PDA

Volledige versie bekijken : IJsberen en Voetbal, Eisbären und Fußball!!!

Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 [35] 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46

Badslippers
6 juli 2021, 12:59
Waar is onze opperbelg (Deket) gebleven? Hij zal na de nederlaag tegen Italië toch niet met een touw het bos ingelopen zijn?

Stond in de leesstand.

Willem2
8 juli 2021, 13:52
KNVB-directie op weg naar Portugal voor gesprek met Van Gaal
.... https://nos.nl/artikel/2388464-knvb-directie-op-weg-naar-portugal-voor-gesprek-met-van-gaal

Laat duidelijk zien hoe onbekwaam het bestuur is van de KNVB. van Gaal is met pensioen. en daarnaast was hij net in Nederland.
En er zijn nog wel een paar redenen te bedenken om eens iemand anders te kiezen ...

WANDELAAR5
8 juli 2021, 14:34
Ik pleit voor een Italiaan, Portugees of Belg. Het wordt tijd dat Nederland eerst eens leert verdedigen. Vanuit een solide defensie kun je bouwen aan resultaten en wij krijgen gewoon iedere wedstrijd ongelofelijk knullige goals tegen. Zelfs Noord Macedonië had er 2 in kunnen leggen.

bocariver
8 juli 2021, 15:45
Ik pleit voor een Italiaan, Portugees of Belg. Het wordt tijd dat Nederland eerst eens leert verdedigen. Vanuit een solide defensie kun je bouwen aan resultaten en wij krijgen gewoon iedere wedstrijd ongelofelijk knullige goals tegen. Zelfs Noord Macedonië had er 2 in kunnen leggen.

Conte, Ranieri or Gattuso are free, Jardim too, I have no idea about one belgian: Deket may be...

deket
8 juli 2021, 17:51
Marc Wilmots is free :wink2:

Zeus1
8 juli 2021, 18:17
Nee geen Belg want dan winnen we nooit meer ‘n toernooi :wink2:

Picasso 1
8 juli 2021, 19:08
Is Rijkaard niet beschikbaar? Ik zou daar aankloppen.
Een buitenlandse trainer voor het nationale elftal, dat gaat niet werken met de Nederlandse cultuur.

Zeus1
8 juli 2021, 20:18
Ik zeg: Kees Rijvers :freu:

Siberische tijger
8 juli 2021, 20:20
Wat ik steeds begrepen heb, heeft Rijkaard het voetbal vaarwel gezegd, dus ik denk niet dat hij op dat standpunt terugkomt.
Van Gaal zou een goede keus zijn, v.w.b. kennis en kundigheid, maar die man is weer een drama als hij zich met de pers moet bezighouden.
Ik zat te denken aan Henk Fraser, die komt altijd rustig over, heeft het bij Sparta en Vitesse goed gedaan, laat zich niet snel uit het veld slaan en praat ook nog eens makkelijk met de pers.

deket
8 juli 2021, 22:28
Henk ten Cate leek mij voor Nederland geschikt maar hij heeft ruzie vernam ik met weer een of andere bobo van de bond die waarschijnlijk zelf nog nooit een bal van dichtbij gezien heeft
Vernam net dat Louis van Gaal toch uit pensioen zal gaan om nog eens te komen puin ruimen,maar denk niet dat Truus zijn vrouw daarmee kan lachen
Ze zitten daar nu rustig te genieten van hun oude dag in het zonnige Portugal(Algarve)

Willem2
8 juli 2021, 22:54
Giovanni van Bronckhorst moet je kiezen als nieuwe bondscoach.

deket
8 juli 2021, 23:04
Is vrij en kan vlot communiceren,zal dat ook wel graag doen, maar een Feyenoordman zal nooit door de Ajaxconnectie aanvaard worden
Denk jij nu echt dat een een Club Bruggeman door Anderlecht zou verwelkomt worden? Dan kizen ze liever voor een aap in Brussel

wervelwind
8 juli 2021, 23:09
Giovanni van Bronckhorst moet je kiezen als nieuwe bondscoach.

Die lijkt me veel te aardig om de over het paard getilde kwalletjes in het gareel te houden.

Badslippers
9 juli 2021, 20:09
Suggesties voor de KNVB: Adrie Koster, Aad de Mos, Jan Mulder.

Brad Clitt
9 juli 2021, 20:14
Sjaak Swart.

Poppalarge
9 juli 2021, 22:03
Van een van de slechtste aankopen in The Premier League tot bondscoach van Oranje :

Winston Bogarde

Dat worden aparte persconferenties denk ik zo…

Sent from my Atari 4160STFM[emoji3481]

bocariver
9 juli 2021, 22:51
Thierry Henry, from terrible player to terrible trainer...

Badslippers
10 juli 2021, 00:31
Van een van de slechtste aankopen in The Premier League tot bondscoach van Oranje :

Winston Bogarde

Dat worden aparte persconferenties denk ik zo…

Dat denk ik ook. Want "Deze neger buigt voor niemand"

https://media.s-bol.com/mlgn17P6vpG/766x1200.jpg

Poppalarge
10 juli 2021, 00:50
@Badslippers

Hahahaha... Voor je het weet gaan mensen dat boek nog lezen ook....

Sent from my Atari 4160STFM[emoji3481]

Siberische tijger
11 juli 2021, 08:20
Messi wint met Argentinië de Copa América:
https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/overig/argentini%C3%AB-verslaat-brazili%C3%AB-met-1-0-en-wint-copa-am%C3%A9rica-triomf-voor-messi/ar-AAM0CF5?ocid=msedgntp

Picasso 1
12 juli 2021, 00:08
Goede keeper hebben de Italianen, blijft net zo lang wachten totdat wordt geschoten en blijft goed naar de bal kijken. Dat geduld maakte dat Rasford miste.
Engeland heeft nog nooit een EK gewonnen, dit zou voor hun de eerste maal zijn geweest. Voor Italië is dit hun tweede EK winst.
Teleurstellend dat de finale eindigt met penalties. Wat mij betreft afschaffen de penalties en net zoals bij basketbal korte verlengingen net zolang totdat een van de twee ploegen wint.

Willem2
12 juli 2021, 01:04
Golden Goal vond ik ook niks.
De keeper van Engeland is zeker niet zo slecht als dat de nederlandse commentator ons wil laten geloven.
Het verliezen van de penalty´s kwam een beetje door de engelse coach die spelers inbracht waarvan hij dacht dat ze beter waren in penalty schieten. Die misten dus alle 3.

satanic surfer
12 juli 2021, 01:12
Waanzinnige taferelen voor, tijdens en helaas vooral na de match...Honderden mensen stormen massaal richting tribunes zonder tickets, stewards&politie blinken uit in afwezigheid en ontbreken op het appèl. Doch na de match stuitende beelden waarop Italiaanse fans die het stadion proberen te verlaten worden aangevallen tot in den treure...Wat een staaltje van onvermogen van de ordediensten bottom line doch het geweld des "fans" is toch stuitend te noemen...Je zal maar met je kind Wembley moeten verlaten in een blauw kloffie. A fookin´disgrace!

Picasso 1
12 juli 2021, 01:42
Waanzinnige taferelen voor, tijdens en helaas vooral na de match...Honderden mensen stormen massaal richting tribunes zonder tickets, stewards&politie blinken uit in afwezigheid en ontbreken op het appèl. Doch na de match stuitende beelden waarop Italiaanse fans die het stadion proberen te verlaten worden aangevallen tot in den treure...Wat een staaltje van onvermogen van de ordediensten bottom line doch het geweld des "fans" is toch stuitend te noemen...Je zal maar met je kind Wembley moeten verlaten in een blauw kloffie. A fookin´disgrace!

Ik zie net die beelden. Met zulk achterlijk boerenvolk als fans is het maar goed dat Engeland verloren heeft. Voortaan ook maar beter nooit meer een finale in Engeland laten spelen.

Big30
12 juli 2021, 08:10
Ik zie net die beelden. Met zulk achterlijk boerenvolk als fans is het maar goed dat Engeland verloren heeft. Voortaan ook maar beter nooit meer een finale in Engeland laten spelen.
Als je de beelden zag van voor de wedstrijd toen "fans" een gate bij Wembley bestormden en de beelden na afloop, een begrijpelijke reactie. Hooligans een Engels begrip, zal wel niet voor niets zijn. Schijnt zelfs een Londense uitvinding te zijn.

Opvallend hoe veel in polls Italie als favoriet werd gezien waar de hoop dat de Engelsen niet zouden winnen natuurlijk ook een grote rol speelde. In Engeland dacht men daar natuurlijk anders over.
Blij dat Italie EK is geworden, de ploeg die er over het hele toernooi bekeken ook het meeste recht op had al heeft de winnaar altijd gelijk en dat was dus Italie.

Column Willem van Hanegem | Ik was al snel klaar met Engeland, een elftal vol houthakkers

Columnist Willem van Hanegem vond het EK tegenvallen. ‘Oranje, België, Frankrijk, Portugal en Duitsland vielen allemaal door de mand.’

En ook qua spelers blijft er weinig hangen. Ik vond de Italiaan Leonardo Spinazolla geweldig, maar hij raakte zwaar geblesseerd. Pedri hoort ook bij de allerbesten, al speelde Spanje pas na de groepsfase leuk. Federico Chiesa vond ik ook goed spelen. Toen hij de finale moest verlaten met een blessure, werd het aanvallend allemaal pover bij Italie. Maar ze wisten met die enorme keeper Donnarumma dat het met strafschoppen ook nog in orde kon komen.

https://www.ad.nl/dossier-euro2020/column-willem-van-hanegem-ik-was-al-snel-klaar-met-engeland-een-elftal-vol-houthakkers~ae5c8e62/

Zeus1
12 juli 2021, 09:09
Het verliezen van de penalty´s kwam een beetje door de engelse coach

Die Engelse coach gaat niet alleen bij de penalty’s de mist in maar met z’n hele opstelling gedurende het toernooi. Als je de beste spelers op de bank zet en de voorkeur geeft aan matige/slechte voetballers verdien je het niet om zo’n toernooi te winnen.

Willem2
12 juli 2021, 10:02
Engelse bond geschokt door racisme na verloren EK-finale: ‘Hier walgen we van’
De Engelse voetbalbond (FA) heeft na afloop van de finale een verklaring uitgebracht waarin het online racisme tegenover meerdere Engelse spelers veroordeelt. Engeland verloor zondagavond de EK-finale van Italië na strafschoppen.

Drie zwarte spelers van het Engelse elftal, Marcus Rashford, Jadon Sancho en Bukayo Saka, schoten mis tijdens de strafschoppenreeks, waarna racistische opmerkingen over de spelers op sociale media verschenen.

,,De FA veroordeelt alle vormen van discriminatie ten zeerste en is geschokt door het online racisme gericht op sommige spelers van Engeland’’, staat in de verklaring. ,,Wij kunnen niet duidelijker zeggen dat iedereen die dit soort walgelijk gedrag vertoont niet welkom is om het team te volgen. Wij zullen er alles aan doen om de spelers die hierdoor zijn getroffen te steunen, terwijl we aandringen op de zwaarst mogelijke straf voor iedereen die hiervoor verantwoordelijk is.’’
.... https://www.ad.nl/euro-2020/engelse-bond-geschokt-door-racisme-na-verloren-ek-finale-hier-walgen-we-van~adaf3e40/

Tijdens het hele EK was er hier al sprake van, het ergste in de voormalige Oostbloklanden...

Willem2
12 juli 2021, 10:41
Ajax heeft Feyenoord-aanvoerder Berghuis binnen; hij tekent voor vier jaar
... https://nos.nl/artikel/2388988-ajax-heeft-feyenoord-aanvoerder-berghuis-binnen-hij-tekent-voor-vier-jaar

Picasso 1
12 juli 2021, 12:14
Als je de beelden zag van voor de wedstrijd toen "fans" een gate bij Wembley bestormden en de beelden na afloop, een begrijpelijke reactie. Hooligans een Engels begrip, zal wel niet voor niets zijn. Schijnt zelfs een Londense uitvinding te zijn.

Een nuance op de beelden bij de gateway, het zijn geen onschuldige fans die klappen krijgen, degenen die klappen krijgen zijn indringers die de stewards overrompelen en het stadion in rennen. Degenen die klappen uitdelen zijn mensen in het stadion die woedend reageren op de indringers.

Willem2
12 juli 2021, 14:14
Bonucci maakt vette knipoog naar Ronaldo en Pogba
,,Deze heb ik wel verdiend", zei Leonardo Bonucci, nadat de Italiaan na het behalen van de Europese titel voor het perspraatje achter de tafel had plaatsgenomen. Vervolgens nam hij een flinke slok van zijn flesje bier. Om vervolgens direct ook het flesje cola aan te roeren.
..... https://www.ad.nl/euro-2020/bonucci-maakt-vette-knipoog-naar-ronaldo-en-pogba~ae2d5541/

Hoeveel heeft de geldmachine Uefa aan het geheel overgehouden :rolleyes:

Siberische tijger
12 juli 2021, 17:52
... https://nos.nl/artikel/2388988-ajax-heeft-feyenoord-aanvoerder-berghuis-binnen-hij-tekent-voor-vier-jaar

Dat is zoiets als van Anderlecht naar Club Brugge gaan.

WANDELAAR5
12 juli 2021, 19:15
Dat is zoiets als van Anderlecht naar Club Brugge gaan.

Rob Rensenbrink, Hugo Broos, Marc Degryse, Gert Verheyen, Lorenzo Staelens, Alin Stoica en Tom De Sutter.

deket
12 juli 2021, 22:21
Mmm Zeus, die coach heeft Engeland wel terug op de kaart gezet na jarenlange miserie
Al tijdens het laatste WK waar ze de troosting om de derde plaats tegen België verloren bleek er al een vooruitgang ivm hun nationale team
Maar Italië vond ik de terechte winnaar van dit hele EK wat ondergetekende ook voorspeld had
Heb wel gevloekt dat ik een tijd terug besloot niet meer op voetbal te spelen,om mij niet meer te ergeren.
Maar Italië stond 7 tegen 1,zelfs na de propagandawedstrijd tegen de weliswaar zwakke Turken
Met een inzet van bv 200 euro kom je dan wel op 1400 euro. Toch mooi meegenomen?
Al bij al ; Italianen zeker en vast de verdiende EK winnaar

deket
13 juli 2021, 08:12
@Wandelaar 5. De Roemeense spelmaker Stoica maakte de omgekeerde richting. Opgeleid en doorgebroken bij Anderlecht en in zijn oude dag nog wat komen uitbollen bij Club Brugge waar hij al onmiddellijk spijt van kreeg
Is die Kerk van Utrecht wat? Niet de Dom,maar die spits. Is bijna rond met Anderlecht

WANDELAAR5
13 juli 2021, 08:47
Klopt, dit was een lijstje met bekende spelers die voor beide clubs hebben gespeeld, ongeacht de richting. Er zijn er misschien nog wel meer.

Geraniums Kerk? Beetje een gemengd geval. Hij is fysiek erg sterk en snel. Daardoor creëert hij vaak zijn eigen kansen, vooral bij counters. Maar hij is niet een echte afmaker (hij scoort Max 10 goals per jaar). Hij is ook niet een type rechtsbuiten die naar binnen komt en dan een goal maakt en hij geeft ook niet heel veel assists. Dus als je als ploeg continu in de aanval bent (Anderlecht zal in België toch vaak de bovenliggende club zijn) en hij heeft niet de ruimte om zijn eigen kansen te creëren, dan vraag ik me af wat je aan hem hebt.

deket
14 juli 2021, 21:26
Elk jaar op het einde van het seizoen begint de speculatie naar welke club Messi zou gaan om met dat gezeur te eindigen wat men al wist, dat hij gewoon bij Barcelona blijft
Waarom zou iemand die in geen duizenden jaren,dus ook zijn achter,achter,achter,achter kleinkinderen kan laten rentenieren en dan nog de overschot nooit op kan krijgen naar PSG gaan?

