Dat was iets te vroeg gepost want nu staat AZ bovenaan;
https://nos.nl/teletekst#819
Feit is dat de nederlandse competitie verzwakt is, bijna bij alle clubs zijn de smaakmakers van vorig jaar verkocht/verdwenen. Dus er is weer ruimte voor talenten van Anderlecht ;)
broodpoot
5 augustus 2019, 17:50
Da's wel een aderlating voor Ajax, vd Beek die vertrekt. Vooral de diepgang die je gaat missen en die kunnen we niet zo maar even opvullen.
Verder sijpelen de berichten door dat er aan Neres (Manchester United) en Ziyech (Bayern Munchen of Arsenal) wordt getrokken.
Voor wat betreft de Europese campagne was ik al tevreden geweest met het behalen van de poulefase maar mocht je nu nog 3 sterkhouders van vorig seizoen kwijt raken (en dan tel ik de altijd ondergewaardeerde Schöne nog geeneens mee) dan zullen we voor het kampioenschap wel een lastig seizoen krijgen met 6 of 7 andere basiskrachten tov vorig seizoen.
Dolberg kunnen we definitief afschrijven, verhuren of verkopen maar, het komt er gewoon niet meer uit, wellicht is een andere omgeving beter voor hem.
Voor morgenavond gewoon de Europese variant van vorig seizoen maar weer doen, Tadic in de spits.
Voor het kampioenschap zijn we denk ik nog wel favoriet maar dat is dan mn ingegeven door het feit dat de concurrentie, of beter gezegd PSV, er ook weinig van gaat bakken.
Sorry als ik te veel on topic ben.
Willem2
5 augustus 2019, 17:55
De droomtransfer van Donny van de Beek naar Real Madrid is rond. Althans, dat meldt het Spaanse ABC maandag bijzonder stellig. Ajax wil de bekendmaking van de megadeal echter nog even uitstellen.
Het heeft volgens ABC alles te maken met het Champions League-tweeluik tegen PAOK Saloniki. Van de Beek is maandag in het vliegtuig naar Griekenland gestapt en blijft waarschijnlijk tot ná de tweede ontmoeting, volgende week dinsdag, in Amsterdamse dienst. .... https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/889718/-van-de-beek-nog-n-week-ajacied-akkoord-met-real-madrid-over-megasom-.html
Willem2
7 augustus 2019, 00:35
Gunstige uitgangspositie voor Ajax na gelijkspel tegen PAOK ..... https://www.ad.nl/europees-voetbal/gunstige-uitgangspositie-voor-ajax-na-gelijkspel-tegen-paok~aeb173b7/
Willem2
7 augustus 2019, 00:40
PSV heeft het contract van Donyell Malen opgewaardeerd en verlengd tot medio 2024. ,,Donyell is een veelzijdige aanvaller met scorend vermogen. Dat maakt hem speciaal", vindt technisch manager John de Jong. .... https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/psv-kondigt-nieuw-contract-malen-aan-met-briljante-video~ace3bf2d/
Beste nieuws sinds tijden dat deze speler even behouden blijft voor de nederlandse competitie.
@deket Hij komt niet uit de beste jeugdopleiding van België...
deket
7 augustus 2019, 00:40
nogal matige tegenstanders voor Ajax en Brugge en zullen dus wel ddorgaan,vind het bovendien raar dat Ajax als kampioen nog voorrondewedstrijden moet spelen
Nederlands voetbal toch niet zo hoog aangeschreven zoals men hier in dit topic maar blijft beweren? immers Genk is direct geplaatst voor de CL
Anderlecht neemt een sabbatjaar,mag wel eens na 56jaar onafgebroken Europees voetbal,dat lukken Ploegen zoals Bayern Munchen en Juventus zelfs niet
nu heb ik al de uitslagen bekeken en ook degene die nog op woensdagavond moeten gespeeld worde,Cluij tegen Celtic kan boeiend worden maar dit terzijde. Ik zie nergens PSV staan? Moet ik mij dan toch een bril kopen,normaal op mijn leeftijd zegt men,maar ik kijk dus nog eens,,neen nergens een spoor van PSV! hoe komt dat?
Willem2
7 augustus 2019, 00:43
@deket
PAOK is vorig jaar ongeslagen kampioen geworden en die spelen tegen teams als Olympiakos, AEK, Panathinakos is wel wat anders dan tegen Moeskroen of Eupen. Ik geef het maar even mee...
deket
7 augustus 2019, 00:44
ach,nu weet ik het terug,het provincieploegje is reeds uitgeschakeld in de allereerste voorronde tegen een bescheiden Zwitsers clubje!
deket
7 augustus 2019, 00:46
kan zijn maar PAOk lijkt me toch geen kans maken,zoals het nu ook gebleken is
Willem2
7 augustus 2019, 00:49
kan zijn maar PAOk lijkt me toch geen kans maken,zoals het nu ook gebleken is
Dat is nog maar afwachten...
Want wie gaan er nog meer verkocht worden en welke invloed heeft dat op het spel. Van de Beek is door P1 gekocht voor Real Madrid, maar blijven Ziyech en Neres ? Alles is nog mogelijk ...
Willem2
7 augustus 2019, 00:52
Het is officieel! AZ heeft maandagavond de transfer van Guus Til wereldkundig gemaakt. De 21-jarige middenvelder vertrekt naar Spartak Moskou, waar hij een contract voor vier seizoenen heeft getekend. Naar verluidt maken de Russen 18 miljoen euro (!) over naar Alkmaar voor Til.
Lees meer: https://voetbalflitsen.nl/nieuws/ehgy11/officieel-guus-til-vertrekt-bij-az-en-gaat-naar-rusland-22-miljoen
Big30
7 augustus 2019, 07:59
Ajax opende niet slecht door wat een eigen doelpunt leek het uit een vrije trap van Ziyech. Daarna zakte het wel bedenkelijk terug en was PAOK de beter voetballende ploeg die vaak het doel van Ajax wist te bereiken. Binnen 7 minuten kwam PAOK op 2-1 en achterin oogde het bepaald niet solide. Per Schuurs oogde erg onzeker en de 3-1 viel bijna.
In de tweede helft ging het wat beter en had Ajax het betere vh spel, een frommel goal van Huntelaar en na de 2-2 had er nog meer ingezeten.
Dit mag toch niet meer misgaan normaal, moeten ze achterin wel wat veranderen want dat was soms een gatenkaas.
@j
7 augustus 2019, 08:28
Anderlecht neemt een sabbatjaar,mag wel eens na 56jaar onafgebroken Europees voetbal
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190807/933fadff63fc597181b13a8a32afd612.jpg
deket
7 augustus 2019, 22:53
ajax wil Vanaken
Willem2
7 augustus 2019, 23:03
Ajax kan Neres behouden en zijn nu bezig met Ziyech....
deket
8 augustus 2019, 00:02
vanaken zou de plaats van van de Beek moeten innemen,hoop dat het doorgaat
vroeger,een 40jaar en 40kilo geleden speelde ik nog met vader Vital,was nog jong en knap,heden niet meer jong,,,,,,,
nu geen contakt meer anders had ik er alles aan gedaan omdat hij zijn zoon zou overtuigen niet naar die onsympathieke blauwzwarte club te gaan
Willem2
8 augustus 2019, 10:50
Feyenoord huurt Karsdorp voor een jaar, gesprekken over Van Wolfswinkel .... https://www.ad.nl/transfer-talk/feyenoord-huurt-karsdorp-voor-een-jaar-gesprekken-over-van-wolfswinkel~aef98aa3/
deket
8 augustus 2019, 17:51
Karsdorp boden ze eerst aan bij Anderlecht maar net zoals bij Vincent Janssen was er argwaan wegens gebrek aan wedstrijdritme
deket
8 augustus 2019, 22:29
nu spelen er in deze voorronde van de CL toch nog heel wat mindere ploegen, zo merk ik dat Bazel verloor op eigen veld tegen een zeer matige Oostenrijkse ploeg,met name LASK LINZ;ik dacht eerst dat het weer een roemeense maaltijdsoep was met aardappelen,sla,ajuin en worsten ,maar blijkt een Oostenrijkse bescheiden voetbalclub te zijn
vraag me af hoe een club zoals Basel de eerste ronde overleefde,deze tegenstander moet wel uitermate zwak spelen, eens nakijken welke ploeg dat was?,,,,nee maar,het provinciecploegje van BIG30!
Willem2
8 augustus 2019, 22:34
,,,,nee maar,het provinciecploegje van BIG30!
Nee, nu is Big30 weer voor Twente, die zijn weer terug ...
deket
8 augustus 2019, 22:39
amai W2, verandert jouw rechterhand, BIG30 ook zo vaak van vrouw als van voetbalclub?
en tevens ook van politieke partij en godsdienst?
Big30
8 augustus 2019, 22:44
Karsdorp boden ze eerst aan bij Anderlecht maar net zoals bij Vincent Janssen was er argwaan wegens gebrek aan wedstrijdritme
Elke speler zal argwaan krijgen voor Anderlecht te gaan spelen. Nou ja FC de Kampioenen heeft denk ik nog wel spelers in de aanbieding die goed passen bij het wedstrijd ritme van Anderlecht :biggrin:!
deket
8 augustus 2019, 23:34
de argwaan was er wel degelijk bij de sportieve staf van paars/wit;de spelers wilden graag komen
Vincen tJansssens moet nu in Mexico gaan spelen en dreigt zo helemaal in de vergetenheid te geraken en Kasdorp naar de vergane Rotterdamse glorie
dat lijkt me hetzelfde dan dat je Kim Kardashian wil maar je tevreden moet stellen met ma Flodder
betreffende FC De Kampioenen,wegens kalme periode in de zomer betreffende reklameinkomsten herhalen ze deze afleveringen bij de VRT voor de 69ste keer en raad eens welk programma op kop staat ivm kijkcijgers? juist FC. De Kampioenen! ongeloofelijk maar waar.
@j
9 augustus 2019, 00:01
de argwaan was er wel degelijk bij de sportieve staf van paars/wit;de spelers wilden graag komen
Vincen tJansssens moet nu in Mexico gaan spelen en dreigt zo helemaal in de vergetenheid te geraken
Het klopt dat Anderlecht graag Vincent Janssen zou hebben vastgelegd, hadden ze het erbarmelijke niveau nog enigszins kunnen opkrikken. Helaas voor paars-wit had Vincent daar totaal geen trek in, hij zei: als ik bij Anderlecht moet gaan ballen ga ik nog liever naar FC Zoutelande. Ook wilde Anderlecht dolgraag Karsdorp binnen halen, die kwam echter niet bij van het lachen toen hij hoorde van de belangstelling van een Belgische middenmoter waarvan hij nog nooit eerder had gehoord. Club Brugge was een optie geweest aldus Karsdorp maar toch maar liever naar een sterkere competitie.
Big30
9 augustus 2019, 08:30
Stam niet verbaasd over Feyenoord: ‘Dit is een hongerige ploeg’
Jaap Stam zat vanavond bij vlagen te genieten van Feyenoord, dat in de eerste wedstrijd van de derde voorronde van de Europa League veel te sterk was voor Dinamo Tbilisi (4-0). ,,We hebben geen gekke dingen gedaan, gedomineerd, kansen gecreëerd en verdedigend niets weggegeven. Dan heb je gewoon verdiend gewonnen.”
https://www.ad.nl/dossier-europa-league/stam-niet-verbaasd-over-feyenoord-dit-is-een-hongerige-ploeg~a612bdba/
Prima resultaat van Feijenoord. Geldt ook voor PSV en AZ waarbij opgemerkt dat het spel van PSV nog niet al te best was. Maar goed het is nog vroeg in het seizoen en things can only get better ;).
deket
9 augustus 2019, 10:36
John heeft zich van topic vergist, zijn post moet bij het humoritem staan,daar is hij thuis en schrijft hij vaak
Nu ernstig : Anderlecht is altijd zeer geliefd bij de Nederlandse toppers geweest,ze speelden er heel graag en nu nog steeds.
@j
9 augustus 2019, 12:48
Deket, je blijft wederom hangen in het verre verleden (jaren 70) toen Nederlanders ontwikkelingswerk deden bij Anderlecht. Daardoor konden ze destijds wat prijsjes halen. Die tijden zijn al heel lang voorbij.
JonnyFontane
9 augustus 2019, 13:15
Deket, je blijft wederom hangen in het verre verleden (jaren 70) toen Nederlanders ontwikkelingswerk deden bij Anderlecht. Daardoor konden ze destijds wat prijsjes halen. Die tijden zijn al heel lang voorbij.
