PDA

Volledige versie bekijken : IJsberen en Voetbal, Eisbären und Fußball!!!

Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 [28] 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46

Wentelt Eefje
3 mei 2020, 21:14
https://www.nrc.nl/nieuws/2020/05/03/ronald-koeman-met-hartproblemen-opgenomen-in-ziekenhuis-a3998604

Bondscoach Ronald Koeman met hartproblemen opgenomen in ziekenhuis

Willem2
4 mei 2020, 11:55
Twee stents verhelpen hartproblemen Koeman ... https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/twee-stents-verhelpen-hartproblemen-koeman~aecafc6b/

deket
4 mei 2020, 19:24
Euh Big30 zo kan ik ontelbare filmpjes plaatsen uit nostalgie
Weet jij dat België wereldkampioen voetbal werd op den Beerschot in 1920!
De eerste WKwinst voor Nederland bestaat.niet en zal er ook niet komen. Jij en ik gaan dat zeker niet meemaken. België wel,waarschijnlijk 2022. Dus een eeuw ertussen

forgetskinnyletsgetfatty
4 mei 2020, 19:39
Euh Big30 zo kan ik ontelbare filmpjes plaatsen uit nostalgie
Weet jij dat België wereldkampioen voetbal werd op den Beerschot in 1920!
De eerste WKwinst voor Nederland bestaat.niet en zal er ook niet komen. Jij en ik gaan dat zeker niet meemaken. België wel,waarschijnlijk 2022. Dus een eeuw ertussen

Wereldkampioen? niet naast je schoenen lopen Deket.

Kan er niks over vinden, wel Olympisch Kampioen. Waar slechts 14 landen zich voor hadden ingeschreven.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Belgisch_voetbalelftal

Willem2
4 mei 2020, 20:05
Zehn Corona-Infektionen in Fußball-Bundesligen
1700 Tests wurden durchgeführt, zehn fielen positiv aus: Die Deutsche Fußball Liga hat die Ergebnisse der Corona-Testreihe in den Klubs der Bundesliga und zweiten Liga bekannt gegeben.... https://www.spiegel.de/sport/fussball/coronavirus-dfl-bestaetigt-zehn-infizierte-in-bundesliga-und-2-bundesliga-a-dad8e864-8b37-49b5-bc4b-50afa561dc14

Willem2
4 mei 2020, 20:14
Kalou nach Kabinen-Video gefeuert! ... https://www.bild.de/sport/fussball/fussball/hertha-bsc-salomon-kalou-nach-kabinen-video-gefeuert-70444908.bild.html

deket
4 mei 2020, 23:14
Forgetskinny. Het WK in de vorm zoals wij die kennen begon met de overwinning van Uruguay in 1930 georganiseerd door hetzelfde land
Daarvoor kon je als land alleen wereldkampioen voetbal worden tijdens de OS. Heel lange tijd waren het alleen 16 nationaliteiten,ik herinner mij dat nog goed. Door vele uitgeroepen als het mooiste WK ooit ,speelden ook amper 16 landen. Brazilië won de finale tegen Italië.
Nu om commerciële redenen spelen ze met 24 landen en waarschijnlijk binnekort met 32. Kan Nederland nog eens meedoen :wink2:

swazontneuf
5 mei 2020, 08:52
Nu om commerciële redenen spelen ze met 24 landen en waarschijnlijk binnekort met 32. Kan Nederland nog eens meedoen :wink2:

Sinds 1998 wordt het WK al gespeeld met 32 landen. Uitbreiding naar 48 landen is de volgende stap (vanaf 2026) als het aan Infantino cs. ligt.

Patjax
5 mei 2020, 10:31
Voetbalgeschiedenis

Voetbal is volkssport nummer 1 en zorgt voor vertier en vermaak. Zo ook dit voetbaltopic. Enkele posts van zuiderburen zorgden voor een grote glimlach op mijn gezicht. Emotie krijgt dan vaak de bovenhand terwijl ratio en de historie een compleet ander verhaal vertelt. Om hun posts in perspectief te plaatsen ben ik door de immer googlelende bamiblok op het idee gekomen de Facts & Figures op te zoeken op het alwetende internet.

Alvorens ik met een stukje geschiedenis op de proppen kom wil ik zeggen dat mijn vaste clubmaatje en één van mijn beste vrienden een Belg is en ook een fervent paars-wit aanhanger. Ik waardeer Deket zijn onvoorwaardelijke liefde voor Anderlecht maar het vertroebelt zijn blik op de realiteit.

de beste spelers van Nederland ,uitgezonderd JC en JN kwamen allemaal GRAAG naar Anderlecht in historische volgorde ; Jan Mulder,Gerard Bergholtz,Rob Rensenbrink,Jan Ruiter,Arie Haan,Johnny Dusbababa,Ruud Geels,Wim Hofkens,Adri van Tiggelen,Graeme Rutjes,Peter van Vossen,John Bosman,en dan vergeet ik er door mijn leeftijd nog wel wat,maar dat bleken uitblinkers en sterkhouders bij het Nederlands elftal
dus hoezo 2de rangs?

Het historisch perspectief dat Deket als self proclaimed liefhebber van geschiedenis als muziek in zijn oren moet klinken.

In de geschiedenis van het Nederlands elftal (778 spelers) hebben 12 spelers interlands gespeeld tijdens hun dienstverband bij Anderlecht. Gezamenlijk zijn ze goed voor 118 interlands en 30 doelpunten. Dat "slangenmens" Rob Rensenbrink tot één van de beste Nederlandse voetballers aller tijden behoort staat buiten kijf, dat "de spijker" Adrie van Tiggelen een zeer goede verdediger was ook en Arie Haan had met Ajax al drie Europa Cup 1 (het huidige CL) en het WK van '74 gespeeld alvorens hij naar Anderlecht verkaste.

De overige negen (ja ook club-icoon Jan Mulder) komen echt niet in het rijtje voor van spelers met een illuster verleden in het Nederlands Elftal als Marco van Basten, Ruud Gullit, Frank Rijkaard, Willem van Hanegem, Wim Jansen, Johnny Rep, Edwin van der Sar, Robin van Persie, Arjen Robben, Wesley Sneijder, Rafaël van der Vaart, Patrick Kluivert, Ruud van Nistelrooij, Dennis Bergkamp, Jan van Beveren, Ruud Krol, Frank en Ronald de Boer, Jaap Stam, Hans van Breukelen, René en Willy van de Kerkhof, Philip Cocu, Giovanni van Bronckhorst, Edgar Davids en kan zo nog wel even doorgaan. Uit iets langere vervlogen tijden oa Bep Bakhuys, Abe Lenstra, Eddy Pieter Graafland, Faas Wilkens en Jan Klaassens en huidige sterkhouders als Virgil van Dijk, Memphis Depay, Georgino Wijnaldum, Mathijs de Ligt en Frenkie de Jong.

De feiten
Jan Ruiter - 1 interland
Gerard "Pummy" Bergholtz - 1 van zijn 12 interlands als speler van Anderlecht
Wim "wie?" Hofkens - 1 van zijn 5 interlands als speler van Anderlecht
Ruud Geels - 3 van zijn 20 interlands als speler van Anderlecht
Johnny "Als er geschopt moet worden, dan schop ik het eerst" Dusbaba - 4 interlands
Jan Mulder - 5 interlands
Graeme "de professor" Rutjes - 5 van zijn 13 interlands als speler van Anderlecht
Johnny "de giraffe" Bosman - 6 van zijn 30 interlands als speler van Anderlecht
Peter "blind paard" van Vossen - 6 interlands als speler van Anderlecht
Arie "de intrigant" Haan - 14 van zijn 35 interlands als speler van Anderlecht
Adrie van Tiggelen - 34 van zijn 56 interlands als speler van Anderlecht
Rob Rensenbrink - 38 van zijn 46 interlands als speler van Anderlecht

37 van de 118 hebben plaatsgevonden op een EK of WK.
Rob Rensenbrink - 15 (13 WK '74-'78 en 2 EK '76)
Adrie van Tiggelen - 13 (4 WK '90 en 9 EK '88-'92)
Arie Haan - 9 (6 WK '78 en 3 EK '80)

Dus 3 van de 125 voetballers die ooit op een WK en 3 van de 102 spelers die ooit op een EK voor Nederland uitkwamen.

Welke oude koeien worden hier weer uit de gracht gehaald? Was het niet door die Corona shit, dan was België dit jaar al Europees Kampioen. Kan me niet herinneren dat Nederland ooit zo lang de FIFA ranglijst heeft aangevoerd als België. Nog eens nagekeken, België nog steeds op nr 1, Nederland op plaats 12. En om het helemaal op World Cup niveau rond te maken, als we dan toch oude koeien aan het reanimeren zijn, denk nog steeds met plezier terug aan 25 juni 1994, de derby der lage landen in de USA. Philippe Albert maar vooral Michel Preud'homme op zijn best! En dat was nog een matig België, in 1990 hadden ze minstens halve finale moeten halen.

Het WK in de vorm zoals wij die kennen begon met de overwinning van Uruguay in 1930 georganiseerd door hetzelfde land
Daarvoor kon je als land alleen wereldkampioen voetbal worden tijdens de OS. Heel lange tijd waren het alleen 16 nationaliteiten,ik herinner mij dat nog goed. Door vele uitgeroepen als het mooiste WK ooit ,speelden ook amper 16 landen. Brazilië won de finale tegen Italië. Nu om commerciële redenen spelen ze met 24 landen en waarschijnlijk binnekort met 32. Kan Nederland nog eens meedoen :wink2:

De FIFA is opgericht in Parijs waar, op uitnodiging van Robert Guérin, vertegenwoordigers van zeven voetbalbonden op 21 mei 1904 samen kwamen: Frankrijk, België, Denemarken, Nederland, Spanje (waar nog geen voetbalbond bestond: Madrid Football Club, het huidige Real Madrid), Zweden, Zwitserland. De Duitse voetbalbond meldde zich dezelfde dag per telegram als lid aan, en op 14 april 1905 werd de FA, de Engelse voetbalbond, lid. In 1909 werd Zuid-Afrika het eerste niet-Europese lid, in 1912 gevolgd door Argentinië en Chili.

In 1908 werd voetbal een officiële olympische competitie onder toezicht van de FIFA. Het toernooi werd georganiseerd door de Engelse voetbalbond, ging tussen nationale teams en had de vorm van een knock-outsysteem, maar diende nog steeds slechts als demonstratiesport. In 1908 (in Londen) en 1912 (in Stockholm) deden respectievelijk 8 en 11 Europese teams mee, en beide keren won het Engelse nationale amateurvoetbalteam. In 1914 besloot de FIFA het olympische toernooi te erkennen als een "wereldkampioenschap voetbal voor amateurs", en nam de verantwoordelijkheid voor de organisatie van het evenement. Dit leidde tot 's werelds eerste intercontinentale voetbaltoernooi, op de Olympische Zomerspelen van 1920 (in Antwerpen). Er deden 14 nationale teams mee, waarvan één van buiten Europa, namelijk Egypte. Dit toernooi werd gewonnen door België.

Het eerste officiële WK
In de tweede helft van de jaren 1920 werd besloten om voetbal niet op te nemen als onderdeel van het programma van de Olympische Zomerspelen van 1932 in Los Angeles, vanwege de op dat ogenblik geringe populariteit van voetbal in de Verenigde Staten en meningsverschillen tussen de FIFA en het IOC over de status van amateurspelers. In 1928 stelde FIFA-voorzitter Jules Rimet daarom voor om een eigen internationaal toernooi te organiseren, waarop de sterkste nationale voetbalploegen om de titel World Champion zouden gaan spelen. Op maandag 28 mei 1928 werd in Amsterdam besloten dat Uruguay gastland zou worden van het eerste officiële wereldkampioenschap voetbal, in 1930, om het eeuwfeest van de Uruguayaanse onafhankelijkheid te vieren en omdat Uruguay toen dubbele olympische titelhouder en dus een van de betere voetballanden was. Het eerste wereldkampioenschap voetbal was tevens het enige waarvoor de landen zich niet hoefden te kwalificeren: ze werden uitgenodigd door de FIFA om aan het eerste WK mee te doen. De animo uit Europa was echter nihil: op 28 februari 1930, de einddatum van inschrijving, had zich nog geen enkel Europees land aangemeld vanwege de lange reisduur en de hoge reiskosten. Uiteindelijk wist Rimet, met hulp van de regering van Uruguay, vier teams zo ver te krijgen om de oversteek te maken: België, Roemenië, Joegoslavië en Frankrijk. Met zeven teams uit Zuid-Amerika en twee uit Noord-Amerika kwam het aantal deelnemende landen op 13. Uruguay werd de eerste officiële wereldkampioen.

Het toernooi werd uitgebreid naar 24 teams in 1982 en vervolgens naar 32 in 1998, waardoor meer teams uit Afrika, Azië en Noord-Amerika konden deelnemen. Vanaf 2026 zullen er 48 landen meedoen aan het WK.

In Nederland halen we geen oude koeien uit de gracht maar uit de sloot. Leuk die eerste positie op de FIFA ranglijst, maar de wijze waarop deze ranglijst wordt berekend is hetzelfde als appels en peren vergelijken. De maatstaf blijft toch de prestaties op eindtoernooien als een WK en EK. Hoewel ik België zeker een titel gun ben ik bang dat ze hetzelfde lot is beschoren als onze generaties 1974-1978, 1998-2004 en 2008-2014. Wel de complimenten maar uiteindelijk zonder hoofdprijs.

WK's
Nederland
Aantal deelnames: 10
Beste prestatie: 2e (1974, 1978 en 2010)
Overig: 3e (2014), 4e (1998)
Aantal wedstrijden: 50
W/G/V: 27/12/11
Doelsaldo: 86-48
België
Aantal deelnames: 13
Beste prestatie: 3e (2018)
Overig: 4e (1986)
Aantal wedstrijden: 48
W/G/V: 20/9/19
Doelsaldo: 68-72

EK's
Nederland
Aantal deelnames: 9
Beste prestatie: winnaar 1988
Overig: 3e (1976), halve finale (1992, 2000 en 2004)
Aantal wedstrijden: 35
W/G/V: 17/8/10
Doelsaldo: 57-37
België
Aantal deelnames: 5
Beste prestatie: 2e (1980)
Overig: 3e (1972)
Aantal wedstrijden: 17
W/G/V: 7/2/8
Doelsaldo: 24-28

Olympische Spelen (Officieel erkend sinds 1908 en speciaal voor Deket)
Nederland: 3x Brons (1908, 1912 en 1920)
België: 1x Goud (1920)

België en Nederland hebben 127 keer tegen elkaar gespeeld. Een interland tussen beide landen wordt ook wel de Derby der Lage Landen genoemd. Slechts twee wedstrijden tussen landen zijn vaker gespeeld, dit zijn Argentinië-Uruguay en Hongarije-Oostenrijk. 55x winst voor Nederland, 41x winst voor België en 31x gelijk. Het doelsaldo is duidelijk in het voordeel van Nederland met 280 doelpunten tegen 220 voor België.

En aangezien we toch bezig zijn ook maar even de prestaties van de Nederlandse en Belgische clubs op een rijtje gezet in de drie Europese toernooien.

Europa Cup 1/CL
Nederland: 6 (Ajax 1971, 1972, 1973, 1995 - Feyenoord 1970 - PSV 1988)
België: 0
Europa Cup 2 (opgeheven na 1999)
Nederland: 1 (Ajax 1987)
België: 3 (Anderlecht 1976, 1978 - KV Mechelen 1988)
Jaarbeurs/Europa Cup 3/UEFA Cup/EL
Nederland: 4 (Feyenoord 1974, 2002 - Ajax 1992 - PSV 1978)
België: 1 (Anderlecht 1983)

Zonder illustratie is een verhaal niet compleet en daarom de eeuwige Europese ranglijst (waarbij zelfs dat provincie clubje uit Eindhoven hoger staat ;))

33652

Player
5 mei 2020, 12:53
@Patjax proficiat met deze encyclopedische samenvatting, maar ik herhaal nog eens, dit zijn oude koeien uit de gracht (of zoals men boven de Moerdijk placht te zeggen, uit de sloot). Ik moet al diep in mijn geheugen graven om een interland terug te vinden waarbij België van Nederland heeft verloren, is wellicht meer dan 20 jaar geleden. En als enkel WK of EK eindrondes echt voor de knikkers zijn, denk ik dat België nog nooit verloren heeft van Nederland of toch niet in een recent verleden. Dit doet allemaal geen afbreuk aan het feit dat Holland een grote voetbalnatie is, maar vrees toch dat deze generatie vele maten kleiner is dan de Rode Duivels. De EK titel kan hen haast niet ontglippen en zou een feit zijn in 2020.

En tenslotte, zeer mooie illustratie met RSCA in rijkelijk gezelschap van PSG en slechts een paar puntjes missend voor een eervolle top 20 plaats hoewel Europese successen toch al een tijdje geleden zijn, maar als een FIFA ranglijst (Die begint te lijken op een eeuwige met België op nr. 1) weinig betekenis of waarde heeft, weet ik niet wat we ons vergapen aan een aller tijden Europese Ranglijst, die - ik val in herhaling maar ik weet het en vergeef mijn lichte voorkeur naar laag Nederlands - voor Nederland meer en meer gebaseerd is op oude koeien die uit de gracht worden gehaald. Op zich is een clubrangschikking niet alles zeggend over de waarde van een voetballand. Het is niet dat de Spaanse, Engelse of Italiaanse voetbalcompetitie uitsluitend door binnenlandse spelers wordt bevolkt. Zou eerder zeggen dat Belgische Spelers daar zeer gegeerd zijn.

Willem2
5 mei 2020, 14:19
Nilis vertrekt bij VVV-Venlo
Met het voortijdig stopzetten van het seizoen in de eredivisie komt ook een einde aan het dienstverband van Luc Nilis bij VVV-Venlo. De voormalig topaanvaller uit België was de afgelopen twee jaar assistent- en spitsentrainer bij de Limburgse club. ,,Het was absoluut een fijne periode bij VVV. Gezellige club. Als je zelf altijd aan de top gespeeld hebt, is het niet altijd makkelijk om je aan te passen aan een ploeg die niet elke week moet winnen. Maar ik heb daar enorm veel opgestoken. Maar nu is het verhaal voor mij klaar in Venlo. Ik wil vooruit", zegt Nilis bij Sporza.

De oud-speler van onder meer Anderlecht en PSV zou best terug willen keren naar zijn vaderland. En dan het liefst naar de club uit Brussel waar hij acht jaar lang successen vierde. Lachend zegt hij dat speler/coach Vincent Kompany mag bellen: ,,Ik zal zeker opnemen." ... https://www.ad.nl/transfer-talk/summerville-terug-naar-feyenoord-zoet-naar-berlin~adefd05d/

Het wordt nog druk op de bank bij Anderlecht ;)

Player
5 mei 2020, 16:58
Het wordt nog druk op de bank bij Anderlecht ;)Voor mij zou hij welkom zijn, maar de laatste tijd worden er nogal broedermoorden gepleegd op zonen van het huis, zie exit Zetterberg. Vrees dat een CEO en Voorzitter zonder Paars-wit hart hier geen oog voor heeft. Het zou onder Vanden Stock niet waar geweest zijn.

Patjax
5 mei 2020, 18:24
maar als een FIFA ranglijst (Die begint te lijken op een eeuwige met België op nr. 1) weinig betekenis of waarde heeft, weet ik niet wat we ons vergapen aan een aller tijden Europese Ranglijst, die - ik val in herhaling maar ik weet het en vergeef mijn lichte voorkeur naar laag Nederlands - voor Nederland meer en meer gebaseerd is op oude koeien die uit de gracht worden gehaald. Op zich is een clubrangschikking niet alles zeggend over de waarde van een voetballand. Het is niet dat de Spaanse, Engelse of Italiaanse voetbalcompetitie uitsluitend door binnenlandse spelers wordt bevolkt. Zou eerder zeggen dat Belgische Spelers daar zeer gegeerd zijn.

De kop boven mijn stukje was niet voor niets voetbalgeschiedenis. Het plaatsen van de eeuwige clubranglijst was alleen maar om aan te tonen dat zo'n lijst gebaseerd is op basis van behaalde successen in het verleden. Om me dan ook maar te vergrijpen aan een cliché: In het verleden behaalde resultaten bieden geen enkele garantie voor de toekomst.

