PDA

Volledige versie bekijken : IJsberen en Voetbal, Eisbären und Fußball!!!

Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 [37] 38 39 40 41 42 43 44 45 46

Big30
31 januari 2022, 16:59
36513

Siberische tijger
31 januari 2022, 17:32
Deket zal nu goed ziek zijn...en niet van de COVID-19.;)

Zeus1
31 januari 2022, 18:19
Deket zal nu goed ziek zijn...en niet van de COVID-19.;)

Tsja met die resultaten van Paars Wit de laatste jaren zou je wel ziek worden, ben bang terminaal ;)

deket
31 januari 2022, 19:35
Nee hóór," goede tijden,slechte tijden" zo heet die populaire soap in Nederland toch?
Ging een tijd uitstekend.nu 2 wedstrijden wat ongeluk. " Thats life"zong de echte Voice destijds, : Frank Sinatra.
En laten we het toch langs de zonnige kant bekijken. Publiek mag weer. Zeg nu zelf : Voetbal zonder publiek, is zoals seks met condoom : het kan wel veilig zijn,maar je moet jezelf dan afvragen of het nog wel de moeite is

deket
31 januari 2022, 19:43
Nou dat provincieploegje kan dan klagen en janken maar het cluppie waar jij voor bent verliest met 2 - 0 van het kleine broertje van de club die 20 km van Oostende spelen. Ik kan begrijpen dat je je hier ff niet laat zien. :biggrin:
Ik heb nog ff 10 min. naar die wedstrijd gekeken op Ziggo Sport, pfff wat was het slecht! :eek: :sleep:
2 laatste wedstrijden wat minder. Gisteren op Union, meeste balbezit, maar afgeweken bal zorgde voor de goal die de wedstrijd heeft beslist en op Cercle in het begin rood voor de centrale verdediger door de in België Wel zeer dubieuze VAR.
Voorzitter van Club Brugge Verhaeghe krijgt niet zomaar de bijnaam VARhaeghe. De VAR in België? Dat zou zelfs in Belarus niet kunnen. Maar soit,nu ga ik zelf klagen en dat is nu ook niet de bedoeling maar indien zelfs een kalme kerel als Kompany het hiervoor op zijn heupen krijgt weet he genoeg
@J 42. Ben al lange tijd nog maar sporadisch op dit forum hoor

Picasso 1
1 februari 2022, 22:59
Beelden van de Europacup wedstrijd Real Madrid - Ajax van 1967.
Legendes Di Stefano en Puskas waren niet meer bij Real maar wel nog altijd Gento (die recentelijk overleden is). En bij Ajax speelde Cruijff.

https://www.youtube.com/watch?v=JJgHtoRYR94

deket
2 februari 2022, 21:38
Beelden van de Europacup wedstrijd Real Madrid - Ajax van 1967.
Legendes Di Stefano en Puskas waren niet meer bij Real maar wel nog altijd Gento (die recentelijk overleden is). En bij Ajax speelde Cruijff.

https://www.youtube.com/watch?v=JJgHtoRYR94

De goede oude tijd toen geld het voetbal nog niet kapotmaakte

Willem2
3 februari 2022, 15:17
De goede oude tijd toen geld het voetbal nog niet kapotmaakte

Tja, dat is maar ten dele waar.
Er was toen nog een dictator in Spanje die het voetbal misbruikte ...

Willem2
3 februari 2022, 15:18
PSV en trainer Roger Schmidt na dit seizoen uit elkaar
... https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/psv-en-trainer-roger-schmidt-na-dit-seizoen-uit-elkaar~afa21a6a/

eens kijken of Van The Man dan trainer gaat worden van PSV :rolleyes:

deket
3 februari 2022, 18:29
Tja, dat is maar ten dele waar.
Er was toen nog een dictator in Spanje die het voetbal misbruikte ...

Tja, ondanks dat Real Madrid oorspronkelijk buiten het wit ook ̂over het mooie Paars beschikte (de kleur van de vlag regio Castile geschiedkundig)zal er historisch altijd een link met generaal François blijven
Juist zoals de associatie van Lazio Roma met dictator Mussolini.
Minder fraai dus

deket
3 februari 2022, 19:53
Generaal Franco dus

Willem2
6 februari 2022, 00:10
PSV-coach Roger Schmidt besloot Joel Drommel in de topper tegen AZ te passeren en Yvon Mvogo een kans te geven. Uitgerekend door een blunder van de Zwitserse doelman verliest PSV in Eindhoven met 1-2.

Drommel was de afgelopen tijd niet betrouwbaar gebleken, gaf Schmidt vooraf als uitleg voor de keeperswissel. Een stevige beslissing die totaal verkeerd zou uitpakken.

Voor PSV was er aanvankelijk weinig aan de hand. De thuisploeg opende sterk en kwam na twintig minuten op 1-0 via een snoeiharde kopbal van Armando Obispo.
.... https://nos.nl/artikel/2415910-psv-verliest-topper-van-az-na-blunder-keeper-mvogo-1-2

Siberische tijger
6 februari 2022, 09:12
De zoveelste wedstrijd dat PSV een voorsprong uit handen geeft door niet door te drukken maar achterover te gaan hangen.
Ik was al geen fan van Schmidt (onbegrijpelijke wissels, opstelling die elke week anders is), maar als een coach aangeeft dat hij aan het eind van het seizoen zijn contract niet gaat verlengen, wat op zich keurig netjes en op tijd wordt medegedeeld (zodat PSV tijdig een opvolger kan vinden), zorgt dat binnen een selectie misschien wel voor onrust en een mindere motivatie bij de spelers (want de trainer gaat toch weg.)
Die mentaliteit is niet goed te praten, maar als ik gisteren de wedstrijd tegen AZ zag, helaas wel de waarheid.

Een goede opvolger van Schmidt?
Ik doe een gekke gok: Henk Fräser.
Rustig, na afloop altijd reel in zijn commentaar over zijn eigen ploegen, ervaren trainer bij kleine clubs (kan misschien een voordeel zijn.)

Jack42
6 februari 2022, 11:32
@ Siberische tijger

Het was gisterenavond weer niet veel met PSV. :huch:
Je kan de slechte resultaten niet alleen aan Schmidt verwijten al ben ik wel met je eens dat hij vaak rare beslissingen neemt qua wissels en opstelling.
Het is ook wel de kwaliteit van spelers die de laatste jaren alleen maar slechter geworden is bij PSV.

Helaas is Philips niet meer de hoofdsponsor van PSV. Toen voor Philips naamsbekendheid bij de consument nog belangrijk was mocht dat geld kosten maar die naamsbekendheid is voor Philips niet meer belangrijk. Dus veel minder geld beschikbaar voor PSV.

Je moet als club ook wat "geluk" hebben met spelers die je koopt in de prijsklasse waar PSV verantwoord in kan "winkelen" dat zijn niet allemaal toppers.
Bruma is een voorbeeld die alleen maar geld gaat kosten maar Sangaré is wel zijn geld waard en ontwikkelt zich goed. PSV kan zich helaas geen echte toppers meer veroorloven. Gelukkig hebben ze nog wat goede spelers uit de eigen kweek gehad de laatste jaren.
Ook zijn er wel flaters gemaakt met het aantrekken van spelers neem het voorbeeld Drommel ruilen voor Unnerstall waar ook nog geld bij betaald moest worden.

Ben het ook met je eens dat als je weet dat de trainer toch weg gaat aan het eind van het seizoen dat dat demotiverend kan werken en ik verwacht dan ook niet dat Schmidt het seizoen gaat af maken.
Mijn voorspelling is dat de nieuwe trainer Philip Cocu wel eens kan worden samen met Ruud van Nistelrooy en dat Cocu na 1 hooguit 2 jaar van het toneel verdwijnt.

Willem2
6 februari 2022, 13:03
Ik doe een gekke gok: Henk Fräser.

Dat is geen gekke gok. Die kan daarvoor heel geschikt zijn. Net als Wim Jonk die bij Volendam goed werk aflevert.

En ik vond dat Schmidt begin van dit voetbaljaar fantastisch werk heeft geleverd door niet alleen met 4-0 van Ajax te winnen maar ook zeer overtuigend te spelen. Helaas was dat van te korte duur. Maar dat was wel leuk om te zien.
Kwa sponsorgelden doet PSV het helemaal niet slecht met de Brainport. Daarmee zijn ze veel minder afhankelijk van 1 sponsor.

satanic surfer
6 februari 2022, 14:04
Onderwijl blijft promovendus Union in Bellege vlotweg de koppositie behouden, neuh zelfs verstevigen door gisteravond souverein met 0-2 te winnen op het veld van eerste achtervolger Antwerp. Kloof bedraagt nu 10 punten doch door het idiote play-offsysteem met halvering der punten kan het immer nog alle kanten uit daar helaas...AA Gent speelt momenteel tegen Club Brugge en eigenlijk lijkt winst noodzakelijk voor de Gentenaars om nog richting PO1 te mogen lonken.

Willem2
6 februari 2022, 14:44
Onderwijl blijft promovendus Union in Bellege vlotweg de koppositie behouden....

Voor mij onbegrijpelijk. Die heb ik niet vaak zien spelen maar die keer dat ik keek, het leek wel of ik dat samen met van der Gijp gezien heb, was het niet om aan te gluren.

satanic surfer
6 februari 2022, 15:09
De rest is simpelweg nog zwakker lijkt me een plausibele uitleg dit seizoen. Het is waarlijk van een amechtig pover level en dat kan men makkelijk zat zien aan bijvoorbeeld de UEFA-coefficient die aantoont dat Bellege stilaan richting de middenmoot wordt verdrukt. Eigenlijk is het simpel: (bijna) alles dat ietwat kan shotten werd/wordt al voor hun 16é levensjaar richting buitenland getransfereerd ( neveneffect van de uitstraling des Rode Duivels etc), wanbeleid bij een paar topclubs alla Anderlecht/Standard sinds pak ´m beet 10 jaar ofzo en voorts de continue paniek en trainersontslagen bij de vleet door de druk van de play-offs wat uiteraard ook onrechtstreeks leidt tot paniekaankopen bij de vleet in elke wintermercato etc...Er is simpelweg amper nog standvastigheid laat staan dat internationale talenten nog de weg vinden richting Bellege. Bizarre taferelen: vorig jaar was bv Beerschot als promovendus dé revelatie en nu staan die afgescheiden laatste. Er is simpelweg nul visie op lange termijn.

Big30
6 februari 2022, 16:33
36527

bocariver
6 februari 2022, 20:17
We have CAN final on free french tv tonight between Sénégal and Egypt.
I predicted that CAN will be a joke one month ago.
It was a joke but not more than usual:
- bad grass ( they transfer some match from Douala)
- weak general level in game.
- weak referee ( penalty real or not,VAR,comedy of the guy who not respect time of football match, help on some countries like Cameroun...).
- bad organisation ( 8 to 20 people died in a kind of Heysel).

Fortunately, Cameroun lost in penalty and there a nice final. Sadio Mané missed already one penalty but I hope that Sénégal will win for first time this CAN.

It will give some remember of the great Jules Bocandé....

Big30
6 februari 2022, 23:54
36531

Willem2
7 februari 2022, 00:21
Senegal in extase na eerste eindzege Afrika Cup: Mané maakt penaltymisser goed
.... https://nos.nl/artikel/2416069-senegal-in-extase-na-eerste-eindzege-afrika-cup-mane-maakt-penaltymisser-goed

pietpotent44
7 februari 2022, 03:09
Het MeToo spook heeft nu ook al Ajax bereikt

Overmars per direct weg wegens grensoverschrijdend gedrag
https://www.nu.nl/voetbal/6182534/overmars-per-direct-weg-als-ajax-directeur-wegens-grensoverschrijdend-gedrag.html

Na Hollywood, Hilversum, de turnbond, de politiek en De Voice lijkt nu de voetbalwereld aan de beurt.

Straks moet je je waarschijnlijk bij voorbaat excuseren voor het feit dat je een man bent :rolleyes:

Bluebear
7 februari 2022, 08:35
Ik vraag me bij Overmars dan af of dat het persoonlijk gerichte berichten waren of gewoon grappige filmpjes en geintjes waar ik de hele dag mee bestookt wordt door vrouwelijke vrienden en kennissen. In dat geval moet ondergetekende ook uitkijken.
Als het laatste het geval is bij Overmars, kun je iedereen bijna wel aanklagen. Het wordt een heksenjacht dan.

Zeus1
7 februari 2022, 09:08
Voor zover ik het begrepen heb speelde dit van Overmars al langer, journalisten waren hier al tijdje mee bezig. Denk dat ze bij Ajax daarom vooruit hebben gehandeld.

https://nos.nl/artikel/2416117-ik-vermoed-dat-ajax-heeft-gekozen-voor-de-vlucht-naar-voren-in-zaak-overmars

Sphinx
7 februari 2022, 19:07
Het MeToo spook heeft nu ook al Ajax bereikt

Overmars per direct weg wegens grensoverschrijdend gedrag
https://www.nu.nl/voetbal/6182534/overmars-per-direct-weg-als-ajax-directeur-wegens-grensoverschrijdend-gedrag.html

Na Hollywood, Hilversum, de turnbond, de politiek en De Voice lijkt nu de voetbalwereld aan de beurt.

Straks moet je je waarschijnlijk bij voorbaat excuseren voor het feit dat je een man bent :rolleyes:

In de voetballerij zeker, tenslotte zijn de meeste voetballers niet anders gewend dan dat ze continu (positief) in de aandacht staan, en op een gegeven moment denken ze er niet meer over na, het is gewoon zo. Nu zijn het twee catalysatoren waardoor dit beeld langzaam kantelt:
- het geklooi van Jeroen R, Marco B en Ali B bij de Voice
- het verhaal van die ex van Mason Greenwood in UK

Daar heeft Vd Sar blijkbaar op gereageerd en een mail rondgestuurd of er binnen de organisatie ook sprake was van grensoverschrijdend gedrag en er bleek dus ook een NRC onderzoek te lopen.

Big30
7 februari 2022, 19:48
‘Marc Overmars stuurde dickpics naar Ajax-medewerkster’

Voormalig Ajaxdirecteur Marc Overmars zou ‘stalkingachtig’ gedrag hebben vertoond jegens een vrouwelijke medewerker van de club en haar berichtjes hebben gestuurd met onder meer dickpics. Dit bevestigen ingewijden aan Het Parool.

https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/marc-overmars-stuurde-dickpics-naar-ajax-medewerkster~acd727d9/

Willem2
7 februari 2022, 22:18
Het is tijd voor een enquete. Want ik wil wel eens weten hoeveel mensen er eigenlijk dickpics rondsturen :hammer:, die AliB deed dat ook al.
Lijkt me een zeer rare hype. En dat door mensen die een vermogen hebben van ver boven de 10miljoen

Big30
7 februari 2022, 23:27
36539

Gaat lekker daar in Amsterdam :eek:.

Picasso 1
8 februari 2022, 00:05
Het is tijd voor een enquete. Want ik wil wel eens weten hoeveel mensen er eigenlijk dickpics rondsturen :hammer:, die AliB deed dat ook al.
Lijkt me een zeer rare hype. En dat door mensen die een vermogen hebben van ver boven de 10miljoen

Dat hoor je wel vaak over die dickpics. Kennelijk zijn er redelijk wat idioten die dat doen en normaal lijken te vinden. Met dit type idioot gedrag verbaast het me weinig dat veel vrouwen neerkijken op mannen.

bocariver
8 februari 2022, 11:57
Kurt Zouma is in middle of scandal in UK because he beat his cat in a video made by his brother on snapchat and the sun put is in first page.

Personally, I play with my dick and my cat without video...