Zit die man niet zo te pesten met het verleden....
satanic surfer
11 augustus 2019, 21:24
In Bellege wordt het weer een seizoen dat wispelturiger zal zijn dan het gemiddelde viswijf---Na welgeteld 3 matchen nog 1 ploeg met 3 zeges, Club Brugge dat nogal soeverein en stabiel oogt dit jaar en minder dan een titel zou een zware ontgoocheling zijn de voor de Bruggelingen. Simon Mignolet een uitermate goede transfer die hen vertrouwen moet geven en hopelijk weten ze ook de CLeauge te bereiken. Royal Antwerp FC zou in principe PO1 moeten kunnen behalen doch dan motten ze wel leren om spelers op het spelersblad te zetten als men ze laat invallen en dus niet 3 punten te grabbel gooien na beroep van de tegenstander (terecht overigens), onwaarschijnlijke blunder doch alla. Anderlecht kwakkelend van start met een boel jeugdspelers en wat "vedetten op retour" comme Nasri etc..Ook Nacer Chadli komt naar het ex-Astridparkt waar vooralsnog louter animo te noteren valt als de ex-voorzitter en de huidige baas in een verbale oorlog over straat rollen. Illustratief voor het momentane klasseloze vertoon bij les mauves...Met wat geluk kan Anderlecht de schade beperken tot na de "winterstop" en zich nog op de valreep kwalificeren voor PO1...Volgens mij wordt de Croky Cup hét streefdoel van Kompany en de zijnen, of zou het dat toch motten worden...Andere prijzen lijken me totaal out of the question...
In Olland volg ´k niet zo, lijkt me nogal wiedes dat Ajax en PSV een autostrade boven de rest uittoornen en het interessegehalte dus weer eerder miniem zal zijn, ook leuk. Wie weet kan Sparta wel verbazen dit jaar ofzo, wie zal het zeggen of kan het boeien anyhow.
In Hengeland is het al koekenbak op speeldag 1, Liverpool en ManCity starten met klinkende ruime zeges (daar gaan er nog en zwik van volgen helaas) en gaan richting millimeterspurt om de titel net als vorig jaar lijkt me. Wel geinig dat ManUtd zonet Chelsea met 4-0 inblikte..Dat doet de burger moed voor de tanende traditieclub. 1 club liet een Belg terecht vertrekken (Lukaku) en zal daar de vruchten van plukken, de andere club liet een Belg vertrekken (Hazard) en zal merken dat ze zonder die creatieve duizendpoot behoorlijk zwakker voor de dag zullen komen...
deket
11 augustus 2019, 21:59
Niet zo nihilistisch Satanic. Vrijdagavond gaan kijken. Voetbal van de bovenste plank,mooi combineren, fraai tik tak,tot aan de goal,,,de final touch alleen ontbreekt maar dat komt wel. Veel Belgen,tal van eigen opleiding. Wat een verschil met de club die nu bovenaan staat
Komt wel goed.Kampoenl en CL,zoals het hoort. Alles wat goed is komt terug
deket
11 augustus 2019, 22:02
En jaren 70,80 of niet,ook Vlap en Sandler voelen zich goed bij de mooiste club ter wereld
Big30
11 augustus 2019, 22:57
Gaat lekker bij Anderlecht :baeh::mad::baeh:.
Marc Coucke schiet terug na uithaal Roger Vanden Stock: “Zakken gevuld, lijken weggemoffeld en nu leugens verspreiden”
Roger Vanden Stock rekende in een interview van De Morgen af met Marc Coucke. “Zelfs mijn verleden is door de nieuwe eigenaar afgepakt. Alles van het oude Anderlecht moest weg, buiten, démission”, vertelde de ex-voorzitter. Coucke reageert nu op Twitter.
https://www.hln.be/sport/voetbal/belgisch-voetbal/jupiler-pro-league/marc-coucke-schiet-terug-na-uithaal-roger-vanden-stock-zakken-gevuld-lijken-weggemoffeld-en-nu-leugens-verspreiden~a695cdcd/
In de competitie zou je kunnen spreken van een dramatische start, tsja als je 2 op 9 punten haalt en op plaats 13 staat in een veld van 16 dan is de wanhoop nabij. Weer een verloren seizoen lijkt er aan te komen voor Anderlecht.
deket
12 augustus 2019, 00:13
In elk huishouden is er ruzie. Probleem bij Anderlecht lijkt me dat het altijd op straat blijft belanden.
Anyway,met wat meer geluk in de afwerking zal de beste kampioen spelen
Big30
12 augustus 2019, 08:12
In elk huishouden is er ruzie. Probleem bij Anderlecht lijkt me dat het altijd op straat blijft belanden.
Anyway,met wat meer geluk in de afwerking zal de beste kampioen spelen
Of het probleem nu wel of niet op straat belandt, het probleem binnen het bestuur bestaat gewoon en het is de ex-voorzitter zld die de pers opzoekt. Niet de pers die zoekt en wat vindt.
Maar goed alleen in Belgie kun je op de laatste competitie dag een grote achterstand hebben maar in de PO's wordt deze gehalveerd dus maar eens kijken hoe de 7 punten achterstand zich verder ontwikkelt.
Willem2
12 augustus 2019, 17:05
Ik heb Ajax zien spelen tegen Emmen...dat was best leuk om te zien.
Willem2
12 augustus 2019, 17:07
Ravage bij AZ door instorting dak:
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/video/video/4810351/ravage-alkmaar-dak-az-stadion-ingestort
Net als bij Twente.... ambtenaren moeten beter controleren...
Willem2
12 augustus 2019, 17:47
AZ speelt komende twee thuisduels in stadion ADO Den Haag
AZ wijkt voor de komende twee thuiswedstrijden uit naar het stadion van ADO Den Haag. De Alkmaarse club moest snel op zoek naar een nieuw onderkomen omdat zaterdag een deel van het dak van het AFAS Stadion instortte. .......... https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/az-speelt-komende-twee-thuisduels-in-stadion-ado-den-haag~ae4254b0/
Big30
12 augustus 2019, 18:03
Top huur overname bij Anderlecht!
Nacer Chadli maakte vandaag voor het eerst zijn opwachting in het (oefen)shirt van Anderlecht. Met een apart prijskaartje rond de hals. Volgens Franse media betaalt paars-wit geen huursom aan AS Monaco, maar neemt het wel zijn salaris integraal over. De flankaanvaller verdiende in Monaco naar verluidt tussen de 215.000 en 230.000 euro bruto per maand.
Chadli kwam in Monaco aan amper 1.058 speelminuten en niet één beslissende actie. “Hij was gewoon slecht”, klinkt het in het Prinsdom. “Als hij het ook zo matig zal doen bij Anderlecht...”
https://www.hln.be/sport/voetbal/belgisch-voetbal/anderlecht/tot-230-000-euro-bruto-per-maand-anderlecht-neemt-contract-chadli-bij-monaco-integraal-over~a7caaf58/
Met zijn spelritme zit het wel goed, past exact bij Anderlecht :hah:;):hah:!
JonnyFontane
12 augustus 2019, 18:46
Hebben die dan spelritme???:confused:
Giodude
12 augustus 2019, 19:18
Hebben die dan spelritme???:confused:
Ach gezien de volstrekt krankzinnige competitie opzet hoeven ze pas in maart of zo ritme te hebben, maar dan moeten ze zich wel voor PO1 weten te plaatsen en anders is er nog de sluiproute via PO2 zodat ze zich alsnog kunnen plaatsen voor Europees voetbal. Weliswaar de Aldi-cup volgens de grootste paars-wit fan, maar daar mogen ze dit jaar nog niet eens aan meedoen.
deket
12 augustus 2019, 19:56
1. Gelukkig maar,die Aldicup is toch maar tijdverlies ,kampioen spelen en CL daar gaat het om,ik neuk liever mijn schatje dan ma Flodder
2. In Monaco was hij niet gemotiveerd juist zoals Tielemans voorheen.
Er komt daar geen kat kijken,alleen enkele rijke vrienden en familieleden van de plaatselijke prins . En indien men scoort klapt men eens braafjes in de handen zoals bij Tennis. Zulke mannen hebben sfeer en ambiance nodig zoals vrijdagavond in het Astridpark
Willem2
13 augustus 2019, 17:32
KNVB schiet PSV opnieuw te hulp ... https://www.telegraaf.nl/sport/1940037506/knvb-schiet-psv-opnieuw-te-hulp
Niet mauwen dus ...
satanic surfer
13 augustus 2019, 21:47
Club Brugge plaatst zich na een bizar 3-3 gelijkspel bij Dynamo Kiev voor de laatste voorronde van de Champions League. Ajax bij rust nog steeds virtueel geplaatst doch Paok lijkt toch een hardere noot dan geanticipeerd...In principe zou Club Brugge tegen de winnaar van Linz-Basel kansrijk moeten zijn. Ajax treft meen ik Nicosia als eventueel laatste horde...
satanic surfer
13 augustus 2019, 22:24
Ajax plaatst zich en mag tegen Nicosia in principe geen problemen kennen om tot de CL-poules doortedringen. Club Brugge treft het Oostenrijkse Linz...mal gucken of Bellege 2 participanten kan leveren wat an sich dolletjes zou zijn...
deket
14 augustus 2019, 00:05
Toch wel verassende uitslagen in de voorronde van de CL. Een ploeg uit Cyprus,Apoel ,die met 0-2 ging winnen in Qarabag toen ze een week geleden nog met 2-1 verloren . Zagreb die thuis 1-1 speelde tegen het Hongaarse Ferencvaros en nu ginds met 0-4 won.
Porto was nog de grootste verassing, ze wonnen vorige week in het Russische Krasnodar met 0-1. No problem denk je dan maar in Portugal werd het net 2-3 voor de Russen en dus uitgeschakeld
And last but not least :"Cluj won met 3-4 in Celtic terwijl 3-3 al genoeg was!
bocariver
14 augustus 2019, 00:34
And last but not least :"Cluj won met 3-4 in Celtic terwijl 3-3 al genoeg was!
No, In fact , Celtic had to score . In first match result was 1-1. So Cluj had advantage because of goals scored away.
Big30
14 augustus 2019, 08:13
Tadic: Ajax moet op veel vlakken nog verbeteren
Ajax-aanvoerder Dusan Tadic vertolkte tegen PAOK een hoofdrol in de kwalificatie voor de play-offs van de Champions League met één gemiste en twee benutte pingels (3-2), maar heel tevreden was de Serviër niet. ,,Ik ben opgelucht, maar het is duidelijk dat we beter moeten worden in afstemming, in compact spelen, in druk zetten. En tussen de linies valt er ook nog wat te verbeteren.”
https://www.ad.nl/dossier-champions-league/tadic-ajax-moet-op-veel-vlakken-nog-verbeteren~afbd7e3f/
Het liep allemaal nog niet gesmeerd. Maar wat telt is de winst en dat Ajax doorgaat, nu verrassend tegen Apoel. Moet toch te doen zijn.
@j
14 augustus 2019, 11:29
https://www.ad.nl/dossier-champions-league/tadic-ajax-moet-op-veel-vlakken-nog-verbeteren~afbd7e3f/
Het liep allemaal nog niet gesmeerd. Maar wat telt is de winst en dat Ajax doorgaat, nu verrassend tegen Apoel. Moet toch te doen zijn.
Griekse pers is iets minder enthousiast
https://www.vi.nl/nieuws/griekse-pers-ziedend-duidelijk-dat-uefa-ajax-in-de-cl-wil-hebben
deket
14 augustus 2019, 21:49
Bocariver, ik bedoelde genoeg voor Cluij die 3-3. En ze wonnen met 3-4 dus nog overschot. Met Cluij heb ik territoriale binding. Celtic kan me geen fuck schelen. Ik weet wel dat de vijandschap met de Rangers extreem is door de gevoeligheid van protestanten tegen katholieken,maar mij laat het koud,in tegenstelling tot Cluij.
deket
14 augustus 2019, 21:56
Ben zo met een oog terwijl ik mijn mails enzo nakijk naar de Europese supercup aan het kijken,maar denk dat ik de 2de helft aan mij voorbij laat gaan. Wat saai en Liverpool laat het afweten
JonnyFontane
14 augustus 2019, 22:55
Klopt....Liverpool had allang moeten afmaken.
Nu nog een half uurtje erbij...
deket
14 augustus 2019, 23:32
Heb terwijl Liverpool nog opstaat op de laptop eens gekeken naar de Highlights van Ajax tegen PAOK in de veronderstelling dat de Griekse post waar Ajaxhater John naar refereerde terecht was en idd voor de supporters van Ajax op dit forum, sorry hoor W2 en Peter 020 maar ik kan de woede van de Griekse spelers na afsluiten heel goed begrijpen,ik zou ook razend geweest zijn indien ik een PAOKman was.
