Volledige versie bekijken : IJsberen en Voetbal, Eisbären und Fußball!!!
bocariver
31 mei 2021, 20:13
Oeps. Zojuist heeft Jong Oranje heel erg onverwacht Jong Frankrijk uit het EK onder 21 gekegeld. Op zijn Duits met een doelpunt in de laatste minuut na een mislukte aanval van de Fransen. Dayot Upamecano had 1-0 gescoord na een paar gemiste kansen van Stengs, Boadu maakte net na rust weer gelijk. In de laatse minuut doet Kluivert iets wat hij bij Red Bull nooit leek te kunnen, een goede pass op een teamgenoot geven, en Boadu scoort. I'm sorry Boca, it was a bit lucky, but a win is a win ;)
You described it well. French had a clear superiority in second half but They missed of efficiency and realism.
Jong Oranje taked advantage of our weakness and deserved their qualification.
We need another trainer ( stupid and without experience), he is going to make us lose in Olympics too.
Our goalkeeper is without quality.
Our players are without tactical culture ( attack with a lot of people in last minute when you have extra time to finish job).
Our strikers are not efficient like Edouard ( why him?), Gouiri, Ikoné or Aouar. They think that they are good but they do not have international level.
I just saw the first goal from Netherland, stupid Maoussa who is walking and not put Boadu off side.
Lukaku, je weet wel de beste spits ter wereld na die Pool van Bayern München is terecht verloren tot voetballen van het jaar in Italië. Ga hier niet herhalen waar hij heeft leren voetballen
Wat is die bondscoach van Oranje toch een slappe zak zeg.
De Boer heeft weer getoond geen ballen aan zijn lijf te hébben betreffende spelers die zich niet willen laten vaccineren
Wanneer hij over persoonlijkheid beschikt zegt hij toch : dan blijf je lekker thuis!
Zo een de Ligt zijn intelligentie weegt toch wel licht, hij is wel de beste verdediger van Nederland sinds Adriaan van Tiggelen, ex Anderlecht, maar zo een onzin zoals : het is mijn lichaam,pfff. Vrouwen zeggen dit terecht wanneer ze om recht op abortus vragen maar zulke voetballers om niet gevaccineerd te willen kunnen niet op mijn respect rekenen
Ik vind het niet alleen dom maar ook egoïstisch
Vrijheid is mooi maar eindigt wanneer je de anderen in gevaar brengt.
En zo een Weghorst,pfff is die nu zo dom? WEG met zo een mentaliteit van WEGHORST.
Deket, die vaccinatie is niet verplicht, dat geldt voor alle mensen dus ook voor voetballers.
Picasso 1
31 mei 2021, 22:09
maar zo een onzin zoals : het is mijn lichaam,pfff. Vrouwen zeggen dit terecht wanneer ze om recht op abortus vragen maar zulke voetballers om niet gevaccineerd te willen kunnen niet op mijn respect rekenen
Ik vind het niet alleen dom maar ook egoïstisch
Lichamelijke integriteit is een groot goed. Daar moet een maatschappij niet al te lichtzinnig over denken.
Er is overigens niks egoïstisch aan, anderen hebben immers de keus zich wel te beschermen middels vaccinatie.
Maar dit terzijde, de uitverkoren 'Champions League squad van het seizoen 20/21". Daar zitten twee Belgen bij en geen enkele Nederlander. :biggrin:
35246
Het verklaart ook waarom Benzema opgeroepen is voor het Franse elftal.
Ufff, wat een voorhoede overigens, je zou die maar allemaal in je team hebben.
Die Belgen moeten is van hun minderwaardigheid gevoel afstappen,
meer als 25 jaar als leidinggevende voor een groot Belgisch bedrijf gewerkt, en nog steeds hebben ze moeite om zelfverzekerd voor de dag te komen.
Inderdaad het is een gecompliceerd klein landje, eigenlijk eilandjes door de taalstrijd en meerdere presidenten van die eilandjes die elkaar het "kot" uitvechten:rolleyes:
Belgen borst vooruit en wees fier op je eilandjes:)
Wij als Nederlanders hopen dat het nationale team van België een keer een prijs pakt,Belgen verafschuwen het feit als Nederlandse wielrenners het goed doen en grote prijzen winnen, evenals met andere sporten,zoals atletiek,handbal,Formule 1 etc.
Zelf het commentaar bij het dames wielrennen waar Nederlanders alles winnen, word afgekraakt.
VDP word een halve Belg genoemd, daar krijgen de Belgen met hun minderwaardigheid gevoel nog een beetje een stijve van:)
In Brugge spelen veel Nederlanders en worden daardoor landskampioen, spelers als Vormer,Dost en Lang worden worden tot het bot vernederd.
Als ervaringsdeskundige zonder "dikke nek" wat de Belgen vaak over Nederlanders zeggen,zou ik zeggen wees trots op zulke buren:)!!!!!!
WANDELAAR5
31 mei 2021, 23:22
Dat zal nooit gebeuren Husky. Dat hebben wij Ollanders toch ook niet met de Duitsers?
Nee België moet zich lekker af blijven zetten tegen Nederland, net zoals elk klein dorp zich afzet tegen het naastgelegen grotere dorp en dat grotere dorp zich weer afzet tegen de naastgelegen stad. Dat underdog gevoel zit gewoon in de menselijke aard.
Wij gunnen de Belgen met deze gouden generatie een kampioenschap maar dat zullen we Duitsland nooit gunnen!
Belgen zijn wel fier op hun land en hun prestaties. En er zijn er zelfs een paar hier op het forum die er mee te koop lopen.
Dat is juist het punt Zeus, ; de vaccinatie zou verplicht moeten zijn in naam van ons aller gezondheid!
Dat is juist het punt Zeus, ; de vaccinatie zou verplicht moeten zijn in naam van ons aller gezondheid!
Ben ik met je eens Deket, je neemt die vaccinatie niet alleen voor jezelf maar ook voor ‘n ander te beschermen. Ik heb ‘m inmiddels gehad en heb daarover geen moment getwijfeld. Die voetballers staan nu eenmaal niet bekend om hun hoge IQ zullen we maar zeggen ;)
Player
1 juni 2021, 18:22
Wie zonder zonde is, werpe de eerste steen... Hebben 5 of 6 spelers van Oranje zich niet laten vaccineren, blijkt dat de helft van de Rode Duivels geen vaccin wilden. De woordvoerder wil niet uitweiden over de reden. “Dat is een persoonlijke beslissing” zegt hij. En dat is ook zo, eenieder is vrij te beslissen of hij een vaccin wilt of niet. Daar mag geen verplichting of dwang bij aan te pas komen en hoeft niet gemotiveerd te worden.
Wat minderwaardigheidsgevoel of zelfverzekerd zijn en Belgen betreft, dat is toch al minstens 1 generatie verleden tijd hoor Husky. Ik doe als Belg en Vlaming voor niemand onder, zeker niet voor een Hollander. Ik spreek vloeiend 5 talen, heb ervaring en academische vorming zat, heb jaren in het buitenland gewerkt in diverse culturen en kan ook tegen een bal trappen. Waarvoor zou ik me minderwaardig moeten voelen. Niet teveel kijken naar landgenoten op dit forum die oud en niet representatief zijn natuurlijk. ;)
Willem2
1 juni 2021, 19:11
Hoeft niet. Maar dan mag je ook niet meedoen ivm besmettingsgevaar. Moet je iedereen constant testen met deze multimiljonairs moet dat mogelijk zijn.
Nog veel meer is het mogelijk dat ze corona oplopen omdat ze zich van niets iets aantrekken. Dat mag maar dan moet je soms thuisblijven ...
De Boer laat eerste keeper Cillessen buiten EK-selectie vanwege coronabesmetting
Jasper Cillessen mist het komende Europees kampioenschap. De keeper testte vorige week positief bij een PCR-controle en is daarop in zelfisolatie gegaan. Bondscoach Frank de Boer heeft Cillessen vanochtend laten weten dat hij de goalie niet kan opnemen in de definitieve selectie, die vandaag bij de UEFA moet worden ingeleverd.
Marco Bizot, die met het oog op het Portugese trainingskamp al eerder als vierde keeper aan de spelersgroep was toegevoegd, maakt vanaf heden deel uit van de officiële EK-selectie.
.... https://nos.nl/liveblog/2383115-rivm-2530-nieuwe-besmettingen-gemiddelde-daling-dertigers-aan-de-beurt-voor-vaccinatie
Dit is het favoriete Oranje-shirt aller tijden
De afgelopen weken konden bezoekers van deze site stemmen op hun mooiste Oranje-shirt aller tijden. Een kleine 15.000 voetballiefhebbers brachten in totaal 42.285 stemmen uit op 114 verschillende shirts. Hoewel de meningen behoorlijk verdeeld waren, kwam er een duidelijke winnaar uit de bus: het shirt dat het Nederlands elftal droeg tijdens het gewonnen EK van 1988.
De grote winnaar van het ‘Shirtfestival’ is een tenue dat in meerdere opzichten iconisch te noemen is. Het beroemde ‘goudvissenshirt’ van het EK 1988 ontving 10,3 procent van de stemmen. Het huidige shirt van het Nederlands elftal, gekenmerkt door het leeuwenpatroon, kreeg 5,3 procent van de stemmen en eindigde daarmee als tweede. Het podium wordt gecompleteerd door het uitshirt van de jaren 2014/2015 voor 4,9 procent van de stemmers het mooist. De meeste mensen zullen zich dit blauwe shirt vooral herinneren vanwege de historische 5-1 overwinning op Spanje tijdens het WK 201
https://www.ad.nl/euro-2020/dit-is-het-favoriete-oranje-shirt-aller-tijden~ae6b81cd/
https://images0.persgroep.net/rcs/hB-Y6-FWQ0xTO-Tg2h9JWvZtK4o/diocontent/202718738/_fitwidth/694/?appId=21791a8992982cd8da851550a453bd7f&quality=0.8&desiredformat=webp
Over smaak valt te twisten :tongue:. Mooie herinneringen, maar een mooi shirt?
Ongeveer de helft van de Rode Duivels wordt gevaccineerd voor het EK begint. De rest haakt af omdat ze al besmet geweest zijn, of 'om persoonlijke redenen'.
Nu er na enige politieke heisa uiteindelijk toch groen licht kwam voor een versnelde vaccinatie van de Rode Duivels blijkt dat niet iedereen van die mogelijkheid gebruikgemaakt heeft. Volgens Stefan Van Loock, woordvoerder van de Voetbalbond, vertrekt 'ongeveer de helft' van de spelerskern van 26 gevaccineerd naar het EK
https://www.tijd.be/politiek-economie/belgie/algemeen/slechts-helft-rode-duivels-vertrekt-gevaccineerd-naar-ek/10310390.html
Inderdaad, de helft niet gevaccineerd!
bocariver
2 juni 2021, 23:21
France -Wales 3-0
It looks good with Tolisso in place of Kanté and Benzema in central striker.
But referee Godinho from Portugal made something stupid, He gave a red card to Neco Williams in a preparation game for a hand to stop a goal from Benzema at 23 minutes.
Benzema missed penalty (we need to find somebody to score penalty). After , it was an exercise for score against a bus defense in last 65 minutes.
Mbappé, Griezmann and Dembélé scored and Benzema was unefficient but dangerous.First selection for Koundé. No injury... Next match against Bulgaria.
bocariver
2 juni 2021, 23:37
England beat Austria 1-0 but best team on pitch was Austria.
Germany-Denmark 1-1 with German superiority in collective game.
Netherland -Scotland 2-2 , without commentary (let some golf players scored 2 times...)
Willem2
3 juni 2021, 23:22
Jong Oranje verliest halve finale EK na dramatische start tegen Duitsland
.... https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/jong-oranje-verliest-halve-finale-ek-na-dramatische-start-tegen-duitsland~a2649e55/
jammer ...
⚽️⚽️⚽️
Iemand interesse?
Een vriend van mij heeft tickets gekocht voor de eerste wedstrijden van oranje op het EK, met vervoer en hotel.
Hij was vergeten dat hij diezelfde periode ook gaat trouwen.
Dus voor de geïnteresseerden: je kan trouwen op 17 juni in het gemeentehuis van Helmond, om 16 uur. Haar naam is Linda. :biggrin:
Siberische tijger
5 juni 2021, 08:51
https://www.ad.nl/euro-2020/dit-is-het-favoriete-oranje-shirt-aller-tijden~ae6b81cd/
https://images0.persgroep.net/rcs/hB-Y6-FWQ0xTO-Tg2h9JWvZtK4o/diocontent/202718738/_fitwidth/694/?appId=21791a8992982cd8da851550a453bd7f&quality=0.8&desiredformat=webp
Over smaak valt te twisten :tongue:. Mooie herinneringen, maar een mooi shirt?
Maar wel allemaal gewoon zwarte schoenen en niet van die hele grote broeken die tot de knieën reiken.
En het shirt in de broek!
Maar wel allemaal gewoon zwarte schoenen en niet van die hele grote broeken die tot de knieën reiken.
En het shirt in de broek!
Ik zie ook geen tatoeages! Dat maak je tegenwoordig ook niet meer mee :freu:
Picasso 1
5 juni 2021, 21:22
Arme Hazard, na een jaar vol blessureleed komt dit er nog bij....
https://www.youtube.com/watch?v=IZD6WfVgh64&ab_channel=Hazardino0316Hazardino0316
Badslippers
5 juni 2021, 21:39
Ik raak langzamerhand zwaar geïrriteerd van alles wat met dat EK en voetbal te maken heeft. Vooral die reclames met Snijder, van Gelder, Hazes (wij zijn Oraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaanje), Frank "Jumbo" Lammers met z'n volgevreten pens. Met in hun kielzog het half verdwaasde Nederlandse lompenproletariaat met Oranje prullaria en rotzooi aan het lijf. Gadverdamme. Daar wil je toch niet bijhoren.
Beste BS omdat ik te onregelmatig bij de Jumbo inkoop kom ik nog wat juichzegels tekort om zo'n mooie juichcape te kopen. Mocht jij nog wat zegels hebben liggen, ik zou ze graag overnemen tegen een schappelijk prijsje.
bocariver
5 juni 2021, 21:59
odds about euro 2020 for brits bookmaker:
England is top favourite ( a joke...), before France, then Belgium equal with Spain,Then Italy and Germany equal,Portugal then Netherland.
Looks like De Ligt have a problem with muscles...
Badslippers
5 juni 2021, 22:13
Beste BS omdat ik te onregelmatig bij de Jumbo inkoop kom ik nog wat juichzegels tekort om zo'n mooie juichcape te kopen. Mocht jij nog wat zegels hebben liggen, ik zou ze graag overnemen tegen een schappelijk prijsje.
Sodemieter op man, daar wil je nog niet eens in begraven worden. Maar om je dag te maken . . .
https://reclamearchief.com/videos/jumbo-snollebollekes-juichcape
https://www.jumbo.com/acties/juichcape
WANDELAAR5
5 juni 2021, 22:40
Ik raak langzamerhand zwaar geïrriteerd van alles wat met dat EK en voetbal te maken heeft. Vooral die reclames met Snijder, van Gelder, Hazes (wij zijn Oraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaanje), Frank "Jumbo" Lammers met z'n volgevreten pens. Met in hun kielzog het half verdwaasde Nederlandse lompenproletariaat met Oranje prullaria en rotzooi aan het lijf. Gadverdamme. Daar wil je toch niet bijhoren.