Willem2
8 februari 2022, 12:25
Ruud van Nistelrooy blijft bij Jong PSV en volgt Roger Schmidt niet op
Ruud van Nistelrooy werd als een van de topkandidaten genoemd om Roger Schmidt op te volgen bij PSV. Maar de 45-jarige Geffenaar heeft te kennen gegeven dat hij bij Jong PSV blijft.
.... https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/ruud-van-nistelrooy-blijft-bij-jong-psv-en-volgt-roger-schmidt-niet-op~a4d55435/

die wordt het dus niet

Willem2
8 februari 2022, 21:07
PSV na een helft al klaar met NAC en eerste halvefinalist KNVB-beker
.... https://nos.nl/artikel/2416377-psv-na-een-helft-al-klaar-met-nac-en-eerste-halvefinalist-knvb-beker

Husky
9 februari 2022, 13:28
Marc Overmars heeft een geweldig grote leuter hoorde ik hier op de Veluwe:)
Zelf niet kunnen vaststellen,al heb ik met een veteranenteam wel tegen hem gevoetbald,maar niet onder de douche gestaan!
Dus het blijkt maar weer overal is Ajax koploper:freu:
Overigens word ik ik poep ziek van al die commotie over dit item,elke televisiezender besteed hier uren aan,dagbladen meerdere pagina's etc.
De lelijkste vrouwen passeren de revue om te schreeuwen hoe erg het is gesteld met onze normen en waarden!
Ik kom oorspronkelijk uit de Gooise matras,daar was het vreemdgaan en neuken gemeengoed,vaak met de vrouwen als uitdager en gewillig "slachtoffer":)
Als je woorden "ik zou je een knuffel willen geven" of "wat zie je er leuk uit" uitspreekt, dan word je al als een potentiële aanrander of verkrachter gezien:gruebel:
Natuurlijk is het gebeuren bij de Voice absoluut niet goed te keuren!
Maar Me to in uitvergrote vorm maakt mij onpasselijk,daarbij komt ook nog dat de meeste zedenpredikers die nu het hardst schreeuwen in de media,waarschijnlijk de grootste viespeuken zijn of waren!
Zo ik ben het kwijt:smiley: deze ijsbeer heeft gesproken!

schoolmeester
9 februari 2022, 14:12
Het is algemeen bekend dat in de bible-belt het meeste misbruik/incest voorkomt !

Groet, schoolmeester.

Picasso 1
9 februari 2022, 19:22
Zieke persoonlijkheid....
Waarom neemt zo iemand überhaupt huisdieren?

https://www.youtube.com/watch?v=OLvfTBqX27c

https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/woede-en-verbazing-om-gewoon-opstellen-kurt-zouma-katten-in-beslag-genomen~a7f7e57f/
https://www.telegraaf.nl/sport/493234111/katten-bij-kurt-zouma-weggehaald-na-mishandeling-adidas-verbreekt-contract

Adidas heeft inmiddels een streep gehaald door het sponsorcontract met Zouma en verder zal West Ham hem beboeten voor een bedrag van 300.000 euro.

Willem2
9 februari 2022, 20:53
Ajax maakt gehakt van Vitesse ...

rob45
9 februari 2022, 20:57
Ajax maakt gehakt van Vitesse ...Woensdag gehaktdag

Big30
9 februari 2022, 21:29
Bloedrode cijfers voor Belgische clubs met verlies van 139 miljoen: Anderlecht slechtste, Charleroi beste

De financiële cijfers in het Belgische voetbal kleuren bloedrood. De Licentiecommissie bracht vandaag de cijfers van het het financieel jaar 2021 naar buiten en die zijn allerminst positief. De 25 Belgische profclubs boekten samen een totaalverlies van ruim 139 miljoen euro.

Amper zes clubs boekten een positief resultaat. Opvallend genoeg troeft Sporting Charleroi landskampioen Club Brugge af als club met de meeste winst. Voorts leverden ook Zulte Waregem, Moeskroen, Kortrijk en KV Mechelen een positief resultaat af.

Bij alle andere clubs kleuren de cijfers rood. Vooral Anderlecht (ruim 29 miljoen euro verlies) kende opnieuw een financieel dramatisch jaar, maar ook Standard (ruim 17 miljoen euro verlies) en Antwerp (11 miljoen euro verlies) leggen slechte resultaten voor.
https://sporza.be/nl/2022/02/09/bloedrode-cijfers-voor-belgische-clubs-met-verlies-van-139-miljoen-anderlecht-slechtste-charleroi-beste~1644415571135/

Big30
9 februari 2022, 22:50
Ajax maakt gehakt van Vitesse ...
FC Dickpick bedoel je denk ik :tongue:. Verwacht dat ze in de competitie veel aftrek punten krijgen.

Siberische tijger
10 februari 2022, 21:18
Zieke persoonlijkheid....
Waarom neemt zo iemand überhaupt huisdieren?

https://www.youtube.com/watch?v=OLvfTBqX27c

https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/woede-en-verbazing-om-gewoon-opstellen-kurt-zouma-katten-in-beslag-genomen~a7f7e57f/
https://www.telegraaf.nl/sport/493234111/katten-bij-kurt-zouma-weggehaald-na-mishandeling-adidas-verbreekt-contract

Adidas heeft inmiddels een streep gehaald door het sponsorcontract met Zouma en verder zal West Ham hem beboeten voor een bedrag van 300.000 euro.

1 van de twee Franse broers is geschorst:
https://www.nu.nl/voetbal/6183389/broer-van-frans-international-zouma-wel-geschorst-door-club-na-mishandelen-kat.html

Waar Kurt Zouma gewoon mag blijven voetballen ondanks een onlangs opgedoken filmpje waarin hij een kat mishandelt, geldt dat niet voor zijn broer Yoan. De verdediger, die de camera bediende, is door zijn club Dagenham & Redbridge FC voorlopig op non-actief gezet.

deket
10 februari 2022, 22:25
Wat een smeerlapje. Zo iemand moeten ze verbieden huisdieren te houden
Met een geldboete ga je die rijkverwende psychopaat niet straffen dus zet hem maar in een kooi met straatvechters

Big30
10 februari 2022, 22:58
36556

deket
10 februari 2022, 23:28
36527

Niet reprenstatief wegens inhaalwedstrijd
Ondertussen ziet het er veel beter uit
Kijk ook eens naar het doelsaldo vergeleken met dat van de boeren?

deket
11 februari 2022, 00:16
Over het krijgen van You Tube filmpjes, zie nieuw topic verpreutsing, kreeg ik er een walgelijk toegezonden over de vriendin van die Mason Greenwood. Wat een smerig ventje zeg
Wanneer het bestuur van Manchester United ballen aan hun lijf heeft ontslagen ze deze rotverwende duurbetaalde voetballer onmiddellijk en laten ze hem vrijwilligerswerk doen, bv poetsen in een huis voor mishandelde vrouwen
Wat is dat toch momenteel met die Britse spelers
Sorry hoor maar dan vind ik dat gedoe ivm Overmars buiten proportie. Dit vind ik veel erger. Ook die Kurt Zouma. West Ham geeft hem nu een boete van 300. 000 euro. Lijkt veel geld maar voor die kerel zijn dat wat kruimels
Een pak slaag, en vrijwilligerswerk in de dierentuin, ja

Sphinx
11 februari 2022, 16:11
Over het krijgen van You Tube filmpjes, zie nieuw topic verpreutsing, kreeg ik er een walgelijk toegezonden over de vriendin van die Mason Greenwood. Wat een smerig ventje zeg
Wanneer het bestuur van Manchester United ballen aan hun lijf heeft ontslagen ze deze rotverwende duurbetaalde voetballer onmiddellijk en laten ze hem vrijwilligerswerk doen, bv poetsen in een huis voor mishandelde vrouwen
Wat is dat toch momenteel met die Britse spelers
Sorry hoor maar dan vind ik dat gedoe ivm Overmars buiten proportie. Dit vind ik veel erger. Ook die Kurt Zouma. West Ham geeft hem nu een boete van 300. 000 euro. Lijkt veel geld maar voor die kerel zijn dat wat kruimels
Een pak slaag, en vrijwilligerswerk in de dierentuin, ja

De Zouma broertjes mogen vwb de leeuwen verblijven schoonmaken. Mits de leeuwen het aankunen mogen ze gerust blijven liggen (wel even niet voeren he heren, hun dieet is nogal typisch)

Willem2
13 februari 2022, 21:11
Ajax zet ook Twente overtuigend opzij, Berghuis schittert in nieuwe rol en hattrick voor Haller
.... https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/ajax-zet-ook-twente-overtuigend-opzij-berghuis-schittert-in-nieuwe-rol-en-hattrick-voor-haller~af2b6e35/

terwijl het bestuurlijk wel eens een zooitje kan gaan worden want het wegsturen-weggaan van Overmars zal niet voldoende zijn ...

Edwin van der Sar en rvc Ajax hoorden al voor contractverlenging Overmars van grensoverschrijdend gedrag
.... https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/edwin-van-der-sar-en-rvc-ajax-hoorden-al-voor-contractverlenging-overmars-van-grensoverschrijdend-gedrag~a31b10cc/

Willem2
14 februari 2022, 12:44
PSV haalt Marcel Brands als opvolger van Toon Gerbrands terug naar Eindhoven
.... https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/psv-haalt-marcel-brands-als-opvolger-van-toon-gerbrands-terug-naar-eindhoven~a2dd07d0/

deket
15 februari 2022, 21:59
Pfff, PSG tegen Real
Ondanks 2 potentiële CL winnaar vind ik het maar saai.
Geen kansen en val in slaap. Hopelijk 2de helft beter
Zal wel Manchester City worden

Willem2
15 februari 2022, 22:15
Ja, het is misschien wat saai maar de balbehandeling en de klasse spat er wel vanaf bij beide clubs.

Zeus1
15 februari 2022, 22:18
Deket is wekelijks meer spektakel gewend :lostit:

Willem2
15 februari 2022, 23:44
Zat ik aan de telefoon met Big30 omdat we dachten dat het spel al wel voorbij was en we de toestand van de wereld en het forum wilden bespreken. Komen we er achter dat ik het doelpunt van PSG ongeveer 5 tot 6 seconden later binnenkrijg dan Big30.
PSG won dus op het allerlaatste moment.

https://nos.nl/artikel/2417520-mbappe-marginaliseert-real-madrid-en-zet-psg-op-1-0-in-champions-league

Big30
16 februari 2022, 08:09
De conclusie is dat in bepaalde niet nader te noemen gebieden in NL de tijd structureel achter loopt. Men loop daar wat achter in de tijd, wordt wel eens van Limburg beweerd en dat is nu bewezen :tongue:.

deket
16 februari 2022, 23:37
De conclusie is dat in bepaalde niet nader te noemen gebieden in NL de tijd structureel achter loopt. Men loop daar wat achter in de tijd, wordt wel eens van Limburg beweerd en dat is nu bewezen :tongue:.

Alleen Limburg. Ik dacht heel Nederland?
Na de Spaanse oorlog trokken de meeste intelligentie naar het zuiden wat vanaf 1830 België werd
En terug naar het voetbal: Liverpool ietwat geflatteerd met 0-2 en Bayern München door het oog van de naald 1-1. Gelijkmaker op het laatste.
Blijf erbij : Waarschijnlijk zal Manchester City de CL winnen

Willem2
17 februari 2022, 21:22
https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/wordt-kylian-mbappe-de-best-betaalde-speler-ter-wereld-psg-biedt-salaris-van-een-miljoen-euro-per-week~a092c0bd/

Dat is hoger dan het jaarbudget van pak hem beet Anderlecht :eek:

Willem2
17 februari 2022, 21:24
PSV verzuimt in Conference League afstand te nemen van Maccabi Tel Aviv
... https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/psv-verzuimt-in-conference-league-afstand-te-nemen-van-maccabi-tel-aviv~af60ed03/

doodzonde want dat had toch wel meer moeten zijn.

Willem2
17 februari 2022, 21:25
Barcelona kwam op eigen veld in de play-off ronde van de Europa League tegen Napoli niet verder dan 1-1. Ondanks een opnieuw weer opvallende invalbeurt van Luuk de Jong.
... https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/supersub-luuk-de-jong-flikt-het-bijna-weer-voor-barcelona-met-spectaculaire-omhaal~ac6812f0/

deket
17 februari 2022, 22:30
https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/wordt-kylian-mbappe-de-best-betaalde-speler-ter-wereld-psg-biedt-salaris-van-een-miljoen-euro-per-week~a092c0bd/

Dat is hoger dan het jaarbudget van pak hem beet Anderlecht :eek:
Niet al goud wat blinkt
Met een meer bescheiden budget kan men best mooi voetbal laten zien. Je hoeft ook niet rijk te zijn om een deketmeid te veroveren,kijk naar mezelf :wink2:

Willem2
18 februari 2022, 12:56
De overeenkomst tussen Mbappe en een deketmeid ? Beiden plukken je leeg :rolleyes: ;)

deket
18 februari 2022, 13:35
Mijn huidige niet
Die valt op mijn humor:wink2:

Siberische tijger
18 februari 2022, 14:20
Dan zul je het thuis wel vaak over Anderlecht hebben Deket, als dat geen humor is?:rolleyes:

Siberische tijger
19 februari 2022, 13:45
Matchfixing bij Anderlecht?
https://www.nu.nl/voetbal/6185045/belgische-bond-onderzoekt-mogelijke-matchfixing-bij-titel-anderlecht-in-2014.html

Standard Luik eindigde de competitie dat jaar als koploper, maar na de play-offs haalde Anderlecht de titel binnen, voor Standard en Club Brugge. De oud-voorzitter van Standard vermoedt dat twee wedstrijden zijn vervalst: Anderlecht-KRC Genk (4-0) op 11 mei en KRC Genk-Club Brugge (3-2) op 15 mei.

Zeus1
19 februari 2022, 15:10
Matchfixing bij Anderlecht?
https://www.nu.nl/voetbal/6185045/belgische-bond-onderzoekt-mogelijke-matchfixing-bij-titel-anderlecht-in-2014.html

Tsja na wat tropen jaartjes in de jaren 70 doet Paars Wit er alles aan om er nog bij te gaan horen. En aangezien dat met hun “FC de Kampioenen- voetbal” niet gaat lukken hebben ze andere kunstgrepen nodig om in ieder geval minimaal in België nog enigszins mee te tellen.

deket
19 februari 2022, 23:52
Normaal vraagt mijn deketmeid mij niet op fora enzo te begeven omdat we dan volle tijd voor elkaar hebben maar wanneer ik een snapshot krijg waar men mijn bijna familie aanvalt?
1. De toenmalige sportieve manager is al lang ontslagen en belande onlangs zelf even in de gevangenis.
2. Maar ik geloof niets van Roland omdat hij nood heeft aan aandacht. Bij elke voetbalclub onder hem werd hij uitgespuwd, bij een club zelf moeten vluchten
2. Ondanks zijn zeer veel geld mislukte hij in de politiek wat hem een eeuwige frustratie bezorgde

Zeus1
20 februari 2022, 23:41
Normaal vraagt mijn deketmeid mij niet op fora enzo te begeven omdat we dan volle tijd voor elkaar hebben maar wanneer ik een snapshot krijg waar men mijn bijna familie aanvalt?

1. De toenmalige sportieve manager is al lang ontslagen en belande onlangs zelf even in de gevangenis.

De toenmalige sportieve manager is al lang ontslagen???
Omdat hij fout geparkeerd had??

En belande in de gevangenis??
Voor rechts inhalen?

Of toch inderdaad voor matchfixing??

Picasso 1
21 februari 2022, 16:54
Komt door het patriarchaat dat mannelijke voetballers meer verdienen dan hun vrouwelijke collega's.

https://www.youtube.com/watch?v=8TC94i9jc6g

deket
21 februari 2022, 19:22
Die job van Overmars blijkt gegeerd? Zitten er dan zoveel deketmeiden bij Ajax?
Sollicitaties van Seedorf,Sneijder, Kluivert,Van Stee,Nijland, Fledderus,Huiberts,ik ga stoppen want ik hoor van mijn schat dat de soep klaar is . Ajax wil echter GEEN Nederlander hoor ik. Zijn Nederlanders dan meer vrouwonvriendelijke en hebben ze schrik voor een déjà vu? Een zekere Maxwell zou het worden. Een Braziliaan van 40j ,die nu als assistent van sportief directeur Leonardo bij PSG werkt
Heeft iemand een idee wat dat schuift? Die baan van Overmars?
Blijkbaar 2 criteria: netwerken en van vrouwen afblijven

Willem2
21 februari 2022, 21:42
Ajax en de familie van Abdelhak Nouri hebben een schikking getroffen over de schadevergoeding die de Amsterdamse club moet betalen. Die bedraagt 7.850.000 euro. Daarom vervalt de zaak die door de familie Nouri was aangespannen bij de arbitragecommissie van de KNVB.
..... https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/ajax-treft-schikking-van-7-8-miljoen-euro-met-familie-abdelhak-nouri~a75846b5/

Siberische tijger
24 februari 2022, 22:23
PSV door in de Conference League na de 1-1 in Tel Aviv. Bizarre wedstrijd met onderbrekingen wegens het gooien van spullen richting de PSV spelers. PSV maakte het zichzelf moeilijker dan nodig was.
Vitesse ligt op koers met een 2-0 tussenstand tegen Rapid Wien. In Wenen was het 2-1 voor Rapid.

deket
25 februari 2022, 00:47
Die 2de goal van Benfica tegen Ajax? Laat ons niet te negatief en kritisch zijn maar toch : hoe sloeg Remko Pasveer die bal nu weg? Wanneer Ajax wil dat hun natte droom uitkomt, dus een finale in de CL hebben ze wel een puntenpakker nodig als keeper
Bij Benfica is er volgende seizoen een heel goede einde contract.
Maar die heeft de pech dat met Vlachodimos, Benfica al over een topdoelman beschikt

Big30
25 februari 2022, 07:55
Ongeslagen week zorgt voor topnieuws voor Nederland op coëfficiëntenranglijst

Een ongeslagen week voor het Nederlandse voetbal in Europa zorgde opnieuw voor een fraaie aanvulling van het al zo hoge coëfficiëntentotaal. Virtueel kreeg de jacht op nummer zes Portugal en daarmee twee directe Champions League-tickets een vervolg. Ook in maart zijn alle Nederlandse clubs nog van de partij.

