PDA

Volledige versie bekijken : IJsberen en Voetbal, Eisbären und Fußball!!!

Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 [33] 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46

WANDELAAR5
19 april 2021, 07:47
Anderlecht schuift door naar de derde plaats nu Antwerp concurrent Genk op een nederlaag trakteerde. Anderlecht zelf won zijn uitwedstrijd tegen Sint Truiden. Die hadden de bus geparkeerd, maar toch wist Anderlecht met vloeiend aanvalsspel kans op kans te creëren. Er hadden alleen wel wat meer van die kansen in gemogen: 0-1. Derde! Net als Barcelona!

JonnyFontane
19 april 2021, 09:46
Ik denk dat er iemand nu heel blij is.....

deket
19 april 2021, 16:30
Zeker. Ik herinner mij de rechterhand van de CEO en supporter van een provincieploegje, PSV, die alsook Jupiter beweerden dat Anderlecht moeilijk zich zal in 1ste handhaven, laat staan PO1 spelen.
De waarheid is dat PO1 nooit in gevaar kwam. In Sint Trilden kwamen we nooit in de problemen en controleren met gemak de wedstrijd. Het noodzakelijke punt ,het werd btw een gemakkelijke overwinning, was niet nodig vermits Oostende zelf geen afstand kon nemen
Zo eindigt Anderlecht derde na Club Brugge en Antwerp en dit met mooi voetbal vol jeugdig talent met toekomstperspectieven. Geef het maar even mee.

deket
19 april 2021, 16:34
Over de superliga ga ik het hier niet hebben omdat dit niets met voetbal te maken heeft maar wel met een braken. ZUM KOTZEN

Big30
19 april 2021, 19:01
Real Madrid, Manchester City en Chelsea lopen het risico per direct uitgesloten te worden van de halve finales van de Champions League. Dat verklaarde de Deen Jesper Moller, lid van het dagelijks bestuur van de Europese voetbalbond UEFA, maandag bij de Deense zender DR.

De drie clubs plaatsten zich onlangs voor de halve eindstrijd van het belangrijkste Europese bekertoernooi, maar maken ook deel uit van de twaalf clubs die zondagavond aankondigden met een nieuwe Super League te beginnen buiten de Europese voetbalbond UEFA om. Dit tot grote woede van de UEFA.
https://nos.nl/artikel/2377401-uefa-bestuurslid-real-madrid-city-en-chelsea-per-direct-uit-champions-league.html

Willem2
19 april 2021, 22:13
Vreemd dat Willem2 nog niks over deze aardbeving in de voetbalwereld gepost heeft: De Superliga
......

https://www.radioexe.co.uk/news-and-features/national-news/european-super-league-announced-with-12-football-clubs-including-six-from-england/

Omdat iemand anders al een topic buiten het voetbaltopic gestart was ;)
En dat het buiten het voetbaltopic gestart was zegt al wel wat over dit plan :rolleyes:
Iedere club die meedoet krijgt een vette worst voorgehouden van 3 miljard. Investeerders voornamelijk amerikanen en chinezen :rolleyes:
Ik wilde even wachten om te kijken waar dit heen gaat want straks blijft er van sommige nationale elftallen niet veel over indien die spelers niet meer nationaal mee mogen doen aan een WK of EK.

Willem2
19 april 2021, 22:31
Ajax neemt afstand van nieuwe Super League: 'Teleurgesteld in collega-directeuren'
....

Wij dachten in het zogenaamde Zwitserse model, met meer internationale wedstrijden voor meer clubs, de oplossing gevonden te hebben. Wij zijn zeer teleurgesteld in de plotselinge en late ommezwaai die collega-directeuren van enkele internationale topclubs dit weekend gemaakt hebben, met als gevolg dat een hele onzekere periode dreigt aan te breken voor het Europese voetbal."
.....

Ook geen Duitsland, Frankrijk en Portugal
De Duitse topclubs Bayern München en Borussia Dortmund zien de Super League ook niet zitten. Van de grootmachten in Europa ontbreekt ook Paris Saint-Germain. Porto heeft ook al laten weten dat het de Super League gaat negeren. De 29-voudig kampioen van Portugal is wel benaderd door de initiatiefnemers, maar voorzitter Jorge Nuno Pinto da Costa sloeg dat snel af.
.... https://nos.nl/artikel/2377425-ajax-neemt-afstand-van-nieuwe-super-league-teleurgesteld-in-collega-directeuren.html

Picasso 1
19 april 2021, 23:01
Ik wilde even wachten om te kijken waar dit heen gaat want straks blijft er van sommige nationale elftallen niet veel over indien die spelers niet meer nationaal mee mogen doen aan een WK of EK.

Zo'n vaart zal het niet lopen. Het is overigens niet iets nieuws dit, in 2000 werd door basketbalorganisatie ULEB gebroken met de FIBA en werd een eigen Europese competitie gestart, de Euroleague. Het resultaat is dat nu wekelijks basketbal topclubs doordeweeks de Euroleague spelen en in het weekend de nationale competities. 11 van de 18 deelnemende basketbalteams hebben een langdurige licentie op jaarlijkse deelname. Sterke overeenkomst dus met de beoogde Superliga in het voetbal.

Willem2
19 april 2021, 23:04
UEFA-bestuurslid: 'Real Madrid, City en Chelsea per direct uit Champions League'
.... https://nos.nl/artikel/2377401-uefa-bestuurslid-real-madrid-city-en-chelsea-per-direct-uit-champions-league.html

PSG is eindelijk kampioen geworden :eek:

sofaking
19 april 2021, 23:39
.... https://nos.nl/artikel/2377401-uefa-bestuurslid-real-madrid-city-en-chelsea-per-direct-uit-champions-league.html

PSG is eindelijk kampioen geworden :eek:

Volgende vrijdag gaan ze daar pas over palaberen hé.

satanic surfer
19 april 2021, 23:57
Superleague gaat er niet komen. Het is een buitensporig verregaand drukmiddel om de UEFA te dwingen (nog) méér geld te laten afdragen aan de "topteams". Aangezien er "slechts" 3 landen vooralsnog genoeg geldgeile eigenaars afvaardigen maakt al duidelijk dat de huidige opzet een doodgeboren kind is. Gelukkig plooien Duitslands grote clubs niet, in Engeland spuwt de ganse voetbalwereld de 6 gegadigden uit. Porto heeft ook al gecancelld..Tezamen met wat schuldenbergtorsende Spanjoolse en Italiaanse teams kunnen die 6 "Engelse" graaiers vrolijk een potje gaan petanquen maar er zijn gelukkig nog grenzen aan de graaicultuur. Vooral het traditioneel bastion Engeland zal doorpakken en dit onding in de kiem smoren, daar lijkt alles en iedereen de oliesjeiks en schuine Russische en/of Amerikaanse multimiljardairs te gaan terugfluiten, desbenodigd met groffe sancties binnen de Premier League! Nog effe wat poses van de poseurs doch bottom line zal dit Superleaguegedoe worden afgevoerd! Dit zou het einde betekenen van enig fatsoen in de voetbalwereld.

mechelen
20 april 2021, 00:39
Net zoals de Beneliga, die komt er ook niet... :cool:

Player
20 april 2021, 12:35
Lijkt me een vergelijkbare situatie met de Formule 1. Ferrari dreigt om de zoveel jaar bij de FIA om op te stappen en een eigen competitie te starten samen met een aantal andere teams (Mc Laren, Red Bull, Williams,... hebben zich in het verleden hiervoor al laten warm maken). Uiteindelijk is het niet meer dan een stok achter de deur om een grotere koek van de TV rechten te krijgen en/of de reglementen in hun voordeel te plooien. F1 zonder Ferrari is immers niet hetzelfde meer, dus geeft de FIA toe en blijft Ferrari zitten.

Op deze manier wordt het wel moeilijk voor kleinere Clubs om ooit nog voor de prijzen te kunnen gaan op Europees niveau. Een RSCA, Standard of zelfs Club Brugge gaan nooit meer CL of Europa League finales spelen. Het geld stroomt steeds meer naar dezelfde topclubs. En van een Belgische competitie op zich alleen, wordt je nu ook niet warm als voetbalfan.

WANDELAAR5
20 april 2021, 13:31
Op deze manier wordt het wel moeilijk voor kleinere Clubs om ooit nog voor de prijzen te kunnen gaan op Europees niveau. Een RSCA, Standard of zelfs Club Brugge gaan nooit meer CL of Europa League finales spelen. Het geld stroomt steeds meer naar dezelfde topclubs. En van een Belgische competitie op zich alleen, wordt je nu ook niet warm als voetbalfan.

Tuurlijk wel. Die super league clubs worden dan uit de nationale en UEFA competities gegooid. Dus juist de NL en Belgische topclubs zullen verder komen in de Champions League. Daarnaast hebben middelmatige Engelse/Spaanse/Italiaanse clubs geen geld om de toppers weg te kopen. Alleen die 12 Super League clubs kopen nog toppers op. Dus gemiddeld betere spelers op het veld in NL en België. TV geld blijft ook hetzelfde. Het enige wat veranderd is dat er minder geld verdient wordt in die Champions League. Ik denk dat de competitie in de meeste landen spannender wordt. En dat de UEFA wat geld moet bezuinigen in dure kantoren en staf. En dat de verschillen in de landen tussen CL deelnemers en de rest kleiner worden.

Dat super League spelers niet meer voor het nationale team uit mogen komen lijkt mij puur een machtsspelletje.

Player
20 april 2021, 14:00
Tuurlijk wel. Die super league clubs worden dan uit de nationale en UEFA competities gegooid. Ik ga ervan uit dat een Super League de stok achter de deur is zoals Ferrari al eens uit de F1 dreigt te stappen en een eigen GP WK competitie wilt starten. Maw, die Super League is er enkel om die 12 Clubs meer geld te laten krijgen van de UEFA, ze zijn niet echt van plan om het te doen. Maar als ze (nog) meer geld krijgen uit TV rechten etc, krijgen kleinere Clubs het alleen maar moeilijker om ooit op een serieus niveau mee te draaien als Europese (sub)topper.

WANDELAAR5
20 april 2021, 14:18
Dat zou ook heel goed kunnen Player. Dan is de verrassing des te groter als de voetbalwereld ze gezamenlijk uitzwaait :).

bertje600
20 april 2021, 16:39
In plaats van het opzetten van een "Super League" om meer geld te kunnen verdienen
ze ook eens naar de salarissen van al die spelers kunnen kijken.
Verdiensten van meer dan 100.000 euro per week zijn niet normaal en
al die verliezen die ze nu maken hebben ze zelf over zich afgeroepen.
Bij een selectie van minimaal 30 spelers betekent de salarispost
per speler bij 100.000 euro per week totaal al 3 miljoen per week dus
per jaar 156 miljoen.
Dan komen de kosten van de entourage rondom de spelers er nog bij.
Dat is voor vele clubs niet meer te doen.
Kijk maar aar Barcelona dat al een groot verlies van meer dan een miljard heeft.
Of Real Madrid, dat ook ieder jaar verlies maakt maar steeds maar weer overeind gehouden wordt.
Men zet in op de TV-rechten van over de gehele wereld. Ik denk zelf dat vele kijkers afhaken
met steeds maar dezelfde spelers die hun kunstje doen.

Picasso 1
20 april 2021, 17:21
Ik ben zelf tegen deze breuk, de manier waarop, het moment en de criteria van deelname aan deze superliga. Dat gezegd hebbende, waarom zouden clubs (zelfstandige ondernemingen) niet mogen besluiten om zelf een apart toernooi te organiseren? Er worden doorlopend door tal van clubs al verschillende eigen kleine toernooien georganiseerd, met name in de zomerperiode maar ook regelmatig daarbuiten. Het belangrijkste verschil bij de superliga is dat de betreffende clubs niet verder willen deelnemen aan de Champions League / Uefa cup. De Uefa staat dan in haar recht om ze dan ook te bannen vanaf het moment dat zo'n superliga start, maar volgens mij vinden de vertrekkende clubs dat prima omdat ze zelf al in de vertrekmodus zitten.
Wat onredelijk is en een pure machtsspel, is om vanuit de nationale voetbalbonden dreigen de clubs eventueel uit te sluiten van hun eigen nationale competities; het zijn niet de nationale competities die op het spel staan maar de Champions League (waar normaal de beste clubs aan deelnemen) staat op het spel. Ook onredelijk is de dreiging richting spelers om uitgesloten te worden van hun nationale elftallen.

Pur sec bekeken hebben we het hier enkel om het volgende: een aantal topclubs vervangt deelname aan de Champions League voor deelname aan een eigen Superliga en niks anders. De rest is een hoop lawaai.

Maar zoals ik al zei, het concept van de Superliga bevalt me niet. Een competitie met een grote groep vaste deelnemers die geen risico lopen op degraderen, is geen sport (hoe is dat bij de NBA geregeld?). Maar denk dat ze juridisch gewoon in hun recht staan als zelfstandige ondernemingen om zelf een toernooi te organiseren.

WANDELAAR5
20 april 2021, 18:11
Ik vind het uitsluiten van die clubs van de eigen competitie wel kunnen. Normaal gaat de winnaar naar de CL, daar doen ze niet meer aan mee, dus ook niet aan de kwalificatie.
En ik ben het met je eens dat het uitsluiten van spelers uit de nationale teams niet kan. Die spelers hebben geen invloed op deze stap van hun club.

In het algemeen ben ik het ook met je eens. Laat ze lekker hun eigen tournooi organiseren. Bye bye!

Big30
20 april 2021, 18:14
Pep Guardiola heeft zijn ongezouten mening gegeven over de nieuwe Super League. De trainer van Manchester City - een van de 12 grondleggers - is absoluut geen fan. "Als er geen verband is tussen inzet en beloning, dan kan je toch niet over sport spreken?", zei Guardiola.

De plannen voor de Super League blijven de gemoederen verhitten. Pep Guardiola staat in de discussie schijnbaar lijnrecht tegenover zijn werkgever Manchester City.

"Ik houd van mijn club, ik steun mijn club, maar ik heb ook mijn eigen mening", zei de trainer. "Dit heeft een invloed op voetbalfans wereldwijd. Waarom werden deze clubs gekozen en andere clubs niet? Daar moet duidelijkheid rond komen. Waarom zit een club als Ajax, met 4 of 5 Europese titels, er niet bij?"

"Sport is geen sport als succes al op voorhand gegarandeerd is en als er geen enkel verband is tussen inzet en beloning. Als het niet eens een verschil maakt of je wint of verliest."
https://sporza.be/nl/2021/04/20/guardiola-hekelt-super-league-dit-is-geen-sport-dit-is-niet-eerlijk~1618922711701/

Big30
20 april 2021, 18:16
Bayen München zegt nee tegen Super League: ‘Solidair met de Bundesliga’

Bayern München schaart zich niet achter de plannen van de 12 Europese topclubs die een eigen competitie willen beginnen. ,,Onze leden en fans verwerpen een Super League‘’, laat clubpresident Herbert Hainer in een statement weten.

https://www.ad.nl/dossier-dossier-super-league/bayen-munchen-zegt-nee-tegen-super-league-solidair-met-de-bundesliga~ac84791b/

Three Premier League clubs ‘cracking under pressure of European Super League uproar and considering PULLING OUT’

English clubs are already cracking under pressure casting doubt on the formation of the controversial European Super League, say top sources in Germany.

Respected news outlet Bild :tongue: has published claims that 'doubts have grown in several English clubs in the last 24 hours'.
https://www.thesun.co.uk/sport/football/14708171/three-premier-league-european-super-league-cracking/

Picasso 1
20 april 2021, 18:18
Ik vind het uitsluiten van die clubs van de eigen competitie wel kunnen. Normaal gaat de winnaar naar de CL, daar doen ze niet meer aan mee, dus ook niet aan de kwalificatie.

Je draait het echter om. Het zijn de regels van de Uefa om landskampioenen en subtop toe te laten tot hun toernooien. Voor de landelijke competities is het enige doel de eigen competitie en niet wat de rangschikking daarvan betekent voor deelname aan een ander toernooi resp. het Europees toernooi.
De Uefa is ook gewoon een commercieel orgaan.

Stel je een situatie voor waarbij een Nederlandse club weinig behoefte heeft deel te nemen aan een Europese competitie en zich enkel op landelijk niveau wil richten. Mag de KNVB dan zo'n club verplichten om deel te nemen aan de Europese toernooien met dreiging van uitsluiting van de Nederlandse competitie als niet Europees wordt deelgenomen? Denk je niet dat simpelweg een andere club voor in de plaats wordt aangemeld die wel wil? En als de eerste club dan af en toe een vriendschappelijk regionaal toernooitje organiseert, is dat dan strafbaar binnen de Nederlandse competitie? Als het antwoord hierop is dat het moet kunnen, dan moet zo'n superliga ook kunnen. Staat los van het waardeoordeel die we hierover hebben.

WANDELAAR5
20 april 2021, 20:01
Je hebt een punt, maar volgens mij zijn de lokale bonden aangesloten bij de UEFA. Dus als je de CL afwijst, dan ook de lokale competitie.

En ik ben het met je eens dat die clubs een Super League mogen organiseren. Als zij denken op die manier meer geld voor zichzelf te kunnen verdienen. Maar het zou ook gewoon een machtsspelletje kunnen zijn zoals Player betoogt om meer geld te krijgen. In Engeland lijkt de revolutie tegen dit plan uitgebroken te zijn. Interessant om te zien hoe het afloopt.

Player
20 april 2021, 20:31
En Chelsea probeert al zijn kar te keren... Vele jaren geleden ging ex-premier J-L Dehaene eens orde op zaken stellen in het voetbalwereldje om de financiële excessen en schuldenbergen bij Clubs een halt toe te roepen. De man ligt al lang onder de zoden maar van die missie is niet veel in huis gekomen. Aangezien JPMorgan achter deze 12 Clubs zit met 3 à 4 miljard € om hun toekomstige TV rechten in een securitization program te gooien en hun zo de nodige liquiditeiten upfront te verschaffen, zou het voetbal misschien eens wat kunnen overnemen van de NBA om meer financiële fairness te creëren en hoge schuldgraad te vermijden. Geen afkoopsommen bij transfers, wachten tot contract eindigt of de speler zijn optie licht alvorens te transfereren, er wordt enkel een contract aangeboden en de totale en individuele contracten hebben een cap die kan overschreden worden mits een luxery tax,... Op zich niet volledig heiligmakend maar het zou de voortdurende zoektocht naar miljardairs als voorzitter en andere geldbronnen om de budgetten rond te krijgen en de schuldenberg wat te verlichten, kunnen vermijden.

Sphinx
20 april 2021, 21:19
Bevestigd:
- Chelski eruit
- Manchester Shitty eruit
- Atletico eruit
- Manchester Joenaaited er uit en voorzitter Woodward is opgestapt

Geruchten
- Juve ontslaat voorzitter Agnelli
- Perez onder druk op te stappen bij Real
- Barça laat de socio's nee zeggen om er zonder schade uit te kunnen

Willem2
20 april 2021, 21:26
@ Sphinx
kan ik de topics weer samenvoegen tot het algemene voetbaltopic ?

Big30
20 april 2021, 21:30
Super League lijkt binnen 48 uur al in te storten: ‘Chelsea, City en Atlético trekken zich terug’

Chelsea en Manchester City trekken zich terug uit de plannen voor de Super League, nog geen 48 uur nadat de plannen voor deze nieuwe voetbalcompetitie werden gepresenteerd. Dat melden Britse media als de BBC, The Athletic, The Guardian en The Sun.

Engelse sportjournalisten van verschillende media melden dat Chelsea en Manchester City vanavond nog zullen communiceren dat zij zich terug zullen trekken uit de plannen voor de Super League. Vanuit Spanje komen al berichten dat Atlético Madrid ook van plan is om zo snel mogelijk af te haken. Verder heeft FC Barcelona-voorzitter Joan Laporta in de Spaanse media laten weten dat de socio’s van de club het laatste woord krijgen over deelname aan de Super League: zonder jawoord van de supporters zal Barça niet deelnemen.

