Volledige versie bekijken : IJsberen en Voetbal, Eisbären und Fußball!!!
Willem2
27 juli 2017, 22:19
PSV blameert zich en moet al vrezen voor Europese exit
PSV heeft zichzelf in eigen huis voor schut gezet in de derde voorronde van het toernooi om de Europa League. Tegen het bescheiden NK Osijek uit Kroatië verloor het team van Phillip Cocu met 0-1.............. http://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/psv-blameert-zich-en-moet-al-vrezen-voor-europese-exit~a2d0b5e1/
van Club Brugge. Maar wat kan deze ploeg in de CL gaan doen?
Het zelfde als Anderlecht: he-le-maal niks !!
En dat geldt helaas ook voor de andere Nederlandse en Belgische clubs
PSV lijkt in hetzelfde bedje ziek te zijn als vorig seizoen.
Wij hebben nog 2 spitsen op overschot die we niet kwijtgeraken
Willem2
28 juli 2017, 09:01
Wat bezielt Nike om 9-jarige Shane Kluivert te contracteren?
Het wonderlijke verhaal van Shane Kluivert. Met zijn 9 (!) jaar sleept hij een sponsorcontract binnen van Nike. Wie is hij? Wat beweegt Nike? En kun je eigenlijk wel een 9-jarige contracteren? ............. http://www.ad.nl/binnenland/wat-bezielt-nike-om-9-jarige-shane-kluivert-te-contracteren~a4147739/
de gekte kent geen grenzen ....
laplagne
28 juli 2017, 15:49
Mario Been na 40 dagen al ontslagen op Cyprus na een 1-0 nederlaag in de heenwedstrijd van de Champions League bij Roemeens clubje.
Picasso 1
28 juli 2017, 15:56
Met twee van de drie groepswedstrijden verliezen is het bij vrouwenvoetbal kennelijk ook mogelijk om door te gaan naar de kwartfinales en zo zijn de Spaanse dames een ronde verder gekomen. :rolleyes: Pfff, geen enkele is mooi, ik laat deze keer een foto maar achterwege. :biggrin:
Speelschema:
26541
In de Aldicup?
Dit zijn ook de enigste cups die Anderlecht ooit gewonnen heeft, de Aldicups!
Samen met de 33 titels in een cafévoetbal liga!
Dit zijn ook de enigste cups die Anderlecht ooit gewonnen heeft, de Aldicups!
Samen met de 33 titels in een cafévoetbal liga!
Anderlecht is toch ook een bekend Belgisch biermerk? Deket is gewoon wat jaloers dat zijn clubje nooit verder is gekomen en zak komen dan de Aldi Cup.
Trouwens de Lidl tegenwoordig niets mis mee, eens kijken of ze daar Anderlecht bier hebben.
Willem2
29 juli 2017, 19:42
LIVE: Opgeluchte Miedema verdubbelt Oranje-voorsprong
Om 18.00 uur nemen de Oranje Leeuwinnen het in Doetinchem op tegen Zweden. Volg de kwartfinale van het EK voor vrouwen hier op de voet! ............... http://www.ad.nl/dossier-ek-vrouwenvoetbal/live-opgeluchte-miedema-verdubbelt-oranje-voorsprong~a58a7993/
Willem2
29 juli 2017, 19:59
Oranjeleeuwinnen naar halve finale EK .................http://www.telegraaf.nl/telesport/28793164/__Oranjeleeuwinnen_naar_halve_finale_EK__.html
Dat er lelijke dames op het EK meededen hadden we al geconstateerd (Kelly Zeeman en Desiree van Lunteren).
Vandaag zag ik toch ook wel een beauty op het veld rondhuppelen nl. Sakina Karchaoui van Frankrijk [emoji12][emoji12]
26554
26555
Picasso 1
30 juli 2017, 23:29
Verlies bij damesvoetbal voor Duitsland, Spanje, Frankrijk en Zweden en dit is nu het speelschema:
26556
John mc Snek
30 juli 2017, 23:42
26557
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Er zijn veel sporten door dames beoefend waar ik met plezier naar kijk: volleybal, handbal, zwemmen, atletiek, schaatsen, wielrennen en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Er zijn sporten die dames maar beter niet kunnen beoefenen, dames voetbal is hier een mooi voorbeeld van. Een verbod gaat ook weer wat ver maar als kijksport vind ik het niets, het is een verschrikking om naar te kijken. Mooi dat de Oranje dames de halve finale gehaald hebben in Enschede, uitverkocht stadion en ze maken zelfs een redelijke kans het EK te winnen maar om dat EK uit te zenden hoeft voor mij niet. Maar goed de kijkcijfers zijn ondanks de vakantie bepaald niet slecht. Ik blijf het niets vinden. De A-team wordt weer herhaald, das pas leuk!
In België is kampioenskandidaat Club Brugge grandioos gestart, ze versloegen met veel machtsvertoon Lokeren, 4-0 !!
"Concurrent" Anderlecht begon slecht en kwam niet verder dan een schamel gelijkspel tegen Antwerp.
Er zijn veel sporten door dames beoefend waar ik met plezier naar kijk: volleybal, handbal, zwemmen, atletiek, schaatsen, wielrennen en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Er zijn sporten die dames maar beter niet kunnen beoefenen, dames voetbal is hier een mooi voorbeeld van. Een verbod gaat ook weer wat ver maar als kijksport vind ik het niets, het is een verschrikking om naar te kijken. Mooi dat de Oranje dames de halve finale gehaald hebben in Enschede, uitverkocht stadion en ze maken zelfs een redelijke kans het EK te winnen maar om dat EK uit te zenden hoeft voor mij niet. Maar goed de kijkcijfers zijn ondanks de vakantie bepaald niet slecht. Ik blijf het niets vinden. De A-team wordt weer herhaald, das pas leuk!
Tja Big, ik zie de dames ook liever in een zwempak of atletiek outfit maar om nou de 850ste herhaling van The A-team te verkiezen boven een potje damesvoetbal gaat mij wat ver :)
John mc Snek
31 juli 2017, 12:04
Gezien de ontwikkelingen in het mannenvoetbal , en de internationale (wan) prestaties van het NL elftal , is damesvoetbal straks de enige vorm van voetbal waarin we internationaal nog serieus worden genomen , dus wen er maar vast aan... [emoji51]
Picasso 1
31 juli 2017, 12:49
Gezien de ontwikkelingen in het mannenvoetbal , en de internationale (wan) prestaties van het NL elftal , is damesvoetbal straks de enige vorm van voetbal waarin we internationaal nog serieus worden genomen , dus wen er maar vast aan... [emoji51]
Geldt ook voor handbal, waterpolo, wielrennen, zwemmen, tennis, atletiek.... Nederland is al jaaaaren aan het wennen. :smile2:
Geldt ook voor handbal, waterpolo, wielrennen, zwemmen, tennis, atletiek.... Nederland is al jaaaaren aan het wennen. :smile2:
Ik realiseer me terdege dat het voor een Spanjaard zeer confronterend is dat een relatief klein land als Nederland op de OS in totaal meer dan 3 maal zoveel medailles heeft gehaald dan een relatief groot land als bv Spanje. Zo maar een willekeurige graadmeter die je kunt nemen.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Medaillespiegel_Olympische_Spelen_aller_tijden
Waarbij dan nog eens opgemerkt dat veel Spaanse sport suc6en van een *) voorzien zijn. *) = Medaille betwist wegens doping misbruik.
Maar laten we hier niet in herhaling vallen, deze discussie is reeds gevoerd en de feiten spreken in deze voor zich :biggrin:!
Oranje zal op het WK van 2018 aansluiten bij de prestaties van 2010 (plaats 2) en 2014 (plaats 3), meer concreet na 3 verloren finales gaan we nu eindelijk eens WK worden.
De Oranje victorie zal in Enschede beginnen waar de vrouwen Europees Kampioen gaan worden aankomend weekend.
Ook verwacht ik dat PSV zich met groot gemak voor de EL gaat plaatsen, ik bedoel NK Osijek, waar hebben we het over zeg. Ajax is alleen formeel nog niet geplaatst voor de volgende ronde. Dat komt allemaal goed.
Goedemorgenallemaal
31 juli 2017, 13:59
maar als kijksport vind ik het niets, het is een verschrikking om naar te kijken.
Dat is geen criterium Big, schaatsen wordt toch ook uitgezonden?
Ok jij je zin ik weet dat je een liefhebber bent, U vraagt wij draaien :biggrin:!
https://www.youtube.com/watch?v=vaJuWbPIOwo
Picasso 1
31 juli 2017, 14:04
Ik realiseer me terdege dat het voor een Spanjaard zeer confronterend is dat een relatief klein land als Nederland op de OS in totaal meer dan 3 maal zoveel medailles heeft gehaald dan een relatief groot land als bv Spanje. Zo maar een willekeurige graadmeter die je kunt nemen.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Medaillespiegel_Olympische_Spelen_aller_tijden
Precies wat ik zeg, je bent als Nederland deketiaans aangewezen op teren op oude mannenglorie terwijl de huidige Spaanse mannen in de meest populaire sporten prijzen aan het winnen zijn. Kijk maar bijvoorbeeld naar motoGP, basketbal, tennis, wielrennen, voetbal en handbal om maar een aamtal te noemen. Nederlandse mannen totaal in afwezig behalve nu voor wielrennen een opkomst met TDM. Voor de rest is het met de mannelijke Nederlandse sporters tegenwoordig huilen met de pet op. :biggrin:
Teiresas
31 juli 2017, 14:17
...Voor de rest is het met de mannelijke Nederlandse sporters tegenwoordig huilen met de pet op. :biggrin:
Hé, hé, vergeet Michael van Gerwen niet... Onze superatleet...
Willem2
31 juli 2017, 14:28
Baas La Liga onderneemt stappen tegen PSG vanwege Neymar
Javier Tebas wil per direct Paris Saint-Germain aanklagen vanwege de mogelijke transfer van Neymar. Volgens Tebas overtreedt de Franse club de Financial Fairplay-regels indien de club 222 miljoen euro voor de Braziliaanse middenvelder van Barcelona neerlegt. Dat bedrag staat in een clausule van Neymar. ................. http://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/baas-la-liga-onderneemt-stappen-tegen-psg-vanwege-neymar~a61acfd6/
Eigenlijk absurd. De pot verwijt de ketel ...:rolleyes:
Anderlecht begon slecht en kwam niet verder dan een schamel gelijkspel tegen Antwerp.
Tegen een ploeg die net uit tweede klasse komt, en met moeite een licentie heeft gekregen om in de Cafévoetbal Liga te mogen starten!
Kogel door de kerk: Antwerp krijgt licentie en promoveert naar de hoogste klasse (http://www.hln.be/hln/nl/949/Belgisch-Voetbal/article/detail/3148455/2017/05/03/Kogel-door-de-kerk-Antwerp-krijgt-licentie-en-promoveert-naar-de-hoogste-klasse.dhtml)
Waar is de man nu, die zo neerbuigend doet over de Europa League?
Volgens mij is de Europa League een Europese topprijs! :cool:
Maar ja, wat weet ik nou van voetbal. Ik vind Anderlecht een prutsploeg, naar het schijnt is het een wereldploeg! :smile2::smile2::smile2:
Picasso 1
31 juli 2017, 16:09
Javier Tebas wil per direct Paris Saint-Germain aanklagen vanwege de mogelijke transfer van Neymar. Volgens Tebas overtreedt de Franse club de Financial Fairplay-regels indien de club 222 miljoen euro voor de Braziliaanse middenvelder van Barcelona neerlegt. Dat bedrag staat in een clausule van Neymar. ................. http://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/baas-la-liga-onderneemt-stappen-tegen-psg-vanwege-neymar~a61acfd6/
Lijkt mij inderdaad geen fair play dat de Fransen de Spaanse schulden gaan aflossen.
Picasso 1
31 juli 2017, 16:32
Evenals de vlakke etappes van de Tour de France waar het slechts 10 seconden spannend is aan het eind van 3 uur zendtijd. Tenzij je er gelijkenissen in ziet met een kamersessie natuurlijk.
Bij schaatsen zitten de dames toch in een superstrak pakje, heeeeeerlijk man, kan er uuuuuuren naar kijken :)
Van Halst: 'Zonder Joop had vrouwenvoetbal weinig voorgesteld'
FORUM EK VROUWENHet vrouwenvoetbal in Nederland had zonder Joop Munsterman weinig voorgesteld. Dat zei directeur Jan van Halst van FC Twente maandagavond tijdens de forumavond van deze krant in het stadion van FC Twente.
http://www.tubantia.nl/sport/van-halst-zonder-joop-had-vrouwenvoetbal-weinig-voorgesteld~a5d3082b/
Joop bedankt!
Goedemorgenallemaal
1 augustus 2017, 09:32
Bij schaatsen zitten de dames toch in een superstrak pakje, heeeeeerlijk man, kan er uuuuuuren naar kijken :)
Ik besteed die uren liever in Babylon , kijken naar vrouwen zonder pakjes..
Evenals de vlakke etappes van de Tour de France waar het slechts 10 seconden spannend is aan het eind van 3 uur zendtijd. Tenzij je er gelijkenissen in ziet met een kamersessie natuurlijk.
Maar die rijden met meer door elkaar dan twee.... En bij schaatsen zijn niet eens 10 seconden spannend...
Willem2
1 augustus 2017, 15:31
Neymar, 600 miljoen en de wraak van de Qatari
FC Barcelona dacht dat een prijs van 222 miljoen euro op het hoofd van Neymar meer dan genoeg was om kapers af te schrikken. Maar nu wil Paris Saint-Germain het betalen, in een complexe operatie die de Franse club meer dan 500 miljoen zal kosten. ...................... http://www.ad.nl/transfer-talk/neymar-600-miljoen-en-de-wraak-van-de-qatari~a0c37204/
@j
2 augustus 2017, 08:50
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/753683/verbeek-het-begon-als-dikke-konten-voetbal-maar-het-niveau-is-vooruit-gegaan-.html
Het begon als dikke konten voetbal aldus G-J Verbeek
Willem2
3 augustus 2017, 00:32
Ajax heeft zich niet weten te plaatsen voor de play-offs van de Champions League. Na de 1-1 in Frankrijk kwam de ploeg van trainer Marcel Keizer in de ArenA niet langs OGC Nice, dat op basis van uitdoelpunten doorgaat: 2-2. ............ http://www.telegraaf.nl/telesport/28828883/__Ajax_kan_Champions_League_vergeten_na_late_dompe r__.html
Willem2
3 augustus 2017, 00:33
Ajax-Nice stilgelegd om Nouri ......... http://www.telegraaf.nl/telesport/28828301/__Ajax-Nice_stilgelegd_om_Nouri__.html
@j
3 augustus 2017, 09:32
http://www.ad.nl/transfer-talk/psg-wil-neymar-zaterdag-al-laten-meespelen~ac4b17d4/
222 miljoen dat is toch neymar normaal
Big30
3 augustus 2017, 09:40
Het lijkt of het is rond, ik denk dat Barca wel te weinig heeft gevraagd trouwens ;).
Zie bv:
Vertrekclausule Ronaldo 1 miljard, Messi mag voor ‘slechts’ 300 miljoen weg
Niemand verwachtte dat een club 222 miljoen euro op tafel zou leggen voor Neymar. Nu dat bedrag PSG niet afschrikt om Neymar bij Barcelona weg te kapen, is het interessant om te zien welke vertrekclausules andere sterren in het Spaanse voetbal hebben. Gelimiteerde transfersommen in contracten zijn in de Primera División verplicht.
http://www.ad.nl/transfer-talk/vertrekclausule-ronaldo-1-miljard-messi-mag-voor-slechts-300-miljoen-weg~a471f8b1/
@j
3 augustus 2017, 09:55
Tsja Big, het zou dus voor ajax verstandig zijn om meteen een vertrekclausule voor Veltman vast te leggen, iets in de trend van 5 miljard of zo, voor je het weet haalt Anderlecht hem voor 'n prikkie op :)
Big30
3 augustus 2017, 11:11
Ajax mag zichzelf de nodige verwijten maken, de 3-1 ondanks de nodige kansen niet maken en dan dan de 2-2 vrij makkelijk weggeven, dan lig je er dus uit en mag je hopen dat de EL route nog suc6 kan bieden
Teiresas
3 augustus 2017, 11:37
Je zag Ajax in het laatste half uur door de hoeven zakken. De gelijkmaker kwam niet als verrassing...
Waar Ajax in het laatste deel van de eerste helft en het eerste deel van de tweede helft aantoonde beter te zijn dan Nice, leek de pijp in het laatste deel van de wedstrijd leeg. Onnauwkeurig, minder energie, minder controle, meer fouten. Leeg.
Hoe dat komt? Wie zal het zeggen. Conditioneel nog niet op peil? Jonge, onervaren spelers?
Of heeft de 'gehypte' situatie rond Nouri er ook iets mee te maken??
De club lijkt al weken volledig in de ban van de gebeurtenissen rond Nouri. Alhoewel begrijpelijk en terecht dat dit er in hakt en aandacht nodig heeft, werd het verdriet gecultiveerd. Kijk ons eens zielig zijn. Resultaat op het veld (plaatsing voor de CL) was niet langer prioriteit 1. Focus weg. Drive weg. De 'situatie Nouri' daarmee verwordend tot een alibi om niet het optimale er uit te persen. En dan ligt falen dicht aan de oppervlakte.
Dat mag toch niet de bedoeling zijn? Ondanks al het terechte verdriet. Dat de trainer met de hele situatie flink in zijn maag zit is begrijpelijk, maar elke keer als ik hem zie op TV gaat het over het 'slachtoffer Ajax'. Ook gisteren weer. Lijkt me niet de juiste aanpak, en al helemaal niet bij een groep grotendeels jonge spelers.
P11111
3 augustus 2017, 11:59
Het spelersbeleid heeft Ajax gisteren weer opgebroken, denk ik. Niet voor het eerst. Dus kennelijk niets geleerd van vorig jaar.
De selectie is niet alleen te jong, te onervaren en te smal, maar ontbeert op enkele posities ook voldoende kwaliteit. Als je alleen al naar de huidige achterhoede kijkt, daar staan vier centrumverdedigers opgesteld en geen enkele (moderne) back. Indien je in de (voorronde) CL op de backposities voor dat niveau te beperkte spelers als Viergever en Veltman moet opstellen, weet je dat je in verdedigend (en ook opbouwend) opzicht in de problemen kan komen tegen een goede tegenstander. Wanneer op dit moment achterin een blessure of schorsing is, heb je direct een probleem. En de linksbuitenplaats verdient in mijn ogen ook een speler die beter en vooral constanter is. Verder heeft de achterste middenvelder (Schöne) tegen goede tegenstanders vaak een tempoprobleem (handelingssnelheid en loopsnelheid). Maar goed, de transfermarkt is ernstig verziekt en Ajax wil niet te veel betalen voor de nog wel-haalbare spelers die het allemaal nog moeten laten zien. Daarom gaat de Braziliaanse jeugdinternational Richarlison nu naar Watford in plaats van naar Amsterdam.
Hoewel ik OGC Nice gisteravond twee klassen beter vond dan vorige week, is het ondanks de beperkingen inderdaad wel zo dat Ajax na de gelijkmaker de wedstrijd had moeten afmaken. Aan het einde van de twee onderlinge wedstrijden een onnodige uitschakeling.
P11111
3 augustus 2017, 12:10
Kijk ons eens zielig zijn.
Dat de trainer met de hele situatie flink in zijn maag zit is begrijpelijk, maar elke keer als ik hem zie op TV gaat het over het 'slachtoffer Ajax'. Ook gisteren weer. Lijkt me niet de juiste aanpak, en al helemaal niet bij een groep grotendeels jonge spelers.
Je bedoelt dat elke verslaggever de trainer steeds daarover bevraagt. Daar ontkomt hij in deze periode niet aan en vanuit menselijk opzicht en uit respect wil hij de situatie-Nouri niet bagatelliseren. Daarom antwoordt hij eerlijk en vanuit zijn hart. 'Zielig' en 'slachtoffer' Ajax vind ik dan ook ongepaste woordkeuzes na deze heftige gebeurtenis.
De trainer is tot dit moment niets kwalijk te nemen, hij heeft vanaf het begin moeten werken in een hele moeilijke situatie waarbij de hele voorbereidingsperiode verstoord is geraakt.
Teiresas
3 augustus 2017, 12:28
Het spelersbeleid heeft Ajax gisteren weer opgebroken, denk ik. Niet voor het eerst. Dus kennelijk niets geleerd van vorig jaar.
De selectie is niet alleen te jong, te onervaren en te smal, maar ontbeert op enkele posities ook voldoende kwaliteit. Als je alleen al naar de huidige achterhoede kijkt, daar staan vier centrumverdedigers opgesteld en geen enkele (moderne) back. Indien je in de (voorronde) CL op de backposities voor dat niveau te beperkte spelers als Viergever en Veltman moet opstellen, weet je dat je in verdedigend (en ook opbouwend) opzicht in de problemen kan komen tegen een goede tegenstander. Wanneer op dit moment achterin een blessure of schorsing is, heb je direct een probleem. En de linksbuitenplaats verdient in mijn ogen ook een speler die beter en vooral constanter is. Verder heeft de achterste middenvelder (Schöne) tegen goede tegenstanders vaak een tempoprobleem (handelingssnelheid en loopsnelheid). Maar goed, de transfermarkt is ernstig verziekt en Ajax wil niet te veel betalen voor de nog wel-haalbare spelers die het allemaal nog moeten laten zien. Daarom gaat de Braziliaanse jeugdinternational Richarlison nu naar Watford in plaats van naar Amsterdam.
Hoewel ik OGC Nice gisteravond twee klassen beter vond dan vorige week, is het ondanks de beperkingen inderdaad wel zo dat Ajax na de gelijkmaker de wedstrijd had moeten afmaken. Aan het einde van de twee onderlinge wedstrijden een onnodige uitschakeling.
Goede analyse.
Vind het onbegrijpelijk dat er nog niemand is aangekocht op de posities die je aangeeft. Het vertrek van Traore, Riedewald, Tete, Klaassen en zelfs Westermann zal toch opgevangen moeten worden. Daarbij ligt de nadruk niet op de positie van Klaassen. Van de Beek is beter, of gaat dat waarschijnlijk worden. Heeft alleen nog wat extra ausdauer nodig.
Younes kan imo écht niet bij een club als Ajax.
En waarom speelde de man van tig miljoen (Neres) niet? Nu al een miskoop?
Teiresas
3 augustus 2017, 12:37
Je bedoelt dat elke verslaggever de trainer steeds daarover bevraagt. Daar ontkomt hij in deze periode niet aan en vanuit menselijk opzicht en uit respect wil hij de situatie-Nouri niet bagatelliseren. Daarom antwoordt hij eerlijk en vanuit zijn hart. 'Zielig' en 'slachtoffer' Ajax vind ik dan ook ongepaste woordkeuzes na deze heftige gebeurtenis.
De trainer is tot dit moment niets kwalijk te nemen, hij heeft vanaf het begin moeten werken in een hele moeilijke situatie waarbij de hele voorbereidingsperiode verstoord is geraakt.
Je hebt gelijk dat hij er door de media steeds naar gevraagd wordt, maar dat is de mogelijkheid bij uitstek om te zeggen dat het een grote klap is maar dat weer verder moeten en de focus op voetbal moet. Dat heeft hij te veel nagelaten. Ik snap dat het moeilijk is om niet de schijn van bagatelliseren te wekken en toch focus te houden op de resultaten. Hij had niet alleen vanuit zijn hart moeten reageren, maar ook vanuit zijn hersens. Lastig, maar nodig.
'Zielig' en 'slachtoffer' vind ik dan ook geen ongepaste woordkeuzes, want dat is precies het beeld dat hij oproept.
Gisteren na de wedstrijd zei hij letterlijk: "Dit verlies (tegen Nice dus) is een grote klap. Dat kan er ook nog wel bij deze maand".
Los van waarom verlies van de nr 3 van Frankrijk een 'grote klap' zou moeten zijn voor een NL club, dat is jezelf toch een slachtofferrol aanmeten?
P11111
3 augustus 2017, 12:47
Van de Beek is beter, of gaat dat waarschijnlijk worden.
En waarom speelde de man van tig miljoen (Neres) niet? Nu al een miskoop?