Willem2
15 juli 2021, 13:03
Arjen Robben (37) hakt knoop door en stopt met voetballen: ‘Lijf gaf me niet het goede gevoel’
Arjen Robben (37) stopt met voetballen. Dat laat hij weten op social media. ,,Ik heb besloten te stoppen met mijn actieve voetbalcarrière. Een heel moeilijke keuze. Ik wil iedereen bedanken voor alle hartverwarmende steun.”
.... https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/arjen-robben-37-hakt-knoop-door-en-stopt-met-voetballen-lijf-gaf-me-niet-het-goede-gevoel~aeac1c06/

Willem2
20 juli 2021, 16:06
Gelukkig kan je beter oefenpotjes verliezen
https://www.google.com/search?q=anderlecht+-+ajax&rlz=1C1CHBF_deDE858DE858&oq=anderlecht+-+ajax&aqs=chrome..69i57j0i19l2j0i19i22i30l7.5834j0j15&sourceid=chrome&ie=UTF-8#sie=m;/g/11nnngh0xn;2;/g/11b6xyz746;dt;fp;1;;

Willem2
20 juli 2021, 16:14
Louis van Gaal gaat voor Henk Fraser als assistent bij Oranje
Henk Fraser is een van de beoogde assistent-trainers in de nieuwe staf van het Nederlands Elftal. Naast Danny Blind moet de Sparta-coach dan de tweede assistent worden van Louis van Gaal, van wie de officiële benoeming als bondscoach op korte termijn wordt verwacht. Technisch directeur Henk van Stee van de Rotterdamse club bevestigt dat hij is benaderd. ,,Maar,” zo stelt Van Stee, ,,Niet door de KNVB en het was nog in de aftastende fase.”
.... https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/louis-van-gaal-gaat-voor-henk-fraser-als-assistent-bij-oranje~a83f02dd/

daarvoor spelen we het SPARTA lied

https://www.youtube.com/watch?v=WyCB4FEnrN4&ab_channel=SpartaRotterdam

en nog even Jules Deelder er achter aan ...

https://www.youtube.com/watch?v=_fTF6MdBpuM&ab_channel=godverkut

satanic surfer
21 juli 2021, 12:00
enkele fraaie uitgaande transfers bij Belgische clubs: Anderlecht verpatst kapitein Sambi Lokonga richting Arsenal voor 20 miljoen neuronen en Club Brugge verpatst verdediger Odilon Kossounu richting Bayer Leverkusen voor 30 miljoen neuronen en haalde per direct een vervanger bij Nice voor een zevental miljoen (Nsoki)...Dolletjes!

En blijkt dat ook Anderlecht een vervanger heeft aangekocht, Zweeds international Olsson komt over van Krasnodar voor 4 jaar, prima toch!

bocariver
21 juli 2021, 12:44
en haalde per direct een vervanger bij Nice voor een zevental miljoen (Nsoki)...Dolletjes!
!

If you never seen him play, prepare yourself to eat your hat or punch your tv...

Be courageous with this goat...

bocariver
21 juli 2021, 18:59
In ITW for l'équipe, Peter Bosz said what system he will use next season for his team: OL.

Do you guess this system ? 4-3-3 like Cruyjff. I can not wait to see this french team play like Ajax.

Tonight, nobody do not care but PSV will play in CL against Galatasaray.

Willem2
21 juli 2021, 19:09

PSV speelt dan wel zonder Malen en Dumfries maar ze hebben ervaring ingekocht en de eerste oefenwedstrijden waren niet slecht.
Madueke speelt goed. Ramalho is een goede aankoop. Afwachten maar het ziet er niet zo slecht uit.

Willem2
21 juli 2021, 19:10

PSV speelt dan wel zonder Malen en Dumfries maar ze hebben ervaring ingekocht en de eerste oefenwedstrijden waren niet slecht.
Madueke speelt goed. Ramalho is een goede aankoop. Vertessen een groot talent. Afwachten maar het ziet er niet zo slecht uit.

Willem2
21 juli 2021, 21:02
Na 1,5min is het al 1-0 voor PSV door Zahavi

Willem2
21 juli 2021, 21:06
In ITW for l'équipe, Peter Bosz said what system he will use next season for his team: OL.

Do you guess this system ? 4-3-3 like Cruyjff. I can not wait to see this french team play like Ajax.

Peter Bosz is een zeer goede trainer. Hij moet alleen wel de tijd krijgen. Veel franse clubs spelen wel heer erg behoudend ondanks de mogelijkheden die ze hebben.

Willem2
21 juli 2021, 21:37
Na 1,5min is het al 1-0 voor PSV door Zahavi

2-0 voor PSV

2-1 onverdiend ...

Jack42
21 juli 2021, 22:56
5 - 1 voor PSV!!!

35446

Big30
21 juli 2021, 23:01
Oppermachtig PSV haalt dankzij grootse Zahavi ongenadig hard uit tegen Galatasaray

PSV heeft zich met een 5-1 zege op Galatasaray nagenoeg verzekerd van het halen van de derde voorronde van de Champions League. Eran Zahavi was met drie goals en een assist dé man in vorm.

Prima uitgangspositie

Het was dus vooral de avond van de Israëliër, die in Europa toch al van grote waarde is voor PSV; hij maakte maar liefst negen doelpunten in zeven Europese wedstrijden voor PSV. En de drie tegen Galatasaray zorgen er ook nog eens voor dat het bijna niet meer mis kan gaan in de return in Istanboel volgende week woensdag. Sinds dit seizoen tellen uitgoals niet meer dubbel.

https://www.ed.nl/dossier-psv/oppermachtig-psv-haalt-dankzij-grootse-zahavi-ongenadig-hard-uit-tegen-galatasaray~a7bcc375/

bocariver
21 juli 2021, 23:03
I saw only last 10 minutes. High superiority of PSV with fifth goal of Gotze from shoulder and a big mistake from goalkeeper Muslera.

I saw Olivier Boscagli in central defense of PSV, one who could be in Tokyo.

Willem2
22 juli 2021, 00:05
https://nos.nl/liveblog/2390251-zahavi-en-gotze-helpen-sterk-psv-aan-riante-uitgangspositie-tegen-galatasaray-5-1

kijk even naar het 3de doelpunt van PSV door Götze

Siberische tijger
22 juli 2021, 21:06
Voor het eerst sinds een jaar of zo, heb ik weer eens met een plezier naar een wedstrijd van PSV gekeken.
Ze speelden goed, zeker als je in ogenschouw neemt dat de competitie nog niet is begonnen en oefenwedstrijden zeggen niet zoveel.
Okay, Galatasaray was zeer matig, maar PSV heeft zichzelf in ieder geval een goede uitgangspositie verschaft voor de volgende ronde en bij het bereiken daarvan hebben ze in ieder geval deelname aan de Europa League bereikt. Maar het doel blijft natuurlijk Champions League.

Op dit moment speelt Feyenoord uit tegen Drita voor kwalificatie van de Conference League.

Willem2
23 juli 2021, 11:18
PSV en Borussia Dortmund in hoofdlijnen akkoord over transfer Donyell Malen

De geplande transfer van Donyell Malen van PSV naar Borussia Dortmund is op hoofdlijnen rond. Als alles meezit, wordt hij dit weekend al medisch gekeurd door zijn aanstaande nieuwe club. Malen lijkt definitief niet meer terug te keren in Eindhoven nu Borussia Dortmund en PSV elkaar mondeling grotendeels gevonden hebben.
.... https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/psv-en-borussia-dortmund-in-hoofdlijnen-akkoord-over-transfer-donyell-malen~a843538b/

bocariver
23 juli 2021, 11:28
Even if Depay is gone for another championship, there will be a lot of Oranje in France this season.

Bosz as trainer, Wijnaldum,Kluivert (Justin), Koopmeiners, Boadu, etc.... We will see.

Picasso 1
23 juli 2021, 12:45
Benzema corona positief.
https://as.com/futbol/2021/07/23/primera/1627031455_947937.html?m1=cG9ydGFkYV9wb3J0YWRh&m2=QUNUVUFMSURBRA%3D%3D&m3=MTA%3D&m4=bm9ybWFs&m5=MjI%3D&m1=cG9ydGFkYV9wb3J0YWRh&m2=QUNUVUFMSURBRA%3D%3D&m3=MTE%3D&m4=bm9ybWFs&m5=MjI%3D

Willem2
23 juli 2021, 13:31
Benzema corona positief.
https://as.com/futbol/2021/07/23/primera/1627031455_947937.html?m1=cG9ydGFkYV9wb3J0YWRh&m2=QUNUVUFMSURBRA%3D%3D&m3=MTA%3D&m4=bm9ybWFs&m5=MjI%3D&m1=cG9ydGFkYV9wb3J0YWRh&m2=QUNUVUFMSURBRA%3D%3D&m3=MTE%3D&m4=bm9ybWFs&m5=MjI%3D

Het is ongelofelijk. Lees het stuk en dan zie je dat er al 10 spelers zijn geweest met corona en de president en de voormalige trainer.

Willem2
23 juli 2021, 13:39
Kane voor astronomisch bedrag op weg naar Manchester City
In Engeland gonst het van de geruchten over een aanstaande transfer van Harry Kane. De spits van Tottenham Hotspur zou voor het astronomische bedrag van 187 miljoen euro worden overgenomen door Manchester City.
.... https://www.ad.nl/transfer-talk/kane-voor-astronomisch-bedrag-op-weg-naar-manchester-city~a1d0a322/

Zeus1
23 juli 2021, 13:44
€ 467.000 per week?! , daar moeten wij verdomme zowat ‘n jaar voor werken ;)

Willem2
26 juli 2021, 10:25
Ziggo Sport haalt Frans voetbal binnen

Ziggo Sport gaat vanaf komend seizoen wedstrijden uitzenden van het Franse voetbal. De zender sleepte de uitzendrechten van de Franse voetbalcompetitie, de Ligue 1 binnen voor drie jaar. To 2018 was de Ligue 1 te zien bij Eurosport, maar de laatste jaren was de liefhebber van het Franse voetbal veroordeeld tot illegale livestreams.
.... https://www.ad.nl/show/ziggo-sport-haalt-frans-voetbal-binnen~a9e8200a/

Siberische tijger
26 juli 2021, 10:27
Ze moeten ook wel iets doen bij Ziggo: de Premier League raken ze kwijt aan die Noren....grrr.

Zeus1
26 juli 2021, 10:30
Ze moeten ook wel iets doen bij Ziggo: de Premier League raken ze kwijt aan die Noren....grrr.

Precies en ook de Formule 1 zijn ze al kwijt :gruebel:

Big30
27 juli 2021, 21:23
Bevestiging: Donyell Malen definitief van PSV naar Borussia Dortmund

De transfer van Donyell Malen is compleet rond. Borussia Dortmund en PSV hebben bevestigd dat de 22-jarige aanvaller vertrekt naar het Ruhrgebied. Het duurde dinsdag nog even voor de zaak helemaal rondkwam, omdat PSV en Malen nog een detail moesten afhandelen.

De bij PSV doorgebroken spits tekent voor vijf jaar bij zijn nieuwe club en is de opvolger van Jadon Sancho, die naar Manchester United vertrekt.

Desondanks stond de aanvaller gewoon op het trainingsveld bij Borussia Dortmund en nam hij al twee keer deel aan een groepssessie. Malen levert PSV tegen de 30 miljoen euro op en naar verwachting kunnen nog ruim vier miljoen euro aan bonussen worden gehaald. Van dit bedrag moeten nog wel kosten af, waaronder die aan zaakwaarnemer Mino Raiola, Ajax (1,5%) en Arsenal.

https://www.ed.nl/psv/bevestiging-donyell-malen-definitief-van-psv-naar-borussia-dortmund~ab35d78f/

Zat er aan te komen en jammer voor PSV maar 30M€ dan is het wel duidelijk, dan ga je cashen. Zo werkt dat nu eenmaal.

Willem2
28 juli 2021, 00:27
https://www.ed.nl/psv/bevestiging-donyell-malen-definitief-van-psv-naar-borussia-dortmund~ab35d78f/

Zat er aan te komen en jammer voor PSV maar 30M€ dan is het wel duidelijk, dan ga je cashen. Zo werkt dat nu eenmaal.

Jadon Sancho werd voor 90miljoen aan MU verkocht.

Willem2
30 juli 2021, 00:42
Til voorkomt met hattrick pijnlijke uitschakeling voor worstelend Feyenoord
.... https://www.ad.nl/europees-voetbal/til-voorkomt-met-hattrick-pijnlijke-uitschakeling-voor-worstelend-feyenoord~a5a3c028/

Pfff dit was tenenkrommend slecht. Dat ze het uiteindelijk winnen is alleen maar mooi. Maar wat moet er nog veel gebeuren bij Feyenoord want de afstand tussen Ajax en PSV wordt wel heel groot.
Denk dat ook Vitesse en AZ veel verder zijn.

Sphinx
30 juli 2021, 15:58
Vitesse is een beetje aan het modderen in de voorbereidingen: tegen achtereenvolgens Lommel, Go Ahead, Schalke, Nordsjaelland, Lokomotiva Zagreb én AEK Athene werd verloren, pas tegen Vfl Bochum wonnen ze donderdag. In hun EC3 match wacht Dundalk op hen dat moeite had Levadia Talinn te kloppen

Big30
31 juli 2021, 19:07
Advocaat kan het tóch niet laten: 73-jarige trainer moet Irak naar het WK leiden

Dick Advocaat gaat ‘gewoon’ nog even door met coachen. De inmiddels 73-jarige trainer is officieel aangesteld als bondscoach van Irak, dat hij naar het WK van 2022 in Qatar moet leiden.

Arab Cup en Gulf Cup

Advocaat begint met Irak over ruim een maand aan de derde ronde van de WK-kwalificatie van de Aziatische voetbalconfederatie (AFC). Op 2 september is Zuid-Korea in Seoul de eerste tegenstander. Irak neemt het in poule A ook op tegen Iran, Libanon, Syrië en de Verenigde Arabische Emiraten, waar Bert van Marwijk bondscoach is. Advocaat zal Irak dit jaar ook bij de Arab Cup in Qatar en de Gulf Cup in eigen land leiden.

https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/advocaat-kan-het-toch-niet-laten-73-jarige-trainer-moet-irak-naar-het-wk-leiden~a735f422/

De poule des doods.

Siberische tijger
3 augustus 2021, 19:53
Nu gaat het helemaal goed komen met Anderlecht:

https://www.nu.nl/voetbal/6149510/bayern-verhuurt-zirkzee-aan-anderlecht-met-oog-op-meer-speeltijd.html

Bayern München verhuurt Joshua Zirkzee dit seizoen aan Anderlecht. De spits moet bij de Belgische topclub aan meer speelminuten toekomen.

De twintigjarige Zirkzee speelde in het afgelopen half jaar op huurbasis voor het Italiaanse Parma, maar de Zuid-Hollander kwam mede door een slepende blessure tot slechts vier optredens bij de club die degradeerde uit de Serie A. Deze zomer keerde hij terug bij Bayern München, waarmee hij tot dusver de volledige voorbereiding draaide.

Willem2
3 augustus 2021, 20:58
PSV zoekt kleedkamer op met riante voorsprong na droomstart tegen Midtjylland
.... https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/live-psv-zoekt-kleedkamer-op-met-riante-voorsprong-na-droomstart-tegen-midtjylland~a46dc526/

Willem2
4 augustus 2021, 14:34
Van Gaal voor derde keer bondscoach van Nederlands elftal: 'Er is weinig tijd'
.... https://nos.nl/artikel/2392471-van-gaal-voor-derde-keer-bondscoach-van-nederlands-elftal-er-is-weinig-tijd

Willem2
4 augustus 2021, 14:36
Myron Boadu verlaat de eredivisie en vervolgt zijn loopbaan in de Ligue 1. De AZ-aanvaller tekent een contract voor vijf jaar bij topclub AS Monaco uit de Franse competitie. Naar verluidt krijgt AZ 20 miljoen euro voor de spits.
.... https://nos.nl/artikel/2392466-boadu-volgt-az-maatje-stengs-naar-frankrijk-en-tekent-bij-as-monaco

Volgens mij een jaar te vroeg, maar het is een uitzonderlijke speler.

bocariver
4 augustus 2021, 17:47
Marco Bizot will be in Ligue 1 this year too in Brest.

Jack42
5 augustus 2021, 20:33
Messi vertrekt bij Barcelona:

35537

Lionel Messi (34) en FC Barcelona gaan na ruim twintig jaar uit elkaar. Dat heeft de Catalaanse club vanavond bekendgemaakt. In 2000 kwam de Argentijn naar de jeugdopleiding van FC Barcelona. Het contract van Messi liep eind vorig seizoen af.

Messi scoorde 672 keer voor de Spaanse topclub. Hij werd met FC Barcelona tien keer landskampioen. Vier keer won hij de Champions League met de club. En zeven keer werd de Spaanse beker gewonnen.

Op 16 oktober 2004 liet Frank Rijkaard Messi debuteren in de stadsderby tegen Espanyol.

Volgens de Spaanse club kan het nieuwe contract niet worden "geformaliseerd" op grond van de regelgeving van La Liga, de koepelorganisatie van het Spaanse profvoetbal.

https://nos.nl/artikel/2392754-messi-en-fc-barcelona-na-ruim-twintig-jaar-uit-elkaar

broodpoot
5 augustus 2021, 20:54
Begrijpelijk, hij moet natuurlijk wel zijn rekeningen kunnen betalen.

Verder natuurlijk ook het resultaat van een afgrijselijk wanbeleid de laatste jaren bij Barcelona.

Wel goed dat dat FFP blijkbaar toch werkt, des te cynischer is het dat hij nu waarschijnlijk naar Manchester City of PSG gaat.

Picasso 1
5 augustus 2021, 21:14
Begrijpelijk, hij moet natuurlijk wel zijn rekeningen kunnen betalen.

Verder natuurlijk ook het resultaat van een afgrijselijk wanbeleid de laatste jaren bij Barcelona.