Die van Wesley Sneijder is zo fout dat die weer leuk is. Minder TV kijken BS. Op mijn eReader komen ze allemaal niet langs!
bocariver
6 juni 2021, 23:09
Sergio Busquets is covid positive.
Problem, he played against Portugal some days ago.
Portugal will play in group of France, Germany and Hungary.
Spain cancelled his preparation games against Lituania.
About transfer, Wijnaldum was free to sign in Barcelona but PSG made him a salary offer that can not be refused.
Barcelona tried a lot with Veratti, Neymar, etc... but they are not rich enough.
bocariver
7 juni 2021, 00:07
About Covid and Euro 2020.
May be we have a problem Houston ???
Semi final and final will be organized in London...and Great Britain is the only country where covid is propagating from 40 % in last week. We could imagine that it is the delta variant (indian) with 40% more contamination rate according to british minister of health.
I am not pessimistic by nature and I think it is everytime possible to organize some events but I warn that travel from fans not from britain to London could be difficult.
Because these fans must be isolated when they will come back to their country ( in France, it will be sure). Same bordello for Wimbledon ....
This time , Portugal will not be a refuge for UEFA because after this champion's league final with a lot of british fans, or tourists , It is growing from 15% last week...
All other countries are in green except Russia with some match in Saint Petersburg.
Ondertussen won Duitsland de EK -21 ten koste van Portugal met 1-0. Doelpunt van Nmecha spits van Anderlecht, die heel dat tornooi uitblonk.
Duitsland zal in het EK dat vrijdag van start gaat niet winnen
Psychologisch niet intelligent om het afscheid van de coach aan te kondigen voor het EK denk ik
De favorieten lijken mij opnieuw België,Frankrijk ook Italië en normaal Spanje hoewel daar net een Coronageval uitbrak
Nee sorry Nederland zeker niet. Ze zullen hun poule wel overleven omdat die zeer gemakkelijk geloot blijkt maar dan zal het over zijn
Sphinx
7 juni 2021, 21:22
Om eerlijk te zijn, deze racebeer zou al heel blij zijn als we de poule overleven als derde, of misschien 2e als Franco Foda inderdaad zo vuurbang blijkt te zijn als de Oostenrijkse media ons wil laten geloven. Leuk dat Weghorst nog even een bucketlist item aftikte gisteren, maar het was ondanks de 3-0 weer niet best.
Willem2
7 juni 2021, 21:26
... maar het was ondanks de 3-0 weer niet best.
Rijvers (95) kijkt niet naar Oranje: 'Ik hou niet van schuifie-schuifie-voetbal'
.... https://nos.nl/artikel/2384005-rijvers-95-kijkt-niet-naar-oranje-ik-hou-niet-van-schuifie-schuifie-voetbal
prachtig interview met Keessie.
.... https://nos.nl/artikel/2384005-rijvers-95-kijkt-niet-naar-oranje-ik-hou-niet-van-schuifie-schuifie-voetbal
prachtig interview met Keessie.
Vwb dat schuifie schuifie heeft hij volkomen gelijk, dat is de Frank de Boer stijl, alsmaar de bal achterin naar elkaar schuiven zonder diepgang. Op een bal naar voren staat zowat de doodstraf krijg je het idee :nee:
Badslippers
7 juni 2021, 23:36
Vwb dat schuifie schuifie heeft hij volkomen gelijk, dat is de Frank de Boer stijl, alsmaar de bal achterin naar elkaar schuiven zonder diepgang. Op een bal naar voren staat zowat de doodstraf krijg je het idee :nee:
Het Nederlands voetbal is vaak niet om aan te zien. Soms een opleving zoals in 2010 en 2014 met enkele goede wedstrijden en een goede eindklassering. Daarna dramatisch slecht voetbal o.l.v. Hiddink, Blind en Advocaat. En goeroe Hans van Breukelen die een of andere bestuursfunctie vervulde. Man, man, man wat een debacle. Het bekende "tikkie breed" spel en zo statisch als de pest. In die periode voorgoed de interesse in het Nederlands voetbal verloren. Ik kijk nu slechts met een half oog naar de wedstrijden en schakel altijd snel naar een andere zender omdat het weer niet om aan te zien is. Ronald Koeman was redelijk bezig en daarin zag je wel wat Cruyff invloeden terug. Met Frank de Boer zijn we weer terug bij af. Jammer maar helaas. Hopelijk zijn er een paar leuke wedstrijden te zien tijdens het EK want goed voetbal heeft nog wel mijn interesse. Maakr me verder niet uit welke club of welk land dat kan laten zien.
Willem2
8 juni 2021, 11:41
Rampseizoen compleet: Geen EK voor Van de Beek door blessure
.... https://www.ad.nl/euro-2020/rampseizoen-compleet-geen-ek-voor-van-de-beek-door-blessure~ad807c26/
we doen het nu met een viruswappie :eek:
Willem2
9 juni 2021, 09:45
Nog voor het EK goed en wel begonnen is schakelt Spanje zichzelf langzaam uit.
Na Busquets is Llorente positief getest.
Mijn vrees is dat er tijdens dit EK een Coronauitbraak kan gaan komen
Ben altijd blij met een EK en zeker WK maar vind dit concept van verschillende landen niet echt goed,zeker betreffende beleving
Dan zitten ze bv een paar dagen in Boekarest en zijn daarna de straten weer leeg
Neen,terug naar een,maximaal 2 landen gaan als organisatr en minder deelnemers
Nu kan zelfs de 3de in een poule overgaan,pfff,; alles voor de commerce
bocariver
11 juni 2021, 19:18
Wijnaldum is a new player from PSG and Depay is now thinking about a better offer from Juve.
Barcelona is back to little humility may be .
The fight for tv rights is not finished in France with arrival from Amazon.
Beginning of Euro 2020 in Roma, turkish fans make back football party in world. We will see what will happen with this experience in live about Covid.
About match, Yilmaz who bring french champion tittle to LOSC will be dangerous with euphoria.
Haha, normaal wilde ik dit weekend forumvrij blijven maar dit vind ik zo hilarisch dat ik het niet kan laten mee te geven
Vraag me af of er iemand van het crisiscentrum al ooit live naar een voetbalwedstrijd ging.
Nieuw reglement: het is verplicht om te blijven zitten na een goal van de Rode Duivels. Dus on de context dat iedereen in gezelschap de wedstrijd van België mag bekijken.
Hoe moet je zulk oplossen? Bondage?
Picasso 1
12 juni 2021, 14:03
Hoe krijg je zoiets voor elkaar....
https://www.youtube.com/watch?v=Kr3jk7dN6mo
WANDELAAR5
12 juni 2021, 14:24
4 man gepoort en goal. VIER! Goal van de eeuw, misschien wel beste allertijden tot iemand 5 man tussen de benen door speelt.
Hoe krijg je zoiets voor elkaar....
https://www.youtube.com/watch?v=Kr3jk7dN6mo
Geweldig, maar een kwestie van geluk of is het meer onkunde van de tegenstander.
Siberische tijger
12 juni 2021, 22:31
EK
Dat de Denen verliezen van de Finnen, is maar bijzaak.
Het belangrijkste nieuws (van wat er tot nu toe bekend is), is dat Christian Eriksen bij kennis is en kan praten.
Wat een afschuwelijke beelden zo vlak voor de pauze toen hij naar de zijlijn liep om een ingooi te nemen en in elkaar zakte.
Hulde aan de spelers en medische staf voor het snelle handelen.
Get well soon Chris!
https://www.nu.nl/ek-voetbal/6139142/eriksen-in-stabiele-toestand-na-reanimatie-tijdens-ek-duel-denemarken-finland.html
35297
Verder commentaar overbodig. De helden en winnaars van dit EK zijn de medische hulptroepen die zeer snel en alert reageerden vandaag in Kopenhagen.
pietpotent44
13 juni 2021, 06:10
Gelukkig gaat het naar omstandigheden weer goed met Eriksen. Zijn toestand is stabiel, de reanimatie is goed verlopen, hij ademt en praat in elk geval gewoon weer.
Willem2
13 juni 2021, 22:57
Dumfries kopt Oranje vlak voor tijd op 3-2 tegen Oekraïne
.... https://nos.nl/collectie/13781/liveblog/2384857-dumfries-kopt-oranje-vlak-voor-tijd-op-3-2-tegen-oekraine
meer geluk dan wijsheid. Als je zoveel beter bent, 2-0 voorkomt en dan alles zo weggeeft .... uiteindelijk wel een grappige wedstrijd ..
Picasso 1
13 juni 2021, 23:26
Badslippers komt in de stemming.
https://www.youtube.com/watch?v=o-SkVc4oZnM
https://www.youtube.com/watch?v=EcxG2q4UZM8
Netherlands win Euro 2020's best game so far
About 16,000 fans, all of whom had to show a negative COVID-19 test to get in, watched the Netherlands dominate the match at Johan Cruyff Arena until Ukraine's unlikely comeback.
https://www.marca.com/en/football/uefa-euro/paises-bajos-vs-ucrania/cronica/2021/06/13/60c6720c46163f5ca48b45ba.html
Fears that the Dutch will be dull to watch at the Euros under Frank de Boer maybe a little misplaced on this evidence.
Exactly how far they can go remains to be seen.
But the accusations that his teams can be boring seemingly have been heard and Holland, with the help of Ukraine, served up the game of the tournament so far.
https://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-9676931/Netherlands-vs-Ukraine-Euro-2020-Live-Result.html
Badslippers
14 juni 2021, 00:21
Badslippers komt in de stemming.
Ik heb niks tegen Sneijder of die gast van de snollebollekes en zij zullen daar een aardige cent mee verdienen. Dat is ze gegund. Het is vooral die stortvloed aan reclame. Sneijder heeft trouwens een behoorlijke pens gekregen maar dit terzijde.
Met een half oog naar de wedstrijd gekeken maar vaak ook weggezapt. Uitslag is natuurlijk goed. Wat ik gezien heb was matig. Zaten een paar leuke acties in. Tegelijkertijd weer van die knullige fouten en balverlies. 2-0 mag je niet weggeven. En dan heeft de NOS het alweer over een spectaculaire wedstrijd. Mwahhh, het had ook in een drama kunnen eindigen. Weinig oogstrelende acties gezien of goed teamspel. Alle andere wedstrijden (ook met een half oog gekeken of alleen samenvatting) vond ik trouwens ook van matig nivo. Nog geen goed en mooi voetbal gezien helaas. Misschien net bij de goede momenten weggezapt, dat kan natuurlijk ook.
Flets Spanje komt goed weg met gelijkspel tegen Zweden
Spanje is het EK in mineur begonnen. De ploeg van bondscoach Luis Enrique had tegen Zweden veruit het meeste balbezit maar wist dit niet om te zetten in een overwinning. Ondanks de 0-0 was het geen moment saai.
Wel domineren, maar niet doordrukken. Dat was hét verhaal van Spanje-Zweden, dat voor het thuisland met een 0-0 enorm teleurstellend afliep. In Sevilla gaven de Spanjaarden te laat een ferme zwaai aan de bankschroef die ze bijna negentig minuten in handen hadden en was ook de afwerking van de spitsen niet overtuigend. In Estadio de la Cartuja was er wel een baas in huis, maar werd nooit een klap uitgedeeld.
https://www.ad.nl/euro-2020/flets-spanje-komt-goed-weg-met-gelijkspel-tegen-zweden~a0f043d7/
Veel balbezit maar er werden te weinig echt grote kansen gecreëerd door de Spanjaarden en inderdaad de grootste kans voor rust was zelfs voor de Zweden.
Echt overtuigend was het nog niet maar Londen is nog ver zullen we maar denken.
Dat Polen verliest had ik niet verwacht, hield ook niet over en de Tsjechen winnen vd Schotten.
Vanvond benieuwd of Frankrijk Duitsland een mooie pot zal worden.
Willem2
15 juni 2021, 16:09
De tuchtcommissie van de Europese voetbalbond UEFA gaat onderzoek doen naar het gedrag van de Oostenrijker Marko Arnautovic tijdens de groepswedstrijd tegen Noord-Macedonië. De voetbalbond van Noord-Macedonië had bij de bond om een straf gevraagd omdat Arnautovic nogal uitgesproken zou hebben gejuicht na zijn doelpunt en daarbij zijn tegenstander Ezgjan Alioski zou hebben beledigd en racistische uitspraken hebben gedaan.
Arnautovic, oud-speler van onder meer FC Twente, is donderdag om 21.00 uur met Oostenrijk tegenstander van het Nederlands elftal in de tweede groepswedstrijd op het Europees kampioenschap.
In de slotfase van het duel kreeg invaller Arnautovic het aan de stok met Alioski. Ze spelen dan wel voor Oostenrijk en Noord-Macedonië, de roots van deze twee spelers liggen in respectievelijk Servië en Albanië. En dat ligt politiek nogal gevoelig, daar de voormalige Servische provincie Kosovo, waar veel Albanezen wonen, zich in 2008 onafhankelijk verklaarde, maar door Servië niet als land erkend wordt.
...... https://nos.nl/collectie/13781/artikel/2385108-uefa-gaat-onderzoek-doen-naar-gedrag-oostenrijker-arnautovic
gewoon meteen schorsen. Niet normaal hoe hij tekeer ging. Volledig de weg kwijt ...
Die Arnautovic heeft nog nooit gespoord, idd meteen naar huis sturen, is een mafkees eerste klas
schoolmeester
15 juni 2021, 19:33
Die Arnoutovic moet astronaut worden of tovenaar.
Siberische tijger
15 juni 2021, 20:33
Cristiano Ronaldo scoort zijn 10e en 11e EK doelpunt in 5 EK deelnames.
Portugal wint (geflatteerd) met 3-0 van Hongarije.
Willem2
15 juni 2021, 23:07
Frankrijk heeft in de eerste kraker op dit EK voetbal Duitsland verslagen. Het enige doelpunt van de wedstrijd kwam van Mats Hummels, die zijn eigen doelman passeerde.
Al op de vijfde dag van het EK stonden de twee voetbalgrootmachten tegenover elkaar. Frankrijk, regerend wereldkampioen, en Duitsland troffen elkaar in München. Beide ploegen stapten met een sterke voorhoede het veld op. De Fransen startten met het supertrio Karim Benzema, Antoine Griezmann en Kylian Mbappé. Bij de Duitsers vormden Serge Gnabry, Kai Havertz en de teruggekeerde Thomas Müller de aanvalslinie.
Het was echter niet een van de aanvallers die het doelpunt maakte. De Duitse doelman Manuel Neuer, die zijn 101ste interland speelde, werd namelijk verschalkt door zijn eigen verdediger Hummels.
..... https://nos.nl/artikel/2385199-frankrijk-wint-ek-kraker-tegen-duitsland-dankzij-eigen-doelpunt-hummels
bocariver
16 juni 2021, 00:34
For my personnal interest, people who saw tackle from Hummels on Mbappé.
It was penalty or not from neutral point of view?
WANDELAAR5
16 juni 2021, 00:44
My opinion: verg doubtful. There will be referees who will give the penalty kick and there are those who won’t. Hummels hit the ball and the leg, and it was definitely aimed at the ball. The last micro second before he hit the ball, Mbappe put his foot in between. He was hit, but at the same time the ball was gone. So if he would not be hit, he still could not have done anything with the ball.
