Volledige versie bekijken : IJsberen en Voetbal, Eisbären und Fußball!!!
Willem2
22 augustus 2022, 18:19
Koekkoek
Hier de lijst
https://www.transfermarkt.nl/statistik/einnahmenausgaben
Chelsea is nog erger en vlak Barcelona niet uit. Maar die zullen waarschijnlijk nog moeten verkopen of gratis wegdoen van spelers.
Siberische tijger
22 augustus 2022, 18:34
Geen PSV-fans welkom in de Arena
https://www.nu.nl/voetbal/6219163/geen-psv-fans-welkom-bij-volgende-ajax-psv-vanwege-antisemitische-liederen.html
Bij de eerstvolgende editie van Ajax-PSV zijn geen supporters van PSV welkom, zo maakte de Amsterdamse burgemeester Femke Halsema maandag bekend.
deket
22 augustus 2022, 23:13
Hag zijn vel voorlopig gered . Sterker nog,; ik veronderstel dat de supporters van Manchester United al lang niet meer zo genoten hebben. Ze lieten de bal vooral aan Liverpool, die btw ook hun start gemist hebben. Klopp nochtans een goede coach,wel wat narcistisch. En Nederlandse trainers zie je vaak bij Europese topclubs. Hebben geen last van bescheidenheid en kunnen zich verkopen.
Ronaldo speelde gewoon hoor. Geen geschenk voor een trainer wanneer je bv zo iemand op de bank zet
deket
22 augustus 2022, 23:23
Gewoon gekeken op tv. Goede wedstrijd en verdiend gewonnen door Manchester United. Vrouwtje wilde gaan joggen op het strand maar dat zit er voor ondergetekende vol artritis niet meer in.
Doet mij eraan denken dat Hag zijn spelers deze week als straf een bosloop had gepland. Ze bleken via te computer te weinig gelopen te hebben. Nu zijn het wel miljonairs,vroeger waren we blij met een koffie en een broodje en ik had ,40 kilo geleden, nog jong en knap, nu niet meer jong, ook een hekel aan die boslopen. Hield wel van bossen. Trainer, kunnen we niet meer met de bal spelen? Neen, deket! Fysiek is essentieel.!
Dus nam ik altijd een binnenweg in dat bos,maar de trainer kreeg het door en nam zijn fiets om ons altijd te achtervolgen.
Nu dus voetbal op tv gevolgd met een lekkere Trappist en wat kaasblokjes van Leerdam . Dus de Nederlandse economie nog wat gesteund ook.
Sphinx
23 augustus 2022, 20:35
Aan de ene kant, Ten Hag toont lef dat hij Ronaldo passeert (wilde toch al weg, Marseille zegt nu ook Non tegen zijn komst) en Blokhoofd Maguire eruit flikkert, voor Varane, Anthony Langala en Malacia. En het bewijst meteen dat het soms moet klikken in een verdediging, een type Maguire samen Martinez werkt gewoon niet. Varane spreekt tenminste nog Spaans en is beweeglijker, Maguire kan nog net een bier bestellen in ballermann. Goed gedaan ook van Malacia. Gewoon een order geven om bij zn man te blijven en dat komt goed.
Aan de andere kant, Klopp heeft ook wel pech met blessures, als Liverpool volledig fit was geweest weet ik niet of het zo simpel was gegaan. Wel raar verdedigd van Van Dijk, ik snap dat je risico op hands wil verkleinen, maar stoor dan in ieder geval de opbouw, zo had zelfs Ollie Burke (schotse invalspits van Werder) die bal er nog in gekregen.
En natuurlijk grappig om te zien hoe iedereen eerst Ten Hag volledig de grond in schrijft (deja vu Mr Driessen) en dan ineens lyrischis geworden. Schijnt trouwens dat hij met die 13 km hardlooptraining ook gewoon mee gedaan heeft. Was volledig stuk, maar respect heeft ie nu afgedwongen.
deket
23 augustus 2022, 21:58
Ajax zal hun geliefde Marokkaan met open armen terug verwelkomen. En Chelsea wil hem kwijt dus niets zal de overgang nog in de weg staan. Zeker nu Anthony in Amsterdam op vertrekken staat
Willem2
23 augustus 2022, 22:46
Er zijn altijd clubs met meer geld .... Tottenham heeft ook interesse.
Big30
24 augustus 2022, 23:27
Fout Ramalho kost PSV ticket voor Champions League (en twintig miljoen euro)
PSV heeft zich niet geplaatst voor de groepsfase van de Champions League. Na het 2-2 gelijkspel in Glasgow werd woensdagavond in Eindhoven met 1-0 verloren. Voor PSV wacht nu de groepsfase van de Europa League.
Een doelpunt van spits Antonio Colak bleek voor het Rangers van trainer Giovanni van Bronckhorst voldoende voor een cruciale zege. Die goal viel na geklungel in de opbouw bij PSV.
In het seizoen 2018/2019 plaatste PSV zich voor de laatste keer voor de Champions League.
https://nos.nl/artikel/2441934-fout-ramalho-kost-psv-ticket-voor-champions-league-en-twintig-miljoen-euro
https://cdn.nos.nl/image/2022/08/24/890788/1280x720a.jpg
deket
25 augustus 2022, 13:01
Er zijn altijd clubs met meer geld .... Tottenham heeft ook interesse.
Deket kom eens kijken? Er ligt hier aan de haven ter hoogte van het Noorderterras een luxejacht van wel 100m lang.
En met ruimte voor Padel.! Ik reageerde met ; nou en? Daarvoor ga ik mijn vakantieverblijf niet verlaten en die hele hype rond Padel laat ik aan mij voorbijgaan.
Ja maar er is ook een schoonheidssalon aanwezig met echte deketmeiden voor pedicure enzo. Ah dat klinkt al meer interessant, van wie is die jacht? Wel van een 85jarige miljardair die eigenaar is van Tottenham kreeg ik te horen
Siberische tijger
25 augustus 2022, 19:06
https://www.nu.nl/champions-league/6219845/ajax-treft-liverpool-napoli-en-rangers-in-groepsfase-champions-league.html
De eerste groepswedstrijden van de Champions League zijn op 6 en 7 september. De laatste speelronde in de poulefase is op 1 en 2 november, waarna op 7 november de loting voor de achtste finales volgt.
deket
26 augustus 2022, 13:11
Die Rangers gaan niet een punt halen. Hoe komen die in de poules? Ah ja, het provincieploegje. Wat was dat? Deed pijn aan de ogen zodat ik een afspraak met de oogarts moest maken.
En het publiek leek er net zoals de spelers van PSV zelf niet meer in te geloven. Wat een verschil met gisteren in het Astridpark
Willem2
26 augustus 2022, 13:35
Met het uitvallen van Luc de Jong wisten opeens alle spelers niet meer wat ze moesten doen. Beetje raar.
Willem2
26 augustus 2022, 13:50
Een pittige loting voor de Nederlandse clubs in de groepsfase van de Europa League. Feyenoord zit in poule F met Lazio Roma, FC Midtjylland en Sturm Graz. PSV heeft Arsenal, FK Bodø/Glimt en FC Zürich geloot in poule A. De eerste speelronde vindt plaats op donderdag 8 september.
.... https://nos.nl/artikel/2442110-feyenoord-loot-lazio-roma-psv-tegen-arsenal-in-groepsfase-europa-league
https://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/406410/feyenoord-tegen-lazio-psv-treft-arsenal-in-europa-league/
De mannen uit Brussel spelen in groep D.
Dat is Union Sint Gillis ....
Anderlecht zit in pot 3 van de conference cup.
AZ en Gent in pot 1. Loting vanmiddag
Picasso 1
26 augustus 2022, 17:13
Meanwhile in heaven...
https://www.youtube.com/watch?v=08FrdPcFTns
bocariver
26 augustus 2022, 20:29
Georginio Wijnaldum will miss WC in Qatar after a broken leg. -1 for Oranje
Jesus Corona broke his knee. -1 for Mexico
In France, we wait news from Pogba and Kante.
Big30
27 augustus 2022, 21:39
37380
Picasso 1
29 augustus 2022, 15:29
Spaanse dames winnen WK sub20.
37389
Verder vocht Oranje om het brons tegen Brazilië maar Brazilië was met 4-1 te sterk.
deket
29 augustus 2022, 21:06
37380
Italië is een.mooi land. Veel kunst,geschiedenis en.lekker eten. Zonnig weer en minder dicht bevolkt
Big30
30 augustus 2022, 08:17
37391
Een bizarre soap.
deket
30 augustus 2022, 19:43
Zijn soms vetbetaalde kleuters
deket
31 augustus 2022, 00:01
Krijg op mijn mail het volgende bericht : Stengs(Nice,ex AZ67) verliest Antwerp boven PSV.
Nu Antwerpen verliezen boven Eindhoven doen veel Nederlanders, zeker in het weekend. Maar voetbalclub Antwerp was op zoek naar een vervanger voor hun Zwitserse spits Grey, die langdurig geblesseerd blijkt en voorheen Oranjespits Jansen op de bank hield.
Wel veel Nederlanders momenteel bij voetbalclub den Antwerp. En in Antwerpen ook
bocariver
31 augustus 2022, 00:26
Stengs was like a ghost in french league 1.
He was victim of a game plan that he can not play.
Or, he lost himself in Azur coast ...
Willem2
31 augustus 2022, 21:13
Gelukkig is het vandaag in Nederland voorbij met de transfers. Iedereen is bezig met inflatie maar in de voetbalwereld wordt gesmeten met geld.
Anthony :hammer:
deket
31 augustus 2022, 22:58
Gelukkig is het vandaag in Nederland voorbij met de transfers. Iedereen is bezig met inflatie maar in de voetbalwereld wordt gesmeten met geld.
Anthony :hammer:
Bij jullie al gedaan? Kunnen we geen overbodige spelers meer stallen in Nederland. In België loopt het nog tot en met 6 september
deket
1 september 2022, 19:14
Ondertussen ruilt Jan Verthongen Benfica voor Anderlecht.
Wesley Hoedt die nu centraal achterin speelt gaat hier niet gerust mee zijn. Ik zie Jan Vertonghen op zijn 35jaar immers niet meer op de linkerback spelen
Siberische tijger
1 september 2022, 21:19
Ondertussen speelt Anderlecht tegen KAA Gent: een wedstrijd blaasvoetbal aan zee met windkracht 6 is leuker om naar te kijken.;)
Big30
1 september 2022, 22:48
Ondertussen speelt Anderlecht tegen KAA Gent: een wedstrijd blaasvoetbal aan zee met windkracht 6 is leuker om naar te kijken.;)
Hoho niets mis met blaasvoetbal! Niveau van Anderlecht was erbarmelijk. Vond Gent wel aardig spelen trouwens.
37414
Willem2
2 september 2022, 14:26
Bondscoach Louis van Gaal heeft 32 spelers opgenomen in zijn voorselectie voor de Nations League-duels met Polen en België later deze maand. Opvallende namen zijn Joey Veerman, Brian Brobbey, Kenneth Taylor en Pascal Struijk.
Nathan Ake, Steven Berghuis, Steven Bergwijn, Justin Bijlow, Daley Blind, Brian Brobbey, Jasper Cillessen, Jordy Clasie, Memphis Depay, Virgil van Dijk, Denzel Dumfries, Jeremie Frimpong, Mark Flekken, Cody Gakpo, Ryan Gravenberch, Vincent Janssen, Frenkie de Jong, Davy Klaassen, Teun Koopmeiners, Matthijs de Ligt, Tyrell Malacia, Bruno Martins Indi, Andries Noppert, Remko Pasveer, Devyne Rensch, Marten de Roon, Pascal Struijk, Kenneth Taylor, Jurrien Timber, Joey Veerman, Stefan de Vrij, Wout Weghorst
Afwezigen
Ten opzichte van eerdere selecties zijn Hans Hateboer, Tim Krul, Jerdy Schouten, Jordan Teze en Guus Til er niet bij.
Ook Arnaut Danjuma (geblesseerd), Luuk de Jong (geblesseerd), Rick Karsdorp, Noa Lang (geblesseerd), Georginio Wijnaldum (geblesseerd) en Owen Wijndal behoren niet tot de selectie.
..... https://nos.nl/collectie/13873/artikel/2442995-van-gaal-verrast-met-namen-als-struijk-en-noppert-in-voorlopige-selectie-richting-wk
Willem2
3 september 2022, 11:47
Transfergoeroe
https://nos.nl/artikel/2443108-nieuw-fenomeen-verbaast-voetbalwereld-zelfs-ziyech-dacht-hoe-dan
weer iets waar we niets aan hebben.
deket
5 september 2022, 19:56
Hoho niets mis met blaasvoetbal! Niveau van Anderlecht was erbarmelijk. Vond Gent wel aardig spelen trouwens.
37414
En hoe geeft het provincieploegje dit weekend gespeeld? Eens kijken, Tja geen verassing, weer verloren. Tegen Twente waar Michel Vlap het mooie weer maakt. Diezelfde Vlap kon bij Anderlecht niet mee. Geef het maar even mee.
En nu we toch bezig zijn met een analyse betreffende het afgelopen voetbalweekend, merk ik dat de Rangers ingemaakt werden door hun rivalen uit Celtic met 4-0.
Deze Rangers met van Braadworst als trainer blijkt gewoon een zeer zwakke club. Hoe komen die in de CL? Ah ja,bijna vergeten, ; het provincieploegje
Big30
5 september 2022, 22:17
Voor de liefhebbers van 1 van de minst interessante Europese competities.
37425
Zoek uw favoriete club en trek uw conclusies :biggrin:.
Big30
5 september 2022, 22:18
Bovenaan zonder puntverlies Antwerpen.
37426
deket
7 september 2022, 14:54
Tuchel heeft per direct zijn ontslag gekregen bij Chelsea na de nederlaag tegen Zagreb.
Heeft Ruud Gullit al terug een baan of is hij aan het rentenieren? Die werkte daar in Londen toch ook ooit als coach?
WANDELAAR5
7 september 2022, 20:38
Hij heeft als coach niet veel klaar gespeeld. In 2017 nog even assistent geweest. Ik denk niet dat Chelsea hem gaat vragen.
37435
Als voetballer was hij briljant. O.a. Op het gewonnen EK hadden de Russische analisten het opgegeven om zijn acties te voorspellen.
Willem2
8 september 2022, 19:56
PSV speelt beter, maar te langzaam, dus ze gaan verliezen ...
Siberische tijger
8 september 2022, 20:42
1-1 maar het was niet best wat PSV liet zien.
In dezelfde poule wint Arsenal uit bij Zürich met 1-2.
Willem2
8 september 2022, 20:49
Het is onbegrijpelijk dat ze de Johan Cruijff schaal gewonnen hebben en nu zo dramatisch spelen.
Willem2
8 september 2022, 22:48
Feyenoord is afgeslacht en bij Nice tegen Köln was ook een slachtpartij.
Willem2
9 september 2022, 12:34
Hier weer een voorbeeld van een totale doorgedraaide voetbalwereld:
FC Barcelona wil hoe dan ook de afgesproken veertig miljoen euro ontvangen voor Antoine Griezmann, ook al probeert zijn huidige werkgever Atlético Madrid er alles aan te doen om dat te voorkomen. Barça overweegt naar de rechter te stappen als het bedrag niet op de Catalaanse rekening verschijnt.
.... https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/bizarre-wending-in-soap-rond-antoine-griezmann-fc-barcelona-dreigt-met-rechtszaak~ae7f4b80/
Willem2
9 september 2022, 13:22
Streep door Premier League-weekend wegens overlijden Queen Elizabeth
.... https://nos.nl/collectie/13912/artikel/2443943-streep-door-premier-league-weekend-wegens-overlijden-queen-elizabeth
satanic surfer
11 september 2022, 16:03
Goh, Anderlecht gaat de boot in op het veld van Westerlo en staat na een 1 op 12 ergens midden in het pak vooralsnog met 10 punten na 8 speeldagen. 4 nederlagen al, de eerste crisis loert alweer om de hoek...Mits winst vanmiddag kan Antwerp al een kllofje van 14 punten slaan. Club Brugge lijkt stilaan op toerental te komen en borduurt gestaag verder na de olijke winst in de Champions League woensdag en staat al 9 punten voor op les mauves...Oh ja, er was ook een Europese zege voor Anderlecht als schaamlapje voor het armtierige vertoon in de competitie midweeks tegen het vermaarde&gerenommeerde Silkeborg :rolleyes:...