Wel goed dat dat FFP blijkbaar toch werkt, des te cynischer is het dat hij nu waarschijnlijk naar Manchester City of PSG gaat.
Zijn houding een jaar geleden was al van iemand die zwaar gedemotiveerd was en nu nog steeds vaak het hangende hoofdje liet zien. Lijkt me goed voor zijn eigen mentale gesteldheid dat hij in zijn laatste voetbaljaren een nieuw avontuur elders aangaat. Lijkt me ook een stuk gezonder voor Barcelona zelf om aan een nieuw team te werken dat zich niet afhankelijk maakt van deze speler.

Willem2
6 augustus 2021, 11:38
In de schaduw van Messi won Feyenoord met 3-0 van Luzern

Til opnieuw grote man bij winnend Feyenoord: twee goals tegen Luzern ... https://nos.nl/artikel/2392768-til-opnieuw-grote-man-bij-winnend-feyenoord-twee-goals-tegen-luzern

Picasso 1
6 augustus 2021, 18:42
"Who would you say are the biggest clubs in the world right now?"

https://twitter.com/velardedaoiz2/status/1423684032240443395?s=20

bocariver
6 augustus 2021, 19:15
Today begin the best league of football in the world.

The MNM's league with Messi, Neymar and Mbappé.

Twitter link from P1 is very fun, they had to renew it with Barcelona HAHAHAHA.

bocariver
6 augustus 2021, 20:13
Next sunday, meeting between PSG and Messi father.
Offer of 3 years contract on basis of 40 millions/year.
I am curious to hear now these stupid broadcoast chanel who were asking a discount to show league 1...

Willem2
7 augustus 2021, 23:00
Slagvaardig PSV legt Ajax over de knie in duel om Johan Cruijff Schaal

Onder het motto de eerste klap is een daalder waard heeft PSV het duel om de Johan Cruijff Schaal benut om rivaal Ajax het vernieuwde visitekaartje te overhandigen. De Eindhovenaren wonnen de seizoensouverture in de Johan Cruijff Arena met 4-0 en pakten zo hun eerste trofee in 1210 dagen.

Dat PSV al vroeg in het seizoen goed in z'n vel steekt, had de nummer twee van de afgelopen jaargang al laten zien in de drie wedstrijden in de voorronden van de Champions League. Galatasaray was twee keer verslagen en afgelopen dinsdag had het Deense Midtjylland ook niets in te brengen bij het elftal van Roger Schmidt, dat veel strijdbaarder en meer in balans oogt dan voor de zomer.

Bovendien herbergt de ploeg ook genoeg kwaliteit, zoals Noni Madueke al binnen twee minuten bewees....
..... https://nos.nl/artikel/2393077-slagvaardig-psv-legt-ajax-over-de-knie-in-duel-om-johan-cruijff-schaal

Big30
8 augustus 2021, 01:20
Deze kop lijkt me wat meer toepasselijker :tongue:.

PSV vernedert Ajax

PSV vernedert Ajax na rood voor Tagliafico en wint Johan Cruijff Schaal

Madueke schittert

PSV heeft bij het startschot van het voetbalseizoen een harde dreun uitgedeeld aan Ajax, de kampioen en bekerwinnaar van vorig seizoen. Zo’n 25.000 toeschouwers zagen hoe de bezoekers, nadat Noni Madueke (19) het wederom op zijn heupen kreeg en arbiter Björn Kuipers bij zijn afscheid Nicolás Tagliafico rood gaf, de titelhouder vloerden en met de Johan Cruijff Schaal aan de haal gingen: 0-4.

https://www.ad.nl/dossier-johan-cruijff-schaal/psv-vernedert-ajax-na-rood-voor-tagliafico-en-wint-johan-cruijff-schaal~a38741fe/

Willem2
8 augustus 2021, 14:54
Lionel Messi heeft op geëmotioneerde wijze afscheid genomen van FC Barcelona. "Dit is heel moeilijk voor me, na zoveel jaar. Ik ben hier mijn hele leven geweest, sinds mijn dertiende. Vandaag moet ik afscheid nemen. Na 21 jaar vertrek ik, met mijn vrouw en mijn drie Catalaans-Argentijnse kinderen. Maar we komen hier terug, want dit is mijn thuis."

Al voor de persconferentie begon, kwamen de tranen al bij de Argentijnse sterspeler. Hij kreeg een zakdoekje aangereikt van zijn vrouw. Ook bij de spelers van FC Barcelona, aanwezig in de zaal, liepen de emoties op.

"Ik ben zo dankbaar voor alle liefde die ik hier heb gekregen. Ik heb geweldige dingen meegemaakt hier, ook een paar slechte. Dit is de beste club van de wereld. Ik had nooit gedacht dat dit moment zou aanbreken", sprak een gebroken Messi, waarna een minutenlange staande ovatie van de zaal volgde.

'Paris Saint-Germain is een van de opties'
Over zijn toekomst wilde de 34-jarige Messi nog niet veel kwijt, hoewel hij toegaf dat er wordt gesproken met Paris Saint-Germain. "Toen bekend werd dat ik Barcelona ga verlaten, kreeg ik heel veel telefoontjes. Heel veel clubs waren in mij geïnteresseerd. Paris Saint-Germain is een van de opties. Er wordt nog gesproken."
.... https://nos.nl/artikel/2393159-messi-ontroostbaar-bij-afscheid-paris-saint-germain-is-een-van-de-opties

Hmmm misschien ben ik gek maar indien hij zo graag voor Barcelona wil spelen dn is er altijd een oplossing te bedenken, zelf 1tje die voldoet aan de regels van fairplay...

broodpoot
8 augustus 2021, 15:12
Ik blijf het bizar vinden, krokodillentranen omdat je club het net voor elkaar krijgt om je 35 á 40 miljoen te kunnen betalen terwijl je al rondom gevuld bent.
Nee hij is wat mij betreft even van zijn voetstuk gevallen.

satanic surfer
9 augustus 2021, 00:01
In Bellege zijn ze verhip nog aan toe alreeds 3 speeldagen in de vaderlandsche competitie ver. Koplopers met 6 op 9: promovendus Union, KV Kortrijk en KV Oostende. Nuff said, de "topploegen" laten het dus bepaald afweten en hangen met 5,4,3 of zelfs 1 puntje ergens rond...Anderlecht won vandaag zowaar en haalt 4 op 9 vooralsnog. Antwerp nog slechter met slechts 3 op 9 doch wel een opzienbarende 2-5 zege op het veld van Standard waar de Zwitserse nieuwkomer Frei zowaar 5 keer de netten deed trillen, dolletjes! Wie het wederom compleet laat afweten is verheugenderwijs AA Gent dat met 1 op 9 onderaan bungelt en mal gucken hoelang ze dit seizoen geduld oefenen alvorens de volgende trainerscarroussel aantezwengelen...Heintje wordt vooralsnog behoorlijk in z´n hempie gezet...

Big30
10 augustus 2021, 12:32
Megadeal Lukaku kan langverwachte transfer PSV’er Dumfries naar Inter in stroomversnelling brengen

PSV wil Denzel Dumfries de komende weken niet verhuren, maar alleen verkopen. De afgelopen weken hebben meerdere clubs geïnformeerd naar de mogelijkheid om hem tijdelijk over te nemen, maar PSV luistert niet eens naar zo’n voorstel. Verhuur is volledig onbespreekbaar.

https://www.ad.nl/transfer-talk/megadeal-lukaku-kan-langverwachte-transfer-psver-dumfries-naar-inter-in-stroomversnelling-brengen~ad002b0d/

Deal met Chelsea is een kwestie van tijd, dat gaat rondkomen, gaat om te veel geld. Dan zal Dumfries ongetwijfeld naar Inter vertrekken. Madueke staat nog steeds in de belangstelling van Tottenham, maar daar is het dan weer afwachten of Kane naar City gaat. Verwacht dat Madueke blijft maar als er meer dan 20 M€ geboden gaat worden is dat nog maar de vraag natuurlijk. Hij heeft nog een contract voor 3 jaar dus over 1 of 2 jaar mag je verwachten dat ie nog meer op kan brengen.

Willem2
10 augustus 2021, 15:57
Messi is aangekomen in Parijs, waar duizenden PSG-fans op hem wachten
.... https://nos.nl/artikel/2393374-messi-is-aangekomen-in-parijs-waar-duizenden-psg-fans-op-hem-wachten

Kijk even naar de foto .... superspread-event :cool:

bocariver
10 augustus 2021, 17:19
Messi , who is it?

If he will play in french league 1, it must be an average player....

I envy fans who can see Griezmann in Barcelona or Benzema in Madrid...

Ice2021
10 augustus 2021, 19:03
PSG, ik hoop niet dat ze de CL winnen wat een vreselijke club zeg

bocariver
11 augustus 2021, 11:49
PSG, ik hoop niet dat ze de CL winnen wat een vreselijke club zeg

You can count on Ajax and PSV to beat them.

More seriously, when Barcelona digged 1,7 milliard debt , it was the most great club of world.
PSG made a galactic team like Real Madrid before. If I remember well ,Real do not win all Cl between 2000 and 2005.
PSG will pay all taxes which are more high than in Spain, Italy, GB, or Germany. They can pay all without debt.

Same people who complained about PSG are the same who thought that there is no problem when big European clubs multiply salary of young French player by 10 to obtain their transfer.

There is always hypocrisy about old rich who found more rich than them and cry.

It is not forbidden to work between trainer and players to play better football and to win.

LOSC beat PSG last year in championship, I give this example because PSG defeat last years in CL against MAn city or Bayern are not significant,victory of Chelsea is not exactly a poor club victory last year in CL.

Herr Fick
12 augustus 2021, 14:05
Ik blijf het bizar vinden, krokodillentranen omdat je club het net voor elkaar krijgt om je 35 á 40 miljoen te kunnen betalen terwijl je al rondom gevuld bent.
Nee hij is wat mij betreft even van zijn voetstuk gevallen.

Voetballers zouden al helemaal nooit op een voetstuk moeten geplaatst worden:frown:

Herr Fick
12 augustus 2021, 14:18
In Bellege zijn ze verhip nog aan toe alreeds 3 speeldagen in de vaderlandsche competitie ver.

Ik bergrijp niet waarom investeerders zo veel geld geven aan spelers in de Belgische competitie. Zelfs bij continue degradatiekandidaten krijgen ze tienduizenden Euro's per maand. Geen enkele zogenaamde topclub geraakt verder dan de eerste ronde in de CL en EL. Als er dus gespeeld zou worden met de mannen van FC De Kampioenen zou het resultaat eigenlijk eender zijn. Ik heb ook nooit ergere parvenu's gezien dan bij de bobo's van de profliga. En die trainers zeg, wat een zielige bende. Nu vind ik dat sportmensen in het algemeen weinig interessants te vertellen hebben, maar het volkje uit de Belgische voetbalwereld is toch echt wel de banaalste specie op aarde.

Herr Fick
12 augustus 2021, 14:26
https://www.ad.nl/transfer-talk/megadeal-lukaku-kan-langverwachte-transfer-psver-dumfries-naar-inter-in-stroomversnelling-brengen~ad002b0d/

Deal met Chelsea is een kwestie van tijd, dat gaat rondkomen, gaat om te veel geld. Dan zal Dumfries ongetwijfeld naar Inter vertrekken. Madueke staat nog steeds in de belangstelling van Tottenham, maar daar is het dan weer afwachten of Kane naar City gaat. Verwacht dat Madueke blijft maar als er meer dan 20 M€ geboden gaat worden is dat nog maar de vraag natuurlijk. Hij heeft nog een contract voor 3 jaar dus over 1 of 2 jaar mag je verwachten dat ie nog meer op kan brengen.

Het is nogal slapjes om terug te gaan naar een club waar je buitengeflikkerd bent wegens niet goed genoeg. Het lijkt me veel leuker om naar een andere club te gaan en Chelsea week na week af te troeven. Maar ja, bij die andere clubs in Engeland is hij eigenlijk ook buitengeflikkerd wegens niet goed genoeg ...

Player
12 augustus 2021, 21:38
Als het niet van de oude garde komt, moet het van de jonkies komen, RSCA geeft PSG een pak voor de broek: 5-2

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210811_96476066

Player
13 augustus 2021, 12:35
The Great Old doet een transfer van formaat. Radja, a man you love to hate en die je altijd in je ploeg wilt.

LIVE. Radja Nainggolan (33) komt aan op de Bosuil om transfer naar Antwerp af te ronden

https://www.hln.be/belgisch-voetbal/live-radja-nainggolan-33-komt-aan-op-de-bosuil-om-transfer-naar-antwerp-af-te-ronden~a34a1792/

Siberische tijger
13 augustus 2021, 13:44
https://www.nu.nl/voetbal/6151233/van-gaal-kiest-bij-voorselectie-voor-nieuwe-keepers-rensch-til-en-malacia.html

"Iedereen weet dat de interlandweek in september erg belangrijk is en de voorbereidingstijd heel kort. Dat betekent dat we spelers nodig hebben die er meteen staan", aldus Van Gaal, die op 27 augustus de definitieve selectie bekendmaakt.

Picasso 1
13 augustus 2021, 14:48
PSG made a galactic team like Real Madrid before. If I remember well ,Real do not win all Cl between 2000 and 2005.

The Real Madrid of "Galacticos" did not perfom well (it was more marketing then performance). The Champions League that was won in 2002 was only with Figo and Zidane. Before that a few Champions Leagues where won with players like Raul, Guti, Makelele, McManaman, Helguera, Solari, etc. (I liked that Real Madrid a lot, far more then the galacticos team later).
When Beckham and Ronaldo came and the team was full of "galacticos". I didn't like how they played and Real Madrid was every year defeated in Champions League (consequently by Arsenal, Bayern and Roma) and just two Ligas where won. Just two Ligas is a bad performance with that kind of investment in galacticos.

I'm curious to see how PSG will perform with so much star players and if it will result in a good balance in the team between workers and creative players.

35604

Willem2
14 augustus 2021, 23:45
De competitie is gisteren weer begonnen in Nederland.
Ajax scheen weer hersteld van het verlies van PSV

Wervelend Ajax rekent al voor rust af met gepromoveerd NEC en grijpt koppositie
Ajax heeft de verjaardag van de thuisbasis en de opening van het eredivisieseizoen opgeluisterd met een dikke overwinning. De verdediging van de landstitel begon met een feest buiten de lijnen, waarna de landskampioen teruggekeerde en debuterende supporters één helft trakteerde op een voetbalshow tegen NEC: 5-0.
.... https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/wervelend-ajax-rekent-al-voor-rust-af-met-gepromoveerd-nec-en-grijpt-koppositie~a027c244/

PSV verloor zoals verwacht Dumfries aan Inter

Kampioen Inter bevestigt komst van Denzel Dumfries
De transfer van Denzel Dumfries van PSV naar Inter is door de Italiaans kampioen officieel bevestigd. De 25-jarige verdediger doorstond vrijdag in Milaan met succes de medische keuring. Hij tekent tot medio 2025.
... https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/kampioen-inter-bevestigt-komst-van-denzel-dumfries~a1ce4f762/
maar wonnen hun eerste wedstrijd moeiteloos

Aan de hand van Armindo Bruma en Noni Madueke heeft PSV zijn eerste competitiewedstrijd gewonnen. Op bezoek bij Heracles Almelo werd het 0-2 voor de Eindhovenaren. De thuisploeg kwam niet goed voor de dag en zag dat de bezoekers eigenlijk de gehele wedstrijd de bovenliggende partij waren.
.... https://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/388972/psv-zet-goede-lijn-door-met-zege-op-heracles-in-openingsduel/

Virgil van Dijk is ook weer terug op het veld.
PSG won zijn eerste wedstrijd. Depay mag ook in de competitie spelen voor Barca.

Willem2
15 augustus 2021, 00:06
Oh en Haaland is ook weer begonnen
https://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/388971/malen-debuteert-tijdens-haaland-masterclass/
Daarvan zullen we dit jaar nog wel een paar keer van gaan horen...

WANDELAAR5
15 augustus 2021, 07:01
Had PSG niet beter Haland kunnen kopen dan Messi?

Siberische tijger
15 augustus 2021, 08:07
Die blijdschap van Ten Hag na afloop van de wedstrijd Ajax-NEC was toch volkomen misplaatst?
Alsof ze zojuist de finale van de Champions League hebben gehaald. Hallo meneer Ten Hag, het is maar NEC, zojuist gepromoveerd en maar met 2 spelers in de basis die Eredivisie ervaring hebben.
En dan sta je na 20 minuten op 4-0 en na 40 minuten op 5-0, doe je de tweede helft niks om de score op te voeren en ben je zo blij als een saunaclub bezoeker die na 6 maanden lockdown voor het eerst weer zijn favoriete saunaclub bezoekt.
Of zou Ten Hag even willen laten zien dat Ajax de afstraffing van een week daarvoor goed heeft verwerkt?

Haaland heeft denk ik een heel goed management om zich heen en weet precies wat hij wel of niet wil: tussen al die vedetten van PSG lopen of bij Dortmund blijven dit jaar en proberen Bayern en Lewandowski van de troon te stoten?
Ik persoonlijk vind Haaland ook meer een spits voor de Premier League dan voor Ligue 1.

