PDA

Volledige versie bekijken : IJsberen en Voetbal, Eisbären und Fußball!!!

Pagina's : 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46

Willem2
26 juni 2017, 13:22
Topbaan voor Metgod bij Nottingham Forest ........... http://www.telegraaf.nl/telesport/28473647/__Topbaan_voor_Metgod_bij_Nottingham_Forest__.html

deket
26 juni 2017, 18:51
Ga hier niet teveel op de technische kant van het dossier ingaan, maar wie het een beetje volgt weet dat de ClubBruggevoorzitter hier een zeer smerig spelletje heeft gespeeld en erin slaagt zijn macht binnen de bond te versterken.
Ondergetekende waarschuwde al een tijd voor deze dubieuze sujet
iets plezanter nu, blijkbaar zijn de connecties voor de provincievlub PSV van Brazilië verlengt naar Mexico.
en ogenschijnlijk, goede netwerken, immers die Lozano scoorde 2 keer in de Conf. Cup tegen Rusland.
Aanvallend kon het moeilijk slechter gaan. Dus nu weer een goede Mexicaan erbij, loopt hopelijk voor PSV goed af. Na een optreden van wijlen Herman Brood in de Effenaar te Eindhoven, zeer llang geleden, at ik in de buurt een Mexicano, zelden zo ziek geweest!

P11111
26 juni 2017, 19:41
...immers die Lozano scoorde 2 keer in de Conf. Cup tegen Rusland.

Zag je zaterdag alles dubbel of heb je de herhaling meegeteld?

Willem2
26 juni 2017, 19:52
Witte rook op Selhurst Park: De Boer tekent bij Palace

Een officiële bevestiging kwam de afgelopen dagen al steeds dichterbij en nu is het officieel: Frank de Boer wordt manager in de Premier League. De 47-jarige trainer heeft zich verbonden aan Crystal Palace, dat eerder op deze maandag al een filmpje van een huisje met witte rook op Twitter plaatste. De Boer tekent voor drie seizoenen op Selhurst Park............... http://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/318077/witte-rook-op-selhurst-park-de-boer-tekent-bij-palace/

Hij wil ook een speler van Ajax meenemen naar Crystal Palace: Veldman

deket
26 juni 2017, 21:01
Dan is het voor hem.en zeker ook voor Crystal palace te hopen dat hij er niet zo een zooitje van maakt zoals bij Inter Milaan
betreffende de Mexicaanse Lozano, (niet te verwarren met de destijds zeer talentvolle, Juan Lozano, exAnderlecht en exRealMadrid) heb ik zaterdag niet zien scoren wegens zelf te scoren in Vaals. Maar miscommunicatie ontvangen ivm zijn goal(s) tegen Rusland.
hij zal zeker niet dommer zijn dan een Mexicaanse international, toen spelend bij PSV die naar de hoeren wilde. Hij deed dat in Yin Yang te Roermond! Hij had toch niet gedacht daar discreet te gaan neuken.?

@j
26 juni 2017, 23:02
Hij wil ook een speler van Ajax meenemen naar Crystal Palace: Veldman

Hahaha, ja die Veltman heeft alles wat een verdediger in Engeland nodig heeft pfffffff
Strik erom en snel wegbrengen zou ik zeggen :)

Willem2
27 juni 2017, 00:18
Bertrand Traoré staat de komende vijf jaar onder contract bij Olympique Lyon. De transfer van Chelsea naar de Franse topclub is in kannen en kruiken. Lyon maakt tien miljoen euro over op de bankrekening van de kampioen van Engeland............ http://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/318107/lyon-legt-traore-voor-vijf-jaar-vast-chelsea-vangt-tien-miljoen/

en nog een speler die speelde bij Ajax weg ....

Willem2
27 juni 2017, 18:19
FIFA zet 'geheim' rapport op eigen website

Het geheime onderzoeksrapport van Michael Garcia naar mogelijke omkoping bij de toewijzing van de WK's van 2018 en 2022 aan respectievelijk Rusland en Qatar is openbaar gemaakt op de site van de FIFA. Het rapport lag bijna drie jaar achter slot en grendel op het hoofdkantoor van wereldvoetbalbond FIFA in Zürich. ........... http://www.telegraaf.nl/telesport/28489264/__FIFA_zet__geheim__rapport_op_eigen_website__.htm l

Het stinkt aan alle kanten daar bij de Fifa.

Picasso 1
28 juni 2017, 01:02
Spanje wint de halve finale tegen Italië met 3-1 en zal de finale spelen tegen Duitsland (die vandaag de andere halve finale won tegen Engeland). Weer een topwedstrijd van Spanje ondanks een zeer sterke tegenstander zoals Italie. Behalve Asensio (Real Madrid) is ook Saul (Atletico Madrid) in dit toernooi aan het vlammen. Saul scoorde vandaag alle drie de goals. Zowel Asensio als Saul bewijzen met hun goed voetbal alsook met hun scorend vermogen dat ze ook een basisplek verdienen in het Spaanse A-elftal. Maar ook de technisch vaardige Ceballos (Betis Sevilla) is een speler om in de gaten te houden. Ook de Italianen maakten overigens een sterke indruk. Hierbij de samenvatting:

https://www.youtube.com/watch?v=s-l3401MAlg

Picasso 1
28 juni 2017, 16:01
Maar ook de technisch vaardige Ceballos (Betis Sevilla) is een speler om in de gaten te houden.

En het lijkt erop dat hij een contract met Real Madrid gaat tekenen.

Real Betis midfielder Dani Ceballos, who is enjoying a fine UEFA U21 Championships with Spain, is close to becoming one of Real Madrid's new signings for next season.

Ceballos, one of the biggest stars to emerge from Betis' academy, would sign a five or six year deal with Real Madrid. Florentino Perez's strategy in this case has not been aggressive, aware that Ceballos is a fans favourite in Seville, and he is willing to pay more than the 15 million euro release clause in order to maintain good relations between the clubs.

Ceballos, though, could then continue at the Benito Villamarin for one more season on loan. Firstly, to make his transfer less traumatic and, secondly, to allow Betis to keep hold of him for another year while they decide on a succession plan.

And finally because Ceballos still needs minutes so that his progression does not slow down and it's difficult for him to get as many as he may like under Zinedine Zidane at Madrid. Everything, though, will depend on how Madrid structure their squad this summer.

There's still one more aspect, too. By signing for Madrid this summer (and not next year), Los Blancos would beat rivals Atletico and a number of other clubs to the talented midfielder.

Like Barça targets Hector Bellerin and Gerard Deulofeu, Ceballos has said while in Poland with Spain U21s that he will make a decision on his future after the tournament ends -- Spain play Germany in the final on Friday.

http://www.sport-english.com/en/news/real-madrid/real-madrid-hope-to-finalise-deal-for-real-betis-star-dani-ceballos-6133513

Willem2
28 juni 2017, 16:22
SHEFFIELD - De Britse justitie heeft woensdag zes mensen in staat van beschuldiging gesteld in verband met de stadionramp in Hillsborough in Sheffield in 1989. Daardoor kwamen 96 voetbalfans om het leven. ........... http://www.telegraaf.nl/buitenland/28495220/__6_man_voor_stadionramp_vervolgd__.html

1989 --> 2017 :rolleyes:

Willem2
28 juni 2017, 19:42
Schalke 04 meldt zich in Amsterdam voor deal van tien miljoen euro’

Schalke 04 heeft zich voor komend seizoen nog niet versterkt, maar Amine Harit van Nantes en Pablo Insua van Deportivo la Coruña worden zo goed als zeker vastgelegd. Ook Amin Younes is in beeld bij de club uit Gelsenkirchen, meldt BILD ............. http://www.msn.com/nl-nl/sport/voetbal/%E2%80%98schalke-04-meldt-zich-in-amsterdam-voor-deal-van-tien-miljoen-euro%E2%80%99/ar-BBDnqAF?ocid=spartanntp

Willem2
28 juni 2017, 19:44
AS Roma heeft Rick Karsdorp van Feyenoord overgenomen, dat bevestigen beide clubs woensdagavond via de officiële kanalen

De Italiaanse topclub betaalt een transfersom van zeventien miljoen euro voor de rechtsback.
........... http://www.msn.com/nl-nl/sport/voetbal/officieel-karsdorp-vertrekt-naar-as-roma/ar-BBDpUmW?li=AA54yk&ocid=spartanntp

Willem2
28 juni 2017, 23:05
Benjamin van Leer verruilt Roda JC voor Ajax. De 25-jarige keeper kwam woensdagavond met de Amsterdamse club tot een akkoord over een contract voor vier seizoenen. ........... http://www.telegraaf.nl/telesport/28499468/__Ajax_haalt_Van_Leer_binnen__.html

Willem2
29 juni 2017, 22:17
Duitsland heeft vrij gemakkelijk de finale van de Confederations Cup weten te bereiken. De ploeg van Joachim Löw won donderdagavond met 4-1 van Mexico. Leon Goretzka was met twee doelpunten in de eerste tien minuten de man van de wedstrijd.
................ http://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/318231/younes-trefzeker-bij-eenvoudige-zege-duitsland-op-mexico/

P11111
1 juli 2017, 19:58
Een voetbaltoernooi zonder finale is natuurlijk niet compleet. Onze videoman ter plekke was er nog niet aan toegekomen de beelden daarvan hier te plaatsen. Nu met enige vertraging alsnog.

https://www.youtube.com/watch?v=Fea74oAUdZI

Spanje viel in de eindstrijd erg tegen.

Picasso 1
1 juli 2017, 20:23
Heb het helaas niet kunnen zien. Was aan het :fuck: met de mooie Felicia in GT.
Maar toch interessant te vernemen dat het toernooi kennelijk door meer mensen werd gevolgd dan enkel door mij. Tot aan dit verlies van Spanje leek het niemand te boeien. ;)
Maar goed, het toernooi toonde wel aan dat zeker een drietal Spaanse sub21 spelers helemaal rijp zijn voor het Spaanse hoofdelftal. Ook toonde dit toernooi aan dat er een sterke generatie aankomt voor Portugal, Italie en Duitsland.

P11111
1 juli 2017, 20:38
Maar toch interessant te vernemen dat het toernooi kennelijk door meer mensen werd gevolgd dan enkel door mij. Tot aan dit verlies van Spanje leek het niemand te boeien. ;)

Natuurlijk interesseert mij goed en aantrekkelijk voetbal. Ik kijk echt wel (stiekem) graag naar spelers als Saúl Ñíguez Esclápez, Marco Asensio Willemsen, Daniel Ceballos Fernández en Héctor Bellerín Moruno. Maak je geen zorgen!

Voetballers zijn ook anno 2017 nog steeds geen machines en je kunt niet elke wedstrijd op je best zijn. Dat probleem had Ajax bijvoorbeeld in de finale tegen het gewapend-betonvoetbal van ManU (lange en hoge ballen, gokken op de afvallende bal en de fysieke overmacht).

deket
2 juli 2017, 02:19
Allemaal positief P1, alleen spijtig dat je club een heel andere filosofie hanteert. Namelijk grote namen kopen en geen geduld hebben met de eigen jeugd.
hun 2 meest essentiële argumenten zijn, verkopen van truitjes, indeed over de gehele wereld, en een voorzitter die telkens herverkozen wil worden rn daarom graag uitpakt met grote transfers.
afgunst is me vreemd, mij wel,maar ik vind het wel sneu voor het voetbal dat het telkens Real Madrid,of Barcelona zal zijn dat de CL wint, zodat op den duur de supporters het wat moe worden en ook de grote sponsors gaan afhaken betreffende Europees voetbal.
er bestaat een cel bij de UEFA , namelijk The financial Fair Play, die zich moet bezig houden met dat de grote clubs niet meer mogen uitgeven dan dat er binnenkomt, echter ik vraag me af of die wel effectief hun werk doen.
het kan nochtans mooi zijn, tot mijn verbazing staat Real Madrid bij de 10 beste jeugdopleidingen trr wereld (bron, voetbalprimeur) niet verassend dat ook Anderlecht, Barcelona en Bayern Munchen erbij staan (ja, ook een Nederlandse club)
Kortom laat die financiële fairplaycel nu eens echt efficiënt werken en het komt met het voetbal misschien toch nog goed.

P11111
2 juli 2017, 08:28
...tot mijn verbazing staat Real Madrid bij de 10 beste jeugdopleidingen trr wereld (bron, voetbalprimeur) niet verassend dat ook Anderlecht, Barcelona en Bayern Munchen erbij staan (ja, ook een Nederlandse club)

Welke wereldtoppers heeft de door jou zo onophoudelijk geroemde jeugdopleiding van Anderlecht tot nu toe, zeg maar in de laatste 40 jaar, eigenlijk voortgebracht? Kun je, zonder fantasierijk te zijn, er meer dan nul noemen? Kom eens met namen en referenties! Ik ben erg benieuwd.

Bij clubs als Ajax, Barcelona en Bayern München hoeft niemand daarover na te denken, daar kun je een lange lijst van maken, maar van Anderlecht... Help mij eens, voor eens en altijd!

deket
2 juli 2017, 12:41
Ik spreek hier over feiten en geen subjectieve interpretaties. Ik heb die lijst van de 10 beste jeugdopleiding niet zelf samengesteld. Wat dat met fantasierijk te maken heeft ontgaat me weer volledig, dat we volgend seizoen zeker CL spelen en jullie niet zall ook wel fantasierijk zijn veronderstel ik.
maar oke je wil toppers, je krijgt ze. Denk nu even aan de volgende namen, zullen rr veel meer zijn, maar is zondag :"Jaruzai, Felanni, Dries Mertens, Sven Kums, de gebroeders Lukaku, Dedoncker, Tielemans en niet te vergeten, Kompany. Tel deze marktwaarde maar op.
maar nu ga jij reageren dat dit geen toppers zijn maar Veltman en Cillisen wel zeker? Zucht

P11111
2 juli 2017, 12:47
Rensenbrink beste speler van Anderlecht allertijden

BRUSSEL - De Nederlander Rob Rensenbrink is, in het teken van het 100-jarig bestaan van RSC Anderlecht, verkozen tot de beste speler allertijden van de paars-witte club. Hij laat onze landgenoot Paul Van Himst achter zich.

Vooral zijn belangrijke rol in de jaren zeventig bij het behalen van twee Europa Cups II hebben de doorslag gegeven in de verkiezing. De "slangenmens" speelde 261 wedstrijden voor Anderlecht en scoorde daarin 141 doelpunten.

Rensenbrink zelf reageert verrast en enorm blij op zijn verkiezing: "Het is een enorme eer om verkozen te worden tot beste speler allertijden."

Bron: HLN

Rensenbrink beste speler ooit van Anderlecht

BRUSSEL - Rob Rensenbrink is door de supporters van Anderlecht uitgeroepen tot beste speler die ooit het paars-witte shirt heeft gedragen. In een verkiezing ter ere van het honderdjarig bestaan van de Brusselse club liet het 'Slangenmens' de Belg Paul van Himst achter zich. Rensenbrink speelde tussen 1971 en 1980 voor Anderlecht.

Rensenbrink speelde 261 duels voor Anderlecht en won er in 1976 en 1978 de Europa Cup II. De voormalige aanvaller reageerde verheugd op de uitverkiezing. "Het is een enorme eer om verkozen te worden tot beste speler aller tijden", zei hij tegenover de Belgische krant Het Laatste Nieuws."

De Amsterdammer is vooral bekend door zijn schot op de paal in de WK-finale van 1978, vlak voor tijd tegen Argentinië. De wedstrijd eindigde in de reguliere speeltijd mede daardoor in 1-1, waarna de Argentijnen in de verlenging de eindstrijd beslisten.

Bron: NU.nl

P11111
2 juli 2017, 12:58
maar nu ga jij reageren dat dit geen toppers zijn

Inderdaad en ik niet alleen, vrees ik voor je, maar spelers als Cruijff, Keizer, Krol, Suurbier, Sjakie, Van Basten, Rijkaard, Vanenburg, Bergkamp, Frank de Boer en Kluivert zijn dat natuurlijk wel.

Als je de lat veel lager legt is jouw lijstje wel indrukwekkend als je spreekt over lokale toppers. Dat dan weer wel. Vooral Kums, de voormalige bankzitter van sc Heerenveen, behoort op dit moment zeker tot de absolute dorpstop. Die had ik helemaal over het hoofd gezien. Hahaha. Maar even serieus, ik vroeg naar wereldtoppers en spelers die belangrijk zijn geweest in grote finales en op belangrijke toernooien.

amigo70
2 juli 2017, 13:07
hij zal zeker niet dommer zijn dan een Mexicaanse international, toen spelend bij PSV die naar de hoeren wilde. Hij deed dat in Yin Yang te Roermond! Hij had toch niet gedacht daar discreet te gaan neuken.?

Kan het nog sterker vertellen, heb ooit (ergens in 2008), met een aantal selectie spelers van VVV Venlo onder de douche gestaan in Golden Time. Namen mag je zelf invullen.

Teiresas
2 juli 2017, 13:38
Inderdaad en ik niet alleen, vrees ik voor je, maar spelers als Cruijff, Keizer, Krol, Suurbier, Sjakie, Van Basten, Rijkaard, Vanenburg, Bergkamp, Frank de Boer en Kluivert zijn dat natuurlijk wel.

Je hebt volledig gelijk als je stelt dat Ajax aanzienlijk meer toppers heeft voortgebracht dan Anderlecht, maar om Sjakie Swart nou tot wereldtop uit te roepen vind ik al net zo onnozel als Sjakie zelf...

Cat
2 juli 2017, 13:56
Kan het nog sterker vertellen, heb ooit (ergens in 2008), met een aantal selectie spelers van VVV Venlo onder de douche gestaan in Golden Time. Namen mag je zelf invullen.

Ook ooit 2 spelers van Roda JC tegengekomen in GT. Waarom dom? Wat zal het hun interesseren dat andere hoerenlopers weten dat ze daar naar toe gaan...

P11111
2 juli 2017, 14:27
Je hebt volledig gelijk als je stelt dat Ajax aanzienlijk meer toppers heeft voortgebracht dan Anderlecht, maar om Sjakie Swart nou tot wereldtop uit te roepen vind ik al net zo onnozel als Sjakie zelf...

Sjakie Wolfs was echt de beste materiaalman van de wereld. Vele jaren lang. Daar is niets onnozels aan. Zijn noppenkennis was ongeëvenaard.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Sjaak_Wolfs

Teiresas
2 juli 2017, 14:33
Sjakie Wolfs was echt de beste materiaalman van de wereld. Vele jaren lang. Daar is niets onnozels aan. Zijn noppenkennis was ongeëvenaard.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Sjaak_Wolfs

I stand corrected...
Humor en toch leuk!

P11111
2 juli 2017, 14:40
Maar goed, de andere Sjakie hoopt morgen alweer zijn 79ste verjaardag te vieren. En nog altijd behoorlijk fit voor iemand van zijn leeftijd. Werkt nog wekelijks op het veld van een amateurvereniging zijn rondootjes af. Laten we voor hem hopen dat zijn favoriete club in mei met de schaal door de stad loopt. Dat gun ik die sympathieke en humorvolle man wel.

P11111
2 juli 2017, 15:02
De nieuwe-aankopenlijst in de havenstad is vandaag weer aangevuld. Na Boëtius en Amrabat is nu Diks aangetrokken. Deze rechtsachter slaagde na de winterstop bij zijn club uit Arnhem er totaal niet in om een acceptabel niveau te halen en zal dus waarschijnlijk gekocht zijn op basis van zijn verrichtingen in het seizoen ervoor. Dat is natuurlijk ook een manier van scouten.

Nu nog een vleugelaanvaller (weer Berghuis?) en hopen dat de spits en Vilhena blijven.

P11111
2 juli 2017, 18:08
Correctie: het gaat in het geval van Diks niet om koop maar om huur voor één seizoen.

Maar huren kost natuurlijk ook geld, want in het leven is weinig voor niets.

deket
2 juli 2017, 18:44
Men verwijt mij dat ik vaak vol nostalgie zit, in het vrrleden leef maar nu herbekijk ik dat lijstje in post nr 5226 en val achterover indien ik niet zat. JC, Piet Keizer! Dat is ongeveer een halve eeuw geleden, zelfs Marco Van Basten en co is al van een kwart eeuw terug.
het is dat ik op zondag nog niet hoe wakker was, logisch na weekdagen van 6h ochtend opstaan en nooit voor 1h slapen, is zondagochtend uitslaapdag en kon ik nog niet op dit toch wel grappigs reageren.
en nu even ernstig. De 10 beste jeugdopleidingen ter wereld zijn NU samengesteld, en laat ons dat nog heel ruim en royaal interpreteren, dus vanaf het millennium. Kom dan nog maar eens met lijstjes van Amsterdam af en vergelijk dit met die van Anderlecht.
de minst in waarde kan ongeveer Sven Kums zijn maar voor dit seizoen nog gouden schoen en ga maar eens na wat Gent voor hem gekregen heeft. Bij Udinese moext hij als verdedigende middenvelder spelen, niets voor hem. Buiten het kleine broertje van Lukaku spreekt men herr van spelers met een minimale waarde van 25miljoen euro. Niet slecht me dunkt.Lukako eelf al op 80 miljoen
ja vroeger, toen had je ook Jefke Jurion, Verbiest en Puis. Nog eerder was het Franse leger van Napoleon het sterkste en nog voorheen zei de Romeinse keizer Cesaer dat de Belgen de dappersten aller Galliers bleken
en betreffende voetbal : Uruguay won 2 keer de wereldbeker, Antwerp de oudste club van het land en Union won bij ons de een titel na de anderen.
Rik de Sadeleer en Herman Kuiphof waren ook.nog goede commentators

RAUL7
3 juli 2017, 15:12
In deze lijst staan voetbalclubs met de beste jeugdopleiding van de wereld (http://voetballoopbaan.nl/nieuws/in-deze-lijst-staan-voetbalclubs-met-de-beste-jeugdopleiding-van-de-wereld)

Real Madrid staat op nummer één met zeven spelers die momenteel actief zijn bij Real Madrid zelf, en 34 spelers die bij een andere club actief zijn in één van de vijf Europese topcompetitie.
Feyenoord en Ajax staan als enige Nederlandse clubs in deze lijst. De Rotterdammers staat op plek 37. Ze leverden in totaal 13 spelers die momenteel actief zijn in een Europese topcompetitie. Ajax staat op plek 50 met 11 spelers.

26183

Er is tevens een alternatieve lijst gepubliceerd. In deze lijst staan voetbalclubs die de meeste spelers hebben aangeleverd die momenteel actief zijn in één van de 31 Europese profcompetities.
Opvallend is dat Ajax op nummer 1 staat met 72 spelers. 9 spelers hiervan spelen momenteel bij Ajax en maar liefst 63 spelers zijn actief in één van de 31 Europese profcompetities.

26184

Picasso 1
3 juli 2017, 15:26
Raul, je weet toch dat deket niet van van dat type lijstjes houdt waarbij met keiharde feiten Anderlecht en diens jeugdopleiding worden gemarginaliseerd? :smile2:

deket
3 juli 2017, 15:46
Bron www.voetbalprimeur.be

P11111
3 juli 2017, 15:54
En ook na vandaag heeft Anderlecht nog nooit een Europa Cup voor landskampioenen, de Champions League en de Wereldbeker gewonnen. Dat zijn de prijzen die er om doen in het clubvoetbal.

De Europa Cup II, een toernooitje met bekerwinnaars uit alle bananenrepublieken, is natuurlijk niet voor niets vele jaren geleden afgeschaft door de UEFA; was geen niveau en zo'n bekertje wil je als club niet eens in je prijzenkast hebben.

Overigens zijn onderstaande lijstjes niet meer actueel, ze stammen nog uit 2014. Ajax staat inmiddels veel hoger op de eerste lijst en Anderlecht komt ook anno 2017 niet voor in de topvijftig van beide lijstjes. Ben dus benieuwd waarop is gebaseerd dat de jeugdopleiding van Anderlecht tot de huidige beste 10 van Europa behoort. Wordt in Brussel nog wel opgeleid voor het eerste elftal of is het een ordinaire koopploeg met die talloze buitenlanders?

deket
3 juli 2017, 16:00
Ach, ik ga hier geen energie en tijd meer insteken.
ga praten met insiders of mensen uit het terrein, ook bij Ajax ja.
zinloze discussie. Echte voetbalvolgers zonder tunnelvisie zullen beamen wat ik reeds poste.
en kijk gewoon naar de marktwaarde van het lijstje dat ik opstelde en vergelijk met dat van Ajax NA het millennium. Dus niet in de tijd dat de boeren nog niet met een tractor reden.

P11111
3 juli 2017, 16:03
De 8 beste jeugdopleidingen in de wereld

Welke clubs leveren de beste spelers ter wereld aan?

Ajax
Eén van de grootste en oudste jeugdacademies van Europa vind je terug in Amsterdam. Ajax heeft haar rijke historie te danken aan de grootste spelers die het mondiale voetbal ooit gekend heeft. Spelers als Johan Cruijff, Marco van Basten, Frank Rijkaard en Dennis Bergkamp groeiden stuk voor stuk uit tot absolute wereldsterren.

FC Barcelona
Gedreven door de wens om de Ajax-school te repliceren, ging Johan Cruijff aan de slag bij FC Barcelona. Vandaag de dag wordt de Catalaanse leerschool samen met de jeugdopleiding van Ajax gezien als beste ter wereld, waarvoor de Nederlander nog steeds alle credits ontvangt. Spelers als Lionel Messi, Andrès Iniesta en Xavi hebben het elite-instituut doorlopen en spelen al jaren op rij samen bij de Spaanse grootmacht.

Manchester United
Manchester United is toonaangevend met haar jeugdopleiding in Engeland. Voorheen hield Sir Alex Ferguson alle leeftijdscategorieën nauwlettend in de gaten, om zo precies te weten welke spelers ooit aanspraak zouden maken op een plek in de hoofdmacht. Met opgeleide geweldenaren als David Beckham, Paul Scholes en Gary Neville hebben The Red Devils in de loop der jaren een geweldige staat van dienst gecreëerd.

Sporting Clube de Portugal
Ook vanuit het zuidwesten van Europa werden niet de minste spelers aangeleverd. Sporting Portugal is verantwoordelijk voor de basistechniek van Cristiano Ronaldo. Ook het fenomeen Luis Figo kende een vruchtbare samenwerking met de club waar het voor hem ooit allemaal begon.