Volgens de trainer moet Neres nog wat werken aan zijn verdedigende taken. Aan de bal zie ik een talentvolle, creatieve en snelle speler, die nog wel de nodige stappen moet maken. Ik zou hem, mede vanwege zijn leeftijd (net 20), zeker nog geen miskoop willen noemen.
De ontwikkeling van Van de Beek vind ik best veelbelovend. Als hij zich in dit voortvarende tempo blijft ontwikkelen kan hij inderdaad een hele goede speler worden.
Teiresas
3 augustus 2017, 13:00
Uitschakeling Ajax in voorronde CL levert Feyenoord miljoenen op
2 augustus 2017
Ajax is woensdag in de derde voorronde van de Champions League uitgeschakeld door het Franse OGC Nice. Na een 1-1 gelijkspel in de uitwedstrijd werd een 2-2 gelijkspel in eigen huis Ajax fataal.
Feyenoord Netwerk
Sportief gezien betekent de uitschakeling een tegenvaller voor de Nederlandse ranking. Financieel gezien betekent de uitschakeling van Ajax voor Feyenoord echter een miljoenenmeevaller. Feyenoord hoeft daardoor het Nederlandse deel van de tv-pot voor de uitzendrechten van de CL in Nederland niet te delen. Dat zal Feyenoord een extra bedrag tussen de vier en vijf miljoen euro opleveren.
Bizarre regeling eigenlijk. Erg anti-Europees gedacht....
P11111
3 augustus 2017, 13:25
La Liga blokkeert megatransfer Neymar naar PSG
De Spaanse voetbalbond houdt de megatransfer van Neymar naar Paris Saint-Germain vooralsnog tegen, melden meerdere Spaanse media. Een delegatie arriveerde donderdag op het bondskantoor in Madrid om het bedrag van 222 miljoen euro te betalen, maar voorzitter Javier Tebas weigerde het bedrag te accepteren.
Tebas liet woensdag al aan Spaanse media dat de LFP niet zou meewerken aan de overgang van Neymar. La Liga twijfelt of PSG de transfer van de Braziliaan wel kan bekostigen zonder daarbij de Financial Fair Play-regelgeving te overtreden. In een kort statement bevestigt de organisator van de Spaanse competitie tegenover de BBC dat de betaling inderdaad is geweigerd.
'Dit is zonder enige twijfel financiële doping', zei Tebas woensdag al tegenover Spaanse media, in de veronderstelling dat PSG vanuit Qatar financiële hulp krijgt bij het aantrekken van Neymar. Daarover maakt de LFP-preses zich zorgen. 'Clubs die staatssteun krijgen middels financiële doping kunnen het professionele voetbal in Europa, de transfermarkt en de competities destabiliseren.'
In Spanje is het gebruikelijk dat contractueel vastgelegde afkoopsommen moeten worden voldaan op het kantoor van de LFP. Sinds de geruchten over Neymar de kop opstaken heeft Barcelona altijd volgehouden dat de 25-jarige aanvaller alleen mag vertrekken als PSG het afgesproken bedrag van 222 miljoen euro betaalt. De Braziliaan diende woensdag officieel een transferverzoek in.
Bron: Voetbal International
Picasso 1
3 augustus 2017, 13:39
Vandaag presenteerden de zaakwaarnemers van Neymar zich met een cheque van 222 miljoen om Neymars clausule te betalen.........maar La Liga heeft deze geweigerd!!
La Liga eist dat onderzocht wordt waar dat geld precies vandaan komt en of de Fair Play regels niet door PSG overtreden worden (de UEFA heeft eerder PSG gestraft in het kader van Financial Fairplay. Drie jaar geleden mocht de Franse club ‘slechts’ 55 miljoen euro uitgeven tijdens de transferwindow). Het is nu aan de zaakwaarnemers van Neymar om voor vrijdag bij de FIFA een voorwaardelijke transfer te laten goedkeuren zodat Neymar vanaf aanstaande weekend aan het begin van de Franse competitie kan deelnemen. Pas vanaf 31 augustus zal vervolgens beoordeeld kunnen worden of de Financial Fair Play regels wel of niet overtreden zijn.
Voor degenen die Spaans begrijpen: http://www.marca.com/futbol/barcelona/2017/08/03/5982ecdd22601d29418b4669.html
En inmiddels staat het hier bij de nos: http://nos.nl/artikel/2186257-spaanse-profliga-weigert-cheque-neymar.html
Willem2
3 augustus 2017, 13:52
Mourinho: 222 miljoen euro is niet duur voor Neymar ............. http://www.ad.nl/dossier-transfer-neymar/mourinho-222-miljoen-euro-is-niet-duur-voor-neymar~a020d55d/
paar dagen terug zei die nog dat spelers veel te duur werden ...
Willem2
3 augustus 2017, 13:54
Nu de transfer van Neymar naar PSG aanstaande lijkt, moet Barcelona op zoek naar versterking. De naam van Philippe Coutinho werd al vaker genoemd en de Catalanen zouden eerder al een bod van 80 miljoen euro uitgebracht hebben. Volgens The Daily Mail werd dat bod geweigerd en zou Barça nu een bod voorbereiden van 120 miljoen euro op de Braziliaan. ........... http://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/tt-barca-bereidt-bod-van-120-miljoen-voor-op-coutinho-negredo-naar-besiktas~a9206a43/
Gelukkig is dat wel allemaal fairplay
Big30
3 augustus 2017, 13:56
De Spaanse Bond en Barca die zich beroepen op financial fairplay :biggrin::tongue::lostit:!!!
Is het vandaag de Spaanse variant van 1 April :rolleyes:?
http://jijislief.nl/kaarten/0000003239.jpg
Willem2
3 augustus 2017, 13:59
SC Freiburg-coach Christian Streich is helemaal klaar met de poenerige transfer van Neymar naar Paris Saint-Germain. ,,Het interesseert me niet meer.'' .......... http://www.ad.nl/transfer-talk/220-of-440-miljoen-het-doet-me-werkelijk-niets~a04219d6/
Picasso 1
3 augustus 2017, 14:31
De Spaanse Bond en Barca die zich beroepen op financial fairplay :biggrin::tongue::lostit:!!!
Komt omdat wij simpele zielen (met Big30 voorop :biggrin:) hoge transfersommen relateren aan overtreden van regels terwijl het allemaal genuanceerder ligt.
Hier een overzicht met voorlopig bestrafte clubs in het kader van FFP:
2012
In september 2012 werden de eerste straffen uitgedeeld. Aan 23 clubs die zich niet aan de reglementen hielden werd het prijzengeld dat ze nog tegoed hadden uit Europese competities niet uitgekeerd, tenzij ze alsnog aan de verplichtingen voldeden voor het eind van de maand. Uiteindelijk werd van 7 van deze 23 clubs het prijzengeld nog niet uitgekeerd, waaronder Dinamo Boekarest en Málaga. Samen met deze 7 clubs zijn in november ook Lech Poznań en FC Arsenal Kiev door de onderzoekskamer doorverwezen naar de scheidsrechterlijke kamer. Málaga is uiteindelijk het hardst gestrafd van deze clubs: uitsluiting van Europees voetbal voor het eerstkomende jaar dat ze Europees voetbal halen. Ook kreeg de club een boete van 300.000 euro. Het prijzengeld dat ze nog tegoed hadden wordt daarentegen wel uitgekeerd. Evenals Málaga worden Hajduk Split, NK Osijek, Rapid Boekarest, Dinamo Boekarest en Partizan Belgrado ook uitgesloten van deelname aan Europees voetbal, maar deze sanctie wordt ingetrokken wanneer zij voor 31 maart 2013 hun verplichtingen nakomen. FK Vojvodina en Arsenal Kiev kwamen weg met een boete en de taak tegen Lech Poznań werd helemaal geseponeerd.
Update 16/05/2014
De regels worden streng gehandhaafd. Manchester City en Paris Saint-Germain hebben een boete van zestig miljoen euro gekregen van de UEFA voor het overtreden van de Financial Fair Play regels. Bovendien mogen ze slechts 21 spelers inschrijven (in plaats van de gebruikelijke 25) voor de volgende editie van de Champions League. Indien ze zich aan de afspraken met de UEFA houden kunnen ze veertig miljoen terugkrijgen. Ook andere clubs zijn gestraft: Zenit Sint-Petersburg (12 miljoen), Roebin Kazan (6 miljoen), Anzhi (2 miljoen) en de clubs Galatasaray, Bursaspor, Levski en Trabzonspor (allen 200.000 euro).
Update 06/06/2014
Servisch kampioen Rode Ster Belgrado is wegens het niet betalen van zijn schulden volgend jaar uitgesloten van deelname aan de Champions League. De club heeft tien dagen om in beroep te gaan.
Update 08/05/2015
Opnieuw deelt de UEFA straffen uit voor het overtreden van de financial fair play regels. Deze keer aan tien clubs, waaronder AS Monaco, AS Roma en Inter. De Franse club krijgt een boete van 13 miljoen euro, waarvan 10 miljoen voorwaardelijk. Bovendien mag de club maar 22 spelers inschrijven voor de Champions League, waar dat normaal 25 spelers zijn. De laatste straf geldt ook voor AS Roma, terwijl Inter slechts 21 spelers in mag schrijven. Inter krijgt een boete van liefst 20 miljoen euro (14 voorwaardelijk) en AS Roma 6 miljoen euro (4 voorwaardelijk). Naast deze drie clubs hebben ook de volgende clubs een boete opgelegd gekregen: Sporting Lissabon, Besiktas, Lokomotiv Moskou, CSKA Sofia, FC Krasnodar, Karabükspor en FK Rostov.
https://www.voetbalboeken.net/nieuws/financial-fair-play-de-regels-en-stand-van-zaken/
Vooral veel clubs hier vermeld uit Turkije, Roemenië, Rusland en Italië. Daarnaast enkele grote clubs uit Engeland en Frankrijk. Van Spanje zie ik alleen Malaga tussen staan.
deket
3 augustus 2017, 14:54
@John, Veltman kan bij ons niets doen, zou de basis niet halen.
over de wedstrijd van Ajax kan ik niets zeggen, omdat ik immers alleen de doelpunten zag (vrije doortocht bij de 1ste goal van Nice) maar zag wel de ontreddering en teleurstelling achteraf bij de geďnterviewden wat mij normaal lijkt, ook voor de supporters moet dit een ferme koude douche geweest zijn, zeker omdat ik begrepen heb dat ze na de 2-1 nog kansen kregen om het af te maken. Ik keek terzelftertijd naar Club Brugge, wel bij hun zat de kwalificatie er nooit in, wat een geklungel. Erdogan zat in de tribunes en zal ook wel gedacht hebben, amai kan de 2de ploeg van België niet beter? Gelukkig is de kloof met de 1ste enorm groot.
Terug betreffende Ajax, om de schuld te leggen bij het drama bij Nouri lijkt me een drogreden.
denk dat je de schuldige grotendeels bij sportief directeur Marc Overmars kan zoeken.
ik veronderstel dat hij eenzelfde theezakje voor zijn hele familie gebruikt.
Die man durft niet te investeren en denkt dat het verkopen van talent kan blijven opgelost worden met de jeugd.
indien ook Dolberg en Viergever weggaan kan het voor de Amsterdammers wel eens een heel moeilijk seizoen worden, zeker indien er geen ervaren spelers bijkomen die onmiddellijk een meerwaarde kunnen bieden.
deket
3 augustus 2017, 15:01
En betreffende Neymar, zal het tijd worden dat die financiële fairplaycommissie nu eens eindelijk haar bestaansrecht gaat wettigen.
langs de andere kant, brood en spelen is van alle tijden en onderhevig aan de economische wetten.
lees, het is wat de gek ervoor wil betalen.
maar binnenkort is het gedaan met de olie en dan ook met het decadent koopgedrag vanuit landen zoals Qatar
@j
3 augustus 2017, 15:09
Het grote geld pfffffff
Maakt het voetbal kapot, oh zo jammer maar ik ben bang dat het nooit meer verandert.
Ik verlang terug naar de tijd dat alleen de landskampioen van ieder land meedeed aan de Europa Cup 1 en aan de tijd dat de clubs maximaal 2 buitenlanders op mocht stellen, de tijden van Feyenoord-Celtic enz...
Picasso 1
3 augustus 2017, 16:18
Het grote geld pfffffff
Maakt het voetbal kapot, oh zo jammer maar ik ben bang dat het nooit meer verandert.
Ik verlang terug naar de tijd dat alleen de landskampioen van ieder land meedeed aan de Europa Cup 1 en aan de tijd dat de clubs maximaal 2 buitenlanders op mocht stellen, de tijden van Feyenoord-Celtic enz...
Dit is wat als EU is besloten (vrijheid van personen, verkeer en goederen). Voor spelers zonder een EU-land nationaliteit geldt nog altijd een restrictie. Al valt dit voor die spelers ook te omzeilen door een dubbele nationaliteit aan te nemen.
Willem2
3 augustus 2017, 16:35
Van Spanje zie ik alleen Malaga tussen staan.
Nee ze doen het liever met jeugdspelers
http://www.nu.nl/sport/4197725/fifa-legt-real-madrid-en-atletico-madrid-transferverbod-van-jaar.html
en omzeilen
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/748891/-atl-tico-madrid-omzeilt-transferverbod-aankoop-van-40-miljoen-direct-uitgeleend-.html
http://www.hpdetijd.nl/2016-01-24/zo-omzeilt-een-voetbalclub-een-transferverbod/
Picasso 1
3 augustus 2017, 16:49
Nee ze doen het liever met jeugdspelers
http://www.nu.nl/sport/4197725/fifa-legt-real-madrid-en-atletico-madrid-transferverbod-van-jaar.html
en omzeilen
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/748891/-atl-tico-madrid-omzeilt-transferverbod-aankoop-van-40-miljoen-direct-uitgeleend-.html
http://www.hpdetijd.nl/2016-01-24/zo-omzeilt-een-voetbalclub-een-transferverbod/
En wat heeft dat te maken met Financial Fair Play?
Degenen die het liever met jeugdspelers doen zijn overigens PSV en Vitesse: http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=304692 (heeft ook niks met FFP te maken ;) ).
Willem2
3 augustus 2017, 16:53
En wat heeft dat te maken met Financial Fair Play?
Droom lekker verder :wink2:
Picasso 1
3 augustus 2017, 16:59
Droom lekker verder :wink2:
Volgens de FFP geven de regels heel precies aan om welke type overtreding het gaat. Jij wijst op overtredingen van een andere type orde. Misschien voor jouw begrip: een snelheidsovertreding is een andere type overtreding dan belastingfraude bijvoorbeeld. ;)
Had je de tweede zin ook gelezen inzake wie nou echt wat met kinderen doet? :wink2:
Willem2
3 augustus 2017, 17:03
Heb je de tweede zin ook gelezen? :wink2:
Nee want die had je er eerst niet bijgezet.
Maar het is duidelijk dat jij het allemaal wel goed vindt op de wijze zoals het nu gaat.
Picasso 1
3 augustus 2017, 17:07
Maar het is duidelijk dat jij het allemaal wel goed vindt op de wijze zoals het nu gaat.
Je springt wel heel erg van de hak op de tak. Elk probleem beter apart benoemen en niet alles op een hoop gooien en daaruit vervolgens een bedenksel/mening van je in iemands ander zijn mond leggen.
Willem2
3 augustus 2017, 17:09
Je springt wel heel erg van de hak op de tak. Elk probleem beter apart benoemen en niet alles op een hoop gooien en daaruit vervolgens een mening formuleren die door de ander niet gezegd is.
Jij doet toch niks anders.
Maar geef dan maar eens antwoord op het laatste. En kom eens met een oplossing !!!
Picasso 1
3 augustus 2017, 17:15
Jij doet toch niks anders.
Maar geef dan maar eens antwoord op het laatste. En kom eens met een oplossing !!!
Wat is concreet je vraag? Wil je mijn mening over de zaak Neymar? Of wil je mijn mening over het contracteren van jeugdigen? Of....?
Gaarne concreet zijn waar je mijn mening over wil hebben zonder alles op een hoop te gooien, zodat ik op een heldere vraag ook helder kan reageren.
Picasso 1
3 augustus 2017, 17:42
Maar goed, in de hoop met deze reactie iets van een antwoord te hebben kunnen geven op de vage vraag van Willem. :rolleyes:
Wat mij betreft zou de UEFA afwijkende regels moeten kunnen implementeren die verschillen van de EU regels van vrijheid van verkeer, personen en goederen. Ik ben sowieso erg tegen de nationale identiteitsondermijning waar de EU mee bezig is en zou liever zien dat er een maximum van drie buitenlandse spelers zouden kunnen worden aangesteld (waarbij 'buitenlands' ook binnen de Europese Unie geldt). Zou wat meer rust geven in de hele voetbalmarkt en geeft jeugdspelers wat meer tijd en ruimte om zich te ontplooien in hun clubs zonder dat ze tegen de hele wereld moeten concurreren. Dubbele paspoorten zouden hierbij ook niet geaccepteerd mogen worden; het nationale team waar een speler voor uitkomt is het land waar hij toe behoort en in een andere voetballand is hij daar dus 'buitenlander'.
Dus nee, ik vind het niet goed met hoe het momenteel gaat.
Geen idee of ik antwoord heb gegeven op Willem's reactieverzoek maar laten we dus maar hopen dat ik iets van zijn hagelschot hiermee heb geraakt. :biggrin:
deket
3 augustus 2017, 18:14
Over een maximale aantal buitenlanders zijn we het allemaal eens, evenzeer dat er minimaal enkele eigen jeugdspelers in het 1ste elftal staan.
niets dan voordelen lijkt mij en de supporters kunnen zich beter met hun club identificeren dan met een vreemdelingenlegioen. Je hoort als tegenargumentatie vaak dat dit niet kan in een globaliserende wereld. Onzin, gewoon doordrukken in het belang van het voetbalplezier en de supporters, nog steeds de essentie.
Maar P1, ik denk dat W2 vooral zal bedoelen dat er clubs zijn die een loopje met de financiële fairplay nemen.
clubs die bijna jaarlijks de CL winnen omdat ze kopen wat ze willen, maar toch schulden hebben bij de overheid.
Doet je dat geen belletje rinkelen'beste P1?
RAUL7
3 augustus 2017, 18:29
Maar P1, ik denk dat W2 vooral zal bedoelen dat er clubs zijn die een loopje met de financiële fairplay nemen.
clubs die bijna jaarlijks de CL winnen omdat ze kopen wat ze willen, maar toch schulden hebben bij de overheid.
Nog maar eens een keer, speciaal voor deket!
Real Madrid is een voorbeeld voor elke club!
Iedere transferzomer zijn er twee zekerheden. Eén: Real Madrid gaat een exorbitant bedrag spenderen aan een nieuwe sterspeler. Twee: daar gaat de Nederlandse voetbalfan schande van spreken. Toen de transfer van James Rodríguez voor circa tachtig miljoen euro werd afgerond was het weer raak. Hoe is het mogelijk dat die Spanjaarden ondanks een torenhoge schuld maar blijven kopen? Nota bene indirect via banken die via ‘onze belastingcenten’ overeind worden gehouden. En hoe kan het dat de UEFA niet ingrijpt? Die hebben toch hun mond vol van Financial Fair Play? Het antwoord op deze vragen is simpel: de financiële situatie van Madrid is florissant en die schulden vallen bij nadere beschouwing reuze mee.
Dagobert Duck
Het is wonderlijk dat Real Madrid het imago heeft van een financieel wankele club, want in de praktijk zijn de Madrilenen de Dagobert Duck van de voetbalwereld. Ze zwemmen in het geld. Al negen jaar achtereen is Madrid koploper in de Deloitte Money League, die de omzet van alle clubs op een rij zet. Al een decennium lang kan niemand tippen aan de cijfers van Los Blancos. Eigenlijk komt alleen aartsrivaal Barcelona een beetje in de buurt. Madrid krijgt over 2012/13 zelfs 67 miljoen euro meer binnen dan de gehele Eredivisie bij elkaar.
De inkomsten van de Madrilenen zijn de afgelopen jaren de lucht ingeschoten. In 1999/2000 was de omzet nog 118 miljoen, wat in dertien jaar tijd bijna vervijfvoudigd is. De jaarlijkse groei van Madrid is twaalf procent. De inkomsten rusten op drie belangrijke pijlers: wedstrijdinkomsten (119 miljoen), televisierechten (188) en commerciële activiteiten (212). Typerend voor de marketingstrategie van Madrid is dat alleen al uit internationale tours en vriendschappelijke wedstrijden een kleine 47 miljoen per jaar wordt opgehaald. Dat is bijvoorbeeld al meer dan de volledige begroting van FC Twente.
Deze cijfers zijn alleen te behalen dankzij de jaarlijkse miljoenenaankopen, die een cruciaal onderdeel zijn van het beleid van Madrid, zoals ook beschreven in het jaarverslag. Real Madrid is een koninklijke club waarvan het imago draait om koninklijke spelers, wiens individuele beeldrechten eveneens door de club geëxploiteerd worden. Het is dan ook geen toeval dat de sterren afkomstig zijn uit bijna alle delen van de wereld met een grote voetbalmarkt: Frankrijk (Karim Benzema), Groot-Brittannië (Gareth Bale), Duitsland (Toni Kroos) en Zuid-Amerika (James Rodríguez). Superster Cristiano Ronaldo is over de gehele wereld te exploiteren, met name in de groeimarkten in de Verenigde Staten en Azië.
Winst
Veel inkomsten zeggen natuurlijk niet automatisch wat over de financiële situatie van een club. Tegenover de hoge omzet staan namelijk ook veel uitgaven, dus is het beter om naar de winstcijfers te kijken. Dit is ook het uitgangspunt van Financial Fair Play: een club mag niet meer uitgeven dan er binnenkomt. Daar hoeft Madrid zich echter geen zorgen over te maken. De laatste keer dat er rode cijfers genoteerd werden, was in 2002. Sindsdien werd er ieder seizoen winst gemaakt.
Vooral de operationele winst (EBITDA, cijfers zonder rente, belastingen, afschrijvingen en transfers) van Madrid is indrukwekkend. Al vier jaar op rij houden Los Blancos meer dan honderd miljoen over, in 2012/13 ging het om 132 miljoen. Dat is bijvoorbeeld meer dan de 96 miljoen van Bayern München, dat bekend staat om de gezonde financiële huishouding. Door de goede operationele cijfers heeft Madrid dus financieel de ruimte om ieder jaar flink in de selectie te investeren. Het doel van een voetbalclub is immers niet om veel geld in kas te hebben, maar om een zo goed mogelijk team op het veld te hebben staan.
Ook inclusief transferuitgaven blijft Madrid uiterst winstgevend. De totale winst voor belasting over het seizoen 2012/13 bedroeg een kleine vijftig miljoen. Die winst is hoger dan die van alle andere clubs in de top acht qua hoogste omzet. De schamele drie miljoen die de Eredivisie overhield steekt er schril bij af. Ook de teams die het imago hebben van het braafste jongetje van de klas (Bayern, Ajax en Arsenal) komen niet in de buurt bij de cijfers van Madrid.
Schuld
Om de schuldenlast van Real Madrid te beschrijven wordt vaak de totale schuld (circa vijfhonderd miljoen) gebruikt, maar dit is een tamelijk onzinnige maatstaf die weinig zegt over de daadwerkelijke financiële situatie. In dat geval worden namelijk alle uitgaven die op basis van vreemd vermogen of afbetaling worden gedaan opgeteld, terwijl het geld dat de club in kas heeft en geld dat het nog tegoed heeft niet worden meegenomen. De totale schuld zou dus toenemen als Madrid deze zomer Cristiano Ronaldo op afbetaling voor tweehonderd miljoen euro verkoopt en een vervanger – eveneens op afbetaling – terughaalt voor vijftien miljoen, terwijl het evident is dat de financiële positie door deze deals niet slechter maar beter zou worden.