Willem2
15 augustus 2021, 13:03
Had PSG niet beter Haland kunnen kopen dan Messi?

Die kopen ze ook nog...
Misschien mag dat niet van de fairplay regels anders denk ik dat hij nog gekocht wordt door PSG.
Mbappe zal waarschijnlijk naar REAL gaan ...

bocariver
15 augustus 2021, 13:15
PSG did not bought Messi. He was without contract. Donnaruma, Wijnaldum and Ramos are free too. They spent only 60 M for Hakimi.

It is less than man City for Grealish 117M or Chelsea for Lukaku, or Man U for Varane and Sancho.

They have to pay salary ....

Willem2
15 augustus 2021, 13:22
They have to pay salary ....

Ja en dat is veel minder :rolleyes:
Dus kunnen ze gemakkelijk Haaland kopen, hebben ze eindelijk een goede spits (om op de bank te zetten) :biggrin:

Big30
15 augustus 2021, 13:50
Duitse doelpuntenmachine Gerd Müller (75) overleden

Gerd Müller is vanmorgen overleden, zo meldt zijn voormalige club Bayern München. De Duitser is topscorer allertijden van de recordkampioen van de Bundesliga.

https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/duitse-doelpuntenmachine-gerd-muller-75-overleden~afe89a70/

De man vd 2-1 in de WK finale 1974. Een legende, een icoon. Treurig einde voor deze grote voetballer.

De Duitse oud-voetballer Gerd Müller is overleden. De maker van de winnende 2-1 in de WK-finale van 1974 tegen Nederland is 75 jaar geworden.

Müller maakte in de jaren zeventig naam als doelpuntenmachine bij zowel Bayern München, waar hij van 1964 tot 1979 speelde, als het nationale elftal. De gedrongen maar beweeglijke spits blonk niet uit in het produceren van oogstrelende treffers, maar de 'ongekroonde koning van de frommelgoal' stond wel heel vaak op de goede plek.

Met zijn 533 doelpunten in 585 wedstrijden leverde hij een flinke bijdrage aan het binnenhalen van de vier landstitels, drie Europacups voor landskampioenen (1974, 1975 en 1976) en de wereldbeker in 1976 die Bayern in die periode veroverde.

Vanaf 1979 voetbalde hij nog enkele jaren in Amerika, waar hij een restaurant begon. Hij raakte er aan de drank en keerde uiteindelijk gescheiden en berooid terug in Duitsland, waar enkele oud-ploeggenoten zich over hem ontfermden. In 1992 ging de voormalige topspits bij Bayern München aan de slag als jeugdtrainer.

In oktober 2015 werd bekend dat Müller al enige tijd aan de ziekte van Alzheimer leed.

https://nos.nl/artikel/2393961-duitse-voetballegende-gerd-muller-75-overleden

https://cdn.nos.nl/image/2021/08/15/775457/1920x1080a.jpg

bocariver
15 augustus 2021, 17:53
Some news of oranje football players and trainer in France:

Peter Bosz is already in difficulties after 2 matches , 1/6 points and a defeat 3-0 to day in Angers. His game project is still unefficient and he will need time to improve his system. Fortunately for him, president Aulas is somebody patient.

Kaj Sierhuis is playing titular in first 2 matches but without efficiency. He is on way to bench like last year.

In Nice, There is Dollberg, Justin Kluivert and Rosario. They won 0-4 on field of last year champion Lille. Trainer Galtié moved from Lille to Nice and now guess who play better.... Guess who will be ridiculous in champion's league. It is a club owned by a fund with a nederlander as owner...

Georginio Wijnaldum is titular in 2 first matches and he try to equilibrate midfield of PSG. 2 victories till now and leader place without Messi , etccc ... only with Mbappé.

Marco Bizot played his first match as titular for Brest.Myron Boadu made first match for Monaco in ligue 1, without success , lost 1-0 on Lorient.

I hope that I do not forget nobody.

Big30
16 augustus 2021, 18:54
Laporta haalt uit naar Bartomeu: 'Situatie verschrikkelijk, 1,35 miljard euro schuld'

Voorzitter Joan Laporta heeft maandag keihard teruggeslagen naar zijn voorganger Josep Maria Bartomeu. De voorzitter gaf in een speciaal belegde persconferentie uitleg over de slechte financiële situatie bij FC Barcelona.

Laporta reageerde op de open brief van Bartomeu, die daarin op zijn beurt keihard had uitgehaald naar zijn opvolger. Bartomeu vond het onder andere onterecht dat hij de schuld kreeg van het gedwongen vertrek van sterspeler Lionel Messi.

Laporta ging de punten van de brief van Bartomeu stuk voor stuk af en zei dat de brief "vol leugens" stond.

"Het beleid van Bartomeu heeft voor een dramatische financiële situatie gezorgd. De schuld bij de bank is toegenomen. Behoorlijk veel zelfs. De schuld bedraagt 1,35 miljard euro", zei Laporta.
https://nos.nl/artikel/2394077-laporta-haalt-uit-naar-bartomeu-situatie-verschrikkelijk-1-35-miljard-euro-schuld

Willem2
16 augustus 2021, 21:56
Feyenoord strikt jonge PSG-aanvaller
Feyenoord heeft de achttienjarige Nesta Zahui binnen. De aanvaller heeft een contract voor één jaar getekend met de optie voor nog een jaar. Hij sluit aan bij Feyenoord Onder-21 en komt over van Paris Saint-Germain.
.... https://www.ad.nl/transfer-talk/doan-op-de-radar-bij-duitse-clubs-sc-cambuur-huurt-hongaars-jeugdinternational~a51d055e0/

Omdat Messi naar PSG kwam, was er geen plek meer voor hem ...

WANDELAAR5
17 augustus 2021, 10:00
http://youtu.be/tvFXLaWtwxE

Vechtende teamgenoten. De man die een kopstoot en een vuiststoot uitdeelde krijgt rood. Rare jongens die Brazilianen ;).

WANDELAAR5
17 augustus 2021, 15:15
Hij is weg? Hier dan

http://youtu.be/zZdM0ys2A1I

Willem2
17 augustus 2021, 19:47
OHMG arrogantie heeft een overtreffende trap: L.v.Gaal

Siberische tijger
19 augustus 2021, 18:28
Lieke Martens maakt kans op de titel Europees voetbalster van het jaar:
https://www.nu.nl/voetbal/6152204/lieke-martens-bij-laatste-drie-in-verkiezing-europees-voetbalster-van-het-jaar.html

De 28-jarige Martens was afgelopen seizoen met twintig doelpunten en zestien assists goud waard voor Barcelona en veroverde met de Catalanen de landstitel en de Champions League. De Limburgse scoorde tijdens de Olympische Spelen in Tokio vier keer namens de Oranjevrouwen, die in de kwartfinales werden uitgeschakeld door de Verenigde Staten.

Willem2
19 augustus 2021, 19:45
PSV had een beetje pech of Benfica was gewoon wat professioneler.
Ze verloren dus met 2-1

Sterk PSV houdt uitzicht op Champions League na nipte nederlaag bij Benfica ... https://www.ad.nl/europees-voetbal/sterk-psv-houdt-uitzicht-op-champions-league-na-nipte-nederlaag-bij-benfica~a246a185/

Jack42
19 augustus 2021, 23:30
Conference League:

Feyenoord wint met 5-0 tegen het Zweedse IF Elsborg en lijkt wel geplaatst. Alleen zonde dat keeper Bijlow nog een rode kaart pakt met een 5 - 0 voorsprong dus wat onnodig.
Vitesse gaf in Brussel in de laatste minuten van de wedstrijd een 3 - 2 voorsprong tegen Anderlecht uit handen, het werd uiteindelijk 3 - 3 en Anderlecht miste in de extra speeltijd nog een penalty.
Volgens Deket zal het wel aan de scheidsrechter hebben gelegen.....

WANDELAAR5
19 augustus 2021, 23:34
Vitesse was inderdaad veel sterker, maar de scheidsrechter hield Anderlecht in de wedstrijd en keurde 3 onterechte doelpunten van Anderlecht goed… ;)

Siberische tijger
20 augustus 2021, 13:01
Conference League:

(..) het werd uiteindelijk 3 - 3 en Anderlecht miste in de extra speeltijd nog een penalty.
Volgens Deket zal het wel aan de scheidsrechter hebben gelegen.....

Nee joh, de hoogte van het doel was niet goed, waardoor die penalty tegen de lat knalde

Big30
22 augustus 2021, 19:04
PSV krijgt dankzij Unnerstall, Pröpper en Sadílek extra oppepper richting duel met Benfica

PSV zag zondagmiddag in aanloop naar het Champions League-duel met Benfica van dinsdagavond hoe Ajax in de eredivisie tegen FC Twente de eerste punten van het seizoen verspeelde. In Enschede bleef de ploeg van Erik ten Hag steken op 1-1.

Verantwoordelijk daarvoor was onder anderen voormalig PSV-doelman Lars Unnerstall, die in de slotseconde nog een fantastische redding verrichtte voor zijn nieuwe werkgever. De goal van FC Twente was van Robin Pröpper, de broer van PSV-middenvelder Davy. Hij tekende kort voor tijd voor de gelijkmaker. Daarnaast speelde ook PSV-huurling Michal Sadílek een goede wedstrijd.

PSV won zaterdagavond wel, van Cambuur. De Eindhovenaren kenden soms best moeite met de ploeg uit Leeuwarden, maar waren effectief genoeg om een ruime overwinning (4-1) op het scorebord te zetten.

https://www.ed.nl/dossier-psv/psv-krijgt-dankzij-unnerstall-propper-en-sadilek-extra-oppepper-richting-duel-met-benfica~a3f88d2f6/

Mooi toch :biggrin::freu:!?!

JonnyFontane
22 augustus 2021, 20:24
https://www.ed.nl/dossier-psv/psv-krijgt-dankzij-unnerstall-propper-en-sadilek-extra-oppepper-richting-duel-met-benfica~a3f88d2f6/

Mooi toch :biggrin::freu:!?!

Zeer mooi.....vooral nu 020 punten laat liggen in Twente.

Goede oppepper voor as dinsdag.....

bertje600
22 augustus 2021, 20:25
Willem 2,

gefeliciteerd met de overwinning van WILLEM 2 op Vitesse.
Ga zo door!

Big30
22 augustus 2021, 22:38
Ajax legt 12 miljoen euro neer voor Deens jeugdinternational Mohamed Daramy

Ajax heeft de negentienjarige vleugelaanvaller Mohamed Daramy voor 12 miljoen euro overgenomen van FC Kopenhagen. Het bedrag kan met bonussen nog oplopen naar zo'n 14 miljoen euro. De Deense jeugdinternational zal komende week naar Amsterdam komen om zijn contract bij Ajax te ondertekenen.

In datzelfde statement laat FC Kopenhagen weten dat ook Club Brugge een bod gedaan heeft op Daramy, maar de aanvaller had geen trek in een overstap naar België. Bij Ajax zoekt men nog naar aanvallende versterking nadat eerder deze zomer de komst van Kamaldeen Sulemana afketste. De Ghanees koos voor Stade Rennes.
https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/ajax-legt-12-miljoen-euro-neer-voor-deens-jeugdinternational-mohamed-daramy~ac3c34e5/

Willem2
23 augustus 2021, 12:41
https://www.ad.nl/video/productie/rellen-bij-nice-marseille-244865

Corona is voorbij ook in Frankrijk. Allemaal gevaccineerd maar sommigen duidelijk met een verkeerd middel.

De Jonge leest mee in de Kuip: ‘Hugo, zitten en muil houden’
Demissionair minister van Volksgezondheid Hugo de Jonge zag vanmiddag voor rust hoogstpersoonlijk dat aanhangers van Feyenoord een spandoek voor hem ontvouwden achter het doel van keeper Justin Bijlow. ‘Hugo, zitten en muil houden’, stond er met grote letters op gekalkt.
.... https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/de-jonge-leest-mee-in-de-kuip-hugo-zitten-en-muil-houden~aaff4663/

En Hugo heb ik vrijdag nog gesproken samen met dhr Koolmees. Het is namelijk wel wat raar dat voetbalwedstrijden weer mogen op deze wijze en allerlei concerten die buiten plaatsvinden niet.

Willem2
23 augustus 2021, 18:16
De Jonge over drukte voetbalstadions: ‘Staantribunes dicht, hossen op een kluitje moet klaar zijn’
.... https://www.ad.nl/politiek/de-jonge-over-drukte-voetbalstadions-staantribunes-dicht-hossen-op-een-kluitje-moet-klaar-zijn~aa4b40a0/

Willem2
24 augustus 2021, 21:37
PSV staat voor 11 tegen 10 spelers nu nog zorgen dat er doelpunten vallen ...

Willem2
24 augustus 2021, 22:54
PSV loopt zich stuk op Portugese muur en grijpt naast Champions League-ticket
.... https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/psv-loopt-zich-stuk-op-portugese-muur-en-grijpt-naast-champions-league-ticket~a8ac2f1b/

bocariver
24 augustus 2021, 23:02
A look on second half of PSV- Benfica.

It was a huge domination of PSV but Portuguese made the technical of the bus with a good goalkeeper Vlachodimos.
They played with nerves of Boers , they had luck too with Zahavi shooting an easy center on post. It was a model of unefficiency without physical commitments, PSV did not try to score on free kick like corner. It was too low for them and prefered to continue to turn around greek goalkeeper.
Portuguese were pathetic too ( specially Jesus) but they were realistic. PSV lost millions of €.

Tomorrow, Shaktyor -Monaco for another pathetic match...

bocariver
24 augustus 2021, 23:07
Real Madrid made some economy and they made an offer of 160 M € for Mbappé's last year contract.

PSG said no....

Jack42
24 augustus 2021, 23:07
.... https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/psv-loopt-zich-stuk-op-portugese-muur-en-grijpt-naast-champions-league-ticket~a8ac2f1b/

Die Portugese muur had een te hoog stijgingspercentage.....nog steiler dan de muur van Geraardsbergen om in wielertermen te blijven.

Willem2
24 augustus 2021, 23:49
Die Portugese muur had een te hoog stijgingspercentage.....nog steiler dan de muur van Geraardsbergen om in wielertermen te blijven.

Eéndagsvliegen ;)
Slecht gewisseld ... weinig creatief gespeeld... erg lammer.

Willem2
25 augustus 2021, 23:01
Madueke schijnt bij PSV te blijven want hij heeft bijgetekend
https://nos.nl/artikel/2395124-sterspeler-madueke-tekent-nieuw-psv-contract-ondanks-buitenlandse-interesse

Siberische tijger
26 augustus 2021, 20:21
Loting Champions League: Ajax treft Sporting, Dortmund en Besiktas
https://www.nu.nl/champions-league/6153465/ajax-treft-borussia-dortmund-sporting-en-besiktas-in-groepsfase-cl.html

Tussenstanden Conference League:
Vitesse-Anderlecht: 2-0
Elfsborg-Feyenoord: 2-1

Tussenstand Europa League:
AZ-Celtic: 0-1

Met deze standen zijn Vitesse en Feyenoord door en ligt AZ er uit.

bocariver
26 augustus 2021, 20:32
PSG with Man city , Bruges and and RB Leipzig.

Yesterday, Monaco was eliminated in extra time by Shaktyor and it was even more bitter than loss PSV.

Monaco was leading 0-2 in half time with a clear domination and 2 goals from Ben Yedder. But, they wasted a lot of goals opportunity then (it could be 0-5) and the drama...

Shaktyor scored on their first shot on goal then in extra time , Aguilar substituted Sidibé and 1 minutes later he scored in his own goal during a duel with Mudryk . INcredible...

It is possible to dominate 2 matches of football and to be eliminated... Direction europa league.

Willem2
26 augustus 2021, 20:36
Volledige loting:
Groep A: Manchester City, Paris Saint-Germain, RB Leipzig, Club Brugge.

Groep B: Atlético Madrid, Liverpool, FC Porto, AC Milan.

Groep C: Sporting Portugal, Borussia Dortmund, Ajax, Besiktas.

Groep D: Internazionale, Real Madrid, Sjachtar Donetsk, FC Sheriff Tiraspol.

Groep E: Bayern München, FC Barcelona, Benfica, Dinamo Kiev.

Groep F: Villarreal, Manchester United, Atalanta Bergamo, Young Boys.

Groep G: Lille, Sevilla, Red Bull Salzburg, VfL Wolfsburg.

Groep H: Chelsea, Juventus, FC Zenit, Malmö FF.
..... https://nos.nl/artikel/2395252-ajax-in-champions-league-gekoppeld-aan-sporting-portugal-en-borussia-dortmund

Club Brugge zit in een makkelijke poule :rolleyes:
Ajax zou wel een kans moeten hebben om te kunnen overwinteren.... moeten ze wel wat beter gaan spelen ...

Willem2
26 augustus 2021, 22:44
Feyenoord verloor met 3-1 maar is wel door ...

AZ heeft het niet gehaald tegen Celtic
https://www.ad.nl/europees-voetbal/az-redt-het-net-niet-tegen-celtic-en-moet-het-doen-met-conference-league~ade62c72/

en dan nog dit ...