In vele sporten wordt er met een wereldranglijst gewerkt. In de meeste sporten is vooraf bekend hoeveel punten een bepaalde klassering oplevert. Mooi voorbeeld is het wielrennen. Duidelijker en overzichtelijker kan het haast niet. Je weet op voorhand hoeveel punten je krijgt als je de Ronde van Vlaanderen of de Tour de France wint. De wijze waarop de FIFA deze ranglijst berekent heeft een waar wiskundig hocus pocus gehalte. Ik durf rustig van mezelf te zeggen dat ik rekenkundig goed ben onderlegd, maar heb de huidige puntentelling toch echt twee keer moeten lezen.

Historiek puntenberekening

Tot 2006 was het systeem gebaseerd op bonuspunten, deze werden verkregen wanneer een land won van een land dat hoger op de ranglijst stond. De resultaten over de laatste acht jaar telden mee, waarbij recentere resultaten zwaarder wogen dan de oudere.
Sinds 12 juli 2006 (de eerste editie van de nieuwe ranglijst ná het wereldkampioenschap voetbal 2006) hanteerde de FIFA een nieuw systeem. De resultaten werden niet langer over acht jaar, maar over de laatste vier jaar meegeteld volgens de volgende methodiek:
* Bij winst kreeg men 3 punten, bij gelijkspel 1 punt en bij verlies 0 punten.
* Vermenigvuldigd met het belang van de wedstrijd (beginnend bij één punt voor een vriendschappelijke wedstrijd, oplopend tot vier punten voor een wedstrijd op het wereldkampioenschap)
* Vermenigvuldigd met de sterkte van de tegenstander (gebaseerd op de FIFA-ranglijst volgens de formule (200 minus plaats op de ranglijst); de nummer 2 heeft dus het coëfficiënt 198 en de nummer 118 de factor 82). Uitzonderingen hierop zijn dat de nummer 1 meetelt voor 200 en de nummers 150 en lager hebben een coëfficiënt van 50.
* Vermenigvuldigd met de gemiddelde waarde van de sterkte van de confederaties waar beide teams toe behoorden. Elke confederatie had een waarde tussen 0,85 en 1,0 gebaseerd op de prestaties tijdens de laatste drie wereldkampioenschappen.
* Dus als een team won op het WK van de nummer 1, was het aantal punten:
3 x 4 x 200 x 1 = 2400
* Het aantal behaalde punten werden bij elkaar opgeteld en op het eind van het kalender jaar gedeeld door het aantal interlands.

Actuele puntenberekening

Vanaf juli 2018 (de eerst ranglijst ná het wereldkampioenschap voetbal 2018) hanteerde de FIFA een nieuw systeem. Omdat er al jaren kritiek was op het berekenen van de FIFA ranking, heeft de FIFA besloten om op 10 juni 2018 een nieuwe rekenmethode te introduceren, die vanaf de ranglijst in juli zou meetellen. Deze rekenmethode wordt ook wel de ‘SUM formula’ genoemd. De ‘SUM formula’ is gebaseerd op de Elo-rating, komt ter vervanging van de oude berekeningswijze, die sinds 2006 geldig was. Voorafgaand aan dit besluit heeft de FIFA 2 jaar studie en onderzoek gedaan naar een betere en eerlijkere berekening van de FIFA ranking. Omdat de ranglijst mede bepalend is voor de loting van toekomstige toernooien, was het de FIFA er veel aangelegen om tot een betere ranking te komen. Met de nieuwe methodiek is er “minder ruimte voor het manipuleren van de ranking en zijn er gelijke kansen voor alle teams”, aldus FIFA. Zo krijgen landen binnen de nieuwe rekenwijze, meer ruimte om vriendschappelijke wedstrijden te spelen, zonder dat direct hun ranking wordt aangetast. Per gespeelde wedstrijd kan het puntenaantal voor de FIFA ranking veranderen. Het puntenaantal voor de FIFA ranking bestaat uit het huidige aantal FIFA ranking punten voorafgaand aan de wedstrijd, waaraan het FIFA puntenaantal dat in een wedstrijd behaald (kan negatief zijn) wordt, wordt toegevoegd.

Formule: P = Pvooraf + I * (W – Wverwacht)

P (Puntenaantal FIFA ranking)
Pvooraf (Puntenaantal FIFA ranking voorafgaand aan de wedstrijd)
I (Wegingsfactor belang van de wedstrijd (0.5 tot 6.0))
* Vriendschappelijke wedstrijd (buiten IMCW: I=0.5; binnen IMCW: I=1.0. IMCW=International Match Calendar Window);
* Nations League (groepsfase: I=1.5; play-offs/finales: I=2.5);
* Kwalificatiewedstrijden voor eindronde FIFA WK of eindronde van een Confederations toernooi zoals Europees Kampioenschap of Africa Cup (I=2.5);
* Eindronde Confederations toernooi, bijvoorbeeld EK of Africa Cup (tot kwartfinale: I=3.5; vanaf kwartfinale: I=4.0);
* Eindronde FIFA WK (tot kwartfinale: I=5.0; vanaf kwartfinale: I=6.0).
W (Resultaat van de wedstrijd (winst: W=1; gelijkspel: W=0.5; verlies: W=0))
Wvooraf (Vooraf verwachte resultaat van de wedstrijd (1 /(10*(-vf/600) + 1))
* vf = verschil in FIFA ranking punten tussen beide teams, voorafgaand aan de wedstrijd: [Pvooraf team A – Pvooraf team B]

Aanvullende bepalingen:
* In het geval dat de wedstrijd eindigt in een Penalty Shoot Out wordt de W-factor afwijkend bepaald. Een nederlaag wordt als een gelijkspel gezien en een overwinning als een ‘halve overwinning’. De W-factor wordt dan: winnende team: factor W=0.75; verliezende team: factor W=0.5.
* Als een team negatieve punten verzamelt in een knock-outronde of eindronde, worden deze geschrapt. Negatieve punten kunnen ontstaan als een team verliest, of zelfs wint na een Penalty Shoot Out, van een lager geplaatst team.

Player
5 mei 2020, 18:54
@Patjax Dus als de FIFA een luisterend oor had voor de kritiek en er 2 jaar over deed om tot een evenwichtig en eerlijk puntenklassement te komen, kunnen we uitgaan van een consensus dat de huidige rangschikking een duidelijke reflectie is van wie de beste voetbalnaties zijn ter wereld. Uiteraard gaat men daarbij niet uit van prestaties uit tijden dat de dieren nog spraken. Net zoals bij de ATP ranglijst, anders stond Björn Borg of John Mcenroe ook nog in de top 20 anno 2020.

Willem2
5 mei 2020, 21:08
Zu den zehn Personen aus der 1. und 2. Bundesliga, die während der ersten Corona-Testwelle positiv getestet worden waren, gehören auch zwei Fälle bei Borussia Mönchengladbach.

Das erfuhr die "Rheinische Post" (Mittwochsausgabe/06.05.2020) aus Vereinskreisen. Ein Spieler und ein Physiotherapeut haben sich demnach angesteckt. Beide befänden sich in häuslicher Quarantäne, der Trainingsbetrieb gehe jedoch mit den übrigen Spielern weiter. Nach "Kicker"-Informationen gibt es beim Spieler allerdings Entwarnung.

Zweiter Test beim Spieler negativ
Nach Recherchen des Fachmagazins wurde beim Team angeblich eine zweite Testreihe durchgeführt. Dabei soll der Test bei dem betroffenen Profi negativ ausgefallen sein. ...... https://www1.wdr.de/sport/fussball/erste-bundesliga/borussia-moenchengladbach-corona-tests-100.html

Willem2
5 mei 2020, 23:18
Speciaal voor Badslippers want economie moet ik hem nog een paar keer uitleggen ...

Speciale AD Sportwereld: 50 jaar na EC1-zege Feyenoord
Morgen precies 50 jaar geleden won Feyenoord als eerste Nederlandse club de Europacup 1, door in de finale het Schotse Celtic te verslaan. Het AD staat daar morgen uitgebreid bij stil met 11 pagina’s in AD Sportwereld. ....
https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/speciale-ad-sportwereld-50-jaar-na-ec1-zege-feyenoord~aff36959/

Kindvall: Trots dat mijn naam nog zo veel betekent in Rotterdam .... https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/kindvall-trots-dat-mijn-naam-nog-zo-veel-betekent-in-rotterdam~a6557653/

deket
6 mei 2020, 08:34
Willem 2 heeft belangen in DPGmedia denk ik
Vaak reklame voor het AD
@Patjax die een Badslippertje deed, proficiat voor je werk maar indien ik goed las heeft België dus meer Deelnames aan het WK dan Nederland, maar dat wisten we al.
Bovendien zeggen de cijfers niet anders. In 1999 beschikte België over een sterkere ploeg dan in 1986.
Men speelden Engeland naar huis,Scifo enkele keren tegen de paal,het wilde niet lukken en in de laatste seconde van de verlenging kreeg België het deksel op de neus. Zonde,aangezien in de volgende ronde Kameroen wachte ,dus de weg naar de finale lag open.
Laatste WK kon België in de finale tegen Kroatië wereldkampioen worden maar een defensief Frankrijk won in de halve finale met 1-0
Bovendien vergeet je betreffende Anderlecht nog de 2 Europese supervisor. Gewonnen finales tegen Bayer München en Liverpool, winnaars van Europacup1.

deket
6 mei 2020, 08:39
@Player, voorzitters zoals president Constant worden er niet meer gemaakt
Hij leefde voor Anderlecht en bovendien als exvoetballer en selfmade man kon hij onmiddellijk zien of een speler kon ballen of niet

Big30
6 mei 2020, 08:48
Bovendien zeggen de cijfers niet anders. In 1999 beschikte België over een sterkere ploeg dan in 1986.
Men speelden Engeland naar huis,Scifo enkele keren tegen de paal,het wilde niet lukken en in de laatste seconde van de verlenging kreeg België het deksel op de neus. Zonde,aangezien in de volgende ronde Kameroen wachte ,dus de weg naar de finale lag open.
Je bedoelt denk ik het WK van 1990, wist eigenlijk helemaal niet meer dat de Belgen daaraan hebben meegedaan. Inderdaad in de 1/8 finale gingen de Belgen er tegen Engeland uit.

Dat WK was NL (uiteraard) 1 vd grote favorieten maar het liep allemaal niet zo lekker. Veel spelers die toen tot de besten vd wereld behoorden, maar ook veel onenigheid.

Voor veel kenners was Nederland vooraf de favoriet, want dat land was Europees kampioen geworden met vrijwel dezelfde selectie: alleen Arnold Mühren was gestopt. De twee jaren daarna groeiden Marco van Basten, Ruud Gullit en Frank Rijkaard uit tot wereldsterren bij AC Milan en wonnen twee maal de Europa Cup der Landskampioenen. Echter, er was ook veel onrust in de selectie gekomen de afgelopen twee jaar. De ploeg had zich op routine voor het WK geplaatst, want het voetbal was maar matig geweest en coach Thijs Libregts werd ontslagen, omdat de spelers hem niet serieus namen. Rinus Michels stelde als interim-coach Leo Beenhakker aan, dit tegen het advies van de belangrijkste spelers, die Johan Cruijff hadden aanbevolen.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Wereldkampioenschap_voetbal_1990

Oranje verloor toen in de roemruchte wedstrijd tegen de latere WK Duitsland met 2-1 en ging vroeg naar huis, Rijkaard en Völler kregen het met elkaar de stok.

Willem2
6 mei 2020, 10:19
De Bundesliga kan weer hervat worden, maar dan moeten alle spelers, begeleiders en staf rond de teams eerst twee weken in quarantaine. Dat staat in het voorstel van de Duitse regering voor het versoepelen van de maatregelen tegen het coronavirus.

Volgens de Deutsche Fußball Liga (DFL) is het van groot belang dat de competitie uitgespeeld kan worden. Veel clubs zitten in financiële moeilijkheden door een gebrek aan inkomen. Als de Bundesliga hervat wordt, zijn de Duitse clubs in elk geval verzekerd van de televisiegelden.

Maandag kwam naar buiten dat bij tien spelers uit de eerste en tweede Bundesliga het coronavirus was vastgesteld. Daardoor groeide in Duitsland de twijfel over de haalbaarheid van het plan om de voetbalcompetitie binnenkort voort te zetten. FC Köln-middenvelder Birger Verstraete liet zich, na drie positieve tests bij zijn club, kritisch uit over de mogelijke herstart. ... https://nos.nl/collectie/13840/artikel/2332923-bundesliga-kan-hervat-worden-na-twee-weken-quarantaine

Willem2
6 mei 2020, 10:57
https://www.ad.nl/video/hoe-goed-was-dat-feyenoord-van-1970-eigenlijk~p144870

deket
6 mei 2020, 20:13
Ja,ik bedoelde 1990 ,WK in Italië waar de Belgen indruk maakte
In België zal btw in tegenstelling tot de Bundesliga niet verder gevoetbald worden en het nieuwe seizoen vanaf 1 augustus
Wat dat zal impliceren betreffende het tvkontrakt is nog niet bekend en wanneer den Antwerp de bekerfinale kan spelen ook niet

bocariver
6 mei 2020, 22:47
It looks like bundesliga is back from @15 of May.
A sport of contact who give hope for some other contact sport like bordello.
Portugal, Serbia, Turkey, Austria are ready to go.
Netherland, France and Belgium are in cry and tears zone.
10 positives on 1700 tests, it means less than 1 % so less than in German population.

Big30
7 mei 2020, 08:56
Zes dingen om je op te verheugen voorafgaande aan de herstart van de Bundesliga

De Bundesliga wordt als eerste Europese topcompetitie vanaf half mei hervat. Smullen geblazen voor liefhebbers, die na maanden eindelijk weer toe kunnen leven naar een potje voetbal. Dit zijn zes dingen om je op te verheugen tijdens de herstart van het Duitse voetbal.

https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/zes-dingen-om-je-op-te-verheugen-voorafgaande-aan-de-herstart-van-de-bundesliga~a6fdb3ae/

I am looking forward to the restart but it 's sad it will be without public. The only option for a restart. Te begrijpen maar jammer, was graag weer eens naar Fortuna afgereisd gecombineerd met een bezoek aan de stad Düsseldorf.

bocariver
7 mei 2020, 18:26
Of course, it is better with public and fans but I need something restart for joy. It is necessary too for jobs because sport entertainment is an industry with lot of activity ( not only players).
Sky news will forecast bundesliga for free next week . I will fight to get a stream from France.

Other important thing for Netherland tourists, it will be possible to go on beach in France if respect of local rules, better on ocean coast because it is more huge .

bocariver
7 mei 2020, 23:41
I read that that government do not want public gathering like football match with fans without vaccinations.

Journalist asked a French specialist from Pasteur institute what does he think about that opinion?

He smiled and said we ( humanity) never made any vaccine against a coronavirus type and may be it will never happen...even if we work on it.

I hope for Netherland football that this scientist is wrong.

Wentelt Eefje
8 mei 2020, 01:30
I hope actually this scientist is right! Not because it would ban football out of Dutch society, not at all. Yet, to prove that Dutch Ministers and their Overtake Management Team haven't got a clue what they are talking about. They should well have realised they might be talking about an eternal ban of mass-events.

bocariver
8 mei 2020, 23:36
Epidemy do not have a lot of way to finish.
- found vaccine and get the Nobel prize. ( long and pure speculation now).
- virus lose his power to kill and people stop put attention on it and still contaminate.
- virus continue his way to contaminate as many naive people he can find, he will contaminate 70% of all population and will kill old people, diabetic and fragile at lethal rate of around 0,1 % , then he will disappeared after hoard immunity acquired.Possible seasonal stop and go .
- virus disappear from today to tomorrow and we do not know why. Look on second hypothesis.

Of course, I do not have a clue about future .

I just put a bet on end of Macron presidency and career for minister of actual government in France because they lost trust of deep country.

Professional sport including football can not wait a complete normalisation of situation to continue.
Too bad for fans and collective joy.

Patjax
9 mei 2020, 11:25
Patjax die een Badslippertje deed

Zal wel met onze woonplaats te maken hebben en daardoor is het virus "der sprichwörtlichen deutschen Gründlichkeit" op ons overgeslagen.

maar indien ik goed las heeft België dus meer Deelnames aan het WK dan Nederland, maar dat wisten we al.

België mag dan vaker deelgenomen hebben maar als we een medaille als maatstaf nemen voor het succesvol deelnemen dan is het toch duidelijk in Nederlands voordeel.
Nederland: 40%
België: 7.69%

Vrees dat een CEO en Voorzitter zonder Paars-wit hart hier geen oog voor heeft. Het zou onder Vanden Stock niet waar geweest zijn.

voorzitters zoals president Constant worden er niet meer gemaakt. Hij leefde voor Anderlecht en bovendien als exvoetballer en selfmade man kon hij onmiddellijk zien of een speler kon ballen of niet

Dan zullen we het jaar dat hij technisch directeur van Club Brugge was voordat hij toetrad tot het bestuur van Anderlecht maar scharen onder het mom van jeugdzonde.

Alle gekheid op een stokje, niets dan lof voor deze voorzitter waaronder Anderlecht zijn grootste successen haalde. Zelfs met het toegeven van zwart geld betalingen kwam hij weg.

Het zou Anderlecht sieren als ze een club icoon als Luc Nilis binnen zouden halen. Na zijn privé problemen was het dat provincie ploegje uit Eindhoven die hem onder de vleugels heeft genomen. De afgelopen twee jaar was hij een zeer gewaardeerd lid van de technische staf van VVV-Venlo. Heb daarnaast het genoegen gehad om hem nog enkele keren zien te spelen bij de amateurs van Arcen en de klasse druipt er nog altijd vanaf.

Bovendien vergeet je betreffende Anderlecht nog de 2 Europese supervisor. Gewonnen finales tegen Bayer München en Liverpool, winnaars van Europacup1.

Het laatste aansprekende resultaat van Anderlecht in Europees verband (de verloren Europa Cup 2 finale) is alweer van dertig jaar terug. De gemiddelde deketmeid was toen nog niet geboren.

Ik had de Europese Super Cup (als ook de wereldbeker voor clubteams) bewust weggelaten omdat ik wist dat jij hierop terug zou komen. Beiden cups dekken in mijn ogen de lading niet. Er werd in Europa t/m 1999 gestreden om drie cups en slechts 2 winnaars speelden om de Super Cup. Bij de wereldbeker is het zelfs nog erger. Van 1960 t/m 2004 was het een aangelegenheid tussen Europa en Zuid-Amerika. Daarnaast wilde ik wat betreft de wereldbeker geen extra zout in de Belgische wonden strooien. Nog nooit meegedaan tegenover 4x winst voor Nederland.

Dus gooien we er nog een flipflopje tegenaan.

De Supercup werd in 1971 bedacht door Anton Witkamp, journalist bij de Nederlandse krant De Telegraaf en later sportjournalist.

De eerste wedstrijd werd in januari 1973 gespeeld tussen de winnaars van de Europacup I en Europacup II van 1972. Hij werd gewonnen door het Nederlandse Ajax tegen het Schotse Glasgow Rangers. Tot en met 1992 ging de onderlinge tweestrijd tussen de winnaars van deze twee bekertoernooien. In 1992 werd de EC-I omgedoopt in de Champions League en vanaf 1993 speelt de winnaar hiervan in de supercup. In 1999 werd de laatste editie van de EC-II gespeeld. Van 2000 tot en met 2009 speelde de winnaar van de UEFA Cup in de supercup en na herbenoeming naar de Europa League vanaf 2010 de winnaar van dit toernooi.

In 1974 en 1981 werd de wedstrijd niet gespeeld om politieke redenen, in 1985 niet vanwege het Heizeldrama.

De enigste Nederlandse ploeg die hem gewonnen heeft is Ajax (3x)
In 1972 tegen Glasgow Rangers (2x winst, thuis 3-2 en uit 3-1)
In 1973 tegen AC Milan (thuis winst 6-0, uit verlies 0-1)
In 1995 tegen Real Zaragoza (thuis winst 4-0, uit gelijk 1-1)

Hoewel Ajax zowel nationaal als internationaal de succesvolste club van Nederland is, is het Feyenoord dat als eerste Nederlandse club de meeste internationale cups in zijn prijzenkast mocht zetten. De Europa Cup 1 en Wereldbeker in 1970 en de UEFA Cup in 1974. Dus drie van de vijf grote cups stonden als eerste in Rotterdam en de kans is groot dat als de Europese Supercup in 1970 al gespeeld was geworden hiervoor hetzelfde van toepassing was geweest.

Note editor: Ik heb geen persoonlijke voorkeur voor Ajax en/of Feyenoord en geen afkeer tegen Anderlecht.