In Eviva Espana behoudt Real vooralsnog een perfecte score na 5 speeldagen doch Barcelona imponeert eveneens met 13 op 15 en de onvermijdelijke Lewandowski scoort altijd&overal...Een titel voor de sjoemelaars lijkt opzekers mogelijks doch alla, in dat vreemde siestaland mag onderwijl op voetbalvlak nix meer verbazen...
In Duitsland speelt Bayern voor de derde speeldag terreke slechts gelijk en is het een ware nek-aan-nekrace met een handvol teams rondom 12 op 18 op de spreekwoordelijke Taschentuch. Dortmund ging met 3-0 de boot in gister en momenteel strijden Union Berlin (dat midden vd week nog verloor van het Belgische Union) en fc Köln zowaar voor de virtuele leidersplaats...dolletjes.
In Engeland overleed er een ouwe taart en wegens me compleet onduidelijke redenen werd tengevolge de speeldag opgeschort..Qua theatraal rouwen kan men de Hengelanders bezwaarlijk lessen leren...
Willem2
11 september 2022, 16:32
Met hangen en wurgen wint PSV....
Big30
11 september 2022, 16:37
37454
deket
12 september 2022, 23:19
Met hangen en wurgen wint PSV....
Wat een grap,die penalty, alleen zal enkel het provincieploegje ermee kunnen lachen. Zulke voordelen geven ze dus niet alleen in België betreffende Club Brugge
En wat een irritant ventje, die Simons. Blijft eerst als dood liggen en dan onmiddellijk weer springlevend recht. Bah,bah. Speelde ik nog ,dan vloog hij 2 meter de hoog te in. Vond dat Vaesen,die keeper zich nog kalm hield
Big30
12 september 2022, 23:57
37458
deket
13 september 2022, 00:17
37458
De jeugdopleiding op Neerpede, dus complex van Anderlecht krijgt terecht heel veel internationale lof,waardering en respect.
Maar de tegenstand in die jeugdreeksen kan niet op tegen het hoge niveau dus winnen die van Anderlecht wekelijks met 20-0 of zo. Dus ze hebben het in de jeugd te gemakkelijk.
deket
13 september 2022, 00:49
Winnen die van Anderlecht ,daar bedoel ik dus mee dat ze niet winnen van Anderlecht, maar dat Anderlecht altijd te gemakkelijk wint en daar volgens mijn bescheiden mening de oorzaak ligt dat de jongeren,waar Kompany zo in geloofde bij sterkere tegenstand zich moeilijk kunnen doorzetten omdat ze het dus te gemakkelijk hadden in de jeugdreeksen.
Het mag ook wel gezegd worden dat jeugdwerking daar een enorme positieve impact heeft tegen jeugdcriminaliteit, jongeren zonder perspectieven en doel geeft hen ambitie en structuur. Voetballen ipv hangjongeren die tasjes van oudere dames stelen dús. Eigenlijk zou de overheid de club volop moeten steunen
felrops
13 september 2022, 23:01
Mooie Brugse avond daar in Porto. Knappe wedstrijd. Brugge was echt sterk. Dit gaan we niet vaak nog meemaken.
satanic surfer
13 september 2022, 23:13
Eerst effie gecheckt of ze bij Sporza niet iedereen in het ootje namen doch welneen:
Porto-Club Brugge: 0-4 ...Quelle surprise. Ook Leverkusen verrast door Atletico Madrid met 2-0 naar huis te sturen. Club dus met 6 op 6 doch nog niks gegarandeerd doch zou overwinteren mogelijk zijn?? Lijkt me dat dit in de CL voor een Belgisch team onuitgegeven is zulk een eclatante zege.
Ajax verliest op de valreep met 2-1 in Liverpool doch blijft kansrijk op overwintering in de CL. Bayern verslaat Barcelona met 2-0...Verrassende winst voor Sporting Lissabon tegen Tottenham eveneens 2-0...
Willem2
15 september 2022, 10:45
Met zijn acrobatische treffer tegen zijn oude club Borussia Dortmund (2-1) liet Manchester City-spits Erling Haaland de wereld weer eens versteld staan. Internationale media kwamen superlatieven tekort om het kunststukje te beschrijven dat deed denken aan het beste werk van grootmeesters als Johan Cruijff en Zlatan Ibrahimovic. ,,Dit ga je in lange tijd niet meer zien.”
.... https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/erling-haaland-of-toch-johan-cruijff-noor-doet-iedereen-versteld-staan-met-kopie-van-iconische-goal~a47f96ae/
met filmpje
satanic surfer
15 september 2022, 19:39
Yo, Haaland zal binnen afzienbare tijd mits ie gezond blijft ALLE doelpuntenrecords verbrijzelen aan dit tempo. Temidden deze compleet van de pot gerukte miljoenentransfers her en der zal blijken dat City een koopje deed. 9 potjes vooralsnog dit seizoen en al 13 goals als nieuweling bij City. Qua carrièrecijfers vanaf 2018 loopt ie 1 op 1 qua numbers, onwaarschijnlijk. Bottom line start je als ploeg simpelweg met 1-0 voorsprong als je dit fenomeen in je elftal hebt staan. ss is uitermate benieuwd welke nieuwe maatstaf hij gaat zetten als PremierLeaguerecord want behoudens blessures gaat ie toch 40+goals maken daar.
Stief
15 september 2022, 20:32
https://www.voetbalnieuws.be/news/678680/van-bommel-duidelijk-over-club-brugge-dat-zeg-ik-al-lang
Royal Antwerp FC is bezig aan een indrukwekkende reeks in de Jupiler Pro League. De Great Old won zijn eerste acht wedstrijden en pronkt op kop met 24 op 24. Antwerp is al uitgeschakeld in Europa en kan zich daardoor volledig focussen op de vaderlandse competitie. Daarin wacht nu vrijdag RFC Seraing. Een hapklare brok lijkt het in eerste instantie. Coach Mark van Bommel ziet dat anders. Hij wil Les Métallos zeker niet onderschatten. Seraing verloor op de vorige speeldag op eigen veld van Club Brugge, dat ondertussen ook nog eens FC Porto vernederde in het Drakenstadion. De Nederlander liet op zijn persbabbel voor de wedstrijd tegen Seraing duidelijk weten wat hij vond van de prestatie van Blauw-Zwart.
"Uitstekend! En daarom zeg ik al van bij het seizoenbegin dat Club Brugge de favoriet is voor de titel. Maar toen geloofde niemand me", vertelde Van Bommel. Hij lijkt zo de druk nog steeds bij Club Brugge te leggen in het kampioenschap. "Dit is niet alleen mooi voor de Europese coëfficiënt van België, maar ook voor de uitstraling van het Belgisch voetbal. Leverkusen en Porto kloppen, dat doe je niet zo gemakkelijk. En dan nog de manier waarop", gooide hij er nog achteraan.
RECORD SCHERPER STELLEN
Met acht overwinningen op een rij verbrak Antwerp het eigen clubrecord van opeenvolgende zeges. De honger lijkt echter nog niet gestild met tien zeges op een rij in het vizier. Na de thuiswedstrijd tegen Seraing wacht stamnummer één een busreis naar West-Vlaanderen. Daar kijkt het op speeldag 10 KV Kortrijk in de ogen. Om opnieuw clubgeschiedenis te schrijven?
satanic surfer
16 september 2022, 21:37
Yo, de metropool maakt weer school :cool: en het staat bij rust 2-1 voor tegen Seraing...mal gucken of de perfecte score wordt doorgetrokken...
Big30
16 september 2022, 23:51
Antwerp blijft op kop van het klassement blinken met het maximum der punten. Het won een 9e keer tegen staartploeg Seraing. Antwerp opende met 2 snelle goals, maar Seraing knokte zich helemaal terug in de match met een tegengoal kort voor de rust. Antwerp speelde een slechte tweede helft, maar aan de score veranderde niets meer.
https://sporza.be/nl/matches/voetbal/jupiler-pro-league/2022-2023/regulier/09/antwerp-rfc-seraing-antwerp-haalt-27-op-27-na-snelle-goals-maar-seraing-maakt-er-nog-match-van~1655900107632/
Big30
18 september 2022, 19:37
37485
AZ te sterk voor Ajax, dat koppositie eredivisie nu kwijt is aan PSV - https://nos.nl/l/2445097
Sphinx
18 september 2022, 21:16
Toch maar weer bewezen dat je niks hoeft te kunnen als voetbalanalist. Hebben ze eerst PSV flink af lopen kraken om het geknoei in de bestuurskamer, maar er van winnen lukt Feyenoord even goed niet. Als de RvC zijn zin had gekregen was De Jong misschien op post gebleven, maar of ze dan van Feyenoord hadden gewonnen...
Het keepersprobleem in Nederland waar men eerder nog over sprak zie ik ook niet echt meer. Cillesen houdt de nul, Pasveer heeft ondanks de verliespartijen tegen Liverpool en AZ toch zijn mooie reddingen. Flekken blijkt in DE toch ook op keepen met de handen te trainen en Noppert is ondanks die tegengoals vorige week Bijlow voorbij... voorlopig althans. Nou alleen hopen dat de Polen Rafal Gikiewicz van Augsburg niet oproepen, die heeft een te hoog niveau op dit moment ;)
deket
19 september 2022, 23:16
Eerlijk en zonder sarcasme? Ik kan mij geen echte Nederlandse topkeeper herinneren. Jan Ruiter en Nico de Bree, een béétje maar dat is zelfs nog langer geleden dan het ijskonijn.
Hoe komt dat toch? Ik veronderstel dat ze tijdens de jeugd opleidingen in Nederland iemand die minder goed kan voetballen in de goal zitten.
WANDELAAR5
20 september 2022, 22:56
Edwin van de Sar, Jan van Beveren, Jan Jongbloed, Eddy Pieters Graafland, Piet Schriivers, Hans van Breukelen, Frans de Munck…
Is zo de Alzheimer weer een beetje opgetrokken Deket? ;).
deket
20 september 2022, 23:44
Edwin van de Sar, Jan van Beveren, Jan Jongbloed, Eddy Pieters Graafland, Piet Schriivers, Hans van Breukelen, Frans de Munck…
Is zo de Alzheimer weer een beetje opgetrokken Deket? ;).
Beste W5 ,Edwin van de Sar = het ijskonijn en vernoemde ik in mijn post. Jongbloed maakte vooral furore omdat hij onder Johan Cruijff zijn invloed als keeper meevoetbalde maar top?
De andere doelmannen die jij hebt opgenoemd zijn zeker niet matig,maar ook niet top.
bocariver
21 september 2022, 16:22
League of nations is back this next week.
Last winner from this competition : France... is already eliminated and we need to try to avoid relegation in B league.
We will try with a B team: Pogba, Kante, Digne, Hernandez, Benzema, Coman,Rabiot,Kamara,Lloris,etc..... are injured.
It will not be a preparation for WC 22. There will be no preparation....
Only good news, Ousmane Dembélé who is the champion of injuries , is in good shape since 6 months. We need a victory afainst AUstria.
About WC, looks like Pogba will be out at 80 %. Aurélien Tchouaméni will have his chance. I am very woory about our defensuve line...
No defense, No victory...
pietpotent44
21 september 2022, 17:52
Beste W5 ,Edwin van de Sar = het ijskonijn en vernoemde ik in mijn post. Jongbloed maakte vooral furore omdat hij onder Johan Cruijff zijn invloed als keeper meevoetbalde maar top?
De andere doelmannen die jij hebt opgenoemd zijn zeker niet matig,maar ook niet top.
Jan van Beveren is de beste Nederlandse keeper ooit.
Die had eigenlijk in 1974 en 1978 onder de lat moeten staan bij Nederland.
Dat atletisch vermogen had ie geerfd van zijn ouders (die aan atletiek deden).
https://www.youtube.com/watch?v=SAtadYfk59g
deket
22 september 2022, 23:34
Vanavond Europees paniekvoetbal. Coach van België zei onder de indruk te zijn betreffende het debuut van Debast, ikzelf was niet verbaasd vermits hij uit een van de beste jeugdopleiding ter wereld komt.
De landgenoten van Pret blijven er echter op los knoeien. Gaat Erdogan, die op strafkamp sturen?
deket
23 september 2022, 23:31
Duitsers verliezen thuis tegen Hongarije!
Verkeerde Goulash gegeten?
Willem2
25 september 2022, 23:49
Het Nederlands voetbalelftal heeft met een 1-0 zege op België een plekje bij de Final Four van de Nations League veiliggesteld. In de Johan Cruijff Arena leek de wedstrijd op een doelpuntloos gelijkspel af te stevenen, maar een kwartier voor tijd maakte Virgil van Dijk uit een corner toch nog een doelpunt.
.... https://nos.nl/artikel/2446007-nederlands-elftal-plaatst-zich-voor-final-four-na-overwinning-op-belgie
Een analyse hoeft niet maar over 2 wedstrijden is het wel duidelijk dat er nog wel wat te doen is in Belgie. Het team lijkt over zijn top heen te zijn.
Het nederlands elftal is aardig maar absoluut geen favoriet.
peterp095
26 september 2022, 06:55
Over welke top ? Wat hebben ze dan al gewonnen ?
Willem2
26 september 2022, 08:59
Hoho niet zo negatief, zeker een belg :rolleyes:
Ja, Belgie staat nu wel op 2 terwijl ze toch heel lang op 1 stonden in de ranking https://www.fifa.com/fifa-world-ranking/men?dateId=id13750
ze hebben dan misschien niks gewonnen maar deden wel altijd mee en dat kan je van Messi ook zeggen.
Picasso 1
26 september 2022, 12:04
Over welke top ? Wat hebben ze dan al gewonnen ?
Een WK of EK winnen kan maar één land. Betekent niet dat andere landen niet tot de top behoren. België heeft de afgelopen acht jaar op WK's en EK's continu minimaal kwartfinales bereikt en is derde geworden bij de laatste WK. Dat bereiken maar weinig landen en zeker niet structureel gedurende een wat langere periode, dus dan kan je wel stellen dat België momenteel nog bij de toplanden hoort.
Nederland zit in een fase van ups en downs en kan in principe van elk land winnen (en van elk land verliezen).
peterp095
26 september 2022, 12:55
Je schrijft het zelf, Nederland zit in een fase van ups en downs en wat heeft Belgie tegen Nederland laten zien ?
Het is niet omdat je enkele toppers hebt a la Debruyne en Courtois dat je hoog van de toren moet blazen.
Verwachtingen op grote toernooien zijn niet ingelost.
Belgische pers is het er momenteel ook over eens.
Willem2
26 september 2022, 13:05
Zeno Debast versus Virgil van Dijk op hoekschop, niet de beste keuze zo blijkt achteraf. Niet verrassend werd de beslissende fase uit Nederland-België grondig besproken. Degryse: “Een ongelukkige beslissing.” Courtois: “Van Dijk is koppen groter. Alderweireld, Vertonghen of Onana was logischer.”
... https://www.hln.be/rode-duivels/debast-man-op-man-met-van-dijk-is-een-fout-cruciale-fase-uit-oranje-belgie-wordt-duchtig-besproken~ac3ee1c6/
ophemelen en afkraken ...
https://www.gva.be/cnt/dmf20220925_95152221
maar er zijn ook optimisten...
https://www.voetbalkrant.com/nieuws/2022-09-25/verrassende-opinie-belgie-is-een-van-de-grootste-kanshebbers-op-het-wk
die moet je dan wel vinden in Eindhoven
Belgische media kritisch na ‘bittere nederlaag’ tegen Oranje: ‘Gelukkig hebben we Remco Evenepoel’
.... https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/belgische-media-kritisch-na-bittere-nederlaag-tegen-oranje-gelukkig-hebben-we-remco-evenepoel~a3447e39/
Husky
26 september 2022, 14:16
Nederland had vooral in de tweede helft België met grote cijfers moeten verslaan,maar Bergwijn en Klaassen verprutste de mooiste kansen,
en dat nog zonder de Jong en Depay de absolute smaakmakers van het Nederlandse team:)
WANDELAAR5
26 september 2022, 14:50
Zeno Debast versus Virgil van Dijk op hoekschop, niet de beste keuze zo blijkt achteraf. Niet verrassend werd de beslissende fase uit Nederland-België grondig besproken. Degryse: “Een ongelukkige beslissing.” Courtois: “Van Dijk is koppen groter. Alderweireld, Vertonghen of Onana was logischer.”
