PDA

Volledige versie bekijken : IJsberen en Voetbal, Eisbären und Fußball!!!

Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 [26] 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46

JonnyFontane
12 november 2019, 08:27
wel ,ondergetekende heeft nog steeds wat vrienden bij den Antwerp en gaf ze in Deurne dan ook de volgende raad : wat doe je als een supporter van Club-Brugge een granaat naar U gooit? De pin eruit trekken en teruggooien!

Ik trek met liefde die pin eruit, en gooi hem met nog meer plezier terug als jij die granaat gooit....:biggrin::biggrin::biggrin:

deket
12 november 2019, 23:02
daar ben je toch te laf voor,in ons land noemen ze dat te schijterig

@j
12 november 2019, 23:29
Nederland wereldkampioen? ga ik niet meer in dit leven meemaken!
Big30 zijn provincieploegje kampioen? idem dito!

Mensen worden gemiddeld steeds ouder, er word al gesproken over leeftijden van 130 jaar enz... dus als het ff meezit maken sommigen van ons nog mee dat Anderlecht ooit nog eens Europees voetbal haalt :wink2:
Dan moet je wel heel oud worden maar goed je weet het nooit.

deket
13 november 2019, 23:31
niet te begrijpen dat een uitstekende Roemeense voetballer zolals Marin het niet maakt bij Ajax
zou hij zich in Nederland moeilijker kunnen aanpassen dan in Belgie?
naar eigen zeggen toch zeer warm opgevangen door Tadic
maar volgens Nederlandse kritieken,geen typische Ajaxspeler
kan iemand mij eens uitleggen wat dat kan inhouden?
Peter 020 misschien uit zijn vervroegde winterslaap?

Willem2
13 november 2019, 23:41
Gewoon afwachten, ik denk dat Marin nog wel aan spelen komt. Het niveau van Ajax is nu in heel wat wedstrijden groot en er is veel concurrentie. Marin neemt nu nog foute beslissingen in zijn spel.

Willem2
14 november 2019, 00:02
ZÜRICH - De Franse trainer Arsène Wenger (70) treedt in dienst van wereldvoetbalbond FIFA. De oud-coach van onder meer AS Monaco (1987-1994) en Arsenal (1996-2018) gaat bij de koepel aan de slag als hoofd van de afdeling mondiale voetbalontwikkeling. .... https://www.telegraaf.nl/sport/917249508/verrassende-carriereswitch-wenger-70

Nadat Bayern nee had gezegd.

Willem2
15 november 2019, 02:01
Onder-17 grijpt naast WK-finale na zinderende strafschoppenreeks ... https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/onder-17-grijpt-naast-wk-finale-na-zinderende-strafschoppenreeks~aae98d0c/

Big30
15 november 2019, 08:12
Een bekend verhaal, goed spelen, meer kansen dan de tegenstander maar er dan toch met strafschoppen uitgaan ...

Nederland deed zichzelf in Brasilia tekort. Het had de beste kansen en kwam een kwartier voor tijd ook op voorsprong door een doelpunt van latere pechvogel Regeer.

Niet veel later schoot Efrain Álvarez uit een vrije trap de gelijkmaker binnen. In de strafschoppenserie leidde Oranje na treffers van Ian Maatsen en Naci Ünuvar, maar misten vervolgens Mohamed Taabouni en Jayden Braaf.

De vijfde penalty werd benut door Sontje Hansen, waardoor het weer gelijk stond. Maar nadat Victor Guzmán raak had geschoten, miste Regeer.
https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/onder-17-grijpt-naast-wk-finale-na-zinderende-strafschoppenreeks~aae98d0c/

Willem2
15 november 2019, 13:22
Rechter verbiedt competitieduel tussen Atlético en Villarreal in Miami
De competitiewedstrijd tussen Villarreal en Atlético Madrid wordt definitief niet op 6 december in de Amerikaanse stad Miami gespeeld, maar gewoon op Spaanse bodem. Een rechtbank in Madrid wilde geen bevelschrift opleggen aan de Spaanse bond RFEF, om zo af te dwingen dat de wedstrijd toch in het buitenland wordt afgewerkt. .... https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/rechter-verbiedt-competitieduel-tussen-atletico-en-villarreal-in-miami~aac39d41/

Hoever kan je gaan ? Is het nog belangrijk dat een club uit een bepaalde stad komt met uitwisselbare acteurs ?

Willem2
15 november 2019, 13:26
Wat met Litmanen niet lukte, gaat Finland nu wel lukken: 'Gekkenhuis' .... https://nos.nl/artikel/2310548-wat-met-litmanen-niet-lukte-gaat-finland-nu-wel-lukken-gekkenhuis.html

deket
17 november 2019, 00:12
indrukwekkend parcours voor Belgie op weg om Europees kampioen te worden
1-4 overwinning in Rusland en maximum van de punten
27punten op 9 wedstrijden met een doelsaldo van 34 tegen 2 en dan moet Cyprus dinsdag nog naar Brussel komen,
geplaatst was Belgie reeds lang als eerste land

satanic surfer
17 november 2019, 11:47
De vlag mag uit want na een hardbevochten puntendeling plaatst Olland zich na wat gerateerde tornooitjes opnieuw voor de eindfase...Hoeeeraaa! Aangezien het voorts géén apenland is qua infrastructuur in tegenstelling met Bellege mag Oranje z´n poulewedstrijden "thuis" afwerken, een niet té onderschatten voordeeltje dunkt ss...

Big30
17 november 2019, 12:45
Belgie had ook kunnen beginnen met een aantal thuis wedstrijden, maar dan moet je wel een stadion hebben dat aan de eisen vd UEFA voldoet, dat heeft men in Belgie niet en een nieuw stadion bouwen, dat werd een soap eerste klas. Dat kwam er dus niet.

Zo reageert politieke wereld op debacle van Eurostadion: “Brusselse elite heeft dossier verknoeid”

Na de bekendmaking van de schrapping van Brussel als gaststad voor Euro 2020 stromen de politieke reacties binnen. Bij N-VA is men al langer kritisch tot vernietigend voor het Eurostadion-project. “De Brusselse elite heeft dit dossier verknoeid door te denken dat ze boven Vlaamse wetten en bouwvoorschriften stond”, verklaarde Alex Ronse van N-VA. Voor Groen is het project niet langer levensvatbaar. De stad Brussel daarentegen neemt akte van de beslissing en wil nog altijd een nationaal stadion.
https://www.hln.be/sport/voetbal/belgisch-voetbal/zo-reageert-politieke-wereld-op-debacle-van-eurostadion-brusselse-elite-heeft-dossier-verknoeid~aeba4489/

deket
17 november 2019, 22:45
niet vergeten dat de voorzitter van Club Brugge alles in de mate van het mogelijke gedaan heeft om te verhinderen dat het Eurostadion zou komen. hij misbruikte zijn machtspositie bij de Belgische voetbalbond dus niet alleen om arbitrage en VAR te manipuleren
zijn beweegredenen? schrik dat Anderlecht er voordeel uit zou halen en vrees voor concurentie voor zijn overbodig winkelcomplex dat tot nog meer leegstand in de winkelcentra zou leiden
niet onmiddellijk een aangename kerel!

deket
19 november 2019, 01:18
met de uitstekende prestaties van de Rode Duivels zou men bijna vergeten dat de beloften zeer verdiend in Duitsland gingen winnen met een opvallende rol voor Saelemaekers(Anderlecht,ook opleiding) en wie ook uit de jeugd van Anderlecht komt en door de debiele,domme zet van een enkele persoon er niet meer speelt,is de beste keeper ter wereld die hier ook onder de lat stond
spijtig dat het niet klikt met de coach van Benfica aangezien Svilar een betere doelman is dan de eerste keeper bij de Portugese kampioen

Piet Plezier
19 november 2019, 14:17
.Oranje maakt statement tegen racisme

32858

Willem2
20 november 2019, 00:27
De twee jonge debutanten bij Oranje, Calvin Stengs en Myron Boadu, stonden na afloop van de 5-0 zege op Estland trots verslaggever Jeroen Stekelenburg te woord. De 20-jarige Stengs had een basisplaats en was goed voor twee assists, de 18-jarige Boadu viel in en scoorde bij zijn debuut. .... https://nos.nl/artikel/2311213-debutanten-stengs-en-boadu-maken-in-oranje-jongensdroom-waar.html

deket
20 november 2019, 00:35
ondertussen heeft Tottenham zijn coach ook buitengegooid en heeft de trainer van Ajax al een voorakkoord met Bayern Munchen om er deze zomer,dus na dit voetbalseizoen aan de slag te gaan
zo zie je maar,nog niet gek lang geleden werd die Ter Hag,volop de grond ingeboord,ook hier op het forum
nochtans doet Herrr Flick(mijn favoriete personage bij de humoristische reeks Alloo,alloo) het momenteel niet onaardig daar in Munchen

Willem2
20 november 2019, 08:31
Officieel: Spurs kiest voor Mourinho als nieuwe manager
José Mourinho is de nieuwe manager van Tottenham Hotspur. Dat hebben de Londenaren vanochtend vroeg bekendgemaakt. .... https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/officieel-spurs-kiest-voor-mourinho-als-nieuwe-manager~a5d12527/

Willem2
20 november 2019, 21:25
De Bruyne baalt van EK-loting: ‘Schande, voor mij is dit competitievervalsing’

Kevin De Bruyne kwam na de galawedstrijd tegen Cyprus voor de microfoon van VTM Nieuws nog even terug op de EK-loting. Doordat twaalf landen tijdens het EK een stadion ‘leveren’ krijgen zij automatisch ook het thuisvoordeel in hun eigen onderkomens. Daardoor komen ze sowieso in een vaste poule terecht. ,,Een schande, om eerlijk te zijn”, stak De Bruyne van wal. De Belgen leveren geen speelstad voor het EK en hebben dus geen thuisvoordeel.....

Doordat Duitsland zich gisteren verzekerde van een status als reekshoofd is het dan ook honderd procent zeker dat Rusland en Denemarken in de EK-poule van de Belgen belanden. En dat dat nú al het geval is, is niet naar de zin van De Bruyne. ,,Voetbal is voetbal niet meer, het is uiteindelijk meer een business”, aldus de spelmaker. ,,Voor mij is het een soort van competitievervalsing.”.... https://www.ad.nl/dossier-ek-2020/de-bruyne-baalt-van-ek-loting-schande-voor-mij-is-dit-competitievervalsing~aa2b9242/

Voor mij de beste Belg, maar wel wat lachwekkend dat hij bij Manchester City speelt en bezwaar maakt tegen competitievervalsing en spreekt van business :rolleyes: Hij speelt dus binnenkort bij Anderlecht ;)

deket
21 november 2019, 00:01
tel maar eens hoeveel er van Anderlecht bij de rode duivels spelen,en ook hoeveel uit de eigen jeugdopleiding en vergelijk dan met Brugge? feiten zeggen genoeg
btw,zowel Kevin de rosse,bedoel de Bruyne als Dries Mertens hebben al aangekondigd hun loopbaan bij Kompany te willen eindigen,
Dries Mertens werd destijds nochtans bij Anderlecht weggestuurd naar Nederland wegens te klein

deket
21 november 2019, 00:23
btw,toen Tottenham hun coach ontsloeg dacht ik direct aan Mourinho,had ik er maar op gewed
in Belgie kon je zelfs wedden wie de nieuwe trainer van Genk werd,maar dat gaat me allemaal te ver
spelen voor een bescheiden bedrag op winst,gelijkspel en verlies oke,maar ook niet teveel
vraag me wel af wie de volgende trainer van Ajax gaat worden en indien die rare keeper bij hen weggaat weet ik nog een heel goede voor de Amsterdammers

John mc Snek
23 november 2019, 16:45
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20191123/6d9a81c061929a91e435be0489e06f14.jpg

Laat Messi ze maar lekker scoren in de poulefase tegen fc Knudde, cr7 maakt ze als het er echt om gaat.
Verschil is indrukwekkend en nog groter dan gedacht [emoji51]

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Sphinx
23 november 2019, 23:43
Een invasie van Duitse keepers is in de Eredivisie gaande:
- We hadden al Timon Wellenreuther (Willem2) en Yannick Blaswich (Heracles) die eerste doelman waren
- Lars Unnerstall (PSV/VVV) is sinds vorige week eerste doelman bij PSV na zijn goede jaren in Venlo
- Torsten Kirschbaum (VVV) komt er achter dat de schoenen van Unnerstall vullen heel lastig is.
- Sinds vandaag is de lange Beier Michi Zetterer erbij gekomen bij PEC. Xavier Mous werd lang door Stegeman in bescherming genomen, maar vanavond was het toch klaar. Apart hoe veel de twee verschillen: Mous deed zijn naam eer aan: klein, stil, verrassend snelle reflexen maar ook verstard onder druk. Zetterer is een type Unnerstall: lang, atletisch, maar ook tikkie blufferig. Iets wat hem in de voorbereiding nog enorm opbrak na domme fouten in oefenwedstrijden.

deket
24 november 2019, 01:37
ja keeper blijkt een knelpuntberoep te zijn in Nederland
hoelang is het geleden dat Oranje nog eens over een echte goede doelman beschikte?
denk nog voor de invoering van de Euro,zelfs voor internet?

Sphinx
24 november 2019, 11:06
In Brazilië op het WK: Tim Krul. Maar zelfs die mocht alleen in de penalties optreden. Cillesen zou beter mee voetballen terwijl Krul beter was in de reflexen en de psychlogische oorlogsvoering. Van de huidige selectie vind ik Cillesen en Bizot ongeveer gelijkwaardig. Krul kan vmb Zoet vervangen: hij doet het inmiddels aardig bij Norwich. Scoort wekelijks veel punten in mn fantasypooltje met zijn saves. Ook een onopvallend talent: Mark Flekken van SC Freiburg. Nederlandse sportprogramma's halen iedere keer een domme blunder boven toen hij nog bij MSV Duisburg keepte, maar het heeft Christian Streich er niet van afgehouden de Kerkradenaar naar de Breisgau te halen. Bayer04 werd gisteren helemaal gek van hem.
Michael Verrips wás heel goed bezig in Mechelen, maar zijn geforceerde transfer zou hem wel eens een jaar speeltijd kunnen kosten in Engeland.

John mc Snek
24 november 2019, 12:10
hoelang is het geleden dat Oranje nog eens over een echte goede doelman beschikte?

Klopt ja Van der Sar was niet veel bijzonders zeker Deket?[emoji51]

Siberische tijger
24 november 2019, 20:40

Edwin v.d. Sar, Maarten Stekelenburg, in de jaren 90/2000 en in de jaren '80 Hans van Breukelen en in de 70-er jaren Jan van Beveren (helaas was het de Ajax-clan o.l.v. wijlen Johan Cruijff die bij Nederland de voorkeur gaf aan Jan Jongbloed.)

Wat mij betreft heeft Nederland altijd goede keepers gehad. België inderdaad voor de invoering van de euro, nl. Michel Preud'homme.

deket
25 november 2019, 00:11
dacht vooral aanJan Ruiter en Nico de Bree als goede Nederlandse doelmannen destijds en zeker niet aan Stekelburg

@j
25 november 2019, 00:14
dacht vooral aanJan Ruiter en Nico de Bree als goede Nederlandse doelmannen destijds en zeker niet aan Stekelburg

Oh we gaan wederom de prehistorie in :hammer:

deket
25 november 2019, 00:21
ben ook reeds lang opa maar in mijne tijd liepen de spelers er nog niet als watjes bij met hun gekleurde voetbalschoenen en tasjes van chanel
met hun wekelijks bezoek naar de manicure en dagelijks onder de zonnebank
met hun koptelefoons vol kutrapmuziek
met hun handschoentjes aan tegen de koude terwijl het nog lang niet vriest
werd de spontaniteit bij vraaggesprekken nog niet verhinderd door een persverantwoordelijke van de voetbalclub die de spelers altijd dezelfde opgewarmde kost laat opzeggen en open deuren intrappen

Big30
25 november 2019, 08:20
“Alsof Kompany er nooit is geweest”: onze watcher ziet dat Anderlecht play-off 1 niet verliest, wel zijn identiteit

Gelijkspelen tegen KV Kortrijk: kan gebeuren. De manier waarop niet. In de zoektocht naar punten dreigt Anderlecht opnieuw zijn *identiteit te verliezen. Zelfs áls paars-wit er nog in slaagt play-off 1 te halen: op deze manier zit echt niemand daar te wachten op de *recordkampioen.
https://www.hln.be/sport/voetbal/belgisch-voetbal/anderlecht/-alsof-kompany-er-nooit-is-geweest-onze-watcher-ziet-dat-anderlecht-play-off-1-niet-verliest-wel-zijn-identiteit~a5e83c2f0/

deket
25 november 2019, 23:11
Euh beste Big30 ,wat voor meerwaarde op informatiegebied geef jij nu door gewoon een krantenartikel, en dan nog van een matig kwaliteitsvol dagblad te kopiëren?

Big30
25 november 2019, 23:47
Anderlecht blinkt uit in traagheid en slordigheid tegen Kortrijk

Anderlecht doet een slechte zaak met het oog op Play-off 1, zeker als Charleroi vanavond Sint-Truiden klopt. Voorlopig staan de Brusselaars nog op vier punten van de top zes, maar dat kunnen er straks in het slechtste geval zes worden. Kortrijk blijft dertiende.
https://www.standaard.be/cnt/dmf20191124_04734983

deket
25 november 2019, 23:49
en hoe staat het met je provincieploegje dat weer geen kampioen zal spelen,beste Big30
en die andere favoriete van jou? de Tukkers? hoe gaat het daarmee? speelden gisteren tegen de voorlaatste geloof ik?

Badslippers
26 november 2019, 16:43
en hoe staat het met je provincieploegje dat weer geen kampioen zal spelen,beste Big30
en die andere favoriete van jou? de Tukkers? hoe gaat het daarmee? speelden gisteren tegen de voorlaatste geloof ik?

De Tukkers verloren in Venlo van VVV met 2-1. Ik was nog net op tijd in het stadion nadat ik eerst in Lobberich inkopen had gedaan en vervolgens dacht: "Verdorie, By Night. Ooit geweest toen het nog direct bereikbaar was vanuit PHG." Afslag genomen en eens een kijkje genomen. 2 dames aan de bar en een stuk of 8 ijsberen op de banken. Weinig te beleven. Sauna was goed op temperatuur dus daar mijn verkoudheid er uit gezweet. Bediening zeer attent. Familiaire sfeer. Toen ik weg ging zag ik meer dames en werden het warme eten opgediend en toen was ik alweer op weg naar De Koel. Entreeprijs was zeer aantrekkelijk.

