Volledige versie bekijken : IJsberen en Voetbal, Eisbären und Fußball!!!
Teiresas
22 augustus 2017, 16:15
Ajax heeft Maximilian Wöber van Rapid Wien overgenomen. Naar verluidt betalen de Amsterdammers 7,5 miljoen euro voor de 19-jarige Oostenrijkse verdediger.
Wöber,die nog geen interlands speelde, tekent een meerjarig contract als hij de medische keuring doorstaat.
bron: TT 22/8/17
Ken 'm niet. Maar met zo'n prijskaartje voor een negentienjarige moet het wel een groot talent zijn.
Centrum van Ajax' verdediging dus gemiddeld 18,5 jaar oud...
@Peter020: Wat vind je er van?
Willem2
22 augustus 2017, 16:34
@Teiresas
Ze hadden beter Botteghin kunnen kopen :)
Die zal wel te duur zijn voor zijn 29jaar.
Teiresas
22 augustus 2017, 16:44
@Teiresas
Voor Ajax zeker niet te duur, maar waarschijnlijk wél te oud.
Bij Ajax moet je bij voorkeur nog speelgerechtigd zijn voor de A1 (of Onder-19 zoals dat tegenwoordig heet).
@j
22 augustus 2017, 16:46
@Teiresas
Of 'n type Heitinga-Westerman, altijd goed in de kleedkamer :)
P11111
22 augustus 2017, 17:18
Ajax heeft Maximilian Wöber van Rapid Wien overgenomen.
Ken 'm niet. Maar met zo'n prijskaartje voor een negentienjarige moet het wel een groot talent zijn.
Centrum van Ajax' verdediging dus gemiddeld 18,5 jaar oud...
@Peter020: Wat vind je er van?
Ik ken hem tot nu toe alleen van naam, sinds de eerste interesse eerder dit jaar. In de eerste plaats is het inderdaad natuurlijk geen verrassing dat hij nog geen 20 is. Past dus precies in de doelgroep van het gevoerde spelersbeleid.
Volgens de kennersgeluiden vanuit het Alpenland (waaronder die van geboren Rotterdammer Frenkie Schinkels) een talentvolle, 1 meter 88 lange en kopsterke linksvoetige centrumverdediger, die over veel duelkracht beschikt en een goede inspeelpass heeft. Dus kennelijk van het type echte verdediger. Over zijn (start)snelheid en of hij goed met ruimte in zijn rug kan spelen heb ik nog niets kunnen vinden.
Vandaag is Maxi meteen voor het eerst geselecteerd voor de Oostenrijkse nationale ploeg. Hij zal dus opgevallen zijn.
http://www.oefb.at/moritz-bauer-und-maximilian-woeber-news27120
Als we in de basisploeg maar zo snel mogelijk verlost worden van de huidige backs Dijks en Veltman ben ik al tevreden. Hopelijk kan de nieuwe Colombiaan Orejuela (naar verluidt en volgens de beelden een type moderne back) snel aansluiten, een goed niveau halen en de positie van rechtsachter innemen; alles beter dan Veltman op die plek, denk ik maar. Nu nog een linksachter en een linksbuiten (directe versterkingen) en, al dan niet voor de breedte, een achterste middenvelder. Dan ziet het er al een stuk hoopvoller uit, denk ik. Overmars heeft nog 9 dagen te gaan. Maar of er na Wöber nog iemand wordt aangetrokken, moeten we maar afwachten.
deket
22 augustus 2017, 19:24
Verneem dat België Nederland met 5-0 verslagen heeft in het hockey.
Heb zo een vermoedenndat we een gelijkaardige uutslag kunnen krijgen op het volgende WK voetbal te Rusland, volgend jaar.
onder voorbehoud dat Nederland zich kan plaatsen uiteraard, wat geen sinecure zal zijn.
P11111
22 augustus 2017, 19:47
Heb zo een vermoedenndat we een gelijkaardige uutslag kunnen krijgen op het volgende WK voetbal te Rusland, volgend jaar.
Het zou wel eens tijd worden dat België eindelijk eens op een eindtoernooi gaat presteren. Zowel het WK in Brazilië als het EK in Frankrijk was een grote teleurstelling. De ploeg was veel minder goed dan in eigen land werd ingeschat.
Daarbij wisten de Rode Duivels vorig jaar in november zelfs niet van een gelegenheidselftal van Oranje (talrijke afwezigen) te winnen, dus grootspraak vooraf is ongepast. Eerst op het veld laten zien, dan pas babbels.
Willem2
23 augustus 2017, 10:52
De woorden van de Ajax-directie galmen nog na. ’De transfermarkt is wat ons betreft dicht voor uitgaande transfers. Er wordt niemand meer verkocht’, klonk het na de overstap van Davinson Sanchez naar Tottenham Hotspur. Maar de Ajax-leiding wordt op de proef gesteld door AS Monaco, dat ver wil gaan voor Kasper Dolberg. ............ http://www.telegraaf.nl/telesport/29000840/__Megabod_AS_Monaco_op_Dolberg__.html
Willem2
23 augustus 2017, 11:36
Sjaak Swart baarde afgelopen maandag opzien tijdens het Voetballer van het Jaar-gala. Mister Ajax pakte de microfoon toen presentator Humberto Tan vroeg wie het 'Hand in Hand' wilden inzetten voor Feyenoord, dat als kampioen op het podium stond. Het zingen van de oud-aanvaller werd door veel mensen gewaardeerd, maar niet iedereen kon begrip opbrengen voor de actie............. http://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/320625/swart-zingt-hand-in-hand-weg-met-de-haat-en-nijd/#
Big30
23 augustus 2017, 19:05
Vijftig miljoen voor een negentien jarige spits uit Denemarken die als enig wapenfeit een zeer behoorlijk seizoen bij Ajax met wat goede optredens in de EL kan overleggen.
Toch is het marktconform. Prima aanwinst voor Ajax, Siem de Jong.
RAUL7
24 augustus 2017, 00:54
Hebt gij ook vernomen wat België tegen Spanje heeft gedaan?
onder voorbehoud dat Nederland zich kan plaatsen uiteraard, wat geen sinecure zal zijn.
Eens kijken wat de gouden generatie van België gaat doen? Het zal gene vette zijn! Net zoals Anderlecht in de Champions League! :smile2::smile2::smile2:
deket
24 augustus 2017, 01:03
Eerst zien, dan praten (of schrijven in dit geval)
RAUL7
24 augustus 2017, 01:06
:gruebel::gruebel::gruebel:
deket
24 augustus 2017, 01:11
De pouleindeling is nu volledig. In poule 1 zitten alleen kampioenen van een groot land, maar het valt op dat in poule 2 er moeilijkere zitten.
bv, ik vind Manchester City of Dortmund zwaarder dan Benfica.
in poule 3, zit de kampioen van België. In poule 4 zitten een aantal onaantrekkelijke ploegen.behalve 1, de kampioen van Nederland. Ik hoop van harte dat we deze gaan loten
iets na 18h weten we meer.
laplagne
24 augustus 2017, 06:54
Belangrijk om te vermelden is dat in pot 3 ook topclubs als Liverpool, AS Roma, Napoli en de Spurts zitten. Denk daarom dat ze vandaag in Rotterdam ook Anderlecht hopen. Dat hallen de Rotterdammers tenminste zes punten en beker je Europees in elk geval zeker verder.
Picasso 1
24 augustus 2017, 07:16
Vijftig miljoen voor een negentien jarige spits uit Denemarken die als enig wapenfeit een zeer behoorlijk seizoen bij Ajax met wat goede optredens in de EL kan overleggen.
Toch is het marktconform. Prima aanwinst voor Ajax, Siem de Jong.
Vijftig miljoen voor deze speler? Waar gaat het toch heen met het voetbal? Willem, zeg jij er eens wat van. Dit kan toch niet?
P11111
24 augustus 2017, 10:29
Ervan uitgaande dat Nederland niet wint in Frankrijk kan het zich normaal gesproken alleen nog plaatsen als het in de eerstvolgende twee wedstrijden tegen Frankrijk (uit) en Bulgarije (thuis) minimaal evenveel punten behaalt als Zweden in hun komende uitduels tegen Bulgarije en Wit-Rusland. En bij voorkeur een punt meer, omdat met het oog op Zweden-Luxemburg ook het doelsaldo dan nog een beslissende rol kan gaan spelen (bij mijn weten gaat in de WK-kwalificatie doelsaldo boven onderling resultaat).
Tsja, een veel beter Oranje vergat in Zweden te winnen (onder meer een nauwelijks te missen kans voor Klaassen en de onterecht afgekeurde treffer van invaller Dost) en een blamage in Bulgarije en een onverwachte nederlaag van Frankrijk in Zweden verder, maakt dat je opeens in de huidige moeilijke positie zit. Inderdaad geen sinecure.
Anders moeten we maar weer voor België gaan supporteren en hopen dat ze het veel beter gaan doen dan op het EK.
Goedemorgenallemaal
24 augustus 2017, 11:13
Anders moeten we maar weer voor België gaan supporteren en hopen dat ze het veel beter gaan doen dan op het EK.
Dat nooit.
Willem2
24 augustus 2017, 12:13
Vijftig miljoen voor deze speler? Waar gaat het toch heen met het voetbal? Willem, zeg jij er eens wat van. Dit kan toch niet?
Ja totaal absurd.
Er is geen bedrijfstak waarin zoiets normaal is.
RAUL7
24 augustus 2017, 12:18
Red Lions met de voetjes op de grond gezet door Spanje en niet als groepswinnaar naar halve finale EK (http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170823_03031346)
Oranje laat geen spaander heel van Oostenrijk en springt alsnog over de Red Lions naar groepswinst (http://www.hln.be/hln/nl/1304/Hockey/article/detail/3239993/2017/08/23/Oranje-laat-geen-spaander-heel-van-Oostenrijk-en-springt-alsnog-over-de-Red-Lions-naar-groepswinst.dhtml)
Red Lions = België!
Picasso 1
24 augustus 2017, 12:21
Ja totaal absurd.
Er is geen bedrijfstak waarin zoiets normaal is.
Jawel, zie de kunstwereld. Prijzen van 300 miljoen zijn daar niet vreemd.
Voor Willem is bijvoorbeeld meer uitgegeven dan aan Neymar:
https://www.google.nl/amp/s/www.nrc.nl/nieuws/2016/02/20/willem-de-kooning-is-grootste-kunstdeal-ooit-1590665-a578518/amp
Willem2
24 augustus 2017, 12:27
https://www.google.nl/amp/s/www.nrc.nl/nieuws/2016/02/20/willem-de-kooning-is-grootste-kunstdeal-ooit-1590665-a578518/amp
Dat is een appel en een peer met elkaar vergelijken. Ook in de kunstwereld is dat niet normaal, zeker in die wereld wordt alles nagemaakt.
Terugkomend op de voetbalwereld met een voorbeeld van Dembele van Dortmund die kennelijk naar Barcelona zal gaan voor 150miljoen.
Is er 1 bedrijf in de wereld die voor een manager zoiets op tafel legt ? Iemand die nog geeneens 3jaar profvoetbal speelt ?
Teiresas
24 augustus 2017, 12:28
Maar dan heb je ook een echte Picasso...
Picasso 1
24 augustus 2017, 12:39
Maar dan heb je ook een echte Picasso...
Hahahaha. Maar Willem is nog duurder...
Dat is een appel en een peer met elkaar vergelijken. Ook in de kunstwereld is dat niet normaal, zeker in die wereld wordt alles nagemaakt.
Terugkomend op de voetbalwereld met een voorbeeld van Dembele van Dortmund die kennelijk naar Barcelona zal gaan voor 150miljoen.
Is er 1 bedrijf in de wereld die voor een manager zoiets op tafel legt ? Iemand die nog geeneens 3jaar profvoetbal speelt ?
In elk geval zijn de salarissen/inkomens van de duurste CEO's ook niet mis (de duurste voetballers komen hier bij lange na niet aan):
1. Patrick Soon-Shiong, NantKwest: $147.6m
Patrick who? The little-known South Africa-born surgeon made headlines this week after it emerged he would receive $132.2m worth of stock options and $15m in restricted stock from NantKwest, the equally unknown biotech company he floated in 2015.
2. Joe Kiani, Masimo Corporation: $119m
Iranian-American Kiani founded Masimo, a medical technology company, back in 1989. According to the company's website, 'Mr. Kiani believes in turning yesterday's impossibilities into tomorrow's possibilities and challenging the status quo to move it forward,' - whatever that means.
3. Michael Fries, Liberty Global: $111.9m (2014)
A 30-year veteran of the cable industry, Fries runs Liberty global, the massive parent company of Virgin Media.
4. Sir Martin Sorrell, WPP: £70.4m ($103m)
By far Britain’s best-paid boss, Sir Martin Sorrell is set to receive what’s thought to be the second-highest remuneration package for a FTSE 100 director ever. Yesterday the WPP founder hit back at his critics, saying ‘I'm not embarrassed about the growth of the company from two people in one room in Lincoln's Inn Fields in 1985 to 190,000 people in 112 countries and a leadership position in our industry.’
5. Sundar Pichai, Google: $100.5m
The man handed the reins of Google (now a subsidiary of new parent company Alphabet) can’t say he’s not been given a fittingly high reward. As well as the $100.5m compensation package he was given for 2015, Sundar Pichai (pictured) has been handed $199m worth of shares that will vest over the next three years.
6. Paul Taubman, PJT Partners: $75.4m
A Wall Street deal-maker, Taubman doesn't even have his own Wikipedia, but could restrospectively end up being 2015's highest-paid CEO if he meets ambitious targets to triple his investment firm's size.
7. Mario Gabelli, Gamco: $75m
There aren’t that many finance bosses in the CEO pay top tier but asset management entrepreneur Mario Gabelli makes the cut. He founded Gamco in 1977 and is now a major philanthropist.
8. Gregory Maffei, Liberty Media and Liberty Interactive: $73.8m (2014)
With a smaller salary than his colleague Michael Fries (above), Maffei is responsible for running the other components of John Malone’s Liberty empire.
9. Mark McLaughlin, Palo Alto Networks: $66.6m
McLaughlin probably won't be the last exec to make big bucks from cyber security. He was previously CEO of Verisign.
10. David Hamamoto, Northstar Realty Finance: $60.3m (2014)
A former Goldman Sachser, Hamamoto’s Northstar is an asset management firm focused on real estate.
http://www.managementtoday.co.uk/10-highest-paid-ceos-world/article/1393322
P11111
24 augustus 2017, 16:40
Tsja voetbal kijken in een club, snap dat niet, er is zoveel moois te zien en dan ga je voetbal kijken :hammer:
Maar goed, een vriend van me is ook zo'n type: verstokte vrijgezel, nog inwonend bij z'n tachtigjarige moeder en nog nooit sex gehad buiten een club, ik denk zelfs dat hij buiten die club nog nooit een blote vrouw Life heeft mogen aanschouwen. Je zou dus zeggen: leef je uit met de dames in de club, maar nee meneer gaat voetbal op TV zitten kijken omdat hij hier dan op het forum de popi jopi uit kan hangen in de voetbaltopic pffffff
Wie voldoet aan deze beschrijving? W2, B30, Picasso, Sjek42, deket of Teiresas?
Of is het misschien een perfecte zelfomschrijving van de auteur van het bericht? Die kans acht ik groter. :)
Je vriend zou maar openlijk zo kleinerend over je schrijven...
Picasso 1
24 augustus 2017, 18:13
De pouleindeling is nu volledig. In poule 1 zitten alleen kampioenen van een groot land, maar het valt op dat in poule 2 er moeilijkere zitten.
bv, ik vind Manchester City of Dortmund zwaarder dan Benfica.
in poule 3, zit de kampioen van België. In poule 4 zitten een aantal onaantrekkelijke ploegen.behalve 1, de kampioen van Nederland. Ik hoop van harte dat we deze gaan loten
iets na 18h weten we meer.
De Uefa gala inclusief loting wordt nu live uitgezonden op Eurosport.
Picasso 1
24 augustus 2017, 18:39
Ai ai ai Anderlecht. In de groep met Bayern München en PSG. Dus wordt weer de Aldi....hoewel we moeten nog zien wie de 4de team wordt.
John mc Snek
24 augustus 2017, 19:09
Lieke Martens uitgeroepen tot de beste voetbalster van Europa
http://www.telegraaf.nl/e/29021309
Van CR7 was de uitverkiezing als beste speler zo duidelijk dat het niet eens het vermelden waard is, hij was in de CL in het afgelopen seizoen " without equal".
Maar goed , weer een mooie internationale voetbalprijs voor NL die net als de vorige van de dames komt, de eerstvolgende mogelijke voetbalprijs zal die op het WK voor dames over twee jaar zijn [emoji51][emoji51]
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Picasso 1
24 augustus 2017, 19:23
Lieke Martens uitgeroepen tot de beste voetbalster van Europa
http://www.telegraaf.nl/e/29021309
Van CR7 was de uitverkiezing als beste speler zo duidelijk dat het niet eens het vermelden waard is, hij was in de CL in het afgelopen seizoen " without equal".
Maar goed , weer een mooie internationale voetbalprijs voor NL die net als de vorige van de dames komt, de eerstvolgende mogelijke voetbalprijs zal die op het WK voor dames over twee jaar zijn [emoji51][emoji51]
Twee maanden geleden was Lieke Martens nog een compleet onbekende, en daar staat ze nu op het podium samen met Ronaldo als beste voetballers van het jaar. En eerder naast o.a. Messi en Buffon voor de genomineerden. Het kan hard gaan wanneer je een hoofdprijs wint, a dream come true voor deze meid.
deket
24 augustus 2017, 19:33
En het 4de team is Celtic. Wel haalbaar.
echter Bayern Munchen en ParisSG zijn weliswaar mooie affiches maar loodzwaar. Beiden ploegen hebben van de CL winnen hun hoofddoel gemaakt.
voor Feyenoord zal het ook moeilijk zijn, zij zitten ook in een niet gemakkelijke groep.
Poule A en G zijn wel haalbaar.
John mc Snek
24 augustus 2017, 19:34
Twee maanden geleden was Lieke Martens nog een compleet onbekende, en daar staat ze nu op het podium samen met Ronaldo als beste voetballers van het jaar. En eerder naast o.a. Messi en Buffon voor de genomineerden. Het kan hard gaan wanneer je een hoofdprijs wint, a dream come true voor deze meid.
Het was ( voor zover ik me kan herinneren ) de eerste keer dat ik juichte en blij was voor iemand die voor fc Barcelona uitkomt [emoji51]
Overigens vind ik dat Anderlecht beter heeft geloot dan Feyenoord , twee supermooie tegenstanders ontvangen en een goede kans om derde te worden, Feyenoord de minst aansprekende ploeg uit pot 1 en daar nog twee tegenstanders bij die ze niet zullen verslaan en niet echt aanspreken ( als je ze vergelijkt met Barca, Real, Bayern en Psg dan) , al hoop ik dat ik ongelijk krijg ...
P11111
24 augustus 2017, 20:01
26821
26822
deket
24 augustus 2017, 23:30
Zwarte dag voor het Nederlands voetbal en ik zeg dit echt zonder leedvermaak. Zie immers liever een Nederlandse ploeg spelen dan een ergens van de Russische deelstaten.
Dit heb ik wel met de prestatie vannClub Brugge, maar deze kon je incalculeren.
Utrecht kan met opgeheven hoofd het Europees voetbal vrrlaten.
bij Ajax kan de uitschakeling het bestuur misschien wakker gaan schudden, om een ervaren iemand aan te werven.
betreffende de loting CL, lijkt voor Anderlecht het zeer moeilijk. Loodzware groep,
difficult but not impossibel
Picasso 1
25 augustus 2017, 00:06
betreffende de loting CL, lijkt voor Anderlecht het zeer moeilijk. Loodzware groep,
difficult but not impossibel
Bij de loting gaf de presentator de volgende toelichting toen het briefje van Anderlecht aan de beurt was:
"Anderlecht, club that reached two times the semifinals.....(pauze)..........but that was in the eighties" :biggrin:
Willem2
25 augustus 2017, 11:29
Onzin. Ronaldo mag blij zijn. Hij deed poes lief tegen haar.