Het is daarom beter om naar de netto schuld te kijken, waarbij het geld in kas en equivalenten daarvan worden afgetrokken van de totale schuld. Doordat Madrid al jarenlang flinke winsten noteert, neemt de daadwerkelijke (netto) schuldenlast flink af. Door flinke investeringen in de spelersselectie liepen de schulden in 2010 weliswaar op tot 327 miljoen euro, maar die geldinjectie legde de club geen windeieren. De stagnerende omzet knalde weer de lucht in, waarmee de inhaalslag van Barcelona op dat terrein gestuit werd, terwijl op het veld afgelopen zomer de ultieme bekroning van het in 2009 ingezette project volgde met het winnen van de Champions League. Het feit waar de gemiddelde Nederlandse voetbalfan continu aan voorbij gaat, mag inmiddels duidelijk zijn. Het maken van schulden is geen probleem – en soms zelfs aan te raden – als de investeringen die je met geleend geld doet meer geld opbrengen dan de leningen je kosten.
Ondertussen was de netto schuld in medio 2013 al teruggelopen tot 91 miljoen. Circa veertig miljoen minder dan voor de transferzomer van 2009. Deze schuld is lager dan die van de meeste Europese topclubs. Behalve het extreem gezonde Bayern München, dat een waanzinnig eigen vermogen heeft, hebben van de Europese topclubs alleen PSG en Manchester City, dankzij een eigenaar die netjes de boeken aanvult, minder schuld.
Relatief
Zelfs deze absolute cijfers zeggen echter nog behoorlijk weinig. Bijna ieder groot bedrijf heeft namelijk ook een grote (absolute) schuld. Simpelweg omdat het soms goedkoper is om iets uit vreemd vermogen dan uit eigen vermogen te financieren. Een schuld van een miljoen is voor een grote onderneming een schijntje, maar voor een kleine onderneming een reden om een faillissement aan te vragen. Daarom is het een betere indicatie om de schuld relatief te bekijken.
Als we de netto schuld corrigeren voor de omzet van de clubs, dan presteert alleen Bayern nog maar beter dan Real. De netto schuld van Madrid bedraagt namelijk slechts 17,9 procent van de omzet, oftewel: met ongeveer een vijfde van de totale jaarlijkse inkomsten kan de club de schuld in theorie aflossen. Voor Financial Fair Play is de regel dat de netto schuld niet hoger mag zijn dan de omzet: bij die kritieke grens komt Real niet eens in de buurt.
Ook qua solvabiliteit (eigen vermogen/totaal vermogen, indicator van gezondheid club) hoeven de Madrilenen zich nergens druk over te maken. Hun ratio ligt namelijk op 37 procent, waarbij een getal tussen de 25 en de 40 als gezond wordt beschouwd. Het eigen vermogen groeide sinds 2000 van 30 naar 312 miljoen.
Risico
Toch balanceert Madrid financieel gezien op een dun koord. De strategie om veel geld te investeren in sterren is tot nog toe namelijk succesvol, maar dat biedt geen garanties voor de toekomst. In het eerste tijdperk van de Galácticos bleek al dat veel vedettes niet automatisch een goed team vormen. Bovendien gaat Real ook het punt naderen waarbij een nieuwe held niet meer direct leidt tot meer inkomsten. Ook een eventueel sportief verval gaat impact hebben op de financiën. Op de dag dat nieuwe aankopen de geldmachine niet meer aan het rollen krijgen, moet Madrid zich zorgen gaan maken.
Een ander, meer acuut risico is de afname van televisiegelden. Real Madrid en Barcelona krijgen samen bijna de helft (ieder honderdveertig miljoen) van alle televisie-inkomsten in La Liga. Logischerwijs blijft er voor de andere achttien clubs dan weinig over. De Spaanse bond heeft al meerdere malen aangegeven dat het de verdeling van deze gelden graag eerlijker zou zien. Mocht dit doorgang krijgen, dan kunnen zowel Barcelona als Real Madrid rekenen op een inkomensafname van tientallen miljoenen.
Daarnaast kampt de club met liquiditeitsproblemen. Medio 2013 bedroegen de totale liquide middelen weliswaar 239 miljoen, maar de schuld die daarmee op korte termijn moest worden afgelost was 338 miljoen. Daarmee had de club een negatief werkkapitaal van ruim honderd miljoen euro, waarmee het risico bestaat dat het op een dag de rekeningen niet meer kan betalen en bij moet lenen om aan de verplichtingen te voldoen. Tegelijkertijd hoort dat bij ondernemen en sporten: zonder risico’s te nemen, is vooruitgang onmogelijk.
Deze liquiditeitsproblematiek is een direct gevolg van de strategie van Madrid: waar andere clubs (zoals Arsenal) vooral langlopende schulden hebben, bijvoorbeeld een hypotheek op het stadion, heeft Real door de forse investeringen in spelers vooral kortlopende schulden. Zolang Madrid winst blijft maken, kunnen deze schulden eenvoudig afgelost worden, maar een aantal financiële dompers kunnen leiden tot problemen. Het voortbestaan van de club komt daarbij niet in gevaar, maar de kop van voorzitter Florentino Pérez gaat dan wel rollen.
Conclusie
Madrid neemt met zijn transferstrategie weliswaar een financieel risico, maar dat betekent niet dat de club in financiële problemen verkeert. Sterker nog: geen topclub heeft zo’n hoge omzet of winst voor belasting. Ook de schuld van Madrid is lang niet zo hoog als vaak wordt beweerd. Van de acht voetbalclubs met de hoogste omzet is relatief gezien alleen de schuld van het kerngezonde Bayern München kleiner.
Bovendien wordt de schuld de afgelopen jaren in een razendsnel tempo afgelost. In het huidige tempo kan over drie seizoenen de netto schuld het nulpunt passeren, maar door de recente investeringen in de selectie duurt dat nu mogelijk wat langer.
Toch ontwikkelt Madrid zich tot een modelclub. Al meer dan tien jaar niet meer uitgeven dan er binnenkomt onder leiding van een democratisch gekozen voorzitter, in plaats van een exotische suikeroom. De winsten worden gebruikt om schulden af te lossen, het eigen vermogen aan te vullen en de selectie te versterken. Dit alles terwijl de club de nodige prijzen meepakt, met La Décima, La Undécima, en La Duodécima als ultieme bekroning!!!
Picasso 1
3 augustus 2017, 18:38
De enige bel die gaat rinkelen is dat je altijd vergeet wat hierover eerder gepost is. Ook de twee herhalingen van Raul7 zullen niet helpen of voorkomen dat je over een paar weken hetzelfde herhaalt.
De Financial Fair Play regels zijn helder en clubs die daar niet voor bestraft worden zijn clubs die hun zaken in orde hebben. De rest is onjuiste beeldvorming of simpelweg onwetendheid.
Picasso 1
3 augustus 2017, 20:07
Waar gaat het naar toe? Dat er volgende maand 222 miljoen euro wordt uitgegeven voor Neymar...
Ja, daarheen dus inderdaad. :biggrin:
Met een cheque ter waarde van 222 miljoen euro is het contract van Neymar bij FC Barcelona afbetaald. Dat meldt de Catalaanse club op de website.
Vertegenwoordigers van de Braziliaanse ster kwamen donderdagmiddag langs bij Barcelona om het duizelingwekkende bedrag te betalen. De directie van de club nam het geld in ontvangst.
Eerder op de dag werd bekend dat de Spaanse profliga LFP de cheque had geweigerd, omdat er werd getwijfeld aan de herkomst van het geld.
Details naar UEFA
Barcelona heeft de cheque dus wel geaccepteerd, waardoor de LFP verder geen invloed meer kan hebben op de gang van zaken.
De topclub zegt dat de details rondom het afkopen van het contract van Neymar nu naar de Europese voetbalbond UEFA worden gestuurd, zodat die kan controleren of alles volgens de regels is gegaan.
Mocht de UEFA de deal goedkeuren, dan kan de 25-jarige Neymar de door hem gewilde stap naar Paris Saint-Germain maken.
Bron. nos.nl
deket
3 augustus 2017, 23:35
Heel mooi gedetailleerd propagandastukje R7.
alleen nog dit, ben wel voetballiefhebber, maar geen Nederlandse voetballiefhebber.
indien ik dit zou zijn verkeerde ik nu in een dip, vermits ik net vernam dat ook PSV uitgeschakeld is in de1ste ronde, en dat tegen een tegenstander waar ik nog nooit van gehoord heb.
Picasso 1
3 augustus 2017, 23:48
Heel mooi gedetailleerd propagandastukje R7.
De feiten zijn je kennelijk onwelgevallig. Propaganda is wat jij doet met een club die weinig voorstelt op het internationale voetbaltoneel. Aangezien die propaganda keer op keer met feiten volledig wordt weggevaagd rest je weinig anders dan de wel succesvolle clubs proberen naar beneden te halen met misleidende beeldvorming.
Zelfs op het gebied van jeugdopleidingen waren de feiten overduidelijk niet in het voordeel van Anderlecht ondanks jouw tomeloze inspanning in het propageren daarvan.
Maar goed, over een paar dagen ben je deze herhaalde 'nederlaag' weer vergeten en begin je weer over hetzelfde. Tot dan. ;)
Picasso 1
4 augustus 2017, 00:03
Oranje zal op het WK van 2018 aansluiten bij de prestaties van 2010 (plaats 2) en 2014 (plaats 3), meer concreet na 3 verloren finales gaan we nu eindelijk eens WK worden.
De Oranje victorie zal in Enschede beginnen waar de vrouwen Europees Kampioen gaan worden aankomend weekend.
Ook verwacht ik dat PSV zich met groot gemak voor de EL gaat plaatsen, ik bedoel NK Osijek, waar hebben we het over zeg. Ajax is alleen formeel nog niet geplaatst voor de volgende ronde. Dat komt allemaal goed.
Alleen v.w.b. het vrouwelijk gedeelte komt je voorspelling erg dichtbij. ;)
Oranje voor het eerst in de historie in EK-finale
De Nederlandse voetbalsters hebben geschiedenis geschreven door zich te plaatsen voor de finale van het EK in eigen land. In een uitverkocht stadion in Enschede was Nederland in de halve finales met 3-0 te sterk voor Engeland.
http://nos.nl/artikel/2186340-oranje-voor-het-eerst-in-de-historie-in-ek-finale.html
En een afbeelding van deze dame....
http://4.bp.blogspot.com/-VX3ZanmAjuk/VU9J9H1bdaI/AAAAAAAAHoE/DSgqWbDOanE/s1600/06.jpg
deket
4 augustus 2017, 00:10
Mijn voorstel : iedere club zet minimaal 2 spelers van de eigen jeugd in de basis.
maximaal 4 buitenlanders en geen gezeik met dubbele nationaliteit.
Transpirante boekhouding, inspraak supporters, geen buitenlandse overnames.maar misschien ben ik weer te utopisch
en iedereen heeft recht op zijn favoriete club, zoals iedereen recht heeft op zijn favoriete sexclub.
Of je nu supporter bent voor Barcelona (niet origineel, de helft van de jeugd loopt in deze shirtjes rond) of van de kozakkenboys.
ikzelf prefereer een familieclub die elk jaar helaas wat van de eigen WEL gerespecteerde jeugdopleiding moeten verkopen maar telkens anderen kunnen laten doorstromen en durven investeren dan een andere paarswitte, koninklijke club die alleen maar koopt en koopt, en vaak in 1ste instantie om truitjes te verkopen, remember David Beckham en een goede speler van de hand doen omdat hij te lelijk is, Di Mario,. En zoveel mogelijk vedetten zodat de voorzitter idd opnieuw herverkozen kan worden
dat de tvgelden in Spanje, worden herverdeeld is alleen maar in het belang van het voetbal, ee liggen kunstmatig hoog, niet izoals in Engeland ( Skytv )maar toch is er het gevaar dat dit ooit als een eeebel uit elkaar spat zoals de Spaanse economie.
maar oke indien jullie het ethisch deontogisch vinden dat er in een land met vooral werklozen en toenemende armoede met miljoenen gegooid blijft worden alsof wij een fooi geven aan een leuke serveerster.
Picasso 1
4 augustus 2017, 00:25
Even wat psychologie:
- feiten accepteren, zwaktes erkennen en werken aan verbetering om boven zichzelf uit te stijgen ----> zoiets heet ambitie
- anderen die beter presteren naar beneden proberen te halen en als dat niet lukt de omgevingsfactoren erbij halen en vanuit die invalshoek proberen zwart te maken ---> zoiets heet afgunst
Deket mag raden welke van de twee psychologische factoren bij hem de boventoon voert.
John mc Snek
4 augustus 2017, 01:25
Lachen om Waterreus, die vrouwenvoetbal afkraakte
https://m.metronieuws.nl/nieuws/sport/2017/08/lachen-om-waterreus-die-vrouwenvoetbal-afkraakte
Maar vanavond werd er de draak gestoken met de oud-PSV-keeper. Want vanavond speelden de Nederlandse vrouwen de halve finale op het EK tegen Engeland - die de oranjevrouwen met 3-0 won. Tegelijkertijd ging PSV - Waterreus zijn oude club - met 1-0 ten onder in de voorronde van de Europa League. Tot groot vermaak van sommige Twitteraars.
Goedemorgenallemaal
4 augustus 2017, 10:04
Vooral leuk, de wijze waarop de dames hun voorsprong tot op het laatst verdedigden. Met als gevolg een leuke kers op de taart, die er nog door de Engelsen zelf op gelegd is!
Prima gedaan dames... Misschien moet die coach van hun maar eens het heren elftal gaan doen. Of PSV.. of Ajax ...
Nog even over Neymar. Die is dat geld gewoon waard want wat die de club gaat opleveren aan premies, kledinginkomsten, extra sponsorcontracten..Die Arabieren worden slapend rijk als alle voetballiefhebbers zoveel blijven ophoesten voor hebbedingetjes om daarna schande te spreken van alle bedragen. FFP en zo werkt allemaal, alleen het sluiten vande fanshops kan die idiote bedragen een halt toe roepen.
Willem2
4 augustus 2017, 10:21
Even wat psychologie:
- feiten accepteren, zwaktes erkennen en werken aan verbetering om boven zichzelf uit te stijgen ----> zoiets heet ambitie
Neymar: 'De ambities van PSG hebben mij verleid' ............ http://www.telegraaf.nl/telesport/28840439/__Neymar___De_ambities_van_PSG_hebben_mij_verleid_ __.html
Lachwekkend of niet :rolleyes:
Big30
4 augustus 2017, 10:35
Meer dan tweehonderd miljoen neerleggen voor één voetballer is misschien belachelijk, maar Paris Saint-Germain kan de megatransfer van Neymar moeiteloos afronden binnen de kaders van Financial Fair Play. Dat blijkt uit een blik op de jaarcijfers van de Franse topclub.
https://www.vi.nl/pro/analyse/megatransfer-neymar-past-moeiteloos-binnen-uefa-regels
Goedemorgenallemaal
4 augustus 2017, 11:08
Even een vergelijking voor de liefhebbers van het Belgische voetbal (hoewel een eventuele verkoop van hoe heet die ene Ajacied ook alweer vergelijkbaar zal zijn)..
Want laten we eerlijk zijn: wat is het verschil tussen de transfer van Lukaku voor 85 miljoen en Neymar voor 222 miljoen plus? Naar merchandising, ticketverkoop en garantie op succes toe is de deal met Neymar nog een koopje dan.
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/opinieblog/analyse/1.3038604
Big30
4 augustus 2017, 12:07
Ik knipperde wel even met mijn ogen, vorige week maandag, bij de vrouweninterland Nederland-België. Het was alsof ik in een tijdmachine was gestapt. Supporters van beide landen liepen vrolijk door elkaar heen. Voor zover ik me kan herinneren ben ik een avond lang nul keer uitgescholden. Eén motoragent heb ik gezien in Tilburg, een man die alleen maar present was om de bussen de goede kant op te sturen. En op de tribune zong het publiek van je hela hola, houd er de moed maar in.
Dit is, dacht ik, waarom voetbal ooit verzonnen moet zijn. Helemaal toen ik naar het gezicht van het meisje naast me keek, de dochter van mijn vriendin. Ze genoot. Van de blijmoedige entourage, van de nieuwe helden die ze ontdekte en van de uiteindelijke winst van Oranje. En ik ook van dat laatste, moet ik bekennen. Het is van harte te hopen dat die meiden het EK winnen. Dan hebben ze die rondvaart door de grachten dik verdiend. En wat mij betreft krijgen ze daarna nog een lintje van de koning ook. Allemaal prima.
Waar ik me alleen aan stoor, is de wijze waarop het verschijnsel vrouwenvoetbal wordt voorgeschoteld. Nou ja, voorgeschoteld...
Het is een marketingmachine die we door de strot geduwd krijgen. Een kunstmatig iets, aangedreven door de voorvechters voor wie het sportieve succes van de dames nu hét bewijs is dat de sport leeft. Ze wijzen op de twee miljoen televisiekijkers. En op het feit dat de stadions zo vol zitten. Wat denken jullie mannenvoetballiefhebbers wel met jullie mannenvoetbal? Wij zijn zeker zo goed. Alsof ze een lange neus trekken, zo’n gevoel krijg ik erbij.
Kom op, hč. Ja, die stadions zitten vol. Maar alleen als Oranje speelt. Ik zag óók beelden voorbijkomen van andere interlands, waar je hooguit wat ooms en tantes tussen de lege stoelen ontwaarde. En om die twee miljoen televisiekijkers nu als graadmeter te nemen... Die mensen komen ook wanneer De Toppers een gratis concert geven, al is het in China. Wij Nederlanders zijn toch een beetje feestpubliek, hč. Met een oranje bloemkool op je hoofd mee-hossen op de klanken van Kleintje Pils en de Teletoeters, fenomenen waar ik als prof altijd behoorlijke jeuk van kreeg. Voor de pleitbezorgers van het damesvoetbal zijn de statistieken niettemin hét bewijs dat er topsport wordt bedreven.
Ze willen serieus genomen worden, die vrouwen en al hun voorvechters. Totdat je ze serieus beoordeelt. Dan is de wereld te klein
Sorry, maar mag ik misschien vinden dat het met dat topsportniveau nogal meevalt, hoe aandoenlijk enthousiast die meiden zich ook inzetten? Begrijpelijk hoor, je kunt van die dames niet verwachten dat ze technisch en tactisch al net zo geschoold zijn als mannen. Om nog maar te zwijgen over het fysieke aspect. Maar ik zag ook een Belgische keepster met een kilootje of twintig te veel buikvet om haar lichaam. En zij was niet de enige. Is dat topsport? Ben je dan écht met je vak bezig, zoals wielrensters in de top – die bijna net zo hard rijden als hun mannelijke collega’s – dat bijvoorbeeld wél doen?
De vraag stellen is ’m beantwoorden. Punt is alleen: dat mag je dezer dagen niet meer constateren. Dan ben je een cynische ouwe man, die alleen maar naar mannenvoetbal wil kijken met een zak chips. Heel gek eigenlijk. Als collega-columnist Ronald de Boer constateert dat het best een schande is dat Género Zeefuik wat aan de forse kant is voor een voetballer, erkent iedereen dat hij gelijk heeft. Zeg je zoiets voorzichtig over een Belgische mevrouw, dan ben je een seksist. Een sfeerverpester. Apart. Ze willen serieus genomen worden, die dames en al hun voorvechters. Totdat je ze serieus beoordeelt. Dan is de wereld te klein.
Het spijt me geweldig, maar juist vanwege die dynamiek, gekoppeld aan het povere veldspel, heb ik heel veel moeite het damesvoetbal als topsport te zien. En ik vraag me ook serieus af of al die toeschouwers die nu kijken, stiekem niet hetzelfde denken. Ik vrees dat straks, als de damescompetitie weer begint, ze wel weer een andere uitlaatklep hebben. Het schaatsen of zo. Niet de vrouwen-Eredivisie. Domweg omdat de hype dan voorbij is.
Nogmaals, ik gun die meiden alles. Maar laten we alsjeblieft een beetje redelijk blijven in de wijze waarop we tegen het vrouwenvoetbal aankijken. Het is leuk, enthousiasmerend en soms spannend. Maar het is, een uitzondering daargelaten, vooral dartel over het veld rennen. Een sport in ontwikkeling. Het laatste wat die meiden bedrijven is topsport. Voorlopig in elk geval nog niet.
https://www.vi.nl/pro/opinie/voetbalmeiden-bedrijven-geen-topsport#_=_
Ik ben het wel eens met Waterreus en anderen die het allemaal leuk vinden voor de de Oranje dames, mooie kijkcijfers veel belangstelling maar het heeft toch ook iets van een geconstrueerde hype. Topsport OK, dat dan nog net wel ondanks dat je wat dikbillen rond ziet lopen, tactisch allemaal vrij zwak, kluitjes pupillen voetbal met althans bij bepaalde dames een te wensen overlatende techniek.
Ik geniet van vrouwen handbal en volleybal, mooi spel en een genot om naar te kijken, aanvalslijnen en verdedigingsvormen waar ook mannen wat van kunnen leren. Bij het dames voetbal zie ik daar maar weinig van terug.
Maar het is allemaal wel leuk en gezellig, hoge kijkcijfers, suc6 voor Oranje, Stadion van Twente weer vol, veel jonge enthousiaste meisjes met pappa en mamma op de tribune die er een gezellig feestje van maken, een soort combi van de Tina dag voor de meisjes en de Libelle dag voor de moeders.
Verder vind ik Daniëlle van de Donk afkomstig uit Valkenswaard een heel lief en grappig meisje, ook Lieke Martens uit Limurg, Nieuw-Bergen is zo'n lief meisje en voor beiden geldt dat ze ook nog niet onaardig kunnen voetballen, ik gun ze alle suc6 vd wereld en hoop dat Oranje zondag EK wordt.
Over een paar weken is de belangstelling weer helemaal weggeëbd, zien we geen vrouwen voetbal meer op TV, alleen wanneer de competitie in de beslissende fase komt een paar minuten samenvatting. De zomer hype is dan weer over.
Big30
4 augustus 2017, 14:04
Magische reeks
De uitschakeling in de voorronde van de Europa League is ook meteen het einde van een magische reeks. PSV kende een reeks van 43 seizoenen waarin het actief was in een Europees hoofdtoernooi. Alleen FC Barcelona (59 seizoenen) en FC Porto (44) hebben ooit een betere reeks neergezet.
http://www.omroepbrabant.nl/?news/2679591503/Einde+aan+magische+reeks+in+Europa,+PSV+nu+al+tien +Europese+duels+zonder+zege.aspx
PSV speelde dramatisch slecht en er zal veel moeten veranderen, het loopt voor geen meter. Cocu lijkt mij niet de geschikte trainer om de boel weer draaiend te krijgen.
Willem2
4 augustus 2017, 15:54
'Niet voor het geld gegaan' ......... http://www.telegraaf.nl/telesport/28844417/__Neymar_gepresenteerd___Niet_voor_het_geld_gegaan ___.html
Maar zijn vader wel :rolleyes:
Goedemorgenallemaal
4 augustus 2017, 15:59
Over een paar weken is de belangstelling weer helemaal weggeëbd, zien we geen vrouwen voetbal meer op TV, alleen wanneer de competitie in de beslissende fase komt een paar minuten samenvatting. De zomer hype is dan weer over.
Misschien moet je het wel omdraaien, is het geforceerd leuk en goed vinden van de Eredivisie met het vaak matige spel en tactiek, de wanprestaties van Nederlandse ploegen in Europa, het spel van oranje niet een hype waarbij het belangrijkste, het "spel" volkomen is zoekgeraakt in het "knikker"gebeuren...
Sphinx
4 augustus 2017, 16:23
Met genoegen en verbazing gisteren de wedstrijden van de NL'se dames en FC Utrecht beluisterd, en met enige verbijstering naar het debacle van PSV.
Wel typerend voor de manier van voetballen die gehanteerd wordt bij de dames in het algemeen vind ik één wedstrijd eerder Oostenrijk - Denemarken, niet zoveel kansen vooral verdedigend en bijna nog een gelukkige goal uit een dood spelmoment. Uiteindelijk niet geheel onverwacht verlengen tot de penaltyreeksen. Zelfs Vera Pauw (die het nog steeds niet kan hebben dat ze geen coach meer is en Wiegman wel) maakte er voorzichtig een opmerking over dat het niveau wat lager was dan ze verwachtte. En daar zie ik dan weer wel een overeenkomst met het mannen-EK vorig jaar, daar speelde bijna iedereen vooral om NIET te verliezen en waren de aantrekkelijke wedstrijden op één hand te tellen.