Willem2
28 november 2019, 00:09
Ajax kan knock-outfase CL ruiken dankzij dodelijk duo

Ajax heeft een grote stap gezet naar overwintering in de Champions League. De Amsterdammers rekenden met Lille OSC af (0-2) en hebben in het laatste groepsduel met Valencia aan een punt genoeg.
..... https://www.ad.nl/dossier-ajax/ajax-kan-knock-outfase-cl-ruiken-dankzij-dodelijk-duo~a13eb648/

Ze zijn heel goed bezig

deket
28 november 2019, 00:28
klopt,mooie prestatie,
wil niet mierenneuken,maar wel de gemakkelijkste poule
indien je dan vergelijkt met de groep met onder meer Barcelona,Dortmund en Inter Milaan?
desalnietemin puik resultaat

John mc Snek
28 november 2019, 15:30
Ziyech en Tadic zijn goede voetballers. Maar indien ze echt zo goed zouden zijn dan waren ze deze zomer wel gekocht door Real Madrid of een andere grote vis.

Misschien na gisteren alsnog tot inzicht/ inkeer gekomen?
Stel je voor dat je zo over Van Dijk zou denken toen ie nog bij Groningen speelde , net of de clubs het altijd zo goed zien en het zo
werkt.
Ziyech is ook dit seizoen met afstand de beste nummer 10 van Europa in de CL en zonder Ziyech /Tadic was men vorig jaar al vroeg gestrand. En dit seizoen laten ze zien dat De Jong en De Ligt niet erg bepalend en hoogstens ondersteunend waren want Ajax speelt in de
CL alleen maar beter dan vorig seizoen...
Je mag hopen dat niemand Ziyech in de winterstop alsnog kaapt.

Willem2
28 november 2019, 23:05
PSV uitgeschakeld in Europa League na wanprestatie in Lissabon
Het moet nog december worden en het seizoen van PSV is al zo goed als kapot. Op al het gestuntel in de competitie volgde vanavond een exit in Europa. En het ergste aan de 4-0 afgang tegen Sporting Lissabon: PSV heeft geen enkel excuus. .... https://www.ad.nl/dossier-az-feyenoord-en-psv-in-el/psv-uitgeschakeld-in-europa-league-na-wanprestatie-in-lissabon~a8c78987/

deket
28 november 2019, 23:15
Gaat van kwaad naar erger met dat provincieclubje van Big30
Kan je beter geen Europees spelen dan in de Aldicup zo vernederd te worden

Willem2
28 november 2019, 23:16
Gaat van kwaad naar erger met dat provincieclubje van Big30
Kan je beter geen Europees spelen dan in de Aldicup zo vernederd te worden

Dat is niet helemaal waar ...
maar ik begrijp wel waar jouw uitspraak vandaan komt.;)

deket
28 november 2019, 23:21
En omdat ik nu toch bezig ben wat didactische info gratis en voor niets even meegeven.
Stand per 28 november, vandaag dus,betreffende FIFA wereldranglijst
1. België, weinig verassend
2. Frankrijk
3 Brazilië
Verder nog Engeland,Uruguay, Kroatië,Portugal, Spanje Argentinië en Colombia die de top 10 vervolledigen.
Net onder de top 10 nog Mexico,Zwitserland en Italië
Tiens,wie mis ik nog? Duitsland? En wie nog meer?

@j
29 november 2019, 00:03
info gratis en voor niets even meegeven.

Stand per 28 november:

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20191128/26f2f86e562b4f7dd8bed8146631f552.jpg

En wie mis ik nog?

Willem2
29 november 2019, 12:43
Wanneer en waar is de loting?
De loting vindt morgenavond vanaf 18.00 uur plaats in plaats in de Romexpo van Boekarest. De NOS zendt de loting live uit op NPO 2. Op deze site is de loting vanaf 17.45 uur in zijn geheel te volgen in een liveblog.

Hoe zien de potten eruit?
Pot 1: België, Italië, Engeland, Duitsland, Spanje en Oekraïne.
Pot 2: Nederland, Frankrijk, Polen, Zwitserland, Kroatië en Rusland.
Pot 3: Portugal, Turkije, Denemarken, Oostenrijk, Zweden en Tsjechië.
Pot 4: Wales, Finland en de vier landen die zich in maart nog via de play-offs kwalificeren (zie onder).

Wie spelen er play-offs?
Play-offs A: IJsland, Bulgarije, Hongarije en Roemenië
Play-offs B: Bosnië & Herzegovina, Slowakije, Ierland, Noord-Ierland
Play-offs C: Schotland, Noorwegen, Servië, Israël
Play-offs D: Georgië, Noord-Macedonië, Kosovo, Wit-Rusland
De winnaars gaan naar het EK

Wat gebeurt er met Oranje?
Bondscoach Ronald Koeman vroeg zich vorige week na de ruime zege van het Nederlands elftal op Estland (5-0) gekscherend af of het nog wel zin had dat hij zaterdag de EK-loting in Boekarest gaat bijwonen. ,,Ik snap er zelf nog weinig van”, zei hij. ,,Maar als ik zo luister, dan staat er eigenlijk best veel al vast.”

Oranje weet inderdaad al dat het in groep C terechtkomt, bij groepshoofd Oekraïne. Roemenië wordt ook een van de tegenstanders als dat land zich in maart via de play-offs weet te plaatsen. Lukt dat niet, dan stuit het Nederlands elftal in de EK-poule op Georgië, Noord-Macedonië, Kosovo of Wit-Rusland. De vierde tegenstander van Oranje wordt Portugal, Turkije, Oostenrijk, Zweden of Tsjechië.

Voor België levert de loting overigens nog minder verrassingen op dan voor Oranje. De Rode Duivels weten op voorhand al dat ze het tegen Rusland en Denemarken gaan opnemen. De derde tegenstander in de poule wordt Finland of Wales.

Indeling EK-groepen

Groep A: Italië, ...., ....., Finland of Wales
Groep B: België, Rusland, Denemarken, Finland of Wales
Groep C: Oekraïne, Nederland, ...., .....
Groep D: Engeland, ...., ...., winnaar play-offs C
Groep E: Spanje, ...., ...., winnaar play-offs B
Groep F: Duitsland, ...., ...., ....

Wat is er bijzonder aan het EK?
De loting van zaterdagavond in Boekarest heeft zo'n speciaal karakter omdat het EK ter ere van het 60-jarig bestaan van het toernooi in twaalf landen wordt afgewerkt. Veel landenploegen hebben een thuisvoordeel. Zo ook Oranje, dat alle drie de groepswedstrijden in de Johan Cruijff Arena speelt. Dat gebeurt op 14, 18 en 22 juni.
Als Koeman en zijn spelers de poule winnen, dan spelen ze een achtste finale in Boedapest en een mogelijke kwartfinale in Bakoe. Mocht Oranje als tweede eindigen in de groep, dan moet het naar Londen voor een achtste finale en mogelijk naar München voor een kwartfinale. Londen is gastheer van de halve finales en eindstrijd van het EK.

Welke voormalige EK-helden hebben een rol bij de loting?
De UEFA heeft een voormalig international ‘topelftal’ uitgenodigd om morgenavond te assisteren bij de loting.
De elf zijn: Iker Casillas (Spa), Philip Lahm (Dui), John Sivebæk (Den), Marcel Desailly (Fra), Ricardo Carvalho (Por), Theo Zagorakis (Gri), Karel Poborsky (Tsj), Ruud Gullit (Ned), João Mário (Por), Francesco Totti (Ita) en Andrei Arshavin (Rus).

Wanneer is het EK?
De openingswedstrijd van het EK is op 12 juni in Rome, de finale op 12 juli in Londen. ..... https://www.ad.nl/euro-2020/de-kans-is-groot-dat-dit-de-poule-van-oranje-wordt~a811a16e/

Willem2
29 november 2019, 14:26
Emery vreest na nieuwe domper niet voor ontslag bij Arsenal
Unai Emery weet dat zijn positie bij Arsenal heel wankel is geworden na een serie van zeven wedstrijden zonder overwinning. ,,Maar ik denk alleen maar aan de volgende wedstrijd, hoe we het dan beter kunnen doen", zei de Spaanse manager na het verloren duel met Eintracht Frankfurt in de Europa League (1-2). .... https://www.ad.nl/europees-voetbal/emery-vreest-na-nieuwe-domper-niet-voor-ontslag-bij-arsenal~a4ccf94c/

hij is dus ontslagen ...

Arsenal ontslaat Emery na dramatische reeks
Unai Emery is door Arsenal ontslagen na de nederlaag van de Londenaren in de Europa League tegen Eintracht Frankfurt (1-2). Ook in de Premier League wil het dit seizoen niet vlotten met de Gunners. De club is al zeven duels zonder zege, de slechtste reeks sinds 1992. Assistent Freddie Ljungberg neemt zijn taken tijdelijk over. .... https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/arsenal-ontslaat-emery-na-dramatische-reeks~a902cba2/

Willem2
29 november 2019, 16:32
En omdat ik nu toch bezig ben wat didactische info gratis en voor niets even meegeven.
Stand per 28 november, vandaag dus,betreffende FIFA wereldranglijst
1. België, weinig verassend
2. Frankrijk
3 Brazilië
Verder nog Engeland,Uruguay, Kroatië,Portugal, Spanje Argentinië en Colombia die de top 10 vervolledigen.
Net onder de top 10 nog Mexico,Zwitserland en Italië
Tiens,wie mis ik nog? Duitsland? En wie nog meer?

https://www.ad.nl/euro-2020/wijnaldum-en-depay-in-beste-elftal-ek-kwalificatie~a1b920df/
waarom staan daar geen belgen in het elftal ?

deket
29 november 2019, 23:04
Met het maximum van de punten en een nooit gezien groot doelsaldo in een Qualificatiegroep moeten er altijd Belgen bij zoals minstens Hazard, Lukaku, DeBruyne en Chadli moeten er altijd bij,ook eventueel Courtois.
Maar Belgen zijn zoals ondergetekende heel bescheiden en dat speelt ook mee

Willem2
30 november 2019, 16:28
Scorende Willems stopt titelaspiraties Manchester City in de ijskast .... https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/scorende-willems-stopt-titelaspiraties-manchester-city-in-de-ijskast~a5a595c3/

Willem2
30 november 2019, 20:41
Het Nederlands elftal zal het tijdens het EK volgende zomer moeten opnemen tegen Oostenrijk. Dat is duidelijk geworden tijdens de loting in Boekarest. Oranje zal in het eerste groepsduel Oekraïne treffen op 14 juni in Amsterdam. De vierde opponent van Nederland komt uit de play-offs van de Nations League. Eind maart is bekend welke voetbalnatie dat is.

Het was zaterdag in Boekarest alleen de vraag wie Oranje uit pot 3 zou treffen. Portugal, de regerend kampioen van Europa, behoorde tot de mogelijke opponenten. Het land van sterspeler Cristiano Ronaldo werd echter in groep F ingedeeld bij Duitsland en Frankrijk, de wereldkampioenen van 2014 en 2018. Een heuse poule des doods.

Groep B bestaat uit België, Rusland en Denemarken. Dit was al voor de loting duidelijk.

https://www.ad.nl/dossier-ek-2020/oranje-treft-oostenrijk-op-ek-2020-en-opent-tegen-oekraine~ac5ff3d8/

Willem2
1 december 2019, 01:34
‘België favoriet voor EK-winst, wij zijn kanshebber’ .... https://www.ad.nl/dossier-ek-2020/belgie-favoriet-voor-ek-winst-wij-zijn-kanshebber~a13baa2d/

Big30
1 december 2019, 17:56
KV Oostende neemt zoete wraak op Coucke met zege tegen Anderlecht

Vincent Kompany heeft zijn comeback niet kunnen vieren met een zege. Hij ging samen met paarswit onderuit aan de kust. Anderlecht kwam in het slot wel nog terug van 3-0 tot 3-2, maar een puntje zat er niet in. Roofe miste onderweg een strafschop. Het is de eerste nederlaag met Vercauteren als trainer, KVO wint voor het eerst sinds eind augustus.

Frank Vercauteren (coach Anderlecht): "We moeten ons excuseren bij de fans, zeker voor de eerste helft. Na de rust liep het wat beter, maar dan zaten de omstandigheden ook tegen. Als we dan scoren, zitten we weer in de wedstrijd. Maar dat maakt onze prestatie van de eerste helft niet goed. Ik wil geen individuele spelers aanwijzen, het was op collectief niveau niet goed genoeg. Dat niveau moet omhoog."
https://sporza.be/nl/matches/voetbal/jupiler-pro-league/2019-2020/regulier/17/kv-oostende-anderlecht/

Big30
1 december 2019, 23:15
Gefrustreerd PSV blijft met vorm worstelen en loopt ook in Emmen averij op

PSV zit nog altijd diep in de problemen. Vanavond wist de dolende ploeg van Mark van Bommel ook niet van FC Emmen te winnen: 1-1. En dus woedt de crisis nog altijd in alle hevigheid.

https://www.ad.nl/dossier-eredivisie/gefrustreerd-psv-blijft-met-vorm-worstelen-en-loopt-ook-in-emmen-averij-op~a9269c0e/

Willem2
2 december 2019, 01:22
Het werd eerst 2-0 voor Twente en Big30 :lostit: sprong al blij door zijn kamertje. Maar toen stond er nieuw talent op en die schopte er drie in. Lang was de pret dus niet voor Big30. En dan speelde PSV na een dramatische week tegen het altijd lastige Emmen 1-1.

https://www.ad.nl/dossier-eredivisie/dessers-en-lang-de-uitblinkers-spartanen-stellen-teleur~adf7ef18/

Big30
3 december 2019, 07:59
Messi klopt Van Dijk en wint voor de zesde keer Ballon d’Or

Lionel Messi heeft voor de zesde keer de Ballon d’Or gewonnen. De Argentijn troefde daarmee Virgil van Dijk af en ontving vanavond de Gouden Bal tijdens het gala in het Théâtre du Châtelet in Parijs.

Nederlanders

Van Dijk reageerde live vanuit de zaal op zijn tweede plek: ,,Ik had nooit gedacht dat ik ooit zo hoog zou eindigen bij deze verkiezing. Ik was een laatbloeier en mijn carrière is wat vreemd verlopen, anders dan bij de winnaar. Ik ben trots en wil nog harder werken zodat ik er volgend jaar weer bij ben.”

Van Dijk was de enige Nederlander die bij de laatste tien namen zat. Eerder werd al bekend dat Frenkie de Jong elfde werd, Matthijs de Ligt vijftiende, Georginio Wijnaldum gedeeld 26ste en Donny van de Beek gedeeld 28ste. Ajacied Dusan Tadic behoorde ook tot de dertig genomineerden en werd samen met Pierre-Emerick Aubameyang gedeeld twintigste.

https://www.ad.nl/dossier-ballon-d-or/messi-klopt-van-dijk-en-wint-voor-de-zesde-keer-ballon-d-or~aa5320d3/

De Ligt volgt Mbappé op als grootste talent ter wereld

Kopa TrophyMatthijs de Ligt heeft de Kopa Trophy gewonnen. De Nederlandse verdediger van Juventus volgt daarmee Kylian Mbappé op als grootste talent ter wereld..

https://www.ad.nl/dossier-ballon-d-or/de-ligt-volgt-mbappe-op-als-grootste-talent-ter-wereld~ad741c45/

Zes Nederlanders bij de eerste 30 en de Ligt als grootste talent. We hebben weer een generatie waar je op EK's en WK's wat van mag verwachten.

bocariver
3 december 2019, 20:03
I was looking the result of vote of golden ball in France Football and there is only 7 points between Messi and Van Dijk.
So , it is obvious that if Messi was not so famous, Van Dijk had to be golden ball if he was more known and pushed by media.

Willem2
5 december 2019, 10:37
Van Marwijk ontslagen bij Verenigde Arabische Emiraten
Bert van Marwijk kan zijn koffers pakken. De nederlaag tegen Qatar (4-2) is de druppel om hem als bondscoach van de Verenigde Arabische Emiraten op straat te zetten. ..... https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/van-marwijk-ontslagen-bij-verenigde-arabische-emiraten~a318adb3/

Goed nieuws voor PSV. Kan Bert zijn schoonzoon nog helpen voor de kerst ....

Willem2
5 december 2019, 10:41
Voetbalmakelaars verdienen ruim half miljard aan transfers in 2019
De zaken lopen goed voor de voetbalmakelaars dit jaar. Zij hebben gezamenlijk meer overgehouden aan transfers dan vorig jaar: bijna 20 procent. ..... https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/voetbalmakelaars-verdienen-ruim-half-miljard-aan-transfers-in-2019~a499376a/

Willem2
6 december 2019, 21:55
Willem2 gaat winnen van ....

deket
6 december 2019, 22:13
Zat er daar in Amsterdam wat verkeerd in het eten dat jullie Nederlanders zo vaak uit de muur halen?
Die van Willem II hebben wel voedzame duivensoep gegeten blijkbaar
Nu worden AZ67 en Willem II de naaste achtervolgers van Ajax

Big30
6 december 2019, 22:20
Willem II heeft Ajax de eerste competitienederlaag van het seizoen toegebracht. De Tilburgers wonnen in de Johan Cruijff Arena met 2-0 van de koploper.

De laatste keer dat Ajax in de eredivisie een thuisnederlaag leed, was op 5 november 2017. Destijds was het door Erik ten Hag getrainde FC Utrecht met 2-1 te sterk. De doelpunten werden toen gemaakt door Zakaria Labyad.
Penalty Willem II

Ook vrijdagavond waren er hoofdrollen voor bij Ajax bekende spelers, want de in Amsterdam opgeleide Ché Nunnely leidde met een snelle actie het eerste doelpunt van de wedstrijd in.

De rappe aanvaller werd kort voor rust door Sergiño Dest binnen het strafschopgebied ten val gebracht. Mike Ndayishimiye stuurde André Onana vervolgens vanaf elf meter de verkeerde kant op.

AZ hijgt Ajax in de nek

Door de nederlaag biedt Ajax AZ de kans om aan te haken bij de koploper. Als AZ zaterdagavond wint van PEC Zwolle, nadert het Ajax tot op drie punten. Dat zou de onderlinge confrontatie volgende week een extra dimensie geven.