Volgens het Engelse TalkSPORT overleggen de twaalf clubs van de Super League momenteel over ontbinding van de competitie. Er is nog geen bevestiging vanuit de clubs, maar het draagvlak voor de Super League lijkt binnen twee dagen al volledig weg. Engelse media melden bovendien dat Ed Woodward (vice-voorzitter Manchester United) en Andrea Agnelli (voorzitter Juventus) zullen opstappen vanwege de razendsnelle instorting van de Super League.
https://www.ad.nl/dossier-dossier-super-league/super-league-lijkt-binnen-48-uur-al-in-te-storten-chelsea-city-en-atletico-trekken-zich-terug~a5961bb44/

:freu::biggrin::tongue::freu:

Big30
20 april 2021, 21:35
21:00 CET: Super League in tatters?

After Manchester City and Chelsea started proceedings to leave the Super League, TalkSport are reporting that a meeting will be held between all 12 founding members, and the competition will be disbanded!

20:00 CET: Chelsea fans demonstrate against Super League

With Chelsea hosting Brighton and Hove Albion on Tuesday evening, fans gathered outside Stamford Bridge to express their opposition to the newly created Super League. Fans were video'd chanting 'f**k the Super League' as they marched down Fulham Road, as well as holding banners which read 'fans are not customers' among other slogans.
https://www.marca.com/en/football/international-football/2021/04/20/607ea6ea268e3e5a2a8b46c0.html

Sphinx
20 april 2021, 21:36
@ Sphinx
kan ik de topics weer samenvoegen tot het algemene voetbaltopic ?

Van mij mag je, ik ben alleen de gek die bij twijfel dubbelloops gaat skiete(willy) ;)

Picasso 1
20 april 2021, 22:16
Zo'n superliga zou ons kijkers natuurlijk benadelen. Met de versterkte commercialisering zouden wedstrijden waarschijnlijk allemaal via betaalzenders uitgezonden worden net zoals nu gebeurt met het Europese basketbal toernooi.
Tegelijkertijd legt dit machtsspel bloot wat voor een monopolie positie de UEFA heeft en wat voor pressiemiddelen ze misbruiken om opkomende concurrentie de kop in te drukken. Want dat is feitelijk wat er gaande is, een opkomend concurrent in de kiem smoren. Lijkt me dat het een onderzoek waard is vanuit de EU hoe het gesteld is binnen het voetbal met het mededingingsrecht, de monopolie positie van de UEFA en welke pressiemiddelen ze aanwenden om opkomende concurrentie de kop in te drukken.

Ik sta totaal niet te wachten op zo'n elite liga, maar de UEFA was onder Blatter al niks en nu nog steeds is het geen fijn orgaan.
Ben wel een voorstander van dat er een Europese competitie komt van een 20tal ploegen dat wekelijks gespeeld wordt, maar graag met dezelfde criteria als die van landelijke competities en niet zoals nu wordt beoogd één waar eliteploegen niet uit kunnen degraderen. Iedere ploeg moet o.b.v. prestaties dezelfde mogelijkheid hebben om er aan deel te nemen en elke ploeg moet er uit kunnen degraderen.

Willem2
21 april 2021, 00:09
Bayern zet reuzenstap richting titel, Schalke degradeert na dertig jaar uit Bundesliga

Schalke 04 is na dertig jaar gedegradeerd uit de Bundesliga. Voor de ploeg van Klaas-Jan Huntelaar viel vier speelronden voor het einde het doek na een 1-0 nederlaag op bezoek bij directe concurrent Arminia Bielefeld. Bayern München zette intussen een reuzenstap richting de landstitel.
..... https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/bayern-zet-reuzenstap-richting-titel-schalke-degradeert-na-dertig-jaar-uit-bundesliga~aa71eee3b/

satanic surfer
21 april 2021, 00:14
Alle 6 Engelse teams trekken zich collectief terug uit the dirty dozen van de Superleague...In eviva Espana zit er ook al ruis op en louter Hitaliaans wordt toch echt te gek om los te lopen al gleed de voorzitter van Napoli al botergeil van z´n stoel toen zij uitverkoren werden deze namiddag om de 12 te vervoegen, quelle horreur. Het traditionele voetbalbastion Engeland laat dus zoals geanticipeerd (inclusief druk vanuit de overheid) de tanden zien binnen no time, gelukkig maar1...Laat een ongemene portie hoongelach de 6 dissidenten desalniettemin het schaamrood nog effe doen aankleven de komende tijd! ss hoopt na dit schandelijk schouwspel dat PSG ras met grote oren mag zwaaien, desbenodigd mag men gerust de ene of andere scheidsrechterlijke kwaling ten hunner faveure inroepen.

Big30
21 april 2021, 00:14
Mooi, alle 6 Engelse clubs hebben zich zojuist terug getrokken uit de Duivels League. Voetbal leeft bij de passie en verbondenheid vd fans met de clubs en hun historie, de beleving om op een regenachtige zaterdag in November weer naar Schalke te gaan, ja nu in de tweede Bundesliga, hopende dat over 5 jaar ze de CL gaan winnen!

Amerikaanse investeerders en miljardairs die Club eigenaar zijn begrepen dat helaas (nog) niet. Nu wel.

Arsenal geeft in een officieel statement aan dat ze fout zaten en biedt haar verontschuldigen aan de supporters aan.

Picasso 1
21 april 2021, 00:25
Mooi, alle 6 Engelse clubs hebben zich zojuist terug getrokken uit de Duivels League. Voetbal leeft bij de passie en verbondenheid vd fans met de clubs en hun historie

Ik vraag me af of die beslissing is ingegeven door 'verbondenheid met de fans en de historie'. Op een van de meest populaire Catalaanse sportkranten "Mundo Deportivo" lees ik dit:

"Maar het is niet het enige motief. Mundo Deportivo heeft vernomen dat de UEFA een fundamentele rol heeft gespeeld bij die beslissing. Niet vanwege de dreigementen, maar omdat de UEFA een aanzienlijk bedrag heeft aangeboden aan de 'big six' voor het verlaten van de Super League, dat zeer bedreigend was voor de huidige vorm van de UEFA"

Willem2
21 april 2021, 00:32
Uiteindelijk gaat het alleen om geld en niet meer om het voetbal. Dat vinden sommigen al zo normaal dat ze denken dat zoiets noodzakelijk is om "verder" te komen. Maar met een superleague komen we niet veel verder. Ja, misschien die paar clubs ...

satanic surfer
21 april 2021, 00:34
Schwachsinn Picasso! De Spaanse pers is even betrouwbaar als de boekhouding van de gemiddelde Primera Divisionploeg. UEFA zal een grotere geldsom verdelen aan de clubs doch om werkelijk te peinzen dat UEFA hen zou belonen voor hun "afscheuring" lijkt me elvendutzend loopjes nemen met de waarheid! Bottom line is dit onwaarschijnlijk gezichtsverlies voor elkeen van de 12 doch zoals reeds gister gemeldt is er gelukkig nog enig fatsoen en traditiegevoel in de bakermat van het voetbal waar er in schril contrast met "uitspraken van madrileense rechters werd gegoocheld"..Quelle bordel! Dat een an sich verstandig Spanjool dat gerommel in de leugenmarge om het Spaanse gezicht nog enigszins trachten te redden nog ernstig neemt is eigenlijk lachwekkend ende intriest tegelijk.

Picasso 1
21 april 2021, 00:44
Bottom line is dit onwaarschijnlijk gezichtsverlies voor elkeen van de 12 doch zoals reeds gister gemeldt is er gelukkig nog enig fatsoen en traditiegevoel in de bakermat van het voetbal waar er in schril contrast met "uitspraken van madrileense rechters werd gegoocheld"..Quelle bordel!

Die uitspraken waren dus puur vanuit juridische aard. Dat staat helemaal los van zaken zoals fatsoen, wenselijkheid, etc.

satanic surfer
21 april 2021, 00:53
In welke bananenrepubliek doet een zichzelf respecterende rechter een uitspraak vanuit puur juridische aard minder dan 24 uur na een mogelijk schisma die eventuele juridische gevolgen zou kunnen hebben, zo louter hypothetisch enzo gezien de inkt nog niet nat was? De vraag stellen is ze beantwoorden dunkt me. Allemaal gespin en gerommel in de semi-illegaliteit om enige legitimiteit qua gier en ongebreidelde poenschepperij te proberen anticipatief te vergoelijken...Schaamteloos!

Picasso 1
21 april 2021, 01:01
In welke bananenrepubliek doet een zichzelf respecterende rechter een uitspraak vanuit puur juridische aard minder dan 24 uur na een mogelijk schisma die eventuele juridische gevolgen zou kunnen hebben, zo louter hypothetisch enzo gezien de inkt nog niet nat was? De vraag stellen is ze beantwoorden dunkt me. Allemaal gespin en gerommel in de semi-illegaliteit om enige legitimiteit qua gier en ongebreidelde poenschepperij te proberen anticipatief te vergoelijken...Schaamteloos!

"Voorlopig te handhaven maatregelen tot afwikkeling van de zaak". Misschien heb je een punt maar jij bent net zo min jurist als ik.

Big30
21 april 2021, 08:10
De Super League, zondagavond laat nog met veel bombarie aangekondigd door twaalf Europese topclubs, komt er voorlopig niet. Na een ongekend chaotische dag trokken de Engelse clubs vannacht zelf de stekker uit het initiatief. Zo gaat het aantal deelnemers niet richting de twintig, maar ligt het voorlopig nog op zes clubs die blijven vasthouden aan het plan.

Manchester City was gisteren rond 22.30 uur de eerste club die formeel liet weten uit de aangekondigde Super League te willen stappen. De overige Engelse clubs volgden kort voor middernacht, als een rij stenen op Domino Day. Zonder Engelse inbreng is de Super League gedoemd te mislukken.

De nieuwe topcompetitie sneuvelde uiteindelijk op het felle verzet dat overal in Europa ontstond en het felst tot uiting kwam bij de Engelse voetbalfans.

Bij Arsenal verwoordden ze het zo: ,,De afgelopen dagen hebben ons nog maar eens laten zien hoe diep het gevoel is dat onze supporters over de hele wereld hebben voor deze geweldige club en het spel waar we van houden. Als resultaat van het luisteren naar jou en de hele voetbalgemeenschap de afgelopen dagen, trekken we ons terug uit de voorgestelde Super League. We hebben een grote fout gemaakt en onze excuses daarvoor”, luidde een officiële verklaring van het Arsenal-bestuur richting de fans.

Zo stond de voetbalwereld twee dagen in brand. In een poging erger te voorkomen trokken de Engelse clubs de stekker dinsdagavond dus uit de Super League, amper 48 uur nadat ze voor het eerst was aangekondigd. Welke schade de voorbije dagen heeft aangericht, zal de komende tijd duidelijk worden.
https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/zo-stortte-de-super-league-op-dolle-dinsdag-als-een-kaartenhuis-in-elkaar~a807e7be/

Fans en dan vooral de Engelse fans, spelers en in in geval van Liverpool ook lokale sponsoren zijn in opstand gekomen. Een duidelijk signaal, de vraag is nu inderdaad hoe nu verder.

Willem2
21 april 2021, 09:34
https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/zo-stortte-de-super-league-op-dolle-dinsdag-als-een-kaartenhuis-in-elkaar~a807e7be/

... de vraag is nu inderdaad hoe nu verder.

Doorgrijpen .... want de geest is uit de fles, dit plan was al bijna uitgevoerd door deze clubs, die aan de andere kant constant aan tafel zitten om over nog meer geld te kunnen peuren uit de champions league. Dit omdat er clubs zijn met enorme schulden. En nu tijdens corona is dat nog veel meer voelbaar. Geen toeschouwers is een beetje voelbaar. Daarom willen clubs naar een model waarbij ze meer zekerheden hebben, lees vooral meer mediainkomstene n marketinginkomsten via internet.

Ik stel voor deze clubs per direct te schorsen voor de lopende competities ....

WANDELAAR5
21 april 2021, 10:25
Waarom doorpakken, deze opstandige pubers die weggelopen waren en nu weer thuiskomen gewoon liefdevol weer opnemen in de voetbalfamilie. Plannen om hen meer te laten profiteren van CL sponsorgelden kunnen in de diepvries.

Willem2
21 april 2021, 14:34
Dit plan hangt als een zwaard van Damocles al jaren boven de nationale competities. En Picasso1 kan de UEFA wel een gedrocht vinden, en dat was het zekker onder zonnekonig Blatter, maar dit alternatief zou een overtreffende trap zijn.

https://www.ad.nl/sport/tierende-arsenal-fan-verwoordt-boosheid-van-velen-om-super-league~afff66dd/

Tierende Arsenal-fan verwoordt boosheid van velen om Super League

Picasso 1
21 april 2021, 19:43
De Spaanse pers is even betrouwbaar als de boekhouding van de gemiddelde Primera Divisionploeg. UEFA zal een grotere geldsom verdelen aan de clubs doch om werkelijk te peinzen dat UEFA hen zou belonen voor hun "afscheuring" lijkt me elvendutzend loopjes nemen met de waarheid!

Dit is een bericht van Bloomberg. Vind je het onwaarschijnlijk dat dit als troef is ingezet om clubs over de streep te trekken om te blijven?

35089

UEFA is in discussions with Centricus Asset Management over a 6 billion-euro ($7.2 billion) financing package to overhaul its flagship soccer tournament and stop plans for a new breakaway Super League, according to people familiar with the matter.
The Switzerland-based sporting body is working with Centricus on a plan to fund a new-look UEFA Champions League tournament, the people said, asking not to be identified discussing confidential information.

https://www.bloomberg.com/news/articles/2021-04-19/uefa-is-said-to-discuss-eu6b-financing-proposal-from-centricus

Player
21 april 2021, 20:23
Ik kan moeilijk aannemen dat Clubs zo snel zwichten voor fans of spelers. De voorzitters en eigenaars willen gewoon geld zien. Kan me dus wel voorstellen dat de UEFA in de achterkamertjes een aantal Clubs al wat beloofd heeft om de eenheid te breken en de Superleague te torpederen. Op zich zal het businessplan wel geklopt hebben, maar het lijkt mij meer een zwaar pokerspelletje om de UEFA te dwingen de topclubs meer geld toe te schuiven. Nefast voor de kleine Clubs en pakt in essentie niet de bron van het probleem aan dat absurde transfersommen en spelerslonen hiertoe geleid hebben.

Willem2
21 april 2021, 22:42
Agnelli geeft Boris Johnson de schuld van mislukken Super League

De tussenkomst van de Engelse premier Boris Johnson heeft het voortijdig einde van de Super League ingeluid. Dat is de stellige overtuiging van Andrea Agnelli. "Zijn inmenging heeft ertoe geleid dat de zes Engelse club zich hebben teruggetrokken uit het project", aldus de voorzitter van Juventus, de voortrekker van het plan van twaalf Europese topclubs om zich los te maken van de Europese bond UEFA en een eigen gesloten competitie op te richten.

De Britse premier reageerde furieus op de plannen, omdat hij bang was dat Liverpool, Manchester City, Manchester United, Chelsea, Tottenham Hotspur en Arsenal zich ook zouden afkeren van de Premier League. Hij dreigde met wetgeving om dat te voorkomen. "Als zes clubs zouden breken met de Premier League, dan zou de politiek dat hebben gezien als een aanval op de brexit en haar politieke plannen", aldus Agnelli.
.... https://www.rtlnieuws.nl/sport/voetbal/artikel/5226675/agnelli-geeft-boris-johnson-de-schuld-van-mislukken-super-league

lijkt mij veel aannemelijker dan dat de UEFA nog meer geld heeft geboden ....

Player
21 april 2021, 23:04
Er was toch geen enkele dreiging dat Clubs zich gingen afkeren van hun nationale competitie, dat staat daar los van. En een aanval op de Brexit is al te gek. Van Boris Johnson gaan de Amerikaanse en andere buitenlandse eigenaars niet wakker liggen. Als de UEFA een tegenbod heeft gedaan, gaan we dat niet in de krant lezen. Daar zal wel een non-disclosure agreement aan vasthangen. Gewoon mea culpa slagen en zeggen dat men de fans en spelers hun mening respecteert. Staaltje van links lullen en rechts zakken vullen.

Big30
21 april 2021, 23:17
Weghorst brengt Wolfsburg met twintigste treffer dichter bij Champions League

Bundesliga

Wout Weghorst was weer eens belangrijk voor VfL Wolfsburg. De spits maakte de 2-0 tegen VfB Stuttgart waarvan met 0-3 werd gewonnen. Ook Jean-Paul Boëtius en Jeremiah St. Juste stapten als winnaars van het veld ten koste van Werder Bremen en pakten belangrijke punten in de degradatiestrijd.

https://www.ad.nl/dossier-buitenlands-voetbal/weghorst-brengt-wolfsburg-met-twintigste-treffer-dichter-bij-champions-league~a041100a/

Lekker bezig die Weghorst!

Boy69
21 april 2021, 23:22
https://www.ad.nl/dossier-buitenlands-voetbal/weghorst-brengt-wolfsburg-met-twintigste-treffer-dichter-bij-champions-league~a041100a/

Lekker bezig die Weghorst!

Jammer voor hem dat hij geen „Ajax-verleden“ heeft, anders had hij Oranje nog kunnen halen

Willem2
22 april 2021, 12:08
Jammer voor hem dat hij geen „Ajax-verleden“ heeft, anders had hij Oranje nog kunnen halen

Misschien zit daar wat in maar er zijn ook wat andere dingen die er spelen met Weghorst (viruswappie :rolleyes:) en het feit dat er een ex-PSV´er de voorkeur krijgt (De Jong)

broodpoot
22 april 2021, 17:11
Haha ja want Luuk de Jong heeft idd een Ajax verleden.

Oh nee wacht...

Sphinx
22 april 2021, 19:43
Weghorst past niet in het systeem van De Boer, en helaas is de Boer te autistisch om met een vrijere geest als Weghorst om te gaan. Die heeft met Ollie Glasner een coach in Wolfsburg die de ploeg om hem heen gebouwd heeft met Schlager, Brekalo en Baku als belangrijkste trawanten. In Oranje zou Weghorst helaas niet bereikt worden en op een eiland staan.

Willem2
23 april 2021, 13:03
Brabantse derby uitverkocht
De wedstrijd tussen Willem II en RKC is overigens uitverkocht.

Niet helemaal natuurlijk, in coronatijd, maar vanwege een Fieldlab-experiment wordt er dit weekend weer een beperkt aantal supporters toegelaten in de stadions. In Tilburg zijn dat er 2.000 en de beschikbare kaarten vonden gretig aftrek.

Hup Willem2 :biggrin:

mechelen
26 april 2021, 01:02
En Genk wint de Beker van België! Al de 9e prijs in 33 jaar bestaan. :freu:

https://www.hln.be/dossier-racing-genk-wint-de-croky-cup/de-beker-gaat-naar-racing-genk-limburgers-kloppen-standard-na-goals-ito-en-bongonda~a0ae883a/

https://sporza.be/nl/matches/voetbal/croky-cup/2020-2021/finale/01/standard-krc-genk-ito-en-bongonda-schieten-racing-genk-naar-5e-beker-van-belgie~1602577261301/

Big30
26 april 2021, 08:11
Ajax neemt op Arena-dek met fans voorschot op titelfeest: 'Wij zijn kampioen!'

Officieel is de 35ste landstitel nog niet behaald, maar Ajax kan eigenlijk niet meer worden gepasseerd op de ranglijst. Reden voor de selectie om vanaf het parkeerdek van de Johan Cruijff Arena na de 2-0 zege op AZ met honderden toegestroomde fans een voorschot te nemen op het kampioensfeest.
https://nos.nl/artikel/2378215-ajax-neemt-op-arena-dek-met-fans-voorschot-op-titelfeest-wij-zijn-kampioen.html

Dat kan uiteraard niet meer misgaan en dus kan Ajax met het kampioenschap worden gefeliciteerd. PSV doet goede zaken voor plaats 2.
Onderin winnen Willem II en Emmen, vooral de reeks van Emmen is opvallend maar veilig zijn ze nog niet. ADO lijk gedegradeerd, voor plaats 16 en 17 wordt het nog spannend. Denk dat VVV en RKC daar gaan belanden. We gaan het zien.

In Spanje doet Barca goede zaken na puntverlies van Atletico en Real en heeft nu minder verliespunten dan deze 2 concurrenten, maar nog niets is beslist. Voor Bayern, City en Inter lijkt het nog een kwestie van tijd. Lyon lijkt af te haken na verlies thuis tegen Lille.

Willem2
26 april 2021, 11:38
‘Oprichter Spotify en Bergkamp willen Arsenal overnemen’

Daniel Ek, de oprichter van muziekstreamingsdienst Spotify, wil Arsenal overnemen. Dat meldt de krant The Telegraph maandag.