All in all I liked the ref for being very anti German. The “kick in the face” end of second half was definitely a French foul, but they got the free kick. Pogba shouting at the lines man was a yellow card, but he did not get it. The French man taking > 1 minute to get up should have gotten a yellow card after 20 seconds and a red one after another 20 secs.
It does not matter much. France got the win. So now after the first round we now the result of the EC: Belgium 1, France 2, Italy 3. The Netherlands will not make it to the quarter final. Germany and Portugal will compete for 4th place.
Picasso 1
16 juni 2021, 01:16
I think yes. First the defender touched the ball (that moment is not penalty) but inmediately after he tackled also Mbappé, so Mbappé cannot react any more, so I think it's penalty.
cameltoe slide
16 juni 2021, 01:18
I watched the game scene several times in slow motion and I also believe that the ball was played first.
It would have been a tough decision for the referee to grant a penalty. But there are certainly referees who would decide on a penalty without repeating slow motion.
Maybe it was effective what France showed, but I did not really enjoy the FRA GER game. Ball possession GER 59% FRA 41%, shots on goal GER 10 FRA 4. Own goal by Hummels and so France wins.
pietpotent44
16 juni 2021, 08:38
Maybe it was effective what France showed, but I did not really enjoy the FRA GER game. Ball possession GER 59% FRA 41%, shots on goal GER 10 FRA 4. Own goal by Hummels and so France wins.
Hum(m)iliating moment for Hummels :redface:
bocariver
16 juni 2021, 22:00
I am looking pleasant Italy with a good collective game with a lot of high speed run.
About France, when you look statistics, it seems that Germany was victim of hold up.
In fact, I never shacked during this match. True that Germans had the ball but to do what? In adult competition, make 10 pass in a row is not a goal.German tried to play with more power with agreement of referee but it is not work anymore against France since 30 years.
I appreciated tactic work on Kroos and Pogba made his job. Little deceived of relationship between Mbappé and Benzema but there is a margin of progress.
Only Italy gave me more pleasure. Spain was boring with tiki taka without efficiency, Netherlands played little bit like Germany with one opponent more friendly, Portugal was boring too before last 10 minutes.
Only Belgium showed something who could give them tittle ... but their main problem will be later in their head.
cameltoe slide
16 juni 2021, 23:50
...
German tried to play with more power with agreement of referee but it is not work anymore against France since 30 years.
...
The French national football team has played successfully against Germany for the past 30 years (mainly in friendly matches and at European championships).
Germany have won the last three World Cup matches against France:
2014 Quarterfinals
1986 Semifinals
1982 Semifinals
and lost in 2 matches at European Championships:
2021 1. Round
2016 Semifinals.
Joachim Löw cleared the way two years too late for a new coach for the national team.
It is very likely that the suitcases will be packed again after the game against Portugal, like at the last World Cup.
It will be interesting to see whether the new national coach Hansi Flick can continue his successes at Bayern Munich in the national team at the next World Cup.
France, Italy, Portugal and the Netherlands will play for the title at this European Championship. But miracles happen again and again and maybe Germany will win against Portugal and Hungary and improve from game to game like the last time they won the World Cup :biggrin:
Ging wat eten en zag Bale aanlopen voor een penalty en zei nog , die gaat missen,je zag dat gewoon,maar wat speelden de Turken weer zwak! Erdogan gaat lijfstraffen geven
De Italianen zopas weer sterk wat hen naast de Belgen en Fransen zoals geweten favoriet maakt,Portugam misschien ook. Spanje? ; Veel balbezit maar missen een Lukaku
Volgens de verschillende bookmakers sites is de volgorde als het gaat om favorieten: FRA-ENG-ITA-BEL-POR-SPA-GER-NED
Het lijstje loopt op van FRA 1:4 naar NED 1:14 en kan per bookmaker wat verschillen. Na NED valt er een gat naar KRO dat al op 1:50 zit.
https://www.oddschecker.com/football/euro-2020/winner
Van wat ik tot nu toe heb gezien is ITA voor mij de grote favoriet, maar ok het zegt allemaal nog weinig. In 2008 won NED overtuigend de groepsfase waar het ITA en FRA versloeg, in de 1/4 finale ging het toen mis tegen RUS.
WANDELAAR5
17 juni 2021, 08:12
Dan ga ik inzetten op België en word ik rijk! Heel veel extra kamertjes!
WANDELAAR5
17 juni 2021, 18:49
De Belsen moeten gaan stoempen! Zo schiet het niet op.
felrops
17 juni 2021, 19:37
Een halve helft KDB volstaan. Wereldvoetballer ! En zonder capsones…
kwartfinale hoogstwaarschijnlijk Belgie tegen Italie, vrees dat dit het eindstation zal worden.
Daar heb je het weer,we zijn zeker eerste van de groep en dan zou men weer beginnen te rekenen dat we beter 2de zouden zijn,pff beter van het begin af aan met ko systeem
Het verschil tussen de Italianen en bv vandaag de Nederlanders is dat de Italianen permanent op hoog niveau spelen en de Nederlanders sporadisch
Willem2
18 juni 2021, 00:37
Gelukkig is Kuifje weer fit
Nederland stelt niks voor maar ze winnen wel.
Gun het jullie wel hoor,kunnen we Nederland later gemakkelijk verslaan; maar hoe komen jullie toch in zo een gemakkelijke poule terecht?,en dat terwijl Nederland al lang geen reekshoofd meer is? zeker wanneer je nagaat dat er in eendezelfde poule Frankrijk,Duitsland en Portugal zitten
Wat me opvalt zijn die Chinese nieuwe sponsors die de plaats innemen van bv McDonalds.
Ik begrijp dat ze naambekendheid willen maar wie kan die teksten lezen?
Buitenlandse media over ‘superieur’ Oranje: ‘Zonder betovering, maar met flitsen van klasse’
De buitenlandse media zijn erg te spreken over de rol van Denzel Dumfries in de wedstrijd van het Nederlands elftal donderdag tegen Oostenrijk, die werd gewonnen met 2-0, mede door een goal van Dumfries. Nederland is daarmee verzekerd van een plek in de achtste finales van het Europees kampioenschap.
‘Zonder betovering, maar wel met flitsen van de kwaliteit die we van het Nederlands elftal kennen’, aldus het Italiaanse La Gazzetta Dello Sport. ‘De terugkeer van Matthijs de Ligt heeft gezorgd voor extra compactheid in de achterhoede. 'Mede daardoor beleefde doelman Maarten Stekelenburg een werkloze avond.’ Daar sloot Kicker zich bij aan. ‘Net op het moment dat Oostenrijk ging jagen op de gelijkmaker, ging Oranje weer indrukwekkend naar voren stomen.’
https://www.ad.nl/dossier-oranje/buitenlandse-media-over-superieur-oranje-zonder-betovering-maar-met-flitsen-van-klasse~ab749826/
Willem2
18 juni 2021, 12:57
Defibrillatorverbod in Italië: terugkeer bij Inter uitgesloten voor Eriksen
Het is nog maar de vraag of Christian Eriksen na zijn hartaanval nog terug zal keren op het veld, maar het is in ieder geval duidelijk dat hij niet meer voor Inter zal spelen. In de Serie A is het verboden om te spelen met een defibrillator, het kastje dat Eriksen gaat krijgen.
..... https://www.ad.nl/euro-2020/defibrillatorverbod-in-italie-terugkeer-bij-inter-uitgesloten-voor-eriksen~aeabf24d/
kan hij weer terug naar Ajax ;)
peterp095
18 juni 2021, 13:02
Wat me opvalt zijn die Chinese nieuwe sponsors die de plaats innemen van bv McDonalds.
Jij hebt toch een vertaal app op je gsm ?
Sphinx
18 juni 2021, 15:34
Tsja, die luitjes hadden anders bij de Super League langs de velden gestaan, maar ze moesten wat en zijn wss razendsnel overgelopen ;)
Willem2
18 juni 2021, 20:01
Klaas Dijkhoff over Van der Vaart: ‘Als je met jouw talent net zo hard had gewerkt als Dumfries...’
.... https://www.ad.nl/euro-2020/klaas-dijkhoff-over-van-der-vaart-als-je-met-jouw-talent-net-zo-hard-had-gewerkt-als-dumfries~a71173f9/
Siberische tijger
18 juni 2021, 20:40
Marco van Ginkel tekent bij PSV
https://www.psv.nl/nieuwspagina/artikel/van-ginkel-tekent-bij-psv.htm
Engeland-Schotland gekeken: slecht slecht en nog eens slecht. De Schotten hadden op basis van hun werklust van mij mogen winnen. Die Engelsen bakten er helemaal niks van, zo’n Sterling bv stuitend om te zien, alleen maar balverlies. En de coach wisselt ook nog de enige speler die ‘n goal kan maken :hammer:
Badslippers
19 juni 2021, 00:20
Volledig mee eens. Alweer een bagger wedstrijd. Het is echt een EK van de armoede. Voetbal op zijn slechts. Nog geen enkele sprankelende wedstrijd gezien waar aantrekkelijk voetbal werd gespeeld. Bij Nederland hebben we Frenkie de Jong die af en toe mooie acties laat zien. Een van de beteren. Frankrijk heeft op papier een elftal en vooral voorhoede om je vingers bij af te likken maar het vertoonde spel is zeer matig.
Winnaar wordt degene met de grootste portie mazzel.
Willem2
19 juni 2021, 00:30
Winnaar wordt degene met de grootste portie mazzel.
Nee ....
we gooien er een Cruijff uitspraak tegenaan:
“Italianen kunnen niet van je winnen, maar je kan wel van ze verliezen"
Alweer een bagger wedstrijd. Het is echt een EK van de armoede. Voetbal op zijn slechts. Nog geen enkele sprankelende wedstrijd gezien waar aantrekkelijk voetbal werd gespeeld.
Volgens mij zijn je verwachtingen veel te hoog gespannen. Om te beginnen is het natuurlijk toernooi voetbal en daar telt maar 1 ding winnen en doorgaan en als een gelijkspel voldoende is dan is dat ook ok. Noem het resultaat voetbal misschien een open deur maar wel waar.
Als kijkspel is een potje voetbal vaak veel minder amusant dan bv basketbal of volleybal, daar gebeurt gewoon meer waar je van kan genieten. Toch is voetbal wereldwijd de denk ik meest populaire sport vreemd genoeg.
De spanning als je je favoriete team ziet spelen vergoedt vaak veel, maar niet alles. ENG SCH vond ik een amusante meeslepende pot waar ik inderdaad maar zelden mooi voetbal zag maar met die verwachting ging ik ook niet kijken.
Als NED de 1/8 finale speelt hoop ik maar op 1 ding, dat ze winnen, hoe zal me eerlijk gezegd een rotzorg zijn, ook als het zeer "onverdiend" is waarbij opgemerkt dat ik niet weet hoe ik dat moet weten zal ik er niet minder om juichen!
Picasso 1
19 juni 2021, 12:39
Als NED de 1/8 finale speelt hoop ik maar op 1 ding, dat ze winnen, hoe zal me eerlijk gezegd een rotzorg zijn, ook als het zeer "onverdiend" is waarbij opgemerkt dat ik niet weet hoe ik dat moet weten zal ik er niet minder om juichen!
Je wilt bij een EK echter meer wedstrijden zien dan die van je eigen land, en voorlopig is het spel erg armoedig (Italië steekt lichtelijk bovenuit). Voorlopig scoort geen enkel land een voldoende qua aantrekkelijk voetbal. Van Engeland- Schotland had ik (vooral met de namen die in het Engelse team spelen) veel meer verwacht dan zo'n baggerwedstrijd met slecht voetbal die ook nog eens in een 0-0 eindigt. Één van de EK's met het meest onaantrekkelijk voetbal voorlopig.
Leuk en spectaculair voetbal in de groepsfase zie ik ook graag. De realiteit is helaas vaak anders. Portugal ging in 2016 door als 1 vd derdes geklasseerde na 3 gelijke spelen in de groep. Voetbal was vond ik niet om aan te zien.
Portugal werd Europees kampioen in 2016. Frankrijk speelde in 2018 op het WK hoewel ze vrij redelijk materiaal hadden vooral laf en afwachtend maar zeer effectief, Frankrijk werd wereldkampioen.
Badslippers
19 juni 2021, 13:19
Het zwaar overtrokken voetbal van Nederland in 1988 wordt inderdaad gecompenseerd door het resultaat namelijk Europees kampioen. Maar wat een bagger voetbal was het.
1. Nederland - Rusland, 0 - 1. Een zeperd van jewelste ingegeven door oeverloos getik en angstvoetbal
2. Nederland - Engeland, 3 - 1. Met heel veel mazzel gewonnen. Net na rust gelijkspel, 1-1. Engeland schiet 2 x op de paal. Drie goals van Van Basten die mocht invallen. Spel slecht, doelpunten mooi.
3. Nederland - Ierland, 1 - 0. Winnen op zijn Duits met een onwaarschijnlijk gek en van geluk druipend doelpunt door Kieft die de bal per ongeluk op zijn hoofd krijgt. Ongelooflijk gezwijnd.
4. Nederland - Duitsland, 2 - 1. Wedstrijd die bol staat van de spanning en dat vergoedt inderdaad veel. het ging immers om een finaleplaats. Door het oog van de naald in de laatste minuten door een prachtig doelpunt van opnieuw Van Basten.
5. Nederland - Rusland, 2 - 0. Matige wedstrijd. Typische finalewedstrijd, alles is ondergeschikt gemaakt aan de winst. Mooi doelpunt van Gullit met een krachtige kopbal en de apotheose van Van Basten.
Van dik betaalde profs verwacht ik dat ze nauwelijks fouten maken en al helemaal geen beginnersfouten terwijl die toch aan de orde van de dag zijn. Bijvoorbeeld de bal niet in de loop van de medespeler meegeven maar telkens achter de medespeler, eindeloos lopen met de bal en dan toch weer terugspelen naar eigen helft, knullig balverlies door gebrek aan techniek of concentratie, verkeerd positie kiezen, hoge lange ballen die lang onderweg zijn en slechts 50% kans hebben bij je medespeler terecht te komen, eindeloos tikkie naar links en tikkie naar rechts en dan toch maar weer tikkie terug naar de eigen helft, compleet vrijstaande spelers overslaan of niet zien, zelfs in kansrijke doelpositie. Of zelfs maar de meest elementaire spelsituaties niet beheersen zoals het bekende pass-and-go; speler passt naar medespeler en loopt vrije ruimte in en moet bal terugkrijgen. Maar nee, de ontvangende speler ziet dat niet eens en draait weg. Tenenkrommend. En zo kan ik nog 10 voorbeelden aanhalen.
Individuele acties op basis van klasse, amper te zien. Spelers die hun verdediger uitspelen en de achterlijn halen en een perfecte voorzet geven, niet gezien. Speler ontvangt pass en laat bal onder zijn voet doorglippen, mwahhhh wat een blunder. Het is toch om te janken. Flitsende combinaties, splijtende passes, je moet ze met een vergrootglas zoeken. Nee, voor de ware voetballiefhebber is er amper wat te beleven.
Het zwaar overtrokken voetbal van Nederland in 1988 wordt inderdaad gecompenseerd door het resultaat namelijk Europees kampioen. Maar wat een bagger voetbal was het.