Deket had het al voorspeld. Die jeugdopleiding van Anderlecht is waardeloos omdat ze te weinig tegenstand krijgen. Zo kweek je geen mannen voor echte wedstrijden. Beter geen spelers meer opstellen uit de jeugdopleiding van Anderlecht voordat ze minstens een jaar of 3 hebben leren strijden in een echte competitie in Duitsland, Engeland, Spanje of Italië.
Overigens vond Louis van Gaal België veel beter voetballen. Ze waren tot het laatste kwartier de bovenliggende partij. Nederland creëerde tot die slotfase veel te weinig.
Willem2
26 september 2022, 15:17
Overigens vond Louis van Gaal België veel beter voetballen. Ze waren tot het laatste kwartier de bovenliggende partij. Nederland creëerde tot die slotfase veel te weinig.
Het aantal kansen dat Nederland nog kreeg in die laatste 20minuten waren heel groot en het belgische team mag blij zijn dat het nu slechts bij 1-0 bleef.
deket
26 september 2022, 18:04
Wel er eerlijkheidshalve aan toevoegen dat België hun beste spits en een van de sterkhouders moest missen. Romelo Lukaku
WANDELAAR5
26 september 2022, 18:11
En Nederland mag blij zijn dat die laatste omhaal op de lat uiteen spatte… :)
Big30
26 september 2022, 18:59
37520
https://sporza.be/nl/2022/09/26/van-gaal-ik-kijk-alleen-naar-belgie-als-we-tegen-ze-moeten-spe/
Willem2
26 september 2022, 19:04
Wel er eerlijkheidshalve aan toevoegen dat België hun beste spits en een van de sterkhouders moest missen. Romelo Lukaku
Ja dat klopt. De Jong en Depay speelden niet mee.
Als Kuifje niet meedoet dan is er pas een groot probleem.
deket
26 september 2022, 23:09
37520
https://sporza.be/nl/2022/09/26/van-gaal-ik-kijk-alleen-naar-belgie-als-we-tegen-ze-moeten-spe/
Vroeger, toen geluk nog heel gewoon was en ondergetekende jong en knap,nu niet meer jong, voetbalde Louis van Gaal ooit als profvoetballer in België bij den Antwerp. Voetballen lijkt mij wel wat overdreven. Hij zat altijd op de bank en mocht heel sporadisch enkele minuten meedoen.
bocariver
27 september 2022, 20:34
Final 4 of league of nations: Netherland, Italy,Croatia, Portugal or Spain. I hope that Croatia will win his first trophy.
France saved his place in league A without great game. Good news, Kanté is back to training...
England, Austria,Wales and Czech (or Switzerland) fell in league B. Only England made mistakes. Israel, Bosnia, Scotland (or Ukraina), Norway (or Serbia) will replaced them.
Willem2
27 september 2022, 21:48
Vroeger, toen geluk nog heel gewoon was en ondergetekende jong en knap,nu niet meer jong, voetbalde Louis van Gaal ooit als profvoetballer in België bij den Antwerp. Voetballen lijkt mij wel wat overdreven. Hij zat altijd op de bank en mocht heel sporadisch enkele minuten meedoen.
van Gaal was een wat houterige voetballer maar hij kon wel redelijk voetballen. Maar eigenlijk gaat het niet om zijn voetbalkwaliteiten maar om zijn coachkwaliteiten. En ja, van Gaal is behoorlijk arrogant, maar heeft overal wel bewezen dat hij een goede coach is. En dat het een goede coach is komt voor een groot gedeelte door zijn opleiding., hij is namelijk didactisch zeer sterk. En dat deket is nu juist het grote probleem bij veel zogenaamde topclubs die ex-topvoetballers aanstellen zonder enige coachervaring. Nog niet zolang geleden dacht Wesley Sneijder dat een verkorte opleiding voor hem al te veel was. Tja, dat wordt dus nooit een trainer en ook geen voetbalmanager ofzoiets...
Big30
27 september 2022, 22:41
Spanje wint dan uiteindelijk toch nog uit van Portugal met 0-1 en daarmee is ook de laatste deelnemer aan de final 4 bekend.
Willem2
28 september 2022, 00:43
Ajax heeft het seizoen 2021-2022 afgesloten met een verlies van 24,3 miljoen euro. De landskampioen presenteerde dinsdag de jaarcijfers. Het seizoen hiervoor (2020-2021) bedroeg het verlies van Ajax 8,1 miljoen euro.
Volgens de Amsterdamse club heeft de coronacrisis ook afgelopen seizoen een ,,forse impact” gehad op de financiële resultaten. Zo moesten de clubs uit het betaalde voetbal in de eerste seizoenshelft veel wedstrijden zonder publiek of met beperkte aantallen toeschouwers spelen. Ajax gaf vorig seizoen bovendien meer geld uit op de transfermarkt dan dat er binnen kwam. Dat alles bij elkaar leidde tot een verlies van bijna 25 miljoen euro.
... https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/ajax-presenteert-miljoenenverlies-coronacrisis-een-forse-impact-gehad~a634db2f/
bocariver
28 september 2022, 00:48
I was thinking that Spain can not win with a 9 like Morata. Result : goal from Morata at 88'. I see bad in future at this moment.... I think that France can not win next world cup...
Willem2
2 oktober 2022, 16:29
Schok na stadionramp Indonesië: 'Mensen leven hier voor het voetbal'
De wedstrijd was al aangemerkt door de politie als risicowedstrijd: Arema FC tegen Persebaya Surabaya. Op advies van de politie waren er dan ook geen uitsupporters bij het duel aanwezig. Toch ging het mis. Nadat Arema FC op eigen veld met 3-2 had verloren, stormden supporters van de club het veld op om hun ongenoegen te uiten.
Om de menigte uiteen te drijven vuurde de politie, in weerwil van de regels van de wereldvoetbalbond FIFA, traangasgranaten af. Er ontstond grote paniek. Uiteindelijk kwamen zeker 125 mensen om het leven en raakten 180 mensen gewond.
.... https://nos.nl/artikel/2446785-schok-na-stadionramp-indonesie-mensen-leven-hier-voor-het-voetbal
Big30
2 oktober 2022, 18:13
37559
37560
satanic surfer
2 oktober 2022, 23:46
In Bellege verliest Antwerp op Kortrijk en wordt tengevolge z´n maximale puntenoogst een halt toegeroepen. Racing Genk én Club Brugge wonnen wel en sluipen dus dichterbij. Wederom verlies voor AAGent én Anderlecht die keurig in de middenmoot hangen. 5é verliespartij voor Anderlecht na 10 speeldagen, onthutsend bijna.
In Spanje speelt ook Real Madrid z´n maximum kwijt na een gelijkspel, Barca wint wél via de onvermijdelijke Lewandowski en staat nu samen met Real op kop.
In Engeland veegde Manchester City de vloer aan met Man United in de derby, 6-3 en dat was geflatteerd want het stond 6-1 en dat was generlei overdreven. Unicum in de Premier League, voor het eerst 2 hattricks voor 2 spelers uit dezelfde ploeg, dolletjes. Uiteraard wederom een hoofdrol voor Erling Haaland met 3 treffers plus 2 assists voor andere hattrickvogel Phil Foden...De Noorse goalgetter heeft nou in drie opeenvolgende thuismatchen telkenmale 3 goals gemaakt en staat na 8 potjes op 14 treffers...Onwaarschijnlijke cijfers voor deze geweldenaar en waar dat gaat eindigen qua cijfers lijkt beangstigend voor de geschiedenisboeken...Liverpool leed opnieuw puntenverlies, 3-3 tegen revelatie Brighton waar Leandro Trossard een hattrick scoorde, hopelijk krijgt ie bij de Rode Duivels eindelijk ´ns wat méér spelminuten want het lijkt hoogstbenodigd richting WK voor de stilaan krasselende Belgische ploeg...
Big30
2 oktober 2022, 23:54
37564
deket
3 oktober 2022, 19:59
Cambuur? Had er nog nooit van gehoord. Moet ergens in Leeuwarden liggen. Dus in the middle of Nowhere. Het noorden can Holland, waar er een op een fiets moeten trappen om electriciteit op te wekken. Hoe kan men daar nu met 3-0 verliezen? Het provincieploegje slaagt erin
Willem2
3 oktober 2022, 20:21
Meerderheid profvoetballers geeft toe te wedden, 11 procent op duels in eigen competitie
---- https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/meerderheid-profvoetballers-geeft-toe-te-wedden-11-procent-op-duels-in-eigen-competitie~a8ec282c/
Big30
3 oktober 2022, 20:46
37568
Willem2
4 oktober 2022, 22:29
1-5 .... en nog niet voorbij.
Napoli een maatje te groot voor Ajax.
Willem2
4 oktober 2022, 22:58
Historisch pak slaag Ajax: Napoli vernedert Amsterdammers in Champions League
.... https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/historisch-pak-slaag-ajax-napoli-vernedert-amsterdammers-in-champions-league~a8dc0d86/
Giodude
4 oktober 2022, 23:04
Ditmaal hoorden ze in Amsterdam de engeltjes "Napoli" zingen. :biggrin:
Als je als coach drukker bent om in je boekje te schrijven dan in te grijpen lijkt het mij dat je niet geschikt bent op dit niveau.
satanic surfer
4 oktober 2022, 23:12
Club Brugge wint thuis verdiend met 2-0 van Atletico Madrid en blinkt na 3 potjes met 9 punten en doelsaldo 7 voor, 0 tegen..Wie dat had voorspeld voor enkele weken werd rijp voor gesloten mentaalgestoorde instelllingen ingeschat....Quelle surprise!!
Barcelona verliest bij Inter en moet behoorlijk aan de bak om richting volgende ronde te lonken...Bayern won in dezelfde groep vlotjes van Viktoria Pilzen met 5-0 en lijkt de schaapjes op het droge te hebben...Zou zomaar op doelsaldo kunnen uitdraaien in die groep voor plekje 2...Ajax leek iets té kort te komen doch mag richting Napels revanchegevoelens in de handbagage moffelen, dat dan weer wel...
broodpoot
5 oktober 2022, 13:49
Tsja, jarenlang je beste spelers verkopen en afscheid nemen van een coach die toch wel erg goed was, dan kun je er op wachten dat er wat mindere jaren aanbreken.
Neemt niet weg dat het wel erg slecht was gisteren en dat de ondergrens wel heel laag was.
Toch even, niet om het verlies te bagatelliseren, maar Napoli heeft wel een heel erg goed elftal hoor.
Proberen te overwinteren om in de EL wat leuks te doen en landskampioen worden zijn nu de grootste doelen.
Laatste paar jaar was het voor de winterstop allemaal hosanna en na de winterstop kwam het verval, laten we het dit jaar maar een keertje omdraaien.
pret
9 oktober 2022, 17:19
Spaanse oud-topkeeper Casillas komt uit de kast
De voormalige Spaanse topkeeper Iker Casillas heeft op Twitter zijn coming-out beleefd. De 41-jarige Casillas, die jarenlang getrouwd was met een Spaanse journaliste, schrijft op Twitter dat hij op mannen valt. "Ik hoop dat je me respecteert: ik ben homo", aldus Casillas.
https://www.rtlnieuws.nl/sport/voetbal/artikel/5338592/spaanse-oud-topkeeper-casillas-komt-uit-de-kast
Big30
9 oktober 2022, 18:16
37593
https://sporza.be/nl/2022/10/09/tweet-iker-casillas/
:biggrin::smile2::biggrin:
Picasso 1
9 oktober 2022, 18:39
Het is wel een heel erg korte tweet voor iemand die uit de kast komt. Je zou wat meer toelichting verwachten bij zo'n melding in plaats van enkel één regel. Aan de andere kant, lekker belangrijk of hij het wel of niet is.
Met name Puyol heeft met zijn reactie de aandacht op zich gevestigd.
pret
9 oktober 2022, 19:23
Zo te merken heeft Casillias een nieuwe sponsorschapsovereenkomst afgesloten met LGBT-gemeenschap.
Big30
9 oktober 2022, 19:26
37594
Voetbalhumor :tongue:.
Willem2
9 oktober 2022, 21:15
Zware tegenstand Oranje: Frankrijk wacht op weg naar EK voetbal 2024
... https://nos.nl/artikel/2447662-zware-tegenstand-oranje-frankrijk-wacht-op-weg-naar-ek-voetbal-2024
Willem2
9 oktober 2022, 21:57
Olympique Lyon heeft Peter Bosz vanmorgen op straat gezet, zo melden ESPN en Franse media. De trainer uit Apeldoorn sneuvelde na de 1-1 van vrijdagavond tegen Toulouse, het eerste puntje na vier nederlagen op rij. Bosz volgde op 29 mei 2021 Rudi Garcia op. Hij tekende toen een contract voor twee seizoenen.
.... https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/doek-gevallen-olympique-lyon-ontslaat-peter-bosz~a0485cf0/
deket
10 oktober 2022, 00:59
Spaanse oud-topkeeper Casillas komt uit de kast
De voormalige Spaanse topkeeper Iker Casillas heeft op Twitter zijn coming-out beleefd. De 41-jarige Casillas, die jarenlang getrouwd was met een Spaanse journaliste, schrijft op Twitter dat hij op mannen valt. "Ik hoop dat je me respecteert: ik ben homo", aldus Casillas.
https://www.rtlnieuws.nl/sport/voetbal/artikel/5338592/spaanse-oud-topkeeper-casillas-komt-uit-de-kast
Vraag me af hoe zijn ex vrouw, die journalist zich nu.moet voelen
Indien het geen grap bleek danbvund ik het wel mordig. Dat uit de kast komen blijft in de voetbalwereld een taboe.
Van een voetballer waar wij het allemaal van wisten vroeg ik eens hoe hij geen stijve kreeg bij het gemeenschappelijk douchen. Ah,ik heb daar een ttruk voor zei hij. Ik deed mijn ogen dicht en denk bij mijzelf dat het allemaal vrouwen zijn. Zo bleef hij slap
deket
10 oktober 2022, 01:02
Toch nog even een overzicht geven betreffende het Belgische voetbal dit weekend. Club Brugge-Westerlo 0-2
KV. Mechelen-Anderlecht 1-3
satanic surfer
12 oktober 2022, 20:51
Nounou, met kunst- en vliegwerk en de welwillende medewerking van Dame Fortuna hield Club Brugge stand tegen Atletico Madrid en plaatst het zich na een 0-0 gelijkspel voor de volgende ronde van de Champions League. 10 op 12 en immer nog 0 goals tegen, bizar. Doelman Simon Mignolet blonk wederom uit, dat mag wel worden geopperd. Brugge plaatst zich dus al mathematisch zeker na slechts 4 potjes, wie dat had gegokt bij één of ander gokkantoor mot een camion huren om de profit te gaan ophalen dunkt ss...Mooi voor de Bruggelingen die een financiele bonus binnenrijven van importantie gezien het lage Belgische budget allesbeschouwd...
Ajax verliest ditmaal "slechts" met 4-2 bij Napoli en lijkt quasi uitgeteld voor de volgende ronde...Waarschijnlijk nog de ELeague als vangnet, dat mot lukken.
felrops
12 oktober 2022, 21:13
De Hollandse reacties sijpelen maar langzaam en onhoorbaar binnen. Nu goed, ik zie plastic Paul nu ook niet direct een felicitatie telegram naar vriend Bart sturen. Maar inderdaad een knal prestatie van Club Brugge. Door de Europese miljoenen kunnen ze weer verder bouwen aan hun voorsprong. En wie de prestaties van de Belgische en Nederlandse ploegen in Europa vergelijkt, moet misschien nog even nadenken over een BeNe Liga.
Big30
12 oktober 2022, 21:22
Club Brugge kan overwinteren in de CL. Help :baeh: de Belgen worden gek en vieren dit alsof dit heel bijzonder is. Voor een voetbal ploeg uit België is dat inderdaad heel bijzonder, dus moeten we begrip hebben voor de euforie in dit relatief onbeduidende land in de CL :biggrin:.