Arsenal
Arsenal staat bekend om haar doorstroom van eigen jeugd in het eerste elftal. Ondanks het gebrek aan gewonnen prijzen in de afgelopen periode verdienen de Noord-Londenaren veel respect met hun handelswijze. Spelers als Jack Wilshire en Kieran Gibbs groeiden op in de vertrouwde omgeving van The Gunners.

Everton
De blauwe helft van de 'Merseyside' heeft dan wel niet zo'n diep gevulde zakken met geld, maar beschikt wel over een prima kweek van eigen jeugd. Voormalig Manchester City-speler Jack Rodwell en superster Wayne Rooney verlieten ooit de Everton Academy na een aantal intensieve trainingsjaren.

Bayern München
Ondanks dat Bayern München haar binnenlandse concurrent Borussia Dortmund volledig heeft geplunderd in de afgelopen jaren, hebben zij zelf een indrukwekkende staat van dienst qua opleiding. Onder anderen Philipp Lahm, Bastian Schweinsteiger, Toni Kroos en Thomas Müller leerden de fijne kneepjes van het vak in München.

Real Madrid
Het is misschien moeilijk te geloven, maar ook Real Madrid heeft een prima jeugdopleiding. De Koninklijke leidde spelers op als Alvaro Morata, Roberto Soldado, Juan Mata en Alvaro Negredo. Zij hebben inmiddels allemaal hun sterrenstatus waargemaakt. Echter is Real Madrid doorgaans meer op zoek naar meer gevestigde en grotere namen dan gebruik te maken van de talenten uit eigen jeugd.

Bron: VoetbalPrimeur

deket
3 juli 2017, 16:18
Bovdndien wonnen we ook de Europese UEFA cup en de Europese supercup. Telkens tegen de winnaar van Europacup 1.
in 1981 hadden wij die Europacup 1 gewonnen zonder het uitvallen van spelmaker Juan Lozano in de halve finale
en waarom neem je er juist 8 uit terwijl je goed weet en ook daar kan lezen dat wij bij de 10 beste horen. Redelijk kinderachtig en flauw

Willem2
3 juli 2017, 16:28
Terence Kongolo op weg naar Monaco
Feyenoord staat op het punt de vijfde belangrijke kracht van het kampioenselftal te verliezen. Verdediger Terence Kongolo is in gesprek met Monaco over een transfer. De kampioen van Frankrijk wil de linksbenige verdediger snel vastleggen. .............. http://www.ad.nl/nederlands-voetbal/terence-kongolo-op-weg-naar-monaco~aee60ac8/

Volledige verdere leegloop van de nederlandse competitie

P11111
3 juli 2017, 16:29
en waarom neem je er juist 8 uit terwijl je goed weet en ook daar kan lezen dat wij bij de 10 beste horen.

Op de nummers 9 en 10 van de actuele lijst staan Olympique Lyon en AS Monaco. Geloof mij, geen spoor van Anderlecht te bekennen. En terecht natuurlijk.

Willem2
3 juli 2017, 16:35
„Der Sieg ist etwas Historisches“
Nach einer kurzen Partynacht sind die deutschen Confed-Cup-Sieger wieder zurück in Deutschland. Auch Bundestrainer Löw feiert seine Überraschungssieger – sieben Spieler drängen dabei in den Fokus. ........... http://www.faz.net/aktuell/sport/confederations-cup/jogi-loew-feiert-seine-ueberraschungssieger-des-confed-cups-15088527.html

Aan de hele confederatiecup wordt bijna geen aandacht geschonken. Met een zeer jong veredeld B-team won Duitsland.

Löw apetrots op 'Duitsland B': Dit gaan ze nooit vergeten
Bij Joachim Löw overheerste na winst van de Confederations Cup door Duitsland een gevoel van trots. De bondscoach was met een jonge en behoorlijk onervaren ploeg naar het toernooi in Rusland gegaan, en ging daardoor niet direct uit van de eindzege. ........... http://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/low-apetrots-op-duitsland-b-dit-gaan-ze-nooit-vergeten~adbb0bea/

P11111
3 juli 2017, 16:46
Met een zeer jong veredeld B-team won Duitsland.

Niet overdrijven! Het was eerder een enigszins onervaren selectie als het gaat om A-interlandvoetbal. Er werd dit toernooi regelmatig gespeeld met een 29-jarige, een 28-jarige, 27-jarigen, 25-jarigen en 24-jarigen. Dat noem ik qua leeftijden niet zeer jong.

Bij zeer jong denk ik aan jongens met de leeftijden van Mbappé, De Ligt, Kluivert en Van de Beek.

Picasso 1
3 juli 2017, 16:51
Hierbij een selectie bekende spelers die uit de jeugdelftallen van Real Madrid komen:

26185

26186

En hierbij een selectie van jeugdspelers van Real met de hoogste marktwaarden. Daar zitten ook namen tussen zoals Saul, Juanfran en Felipe Luis die uit de jeugd van Real Madrid komen. Recentere spelers hebben overigens een hogere marktwaarde, eerder uit de jeugd gekomen wereldspelers zoals Butragueño, Michel, Martin Vazquez, Camacho, Chendo, Gallego etc, staan hier niet bij want die waren onverkoopbaar en hadden geen marktwaarde:

26191

Willem2
3 juli 2017, 16:58
Terence Kongolo op weg naar Monaco
Feyenoord staat op het punt de vijfde belangrijke kracht van het kampioenselftal te verliezen. Verdediger Terence Kongolo is in gesprek met Monaco over een transfer. De kampioen van Frankrijk wil de linksbenige verdediger snel vastleggen. .............. http://www.ad.nl/nederlands-voetbal/terence-kongolo-op-weg-naar-monaco~aee60ac8/

Volledige verdere leegloop van de nederlandse competitie

En weg is die ....

Kongolo voor 15 miljoen euro naar Monaco ............. http://www.telegraaf.nl/telesport/28529741/__Kongolo_voor_15_miljoen_euro_naar_Monaco__.html

P11111
3 juli 2017, 16:58
Hierbij een selectie bekende spelers die uit de jeugdelftallen van Real Madrid komen:

Bestaat er ook zo'n lijstje van Anderlecht?

Filipe Luís speelde trouwens voordat hij in Spanje terechtkwam in Jong Ajax. Hij was uit Brazilië gehaald als mogelijke opvolger van Maxwell, maar kon toen nog niet aan de verwachtingen voldoen. Daarna is hij op 20-jarige leeftijd bij Real Madrid (Castilla) terechtgekomen. Later is hij gelukkig toch uitgegroeid tot een goede speler.

Picasso 1
3 juli 2017, 17:01
Bestaat er ook zo'n lijstje van Anderlecht?

Filipe Luís speelde trouwens voordat hij in Spanje terechtkwam in Jong Ajax. Hij was uit Brazilië gehaald als mogelijke opvolger van Maxwell, maar kon toen nog niet aan de verwachtingen voldoen. Later is hij gelukkig toch uitgegroeid tot een goede speler.

Ik heb het uit de volgende link: https://www.transfermarkt.nl/real-madrid/jugendarbeit/verein/418/plus/1/galerie/0?wettbewerb_id=gesamt&option=0&art=0
Is even daarin puzzelen om je eigen selecties/overzichten te krijgen.

P11111
3 juli 2017, 17:07
Is even daarin puzzelen om je eigen selecties/overzichten te krijgen.

Ik hoop dat onze forumvriend deket het gaat lukken vanavond. Hij schijnt erg goed in puzzelen te zijn. Dat dan weer wel. :)

We wachten het maar af.

Picasso 1
3 juli 2017, 17:10
Ik hoop dat onze forumvriend deket het gaat lukken vanavond. Hij schijnt erg goed in puzzelen te zijn. Dat dan weer wel. :)

We wachten het maar af.

https://www.transfermarkt.nl/rsc-anderlecht/jugendarbeit/verein/58/plus/1/galerie/0?wettbewerb_id=gesamt&option=0&art=0

26192

deket
3 juli 2017, 18:22
Dedoncker mag niet vertrekken, zijn marktwaarde zal nu ongeveer 35 miljoen euro zijn, maar oke we gaan niet zeiken.
tom Soetaerts daarintegen zijn waarde heb ik nooit hoger dan een braadworst geschat. Sorry voor die braadworst

P11111
3 juli 2017, 18:24
In zijn jongere jaren was Charly Musonda jr. een talent van de buitencategorie. Hij is nu bijna 21 jaar en ik ben benieuwd of hij zich de komende jaren nog ergens kan ontwikkelen tot een Europese (sub)topspeler. Als 15-jarige overstappen naar Chelsea, een club die erom bekend staat nagenoeg nooit een jeugdspeler de kans in het eerste elftal te geven, is waarschijnlijk niet zijn meest verstandige beslissing geweest.

Ik denk dat deket dat wel met mij eens is. :)

deket
3 juli 2017, 18:25
Deze keer ben ik het 100% eens

deket
3 juli 2017, 18:31
Het probleem is dat ze die jonkies hun kop zot maken en meestal door een entourage dat easy money ruikt.
een voorbeeld, hij komt wel niet uit onze jeugd, maar de Servische spits Mitrovic, internationaal, werd door zijn vader en broer die geld roken tegen zijn zin naar Newcastle geduwd. Die nochtans stoere jongen heeft meermaals aan het builen gestaan vol heimwee.
maar betreffende die jonge talenten vind ik dat het tijd gaat worden dat Europa nu eens eindelijk daadkrachtig gaat optreden om de kinderhandel vol miljoenen te gaan bestrijden

P11111
3 juli 2017, 18:36
In dat opzicht is De Ligt veel verstandiger. Wordt door de Europese topclubs ook al enkele jaren aan getrokken, maar die jongen heeft het plan (hoewel we dat uiteraard moeten afwachten) eerst heel wat wedstrijden in Ajax 1 te willen spelen. Die jongen straalt ook voor de camera een en al volwassenheid uit. Nog altijd maar 17. Een verademing deze nuchtere boy en wat mij betreft een voorbeeld.

Ik ben benieuwd of we ooit nog wat horen van de jeugdspelers van Ajax die de afgelopen jaren op (te) jonge leeftijd naar Manchester United, Manchester City, Chelsea, Arsenal, Real Madrid en Barcelona zijn vertrokken.

deket
3 juli 2017, 18:41
Blind heeft wel een cruciale fout gemaakt die jongen veel te vlug voor de leeuwen te gooien.
Na zijn blunder tijdens die wedstrijd in Bulgarije moet je mentaal eeer sterk staan om dat los te laten.

deket
3 juli 2017, 18:47
En vergeet Mile Svilar.niet. na de CL-17 en -19 trok de Europese top aan zijn mouw, ja ook de Koninklijke beste P1.
zijn vader Ratko, zelf ooit een legendarische keeper die het leeftijdsrecord van Dino Zoff verbrak gaf bem het verstandig advies bij Anderlecht te blijven.
hij moet deze zomer 18worden, augustus, maar is al beter dan Courtois op die leeftijd.
en voor degenen die nu denken dat deket weer aan het overdrijven is, onthoud deze naam en we spreken binnen 2 jaar nog eens.
een zware blessure, ongeval(hout vasthouden) kan helaas wel altijd

P11111
3 juli 2017, 18:48
Na zijn blunder tijdens die wedstrijd in Bulgarije moet je mentaal eeer sterk staan om dat los te laten.

Hij is mentaal ijzersterk en heeft die inschattingsfout in Bulgarije al erg snel van zich kunnen afzetten. Heb je hem in actie gezien in de finale tegen Manchester United? Hij speelde in tegenstelling tot bijna al zijn ploeggenoten erg goed, als een ervaren verdediger (verdedigend sterk en opbouwend bovengemiddeld goed) en kende geen plankenkoorts. Zeer knap op die leeftijd.

Maar goed, het is nog geen garantie dat hij over enkele jaren al een wereldtopverdediger is, maar hij heeft het wel in zich om dat te worden.

Picasso 1
3 juli 2017, 18:55
Ajax (selectie filter op hoogst bereikte marktwaardes, dus recentere spelers staan boven gezien de inflatie explosie):

26196
26197
26198

En filter op aantal gespeelde competitiewedstrijden

26199

Picasso 1
3 juli 2017, 19:03
PSV (een selectie op hoogst bereikte marktwaarden van doorgebroken spelers uit eigen jeugd):

26200
26201

P11111
3 juli 2017, 19:04
Ajax (selectie filter op hoogst bereikte marktwaardes, dus recentere spelers staan boven gezien de inflatie explosie):

De (aankomende) bovengemiddelde talenten De Ligt, Van de Beek, Kluivert, Nouri, De Jong en Eiting ontbreken nog op deze lijst. Die gaan na verloop van tijd ook nog wel wat opleveren, verwacht ik. En bijvoorbeeld ook Fosu-Mensah, die als 18-jarige al 21 wedstrijden in het eerste elftal van ManU is uitgekomen, staat er niet op.

Klaassen heeft onlangs 27 miljoen euro opgebracht.

Picasso 1
3 juli 2017, 19:11
De (aankomende) bovengemiddelde talenten De Ligt, Van de Beek, Kluivert, Nouri, De Jong en Eiting ontbreken nog op deze lijst. Die gaan na verloop van tijd ook nog wel wat opleveren, verwacht ik. En bijvoorbeeld ook Fosu-Mensah, die als 18-jarige al 21 wedstrijden in het eerste elftal van ManU is uitgekomen, staat er niet op.

Klaassen heeft onlangs 27 miljoen euro opgebracht.

Filter op alleen spelers uit de huidige selectie (die uit eigen jeugd komen):

26202

https://www.transfermarkt.nl/ajax/jugendarbeit/verein/610/wettbewerb_id/NL1/option/4/art/0/plus/1

P11111
3 juli 2017, 19:56
Spanje doet trouwens niet mee aan het EK Onder 19. De Belgen zijn ook niet aanwezig. Ook van Frankrijk is geen spoor te bekennen. Alledrie werden in de kwalificatiegroep uitgeschakeld.

Oranje is er wel bij, echter met een gelegenheidsselectie omdat vanwege clubbelangen zo'n 15 sterkhouders ontbreken, onder wie spelers als De Ligt, Kluivert, Eiting, Zeefuik en Sierhuis.

Desondanks werd zojuist met een combinatie van veel tweede en derde keus en jongere spelers knap met 4-1 van Duitsland, dat wel met de sterkste selectie deelneemt, gewonnen. Drie doelpunten waren van de voet en het hoofd van de 17-jarige PSV-spits Piroe en de vierde werd gescoord door de ingevallen NEC-aanvaller Grot. Een meer dan goed resultaat om het toernooi mee te beginnen.

P11111
4 juli 2017, 19:27
Daar gaat er weer één...

Gewild Ajax-talent Redan kiest voor Chelsea

Chelsea heeft de strijd om de handtekening van Ajax-talent Daishawn Redan gewonnen. Eerder werd al bekend dat de 16-jarige spits Amsterdam wilde verlaten, uiteindelijk is de keuze van de jongeling gevallen op The Blues.

Redan kwam het afgelopen seizoen uit voor Ajax Onder 17 en speelde ook regelmatig mee met het elftal Onder 19. Na meerdere gesprekken liet zijn zaakwaarnemer weten dat de jeugdinternational niet zijn eerste profcontact bij Ajax wilde tekenen. Jeugdtrainer Gery Vink deed na deze beslissing geen beroep meer op de tiener. Door gebrek aan speeltijd werd hij vervolgens ook niet opgeroepen voor het EK Onder 17.

Over interesse had de talentvolle aanvaller niet te klagen. Naast Chelsea waren naar verluidt ook Manchester United, Manchester City en RB Leipzig in de race voor Redan. Afgelopen zomer maakte Juan Familio-Castillo ook al de overstap van Ajax naar Chelsea.

Bron: Voetbal International

deket
4 juli 2017, 22:07
Het gezeik blijft maar duren. Wanneer schiet Europa, de UEFA en de FIFA eens wakker.?
Wij besteden jaarlijks 4 a 5 miljoen euro aan jeugwerking (inbegrepen onderwijs en logistieke faciliteiten) en dan nog een hoop vrijwilligers.
Waarom gaan Kindermans etc zich nog zo inzetten indien men talenten blijft weghalen?
En bij de noorderburen idem dito.
ook de ouders hebben vaak, niet altijd, boter op hun hoofd, wanneer ze zivh laten omkopen.

P11111
5 juli 2017, 09:14
Bergkamp: 'Het is een enorm lulverhaal geworden, om niks'

Dennis Bergkamp had nooit verwacht dat Marcel Keizer nu al hoofdtrainer van Ajax zou zijn. Keizer was op termijn al de beoogde opvolger van Peter Bosz, maar na het voor Bergkamp onverwachte vertrek van Bosz naar Borussia Dortmund kwam de carrière van Keizer in een stroomversnelling.

'Ik weet dat het de ambitie van Peter was ooit in de Bundesliga te werken', vertelt Bergkamp in een uitgebreid interview in Voetbal International. 'Dan is het logisch dat je toehapt wanneer één van de grootste clubs uit die competitie zich meldt. Wat ik níet begrijp zijn de redenen die ik las. Als je met je ploeg net een Europese finale hebt gespeeld en je hebt geen enkele indicatie over een mogelijk vertrek gegeven; wat is dan opeens het grote probleem? De ene dag zet je de verhoudingen met Ajax op scherp, de volgende dag blijkt er belangstelling van een Europese topclub. Dat is me net iets te toevallig. Dat kun je niet los zien van elkaar. Dan zijn er spelletjes gespeeld.'

'Ik heb met Peter heus wel eens voetbalinhoudelijke discussies gehad', vervolgt de assistent-coach en lid van het Technisch Hart bij Ajax. 'Maar die waren helemaal niet zo scherp. Dat ging over de trainingen bijvoorbeeld. De intensiteit, de duur, de variatie. Van mij mocht het langer en intenser, Peter dacht daar anders over. Prima. Ik vind het juist goed om scherp van gedachten te wisselen, dat hoort bij de prestatiecultuur van Ajax. Ik ben geen ja-knikker en dat verwacht ik ook niet van de mensen om mij heen. Je moet elkaar je mening of de waarheid kunnen zeggen. Als inhoudelijke discussies achteraf worden uitgelegd als een onwerkbare situatie, dan heb je aan mij een kwaaie. Ook omdat het mij op die manier nooit is gezegd.'

'De ochtend van de dag waarop het vertrek van Bosz bekend werd, las ik in sommige kranten omschrijvingen als 'spijkerhard conflict' en dat hij verjaagd zou zijn bij Ajax. Kom op, zeg. Ik kan je verzekeren dat deze versie van het verhaal niet bij de clubleiding vandaan komt. Ik loop iets te lang mee om dit soort spelletjes niet te doorzien. Ik weet hoe de hazen lopen. Wij waren verbaasd over het gewicht dat opeens aan de meningsverschillen met Peter werd gehangen. Alsof er een bom was gebarsten. Pure waanzin. Ik ben inmiddels bedaard, de scherpste emoties zijn bezonken. Maar het gevoel dat er spelletjes zijn gespeeld zit nog in me. Het is zó onjuist hoe het is gegaan, zó jammer. Het strookt totaal niet met hoe ik zelf in mijn werk en in het leven sta.'

'Als het echt allemaal zo ernstig was, dan had Bosz er toch wel eerder een halszaak van gemaakt? Of dan had de clubleiding toch wel ingegrepen? Het is een enorm lulverhaal geworden. Om niks. Ik weet niet beter dan dat we prima hebben samengewerkt. En mooie dingen hebben meegemaakt. Nu ben ik echter in de kranten afgeschilderd als iemand met wie niet valt samen te werken. Die suggestie werd naar mijn idee gewoon gewekt om de overstap naar een andere club te rechtvaardigen. Dat deugt niet. Dan kom je aan mijn ziel. En dan bijt ik van me af.'

P11111
5 juli 2017, 09:23
Het was natuurlijk al vrij snel duidelijk dat Bosz een achterbaks spel heeft gespeeld. Zeg gewoon eerlijk dat je per se naar Borussia Dortmund wilt.

Prima dat de altijd oprecht overkomende Bergkamp na enig nadenken bereid was tot een duidelijk interview met VI-journalist Zwartkruis. Je onterecht 'zwart' laten maken, moet je je niet laten gebeuren.

Teiresas
5 juli 2017, 14:45
Bergkamp: 'Het is een enorm lulverhaal geworden, om niks'

Dennis Bergkamp had nooit verwacht dat Marcel Keizer nu al hoofdtrainer van Ajax zou zijn. Keizer was op termijn al de beoogde opvolger van Peter Bosz, maar na het voor Bergkamp onverwachte vertrek van Bosz naar Borussia Dortmund kwam de carrière van Keizer in een stroomversnelling.

'Ik weet dat het de ambitie van Peter was ooit in de Bundesliga te werken', vertelt Bergkamp in een uitgebreid interview in Voetbal International. 'Dan is het logisch dat je toehapt wanneer één van de grootste clubs uit die competitie zich meldt. Wat ik níet begrijp zijn de redenen die ik las. Als je met je ploeg net een Europese finale hebt gespeeld en je hebt geen enkele indicatie over een mogelijk vertrek gegeven; wat is dan opeens het grote probleem? De ene dag zet je de verhoudingen met Ajax op scherp, de volgende dag blijkt er belangstelling van een Europese topclub. Dat is me net iets te toevallig. Dat kun je niet los zien van elkaar. Dan zijn er spelletjes gespeeld.'

'Ik heb met Peter heus wel eens voetbalinhoudelijke discussies gehad', vervolgt de assistent-coach en lid van het Technisch Hart bij Ajax. 'Maar die waren helemaal niet zo scherp. Dat ging over de trainingen bijvoorbeeld. De intensiteit, de duur, de variatie. Van mij mocht het langer en intenser, Peter dacht daar anders over. Prima. Ik vind het juist goed om scherp van gedachten te wisselen, dat hoort bij de prestatiecultuur van Ajax. Ik ben geen ja-knikker en dat verwacht ik ook niet van de mensen om mij heen. Je moet elkaar je mening of de waarheid kunnen zeggen. Als inhoudelijke discussies achteraf worden uitgelegd als een onwerkbare situatie, dan heb je aan mij een kwaaie. Ook omdat het mij op die manier nooit is gezegd.'

'De ochtend van de dag waarop het vertrek van Bosz bekend werd, las ik in sommige kranten omschrijvingen als 'spijkerhard conflict' en dat hij verjaagd zou zijn bij Ajax. Kom op, zeg. Ik kan je verzekeren dat deze versie van het verhaal niet bij de clubleiding vandaan komt. Ik loop iets te lang mee om dit soort spelletjes niet te doorzien. Ik weet hoe de hazen lopen. Wij waren verbaasd over het gewicht dat opeens aan de meningsverschillen met Peter werd gehangen. Alsof er een bom was gebarsten. Pure waanzin. Ik ben inmiddels bedaard, de scherpste emoties zijn bezonken. Maar het gevoel dat er spelletjes zijn gespeeld zit nog in me. Het is zó onjuist hoe het is gegaan, zó jammer. Het strookt totaal niet met hoe ik zelf in mijn werk en in het leven sta.'

'Als het echt allemaal zo ernstig was, dan had Bosz er toch wel eerder een halszaak van gemaakt? Of dan had de clubleiding toch wel ingegrepen? Het is een enorm lulverhaal geworden. Om niks. Ik weet niet beter dan dat we prima hebben samengewerkt. En mooie dingen hebben meegemaakt. Nu ben ik echter in de kranten afgeschilderd als iemand met wie niet valt samen te werken. Die suggestie werd naar mijn idee gewoon gewekt om de overstap naar een andere club te rechtvaardigen. Dat deugt niet. Dan kom je aan mijn ziel. En dan bijt ik van me af.'

Ik weet natuurlijk ook niet precies hoe e.e.a. daar bij Ajax gaat, maar dat het er met regelmaat rommelt in dat technisch hart en de technische staf is een feit. Dat Bergkamp daar geregeld het centrum van alle commotie is en dat er diverse collega's vertrokken zijn (mede) om hem lijkt niet ver naast de waarheid, afgaande op eerdere berichtgevingen.

Maar goed: nog een citaat uit bovenstaand artikel (dat Peter020 niet vermeld had) dat mij opviel...

"Volgens Bergkamp werden die verhoudingen op scherp gezet tijdens de evaluatie over het seizoen, waar hij zelf niet bij was. ,,Ik heb later begrepen dat het ook over de staf ging. Overigens had Hennie Spijkerman oktober vorig jaar al aangegeven dat hij niet gelukkig was met zijn rol in de technische staf".

De evaluatie van het afgelopen seizoen waar Bergkamp niet bij was?? Een toch regelmatig terugkerend fenomeen lijkt het, de afwezigheid van Bergkamp... Dat je bij de seizoenevaluatie verstek laat gaan als prominent lid van het technisch hart? Ik vind het vreemd. Maar wie ben ik?

Overigens had ik begrepen dat het Spijkerman was die de term 'onwerkbare situatie' in de mond had genomen. Kan best zijn dat Bosz dat ook gezegd heeft, maar dan was hij niet de enige...

Huilie huilie verhaal van Dennis. Lijkt mij een beetje in de categorie eigen handen schoonwassen...
Waarmee ik de handelswijze van Bosz overigens niet goedkeur of afkeur, omdat ik geen inzicht heb uiteraard.

P11111
5 juli 2017, 15:52
Een toch regelmatig terugkerend fenomeen lijkt het, de afwezigheid van Bergkamp... Dat je bij de seizoenevaluatie verstek laat gaan als prominent lid van het technisch hart? Ik vind het vreemd.

Wanneer nog vaker dan? Ben je niet in de war met Jonk, die op een gegeven moment niet meer aansloot bij het technisch overleg?

De evaluatie van het afgelopen seizoen waar Bergkamp niet bij was??

De evaluatie met de hoofdtrainer wordt (werd) gedaan door de directie. Technisch directeur Overmars en algemeen directeur Van der Sar. Zo gek lijkt mij dat niet, gebeurt bij bijna alle clubs.

P11111
5 juli 2017, 15:56
Huilie huilie verhaal van Dennis.

Onzin wat je stelt. Als er één persoon in het voetbal niet huilt, is het Dennis Bergkamp wel. Dat zou jij als voetbalvolger na zovéél jaren Bergkamp inmiddels moeten weten. Altijd nuchter en eerlijk en niet om de feiten heendraaien. "Doe maar normaal en verspreidt geen lulverhalen", daar is hij om bekend.