Willem II is door de winst in ieder geval voorlopig de nummer drie in de eredivisie.
https://nos.nl/artikel/2313608-willem-ii-brengt-ajax-in-amsterdam-eerste-competitienederlaag-toe.html

deket
6 december 2019, 22:46
De ster bij WILLEM II bleek weeral iemand die bij de mooiste club ter wereld (Anderlecht dus voor de simple minds)is opgeleid maar daar is doorgestuurd omdat hij dat niveau niet aankon
Geef het maar even mee

Big30
6 december 2019, 22:59
De ster bij WILLEM II bleek weeral iemand die bij de mooiste club ter wereld (Anderlecht dus voor de simple minds)is opgeleid maar daar is doorgestuurd omdat hij dat niveau niet aankon
Geef het maar even mee
Ja er is veel mis bij degradatie kandidaat nummer 1 Anderlecht in Belgie :biggrin:! Hebben ze Messi, Van Basten en Ronaldo ook niet weggestuurd :wink2::tongue:.
Gelukkig kan rolstoel patient Kompany bij Anderlecht het niveau nog wel aan ;).
Geef het maar even mee.

@j
6 december 2019, 23:03
Geef het maar even mee

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20191206/8a6a41743cf6c49141a2dcd2d09d9af9.jpg

Geef het maar even mee [emoji1787]

deket
7 december 2019, 09:57
@Big 30, je kan er nu wel een parodie van maken,maar deze Mike,zijn achternaam schrijven kost me een hele vrije dag,kreeg in 2018 geen verlenging van zijn contract en trok toen van Anderlecht naar NEC,van de hemel naar hel dus om dit seizoen bij WILLEM II te schitteren zoals gisteren tegen Ajax
Dat zijn feiten die je overal kan opzoeken zoals in de voetbalkrant.be.

WANDELAAR5
7 december 2019, 10:07
Mike is nog steeds eigendom van NEC, maar Willem 2 heeft wel een optie om hem te kopen. Maar of hij nu dé ster is? Vorige week pas zijn eerste goal en hij speelt nu wel aardig. Maar dat kan snel wisselen bij die jonge gasten.

deket
7 december 2019, 10:16
Klopt, hij is nu eigendom van NEC
en hij speelde het middenveld van Ajax gisteren gek

broodpoot
7 december 2019, 18:52
@Big 30, je kan er nu wel een parodie van maken,maar deze Mike,zijn achternaam schrijven kost me een hele vrije dag,kreeg in 2018 geen verlenging van zijn contract en trok toen van Anderlecht naar NEC,van de hemel naar hel dus om dit seizoen bij WILLEM II te schitteren zoals gisteren tegen Ajax
Dat zijn feiten die je overal kan opzoeken zoals in de voetbalkrant.be.

Bijzonder dom beleid van Anderlecht derhalve.

satanic surfer
7 december 2019, 19:29
Nounou, in Duitsland lijkt de hegemonie van Bayern München na 7 opeenvolgende titels op de helling te staan. Wederom verlies voor de Rekordmeister, ditmaal op het veld van Tabellenführer Mönchengladbach dat tengevolge op kop blijft met Rasenball Leipzig in het kielzog. Ook Dortmund hopt over Bayern dat zich stilaan toch zorgen mag beginnen maken.

In Hengeland daarentegen heeft het er alles van weg dat traditieclub Liverpool FC na DERTIG jaar opnieuw een titel kan bijschrijven op het roemrijke palmares. De kloof met Man City lijkt zelfs opnieuw met 3 eenheden te zullen groeien want die krijgen in de Madchester Darby klop van United vooralsnog...Leicester blijft dapper meedoen op plekje 2 en ook Tottenham lijkt de wind weer in de zeilen te hebben.

In Bellege mag traditieclub Anderlecht blijven hopen op bekersucces want het geplaagde monetair speelgoedproject van Dhr-en Coucke&Kompany won op het veld van Mouscron z´n achtste finale en mag in de kwartfinale thuis aantreden tegen Club Brugge, prima loting dunkt me om via de Croky Cup toch nog Europa te blijven ambijeren. In de competitie camperen les mauves nog steeds op plekje 11 en dient morgen absoluut gewonnen te worden van Charleroi om te blijven hopen op Play-off 1-deelname...Doch zoals al medio september geopperd: louter de Croky Cup mag een realistische pleister op het scheenbeen zijn want in de competitie zullen de wispelturige overbetaalde jochies het niet uitzingen op langen duur.

satanic surfer
8 december 2019, 20:49
Ondanks een armtierige 0-0 doet Anderlecht een goede zaak in Bellege...Ten eerste omdat ze met een jongerenensemble een puntje raapten, ten tweede omdat ze 1 puntje inlopen op plekje 6 (streefdoel voor PO-deelname) en vooral ten derde omdat komende tegenstander Standard de Liège 2 sterkhouders zal missen omdat die vandaag zonodig domme rode kaarten pakten en dus geschorst zullen zijn komende zondag als de "classico" op Sclessin wordt gespeeld. Wél kut mét peren voor de abbonenten van Anderlecht om de 90 minuten uit te zitten, wat een abominabel vertoon. 18 wedstrijden: 6 maal verloren, 7 maal gelijk waarvan maar liefst 6 maal 0-0, troosteloos comes in mind!

In Eviva Espana laat Lionel Messi z´n 6é Ballon d´Or blinken met een zoveelste hattrick. Barca en Real blijven broederlijk naast mekaar aan kop van de tabel.

Willem2
8 december 2019, 22:52
In Eviva Espana laat Lionel Messi z´n 6é Ballon d´Or blinken met een zoveelste hattrick. Barca en Real blijven broederlijk naast mekaar aan kop van de tabel.

https://www.ad.nl/video/frenkie-aan-de-basis-van-fraaie-hakbal-suarez~p117244

@j
9 december 2019, 00:10
Zaterdag Man.City tegen Man.United gekeken, mooie pot met terechte winnaar, United won met 1-2 bij City. Hierdoor staat City nu reeds op 14 punten achter Liverpool. Opmerkelijk overigens het irritante gedrag van Pep Guardiola, wat ‘n mafkees, en het matige spel van Kevin de Bruyne, geen schim van zijn topvorm.

@j
9 december 2019, 00:21
Hier nog even de stand van de Belgische Aldi-Cup:

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20191208/ed1e73416635398deafc0c2bde8d2a45.jpg

Geef het maar even mee !

Big30
9 december 2019, 08:16
Een langgerekte geeuw, alweer. Een erg jong Anderlecht kwam voor de zesde keer dit seizoen niet verder dan een 0-0, dit keer tegen Charleroi. Maar wat erger is, er zat wéér geen tempo in de match en echte kansen bleven erg lang uit.
https://www.standaard.be/cnt/dmf20191208_04756860

deket
9 december 2019, 17:22
Blijkbaar blijft mijn clubje hier ook over de tong gaan
Waar het hart van vol is,loopt de mond van over
@Satanic, betreffende jouw opmerking ivm Standard, : Anderlecht mist al het gehele seizoen een hele resem basisspelers
Nu zaterdag weer buiten Kompany, Sandler en Chadli, toch niet van de minste.
Waarom er bij Anderlecht zoveel geblesseerden zijn is interne keuken dewelke ik hier niet op een publiek forum ga bespreken maar zal mijn mening wel eens tussen pot en pint in de Sixsens geven

satanic surfer
10 december 2019, 23:00
Een pijnlijke avond voor Ajax Amsterdam dat zich thuis de kaas van het brood laat eten door Valencia dat net als Chelsea op de slotspeeldag doorgaat in de CL..Voor Ajax rest de Europa League waar het normaliter wél ver moet kunnen doorstoten. Over de kansloze nederlaag van KRC Genk dient men weinig te melden, de nummer 10 uit de Belgische competitie werd relatief belachelijk gemaakt door Napoli. Geinig dat ook Dortmund zich plaatst voor de achtste finales, Inter Mailand lijkt favoriet voor de Europa League!

deket
10 december 2019, 23:27
Nu dacht ik dat Inter het zou halen omdat Barcelona, die al zeker groepswinnaar bleken met niet al te veel motivatie naar de Pirelliploeg trok. Ze lieten bv Messi thuis in Spanje
Wel sneu voor topscorer Lukaku, ook opgeleid bij,,,juist zoals het middenveld van Leceister, die momenteel 2de staan in Engeland
Maar dit terzijde

John mc Snek
10 december 2019, 23:38
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20191210/a615f278390abd2dc15ceb794560e294.jpg

deket
10 december 2019, 23:44
Had het eigenlijk ook niet verwacht betreffende Ajax
Sneu wat hen overkwam eerder in Chelsea maar nu weten ze wel hoe dat voelt betreffende arbitrage ginds

deket
11 december 2019, 00:19
Wil me nu niet bemoeien met beleid van Ajax maar ze hebben al mooiere tijden beleefd zoals vorige seizoen
Enkele dagen terug nog verloren van dat ploegje bij de Efteling waar iemand die bij Anderlecht tekort kwam het mooie weer maakt en nu veroordeeld tot de Aldicup
Kunnen ze niet eens overwegen die brave Veltman op pensioen te sturen.? Wat een defensieve blunder bij die goal van Valencia!
Hij kan ook uitbollen bij bv Roeselare,Club Brugge of Virton. De Kozakken boys lijkt me te hoog gegrepen
En zoals Ajax momenteel speelt moet Marin uiteraard altijd meedoen

Willem2
11 december 2019, 00:19
Ajax kent rampzalige avond en verlaat Champions League na nederlaag
Het seizoen voor Ajax in de Champions League is voorbij. In het cruciale duel met Valencia ging het vanavond helemaal mis voor de Amsterdammers: 0-1. Wat rest is de Europa League. .... https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/ajax-kent-rampzalige-avond-en-verlaat-champions-league-na-nederlaag~ac0b66d1/

Rampzalige week voor Ajax en het nederlands voetbal.
Speelden niet goed maar een gelijkspel was toch wel het minste gewezen.

John mc Snek
11 december 2019, 00:40
https://www.telegraaf.nl/sport/1964950469/analyse-ajax-moet-door-op-ingeslagen-weg

Dus toch een incident de halve finaleplaats van Ajax in de Champions League. Enkele grote kampioenen zoals Bayern München, Real Madrid en Juventus verkeken zich vorig seizoen lelijk op de toen relatieve nieuwkomer uit Nederland. Het verhaal van ergens te blijven is moeilijker dan er te komen, geldt dus ook voor Ajax.

Want ditmaal overleefde de kampioen van Nederland de groepsfase niet met daarin geen grootmachten, maar een Spaanse, Engelse en Franse subtopper. Valencia en Chelsea bleken tenslotte een maatje te groot. De geweldige uitgangspositie gisteren in de Johan Cruijff ArenA ten spijt liet Ajax zich verrassen door de Spanjaarden.

Big30
11 december 2019, 08:07
Ajax haalt 10 punten, dan ga je normaal door, Ajax niet. Pech met de VAR tegen Chelsea, daar liet men punten liggen. Thuis tegen Valencia de meeste kansen maar als je deze niet afmaakt en zelf een fout maakt die tot de 0-1 leidt heb je een probleem.
Nu rest na mooie wedstrijden de EL. Mooi voor Depay dat hij de beslissende 2-2 maakt zodat Lyon doorgaat.

Dortmund gaat door omdat Barca zonder alle basis spelers tegen Inter haar sportieve plicht doet.

John mc Snek
11 december 2019, 12:57
Ajax haalt 10 punten, dan ga je normaal door, Ajax niet.

We zullen dit maar rangschikken onder het kopje “papegaaienpraat” , iedereen praat elkaar maar na zonder zelf even na te denken. Een Jan van Halstje zullen we maar zeggen :)

Je haalt 6 van je 10 punten tegen Lille die in feite iedereen haalt ( op een gelijkspel na want Lille heeft 1 punt).

Dan haal je vervolgens slechts 4 punten van de 12 uit de overige 4 wedstrijden tegen je 2 feitelijke concurrenten.
Je verliest gewoon allebei de thuiswedstrijden tegen je concurrenten.
Dan is het niet heel raar dat je niet door bent, en dat je 10 punten haalt met zo’n zwakke broeder in de poule ook niet.

Big30
11 december 2019, 19:07
We zullen dit maar rangschikken onder het kopje “papegaaienpraat” , iedereen praat elkaar maar na zonder zelf even na te denken. Een Jan van Halstje zullen we maar zeggen :)

Bedankt dat je uitlegt dat je een grotere kans hebt punten te pakken tegen zwakkere dan sterkere teams :biggrin:. Geniaal!
Ajax is het enige team dat niet doorgaat met 10 punten. Je bewijst je core competentie weer eens, open deuren intrappen :tongue:.

John mc Snek
11 december 2019, 19:53
Bedankt dat je uitlegt dat je een grotere kans hebt punten te pakken tegen zwakkere dan sterkere teams :biggrin:. Geniaal!
Ajax is het enige team dat niet doorgaat met 10 punten. Je bewijst je core competente weer eens, open deuren intrappen :tongue:.

Welk punt wilde je dan maken met de opmerking dat je “normaal” met 10 punten doorgaat, als het al logisch was gezien de poule?

Zoiets krijg je gewoon als je 3 redelijk gelijkwaardige teams en 1 zwakke broeder in een poule hebt ( dan worden de te behalen punten makkelijk over 3 ploegen verdeeld zodat deze alle 3 ongeveer evenveel punten zullen hebben) en als je tegen beide gelijkaardige teams thuis verliest ga je terecht niet door.

Met 2 zwakke broeders heb je dit niet, dan gaan de bovenste twee gewoon door, het gaat dus niet om punten pakken an sich . Dus jammer dat je zelfs de de uitleg ( die niet zo’n open deur blijkt als dat je dacht) niet snapte , maar je hebt je best gedaan zou Martina zeggen. Ps wat betekent core competente?

Big30
11 december 2019, 20:08
Bedankt voor je uitleg :tongue:! Echt wat men noemt een eyeopener, kom maar eens op zulke trivialiteiten.

broodpoot
11 december 2019, 20:19
Ach, tot de laatste speeldag mee doen in een lastige poule. We hebben wat pech gehad in de wedstrijden tegen Chelsea en het gemis van Neres en Promes was net even te groot. Tsja, dan kan het net mis gaan, geen schande hoor. Een paar jaar geleden was je al kansloos tegen ploegen als Lille dus wat dat betreft is er een behoorlijke stap gezet. Al met al was het gewoon net even te matig en het lijkt me duidelijk dat je na een vertrek van de Ligt en de Jong er altijd zwakker op wordt.
Mits iedereen fit zie ik ons nog wel een paar rondjes overleven in de EL.
Eerst maar is afwachten of ze deze klap verwerkt hebben voor komende zondag.

Willem2
11 december 2019, 23:28
Champions League-record: clubs uit slechts vijf landen bij laatste zestien .... https://nos.nl/artikel/2314355-champions-league-record-clubs-uit-slechts-vijf-landen-bij-laatste-zestien.html

@j
11 december 2019, 23:51
Champions League-record: clubs uit slechts vijf landen bij laatste zestien .... https://nos.nl/artikel/2314355-champions-league-record-clubs-uit-slechts-vijf-landen-bij-laatste-zestien.html

Heel logisch dit, het grote geld regeert, dat is helaas nu eenmaal zo in het hedendaagse voetbal. Geld, geld en nog eens geld !!
Indien Ajax directeur Overmars niet zo veel had geïnvesteerd in goede spelers (Tadic, Ziyech, Neres, Tagliafico, Promes enz enz) waren ze ook nooit zover gekomen, het is gewoon een grote geldbusiness. En in Engeland, Spanje, Italië enz wordt het meeste betaald. Wat dat betreft deed België’s landskampioen Club Brugge het niet eens zo slecht tegen Real Madrid. Leg de begrotingen maar eens naast elkaar.

deket
13 december 2019, 00:12
Hoe gaat het met het provincieclubje van Big30
Roemloos uitgeschakeld voor de Aldicup en weeral geen titel in het vooruitzicht?
Soms lees ik wat in een financiël tijdschrift, hoewel ik zelf weinig geld heb,en wat blijkt? PSV gaat samen werken met boeren,ik dacht eerst met Club Brugge(de bijnaam in België voor Club Brugge zijn de boeren)
Maar neen,ze gaan echt samenwerken met de landbouwsector. Waarschijnlijk om hun Micky Mouse sponsorgelden wat aan te vullen

@j
13 december 2019, 00:27
Hoe gaat het met het provincieclubje van Big30
Roemloos uitgeschakeld voor de Aldicup en weeral geen titel in het vooruitzicht?
Soms lees ik wat in een financiël tijdschrift, hoewel ik zelf weinig geld heb,en wat blijkt? PSV gaat samen werken met boeren,ik dacht eerst met Club Brugge(de bijnaam in België voor Club Brugge zijn de boeren)
Maar neen,ze gaan echt samenwerken met de landbouwsector. Waarschijnlijk om hun Micky Mouse sponsorgelden wat aan te vullen

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20191212/9d811ebd292d2f1b0d0aff4f099c3b45.gif

deket
13 december 2019, 00:32
Is dat al wat je kan inbrengen?
Zo een debiele foto?

Willem2
13 december 2019, 01:56
AZ in elf minuten tijd afgedroogd op Old Trafford
AZ is tegen een enorme nederlaag aangelopen op Old Trafford tegen Manchester United (4-0). Na een fraai begin keerde de Engelse grootmacht de wedstrijd in de tweede helft in amper elf minuten volledig om en trakteerde de Alkmaarders op een reuzennederlaag. ..... https://www.ad.nl/dossier-europa-league/az-in-elf-minuten-tijd-afgedroogd-op-old-trafford~a26517d5/

deket
13 december 2019, 16:41
Blijkbaar gaat het toch niet zo goed met dat Nederlandse voetbal,alle euforie op dit forum ten spijt
En indien je bekijkt naar de Belgische competitie, zo een Vlap die Anderlecht voor meer dan 7 miljoen kocht kan het Belgisch niveau met moeite aan,terwijl hij vorig seizoen in Nederland de revelatie bleek. Maar indien hij hard werkt komt hij er nog wel,teminste dat hoop ik,immers een sympathieke jongen
En zo een Dessers en Delcroix maken nu.het mooie weer in Nederland terwijl ze in België tekort kwamen
En kom nu niet af.met die Vormer,altijd wanneer ik die zijn arrogante flikkerkop tv zie,moet mijn vrouwtje mij tegenhouden of ik schiet het scherm aan flarden,en ben nochtans een zachtaardige niet agressieve man

Siberische tijger
13 december 2019, 17:26
Als je discussieert, zou het je sieren om subjectieve, niet terzake doende uitlatingen zoals 'arrogante flikkerkop' niet in je bericht te noemen.
Dat doet nl. afbreuk aan je verhaal.