John mc Snek
25 augustus 2017, 12:06
Ronaldo dolt Lieke Martens
http://www.telegraaf.nl/e/29029954
Picasso 1
25 augustus 2017, 12:33
Ronaldo dolt Lieke Martens
http://www.telegraaf.nl/e/29029954
Ze is nog erg nederig en excuseert zich inzake het noemen van Ronaldinho als haar favoriet. Eigenlijk had ze met een brede smile moeten terug dollen: "en ik denk dat als hij jouw leeftijd zou hebben gehad hij vandaag hier naast mij zou hebben gestaan in plaats van jij'. :biggrin: Zou haar onsterfelijk hebben gemaakt.
deket
25 augustus 2017, 12:42
Wat overkomt een supporter van Club Brugge wanneer hij een vlieg inslikt?
dan beschikt hij over meer verstand in zijn maag dan in zijn hoofd.
wat een beschamende prestatie gisteren weer?
zo wint een voetbalploeg uit een bejaardenhuis nog wel tegen Brugge!
John mc Snek
25 augustus 2017, 12:53
Ze is nog erg nederig en excuseert zich inzake het noemen van Ronaldinho als haar favoriet. Eigenlijk had ze met een brede smile moeten terug dollen: "en ik denk dat als hij jouw leeftijd zou hebben gehad hij vandaag hier naast mij zou hebben gestaan in plaats van jij'. :biggrin: Zou haar onsterfelijk hebben gemaakt.
Ja ze zal in de setting die ze niet gewend is en dus super spannend , te nerveus zijn geweest om in te zien dat het om een grap ging ( je ziet Cr7 vanaf het begin al lachen ).
Maar super sympathieke en bescheiden meid , een assertieve meid uit de randstad had hem wellicht wel subtiel gecounterd en dan was het inderdaad een legendarisch filmpje geworden ... [emoji51]
Wel leuk dat hij ziet dat zijn grap een beetje misloopt en haar dan meteen weer gerust wil stellen
@j
25 augustus 2017, 12:54
Wat overkomt een supporter van Club Brugge wanneer hij een vlieg inslikt?
dan beschikt hij over meer verstand in zijn maag dan in zijn hoofd.
wat een beschamende prestatie gisteren weer?
zo wint een voetbalploeg uit een bejaardenhuis nog wel tegen Brugge!
Brugge? Is dat die ploeg die in de Belgische Aldi League na 4 wedstrijden al 8 punten voorsprong heeft op Paars Wit ?? :hammer:
Picasso 1
25 augustus 2017, 13:58
Ja ze zal in de setting die ze niet gewend is en dus super spannend , te nerveus zijn geweest om in te zien dat het om een grap ging ( je ziet Cr7 vanaf het begin al lachen ).
Maar super sympathieke en bescheiden meid , een assertieve meid uit de randstad had hem wellicht wel subtiel gecounterd en dan was het inderdaad een legendarisch filmpje geworden ... [emoji51]
Wel leuk dat hij ziet dat zijn grap een beetje misloopt en haar dan meteen weer gerust wil stellen
Dat maakte haar juist leuk hoe ze reageerde.
Een gehaaide meid zou weliswaar Ronaldo een beetje voor lul hebben gezet maar eigenlijk minder sympathiek zijn overgekomen.
John mc Snek
25 augustus 2017, 14:15
Dat maakte haar juist leuk hoe ze reageerde.
Een gehaaide meid zou weliswaar Ronaldo een beetje voor lul hebben gezet maar eigenlijk minder sympathiek zijn overgekomen.
Als je inderdaad een kwal als Vd Sar of Veltman ziet met totaal misplaatste arrogantie en /of zonder enige vorm van zelfreflectie, is het mooi om te zien hoe zon bescheiden timide meid zonder enige maniertjes haast schattig reageert.
Of moet ik je post aldus lezen dat je haar met alle liefde en plezier graag een keer zou stengelen ? ( ik en wellicht Cr7 ook wel denk ik) [emoji51][emoji51][emoji51]
P11111
25 augustus 2017, 16:23
'Grappig' dat voetbalgrootheid John mc Snek op een zeer minachtende manier meervoudig Champions League-winnaar en Europees keeper van het jaar Van der Sar neerzet.
Over misplaatste arrogantie en zelfreflectie gesproken...
Teiresas
25 augustus 2017, 16:51
Theo van Duivenbode stapt per direct uit RvC Ajax
Theo van Duivenbode is per direct uit de Raad van Commissarissen van Ajax gestapt
Oud-voetballer Van Duivenbode (73) werd op 14 juni 2012 tijdens een Buitengewone Algemene Vergadering van Aandeelhouders (BAVA) benoemd.
“De heer van Duivenbode kan zich onvoldoende vinden in de manier waarop wij, en dan bedoel ik de RvC en de directie, de laatste periode zijn omgegaan met de voetbaltechnische en zakelijke belangen van Ajax", aldus RvC-voorzitter Leo van Wijk. "Om die reden heeft hij de keuze gemaakt om te stoppen. Dat betreuren wij, maar wij respecteren zijn beslissing."
"Mede namens de overige RvC-leden wil ik hem bedanken voor zijn bijdrage gedurende de afgelopen jaren. Gelukkig blijft hij actief betrokken bij de club, onder meer vanwege zijn rol als voorzitter van Lucky Ajax. Voor de vrijgekomen positie binnen de RvC is het ons doel om zo snel mogelijk een nieuwe kandidaat voor te dragen.”
Rosenborg
Het nieuws over het vertrek van Van Duivenbode komt een dag na de smadelijke uitschakeling van Ajax door Rosenborg in de laatste voorronde van de Europa League. Directeur spelersbeleid Marc Overmars slaagde er niet in de selectie van zijn club op tijd op orde te hebben na het vertrek van spelers als Davy Klaassen, Bertrand Traoré en Davinson Sánchez, Kenny Tete en Jairo Riedewald.
Bron: Telegraaf
Ik ben dus blijkbaar niet de enige die zich verbaast over het tranferbeleid van Ajax...
John mc Snek
25 augustus 2017, 17:21
'Grappig' dat voetbalgrootheid John mc Snek op een zeer minachtende manier meervoudig Champions League-winnaar en Europees keeper van het jaar Van der Sar neerzet.
Heb je het filmpje op fox gezien ?
Het gaat om zijn rol als bestuurder, dat hij goed kon keepen staat buiten kijf, als bestuurder maakt hij de incompetente indruk die ik weergaf...
Wat heeft zijn gebrek aan zelfreflectie als bestuurder er in godsnaam mee te maken , of hij ooit de beste keeper was?
Van Basten was de beste voetballer maar als trainer een ongeleid projectiel met een totaal gebrek aan enig inzicht in hoe met mensen en kritiek om te gaan ( laatste had ie tijdens zijn carrière nooit gehad , beetje hetzelfde probleem als Vd Sar die ook niet gewend is om met zon knakenteam te moeten spelen).
overigens op Ajax showtime vele supporters die geschokt waren door zijn houding en het een belediging voor de eigen aanhang vonden .
Maar als je 250 miljoen op de bank hebt staan en dan met backs Veltman en Dijks ( beiden van nac niveau ) moet aantreden, ben je dan volgens jou geen incompetente knakworst als eindverantwoordelijke ?
En dan nog op het arrogante af praatjes hebben ook, dat was het wat de Ajax fans tegen de borst stuitte...
Ps sta je nog steeds achter de keuze voor Marcel Keizer ?[emoji51]
Teiresas
25 augustus 2017, 18:17
Ik heb helemaal niets tegen vd Sar, maar ook ik vond hij dat tijdens het korte interview met Fox buitengewoon pedant, arrogant en betweterig optrad. Niet alleen zijn antwoorden, maar zijn hele houding en lichaamstaal. Gooide het op individuele fouten van spelers die Ajax de kop gekost hebben, terwijl de belangrijkste oorzaak mij toch lijkt te liggen in transferbeleid en keuze voor onervaren trainer. Er staat gewoon (net als vorig jaar) nog geen uitgebalnceerd kwalitatief elftal. Zaken waar hij mede-verantwoordelijk voor is.
P11111
25 augustus 2017, 19:32
Ik heb helemaal niets tegen vd Sar, maar ook ik vond hij dat tijdens het korte interview met Fox buitengewoon pedant, arrogant en betweterig optrad. Niet alleen zijn antwoorden, maar zijn hele houding en lichaamstaal.
Helemaal mee eens. Kort na zo'n pijnlijke afgang en vol in de emotie wil het nog wel eens gebeuren dat iemand zich onhandig uit. Ook ik was gisteravond nogal geïrriteerd na het optreden van Van der Sar voor de camera van FOX Sports. Zo'n houdinkie keur ik beslist af en eigenlijk mag hem dat in zijn (directie)functie helemaal niet overkomen. Maar om dan vanuit je Ajax-hekel hier meteen twee zich meestal fatsoenlijk opstellende Ajacieden denigrerend als kwal neer te zetten is nogal makkelijk. Dat was mijn ergernis en die wilde ik hier graag even, ook op een pedante manier ;), uiten. Niets meer, niets minder. Voor de camera van de NOS was het optreden van Van der Sar overigens wel goedgemanierd. En zo hoort het ook.
Hoe ik op dit moment over de technische leiding en het spelerswanbeleid van mijn favoriete club denk, is waarschijnlijk wel bekend. Ik ben uitermate ontevreden over het herhaaldelijke gepruts van enkele onbekwame verantwoordelijken.
De trainer wil ik pas beoordelen als hij over een langere periode met een Ajax-waardigere spelersgroep heeft gewerkt. Het is te simpel om hem nu al af te rekenen op de wanprestaties van enkele spelers die niet in de selectie thuishoren. Je zult als trainer maar Europa in moeten met Veltman en Dijks op de backs... Wel was zijn laatste wissel gisteren ongelukkig, want Ajax speelde in de tweede helft tot de omzetting (erg) goed en overtuigend en had het toen moeten afmaken (twee enorme mogelijkheden op de 1-3).
Gewoonlijk sta ik na een nederlaag van Ajax altijd op met een katerig gevoel ("gaat dat ooit nog over?" :)), maar deze keer niet. Zoals ik onlangs al aangaf, is het goed dat het wanbeleid op deze manier is afgestraft. Het enige wat mij nu rest is hopen op betere tijden en veel meer wijsheid bij de clubleiders. Dat Ajax in het tijdperk dat het Europese topvoetbal een speeltje is van een aantal rijke mensen, een opleidingsclub is die steeds weer zijn beste spelers verkoopt is duidelijk. Daar hebben de fans mee te leven. Ben wel benieuwd of er tot de 31ste nog paniekaankopen worden gedaan. Ik ga het maar afwachten. Intussen wacht Venlo.
deket
25 augustus 2017, 21:31
En Venlo speelt op kop in Nederland.
Boy 69 loopt al weken zo euforisch rond dat hij zelfs zijn stamclub niet meer bezoekt
Boy69
25 augustus 2017, 21:43
En Venlo speelt op kop in Nederland.
Boy 69 loopt al weken zo euforisch rond dat hij zelfs zijn stamclub niet meer bezoekt
Gaat momenteel erg lekker met mijn clubje.
Hopelijk houden ze het nog even vol, maar denk dat de realiteit ze snel zal inhalen.
Alle punten die we in de zak hebben, hoeven we straks niet meer te halen.
Dat ik al maanden niet meer in LR geweest ben, heeft uiteraard niets te maken met voetbal, daar zijn andere redenen voor.
Binnenkort zal ik er wel eens een kijkje gaan nemen, alhoewel SS uitstekend bevalt
RAUL7
25 augustus 2017, 23:32
"Anderlecht, club that reached two times the semifinals.....(pauze)..........but that was in the eighties" :biggrin:
And it will never happen again...:smile2::smile2::smile2::smile2::smile2:
P11111
26 augustus 2017, 10:53
...terwijl de belangrijkste oorzaak mij toch lijkt te liggen in transferbeleid...
Sjoerd Mossou verwoordt het vandaag treffend in zijn column. "Inspelen op het vertrek van spelers is niet nodig. Want we hebben een geweldige jeugdopleiding. Spelers uit de Eredivisie aantrekken? Nee, die zijn niet goed genoeg. Investeren in de noodzakelijke routine? Ook niet, dat is te duur en te ingewikkeld. Ajax, steenrijk maar op dit moment toch armoedig."
RAUL7
26 augustus 2017, 15:29
Voetbal Inside aflevering 5 | 25-08-2017
Gaat vooral over het huidige beleid van Ajax!
https://www.youtube.com/watch?v=fhEz3E0s2l0&t=50s
@j
27 augustus 2017, 08:32
PSV heef na 2 kampioenschappen afgelopen jaar de titel aan Feyenoord moeten laten maar in de toekomst komt dat allemaal wel goed, de jeugd doet het niet slecht momenteel.
FT | Ajax O19 - PSV O19 (0-5)
De wedstrijd tussen Ajax en PSV begon uitermate traag, waarbij de Amsterdammers veelvuldig de bal speelden en PSV op de counter loerde. Een fout van Ter Heide leidde de slachtpartij van de Eindhovenaren in. Piroe profiteerde van een te korte terugspeelbal en tikte de bal binnen.
De tweede tegengoal werd eveneens ingeleid door een blunder aan Ajax' zijde. Na een misverstand tussen Bakker en Lang kwam de bal bij Aboukhlal, die feilloos binnen schoot: 0-2. Voor rust werd het zelfs 0-3, toen Piroe zijn tweede van de wedstrijd binnen schoot.
Na rust veranderde er vrijwel niets aan het spelbeeld en ging PSV vrolijk door met scoren. Mauro rolde in zijn eentje de defensie van Ajax op, kwam naar binnen en schoot mooi raak in de korte hoek. Ten slotte bleek de tweede treffer van Aboukhlal de laatste van de middag en was de slachting compleet: 0-5.
In de zeventigste minuut kreeg Boy Kemper zelfs nog een rode kaart en moest Ajax de wedstrijd verder spelen met tien man. PSV vond het echter wel welletjes en wist het duel op halve kracht uit te spelen zonder daarbij nog extra doelpunten te maken.
Doelpunten:
0-1 Piroe (19')
0-2 Aboukhlal (32')
0-3 Piroe (41')
0-4 Mauro (52')
0-5 Aboukhlal (59')
Big30
27 augustus 2017, 10:35
PSV mag momenteel als het gaat om de jeugd niet klagen, Kenneth Paal staat klaar om links achter Willems te doen vergeten, al wil men op die positie een Braziliaan van HSV huren. Deze Jongen staat ook klaar en er loopt nog meer talent rond. Het is aan Cocu eindelijk deze talenten in te gaan passen.
PSV’s ‘supertalent’ Nikolai Laursen is terug: ‘Ik ben klaar als Cocu me nodig heeft’
HELMOND - Nikolai Laursen, onthou die naam. Na bijna een jaar blessureleed is de 19-jarige Deen terug. En hoe. In z’n eentje schoot hij vrijdagavond Jong PSV naar de 2-1 winst tegen Helmond Sport. Maar hij wil meer.
Ruim twee jaar geleden betaalde PSV 1 miljoen euro voor de toen 17-jarige Laursen. Zijn status als supertalent maakte hij tot nu toe nooit echt waar.
http://www.omroepbrabant.nl/?news/2686731153/PSV%E2%80%99s+%E2%80%98supertalent%E2%80%99+Nikola i+Laursen+is+terug+%E2%80%98Ik+ben+klaar+als+Cocu+ me+nodig+heeft%E2%80%99.aspx
Ajax uit tegen VVV, normaal mag dat geen probleem zijn, nu ben ik benieuwd of VVV weer kan stunten. Twente met een historisch slechte start, als dat nog maar goed komt, denk het wel degradatie met het budget van Twente zou een schande zijn.
PSV thuis tegen Roda en Feijenoord thuis tegen WII mag geen probleem zijn.
Anderlecht uit tegen Gent moet ik nog zien winnen maar goed door die maffe PO's daar zegt de competitie eigenlijk heel weinig.
RAUL7
27 augustus 2017, 18:04
Opnieuw zilver! Red Lions laten zich de kaas van het brood eten in Nederland, Oranje wint het EK
(http://www.hln.be/hln/nl/1304/Hockey/article/detail/3243259/2017/08/27/Opnieuw-zilver-Red-Lions-laten-zich-de-kaas-van-het-brood-eten-in-Nederland-Oranje-wint-het-EK.dhtml)
bocariver
27 augustus 2017, 20:59
Today, PSG bought Mbappe to Monaco for 180 M€ ( officially, it is a loan for financial fair play reason).
Qatar garantee payment next year at end of loan whatever happened.
After being ridiculous last year by incompetency after end of Ibrahimovic era, PSG lost tittle against Monaco, was ridiculous in remontada of 6-1 in Barcelona.
Worse , Qatar was ban by other Arabic Middle East region and border are closed.
So like in middle age, Qatar throw money out of their wall to disguss their opponents , to show that they never surrender.
Football is perfect for this policy.
PSG made a contract to Antero Henrique to find competency, then they take advantage of arrogance of Barca with this low cost 222 M€ contract line. Now, they buy (rent) the most exciting prospect in front of Real Madrid.
This time, PSG is ready to win champion's league, only 2 players missed but they will be there next spring.
Deket will see some real football in autumn.
Big30
27 augustus 2017, 23:07
Een opmerkelijke en onverwachte transfer.
Shane Kluivert (9) maakt overstap van Paris Saint-Germain naar FC Barcelona
Shane Kluivert, de negenjarige zoon van Patrick Kluivert, verruilt Paris Saint-Germain per direct voor de jeugdopleiding van FC Barcelona. Dat meldt de Catalaanse sportkrant El Mundo Deportivo vandaag.
http://www.ad.nl/offside/shane-kluivert-9-maakt-overstap-van-paris-saint-germain-naar-fc-barcelona~ae34bc0e/
Aldi Cup winnaar Anderlecht in grote crisis. Na het gelijke spel tegen Gent bedraagt de achterstand op de souvereine koplopers Brugge en Charleroi inmiddels 10 punten.
satanic surfer
28 augustus 2017, 11:33
valt wel mee B30, gezien het idiote PO-systeem is die achterstand nog nietszeggend...Schijnt wel weer intriest qua level geweest te zijn wat paarswit op de mat legde..Ach, is allemaal nog maar voorspel...Heuglijk om vast te stellen dat stamnummer1 z´n start niet mist en zowaar het spektakel verzorgt...Antwaaarep!
P11111
28 augustus 2017, 19:35
Ajax toch naar Champions League
https://nos.nl/artikel/2190245-ajax-vrouwen-naar-champions-league.html
Sphinx
28 augustus 2017, 23:03
valt wel mee B30, gezien het idiote PO-systeem is die achterstand nog nietszeggend...
deze racebeer herinnert zich nog het jaar dat Standard na een paar wedstrijden al Ron Jans ontsloeg, het hele seizoen bleef kwakkelen en toch nog de playoffs haalden, waar ze nog bijna kampioen werden ook. De trainer die Jans verving mocht daarna ondanks kritiek aanblijven, en werd net als Jans voor hem na een paar mislukte wedstrijden in het volgende seizoen alsnog op de keien gezet. Heerlijk logisch toch die Duchatelet, net zo voorspelbaar als zijn gekke collega's bij Cardiff en Newcastle
Willem2
30 augustus 2017, 15:05
Keane: "Van Nistelrooy een miljard waard" .............. http://www.msn.com/nl-nl/sport/voetbal/keane-van-nistelrooy-een-miljard-waard/ar-AAqWRWG?ocid=spartanntp
Badslippers
31 augustus 2017, 21:27
Wat een kansloze prutsers in dat Nederlands elftal. Nog niet 1x de achterlijn gehaald. Verregend brandhout vat nog sneller vlam dan dit uitgebluste elftal. De Fransen mogen zich ook schamen dat het nog geen 4-0 staat. Een groot foutenfestijn van die lamlendige overbetaalde oranje sukkels.
Picasso 1
31 augustus 2017, 22:29
Wat een goal de tweede van Frankrijk. Tweede geel voor Strootman overigens onterecht. Verder ontbreek het dit Nederlands elftal simpelweg aan kwaliteit i.t.t bij dit Frans elftal.
En nu de derde, maar was sowieso al beslist.
forgetskinnyletsgetfatty
31 augustus 2017, 22:35
Tweede geel voor Strootman overigens onterecht.