Yep, klopt! Zal me verder een rotzorg zijn :biggrin:. Was natuurlijk ook een heel slecht elftal met nogal wat PSV'ers die dat jaar de EC1 wonnen en het trio van Basten, Gullit en Rijkaard die met Milaan ik meen nog eens 2 maal de EC1 wonnen.
Die jongens en met name het Oranje van 1988 konden er echt helemaal niets van :tongue:! Resultaatvoetbal is verder exclusief voor Nederland, wij staan internationaal bekend om ons zwaar verdedigende en laffe spel, ik kan veel voorbeelden noemen.
Zie dat bagger elftal van 1974 of 2010 dat nb een WK-finale speelde, dat was allemaal puur geluk en kwam niet door mooi spel of voetbal kwaliteiten.
Picasso 1
19 juni 2021, 14:08
Individuele acties op basis van klasse, amper te zien.
Die enkele zijn bijvoorbeeld de voorbereide goal van De Bruijne waarbij in de combinatie met 2 medespelers in het strafschopgebied de verdediging werd uitgespeeld en doel getroffen. Ook de mooi afgeronde goal van Ronaldo na 38 passes van zijn team. En nog wel enkele maar het is allemaal op één hand te tellen.
Siberische tijger
19 juni 2021, 15:12
Yep, klopt! Zal me verder een rotzorg zijn :biggrin:. Was natuurlijk ook een heel slecht elftal met nogal wat PSV'ers die dat jaar de EC1 wonnen en het trio van Basten, Gullit en Rijkaard die met Milaan ik meen nog eens 2 maal de EC1 wonnen.
Die PSV-ers (van Aerle, van Tiggelen, van Breukelen etc.) wonnen in dat jaar het landskampioenschap, de KNVB beker, de Europacup 1 (na het nemen van penalties tegen Benfica) en dus met Oranje Europees kampioen.
Ik vind het trouwens mooi dat heel veel mensen het bij de EK finale altijd maar hebben over die goal van Van Basten, terwijl de 1-0 door Ruud Gullit (die snoeiharde kopbal) misschien technisch nog wel veel mooier was.
Picasso 1
19 juni 2021, 15:23
Ik vind het trouwens mooi dat heel veel mensen het bij de EK finale altijd maar hebben over die goal van Van Basten, terwijl de 1-0 door Ruud Gullit (die snoeiharde kopbal) misschien technisch nog wel veel mooier was.
Het is meer de emotie van de commentator die bijna in huilen uitbarstte met "wat een goal! wat een goal!" en de kijkers in die emotie meesleurt, dan dat het echt zo'n bijzondere goal was. Het was wel een mooi doelpunt, maar niet iets bijzonders. Er zijn zoveel mooiere doelpunten dan die van Van Basten. Bijvoorbeeld die van Dennis Bergkamp waarbij hij een lange voorzet met een fraaie techniek controleert binnen het zestien meter gebied en de bal vervolgens langs de keeper in de goal krult.
Badslippers
19 juni 2021, 15:34
Die jongens en met name het Oranje van 1988 konden er echt helemaal niets van :tongue:! Resultaatvoetbal is verder exclusief voor Nederland, wij staan internationaal bekend om ons zwaar verdedigende en laffe spel, ik kan veel voorbeelden noemen.
Zie dat bagger elftal van 1974 of 2010 dat nb een WK-finale speelde, dat was allemaal puur geluk en kwam niet door mooi spel of voetbal kwaliteiten.
Je hebt het over individuen die bij een ingespeelde club (PSV, AC MIlan) successen behaalden. Gullit van Basten en Rijkaard vierden gouden tijden met AC Milan met andere kanonnen zoals Baresi, Donadoni, Maldini en Ancelotti. Dat is iets anders dan interland voetbal. Nederland heeft zeker internationaal succes gehad maar wel mager succes. Slechts alleen het EK gewonnen. Nooit het WK want als je het dan toch zo graag over resultaten wil hebben dan is één keer europees kampioen bijzonder mager.
Maar goed, wij hebben het over verschillende dingen. Nu heb ik het over het interland voetbal en niet over clubvoetbal én ik heb het niet over de resultaten want dan kunnen we net zo goed een lijst plaatsen en dan zijn we klaar. Ik heb het over kwalitatief goed voetbal zien en jij wilt je laven aan magere successen in het verleden zoals 3 finale plaatsen op een WK en een gewonnen europees kampioenschap.
Ik zit nu naar Frankrijk - Hongarije te kijken en dan eindelijk na 30 minuten voor het eerst een open kans voor Benzema die hem maar kinderlijk eenvoudig hoeft in te tikken. Maar nee, half mislukt schot waarbij hij de bal op zijn scheenbeen richting doel knalt. Volledig mislukt schot en dan praten we over een dik betaalde professional, het crême de la crême.
Die PSV-ers (van Aerle, van Tiggelen, van Breukelen etc.) wonnen in dat jaar het landskampioenschap, de KNVB beker, de Europacup 1 (na het nemen van penalties tegen Benfica)
van Tiggelen speelde toen niet bij PSV dacht ik, wel ook nog Vanenburg en Ronald Koeman. Van Tiggelen speelde toen bij een Belgisch provincie clubje, geef het maar even mee :wink2:
Gewoon niet meer kijken naar een EK of WK als je kwalitatief goed voetbal wilt zien en al helemaal niet naar Oranje, Nederlandse clubs of voetballers.
Oranje kan er helemaal niets van toen niet en nu niet. Meer dan een schamel EK hebben we nooit gewonnen dat klopt en de drie WK finales die we hebben gespeeld hebben we verloren.
Dat zijn gewoon de feiten!
Badslippers
19 juni 2021, 16:06
Gewoon niet meer kijken naar een EK of WK als je kwalitatief goed voetbal wilt zien en al helemaal niet naar Oranje, Nederlandse clubs of voetballers.
Ja, en dan net die kwalitatief goede wedstrijd missen. Dat wil ik mezelf niet aan doen.
Trouwens verrassend, Hongarije leidt met 1 - 0. Hoe gaat dat aflopen?
Picasso 1
19 juni 2021, 17:07
Een saaie film met een leuke ontknoping maakt het wel de moeite waard. Niettemin blijft het oordeel dat de 'film' in hoge mate als saai is te beoordelen.
Hongarije-Frankrijk was ook weer niks. Hopelijk biedt straks om 18.00 uur Portugal-Duitsland meer vuurwerk.
De Franse arrogante miljonairs komen tegen de modale voetballers van Hongarije niet verder dan 1-1 !!!!
Hadden de Hongaren gewonnen dan had ik persoonlijk moslimbroeder Pogba een krat Heineken gestuurd:)
Siberische tijger
19 juni 2021, 18:09
van Tiggelen speelde toen niet bij PSV dacht ik, wel ook nog Vanenburg en Ronald Koeman. Van Tiggelen speelde toen bij een Belgisch provincie clubje, geef het maar even mee :wink2:
Klopt, ik dacht dat van Tiggelen toen al bij PSV speelde, maar die zat toen inderdaad bij die paars-witten uit Brussel, zie ik nu.
Vanenburg en Ronald Koeman wist ik.
Klopt, ik dacht dat van Tiggelen toen al bij PSV speelde, maar die zat toen inderdaad bij die paars-witten uit Brussel, zie ik nu.
Vanenburg en Ronald Koeman wist ik.
Van Tiggelen deed destijds aan ontwikkelingswerk :lostit:
satanic surfer
19 juni 2021, 19:25
De Mannschaft demonstreert tegen Portugal, 4-1 na een uur nadat ze onverdiend 0-1 achterkwamen...Tegen Frankrijk werden ze eigenlijk al onverdiend puntenloos achtergelaten maar met de thuismatch tegen Hongarije in het verschiet lijkt zelfs groepswinst nog mogelijk voor de Duitsers die indruk maken. Frankrijk-Portugal zou wel ´ns op leven en dood kunnen zijn voor de titelverdediger want mits verlies lijkt de uitschakeling te dreigen gezien het negatieve doelsaldo en "maar" 3 punten. Kan nog alle kanten uit in de groep des doods. Oops, 4-2 net voor de Portugezen, dolletjes.
Picasso 1
19 juni 2021, 19:25
De goals van Duitsland komen allemaal door een volledig vrijstaande Duitser links voor. Na de eerste helft waarin al twee goals op de manier waren gevallen, is het merkwaardig dat de Portugese trainer nog niet heeft ingegrepen op die positie links achter voor hun. Speelt daar uberhaupt een Portugese verdediger?
Inmiddels 4-2....
Badslippers
19 juni 2021, 20:01
Kijk, dit is een leuke pot. Duitsers vliegen er vanaf de eerste minuut volop in. OK, niet oogstrelend of verfijnd maar wel strijdvaardig en met kansen. jammer van de afgekeurde goal. Portugal onverdiend op 1 - 0. Gelukkig gingen de Duitsers gewoon door waar ze mee begonnen waren, een complete bestorming van het Portugese doel. Je kunt toch best van een spektakel spreken. Dit was de eerste wedstrijd die de moeite waard was om te bekijken. 6 (7) doelpunten is natuurlijk ook niet mis. Portugal - Frankrijk wordt voor beiden een nagelbijter.
Sphinx
19 juni 2021, 20:06
Emmerich (Robin Gosens) was lekker op dreef met twee voorzetten en een goal, Aken (Kai Havertz) scoort één keer en maakt een verdediger zo bang dat hij in eigen doel schiet, viva euregio!
Willem2
19 juni 2021, 21:01
Officieel: Memphis Depay naar FC Barcelona
De kogel is nu helemaal door de kerk: Memphis Depay speelt volgend seizoen voor FC Barcelona. Daar wordt hij herenigd met trainer Ronald Koeman, met wie de aanvaller eerder ook al bij het Nederlands elftal samenwerkte. Depay speelde vorig seizoen bij Olympique Lyon en vertrekt transfervrij richting Spanje. Hij heeft bij Barcelona een contract voor twee jaar ondertekend.
.... https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/officieel-memphis-depay-naar-fc-barcelona~a783c706/
Badslippers
19 juni 2021, 22:24
Wat is dat toch met dat telkens op de enkels trappen als de bal al weg is. "Heey ik ben alweer te laat. Ik zal hem nog even brandmerken op zijn enkelbanden." Nog even je noppen in de enkelbanden van de tegenstander zetten. Gelukkig wordt dat eindelijk eens afgestraft op dit EK. Al een paar keer penalty. Moet tegelijk rood zijn.
satanic surfer
19 juni 2021, 23:01
Eviva Espana mag vol aan de bak in de slotpartij van hun groep...Winst tegen Slowakije zou wel ´ns benodigd kunnen zijn om doortestoten in hun derde thuiswedstrijd...Polen blijft nog in de race as well mits winst tegen Zweden.
pietpotent44
20 juni 2021, 07:08
Ik vond Duitsland - Portugal toch wel een aardige pot. Veel inzet, vooral bij de Duitsers die er vanaf het begin vol op zaten. En met vlagen toch ook best goed voetbal. En natuurlijk veel doelpunten en redelijk wat spektakel.
Ik zie de Duitsers wel ver komen als ze zo blijven spelen.
schoolmeester
20 juni 2021, 07:33
Italie word nummer 1.
Groet, schoolmeester.
pietpotent44
20 juni 2021, 08:29
Italie word nummer 1.
Groet, schoolmeester.
Wordt moet met dt. Schoolmeester :rolleyes:.
groeten van Piet
schoolmeester
20 juni 2021, 09:09
Dank je Piedt.
Siberische tijger
20 juni 2021, 10:08
Wat is dat toch met dat telkens op de enkels trappen als de bal al weg is. "Heey ik ben alweer te laat. Ik zal hem nog even brandmerken op zijn enkelbanden." Nog even je noppen in de enkelbanden van de tegenstander zetten. Gelukkig wordt dat eindelijk eens afgestraft op dit EK. Al een paar keer penalty. Moet tegelijk rood zijn.
Je moet eens aan Marco van Basten vragen wie Vierchowod ook al weer was.
Die man heeft er ongeveer in zijn eentje voor gezorgd dat van Baten jarenlang met enkelproblemen heeft gekampt tijdens zijn actieve carrière.
Dus elkaar afzagen tot op het bot van de enkels, is helaas al jarenlang schering en inslag.
Net zoals de schwalbes. De afgelopen jaren bijvoorbeeld Neymar, maar in de jaren '80 ook al veel voorbeelden van gezien, met de schwalbekoning Lothar Matheus voorop, maar ook Franky Vercauteren met dat duwtje van Wim Kieft.
schoolmeester
20 juni 2021, 10:23
Voetbal is een gemene sport, afschaffen is beter.
En dan van alle voetbalstadions MEGABORDELEN maken.
Sphinx
20 juni 2021, 11:21
Je moet eens aan Marco van Basten vragen wie Vierchowod ook al weer was.
Die man heeft er ongeveer in zijn eentje voor gezorgd dat van Baten jarenlang met enkelproblemen heeft gekampt tijdens zijn actieve carrière.
Dus elkaar afzagen tot op het bot van de enkels, is helaas al jarenlang schering en inslag.
Net zoals de schwalbes. De afgelopen jaren bijvoorbeeld Neymar, maar in de jaren '80 ook al veel voorbeelden van gezien, met de schwalbekoning Lothar Matheus voorop, maar ook Franky Vercauteren met dat duwtje van Wim Kieft.
Neymar heeft wel eens verklaard dat zijn schwalbes er in gesleten zijn door de niet bestrafte trappen, schoppen en klappen die hij in de Braziliaanse competities steeds kreeg van de verdedigers die hij daar steeds doldraaide. Men floot alleen als hij echt zwaar ging acteren alsof hij was neergeschoten. En helaas heeft hij dat in Europa en op de wereldtoernooien vastgehouden, tot het zelfs een complete meme werd op het laatste WK (met dank aan wielrenner Alex Dowsett voor de figurantenrol)
https://image.jimcdn.com/app/cms/image/transf/none/path/se99947c3da097673/image/ic31ac90ef98bc15d/version/1403269191/vorgeben-verletzt-oder-ok-zu-sein.png
Willem2
20 juni 2021, 13:11
Hongaarse fans maken ‘apengeluiden’ naar Mbappé
Kylian Mbappé heeft zaterdag tijdens de tweede groepswedstrijd van Frankrijk op het Europees kampioenschap met racisme te maken gehad. In de uitverkochte Puskas Arena in Boedapest waren in bepaalde hoeken van het stadion apengeluiden van Hongaarse fans te horen, meldt een verslaggever van het Duitse persbureau DPA die in het stadion zat.
.... https://www.ad.nl/euro-2020/hongaarse-fans-maken-apengeluiden-naar-mbappe~a005d8b7/
schoolmeester
20 juni 2021, 16:02
Het betreft hier een misverstand.
Achteraf is gebleken dat het geen apengeluiden waren, maar Marco Borsato die in een studio naast het stadion zijn nieuwe single opnam.
Willem2
20 juni 2021, 21:41
Ik vraag het voor een vriend: Komen er nog meer poulewedstrijden in groep A :rolleyes: :biggrin:
https://www.ad.nl/euro-2020/zwitserland-in-wachtkamer-na-zege-op-puntloos-turkije-b-keus-italie-wint-ook-van-wales~abc8f784/
Sphinx
20 juni 2021, 21:56
Het betreft hier een misverstand.