Het interview is op nadrukkelijk verzoek aangevraagd door Voetbal International, volgens de betrokken journalist Simon Zwartkruis gisteravond op de radio. Eigenlijk had Bergkamp er helemaal geen behoefte aan, maar na enige bedenktijd heeft hij besloten toch zijn medewerking te verlenen, aldus Zwartkruis. Bergkamp heeft het prima en keurig netjes verwoord. Ik had ook niet anders verwacht van deze immer fatsoenlijke (sport)man. Daar kan die achterbakse Peter Bosz nog wat van leren.

Als jij ten onrechte (publiekelijk) wordt beschuldigd, probeer je dat toch ook met argumenten te weerleggen? Of jij niet?

P11111
5 juli 2017, 16:10
Waarmee ik de handelswijze van Bosz overigens niet goedkeur of afkeur, omdat ik geen inzicht heb uiteraard.

Als je dat nu nog niet duidelijk is, tsja...

Teiresas
5 juli 2017, 17:03
Wanneer nog vaker dan? Ben je niet in de war met Jonk, die op een gegeven moment niet meer aansloot bij het technisch overleg?

Dennis gaat niet mee naar eredivisie uitwedstrijden en trips naar het buitenland zijn al helemaal nicht im Frage. Toch? Dus ook geen trainingskampen en EC/CL duels e.d. buiten NL.
Jonk maakte het idd nog bonter. Die deed helemaal nergens meer aan mee...

De evaluatie met de hoofdtrainer wordt (werd) gedaan door de directie. Technisch directeur Overmars en algemeen directeur Van der Sar. Zo gek lijkt mij dat niet, gebeurt bij bijna alle clubs.

Ik geef toe dat het een aanname was van mij dat het een overleg met het technisch hart was, maar ik denk dat dat evenzeer voor jou geldt...

P11111
5 juli 2017, 18:47
Dennis gaat niet mee naar eredivisie uitwedstrijden en trips naar het buitenland zijn al helemaal nicht im Frage. Toch? Dus ook geen trainingskampen en EC/CL duels e.d. buiten NL.

Ik geef toe dat het een aanname was van mij dat het een overleg met het technisch hart was, maar ik denk dat dat evenzeer voor jou geldt...

Dat is geen aanname van mij, dat is zo. In het wekelijkse overleg onder leiding van Bergkamp met de hoofdtrainers van het eerste elftal, Jong Ajax en Onder 19 en hoofd jeugdopleiding Ouaali was er al vaak samenspraak tussen Dennis en Bosz. En er was daarnaast uiteraard ook regelmatig een dialoog tussen de twee. Ze hebben dus voldoende met elkaar gesproken. Daarom is Bergkamp ook zo teleurgesteld in Bosz.

En wat betreft Spijkerman. Die mocht onder trainer De Boer de nodige technische en tactische trainingen doen, maar Bosz gaf vanaf het begin weinig uit handen en wilde bijna alles zelf doen. In die rol voelde Hennie zich minder prettig en dat heeft hij tijdens een persoonlijk gesprek tijdig en eerlijk aangegeven. Prima en dat kan ik goed begrijpen. Ik denk dat als WII jou vanavond oplegt dat je vanaf morgen alleen nog maar in het topic van FKK Van Goch mag schrijven, jij je ook op je positie op het forum gaat beraden. Met zoiets zou je dat volgens mij kunnen vergelijken. :)

Bergkamp zat afgelopen seizoen voor het eerst niet op de trainersbank en gaf op uitwedstrijdendagen vaak invulling aan andere dingen die betrekking hebben op zijn technische functie. De wedstrijden volgde hij dan via het televisiescherm. Bij thuiswedstrijden was hij vanzelfsprekend wel in het stadion. Ik verwacht dat hij in het nieuwe seizoen weer op de bank zal plaatsnemen, ook tijdens de uitwedstrijden. Maar dat weet ik niet zeker. Dat hij de vlieger niet meer instapt is algemeen bekend, dus hij zal het eerste elftal niet met de auto naar landen als Turkije, Griekenland en Rusland nareizen, denk ik. Dat deed hij voorheen ook al niet en dat is goed afgesproken.

PS De zus van mijn collega werkt bij Ajax en via hem krijg ik nog wel eens wat (niet-vertrouwelijke) informatie binnen. En één van de jeugdtrainers is een bekende van mij. Zo hoor je nog wel eens wat.

deket
5 juli 2017, 19:03
Peter nu herinner ik mij dat jij vorig jaar rond deze tijd heel enthousiast schreef over Peter Bosz toen hij coach van Ajax werd.
de speelstijl en denkwijze van JC zei je. Zo zie je maar dat Bredero gelijk had met zijn oneliner :"het kan verkeren"
Nu Bosz is met zijn nieuwe club met zijn gat in de boter gevallen hoewel het mes langs 2 kanten kan snijden, immers het zal geen sinecure zijn om nog beter te doen dan zijn 2 voorgangers.
Vergeet niet dat Dorrmund in de CL werd uitgeschakeld in een wedstrijd die nooit gespeeld had mogen worden.
soit, ik had het genoegen voor de 1dte maal een wedstrijd van Dormund bij te wonen, in de CL dan nog, Dorrmund-Anderlecht 1-1.wel voor elke coach een droom in zulke warme club te mogen werken.

P11111
5 juli 2017, 19:12
Peter nu herinner ik mij dat jij vorig jaar rond deze tijd heel enthousiast schreef over Peter Bosz toen hij coach van Ajax werd.
de speelstijl en denkwijze van JC zei je. Zo zie je maar dat Bredero gelijk had met zijn oneliner :"het kan verkeren"

Dat klopt helemaal, deket. Maar ik heb het gevoel dat jij nu twee dingen door elkaar haalt, namelijk de trainer Bosz en de mens Bosz. Ik zeg toch niets over zijn favoriete speelstijl en denkwijze als trainer? Daar ben ik inderdaad een groot liefhebber van.

Wat mij wel aan hem stoort is de achterbakse manier, via de achterdeur, waarop hij is vertrokken. En niet dat hij is weggegaan, want ik begrijp goed dat hij die kans met twee handen wilde aanpakken. Alle begrip daarvoor, maar geef dan geen lulredenen op waarmee je je collega ('s) ten onrechte beschadigt. En dat laatste heeft hij (intern) met zijn geforceerde vertrek gedaan. Dat geeft mij een slecht gevoel. Wees gewoon eerlijk.

deket
5 juli 2017, 19:31
Wanneer het zo is verlopen lijkt me de manier waarop idd niet netjes.
desalniettemin , je moet in Dortmund geweest zijn(in een voetbalthuismatch, dus niet in een sexclub he) om te beseffen dat weinig trainers zullen weigeren in zulke aangename omstandigheden te werken

Willem2
6 juli 2017, 12:08
Voor een bedrag van circa 7,7 miljoen euro maakte Henry Onyekuru eind vorige maand de overstap van Eupen naar Everton, al wordt de aanvaller komend seizoen gestald bij Anderlecht. Met de transfer kwam een einde aan een hectische soap: de begeerde doelpuntenmachine kon rekenen op de interesse van liefst 47 andere clubs. .............. http://www.msn.com/nl-nl/sport/voetbal/koeman-troefde-47-clubs-af-%E2%80%98bij-psg-moest-ik-in-twee-uur-beslissen%E2%80%99/ar-BBDPpdq?li=AAazPsO&ocid=spartanntp

Daar heeft Anderlecht toch weer geluk ....

Willem2
6 juli 2017, 12:21
'Lukaku voor 85 miljoen euro naar Manchester United'
In Engeland weten ze het zeker: Romelu Lukaku maakt voor liefst 85 miljoen euro de overstap van Everton naar Manchester United............. http://www.ad.nl/transfer-talk/lukaku-voor-85-miljoen-euro-naar-manchester-united~a0bd0295/

P11111
6 juli 2017, 13:13
desalniettemin , je moet in Dortmund geweest zijn(in een voetbalthuismatch, dus niet in een sexclub he) om te beseffen dat weinig trainers zullen weigeren in zulke aangename omstandigheden te werken

De 'Gelbe Wand' is mij bekend. Samen met Anfield (Liverpool FC) is het Westfalenstadion een arena waar je als voetballiefhebber eigenlijk ooit geweest moet zijn. En dat schijnt ook te gelden voor Celtic Park, maar daar ben ik nog nooit geweest.

Jaren geleden (in augustus 2009) heb ik een keer Pauschalclub Dortmund bezocht, op de dag dat 's avonds de oefenwedstrijd BVB-Real Madrid werd gespeeld. Toen heb ik het aangename met het aangename gecombineerd. :)

https://www.youtube.com/watch?v=FoTVmKptBVQ

Zit er aardig in! Dat vind Jürgen volgens mij ook. Zelfs Picasso zal dat niet ontkennen.

@j
6 juli 2017, 13:29
Ik weet natuurlijk ook niet precies hoe e.e.a. daar bij Ajax gaat, maar dat het er met regelmaat rommelt in dat technisch hart en de technische staf is een feit. Dat Bergkamp daar geregeld het centrum van alle commotie is en dat er diverse collega's vertrokken zijn (mede) om hem lijkt niet ver naast de waarheid, afgaande op eerdere berichtgevingen.

Maar goed: nog een citaat uit bovenstaand artikel (dat Peter020 niet vermeld had) dat mij opviel...

"Volgens Bergkamp werden die verhoudingen op scherp gezet tijdens de evaluatie over het seizoen, waar hij zelf niet bij was. ,,Ik heb later begrepen dat het ook over de staf ging. Overigens had Hennie Spijkerman oktober vorig jaar al aangegeven dat hij niet gelukkig was met zijn rol in de technische staf".

De evaluatie van het afgelopen seizoen waar Bergkamp niet bij was?? Een toch regelmatig terugkerend fenomeen lijkt het, de afwezigheid van Bergkamp... Dat je bij de seizoenevaluatie verstek laat gaan als prominent lid van het technisch hart? Ik vind het vreemd. Maar wie ben ik?

Overigens had ik begrepen dat het Spijkerman was die de term 'onwerkbare situatie' in de mond had genomen. Kan best zijn dat Bosz dat ook gezegd heeft, maar dan was hij niet de enige...

Huilie huilie verhaal van Dennis. Lijkt mij een beetje in de categorie eigen handen schoonwassen...

Heb het hier al vaker geschreven Teiresas, Bosz heeft groot gelijk dat hij overstapt als hij de kans krijgt bij een echte topclub. Als hij bij Ajax zou blijven en het loopt niet de komende tijd schoppen ze hem net zo makkelijk buiten, zo werkt dat nu eenmaal in de hedendaagse voetbalwereld, niet alleen bij Ajax maar overal, de trainer wordt nu eenmaal snel geslachtofferd. Dan heeft hij ook het recht om bij kans op verbetering te verkassen.
Vwb Bergkamp heb je ook wel een punt, krijgt ook WimJonk neigingen, dat kan absoluut niet in een beursgenoteerd bedrijf.

Willem2
6 juli 2017, 13:41
Wereldkampioen Duitsland heeft door de winst van de Confederations Cup de eerste plek op de FIFA-wereldranglijst na twee jaar weer*heroverd. Nederland zakte juist een plaatsje, naar de 32ste plek. Nooit stond Oranje lager. ............ http://www.msn.com/nl-nl/sport/voetbal/fifa-lijst-duitsland-grijpt-de-macht-oranje-historisch-laag/ar-BBDPFdG?li=AA54yk&ocid=spartanntp

P11111
6 juli 2017, 14:35
Individueel trainer Bergkamp (be)oordeelt de spits

Met individuele trainingen is Dennis Bergkamp bijzonder betrokken bij de ontwikkeling van de aanvallers van Ajax. In dit artikel neemt hij toptalent Kasper Dolberg onder de loep.

'Ik weet nog precies wanneer ik zijn extra klasse voor het eerst zag. Tijdens een interlandperiode speelden we met een combinatie-elftal tegen Jong AZ. Kasper had een paar momenten waar de kwaliteit echt vanaf spatte. Ik stond met Frank de Boer te kijken en we keken elkaar met van die opengesperde ogen aan. Kasper had balaannames, technisch zo verfijnd, met zijn lichaam zo krachtig in het duel. Indrukwekkend echt. Vanaf die middag ben ik hem steeds intensiever gaan volgen in de jeugd en heeft Frank hem snel bij de training van de A-selectie gehaald. Eindelijk hadden we weer iemand met het complete plaatje van de Ajax-spits. Positiegevoel in het strafschopgebied, scorend vermogen, snelheid, voetbalgogme, passeerbewegingen, als aanspeelpunt fungeren: Kasper heeft het allemaal. Zijn grote uitdaging ligt komend seizoen. Hij kwam als een komeet en viel daarna even terug. Nu moet hij een heel seizoen volop gaan meedraaien.'

Nog maar eens genieten...

https://www.youtube.com/watch?v=IicmCu47pMo

Dennis Bergkamp Magic. Waanzinnig mooi! Toveren.

https://www.youtube.com/watch?v=f6UPlEzT1bU

Fenomenaal!

P11111
6 juli 2017, 14:44
Wat een voetballer! Eén van de meest elegante spelers uit de voetbalhistorie.

https://www.youtube.com/watch?v=SQDz-CX5QSs

https://www.youtube.com/watch?v=XsZkCFoqSBs

P11111
6 juli 2017, 14:49
Van Peter Bosz heb ik dergelijke beelden nog niet kunnen vinden. Maar ik ga nog even verder zoeken.

Laten we als voetballiefhebbers hopen dat er weer snel een nieuwe Dennis Bergkamp geboren wordt.

Teiresas
6 juli 2017, 14:52
Van Peter Bosz heb ik dergelijke beelden nog niet kunnen vinden. Maar ik ga nog even verder zoeken.

Om Co Adriaanse aan te halen: "een goed paard is nog geen goede ruiter"....

P11111
6 juli 2017, 15:00

Wat heeft Bosz tot nu toe dan bewezen als trainer? Heeft-ie al eens een prijs gewonnen (bij de profs)? Twee maanden leuk voetbal (pas in maart, terwijl het seizoen in augustus begon) met Ajax vind ik nog veel te weinig als referentie.

Je moet maar eens naar een (open) training op De Toekomst gaan kijken. Geweldige individuele leermeester, die Bergkamp. Elke aanvaller wenst zich zo'n coach, die het als geen ander kan voordoen en rustig overbrengen. De spelers lopen met hem weg en dat is veel belangrijker dan wat enkele gasten hier in dit topic van hem vinden.

deket
6 juli 2017, 15:02
juist,een goed speler is ook nog geen goed trainer en omgekeerd.
voorbeelden legio zou ik zeggen
en bij jullie in Nederland heeft alleen JC als topvoetballer wat als coach bewezen
Van Basten,Rijkaard,Gullit,kansen genoeg gekregen,maar weinig indrukwekkend werk als coach.
Hidding,Advocaat,Beenhakker,Rinus Michels en Louis Van Gaal(deze laatste zat als reserve op de bank bij den Antwerp)voetbalden op zeer bescheiden niveau,maar kenden succes als coach
als mens kan ik ze niet inschatten,omdat ik geen van allen persoonlijk ken

P11111
6 juli 2017, 15:33
Nou deket, wat zijn je verwachtingen van Anderlecht in het nieuwe seizoen in de Champions League? Kijk eens in je glazen bol! Kunnen we eindelijk een keer rekenen op overwintering van ze op dat podium? Of is dat te veel gevraagd?

Geef eens een sterkte-zwakteanalyse van de beoogde ploeg als je wil? Waar moeten we vooral op gaan letten? Wordt de speelwijze van vorig jaar door de trainer voortgezet of kunnen de fans wat avontuurlijker en aantrekkelijker voetbal verwachten, denk je?

Zeg eerlijk, de speelstijl van afgelopen seizoen hoort toch niet bij Anderlecht? In Europa oké, maar in de nationale competitie mag het wel veel leuker.

Willem2
6 juli 2017, 15:59

Dat is een fout van Cruijff. De beste coaches zijn vaak niet de beste voetballers geweest.

Teiresas
6 juli 2017, 17:22
Wat heeft Bosz tot nu toe dan bewezen als trainer? Heeft-ie al eens een prijs gewonnen (bij de profs)? Twee maanden leuk voetbal (pas in maart, terwijl het seizoen in augustus begon) met Ajax vind ik nog veel te weinig als referentie.

Je moet maar eens naar een (open) training op De Toekomst gaan kijken. Geweldige individuele leermeester, die Bergkamp. Elke aanvaller wenst zich zo'n coach, die het als geen ander kan voordoen en rustig overbrengen. De spelers lopen met hem weg en dat is veel belangrijker dan wat enkele gasten hier in dit topic van hem vinden.

We hadden het nu niet over Bosz, maar over Bergkamp en zijn waarde in zijn huidige rol.
Vervolgens sleep je er weer van alles bij. Wat een fantastische individutrainer het is. Zal best (kan ik echt niet beoordelen), maar daar ging het niet over.

De discussie ging over de waarde van Bergkamp in zijn rol van Technisch Hart lid. Een select gezelschap me dunkt, die nogal wat in de melk te brokkelen heeft bij Ajax en dus nogal wat invloed op het eindresultaat.
Ik - als buitenstaander ! - zie daar niet veel van. Ik hoor alleen maar dat er nogal eens onenigheid in de tent is, waar Bergkamp meer dan gemiddeld bij betrokken is.

Dus het gaat niet over Bosz en of hij een goede speler, trainer en/of mens is. Het gaat niet om de individutrainerskwaliteiten van Dennis, noch om zijn (onbetwiste) kwaliteiten als speler.

De kwestie is: wat is de waarde van Dennis in zijn huidige TH rol? Kan hij zich een beetje gedragen naar het gewicht van die rol? Of is hij misschien ietwat star, eigenwijs en communicatiearm? (Net als Jonk?)

P11111
6 juli 2017, 18:45
De kwestie is: wat is de waarde van Dennis in zijn huidige TH rol? Kan hij zich een beetje gedragen naar het gewicht van die rol? Of is hij misschien ietwat star, eigenwijs en communicatiearm? (Net als Jonk?)

Bergkamp heeft natuurlijk in zijn rol moeten groeien. Dat is normaal. Dat hebben Cocu en Van Bronckhorst ook moeten doen, beiden ook voormalige topspelers. Op dit moment is hij min of meer de cultuurbewaker van Ajax, naast zijn functies als individueel trainer bij het eerste elftal en in het zogenoemde technisch hart. Het belangrijkste onderdeel van zijn werk is misschien wel het bewaken van de ontwikkeling van de talenten en hun doorstroming (naar het eerste elftal).

Voor het overige kan ik daar vanzelfsprekend ook niet over oordelen, omdat ik er natuurlijk ook niet dagelijks bij ben betrokken. :) Maar wat je over het algemeen hoort, is hij een rustige en intelligente persoonlijkheid (hij heeft als scholier met gemak zijn VWO-diploma behaald) die (voetbal)relativerend in het leven staat, iemand met heel veel verstand van het spelletje (voetbalinzicht) en is hij intern en op het trainingsveld juist het tegenovergestelde van communicatiearm. Dat hij een eigen voetbalmening heeft is duidelijk, maar volgens de overwaaiende geluiden hecht hij veel waarde aan open en eerlijke discussies, maar hoort in het geval van meningsverschil wel graag argumenten, en aan een goede samenwerking met zijn collega's en de overige technische mensen.

Zijn karakter zal niet snel meer veranderen, verwacht ik. En dat hij het liefst buiten de schijnwerpers werkt is ook evident. Maar ik denk, maar wie ben ik, dat zijn rol rond het eerste elftal en de jeugd erg belangrijk voor Ajax is. Maar goed, dat is mijn gevoel en inschatting vanaf de zijkant. En met zijn achtergrond als wereldtopspeler met vele fenomenale doelpunten en assists heeft hij vanzelfsprekend ook veel aanzien binnen de club en verder wordt hij voor zijn werk gewaardeerd. De jeugd van tegenwoordig zal best wel eens op YouTube kijken, denk ik. En die zien dan hun trainer regelmatig toveren op het voetbalveld. Mooi toch.

Zoals je je wellicht nog kan herinneren betreur ik nog altijd het vertrek van vakman Jonk, maar het verschil van inzicht met The Iceman was nu eenmaal op een gegeven moment veel te groot geworden, waarna de situatie volledig uit de hand is gelopen. Gevoelsmatig was ik toen voor Jonk, maar toen ik later de argumenten van Bergkamp las, ben ik er toch iets anders over gaan denken. Tot iets nader inzicht komen, heet zoiets, geloof ik. Laten we zeggen dat ik nu met mijn bescheiden meninkie een beetje tussen Jonk en Bergkamp inzit. Hopelijk heeft Bergkamp zelf ook geleerd van die situatie en kan hij daar in de toekomst zijn voordeel mee doen. In dat geval heb het nadeel dan weer z'n voordeel. Dat dan weer wel. :biggrin:

Om je een vollediger beeld te vormen, is het misschien interessant om het volgende artikel even te lezen zodra je gelegenheid hebt: https://www.ajaxshowtime.com/article/hoofdnieuws/105593/bergkamp-wat-is-nou-precies-zijn-visie
Veel leesplezier toegewenst!

En ja, ik besef heel goed dat je in Nederland of Ajax-fan bent of Ajax (verschrikkelijk) haat. Een middenweg is er bijna niet en dat vind ik best wel triest. Dat geeft natuurlijk wel meteen de grootsheid van Ajax in Nederland aan. Het hele Nederlandse voetbal zou eigenlijk trots moeten zijn op het feit dat Ajax Nederland ooit op de wereldvoetbalkaart heeft gezet. Maar goed, de realiteit is anders en dat merk je zelfs hier op een hoerenforum.

P11111
6 juli 2017, 19:21
Niet alleen in tijden van zonneschijn de uitslag melden, ik ben geen Spanjaard, maar ook als het regent. Helaas de tweede poulewedstrijd vandaag verloren, met 1-0 van Engeland. Een tegendoelpunt in de slotfase. De drievoudig doelpuntenmaker van de eerste wedstrijd, spits Piroe van PSV, werd al na enkele minuten per brancard afgevoerd. Jammer.

Duitsland, dat maandag door Oranje werd ingemaakt, staat op dit moment na ruim een uur spelen met 3-0 voor tegen Bulgarije. Nederland heeft dus alles in eigen hand om de halve finale te bereiken. We gaan het volgen en zien.

deket
6 juli 2017, 19:27
Voir al de sceptici die enkele dagen terug een Badslippertje deden met hun lijstjes ivm onee heugdopleiding.
Manchester. U kocht zopas Lukaku voor 85 miljoen euro

deket
6 juli 2017, 19:44
Nu de vraag betreffende Anderlecht in de CL.
je 'an de rol van een coach niet onderschatten maar zeker niet OVERSCHATTEN.
neem nu de afgelopen CL finale. Juventus heeft die terrecht bereikt door een vast, intelligent systeem.
Real Madrid echter speelt zonder strategie, door hun individueel talent kunnen ze steeds het verschil maken.
of jij, ik of zelfs Frans Bouwer, Jantje Smit of plassexdame Patricia Paay daar trainer is' die winnen toch.
desalniettemin dwingt Zidane uiteraard meer respect af dan zijn voorganger.
Maar hij moet wat motiveren en zorgen dat er niet teveel ruzie is, en en winnen.
en voor P1 nu gaat glimmen van trots, niet moeilijk, indien je als ploeg, ondanks de schulden bij de overheid, alles opkoopt.

ik wil hiermee maar zeggen dat je als trainer nog zo goed kan zijn, zowel als tacticus dan als psycholoog, je afhankelijk bent met de groep waar je mee gaat werken.
nu wat betreft ons. Indien we het spel moesten maken thuis tegen relatief zwakke tegenstanders, kregen we vaak het deksel op de neus,
weiler is een pragmaticus met de leer van Machiavelli, het doel heiligt de middelen.
Zeker met de druk vzn 2 seizoenen geen kampioen te spelen, werd rewultaatsvoetbal prioriteit.
Let op, hij bemerkt elk detail. Een Typische nauwkeurige Zwitser dus, maar het resultaat dus op de 1ste plaats.
ditbgeeegd zijnde, verdedigen id ook een kunst. Manchester. U had het vorig seizoen nog nooit zo moeilijk dan tegen ons waar het bij de verlenging nog gelijk stond en Zlatan elk duel met Kara vrrloir.
volgend seizoen zal men meet relaxed kunnen spelen, mazr in fe CL gaat men bv in Barcelona niet let 3 spitsen spelen., joewel we dr nu 4 goeden hebben

deket
6 juli 2017, 19:53
Het lijkt telepathie, maar lees hier in rrn interview van Weiler vanuit het stagekamp in Oostenrijk het volgende,

ik citeer, letterlijk, :"ANDERLECHT IS EEN PLOEG DIE ZEER VEEL FANS LOKT, DAT IS GOED, MAAR DAAR ZITTEN OOK VEEL OUDEREN BIJ, DIE 30 JAAR GELEDEN ZAGEN HOE DEZE CLUB VAAK EN NA EEN KWARTIER AL OP 3-0 VOORSTOND MET DRIBBELS, HAKJES EN SPEKERS DIE JONGLEERDEN.
ANDERLECHT BEHOORDE TOEN TOT DE WERELDTOP.
WIE NU ZULK SOORT VOETBAL EIST ZOEKT POLEMIEKEN, DAT IS GEKKENWERK". einde citaat

Big30
6 juli 2017, 20:46
Dit is het correcte citaat:

Weiler kreeg een hoop kwaliteitsvolle spelers en zijn kern is - in vergelijking met vorig seizoen - begin juli al quasi compleet. "Nu gaan jullie natuurlijk zeggen dat het voetbal in mijn tweede jaar beter moet. Kijk, diep in mijn ziel ben ik ook een voetbalromanticus. We trainen constant op combinaties, maar in het moderne voetbal telt maar één ding: resultaten", klinkt het in Het Nieuwsblad.
"Daarvoor moet je keihard werken. Anderlecht is een ploeg die veel fans lokt - wat goed is - maar daar zitten ook veel ouderen bij die dertig jaar geleden zagen hoe deze club vaak na een kwartier al 3-0 voor stond met dribbels, hakjes en spelers die jongleerden. Anderlecht hoorde toen bij de vijftien grootste clubs in Europa, maar nu niet meer. Wie nu dat soort voetbal eist, zoekt *polemieken. Dat is gekkenwerk."

https://www.purplespirit.be/?nav=artikel&id=36824

De bron is wel wat verdacht. Denk dat Anderlecht lang geleden Europees gezien zich tot de top
20 mocht rekenen. Bepaald geen Europese top. Dan praat je over de echt grote topclubs. Dat nivo haalde Anderlecht nooit.

deket
6 juli 2017, 21:46
Het was een interview met de Standaard en het Nieuwsblad, beste Big30.
kranten behorend tot de Mediagroep die onlangs het concern waar oa de Telegraaf toe behoort heeft overgenomen. Geef het maar even mee,
weet je volgend seizoen zal je onder de indruk komen en anders praten wanneer ik je meeneem naar een'CL wedstrijd tussen Anderlecht en PSV.
fuck, weer vergeten. Jullie spelen helemaal geen CL
de landskampioen van Nederland zit in bol 4 voor de trekking, wij in poule 3.
ook al een indicatie. Kan BS wel uitnodigen om zijn favoriete club te ondersteunen maar vrees dat het niet spannend zal zijn, nu de Rotterdammers bijna onthoofd zijn met het vertrek van 4 basisspelers
btw, heb jij die periode van 30jaar geleden wel meegemaakt? Weet niet hoe oud of jong jij eigenlijk bent?