Player
9 mei 2020, 11:55
Note editor: Ik heb geen persoonlijke voorkeur voor Ajax en/of Feyenoord en geen afkeer tegen Anderlecht.En likewise, integendeel, Holland is een grote voetbalnatie en België heeft met beperktere middelen lang zich toch goed kunnen meten in EK's en WK's met anderen. Maar dat is nu wel gekeerd en niet een klein beetje.

Wat Anderlecht betreft, ik ken geen Club die met figuren zoals Vanden Stock en Verschueren kleurrijker was en traditie met grandeur ademde in de Lage Landen. In mijn ogen daarom nog altijd de enige topclub in België. Met Van Eetveld en Coucke is dat allemaal over boord gegooid. Vrees dus voor Nilis, nochtans de beste goalgetter die ik gekend heb bij Paars-Wit. Perfect tweevoetig, klasse en techniek te koop.

BTW, de vermeende omkoopaffaire van President Vandenstock was een lening die hij uit eigen zak had gegeven, 1 miljoen oude Belgen of 25k €. Pas na de finale betaald. En zijn passage bij de boeren van Brugge, dat is slechts een voetnoot op zijn CV. Zelfs Mr Michel is niet 100% Paars-wit.

Willem2
10 mei 2020, 14:55
In onder andere Duitsland, Spanje, Engeland en Portugal is er nog de hoop dat het voetbalseizoen 2019/2020 uitgespeeld kan worden, maar nog steeds worden er in meerdere landen voetballers positief getest op het coronavirus.

Zaterdag 16 mei moet de bal na ruim twee maanden weer gaan rollen in Duitsland. Dynamo Dresden, uitkomend op het tweede niveau, moet echter nog even wachten op de eerste wedstrijd. Twee spelers blijken besmet te zijn met het coronavirus. De herstart voor de rest van de clubs komt niet in gevaar, volgens de Deutsche Fußball Liga (DFL).

"Als Dynamo Dresden nu veertien dagen in quarantaine gaat, is er geen reden om te twijfelen over de voortzetting van de tweede Bundesliga", liet DFL-directeur Christian Seifert bij ZDF weten. "We moeten nog 81 wedstrijden spelen en op dit moment kunnen er twee daarvan, van Dynamo Dresden, niet worden afgewerkt. Maar dat verandert niets aan ons doel: het seizoen uitspelen." ... https://nos.nl/collectie/13840/artikel/2333409-nieuwe-besmettingen-grote-voetballanden-veranderen-niets-aan-herstartplannen

bocariver
11 mei 2020, 18:23
Government of GB that gathering of thousands of fans is impossible before a vaccine.
It is mean nobody in stadium for premier league in 2020 and close to sure for 2021.
Netherland government is not alone, you are joined by some genius leading by Bojo.

Big30
11 mei 2020, 23:00
Ajax-icoon Wim Suurbier getroffen door hersenbloeding

Ajax-icoon en oud-international Wim Suurbier (75) is met een zware hersenbloeding opgenomen op de intensive care in het VU medisch centrum in Amsterdam.

Suurbier maakte begin jaren zeventig van de vorige eeuw de glorietijd bij Ajax mee, toen de Amsterdammers in 1971, 1972 en 1973 de Europa Cup voor landskampioen wonnen. Hij speelde tussen 1964 en 1977 392 wedstrijden voor Ajax en kwam in die periode tot 60 interlands voor Oranje, waaronder de verkoren WK-finales van 1974 en 1978. Suurbier sloot zijn imposante loopbaan af in Amerika, waar hij speelde voor San José Earthquakes en Tampa Bay Rowdies.
https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/ajax-icoon-wim-suurbier-getroffen-door-hersenbloeding~a7d73728/

Hoorde Derksen het nieuws zojuist bij VI brengen. Klonk zeer zorgwekkend, laten we hopen dat het mee zal vallen. Suurbier, de exponent van een hele generatie Nederlandse voetballers in de jaren 70 waar voor het winnen van een EC1 of spelen van een WK finale business as usual was. Typische Amsterdamse humor, in Eindhovuh geboren, dat dan weer wel :tongue:.

deket
11 mei 2020, 23:41
ondertussen lijkt de Finse Ajax-legende Jari Litmanen door het oog van de naald gekropen,herstellende van het Coronavirus
eens kijken of ik alles juist gespeld heb,anders komt er weer zo een sukkel als WG zoeken naar een speld in een hooiberg

mechelen
11 mei 2020, 23:50
ondertussen lijkt de Finse Ajax-legende Jari Litmanen door het oog van de naald gekropen,herstellende van het Coronavirus
eens kijken of ik alles juist gespeld is,anders komt er weer zo een sukkel als WG zoeken naar een speld in een hooiberg

Een zin begin je met een hoofdletter en beëindig je met een punt, Ket! :roll3:

deket
11 mei 2020, 23:52
Deze reaktie had ik dus verwacht.:wink2:

Zeus1
11 mei 2020, 23:52
Het is “eens kijken of ik alles juist gespeld heb” ipv is
maar dat vergeven we U :wink2:

bocariver
12 mei 2020, 01:32
All fans of my club wish health to their old player Wim Suurbier.

Zeus1
12 mei 2020, 11:29
Ajax-icoon en oud-international Suurbier getroffen door hersenbloeding

Willem2
13 mei 2020, 14:18
Club Brugge leek officieel kampioen van België te worden. Maar dat is nu weer onzeker. In het Belgisch voetbal, waar de clubs bekvechten, is het namelijk een chaos. Vrijdag volgt een hete vergadering. Verslaggever Daniël Dwarswaard schetst in vier vragen en antwoorden helderheid over de situatie bij onze zuiderburen. ... https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/chaos-in-belgisch-voetbal-het-is-ieder-voor-zich~a2728864/

Eerst al onbegrijpelijk dat sommige clubs een licentie hebben gekregen waaronder Moeskroen. Nog even verder foefelen en Anderlecht wordt toch nog kampioen ;)

Willem2
13 mei 2020, 15:15
https://www.frfc1908.nl/uploads/mondkapje_sportclubfeyenoord.jpg

https://sportclubfeyenoord.com/

Voor Badslippers om zijn mond te snoeren :rolleyes:

Badslippers
13 mei 2020, 21:03
Voor Badslippers om zijn mond te snoeren :rolleyes:

Ik heb er al 50 liggen. Kwamen vandaag weer van pas in Duitsland. Geen controle trouwens bij de grens.

WANDELAAR5
14 mei 2020, 19:52
Feyenoord moet op zoek naar een nieuw clublied: “hand in hand” kan niet meer ivm Corona.

Willem2
15 mei 2020, 01:51
Cambuur en De Graafschap: 'Het voetbal verliest'
14 mei 2020 Groot was de teleurstelling bij SC Cambuur en De Graafschap, nadat de rechter de KNVB in het gelijkstelde. Beide clubs spelen volgend seizoen normaal gesproken weer in de Keuken Kampioen Divisie. ,,Het voetbal is de verliezer”, aldus Cambuur-directeur Ard de Graaf. .... https://www.ad.nl/video/kanalen/voetbal~c406/series/nederlands-voetbal~s919/cambuur-en-de-graafschap-het-voetbal-verliest~p146742

Willem2
15 mei 2020, 18:37
Belgische competitie ook definitief gestopt, Club Brugge kampioen
De clubs in de hoogste afdeling van het Belgisch voetbal hebben definitief besloten de wegens de uitbraak van het coronavirus stilgelegde competitie niet meer te hervatten. Club Brugge, na 29 speeldagen de koploper, is uitgeroepen tot kampioen. Waasland-Beveren degradeert. .... https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/belgische-competitie-ook-definitief-gestopt-club-brugge-kampioen~a21c8b69/

Het lijkt wel groundhog day voor deket. Iedere keer weer wordt Brugge kampioen ;)

Wentelt Eefje
15 mei 2020, 18:41
Und täglich grüsst das Murmeltier [emoji1787][emoji1787][emoji1787]

Cat
15 mei 2020, 18:50
Mooiste club van België weer kampioen...

Big30
16 mei 2020, 12:49
TV-Rekord möglich ++ BVB-Schalke weltweit live übertragen Die ganze Welt schaut heute Bundesliga

Um 15.30 Uhr meldet sich die Bundesliga zurück – UND WIE!

Als erste der großen Ligen legt die Bundesliga nach der Corona-Pause wieder los – vor den Augen der gesamten Fußball-Welt.

Der internationale Hype um die Bundesliga ist riesig. Die englische Zeitung „The Sun“ druckte am Freitag zwölf Seiten Bundesliga. Bayern-Boss Karl-Heinz Rummenigge (64) sprach von einem „Milliardenpublikum“, das weltweit auf die Liga blickt.
We gaan beginnen! Eindelijk weer een "normale zaterdagmiddag" met Bundesliga, nou ja "normaal" dus. Het kan nu even niet anders en dus wordt er zonder publiek gespeeld, zeker voor de Kohlenpott-derby is dat een groot gemis, maar ben al lang blij dat ons leven weer een beetje inhoudt krijgt :tongue:.
Ik wacht met smart op het moment dat ik weer een stadion mag betreden in Duitsland of Nederland.

deket
16 mei 2020, 14:20
Nederland lijkt me voor jou goed ivm thuisgevoel,Big 30 maar voor goed voetbal zou ik toch voor Duitsland opteren.
Indien je goed EN mooi voetbal zoekt,kom dan naar Brussel vanaf het publiek terug binnen mag

Big30
17 mei 2020, 23:46
Vormer viert derde titel met Club Brugge: ‘We moeten hier écht van genieten’

Club Brugge heeft de zestiende landstitel in België gevierd met een virtuele kampioenenshow. De Nederlandse middenvelder Ruud Vormer was één van de hoofdrolspelers in het online festijn. De oud-Feyenoorder vierde het derde kampioenschap met Club Brugge in vijf jaar.

“Mij hoor je dus niet klagen”, liet Vormer opgetogen weten. “Natuurlijk hadden we het liever op het veld gevierd, want ik ben er zeker van dat we ook na de play-offs kampioen waren geweest. We hebben slechts één keer verloren in de competitiewedstrijden, hoe vaak lukt dat? We moeten hier dus echt van genieten. Het spreekt voor zich dat de situatie met corona niet ideaal is, maar het is nu eenmaal zo. Daar valt niets aan te veranderen.”
https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/vormer-viert-derde-titel-met-club-brugge-we-moeten-hier-echt-van-genieten~a6e15bbbb/

Wat hebben we genoten dit seizoen van het frisse en dominante spel van Club! Bravo en ik spreek zeker namens alle IJsberen als ik Club en Vormer zeer speciaal feliciteer met deze dik verdiende titel, proficiat!

deket
18 mei 2020, 19:41
het gras zien groeien lijkt me minder saai dan naar zo een virtuele ,gekochte titelviering te kijken
zelfs Dortmund tegen Schalke 04,de derby van het Rurhgebied zonder pubkiek vind ik minder slaapverwekkend,hoewel ik na een 10 minuutjes effectief in slaap viel
zo zonder ambiance vind ik het maar niets,bovendien zag je al onmiddellijk het kwaliteitsverschil

deket
18 mei 2020, 19:48
sprekend over kwaliteit,VRT maakt er een zooitje van,maar elke donderdag om iets na 21h halen ze op CANVAS,SPORZA Europese toppers van stal.
dit om de voetballoze periode te compenseren
nu donderdag op CANVAS,dus VRT2 NAopli in hun beste periode in de finale tegen Stuttgart van Arie Haan en eerst en vooral Anderlecht dat opnieuw Barcelona uitschakelde,nu het Barca met Johan Crujff als coach

Sphinx
18 mei 2020, 20:16
Het was leuk om tijdens mn 90 minuten wandeling zaterdag weer eens voetbal te luisteren, enige aparte is dat je soms de trainers van Freiburg (Streich) en Paderborn (Baumgart) zelfs boven de commentator uit kon horen omdat het publiek er niet meer tussen zit, op de tv-samenvattingen waren ze nog duidelijker te verstaan. Nagelsmann vond dat maar niks, die zette een microfoon weg voor de match begon zodat de huiskamer zijn gescheld (misschien) niet zou horen.

broodpoot
19 mei 2020, 17:33
Ik vind het maar een beproeving hoor, voetbal kijken zonder publiek, ik vrees dat ik het toch voor een groot gedeelte aan me voorbij zal laten gaan straks.

deket
21 mei 2020, 12:03
Om de voetballoze periodes te compenseren zal Canvas deze avond om 21h05 een grote samenvatting brengen van toen Anderlecht Barcelona weer uitschakelde en deze keer het Barça met Johan Cruijff als coach.
Volgende week donderdag,een van de vele Europese finales die Anderlecht speelde,deze keer een vlotte overwinning tegen West Ham,die periode samen met Liverpool de best voetballende club in VK
Geef het maar even mee

Big30
23 mei 2020, 09:02
Veel aandacht voor 25ste verjaardag 'Ajax wint Champions League'

Het gaat dit weekend niet onopgemerkt voorbij dat Ajax 25 jaar geleden de Champions League wist te winnen. AD Sportwereld heeft een minispecial in petto en Ziggo Sport besteedt zondag, op de dag dat het exact 25 jaar geleden is, tussen 18.00 uur tot 22.55 uur uitgebreid aandacht aan het memorabele Europese avontuur van de Amsterdamse club in het seizoen 1994/1995.

De sportzender, hoofdsponsor van Ajax, herhaalt de finale tegen AC Milan (1-0) en halve eindstrijd tegen Bayern München (5-2) op het open kanaal. Ziggo Sport blikt met Danny Blind terug op de overige Europese duels van dat seizoen tegen AC Milan, AEK Athene, Salzburg en Hajduk Split.

https://www.ad.nl/dossier-ajax-1995/veel-aandacht-voor-25ste-verjaardag-ajax-wint-champions-league~aaca7b4d/

Wentelt Eefje
23 mei 2020, 15:39
Gegen Geisterspiele
Fussball ohne Fans ist Nichts
Stumme Mienen
Pappen-Mahnmal

Fantastische sfeer- en anti-sfeer actie van 12.000 fans!

Respect!

(maar toch krijg ik die eerste twee woorden van het eerste spandoek niet getypt... )

Picasso 1
23 mei 2020, 20:34
Vanaf 8 juni wordt de Spaanse voetbalcompetitie verder gespeeld. Weliswaar zonder toeschouwers in de stadions.

Willem2
24 mei 2020, 21:09
Vanaf 8 juni wordt de Spaanse voetbalcompetitie verder gespeeld. Weliswaar zonder toeschouwers in de stadions.

Ik denk zonder Luuk de Jong en wat collega´s van Sevilla https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/luuk-de-jong-door-het-stof-na-groepsfoto-van-etentje-zal-niet-meer-gebeuren~a7efacb8/

deket
25 mei 2020, 22:01
Echte voetbalkenners hebben nog eens op Canvas,donderdag 21h ,kunnen zien hoe het Barcelona met oa Koeman en Johan Cruijff als coach werd weggespeeld van het kastje naar de muur door Anderlecht
Wat hadden we toen toch een sterke ploeg. Datzelfde seizoen uitgeschakeld in de Europese finale tegen Sampdoria Genua met verlengingen
Wel nu donderdag kan je in een uitgebreide samenvatting zien,(dus niet integraal)zien hoe Anderlecht hun 1ste Europese beker won,toen tegen West-Ham
Men geeft ook altijd een terugblik op een Europese topper zonder Belgische ploegen,deze keer Ajax tegen Atletico Madrid

pret
25 mei 2020, 22:59
Zenden ze dat nog niet uit op History Channel?

Willem2
26 mei 2020, 21:44
Bayern heeft gewonnen van Dortmund dus eigenlijk kunnen ze de competitie nu wel sluiten. ... https://www.ad.nl/dossier-bundesliga/bayern-verslaat-dortmund-opnieuw-en-kan-zich-opmaken-voor-de-titel~ab90ef23/

Big30
27 mei 2020, 08:19
Bayern staat nu op 7 punten van Dortmund, de titelstrijd lijkt daarmee beslist. Als het gaat om verliespunten staat Leipzig ook op 7, Gladbach en Leverkussen doen wel mee om de CL plaatsen maar staan te ver af voor de titel. Opvallend het thuis verlies van Leverkussen tegen Wolfsburg.

deket
27 mei 2020, 10:02
Zonder publiek valt het thuisvoordeel weg en zijn voorspellingen in die zin niet meer representatief
Dus weer Bayern,pfff. Lijkt zoals Juventus in Italië

Zeus1
27 mei 2020, 23:37
Dus weer Bayern,pfff. Lijkt zoals Juventus in Italië

En Club Brugge in België :freu:

deket
27 mei 2020, 23:58
euh,vorig seizoen was Genk kampioen,dit seizoen heeft Brugge de titel gekocht,het kampioenschap was nog niet ten einde en de Playoff1 moesten nog beginnen
volgend seizoen zal het weer de beurt zijn aan de recordmeesterkampioen bij ons

Zeus1
28 mei 2020, 00:07
volgend seizoen zal het weer de beurt zijn aan de recordmeesterkampioen bij ons

Ohja Standaard Luik natuurlijk

deket
28 mei 2020, 00:28
heb ik ooit het speeksel van BS toevallig gekregen? maar zal weer een Badslippertje doen
aantal titels ;

1 Anderlecht 34 keer kampioen
2, Club corruptie,sorry Brugge 16
3. Union 11
4;Standard Luik ;10
5; Beerschot ; 7
6; Racing club Brussel,bestaat niet meer, 6
7; Club Luik ; 5
8; Antwerp ; 4
9, Genk; 4
10;Lierse ; 4
11 KV,Mechelen ; 4
12, Cercle Brugge ;3
13,Beveren;2
14; AA,Gent 1
15, RWDM 1

indien ik kan rekenen betekent dit dat Anderlecht meer dan het dubbel aantal titels binnenhaalde dan het overroepen Club Brugge
en meer dan 3keer zoveel als het door Jupiter,bedoel Zeus geciteerde Standard
geef het maar even mee

pietpotent44
28 mei 2020, 04:13
https://www.ad.nl/dossier-ajax-1995/veel-aandacht-voor-25ste-verjaardag-ajax-wint-champions-league~aaca7b4d/

Voor degenen die geen toegang tot zie sportzender(s) hebben, er staat op youtube ook een fantastische documentaire over de champions league winst van Ajax in 95:
(waarschuwing: echte Ajax fans houden het niet droog)

https://www.youtube.com/watch?v=fWur3h9sqG0

pret
31 mei 2020, 11:03
Sloveense toparbiter opgepakt in onderzoek vrouwenhandel

De Sloveense scheidsrechter Slavko Vincic is gearresteerd in een onderzoek naar vrouwenhandel. Hij is aangehouden tijdens een grote politieactie in Bosnië Herzegovina.

Vincic werd opgepakt met 24 andere mannen en negen vrouwen, die hoogst waarschijnlijk als prostituee werken. Alle verdachten waren in een woning in de plaats Bijeljina.

De Sloveen floot vorig jaar nog een duel tussen Ajax en PAOK Saloniki in de derde voorronde van de Champions League. Hij leidde afgelopen seizoen ook Liverpool en Manchester City in de Champions League.

Vincic floot eerder PSV (tegen Tottenham en SKN St. Pölten), FC Utrecht (tegen Zenit St. Petersburg), Feyenoord (tegen Sevilla) en AZ (tegen Astra Giurgiu).

De politie nam tijden de inval ook wapens en drugs in beslag.