Virtuele ranglijst

Een blik op de virtuele ranglijst stemt nog een stuk vrolijker dan de huidige klassering. Na dit seizoen worden de resultaten uit het seizoen 2017/18 geschrapt, waardoor Nederland zelfs over Portugal heen wipt. Over de laatste vier seizoenen is Nederland de nummer zes, wat in het seizoen 2023/24 beloond zal worden met twee tickets voor de groepsfase van de Champions League. Daarvoor dient Nederland de Portugezen uiteraard komend seizoen achter zich te houden.

5. Frankrijk - 45,581
6. NEDERLAND - 42,800
7. Portugal - 41.716
https://www.ad.nl/europees-voetbal/ongeslagen-week-zorgt-voor-topnieuws-voor-nederland-op-coefficientenranglijst~ad0fc580/

Willem2
25 februari 2022, 14:12
Een zekere Maxwell zou het worden. Een Braziliaan van 40j ,die nu als assistent van sportief directeur Leonardo bij PSG werkt
Heeft iemand een idee wat dat schuift? Die baan van Overmars?

Maxwell Scherrer Cabelino Andrade (Cachoeiro de Itapemirim, 27 augustus 1981) - alias Maxwell - is een Braziliaans voormalig voetballer, die tevens de Nederlandse nationaliteit bezit.[1] Hij speelde bij voorkeur links in de verdediging of links op het middenveld. Maxwell kwam van 2000 tot en met 2017 uit voor Cruzeiro, Ajax, Empoli, Internazionale, FC Barcelona en Paris Saint-Germain. In zijn voetballoopbaan won Maxwell een imposant aantal van drieëndertig officiële clubprijzen.[2] Hij speelde van 2013 tot en met 2014 tien interlands in het Braziliaans voetbalelftal. Maxwell is sinds 2017 assistent-technisch directeur bij Paris Saint-Germain.
...
https://nl.wikipedia.org/wiki/Maxwell_(voetballer)

Ongeveer 500.000euro

Marc Overmars moet zijn toegekende bonus die hij kreeg bij zijn contractverlenging terugbetalen. Dat blijkt uit de halfjaarcijfers van Ajax. Het gaat om een bedrag van 1,25 miljoen euro.

"De rvc benadrukt dat er geen sprake is van een afvloeiingsregeling en dat het volledig vooruit betaalde tekengeld van 1,25 miljoen euro dient te worden terugbetaald", valt te lezen.
.... https://nos.nl/artikel/2418848-overmars-moet-bonus-van-1-25-miljoen-euro-terugbetalen-aan-ajax

Willem2
25 februari 2022, 14:23
Xavi en Spaanse media loven ‘Maradona-waardige’ Frenkie de Jong: ‘Hij is een genie, echt geweldig’
... https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/xavi-en-spaanse-media-loven-maradona-waardige-frenkie-de-jong-hij-is-een-genie-echt-geweldig~a7fd69ce/

Willem2
25 februari 2022, 17:03
Feyenoord treft Partizan Belgrado in de achtste finales van de Conference League. PSV en AZ nemen het op tegen respectievelijk FC Kopenhagen en Bodø/Glimt. Vitesse wacht een prachtig duel met AS Roma, zo heeft de loting van vanmiddag in Nyon uitgewezen.

Olympique Marseille - FC Basel
Leicester City - Stade Rennais
PAOK - AA Gent
Vitesse - AS Roma
PSV - FC Kopenhagen
Slavia Praag - LASK Linz
Bodø/Glimt - AZ
Partizan Belgrado - Feyenoord

.... https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/dit-zijn-de-tegenstanders-van-az-feyenoord-psv-en-vitesse-in-de-achtste-finales-conference-league~ad340bc3/

Willem2
26 februari 2022, 16:21
MVV heeft twee supporters die zich vrijdagavond schuldig hebben gemaakt aan het maken van racistische uitlatingen gestraft.

In de slotfase van de uitwedstrijd tegen FC Dordrecht werd het duel in de eerste divisie stilgelegd omdat een Franse speler van FC Dordrecht, Seydine N'Diaye, vanwege zijn huidskleur racistisch bejegend zou zijn door de fans van de club uit Maastricht.
... https://nos.nl/regio/limburg/artikel/238928-mvv-bestraft-twee-fans-na-racistische-uitlatingen

Siberische tijger
26 februari 2022, 19:33
Steunbetuigingen aan Oekraïne in de Premier League
https://www.nu.nl/voetbal/6186514/oekrainer-zinchenko-in-tranen-na-steunbetuiging-medespelers-en-tegenstanders.html

De Oekraïner Oleksandr Zinchenko heeft zaterdag geëmotioneerd gereageerd op de steunbetuiging van zijn ploeg Manchester City en tegenstander Everton voorafgaand aan de Premier League-wedstrijd op Goodison Park. Ook bij andere wedstrijden in de Europese competities waren steunbetuigingen voor Oekraïne en werd de Russische president Vladimir Poetin opgeroepen te stoppen met de oorlog.

Willem2
26 februari 2022, 22:07
Roman Abramovitsj doet als eigenaar van Chelsea stap terug: ‘Altijd beslissingen genomen in belang van de club’
.... https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/roman-abramovitsj-doet-als-eigenaar-van-chelsea-stap-terug-altijd-beslissingen-genomen-in-belang-van-de-club~a273f784/

JonnyFontane
27 februari 2022, 08:37
Anderlecht heeft in de Belgische voetbalcompetitie punten laten liggen bij OH Leuven. Met de Nederlanders Wesley Hoedt en Joshua Zirkzee in de basis kwam de ploeg van trainer Vincent Kompany niet verder dan 0-0. Het duel lag in de eerste helft bijna een half uur stil, omdat een supporter op de tribune van stadion Den Dreef na een hartaanval gereanimeerd werd.

https://www.ed.nl/buitenlands-voetbal/duel-anderlecht-in-leuven-ligt-20-minuten-stil-na-hartaanval-supporter~a04960fd/

Deket......alles goed?

Willem2
27 februari 2022, 18:35
AZ zet sterke reeks voort en bezorgt ex-trainer Slot en Feyenoord nederlaag
... https://nos.nl/artikel/2419091-az-zet-sterke-reeks-voort-en-bezorgt-ex-trainer-slot-en-feyenoord-nederlaag
en met hangen en wurgen wint PSV.
Ajax staat noch achter tegen GoAhead Eagles. Doen er alles aan om het nog spannend te houden ...

schoolmeester
27 februari 2022, 19:52
GoAhead Eagles gewonnen met 2-1 van Ajax.
Mooie prestatie.

Big30
27 februari 2022, 22:18
Poolse voetbalbond hekelt besluit FIFA: ‘Wij spelen niet tegen de Russen, wat de naam van het team ook is’

Wereldvoetbalbond FIFA schorst de bond van Rusland naar aanleiding van de Russische inval in Oekraïne vooralsnog niet. Wel mag het land van president Poetin niet meer onder de naam Rusland uitkomen, maar wordt het als de Voetbalbond van Rusland omschreven. Ook zal niet langer de Russische vlag te zien zijn bij interlands en wordt ook het volkslied niet langer afgespeeld.

Cezary Kulesza, voorzitter van de Poolse voetbalbond, noemde de beslissing van de FIFA ‘totaal onaanvaardbaar’. ,,We zijn niet geïnteresseerd in deelname aan dit schijnspel. Ons standpunt blijft intact: het Poolse nationale team zal NIET SPELEN tegen Rusland, wat de naam van het team ook is.’’
https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/poolse-voetbalbond-hekelt-besluit-fifa-wij-spelen-niet-tegen-de-russen-wat-de-naam-van-het-team-ook-is~a65e4d66/

Zwijg :angryfire:.

deket
28 februari 2022, 23:33
https://www.ed.nl/buitenlands-voetbal/duel-anderlecht-in-leuven-ligt-20-minuten-stil-na-hartaanval-supporter~a04960fd/

Deket......alles goed?

Maak je maar niet ongerust, : onkruid vergaat niet zo vlug
Jullie zijn van mij nog niet af

Willem2
4 maart 2022, 12:15
Het ongemak spat van Vitesse en ‘zijn’ Rus Oyf af: ‘Bij glashard bewijs moet de eigenaar weg’
De oorlog in Oekraïne brengt Vitesse en zijn eigenaar Valeri Oyf ongewild op een politiek speelveld. De Rus van Oekraïense afkomst onderhoudt sterke banden met Chelsea-goeroe Roman Abramovitsj, vriend van Vladimir Poetin. Bij de Arnhemse club houdt iedereen angstvallig de adem in.
.... https://www.destentor.nl/nederlands-voetbal/het-ongemak-spat-van-vitesse-en-zijn-rus-oyf-af-bij-glashard-bewijs-moet-de-eigenaar-weg~a621b5f4/

Russische clubeigenaren: eentje heeft haast, de rest houdt zich stil
... https://nos.nl/collectie/13888/artikel/2419743-russische-clubeigenaren-eentje-heeft-haast-de-rest-houdt-zich-stil

Willem2
4 maart 2022, 12:40
Mauro Junior het beste plakverband van PSV wordt nederlander....

WANDELAAR5
4 maart 2022, 13:34
Frimpong? Wie?

WANDELAAR5
4 maart 2022, 13:52
Trouwens, Anderlecht heeft gisteren de finale van de Belgische beker bereikt. Het verbaast me dat Deket, of Player of een andere Anderlecht fan dat hier nog niet gepost heeft! Ze spelen met Pasen in het Boudewijn stadion tegen Gent (Shakir?). Welgemeende felicitaties aan Player, Deket en alle andere Anderlecht fans.

Willem2
4 maart 2022, 14:16
Frimpong? Wie?

Frimpong sprak nog geen nederlands toen hij voor het nederlands jeugdelftal speelde . Ik denk dat hij nu wel een woordje duits spreekt :rolleyes:

Jeremie Frimpong en Jordy Clasie zijn de meest opvallende namen in de voorselectie van het Nederlands elftal van bondscoach Louis van Gaal. Voor Frimpong is het de eerste keer dat hij bij de voorlopige selectie van Oranje zit. Clasie speelde in 2016 voor het laatst in het Nederlands elftal.

De 21-jarige Frimpong speelt sinds begin 2021 bij Bayer Leverkusen, dat hem overnam van Celtic. Daarvoor speelde de rechtsback in de jeugdopleiding van Manchester City. Vorig jaar maakte Frimpong zijn debuut voor Jong Oranje, waar hij tot vier wedstrijden kwam in de kwalificatiereeks voor het EK.

De laatste interland van Clasie dateert van november 2016, toen hij speelde tijdens het oefenduel met België (1-1). De dertigjarige middenvelder van AZ debuteerde in 2012 in Oranje en kwam tot dusverre tot zeventien interlands. Ajacied Ryan Gravenberch maakt geen deel uit van de voorselectie. Steven Bergwijn zit er wel weer bij nadat hij eerder afviel en alsnog werd opgeroepen door een afzegging van Steven Berghuis. Jasper Cillessen en Devyne Rensch zijn niet opgeroepen.

Doel: Justin Bijlow (Feyenoord), Joël Drommel (PSV), Mark Flekken (SC Freiburg), Tim Krul (Norwich City).

Verdediging: Nathan Aké (Manchester City), Daley Blind (Ajax), Virgil van Dijk (Liverpool), Denzel Dumfries (Internazionale), Jeremie Frimpong (Bayer Leverkusen), Matthijs de Ligt (Juventus), Tyrell Malacia (Feyenoord), Jurriën Timber (Ajax), Stefan de Vrij (Inter), Owen Wijndal (AZ).

Middenveld: Jordy Clasie (AZ), Frenkie de Jong (Barcelona), Davy Klaassen (Ajax), Teun Koopmeiners (Atalanta), Marten de Roon (Atalanta), Guus Til (Feyenoord), Georginio Wijnaldum (Paris Saint-Germain).

Aanval: Steven Berghuis (Ajax), Steven Bergwijn (Tottenham Hotspur), Memphis Depay (Barcelona), Cody Gakpo (PSV), Arnaut Danjuma (Villarreal), Luuk de Jong (Barcelona), Noa Lang (Club Brugge), Donyell Malen (Borussia Dortmund), Wout Weghorst (Burnley).

.... https://www.vi.nl/nieuws/van-gaal-haalt-frimpong-en-clasie-bij-voorselectie-oranje

satanic surfer
4 maart 2022, 19:37
Chinese rechtenhouder van de beelden van de Premier League boycot de komende speeldag en zal dus géén beelden uitzenden in China. Dit volgt na de verklaringen van de Premier League die een duidelijke "missie" aankondigden alle ruimte te bieden aan protesten betreffende de Oekraiense crisis en een moment van reflectie voor de start van elke wedstrijd te organiseren. Interessant.

De dubbele moraal des PL of de persboycot des Chinezen, pest of cholera someone?

Willem2
4 maart 2022, 22:52
Vitesse-publiek misdraagt zich; duel met Sparta vlak voor tijd definitief gestaakt
... https://nos.nl/artikel/2419867-vitesse-publiek-misdraagt-zich-duel-met-sparta-vlak-voor-tijd-definitief-gestaakt

Sphinx
5 maart 2022, 00:03
Frimpong sprak nog geen nederlands toen hij voor het nederlands jeugdelftal speelde . Ik denk dat hij nu wel een woordje duits spreekt :rolleyes:

Schitterend toch? Kunnen Flekken en Malen hem iig verstaan.

pietpotent44
5 maart 2022, 22:36
Clarence Seedorf bekeerd tot de Islam

Clarence Seedorf schrijft dat hij heel blij is om zich aan te sluiten bij ‘alle broeders en zusters over de wereld’, in het bijzonder zijn partner Sophia, die hem de diepere betekenis van de islam heeft uitgelegd.

https://dekanttekening-nl.cdn.ampproject.org/c/s/dekanttekening.nl/nieuws/clarence-seedorf-bekeerd-tot-de-islam/?amp

Big30
8 maart 2022, 07:49
Ajax haalt toptalent en Nouri-fan Rayane Bounida (16) binnen: ‘Als echte voetballiefhebber, zeg je Appie’

Ajax neemt het Belgische talent Rayane Bounida over van Anderlecht. De 16-jarige aanvallende middenvelder ondertekent bij de Amsterdammers een contract voor drie seizoenen. Bounida zal bij Ajax instromen in de bovenbouw van de jeugdopleiding.

https://www.ad.nl/transfer-talk/ajax-haalt-toptalent-en-nouri-fan-rayane-bounida-16-binnen-als-echte-voetballiefhebber-zeg-je-appie~a673223b/

Lijkt me meer een circus act die Ajax binnenhaalt, maar wie weet of het wat gaat worden. Wel logisch natuurlijk dat zo'n menneke bij een topploeg wil spelen en niet bij een Vlaamse B-ploeg.

Willem2
8 maart 2022, 09:58
Ajax haalt ook een ex-keeper van PSV, Tyton, als noodoplossing voor de enorme hoeveelheid geblesseerde keepers.

https://nos.nl/artikel/2420272-ajax-haalt-oud-psv-er-tyton-om-keepersprobleem-op-te-lossen

Willem2
8 maart 2022, 12:28
Willem II neemt drastische maatregelen: ontslag voor Grim én Mathijsen

Willem II heeft Fred Grim ontslagen als trainer van de Tilburgse club. Grim wordt verantwoordelijk gehouden voor de slechte prestaties van de club. Technisch directeur Joris Mathijsen is door het bestuur op non-actief gesteld.