Die penalty werden wel heel licht gegeven. Het leek wel Club Brugge wanneer ze thuis spelen en ook altijd de arbitrage mee krijgen
Tadic vind ik een zeer geslaagde transfer vorig seizoen maar ik begrijp niet dat spelers die toch minimaal een 3 a 5 miljoen per jaar vangen een strafschop nemen als een mietje.
Het pleit wel voor hem dat hij de ballen had om de 2 volgende ballen, strafschoppen ook zelf te durven nemen.
@j
14 augustus 2019, 23:48
Het leek wel Club Brugge wanneer ze thuis spelen en ook altijd de arbitrage mee krijgen.
Hoezo ClubBrugge-hater?? Het moet wel heel hoog zitten indien je zelfs in een bericht over Ajax-Paok over Club Brugge begint te zeveren :wink2:
Big30
15 augustus 2019, 00:01
Virgil van Dijk en Georginio Wijnaldum hebben met Liverpool de Europese Supercup gewonnen. In de finale werd Chelsea na strafschoppen geklopt.
Na de reguliere 90 minuten stond het 1-1, na goals van Pedro en Mané. In de verlenging scoorde Mané nogmaals, maar vijf minuten later maakte Jorginho vanaf de stip de 2-2.
Verder werd er niet meer gescoord in de verlenging, waardoor er vanaf elf meter beslist moest worden naar wie de Europese Supercup zou gaan. Daarin bleek Liverpool het sterkst, want iedereen maakte de elfmetertrap, behalve Chelsea-spits Abraham.
https://www.telegraaf.nl/sport/1197129737/van-dijk-en-wijnaldum-pakken-ook-europese-supercup
Big30
15 augustus 2019, 00:04
PSV houdt netto circa 35 miljoen euro over aan transfer Lozano
PSV houdt in totaal een bedrag van ongeveer 35 miljoen euro over aan de transfer van Hirving Lozano, die zo goed als in kannen en kruiken is. Het bedrag dat Pachuca CF - de vorige club van Lozano - ontvangt, is daar al vanaf.
https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/psv-houdt-netto-circa-35-miljoen-euro-over-aan-transfer-lozano~a926fe38/
deket
15 augustus 2019, 00:11
kijk zoals die laatste penaltytrapper bij Chelsea onzeker stond,zei ik al dat die ging missen
de derde penalty van Chelsea,zo moet je trappen en geen enkele keeper ter wereld heeft die,onhoudbaar,gewoon keihard in de winkelhaak
Willem2
15 augustus 2019, 16:46
Onderzoeksraad geeft AZ-stadion vrij
De Onderzoeksraad voor Veiligheid heeft het onderzoek bij AZ afgerond en het AFAS stadion vrijgegeven. Er is gesproken met betrokkenen en de situatie rondom het ingestorte dak is onderzocht. Volgens een woordvoerder beslist de raad waarschijnlijk volgende week of een vervolgonderzoek wordt geopend. ............. https://www.ad.nl/binnenland/onderzoeksraad-geeft-az-stadion-vrij~ab407fef/
Big30
15 augustus 2019, 17:57
Virgil van Dijk is door de UEFA genomineerd voor de titel speler van het jaar'. De aanvoerder van het Nederlands elftal won afgelopen seizoen met zijn club Liverpool de Champions League en woensdag de Europese Supercup.
Van Dijk heeft concurrentie van Lionel Messi (FC Barcelona) en Cristiano Ronaldo (Juventus). De Portugees won de prijs al drie keer, Messi was al twee keer Europa's beste. De Kroaat Luka Modric van Real Madrid werd vorig seizoen gekozen tot beste speler van Europa.
In april werd Van Dijk al uitgeroepen tot speler van het jaar in Engeland. Hij kan nu als eerste Nederlander de UEFA-prijs in de wacht slepen. Arjen Robben werd derde in 2014.
https://nos.nl/artikel/2297643-uefa-van-dijk-messi-of-ronaldo-speler-van-het-jaar.html
Willem2
15 augustus 2019, 23:45
PSV (slecht), Feyenoord (matig/redelijk) en AZ (beter) halen de volgende ronde.
John mc Snek
15 augustus 2019, 23:46
We krijgen niet allemaal 3 pingels kado...
Willem2
15 augustus 2019, 23:57
We krijgen niet allemaal 3 pingels kado...
In een notedop het probleem met PSV...
bedankt voor de uitleg.
PSV speelde tegen de nummer 9 van de Noorse competitie ...
John mc Snek
16 augustus 2019, 00:53
In een notedop het probleem met PSV...
bedankt voor de uitleg.
PSV speelde tegen de nummer 9 van de Noorse competitie ...
Ik heb niks met PSV...
Ajax heeft Tadic, Ziyech en nog een paar spelers op het veld staan die 4 miljoen of meer per jaar verdienen ( denk dat die 5-6 spelers meer verdienen dan de selectie van bijvoorbeeld Feyenoord of PSV bij elkaar) en het was niet om aan te gluren en zonder hulp van de scheids was het al over en uit geweest ...
O ja, er is 1 verdediger en een middenvelder vertrokken , maar met het huidige materiaal zo slecht spelen is alsnog knap
John mc Snek
16 augustus 2019, 00:55
Ik heb niks met PSV...
Ajax heeft Tadic, Ziyech en nog een paar spelers op het veld staan die 4 miljoen of meer per jaar verdienen ( denk dat die 5-6 spelers meer verdienen dan de selectie van bijvoorbeeld Feyenoord of PSV bij elkaar) en het was niet om aan te gluren en zonder hulp van de scheids was het al over en uit geweest ...
O ja, er is 1 verdediger en een middenvelder vertrokken , maar met het huidige materiaal zo slecht spelen is alsnog knap.
Het meest hypocriete is nog het altijd roepen dat men echt we hoopt dat andere NL ploegen doorgaan, maar dat is nog slechter geacteerd en doorzichtiger dan de gemiddelde dvp doet ...
deket
16 augustus 2019, 01:01
PSV haalde het dus nipt en met veel geluk tegen wat vissers uit Noorwegen,die in hun vrije tijd een beetje ballen?
lozano die het saaie,betonnen Eindhoven verlaat voor het zonnige Napels?
ziet er niet goed uit voor het provincieploegje van BIG30,zou je niet beter voor Cluij gaan supporteren,die zijn nog in de race voor de poules van de CL
ah,neen je bent nu voor de Tukkers!
Big30
16 augustus 2019, 08:15
Marc Overmars acht de kans niet groot dat Ajax dinsdagavond de kwartfinale van de Champions League bereikt. Daarvoor moet Real Madrid in het eigen Estadio Santiago Bernabéu worden verslagen na de 1-2 in Amsterdam. De technisch directeur benadrukt de verschillen in status van Ajax in Nederland en Europa.
'In Nederland wordt verwacht dat Ajax alle wedstrijden wint', zegt Overmars tegen de Spaanse krant AS. 'Op dit niveau is het een ander verhaal. Mijn spelersbudget is 28 miljoen euro, voor het eerste, tweede en de jeugd. Dat is net zo veel als wat Gareth Bale in zijn eentje verdient. Real werkt met 630 miljoen. Dat kunnen we nooit evenaren. Wat Real voor één speler betaalt, betalen wij voor de hele selectie.'
https://www.vi.nl/nieuws/overmars-bale-verdient-in-zijn-eentje-evenveel-als-ajax-selectie
Dat was een uitspraak van maart dit jaar. De afgelopen jaren verschilden de spelers budgetten van Ajax en PSV niet zo heel veel, zaten vaak zo lees ik net boven de 25 miljoen op een begroting van 80-100 miljoen, met CL maakt dan wel een behoorlijk verschil in daadwerkelijke inkomsten.
Voor dit jaar (zouden) dit de begrotingen zijn:
2. PSV (78,5 miljoen euro)
PSV wil altijd kampioen worden, maar op basis van de begroting lijkt dat er dit seizoen niet in te zitten. De Eindhovenaren moeten het doen met 78,5 miljoen euro, terwijl de concurrent uit Amsterdam een stuk meer te besteden heeft dit seizoen. Ajax is dan ook de te kloppen ploeg dit jaar.
1. Ajax (110 miljoen euro)
Ajax won vorig seizoen de dubbel en maakte indruk in de Champions League. De vrees voor het 'Bayern München van Nederland' lijkt realistisch. Want de Amsterdammers hebben veruit het hoogste budget en kunnen een stuk meer investeren dan andere clubs. Een tweede landstitel op rij lijkt dan ook op de loer te liggen.
https://www.vtbl.nl/nieuws/artikel/4798961/begrotingen-eredivisie-dit-zijn-de-budgetten-van-de-18-clubs
Het spelersbudget van Ajax zal zeker wat gestegen zijn en ook het verschil met PSV zal wat groter zijn, zie wat Ziyech nu verdient. Maar alles is relatief, Messi, Neymar en Ronaldo zitten kwa salaris alleen op 60-80 miljoen.
@j
16 augustus 2019, 08:40
PSV haalde het dus nipt en met veel geluk tegen wat vissers uit Noorwegen,die in hun vrije tijd een beetje ballen?
lozano die het saaie,betonnen Eindhoven verlaat voor het zonnige Napels?
ziet er niet goed uit voor het provincieploegje van BIG30,zou je niet beter voor Cluij gaan supporteren,die zijn nog in de race voor de poules van de CL
ah,neen je bent nu voor de Tukkers!
Wel sneu om te lezen hoe een supporter van een degradatie-kandidaat uit de patatten-competitie meent commentaar te moeten geven op Nederlandse clubs maar ook op bv Club Brugge :hammer:Iets meer bescheidenheid zou hem sieren aangezien zijn eigen clubje er de laatste jaren geen pepernoot van bakt :wink2:
Big30
17 augustus 2019, 06:55
Depay schittert in nieuwe videoclip met bekende rappers en voetballers
https://www.ad.nl/show/depay-schittert-in-nieuwe-videoclip-met-bekende-rappers-en-voetballers~af64e6ad/
Laat ie zich maar weer focussen op het voetbal want de laatste, belangrijkste wedstriijden van het seizoen zag er nou niet zo swingend uit...
Depay nadert zijn topvorm met belangrijke interlands Oranje op komst
Ronald Koeman kan tevreden zijn over de prestaties van Memphis Depay. De spits van Oranje speelde vrijdagavond met Olympique Lyon een ijzersterke wedstrijd tegen Angers, dat met 6-0 onder de voet werd gelopen.
Daarmee won Lyon ook de tweede competitiewedstrijd van het nog prille seizoen. Depay maakte twee doelpunten en gaf twee assists. Vorige week scoorde de Nederlandse international in de uitwedstrijd tegen AS Monaco (0-3) ook al één keer.
Moussa Dembélé (2x), Houssem Aouar en invaller Jean Lucas verzorgden tegen Angers de overige treffers.
Bij de thuisploeg viel Kenny Tete in de zeventigste minuut in. Depay speelde de hele wedstrijd namens de koploper in de Ligue 1.
https://nos.nl/artikel/2297822-depay-nadert-zijn-topvorm-met-belangrijke-interlands-oranje-op-komst.html
Hij is eigenlijk nog maar 25 jaar oud. Lyon zou wel eens de verrassing kunnen worden in de Franse competitie en met een Depay in deze vorm zal Koeman niet ontevreden zijn. Houdt ie dit een heel seizoen vol dan zal die wel een keer vertrekken of Lyon moet zich zodanig versterken dat ze serieus om de prijzen mee gaan doen.
John mc Snek
17 augustus 2019, 12:32
https://www.telegraaf.nl/sport/1467072359/spaanse-media-sparen-frenkie-na-nederlaag-bij-debuut
“Er werd veel van De Jong verwacht, zijn eerste optreden was echter niet heel opvallend en zelfs wat teleurstellend”, schrijft Marca.
„Op het middenveld wonnen ze nooit de tweede bal en daar lag de basis van de nederlaag”, analyseert AS. „De Jong werd minder in het spel betrokken dan hij had gewild. Hij had weinig ruimte om zich in te manoeuvreren en kon het spel niet maken zoals hij dat vaak deed bij Ajax. Hij leek meer bezig te zijn met het niet willen verliezen van de bal dan met het durven nemen van risico’s.”
El Desmarque deed er nog een kritisch schepje bovenop. „De Jong kreeg door de afwezigheid van Sergio Busquets veel ruimte en vrijheid in de opbouw, maar hij werd volledig overrompeld door het fysieke spel van Athletic.”