Ik ben aan het zoeken wanneer een Belgische club voor het laatst de finale gehaald heeft van de Europacup 1 of Champions League?
Om precies te zijn: 0 keer. Daar waar Nederland 6x de Cup omhoog mocht houden (Feyenoord 1x, Ajax 4x en PSV 1x)

satanic surfer
13 december 2019, 17:42
Ach, als men Ajax even buiten ogenschouw laat lijken me de Belgische en Hollandsche competitie ongeveer evenwaardig qua kwaliteit en potentieel. In Olland ligt de nadruk méér op aanvallen en krijgen spitsen doorgaans behoorlijk méér ruimte terwijl in Bellege de nadruk eerder op compact verdedigen lijkt te liggen. Voorts voorbeelden galore van spelers die het in de ene competitie niet of nét wel waarmaken, Björn Vleminckx comes in mind doch alla.

Behoudens calamiteiten en/of uitzonderlijke seizoenen is het quasi ondenkbaar dat een Ollandse of Belgische ploeg (behoudens Ajax dus met een dikgevulde portemonnee én een uitzonderlijk hoogaangeschreven jeugdopleiding) gengsters kan slaan in de Champions League, overwinteren is al een succes bottom line. Geinig dus dat zowaar 2 Belgische én Hollandse clubs zich in de bokalen roeren aankomende maandag voor de 1/16é finales van de Europa League...Mal gucken hoeveel van de 4 het nog een rondje overleven?!

Waar het in Bellege behoorlijk fout loopt is de simpelweg kaduuke competitieopzet met die dommige Play-Offs wat zorgt voor onnodige paniekzaaierij, paniekaankopen, trainersontslagen bij de vleet, groeiende discrepantie qua (TV-)inkomsten etc...Bottom line lijkt het uitermate onwaarschijnlijk dat een Belgisch team zich de komende zeg maar 10 jaar kan/zal plaatsen voor de kwartfinale van de CL, dat lijkt me duidelijk! Voorts moet men confrater deket vergeven dat ie een beetje ontdaan is door de "open brief" die de site van z´n favoclub siert sinds kort. Du jamais vu die "brief"

Big30
13 december 2019, 19:55
Ik ben aan het zoeken wanneer een Belgische club voor het laatst de finale gehaald heeft van de Europacup 1 of Champions League?
Om precies te zijn: 0 keer. Daar waar Nederland 6x de Cup omhoog mocht houden (Feyenoord 1x, Ajax 4x en PSV 1x)
Meen dat dit punt al tig maal gemaakt is maar kan geen kwaad dit nog eens te herhalen ;).

Wanneer haalde trouwens een Belgische ploeg voor de laatste maal de halve finale CL, of zelfs de kwart finale? Wanneer speelde een Belgische ploeg voor het laatst een finale EL?

Hoeveel Belgische voetballers hebben ooit de EC1/CL gewonnen? Case closed :biggrin:.

mechelen
13 december 2019, 20:26
De laatste Belgische club die een Europacup won was KV Mechelen… :baeh:

Willem2
13 december 2019, 22:52
Willem2 is goed

deket
14 december 2019, 00:32
En betreffende Mechelen was dat door in de Europese finale Ajax te verslaan
Verder,ik krijg het moeilijk over mijn lippen maar Club Brugge speelde eind jaren 70 de finale van Europacup 1 tegen Liverpool
Maar de boeren wonnen in tegenstelling tot Anderlecht nooit de Europacup, Anderlecht 8 maal
En voor Big30 voor de 69ste keer herhaalt over de CL bekijk het stukje van Badslippers over de onderlinge confrontaties nog maar eens tussen Anderlecht en PSV betreffende CL, Anderlecht won alles
Ooit bijna de E1, was toen nog op de staanplaatsen als jonge,knappe student (Nu niet meer jong,,,,)getuige van alle thuiswedstrijden waar men is het Juventus met Dino Zoef verspeelde en vernederde maar in de halve finale tegen de kampioen van Engeland de pech had dat spelmaker Juan Lozano,gekwets uitviel. Ginds 1-0 verloren in een evenwichtige wedstrijd en de terugwedstrijd bleven steken op 0-0.
Een hele wedstrijd gedrukt maar dat tikkeltje geluk bleef uit en de creativiteit van Juan Lozano. Finale zouden we altijd gewonnen hebben
1981 en herinner mij nog als gisteren,: die avond gezopen als een leger Kozakken door de ontgoocheling en kotste mijn latere echtgenote bijna vol
Anyway, alle grootheden zoals Barcelona enzo kwamen met knikkende knieën naar het Astridpark om daar een vernedering te moeten ondergaan
Last but not least, we wonnen wel meermaals de Europese supercub beste Big30. Concreet, als winnaar van E2 tegen de winnaar van de E1
En dat tegen Liverpool en Bayern München, dat is wel een ander niveau dan NAC,PSV,NEC enzo

deket
14 december 2019, 00:34
Satanic ,over die open brief van het bestuur en alsook over het hoofd van de medische staf dokter Sas,die eerder al ontslagen werd,in 2011 en toen naar de boeren trok, zal ik het nog wel eens over hebben maar niet op een publiek forum

peterp095
14 december 2019, 00:39
Willem2 is goed

Willem2 won vanavond dankzij een Belg
Doet me denken aan een post van Deket van gisteren.

peterp095
14 december 2019, 12:50
Nog even kort betreffende Willem 2 (wel te verstaan de voetbalploeg), nog dit - om Deket te plezieren

De 20-jarige Ndayishimiye is een jeugdproduct van Anderlecht, die na een tussenstop bij NEC afgelopen zomer bij Willem II belandde. Het was al de derde wedstrijd op rij dat onze landgenoot wist te scoren.

Big30
14 december 2019, 13:37
Nog even kort betreffende Willem 2 (wel te verstaan de voetbalploeg), nog dit - om Deket te plezieren

De 20-jarige Ndayishimiye is een jeugdproduct van Anderlecht, die na een tussenstop bij NEC afgelopen zomer bij Willem II belandde. Het was al de derde wedstrijd op rij dat onze landgenoot wist te scoren.
Die jongen is zielsgelukkig bij Willem II, de nummer 3 uit de eredivisie, hij kan dan wedstrijden spelen tegen Ajax, PSV, AZ, Twente en Feijenoord. Toch wat mooier dan bij de nummer 11 uit de Belgische eerste klasse spelen en dan tegen Eupen of Waasland Beveren moet spelen in kleine maar wel leuke gezellige kneuterige stadions :tongue:.

Willem2
14 december 2019, 17:50
Niet voor het eerst krijgt het leven van Dessers een verrassende draai .... https://nos.nl/artikel/2314690-niet-voor-het-eerst-krijgt-het-leven-van-dessers-een-verrassende-draai.html

niet veel in Belgie, bijgeleerd in Utrecht en nu redelijk goed in Almelo. Gevalletje Martens lijkt me. Hij wil echter voor Nigeria gaan voetballen die rare belg

Stief
14 december 2019, 22:42
Hier vertellen die flauwe kaaskoppen dan weer niets over ��:
https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20191213_04765791

deket
15 december 2019, 00:17
@Big 30, dat lijkt.me hetzelfde als die jongen te laten kiezen tussen Ma Flodder en een deketmeid
Bedoel met deketmeid dus Anderlecht als metafoor
En het kan nog veel erger dan dat clubje bij de Efteling waar ik nog wat respect voor heb gezien hun prestaties ten opzichte van hun budget
Stel voor dat die jongen bij het provincieclubje was beland,nog niet de top 3 in zelfs de Nederlandse kompetitie,roemloos ten onder in de Aldicup en nu zelfs de hulp van de boerensektor moeten inroepen

@j
15 december 2019, 00:35
En kom nu niet af.met die Vormer,altijd wanneer ik die zijn arrogante flikkerkop tv zie,moet mijn vrouwtje mij tegenhouden of ik schiet het scherm aan flarden

Bedoel je deze Vormer?

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20191214/626e53071ffcac84e3a802cf8a4acb6a.jpg

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20191214/a06c9e0a5259ec939adb760654f00c7a.jpg

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20191214/78092fa8d938f9544252dd393a488e8c.jpg

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20191214/c79ad8b9c677dfe01514203d154b96a2.jpg

Die speler die met zijn club na het landskampioenschap van vorig jaar weer fier aan kop gaat in de Belgische pajotten-competitie en ook weer gewoon Europees voetbal speelt!!! Dus niet in de prehistorische jaren 70 maar NU [emoji123]

bocariver
15 december 2019, 23:58
Bad news for Netherland football team about next europa championship.
Memphis Depay broke his knee ( cross ligament) tonight with Lyon.6 months injury predicted.
Koeman need to find another solution ....

Big30
16 december 2019, 08:05
Bad news for Holland and Lyon. Een EK met of zonder Depay maakt een groot verschil.

AZ wint van Ajax en komt in punten gelijk. Is nog zeker niet beslist, PSV verliest van Feijenoord en staat nu op 10 punten. PSV zal het zelfs lastig krijgen plaats 2 te halen. In Belgie kan Anderlecht plaats 6 vergeten, 19 wedstrijden gespeeld, 5 gewonnen en 22 goals. Acht punten op plaats 6, das veel. Club een klasse beter dan de rest.

JonnyFontane
16 december 2019, 10:01
https://www.ed.nl/psv/psv-ontslaat-trainer-mark-van-bommel-het-verval-is-te-groot-en-psv-onwaardig~ac89dc95/

Was te verwachten....

bocariver
17 december 2019, 00:26
Winter mercato is coming....
It looks like Real Madrid had seen the next midfield star who will replace Pogba one day.
He is french since 3 months, a refugee from Cabinda, he is just 17 and he cost 100 millions €.
It is.......

Big30
17 december 2019, 08:17
PSV’er zeker vier maanden uitgeschakeld
EK wordt race tegen de klok voor Malen

Malen onderging maandag een mri-scan, waaruit bleek dat hij zijn kruisband niet heeft afgescheurd, maar er wel schade is. EURO 2020 wordt voor hem hoe dan ook een race tegen de klok.

Memphis Depay

De ernstige blessure van Memphis Depay is hard aangekomen bij collega-voetballers. Depay liep een scheur in zijn voorste kruisband op en is minimaal zes maanden uit de roulatie. Normaal gesproken moet de voetballer het EK aan zich voorbij laten gaan. Onder anderen Kylian Mbappé en Neymar deelden op Instagram een foto van Depay, met daaronder een bemoedigende tekst. „Sterkte broeder!”
https://www.telegraaf.nl/sport/1130519826/ek-wordt-race-tegen-de-klok-voor-malen

Dat schiet allemaal niet op met het oog op het EK ... .

Big30
17 december 2019, 08:25
https://www.ed.nl/psv/psv-ontslaat-trainer-mark-van-bommel-het-verval-is-te-groot-en-psv-onwaardig~ac89dc95/

Was te verwachten....

Het ontslag van Mark van Bommel bij PSV werd onvermijdelijk na een belabberde reeks van twee zeges in twaalf duels en de groeiende onvrede, zowel intern als extern, over het functioneren van de trainer.

Van Bommel lag al geruime tijd onder vuur bij PSV, maar de recente 5-0 zege op Fortuna Sittard zorgde voor verlichting. Er werd in het Philips Stadion weer even gelachen. Des te harder was een paar dagen later de klap na het blamerende gelijkspel tegen Rosenborg (1-1).
Blamage tegen Rosenborg

Het Europese niemendalletje was voor PSV een duel bij uitstek om het verloren vertrouwen terug te krijgen. Maar het teleurstellende resultaat maakte dat geloof brozer en brozer.

De PSV-directie eiste daarop een overwinning in de topper tegen Feyenoord, maar het werd een 3-1 nederlaag. Het vonnis van Van Bommel was zondagmiddag getekend, ondanks dat zijn relatie met het grootste deel van de spelers nog goed was.

https://nos.nl/artikel/2315090-hoe-een-optelsom-van-onvrede-van-bommel-fataal-werd-in-eindhoven.html

Onvermijdelijk het ontslag.

Willem2
17 december 2019, 17:10
OhOh dat was weer een slecht weekend voor Big30, Zowel Twente als PSV hebben verloren. Gelukkig hebben de handbaldames alles weer goedgemaakt.
En dan nog het ontslag van vam Bommel. Net als bij Stam ben ik bang dat het lang duurt voordat die weer bij een grote ploeg aan het roer staan

Een grotere club dan PSV zal nu niet meteen aankloppen bij Van Bommel
Voor Mark van Bommel duurde zijn eerste baan als hoofdtrainer slechts 18 maanden. Wat betekent dit ontslag bij PSV voor zijn toekomst? .... https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/een-grotere-club-dan-psv-zal-nu-niet-meteen-aankloppen-bij-van-bommel~a56a2c95/

Willem2
17 december 2019, 17:19
Koeman voegt Stekelenburg en Van Nistelrooij toe aan Oranje-staf ..... https://nos.nl/artikel/2315163-koeman-voegt-stekelenburg-en-van-nistelrooij-toe-aan-oranje-staf.html

Ik had eigenlijk verwacht dat hij zijn broer nu wel zou meenemen. Kan Erwin Koeman trainer van PSV worden.

John mc Snek
18 december 2019, 19:31
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/908544/dreun-voor-de-ligt-voor-derde-keer-op-rij-gepasseerd-bij-juventus.html

Dreun voor De Ligt: voor derde keer op rij gepasseerd bij Juventus

John mc Snek
18 december 2019, 19:35
OhOh dat was weer een slecht weekend voor Big30, Zowel Twente als PSV hebben verloren.

En jij hebt het over psv , terwijl Ajax 3x op rij heeft verloren en 3x niet gescoord en de slechtste reeks sinds de invoering van het betaalde voetbal midden jaren ‘50 heeft [emoji51]

Als je w2 gewend bent is zelfs p020 relatief een objectieve realist haha

Ik verwacht dat deze koopploeg in de winterstop weer flink gaat kopen...

http://www.soccernews.nl/news/641824/perez-kraakt-beleid-ajax-meer-koopclub-dan-opleidingsclub

Pérez vervolgt: "Volgens mij gaat dat heel aardig. Het zou ook goed zijn als de vergoeding voor het overnemen van talenten stijgt. Dat Ajax zo veel naar AZ kijkt, is armoedig. Ajax is wat dat betreft meer een koopclub dan een opleidingsclub geworden.

@j
18 december 2019, 23:51
Dat Ajax zo veel naar AZ kijkt, is armoedig. Ajax is wat dat betreft meer een koopclub dan een opleidingsclub geworden.

Juist omdat Ajax zo veel koopt halen ze de laatste jaren weer goede resultaten, alles heeft in het hedendaagse voetbal te maken met geld, geld en nog eens geld. (Tadic, Neres, Ziyech en noem ze allemaal maar op) De resultaten komen niet door de jeugdopleiding. Ook Frenkie de Jong bv werd door Ajax weggekocht bij Willem2, is geen eigen opleiding. En als je ziet wat bv clubs als Barcelona, Man.City, Liverpool, Real Madrid, Juventus en Paris St G allemaal kopen!!! Het hele voetbal is pure geldbusiness, niks opleiden, kopen kopen kopen.

deket
19 december 2019, 17:22
Dat is nieuw voor mij
Blij dat dit topic bestaat ,nu leer ik nog wat bij,immers dat geld belangrijk is wist ik nog niet������
Gelukkig ook niet 100%,Immers ik vernam dat jullie provincieclubje verlengingen nodig had in de beker tegen een aantal hulpverleners en haringverkopers

@j
19 december 2019, 17:35
Dat is nieuw voor mij
Blij dat dit topic bestaat ,nu leer ik nog wat bij,immers dat geld belangrijk is wist ik nog niet

Ja klopt, Belgen staan nu eenmaal niet bekend om hun intelligentie :wink2:
Overigens voor sommige clubs helpt zelfs geld niet, bv Anderlecht staat bekend om haar koopgedrag maar de resultaten zijn desondanks om te janken :freu:

Big30
19 december 2019, 23:53
Bekerdroom Anderlecht voorbij, Club Brugge kegelt rivaal uit Croky Cup en treft Zulte Waregem in halve finales

De Cup zal Anderlecht niet winnen. Gewogen en veel te licht bevonden door een machtig Club. 0-2, al had het ook zomaar 0-5 kunnen zijn. De Bruggelingen, dromend van de dubbel, treffen Zulte Waregem in de halve finales, Antwerp neemt het op tegen KV Kortrijk. Heenmatchen op 21-23 januari, terug 4-6 februari.

De tactiek van Clement was duidelijk: Anderlecht zo snel mogelijk doodknijpen. Het enige sprankeltje hoop op succes ontnemen bij de traditionele vijand, niet de huidige. Brugse pressing van de hoogste plank. Dat resulteerde in een openingskwartier waarin de waardeverhoudingen tussen beide ploegen pijnlijk naar boven kwamen. Jongetjes die elkaar ook na bijna vijf maanden nog altijd niet vinden, tegen mannen in een geoliede machine. Amper 26 procent balbezit, in eigen huis voor Anderlecht. Gelukkig voor paars-wit kende Van Crombrugge weer een begenadigde dag. Van dichtbij hield hij Vormer, op geweldige pass van Vanaken, van de 0-1. Paars-wit herstelde geleidelijk wel. Toch een lichtpuntje. Net zoals Kompany het fysiek volhield. En Sambi Lokonga uitblonk. Wat een speler.
https://www.hln.be/sport/voetbal/belgisch-voetbal/beker-van-belgie/bekerdroom-anderlecht-voorbij-club-brugge-kegelt-rivaal-uit-croky-cup-en-treft-zulte-waregem-in-halve-finales~a4b8e962/

Had nog nooit van hem gehoord, maar zag bij Brugge ene Vormer spelen. Man die is goed zeg!

@j
20 december 2019, 00:22
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20191219/b3ee02ea9f0a6422ea1c30edff5f7443.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20191219/038b83d1a1fd8d4c0ba79e3bd9cdb42f.jpg

mechelen
20 december 2019, 00:24
Voor Anderlecht is dit de kelk tot op de bodem ledigen… Als Genk-fan weet ik maar al te goed wat dat is.