Vitesse bereikt hoofdtoernooi Conference League ten koste van Anderlecht
Vitesse heeft zich gekwalificeerd voor de groepsfase van de Conference League. De Arnhemse club boekte in de Gelredome een mooie overwinning op de Belgische topclub Anderlecht: 2-1. Met twee doelpunten was linksback Maximilian Wittek de grote man.
.... https://www.ad.nl/europees-voetbal/vitesse-bereikt-hoofdtoernooi-conference-league-ten-koste-van-anderlecht~a2ce8e1f/
https://images0.persgroep.net/rcs/gqCSCA2L4nRtzzYTu2gjs_rV9Ro/diocontent/206822988/_fitwidth/694/?appId=21791a8992982cd8da851550a453bd7f&quality=0.8&desiredformat=webp

deket
27 augustus 2021, 01:35
Logisch dat Benfica een muur ging optrekken,ze begonnen vrij offensief maar wanneer je na een half uurtje al met 10man komt te staan?
btw ; Ajax mag niet klagen,iedereen wilde Sporting Lissabon uit Poule 1

Siberische tijger
27 augustus 2021, 06:22
Anderlecht = tobclub?

Ik denk dat ze als troost in de bus terug naar Brussel een kopje koffie met een Arnhems meisje hebben gekregen.;)

felrops
27 augustus 2021, 07:50
RAFC en AA Gent hebben hun opdracht volbracht. Anderlecht stelde andermaal teleur. Het kan zich nu concentreren op een nieuwe uitdaging: met Union de strijd aangaan wie de grootste club van Brussel is. En V. Kompany is een van de beste spelers uit de geschiedenis van het vaderlandse voetbal, maar schiet tekort als trainer. Had beter ergens als assistent het vak geleerd.

Big30
27 augustus 2021, 08:08
..... https://nos.nl/artikel/2395252-ajax-in-champions-league-gekoppeld-aan-sporting-portugal-en-borussia-dortmund

Club Brugge zit in een makkelijke poule :rolleyes:
Ajax zou wel een kans moeten hebben om te kunnen overwinteren.... moeten ze wel wat beter gaan spelen ...
Brugge heeft inderdaad weer veel geluk bij de loting, eitje die poule. Als Ajax weer kan laten zien wat ze de afgelopen jaren hebben laten zien dan maken ze een goede kans om door te gaan in de CL, overwinteren mag eigenlijk geen probleem zijn. Dortmund is goed en heeft een leuke spits maar is niet het Dortmund van een aantal jaren geleden, Sporting en Besiktas beiden landskampioen maar moet te doen zijn al weten we hoe stug en effectief Portugezen kunnen spelen, zie de muur van Benfica tegen PSV deze week.

Anderlecht doe waar ze de afgelopen jaren in uitblinken en dat is verliezen nu tegen de nummer 4 uit de Eredivisie. Knap om zo vaak en structureel te verliezen.

Willem2
27 augustus 2021, 13:19
Selectie van v. Gaal

https://cdn.nos.nl/image/2021/08/27/778822/1920x1080a.jpg

https://nos.nl/artikel/2395332-van-gaal-haalt-bergwijn-en-dumfries-bij-selectie-geen-van-de-beek-in-oranje

Willem2
27 augustus 2021, 13:29
Pittige Europa League-loting PSV: Monaco, Real Sociedad en Sturm Graz
... https://nos.nl/artikel/2395335-pittige-europa-league-loting-psv-monaco-real-sociedad-en-sturm-graz

Europa League-loting
Groep A:
Olympique Lyon
Rangers FC
Sparta Praag
Brøndby

Groep B:
AS Monaco
PSV
Real Sociedad
Sturm Graz

Groep C:
Napoli
Leicester City
Spartak Moskou
Legia Warschau

Groep D:
Olympiakos
Frankfurt
Fenerbahçe
Antwerp FC

Groep E:
SS Lazio
Lokomotiv Moskou
Marseille
Galatasaray

Groep F:
Sporting Braga
Rode Ster Belgrado
Ludogorets
FC Midtjylland

Groep G:
Bayer Leverkusen
Celtic
Real Betis Sevilla
Ferencváros

Groep H:
Dinamo Zagreb
RC Genk
West Ham United
Rapid Wien
https://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/389571/zeer-zware-loting-voor-psv-in-groepsfase-europa-league/

Willem2
27 augustus 2021, 18:25
Cristiano Ronaldo naar Manchester United na bemoeienis Alex Ferguson
.... https://www.ad.nl/transfer-talk/cristiano-ronaldo-naar-manchester-united-na-bemoeienis-alex-ferguson~aa9c52b8/

United kondigt sensationele terugkeer Ronaldo aan: 'Welkom thuis, Cristiano'
...
https://nos.nl/artikel/2395385-united-kondigt-sensationele-terugkeer-ronaldo-aan-welkom-thuis-cristiano

en daarna gaat hij weer naar Real Madrid om uiteindelijk bij een club in Portugal te eindigen.

Jack42
29 augustus 2021, 17:48
Nilis debuteert als hoofdtrainer

35662

Luc Nilis gaat voor het eerst als hoofdtrainer aan de slag. De clubicoon van PSV is aangesteld als trainer van de Belgische amateurclub SV Belisia.
Nilis (54) was de afgelopen seizoenen louter actief als spitsen- en assistent-trainer. Nu gaat de oud-international dus op eigen benen staan. SV Belisia is actief in de tweede afdeling VV B, het vierde niveau.
'We hebben hem echt niet zomaar genomen omwille van zijn naam, hij paste perfect in ons profiel', aldus voorzitter Luc Janssen op de Facebook-pagina van de club.

Nilis was eind 2020 als adviseur aan Anderlecht verbonden, maar door financiële (on)mogelijkheden bij Paars-Wit gingen beide partijen al na nog geen twee weken uit elkaar.

https://www.vi.nl/nieuws/nilis-debuteert-als-hoofdtrainer-

satanic surfer
29 augustus 2021, 22:59
In Bellege een toch opzienbarende uitslag zo s´zondagsmiddag: AA Gent verplettert kampioen Club Brugge met maar liefst 6-1, dolletjes. Racing Genk versloeg gevleid Anderlecht met 1-0, Antwerp gaf een 2-0 voorsprong weg en blijft dus ietwat krasselen met slechts 1 puntje erbij...Leider na 6 potjes is promovendus Union.

Willem2
30 augustus 2021, 14:26
In Nederland won Ajax met speels gemak van Vitesse met 5-0. Misschien zegt dat nog meer uit over de winst van Vitesse vorige week. Anthony speelde zeer goed en die wordt ook vast snel verkocht.
Ook PSV won uiteindelijk met overmacht waarbij vooral Gakpo weer opviel.
Feyenoord verloor volkomen terecht van Utrecht en liet zien dat de het weer een wisselend jaar gaat worden in Rotterdam.
Voor de rest is er nog de transferdeadline en zal er nog wel gekocht en verhandeld worden. o.a. de uitgespuwde Ihattaran van PSV die naar Juve gaat en uitgeleend wordt aan Sampdoria. Of een zkere Nelson van Arsenal voor Feyenoord.
En dan nog de gekte rondom Mbappe ....https://nos.nl/liveblog/2395717-transferdeadline-nadert-ihattaren-naar-juve-en-verhuurd-aan-sampdoria

Big30
31 augustus 2021, 08:15
Dochter Vanden Stock ergert met bericht over Union: “Het doet deugd om te zien dat we nog kunnen voetballen in Brussel”

Claire Vanden Stock, dochter van oud-preses Roger en minderheidsaandeelhouder op Anderlecht, heeft een opvallend bericht geplaatst op Instagram. Ze postte een fotocollage van in het stadion van Union, waar ze afgelopen weekend te gast was. Daaronder schreef ze: “Het doet deugd om te zien dat we nog kunnen voetballen in Brussel.” Ze insinueert zo dat er op Anderlecht geen goed voetbal te bewonderen valt, wat voor irritatie bij de achterban zorgde.
https://www.hln.be/belgisch-voetbal/dochter-vanden-stock-ergert-met-bericht-over-union-het-doet-deugd-om-te-zien-dat-we-nog-kunnen-voetballen-in-brussel~adbcf977/

‘Machtige Memphis’ is het nieuwe idool van FC Barcelona: ‘Hij trok zijn superheldencape aan’

Memphis Depay kan al niet meer stuk bij FC Barcelona. De Nederlander redde vorige week al een punt tegen Athletic Bilbao (1-1) en deze week maakte de Oranje-international de winnende goal tegen Getafe (2-1). Spaanse media zijn dan ook lyrisch over de aanvaller die in Camp Nou belast is met de erfenis van Lionel Messi.

,,Memphis Depay is nu al het nieuwe idool van Camp Nou. In deze periode van depressie en onzekerheid stond de Nederlander weer op als leider. Hij zette zijn superheldencape op en maakte na de 1-1 van Getafe een goal", schrijft Marca, het medium dat ook lovend is over Frenkie de Jong. Hij gaf de assist op zijn landgenoot en daarmee was er voor het eerst een volledig Nederlandse FC Barcelona-goal sinds 25 april 2004 toen Giovanni van Bronckhorst een assist op Patrick Kluivert gaf. ,,De Jong faalt nooit. Hij speelde zoals altijd goed en was belangrijk voor zijn landgenoot.”

https://www.ed.nl/buitenlands-voetbal/machtige-memphis-is-het-nieuwe-idool-van-fc-barcelona-hij-trok-zijn-superheldencape-aan~a5c348db/

deket
31 augustus 2021, 13:46
dat ze haar aandelen dan verkoopt en niet zo moet zeuren

deket
31 augustus 2021, 13:50
ze zou beter een voorbeeld nemen aan haar grootvader Constant,een selfmade man,die niet zo verwend werd

Jack42
31 augustus 2021, 15:20
PSV ziet Ihattaren definitief naar Italië vertrekken: ‘We wensen hem veel succes’

Mohamed Ihattaren verlaat PSV definitief. De middenvelder stapt over naar Juventus, dat hem direct binnen de landsgrenzen zal verhuren, waarschijnlijk aan Sampdoria.

Ihattaren is na een roerige periode uit de A-selectie van PSV gezet en had geen enkel perspectief. Verwacht wordt dat de transfer geen hoog bedrag meer oplevert, gezien de situatie van de 19-jarige.

Ihattaren is de op drie na jongste debutant in de geschiedenis van PSV. Hij viel in januari 2019 in tegen FC Groningen en was destijds 16 jaar, 11 maanden en 14 dagen ‘oud’.

,,Mohamed heeft de afgelopen jaren hoogte- en dieptepunten gekend. Zijn debuut en eerste maanden bij de A-selectie waren veelbelovend. Door omstandigheden is er daarna niet uitgekomen wat er voetbaltechnisch bij Mo zeker in zit. Dat is ontzettend jammer, in de eerste plaats voor Mohamed zelf. We gunnen hem deze transfer en hopen dat hij erin slaagt zijn belofte in Italië in te lossen”, aldus Directeur Voetbalzaken John de Jong.

https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/psv-ziet-ihattaren-definitief-naar-italie-vertrekken-we-wensen-hem-veel-succes~acf9dbb6/

Ik ben benieuwd wat er van dit "grote talent" terecht komt.
Ik dacht dat Ajax hem zo graag wilde hebben?

Zeus1
31 augustus 2021, 15:48
[url]Ik ben benieuwd wat er van dit "grote talent" terecht komt.
Ik dacht dat Ajax hem zo graag wilde hebben?

Ajax is ook wel klaar met deze verwende stront denk ik.
Die jongen heeft ongetwijfeld veel talent maar het zit zoals bij zoveel van die voetballers van Marokkaanse afkomst niet goed in z’n bol. Die gasten denken vaak na 2 wedstrijden in het eerste dat ze het mannetje zijn. Totaal foute instelling bij die gasten.
Gaat dezelfde kant op als types als Labiat, Bakkallie enz enz.

Willem2
31 augustus 2021, 18:36
Akkoord over Gyrano Kerk: Utrecht gaat miljoenen vangen van Lokomotiv Moskou

FC Utrecht en Lokomotiv Moskou zijn eruit wat betreft Gyrano Kerk. De 25-jarige aanvaller is op dit moment in Moskou in afwachting van het afronden van de deal. Als er een klap is gegeven op alle laatste details, denk aan papierwerk en de medische keuring, dan wordt Kerk gepresenteerd bij de huidige nummer vier van de Russische competitie.
..... https://www.ad.nl/utrecht/akkoord-over-gyrano-kerk-utrecht-gaat-miljoenen-vangen-van-lokomotiv-moskou~ac24c107/

Willem2
31 augustus 2021, 19:37
Giakoumakis heeft eindelijk transfer te pakken

Giorgos Giakoumakis verlaat VVV-Venlo en tekent bij Celtic. De 26-jarige Griek die vorig seizoen topscorer werd van de eredivisie aasde al de hele zomer op een nieuwe club en op de laatste dag van de transferperiode is het dan eindelijk rond.

Giakoumakis, vorig seizoen goed voor 26 doelpunten, tekent voor vijf seizoenen bij de Schotse topclub.

Feyenoord nadert akkoord over huur Dessers
Feyenoord staat op het punt om vlak voor het verstrijken van de transferdeadline de aanval te versterken met Cyriel Dessers. De voormalig topscorer van de eredivisie komt naar verwachting op huurbasis over van KRC Genk, de club van trainer John van den Brom.

..... https://www.ad.nl/transfer-talk/live-barca-vangt-miljoenen-van-bommel-haalt-van-de-ven-feyenoord-ziet-burger-gaan~a850e8b7/

Willem2
31 augustus 2021, 21:07
'PSG wees bod van meer dan 220 miljoen euro af'
Real Madrid wilde Kylian Mbappé deze zomer dolgraag overnemen, maar Paris Saint-Germain wil van geen wijken weten.

De Spanjaarden legden volgens Sky Sports een verhoogd bod neer van meer dan 220 miljoen euro. Daar zou geen reactie op gekomen zijn vanuit de Franse club. Daarmee is het klaar voor Real.

De verwachting is nu dat Mbappé in januari een voorcontract tekent bij de Madrilenen en dan volgende zomer transfervrij overstapt.
..... https://www.ad.nl/transfer-talk/live-barca-gaat-voor-luuk-de-jong-psg-negeert-nieuw-megabod-op-mbappe-feyenoord-ziet-burger-gaan~a850e8b7/

geld genoeg in Spanje....

Big30
1 september 2021, 08:32
Droomtransfer voor Luuk de Jong: FC Barcelona huurt spits van Sevilla

Luuk de Jong speelt komend seizoen voor FC Barcelona. De 31-jarige spits wordt voor een jaar gehuurd van Sevilla met een optie tot koop.

Pas ruim na het verstrijken van de deadline maakte FC Barcelona de komst van De Jong bekend. FC Barcelona diende immers te wachten totdat Antoine Griezmann naar Atlético Madrid zou vertrekken. Dat gebeurde uiteindelijk ook nog waardoor de Nederlander een ongekende droomtransfer naar FC Barcelona te pakken heeft. De transfer van De Jong is onderdeel van de krankzinnige ontknoping van Deadline Day.

https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/droomtransfer-voor-luuk-de-jong-fc-barcelona-huurt-spits-van-sevilla~addf8a3f/

Willem2
2 september 2021, 01:13
Ook het Oranje van Van Gaal imponeert niet en vecht zich naar 1-1 in Oslo
.... https://nos.nl/collectie/13873/artikel/2396107-ook-het-oranje-van-van-gaal-imponeert-niet-en-vecht-zich-naar-1-1-in-oslo

gemiste kans of geluk gehad. Haaland is wel goed ...