De 38-jarige Zweed zou een formeel bod voorbereiden en bij zijn overnamebod samenwerken met onder anderen drie oud-sterspelers van Arsenal, namelijk Dennis Bergkamp, Thierry Henry en Patrick Vieira.

Stan Kroenke is nu nog grootaandeelhouder van de club. De Amerikaan heeft 67 procent van de aandelen van de club in zijn bezit.

Het overnamebod volgt op het nieuws van vorige week dat meerdere Europese topclubs werkten aan een plan voor oprichting van een Super League. Dat ging, mede door heftige protesten van Engelse voetbalsupporters, niet door. Ook de fans van Arsenal lieten blijken niet achter het plan te staan.
.... https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/oprichter-spotify-en-bergkamp-willen-arsenal-overnemen~a9c24fb6/

Toch wel uitzonderlijk dat ex-voetballers geld willen geven aan voetbal. Het komt wel voor maar is een uitzondering meestal is het eten uit de ruif. Hoeveel clubs zouden Messi en Ronaldo niet kunnen kopen :cool:

Willem2
26 april 2021, 15:41
Modric tekent nieuw contract bij Real Madrid
Luca Modric blijft voorlopig bij Real Madrid. Voorzitter Florentino Perez zei dat de 35-jarige Kroaat een nieuw contract heeft ondertekend. Voor hoe lang precies liet Perez in het midden.

Sinds 2012 speelt Modric bij Real Madrid. Hij kwam destijds over van Tottenham Hotspur uit de Premier League. Perez gaf ook aan dat er nog geen akkoord is met Sergio Ramos over een nieuwe verbintenis. ,,We zijn in gesprek", aldus de voorzitter over zijn aanvoerder. ,,Dat we heel graag verder met hem willen lijkt me vanzelfsprekend."

Volgens Perez is het wel de vraag of Real Madrid voldoende middelen heeft om de Spaanse international langer vast te stellen. Perez gaf aan dat het geld niet meer voor het oprapen ligt, sinds de coronacrisis het voetbal zwaar heeft getroffen.
.... https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/nagelsmann-wil-leipzig-verruilen-voor-bayern-maar-moet-wel-25-miljoen-kosten~a6e1ccbf/

deket
26 april 2021, 19:22
Wie is de club van na de winterstop? Niet Manchester City,Anderlecht, Bayern München of Inter Milaan, neen : Emmen!!!
Stonden troosteloos laatste en niemand gaf een cent om hun kansen om niet te zakken naar de Keukendivisie maar kijk ze winnen tegenwoordig alles. Zou me niet verbazen dat ze Ajax ook nog verslaan.
Nu kochten ze bij FC Emmen tijdens de winter wel goed in, ze huurden iemand van Anderlecht die tekort kwam voor de Brusselse club maar zoals algemeen geweten impliceert dat identiek voor de top in Nederland
De meest cruciale reden ligt volgens mij aan hun hoofdsponsor. Wat een gedoe destijds ,toen de puriteinse Nederlandse voetbalbond de naam van de oneline seksshop wilde verbieden op hun shirt. Maar volgens mij proberen de spelers de attributen van Easy Toys thuis uit met hun partner en heeft dit positieve consequenties ivm hun prestaties op het voetbalveld

schoolmeester
26 april 2021, 19:29
Zo zie je maar weer: de sponsornaam van een seks-attributenwinkel op je shirt en hij gaat er altijd in !

Groet, schoolmeester.

Sphinx
26 april 2021, 19:55
Wie is de club van na de winterstop? Niet Manchester City,Anderlecht, Bayern München of Inter Milaan, neen : Emmen!!!

In carnavalsstad Mainz hebben ze ook goede reden om te juichen. Net als Emmen stonden ze onder de streep eind 2020, tot hun windbuil van een coach probeerde een speler die einde contract was op non-actief te zetten. De complete selectie kwam in opstand en staakte. De leiding zette vervolgens niet de speler, maar de coach op straat. interimcoach Bo Svensson (voormalig Deens voetballer gezegend met eenzelfde naam als een acteur uit Tarantino film) kwam daarna over van de Red Bull opleidingsploeg FC Liefering en presteerde eigenlijk bijna hetzelfde als Emmen, van bijna laatste naar bijna de middenmoot opstomen. Emmen kan een voorbeeld aan Mainz nemen, want Bayern München hoopte in de uitwedstrijd kampioen te worden tegen de "Fußballzwerg". Helaas ging dat even verkeerd, Mainz won met 2-0. Nog 14 dagen wachten voor een nieuwe poging dus

Willem2
26 april 2021, 21:46
Emmen heeft een goede trainer maar bijna geen budget. Ze moeten het doen met beschadigde spelers die meestal gehuurd worden. En dat schijnt gelukt te zijn om het tij te keren ....

Willem2
27 april 2021, 11:40
Bayern München haalt met Nagelsmann ook trainer weg bij de concurrentie ... https://nos.nl/artikel/2378422-bayern-munchen-haalt-met-nagelsmann-ook-trainer-weg-bij-de-concurrentie.html

en voor heel veel geld ....

Der 33 Jahre alte Nagelsmann, bisher in Diensten des Bundesliga-Konkurrenten RB Leipzig, tritt beim FC Bayern wie erwartet die Nachfolge von Hansi Flick an. Nagelsmann erhält beim deutschen Rekordmeister einen Vertrag bis 2026, wie die Münchner am Dienstag mitteilten.

"Julian Nagelsmann steht für eine neue Trainergeneration. Trotz seiner jungen Jahre hat er schon eine beeindruckende Laufbahn vorzuweisen", sagte Bayern-Präsident Herbert Hainer:
https://www.zdf.de/nachrichten/sport/nagelsmann-bayern-100.html

Siberische tijger
29 april 2021, 21:52
(/..). Maar volgens mij proberen de spelers de attributen van Easy Toys thuis uit met hun partner en heeft dit positieve consequenties ivm hun prestaties op het voetbalveld

Bijna helemaal goed, denk ik. Door die sponsor zijn de spelers van Emmen weer terug naar de oude voetbalwetten gegaan: geen sex de avond voor een wedstrijd, maar rust.
En dus hebben ze de pretpakketjes aan de vrouw/vriendin gegeven en hebben de spelers op twee oren geslapen en een goede nachtrust gehad, waardoor ze opeens veel punten zijn gaan pakken.

Willem2
29 april 2021, 23:40
Manchester United verpulvert AS Roma in tweede helft halve finale (6-2) ... https://nos.nl/artikel/2378785-manchester-united-verpulvert-as-roma-in-tweede-helft-halve-finale-6-2

die staan al wel in de finale. Arsenal heeft nipt verloren van VillaReal maar die zie ik ook wel naar de finale gaan.

MC heeft gisteren met behul van Kuifje gewonnen. Wordt nog een spannende 2de wedstrijd.

Barcelona heeft het vanavond verprutst tegen Granada.
https://nos.nl/artikel/2378773-koeman-krijgt-rood-en-ziet-barcelona-tegen-granada-naast-koppositie-grijpen-1-2

deket
30 april 2021, 16:40
Voor de vele Ajaxfans hier op het forum,;zou je de kwaliteiten van jullie club niet in het juiste pesrpectief plaatsen?
Ajax werd in de Aldicup uitgeschakeld door AS Roma een zeer matige club,en dat merk je aan hun plaats momenteel in de Italiaanse competitie,; 7de of,8ste
En gisteren ingemaakt door Manchester U met 6-2
In Nederland steekt Ajax er helemaal bovenuit,gemakkelijk en ruim op kop
Heb ik dan toch niet gelijk met mijn opmerking in het topic van de prono?
Kom er eindelijk eens terug in Peter 020?:wink2:

Zeus1
30 april 2021, 16:47
Deket, Ajax doet lang mee op Europees niveau, dat kun je van de Belgische clubjes niet zeggen, sterker nog jouw club speelt niet eens Europees. Dus niet zo neerbuigend over Ajax svp, dat zou je sieren :freu:

deket
30 april 2021, 16:57
Euh, Jupiter, je bent Blijkbaar niet up to date.
Anderlecht speelt 100% volgend seizoen Europees,dat hebben ze sportief reeds afgedwongen. Zelf al eindigen ze laatste (wat ik niet geloof)van de eerste 4 in PO1.
Genk heeft immers Antwerp opgevolgd als bekerwinnaar. Genk je weet wel ,die Limburgse club waar Dessers op de bank zit,vorig seizoen topscorer in Nederland.
Geef het maar even mee. Dat heeft niets met neerbuigend zijn te maken,maar wel met logica, 1+1=2
Heb trouwens respect voor de jeugdopleiding bij Ajax, die net als die van Anderlecht hoog internationaal staat aangeschreven

Zeus1
30 april 2021, 17:06
Euh, Jupiter, je bent Blijkbaar niet up to date.

Heb trouwens respect voor de jeugdopleiding bij Ajax, die net als die van Anderlecht hoog internationaal staat aangeschreven

Niet up to date? Ik heb het over dit seizoen natuurlijk, daarin kwam Ajax ver en speelde Anderlecht geen Europees!

En vwb de jeugdopleiding, daar zie je bij Anderlecht weinig resultaten van, dus hoog aangeschreven? Valt reuze mee dunkt me :wink2:

deket
30 april 2021, 18:31
Jij hebt 100% gelijk Jupiter. Zal me alleen beperken door degene die bij de jongeren bekend zijn. M,Fellani,Dries Mertens,Romelu en Jordan Lukaku, Georges Grun,Youri Tielemans, Dennis Praet,Jaruzai, Carrasco,Chadli, Kompany en last but not least de beste keeper ter wereld Mile Svilar.

broodpoot
30 april 2021, 18:35
Voor de vele Ajaxfans hier op het forum,;zou je de kwaliteiten van jullie club niet in het juiste pesrpectief plaatsen?
Ajax werd in de Aldicup uitgeschakeld door AS Roma een zeer matige club,en dat merk je aan hun plaats momenteel in de Italiaanse competitie,; 7de of,8ste
En gisteren ingemaakt door Manchester U met 6-2
In Nederland steekt Ajax er helemaal bovenuit,gemakkelijk en ruim op kop
Heb ik dan toch niet gelijk met mijn opmerking in het topic van de prono?
Kom er eindelijk eens terug in Peter 020?:wink2:

En we schakelden Lille met gemak uit, aanstaand kampioen van Frankrijk.
Neem dat dan ook mee in je perspectief. Wordt Ajax dan lachend kampioen in Frankrijk? Nee hoor, maar ik vond de uitschakeling tegen Roma erg geflatteerd, had Tadic de strafschop verzilverd dan waren we gewoon door gegaan maar goed, als telt niet.

WANDELAAR5
30 april 2021, 19:27
Genk heeft immers Antwerp opgevolgd als bekerwinnaar. Genk je weet wel ,die Limburgse club waar Dessers op de bank zit,vorig seizoen topscorer in Nederland.

Genk is toch die club die het niet redde zonder NL trainer?
En Brugge is toch die club die in België kampioen wordt met wat NL afdankertjes?
Ik geef het maar even mee.

Zeus1
30 april 2021, 20:04
Jij hebt 100% gelijk Jupiter. Zal me alleen beperken door degene die bij de jongeren bekend zijn. M,Fellani,Dries Mertens,Romelu en Jordan Lukaku, Georges Grun,Youri Tielemans, Dennis Praet,Jaruzai, Carrasco,Chadli, Kompany en last but not least de beste keeper ter wereld Mile Svilar.

Ouwe koeien Deket

Player
30 april 2021, 21:04
Ouwe koeien DeketEn ik dacht nochtans dat het slachthuis van Anderlecht allang gesloten was :). Nu heeft RSCA mij positief verrast met een sterke eindfase in de reguliere competitie, maar ik ga nog niet te vroeg victorie kraaien. De weg is nog lang en ik zal pas tevreden zijn met Champagnevoetbal en geen 2 matchen na mekaar met puntenverlies. Dat is RSCA aan zijn status verplicht. Wat het lijstje van jeugdspelers betreft, toch wat nuance. Dries Mertens werd zeer snel weggestuurd wegens te klein en te weinig potentieel (wat een blunder), Jordan Lukaku is geen hoogvlieger en zo dom als de achterkant van een varken, zijn broer moet het van zijn fysiek hebben maar heeft geen techniek, Grün zal bij jongeren niet echt bekend zijn. De overigen die internationaal zijn doorgebroken, werden pas op topniveau gevormd in de buitenlandse competities. Ik heb een paars hart maar er zal nog veel moeten gebeuren vooraleer ik RSCA terug herken.

Big30
1 mei 2021, 00:00
Van den Brom: "Waar gaat dit eindigen? Geloof me, het wordt nog leuk"

De tweede plek doet Genk-coach John van den Brom al dromen van meer. Na de overwinning tegen Antwerp stak hij zijn ambities niet weg. "Alleen de jongens moeten nog meer overtuigd raken dat we tot iets in staat zijn."

Wat een week voor KRC Genk en coach John van den Brom: zondag de eindzege in de Beker van België, vandaag een sterke start van de Champions' play-offs. Genk komt voorlopig op 7 punten van leider Club Brugge.

"Waar gaat dit eindigen?", opende Van den Brom zijn persconferentie. "Na een geweldige bekerfinale lag de focus meteen op deze wedstrijd. Als ik dan zie waartoe we in staat zijn in een lastige uitwedstrijd op Antwerp, kan ik alleen maar enorm trots zijn."
https://sporza.be/nl/2021/04/30/van-den-brom-waar-gaat-dit-eindigen-geloof-me-het-wordt-nog~1619818984713/

Willem2
2 mei 2021, 16:00
Dick Advocaat stak na afloop van de rampzalige middag van Feyenoord tegen ADO Den Haag zijn teleurstelling niet onder stoelen of banken. De trainer sluit een vroegtijdig vertrek uit Rotterdam niet uit.

Feyenoord beleefde zondagmiddag een dramatische middag in Den Haag, waardoor de vierde plaats een moeilijk verhaal lijkt te worden. De teleurstelling was na afloop duidelijk zichtbaar bij de trainer. 'Ik ben eindverantwoordelijk', zei hij tegenover de camera’s van ESPN. 'Ik zie een elftal dat totaal geen geloof, geen beleving, geen voetbal en geen strijd heeft. Het was geen elftal. Dan zit ik me na afloop af te vragen waar dat door komt. Komt dat door mij? Als dat zo is, is dat het makkelijkst.'

Advocaat kondigde aan maandag met zijn selectie in gesprek te gaan. 'De spelers mogen morgen terugkomen. Dan kunnen we kijken of we tot elkaar kunnen komen. Als ze niet op kunnen brengen, wat ze op moeten brengen. Dan hebben we een groot probleem.'

'Als ik het elftal niet beter kan krijgen en ze niet meer in mij geloven, dan doe ik het beste voor Feyenoord', ging hij verder. 'Feyenoord moet Europees voetbal halen. Als ik het gevoel krijg uit de spelersgroep dat ik voor die laatste wedstrijden niet de man ben, moet ik een keuze maken.'

Salarissen

Advocaat insinueerde dat sommige spelers wellicht niet met hun hoofd bij de wedstrijd waren. 'Als ik dit elftal zie, spelers die topsalarissen verdienen, dan schaam ik me daarvoor', foeterde hij. 'Misschien moet ik wel andere spelers opstellen? En de spelers die bezig zijn met contracten niet opstellen.'

Of dit het treurige einde is van de roemrijke carrière van Advocaat als trainer? 'Weet je wat treurig is? Van ADO verliezen vandaag. En de manier waarop.'
.... https://www.msn.com/nl-nl/sport/voetbal/advocaat-is-eerlijk-en-sluit-vertrek-bij-feyenoord-niet-uit/ar-BB1ghCMJ?ocid=msedgdhp

en VVV heeft weer verloren en is daardoor dicht bij rechtstreekse degradatie gekomen. En dat met zo'n topspits ...

Willem2
2 mei 2021, 16:02
Ajax leidt met 3-0 in kampioenswedstrijd • Duizenden fans rond Arena ... https://nos.nl/liveblog/2379080-ajax-leidt-met-3-0-in-kampioenswedstrijd-duizenden-fans-rond-arena

Willem2
2 mei 2021, 16:47
Ajax kroont zich met klinkende zege op Emmen voor 35ste keer tot landskampioen

Ajax is definitief landskampioen van het seizoen 2020/2021 geworden. De Amsterdamse club, die nog een punt nodig had, kroonde zich vanmiddag met een simpele zege op FC Emmen (4-0) voor de 35ste keer tot beste club van Nederland.
..... https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/ajax-kroont-zich-met-klinkende-zege-op-emmen-voor-35ste-keer-tot-landskampioen~a33cd748/

schoolmeester
2 mei 2021, 17:32
Feyenoord verliest van hekkensluiter, wat een afgang.......

Groet, schoolmeester.

Big30
2 mei 2021, 18:51
Woedende United-fans richten (vuur)pijlen op eigenaren; topper uitgesteld

De Premier League-wedstrijd tussen Manchester United en Liverpool, die om 17.30 uur zou beginnen, is voorlopig uitgesteld. Het veld op Old Trafford werd eerder op de dag bezet door zo'n tweehonderd boze United-fans, die protesteerden tegen de Amerikaanse clubeigenaren, de familie Glazer.

Zij worden verantwoordelijk gehouden voor de plannen om toe te treden tot de Super League. Supporters reageerden furieus op de plannen, waarop Manchester United - net als de vijf andere Engelse clubs in de Super League - zich gedwongen zag om zich terug te trekken uit de ambitieuze topcompetitie.
https://nos.nl/collectie/13863/artikel/2379136-woedende-united-fans-richten-vuur-pijlen-op-eigenaren-topper-uitgesteld

Big30
2 mei 2021, 22:52
Op de eerste speeldag van die kampioenscompetitie stonden Club Brugge en Anderlecht meteen tegenover elkaar. En dat duel stelde niet teleur: 2-2.
Van NAC onder 19 naar Belgische klassieker

Anderlecht-trainer Vincent Kompany verraste voor de Belgische klassieker door de 18-jarige Nederlander Bart Verbruggen zijn debuut te gunnen onder de lat bij Anderlecht. De Bredase doelman, die in augustus overkwam uit de jeugd van NAC Breda kreeg de voorkeur boven oud Willem II-doelman Timon Wellenreuther.

Bij tegenstander Club Brugge keek Verbruggen vier landgenoten in de ogen met Ruud Vormer, Bas Dost, Stefano Denswil en Noa Lang. Die laatste opende na een tegenvallende eerste helft na rust de score voor Brugge.

Vijf minuten voor tijd leek de Deen Jacob Bruun Larsen met een schitterende vrije trap voor een sensationele zege van Anderlecht te zorgen, maar in de voorlaatste minuut maakte Bas Dost toch nog gelijk: 2-2.
https://nos.nl/artikel/2379178-dost-verpest-droomdebuut-van-18-jarige-landgenoot-in-belgische-klassieker

deket
2 mei 2021, 23:48
Club Brugge kreeg indeed voetballes van een ook tactisch beter Anderlecht,alleen die laatste minuut was er weeral teveel aan. De bal kwam zals bij de biljart bij Dost
Was die maar bij Frankfurt gebleven
Mooie wedstrijd,de 2 de helft toch,en idem dit bij Antwerp-Genk waar Antwerp verdiende te winnen door veel meer kansen en balbezit maar de goals die tellen

Big30
3 mei 2021, 07:31
alleen die laatste minuut was er weeral teveel aan. De bal kwam zals bij de biljart bij Dost
OK, maar om hem dan een doodschop te geven die dieprood was gaat ook wat te ver.

Vormer en Dost begrijpen niets meer van de VAR na fout Cullen: “Dit was donkerrood, Vanaken kreeg hiervoor drie weken”

Opschudding in de 79ste minuut van de topper tussen Club en Anderlecht. Paars-wit-middenvelder Josh Cullen ging stevig door op de enkel van Club-spits Bas Dost, maar kreeg slechts geel. Ook de VAR vond het niet nodig om tussenbeide te komen.