Dit zijn clubs met naam en faam in de CL/EC1:
37601
Badslippers
12 oktober 2022, 21:35
Wat een blunder weer van Blind. Hij doet zijn naam eer aan. Een kapbeweging naar het doel en het centrum. Man, man, dat leren de F-jes al dat je dat nooit moet doen. Die kerel rijgt de blunders als pelpinda's aan elkaar. Gauw verkopen die klungelaar. Misschien willen de Paars/Witten hem voor een zacht prijsje inlijven.
Willem2
14 oktober 2022, 00:36
PSV geeft Zürich opnieuw pak slaag en zet flinke stap richting overwintering in Europa League
... https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/psv-geeft-zurich-opnieuw-pak-slaag-en-zet-flinke-stap-richting-overwintering-in-europa-league~acfe6296/
Feyenoord speelt weer gelijk
Union speelt gelij tegen Braga
en Anderlecht zat thuis op de bank naar de regen te kijken.
pietpotent44
14 oktober 2022, 05:37
Van volksheld tot mikpunt van spot: Dirk Kuijt kan geen goed meer doen
Dirk Kuijt kan geen goed meer doen na vijf nederlagen in zijn eerste tien wedstrijden als coach van ADO Den Haag. Het leedvermaak om de 104-voudig international, die in 2017 nog een heldenrol speelde in zijn allerlaatste wedstrijd voor Feyenoord, is groot. De transitie van "volksheld tot clown Bassie" was een proces van vijf jaar. Een reconstructie.
https://www.nu.nl/nu-voetbal/6229650/van-volksheld-tot-mikpunt-van-spot-dirk-kuijt-kan-geen-goed-meer-doen.html
Willem2
15 oktober 2022, 13:48
De Tweede Kamer – inclusief regeringspartijen D66 en ChristenUnie – wil niet dat er een kabinetsdelegatie afreist naar het WK voetbal in Qatar. Maar het kabinet wil de oliestaat middenin een energiecrisis niet schofferen. ,,Met concrete onderwerpen aansnijden bereik je meer dan met weglopen.”
.... https://www.ad.nl/politiek/principes-of-olie-kabinet-worstelt-met-wk-in-qatar~adfbb327/
Ze hadden nooit dat WK aan dat land moeten geven. Maar goed, omgekocht... en ja het moet toch ook een eer naar een land in het midden-oosten...
Wentelt Eefje
15 oktober 2022, 15:17
Dus, je boycot een land omdat het “niet deugt” met alle mogelijke middelen en daarom ga je lopen vleien in een land dat niet deugt. Wat een vuile hypocrieten!
Big30
16 oktober 2022, 20:29
37622
JonnyFontane
16 oktober 2022, 21:13
37622
Dan heeft ons provincieclubje het toch iets beter gedaan tegen Utrecht.....
Big30
16 oktober 2022, 21:28
Zal in NL zoals altijd weer uitdraaien op de bekende tweestrijd. PSV lijkt me trouwens de duidelijke favoriet! PSV wint zeer soepeltjes van Utrecht en Ajax verslaat met 7-1 de enige eredivisie club waar de spelers nog contributie moeten betalen en 1 maal in de week kantine dienst hebben.
37627
In Duitsland met Union Berlin een opvallende lijst aanvoerder. Zeer zwak Dortmund, hoe zou dat komen :tongue:. Maar uiteindelijk zal Bayern daar wel weer boven komen drijven. Opvallend in Engeland Arsenal bovenaan en de winst van Liverpool op City.
Willem2
17 oktober 2022, 00:23
Real zegeviert in 250ste Clásico en neemt koppositie over van Barcelona
-..... https://nos.nl/artikel/2448626-real-zegeviert-in-250ste-clasico-en-neemt-koppositie-over-van-barcelona
tot de 2-1 was ik in een club daarna naar de nonnen :rolleyes:
Willem2
17 oktober 2022, 21:26
De vader van Go Ahead Eagles-speler Bas Kuipers is overleden, heeft de familie maandag bekendgemaakt. De aanvoerder van de Deventerse club bezorgde veel tv-kijkers zaterdag na de wedstrijd tegen Heerenveen kippenvel door tijdens het interview in tranen te vertellen dat zijn vader twee hersenbloedingen had gehad en niet meer beter zou worden.
.... https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/vader-go-ahead-aanvoerder-bas-kuipers-kort-na-emotioneel-interview-overleden~acb19e41/
zie interview met Kraaij
Willem2
18 oktober 2022, 14:29
Real Madrid-doelman Thibaut Courtois vindt na zijn zevende plaats in de Gouden Bal-verkiezing dat er te weinig rekening wordt gehouden met keepers. ,,Ik had geen beter seizoen kunnen hebben, vooral met mijn reddingen in de Champions League. Als keeper kun je niet meer doen.”
Zijn teamgenoot Karim Benzema, de spits en topscorer van Real, kreeg de prijs voor beste voetballer van het afgelopen seizoen maandag in Parijs uitgereikt.
.... https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/thibaut-courtois-klaagt-na-gouden-bal-verkiezing-keepers-worden-over-het-hoofd-gezien~a3b3d906/
en Benzema is een crimineel :cool:
Ik hoop eigenlijk dat Neymar gewoon straf krijgt
https://nos.nl/artikel/2448738-rechtszaak-rond-barcelona-transfer-van-start-moet-neymar-echt-de-cel-in
Siberische tijger
18 oktober 2022, 15:07
Courtois moet niet zeuren. Als keeper hoef je niet 90 minuten lang te rennen, kappen, draaien, slidings ontwijken etc.
Hij heeft toch de prijs voor de beste keeper? Terecht overigens.
Picasso 1
18 oktober 2022, 22:03
.... https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/thibaut-courtois-klaagt-na-gouden-bal-verkiezing-keepers-worden-over-het-hoofd-gezien~a3b3d906/
Sinds het bestaan van de Ballon d'Or zijn die het vaakst naar spelers van Barcelona en Real Madrid gegaan. daaropvolgend naar spelers van de Italiaanse clubs Juventus en AC Milan.
Eenmaal naar een speler van Ajax (Johan Cruijff). Cruijff en Van Basten hebben hem weliswaar elk 3 maal gewonnen en Gullit 1 maal maar dat was in de periode dat ze uitkwamen voor Barcelona en AC Milan.
Verder is nooit een gouden bal gegaan naar een voetballer spelend bij de club met de beste voetbalopleiding ter wereld en zelfs niet naar een speler die daar ooit is opgeleid, schandalig...
37633
Als je kijkt naar land van afkomst dan staat Nederland samen met Frankrijk, Duitsland en Portugal op nummer 1 van landen met spelers die samen de meeste Gouden Bal hebben gewonnen met voor elk land een totaal van 7 Ballon d'Or.
Voor Nederland zijn dat 3 maal voor Cruijff, 3 voor Van Basten en 1 maal Ruud Gullit.
Willem2
19 oktober 2022, 23:16
Voetbal en geld zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Om te zorgen dat niet alleen de rijke clubs kunnen winnen, werden er regels bedacht: Financial Fair Play. Maar werkten die regels wel?
https://nos.nl/video/2449012-sportexplainer-waarom-financial-fair-play-niet-meer-bestaat
Big30
19 oktober 2022, 23:52
Verder is nooit een gouden bal gegaan naar een voetballer spelend bij de club met de beste voetbalopleiding ter wereld en zelfs niet naar een speler die daar ooit is opgeleid, schandalig...
Als je kijkt naar land van afkomst dan staat Nederland samen met Frankrijk, Duitsland en Portugal op nummer 1 van landen met spelers die samen de meeste Gouden Bal hebben gewonnen met voor elk land een totaal van 7 Ballon d'Or.
Voor Nederland zijn dat 3 maal voor Cruijff, 3 voor Van Basten en 1 maal Ruud Gullit.
Voor de echte voetbal liefhebbers en kenners zal onderstaand lijstje gesneden koek zijn. Voor zij die niet zo goed in feiten zijn toch maar dit lijstje geplaatst. Uiteraard zie je hier alleen maar de belangrijke traditionele voetbal grootmachten terug.
37634
Willem2
20 oktober 2022, 12:30
De ene met een exemplaar van een half miljoen euro. De andere van... 60 euro. De horloges die wereldspitsen Karim Benzema (34) en Robert Lewandowski (34) droegen bij het Gouden Bal-gala konden niet groter van elkaar verschillen. Al kan wat Lewandowski in augustus overkwam veel verklaren.
.... https://www.ad.nl/offside/twee-wereldspitsen-maar-contrast-in-horloges-bij-benzema-en-lewandowski-kan-niet-groter~ad4aa956/
wat een absurditeit. Maar goed ik weet hoe veel horloge idioten er zijn en allerlei criminelen die daarin "beleggen"
Willem2
21 oktober 2022, 16:16
Bondscoach Louis van Gaal heeft enkele verrassende namen opgenomen in zijn voorlopige selectie voor het WK. Micky van de Ven (VfL Wolfsburg), Mitchel Bakker (Bayer Leverkusen) en Xavi Simons (PSV) zitten bij de groep van 39 spelers. Ze debuteren in de voorselectie van Oranje.
De definitieve selectie moet straks bestaan uit 23 tot 26 spelers die ook in deze voorselectie zitten.
Ook Sven Botman (Newcastle United), Pascal Struijk (Leeds United) en Jeremie Frimpong (Bayer Leverkusen) staan op de lijst. Botman meldde zich in 2020 eerder bij Oranje en Frimpong en Struijk zaten al eens in de voorselectie.
.... https://nos.nl/collectie/13873/artikel/2449232-nieuwe-namen-in-cruciale-voorselectie-oranje-simons-van-de-ven-en-bakker
Willem2
21 oktober 2022, 16:23
Ook ondernemers merken dat dit jaar een 'besmet WK' heeft
Over precies een maand speelt Oranje zijn eerste wedstrijd op het veelbesproken wereldkampioenschap voetbal in Qatar. Ook ondernemers merken dat het toernooi omstreden is. "De euforie is echt ver te zoeken", zegt Winny Bogers van groothandel EuroPromoTextiel in Breda. "Het is niet te vergelijken met vorige EK's of WK's."
Bogers regelt al bijna dertig jaar grote reclamecampagnes voor bedrijven en winkels. Bij eerdere toernooien kreeg hij zeker dertig, veertig aanvragen per week. "Dat begon al driekwart jaar voor een toernooi, dan gingen supermarkten en andere winkels en bedrijven acties verzinnen. Nu is er gewoon geen aanvraag, nul komma nul."
.... https://nos.nl/collectie/13873/artikel/2449233-ook-ondernemers-merken-dat-dit-jaar-een-besmet-wk-heeft
Dijk
21 oktober 2022, 18:00
.... https://nos.nl/collectie/13873/artikel/2449233-ook-ondernemers-merken-dat-dit-jaar-een-besmet-wk-heeft
Zodra de eerste overwinning van oranje een feit is wordt het landje weer gek en gaat het niet meer over de mensenrechten..
satanic surfer
21 oktober 2022, 18:22
In Bellege gaat het met het ooit roemrijke Anderlecht van kwaad naar erger... 3-2 verlies bij hekkesluiter Zulte-Waregem en troosteloos in de middenmoot met onderwijl al 12 punten achterstand op plek4 in de rangschikking. 7é nederlaag in 13 wedstrijden en daarbovenop nog een "straf" van de UEFA die hen een boete(tje) oplegt en géén supporters gewenst bij hun aanstaande bezoek aan Silkeborg nadat "fans" zich misdroegen bij de verliespartij (uiteraard zou men bijna opperen) bij West Ham onlangs...Duistere tijden bij paars-wit. Zondag wacht de verplaatsing naar oude rivaal Standard Luik dat ook maar blijft aanmodderen in de marge...
Siberische tijger
22 oktober 2022, 11:26
Loting WK Vrouwen 2023
https://www.nu.nl/voetbal/6231509/oranjevrouwen-treffen-volgend-jaar-wereldkampioen-verenigde-staten-op-wk.html
De Oranjevrouwen spelen volgend jaar in de groepsfase van het WK in Australië en Nieuw-Zeeland tegen regerend wereldkampioen Verenigde Staten en Vietnam
bocariver
22 oktober 2022, 13:29
World cup 2023 women.
TV Broadcasting rights are not sold for this competitions. Offer is 100 times more little than for men.
Why?
- competition date between 20 july to 20 august: I am in holydays.
- match during night or early in morning: I wake up late in holydays.
- it is woman competition: it is not deserve any effort because it is not interesting before 1/4 finals.
Willem2
23 oktober 2022, 15:52
https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/bekijk-hier-de-wereldgoal-van-youri-tielemans~a608d337/
hier is toch nog wat te genieten
satanic surfer
23 oktober 2022, 23:49
Nounou, het tranendal Anderlecht gaat van ontredderd richting intriest met wederom randidioten vermomd als "supporters" die ditmaal in Luik na de 3-1 achterstand bij Standard rond het uur ofzo er niet beter op vonden dan vuurpijlen én zitbanken het veld optepleuren. De scheidsrechter zag zich genoodzaakt de partij stilteleggen doch na een kwartiertje "afkoelpauze" was het meteen weer van dattum...Gevolg: partij gestaakt, forfaitnederlaag en een volgende boete...Anderlechts fanbase laat zich wederom gelden als een zooi koekenbakkers zonder allure...Of coach Mazzu die met kunst- en vliegwerk werd weggekocht bij Union deze zoveelste oplawaai nog overleefd mag ten zeerste worden betwijfeld...
Onderwijl won Racing Genk op het veld van Antwerp en na het 2-2 gelijkspel tss nummers 3&4 ClubBrugge&Union diepen de Genkenaars hun voorsprong uit tot 4 (Antwerp) en al 8 punten (Club&Union)...De kloof naar het zieltogende Anderlecht bedraagt al 21 punten na 14 speeldagen. Zouden paars-witte fans hun zetel door het TV-scherm smijten bij het zien van het klassement thuis op de bank? Idioten eh!
Noot: Anderlecht reageert met een communiqué op hun website: RSC Anderlecht betreurt de incidenten die tot het stilleggen van de wedstrijd hebben geleid. Evenzeer heeft de club veel begrip voor de onvrede van de supporters...My God, wat een bende luldebehangers met zulk een dubbelzinnige non-reactie die louter toont dat ze behoudens van een club ordentelijk besturen ook generlei kaas hebben gegeten van enige ruggegraat tonen ten opzichte van hun "achterban" die hun eigenlijk gijselt en richting trainersontslag pusht...Dat gaat zoden aan de dijk brengen. Pfft! Moraal van het verhaal: je laat als club oogluikend toe dat een stel idioten 1: amok maken dat een forfaitnederlaag oplevert, 2: de boel afbreken, inclusief spelersbus ea richting boetes (net als door UEFA onlangs), 3: trainersontslag de enige "tijdelijke" oplossing wordt...Wat een amechtig staaltje non-besturen...VÉÉL Begrip, een schande. Stadionverbod voor die lui en rap en Mazzu keurig laten zitten, dat zou pas een communiqué zijn!
Siberische tijger
24 oktober 2022, 16:43
Of coach Mazzu die met kunst- en vliegwerk werd weggekocht bij Union deze zoveelste oplawaai nog overleefd mag ten zeerste worden betwijfeld...
Nee dus:
https://www.nu.nl/voetbal/6231887/anderlecht-krijgt-nederlander-veldman-als-interim-trainer-na-ontslag-mazzu.html
De Nederlander Robin Veldman is op interimbasis de nieuwe trainer van Anderlecht. Hij vervangt tijdelijk de maandag ontslagen Felice Mazzù.
deket
24 oktober 2022, 17:11
Nounou, het tranendal Anderlecht gaat van ontredderd richting intriest met wederom randidioten vermomd als "supporters" die ditmaal in Luik na de 3-1 achterstand bij Standard rond het uur ofzo er niet beter op vonden dan vuurpijlen én zitbanken het veld optepleuren. De scheidsrechter zag zich genoodzaakt de partij stilteleggen doch na een kwartiertje "afkoelpauze" was het meteen weer van dattum...Gevolg: partij gestaakt, forfaitnederlaag en een volgende boete...Anderlechts fanbase laat zich wederom gelden als een zooi koekenbakkers zonder allure...Of coach Mazzu die met kunst- en vliegwerk werd weggekocht bij Union deze zoveelste oplawaai nog overleefd mag ten zeerste worden betwijfeld...