P11111
6 juli 2017, 22:10
Ik hoor alleen maar dat er nogal eens onenigheid in de tent is...

Als oprecht geïnteresseerde in het wel en wee van de Ajax-familie hierbij even de huidige tussenstand van zaken aan jou. Dan hoef je je vanavond in ieder geval geen zorgen te maken, want op dit moment is er kennelijk geen enkele onenigheid in de tent, zo begrijp ik. Wel saai, maar anderzijds toch een hoopvol bericht voor alle Ajax-fans die het forum rijk is. Dus ook mc Snack kan zo rustig gaan slapen. Beter. ;)

https://www.vi.nl/pro/overig/vijf-prikkels-voor-ajax-in-oostenrijks-hooggebergte

https://www.ajaxshowtime.com/article/opinie/105917/jansen-ziet-verschillen-tussen-keizer-en-bosz

Picasso 1
6 juli 2017, 23:13
Niet alleen in tijden van zonneschijn de uitslag melden, ik ben geen Spanjaard, maar ook als het regent..

Klopt dat je geen Spanjaard bent, bij winsten van Spanje zagen we geen enkele reactie of interesse van je en toen ze verloren jeukten je vingers zo erg dat je niet eens 24 uur geduld op kon brengen (van vrijdag op zaterdag notabene) om een bericht ervan te plaatsen. Dat is zo typisch Hollands.
Ik zou bijvoorbeeld zelf dit verlies van Nederland nooit bericht hebben als ik niet eerder enig blijk zou hebben gegeven van enige interesse in dit toernooi; ik ben geen Hollander! Dus je hoefde heus niemand voor te zijn hoor met dit verliesbericht van Nederland, je had het gerust morgen ook kunnen plaatsen of zelfs volgende week. ;)

Picasso 1
6 juli 2017, 23:36
Het lijkt telepathie, maar lees hier in rrn interview van Weiler vanuit het stagekamp in Oostenrijk het volgende,

ik citeer, letterlijk, :"ANDERLECHT IS EEN PLOEG DIE ZEER VEEL FANS LOKT, DAT IS GOED, MAAR DAAR ZITTEN OOK VEEL OUDEREN BIJ, DIE 30 JAAR GELEDEN ZAGEN HOE DEZE CLUB VAAK EN NA EEN KWARTIER AL OP 3-0 VOORSTOND MET DRIBBELS, HAKJES EN SPEKERS DIE JONGLEERDEN.
ANDERLECHT BEHOORDE TOEN TOT DE WERELDTOP.
WIE NU ZULK SOORT VOETBAL EIST ZOEKT POLEMIEKEN, DAT IS GEKKENWERK". einde citaat

Tja, als je blijft herhalen dan wij ook. Anderlecht heeft nooit 'goud' gewonnen oftwel nooit de Europacup1 of Champions League gewonnen. Zonder deze prijs behoor je simpelweg niet tot de wereldtop en heb je er nooit toe behoord.
Anderlecht heeft erg lang geleden 1 maal zilver gewonnen, oftewel de Uefa cup en 2 maal brons oftewel de EC2. Met dit type prijzen wordt niet eens mee gepronkt door de wereldtop, die prijzen staan daar in de schaduw van de gewonnen EC1/CL's.

Voor mooie dribbels en veel goals kan ik je trouwens zaalvoetbal aanraden, echt wereldtop. Er is daar ook een internationaal uefa toernooi van genaam Futsal.

Willem2
6 juli 2017, 23:38
@P1
Bij iedere winst van een spanjaard of een spaans team stuur jij een bericht, zelfs als het over knikkeren gaat. Je bent meer hollander dan je denkt ;)

Picasso 1
6 juli 2017, 23:50
@P1
Bij iedere winst van een spanjaard of een spaans team stuur jij een bericht, zelfs als het over knikkeren gaat. Je bent meer hollander dan je denkt ;)

Maar natuurlijk, anderen hier gaan ze heus niet in het zonnetje zetten bij het winnen van EK en WK hoofdprijzen in verschillende takken van sport. Wat ik echter niet doe is verliezen van Nederland berichten in toernooien waar ik niet eerder enig interesse in heb getoond. Ben dus toch echt veel minder 'Hollander' dan jij denkt. ;)

Alvast overigens mijn excuses aan al die vele lieve Hollanders waar het genoemde 'Hollands trekje' niet bij opsteekt. :)

P11111
7 juli 2017, 08:50
ik ben geen Hollander!

Dat klopt, dan zou je zeker wat minder eigenwijs zijn geweest. Eigenwillig, overtuigd zijn van eigen kennis en altijd het laatste woord willen hebben is zo typisch Spaans. ;)

Die karaktertrek probeer jij al vele jaren op het forum in stand te houden. En ik moet zeggen dat je daar voortdurend prima in slaagt. :)

Overigens mijn oprechte verontschuldigingen aan die enkele fijne Spanjaarden, die die persoonskenmerk niet hebben. Die schijnen er ook te zijn.

P11111
7 juli 2017, 11:55
We hadden het nu niet over Bosz, maar over Bergkamp en zijn waarde in zijn huidige rol.
Vervolgens sleep je er weer van alles bij. Wat een fantastische individutrainer het is. Zal best (kan ik echt niet beoordelen), maar daar ging het niet over.

Je interpreteert de inhoud van mijn bericht onjuist. Mijn opmerking over Bergkamp was een reactie op jouw "een goed paard is nog geen goede ruiter". Dus als ik Adriaanse ooit goed heb begrepen is het paard de voetballer en de ruiter de trainer. Dus ik heb er niets bijgesleept, maar jou alleen willen aangeven dat Bergkamp bij Ajax door de spelers als een bekwame (individuele) trainer wordt beschouwd. En ik daagde jou na mijn opmerking over wedstrijdbeelden van het paard Bosz uit met de vraag wat ruiter Bosz tot nu toe als ruiter heeft bewezen (dat bedoel ik uiteraard in de vorm van prijzen). Niets meer, niets minder.

Lezen is heel simpel, maar het moeilijkste wat er is is simpel lezen. ;) Hopelijk begrijp je het nu beter. Daar is deze uitleg mij om te doen.

Badslippers
7 juli 2017, 20:46
Kan BS wel uitnodigen om zijn favoriete club te ondersteunen maar vrees dat het niet spannend zal zijn, nu de Rotterdammers bijna onthoofd zijn met het vertrek van 4 basisspelers

Dat is inderdaad jammer.
Hoewel ik geen die-hard fan ben van Feyenoord heb ik al wel een langdurige sympathie voor die club puur om nostalgische reden. Eerste Nederlandse Europacup I winnaar. Zoiets vergeet je niet als je dat als 12 jarige meemaakt.
Verder ben ik vooral geïnteresseerd in mooie, spannende en kwalitatief hoogstaande sportwedstrijden van allerlei aard. Dus als Anderlecht dat kan bieden, prima.

Cupido
8 juli 2017, 11:05
Dat is inderdaad jammer.
Hoewel ik geen die-hard fan ben van Feyenoord heb ik al wel een langdurige sympathie voor die club puur om nostalgische reden. Eerste Nederlandse Europacup I winnaar. Zoiets vergeet je niet als je dat als 12 jarige meemaakt.
Verder ben ik vooral geïnteresseerd in mooie, spannende en kwalitatief hoogstaande sportwedstrijden van allerlei aard. Dus als Anderlecht dat kan bieden, prima.Ben je al 59 dan? Niet gedacht.....

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

P11111
8 juli 2017, 12:06
Van der Sar geeft duidelijkheid en steunt Bergkamp: 'Niet de waarheid'

Algemeen directeur Edwin van der Sar heeft in gesprek met de NOS zijn steun uitgesproken aan het adres van Dennis Bergkamp. De assistent-trainer en tevens lid van het technisch hart werd onlangs in de media hard aangepakt rond het vertrek van trainer Peter Bosz en deed zelf eerder deze week zijn verhaal in Voetbal International.

Dat er een conflict was tussen enerzijds het kamp-Bosz en anderzijds het kamp-Ajax ontkent Van der Sar. 'Het woord conflictsituatie is niet juist en heb ik niet in mijn mond genomen. Uiteraard zijn er discussies gaande in een trainersstaf, anders word je niet beter. Je kunt niet allemaal dezelfde mening hebben', vertelt de directeur. 'Dennis voelde zich op een verkeerde manier aangepakt in de pers. Hij kreeg van verschillende kanten de schuld, maar dat is niet naar de waarheid. Dennis heeft heel veel kennis van zaken, met name op het gebied van ontwikkelingen, en hij staat er om Ajax vooruit te helpen.'

Bergkamp is naast assistent-trainer ook lid van het technisch hart. Van der Sar legt zijn functie nog eens uit. 'Het technisch hart bestaat uit drie mensen. Dennis is met name verantwoordelijk voor de individuele ontwikkeling van spelers en de doorstroming van de jeugd naar Jong en het eerste.'

Bron: Ajax Showtime

Bosz eiste ontslag l'Ami en Rekelhof

Voormalig Ajax-trainer Peter Bosz heeft vlak voor hij Ajax verliet gevraagd om het ontslag van keeperstrainer Carlo l'Ami en inspanningsfysioloog Björn Rekelhof. Dat schrijft De Telegraaf zaterdagochtend op basis van een gesprek met algemeen directeur Edwin van der Sar.

'Voor Hennie Spijkerman wilden we een oplossing zoeken en hem assistent maken bij Jong Ajax, maar verder wilden we niet gaan', vertelt Van der Sar over de eisen die Bosz stelde voor een langer verblijf bij Ajax.

Borussia Dortmund kwam, Ajax ging niet in op de eisen van Bosz en de trainer was vertrokken. Zo is het gegaan. 'Wat hij vroeg, ging ons te ver. Wij staan voor continuïteit en kwaliteit. Peter zag dat anders en dus zijn we er niet uitgekomen. Daarom heeft Peter zijn conclusies getrokken en dankzij Ajax een heel mooie stap naar Dortmund gemaakt.' Eerder al liet Voetbal International-journalist Freek Jansen weten dat Bosz graag één van zijn twee vrienden Rob Maas of John Lammers aan de Ajax-staf wilde toevoegen.

Badslippers
8 juli 2017, 13:07
Ben je al 59 dan? Niet gedacht.....

Bijna, als de maand voorbij is.

Badslippers
8 juli 2017, 13:26
Verder ben ik vooral geïnteresseerd in mooie, spannende en kwalitatief hoogstaande sportwedstrijden van allerlei aard.

Om het iets meer te specificeren, meestal ben ik neutraal toeschouwer en geniet gewoon van het gebodene, indien goed. Als er een Nederlandse club op het Europese toneel speelt ben ik voor de Nederlandse ploeg, gelijk of dat nu Feijenoord, Ajax, of PSV is. Criterium is wel dat ze een mooie partij op de mat leggen. Een speler als Christiano Ronaldo kan ik van genieten los van zijn ijdeltuiterij en eventueel irritante karaktertrekken. Het gaat immers om zijn capaciteiten, prestaties en oogstrelende balbehandeling. Die speler is absolute wereldtop en maakt het (iedere keer) waar. Alle grote spelers zijn de moeite waard om aan het werk te zien.
Atletiek, Usain Bolt. Zijn prestaties en uitvoering zijn toch ook een schoonheid om naar te kijken. Het toneelstukje wat hij daarvoor en daarna opvoert is van minder belang. Ik kan me ook nog herinneren die oogstrelende pass van de Boer op Bergkamp tijdens de WK tegen Argentinië. Dat was schoonheid in het kwadraat. Breedte pass over zowat de volledige lengte van het veld door de Boer. Bergkamp met een perfecte aanname, kappen, uitspelen, wreef/buitenkant schoen, boem, doelpunt. Daarvoor kijk ik naar sport.
Nu Wimbledon en Tour. Marcel Kittel, 3 tourzeges. Petje af voor de manier waarop hij wordt gelanceerd en het afmaakt. De wandeletappes zijn jammer genoeg slaapverwekkend dus wordt voor het grootste gedeelte geskipt.
Ander criterium is dat het wel ergens om moet gaan dus ik ga echt niet een derde klasse B tafeltennis partij bekijken van een paar amateurs in een achteraf zaaltje ook al is dat een schitterende partij. Dan heb ik er toch te weinig binding mee.
Ik zag zojuist op Ziggo Sport een terugblik op de Wimbledon partij Connors/McEnroe. Tjonge dat waren nog eens tijden. McEnroe foeteren op de scheidsrechter en Connors die hem tot de orde roept en vervolgens (beiden) een weergaloze partij tennissen. Sport is toch vooral emotie, passie gecombineerd met uitzonderlijke prestaties. Eigenlijk vind ik winst of verlies nog niet eens zo belangrijk. Als Nederlands elftal kut speelt heb ik er absoluut geen moeite mee als ze verliezen of zich zelfs niet kwalificeren. Dan hoor je niet thuis op het wereldpodium.

Willem2
8 juli 2017, 17:53
Ben je al 59 dan? Niet gedacht.....

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Niet gedacht dat Cupido ook voor Feyenoord is :)

Cat
8 juli 2017, 18:04
Ai Nouri. Ziet er niet best uit. Hopen op het beste...

@j
8 juli 2017, 18:52
Ai Nouri. Ziet er niet best uit. Hopen op het beste...

wat bedoel je precies Cat?
Wat is Nouri?

Cat
8 juli 2017, 18:55
https://www.telesport.nl/artikel/106408/ajax/update-nouri-getroffen-door-hartritmestoornissen

@j
8 juli 2017, 18:59
https://www.telesport.nl/artikel/106408/ajax/update-nouri-getroffen-door-hartritmestoornissen

ojeh dat gun je niemand
hopen dat het niet blijvend is

P11111
8 juli 2017, 23:32
Update aan het einde van deze angstige voetbalzaterdag.

Ajax meldt dat Nouri buiten levensgevaar is

Abdelhak Nouri is buiten levensgevaar, meldt Ajax. Om de 20-jarige middenvelder ontstond zaterdag grote schrik tijdens het oefenduel dat de Amsterdammers afwerkten met Werder Bremen. Om 23:07 uur vanavond kwam kwam Ajax met een nieuwe update waarin duidelijk werd dat de Amsterdammer buiten levensgevaar is. 'Nouri ligt op intensive care, wordt in slaap gehouden maar is buiten levensgevaar', liet Ajax weten via het officiële Twitteraccount.

Nouri ging in de 71ste minuut opeens zitten en daarna liggen, zonder tegenstander in de buurt. Minutenlang werd hij behandeld, hulpverleners schermden de plaats af met doeken. Het oefenduel in het Oostenrijkse Zillertal werd niet afgemaakt. Nouri maakte in de tweede helft zijn opwachting in Ajax' eerste oefenduel van dit seizoen.

De selectie van Ajax is inmiddels geland in Amsterdam. Het duel met Werder zou de afsluiting betekenen van het trainingskamp in Oostenrijk, maar betekent nu een abrupt einde.

De feiten op een rij:
Er ontstond zaterdag tijdens het oefenduel Ajax-Werder Bremen in Oostenrijk grote schrik om Ajax-middenvelder Abdelhak Nouri.
1. Nouri stort met vermoedelijke hartritmestoornissen in elkaar op het veld.
2. Op het veld vindt een geslaagde reanimatie plaats.
3. Nouri wordt op het veld in slaap gebracht om goede beademing te stimuleren.
4. In stabiele toestand wordt Nouri per traumahelikopter naar het ziekenhuis gebracht.
5. De familie is direct door Ajax geïnformeerd, de spelers zijn in de kleedkamer op de hoogte gebracht. De clubarts van Ajax is met een politieauto naar het ziekenhuis gebracht.
6. Om 19:59 uur meldt Ajax het volgende: 'Appie wordt sinds zijn aankomst in het ziekenhuis uitvoerig onderzocht. Hij heeft eigen hartslag, ligt wel aan beademing.'
7. Nouri ligt op de intensive care en wordt in slaap gehouden, maar is buiten levensgevaar, meldt Ajax om 23:07 uur.

P11111
9 juli 2017, 19:57
Ik heb vandaag weer erg last van jeukende vingers, de voorgeschreven zalf van de dokter helpt helaas nog niet, dus kon niet langer wachten om de uitslag hier te melden.

De jeugdige Oranje-ploeg heeft zich vanavond na een 1-1 gelijkspel met Bulgarije geplaatst voor de halve finales van het Europees Kampioenschap. Een prima prestatie van de sterk gehavende selectie in een poule met Engeland en Duitsland. Voor een plaats in de eindstrijd treft Nederland nu Portugal en Engeland moet aantreden tegen Tsjechië.

P11111
9 juli 2017, 20:21
Ajax: situatie van Nouri zeer stabiel

Ajax is zondag met een update gekomen over de situatie rondom Abdelhak Nouri. De Amsterdammers melden via de officiële kanalen dat de situatie van de middenvelder zeer stabiel is. Nouri wordt nog wel kunstmatig in slaap gehouden op de intensive care van het ziekenhuis in Innsbruck, maar heeft wel minder medicatie nodig.

Nouri stortte zaterdagmiddag bij het oefenduel met Werder Bremen in elkaar, waarna een reanimatie plaatsvond op het veld. In een stabiele toestand werd de 20-jarige spelmaker per traumahelikopter naar het ziekenhuis gebracht. Nouri werd vanwege zijn hartritmestoornissen naar de intensive care gebracht en daar in slaap gehouden. Laat op de zaterdagavond meldde Ajax dat de middenvelder buiten levensgevaar is.

De selectie van Ajax landde zaterdagavond al in Amsterdam. Het voortijdig beëindigde oefenduel met Werder Bremen betekende een wrang einde van het trainingskamp in Oostenrijk.

Zondag maakte Ajax al bekend dat de openbare training van maandag niet doorgaat. De Amsterdammers vinden dat ongepast, zeker omdat de eerste openbare oefensessie van het seizoen altijd een feestelijk tintje heeft. Ook de oefenwedstrijd die op dinsdag 11 juli op de agenda stond, tegen Rijnsburgse Boys, gaat niet door. 'De spelersgroep van Ajax acht zichzelf niet in staat te spelen vanwege de situatie rondom Nouri.'

Willem2
9 juli 2017, 23:05
Woensdag komt Nederland in actie in de halve finales. Portugal, de winnaar van groep A, is dan de tegenstander. De andere halve finale gaat tussen Engeland en Tsjechië. ............ http://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/318645/oranje-onder-19-naar-halve-finale-naar-remise-tegen-bulgarije/

Waar zijn de topploegen zoals Spanje, Duitsland en België :cool:

deket
10 juli 2017, 00:35
Willem2 ik bekijk nu even voor het slapen gaan de FIFA ranking.
Dus de hoogst aangeschreven voetballanden in de wereld. Belgie staat daar in de top10, heeft lange tijd 1 gestaan, dus voor landen zoals Brazilië, Argentinië en Duitsland, .maar Nederland vind ik in de verste verde niet.
nu ja , ik weet ook dat je zo een ranking moet nuanceren. Zwitserland is een wondermooi land, maar om nu als 5de beste voetbalnatie daar te staan?
en om nu spescifiek naar de -19 te gaan. Kleppers zoals Svilar en Delcroix konden niet beschikbaar zijn. Zij zijn immers opgenomen in de Akern van Anderlecht en konden in die kwalificatiewedstrijden zich niet vrij maken.
Svilar staat terecht in die Akern. Moet in augustus nog 18jaar worden maar is nu al beter dan Courtois op die leeftijd. En zeker meer volwassen. . Moet wel toegeven dat een andere -19 talent van bij ons, Wout Faes, zijn uitleenbeurt aan Heerenveen geen succes bleek

P11111
10 juli 2017, 08:24
en om nu spescifiek naar de -19 te gaan. Kleppers zoals Svilar en Delcroix konden niet beschikbaar zijn. Zij zijn immers opgenomen in de Akern van Anderlecht en konden in die kwalificatiewedstrijden zich niet vrij maken.

Deze informatie klopt niet, deket. Svilar was wel degelijk beschikbaar voor België Onder 19. De ene keer stond hij in het doel, een andere keer was hij reservekeeper.
Opstellingen en uitslagen van België Onder 19 tijdens de kwalificatiefase: http://www.flashscore.nl/team/belgie/h8fvyhlD/

En de uit Haïti afkomstige 18-jarige Delcroix kwam afgelopen seizoen uit in België Onder 18, als kapitein.
Interlandprofiel Delcroix: https://www.transfermarkt.nl/hannes-delcroix/profil/spieler/338635

P11111
10 juli 2017, 12:07
Evander Sno kondigde vorige week aan dat hij in verband met privéomstandigheden stopt als profvoetballer.

http://www.ad.nl/amsterdam/ontplofte-auto-west-is-van-broer-ex-ajacied-evander-sno~a71ac56b/

http://m.telegraaf.nl/article/28599222/aanslag-op-auto-sno-telg

http://www.telegraaf.nl/binnenland/28012948/__Evander_Sno_vrijgesproken__.html

Big30
10 juli 2017, 13:26
Tete tekent contract voor vier jaar bij Olympique Lyon
Kenny Tete heeft een contract voor vier jaar getekend bij Olympique Lyon. Ajax ontvangt 4 miljoen euro voor de verdediger die nog een jaar contract. De 21-jarige rechtsback wordt bij de Franse topclub ploeggenoot van Bertrand Traoré en Memphis Depay.
http://www.ad.nl/nederlands-voetbal/tete-tekent-contract-voor-vier-jaar-bij-olympique-lyon~a6edc2e0/

Wederom een jeugdspeler die Ajax gedwongen moest verlaten. Had trouwens niets te maken met zijn justitieel verleden of de wat dubieuze contacten van zijn vader.

Johnny Bravo
10 juli 2017, 13:43
http://www.ad.nl/nederlands-voetbal/tete-tekent-contract-voor-vier-jaar-bij-olympique-lyon~a6edc2e0/

Wederom een jeugdspeler die Ajax gedwongen moest verlaten. Had trouwens niets te maken met zijn justitieel verleden of de wat dubieuze contacten van zijn vader.

Nog een schakeltje (Riedewald) te verkopen en de "nieuwe" kabel is geëlimineerd bij Ajax.

P11111
10 juli 2017, 13:53
Tete komt in opbouwend en voetballend opzicht gewoon te kort. In die zin is het logisch dat hij de club heeft verlaten. Is verdedigend sterk (vooral met zijn sliding), maar heeft niet de kwaliteiten van een moderne back, van wie steeds vaker wordt verwacht dat hij (buitenom) de achterlijn haalt en met een goede voorzet komt en/of de aanval ondersteunt.

Wat mij betreft komt er bij Ajax een nieuwe back (liefst zowel rechts als links) die die kwaliteiten wel heeft. Maar in het geval van definitief aanblijven van Veltman kan het ook zijn dat Ajax inzet op de ontwikkeling van aankomend talent-rechtsback Zeefuik, die meer eigenschappen van een hedendaagse back heeft (fel en sterk verdedigen, snel, en opbouwend en aanvallend veel beter dan Tete).

Dus Tete lijkt inderdaad vertrokken uit enkel en alleen sportieve overwegingen en het feit dat hij weer aan speeltijd wil toekomen.

Wel grappig dat B30, een fel voorstander van voortaan liever gedrag hier in het voetbaltopic, de Ajax-fan nu probeert te provoceren met de opmerking "justitieel verleden" en "dubieuze contacten van zijn vader". Kennelijk heeft de assistent van de hoofdmoderator na enkele weken oponthoud vandaag weer zin om een vuurtje op te stoken. Prima, maar laten we het wel beleefd(er dan voorheen) houden. Dat dan weer wel.

@j
10 juli 2017, 14:02

Onbegrijpelijk natuurlijk dat Ajax deze Tete zo makkelijk laat gaan, is veruit de beste back die op de Nederlandse velden rondloopt. Als je als clubleiding dan toch de voorkeur geeft aan Veltman heb je het goed begrepen. Maar goed, ik denk dat concurrenten Feyenoord en PSV er wel mee kunnen leven :)

Big30
10 juli 2017, 14:02
Nog een schakeltje (Riedewald) te verkopen en de "nieuwe" kabel is geëlimineerd bij Ajax.

Volgens mij is het bestuur druk bezig met die eliminatie. Riedewald rugnummer 36 is ook zo vertrokken. Feijenoord wil wel!

@j
10 juli 2017, 14:10
Volgens mij is het bestuur druk bezig met die eliminatie. Riedewald rugnummer 36 is ook zo vertrokken. Feijenoord wil wel!

Ja nog maar 'n jaartje of wat geleden werd hier nog euforisch gedaan over Tete, Riedewald, Bazoer enz.. Van die heren zouden ze in Mokum nog tot in lengte van jaren kunnen genieten en vruchten plukken. Diegene die dat beweerden hebben misschien de basisschool afgemaakt maar qua voetbal hoogstwaarschijnlijk niet hoger gebald dan 5e klas amateurs.
Het is hier ook al door menigeen meerdere keren gezegd: allemaal leuk en aardig zo'n jeugdopleiding, de echte topclubs lachen zich rot, bedanken je voor het werk en gaan met de spelertjes aan de haal. Zo werkt het hedendaagse voetbal HELAAS nu eenmaal.

P11111
10 juli 2017, 14:14
Het is ook een gegeven dat Riedewald zich vanaf een bepaald niet meer voldoende heeft ontwikkeld. Jammer, want voetballende kwaliteiten heeft hij wel. Wat wel (nog) ontbreekt in zijn spel is de felheid, hij straalt in het veld niet uit dat hij ten koste van alles (elk duel) wil winnen. Krijgt hij dat wat meer, dan is hij naar mijn mening goed bruikbaar op de '6'-positie of als linkercentrumverdediger naast een geboren verdediger.