“Donkerrood, simpel. Donkerrood.” Bas Dost liet duidelijk blijken wat hij van de fout van Josh Cullen vond. De Ier plantte zijn noppen vol op de enkel van de Nederlandse spits, maar kwam weg met geel. De VAR greep niet in. Onbegrijpelijk, oordeelde ook Ruud Vormer: “Ik heb de beelden gezien. Voor een gelijkaardige overtreding kreeg Hansie (Vanaken, red.) drie speeldagen schorsing. Onbegrijpelijk

https://www.hln.be/dossier-eerste-speeldag-play-offs/vormer-en-dost-begrijpen-niets-meer-van-de-var-na-fout-cullen-dit-was-donkerrood-vanaken-kreeg-hiervoor-drie-weken~adba27f1/

https://images0.persgroep.net/rcs/tJcxBLMdwItyBkBemyDi7DiTduU/diocontent/202474310/_fitwidth/694/?appId=21791a8992982cd8da851550a453bd7f&quality=0.8&desiredformat=webp

Overigens, 20 doelpogingen voor Club en 13 voor Anderlecht. Als er 1 club verdiende te winnen was dat Club Brugge. Maar met nog 5 wedstrijden te spelen en 8 punten voorsprong op de nummer 2 Genk zal het Club niet veel uitmaken. Kampioen worden ze toch wel.

Big30
3 mei 2021, 08:19
Ajax-coach Robin Veldman voor Anderlecht-beloften?

RSC Anderlecht

Het heeft er alle schijn van dat er volgend seizoen een Nederlander coach wordt van de Anderlecht-beloften. Paars-wit onderhandelt namelijk met Robin Veldman.

De 35-jarige trainer werkt momenteel bij de Ajax-jeugd, waar hij grote indruk maakte qua talentontwikkeling. Ajax hoopte Veldman dan ook te houden, maar de Fries, die eerder elf jaar bij Heerenveen actief was en daar onder meer Hakim Ziyech onder zijn hoede had, geeft wellicht de voorkeur aan een avontuur in België.

https://www.hln.be/anderlecht/ajax-coach-robin-veldman-voor-anderlecht-beloften~af9439da/

Je zult toch iets moeten doen als Anderlecht om een kwaliteitsslag te maken, dan maar een Nederlandse coach bij de jeugd. Club werkt met Nederlandse spelers die niet goed genoeg zijn voor de top. Genk werkt met een Nederlandse coach.

WANDELAAR5
3 mei 2021, 17:22
Deket had beloofd niet meer over Anderlecht te schrijven. Omdat ik dat mistte deed ik het dan maar. Maar hij heeft de pen weer opgepakt, dus geen verhalen over die Belgische subtopper meer van mij. Maar ik wil nu wel even iets schrijven over mijn provinciegenoten van PSV. Ongelofelijk hoe die gisteren verdedigden. Schmidt sprak over gebrek aan inzet, maar het stond ook helemaal fout en steeds werden er foute keuzes gemaakt. De verdedigende middenvelders Sangaré en Rosario stonden zo ver vóór de verdediging dat de 3 middenvelders van Heerenveen ze steeds met eenvoudige combinaties uit konden spelen.

Eerste goal van Heerenveen: de verdedigende middenvelders van PSV worden weggetikt, Boscagli loopt mee met zijn spits. Viergever staat lucht te verdedigen en besluit hard terug te rennen naar het strafschopgebied waar niemand staat. Halilovic met de bal wordt dus niet aangevallen, loopt gewoon door en schiet de bal in de goal. Viergever krijgt kennelijk de schuld en wordt vervangen door Obispo.

Tweede goal: Teze is van rechtsachter naar binnen gekomen naar Siem de Jong, maar blijft 2m achter hem staan. Schöne heeft de bal en 3 (!) PSV ers besluiten op hem af te gaan. Heerenveen spits loopt terug uit de dekking in de te grote ruimte tussen verdedigende middenvelders en verdedigers en Schöne speelt met een simpel 1-2tje 4 man uit. Boscagli stuift op Schöne af samen met 2 van zijn uitgespeelde teamgenoten. Omdat Teze 3m achter Siem de Jong staat kan Schöne die simpel aanspelen en de Jong scoort.

Daarna nog een mega kans: Obispo is naar links uitgeweken omdat Max aan de aanval had meegedaan. Boscagli besluit die kant op te gaan, ondanks dat daar in het strafschopgebied helemaal niemand is en laat Teze alleen met 2 aanvallers. Teze doet zo ongeveer het slechtst mogelijke en gaat er tussenin staan, waardoor ze allebei vrij lopen. De voorzet komt bij de tweede paal over Teze heen en Woudenberg heeft de bal voor het inschieten, maar faalt.

Bij alle 3 die situaties liep Sangaré ongeveer 3m achter de feiten aan. Precies de afstand die hij te ver voor de defensie stond. Wat ook knap was dat Rosario en later Madueke dan steeds net zo ver naar voren gingen staan ipv dat de 1 wat verdedigender stond en de ander wat aanvallender.

PSV heeft dringend een leider nodig achterin die de boel goed kan zetten. Boscagli doet het goed als verdedigende middenvelder, maar niet als hij als verdediger op de man moet spelen. Rosario is een nuttige stofzuiger, maar heeft het tactisch inzicht van een konijn. Er is een schrijnend gebrek aan elkaar coachen en ook een schrijnend gebrek aan automatismen als steeds 3 man op dezelfde tegenstander duiken en daardoor anderen vrij komen. Teze is duidelijk geen verdediger. Gauw weer reserve zetten.

deket
3 mei 2021, 19:11
De toog is tijdelijk terug open wandelaar 69,maar dit is een voetbaltopic over echt voetbal dus niet over het provincieploegje
:freu: dit gezegd zijnde, betreffende Vormer, de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet. Indien er een moet zwijgen over de VAR is het toch wel die etter van een Vormer zeker. Hoe vaak had hij al rood moeten hebben voor natrappen en het gebeurde nooit
Al die jankers in het Brugge van nu zoals Clement,Hans Van Aken en Ruud Vormer geven je de neiging tot braken met hun geklaag en gejank. Vormer ziet er niet alleen uit als een flikken,hij is het ook. Hebben die supporters geen heimwee naar Jan Ceulemans en voor de ouderen Ernst Happel, die beschikten nog over waardigheid

Zeus1
3 mei 2021, 20:35
Maar Deket toch, de jaloezie druipt er weer vanaf.
Club zal wederom kampioen worden, en volledig terecht

deket
3 mei 2021, 22:19
binnen enkele jaren,hopelijk al volgend jaar zijn de boeren weer jaloers op ons

mechelen
3 mei 2021, 22:21
Geduld Ket. Anderlecht heeft de goede weg ingeslagen maar die is nog heel lang... :rolleyes:

deket
3 mei 2021, 22:22
Het einde van de tunnel is in zicht,alleen is het een lange tunnel

Big30
3 mei 2021, 22:57
https://www.youtube.com/watch?v=kolnak50QE4&t=33s

Je kan alleen maar trots zijn op deze ploeg. We spelen gelijk tegen een Anderlecht die het weeral komt stelen dankzij een blinde ref en een onbestaande maar dure VAR. Volgende match is het sowieso winst. En Vormer, die verdient een groot standbeeld midden op 't Zand in Brugge.

Wij blijven de baas in België

Willem2
5 mei 2021, 12:42
Franse media kraken Neymar na uitschakeling: ‘Hij walgt van zijn ploeggenoten’
Neymar wilde zo graag schitteren in de halve finales van de Champions League tegen Manchester City, maar zag daardoor vooral zijn ploeggenoten over het hoofd. Dat is de teneur in Franse media, waar het optreden van de sterspeler van Paris Saint-Germain als ontluisterend wordt omschreven.
..... https://www.ad.nl/europees-voetbal/franse-media-kraken-neymar-na-uitschakeling-hij-walgt-van-zijn-ploeggenoten~a05447b76/

een slecht veld, daardoor een matige wedstrijd. Gebeurde wel van alles maar Manchester City bestreed PSG met hun eigen middelen. Een soort countervoetbal. MC stat in de finale.
Kuifje gaat een prijs winnen ....

Willem2
5 mei 2021, 23:22
Chelsea verslaat Real Madrid en treft Manchester City in Champions League-finale .... https://nos.nl/artikel/2379553-chelsea-verslaat-real-madrid-en-treft-manchester-city-in-champions-league-finale

Een engelse finale wordt het dus. Wedstrijd was ook niet zo goed. Bij Madrid zal er een kleine schoonmaak volgen omdat er denk ik geen geld is om alle oudgedienden te behouden, sommigen lopen op hun laatste benen.

deket
5 mei 2021, 23:46
Pfff sorry Picasso maar ik had de indruk naar de veteranen van Real Madrid te kijken. Wat speelden die sterren traag. Onbegrijpelijk dat ze in een halve finale van een CL het niet kunnen opbrengen er volledig voor te gaan. Indien jullie geen Belgische doelman onder de lat hadden staan werd het een vernedering met 4-0 of zo.
Op geen enkel moment zat er het in. Een spits die niet bereikt werd ,een onzekere wankelende verdediging ondanks Ramos en een wandelend middenveld.
En zo traag, leek wel dat ik naar schildpadden in de zoo aan het bekijken was
Had beter mijn tijd niet verknoeid en iets wetenschappelijk gelezen waar men wat van kan opsteken of iets ontspannen op Netflix. Of wat strips van Dirk Jan ,Joop Klepzeiker of Jommeke.
Ik weet dat je Ronaldo niet hoog inschat maar sinds dien bij Real weg is vind ik je Spaanse ploeg heel wat minder

Picasso 1
6 mei 2021, 01:29
Pfff sorry Picasso maar ik had de indruk naar de veteranen van Real Madrid te kijken. Wat speelden die sterren traag.

Yep, vond ze ook traag. Ook te weinig diepte en scorende capaciteit. Chelsea was veel frisser en scherper.

Ik weet dat je Ronaldo niet hoog inschat maar sinds dien bij Real weg is vind ik je Spaanse ploeg heel wat minder
Ronaldo's huidige club presteert ook niet goed.
Als voetballer schat ik hem zeker erg hoog in. Met zijn records (van alle tijden), kan het ook bijna niet anders.

Big30
6 mei 2021, 01:36
Het gedrag van Hazard leidt tot grote verontwaardiging in de Spaanse media en onder supporters van Real Madrid. Zo schrijft AS vernietigend over het optreden van de vleugelspits. "Hazard is de verpersoonlijking van de mislukking van Real", aldus de sportkrant. "De Belg deed in 88 irritante minuten niets. Zelfs in zijn oude stadion was hij geen schim van de speler die hij ooit was. Hazard grapte na de wedstrijd met zijn ex-ploeggenoten van Chelsea. Deze jongen heeft niet begrepen wat Real Madrid is. Ze moeten hem onmiddellijk verkopen. Dag Eden."

https://m.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=387976

Willem2
7 mei 2021, 00:00
Manchester United tegen Villa Real in de finale van de Europa League. Manchester wordt de hoofdstad van het voetbal ...

deket
7 mei 2021, 00:20
Hazard heeft altijd zo een nonchalante attitude gehad.
Daarom zal hij nooit een Messi of Ronaldo of Kompany worden
Hij is geen nachtraaf, zelfs een familieman maar ook een eeuwige speelvogel. Dat hij vorig seizoen op de 1 ste dag bij Real Madrid met flink wat overwicht verscheen vonden ze terecht respectloos, maar die Eden is van geen kwaad bewust..hij zal nu wel schrikken dat de Spaanse pers hem als crimineel heeft afgeschilderd, alleen maar door zijn nonchalante houding
Maar indien hij zo blijft spelen hoop onklaar dat er niets zal gebeuren met Kevin de Bruyne. Want laten we wel wezen, normaal wint België het EK

Zeus1
7 mei 2021, 11:06
Daarom zal hij nooit een Messi of Ronaldo of Kompany worden
Hij is geen nachtraaf, zelfs een familieman maar ook een eeuwige speelvogel. Dat hij vorig seizoen op de 1 ste dag bij Real Madrid met flink wat overwicht verscheen vonden ze terecht respectloos, maar die Eden is van geen kwaad bewust..hij zal nu wel schrikken dat de Spaanse pers hem als crimineel heeft afgeschilderd, alleen maar door zijn nonchalante houding
Maar indien hij zo blijft spelen hoop onklaar dat er niets zal gebeuren met Kevin de Bruyne. Want laten we wel wezen, normaal wint België het EK

Laten we wel wezen Deket, als je Kompany in 1 zin noemt met Messi en Ronaldo heb je niet veel verstand van de materie :wink2:

Willem2
7 mei 2021, 12:13
Weekend van de waarheid in La Liga!

Dit wordt ook het weekend van de waarheid in de Spaanse Primera Division. Zaterdagmiddag (16.15 uur) kan Barcelona koploper Atlético Madrid van de troon stoten met een zege in de topper in Camp Nou. Of dat genoeg is voor de eerste plek, moet zondagavond blijken als Real Madrid nummer vier Sevilla ontvangt.

In Spanje telt het onderlinge resultaat boven doelsaldo en dat betekent bijvoorbeeld dat Real Madrid bij een gelijke stand het voordeel heeft boven Barcelona.
.... https://nos.nl/liveblog/2379708-warming-up-zieke-ihattaren-ontbreekt-bij-psv-petrovic-terug-op-veld-na-hernia

Ik kan me voorstellen dat Barcelona liever verliest van Atletico dan dat ze zien dat Real zo kampioen wordt :rolleyes:

WANDELAAR5
7 mei 2021, 12:38
Daarom zal hij nooit een Kompany worden

Als trainer is het toch niet moeilijk Kompany te evenaren? Zoveel spelers halen, zoveel geld investeren in een Belgisch team en dan geen kampioen worden?

Picasso 1
7 mei 2021, 14:21
Ik kan me voorstellen dat Barcelona liever verliest van Atletico dan dat ze zien dat Real zo kampioen wordt :rolleyes:

Ik kan me voorstellen dat noch Koeman noch zijn spelers daar ook maar één seconde mee bezig zijn.

Big30
8 mei 2021, 07:46
Van den Brom boekt met Genk klinkende zege op Club Brugge en heeft koppositie in zicht

KRC Genk is opnieuw een stap dichterbij Club Brugge gekomen. Nadat de Nederlands getinte koploper eerder al met 2-2 gelijkspeelde tegen Anderlecht, incasseerde het tegen de ploeg van John van den Brom een harde tik: 3-0.

Racing Genk is daardoor sinds de start van de kampioenspoule al vijf punten ingelopen op de koploper. Het verschil tussen de twee clubs bedraagt nu nog slechts vijf punten. De titelstrijd telt nog vier speelronden. Royal Antwerp FC en Anderlecht kunnen het gat met Brugge dit weekend terugbrengen tot zes punten. Zij staan zondag tegenover elkaar in Brussel.

https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/van-den-brom-boekt-met-genk-klinkende-zege-op-club-brugge-en-heeft-koppositie-in-zicht~a561ee2b/

Big30
8 mei 2021, 09:29
Na ontploffingen bij Feyenoord-kroegen nu ook vuurwerkbom bij Ajax-café

Bij café Vak West in de Amsterdamse Balboastraat is gisterenavond laat een ontploffing geweest. Er is schade aan de gevel, meldt de politie. Er vielen geen gewonden. De explosie volgt op soortgelijke incidenten bij Rotterdamse kroegen waar regelmatig Feyenoord-fans komen.

https://www.ad.nl/amsterdam/na-ontploffingen-bij-feyenoord-kroegen-nu-ook-vuurwerkbom-bij-ajax-cafe~a6b1ac5b/

Zwijg :huch::mad::huch:.

Picasso 1
8 mei 2021, 19:57
.... https://nos.nl/liveblog/2379708-warming-up-zieke-ihattaren-ontbreekt-bij-psv-petrovic-terug-op-veld-na-hernia

Ze hebben niet naar je geluisterd. Het werd een 0-0 gelijkspel.
Theoretisch als Real nu zijn eigen 4 resterende wedstrijden wint dan wordt Real Madrid kampioen. Dat gaat echter niet gebeuren tegen tegenstanders als Sevilla, Ath. Bilbao en Villareal waar Real vast punten zal morsen. Atletico wordt dit jaar kampioen.

mechelen
9 mei 2021, 01:51
Van den Brom boekt met Genk klinkende zege op Club Brugge en heeft koppositie in zicht

KRC Genk is opnieuw een stap dichterbij Club Brugge gekomen. Nadat de Nederlands getinte koploper eerder al met 2-2 gelijkspeelde tegen Anderlecht, incasseerde het tegen de ploeg van John van den Brom een harde tik: 3-0.

Racing Genk is daardoor sinds de start van de kampioenspoule al vijf punten ingelopen op de koploper. Het verschil tussen de twee clubs bedraagt nu nog slechts vijf punten. De titelstrijd telt nog vier speelronden. Royal Antwerp FC en Anderlecht kunnen het gat met Brugge dit weekend terugbrengen tot zes punten. Zij staan zondag tegenover elkaar in Brussel.

https://www.ad.nl/buitenlands-voetba...icht~a561ee2b/

Euh zaterdag dus... Het werd 2-2 in het Lotto-Park. Mbokani speelde misschien wel zijn beste wedstrijd ooit maar zag 2 doelpunten door de VAR afgekeurd worden. Anderlecht scoorde in de slotminuut, iets wat in de eerste seizoenshelft heel vaak omgekeerd was.

Het wordt nog spannend, al denk ik niet dat Club dit nog uit handen geeft.

Ik hoop natuurlijk wel.

laplagne
9 mei 2021, 11:35
Momenteel kort geding in Rotterdam in verband met aangekondigde politieacties. Zou bizar zijn als de klassieker Feyenoord-Ajax wordt geschrapt, want dan ligt de Nederlandse eredivisie vanaf donderdag helemaal op z'n reet. De laatste twee speeldagen worden allemaal op hetzelfde tijdstip gespeeld en dan moeten alle clubs ook evenveel wedstrijden gespeeld hebben. Dan zou dan bij het schrappen van de klassieker niet het geval zijn. Denk dat de rechter zal bepalen dat de wedstrijd moet doorgaan. De spelersbus van Ajax zonder politiebegeleiding door Rotterdam is hetzelfde als gaan zwemmen in een vijver met piranha's. Zie Feyenoord trouwens vandaag in geen honderd jaar van de kampioen winnen, ze moeten het duel met een 0-3 eindstand administratief afdoen. Het is net Durex: beter voor beiden!

Willem2
9 mei 2021, 16:00
Zie Feyenoord trouwens vandaag in geen honderd jaar van de kampioen winnen, ze moeten het duel met een 0-3 eindstand administratief afdoen. Het is net Durex: beter voor beiden!

Het is ook niet om aan te zien. Ze spelen nu 10 tegen 10 en Senesi schoot in eigen doel daarnaast mist Fer ook nog een penalty ....
en nog een eigen doelpunt van Haps ....

laplagne
9 mei 2021, 16:42
Het is toch een 0-3 eindstand geworden, maar wat een Rotterdamse wanprestatie. Die trainer Advocaat heeft ook zijn beste tijd achter de rug. Hij laat Malacia met geel in het veld staan terwijl Haps op de bank zit. De Feyenoord-gifbeker gaat helemaal leeg. Vergelijk het maar met onze bezoekjes aan de saunaclubs. Ook onze rentree in de saunaclubs duurt nu wel heel erg lang

bocariver
9 mei 2021, 17:00
Yesterday, Barcelona signed a new player with 500 m € clausus to rebuy his contract. It is not Neymar (only 223 M€ clausus) but somebody called Fernandez...
In same time, Neymar signed a new contract with PSG without exit clausus.
Today, Barcelona FC said that they are deceived by Neymar for not signed with Barcelona....
Is there somebody in Spain to inform this catalans that their Mas que un club had nothing special if they can not pay their player...Play with Fernandez and that's all...
They said too that they felt used by Neymar ....Pathetic....
Like yesterday during their match against Atletico Madrid.
If somebody offer a good contract to Messi,I can not imagine how Barça is going to cry...