Onderwijl won Racing Genk op het veld van Antwerp en na het 2-2 gelijkspel tss nummers 3&4 ClubBrugge&Union diepen de Genkenaars hun voorsprong uit tot 4 (Antwerp) en al 8 punten (Club&Union)...De kloof naar het zieltogende Anderlecht bedraagt al 21 punten na 14 speeldagen. Zouden paars-witte fans hun zetel door het TV-scherm smijten bij het zien van het klassement thuis op de bank? Idioten eh!
Noot: Anderlecht reageert met een communiqué op hun website: RSC Anderlecht betreurt de incidenten die tot het stilleggen van de wedstrijd hebben geleid. Evenzeer heeft de club veel begrip voor de onvrede van de supporters...My God, wat een bende luldebehangers met zulk een dubbelzinnige non-reactie die louter toont dat ze behoudens van een club ordentelijk besturen ook generlei kaas hebben gegeten van enige ruggegraat tonen ten opzichte van hun "achterban" die hun eigenlijk gijselt en richting trainersontslag pusht...Dat gaat zoden aan de dijk brengen. Pfft! Moraal van het verhaal: je laat als club oogluikend toe dat een stel idioten 1: amok maken dat een forfaitnederlaag oplevert, 2: de boel afbreken, inclusief spelersbus ea richting boetes (net als door UEFA onlangs), 3: trainersontslag de enige "tijdelijke" oplossing wordt...Wat een amechtig staaltje non-besturen...VÉÉL Begrip, een schande. Stadionverbod voor die lui en rap en Mazzu keurig laten zitten, dat zou pas een communiqué zijn!
War voor persconferentie hadden ze dan volgens jou moeten geven? Goed bezig, doe zo voort!.
Indien de club geen kritiek op wangedrag geeft is het ook niet goed! Perschef zijn bij de mooie Paarse club lijkt me geen sinecure.
Btw,wat er in Waregem gebeurde ,na 1-2 ,voor te staan is niet de schuld van Mazzu, maar de corrupte arbitrage, want zulke onbekwaamheid kan niet. Concreet, iemand van Waregem kreeg geen rood tot verbazing van alle waarnemers, en iemand van Anderlecht onterecht wel
Sinds Verhaeghe, die de bijnaam VARhaeghe kreeg bij Club Brugge voorzitter werd gebeuren vreemde dingen. Niet mijn woorden, maar van de neutrale voetballiefhebber op café.
Spijtig dat zoveel mediabedrijven besparen op onderzoeksjournalistiek
WANDELAAR5
24 oktober 2022, 17:35
Of Mazzu er nu veel aan kon doen? De selectie is m.i. volledig om zeep geholpen door Kompany. Een topspeler tijdens/vlak na zijn carrière trainer maken van een top club is gewoon niet verstandig. Eerst maar eens leren voor dat vak en je ontwikkelen als coach bij de jeugd en wat mindere clubs. Dat zet je niet in een paar maanden recht met een paar nieuwe namen in je selectie.
Big30
24 oktober 2022, 18:31
De Nederlander Robin Veldman is op interimbasis de nieuwe trainer van Anderlecht. Hij vervangt tijdelijk de maandag ontslagen Felice Mazzù.
Anderlecht heeft een nieuwe beloftencoach. De Nederlander Robin Veldman komt over van Ajax en volgt Craig Bellamy op, die bij paars-wit is doorgeschoven naar de A-ploeg. De 35-jarige Veldman staat bekend als een echte specialist in het opleiden van jongeren en heeft niet de ambitie om ooit trainer te worden van een eerste ploeg. Een behoorlijk prestigieuze transfer.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210503_94432536
Willem2
24 oktober 2022, 23:37
Onderzoeksbureau: opleiding Ajax levert meeste spelers voor Europese competities
De Ajax-opleiding levert de meeste spelers op voor de 31 Europese competities op het hoogste niveau in Europa. Op dit moment zijn er 85 spelers actief in Europa die tussen hun vijftiende en eenentwintigste ten minste drie jaar in de opleiding van de Amsterdamse club hebben getraind. Acht van hen spelen nog bij Ajax.
Tot dat aantal komt CIES Football Observatory, een Zwitsers onderzoeksbureau dat rapporten schrijft over voetbal. Tweede op de lijst is Benfica (73 spelers), Dinamo Kiev (72) staat derde.
Het criterium voor spelers is dat ze op 1 oktober 2022 onder contract stonden bij een club uit één van de 31 Europese competities op het hoogste niveau en dat ze daar ook wedstrijden gespeeld hebben, of anders in ieder geval de afgelopen twee seizoenen in actie zijn gekomen. Wedstrijden voor jeugd- of reserveteams tellen daarbij niet mee.
.... https://nos.nl/artikel/2449638-onderzoeksbureau-opleiding-ajax-levert-meeste-spelers-voor-europese-competities
https://www.football-observatory.com/IMG/sites/b5wp/2022/wp394/en/
Willem2
25 oktober 2022, 23:18
https://www.ad.nl/sport/emir-qatar-woest-over-voortdurende-kritiek-op-wk-ongekende-lastercampagne~a27a122d/
Ja het is een lastercampagne.... maar ze hadden dat WK nooit aan dat land moeten geven.
Willem2
25 oktober 2022, 23:40
Mark van Bommel is maandagnacht ontsnapt aan een gewapende overval. Volgens Belgische media, waaronder Het Nieuwsblad en Het Gazet van Antwerpen, had de dader het voorzien op zijn auto, een Porsche Panamera. Een man wachtte de trainer van Royal Antwerp op in de parkeergarage onder zijn huis in Antwerpen.
.... https://nos.nl/artikel/2449787-gewapende-overval-bij-van-bommel-thuis-mislukt-dader-neemt-de-benen
Big30
27 oktober 2022, 20:41
37665
JonnyFontane
28 oktober 2022, 06:12
Wat heeft Anderlecht gedaan in Europa.......? Ik vraag dit voor een vriend.
satanic surfer
28 oktober 2022, 12:38
Nou, Anderlecht behaalde een verdienstelijk gelijkspel:rolleyes: thuis tegen een stel Roemeense koekenbakkers . Wederom tot ongenoegen van de fans die ditmaal keurig het stadion niet afbraken doch het bij een striemend fluitconcert hielden nadat ze tot tweemaal toe een voorsprong wegschenkten, trust the process dataangaande. Gelukkig won West Ham van Silkeborg wat maakt dat Anderlecht mits winst in Denemarken volgende week kan overwinteren. Dat geeft de burger toch moed! De lokale Ikea in Silkeborg heeft naar verluidt een klacht ingediend bij de Uefa omdat ze een aanzienlijke boost in verkoop van stadionstoeltjes door hun neus zien worden geboord aangezien Anderlechtfans niet welkom zijn en dus de kans op kapotte infrastructuur daarmede tot een nulpunt is herleid. Een gemiste kans oppert men bij de Zwedense meubelgigant die dan maar hoopt op miraculeuze overwintering voor les Mauves om in het voorjaar nieuwe kansen te krijgen elders.
ter aanvulling, want het hoeft niet alleen maar leedvermaak te zijn hé: Union won bij zwak groepsbroertje Malmö en wint zo z´n groep (met de momentane leider uit de Bundesliga en nr2 uit Portugal by the way). AA Gent speelde slechts gelijk in Ierland bij een zooi halfbezopen beenhouwers die in hun vrije tijd een caféploegje vormen doch door verlies van Molde kan ook Gent zich mits winst volgende week thuis zomaar nog plaatsen voor overwintering in de o zo dolle Conference League die men bezwaarlijk van adembenemend spelniveau kan betichten.
Willem2
30 oktober 2022, 18:42
Vijftig Oranjefans gaan op kosten van Qatar naar het wereldkampioenschap voetbal. De Golfstaat betaalt hun vlucht en het verblijf. In ruil daarvoor gebruikt de WK-organisatie posts op sociale media (.pdf) van deelnemende supporters voor marketingdoeleinden. Ook worden de fans geacht aanwezig te zijn bij de openingsceremonie en de eerste WK-wedstrijd, Qatar-Ecuador op 20 november.
.... https://nos.nl/artikel/2450367-oranjefans-op-kosten-qatar-naar-wk-in-ruil-voor-pr-op-sociale-media
Picasso 1
30 oktober 2022, 19:54
De Spaanse sub-17 wint voor de tweede opeenvolgende keer het WK. Deze keer werd de finale van Colombia gewonnen met 0-1.
Heb er 10 minuten van gezien en het spel zag erg rommelig uit, desondanks wk winst in deze categorie van het damesvoetbal......
37667
bocariver
30 oktober 2022, 20:24
De Spaanse sub-17 wint voor de tweede opeenvolgende keer het WK. Deze keer werd de finale van Colombia gewonnen met 0-1.
Heb er 10 minuten van gezien en het spel zag erg rommelig uit, desondanks wk winst in deze categorie van het damesvoetbal......
37667
10 minutes, you are courageous.
There was 1/4 finals of world cup women of rugby this week end. No suspens , any interest, may be in semi: NZ-FRANCE and ENG- Canada.I will look 10 minutes too if i wake up early enough...
deket
3 november 2022, 00:43
Had ondergetekende niet voorspeld dat Rangers het lelijke eendje zou worden van de CL omdat ze zo zwak zijn?
O punten,een negatief doelpunten saldo, dat elk record verbrak en dit omdat het zulke zwakke club is. Hoe zijn die in de CL geraakt? Ah ja,: het provincieploegje!
Verder zie ik niet welke club deze keer City van de CL gaat houden?
WANDELAAR5
3 november 2022, 12:40
Napoli, Liverpool, Bayern, Inter, Chelsea, Real Madrid of Paris St Germain. Manchester City heeft nog nooit een Champions League gewonnen. Maar goed, wie weet nu ze met Haaland een ijzersterke spits hebben?
deket
3 november 2022, 14:41
Napoli, Liverpool, Bayern, Inter, Chelsea, Real Madrid of Paris St Germain. Manchester City heeft nog nooit een Champions League gewonnen. Maar goed, wie weet nu ze met Haaland een ijzersterke spits hebben?
Juist omdat ze nooit de CL hebben gewonnen, blijkt dit nu de prioriteit voor deze club. Doet Ajax nog mee?
Siberische tijger
3 november 2022, 19:05
Dat wordt hogere wiskunde vandaag voor Feyenoord
https://www.msn.com/nl-nl/sport/voetbal/rekenen-in-de-kuip-alle-scenario-s-op-een-rijtje/ar-AA13GtmP?ocid=msedgntp&cvid=8edb67722c374a438649821ef7ccc07c
Als Feyenoord van Lazio wint, komt het in punten gelijk met de Italianen. Bij een minimale zege (1-0, 2-1, 3-2, enz.) blijft Lazio boven Feyenoord door de eerdere 4-2 in Rome en dus een beter onderling resultaat. De uitslag bij Midtjylland - Sturm Graz is dan doorslaggevend.
Willem2
3 november 2022, 20:45
Dan zullen ze wel verliezen dan hoeven ze ook niet te rekenen ;)
Big30
3 november 2022, 22:04
37674
Siberische tijger
3 november 2022, 22:42
Mooie overwinning van Feyenoord. En ze hoeven geen tussenronde te spelen.
PSV moet dat wel als ze tweede in de poule worden, wat zeer waarschijnlijk is.
laplagne
3 november 2022, 23:16
Spannende pot van Feyenoord en goede vechtersmentaliteit in een ouderwets gezellige Kuip, maar let op: zondag Volendam uit, altijd lastig.
Willem2
4 november 2022, 09:50
Nederland heeft de groepsfases van de Europese toernooien op perfecte wijze afgesloten. In de laatste speelronde wonnen alle Nederlandse deelnemers hun wedstrijd, waarmee zij de perfecte score binnensleepten. Dat leverde ook nog eens een flinke lading bonuspunten op.
....
5. Frankrijk - 59,497
6. Nederland - 56,700
7. Portugal - 53,716
....
.... https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/feyenoord-ajax-psv-en-az-zorgen-met-flinke-lading-punten-voor-coefficientenpolonaise~a9745b1f/
we weten allemaal dat België door het goedspelende Anderlecht op 1 staat :hammer:
Maar gelukkig doet Club Brugge het goed en haalt veel punten binnen.
pret
4 november 2022, 12:30
.... https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/feyenoord-ajax-psv-en-az-zorgen-met-flinke-lading-punten-voor-coefficientenpolonaise~a9745b1f/
we weten allemaal dat België door het goedspelende Anderlecht op 1 staat :hammer:
Maar gelukkig doet Club Brugge het goed en haalt veel punten binnen.
TR is hoogste stijger van plaats 20 naar 12.
JonnyFontane
4 november 2022, 13:28
TR is hoogste stijger van plaats 20 naar 12.
En blij, en kwispelen en de broek nat.
Koop een lollie en vier het.
Ga toeteren....
:biggrin:
Siberische tijger
5 november 2022, 19:11
https://www.msn.com/nl-nl/sport/nieuws/sbs6-verliest-rechten-voetbalwedstrijden-europa-league/ar-AA13KjrF?ocid=msedgntp&cvid=7e31ffa81b694895ba45ff879d007de7
SBS6 raakt de voetbalrechten kwijt van de Europa League. De wedstrijden worden nu nog op de zender uitgezonden, maar vanaf het seizoen 2024/2025 krijgt een andere partij de rechten.
Willem2
5 november 2022, 19:20
Jürgen Klopp schoof gisteren aan om vooruit te blikken op de wedstrijd die Liverpool zondag speelt tegen Tottenham Hotspur, maar tijdens zijn persconferentie ging het daar uiteindelijk nauwelijks over. Toen de trainer een vraag kreeg over het aanstaande WK in Qatar liep hij helemaal leeg.
.... https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/jurgen-klopp-gaat-minutenlang-los-over-wk-in-qatar-we-lieten-dit-12-jaar-geleden-al-gebeuren~a7013718/
met filmpje
https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/fans-van-hertha-bsc-en-bayern-munchen-maken-tijdens-wedstrijd-statement-tegen-wk-in-qatar~a0715efa/
Big30
6 november 2022, 19:39
37682
Als neutrale toeschouwer moet ik opmerken dat Ajax volledig werd weggespeeld door een op alle fronten superieur PSV.
WANDELAAR5
6 november 2022, 20:02
Als neutrale toeschouwer moet ik zeggen dat het een erg leuke pot was. Schreuder had gekozen voor veel creativiteit en scorend vermogen in de aanval met Berghuis, Bergwijn, Brobby, Kudus en Tadic in het team. Ook gekozen om Blind uit de ploeg te laten. Lijkt logisch tegen een verdedigend en counterend PSV. Alleen volgens mij speelden ze voor het eerst zo samen en konden ze elkaar net niet goed genoeg vinden om de verdediging van PSV te ontregelen.
PSV counterde erg goed en Guiterez speelde 1 van zijn beste wedstrijden ooit. En dat maakte net het verschil, wat Ajax net niet kon maken.
Big30
6 november 2022, 20:28
37683
Slechte verliezers ook nog die Ajacieden. Ze zouden zich zeer nederig moeten opstellen na deze collectieve wan prestatie en een erehaag moeten vormen voor de dik verdiende winnaars :biggrin:.
deket
6 november 2022, 22:11
Tja de wanprestatie van Ajax begrijp ik wel.
In mijne tijd ,40 kilo geleden, speelde ik ook minder gemotiveerd tegen zwakke ploegen. Niet vrijwillig, maar dat kruipt automatisch in je hoofd
Willem2
7 november 2022, 00:09
Twitteraccount van Eindhovens Dagblad gehackt
.... https://www.ad.nl/tech/twitteraccount-van-eindhovens-dagblad-gehackt~a793aa89/
het account van Big30 was ook tijdelijk gehackt want een ieder weet dat hij eigenlijk voor Twente is en zulke rare dingen normaal gesproken niet schrijft :rolleyes:
JonnyFontane
7 november 2022, 05:43
Tja de wanprestatie van Ajax begrijp ik wel.
In mijne tijd ,40 kilo geleden, speelde ik ook minder gemotiveerd tegen zwakke ploegen. Niet vrijwillig, maar dat kruipt automatisch in je hoofd
Hey deket je vergeet er een 1tje bij te zetten.