Die Griezmann had na 17 minuten al niet meer op het veld mogen staan. ;)
Badslippers
31 augustus 2017, 22:42
De Fransen mogen zich ook schamen dat het nog geen 4-0 staat.
Maar even op mezelf reageren. De Fransen hebben zich in de tweede helft hersteld en overklasten dit uiterst belabberd spelende Nederlands elftal. Volkomen ongeschikt om naar welk toernooi dan ook deel te nemen. Goed dat ons deze ellende en het daarbij behorende lallende lompenproletariaat t.z.t. bespaard blijven.
berwick
31 augustus 2017, 22:43
Alleen nog maar even de laatste 3 wedstrijdjes winnen, en we spelen waarschijnlijk in de play offs.
phoenix
31 augustus 2017, 22:46
ik zou iedereen bij de knvb naar husi sturen ...en gewoon dickie zijn werk laten doen, doelstelling wk 2030, is dick al over de 80 kan ie makkelijk...ja ik bedoel wk voor senioren dan he...voor der est kunnen we goed sparren tegen luxemburg en malta en misschien wel tegen ijsland...
bocariver
31 augustus 2017, 23:41
France 16
Sweden 13
Bulgaria 12
Neverland 10
Bélarus 5
Luxembourg 4
Still 3 matches.
Strijker
31 augustus 2017, 23:54
Denk dat de spelers van het NL 11-Tal de komende zomer weer vroeg op vakantie kunnen.
We kunnen in punten nog gelijk komen met Zweden maar dan is in eerste instantie het doelsaldo doorslaggevend.
Nederland staat nu op + 3
Zweden staat nu op +7
Nederland moet nog tegen Bulgarije, Wit-Rusland en Zweden.
Zweden moet nog tegen Wit-Rusland, Luxenburg en Nederland.
Wij moeten eerst nog maar even zien te winnen van Bulgarije.
En Zweden moet niet met al te grote cijfers van Luxenburg winnen.
Het resultaat zou namelijk nog wel eens kunnen gaan zijn dat wij met 4 of 5 doelpunten verschil moeten gaan winnen van Zweden.
Dat laatste zie ik persoonlijk niet gebeuren.
satanic surfer
1 september 2017, 00:15
Een an sich logische uitslag in Frankrijk...Het wordt wel erg lastig voor de oranjebloezen die wederom van geluk mogen spreken dat Zweden puntenloos bleef vanavond...Alles kan nog! Hoop doet leven zeg maar...Voorts komt Oranje nog goed weg, Luxemburg won immers van Wit-Rusland, tengevolge lijkt de 4é plek in de groep een zekerheidje en zijn beide laatstgenoemde landen uitgeschakeld!
Voorts een even logische uitslag in Bellege waar de lokale bakkers en de ietwat kierewiete treinconducteur van Gibraltar er 9 om de oren kregen...Kwalificatie bijna een feit want Griekenland en Bosnie-H lieten punten liggen...Logo zeg maar!
Willem2
1 september 2017, 00:19
Advocaat schrikt van Oranje: Op alle vlakken de mindere ploeg
Bondscoach Dick Advocaat schrok vanavond van Oranje, dat keihard onderuit ging tegen Frankrijk (4-0). Wel benadrukte hij dat de Fransen simpelweg een maatje te groot waren. ............ https://www.ad.nl/dossier-oranje/advocaat-schrikt-van-oranje-op-alle-vlakken-de-mindere-ploeg~a52066f8/
deket
1 september 2017, 00:28
Strijker, beetje rekenen, indien Nederland (weliswaar in de voor Oranje meest optimistische hypothese) zou winnen met bv 2-0 tegen Zweden impliceert dit -2 voor Zweden en +2voor Nederland dus doelpunten saldo van 4 positief.
maar laat ze eerst maar winnen van Bulgarije. Namelijk door dezz overwinning van de zigeuners tegen de geelblauwen uit het Scandinavisch noorden, beschikt Nederland nog over een waterkansje om 2de te worden. Momenteel zijn ze 4de, met 2 dwergstaten achter hen en ik krijg een dejavu van 2 jaar terug, toen ze zo identiek eindigden en niet naar het EK mochten.
deze avond stelde ik af op Nederland 3, NOS, omdat ik ervan uitging dat er in de wedstrijd van de Belgen toch geen Spanning zou komen, wat ook bleek, einduitslag 9-0 voor België.
Echter in Frankrijk bleek het ook niet spannend, verre van. Op elk gebied werd Nederland overklast en weggespeeld
en begin nu niet over die 2de geel van een bleke Strooman te lullen en je vasthangen op een drogreden, de realiteit is dat het er nooit inzat.
en nu komen Big30, Peter 020 en andere Tereisas over de finales van het WK voorheen etc, wel men verwijt mij hier dat ik in het verleden leef, dus beren, de tijd van JC is voorbij! Die van Marco van Basten, Dennis Bergkamp en Ruud Gullit ook.
(Btw, bij welke goeroe loopt die laatste, dat hij erin geloofde dat men eventueel kon winnen tegen de Fransen?)
heren van het forum hier (behalve BS, die was eerlijk) tijd om de waarheid onder ogen tezien, deze generatie Nederlanders beschikt gewoon over veel te weinig talent. Dat is de essentie!
Picasso 1
1 september 2017, 01:21
http://www.sgxl.nl/sites/default/files/styles/page_view/public/pics/12112016_819813548117931_2053685630353304661_n.jpg ?itok=iP-WKWlf
Big30
1 september 2017, 11:38
De realiteit is dat we ons alleen in theorie nog kunnen plaatsen, maar alles winnen en met grote cijfers van Zweden winnen is geen waarschijnlijk scenario.
Geen EK 2016, geen WK 2018, in 2010 nog de finale WK gespeeld, in 2014 nummer 3 op het WK, 2018 geen WK of een wonder moet gebeuren.
Waar we in het verleden veel voetballers van wereld nivo hadden en op elk EK en WK ver reikten moeten we nu wachten op betere tijden, het kan verkeren.
Goedemorgenallemaal
1 september 2017, 12:16
deze generatie Nederlanders beschikt gewoon over veel te weinig talent. Dat is de essentie!
Misschien op Duitsland na zijn meen ik alle grote landen wel eens ruw op aarde beland. je moet het probleem niet groter maken als het is...
Je hebt ook wel dat kleinere landen opeens een paar jaar in de bovenste regionen vertoeven.
Teiresas
1 september 2017, 12:31
Tsja, dat was nogal ontnuchterend gisteren. Nou was Frankrijk wel erg goed. Op werkelijk elk front werd oranje overklast. De Fransen waren sneller, sterker, scherper, voetballend beter. Een flinke maat te groot voor het huidige Oranje.
Zelfs al zouden we ons nog plaatsen voor de play offs via de 2e plek in de poule (wat ik niet zie gebeuren) én zouden we die play offs overleven, hebben we dan wat te zoeken op het WK?
Kwalitatief liggen we zo ver achter bij landen als Frankrijk, Spanje, Duitsland en Belgie (alleen in Europa al), dat de kans op enig succes daar echt miniem is. De enige reden om te gaan is ervaring opdoen voor jongere spelers, waar je mogelijk in de toekomst wat aan hebt. Als we ons op miraculeuze wijze alsnog plaatsen, dan zou ik dan ook de oudere generatie (Robben, Sneijder, v Persie) thuislaten en vol inzetten op groei en ervaring van jongere spelers. Maar goed, de luxe van het kiezen zullen we toch niet hebben...
Lichtpuntje: voordat we in 1988 Europees kampioen werden heeft Oranje ook jarenlang geworsteld en toernooikwalificaties gemist...
Teiresas
1 september 2017, 15:40
Nou, de zomerse transferperiode 2017 is voor de topclubs in NL uitgegaan als een nachtkaars. Ajax sloeg naar verluidt op de laatste dag nog een bod van 35m af van AS Roma op Ziyech. PSV raakte Luuk De Jong nog niet aan de straatstenen kwijt en ziet ook Zoet blijven. Feyenoord trok alleen nog een nieuwe directeur aan.
Hier de schade van de afgelopen transferperiode. Wie is de favoriet voor de titel volgens de kenners?
Ajax
Weg: Klaassen, Traoré, Westermann, Tete, Riedewald, Sanchez
Nieuw: Huntelaar, Orejuela, Wöber, Siem de Jong
Feyenoord
Weg: Kuijt, Elia, Karsdorp, Kongolo, Gustafson, Vejinovic
Nieuw: Diks, Boëtius, Amrabat, Haps, St Juste, Larsson
PSV
Weg: Siem de Jong, Zinchenko, Moreno, Guardado, Willems, Pröpper
Nieuw: Lozano, Luckassen
Das
1 september 2017, 15:52
Hier de schade van de afgelopen transferperiode. Wie is de favoriet voor de titel volgens de kenners?
PSV natuurlijk
Picasso 1
1 september 2017, 21:21
Misschien op Duitsland na zijn meen ik alle grote landen wel eens ruw op aarde beland. je moet het probleem niet groter maken als het is...
Je hebt ook wel dat kleinere landen opeens een paar jaar in de bovenste regionen vertoeven.
Op zich is het allemaal minder erg dan DIT: https://www.voetbalprimeur.nl/videos/759433/iets-te-enthousiaste-rutte-en-koenders-lachen-na-derde-tegengoal-oranje.html
Verschrikkelijk, politici die de aandacht op zich vestigen bij een sportevenement en zich daarbij zo ongelooflijk nep gedragen. Man man man, kruiperiger kan bijna niet deze nep schijnvertoning.
En dan denk je alles gehad te hebben en krijg je bij de NPO een analyse inzake het Nederlands elftal door ministers Ploumen en Schippers:
Minister Ploumen vindt dat de mannen van het Nederlands elftal voor inspiratie naar de Oranjevrouwen moeten kijken. "Die weten wel hoe ze het moeten flikken''.
"Je zou goed moeten kijken hoe we het georganiseerd hebben in het Nederlandse voetbal. En is dat toekomstbestendig", zo vraagt Schippers zich af.
Maar op de vraag of er veranderingen moeten komen bij de KNVB, zegt ze dat "de resultaten in ieder geval zodanig zijn dat iedereen eens even moet kijken; wat kunnen wij verbeteren". Ze zegt er ook ideeën over te hebben, maar nu "geen publiek debat te willen houden hoe we ons voetbalteam weer op niveau kunnen krijgen".
Voor nu heeft de minister nog wel een advies: "Soms moet je uithuilen en opnieuw beginnen."
https://nos.nl/artikel/2190814-ploumen-nederlands-elftal-moet-voorbeeld-nemen-aan-vrouwen.html
Gaap, wat een nietszeggende algemeenheden. Maar goed, het is ook niet handig om politici over sport te gaan interviewen.
Strijker
1 september 2017, 21:30
26915
Jan Verplancke
1 september 2017, 21:37
Nou, de zomerse transferperiode 2017 is voor de topclubs in NL uitgegaan als een nachtkaars. Ajax sloeg naar verluidt op de laatste dag nog een bod van 35m af van AS Roma op Ziyech. PSV raakte Luuk De Jong nog niet aan de straatstenen kwijt en ziet ook Zoet blijven. Feyenoord trok alleen nog een nieuwe directeur aan.
Ajax
Weg: Klaassen, Traoré, Westermann, Tete, Riedewald, Sanchez
Nieuw: Huntelaar, Orejuela, Wöber, Siem de Jong
Feyenoord
Weg: Kuijt, Elia, Karsdorp, Kongolo, Gustafson, Vejinovic
Nieuw: Diks, Boëtius, Amrabat, Haps, St Juste, Larsson
PSV
Weg: Siem de Jong, Zinchenko, Moreno, Guardado, Willems, Pröpper
Nieuw: Lozano, Luckassen
Feyenoord heeft het minst ingeleverd en heeft 'n complete selectie. Dat kan van bv. PSV niet gezegd worden en van Ajax eigenlijk ook niet. Vooral achterin zijn die ploegen zwak, maar vraag is of dat in de zwakke Eredivisie een heel groot probleem gaat worden. Voordeel voor Ajax en PSV is wel dat ze geen Europees spelen natuurlijk.
Ik zou toch zeggen Feyenoord.
Strijker
1 september 2017, 21:38
Strijker, beetje rekenen, indien Nederland (weliswaar in de voor Oranje meest optimistische hypothese) zou winnen met bv 2-0 tegen Zweden impliceert dit -2 voor Zweden en +2voor Nederland dus doelpunten saldo van 4 positief.
maar laat ze eerst maar winnen van Bulgarije.
Hoop nog steeds op een wonder want een toernooi zonder het nationale elftal van jouw eigen land is nu eenmaal veel minder leuk om te volgen.
Maar de realist in mij geeft het Nederlands elftal minder dan 5% kans om het WK van 2018 nog te gaan halen.
Jouw berekening is gebaseerd op het huidige verschil in doelsaldo.
Hoe groot is het verschil op het moment dat Nederland tegen Zweden moet spelen?
Stel dat zweden tegen Luxenburg een goaltje of 6 of 7 gaan maken, hoe groot is het verschil dan?
Maar goed, komende zondag eerst maar "even" van Bulgarije winnen.
deket
1 september 2017, 22:27
Dat zie ik Zweden niet doen, ze zullen wel winnen maar eerder nipt, ook bij Belarus.
kortom er is voor die 2de plaats een sprankelendje hoop door de onverwachte nederlaag van Zweden, maar hoe gaan ze bij die verdere kwalificatiewedstrijden ingedeeld worden.? Ik zie ze zeker ook verliezen tegen bv de 2de in de poule van Spanje en Italië.
Maar er zijn ook gemakkelijkere mogelijke 2des.
maar dit is al ver voorlopen op de zaken en vaak indien dit of als dat.
en ja er is een periode voor 1988 geweest dat Oranje ook in een groot zwart gat zat, en dan bedoel ik geen donkerhuudige dvp.
namelijk tussen 1978 en 1988 was Oranje oo geen enkel EK of WK totnooi aanwezig.
voor naar het WK in Spanje van 1982 te gaan verliren ze van Belgie, en voor naar het WK in Mexico van 1986 te gaan verloren ze van Belgie . In het EK van 1980 waar Belgie de finale van Duitsland verloor let 2-1 en het EK van 1984 was Oranje ook afwezig.
Die voor Nederland 10 donkere jaren, bestreek de periode van NA Robby Rensenbrinck , Arie Haan en ook nog JC, hoewel die er op het WK in Argentinië van 1978 ook al niet meer bij was. Van Basten en Gullit kende hun doorbraak pas in de 2de helft van de jaren 80.
deket
1 september 2017, 22:37
@JV, Kongolo en Karsdorp zijn toch verliezen voor de Rotterdammers hoor, maar ze lijken mij verstandig te hebben bijgekocht.
Sanchez en in mindere mate Klaasen(staat bij zijn nieuxe team niet in de basis) ook bij Ajax.
Welke soort drugs de sportieve staf van Eintracht Frankfurt nam om Willems te kooen is mij nog steeds niet duidelijk.
ook opvallend, ik herinner me de tijd dat Oranje over het luxeprobleem beschikte van verschillende goede spitsen (denk aan bv de sympathieke Wim Kieft op de bank) gisteravond stond een Jansen in de spits. Iemand die bij Tottenham (waar btw 3 Belgen het mooie weer bepalen) zzlfs niet de basis haalt.
Spelers zoals Snijder (gisteren een ramp en van zijn lijden verlost) en Van Persie , dat is voorbij. Zelfs Robben, die tijdens het WK in Brazilië nog in bloedvorm zat.
ach, nu wachten op de nieuwe generatie en vermits jullie toch ook beweren dat de jeugdopleidingen bij Ajax en PSV goed werk leveren.
alleen zijn er bij de huidige jongeren zo vaak mietjes met hun gekleurde voetbalschoenen, hun merkentasjes, Bling, Bling,! Reuzekootekefoon etc.
ga let zulke mannen met de oorlog? Verwende miljonairs die niet beseffen wat een luxeleven ze wel hebben. Echter, dit is een algemene tendens en niet alleen voor Nederland hoor
bocariver
2 september 2017, 01:31
Volledige voorselectie Oranje: Nathan Aké (Bournemouth), Ryan Babel (Besiktas), Donny van de Beek (Ajax), Steven Berghuis (Feyenoord), Daley Blind (Manchester United), Jasper Cillessen (Barcelona), Memphis Depay (Olympique Lyon), Bas Dost (Sporting CP), Eljero Elia (Başakşehir), Marco van Ginkel (PSV), Wesley Hoedt (Lazio), Vincent Janssen (Tottenham Hotspur), Davy Klaassen (Everton), Jeremain Lens (Besiktas), Matthijs de Ligt (Ajax), Jürgen Locadia (PSV), Bruno Martins Indi (Stoke City), Robin van Persie (Fenerbahçe), Quincy Promes (Spartak Moskou), Davy Pröpper (Brighton & Hove Albion), Karim Rekik (Hertha BSC), Arjen Robben (Bayern München), Wesley Sneijder (Nice), Maarten Stekelenburg (Everton), Kevin Strootman (AS Roma), Kenny Tete (Olympique Lyon), Jens Toornstra (Feyenoord), Joël Veltman (Ajax), Tonny Vilhena (Feyenoord), Stefan de Vrij (Lazio), Georginio Wijnaldum (Liverpool) en Jeroen Zoet (PSV).
.................... http://www.telegraaf.nl/telesport/28949143/__Van_Persie_terug_bij_Oranje__.html
Who are your top players ?
Blind,Robben,Wijnaldum and Cillesen are in top club. It is not a lot. Their status in team are light ,Cillesen is substitute, Robben close to retire,other play but are not stars, more laborious.
Who are other players?
Those who are in holidays and play in exotic championships: Babel,Dost,Elia, Lens,Van Persie, Promes.
Those who play in Netherlands, almost without experience : Van de Beek, Berghuis,Van Ginkel ( always on loan by Chelsea since centuries),De Ligt,Locadia,Toornstra,Veltman,Vilhena,Zoet. The most old are not bankable (talented) enough.
Those who play in second division club in good championships and most have already lost value and credibility about their level:
Ake,Hoedt,Janssen,Klaassen,Martins Indi, Propper,Rekik,Stekelenburg,Strootman,De Vrij.
Some of those players are just substitute in their clubs.
The players who play in France: Rekik ( I know he is in HBSC) who make laugh everybody in Marseille, I imagine Advocaat take him for his good mood.Sneijder who showed that is not ready to play physically now when he was ridiculous against Napoli in Champion's league, Advocaat seems to ignore this match, French were satisfied to see him in team.Depay, play only 10 minutes by match with little light sometimes, could become substitute soon when baby striker from football school stop to be impressed by his contract.Tete, backside titular in Lyon at this period, not good, not bad.
If you compare to French team, it is clear difference.
I remember last year in summer when I put a Mbappe Alert after victory in U19 Europe Championship about birth of new genus before first pro match,one year later , he scored last goal and except health problem , he will be in Russia , may be with champion.s league cup in pocket.
P11111
2 september 2017, 08:22
namelijk tussen 1978 en 1988 was Oranje oo geen enkel EK of WK totnooi aanwezig.
In het EK van 1980 waar Belgie de finale van Duitsland verloor let 2-1 was Oranje ook afwezig.
Die voor Nederland 10 donkere jaren...
Dit is onzin! Maar goed, jij bent hier wel eens vaker flink in de war. Nederland was afwezig in de periode 1982-1986 (waaronder eenmaal, in 1984, door omkoping van Malta). In 1980 was Oranje erbij en in 1988 werd het Europees kampioen.
En België deed niet mee tussen 2002 en 2014; maar liefst vijf eindtoernooien werden in die inktzwarte periode gemist en soms had zelfs geen enkele televisiezender interesse om de wedstrijden uit te zenden.
Picasso 1
2 september 2017, 23:33
Wat een heerlijke voetbalpot de door Spanje gewonnen kwalificatiewedstrijd Spanje tegen Italië. Met een ontketende Isco werd de eindstand 3 - 0. Je zou o.b.v. deze uitslag kunnen denken dat Italië compleet overwalst werd maar dat was verre van. Ook Italië zette flinke druk naar voren op Spanje en had behoorlijke scherpe aanvallen maar de kwaliteit van spelers zoals Isco, maar ook Asensio die vandaag echter niet scoorde (de twee nieuwe in de basis) was uiteindelijk doorslaggevend.