Big30
17 augustus 2019, 12:59
Spaanse media kritisch op Barça, maar sparen De Jong
De Catalaanse kranten zijn vanochtend kritisch op een ‘chaotisch’ FC Barcelona ‘zonder kruit’ dat gisteravond in de laatste minuut verloor van Athletic Club de Bilbao. Evenmin was er lof voor een in de Liga debuterende Frenkie de Jong, maar de Nederlander wordt wel gespaard door de media. Als cijfer krijgt hij een 5, wat in Spanje net een voldoende is, en een 6.
https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/spaanse-media-kritisch-op-barca-maar-sparen-de-jong~a9f79434/
satanic surfer
17 augustus 2019, 20:28
Zo, speeldag 4 in Bellege en ook Brugge is z´n maximale oogst kwijt na een 0-0 tegen Eupen, de Europese verplaatsing zat nog in de kleren lijkt me doch alla. Desalniettemin wordt de "kloof" met rivaal Anderlecht iets uitgediept want les Mauves gingen ditmaal met de billen bloot in Kortrijk waar ze zonet met 4-2 de boot ingingen. 2 op 12 en de komende 4 wedstrijden van het mauve zootje ongeregeld zien er met Genk/Standard/Antwerp en Club Brugge als tegenstanders niet hapklaar uit. Kompany zelve was ditmaal matig en ging in een aantal tegengoals toch behoorlijk in de fout, dat helpt niet als spelercoach en hij gaf in het interview na de match vooral kritiek op de voorspelers die kansen mistten, naja. Zelfreflectie was effe op vakantie leek me als men 4 tegengoals slikt om nogal kinderlijke wijze in 45 minuten waar men er zelve niet al te koosjer uitziet in 3 ervan... ss is benieuwd hoelang de eerste zege op zich zal laten wachten. Hoopgevend voor het zieltogende Anderlecht was de prestatie van Nacer Chadli die na een jaar quasi inactiviteit toch 75 minuten kon aantreden om met een positieve noot te eindigen...
Big30
18 augustus 2019, 12:52
Vincent Kompany bood na de 4-2-nederlaag in Kortrijk met een handgebaar zijn excuses aan bij de Anderlechtse fans. “Ik voel me verantwoordelijk”, sprak de speler-manager van paars-wit achteraf.
“Ik was super tevreden met de eerste helft, maar na rust speelden we naïef”, was de analyse van Vincent Kompany. “Al het goede van in de eerste helft, hebben we na de rust tenietgedaan. Als we telkens zo vaak voor doel gaan moeten komen om het verschil te maken, gaan we een moeilijk seizoen tegemoet. Maar ik blijf vertrouwen hebben in deze jongens en onze visie. Dat gaan we absoluut niet veranderen. Alleen moeten we wel heel snel maturiteit krijgen. Een inworp die meteen leidt tot een penalty, dat kan niet. En ook onze sleutelmomenten spelen we niet uit.”
Dus volgt er snel een volledige analyse van de match. “Ik ben niet tevreden. We moeten een autopsie maken en keihard werken om er te staan in Genk. De jongens die op het veld stonden, wisten wat ze moesten doen. Maar dat is niet gebeurd. Daaruit moeten we conclusies trekken”, besloot Kompany z’n verhaal
https://www.hln.be/sport/voetbal/belgisch-voetbal/anderlecht/kompany-biedt-anderlecht-fans-excuses-aan-ik-voel-me-verantwoordelijk~a54c1dedb/
13. Anderlecht 4 0 2 2 2 3- 6
Sphinx
18 augustus 2019, 13:21
Er is volgens mij slechts één club die het na zo'n kapitaalinjectie nog slechter doet dan Paars Wit op dit moment: Newcastle. Gaven meer uit aan één speler als tegenstander Norwich gisteren aan de hele selectie kwijt is. Toch wint Norwich dankzij een hattrick van Timo Pukki (ooit nog reservespits bij Schalke). Ik begin me sterk af te vragen of Vincent de kerst wel haalt op deze manier.
Opportunistisch bekeken, van Crombrugge en Vlap leveren de laatste weken toch aardig wat punten op in voetbalmanagers, evenals De Sart trouwens :tongue:
@j
18 augustus 2019, 13:25
Was wederom dramatisch slecht wat Anderlecht lied zien en Kompany zelf was de slechtste op het veld.
deket
19 augustus 2019, 01:29
zou je niet beter een zinvolle hobby kiezen dan altijd maar op Anderlecht te kakken,John?
de eerste helft was zeer goed en had ipv 0-1 ongeveer 0-4 moeten zijn maar wederom werden de kansen niet afgemaakt
dan krijgt Kortrijk uit het niets een penalty cadeau, Sandler de beste Anderlechtman op het veld raakte zijn tegenstanders niet,VAR sliep, de 2de kans voor Kortijk op tegenaanval werd dan onverdiend 2-1; Anderlecht maakte terecht gelijk,drukte door en werd een penalty geweigerd,indien dit bij Brugge aan de hand is janken ze de media vol en is het kot te klein maar Anderlecht wil meer waardig reageren, op tegenaanval scoorden Kortrijk dan nog twee maal en evenveel keer ging Kompany idd in de fout,nobody is perfect,ik zag heel vroeger zelfs Frans Beckenbauwer,der Keizer en beste centrale verdediger ooit ook soms blunderen
desalnietemin geef ik toe dat Anderlecht te naief speelde,ze willen het vaak te mooi doen omdat dit in de filisofie van Kompany past,maar een supporter prefereert resultaten boven aantrekkelijk voetbal,ik eerlijk gezegd ook
Big30
19 augustus 2019, 07:25
Marc Degryse vindt dat er grenzen zijn aan alles: “Kompany denkt dat hij God is”
2 op 12. Met Anderlecht gaat het van kwaad naar erger. Nu ook defensief kwetsbaar. Onze huisanalist Marc Degryse stelt vast de de trainer Kompany een probleem heeft en eens moet nadenken over zijn dubbele rol.
https://m.hln.be/sport/voetbal/belgisch-voetbal/anderlecht/marc-degryse-vindt-dat-er-grenzen-zijn-aan-alles-kompany-denkt-dat-hij-god-is~a89f3e39/
Als speler heeft Kompany weinig waarde op zijn leeftijd en als trainer moet je nog veel bewijzen. Kijk dan ook nog eens naar het programma.
Het is niet ondenkbaar: RSC Anderlecht dat de competitie start met pakweg -en dan zijn we nog optimistisch- 9 op 24. Dan is play-off 1 ver weg. Genk uit (vrijdag), Standard thuis (1 september), Antwerp thuis (15 september) en Club uit (20, 21 of 22 september): *begin er maar aan, Anderlecht. Durft u uw huis erop verwedden dat paars-wit na dat vierluik zomaar Waasland-Beveren oppeuzelt? Het instituut heeft een probleem. ‘Crisis’.
https://m.hln.be/sport/voetbal/belgisch-voetbal/anderlecht/goed-voetbal-alleen-mag-niet-volstaan-bij-anderlecht-wie-durft-het-kompany-zeggen~a5967c9e/
Dit Anderlecht hoort gewoon niet bij de beste 6 clubs in België. Degradatie onmogelijk? Dachten ze bij HSV en Twente ook.
deket
19 augustus 2019, 08:09
Marc deGrijze sprak altijd vol lof over Anderlecht totdat ze Frank Arnesen als sportief manager aanstelden en dit was nu juist een baan dewelke hij ambieerde
Big30
19 augustus 2019, 08:18
Marc deGrijze sprak altijd vol lof over Anderlecht totdat ze Frank Arnesen als sportief manager aanstelden en dit was nu juist een baan dewelke hij ambieerde
Je weet dat Anderlecht 2 op 12 heeft gescoord? Dan moet je met een fair en realistisch oordeel komen. Dat doet hij en daar is niets mis mee of wat van gelogen.
@j
19 augustus 2019, 10:04
zou je niet beter een zinvolle hobby kiezen dan altijd maar op Anderlecht te kakken
Als Anderlecht goed zou spelen zou ik dat ook zeggen Deket maar misschien moet jij eens een andere hobby kiezen dan altijd maar de scheidsrechter, de VAR en zelfs Club Brugge aan te wijzen als schuldige voor het slechte spel van Paars Wit :wink2:
Big30
20 augustus 2019, 00:28
.
VTM-analist Jan Mulder hard over situatie bij Anderlecht: “Constructie speler-coach deugt niet, Kompany maakt trainerschap belachelijk”
Vincent Kompany krijgt Anderlecht voorlopig nog niet op de rails. Na een mislukte competitiestart blijft de speler-manager achter met 2 op 12. VTM trok naar Jan Mulder voor een analyse. “Het heeft een tragische kant.”
https://m.hln.be/sport/voetbal/belgisch-voetbal/anderlecht/vtm-analist-jan-mulder-hard-over-situatie-bij-anderlecht-constructie-speler-coach-deugt-niet-kompany-maakt-trainerschap-belachelijk~a2b29286/
Wie gaat Kompany nu zeggen dat ie als speler er niets van bakt en ook een slechte trainer is?
deket
20 augustus 2019, 00:51
Voor alle duidelijkheid, ik heb wel degelojk, ook hier in dit topic,gezegd dat we naïef spelen. Mooi voetbal,maar.niet efficiënt.
En eerlijk gezegd ; ik zie liever met meer realistisch voetbal resultaat dan niet winnen maar desalnietemin prachtig dominant voetbal brengen
Big30
20 augustus 2019, 08:28
V
En eerlijk gezegd ; ik zie liever met meer realistisch voetbal resultaat dan niet winnen maar desalnietemin prachtig dominant voetbal brengen
Momenteel scoort Anderlecht 2 op 12 en spelen ze bepaald niet overtuigend, laat staan dat ze domineren. Dat is de realiteit.
Paul Van Himst ziet telkens weer hetzelfde probleem bij Anderlecht: “Vincent moet keuzes maken”
https://www.hln.be/sport/voetbal/belgisch-voetbal/anderlecht/paul-van-himst-ziet-telkens-weer-hetzelfde-probleem-bij-anderlecht-vincent-moet-keuzes-maken~a9aa4a0d/
De kritiek op Kompany neemt toe.
Willem2
20 augustus 2019, 13:48
Rabobank zegt voetbal gedag: 'Risico op witwassen en fraude' ..... https://www.1limburg.nl/rabobank-zegt-voetbal-gedag-risico-op-witwassen-en-fraude?context=topstory
Willem2
20 augustus 2019, 14:06
Rabobank zegt voetbal gedag: 'Risico op witwassen en fraude' ..... https://www.1limburg.nl/rabobank-zegt-voetbal-gedag-risico-op-witwassen-en-fraude?context=topstory
Clubs zijn verrast door deze actie ... https://www.ad.nl/binnenland/voetbalclubs-verrast-door-ban-rabobank-op-profclubs-als-nieuwe-klant~a9fc18d8/
Het is ook wel gek dat banken over deze peanuts zeuren :rolleyes:
Willem2
20 augustus 2019, 14:06
Clubs zijn verrast door deze actie ... https://www.ad.nl/binnenland/voetbalclubs-verrast-door-ban-rabobank-op-profclubs-als-nieuwe-klant~a9fc18d8/
Het is ook wel gek dat banken over deze peanuts zeuren :rolleyes:
John mc Snek
20 augustus 2019, 14:34
Banken zeuren niet, DNB stuurt dit aan en banken vermijden dan risico’s op megaboetes...
Maar blijft een apart gebeuren natuurlijk
deket
20 augustus 2019, 23:04
Indien Ajax uit het zelfde vaatje blijft tappen dan deze avond zal hun CL avontuur minder lang duren dan vorig seizoen.
Geef het maar even mee
@j
20 augustus 2019, 23:10
Ajax speelde niet goed maar dat maken ze thuis wel goed denk ik. Club Brugge deed goede zaken door de uitwedstrijd met 0-1 te winnen, staan met 1 been in de CL.
deket
20 augustus 2019, 23:13
Ja beiden gaan door, dat lijkt me wel 90%Zeker
Spijtig van Cluij maar ik zie die wel in Praag winnen,tenslotte wonnen ze vorige keer met 3-4 In Celtic
Over Brugge spreek ik me niet uit ,immers dan kan ik niet rationeel zijn maar Ajax zal beter moeten spelen willen ze in de eigenlijke CLgroepsfase doorkomen.
Big30
21 augustus 2019, 06:49
Slordig Ajax komt met tien man goed weg in Nicosia
Ajax moet volgende week in Amsterdam vol aan de bak tegen Apoel Nicosia om de groepsfase van de Champions League te bereiken. De Amsterdammers, die afgelopen seizoen tot de halve finale reikten, presteerden in het eerste duel van de play-offs ondermaats. Het bleef op Cyprus 0-0.