Dat Utrecht er uiteindelijk in slaagt de volgende ronde te halen was een leuke verrassing, maar deze racebeerjury maakt vooral de zgnd. Blunderscheids een compliment voor de verwoede die hij deed zijn steekpenningen te verdienen. Of die klossmajor is omgekocht of botweg incompetent geworden van de zenuwen. Onterecht goedgekeurde doelpunten naar de Polen, onterecht een goal van Dessers afgekeurd, rode kaart voor Leeuwin. Aan zijn inzet lag het niet dat Lech Poznan hier strandde. Nu mag Utrecht helaas naar de pijnbank van St. Petersburg, veel succes.
Een nog veel ergere pijnbank wachtte PSV in Osjiek, Kroatië, aiaiai wat een puinzooi werd me dat. Het ergste waren die twee interviews naderhand. Waarom Locadia ineens met droge ogen beweert zich niet op te kunnen laden voor zoiets en dat Jeroen Zoet van te voren dacht dat 70% inzet ook genoeg zou zijn. Dankje Jurgen en Jeroen, weten we meteen waarom PSV zo moeilijk van laagvliegers in de eigen competitie kan winnen, maar we zullen het Robert Molenaar en Maurice Steijn vast doorgeven. En tegelijk verklaar je ook het probleem dat vele Nederlandse ploegen hebben in de voorrondes, ze zijn (op Ajax na dat er wel gewoon voor ging ondanks wat geschutter her en der) nog allemaal in vakantiestemming. En die vicieuze cirkel gaat steeds erger worden naarmate NL blijft zakken op de coëfficientielijsten, tot we helemaal niet meer op hoeven draven en we in een soort B-liga tegen Schotse, Oostenrijkse, Andorese en Scandinavische teams mogen uitkomen.
Sphinx
4 augustus 2017, 16:35
Misschien moet je het wel omdraaien, is het geforceerd leuk en goed vinden van de Eredivisie met het vaak matige spel en tactiek, de wanprestaties van Nederlandse ploegen in Europa, het spel van oranje niet een hype waarbij het belangrijkste, het "spel" volkomen is zoekgeraakt in het "knikker"gebeuren...
De Nederlandse competitie wordt de laatste jaren vooral een kweekvijver, niet alleen voor eigen jeugd, maar ook voor Britse, Scandinavische en Spaanse jeugd die hier gestald wordt en vervolgens uitvliegt om beter te worden. Er wordt minder strak verdedigd omdat we in NL zo graag aantrekkelijk voetbal zien, middenvelders en aanvallers hier zijn top, verdedigers niet zo. Dus kunnen jongere spelers alvast oefenen op "zwakkere broeders". Dat is niet denigrerend bedoeld, maar als je kijkt naar het NLs elftal zie je dat de run die Blind met een Ajax-verdediging maakte een complete ramp werd en diezelfde Ajax verdedigers hadden nu ook weer bevliegingen van Kluivert en Vd Beek en Sanchez (enige goede verdediger van Ajax op dit moment) nodig om het Nice lastig te maken. Dat is niet omdat ze slecht voetballen, maar omdat ze nu hier spelen en de huidige skillset is gewoon onvoldoende. De beste verdedigers die het huidige NL's elftal heeft (Hoedt en de Vrij) spelen in Italië: waar goed verdedigen nog WEL status heeft en aandacht krijgt. Geen wonder dat er nu vanuit Engeland ook aan Hoedt wordt getrokken en De Vrij maar snel zijn contract verlengd krijgt om dat te voorkomen.
Wat de transfer van Neymar betreft: het is je reinste Game of Thrones. De sjeiks uit Dorne zijn kwaad op de Lannisters in Barcelona omdat ze een alliantie aangingen met de Japanse Iron Islands. Dus smeden een alliantie met de weer opgeklommen Targaryen's in Parijs om de beste ridder onder hun banier te laten vechten. Heeft niks met voetbal te maken maar alles met verhandeling van mensen alsof het pionnen op een schaakbord zijn.
deket
4 augustus 2017, 18:31
Betreffende die magische reeks van 43seizoenen Europees voetbal, waar alleen Barcelona en Porto het beter zouden doen, moet ik toch iets rechtzetten,:sinds het ontstaan van Europacup 1in 1955 waarin Anderlecht uiteraard meedeed heeft deze club ONAFGEBROKEN Europees gespeeld. Een unicum, mogelijk nog straffer dan onze jeugdopleiding.
geef het maar even mee.
omroep Brabant moet hun huiswerk wel grondiger maken
P11111
4 augustus 2017, 18:33
Dat is niet denigrerend bedoeld, maar als je kijkt naar het NLs elftal zie je dat de run die Blind met een Ajax-verdediging maakte een complete ramp werd...
Bedoel je dat de verdediging van het Nederlands elftal onder Blind steeds grotendeels uit Ajacieden bestond? Of bedoel je misschien die ene fout van De Ligt? Of ben je gewoon zwaar aan het overdrijven?
De piepjonge De Ligt maakte tijdens zijn debuutwedstrijd in Bulgarije inderdaad een inschattingsfout en heel voetbalNederland viel daarover. Enkele dagen later ging Hoedt behoorlijk in de fout in de oefenwedstrijd tegen Italië en je hoorde daarna vrijwel niemand erover. Tegen Tsjechië-uit (weliswaar nog onder Guus) beging Janmaat in de laatste minuut een noodlottige blunder met zijn terugkopbal op de doelman - het beginpunt van alle ellende. Later in Turkije zagen met name toenmalig PSG-speler Van der Wiel en Bruma er een aantal keren verdedigend niet lekker uit.
De waarheid is dat de verdediging van Oranje onder Blind voornamelijk uit Bruma, Van Dijk en zoonlief bestond. Verder een paar keer Karsdorp, Martins Indi, Van der Wiel en Riedewald en een enkele keer De Vrij, Willems, Tete en Brenet. En oh ja, De Ligt eenmaal in een kwalificatieduel. Veltman speelde onder Blind geen enkele kwalificatiewedstrijd. En toen nog Ajax-speler Tete heeft in zijn zes interlands tot nu toe (twee kwalificatiewedstrijden en vier oefeninterlands) elke keer een goede en verdedigend betrouwbare indruk gemaakt als rechtsachter. De Vrij heeft overigens vanwege langdurig blessureleed tussen 7 september 2015 en 9 juni 2017 helemaal niet in in Oranje gespeeld.
Dus ja, geef de Ajax-verdedigers maar de schuld van de 'complete ramp'. Dat is namelijk lekker makkelijk en doet het op dit forum altijd goed.
Willem2
4 augustus 2017, 19:05
Vakbond ziet in recordtransfer Neymar bewijs dat regels niet deugen .............. http://www.msn.com/nl-nl/sport/voetbal/vakbond-ziet-in-recordtransfer-neymar-bewijs-dat-regels-niet-deugen/ar-AApq8TJ?li=AAazPsO&ocid=spartanntp
@j
4 augustus 2017, 19:14
Betreffende die magische reeks van 43seizoenen Europees voetbal, waar alleen Barcelona en Porto het beter zouden doen, moet ik toch iets rechtzetten,:sinds het ontstaan van Europacup 1in 1955 waarin Anderlecht uiteraard meedeed heeft deze club ONAFGEBROKEN Europees gespeeld. Een unicum, mogelijk nog straffer dan onze jeugdopleiding.
geef het maar even mee.
Deket, gemakshalve de seizoenen 57-58
58-59
60-61
61-62
63-64 vergeten ?
Toen speelden nl. Fc Antwerp, Standaard Luik, Lierse SK, Standaard Luik en Standaard Luik Europees voetbal namens België !!
M.a.w. Anderlecht speelt al velen jaren Europees maar NIET onafgebroken !
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_Europese_wedstrijden_van_RSC_Anderlecht
Picasso 1
4 augustus 2017, 19:42
Deket, gemakshalve de seizoenen 57-58
58-59
60-61
61-62
63-64 vergeten ?
Toen speelden nl. Fc Antwerp, Standaard Luik, Lierse SK, Standaard Luik en Standaard Luik Europees voetbal namens België !!
M.a.w. Anderlecht speelt al velen jaren Europees maar NIET onafgebroken !
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_Europese_wedstrijden_van_RSC_Anderlecht
Wel opslaan dit bericht hč, want over een paar weken is hij het toch weer vergeten en zul je hem weer moeten posten. :smile2:
@j
4 augustus 2017, 19:46
Wel opslaan dit bericht hč, want over een paar weken is hij het vergeten en zul je die weer moeten posten. :smile2:
Tsja P1, zou zomaar kunnen:hammer:
RAUL7
4 augustus 2017, 20:12
De feiten zijn je kennelijk onwelgevallig. Propaganda is wat jij doet met een club die weinig voorstelt op het internationale voetbaltoneel. Aangezien die propaganda keer op keer met feiten volledig wordt weggevaagd rest je weinig anders dan de wel succesvolle clubs proberen naar beneden te halen met misleidende beeldvorming.
Zelfs op het gebied van jeugdopleidingen waren de feiten overduidelijk niet in het voordeel van Anderlecht ondanks jouw tomeloze inspanning in het propageren daarvan.
Maar goed, over een paar dagen ben je deze herhaalde 'nederlaag' weer vergeten en begin je weer over hetzelfde. Tot dan. ;)
geef het maar even mee.
:smile2::smile2::smile2:
Het verschil met Barcelona en Porto is dat deze twee wel echte Cups hebben gewonnen, in tegenstelling tot Anderlecht dat alleen maar een paar Aldi Cups heeft gewonnen.
Mogen meedoen in Europa is ook het enige wat Anderlecht kan, en ook niet zo'n moeilijke prestatie gezien de competitie waarin ze spelen!
Picasso 1
4 augustus 2017, 20:22
:smile2::smile2::smile2:
:lostit:
P11111
4 augustus 2017, 20:23
Blind
Op een gegeven moment langdurige blessures van De Vrij en Van Dijk en verder waren ook Kongolo en Vlaar meestal niet beschikbaar.
Had Blind in hun plaatsen dan Ard van Peppen (Roda JC), Roel Janssen (VVV-Venlo) of Ferry de Regt (Fortuna Sittard) moeten oproepen ofzo?
Sphinx
4 augustus 2017, 23:28
Wat te denken van Erik Pieters of Paul Verhaegh, heeft Van Gaal goed gebruik van gemaakt, Blind niet.
Verder vind ik het jammer dat Tete en Riedewald zich hebben laten wegpesten door Bosz, hadden ze tegen Nice goed kunnen gebruiken. Veltman is gewoon te onzeker op die positie waar ie nu speelt
P11111
5 augustus 2017, 09:00
Wat te denken van Erik Pieters of Paul Verhaegh, heeft Van Gaal goed gebruik van gemaakt, Blind niet.
Hoeveel interlands heeft Pieters onder Van Gaal dan gespeeld? Precies twee, twee keer een helft in oefenwedstrijden tijdens de Azië-trip in juni 2013 toen Oranje met een gelegenheidsselectie op pad was (zelfs spelers als Nelom, Tiendalli, Siem de Jong, Schaken en Van Wolfswinkel waren toen opgeroepen).
http://www.voetbalstats.nl/spelernedxi.php?persid=6836
Verhaegh heeft onder Van Gaal totaal 149 minuten gespeeld (93 minuten verdeeld over twee oefeninterlands en 56 minuten op het WK tegen Mexico, dus driemaal een gedeelte van een duel).
http://voetbalstats.nl/spelernedxi.php?persid=22272
Dus goed gebruik van gemaakt is ook best een beetje overdreven. Toch?! Kennelijk was Van Gaal ook niet zo gecharmeerd van Pieters en Verhaegh. Eigenlijk valt mij jouw voetbalfeitenkennis ietwat tegen. Het lijkt mij dan ook beter om voortaan hier minder onzinopmerkingen te posten, want dat gaat ten koste van de geloofwaardigheid van dit veelgelezen topic. :) Volgens mij heb jij meer verstand van tourspellen. ;)
P11111
5 augustus 2017, 10:03
Ajax
Ben het helemaal eens met hetgeen Kieft vandaag in de krant stelt. Denk dat jij je er ook wel grotendeels in kan vinden. Ik verdenk Kieft ervan dat hij afgelopen donderdag stiekem hier meegelezen heeft. :)
Kieft: 'Juist de ouderen lieten Ajax in de steek'
Voormalig Ajax-spits Wim Kieft is het niet eens met critici die vinden dat Ajax door OGC Nice in de voorronde van de Champions League werd uitgeschakeld alleen vanwege de jeugdigheid. De analist is namelijk van mening dat vooral de oudere, ervaren spelers schuldig waren aan de domper van afgelopen woensdagavond, zo schrijft hij in zijn column in De Telegraaf.
'Het waren juist de ouderen, die Ajax in de steek lieten in de ArenA met Lasse Schöne en de kleurloze backs Joël Veltman en Nick Viergever', begint Kieft, die weet dat Ajax voor een bepaalde filosofie staat. 'En dan vind ik het onbegrijpelijk dat er zo gemakkelijk afstand wordt gedaan van meer talentvolle spelers, die voetballend van toegevoegde waarde zijn zoals Kenny Tete en Jaďro Riedewald. Bij Hakim Ziyech ziet het er allemaal leuk en aardig uit en in een dominant elftal laat hij geniale dingen zien. Maar van zijn spel blijft heel weinig over als je als team niet domineert.'
Kieft blijft Ajax in Nederland wel het leukste elftal vinden om naar te kijken en roemt onder meer Justin Kluivert en Kasper Dolberg. 'Deze jonge spelers gaven in tegenstelling tot diverse ouderen wel thuis tegen Nice, hoewel ze af en toe wisselvallig presteren. Dolberg had weer een paar momenten waar de extra klasse vanaf droop en ik de potentie blijf zien dat hij het redt op het hoogste niveau', vervolgt de Amsterdammer, die daarna uitspreekt wie hij de beste man aan Ajax-zijde vindt. 'Donny van de Beek heb ik bewust niet genoemd, omdat hij voor mij boven de partijen staat. Hij maakt een geweldige ontwikkeling door en is gewoon een uitstekende speler, die bijna altijd de juiste oplossing ziet en uitvoert, kalm en goed aan de bal is en daarnaast de Ajax-branie vertegenwoordigt. Alsof hij al jaren in het eerste elftal voetbalt.'
Tenslotte verklaart Kieft dat de manier van spelen veel kracht kost en dat Ajax op dit moment wellicht fysiek nog iets minder is dan het zou moeten zijn voor de speelwijze. 'Het spel maken, met veel beweging, kost nu eenmaal veel meer energie dan negentig minuten met je kont in je eigen strafschopgebied hangen en gokken op één of twee counters. Zoals die Fransen deden. Schrijf Ajax na de onnodige uitschakeling daarom niet af voor dit seizoen.'
Bron: Ajax Showtime
Willem2
5 augustus 2017, 13:11
Ronaldo: 'Daarom wil ik terug naar Engeland' ............ http://www.telegraaf.nl/telesport/28849782/__Ronaldo___Daarom_wil_ik_terug_naar_Engeland___.h tml
Willem2
5 augustus 2017, 13:15
Miljoenenstrop voor uitgeschakeld PSV ......... http://www.telegraaf.nl/telesport/28849435/__Miljoenenstrop_voor_uitgeschakeld_PSV__.html
Er wordt gesproken over een tekort van €5 miljoen. Tja waar praten we over in het tijdperk Neymar :rolleyes:
P11111
5 augustus 2017, 13:31
Locadia kon zich niet voldoende opladen
Het is verleidelijk om hier Jürgen Locadia af te zeiken, want de aanvaller van PSV zei donderdag nogal eerlijke, onverstandige dingen, kort na de grootste Europese blamage in 44 jaar.
Kort samengevat: Locadia had het best moeilijk gevonden zich voor die wedstrijd op te laden, want Osijek was nu eenmaal geen Bayern München. Op de bank verslikte ik me even in mijn linksdraaiende humus met sojacrackers. Ik moest meteen aan mijn favoriete PSV-supporter denken, Willem, die u misschien kent van de tribuneshots op de televisie. PSV-shirtje met korte mouwen, fototoestel op de ronde buik, Kees Jansma-kapsel.
Willem was nu zeer waarschijnlijk zijn televisie uit het raam aan het gooien, met een rood hoofd en stoom uit de oren, en vervolgens zijn andere televisie, zijn complete PSV-verzameling en de rest van zijn huisraad, inclusief de koelkast, de vaatwasser en het porseleinen servies van oma. Ik zag de straten van Woensel en Nuenen voor me met allemaal kapot gesmeten televisietoestellen op de stoep.
Uit de AD-column van Sjoerd Mossou
26613
Teiresas
5 augustus 2017, 13:36
Als meneer Locadia zich zelfs niet kan opladen wanneer hij eindelijk eens de voorkeur krijgt boven de al een jaar falende De Jong, dan moet PSV daar conclusies uit trekken. Welke tegenstander het dan betreft doet dan niet eens ter zake...
P11111
5 augustus 2017, 13:38
Tsja, straks moet Locadia - als hij nog wordt opgesteld - tegen Excelsior en Heracles Almelo. Het is voor de PSV-fans te hopen dat hij zich dan wat beter kan opladen.
Een speler die zoiets uitkraamt voor de televisiecamera na een diep beschamende uitschakeling. Hoe dom kun je ze hebben...?
Teiresas
5 augustus 2017, 13:45
Ik verdenk Kieft ervan dat hij afgelopen donderdag stiekem hier meegelezen heeft. :)
Van Kieft zou me dat niet eens verbazen...
Willem2
5 augustus 2017, 17:51
https://twitter.com/PSG_inside/status/893838617692561408
John mc Snek
5 augustus 2017, 21:30
Miljoenenstrop voor uitgeschakeld PSV ......... http://www.telegraaf.nl/telesport/28849435/__Miljoenenstrop_voor_uitgeschakeld_PSV__.html
Er wordt gesproken over een tekort van €5 miljoen. Tja waar praten we over in het tijdperk Neymar :rolleyes:
Verschil is dat voor PSV 5 miljoen al een grotere aderlating is, dan voor PSG 222 miljoen ...
Verschil moet er zijn [emoji51][emoji51][emoji51]
Picasso 1
5 augustus 2017, 22:21
Verschil is dat voor PSV 5 miljoen al een grotere aderlating is, dan voor PSG 222 miljoen ...
Verschil moet er zijn [emoji51][emoji51][emoji51]
En ach ja, als een amateurclub een strop heeft van een ton waar hebben we het eigenlijk over, zie PSV met 5 miljoen.
Als het voetbal compleet genivelleerd wordt dan krijg je nooit een kampioen. :smile2:
John mc Snek
5 augustus 2017, 22:54
En ach ja, als een amateurclub een strop heeft van een ton waar hebben we het eigenlijk over, zie PSV met 5 miljoen.
Als het voetbal compleet genivelleerd wordt dan krijg je nooit een kampioen. :smile2:
Mooiste maar ook wel vreemd is nog dat de beren die zeuren over dergelijke zaken ( koopploegen etc ) bijna allemaal pro EU zijn, en waarschijnlijk te simpel zijn om te beseffen dat de huidige gang van zaken in het topvoetbal bijna geheel door de EU is veroorzaakt [emoji51][emoji51][emoji51]
Picasso 1
5 augustus 2017, 23:31
Mooiste maar ook wel vreemd is nog dat de beren die zeuren over dergelijke zaken ( koopploegen etc ) bijna allemaal pro EU zijn, en waarschijnlijk te simpel zijn om te beseffen dat de huidige gang van zaken in het topvoetbal bijna geheel door de EU is veroorzaakt [emoji51][emoji51][emoji51]
Is inderdaad tegenstrijdig wanneer je zo hecht aan 'vroeger'.
Net zoals de tegenstrijdigheid van een partij die meer vluchtelingen wil maar tegelijkertijd meer ruimte voor groen/natuur. :hammer:
Picasso 1
6 augustus 2017, 17:17
Topsport OK, dat dan nog net wel ondanks dat je wat dikbillen rond ziet lopen, tactisch allemaal vrij zwak, kluitjes pupillen voetbal met althans bij bepaalde dames een te wensen overlatende techniek.
Ik geniet van vrouwen handbal en volleybal, mooi spel en een genot om naar te kijken, aanvalslijnen en verdedigingsvormen waar ook mannen wat van kunnen leren. Bij het dames voetbal zie ik daar maar weinig van terug.
En ondertussen kijkt Big30 stiekem met geknepen billen naar de finale. :biggrin:
1 - 1 na een kwartier spelen.
Goedemorgenallemaal
6 augustus 2017, 17:35
Mooiste maar ook wel vreemd is nog dat de beren die zeuren over dergelijke zaken ( koopploegen etc ) bijna allemaal pro EU zijn, en waarschijnlijk te simpel zijn om te beseffen dat de huidige gang van zaken in het topvoetbal bijna geheel door de EU is veroorzaakt
Nee, dat ben ik niet helemaal met je eens. Als j zou zeggen gefaciliteerd, ja. Akkoord. Maar veroorzaakt? dat zijn toch echt de mensen die het doen, de eigenaren, de slaafjes, de supporters, de mensen die op de ploege af blijven komen, de aandeelhouders in sommige gevallen...\
sjongejonge2-2, kom daar eens om bij de heren...
Toulouse-Lautrec
6 augustus 2017, 18:06
http://media.nu.nl/m/m1oxclnaggwd_wd1280.jpg/voetbalsters-oranje-treffen-gastland-canada-wk-2015.jpg
Toulouse-Lautrec
6 augustus 2017, 18:12
http://media.nu.nl/m/m1oxhitakeyt_wd1280.jpg/nederland-organiseert-ek-vrouwenvoetbal-in-2017.jpg
Big30
6 augustus 2017, 18:26
En ondertussen kijkt Big30 stiekem met geknepen billen naar de finale. :biggrin:
1 - 1 na een kwartier spelen.
De eerste 5 minuten heb ik gezien maar daarna schakelde in naar de nabeschouwing van het EK wielrennen en de samenvatting vd middag sessie vd WK atletiek, ik schakelde weer in toen het 2-2 was en maakte de 3-2 voor Oranje wel live mee.
Minder saai dan dan gemiddelde eredivisie of CL wedstrijd, dat dan weer wel.
Toulouse-Lautrec
6 augustus 2017, 18:31
https://i0.wp.com/denhaagfm.nl/wp-content/uploads/2014/06/Oranje-vrouwen-wereldkampioen-WK-Hockey-2014-08.jpg
Toulouse-Lautrec
6 augustus 2017, 18:32
https://images2.persgroep.net/rcs/VmqPzt2DOrt-PRk7wtGtWEBqlQA/diocontent/109611081/_fitwidth/694/?appId=21791a8992982cd8da851550a453bd7f&quality=0.9
Willem2
6 augustus 2017, 18:55
Oranje Leeuwinnen pakken Europese titel na prachtige finale ....... http://www.ad.nl/dossier-ek-vrouwenvoetbal/oranje-leeuwinnen-pakken-europese-titel-na-prachtige-finale~ade01b6a/
Willem2
6 augustus 2017, 18:57
PSV pakt hoofdprijs met transfer Pröpper naar Brighton
PSV heeft een akkoord bereikt met Brighton & Hove Albion over de transfer van Davy Pröpper. De middenvelder, die nog een contract had tot 2020, levert PSV rond de 15 miljoen euro op. Pröpper moet nog wel tot een persoonlijk akkoord komen. ............... http://www.ad.nl/nederlands-voetbal/psv-pakt-hoofdprijs-met-transfer-propper-naar-brighton~a2718b54/
dat noemen ze een hoofdprijs pakken :rolleyes:
Toulouse-Lautrec
6 augustus 2017, 19:01
https://indebuurt.nl/content/uploads/sites/3/2017/08/anp-52472019.jpg
Picasso 1
6 augustus 2017, 19:02
Een mooie wedstrijd tussen Denemarken en Nederland. Denemarken leek me een pittige tegenstander waar je niet makkelijk van wint.