Ik weet zeker : Anderlecht komt terug. Maar dit seizoen dus niet meer.

deket
20 december 2019, 21:54
In 1964 zong Bob Dylan al ,: "The Times ,they are Changin
En dan zal ik er een citaat bijvoegen ,:" IT IS COSTLY WISDOM THAT IS BOUGHT BY EXPERIENCE, vrij vertaald : Kostbaar is de wijsheid die door de ervaring wordt verkregen.
And last but not least : het goede komt altijd terug naar boven

deket
20 december 2019, 23:37
@Big30 , je kan nu wel met eens de beste ploeg ter wereld lachen,maar hoe gaat het eigenlijk met je favoriete clubjes PSV en Twente
Speelde Twente deze avond niet tegen de allerlaatste?

Big30
21 december 2019, 21:03
Kijk je veel Duits voetbal en volg je het een beetje is het logisch dat je bepaalde sympathie voor Duitse clubs kunt krijgen, dat heb ik zeker voor FC Köln, S04 maar ook clubs die in het verleden of heel verre verleden wat voorstelden als KFC Uerdingen nu Regionalliga of RW Essen, een cult club die zelfs nu op het vierde nivo de Regionalliga toch nog meer dan 7.000 toeschouwers gemiddeld trekt.
De leukste uitzending over Duits Voetbal is trouwens deze:
http://www1.wdr.de/fernsehen/zeigler/ueber-zeigler/index.html

In Nederland heb ik eigenlijk geen favoriete club. In België wel, uiteraard Club Brugge.

Willem2
23 december 2019, 01:13
Vlapper de Vlap 2x gescoord voor Anderlecht. deket zit weer met zijn feestneus op en mechelen doet zijn naam weer eer aan en wordt supporter van mechelen ;)

https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/vlap-bevrijdt-zichzelf-en-anderlecht-met-twee-goals-tegen-genk~ae94b57b2/

deket
23 december 2019, 01:22
was ter plaarse en eindelijk nog eens genoten van een Anderlecht,de naam waardig
Vlap leek al afgeschreven als floptranfer en subliem zijn in Nederland impliceert niet de fysiek en meer duelkracht;Belgische kompetitie aan te kunnen maar zelf heb ik altijd blijven geloven in deze sympathieke jongen
blij voor hem en voor de mooiste club ter wereld
je kan hier zeggen, geluk bij ongeluk omdat Vlap zijn kans kreeg door de blessure van Yari Verschaere,
hij moet nu wel bevestigen en bewijzen zijn vele VLAPPEN geld waard te zijn

Willem2
23 december 2019, 01:22
Zo slecht doet Ajax het :

Record! Zoveel goals maakte Ajax in 2019 ... https://sportnieuws.nl/voetbal/binnenland/record-zoveel-goals-maakte-ajax-2019/

De toestand van Blind is desondanks redelijk ernstig

Ajax bracht zaterdag naar buiten dat bij de 29-jarige verdediger een ontsteking van de hartspier is geconstateerd. Blind, bij wie een soort pacemaker is geplaatst, liet direct weten dat hij zich goed voelt, maar dergelijk nieuws hakt erin.

Bij Blind en zijn familie zelf, uiteraard. Maar ook bij Ajax, de club bij wie de inktzwarte dag dat Abdelhak Nouri in elkaar zakte als gevolg van een hartstilstand nog vers in het geheugen ligt. ... https://nos.nl/artikel/2315917-ten-hag-de-gezondheid-van-blind-onze-vriend-staat-ver-bovenaan.html

deket
23 december 2019, 01:27
dat is minder goed nieuws
als voetballer gaat dat ook in je hoofd zitten en kan dan nooit meer voluit gaan

mechelen
23 december 2019, 01:46
... en mechelen doet zijn naam weer eer aan en wordt supporter van mechelen ;)

https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/vlap-bevrijdt-zichzelf-en-anderlecht-met-twee-goals-tegen-genk~ae94b57b2/

Denk het niet. :gruebel:

Big30
23 december 2019, 22:44
Vlap leek al afgeschreven als floptranfer en subliem zijn in Nederland impliceert niet de fysiek en meer duelkracht;Belgische kompetitie aan te kunnen maar zelf heb ik altijd blijven geloven in deze sympathieke jongen
We blijven lachen met deket :biggrin:. Geen enkele Nederlandse club had serieus interesse in Vlap. Redelijke voetballer maar 8 miljoen en dat voor een bescheiden club als Anderlecht lijkt me wat veel.
Voor die jongen mag je hopen dat ie snel een betere club vindt en zo zijn nivo kan verbeteren. Hij moet zich kunnen optrekken aan kwalitatief betere spelers, dat gaat niet lukken bij de #10 in Belgie. Daar loopt gewoon te weinig kwaliteit rond. Anderlecht staat niet voor niets ingeklemd tussen Moeskroen en STVV ;).

deket
24 december 2019, 00:21
we zullen de woorden ;bescheiden en kwaliteit maar wat nuanceren beste Big 30 als we het geklungel van jouw PSV en Twente bezig zien
bewijs , de feedback betreffende reklame door grote bedrijven
leg de sponsorgelden van Anderlecht en PSV jaarlijks maar eens naast elkaar
bij Anderlecht staan multinationals aan te schuiven om te mogen sponsoren omdat het product staat voor grandeur,uitstekende jeugdwerking,fris,aantrekkelijk voetbal en last but not least,;geschiedenis
bij PSV moeten ze de financiele hulp van de boerenbond inroepen
greepje van de grote sponsors bij Anderlecht; Fortis,Allianz,Inbev,Proximus,Coca Cola etc, etc

deket
24 december 2019, 00:43
Btw, wie zegt dat je provincieploegje Vlap niet wilde?
Er is een essentieel verschil in Willen en kunnen
Ik wilde vroeger Claudia Cardinale (bekend oa uit het uitstekende Once upon a time in the West )in haar jonger jaren ook neuken maar dat wil niet zeggen dat ik dit kon
Wat ik wel weet is dat enkele jaren terug PSV de Belg Steven Defour van Porto wilde kopen maar Anderlecht bood 2 miljoen meer,dus ook in totaal een 8 miljoen.
Na een ommetje in Engeland speelt hij nu bij den Antwerp
Het woord ,speelt, is nogal ongelukkig uitgedrukt vermits hij nu permanent geblesseerd is maar dit terzijde

Big30
24 december 2019, 01:01
Dat voetbal business is, blijkt dagelijks. De transferprijzen swingen de pan uit en de topvoetballers verdienen fortuinen. Ook in België blijven de budgetten stijgen. De verkoop van spelers neemt een belangrijke rol in dat verhaal in. Op basis van de financiële middelen moet Club Brugge kampioen spelen in het seizoen 2019/2020. Waasland-Beveren moet met het kleinste budget aan de slag.

1 Club Brugge 70 miljoen
2 RSC Anderlecht 50
3 KRC Genk 50
4 Standard 30
5 KAA Gent 25
6 Antwerp FC 25
Maar droom lekker verder deket. Belgie is een klein land waar de voetbalclubs derhalve ook beschikken over kleine bescheiden budgetten beschikken. Anderlecht beschikt over een mini budget, niet zo vreemd want ze spelen niet Europees en ze hebben een stadion met een capaciteit gelijk aan dat van Roda of NAC. Daar valt geen geld te genereren.
Maar het siert je dat je gelooft in je eigen dromen. Gewoon zo lekker doorgaan met dromen man ;).
Volgens mij heb ik deze nuchtere feiten al wel vaker vermeld (1456 maal ofzo), ze schijnen bij jou niet aan te komen, soit.

Bedoel je deze Defour? Nooit van gehoord eigenlijk.

Hoewel Defour twee seizoenen basisspeler was bij Anderlecht, tot aanvoerder werd gekozen en gezien werd als sleutelpion, kreeg hij nimmer de waardering van het publiek. Hem werd zijn verleden bij Standard Luik nagedragen. Tijdens sommige wedstrijden werd hij uitgefloten. Na de openingswedstrijd van het seizoen 2016-2017, een gewonnen uitwedstrijd tegen Excelsior Moeskroen, kreeg Defour van een Anderlechtfan een glas bier in het gezicht gegooid. Dit was voor hem de druppel om de club, die hem een nieuw vijfjarig contract had aangeboden, te verlaten. Na twee seizoenen diende hij een transferverzoek in.[18] Er was interesse van Al-Jazira Club uit de Verenigde Arabische Emiraten, een club waarin Defour ook zeer geïnteresseerd was. Zij kwamen echter niet tot overeenstemming met Anderlecht.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Steven_Defour

deket
24 december 2019, 01:09
Die cijfers kloppen van geen meter
Btw ik ben altijd achter mijn club blijven staan, in goede en kwade dagen

JonnyFontane
24 december 2019, 12:53
ik ben altijd achter mijn club blijven staan, in goede en kwade dagen

En zo hoort het.....
Voor de club, de kleuren en de stad.....
Ik zal mijn (provincie) clubje ook altijd blijven steunen.

Willem2
27 december 2019, 16:30
Met de gourmetlucht dichtbij en de oliebollen in het verschiet is het tijd om terug te blikken op de eerste seizoenshelft van de eredivisie. Hoe hebben Ajax, AZ, PSV en Feyenoord het gedaan? De vaste gezichten van Studio Voetbal spreken: Arno Vermeulen, Pierre van Hooijdonk en Theo Janssen. Vandaag: PSV.

Tien punten achter koploper Ajax, trainer en clubicoon Mark van Bommel ontslagen en uitgeschakeld in de Europa League. Met weinig plezier zullen de Eindhovenaren, de huidige nummer drie in de eredivisie, afgelopen week aan het kerstdiner hebben gezeten. "Het is echt een tragisch verhaal", zegt Vermeulen.

"Terwijl ze geweldig begonnen", gaat Van Hooijdonk verder. "We waren in het begin allemaal superenthousiast over PSV, maar het is helemaal in elkaar gelazerd. Dat komt voor een groot deel door de blessures van Steven Bergwijn en Donyell Malen." .... https://nos.nl/artikel/2316371-kerstrapport-psv-ik-geef-psv-een-4-het-is-gewoon-echt-onvoldoende.html

deket
28 december 2019, 01:27
Beetje kleintjes om dat als (drog)reden te gebruiken
Anderlecht kampt al een heel seizoen met een 10tal geblesseerden
Neen PSV beseft nu dat ze tegen hun limieten zijn gebotst.
Het blijft een provincieploegje. Maar indien ze ooit tegen Club Brugge moeten spelen supporter ik wel voor PSV. Belg of niet

Willem2
28 december 2019, 01:32
Weer 0-0 maar onderhand wel 9de. Wordt een record voor Anderlecht. Volgens mij kun je zelfs in Belgie daarmee niet kampioen worden. Maar goed alles is mogelijk ....:biggrin:

deket
28 december 2019, 01:39
Zal net als vorig seizoen er overgangsjaar worden waar de club van kan leren,alsook de spelers met een gemiddelde leeftijd van 20jaar

Big30
28 december 2019, 09:23
Zal net als vorig seizoen er overgangsjaar worden waar de club van kan leren,alsook de spelers met een gemiddelde leeftijd van 20jaar

De gemiddelde leeftijd bedraagt 24.2 jaar vd Anderlecht selectie.

32989

Bron: https://www.transfermarkt.nl/jupiler-pro-league/startseite/wettbewerb/BE1

Zou zelf van een crisis bij Anderlecht willen spreken, zie ook: "Jaarrekening van Anderlecht bevestigt 27,2 miljoen euro verlies". Moet een wonder gebeuren willen ze PO1 halen, achterstand op Brugge bedraagt nu 22 punten, Club met een wedstrijd minder. Plaats 6 is het verschil 7 punten.

deket
28 december 2019, 16:03
Het komt wel goed. Altijd met een sterk product
Zou je beter niet wat.meer zorgen maken om je PSV en Twente, beste Big30?

deket
28 december 2019, 16:54
De bondscoach van Nederland bekijkt het nuchter,rationeel en sereen.
Volgens Roland Koeman is België de titelkandidaat om het EK te winnen.
Ze hebben ook meer ervaring in tornooien dan Nederland
Heeft tijdens Kerstmis toch blijkbaar niet te diep in het glas gekeken met deze heldere analyse

Jan Verplancke
28 december 2019, 20:41
Het komt wel goed. Altijd met een sterk product
Zou je beter niet wat.meer zorgen maken om je PSV en Twente, beste Big30?

Financieel staat het er toch niet best voor. Sportief gaat het ook niet goed. Tot nu toe niet overtuigd van Coucke en zijn project.

Sphinx
28 december 2019, 20:55
Beetje veel spelers gekocht de laatste maanden. Helaas kan je die in de winter niet allemaal wegsturen, maar als je zuiver naar speeltijd kijkt, is alleen Zulj nog wel eens op het veld te vinden ipv er naast.

deket
28 december 2019, 21:27
De kern is idd veel te ruim
Heb al frequent gezegd dat kwaliteit moet primeren op kwantiteit maar wie is nu deket?, laat staan dat ze naar deket luisteren
Het probleem lijkt me dat de contracten veel te royaal zijn zodat de overbodige spelers die tekort komen liever bij de Bploeg of beloften spelen dan in de Aploeg van een mindere club
Zo geraak je ze niet kwijt,je kan ze immers moeilijk met een pistool tegen hun hoofd dwingen de club te verlaten

satanic surfer
29 december 2019, 17:38
Geinige transfer: de jonge Noorse doelpuntenmachine Erling Haaland kiest voor Borussia Dortmund en verlaat RasenBall Salzburg al na 1 seizoentje. Ik veronderstel dat RB Salzburg financieel een prima zaak doet met een transfersom rondom 20 miljoen Euro plus ongetwijfeld nog een doorverkoopachterdeurtje. De jongeling maakt furore met -tig goals in alle competities en werd onlangs nog verkozen tot voetballer van het jaar in Österreich. Men mot het RedBull nageven, ze staan ontwikkeling van talent NIET in de weg en cashen onderwijl al jarenlang stelselmatig en blijven toch domineren in hun landelijke competitie. Andere gegadigde grootheden alla Juve, ManUtd en anderen vissen achter het net.

Ach Anderlecht: wanbeleid op verschillende fronten, van nog -tig ex-trainers die cashen tot ridicuul véél spelers met belachelijk hoge gages tot nou het aantrekken van "buddies from Kompany" zonder enigerlei meerwaarde enzovoort...Schoon schip motten ze maken, en rap! Dat overbodige spelers niet weg willen aangezien andere clubs snugger genoeg zijn om hen niet ridicuul te overbetalen en hun dus niet contracteren maakt dat ze slapend rijk worden in de B-kern...Kan hen het ene moer schelen?? Welneen joh, die lachen zich te pletter met de waanzinnige centen die keurig elke maand binnenrollen om wat op bijveldjes te trainen en des avonds de lokale disco´s te vereren met hun bezoek. Uitmesten die stal doch neen, welk signaal geeft men als men bijna gepensioneerde ex-PremierLeagueveteraantjes binnenhaalt...Lächerlich!

deket
29 december 2019, 23:42
Kompany was de laatste weken de beste op het veld
Oké hij.nam in het begin van het seizoen teveel hooi op zijn vork en stak zichzelf voorbij door ook coach en manager te willen zijn maar wanneer hij fit en blessurevrij is hoort hij tot de wereldtop. Niet voor niets dar de rijkste ploeg ter wereld,Manchester City hem jarenlang kapitein maakte,hij is immers veel intelligenter en beschikt over meer persoonlijkheid en allure dan de meeste spelers en trainers

John mc Snek
30 december 2019, 01:03
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20191230/202ba466a35df947f0adf8f4e7c6cb0b.jpg

Leuk voor Van Dijk:

5 (ex) spelers Real Madrid , 4 van Barca en dan zijn er nog maar 2 plekjes over, toch een eer dat je door France Football in het team van het decennium ( dat overigens eigenlijk pas eindigt op 31 december 2020, maar dit terzijde) wordt gekozen...

deket
30 december 2019, 19:16
Veronderstel dat die, "journalisten" onder invloed van drank en/of andere drugs deze equipe samenstelden
Moet zijn,normaal hoort zeker Vincent Kompany maar eventueel ook Eden Hazard en Kevin de Bruyne hier te staan

Willem2
30 december 2019, 19:36
Veronderstel dat die, "journalisten" onder invloed van drank en/of andere drugs deze equipe samenstelden
Moet zijn,normaal hoort zeker Vincent Kompany maar eventueel ook Eden Hazard en Kevin de Bruyne hier te staan

Er staat geen 1 franse speler in dat elftal en dat is toch ook wel uitzonderlijk

WANDELAAR5
31 december 2019, 07:55
Anderlecht houdt grote uitverkoop om financiële problemen op te lossen

https://m.hln.be/sport/voetbal/belgisch-voetbal/anderlecht/anderlecht-heeft-geld-nodig-liefst-24-spelers-mogen-of-moeten-weg~ad577755/

Jan Verplancke
31 december 2019, 08:26
Wat een hoop zooi zeg.

Zoals enkele andere schrijvers ben ik ook benieuwd of spelers fors in willen leveren om elders te kunnen spelen.

Big30
31 december 2019, 11:52
Anderlecht heeft 37 spelers onder contract. Brugge en Genk 27 en dan heeft Anderlecht ook nog eens 11 spelers die men bij andere clubs heeft verhuurd, die worden bij de 37 dus niet meegeteld.

Ongehoorde puinhoop en logisch dat men diep in de schulden zit. Veel uitgaven en weinig inkomsten, geen Europees voetbal, klein stadion dus ook daar worden weinig inkomsten gegenereerd.
De toekomst van Anderlecht ziet er gitzwart uit. Dit jaar fors verlies gedraaid en een schuld van bijna 100 miljoen €.

Willem2
31 december 2019, 14:36
Anderlecht houdt grote uitverkoop om financiële problemen op te lossen

https://m.hln.be/sport/voetbal/belgisch-voetbal/anderlecht/anderlecht-heeft-geld-nodig-liefst-24-spelers-mogen-of-moeten-weg~ad577755/

1 Februari wordt er een inzamelingsactie gehouden voor Anderlecht ;)

JonnyFontane
31 december 2019, 16:42
1 Februari wordt er een inzamelingsactie gehouden voor Anderlecht ;)

Wordt giro 555 geopend?
Behalve in Limburg daar is het ach ach ach....

bocariver
31 december 2019, 18:43
Er staat geen 1 franse speler in dat elftal en dat is toch ook wel uitzonderlijk

For me, there is 3 players who are not really at their place in this team.
Van Dijk , he have «*only*» one CL and he is more defender from next 10 years.Varane have a more big palmarès.
Modric, who won nothing....except one CL with help of magnificent team.
Neymar, who is a kind of genus but not regular enough.