Achteraf is gebleken dat het geen apengeluiden waren, maar Marco Borsato die in een studio naast het stadion zijn nieuwe single opnam.
Nee, dat zei Marco alleen maar om Rag'n Bone Man te beschermen tegen de woke army (vanaf 2m40s in onderstaande link)
https://www.youtube.com/watch?v=ir6nk2zrMG0
Willem2
21 juni 2021, 20:33
Het moment van de gewonnen wedstrijd tegen Noord-Macedonie was de wissel van Pandev
Pandev zwaait na duel met Oranje af als voetballer: 'Het is mooi geweest' ... https://nos.nl/collectie/13781/artikel/2385936-pandev-zwaait-na-duel-met-oranje-af-als-voetballer-het-is-mooi-geweest
daarnaast was Wijnaldum gewoon weer goed. Rest was redelijk tot matig. Ging om niks.
Zullen nu wel tegen Portugal moeten spelen en dan kunnen ze naar huis.
Tegen wie ze ook moeten, ze zullen uit een ander vaatje moeten tappen. Vandaag, met name de eerste helft, veel onnodig balverlies door o.a. Gravenberch maar ook Frenkie de Jong. Dat wordt door sterkere tegenstander beslist afgestraft. Voorin heb je met Malen ipv Weghorst wel meer mogelijkheden. Die zou ik sowieso laten staan. Verder vind ik die Van Aanholt ook niet veel toevoegen, zou op links Blind zetten en Timber dan weer in zijn plaatst in het centrum. Ben wel benieuwd wie de tegenstander gaat worden. Indien Portugal verliest van Frankrijk, wat zomaar zou kunnen, eindigen die op 3 punten en gaan ze misschien wel naar huis.
WANDELAAR5
21 juni 2021, 21:41
Geen verdedigers onder de 21 opstellen, ook geen Timber. Die maken altijd wel een fatale fout. Zelfs Matthijs de Ligt in zijn beginjaren heeft wat van die fatale blunders op zijn naam staan. Ik zie eerlijk gezegd niet wat Memphis toevoegt op dit moment. Er mislukt veel teveel bij hem. Maar ja Promes was vanavond helemaal niets met die wilde trappen en acties, en Berghuis maakte ook niet zo’n denderend debuut. Malen en Gakpo maar eens proberen. En de Roon weer terug op het middenveld.
Veel zal het niet helpen, volgende ronde of die erna liggen we eruit.
Badslippers
21 juni 2021, 21:46
Toch weer heel veel fouten, knullig balverlies en als kippen zonder kop over het veld hollen in de transitie. Had net zo goed tijdens de rust 2 - 0 voor Macedonië kunnen staan. De verslaggever was trouwens ook om te janken: "Zo nou mag de var naar de lijntjes gaan kijken maar dat is niet nodig. Dit is buitenspel" orakelde hij bij een afgekeurd doelpunt. Nou, dat lijkt me op z'n minst twijfelachtig. Commentator geschikt / ongeschikt.
https://i.imgur.com/tLCj2SI.png
OK 3 - 0 en door naar de volgende ronde en daarna naar huis zoals onze CEO al terecht opmerkt.
broodpoot
21 juni 2021, 22:26
Ach, dat we geen EK worden en dat er 5 a 6 landen zijn met meer kwaliteit wisten ook al lang dus tot nu toe gaat het prima.
Wedstrijd vanavond was om de baard van de keizer dus dat zegt allemaal niks. Benieuwd tegen wie we moeten, alles wijst op Portugal en ondanks dat dat een angstgegner is acht ik ons zeker niet kansloos.
Het ontloopt elkaar niet zo gek veel.
Frankrijk Spanje, Duitsland en Engeland vind ik allerminst imponeren, België ook niet heersend dus het wordt nog een leuk toernooi.
Goed geschreven broodpot,niet meteen zoals de heren hierboven het Nederlands elftal afzeiken:freu:
Willem2
21 juni 2021, 22:51
Leuke wedstrijd van Denemarken gezien.
Spannende wedstrijd Rusland Denemarken,met een Denemarken als verdiende winnaar met 4-1 :freu:
De Franse scheidsrechter Turpin maakte een slechte indruk door geen 100% tweede rode kaart te geven,en misschien nog wel een tweede rode kaart,ook de penalty voor de Russen was twijfelachtig, kortom
de pedante Turpin kan de finale schudden:)
bocariver
22 juni 2021, 00:05
Turpin is the less bad french referee but he is bad...
You will have a Wales- Denmark in Amsterdam, a nice day with friendly fans.
Italy- Austria in London (with covid), again an easy opponent for squadra azurra with a possible 1/4 against Belgium...
Ousmane Dembélé is injured for all turnament and even more. His career looks more and more like Abou Diaby....
France is qualified and it is goal of group elimination.
For serious matches, it will be Switzerland in 1/8 if we beat Portugal, England (or Czech) if we make draw and finished 2nd, Belgium or Netherland if we lose as 3rd of group.
Deschamps will know what is the best way as last group match and he will calculate.
About team for win european championship: not forget that some teams only made some match at home till now: Italy,Denmark, Netherland,England, Spain and Germany.
Only Belgium made a solid performance with 3 wins, one on neutral, 2 outside.
I have to say to that Romelu Lukaku progressed a lot since last world cup, before he made me laugh as football player , he was only an athlete. But now, he fears me more.
May be it will be less easy on neutral pitch, except for England who is everytime at home except in 1/4...
bocariver
22 juni 2021, 20:14
Joke of covid continue during Euro 20.
Denmark fans are forbidden to go in Netherland, but they can wait on border of Germany and drive directly to Amsterdam if they stay less than 12 hours....
Enough time to make a quick test and look the match and drink a beer and contaminate AMsterdam.
Fortunately, danish are not more contaminated than a lot of other european ( except GB, Portugal and Spain soon), less than Netherland in fact.
bocariver
22 juni 2021, 20:39
Another joke.
Gérard Lopez was owner of LOSC who was champion of France 2021.
But in winter 2020, he was send out of presidency because he can not give back money that he raised with 10% interest. He sold his share-holders to the borrowers.
Today, he found an agreement with an american found to buy Bordeaux.
A little team who was in semi of champion cup with Giresse,Tigana, Lacombe, Muller,Battiston, Girard etc....against Juve of Platini, final of Uefa cup with Zidane, Dugarry and Lizarazu against Bayern.
He made like usual by raising money with a fund of america at more than 10% and with debt on back of club.
I am curious to see how he will make without Jorge Mendés to find some gems to sell 10 times prices one years after recruitment.
Sphinx
22 juni 2021, 22:56
Bordeaux, I remember them because Raymond Goethals went there in '89 and convinced Piet den Boer and Jesper Olsen to join him. Goethals went on to Tapie and
l'OM, while Den Boer and Olsen ended up playing for Caen, same team as a certain Rudy Garcia
bocariver
23 juni 2021, 00:33
Bordeaux, I remember them because Raymond Goethals went there in '89 and convinced Piet den Boer and Jesper Olsen to join him. Goethals went on to Tapie and
l'OM, while Den Boer and Olsen ended up playing for Caen, same team as a certain Rudy Garcia
You are right ,in 89 there was Vujovic's brothers too. I remember too Richard Witschge later in this UEFA final.
Willem2
23 juni 2021, 11:29
De Hongaarse premier Orbán zal vanavond niet aanwezig zijn bij de EK-wedstrijd tussen Duitsland en Hongarije in München. Duitse media schrijven dat Orbán zijn bezoek gisteravond heeft afgezegd. Tegen Hongaarse media zeggen regeringswoordvoerders niet "in te gaan op privé-activiteiten van de premier".
Voorafgaand aan de groepswedstrijd in München is een discussie losgebarsten over het verlichten van het voetbalstadion in de kleuren van de regenboog, een symbool van de lhbti-gemeenschap. Daarmee wil het gemeentebestuur protesteren tegen de Hongaarse wetwijziging waardoor het verboden wordt om homoseksualiteit te 'promoten' onder jongeren tot 18 jaar.
De Europese voetbalbond UEFA staat de actie niet toe, omdat met de verlichting een politiek statement wordt afgegeven. Dat leidde tot verbazing bij Duitse politici en lhbti-organisaties, die stellen dat het om mensenrechten gaat. Diverse gebouwen in München worden daarom vanavond alsnog met regenboogkleuren verlicht, net als voetbalstadions in andere steden.
.... https://nos.nl/artikel/2386275-hongaarse-premier-orban-niet-aanwezig-bij-ek-wedstrijd-in-munchen
Willem2
23 juni 2021, 12:42
Belachelijk dat Picasso 1 niks over Modric zegt :rolleyes: :biggrin:
(Speelt hij volgend jaar ook al niet meer bij Madrid .... kan hij eindelijk naar Ajax waar hij als jeudspeler kennelijk al naar toe zou zijn gegaan...)
Modric is 100% een buitenechtelijke zoon van wijlen Johan Cruijff, hij kan geweldig voetballen en hij lijkt er sprekend op :freu:
Toch geen opponent uit groep des doods: Oranje treft zondag Tsjechië in achtste finale
Oranje moet het in de achtste finales van het EK voetbal opnemen tegen Tsjechië. De strijd om een plek bij de laatste acht wordt aanstaande zondag om 18.00 uur in een volle Puskás Aréna (67.000 plekken) in Boedapest afgewerkt. De KNVB verwacht zeker 15.000 Nederlanders in de Hongaarse hoofdstad.
https://www.ad.nl/dossier-oranje/toch-geen-opponent-uit-groep-des-doods-oranje-treft-zondag-tsjechie-in-achtste-finale~a398e6e0/
Absolute topaffiche op komst voor Rode Duivels in achtste finale: België treft zo goed als zeker derde uit 'groep des doods'!
Rode Duivels
De Rode Duivels zullen ‘giant killer’ moeten zijn, willen ze Europees kampioen worden. Door de nederlaag van Polen tegen Zweden en de vernedering van Slovakije door Spanje, levert groep E geen beste derde af. Gevolg: België neemt het zondag in Sevilla behoudens een mirakel op tegen de derde uit de ‘groep des doods’. Wordt het Frankrijk, Portugal of Duitsland? Of toch Hongarije of... Zwitserland? Volg het vanavond hier op de voet.
https://www.hln.be/dossier-rode-duivels/absolute-topaffiche-op-komst-voor-rode-duivels-in-achtste-finale-belgie-treft-zo-goed-als-zeker-derde-uit-groep-des-doods~a40b48be/
Siberische tijger
23 juni 2021, 20:51
Eerst Max Verstappen in de GP van Steiermark en daarna Nederland - Tsjechië.
Ik hoorde ze bij Voetbal Inside al praten alsof Oranje al door is. Nou, eerst maar winnen van de Tsjechen, zou ik zeggen.
De Hollandse arrogantie begint al weer de boventoon te voeren, ben ik bang.
Willem2
23 juni 2021, 20:59
Frankrijk-Portugal kijken ...
of toch Duitsland-Hongarije...
Siberische tijger
23 juni 2021, 21:02
Frankrijk-Portugal
Willem2
23 juni 2021, 21:04
De Hollandse arrogantie begint al weer de boventoon te voeren, ben ik bang.
In principe zijn de tegenstanders Tjechie en dan de winnaar uit Wales-Denemarken misschien wel te doen.
Tjechie speelde de eerste wedstrijd als team, de rest was wel wat matig. Vooral tegen Engeland lieten ze niets zien.
Denemarken heeft de sympathie en speelt echt als een ploeg. Maar ze zijn ook wel kwetsbaar gebleken. Wales heeft wat sterren maar ik kan me niet voorstellen dat ze verder komen ...
Willem2
23 juni 2021, 21:14
Frankrijk-Portugal
Beide kijken ...
Duitsland staat achter :eek:
Siberische tijger
23 juni 2021, 21:33
Frankrijk ook (penalty Ronaldo)
Willem2
23 juni 2021, 21:35
Duitsers zijn wel beter, maar de Hongaren verstoppen zich achter een ijzeren gordijn....
Of zijn het de stortbuien ...
Frankrijk - Portugal is mooier om te zien ...
WANDELAAR5
23 juni 2021, 21:49
Portugal heeft de volledige controle. Mbappé loopt tegen een verdediger aan, valt en krijgt een penalty mee. Ongelofelijk!
Benzema schiet hem er mooi in.
Willem2
23 juni 2021, 22:02
2x dubieuze penalty´s waarbij die van Frankrijk een goedmakertje is.
Portugal is eigenlijk beter.
Mijn voorspelling was 1-1 .... dat blijft het volgens mij niet ...
Willem2
23 juni 2021, 22:35
Komt Duitsland op 1-1 wordt het meteen weer 2-1 voor Hongarije. Duitsland is beter maar Hongarije verdedigt en verdedigt.....
Siberische tijger
23 juni 2021, 22:51
Portugal heeft de volledige controle. Mbappé loopt tegen een verdediger aan, valt en krijgt een penalty mee. Ongelofelijk!
Benzema schiet hem er mooi in.
And the Oscar goes to......Mbappé.
Man, man, die heeft in de jeugd een toneelopleiding gevolgd.
De scheidsrechter mag ook na deze poulewedstrijden naar huis.
Tussenstand Portugal-Frankrijk 2-2
satanic surfer
23 juni 2021, 23:24
Naja, de eventuele route voor Bellege richting EK-finale wordt ´n hels karwei...1/8 finale tegen titelverdediger Portugal. Eventuele 1/4 finale behoudens calamiteit Hitalije dat tot nu toe indruk maakte. Eventuele halve finale Frankrijk/Spanje/Kroatie. Pfff!
Olland komt in de op papyrus gunstigste tabelkwart terecht, eventuele halve finale tegen Engeland/Duitsland normaliter...Daar zou toch muziek in moeten zitten...
WANDELAAR5
23 juni 2021, 23:26
Nederland heeft nu weer ongelofelijk geluk. Goede kant van het speelschema, volgende 2 wedstrijden relatief eenvoudig.
Terwijl België het op mag nemen tegen onze angstgegner Portugal. Die Frankrijk 1 helft volledig wegspeelde. En daarna wacht waarschijnlijk Italië. En dan in de halve finale waarschijnlijk Frankrijk.
Gelukkig spelen de Belgen in Sevilla tegen Portugal, daar worden typische Belgische temperaturen verwacht :biggrin:.
Finale staat nu al vast Nederland Frankrijk :lostit::tongue:.
Picasso 1
24 juni 2021, 00:05
Finale staat nu al vast Nederland Frankrijk :lostit::tongue:.
Want een wedstrijd tegen Engeland of Duitsland in de halve finale is een 'makkie' voor Nederland. :tongue:
35338
Het is van de hond zijn kloten,wie heeft dit schema uitgevonden? Zeker iemand die onder de LSD pillen zat
België was dus beter 2de geworden ipv 6punten op 6,met een doelsaldo van 7 tegen 1. Dan moesten ze tegen Wales. Nu tegen Europese kampioen Portugal en daarna Italië, veruit het meest complete elftal, de defensie van de Duitsers vind ik zwak en die Sané zou nog niet bij het provincieploegje van Big30 mogen meedoen.