Hopelijk voor hem kan hij bij een andere club wel doorgroeien. Het gerucht gaat inderdaad dat Feyenoord één van de belangstellende clubs is, maar wie weet gaat hij voor het buitenlandse avontuur.

Big30
10 juli 2017, 14:15
Peter zag november 2015 in Tete een groot talent.

Let de komende jaren maar eens op jongens als Bazoer, Tete, Riedewald, Van de Beek, Černý, Nouri, Eiting en De Ligt. En vergelijk ze daarna met spelers als Van der Wiel, Van Rhijn, Boilesen, Ebecilio, Özbiliz, Denswil, Ligeon, Koppers, Lukoki en De Sa. Kom vervolgens even bij mij terug.

P11111
10 juli 2017, 14:24
Waarom wordt hier eigenlijk voornamelijk over Ajax en Anderlecht gepend, vroeg ik mij af.

Gebeurt er bij de clubs in Eindhoven en Rotterdam op dit moment niets bijzonders? Ik zag bijvoorbeeld op voorbijkomende beelden dat PSV-spits De Jong bezig is om zijn beroerde vorm van afgelopen seizoen te handhaven. Zaterdag in de oefenwedstrijd tegen RKC Waalwijk miste hij zijn 20ste strafschop in een jaar. Een komisch record, mij dunkt.

Willem2
10 juli 2017, 14:26
Aanslag op auto Sno-telg ............. http://www.telegraaf.nl/binnenland/28599222/__Aanslag_op_auto_Sno-telg__.html

P11111
10 juli 2017, 14:38
Peter zag november 2015 in Tete een groot talent.

100% garantie in het voetbal wat betreft de ontwikkeling van een (jonge) speler bestaat niet. In het verleden niet, nu niet, en in de toekomst niet.

Of Černý bijvoorbeeld nog gaat doorbreken bij Ajax, is (ook voor mij) maar zeer de vraag. Misschien dat trainer Keizer, die vorig jaar bij Jong Ajax met hem heeft gewerkt, hem weer beter aan het voetballen krijgt (vooral rustiger aan de bal en meer overzicht in het beslissende gebied van het veld). Voor de fans is dat te hopen, of dat gaat gebeuren moeten we maar afwachten.

Van Bazoer had ik eerlijk gezegd ook meer verwacht, maar hij had als spelvertrager en te vaak slechte passing moeite om mee te kunnen komen in het snellere positiespel. Hij was vanaf een gegeven moment een zwakke schakel op het middenveld van Ajax. Hopelijk voor hem komt hij in de Bundesliga beter tot zijn recht. Hem heb ik nog niet opgegeven als goede voetballer. Is nog jong. Of hij het kan waarmaken, is aan hemzelf. Ook afwachten.

P11111
10 juli 2017, 14:41
Aanslag op auto Sno-telg ............. http://www.telegraaf.nl/binnenland/28599222/__Aanslag_op_auto_Sno-telg__.html

Ben jij steeds mijn nieuwsberichten aan het kopiëren ofzo? Gisteren al over het EK Onder 19 en nu over de familie Sno.

Heb je niets beters te doen?

Willem2
10 juli 2017, 14:41
Tete tekent contract voor vier jaar bij Olympique Lyon
Kenny Tete heeft een contract voor vier jaar getekend bij Olympique Lyon. Ajax ontvangt 4 miljoen euro voor de verdediger die nog een jaar contract. De 21-jarige rechtsback wordt bij de Franse topclub ploeggenoot van Bertrand Traoré en Memphis Depay. ................ http://www.ad.nl/nederlands-voetbal/tete-tekent-contract-voor-vier-jaar-bij-olympique-lyon~a6edc2e0/

en weer 1 weg ....

P11111
10 juli 2017, 15:00
Ja nog maar 'n jaartje of wat geleden werd hier nog euforisch gedaan over Tete, Riedewald, Bazoer enz.. Van die heren zouden ze in Mokum nog tot in lengte van jaren kunnen genieten en vruchten plukken.

Wie beweert dat in Nederland jarenlang van dezelfde (top)talenten kan worden genoten en de vruchten kunnen worden geplukt is natuurlijk een beetje voetbaldom. En eigenlijk een heel beetje. Als je goed bent, word je binnen enkele jaren na de doorbraak verkocht aan een buitenlandse club. En regelmatig al veel eerder. Al vele jaren wordt in ons land nu eenmaal mede opgeleid voor de rijke clubs.

Ben benieuwd wie dat hier serieus (euforisch) beweerd heeft. Zo iemand hoort in ieder geval niet in een voetbaltopic thuis, lijkt me. Het gaat om doorstroming, zorgen dat de vervangers klaar staan als een basisspeler of sterkmaker vertrekt. Van de Beek moet het nu, na het vertrek van Klaassen, gaan laten zien op het middenveld. Dat is de (huidige) visie en het beleid in Mokum. Daar heb je als Ajax-fan mee te dealen.

P11111
10 juli 2017, 16:32
Het is trouwens een misvatting dat iemand die zelf hoog gevoetbald heeft (automatisch) meer verstand van voetbal heeft dan iemand die bijvoorbeeld in de reserve 5e klasse van het amateurvoetbal heeft gespeeld. Dat is geen logica en zeker ook (nog) niet wetenschappelijk bewezen. Ik ken zelfs iemand persoonlijk die een aantal jaren met Vitesse in de Eredivisie heeft gespeeld en (in tactisch opzicht) minder verstand van voetbal heeft dan iemand, die ik ook ken, die niet verder is gekomen dan het plaatselijke café-elftal. Die voormalige Vitessenaar geeft dat zelf ook met een glimlach toe en dat interesseert hem helemaal niet.

Het is dus zeker niet uitgesloten. Ik ken namelijk nog wel meer mensen die op een bescheiden niveau amateurvoetbal hebben gespeeld en minimaal evenveel voetbalverstand hebben als mensen die bijvoorbeeld nu in de Tweede Divisie spelen of in de Hoofdklasse hebben gespeeld. De opmerking dat je zelf hoog moet hebben gevoetbald om er meer verstand van te hebben is onzin, durf ik stellig te beweren. Het heeft met inzicht te maken - dat kun je (wat) ontwikkelen, maar het heeft voornamelijk met aangeboren gave te maken. En het heeft al helemaal niets met je basisschoolniveau te maken. Degene die dat beweert heeft misschien de lagere school zelf niet afgemaakt. :)

P11111
10 juli 2017, 17:00
Veel levensbelangrijker nieuws. Hopelijk wordt die jongen weer helemaal gezond en kan de meest creatieve speler uit de Ajax-selectie in de toekomst de Nederlandse voetbalfans mooie dingen gaan laten zien.

Geen blijvende hartschade Nouri

Ajacied Abdelhak Nouri heeft, zo heeft cardiologisch onderzoek aangetoond, geen blijvende schade aan het hart. Nouri, die zaterdag in Mayrhofen (Oostenrijk) tijdens een oefenduel met Werder Bremen getroffen werd door hartritmestoornissen, wordt later vandaag neurologisch onderzocht.

Nouri (20) zakte na rust op het veld in elkaar en werd ter plekke gereanimeerd door ambulancebroeders. De middenvelder werd daarna per traumahelikopter naar het ziekenhuis vervoerd. Daar werd hij in een coma gehouden. Zijn toestand werd zondag omschreven als "zeer stabiel". Neurologisch onderzoek moet aantonen of Nouri bij het voorval geen hersenschade heeft opgelopen.

Bron: NOS Teletekst

P11111
10 juli 2017, 17:23
deket, als je jouw favoriete speler volgend seizoen een keer wil zien voetballen hoef je misschien minder ver te reizen. Wout Faes staat namelijk in de nadrukkelijke belangstelling van Excelsior.

Alleen het stadionnetje is al een bezienswaardigheid. Als ik kaarten kan regelen en we mogen Rotterdam in, gaan we samen naar Excelsior-Ajax. Dan wel graag je opgespaarde ouwe kranten meenemen, want daarvan bestaat de Rotterdamse club. :biggrin:

https://www.vi.nl/nieuws/excelsior-zet-in-op-caenepeel-en-faes

deket
10 juli 2017, 22:20
Wout Faes is nu juist een voorbeeld vanwaar ik meer had verwacht.
bij de jeugd werd deze krullebol al naar zijn Braziliaanse look a like.Chelsea, PSG, terug Chelsea, rara wie?vergeleken
echter bij de jeugdreeksen van Anderlecht kent men geen tegenstand, dat is geen grap, dus lenen ze hem uit aan Heerenveen, maar dit bleek geen succesverhaal.
ach het kunnen niet allemaal Kompanys en Lukaku's worden. En binnenkort ook Svilar

deket
10 juli 2017, 22:30
En het probleem dat hier bij Ajax vermeld werd en Anderlecht ook kent, haalde ik ook in dit topic al aan. Wanneer gaat zowel Europa, als de UEFA zelf als de FIFA in zijn heheel iets doen aan 1. Die kinderhandel. Vooral ploegen zoals die van onze vriend P1, hebben de weinig esthetische gewoonte gastjes van amper 10jaar of zo bij hun club weg te plukken voor belachelijk veel geld.
2.ploegen die investeren in jeugd met veel energie, geld, intensiviteit en know how, zien met lede ogen hun talent weggeplukt worden door het grote kapitaal zoals Chelsea, Manchester City.en Real Madrid. Verbaasd mij dat Kindermans(*hoofd jeugdopleiding)en co niet gedemotiveerd geraken.
en wat betreft Madrid, de beiden hoor, ook Atletico, vraag ik mij af waarom ze bij de UEFA die cel betreffende financiële fairplay hebben opgericht. Om niets te doen?

@j
10 juli 2017, 23:47
Deket wake up please, het voetbal wordt geregeerd door het grote geld en dat gaat ook niet meer veranderen helaas. Zoals ik al eerder schreef: de absolute topclubs zijn dolblij met al die clubjes die zoveel energie steken in de jeugdopleiding. Halen zij ze voor 'n prikkie op, houdoe en bedankt.

P11111
11 juli 2017, 05:35
De macht van het geld is een jammerlijke ontwikkeling in het (top)clubvoetbal.

Kijk naar de tv-gelden in landen als Engeland, Duitsland en Spanje. De Champions League bijvoorbeeld is slechts nog een toernooi van (voornamelijk) een groepje rijkste clubs. Triest voor de voetbalsport in zijn algemeenheid, maar het is helaas niet anders.

P11111
11 juli 2017, 13:19
Tete tekent contract voor vier jaar bij Olympique Lyon.

Wederom een jeugdspeler die Ajax gedwongen moest verlaten.

Maar in het geval van definitief aanblijven van Veltman kan het ook zijn dat Ajax inzet op de ontwikkeling van aankomend talent-rechtsback Zeefuik, die meer eigenschappen van een hedendaagse back heeft (fel en sterk verdedigen, snel, en opbouwend en aanvallend veel beter dan Tete).

Column: Ajax heeft opvolger Tete al in huis

Heel veel fans zijn boos. Teleurgesteld. Logisch ook wel; Kenny Tete vertrekt. Een uitstekende rechtsback, een echte Ajacied, doorgekomen uit de opleiding. Een echte pitbull op het veld en iemand die harten stal met zijn branie en tackles. Nu is hij echter weg. Naar Frankrijk. Naar Lyon. Gelukkig heeft Ajax al een opvolger in huis.

Intern is Deyovaisio Zeefuik namelijk als eerstejaarssenior doorgeschoven vanuit Jong Ajax. De rechtsback, geboren op 11 maart 1998, is goed. Heel goed. Hij heeft zich de afgelopen jaren stormachtig ontwikkeld en Ajax gaat veel plezier aan hem beleven.

Dat Zeefuik nu al bij Ajax 1 zou horen, had men een aantal jaren geleden niet gedacht. Op de Future Cup zag ik hem voor het eerst van dichtbij aan het werk. Als back was hij goed, maar niet zó goed dat je dacht: hé, die gaat Ajax 1 halen. Hij was té hard, werd door zijn kracht vaak afgefloten in fysieke duels en voetballend was het net niet. In twee jaar tijd is er echter veel veranderd. Dipper, zoals zijn bijnaam luidt, is nog steeds kiezelhard, hij wordt nog steeds vaak afgefloten wegens zijn robuuste duel- en sprongkracht, maar hij heeft zich wél op alle facetten ontwikkeld. Hij heeft zich opgewerkt vanuit de A2 als B-junior tot de A1, om vervolgens als tweedejaars A-junior de stap te maken naar Jong Ajax. Nu mag hij onder zijn leermeester Marcel Keizer niet ruiken aan het eerste elftal, nee: hij maakt officieel deel uit van de selectie van Ajax 1.

Dat is een mooie beloning voor zijn harde werken. Als emotionele, altijd vrolijke jongen en bovenal opperprof heeft Zeefuik onder Ajax’ nieuwe hoofdtrainer in de Jupiler League laten zien dat hij alles heeft van een goede back; hij is fysiek sterk, heeft sprongkracht, is snel, is goed in de defensieve een-tegen-een, schakelt steevast zijn man uit én hij komt steeds vaker goed mee op. Dat laatste, daar heeft Keizer veel werk in gestoken. Welk moment ga je, waar loop je, welke keuze maak je in balbezit (niet langs zijkant passen, maar naar binnen kijken).

Het steeds completer worden van de jonge, multifunctionele verdediger leidde eind vorig seizoen tot een dikverdiend, officieel debuut in de hoofdmacht tegen sc Heerenveen. Zeefuik kende geen zenuwen, zo blijkt uit een interview op de site van Ajax. 'Het voelde meteen goed. Ik dacht dat ik zenuwachtig zou zijn, maar dat was niet zo. Ik was gefocust, voelde dat ik er klaar voor was.' Deze mentaliteit tekent Ajax’ nieuw selectielid. Een mentaliteit die zijn weerga niet kent. Acht dagen vakantie vierde Zeefuik. Acht. De rest van zijn vrije dagen deed hij aan bokstraining. Waarom? 'Werken aan spierconditie.' Alles doen om klaar te zijn voor het eerste elftal. Voor een gepast gevolg op zijn debuut. Dat er hoe dan ook gaat komen.

Ja: Zeefuik is dé opvolger van Tete. Hij lijkt qua kwaliteiten op hem, is ook een échte Ajacied, doorliep de opleiding vanaf de F1, is tevens een pitbull op het veld en hij zal harten stelen met branie en tackles. Daarbij heeft hij overall heel veel kwaliteiten en potentie, is hij jong, ligt hij goed in de spelersgroep en mokt hij (nog) niet als bankzitter, gezien zijn leeftijd en Joël Veltman voor hem. Tot snel in de Johan Cruijff ArenA.

door Sjors van Veen

https://www.ajaxshowtime.com/article/opinie/106006/column-ajax-heeft-opvolger-tete-al-in-huis

P11111
11 juli 2017, 14:56
Het is natuurlijk afwachten of Zeefuik zijn potentie kan gaan waarmaken. Ik denk dat op dit moment niemand dat al kan garanderen, of je nu gebald hebt in de 5e klasse van de amateurs, in de Eredivisie of zelfs nog hoger, of, zoals B30 vroeger, hebt meegehuppeld in een korfbalteam. Mij hoor je dus zeker niet nu al beweren dat we in lengte van jaren van Zeefuik kunnen gaan genieten aan de rechterkant in Mokum City. We gaan het maar geduldig afwachten.

Inmiddels wordt onder toezicht van bewaker Bergkamp de opvolger van Zeefuik trouwens ook alweer klaargestoomd. En de opvolger van de opvolger ook. Zo gaat dat volgens het huidige clubbeleid.

Als het zo doorgaat staat er over enkele jaren 500 miljoen euro veilig op de bank. Geld maakt niet gelukkig, maar geeft wel een gevoel van vrijheid. Tsja, bij Ajax staat tegenwoordig het kapitaal niet in het veld, maar op de bank. Dat is ook een manier en daar heb je als fan mee te moeten leven.

Teiresas
11 juli 2017, 15:40
...Gelukkig heeft Ajax al een opvolger in huis. Intern is Deyovaisio Zeefuik namelijk als eerstejaarssenior doorgeschoven vanuit Jong Ajax. De rechtsback, geboren op 11 maart 1998, is goed. Heel goed. Hij heeft zich de afgelopen jaren stormachtig ontwikkeld en Ajax gaat veel plezier aan hem beleven.

Precies dat zeiden ze van Bazoer, Tete, Riedewald, Kishna, Černý, Fisher, Andersen en El Ghazi ook. Om er slechts een paar van de velen te noemen. En nu?

Ik word er een beetje moe van, van dat opgehemel (of is het geophemel?) van de talenten van de Ajax opleiding. Dat ze allemaal leuk kunnen ballen is vast een feit, maar op het hoogste niveau (zelfs van de eredivisie) komen nog zoveel andere zaken kijken dan bij de B- of A-junioren.
Fysiek, blessuregevoeligheid, geduld, doorzettingsvermogen, mentale weerbaarheid en trainings- en wedstrijdinstelling om er maar een paar te noemen. Kunnen ze omgaan met hun plotse BN-schap en met hun weldadige inkomen? Kunnen ze omgaan met het feit dat ze gebombardeerd zijn tot nieuwe Messias?

Elke club heeft wel vele voorbeelden van 'extreme' talenten die het nooit gered hebben omdat ze op de niet-voetbaltechnische capaciteiten minder talentvol bleken. Waarom moet er bij Ajax altijd zo tergend lyrisch gedaan worden als er weer een meer-dan-gemiddeld talent gespot wordt... Zucht... Het zal wel bij de club passen....

Het is natuurlijk afwachten of Zeefuik zijn potentie kan gaan waarmaken. Ik denk dat op dit moment niemand dat al kan garanderen, of je nu gebald hebt in de 5e klasse van de amateurs, in de Eredivisie of zelfs nog hoger, of, zoals B30 vroeger, hebt meegehuppeld in een korfbalteam. Mij hoor je dus zeker niet nu al beweren dat we in lengte van jaren van Zeefuik kunnen gaan genieten aan de rechterkant in Mokum City. We gaan het maar geduldig afwachten.

Nuchtere en genuanceerde kijk op de zaak van onze Amsterdamse vriend. Kunnen ze bij de club (en de pers) een voorbeeld aan nemen. Chapeau!

Of Dejo... Deyovaso... Devolasso... Vovedasso... Deyoyoyo... Never mind... Zeefuik het gaat redden zal de tijd ons leren.
Maar ik hoop bij God almachtig, dat hij niet - net als Depay - er voor gaat kiezen uitsluitend met zijn voornaam aangesproken te willen worden.
Deyovaisio !!

broodpoot
11 juli 2017, 17:02
Zeefuik heeft niet voldoende kwaliteiten, dat gaat 'm echt niet worden hoor. Verder wordt ik sowieso altijd een beetje kriegel als iemand op Ajaxshowtime los gaat over kwaliteiten gaat over Ajax spelers. Eeuwig zonde dat ze Teté hebben laten gaan.

@j
11 juli 2017, 17:10
Precies dat zeiden ze van Bazoer, Tete, Riedewald, Kishna, Černý, Fisher, Andersen en El Ghazi ook. Om er slechts een paar van de velen te noemen. En nu?

Ik word er een beetje moe van, van dat opgehemel (of is het geophemel?) van de talenten van de Ajax opleiding. Dat ze allemaal leuk kunnen ballen is vast een feit, maar op het hoogste niveau (zelfs van de eredivisie) komen nog zoveel andere zaken kijken dan bij de B- of A-junioren.
Fysiek, blessuregevoeligheid, geduld, doorzettingsvermogen, mentale weerbaarheid en trainings- en wedstrijdinstelling om er maar een paar te noemen. Kunnen ze omgaan met hun plotse BN-schap en met hun weldadige inkomen? Kunnen ze omgaan met het feit dat ze gebombardeerd zijn tot nieuwe Messias?

Elke club heeft wel vele voorbeelden van 'extreme' talenten die het nooit gered hebben omdat ze op de niet-voetbaltechnische capaciteiten minder talentvol bleken. Waarom moet er bij Ajax altijd zo tergend lyrisch gedaan worden als er weer een meer-dan-gemiddeld talent gespot wordt... Zucht... Het zal wel bij de club passen....

Tsja Teiresas, juiste analyse, echter dat ophemelen ga jij hier niet stoppen ben ik bang...
Wellicht een tip: er zit ergens een negeerknop, heb ik ook pas gevonden, werkt prima kan ik je vertellen :)

John mc Snek
11 juli 2017, 17:28
Zeefuik heeft niet voldoende kwaliteiten, dat gaat 'm echt niet worden hoor. Verder wordt ik sowieso altijd een beetje kriegel als iemand op Ajaxshowtime los gaat over kwaliteiten gaat over Ajax spelers. Eeuwig zonde dat ze Teté hebben laten gaan.

Ajax showtime is natuurlijk zoiets als "Wij van wc eend raden wc eend aan".

In de pers is eerder de algemene tendens ( en realiteit ) dat alle 3 de spelers die zon twee jaar geleden als "uitzonderlijk supertalent" werden gepresenteerd (Bazoer, Tete, Riedewald), via de reservebank en de achterdeur zijn vertrokken. Ze bleken toch niet zon supertalenten als verwacht.

Een ezel stoot zich geen twee keer aan dezelfde steen, maar blijkbaar roept men hier en op diverse sites vrolijk weer een aantal namen van de volgende lichting spelers die dan ineens wel supertalenten zouden zijn en het gaan maken.

Realiteit is dat Sneijder de laatste is en er daarna geen spelers uit de Ajax school meer zijn geweest die het internationaal echt hebben gemaakt, zoals de generatie daarvoor deed.

Er lopen in Nederland geen supertalenten rond bij Ajax en niet bij Psv noch Feyenoord.
Ligt het aan de opleiding , de zwakte van de competities ? Geen idee, want ook als NL spelers al jong worden weggekocht door clubs als City en Chelsea, hoor je er daarna weinig tot niets meer van...

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

P11111
11 juli 2017, 17:42
Zeefuik heeft niet voldoende kwaliteiten, dat gaat 'm echt niet worden hoor.

Wil je dat voor mij onderbouwen? Iets roepen zonder enige onderbouwing vind ik namelijk iets te makkelijk. Ben benieuwd naar je zienswijze?

Heb je Zeefuik de afgelopen seizoenen regelmatig gevolgd bij zijn wedstrijden in de jeugd en bij Jong Ajax?

Big30
11 juli 2017, 17:54
"Wij van WC-eend raden Zeefuik aan!" Zo lust ik er nog wel één :biggrin:.

Ach ik zie dat deze opmerking (inkoppertje) al is gemaakt. Viel te verwachten natuurlijk.

P11111
11 juli 2017, 17:56
...maar blijkbaar roept men hier en op diverse sites vrolijk weer een aantal namen van de volgende lichting spelers die dan ineens wel supertalenten zouden zijn en het gaan maken.

mc Snek, ik gun jou op dit deel van het forum iets meer (flauwe) humor. Ik heb regelmatig de indruk dat jij sommige berichten iets té ernstig opvat, en al helemaal als ze betrekking hebben op de beste club van Nederland. Maar wie weet, vergis ik mij wel.

Soms is het beter om stukjes met een glimlach te lezen.

P11111
11 juli 2017, 18:06
Viel te verwachten natuurlijk.

Wat zou dit topic eigenlijk zonder Ajax-berichten zijn? In elk geval ontzettend saai en vaatdoekslap. Nu effe een artikeltje uit Ajax-Showtime overplakken en je krijgt direct wat Ajax-hatertjes aan het toetsenbord. Anders was deze pagina vandaag waarschijnlijk helemaal blank gebleven. Zou niet goed zijn voor de sponsors van dit forumonderwerp.

Zo zie ik het maar.

John mc Snek
11 juli 2017, 18:24
Soms is het beter om stukjes met een glimlach te lezen.

Je hoeft je geen zorgen te maken, lach me rot om genoemde gang van zaken waarbij het ene na het andere uitzonderlijke supertalent wordt aangekondigd ( en er vervolgens niks van terecht komt)

Heeft niks met Ajax haat te maken ( heb geen clubvoorkeur binnen nl) maar gewoon de feitelijke gang van zaken zoals je die ook elders terugleest.

Vervolgens ga je anderen om onderbouwing vragen , en als je zelf geen antwoord hebt kom je met een dooddoener als deze[emoji51]

Maar inderdaad , we hebben wat te lezen, dat is waar, neem het ook niet te serieus allemaal en schrijf lekker door over al die enorme supertalenten [emoji51]

P11111
11 juli 2017, 18:45
...en als je zelf geen antwoord hebt kom je met een dooddoener als deze.

Ik sta in dit topic niet zo snel met een mond vol tanden, eerder integendeel, maar het is jou gelukt. ;)

Na Sneijder heb ik inderdaad moeite om er minimaal tien te vinden. Daarvoor kan ik er wel dertig noemen. :)

Men denkt hier echt dat ik een Ajax-fan ben en uit Amsterdam kom. Maar ze moesten eens weten... W2 heeft mij zeven jaar geleden gewoon deze rol gegeven, omdat Ajax nu eenmaal het beste scoort qua (negatieve) reacties in voetbaltopics. Daar heeft hij natuurlijk wel gelijk in gehad. Hij wilde wat meer leven hier, onder de voorwaarde dat het fatsoenlijk blijft. Meestal lukt dat wel.

John mc Snek
11 juli 2017, 19:48
Noem er eens een paar na Sneijder dan die internationaal een absolute topper zijn geworden ...10 hoeft geeneens [emoji51]

P11111
11 juli 2017, 19:50
Voormalig Duits international Westermann looft uitzonderlijk toptalent De Ligt

Heiko Westermann in zijn terugblik over zijn tijd bij Ajax: 'Trainen met die jonge gasten was geweldig. Matthijs (De Ligt, red.) is voor zijn leeftijd de meest professionele speler die ik ooit in de voetballerij ben tegengekomen. Hij is pas 17, maar gedraagt zich met zijn spel en presentatie alsof hij 25 is. Het is een leuke jongen ook, Ajax mag ontzettend blij met hem zijn. De Ligt is een speler die niet alleen wedstrijden voor je wint, maar ook titels met Ajax gaat winnen. Hij is de speler die je gaat helpen aan prijzen. Dat hij dit op zijn leeftijd al laat zien, is echt ongelooflijk.'

P11111
11 juli 2017, 20:12
We gaan de voetbaldag hier afsluiten met (voorlopig) positief nieuws. Bij de CT-scan zijn geen hersenafwijkingen geconstateerd bij Appie Nouri. Ook andere neurologische onderzoeken hebben geen afwijkingen laten zien. Ajax is daarom voorzichtig positief over zijn herstel.