Noussair Mazraoui maakt de return woensdag niet mee. De Ajacied incasseerde twee gele kaarten en moest tien minuten voor tijd inrukken. Joël Veltman, Razvan Marin, Lisandro Martinez, Nicolas Tagliafico en Dusan Tadic liepen tegen geel aan.
https://nos.nl/artikel/2298332-slordig-ajax-komt-met-tien-man-goed-weg-in-nicosia.html
Begin ging nog wel, toen dacht ik dit wordt een makkelijke 0-2 of 1-3, maar al snel bleek dat Ajax er niet veel van bakte. Tweede helft dan ook niet meer gekeken of af en toe wat zappend voor de tussenstand. Dacht dat slechter dan PSV tegen de Noren niet mogelijk was, Ajax deed er alles aan mijn ongelijk te bewijzen.
Willem2
21 augustus 2019, 08:43
https://nos.nl/artikel/2298332-slordig-ajax-komt-met-tien-man-goed-weg-in-nicosia.html
Dacht dat slechter dan PSV tegen de Noren niet mogelijk was, Ajax deed er alles aan mijn ongelijk te bewijzen.
Over de hele wedstrijd gezien is PSV duidelijk kampioen geworden ;)
Willem2
22 augustus 2019, 17:10
Mitroglou al meteen bij PSV-selectie tegen Limassol
De selectie van PSV telt vanavond een verrassing. De net aangetrokken spits Kostas Mitroglou is tegen Apollon Limassol al meteen van de partij, zo is te zien op de website van de UEFA. ..... https://www.ad.nl/dossier-europa-league/mitroglou-al-meteen-bij-psv-selectie-tegen-limassol~a102480f/
Willem2
22 augustus 2019, 17:12
Kompany voorlopig geen trainer meer bij Anderlecht: ‘Hij moet meer speler zijn’ ......... https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/kompany-voorlopig-geen-trainer-meer-bij-anderlecht-hij-moet-meer-speler-zijn~a34fc34d/
Big30
23 augustus 2019, 07:18
Stam geniet van ploeg maar is voorzichtig: ‘Het kan daar snel fout gaan’
Jaap Stam wil nog geen polonaise lopen na de 3-0 thuiszege van Feyenoord op Hapoel Beer Sheva. ,,Het kan heel snel fout gaan, spreek ik uit ervaring‘’, waarschuwt de coach na afloop. ,,We kunnen niet denken: het staat nu 3-0, dus dat gaan we daar wel even afmaken.‘’
https://www.ad.nl/europees-voetbal/stam-geniet-van-ploeg-maar-is-voorzichtig-het-kan-daar-snel-fout-gaan~ae3459ea/
Van Bommel: Normaal gesproken mag je dit niet meer weggeven
De supporters van PSV zullen er rekening mee moeten houden dat het spel van hun ploeg dit seizoen wisselvallig blijft. Die boodschap had trainer Mark van Bommel na de zege van zijn elftal (3-0) op Apollon Limassol in de play-offs van de Europa League. Na een slechte eerste helft was de stand halverwege nog 0-0.
https://www.ad.nl/dossier-europa-league/van-bommel-normaal-gesproken-mag-je-dit-niet-meer-weggeven~a5cfe254/
Gelijkspel AZ ondanks slotoffensief tegen tien man Antwerp
Een treffer in de slotfase van Myron Boadu heeft AZ in de bijna lege Grolsch Veste behoed van een dreigende nederlaag. De ploeg heeft daardoor nog genoeg kansen om zich volgen*de week te plaatsen voor de groepsfase in de Europa League.
https://www.ad.nl/europees-voetbal/gelijkspel-az-ondanks-slotoffensief-tegen-tien-man-antwerp~a9e5bc4c/
Prima ook voor de UEFA-coëfficiëntenlijst .
satanic surfer
23 augustus 2019, 08:11
Prima avondje EL voor de Ollandse afgevaardigden waarvan PSV&Feyenoord al een ticketje beet lijken te hebben na ruime zeges. AZ thuis gelijk tegen RAntwerpFC en dat wordt kielekiele op de Bosuil volgende week...Bellege met slechts 2 participanten hoegenaamd nog niet zeker van een afgevaardigde in de poulefases want AA Gent moet in Kroatije nog vol aan de bak komende week na een magere 2-1 zege gister...
deket
23 augustus 2019, 08:47
Wat een belachelijk kereltje die wethouder,burgemeester van Enschede, dewelke niets van voetbal kent maar toch zijn 5 minutes roem daardoor krezg.
Wilde interessant doen om de supporters van den Antwerp te verbieden. Eerst werd de wedstrijd in Den Haag gepland maar dat blies men af doordat de supportersclub van ADO sterkt verwant is met die van Club Brugge(slechte smaak van de Den Haag)immers den Antwerp kan Club Brugge niet uitstaan(tetecht) dus dan maar op het terrein van Twente waar die belachelijke Burgemeester geweld vreesde.
Nu zijn de supporters van den Antwerp overal bekend maar vooral door hun enthousiasme wat de ploeg telkens extra kracht geeft dus gemis aan ambiance
Desalnietemin won Antwerp dik verdiend met 0-1 bij AZ67 na hun goal nog tegen binnenkant paal en nog kansen op 0-2
Conclusie, AZ een subtopper uit Nederland met naar verluid een uitstekende jeugdopleiding, komt te kort tegen een Belgische subtopper. Geef het maar even mee
Pandabeer82
23 augustus 2019, 08:54
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/892141/az-recht-de-rug-in-enschede-en-speelt-gelijk-tegen-royal-antwerp.html
Volgens mij was het 1-1?!
Willem2
23 augustus 2019, 09:07
@deket
Je moet geen onzin schrijven:
Gelijkspel AZ ondanks slotoffensief tegen tien man Antwerp
Een treffer in de slotfase van Myron Boadu heeft AZ in de bijna lege Grolsch Veste behoed van een dreigende nederlaag. De ploeg heeft daardoor nog genoeg kansen om zich volgen*de week te plaatsen voor de groepsfase in de Europa League. ..... https://www.ad.nl/dossier-europa-league/gelijkspel-az-ondanks-slotoffensief-tegen-tien-man-antwerp~a9e5bc4c/
En dat die wedstrijd niet door kan gaan in Den Haag ligt niet alleen aan de supporters van ADO maar toch wel zeker ook aan die van Antwerp:
Vier Belgen met ‘verzwaarde handschoenen’ opgepakt in Enschede
Er zijn vijf mannen aangehouden in Enschede donderdagavond, waarvan vier mannen met een Belgische nationaliteit. Ze vielen door de mand bij een van de vele politiecontroles rond de stad. Alle toegangswegen naar Enschede werden gecontroleerd vanwege de dreiging van de komst van ruim duizend Royal Antwerp-supporters. ...... https://www.ad.nl/binnenland/vier-belgen-met-verzwaarde-handschoenen-opgepakt-in-enschede~aa146774/
AZ speelde gewoon een uitwedstrijd. AZ gaat door een moeilijke periode vanwege de instorting van een deel van het stadion. Maar ik zie dit team nog wel winnen van Antwerp.
En dan betreffende Brugge:
'Club Brugge akkoord met verkoop duurste speler ooit uit Belgische competitie' ... https://www.goal.com/nl/nieuws/club-brugge-akkoord-met-verkoop-duurste-speler-ooit-uit/1q30yts39kom91mnbwync2516m
Recordbreker van meer dan 12,5 miljoen. Victor Wanyama kan de duurste transfer ooit worden voor Club .... https://www.hln.be/sport/voetbal/belgisch-voetbal/recordbreker-van-meer-dan-12-5-miljoen-victor-wanyama-kan-de-duurste-transfer-ooit-worden-voor-club~a8c7666b/
Heeft Club Brugge niet 60miljoen dit jaar verdiend aan transfers ?
Willem2
23 augustus 2019, 11:46
Lozano trekt voor een recordbedrag van PSV naar Napoli
De kogel is door de kerk: Hirving Lozano vertrekt voor een recordbedrag naar Napoli. PSV ontvangt zo'n 40 miljoen euro voor de Mexicaan, maar een beperkt deel moet wel nog overgeboekt worden naar Mexico. ........... https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/lozano-trekt-voor-een-recordbedrag-van-psv-naar-napoli~aea2876e/
Willem2
23 augustus 2019, 11:48
Fer voelt zich weer in de armen gesloten: ‘Ultiem moment’
Acht jaar nadat hij als een paria was vertrokken uit De Kuip, hoorde Leroy Fer de supporters van Feyenoord weer zijn naam zingen. ,,Dat was een ultiem moment", zei de middenvelder na de zege op Hapoel Beer Sheva in de play-offs van de Europa League (3-0). ,,Ja, het voelt alsof ik weer in de armen ben gesloten.” ..... https://www.ad.nl/dossier-europa-league/fer-voelt-zich-weer-in-de-armen-gesloten-ultiem-moment~a7828c37/
Ondanks alle problemen met Feyenoord winnen ze dik met 3-0. Badslippers drinkt er nog een biertje op
deket
23 augustus 2019, 14:57
Ach ja het is 1-1 geworden omdat den Antwerp onterecht met 10 verder moest. (Toen ik in een vorig leven een zeer slecht betaalde baan beoefende als leraar ,onderwijs is fel onderbetaald, maar was pas afgestudeerd en had een gezin te onderhouden,neen geen dvp of exdvp maar dit geheel terzijde) maakte soms een fout om te zien of de leerlingen,wel goed aan het opletten waren,haha
deket
23 augustus 2019, 15:00
Tegen wie won Feyenoord met 3-0.? Een club zoals Aarschot,Kuttenhove ,Jeuk of Stabroek(bestaan dus echt in Vlaanderen)
Big30
23 augustus 2019, 23:20
Dolend Anderlecht in diepe crisis na nieuwe nederlaag
Anderlecht blijft verbazen. En niet in positieve zin. De flink gerestaureerde formatie rond Vincent Kompany, met onder anderen de Nederlandse talenten Philippe Sandler en Michel Vlap, de Franse voormalige topspeler Samir Nasri en de Belgisch international Nacer Chadli ging vanavond weer onderuit. Nu bij Racing Genk (1-0). Na vijf duels wacht de ‘tobclub’ uit Brussel nog altijd op zijn eerste zege.
https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/dolend-anderlecht-in-diepe-crisis-na-nieuwe-nederlaag~af61d229/
Degradatie kandidaat Anderlecht weet na 5 wedstrijden nog steeds niet tot winst te komen. Dat Kompany door een blessure uitvalt is feitelijk positief, die kan er niet veel van en de afgelopen jaren kwam ook niet veel aan spelen toe.
deket
23 augustus 2019, 23:47
heb jij het gezien? iedereen die eventueel de wedstrijd op tv zag zal het beamen;,Anderlecht was WEERAl de beste ploeg,veruit het meeste balbezit tal van kansen ,zelf tvreporter Filip Joos zei het meermaals, maar the final touch ontbrak,dus elke speeldag hetzelfde liedje,mooie combinaties tot aan de goal" laat ons zeeweekend toch niet verknallen door voetbal"krijg ik juist te horen maar paars/wit is nu eenmaal belangrijk voor mij,vrouwen begrijpen dat niet, en waarschijnlijk,niet voetballiefhebbers ook niet
maar in goede en slechte tijden(bij jullie de naam van een soap)zal ik paars/wit nooit laten vallen en altijd verdedigen,ook hier op het ijsberenforum
Big30
24 augustus 2019, 05:39
13. Anderlecht 5 0 2 3 2 3- 7
Dat zegt alles, 5 gespeeld, 2 punten, plaats 13 en 3 doelpunten gemaakt. Kijkende naar het programma vd komende weken zou het allemaal nog eens dramatischer kunnen worden.
Vincent Kompany na opdoffers voor Anderlecht: “Geen resultaten, dus geen excuses”
https://www.hln.be/sport/voetbal/belgisch-voetbal/anderlecht/vincent-kompany-na-opdoffers-voor-anderlecht-geen-resultaten-dus-geen-excuses~a229de42/
Hij lult er niet omheen. dat siert hem!
John mc Snek
24 augustus 2019, 17:41
https://www.telegraaf.nl/sport/196937821/de-ligt-moet-wijken-voor-ervaren-duo/?utm_source=whatsapp
satanic surfer
24 augustus 2019, 21:26
Yup, redelijk pijnlijk doch viel te verwachten dat de jarenlang toch souverein ogende tandem Chiellini&Bonucci niet ging worden gepasseerd. Logisch en aangezien beide routiniers naar aloude traditie de nul hielden en Chiellini zelfs de enige goal maakte lijkt het me eerder onwaarschijnlijk dat De Ligt ras titularis zal worden. Wachten op een blessure van 1 van beiden lijkt me realistisch om misschien een vaste plek aftedwingen maar eigenlijk is het triest dat een 20-jarig toptalent risico loopt om een half seizoen of langer te vegeteren op de bank...