Het is 140 ipv 40 kilo geleden.....:biggrin:
satanic surfer
7 november 2022, 12:26
Goh, behoorlijk wat bedenkelijke gezichten na de loting achtste finales CL:
Real Madrid vs Liverpool en vooral Paris Saint Germain vs Bayern München springen er toch uit als affiches. Zou wel lachen zijn als het Parijse miljoenensterrenensemble er wederom vroeg uitligt...Voor Club Brugge mag worden geopperd dat ze met Benfica een olijke tegenstander treffen die een maatje té groot zal blijken doch alla., het had erger gekund.
WANDELAAR5
7 november 2022, 13:09
Real Madrid vs Liverpool en vooral Paris Saint Germain vs Bayern München springen er toch uit als affiches. Zou wel lachen zijn als het Parijse miljoenensterrenensemble er wederom vroeg uitligt...Voor Club Brugge mag worden geopperd dat ze met Benfica een olijke tegenstander treffen die een maatje té groot zal blijken doch alla., het had erger gekund.
Ze hebben gewoon de halve finales naar voren gehaald :). Ik denk trouwens dat Club nog wel kans heeft tegen Benfica. Benfica is wel favoriet en ze spelen bij vlagen erg goed, staan ook ruim bovenaan in de competitie, maar ze hebben een coach met een onnavolgbaar wisselbeleid! Dat heeft hij bij PSV wel laten zien.
Siberische tijger
7 november 2022, 16:35
Loting Europa League
https://www.nu.nl/voetbal/6234551/psv-treft-sevilla-in-tussenronde-europa-league-ajax-speelt-tegen-union-berlin.html
PSV is maandag bij de loting in Nyon voor de tussenronde van de Europa League gekoppeld aan Sevilla, dat het toernooi in 2014, 2015, 2016 en 2020 won. Ajax neemt het op tegen FC Union Berlin.
Pittige loting
JonnyFontane
7 november 2022, 17:56
Wat is pittig.....Sevilla staat 17e in La Liga....moet voor PSV te doen zijn, zeker na zondag.
Union 3e in de Bundesliga, dus een pittige voor 020....
Maar we zullen zien, het zou mooi zijn als er 3 clubs in Europa League blijven.
En AZ goede zaken doet in de Conference League.
Goed voor het Nederlandse voetbal.
Picasso 1
7 november 2022, 20:34
Real Madrid vs Liverpool en vooral Paris Saint Germain vs Bayern München springen er toch uit als affiches. Zou wel lachen zijn als het Parijse miljoenensterrenensemble er wederom vroeg uitligt...
De lachende 'derde' is Manchester City die, onder voorbehoud dat die zijn eigen wedstrijd wint van een makkelijkere tegenstander, ziet hoe de rest van de favorieten halveren.
Barcelona-Manchester United in de Europa League is ook een pittige loting voor beide teams.
Willem2
7 november 2022, 23:11
Mohammed Ihattaren weer vrijgezel, Wesley Sneijder met hem mee naar Juventus
De Utrechtse voetballer Mohamed Ihattaren is weer vrijgezel, laat hij weten via het sociale mediakanaal Snapchat. In september kondigde de voetballer nog zijn verloving aan met influencer Yasmine Driouech. Ook werd vanavond bekend dat Ihattaren op sportief vlak de helpende hand van Wesley Sneijder accepteert.
.... https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/mohammed-ihattaren-weer-vrijgezel-wesley-sneijder-met-hem-mee-naar-juventus~adc2c8ae/
de soap gaat verder. Eens kijken of het de kleine tuinkabouter wel gaat lukken want heel wat trainers en oud-voetballers hebben hun tanden er al stuk op gebeten.
Evert75
8 november 2022, 12:16
37683
Slechte verliezers ook nog die Ajacieden. Ze zouden zich zeer nederig moeten opstellen na deze collectieve wan prestatie en een erehaag moeten vormen voor de dik verdiende winnaars :biggrin:.
Hier ben ik het volledig mee eens, heb me als neutrale kijker serieus verbaasd over de opgefoktheid van deze slechte verliezers, lijken wel kleuters.
JonnyFontane
8 november 2022, 13:42
Hier ben ik het volledig mee eens, heb me als neutrale kijker serieus verbaasd over de opgefoktheid van deze slechte verliezers, lijken wel kleuters.
Wij zijn 020 en wij waren de beste....
Ik ben geen 020fan, dat steek ik ook niet onder stoelen of banken, maar inderdaad een stel onsportieve lui.
En dan nog het commentaar van seniele Sjaak Swart......dat 020 de betere ploeg was.
Siberische tijger
10 november 2022, 16:20
https://www.msn.com/nl-nl/sport/nieuws/sbs6-verliest-rechten-voetbalwedstrijden-europa-league/ar-AA13KjrF?ocid=msedgntp&cvid=7e31ffa81b694895ba45ff879d007de7
Ziggo dus:
https://www.msn.com/nl-nl/geldzaken/nieuws/rechten-van-europees-clubvoetbal-na-zomer-2024-naar-ziggo-sport/ar-AA13XFDU?ocid=msedgntp&cvid=f0440198168043feaf53f0c6913ece0d
De wedstrijden in de Champions League, de Europa League én de Conference League zijn met ingang van het seizoen 2024-2025 te zien bij Ziggo Sport. Dat maakte de zender donderdag bekend. Het contract tussen Ziggo Sport en de UEFA geldt van medio 2024 tot medio 2027.
satanic surfer
13 november 2022, 14:56
Het "supportersgild" van Charleroi liet zich gister van z´n allertreurigste kant zien door ondanks een 1-0 voorsprong thuis tegen KV Mechelen de vooraf aangekondigde verstoringsactie door te zetten en de voetbalpartij tot driemaal toe te laten stillegen door het smijten van een zooi vuurpijlen ofzo...In de zeventigste minuut volgde de scheids het reglementenboekje (wat kon de brave man ook anders als ie niet wou worden gedegradeerd door de voetbalbond richting fluiten in de derde klasse ofzo) en werd de partij definitief stilgelegd...Gevolg: een forfaitnederlaag ipv aanstaande puntenwinst, een boete voor de club en nog wat sancties waarschijnlijk om de bondskas te spijzen...Ultras heet dat dan in supportersjargon, een soort van geuzennaam of eretitel in de ogen van dat stel luldebehangers die ""hun" club een pad in de korf zetten....Onwaarschijnlijk tot welk een armtierig level het voetbal afzinkt en de onmondigheid van voetbalbond&politiek&politie als drietrapsnonraket zeg maar. Quelle bordel!
bocariver
13 november 2022, 19:58
Het "supportersgild" van Charleroi liet zich gister van z´n allertreurigste kant zien door ondanks een 1-0 voorsprong thuis tegen KV Mechelen de vooraf aangekondigde verstoringsactie door te zetten en de voetbalpartij tot driemaal toe te laten stillegen door het smijten van een zooi vuurpijlen ofzo...In de zeventigste minuut volgde de scheids het reglementenboekje (wat kon de brave man ook anders als ie niet wou worden gedegradeerd door de voetbalbond richting fluiten in de derde klasse ofzo) en werd de partij definitief stilgelegd...Gevolg: een forfaitnederlaag ipv aanstaande puntenwinst, een boete voor de club en nog wat sancties waarschijnlijk om de bondskas te spijzen...Ultras heet dat dan in supportersjargon, een soort van geuzennaam of eretitel in de ogen van dat stel luldebehangers die ""hun" club een pad in de korf zetten....Onwaarschijnlijk tot welk een armtierig level het voetbal afzinkt en de onmondigheid van voetbalbond&politiek&politie als drietrapsnonraket zeg maar. Quelle bordel!
What is the reason of this demonstration ?
Big30
13 november 2022, 23:03
37714
Het was vanavond bij Anderlecht ook weer raak, ik bedoel niet dat Anderlecht weer eens verloor. Dat is een bekend feit en zeer gebruikelijk.
deket
14 november 2022, 20:48
37714
Het was vanavond bij Anderlecht ook weer raak, ik bedoel niet dat Anderlecht weer eens verloor. Dat is een bekend feit en zeer gebruikelijk.
En wat deed het provincieploegje? Even kijken,,,,,,ah verloren thuis tegen ZA69. En Ajax,? die laten nog gelijkmaken door een stel haringvissersen klompenboeren . Waar zit Peter 020 eigenlijk? Binnen in Vucht voor extreem hooliganisme?
De coach van Ajax zal als kerstgeschenk zijn ontslag krijgen en dan komt Peter Bosz terug. Bij Lyon ( die deze zomer nog met 3-0 door Anderlecht overspoeld) buitengegooid en solliciteerde bij Anderlecht. Uiteraard niet aangenomen en daarom zal hij terugkeren naar Ajax. Dat kan je vergelijken Big30 met wanneer he een mooie vrouw niet kan krijgen,je gaat terugkeren naar een wat minder knappe vrouw
pietpotent44
22 november 2022, 20:10
Ronaldo en Manchester United per direct uit elkaar na vernietigend interview
Cristiano Ronaldo vertrekt per direct bij Manchester United, meldt de Engelse club dinsdagavond. De 37-jarige aanvaller en de club zijn 'in samenspraak' tot dit besluit gekomen. De Portugees leverde onlangs in een interview flinke kritiek op het beleid van United en op trainer Erik ten Hag.
https://www.nu.nl/voetbal/6237789/ronaldo-en-manchester-united-per-direct-uit-elkaar-na-vernietigend-interview.html
Willem2
29 november 2022, 00:30
Chaos bij Juventus, waar voltallig bestuur met Nedved en Agnelli opstapt
Het gehele bestuur van de Italiaanse topclub Juventus is opgestapt. Een onderzoek naar fraude vormt de oorzaak van het vertrek.
Enkele prominente opgestapte bestuursleden zijn voormalig voetballer Pavel Nedved en Andrea Agnelli, telg van de steenrijke familie die autobedrijf Fiat heeft opgericht en het merendeel van de Juventus-aandelen in handen heeft.
De rechtbank van Turijn verdenkt de club van gesjoemel met de boekhouding in 2019, 2020 en 2021. Onder de naam 'Prisma' wordt er onderzoek gedaan naar de activiteiten van Juventus. Ook de CONSOB, de Italiaanse instantie die toezicht houdt op beursactiviteiten, heeft de club in het vizier.
Doordat de druk op het bestuur toenam, werd er een spoedvergadering gehouden. Daarin maakten Agnelli, Nedved en acht andere leden van de raad van bestuur bekend dat ze opstappen.
.... https://nos.nl/artikel/2454340-chaos-bij-juventus-waar-voltallig-bestuur-met-nedved-en-agnelli-opstapt
Willem2
30 november 2022, 18:48
Spaanse media: Cristiano Ronaldo voor 200 miljoen euro per jaar op weg naar Al-Nassr in Saoedi-Arabië
..... https://www.ad.nl/wk-voetbal/spaanse-media-cristiano-ronaldo-voor-200-miljoen-euro-per-jaar-op-weg-naar-al-nassr-in-saoedi-arabie~aaaba0f0/
ook als je het heel snel zegt .... blijft het volledig belachelijk
pietpotent44
3 december 2022, 20:56
Braziliaanse krant: geen genezing meer mogelijk voor voetballegende Pelé
De Braziliaanse voetballegende Pelé krijgt volgens de krant Folha de S.Paulo geen chemotherapie meer, maar palliatieve zorg.
De krant uit São Paulo meldt zaterdag dat de 82-jarige Pelé te maken heeft met uitzaaiingen van kanker in zijn lichaam. Omdat chemotherapie niet meer helpt, zouden de artsen er nu vooral voor willen zorgen dat de voormalige topvoetballer zo min mogelijk pijn heeft.
https://nos.nl/artikel/2454978-braziliaanse-krant-geen-genezing-meer-mogelijk-voor-voetballegende-pele
Willem2
14 december 2022, 20:26
De Italiaanse oud-premier Silvio Berlusconi heeft voor de nodige ophef gezorgd met een toespraak tijdens het kerstdiner van AC Monza, de afgelopen zomer gepromoveerde Serie A-club waarvan hij eigenaar is.
De 86-jarige Berlusconi zei voor de tweede seizoenshelft een extra motivatie te hebben voor de spelersgroep: "Jullie gaan nu tegen Milan en Juventus spelen. Als het jullie lukt om tegen deze grote clubs te winnen, stuur ik een bus vol prostituees naar de kleedkamer."
.... https://nos.nl/artikel/2456405-berlusconi-belooft-spelers-monza-bus-vol-prostituees-bij-zege-op-topclubs
net als het bericht hierboven is er geen genezing meer mogelijk bij Berlusconi :cool:
Willem2
14 december 2022, 20:27
Henk Fraser is niet langer trainer van FC Utrecht. De club stelt dat grensoverschrijdend gedrag van de coach de reden is van zijn voortijdige vertrek. Fraser stelt zich schuldbewust op en heeft volgens de clubleiding zelf besloten om op te stappen na een incident op de training met speler Amin Younes, waarbij hij de speler bij de keel zou hebben gepakt.
.... https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/henk-fraser-weg-bij-fc-utrecht-na-incident-op-trainingskamp-heb-de-club-beschadigd-dat-doet-pijn~af47b13a/
Siberische tijger
14 december 2022, 22:06
Over en uit voor Marokko, Frankrijk naar de finale:
https://www.nu.nl/wk-voetbal/6242185/titelverdediger-frankrijk-maakt-einde-aan-sprookje-marokko-en-bereikt-wk-finale.html
Marokko is er woensdag niet in geslaagd om op het WK voetbal in Qatar de finale te halen. De Afrikaanse stuntploeg werd in de halve eindstrijd geklopt door regerend wereldkampioen Frankrijk: 2-0.
Evert75
15 december 2022, 09:00
Over en uit voor Marokko
Min of meer vergelijkbaar met België, grote mond maar nooit iets winnen
Willem2
15 december 2022, 17:20
Real Madrid is erin geslaagd het Braziliaanse toptalent Endrick te strikken. De Spaanse topclub betaalt naar verluidt zestig miljoen euro voor de zestienjarige aanvaller van Palmeiras.
Tal van Europese topclubs zat achter Endrick aan, maar Real Madrid had de beste papieren. Endrick zal pas over anderhalf jaar in juli 2024, wanneer hij achttien is, aansluiten bij de selectie.
... https://nos.nl/artikel/2456520-real-madrid-legt-60-miljoen-neer-voor-16-jarig-braziliaans-toptalent-endrick
Willem2
15 december 2022, 18:00
Min of meer vergelijkbaar met België, grote mond maar nooit iets winnen
Dat zie je een beetje verkeerd. Zelfs het verlies in 1974 heeft veel meer opgeleverd.
En ondanks het verlies heeft het grote positieve invloed.
Stilte en applaus waren niet alleen te horen in Casablanca en Rabat, maar ook in Beiroet, Caïro, Gaza en Dakar, aldus de Arabische nieuwssite Al Jazeera vanochtend. Van overal hadden ze reacties verzameld en die waren vooral bewonderend. Tranen van verdriet en vooral trots omdat dit Marokkaanse team zoveel harten heeft gewonnen door als eerste Arabische en Afrikaanse team zover te komen op een WK.
.... https://www.ad.nl/wk-voetbal/arabische-wereld-geeft-marokkaanse-leeuwen-staande-ovatie~a2c256d5/
Evert75
15 december 2022, 18:49
In 1974 haalde Nederland de finale, dat heeft Marokko niet bereikt, ook België bereikte nooit de WK finale. Dus is het niet relevant wat een eventuele finale voor positieve invloed zou kunnen hebben, ze kwamen immers nooit zover.
deket
15 december 2022, 23:22
In 1974 haalde Nederland de finale, dat heeft Marokko niet bereikt, ook België bereikte nooit de WK finale. Dus is het niet relevant wat een eventuele finale voor positieve invloed zou kunnen hebben, ze kwamen immers nooit zover.
Was niet van plan nog veel te schrijven omdat ik ze mij hier toch te vaak censureren, maar hier een rechtzetting : in tegenstelling tot Nederland heeft België WEL dr wereldbeker voetbal ooit gewonnen. Namelijk in 1920. En neen, betreffende de grapjassen : toen was ik nog niet geboren.