Bron AD

deket
4 juni 2020, 00:23
al dat geleuter over vermeende finaciele problemen bij de mooiste voetbalclub werd gelanceerd door een journalist,de naam van het beroep niet waardig,die waarschijnlijk zoals een groot stuk van de arbitrage en VAR op de loonlijst stond van Bart VARhaeghe en nagetokkeld door kippen zonder kop,zodat deze stelling een eigen leven begon te krijgen
Anderlecht geeft zelf toe dat ze veel te hoge loonkosten op hun budget hebben,mede door een te ruime kern die dringend afgeslankt moet worden,maar er zijn nu eenmaal sujetten,voetballers kan ik ze niet noemen die liever in de Cploeg staan en in de tribune hun contract uitdoen,dan in te leveren op hun riant loon en te spelen bij een andere club
Anderlecht haalt veel uit sponsors,en reklamegeld,marketing. Is dus kerngezond. Nu zeker met een gisteren goedgekeurde kapitaalsverhoging van 70 miljoen euro
een injectie om links en rechts wat te versterken en talenten van de befaamde jeugdwerking niet te moeten verkopen. Geef het maar even mee

Willem2
5 juni 2020, 19:35
DEN HAAG - De KNVB en de Eredivisie CV en Coöperatie Eerste Divisie werken in zeven fases naar de terugkeer van voetbal in volle stadions toe. Dat blijkt uit het Deltaplan Betaald Voetbal dat de voetbalbond vrijdag aan minister Martin van Rijn overhandigde en waarvan een samenvatting in het bezit is van De Telegraaf.\

Het is de stip aan de horizon’, staat te lezen. En die stip staat vooralsnog op 1 januari 2021. ’Het Nederlands betaald voetbal stelt de gezondheid voorop’, benadrukken de indieners. De KNVB, de Eredivisie CV en Coöperatie Eerste Divisie zetten daarom stap voor stap.
... https://www.telegraaf.nl/sport/1734839031/knvb-in-zeven-fases-weer-naar-volle-stadions

https://nos.nl/artikel/2336337-knvb-overhandigt-deltaplan-aan-kabinet-minister-reageerde-positief.html

Big30
6 juni 2020, 07:05
Anderlecht haalt veel uit sponsors,en reklamegeld,marketing. Is dus kerngezond. Nu zeker met een gisteren goedgekeurde kapitaalsverhoging van 70 miljoen euro
een injectie om links en rechts wat te versterken en talenten van de befaamde jeugdwerking niet te moeten verkopen. Geef het maar even mee

Marc Coucke blijft hoofdaandeelhouder van Anderlecht, maar dat gaat hem een fortuin kosten. Hij doet immers een enorme geste om de club financieel er bovenop te helpen.

Eén opvallende zin in het betoog van Vincent Kompany gisteren op de sociale media: "Veel mensen pompen er geld in om met een schone lei te herbeginnen." Maar om een schone lei te bekomen moet Anderlecht zo'n 97 miljoen aan schulden wegwerken. Daar wordt nu door Vandenhaute aan gewerkt, maar Marc Coucke deed al een enorme geste.

Coucke zou volgens De Tijd al zijn leningen omgezet hebben in kapitaal. Dat gaat over een bedrag tussen de 40 en 45 miljoen euro. Daarnaast zou extra kapitaal (10 tot 20 miljoen euro) in de club worden gepompt. De bedragen die Coucke in de club pompte ziet hij dus waarschijnlijk niet meer weer. Hij moet hopen dat zijn belang in Anderlecht meer waard wordt.

Wouter Vandenhaute zou nu nog meer kandidaten aan het verzamelen zijn om met hem in het kapitaal te stappen.

Read more: https://www.voetbalkrant.com/nieuws/2020-05-29/marc-coucke-zet-de-leningen-die-hij-aan-anderlecht-gaf-om-in-kapitaal#ixzz6OYeUnQCL

Ik denk dat deket de ernst nog niet begrijpt. Couke had Anderlecht geld geleend (dat geld 40-45 miljoen € zit al in de club) dat geld wordt nu in een belang in de club omgezet, momenteel is dat niets waard want Anderlecht is niets waard. Hij is dan geen directe schuld eiser meer en dat is natuurlijk wel positief.
Maar nogmaals dat geld zat al in de club.

Player
6 juni 2020, 10:09
Ik denk dat deket de ernst nog niet begrijpt. Couke had Anderlecht geld geleend (dat geld 40-45 miljoen € zit al in de club) dat geld wordt nu in een belang in de club omgezet, momenteel is dat niets waard want Anderlecht is niets waard. Hij is dan geen directe schuld eiser meer en dat is natuurlijk wel positief.
Maar nogmaals dat geld zat al in de club.Door de debt for equity swap verlicht Coucke de balans van RSCA. Daar bovenop komt er nog een kapitaalsverhoging. Dus een financiële gezondheidskuur. Daarnaast wordt de spelersbasis afgebouwd om de salariskosten te verlichten. Dan kan men verder timmeren aan de sportieve veranderingen ilm de visie van Kompany en Vandenhaute. Ik zie dat wel goed komen nu met 2 sterkmakers aan het roer die een Paars-Wit hart hebben. Enkel Van Eetvelt, die moet er nog uit. Op zakelijk en sportief vlak meerwaarde nul. Op termijn stapt Coucke wellicht eruit en verkoopt zijn aandelen aan Kompany en/of Vandenhaute. Coucke kan wel een eventuele minwaarde slikken, die man is miljardair, voor hem is dit een speeltje.

En dat RSCA niets waard is, zou ik niet durven zeggen. Alleen de naam al zal altijd sponsors en investeerders aantrekken. En de infrastructuur in het Astridpark (blijft een zeer dure locatie) plus het trainingscentrum in Neerpede is heel veel waard. Die activa is geen kattenpis in Brussel.

Big30
6 juni 2020, 10:50
Beste deket, bedankt dat je mijn woorden herhaald en bevestigd :tongue:. Couke geldt dus niet meer als kortlopende schuld eiser, hij zal veel moeten afboeken of hopen dat Anderlecht meer waard wordt maar nu lijdt hij verlies.

De sportieve visie van Kompany was er debet aan dat Anderlecht zo'n rampzalig seizoen heeft gedraaid. Wouter Vandenhaute linken aan een sportieve visie is leuk voor een hilarisch commentaar bij VI, maar valt verder niet serieus te nemen.

Blijft dus over de mogelijke kapitaal injectie van 20 miljoen €, de details hiervan zijn nog niet bekend, wel begreep ik dat Kompany wat geld in de club wil steken, daar moet je lef voor hebben maar als er geen andere kapitaal verstrekkers of sponsoren op staan moet je wel.
Maar veel kun je met zo'n bedrag ook niet aanvangen, misschien een bank speler, wie weet 2 van PSV of Ajax kopen.

Nogmaals als supporter hoef je de feiten niet onder ogen te zien, daar ben je supporter voor!

Verder is Anderlecht niet eigenaar vd grond vh stadion, daar geldt een erfpacht conctructie voor die wel wat geld waard is. Het stadion is dacht ik wel van Anderlecht, das mooi maar das nu al een feit maar daar schiet Anderlecht niets mee op. Een speler kun je verkopen, een stadion is wat lastiger om te verkopen.

Player
6 juni 2020, 11:10
Beste deketMij verwarren met Deket is een eer die te hoog is voor mij [emoji1]. Ben enkel een eenvoudige Vlaming met een warme band met Brussel en een Paars-Wit hart dat begon te kloppen toen ik als 6 jarig voetballertje bij de Duiveltjes voor de eerste keer tegen een bal trapte op een half voetbalveld.

Maar met RSCA komt het goed hoor, zowel financieel als sportief. Denk je nu echt dat Coucke wakker ligt van een minderwaarde? Voorzitter wordt je niet om geld te verdienen, enkel om er geld in te stoppen. En als RSCA meer geld nodig heeft, zorgt hij daar wel voor. Je bent nogal laagdunkend over Vandenhaute, een zeer goed zakenman in combinatie met sportief hart. Een moderne Vanden Stock qua. Dat in combinatie met,Kompany, die ook wel voor financiering kan zorgen. Over 5 jaar draait RSCA terug Europees mee, Ajax of PSV zullen een loting dan tegen RSCA al een stuk minder zien zitten. The good old days will be back!

deket
6 juni 2020, 14:25
zeer juist Player,maar onze vriend BIG30 denkt nu eenmaal altijd met een vooringenomen tunnelvisie
Wouter heeft destijds mee een groot deel van het Nederlandse tvmarkt overgenomen,inspiratie voor veel van de betere programma's en niet die flauwe reality en was CEO van een van de meest succesvolle en sterkst gewaardeerde produktiehuizen. Ook in de koersorganisatie toonde hij zijn vakmanschap
die kerel weet heus wel wat hij doet
en het stadion is wel degelijk eigendom van de club,een zeer gezellig bovendien
zal je eens meenemen,wanneer een Nederlandse club op bezoek komt en naar goede gewoonte een pak rammel krijgt in het Astridpark

broodpoot
6 juni 2020, 16:11
en naar goede gewoonte een pak rammel krijgt in het Astridpark

https://www.youtube.com/watch?v=2b01XemsQRE

Willem2
7 juni 2020, 18:08
De Bundesliga-status van Werder Bremen wankelt, na een thuisnederlaag tegen Wolfsburg. Door een steenharde kopbal van Wout Weghorst vlak voor tijd (0-1) moet het elftal van Davy Klaassen vrezen voor degradatie.

Sinds de invoering van de Bundesliga was Werder 56 van de 57 seizoenen present, een record. Dat is zelfs een jaargang meer dan recordkampioen Bayern München.

Met nog vier wedstrijden te gaan staat de kampioen van 2004 niet alleen zes punten achter op een veilige eindklassering, ook het vertoonde spel biedt weinig hoop op een goede afloop. De ijverige Klaassen was een lichtpuntje in de tandeloze ploeg van Florian Kohfeldt. ... https://nos.nl/artikel/2336487-unieke-status-werder-bremen-wankelt-door-meedogenloze-weghorst.html

Wentelt Eefje
7 juni 2020, 18:16
Dat zal ertoe leiden dat zelfs mijn goede FWB Asia Dewi een rondedansje zal doen ondanks het verlies van haar Fohlen. Ik dans met plezier mee, want als ik eens in die regio tussen de omhooggevallen Katholische Neue Reichen zit daar die zonder uitzondering die "nach Fisch stinkende Grünen" supporteren kan de degradatie van Werder Bremen een bron van vreugde voor mij zijn!

deket
7 juni 2020, 21:31
toch raar in Duitsland,enkele jaren terug Hamburg en Stuttgart,en nu gesukkel met Werder Bremen ,toch voormalige toppers uit 2 grote havensteden,Hamburg en Bremen en een industriele grootstad,Stuttgart
het lijkt me wel eentonig,weeral Bayer Munchen,zoals Juventus in Italie en Ajax in Nederland
en voor de zogenaamde grapjassen beginnen,volgend seizoen is het opnieuw de beurt aan de Belgische rekordmeester en spelen dan CL tegen Ajax
het provincieploegje van Big 30 is veroordeeld om nu altijd de Aldicup te spelen

Willem2
10 juni 2020, 16:37
Dit is het duurste elftal ter wereld: totale waarde van 1,5 miljard .... https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/dit-is-het-duurste-elftal-ter-wereld-totale-waarde-van-1-5-miljard~a03c61de/

Zoals deket zou zeggen ; ik geef maar even mee ; geen Messi en Ronaldo en ook geen belg :eek:

Dus lekker belangrijk ;)

deket
10 juni 2020, 22:48
geef het je op een briefje:, na de Corona storten deze waanzinnige prijzen in

Willem2
11 juni 2020, 00:11
Bayern door naar de bekerfinale na winst op Eintracht Frankfurt.
1e helft eenzijdig tweede helft leek het even erop dat Bayern ook zwakke plekken heeft.

https://nos.nl/artikel/2336882-bayern-bereikt-bekerfinale-en-houdt-zicht-op-succes-op-drie-fronten.html

Player
11 juni 2020, 20:01
Vanavond op Canvas, Sporza Retro met een Derby der Lage Landen uit de oude doos: Belgie-Nederland op het WK 1994 in de US. Geen Grand Cru WK voor de Rode Duivels maar wat een match tegen Oranje! Een onstopbare Preud'homme en loepzuivere Albert. Nog nooit zoveel gefrustreerde Hollanders samen gezien. En de Saedeleer als commentator, meer moet dat niet zijn...

Willem2
12 juni 2020, 00:37
Luuk de Jong en co boeken dikverdiende zege op rivaal Betis .... https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/luuk-de-jong-en-co-boeken-dikverdiende-zege-op-rivaal-betis~a383bd60/

deket
14 juni 2020, 23:35
Vergane glorie en gevallen grootmacht FC. Kaizerslautern gaat maandag het faillisement aanvragen.
In 1998 nog kampioen in Duitsland en ook begin jaren 80 een topper in de Bundesliga
Zag ze live ,begin jaren 80,voor de Europabeker, nog verliezen in het Astridpark, maar dat moeten we nuanceren vermits elke topclub toen op Anderlecht verloor
Anyway,een voetbalgekke stad waar (ook na zijn werk bij Big30 zijn provincieclubje )Erik Gerets, ooit trainer was.
Momenteel afgezakt naar de 3de Bundesliga en de financiële situatie bleek niet al te fraai. Corona gaf de doodsteek

Big30
14 juni 2020, 23:36
Amerikaanse investeerders zijn teruggekeerd bij Feyenoord. Volgens goed ingevoerde bronnen willen maar liefst drie investeringsmaatschappijen miljoenen investeren in de Rotterdamse club. Mike Forde, onder Roman Abramovich jarenlang directeur van Chelsea en nu als adviseur in New York werkzaam voor diverse grote investeerders, bevestigt tegenover De Telegraaf dat er grote interesse is voor Feyenoord.

„De rol die wij hebben is het identificeren van clubs voor grote partijen. Hoe komt de investering tot stand? Het Nederlandse model van voetbalclubs is heel aantrekkelijk. Niet alle clubs komen daarvoor in aanmerking. Maar Ajax, Feyenoord en PSV zijn clubs met een sterke opleiding, daar wordt veel talent ontwikkeld en alle drie zijn ze in staat om de sprong naar de Champions League te maken. Een sterke kant van Feyenoord is de enorme hard core fan-base. De club heeft een gigantische achterban, weten we.”
https://www.telegraaf.nl/sport/2134934177/drie-partijen-willen-in-zee-met-feyenoord

We gaan het zien!

Willem2
15 juni 2020, 00:16
Noodlijdend Kaiserslautern vraagt faillissement aan' .... https://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/368558/noodlijdend-1-fc-kaiserslautern-vraagt-faillissement-aan/

En er zullen meer clubs kapot gaan.

In Spanje zijn ze weer begonnen. Real won met 3-1 van Eibar en Barcelona met 0-4 tegen Real Mallorca.
https://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/368554/real-madrid-maakt-bij-herstart-geen-fout-en-blijft-in-spoor-barca/

deket
15 juni 2020, 22:19
Euh W2,dat is dus identiek van wat ik in mijn vorige post schreef
Lees jij die didactische bijdragen dan niet?:wink2:

Willem2
16 juni 2020, 17:16
Euh W2,dat is dus identiek van wat ik in mijn vorige post schreef
Lees jij die didactische bijdragen dan niet?:wink2:

Ach ik dacht dat het over Anderlecht ging ;)

Big30
16 juni 2020, 22:41
Acht op een rij, Bayern wordt in Duitsland zoals te verwachten viel kampioen. Nu nog kijken of de CL er dit jaar nog in zit, benieuwd hoe deze zal plaatsvinden.

Vorige week de 2 halve finale matches in de DFB pokal bekeken, tis niks die wedstrijden zonder publiek.

Wentelt Eefje
16 juni 2020, 23:11
Mooi! Mooi! Mooi!

Er groeit een generatie kinderen op in Duitsland die niet beter weten dan dat der Rekordmeister Meister is!

Willem2
18 juni 2020, 12:53
Ziyech gaat de bal voorgeven aan Timo Werner :

Timo Werner wechselt zum FC Chelsea ... https://www.zdf.de/nachrichten/sport/fussball-timo-werner-wechsel-leipzig-chelsea-100.html

Willem2
18 juni 2020, 18:43
Op amateursportvelden is er veel veranderd sinds het uitbreken van de coronapandemie. Ook in positieve zin, ontdekken sommige trainers. Want vanwege de maatregelen zijn ouders langs de lijn niet welkom en dat scheelt een boel geschreeuw, discussie en soms ook stress voor kinderen.

Bij Voetbalvereniging Dokkum mag weer getraind worden en om er toch een beetje een competitie van te maken, hield de club de afgelopen drie zaterdagen een klein toernooi voor kinderen onder de 13. Het viel jeugdtrainer Theo de Vries meteen op hoe anders het was nu er geen ouders langs de lijn stonden.

"Wat een rust en wat een kalmte", zegt hij tegen het NOS Jeugdjournaal. "Er was geen geschreeuw, geen commentaar, geen vragen. Niet dat dat altijd verkeerd bedoeld is hoor, maar het zorgde denk ik wel voor minder prikkels voor de kinderen. Normaal roepen ouders wat en dan reageren kinderen daarop. En soms weten ze niet meer naar wie ze moeten luisteren. Nu was het duidelijk: de coach zegt iets en dat volg je op." ... https://nos.nl/artikel/2337721-wat-een-rust-deze-trainers-missen-ouders-langs-de-lijn-niet.html

Best wel erg ...

en nog iets

Geen thuisvoordeel bij voetballen zonder fans: ‘Je ziet dat het iets doet met de spelers’
Van thuisvoordeel is geen sprake meer bij het spelen in lege stadions. Bij de eerste zes speelronden sinds de hervatting van de Bundesliga is het winstpercentage van de thuisploeg gehalveerd.

Databureau Gracenote zocht uit dat voor de coronapauze de thuisploegen 43 procent van de duels wonnen en dat percentage is gedaald tot slechts 21 procent. De helft van de wedstrijden werd zelfs gewonnen door de uitspelende club, 29 procent eindigde in een gelijkspel.

Dat in een willekeurige reeks slechts 12 van de 56 wedstrijden werden gewonnen door de club die in eigen stadion speelde, was alleen in december 2009 eens voorgekomen. ... https://wnl.tv/2020/06/16/geen-thuisvoordeel-bij-voetballen-zonder-fans-je-ziet-dat-het-iets-doet-met-de-spelers/

Willem2
18 juni 2020, 18:57
Jans belandt in onrustig Twente: 'We hebben acht spelers en vier keepers'

Ron Jans had vanwege de coronacrisis niet meer verwacht in juni alweer bij een club aan de slag te kunnen. Hij had zich er al bij neergelegd dat hij nog even zonder baan zou zitten toen FC Twente aanklopte. Hoewel het bij de club de laatste maanden allesbehalve rustig was, kreeg Jans een goed gevoel. "Ik zie veel perspectief bij deze club."

"Het is een geweldige club, maar er is nog niks", zei de 61-jarige Jans op de persconferentie bij zijn presentatie als nieuwe hoofdtrainer van FC Twente. "Maar dat betekent dat je er heel veel van kunt maken."

De clubloze Jans stapte eerder dit seizoen vanwege een racisme-rel op bij het Amerikaanse FC Cincinnati. Hij kijkt ernaar uit om weer op het veld te staan. "In Amerika heb ik geweldig genoten, maar de laatste week was verschrikkelijk. Ik wil gewoon weer trainer zijn." ... https://nos.nl/artikel/2337713-jans-belandt-in-onrustig-twente-we-hebben-acht-spelers-en-vier-keepers.html

Goede coach voor Twente en blij dat hij terug is in Nederland.

Willem2
19 juni 2020, 16:06
Officieel: Diemers tekent driejarig contract bij Feyenoord
Feyenoord heeft Mark Diemers in De Kuip gepresenteerd als eerste aanwinst voor het nieuwe seizoen. De 26-jarige middenvelder is afkomstig van Fortuna Sittard. Hij heeft bij de Rotterdamse club een contract voor drie jaar ondertekend.

....https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/officieel-diemers-tekent-driejarig-contract-bij-feyenoord~a604cc55/

Big30
21 juni 2020, 18:41
HSV lijkt alles te verspelen na dramatisch slot in Heidenheim

HSV lijkt promotie naar de Bundesliga te kunnen vergeten. De ploeg van Rick van Drongelen en Timo Letschert leed bij Heidenheim een dramatische 2-1 nederlaag en zag concurrent VfB Stuttgart bovendien ruim winnen in Nürnberg: 0-6.

Stand aan kop:
1. Arminia Bielefeld (33-65) (+32)
2. VfB Stuttgart (33-58) (+23)
3. Heidenheim (33-55) (+12)
4. Hamburger SV (33-54) (+20)

Programma laatste speelronde:
Arminia Bielefeld - Heidenheim
Hamburger SV - Sandhausen
VfB Stuttgart - Darmstadt

https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/hsv-lijkt-alles-te-verspelen-na-dramatisch-slot-in-heidenheim~a180e3fe/

Drama voor HSV dat weer een voorsprong verspeelt, Stuttgart nu bijna zeker naar de Bundesliga en Heidenheim mag weer hopen.

deket
21 juni 2020, 23:16
wat is er toch aan de hand met Werder Bremen,nog niet zo gek lang geleden zien voetballen op het Astridpark,waar ze klop kregen maar dat is niets nieuws,toen nog een Duitse topclub
net zoals Hamburg een belangrijke havenstad
is of was die Davy Klaassen niet de spelmaker van het Nederlands elftal?
heeft duidelijk moeite met het niveau van de Bundesliga,blijkbaar?

broodpoot
21 juni 2020, 23:29
is of was die Davy Klaassen niet de spelmaker van het Nederlands elftal?