"De raad van commissarissen van de club stelt dat een verschil van inzicht over het technische beleid van de club aanleiding is voor het op non-actief stellen van Mathijsen. Van trainer Grim wordt afscheid genomen vanwege de lange reeks tegenvallende sportieve resultaten", aldus het persbericht van de club.
...
https://nos.nl/artikel/2420304-willem-ii-neemt-drastische-maatregelen-ontslag-voor-grim-en-mathijsen

Willem2
8 maart 2022, 12:28
Uitweg Promes, Kerk en Bijl: buitenlandse spelers mogen tijdelijk weg uit Rusland
... https://nos.nl/artikel/2420263-uitweg-promes-kerk-en-bijl-buitenlandse-spelers-mogen-tijdelijk-weg-uit-rusland

Willem2
8 maart 2022, 22:20
Voetballer en Oranje-international Quincy Promes (30), die wordt vervolgd voor poging tot doodslag op zijn neef, heeft de steekpartij in meerdere gesprekken met zijn familie bekend. Dat deed hij via de telefoon terwijl hij niet wist dat hij door de politie werd getapt.
.... https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/2420373-oranje-international-promes-bekent-steekpartij-in-geheime-telefoontaps

wat een flapdrol ...

satanic surfer
9 maart 2022, 22:42
Wat een ommekeer in Bernabeu, hattrick van Benzema in no time na een uitzichtloze situatie voor Real Madrid tegen PSG ...nog een kwartiertje te gaan, bizar! Er valt weer een foto van onze Spanjoolste der schilderskwasten te anticiperen met lichte gezichtsbegroeiing nabij de bovenlip, zowaar mannelijke ditmaal :biggrin:

Picasso 1
9 maart 2022, 23:21
Wat een ommekeer in Bernabeu, hattrick van Benzema in no time na een uitzichtloze situatie voor Real Madrid tegen PSG ...nog een kwartiertje te gaan, bizar! Er valt weer een foto van onze Spanjoolste der schilderskwasten te anticiperen met lichte gezichtsbegroeiing nabij de bovenlip, zowaar mannelijke ditmaal :biggrin:

Si señor, genoten van hoe deze wedstrijd zich ontvouwde. Mooi dat Benzema en Modric er altijd zijn bij dit soort belangrijke wedstrijden, zijn voor mij zeer bepalende spelers bij Real. Verder natuurlijk ook Vinicius, een genot om naar zijn dribbels en acties te kijken.
Aan de andere kant bij PSG natuurlijk Mbappe als uitblinker, hedendaags duidelijk een betere speler dan Messi of Neymar.

deket
9 maart 2022, 23:45
Si señor, genoten van hoe deze wedstrijd zich ontvouwde. Mooi dat Benzema en Modric er altijd zijn bij dit soort belangrijke wedstrijden, zijn voor mij zeer bepalende spelers bij Real. Verder natuurlijk ook Vinicius, een genot om naar zijn dribbels en acties te kijken.
Aan de andere kant bij PSG natuurlijk Mbappe als uitblinker, hedendaags duidelijk een betere speler dan Messi of Neymar.

Hoe die Messi lusteloos en tegen zijn zin over dat plein blogt slenteren, zelfs na een achterstand? Daar krijg ik ijzeren kloten van.
Een belediging voor de supporter dewelke zich vaak financieel pijn moeten doen om een abonnement te betalen Of in deze de verplaatsing naar Madrid terwijl Messi erbij loopt of het hem allemaal niet kan deren en met zijn gedachten bij al die vele miljoenen zijn die hij nooit op kan krijgen
Wijlen Diego Maradona kwam vandaag terug in het nieuws vanwege zijn doodsoorzaak. Nu kreeg Diego rare bijnamen zoals Pluisje,kleine dikke, cokesnuiver etc, maar Maradona zou teminste er alles aan doen om niet te verliezen en strijden tot de laatste snik

Willem2
9 maart 2022, 23:49
Met een zak geld kan je niet voetballen, maar zonder geld kan je niet meespelen. Met die 3 topspelers die niet meeverdedigen kan je tegen topploegen niet winnen.

Picasso 1
10 maart 2022, 12:42
Hoe die Messi lusteloos en tegen zijn zin over dat plein blogt slenteren, zelfs na een achterstand? Daar krijg ik ijzeren kloten van.
Een belediging voor de supporter dewelke zich vaak financieel pijn moeten doen om een abonnement te betalen Of in deze de verplaatsing naar Madrid terwijl Messi erbij loopt of het hem allemaal niet kan deren en met zijn gedachten bij al die vele miljoenen zijn die hij nooit op kan krijgen

Vond hem wel veel actiever dan bij de beelden die ik soms zie van wedstrijden uit de Ligue1. Maar het is duidelijk niet de Messi van Barcelona. Enerzijds zal leeftijd een rol spelen maar anderzijds was het toenmalige Barcelona met Iniesta en Xavi een team met een speelstijl die helemaal bij hem paste. Ook bij Neymar vind ik weinig dreiging vanuit gaan.
Mocht Mbappe weg gaan bij PSG dan is dat wel een aderlating voor ze, want met de huidige Messi en Neymar kun je denk ik onvoldoende een top team bouwen.

Willem2
10 maart 2022, 12:49
Ze hadden zowel Neymar als Mbappe moeten wisselen en voetballers erin moeten zetten die wel aan het team denken.
Maar goed Madrid had wel de hulp nodig van een nederlandse arbiter die kennelijk geld heeft gekregen uit SA volgens de bestuurder van PSG.

Het verlies van Paris Saint-Germain viel ook voorzitter Nasser Al-Khelaïfi zwaar. Volgens Spaanse media zou de zakenman uit Qatar na afloop woedend richting de kleedkamer van de scheidsrechters zijn gelopen. Dat baseren de Spaanse kranten AS en Marca op het arbitragerapport. Ook zou een medewerker van Real Madrid, die het tafereel filmde met een mobiele telefoon, zijn bedreigd door Al-Khelaïfi.
... https://nos.nl/artikel/2420571-psg-voorzitter-haalt-verhaal-bij-makkelie-ook-pochettino-boos-echt-grote-fout

Willem2
10 maart 2022, 12:53
Britse overheid bevriest bezittingen Roman Abramovitsj: verkoop Chelsea ligt stil
Groot-Brittannië heeft de bezittingen van Roman Abramovitsj en zes andere Russische zakenlieden bevroren. Daaronder valt dus ook voetbalclub Chelsea. De sancties van de Britse regering volgen naar aanleiding van de oorlog die Rusland is gestart in Oekraïne.
... https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/britse-overheid-bevriest-bezittingen-roman-abramovitsj-verkoop-chelsea-ligt-stil~ad89634e/

Die schoonmaak moet ook plaats vinden binnen het voetbal. Het is onbegrijpelijk dat er straks een WK wordt gehouden in een oliestaatje met zulke normen en waarden.

Willem2
10 maart 2022, 20:18
Het wordt erger en erger met Promes ...

De telefoon van voetballer Quincy Promes werd afgetapt omdat hij verdacht wordt van betrokkenheid bij drugshandel en deelname aan een criminele organisatie. Dat meldt De Telegraaf op basis van opsporingsbronnen.
...

Volgens De Telegraaf heeft Promes samen met familieleden geïnvesteerd in een partij cocaïne van 4000 kilo. In die zaak zou onder meer een neef van Promes al vastzitten. Het zou gaan om de partij die in april 2020 in Antwerpen werd onderschept. Daarbij waren zogeheten uithalers uit Amsterdam-Zuidoost betrokken.
.... https://nos.nl/artikel/2420616-quincy-promes-verdacht-van-betrokkenheid-bij-drugshandel

Siberische tijger
10 maart 2022, 20:43
Feyenoord wint, Vitesse verliest
https://www.nu.nl/voetbal/6188687/feyenoord-begint-conference-league-tweeluik-met-ruime-zege-vitesse-nipt-onderuit.html

Feyenoord won met ruime cijfers op bezoek bij Partizan Belgrado (2-5). Vitesse leed in eigen huis een nipte 0-1-nederlaag tegen AS Roma.

Vitesse had de eerste helft al op 1-0 of 2-0 moeten staan, maar ja, als je zelfs een grote kans voor bijna open doel mist...zucht.

Willem2
10 maart 2022, 23:28
Het Europese avontuur van PSV leek geen lang leven meer beschoren. De Eindhovenaren richtten zich in eigen huis na een 1-3 achterstand knap op, maar gingen daarna wéér de fout. In de slotfase kwam alsnog de 4-4 op het scorebord via Eran Zahavi op aangeven van uitblinker Cody Gakpo, die zelf ook twee keer scoorde.
.... https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/vrijgevig-psv-knokt-zich-in-spektakelstuk-tegen-fc-kopenhagen-toch-nog-naar-gelijkspel~a5295734/

wat een korfballers
Maar weer een punt voor NL.
Grote kans dat Gakpo aan zijn laatste jaar bezig is bij PSV...

Big30
12 maart 2022, 01:14
Ajax ontsnapt weer: Gravenberch reddende engel bij moeizame zege op Cambuur

Ajax heeft vrijdagavond op bezoek bij SC Cambuur ternauwernood een overwinning geboekt. De Amsterdammers zagen net als een week geleden tegen RKC Waalwijk een 2-0 voorsprong verdampen, maar kwamen dankzij een schitterend doelpunt van Ryan Gravenberch in blessuretijd weer goed weg: 3-2.
https://nos.nl/artikel/2420808-ajax-ontsnapt-weer-gravenberch-reddende-engel-bij-moeizame-zege-op-cambuur

Lucky Ajax! :tongue::angryfire::tongue:.

Siberische tijger
12 maart 2022, 08:35
Op die manier wordt Ajax wel kampioen...helaas (voor mij.)
Maar als trainer moet je toch de zenuwen krijgen over de tegendoelpunten van de laatste weken?
Volgens mij hadden ze 5 wedstrijden geleden nog maar 3 tegengoals in de competitie, dat aantal is verdrievoudigd ondertussen.

Jack42
12 maart 2022, 13:47
Het wordt erger en erger met Promes ...

Op een andere manier weliswaar wordt het ook erger en erger met Ihattaren:

Ten Hag teleurgesteld in Ihattaren: 'Als je niet kan rennen, dan houdt alles op'

Hoge snelheid en intensiteit
De 19-jarige Ihattaren maakte in augustus de overstap naar Juventus, nadat hij in ongenade was gevallen bij PSV-trainer Roger Schmidt. Juventus verhuurde hem meteen aan Sampdoria. Maar in Genua speelde hij de eerste maanden niet, waarna hij in oktober zonder toestemming terugkeerde naar Nederland.

Ten Hag is vooral ontevreden over de fysieke verbetering bij Ihattaren de laatste weken. "Als je niet kan rennen, dan houdt alles op. Daarmee bedoel ik rennen op eredivisie- of op Champions League-niveau. Dan wordt gevraagd dat je meters op hoge snelheid en intensiteit kunt maken. Als je dat niet kunt, houdt alles op. Het hangt van hem af hoe snel dat gaat."

https://nos.nl/artikel/2420854-ten-hag-teleurgesteld-in-ihattaren-als-je-niet-kan-rennen-dan-houdt-alles-op

Zoals al eerder gemeld door meer ijsberen in dit topic dat wordt nooit meer iets met hem. Geen mentaliteit dus ook geen topvoetbal.

Ze wisten bij PSV wel dat het helemaal niks meer met Ihattaran zou worden anders hadden ze hem echt niet laten gaan.

Willem2
12 maart 2022, 16:02
Kylian Mbappé zet komende week zijn handtekening onder een contract bij Real Madrid. Dat meldt de doorgaans goed ingevoerde Spaanse sportkrant Marca.

De Franse aanvaller, die in de zomer transfervrij vertrekt bij Paris Saint-Germain, gaat jaarlijks 25 miljoen euro netto verdienen in Madrid. Hij zou 60 tot 80 miljoen euro ontvangen als tekenbonus, omdat Real geen transfersom hoeft te betalen.
.... https://nos.nl/artikel/2420867-mbappe-tekent-komende-week-bij-real-25-miljoen-netto-plus-60-80-miljoen-tekengeld

Picasso 1
12 maart 2022, 16:52
.... https://nos.nl/artikel/2420867-mbappe-tekent-komende-week-bij-real-25-miljoen-netto-plus-60-80-miljoen-tekengeld

We zullen zien...

Mbappe had overigens het scenario van de CL wedstrijd notabene 2 jaar geleden al ingeschat: https://www.marca.com/futbol/champions-league/2022/03/11/622b131a46163f067a8b45b1.html
"ook al hebben ze een serie zwakke wedstrijden tegen mindere ploegen gespeeld, in de Champions League gaat er een knop om bij ze "

Maar goed, gezien het niveau van Manchester City en Bayern Munchen blijft het een lastig verhaal dit jaar.

Willem2
14 maart 2022, 15:08
Kevin Hofland moet Willem II uit het slop gaan trekken. De club uit Tilburg heeft de coach uit Brunssum maandag gepresenteerd als hoofdtrainer.

Hij krijgt de taak om het als zestiende geklasseerde Willem II voor degradatie te behoeden. Hofland treedt daarmee in dienst bij een club die een rechtstreekse concurrent is van 'zijn' Fortuna Sittard, de nummer vijftien op de ranglijst.

Mes tussen de tanden
"Het is gemakkelijker om in te stappen bij een club waar het goed gaat", zegt Hofland op de clubwebsite. Hij heeft ook zijn ideeën over de speelwijze waarmee Willem II gehandhaafd moet worden. "Iedere trainer houdt van verzorgd voetbal, maar de vraag is of dat altijd realistisch is. Zeker nu. In deze fase van de competitie wordt van spelers gevraagd om met het mes tussen de tanden te spelen."
.... https://nos.nl/regio/limburg/artikel/244752-hofland-nieuwe-coach-willem-ii-mes-tussen-de-tanden

deket
14 maart 2022, 23:22
https://nos.nl/artikel/2420808-ajax-ontsnapt-weer-gravenberch-reddende-engel-bij-moeizame-zege-op-cambuur

Lucky Ajax! :tongue::angryfire::tongue:.

Beste Big 30.
Misschien ben ik niet lang genoeg naar school gegaan maar deze logica ontgaat mij volledig
Zeker omdat het provincieploegje, dat op dit forum blijkbaar veel supporters heeft, voor de zoveelste keer met slechts 1 doelpunt verschil won (Utrecht-PSV : 0-1)
En nu kijk ik naar het klassement bij jullie: Ajax ,doelpuntensaldo: 77 -11. PSV : 63-31. Wie is er dan Lucky? Mis ik iets?

Big30
15 maart 2022, 09:23
Dit kan Ajax verdienen bij plaatsing voor kwartfinales Champions League

Voor het eerst sinds het droomseizoen 2018/2019 kan Ajax zich vanavond plaatsen voor de kwartfinales van de Champions League. Niet alleen in sportief opzicht, maar ook vanuit financieel oogpunt van groot belang. Ajax verdiende dit Champions League-seizoen al ruim 70 miljoen euro en vult dat bedrag bij winst op Benfica flink aan.

Daarmee komt het totaal voor Ajax dit seizoen uit op zo’n 70 miljoen euro, al zitten daar de recettes van de thuiswedstrijden nog niet bij. Deze bedragen circa 2 miljoen euro per duel, al moet daarbij worden aangetekend dat er tegen Sporting vanwege coronamaatregelen geen fans aanwezig mochten zijn in Amsterdam.

https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/dit-kan-ajax-verdienen-bij-plaatsing-voor-kwartfinales-champions-league~ab2b0297/

Je moet er wel even ongeslagen in de poule fase voor blijven, maar dan heb je ook wat. Zeventig miljoen €. Kwart finales lonken maar het is nog niet binnen, we gaan het vanavond zien.

broodpoot
15 maart 2022, 17:17
Ik heb er een hard hoofd in vanavond. Het goede spel van de 1e seizoenshelft is inmiddels een pak minder geworden en mn de tegengoals vallen erg makkelijk.
Als je tegen laagvliegers als Cambuur en RKC al 4 goals tegen krijgt dan kan Benfica zich opmaken voor een leuk avondje hoewel het er ook wel mee te aken zal hebben dat de spanningsboog van de heren tegen Benfica wellicht weer wat hoger zal komen te liggen.

Hup Ajax!