Maar voor het officiële WK in 1930 begon met de overwinning van Uruguay werd de OS voetbal,ook elke 4 jaar als WK voetbal beschouwd. België won in Antwerpen de WK voetbal tijdens de OS van 1920
Siberische tijger
19 december 2022, 17:30
Benzema stopt als international van Frankrijk:
https://www.nu.nl/voetbal/6243054/benzema-beeindigt-bewogen-interlandcarriere-na-missen-wk-met-frankrijk.html
"Ik heb mijn best gedaan en fouten gemaakt. Die hebben ervoor gezorgd dat ik vandaag sta waar ik nu sta en daar ben ik trots op. Ik heb mijn verhaal geschreven en hier loopt het af", schrijft Benzema in een bericht op sociale media.
Siberische tijger
19 december 2022, 17:34
Zware knieblessure voor Vivanne Miedema:
https://www.nu.nl/voetbal/6243006/miedema-mist-wk-door-zware-knieblessure-ik-ben-er-kapot-van.html
De 26-jarige Miedema liep de blessure donderdag op in de Champions League-wedstrijd tegen Olympique Lyonnais. De Hoogeveense landde verkeerd op haar linkerbeen en werd in tranen per brancard van het veld gedragen. Uit onderzoek is gebleken dat Miedema de voorste kruisband in haar knie heeft afgescheurd.
Siberische tijger
19 december 2022, 17:41
Maar voor het officiële WK in 1930 begon met de overwinning van Uruguay werd de OS voetbal,ook elke 4 jaar als WK voetbal beschouwd. België won in Antwerpen de WK voetbal tijdens de OS van 1920
Ook toen verloor Nederland van de latere wereldkampioen, nl. in de halve finale met 3-0.
België hoefde slechts 3 wedstrijden te spelen, herstel 2 en een halve wedstrijd, want in de 43e minuut van de finale verlieten de Tsjecho-Slovaken woedend het veld en keerden niet meer terug op het veld. Dus werd en ze gediskwalificeerd en werd België de winnaar van het goud. Ze stonden op dat moment met 2-0 voor.
Aldus Wikipedia.;)
satanic surfer
21 december 2022, 23:36
Zo, achtste finales bekercompetitie in Bellege en de traditionele "grote drie" Standard, Club Brugge én Anderlecht sneuvelden...Antwerp won met 4-0 van Standard, Club Brugge verloor met 1-4 van Sint-Truiden en Anderlecht ging na verlengingen de boot in tegen competitieleider Racing Genk (0-1)... Het wordt wederom een prijzenloos seizoen voor Anderlecht dat in de Europese kneusjes-conference league nog wat troost kan vinden...Troosteloos op plek 12 in de competitie, eruit in de beker, de kelk tot de bodem ledigen doch het was een deugddoende prestatie onder bewind van de nieuwe coach dixit de vakpers over de recentste nederlaag...Nah dolletjes.
pietpotent44
22 december 2022, 18:21
Cristiano Ronaldo heeft zijn keuze gemaakt: contract tot 2030
CR7 heeft geen plaats gevonden in EuropaZoals gemeld door Marca, lijkt de toekomst van Cristiano Ronaldo bezegeld. De vijfvoudig Ballon d'Or-winnaar lijkt, nadat hij in Europa (zonder succes) een plek heeft proberen te vinden, besloten te hebben een rijk contract te tekenen in Saoedi-Arabië. De prinselijke overeenkomst zal zeer lang duren, tot 2030.
Concreet zal CR7 een contract van tweeënhalf jaar tekenen bij Al Nassr en daarna ambassadeur van Saoedi-Arabië worden met het oog op het WK van 2030. Een belangrijke rol die hij dankzij zijn status zonder problemen zal kunnen vervullen. Maar voorlopig is het doel om door te spelen. Het salaris, voor de tweeënhalf jaar als speler, zou in totaal 200 miljoen euro moeten bedragen. Het wachten is op de officiële transactie.
Cristiano Ronaldo is dus klaar om Europa voorgoed vaarwel te zeggen en zich in de Arabische wereld in te zetten. Het feit dat hij ook na zijn spelerscarrière nog een rol heeft, schijnt doorslaggevend te zijn geweest bij zijn keuze.
https://www.msn.com/nl-nl/sport/voetbal/cristiano-ronaldo-heeft-zijn-keuze-gemaakt-contract-tot-2030/ar-AA15ympW
Big30
27 december 2022, 00:57
37886
Siberische tijger
27 december 2022, 18:23
Leuk voor Gakpo, iets minder leuk voor PSV (behalve dan het geld.)
Ik hoop dat hij het gaat redden in Liverpool.
Siberische tijger
27 december 2022, 18:26
Daley Blind neemt afscheid van Ajax.
https://www.vi.nl/nieuws/ajax-en-blind-eind-dit-jaar-uit-elkaar-contract-ontbonden
Ajax heeft het contract van Daley Blind met ingang van 31 december ontbonden. De 32-jarige verdediger heeft zo de ruimte om op zoek te gaan naar een nieuwe club.
Willem2
3 januari 2023, 21:25
Cristiano Ronaldo als god onthaald in Saoedi-Arabië: ‘Mijn contract is uniek, maar ik ben dan ook een unieke speler’
.... https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/cristiano-ronaldo-als-god-onthaald-in-saoedi-arabie-mijn-contract-is-uniek-maar-ik-ben-dan-ook-een-unieke-speler~a81fbdbd/
pret
4 januari 2023, 08:45
Ronaldo denkt dat hij in Zuid-Afrika is :biggrin:
http://youtu.be/sbLmpDWNGyU
Willem2
4 januari 2023, 20:31
Nigel de Jong is de opvolger van Nico-Jan Hoogma als directeur topvoetbal bij de KNVB. De voormalige Oranje-international gaat deze maand al aan de slag, zo laat de Nederlandse voetbalbond weten.
... https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/knvb-verrast-nigel-de-jong-38-nieuwe-directeur-topvoetbal~aed6d502/
in tegenstelling tot Wesley wilde hij wel een opleiding volgen.
Maar kennelijk kunnen ze niet wachten tot hij iets aan ervaring heeft opgedaan en wordt al meteen tot directeur gebombardeerd.
Willem2
5 januari 2023, 11:13
Daley Blind maakt na zijn vervelende vertrek bij Ajax een verrassende stap naar de Europese top. De 32-jarige Amsterdammer gaat spelen voor de Duitse topclub Bayern München, waar hij wordt herenigd met Matthijs de Ligt.
.... https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/daley-blind-maakt-na-pijnlijk-vertrek-bij-ajax-sensationele-overstap-naar-bayern-munchen~a50fd84e/
Opvallend...
En Vormer gaat niet naar Anderlecht maar naar Zulte Waregem. Gemiste kans voor Anderlecht
Willem2
6 januari 2023, 17:37
https://www.ad.nl/video/productie/van-hanegem-in-tranen-door-salaris-van-ronaldo-349427
Van Hanegem kan altijd veel onder woorden brengen maar bij het salaris van Ronaldo komen de tranen.
Zoveel absurditeit en ongelijkheid
Evert75
7 januari 2023, 20:27
Wout Weghorst naar Manchester United??
Alsof Wolter Kroes de zanger van U2 wordt :rolleyes:
Willem2
9 januari 2023, 15:20
Roberto Martínez is de nieuwe bondscoach van Portugal. De Spanjaard stopte na een mislukt WK in Qatar als trainer van het Belgische elftal en is bij Portugal de opvolger van de opgestapte Fernando Santos.
De 49-jarige Martínez kende wisselende successen als trainer van België. Hij haalde met een gouden generatie voetballers de halve finales van het WK 2018, maar reikte op het EK in 2021 slechts tot de kwartfinales. In Qatar strandde hij met zijn ploeg al in de poulefase, na een pijnlijke nederlaag tegen Marokko en een gelijkspel tegen Kroatië.
Voor zijn dienstverband bij de Belgische bond was Martínez trainer bij Swansea City, Wigan Athletic en Everton. Eind maart staat hij voor de eerste keer voor de groep bij Portugal, dat dan EK-kwalificatieduels met Liechtenstein en Luxemburg afwerkt.
.... https://nos.nl/artikel/2459230-weer-een-topland-voor-martinez-hij-is-de-nieuwe-bondscoach-van-portugal
https://nos.nl/artikel/2459197-mbappe-en-real-madrid-in-de-bres-voor-zidane-franse-bondsvoorzitter-door-het-stof
maar het schijnt dat Zidane nu in beeld is als bondscoach van Belgie na de affaire met voorzitter van de franse voetbalbond
De Franse bondsvoorzitter Noël Le Graët heeft maandag zijn excuses aangeboden voor zijn uitspraken over Zinédine Zidane. De 81-jarige Le Graët maakte met harde woorden duidelijk dat de voormalige trainer van Real Madrid geen optie was voor het bondscoachschap en dat leidde tot een storm van kritiek..... https://www.nu.nl/voetbal/6246210/franse-bondspreses-biedt-excuses-aan-na-kritiek-over-uitspraken-over-zidane.html
even die Fifa omkopen en dan kan Mbappe voor Belgie spelen :biggrin:, alles is tegenwoordig mogelijk bij de Fifa.
En dan lekker kampioen worden in SA :cool:
Willem2
9 januari 2023, 15:25
De start van de competitie in Nederland was redelijk dramatisch. Alle zogenaamde titelkandidaten konden de eerste partij niet winnen.
Twente wel en dus is Big30 weer voor de Tukkers. Alhoewel de beste speler wel eens verkocht kan worden aan Feyenoord.
Siberische tijger
9 januari 2023, 17:04
Gareth Bale stopt met voetballen
https://www.nu.nl/voetbal/6246287/wales-vedette-gareth-bale-33-stopt-per-direct-met-voetballen.html
Geruchten over het einde van Bales carrière deden al een tijdje de ronde. De flankspeler, die nog een contract tot komende zomer had bij het Amerikaanse Los Angeles FC, werd de laatste jaren geteisterd door blessureleed en mist de motivatie om door te gaan.
Willem2
11 januari 2023, 20:43
João Félix stapt tijdelijk over van Atlético Madrid naar Chelsea. De Londense club huurt de Portugees tot het einde van dit seizoen.
De 23-jarige schaduwspits kwam in 2018 als opvolger van de Fransman Antoine Griezmann naar Atlético. De Madrilenen betaalden zo'n 125 miljoen euro aan Benfica. Het jaar daarna ontving Félix de Golden Boy Award, als grootste voetbaltalent van Europa. Desondanks wist hij de grote verwachtingen nooit helemaal in te lossen.
In het begin van het lopende seizoen was hij vaak reserve, nadat Griezmann bij Atlético terug was gekeerd. Volgens Spaanse media is de relatie van Félix met trainer Diego Simeone niet optimaal.
.... https://nos.nl/artikel/2459467-joao-felix-de-man-van-125-miljoen-op-huurbasis-van-atletico-naar-chelsea
Big30
14 januari 2023, 02:15
37945
Wout Weghorst (Borne) tekent bij MU onder het toeziend oog van trainer Erik ten Hag (Haaksbergen) :freu::biggrin:!
Willem2
14 januari 2023, 10:40
Wout Weghorst (Borne) tekent bij MU onder het toeziend oog van trainer Erik ten Hag (Haaksbergen) :freu::biggrin:!
En Twente wordt net als Heracles kampioen ...:rolleyes:
Siberische tijger
14 januari 2023, 10:55
https://www.nu.nl/voetbal/6246972/fifa-opent-disciplinair-onderzoek-naar-wangedrag-van-wereldkampioen-argentinie.html
De FIFA meldt dat wordt gekeken naar aanstootgevend gedrag, het schenden van de fair play-regels en wangedrag van spelers en officials. Het is niet duidelijk wanneer het onderzoek is afgerond en welke straffen de Argentijnse voetbalbond riskeert.
Willem2
14 januari 2023, 11:07
https://www.nu.nl/voetbal/6246972/fifa-opent-disciplinair-onderzoek-naar-wangedrag-van-wereldkampioen-argentinie.html
Voor straf moet Messi in SA gaan spelen tegen Ronaldo. :cool:
Ik had het gelezen en gedacht uit dat corrupte zooitje komt toch niks meer uit.
En dat denken ze bij de duitse voetbalbond ook
DFB-Präsident Bernd Neuendorf spricht in Köln über die Lehren aus der WM in Katar. Dabei geht es um den besseren Schutz von Spielern und die WM-Bewerbung Saudi-Arabiens für 2030...... https://www.zdf.de/nachrichten/sport/fussball-wm-dfb-neuendorf-lehren-katar-2022-100.html
Willem2
14 januari 2023, 17:58
MU won van de derby van MC
https://nos.nl/artikel/2459801-ten-hag-en-united-verslaan-na-achterstand-ook-rivaal-city-in-stadsderby
Willem2
14 januari 2023, 18:01
Blind vanuit München: 'Kans groot dat ik nog bij Ajax speelde als Overmars was gebleven'
.... https://nos.nl/artikel/2459804-blind-vanuit-munchen-kans-groot-dat-ik-nog-bij-ajax-speelde-als-overmars-was-gebleven
nog een trap na aan al die dames die een dick-pic mochten ontvangen van Overmars.
Het zal ztoch niet dat hij er nu 1tje naar München gestuurd heeft :cool:
Willem2
15 januari 2023, 00:12
Tiental Ajax worstelt zich naar zwaarbevochten gelijkspel tegen FC Twente
.... https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/tiental-ajax-worstelt-zich-naar-zwaarbevochten-gelijkspel-tegen-fc-twente~a09d735d/
had Twente een grote kans richting kampioenschap , zijn ze niet in staat om dat uit te spelen.
Willem2
15 januari 2023, 21:05
Liefst 25 spelers uit de Eredivisie en Keuken Kampioen Divisie hebben de afgelopen maanden gegokt op duels waarin ze zelf speelden of op wedstrijden in hun eigen competitie. Dit blijkt uit een document van de Kansspelautoriteit dat in handen is van de NOS.
Zes spelers uit de Eredivisie hebben de afgelopen tijd gegokt op wedstrijden. In de Keuken Kampioen Divisie, het tweede profniveau, betreft het liefst negentien voetballers.
Tussen oktober 2021 en december 2022 deden gokkantoren veertig meldingen bij de Kansspelautoriteit over mogelijke matchfixing. Twaalf keer gaat het om 'ongebruikelijkheden' bij buitenlandse duels, meldt de NOS. In vrijwel alle andere gevallen om profs die ongeoorloofd gokken.
In sommige gevallen waren de meldingen dermate verdacht dat de politie onderzoek doet. Voetbalbond KNVB is bekend met de meldingen, maar is niet op de hoogte van de details.
.... https://www.nu.nl/voetbal/6247104/25-profvoetballers-in-nederland-gokten-op-eigen-duels-of-competitie.html
https://nos.nl/artikel/2459967-25-spelers-uit-betaald-voetbal-gokten-op-eigen-duels-of-eigen-competitie
Dat kan misschien verklaren waaarom PSV weer punten verloor ...
https://nos.nl/artikel/2459963-van-nistelrooij-hekelt-lichtzinnigheid-psv-na-nieuw-puntenverlies-zeer-pijnlijk
Feyenoord slaat gat met concurrentie: 'Maar zijn niet eens halverwege de marathon'
.... https://nos.nl/artikel/2459994-feyenoord-slaat-gat-met-concurrentie-maar-zijn-niet-eens-halverwege-de-marathon
ik kan me niet voorstellen dat Feyenoord met dit team kampioen gaat worden. Maar ondertussen staan ze heel wat punten voor op de rest ...
WANDELAAR5
15 januari 2023, 22:16
Als PSV ook nog Madueka kwijt raakt aan Chelsea zullen ze het Feyenoord niet meer moeilijk kunnen maken. Of Luc de Jong moet ineens wel kansen in goals om gaan zetten. En Ajax met Schreuder…. Nou ja, die zal er niet lang meer zitten.
broodpoot
16 januari 2023, 16:35
Zolang we blij mogen zijn met een puntje tegen Twente thuis kun je ons wel afschrijven.
Volgende week gaan we never nooit winnen.
Nee als er ooit een jaar is dat Feyenoord (of AZ?) kampioen wil worden dan is het dit seizoen.