Terwijl een aantal spelers op hun retour zijn zoals bijvoorbeeld Iniesta is het een luxe voor Spanje dat een nieuwe zeer kwalitatieve generatie zich aandient zoals Isco, Asensio of Saul (spelers die zich allang bij hun clubs bewezen hebben). Dit team met dit spel van vandaag doet weer dromen. Ook mooi dat de wedstrijd in Santiago Bernabeu werd gespeeld waar 100.000 toeschouwers het nationale elftal hebben kunnen steunen en waar het veld groter is (wat een voordeel is bij het technische spel van Spanje); voorheen werd om bullshit politieke redenen de Spaanse wedstrijden in Sevilla gespeeld waar 'slechts' 50.000 toeschouwers in kunnen, maar Spanje dient eigenlijk de thuiswedstrijden altijd in de grootste en beste stadions van Spanje te spelen en dat zijn Bernabeu en Nou Camp gesteund door minimaal 100.000 toeschouwers net zoals vandaag dus gebeurde. Samenvatting van de wedstrijd:
https://www.youtube.com/watch?v=-WPXb45pr9w
laplagne
3 september 2017, 09:41
Inderdaad een wereldpartij tussen Spanje en Italie met een positieve hoofdrol voor de Nederlandse scheidsrechter Bjorn Kuipers. Die man kan zich schijnbaar alleen nog maar voor dit soort wedstrijden opladen, want in de eredivisie straalt de desinteresse er vanaf.
Goedemorgenallemaal
3 september 2017, 20:27
Van Twitter:
Dus nu maken we mogelijke kans op een tweede plaats die misschien recht geeft op een play-off...
Oja, die moeten we ook nog winnen.
Goedemorgenallemaal
3 september 2017, 20:37
Sjonge, ik vind Advocaat in de nabespreking eigenlijk nogal "in paniek" klinken... Misschien nog het meest verontrustende..
Jan Verplancke
3 september 2017, 22:44
Die 0 - 4 van de Zweden hakt er wel in. Daarmee staat Zweden op +11, was het een enige 0 - 1 dan + 8 tegen + 5 voor Nederland. 3-0 winnen van Zweden zal niet zo meevallen, zeker als Zweden gaat spelen om niet met 3-0 te verliezen.
Even los van wat er nog gaat gebeuren tegen respectievelijk Luxemburg en Wit-Rusland.
Picasso 1
3 september 2017, 22:48
Frankrijk - Luxemburg 0 - 0 ????
Bizar met de kwaliteit van de Franse spelers tegen het kleine Luxemburg. Niet alleen theoretisch maar ook kennelijk praktisch is van alles nog mogelijk...
https://nos.nl/artikel/2191211-luxemburg-stunt-in-frankrijk-zweden-voert-de-druk-op.html
LittleJoe
3 september 2017, 23:11
Frankrijk - Luxemburg 0-0 !!!
Gewoon een vaststelling dat Luxemburg beter is dan Nederland 😀😀
België is ondertussen gewoon al geplaatst.
Big30
3 september 2017, 23:27
Advocaat ergert zich aan filmpje Gullit uit kleedkamer
Heel Nederland ergerde groen en geel aan het spel van Oranje vanavond, maar assistent-bondscoach Ruud Gullit had vanavond genoten van Oranje. Hij twitterde een filmpje uit de kleedkamer van Oranje waarin hij repte van een 'fantastic game'.
https://www.ad.nl/dossier-oranje-klopt-bulgarije/advocaat-ergert-zich-aan-filmpje-gullit-uit-kleedkamer~a884a82e/
Tsja, Frankrijk Luxemburg. De Fransen wonnen uit van Luxemburg met 1-3, de Zweden met 0-1, wat zegt het? We gaan het zien. Er zal uit tegen Wit Rusland aan het doelsaldo gewerkt moeten worden om nog een kansje te hebben.
Picasso 1
3 september 2017, 23:34
Tsja, Frankrijk Luxemburg. De Fransen wonnen uit van Luxemburg met 1-3, de Zweden met 0-1, wat zegt het?
Het zegt dat het niet 100% zeker is dat Zweden van Luxemburg wint. Het zegt ook dat het niet vast staat dat Frankrijk als 1ste eindigt in deze poule.
Jan Verplancke
3 september 2017, 23:52
Nederland moet eerst in Wit-Rusland maar eens zien te winnen.
Afgezien van die 5-0 tegen Nederland heeft Luxemburg geen enkele wedstrijd dik verloren. Tussen Griekenland - België door zitten kijken naar Frankrijk - Luxemburg. Een open deur, maar als Zweden niet snel een doelpunt maakt, wordt dat natuurlijk ook een hele lastige wedstrijd. Hetzelfde geldt voor die wedstrijd in Minks. Frankrijk won er ook niet.
Ik denk dat het klaar is voor Oranje en dat ze het WK 2018 thuis op de bank mogen volgen. Ik zie Nederland niet dik van Zweden winnen. En al doen ze dat wel, dan moeten ze nog maar de play off zien te winnen. Tegen landen als Portugal en Italië gaan ze er natuurlijk kansloos af. Sowieso triest dat ploegen die amper de helft van hun wedstrijden hebben weten te winnen nog kans maken op het WK.
Big30
3 september 2017, 23:59
Het zegt dat het niet 100% zeker is dat Zweden van Luxemburg wint. Het zegt ook dat het niet vast staat dat Frankrijk als 1ste eindigt in deze poule.
Niets is zeker dat is zeker. Ik zie eerder NL dik van Wit Rusland winnen dan Zweden van Luxemburg nou ja niets is zeker dus he :)!
bocariver
4 september 2017, 00:41
What happened?
France shot 34 times on goal, 2 times on posts, one time saved on line by defender.
They tried to move the bus of Luxembourg but never succeed to drive it out of way by lack of fresh.
If you saw Lemar today, he was pathetic , last Thursday, he was brillant.
Then Deschamps made mistake when he used substitutes.At the end , Luxemburg was close to win by Gerson Rodrigues who shot on post too.
It reminded me Belarus-France with draw too. With better physical conditions, France is still favorite but not invincible in Bulgaria.
bocariver
4 september 2017, 00:43
I forget to congratulate luxemburg players , they were very opportunist and tactically right.
Goedemorgenallemaal
4 september 2017, 09:50
Daar gebeuren rare dingen in die kleedkamers
https://media.giphy.com/media/TmqckHntCjhCw/giphy.gif
Big30
4 september 2017, 14:46
Niet zo handig van Gullit, inmiddels excuses aangeboden en case closed. Win je de CL, EK of WK dan zal er weinig kritiek komen. Nu begrijpelijk wel. Beetje dom.
deket
4 september 2017, 18:59
Bestaat er wel voldoende zelfkritiek bij de spelers? Heb soms de indruk dat Strootman zowat de enigste is die inzietdat men tekort komt.
vond het ook nog komisch en tragisch tegelijk dat Robben daar in zijn eentje het publiek ging groeten.
schaamte of gebrek aan respect.
Immers staar je niet blind op die 3-1. Het was slecht.
en toch blijft er nog een waterkansje.
Btw, hoorde 2 mensen van het Sixsensteam tegen elkaar het volgende zeggen, ik citeer : momenteel zijn Duitsland, België en Spanje de Europese top. Samen met Brazilië de wereldtop".
Wil niet insinueren dat het management van Sixsens voetbalinsiders zijn, maar veronderstel dat alle kenners dit zullen beamen.
nu voetballers zoals Lukaku, Kompany, Mertens, Tielemans en Dedoncker hebben ook een zeer degelijke jeugdopleiding en verdere omkadering genoten. De opvolging van Courtois is ook al verzekerd.
Jan Verplancke
4 september 2017, 21:48
Ik vind Frankrijk toch een niet te onderschatten ploeg. Het was weliswaar niet veel tegen Luxemburg, maar als ze zich voor het WK wel op kunnen laden en het draait. Gevaarlijke ploeg hoor. Argentinië natuurlijk ook niet te onderschatten.
België had in Brazilië al meer moeten presteren en op het EK zeker. Wilmots als coach, dat heeft toch een negatief effect gehad op het resultaat. Van Martinez ben ik ook niet echt fan. Helaas. Met een coach die even goed is als de spelers kunnen voetballen, is België natuurlijk kandidaat. Het kan zomaar eens een hele frustrerende zomer van 2018 worden voor mensen als Big30 en Peter020.
Picasso 1
4 september 2017, 21:57
Ik vind Frankrijk toch een niet te onderschatten ploeg. Het was weliswaar niet veel tegen Luxemburg, maar als ze zich voor het WK wel op kunnen laden en het draait. Gevaarlijke ploeg hoor. Argentinië natuurlijk ook niet te onderschatten.
Ze waren finalist bij het afgelopen EK. Dat zegt al voldoende lijkt me.
Big30
4 september 2017, 22:47
Ik vind Frankrijk toch een niet te onderschatten ploeg. Het kan zomaar eens een hele frustrerende zomer van 2018 worden voor mensen als Big30 en Peter020.
Hilarisch die Jan! De zomer van 2018 wordt de zomer van Tom Dumoulin, mocht Oranje zich niet voor de WK plaatsen, jammer dan, maar ik zal er zeker met het huidige spelers materiaal niet om treuren.
Duitsland is gewoon weer de grote favoriet voor het WK. België bepaald niet, ik kan me geen wedstrijd van de Belgen herinneren waar ze imponeerden, met de huidige coach verwacht ik er ook niet veel van. Was gisteren bepaald geen hoogstaande partij vd Belgen.
Goedemorgenallemaal
4 september 2017, 23:03
De zomer van 2018 wordt de zomer van Tom Dumoulin,
:freu:
RAUL7
4 september 2017, 23:04
Duitsland is gewoon weer de grote favoriet voor het WK.
Net zoals Bayern München al 4 jaar op rij de grote favoriet was om de Champions League te winnen, maar telkens ging een Spaanse ploeg ermee lopen!
Ik zou het niet erg vinden, moest het op het WK ook zo zijn! :smile2::smile2::smile2:
Picasso 1
4 september 2017, 23:23
De zomer van 2018 wordt de zomer van Tom Dumoulin.
Ik denk eerder dat hij tot 6 maal toe materiaalpech krijgt.
Willem2
4 september 2017, 23:25
Je weet er weer niks van. Hij moest poepen...
Picasso 1
4 september 2017, 23:30
Je weet er weer niks van. Hij moest poepen...
Oh ja, dat ook nog :biggrin: :smile2:, maar dat voorval heeft hem geen windeieren gelegd. Nee, ik denk meer aan de euforie dat 2017 het jaar van Verstappen zou worden. :rolleyes:
Willem2
4 september 2017, 23:33
Bestaat er wel voldoende zelfkritiek ...
Toch wel lachwekkend voor een supporter van Anderlecht en het bierelftal van Wales ook alweer vergat ...
Het is een schande dat je Mertens noemt want die is in België volledig kapot gemaakt.
Ik vind Frankrijk toch een niet te onderschatten ploeg. ...
Inderdaad als ze als ploeg spelen. Op 1 of andere wijze krijgen ze dat bij Duitsland wel voor elkaar want ook weer tegen Tjechië was het helemaal niks maar ùiteindelijk winnen ze wel weer als ploeg.
Big30
4 september 2017, 23:33
Rijdt ie dan met een Renault motor :biggrin:?
Picasso 1
4 september 2017, 23:34
Rijdt ie dan met een Renault motor :biggrin:?
In miniatuur verstopt? Zou zomaar kunnen!! :biggrin:
In ieder geval wel op Franse bodem.
Willem2
4 september 2017, 23:44
Speciale Johan Cruijff-munt ontworpen in Brabant
Johan Cruijff heeft zijn eigen muntstuk en het ontwerp komt uit Heeswijk-Dinther. Hennie Bouwe is apetrots dat zíjn munt straks in onze portemonnee rolt. Hij kan zijn geluk niet op............ https://www.ad.nl/binnenland/speciale-johan-cruijff-munt-ontworpen-in-brabant~aa6475dd/
Willem2
4 september 2017, 23:46
Duitsland deed het vanavond veel beter. Löw is boos geworden en 6-0 het resultaat tegen Noorwegen. ...............http://www.telegraaf.nl/telesport/29131010/__Duitsland_fileert_Noorwegen__.html
deket
5 september 2017, 00:35
Het zal volgend jaar ook een wk zonder Roemenië worden.
zaterdag nog gewonnen met 1-0 mede dankzij Chipciu en Stanciu (beiden Anderlecht) verloren ze nu met dezelfde cijfers.
@W2. Dries Mertens, was toen nog te klein, teer en beschikte over weinig body. Klein is hij nog steeds, maar figuurlijk is hij enorm gegroeid.
en betreffende Wales, : waarom zou bierdrinken slecht voetbal impliceren?
George Best zoop zoveel dat Eddy van den Babylon een geheelonthouder lijkt, maar hij was wel een der beste van de wereld.
Diego Maradona zoop niet alleen veel maar snoof vele cocaïnebonzen stin'end rijk.
deze kleine dikke was wel de beste voetballer ever.
P11111
5 september 2017, 11:20
Het kan zomaar eens een hele frustrerende zomer van 2018 worden voor mensen als Big30 en Peter020.
Maak je over mij geen zorgen. Ik ben uitstekend in staat om het huidige niveau van Oranje op de juiste manier in te schatten. Nederland heeft als klein land lang prachtige resultaten neergezet in het wereldvoetbal (alle toplanden verslagen) en het is nu wachten op een betere generatie. En als pure voetballiefhebber verheug ik mij tweejaarlijks altijd weer op de grote toernooien, dus van innerlijke belemmering zal ook deze keer geen sprake zijn. Hoop te gaan genieten van aantrekkelijk voetbal van de topteams Duitsland, Spanje, Italië, Frankrijk en Brazilië.
Ik denk dat frustratie en jaloezie toch meer een gemiddelde Belgische karaktereigenschap is. Ik vergeet bijvoorbeeld nooit meer de 'analyses' van de Vlaamse voetbalgrootheden Franky Vercauteren en Gunter Jacob op de Belgische televisie toen Nederland zijn wedstrijden op het WK 2010 maar bleef winnen en de finale haalde. De twee zuurpruimen zaten op een gegeven moment uit teleurstelling bijna te huilen voor de camera, na de wedstrijd tegen Brazilië.
Wel grappig trouwens dat jij je grote vakantie ook dit jaar weer doorbrengt op IJsberenforum. Ga je tussendoor af en toe ook nog iets leuks doen of slijt je je dagen uitsluitend achter je pc?
Goedemorgenallemaal
5 september 2017, 13:29
Maak je over mij geen zorgen. Ik ben uitstekend in staat om het huidige niveau van Oranje op de juiste manier in te schatten. Nederland heeft als klein land lang prachtige resultaten neergezet in het wereldvoetbal (alle toplanden verslagen) en het is nu wachten op een betere generatie.
Misschien moet je het voor de Zuiderburen zo vertalen: Zoals Belgie af en toe een top heeft zit Nederland af en toe in het dal.. En Bog zit er ook niet mee, die gaat geniete van de grote rondes waar de Belgische successen vooral door buitenlanders die bij een Belgische ploeg rijden behaald moeten worden.
P11111
5 september 2017, 14:03
...het is nu wachten op een betere generatie.
De eerste is al in aantocht. Het gaat allemaal goed komen. Vanaf 2022 kunnen we weer meestrijden om de wereldtitel.
https://sportnieuws.nl/voetbal/buitenland/blog-we-moeten-xavi-simons-nu-nederlander-maken-video/
http://www.neveroffside.nl/13-jarig-barca-wonderkind-xavi-simons-maakt-debuut-voor-oranje/
https://twitter.com/xsimons10
http://www.barcasource.nl/raiola-gesprek-xavi-simons-grote-toekomst/
https://www.thesun.co.uk/sport/football/3388200/xavi-simons-barcelona-wonderkid/
Jan Verplancke
5 september 2017, 22:36
Maak je over mij geen zorgen. Ik ben uitstekend in staat om het huidige niveau van Oranje op de juiste manier in te schatten. Nederland heeft als klein land lang prachtige resultaten neergezet in het wereldvoetbal (alle toplanden verslagen) en het is nu wachten op een betere generatie. En als pure voetballiefhebber verheug ik mij tweejaarlijks altijd weer op de grote toernooien, dus van innerlijke belemmering zal ook deze keer geen sprake zijn. Hoop te gaan genieten van aantrekkelijk voetbal van de topteams Duitsland, Spanje, Italië, Frankrijk en Brazilië.
Ik denk dat frustratie en jaloezie toch meer een gemiddelde Belgische karaktereigenschap is. Ik vergeet bijvoorbeeld nooit meer de 'analyses' van de Vlaamse voetbalgrootheden Franky Vercauteren en Gunter Jacob op de Belgische televisie toen Nederland zijn wedstrijden op het WK 2010 maar bleef winnen en de finale haalde. De twee zuurpruimen zaten op een gegeven moment uit teleurstelling bijna te huilen voor de camera, na de wedstrijd tegen Brazilië.
Wel grappig trouwens dat jij je grote vakantie ook dit jaar weer doorbrengt op IJsberenforum. Ga je tussendoor af en toe ook nog iets leuks doen of slijt je je dagen uitsluitend achter je pc?
De frustratie druipt er weer vanaf. Grote vakantie, Peter? Zit jij nog op school of zo dan? :roll3:
Picasso 1
6 september 2017, 12:12
Duitsland is gewoon weer de grote favoriet voor het WK. België bepaald niet,
Net zoals Bayern München al 4 jaar op rij de grote favoriet was om de Champions League te winnen, maar telkens ging een Spaanse ploeg ermee lopen!
Ik zou het niet erg vinden, moest het op het WK ook zo zijn! :smile2::smile2::smile2:
Ondanks het zeer sterk spel van Spanje de laatste tijd, zijn er drie andere landen (Duitsland, Frankrijk en Brazilië) die volgens de wedkantoren een hogere favorietenrol hebben bij het WK 2018.
26995
https://futbol.as.com/futbol/2017/09/05/seleccion/1504631306_501793.html
Maar goed, zegt uiteindelijk allemaal niet zoveel. Zie bijvoorbeeld afgelopen EK dat door Portugal gewonnen werd; er is dus zeker een kans voor België. ;)
P11111
6 september 2017, 12:31
De frustratie druipt er weer vanaf.
Ik denk eerder dat jouw onzinnige provocatie voortkwam uit jarenlange opgekropte frustraties. De ellenlange periode dat België ontbrak op de eindtoernooien en Jantje vanaf de zijlijn teleurgesteld moest toezien dat Oranje de nodige (halve-)finaleplaatsen bereikte. Afgaande op je bijdragen hier moet dat zonder meer een moeilijke levensfase voor je zijn geweest. Nu dat er toevallig een lichting is met spelers als Hazard, De Bruyne, Lukaku en Mertens durf je, ondanks de teleurstellende prestaties in 2014 en 2016, opeens uit je hokje te komen. Flink van je. Toch blijft het wachten op de eerste keer dat de Belgen gaan winnen van een topland, want dat wil de sporadische keren dat ze daar tegen spelen maar niet lukken (Spanje, Italië, Portugal en Argentinië bleken in de afgelopen jaren een maat te groot).
1974 finale WK
1976 halve finale EK
1978 finale WK
1988 finale EK
1992 halve finale EK
1998 halve finale WK
2000 halve finale EK
2004 halve finale EK
2010 finale WK
2014 halve finale WK
Best wel indrukwekkende cijfers eigenlijk voor een klein land. Dat kan niemand ontkennen, zelfs hoogheid Jan Verplancke niet. De Rode Duivels hebben nog een héle lange weg te gaan om ook maar in de buurt te komen van deze goede resultaten en een aanzienlijk deel van het huidige basiselftal zit op het eerstvolgende toernooi alweer in de leeftijdscategorie 29-32. Dus de tijd begint wel wat te dringen.
Het lijkt mij nu een goed moment om de onnozele 'discussie' met JV te beëindigen. Punt.