Extreem late goal Montenegro domper voor Turkije en opsteker voor Oranje
.... https://www.vi.nl/nieuws/extreem-late-goal-montenegro-domper-voor-turkije-en-opsteker-voor-oranje

en dat was ook een gelukje

deket
2 september 2021, 01:30
Tegen de lat,had evengoed 1-2 kunnen zijn
Indien Nederland het in zo een gemakkelijke poule niet gaat halen verdienen ze het ook niet

Willem2
3 september 2021, 18:25
Basisplaats voor De Vrij : https://www.ad.nl/video/productie/van-gaal-geeft-de-vrij-applaus-geweldig-antwoord-247205 tegen het altijd lastige Montenegro

deket
5 september 2021, 22:43
@Nederland. ,kijk zo moet je dat doen,België-Tsjechië 3-0 doelpuntensaldo. 20 .Dat is wat anders dan klaarkomen zoals Oranje dat nog eens kon winnen gisteren tegen een dwergstaatje

Willem2
5 september 2021, 23:48
Krankzinnige situatie: Brazilië - Argentinië definitief gestaakt na coronarel en onderbrekende officials
.... https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/krankzinnige-situatie-brazilie-argentinie-definitief-gestaakt-na-coronarel-en-onderbrekende-officials~aff0fd7f/

Bluebear
6 september 2021, 13:05
Mario Götze heeft zijn nabije toekomst verbonden aan PSV. De 63-voudig Duits international heeft zijn handtekening gezet onder een nieuw contract dat loopt tot 2024. ‘Ik ben erg gelukkig met wat ik hier heb gevonden’, zegt de 29-jarige spelmaker.

https://www.psv.nl/nieuwspagina/artikel/mario-gotze-verlengt-contract-bij-psv.htm

Goed nieuws voor PSV. Klasse. :freu: :biggrin:

Siberische tijger
6 september 2021, 14:17
Dat is inderdaad goed nieuws. Götze doet het uitstekend bij PSV en als hij zelf ook graag in Eindhoven speelt. is dat top!
Hij is nog goed genoeg om op Eredivisie niveau te kunnen uitblinken, een niveau lager (lees: in Eindhoven naar het zuiden de grens over) kan altijd nog.
Dus Anderlecht en Club Brugge moeten nog even geduld hebben, willen ze een kans maken om hem in te lijven na zijn PSV periode.;)

Willem2
7 september 2021, 21:08
Het staat reeds 2-0 voor NL tegen Turkije.
https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/live-droomstart-voor-oranje-tegen-turkije-met-snelle-goal-klaassen-geel-voor-kokcu~ae5fab3a/

Willem2
7 september 2021, 21:35
Ruststand 3-0 en Turkije speelt al met 1 man minder ...

pret
7 september 2021, 21:40
Ruststand 3-0 en Turkije speelt al met 1 man minder ...

Terecht TR speelt waardeloos.

Willem2
7 september 2021, 21:42
Terecht TR speelt waardeloos.

Jouw Nederland speelt gewoon goed deze keer ...;)

pret
7 september 2021, 21:47
Jouw Nederland speelt gewoon goed deze keer ...;)

Ja dat dan weer wel. :freu:

WANDELAAR5
7 september 2021, 23:31
@Nederland. ,kijk zo moet je dat doen,België-Tsjechië 3-0 doelpuntensaldo. 20 .Dat is wat anders dan klaarkomen zoals Oranje dat nog eens kon winnen gisteren tegen een dwergstaatje

En Deket, heeft Oranje goed genoeg opgelet? 6-1 tegen Turkije is toch bijna net zo goed als België??

Big30
7 september 2021, 23:47
https://www.youtube.com/watch?v=8z1JyGkrJPI&t=20s

Big30
8 september 2021, 07:40
Van Gaal ziet zijn visie uitkomen bij Oranje: ‘Was een grote gok, maar ze accepteren me’

Louis van Gaal is trots op het spel van Oranje in de eerste drie wedstrijden onder zijn leiding. De 70-jarige bondscoach begon nog met een 1-1 gelijkspel tegen Noorwegen, maar maakte gehakt van Montenegro (4-0) en Turkije (6-1). ,,Het waren intense en zware dagen, maar ik ben blij dat de spelers mij accepteren.”

Van Gaal zag al snel resultaat bij zijn ploeg. ,,Ik heb mijn visie op de spelers geprojecteerd’’, aldus Van Gaal tegen de NOS. ,,Met zo'n grote groep spelers is het altijd maar even afwachten of ze het accepteren. Anders wordt het natuurlijk moeilijk. Maar vanaf minuut één heb ik het gevoel dat ze me accepteren. We hebben een heel blije en goede groep waarmee we werken. Ze hebben heel veel over voor elkaar en zijn bereid om het plan uit te voeren.’’

Van Gaal zag zijn ploeg negentig minuten lang totale pressing spelen. Het resulteerde al in de eerste minuut een wonderschone treffer van Davy Klaassen, die raak schoot na een fraaie combinatie met Memphis. ,,Die 1-0 was hogeschoolvoetbal. Daar hebben we niet op getraind, maar dat komt er op zo'n moment gewoon uit.’’

,,We hebben met totale pressie gespeeld en de jongens hebben dat de hele wedstrijd volgehouden. Dat is niet normaal”, zei Van Gaal. ,,Na deze drie wedstrijden hebben we de kans op kwalificatie weer in eigen hand. Dat is een grootse prestatie. Als je 6-1 wint, mag je wel een ereronde lopen”, zo analyseerde de trainer het enthousiasme. ,,Ik had vooraf getekend voor deze uitslag.”

https://www.ad.nl/dossier-wk-kwalificatie-oranje/van-gaal-ziet-zijn-visie-uitkomen-bij-oranje-was-een-grote-gok-maar-ze-accepteren-me~a94ca522/

Je mag toch wel spreken van een van Gaal effect. Het is lang geleden dat we weer kunnen genieten van een goed en attractief spelend Oranje. Dat was onder de Boer bepaald niet zo.
Met nog wedstrijden tegen Letland, Gibraltar, Montenegro en thuis Noorwegen te gaan moet directe kwalificatie eigenlijk geen probleem zijn.

WANDELAAR5
8 september 2021, 08:06
Dit is zo Nederlands. Spelen “we” 1 goede wedstrijd en denken we dat we er al zijn.

En dan gaat het juist mis. Als de Turken niet met 10 man aan de tweede helft waren begonnen had het nog heel anders af kunnen lopen. Maar goed ik heb gisteravond wel genoten!

Big30
8 september 2021, 08:21
Dit is zo Nederlands. Spelen “we” 1 goede wedstrijd en denken we dat we er al zijn.

Wie zegt dat? Oranje heeft nu de leiding overgenomen en heeft van de concurrenten relatief het makkelijkste programma dan mag je concluderen dat directe kwalificatie eigenlijk geen probleem zou mogen zijn.
Je bent er pas als directe kwalificatie zeker is. De verwachtingen waren vooraf wat mij betreft niet al te hoog, Oranje wist positief te overtuigen en wat men in het verdere verloop gaat doen gaan we wel zien.

jansenroy
8 september 2021, 17:10
Als de Turken niet met 10 man aan de tweede helft waren begonnen had het nog heel anders af kunnen lopen. Maar goed ik heb gisteravond wel genoten!

Nou, dat is ook wel heel overdreven. Ruststand was met nagenoeg de hele helft 11 tegen 11 ook al 3-0 toch? Turkije was kansloos, NL nam gas terug en kon naar hartenlust wisselen en liep nog makkelijk uit. 2e helft dan wel tegen 10 man, maar een andere afloop heeft geen moment in deze wedstrijd gezeten, zelfs niet als het volledig 11 tegen 11 was geweest.

Zeus1
8 september 2021, 22:41
België verpulvert Wit Rusland met maar liefst 0-1 :freu:

deket
8 september 2021, 23:01
Wat ben je met de overschot? Dit was een B elftal ,thuis wonnen de Belgen met 8-0
Maar vergelijk het doelsaldo maar eens tussen België en Nederland nu je er toch over begint
Nederland kreeg opnieuw een orgasme na een overwinning tegen 10 zwakke Turkije
Veruit het minst goed spelende natie van dat heel EK
Was ik Erdogan dan konden die spelers voor straf wat nuttigs vrijwilligerswerk doen. Gaan poetsen en afwassen in Bordelen bijvoorbeeld

deket
8 september 2021, 23:03
Begrijp echt niet dat Nederland nu klaarkomt na een overwinning tegen een zeer zwak Turkije.
De norm blijkt wel erg gedaald

Willem2
8 september 2021, 23:54
Begrijp echt niet dat Nederland nu klaarkomt ....

Ik begrijp wel dat jij dat niet begrijpt. Wij vinden klaarkomen gewoon lekker :biggrin:

Willem2
8 september 2021, 23:54
Record voor Europees kampioen Italië: 37 wedstrijden op rij zonder nederlaag ... https://nos.nl/artikel/2397096-record-voor-europees-kampioen-italie-37-wedstrijden-op-rij-zonder-nederlaag

Siberische tijger
9 september 2021, 17:04
Begrijp echt niet dat Nederland nu klaarkomt na een overwinning tegen een zeer zwak Turkije.
De norm blijkt wel erg gedaald

Zie het zo: Nederland was afgegleden tot niveau pak hem beet: Anderlecht.
Dus elke winst nu wordt begroet alsof we al Wereldkampioen zijn.

deket
9 september 2021, 20:06
Wel, ik kan er om lachen, redelijk goede grap

Willem2
15 september 2021, 23:03
Ajax had zijn zeventiende seizoen in de Champions League niet beter kunnen beginnen. De kampioen van de eredivisie zette Sporting Clube de Portugal op niet mis te verstane wijze opzij: 1-5.

Er was met vier treffers een hoofdrol weggelegd voor Sébastien Haller, die Europees zijn debuut maakte voor de Amsterdammers.

Voorafgaand aan het eerste groepsduel van dit seizoen in het miljoenenbal zei Ajax-coach Erik ten Hag dit: "Je moet je eigen spel spelen, dan heb je een goede kans op winst." Het bleek eerder realisme dan hoogmoed, want Ajax slaagde er ook in zijn eigen spel te spelen en binnen tien minuten stond het al 0-2 in het Estádio José Alvalade. ....
https://nos.nl/artikel/2397952-ajax-overklast-sporting-uitblinker-haller-zet-vier-vinkjes-achter-zijn-naam

Big30
15 september 2021, 23:38
Jan Breydel in lichterlaaie! Club stunt en houdt Messi, Neymar en Mbappé op 1-1

Champions League

Een stunt! Wie had dat durven denken? Club Brugge-PSG: 1-1! Met dank aan het wervelende duo De Ketelaere-Lang, dirigent Vanaken en de onverzettelijkheid van Mata, Balanta, Hendry en co. Er zat eigenlijk nog meer in, maar Jan Breydel stond met een oververdiend punt tegen Messi, Neymar en Mbappé sowieso al in lichterlaaie.

Zat een stunt erin? PSG was los zand, Club Brugge bleef goan. De Ketelaere wervelde, Vanaken dirigeerde. Neymar bleef onzichtbaar. Messi probeerde het halverwege de tweede helft, maar Mignolet stond pal. De klok tikte. Lang verbaasde ei zo na de wereld met een omhaal.

Het slot werd enerverend. Messi knalde over, Nsoki en Neymar kregen het met elkaar aan de stok. Er kwam een klein offensiefje van de Parijzenaars. Het was even bibberen voor Club, maar de supporters zetten er zich nog één keer achter. Tot het eindsignaal weerklonk.

https://www.hln.be/dossier-club-brugge-stunt-tegen-psg/jan-breydel-in-lichterlaaie-club-stunt-en-houdt-messi-neymar-en-mbappe-op-1-1~a91b1e7d/

deket
15 september 2021, 23:51
Club Brugge deed het goed,ben niet beroerd dat toe te geven. Vooral die Sobol. In Oekraïne beschikken ze blijkbaar niet alleen over lekkere meiden
Maar wat ook hielp is dat ze die irritante Vormer met zijn vervelend piepstemmetje de hele wedstrijd op de bank hielden
Wil de euforie van W2 niet temperen maar indien Ajax het niet zou halen in die poule zou dat pas verassend zijn
Ajax gaat 2de eindigen na Dortmund
Maar indien je rijk wil worden moet je op spelen op FC Sheriff uit het meest arme land uit Europa, namelijk Moldavië

Willem2
16 september 2021, 22:07
Fans Manchester City boos op coach Guardiola: ‘Sommige mensen kunnen het niet betalen’
De fans van Manchester City zijn boos nadat ze kritiek hebben gekregen van trainer Pep Guardiola. Die vroeg zich na de spectaculaire zege op Leipzig (6-3) in de Champions League af waarom het stadion niet vol zat. Er waren zo’n 38.000 toeschouwers, terwijl er ruim 50.000 in kunnen.

,,Laat Guardiola zich vooral concentreren op het coachen”, zo liet Kevin Parker van de officiële supportersclub weten. ,,Want als hij kritiek levert op de fans weet hij niet waarover hij praat. Sommige mensen kunnen het gewoon niet betalen om twee keer per week naar het stadion te gaan, sommige hebben gewoon de tijd niet op woensdagavond, bijvoorbeeld omdat ze ook nog eens voor de kinderen moeten zorgen. En wellicht is er ook nog de nodige ongerustheid wegens de pandemie.”
.... https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/fans-manchester-city-boos-op-coach-guardiola-sommige-mensen-kunnen-het-niet-betalen~ad4bc2b4/

Ondertussen staat PSV 1-2 achter tegen Real Sociedad in een goede wedstrijd. Vitesse had gewonnen, AZ staat voor ...

Willem2
16 september 2021, 22:10
Oh 2-2 weer een mooi doelpunt

deket
17 september 2021, 00:17
Provincieploegje had veel moeite met Jaruzai opgeleid bij de mooiste voetbalclub

deket
17 september 2021, 00:34
Dus Januzaj

Big30
17 september 2021, 08:17
Coëfficiëntenranglijst: Nederlandse clubs scoren punten, jacht op Portugal en Frankrijk geopend

CoëfficiëntenAlle vijf de Nederlandse clubs scoorden deze week punten voor de coëfficiëntenranglijst. Daarmee werden de achtervolgers op een nóg grotere achterstand gezet, terwijl Portugal en Frankrijk inmiddels voorzichtig over de schouder moeten kijken.

Nee, angstzweet zal er voor de korte termijn nog niet zijn bij Frankrijk en Portugal. Daarvoor is de Nederlandse achterstand op de coëfficiëntenranglijst nog te fors. Toch zullen de landen uit de Europese subtop de sneltreinvaart waarmee Nederland hen nadert met argusogen volgen. Opnieuw beleefden ‘we’ een uitstekende week in strijd om de punten, die de laatste jaren rap aan populariteit winnen. Liefhebbers zullen de ranglijst vanuit Nederlands perspectief ook deze week weer met een glimlach bekijken.

Zoals gezegd: op de korte termijn is het jagen op Frankrijk en Portugal een kansloze missie. Interessant is echter dat de dramatische Nederlandse prestaties van de jaargang 2017/18 na dit seizoen worden geschrapt. In dat jaar scoorde Nederland slechts 2,900 punten, terwijl Frankrijk (11,500) en Portugal (9,666) juist een uitstekend jaar beleefden. Een groot deel van de huidige achterstand, die zo'n tien punten bedraagt, is gebaseerd op die slechte campagne.

Als we dat seizoen alvast wegstrepen, verandert de voorzichtige Nederlandse glimlach in een big smile. Virtueel heeft Nederland de opgejaagde landen namelijk in het vizier. Portugal staat zonder het seizoen 2017/18 op 34,883 punten, terwijl de totaalscore van Frankrijk 33,581 bedraagt. Nederland komt met 32,000 punten al bijzonder dicht in de buurt. Met vijf Nederlandse clubs in de Europese hoofdtoernooien en een uitstekend perspectief op overwintering, kan de taart mogelijk dit seizoen al worden aangesneden.

https://www.ad.nl/europees-voetbal/coefficientenranglijst-nederlandse-clubs-scoren-punten-jacht-op-portugal-en-frankrijk-geopend~a379fe09/

Willem2
19 september 2021, 23:24
Schmidt legt discutabele wissels uit: 'Blessures meer impact dan verlies van vandaag'
.... https://nos.nl/artikel/2398423-schmidt-legt-discutabele-wissels-uit-blessures-meer-impact-dan-verlies-van-vandaag

het was een enerverende wedstrijd waarin uiteindelijk Feyenoord ruim won maar wel wat geflatteerd

deket
20 september 2021, 23:06
Geflatteerd 0-4? Dat is gewoon een blamage voor het provincieploegje

Willem2
22 september 2021, 12:30
Vicepresident Suriname (60) geeft zichzelf basisplaats in internationale wedstrijd
Bij de wedstrijd tussen het Surinaamse Inter Moengotapoe en Club Deportivo Olimpia uit Honduras in de Concacaf League - de Midden-Amerikaanse versie van de Europa League - in Paramaribo stond gisteravond een opvallende speler aan de aftrap bij de thuisclub. Met nummer 61 was het de 60-jarige clubeigenaar van Inter Moengotapoe, Ronnie Brunswijk.
.... https://www.ad.nl/offside/vicepresident-suriname-60-geeft-zichzelf-basisplaats-in-internationale-wedstrijd~a87be12f/

Het zegt veel over Suriname maar ook veel over het voetbal dat als uithangbord wordt misbruikt.

deket
22 september 2021, 23:08
@Big 30. Proficiat met het provincieploegje
Na de 0-4 vernedering tegen Feyenoord (oa door een goal van Dessers die in de Belgische competitie tekort kwam,geef het maar even mee) hebben ze zich herpakt
Ze wonnen nipt en onverdiend met 1-2 Vandaag tegen topclub,,,, : Go Ahead Eagles!!!

Big30
23 september 2021, 08:03
Ex-toplui Anderlecht verdacht van gesjoemel bij verkoop voetbalclub aan Marc Coucke

Het parket wil de ex-Anderlecht-toplui Roger Vanden Stock, Herman Van Holsbeeck en Jo Van Biesbroeck vervolgen voor vermeende onregel*matigheden bij de verkoop van de voetbalclub RSC Anderlecht aan Marc Coucke. Dat meldt De Tijd op basis van bronnen dicht bij het onderzoek. Marc Coucke wordt als benadeelde partij gezien. Volgens bedragen die circuleren, zou hij 5 miljoen euro te veel voor de club hebben betaald.