Weinig schoonheden trouwens, maar Lieke Martens ziet er wel leuk uit. (die gaat overigens dit seizoen naar Barcelona voor een jaarsalaris van 200.000 euro).
http://spelersvrouw.nl/wp-content/uploads/2015/05/Lieke-Martens.jpg
Toulouse-Lautrec
6 augustus 2017, 19:18
Danielle van de Donk
https://i.pinimg.com/originals/98/f5/bb/98f5bbd6f92da194097572726386b74b.jpg . . https://scontent.cdninstagram.com/t51.2885-15/e35/11327150_884626764944403_175569474_n.jpg?ig_cache_ key=MTAzMDY1Mjc3NTg1NTQ2ODEwMQ%3D%3D.2
P11111
6 augustus 2017, 19:30
FC Barcelona heeft met Lieke Martens een prima opvolger van Neymar aangetrokken. Voor 222 euro komt de linksbuiten over van FC Rosengĺrd. Goede deal, een win-winsituatie. MSM, wordt het nu.
En tsja...Foppe de Haan, de Europese kampioenenmaker, heeft het weer geflikt. Geweldige prestatie van de Friese knuffelopa. Meestal is een trainer net zo goed als de kwaliteit van zijn spelersmateriaal, maar deze pensionado maakte dit EK duidelijk het verschil.
Big30
6 augustus 2017, 19:40
Het was lief, leuk, gezellig, aandoenlijk, een geslaagd kinderfeestje de EK overwinning van onze Leeuwinnen. Was het topsport waar we naar keken? Misschien wel, maar ik heb het meer ervaren als een Oranje zomer carnaval vooral gevierd door jonge lieve enthousiaste meisjes en hun mamma's en pappa's.
Toulouse-Lautrec
6 augustus 2017, 19:44
ORANJE LEEUWINNEN EUROPEES KAMPIOEN !!!
https://images4.persgroep.net/rcs/RX7LB7qifvjJdclh9cKCF0YPUNA/diocontent/109733739/_crop/0/0/1580/1053/_fitwidth/694/?appId=21791a8992982cd8da851550a453bd7f&quality=0.9
Picasso 1
6 augustus 2017, 19:54
Het was lief, leuk, gezellig, aandoenlijk, een geslaagd kinderfeestje de EK overwinning van onze Leeuwinnen. Was het topsport waar we naar keken? Misschien wel, maar ik heb het meer ervaren als een Oranje zomer carnaval vooral gevierd door jonge lieve enthousiaste meisjes en hun mamma's en pappa's.
Het leeft langzamerhand steeds meer. In Spanje hadden Barcelona en Atletico Madrid al een vrouwenteam maar nu gaat Real Madrid er ook mee beginnen vanaf na dit ek (plannen hiertoe waren al aan het begin van dit jaar gemaakt):
De Spaanse redactie van Futbal AS weet te melden dat de voorzitter van Real Madrid, Florentino Perez, het groene licht heeft gegeven voor het introduceren van een vrouwenvoetbalelftal.
Wel is duidelijk dat er een behoorlijk budget zal moeten worden vrijgemaakt om een goede staf en selectie bij elkaar te kunnen krijgen. Naar schatting zal de Spaanse grootmacht een bedrag van 15 miljoen euro willen investeren om zo de concurrentie aan te gaan met FC Barcelona, die al jaren over een vrouwenelftal beschikken.
Het vrouwenvoetbal lijkt in ieder geval ook goed aan te slaan in Spanje. Wellicht dat andere clubs het voorbeeld van Real Madrid gaan volgen, zodat de competitie in de toekomst kan worden uitgebreid. Perez hoopt in ieder geval na het EK zijn vrouwelijke Galácticos publiekelijk te kunnen gaan presenteren.
http://www.vrouwenvoetbalnieuws.nl/real-madrid-gaat-vrouwenvoetbal-introduceren/
Big30
6 augustus 2017, 20:07
Vrouwen voetbal staat ook internationaal al goed op de kaart, in de VS is het heel groot, Japan en China doen ook goed mee, veel sterke Europese competities waar uiteraard minder geld omgaat dan bij de mannen maar das niet zo vreemd.
Een budget van 15 miljoen voor vrouwen voetbal is wel heel veel trouwens.
Toulouse-Lautrec
6 augustus 2017, 20:08
Utrecht verwacht duizenden fans bij gedroomde huldiging oranje leeuwinnen !!
http://www.vrouwenvoetbalnieuws.nl/wp-content/uploads/2017/07/Oranje-Parade-e1499766009565.jpg
Toulouse-Lautrec
6 augustus 2017, 20:22
Alleen oude chagrijnige en gefrustreerde mannen houden niet van het vrouwenvoetbal......
Goedemorgenallemaal
6 augustus 2017, 21:12
het rare is dat ik nu ook zure vrouwen hoor over zure mannen, maar als ik alle beelden zo bekijk van toeschouwers, dan heb ik het idee dat het de (huis?)vrouwen zijn die massaal tegen pa zeiden "ga jij maar met de kinders voetbal kijken, doe ik het huis wel even"
Weinig schoonheden trouwens, maar Lieke Martens ziet er wel leuk uit. (die gaat overigens dit seizoen naar Barcelona voor een jaarsalaris van 200.000 euro).
Mwah, ik zou die Deensn voor het overgrote deel wel een troostwip willen geven hoor. Maar dat zou overspel zijn. Ik ben de afgelopen weken een beetje stiekum een beetje verliefd geworden op een meid die absoluut geen GMA meid is, ze is niet knap, misschien wel in de top van de minst mooien van dit tournooi (gewonnen overigen door de Britse coach, met voorsprong)...
Onze rots in de branding:
Sari van Veenendaal....
Ik dacht nog even een extra lelijke foto van haar te plaatsen, maar dat lukt net, ze zijn allemaal even erg...
En toch...
GMA is fliefd :liebe2::love::liebe2::blume::annieiluvu::bloemtje ::smilie_liebe9[1]::herz::liebesschild::inlove::i_love_you_1:
weer eens wat anders dan fliefd op een dvp, al dan niet nummers uitwisselen, appen en zo...
Goedemorgenallemaal
6 augustus 2017, 21:18
Je zei het al het oversteeg de gemiddelde CL en Eredivisie wedstrijd. Kijk je naar de vermaaksfactor dan helemaal.
Bijeen EK of WK zijn het aantal aardige wedstrijden ook op 1 hand te tellen, met ruimte over. En een finale zit daar meestal niet bij.
Het is juist het nepcarnaval om een toernooi heen dat te hoge verwachtingen schept die dan niet waargemaakt kunnen worden.
Ik bedoel, wanneer winnen we weer eens een tournooi, als er GEEN "we worden kampioen"lied gemaakt is!!!
Zo zou je beter het "Oranje" van de heren een door randverschijnselen opgefokte hype kunnen noemen dan damesvoetbal in het algemeen.
Toulouse-Lautrec
6 augustus 2017, 21:24
ORANJE LEEUWINNEN EUROPEES KAMPIOEN !!!!!
http://www.ziggosporttotaal.nl/files/thumb/1536x872/thumb/1536x872/Infostrada/Football/2017/08/ambitie-oranje-reikt-verder-dan-ek-finale-46c696e12c45573d54a5fe6d31402573-c01cb9a2bde58dc5c60debcbbbef681a.jpg
Sphinx
6 augustus 2017, 21:46
Wat het topsport waar we naar keken? Wat bomt het eigenlijk: NEDERLAND IS EUROPEES KAMPIOEN!!!
Maar goed, om toch de vraag te beantwoorden:
- Ja, want er werd gevoetbald, niet gemekkerd, niet oeverloos geprotesteerd, niet veel toneelgespeeld bij overtredingen, niet gevochten na een zgn discutabele beslissing.
- Ja, want er werd door beide kanten gevoetbald om te WINNEN, zelfs door een Denemarken wat twee echte goede voetballers heeft en voor de rest 9 goede verdedigers (keeper meegerekend)
- Ja, want hoewel een bepaalde groep mensen iedere keer weer de HYPE probeert de lanceren bij de heren, maken die er vervolgens een bende van omdat ze net pech hebben met blessures, net pech hebben met de scheids, net niet door de muur van tegenstanders heen kunnen of lijden aan de net ontdekte Ziekte van Locadia. Hier werd nu eens niet gehypt, al werd er natuurlijk in het begin nog wat lacherig gedaan. Maar net zoals de handbalsters en de volleybalsters hadden de leeuwinnen een paar overwinningen nodig en iedereen wou er weer bij zijn!
Een uitsmijter van vrijdag in de discussies die we er bij badminton over hadden: het herenvoetbal is steeds meer toneelspel aan het worden, het damesvoetbal is in al zijn eenvoud nog wél topsport. Of zoals Henk en Henk zouden zeggen: "Alles draait om de eenvoud (en een wedstrijd wordt altijd nabeschouwd)"
https://www.youtube.com/watch?v=WRHAfKCll6g
Toulouse-Lautrec
6 augustus 2017, 22:03
Nederland - Denemarken (finale) EK vrouwenvoetbal
https://www.youtube.com/watch?v=abYsTW6Phvo
Big30
7 augustus 2017, 07:03
Vergeef me, maar ik kijk dus liever naar mannenvoetbal
Columnist Willem van Hanegem heeft het niet zo op vrouwenvoetbal. 'Niet iedereen hoeft toch als Frits Barend en zijn dochter altijd maar in de polonaise te lopen, toch?'
Ik wil allereerst beginnen met een welgemeende felicitatie aan de vrouwen van Oranje met de prachtige Europese titel. Ze hebben een geweldig EK achter de rug, zelfs ik kan zo zeven namen van speelsters uit mijn hoofd oplepelen. Dat er een hype rond het elftal is ontstaan, hebben ze helemaal zelf afgedwongen. Ik ben heel eerlijk, ik ben zelf niet thuisgebleven voor de wedstrijden. Maar als ik daar goed over nadenk komt dat vooral door dingen waar de speelsters geen enkele invloed op hadden.
http://www.ad.nl/nederlands-voetbal/vergeef-me-maar-ik-kijk-dus-liever-naar-mannenvoetbal~ae260cf6/
Typisch Willem!
Jack42
7 augustus 2017, 12:57
Een unicum, mogelijk nog straffer dan onze jeugdopleiding.geef het maar even mee.
http://www.psvjeugd.nl/ottencup/wedstrijden/7 :biggrin:
Teiresas
7 augustus 2017, 13:10
PSV pakt hoofdprijs met transfer Pröpper naar Brighton
PSV heeft een akkoord bereikt met Brighton & Hove Albion over de transfer van Davy Pröpper. De middenvelder, die nog een contract had tot 2020, levert PSV rond de 15 miljoen euro op. Pröpper moet nog wel tot een persoonlijk akkoord komen. ............... http://www.ad.nl/nederlands-voetbal/psv-pakt-hoofdprijs-met-transfer-propper-naar-brighton~a2718b54/
dat noemen ze een hoofdprijs pakken :rolleyes:
De transfersom vind ik nog niet eens zo heel gek, maar dat PSV verder gaat met de verkoop van zijn dragende spelers verbaast me zeer. Is uitschakeling in de EL dan zo'n financiële aderlating dat ze gaten moeten dichten?
Op basis van de huidige selectie lijkt het er op dat PSV dit jaar niet gaat meestrijden om de titel, of er moeten nog wat opmerkelijke aankopen gedaan worden.
De basisopstelling vorige week tegen Osijek met spelers als Isimat, Brenet, Hendrix, Bergwijn en Locadia wekt bij mij in ieder geval niet al te veel vertrouwen op een topseizoen.
Weg: Guardado, Moreno, Willems, Zinchenko, Siem de Jong
Bij: Luckassen, Lozano
Is Marcel Brands op vakantie of is de kas leeg? Of gaat er nog veel gebeuren?
Dat Pröpper überhaupt interesse heeft in een transfer naar een zekere degradatiekandidaat - zelfs al is het in de PL - zegt ook wel iets over zijn ambitieniveau...
Goedemorgenallemaal
7 augustus 2017, 13:21
Is Marcel Brands op vakantie of is de kas leeg? Of gaat er nog veel gebeuren?.
Ik denk gewoon de "pas op de plaats maken"periode ( oftwel "het lukt even niet") die Feyenoord over een tijdje ongetwijfeld mee maakt, die Ajax ook wel eens heeft. Buitenlandse topclubs idem... Een succesvolle period ejoudt gewoon ene keertje op en dan is het niet met een dipje van 1 seizoen gedaan. Eigenlijk niets om je druk over te maken. Ik denk dat over een jaar of twee Ajax het weer even beter doet en dan een jaar of twee drie later komt PSV weer om de hoek kijken. Misschien tussendoor NAC nog even klooien met de top..
Jack42
7 augustus 2017, 14:38
De transfersom vind ik nog niet eens zo heel gek, maar dat PSV verder gaat met de verkoop van zijn dragende spelers verbaast me zeer. Is uitschakeling in de EL dan zo'n financiële aderlating dat ze gaten moeten dichten?
Op basis van de huidige selectie lijkt het er op dat PSV dit jaar niet gaat meestrijden om de titel, of er moeten nog wat opmerkelijke aankopen gedaan worden.
De basisopstelling vorige week tegen Osijek met spelers als Isimat, Brenet, Hendrix, Bergwijn en Locadia wekt bij mij in ieder geval niet al te veel vertrouwen op een topseizoen.
Weg: Guardado, Moreno, Willems, Zinchenko, Siem de Jong
Bij: Luckassen, Lozano
Dat Pröpper überhaupt interesse heeft in een transfer naar een zekere degradatiekandidaat - zelfs al is het in de PL - zegt ook wel iets over zijn ambitieniveau...
De kas is ver leeg neem ik aan en dat Philips als hoofdsponsor is weggevallen is de grootste aderlating. Philips had er baat bij dat PSV goed presteerde/profileerde nationaal en zeker ook internationaal toen consumenten electronica nog het belangrijkste onderdeel van de firma was ipv nu medische apparatuur en pompte er daarom best veel geld in.
Het was voor Philips veel (inter)nationale reclame voor relatief weinig geld.
P11111
7 augustus 2017, 16:05
Volgens VI hier het antwoord.
PSV heeft door definitief vertrek Pröpper weer wat lucht
Davy Pröpper speelt komend seizoen in de Premier League. Promovendus Brighton & Hove Albion heeft de komst van de middenvelder van PSV helemaal afgerond. Pröpper is direct de duurste speler uit de clubhistorie van Brighton.
PSV ontvangt ruim dertien miljoen euro voor de Oranje-international, een bedrag dat via bonussen kan oplopen tot vijftien miljoen euro. Daarmee levert Pröpper ongeveer hetzelfde bedrag op dat Zenit Sint-Petersburg in januari van dit jaar voor hem wilde betalen. Destijds hield PSV een transfer echter tegen.
In die positie zat de club nu niet meer. Door het debacle tegen NK Osijek in de voorronde van de Europa League kampte PSV met een gat van vijf miljoen euro in de begroting. Het vertrek van Pröpper heeft dat gat gedicht. Bovendien heeft de club weer wat extra middelen om te investeren in de selectie. PSV zoekt nog een linksback en de roep vanuit de achterban om een linksbenige centrumverdediger, een ervaren reservedoelman en een extra middenvelder is luid.
De 25-jarige Pröpper kwam in de zomer van 2015 over van Vitesse. In zijn eerste seizoen bij PSV, dat hem binnenhaalde als vervanger voor Georginio Wijnaldum, maakte de stylist veel indruk. Vorig seizoen deelde Pröpper echter in de malaise bij PSV.
Dit seizoen werd hij door trainer Phillip Cocu genoemd als een van de nieuwe leiders van het team, maar de coach zette hem vervolgens op de bank in de thuiswedstrijd tegen Osijek. Pröpper stak zijn verbazing en onvrede over die beslissing niet onder stoelen of banken. Voor de return in Kroatië stond de Arnhemmer wel in de basis, maar hij kon het verschil niet maken.
Bron: Voetbal International
Toulouse-Lautrec
7 augustus 2017, 16:19
Vd Donk: “Viev was aan het huilen, Sarina liet ook een traantje”
https://www.youtube.com/watch?v=K2kzvVK_bVk
Picasso 1
7 augustus 2017, 16:43
Lieke Martens krijgt een facial. Heb ik ook een paar keer gehad dat een meid zo reageerde aan het eind. :biggrin: Past wel bij dat geile taaltje....:smile2:
https://www.youtube.com/watch?v=5HLQlQob9YA
P11111
7 augustus 2017, 16:59
Ik vind de selectie bij mijn club in Amsterdam op dit moment ook te smal, maar na het vertrek van Pröpper heeft PSV op dit moment voor het middenveld volgens mij alleen nog maar Van Ginkel, Hendrix en Ramselaar. In het geval van blessures en schorsingen moeten ze dan terugvallen op Rigo, Rosario of Lundqvist, drie spelers waar de gemiddelde Studio Sport-kijker nog nooit van gehoord heeft. Overigens is Aad de Mos zeer gecharmeerd van het 18-jarige talent Rigo, die hij driekwart jaar geleden een "kruising van Van Bommel, Cocu en Guardiola" noemde.
Achter doelman Zoet (Benfica schijnt interesse in hem te hebben) hebben ze in Eindhoven in Koopmans een onervaren reservekeeper. In het centrum van de verdediging hebben ze de beschikking over Isimat-Mirin, Luckassen en Schwaab en op de linksachterpositie over Brenet, dus dat is misschien kwalitatief ook wat magertjes.
Versterking en/of enkele breedteaankopen in sowieso de drie achterste linies is wel wenselijk, denk ik. Voordeel is wel dat er na de Europese afgang in het nieuwe seizoen nauwelijks officiële doordeweekse wedstrijden zullen worden gespeeld. Meer rust dus, en ook meer tijd om pijntjes en kwaaltjes te laten herstellen. En als Locadio zich wat meer kan opladen, scheelt dat wellicht ook weer wat. Lozano lijkt mij gezien zijn kwaliteiten en potentie wel een goede aanwinst.
Overmars schijnt wél op vakantie te zijn. Ook dit jaar heeft hij ruim acht weken opgenomen, van 1 juli tot 31 augustus. Misschien dat hij op de 31ste, zijn eerste werkdag na zijn verlofperiode, nog met een paniekaankoop komt...
Toulouse-Lautrec
7 augustus 2017, 17:10
Jackie Groenen
https://www.xtranews.de/wp-content/uploads/2011/10/jacki-0011.jpg
Goedemorgenallemaal
7 augustus 2017, 17:56
drie spelers waar de gemiddelde Studio Sport-kijker nog nooit van gehoord heeft..
Dat zegt niet zo heel veel. Ieder seizoen komen er wel wat verborgen pareltjes boven drijven.
Teiresas
7 augustus 2017, 18:00
Volgens VI hier het antwoord.
Door het debacle tegen NK Osijek in de voorronde van de Europa League kampte PSV met een gat van vijf miljoen euro in de begroting. Het vertrek van Pröpper heeft dat gat gedicht. Bovendien heeft de club weer wat extra middelen om te investeren in de selectie. PSV zoekt nog een linksback en de roep vanuit de achterban om een linksbenige centrumverdediger, een ervaren reservedoelman en een extra middenvelder is luid.
Dus voor 8 miljoen willen ze nog 4 spelers halen?? Inclusief de jaarsalarissen en de makelaarscourtages? Dat zal nauwelijks genoeg zijn om 4 spelers van FC Oss over te nemen vrees ik...
P11111
7 augustus 2017, 18:59
Dus voor 8 miljoen willen ze nog 4 spelers halen??
Daarvan gaat ruim 1 miljoen nog als opleidingsvergoeding en doorverkooppercentage naar Vitesse, vernam ik uit de Arnhemse pers.
http://www.gelderlander.nl/vitesse/transfer-propper-levert-vitesse-geld-op~af06fcb3/
Vitesse is direct al in actie gekomen door spits Castaignos te huren van Sporting Clube de Portugal.
Goedemorgenallemaal
7 augustus 2017, 20:09
Ze kunnen niet alleen beter voetballen, met ouwehoeren doen de dames ook niet onder voor de heren..
Toulouse-Lautrec
7 augustus 2017, 20:37
Huldiging Utrecht Oranjevrouwen
https://pbs.twimg.com/media/DGpGR-XXkAM6wVu.jpg:large
Badslippers
7 augustus 2017, 21:12
Ze kunnen niet alleen beter voetballen, met ouwehoeren doen de dames ook niet onder voor de heren..
Ik zag ook dat ze met de klauwen vol bier stonden. Dus zuipen kunnen ze.
Een of ander obscuur clubje zal er wel weer op duiken om een actie beginnen dat dit publieke zuipen toch echt niet kan.
Toulouse-Lautrec
7 augustus 2017, 21:30
Jackie Groenen en Lieke Martens
https://pbs.twimg.com/media/DDvoEFNW0AAsi0X.jpg
Big30
7 augustus 2017, 22:14
PSV barst vh talent. Het wordt nu eindelijk eens tijd dat Cocu daar ook eens wat mee gaat doen.
Aad de Mos: 'Armando Obispo is beter dan Isimat, Schwaab en De Ligt'
EINDHOVEN - Aad de Mos keek afgelopen weekend zijn ogen uit tijdens het voetbaltoernooi om de Otten Cup op De Herdgang in Eindhoven. Aan dat jeugdtoernooi deed PSV -19 mee en nam het team van Mark van Bommel het op tegen jeugdelftallen van andere Europese topclubs. PSV -19 werd tweede. "Ik zag zoveel potentie... onvoorstelbaar."
Meteen naar A-selectie'
Als voorbeeld haalt hij Armando Obispo aan. De Boxtelaar won de prijs voor beste verdediger tijdens het Otten Cuptoernooi. "Ik durf te zeggen dat Obispo beter is dan Matthijs de Ligt, beter dan Isimat en beter dan Schwaab. Je mag niet wachten met het opstellen van deze jongen, want dan mis je de trein. Ik zou Obispo meteen naar de A-selectie overhevelen. Als ik trainer was, had hij zich vanochtend om tien uur meteen mogen melden met zijn voetbalspullen."
http://www.omroepbrabant.nl/?news/268050632/Aad+de+Mos+Armando+Obispo+is+beter+dan+Isimat,+Sch waab+en+De+Ligt.aspx
PSV heeft goede zaken gedaan met de verkoop van Pröper en zal nog 2-3 gerichte aankopen doen die wat toevoegen. Eerst nog de transfer van Luuk de Jong afronden. Zijn veel betere Braziliaanse opvolger staat al klaar.
Goedemorgenallemaal
7 augustus 2017, 22:28
Een of ander obscuur clubje zal er wel weer op duiken om een actie beginnen dat dit publieke zuipen toch echt niet kan.
da kan toch ook niet? :-D
@j
7 augustus 2017, 23:16
Vd Donk: “Viev was aan het huilen, Sarina liet ook een traantje”
https://www.youtube.com/watch?v=K2kzvVK_bVk
Vd Donk, wat een plaatje :)
Goedemorgenallemaal
7 augustus 2017, 23:19
Sjongejonge, Jinek was wel een genderbevestigend giecheltutjesgedoe vanavond... Vooral Eva zelf overigens....
Toulouse-Lautrec
8 augustus 2017, 07:02
EK Vrouwenvoetbal
Spitse en Van den Berg tonen trofee aan uitzinnig Utrecht
https://www.youtube.com/watch?v=V0218dzxAqw
Goedemorgenallemaal
8 augustus 2017, 10:42
In '88 had ik na twee dagen ook zoiets van jongens leuk kunnen we weer over naar de orde van de dag. Nog even naar de Koning , bezoekje Catshuis, een lintje of twee, drie (de tijden dat een hele ploeg een lintje kreeg zijn allang voorbij), sportploeg van het jaar natuurlijk en dat is het dan.
P11111
8 augustus 2017, 13:36
Doorgaans luister ik graag naar de analyses van Aad de Mos. Niemand kan ontkennen dat de man behoorlijk wat verstand van het spelletje heeft. Maar het voetbaldier wil na een paar sherry'tjes nog wel eens iets te ver doorslaan in zijn enthousiasme over een jeugdspeler. Het is eigenlijk verstandiger om Aad voor de aanvang van de derde helft te interviewen en niet tijdens aan de bar.
Even de cijfertjes. Obispo is bijna een half jaar ouder dan De Ligt. Obispo heeft vorig seizoen voornamelijk met Onder 19 in de jeugdvoetbalcompetitie gebald. De Ligt heeft inmiddels al 25 officiële wedstrijden in Ajax 1, een sterk optreden bij de grote mannen in de finale van de Europa League, en 2 interlands met Oranje achter zijn naam staan; de wijze mannen van Bayern München (Rummenigge en Hoeneß) zien in hem zelfs de nieuwe Beckenbauer.