Dat klopt, dat is of was hij inderdaad niet.

Willem2
22 juni 2020, 15:22
Ajax haalt oude bekende Stekelenburg terug naar Amsterdam ... https://nos.nl/artikel/2338127-ajax-haalt-oude-bekende-stekelenburg-terug-naar-amsterdam.html

deket
22 juni 2020, 22:30
toch niet als eerste keeper zeker?
soit, moeten zij weten,maar zal wel als back-up zijn

broodpoot
22 juni 2020, 23:02
Ik denk dat Onana gewoon nog een jaartje blijft en de Steek vindt het wel best, die is meer aan het genieten dan dat hij voor de sport leeft. Prima back up.

Big30
22 juni 2020, 23:22
wat is er toch aan de hand met Werder Bremen,nog niet zo gek lang geleden zien voetballen op het Astridpark,waar ze klop kregen maar dat is niets nieuws,toen nog een Duitse topclub
1993: Bremen - Anderlecht 5 -3
1994: Anderlecht - Bremen 1-2
2004: Anderlecht - Bremen 1-2
2004: Bremen - Anderlecht 5-1

Anderlecht was toen al Europese onderklasse en is nu technisch failliet.

deket
22 juni 2020, 23:44
waar haal jij dat technisch failliet uit?
de toekomst lacht Anderlecht toe,vele talenten stromen door uit de wereldbefaamde jeugdopleiding en vers geld
na volgend seizoen CL en een deket is een man van zijn woord dus nodig ik je gratis uit wanneer de Nederlandse kampioen naar het Astridpark komt
oeps,vergeten,jij bent voor dat provincieploegje. Tja,dat is ook een realiteit waar je mee zal moeten leven(buiten de nog gesloten Duitse saunaclubs) PSV zal de eerste jaren geen CL meer spelen,dus zal gelden voor Ajax of AZ67 supporters

Zeus1
22 juni 2020, 23:59
waar haal jij dat technisch failliet uit?

de toekomst lacht Anderlecht toe, vele talenten stromen door uit de wereldbefaamde jeugdopleiding

PSV zal de eerste jaren geen CL meer spelen

Big heeft wel een punt ben ik bang Deket vwb de financiën.
Weet dus ook niet of die toekomst voor jouw clubje wel zo rooskleurig zal zijn.
Die “talenten” uit die zogenaamde wereld befaamde jeugdopleiding zorgen er in ieder geval nog niet voor dat Anderlecht CL speelt, de achterstand met Club Brugge is denk ik net zo groot als de afstand tussen PSV en Ajax.
Maar goed, de toekomst zal het uitwijzen :wink2:

deket
23 juni 2020, 00:02
indeed,na het einde van dit seizoen zullen we deze laatste drie posten terug naar boven halen
we zullen idd zien

Big30
23 juni 2020, 08:32
Nieuwe sponsor Club ook op shirts Anderlecht, Candriam betaalt blauw-zwart drie jaar lang minstens miljoen euro

Na Proximus de voorbije jaren is het dit seizoen Candriam dat de shirts van Club Brugge én Anderlecht siert. Blauw-zwart stelde gisteren de samenwerking met de partner van Belfius voor, goed voor minstens één miljoen euro per seizoen en een eerste van vijf nieuwe partners in volle crisistijd.

Candriam zal niet alleen op de rug van landskampioen Club prijken, maar wordt wellicht vrijdag ook bij aartsrivaal Anderlecht als nieuwe hoofdsponsor voorgesteld – al dan niet afwisselend met DVV. In de zoektocht naar naamsbekendheid schoof Belfius partner Candriam naar voor om naast de shirts van Club ook die van Anderlecht te sieren. Daar waar concurrent BNP Paribas Fortis na veertig jaar van de paars-witte uitrusting gestoten werd. Belfius betaalt er als hoofdsponsor ongeveer hetzelfde bedrag als BNP deed: jaarlijks 2,5 à 3 miljoen euro.
https://www.hln.be/sport/voetbal/belgisch-voetbal/club-brugge/nieuwe-sponsor-club-ook-op-shirts-anderlecht-candriam-betaalt-blauw-zwart-drie-jaar-lang-minstens-miljoen-euro~a0029a3b/

felrops
23 juni 2020, 14:55
C. Dessers voor 4 miljoen euro naar Genk. Belachelijk geld voor een gemiddeld getalenteerde voetballer. Belgische competitie is voor spitsen een stuk moeilijker en harder. Vraag dat maar aan Björn Vleminckx.

https://nos.nl/artikel/2338213-eredivisietopscorer-dessers-verruilt-heracles-almelo-voor-racing-genk.html

Willem2
23 juni 2020, 18:53
Oud topspelers uit Italie gestorven:

Mario Corso
https://rur.nl/programmas/in-gesprek-met-van-hanegem/afleveringen/willem-van-hanegem-over-mario-corso/
https://www.gelderlander.nl/sport/italie-rouwt-om-dood-mario-corso-god-s-left-foot~ae2e2b67/?referrer=https://www.google.com/

Italiaan Prati (73), man van drie goals tegen Ajax in EC I-finale, overleden ... https://nos.nl/artikel/2338187-italiaan-prati-73-man-van-drie-goals-tegen-ajax-in-ec-i-finale-overleden.html

deket
23 juni 2020, 22:30
Vleminckx kwam veel te kort en deed zijn contract uit bij de reservenploeg van Den Antwerp,nu ergens naar lage amateursreeks,niveau Twente of zo, maar ook goede voetballers zoals Luc Nilis vonden veel gemakkelijker de weg naar de netten bij het provincieploegje van Big30 dan bij het mooie paars/wit

Willem2
24 juni 2020, 17:37
Elke supporter die het stadion in mag, is er één. Hoewel het nog heel wat voeten in de aarde heeft om volgens de RIVM-richtlijnen stapsgewijs toeschouwers in de stadions te verwelkomen, gaan de clubs die uitdaging niet uit de weg.

Als het aan het Outbreak Management Team (OMT) ligt, geeft het kabinet woensdagavond groen licht om vanaf 1 juli de regels te versoepelen. Een rondje langs het merendeel van de betaaldvoetbalclubs leert dat er al het nodige voorwerk is gedaan. ... https://nos.nl/artikel/2338379-clubs-hebben-veel-over-voor-terugkeer-fans-koesteren-wat-we-krijgen.html

Kuip-directeur Van Merwijk over juichverbod: 'Zwijgende massa is ondoenlijk' ... https://nos.nl/video/2338382-kuip-directeur-van-merwijk-over-juichverbod-zwijgende-massa-is-ondoenlijk.html

Saunaclubs mogen ook open als je niet neukt en het als restaurant gebruikt :cool:

bocariver
25 juni 2020, 00:53
Good news for fans of football in NETHERLAND, they can go back to stadium.

It is mean that Netherland found a vaccin for everybody and all human kind.

Or your minister contradicted himself about what he said 2-3 month ago.....

Wentelt Eefje
25 juni 2020, 06:09
Our minister and prime-minister have a habit of contradicting themselves every new pressconference except for mentioning the oneandahalf-meter-rule so far.
That however now is a blessing in disguise for football-fans.

On the other hand, it ain’t over till the fat lady sings, two months of potential change of mind left until the actual start of the new season...

Willem2
25 juni 2020, 08:05
En de stadions: na 1 juli kunnen mensen daar weer naar sportwedstrijden kijken. Ze moeten wel anderhalve meter houden en zingen en spreekkoren zijn verboden, om de kans op verspreiding van het virus te beperken. In kerken en bij zanggroepen kan wel worden gezongen; het RIVM komt daarover met een richtlijn. ... https://nos.nl/artikel/2338409-er-mag-meer-maar-alles-op-anderhalve-meter-de-versoepelingen-op-een-rij.html

Ajax hoopt dat een stadion met publiek op anderhalve meter een snelle eerste aanzet is naar een volledig gevuld stadion. De Amsterdammers zijn uiteraard blij met de versoepeling, maar zien een kwart gevulde Johan Cruijff Arena eigenlijk niet zitten. Zowel de club als supporters zien het stadion vol of leeg, maar daarin lijkt eigenlijk geen middenweg. .... https://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/368979/gemengde-gevoelens-bij-ajax-over-publiek-op-1-5-meter/

Clubs mogen vanaf 1 september weer supporters toelaten. Dat advies kreeg de regering van het Outbreak Management Team (OMT) en daar is gehoor aan gegeven. Fans moeten zich ook in het stadion aan de 1,5 meter afstand houden. Daar bestaat er een opvallende, strikte maatregel: spreekkoren zijn verboden vanwege gevaar op coronabesmetting. Dat heeft Mark Rutte woensdag bekendgemaakt tijdens een persconferentie. ... https://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/368964/rutte-komt-met-goed-nieuws-weer-fans-naar-het-stadion/

Wentelt Eefje
26 juni 2020, 07:50
Het Liverpool van Jürgen Klopp is voor het eerst in 30 jaar weer landskampioen in Engeland geworden met in de gelederen de Nederlandse voetbal- en antiracismehelden Virgil van Dijk en Georginio Wijnaldum! Wat een feest!!

bron: ad.nl (https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/van-dijk-na-titel-met-liverpool-dit-gevoel-is-niet-te-beschrijven~ad213f7c/)

33819

felrops
26 juni 2020, 10:32
Deket heeft deze ochtend gevloekt. Dieumerci blijft op de Bosuil. Goed werk van Luciano. Nu in elke lijn nog een bijkomende versterking en we zijn klaar voor volgend seizoen. Junior Edmilson is zeker welkom.

WANDELAAR5
26 juni 2020, 16:07
... https://nos.nl/artikel/2338409-er-mag-meer-maar-alles-op-anderhalve-meter-de-versoepelingen-op-een-rij.html

.... https://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/368979/gemengde-gevoelens-bij-ajax-over-publiek-op-1-5-meter/

... https://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/368964/rutte-komt-met-goed-nieuws-weer-fans-naar-het-stadion/

Ik ben benieuwd wanneer de eerste voetbalwedstrijd wordt stil gelegd door een scheidsrechter vanwege teveel lawaai vanaf een tribune?

Iets zegt mij dat dit niet helemaal gaat lukken.

deket
26 juni 2020, 23:47
weet ik zo niet hoor Felrops
alle respect voor Dieumerci, die het bij ons goed deed maar hij is ondertussen al 34
het is een spits he,en geen verdediger zoals Ramos,die is ook 34,maar kan centraal achterin nog wel jaartjes mee,idem voor die andere centrale back op wereldniveau:, Vincent Kompany
het is niet zomaar dat den Antwerp hem maar 1 jaar extra gaf,terwijl hij er 2 vroeg en van zijn Roemeense opa mocht hij al eens een training overslaan,maar de roemeen is vervangen door een strenge Kroaat die niet zo vlug vvorkeursbehandelingen gaat geven,denk ik,kijk maar naar Zé
maar hoor net dat ze bij den great old nu Boya voor de neus van Gent bij Moeskroen hebben weggehaald,ook niet mis,na Verstraete bij Keulen
hoop btw dat het op den Bosuil allemaal goed gaat verlopen,heb er nog vrienden maar gun het Beerschot ook,omdat verschillende talenten van het kleine paarswit bij het grote paarswit furore maakten
ga de rekening van Antwerp niet maken,ze hebben een financieel krachtige geldschieter gevonden,maar zou het een fout vinden dat ze Wesley Hoedt niet houden,optie na huurkontrakt
erg onderschat,maar zeer goede back!

deket
26 juni 2020, 23:49
denk dat Rutte ivm voetbal toch wat wereldvreemd is wanneer je hem bezig ziet
niet juichen bij een doelpunt? voetbal is emotie!! dat is geen tennis of golf,hé

bocariver
27 juni 2020, 00:01
Liverpool FC deserved his tittle when they chose a great trainer and built a mixed team between some locals from academy and some collective and talented players like Sadio Mané .
I remember that i was doubtfull about Van Dijk when they signed him for so big money.
I was wrong.
Reds bought their stars in Southampton, Hoffenheim,Bâle, Monaco, Salzbourg,Lille,Lyon or Roma.

Very smart....

Sphinx
27 juni 2020, 09:12
To be honest, a lot of people were doubting Van Dijk in the beginning. At FC Groningen he was known as a defender with good attacking impulses, but actually defending was something he still lacked. It was at Celtic were little Firecracker Gordon Strachan learned him the British way of football, and then Koeman broadened that perspective at Southampton. After that it was make or break, and he made it ;)

Wentelt Eefje
27 juni 2020, 19:51
1.FCK leek op zeker te gaan dat Fortuna Düsseldorf alleen door winst niet direct zou degraderen, want men liet zich compleet afslachten door Werder Bremen dat opeens toch nog in de herkansing mag. Fortuna Düsseldorf bleef An der Alten Försterei kansloos tegen Union Berlin, dat met 3-0 won. Maar door de schandalige naar competitievervalsing riekende 6-1 winst van Werder Bremen, dat echt geen strobreed in de weg gelegd werd, was een gelijkspel al niet meer genoeg geweest... Schande!

Nu maar hopen dat Werder in tweede instantie alsnog naar het tweede niveau verbannen wordt.

Wentelt Eefje
27 juni 2020, 20:17
Arjen Robben maakt sensationele comeback bij FC Groningen. (Tenminste, dat is de bedoeling... )

bron: ad.nl (https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/arjen-robben-maakt-sensationele-comeback-bij-fc-groningen~a0968e5c/)

Willem2
28 juni 2020, 00:02
Liverpool F.C.: Feestvierende fans waren gevaarlijk bezig
Voetbalclub Liverpool veroordeelt supporters die na het behalen van het kampioenschap feest hebben gevierd en massaal de coronamaatregelen hebben genegeerd. Gisteravond gingen supporters voor de tweede achtereenvolgende avond de straat op om de eerste landstitel in dertig jaar te vieren.

"Duizenden mensen hebben gisteren afstandsregels genegeerd en de volksgezondheid in gevaar gebracht", zeggen de politie en de voetbalclub Liverpool in een gezamenlijke verklaring. "Dit is onacceptabel." De club wil het kampioensfeest op een later tijdstip vieren, als dat zonder gezondheidsrisico's kan. .... https://nos.nl/liveblog/2338696-meer-dan-2-5-miljoen-coronabesmettingen-in-vs.html

Willem2
28 juni 2020, 00:04
Gladbach schafft die Champions League

Das Fernduell um die Champions League entschied Borussia Mönchengladbach gegen Bayer Leverkusen am 34. Spieltag für sich. Schalke verliert auch das letzte Spiel der Saison.

Borussia Mönchengladbach gewann am 34. Spieltag der Fußball-Bundesliga 2:1 (1:0) gegen Hertha BSC und beendete die Saison als Vierter. Dem Fünften Leverkusen reichte auch ein 1:0 (1:0) gegen den FSV Mainz 05 nicht zum Sprung in die Königsklasse. Wie Bayer direkt für die Gruppenphase der Europa League qualifiziert ist die TSG 1899 Hoffenheim, die 4:0 (2:0) bei Borussia Dortmund gewann. Werder Bremen setzte sich 6:1 (3:0) gegen den 1. FC Köln durch und kletterte auf Rang 16. Düsseldorf steigt nach dem zeitgleichen 0:3 (0:1) bei Union Berlin als 17. direkt ab.

Der VfL Wolfsburg unterlag 0:4 (0:2) gegen den neuen Meister FC Bayern und muss als Siebter in die Europa-League-Qualifikation. Der FC Schalke beendete die Saison mit einem 0:4 (0:2) in Freiburg und dem 16. sieglosen Spiel in Serie. RB Leipzig bleibt nach einem 2:1 (1:0) beim FC Augsburg Dritter. Der bereits als Absteiger feststehende SC Paderborn unterlag bei Eintracht Frankfurt 2:3 (0:2).

Torschützenkönig der Fußball-Bundesliga ist Robert Lewandowski zum fünften Mal. Mit 34 Treffern stellte der 31 Jahre alte Pole dabei eine persönliche Saisonbestmarke auf. ... https://www.zdf.de/nachrichten/sport/fussball-bundesliga-34-spieltag-ueberblick-gladbach-leverkusen-100.html

Zeus1
29 juni 2020, 19:21
33834

Willem2
30 juni 2020, 23:42
'Sané gaat nu wel van Manchester City naar Bayern München'

Aanvaller Leroy Sané (24) verruilt Manchester City voor Bayern München. Dat melden Engelse en Duitse media.

De Duitsers betalen voor hun landgenoot een bedrag van ruim vijftig miljoen euro. Die som komt nog aanzienlijk hoger te liggen, als de Duits international veel speelt en bijdraagt aan het winnen van prijzen van de landskampioen. ... https://nos.nl/artikel/2339092-sane-gaat-nu-wel-van-manchester-city-naar-bayern-munchen.html

Willem2
1 juli 2020, 00:16
Die massive Kritik ist ihm wohl zuviel geworden: Aufsichtsrats-Chef Clemens Tönnies hat beim FC Schalke 04 seinen Rücktritt erklärt. ... https://www.zdf.de/nachrichten/sport/fussball-bundesliga-schalke-toennies-tritt-zurueck-100.html

satanic surfer
1 juli 2020, 11:49
In eviva Espana laat Barcelona ten tweeden male punten liggen deze week, ditmaal een gelijkspel tegen Atletico Madrid die net als Barca 2 penalty´s verzilverden. Real Madrid kan morgen uitlopen tot 4 punten en dan lijkt het me kat in het bakkie voor hen en oh de gruwel....weer ´n fotoreportage van onze onelinerhispanjool tengevolge... Spaanse snorren, het blijft een constante.

deket
1 juli 2020, 22:50
denk dat ze bij Barca hun vorige coach wat te voorbarig hebben ontslagen
deze gaat de zomer niet halen,vraag ,wie gaat hem vervangen?
de Roemeense opa Boloni misschien,die graag bij den Antwerp was gebleven?neen,dat gaat niet gebeuren uiteraard
of den Pep? wanneer de straf voor Man. City niet gaat veranderen en zo uitgesloten voor de CL?
anyway, die defensie van Barcelona,dat zijn geen kaas met gaten meer,maar gaten met kaas

deket
2 juli 2020, 00:18
mijn woorden zijn hier nog niet koud of ik lees het volgende bij voetbalprimeur.be
Setien(coach van Barcelona)ligt zwaar onder vuur bij zijn club en dus wordt er druk gespeculeerd over zijn opvolging
volgens journalist Eduardo Inda geniet Ronald Koeman de voorkeur van president Bartomeu
In de Spaanse media valt vooral de naam van Xavi die klaargestoomd wordt voor de rol van hoofdtrainer maar de aanstelling van deze Xavi zou in deze tijden ongunstig zijn omdat de crisis bij Barca groot is en zij een ervearen coach als Koeman prefereren
Koeman zou volgens de pers graag naar Barcelona gaan en hiervoor Oranje verlaten,hoewel hij had toegezegd tot en met het EK2021 bij Oranje te blijven
oké, ; allemaal speculaties,maar geen rook zonder vuur

Willem2
2 juli 2020, 16:55
Over Koeman wordt altijd gesproken bij Barcelona.
Gezien zijn hartaanval kan ik me voorstellen dat hij even pas op de plaats maakt. Koeman begint alleen bij Barcelona als hij het hele seizoen vanaf het begin kan doen.

Willem2
2 juli 2020, 16:56
Met handtekening van Kökcü opent Feyenoord jacht op landstitel
Feyenoord zit niet stil deze dagen. De Rotterdammers presenteerden een nieuw uitshirt en met Christian Conteh een nieuwe aanvaller, maar ze hielden ook de ervaren Leroy Fer en Orkun Kökcü - het grootste talent van de club - binnenboord. ... https://nos.nl/artikel/2339294-met-handtekening-van-kokcu-opent-feyenoord-jacht-op-landstitel.html

Zo goed speelden ze nu ook weer niet. Advocaat wist het weer te draaien maar om kampioen te worden hebben ze wel wat meer nodig.

deket
3 juli 2020, 01:13
denk ook niet dat Koeman met zijn hartproblemen voor een baan vol stress gaat kiezen,maar langs de andere kant,iedereen wil wel coach zijn bij Barcelona
ken maar een club die nog hoger aangeschreven staat bij de trainers:wink2:

Willem2
3 juli 2020, 01:21

Real :rolleyes:

https://www.detop100.nl/grootste-voetbal-clubs/
(Nee het is Manchester United tot 2009 ;))

Willem2
3 juli 2020, 09:10
Lionel Messi heeft onderhandelingen over een nieuw contract bij FC Barcelona afgebroken. Volgens het Spaanse radiostation Cadena Ser is de Argentijnse vedette klaar om volgende zomer, wanneer zijn huidige verbintenis afloopt, de club te verlaten.