Volgens het AD verblijft hij wel nog steeds op de intensive care in het ziekenhuis in Innsbruck, waar zijn situatie als stabiel en buiten levensgevaar wordt omschreven. Dat zegt volgens de behandelende artsen echter nog steeds niets over het totale herstel van Nouri. Het is de bedoeling dat Appie in de komende 24 uur langzaam uit zijn slaap wordt gehaald, waarna de hersenfuncties verder en beter onderzocht kunnen worden, aldus het dagblad.

Willem2
11 juli 2017, 20:15
Noem er eens een paar na Sneijder dan die internationaal een absolute topper zijn geworden ...10 hoeft geeneens [emoji51]

Suarez, Arek Milik, Daley Blind, Christian Eriksen, Jan Vertonghen, Thomas Vermaelen, Toby Alderweireld, Jasper Cillessen, Gregory van der Wiel, Siem de Jong, Davy Klaassen, Maarten Stekelenburg ....

Misschien niet allemaal toppers maar wel allemaal voor meer dan 5miljoen verkocht en bijna allemaal pas echt leren voetballen bij Ajax.

John mc Snek
11 juli 2017, 20:29
Suarez, Arek Milik, Daley Blind, Christian Eriksen, Jan Vertonghen, Thomas Vermaelen, Toby Alderweireld, Jasper Cillessen, Gregory van der Wiel, Siem de Jong, Davy Klaassen, Maarten Stekelenburg ....

Misschien niet allemaal toppers maar wel allemaal voor meer dan 5miljoen verkocht en bijna allemaal pas echt leren voetballen bij Ajax.

Had het over spelers uit de Ajax opleiding die , zoals Sneijder en zijn voorgangers , van super talent tot topper waren uitgegroeid .

Zal niet te uitgebreid op deze onzin ingaan maar wist niet dat Suarez Milik etc afkomstig waren uit de Ajax jeugd ( daar ging het namelijk over) en als jij de grens legt bij 5 miljoen ... tja... grens al onnozel en gaat daarnaast om het waarmaken, anders zouden Depay en Kongolo ook super toppers zijn die het hebben waargemaakt.

Blind is dan nog de enige die nog in aanmerking zou komen , maar om hem nou in het rijtje Sneijder, Kluivert Seedorf en al die voormalige ECHTE supertalenten die het in de top hebben waargemaakt te plaatsen... denk niet dat ze zijn naam bij Real Madrid kennen [emoji51]

Maar dank voor je lijstje, waarmee de Schrale oogst van de Ajax jeugdopleiding in vergelijking met bv de periode 1990-2005 des te duidelijker is geworden ...[emoji51][emoji51][emoji51]

Laten we hopen dat Nouri de oude wordt , het zou denk ik eerlijk gezegd al heel bijzonder zijn als hij als mens weer normaal kan functioneren , dus laten we hopen op het beste ...

EDIT : zie werkelijk waar nu pas dat het lijstje / de post van W2 afkomstig was[emoji51][emoji51]

Schrok al want had p20 qua reactie ook wel hoger ingeschat dan met spelers van 5 miljoen of Suarez en Milik komen in de besproken context ...

Maar ik geef p20 gelijk dat hij met zijn gedachten nu meer bij het gelukkig goede nieuws over Nouri is ...

P11111
11 juli 2017, 20:55
Maar dank voor je lijstje, waarmee de Schrale oogst van de Ajax jeugdopleiding in vergelijking met bv de periode 1990-2005 des te duidelijker is geworden ...

Waarom denk je dat Johan Cruijff op een gegeven moment ingegrepen heeft? Daar werd hier vaak lacherig en idioot over gedaan, maar er was zoals jezelf aangeeft een hele goede reden om belangrijke zaken te gaan veranderen in de manier van trainen en opleiden van de jeugd. De eerste "revolutie-lichting", zoals de huidige talentenlichting in Amsterdam wordt genoemd, staat nu op het punt van doorbreken en/of aansluiting bij de A-selectie (Van de Beek, De Ligt, Dolberg (bij Ajax van linksbuiten omgeturnd tot centrumspits), Kluivert, De Jong, Eiting, Zeefuik, hopelijk Nouri en misschien toch nog Černý).

PS Je durft wel om hier openlijk de forumdirecteur als een idioot en nietsnut neer te zetten. Als dat maar geen forumverbanning wordt...

deket
11 juli 2017, 21:33
Dqt dreigement heb ik van vrienden W2 en Big30 herhaaldelijke keren gekregen. Zou niet weten waarom,?:) en dat dan nog ondanks mijn kosteloze bijdragen
een hypothese lijkt me dat ik mijn Belgische paars, witte club met vuur en vlam verdedig.
immers maak nooit ruzie in de diverse topics en provoceer nooit.
maar alles uitgepraat, zand erover. Sterker nog, wanneer PSV in de CL bij ons komt zal ik Big30 met alle egards ontvangen.
Ach shit, nu vergeet ik het weer, PSV speelt helemaal geen CL. Hebben ze nu al iemand gevonden die eindelijk een goal weet staan?
vanndie verdediger uit AZ67 die ee hebben aangeworven zal het niet komen.

deket
11 juli 2017, 22:34
Nu heb ik opnieuw eens naar die ranking gekeken , zie post 5321, en ik zie dat Nederland zelfs niet meer in de top30 staat.
nu wil ik niet aan doemdenken doen, maar ik bekijk naar hun poule om naar het WKin Rusland te gaan en weet dat alleen de 1ste zich direct plaatst.
zal toch niet waar zijn dat mijn noorddrburen weer eens op het 4jaarlijkse belangrijkste voetbal evenement hun kat moeten sturen?
nu de 2de van hun poule mogen barragewedstrijden spelen, maar dan moeten ze 1. Nog voorbij Zweden en Bulgarije, ook geen sinecure en 2. In die barrages spelen tegen een hoger aangeschreven tegenstander door hun lage ranking, kan dus bv Italië of Spanje zijn.
ziet er niet rooskleurig uit zal zelf de grootste optimist moeten beamen.
buiten de sportieve blammage gaat dat ook nog een enorme neergaande economische spiraal geven. Zou geen aandelen meer kopen van zowel Heiniken als AH, etc...
maar misschien kan om de gedachten af te leiden'Freek weer wild om zich heen schoppen, nu tegen Poetin, zoals hij dat in 1978 tegen de familie van Maxima heeft gedaan. Alleen vrees ik dat Freek daar wat te oud voor is geworden

John mc Snek
12 juli 2017, 00:31
Waarom denk je dat Johan Cruijff op een gegeven moment ingegrepen heeft? Daar werd hier vaak lacherig en idioot over gedaan, maar er was zoals jezelf aangeeft een hele goede reden om belangrijke zaken te gaan veranderen in de manier van trainen en opleiden van de jeugd. De eerste "revolutie-lichting", zoals de huidige talentenlichting in Amsterdam wordt genoemd, staat nu op het punt van doorbreken en/of aansluiting bij de A-selectie (Van de Beek, De Ligt, Dolberg (bij Ajax van linksbuiten omgeturnd tot centrumspits), Kluivert, De Jong, Eiting, Zeefuik, hopelijk Nouri en misschien toch nog Černý).

PS Je durft wel om hier openlijk de forumdirecteur als een idioot en nietsnut neer te zetten. Als dat maar geen forumverbanning wordt...

Wat dat laatste betreft geef je gelukkig aan dat je het grotendeels met mijn post eens was, qua het feit dat je hiermee aangeeft dat er (bijna) niemand van enige echte importantie meer door is gekomen en het tijd was voor grote veranderingen.

Alleen de bewoordingen die jij ervoor hierboven gebruikt heb ik niet gekozen en vind ik ongepast , maar ik snap dat je meteen gebruik wil maken van de optie om dat vuurtje ook even aan te stoken [emoji51]

We moeten afwachten hoe het met de spelers die jij noemt gaat aflopen , zaken worden snel gehyped en over bv Bazoer werd 2 jaar geleden ook gesproken alsof het de nieuwe Rijkaard was en het een kwestie van tijd zou zijn tot hij bij Barca of Real zou belanden

Enige wat ik weet is dat Ajax op dit moment veruit de sterkste selectie van de eredivisie heeft ( al hebben we nog even te gaan voor de transfermarkt sluit) en voor jou is het hopelijk zo dat de meer ervaren spelers de talenten naar een hoger niveau kunnen tillen en verder kunnen ontwikkelen.

Vaak is het ook een kwestie van factoren : Seedorf was een uitzonderlijk talent , kwam op ik meen 16 echt in Ajax 1 maar had daarbij het "geluk" dat Ajax toen op zijn top was en Cl speelde. Dus werd hij meteen in het diepe gegooid, speelde tegen de beste ploegen van Europa en kon zich optrekken aan het niveau doordat andere uitzonderlijke spelers om hem heen functioneerden.

Niet dat hij het anders niet had gehaald, maar het is daardoor wel allemaal wat makkelijker en sneller gegaan.
Stel je hebt nu een speler van zon niveau in de eredivisie en je haakt Europees voor de winter af voor de Cl.
Hij zal dan bovenstaande factoren missen waardoor zijn groei zal stagneren.

Vervolgens kiest men dan vaak te snel voor een move naar het buitenland.
Echter de topploegen daar hebben inmiddels 60 selectiespelers ( itt de tijd fat Seedorf doorbrak ) en budgetten van honderden miljoenen , dus kom er maar eens aan de bak.

--> Ofwel : voor spelers met dergelijke exceptionele talenten is het ( denk ik) door deze factoren een stuk moeilijker geworden om echt door te breken dan 20 jaar geleden.

En dan is de cirkel rond wat dat komt voornamelijk door de toegenomen commercie in het voetbal ( a hierdoor een CL met 4 Spaanse Engelse Italiaanse enz ploegen waardoor je gewoon niet meer meekan en b hiervoor kopen ploegen als City 100 spelers waardoor de trainer je echt een kans moet geven/ gunnen om je te ontplooien, tenzij je zo goed bent als Cr7 of Messi etc) . Je krijgt een paar kansen en als het tegenvalt heeft men alweer 3 anderen klaarstaan .

Spelers als James daar zou je normaal je vingers bij af moeten likken en zouden wekelijks moeten kunnen spelen om zich te ontwikkelen maar bij Real heeft men zoveel
Kwaliteit (3x CL in laatste 4 jaar [emoji7]) dat iemand met zulke kwaliteiten gewoon de bank warm heeft mogen houden.

Een ploeg bouwen in nl
zal dus niet makkelijk meer gaan, als iemand er al
Een beetje bovenuit steekt zal hij bij gebrek aan echte tegenstand snel verkassen en daar veelal wisselspeler 36 worden, dat is helaas de realiteit...

Een incidenteel Europees succes blijft natuurlijk altijd mogelijk ( zie fey 2002 en Ajax bijna afgelopen jaar) dus wie weet bewijzen De Ligt en Kluivert dit jaar aan de hand van Ziyech en Dolberg al mijn ongelijk ...

Ps P1 zal eventueel terecht zeggen dat de wet van het geld overal opgaat en men hier vaak hypocriet en bekrompen over denkt, als Ajax Suarez bij het armere Groningen wegkoopt dan spreekt men van een wereldzet en goede transfer , koopt vervolgens Liverpool hem weg bij Ajax dan spreekt men van de macht van het geld en de ondergang van het voetbal , typisch een Nederlands trekje :)

P11111
12 juli 2017, 06:48
Wat dat laatste betreft geef je gelukkig aan dat je het grotendeels met mijn post eens was.

Ik heb voor het eerst sinds ik actief ben in het voetbaltopic het gevoel dat ik met betrekking tot Ajax geheel op 1 lijn zit met een spelgenoot. Dat doet mij erg goed. Had niet verwacht dat hier die dag ooit nog zou komen. :)

Even serieus: helemaal met je eens. Uitstekend verwoord!

Ennuh, ik ben niet helemaal clubblind, hoor. Verre van dat zelfs. Ben buiten het forum juist een kritisch voetbalvolger, ben niet snel tevreden. Van het type dat de wedstrijd gewonnen moet worden met ook nog eens goed en aantrekkelijk spel (wel in die volgorde). Verder besef ik de huidige positie van Ajax en het Nederlandse voetbal heel goed.

P11111
12 juli 2017, 07:36
Gezien hun jonge leeftijden is het natuurlijk niet uitgesloten dat spelers als Bazoer (20), Tete (21) en Riedewald (20) in de toekomst toch nog gaan uitgroeien tot behoorlijke spelers van Europees niveau. Heeft nu vooral met verdere ontwikkeling, vertrouwen van de trainer en ook geluk te maken.

In El Ghazi heb ik nooit een talentrijke speler gezien, heb me vrijwel elke wedstrijd waarin hij speeltijd kreeg mateloos aan hem geërgerd. Was blij dat hij vertrok. En Fischer heeft in het eerste elftal ook nauwelijks een fatsoenlijke wedstrijd gespeeld, wie weet dat hij bij zijn nieuwe club in de Bundesliga wat beter uit de verf kan komen.

Van De Ligt durf ik wel min of meer nu al te beweren dat hij in de Europese top terecht gaat komen, mede op grond van zijn fysieke kracht. Kluivert heeft mij afgelopen seizoen met zijn dartelende spel best wel verrast, maar die heeft evenals Nouri (als hij weer kan terugkeren) in fysiek opzicht wel nog grote stappen te maken.

broodpoot
12 juli 2017, 19:34
Wil je dat voor mij onderbouwen? Iets roepen zonder enige onderbouwing vind ik namelijk iets te makkelijk.

Nou, gooi het forum dan maar op slot.

Ben benieuwd naar je zienswijze?

Heb je Zeefuik de afgelopen seizoenen regelmatig gevolgd bij zijn wedstrijden in de jeugd en bij Jong Ajax?

Ik heb idd een aan paar wedstrijden gezien van hem en daarin maakte hij niet dusdanig veel indruk. Verder ken ik meer mensen die regelmatig wedstrijden op de Toekomst meepikken en die zijn eigenlijk redelijk gelijk in hun oordeel.
Overigens wil ik helemaal niet uitsluiten dat ik en die anderen en naast blijken te zitten, je weet nooit hoe een speler zich gaat ontwikkelen maar het grote talent hebben wij er iig nog niet in gezien.
Ik hoop overigens dat ik ongelijk ga krijgen hoor want ik ben een Ajax supporter in hart en nieren.

Nou ben ik trouwens erg benieuwd op basis waarvan jij denkt dat hij het wel gaat halen.

P11111
12 juli 2017, 20:20
Nou ben ik trouwens erg benieuwd op basis waarvan jij denkt dat hij het wel gaat halen.

Ik zeg niet dat Zeefuik het gaat halen, dat is vaak moeilijk te voorspellen, maar ik denk wel dat hij de potentie heeft om vroeg of laat speeltijd te gaan krijgen in het eerste elftal. Het is aan hem om het ons te laten zien.

Zijn kwaliteiten zijn hier eerder deze week al besproken. Dus nogmaals. Zeefuik is op het niveau van de Eerste Divisie, Eredivisie Onder 19 en UEFA Youth League verdedigend sterk en snel, heeft kopkracht, en is fel tot (soms te) hard in de persoonlijke duels. Daarnaast heeft hij zich met name in het afgelopen seizoen goed ontwikkeld bij balbezit, in de opbouw en als aanvalsondersteuner - daarin is hij nu al beter dan Tete, vind ik met mijn bescheiden meninkie. Tete vind ik puur verdedigend sterk, maar opbouwend en aanvallend beperkt.

Gaat Zeefuik, zeg maar, de komende twee jaar nog verder doorgroeien, dan zou hij uiteindelijk een vaste waarde in het elftal kunnen worden. Wil hem graag eens meerdere wedstrijden zien op een niveautje hoger met (wat) meer weerstand. Maar het is net als in een hoerenclub: garantie tot de voordeur.

In het nieuwe seizoen zou ik graag zowel een nieuwe moderne rechtsachter als linksback willen zien. Ik denk dat Ajax na het vertrek van Tete, Riedewald, Dijks en Westermann achterin zeker nog wat gaat/moet doen. Alhoewel, je dat met centenneuker Overmars natuurlijk nooit zeker weet. Ik verwacht een nieuwe linksachter en dat ze op de rechtsback gaan inzetten op Veltman (als hij aanblijft) en Zeefuik. We gaan het met belangstelling volgen.

P11111
12 juli 2017, 20:33
Ik wilde eerst minimaal 24 uur wachten, maar toch... Het toernooi is vandaag voor onze jeugdige landgenoten ten einde gekomen. In de halve finale verloor de gelegenheidsploeg van Oranje met 1-0 van Portugal. Het winnende doelpunt van de Portugezen viel na een pijnlijke 'ketser' van de keeper. Een simpel houdbare bal glipte via de grabbelende doelman plotseling en volkomen onnodig tegen het net. Jammer, maar het leven gaat door.

Nederland had deze wedstrijd volgens de opgegeven statistieken 54% balbezit, maar het gaat ook in dit spelletje er om dat je minimaal 1 doelpunt meer scoort dan de tegenstander. Dat is niet gebeurd, dus moeten we verder niet zeuren en Portugal feliciteren met hun finaleplaats.

Om hier verder geen geïrriteerde reacties uit te lokken zal ik maar niet verraden bij welke club de betrokken sluitpost in zijn dagelijkse leven onder de lat staat en waar hij de ballen hopelijk beter vangt. Bij het tegendoelpunt zag hij er in elk geval niet uit als een uitzonderlijk supertalent. Maar dat zegt natuurlijk nog helemaal niets over zijn toekomst. We moeten hem niet beoordelen op één blunder. Hopelijk weet hij deze tegenslag snel te overwinnen en wie weet zien we hem later nog eens in De (Nieuwe?) Kuip in actie.

Nu gaan we ons langzaamaan opmaken voor het EK Vrouwen. Dat begint komend weekend. Daaraan doen Spanje, België en Frankrijk wel mee. Ondanks dat ik een compleet gestoorde voetbalgek ben, ben ik niet zo'n liefhebber van madammenvoetbal. Desondanks verwacht ik wel van mijzelf dat ik sowieso de duels van de Oranje Leeuwinnen ga volgen. Maar ik ga nu niet beloven dat ik hier na elke wedstrijd melding ga maken van de uitslagen. Dat dan weer niet.

Big30
12 juli 2017, 21:03
Waar wordt het EK vrouwen voetbal gespeeld?

Picasso 1
12 juli 2017, 21:36
Waar wordt het EK vrouwen voetbal gespeeld?

Gaat helaas gepaard met een terreurdreiging.

Islamitische Staat heeft een oproep gedaan om een aanslag te plegen op het EK vrouwenvoetbal in Nederland. Dat meldt SITE Intelligence Group, een organisatie die communicatie van terroristische organisaties monitort en geregeld wordt aangehaald in internationale media.

IS zou zogenoemde lone wolves hebben opgeroepen om stadion Galgenwaard in Utrecht aan te vallen tijdens de wedstrijd Engeland - Schotland op 19 juli. SITE Intelligence Group heeft die informatie uit een pro-IS-kanaal van de chat-app Telegram. Voor de wedstrijd zijn 4500 kaarten verkocht.

http://nos.nl/artikel/2182776-organisatie-ek-voetbal-ingelicht-over-oproep-is-tot-aanslag.html

Een soortgelijke dreiging was er ook voor Wimbledon.

deket
13 juli 2017, 03:16
Buiten die terreur dreiging om, heb ik niet de indruk dat vrouwenvoetbal zelfs in Belgie en Nederland wordt ernstig genomen.
let op, ik zeg ook eens al grappend, pfff alleen interessant bij de truitjeswissel, maar kijk eigenlijk nooit
weliswaar preikte op de laatste VI 4 dames uit het vrouwenvoetbal om de voorpagina. (Alleen de uiterst rechtse is de moeite, maar dit terzijde.
de reacties die daar veelvuldig op kwalen bevestigen mijn stelling dat men blijkbaar nog niet klaar is voor vrouwenvoetbal.
Twitters en pisten in de aard van VI is tovh geen Libelle tot vrouwenvoetbal is geen sport.
wel sneu voor de dames vind ik.

John mc Snek
13 juli 2017, 13:03
http://www.telegraaf.nl/e/28632521

Laten we het voetbal even links liggen en stilstaan en meeleven met hem en vooral zijn familie ...

deket
13 juli 2017, 13:08
Idem dito,
dramatische ontwikkeling voor die jongen

P11111
13 juli 2017, 13:18
Van der Sar: 'Slechts denkbare bericht'

"Wij voelen enorm mee met zijn ouders, zijn broers en zussen en zijn overige naasten", reageert directeur Edwin van der Sar op het slechte nieuws dat Abdelhak Nouri ernstige en blijvende hersenschade heeft opgelopen. "Dit is het slechtst denkbare bericht. Het is verschrikkelijk."

"Voor hen is dit leed niet te beschrijven. De klap is hier bij Ajax ook keihard aangekomen, al wisten we dat we ook rekening moesten houden met dit scenario", vervolgt Van der Sar op de website van Ajax. "Het waren onzekere dagen, waarbij ontzettend veel mensen op verschillende manieren hebben meegeleefd met zijn situatie. Dat wordt enorm gewaardeerd. Ik heb ook gemerkt dat de hele club er sinds zaterdag mee bezig is. Abdelhak is zo’n groot talent, maar helaas zullen we nooit weten hoe ver zijn ster gereikt zou hebben als dit niet was gebeurd."

Abdelhak Nouri zakte afgelopen zaterdag tijdens de oefenwedstrijd met Werder Bremen in elkaar. De 20-jarige middenvelder werd per traumahelikopter naar het ziekenhuis in Innsbruck overgebracht, waar hij de afgelopen dagen in kunstmatige slaap werd gehouden. Aanvullende onderzoeken hebben nu uitgewezen dat hij ernstige en blijvende hersenschade heeft opgelopen.

Bron: De Telegraaf

@j
13 juli 2017, 14:18
http://www.telegraaf.nl/e/28632521

Laten we het voetbal even links liggen en stilstaan en meeleven met hem en vooral zijn familie ...

Juist Mc Snack, voetbal is maar bijzaak in het leven
Laten we idd meeleven met hem en zijn naasten

P11111
13 juli 2017, 17:47
Broer Nouri: "Komt volgens de artsen niet meer goed"

De familie van Abdelhak 'Appie' Nouri hoorde gisteren al dat het niet goed ging met de voetballer van Ajax. "De doktoren zagen het op de scan en ook toen ze hem probeerden wakker te maken ging het niet goed. Dat was ontzettend zwaar", zegt Nouri's oudste broer Abderrahim, thuis in Amsterdam.

"De doktoren zijn vrij zeker van hun zaak dat het niet goed komt. Als hij bijkomt zou hij niet meer kunnen denken, praten, lopen, eten, zelfs waarschijnlijk niet eens iemand herkennen. Niet meer functioneren gewoon. Maar wij geven het niet op, wij geloven dat God bepaalt", vervolgt Abderrahim. In het huis van de familie is het een komen en gaan van vrienden en familie die binnen in een kring bidden voor Abdelhak. Vanochtend kwam ook Ajax-teamgenoot Donny van de Beek langs, vanmiddag gevolgd door Ajacied Hakim Ziyech.

"Het geloof leert ons ook te accepteren en we bidden voor zijn herstel. Daar houden wij ons nu aan vast. We geloven sowieso dat dit leven tijdelijk is en dat het eeuwige hierna komt maar ja, iedereen had hem eerst nog doelpunten willen zien maken", zegt Abderrahim.

Voetbalclub Ajax meldde eerder vandaag dat hun speler Abdelhak Nouri ernstige en blijvende hersenschade heeft opgelopen en dat de kans op herstel van de cruciale hersenfuncties nihil is.

De twintigjarige middenvelder zakte zaterdag tijdens een oefenduel met Werder Bremen in elkaar en bleek last te hebben van hartritmestoornissen. Sindsdien werd hij op de intensive care van het ziekenhuis van Innsbruck onderzocht. "De diagnose die nadien werd gesteld, is dat een groot deel van zijn hersenen niet meer functioneert en dat de kans op herstel van deze cruciale hersenfuncties nihil is", zo luidt de verklaring van Ajax.

Bron: AD

John mc Snek
13 juli 2017, 18:22
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/750625/broer-nouri-de-doktoren-zijn-vrij-zeker-van-hun-zaak-dat-het-niet-goed-komt-.html

"Als hij bijkomt zou hij niet meer kunnen denken, eten, praten, lopen, zelfs waarschijnlijk niet eens iemand herkennen. Niet meer functioneren gewoon. Maar wij geven het niet op, wij geloven dat god bepaalt."

----

Het klinkt helaas nog ernstiger dan het ergste scenario, een kasplantje...
De artsen zullen er alles aan hebben gedaan en reanimatie was op dat moment de Juiste keuze maar achteraf , als het zo blijft , vraag je je af of dit nog levenswaardig is...

Een van de meest tragische gebeurtenissen in de NL voetbalgeschiedenis ...

John mc Snek
13 juli 2017, 19:55
http://m.telegraaf.nl/article/28638004/hij-herkent-ons-niet-hij-voelt-niks-meer

P11111
14 juli 2017, 11:53
"Iedereen houdt van Appie"

https://www.youtube.com/watch?v=VFEw34jo4VM&feature=youtu.be

Journalisten: 'Nouri altijd vrolijk en beleefd'

Ook in de journalistiek is geschokt gereageerd op het slechte nieuws over Abdelhak Nouri. Zo reageerden namens De Telegraaf Mike Verweij en Valentijn Driessen vol verdriet, terwijl James Worthy namens Het Parool een column schreef.

'Abdelhak Nouri. Alleen al die naam doet iets met een Amsterdammer', schrijft Worthy. 'Zijn naam was een belofte. Appie. Elke keer als hij de bal had, zou hij laten zien hoe mooi zijn stad is. Dat wat Steven Gerrard voor de stad Liverpool heeft gedaan, dat wat Francesco Totti voor Rome deed, zoiets gunde ik Amsterdam ook. Ik gunde Amsterdam een Nouri. Een heel leven lang zou hij voor negentig minuten van alle grote stadions ter wereld een pleintje in Geuzenveld maken.'

Verweij, die als Ajax-watcher namens De Telegraaf Nouri vaak van dichtbij zag, is eveneens diep getreurd. 'Het is verpletterend, verschrikkelijk nieuws. Niemand kan geloven wat er gebeurd is. Het allerergste scenario blijkt nu de waarheid. Het is een fantastische speler, maar bovenal een geweldig mens. Altijd beleefd en u zeggen, altijd vrolijk. Met wie hij sprak, werd een glimlach op het gezicht getoverd. Het toonbeeld van integratie. Op vrije middagen naar scholen en gevangenissen om jongeren te wijzen op hun kansen en niet op hun onmogelijkheden. Dat is Appie Nouri. Iedereen bij Ajax zit compleet stuk. Het seizoen van Ajax is eigenlijk voorbij voordat het begonnen is. Het is een gigaklap.'