Nu heb je duels tussen zwakke tegenstanders zoals Wales tegen Denemarken, Zweden tegen Oekraïne en Nederland tegen Tsjechië. Dat hou je toch niet voor mogelijk? Een déjà vu van het laatste WK waar België voor Engeland als groepsleider eindigde met 6punten op 6 maar beter 2de zou geweest zijn om Brazilië te vermijden. Oké we wonnen tegen Brazilië maar onze defensie geraakt stilaan gepensioneerd en Kompany heeft zijn voetbalschoenen aan de haak gehangen
Wie vond dat uit betreffende de derde? Platini zei men mij. Tje goede voetballer maar erg corrupt
Derdes mogen normaal nooit door. Klaar
Komop Deket, niet meteen in de slachtofferrol nu. Portugal kunnen jullie hebben toch, je wilt toch EK winnaar worden, dan moet je gewoon blijven winnen, heel simpel.
forgetskinnyletsgetfatty
24 juni 2021, 00:13
Derdes mogen normaal nooit door. Klaar
Even terug in het verleden, daar verblijft Deket graag. ;)
WK 1986 in Mexico, Belgie werd toen ook 3de in de poule, om uiteindelijk 4de te worden. :rolleyes:
Indien, wat velen denken, we idd het EK winnen moeten we langs deze landen,dat klopt
Het lijkt me een zwaar parcours, maar we moeten boven onszelf stijgen. Van al degenen die bij de jeugdopleiding van Anderlecht zaten maak ik mij niet zoveel zorgen. Maar 3 verdedigende voetballers speelden ooit bij Ajax,dus komt dat wel goed?
Willem2
24 juni 2021, 00:20
De bovenste helft van het schema lijkt veel zwaarder. Maar als je kampioen wilt worden dan moet je gewoon de rest winnen. Dus wordt het Italie :rolleyes: ( vrij naar Cruijff)
België is vooral afhankelijk van de vorm van Eden Hazard en Kevin De Bruyne (beiden niet van de Anderlecht jeugd idd), indien die twee hun topvorm halen kunnen ze ver komen, indien zij niet presteren wordt het stukken minder uiteraard. De Bruyne en Hazard moeten ook voor de aanvoer van Lukaku zorgen, als die niet in stelling wordt gebracht zal die kleine Mertens het moeten doen qua scorend vermogen. De ex-Ajax verdedigers zijn stabiel maar wel wat op leeftijd, ervaring is echter ook belangrijk.
Picasso 1
24 juni 2021, 00:35
Verrekt lastige voorspelling de uitslag van de wedstrijd tussen België en Portugal. In een groepswedstrijd zou dit een gelijk spel zijn maar nu moet eentje winnen.
Zeg P1, hoe komt het dat je Spanjaarden gen penaltys kunnen trappen? dat zijn spelers van tussen de half en een miljoen euro,niet per jaar maar per maand!
Gewoon keihard in de winkelhaak en geen enkele keeper,zelfs Courtois of Neuer kunnen de bal er niet uithouden
bocariver
24 juni 2021, 01:24
One group phase without interest to eliminate only 8 teams wihtout any chance: Turkey,Finland,Russia,Macedonia,Scotland,Slovakia, Poland and Hungaria.
In 1/8 finals: 2 matches to see.
Belgium-Portugal: Allez les diables rouges pour sauver le football,Lusitanian can only scored on free kick or penalty.
England-Germany : Return of the revenge from 66 in WC, 70 in WC, 90 in WC, 96 in Euro,etc...
bocariver
24 juni 2021, 01:35
UK lost control of their local variant delta epidemy. Their incidence is 119 when it is 21 in France or 10 in Germany. I doubt of final in London in 17 days.
Curious to see reaction of German fans on way to London in 1/8 finals...and to count this 60 000 people in Wembley.
Fun to see that France classified Russia in red zone from today( mandatory quarantine to return to France and important reason to go there) and I wait a 1/4 final in Saint Petersburg on 2 of july....with France if victory against Switzerland. A joke for fans.
Player
24 juni 2021, 08:55
Ik verwachtte bij voorbaat niet dat de Rode Duivels het EK 2020 gingen winnen, de kans op een groot toernooi winnen hebben ze verkwanseld op het laatste WK. En na de groepsfase hebben ze me niet overtuigd. Tegen Portugal zal nog lukken maar Italië en Frankrijk zijn een maat te groot vrees ik. Alhoewel in voetbal alles kan natuurlijk, een flits van De Bruyne is voldoende...
WANDELAAR5
24 juni 2021, 09:09
België is vooral afhankelijk van de vorm van Eden Hazard en Kevin De Bruyne (beiden niet van de Anderlecht jeugd idd), indien die twee hun topvorm halen kunnen ze ver komen, indien zij niet presteren wordt het stukken minder uiteraard. De Bruyne en Hazard moeten ook voor de aanvoer van Lukaku zorgen, als die niet in stelling wordt gebracht zal die kleine Mertens het moeten doen qua scorend vermogen. De ex-Ajax verdedigers zijn stabiel maar wel wat op leeftijd, ervaring is echter ook belangrijk.
Eden Hazard heeft helaas nog geen deuk in een pakje boter geschoten. Hij moet nu snel in vorm komen, er hangt voor mij een groot bedrag van af. België moet gewoon het EK winnen! Vermaelen, Vertonghen en Alderweireld (en ook Denayer) spelen ijzersterk tot nu toe.
Willem2
24 juni 2021, 10:11
Lukaku en Kuifje en dan hangt het af of er aan de andere kant niet een Mbappe loopt. Dat is namelijk wel een lastig verhaal voor de verdediging. Die moet niet veel langer met Neymar spelen. Kan goed voetballen, maar die aangeleerde maniertjes ...
Siberische tijger
24 juni 2021, 17:09
Nederland heeft nu weer ongelofelijk geluk. Goede kant van het speelschema, volgende 2 wedstrijden relatief eenvoudig.
Terwijl België het op mag nemen tegen onze angstgegner Portugal. Die Frankrijk 1 helft volledig wegspeelde. En daarna wacht waarschijnlijk Italië. En dan in de halve finale waarschijnlijk Frankrijk.
Ik blijf het zeggen: onderschat Tsjechië niet. Geen wereldelftal, maar half Nederland is zich al aan het rijk rekenen over een halve finale.
Een paar jaar geleden nog: wereldwedstrijden tegen Italië en Frankrijk en we werden verslagen door..Rusland.
Ik bedoel, ik ben blij dat Nederland niet tegen Portugal hoeft, maar om nu al te juichen voor een halve finale...nee.
België heeft een klote loting, maar wel een mooi affiche: Ronaldo tegen De Bruyne.
Siberische tijger
24 juni 2021, 17:19
Indien, wat velen denken, we idd het EK winnen moeten we langs deze landen,dat klopt
Het lijkt me een zwaar parcours, maar we moeten boven onszelf stijgen. Van al degenen die bij de jeugdopleiding van Anderlecht zaten maak ik mij niet zoveel zorgen. Maar 3 verdedigende voetballers speelden ooit bij Ajax,dus komt dat wel goed?
Ach, zolang jullie Witzel een topvoetballer vinden daar in België, zou ik me maar geen zorgen maken over Vertonghen en Vermalen.
Die kunnen in jullie nationale elftal nog jaren mee als waterdrager, zeg maar de Belgische versie van ons Berry van Aerle in 1988.
Ik heb eens aan een Belg gevraagd wat jullie toch zien in Witzel en dat kon hij niet uitleggen, dat zegt toch genoeg?
België heeft een goed keeper, en drie sterspelers: Lukaku, De Bruyne en Hazard (mits niet geblesseerd.)
Hopelijk is dat genoeg om Portugal te verslaan.
kempie
24 juni 2021, 18:50
Ik blijf het zeggen: onderschat Tsjechië niet. Geen wereldelftal, maar half Nederland is zich al aan het rijk rekenen over een halve finale.
Een paar jaar geleden nog: wereldwedstrijden tegen Italië en Frankrijk en we werden verslagen door..Rusland.
Ik bedoel, ik ben blij dat Nederland niet tegen Portugal hoeft, maar om nu al te juichen voor een halve finale...nee.
België heeft een klote loting, maar wel een mooi affiche: Ronaldo tegen De Bruyne.
Nee natuurlijk moet je geen van de landen onderschatten en is de Ginale niet zomaar gehaald maar het is toch wel een voordeel dat er maar 2 andere grote landen in deze helft van het schema zitten en die spelen ook nog eens in de eerstr ronde tegen elkaar en hebben allebei laten zien nog maar matig in vorm te zijn.
Maat je kan ook zomaar roemloos het toernooi uit door door czech te worden uitgeschakeld.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
cameltoe slide
25 juni 2021, 00:14
London is slowly becoming a hot spot for football fans.
It will be interesting to see how many German football fans will visit Wembley Stadium for the round of 16. They will likely be fully vaccinated or people who have nothing on their mind and where nothing hurts.
Picasso 1
25 juni 2021, 01:40
Mooie scheidsrechter
https://www.youtube.com/watch?v=hkErN6SZNGM
https://www.youtube.com/watch?v=NR2N-BZNiv0
Siberische tijger
25 juni 2021, 11:41
Mooie dame, wij moeten het tegen Tsjechië doen met een kale Rus als scheidsrechter
https://www.nu.nl/ek-voetbal/6141679/russische-scheidsrechter-karasev-krijgt-leiding-over-nederland-tsjechie.html
Willem2
27 juni 2021, 19:31
Oranje shirt kan weer gewassen worden, gestreken en opgeborgen ....
Wanneer moet oranje eigenlijk spelen :biggrin:?
Brad Clitt
27 juni 2021, 20:08
Zijn we tenminste van die kut Jumbo-reclame af.
Naar mijn bescheiden mening was het altijd al een kansloze missie, dus geen verrassing dat 'we' er al uit liggen.
Nu maar supporteren voor onze zuiderburen.
schoolmeester
27 juni 2021, 20:09
Maar Jumbo is wel de beste supermarkt.
Badslippers
27 juni 2021, 20:22
Ik zag dat de Oranje spelers weliswaar fel op de bal zaten maar zonder enig beleid. Dat was dan het enige lichtpuntje; hard gewerkt. Nederland denkt nog steeds dat je het doel van de tegenstander kunt bereiken door telkens maar weer de bal naar ACHTER te spelen. De ligt maakt een verkeerde inschatting van een stuiterende bal, verslikt zich en realiseert zich dat hij maar het beste kan vallen en grabbelt in wanhoop naar de bal. Dan weet je dat Oranje gaat verliezen. Malen had de 1-0 op de schoen maar deze PROFESSIONELE speler faalt. En zo zag ik wederom duurbetaalde profs kinderlijke fouten maken. Heb ik een schot op doel gezien? Volgens mij niet.
En dan Frank de Boer. Ik kreeg een beetje visioenen van Danny Blind als coach. Ook zo'n volstrekt verkeerde en onbegrijpelijke keuze. Goede voetballers zeer slechte coaches. Je snelste en gevaarlijkste aanvaller wisselen tegen Prommes. Dan heb je toch echt liggen slapen bij de trainerscursus. Of werd die cursus "wisselen" door Dick Advocaat gegeven. Dan snap ik het wel.
Tenslotte, Memphis kwam van heel ver. Gauw dit EK vergeten en zijn pijlen richten op Barcelona. Het is hem gegund.
EK voorbij en mislukt voor Oranje na afgang tegen Tsjechië
Met een doffe dreun eindigde zondagavond het EK van Oranje. In een ronduit slechte wedstrijd tegen Tsjechië bleek een rode kaart voor Matthijs de Ligt fataal voor het Nederlands elftal. De 0-2 nederlaag betekent een roemloos afscheid door de achterdeur
https://www.ad.nl/dossier-oranje/ek-voorbij-en-mislukt-voor-oranje-na-afgang-tegen-tsjechie~aa7bc474/
Afgang voor Nederland: Oranje sneuvelt met 0-2 tegen Tsjechië na rood De Ligt
Schaamrood op de wangen van Oranje. Terwijl de weg naar de finale open lag, sneuvelde het al bij de eerste echte horde. In de 1/8e finales was Tsjechië met 0-2 te sterk voor Nederland. Een rode kaart voor Matthijs de Ligt, op aangeven van de VAR, luidde het drama in.
https://sporza.be/nl/matches/voetbal/eur/europees-kampioenschap/2020/1-8-finale/01/nederland-tsjechie-afgang-voor-nederland-oranje-sneuvelt-met-0-2-tegen-tsjechie-na-rood-de-ligt~1575468967371/
Niets aan toe te voegen.
Sphinx
27 juni 2021, 20:40
Oranje shirt kan weer gewassen worden, gestreken en opgeborgen ....
Och, ik heb nog steeds dat Oranje shirt dat ik in 2014 in Zwitserland gekocht heb. Expres een naamloze gekozen met alleen KNVB embleem zodat ik het ook in badminton, wandeltochten of langs het circuit nog kan gebruiken ;)
Jammer maar helaas. We zijn één ronde verder gekomen dan ik had gedacht, dat is al wat. Dat de Boer Malen eraf haalt als gevaarlijkste speler op dat moment, nee dat was niet slim. Wel slim van ex de Graafschap keeper Vaçlik dat hij geen hoek kiest, blijft staan en Malen aan het twijfelen brengt. Dat éne moment van Dumfries die in de tweede minuut niet bij een voorzet kan, daar had meer ingezeten. Maar voor de rest hebben de Tsjechen prima verdedigd en naar hun mogelijkheden gevoetbald. Kijken of Bellege er iets van bakken tegen de gehate Portugezen.
Brad Clitt
27 juni 2021, 20:44
Oranje is te Ligt bevonden.
Picasso 1
27 juni 2021, 20:50
De 'gemakkelijke kant van de tabel'.....Loting was zeker gunstig maar daar schuilt ook een gevaar in. Zie Italië gisteren hoe moeilijk die het hebben gehad tegen een 'makkelijke' tegenstander.
Was verder wel een mooie doelpunt de tweede van de Tsjechen.
Rutte heeft verklaard dat hij trots is op Oranje, omdat ze gespeeld hebben als homo’s
Picasso 1
27 juni 2021, 21:36
Slaapverwekkende wedstrijd momenteel. Gelukkig is er op hetzelfde tijdstip een EK finale damesbasketbal bezig tussen Frankrijk en Servië.
Siberische tijger
27 juni 2021, 21:39
België-Portugal moet ook nog echt ontbranden.
Nog steeds 0-0 en ik ben bang dat die Portugezen er straks heel geniepig eentje maken.
Kom op De Bruyne, laat eens wat zien.
Picasso 1
27 juni 2021, 21:47
Fantastisch doelpunt gemaakt door de slanke Hazard.
Goedemorgenallemaal
27 juni 2021, 22:05
https://sporza.be/nl/matches/voetbal/eur/europees-kampioenschap/2020/1-8-finale/01/nederland-tsjechie-afgang-voor-nederland-oranje-sneuvelt-met-0-2-tegen-tsjechie-na-rood-de-ligt~1575468967371/
Niets aan toe te voegen.
Zonder dat rood was het ook niet gelukt. Dat Matthijs rood krijgt wil ik zien al bedrijfsongevalletje dat in deze omstandigheden iedereen kan overkomen. Maar latenwe hopend at hij nog lang blijft voetbvallen en nooit de ambitie krijgt sportcommentator te worden want als je zo vaak zegt dat je de boel onder controle had kun je beter pannekoekenbakker worden.