Volgens Cadena Ser waren Messi (33) en zijn vader Jorge met de Catalaanse club in gesprek over verlenging van het in 2017 afgesloten contract, maar wil de aanvaller niet langer blijven. Messi zou boos zijn over naar de media gelekte berichten dat hij verantwoordelijk is voor zaken binnen de club zoals het ontslag in januari van coach Ernesto Valverde. Ook zou hij gefrustreerd zijn over het gebrek aan kwaliteit in het team dat inmiddels 4 punten achterstand heeft op koploper Real Madrid. Speler noch club wilde het bericht bevestigen. ... https://www.ad.nl/transfer-talk/onrust-bij-barca-naar-kookpunt-messi-wil-contract-niet-verlengen~a1f53a6c/

Wentelt Eefje
3 juli 2020, 14:42
Over dammende schapen...
Na de mogelijke comeback van Arjen Robben bij FC Groningen nu misschien ook een rentree van Wesley Sneijder bij FC Utrecht

Bron: Nu.nl

https://www.nu.nl/voetbal/6062172/fc-utrecht-serieus-in-gesprek-met-sneijder-over-rentree-als-voetballer.html

Sphinx
3 juli 2020, 15:01
Dan zal Sneijder toch eerst die Coronakilo's eraf moeten trainen, want anders wordt dat een gevalletje Johnny van Burgerking

Gisteren geen grote upsets in de Relegation in Dld: Heidenheim kon niet door de zenuwachtige muur van Bremen heen

En twee dingen vielen me op in Engeland:
- Manchester United lijkt de periode na de coronastop goed gebruikt te hebben, op dit moment loopt het prima. Hopelijk hebben de eigenaars geduld met Solskjaer, vind m een veel geduldiger type dan Mourinho. Pogba lijkt samen met Fernandes ineens weer helemaal terug. Wie had het over een vertrek, paar miljoen extra naar Mino en dan praten we weer. Liverpool ging dan weer lelijk onderuit bij City nu het nergens meer om ging.
- Ook Derby County, waar ons aller Philip Cocu is ondergedoken, kwam een pauze goed uit. Na een winter waarin alles werd verloren, de aanvoerder na een dronken straatrace werd ontslagen en Rooney niet helemaal tot zijn recht kwam, heeft de ploeg ineens de schwung te pakken. Rooney is een linie gezakt en het team lijkt gegalvaniseerd door een lelijk incident met speler Wisdom, die bij een overval werd neergestoken. Cocu loopt qua cijfers nu gelijk met Lampard, en die mistte vorig jaar op een haar de promotie naar de Premier League

Picasso 1
5 juli 2020, 16:58
Afgelopen donderdag heeft premier League winnaar Liverpool maar wat aangekloot tegen de Manchester City spelers en werd dan ook met 4-0 ingemaakt.

33853

bocariver
5 juli 2020, 18:02
Sneijder was fat in Nizza and can not run.
If Utrecht will play In eredivisie without running, Sneijder can play.
I think he will be ridiculous.

Wentelt Eefje
5 juli 2020, 23:48
Mijn club droeg overigens bij het in ontvangst nemen van de tweede ereprijs sinds de post-corona herstart fijne caps

D O U 13 L E

het is weer fijn om Bayern München fan te zijn!

Willem2
6 juli 2020, 19:11
Feyenoord heeft Bryan Linssen alsnog aangetrokken. In mei ketste de komst van de transfervrije Linssen naar De Kuip nog af, maar de Limburger heeft nu toch een akkoord weten te sluiten met de Rotterdamse club. Hij heeft voor drie seizoenen getekend.

"Ik ben blij dat we toch dichter bij elkaar zijn gekomen en dat ik hier bij Feyenoord getekend heb", zegt Linssen. De waardering van de club was voor hem een belangrijke pijler. Linssen: "Die voelde ik nu wel, ik ben natuurlijk niet voor niets terugkomen."

Daar speelde trainer Dick Advocaat volgens de 29-jarige aanvaller een belangrijke rol in. "Hij heeft mij meegenomen in zijn enthousiasme, dat werkte aanstekelijk." ... https://nos.nl/artikel/2339747-linssen-toch-nog-naar-droomclub-feyenoord-tekent-voor-drie-seizoenen.html

Willem2
6 juli 2020, 22:59
Werder Bremen flikt het: Klaassen en co blijven in Bundesliga na thriller ... https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/werder-bremen-flikt-het-klaassen-en-co-blijven-in-bundesliga-na-thriller~a927503c/

Wentelt Eefje
6 juli 2020, 23:07
Es ist grùn und stinkt nach Fisch...
und hat auch noch 10 Million Glückspilze gefressen...

Heel heel heel erg jammer dit!

Sphinx
6 juli 2020, 23:10
Wow, heel duur eigen doelpuntje daar zo. De man heet dan ook nog Theuerkauf :cool: Hoeveel liter bier zal die werderfan naar hem opsturen. Tim Kleindienst draaide het op zn eentje bijna om, maar helaas ging Werder op uitdoelpunten door. Roda JC stuurt de groeten (hebben ervaring met zo'n ontsnapping)

deket
7 juli 2020, 00:51
Werder Bremen is toch geen ploeg om te zakken,zeker? hoorde ook ooit bij de Europese top

Wentelt Eefje
7 juli 2020, 00:58
Ook vergane glorie...

Groen en paars-wit blijken het best tot hun recht te zijn gekomen in het tijdperk dat TV-uitzendingen nog zwart-wit waren...

deket
7 juli 2020, 01:25
in mijn jeugd,dus een vorig leven,speelde ikzelf ook in groen,maar bij een NoordLImburgs ploegje. Er kwam ooit een scout uit dat provincieploegje van BIG30 maar die had meer interesse voor een andere speler,mijn fysiek was toen al ondermaats,ondanks ik ongeveer de helft woog dan nu
het zij hem vergeven,ik koos voor de VUB en ging op woensdag,toen nog bij de staanplaatsen kijken naar Europese topwedstrijden

JonnyFontane
7 juli 2020, 08:20
in mijn jeugd,dus een vorig leven,speelde ikzelf ook in groen,maar bij een NoordLImburgs ploegje. Er kwam ooit een scout uit dat provincieploegje van BIG30 maar die had meer interesse voor een andere speler,mijn fysiek was toen al ondermaats,ondanks ik ongeveer de helft woog dan nu
het zij hem vergeven,ik koos voor de VUB en ging op woensdag,toen nog bij de staanplaatsen kijken naar Europese topwedstrijden

Dat is maar goed dat die scout van dat provincieclubje niet voor je heeft gekozen.

deket
7 juli 2020, 09:13
Dat schreef ik dus al.
Indien ik hetzelfde opnieuw wil vernemen haal ik wel een papegaai in huis.

WANDELAAR5
7 juli 2020, 13:12
https://youtu.be/LLhd6CgB5DY

Spits maakt goal en stopt de bijna gelijkmaker als keeper. Er zijn kortere filmpjes, maar het Engelse commentaar hier is een toegevoegde waarde! Ocampos de geld van Sevilla!

JonnyFontane
7 juli 2020, 14:10
Dat schreef ik dus al.
Indien ik hetzelfde opnieuw wil vernemen haal ik wel een papegaai in huis.

Of een klapekster......oh nee daar heb je slechte ervaringen mee.....

Sphinx
9 juli 2020, 22:21
Werder Bremen is toch geen ploeg om te zakken,zeker? hoorde ook ooit bij de Europese top

In vergelijking met HSV en Stuttgart, waar degradatie door wanbeleid veroorzaakt werd, zou je niet verwachten dat Werder zo slecht ging. Ze hadden heel veel pech met geblesseerde spelers, speelden nooit in een zelfde spelpatroon, steeds andere vervangers in de verdediging. En daardoor iedere keer de zelfde fouten. Na corona kwamen ze een beetje terug, maar het was echt alleen aan Union's winst op de laatste dag en de matte tegenstand van Kölle te danken dat ze naar de relegation mochten. Als je zag hoe ze speelden... als een hert dat een grote cementtruck uit Heidenheim op zich af ziet rollen, zo bang dat ze bijna verstijfden, er sprak geen enkele branie uit. Voor de traditie is het misschien mooi dat ze erin blijven, maar Heidenheim had zomaar kunnen winnen als die domme eigen goal van Theuerkauf niet was gevallen.

deket
9 juli 2020, 22:36
Stuttgart stijgt weer,met dan aan iemand die zijn jeugdopleiding genoot bij op dat gebied,een van de beste clubs ter wereld
dus, Mangala,indertijd niet goed genoeg voor de Aploeg van paars/wit

Siberische tijger
11 juli 2020, 13:33
denk ook niet dat Koeman met zijn hartproblemen voor een baan vol stress gaat kiezen,maar langs de andere kant,iedereen wil wel coach zijn bij Barcelona

Ehh Liverpool?

Zeus1
11 juli 2020, 14:27
Ehh Liverpool?

Nee die club heeft zwart blauwe shirts en het is niet Inter :freu:

deket
12 juli 2020, 23:00
Anderlecht opleiding tot de beste ter wereld!
neen,deze terechte opmerking komt deze keer niet van het subjectieve oordeel van deket maar van een OBJECTIEVE vaststelling uit de website Football Talent Scout,over de clubs waar ze de laatste 10 jaar de beste jeugdopleiding hebben
Talent Scout keek naar de kwantiteit en kwaliteit van de voortgebrachte spelers
zij namen spelers in rekening die geboren zijn na 199O ,voor hun 18de verjaardag bij de club kwamen,minstens drie jaar bij de club voor hun 20e verjaardag speelden en bij die club debuteerden in het profvoetbal
allerbeste in deze context blijkt Benfica,maar dat is even niet relevant,wel het volgend lijstje ; iedereen kent wel de gebroeders Lukaku,Praet,Tielemans,Lukebakio,Dendoncker,Mangal a,Bornauw,,Januzaj,Saelemaekers en uiteraard Driesje Mertens die nu furore maken in Engeland,Spanje,Italie en Duitsland,alook de beste keeper ter wereld Svilar, maar er zijn ook talentvolle jongeren die nog steeds nu bij Anderlecht spelen zoals ; Verschaeren,Doku(daar ga je nog veel van horen),Sambi,Kana,Sardella,Amuzu en Colassin

Siberische tijger
12 juli 2020, 23:06
(..)
allerbeste in deze context blijkt Benfica,maar dat is even niet relevant

Ik kan toch aardig begrijpend lezen, maar dan is Benfica de club met de beste jeugdopleiding en niet jouw Anderlecht.

Als je nu gewoon het linkje erbij doet, kan iedereen zelf beoordelen wat hij van dat artikel vindt, i.p.v. de mening van een Anderlecht supporter te moeten lezen.

deket
12 juli 2020, 23:12
Benfica staat op 1 voor Lyon.
Anderlecht mee op de top.
Bron www.footballtalentscout.net

Big30
12 juli 2020, 23:17
neen,deze terechte opmerking komt deze keer niet van het subjectieve oordeel van deket maar van een OBJECTIEVE vaststelling uit de website Football Talent Scout,over de clubs waar ze de laatste 10 jaar de beste jeugdopleiding hebben

Wat klopt is dat in het lijstje Benfica op 1 staat, Anderlecht staat op plaats 9 en Ajax op plaats 5. Maar goed wat telt is hoe de club het nu doet, Anderlecht eindigde de competitie op plaats 8 en zit diep in de de schulden. Wat heb je dan een aan "goede" jeugdopleiding?

https://footballtalentscout.net/2020/07/10/top-15-youth-academies-in-the-last-decade-by-football-talent-scout/

Big30
12 juli 2020, 23:22
Vlak voor het einde van 2019 heeft Ajax toch nog een nieuwe prijs dit jaar in handen! De Amsterdammers hebben samen met Benfica de Globe Soccer Award gekregen voor beste jeugdopleiding.

Bij Ajax hebben de talenten in 2019 de macht gegrepen. Zo worden Matthijs de Ligt en Frenkie de Jong voor giga-bedragen verkocht en kregen onder andere Noussair Mazraoui en Sergino Dest en basisplaats. Ook zijn Donny van de Beek, Joël Veltman en Daley Blind zelf opgeleid. Met die speler werd dit jaar de halve finale van de Champions League gehaald en wonnen ze de landstitel, het bekertoernooi en de Johan Cruijffschaal.
https://sportnieuws.nl/voetbal/binnenland/ajax-krijgt-superjaar-globe-soccer-award-beste-jeugdopleiding-wereld/

Ach ja :biggrin::tongue::biggrin:.

Nog een lijstje (Ok andere criteria uiteraard), Ajax weer op 1, PSV op 14 (samen met Lyon en Benfica) en Anderlecht op 22.
https://football-observatory.com/IMG/sites/b5wp/2018/238/en/

deket
12 juli 2020, 23:49
plaats 6 eigenlijk,op de laatste speeldag moesten de §de en 7de,die 1puntje voor Anderlecht stonden, tegen elkaar en had Anderlecht een gemakkelijke wedstijd tegen STVV voor de boeg
in het begin was er aanpassing nodig om het systeem VK met vooral de jeugd onder de knie te krijgen,wat veel puntenverlies tot gevolg had maar nadien bracht Franky Vercauteren wat meer nodige realisme bij en op het laatste beaamden alle voetbalkenners dat het beste en mooiste voetbal door Anderlecht werd gespeeld en Club Brugge leek in een dip
die schulden is een broodje aap verhaal,recent nog kapitaalsverhoging
btw, beste Big30 ; ik merk dat je provincieploegje PSV niet in die top 15 van beste jeugdopleidingen staat staat? geef het maar even mee!

Willem2
13 juli 2020, 16:16
Manchester City heeft de beroepszaak tegen de Europese voetbalbond UEFA bij het internationaal sporttribunaal CAS gewonnen. De uitsluiting voor twee seizoenen Europees voetbal is daarmee van de baan.

Daarnaast is de door de UEFA opgelegde boete van 30 miljoen euro door het CAS verlaagd naar 10 miljoen. Dat maakte het sporttribunaal maandag bekend, nadat het de zaak in juni achter gesloten deuren had behandeld.

Financieel bedrog
City spande de zaak bij het CAS aan nadat de club in februari wegens financiële malversaties een forse schorsing opgelegd had gekregen van de UEFA. De Europese voetbalbond verbande de Engelse club voor enige tijd van het Europese toneel.

De UEFA zei door de club, die in handen is van steenrijke Arabische investeerders, misleid te zijn bij het opgeven van de sponsorinkomsten. Ook zou City de regels van financial fair play hebben geschonden, die moeten voorkomen dat clubs meer uitgeven dan er binnenkomt.

Volgens een eerste uitleg van het CAS is echter onvoldoende bewezen dat City bewust de sponsorinkomsten anders heeft voorgesteld en zijn sommige aanklachten ook verjaard. Het volledige vonnis, met alle details, wordt later deze week vrijgegeven.

City verheugd
Manchester City reageerde opgelucht op de uitspraak. "Dit bewijst dat de club goed heeft gehandeld en dat het bewijs dat wij hebben overgelegd, overtuigend is geweest", aldus een verklaring. .... https://nos.nl/artikel/2340533-manchester-city-wint-zaak-bij-cas-geen-uitsluiting-europees-voetbal.html

deket
13 juli 2020, 22:51
zei toch dat City die zaak zou afkopen
10miljoen euro boete,voor die eigenaar uit de woestijn is dat kleingeld

JonnyFontane
14 juli 2020, 12:07
https://www.ed.nl/psv/psv-bevestigt-nieuw-contract-luckassen-en-verhuur-aan-anderlecht~aa355d4b/

Kijk zo zie je maar weer dat een provincieclubje toch een bepaalde club moet helpen. Kopen kunnen ze hem niet....

WANDELAAR5
14 juli 2020, 14:46
https://www.ed.nl/psv/psv-bevestigt-nieuw-contract-luckassen-en-verhuur-aan-anderlecht~aa355d4b/

Kijk zo zie je maar weer dat een provincieclubje toch een bepaalde club moet helpen. Kopen kunnen ze hem niet....

Is het niet andersom?
In Nederland zijn de opleidingen voor verdedigers super slecht. Om goed te leren verdedigen moeten onze (NL) talenten naar België of Italië.

Al die magere jaren van het NL elftal kwamen omdat we geen verdedigers hadden na de gouden generatie Krol, Israel, Laseroms, Suurbier en na Jaap Stam (single man defense). Aanvallers hebben we altijd genoeg.

Alleen nu met van Dijk en De Ligt gaan we internationaal weer meetellen!

deket
14 juli 2020, 19:21
Lucassen wilde absoluut niet terug naar PSV,maar Anderlecht had niet de behoefte om hem te kopen,zeker niet met de terugkeer van Vranjes
Lucassen is een perfecte backup,die door zijn polyvalentie overal kan depanneren,ook zowel op de rechtsback en linksback
hij keert nu eenmaal niet graag terug naar PSV en blijft liever bij Anderlecht.

Sphinx
15 juli 2020, 21:17
Een post match interview om niet te vergeten: Adebayo "Beast" Akinfenwa. Vier jaar terug maakte deze voetballer met het lichaam van een rugybspeler de winnende goal die Wimbledon liet promoveren naar League One, waarna helaas zijn contract niet werd verlengd. Bij die gelegenheid sprak hij tot verslaggever David Craig: "I think I'm technically unemployed, so any managers hit me up on the WhatsApp and get me a job." Gareth Ainsworth van Wycombe Wanderers was gek genoeg te happen en na vier jaar waarin Akinfenwa ieder jaar clubtopscorer werd, volgde een beloning: Promotie met Wycombe naar Championship niveau. En David Craig mocht Akinfenwa nog een keer interviewen :biggrin:

https://www.youtube.com/watch?v=geFU0y6f-y0

Jurgen Klopp heeft m inderdaad een berichtje op Whatsapp gestuurd en de inmiddels 38 jarige speler voor het kampioensfeest van Liverpool uitgenodigd. Met zijn fysiek zou hij overigens direct als fitnesstrainer aan de slag kunnen.

Willem2
16 juli 2020, 14:20
Miljoenen geïnvesteerd, maar oude krijger Ramos blijft Reals sleutelspeler ....

Eden Hazard, Luka Jovic, Éder Militão, Ferland Mendy en Rodrygo moesten het nieuwe Real vorm geven. Maar er werd dit seizoen maar zelden sprankelend gevoetbald ondanks die enorme kwaliteitsinjectie. Door omstandigheden was hun aandeel maar beperkt.

Het werd het seizoen van de Belgische keeper Thibaut Courtois, die slechts 22 tegengoals hoefde te incasseren. En van de verguisde Marcelo en Karim Benzema, boegbeelden uit de eerste succesperiode onder Zidane. Bezig aan hun tweede jeugd in Madrid.