Big30
6 september 2017, 13:08
Ondanks het zeer sterk spel van Spanje de laatste tijd, zijn er drie andere landen (Duitsland, Frankrijk en Brazilië) die volgens de wedkantoren een hogere favorietenrol hebben bij het WK 2018.
Maar goed, zegt uiteindelijk allemaal niet zoveel. Zie bijvoorbeeld afgelopen EK dat door Portugal gewonnen werd; er is dus zeker een kans voor België. ;)
Vraag 100 "voetbalkenners" wereldwijd (wie is dat niet :)) wie WK zal worden en ik schat 95% zal een keuze maken uit genoemde landen.
CL is ook zeer "spannend": Real, Bayern, Barca, PSG, City, Juventus, MU, Chelsea. Die namen zie je bij de bookmakers ook terug. De volgorde kan wat verschillen.
deket
6 september 2017, 13:46
Nu voor mij mag die zinloze discussie ook afgesloten worden, maar toch nog dit :
Ik heb geschiedenis altijd een onderschat vak gevonden en ga dus een'Badslippertje doen.
aantal deelnames aan het vierjaarlijks WK tornooi Nederland : 10.
1934.
1931
1974 (over lange afwezigheid gesproken) finale
1978 finale
1990 (over lange afwezigheid gesproken)
1994
1998 halve finale
2006
2010 finale
2014 halve finale
Totaal keren deelgenomen : 10.
België,
1930
1934
1938
1970
1982
1986 halve finale
1990
1994
1998
2002
2014
2018.
aantal deelnames : 12
in de jaren 70 maakte Nederland met hun totaalvoetbal indruk.
Het laatste WK in Brazilië niet. Wel georganiseerd voetbal met een Robben in bloedvorm.
desalniettemin leek mij dit een vergiftigd geschenk om te camoufleren dat de huidige generatie over te weinig talent beschikt.
dat er bij de jeugd nieuwe talenten komende zijn geloof ik graag, talent is echter niet voldoende, mentaliteit en karakter zijn factoren die even essentieel zijn.
nooit tegen grote ploegen gewonnen is uiteraard onzin Peter, of bedoel je de laatste jaren?
Wel vriendenmatchen gewonnen tegen'oa Frankrijk en Italië.
Nu Big30,W2, Peter en andere Tereisas, wees eens heel eerlijk,:de huidige generatie van België beschikt over veel meer talent dan deee Nederlandse lichting.
geef dat tovh gewoon toe.
beiden landen wonnen nooit een WK en nogmaals in de jaren 70, wervelende Nederland, in de jaren 80 toonde Belgie meer karakter dan de huidige talentvolle lichting
Teiresas
6 september 2017, 15:55
Nu Big30,W2, Peter en andere Tereisas, wees eens heel eerlijk,:de huidige generatie van België beschikt over veel meer talent dan deee Nederlandse lichting.
geef dat tovh gewoon toe.
Ik heb niet de indruk dat er hier iemand is die dat ontkent...
rob45
6 september 2017, 16:30
Vraag 100 "voetbalkenners" wereldwijd (wie is dat niet :)) wie WK zal worden en ik schat 95% zal een keuze maken uit genoemde landen.
CL is ook zeer "spannend"
Die is inderdaad zeeeeer spannend 🙄
Beperkt zich tot een paar clubs met weinig of geen verrassingen.
Over Nederland kan je kort zijn...wij zijn de beste op heel veel vlakken.
Alleen helaas niet in alles en dat hoeft ook niet.
Jan Verplancke
6 september 2017, 18:57
Ik denk eerder dat jouw onzinnige provocatie voortkwam uit jarenlange opgekropte frustraties. De ellenlange periode dat België ontbrak op de eindtoernooien en Jantje vanaf de zijlijn teleurgesteld moest toezien dat Oranje de nodige (halve-)finaleplaatsen bereikte. Afgaande op je bijdragen hier moet dat zonder meer een moeilijke levensfase voor je zijn geweest. Nu dat er toevallig een lichting is met spelers als Hazard, De Bruyne, Lukaku en Mertens durf je, ondanks de teleurstellende prestaties in 2014 en 2016, opeens uit je hokje te komen. Flink van je. Toch blijft het wachten op de eerste keer dat de Belgen gaan winnen van een topland, want dat wil de sporadische keren dat ze daar tegen spelen maar niet lukken (Spanje, Italië, Portugal en Argentinië bleken in de afgelopen jaren een maat te groot).
1974 finale WK
1976 halve finale EK
1978 finale WK
1988 finale EK
1992 halve finale EK
1998 halve finale WK
2000 halve finale EK
2004 halve finale EK
2010 finale WK
2014 halve finale WK
Best wel indrukwekkende cijfers eigenlijk voor een klein land. Dat kan niemand ontkennen, zelfs hoogheid Jan Verplancke niet. De Rode Duivels hebben nog een héle lange weg te gaan om ook maar in de buurt te komen van deze goede resultaten en een aanzienlijk deel van het huidige basiselftal zit op het eerstvolgende toernooi alweer in de leeftijdscategorie 29-32. Dus de tijd begint wel wat te dringen.
Het lijkt mij nu een goed moment om de onnozele 'discussie' met JV te beëindigen. Punt.
Volgens mij begint iedereen op het WK 2018 gewoon met nul punten. Er begint niemand met extra punten in verband met eerder behaalde resultaten. Als Nederland zich al weet te kwalificeren. Zo niet, dan is dat alweer het tweede toernooi op rij waar Nederland ontbreekt.
De discussie beëindigen lijkt me verstand. Kan Petertje zijn tijd besteden aan zijn huiswerk.
deket
7 september 2017, 00:13
Er is een foutje gelopen in de statistiek,
Nederland 1934 en dan 1938 ipv 1931, daarna dus 1974.
aantal deelnames blijft minder dan Belgie ook indien 2018 nog gehaald zou worden.
de kans is klein, maar ik heb in het voetbal al vaker gekke dingen zien gebeuren stel je voor dat ze bv tegen Zweden in de laatste wedstrijd met 4-0 moeten winnen en ze scoren al na 5 minuten of zo, dan gaan die Zweden twijfelen.
ik herinner mij dat in de aanloop van het EK in 1984 Spanje met een monsterscore moest winnen en dit ook effectief deed.
Tijdens het wk van 1978 idem dito voor Argentinië tegen Peru.
aan beiden wedstrijden hing weliswaar een geurtje.
overigens zijn het WK van 1966 in Engeland en van 1970 in Mexico uitgeroepen tot de mooiste WK ooit.
Jan Verplancke
7 september 2017, 00:30
Spanje won met 12-1 of zo van Malta, omdat Malta was omgekocht. Peru was ook omgekocht en verloor daarom met 6-0. Dat lag er allemaal heel dik bovenop. Dat vind ik heel wat anders dan Nederland-Zweden. Geloof er niet zoveel van dat Nederland de Zweden om gaat kopen. Zelfs Wit-Rusland niet eens.
Je kunt er veel van zeggen, maar niet dat Nederland die landen om gaat kopen. En al zouden ze het in hun hoofd halen, dan zijn ze er zeker en vast te gierig voor.
Willem2
7 september 2017, 11:52
Ángel Maria Villar moet terugtreden als voorzitter van de Spaanse bond (RFEF). Dat dwingende verzoek komt van raad van commissarissen, die zo de weg wil vrijmaken voor een nieuwe president. ............. http://www.msn.com/nl-nl/sport/voetbal/spaanse-bond-eist-vertrek-eigen-president-villar/ar-AArr2iP?li=AA54yk&ocid=spartanntp
deket
7 september 2017, 14:11
Jan, ik beweerde of insinueerde nergens, dat Nederland eventueel Zweden zou omkopen, lijkt me ook onmogelijk, Zweden is rijk genoeg, ik schreef alleen dat ook bij een EK of WK, voor kwalificatie of effectief op het tornooi zelf monsterscores niet vreemd zijn.
in Azie kan Syrië zich plaatsen, ze wonnen volrheen oa van China die ze achter hun lieten en moeten nu een barragewedstrijd tegen Australië spelen, dan eventueel tegen Honduras of Panama. Stel dat ze zich plaatsen, dan kan voetbal, de belangrijkste bijzaak in het leven, nog meer cruciaal zijn. Dit geeft het land meer eendracht dan alle diplomatie. Zou dit niet mooi zijn? Argentinië daarintegen is nog lang niet zeker, hoewel ik ze toch nog zie doorgaan Portugal zie ik wel nog over Zwitserland springen bij de laatste thuiswedstrijd, waar ee de Zwitsers mogen bekampen.
Dus kanshebbers om wereldkampioen Duitsland op te volgen : wieder Duitsland, Spanje, België of Brazilië.
Goedemorgenallemaal
7 september 2017, 14:38
Je kunt er veel van zeggen, maar niet dat Nederland die landen om gaat kopen. En al zouden ze het in hun hoofd halen, dan zijn ze er zeker en vast te gierig voor.
We stoppen al ons geld in damesvoetbal... en een beetje in hockey
Sphinx
10 september 2017, 20:43
Ajax kruipt een beetje uit het dal na een overwinning op PEC, al misten ze weer veel kansen en mocht Boer even laten zien dat hij Ziyech's gewoonten nog kent door een penalty te stoppen. Veel gemiste penalties trouwens: Ook Unnerstall (VVV) stopte er een en Bizot had pech bij AZ - NAC dat Korte stond op te letten bij de rebound.
Feyenoord weer eens veel moeite op kunstgras (ondanks 2-4 winst) en zal nu vast bij Jan Smit gaan klagen dat Jörgensen dankzij het veld in Almelo geblesseerd is geraakt. Nico Jan Hoogma was vanmorgen bij De Perstribune en moest zich ook al verantwoorden voor het kunstgrasveld: "Jullie romantiseren wel lekker, maar ik heb vroeger op véél slechtere echte grasvelden gespeeld." Je hoorde aan het "Ja.... " van de interviewster dat ze liever heel snel dit statement wilden vergeten
En helaas zal deze racebeer morgen een rustige werkdag krijgen. PSV verloren in Friesland in 6 minuten onoplettendheid en Lozano kwijt met rood, dus veel chagrijnige collega's die thuisblijven, en de enige Ajax-fan blijft ook thuis, want die zal waarschijnlijk nog laveloos zijn van gisterenavond.
Over de grens: Chapeau voor Hoffenheim dat Bayern klopte. Deze racebeer had het ergste gevreesd met Baumann en Hübner in de verdediging van zijn fantasypooltje, maar dat kwam helemaal goed. Jammer genoeg kiest Nagelsmann voor Uth en niet Szalay (begrijpelijk, hij scoort weer) dus die moet ik even wisselen morgen. Willems doet het bij Frankfurt ook prima, Van Drongelen helaas geblesseerd geraakt bij de nederlaag tegen RB Leipzig. Aan kop: Peter Bosz met Dortmund, ondanks een gelijkspel bij Freiburg, op doelsaldo beter dan Hoffenheim en Hannover 96. Gezien? ook Bayern is even geen machine meer! Nu doorpakken heren!
Badslippers
10 september 2017, 21:13
Beetje mazzel voor VVV daar in het hoge noorden. Bal op de paal en gemiste penalty voor de Groningers en dan ook nog de 1-1 in blessuretijd om de oren. Maar goed, weer een punt binnen.
Willem2
10 september 2017, 22:53
'de souza' heeft Cocu ontslagen :rolleyes:
deket
11 september 2017, 00:56
Bayer München spaarde zich voor dinsdag in de CL tegen een Europese tegenstander van naam.
Zag in de LR tussen de sex door deze hilarische vreemde wedstrijd. Hoffenheim-Bayern München
Wilde Bayern geconcentreerd volgen zodat ik verschillende meiden van mijn schoot duwde en wat zag ik? Bayern die de gehele wedstrijd op Hoffenheim domineerde en minstens 80% balbezit had. Hoffenheim komt 2 keer aan de goal van een verder werkloze keeper en 2keer bingo. De eerste goal viel na een verwarring na een snelle inworp, toen er 2 ballen op het plein rolden.
De ingebrachten Robben en Ribery konden het tij niet meer keren.
nu speelden Hoffenheim wel tactisch prrfect, hun coach kan zijn spelers juist zetten en ik voorspelde in dit topic deze jonge trainer een grote toekomst.
Ik zie hem binnen een jaar, maximaal 2 een weteldtopclub trainen zoal Bayern Munchen, ParisSG, Manchester City, Barcelona of Real Madrid.
nog niet gek lang geleden, eind augustus las ik hier dat bij Real Madrid alles kloppen ging, zat perfect in elkaar.
ik overloop nu hun uitslagen in de Spaanse kompetitie?,,,,,,,
Jan Verplancke
11 september 2017, 01:00
Vooralsnog een keurige 5e stek, boven onder meer Genk, Standard en Anderlecht!
deket
11 september 2017, 01:25
Met een budget hoger dan alle Belgische en Nederlandse ploegen tezamen. ×20
Jack42
11 september 2017, 13:13
'de souza' heeft Cocu ontslagen :rolleyes:
Crystal Palace Frank de Boer wel.
Hij kan een topclub voorlopig wel vergeten lijkt me na 2 keer binnen 3 maanden ontslagen te zijn.
Big30
11 september 2017, 13:43
In Italië na 85 dagen, in Engeland na 77 dagen ontslagen worden, dat record wordt nooit meer verbroken!
P11111
11 september 2017, 15:41
Na de beschamende afstraffing van PSV gistermiddag in Heerenveen naar de Engelse wedstrijd gekeken. Ondanks dat Crystal Palace een elftal van matige kwaliteit is, was de ploeg qua balbezit, doelpogingen, schoten op doel en hoekschoppen veruit dominant ten opzichte van de tegenstander en werd er veel beter gespeeld dan in de drie voorgaande competitiewedstrijden. Het tegendoelpunt viel vlot na de aftrap na een verkeerde terugspeelbal vanaf de middenlijn op de doelman. Dan loop je na drie minuten als gevolg van zo'n enorme blunder alweer achter de feiten aan. En zelf slaagde het elftal er niet in om vier honderd procent kansen te benutten. Als trainer van zo'n ploeg ben je op dat moment afhankelijk van een balletje dat net langs de goede of verkeerde kant van de paal gaat. Maar goed, Frank wist vooraf natuurlijk ook wel dat zijn nieuwe ploeg dit seizoen net als vorige jaren veel vaker zou gaan verliezen dan winnen en dat het, zoals de VI-verslaggever deze week al verwoordde, erg moeilijk is om van plastic goud te maken. Tel het ongeduld van de gemiddelde clubbaas daarbij op en het ontslag is geen grote verrassing.
De nieuwe trainer van Palace kan zijn borst in ieder geval alvast nat maken. Na komende zaterdag zijn de drie eerstvolgende tegenstanders City, United en Chelsea.
In zijn tijd bij Ajax kon De Boer naar Liverpool en Tottenham Hotspur, maar dat soort clubs zullen waarschijnlijk voorlopig niet meer bij hem aankloppen. Het campingelftal in Garderen zal wel blij zijn. Frank heeft nu weer wat meer tijd voor hen.
P11111
11 september 2017, 16:07
Manchester United-manager José Mourinho heeft ook zijn mening gegeven over het ontslag van Frank de Boer: "Dat is de voetbalwereld waarin we leven, een wereld waarin veel journalisten ook bijdragen aan de druk en daar van genieten. Ik ben ontslagen als kampioen. Ranieri is ontslagen als kampioen. Frank is ontslagen na vier wedstrijden. Volgend seizoen gebeurt ongeveer hetzelfde."
Bron: Voetbal International
Jan Verplancke
11 september 2017, 16:56
Met een budget hoger dan alle Belgische en Nederlandse ploegen tezamen. ×20
Dan overschat je het budget van The Great Old toch behoorlijk.
Frank de Boer mag nu of geld gaan scheppen in de woestijn of hopen dat bij een club als AZ de trainer buiten vliegt.
popey01
11 september 2017, 17:00
Denk niet dat Frank nog veel zorgen hoeft te maken.
Willem2
11 september 2017, 17:53
Antonio Conte en José Mourinho, trainers van Chelsea en Manchester United, snappen weinig van het snelle ontslag van trainer Frank de Boer bij Crystal Palace. ................ https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/premier-league-trainers-spreken-steun-uit-voor-de-boer~ac5fb09f/
deket
11 september 2017, 18:38
Laat ons wel wezen. Frank de Boer bij Inter was ook alles behalve een succesverhaal, a very short story, yes.
eigenlijk ziet zijn trainerCV er alleen uit door die titels bij Ajax, maar laat ons dat maar relativeren in zulke zwakke kompetitie. Eenoog in het land der blinden.
maar oke, hopelijk vliegt onze trainer ook buiten. En dat niet alleen omdat hij topaankoop Kums niet meer wil opstellen., maar vooral omdat hij een der grootste keeperstalenten ooit naar Benfica liet vertrekken, omdat hij hem niet klaar vond.
de nieuwe aangekochte Portugese verdediger, naar schijnt een hele goede wil hij ook niet oostellen en onze beste centrale back Kara, is gekwetst terug gekomen uit een kwalificatie WK wedstrijd met Senegal, juist nu Anderlecht naar Bayern moet..
het rommelt langs alle kanten in het bestuur dat een interne strijd aan het voeren is en dat verhaalt zich op de spelers.
ik hoop uiteraard niet op een aframmeling maar wel dat de coach zijn ontslag krijgt.
Willem2
11 september 2017, 18:46
Bayern heeft met 2-0 verloren van het weekend dat wordt een makkie voor het ijzersterke Anderlecht :rolleyes: ;)
deket
11 september 2017, 19:00
Zie post 5839 van gisteren hier in dit topic
Willem2
11 september 2017, 19:02
Zie post 5839 van gisteren hier in dit topic
Ja dus een makkie voor Anderlecht, zoals ik reeds zei :biggrin:
laplagne
11 september 2017, 19:22
Het waren bij Crystal Palace voor Frankie Boy 77 mooie dagen. Yvonne Jaspers gaat een programma met hem maken: Boer zoekt club !
Nedlovefkk
11 september 2017, 21:26
Komt vast wel weer ergens aan de bak. Bodem Primera Division ofzo. Misschien Bundesliga.
Badslippers
11 september 2017, 21:49
De Boer is gewoon een zakkenvuller. Die steekt zelfs het muntje van de toss nog in z'n zak.
LittleJoe
12 september 2017, 21:02
Bayern - Anderlecht
zal Bayern 5 - 0 genoeg vinden tegen Anderlecht??
Teiresas
13 september 2017, 12:20
Feijenoord in principe vrij kansloos maar de bal blijft rond.
Tuurlijk is Feyenoord volstrekt kansloos op het behalen van de volgende ronde CL. Derde worden in de poule en overwinteren in de EL zou al een godsmirakel zijn.
Maar... altijd kans op een overwinning in de kuip tegen welke grootmacht dan ook. In recente jaren nog o.a. ManU en Sevilla, dus kan ook zomaar tegen ManC of Napoli.
Van die eendaagse succesjes zullen we dan maar extra moeten genieten, want inderdaad is de tweedeling extreem aan het worden. Gaat de UEFA ooit nog eens ingrijpen? Betwijfel het zeer....
deket
13 september 2017, 12:33
Goed idee om tijdens middagpauze even www.voetbalprimeur.be aan te klikken.
een kop in drukletters met het hoofd van icoon JC viel me op :
Nederlanders luuden noodklok : WE WERDEN REGELMATIG WEGGESPEELD DOOR ANDERLECHT.
Het Nederlandse voetbal verkeert in een diepe cridis. Na het EK dreigt Oranje ook weer bet WK te missen. Voormalig Ajax-jeugdtrainers Wim Jonk, Jasper van Leeuwen en Michel Hordijk luiden de noodklok over de ontwikkeling van jong talent bij onze noorderburen.
de drie proberen uit alle macht om het gedachtegoed van Johan Cruijj uit te dragen.
Deze filosofie is gebaseerd op techniek en creativiteit. Veel clubs in Nederland zitren nog vastgeroest in hun vertrouwde letjodes aldus Jonk in VI.