Er was dus een groot niveauverschil tussen de tegenstanders van Obispo en De Ligt in het afgelopen voetbaljaar. De uitspraak van Aad is op dit moment dus op z'n minst best wel gewaagd te noemen. De wedstrijd PSV Onder 19-Anderlecht Onder 19 (7-0) van zaterdag lijkt mij geen maatstaf. Laten we in het belang van het Nederlandse voetbal in ieder geval hopen dat Obispo een hele goeie gaat worden. Voor PSV nu de gelegenheid om eindelijk ook eens enkele zelfopgeleide spelers in te gaan passen. Durft de trainer dat aan?
PS deket, wat is er met het hoogste jeugdelftal van Anderlecht aan de hand?
http://ketjesclub.be/
http://rsca.be/nl/nieuws/zin-een-avontuur-bij-de-ketjesclub
Picasso 1
8 augustus 2017, 15:42
En vandaag vanaf 20.00 uur op Veronica in de Supercup van Europa de valse rat tegen de voormalige voetbalgrootmeester (die ook als trainer de goden hem goed gezind zijn).
https://as01.epimg.net/futbol/imagenes/2017/08/07/primera/1502129094_385108_1502129983_noticia_normal.jpg
Willem2
8 augustus 2017, 17:28
'Finale van de Champions League in 2020 in New York'
De finale van de Champions League wordt in 2020 wellicht voor het eerst buiten Europa gespeeld. Dat meldt de Spaanse krant Marca. New York staat voor deze primeur bovenaan de lijst van de UEFA. ............. http://www.ad.nl/champions-league-en-europa-league/finale-van-de-champions-league-in-2020-in-new-york~a685a0b4/
Picasso 1
9 augustus 2017, 14:46
De koopploeg heeft een nieuwe Europese topprijs gewonnen. Uit eerdere reacties betreffende de beste opleidingenploeg van de wereld mag het helder zijn dat dit een Top Europese Hoofdprijs (afkorting TEH) betreft. Hoewel de wedstrijd ontsierd werd door deelname van met bij elkaar gekochte ploegen waarvan iedereen weet dat ze continu de Financial Fair Play regels overtreden (zie de torenhoge schuldenlast en toch maar blijven door kopen) maar vanwege commerciele en financiële belangen de Uefa een oogje dichtknijpt terwijl zwakkere broeders wel bestraft worden, was er toch een lichtpunt en een verademing dat een jeugdspeler uit de beste opleidingenploeg van de wereld tussen al dit financieel geweld op dit Europese podium een doelpunt pakte die de wedstrijd had kunnen doen kantelen.
Het mocht echter niet zo zijn en het is dan ook weinig verrassend meer dat de ploeg in onderstaande foto de Supercup heeft gewonnen. Hala Madrid!
https://ep00.epimg.net/elpais/imagenes/2017/08/08/album/1502203954_224609_1502227902_album_normal.jpg
deket
10 augustus 2017, 13:19
Ja P1, het grappige is dat je ironisch bedoeld stukje nog waar blijkt te zijn ook.
niet alleen de goal van Anderlechtprodukt Lukaku die terug spanning bracht, maar je vergeet nog de inbreng van een ander Andeelechtprodukt Felanni, die wat meer evenwicht bracht in een wedstrijd waar eerst Manchester een hopeloze indruk gaf
onze Ajaxfan, de jeugd van paarswit trad op zonder hun stekhouders in Eindhoven.
ik kan de afmelding van Svilar btw goed begrijpen, maar heb mijn ongenoegen hiervoor al intern geuit
in het Future tornooi te Ajax gaf de -17 wel een uitstekende presentatie weg. 2-0 winst tegen Olympiakos en 1-1 tegen Barcelona.
deket
10 augustus 2017, 13:52
En betreffende dat gedoe om Neymar,'dit zijn economische wetten, voetbal is populair geworden, dat het een soort Legaballon iw geworden, vraag is wanneer die ballon ontploft en of dat dan niet in het belang van het voetbal gaat zijn.
Uiteraard vind ik die prijzen decadent en dacht in eerste instantie, Nee maar. Neymar, heb je hem?
maar die gaat zichzzlf terugverdienen. Vanaf zijn transfer op 1 augustus.(had ook een financiële reden, die dag juist ivm zijn contract, werden er al 5000 shirtjes verkocht met zijn naam a rato van 150 euro per stuk
reken dan nog de televisiewaarden voor Paris SG, de sponsordeal met Nike van 24miljoen Euro gaat verdubbeld worden, tel daar bij de verhoogde recette, CL,
wat vriendschappelijke galawedstrijden in Arabische golfstaten en andere Aziatische landen en last but not least, de reklameinkomsten.
Neymar zelf verklaarde voor de sportieve uitdaging naar PSG te gaan, onzin natuurlijk, maar ik denk wel dat hij graag eindelijk uit de schaduw van Messi wil komen
het begin van deze soap is begonnen dat de rijke Arabieren zich op hun tenen getrapt voelden, toen Barcelona van shirtsponsor veranderde, met name Japanse computergigant Rakuten ipv Qatar Airways. Dus lieten de oliesjeiks uit Qatar eens voelen over hoeveel geld ze wel beschikken
@j
10 augustus 2017, 16:16
de jeugd van paarswit trad op zonder hun stekhouders in Eindhoven.
Je vergeet iets Deket: de scheidsrechter was een thuisfluiter die verzuimde Anderlecht 4 penalties te geven en ook hadden 3 verdedigers van PSV rood moeten krijgen.
Verder was het veld slecht en stond er een enorme wind, allemaal in het voordeel van PSV.
M.a.w. Anderlecht was eigenlijk veel beter :hammer::hammer::hammer:
Toulouse-Lautrec
10 augustus 2017, 21:01
http://img.kaloo.ga/thumb?url=http%3A%2F%2Fadn.fcupdate.nl%2Flarge%2F1 07901.jpg&md5val=7233cb17394c1f5767ef347ad1f17d1b&key=dfabc4d76a2856fbf828f137e57a9156a3389d13&method=fit&size=1680x960
Oranje-vrouwen treffen Denen in eerstvolgende wedstrijd
De eerstvolgende wedstrijd van de Oranje-vrouwen wordt een reprise van de EK-finale. De kersvers Europees kampioen speelt vrijdag 15 september in de CASA Arena Horsens tegen Denemarken. Het oefenduel met de Scandinaviërs geldt als voorbereiding op de komende WK-kwalificatiereeks.
De Deense en Nederlandse voetbalbond spraken al in het voorjaar af na het EK tegen elkaar te oefenen, meldt de KNVB. Beide landen troffen elkaar het afgelopen EK in de poulefase en in de finale. Beide keren stapte Nederland als winnaar van het veld.
De kwalificatiecyclus voor het wereldkampioenschap begint voor Oranje op dinsdag 24 oktober. Dan is Noorwegen de eerste tegenstander. Nederland trof de Noren in de poulefase van het EK in eigen land.
http://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/319933/oranje-vrouwen-treffen-denen-in-eerstvolgende-wedstrijd/#
P11111
10 augustus 2017, 22:55
onze Ajaxfan, de jeugd van paarswit trad op zonder hun stekhouders in Eindhoven.
De door jou zo geprezen Hannes Delcroix speelde het toernooi gewoon mee, hoor. Tegen PSV was hij ook van de partij.
https://www.voetbalkrant.com/nl/nieuws/lees/2017-08-05/anderlecht-verloor-met-0-7-tegen-psv-op-de-otten-cup
in het Future tornooi te Ajax gaf de -17 wel een uitstekende presentatie weg. 2-0 winst tegen Olympiakos en 1-1 tegen Barcelona.
Olympiakos en Barcelona namen dit jaar niet deel aan het toernooi. Dat was in 2016.
Eindstand ABN AMRO Future Cup 2017 in Amsterdam (15, 16 en 17 april):
1. Ajax O17
2. Bayern München O17
3. JLeague Japan O17
4. Anderlecht O17
5. Benfica O17
6. Arsenal O17
7. PSG O17
8. Juventus O17
Finale: Ajax O17-Bayern München O17 2-0
Wedstrijd om 3e en 4e plaats: JLeague Japan O17-Anderlecht O17 7-0
Wedstrijd om 5e en 6e plaats: Benfica O17- Arsenal O17 4-3
Wedstrijd om 7e en 8e plaats: PSG O17-Juventus O17 1-0
P11111
11 augustus 2017, 10:02
ik kan de afmelding van Svilar btw goed begrijpen, maar heb mijn ongenoegen hiervoor al intern geuit
Ik begreep dat Svilar deze week zijn kat naar de training van Anderlecht heeft gestuurd. Een bevriende arts heeft een doktersbriefje voor hem opgesteld. De huidige derde doelman wil een vertrek forceren door eenzijdig zijn contract te verbreken.
Op bijna 18-jarige leeftijd al op deze opstandige manier reageren is best wel bijzonder te noemen. Heb de indruk dat hij onder grote invloed van zijn entourage handelt.
https://www.voetbalkrant.com/nl/nieuws/lees/2017-08-11/anderlecht-doelman-dreigt-ermee-zijn-contract-eenzijdig-op-te-zeggen
https://www.voetbalprimeur.be/nieuws/755438/van-kwaad-naar-erger-entourage-van-svilar-dreigt-anderlecht-af-.html
deket
11 augustus 2017, 12:13
Dat zijn pa Ratko hem bijstaat vind ik niet meer dan normaal, Mile moet deze maand nog 18jaar worden en Ratko kent de valkuilen wel.
elk verhaal heeft 2 kanten, vorig jaar is door het bestuur, de manager en de keeperstrainer hem beloofd dat hij dit seizoen 100% zeker 1ste keeper zou worden.
en dit omdat hij door vriend en vijand beschouwd wordt als een supertalent, beter dan Courtois op die leeftijd, die toen btw Genk kampioen maakte.
ook dan die 17jarige doelman van AC Milaan. Kijk daarvoor maar naar de wedstrijden waar Mile Anderlecht tal van prijzen bij de jeugd haalde.
het essentieel probleem, is echter dat Weiler een resultaatstrainer is, niets mis mee, maar hij gelooft niet in de jeugd.
Doumbia verhuurd aan Waregem, VanCamp aan Roda. En dan nu Sels halen, als 1ste keeper die nochtans mislukt is bij Newcastle.
let op Weiler is een intelligent man, anders haal je geen 2 universitaire diploma's met grote onderscheiding, waaronder Management.
Maar hij is ook eigenzinnig, mag Anderlecht wat mooier doen voetballen, en geeft prioriteiten aan uitgebluste spelers zoals Bruno en Capel, beiden hebben wel geen basisplaats.
let op ik blijf objectief in de mate van het mogelijke, dus het is niet omdat ik vader Ratko Svilar goed ken. Ludo Kums, de pa van Sven ken ik ook, maar indien zijn zoon, na dat jaar Udinese het niet meer kan, zal ik dit direkt beamen.
tot slot, Anderlecht heeft fel geďnvesteerd in supertalent Svilar, en vele topclubs wolde hem al 2jaar veleden aantrekken, zoals ook Real beste P1, maar zijn vader gaf altijd advies bij Anderlecht te blijven. En dan dit seizoen zo behabehandeld worden, vind ik niet kunnen
P11111
11 augustus 2017, 12:39
Het lijkt mij dat het bestuur of de manager een speler niet een basisplaats kan garanderen. De hoofdtrainer beslist.
Volgens La Derničre Heure vindt de technische staf Svilar nog niet klaar voor de positie van eerste doelman. Hij zou dat net als pa Ratko niet kunnen verkroppen en wil daarom nu Anderlecht absoluut per direct verlaten. Intussen spuwen de overige selectiespelers de keeper uit, meldt Voetbal24. De spelersgroep schaart zich achter de trainer en de ploegmaats tonen geen enkel begrip voor de opstandige jongeling.
Maar goed, deze storm in een glas water zal wel weer overwaaien. Anderlecht bestond al toen Mile daar kwam keepen en de club zal ook wel blijven voortbestaan als hij opstapt. Dus wat dat betreft hoeft deket zich geen al te grote zorgen te maken, denk ik.
Gezeur om de derde keeper, het moet niet gekker worden.
deket
11 augustus 2017, 18:19
Even de puntjes op de i.
manager Herman van Holsbeek gaf zelf toe dat oa hij Svilar verzekerde nu 1ste keeper te zijn. Dit oa in Humo en de Belgische 'krantengroepen.
daarom moest vorig seizoen Proto weg en ik citeer,:tijdens de afgelopen winter zat de Kroatische internationaal Kalenic in mijn bureau, hij wilde komen na het mislukken van Roef, maar ik zei hem dat we met Svilar al een 1ste keeper hebben.
Kalenic werd de recordaankoop van AA. Gent, inmiddels wel gekwetst.
Echter de trainer vond Svilar te jong..einde citaat
mijn mening is dat wanneer de coach iemand te jong blijft vinden, je in een vicieuze cirkel gaat draaien en dat Weiler blijkbaar nooit naar de Italiaanse kompetitie keek waar een 17jarige keeper van het jaar werd nog voor het fenomeen Buffon. Tevens dat hij de geschiedenis van het Belgische voetbal niet kent waar Courtois op even jonge leeftijd Genk kampioen maakte tijdens de playoffs
blijkbaar ontgaat bet de coach dat op talent en persoonlijkheid geen leeftijd staat.
2 jaar geleden waren er aanbiedingen van Arsenal, Chelsea, Manchester. U en City, Dorrmund, Real Madrid en Barcelona, kortom de Europese top.
Nu zou er alleen een bod van Benfica binnengekomen zijn, waarschijnlijk door de perceptie van moeilijke gast, maar dat is helemaal niet zo.
betreffende het ongenoegen van de spelers, tja slijmen is inherent. Hoeveel spelers verklaren in de media niet dat hun huidige trainrr de bedte is? Ook niet inherent aan voetbal, altijd heb je bazenkruipers.
tot slot,verschillende mensen met een Anderlechthart delen mijn standpunt.
Kan niet voor hen spreken maar mijn liefde voor paars, wit is bij deze fel verwaterd
P11111
11 augustus 2017, 18:58
mijn liefde voor paars, wit is bij deze fel verwaterd
11 augustus 2017. Historische woorden vandaag in het voetbaltopic.
Ik heb deze zin drie keer moeten lezen om er zeker van te zijn dat het er staat. :)
Big30
12 augustus 2017, 12:58
Tottenham zou bereid zijn 40M€ voor Ajax verdediger Sanchez te willen betalen, Ajax zou dan zijn contract fors willen verhogen boven het salaris plafond.
Daar kan Ajax een mooie winst opmaken, maar wie weet is ie over een jaar nog meer waard.
http://m.telegraaf.nl/article/28914932/ajax-vecht-tegen-spurs
Badslippers
12 augustus 2017, 22:59
VVV-Venlo is uitstekend begonnen aan het seizoen. De Jupiler League-kampioen versloeg Sparta.
VVV had vroeg op 1-0 moeten komen, maar vrij voor Kortsmit schampte Tissoudali de bal, waardoor Breuer kon opruimen. Aan de andere kant kopte Bolas op de lat. De 1-0 viel alsnog toen Kortsmit klungelig over een schot van Leemans dook.
Direct na rust had Thy de 2-0 op zijn schoen, maar hij raakte de kruising en in de rebound schoot Van Crooy tegen de paal. Tissoudali schoot een minuut later uit de draai wel raak. Nadat Chabot zijn tweede gele kaart had gekregen, stiftte Van Crooy nog de 3-0 binnen.
© Teletekst
Badslippers
12 augustus 2017, 23:01
VVV-Venlo is uitstekend begonnen aan het seizoen. De Jupiler League-kampioen versloeg Sparta.
VVV had vroeg op 1-0 moeten komen, maar vrij voor Kortsmit schampte Tissoudali de bal, waardoor Breuer kon opruimen. Aan de andere kant kopte Bolas op de lat. De 1-0 viel alsnog toen Kortsmit klungelig over een schot van Leemans dook.
Direct na rust had Thy de 2-0 op zijn schoen, maar hij raakte de kruising en in de rebound schoot Van Crooy tegen de paal. Tissoudali schoot een minuut later uit de draai wel raak. Nadat Chabot zijn tweede gele kaart had gekregen, stiftte Van Crooy nog de 3-0 binnen.
© Teletekst
P.s., Ajax blameert zich tegen Herácles (http://www.nu.nl/voetbal/4878479/ajax-verrassend-onderuit-bij-heracles-in-eerste-speelronde-eredivisie.html)
Sphinx
13 augustus 2017, 00:38
Grinnik, ik hoorde het Henry Schut nog denigrerend zeggen: "Groen als gras, slechts één man met ervaring, voor de 10 anderen begint het Eredivisie avontuur". Nota bene twee man op het veld met 1e en 2e Bundesliga ervaring (Unnerstall en Thy) en één zelfs met Champions League ervaring (alweer Unnerstall). Heel goed gedaan VVV. In ieder een veel beter begin dan NAC, die wel blufferige taal uitsloegen, maar door een bijna onherkenbaar Vitesse plat werden gewalsd (slechts één Chelsea huurling op het veld :angst:)
Ajax... oke, wordt het weer zo'n seizoen? Komen op 1-0, creëren wel kansen maar weer..wil.. die.. bal.. er niet in door pech, een koppige keeper uit Hasselt of andere opties die me even niet te binnen schieten. Gladon en Kuwas maken het daarna af voor de thuisploeg die een leuke start beleven. Ajax mag zich afvragen hoe ze dit rechtgebreid krijgen. Toch maar die cheque van 40 miljoen aannemen voor Sanchez, denk dat ie wel oren naar Engeland heeft omdat Tottenham wel Champions League speelt. Helaas is Barac medisch afgekeurd, dus de verdediging lijkt opnieuw een zwakke plek. Daarom des te opmerkelijker dat Mitch Dijks nog twee aardige kansen op een doelpunt kreeg.
PSV gaat denk ik Maradonna vaker uitnodigen als "fan for hire", AZ speelde helemaal niet slecht maar Lozano kan zich veel beter opladen dan Locadia en maakt ondanks een paar missers toch een doelpunt. Als PSV verloren had, hadden de kranten waarschijnlijk de kop "Voor Paal staan" gebruikt, omdat Cocu al na een half uur ontdekte dat Brenet ook last kreeg van de ziekte van Locadia en m door Kenneth Paal verving. Maar omdat die zijn taken iets beter uitvoerde, zal inmiddel "Paal en Perk stellen" wel zijn afgedrukt.
Big30
13 augustus 2017, 10:39
Misschien tussendoor NAC nog even klooien met de top..
Ik denk dat NAC dit jaar blij mag zijn dat ze erin blijven, simpel te weinig kwaliteit in het elftal. Leuk voor VVV dat ze de winst thuis pakken, Ajax stelt teleur maar Heracles uit gaan meer ploegen punten verspelen.
PSV begint heel aardig met winst op AZ, was een mooi potje voetbal onder het oog van Maradona. Maradona in de Brug en Hema in Mierlo, het kan verkeren. Lozano prima debuut, scoort 1 maal maar mist wel 2 andere grote kansen.
Toulouse-Lautrec
13 augustus 2017, 12:30
Inspirerend voetbal
De Oranjevrouwen en hun enorme succes op het EK zijn een inspiratiebron voor de nieuwe generatie.
https://www.youtube.com/watch?v=UFzrGFB8EPk
Picasso 1
13 augustus 2017, 18:25
Dat gaat Real Madrid ruimschoots overtreffen voor het einde van de transferperiode. Ik denk dat ze voor Mbappe tussen de 120 en 150 miljoen gaan betalen ....
Ook voor Mbappe lijkt PSG de hoofdprijs te gaan betalen. Mbappe zou volgens L' equipe 18 miljoen netto per jaar gaan verdienen bij PSG. De afkoopsom is 180 miljoem en daar zou Monaco geen cent in willen korten.
http://www.mundodeportivo.com/futbol/20170811/43476118359/mbappe-ha-elegido-el-psg-que-le-pagara-18-millones-netos-segun-lequipe.html
Real Madrid had trouwens al eerder aangegeven dat dit jaar niet tot aankoop van Mbappe zou worden overgegaan omdat er nog steeds gerekend wordt op huidige basisspelers,
Goedemorgenallemaal
13 augustus 2017, 21:11
Ik denk dat NAC dit jaar blij mag zijn dat ze erin blijven, simpel te weinig kwaliteit in het elftal.
Dat klopt maar er zijn meer ploegen die duidelijk te kort komen dan dat er degradatieplaatsen zijn... We blijven moed houden..
:biggrin:
Nee, dan deze wantoestanden.....
https://www.rtlnieuws.nl/nederland/davids-en-kluivert-op-bezoek-bij-dictator-mugabe
Picasso 1
14 augustus 2017, 00:12
Behalve de Europese supercup is vandaag net de Spaanse supercup gespeeld door Real Madrid maar nu tegen Barcelona in Nou Camp (op woensdag wordt de return gespeeld in Bernabeu stadion). Spectaculaire wedstrijd met mooie goals.
Eerst scoorde Real Madrid de 0-1 waarna Barcelona gelijk maakte middels een onterechte penalty en toen gebeurde er dit met een Ronaldo die nog maar 10 minuten op het veld was (als invaller):
https://www.youtube.com/watch?v=rObu7HsaKkQ
Wat een heerlijke goal. Maar die eikel trekt zijn t-shirt uit om zijn spierballen te tonen en krijgt erg dom geel. En maar twee minuten later krijgt hij een tweede geel vanwege een schwalbe en moet hij er uit. Hoe dom is dit toch allemaal na zo'n prachtige goal!
Maar met nog 10 minuten te gaan met 10 man en een Barcelona die enorm zat te drukken flikt Asensio vervolgens dit:
https://www.youtube.com/watch?v=k4Ts3l71gqU
Ook een heerlijke goal! En zo eindigde de wedstrijd 1-3 voor Real met nog de return te spelen aanstaande woensdag.
Big30
14 augustus 2017, 11:00
Dat klopt maar er zijn meer ploegen die duidelijk te kort komen dan dat er degradatieplaatsen zijn... We blijven moed houden..
:biggrin:
Nee, dan deze wantoestanden.....
https://www.rtlnieuws.nl/nederland/davids-en-kluivert-op-bezoek-bij-dictator-mugabe
Op voorhand had ik VVV als directe degradatie kandidaat gezien. Maar die zijn best aardig begonnen. Zegt allemaal nog niet zoveel natuurlijk.
Willem II, Sparta, Roda lijken degradatie kandidaten d.i. strijden denk ik om plaats 16, 17 en 18 samen met VVV.
Excelsior gaat het ook lastig krijgen dit jaar. Blijft koffiedik kijken!
Beetje vreemd verhaal van Kluivert en Davids en de benefiet wedstrijd met oud Barca spelers in een dubieus land. Lijkt me weinig animo voor. Niet zo slim.
@j
14 augustus 2017, 12:42
In Nederland gaan 2 clubs van de traditionele top3 goed van start. Landskampioen Feyenoord doet net als vorig seizoen wat het moet doen nl ondanks geen oogstrelend spel toch de punten pakken.
PSV speelde nog niet goed maar doet ook wat nodig is en sleept met veel strijd de winst over de streep, zullen zich echter nog wel moeten versterken want met deze spelers redden ze het niet. Schwaab is van het niveau Veltman dus komt veel en veel te kort voor op dit niveau, die Lozano echter komt er wel, is een goeie.
Ajax morste nu al onnodig punten en liet zien dat ze zonder de drive van Klaassen stukken minder zijn. Matthijs-Beckenbauer-De Ligt liet weer eens zien dat hij er nog lang niet is (zeker zonder Sanchez naast hem is hij kwetsbaar, mist gewoon snelheid) en van de Beek heeft ook nog niet wat Klaassen wel had vorig seizoen. Maar goed tis pas net begonnen, we gaan het zien....