Willem2
15 maart 2022, 23:05
Ajax is veel beter .... dus ze gaan verliezen :rolleyes:

rob45
16 maart 2022, 00:04
Klopt .....its done [emoji41]

Big30
16 maart 2022, 00:05
36724

Big30
16 maart 2022, 00:12
36725

Willem2
17 maart 2022, 01:50
Villarreal heeft voor een stunt gezorgd in de achtste finale van de Champions League. Na een 1-1 gelijkspel in Spanje, werd Juventus in Turijn met 0-3 verslagen. Arnaut Danjuma was weer trefzeker voor de ploeg van Unai Emery.
... https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/weer-trefzekere-danjuma-vernedert-de-ligt-in-turijn-en-gaat-met-villarreal-naar-kwartfinale-cl~ad965a85/

WANDELAAR5
17 maart 2022, 20:04
Fans van Kopenhagen hebben vuurwerk afgestoken bij het verkeerde hotel om PSV spelers uit hun slaap te houden:
https://www.rtlnieuws.nl/sport/voetbal/artikel/5295571/psv-kopenhagen-conference-league-fans-supporters-vuurwerk-hotel-video

Husky
17 maart 2022, 21:35
PSV uitstekend gevoetbald en met 4-0 de tegenstander overklast,
minpuntje voor de slechte scheidsrechter Koller die geen rode kaart geeft voor de doodschop aan Gakpo:gruebel:

Willem2
17 maart 2022, 23:20
Teleurstelling groot bij AZ, Bodø/Glimt kegelt Alkmaarders in verlenging uit Europa
AZ is door Bodø/Glimt uitgeschakeld in de achtste finales van de Conference League. De Alkmaarders liepen na verlenging tegen een onnodig gelijkspel (2-2) aan dat de kleine nederlaag in Noorwegen (2-1) niet kon goedmaken. AZ was lang de betere ploeg in eigen huis en stond vrijwel de hele wedstrijd op voorsprong. Het bleek niet genoeg.
.... https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/teleurstelling-groot-bij-az-bodo-glimt-kegelt-alkmaarders-in-verlenging-uit-europa~ab4ebcf2/

Siberische tijger
18 maart 2022, 19:29
Conference League: PSV loot Leicester City, Feyenoord treft Slavia Praag:
https://www.nu.nl/voetbal/6190116/psv-leicester-in-kwartfinales-conference-league-feyenoord-loot-slavia-praag.html

FK Bodø/Glimt-AS Roma
Feyenoord-Slavia Praag
Olympique Marseille-PAOK Saloniki
Leicester City-PSV

Willem2
21 maart 2022, 00:28
Met dubbel gevoel naar de wedstrijd gekeken,

Barcelona geeft koploper Real Madrid koninklijk pak slaag in eenzijdige Clásico
.... https://nos.nl/artikel/2422074-barcelona-geeft-koploper-real-madrid-koninklijk-pak-slaag-in-eenzijdige-clasico

Big30
21 maart 2022, 09:13
Gent deelt dreun uit aan Anderlecht: Tissoudali schiet paars-wit uit top 4 met late goal

KAA Gent heeft een belangrijke dreun uitgedeeld aan Anderlecht. De Buffalo’s wonnen een nerveuze topper met het kleinste verschil na een late treffer van Tarik Tissoudali. De gevolgen zijn groot: met nog twee matchen te gaan springt Gent over Anderlecht de top 4 binnen.
https://sporza.be/nl/matches/voetbal/jupiler-pro-league/2021-2022/regulier/32/kaa-gent-anderlecht-gent-deelt-dreun-uit-aan-anderlecht-tissoudali-schiet-paars-wit-uit-top-4-met-late-goal~1623179587312/

pietpotent44
21 maart 2022, 09:45
https://sporza.be/nl/matches/voetbal/jupiler-pro-league/2021-2022/regulier/32/kaa-gent-anderlecht-gent-deelt-dreun-uit-aan-anderlecht-tissoudali-schiet-paars-wit-uit-top-4-met-late-goal~1623179587312/

Die arme Deket heeft het weer zwaar te verduren.

deket
21 maart 2022, 14:10
Ondertussen begint Overmars als sportief directeur bij den Antwerp. Nochtans ook mooie meiden daar

deket
21 maart 2022, 14:14
Die arme Deket heeft het weer zwaar te verduren.
Natuurlijk heb ik hard gevloekt
Heel de wedstrijd in handen. Wij speelden Gent op hun eigen veld naar huis. Hun keeper,Roef, ooit reservekeeper bij Anderlecht speelde de wedstrijd van zijn leven. En toen zei ik, :"je gaat zien : een moment is genoeg voor hen," En idd ze komen 1 keer voor de goal en bingo. Keeper van Anderlecht had een boek kunnen lezen,was werkloos. De harde wet van het voetbal, indien je de kansen niet afmaakt

deket
21 maart 2022, 14:20
Dit gezegd zijnde : zelf de coach van Gent geeft toe dat die regel in België dat de gewonnen matchen bij gelijke stand voorrang geeft debiel is
Het doelpuntensaldo van Anderlecht is dubbel beter dan Gent.
Die regel van gewonnen wedstrijden kon nog enigzins van toen een overwinning nog maar 2 punten opleverde
De tijd dat Anderlecht Europese top speelde en ondergetekende met 40 kilo lichter nog jong en knap was

Husky
21 maart 2022, 14:23
Marc Overmars sportief directeur bij het Belgische FC Antwerp!
Goede keus,neem altijd een Nederlander om resultaat te behalen:)
Nieuwe naam voor Marc is Manneke Pis:freu:

WANDELAAR5
21 maart 2022, 17:16
Wat Marc op zijn werk heeft gedaan bij Ajax beschouwt Paul Gheysens als een privé zaak… Best wel lenige argumentatie!

Marc zal wel denken dat als hij het goed doet over een jaar of 3-4 alles vergeten is en dat hij dan alsnog de stap naar een grote Engelse club kan maken. Iets waar al over gespeculeerd werd. Maar wat hij verprutste met zijn dick pic. Ongelofelijk dat ze denken dat hij weer “gewoon” aan de slag kan…

pietpotent44
21 maart 2022, 19:19

Lekker dichtbij de ramen. Hoeft ie geen dickpics meer te sturen, maar kan ie em gewoon life laten zien. Scheelt weer wat aanklachten en een miljoen bonus.

WANDELAAR5
21 maart 2022, 21:24

Zouden nu bepaalde coaches, juryleden, regisseurs en orkestleiders ook gewoon grensoverschrijdend bij The Voice (kids) in België aan de slag kunnen?

WANDELAAR5
24 maart 2022, 10:22
36739

Willem2
24 maart 2022, 11:34
De 17 resterende WK-tickets: wereldwijd vallen deze week beslissingen
.... https://nos.nl/artikel/2422463-de-17-resterende-wk-tickets-wereldwijd-vallen-deze-week-beslissingen

en daar zitten best landen bij met een roemrucht WK-verleden. Maar ook Turkije kan nog naar het WK in de zandbak.

Willem2
24 maart 2022, 11:44
De aanstelling van Marc Overmars als technisch directeur kost voetbalclub Antwerp een sponsor. Select Group, gespecialiseerd in personeelsmanagement, zegt zich niet te kunnen vinden in komst van de omstreden directeur en de bijhorende communicatie.
... https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/sponsor-antwerp-haakt-af-na-aanstelling-van-marc-overmars-wij-zijn-ten-zeerste-verbaasd~ad9de800/

Willem2
25 maart 2022, 01:39
Noord-Macedonië stunt en verstoort WK-droom Europees kampioen Italië
.... https://nos.nl/artikel/2422553-noord-macedonie-stunt-en-verstoort-wk-droom-europees-kampioen-italie

zo snel kan het gaan met kampioenen
Turkije hoeft gelukkig ook niet naar zo´n verkeerd moslimland in de zandbak. :cool:

Willem2
25 maart 2022, 02:35
De aanstelling van Marc Overmars als technisch directeur kost voetbalclub Antwerp ten minste vier sponsors. Onder meer Select Group, premium-sponsor Federale Verzekering, Descroes en Sport Nutrition zetten de samenwerking stop. De club, die momenteel in gesprek is met haar sponsors, gaf toe een cruciale fout te hebben gemaakt in de aankondiging.
.... https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/antwerp-door-het-stof-na-afhaken-sponsors-vanwege-aanstelling-marc-overmars~ad9de800/

Willem2
25 maart 2022, 13:52
Gareth Bale heeft tijdens en na zijn heldenrol voor Wales tegen Oostenrijk (2-1 winst) uitgehaald naar bepaalde fans en journalisten in Spanje. ,,Het is walgelijk en ze moeten zich schamen", zei Bale, die afgelopen week in Marca werd afgebeeld als parasiet.
.... https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/parasiet-bale-slaat-terug-naar-spaanse-media-na-heldenrol-bij-wales-ze-moeten-zich-schamen~a146464f/

Willem2
27 maart 2022, 18:39
Christian Eriksen kende een droomrentree in de Johan Cruijff Arena in Amsterdam. In de tweede helft van het oefenduel van Denemarken tegen Nederland viel hij in, onder een staande ovatie, en hij scoorde binnen twee minuten. Zelden zal er in de Arena zo hard zijn geapplaudisseerd bij een doelpunt van de tegenstander.
.... https://nos.nl/artikel/2422789-glorieuze-rentree-eriksen-bij-de-denen-ik-voel-me-weer-een-voetballer

Nederland won 4-2 maar het was maar een oefenpotje. En voor een oefenpotje was het nog wel aardig.

deket
28 maart 2022, 21:12
Wat Marc op zijn werk heeft gedaan bij Ajax beschouwt Paul Gheysens als een privé zaak… Best wel lenige argumentatie!

Marc zal wel denken dat als hij het goed doet over een jaar of 3-4 alles vergeten is en dat hij dan alsnog de stap naar een grote Engelse club kan maken. Iets waar al over gespeculeerd werd. Maar wat hij verprutste met zijn dick pic. Ongelofelijk dat ze denken dat hij weer “gewoon” aan de slag kan…
Sorry W5 niet mee eens
Het hele debat mist nuance en iedereen staat weer met hun mening klaar zonder het dossier echt te kennen
Onbeduidende minisponsors nemen gretig hun 5 minuten of dame waar met over normen en waarden te praten.
Maar heb altijd mijn bedenkingen over die vele dubieuze moraalridder die zo nodig allemaal hun "mening" op de sociale media willen uitspuwen.
Indien dan ook zeer matige,eerder saaie sportjournalisten zoals een Karl Vannieuwkerke ook nog eens hun verontwaardiging absoluut willen uiten zakt mijn broek af,(en dat terwijl ik de bretellen die mijn deketvrouw mij kocht niet wil aandoen)
Diezelfde Karel,dewelke ooit het ontslag heeft geëist van een veel talentrijke collega, omdat deze wat toogpraat verkondigde over de vrouwelijke basketspeelsters, niet wetend dat de micro nog aanstond. Land in rep en roer.! Schande! En nu ook over Overmars hebben de zedenmeester weer hun oordeel klaar

deket
28 maart 2022, 21:25
Let op stalken en machtsmisbruik vind ik zeker niet goed te praten, integendeel.
Maar de schijnheiligheid stoot mij tegen de borst.
Krijg een déjà vu met de zaak Bart de Pauw
Voor de Nederlanders. Bart de Pauw is een zeer bekende Tv-programma maker die vrouwen bleef stalken .
Af te keuren,zeker en vast, zeker omdat het gepaard ging met machtsmisbruik. Maar om nu over zware levenslange trauma's te spreken volgens de advocate Mussche?
Die actrices leken mij best wel mondig en assertief hoor
Laatst werd een gewone vrouw van haar fiets gesleurd en verkracht door een vieze kerel. Wie is advocate van die dader?
Advocate Mussche! Daar krijg je toch ijzeren kloten van. Hier kan je dus wel over een trauma spreken
Maar echte verkrachters en moordenaars krijgen vaak veel te lichte straffen.
Maar voor een Marc Overmars en een Bart de Pauw staan de lessen klaar!
We leven in rare tijden
Dat de aanvallers eens voor de spiegel gaan staan
En als vrijdenker ga ik uit de bijbel citeren: "wie zonder zonde is, werpe de eerste steen!"

Willem2
28 maart 2022, 23:35
Winnen van Duitsland dinsdagavond zal niet alleen het zelfvertrouwen van het Nederlands elftal nog verder opkrikken, Oranje kan zich ook zomaar bij andere toplanden voegen in pot 1 bij de loting voor het WK in Qatar. Wat moet daarvoor gebeuren? We zetten het op een rij. ...
... https://nos.nl/collectie/13873/artikel/2422918-komt-oranje-voor-het-wk-in-pot-1-of-pot-2-dat-hangt-hiervan-af

en dus gaat Duitsland winnen omdat ze dan in pot 1 komen en dat allemaal helemaal niet zo belangrijk is.

Willem2
30 maart 2022, 00:52
Sterke slotfase levert Oranje gelijkspel op tegen dominantere Duitsers

Was de dans met de Denen een waar voetbalfeest, daar viel de afterparty met de Duitsers toch wat tegen. Het Nederlands elftal bleek met Die Mannschaft een bedreven partypooper te hebben uitgenodigd en mocht ondanks een sterke slotfase niet ontevreden zijn met een 1-1 gelijkspel.

De spelvreugde en het attractieve voetbal dat Oranje tegen Denemarken aan de dag legde, werd door Duitsland driekwart wedstrijd vakkundig voorkomen. En allesbehalve met afbraakvoetbal, de ploeg van Hansi Flick zette hoog druk en drong Nederland terug.
..... https://nos.nl/artikel/2423142-sterke-slotfase-levert-oranje-gelijkspel-op-tegen-dominantere-duitsers

Eerste 10minuten was nederland wat beter daarna 60minuten Duitsland. Net voor rust scoorden ze ook terwijl je eigenlijk dacht het blijft 0-0. Na de pauze hadden ze nog meer kansen om de voorsprong uit te breiden. Tot opeens Nederland heel mooi scoorde. Daarna had Nederland eigenlijk moeten winnen want er werd een duidelijke strafschop onthouden en waren er meer kansen. Maar goed , waar gaat het over ....

Siberische tijger
30 maart 2022, 18:36
Ruud van Nistelrooij volgend jaar coach van PSV

https://www.nu.nl/voetbal/6192395/psv-bevestigt-komst-van-nistelrooij-als-hoofdtrainer-dit-is-het-moment.html

"Ik ben de afgelopen jaren intensief begeleid door de club en in het bijzonder door Toon Gerbrands. Ik had de overtuiging dat ik mijn eigen trainersloopbaan volledig kon regisseren en daarbij paste nog één seizoen extra ervaring als trainer van Jong PSV. Maar het blijkt niet te regisseren. Dit is het moment."

deket
30 maart 2022, 21:24
..... https://nos.nl/artikel/2423142-sterke-slotfase-levert-oranje-gelijkspel-op-tegen-dominantere-duitsers

Eerste 10minuten was nederland wat beter daarna 60minuten Duitsland. Net voor rust scoorden ze ook terwijl je eigenlijk dacht het blijft 0-0. Na de pauze hadden ze nog meer kansen om de voorsprong uit te breiden. Tot opeens Nederland heel mooi scoorde. Daarna had Nederland eigenlijk moeten winnen want er werd een duidelijke strafschop onthouden en waren er meer kansen. Maar goed , waar gaat het over ....

Heb even overgeschakeld omdat de wedstrijd van België niet spannend bleek. Maar betreffende Nederland heb ik een andere wedstrijd gezien. Ofwel heb ik toch een bril nodig,en mijn ego was pas nog zo gestreeld omdat mijn deketvrouw opmerkte dat ik ondanks mijn leeftijd nog geen bril nodig heb.
Ik zag een Nederland dat langs alle kanten en op alle gebied overspeeld werd. Tot de gelijkmaker uit de lucht viel en toen begonnen ze beter te voetballen dan voorheen. Het gaf hen vleugels zonder de energiedrank

deket
30 maart 2022, 21:31
Zal eens een voorspelling maken ivm de trekking voor het WK nu vrijdag
Uiteraard is België reekshoofd en Nederland niet , dat lijkt me de logica zelf. Maar vraag me af of dit geen vergiftigd geschenk gaat zijn. Je kan wel tegen Duitsland uitkomen en niet tegen Qatar
Dat corrupt land dewelke het WK kocht is zelf reekshoofd omdat zij organiserend land zijn
Nu ga je zien dat mijn voorspelling klopt. Qatar zal via een geleide loting in een zo zwak mogelijke groep zitten. Bv met Nederland, Iran en Nieuw Zeeland

deket
1 april 2022, 01:23
Wat vind ik dien Ronald de Boer toch ook maar een heikel
Onzin piept hij over het feit dat er meer dan 6500 doden zijn gevallen bij de voorbereiding op het WK te Qatar
Niet gehinderd door enige kennis maar ze hebben hem dan ook ambassadeur van het WK te Qatar ( Beckham is dat ook)
Nochtans heeft The Guardian een uitstekende reputatie op het gebied van onderzoeksjournalistiek, maar allemaal niet waar volgens De Boer. Hoeveel zou hij cashen om die onzin te uiten?
Meer respect voor van Gaal die wel terecht kritiek had op Qatar.
Wel wat onhandig toen Louis van Gaal die knappe vrouwelijke reporter van de ARD probeerde te knuffelen en zij hem afwees. Kreeg al medelijden met hem. Maar ken wel plaatsen waar ze Louis kunnen troosten. Zal na het WK waarschijnlijk zeker nodig zijn. Tenzij ze in die poule komen met bv Qatar,Iran en Nieuw Zeeland

bocariver
1 april 2022, 18:35
A little look on world cup pick, Didier Deschamps brought back the world cup....

Already, we heard the song of WC and it is a piece of shit...