Het federaal parket wil geen commentaar geven, maar volgens verschillende bronnen wil het parket hen voor de rechter brengen voor valsheid in geschrifte, oplichting en witwassen.
https://www.hln.be/anderlecht/ex-toplui-anderlecht-verdacht-van-gesjoemel-bij-verkoop-voetbalclub-aan-marc-coucke~a41778df/

Player
23 september 2021, 09:31
Eerlijk gezegd, denk ik dat Coucke veel meer dan 5 mio € teveel heeft betaald...

Willem2
26 september 2021, 02:03
WillemII zorgt ervoor dat PSV in een mini-crisis. Ajax gaat verder met winnen en Feyenoord won uiteindelijk in een enerverende wedstrijd van NEC met een soort korfbaluitslag. De zogenaamd beperkte Til was weer goud waard voor Feyenoord.

Siberische tijger
26 september 2021, 09:09
Geflatteerd 0-4? Dat is gewoon een blamage voor het provincieploegje

Nee hoor: de blamage kwam gisteren.
Verliezen van Willem II door een eigen doelpunt en een blunder van de keeper.
En dan is het leuk dat de coach van Willem II roept dat PSV het beste van het spel had, maar je koopt er niks voor.

Willem II - PSV bekijken was als een plotselinge stroomuitval: geen spanning.
Als er een bingo kaart is met alle coaches in het betaald voetbal en diegene die doorgestreept worden, de coaches zijn die ontslagen zijn, dan hangt de stift al boven de naam van Roger Schmidt.

Willem2
26 september 2021, 12:27
Als er een bingo kaart is met alle coaches in het betaald voetbal en diegene die doorgestreept worden, de coaches zijn die ontslagen zijn, dan hangt de stift al boven de naam van Roger Schmidt.

Tja, zo snel kan dat gaan.
Ik heb PSV dit jaar verdomd goed zien voetballen, zo goed speelden ze in jaren niet. En nu hebben ze een beetje tegenslag en meteen ontslaan die man. Lijkt me onnodig. PSV heeft even een dipje maar dat komt wel weer goed en ook met deze trainer.

Big30
28 september 2021, 19:15
Nieuwe onthullingen in ‘Operatie Zero’: Van Holsbeeck vroeg Delferière om “Anderlecht te beschermen”
BELGISCH VOETBALNieuwe onthullingen in ‘Operatie Zero’. Drie jaar nadat het voetbalschandaal in ons land losbarstte, worden er nu nieuwe details naar buiten gebracht. Zo probeerde voormalig Anderlecht-manager Herman Van Holsbeeck in 2017 een belangrijke topper in de titelstrijd op het veld van Club Brugge te beïnvloeden. Scheidsrechter Sébastien Delferière stelde dat paars-wit niét zou verliezen. Dat schrijft de VRT en werd bevestigd aan onze redactie. Volgens bronnen binnen het gerecht is de kans heel klein dat de wedstrijd wegens onvoldoende bewijs zal weerhouden worden als matchfixing. Ook zal de voetbalbond geen verdere stappen ondernemen tegen Delferière.

https://www.hln.be/belgisch-voetbal/nieuwe-onthullingen-in-operatie-zero-van-holsbeeck-vroeg-delferiere-om-anderlecht-te-beschermen~a380432a/

Voetbal in België ... .

Ook dat nog.

Nog geen witte rook: “Paar weken geduld nodig” voor kapitaalsverhoging Anderlecht
ANDERLECHT“In september komt de kapitaalsverhoging er”, beloofde RSCA-aandeelhouder Etienne Davignon in augustus. Dat bleek te optimistisch: “Het zal nog even duren, maar het komt goed.”

https://www.hln.be/anderlecht/nog-geen-witte-rook-paar-weken-geduld-nodig-voor-kapitaalsverhoging-anderlecht~ab0f57a2/

Willem2
28 september 2021, 19:58
Ajax staat met 2-0 voor tegen Besiktas en dat kan nog veel meer worden.
Vanavond de topper PSG tegen Manchester City.

Big30
28 september 2021, 20:41
35772

Maar 2-0, dat is alles wat je Ajax kunt verwijten. Maar ok, Turken kunnen niet voetballen, dat weten we maar al te goed inmiddels :biggrin:. Turkse ploegen al helemaal niet.

WANDELAAR5
28 september 2021, 23:22
FC Sheriff (wie??) verslaat Real Madrid met 2-1 en gaat nu aan de leiding in groep D met 3 punten voorsprong op Madrid en Inter…

Picasso 1
28 september 2021, 23:40
FC Sheriff (wie??) verslaat Real Madrid met 2-1 en gaat nu aan de leiding in groep D met 3 punten voorsprong op Madrid en Inter…

Tjonge jonge, wat een killing wereldgoal was me dat aan het eind, zucht....
Desondanks vind ik het Real Madrid van dit jaar veel leuker om naar te kijken dan die van vorig jaar, veel offensiever en mooie acties. Ze hebben wel wat zwakke plekken waar ze aan moeten werken.

swazontneuf
29 september 2021, 05:51
Maar indien je rijk wil worden moet je op spelen op FC Sheriff uit het meest arme land uit Europa, namelijk Moldavië

Dan is het na gisterenavond pas echt kassa geworden!

In de UEFA coëfficiëntenranking race staat FC Sheriff (Tiraspol), als we de individuele bijdragen van alle clubs op een rijtje zetten, stoer op P1. In de kwalificatie 6x winst en 2x gelijk, in de groepsfase 2x winst. Met 4 bonuspunten voor het bereiken van de groepsfase erbij, in totaal 15,000 punten (van de voor Moldavië in totaal behaald puntentotaal van 18,000) maakt 3,750 van de in totaal 4,500 punten voor Moldavië in 2021/22.

Place your bets!

deket
29 september 2021, 21:58
Les voor onze Spaanse vriend en de rest ; Vooral naar deket luisteren :wink2:
Moldavië is het meest arme land van Europa. Geef het maar even mee

deket
29 september 2021, 22:11
@Big 60
Die nieuwe onthullingen wel in de juiste context meegeven
Den Herman had gevraagd om die wedstrijd correct te leiden. Concreet; er bleken veel haatberichten op de sociale media van de boerensupporters tegen Anderlecht en er werd dus gevraagd zich niet te laten beïnvloeden. Niet meer en niet minder
Toch weer bizar dat zulke journalistiek uitlekt juist voor de topper Anderlecht tegen Club Brugge zondagmiddag, waar ondergetekende zal toekijken of het correct verlopen zal. Dat gebeurde niet vorige zondag in Oostende waar ik ook live aanwezig was en we werden bestolen. 2-2 Maar had normaal 1-5 moeten zijn. Iedereen die deze wedstrijd,daar of op tv zag zal dit beamen
Corruptie en onregelmatigheden moeten onderzocht en bestraft worden maar in geval van Anderlecht is een gebeurde er NIETS fout
Dit gezegd zijnde geef ik eerlijk toe dat Club Brugge in Leipzig uitstekend heeft gespeeld
Ajax speelde gisteren CL. Ik dacht vandaag het provincieploegje aar blijkbaar zijn die al uitgeschakeld

Big30
30 september 2021, 08:29
Maakte Bayat Anderlecht kampioen?

Mogi Bayat zou ook een rol gespeeld hebben in de ontknoping van het voetbalkampioenschap in 2014. De RTBF-reportage insinueert dat de makelaar de titel fikste voor Anderlecht.
Bayat zou toen samengewerkt hebben met leden van Racing Genk. De invloedrijke man had veel contacten binnen de twee clubs.

Standard gaf in de play-offs van 2014 een ruime voorsprong uit handen. Voormalig voorzitter Roland Duchâtelet kaart al langer aan dat het spookte in de match Anderlecht - Genk (4-0).

https://sporza.be/nl/2021/09/30/voetballer-mogi-bayat-schonk-horloges-om-matchen-te-beinvloeden~1632979602687/

WANDELAAR5
30 september 2021, 19:22
Ik dacht vandaag het provincieploegje aar blijkbaar zijn die al uitgeschakeld

Ik zie net PSV een 0-1 voorsprong nemen in Europees voetbal. Wanneer is Anderlecht Europees op TV? Want die wil ik ook wel eens in actie zien.

Siberische tijger
30 september 2021, 19:28
Dan kun je heel lang wachten Wandelaar5.

De laatste successen van Anderlecht waren met zwart-wit televisie geloof ik.;)

Willem2
30 september 2021, 19:38
'Koeman wegpesten is financieel de beste optie voor FC Barcelona'

De leiding van FC Barcelona heeft al besloten dat ze Ronald Koeman weg wil hebben als trainer, maar zoekt nu alleen nog de goedkoopste oplossing om dat te doen. Dat zegt Simon Kuper, schrijver van het boek FC Barcelona - Het imperium, een dag na de Champions League-nederlaag (3-0) tegen Benfica.

Dat ook de Spaanse media snoeihard oordeelden over de tegenvallende prestaties van Koeman en Barcelona de afgelopen weken, verbaast de sportjournalist die Barcelona al dertig jaar volgt, niet. "Iedereen weet dat Barça van Koeman af wil, maar het probleem is geld. Hij zou twaalf miljoen euro mee moeten krijgen, maar dat geld heeft Barcelona gewoon niet."
... https://nos.nl/artikel/2399810-koeman-wegpesten-is-financieel-de-beste-optie-voor-fc-barcelona

Big30
30 september 2021, 21:25
PSV is op tijd wakker, overklast Sturm Graz en pakt drie punten in Oostenrijk

PSV liet donderdagavond in de Europa League-wedstrijd tegen Sturm Graz zien dat het wel degelijk effectief om kan gaan met zijn kansen. De ploeg van Roger Schmidt won met 1-4, onder meer door een geweldige knal van Philipp Max.

https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/psv-is-op-tijd-wakker-overklast-sturm-graz-en-pakt-drie-punten-in-oostenrijk~abb8385b/

AZ verslaat Jablonec en boekt eerste overwinning in Conference League

Met een 1-0 zege op het Tsjechische Jablonec heeft AZ goede zaken gedaan in groep B van de Conference League waar het nu koploper is. Albert Gudmundsson maakte de enige goal van de wedstrijd.

https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/az-verslaat-jablonec-en-boekt-eerste-overwinning-in-conference-league~a726adf5/

Lekker punten scoren voor de UEFA landen coëfficiënt.

WANDELAAR5
30 september 2021, 21:35
Feyenoord gaat ook lekker tegen Slavia Praag. Wat een weelde voor het NL voetbal!

Big30
30 september 2021, 23:08
35776

deket
30 september 2021, 23:19
Een kinderhand is vlug gevuld
Antwerp geeft met een overbodige penalty de overwinning weg
Genk moet dringend eens een keeper kopen of beter nog opleiden. Het kunnen niet allemaal Courtois of Casteels zijn maar dit is een drama

deket
30 september 2021, 23:21
@Siberische vlieg. Ja beste man,toen men op tv nog alleen wit/zwart kon kijken bleek het voetbal nog niet genaaid door het grote geld

deket
30 september 2021, 23:30
@den Siberische
Ja in de tijd van zwart-wit tv werd het voetbal nog niet genaaid door het grote geld

Big30
1 oktober 2021, 06:30
Nederland leeft in coëfficiëntendroom: Europese koppositie dankzij superweek

Een opnieuw sublieme week heeft het Nederlandse voetbal weer wat dichter bij de Europese top gebracht. Dankzij vier fraaie overwinningen beleefde Nederland een van de beste Europese weken in jaren, die liefst 1,600 coëfficiëntpunt opleverde. Geen Europees land kan ‘ons’ dit seizoen bijbenen.

Dankzij de krankzinnige zegereeks van de Nederlandse ploegen voelen Portugal en Frankrijk, de nummers vijf en zes van de ranglijst, namelijk veel eerder dan verwacht de hete adem in de nek. Nederland moet zich richten op komend seizoen, als de dramatische prestaties uit de jaargang 2017/18 vervallen. Het huidige tempo waarin Nederland momenteel punten binnenharkt, kan virtueel echter al snel tot een feestje leiden. Een plek in de top zes van de coëfficiëntenranking levert twee startbewijzen voor de Champions League-groepsfase op, een steeds realistischer scenario. Als we de punten van 2017/18 voor het gemak alvast wegstrepen, zien we dat het gapende gat razendsnel is geslonken tot 1,313 punt.
https://www.ad.nl/dossier-europees-voetbal/nederland-leeft-in-coefficientendroom-europese-koppositie-dankzij-superweek~add74ee5/

Virtuele coëfficiëntenstand 2022

5. Portugal - 35,549
6. Frankrijk - 34,913
7. Nederland - 33,600

Willem2
2 oktober 2021, 19:35
Reed ik gisteren door Keulen en opeens hoorde je uit het stadion gevuld met 40.000 toeschouwers de 1. Fc Köln hymne. die werd overgenomen door de hele stad :

https://www.youtube.com/watch?v=tttFKI4ryUQ&ab_channel=EffZeh_MerStonnZudir

De eerste helft was een drama maar het werd uiteindelijk toch feest door een 3-1 winst.

pietpotent44
3 oktober 2021, 13:23
Bernard Tapie (78) overleden

https://www.nu.nl/buitenland/6160330/franse-ex-minister-en-olympique-marseille-icoon-bernard-tapie-overleden.html

Willem2
3 oktober 2021, 20:23
Na bijna een jaar verloor Ajax weer een keer. Of laten we zeggen de keeper van Utrecht won de wedstrijd. Ook Feyenoord verloor tegen Vitesse. Het is nu aan PSV o
de taak om vanavond te winnen. Het is te hopen dat ze niet te veel wisselen ;)

Willem2
3 oktober 2021, 20:26
Mogelijke matchfixing in het beloftenvoetbal, KNVB wil politieonderzoek

Meerdere wedstrijden in de beloftencompetitie zijn de afgelopen jaren gefixt. Dat zegt een zelfverklaarde matchfixer in de NOS-podcast Gefixt. Hij beweert onder anderen vijf spelers van Jong RKC te hebben omgekocht. De KNVB neemt de zaak hoog op en wil dat de politie onderzoek doet.

De NOS kwam de fixer, een Hagenaar van begin twintig, op het spoor nadat hij via sociale media een darter had benaderd met het verzoek een wedstrijd te verliezen. Dat liep op niets uit, maar naar eigen zeggen is hij er wel in geslaagd wedstrijden in de beloftencompetitie van het betaald voetbal te manipuleren. In die competitie spelen teams van profclubs met spelers onder de 21 jaar, samen met reserves van het eerste elftal.

De man zegt bijvoorbeeld de wedstrijd Jong Roda JC-Jong RKC (2-1), op 5 november 2019, gefixt te hebben. Vijf spelers van Jong RKC kregen volgens hem ieder zo'n 1.500 euro om de wedstrijd te verliezen. Een speler van Jong Roda, met wie hij bevriend is, zou de spelers van Jong RKC voor hem benaderd hebben.

"De winst van mij was 20.000 à 30.000 euro", zegt de fixer in de podcast. De speler van Jong Roda deelde in de winst.
.... https://nos.nl/collectie/13862/artikel/2400222-mogelijke-matchfixing-in-het-beloftenvoetbal-knvb-wil-politieonderzoek

de amateursport is verrot want ook in het Tennis was hier al sprake van.
Topic gokchinezen zal ik eens opzoeken :rolleyes: ;)

Willem2
3 oktober 2021, 20:28
Een andere zeldzaamheid:

Zeldzaamheid in Bundesliga: koploper Bayern München verliest op eigen veld ... https://nos.nl/artikel/2400256-zeldzaamheid-in-bundesliga-koploper-bayern-munchen-verliest-op-eigen-veld

Willem2
4 oktober 2021, 11:23
Zaalvoetballers Portugal onttronen Argentinië als wereldkampioen
.... https://nos.nl/artikel/2400269-zaalvoetballers-portugal-onttronen-argentinie-als-wereldkampioen

het ging eerst alleen maar over Argentinie en Brazilie maar uiteindelijk wint Portugal. Die overtreding van die Argetijn was gewoon smerig en het daarna ontkennen ... Kijk maar naar het filmpje.

deket
5 oktober 2021, 01:20
Niet meer live vanuit Anderlecht maar wat een sfeer en mooi voetbal! Anderlecht lijkt er helemaal terug bovenop,eindelijk
Een minpuntje,; missen van een echte killer! iedereen die de matvh zag,ook op tv,zal beamen dat het 4 of 5-0 had moeten zijn tegen Club Brugge maar het werd 1_1 omdat Club Brugge gebruik maakte van een keepersblunder

deket
6 oktober 2021, 19:54
Vanavond begint de halve finale van de UEFA Nations League tussen Italië en Spanje en deze keer gaat Spanje winnen denk ik
Over de andere halve finale, ; Namelijk België tegen Frankrijk en daar is voorspellen moeilijker

Weinig feedback over de uitstekende prestatie van Anderlecht tegen Club Brugge hier. Nochtans begon die dag niet goed. De hele tijd stortregen. Dacht dat de boeren( geuzennaam voor Club Brugge) ons veld ging omploegen

Willem2
6 oktober 2021, 23:15
Spanje helpt ongelooflijke reeks Italië om zeep en bereikt finale Nations League
Spanje heeft de finale van de Nations League gehaald door Italië een uiterst zeldzame nederlaag toe te brengen. In San Siro wonnen de Spanjaarden met 1-2 door twee goals van Ferran Torres.
... https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/spanje-helpt-ongelooflijke-reeks-italie-om-zeep-en-bereikt-finale-nations-league~a5dff996/

Zeus1
7 oktober 2021, 09:24
Weinig feedback over de uitstekende prestatie van Anderlecht tegen Club Brugge hier.