Fortunately, there will be one french in next team : Mbappé.

John mc Snek
31 december 2019, 20:58
Modric, who won nothing....except one CL with help of magnificent team.

Modric won four (!) CL’s ( why do you think only one) and became four times World club Champion, he is also the ONLY player that won the ballon d’or ( best player of the world) in the last decade besides cr7 and Messi.

There is no French player in the entire history of football that won so many prizes, and then you say he won nothing... dolletjes :)

bocariver
1 januari 2020, 05:44
You are right, I did not realized that he came since so long time ago from Tottenham.

About french who won so many tittle , I know two: Varane and Benzema in the same team.

Willem2
2 januari 2020, 00:42
Vertonghen in beeld bij Napoli en Ajax
Tottenham Hotspur staat op het punt Jan Vertonghen in de etalage te zetten. De Spurs willen graag nog wat verdienen een de Belgische verdediger, die komende zomer anders transfervrij vertrekt uit het Tottenham Hotspur Stadium. Volgens The Telegraph zouden Vertonghens oude club Ajax en Napoli interesse hebben in de linksbenige centrumverdediger, die de laatste weken onder José Mourinho veelal als linksback wordt opgesteld. ..... https://www.ad.nl/transfer-talk/neymar-wil-terug-naar-barca-napoli-en-ajax-strijden-om-vertonghen~ae0093b6/

deket
2 januari 2020, 00:45
vrees dat het voor Blind,door zijn spijtige fysieke hartproblemen het einde verhaaal is en in die context Ajax aan Verthongen denkt,maar er is een essentieel verschil tussen willen en kunnen

Big30
2 januari 2020, 01:12
Jan Vertonghen is 32 jaar oud, logisch dat de Spurs nog wat willen cashen en hij wil zeker heel graag terug naar Amsterdam, zijn vrouw heeft ie leren kennen in Amsterdam en tuurlijk wil die graag terug.
Veel moet je in een speler van 32 jaar niet willen investeren maar veel zal de Vlaming ook niet kosten, met +/- 10 M€ heb je hem nu al denk ik, maar waarschijnlijk minder. Dan kun je het gokje wel wagen, zeker als je zoals Ajax een vette bankrekening hebt :tongue:. Toch zou ik niet voor Vertonghen gaan, er zit gewoon te veel sleet op.

Big30
3 januari 2020, 18:15
PSV slaat miljoenenslag met kledingmerk Puma

PSV kan de komende jaren miljoenen extra incasseren na een mega-deal met het Duitse Puma. De club gaat vanaf juli tot midden 2025 samenwerken met het kledingmerk.

Met de deal tussen de twee partijen kan - over vijf jaar gemeten - tussen de 40 en 50 miljoen euro gemoeid zijn, zo verwachten marktonderzoekers. Dat is zeker drie keer meer dan de omzet die Umbro en PSV wisten te behalen. Puma heeft internationaal bijvoorbeeld veel meer mogelijkheden, zo is de verwachting.

Via alle afspraken kan PSV de komende jaren miljoenen meer incasseren dan tussen 2015 en 2020 is gebeurd met Umbro. Eerder was ook het bedrijf Macron in beeld om met PSV in zee te gaan, maar die partij haakte in de zomer van 2019 al af omdat PSV besloot om verder te gaan onderhandelen met Puma. Geruchten dat er voor het thuisshirt voor komend seizoen een samenwerking met de gemeente Eindhoven op til staat, worden nergens herkend.

https://www.ed.nl/dossier-psv/psv-slaat-miljoenenslag-met-kledingmerk-puma~a48687ad/

Willem2
3 januari 2020, 22:08
Ragnar Ache verruilt Sparta voor Eintracht Frankfurt. De aanvaller maakt het huidige seizoen nog gewoon af in Rotterdam, voordat hij de overstap maakt naar de Bundesliga.

De 21-jarige Ache werd geboren in Frankfurt am Main en tekent voor vijf seizoenen in zijn geboortestad. Sparta ontvangt naar verluidt een bedrag van twee miljoen euro voor de centrumspits, die ook op de vleugel uit de voeten kan. .... https://nos.nl/artikel/2317211-ache-rondt-miljoenentransfer-van-sparta-naar-eintracht-frankfurt-af.html

Willem2
3 januari 2020, 22:10
Erste FC-Verstärkung Uth verzichtet für Köln auf Kohle – keine Kaufoption ... https://www.express.de/sport/fussball/1--fc-koeln/erste-fc-verstaerkung-uth-verzichtet-fuer-koeln-auf-kohle---keine-kaufoption-33685358

Willem2
3 januari 2020, 22:11
Real koopt een braziliaan...uiteraard weer een wondertalent voor 30miljoen ...https://www.nu.nl/voetbal/5314802/real-madrid-betaalt-45-miljoen-braziliaans-toptalent-rodrygo-17.html

Picasso 1
4 januari 2020, 14:50
Real koopt een braziliaan...uiteraard weer een wondertalent voor 30miljoen ...https://www.nu.nl/voetbal/5314802/real-madrid-betaalt-45-miljoen-braziliaans-toptalent-rodrygo-17.html

Plaats je een bericht van juni 2018?

Deze speler heeft overigens al een (gedeelde) basisplaats veroverd in het hoofdelftal van Real. Zijn inbreng heeft mede geholpen met het goede voetbal dat Real nu inmiddels weer speelt.

Picasso 1
4 januari 2020, 15:59
You are right, I did not realized that he came since so long time ago from Tottenham.

Modric has been a fundamental player for Real Madrid since 2012; the amount of prizes Real has won in this period is well known. Besides Croatia had with him a sublime performance on WM 2018 where they lost the final and also in Euro 2008. People call him the 'Cruijff of the Balcans'. Incredible that this player past your attention. He is now 34 years and I think his legacy will be difficult to repeat.

Big30
4 januari 2020, 16:35
PSV rest van seizoen zonder Malen, kans op EK lijkt verkeken

PSV moet het de rest van het seizoen stellen zonder Donyell Malen (20). De aanvaller is in het Amerikaanse Pittsburgh geopereerd aan zijn linkerknie. Met succes, maar de club rekent er niet op dat Malen deze jaargang nog terugkeert.

https://www.ad.nl/dossier-trainingskampen/psv-rest-van-seizoen-zonder-malen-kans-op-ek-lijkt-verkeken~ab519062/

Geen Depay en Malen op het EK. Dan is de kans dat je meedoet voor de prijzen opeens veel kleiner geworden. Jammer!

deket
5 januari 2020, 00:03
Begin je al in te dekken op voorhand?

deket
5 januari 2020, 00:23
Misschien eens vragen of Ruud Geels of Johnny Bosman nog kunnen?

Sphinx
5 januari 2020, 14:07
Sam Lammers, Calvin Stengs, Teun Koopmeiners, Myron Boadu. Genoeg pionnen beschikbaar zonder die twee te bellen. Of het genoeg is zien we dan wel weer

Willem2
5 januari 2020, 14:21
Sam Lammers, Calvin Stengs, Teun Koopmeiners, Myron Boadu. Genoeg pionnen beschikbaar zonder die twee te bellen. Of het genoeg is zien we dan wel weer

En dan zijn er nog een paar "buitenlanders" ...:rolleyes:

broodpoot
5 januari 2020, 14:58
Begin je al in te dekken op voorhand?
Ik begrijp hieruit dat je het Nederlands elftal de afgelopen 3 jaar niet hebt gevolgd.
Depay was betrokken bij driekwart van de Nederlandse goals. Kun je het heel simpel met "indekken" af doen maar ik mag toch hopen dat je zelf ook wel begrijpt dat het er zonder hem niet makkelijker op wordt?
Malen is er amper bij geweest dus zijn afwezigheid heeft nog niet zo heel veel impact.

Jan Verplancke
5 januari 2020, 16:10
Malen liet tegen Duitsland wel zien een hele nuttige invaller te zijn. En Malen was ook zo'n beetje degene die Depay zou moeten vervangen. Weghorst en De Jong zijn heel andere type spelers.

Het wordt dan of Babel als Koeman kiest voor 'n wat versleten speler of Boadu als 'ie 'n jong talent in het diepe wil gooien. Lijkt me toch wel een aderlating in vergelijking met Depay.

satanic surfer
5 januari 2020, 20:31
Ach...De enige relatief realistische optie voor Oranje om vér te komen zal ongeacht blessures van voorhoedespelers toch de hopelijk voor hen stalen defensie zijn die de nul mot kunnen houden en zelfs grotendeels verantwoordelijk zou motten kunnen zijn voor de sporadische doelpunten op stilstaande fases aan de overzijden. Blessure voor Depay is een aderlating, maar vlakt geenszins hun kansen uit bottom line. Duo De Ligt-Van Dyk en ervoor de Jong&Wijnaldum&Vandebeek. Dat is de centrale as die het zal motten doen. Mits ietwat fortuin kunnen ze het ver schoppen alla Frankrijk vorig WK waar de spits ook niet echt thuis gaf doch de tandem Varane/Umtiti levensbelangrijk was achteraan én voorin (cfr de enige goal tegen Bellege helaas). ss ziet het algeheel niet duister in voor Olland die zomaar richting halve finale kunnen doorstoten, dat zou na 2 gemiste tornooien al een geinig resultaat zijn.

deket
6 januari 2020, 00:26
Broodpoot, ik heb altijd een brede interesse gehad en volg dus zelfs Nederlands voetbal. Ookal omdat in de loop der geschiedenis, de beste Nederlanders,uitgezonderd oa JC,steeds voor de mooiste club kozen en nu speelt daar Sandler,hoewel vaak geblesseerd.
Je fel bejubelde Depay ,werd enkele jaren terug met veel toeters en bellers door het provincieploegje naar Manchester U.verkocht werd om daar helemaal te floppen en zelfs de bank niet meer haalde(Dus de tribune) hij had ook wat.meer aandacht voor bling,bling en mode advies dan voor de bal
Goed voor die jongen dat hij wat verpleegt bij een Franse middenmoter maar om van hem nu de redder van Oranje te maken?

broodpoot
6 januari 2020, 17:50
Goed voor die jongen dat hij wat verpleegt bij een Franse middenmoter maar om van hem nu de redder van Oranje te maken?

Ok, je hebt de wedstrijden van het Nederlands elftal dus niet gezien blijkt wel. Wat hij bij OL doet zal me een zorg zijn.

deket
8 januari 2020, 21:35
Winterstage in Qatar.
Qatar dat land dewelke met smeergeld het organiseren van het volgende WK heeft gekocht heeft minachting voor democratie en mensenrechten. Slaven,vaak met dood tot gevolg werkten daar aan een paar dollar per dag onder 60 graden
Andersdenkenden worden vervolgd en gedood
Dat Club Brugge "for a few dollars more "daar hun winterstage doorbrengt zal me niet onmiddellijk verwonderen
Maar van PSV en Ajax valt me dit erg tegen
Waarom niet gewoon in Spanje, zoals de meeste Belgische en Nederlandse clubs?

JonnyFontane
8 januari 2020, 21:42
Omdat PSV en dat clubje uit 020 hoofdleverancier zijn voor het Nederlands elftal.
Net als Club Brugge dat waarschijnlijk is voor de rode duivels....

( dit is gewoon onzin, ik lul maar wat. Eerlijk gezegd heb ik geen flauw idee waarom PSV en 020 voor Qatar hebben gekozen)

deket
8 januari 2020, 21:51
For a few dollars more.
Maar voor extra poen danst de beer

Wentelt Eefje
8 januari 2020, 22:30
33045

Willem2
8 januari 2020, 23:49
Hoe Saoedi-Arabië sport gebruikt om zijn imago op te poetsen
In navolging van de Emiraten probeert nu Saoedi-Arabië het nieuwe sporthart van de wereld te worden. Voor extreem veel geld worden de grootste sportevenementen gekocht door de Saoedi’s. Om het eigen imago op te poetsen, ‘sportswashing’ oordelen de critici. ,,Natuurlijk zit er een idee achter, maar wordt dat door heel veel landen niet precies op dezelfde manier gedaan?’’

Vanavond Valencia - Real Madrid in Djedda. Morgen Barcelona tegen Atlético in het King Abdullah Sports City Stadium. En zondag de finale van de Supercopa de España nieuwe stijl, ook in de tweede stad van Saoedi-Arabië, niet ver van bedevaartsoord Mekka. Mooie affiches, waar de Saoedi’s maar wat graag 40 miljoen euro voor betalen aan de Spaanse bond.

Lionel Messi, Frenkie de Jong, Sergio Ramos en Luis Suárez midden in het seizoen in actie op ruim 4000 kilometer van Madrid. Wen er maar aan, want de Spaanse stervoetballers zijn de zoveelste sporters die voor heel veel geld door de Saoedi’s gekocht zijn. In hetzelfde King Abdullah Sports City Stadium in Djedda speelden Juventus en AC Milan precies een jaar terug ook al voor het eerst om de Italiaanse Super Cup en onlangs won Lazio ten koste van Juventus de strijd tussen de bekerwinnaar en de kampioen. Ruim 97 miljoen euro betaalde het koninkrijk om vier weken terug de massaal bekeken ‘Clash of the Dunes’ tussen boksers Anthony Joshua en Andy Ruiz jr. te mogen huisvesten in de speciaal gebouwde Diriyah Arena. De racewereld heeft er voet aan de grond met de jaarlijkse Formule E-race. Het Franse ASO vond bij de Saoedi’s een nieuw zanddecor voor de Dakar Rally. Van 4 tot en met 8 februari start onder de ASO-vlag ook voor het eerst de Ronde van Saoedi-Arabië, een vijfdaagse wielerkoers.

Maillots
Luis Rubiales van de Spaanse voetbalbond met met prins Abdulaziz bin Turki Al-Faisal.
Luis Rubiales van de Spaanse voetbalbond met met prins Abdulaziz bin Turki Al-Faisal. © EPA
Van 4 tot en met 8 februari start onder de ASO-vlag ook voor het eerst de Ronde van Saoedi-Arabië. Helemaal bijzonder in een streng land als Saoedi-Arabië was de eerste worstelwedstrijd tussen twee vrouwen die eind vorig jaar werd georganiseerd in Riyad. Sobertjes stonden Nataly Neidhart en Lacey Evans in de ring, met saaie maillots en longsleeve shirts. ,,Uit respect voor de lokale cultuur’’, aldus de WWE. In maart volgen de golf-speelsters van de European Tour, ongetwijfeld ook in lange broeken.

Waar de laatste vijftien jaar vooral de schatrijke emiraten als Qatar, Abu Dhabi, Dubai en ook Bahrein groots inzetten op de organisatie van sportwedstrijden, is nu Saoedi-Arabië aan zet. Met grotendeels dezelfde beweegredenen als de Emiraten. Officieel om nieuw toerisme en geldstromen aan te boren, want de olierijkdom is niet eeuwig. Maar nog meer dan de emiraten probeert Saoedi-Arabië met sport en entertainment wereldwijd een mooier beeld van het koninkrijk te schetsen. ‘Sportswashing’, zo oordeelt Amnesty International. De manier waarop autoritaire regimes topsport gebruiken om hun internationale imago te manipuleren en hun kwalijke record op het gebied van mensenrechten weg te wassen.

Khashoggi
Het onder strikte islamitische wet geregeerde koninkrijk ligt vanwege schendingen van de mensenrechten en de positie van de vrouwen regelmatig onder vuur. Ruim een jaar terug nog na de moord op journalist Jamal Khashoggi. Sindsdien werken de Saoedi’s aan rehabilitatie, door te benadrukken dat er veranderd wordt. Voor het eerst sinds 35 jaar openden weer bioscopen in het land. Vrouwen mogen eindelijk autorijden. En ook de strikte scheiding van man en vrouw versoepelde in veel openbare plaatsen.

Alle sportevenementen en ook de vele topartiesten die voor veel geld naar het land worden gelokt, moeten ook in dat kader worden geplaatst. ,,Ze proberen hun misbruik te verdoezelen door spraakmakende sportevenementen en spektakels te organiseren die worden ondersteund door zakenmensen, politici en wereldwijd beroemde topsporters’’, zo schreef de Saoedische mensenrechtenorganisatie ALQST twee maanden terug nog in een kritisch statement.

,,Maar om dat dan ‘sportswashing’ te noemen... Natuurlijk zit er een heel idee achter waardoor de visie op de ontwikkelingen in Saoedi-Arabië mogelijkerwijs iets positiever wordt. Maar gebeurt dat niet in veel meer landen?’’, reageert consultant Cyril Widdershoven, die contacten legt tussen Nederlandse bedrijven en de Saoedische overheid. ,,De Olympische Spelen in China. Evenementen in India. Rusland. Er zijn heel veel landen op aarde waar het niet zo gaat zoals het zou moeten gaan, volgens de regels van de EU en het westen. Maar ik loop al 20 jaar bij de Saoedi’s rond. Al deze ontwikkelingen zijn natuurlijk ook wel een gegeven dat daar echte veranderingen gaande zijn.’’

NBA

Kroonprins Mohammed bin Salman heeft sport in 2016 aangewezen als een prioriteit binnen het economische ontwikkelingsprogramma van het land. Als een agressieve haai jagen de Saoedi’s nu op alles wat er op te kopen valt, 650 miljoen dollar is gereserveerd voor het project. De Amerikaanse lobby-organisatie Churchill Ripley Group regelde ook al ontmoetingen met basketbal-organisatie NBA, de Formule 1-top en de Major League Soccer.

Widdershoven: ,,Is het een goede strategie om al die dingen te doen? ik weet het niet. De Supercup van Spanje in Saoedi-Arabië, ik begrijp het niet. De Dakar Rally hoort wat mij betreft thuis in Dakar. Maar oké… Wielrennen in Azerbeidzjan of Oman is net zo belachelijk. Als je het geld hebt, de stadions vol krijgt, er geld mee verdient, media-aandacht genereert en de clubs die moeten spelen het ook oké vinden.. Wie ben ik dan om te zeggen: dat mag niet?’’