There was a tribute to disappeared winner of WC like Gerd Muller, Paolo Rossi, Gordon Banks and Diego Armando Maradona.

When I remember how Maradona hated FIFA, it makes me sick... Now, some islamic propaganda about football ...

I wait the pick...

bocariver
1 april 2022, 18:47
I see that Brazil became number 1 in FIFA table before Belgium and France.
Brazil, it is the country who did not win any world cup since 2002 and even the last copa america....
Delighted to know that.
The mascot of WC is casper the ghost.

bocariver
1 april 2022, 18:55
Netherlands in group A with Qatar , lucky you...

bocariver
1 april 2022, 18:58
France with Denmark, like usual in 98 or 2018 or 1984 or 2000....

bocariver
1 april 2022, 19:04
Sénégal for Ned and Qatar, allez les lions de la Teranga.

bocariver
1 april 2022, 19:07
Tunisia for France and Denmark.

bocariver
1 april 2022, 19:09
Belgium in group F with Croatia and Morocco.

bocariver
1 april 2022, 19:14
Group D France, Peru or EAU or Australia, Denmark and Tunisia.
Group A Qatar ,Ecuador,Sénégal and Nederlands.

bocariver
1 april 2022, 19:19
Group F Belgium, Canada, Croatia, Morocco.

bocariver
1 april 2022, 19:28
1/4 finals without surprise (impossible)

Nederland - Argentina
Spain- Brazil
France- England
Belgium-Portugal

Miaou...

Big30
1 april 2022, 20:07
1/4 finals without surprise (impossible)

Nederland - Argentina
Spain- Brazil
France- England
Belgium-Portugal

Except for Belgium I agree. One can expect BEL GER in the 1/8 final or even Spain. So most likely GER 1/4 finale.

Siberische tijger
1 april 2022, 20:08
Wat vind ik dien Ronald de Boer toch ook maar een heikel
Onzin piept hij over het feit dat er meer dan 6500 doden zijn gevallen bij de voorbereiding op het WK te Qatar
Niet gehinderd door enige kennis maar ze hebben hem dan ook ambassadeur van het WK te Qatar ( Beckham is dat ook)
Nochtans heeft The Guardian een uitstekende reputatie op het gebied van onderzoeksjournalistiek, maar allemaal niet waar volgens De Boer. Hoeveel zou hij cashen om die onzin te uiten?
Meer respect voor van Gaal die wel terecht kritiek had op Qatar.
Wel wat onhandig toen Louis van Gaal die knappe vrouwelijke reporter van de ARD probeerde te knuffelen en zij hem afwees. Kreeg al medelijden met hem. Maar ken wel plaatsen waar ze Louis kunnen troosten. Zal na het WK waarschijnlijk zeker nodig zijn. Tenzij ze in die poule komen met bv Qatar,Iran en Nieuw Zeeland

Succes met België op het WK, jullie zitten aan de zware kant van de loting....weer geen prijs dus.
En nu ook al geen nr. 1 van de wereld meer.

WANDELAAR5
1 april 2022, 20:32
Tenzij ze in die poule komen met bv Qatar,Iran en Nieuw Zeeland

Wat een goede vooruitziende blik! Nederland heeft met Qatar de makkelijkste groepsleider. Maar België heeft ook niet erg zwaar geloot. Finale wordt natuurlijk België-Brazilië volgens de FIFA ranking!

Willem2
1 april 2022, 20:51
1 van de zwaarste lotingen. In die poule kan je alleen maar afgaan en wordt het heel lastig voor nederland.

Siberische tijger
1 april 2022, 21:44
Bij Senegal dekken ze zich alvast in:
https://www.vi.nl/nieuws/senegalese-media-schrikken-van-loting-oranje-is-een-formidabele-ploeg

Dakaractu komt met een uitgebreider artikel. 'Met alle respect voor de andere tegenstanders: Nederland lijkt de zwaarste opponent voor Senegal. We hebben het over een formidabele ploeg, geleid door de zeer ervaren Louis van Gaal, die voor de grootste clubs van Europa heeft gewerkt.'

Big30
2 april 2022, 00:07
36761

Willem2
4 april 2022, 01:22
Afgelopen vrijdag onthulde het Algemeen Dagblad dat meerdere voetballers uit de eredivisie betrokken zijn geweest bij een illegaal gokbedrijf, de inmiddels opgeheven goksite Edobet. Tom Beugelsdijk en Aaron Meijers, spelers bij Sparta Rotterdam, hadden zelfs aandelen in dat bedrijf.

"Het gaat om het grootste gevaar in het voetbal, de gokwereld", zegt Arno Vermeulen in Studio Voetbal. "De onderwereld infiltreert in de bovenwereld. Dit is bloedlink. Onbegrijpelijk als je als voetballer zo vaak gewaarschuwd bent en dan toch besluit aandelen te nemen in een illegale goksite."
.... https://nos.nl/artikel/2423815-lijst-met-namen-in-gokzaak-wordt-steeds-langer-vooral-uit-het-haagse

en maar reclame maken voor die goksites door al die ex-voetballers en presentatoren. Doodziek ...

Picasso 1
4 april 2022, 16:32
Geweldige reactie van Thierry Henry toen een aantal weken geleden Benzema een derde doelpunt scoorde tegen PSG, 15 seconden na de aftrap na de 2-1.

https://www.youtube.com/watch?v=ZJDQygv1tjo

Willem2
4 april 2022, 17:13
Louis van Gaal (70) kampt met een agressieve vorm van prostaatkanker, zo vertelde de bondscoach van het Nederlands elftal zondagavond in de uitzending van Humberto.
.... https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/bondscoach-louis-van-gaal-lijdt-al-geruime-tijd-aan-prostaatkanker-het-is-een-agressieve-vorm~af64658c/

deket
4 april 2022, 19:08
@Alle sceptici, ; Wie speelt momenteel in België volgens de kennen veruit het mooiste voetbalclub en heeft samen met Union het beste doelpuntensaldo?
Wat een ambulance gisteren! ( 4-0 tegen Charleroi)
De goede oude tijd komt terug

Siberische tijger
4 april 2022, 19:25
Als ik zou moeten gokken, zou ik zeggen: Club Brugge.

molaar
4 april 2022, 19:35
[QUOTE=deket;777335]@Alle sceptici, ; Wie speelt momenteel in België volgens de kennen veruit het mooiste voetbalclub en heeft samen met Union het beste doelpuntensaldo?

Met dank aan Anderlecht topscorer Joshua Zirkzee :biggrin:

Big30
4 april 2022, 19:54
Dit is de huidige stand in de Belgische competitie.

36786

Plaats 4 voor Anderlecht, op 13 punten vd koploper Union die voor velen niet zeer bekend zal zijn. Union, wel de beste club in het Brusselse met het mooiste voetbal en een historie met kampioenschappen, waar je wel voor terug moet gaan naar lang vervlogen tijden.

deket
4 april 2022, 20:07
[QUOTE=deket;777335]@Alle sceptici, ; Wie speelt momenteel in België volgens de kennen veruit het mooiste voetbalclub en heeft samen met Union het beste doelpuntensaldo?

Met dank aan Anderlecht topscorer Joshua Zirkzee :biggrin:

Zirkee beschikt zeker over talent. Maar soms wat flegmatiek en nonchalant. Indien hij daar aan werkt kan het een grote worden
Ben vooral onder de indruk van Gomez, de linksachter hoewel je in zijn geval eerder van een linksbuiten kan spreken

pietpotent44
6 april 2022, 05:51
Koeman na wk waarschijnlijk opnieuw bondscoach

Het lijkt erop dat de KNVB akkoord is met Ronald Koeman over een terugkeer als bondscoach van Oranje vanaf 1 januari 2023. Volgens De Telegraaf is de oud-trainer van Ajax, Feyenoord en PSV na het WK in Qatar de opvolger van Louis van Gaal.

Het AD meldt dinsdagavond dat Koeman een contract gaat tekenen tot en met het WK van 2026, dat in Canada, de Verenigde Staten en Mexico gehouden wordt. Zijn eerste grote toernooi moet het EK van 2024 in Duitsland worden.

https://www.nu.nl/voetbal/6193510/knvb-en-koeman-lijken-akkoord-over-bondscoachschap-oranje-na-wk-in-qatar.html

Bluebear
6 april 2022, 08:18
Stefan de Vrij gaat voor een extra zakcentje.

https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/stefan-de-vrij-eist-miljoenen-van-seg-ging-ervan-uit-dat-ze-de-beste-deal-voor-mij-zouden-maken~a1ca6166/

Bluebear
6 april 2022, 11:26
Stefan de Vrij heeft de rechtszaak gewonnen. Hij eiste 10 miljoen euro, maar de rechter wijst hem 4,75 miljoen euro toe. Toch de moeite waard naar wij dachten. :rolleyes: :smoke:

deket
6 april 2022, 13:41
Dien ziet dat verschil niet. Die mannen hebben een zo hoog loon dat wanneer er bv een sponsor wat op hun rekeningnr heeft gestort ze dat niet eens merken.
Hoewel het is een Nederlander, haha

deket
6 april 2022, 13:44
Koeman na wk waarschijnlijk opnieuw bondscoach

https://www.nu.nl/voetbal/6193510/knvb-en-koeman-lijken-akkoord-over-bondscoachschap-oranje-na-wk-in-qatar.html

Dat lijkt me zoals een vrouw die be verlaat voor een andere man en die echtgenote smijt haar na relatief korte tijd buiten en jij neemt haar euforisch terug binnen
Hebben ze in Nederland nu echt geen alternatieven?

Willem2
6 april 2022, 14:02
Dat lijkt me zoals een vrouw die be verlaat voor een andere man en die echtgenote smijt haar na relatief korte tijd buiten en jij neemt haar euforisch terug binnen

Jawel Erwin Koeman

Siberische tijger
6 april 2022, 17:42

Alles is beter dan die mislukte Spanjaard van jullie, Roberto Martinez, die 1x met Everton top 6 van Engeland heeft gespeeld en voor eventueel succes afhankelijk is van Kevin de Bruyne en de rest van het Belgisch elftal.
Of zijn voorganger, Marc Wilmots, die kon niet eens fatsoenlijk een persconferentie in het Nederlands voeren. En zijn Frans is net zo goed als mijn Frans: slecht dus.
https://sporza.be/nl/2016/06/10/persconferentie-van-marc-wilmots-1-2678766/

Picasso 1
6 april 2022, 18:54

Je verwart zakelijk met liefde. Op het moment dat een dienst tegen betaling gebeurt dan is het zakelijk en daarbij is 'vreemdgaan' tegen betere betaling of betere dienstverlening normaal, net als bij onze hobby (waarbij ook te vaak zakelijk met liefde wordt verwart).

pietpotent44
6 april 2022, 19:07

Ik heb begrepen dat Marc Overmars ook gesollicitteerd had, omdat ie net als Van Gaal een gouden pik heeft.
Maar dat leverde teveel gezeik op.

https://www.hpdetijd.nl/2014-06-24/de-gouden-pik-van-louis-van-gaal/

deket
6 april 2022, 20:36
Ondertussen heeft Ajax coach getekend bij Manchester United vernam ik?
Wie gaat trainer worden bij Ajax? Marc Wilmots? Peter 020? Siberische mug eh sorry Tijger. Of de burgemeester van Amsterdam?

WANDELAAR5
6 april 2022, 20:58
Arne Slot, de huidige trainer van Feyenoord.

Willem2
6 april 2022, 22:18
Wim Jonk.
Peter Bosz.
Reiziger.
Pep Guardiola.
Er zijn genoeg mogelijkheden...

Willem2
6 april 2022, 23:09
Arnaut Danjuma is matchwinner geworden voor Villarreal tegen Bayern München. De aanvaller maakte in de heenwedstrijd in de kwartfinales van de Champions League na acht minuten het enige doelpunt in Spanje: 1-0. Dinsdag is de return in Duitsland.
--- https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/matchwinner-arnaut-danjuma-legt-bayern-munchen-over-de-knie-met-villarreal~ac8d1a9f/

En Real daarover zal Pic1 wel wat zeggen want het crimineeltje was weer goed bezig.

deket
7 april 2022, 14:45
Ondertussen heeft Ajax coach getekend bij Manchester United vernam ik?
Wie gaat trainer worden bij Ajax? Marc Wilmots? Peter 020? Siberische mug eh sorry Tijger. Of de burgemeester van Amsterdam?

Officieel is er nog niet getekend ( tenzij de paasklokken) er zou nog over kompas en punten gediscussieerd worden. Maar men wil nu nog geen onrust bezorgen voor de titel 100% binnen is
Wanneer Overmars daar nog was (komt nu in Antwerpen werken maar ook wonen,dus van plan lang te blijven)zag ik Bosz terugkeren. Zit daar in Frankrijk op de wip

Willem2
10 april 2022, 23:28
https://www.ad.nl/video/productie/samenvatting-van-het-duel-manchester-city-tegen-liverpool-296284

City tegen Liverpool. Kuifje was weer goed maar van Dijk ook.

deket
11 april 2022, 19:12
Dit is de huidige stand in de Belgische competitie.

36786

Plaats 4 voor Anderlecht, op 13 punten vd koploper Union die voor velen niet zeer bekend zal zijn. Union, wel de beste club in het Brusselse met het mooiste voetbal en een historie met kampioenschappen, waar je wel voor terug moet gaan naar lang vervlogen tijden.

Kijk dan maar na de huidige stand na afloop van de reguliere competitie. Derde en beter doelpuntensaldo dan de 2de Club Brugge. En nu naar de Play offs! De verplaatsingen zal ik op tv volgen maar om mij live van de thuiswedstrijden te houden moet er veel gebeuren

WANDELAAR5
12 april 2022, 08:52
Ga je niet in Brugge kijken om je team te ondersteunen?

Siberische tijger
12 april 2022, 21:08
Ten Hag heeft mondeling akkoord met Manchester U.
https://www.nu.nl/voetbal/6194864/ajax-trainer-ten-hag-bereikt-mondeling-akkoord-met-manchester-united.html

De nummer zeven van de Premier League moet nog wel overeenstemming bereiken met Ajax, maar gezien de gelimiteerde transfersom van 2 miljoen euro lijkt dat geen probleem op te leveren. Bij United kan Ten Hag naar verluidt een contract voor drie of vier seizoenen tekenen.

deket
12 april 2022, 21:17
Ga je niet in Brugge kijken om je team te ondersteunen?

Indien er een club is waar ik principieel niet heen ga is het daar
Heb in jongere jaren toen ik ook op verplaatsing ging kijken naar zowat elk Belgisch voetbalclub geweest behalve daar

deket
12 april 2022, 22:14
Real in slaap gevallen?

Willem2
12 april 2022, 22:58
Sensatie in München: Villarreal en Arnaut Danjuma knikkeren Bayern uit de Champions League
.... https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/sensatie-in-munchen-villarreal-en-arnaut-danjuma-knikkeren-bayern-uit-de-champions-league~a0deefb2/

dit komt keihard aan in Bayern.

Picasso 1
13 april 2022, 01:23
Mooie prestatie van Villareal, een ploeg die vaak attractief voetbal speelt. Eerst schakelden ze Juventus uit en nu Bayern Munchen en dat voor een ploeg uit een kleine plaats van 50.000 inwoners.
En Real Madrid ook door. Wat een serieuze afgang leek te gaan worden transformeerde het plotseling in een wederopstanding van Real. In de laatste 12 jaar wordt dit de 10de halve finale voor Real Madrid.

kempie
13 april 2022, 08:01
Mooie prestatie van Villareal, een ploeg die vaak attractief voetbal speelt. Eerst schakelden ze Juventus uit en nu Bayern Munchen en dat voor een ploeg uit een kleine plaats van 50.000 inwoners.
En Real Madrid ook door. Wat een serieuze afgang leek te gaan worden transformeerde het plotseling in een wederopstanding van Real. In de laatste 12 jaar wordt dit de 10de halve finale voor Real Madrid.

De eerste wedstrijd was inderdaad wel atractief maat na het behaalde resultaat was het uit de boel dicht gooien en een veel minder mooie wedstrijd. Lijkt natuurlijk altijd leuk maar toch jammer want bayern - liverpool was met 2 erg open en aantrekkelijk voetbal spelende ploegen een mooi affiche geweest. Kans op een volledig engelse finale ook weer gegroeid.

Real nog miraculeus door inderdaad. Van een wederopstanding zou ik niet willen spreken. Werden na het eerste doelpunt iets gevaarlijker en deden weer een beetje mee. Was nog altijd chelsea dat de meeste grote kansen kreeg en gewoon meer had moeten scoren. Zodoende bleef real gespaard.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Big30
13 april 2022, 08:16
Mooie prestatie van https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/sensatie-in-munchen-villarreal-en-arnaut-danjuma-knikkeren-bayern-uit-de-champions-league~a0deefb2/, een ploeg die vaak attractief voetbal speelt.
Maar gisteravond was daar totaal geen sprake van.