In België komt Club Brugge uitstekend uit de startblokken en blijft Anderlecht nu al achter op hun rivaal (reeds 5 punten minder) ik heb het niet gezien maar ik neem aan dat de Paars Witten grof benadeeld zijn door de scheidsrechter [emoji6]
P11111
14 augustus 2017, 19:03
Wonderschoon doelpunt Bergkamp gekozen als mooiste ooit in Premier League
Het kunststuk van Dennis Bergkamp voor Arsenal in 2002 tijdens een uitwedstrijd tegen Newcastle United is bij een verkiezing van de BBC uitgeroepen tot mooiste goal ooit in de Premier League. Met een toverachtige aanname met een tegenstander in de rug speelde Bergkamp zich vijftien jaar geleden vrij in het duel op St. James' Park, om vervolgens oog-in-oog met de doelman beheerst af te ronden.
De verkiezing werd gehouden in het kader van het 25-jarig jubileum van de Premier League. De hoogste Engelse divisie bestaat dinsdag precies een kwarteeuw.
Bron: BBC
https://www.youtube.com/watch?v=IicmCu47pMo 26724 26725
Het hardnekkige gerucht gaat dat de verbijsterde Griekse verdediger Dabizas de bal nu nog aan het zoeken is.
deket
14 augustus 2017, 19:36
Neen John, maar Brugge wel bevoordeeld en daar zijn de neutrale voetballiefhebbers unaniem over.
in de pers spreekt men van een schande,en wat een afgang van de bond.
men besteedt dit seizoen een pak geld aan de videorefs. Wel bij een 1-2 stand voor Brugge, weliswaar op een diefje, tegen de gang van het spel in, maar oke, dat is inhirent aan het voetbal sluit de scheidsrechter zijn ogen voor een 100% penalty. Iederren zag het, de voetbalcommentator ging er al vanuit dat het penaltij was. Oke een menselijke fout van de scheidsrechter kan, hij floot wel al een strafschop voor Brugge, na een onnodige hensbal en weigerde Zulte langs de andere kant 2 penaltys, maar oke, ik geef die Visser het voordeel van de twijfel, maar in zulke gevallen zoals bij die laatste overduidelijke strafscopsfout dient dus de videoref,,, maar,,, deze Marchand gaf niet thuis, deed of zijn neus aan het bloeden was.
resultaat : vertekende uitslag, dus lang niet de juiste weergave van het spel en broodroof voor Zulte.
en omdat je toch over Anderlecht begonnen bent, weet jij wat een essentieel verschil in mentaliteit is?
Bij Waregem mocht een gehuurde speler van Brugge Coopman, btw oorspronkelijk van Waregem niet meedoen, van Brugge.
dus een speler waar Brugge niet meer in geloifde mocht toch niet mredoen bij Waregem omdat ze bij Brugge vreezden dat hij te gemonteerd zou zijn.
wettelijk had Brugge dit recht maar zeer onsympathieke attitude vond oa Jan Mulder op tv.
nu bij Charleroi mocht een gehuurde dpeler van Anderlecht wel meedoen in Charleroi tegen Anderlecht., deze Lukebadio, speelden zeer dterk, maar wij deden teminste niet zo flauw dan dat Club Brugge.
vorig jaar won Charleroi met 1-0 tegen ons met een goal van de gehuurde speler El Herboui, gehuurd doir Charleroi van jawel Anderlecht.
Kortom wij weten dat zulke spelers extra gemotiveerd zijn in onderlinge confrontaties, maar doen niet zo flauw als Club
@j
14 augustus 2017, 23:10
Oh gelukkig, ik was al bang dat Club bevoordeeld was ten nadele van Anderlecht :)
Willem2
15 augustus 2017, 17:51
Oud-scheidsrechter Graham Poll vindt dat Cristiano Ronaldo goed is weggekomen met vier wedstrijden schorsing voor het duwen van de scheidsrechter.
Ronaldo kreeg zondagavond in de slotfase van de Supercup-wedstrijd tegen Barcelona rood. Eerst was er geel voor het uittrekken van zijn shirt na de goal, toen nog eentje voor een schwalbe en uiteindelijk worden er vier wedstrijden schorsing aan toegevoegd omdat de Portugees de arbiter Ricardo De Burgos een duw gaf nadat die rood had getrokken. .......... http://www.msn.com/nl-nl/sport/voetbal/ex-arbiter-12-duels-voor-ronaldo/ar-AAq8BqO?li=AAazPsO&ocid=spartanntp
Picasso 1
15 augustus 2017, 18:11
Oud-scheidsrechter Graham Poll vindt dat Cristiano Ronaldo goed is weggekomen met vier wedstrijden schorsing voor het duwen van de scheidsrechter.
Ronaldo kreeg zondagavond in de slotfase van de Supercup-wedstrijd tegen Barcelona rood. Eerst was er geel voor het uittrekken van zijn shirt na de goal, toen nog eentje voor een schwalbe en uiteindelijk worden er vier wedstrijden schorsing aan toegevoegd omdat de Portugees de arbiter Ricardo De Burgos een duw gaf nadat die rood had getrokken. .......... http://www.msn.com/nl-nl/sport/voetbal/ex-arbiter-12-duels-voor-ronaldo/ar-AAq8BqO?li=AAazPsO&ocid=spartanntp
Had die baby zijn t-shirt niet uitgetrokken na zijn goal dan zou er verder niks aan de hand zijn geweest. Maar ondanks de grote toegevoegde waarde van Ronaldo voor Real Madrid lijkt het me geen verslechtering voor het team als Asensio nu de komende wedstrijden een basisplek krijgt.
P11111
15 augustus 2017, 18:44
Wie was eigenlijk op het idee gekomen om Real Madrid in blauwe tenue's te laten spelen tegen de blauw overheersende kleding van Barcelona? Jammer voor sowieso de tv-kijkers.
Het zal ongetwijfeld met andere belangen te maken hebben gehad, maar in mijn beleving is ook dit soort fratsen een slechte ontwikkeling in het voetbal. Spijtig dat de scheidsrechter ermee akkoord ging.
Picasso 1
15 augustus 2017, 18:53
Wie was eigenlijk op het idee gekomen om Real Madrid in blauwe tenue's te laten spelen tegen de blauw overheersende kleding van Barcelona? Jammer voor sowieso de tv-kijkers.
Het zal ongetwijfeld met andere belangen te maken hebben gehad, maar in mijn beleving is ook dit soort fratsen een slechte ontwikkeling in het voetbal. Spijtig dat de scheidsrechter ermee akkoord ging.
Aparte kleur voor deze nieuwe uit-tenue:
http://www.adidas.nl/dis/dw/image/v2/aagl_prd/on/demandware.static/-/Sites-adidas-products/default/dw63dfa672/zoom/B31079_01_laydown.jpg?sw=500&sfrm=jpg
Kost 69,95 euro per stuk, dat is het belang ---> http://www.adidas.nl/real-madrid-replica-derde-shirt/B31079.html?cm_mmc=AdieSEM_PLA_Google-_-GS-OPT-NL-Categories-NonBranded-_-NONBRANDED+-+Voetbal-_-PRODUCT+GROUP&cm_mmca1=NL&cm_mmca2=&71700000021948101&ds_agid=58700002241413528&gclid=EAIaIQobChMIltP-ptjZ1QIVJRbTCh3HDwizEAQYAiABEgJL_PD_BwE&gclsrc=aw.ds&dclid=CNLw8qjY2dUCFciVdwodIGwBjg
P11111
15 augustus 2017, 19:00
Kost 69,95 euro per stuk, dat is het belang.
Barça-Real wil ik het liefst zien in blaugrana tegen wit. Dat heeft iets en zo hoort het ook anno 2017 in mijn voetbalbeleving te zijn. Maar goed, ik besef dat dat een ouderwetse en weinig commerciële gedachte is.
Willem2
15 augustus 2017, 19:08
Aparte kleur voor deze nieuwe uit-tenue:
http://www.adidas.nl/dis/dw/image/v2/aagl_prd/on/demandware.static/-/Sites-adidas-products/default/dw63dfa672/zoom/B31079_01_laydown.jpg?sw=500&sfrm=jpg
Kost 69,95 euro per stuk, dat is het belang ---> http://www.adidas.nl/real-madrid-replica-derde-shirt/B31079.html?cm_mmc=AdieSEM_PLA_Google-_-GS-OPT-NL-Categories-NonBranded-_-NONBRANDED+-+Voetbal-_-PRODUCT+GROUP&cm_mmca1=NL&cm_mmca2=&71700000021948101&ds_agid=58700002241413528&gclid=EAIaIQobChMIltP-ptjZ1QIVJRbTCh3HDwizEAQYAiABEgJL_PD_BwE&gclsrc=aw.ds&dclid=CNLw8qjY2dUCFciVdwodIGwBjg
Kijk nog eens goed naar dat shirt. Het gaat toch om belangen uit het midden-oosten. Het wordt hoog tijd voor een tweede periode Reyes Catolicos (daarna kwamen de donkere middeleeuwen voor de Spanjaarden :rolleyes: )
Picasso 1
15 augustus 2017, 19:17
Barça-Real wil ik het liefst zien in blaugrana tegen wit. Dat heeft iets en zo hoort het ook anno 2017 in mijn voetbalbeleving te zijn. Maar goed, ik besef dat dat een ouderwetse en weinig commerciële gedachte is.
Yep, mee eens. Als Real thuis speelt vind ik het het mooist om te zien want dan spelen ze in het wit en dat is absoluut hun kleurembleem. Die van dit jaar vind ik echter niet zo mooi vanwege de lichtblauwe strepen bij de schouders en lichtblauwe letters van de sponsornaam.
deket
15 augustus 2017, 19:17
Het is gewoon hoererij! Clubkleuren zijn heilig. Barcelona in hun bekende, tenue tegen het klassieke wit met een beetje paars bij Real
de volgende stap wilde ik haast zeggen is Anderlecht in het roze, maar dat deden ze enkele seizoenen geleden bij uitwedstrijden.
De kritiek w1s zo erg, die truitjes verkochten raar genoeg wel vlot, dat dit amper 1 seizoen duurde. Gelukkig maar
Picasso 1
15 augustus 2017, 19:26
Kijk nog eens goed naar dat shirt. Het gaat toch om belangen uit het midden-oosten. Het wordt hoog tijd voor een tweede periode Reyes Catolicos (daarna kwamen de donkere middeleeuwen voor de Spanjaarden :rolleyes: )
Bij deze uitvergrote witte zie ik een kruis.
http://www.adidas.nl/dis/dw/image/v2/aagl_prd/on/demandware.static/-/Sites-adidas-products/default/dw9a6ca4a1/zoom/B31097_01_laydown.jpg?sw=2000&sfrm=jpg
Kijken of die blauwe ook wat groter te vinden is....
Picasso 1
15 augustus 2017, 19:43
Kijken of die blauwe ook wat groter te vinden is....
Lastig om te zien op het blauwe, want het is klein. Ook bij de witte is het lastig te zien tenzij je met je muis erg op inzoomt, maar dat was ook 15 jaar gelden. De blauwe heeft volgens mij precies dezelfde kruis.
Ik denk echter wel dat de t-shirts die in het midden oosten worden verkocht deze niet zullen hebben.
Toulouse-Lautrec
15 augustus 2017, 19:46
================================================== ================================================== ============================
Lieke Martens is genomineerd voor de titel van beste voetbalster van Europa.
================================================== ================================================== ============================
https://www.youtube.com/watch?v=Rh0frSXfF6k
Picasso 1
15 augustus 2017, 19:49
Het is gewoon hoererij! Clubkleuren zijn heilig. Barcelona in hun bekende, tenue tegen het klassieke wit met een beetje paars bij Real
de volgende stap wilde ik haast zeggen is Anderlecht in het roze, maar dat deden ze enkele seizoenen geleden bij uitwedstrijden.
De kritiek w1s zo erg, die truitjes verkochten raar genoeg wel vlot, dat dit amper 1 seizoen duurde. Gelukkig maar
Real heeft zich gedistantieerd van het paars wit om niet verward te worden met minderwaardige clubs met dezelfde kleurcombi. :biggrin:
Het is nu wit met licht blauwe strepen in plaats van paarse. Die kleur strepen op wit hebben te maken met de kleur van het uittenue dat elk jaar verschilt. In 2002 was het bijvoorbeeld donkerblauw, daarna zwart (paars kwam later en hadden ze ook ooit eerder maar is dus niet meer klassieke kleur van Real dan blauw, zwart of paars). In een ver verleden was het thuis tenue overigens volledig wit.
Hier de verschillende kleuren van de uit tenues door de jaren heen:
https://pbs.twimg.com/media/C7subFGV4AET-Iu.jpg
Zie je in onderstaande foto (2003) enig paars bijvoorbeeld?
https://ugc.kn3.net/i/origin/http://s.libertaddigital.com/fotos/galerias/evolucion-camiseta-realmadrid/2003.jpg
Zwarte strepen dus in dat jaar, omdat dat overeenkwam met het zwarte uit tenue. Wat een toppers bij elkaar trouwens op deze foto.
Maar goed, genoeg geluld over Real Madrid voordat ik verward wordt met een fanatieke deketje. :biggrin:
deket
15 augustus 2017, 23:47
Vanavond genoten van een wedstrijd op hoog niveau, oa door een snel tempo.
Hoffenheim-Liverpool 1-2. Maar niet representatief ivm wedstrijdbeeld.
kuipers floot btw degelijk.
Indien Belg Mignolet die strafschop bij een 0-0 niet tegenhield kreeg je een heel andere score.
Duitsers speelden zeer goed, had hier op het forum al geschreven dat hun jonge coach een uitstekende is, die binnenkort een topclub zal trainen.
het openingsdoelpunt van Liverpool uit vrije trap mocht er wezen. Leek wel wijlen Ludo Coeck, wijlen Wilfried Puis of Juan Lozano destijds.
Ik kijk al uit naar een eventuele Anderlecht-Liverpool in de CL. Dan ga ik ook naar ginder, nooit gexeest maar schijnbaar een van de meest sfeervolste stadions ter wereld. Hoewel dat van de Kozakkenboys?
Willem2
16 augustus 2017, 01:35
Davinson Sanchez (21) heeft persoonlijk overeenstemming bereikt met Tottenham Hotspur. De verdediger zal zijn handtekening onder een vijfjarig contract zetten, zodra Ajax en Spurs het eens zijn over de transfersom voor zijn tot 2021 lopende contract in Amsterdam.
Ajax en Tottenham Hotspur liggen echter nog mijlenver uit elkaar. ............... http://www.telegraaf.nl/telesport/28943532/__Ajacied_Sanchez_persoonlijk_rond_met_Spurs__.htm l
Goedemorgenallemaal
16 augustus 2017, 10:49
Op de radio vanmorgen, 10 uur journaal .... Over de economische groei, laatste keer dat ie zo hoog was , was in 1999, toevoeging nieuwslezer, "ook een jaar waarin Feyenoord kampioen werd"....
@j
16 augustus 2017, 11:56
Hopen dat Feyenoord de landstitel weer pakt dan :)
Big30
16 augustus 2017, 19:59
Utrecht wint thuis van Zenit, prima resultaat de 1-0 winst. Biedt perspectieven maar je moet wel uit tegen de koploper in de Russische competitie.
Benieuwd of Sánchez morgen bij Ajax zal spelen, boek lijkt me gesloten, of het nu 40 of 45 miljoen € wordt, die vertrekt.
P11111
16 augustus 2017, 20:45
Heerlijke wedstrijd in Utrecht. Ik was positief verrast door het goede en frivole spel van de FC. Een verdiende overwinning tegen de Russische koploper. Utrecht is geen moment in de problemen geweest. Vooral genoten van het uitstekende spel van rechtsback Klaiber en middenvelder Ayoub.
Wel bijzonder spijtig dat de ploeg vergat zich meer te belonen door een handvol enorme kansen onbenut te laten. Op grond van het spel en de open-kansenverhouding had er een eindstand van minimaal 3-0 op het scorebord moeten staan. Met slechts 1-0 wordt het nog een heel moeilijk karwei om de groepsfase te bereiken, denk ik.
Goedemorgenallemaal
16 augustus 2017, 21:18
Benieuwd of Sánchez morgen bij Ajax zal spelen, boek lijkt me gesloten, of het nu 40 of 45 miljoen € wordt, die vertrekt.
Astieblijft, zoutem dan nog gemotiveerd zijn?
Willem2
16 augustus 2017, 21:39
Dat is een drukmiddel van Ajax om meer geld te krijgen.
deket
16 augustus 2017, 21:50
Sanchez zal niet spelen, wil geen risico op bessure voor zijn transfer naar Tottenham.
maar ik had begrepen dat de 2 clubs er.nog niet uit waren.
anyway, groit verlies voor Ajax, zal tijd worden dat Overmars zijn geldbeurs opentrekt.
Maar ik veronderstel dat hij ook zo ene is die een theezakje voor de hele familie gebruikt.
het tegenovergestelde van Real Madrid dat ondanks schulden maar blijft kopen
Willem2
16 augustus 2017, 21:58
Volledige voorselectie Oranje: Nathan Aké (Bournemouth), Ryan Babel (Besiktas), Donny van de Beek (Ajax), Steven Berghuis (Feyenoord), Daley Blind (Manchester United), Jasper Cillessen (Barcelona), Memphis Depay (Olympique Lyon), Bas Dost (Sporting CP), Eljero Elia (Başakşehir), Marco van Ginkel (PSV), Wesley Hoedt (Lazio), Vincent Janssen (Tottenham Hotspur), Davy Klaassen (Everton), Jeremain Lens (Besiktas), Matthijs de Ligt (Ajax), Jürgen Locadia (PSV), Bruno Martins Indi (Stoke City), Robin van Persie (Fenerbahçe), Quincy Promes (Spartak Moskou), Davy Pröpper (Brighton & Hove Albion), Karim Rekik (Hertha BSC), Arjen Robben (Bayern München), Wesley Sneijder (Nice), Maarten Stekelenburg (Everton), Kevin Strootman (AS Roma), Kenny Tete (Olympique Lyon), Jens Toornstra (Feyenoord), Joël Veltman (Ajax), Tonny Vilhena (Feyenoord), Stefan de Vrij (Lazio), Georginio Wijnaldum (Liverpool) en Jeroen Zoet (PSV).
.................... http://www.telegraaf.nl/telesport/28949143/__Van_Persie_terug_bij_Oranje__.html
Big30
16 augustus 2017, 22:08
Dat is een drukmiddel van Ajax om meer geld te krijgen.
Dat lijkt me logisch, er zo veel mogelijk uithalen! Bod lag meen ik bij 40 miljoen, kan hoger.
Picasso 1
16 augustus 2017, 23:15
Had die baby zijn t-shirt niet uitgetrokken na zijn goal dan zou er verder niks aan de hand zijn geweest. Maar ondanks de grote toegevoegde waarde van Ronaldo voor Real Madrid lijkt het me geen verslechtering voor het team als Asensio nu de komende wedstrijden een basisplek krijgt.
En wat een een heerlijke goal van Asensio weer in de return van de Spaanse supercup tegen Barcelona. Wedstrijd was nog maar nauwelijks begonnen en met een totaal onvoorspelbare schot van Asensio staat het nu 1-0. Mooie wedstrijd tot dusverre.
Ronaldo zit op de tribune (de eerste van de 5 wedstrijden die hij als straf kreeg).
Picasso 1
16 augustus 2017, 23:51
En zo zag die goal er uit.
https://www.youtube.com/watch?v=ecFXyD9ATHI
Barcelona wordt weggespeeld. En nu dus de 2-0.
https://www.youtube.com/watch?v=sckjX6M7r60
Picasso 1
17 augustus 2017, 01:39
Real Madrid wint overtuigend de Spaanse Supercup door Barcelona te verslaan. Lekker begin van het jaar na vorige week ook de Europese Supercup te hebben gewonnen.
https://as01.epimg.net/futbol/imagenes/2017/08/15/primera/1502827165_026532_1502924713_noticia_normal.jpg
deket
17 augustus 2017, 01:45
En ze zullen wel weer kampioen worden, vermits Barcelona tot heden verzwakt lijkr.
en weer de CL winnen, immers ze blijven maar kopen
gaat wat eentonig worden.
kunnen we de klok niet terugdraaien naar de goede oude tijd?
Geen utopische gedachten, aangezien de ballon vroeg of laat ontploft.
geef voetbal terug aan het volk en maak er geen elitaire sport zoals bv golf van
Picasso 1
17 augustus 2017, 01:58
en weer de CL winnen, immers ze blijven maar kopen
Een Champions League winnen is niet makkelijk hoor. Zelfs al zou een club een paar miljard aan spelers kunnen besteden, de Champions League blijft een enorme opgave.
Ik denk dat het bij Real Madrid nu allemaal klopt met de juiste balans in het team en dat ze goed op elkaar ingespeeld zijn, net zoals bij het Barcelona van Guardiola van 6 jaar geleden ook alles precies goed samenviel.
P11111
17 augustus 2017, 19:28
...zal tijd worden dat Overmars zijn geldbeurs opentrekt.
Als Ajax-fan hoop ik uiteraard dat de groepsfase van de Europa League wordt gehaald, maar misschien zou het een 'goed' signaal naar de spelersbeleidsbepalers zijn als Ajax wordt uitgeschakeld door Rosenborg.
Indien je jaar in jaar uit zo onhandig met de selectiesamenstelling omgaat en je elftal steeds onvoldoende op orde hebt, zou dat eigenlijk eens keihard afgestraft moeten worden met een seizoen helemaal geen Europees voetbal.
Sánchez zit op dit moment in een hotelbar nabij de Johan Cruijff ArenA in gezelschap van mannen in een maatpak en zal ook vanavond niet binnen de lijnen te bezichtigen zijn. De kans lijkt dus zeer groot dat hij zijn laatste wedstrijd in het rood-witte shirt al heeft gespeeld. Dan gaan we het vanavond maar weer doen met Dijks, Viergever en Veltman in de achterste linie...
deket
17 augustus 2017, 22:09
Omdat naar Club Brugge kijken mij tijdsverlies lijkt tijd voor een educatief stukje didactie.
een interessant lijstje opgemerkt in de krantengroep De Standaard, het Nieuwsblad, de Gentenaar, Belang van Limburg en Gazet van Antwerpen.
hier een statistiek met naakte cijfers waar dus geen enkele discussie mogelijk is.
meeste Europese wedstrijden van alle clubs
1. BARCELONA 521 Europese wedstrijden.
2. REAL MADRID 505.
3 JUVENTUS 444
4. BAYERN MUNCHEN 441
5. ANDERLECHT 404.
laten we wel wezen, deze objectieve lijt is representatief voor de top 5 in Europa.
Verder nog
6. BENFICA 401
7.INTER MILAAN 392
8. AJAX 376
9. PORTO 366
10. AC MILAAN 362
11.LIVERPOOL 356
12.MANCHESTER U 346
13.D KIEV 344
14 PSV 338
15.CELTIC 335
16.RANGERS 311
17.VALENCIA 310
18.SPORTING LISSABON 306
19.STEAUA BOEKAREST 303
20. ATLETHICO MADRID 302.
dan oo de 21ste plaats Brugge met 299,
22ste plaats Rode Ster Belgrado 297
23 Sparta Praag met 290
24. Dynamo Zagreb met 290
25. Panathinacos 285.
zo zie je maar weer.
1. REAL MADRID ,505 EUROPESE WEDSTRIJDEN.
2. JUVENTUS 441
3. BAYERN MUNCHEN 441
Teiresas
17 augustus 2017, 22:09
Volgens de trainer moet Neres nog wat werken aan zijn verdedigende taken. Aan de bal zie ik een talentvolle, creatieve en snelle speler, die nog wel de nodige stappen moet maken. Ik zou hem, mede vanwege zijn leeftijd (net 20), zeker nog geen miskoop willen noemen....
You could have fooled me...
Big30
17 augustus 2017, 22:52
Het woord blamage is nog zacht uitgedrukt voor de wan prestatie van Ajax. Rosenborg, ik dacht benieuwd waar ze op de Uefa Club ranking staan, niet bij de eerste 150 dus.
Thuis met 0-1 verliezen van Rosenborg. Een schande en blamage.
Picasso 1
17 augustus 2017, 23:35
Omdat naar Club Brugge kijken mij tijdsverlies lijkt tijd voor een educatief stukje didactie.
een interessant lijstje opgemerkt in de krantengroep De Standaard, het Nieuwsblad, de Gentenaar, Belang van Limburg en Gazet van Antwerpen.
hier een statistiek met naakte cijfers waar dus geen enkele discussie mogelijk is.
meeste Europese wedstrijden van alle clubs
1. BARCELONA 521 Europese wedstrijden.
2. REAL MADRID 505.
3 JUVENTUS 444
4. BAYERN MUNCHEN 441
5. ANDERLECHT 404.
laten we wel wezen, deze objectieve lijt is representatief voor de top 5 in Europa.