35364
Toch gaan de Belgen door ... .
Picasso 1
27 juni 2021, 23:03
België zet de eerste moeilijke tegenstander van de lastige kant van de tabel opzij. De volgende hindernis wordt Italië.
Toch gaan de Belgen door ... .
Ze hoefden niet meer met de 1-0 en Portugal moest komen
Pff Big30 ,nu val je mij tegen. Wist niet dat je zulke slechte verliezer bent.
Een landgenoot belde me onlangs dat Nederland een gemakkelijk programma heeft met Denemarken als volgende tegenstander en zag Oranje al in de finale
Probeer eerst maar te winnen van Tsjechië reageerde ik Blijkbaa profetisch.
Jullie bleken veel bezig geweest met de homoproblematiek in Boedapest maar Nederland speelde ook als homo's
En die goals van de Tsjechische ploeg bleken individuele fouten
Schreef hier al eerder dat jullie een keepersprobleem hebben
Indien Ajax een goede zoekt weet ik er wel een in Lissabon zitten
Handsbal De Ligt: domme fout
Wissel Malen-Promes: onbegrijpelijke domme fout
Conclusie: Frank de Boer functie elders :wink2:
Dit gezegd zijnde geef ik toe dat de 2de helft van België niet goed was,maar dat kwam na het uitvallen van Kevin de Bruyne
De meeste can jullie waren nog niet geboren, zelfs niet gepland maar neem Johan Cruijff uit het Nederlands elftal tijdens het WK in 1974 te Duitsland. Jullie verloren de finale maar zonder Johan Cruijff zouden jullie er al lang uitgegaan zijn toen
De ligt is zeker geen slechte voetballer maar hij blijft wel regelmatig zulke cruciale blunders maken
Weet jij wie mij bij Nederland meeviel? Dumfries. Niet te begrijpen dat die nog steeds bij het provincieploegje speelt. Misschien verliefd op de dame van de kantne daar?
Dumfries staat er altijd, de “beste spelers” gaven niet thuis vandaag, Depay, Wijnaldum enz.. haalden hun niveau totaal niet. Toch denk ik dat die rode kaart het omslagpunt was. En dan nog die onbegrijpelijke wissel :hammer:
Willem2
28 juni 2021, 00:44
Jullie verloren de finale maar zonder Johan Cruijff zouden jullie er al lang uitgegaan zijn toen
Het is de euforie zullen we maar zeggen. o.a. Rensenbrink vergeten en zo zijn er wel meer voetballers die belangrijk waren.
Buitenlandse media vol kritiek en leedvermaak: ‘Schaamrood op wangen Oranje’
Net als de Nederlandse is ook de buitenlandse media spijkerhard voor Oranje na de uitschakeling tegen Tsjechië in de achtste finale van het EK. En naast kritiek is er ook leedvermaak.
,,Zonder Nederland spelen wij op het EK”, kopt het Duitse Bild, voortbordurend op het plagerige liedje uit 2002 toen Nederland het WK miste: ‘Ohne Holland fahren wir zur WM’ (Zonder Nederland gaan wij naar het WK). Het boulevardblad wijst de handsbal en de daaropvolgende rode kaart van Matthijs de Ligt aan als het beslissende moment uit de wedstrijd. ,,En zo ligt de eerste favoriet uit het toernooi.” Duitsland zelf staat dinsdag op Wembley tegenover Engeland.
,,Oei De Ligt", kopt La Gazzetta dello Sport, de Italiaanse sportkrant die de Nederlander wekelijks in actie ziet bij Juventus. ,,Net als Italië was Nederland na de groepsfase in de wolken. Maar Nederland had niet de kwaliteit en het karakter om orde op zaken te stellen.” De krant noemt de keuze van bondscoach Frank de Boer voor doelman Maarten Stekelenburg ‘rampzalig'. ,,Hij ging twee keer sensationeel in de fout bij de 1-0. Eerst gaf hij een corner weg en daarna redde hij niet.”
De roze krant besluit: ,,Weer een klap voor de Nederlandse fans en voor een nationaal team vol talent, maar zonder karakter.”
https://www.ad.nl/dossier-oranje/buitenlandse-media-vol-kritiek-en-leedvermaak-schaamrood-op-wangen-oranje~a31cbe82/
Goedemorgenallemaal
28 juni 2021, 08:37
Pff Big30 ,nu val je mij tegen. Wist niet dat je zulke slechte verliezer bent.
Een landgenoot belde me onlangs dat Nederland een gemakkelijk programma heeft met Denemarken als volgende tegenstander en zag Oranje al in de finale
Nu spreek ik vanwege mijn geografische lokatie veel Belgen en het viel me op de vooraf juist de Belgen veel positiever waren over mogelijkheden van oranje dan de Nederlanders... In Nederland daalden de verwachtingen met ieder opgewekt bericht van de Boer
Buitenlandse pers zag angstige, inspiratieloze Duivels met Hazards als uitblinkers:
L’Équipe: “Teleurstellende Rode Duivels”
“Zonder te schitteren haalt België regerend kampioen Portugal neer”, opent het Franse L’Équipe. “De Rode Duivels speelden ongeïnspireerd, maar wel realistisch. Had het slechte gazon ermee te maken?
Record: “Portugal had pech en België een gewéldige keeper”
“De ploeg van Fernando Santos verprutste veel kansen, zeker na rust”, schrijft het Portugese medium Record. “België begon goed aan de wedstrijd, met meer controle en balbezit, maar de eerste grote kans was voor Portugal: Diogo Jota miste. Op het moment dat de Portugezen echt de bovenhand namen, kregen ze een bak ijskoud water over zich heen. Thorgan Hazard met een ‘bom’ - héérlijke goal. Na rust waren er heel wat gevaarlijke momenten. Maar Portugal had pech en België een gewéldige keeper. Thibaut Courtois deed een paar enorme reddingen.”
https://www.hln.be/rode-duivels/buitenlandse-pers-zag-angstige-inspiratieloze-duivels-met-hazards-als-uitblinkers-en-wij-die-dachten-dat-chelsea-thorgan-alleen-kocht-om-eden-te-plezieren~aebed507/
satanic surfer
28 juni 2021, 10:16
Bellege ontwijkt de eerste klip met wat meeval doch komt helaas niet ongehavend uit de strijd. Kevin de Bruyne werd halfweg noodgedwongen gewisseld en Eden Hazard lijkt met een spierblessure out voor de verderzetting...Indien beiden niet kunnen aantreden tegen Hitalije wordt het toch uitermate penibel qua creativiteitsontplooiing...Voorts natuurlijk een matige partij voor de neutrale toeschouwer doch bottom line is de eerste lastige horde genomen...Mal gucken vrijdagavond...
Jammer voor Olland doch daar gaven toch een paar "vedetten" niet thuis alla Depay en Wijnaldum die beiden onzichtbaar bleven. Als die het laten afweten blijft er niet veel verheffends meer over. Maar alla, positief blijven want Oranje deed in tegenstelling tot de vorige eindronde toch al mee en won 3 poulematchen tegen bescheiden oppositie, dat zijn toch serieuze stappen voorwaarts...
Ach, het zijn binnenkort Olympische spelen en dan mag de vlag weer uit voor de kolossale medaillevloot die eraankomt.
Willem2
28 juni 2021, 11:12
.... tegen bescheiden oppositie, ...
daar lag nu precies het probleem. Die dachten dat ze al in de halve finale zouden zitten. Beetje overmoed. Hadden beter tegen een zogenaamd betere tegenstander gespeeld.
"Pijnlijk" en "Enorme kater na Oranjevolksfeest", kopt het Algemeen Dagblad een dag na de uitschakeling van het Nederlands elftal op het EK door Tsjechië. Het functioneren van bondscoach Frank de Boer, het ontbreken van dragende spelers en het gebrek aan mentaliteit; binnen- en buitenlandse media laten geen deel onbesproken.
De Telegraaf geeft het complete elftal rood. "Oranje heeft alles en iedereen, zichzelf incluis, drie weken lang zand in de ogen gestrooid", analyseert de krant. "Dat het onthutsend zwakke Nederland tegen Tsjechië zijn eigen graf groef, zorgde voor extra zout in de wonden van de supporters."
....
https://nos.nl/collectie/13781/artikel/2386982-pijnlijk-schaamrood-en-wanprestatie-zo-wordt-er-gereageerd-op-oranje
Willem2
28 juni 2021, 18:31
Spanje is heerlijk bezig op het EK. Door een slapstick achtig eigen doelpunt wordt het nog een lastig avondje voor Spanje ...
bocariver
28 juni 2021, 18:31
I am looking Spain to make a little sleep before France- Switzerland.
But, they can make laugh too. Morata missed a big opportunity to score when he put his head on Vida arm to try to have a penalty;
Referee Cakir said no and spanish contiunued to play the ball till a pass to Unai Simon who let the ball go in his own goal. Croatia did not need to shot on goal.
Willem2
28 juni 2021, 18:39
en Spanje scoort weer ... 1-1 :biggrin:
bocariver
28 juni 2021, 18:41
Spain is back with a goal from Sarabia. They understood that they had to be more dynamic and shows technical superiority but dominated is not win...
Picasso 1
28 juni 2021, 18:53
Bizar zo'n eigen goal. Hoewel Unai in de fout ging is het ook niet handig van Pedri om een terugbal tussen de drie palen van eigen doel te richten.
Ach ja, staat 1-1 dus een nieuw begin.
bocariver
28 juni 2021, 19:36
After control from stomac, Ferran Torres scored 3-1 and will go to the living covid cluster of Saint Pétersbourg.
bocariver
28 juni 2021, 19:54
After control from stomac, Ferran Torres scored 3-1 and will go to the living covid cluster of Saint Pétersbourg.
I don't know now, we have spectacular match 3-3.
May be I will sleep during France-Swiss , I already made it against Hungary.
Badslippers
28 juni 2021, 20:00
Mooie wedstrijd. Spanje sterk op de counter. Kroaten spelen een heel sterke pressing waar Spanje nauwelijks uit komt. Ook hier weer een enorme blunder. Spanje hervat het spel met een snelle vrije trap en het gehele elftal van Kroatië staat te slapen.
Willem2
28 juni 2021, 22:03
Zwitserland halverwege op voorsprong tegen Frankrijk dankzij knappe kopgoal Seferovic
.... https://www.ad.nl/euro-2020/live-zwitserland-halverwege-op-voorsprong-tegen-frankrijk-dankzij-knappe-kopgoal-seferovic~a6d1d946/
Frankrijk moet uit een ander vaatjetappen want Zwitersland lijkt taai ...
Willem2
28 juni 2021, 22:08
Zwitserland dicht bij de 2-0
Willem2
28 juni 2021, 22:12
Zwitserland dicht bij de 2-0
En een nog grotere kans op de 2-0 .... kunnen een penalty nemen. Volkomen terechte penalty ...
Willem2
28 juni 2021, 22:13
En gemist ... dat geeft Frankrijk waarschijnlijk vleugels ...
Willem2
28 juni 2021, 22:17
... dat geeft Frankrijk waarschijnlijk vleugels ...
inderdaad 2 minuten later staat het 2-1 voor Frankrijk ...
Willem2
28 juni 2021, 22:40
inderdaad 2 minuten later staat het 2-1 voor Frankrijk ...
En een heel mooi doelpunt van Pogba ...
en dan toch weer Zwitserland door Seferovic ---- 3-2
Kwakje
28 juni 2021, 22:51
Wederom een thriller 3-3 in de laatste minuten
Picasso 1
28 juni 2021, 22:54
Een deja vu van de eerdere wedstrijd. Frankrijk gaat dus winnen met 5-3.
Picasso 1
28 juni 2021, 23:35
Penalties. Boca doesn't have any nails left to bite on.
Zwitserland naar kwartfinale tegen Spanje na sensationele EK-avond: Mbappé schlemiel in penaltyserie
Zwitserland zorgde op een onvergetelijke voetbalavond voor de stunt van het toernooi door Frankrijk uit te schakelen na strafschoppen (3-3 na 120 minuten). De enige misser in de serie was van Kylian Mbappé, die laatste penalty nam namens Frankrijk.
https://www.ad.nl/euro-2020/zwitserland-naar-kwartfinale-tegen-spanje-na-sensationele-ek-avond-mbappe-schlemiel-in-penaltyserie~a6d1d946/
https://images0.persgroep.net/rcs/SlwsvBAT4Ic8UjbGZsZu_RuD0C0/diocontent/204517285/_fitwidth/694/?appId=21791a8992982cd8da851550a453bd7f&quality=0.8&desiredformat=webp
En wederom een sterspeler die een penalty mist op beslissende momenten.
Picasso 1
28 juni 2021, 23:55
Mbappé scoorde niet en Frankrijk ligt er uit. Nu moet Mbappé maar snel een contract tekenen bij Real Madrid en samen met Benzema in de aanval komt het helemaal goed.
Hopelijk heeft Luis Enrique goed gekeken naar Zwitserland, dit is een pittige strijdlustige ploeg waar je niet zomaar van wint.
bocariver
29 juni 2021, 00:14
It was a great match and Switzerland desserved her victory.
Our mistakes:
- Deschamps made a bad choice when he put Lenglet in a 3-4-1-2.
We were better and more dangerous with Coman.
- lack of defensive efficiency when we leaded 3-1.
French players looked tired : after stay in Budapest then Bucarest with 35° in day and still hot in night.
Willem2
29 juni 2021, 00:26
Hopelijk heeft Luis Enrique goed gekeken naar Zwitserland, dit is een pittige strijdlustige ploeg waar je niet zomaar van wint.
Ze zijn wel helemaal leeg gespeeld en ik denk toch echt dat Spanje liever tegen Zwitserland speelt dan tegen Frankrijk ;)
Ik denk dat bocariver wel een kaartje nodig heeft ...
Picasso 1
29 juni 2021, 00:33
Ze zijn wel helemaal leeg gespeeld en ik denk toch echt dat Spanje liever tegen Zwitserland speelt dan tegen Frankrijk ;)
En daar schuilt precies het gevaar. Als je je mentaal niet oplaadt alsof je tegen Frankrijk moet spelen, dan lig je tegen deze redelijk balvaardige en fysiek sterke ploeg er uit. Wk 2010 verloor Spanje de eerste wedstrijd van......Zwitserland.
Willem2
29 juni 2021, 00:36
Ja en Spanje speelt erg wisselvallig.
Wisselvalig wel maar nog altijd veel beter dan mijn in oranje noorderburen
Fuck, voetbal is zowat het enige op tv dat men live moet bekijken
Maar nu geven ze de klassieker Duitsland tegen Engeland al om 18h,dat haal ik niet en vanavond 21h de wedstrijd Zweden tegen Oekraïne. Een wedstrijd die mij maar zeer matig kan boeien
Het enige wat ik bij Oekraïne interessant vind is dat ze vaak zeer goede dvps hebben
Goedemorgenallemaal
29 juni 2021, 09:04
Wisselvalig wel maar nog altijd veel beter dan mijn in oranje noorderburen
Alle ploegen gisteren, ook de verliezers, waren beter dan alle ploegen van de dag ervoor. OK ik geef toe, veel beter dan Oranje.