In Duitsland wint Bayern met 0-3 op het veld van Schalke, Lewandowski lapte er nog ns een hattrickje in.
In Engeland komt Liverpool alleen aan de leiding na een vlotte 3-1 zege tegen Arsenal, Man United verliest thuis op knullige wijze tegen Crystal Palace en loopt met 4 op 9 al achter de feiten.
In Bellege is het armoe troef met Anderlecht als vooralsnog triest dieptepunt. 2 op 15, dat moet al een eeuwigheid geleden zijn. Nou naar Sclessin nog ns de boot in waarschijnlijk en gelukkig is er daarna een interlandbreak!
deket
26 augustus 2019, 00:18
euh Satanic, niet naar Sclessin,maar naar het Astridpark,en meer bepaald;zondag 1 september om 18h, ondergetekende zal er zijn om ook in voor de mooiste voetbalclub kwade dagen te supporteren
deket
26 augustus 2019, 23:39
in Nederland lijkt het saai,de kloof tussen Ajax,die met al hun transfergeld zelfs een speler van 100miljoen kunnen kopen en de rest zal steeds groter worden,ook betreffende het provincieploegje van Big30,met destijds een gloeilampenfabriek als geldschieter,en ook de vergane glorie uit de kuip van BS niet meer
wie op termijn wel Ajax gaat bedreigen zijn de ;'Kozakkenboys"! geen grap! zij kochten exinternationaal Drenthe,die nog voor Real Madrid en Everton gespeeld heeft
Willem2
27 augustus 2019, 00:49
Ik denk dat PSV nog niet uitgehandeld is en die zijn met de komst van die Griek weer multifunctioneler geworden. Tel daarbij de terugkomst van Schwaab en het behoud van twee talentvolle aanvallers zijn ze zeker niet kansloos.
Feyenoord leek een absolute ramp, maar ik denk dat het uiteindelijk nog wel zal meevallen,
In België is alweer de eerste trainer ontslagen...
Willem2
27 augustus 2019, 01:04
Eintracht Frankfurt verlost Dost van Sporting: ‘Verheug me op de Bundesliga’
Zijn terugkeer naar de Bundesliga had nogal wat voeten in aarde. Maar Bas Dost is na een hectische periode dan eindelijk verlost van Sporting Lissabon. De 30-jarige spits is de komende drie jaar speler van Eintracht Frankfurt. ...... https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/eintracht-frankfurt-verlost-dost-van-sporting-verheug-me-op-de-bundesliga~aafa8ff8/
Big30
27 augustus 2019, 08:02
"Griek met baard, cultheld". Hij viel in, speelde iets van 10 minuten liet wat kunstjes zien en zo lijkt het een cultheld is geboren. Eerst maar eens zien of het een opvolger van de Jong kan worden maar als je naar zijn CV kijkt dan zou het wel eens een aanwinst kunnen worden. Grieks paspoort, dat wel maar en dat wist ik niet, vlak over de grens bij Venlo opgegroeid.
Hoewel hij een Grieks paspoort heeft en inmiddels 65 interlands (17 doelpunten) voor zijn vaderland heeft gespeeld, groeide Mitroglou op in Duitsland. In het plaatsje Neukirchen-Vluyn, enkele kilometers over de grens bij Venlo. Nederland is dus allerminst onbekend terrein voor hem.
Bewuste keuze
"Het voelt hier als thuis", reageert Mitroglou. "Ik kwam vroeger vaak in Nederland. De mensen zijn altijd heel aardig en mijn familie vindt het ook heel fijn hier."
https://nos.nl/artikel/2299073-psv-aanwinst-mitroglou-gelijk-op-zijn-plek-het-voelt-hier-als-thuis.html
Badslippers
27 augustus 2019, 11:50
ook de vergane glorie uit de kuip van BS niet meer
Feyenoord behaalt inderdaad niet meer de resultaten zoals ze dat in het verleden deden. Maar laten we even naar de resultaten kijken tegen de paars-witte club.
A
B
C
D
1
datum
thuis
uit
resultaat
2
02-08-81
Feyenoord
RSC Anderlecht
1-1
3
17-08-84
Feyenoord
RSC Anderlecht
2-0
4
04-08-89
Feyenoord
RSC Anderlecht
1-2
5
16-07-16
RSC Anderlecht
Feyenoord
1-3
En laten we vooral de memorabele wedstrijd gespeeld op 31 mei 1958 niet vergeten tegen RSC Anderlecht. De strijd om de prestigieuze Vriendschapsbeker. Een zeer belangrijke prijs. Een wedstrijd die gespeeld werd in het meest tot de verbeelding sprekende stadion van Europa: De Kuip.
A
B
C
D
1
datum
thuis
uit
resultaat
2
31-5-1958
Feyenoord
RSC Anderlecht
6-0
Dit gezegd hebbende, Feyenoord steekt tot op heden nog steeds met kop en schouders uit boven RSC Anderlecht
pietpotent44
27 augustus 2019, 18:14
En Ajax, Psv (en Az) steken nog steeds ver boven Feijenoord uit.
De landstitel van 2 jaar geleden was een positievw uirzondering waar ze waarschijnlijk nog lang op zullen moeten teren.
Willem2
28 augustus 2019, 01:23
Doan voor 7,5 miljoen euro van FC Groningen naar PSV
PSV heeft de Japanse spelmaker Ritsu Doan voor 7,5 miljoen euro overgenomen van FC Groningen, waar de 21-jarige linkspoot de afgelopen twee jaar speelde. ........... https://www.ad.nl/transfer-talk/doan-voor-7-5-miljoen-euro-van-fc-groningen-naar-psv~af3c33e3/
Goede aankoop....
Willem2
28 augustus 2019, 14:00
Blessurelijst Real wordt steeds langer: ook Isco valt weg
Het zit Real Madrid bij de start van het nieuwe seizoen qua blessures niet mee. Ook Isco kan de komende tijd niet meedoen. De 27-jarige middenvelder heeft een hamstringblessure en moet even rust houden, meldt Real.
James Rodriguez mist zondag ook de uitwedstrijd tegen Villarreal. De Colombiaan is geblesseerd aan een kuit.
Trainer Zinedine Zidane kan ook nog niet beschikken over nieuwkomers Eden Hazard en Rodrygo. Marco Asensio (zware knieblessure) en Mariano Diaz ontbreken eveneens. ....... https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/blessurelijst-real-wordt-steeds-langer-ook-isco-valt-weg~a7842e42/
Ik hoop dat ze dan hun jeugd eens een kans geven. Maar ik vrees dat ze nog voor het sluiten van de markt weer gaan kopen.
Donny is geblesseerd...
satanic surfer
28 augustus 2019, 22:56
Goed nieuws voor zowel Ajax als Club Brugge die zich beiden verdiend plaatsen voor de poulefase en bijhorende geldpot van de Champions League. Vooral het Belgische clubvoetbal mag zich heugen want het was al van 2005 geleden dat 2 teams zich kwalificeren voor de CL...Hier of daar een puntje of thuiszege zou al dolletjes zijn voor zowel Genk als Brugge lijkt me...Ajax daarentegen kan mits ietwat gunstige loting dromen van het overleven van de poulefase op basis van kwaliteit dunkt ss...
Willem2
29 augustus 2019, 00:41
Vanuit Monaco start de loting omstreeks 18.00 uur. Ajax zal met een delegatie gespannen toekijken welke clubs er uit de koker komen.
In tegenstelling tot vorig seizoen - toen pot drie - zitten de Amsterdammers dit jaar in pot twee. Daardoor ontloopt de halve finalist van vorig seizoen een aantal sterke tegenstanders, zoals Real Madrid, Tottenham en Borussia Dortmund.
Om in het eindtoernooi van het miljardenbal te komen moest de kampioen van de Eredivisie een behoorlijke weg afleggen. In de derde voorronde rekende Ajax af met PAOK. Vervolgens moest APOEL eraan geloven.
Pot 1
Liverpool
Chelsea
FC Barcelona
Manchester City
Juventus
Bayern München
PSG
Zenit St. Petersburg
Pot 2
Ajax
Real Madrid
Atletico Madrid
Borussia Dortmund
Napoli
Shakhtar Donetsk
Tottenham Hotspur
Benfica
Pot 3
Olympique Lyon
Bayer Leverkusen
FC Salzburg
Olympiakos
Club Brugge
Valencia
Inter
Dinamo Zagreb
Pot 4
Lokomotiv Moskou
Racing Genk
Galatasaray
RB Leipzig
Slavia Praag
Rode Ster Belgrado
Atalanta Bergamo
Lille
https://www.telegraaf.nl/sport/942825770/mogelijke-tegenstanders-ajax-in-champions-league-op-een-rij
Willem2
29 augustus 2019, 19:03
Ajax zit in een hele makkelijke poule met Chelsea, Valencia en Lille :rolleyes::cool:
Willem2
29 augustus 2019, 19:05
Ajax speelt in de poulefase van de Champions League dit seizoen tegen Chelsea, Valencia en Lille OSC. De halve finalist van vorig seizoen werd bij de loting in Monaco gekoppeld aan deze teams. Virgil van Dijk werd verkozen tot beste verdediger, Frenkie de Jong tot beste middenvelder.
Alle poules zijn bekend
Poule A: PSG, Real Madrid, Club Brugge, Galatasaray
Poule B: Bayern München, Tottenham Hotspur, Olympiakos, Rode Ster Belgrado
Poule C: Manchester City, Sjachtar Donetsk, Dinamo Zagreb, Atalanta Bergamo
Poule D: Juventus, Atlético Madrid, Bayer Leverkusen, Lokomotiv Moskou
Poule E: Liverpool, Napoli, Red Bull Salzburg, Racing Genk
Poule F: FC Barcelona, Borussia Dortmund, Internazionale, Slavia Praag
Poule G: Zenit Sint-Petersburg, Benfica, Olympique Lyon, RB Leipzig
Poule H: Chelsea, Ajax, Valencia, Lille OSC
https://www.ad.nl/europees-voetbal/live-ajax-tegen-chelsea-valencia-en-lille-prijzen-voor-van-dijk-en-de-jong~a39b95cc/
Sphinx
29 augustus 2019, 21:11
Update Europa League:
- PSV lang op 0-0 tegen de Cyprotische Muur, maar na de 0-1 van Ihataren gaat het snel: 0-2 Mitroglou, 0-3 Malen, 0-4 Malen. PSV dus door. Grappig, maar tegenover Gakpo (PSV) stond lange tijd Gakpe (Appollon Limassol) in het veld.
- Feyenoord vlak naast de Gazastrook ook lang niet doeltreffend, zelfs behoorlijk in de problemen. Maar na de 0-1 van Kökçu snel de 0-2 en 0-3, door Berghuis en Burger. Naval Bannis mist nog een strafschop, maar Feyenoord lijkt door te gaan: Update: Feyenoord idd door.
- AZ komt er achter hoe moeilijk de Muur van Antwerp te slechten is. Veel kansen, veel fysiek spel, de Antwerpenaren kregen twee rode kaarten (Mbokani en Zé) maar ze staan wel voor 1-0 (stiekem gun ik het Bölöni's Nightwatch wel)
Update: Stengs maakte nog de 1-1, waardoor AZ de verlenging inging. 1e helft zit er bijna op: 1-2 nu voor AZ door Ferdi Druijf. Zijn de Druijven dan toch zuur voor de Bellege? Nog één helft verlengen te gaan
Update2: het is klaar. AZ wint met 1-4 na nog twee goals van Koopmeiners (penalty) en Gudmundsson en is door in de Groepsfase. thuiswedstrijden worden naar verluidt in Den Haag afgewerkt.