Müller kan uitschakeling 'bijna niet accepteren’

Müller had grote moeite met de uitschakeling in de kwartfinales. ,,Dit is bijna niet te accepteren”, sprak de aanvaller. ,,We waren de betere en hadden verdiend om te winnen. Vanaf het begin hebben we de tegenstander onder druk gezet”, vervolgde Müller.

,,Terecht ook kwamen we op 1-0, daarna hadden we tenminste nog een keer moeten scoren. Dat is niet gebeurd. Aan de andere kant echter hebben we eigenlijk niets weggegeven, omdat we zeer goed verdedigden. Dan krijgen zij in de slotfase toch die ene kans en die wordt benut. Dat komt bij ons heel hard aan.”
https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/sensatie-in-munchen-villarreal-en-arnaut-danjuma-knikkeren-bayern-uit-de-champions-league~a0deefb2/

Bayern domineerde en creëerde kansen maar verzuimde die af te maken. Villareal deed wat je kon verwachten, afwachten tot die ene kans kwam en die kwam en die benutte men. Maar de heen wedstrijd was een ander verhaal daar had Villareal meer dan met 1-0 kunnen winnen en was men wel de betere ploeg.
Blijft knap van een club met een relatief bescheiden budget het grote Bayern uit te schakelen.

Chelsea was gisteren duidelijk de betere ploeg die meer balbezit had en ook veel meer doelpogingen en schoten op doel realiseerde. Maar de bal moet er wel ingaan en dat gebeurde wel, maar net te weinig. Zoals de trainer van Chelsea zei "het geluk was niet aan onze zijde."

Picasso 1
13 april 2022, 10:48
Chelsea was gisteren duidelijk de betere ploeg die meer balbezit had en ook veel meer doelpogingen en schoten op doel realiseerde. Maar de bal moet er wel ingaan en dat gebeurde wel, maar net te weinig. Zoals de trainer van Chelsea zei "het geluk was niet aan onze zijde."

De 0-4 lag inderdaad op de loer en gezien het wedstrijdbeeld leek dat een kwestie van tijd en dan zou het over en uit zijn geweest voor Real. De twee goals van Real waren vervolgens wel van grote klasse; de mooie precieze voorzet met buitenkant voet van Modric naar Rodrigo en in de verlenging de mooie actie van Vinicius die zijn tegenstander uitspeelde en vervolgens een voorzet op maat gaf naar Benzema (zie samenvatting). Die twee mooie doelpunten van Real hebben niet met geluk te maken maar alles met de hoge technische klasse van de betrokken spelers. Dat Real niet nog meer tegendoelpunten kreeg daar kwam wel het nodige geluk bij kijken.
Maar goed, het gaat om de totaalbalans over twee wedstrijden en de heenwedstrijd was met 1-3 door Real gewonnen, wedstrijd waarbij ze een stuk beter speelden dan gisteren.

Samenvatting van de wedstrijd van gisteren:

https://www.youtube.com/watch?v=xp1e7-CN7sE

deket
14 april 2022, 00:55
Manchester City zal dus de CL winnen wat ondergetekende op dit forum reeds voorspelde in het begin van het seizoen
Desalnietemin speelde ze vandaag niet goed. Verlamd door stress en zich te veel laten gek maken door een coach onder speed bij de tegenstander. City kreeg het nog moeilijk na het wegvallen door blessure van hun beste speler, Kuifje,spelmaker en kapitein

deket
14 april 2022, 01:10
Betreffende Bayern München: zo verassend vond ik het niet. Betonvoetbal schreeuwen de Duitsers. Maar ze vergeten dat het in dat Spaans dorpje 3-0 kon zijn
In de terugwedstrijd verliepen hun aanvallen viel te steriel. Zonder creativiteit en wanneer volgend seizoen hun Poolse stopspits weggaat zal het in de Bundesliga ook niet meer zo een alleenheerser zijn als club
In die Bundesliga zag je de motor ook al haperen. Zaterdag tegen een bescheiden tegenstander nipt met 1-0 gewonnen met een zeer lichte penalty. Deed mij aan Club Brugge denken
Anyway, de titel zal hun weeral niet meer ontsnappen maar ik veronderstel dat ze viel liever de CL wonnen. Duitse titel lijkt al een gewoonte voor de club uit Beieren
Dit gezegd zijnde ; Die Emery, coach van Villarreal kan een ploeg zetten. Kan zo naar de echte Europese top. Echter Manchester City,Anderlecht,Barcelona en Liverpool hebben al een goede trainers maar ik zie hem een der jaren wel naar Real Madrid gaan

Big30
14 april 2022, 08:02
36799

De enige grote prijs die City heeft gewonnen is de ECII in 1970. Dat is gekeken naar het budget en het spelers materiaal van deze clubs de recente jaren niet al te veel.
Voor het overige zien we dat zoals zo vaak, de clubs met de hoogste begroting weer in de halve finale staan met 1 grote uitzondering uiteraard en dat is Villareal.

De CL is extreem voorspelbaar en dat is vrij logisch natuurlijk, alleen de clubs die het meeste kunnen uitgeven zie je terug in de halve finales met zo af en toe een uitzondering, zie Ajax 2019 en nu Villareal. Money talks.

Picasso 1
14 april 2022, 10:53
De CL is extreem voorspelbaar en dat is vrij logisch natuurlijk, alleen de clubs die het meeste kunnen uitgeven zie je terug in de halve finales met zo af en toe een uitzondering, zie Ajax 2019 en nu Villareal. Money talks.

Datzelfde geldt voor de nationale competities. Al decennia lang bijna altijd dezelfde rijke clubs die bovenaan staan in de verschillende landelijke competities (in Nederland zijn dat Ajax en PSV). De CL is daarin niet anders dan de nationale competities.

De CL is echter minder voorspelbaar dan de landelijke competities. Clubs met veel geld spelen tegen elkaar en degenen met het meeste geld winnen niet vanzelfsprekend (de verschillen onderling zijn kleiner dan op landelijk niveau), kijk maar naar PSG, Manchester United of Manchester City die ondanks hun grote budgetten Europees niet veel winnen.
Het zijn meerdere clubs die allemaal van elkaar kunnen winnen: Real Madrid, Juventus, Barcelona, Bayern Munchen, Manchester City, Manchester United, Chelsea, Liverpool, Tottenham. Verder een aantal clubs met wat minder geld die ook als outsider kunnen winnen: Atletico, Ajax, Porto, Inter Milan, AC Milan, Benfica, Valencia of Arsenal. Kansloos zijn verder inderdaad clubs zoals Anderlecht en PSV ;). Is dus nog altijd een stuk spannender dan de saaie landelijke competities.

Willem2
15 april 2022, 14:29
Een supporter van Feyenoord heeft de hulp van Cyriel Dessers ingeroepen om opnieuw verlof te kunnen krijgen op zijn werk. Remco Ravenhorst reisde de club overal achterna en wil ook graag bij de ontmoeting in Marseille zijn, waar Feyenoord speelt tegen Olympique.
... https://www.ad.nl/europees-voetbal/feyenoordfan-roept-hulp-dessers-in-om-vrij-te-krijgen-ik-bel-je-baas-wel-geen-probleem~ada0c919/

Willem2
18 april 2022, 00:22
PSV wint spectaculaire bekerfinale tegen Ajax na droomstart tweede helft
.... https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/psv-wint-spectaculaire-bekerfinale-tegen-ajax-na-droomstart-tweede-helft~a63096dd/

Siberische tijger
18 april 2022, 10:36
Het was eindelijk weer eens een spannende eindstrijd om de KNVB-beker.

Spanning, vechtlust (helaas soms ook op de reservebank van PSV, zeg ik als PSV-supporter. Jongens, jullie hebben een voorbeeldfunctie, gedraag je op de bank en laat ze op het veld af en toe oorlog maken), niet echt oogstrelend voetbal maar de spanning en inzet van beide teams, waarbij het leek alsof de PSV-ers net een tandje meer erbij deden dan die van Ajax, vergoedde veel.
Ik kan nog steeds niet overweg met de VAR: de ene keer grijpen ze wel in en dan weer niet. Of je moet met een loep de beelden terug kijken om te zien of het buitenspel is. Die goal van Zahavi was duidelijk buitenspel, bij de twee goals van Ajax moest ik met een loep tegen het tv beeld aan gaan zitten om het te kunnen zien. Ik zal wel oud worden.

Kortom: een leuke pot voetbal op de zondagavond.

satanic surfer
18 april 2022, 18:14
Na een waarlijk ontzettend povere bekerfinale in Bellege wint AA Gent de Crokycup na winst na penalty´s (4-3) tegen Anderlecht. Beide teams waren dusdanig slecht dat ze nog tot medio-juni hadden kunnen blijven sukkelen om de 0-0 van het scorebord te krijgen. Anderlecht ontsnapte in de 118é minuut nog door een bal op de lat doch gelukkig was er de verlossende 120é minuut waar het laatste fluitsignaal weerklonk waarna het dus penalty´s werden waar Gent aan het langste eind trok. Gelukkig was er een olijke voorzomerzon en gerstennat om deze halve martelgang voor de ogen nog enigszins draaglijk te maken. Quelle horreur doch alla. Leuk voor AAGent en Anderlecht mot nog effe langer wachten op een trofee. Nou nog die dommige play-offs waar men Union nog de an sich oververdiende titel kan trachten te ontfutselen.

JonnyFontane
18 april 2022, 18:39
Goh....heeft paars wit verloren.......Gelukkig heeft dat provincieclubje wel de beker gepakt.

Willem2
19 april 2022, 19:50
Volgens de Britse krant Daily Mail is er overeenstemming bereikt tussen de Noorse aanvaller Erling Haaland en Manchester City. De speler van Borussia Dortmund kan een vijfjarig contract ondertekenen dat hem met een weeksalaris van 500.000 pond (ruim 600.000 euro) de best betaalde voetballer van de Premier League maakt.
... https://www.ad.nl/transfer-talk/erling-haaland-verdient-komende-vijf-jaar-600-000-euro-per-week-bij-manchester-city~a19ccacd/

dat is 26miljoen pond per jaar dat is niet zo veel dan in euro´s dus dan valt het wel mee :rolleyes:

Willem2
21 april 2022, 12:25
Erik ten Hag treedt definitief in de voetsporen van Louis van Gaal. De trainer verruilt als verwacht na dit seizoen Ajax voor Manchester United. Dat hebben beide clubs zojuist via de clubkanalen bekendgemaakt. Ten Hag heeft voor drie seizoenen getekend op Old Trafford met een optie voor nog een jaar.

De bevestiging van het nieuws liet lang op zich wachten. Erik ten Hag wilde sowieso wachten tot na de van PSV verloren bekerfinale en Manchester United is nog volop verwikkeld in de strijd om en Champions League-ticket. Daarin liep het dinsdagavond tegen Liverpool een flinke knauw op. De Engelse media toonden een dag later volop medelijden met Ten Hag. ,,Wát een klus om deze troep op te ruimen", schreven ze.
.... https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/definitief-erik-ten-hag-verruilt-ajax-voor-manchester-united~aead45cf/

Ten Hag is een goede trainer maar hij begint aan een project dat door enkele prominente trainers voor hem ook al niet gelukt is.

Willem2
21 april 2022, 17:45
Feyenoord zet een streep door alle bouwprojecten voor een stadion. Uit onderzoek is gebleken dat geen van de opties (nieuwbouw of vernieuwbouw) momenteel betaalbaar is. De Kuip krijgt een opknapbeurt en zal voor een lange termijn dienst blijven doen als voetbalstadion.
... https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/feyenoord-zet-streep-door-alle-bouwplannen-nieuw-stadion-we-moeten-verder~a335c68e/

geen woorden meer, maar ook geen daden. Veel geld en tijd mee verloren, maar het is een stilstand voor de club. De Kuip is nog steeds wel een mooi stadion maar vernieuwing is wel noodzakelijk.

Willem2
22 april 2022, 23:46
FC Volendam keert na dertien jaar afwezigheid terug in de eredivisie. De ploeg van Wim Jonk maakte op bezoek bij FC Den Bosch geen fout en stelde met een 2-1 zege promotie veilig.
.... https://nos.nl/artikel/2426149-fc-volendam-keert-na-13-jaar-terug-in-eredivisie-na-benauwde-zege-in-den-bosch

de heen en weer is weer uit de motteballen gehaald ....

Siberische tijger
23 april 2022, 09:27
Mooi voor Volendam. En we weten meteen wie volgend seizoen de eerste degradatie kandidaat is.

Siberische tijger
23 april 2022, 23:58
Bayern München voor de 32e keer landskampioen

https://www.nu.nl/voetbal/6196893/bayern-voor-tiende-keer-op-rij-kampioen-na-zege-op-concurrent-dortmund.html

De ploeg van trainer Julian Nagelsman stelde de titel veilig door thuis met 3-1 van concurrent Borussia Dortmund te winnen.

Wentelt Eefje
24 april 2022, 11:30
Fantastisch!!! Er zijn dus gewoon bijna 10-jarigen in Duitsland die niet beter weten dan dat FC Hollywood kampioen is. En terecht. Het is naar mijn niet bepaald nederige mening met afstand de beste en leukste club ter wereld!

Tony Müller heeft hierdoor dus zelfs 11 landstitels achter zijn naam staan…

Big30
24 april 2022, 20:38
36822

satanic surfer
24 april 2022, 23:02
Yo, prima eerste speeldag in die dommige play-offs in Bellege met winst voor de top-2 die de kloof met nrs 3&4 uitdiepen en dat méér dan terecht. 3é derbynederlaag voor Anderlecht tegen Union dit seizoen, onwaarschijnlijk bijna doch tekenend voor de teloorgang bij de recordkampioen! Illustratief voor de bloedarmoede bij het povere paars-witte zootje, welgeteld 1 "doelpoging" in de ganse tweede helft, een vrije trap dan nog die overgeschoten werd, nuff said! Hopelijk winnen Union en Club volgende speeldag beiden opnieuw zodat ze mathematisch de nrs3&4 compleet uittellen en het dan onderling uitmaken nadien. Het wordt wederom een trofeeloze jaargang voor Anderlecht doch alla, trust the process heet dat dan via marketingmetronoompje Kompany die weinig tot géén kaas lijkt gegeten te hebben van enig tactisch vernunft, laat staan van champagnevoetbal. Bottom line heet het waarschijnlijk weer wat spelers uitlenen elders en maar hopen op beterschap en weer wat extra miljoenen uit de zakken van de voorzitter lullen om de negatieve jaarrekening op te smukken. Quelle bordel!

deket
25 april 2022, 22:41
@Satanic
Nu had ik je toch meer intelligent geschat
Begrijp jij de context niet. Anderlecht gunt Union de titel omdat ze absoluut niet willen dat de boeren van VARhaeghe opnieuw kampioen worden
Soms kan clubliefde of haat ver gaan
Op de laatste speeldag verstoorden supporters van Beerschot de wedstrijd Union-Beerschot met een 0-0 ,en dit 5 minuten voor het einde. Scheidsrechters floot af wegens het niet kunnen garanderen van de veiligheid. Bleek dat de Beerschotsuppoters Union de 3 punten gunnen via forfaitaire nederlaag om hun rivalen van den Antwerp te gunnen
Anaway, Anderlecht speelden slecht gisteren,zoals tijdens de bekerfinale. En dit terwijl het seizoen met mooi voetbal werd beëindigd zoals in The Good old times

deket
25 april 2022, 23:15
Bedoel om hun rivalen van Antwerp een kloot af te trekken
Dus Union kreeg 3 punten. Antwerp de rivaal van Beerschot is concurent voor Union in PO1

bocariver
26 april 2022, 14:16
In last days , I looked final of cup of Belgium and of the cup of Spain.

About Belgium, it was a pathetic level, very boring , without movements. RSCA do not need to let Union win , they are bad enough (at this period) to make it without effort.

In Spain, it was spectacular, full of passion, with many opportunities of goals, with an incredible rhytm. Only common point , the end with some penalties after extra time.

Conclusion: None.

WANDELAAR5
26 april 2022, 22:23
Tegen mijn gewoonte in zit ik eens voetbal te kijken. Ik heb er geen spijt van. Als alle voetbalwedstrijden zo goed waren, dan zou ik vaker kijken. Real Madrid en Manchester City geven voetbalcollege!

Willem2
27 april 2022, 10:23
Media in Europa omvergeblazen door Manchester City en Real Madrid: ‘Dit was een ongelooflijke avond’
... https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/media-in-europa-omvergeblazen-door-manchester-city-en-real-madrid-dit-was-een-ongelooflijke-avond~a1b8d8ab/

Manchester Citry heeft verzuimd Real uit te schakelen en dat kan wel eens een hele dure misser worden. Manchester was eigenlijk veel beter.
Real gaat dat thuis waarschijnlijk wegpoetsen.