Willem2
9 mei 2021, 17:13
Pijnlijke nederlaag Feyenoord in krankzinnige Klassieker

Ajax heeft aartsrivaal Feyenoord een volgende dreun bezorgd in de jacht op Europees voetbal. In een knotsgekke Klassieker, waarin twee rode kaarten en twee eigen doelpunten vielen en Leroy Fer een penalty miste, ging de kampioen met een klinkende zege aan de haal: 0-3.
.... https://www.ad.nl/dossier-eredivisie/pijnlijke-nederlaag-feyenoord-in-krankzinnige-klassieker~abc82b67/

Husky
9 mei 2021, 20:57
Feijenoord tegen Ajax was een duel tussen de schoppers uit Rotterdam en de artiesten uit Amsterdam,de schoppers werden zo in het nauw gebracht dat ze tegen 10 man nog twee keer in eigen doel schoten uit onmacht:)
Later speelde ook Feijenoord met 10 man,na opnieuw een gemene overtreding.
Zelf kreeg Feijenoord nog een presentje van de scheidsrechter in de vorm van een penalty en een rode kaart(is bovenkant schouder ook al een penalty en rood!!!)
Verleden week al Toornstra met een rode kaart,om nog maar te zwijgen over veelpleger Berghuis die eigenlijk in een psychiatrische inrichting thuis hoord:baeh:
Door zijn aanslag in de wedstrijd tegen de laatste man van AZ,is deze Griekse speler nog steeds geblesseerd, ik denk al meer als 4 maanden!!
Zo`n voetballer moet je minimaal 8 wedstrijden schorsen,of zo lang als de Griekse voorstopper nu geblesseerd is!
Feijenoord kon niet de moed en het respect opbrengen om een erehaag voor de kampioen te vormen, slechte zaak!
Het Madurodam trainertje van Feijenoord vergoelijkt al die overtredingen,foute zaak,zoiets moet je veroordelen!

Willem2
9 mei 2021, 22:39
PSV-aanvaller Zahavi halsoverkop naar huis na gewapende overval op gezin

PSV-spits Eran Zahavi heeft zondagmiddag het competitieduel met Willem II (2-0 winst voor PSV) aan zich voorbij moeten laten gaan wegens een gewapende overval in zijn huis in Amsterdam.
.... https://nos.nl/artikel/2380041-psv-aanvaller-zahavi-halsoverkop-naar-huis-na-gewapende-overval-op-gezin

Big30
9 mei 2021, 22:47
https://pbs.twimg.com/media/E0-M9asWEAMn-IC?format=jpg&name=small

bocariver
9 mei 2021, 23:42
Some events tonight in european football.
Real Madrid conceeded a draw at home against Sevilla 2-2. Atletico Madrid caught in hand his destiny in last 3 matches to become champion in Liga if they will win them.

In France, PSG made a draw in Rennes 1-1,this time LOSC have 3 points advance with only 2 matches to play. After Montpellier and Monaco, LOSC who was ridiculous against Ajax in march , could win a new tittle.

In Italy, Juventus lost 0-3 at home against AC Milan, results : Juve is only 5th of calcio and is out of champions league places with 3 matches to play. Not sure htat they could save the situation...

Willem2
10 mei 2021, 13:04
Ze hebben niet naar je geluisterd. Het werd een 0-0 gelijkspel.
Theoretisch als Real nu zijn eigen 4 resterende wedstrijden wint dan wordt Real Madrid kampioen. Dat gaat echter niet gebeuren tegen tegenstanders als Sevilla, Ath. Bilbao en Villareal waar Real vast punten zal morsen. Atletico wordt dit jaar kampioen.

Ja ongelofelijk dat het 0-0 bleef maar Real profiteerde niet en dat is ook uitzonderlijk ...

De strijd om het kampioenschap in Spanje zal drie ongelooflijke laatste speeldagen beleven. Na het ‘superweekeinde’, waarin ook de VAR zijn rol opeiste, is nog alles mogelijk, nu Real Madrid niet profiteerde van het gelijkspel tussen FC Barcelona en Atlético Madrid.
.... https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/zinderende-titelstrijd-koeman-en-barca-zien-ook-real-punten-morsen-na-var-chaos~ad1b1ebe/

deket
10 mei 2021, 21:07
Ruud Vormer,; 2 jaar geleden ; Genk sloot de competitie af met een voorsprong en verloor de eerste wedstrijd van de PO1 terwijl Club Brugge won ; Nu komen we lekker dichterbij, prima toch die PO1?
DezelfdeRuud Vormer vrijdagavond na hun 3-0 nederlaag bij Genk ;" nu meer spannend, door die PO onzin"!
Met zo een etter wil ik nooit een pint drinken,nog erger dan veel politici,draaien met de wind

Zeus1
10 mei 2021, 22:48
Deket, je zou bijna gaan denken dat jij een hekel hebt aan Ruud Vormer, je weet wel die speler die over enkele wedstrijden wederom kampioen van België gaat worden :wink2:

Sphinx
11 mei 2021, 17:58
Dan moet Club niet zo blijven schutteren als ze nu doen, want Genk is tot op 5 pt genaderd. Eerlijk gezegd heb ik daar helemaal geen probleem mee, vooral doorschutteren, dan haalt Genk je nog in :tongue:

deket
11 mei 2021, 19:42
En zoals verwacht zal Herr Flick momenteel een driejarig contract tekenen als bondscoach bij onze oosterburen. Veronderstel dat Joachim Low, de omgekeerde beweging zal maken naar Bayern München
Herr Flick neemt Helga mee als T2 en Von Smallhausen als T3

laplagne
11 mei 2021, 20:09
De overval thuis bij PSV-spits Zahavi vanavond bij Opsporing Verzocht op NPO1 en morgen is overdag de herhaling.

pret
11 mei 2021, 22:23
De spanning in de Turkse competitie is om te snijden. Vandaag hebben zowel Besiktas als Fenerbahce thuis verloren, terwijl Galatasaray uit gewonnen heeft. Hierdoor zijn de punten van zowel Besiktas als Galatasaray 81 en Fenerbahce blijft steken op79. Zaterdag de ontknoping we gaan zien wat het wordt.

Picasso 1
12 mei 2021, 00:04
Ja ongelofelijk dat het 0-0 bleef maar Real profiteerde niet en dat is ook uitzonderlijk ...

.... https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/zinderende-titelstrijd-koeman-en-barca-zien-ook-real-punten-morsen-na-var-chaos~ad1b1ebe/

En Barcelona laat het weer liggen. Na 0-2 voor te hebben gestaan tegen Levante, staat op 14 in La Liga, eindigde de wedstrijd in 3-3.
Alleen Real.zou Atletico nu kunnen bedreigen als Atletico morgen niet wint van Real Sociedad. Voor Barcelona zou er een wonder moeten gebeuren om de competitie te winnen.

Sphinx
12 mei 2021, 23:16
Er kan in het NL'se voetbal ook echt helemaal NIKS normaal verlopen hè. Ook niet in de Eerste Divisie (ik weiger de sponsor te noemen) De Graafschap tegen Helmond Sport werd onderbroken door hevige regenval en terwijl NAC zijn promotiedroom al had zien vervliegen in Leeuwarden en Bas Kuipers Go Ahead Eagles in Rotterdam een overwinning bezorgde tegen Excelsior, moest er daarna nog 53 minuten gespeeld worden in Doetinchem. De spelers van de Eagles bleven hangen in Rotterdam en keken angstig mee, maar de Helmondenaren hielden de nul omdat de Superboeren de 363479984 kansen die ze kregen er.. niet.. in.. kregen. Go Ahead promoveert aldus rechtstreeks samen met Cambuur naar de Eredivisie en de Deventer middenstand mag een treinlading aan eetbare en oneetbare goederen opsturen richting Helmond :biggrin:

Big30
12 mei 2021, 23:25
Luister nu naar de live reportage op TV Oost. Genieten! Wat een ongelooflijk bizarre ontknoping in de eerste divisie. Had het de superboeren wel gegund maar Go Ahead misstaat bepaald niet in de eredivisie. Toch kwa historie net wat groter (wat heet!) dan de Graafschap.

deket
13 mei 2021, 00:19
De zolderdivisie of de wcdivisie? wacht ,hoe heet dat in Nederland ook alweer? ah ja, de keukendivisie!!! Voor al de venten die thuis niets te zeggen hebben wanneer de vrouw een nieuwe keuken wil
Soit, over naar het echte voetbal en daar onderging Genk in eigen huis het spel tegen een tactisch veel beter Anderlecht,echter uit hun eerste kans maakte Genk gelijk in de 2de helft en kon zo een gevleid gelijkspel uit de brand slepen
Zo kan het nerveus geworden Club Brugge toch uitlopen,morgen. Antwerp mist zijn beste speler door Corona alsook zijn hevige ruime aanhang!
Volk op de tribunes zal niet meer voor dit seizoen zijn en gelukkig voor de trouwe supporters betaalt Anderlecht de seizoenskaarten terug

Willem2
13 mei 2021, 00:23
De zolderdivisie of de wcdivisie? wacht ,hoe heet dat in Nederland ook alweer? ah ja, de keukendivisie!!! Voor al de venten die thuis niets te zeggen hebben wanneer de vrouw een nieuwe keuken wil

Nee de Croky cup is veel beter :hammer:

deket
13 mei 2021, 00:26
Dat is alleen voor het bekervoetbal,niet voor de nationale competitie, dat heet bij ons de pintjesdivisie

Zeus1
13 mei 2021, 00:32
voor de trouwe supporters betaalt Anderlecht de seizoenskaarten terug

Ze barsten immers van het geld, het klotst tegen de plinten omhoog :wink2:

deket
13 mei 2021, 00:55
Dan doen ze een royale geste,is het weer niet goed? vraag maar eens aan degene die zo dom waren een seizoenskaart van Club Brugge te kopen?
weet je wat hun compensatie is ? het kunnen winnen van een voetbaltruitje
Doet mij denken, aan mijn eerste uitnodiging bij Anderlecht,vele jaren geleden; komt er een hostess af met een bokaaltje en vroeg mij, wil U meespelen met de prono voor vandaag,de opbrengst gaat naar kom op tegen kanker? (dacht bij mezelf, spelen? met jou wil ik wel spelen,jij bent een echte deketmeid) en reageerde met ; "Wat kan ik winnen?" een voetbalshirt van de speler die je mag kiezen met handtekening! ik ; Wat? ik ben geen 12 jaar meer he schatje, zij ; wat wil je dan? ik ; een date met jou! zij met een tandpastalglimlach,;Wie weet? Nu had de wedstrijd toch verkeerd voorspeld,zoals wel vaker bij Anderlecht omdat je dan niet gokt met rede maar met je hart
Anaway, wat is het best ? dat ze de abonnees integraal terugbetalen of een een voetbalshirt van die etter van een Ruud Vormer?

Zeus1
13 mei 2021, 10:01
Het zit je wel heel erg hoog Deket, we hebben het over geld dat Anderlecht zo hard nodig heeft om te overleven en jij draait het weer naar Ruud Vormer?
Dat deze sterspeler van Landskampioen Club Brugge zo’n impact op je heeft is wel opmerkelijk :wink2:

Player
13 mei 2021, 10:28
Ze barsten immers van het geld, het klotst tegen de plinten omhoog :wink2:Begrijp de frustratie tegen Vormer ook niet goed, het is tegelijkertijd hilarisch en pathetisch. Misschien heeft de beste man de verkeerde Club bezocht of iets verkeerd gezegd over een andere Club van een bevriende eigenaar [emoji6]. Het is nochtans een Nederlander.

Bij RSCA zal geld wel nooit een probleem zijn met een voorzitter en mede-eigenaar als Coucke. Nog steeds EUR multimiljardair maar met dit soort hobbies kan het snel gaan. Een voetbalclub, paarden, superjachten,.. Dan vliegt het geld langs deuren en ramen buiten. Misschien wilt zijn vrouw ook eens een nieuwe keuken...

Puur sportief verrast RSCA met een sterke eindfase in de reguliere competitie en een sterke PO1 tot nu toe. Europees voetbal is al verzekerd. Als ze volgend seizoen terug meedoen voor de titel en blijven goeie jeugdspelers in de A kern aantrekken, moet ik mijn gedacht over het systeem Kompany nog gaan bijstellen. De rekordmeister is het aan zijn status verplicht!

deket
13 mei 2021, 16:03
Betreffende Ruud Vormer, doen jullie maar de moeite post 12286 terug te lezen
En het is vandaag een feestdag, dus een zondag in België en mijn deketmeid zeurt dus ik wil niet dat die arrogante etter ook nog de oorzaak gaat zijn van slechte seks en een mislukt verlengd weekend. Tot maandag. Dan zal er ook nieuws zijn ivm de officiële heropening van de mooiste saunaclub
De mooiste voetbalclub speelde gisteren.

peterp095
13 mei 2021, 19:35
Finale van de CL wordt niet in Istanbul maar in Porto gespeeld.

Uefa zal nu wel van racisme beschuldigd worden.

pret
13 mei 2021, 20:04
Finale van de CL wordt niet in Istanbul maar in Porto gespeeld.

Uefa zal nu wel van racisme beschuldigd worden.

Nee hoor dat is in goed overleg gebeurd. UEFA zal Champignons League finale van 2023 en een toernooi toekennen aan Istanbul. Maar goed ook denk ik zo, gezien huidige situatie zal er toch niet veel publiek op afkomen en daarnaast zijn de meeste Engelse supporters hooligans waar niemand op zit te wachten.

pret
13 mei 2021, 20:13
Over Engelse hooligans gesproken! (United-fans doen weer uiterste best om clash met Liverpool te doen schrappen)

Willem2
14 mei 2021, 01:12
ADO en VVV eruit, PSV doet goede zaken
.... https://nos.nl/artikel/2380626-ado-en-vvv-eruit-psv-doet-goede-zaken-samenvattingen-eredivisie

deket
15 mei 2021, 10:44
Hey Player ik was afgeleid maar nu valt pas mijn euro
Die woorden hilarisch en pathetisch die jij hier gebruikte betreffende Vormer nam je identiek van mij over ivm mijn opmerking op jouw kritiek op Sixsens
Nu ,ik zal je mijn rekeningen opsturen,wanneer ik in Amerika woonde was ik al vele malen miljonair
:)

deket
15 mei 2021, 10:52
Dit gezegd zijnde. Een week terug schreeuwde Vormer nog moord en brand omdat Cullen geen rood kreeg maar in hun wedstrijd tegen Antwerp donderdag had die Lang tweemaal rood moeten krijgen desalnietemin gaf de scheidsrechter geel aan de tegenstander Verstraete voor protesteren. Zo is deze Verstraete zondag geschorst tegen opnieuw,,,,Club Brugge waar Lang wel vrolijk mee mag doen
Ik begrijp waarom Belgische scheidsrechter nooit meer een EK of WK mogen fluiten, ook geen CL
Hun niveau is bedroevend laag
Ik begrijp ook waarom ze in Nederland spelers zoals Vormer en Lang niet meer moeten

Zeus1
15 mei 2021, 11:55
Ik begrijp ook jou trauma Deket, Club met Vormer in de gelederen speelt al jaren goed, kampioenschappen enz enz terwijl jou clubje er zowel sportief als financieel een puinhoop van maakt. Dan snap ik je Calimero-praat heel goed.

Player
15 mei 2021, 13:15
Hey Player ik was afgeleid maar nu valt pas mijn euroHaha, die Euro heeft er lang over gedaan maar beter laat dan nooit. Zal de leeftijd zijn, dat zeggen die meiden je ook allicht meer en meer [emoji6] Niet vergeten een Nederlandse BV op te richten voor je intellectuele rechten onbelast te kunnen cashen, Amerika is daar minder geschikt voor.

Laat die Vormer toch, hoe meer die klaagt en zaagt, hoe minder ze in hun goeie doen zijn en hoe meer kansen RSCA krijgt. In de match tegen de boeren wad RSCA arbitrair niet slecht bedeeld trouwens. You win some, you lose some...

bocariver
15 mei 2021, 17:52
I do not have any commentary about Jupiler league, it is my incompentency level.

I will look soon Juve-Inter soon to be sure that bianconeri will miss champion's league next year.

Atalanta won this afternoon and is already qualified. Tomorrow AC Milano and Napoli will play with same goal.

bocariver
15 mei 2021, 20:06
It was pathetic.
A story of VAR, penalty and simulation.
La comedia dell'arte more than football.
3-2 for juve on a fake penalty without check in of VAR.

Sphinx
15 mei 2021, 22:08
Voor De Graafschap is het seizoen 2020-2021 helemaal ingestort. In de nacompetitie werden ze vandaag uitgeschakeld door Roda JC met 2-3. De Kerkradenaren moeten volgende week aantreden tegen (zo lijkt het nu althans) NEC, dat 2-0 voorstaat tegen Almere City, even afwachten

Willem2
16 mei 2021, 00:11
I do not have any commentary about Jupiler

That´s a pity. That beer is really awful :biggrin:

Willem2
16 mei 2021, 00:18
Robert Lewandowski glom van trots nadat hij zaterdag het historische doelpuntenrecord van Gerd Müller in de Bundesliga evenaarde. De spits van Bayern München maakte in de uitwedstrijd tegen SC Freiburg (2-2) zijn veertigste competitiegoal van het seizoen.

"Ik heb iets bereikt wat ooit onmogelijk leek voor te stellen. Ik ben zo ongelooflijk trots dat ik historie heb geschreven voor Bayern en dat ik een rol speel in het creëren van verhalen die ouders aan hun kinderen vertellen", schrijft Lewandowski op Twitter.
.... https://www.nu.nl/voetbal/6133568/lewandowski-trots-na-evenaren-doelpuntenrecord-dit-leek-ooit-onmogelijk.html

dat record gaat er aan en dat is een ongelofelijke prestatie ...

Uitzinnige Lineker biedt na FA Cup-winst van Leicester City excuses aan: ‘Sorry dat ik me heb laten gaan’
Gary Lineker kon na de zege van Leicester City in de finale van de FA Cup zijn geluk niet op. De oud-speler van Leicester, die in 1991 met Tottenham Hotspur de FA Cup won, zag ‘zijn’ club op Wembley Chelsea met 1-0 verslaan.
.... https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/uitzinnige-lineker-biedt-na-fa-cup-winst-van-leicester-city-excuses-aan-sorry-dat-ik-me-heb-laten-gaan~a9c851ce/

bocariver
16 mei 2021, 14:54
Napoli won on pitch of Fiorentina 0-2. Hurrah , Juventus is still in 5th position before last match in Bologna.

Picasso 1
16 mei 2021, 21:48
Real madrid wint 0-1 uit tegen Bilbao.
Atletico wint 2-1 van Osasuna. Tweede goal door Suarez in minuut 88.
Barcelona verliest 2-1 van Celta de Vigo.

Met nog 1 wedstrijd te gaan wordt de competitie beslist tussen Atletico en Real Madrid. Real Madrid kan enkel kampioen worden als die zijn eigen wedstrijd tegen Villareal (pittige tegenstander) wint en Atletico niet wint van Valladolid. Atletico heeft het dus in eigen hand.

Bij het vrouwenvoetbal Champions League finale Chelsea - Barcelona staat Barcelona 4-0 voor na slechts 35 minuten in de eerste helft.

Willem2
16 mei 2021, 23:07
Bij het vrouwenvoetbal Champions League finale Chelsea - Barcelona staat Barcelona 4-0 voor na slechts 35 minuten in de eerste helft.

Martens speelde zeer goed ...

Big30
17 mei 2021, 08:15
Emmen is dan toch nog op plaats 16 geëindigd daar zag het begin dit jaar niet naar uit. Willem II heeft het gered. Donderdag tegen NAC en dan tegen de winnaar van Roda NEC. Ik waag me niet aan een voorspelling, sneu voor de Graafschap in 1 week verspelen ze alles.

Club Brugge verjaagt titelstress tegen Antwerp, nog 1 puntje nodig voor de titel

Club Brugge heeft zijn eerste zege in de Champions Play-offs geboekt, meteen een heel belangrijke want de titel komt nu wel heel erg dichtbij. De 3 goals vielen allemaal in 6 minuten tijd. Club heeft donderdag aan 1 punt op Anderlecht genoeg voor de titel (als Genk wint).
https://sporza.be/nl/matches/voetbal/jupiler-pro-league/2020-2021/kampioenschap-play-off/04/club-brugge-antwerp-club-brugge-verjaagt-titelstress-tegen-antwerp-nog-1-puntje-nodig-voor-de-titel~1594213022439/

Het is nog niet binnen voor Brugge, zou wel bizar zijn dat als je PO1 begint met ik dacht 9 punten voorsprong je het dan niet redt. We gaan het zien.

In Frankrijk zal Lille het wel redden maar op een laatste speeldag kunnen rare dingen gebeuren, Lyon doet weer goede zaken voor de CL kwalificatie.

bocariver
17 mei 2021, 17:58
In Frankrijk zal Lille het wel redden maar op een laatste speeldag kunnen rare dingen gebeuren, Lyon doet weer goede zaken voor de CL kwalificatie.