Willem2
29 augustus 2019, 23:14
AZ na boeiend gevecht met negen man Antwerp naar groepsfase EL
In een heroïsch duel in Brussel heeft AZ een bijna verloren gewaande wedstrijd alsnog kunnen winnen. Tegen negen man van Antwerp wonnen de Alkmaarders na verlenging (1-4). De sfeer op de tribune werd zo penibel dat de wedstrijd in de verlenging even wordt gestaakt. .......... https://www.ad.nl/dossier-europa-league/az-na-boeiend-gevecht-met-negen-man-antwerp-naar-groepsfase-el~aae1a336/
deket
29 augustus 2019, 23:23
betreffende CL ; Ajax mag niet klagen,haalbare poule
betreffende EL; zelfs met 10 was Antwerp nog sterker dan AZ en kwam het verdiend op voorsprong maar dan vierde Ze te uitbundig en kreeg hij hiervoor geel,met 9 was het pompen of verzuipen en tot de 90minuut zag het er goed uit,1_1 en verlengingen en dat kon met 9 die alles gegeven hebben niet meer zonde,
slotsom, Zé had beter niet gescoord en dus gevierd,dan was het 0-0 gebleven en Antwerp geplaatst,nu konden ze verder zonder hun 2 besten
welke bobodebiel heeft ooit bepaald in het FIFA regelement dat je een kaart krijgt bij het vieren van een doelpunt,zeker iemand die nooit zelf gevoetbald heeft,alleen golg en misschien tennis
en kom niet met de uitleg dat vieren hooliganisme in de hand werkt,zulke beslissingen wel. Griekse scheidsrechter voelde de match niet aan en Brussel maar geld geven aan Athene,ondankbare zeikerds
dit gezegd zijnde,ik krijg er wat van dat tegenwoordig steeds meer spelers vragen voor een kaart bij de tegenstanders,hoe geniepig en laf is dat? maar ik zal wel van the old school zijn zeker?
Big30
29 augustus 2019, 23:33
Schandalig wat we zagen van Antwerpen, haar supporters in het bijzonder. Gaat natuurlijk nog een staartje krijgen dit wangedrag, uiteraard won AZ, prima gedaan.
PSV en Feyenoord kwamen eenvoudig door en gaan nu voor El succes.
De loting van Ajax viel niet tegen, voor Brugge en Genk geldt dat de mooie affiches krijgen, zie ze niet overwinteren.
deket
29 augustus 2019, 23:54
lees mijn post Big30 ,wanneer mensen die waarschijnlijk nooit zelf gevoetbald hebben zulk belachelijk regelement maken zoek je juist problemen van terecht woedende supporters
voetbal is emotie
Big30
30 augustus 2019, 00:07
Domste speler vd avond waren de 2 Antwerp spelers die rood kregen en daarmee hun team benadeelden. Waarvan dan weer de allerdomste de speler was die zijn shirt uittrok. Anyway 1-4 winst voor AZ, dat telt.
Dubbel verlies voor Antwerpen, een zware boete + verdiende straf zullen zeker volgen.
deket
30 augustus 2019, 00:27
slotsom Antwerp is beter dan AZ67, twee rode kaarten en ook al een in de heenwedtrijd geven een vertekend beeld
kreeg ooit een You-Tube filmpje,inmiddels al weg,van een smerige doodschop van Ramos,ik dacht tegen Salzburg,; niets sanctie,maar een doelpunt vieren,? ho maar,misdadig!
nu is Ramos wel nog een van de weinige stabile verdedigers van P1 zijn Real,immers de defensie is daar een zeef,maar die jongen is niet goed bij zijn hoofd en maakte al vele gevaarlijke fouten zonder sanctie en hij is lang niet de enige
maar protesteren,(en ik bedoel niet permanent zeuren zoals een Ruud Vormer)en juichen? kaart! alle logica is zoek
@j
30 augustus 2019, 06:36
Domste speler vd avond waren de 2 Antwerp spelers die rood kregen en daarmee hun team benadeelden. Waarvan dan weer de allerdomste de speler was die zijn shirt uittrok. Anyway 1-4 winst voor AZ, dat telt.
Dubbel verlies voor Antwerpen, een zware boete + verdiende straf zullen zeker volgen.
Verdiende zege AZ inderdaad, zulke domme Belgen hebben niks te zoeken in de EL.
deket
30 augustus 2019, 13:35
verdiende zege AZ? je hebt weer naar een verkeerde wedstrijd gekeken,zelfs de AZ supporters geven toe dat Antwerp de beste club was
JonnyFontane
30 augustus 2019, 16:06
verdiende zege AZ? je hebt weer naar een verkeerde wedstrijd gekeken,zelfs de AZ supporters geven toe dat Antwerp de beste club was
Misschien wel de beste club, maar stom genoeg om twee rode kaarten te pakken.....
Willem2
30 augustus 2019, 18:41
slotsom Antwerp is beter dan AZ67, twee rode kaarten en ook al een in de heenwedtrijd geven een vertekend beeld
Slotsom AZ heeft gewonnen met 1-4.
AZ is door de jaren heen ook veel beter dan Antwerp, speelden niet denderend en hebben door het wegvallen van Til en het stadion even wat problemen maar zullen in Europa leuker voetbal presenteren dan Antwerp.
Daarnaast kunnen die supporters overal heen.
deket
30 augustus 2019, 20:23
Het is idd zo.
Elke neutrale voetballiefhebber zal beamen dat Antwerp een veel beter ploeg is maar 2 overbodig kaarten maakten de wedstrijd kapot. Met 10 tegen elf had den Antwerp altijd gewonnen maar zolang met 9 spelers . Dat kon niet meer
Willem2
30 augustus 2019, 22:01
Malen bij definitieve selectie voor duels met Duitsland en Estland
Ronald Koeman heeft zijn definitieve selectie bekendgemaakt voor de EK-kwalificatieduels met Duitsland (6 september) en Estland (9 september). Donyell Malen, gisteravond nog twee keer trefzeker voor PSV in de play-offs van de Europa League tegen Apollon Limassol, behoort voor het eerst bij de definitieve Oranje-selectie.
Selectie
Doelmannen: Jasper Cillessen (Valencia), Kenneth Vermeer (Feyenoord) en Jeroen Zoet (PSV)
Verdedigers: Patrick van Aanholt (Crystal Palace), Nathan Aké (Bournemouth), Daley Blind (Ajax), Virgil van Dijk (Liverpool), Denzel Dumfries (PSV), Matthijs de Ligt (Juventus), Joël Veltman (Ajax) en Stefan de Vrij (Internazionale).
Middenvelders: Frenkie de Jong (Barcelona) Davy Pröpper (Brighton & Hove Albion), Marten de Roon (Atalanta Bergamo), Kevin Strootman (Olympique Marseille), Tonny Vilhena (Krasnodar) en Georginio Wijnaldum (Liverpool).
Aanvallers: Ryan Babel (Galatasaray), Steven Berghuis (Feyenoord), Steven Bergwijn (PSV), Luuk de Jong (Sevilla), Donyell Malen (PSV), Memphis Depay (Olympique Lyon) en Quincy Promes (Ajax). .... https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/malen-bij-definitieve-selectie-voor-duels-met-duitsland-en-estland~a3c24ed7/
satanic surfer
31 augustus 2019, 00:02
Vorige week nog op gealludeerd...beste nieuws voor de Ollandse selectieheer is de blessure die Chiellini bij Juventus vanavond opliep tijdens een oefenpotje. Zware kruisbandblessure die hem mogelijks maaaandenlang van het veld zal houden. Tengevolge zal de gepasseerde De Ligt hoogstwaarschijnlijk in het fanionelftal belanden ipv de bank verwarmen. Somtijds mot men geluk hebben dunkt ss...
Big30
31 augustus 2019, 00:11
Het is idd zo.
Elke neutrale voetballiefhebber zal
Beamen dat Europa bepaald niet zit te wachten op een club met totaal doorgesnoven supporters die niet allen de club in diskrediet brengen maar ook vooral de vooroordelen over het Belgische voetbal bevestigen.
Ik ben heel blij dat Europa gevrijwaard blijft van deze hooligans en dat AZ FC Antwerptuig met 4-1 heeft verslagen.
deket
31 augustus 2019, 00:38
heb het niet over randzaken,de ploeg Antwerp is beter dan AZ67,klaar!
zie in Nedrland een grote kloof achter een club
en begin nu niet over paarswit, wij halen playoff1 wel en dan is alles mogelijk nogmaals,ik wil je uitnodigen wanneer Anderlecht voor de Cl tegen PSV moet,maar de kans dat het provincieploegje de CL haalt is kleiner dan dat Paarswit terug meedoet,jullie werden zelf uitgeschakeld door een matig,bescheiden Zwitsers ploegje
waarschuw wel voor verslavingsgevaar,aan het mooie voetbal en de sfeer
vergelijk het met een meid die heel goed pijpt,daar zal je ook altijd voor terug komen
Big30
31 augustus 2019, 00:45
Virgil van Dijk uitgeroepen tot Europees Voetballer van het Jaar
VideoVirgil van Dijk (28) is uitgeroepen tot Europees Voetballer van het Jaar. De geboren Bredanaar bleef Lionel Messi en Cristiano Ronaldo voor. ,,Als jong manneke zag je het al bij hem: dit wordt een hele grote.”
Het is dat het op donderdagavonden altijd aanpoten is voor ze, anders hadden de jongens en meiden in de spoelkeuken van café Oncle Jean in Breda er direct een glas Jip en Janneke-champagne op gedronken. Het bericht dat Virgil van Dijk is uitgeroepen tot Europees Voetballer van het Jaar is voor hen niet alleen mooi nieuws over een stadsgenoot, maar tenminste ook een baken van hoop op een mooie toekomst voor ze. Amper vijftien jaar geleden nog maar stond de huidige Liverpool en Nederlands Elftal-ster er, net als zij nu, immers nog de koppen Franse uiensoep schoon te schrobben. ,,Een prachtige prestatie van een enorme doorzetter, deze prijs”, zegt Maurice Buurstede. ,,We zijn allemaal ongelooflijk trots op Virgil.”
https://www.ad.nl/europees-voetbal/virgil-van-dijk-uitgeroepen-tot-europees-voetballer-van-het-jaar~a41bf9d6/
@j
31 augustus 2019, 06:57
heb het niet over randzaken,de ploeg Antwerp is beter dan AZ67,klaar!
zie in Nedrland een grote kloof achter een club
en begin nu niet over paarswit, wij halen playoff1 wel en dan is alles mogelijk nogmaals,ik wil je uitnodigen wanneer Anderlecht voor de Cl tegen PSV moet,maar de kans dat het provincieploegje de CL haalt is kleiner dan dat Paarswit terug meedoet,jullie werden zelf uitgeschakeld door een matig,bescheiden Zwitsers ploegje
waarschuw wel voor verslavingsgevaar,aan het mooie voetbal en de sfeer
vergelijk het met een meid die heel goed pijpt,daar zal je ook altijd voor terug komen
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190831/bbfd63b1b6f3d10432246aa47b2cb174.gif
peterp095
31 augustus 2019, 10:01
Anderlecht gaat koopjes doen in Nederland
https://www.voetbalkrant.com/nieuws/2019-08-31/anderlecht-gaat-derrick-luckassen-van-psv-overnemen
JonnyFontane
31 augustus 2019, 10:08
Zo zie je maar weer.....zelfs een 'top' club als de paars witten moet versterking halen bij een provincieclubje in Nederland.
Big30
31 augustus 2019, 10:18
Anderlecht gaat koopjes doen in Nederland
https://www.voetbalkrant.com/nieuws/2019-08-31/anderlecht-gaat-derrick-luckassen-van-psv-overnemen
Derrick Luckassen en Trent Sainsbury mogen vertrekken bij PSV. Trainer Mark van Bommel heeft de twee centrale verdedigers duidelijk gemaakt ze niet meer nodig te hebben. Luckassen en Sainsbury zitten daardoor zondag al niet meer bij de selectie voor de thuiswedstrijd tegen ADO Den Haag, legde trainer Mark van Bommel uit bij FOX Sports.
https://www.rtlnieuws.nl/sport/voetbal/artikel/4810601/luckassen-en-sainsbury-mogen-weg-bij-psv
Kwam van AZ, redde het niet bij PSV maar kan voor Anderlecht een welkome versterking zijn.