Ook Driessen reageerde geschokt. 'Het is een talent wat misschien heel hoog had kunnen reiken. Iedereen riep dat het de eerste Marokkaanse voetballer had kunnen zijn die wereldwijd bekend gaat staan. Zoveel talent, maar niet meer kunnen etaleren. Afgelopen seizoen doorgebroken. Hij zou het gaan maken bij Ajax 1. Dit is verschrikkelijk voor alle partijen.'

Willem Vissers schrijft vrijdagmorgen in De Volkskrant dat hij vaak de Premier League oversloeg voor Nouri. 'Op maandagavonden, thuis op de bank voor de tv, ging de vaste wedstrijd uit de Premier League meestal uit. Dan liever naar Jong Ajax kijken, dat vooral in thuisduels een show opvoerde. Ja, op het veld lag veel ruimte tegen Oss of Achilles, maar het spelplezier beklijfde. De combinaties. Tik, tak. Doelpunt. Nouri was meestal het middelpunt van de vrolijke voetbalkermis, een snelle denker met korte passjes, openingen die alleen hij zag of slimme hakballetjes. Spel waarvan plezier afspatte.'

bocariver
14 juli 2017, 13:20
Champion's league preliminary

Nice- Ajax

RAUL7
15 juli 2017, 18:43
https://www.youtube.com/watch?v=NKG-l6GWAwM

https://www.youtube.com/watch?v=oof3qliVnHE&t=112s

RAUL7
15 juli 2017, 18:43
https://www.youtube.com/watch?v=FDrT0-h06XA

Willem2
16 juli 2017, 17:53
Nadat bijna alle clubs in de eredivisie weer leeggeroofd zijn meldt PSV dat van Ginkel toch weer gehuurd wordt. Willems wordt verkocht. Feyenoord zegt dat een vertrek van Jørgensen onbespreekbaar is ..... die wordt dus ook verkocht.

deket
17 juli 2017, 01:27
Willems? Wie wil die.nu kopen?
Niet goed genoeg voor de Kozakkenboys of de ijselmeervogels.
Misschien Club Brugge of FC.de Kampioenen?

Big30
17 juli 2017, 07:08
PSV krijgt 7 miljoen voor Jetro Willems

Jetro Willems vertrekt voor ongeveer 7 miljoen euro (inclusief bonussen) naar Eintracht Frankfurt. De linksback van PSV wordt morgen gepresenteerd, als hij de medische keuring in Frankfurt goed heeft doorlopen. Willems wilde een nieuwe stap zetten en is daarin dus geslaagd. Ook PSV kon zijn transferbedrag goed gebruiken.

De club schakelt nu snel door naar een nieuwe kandidaat. PSV is al bezig om zo snel mogelijk een nieuwe verdediger in te lijven. Eerder op de dag werd aangegeven dat AZ'er Ridgeciano Haps, door velen getipt, niet bovenaan het lijstje bij PSV staat.

http://www.ad.nl/nederlands-voetbal/psv-krijgt-7-miljoen-voor-jetro-willems~a4f70746/

Willems blij, PSV blij en Eintracht blij. Mooie deal dus. Van Ginkel blijft, op huurbasis en dat is ook positief nieuws lijkt me voor PSV.

John mc Snek
17 juli 2017, 11:22
http://www.telegraaf.nl/e/28659861

Ruim 2,1 miljoen mensen hebben zondag de eerste EK-wedstrijd van het Nederlands vrouwenvoetbalelftal tegen Noorwegen op televisie bekeken.

De 1-0 overwinning op Noorwegen van de Oranjeleeuwinnen was daarmee, na het NOS Journaal van 20.00 uur, het best bekeken programma van de avond en van de afgelopen week. Dat meldt Stichting KijkOnderzoek (SKO) maandag.

Picasso 1
17 juli 2017, 14:53
Ja moet je die nederlanders nog eens bijbrengen: chauvinisme :rolleyes:

Voetbalsters trekken dik twee miljoen kijkers

Ruim 2,1 miljoen mensen hebben zondag de eerste EK-wedstrijd van het Nederlands vrouwenvoetbalelftal tegen Noorwegen op televisie bekeken.
De winst van Bauke Mollema in de Touretappe van zondag werd door 927.000 belangstellenden gevolgd. De uitzending van de Formule 1-race in het Engelse Silverstone op Ziggo Sport hield 849.000 kijkers aan de buis gekluisterd.

http://www.telegraaf.nl/telesport/28659861/__Voetbalsters_trekken_dik_twee_miljoen_kijkers__. html

2,1 miljoen kijkers voor vrouwenvoetbal. :gruebel:
Komt vast door het prachtige spel met mooie combinaties en sublieme afrondingen. :biggrin:

@j
17 juli 2017, 15:00
sublieme afrondingen. :biggrin:

Je bedoelt sublieme rondingen ipv afrondingen neem ik aan :freu:

Willem2
18 juli 2017, 11:41
Angel Maria Villar, voorzitter van de Spaanse voetbalbond, is dinsdag gearresteerd. Dat gebeurde tijdens een inval van de Spaanse justitie in het hoofdkantoor van de voetbalbond. Villar, al 29 jaar bondsvoorzitter, wordt net als zijn zoon Gorka verdacht van corruptie, valsheid in geschrifte en verduistering. .............. http://www.telegraaf.nl/telesport/28672855/__Voorzitter_Spaanse_voetbalbond_gearresteerd__.ht ml

Willem2
18 juli 2017, 11:43
PSG maakt werk van komst Neymar
Paris Saint-Germain maakt serieus werk van de komst van Neymar. Volgens verschillende kranten in Spanje en Frankrijk wil de Braziliaan bij FC Barcelona niet meer in de schaduw van Lionel Messi voetballen.

Neymar zou in zijn contract hebben staan dat hij voor 222 miljoen euro mag vertrekken. Paris Saint-Germain zou bereid zijn aan die enorme transfersom te voldoen. Voor Neymar ligt een vijfjarig contract klaar in Parijs. Hij zou bij de nummer twee van vorig seizoen in Frankrijk 30 miljoen per jaar kunnen verdienen. ............... http://www.ad.nl/transfer-talk/tt-psg-wil-222-miljoen-betalen-voor-neymar-vejinovic-betrokken-in-deal-haps~a5713a0b/

@j
18 juli 2017, 12:40
222 miljoen euro !! Het moet niet gekker worden....

Picasso 1
18 juli 2017, 14:04
Angel Maria Villar, voorzitter van de Spaanse voetbalbond, is dinsdag gearresteerd. Dat gebeurde tijdens een inval van de Spaanse justitie in het hoofdkantoor van de voetbalbond. Villar, al 29 jaar bondsvoorzitter, wordt net als zijn zoon Gorka verdacht van corruptie, valsheid in geschrifte en verduistering. .............. http://www.telegraaf.nl/telesport/28672855/__Voorzitter_Spaanse_voetbalbond_gearresteerd__.ht ml

Die Villar toch.....

De voorzitter van de Spaanse voetbalbond, Ángel María Villar, is vanochtend opgepakt. Dat gebeurde tijdens invallen op het hoofdkantoor van de bond in Madrid. Ook de zoon van de preses, Gorka Villar, en drie andere directieleden zijn gearresteerd. Ze worden verdacht van fraude, corruptie en het verduisteren van geld.
De politieactie maakt deel uit van een groter onderzoek naar de financiën binnen de voetbalbond. Dat loopt al vanaf begin vorig jaar. Daarbij wordt gekeken of Villar geld uit de kas van de bond heeft gehaald om mensen om te kopen, zodat hij herkozen werd als voorzitter. Ook de rol van Gorka Villar daarbij wordt onderzocht.

De Spaanse minister voor Onderwijs, Cultuur en Sport reageerde na de invallen op de Spaanse televisie: "In Spanje is de wet voor iedereen hetzelfde en niemand staat erboven."

Gebrekkige medewerking

Ángel María Villar is sinds 1988 voorzitter van de Spaanse voetbalbond. Twee maanden geleden is hij herkozen. De Spanjaard is ook vicevoorzitter van de wereldvoetbalbond FIFA.

In die hoedanigheid kreeg Villar in 2015 van de ethische commissie van de FIFA een boete en een officiële waarschuwing. Hij werd gestraft voor zijn gebrekkige medewerking aan het onderzoek naar corruptie bij de toewijzing van de WK's van 2018 en 2022. Hij moest destijds een boete van 23.000 euro betalen.

http://nos.nl/artikel/2183794-voorzitter-spaanse-voetbalbond-opgepakt-na-invallen.html

Willem2
18 juli 2017, 21:12
222 miljoen euro !! Het moet niet gekker worden....

Totale absurditeit.

deket
18 juli 2017, 22:15
Voor de eigenaar van PSG (zelfde als die bij Manchester. City) zijn dat kruimels.
een miljoentje meer of minder, daar draait hij zijn hand niet voor om, is kleingeld voor hem.
en de the Britisch working class maar sparen, zweten en overuren maken om een seizoenskaart te betalen, de Franse ook.
laten we voetbal terug van en voor het volk maken. Bundesliga geeft het goede voorbeeld, door elke club voor 50% in supportershanden te laten en geen buitenlandse overnemer toe te laten. Dit laatste geldt ook voor Paars/wit.
nu al de rest nog en kan het weer de meest interessantste sport worden.
na kleiduifschieten weliswaar

@j
18 juli 2017, 23:47
Zou mooi zijn Deket maar zal helaas nooit meer gebeuren.
Het grote geld beheerst het voetbal helaas, nu en in de toekomst

RAUL7
19 juli 2017, 18:46
Chelsea heeft zijn vervanger voor Diego Costa zo goed als beet. Real Madrid en de Engelse kampioen bereikten een princiepsakkoord over de spits. The Blues zouden tussen 75 en 80 miljoen euro betalen. Een transfer waar vooral Antonio Conte blij mee zal zijn. Morata (24) kwam destijds op zijn voorspraak naar Juventus. De luxe-invaller van Real stond begin deze maand dicht bij een transfer naar Man United, maar de Engelse topclub veranderde op het laatste nippertje van gedacht en legde 85 miljoen op tafel voor Romelu Lukaku. Op dat moment het toptarget van ... Chelsea. Iedereen tevreden...

http://www.hln.be/hln/nl/9090/Voetbal/article/detail/3212640/2017/07/19/TT-Chelsea-legt-80-miljoen-op-tafel-voor-vervanger-Costa---RB-Leipzig-wijst-astronomisch-bod-op-Keita-af.dhtml

Willem2
20 juli 2017, 00:54
Sanches mag weg bij Bayern: "Willen ongeveer 48 miljoen" ............ http://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/319061/sanches-mag-weg-bij-bayern-willen-ongeveer-48-miljoen/

@ R7 nu gaat Real winkelen in Frankrijk ;)

deket
20 juli 2017, 01:00
Denk dat Real alleen in het doel versterking kan gebruiken.
hun keeper is goed maar geen topper.
had gedacht dat ze die van AC.Milaan of Courtois gingen halen.

@j
20 juli 2017, 09:32
https://www.ajax1.nl/ajax-benaderde-vorig-seizoen-zestien-jeugdspelers-az/

deket
20 juli 2017, 18:24
Dit had ik niet verwacht van een vereniging met de perceptie van uitstekende jeugdopleiding.
en dan bij AZ?

P11111
21 juli 2017, 11:05
Dit had ik niet verwacht van een vereniging met de perceptie van uitstekende jeugdopleiding.

Ben jij dan een beetje voetbalwereldvreemd, deket? Elke profclub haalt talenten weg bij andere clubs, omdat je je in principe zelf niet als spelend lid kan aanmelden bij een betaald voetbalorganisatie.

Ik begrijp heus wel dat iemand die Ajax niet zo heel erg graag mag hier dolgraag een stemmingmakend berichie wil plaatsen, maar ben verbaasd over jouw reactie. Zoals buitenlandse topclubs azen op Nederlandse talenten, probeert Ajax de betere jeugdspelers uit, zeg maar, hun regio aan zich te binden. In de onderbouw (jongste jeugd) gaat het dan vaak om spelers van amateurclubs en later, in de 'midden'- en bovenbouw, om spelers van andere profclubs. Dat is eigen aan de voetballerij. Gebeurt overal. En Amsterdam en Alkmaar liggen op de landkaart nu eenmaal niet ver van elkaar vandaan, dus beide clubs zullen ongetwijfeld in elkaars vijver vissen.

Afgaande op de uitspraken van Van de Brom gaat het in dit geval om spelers van verschillende leeftijdscategorieën (voornamelijk 12- tot 15-jarigen). AZ haalt zelf ook spelers van andere clubs en dat zullen Anderlecht en Club Brugge ook doen. Elke club doet dat in hun streven om de grootste talenten aan te trekken en zo goed mogelijke jeugdteams samen te kunnen stellen.

Van den Brom zegt in het artikel in Voetbal International ook dat hij het goed begrijpt. "Ik vind het logisch dat een club als Ajax bij AZ in de jeugdopleiding rondkijkt. Wij halen zelf óók talenten weg bij andere clubs. En Ajax raakt jeugdspelers kwijt aan buitenlandse clubs. Daar ontkom je niet aan en daar moeten we niet moeilijk over doen. In Nederland moeten de clubs het steeds meer hebben van jong talent. Omdat we in het segment van rijpe spelers allang niet meer opgewassen zijn tegen het buitenland. Dus zie je steeds meer talenten van club wisselen. Waarbij we bij AZ nu dus het voordeel hebben dat onze opleiding kan wedijveren met de topclubs in Nederland. Talenten zitten hier goed en dat weten ze", stelt hij.

Ajax is afgelopen seizoen trouwens met vrijwel alle jeugdelftallen landskampioen geworden.

P11111
21 juli 2017, 11:55
en dan bij AZ?

Ik begrijp je opmerking niet. Volgens mij is dat iets roepen zonder op de hoogte te zijn van de stand van jeugdvoetbalzaken in Alkmaar.

Waarom zouden bij een club als AZ, die zeker de laatste jaren een uitstekende jeugdopleiding heeft, geen bovengemiddelde talenten (kunnen) spelen? Ik kan je verzekeren dat ik daar in het afgelopen jaar een paar groeibriljantjes in actie heb gezien. Ik moet voorzichtig zijn met dit soort opmerkingen, maar onthoud de naam Myron Boadu (16) maar eens. Een aantal keren zien spelen en steeds genoten van die jongen. Die dolde vorig jaar als 15-jarige met ogenschijnlijk gemak al verdedigingen in de Tweede divisie in zijn wedstrijden met Jong AZ.

http://www.mijnvoetbaltalent.nl/news/1087/22/Het-gevecht-om-tienersensatie-Myron-Boadu.html

Jan Verplancke
22 juli 2017, 10:42
Niet alleen elke profclub, ook amateurclubs. De betere amateurclubs uit een bepaalde regio trekken ook de talentjes van kleinere clubs aan. Zo werkt dat nu eenmaal.

deket
23 juli 2017, 01:22
Zo,1ste prijs is al binnen.
nu nog de CL en opnieuw de titel

RAUL7
23 juli 2017, 12:41
Manchester City smijt wéér met miljoenen: Danilo tekent voor 30 miljoen

Manchester City heeft zijn volgende miljoenenaankoop alweer binnen. De defensie van City krijgt dit seizoen een complete make-over en rechtsback Danilo is de volgende in het rijtje transfers bij de ploeg van Guardiola.
De 26-jarige Braziliaan komt voor 30 miljoen euro van Real Madrid waar hij niet zeker was van een basisplaats.

https://sportnieuws.nl/voetbal/transfernieuws/manchester-city-smijt-weer-miljoenen-danilo-tekent-30-miljoen/

Willem2
23 juli 2017, 23:40
Manchester City smijt wéér met miljoenen....

Dat gaat Real Madrid ruimschoots overtreffen voor het einde van de transferperiode. Ik denk dat ze voor Mbappe tussen de 120 en 150 miljoen gaan betalen ....

@j
23 juli 2017, 23:52
Zo,1ste prijs is al binnen.
nu nog de CL en opnieuw de titel

Opnieuw de titel moet haalbaar zijn Deket maar de CL never nooit niet en dat weet jij zelf ook :)

RAUL7
24 juli 2017, 00:50
Dat gaat Real Madrid ruimschoots overtreffen voor het einde van de transferperiode. Ik denk dat ze voor Mbappe tussen de 120 en 150 miljoen gaan betalen ....

Transfers Manchester City zomer 2017;
Benjamin Mendy => 60 miljoen €
Kyle Walker => 57 miljoen €
Bernardo Silva => 50 miljoen €
Ederson => 40 miljoen €
Danilo => 30 miljoen €
Douglas Luiz => 12 miljoen €
Totaal => 249 miljoen €

Vóór de transfer van Mendy gaf Manchester City al 247 miljoen euro uit om zijn defensie te verstevigen in 4 jaar tijd. Alleen voor de verdediging! :eek:
Dan praten we nog niet over middenvelders en aanvallers, zoals Kevin De Bruyne die voor 75 miljoen € naar Manchester City trok!

deket
24 juli 2017, 02:03
Vorig seizoen was de defensie bij Manchester City duidelijk de achillespees.
Dat verberde pas oo het einde van het seizoen toen Anderlechtprodukt Vincent Kompany terug kwam van weer eens een langdurige blessure.
in het elftal van Real Madrid zie ik behalve de keeper niet onmiddellijk zwakke schakels.
indien je kleppers als een'Pepe'vertrekt nu'en een Bale op de bank kan zetten?.
of het allemaal eerlijk loomt, dat kopen wat ze willen met torenhoge schulden is weer wat anders.

P11111
24 juli 2017, 12:32
"Net als voor Nouri betekende voetbal ook alles voor mij"

Het drama rond Ajax-voetballer Abdelhak Nouri werpt Rob de Wit dertig jaar terug in de tijd. De oud-Ajacied moest na een hersenbloeding zijn veelbelovende carrière beëindigen. "Ik ging als een komeet omhoog, Nouri had dat ook. Zo'n jonge jongen met een grote toekomst voor zich."

Soms laat Rob de Wit (53) zijn tegenstander expres winnen. Dan doet hij een zet op het dambord waarvan hij zeker weet dat die zijn ondergang betekent. Doet-ie alleen als het potje te lang duurt en het te vermoeiend wordt. Ook met dammen heeft 'Robbie' zijn grenzen. "Met voetbal wilde ik altijd de beste worden, met dammen niet de laatste. Dat is tot nu toe gelukt", zegt hij trots. "Ik geniet van het dammen, van het menselijk contact, de humor. Bij mijn club Zenderstad loopt een echte Feyenoord-supporter. Die kan ik lekker sarren. Hoe lang geleden was die vorige titel ook alweer? Nee hoor, ze zijn verdiend kampioen geworden."

De Wit is zijn streken niet verloren. Maar deze weken is hij in gedachten bij Appie Nouri, de Ajacied die twee weken geleden op het veld een hartstilstand kreeg en blijvende hersenschade opliep. "Toen de gevolgen duidelijk werden, moest ik slikken. Dit raakt mij. Ik wens Nouri en zijn familie veel sterkte."

De vergelijking is snel gemaakt: Appie en Robbie, twee talenten bij Ajax, publiekslievelingen. Tot het noodlot toesloeg. Robbie was toen 22, Appie nu 20. Einde veelbelovende carrière. "Het nieuws van Nouri komt hard binnen. Mijn gedachten gingen gelijk terug naar mijn eigen situatie. Mijn familie beleeft alles opnieuw. Ik weet ook hoe moeilijk ze het binnen de club hebben."

De Wit heeft, met een Ajax-seizoenkaart voor het leven, het jonge talent zien spelen. "Ik was snel, en in de snelheid had ik mijn bewegingen. Nouri was technischer. Mij kon je 89 minuten niet zien. Je hoorde het gefluit op de tribune, en dan had ik opeens weer een beslissende actie."

De ontwikkeling van De Wit is stormachtig. Nadat FC Utrecht hem heeft weggeplukt bij de amateurs van v.v. Utrecht, stapt hij na anderhalf seizoen over naar Ajax. In zijn eerste jaar maakte hij zijn debuut in het Nederlands elftal. Het absolute hoogtepunt is zijn goal tegen Hongarije, waarmee hij de droom op het WK in Mexico levend houdt. Met één weergaloze beweging stuurt hij de Hongaarse verdediging het bos in, gevolgd door een schijntrap en een stiftbal met het gevoel van een biljarter. "Het was een goede lichting voetballers. Ik ging als een komeet omhoog. Nouri had dat ook. Zo'n jonge jongen met een grote toekomst voor zich. Dat zeiden ze over mij ook.''

Terug naar de zomer van 1986. De Wit geniet van een vakantie in Spanje. Bij een partijtje tennis slaat hij opeens ballen mis. Hij voelt tintelingen in zijn handen en voeten, en krijgt coördinatieproblemen. Een hersenbloeding. De Wit belandt in een rolstoel. "Na een maand was de situatie dramatisch. Ik praatte moeilijk, had geen smaak meer, kon niet meer lopen." Bij medespelers is de ernst nog niet duidelijk. Ze sturen hem een kaartje met de tekst: 'We wisten niet eens dat je hersens had'. De Wit kan er wel om lachen. "Ik ben ook een jongen van de humor. Mijn oog stond scheef, ik liep moeilijk en toen stonden opeens Marco van Basten en John van 't Schip voor m'n neus met een Playboy! Alle spelers kwamen op bezoek. Van Ajax, FC Utrecht, het Nederlands elftal. Dat deed me goed."

De Wit begint aan een lang revalidatieproces. Hij heeft maar één doel: terugkeren op het voetbalveld. Het gaat zelfs zo goed dat hij weer aansluit bij trainingen. Ajax verlengt zijn contract met een jaar. "Doordat ik als topsporter een goede conditie had, herstelde ik sneller. Het ging zo goed, dat ik zelfs op het punt stond mijn rentree te maken.'' Een tussentijdse laserbehandeling in Zweden, bedoeld om het risico op een nieuwe hersenbloeding te verkleinen, pakt verkeerd uit. De Wit wordt teruggeworpen. "Mijn conditie was goed, maar mijn coördinatie was aangetast. Toen ik echt coördinatieproblemen kreeg, zeiden Ronald Spelbos en Johan Cruijff (technisch directeur, red.) dat ik er misschien beter mee kon stoppen."

De geest wil wel maar het lichaam kan niet meer. De Wit zet noodgedwongen een punt achter zijn veel te korte carrière. "Voetbal was alles voor mij. Ik wilde niet opgeven. Als het niet lukte om bij Ajax terug te komen, hoopte ik op een lager niveau te kunnen voetballen of te tennissen.''

Eind mei 1988 spelen zijn collega's van Ajax en Oranje een benefietwedstrijd voor hem. Hij wordt in tranen op de schouders genomen voor een ereronde. "Die wedstrijd was heel emotioneel. Het afscheid was definitief." Een maand later wordt Oranje Europees kampioen. Normaal gesproken was De Wit de linksbuiten. Hij is nog bij de openingswedstrijd tegen de Sovjet-Unie en kijkt de andere wedstrijden voor de tv. "Ik gunde het de jongens van harte, maar ik had daar bij kunnen zijn. Die gedachte bleef door mijn hoofd gaan. Later heb ik me erbij neergelegd."

De Wit maakt een moeilijke periode door. De relatie met zijn vriendin eindigt. Hij krijgt een nieuwe vriendin, wordt in 1992 vader van een zoon, maar het huwelijk strandt. In 1993 en 2005 volgen nog twee hersenbloedingen. Zijn motoriek is aangetast en hij heeft last van oorsuizen. "Alles wat ik doe, kost moeite."

De Wit wil niet speculeren over de toestand van Nouri. "Ik ben geen dokter, maar blijf hoop houden. Ik was ook afgeschreven. Ze dachten dat ik een kasplantje zou worden. Toch herstelde ik voor 95 procent. In deze tijd is de steun van familie en vrienden belangrijk. Het scheelt dat Nouri bij een club als Ajax zit. Zij hebben mij toen ook fantastisch geholpen."

Bron: AD

Willem2
24 juli 2017, 14:55
NAC Breda neemt James Horsfield definitief over van Manchester City. De 21-jarige verdediger heeft een contract voor drie jaar getekend. De Engelsman speelde het voorbije halve seizoen op huurbasis in Breda. Voor NAC is Horsfield de zevende versterking die afkomstig is van The Citizens. Thomas Agyepong, Thierry Ambrose, Pablo Marí, Manu Garcia, Paolo Fernandes en Angelino gingen hem al voor. ........... http://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/319255/nac-legt-horsfield-van-manchester-city-voor-drie-jaar-vast/

De verdediging van Manchester City was misschien niet goed maar deze zal toch wel goed genoeg zijn voor NAC

P11111
24 juli 2017, 15:16
Voor trainer Guardiola gelden in het nieuwe seizoen geen excuses meer. In het afgelopen voetbaljaar bleek ook hij maar een trainer te zijn die even goed is als zijn spelersmateriaal. Om wat hoger te kunnen eindigen en minimaal een prijs te winnen heeft Manchester City deze zomer al voor 250 miljoen euro aan nieuwe spelers gekocht. Het mag wat kosten. En de transferperiode duurt nog bijna zes weken...