No, Lyon did not make any progress for CL. They won but their main opponent Monaco too. So, Lyon have a wall just in front.

Lyon will need to beat Nice. But if Monaco win in Lens , bye bye CL...

In fact, Monaco can still be champion in theory.

About tittle, LOSC have his destiny in hand but last week end , they played like against Ajax ( very bad). Next sunday, they will played in Angers. LOSC already lost at home against this opponent.

PSG will finished strong in Brest. But Brest must fight till the end because if they lose , they will be in play out for league 2.

So last day will be intensive at every scale of tableboard.Reims, Bordeaux,Strasbourg, Brest,Lorient and Nantes could still be in play out.

Last place in conference league between Rennes and Lens.

Champion tittle and CL places between LOSC,PSG, Monaco and Lyon.

deket
17 mei 2021, 21:45
Dear W2, dear Bocariver ; If Jupiler is awful,;what is Heinikenbeer? Thats like comparing a deketgirl to ma Flodder
Heinikenbeer is very terrible!
And Heinikenbeer has been one of the main sponsors of CL for years

Big30
17 mei 2021, 21:56
“Jupiler smaakt niet beter dan Heineken”: biersommelier Sofie Vanrafelghem proeft 10 populaire pilsen
Een fris en goed getapt pintje van ’t vat, daarvoor moeten we nog heel even geduld oefenen. Gelukkig kunnen we in afwachting met onze bubbel genieten van een sixpack pils. Velen zijn ervan overtuigd dat ‘hun merk’ de beste pils is. Maar welke smaakt nu écht het lekkerst? Onze biersommelier Sofie Vanrafelghem deed de test en proefde blind de meest populaire pilsen van brouwerijen. En ze merkte toch duidelijke verschillen.

https://www.hln.be/mijn-gids/jupiler-smaakt-niet-beter-dan-heineken-biersommelier-sofie-vanrafelghem-proeft-10-populaire-pilsen~a30a55cc/

het verschil
Verontrustend nieuws voor wie zweert bij een Belgisch pintje. Terwijl wij er van uitgaan dat Belgische pils veel beter smaakt dan een Nederlands "biertje", blijkt nauwelijks iemand het verschil te proeven tussen een Stella of een Heineken. Dat blijkt uit een blinde smaaktest bij 138 bierliefhebbers. Vlaamse kenners *beamen: ons edele gerstenat is eenheidsworst *geworden.

https://www.hln.be/nina-kookt/blinde-smaaktest-stella-of-heineken-geen-kat-proeft-het-verschil~a7cd771a/

:biggrin::tongue::biggrin:

deket
17 mei 2021, 22:07
euh Big30, deze test werden gedaan door een vrouw? whats next;, ik die de strijk,was en plas ga doen?

Big30
17 mei 2021, 23:57
Vandenbempt: "Clement zou volgend jaar naar mooie Nederlandse club moeten gaan"

Als Club Brugge de landstitel over de streep trekt, zal coach Philippe Clement toch eens nadenken over zijn toekomst. "Wat kan hij nog meer doen?", redeneert Vandenbempt.

"Hij heeft na de titel met Genk twee keer de titel gepakt met Club Brugge en een goede Champions League-campagne gespeeld. Hij zou nu naar een mooie club in Nederland of Duitsland moeten kunnen gaan."
https://sporza.be/nl/2021/05/17/vandenbempt-clement-zou-volgend-jaar-naar-mooie-nederlandse-club-moeten-gaan~1621285519499/

Lijkt me toch wat te hoog gegrepen voor deze toch zeer sympathieke coach :biggrin:.

Zeus1
18 mei 2021, 00:02
Lijkt me toch wat te hoog gegrepen voor deze toch zeer sympathieke coach :biggrin:.

Misschien te hoog gegrepen inderdaad maar van de andere kant snap ik hem wel, in België kan hij niet hogerop.

deket
18 mei 2021, 00:49
Daar zitten ze in het buitenland echt niet op te wachten,zelfs de Kozakkenboys niet
Heeft als coach wel zijn verdienste maar google ; schijnheilig alsook hypocriet en je krijgt zijn naam
Nu weer ; citaat Clement ;" Vanaken ging heel goed om met zijn rol als bankzitter"
Vanaken zelf ; "ik heb hier helemaal geen begrip voor"
Misschien heeft Clement wel politieke ambities?

Willem2
18 mei 2021, 11:52
Feyenoord haalt Guus Til terug naar de eredivisie
Guus Til keert terug naar de eredivisie. De 23-jarige middenvelder wordt bij Feyenoord herenigd met zijn oude trainer Arne Slot.
.... https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/feyenoord-haalt-guus-til-terug-naar-de-eredivisie~ad425139/

bocariver
18 mei 2021, 18:07
Breaking news........

Looks like Didier Deschamps decided to call back Karim Benzema....

Big30
20 mei 2021, 23:10
Club Brugge klaart de klus in het hol van de leeuw en is voor de 17e keer landskampioen!

Club Brugge is voor de 17e keer landskampioen. Een sterk blauw-zwart had vanavond aan een 3-3-gelijkspel genoeg op het veld van aartsrivaal Anderlecht. Hans Vanaken was de grote man voor Club met twee doelpunten.

Dit verdiende Club niet.

Eigenlijk verdient Club die hele zenuwslopende play-offs niet. Niet als je 16 punten voorsprong had na de reguliere competitie.

Maar hey, de regels zijn de regels.

Het slotwoord is voor Ruud Vormer.

Zijn vierde titel.

Nooit gedacht dat wij de lof zouden steken van een ‘loper’.

Kapitein, je bent een monumentje van Club Brugge.

Neen. Het échte slotwoord is voor Philippe Clement.

Zijn truc met Vanaken sloeg natuurlijk nergens op.

Maar drié titels op rij – in het Brugse spoor van Ernst Happel.

Coach, je bent een kampioen.

https://www.hln.be/dossier-17de-landstitel-voor-club-brugge/club-brugge-klaart-de-klus-in-het-hol-van-de-leeuw-en-is-voor-de-17e-keer-landskampioen~ae9deb05/

https://images0.persgroep.net/rcs/SAIttG6NsQvk-FoMjNk9B1NPz5w/diocontent/203077975/_fitwidth/694/?appId=21791a8992982cd8da851550a453bd7f&quality=0.8&desiredformat=webp

Het IJsberenforum feliciteert de beste en mooiste club van België met een dik verdiend kampioenschap!

:freu::lostit::freu:

Zeus1
20 mei 2021, 23:18
Het lag volgens mij aan de scheidsrechter en de VAR, die waren anti-Anderlecht, schandalig. Ik geef het maar even mee :freu:

deket
21 mei 2021, 00:44
17 de keer ,dat is de helft van ons Rekordmeister met 34 titels,maar de boeren liggen nu wel ongeveer op hoeveelheid van oa Union,Standard en Beerschot
Anderlecht 5 europese bekers gewonnen, Brugge? even kijken,,,,0 europabekers,dat is nog minder dan het provincieploegje van Big 30 met twee Europese bekers
Ze feliciteren? krijg ik niet over mijn hart.,dus ik ga niet hypocriet doen,ben geen politieker. Mijn deketmeid koos pas een nieuw hemd voor mij, maar zit nu vol braaksel met het bekijken van Vormer en Lang,het hemd dus
Neen, ik kan nu wel schrijven gefiliciteerd etc,maar dat zou ik toch niet menen dus doe ik dat liever niet
Liever onsportief dan schijnheilig,maar over het hele seizoen is het wel verdiend,hoewel Genk het mooiste voetbal speelde,zeker tijdens de PO1

Big30
21 mei 2021, 07:22
Ruud Vormer: "We waren gewoon de beste dit seizoen. Klaar."

Het is al van eind de jaren 70 geleden dat Club twee keer op een rij de titel kon pakken. "We staan in de geschiedenisboeken, dat is fantastisch. Volgend jaar gaan we voor een 3e op een rij. Het is ook wel extra speciaal dat het op het veld van Anderlecht is."
https://sporza.be/nl/2021/05/20/ruud-vormer-we-waren-gewoon-de-beste-dit-seizoen-klaar~1621544057317/

Club Brugge-voorzitter laakt puntendeling: "Tijd om onsportief systeem te veranderen"

"We moeten eerlijk zijn: het is niet normaal dat we op de voorlaatste speeldag eigenlijk 15 punten hadden moeten voorstaan - als je alle punten optelt - maar we toch nog moeten strijden om de titel."

"Mijn sporthart bloedt hiervan. Je wil als sporter winnen of verliezen, maar wel met correcte spelregels. Die halvering van de punten hoort daar niet in thuis", gaat Verhaeghe voort.

"Je krijgt dat nergens in Europa uitgelegd, niemand vindt dat fair. Ik denk dat we daar iets aan moeten doen, als we de eerbaarheid van onze competitie willen behouden."
https://sporza.be/nl/2021/05/20/club-brugge-voorzitter-laakt-puntendeling-tijd-om-onsportief-systeem-te-veranderen~1621547133044/

Sphinx
21 mei 2021, 08:08
Intussen wordt Drenthe wakker met een kater. Emmen verloor gisteren na strafschoppen op eigen veld van NAC, geen miraculeuze ontsnapping uit playoffs. De klassieker NEC NAC wordt de finale voor promotie.

https://nos.nl/artikel/2381643-emmen-degradeert-na-penalty-s-tegen-nac-gevoel-is-niet-te-beschrijven

WANDELAAR5
21 mei 2021, 09:44
Tsja, dan is het te hopen dat N.E.C. promoveert. Hebben we er weer een leuke derby bij, vooral wanneer N.E.C. weer, als vanouds, boven Vitesse komt te staan!

Husky
21 mei 2021, 16:08
Brugge gefeliciteerd met de kampioentitel.
Minder leuk is het feit dat Noa Lang een discriminerend lied over Joden moest zingen:gruebel:
Noa lang is een bij Feyenoord opgevoed Schoffie die nog kort voor Ajax voetbalde,maar vooral door zijn ongepaste gedrag moest vertrekken.
Wat hij nu deed is ongepast, videobeelden van zijn anti Jodenlied zijn verschenen via de Belgische media.
Feyenoord koestert dit anti Jodenlied, waarschijnlijk is er ook bij Anderlecht een link naar het Jodendom,vandaar zijn asociale optreden!!!!

molaar
21 mei 2021, 16:26
Ronduit schandalig !!! Ik hoop dat ze hem links laten liggen voor het Nederlands elftal https://twitter.com/LoicBilliauw10/status/1395650979870224386?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5 Etweetembed%7Ctwterm%5E1395692697516716032%7Ctwgr% 5E%7Ctwcon%5Es3_&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.ad.nl%2Fbuitenlands-voetbal%2Fex-ajacied-noa-lang-in-opspraak-na-kampioensfeest-liever-dood-dan-sporting-jooda760a495%2F

peterp095
21 mei 2021, 18:19
In België was er eerder een soortgelijk incident maar het werd door de voetbalbond niet als racistisch bestempeld.

“Jood wordt door de supporters van R. Antwerp FC gebruikt als een geuzennaam voor zichzelf. Het liedje dat door de supporters van KFCO Beerschot Wilrijk wordt gezongen is op hen bedoeld en heeft niet de intentie om te discrimineren of aan te zetten tot geweld”, motiveert de geschillencommissie in hoger beroep.22 mei 2018

Er wordt weer veel heisa over gemaakt, tot in de politiek toe (Somers van OpenVld bijvoorbeeld). Ze hebben blijkbaar niets anders te doen in België.

Big30
22 mei 2021, 18:48
Na Schalke 04 zakt met Werder Bremen nog een Traditionsverein uit Bundesliga

Op de laatste speeldag van de Bundesliga is het doek gevallen voor Werder Bremen. De ploeg van Niklas Moisander (oud-AZ en Ajax) en Milot Rashica (oud-Vitesse) begon als 16de aan de laatste speelronde, maar was in eigen huis kansloos tegen Borussia Mönchengladbach: 2-4.

Omdat nummer 17 1.FC Köln dankzij een late treffer van de Belg Sebastiaan Bornauw (86ste minuut) met 1-0 won van Schalke werd de degradatie onvermijdelijk. Köln eindigt als zestiende en moet nu beslissingswedstrijden spelen om lijfsbehoud.

https://nos.nl/artikel/2381875-na-schalke-04-zakt-met-werder-bremen-nog-een-traditionsverein-uit-bundesliga

satanic surfer
22 mei 2021, 20:40
Atletico Madrid wint de titel in eviva Espana door met 1-2 te winnen bij Valladolid. Uitermate geinig dat uitgerekend Luis Suarez met z´n 21-ste seizoenstreffer het doelpunt van de titel maakte en daarmee een extra lange neus richting Barcelona dat fat Luis liet opkrassen...Mal gucken of Koeman hetzelfde lot wacht 1 der dagen...

In Duitsland maakt Robert Lewandowski in de slotminuut z´n 41-ste seizoenstreffer en daarmee wordt het record van Gerd Müller uit de geschiedenisboeken geschrapt...

Picasso 1
22 mei 2021, 20:59
Atletico Madrid wint de titel in eviva Espana door met 1-2 te winnen bij Valladolid. Uitermate geinig dat uitgerekend Luis Suarez met z´n 21-ste seizoenstreffer het doelpunt van de titel maakte en daarmee een extra lange neus richting Barcelona dat fat Luis liet opkrassen...Mal gucken of Koeman hetzelfde lot wacht 1 der dagen...

Tot de allerlaatste minuut heeft het er om gespannen of het Atlético of Real Madrid zou worden. Het zij Atlético gegund, het is goed dat ook af en toe een andere club wint dan de grote twee.

Voor Zidane is dit zijn laatste wedstrijd bij Real geweest. Hij wordt waarschijnlijk opgevolgd door Allegri.
Voor Koeman lijkt het dat de zwaard van Damocles boven zijn hoofd aan het swingen is (lastig te duiden de woorden van Laporta over kwaliteitsimpuls voor komend jaar zonder daarbij vertrouwen in Koeman uit te spreken)

Willem2
22 mei 2021, 22:37
In Duitsland maakt Robert Lewandowski in de slotminuut z´n 41-ste seizoenstreffer en daarmee wordt het record van Gerd Müller uit de geschiedenisboeken geschrapt...

En aan de onderkant degradeerde een andere oud-kampioen: Werder Bremen.
Köln haalde het net in de laatste minuten, anders hadden ze mooi volgend jaar tegen o.a. HSV en Schalke kunnen spelen. Nu wordt het dus Werder Bremen...

Willem2
22 mei 2021, 22:39
Boekhoorn zegt ‘ja’ tegen NEC, miljardair neemt regie over in Nijmegen
Marcel Boekhoorn krijgt de macht bij NEC. De miljardair uit Bennekom neemt de regie over bij de Nijmeegse profclub. Met een miljoeneninjectie moet aan de Waal voor jarenlang een ‘serieuze eredivisionist’ worden neergezet.
.... https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/boekhoorn-zegt-ja-tegen-nec-miljardair-neemt-regie-over-in-nijmegen~a61d696f/

WANDELAAR5
22 mei 2021, 22:43
Volgens mij moeten ze eerst nog zien te promoveren morgen. Of heb ik iets gemist?

Willem2
22 mei 2021, 22:45
Volgens mij moeten ze eerst nog zien te promoveren morgen. Of heb ik iets gemist?

Het is Anderlecht aan de Waal !!! :biggrin:

broodpoot
22 mei 2021, 23:09
Voor Koeman lijkt het dat de zwaard van Damocles boven zijn hoofd aan het swingen is (lastig te duiden de woorden van Laporta over kwaliteitsimpuls voor komend jaar zonder daarbij vertrouwen in Koeman uit te spreken)

Vraag me dan af welke kwaliteitsimpuls komt, ze hebben geen Euro te spenderen en er zal eerder moeten worden gesaneerd dan dat ze even 50M. (wat koop je daar überhaupt nog voor) stuk kunnen smijten.
Verder denk ik oprecht dat hij er het maximale uit heeft gehaald, mn de verdediging is Europese subtop, en dan druk ik me nog vriendelijk uit.
Maar joh, flikker er maar weer een trainer uit, geef 'm een dikke envelop met geld mee en probeer het maar opnieuw met een andere trainer.

Siberische tijger
23 mei 2021, 11:57
.... https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/boekhoorn-zegt-ja-tegen-nec-miljardair-neemt-regie-over-in-nijmegen~a61d696f/

Als NEC promoveert, hebben we straks 2 clubs uit Arnhem Zuid in de Eredivisie.;)

Siberische tijger
23 mei 2021, 11:59
En aan de onderkant degradeerde een andere oud-kampioen: Werder Bremen.
Köln haalde het net in de laatste minuten, anders hadden ze mooi volgend jaar tegen o.a. HSV en Schalke kunnen spelen. Nu wordt het dus Werder Bremen...

Dat kan nog steeds voor Köln, eerst de promotie/degradatie wedstrijd maar winnen.

bocariver
23 mei 2021, 20:55
End of championships in Europe tonight.

It 's done in England and the club who will miss the champion's league next season is ......... Leicester.
Long time , it was Chelsea who lost against Villans but Gareth Bale wake up in last 10 minutes and scored for Tottenham 2-4.
Liverpool saved his season with a win 2-0 against Crystal Palace with 2 goals of Sadio Mané.

In Italy, 5 minutes played and Milan , Napoli and Juventus are fighting for CL;

In minutes, the final countdown in France with suspense everywhere.

In Germany, this afternoon , Bochum and Greuter Furth are in Bundesliga . Holstein Kiel lost by surprise at home 2-3 and they lost direct place to go in playdown against FC Koln.

bocariver
23 mei 2021, 20:59
Federico Chiesa scored in Bologne for Juve after 6 minutes for CL ticket. Cristiano Ronaldo is on bench for this important match...
Napoli and AC Milan must react.
Specially Napoli who is out of CL.

bocariver
23 mei 2021, 21:26
Second goal for Juve by Morata after a pass from Dybala. 0-2 for bianconeri. They will had to wait what will happen in Napoli and Milan, They made the job in 30 minutes.

In France, LOSC scored by Jonathan David, 0-1 in Angers. They made the most difficult to be champion. This canadian ( ex La Gantoise) made a very good season after a difficult begin. He is better than Doku...
PSG already missed a penalty by Neymar.

Lyon scored by Toko Ekambi on a pass from Depay. May be CL is possible for Lyon compared to Monaco.

bocariver
23 mei 2021, 21:39
Half time in Italy. Juve scored again by Adrien Rabiot.
AC Milan scored an important goal by Kessié on penalty. 0-1 in Atalanta and one feet in CL.
Napoli just need to score in second half to kick Juve out of CL.

In France, Lyon can not keep his advance against Nice 1-1 and CL place lost.
For play down, Strasbourg scored against Lorient and put this team in difficulties , I mean send them in play down against Toulouse.

Willem2
23 mei 2021, 21:46
Als NEC promoveert, hebben we straks 2 clubs uit Arnhem Zuid in de Eredivisie.;)

NEC verslaat NAC in slotfase en keert na vier jaar terug in de eredivisie
.... https://nos.nl/artikel/2382041-nec-verslaat-nac-in-slotfase-en-keert-na-vier-jaar-terug-in-de-eredivisie

bocariver
23 mei 2021, 21:52
Lyon and Toko Ekambi scored again 2-1.CL is back and Monaco is still inactive.

PSG leads 0-1 in Brest, otogoal from Faivre who was already responsible on penalty . It looks like this player bet on Paris...
ANyway, LOSC do not care because the had a penalty too anf hero of season Burak Yilmaz scored 0-2. Tittle is in their hand.

bocariver
23 mei 2021, 22:13
Nice is back again 2-2 in Lyon. CL lost.
Lorient scored in Strasbourg 1-1. It is mean that Brest is going to play down.

Rete del Napoli,1-0 in Maradona estadio contra Hellas.
Juve is losing CL.

bocariver
23 mei 2021, 22:25
Hellas made goals of draw, Juve breath again.
Lyon lost 2-3 at home against Nice, Depay is not enough this year.

Picasso 1
23 mei 2021, 22:47
Champions League voor Juve ten koste van Napoli (tenzij de Uefa ze komend seizoen uitsluit vanwege de Superliga).

bocariver
23 mei 2021, 22:53
Juve saved his ass for CL and Napoli will go to europa league.

Lille became champion , Lyon lost CL.

Nantes lost at home in last minute and will fight against Toulouse for last place in league 1.