Big30
1 september 2019, 09:20
Na één training al in de selectie: Anderlecht-nieuwkomer Derrick Luckassen. De gehuurde verdediger van PSV moet zelfs rekening houden met een basisplek, want Sandler voelde zich dit weekend wat slap. Samir Nasri is er niet bij, hij was de voorbije dagen ziek, ook Jérémy Doku ontbreekt. Alexis Saelemaekers en Pieter Gerkens mogen zich vandaag wel melden in het Astridpark.
https://m.hln.be/sport/voetbal/belgisch-voetbal/anderlecht/luckassen-meteen-in-de-anderlecht-selectie-diagne-blijft-optie-een-als-spits~abfb2a8d/
Willem2
1 september 2019, 22:27
Matig PSV met schrik vrij in Waalwijk
PSV heeft met pijn en moeite duur puntenverlies in Waalwijk voorkomen. Door late goals van Konstantinos Mitroglou en Timo Baumgartl wonnen de Eindhovenaren met 3-1. RKC was vlak voor de rust op voorsprong gekomen. Na een dik uur hielp RKC’er Paul Quasten PSV met een eigen doelpunt weer in het zadel. Steven Bergwijn moest in de slotfase nog geblesseerd het veld verlaten. .... https://www.ad.nl/dossier-eredivisie/matig-psv-met-schrik-vrij-in-waalwijk~abc1f630/
Dost helpt Eintracht Frankfurt aan zege met razendsnelle goal bij debuut ....
https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/dost-helpt-eintracht-frankfurt-aan-zege-met-razendsnelle-goal-bij-debuut~ae8f24c6/
En flaperdeVlap:
Vlap boekt met Anderlecht eerste competitiezege van het seizoen
Anderlecht heeft de eerste overwinning in de nieuwe Belgische competitie behaald. Tijdens de zesde speelronde versloeg de club uit Brussel voor eigen publiek koploper Standard Luik met 1-0. Alexis Saelemaekers maakte na ruim een half uur het doelpunt. ... https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/vlap-boekt-met-anderlecht-eerste-competitiezege-van-het-seizoen~a0ad2214/
deket
2 september 2019, 00:19
echte Classico,uit de oude doos,mooi aantrekkelijk voetbal van paars/wit in een uitverkocht,sfeervol Astridpark,uiteraard verdiend gewonnen door Anderlecht,eindelijk krijgen ze waar men recht op heeft
Vlap startte op de bank maar viel ook goed in en had altijd de 2-0 moeten maken
Luckassen is gehuurd,dus niet gekocht! met de bedoeling als backup niet als basisspeler,bleef deze wedstrijd dus ook op de bank.
zoals Sandler speelt zal dat ook wel nog wet zo blijven,Sandler is goed,ook de jonkies deden het behoorlijk
komt dus wel in orde
deket
2 september 2019, 00:31
en om terug te komen op Lucassen,die niet als basisspeler is aangetrokken maar zowel Lawrence en Milic,wel beiden internationaal in hun land,voldeden niet en zijn net als Bornauw(Koln)van de hand gedaan. sportief manager Frank Arnesen kent deze Lucassen goed en gelooft in hem,bij PSV zijn ze wat kwaad op deze speler omdat hij in de fout ging tegen Basel? Nu wwet ik het weer,in de allereerste voorronde voor plaatsing van de CL won Basel! een zeer bescheiden ploeg dat in de volgende ronde werd vernederd door het oostenrijkse Linz,ook niet onmiddellijk een topper,immers dat zelfde linz werd vorige week uitgeschakeld door een matige,overroepen Belgische middenmotor.
maar PSV verloor dus tegen dat Basel,toen ik dat hoorde vroeg ik nog,wat basel je nou? Basel dus
John mc Snek
2 september 2019, 22:10
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190902/d1df2a9548582cb43374edd1575ee2fb.jpg
deket
2 september 2019, 23:46
ook deze beide ploegen hadden hun start wel anders voorgesteld
Barca verloor tijdens de eerste speeldag tegen Bilbao,Basken dus,ligt daar nogal gevoelig tgo Catalanen van Barcelona
en P1 zijn club? wat een onevenwichtige kern,de defensie lijkt een zeef,ja Ramos,maar ook hij is ondertussen niet meer zo jong en vaak niet goed bij zijn hoofd,getuige de zware overtredingen die hij maakt. Heel raar maar dit seizoenlijkt niet de Koninklijke favoriet maar Atletico Madrid voor de titel
nu ik aan Barcelona denk,zou de Ligt niet beter daar getekend? hebben,bij Juventus was Peter 020 zijn favoriet ronduit zwak dit weekend en de Italiaanse pers spreekt al van de grootste miskoop van Juve sinds lange tijd,
toen ik hier in dit topic aanhaalde dat die jongen met zijn manier van spelen beter bij City of Barca zou uitkomen(bij deze laatste misschien nog het beste omdat jullie Nederlanders daar vlotter aarden)kreeg ik weer commentaar van een of andere betweter dat Juventus wel perfect voor hem zou zijn, nog vroeg om te oordelen,maar naar mijn mening niet dus,maar wat zal die louche makelaar van hem dat kunnen bommen? terwijl een jong,duur talent in Turijn ligt de verkommeren(ligt deLigt)telt hij zijn centjes,Juventus wilde hem het meest betalen dus pushde hij die jongen naar daar zonder over zijn verdere ontwikkeling te bekommeren,cash is binnen
satanic surfer
3 september 2019, 00:08
Royal Antwerp Football Club kent een snertweek gezien de over zichzelf afgeroepen uitschakeling Europees en verlies in de competitie doch op de slotdag van de transfermarkt in Bellege slaan ze toch behoorlijk toe. Maar liefst 4 spelers worden nog last minute binnengehaald met als meest klinkende namen Steven Defour en Wesley Hoedt die beiden vanuit de Premier League overkomen. Tel daarbij nog 2 wispelturige spitsen plus vorige week Kevin Mirallas erbij en dan mag men toch stellen dat de kern van the Great Old behoorlijk gestoffeerd is. PO1 moet nu, dat lijkt me een understatement.
Club Brugge tast in de buideltas voor een spits die er in Turkije vorig seizoen een zooi inlapte, lijkt me niet verkeerd. Naar verluidt zat ook Anderlecht te hengelen naar die kwibus doch ze werden dus afgetroefd als men de perslui mag geloven...Gezien de ietwat problematische spitsennood bij paars-wit mag men toch verbaasd opkijken dat er geen noemenswaardige versterking meer komt doch alla..De tijd zal het leren of dat een misrekening zal blijken of niet...
broodpoot
3 september 2019, 23:15
terwijl een jong,duur talent in Turijn ligt de verkommeren(ligt deLigt)
Mijn god, van enig drama ben je niet gespeend hè?
deket
3 september 2019, 23:30
ligt de ligt is een woorspeliingsgrap, wat heeft dat nu weer met drama te maken?
de jongen zat zelfs normaal op de bank?
iedereen die een beetje van voetbal kent weet dat Juve geen club voor hem is,maar ik hoor dat deJong in Barcelona ook veel kritiek krijgt
dat een louche manager meer aandacht heeft voor zijn eigen vette bankrekening ,dan voor de verdere ontwikkeling van een zijner klanten heft niets met drama maken vandoen maar is realiteit
deket
3 september 2019, 23:34
betreffende den Antwerp ; nooit eeerder in Europa ging een club eruit omdat het zelf een doelpunt scoorde(,met O-O geen negen man en Antwerp door)dat is een unicum in de voetbalgeschiedenis
Big30
4 september 2019, 08:20
betreffende den Antwerp ; nooit eeerder in Europa ging een club eruit omdat het zelf een doelpunt scoorde(,met O-O geen negen man en Antwerp door)dat is een unicum in de voetbalgeschiedenis
Wat zeg je nu eigenlijk? Antwerp verloor en AZ ging door. Klaar. Straf voor Antwerp voor wangedrag zal nog wel komen, volkomen terecht.
broodpoot
4 september 2019, 22:46
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190902/d1df2a9548582cb43374edd1575ee2fb.jpg
Grappig, ik heb op transfermarkt.de even het transfersaldo bekeken sinds '92 en het is toch echt Real dat per saldo 140 miljoen meer heeft uitgegeven dan Barcelona.
broodpoot
4 september 2019, 22:51
ligt de ligt is een woorspeliingsgrap, wat heeft dat nu weer met drama te maken?
de jongen zat zelfs normaal op de bank?
iedereen die een beetje van voetbal kent weet dat Juve geen club voor hem is,maar ik hoor dat deJong in Barcelona ook veel kritiek krijgt
dat een louche manager meer aandacht heeft voor zijn eigen vette bankrekening ,dan voor de verdere ontwikkeling van een zijner klanten heft niets met drama maken vandoen maar is realiteit
Een drama omdat je het over verkommeren hebt, dat vind ik nogal scherp aangezet na een slechte wedstrijd.
Verder ken je dus blijkbaar geen voetbal want ik zou niet weten waarom Juve geen club voor hem is. Als je je nou een beetje verdiept in de club en het systeem dat de nieuwe trainer Sarri wil spelen dan zou je kunnen bedenken dat het juist wel een club voor 'm is maar goed, conclusies trekken na een wedstrijd is wellicht een stuk makkelijker.
Oh ja, je zou het ook nog in overweging kunnen nemen om te geloven dat die jongen gewoon zelf graag naar Juventus wilde ipv dat hij "moest" van z'n zaakwaarnemer.
John mc Snek
4 september 2019, 23:26
Grappig, ik heb op transfermarkt.de even het transfersaldo bekeken sinds '92 en het is toch echt Real dat per saldo 140 miljoen meer heeft uitgegeven dan Barcelona.
Wil het nog wel erger voor je maken :
Forbes :
Barcelona Has Spent $400M More Than Real Madrid In The Transfer Market Over The Last 7 Seasons
https://www.google.nl/amp/s/www.forbes.com/sites/bobbymcmahon/2019/01/02/barcelona-has-spent-400m-more-than-real-madrid-in-the-transfer-market-over-the-last-7-seasons/amp/
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190904/54fde631165c41e43e9897150913a832.jpg
broodpoot
5 september 2019, 22:21
Tsja, zo ken ik er nog wel een paar.
Gemeten over dit seizoen heeft Real weer meer gespendeerd dan Barcelona, is ook maar net hoe je het wilt zien maar goed, ik ben blij dat je nu ook in ziet dat je vorige lijstje niet helemaal klopte.
John mc Snek
5 september 2019, 23:36
De laatste 7 seizoenen opgeteld heeft Barca in totaal 400 miljoen meer uitgegeven dan Real Madrid en daarmee 1 CL gewonnen tegenover Real 4 CL’s.
En hoe je de bedragen ook maakt, het enorme verschil in CL’s blijft zo, ook vanaf 1992.
Dat zijn de blote feiten, dus succes met je kop in het zand blijven steken :)
John mc Snek
5 september 2019, 23:38
De laatste 7 seizoenen opgeteld heeft Barca in totaal 400 miljoen meer uitgegeven dan Real Madrid en daarmee 1 CL gewonnen tegenover Real 4 CL’s.
En hoe je de bedragen ook maakt, het enorme verschil in CL’s blijft zo, ook vanaf 1992.
Dat was waar het om ging , uitgaven versus CL’s , niet het punt wie er dit jaar het meeste heeft uitgeven ... pff hahaha
Dat zijn de blote feiten, dus succes met je kop in het zand blijven steken :)
O ja: noem eens 1 talent dat door Raiola naar een club is gebracht waar hij zelf op zijn plaats was? Dream on...
deket
7 september 2019, 00:42
indien het goed was,mag het ook gezegd worden,;gefeliciteerd aan mijn noorderburen voor de tweede helft in Hamburg
denk dat de Reepherbahn daar terug gaat vollopen zoals vanouds;toch wat betreft vrijdagavond 6 september.
Big30
7 september 2019, 00:50
Oranje boekt sensationele uitzege op Duitsland na sterke tweede helft
Malen scoort bij debuutDankzij een bevrijdende goal van debutant Donyell Malen ligt Oranje weer volledig op schema voor EK-kwalificatie. In een meeslepende klassieker wint Nederland volledig terecht van Duitsland: 2-4.
Aan 21 juni 1988 kan het niet direct tippen, maar opnieuw is Duitsland-Nederland in het Volksparkstadion van Hamburg een memorabele wedstrijd. Een zinderende burenruzie die gekleurd wordt door opstootjes, fouten en meeslepend voetbal, resulterend in een dik verdiende overwinning voor Oranje: 2-4.
https://www.ad.nl/dossier-oranje/oranje-boekt-sensationele-uitzege-op-duitsland-na-sterke-tweede-helft~ab4ca5c1/
Sensationeel is wat overdreven gesteld, maar het was een leuke pot en een zeer nuttige overwinning voor Oranje dat bij vlagen zeker in de tweede helft zeer mooi combineerde. De penel voor D was zeer twijfelachtig beter gezegd die was onterecht. We hebben nu een zeer talentvolle jonge generatie spelers die zo mogen we hopen weer gaan aansluiten bij het nivo dat Oranje had nog niet zo lang geleden had. Een van Basten, Koeman, Gullit, Robben of Bergkamp (ik ga maar niet verder in de tijd terug) heb ik nog niet gezien maar in potentie kunnen de Ligt, de Jong, Depay naar dat nivo groeien, van Dijk zit er misschien al op.
Willem2
7 september 2019, 01:17
2-4 is uiteindelijk een grote overwinning, het team wilde winnen en dat kon je van Duitsland niet echt zeggen. Die waren voornamelijk bezig met counteren en daarmee kwamen ze weer heel ver.