Dubai voorbij
Widdershoven heeft Saoedi-Arabië de laatste jaren spectaculair zien veranderen. ,,Drie jaar terug was er nog geen muziek, geen vrouwen op straat, niets. Tegen mijn klanten zei ik: vlieg daar maar lekker overheen. Maar het verandert er schrikbarend snel. Als het zo snel door blijft gaan, is Saoedi-Arabië binnen vijf jaar Dubai voorbij’’, verwacht de consultant, die zeker niet wil zeggen dat er niks meer mankeert aan het land.

,,Absoluut niet. Blijf kritisch, want het is echt geen Nederland. De vrijheden daar zijn nog lang niet zoals bij ons, maar in de regio is het precies op hetzelfde niveau. En bij de Saoedi’s verandert alles veel sneller dan in bijvoorbeeld de Emiraten.’’

Dat Novak Djokovic en Rafael Nadal hun demonstratie-partij in Djedda vorig jaar annuleerden na massale kritiek - officieel vanwege een blessure van Nadal - kan Widdershoven begrijpen. Tegelijkertijd vraagt hij zich af hoe er over een paar jaar naar het land gekeken wordt. ,,Want je kunt dit alles ook positief bekijken, hè. De jeugd in Saoedi-Arabië had tot drie jaar terug helemaal niets. Geen mogelijkheden om uit te gaan, westerse muziek was er niet te horen, concerten waren er niet en naar een wedstrijd van Barcelona kijken kon al helemaal niet. Nu dus wel. En er is niet alleen sport, hè. DJ Tiësto was er ook al. En vele andere artiesten. Maar daar hoor je dan niks over.’’
----- https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/hoe-saoedi-arabie-sport-gebruikt-om-zijn-imago-op-te-poetsen~a4c1ece6/

deket
9 januari 2020, 00:17
Ben ik nu oud aan.het worden wanneer ik vaststel dat het zo helemaal fout loopt?
Back to the roots,please!
Dwz ,voetbal als een leuk spelletje zonder oliesjeiks en Chineze Miljardairs

duif1
9 januari 2020, 00:26
For a few dollars more.
Maar voor extra poen danst de beer

Jij bent slecht op de hoogte Deket. Als je er geen verstand/weet van hebt kun je beter zwijgen.

Willem2
9 januari 2020, 14:21
Vertrek van Dest roept nog meer vragen op over keuze voor Qatar
Het toch al omstreden trainingskamp van Ajax in Qatar heeft een nieuw hoofdstuk gekregen. De Amerikaanse verdediger Sergiño Dest (19) voelde zich niet langer veilig in Doha en keerde terug naar Amsterdam. ... https://www.ad.nl/dossier-trainingskampen/vertrek-van-dest-roept-nog-meer-vragen-op-over-keuze-voor-qatar~ae858d23/

Onlangs besloot de nationale ploeg van de Verenigde Staten nog een trainingskamp in Qatar te annuleren. Dest, sinds kort Amerikaans international, vertrok aanvankelijk met de selectie van Ajax, stond ook op het trainingsveld, maar had toch geen goed gevoel bij een langer verblijf. Ajax heeft begrip voor zijn verzoek en heeft er gehoor aan gegeven. ..... https://www.ad.nl/dossier-trainingskampen/amerikaanse-ajacied-dest-voelt-zich-niet-veilig-in-qatar-en-keert-terug-naar-nederland~a6e99d95/

Willem2
9 januari 2020, 14:22
Babel terug naar Ajax voor een half jaar... https://www.ad.nl/transfer-talk/officieel-ajax-haalt-babel-weer-terug-naar-amsterdam~addae43e/

deket
9 januari 2020, 18:19
Duif eerst informeren en dan pas mag je moeien.
Qatar geeft geld aan de clubs die daar hun stages doen
Vorig seizoen betaalde Club Brugge weliswaar 140.000 euro ,inclusief 5 sterren luxe hotel maar nu wil Qatar clubs zoveel mogelijk indirect sponsoren voor hun voetbalimago hoog te houden

JonnyFontane
9 januari 2020, 18:33
Babel terug naar Ajax voor een half jaar... https://www.ad.nl/transfer-talk/officieel-ajax-haalt-babel-weer-terug-naar-amsterdam~addae43e/

Heeft ie genoeg van voetbal?

Willem2
9 januari 2020, 18:44
Heeft ie genoeg van voetbal?

Nee van Erdogan ;)

Willem2
9 januari 2020, 18:45
PSV heeft gelukkig verloren van Brugge. Dat houdt in dat ze goed te voorschijn zullen komen na de winterstop :rolleyes:
https://www.ad.nl/dossier-trainingskampen/psv-onderuit-in-oefenduel-met-club-brugge~a044d71a/

Willem2
9 januari 2020, 20:43
Ohmg Ajax gaat vriendschappelijke wedstrijden winnen. Als ze ook van Brugge winnen dan wordt het een zwaar jaar :rolleyes:

B-elftal Ajax heeft in Qatar weinig problemen met Eupen .... https://nos.nl/artikel/2317967-b-elftal-ajax-heeft-in-qatar-weinig-problemen-met-eupen.html

Jan Verplancke
10 januari 2020, 14:31
Niet echt 'n topploeg dat Eupen.

Willem2
10 januari 2020, 15:19
Niet echt 'n topploeg dat Eupen.

Laat le_belge dit niet horen. Ze staan nu nog 13de maar Eupen zal in het tweede deel van de competitie jou nog gaan verbazen :biggrin:

PS Ook dit is een gummi-allergievrij bericht :rolleyes: :cool:

Willem2
10 januari 2020, 15:50
Club én Cercle Brugge krijgen beide eigen stadion
Het is de bedoeling dat de Club Brugge én Cercle Brugge beide een eigen stadion krijgen. De twee Belgische clubs delen al ruim 44 jaar het Jan Breydel-stadion, dat ondanks de nodige investeringen niet meer aan de huidige eisen voldoet. ..... https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/club-en-cercle-brugge-krijgen-beide-eigen-stadion~acd16f4a/

deket
10 januari 2020, 16:54
Vraag me af waarom ze voor het EK 2000 dan nog voor zoveel miljoenen bededelden en effectief kregen voor hun huidige locatie
Anderlecht kreeg niets,zero.
Maar daar zal het gelobby van Club Brugge supporter,wijlen ex premier en Christen Democraat Jean Luc Dehaene niet vreemd aan zijn

deket
10 januari 2020, 17:03
Hey Duif1, indien je nog eens een keer wil moeien en profileren, kies dan een zwakkere tegenstander en besef dat deket altijd gelijk heeft. :freu:
Ben hier aan het wachten op een klant en mijn laptop niet bij,met een smarth kan ik de link niet kopiëren maar men mag ook wel wat zelf opzoeken. Op de site van Apache (onderzoeksjournalistiek, zoals ze nog te weinig bestaat kan je het volgende artikel lezen :"Hoe Club Brugge Qatarees regime proper wast,,,
Maar misschien heeft volgens jou Saudi-Arabië ook geen geld gegeven aan de Spaanse toppers om daar te spelen.
Real en Barça gaan daar om hun supporters te pesten,zeker? Zodat alleen de allerrijksten met vliegtuig en hotel live kunnen bijwonen

Picasso 1
13 januari 2020, 00:11
De in Saudi Arabië gespeelde Spaanse Supercup is door Real Madrid gewonnen. Deze keer geen foto van het team maar een andere die indruk op me maakte. De dame op onderstaande foto is president van de Madrileense autonomie (voor de leergierigen, naast Catalonië heeft Spanje nog 16 andere autonomieën ;) )
Terwijl zelfgenoemde feministen vaak bizar genoeg een hoofdbedekking opzetten bij dit soort gelegenheden, verschijnt deze President van Madrid gewoon zonder hoofdbedekking in hartje Saudi Arabië, geeft hartelijk iedereen een hand en bij de Saudiër naast zich dwong ze op hele elegante en nette manier wat bewegingsruimte af.

33057

De video met de elegante wijze waarop ze wat ruimte voor zich maakte.
https://t.co/QAfoo4l1CK

deket
13 januari 2020, 19:24
Ondertussen wil Boloni ,de Roemeense succestrainer van den Antwerp
zijn landgenoot Marin bij Ajax naar Antwerpen halen
Deze nochtans uitstekende voetballer heeft moeite zich te akklimatiseren in Amsterdam en verslijt zijn trainingsbroek op de bank

Willem2
14 januari 2020, 13:36
AMSTERDAM - Op de internationale transfermarkt in het voetbal ging in 2019 zo’n 6,3 miljard euro om. Meer dan een half miljard (590 miljoen euro) verdween daarbij in de zakken van voetbalmakelaars. Het is een vrije markt, maar de wereldvoetbalbond wil een einde maken aan de excessen.

Het Italiaanse Juventus keerde Mino Raiola in 2016 een bedrag uit van 27 miljoen euro bij de transfer van Paul Pogba naar Manchester United, dat 105 miljoen euro moest neertellen voor de Franse middenvelder.

Commissie
Raiola incasseert sinds die tijd ook nog een vermogen vanwege het percentage dat hij opstrijkt van het salaris dat Pogba in Engeland verdient. Aan dat laatste is niets vreemd, omdat alle makelaars (voetbalagenten) een commissie incasseren van het salaris van de speler. Dat ligt meestal tussen de drie en zes procent. Al met al is meer dan een kwart van het bedrag dat met de transfer is gemoeid, niet bij de speler of de club terechtgekomen.

Sinds 2014 zijn de uitgaven van voetbalclubs aan voetbalmakelaars bijna verdrievoudigd. De wereldvoetbalbond FIFA vindt dat het de spuigaten uitloopt. Niet het totaalbedrag vinden bijna alle partijen schokkend, maar de excessen.

Profvoetballers willen in korte tijd zoveel mogelijk geld verdienen en worden daarbij in negen van de tien gevallen geholpen door een agent die hen helpt bij de onderhandelingen of op zoek gaat naar een nieuwe club. Matthijs de Ligt kon afgelopen zomer kiezen uit Barcelona, PSG en Juventus. Zijn keuze heeft naast het sportieve vanzelfsprekend ook te maken gehad met de deal die er op tafel kwam. Zo gaat het bij de meeste spelers.

Multimiljonair
De Ligt wordt in recordtijd multimiljonair. Als hij en Frenkie de Jong (bij Barcelona) per jaar 15 miljoen euro verdienen, strijken hun zaakwaarnemers jaarlijks naast de miljoenencommissie van de transfer al gauw tussen de een en anderhalf miljoen euro op van het salaris aan commissie.

De FIFA wil al die commissies reguleren. Een agent mag nog maar drie procent van het jaarsalaris opstrijken, hij mag ook nog eens drie procent in rekening brengen voor de bemiddeling namens de kopende club. En de agent die namens de verkopende club optreedt, mag maximaal tien procent van de transfersom opstrijken.

Dat is tegen het zere been van een clubje makelaars, dat megagrote deals doet in Europa: Mino Raiola, Jonathan Barnett (o.a. agent van Gareth Bale) en Roger Wittmann (machtige agent in het Duitse topvoetbal).

Schadeclaims
Het drietal heeft zich verenigd onder de noemer FAF (Football Agents Forum) en heeft op 17 oktober jl. in een brief aan de FIFA gedreigd met tal van rechtszaken en schadeclaims als de vrije markt niet wordt gehandhaafd. De FIFA zou handelen in strijd met de wet in tal van landen. Raiola, Barnett en Wittmann zeiden dat ze net zo veel geld uit een transfer moeten kunnen halen als spelers en clubs toestaan.

De FIFA heeft geantwoord dat er veel onderzoek aan is voorafgegaan en dat er overleg is gevoerd met alle betrokken partijen op diverse continenten. Dat is een beetje krom, omdat het grootste deel van alle deals in Europa wordt gedaan en de makelaars hier goed zijn verenigd binnen de EFAA. Dat staat voor de European Football Agents Association, met meer dan duizend aangesloten voetbalagenten.

Lijnrecht tegenover Raiola
De Nederlander Rob Jansen is president van de EFAA en de jurist van deze organisatie is ook een Nederlander: Roberto Branco Martins. Die laatste maakt zich namens de meer dan duizend Europese voetbalmakelaars sterk voor een officiële rol aan tafel bij de FIFA. De club van Rob Jansen, die niet voor het eerst in zijn carrière lijnrecht tegenover Raiola staat, begrijpt dat er wel degelijk regulering nodig is en dat excessen niet goed zijn voor de bedrijfstak voetbal.

Branco Martins zegt: „In een brief aan de FIFA is duidelijk gemaakt dat wij nooit officieel zijn gehoord in dit proces. We vormen met z’n allen één grote voetbalfamilie en er zitten veel juridische haken en ogen aan het toepassen van een limiet op commissies. Maar met zo’n grote organisatie als de EFAA, die te maken heeft met de grootste voetballanden ter wereld, moet je wel om de tafel gaan.”

Over veertien dagen gaat dat gebeuren. Het kan voor een grote doorbraak gaan zorgen. Makelaars mogen onder geen beding meer namens drie partijen optreden, de speler, de kopende club en de verkopende club. Er moet totale transparantie komen en makelaars moeten wat de EFAA betreft worden betaald via een ’Clearing House’.
...... https://www.telegraaf.nl/sport/1361515645/de-fifa-is-het-graaien-zat-maar-wie-temt-de-makelaar

Willem2
14 januari 2020, 13:38
Kenneth Vermeer naar Los Angeles FC ... https://www.telegraaf.nl/sport/2086179097/kenneth-vermeer-naar-los-angeles-fc

Willem2
14 januari 2020, 15:12
PSV laat Jeroen Zoet naar FC Utrecht vertrekken
Jeroen Zoet verruilt PSV per direct voor FC Utrecht. De 29-jarige doelman wordt door de Eindhovenaren voor de rest van het seizoen verhuurd.

.... https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/psv-laat-jeroen-zoet-naar-fc-utrecht-vertrekken~a089a41e/

Willem2
14 januari 2020, 16:41
1. FC Barcelona € 840.8
2. Real Madrid € 757.3
3. Manchester United € 711.5
4. Bayern München € 660.1
5. Paris Saint-Germain € 635.9
6. Manchester City € 610.6
7. Liverpool € 604.7
8. Tottenham Hotspur € 521.1
9. Chelsea € 513.1
10. Juventus € 459.7
23. Ajax € 199.4
https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/dit-zijn-de-meest-verdienende-voetbalclubs-ter-wereld~ab55cc75/
https://www2.deloitte.com/uk/en/pages/sports-business-group/articles/deloitte-football-money-league.html

Big30
14 januari 2020, 23:45
.
Van Eetvelt nieuwe CEO van Anderlecht, Vandenhaute extern adviseur en Lefevere in raad van bestuur
Karel Van Eetvelt volgt vanaf 1 april Jo Van Biesbroeck op als CEO van Anderlecht. Wouter Vandenhaute wordt extern adviseur en Patrick Lefevere en Brussels burgemeester Philippe Close treden toe tot de raad van bestuur van paars-wit. Sportief manager Michael Verschueren verliest zijn zitje in de raad van bestuur van paars-wit, maar zijn rol verandert voorts niet. De zoon van ‘Mister Michel’ krijgt er wel extra klankborden bij.

https://m.hln.be/sport/voetbal/belgisch-voetbal/anderlecht/van-eetvelt-nieuwe-ceo-van-anderlecht-vandenhaute-extern-adviseur-en-lefevere-in-raad-van-bestuur~acaafcfe/

Terwijl we kunnen lezen dat Ajax een record omzet haalt (misschien beter gezegd vet verdiend aan transfers), PSV met Puma een prima deal maakt lezen we dat Anderlecht de RvB versterkt met mannen uit het wieler milieu :biggrin: en een burgemeester!
Die wieler mannen ken ik, de burgemeester niet zo maar lees dit over hem "In zijn privéleven is Philippe Close gepassioneerd door rugby en muziek", komt wel goed dus :).

Willem2
15 januari 2020, 00:03
Mignolet onder indruk van Vormer: ‘Betere afmaker dan Firmino’ .... https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/mignolet-onder-indruk-van-vormer-betere-afmaker-dan-firmino~a068583d/

Willem2
15 januari 2020, 00:25
Ajax populair: al 46.000 tickets verkocht voor Spakenburg-thuis
– Dat Ajax leeft, is goed terug te zien in de kaartverkoop van de Amsterdammers. De club kondigt dinsdag aan dat alle wedstrijden in de Eredivisie zijn uitverkocht en dat ook de Europa League-confrontatie met Getafe in een vol huis zal worden afgewerkt. .... https://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/362031/ajax-populair-al-46000-tickets-verkocht-voor-spakenburg-thuis/

deket
15 januari 2020, 00:34
beste Big30, waarom denk je dat ze een burgemeester met veel politieke macht binnen de grootste partij mee in het bestuur zetten? men wil al lang een uitbreiding van het gezelligste stadion van Europa
de CEO van Mediavijver,die ook veel Nederlandse mediaorganen beheerst komt ook mee aan boord,en dat is sportief van hem,immers hij was teleurgesteld naast de overname van Anderlecht te grijpen
anyway,teveel baasjes in huis vind ik niet goed,maar deze komen er niet zomaar bij

Willem2
15 januari 2020, 13:31
’Bunga-bunga met 22 modellen en Man City-sterren’ .... https://www.telegraaf.nl/sport/1619111865/bunga-bunga-met-22-modellen-en-man-city-sterren

Zoiets doet Kevin toch niet :rolleyes:

WANDELAAR5
15 januari 2020, 13:33
https://www.thesun.co.uk/sport/10740269/man-city-bunga-babes-wild-party Absoluut saunaclub materiaal! En dit toont eens te meer waarom dit onderwerp hier op het forum thuis hoort!

satanic surfer
16 januari 2020, 15:32
Hans Vanaken wint net als vorig jaar de Gouden Schoen en wordt tengevolge de eerste speler sinds Clublegende Jan Ceulemans die 2 opeenvolgende jaren wint. Antwerpspits Mbokani werd met geringe afstand tweede en was flink ontgoocheld. Club Brugge kaapte bijna alle prijzen weg, Mignolet doelman vh jaar, Clement coach van het jaar (wel grotendeels wegens titel van RCGenk in het voorjaar)...Anderlecht dient het met een troostprijsje te stellen met beste belofte Verschaeren...Het is al de vierde opeenvolgende Gouden Schoen overigens voor Brugge wat toch significant mag worden genoemd.