Big30
24 mei 2021, 00:26
Antwerp wint het duel om de voorrondes van de Europa League tegen Anderlecht

Alle teerlingen in de Champions’ play-offs zijn geworpen. Antwerp heeft zich in een rechtsreeks duel tegen Anderlecht verzekerd van de derde plaats en mag deelnemen aan de laatste voorronde van de Europa League. Anderlecht speelt als vierde de 3e voorronde van de Conference League. Een vroege rode kaart voor Anderlecht-verdediger Miazga speelde een bepalende rol op de Bosuil.
https://sporza.be/nl/matches/voetbal/jupiler-pro-league/2020-2021/kampioenschap-play-off/06/antwerp-anderlecht-antwerp-wint-het-duel-om-de-voorrondes-van-de-europa-league-tegen-anderlecht~1594213020431/

Behalve de felicitaties naar kampioen Brugge natuurlijk Anderlecht niet vergeten met een zeer fraaie en dik verdiende plaats 4 in België. Heel knap om in PO1 in een poel van 4 de vierde plaats te behalen :tongue:. Anderlecht speelt als vierde de 3e voorronde van de Conference League, mooi toch!

Willem2
24 mei 2021, 00:43
Het kampioenssprookje van Sven Botman met Lille OSC heeft zondagavond een prachtige afloop gekregen: de door Ajax uit de Europa League geknikkerde ploeg rekende af met Angers SCO (1-2) en wist daardoor dat het de hegemonie van een eveneens winnend Paris Saint-Germain (0-2) doorbrak: na drie seizoenen was er weer eens een andere landskampioen.
.... https://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/385046/botman-maakt-met-lille-osc-sprookje-compleet-geen-titel-psg/

Willem2
24 mei 2021, 15:09
Recordinternational Ramos ontbreekt in opvallende Spaanse EK-selectie
.... https://nos.nl/artikel/2382108-recordinternational-ramos-ontbreekt-in-opvallende-spaanse-ek-selectie

In de selectie is geen 1 speler van Real Madrid :eek:
Picasso 1 schijnt nu supporter geworden te zijn van een ander land :rolleyes:

deket
24 mei 2021, 22:59
Voor Lille ben ik blij, ook in Rijsel doen ze aan goede jeugdwerking
Betreffende Real ; ik denk niet dat dit in de Spaanse voetbalgeschiedenis ooit is voorgevallen,geen een speler van Real Madrid geselecteerd

Picasso 1
24 mei 2021, 23:08
Betreffende Real ; ik denk niet dat dit in de Spaanse voetbalgeschiedenis ooit is voorgevallen,geen een speler van Real Madrid geselecteerd

Al maandenlang speelde maar 1 en soms 2 Spaanse spelers (die onder normale omstandigheden reserve zijn) in de basis. Daar ga je niet bepaald het Spaanse elftal mee voeden.

De wel selecteerbare spelers zijn maandenlang geblesseerd.

Willem2
24 mei 2021, 23:10
Voor Lille ben ik blij, ook in Rijsel doen ze aan goede jeugdwerking

Ik vind het ook wel grappig dat Lille kampioen is geworden. Maar ik geef maar even mee, net als deket dat altijd doet, dat Ajax van deze kampioen toch redelijk eenvoudig gewonnen heeft en dat Lille in die twee wedstrijden beschamend weinig liet zien.
Daarnaast, dat een reservespeler van Ajax daar meteen basisspeler is geworden. Dus is de nederlandse competitie veel sterker :cool:

Big30
24 mei 2021, 23:23
Mag ik dan nog even meegeven dat de kern van Brugge de glorieuze kampioen van Belgie wordt gevormd door 3 Nederlandse B-spelers: Dost, Lang en Vormer :tongue:.

Ik geeft het maar even mee hoor :biggrin:.

deket
24 mei 2021, 23:23
Een vreemd soort logica
Anderlecht schakelde ooit Barcelona uit Europees,in hetzelfde seizoen verloor Anderlecht van Beerschot en in de beker verloor dat Beerschot van Berchem,dus besluit ; Berchem(te vergelijken met jullie Kozakkenboys)is sterker dan Barcelona

deket
24 mei 2021, 23:26
Big30 en gelieve etters zoals Lang en Vormer in Nederland te houden,maar daar zijn ze terecht blij dat ze ervan af zijn

Big30
24 mei 2021, 23:28
Anderlecht schakelde ooit Barcelona uit Europees
Heb je het nu over 1923 of 1899?

deket
24 mei 2021, 23:31
Doet me denken aan een veel te vroeg overleden vriend die destijds met zijn Harley-Davidsonclub ging crossen in Marokko. (De woestijn blijkt daar perfect voor te zijn) "Amai jullie zijn hier zo extreem vriendelijk" merkte hij op. Ja,dat komt omdat het echte crapuul bij jullie zit antwoorden zij hem

Big30
24 mei 2021, 23:33
"Amai jullie zijn hier zo extreem vriendelijk" merkte hij op. Ja,dat komt omdat het echte crapuul bij jullie zit antwoorden zij hem
Heb jij dan racistische vrienden :eek:?

deket
24 mei 2021, 23:33
@Big 1990. Jullie held Johan Cruijff was coach van Barcelona en ondergetekende nog jong en knap. Heden niet meer jong:wink2:

deket
24 mei 2021, 23:34
Geen racistische, zou dat ook niet willen,wel realistische

Willem2
26 mei 2021, 13:17
'Kijk thuis naar EK-wedstrijden'
Eén van de regels die demissionair minister Grapperhaus wil instellen als de horeca in juni weer (meer) open mag, is: geen live entertainment en geen videoschermen. Dat betekent dat voetballiefhebbers de eerste ronde van het EK, dat op 11 juni begint, niet in de kroeg kunnen kijken. "Dat is niet verstandig", zei Grapperhaus na afloop van het Veiligheidsberaad gisteravond. "Dat trekt hoe dan ook veel meer mensen. Zowel binnen als buiten, dus ook op terrassen, is mijn uitgangspunt: dat moeten we nog niet willen." Hij roept iedereen op om thuis naar het EK te kijken.

De burgemeesters in het Veiligheidsberaad hebben Grapperhaus geadviseerd om wat dit betreft voor het hele land één lijn te trekken. "Je moet niet krijgen dat de ene burgemeester wel een scherm ophangt op een plein of in een kroeg en de ander niet", zei voorzitter Bruls na afloop. "Mensen lopen langs, blijven kijken en dan wordt de groep snel groter. In normale tijden is dat leuk en gezellig, maar we zitten nog steeds met beperkingen."

Grapperhaus hoopt dat er eind juni meer mogelijk is, als de achtste finales van het EK gepland zijn. "Laten we hopen dat we dan een stuk verder zijn, zowel met voetbal als met de maatregelen."

Koninklijke Horeca Nederland noemt de oproep van Grapperhaus om thuis naar het EK te kijken overigens "heel raar". "De afgelopen maanden is duidelijk geworden dat de besmettingen thuis plaatsvinden en niet in een gecontroleerde omgeving zoals de horeca", zegt voorzitter Robèr Willemsen. "Met deze oproep laat de minister zien dat hij ver van de realiteit af staat."
.... https://nos.nl/liveblog/2382342-belgie-pauzeert-inenten-met-janssen-vaccin-who-14-procent-minder-besmettingen

Willem2
26 mei 2021, 14:43
Zestien coronabesmettingen gelinkt aan kampioensfeest Ajax
Er zijn zestien coronabesmettingen die gelinkt worden aan het kampioensfeest van Ajax begin deze maand. Dat meldt de GGD Amsterdam na bron- en contactonderzoek. De voorzitter van de Veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland en burgemeester Femke Halsema schrijven dit in een brief aan de gemeenteraad.

Waarschijnlijk ligt het werkelijke aantal coronabesmettingen hoger, staat in de brief. Dat komt volgens de GGD door het gebruik van zelftesten, waardoor niet alle besmettingen bij de GGD worden gemeld. Ook zal niet iedereen bij het bron- en contactonderzoek hebben gezegd dat ze bij de Johan Cruijff Arena waren.

Op zondag 2 mei was het volgens de gemeente Amsterdam veel te druk bij het stadion tijdens en na de kampioenswedstrijd van Ajax. Op basis van informatie van de politie schat de gemeente dat er 12.000 supporters naar het stadion waren gekomen. De driehoek van burgemeester, politie en Openbaar Ministerie besloot niet op te treden bij de Arena om "ongeregeldheden en escalatie van geweld te voorkomen".

De beelden van rond de Arena leidden tot verbazing en verontwaardiging, ook in het kabinet.
.... https://nos.nl/liveblog/2382342-zestien-besmettingen-gelinkt-aan-kampioensfeest-ajax-who-14-procent-minder-besmettingen

Ook bij koningsdag vielen er ongeveer 500 besmettingen te betreuren. Allemaal in de open lucht, maar wel dicht op elkaar staan voor een langere periode. Zullen wel geen besmettingen zijn in Brugge, Nijmegen en Leeuwarden ... Trouwens in Rotterdam stonden ze ook allemaal dicht op elkaar ...

Willem2
26 mei 2021, 15:43
Gakpo, Timber en Weghorst wél, Bergwijn niet naar EK

..... https://nos.nl/artikel/2382380-gakpo-timber-en-weghorst-wel-bergwijn-niet-naar-ek

Oranje-selectie EURO 2020:

Keepers: Jasper Cillessen (Valencia), Tim Krul (Norwich City) en Maarten Stekelenburg (Ajax)
Verdedigers: Patrick van Aanholt (Crystal Palace), Nathan Aké (Manchester City), Daley Blind (Ajax), Denzel Dumfries (PSV), Matthijs de Ligt (Juventus), Jurriën Timber (Ajax), Joël Veltman (Brighton & Hove Albion), Stefan de Vrij (Internazionale) en Owen Wijndal (AZ)
Middenvelders: Donny van de Beek (Manchester United), Ryan Gravenberch (Ajax), Frenkie de Jong (Barcelona), Davy Klaassen (Ajax), Teun Koopmeiners (AZ), Marten de Roon (Atalanta Bergamo) en Georginio Wijnaldum (Liverpool)
Aanvallers: Steven Berghuis (Feyenoord), Cody Gakpo (PSV), Luuk de Jong (Sevilla), Donyell Malen (PSV), Memphis Depay (Olympique Lyon), Quincy Promes (Spartak Moskou) en Wout Weghorst (VfL Wolfsburg)
.... https://www.ad.nl/euro-2020/de-boer-kiest-voor-weghorst-en-timber-dit-is-de-volledige-oranje-selectie-voor-het-ek~af842659c/

Zeus1
26 mei 2021, 16:16
Ik denk dat die Bergwijn meer wedstrijdritme heeft dan Donny van de Beek bv, maar goed er moet een keuze gemaakt worden.

Willem2
26 mei 2021, 16:59
Ik denk dat die Bergwijn meer wedstrijdritme heeft dan Donny van de Beek bv, maar goed er moet een keuze gemaakt worden.

Dat scheelt niet zoveel. Bergwijn is meer een aanvaller en van de Beek een aanvallende middenvelder en daar is meer gekozen tussen Berghuis, Gakpo, Malen, Promes en Weghorst.

Willem2
26 mei 2021, 17:05
Veel spelers van het Nederlands elftal zijn in aanloop naar het EK inmiddels gevaccineerd tegen het coronavirus, zo heeft bondscoach Frank de Boer woensdag verklapt. Het grootste deel van de selectie wilde de prik, maar toch zijn er ook enkele spelers die daar niet voor kozen. ,,Ik kan niemand dwingen.”

Volgens De Boer hebben vijf of zes internationals een prik geweigerd. ,,Dat moeten ze zelf weten'', zei hij. ,,Maar ik denk dat een aantal van hen ook al corona heeft gehad."
..... https://www.ad.nl/binnenland/live-vrij-reizen-in-europa-pas-na-twee-prikken-gratis-pcr-test-voor-vakantiegangers~af555a5d/

bocariver
26 mei 2021, 17:56
Some little commentaries from out of box about Oranje team.

1- De Boer is not exactly somebody that i trust.
2- Your goalkeepers are not a defensive insurance.
3- Van Dijk will miss alot.
4- I have some doubt on efficiency of your attack.

But, you have time to build your team in preparation and first round ...

Sphinx
26 mei 2021, 19:06
Gravenberch snap ik nog, maar ik begrijp even niet waarom St. Juste niet iig mee gaat. Heeft de laatste weken tegen Bayern gespeeld (gewonnen), BVB (verloren), Wolfsburg (gewonnen) en Frankfurt (gelijk). Ik wens het Nederlands elftal succes, maar ik heb er met het ultradefensieve Oekraine, het stiekem best linke Oostenrijk en FC Goran Pandev (aka noord Macedonië) een hard hoofd in dat we ver komen

bocariver
26 mei 2021, 20:28
About France:

We lost 2 importants players since WC: Umtiti (knee disfonction)and Matuidi (retired in Miami FC); some subs: Areola (never progressed),Rami (retired and only as social link), Sidibe and Benjamin Mendy (physically handicaped since 3 years), Nzonzi (tall but not good enough), Fekir (never come back to good level after injury), Thauvin (prepare his suitcases to move in holydays in Mexico).

New players: Maignan as n°2 of goalkeepers , just signed in AC Milan for 15 m€. Future n°1.
Zouma ( Chelsea, tall and big),Lenglet (Barcelona, why?),Dubois(Lyon, bright but what about football?), Koundé (young and good with ball) as defenders;
Rabiot (Juve back after punishment, will replaced Matuidi), Sissokho ( Tottenham,back as soldiers , good in 2016, injured in 2018) in midfield;
Marcus Thuram (Moenchengladbach, forgive after spit on other player, physical presence), Benzema (Real) was forgiven about stupid declarations on Deschamps and enough punished (6years) for sex tape scandal, Coman (Bayern, was not in 2018 because of injury),Ben Yedder ( Monaco, lucky that there is 26 players).

Problems: Lemar (muscular injury), Giroud ( not play enough in Chelsea), Tolisso ( back from serious injury and play only one part of match since 3 months)

WANDELAAR5
26 mei 2021, 21:02
Gravenberch snap ik nog, maar ik begrijp even niet waarom St. Juste niet iig mee gaat. Heeft de laatste weken tegen Bayern gespeeld (gewonnen), BVB (verloren), Wolfsburg (gewonnen) en Frankfurt (gelijk). Ik wens het Nederlands elftal succes, maar ik heb er met het ultradefensieve Oekraine, het stiekem best linke Oostenrijk en FC Goran Pandev (aka noord Macedonië) een hard hoofd in dat we ver komen

Zonder van Dijk hebben we weer ons eeuwige probleem van defensieve zwakte. We zijn alleen succesvol geweest met topverdedigers als Krol, Koeman en Stam. Dus als we al door de poulefase komen, dan liggen we erna er zo weer uit.

deket
26 mei 2021, 22:34
W5, zet er exAnderlechtspeler Adri van Tiggelen ook maar bij,daar kon je moeilijker voorbij dan binnen te raken in fort Knox en dat was nog na Krol
Anyway, zijn jullie je al aan het indekken? Deze poule is spotgemakkelijk!
Btw, een goede keeper heeft Nederland al lang niet meer gehad,denk dat het ijskonijn, de laatste was
Op een gegeven moment stond zelfs Bizot in de goal bij het Nederlands elftal, destijds op de bank bij Genk,bleek een van de minste keepers uit de Belgische kompetitie

satanic surfer
26 mei 2021, 22:57
Antonio Conte verlaat uit eigen beweging Inter Milaan. De succescoach gaf aan volgend seizoen niet te wensen te functioneren bij Inter dat aankondigde de broeksriem financieel te motten aantrekken...Mal gucken waar ie belandt...

pret
26 mei 2021, 23:13
Antonio Conte verlaat uit eigen beweging Inter Milaan. De succescoach gaf aan volgend seizoen niet te wensen te functioneren bij Inter dat aankondigde de broeksriem financieel te motten aantrekken...Mal gucken waar ie belandt...

Ik gok op Real Madrid

kempie
26 mei 2021, 23:31
Ik gok op Real Madrid

Daar komt waarschijnlijk wel een plek vrij en Zidane die zal dan wel naar Juventus gaan.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Zeus1
26 mei 2021, 23:42
Adri van Tiggelen

Juist, Adrie “de spijker” Van Tiggelen, die met Oranje het EK van ‘88 won, sterke en snelle verdediger.

Zeus1
26 mei 2021, 23:57
Villareal-Manchester United 1-1 na verlenging
11-10 na penalty’s

WANDELAAR5
27 mei 2021, 00:48
W5, zet er exAnderlechtspeler Adri van Tiggelen ook maar bij,daar kon je moeilijker voorbij dan binnen te raken in fort Knox en dat was nog na Krol
Anyway, zijn jullie je al aan het indekken? Deze poule is spotgemakkelijk!
Btw, een goede keeper heeft Nederland al lang niet meer gehad,denk dat het ijskonijn, de laatste was
Op een gegeven moment stond zelfs Bizot in de goal bij het Nederlands elftal, destijds op de bank bij Genk,bleek een van de minste keepers uit de Belgische kompetitie
Van Tiggelen is echt geen niveau Jaap Stam of Virgil van Dijk. En ik ben me niet aan het indekken, gewoon realistisch. Nederland heeft altijd zat top aanvallers die in de zwaarste competities van Europa in de top voetballen. Ook altijd genoeg middenvelders die prima meekomen, maar verdedigen zit niet in onze aard. Na Jaap Stam zijn we vaak zelfs in de voorrondes uitgeschakeld. Nu hadden we eindelijk weer eens een verdedigende topper en raakt hij geblesseerd.
En met een goede keeper win je geen EK of WK. Anders had België wel van Frankrijk gewonnen. Alle 3 die nu meegaan zijn goed genoeg. Ik ben alleen persoonlijk geen fan van Cillesen.

Picasso 1
27 mei 2021, 01:01
Het niveau van de Spaanse topclubs is wat gezakt de laatste paar jaar. De subtop blijft echter door presteren; na winst van de Europa League vorig jaar door Sevilla, heeft Villareal dit jaar het stokje over genomen.

35211

Willem2
27 mei 2021, 11:17
Het niveau van de Spaanse topclubs is wat gezakt de laatste paar jaar. De subtop blijft echter door presteren; na winst van de Europa League vorig jaar door Sevilla, heeft Villareal dit jaar het stokje over genomen.

Ja fantastisch dat zo´n kleine club uit zo´n kleine stad bij Valencia deze prijs heeft gewonnen. Ik wist wel waar het lag deze plaats, maar zocht het toch even op bij Google. Dan krijg je vandaag vuurwerk op je beeldscherm. Heeft slechts 50.000 inwoners. Is er toch nog hoop voor bv VVV ;)

https://www.ad.nl/europees-voetbal/villarreal-grijpt-onder-koning-europa-league-eerste-hoofdprijs-ooit-man-united-geklopt-in-thriller~a2119cf4/

de beledigingen die sterspeler Rashford van Manchester kreeg zijn volledig absurd.
https://www.ad.nl/europees-voetbal/rashford-overladen-met-racistische-berichten-na-verloren-finale-een-van-hen-geeft-les-aan-kinderen~ac84d2d4/

Willem2
27 mei 2021, 11:25
De afleiding van Picasso 1 omdat zijn held opstapt bij Real Madrid

‘Zidane stapt op bij Real Madrid’
Zinedine Zidane vertrekt bij Real Madrid. Dat meldt de Madrileense sportkrant AS. De Franse coach zou zijn beslissing gisteren aan de spelers en aan de clubleiding bekend hebben gemaakt.

In Madrid worden de namen van Massimiliano Allegri, oud-speler Raúl en die van Antonio Conte, die vertrekt bij Internazionale, genoemd.
....

https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/zidane-stapt-op-bij-real-madrid~a46d3e44/

maar zoals vetgedrukt is dat misschien de terugkeer van zoefzoef RAUL7 ;)

Willem2
27 mei 2021, 13:18
De coaches van Europese topclubs moeten massaal het veld ruimen. Na Antonio Conte (Internazionale) en Zinedine Zidane (Real Madrid) is Juventus-coach Andrea Pirlo de volgende die wordt vervangen. Volgens verschillende Italiaanse media maakt Pirlo plaats voor de terugkeer van Massimiliano Allegri, die ook op het lijstje bij Inter stond.
.... https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/de-ligt-krijgt-nieuwe-coach-juventus-zet-pirlo-op-straat-en-haalt-allegri-terug~ada0c7a0/

hele carrousel is al weer in beweging. Koeman zit ook niet rustig.
van Bommel zal waarschijnlijk naar Wolfsburg gaan....