Maar het werd bovenal het seizoen van Sergio Ramos, voor wie de schoonheid van het spel vooral schuilt in het resultaat. "En als je ons spel niet om aan te zien vindt, zet dan lekker de televisie uit." .... https://nos.nl/artikel/2340831-miljoenen-geinvesteerd-maar-oude-krijger-ramos-blijft-reals-sleutelspeler.html

Picasso 1
17 juli 2020, 09:16
Real Madrid voor de 34ste keer kampioen van Spanje (Barcelona heeft er 26)

33881

satanic surfer
20 juli 2020, 18:07
Voor het eerst sinds mensenheugenis zal er dit jaar géén Gouden bal (ballon d´Or) worden uitgereikt gezien de Coronasores etc...Jammerlijk voor Robert Lewandowski die normaliter deze eer eindelijk te beurt zou mogen vallen...

deket
21 juli 2020, 19:15
Lewandowski is de beste spits ter wereld,zonder twijfel en hij zou deze gouden bal verdienen,dus idd spijtig
Alleen zonde dat hij nog nooit op een WK kon schitteren

pret
21 juli 2020, 19:58
Wat betreft schitteren op een WK is Messi ook tekort geschoten.

pret
22 juli 2020, 15:04
Fortuna Sittard in handen van Turken

https://nos.nl/artikel/2335486-fortuna-sittard-ziet-in-turkse-televisietycoon-ideale-mede-eigenaar.html

Willem2
22 juli 2020, 19:11
https://nos.nl/data/image/2020/05/29/652612/1920x1080a.jpg

pret wat vind je er zelf van :cool:

pret
22 juli 2020, 19:27
https://nos.nl/data/image/2020/05/29/652612/1920x1080a.jpg

pret wat vind je er zelf van :cool:

Hahaha ja er wordt al nu geklaagd over beleid van scheidsrechter bij wedstrijden van Basaksehir en Trabzonspor. Echter heeft Basaksehir kampioenschap dik verdiend door hun uitmuntende teamspel. Bovendien zitten ze ook in de laatste 16 van UEFA cup.

deket
22 juli 2020, 22:52
dat wel maar in tegenstelling tot die andere ploegen uit Istanboel kwam er ook voor Corona geen kat kijken
ploeg beetje kunstmatig opgebouwd met het geld van Erdogan,lees de Turkse belastingbetaler

pret
22 juli 2020, 22:55
dat wel maar in tegenstelling tot die andere ploegen uit Istanboel kwam er ook voor Corona geen kat kijken
ploeg beetje kunstmatig opgebouwd met het geld van Erdogan,lees de Turkse belastingbetaler

Gelukkig heeft Turkije geen MB :biggrin:

deket
24 juli 2020, 02:06
had het bericht nu pas gemerkt maar is dit een grap?
Heerenveen wil de beste keeper ter wereld huren van Benfica
Heerenveen? hebben die ineens een oliebaron als sponsor gevonden? Heerenveen? die hun beste speler aan Anderlecht verkocht vorig seizoen, Vlap
dan kan Mile Svilar evengoed naar Valkenswaaard gaan of de Kozakkenboys
neen,ernstig, uiteraard hebben de Friezen geen kans
de nieuwe trainer van Benfica,terug Jezus,maakt hem wel opnieuw 1ste keeper

Zeus1
24 juli 2020, 12:58
Heerenveen? hebben die ineens een oliebaron als sponsor gevonden? Heerenveen? die hun beste speler aan Anderlecht verkocht vorig seizoen, Vlap

Heerenveen zal ook wel zo’n beetje zijn niveau zijn neem ik aan, indien je jaren als tweede of derde keeper gefungeerd hebt bij een topclub is keepen bij een club als Heerenveen toch mooi.

Sphinx
24 juli 2020, 18:36
Het grappige is dat ze ook met Erwin Mulder bezig zijn in Fryslan. Die stond nog onder contract bij Swansea in de Championship League, maar verloor de concurrentiestrijd met Kristof Nordfeldt (ook al ex Heerenveen meen ik). Persoonlijk heb ik dan liever Smilar, kan wel eens hetzelfde proberen als bv Unnerstall en Wellenreuther (doorbreken op lager niveau om dan je naam te vestigen)

deket
24 juli 2020, 21:29
sorry hoor maar Mile Svilar is nooit derde keeper bij Benfica geweest
hij begon bij Benfica als eerste keeper en in die optiek is hij ook aangekocht
zo was hij de jongste keeper ooit in de geschiedenis van de Cl,hij deed dat uitstekend maar een fout ging de wereld rond ,juist omdat hij in dat record zat
hij geraakte gekwetst en verloor zo zijn plaats maar bleef tijdens de bekerwedstrijden wel keepen
et klikte niet met de inmidddels ontslagen coach van Benfica dat zijn succestrainer van weleer terug haalde en heeft in de competitieafsluiter,de netten van zijn doel in de eerste ploeg van Benfica schoon gehouden
vader Ratko ,een vriend,vroeger vaak samen in het Antwerpse nachtleven,(waar is de tijd,zucht) werd onlangs verkozen als beste keeper ooit voor den Antwerp, dus voor doelmannen zoals Jean Trappenniers,Wim de Coninck,Theo Custers en Bolat,geef het maar even mee

Big30
24 juli 2020, 21:54
Mile Svilar (20) moet meer spelen van Benfica. Bij de Portugezen is de Belg nu derde keeper en speelt hij vaak met de B-ploeg op het tweede niveau. Benfica wil zijn huidig contract tot 2022 verlengen en hem dan uitlenen in een sterkere competitie.

Benfica plaatste hem alvast in de etalage, want vorig weekend mocht Svilar voor het eerst in 990 dagen nog eens meedoen met de A-ploeg. Tegen het Portugese Aves hield hij de nul in een inzetloze match: 0-4.

https://m.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200723_97361522

Wat moet Heerenveen in hemelsnaam met de derde keeper van Benfica die al jarenlang bijna nooit speelt :confused:)?

Sphinx
24 juli 2020, 22:02
tis inmiddels ook afgeketst zoals deket verwachtte. Wachten op Godot ehm Mulder voorlopig

Willem2
25 juli 2020, 00:35

Via Heerenveen werd bv o.a. van Nistelrooij wel een hele goede speler. En zo zijn er nog wel een hele rits van spelers.

Big30
26 juli 2020, 01:30
De besparingsronde op Anderlecht gaat gewoon door. Nu heeft paars-wit alle medewerkers van de fanshop ontslagen. Het gaat om drie werknemers. Hoe Anderlecht zijn verkoop van de merchandising wil organiseren, is niet duidelijk. RSCA heeft de laatste maanden al veel personeelswijzigingen doorgevoerd. Het is een noodzaak, denken de nieuwe bazen, want er moet bespaard worden. (PJC)

https://m.hln.be/sport/voetbal/belgisch-voetbal/anderlecht/besparingen-gaan-door-anderlecht-ontslaat-alle-werknemers-van-fanshop~a9b672a6/

We weten allemaal dat Anderlecht diep in de financiële problemen zit, een schuldenlast, geen budget om goede spelers aan te trekken. Dit toch wel heel treurig nieuws bevestigt dat nog maar eens.
Maar goed, de vraag is ook of er nog wel fanartikelen verkocht werden.

deket
26 juli 2020, 02:12
voorbeeld van fakenews
er zal in de toekomst gewerkt worden met een gerant,
er werd genoeg verkocht maar vooral op wedstrijddagen,in de week eerder onelne
indien jij een bedrijf hebt Big 30, ga je dan drie mensen betalen om met hun vingers te draaien of te kaarten uit verveling?
Anderlecht is geen ministerie van de overheid met nuttenloze afdelingen
maak je maar geen zorgen over de financieen bij paars/wit, in tegenstelling tot bij jouw provincieploegje:freu::betrunken:staan de sponsors te dringen
en 2 miljardairs zitten in het bestuur waarvan de CEO van Inbev, het grootste bierconcern (en lekkerder dan heerlijk,helder H,,,)

Big30
26 juli 2020, 08:24
Een mooi voorbeeld van hoe je met je fans om dient te gaan zie je hier.

Nieuwe PSV Fanstore in Eindhovense binnenstad

Shirtjes, petjes en sjaaltjes. PSV-supporters hoeven niet meer naar het Philips Stadion voor de laatste artikelen van hun favoriete club. Ze kunnen nu ook naar de nieuwe Fanstore in de Eindhovense binnenstad.

Woensdag gingen de deuren open. Nu nog voor zakenrelaties en pers, donderdag voor het publiek.

"Wat we nog misten is midden tussen de Eindhovenaren staan. Midden in de stad. Ook zichtbaar voor toeristen. En toen kwam dit pand vrij, vlakbij de Markt. Midden tussen de mensen, dat willen we ook zijn", zegt commercieel directeur van PSV Frans Janssen.
https://studio040.nl/nieuws/artikel/nieuwe-psv-fanstore-in-eindhovense-binnenstad

Een schitterend pand in het centrum van Eindhoven die naast de al bestaande fanstore in het PSV stadion komt. Een trend die je natuurlijk al langer bij grote voetbalclubs ziet die met merchandising veel geld kunnen garanderen.

https://bnmedia.jentcdn.net/media/624/shared/0b571/fm/167/145426_167ea038b9fe34fbc0d969991fa566be.jpg

Ondertussen bij Anderlecht.

33914

Ik vind dit zeer treurig. Kapitalen verspillen aan spelers die niet spelen en ondertussen de fans zo in de kou laten staan. Kan me best voorstellen dat fans niet blij zijn met Joma als kleding sponsor, een met alle respect B-merk. Maar zo ga je niet met je medewerkers om.

deket
26 juli 2020, 10:35
43jaar was Adidas kledingsponsor van Anderlecht.
Ons paar-wit hart bloedt zei de Senior CEO van Adidas Benelux dat Anderlecht niet meer in zee wil gaan met het Duits merk,zeker omdat herhaaldelijk een royaal bod van Nike werd afgewezen
Maar hier ging het vorig jaar over de veruit duurste deal in de geschiedenis van het Belgische voetbal. (Bron de Tijd)
Het aanbod van het Spaanse Joma was zo hoog : "An offer he can 't refuse"(Marlon Brando)dat men dit niet naast zich neer kon leggen,het Spaans merk is enorm in opmars
Btw, beste Big30. Leuk winkeltje,zijn het knappe verkoopstertjes?anders ga ik toch liever kippetjes halen in het pand ernaast
Maar anno 2020 koopt men vooral oneline. Of ik met deze tendens blij ben is wat anders

Big30
27 juli 2020, 08:23
Feest voor De Ligt en co: Juventus knokt zich naar negende Scudetto op rij

Juventus is opnieuw kampioen van Italië. De club uit Turijn stelde de titel zondag veilig door Sampdoria met 2-0 te verslaan. Het betekende voor Juventus de 36e landstitel en alweer de 9e op rij. Juventus is nu net zo vaak landskampioen als AC Milan en Internazionale samen. Die twee clubs werden allebei 18 keer kampioen.

https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/feest-voor-de-ligt-en-co-juventus-knokt-zich-naar-negende-scudetto-op-rij~a14ab51d/

Negen op een rij. Iets later dan verwacht maar het kon eigenlijk niet meer misgaan. Mooi debuut voor de Ligt die veel wedstrijden speelde en ook nog eens 4 goals meepakte.
Spannend was het bepaald niet. Bayern zit nu meen ik op 8 op een rij. PSG liet in 2017 een steek vallen maar heeft ook een lang rijtje.

Big30
27 juli 2020, 08:36
Maar anno 2020 koopt men vooral oneline. Of ik met deze tendens blij ben is wat anders
Juist in deze Corona tijden is het van belang dat je als club in contact blijft met je supporters, niet virtueel of met online verkopen. Het laatste is een een optie die je wel moet bieden, maar de basis is bij je club langs kunnen gaan of dat nu in het stadion is of in een fanstore in de stad is van minder belang.
Als je als club drie laag betaalde fanshop medewerkers niet meer kunt betalen heb je denk ik een serieus probleem.

Willem2
27 juli 2020, 15:32
De Spaanse voetbalclub CF Fuenlabrada bevindt zich in een achtbaan. Figuurlijk dan, letterlijk zit de selectie met 28 coronagevallen vast in een hotel. Radeloos. De kans op promotie is hun in de tussentijd door de neus geboord.

In het laatste geval staat de club lijnrecht tegenover de Spaanse competitiehouder La Liga, waar ook een familie-worsteling uit voortkomt. Javier Tebas Medrano is voorzitter van La Liga en zijn zoon Javier Tebas Llanas is de advocaat van Fuenlabrada.

Vader en voorzitter door het stof
In een opmerkelijke tweet neemt vader Javier Tebas zondag alle schuld voor de situatie van Fuenlabrada op zich. "Jullie hebben alle instructies opgevolgd, ik ben hier verantwoordelijk voor. Voetbal staat bij jullie in het krijt." ... https://nos.nl/collectie/13840/artikel/2341966-situatie-spaanse-voetbalclub-fuenlabrada-wordt-steeds-gekker

deket
27 juli 2020, 18:20
Beste Big30. Ook hier ligt de waarheid dus ergens anders.
Een telefoon bleek genoeg om de ware toedracht te weten.
1. Supremia, de firma die de logistiek ondersteunde van de shop is failliet
2. Er bleken veel klachten over de onbekwaamheid van de 3 verkopers, vergissingen,gebrek aan dynamiek etc
Wie zijn werk niet goed doet moet gaan,daar zijn we het toch over eens?
3. Ook ik zou graag een shop in de binnenstad zien Hoor,alle grote clubs hebben dat ,Barcelona, Real Madrid,Juventus, Manchester, Bayern München etc,,,,,jouw provincieploegje is de vreemde eend in de bijt,,,����

Zeus1
27 juli 2020, 20:01
Ook ik zou graag een shop in de binnenstad zien Hoor,alle grote clubs hebben dat ,Barcelona, Real Madrid,Juventus, Manchester, Bayern München etc

Je verklaart het zelf reeds Deket, alle grote clubs hebben dat ! En Anderlecht is nu eenmaal geen grote club meer, het is een middenmoter met een klein stadionnetje in een kleine competitie, meer niet

deket
28 juli 2020, 19:09
En beste Big30, zodra jij betreffende die fanshop het verschil kent tussen niet kunnen en niet willen betalen wilde ik je met een paars witte mondmasker blij maken indien je naar Sixsens komt vermits jouw favoriete Turkenclub in Oedt nog wel een tijd gesloten zal zijn,alleen,,,ze zijn wegens succes volledig uitverkocht (50%winst naar goede doelen)
Spijtig want met zo een masker kan je scoren, figuurlijk dus. In een bordeel is dat niet moeilijk(hoewel ik ijsberen ken die zelfs daar moeilijk scoren) maar ook in de "gewone"wereld maakt je jezelf hierbij trendy

Willem2
28 juli 2020, 20:21
Voetbal Vlaanderen: "Alle regionale voetbalwedstrijden worden verboden tot en met 25 augustus" ... https://sporza.be/nl/2020/07/28/voetbal-vlaanderen-alle-regionale-voetbalwedstrijden-worden-verboden-tot-en-met-25-augustus~1595950491608/

Er zouden eerst ook 3000 mensen worden toegelaten worden bij voetbalwedstrijden maar dat is bij nader inzien nof verboden. Dus deket kan niet naar Anderlecht.

Willem2
28 juli 2020, 21:58
Sieben Dewaele speelt komend seizoen bij sc Heerenveen. De Friese club huurt de 21-jarige Belgische jeugdinternational van Anderlecht.

De middenvelder debuteerde afgelopen seizoen in de Belgische Eerste Klasse en kwam vijftien keer uit voor de Belgische club. Nadat hij in december met rood van het veld was gestuurd tegen Standard Luik (1-1), kwam Dewaele niet meer in actie.

Dewaele kijkt uit naar een Nederlands avontuur. "Het is voor mij belangrijk om zoveel mogelijk wedstrijden te spelen, om ervaring op te doen en progressie te maken. Ik denk dat sc Heerenveen een ideale club is om dit te bereiken." .... https://nos.nl/artikel/2341991-heerenveen-huurt-belgisch-jeugdinternational-dewaele-van-anderlecht.html

deket
29 juli 2020, 16:41
Kwam tekort bij ons maar zal in de Nederlandse competitie, toch een lager niveau, wel meekunnen

broodpoot
29 juli 2020, 20:51
Kwam tekort bij ons maar zal in de Nederlandse competitie, toch een lager niveau, wel meekunnen

:freu:

felrops
30 juli 2020, 16:48
Het is maar de vraag of er voor het vallen der bladeren in België nog tegen een balletje zal worden getrapt. Alvast niet in de provincie Antwerpen. En nu heeft ook Waasland Beveren een bom onder de opstart van de competitie gelegd. Morgen vergadert de ProLeague - waar arrogantie de plak viert. Met een beetje gezond verstand had men deze rotzooi kunnen vermijden. Maar De Witte en co houden vast aan de playoffs en wensten geen competitie met 18 of 20 ploegen.

deket
30 juli 2020, 18:15
Er is nochtans een oplossing voor meer ruimte, namelijk alle nationale wedstrijden voor de beker in een wedstrijd te spelen ipv heen en terugwedstrijden. Maar in tegenstelling tot deze generatie voetballers in België bestaat de PL en de bond uit een aantal onbekwame lui die vooral met hun prostaat en eigen club bezig zijn ipv degelijk beleid

mechelen
30 juli 2020, 19:56
Enkel de halve finales worden met heen- en terugwedstrijden gespeeld Ket...

Zeus1
30 juli 2020, 21:01

Kwam tekort zoals Lukassen zeker, die kon het Nederlandse niveau ook niet aan en speelt nu in de Belgische middenmoot :freu:

Sphinx
30 juli 2020, 22:29
Grinnik, ik las vanmiddag een leuk artikel over Atalanta Bergamo, dat al jaren scout met de hand op de knip en voor een habbekrats spelers opraapt waar de top zijn neus voor ophaalt. Mooie voorbeelden zijn natuurlijk Marten de Roon, Hans Hateboer en Robin Gosens (Heerenveen, Groningen en Heracles), maar ook Castagne en Malinovski. Meest extreme voorbeeld is Dejan Kulusevski, opgepikt voor 165000 piek bij een Zweeds ploegje, nu 25 miljoen waard, onder contract bij Juventus en verhuurd aan Parma

deket
30 juli 2020, 23:15
Oké Mechelen maar dat zijn toch ook dagen die in de competitie kunnen gebruikt worden. Jullie voorzitter Croonen maakt Betreffende persoonlijkheid een zwakke indruk,btw als directeur van de PL
@Jupiter bedoel Zeus ,Lucassen is gehaald als backup omdat hij zowel rechts,centraal en links kan deponeren
@Sphinx. Atlanta lijkt me een voorbeeld van goed beleid,en dan te bedenken dat dit gebied als eerste in Europa door het Coronavirus werd getroffen.
Een voorbeeld van slecht beleid vind ik dat ploegje waar Kanariepiet supporter van is. Sinds die zijn overgenomen door Aziaten denken ze alleen aan TVrechten in die landen maar niet meer aan de supporters
In déze context niet moeilijk dat ze een dieptepunt beleven ivm hun abonnementverkoop

Zeus1
31 juli 2020, 00:22
Lucassen is gehaald als backup omdat hij zowel rechts,centraal en links kan deponeren

Precies, dat is toch wat ik zei, in Nederland kon hij niet mee, bij de Belgische middenmoot wel, zelfs op meerdere posities :wink2:

deket
31 juli 2020, 00:47
Jupiter, ik bedoel Zeus,back up betekent dus bankzitter maar aangezien hij absoluut niet terug naar het provincieploegje van Big30 wilde en graag bij Anderlecht speelt zouden we wel gek zijn om hem wegens zijn polyvolentie,en zonder transfersom niet te nemen
Bovendien is Vincent Kompany, de beste verdediger ter wereld,ja ook beter dan de Ligt en van Dijck,van porselein

Zeus1
31 juli 2020, 00:51
Precies, dat is toch wat ik zei, in Nederland kon hij niet mee, bij de Belgische middenmoot wel, zelfs op meerdere posities :wink2:

Willem2
31 juli 2020, 13:21
Het nieuwe Real Madrid uitshirt 2020-2021 is vandaag tegelijkertijd met het thuisshirt officieel bekend gemaakt door de Spaanse kampioen en kledingsponsor adidas. In dit nieuwe tenue speelt het team van trainer Zinedine Zidane de La Liga, Copa del Rey en Champions League uitwedstrijden in het seizoen 2020-2021. Het uitshirt van Real Madrid heeft een bekende kleur! Het voetbalshirt is namelijk roze en dat doet denken aan het uitshirt van het seizoen 2014-2015! .... https://www.voetbalshirts.com/blog/real-madrid-uitshirt-2020-2021/

In 2014-2015 was dat super lelijk en nu weer.

pret
31 juli 2020, 13:35
.... https://www.voetbalshirts.com/blog/real-madrid-uitshirt-2020-2021/

In 2014-2015 was dat super lelijk en nu weer.

Ziet er inderdaad behoorlijk gay uit. :biggrin:

Willem2
31 juli 2020, 13:43
Ziet er inderdaad behoorlijk gay uit. :biggrin:

https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/louis-van-gaal-ja-er-zijn-homoseksuele-profvoetballers~a90a01d6/

Zeus1
31 juli 2020, 15:58
Real moet gewoon altijd, uit en thuis in hun mooie witte shirt spelen, wie verzint dat roze eigenlijk, afschuwelijk.

bocariver
31 juli 2020, 21:02
Tonight in France, Final of league cup between PSG and Lyon.
It will interesting for netherlander because Depay is back from a serious injury on knee and Bakker will play is second final as rightback. He was in young team of Ajax in 2018 or 19.

satanic surfer
31 juli 2020, 22:51
Na een maandenlange compleet schabouwelijke comedia del arte lijkt welgeteld 1 week voor de start van de competitie de kogel door de kerk wat "betaald" voetbal in Bellege betreft. Na juridisch getouwtrek en een verregaande staat van complete incompetentie van de Belgische voetbalbond werd vandaag een (juridisch opgelegde quasi) consensus gevonden...18 teams in de eerste klasse ipv 16, géén daler dus en de testwedstrijd tussen OHLeuven&Beerschot wordt waardeloos want beiden promoveren dus. Ingekorte play-offs waar de nrs 1 tem 4 voor de titel strijden en 5 tem 8 voor het resterende Europese ticket. Binnen 2 jaar wordt het helemaal dolletjes met 3 rechtstreekse dalers om terug richting 16 teams te gaan...