Willem2
19 januari 2023, 17:25
Noni Madueke gaat definitief aan de slag in de Premier League. De twintigjarige aanvaller van PSV verruilt de eredivisie per direct voor een avontuur bij Chelsea. De Londense grootmacht betaalt tussen de 35 en 40 miljoen euro voor de buitenspeler.
.... https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/psv-verkoopt-noni-madueke-voor-megabedrag-aan-chelsea~aca92668/
Siberische tijger
20 januari 2023, 14:18
Memphis Depay naar Atletico Madrid
https://www.nu.nl/voetbal/6247506/memphis-verlaat-fc-barcelona-en-tekent-voor-25-jaar-bij-atletico.html
De Oranje-international heeft voor tweeënhalf jaar getekend in Madrid.
Siberische tijger
20 januari 2023, 22:19
Juventus krijgt puntenaftrek na fraudezaak
https://www.nu.nl/voetbal/6247835/juventus-krijgt-liefst-vijftien-punten-aftrek-wegens-grootschalige-fraudezaak.html
Juventus heeft vrijdag liefst vijftien punten in mindering gekregen wegens de grootschalige fraudezaak waarbij de Italiaanse topclub betrokken is.
Het gaat weer lekker met 'de oude dame.' Een tiental jaar geleden zijn ze al eens teruggezet naar de Serie B, ook vanwege fraude met voetbaluitslagen of iets dergelijks.
Siberische tijger
21 januari 2023, 17:31
Ajax: van kampioenschap naar crisis
https://www.nu.nl/sport/6247871/van-kampioen-naar-crisis-zo-stortte-ajax-de-afgelopen-maanden-in-elkaar.html
Na jaren van succes en dominantie in de Eredivisie is het crisis bij Ajax, en dat terwijl zondag De Klassieker tegen Feyenoord wacht.
En toch wordt Ajax dit jaar gewoon kampioen. Niet omdat ze zo strelend voetbal spelen, maar de club die op het eind de meeste punten heeft, is kampioen.
Feyenoord laat nog genoeg steekjes vallen, PSV is ook niet erg constant en in de winterstop zijn Madueke en Gakpo vertrokken naar de Premier League en AZ is een leuke ploeg, maar die komen op het laatst altijd iets tekort.
Willem2
24 januari 2023, 21:07
Malaise PSV houdt aan: nederlaag en rode kaart Mauro Júnior in ijskoud Emmen
PSV heeft voor de vierde keer in de laatste vijf eredivisieduels puntenverlies geleden. De ploeg van Ruud van Nistelrooij, die het ruim een helft met tien man moest doen, was niet opgewassen tegen Emmen en verloor met 1-0.
Als koploper Feyenoord woensdagavond wint van NEC, loopt de achterstand van nummer drie PSV op tot zes punten.
.... https://nos.nl/artikel/2461093-malaise-psv-houdt-aan-nederlaag-en-rode-kaart-mauro-junior-in-ijskoud-emmen
Willem2
24 januari 2023, 23:46
‘UEFA past Financial Fair Play-regels aan na koopwoede Chelsea’
.... https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/uefa-past-financial-fair-play-regels-aan-na-koopwoede-chelsea~a76dda06/
• Wesley Fofana (80 miljoen euro)
• Mykhaylo Mudryk (minimaal 70 miljoen euro)
• Marc Cucurella (65 miljoen euro)
• Raheem Sterling (56 miljoen euro)
• Benoît Badiashile (minimaal 38 miljoen euro)
• Kalidou Koulibaly (38 miljoen euro)
• Noni Madueke (minimaal 35 miljoen euro)
• Carney Chukwuemeka (18 miljoen euro)
• Andrey Santos (minimaal 12,5 miljoen euro)
• Pierre-Emerick Aubameyang (12 miljoen euro)
• David Datro Fofana (minimaal 12 miljoen euro)
• João Félix (gehuurd voor 11 miljoen euro)
• Gabriel Slonina (9 miljoen euro)
• Dennis Zakaria (gehuurd voor 3 miljoen euro)
pfff
kempie
25 januari 2023, 00:17
Tja dat is geen beleid voeren en dan kiest die Mudryk voor Chelsea waar ze 2 spelers kopen in de zomer die ze in de winter al weer (tijdelijk kwijt willen) ipv Arsenal een kampioenskandidaat waar ze de laatste jaren heel gericht enkele aankopen doen die het elftal moeten versterken.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Big30
26 januari 2023, 21:37
37979
Big30
26 januari 2023, 23:02
37980
Big30
27 januari 2023, 00:03
37981
Wentelt Eefje
27 januari 2023, 03:45
Zou ook de laatste melding moeten zijn van de reeds als doelman schromelijk overschatte Van der Sar (met aldus Nico Dijkshoorn “zijn woordenschat van een twaalfjarige”…. )
pietpotent44
27 januari 2023, 04:21
Dat Schreuder weg moet zat er natuurlijk al een tijdje aan te komen. De vraag blijft natuurlijk wel wie het dan nu moet gaan doen.
En het komt natuurlijk ook niet alleen door Schreuder.
Ajax is een beursgenoteerd bedrijf, waardoor goede spelers steeds verkocht moeten worden.
Bizar genoeg renderen veel aankopen juist weer niet.
En je moet er ook steeds maar weer een team van zien te smeden ook. En opboksen tegen andere Europese topclubs waar ze met honderden miljoenen euros smijten voor nieuwe aankopen.
Mogelijke opvolgers voor Schreuder:
Peter Bosz
Frank de Boer
Luis Enrique
Zelfs Louis van Gaal is nu een optie
Zowel een trainer voor de rest van het seizoen als voor de lange termijn zijn opties volgens vd Sar.
Voorlopig verzorgen Michael Reiziger en Richard Witschge de trainingen, en zitten zij ook voorlopig op de bank, zolang er nog geen nieuwe trainer is.
Willem2
27 januari 2023, 14:53
'Heitinga neemt bij Ajax taken Schreuder voorlopig over'
Volgens De Telegraaf moet John Heitinga de komende tijd de kar gaan trekken als trainer bij het eerste elftal van Ajax. Na het ontslag van Alfred Schreuder en assistent Matthias Kaltenbach zou hij samen met Michael Reiziger voor de groep moeten gaan staan. Ondertussen zouden de Amsterdammers op zoek gaan naar een nieuwe hoofdtrainer.
Heitinga is momenteel de coach van Jong Ajax, dat vijftiende staat in de eerste divisie. Ajax benaderde naar verluidt ook René Meulensteen voor een rol in de technische staf, maar hij moest dat weigeren omdat dat niet te combineren bleek met zijn functie bij de Australische voetbalbond.
....
https://nos.nl/liveblog/2461415-heitinga-neemt-taken-schreuder-voorlopig-over-luuk-de-jong-weer-inzetbaar-bij-psv
Evert75
28 januari 2023, 10:08
Zowel een trainer voor de rest van het seizoen als voor de lange termijn zijn opties volgens vd Sar.
Ik denk dat Van de Sar zelf eens zijn conclusies moet trekken, aardige man maar bewijst keer op keer dat hij totaal ongeschikt is voor deze functie.
Willem2
28 januari 2023, 11:53
Evert75 = Johan Derksen :biggrin:
Johan Derksen zag na het ontslag van Alfred Schreuder zwakzinnigheid bij de bestuurlijke top van Ajax. In het programma Vandaag Inside richt de analist zijn verwijtingen vooral aan het adres van algemeen directeur Edwin van der Sar, die volgens Derksen alles behalve sterk leiderschap toonde tijdens de persconferentie.
.... https://www.voetbalnieuws.nl/nieuws/24432/johan-derksen-over-edwin-van-der-sar-en-alfred-schreuder-bij-ajax.html
Evert75
28 januari 2023, 16:02
Evert75 = Johan Derksen
Z’n salaris wil ik wel :)
pietpotent44
28 januari 2023, 21:15
37986
:biggrin:
Willem2
29 januari 2023, 14:34
Koploper Feyenoord is er niet in geslaagd om FC Twente zijn eerste thuisnederlaag van het seizoen aan te smeren. In Enschede werd het in een boeiend voetbalgevecht 1-1, waardoor het verschil tussen beide ploegen op de ranglijst zes punten blijft.
.... https://nos.nl/artikel/2461699-koploper-feyenoord-blijft-bij-fc-twente-steken-op-1-1-in-boeiend-voetbalgevecht
gemiste kans voor de tukkers.
Willem2
29 januari 2023, 14:55
.... https://nos.nl/artikel/2461699-koploper-feyenoord-blijft-bij-fc-twente-steken-op-1-1-in-boeiend-voetbalgevecht
Dat houdt in dat PSV dus ietsje is ingelopen op de koploper. PSV speelde wat wankeltjes.
Ajax staat nu voor tegen het altijd lastige Excelsior :rolleyes:
Willem2
30 januari 2023, 11:11
Monza-eigenaar Silvio Berlusconi (86) na stunt tegen Juventus platgebeld over beloofde ‘bus vol sletten’
..... https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/monza-eigenaar-silvio-berlusconi-86-na-stunt-tegen-juventus-platgebeld-over-beloofde-bus-vol-sletten~a0556c9a/
Willem2
30 januari 2023, 21:24
Lionel Messi blikt terug op akkefietjes met Wout Weghorst en Louis van Gaal: ‘Niet tof wat ik gedaan heb’
..... https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/lionel-messi-blikt-terug-op-akkefietjes-met-wout-weghorst-en-louis-van-gaal-niet-tof-wat-ik-gedaan-heb~a2818f76/
JonnyFontane
30 januari 2023, 21:28
..... https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/lionel-messi-blikt-terug-op-akkefietjes-met-wout-weghorst-en-louis-van-gaal-niet-tof-wat-ik-gedaan-heb~a2818f76/
Berouw komt na de zonde:patpat[1]:
Siberische tijger
30 januari 2023, 21:29
Dan moet PSV zondag maar het goede voorbeeld geven en Feyenoord verslaan.
Siberische tijger
31 januari 2023, 20:01
De transferperiode is bijna ten einde:
- PSV haalt Thorgan Hazard en Patrick van Aanholt binnen (huur)
https://www.nu.nl/voetbal/6249199/psv-heeft-met-belgisch-international-thorgan-hazard-gewenste-aanvaller-binnen.html
- Philipp Max van PSV naar Eintracht Frankfurt (huur)
- Victor Jensen van Ajax naar FC Utrecht
- Marco van Ginkel van PSV naar Vitesse?
satanic surfer
1 februari 2023, 13:34
Een triest recorddieptepunt (bestaat dat woord eigenlijk at the taalpolitsie) voor de Wintermercato (die gelukkig eindelijk voorbij is): 922 miljoen Euro spendeerden de Premier League Clubs deze winterkoopjes. Een verdubbeling bijna van het record van 2018, onwaarschijnlijk wat een mallemolen. Chelsea onder nieuw Amerikaans bewind was op z´n uppie verantwoordelijk voor ruim 1/3 van dat bedrag...Waanzin! Des té geiniger dat ze er qua uitgaande transfer (Ziyech naar PSG) niet in slaagden om de nodige documenten richting Parijs te zenden en de Marrokaanse speler dus mokkend nog wat in London moet verwijlen. Ach, zijn loon nog een paar maandjes verder uitbetalen zal waarschijnlijk kleingeld zijn voor Chelsea, wat een oelewappers.
Willem2
1 februari 2023, 15:57
Ondanks transfermiljoenen richt PSV pijlen op volgend seizoen: 'Daar moeten we bij zijn'
.... https://nos.nl/artikel/2462091-ondanks-transfermiljoenen-richt-psv-pijlen-op-volgend-seizoen-daar-moeten-we-bij-zijn
Oh Oh de CL maakt meer kapot dan ons lief is.
Siberische tijger
2 februari 2023, 19:38
Heitinga maakt seizoen af bij Ajax:
https://www.nu.nl/voetbal/6249551/heitinga-maakt-seizoen-af-als-ajax-trainer-en-krijgt-lodeweges-als-extra-assistent.html
Dwight Lodeweges zal als een van zijn assistenten fungeren.
Willem2
6 februari 2023, 17:41
Ajax won dus met atractief voetbal van een degradatiekandidaat.
PSV en Feyenoord speelde een spannende wedstrijd maar het niveau was zeer matig en Obispo is een rund, die wordt een tijdje niet opgesteld.
En dan over de premier league, waarschijnlijk de beste competitie :
Manchester City verdacht van overtreden meer dan honderd financiële regels
.... https://nos.nl/artikel/2462757-manchester-city-verdacht-van-overtreden-meer-dan-honderd-financiele-regels
ze gaan gewoon verder ...
Willem2
7 februari 2023, 13:43
.... https://nos.nl/artikel/2462757-manchester-city-verdacht-van-overtreden-meer-dan-honderd-financiele-regels
ze gaan gewoon verder ...
het zou toch kunnen dat er wel grote straffen gaan volgen voor Manchester City met eventueel degradatie.
De Premier League heeft Manchester City aangeklaagd voor het structureel overtreden van de financiële regels. In het ergste geval kan de Engelse club uit de competitie worden gestoten.
https://nos.nl/artikel/2462757-manchester-city-verdacht-van-overtreden-meer-dan-honderd-financiele-regels
https://www.spiegel.de/sport/fussball/premier-league-manchester-city-droht-strafe-nach-verstoessen-gegen-finanzregeln-a-2ba69c40-0225-4944-9dbd-bb913447df04
Siberische tijger
8 februari 2023, 13:45
https://www.nu.nl/voetbal/6249303/bosz-grijpt-naast-bondscoachschap-bij-belgie-tedesco-37-volgt-martinez-op.html
België heeft Domenico Tedesco woensdag aangesteld als bondscoach. Eerder werd Peter Bosz ook als kandidaat genoemd, maar hij blijft voorlopig zonder nieuwe werkgever.
Willem2
9 februari 2023, 21:22
Ajax knikkert FC Twente uit de beker, onder John Heitinga winnen Amsterdammers wel topduel
..... https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/ajax-knikkert-fc-twente-uit-de-beker-onder-john-heitinga-winnen-amsterdammers-wel-topduel~adadf420/
Willem2
9 februari 2023, 23:39
Voetbalclub Hatayspor heeft zich teruggetrokken uit de Super Lig, de hoogste klasse van het Turkse voetbal. De club komt uit de provincie Hatay, die zwaar getroffen is door de aardbevingen. De Ghanese speler Christian Atsu is nog steeds niet gevonden. Hij zou onder het puin liggen, net als de technisch directeur van de club.
,,Hatayspor heeft ons gemeld dat ze dit seizoen geen wedstrijden meer zullen spelen”, meldde Ali Koc namens de verenigde profclubs van Turkije in aanwezigheid van Mehmet Buyukeksi, de voorzitter van de Turkse voetbalbond TFF.
Ook Gaziantep FK, uit de gelijknamige provincie die dicht bij het epicentrum ligt, trekt zich mogelijk terug. Beide clubs houden hun recht op een terugkeer in de Super Lig. De hervatting van de competitie is inmiddels verschoven naar 3 maart.
Willem2
10 februari 2023, 17:17
Voetbalster Alex Morgan snapt niets van controversiële keuze FIFA voor Saoedische WK-sponsor: ‘Echt bizar’
.... https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/voetbalster-alex-morgan-snapt-niets-van-controversiele-keuze-fifa-voor-saoedische-wk-sponsor-echt-bizar~a9eb0e99/
is niet bizar. SA moet over 8jaar voor een paar miljard het WM organiseren. Wil de rest van de landen dat niet dan kopen we die om ...
Siberische tijger
12 februari 2023, 10:25
Real Madrid wint WK voor clubteams
https://www.nu.nl/voetbal/6250903/real-madrid-pakt-titel-op-wk-voor-clubs-dankzij-zege-in-spectaculaire-finale.html
Real Madrid heeft zaterdag op memorabele wijze het WK voor clubteams gewonnen. De ploeg van coach Carlo Ancelotti toonde zich in de finale in de Marokkaanse hoofdstad Rabat veel te sterk voor Al Hilal uit Saoedi-Arabië: 5-3.
WANDELAAR5
13 februari 2023, 17:37
Ihattaren is weer opgepakt door de politie. Deze keer vanwege mishandeling van zijn ex vriendin. Moet dit nog wel onder het voetbaltopic, want deze jongeman lijkt zijn voetbalcarrière volledig te verknallen.
https://nos.nl/l/2463672