Willem2
27 mei 2021, 16:06
van Bommel zal waarschijnlijk naar Wolfsburg gaan....

en het is dus rond gekomen ...

Van Bommel nieuwe coach VfL Wolfsburg en shopt direct bij PSV

Mark van Bommel wordt snel aangekondigd als de nieuwe trainer van VfL Wolfsburg. Zoals eerder al gemeld neemt hij Kevin Hofland mee als assistent en gaat ook een ondersteunend staflid mee: video-analist Alex Abresch van PSV. Ook neemt Van Bommel nog een jeugdtrainer van PSV mee: de jonge Vincent Heilmann.
..... https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/van-bommel-nieuwe-coach-vfl-wolfsburg-en-shopt-direct-bij-psv~aba94f2f/

bocariver
27 mei 2021, 18:26
Ja fantastisch dat zo´n kleine club uit zo´n kleine stad bij Valencia deze prijs heeft gewonnen. Ik wist wel waar het lag deze plaats, maar zocht het toch even op bij Google. Dan krijg je vandaag vuurwerk op je beeldscherm. Heeft slechts 50.000 inwoners. Is er toch nog hoop voor bv VVV ;)

I remember AJ Auxerre who was in semi final of UEFA cup in 90's against Dortmund. 34000 peoples in this town.

But a spanish referee cancelled a fantastic goal from Laslande without reason to stop the legendary Guy ROUX and his boys.

Sphinx
27 mei 2021, 19:12

https://www.ad.nl/europees-voetbal/villarreal-grijpt-onder-koning-europa-league-eerste-hoofdprijs-ooit-man-united-geklopt-in-thriller~a2119cf4/

de beledigingen die sterspeler Rashford van Manchester kreeg zijn volledig absurd.
https://www.ad.nl/europees-voetbal/rashford-overladen-met-racistische-berichten-na-verloren-finale-een-van-hen-geeft-les-aan-kinderen~ac84d2d4/

Ik dacht eerder aan TSG Hoffenheim. Het plaatsje waar de voetbalclub naar is vernoemd heeft slechts 3272 inwoners en er is geen plaats voor het stadion, dat staat in het nabijgelegen Sinsheim (ook maar 35000 inwoners)

Sphinx
27 mei 2021, 19:18
Barcelona is zichzelf intussen flink in de nesten aan het werken. De voorzitter lijkt in zijn eentje op zoek te zijn naar een trainer om Koeman te vervangen. Maar hij heeft meerdere problemen
1) de technische leiding wil Koeman eigenlijk niet kwijt
2) zijn droomkandidaten hebben beiden een getekend contract (Xavi bij Al weetikveel, Pep bij Man Shitty) en zijn dus duur om af te kopen
3) naast hun vraagprijs twijfelen ze ook op persoonlijke titel nu ze zien hoe het met Koeman gegaan is
4) Koeman en companen afkopen gaat ook duur worden, net zo duur als één goede speler aantrekken
5) Nederlandse voetballers in de belangstelling van Barca zullen meteen afhaken als Koeman de deur wordt gewezen, of iig twee keer nadenken

Het is dus een eenmansactie van Laporta, en dit kan twee of drie kanten op. Beste scenario knarst ie met zijn tanden en laat Koeman blijven. In het slechtste scenario maakt ie er een punt Koeman per sé weg te willen hebben binnen nu en een paar dagen. Met alle trainers die er ineens uitvliegen heeft ie in ieder geval genoeg telefoonnummers om te bellen. Er tussen in is ook mogelijk, paar maanden laten blijven, dan na de eerste nederlagen meteen buiten gooien

Willem2
27 mei 2021, 19:34
Ik dacht eerder aan TSG Hoffenheim. Het plaatsje waar de voetbalclub naar is vernoemd heeft slechts 3272 inwoners en er is geen plaats voor het stadion, dat staat in het nabijgelegen Sinsheim (ook maar 35000 inwoners)

Ja Hoffenheim is de club van miljardair Dietmar Hopp o.a. SAP.

deket
27 mei 2021, 21:36
Trainer Conte en Lukaku gaan weg bij Inter nadat ze bij deze Inter Milaan kampioen speelden
Maar Inter heeft finaciele problemen,niet genoeg banden meer verkocht zoals Juventus niet genoeg auto's meer verkocht,uiteraard ook Corona,dus geen publiek maar vooral een te hoog budget voor lonen zoals bij vele topclubs
Zouden Conte en Lukaku niet naar Real Madrid gaan?,Conte is een vakman en Lukaku heeeft leren voetballen bij,,,,dus dat komt wel goed
Btw vond het goed dat de ELfinale gewonnen werd door de dwerg en niet door het grootkapitaal
Die bleven maar penaltys trappen,op den duur de trainer,hulpcoach,verzorger en begeleider ook nog en dan de supporters
Cynisch wel dat juist de best betaalde keeper ter wereld op het einde faalde

bocariver
27 mei 2021, 22:34
Everywhere , it is a big circus in all clubs of sports.
In France, LOSC already lost trainer and goalkeeper and it is only the beginning , they will not be competitive next year.They had to give back money to bank and fund.
Lyon lost a lot of money, trainer is gone and Depay too, only school of football could save them.
OM is close to bankruptcy if Mac Court do not give money.
Bordeaux and Saint Etienne are on sale, Nimes too.
Only clubs with money are PSG, Nice with Ineos as owner, Rennes with Pinault as owner ( most rich in wolrd since today), Monaco with Rybolovlev as owner.

bocariver
27 mei 2021, 23:00
In Italy, Inter is champion but on sale with a costkiller as president .....not competitive next year.
In Spain, Barça and Real are blinded by their past glory. THey want to buy some new players but without money or with a new debt. Pathetic...

There is a race about players in end of contract, all players even handicaped have their chance.

All clubs want to sell some players to cover their deficit but nobody can put money on table. May be it is an opportunity for Ajax.

I think all clubs are looking on next season with worry, spectators can come back or not ? how many percent ?

bocariver
28 mei 2021, 00:47
Galthié refused to be trainer of Lyon. He prefered to sign in Nice.

Who will be Trainer of Lyon ? It seems that Peter Bosz will be designated...

Big30
28 mei 2021, 01:03
Peter Bosz à l'OL, ça brûle...
Après le refus de Christophe Galtier, l'OL s'est tourné vers le Néerlandais Peter Bosz, qui veut aussi venir.

https://www.lequipe.fr/Football/Article/Peter-bosz-a-l-ol-ca-brule/1256536

’Olympique Lyon richt pijlen op Peter Bosz’

Hij speelde ruim 30 jaar geleden als speler als eens drie jaar bij SC Toulon, en Peter Bosz zou nu ook zomaar eens als trainer aan de bak kunnen gaan in Frankrijk. Volgens Franse media wordt de naam van de 57-jarige Nederlander nadrukkelijk genoemd bij Olympique Lyon.

Bosz is overigens niet eerste keus bij Lyon, waarbij sterspeler Memphis Depay vertrekt. Dat was Christophe Galtier. De trainer die het Lille van Sven Botman kampioen maakte, zou echter voor een avontuur willen gaan bij OGC Nice.

Bosz is geen onbekende in Lyon. In het seizoen 2016/2017 rekende hij met Ajax af met de topclub uit Frankrijk. Na een 4-1 zege in Amsterdam redde Ajax het met de hakken over de sloot in Frankrijk: 3-1 nederlaag. Ajax bereikte de finale, die werd verloren van Manchester United: 2-0.
https://www.telegraaf.nl/sport/1777447576/olympique-lyon-richt-pijlen-op-peter-bosz

1+1=2 ;). If it's indeed true he wants to come to Lyon, it's very likely also because he has a history in France.

Maybe he will wait a while:

Mocht Bosz voor Lyon kiezen, dan valt hij af als mogelijke opvolger van Erik ten Hag. Laatstgenoemde is naar verluidt serieus in beeld bij Tottenham Hotspur en RB Leipzig
https://www.voetbal4u.com/2021/04/28/peter-bosz-staat-voor-avontuur-bij-olympique-lyon/

deket
28 mei 2021, 11:00
Dacht dat het betreffende Bosz en Lyon al rond was?

Sphinx
28 mei 2021, 15:01
Mocht Bosz voor Lyon kiezen, dan valt hij af als mogelijke opvolger van Erik ten Hag. Laatstgenoemde is naar verluidt serieus in beeld bij Tottenham Hotspur en RB Leipzig

Die zou ik raar vinden. Red Bull heeft zijn eigen trainer Jesse Marsh al vanuit Salzburg gehaald, en opleidingsclub FC Liefering (zeg maar RB Salzburg 2) heeft zijn trainer naar Salzburg 1 gestuurd. Tottenham zou ten Hag inmiddels niet meer zien zitten omdat hij blijkbaar "te kneuterig" overkwam en te weinig Engels sprak (aldus de boulevardpers, niet mijn woorden)

Sphinx
28 mei 2021, 15:04
Oh en Laporta heeft gekozen voor totale oorlog tegen Koeman. De preses liet een bericht verspreiden dat Koeman met "een angstaanval in het ziekenhuis was beland". Hetgeen Rob Jansen, Koemans zaakwaarnemer dan weer ontkende

https://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/385246/uitspraken-laporta-kloppen-van-geen-kant-koeman-kerngezond/

WANDELAAR5
28 mei 2021, 16:52
Koeman: Hey schat wil je met mij trouwen?
Laporte: Ik kijk het even 3 weken aan. Als ik vóór die tijd geen betere partner vind, dan wil ik graag met je trouwen.

Klinkt niet als een hele goede basis.

broodpoot
28 mei 2021, 17:14
Haha nee, als ik Koeman was zou ik de eer aan mezelf houden maar ik kan me goed voorstellen dat hij die - naar verluid - 13 miljoen afkoopsom mee neemt als Laporte echt van 'm af wil.
Laporte zou dan ook wel keurig de lijn van het wanbeleid van de laatste paar jaar doortrekken als hij dit echt zou doen.

pret
28 mei 2021, 17:23
Koeman: Hey schat wil je met mij trouwen?
Laporte: Ik kijk het even 3 weken aan. Als ik vóór die tijd geen betere partner vind, dan wil ik graag met je trouwen.

Klinkt niet als een hele goede basis.

Als ik het niet mis heb, zijn ze al getrouwd en zit Koeman nu te wachten op zijn alimentatie :biggrin:

Sphinx
28 mei 2021, 17:31
Haha nee, als ik Koeman was zou ik de eer aan mezelf houden maar ik kan me goed voorstellen dat hij die - naar verluid - 13 miljoen afkoopsom mee neemt als Laporte echt van 'm af wil.
Laporte zou dan ook wel keurig de lijn van het wanbeleid van de laatste paar jaar doortrekken als hij dit echt zou doen.

Laporta hoopt, nee bidt, dat Koeman, Schreuder en Larsson inderdaad zelf weggaan, dan is hij geen tientallen miljoenen kwijt die hij toch al niet heeft. Ik zou rustig wachten nu, tot die alimentatie komt en af en toe eens quasi boos reageren op de volgende bokkensprong van de voorzitter als die maar geen kandidaten kan vinden en ook moet vaststellen dat de club zijn leiding niet volgt. We hadden in Mainz al een selectie die in opstand kwam tegen een trainer, wat gebeurt er als de club in opstand komt tegen een voorzitter. *Pakt alvast popcorn*

broodpoot
28 mei 2021, 17:36
Ik zeg niet dat Koeman het het beste is dat Barcelona kan overkomen, uiteindelijk is hij ook verantwoordelijk voor de dramatische laatste paar wedstrijden waarin ze het gewoon weggegeven hebben maar laten we wel zijn, die verdediging van dit Barcelona is natuurlijk erg matig en dan druk ik me nog erg voorzichtig uit.
Als Lasporte denkt dat hij met een andere trainer de CL gaat winnen dan spoort die echt niet. Wat dat betreft heeft Koeman gewoon het maximale gehaald uit deze selectie, helemaal met het gedoe met Messi in je achterhoofd die als een drol speelde de eerste 3 maanden.
Nee, Koeman moet idd gewoon lekker blijven zitten.

Picasso 1
28 mei 2021, 18:14
Ik zag Koeman vooral klagen over scheidrechterbeslissingen. Soms terecht, maar verschillende keren ook gemerkt dat hij heel erg boos reageerde bij zeer lastig te beoordelen situaties, tenzij die in zijn voordeel uitpakten natuurlijk want dan begreep hij plotseling de kritieken van anderen niet. Ik zag ook een Koeman die geërgerd een verdediger wisselde en toen die de zittende Koeman een hand wilde geven, Koeman hem compleet negeerde en hem geen blik waardig gunde. Ik zag ook een Koeman die Verstappen bekritiseerde omdat die niet knielde voor BLM en zei niet te begrijpen dat bijvoorbeeld andere sporters ook niet knielen („Dat niet iedereen dat doet, begrijp ik niet”, zei Koeman).
Bah nee, ik heb totaal niks met die Koeman. Wat mij betreft lekker bij Barcelona laten zitten.

kempie
29 mei 2021, 14:38
Deze week een sterke column van de meistro over het voetbalwereldje.

https://www.nrc.nl/nieuws/2021/05/29/pandemiemoe-a4045318

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

bocariver
29 mei 2021, 17:57
Brentford will in Premier league next season. They beat Swansea 2-0. One french in this team, Bryan Mbeumo (ex Troyes).

Venezia made the same in Italy, scoring the gola winner in last minute against Cittadella.

In 5 minutes , Final explanation between Holstein Kiel and Koln. Tomorrow, Nantes will play against Toulouse with one goal advance.

Sphinx
29 mei 2021, 21:01
Het kostte een beetje moeite, maar FC Köln heeft het dan toch gered. Verloren ze woensdag nog met 0-1 van Holstein Kiel, uit bij Kiel draaiden ze het helemaal om met een furieuze eerste helft, eerste goal viel al na 120 seconden. Na een kwartier was het 1-3 en bij rust 1-4. Na rust was Kiel leeg en ging het iets rustiger, al werd het wel nog 1-5. Friedhelm Funkel heeft het geflikt en Horst Heldt hoeft na een bijna ramp seizoen niet meteen voor zijn baan te vrezen

Picasso 1
30 mei 2021, 00:31
PSG fired Emery and now PSG also fired Tuchel.
2021: Emery wins the Europa League and Tuchel wins the Champions League.

In 2013 Ancelotti went from PSG to Real Madrid and won with Real the Champions League.
So for the sake of destiny I hope Pochettino becomes over a year the new coach of Real Madrid (and brings Mbappé with him).

bocariver
30 mei 2021, 01:43
So for the sake of destiny I hope Pochettino becomes over a year the new coach of Real Madrid (and brings Mbappé with him).

Ah AH AH , but so true.

It is possible fast because they speak about Zidane but he wants Mbappé too...

Big30
30 mei 2021, 02:00
Chelsea wint voor de tweede keer de Champions League dankzij Havertz, City wéér met lege handen

Chelsea heeft voor het eerst sinds 2012 weer de Champions League gewonnen. In een geheel Engelse finale werd Manchester City met 1-0 verslagen. Kai Havertz bracht met de enige goal van de wedstrijd de Cup met de Grote Oren naar Stamford Bridge.

Ziyech

Waar Guardiola zoals gebruikelijk geen basisplaats over had voor Nathan Aké, daar was er ook een flinke domper voor Hakim Ziyech. De voormalig Ajacied bleef de hele wedstrijd op de bank terwijl hij in de laatste twee duels met Manchester City juist nog scoorde. In april maakte Ziyech de winnende in de FA Cup-finale (1-0) en ook in de Premier League-wedstrijd in mei (1-2) scoorde Ziyech tegen Manchester City. In het Estádio do Dragão in Porto kregen Kai Havertz en Mason Mount de voorkeur.

https://www.ad.nl/dossier-champions-league/chelsea-wint-voor-de-tweede-keer-de-champions-league-dankzij-havertz-city-weer-met-lege-handen~af0463ae/

Ziyech vol trots na Champions League-winst: ‘Dit is een kinderdroom die uitkomt’

Hakim Ziyech speelde geen minuut mee in de gewonnen Champions League-finale van Chelsea tegen Manchester City (0-1), maar de voormalig Ajacied was na afloop alsnog dolgelukkig. ,,Dit is een kinderdroom die uitkomt.”

https://www.ad.nl/dossier-champions-league/ziyech-vol-trots-na-champions-league-winst-dit-is-een-kinderdroom-die-uitkomt~a47ab2ca/

Big30
30 mei 2021, 09:44
Guardiola gefileerd na CL-dreun: ‘Hij is in de war, tegen het arrogante aan: dit is zijn schuld’

De Engelse kranten zijn zondagochtend bepaald niet mals over Manchester City-manager Pep Guardiola. Vanuit alle kanten klinkt dat de nederlaag in de Champions League-finale de schuld is van de Spanjaard, die (weer) een totaal verkeerd plan had bedacht.

De BBC concludeert hetzelfde, al krijgt Chelsea-manager Thomas Tuchel ook applaus. ,,Zijn masterclass laat Guardiola in wanhoop achter", schrijft het medium. ,,Pep koos voor elf spelers die hij nog nooit allemaal samen had laten spelen en ontnam zijn elftal de kracht die het zo speciaal maakt. Aan de andere kant heeft Tuchel het zelfvertrouwen, het geloof en de organisatie helemaal teruggebracht bij Chelsea. Hij liep rond met een lach die vermoedelijk alleen operatief van zijn gezicht te krijgen is.”
https://www.ad.nl/dossier-champions-league/guardiola-gefileerd-na-cl-dreun-hij-is-in-de-war-tegen-het-arrogante-aan-dit-is-zijn-schuld~adad8bf2/

Snoeihard is de internationale media voor “professor” Pep Guardiola. Waarom nú experimenteren? “Het brein geraakte niet verder dan het gooien van een stinkbommetje.” Ook bijzondere aandacht voor de onfortuinlijke Kevin De Bruyne. Gekneld in het tactische systeem, helemaal verloren. Al vindt La Gazzetta dello Sport dat hij misschien één van de spelers was die moest opstaan als leider.
https://www.hln.be/dossier-chelsea-wint-champions-league/internationale-pers-maakt-brandhout-van-gekke-professor-guardiola-en-zijn-stinkbommetje-en-voelt-mee-met-de-bruyne-dit-verdient-hij-echt-niet~a9344d98/

Sneu voor de Bruyne, zat niet goed in de wedstrijd al zal daar de vreemde opstelling en tactiek van Guardiola mede debet aan zijn geweest. Zo blijft het aantal Belgische spelers dat ooit een EC1/CL hebben gewonnen steken op 6, terwijl meer dan 60 Nederlandse spelers ooit een EC1/CL hebben gewonnen.
Drie Nederlandse clubs hebben ooit deze cup in totaal 6 maal gewonnen: Ajax 4 en PSV en Feijenoord beide 1 maal. Bij de Belgen staat de teller op 0.
De enige internationale prijs die City heeft gewonnen blijft nog steeds de EC2 in 1970.

Grappig detail, Kai Havertz de man vd beslissende goal, wist wel dat ie uit de buurt van Aken kwam maar hij is dus in Mariadorf op amper 10 km vd grens opgegroeid en zijn opa schijnt nog (zonder veel suc6) even voor Roda gespeeld te hebben.

Sphinx
31 mei 2021, 19:57
Oeps. Zojuist heeft Jong Oranje heel erg onverwacht Jong Frankrijk uit het EK onder 21 gekegeld. Op zijn Duits met een doelpunt in de laatste minuut na een mislukte aanval van de Fransen. Dayot Upamecano had 1-0 gescoord na een paar gemiste kansen van Stengs, Boadu maakte net na rust weer gelijk. In de laatse minuut doet Kluivert iets wat hij bij Red Bull nooit leek te kunnen, een goede pass op een teamgenoot geven, en Boadu scoort. I'm sorry Boca, it was a bit lucky, but a win is a win ;)

Big30
31 mei 2021, 20:00
Dat jong oranje met 2-1 won van Frankrijk is correct, echter dit was niet onverwacht natuurlijk :biggrin:!

Spanje Kroatië 1-1 en daar wordt verlengd.

In de halve finale moet Oranje tegen de winnaar van Duitsland Denemarken.