Anderlecht stelt een zooi nieuwe heren voor in hun bedrijfsorganigram overigens. Minst opvallende doch veruit de meest te betreuren naam is die van huidig Brusselse burgemeester Philippe Close die "onbezoldigd" gaat opereren in de raad van bestuur van een commercijele omgeving wat een voetbalclub toch is. Bij vergunningen etc wordt dit uitermate penibel, laten we hopen dat andere clubs nog enig fatsoen in het vaandel gaan dragen..Dat gaat toch stilaan een brug té vér die belangenverstrengeling!

deket
16 januari 2020, 21:31
Waarom? Al vergeten welk lobbywerk ex premier Christen Democraat JL Dehaene voor Club Brugge deed? En de huidige burgemeester van Brugge blijkbaar ook.
Het werkt zo eenmaal Netwerken, in het golf,op de loges van het voetbal en vroeger vaak in de champagnebordelen

deket
16 januari 2020, 21:34
Betreffende die party ivm de spelers van Manchester City,'saubamateeiaal? Zeg mij in welke sauna je deze meiden.kan aantreffen en ik ga er zaterdag onmiddellijk heen

Jan Verplancke
16 januari 2020, 21:36
Betreffende die party ivm de spelers van Manchester City,'saubamateeiaal? Zeg mij in welke sauna je deze meiden.kan aantreffen en ik ga er zaterdag onmiddellijk heen

Meiden van dit kaliber gaan echt niet in 'n club zitten waar ze eerst 'n uur moeten pré-salen, dan voor 5 tientjes een half uur uit elkaar worden getrokken en dan als after-sale ook nog voortdurend aandacht moeten schenken aan de beer in kwestie, terwijl 'ie platzak uit een flesje bier lurkt...

deket
16 januari 2020, 22:16
Hoeft geen saunaclub te zijn,indien ze in een andere ,duurdere club zitten is het ook goed hoor.
Heb helaas wel niet zoveel geld zoals de spelers van City

WANDELAAR5
17 januari 2020, 10:57

Bij mijn laatste bezoek aan Living Room liepen er 2 rond die hier wel mee hadden gekund. Chris, Diana, Ella en Sabrina in Babylon hadden hier ook prima bij gepast.

satanic surfer
18 januari 2020, 20:10
Nou, Erling Haaland heeft tijdens z´n eerste match bij Dortmund niet ontgoocheld. Wat heet?! Bij een 3-1 achterstand werd de jonge spits losgelaten en een halfuur later stond het 3-5 voor Dortmund en had ie er 3 in het netje gelegd...Een visitekaartje afgeven heet dat...Behoudens calamiteiten gaat dat jochie belachelijk véél goals maken het komende decennium en doe maar factor 10 qua uitgaande transfersom binnen een paar jaartjes, Dortmund wrijft zich in de handjes...Benieuwd wat voor een ontvangst ie krijgt van de Gelbe Wand volgende week, zou wel ´ns luid kunnen worden...

Badslippers
18 januari 2020, 21:34
Nou, Erling Haaland heeft tijdens z´n eerste match bij Dortmund niet ontgoocheld. Wat heet?!

Gelukkig hebben we de beelden:

https://www.youtube.com/watch?v=FAGs1C9kK48

Willem2
18 januari 2020, 23:19
Willem II blijft verrassen en verslaat in Alkmaar nummer twee AZ ... https://nos.nl/artikel/2319228-willem-ii-blijft-verrassen-en-verslaat-in-alkmaar-nummer-twee-az.html

bocariver
18 januari 2020, 23:37
A new talent is rising in French landscape , Rayan Cherki just conquest his place in Lyon at 16 years and 140 days.
Tonight , he scored 2 goals and 2 pass to beat Nantes in cup 4-3.
He is not supersonic like Mbappe but his technical level will surprised you soon. With Camavinga , he will be part of French team for WC 2026 in North America if pigs do not eat him.

Willem2
19 januari 2020, 01:00
Luuk de Jong heeft met zijn optreden in het uitduel van Sevilla met Real Madrid (2-1) veel indruk gemaakt. In Spaanse media werd zelfs de vergelijking met de Braziliaanse Ronaldo gemaakt. ....https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/luuk-de-jong-maakt-indruk-in-bernabeu-hij-veranderde-opeens-in-ronaldo~a8e39b48/

Een loepzuiver doelpunt werd afgekeurd van De Jong, typisch Real Madrid.

Willem2
19 januari 2020, 15:29
Slordig PSV begint 2020 met pijnlijk gelijkspel in Venlo .... https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/slordig-psv-begint-2020-met-pijnlijk-gelijkspel-in-venlo~ab55708c/

In Nederland doen de clubs er alles aan om het nog spannend te laten lijken.
PSV staat nu zelfs 4de.

Supporters PSV woest om smerig glas De Koel .... https://www.1limburg.nl/supporters-psv-woest-om-smerig-glas-de-koel?context=topstory
Veel hebben ze niet gemist de supporters van PSV. Maar zoiets is onacceptabel Badslippers !!!

Willem2
19 januari 2020, 16:25
In Nederland doen de clubs er alles aan om het nog spannend te laten lijken.

Ajax won met zeer veel moeite van Sparta

satanic surfer
19 januari 2020, 16:54
Royal Antwerp FC wint op het veld van Cercle Brugge en deelt daarmee de (provisoire) genadeklap uit aan de laatste in de stand die een ticketje richting 2é klasse mogen boeken lijkt me...Ondanks een vroege achterstand en een rode kaart tegen binnen 10 minuten vocht Antwerp zich terug en lijkt deelname aan PO1 bijna zeker met deze 3 hardbevochten punten...Zo dadelijk ontvangt Anderlecht thuis Club Brugge in de zoveelste do or die-match voor paars-wit richting eventuele deelname aan PO1..Mits winst sluipen ze tot op 4 punten van plekje 6 met nog 8 matchen te gaan, bij verlies wordt het wel erreg penibel...

satanic surfer
19 januari 2020, 19:57
Club Brugge wint op het veld van een verdienstelijk spelend Anderlecht met 1-2. Kersvers 2-voudig Gouden Schoen Hans Vanaken himself was met beide goals beslissend. Het wordt dus uitermate lastig voor les Mauves doch mathematisch kan het nog. 21 op 24 lijkt me noodzakelijk om nog plek 6 te viseren. Het lijkt me dat de Anderlechtspelers wat meer boslopen motten inlassen want fysiek zakten ze toch behoorlijk door hun hoeven na een wervelende eerste helft...

Badslippers
19 januari 2020, 21:26
Supporters PSV woest om smerig glas De Koel .... https://www.1limburg.nl/supporters-psv-woest-om-smerig-glas-de-koel?context=topstory
Veel hebben ze niet gemist de supporters van PSV. Maar zoiets is onacceptabel Badslippers !!!

Ik zal het bij Korpschef Erik Akerboom melden.
Zegt trouwens ook iets over de geestelijke vermogens van die PSV supporters; betalen om een voetbalwedstrijd te bekijken achter een smerige glaswand die door de laagstaande zon bijna ondoorzichtig wordt. Dan heb je het verstand van een doppinda.

Big30
19 januari 2020, 23:37
Club Brugge wint op het veld van een verdienstelijk spelend Anderlecht met 1-2. Kersvers 2-voudig Gouden Schoen Hans Vanaken himself was met beide goals beslissend. Het wordt dus uitermate lastig voor les Mauves doch mathematisch kan het nog. 21 op 24 lijkt me noodzakelijk om nog plek 6 te viseren. Het lijkt me dat de Anderlechtspelers wat meer boslopen motten inlassen want fysiek zakten ze toch behoorlijk door hun hoeven na een wervelende eerste helft...
Ze staan nu 7 punten achter op Genk en Mechelen (andere teams laat ik maar even buiten beschouwing), die gaan, of 1 ervan toch wel minimaal nog 12-13-14 punten halen (ok koffiedik kijken, maar je kunt het winst percentage extrapoleren) uit nog 8 wedstrijden, tel daar dan nog de 7 punten bij op en dan zal Anderlecht inderdaad iets van 18-21 punten nog moeten halen op 24 punten die te behalen zijn.
Tot nu toe scoren ze 27 op 66, dat is afgerond 41%, 21 op 24 is 87.5%, de kans dat PSV nog kampioen wordt is groter dan dat Anderlecht nog PO1 gaat halen :biggrin:.

Vorig jaar had je voor plaats 6 49 punten nodig, het jaar ervoor 44. Reken maar uit ... . Zelfs om 44 punten te halen moet je 5 maal winnen en 2 maal gelijk spelen op 8 wedstrijden.

bocariver
20 januari 2020, 01:26
Luuk de Jong heeft met zijn optreden in het uitduel van Sevilla met Real Madrid (2-1) veel indruk gemaakt. In Spaanse media werd zelfs de vergelijking met de Braziliaanse Ronaldo gemaakt. ....https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/luuk-de-jong-maakt-indruk-in-bernabeu-hij-veranderde-opeens-in-ronaldo~a8e39b48/

Een loepzuiver doelpunt werd afgekeurd van De Jong, typisch Real Madrid.

Luke De Jong scored 4 goals in 20 matches with Sevilla.

I did not remember that Ronaldo played like that...

Big30
20 januari 2020, 08:32
Luke De Jong scored 4 goals in 20 matches with Sevilla.

I did not remember that Ronaldo played like that...
33089
Actually he did, long time ago ;).

bocariver
20 januari 2020, 18:03
33089
Actually he did, long time ago ;).

If you have a player “like Ronaldo” in Oranje team for next euro , you are clear favorite, you do not need Depay back.

deket
20 januari 2020, 18:18
Was gaan kijken en in een sfeervol warm stadion werd Brugge de 1ste helft gewoon van de sokken geblazen. Elk duel werd gewonnen en nieuw talent van de eigen opleiding Belg Colassin scoorde na 20 minuten dubbel en dik verdiend nadat hij al in de eerste minuut op de.paal besloot
Juist voor de pauze deed Vormer weer een swalbe, waarom ben ik hier niet verbaasd om? En schiet de onterecht vrije trap op de muur maar dan komt hij op de voet van Vanaken die een wereldgoal maakt,maar zelf beseft dat hij geluk had en de bal evenzeer op de Brusselse ring kon vallen. Tja het nodige geluk van de kampioen zeker? Tenzij de vrienden van den Antwerp Brugge in de playoff1 kunnen voorbijsteken? Ze hebben er dit seizoen al tegen gewonnen

Willem2
20 januari 2020, 19:25
Einde seizoen Willems door afgescheurde kruisband
Het seizoen van Jetro Willems zit er op. De linksback van Newcastle United heeft zaterdag zijn kruisband afgescheurd en is minimaal een halfjaar uitgeschakeld. .... https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/einde-seizoen-willems-door-afgescheurde-kruisband~aee1fe63/

Erg jammer. Want die Willems en de De Jong kunnen een truukje dat zeer moeilijk te verdedigen is...

Willem2
20 januari 2020, 19:31
Real Madrid legt opnieuw zak met geld op tafel voor Braziliaanse tiener

Real Madrid heeft opnieuw een voetbaltalent aan zich weten te binden. De Koninklijke neemt de 18-jarige Braziliaan Reinier voor ongeveer 30 miljoen euro over van Flamengo.

De aanvallende middenvelder, die zondag zijn verjaardag vierde, maakte de voorbije periode een goede indruk bij Flamengo (zes goals in vijftien duels) en was ook aanvoerder van Brazilië-onder 17. .... https://nos.nl/artikel/2319477-real-madrid-legt-opnieuw-zak-met-geld-op-tafel-voor-braziliaanse-tiener.html

Willem2
21 januari 2020, 23:06
Bekerduel tussen Fortuna en Feyenoord gestaakt wegens hevige mist ..... https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/bekerduel-tussen-fortuna-en-feyenoord-gestaakt-wegens-hevige-mist~a8905681/

Willem2
23 januari 2020, 00:20
Ajax wervelt met grote cijfers langs Spakenburgse amateurs .... https://nos.nl/artikel/2319791-ajax-wervelt-met-grote-cijfers-langs-spakenburgse-amateurs.html

Willem2
23 januari 2020, 17:41
De belangrijkste clubs van Nederland en België willen nader onderzoek laten doen naar de haalbaarheid van een gezamenlijke competitie. Uit een rapport van Deloitte, dat in opdracht van de clubs werd opgesteld, blijkt dat alle profclubs in de twee landen substantieel meer geld genereren als ze in één competitie spelen: de Beneliga.

Onderzoeksbureau Deloitte presenteerde haar bevindingen gisteren in Eindhoven aan de elf grootste clubs van België en Nederland: namens ons land zaten Ajax, AZ, Feyenoord, PSV, Vitesse en FC Utrecht aan tafel. De vijf Belgische clubs waren AA Gent, Anderlecht, Racing Genk, Club Brugge en Standard Luik. Verder waren ook de KNVB, de KBVB en de Eredivisie CV aanwezig. .... https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/beneliga-is-nog-nooit-zo-dichtbij-geweest~ae7fe142/

Sponsor wordt The Walt Disney Company : Micky Mouse Competitie :biggrin:

Sphinx
23 januari 2020, 18:33
Het wordt in kleinere sporten (handbal, ijshockey) al eens gedaan, om een Kwik Kwek Kwak divisie te voorkomen. Tilburg deed het dan weer anders en meldde zijn ijshockey in de Duitse oberliga aan (3e divisie meen ik) op voorwaarde van de Duitse bond dat de Tilburgers de eerste jaren niet konden promoveren (en ik vraag me eerlijk gezegd af of dat ooit nog gaat gebeuren maar goed)

Of het ook in het voetbal kan werken? Vind het eigenlijk wel een interessant idee.

Willem2
23 januari 2020, 22:47
Nieuwe klap voor PSV: smadelijke bekeruitschakeling in Breda ..... https://nos.nl/artikel/2319929-nieuwe-klap-voor-psv-smadelijke-bekeruitschakeling-in-breda.html

Pfff OhMG het wordt nog niet beter met PSV.

deket
23 januari 2020, 22:58
Dus PSV verliest nu zelfs van NAC,in de beker?,een ploegje uit de Keukendivisie!
Waar zitten Big30 en @John,John mc Seck etc nu?
AZ67 en dat ploegje bij de Efteling stoten PSV ook in de competitie uit de subtop. Gaat van kwaad naar erger

Sphinx
23 januari 2020, 23:12
Applausje voor NAC

https://media1.tenor.com/images/266e13e3d2faf1437d0e405272c1527a/tenor.gif?itemid=3985100

En Tex Avery had nog een boodschap voor John de Jong: why do you keep hitting yourself?

https://66.media.tumblr.com/dda7633b41d5b43c0f45269d6f9a06a8/tumblr_mq3mbbXXQh1ri8sugo1_500.gif

Ik dacht dat Paars Wit het moeilijk had, maar het lijkt wel alsof PSV meent dat het nog erger moet kunnen :wand: Seizoen met nog 4 maanden te spelen eigenlijk al afgelopen, keeper zuur gemaakt, trainer weggestuurd, jonge sterren geblesseerd of uit vorm en de rest zakt af naar categorie Prutser. Die Rodriguez die ze wilden halen heeft wss genoeg gezien, die komt niet meer.

https://www.telegraaf.nl/video/2011755911/klap-komt-hard-aan-bij-psv-echt-een-afgang

Willem2
24 januari 2020, 00:45
Ik post nog iets over de Beneliga en dan valt iets op ....

BeNeLiga stap dichterbij na goed overleg: Ajax-Club Brugge in 2025? .... https://nos.nl/artikel/2319914-beneliga-stap-dichterbij-na-goed-overleg-ajax-club-brugge-in-2025.html

Het is een klein detail maar zeer opvallend ;)

Zeus1
24 januari 2020, 10:35
Lege tribunes :confused:

Willem2
24 januari 2020, 12:12
Lege tribunes :confused:

Nee, zelfs een wedstrijd Ajax-Spakenburg was uitverkocht :eek:

satanic surfer
24 januari 2020, 14:59
Beide halve finales in de Belgische beker eindigen op 1-1 en tengevolge is het koffiedik kijken wie het gaat halen in de respectievelijke terugwedstrijden. Bij Antwerp mist Lamkel Zé een penalty(die ie opeiste om onduidelijke redenen) en wordt ie stilaan uitgespuwd door de ganse spelerskern, Mbokani geschorst voor de terugmatch, pfff

Sphinx
24 januari 2020, 15:19
Ik post nog iets over de Beneliga en dan valt iets op ....

Het is een klein detail maar zeer opvallend ;)

Dat ze elkaar in Eindhoven troffen :biggrin:

Overigens neemt Standard niet het voortouw, het zit op de achterbank. Ze zien er in Luik eigenlijk niks in, maar om niet verrast te worden heeft men de vertegenwoordiging van AA Gent als "woordvoering" geritseld.

Willem2
24 januari 2020, 16:50
Dat ze elkaar in Eindhoven troffen :biggrin:

Of Brussel :biggrin:

Willem2
24 januari 2020, 16:56
Er zijn trouwens wel bezwaren geuit door de supporters:

Supporterscollectief ziet niets in Beneliga: ‘Voetbalcultuur wordt overboord gegooid’
De supporters van de Nederlandse voetbalclubs zien niets in de mogelijke komst van de Beneliga. Topclubs uit het Nederlandse en Belgische voetbal gaan naar aanleiding van een haalbaarheidsonderzoek een concreet voorstel uitwerken voor een gezamenlijke competitie. .....

De eredivisie heeft het imago van een competitie met leuk voetbal en goede spelers. Een competitie waarin NAC wel eens kan winnen van PSV en FC Emmen van Ajax. We begrijpen echt niet dat je dit imago overboord zou gooien door te fuseren met België, waar de competitie door omkoping en andere gekke zaken een ander imago heeft. Bovendien, in kleinere sporten is zo’n fusie al mislukt.” ..... https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/supporterscollectief-ziet-niets-in-beneliga-voetbalcultuur-wordt-overboord-gegooid~a3f0ac36/

John mc Snek
26 januari 2020, 00:52
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/913736/spaanse-pers-oordeelt-hard-over-frenkie-de-jong-desastreus-in-alle-opzichten-.html

Twee dagen ervoor met hakken over de sloot tegen een derde (!) klasser:

https://www.google.nl/amp/s/m.voetbalzone.nl/amp/doc.asp%3fuid=366546

Als Ajax wint van Spakenburg of PSV verliest dan is w2 altijd snel met zijn posts... verliest Barca of Ajax dan kruipt ie onder de tafel... beetje kinderachtig :)