Willem2
28 april 2022, 14:21
Italiaanse media: Mino Raiola (54), zaakwaarnemer van Zlatan, De Ligt en Haaland, overleden

Raiola was jarenlang bekend als de belangenbehartiger van topvoetballers als Zlatan Ibrahimovic, Matthijs de Ligt, Paul Pogba en Erling Haaland. Hij werd geboren in Italië, maar groeide op in Haarlem waar zijn Italiaanse ouders een restaurant openden. Ook was hij de zaakwaarnemer van de Nederlandse internationals Matthijs de Ligt, Denzel Dumfries, Donyell Malen, Ryan Gravenberch en Owen Wijndal.

Raiola werd gezien als een van de meest invloedrijke spelersmakelaars ter wereld.
... https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/italiaanse-media-mino-raiola-54-zaakwaarnemer-van-zlatan-de-ligt-en-haaland-overleden~a17ae1e9/

Willem2
28 april 2022, 14:34
... https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/italiaanse-media-mino-raiola-54-zaakwaarnemer-van-zlatan-de-ligt-en-haaland-overleden~a17ae1e9/

hij schijnt nog niet overleden te zijn ...
moest nog even handelen...

broodpoot
28 april 2022, 14:38
nog niet zeker

https://twitter.com/KeesvandeRadio/status/1519656218318540801?ref_src=twsrc%5Egoogle%7Ctwcam p%5Eserp%7Ctwgr%5Etweet

Willem2
28 april 2022, 18:37
https://nos.nl/video/2426839-feyenoordfan-klaar-voor-halve-finale-tegen-marseille-als-020-het-kan-waarom-wij-niet

Picasso 1
28 april 2022, 19:30
hij schijnt nog niet overleden te zijn ...
moest nog even handelen...

Onderhandelt zelfs over het veergeld met Charon?

Willem2
28 april 2022, 20:03
Onderhandelt zelfs over het veergeld met Charon?

Inderdaad met de duivel :cool:

Willem2
30 april 2022, 16:56
De wereldberoemde voetbalmakelaar Mino Raiola is op 54-jarige leeftijd overleden. Dat heeft zijn familie bekendgemaakt via het Twitterkanaal van de spelersmakelaar van onder anderen Zlatan Ibrahimovic, Erling Braut Haaland en Matthijs de Ligt.
.... https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/wereldberoemde-voetbalmakelaar-mino-raiola-54-overleden~a3f5b2578/

Willem2
2 mei 2022, 12:15
Jan Smit wordt de nieuwe voorzitter van FC Volendam: ‘Dit was niet mijn plan’
... https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/jan-smit-wordt-de-nieuwe-voorzitter-van-fc-volendam-dit-was-niet-mijn-plan~ad2b168e/

Siberische tijger
2 mei 2022, 17:47
Laat me raden: de volgende single van Jan Smit gaat heten: heen en weer?

Willem2
2 mei 2022, 18:00
Laat me raden: de volgende single van Jan Smit gaat heten: heen en weer?

Nee, "op naar de top" ;)

Jack42
2 mei 2022, 19:44
Play offs in België:

Antwerp - Union 0 - 0
Anderlecht - Club Brugge 0 - 0

Hoezo saai! :sleep:

En Club Brugge werd een penalty onthouden! Die speler van Club werd duidelijk in de rug geduwd in het strafschopgebied!

deket
2 mei 2022, 22:57
Andersom gebeurde hetzelfde. Maar daar werd geen spel van gemaakt. En ik zat live perfect geplaatst om het te zien.
Ik zal in deze de filosofe Hannah Arendt citeren.
"FEITEN LEVEREN STOF VOOR MENINGEN,MENINGEN KUNNEN STERK UITEENLOPEN TOCH LEGITIEM ZIJN,ZOLANG ZE DE FEITELIJKE WAARHEID RESPECTEREN "
Met andere woorden, iedereen mag zijn mening hebben zolang het op feiten gebaseerd zijn
Eigenlijk vind ik deze bedenking van toepassing in elk topic,in alle polemieken
Feit : het Belgische departement arbitrage hield een overzicht van alle clubs die via de VAR het meest onterecht bevoordeeld werd.
1. Club Brugge.
De voorzitter van Club Brugge heet Bart Verhaeghe. Wel die krijgt al jaren niet zomaar de bijnaam, : VARhaeghe

deket
2 mei 2022, 23:38
De media, en ik zeg met nadruk niet de pers,want doorvoor moet je toch wat elementairs kunnen richten de nadruk op dat ene feit en zwijgen als vermoord over die pealtyfout op Amuzu
En dit zowel op het commerciele als het openbare journaal
Bij het weliswaar slaapverwekkende Extra Time legde men wel de nadruk op het evenwicht,dus de fout aan de overkant en niet gefloten penalty aldaar
En waar niet over gesproken blijkt,maar ik vind dit cruciaal, ; in de Engelse competitie kunnen ze bij duwfouten wel 20 keer voor strafschop fluiten,maar zij,de uitvinders van voetbal hebben door dat voetbal geen basket of nog erger ; korfbal is
Bij het Belgische en Nederlandse voetbal geeft men frequent rood voor een zuivere tackle op de bal,terwijl ze geniepige en zelfs zeer gevaarlijke fouten over het hoofd zien
Krijg er ijzeren kloten van

Willem2
3 mei 2022, 12:11
... voor een zuivere tackle op de bal,...

deze tackle was perfect

Wat een tackle: Malacia redt zege van Feyenoord met belangrijke ingreep
... https://www.voetbalprimeur.nl/videos/1028130/wat-een-tackle-malacia-redt-zege-van-feyenoord-met-belangrijke-ingreep.html
(filmpje)

Willem2
4 mei 2022, 14:34
Chelsea is houder van de Champions League en de Wereldbeker voor clubs, maar de Engelse topclub moet kort na het behalen van die successen serieus vrezen voor het voortbestaan. Verschillende Britse media melden dat een faillissement dreigt vanwege de complexe situatie waarin de club zit.

Momenteel speelt Chelsea onder een speciale licentie, waarmee de nummer drie van de Premier League het huidige seizoen mag uitspelen. Dat was noodzakelijk om het plotse vertrek op te vangen van Roman Abramovitsj, die vanwege de Britse sancties voor Russische oligarchen geen zaken meer mag doen in Engeland.

Haast geboden, maar situatie complex
Om ook voor volgend seizoen een licentie te krijgen, moet Chelsea uiterlijk 8 juni een nieuwe eigenaar hebben. Dat leek aanvankelijk geen probleem, gezien de vele potentiële kopers die zich meldden. Maar dat was omdat Abramovitsj had laten weten dat hij zijn lening aan Chelsea niet zou terugvorderen.

Nu de Rus die toezegging volgens Sky Sports heeft ingetrokken, komt het aankoopbedrag rond de 3 miljard euro te liggen, in plaats van de helft daarvan. Bovendien zal de Britse regering dan geen toestemming geven voor de verkoop, aangezien in dat geval een deel van de som in de zakken van Abramovitsj verdwijnt, wat onder de huidige sanctieregels niet mag.

Daarmee zit Chelsea in een houdgreep en lijkt een deal voorlopig ver weg, terwijl de tijd krap is en de gevolgen groot zijn. "Als de verkoop niet deze maand wordt afgerond, dreigt de club te verdwijnen", schrijft Sky Sports zelfs.
.... https://nos.nl/collectie/13888/artikel/2427471-chelsea-in-de-houdgreep-voortbestaan-engelse-topclub-op-het-spel

Willem2
4 mei 2022, 23:40
Real Madrid naar Champions League-finale na onwaarschijnlijke comeback tegen City
.... https://nos.nl/artikel/2427560-real-madrid-naar-champions-league-finale-na-onwaarschijnlijke-comeback-tegen-city

verslag komt nog van Picasso 1....
Heeft het binnenklimaat vervuilt met al zijn ducados en daarnaast nu dronken van geluk ...

Picasso 1
5 mei 2022, 00:57
Op miraculeuze wijze presteert Real het keer op keer om vanuit een volledig kansloze situatie terug te komen. Wat een thriller weer met wat voor wendingen en ontknopingen en dat tegen drie van de vijf belangrijkste favorieten om de CL te winnen (PSG, Chelsea en nu Manchester City (Bayern en Liverpool zijn de andere twee).
Die drie ploegen zullen waarschijnlijk ook niet snappen wat ze overkomen is nadat Real rijp voor de slacht leek.
Is natuurlijk niet enkel geluk (hoewel Real een hele berg van lijkt te hebben) maar natuurlijk ook de kwaliteit van Real spelers zoals Benzema, Rodrigo, Vinicius, Modric, Carvajal, Courtois maar ook Camavinga (jong talent die mogelijk een groot speler gaat worden).

Er staat ons in elk geval een mooie finale te wachten (Real - Liverpool) waarbij Real, net zoals bij de drie voorgaande tegenstanders, ook dan geen favoriet is.

WANDELAAR5
5 mei 2022, 13:57
Matchfixing loopt uit de hand:
https://nos.nl/l/2427573
Voetballer doodgeschoten op Curaçao. In de video klinken zo’n 15 schoten.

Of moet deze in het narcostaat topic?

deket
5 mei 2022, 21:57
Op miraculeuze wijze presteert Real het keer op keer om vanuit een volledig kansloze situatie terug te komen. Wat een thriller weer met wat voor wendingen en ontknopingen en dat tegen drie van de vijf belangrijkste favorieten om de CL te winnen (PSG, Chelsea en nu Manchester City (Bayern en Liverpool zijn de andere twee).
Die drie ploegen zullen waarschijnlijk ook niet snappen wat ze overkomen is nadat Real rijp voor de slacht leek.
Is natuurlijk niet enkel geluk (hoewel Real een hele berg van lijkt te hebben) maar natuurlijk ook de kwaliteit van Real spelers zoals Benzema, Rodrigo, Vinicius, Modric, Carvajal, Courtois maar ook Camavinga (jong talent die mogelijk een groot speler gaat worden).

Er staat ons in elk geval een mooie finale te wachten (Real - Liverpool) waarbij Real, net zoals bij de drie voorgaande tegenstanders, ook dan geen favoriet is.

Heel veel geluk,op de juiste momenten toegeslagen en een uitstekende keeper
Zelf had ik een,weliswaar bescheiden bedrag ingezet op Manchester City als eindwinnaar. Maar de witte brigade van wijken generaal François zorgt ervoor dat ik dit geld weer kwijt ben
Laat ons wel wezen. Eigenlijk beschikt City over een sterkere kern

deket
5 mei 2022, 22:12
Mijn gevoel over Manchester City is dubbel
Aan de ene kant voetbalde daar een mooie persoonlijkheid als Vincent Kompany als sterkhouder en kapitein, maar langs de andere kant komt het geld van City uit Abu Dhabi, een volledig fout land. Tegenover deze leiders lijkt zelfs Poetin een democraat
Dit zijn islamitische fascisme die de regels van de Financial Fair Play handig omzeilen.
Shirtsponsor Etihad staat officieel voor 80 miljoen per jaar onder contract. In werkelijkheid betaalde het slechts 9,6 miljoen. Het verschil werd opgehoest door sjeik Mansour. Zo zijn volgens de wet inkomsten en uitgaven in balans maar in de praktijk dus niet
Nu deze sjeik beschikt over een vermogen van meer dan 30 miljard euro. Dat werd bekend toen hij in 2008 het noodlijdende Manchester City overnam.
Ach, die buitenlandse overnemers? Noem mij een oude zak maar heb het er moeilijk mee.
Men kant om historische redenen vaak op Duitsland maar daar blijkt dit onmogelijk. Ook maar goed dat sommige Belgische en Nederlandse clubs hier nog niet aan toegaven

Picasso 1
5 mei 2022, 23:51
36867

deket
6 mei 2022, 00:39
Heel veel geluk,op de juiste momenten toegeslagen en een uitstekende keeper
Zelf had ik een,weliswaar bescheiden bedrag ingezet op Manchester City als eindwinnaar. Maar de witte brigade van wijken generaal François zorgt ervoor dat ik dit geld weer kwijt ben
Laat ons wel wezen. Eigenlijk beschikt City over een sterkere kern
Wijlen generaal Franco dus.
Maar ze hebben ook paars in hun kleuren en dat pleit dan weer voor hen.
Paars lijkt garant voor succes. Bezocht 2 keer onmiddellijk achtereen de mooie paarse saunaclub met op zaterdag liefst 54 dvps. En dat amper een week na Orthodox pasen
Met de Belgische paarse voetbalclub uit het Brusselse komt het ook wel terug goed

Willem2
6 mei 2022, 02:02
Feyenoord-spits Cyriel Dessers kon kort na afloop van de uitwedstrijd tegen Olympique Marseille (0-0) nog maar moeilijk geloven dat zijn elftal zich had geplaatst voor de finale van de Conference League. ,,Wie had dit aan het begin van het seizoen verwacht?” ....
https://www.ad.nl/europees-voetbal/cyriel-dessers-kan-het-nauwelijks-bevatten-de-fans-verdienen-een-volksfeest~a7d8cf98/

fantastisch dat Feyenoord in de finale staat.
Daar kan je wel denigrerend over gaan doen maar die wedstrijden werden met zeer veel beleving gespeeld en gaf weer een echt Europacupgevoel.

Giovanni van Bronckhorst heeft de finale van de Europa League gehaald met Rangers. Na een 1-0 nederlaag tegen RB Leipzig in de heenwedstrijd werd het vanavond 3-1 in Schotland.
... https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/giovanni-van-bronckhorst-met-rangers-naar-finale-van-de-europa-league~a681bd49/

Willem2
6 mei 2022, 14:21
Buitenlandse media lyrisch over Feyenoord: ‘De muur van Feyenoord stopte Olympique Marseille'

‘De muur van Feyenoord stopte Olympique Marseille’, doelde La Gazzetta Dello Sport op de defensieve zekerheid van de Rotterdammers. ‘Feyenoord verdedigde goed en kwam nauwelijks in de problemen. Olympique Marseille stierf op de rand van succes en Feyenoord vierde het feit dat ze na twintig jaar weer een Europese finale spelen’, aldus het Spaanse Sport. Ook de Daily Mail was complimenteus: ‘Feyenoord stootte Olympique Marseille vrij eenvoudig van zich af.’
.... https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/buitenlandse-media-lyrisch-over-feyenoord-de-muur-van-feyenoord-stopte-olympique-marseille~a4ca95d8/

deket
6 mei 2022, 18:11
Prima voor Feyenoord dat ze blijkbaar in de Kuip blijven. Die tempel ademt voetbal uit. Degene die de projectontwikkelaar en architecten aanspraken voor een verhuis voelen voetbal niet aan

Big30
6 mei 2022, 19:05
36873

deket
6 mei 2022, 19:18
....
https://www.ad.nl/europees-voetbal/cyriel-dessers-kan-het-nauwelijks-bevatten-de-fans-verdienen-een-volksfeest~a7d8cf98/

fantastisch dat Feyenoord in de finale staat.
Daar kan je wel denigrerend over gaan doen maar die wedstrijden werden met zeer veel beleving gespeeld en gaf weer een echt Europacupgevoel.

... https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/giovanni-van-bronckhorst-met-rangers-naar-finale-van-de-europa-league~a681bd49/
De ster van Feyenoord kon vorig seizoen niet mee bij een Belgische middenmoter. Zat op de bank en werd dan maar verhuurd bij Feyenoord. Geef het maar even mee.
Desalnietemin proficiat voor de Rotterdammers

Sphinx
6 mei 2022, 19:34
De ster van Feyenoord kon vorig seizoen niet mee bij een Belgische middenmoter. Zat op de bank en werd dan maar verhuurd bij Feyenoord. Geef het maar even mee.
Desalnietemin proficiat voor de Rotterdammers

Logisch, hij is in Genk helemaal verkeerd gebruikt. In theorie en in praktijk ís hij ook de mindere van Bogonda en Onoachu zelfs als die op hun slechtst waren. Het enige wat Dessers kan is goals maken, en juist dat lukte niet in Genk. In Rotterdam ging het ook héél moeizaam (hij wordt niet voor niks Mister 92 genoemd omdat ie altijd zo laat mogelijk scoort) en er zaten zelfs in de Conference League een paar keepersblunders tussen die hem geweldig in het zadel hielpen.

Willem2
6 mei 2022, 21:08
Edgar Davids als rechterhand Louis van Gaal mee naar WK in Qatar
.... https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/edgar-davids-als-rechterhand-louis-van-gaal-mee-naar-wk-in-qatar~ad0e872a/