Belgie is Nederland al voorbij . Betoogt Van Leeuwen. In België hebben ee het na Euro 2000 over een andere boeg gegooid. Het pupillen voetbal is op de schop gegaan, de trainerscursussen zijn hervormd, aanvallend voetbal werd een specifiek onderdeel van de jeugdopleidingen, voor lichtere jongens als Dries Mertens werden speciale nationale jeugdteams oogericht. En kijk waar het Belgische voetbal 15jaar later staat? Bij Ajax werxen we, zeker bij de jongste jeugd regelmatig weggespeeld door Anderlecbt.
het is duidelijk dat België ons op een achterstand heeft gezet.
Hordijk sluut zivh hierbij aan. Nog steeds roepen veel Nederlanders dat we technisch zo goed zijn, daar ben ik het helemaal niet mee eens, we zijn er erg op avhteroogeraakt. Zolang beleidsbepalers dat niet inzien komen we niet verder. We blijven onszelf overschatten in Nederland. Noem mij naast Robben een Nederlandse aanvalker die in verticale richting kan dribbelen? We moeten nu echt tot het besef komen dat het juist oo technisch gebied verkeerd is gegaan
deket
13 september 2017, 12:54
En dan nu een kort verslag over Bayern München-Anderlecht van gisteren.
objectief en sereen, immers de liefde voor mijn club heeft na een halve eeuw een ferme deuk gekregen door wat gebeurtenissen waar ik niet dieper op inga.
het zat zeer goed ineen, het tactisch plannetje van trainer Weiler (die niet in mijn bovenste schuif ligt) klopte totdat Kums een fout begin buiten de rechthoek.
de Italiaanse scheidsrechter (en dan te bedenken dat mijn exvrouw en ik regelmatig naar Italië op vakantie gingen) gaf strafschop en rood.
1-0 en let 10man verder tegen Duitsers die bekend staan om hun fysieke sterkte, ik zag een doemscenario opkomen.
echter we kregen goede kansen op de gelijkmaker van onze 2 Roemeense internationals waarvan een schot op de paal.
Anderlecht bracht een 2de en 3de spits in en kreeg het deksel op de neus met nog een goal in de 92dte linuut. 80 minuten met 10man en iedereen was er over eens dat er een sterke presentatie werd geleverd en sterker nog, dat er in normale omstandigheden een gelijkspel zeker had ingezeten.
Met centrale verdediger Kara, die helaas geblesseerd terugkwam, uit Senegal voir een WKkwalificatiewedstrijd., was deze overbodige penalty niet gebeurd.
Maar wat koop je met indien en als?
P11111
13 september 2017, 16:21
Bij Ajax werxen we, zeker bij de jongste jeugd regelmatig weggespeeld door Anderlecbt.
Ik denk dat je dit wel wat moet relativeren. Het is bij Ajax gebruikelijk (geweest) dat ze veel jeugdteams lieten spelen tegen twee jaar oudere jongens. Vanuit het idee dat ze dan meer weerstand zouden krijgen. Oftewel, investeren voor later. De meningen daarover zijn overigens wel verdeeld, omdat het bij de jongste jeugdelftallen (onderbouw) eigenlijk voornamelijk om techniekontwikkeling gaat en de fysieke voortgang nog niet zo belangrijk is. Bij de bovenbouwelftallen (met name Onder 17 en 19) won Ajax meestal van Anderlecht.
Als ik de huidige eerste elftallen van Ajax en Anderlecht bekijk zie ik best wel duidelijke verschillen. Van de Beek, De Ligt, Kluivert, Veltman, Dijks, Černý en in iets mindere mate De Jong en Dolberg zijn acht zelf-opgeleide spelers die dit seizoen meestal of geregeld in het eerste elftal uitkomen. En dan is het grootste talent Nouri na een noodlottige gebeurtenis helaas nog afgehaakt. Bij Anderlecht blijft het bij slechts één speler, Dendoncker. Wat betreft de doorstroming naar de eerste ploeg gaat er bij Anderlecht kennelijk ergens iets niet goed, want anders zouden bij een zogenaamde opleidingsclub meer eigen jongens in het eerste moeten spelen.
Als er momenteel trouwens in Nederland één buitenspeler is die vrijwel altijd in verticale richting snelt is het groeibriljant Kluivert junior. Veel meer nog dan Robben, die vaak naar binnen gaat. Nog maar net 18 en met zijn techniek, passeeractie en (start)snelheid toch wel zeer talentvol en veelbelovend. Hij kan bovendien zowel op de linker- als rechtervleugel goed uit de voeten.
Kleine landen als Nederland en België zijn nu eenmaal afhankelijk van talentvolle lichtingen. Wij hebben het geluk gehad van eerst de generatie Cruijff, Neeskens, Van Hanegem, Jansen, Krol, Rensenbrink en Rep, vervolgens de lichting met Van Basten, Gullit, Rijkaard en Ronald Koeman, nadien de groep Bergkamp, De Boertjes, Stam, Kluivert, Van Nistelrooij, Seedorf, Davids en Overmars, en daarna de tijd met Robben, Sneijder, Van der Vaart en Van Persie. België heeft op dit moment na een veel te lange slechte periode het geluk met de lichting Hazard, De Bruyne, Lukaku en de verrassende Drieske. Het is dus heel makkelijk om nu te zeggen dat België de noorderburen op achterstand heeft gezet. Afgaande op het talent wat er aan komt kan het over een aantal jaren zomaar weer anders zijn. Dan krijg je misschien een omgekeerde discussie. De jeugdopleiding is absoluut van enorm groot belang, maar je moet als klein land ook het geluk hebben van een paar natuurtalenten.
deket
13 september 2017, 21:12
Kijk hier naar Feyenoord-Manchester City en moet vaststellen dat de kloof tussen de Europese top, Manchester City, Bayern Munchen, Paris SG, Barcelona'Anderlecht, Juventus, en Real Madrid steeds groter blijkt te worden met de rest.
metafoor voor de verhoudingen tussen de 3de wereld en het rijke westen?
deket
13 september 2017, 21:23
Het klopt wel dat de doorstroming van de talentvolle jeugd naar de 1ste ploeg bij Anderlecht niet naar wens gaat (buitenDedoncker is er momenteel alleen Bruno) maar we zitten met een coach die niet in de jeugd gelooft en ee dan verhuurt terwijl deze dan wel het goede weer maken bij Charleroi, Waregem, Mechelen en Beveren (de Anderlechtjongeren dus) deze zomer is Tielemans verkocht en indien je nagaat dat spelers zoals Kompany (weliswaar van glas) en Lukaku, Fellani, Mertens bij de wereldtop horen, en Chadli evenals Musonda beseffen dat ee te vroeg sijn vertrokken?
Maar er moet, dringend een wet komen om eigen talenten bij de club te houden tot een zekere leeftijd
pret
14 september 2017, 00:29
Ecbte verstandige mensen 'unnen bet onderscheid maken tussen humor en werkelijkheid.
VERSTANDIGE MENSEN DUS
Om het bij paars-wit te houden, werkelijkheid is Real Madrid en humor is Anderlecht. Ben ik nou verstandig of niet? :biggrin:
Picasso 1
14 september 2017, 01:19
Om het bij paars-wit te houden, werkelijkheid is Real Madrid en humor is Anderlecht. Ben ik nou verstandig of niet? :biggrin:
Hahahaha, gij stoker. :biggrin:
RAUL7
14 september 2017, 16:48
Kijk hier naar Feyenoord-Manchester City en moet vaststellen dat de kloof tussen de Europese top, Manchester City, Bayern Munchen, Paris SG, Barcelona'Anderlecht, Juventus, en Real Madrid steeds groter blijkt te worden met de rest.
metafoor voor de verhoudingen tussen de 3de wereld en het rijke westen?
Grapjas! :smile2::smile2::smile2::smile2::smile2:
Jan Verplancke
14 september 2017, 21:43
Van die eendaagse succesjes zullen we dan maar extra moeten genieten, want inderdaad is de tweedeling extreem aan het worden. Gaat de UEFA ooit nog eens ingrijpen? Betwijfel het zeer....
Tja, wat moeten ze er aan doen.
Dat gedoe met homegrown spelers? Dan halen clubs als City en Chelsea jochies op hun 15e al weg bij PSV, Feyenoord of Rapid Wien. Financial fair play? Daar is ook wel een mauw aan te passen. PSG koopt met Mbappé en Neymar toch voor in principe 400 miljoen euro in. Dan zit je ook nog in pot 4. Het kost seizoenen om in pot 3 te komen en een kansje te maken. Pot 2 is helemaal uit beeld.
Manchester City kan zonder de basisspelers en bankzitters van de wedstrijd tegen Feyenoord een team formeren dat met twee vingers in de neus kampioen wordt in de Eredivisie. Op termijn zullen clubs als Juventus, Barcelona, Real Madrid, PSG en in mindere mate Bayern iets moeten. Hun eigen competities kunnen qua € niet op tegen de Premier League. Maar wat willen de Britten?
Meer kampioenen in de CL? Daar wordt het toernooi niet interessanter van. Niemand, behalve een paar lokale fans, zit te wachten op onderlinge wedstrijden tussen de kampioenen van Armenië, Slowakije, Bulgarije, Zwitserland en Estland. Vaak is het ook niet om aan te zien. Neem ook de EL. Totaal niet interessant, behalve als je tegen ploegen als AC Milan, Arsenal of zo loot.
Je kunt maar beter accepteren dat je gewoon niet meer mee kunt doen op dat niveau en gewoon gaan voor een financieel gezonde competitie, goede jeugdopleidingen en een keer in de twee jaar wat plezier bij landenkampioenschappen. Niet voor niets dat de UEFA ook de Nations League op wil tuigen.
John mc Snek
14 september 2017, 23:00
De Uefa kan niks, een van de belangrijkste redenen van de huidige ontwikkelingen in het voetbal is de EU...
Maar zelfs zonder EU gaan we nooit meer terug naar maximaal 3 buitenlanders, Engeland gaat er nu uit maar ze gaan die regel echt niet afschaffen in de Premier League ...
Picasso 1
14 september 2017, 23:21
Wat de tweedeling betreft, het sterkste deel is juist breder aan het worden. Daar zaten voorheen een beperkt aantal clubs zoals Real Madrid, Barcelona en Manchester United in en die zijn enkele jaren geleden nu vergezeld door Bayern Munchen en Chelsea. En nu sluiten ook Manchester City, PSG en Juventus aan. En ik verwacht dat bijvoorbeeld Monaco, AC Milan, Liverpool en Borussia Dortmund op termijn zich ook gaan aansluiten met grote investeringen.
De strijd aan de top wordt dus interessanter met allemaal topspelers in de verschillende teams.
Wat Nederland betreft is het overigens niet alleen het grote geld maar aanvullend ook een mindere periode van eigen talenten zoals het Nederlands elftal laat zien. Duitse, Spaanse en Italiaanse minder financieel krachtige teams bijvoorbeeld weten zich in deze ontstane tweedeling wel redelijk te handhaven. Zie bijvoorbeeld Atletico Madrid of Borussia Dortmund.
Overigens in alle sporten is de tweedeling enorm hoor: kijk maar naar Tennis, MotoGP, Formule 1, Basketbal....It's all in the game bij topsport en als je geen team/sporter uit je eigen regio bij het topdeel hebt kunnen aansluiten dan heb je in topsport simpelweg pech en wordt je overwalst.
John mc Snek
15 september 2017, 00:30
Volgens mij was de winst van de CL voorheen veel wisselender. Real was de eerste ploeg die 'm 2 x op rij won, daarvoor zie je dat in de jaren 90 en/of 2000 het spannender was en Juventus Liverpool Chelsea en Dortmund juist al jaren tot het sterkste deel behoorden. Volgens mij is de spanning dus minder geworden, na 2007/2008 heeft maar 3x een andere club dan Barca of Real de CL gewonnen waarvan Real 3x de laatste 4 jaar. Engelse en Duitse ploegen werden daarbij simpel aan de kant gezet (meen dat CR7 er in zijn eentje vorig jaar al 5 maakte tegen Bayern) en ook Juventus werd in de finale weggespeeld.
Man City en PSG zijn wel echt nieuw aan de top en eerlijk gezegd verwacht ik dat laatstgenoemde zich zeker zal aansluiten bij de absolute top.
Ik heb ook niks tegen de tweedeling , vind het alleen grappig dat de Eu dit voor een groot deel heeft veroorzaakt, de tweede stap was de intrede van het echte grote geld waarmee NL simpelweg niet meer meekan qua begroting (TV gelden, merchandising etc) omdat het gewoon te klein is.
Zoals al eerder vermeld is ook het uitblijven van een goede generatie spelers niet alleen toeval: de jonge talenten worden al op hun 12-14e weggekaapt door clubs als City , waar ze een mooi jeugdcontract krijgen maar daar misschien nummer 100 van de selectie zijn en hun ontwikkeling stagneert. Voor de spelers die wel in NL blijven schiet het ook niet op tegen Roda en Willem 2 dus vaak na een jaar houdt men het daar voor gezien en vertrekt men naar een onbeduidende Duitse of Italiaanse middenmotor waardoor men wel in een klap financieel onafhankelijk is. Aldaar belandt men ook in een selectie van 50 man en meestal hoor je er niks meer van.
Wie is de laatste NL speler die nog echt de absolute top heeft gehaald? Sneijder, die 15 jaar geleden doorbrak (2002/2003), een beetje tegelijk met Van Persie en Robben...daarna zijn er heel veel spelers de hemel in geprezen maar niemand heeft het nog gemaakt bij een Europese topclub...
We zitten dus al 15 jaar te wachten op een dergelijk nieuw talent.
Misschien kan iemand hier uitleggen wat de Belgen beter doen: ook zij zijn een klein land met een niet al te sterke competitie, maar leveren wel talenten af die bij diverse Europese topclubs dragende spelers zijn, ik heb eerlijk gezegd geen idee waarom het ze daar nog steeds lukt, ondanks de geschetste situatie ...iemand hier?
Picasso 1
15 september 2017, 00:43
Volgens mij was de winst van de CL voorheen veel wisselender. Real was de eerste ploeg die 'm 2 x op rij won, daarvoor zie je dat in de jaren 90 en/of 2000 het spannender was en Juventus Liverpool Chelsea en Dortmund juist al jaren tot het sterkste deel behoorden. Volgens mij is de spanning dus minder geworden, na 2007/2008 heeft maar 3x een andere club dan Barca of Real de CL gewonnen waarvan Real 3x de laatste 4 jaar. Engelse en Duitse ploegen werden daarbij simpel aan de kant gezet (meen dat CR7 er in zijn eentje vorig jaar al 5 maakte tegen Bayern) en ook Juventus werd in de finale weggespeeld.
Ja klopt, maar daar is geleidelijk verandering aan het komen door het breder worden van die absolute top. Er hebben zich meer kandidaten aangediend die gaan strijden om de eindprijs. Dus eigenlijk is het weer spannender dan enkele jaren geleden. Dus de extreme ontwikkeling/tweedeling die nu gaande is impliceert meer topteams en daarmee keert iets terug van wisselende potentiële winnaars, zij het wel dat als je club tot een 'klein' voetballand behoort die inderdaad bijna geen kans meer maakt.
Picasso 1
15 september 2017, 00:59
Zoals al eerder vermeld is ook het uitblijven van een goede generatie spelers niet alleen toeval: de jonge talenten worden al op hun 12-14e weggekaapt door clubs als City , waar ze een mooi jeugdcontract krijgen maar daar misschien nummer 100 van de selectie zijn en hun ontwikkeling stagneert. Voor de spelers die wel in NL blijven schiet het ook niet op tegen Roda en Willem 2 dus vaak na een jaar houdt men het daar voor gezien en vertrekt men naar een onbeduidende Duitse of Italiaanse middenmotor waardoor men wel in een klap financieel onafhankelijk is. Aldaar belandt men ook in een selectie van 50 man en meestal hoor je er niks meer van.
Wie is de laatste NL speler die nog echt de absolute top heeft gehaald? Sneijder, die 15 jaar geleden doorbrak (2002/2003), een beetje tegelijk met Van Persie en Robben...daarna zijn er heel veel spelers de hemel in geprezen maar niemand heeft het nog gemaakt bij een Europese topclub...
We zitten dus al 15 jaar te wachten op een dergelijk nieuw talent.
Maar dat geldt toch ook voor de jeugdspelers uit die landen? Die krijgen met moordende concurrentie te maken. Zie Real Madrid waar eigen talenten verkocht worden omdat ze geen plaats hebben in het hoofdelftal omdat die plekken bezet zijn door dure aankopen. Met als extreme uiterste de recente verkoop van Morata. En dan mag Morata nog van geluk spreken dat hij zich nog enigszins heeft kunnen etaleren en daardoor in een andere topteam kan spelen. Dus daar zie ik niet zo het verschil in kansen voor jeugdspelers tussen verschillende landen.
Misschien kan iemand hier uitleggen wat de Belgen beter doen: ook zij zijn een klein land met een niet al te sterke competitie, maar leveren wel talenten af die bij diverse Europese topclubs dragende spelers zijn, ik heb eerlijk gezegd geen idee waarom het ze daar nog steeds lukt, ondanks de geschetste situatie ...iemand hier?
Komt door Anderlecht.
Jan Verplancke
15 september 2017, 01:41
Wat de tweedeling betreft, het sterkste deel is juist breder aan het worden. Daar zaten voorheen een beperkt aantal clubs zoals Real Madrid, Barcelona en Manchester United in en die zijn enkele jaren geleden nu vergezeld door Bayern Munchen en Chelsea. En nu sluiten ook Manchester City, PSG en Juventus aan. En ik verwacht dat bijvoorbeeld Monaco, AC Milan, Liverpool en Borussia Dortmund op termijn zich ook gaan aansluiten met grote investeringen.
De strijd aan de top wordt dus interessanter met allemaal topspelers in de verschillende teams.
Wat Nederland betreft is het overigens niet alleen het grote geld maar aanvullend ook een mindere periode van eigen talenten zoals het Nederlands elftal laat zien. Duitse, Spaanse en Italiaanse minder financieel krachtige teams bijvoorbeeld weten zich in deze ontstane tweedeling wel redelijk te handhaven. Zie bijvoorbeeld Atletico Madrid of Borussia Dortmund.
Overigens in alle sporten is de tweedeling enorm hoor: kijk maar naar Tennis, MotoGP, Formule 1, Basketbal....It's all in the game bij topsport en als je geen team/sporter uit je eigen regio bij het topdeel hebt kunnen aansluiten dan heb je in topsport simpelweg pech en wordt je overwalst.
Een aantal van die clubs draaien wel op investeerders i.p.v. dat daar nu echt op Premier League-niveau geld wordt gemaakt. De Franse, Duitse en Italiaanse competitie zijn niet heel spannend. Bayern, Juventus (misschien dat Milan dit jaar kan verrassen) en PSG zijn veel te sterk voor de rest. Die clubs gaan met hun eigen competitie nooit op het inkomstenniveau van de Premier League komen. Dat geldt voor Spanje. Vraag is natuurlijk wat de Britten gaan doen. De Premier League is veel interessanter dan de CL. De rest hoef je eigenlijk al niet meer naar te kijken. Zonder goede tv-markt en investeerder doe je niet meer. Misschien dat Shaktar mee kan doen, een club uit Moskou... Je krijgt dan eigenlijk een soort NHL, NBA... alleen in Europa in plaats van in de VS, omdat de beste voetbalclubs nu eenmaal in Europa spelen. Beetje bij beetje zal het daar toch naar toe gaan. Clubs als Monaco, PSG, AC Milan, Dortmund, zullen toch geld moeten gaan verdienen.
Engeland, Spanje, Italie en Duitsland krijgen gegarandeerd 4 plaatsen in de CL. Dat is al de helft van het deelnemersveld. Dat moet wel, want anders beginnen clubs hun eigen competitie, omdat de nationale competities te weinig opleveren en de CL in dit formaat ook niet op kan tegen de PL. Dan heb je nog Frankrijk, Rusland en Portugal, die zullen er ook wel 2 krijgen. Dan zit je al aan 22. Dan nog een plekje voor de kampioenen van Belgie, Oekraine en Turkije en de rest mag spelen om 7 plekken.