Ik denk eerlijk gezegd Deket dat er hier weinig beren zijn die geïnteresseerd zijn in de Belgische Micky Mouse League. En om dan nadat ze na jaren sukkelen blijkbaar eindelijk weer eens een goede wedstrijd hebben gespeeld nu meteen de vlaggen uit te hangen lijkt me ook wat overdreven :freu:

deket
7 oktober 2021, 17:35
Haha, Zeus, moeten jullie niet in afzondering voor de levensgevaarlijke wedstrijd tegen,,,,,Gibraltar
Een rots in het uiterste van Spanje bewoond door 4 boeren, 3 herders, wat apen en schapen. Zullen wat aangespoelde vluchtelingen vanuit Marokko moeten opstellen of ze komen niet aan 11 spelers
Ernstig : waarom doen zulke staten mee?

Siberische tijger
7 oktober 2021, 21:45
Het gaat goed, België leidt bij de rust met 2-0 tegen Frankrijk in de halve finale van de Nations League.
Terechte voorsprong, Frankrijk speelt niet goed genoeg.

Willem2
7 oktober 2021, 22:28
Het gaat goed, België leidt bij de rust met 2-0 tegen Frankrijk in de halve finale van de Nations League.
Terechte voorsprong, Frankrijk speelt niet goed genoeg.

Frankrijk in korte tijd naast België via Benzema en Mbappé
... https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/live-frankrijk-in-korte-tijd-naast-belgie-via-benzema-en-mbappe~aa4b4c65/

Big30
7 oktober 2021, 22:46
Tristesse in Turijn: Rode Duivels geven 2-0-voorsprong in dramatische tweede helft nog helemaal uit handen en beleven nieuwe nachtmerrie tegen Frankrijk

Rode Duivels

Van de hemel naar de hel. Een droom van een eerste helft, gevolg door een fiasco van een tweede. 2-0 werd nog 2-3. Wat een desillusie, net tegen de Franse vijand. In plaats van een finale zondag tegen Spanje, wacht de troosting tegen Italië in de Nations League. Tristesse in Turijn.

https://www.hln.be/dossier-belgie-frankrijk-2-3/tristesse-in-turijn-rode-duivels-geven-2-0-voorsprong-in-dramatische-tweede-helft-nog-helemaal-uit-handen-en-beleven-nieuwe-nachtmerrie-tegen-frankrijk~a5dec6b5/

bocariver
7 oktober 2021, 22:57
Very good first half from Belgium.
But when you consider the opponent like enemy if i read well this belgian newspaper, It is better to finish the job.
In Euro 2020, France had a lesson from Switzerland that a match is 90 minutes and extra time or 120 minutes, not 45 minutes, not 90 minutes.
It is not a big victory , only final against Spain is counting.
About players, Lukaku was good , Mbappé made some good call and difference was that Lloris made a better match than Courtois.
Looks like in half time, there will be a big explanation between french in laundry room.

Zeus1
7 oktober 2021, 23:53
Business as usual: Frankrijk speelt weer een finale, België speelt weer geen finale.

b1234
8 oktober 2021, 00:46
Business as usual: Frankrijk speelt weer een finale, België speelt weer geen finale.

Inderdaad ,maar Nederland hoefde zelfs de de veters niet te rijgen !:biggrin::biggrin::biggrin:

Jack42
8 oktober 2021, 15:28

Inderdaad ,maar Nederland hoefde zelfs de de veters niet te rijgen !:biggrin::biggrin::biggrin:

Maar Nederland heeft al wel een finale Nations League gespeeld en zelfs meerdere EK- en WK finales. :biggrin::biggrin::biggrin: :roll3: :freu: :wink2:

Willem2
8 oktober 2021, 15:53
Maar Nederland heeft al wel een finale Nations League gespeeld en zelfs meerdere EK- en WK finales. :biggrin::biggrin::biggrin: :roll3: :freu: :wink2:

Tja, en zoveel helaas verloren.

Willem2
8 oktober 2021, 22:37
1-0 gewonnen tegen Letland.... niet om aan te zien ...

Sphinx
8 oktober 2021, 23:14
Helaas zoals verwacht eigenlijk. De bus parkeren, spel van NL ontregelen en zelf twee drie keer eruit komen. Gelukkig dat Bijlow stond op te letten en niet reeds verkleumd was door eerder gebrek aan activiteit. Zoals Andries Jonker dan altijd zegt: "Slech' gespeeld. Onverdiend gewonne, en door."

Patjax
9 oktober 2021, 11:03

Tja, en zoveel helaas verloren

Om ze te verliezen moet je ze wel eerst halen. ;)

Het zijn maar weinig landen die überhaupt een finale hebben gehaald.

Big30
10 oktober 2021, 17:21
Kevin De Bruyne zet iedereen met de voeten op de grond: "Wij zijn maar België"

De Final Four van de Nations League heeft de Rode Duivels niet gebracht waar ze op gerekend hadden. Ook de kleine finale tegen Italië werd verloren. Hoe reageerde het Belgische kamp na de tweede nederlaag in vier dagen tijd?

"We hebben beide matchen goed gespeeld tegen twee toppers", begon invaller Kevin De Bruyne bij rechtenhouder VTM zijn analyse nog vrij positief.

"Vandaag hebben veel nieuwelingen gespeeld en ze hebben het meer dan degelijk gedaan. Dat is goed voor hen, zeker tegen zo'n ploeg."

"We verliezen twee keer, maar vandaag maakte het niet zoveel uit. Het is belangrijk om matchen op dit niveau te spelen. Dit is de top. Dit is nodig om te groeien als persoon en als ploeg."

Waarna De Bruyne opvallend bescheiden bleef. "Wij zijn maar België, met alle respect. We komen met een nieuwe generatie en we hebben veel spelers gemist zoals Romelu Lukaku en Eden Hazard."

"We moeten een beetje realistisch zijn met de ploeg die we hebben. Italië en Frankrijk hebben 22 toppers, wij niet. Daar moeten we eerlijk in zijn."

https://sporza.be/nl/2021/10/10/kevin-de-bruyne-zet-iedereen-met-de-voeten-op-de-grond-wij-zijn-maar-belgie~1633878063454/

Een final four heeft een vierde nodig. In 2019 was dat Zwitserland en dit jaar zoals te verwachten was België. In 2019 werd Oranje tweede. Was het al lang vergeten trouwens.

bocariver
10 oktober 2021, 22:47
All competition need a winner. These spanish played very well but efficiency is still missed.
Thanks to Hugo Lloris for his match.
It was what we waited to cancel this stupid match against Swiss. It was impossible for a french team to lose after 2 goals advantage.

Last time it happened before EK was in 1982 in semi of WK in symbolic lost against RFA. The defeat who was mother of all victory in future...

Big30
11 oktober 2021, 08:14
Onbegrip in Spanje na ‘illegale’ goal Mbappé: ‘Ongekend schandaal in VAR-tijdperk’

Samenvatting

Het winnende doelpunt van de Franse sterspeler Kylian Mbappé in de finale van de Nations League (2-1) leidde in heel Spanje tot verontwaardiging en onbegrip. De Spaanse selectie van Luis Enrique sprak van een schande en de media op het Iberisch schiereiland kapittelden de arbitrage.

In België haalde Sporza de treffer van Romelu Lukaku tijdens het EK tegen Rusland in herinnering. ,,De (gevoelsmatig) onnatuurlijke regel zorgde al eerder voor discussie. Zo scoorde Romelu Lukaku op het jongste EK dankzij dezelfde interpretatie van de wet een doelpunt tegen Rusland, terwijl hij duidelijk buitenspel liep toen de pass vertrok.” Lees hier de uitleg.

https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/onbegrip-in-spanje-na-illegale-goal-mbappe-ongekend-schandaal-in-var-tijdperk~a8b5e85d/

A very strange rule!

Willem2
11 oktober 2021, 11:24
Het was een mooie wedstrijd tussen Frankrijk en Spanje. Gelijkspel zou wat meer recht hebben gedaan aan het spelbeeld. Spanje komt er aan met een hele nieuwe generatie voetballers. Frankrijk kan kiezen uit een heel assortiment spelers. Mbappe stond voor een ieder buitenspel maar dat regeltje hé.... Mbappe gaat in zijn voetballeven nog tegen heel wat blessures oplopen want zijn gedrag was uitermate irritant.
https://nos.nl/artikel/2401158-frankrijk-wint-nations-league-finale-na-boeiend-voetbalgevecht-met-spanje

Willem2
11 oktober 2021, 11:25
Vanavond kan er gekeken worden naar groeiend gras in de wedstrijd Nederland-Gibraltar :cool:

Willem2
11 oktober 2021, 13:17
Courtois haalt uit naar UEFA en FIFA: ‘Ze geven alleen om het geld in hun zakken’

Na de verloren troostfinale in de Nations League tegen Italië haalde Thibaut Courtois uit naar de UEFA en de FIFA. De doelman van België hekelde de zware kalender en de hebzucht van de voetbalbonden. ,,Wanneer krijgen we rust? Voetballers zijn geen robots‘’, sprak hij bij bij Sky Sports.

,Ik weet zelfs niet waarom we een troostfinale spelen”, vertelde Courtois donderdag na de verloren halve finale tegen Frankrijk. Na de 2-1-nederlaag tegen Italië bleef de nummer één van België zondagavond bij zijn standpunt. Sterker, hij hield voor de microfoon van Sky Sports een vurig pleidooi tegen de te zware kalender.

,,Deze wedstrijd draaide alleen om geld, zei Courtois. ,,Dat is gewoon de waarheid. Het was een extra wedstrijd op televisie waaraan de UEFA kon verdienen. Oké, voor ons was dit een interessant duel met Italië en omgekeerd telde dat ook. Maar kijk hoeveel wijzigingen beide landen hadden doorgevoerd in hun basisopstelling. Was het een finale geweest, dan hadden er andere spelers aan de aftrap gestaan.”

.... https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/courtois-haalt-uit-naar-uefa-en-fifa-ze-geven-alleen-om-het-geld-in-hun-zakken~a943217a/

Zeus1
11 oktober 2021, 14:14
Courtois moet niet zeiken, hij is een vetbetaalde voetbalprof. Zou een voorbeeld moeten nemen aan de wielrenners.
En dan zegt hij ook nog: was het een finale geweest hadden er andere spelers aan de aftrap gestaan. Oh dan is het ineens niet teveel en hoeven de verwende spelertjes ineens geen rust? Zorg eerst maar eens dat je eens een finale haalt sukkel.

Willem2
11 oktober 2021, 14:20
Courtois speelt volgend jaar bij Anderlecht :rolleyes:

Maar de kritiek is wel een beetje terecht...

WANDELAAR5
11 oktober 2021, 14:29
Als dat zo is, dan is het keeper probleem van Anderlecht meteen opgelost. Ze hadden in dit seizoen beter Hahn kunnen houden naar mijn mening. Maar goed, daar heeft hij niet 1 wedstrijd gespeeld.

Siberische tijger
11 oktober 2021, 17:05
Courtois speelt volgend jaar bij Anderlecht :rolleyes:

Maar de kritiek is wel een beetje terecht...

Kom op hè, Courtois mag God op zijn blote knieën danken dat hij keeper is bij een topclub, want aan zijn kwaliteiten kun je twijfelen.
Die pakt geen 6 tot 10 punten voor je club per seizoen.
En hij is een jankert, net zoals zijn vader, die in tranen uitbarstte voor een tv camera toen zijn zoon een contract kreeg bij Real Madrid.

Als Courtois rust had willen hebben, had hij zich af moeten melden bij de bondscoach.

WANDELAAR5
11 oktober 2021, 17:19
Keepers hebben toch geen rust nodig? Die rusten uit tijdens de wedstrijd van het rondjes lopen op de training.

Picasso 1
11 oktober 2021, 18:34
Spanje komt er aan met een hele nieuwe generatie voetballers. Frankrijk kan kiezen uit een heel assortiment spelers.

Dat is inderdaad het meest positieve wat ik uit dit toernooi haal, een generatie hele jonge spelers die in de wedstrijden tegen grote voetballanden hebben laten zien in staat te zijn met mooi spel van iedereen te kunnen winnen. Tel daar ook nog eens de zeer jonge Pedri bij op die dit toernooi niet deelnam. De scherpte voorin is wel een manco, maar als straks ook Ansu Fati (spits bij Barcelona die langdurig geblesseerd was) aanschuift dan kan dat nog wel verbeteren. Na de generatie Iniesta, Xavi, etc. was het afwachten hoe de daaropvolgende generatie spelers zouden presteren en het ziet er erg hoopvol uit. Denk ook dat de stempel die de coach Luis Enrique drukt op dit team heel erg past bij dit type spelers en hierdoor er het maximale uit weet te halen (wel vreemd dat het Koeman voorlopig niet lukt met voor een deel dezelfde spelers).

Wat Frankrijk betreft, die hebben zoveel kwaliteit op bijna alle posities, dat is de ploeg waar anderen de komende jaren langs moeten om hoofdprijzen te kunnen winnen. Hun spel is niet altijd mooi maar resultaatgericht en erg effectief.

Wat het 'buitenspel' doelpunt betreft, klote natuurlijk zo'n regel die verre van praktisch is en een smet achter laat op deze finale. Maar goed, als Benzema niet dat ongelooflijke doelpunt had gemaakt en Spanje wat effectiever was omgegaan met eigen kansen dan zou dat moment irrelevant zijn geweest.

deket
11 oktober 2021, 19:52
Alle 4 deze landen hadden kunnen winnen en verliezen
Nu krijgt de coach van België, soms terecht kritiek, omdat hij bv Tielemans te lang liet staan en die speelt al sinds het EK onder zijn niveau en worden Jan Vertonghen en Toby Alderweireld, alsook Witsen steeds trager
België trof 3 maal het doelhout en toen tegen Frankrijk Lukaku de winnende treffer, 3-2 scoorde was iedereen verbaasd dat de VAR hem afkeurde en enkele minuten later scoorde Frankrijk,nadat ze met een geschenkpenalty gelijk kwamen
Oké, deze Nations Legue vind ik al overbodig, hoewel de 4 beste landen wel overbleven. Dus nog steeds nr1 in de wereldwijde FIFAranking België, Italië, Spanje, en Frankrijk. Net daaronder Duitsland en Portugal, en een beetje Engeland
Oh ja, ik vergat Gibraltar nog.

Siberische tijger
11 oktober 2021, 22:09
Dus nog steeds nr1 in de wereldwijde FIFAranking België

En nog steeds geen prijs gepakt.... ik geef het maar even mee.

Picasso 1
11 oktober 2021, 22:19
En nog steeds geen prijs gepakt.... ik geef het maar even mee.

Hahaha

Maar goed, we kunnen moeilijk ontkennen dat het huidige België een erg sterk voetballand is dat in staat is van welk land dan ook te winnen. Een hoofdprijs kan maar één land winnen, de rest zijn in principe allemaal verliezers. Je hebt niet alleen talent maar ook geluk nodig. Nederland weet dat maar al te goed.
Landen die minimaal halve finales bereiken in grote toernooien zijn mijn inzien succesvolle sterke landen.....voor een nog betere prestatie ben je aan de goden overgeleverd.

Zeus1
11 oktober 2021, 23:22
België heeft idd al enkele jaren een prima selectie maar speelde nog niet 1 finale daarmee. De finales gaan de boeken in, plaats 3 of 4 praat niemand meer over. Ben bang dat het nu met het ouder worden van bepalende spelers ook niet meer gaat gebeuren.
Vwb de toekomst denk ik dat Spanje goede papieren heeft, hebben een jong en goed voetballende selectie. Bij Italië en Frankrijk ligt de gemiddelde leeftijd ook reeds behoorlijk hoog. Italië speelt wel ook attractief voetbal, Frankrijk is een vreselijke luizenploeg met behoudend spel en irritante matennaaiers zoals bv Griezmann, vreselijk. Maar goed ze pakken wel de prijzen en daar gaat het uiteindelijk om.

Willem2
12 oktober 2021, 12:57
Danjuma viel leuk in tijdens de de gewonnen wedstrijd tegen Gibraltar. Voor de rest was die wedstrijd geen wedstrijd en slaat het ergens nergens op.

Duitsland is trouwens het eerste land dat zich kwalificeerde voor het WK door te winnen van het altijd lastige Noord Macedonie.