Verder nog
6. BENFICA 401
7.INTER MILAAN 392
8. AJAX 376
9. PORTO 366
10. AC MILAAN 362
11.LIVERPOOL 356
12.MANCHESTER U 346
13.D KIEV 344
14 PSV 338
15.CELTIC 335
16.RANGERS 311
17.VALENCIA 310
18.SPORTING LISSABON 306
19.STEAUA BOEKAREST 303
20. ATLETHICO MADRID 302.
dan oo de 21ste plaats Brugge met 299,
22ste plaats Rode Ster Belgrado 297
23 Sparta Praag met 290
24. Dynamo Zagreb met 290
25. Panathinacos 285.
zo zie je maar weer.
1. REAL MADRID ,505 EUROPESE WEDSTRIJDEN.
2. JUVENTUS 441
3. BAYERN MUNCHEN 441
Deket, deze statistiek maakt het nog erger. Zoveel europese wedstrijden voor Anderlecht en dan zo weinig rendement. In de top 10 heeft enkel Anderlecht geen Europacup/Champions League gewonnen. Dan heeft nummer 14 feitelijk een bijzondere prestatie geleverd als een van de weinigen buiten de top 10 met wel een Europacup. Zo zie je maar weer...
deket
18 augustus 2017, 00:06
Vind in alle bescheidenheid, 5 Europede bekers niet slecht.
8 Europese finales plus al die van de Europese supercup ook niet.
en nu ga jij voor de 69 ste keer over die CL lullen beste P1.
wel weet jij dat bv S. Boekarest die ooit won?
zo relatief is het allemaal
@j
18 augustus 2017, 00:09
Deket, deze statistiek maakt het nog erger. Zoveel europese wedstrijden voor Anderlecht en dan zo weinig rendement. In de top 10 heeft enkel Anderlecht geen Europacup/Champions League gewonnen. Dan heeft nummer 14 feitelijk een bijzondere prestatie geleverd als een van de weinigen buiten de top 10 met wel een Europacup. Zo zie je maar weer...
De enigste Belgische club die ooit de finale vd EuropaCup 1/Champions League wist te bereiken was overigens Club Brugge, zij verloren die finale in 1978 van Liverpool.
Big30
18 augustus 2017, 00:14
Ik geloof niet dat we weer in herhaling moeten vallen. Internationaal d.i. In Europees verband telt alleen de EC1/CL winst. Anderlecht heeft zelfs daar nog nooit een finale gehaald.
Dat ze veel Europees speelden komt door de zwakke Belgische competitie.
Picasso 1
18 augustus 2017, 01:12
Vind in alle bescheidenheid, 5 Europede bekers niet slecht.
8 Europese finales plus al die van de Europese supercup ook niet.
en nu ga jij voor de 69 ste keer over die CL lullen beste P1.
Niet ik, maar jij bent degene die denigrerend praat over die Europese competities waar Anderlecht 40 jaar geleden drie prijzen in gewonnen heeft. Je hebt het steevast in zeer veel reacties over de Europese Aldi. Hierbij een greep van je eigen reacties:
https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?43784-IJsberen-en-Voetbal&p=397597&highlight=aldi#post397597
https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?43784-IJsberen-en-Voetbal&p=398081&highlight=aldi#post398081
https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?45892-IJsberen-en-Voetbal&p=419746&highlight=aldi#post419746
https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?45893-IJsberen-en-Voetbal&p=436956#post436956
https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?45893-IJsberen-en-Voetbal&p=440198#post440198
https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?43783-IJsberen-en-Voetbal&p=374955#post374955
https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?45892-IJsberen-en-Voetbal&p=428010#post428010
https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?43782-IJsberen-en-Voetbal&p=338323#post338323
https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?43784-IJsberen-en-Voetbal&p=402675#post402675
https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?43784-IJsberen-en-Voetbal&p=386141#post386141
https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?43782-IJsberen-en-Voetbal&p=333635&highlight=aldi#post333635
https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?45892-IJsberen-en-Voetbal&p=426002&highlight=aldi#post426002
https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?45892-IJsberen-en-Voetbal&p=427472#post427472
https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?43784-IJsberen-en-Voetbal&p=385880#post385880
https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?43784-IJsberen-en-Voetbal&p=389880&highlight=aldi#post389880
https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?43784-IJsberen-en-Voetbal&p=387228&highlight=aldi#post387228
https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?45893-IJsberen-en-Voetbal&p=436956&highlight=aldi#post436956
Je bent wel heel erg inconsequent door die competitie nu wel op te hemelen na eindeloos zonder stop continu die competitie de Europese Aldi te noemen.
En wat betreft de Supercups, Real Madrid heeft in een week tijd twee Supercups gewonnen. Ze zijn deze twee zomer-vermaaksprijzen bij Real ondertussen al vergeten en zullen daar niet mee pronken. De Intercontinentale Cup daar wordt wel veel waarde aan gehecht i.t.t. de zomervermaak Supercup.
deket
18 augustus 2017, 01:29
1981, speelde Anderlecht in de halve finale van Europacup1 met een indrukwekkende weg waar oa Juventus voor de bijl ging.
toen hadden we een ploeg waarmee je kan thuiskomen, centrale duo achterin Olsen, Peruzovic en misschien wel het beste middenveld ooit met de betreurde Ludo Coeck, Arie Haan, Frank Vercouteren en Juan Lozano, een topper later gekocht door Real Madrid.
in Aston Villa werd het 1-0 na een evenwichtige wedstrijd, maar die Juan Lozano viel geblesseerd uit voor de terugwedstrijd.
we drukten de Britren, toen was Aston Villa top in Engeland helemaal plat maar miste de inventiviteit van deze Lozano om het af te maken. Gevolg, het bleef 0-0, terwijl iedereen ervan uut ging dat Anderlecht de Eurooacup 1 won.
zelf getuige van die wedstrijd als arme student op de inmiddels verdwenen staanplaatsen achter de goal.
dat waren tijden!
Picasso 1
18 augustus 2017, 02:31
...dat waren tijden!
In tegenstelling tot Anderlecht won PSV in die tijden de Europacup 1!
Big30
18 augustus 2017, 07:36
In tegenstelling tot Anderlecht won PSV in die tijden de Europacup 1!
PSV speelde 2005 nog de 1/2 finale CL, 2 jaar geleden nog de 1/8 finale, en sinds de CL oprichting ook nog vaker de 1/4 finale en 1/8 finale. Anderlecht kwam in de CL 1 maal verder dan de voorronde.
Teiresas
18 augustus 2017, 11:27
Ik begin toch zwaaaare symptomen van deja vu te vertonen.
Herhaling van zetten. Herhaling op herhaling op herhaling......
Kunnen we niet eens ophouden met dat Anderlecht gezever?
Picasso 1
18 augustus 2017, 13:06
Kunnen we niet eens ophouden met dat Anderlecht gezever?
Kansloze missie.
Teiresas
18 augustus 2017, 13:12
Veel heeft Marc Netto niet geleerd van de vorige jaargang lijkt het. En misschien is dat ook wel terecht gezien de prima Europese resultaten afgelopen jaar, terwijl de achterstand op de landskampioen toch minimaal was aan het eind. Marc zal denken dat hij er weer mee weg komt. Maar nu dreigt toch serieus Europese uitschakeling (tegen een Noorse ploeg, for God sake...) dus de paniek zal vandaag wel tastbare vormen aannemen in de Arena.
En wat wil je ook: een volslagen onervaren trainer op dit niveau, die al na vier wedstrijden een enorme druk moet voelen. Een verdediging die inadequaat en slecht bezet is (zeker als Sanchez inderdaad naar de UK verhuist). Een middenveld waar Ziyech niet vooruit te branden lijkt op dit moment, Klaassen nog onvoldoende te vervangen blijkt door vdBeek (die logischerwijs wat tijd nodig lijkt te hebben) en Schöne die meer presteert met zijn mond dan met zijn voeten.
Dan laten we de miskoop van 12 miljoen (Sulejmani deja vu?) nog even buiten beschouwing.
Gisteren vond ik Younes misschien wel de beste Ajacied. Dat zegt veel, vooral over de rest van het team...
Maar ja, de nullen van het saldo passen inmiddels niet meer op het wekelijkse bankafschrift...
Na het debacle van gisteravond verwacht ik dat Ajax in het resterende deel van deze transferperiode met minimaal 2 paniekaankopen op de proppen komt. Waar vorig jaar Ziyech nog een zeer voor de hand liggende last-minute aankoop was, lijkt het dit jaar echter wat minder te voorspellen te zijn wie uit de hoge hoed getoverd gaan worden.
Wellicht heeft Peter020 nog suggesties?
Teiresas
18 augustus 2017, 13:16
Kansloze missie.
Kunnen we dan tenminste afspreken dat er wél over Anderlecht geouwehoerd mag worden, zolang het niét over (interpretaties van) de prestaties in het verleden gaat?
Big30
18 augustus 2017, 13:18
Ik geloof niet dat we weer in herhaling moeten vallen.
Dat is al 564 maal gebeurd maar klaarblijkelijk komen nuchtere cijfers en feiten niet aan bij deket ;).
Goedemorgenallemaal
18 augustus 2017, 13:39
Anderlecht gezever is een forum traditie geworden, wat je er ook van vind...
Big30
18 augustus 2017, 13:59
Toch even melden dat Anderlecht een nieuwe shirtsponsor heeft, de Aldi. Aldi was Lidl te slim af.
Picasso 1
18 augustus 2017, 14:17
In de goede tijden ging het over Ajax en PSV.
Willem2
18 augustus 2017, 14:25
Toch even melden dat Anderlecht een nieuwe shirtsponsor heeft, de Aldi. Aldi was Lidl te slim af.
Verzekeringsmaatschappij Allianz is de nieuwe shirtsponsor van landskampioen RSC Anderlecht voor de wedstrijden in de Champions League, zo maakten beide partijen vandaag bekend tijdens een persconferentie in het Constant Vanden Stockstadion. .............. http://www.hln.be/hln/nl/1307/Champions-League/article/detail/3218304/2017/07/27/Anderlecht-maakt-doelstellingen-kenbaar-en-gaat-de-Champions-League-in-met-nieuwe-shirtsponsor-en-drone.dhtml
Willem2
18 augustus 2017, 16:37
Ajax en Spurs op hoofdlijnen akkoord over Sánchez'
Volgens Britse kranten Evening Standard en The Independent zijn Ajax en Tottenham Hotspur op hoofdlijnen akkoord over Davinson Sánchez. Met de deal zou een som van rond de 45 miljoen euro zijn gemoeid. ............ http://www.ad.nl/transfer-talk/tt-begeerde-mbappe-buiten-selectie-monaco-ajax-en-spurs-op-hoofdlijnen-eruit-over-sanchez~abfaf351/
Teiresas
18 augustus 2017, 16:39
Ajax en Spurs op hoofdlijnen akkoord over Sánchez'
Volgens Britse kranten Evening Standard en The Independent zijn Ajax en Tottenham Hotspur op hoofdlijnen akkoord over Davinson Sánchez. Met de deal zou een som van rond de 45 miljoen euro zijn gemoeid. ............ http://www.ad.nl/transfer-talk/tt-begeerde-mbappe-buiten-selectie-monaco-ajax-en-spurs-op-hoofdlijnen-eruit-over-sanchez~abfaf351/
Dan heeft Marc de komende 2 weken in ieder geval wat te besteden ter versterking van zijn team...
RAUL7
18 augustus 2017, 17:13
1981, speelde Anderlecht in de halve finale van Europacup1...
En...terug naar de middeleeuwen, waar Anderlecht ooit - per ongeluk - de halve finale speelde! :smile2::smile2::smile2:
P11111
18 augustus 2017, 18:19
Wellicht heeft Peter020 nog suggesties?
Breuer, Van Peppen en Immers.
Overmars heeft deze zomer alweer bijna 100 miljoen euro verdiend voor de club, dus hij zal in december ongetwijfeld weer een forse bonusuitkering ontvangen.
deket
18 augustus 2017, 19:05
Deal done, we gaan niet meer over Anderlecht lullen tot de echte CL effectief van start zijn, je weet wel die CL waar de favoriete club van vele ijsberen hier, PSV, niet mag meedoen wegent te laag geëindigd en waar we in poule 3 zitten, terwijl de kampioen van Nederland tevreden moet zijn met bokaal 4.
zal ook zijn reden wel hebben zeker?
Even kijken'naar de EuropaLLeague, ik vind daar Ajax en Utrecht, waar de Belg Dessers komende van'NAC furore maakt, die in de Belgische kompetitie niet meekon, maar dit terzijde.
nog eens kijken, tiens zou ik op mijn 55ste dan toch een'leesbril moeten aanschaffen.?
neen weer niets, wacht ik ga bij Nedlovefkk informeren, die brave man is zo masochistisch dat hij elk jaar een seizoenskaart van de club uit Eindhoven koopt.
neen'laat maar, den Ned zit met zijn hoofd toch nog in Sarejevo waar SFL hem gek maakte met het verhaal dat je ginds deketmeiden met een hoofdknik in bed kan krijgen.
dan Google,'PSV Europa 2017. Neen dat kan niet, lees ik dit hier goed? Roemloos uitgeschakeld in de 1ste ronde door een ploegje waar ik nog nooit van heb gehoord. Even verder googlen, afkomstig een streek waar men zich nog verplaatst met paard en kar!
gekker moet' het niet worden
Sphinx
18 augustus 2017, 19:11
En wat wil je ook: een volslagen onervaren trainer op dit niveau, die al na vier wedstrijden een enorme druk moet voelen.
Een verdediging die inadequaat en slecht bezet is (zeker als Sanchez inderdaad naar de UK verhuist). Een middenveld waar Ziyech niet vooruit te branden lijkt op dit moment, Klaassen nog onvoldoende te vervangen blijkt door vdBeek (die logischerwijs wat tijd nodig lijkt te hebben) en Schöne die meer presteert met zijn mond dan met zijn voeten.
Dan laten we de miskoop van 12 miljoen (Sulejmani deja vu?) nog even buiten beschouwing.
Gisteren vond ik Younes misschien wel de beste Ajacied. Dat zegt veel, vooral over de rest van het team...
Maar ja, de nullen van het saldo passen inmiddels niet meer op het wekelijkse bankafschrift...
- Ziyech is door Keizer in een andere rol op het middenveld gezet die m niet ligt Dus om te voorkomen dat ie zichzelf moe draaft laat ie wat eerder lopen
- Doordat ie wat eerder laat lopen kunnen Vd Beek en Schöne het soms niet meer belopen. Als je Vd Beek vorig jaar zag voetballen of nu, nu staat ie meer alleen omdat hij na Schöne geen backup meer heeft.
- Het overwerkte middenveld heeft tevens het gevolg dat de voorhoede op den duur niet meer bereikt kan worden. Younes overtuigt als dribbelaar, maar hij scoort niet, Dolberg ziet zijn kans op een miljoenentransfer vervliegen nu hij uit vorm is en David Neres staat op een onbewoond eiland.
- Doordat Vd Beek en Schöne dus overwerkt zijn komt er meer druk bij de verdediging. Dat was niet erg geweest als Tete en Riedewald er nog waren geweest, als Sanchez er nog had gespeeld, of die Kroaat die werd afgekeurd, maar nu moeten Viergever, De Ligt, Dijks en Veltman het alleen doen. In de competitie zou het kunnen lukken, zolang er geen kunstgrasveld op hen wacht, maar in Europa....
Breuer, Van Peppen en Immers.
Overmars heeft deze zomer alweer bijna 100 miljoen euro verdiend voor de club, dus hij zal in december ongetwijfeld weer een forse bonusuitkering ontvangen.
Ach, over een paar weken is Ajax alleen nog met de beker en de schaal bezig, wordt Keizer als kop van Jut ontslagen en is er een beetje geld om Braafheid, Warmerdam en Botteghin alsnog aan te trekken.
@j
19 augustus 2017, 00:26
En...terug naar de middeleeuwen, waar Anderlecht ooit - per ongeluk - de halve finale speelde! :smile2::smile2::smile2:
:angryfire::teuflisch::hammer:
Teiresas
19 augustus 2017, 00:32
Sam Larsson volgens VI en AD van Heerenveen naar Feyenoord...
Feyenoord lijkt niet slecht ingekocht te hebben met Haps, St Juste, Amrabat en Larsson.
Mogelijk dat ze het verlies van Karsdorp, Kongolo, Elia en Kuijt daarmee aardig opvangen.
Big30
19 augustus 2017, 07:37
Met de transfer van Davinson Sánchez naar Tottenham Hotspur heeft Ajax het transferrecord van de eredivisie gebroken. Veertig miljoen euro stroomt er in de Amsterdamse clubkas. Met bonussen erbij zou daar nog twee miljoen bij kunnen komen.
Daarmee komt het totaal aan transferinkomsten onder technisch directeur Marc Overmars op minstens 252 miljoen euro.
176 miljoen euro in de plus
Overmars gaf sinds juli 2012, de maand waarin hij werd aangesteld door Ajax, slechts 76 miljoen euro uit aan speler
https://nos.nl/artikel/2188689-overmars-haalt-bij-ajax-in-vijf-jaar-252-miljoen-binnen.html
bocariver
19 augustus 2017, 11:03
https://nos.nl/artikel/2188689-overmars-haalt-bij-ajax-in-vijf-jaar-252-miljoen-binnen.html
This article shows that strategy of Ajax is not to win titles like in old good times with a machiavelic plan.
The plan is to make money with speculation on player transfer like Porto, Benfica, Lille or Monaco ( with more money power).
There is limit to this strategy , you can not win titles without luck and planet line straight.
The most worry about list of transfer is that only two players gave a bonus to their team : Eriksen and Alderweireld. Other players are deceiving. So, there is a problem in football school too. Now , even trainer want go to other club, Ajax become a transit club before going to next level but not top level.
Big30
20 augustus 2017, 10:35
Sterk VVV pakt ook in Enschede de volle buit: 1-2.
De formatie van Maurice Steijn klopte verrassend FC Twente in de Grolsch Veste met 1-2. Vito van Crooy zorgde voor het hoogtepunt van de avond met een sensationeel openingsdoelpunt.
25 september 1960
Het is voor het eerst sinds 25 september 1960 dat VVV met drie punten uit Enschede vertrekt. Met zes punten uit twee duels zijn de Venlonaren gedeeld koploper van de Eredivisie.
https://www.1limburg.nl/sterk-vvv-pakt-ook-enschede-de-volle-buit-1-2?context=topstory
VVV met een bescheiden begroting van iets meer dan 6 miljoen wint uit van Twente, niet meer het Twente van toen men nog veel geld had maar wel de club met nog steeds de vierde begroting in de eredivisie van zo'n 26-28 miljoen €.
Met 34-35 punten ben je waarschijnlijk veilig dus in 32 wedstrijden nog maar 8 maal winst en 4-5 maal gelijk voor VVV :tongue:! Nou ja het begin is heel goed maar de streep ligt nog ver.
Goedemorgenallemaal
20 augustus 2017, 14:53
Zou de eerste trainer vandaag al moeten opstappen?
Big30
20 augustus 2017, 21:51
Anderlecht in crisis, Legear velt ex-club met goal en assist
Anderlecht zat al diep, STVV duwde de landskampioen nog dieper door er met 2-3 te gaan winnen. Dat uitgerekend een debuterende Legear (ex-RSCA) het wapen bij uitstek bleek, maakte de nederlaag voor paars-wit alleen nog pijnlijker. STVV oogst een onverhoopte 9 op 12. Anderlecht blijft steken op vier punten.
https://m.hln.be/sport/voetbal/belgisch-voetbal/jupiler-pro-league/anderlecht-in-crisis-legear-velt-ex-club-met-goal-en-assist~ae4ea5f1/
Commentaar overbodig.
RAUL7
20 augustus 2017, 23:16
13/08/2017 Charleroi - Anderlecht 2-0
20/08/2017 Anderlecht - STVV 2-3
Commentaar overbodig.
De Brusselaars zijn zich aan het sparen voor de Champions League!
Hoofddoel dit jaar is het winnen van de "cup met de grote oren"!!! :smile2::smile2::smile2::smile2::smile2: :hammer::hammer::hammer::hammer::hammer::lostit::l ostit::lostit::lostit::lostit:
Jack42
21 augustus 2017, 16:28
https://m.hln.be/sport/voetbal/belgisch-voetbal/jupiler-pro-league/anderlecht-in-crisis-legear-velt-ex-club-met-goal-en-assist~ae4ea5f1/
Commentaar overbodig.
De Brusselaars zijn zich aan het sparen voor de Champions League!
Hoofddoel dit jaar is het winnen van de "cup met de grote oren"!!! :smile2::smile2::smile2::smile2::smile2: :hammer::hammer::hammer::hammer::hammer::lostit::l ostit::lostit::lostit::lostit:
Niet zo denigrerend over Anderlecht hé, ze hebben 40 jaar geleden ene Europacup 2 gewonnen. ;)
deket
21 augustus 2017, 17:38
Wel wat is het nu?
eerst vraagt men hier in het item te stoppen over nostalgie en Anderlecht en nu beginnen ze er zelf over in dit topic.
Het is het een of het ander he.
Het laatste voor de echte CL en playoff1 van start gaan wil ik nog wel even kwijt.
indien Weiler de voorkeur geeft aan uitgebluste spelers zoals Bruno en Sels (op mentale moeheid staat geen leeftijd) gaat het niet goed komen.
weeral een beloftevolle jongeren trekt naar Italie, Sampdoria, niet ens een tooclub.
ondertussen laat hij Hanni, een goede speler maar de rusteloosheid zelve bij 1-1 een strafschop nemen.
wel de door hem verguisde Svilar heeft norabene als keeper alle penaltys die hij nam binnengetrapt, en degene die hij tegenhield zijn niet te tellen.
maar oke de eigenzinnige coach zal het zeker beter weten.
en nu ga ik er geen woorden meer aan vuil maken
P11111
21 augustus 2017, 18:57
De dag dat het weer beter gaat met Anderlecht komt ongetwijfeld met de dag dichterbij. Na regen komt altijd weer zonneschijn. Voordeel is dat de competitie in België pas in maart begint. Dan pas moet je op je best zijn, dus op dit moment maak ik mij nog geen al te grote zorgen.
Wel zorgwekkend zijn de prestaties van het Onder 19-elftal. Onlangs al in Eindhoven en afgelopen weekend op het internationale toernooi in Heerenveen waren de resultaten wederom zwaar onder de maat. Op de eerste dag met 3-0 verloren van de junioren van sc Heerenveen. En op de tweede toernooidag een 8-0 nederlaag tegen de leeftijdsgenoten van Ajax. Wat is met dat team aan de hand, deket?
http://www.sc-heerenveen.nl/nieuws/ajax-winnaar-internationaal-jeugdtoernooi/10
deket
22 augustus 2017, 01:03
Dat moet ik wat nuanceren. Er zijn zoveel jeugdelftallen dat je door de bomen het bos niet meer ziet.
gisteren won Anderlecht -17 het prestesieuzz Suning cup in China, de organisatoriAnderlecht ierd in de halve finale verslagen en Inter Milaan in de finale. In de kwartfinale versloeg Anderlecht Keulen met 5-0. Coach r Rene Peeters werd tevens verkozen tot bedte trainer van het tornooi en Kindermans de coördinator van de jeugd verricht uitstekend werk, echter wat baat het wanneer je met een coach van het 1ste elftal zit die niet gelooft in de jeugd.
kijk hoe Doumbia nu bij Waregem speelt en Lukebakio bij Charleroi. Weiler geloofde in geen van beiden. En op Svilar kom ik niet terug, maar de tijd zal zijn ongelijk (mijn gelijk, klinkt nogal arrogant) uutwijzen wanneer hij gaat schitteren bij Benfica.
nogmaals, Resultaatstrainer zijn daar is niets mis mee, maar die blijven nu ook achterwege. De jeugd hypothikeren vind ik veel erger, ook voor zij die daar veel tijd en energie in steken