Bij de meeste sporten heb je inderdaad een soort van topliga, wereldtop, etc. Men wil uiteindelijk toch dat de besten der aarde het tegen elkaar opnemen. Het probleem is dat mensen in Nederland nog bewust weten dat bv. Ajax CL won. Dat schept verwachtingen. Dat maakt het ook moeilijk om te accepteren dat je toe moet naar gewoon je richten op je nationale toko, accepteren dat de beste spelers weggekocht woden en accepteren dat je in de CL of een Super Liga niets te zoeken hebt. Als er een Super League komt, dan speelt daar geen enkele Nederlandse club in en ook geen enkele Belgische clubs.
laplagne
15 september 2017, 08:16
Ben nu toch wel bang dat Nederland met Feyenoord en Vitesse héél weinig punten in het Europese klassement zal gaan halen.
Teiresas
15 september 2017, 11:18
De UEFA zou er meer naar moeten streven om meer geografische spreiding aan te brengen in de topclubs. Dan blijft heel Europa geinteresseerd en ligt de nadruk niet slechts op de vier a vijf grote landen. Dat is een gebrek aan toekomstvisie m.i.
Als voorbeelden kan je de grote Amerikaanse competities (NBA, NFL, NHL, etc) nemen. Ook spreiding. Met daarnaast financiele én andersoortige maatregelen om een spannende competitie te waarborgen. Salarycaps, beperkt aantal contractspelers, draftsystemen, etc.
De UEFA maatregelen die wel genomen zijn, zijn een wassen neus of verergeren de ongelijkheid juist. Oneerlijke verdeling prijzengeld (als een Engels team de CL wint, krijgen ze meer prijzengeld dan wanneer een NL zou winnen), 'homegrown' spelers (met als gevolg dat de grote clubs de jeugdopleidingen elders leegplunderen), 'financial fairplay' (eenvoudig te omzeilen; en als er al iemand eens gestraft wordt, is het een dwerg ipv een reus), het gapende financieele gat tussen CL en EL .
De vraag is echter niet of de UEFA er überhaupt iets aan wil doen (want ook zij verdienen er zeer goed aan), maar of ze er iets aan kán doen.
De macht lijkt niet bij de UEFA te liggen, maar bij een handvol steenrijke clubs. En de solidariteit onder clubs is naar bekend praktisch nihil.
Een realiteit waar we mee moeten leren leven, maar of het in het belang is van de toekomst van het internationale voetbal is zeer de vraag.
Elk jaar dezelfde clubs vanaf de kwartfinales is toch ook niet leuk. De voorspelbaarheid is te groot, de kans op een verrassing is minimaal. Vele competities worden volledig uitgehold. Veel talent gaat verloren omdat het te vroeg wordt weggekocht. Op den duur keert zich dat tegen je en blijkt dat je de kip met de gouden eieren hebt geslacht.
Willem2
15 september 2017, 11:45
Hirving Lozano is geschorst voor de eerste topper van het seizoen tussen PSV en Feyenoord. De Mexicaan is door de KNVB voor drie wedstrijden geschorst waarvan één voorwaardelijk. Naast de topper tegen Feyenoord mist Lozano ook het bekerduel tegen Putten. ............ https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/lozano-mist-topper-tegen-feyenoord~a0bbd710/
Willem2
15 september 2017, 11:54
De UEFA zou er meer naar moeten streven om meer geografische spreiding aan te brengen in de topclubs. Dan blijft heel Europa geinteresseerd en ligt de nadruk niet slechts op de vier a vijf grote landen. Dat is een gebrek aan toekomstvisie m.i.
Als voorbeelden kan je de grote Amerikaanse competities (NBA, NFL, NHL, etc) nemen. Ook spreiding. Met daarnaast financiele én andersoortige maatregelen om een spannende competitie te waarborgen. Salarycaps, beperkt aantal contractspelers, draftsystemen, etc.
De UEFA maatregelen die wel genomen zijn, zijn een wassen neus of verergeren de ongelijkheid juist. Oneerlijke verdeling prijzengeld (als een Engels team de CL wint, krijgen ze meer prijzengeld dan wanneer een NL zou winnen), 'homegrown' spelers (met als gevolg dat de grote clubs de jeugdopleidingen elders leegplunderen), 'financial fairplay' (eenvoudig te omzeilen; en als er al iemand eens gestraft wordt, is het een dwerg ipv een reus), het gapende financieele gat tussen CL en EL .
De vraag is echter niet of de UEFA er überhaupt iets aan wil doen (want ook zij verdienen er zeer goed aan), maar of ze er iets aan kán doen.
De macht lijkt niet bij de UEFA te liggen, maar bij een handvol steenrijke clubs. En de solidariteit onder clubs is naar bekend praktisch nihil.
Een realiteit waar we mee moeten leren leven, maar of het in het belang is van de toekomst van het internationale voetbal is zeer de vraag.
Elk jaar dezelfde clubs vanaf de kwartfinales is toch ook niet leuk. De voorspelbaarheid is te groot, de kans op een verrassing is minimaal. Vele competities worden volledig uitgehold. Veel talent gaat verloren omdat het te vroeg wordt weggekocht. Op den duur keert zich dat tegen je en blijkt dat je de kip met de gouden eieren hebt geslacht.
De Champions League zal een Super League worden. En als Nederland daar al een rol in krijgt, is het die van figurant. ,,Het wordt alleen maar groter. De vraag is of we dat erg moeten vinden.’’ ............ https://www.ad.nl/champions-league-en-europa-league/waarom-een-super-league-onvermijdelijk-is~a771b669/
Jan Verplancke
15 september 2017, 12:11
Dat klinkt leuk, maar is het werkbaar? Er wordt nu eenmaal geld verdiend in de Premier League en niet in Griekenland, Noorwegen of Wit-Rusland. Europa kijkt ook liever naar Barcelona - Real Madrid of Bayern München - Manchester United dan naar Feyenoord - Man City of Chelsea - Qarabag. Die laatste twee wedstrijden interesseren echt helemaal niemand, behalve dan de fans van de spelende clubs.
De CL is een druppel op een gloeiende plaat voor Britse teams. De nummer laatst van de PL verdient meer dan de winnaar van de CL. Zelfs een niveau lager wordt er meer geld verdiend dan in bijna alle andere Europese competities. Meer bijvoorbeeld dan in Nederland en België bij elkaar. Dat is ook de kritiek van Europese topclubs: er wordt te weinig verdiend met de CL. Clubs als Parist St. Germain, Juventus, etc kunnen dat nationaal niet goedmaken op de Britse clubs. J
Competities zijn interessant als het spannend is. Dat is de CL niet. Een volledige competitie met de beste teams, is spannender. Dan heb je ook veel meer topwedstrijden dan nu. Je hebt een aantal topclubs en dan zou je, net zoals ze in de VS doen, heel gericht moeten kijken, wie aan kan haken. Je komt niet zomaar de NHL in. Dan moet je geld verdienen en iemand met veel geld klaar hebben staan.
En dan heb je in veel landen ook nog rivaliteit tussen de grotere club. Brugge/Anderlecht, Ajax/Feyenoord, Steaua/Dinamo... terwijl er voor al die clubs geen plaats is in een Super League. Kans lijkt me zelfs groter dat men bv. een Amerikaanse, Chinese, Braziliaanse of Australische club erbij vraagt i.p.v. Ajax, PSV, Feyenoord, Brugge, Anderlecht, Standard, Boekarest, etc. Een Chinese club die het opneemt in een Super League tegen de Europese top. Dat levert veel en veel meer op dan wanneer Feyenoord of zo dat zou doen.
bocariver
15 september 2017, 13:10
Some news of Oranje players in France as seen by French media:
Sneijder : do not play, physically not prepared for high level, need a personal trainer for next week.try to be ready for Netherland-Sweden but without any insurance.
Tete: play titular and take lead against Brazilian Rafael, not good, not bad, we will see his real level in next Lyon-PSG.
Depay: very deceiving for price, still more individualist than in collective, not strong enough to be solist, score a penalty this week , Lyon keep trust on him for moment but wait rising of new young french striker.
Kongolo: still not play any minutes in official match for Monaco, he wait opportunity after Glik- Jemerson.
El Ghazi: he played but still an enigma, not enough talented to be so much individualistic, try to adapt himself to Bielsa system.
Why belgians make better in France?
They speak French , they are less arrogant, more friendly, they need to prove something because they know that Belgium is considered like little sister and not like equal.
Picasso 1
16 september 2017, 01:50
Some news of Oranje players in France as seen by French media:
...........
Why belgians make better in France?
They speak French , they are less arrogant, more friendly.......
Even for an outsider it seems not difficult to identify dutch culture. :biggrin: :biggrin: :biggrin:
P11111
16 september 2017, 09:01
Ik zou Depay (Ghana), El Ghazi (Marokko), Tete (Mozambique) en Kongolo (Congo) geen typische Nederlanders willen noemen. Verre van dat zelfs.
En waar gaat het eigenlijk over? Depay is een zeer overschatte speler, El Ghazi zat in Nederland op de tribune, Tete op de bank en de voormalige wereldtopper en op dit moment geblesseerde (enkel) en niet-wedstrijdfitte Sneijder is inmiddels van voetbalveteranenleeftijd en dus in zijn nadagen. Zegt natuurlijk ook veel over de Franse scouting, nadat ze eerder al spelers van het niveau Kishna, Cabral en Rekik (hoe verzin je het?) naar hun competitie hadden gehaald.
bocariver wil graag de Nederlanders weer eens afzeiken, terwijl hij welbeschouwd, zonder dat hij het door heeft, de Franse scouts belachelijk maakt.
En ja, het is bespottelijk (ridiculous) dat een groot land als Frankrijk, met volgens mij 67 miljoen inwoners, tot nu toe zo'n onbeduidende rol heeft gespeeld in de historie van de Europa Cup van de Landskampioenen, Champions League, UEFA Cup en Europa League. Daar lachen wij in Nederland om. Laat die bocariver zich daar wat drukker om maken, zou ik hem willen meegeven. De Franse topclub Olympique Lyon liet zich kortgeleden nog wegspelen en uitschakelen door een grotendeels jeugdelftal van Ajax. En intussen gaat PSG met financiële doping en het moedwillig omzeilen van de transferreglementen dit jaar een nieuwe poging doen.
deket
16 september 2017, 11:27
Het Frans nationale elftal heeft nochtans resultaten bereikt om u tegen te zeggen.
betreffende EK : gewonnen in 1984.en 2000, en in het laatwte tornooi let verlengingen onverdiend verloren van Portugal met 0-1.
Betreft WK : gewonnen in 1998, na het winnen tegen Brazilië met 3-0.. En in 2006 nog de finale
hun centres de formation zijn ook een voorbeeld voor vele landen.
combinatie educatie en voetbal.
bovendien hebben ze tovh een aantal grootheden voortgebracht zoals Zidane, Tigana en Platini.
op clubniveau bleven ze onder de verwachting, desalniettemin lijkt ParisSG dit seizoen een kanshebber op de CL
P11111
16 september 2017, 15:23
They speak French, they are less arrogant, more friendly...
Iedereen die wel eens in Parijs of elders in Frankrijk is geweest heeft kunnen ervaren dat de gemiddelde Fransman behoorlijk onvriendelijk, arrogant en bot tegen anderstaligen kan zijn. Het is mijn type volk in ieder geval niet, ik heb er helemaal niets mee. Verder zijn er volgens mij ook bitter weinig Nederlanders die geïnteresseerd zijn in het Franse competitievoetbal.
Afgaande op zijn steeds terugkerende NL-negatieve voetbalberichten heb ik hier regelmatig het gevoel dat bocariver in een emmer Nederlands azijnzuur is geboren en daarvoor wraak wil nemen. Of in elk geval zoiets. Op enige positiviteit en vooral wat meer respect voor het Nederlandse voetbal heb ik hem in de loop van de jaren nog maar weinig tot niet kunnen betrappen.
Big30
16 september 2017, 18:10
Je ziet inderdaad dat de CL nu volledig wordt gedomineerd door de clubs uit de landen met veel inkomsten uit TV rechten. Iedereen kan het rijtje met clubs in de top10-12 zo opnoemen. De verschillen worden alleen maar groter en de CL voor mij door de grote voorspelbaarheid ook minder interessant.
Het Amerikaanse systeem dat je noemt is er juist op gebaseerd om meer spanning te krijgen, zie draft systeem waar de laagste clubs de spelers hoog in de draft krijgen.
Kijk je naar het salaris budget vd NBA clubs dan zitten die allemaal zo rond de 100.000$, laagste 81.000$ en hoogste 137.000$.
http://www.basketballinsiders.com/nba-team-salaries-at-a-glance/
Het resultaat is meer spanning en minder voorspelbare wedstrijden. Daar domineert een club soms een paar jaren maar nooit 15-20 jaar lang.
Maar de vergelijking met de CL gaat natuurlijk wat mank, in Europa heeft elk land een competitie. Een Amerikaans profteam kun je ook niet met Europese teams vergelijken die verenigingen zijn met leden en jeugdteams etc. en stad en streek gebonden zijn.
P11111
16 september 2017, 18:34
Manchester City won vorige week met 5-0 van Liverpool en vandaag 0-6 bij Watford, op dat moment de nummer vier van de Engelse ranglijst. Het resultaat van Feyenoord woensdag viel dus nog best wat mee, zeker als je meeneemt hoe knullig twee van de vier doelpunten werden weggegeven.
Maar goed, zoals Hugo Borst zojuist in het voetbalprogramma 'De Eretribune' aangaf betekenen clubs als City en PSG met hun steenrijke eigenaren het failliet van het voetbal in de breedte. En zo is het. De groepsfase van de Champions League is totaal niet meer interessant. De UEFA kan voortaan maar beter meteen beginnen met de kwartfinales. En laten wij als Nederlanders ons maar voornamelijk richten op de vermakelijke Eredivisie en zo af en toe wat wedstrijdjes in de Europa League.
Willem2
16 september 2017, 23:00
Barça is man van 147 miljoen alweer kwijt ................ http://www.telegraaf.nl/telesport/29271350/__Barca_is_man_van_147_miljoen_alweer_kwijt__.html
Er kunnen er niet genoeg geblesseerd raken .... kunnen we nog eens eengesprek gaan voeren over economische waarde van voetballers en voetbalclubs :rolleyes:
Picasso 1
16 september 2017, 23:47
Wordt allemaal verzekeringstechnisch afgedekt. Zie als voorbeeld Ronaldo ----> http://m.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=201161
Dus ja, ook de type ernst van een blessure heeft een marktwaarde.
Is ook logisch dat bij hoge investeringen de risico's worden afgedekt met verzekeringen. Jammer hè? ;)
bocariver
17 september 2017, 04:34
Ik zou Depay (Ghana), El Ghazi (Marokko), Tete (Mozambique) en Kongolo (Congo) geen typische Nederlanders willen noemen. Verre van dat zelfs.
En waar gaat het eigenlijk over? Depay is een zeer overschatte speler, El Ghazi zat in Nederland op de tribune, Tete op de bank en de voormalige wereldtopper en op dit moment geblesseerde (enkel) en niet-wedstrijdfitte Sneijder is inmiddels van voetbalveteranenleeftijd en dus in zijn nadagen. Zegt natuurlijk ook veel over de Franse scouting, nadat ze eerder al spelers van het niveau Kishna, Cabral en Rekik (hoe verzin je het?) naar hun competitie hadden gehaald.
bocariver wil graag de Nederlanders weer eens afzeiken, terwijl hij welbeschouwd, zonder dat hij het door heeft, de Franse scouts belachelijk maakt.
En ja, het is bespottelijk (ridiculous) dat een groot land als Frankrijk, met volgens mij 67 miljoen inwoners, tot nu toe zo'n onbeduidende rol heeft gespeeld in de historie van de Europa Cup van de Landskampioenen, Champions League, UEFA Cup en Europa League. Daar lachen wij in Nederland om. Laat die bocariver zich daar wat drukker om maken, zou ik hem willen meegeven. De Franse topclub Olympique Lyon liet zich kortgeleden nog wegspelen en uitschakelen door een grotendeels jeugdelftal van Ajax. En intussen gaat PSG met financiële doping en het moedwillig omzeilen van de transferreglementen dit jaar een nieuwe poging doen.
I gave a simple information about oranje players in French media (not personally me) and you lost your nerves as usual.
First, you seems to make a kind of discrimination saying that Depay,ElGhazi,Tete and Kongolo are not typical guys from Netherlands.
You have to inform Dick Advocaat that you not consider them as oranje but like African. I checked by curiosity but they are all born in Netherlands, go to school there and learn life in football school of Ajax, PSV or Feyenoord.
In fact, you are a shame for Ajax fans because this is not the philosophy of this club, I mean discriminate people with Africans roots (including Surinamese)
Second, I have a long memory and I remember when you said 2 -3 years ago that Ajax will be back on top soon thanks to their young talented players like Tete,El Ghazi , Kishna, Riedewald but now you spit on them.
What a disgrace...
It is not me who create a crisis in Netherlands about results of your football, it is not me who put national team in his actual position, it is not me about results of your clubs in last weeks ( remember Ajax lost against Nice then Rosenborg), just check UEFA table board for clubs.
I agree with on only one point, French scouts have second choices players to recruit. It will be better to make play young French players and let these players go to Turkey in holidays.
bocariver
17 september 2017, 04:45
Iedereen die wel eens in Parijs of elders in Frankrijk is geweest heeft kunnen ervaren dat de gemiddelde Fransman behoorlijk onvriendelijk, arrogant en bot tegen anderstaligen kan zijn. Het is mijn type volk in ieder geval niet, ik heb er helemaal niets mee. Verder zijn er volgens mij ook bitter weinig Nederlanders die geïnteresseerd zijn in het Franse competitievoetbal.
Afgaande op zijn steeds terugkerende NL-negatieve voetbalberichten heb ik hier regelmatig het gevoel dat bocariver in een emmer Nederlands azijnzuur is geboren en daarvoor wraak wil nemen. Of in elk geval zoiets. Op enige positiviteit en vooral wat meer respect voor het Nederlandse voetbal heb ik hem in de loop van de jaren nog maar weinig tot niet kunnen betrappen.
I know a joke about arrogancy :
A French , an English and a Netherlander speak very strong about football, culture , politics, war during 2 hours.
It is time to say good bye because Netherlander have to back home .
French and Englishman go to drink a last wine for one and last beer for the other one.
They are agree on nothing but they are happy that they can talk together between people of same level without being interrupted.
And they ask themselves Why this Netherlander is so arrogant?
bocariver
17 september 2017, 05:08
About simple informations to Dick "please save us" Advocaat.
Kongolo: in tribune , not even bench, in spirit of Jardim , he is behind Raggi, no trust from trainer.
Sneider: not ready to play tomorrow, still look like sausage in his jersey. Journalist asked trainer Favre when he will be ready, he answered pppfffiou....( ask Swiss translator)
El Ghazi : played all match, received 4/10, missed better opportunity from his team.
Tete and Depay : titular tomorrow against PSG in Paris, Peter020 is not interested to see them respectively in opposition against Neymar and Dany Alves . I think Advocaat will look .
Today, I saw too Robben scored 2 goals , he looked well. I saw Nathan Ake in good condition , Hoedt too but Fosu-Mensah was lost on pitch in a lost team.
Van Dijk is back to competition too but only 3 minutes because trainer Pellegrino doubt of his physical condition.
P11111
17 september 2017, 12:40
I know a joke.
Tot mijn verrassing schuilt er een grote grappenmaker in jou. De beste joke die ik in jaren heb gehoord, zo maar diep in de nacht uit je mouw geschud. Geweldig! Ik lig de hele ochtend al krom van het lachen. En ik maar denken dat jij iemand bent die alleen maar negatief kan schrijven over Nederlandse voetballers. Wat een vergissing! Wil je er misschien nog één 'vertellen'? In elk geval wou ik dat ik wat van die Franse humor had.
Wat betreft Ajax en het Nederlandse voetbal heb ik een zeer realistische voetbalbeleving. Maak je geen zorgen, ik geloof niet in sprookjes en besef heel goed onze plaats op de huidige voetbalkaart. Dat ik twee, drie geleden gemeld zou hebben dat Ajax spoedig zal terugkeren aan de absolute Europese top, zul je zeker verkeerd hebben begrepen. Wat een onzin! Desondanks stonden ze na een reeks goede en mooie wedstrijden in mei wel in de Europa Cup-finale met een uiterst jeugdige en talentrijke selectie. Best wel een knappe prestatie, dat kan niemand ontkennen - ook jij in Frankrijk niet. Dat er na dat succes sprake was van een verstoorde zomervoorbereiding als gevolg van de tragische gebeurtenis met Nouri heeft in combinatie met het transferwanbeleid natuurlijk een rol gespeeld in de vroege uitschakeling. In normale omstandigheden waren zowel OGC Nice als Rosenborg BK geen probleem geweest.