Sommige verwende spelers van Oranje zouden de wedstrijden van gisteren verplicht 5x moeten bekijken. Met verwende miljonairs al Depay en Promes gaan wij nooit een finale spelen zoals voorgaande generaties wel deden, die zijn alleen maar bezig met zichzelf, zit m’n haar wel goed en zijn m’n tanden wel stralend wit enz… Mietjes zijn het.
Waar is de tijd gebleven van bikkels als Neeskens, Jaap Stam enz enz
Siberische tijger
29 juni 2021, 18:27
Frank de Boer stapt op
https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/Binnenland/frank-de-boer-vertrekt-als-bondscoach-na-mislukt-ek/ar-AALAmT3?ocid=msedgntp
Picasso 1
30 juni 2021, 01:00
Geen kip hier die enige interesse heeft gehad voor de wedstrijd tussen Engeland en Duitsland?
Dat de winnaar tussen de Belgen en Italianen EK kampioen gaat worden,P1, sorry niet Spanje, en een eigenaar van een club die hier niet meer vermeld mag worden dacht Duitsland maar dat kan ook niet meer
De sterkste zijn de Belgen en de Italianen,dat is nu eenmaal een feit en geen subjectieve interpretatie
Willem2
30 juni 2021, 11:54
Geen kip hier die enige interesse heeft gehad voor de wedstrijd tussen Engeland en Duitsland?
Ik heb het gezien en daarna was het onweer en de enorme regenval interessanter ;)
Engeland wint eindelijk van Duitsers; na vijftien jaar einde tijdperk Löw
.... https://nos.nl/collectie/13781/artikel/2387255-engeland-wint-eindelijk-van-duitsers-na-vijftien-jaar-einde-tijdperk-low
Duitsland speelde niet als een team en dat is zeer uitzonderlijk.
Engeland heeft veel uitzonderlijke talenten maar is geen team. Daarentegen wordt er heel weinig tegen ze gescoord.
Dat Oekraine doorging tegen de Zweden is ook voor de statistieken.
Geen enkel team speelde dit EK constant. Dat werd eerst gedacht van Italie maar dat viel dan ook een beetje tegen.
Dus P1, Spanje kan nog steeds kampioen worden ondanks dat ze soms zo dramatisch voetballen....
Klassiekertje: de bal is rond.
Engeland heeft veel uitzonderlijke talenten maar is geen team. Daarentegen wordt er heel weinig tegen ze gescoord.
Waarom stelt die trainer die uitzonderlijke talenten dan niet meteen op, schijtvoetbal laten ze zien met die beperkte houthakkers als Stones, Walker en vooral die nr 6 Maguire, verschrikkelijk dat geschuif achterin zonder risico, alleen maar naar elkaar, desnoods terug op de keeper maar vooruit zeker niet :gruebel:
Willem2
30 juni 2021, 12:36
Waarom stelt die trainer die uitzonderlijke talenten dan niet meteen op, schijtvoetbal laten ze zien met die beperkte houthakkers als Stones, Walker en vooral die nr 6 Maguire, ....
Walker speelt heel sterk. Opbouw kan beter maar zijn verdedigen was de laatste wedstrijden uitzonderlijk.
Maquire speelde een degelijke wedstrijd met ook aanvallende inbreng. Hij kan er ook niks aan doen dat hij zo lelijk is.
Voor de rest hebben ze op de bank o.a. de volgende spelers gehouden : Rashford, Mount, Sanchez, Foden en Bellingham.
Sterling speelt afentoe geweldig voetbal ...
Maquire speelde een degelijke wedstrijd met ook aanvallende inbreng. Hij kan er ook niks aan doen dat hij zo lelijk is.
Dat hij lelijk is geen probleem, Cruijff was ook geen knappe man, maar die kon voetballen en dat kan Maguier voor geen meter :wink2:
Ze hebben wel voetballers die creatief zijn maar die zitten op de bank, om te janken.
Willem2
30 juni 2021, 14:19
Ze hebben wel voetballers die creatief zijn maar die zitten op de bank, om te janken.
Ja, dat is best wel triest. Er zullen wel bepaalde redenen zijn maar toch. Rashford en ook Foden zijn soms geniaal.
Dat zag je bij Duitsland helaas ook.
Willem2
30 juni 2021, 19:52
De Bruyne en Hazard ontbreken op training
Kevin De Bruyne en Eden Hazard ontbraken vandaag op de training van het Belgische voetbalelftal. De twee zijn niet fit. Het is de vraag of bondscoach Roberto Martinez vrijdag in de kwartfinale van het EK tegen Italië in München over de sterspelers kan beschikken.
Martinez echter gaf eerder al aan enigszins optimistisch te zijn. ,,Hun EK is nog niet voorbij." In de achtste finale tegen Portugal vielen De Bruyne en Hazard geblesseerd uit.
Ook Jason Denayer was er op de training niet bij, voor zijn absentie werd vooralsnog geen reden opgegeven.
.... https://www.ad.nl/euro-2020/ek-kort-de-bruyne-en-hazard-ontbreken-op-training-smerige-tackle-kost-besedin-rest-van-ek~a9013b4b/
zonder Kuifje is het minder leuk en wordt het lastiger ....
Het is veruit onze beste,zou dramatisch zijn
Mertens die hem verving in de 2de helft speelde zoals het laatste jaar ultra slecht. Valt samen met de mediageilheid van zijn vrouw die graag in de boekskens komt
En nu wat vrolijker: De Nederlandse bond heeft aan Joachim Low gevraagd den Boer op te volgen. Deze Duitser bedankte hiervoor en ging er niet op in. Rare keuze toch van de Nederlandse bond. Zo succesvol was deze de laatste jaren niet,integendeel
Gaan ze het nu aan Marc Wilmots vragen? Is vrij
Nu van Gaal zal niet meer willen dus mijn advies ; Henk ten Cate
Wie moet volgens jullie specialisten/kenners de nieuwe bondscoach van het Nederlands Elftal worden en waarom?
Picasso 1
1 juli 2021, 13:06
NBA basketballers jaloers op salaris Messi. Messi zit overigens per vandaag zonder contract en is vrij om te tekenen bij welke club dan ook dat bereid is een megasalaris te betalen.
35372
35373
Messi zonder contract, Ramos zonder contract......Misschien is het goed dat clubs ze een jaar contractloos 'op de bank' laten zitten en een streep trekken door te hoge salaris eisen. Alleen dan zullen zaakwaarnemers zich voortaan nader bezinnen.
Bij Real Madrid kreeg de 35-jarige Ramos een aanbod om 1 jaar bij te tekenen en 10% minder salaris (10% minder wordt door Real aan alle spelers gevraagd). Dat sloeg hij af en ging in de wachtstand. Toen hij alsnog tegen het einde van zijn contract verder wilde onderhandelen, heeft de voorzitter van Real hem meegedeeld dat volgend seizoen al is ingepland met andere spelers.
Badslippers
1 juli 2021, 13:51
Belachelijk dit soort salarissen. Al zou hij de helft belasting moeten betalen dan nog zit hij op 335 miljoen in 4 jaar. Volgens mij kun je voor 674 miljoen een prima en compleet elftal met staf kopen. Dat Messi dit salaris ontvangt is hem niet te verwijten. Dat een club dat betaalt is opmerkelijk.
bocariver
1 juli 2021, 14:50
FC Barcelona is negociating to borrow 500 M € to an american bank.
One part to pay a new con tract to Messi, the other to buy some new player...
Next season, they hope to have Camp Nou full of spectators like their museum. But, rate of contaminated people is growing in Spain and I will be surprised if Stadium would be full in september.
A lot of money lost.
Real Madrid can not pay for Mbappé transfert this summer.
Juventus lost 200 M€ last year and they asked to owner of share to increase capital to apy this debt.
In France, ASSE asked 30 M € to bank to cover their loss,Bordeaux must be sold very soon with debt money too.
In premier league, I put my hand on fire if they could open stadium with more than 25 % of audience for next season.
Only PSG ( Wijnaldum, Donnaruma, Hakimi) and Nice (Ineos) are healthy about finance because investors have money.
Picasso 1
1 juli 2021, 18:42
Only PSG ( Wijnaldum, Donnaruma, Hakimi) and Nice (Ineos) are healthy about finance because investors have money.
And it looks like they contracted also Ramos, according to RMC Sport. Is this news true?
35374
bocariver
1 juli 2021, 23:39
I do not know, they speak but still not signed...
I will be curious to see Ramos in France. I hope that he is physically fit because it is problem for some stars who come in France and are not ready to run or to fight ( Sneijder,Beckham, Strootman, etc...)
I am curious too to see french referee's reaction on Ramos game. I hope he will give some virility in PSG team.
bocariver
2 juli 2021, 17:49
UK lost control of their local variant delta epidemy. Their incidence is 119 when it is 21 in France or 10 in Germany. I doubt of final in London in 17 days.
Curious to see reaction of German fans on way to London in 1/8 finals...and to count this 60 000 people in Wembley.
Fun to see that France classified Russia in red zone from today( mandatory quarantine to return to France and important reason to go there) and I wait a 1/4 final in Saint Petersburg on 2 of july....with France if victory against Switzerland. A joke for fans.
Today, Angela Merkel said that she worried about the number of fans in wembley for semi final.
She is little late and somebody must inform her that Germany was eliminated.
Me, as french I totally do not care about epidemy tonight in Saint Petersbourg, it is problem of Spanish and Swiss (my government needs to think about the border with Spain, rate 86).
Today, rate of contaminated people is 236 in UK, 20 in France and 5 in Germany.
Is it dangerous to be in wembley?
No, because it is not in stadium that you will be contaminated (open air), it is in pub before and after and in public transport. You can survive if you are vaccinated but may be not OPI and OMI.
cameltoe slide
2 juli 2021, 19:26
...
Today, rate of contaminated people is 236 in UK, 20 in France and 5 in Germany.
Is it dangerous to be in wembley?
No, because it is not in stadium that you will be contaminated (open air), it is in pub before and after and in public transport. You can survive if you are vaccinated but may be not OPI and OMI.
The European Football Championship will help the Delta variant of the virus find new human food and spread it more widely.
From my point of view, it is irresponsible of the English government to ignore the development of the corona infection numbers. But money rules the world and if England doesn't bow to UEFA, the semi-finals and the final in Hungary could be hosted by UEFA.
https://www.statista.com/statistics/1101947/coronavirus-cases-development-uk/
With the link above, every interested polar bear receives information about the number of corona infections in the United Kingdom:
Jul 2, 2021: 27.125 new cases
Jun 28, 2021: 22.868 new cases
Jun 22, 2021: 11.625 new cases.
The biggest problem of understanding is the exponential growth of a Delta Corona infection compared to a linear development of the number of infections. In addition, there is the higher infection potential of the Delta variant.
I'm not an engineer for air pressure and calculations of volume and how quickly a container fills. Nevertheless, I can visually imagine that 60,000 people fill the air volume of a stadium with their breath much faster than 20,000. It's like looking at a bicycle tube and an air pump because football stadiums are open at the top, but not at the sides.
The problem for Germany is that it is not intended by politicians to control travelers returning from risk areas in their cars at the borders. So the numbers will certainly develop negatively.
I will use the next time and visit a few clubs and brothels until everything is restricted again in autumn. I have been completely vaccinated with the Biontech vaccine and hope that I will not come across a mutant.
Switzerland thrilled me with their win against France. I would be happy if this underdog team made it through one lap today.
Siberische tijger
2 juli 2021, 21:35
Spanje wint na strafschoppen van Zwitserland en gaat door naar de halve finale op het EK.
https://www.nu.nl/ek-voetbal/6143246/nieuwe-stunt-zwitserland-blijft-uit-spanje-via-penaltys-naar-halve-finales-ek.html
Italië leidt tegen België met 2-1.
Voor de zoveelste keer kan de gouden generatie Belgische voetballers hun ambitie niet in daden omzetten:rolleyes:
Verdiende overwinning Italië,ondanks het presentje van de scheidsrechter die de Belgen een onterechte penalty gaf!!
Siberische tijger
2 juli 2021, 23:10
Klopt Husky, de Belgen hebben veel te weinig laten zien in deze wedstrijd.
Vertonghen en Vermaelen: te oud en te traag.
Hazard: tsja, het is niet zijn broer hè.
Witzel: uitblinken in ronddwalen zonder bal, heeft 1 keer de achterlijn gehaald en voor de rest, breedtepasjes gegeven.
Lukaku: een echte topspits had gescoord.
De Bruyne: alleen kan hij het niet en de druk op zijn schouders was te groot.
Courtois: middelmatige keeper die ook geen punten pakt voor zijn team.
De nr. 25, die donkere jongen: die moet een Oscar nominatie krijgen voor zijn toneelspel. Zoals Arjen Robben in zijn beste dagen, duikelde hij bij elk contact dat hij voelde.
Picasso 1
2 juli 2021, 23:48
Onze Belgische vrienden zijn kennelijk in rouw.....
Een verademing te zien dat dit jong Italiaans team on-Italiaans speelt. Geen catenaccio maar het spel naar zich toe trekken en vol voor de winst gaan.
Mooi team waar Spanje volgende week een hele kluif aan gaat hebben.
bocariver
2 juli 2021, 23:54
I regret that Spinazzola will be out for 6 months: achille heels broken.
bocariver
3 juli 2021, 00:00
Wie moet volgens jullie specialisten/kenners de nieuwe bondscoach van het Nederlands Elftal worden en waarom?
Take Laurent Blanc, he is free and he like possession of ball like oranje love...
Player
3 juli 2021, 00:12
Ik verwachtte bij voorbaat niet dat de Rode Duivels het EK 2020 gingen winnen, de kans op een groot toernooi winnen hebben ze verkwanseld op het laatste WK. En na de groepsfase hebben ze me niet overtuigd. Tegen Portugal zal nog lukken maar Italië en Frankrijk zijn een maat te groot vrees ik. Alhoewel in voetbal alles kan natuurlijk, een flits van De Bruyne is voldoende...
Je bent voetbalkenner of niet natuurlijk... Het zal voor binnen een paar decennia zijn. Italië speelt met een hoge intensiteit en techniek, niets op af te dingen. Verdienen om de titel te pakken.
In elk geval, in de laatste 4 toernooien telkens minstens 1/4 finale gehaald, geen oneer maar je koopt er niets mee.
Uitkijken naar het WK volgend jaar, maar staan op een generatiewissel. KDB gaat nog een paar jaar mee. Tielemans en Doku zijn voor de toekomst.
Willem2
4 juli 2021, 21:57
Komt er toch nog een nederlander in de finale ...
Kuipers fluit EK-finale op Wembley, Makkelie leidt halve finale Engeland
Voor Oranje liep het EK uit op een teleurstelling, maar voor Bjorn Kuipers komt een droom uit: de 48-jarige arbiter uit Oldenzaal mag volgende week zondag de finale op Wembley fluiten. Dat bevestigen bronnen aan deze site.
.... https://www.ad.nl/euro-2020/kuipers-fluit-ek-finale-op-wembley-makkelie-leidt-halve-finale-engeland~acdefeb1/
bocariver
5 juli 2021, 23:11
It is done. Sergio Ramos will play in PSG this season.
Hakimi will be tooin Paris for 60 M €.
This time Qatar Saint Germain have a team without hole.
Waar is onze opperbelg (Deket) gebleven? Hij zal na de nederlaag tegen Italië toch niet met een touw het bos ingelopen zijn?