Treurigste van gans de zooi is dat dit plan al maanden geleden had motten zijn gestemd doch alla, na 2 gewonnen procedures dus toch gerechtigheid voor Waasland-Beveren. Voor de rest hebben de gezaghebbenden bij de voetbalbond collectief een extra bevret van onkunde aan hun CV toegevoegd. Quelle bordel!

deket
1 augustus 2020, 01:28
wat zegt de hevige Realfan uit het forum, P1 over hun gaytruitjes?
moet eerlijk bekennen dat Adidas ook zulke roze truitjes voor de uitwedstrijden van Anderlecht had ontwerpen,weliswaar al enkele seizoenen gelden,maar ik vind het nog steeds genant
desalnietemin werden deze flikkertruitjes zeer vlot verkocht aan de supporters

Siberische tijger
1 augustus 2020, 08:40
Als ik mij niet vergis is vanavond de FA Cup Final tussen Chelsea en Arsenal.

Willem2
1 augustus 2020, 08:46
https://www.bbc.com/sport/football/53546100

satanic surfer
1 augustus 2020, 22:33
Royal Antwerp Football Club wint de Belgische beker na een hardbevochten doch verdiende 1-0 zege tegen landskampioen Club Brugge dat de 2é opeenvolgende dubbel dus kan schudden. Tengevolge ook rechtstreeks richting poulefase Europa League, dolletjes. De hoge aspiraties van het nieuwe clubbestuur krijgen dus een boost! De promotie van Beerschot maakt dat beide Antwerpse traditieclubs in eerste klasse zullen aantreden as well, geen slechte week voor ´t Stad.

In Hengeland wint Arsenal de FA Cup en sluipt tengevolge nog nipt Europa in voor het 25ste jaar terreke...Chelsea werd met 2-1 de das omgedaan door Aubameyang die beide doelpunten voor z´n rekening nam en dus z´n exploot van de semifinale dunnetjes overdeed. Die krijgt wel een paar pintjes getrakteerd de komende dagen dunkt me.

Willem2
1 augustus 2020, 22:34
Arsenal heeft voor de veertiende keer de FA Cup gewonnen. De recordhouder won op een leeg Wembley met 2-1 van stadgenoot Chelsea door twee goals van aanvoerder Pierre-Emerick Aubameyang, die na de wedstrijd wel een potje maakte van de prijsuitreiking. .... https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/arsenal-toch-nog-europa-league-in-door-goals-aubameyang-tegen-chelsea~a718dd82/

felrops
1 augustus 2020, 22:42
Eindelijk nog eens een prijs voor RAFC! Omstandigheden maken het als soep zonder zout. Niet echt een feest. Nu rechtstreeks Europa in en nog 2-3 gerichte aankopen. Hoedt, Edmilson en Chadli zijn welkom, maar uiteindelijk zal Luciano wel andere namen uit zijn hoed toveren.

awakey
1 augustus 2020, 23:24
één ding is zeker Antwerp wint de beker
https://m.hln.be/sport/voetbal/belgisch-voetbal/beker-van-belgie/geen-dubbel-voor-club-brugge-lior-refaelov-nekt-zijn-ex-ploeg-en-schenkt-antwerp-de-beker~a1f4f395/

deket
1 augustus 2020, 23:58
Dubbel en dik verdiend voor den Antwerp.
Indien het met de rust 0-3 zou staan mocht Brugge niet klagen.
En Goots blijkt betreffende Lamkel Ze meer van voetbal te weten dan de zogenaamde pseudo kenners zoals Marc de Grijze en Gert Verheyen. Lamkel was voor de pauze veruit de beste van het veld,bij alle gevaarlijke fases betrokken en dat bleken er veel.
In de 2de helft viel hij fysiek wat terug wat mij normaal lijkt omdat hij de voorbereiding niet optimaal heeft meegemaakt maar deze zogenaamde Enfant Terrible is cruciaal voor den Antwerp
Flikker Vormer had geluk dat Lamkel enkeleinuten voor tijd werd vervangen want wat liet dat ettertje van een Ruud Vormer zich weer van zijn kleine kant zien bij het afsluiten. Bah,bah, wees toch groot in je verlies!

Sphinx
2 augustus 2020, 13:13
For the Watch! Ook met een nieuwe commander op de Muur staat Antwerp nog overeind :biggrin:

Zeus1
2 augustus 2020, 23:39
Ben op uitnodiging bij de bekerfinale geweest. Ik gun het Antwerp als geen ander na zovele jaren zonder prijs maar iedereen die met een neutrale blik de wedstrijd aanschouwde was duidelijk dat overall Club Brugge het grootste deel van de wedstrijd domineerde. De landskampioen was gewoon de meerdere maar goed als je niet scoort houdt het op. Nogmaals hulde aan Antwerp, mooi resultaat :freu:

deket
3 augustus 2020, 03:04
logica? uit deze post van Zeus kan ik drie hypotheses afleiden
1; als grap bedoeld
2; vergissing van wedstrijd en naar bv Valkenswaard tegen Roosteren gekeken?
3; verboden middelen gebruikt die je beter niet zou nuttigen
immers ? alle neutrale voetballiefhebbers vonden de overwinning van Antwerp duddel en dik verdiend, een enquête op voetbalprimeur.be geeft 98 precent aan
Antwerp had bij de rust al met 0-4 voor moeten staan,en in de tweede helft kreeg Brugge slechts een kansje
Brugge heeft geluk,dat ze Mingolet in het doel hebben,een te goede keeper voor hen,was twee jaren terug nog bij Liverpool en deze limburger nadert het niveau van Courtois,wel niet dat van pa Ratko en zoon Mile Svilar maar dus wel de beste bij Club Brugge
btw, blijkbaar goed weekend voor de Antwerpse ploegen. Beerschot won de promotiefinale met 1-4 op OHLeuven nadat voor de Corrona ook al met 1_0 thuis hadden gewonnen
volgend seizoen 1, het grote paars-wit Anderlecht, 2; den Antwerp 3 ; het kleine paars-wit,; Beerschot 4 ; Gent 5 ; Genk 6 ; Standard 7 ; Charleroi en dan is het wat natte vingerwerk

felrops
3 augustus 2020, 06:46
@zeus. Een beetje ernstig blijven. Zelfs de befaamde voetbalanalyst Marc Van Ranst - heeft over alles een mening - vond de overwinning van RAFC oververdiend. Dan is het ook zo - debat gesloten.

Zeus1
3 augustus 2020, 09:51
logica? uit deze post van Zeus kan ik drie hypotheses afleiden
1; als grap bedoeld
2; vergissing van wedstrijd en naar bv Valkenswaard tegen Roosteren gekeken?
3; verboden middelen gebruikt die je beter niet zou nuttigen

Geen van deze 3 opties Deket, zoals ik al schreef puur op basis van neutraliteit. Zodra Club in beeld komt blijkt er bij u geen neutraliteit meer mogelijk te zijn.

Willem2
4 augustus 2020, 23:55
De Vrij verkozen tot beste verdediger in de Serie A .... https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/de-vrij-verkozen-tot-beste-verdediger-in-de-serie-a~a58b242a/

Willem2
4 augustus 2020, 23:59
Het coronavirus heeft flink rondgewaard in en rond de selectie van Ajax. Dat is de opmerkelijke uitkomst van de bloedtest die de staf en het eerste en tweede elftal van de Amsterdamse topclub in juni – in de aanloop naar het nieuwe seizoen – ondergingen. ... https://www.telegraaf.nl/sport/921873244/corona-sloeg-toe-in-ajax-selectie

Willem2
6 augustus 2020, 00:18
Oranje-international Aké maakt droomtransfer naar Manchester City ..... https://nos.nl/artikel/2342995-oranje-international-ake-maakt-droomtransfer-naar-manchester-city.html

Big30
6 augustus 2020, 07:30
Het hing al in de lucht, maar nu is de droomtransfer van Nathan Aké officieel. De Nederlandse verdediger tekent voor vijf jaar bij de Engelse topclub Manchester City. De Oranje-international is voor - naar het schijnt - 44 miljoen euro overgenomen van AFC Bournemouth, dat onlangs nog degradeerde uit de Premier League.

Daarmee komt Aké in een bijzonder rijtje van duurste Nederlandse transfers ooit. Alleen Matthijs de Ligt, Virgil van Dijk en Frenkie de Jong zijn voor meer geld verkocht.
Er wordt dus in corona tijd 44 miljoen voor Aké betaald. Dat is op 6 miljoen na het budget van Anderlecht. Zo zit klaarblijkelijk tegenwoordig de markt in elkaar.

bocariver
6 augustus 2020, 20:45
Er wordt dus in corona tijd 44 miljoen voor Aké betaald. Dat is op 6 miljoen na het budget van Anderlecht. Zo zit klaarblijkelijk tegenwoordig de markt in elkaar.

I am not a big screener of Bournemouth's match , I imagine that Guardiola saw some things that i can not see, that's why he 's better paid than me.

My personnal advise is that you can find 4 frenchies with same level for 2 time less.

Big30
7 augustus 2020, 23:08
Memphis draagt bij aan stunt: Lyon kegelt Juventus uit Champions League

Juventus - Olympique Lyon | Einde tweede helft

Het is klaar! Wát een stunt , Lyon schakelt Juventus uit. Memphis Depay is belangrijk met een rake penalty.

https://www.ad.nl/dossier-herstart-champions-league/memphis-draagt-bij-aan-stunt-lyon-kegelt-juventus-uit-champions-league~a331a370/

Pfff, that was close. Lyon en City door, out voor Juventus en Real. Erg leuk dat Real eruit ligt, onsympathiek ploegje. Dat is City ook maar die zin net wat sympathieker :biggrin:. Leuk voor Depay natuurlijk en Lyon.

Memphis met zesde goal in voetsporen Van Nistelrooy

Met een heerlijke Panenka was Memphis Depay vanavond opnieuw doeltreffend voor Olympique Lyon. De aanvaller scoorde in de laatste zes Champions League-duels. Ruud van Nistelrooy is de enige andere Nederlander die dat in zijn ManUnited-periode presteerde.

https://www.ad.nl/dossier-herstart-champions-league/memphis-met-zesde-goal-in-voetsporen-van-nistelrooy~afab289a/

bocariver
7 augustus 2020, 23:23
It is first time in history that a french club eliminated Juventus Turin.

Considering the level of Lyon , it is surprising. Depay was on pitch after his serious injury on knee. He scored as captain but we can not say that his physical condition is optimal.

Cristiano Ronaldo scored two times but it was not enough, game of Juventus was very poor. Marcelo saved one goal in front of Bernardeschi who dribbled Aouar and goalkeeper Lopes.

Then Lopes stopped a free kick of Ronaldo on decisive moment. Me, I appreciated performance of Maxence Caqueret (20 years)in middfield with big volume of run and a Tigana style (or Kante to be more actual)

Lyon will meet Manchester City in quarter final in Lisboa.

Varane Betrayed Real with two incredible mistake.

Lyon will have his chance because they prepared like for a world cup (championship stopped) and they already showed in group that they have tactical possibility to disturb Guardiola system.

bocariver
7 augustus 2020, 23:48
About Juventus, they had a penalty like usual and it was scandalous, like usual. So, If Juve lost it is more Sarri's problem.
Rabiot was playing in middfiel of juve and suffer from comparison with Caqueret..... LOL
Lyon won thanks to goal in first match scored by Lucas Tousart who was sold 25 M € to Hertha Berlin .... Symbolic of french football.
Yesterday, french club caught 225 millions € who is first part of their new tv contract. Only, premier league of England catch more money.

We just need to fire some people in football federation and french league to make something valuable in future.

Big30
9 augustus 2020, 13:08
Kwartfinales,woensdag,21.00 uur:
Atalanta - Paris St.Germain

Donderdag,21.00 uur:
RB Leipzig - Atlético Madrid

Vrijdag,21.00 uur:
FC Barcelona - Bayern München

Zaterdag,21.00 uur:
Manchester City - Olymp.Lyonnais

Op voorhand verwacht je Lyon, Leipzig en Atalanta niet in de kwart finale. De overige ploegen wel. Bayern voor mij de favoriet, benieuwd hoe ze het er tegen Barca met zo begrijp ik een goede de Jong ervan afbrengen.

Spaanse pers lovend over Frenkie de Jong: ‘Beste man op het veld’

Nederlander maakt indruk. Frenkie de Jong keerde zaterdag terug bij FC Barcelona na blessureleed. Mede dankzij De Jong plaatste Barça zich ten koste van Napoli (3-1 zege na 1-1 in heenduel) voor de kwartfinale van de Champions League.

https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/spaanse-pers-lovend-over-frenkie-de-jong-beste-man-op-het-veld~a747868e/

Willem2
9 augustus 2020, 15:03
Andrea Pirlo maakt heel snel promotie bij Juventus. De oud-speler van de 'Oude Dame' werd vorige week gepresenteerd als trainer van het beloftenteam, maar schuift nu al door naar de hoofdmacht om de ontslagen Maurizio Sarri op te volgen. De 41-jarige Pirlo tekent een contract voor twee jaar bij de club van Matthijs de Ligt en Cristiano Ronaldo, die gisteravond door Olympique Lyon werd uitgeschakeld in de Champions League. .... https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/juventus-schuift-pirlo-41-razendsnel-door-als-opvolger-sarri~a9fd26f4/

Zeus1
9 augustus 2020, 17:05
met zo begrijp ik een goede de Jong ervan afbrengen.

Frenkie speelde goed maar niet super vond ik. Wel vind ik dat hij wel nare trekjes begint te krijgen, dat zeiken tegen de scheidsrechter moet hij snel afleren.

Willem2
9 augustus 2020, 18:22
Advocaat ziet graag snel meer fans in de Kuip: ‘Op het strand zitten ook 30.000 mensen’ ... https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/advocaat-ziet-graag-snel-meer-fans-in-de-kuip-op-het-strand-zitten-ook-30-000-mensen~aa7812cf/

Zulke vergelijkingen gaan natuurlijk volledig mank, maar als er niet snel publiek wordt toegalaten gaat het betaalde voetbal kapot.

satanic surfer
9 augustus 2020, 22:15
Godbetert, terwijl Europees ze de kwartfinales nog gaan betwisten komende week is in Bellege de competitie gestart en er werden al meteen een paar opmerkelijke nederlagen voor Club Brugge en AAGent gesignaleerd. Beide titelkandidaten op papier laten dus al meteen een steek vallen. Nipte zeges voor Genk en Standard en Anderlecht sleept een puntje weg uit bij KV Mechelen, bekerwinnaar Antwerp laat thuis slechts een gelijkspelletje noteren doch alla, 33 matchen te gaan...

Sphinx
9 augustus 2020, 22:22
I am not a big screener of Bournemouth's match , I imagine that Guardiola saw some things that i can not see, that's why he 's better paid than me.

My personnal advise is that you can find 4 frenchies with same level for 2 time less.

Aké is one of those youth players who got scouted really early by foreign club, in his case Chelski.. pardon me Chelsea of course. He did not play a lot and got himself mercenary jobs in Watford and Bornemouth, which he did well even the teams did not very great. A year before Chelsea was hit with their ban on transfers, he wanted out and let himself get bought by Bornemouth as he liked it there. Good player, only at the wrong club. Would he have stayed at Chelsea then Lampard would have been very happy with him. I think it's more logical to pay 44 mln for Aké than to pay double for that atrocious blockhead Maguire which United did :redface:

deket
10 augustus 2020, 00:55
Beste Satanic, deze keer is jouw woordkeuze verkeerd.
Indien men kort voor afsluiten met 0-2 voorstaan is het KV. Mechelen die nog een puntje uit de brand sleept met 2-2 eindstand en niet Anderlecht
Het zal jeugdig enthousiasme zijn van Sardella etc maar zo een wedstrijd moet je kunnen doodmaken,bal desnoods buitenstampen
Dit moet eruit, je kan niet blijven over leergeld spreken

Willem2
10 augustus 2020, 15:10
AZ treft Viktoria Plzen in de tweede voorronde van de Champions League
AZ speelt in de tweede voorronde van de Champions League tegen het Tsjechische Viktoria Plzen. .... https://www.ad.nl/europees-voetbal/az-treft-viktoria-plzen-in-de-tweede-voorronde-van-de-champions-league~aad28379/

Zeus1
10 augustus 2020, 15:39
Gisteren na de Formule 1 op Ziggo TV gekeken naar de eerste helft van KV Mechelen-Anderlecht, zelden zo’n slechte wedstrijd gezien. Beide ploegen bakten er totaal niks van, het was gewoon hotseknots voetbal. Indien beide ploegen dit niveau blijven spelen is de middenmoot weer het hoogst haalbare. Na rust heb ik niet meer gekeken, had wel wat beters te doen.

Montella1986
10 augustus 2020, 16:11
Onsympathiek ok begrijp ik van één kant wel, terwijl City toch al jaren financieel vals aan het spelen zijn. Dan had ik toch veel liever Real door zien doorgaan i.p.v. ploegen die er met hun voeten aan de huidige financiele regels vegen.

bocariver
10 augustus 2020, 20:15
German government announced that they will begin season 20/21 without spectators.

This is a big problem in country where spectators spend a lot in stadium and for other sports too like Handball.

Interesting to know what will do others?

In France, 5000 spectators are authorized. There is possibility to ask more if stadium offer opportunity to respect social distance.

For example, Montpellier asked a derogation to authorities for 8000 to receive Lyon in 2 weeks...

Willem2
10 augustus 2020, 22:14
Bij Feyenoord blijkt een tweede speler besmet te zijn geraakt met het coronavirus. Dat heeft een maandagochtend afgenomen test uitgewezen. Ook nu is er uit privacy-overwegingen niet bekendgemaakt om wie het gaat.

De voetballer in kwestie testte afgelopen vrijdag nog negatief en heeft zondag ook meegespeeld in de oefenwedstrijd tegen Sparta. Tijdens dat duel was hij nog niet besmettelijk, aldus clubarts Casper van Eijk na een analyse van de testresultaten. Sparta is desalniettemin wel geïnformeerd.

Het nieuwe coronageval binnen de ploeg is - zo goed als zeker - het gevolg van contact met de ploeggenoot die wegens een positieve coronatest al sinds afgelopen vrijdag thuis in quarantaine zit.

Staf en selectie worden vrijdag opnieuw getest in de aanloop naar de tweede oefenwedstrijd van het nieuwe seizoen. Zondag is FC Twente te gast in De Kuip. ..... https://nos.nl/collectie/13840/artikel/2343616-tweede-speler-van-feyenoord-besmet-met-coronavirus

Willem2
11 augustus 2020, 00:16
United klopt Kopenhagen pas na verlenging, Inter laat Leverkusen kansloos ... https://nos.nl/liveblog/2343611-united-klopt-kopenhagen-pas-na-verlenging-inter-laat-leverkusen-kansloos.html

Player
11 augustus 2020, 11:48
Begrijpe wie kan, Luc Nilis trekt voor 1 seizoen naar Turkije. Geen enkele Belgische ploeg toonde interesse. Vandenhaute stuurde berichtje dat RSCA hem wel zou bellen. Nopes, zelfs de boeren van Brugge toonden meer interesse. Hoe kan RSCA zo'n zoon van het huis laten liggen? De beste Belgische spits die ik ooit zelf heb zien spelen. En speler van het jaar in Nederland met PSV toen daar ook nog kleppers zoals de Boer en Overmars in de competitie rondliepen.

Heb hem ooit live op het veld als hulptrainer bij PSV nog aan het werk gezien. Trapte 10 ballen keer op keer perfect in de winkelhaak vanop 30 meter. Zowel met de linker- als de rechtervoet. Perfect tweevoetig! Toen het de beurt was aan de A kern, kwam geen enkele speler aan 10 keer. En toen was hij al een eind in de veertig. Pure klasse en techniek!