De topvoetbalwereld is zwaar ziek.

http://nos.nl/artikel/2184596-manchester-city-trekt-weer-portemonnee-voor-vleugelverdediger.html

https://www.vi.nl/nieuws/daadkrachtig-city-haalt-ook-peperdure-mendy-weg-uit-monaco

P11111
24 juli 2017, 15:46
Top 5 transferuitgaven per club, zomer 2017
stand van zaken tot 24 juli 2017

Manchester City - 252,0 miljoen euro
AC Milan - 189,5 miljoen euro
Chelsea - 140,0 miljoen euro
Manchester United - 119,7 miljoen euro
Bayern München - 100,5 miljoen euro

Bron: Transfermarkt

deket
24 juli 2017, 18:14
Nog. niet zo gek lang geleden domineerden AC.Milaan (toen nog onder Berlusconi) en Inter Milaan (Pirelli banden) niet alleen het Italiaanse maar ook het Europese voetbal.
blijkbaar doen de nieuwe investeerders van AC er alles aan om die tijden te herbeleven.
de laatste jaren was het huilen met de pet op voor beiden ploegen. Zelfs geen CL meer

Willem2
24 juli 2017, 23:03
Oranjevrouwen met volle winst naar kwartfinale ................ http://www.telegraaf.nl/telesport/28738359/__Oranjevrouwen_met_volle_winst_naar_kwartfinale__ .html

Sjeufke
24 juli 2017, 23:09
@deket......kom er eens in en geef je analyse!
Het is vrouwenvoetbal (België - Nederland), dat moet jou toch aanspreken. :biggrin:

Willem2
24 juli 2017, 23:11
@deket......kom er eens in en geef je analyse!
Het is vrouwenvoetbal, dat moet jou toch aanspreken. :biggrin:

Heeft hij al eens gedaan :rolleyes: Dames zijn hem te dik en te oud ofzoiets ...

deket
24 juli 2017, 23:25
Zag de 2de helft
met vooringenomenheid, immrers heb het niet zo voor manwijven.
Je weet wel, zonder vrouwelijke vormen en kort haar.
maar viel toch mee. Cognitief denken he.
er liepen zelfs een paar redelijke bij die mij altijd mogen wakkermaken.
er werd geen truitje wissel gedaan of ik zag het niet?
gelijkspel leek me meer representatief. Blunder van die Oranjedoelman,euh bedoel doelvrouw maar wel een zeer snelle Nederlandse vleugelspits

Sjeufke
25 juli 2017, 00:18
Met je eens deket.....echte schoonheden lopen er niet tussen.
Niettemin, ze zijn wel getraind! ik meen er zelfs een herkend te hebben in een club......uitstekende service :biggrin:
Schijnbaar levert voetbal meer op :smoke:

P11111
25 juli 2017, 12:22
.....echte schoonheden lopen er niet tussen.

Gelieve voortaan geen onzin meer uitkramen. Kelly Zeeman mag er best wezen, denk ik. Dus de volgende keer graag wat beter opletten tijdens de wedstrijd.

26488

26489 26491 26493

26490 26495

Sjeufke
25 juli 2017, 12:24
Oke....eentje dan ;)

RAUL7
25 juli 2017, 12:25
Anouk Hoogendijk mag er ook best wezen! :cool:

26492

P11111
25 juli 2017, 12:30
Oke....eentje dan ;)

Ik ben met je eens dat het bij de Belginnen wel moeilijk zoeken is. :)

RAUL7
25 juli 2017, 12:32
Ik denk dat ze voor Mbappe tussen de 120 en 150 miljoen gaan betalen ....

Iets meer, denk ik! :biggrin:

26497

Bron: http://www.marca.com/futbol/real-madrid/2017/07/25/597718eb46163f8f5b8b466d.html

P11111
25 juli 2017, 17:24
Meer foto's van de Ajax Vrouwen zal ik maar niet plaatsen, want anders wordt de kans groter dat geile deket binnenkort een keertje op vrijdagavond op De Toekomst staat.

Trouwens, dat pitbullmeisje van de Red Flames, die gisteravond eerst linkermiddenvelder en daarna linksachter speelde, 1 meter 20 klein, speelt sinds een jaar ook wekelijks in een Ajax-truitje. In alledrie de EK-groepsduels verkozen tot beste speelster van de Belginnen.

26499

26502 26498 26501

26500

Willem2
25 juli 2017, 17:29
Iets meer, denk ik! :biggrin:

26497

Bron: http://www.marca.com/futbol/real-madrid/2017/07/25/597718eb46163f8f5b8b466d.html

Inderdaad overdreven veel geld. Het is dan wel 150 miljoen wat kan oplopen tot 180 miljoen. Feit blijft te veel geld.

Willem2
25 juli 2017, 17:32
Omdat ze een speler hebben gekocht voor 180miljoen moeten ze een groot talent verkopen aan Sparta :

Sparta en Real Madrid hebben de transfer van Alexandro Craninx afgerond. De 21-jarige Spaanse doelman met een Belgisch paspoort tekent in Rotterdam een contract voor drie jaar. Craninx, die ook over een Belgisch paspoort beschikt, liep een aantal dagen stage bij Sparta. .......... http://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/319311/sparta-en-real-madrid-ronden-transfer-van-doelman-af/

deket
25 juli 2017, 19:44
Wie? Nooit van gehoord.
waar is die jongen opgeleid?
nu zijn de staatsschulden van Real opgehoest en beschikken ze aan het klein kasteel over een wereldkeeper heb ik begrepen.
Dus win, win situatie

deket
25 juli 2017, 19:52
Anderlechtsupporters lieten zich van hun goede kant zien.
zaterdagavond in de gewonnen wedstrijd om de supercup toonden the Purple White army hun solidariteit met de familie en kennissen van voetballer Nouri, oa door een groot spandoek.
een gebaar dat in Amsterdam erg werd geapprecieerd.

P11111
25 juli 2017, 20:20
26503

@j
26 juli 2017, 00:04
Anouk Hoogendijk mag er ook best wezen! :cool:

26492

Hoe kom je daar nu bij, die doet niet eens mee :)

Wat mij betreft de mooiste, Danielle van de Donk

26504
26505
26506

@j
26 juli 2017, 00:13
En de lelijkste Sari van Veenendaal en Kelly Zeeman

26508

26507

P11111
26 juli 2017, 10:02
Degene die Kelly Zeeman (zie haar foto's in #5422 en #5427) een lelijke vrouw vindt, mankeert duidelijk wat aan zijn ogen. Een spoedig bezoek aan de oogarts lijkt mij zeer gewenst.

RAUL7
26 juli 2017, 10:19
Hoe kom je daar nu bij, die doet niet eens mee :)

Van 2004 t/m 2015 was ze er wel altijd bij! :)

@j
26 juli 2017, 10:28
Van 2004 t/m 2015 was ze er wel altijd bij! :)

Dat dan weer wel :)

RAUL7
26 juli 2017, 10:32
nu zijn de staatsschulden van Real opgehoest...

Nog maar eens een keer, speciaal voor deket!

Real Madrid is een voorbeeld voor elke club!

Iedere transferzomer zijn er twee zekerheden. Eén: Real Madrid gaat een exorbitant bedrag spenderen aan een nieuwe sterspeler. Twee: daar gaat de Nederlandse voetbalfan schande van spreken. Toen de transfer van James Rodríguez voor circa tachtig miljoen euro werd afgerond was het weer raak. Hoe is het mogelijk dat die Spanjaarden ondanks een torenhoge schuld maar blijven kopen? Nota bene indirect via banken die via ‘onze belastingcenten’ overeind worden gehouden. En hoe kan het dat de UEFA niet ingrijpt? Die hebben toch hun mond vol van Financial Fair Play? Het antwoord op deze vragen is simpel: de financiële situatie van Madrid is florissant en die schulden vallen bij nadere beschouwing reuze mee.

Dagobert Duck

Het is wonderlijk dat Real Madrid het imago heeft van een financieel wankele club, want in de praktijk zijn de Madrilenen de Dagobert Duck van de voetbalwereld. Ze zwemmen in het geld. Al negen jaar achtereen is Madrid koploper in de Deloitte Money League, die de omzet van alle clubs op een rij zet. Al een decennium lang kan niemand tippen aan de cijfers van Los Blancos. Eigenlijk komt alleen aartsrivaal Barcelona een beetje in de buurt. Madrid krijgt over 2012/13 zelfs 67 miljoen euro meer binnen dan de gehele Eredivisie bij elkaar.

De inkomsten van de Madrilenen zijn de afgelopen jaren de lucht ingeschoten. In 1999/2000 was de omzet nog 118 miljoen, wat in dertien jaar tijd bijna vervijfvoudigd is. De jaarlijkse groei van Madrid is twaalf procent. De inkomsten rusten op drie belangrijke pijlers: wedstrijdinkomsten (119 miljoen), televisierechten (188) en commerciële activiteiten (212). Typerend voor de marketingstrategie van Madrid is dat alleen al uit internationale tours en vriendschappelijke wedstrijden een kleine 47 miljoen per jaar wordt opgehaald. Dat is bijvoorbeeld al meer dan de volledige begroting van FC Twente.

Deze cijfers zijn alleen te behalen dankzij de jaarlijkse miljoenenaankopen, die een cruciaal onderdeel zijn van het beleid van Madrid, zoals ook beschreven in het jaarverslag. Real Madrid is een koninklijke club waarvan het imago draait om koninklijke spelers, wiens individuele beeldrechten eveneens door de club geëxploiteerd worden. Het is dan ook geen toeval dat de sterren afkomstig zijn uit bijna alle delen van de wereld met een grote voetbalmarkt: Frankrijk (Karim Benzema), Groot-Brittannië (Gareth Bale), Duitsland (Toni Kroos) en Zuid-Amerika (James Rodríguez). Superster Cristiano Ronaldo is over de gehele wereld te exploiteren, met name in de groeimarkten in de Verenigde Staten en Azië.

Winst

Veel inkomsten zeggen natuurlijk niet automatisch wat over de financiële situatie van een club. Tegenover de hoge omzet staan namelijk ook veel uitgaven, dus is het beter om naar de winstcijfers te kijken. Dit is ook het uitgangspunt van Financial Fair Play: een club mag niet meer uitgeven dan er binnenkomt. Daar hoeft Madrid zich echter geen zorgen over te maken. De laatste keer dat er rode cijfers genoteerd werden, was in 2002. Sindsdien werd er ieder seizoen winst gemaakt.

Vooral de operationele winst (EBITDA, cijfers zonder rente, belastingen, afschrijvingen en transfers) van Madrid is indrukwekkend. Al vier jaar op rij houden Los Blancos meer dan honderd miljoen over, in 2012/13 ging het om 132 miljoen. Dat is bijvoorbeeld meer dan de 96 miljoen van Bayern München, dat bekend staat om de gezonde financiële huishouding. Door de goede operationele cijfers heeft Madrid dus financieel de ruimte om ieder jaar flink in de selectie te investeren. Het doel van een voetbalclub is immers niet om veel geld in kas te hebben, maar om een zo goed mogelijk team op het veld te hebben staan.

Ook inclusief transferuitgaven blijft Madrid uiterst winstgevend. De totale winst voor belasting over het seizoen 2012/13 bedroeg een kleine vijftig miljoen. Die winst is hoger dan die van alle andere clubs in de top acht qua hoogste omzet. De schamele drie miljoen die de Eredivisie overhield steekt er schril bij af. Ook de teams die het imago hebben van het braafste jongetje van de klas (Bayern, Ajax en Arsenal) komen niet in de buurt bij de cijfers van Madrid.

Schuld

Om de schuldenlast van Real Madrid te beschrijven wordt vaak de totale schuld (circa vijfhonderd miljoen) gebruikt, maar dit is een tamelijk onzinnige maatstaf die weinig zegt over de daadwerkelijke financiële situatie. In dat geval worden namelijk alle uitgaven die op basis van vreemd vermogen of afbetaling worden gedaan opgeteld, terwijl het geld dat de club in kas heeft en geld dat het nog tegoed heeft niet worden meegenomen. De totale schuld zou dus toenemen als Madrid deze zomer Cristiano Ronaldo op afbetaling voor tweehonderd miljoen euro verkoopt en een vervanger – eveneens op afbetaling – terughaalt voor vijftien miljoen, terwijl het evident is dat de financiële positie door deze deals niet slechter maar beter zou worden.

Het is daarom beter om naar de netto schuld te kijken, waarbij het geld in kas en equivalenten daarvan worden afgetrokken van de totale schuld. Doordat Madrid al jarenlang flinke winsten noteert, neemt de daadwerkelijke (netto) schuldenlast flink af. Door flinke investeringen in de spelersselectie liepen de schulden in 2010 weliswaar op tot 327 miljoen euro, maar die geldinjectie legde de club geen windeieren. De stagnerende omzet knalde weer de lucht in, waarmee de inhaalslag van Barcelona op dat terrein gestuit werd, terwijl op het veld afgelopen zomer de ultieme bekroning van het in 2009 ingezette project volgde met het winnen van de Champions League. Het feit waar de gemiddelde Nederlandse voetbalfan continu aan voorbij gaat, mag inmiddels duidelijk zijn. Het maken van schulden is geen probleem – en soms zelfs aan te raden – als de investeringen die je met geleend geld doet meer geld opbrengen dan de leningen je kosten.

Ondertussen was de netto schuld in medio 2013 al teruggelopen tot 91 miljoen. Circa veertig miljoen minder dan voor de transferzomer van 2009. Deze schuld is lager dan die van de meeste Europese topclubs. Behalve het extreem gezonde Bayern München, dat een waanzinnig eigen vermogen heeft, hebben van de Europese topclubs alleen PSG en Manchester City, dankzij een eigenaar die netjes de boeken aanvult, minder schuld.

Relatief

Zelfs deze absolute cijfers zeggen echter nog behoorlijk weinig. Bijna ieder groot bedrijf heeft namelijk ook een grote (absolute) schuld. Simpelweg omdat het soms goedkoper is om iets uit vreemd vermogen dan uit eigen vermogen te financieren. Een schuld van een miljoen is voor een grote onderneming een schijntje, maar voor een kleine onderneming een reden om een faillissement aan te vragen. Daarom is het een betere indicatie om de schuld relatief te bekijken.

Als we de netto schuld corrigeren voor de omzet van de clubs, dan presteert alleen Bayern nog maar beter dan Real. De netto schuld van Madrid bedraagt namelijk slechts 17,9 procent van de omzet, oftewel: met ongeveer een vijfde van de totale jaarlijkse inkomsten kan de club de schuld in theorie aflossen. Voor Financial Fair Play is de regel dat de netto schuld niet hoger mag zijn dan de omzet: bij die kritieke grens komt Real niet eens in de buurt.

Ook qua solvabiliteit (eigen vermogen/totaal vermogen, indicator van gezondheid club) hoeven de Madrilenen zich nergens druk over te maken. Hun ratio ligt namelijk op 37 procent, waarbij een getal tussen de 25 en de 40 als gezond wordt beschouwd. Het eigen vermogen groeide sinds 2000 van 30 naar 312 miljoen.

Risico

Toch balanceert Madrid financieel gezien op een dun koord. De strategie om veel geld te investeren in sterren is tot nog toe namelijk succesvol, maar dat biedt geen garanties voor de toekomst. In het eerste tijdperk van de Galácticos bleek al dat veel vedettes niet automatisch een goed team vormen. Bovendien gaat Real ook het punt naderen waarbij een nieuwe held niet meer direct leidt tot meer inkomsten. Ook een eventueel sportief verval gaat impact hebben op de financiën. Op de dag dat nieuwe aankopen de geldmachine niet meer aan het rollen krijgen, moet Madrid zich zorgen gaan maken.

Een ander, meer acuut risico is de afname van televisiegelden. Real Madrid en Barcelona krijgen samen bijna de helft (ieder honderdveertig miljoen) van alle televisie-inkomsten in La Liga. Logischerwijs blijft er voor de andere achttien clubs dan weinig over. De Spaanse bond heeft al meerdere malen aangegeven dat het de verdeling van deze gelden graag eerlijker zou zien. Mocht dit doorgang krijgen, dan kunnen zowel Barcelona als Real Madrid rekenen op een inkomensafname van tientallen miljoenen.

Daarnaast kampt de club met liquiditeitsproblemen. Medio 2013 bedroegen de totale liquide middelen weliswaar 239 miljoen, maar de schuld die daarmee op korte termijn moest worden afgelost was 338 miljoen. Daarmee had de club een negatief werkkapitaal van ruim honderd miljoen euro, waarmee het risico bestaat dat het op een dag de rekeningen niet meer kan betalen en bij moet lenen om aan de verplichtingen te voldoen. Tegelijkertijd hoort dat bij ondernemen en sporten: zonder risico’s te nemen, is vooruitgang onmogelijk.

Deze liquiditeitsproblematiek is een direct gevolg van de strategie van Madrid: waar andere clubs (zoals Arsenal) vooral langlopende schulden hebben, bijvoorbeeld een hypotheek op het stadion, heeft Real door de forse investeringen in spelers vooral kortlopende schulden. Zolang Madrid winst blijft maken, kunnen deze schulden eenvoudig afgelost worden, maar een aantal financiële dompers kunnen leiden tot problemen. Het voortbestaan van de club komt daarbij niet in gevaar, maar de kop van voorzitter Florentino Pérez gaat dan wel rollen.

Conclusie

Madrid neemt met zijn transferstrategie weliswaar een financieel risico, maar dat betekent niet dat de club in financiële problemen verkeert. Sterker nog: geen topclub heeft zo’n hoge omzet of winst voor belasting. Ook de schuld van Madrid is lang niet zo hoog als vaak wordt beweerd. Van de acht voetbalclubs met de hoogste omzet is relatief gezien alleen de schuld van het kerngezonde Bayern München kleiner.

Bovendien wordt de schuld de afgelopen jaren in een razendsnel tempo afgelost. In het huidige tempo kan over drie seizoenen de netto schuld het nulpunt passeren, maar door de recente investeringen in de selectie duurt dat nu mogelijk wat langer.

Toch ontwikkelt Madrid zich tot een modelclub. Al meer dan tien jaar niet meer uitgeven dan er binnenkomt onder leiding van een democratisch gekozen voorzitter, in plaats van een exotische suikeroom. De winsten worden gebruikt om schulden af te lossen, het eigen vermogen aan te vullen en de selectie te versterken. Dit alles terwijl de club de nodige prijzen meepakt, met La Décima, La Undécima, en La Duodécima als ultieme bekroning!!!

26512

26511

@j
26 juli 2017, 11:03
En de lelijkste Sari van Veenendaal en Kelly Zeeman

26508

26507

En om de top3 lelijkste voetbalsters compleet te maken
Desiree van Lunteren

26513

Getverdemme [emoji30]

P11111
26 juli 2017, 11:17
Het is natuurlijk maar net welke foto je hier van Desiree van Lunteren wilt plakken...

26514 26515

26516

P11111
26 juli 2017, 11:19
Real Madrid is een voorbeeld voor elke club!

Als het gerucht geen sprookjesverhaal is en Real Madrid wenst echt rond de 180 miljoen euro uit te geven voor Mbappé dan ben je met recht een voorbeeld voor elke club op de hele wereld.

Krankzinnig! Complete waanzin en een trieste ontwikkeling! Waar gaat het naar toe? Dat er volgende maand 222 miljoen euro wordt uitgegeven voor Neymar...

https://www.vi.nl/nieuws/raiola-niet-vreemd-dat-psg-zo-veel-geld-over-heeft-voor-neymar

https://www.vi.nl/nieuws/zuinige-spurs-voorzitter-hekelt-transfergekte-kan-niet-zo-doorgaan

@j
26 juli 2017, 11:29
Oranjevrouwen treffen Zweden in kwartfinales EK, Duitsland ook door

http://www.nu.nl/voetbal/4856775/oranjevrouwen-treffen-zweden-in-kwartfinales-ek-duitsland.amp

Willem2
26 juli 2017, 11:47
Voorspelling: Ajax maakt geen schijn van kans tegen Nice.

Willem2
26 juli 2017, 11:49
'Kooplust Engelse voetbalclubs onhoudbaar'
De grenzeloze kooplust van clubs uit de Premier League op de transfermarkt is onhoudbaar, zegt een kritische voorzitter Daniel Levy van Tottenham Hotspur, de Londense club die nog geen speler kocht in de huidige transferperiode............ http://www.ad.nl/transfer-talk/kooplust-engelse-voetbalclubs-onhoudbaar~a4ed3708/

José Mourinho heeft met Manchester United dikke investeringen in de selectie gedaan, maar de Portugese manager heeft tegelijkertijd zijn zorgen uitgesproken over de gang van zaken op de transfermarkt. De 54-jarige tacticus vindt het een zorgwekkende ontwikkeling dat clubs 'zomaar' met tientallen miljoenen smijten. ................ http://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/319337/bedragen-voor-niet-wereldspelers-baren-mourinho-zorgen/

P11111
26 juli 2017, 12:24
Vanavond inderdaad OGC Nice-Ajax, een wedstrijd die na de aangrijpende gebeurtenis (nog) helemaal niet leeft in Amsterdam.

Fans verwachten weinig, Ajax hoopt op alles

Nog nooit kende Ajax zo'n dramatische seizoensvoorbereiding als dit jaar. Op zaterdag 8 juli werd Abdelhak Nouri vanwege hartritmestoornissen onwel in het oefenduel met Werder Bremen en enkele dagen later bleek het ergste scenario waarheid: Nouri kampt met ernstige en blijvende hersenschade. Verdriet alom rond alles en iedereen die iets met 'De Koning van Geuzenveld' te maken heeft, maar woensdag staat desondanks voor de sterk uitgedunde selectie de belangrijke voorronde-Champions League-wedstrijd tegen OGC Nice op het programma.

Normaal gesproken was het de laatste weken volop over OGC Nice gegaan. Wie spelen er bij de Franse club, wat zijn hun wapens? Maar nee, het is, geheel terecht, erg stil rond Ajax. Onlangs sprak de nieuwe trainer Marcel Keizer over de huidige situatie bij Ajax. 'Hier is geen draaiboek voor. We hebben veel gesproken met elkaar, veel gehuild en ook wel eens gelachen. We hebben een groepsgesprek gehouden, dat duurde best lang en daar kwamen we ook wel aangeslagen uit.'

Hoe treurig de situatie ook is, er moet vanavond gepresteerd worden tegen OGC Nice. 'We hebben te maken met topsporters die ergens die knop wel gaan vinden', zei Keizer. 'De een heeft daar een dag voor nodig, de ander een of twee weken. We zien wel', vervolgt de trainer, die zijn opstelling mogelijk wel laat afhangen van de gemoedstoestanden van zijn spelers. 'Als een speler er niet klaar voor is, dan speelt hij niet, zonder daar een oordeel over te vellen. We proberen ze klaar te hebben, ik heb er vertrouwen in dat het de jongens gaat lukken.'

Hoe staat Ajax er nu voor?
Er zijn deze voorbereiding slechts twee volledige oefenwedstrijden gespeeld. Erg weinig. Op de persconferentie gaf Keizer dinsdag aan dat het bij Ajax nog elke dag over Nouri gaat. 'We hebben er allemaal veel moeite mee', aldus Keizer, die zelf met mensen heeft gebeld die in een soortgelijke situatie kwamen. 'Het is niet zo dat we spelers thuis hebben gelaten, omdat ze niet in staat zijn om te spelen. Iedereen is dus in staat om te spelen.'

De Amsterdammers moeten het tegen OGC Nice sowieso wel doen zonder Daley Sinkgraven. De linksback kampt met een blessure aan zijn knie. Verder is doelman Benjamin van Leer een twijfelgeval door zijn bilspierblessure. André Onana, de eerste keus in het doel, kwam vanwege zijn deelname aan de Confederations Cup nog helemaal niet in actie in de oefenperiode, maar is vanavond wel beschikbaar.

P11111
27 juli 2017, 08:50
Voorspelling: Ajax maakt geen schijn van kans tegen Nice.

26519

Mario Balotelli tijdens de warming-up, met op zijn shirt een eerbetoon aan Abdelhak Nouri (Voetbal International)

@j
27 juli 2017, 10:28
Watford wil 7 miljoen voor Berghuis

https://www.fr12.nl/nieuws/43376-vi-verschil-watford-en-feyenoord-half-miljoen-euro.html

@j
27 juli 2017, 11:29
PSV dreigt Zoet nog altijd kwijt te raken

http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=309763

@j
27 juli 2017, 11:35
Vincent Janssen toont zich bij Spurs

https://www.vi.nl/nieuws/invaller-janssen-toont-zich-bij-spurs-in-oefenduel-met-as-roma

P11111
27 juli 2017, 14:18
Commotie rondom corrupte Spaanse bestuurder bereikt ook UEFA-burelen

Ángel María Villar heeft zijn ontslag ingediend als vice-president van de UEFA. Dat meldt de Europese voetbalbond zelf. De 67-jarige bestuurder werd eerder deze maand opgepakt op verdenking van corruptie en zit sindsdien vast. Villar zou geld van de bond hebben gebruikt om zijn herverkiezing te regelen als voorzitter van de Spaanse voetbalbond in een campagne die geleid werd door zijn zoon Gorka. Ook de rol van zijn zoon wordt onderzocht.

Inmiddels is Villar, die sinds 1988 preses is, voor een jaar geschorst door de Spaanse bond. Hij wilde zelf niet opstappen. Dat heeft hij dus wel gedaan bij de UEFA, waar hij nog altijd één van de vice-presidenten was.

Na de schorsing van Michel Platini in 2015 was Villar, een oud-prof van Athletic de Bilbao en voormalig Spaans international, zelfs even waarnemend voorzitter van de Europese voetbalbond. Brandschoon is zijn blazoen niet. De Spanjaard kreeg in het najaar van 2015 al een boete van 22 duizend euro van de ethische commissie van de FIFA omdat hij weigerde volledig mee te werken aan het onderzoek naar de toewijzing van de WK's van 2018 en 2022.

26524

De arrestatie van Villar in Madrid (AFP)

laplagne
27 juli 2017, 18:54
Wens de PSV-adepten vanavond succes in de Europa League. Hoop op een zege, dan is het morgen gezellig in Golden Time bij de party.

deket
27 juli 2017, 20:13
In de Aldicup?
bedenkingen bij het voetbal van gisteren : zelf niets gezien, zat op een feestje in LR.
maar blijkbaar speeldennAjax een erbarmelijke 1ste helft en hebben ze zich na rust goed herpakt. 1-1, is een gunstige uitgangspositie.
Dat kan niet gezegd worden over de 3-3, van Club Brugge. Maar wat kan deze ploeg in de CL gaan doen?
klungelen zoals ze vorig seizoen deden met 0 punten als eindresultaat.
Betreffende de beoordelingen ivm het uiterlijk van de Oranjevoetbalvrouwen, over smaken, lleuren en gruren kan men moeilijk discussiëren. Maatje BS valt op zeer rondborstig, met de nodige vetrandjes, den SFL heeft dan weer meer voor de 30plussers, of sterkee nog, zij die hun eten in doep moeten soppen en hun vals gebit in een glas naast hun bed zetten, nadat ze 3 pakjes sigaretten per dag opsmoren.
De smaak van ondergetekende ligt tussen de 18 en 28jaar, strak, lang haar met mooi gezicht en mysterieuze ogen. Rond kontje en aantrekkelijke borsten ook

laplagne
27 juli 2017, 20:55
PSV heeft verrassend verloren met 0-1 van de nummer vier uit Kroatie. Laten we morgen op de GT-party maar niet over voetbal praten.