En El Ghazi en Kishna hebben nooit tot mijn favoriete (jeugd)spelers behoord. Sterker, ik heb mij vanaf het begin mateloos aan het spel van El Ghazi geërgerd. Ik vind hem veel te beperkt. Dat hij in de Franse competitie een basisplaats heeft, verbaast mij ten zeerste. En Kishna was in zijn Ajax-tijd veel te licht voor het iets grotere werk. Dat Raiola hem daarna bij Lazio Roma onderbracht was in mijn ogen lachwekkend en totaal niet in het sportieve belang van de speler. Vanmiddag mag hij zich trouwens met zijn nieuwe club ADO Den Haag opnieuw bewijzen, tegenstander is zijn oude club.
Van Bazoer, Riedewald en Tete had ik wel meer verwacht, maar helaas is hun ontwikkeling op een gegeven moment gestagneerd en zijn ze bij Ajax buiten het elftal beland en wilden ze per se vertrekken. Maar ze zijn alledrie nog jong, dus wie weet komen ze in de toekomst weer wat bovendrijven. Is moeilijk te voorspellen. Ik ben wel fan van De Jong, Van de Beek, De Ligt en de kleine Kluivert en was erg gecharmeerd van Nouri. Maar van de eerste vier is het ook afwachten waar hun top uiteindelijk ligt.
Kon je vannacht niet slapen van de kritiek ofzo?
Picasso 1
17 september 2017, 15:36
Paris Saint-Germain could sensationally run out of Neymar shirts after hitting record-high sales.
The French club have been inundated with orders over the last 30 days with over 120,000 Neymar jerseys being sold, raking in the club a profit of £7.8million.
Their club shop have already made a 75% increase in sales from this time last season, which is thought to be inspired by the Brazilian's arrival.
http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-4892554/Paris-Saint-Germain-run-Neymar-shirts.html
De eerste 10 miljoen euro's hebben ze dus al terugverdiend in slechts 1 maand tijd.
bocariver
17 september 2017, 18:27
[I]
De eerste 10 miljoen euro's hebben ze dus al terugverdiend in slechts 1 maand tijd.
And it is just beginning, Mbappe jersey is on the same way.
More important, Nike want to renegotiate his contract with PSG.
Now, it is 25 M € by year but Chelsea get 66 M €/ year.
There is no doubt that this contract will grow up to a new record.
deket
18 september 2017, 00:33
Bocavier, zie post 5614 van 10 augustus 2017.
Bocavier en Peter : je mag een land of beter gezegd zijn inwoners nooit generaliseren.
Niet alle Fransen zijn onvriendelijk, niet alle Nederlanders gierig (ik ken er zo wel, maar met bv inzamelakties voor het goede doel (niet de popgroep) overtreffen de Nederlanders vele anderen.
een veralgeming is vaak gebaseerd op een momentopname waarna een besluit komt gebaseerd op gevoelens en niet op rede.
en om terug te komen op het voetbal, het Frans elftal heeft meer prijzen gewonnen dan de Nederlandse maar daar tegenover staat wat betreffende clubs de Fransen op de Nederlandse nog een ferme inhaalbeweging moeten voltrekken om dezelfde prijzenkast te vullen.
heel sporadisch haalde een Franse club de finale
P11111
18 september 2017, 08:23
Bocavier en Peter : je mag een land of beter gezegd zijn inwoners nooit generaliseren.
Wat ben jij opeens serieus.
Verder is het inmiddels duidelijk geworden dat Tete zich gisteravond uitstekend staande hield tegen de man van 222 miljoen. Niet slecht voor een bankzitter van Ajax. :)
http://www.soccernews.nl/news/403276/VIDEO:_Tete_is_Neymar_de_baas_met_heerlijke_actie
https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/kenny-tete-zet-overmoedige-neymar-in-z-n-hemd~aa7e4753/
P11111
18 september 2017, 10:33
Het groepsgevoel bij PSG in beeld tijdens de wedstrijd tegen Olympique Lyon. Eerst twee achterbakse Brazilianen. Daarna een boos Latijns 'haantje'.
https://www.youtube.com/watch?v=tTR_UmV-Tyo
De Braziliaanse vrienden Dani Alves en Neymar in een stiekeme samenwerking op het veld om Cavani een vrije trap af te snoepen.
Dani Alves fights Cavani and gives Neymar the ball to take the freekick. Brazilians for you.
https://www.youtube.com/watch?v=HqhI4pt4CDU
Cavani weigert daarna een boze Neymar de strafschop te laten nemen.
Neymar gets angry on Cavani because he refused to give him penalty.
mechelen
18 september 2017, 10:45
Weiler ontslagen bij Anderlecht :
https://beta.hln.be/sport/voetbal/belgisch-voetbal/anderlecht/anderlecht-zet-rene-weiler-aan-de-deur~a30c1686/
bocariver
18 september 2017, 11:04
L'équipe gave to :
Depay 4/10, he ran a lot but behind Alves , he not gave up but in offense he seems not understand football and made bad choices.
Tete 6/10, play like warrior and combative , not let Neymar play, but he slide on first goal of PSG and let Lo Celso centered.
P11111
18 september 2017, 17:56
Het groepsgevoel bij PSG in beeld tijdens de wedstrijd tegen Olympique Lyon. Eerst twee achterbakse Brazilianen. Daarna een boos Latijns 'haantje'.
Trainer Emery over kibbelen Neymar en Cavani: 'Moet geen probleem worden'
Unai Emery baalt van het gesteggel tussen Edinson Cavani en Neymar. De twee sterspelers van Paris Saint-Germain hadden het zondagavond tot twee keer toe aan de stok tijdens het duel met Olympique Lyon (2-0).
Neymar had eerder in het duel een vrije trap in de muur geschoten en dus was het bij de volgende mogelijkheid de beurt aan Cavani, zo redeneerde de Uruguayaan. De topscorer van PSG wilde de bal opeisen, maar Dani Alves was hem voor. De Braziliaan hield Cavani af om de bal aan zijn vriend Neymar te geven, tot grote frustratie van Cavani.
Even later kreeg PSG een strafschop en ditmaal was Cavani er als de kippen bij om de bal op te eisen. Neymar was daar niet van gecharmeerd en kwam verhaal halen, maar droop uiteindelijk af. Cavani was er echter wel dusdanig door afgeleid dat hij zijn strafschop miste. Volgens verschillende Franse media was de spits daar achteraf zo pissig over dat hij zonder de pers te woord te staan het stadion uit stormde.
Trainer Emery vertelde aan L'Équipe dat hij het er met het duo over gehad heeft. 'Het is noodzakelijk dat ze gaan samenwerken. Ik laat het aan de spelers op het veld over wie de vrije trappen en strafschoppen neemt. Maar als dat niet werkt, zal ik de beslissing maken en ervoor zorgen dat ze beiden aan bod komen. Ik wil niet dat het een probleem wordt.'
deket
18 september 2017, 21:01
Betreffende PSG, soms lijken voetballers wel kleuters, genant
wat betreft serieus zijn Peter, indeed van tijd tot tijd, kijk bv naar de topics over politiek, klimaatomstandigheden, vluchtelingen, etc, niet onmiddellijk onderwerpen om luchtig over te doen zoals bij het vietbalitem.
ivm het ontslag van Weiler,: geen dag ge vroeg, , maar voor pa Ratko Svilar kwam dit helaas te laat vrrmits Weiler zijn supertalentvolle zoon naar Benfica liet gaan.
desalniettemin vind ik het niet kunnen dat supporters, nou ja, zzg maar hooligans crapuul Weiler en zijn vrouw tijdens een mrivewandeling hebben belaagd.
7 ernstige kandidaten, met profiel van een tactische vakman, een uitstekende empathische psycholoog, een groot persoonlijkheid en iemand die respect afdwingen kan.tevens gemotiveerd
dus liefst niet den Boer, die onlangs 2 keer zeer vlug ontslagen werd en 2 keer langs de kassa ongeveer 5 miljoen euro kon meenemen als afscheidspremie.
wel hoop ik op Bert van Marwijck. Ook hij heeft poen genoeg kunnen rapen in Saudi Arabië, maar lijkt me ervaren en gedreven. Hij lbracht dit land sinds lang weer naar een WK, echtrr de bond aldaar ging eisen dat de coach in het land zelf moet wonen waar hij wijeelijk voor bedankte.
dan is er nog Anderlechtman Vercauteren, maar die is indertijd in niet zulke fijne omstandigheden ontslagen.
Van Haezenbrouck is een vakman.maar legt wanneer bet verkeerd gaat teveel de schuld bij de spelers en public.
tenslotte lijkt me Charleroitrainer Mazzu de beste in Belgie, maar is dit ethisch, deontologisch verantwoord. Het is niet erg netjes een trainer tijdens het voetbaldeizoen reeds bij een andere club weg te halen
Willem2
19 september 2017, 01:38
@deket
Fred Rutten
Big30
19 september 2017, 07:38
Hoe belangrijk is een trainer- coach voor het suc6 van een ploeg? Van Gaal in Brazilië was belangrijk voor Oranje daar ben ik van overtuigd. Er zijn ook voorbeelden van trainers die werden "gedoogd" waar de spelers vaak de tactiek bepaalden.
Picasso 1
19 september 2017, 14:49
Betreffende PSG, soms lijken voetballers wel kleuters, genant
Volgens L'equipe heeft Cavani een clausule in zijn contract waarbij hij per einde seizoen 1 miljoen aan bonus krijgt indien hij topscorer wordt van het team. Als dat zo is, dan zijn het dus dit type contracten die die dit soort taferelen in de hand werken. Als ik bijvoorbeeld zie hoe Ronaldo alle vrije trappen claimt bij Real en er zelden ooit eentje inschiet dan vraag je je ook af waarom hij ze blijft nemen terwijl er veel betere spelers zijn voor het nemen van vrije trappen (zoals Isco of Modric).
https://www.youtube.com/watch?v=jR94VB9prGw
Het samenspannen door Alves lijkt me overigens niet gezond voor de sfeer in het team, dat is eigenlijk erger dan een tweestrijd Cavani/Neymar wat op zich niet zo heel erg spannend is en voorkomt in veel teams.
En wat is de mening van de fans?
http://www.mundodeportivo.com/r/GODO/MD/p4/Futbol/Imagenes/2017/09/19/Recortada/img_megarcia_20170919-075457_imagenes_md_otras_fuentes_votos-kEgE--572x165@MundoDeportivo-Web.JPG
Willem2
19 september 2017, 15:36
https://pbs.twimg.com/media/DKFbEI0XUAEhTHC.jpg
het beste talent ...
Teiresas
19 september 2017, 16:16
het beste talent ...
Nou als Steven Bergwijn dat niet wint, dan weet ik het ook niet meer...
Zoveel meer talent en zoveel verder in zijn ontwikkeling dan pak 'm beet Kylian Mbappe, Gabriel Jesus of Ousmane Dembele.
Appeltje eitje dus, lijkt me zo...
Willem2
19 september 2017, 16:39
@Teiresas
weer geen supertalent van Feyenoord.
Je vergat Rashford.
Jaja deket Tielemans komt uit de roemruchte super opleiding van Anderlecht.
deket
19 september 2017, 16:47
Steven wie? Steven Sterk? Blij dat er weer een Anderlecht produkt bijstaat.
blijkbaar blijft het een goed merknaam ook immers, al 300 kandidaten op 1 dag voor coach te willen worden bij paars/wit.
@P1, je kan je bedenkingen hebben met de mens Ronaldo, maar je ploeg sukkelde de 1ste kompitiewedstrijden toch maar zonder hem (zat een schorsing uit van de supercub)
Afgelopen zomer zeurden men dagelijks in de kranten en op sportprogramma's's dat hij zou vertrekken.
Dacht bij mezelf :"hou toch op, die blijft gewoon bij Real'
maar oke, komkommertijd.
@Peter, hoeveel krediet krijgt de trainer van Ajax nog, denk je? Geen geschenk voor hem om zonder ervaring (alleen bij de jeugd) voor de leeuwen te worden geworpen. Maar het is zijn fout niet dat het Amsterdams bestuur telkens zo laat in gang schiet betreffende transfers.
Bosz doet het in Dortmund behoorlijk goed. Tijdens de CLwedstrijd in Londen tegen Tottenham bleken ze de betere ploeg maar zat het niet mee
P11111
19 september 2017, 18:40
@Peter, hoeveel krediet krijgt de trainer van Ajax nog, denk je?
Ik verwacht dat de trainer voorlopig het vertrouwen krijgt van de mensen die hem hebben aangesteld. Duidelijk is wel dat hij de juiste opstelling nog niet gevonden heeft en in zijn laatste interviews vind ik hem niet overtuigend overkomen. Ik heb inmiddels wel wat twijfels. Het spel is erg wisselvallig en het niveau laat nog veel te wensen over. Ten opzichte van de maanden maart, april en mei is er sprake van een aanzienlijke achteruitgang.
Afgelopen weekend in Den Haag volgde op een goede eerste helft (onder aanvoering van een uitstekende Frenkie de Jong) met te veel onbenutte open kansen een hele slechte en ergerlijke tweede helft. Dat de wedstrijd bij de rust niet al gespeeld was, kan Ajax zich alleen maar zelf verwijten - onbegrijpelijk dat er na 45 minuten niet minimaal 0-4 op het scorebord stond. Ajax voetbalde makkelijk naar voren en had geen kind aan ADO. Maar wat ik in de tweede helft zag, daar werd ik somber van: misplaatste gemakzucht, weinig tot geen strijdlust, voortdurende onnauwkeurigheid in balbezit en ontstellend slap verdedigen bij het tegendoelpunt (van met name eerst Dijks en daarna Viergever) in combinatie met een opeens veel strijdvaardigere en beter voetballende tegenstander. De gelijkmaker kwam uiteindelijk niet eens onverwacht, maar ondanks het beroerde spel had Ajax in de laatste tien minuten nog zeker vier keer moeten scoren. Dat soort kansen moeten gewoon binnengeschoten/gekopt worden, maar de ADO-doelman keepte wel de wedstrijd van zijn leven met een aantal geweldige reddingen en ook de lat voorkwam nog twee keer een treffer.
Op dit moment heb ik nog geen idee op welke positie Ajax gaat eindigen in de competitie. Wel weet ik dat het veel beter en minder grillig moet. En of de beleidsbepalers gestraft gaan worden voor hun spelerswanbeleid ga ik maar rustig afwachten. Meer kan ik toch niet doen, want ik heb er geen enkele invloed op. :)
Soms denk ik wel eens dat de volgende Ajax-trainer maar eens een type Verbeek moet zijn. In mentaal en fysiek opzicht valt nog veel winst te halen.
Willem2
19 september 2017, 18:48
In de eerste helft hadden twee spelers van Den Haag een rode kaart moeten hebben. Dan was die wedstrijd heel anders gelopen.
Alhoewel PSV dit weekeinde met een man meer niet meer wist hoe ze moesten voetballen tegen Feyenoord en geluk hadden dat ze toch nog gewonnen hebben.
P11111
19 september 2017, 18:53
In de eerste helft hadden twee spelers van Den Haag een rode kaart moeten hebben. Dan was die wedstrijd heel anders gelopen.
Klopt, de twee Haagse tokkies Beugelsdijk en Immers. Maar Nijhuis wenste daar niet aan mee te doen. Maar ook met elf tegen elf had de wedstrijd heel anders moeten aflopen.
Picasso 1
19 september 2017, 21:58
@P1, je kan je bedenkingen hebben met de mens Ronaldo, maar je ploeg sukkelde de 1ste kompitiewedstrijden toch maar zonder hem (zat een schorsing uit van de supercub)
Afgelopen zomer zeurden men dagelijks in de kranten en op sportprogramma's's dat hij zou vertrekken.
Dacht bij mezelf :"hou toch op, die blijft gewoon bij Real'
maar oke, komkommertijd.
Volgens mij is dit de enige reden waarom hij niet vertrok:
Ronaldo een miljard waard: "Dat is de hoogte van zijn afkoopsom"
Cristiano Ronaldo is praktisch onbetaalbaar voor andere clubs en zal zijn carrière beëindigen bij Real Madrid. Dat zegt zijn zaakwaarnemer Jorge Mendes dinsdag tegen de BBC.
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/420391/ronaldo-een-miljard-waard-dat-is-de-hoogte-van-zijn-afkoopsom-.html
Ronaldo voelt heus geen clubliefde voor Real Madrid hoor, enkel en alleen voelt hij liefde voor zijn spiegelbeeld. Maar goed, een speler van zijn niveau is onmiskenbaar belangrijk voor welke ploeg hij ook speelt.
Real Madrid achtte ik een zeer complete ploeg totdat ze Morata verkochten. Morata was weliswaar geen vaste basisspeler maar de breedte op de bank is wat de ploeg mijn inziens sterk maakte. Nu moesten ze een spits uit het tweede elftal opstellen vanwege uitval Benzema en de straf die Ronaldo uitzit en eigenlijk is dat nu een verzwakking in die positie t.o.v. vorig jaar, tenzij die jongeling met de naam Mayoral zich bewijst natuurlijk (hij kreeg een kans afgelopen weekend en scoorde twee keer).
Willem2
19 september 2017, 22:13
...tenzij die jongeling met de naam Mayoral zich bewijst natuurlijk (hij kreeg een kans afgelopen weekend en scoorde twee keer).
Die staat ook op de lijst van de 'golden boys'
Indien je wilt dat spaanse spelers blijven en een kans krijgen is het van belang dat Benzema en Ronaldo een tijdje ziek zwak en misselijk zijn. Anders wordt het een gevalletje van weer verkopen en maar afwachten wat het wordt ....
deket
19 september 2017, 23:09
Wie lacht er met de naam' Kozakkenboys? 'Ze schakelen op prinsjesdag toch maar even De Graafschap uit de Nederlandse beker.
Sparta speelde al zeer matig in de kompetitie, maar ldoor Waalwijk nu ook uit de beker geknikkerd
Willem2
19 september 2017, 23:27
Wie lacht er met de naam' Kozakkenboys? 'Ze schakelen op prinsjesdag toch maar even De Graafschap uit de Nederlandse beker.
https://kozakkenboys.voetbalassist.nl/190/team-informatie/?sznid=2
die spelen met goede amateurs die het net niet redden bij profclubs en die redelijk betaald krijgen bij de boys
Sparta speelde al zeer matig in de kompetitie, maar ldoor Waalwijk nu ook uit de beker geknikkerd
Tegen de nummer laatst uit de eerste divisie. Het gaat niet goed met Sparta ...
John mc Snek
20 september 2017, 18:13
https://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/de-profs-hebben-gekozen-geen-nederlanders-bij-de-beste-55-spelers~a4b33b8b/
De profs hebben gekozen: Geen Nederlanders bij de beste 55 spelers
Net als vorig jaar zitten er ook dit jaar geen Nederlanders bij de 55 beste spelers van de wereld. Zo'n 25 duizend professionele voetballers deden mee aan een peiling van spelersvakbond FIFPro waarin zij hun beste elftal van het seizoen 2016-2017 mochten kiezen.
De lijst toont nog maar eens aan dat het machtsvertoon van de grote clubs steeds groter wordt. Slechts negen clubs zijn vertegenwoordigd in de lijst.
———
Alle spelers afkomstig van slechts 9 clubs en geen De Bruyne ... Deket kom er maar in...[emoji51]
deket
20 september 2017, 19:31
Gek genoeg ook slechts 2 Belgen, waarbij een uiteraard uit de fel gewaardeerde jeugd van,,,, indeed.
desalniettemin vind ik dat DeBruyne en Courtois daar zeker bij mogen Real heeft interesse in deze laatste omdat hun keeper de achillespees van de Koninklijke lijkt, maar die staat er dan wel bij? Bizar.
dit gezegd zijnde, naast grote namen zoals bv Claude Puel en Chritoohe Galtier, is er nu ook de sollicitatie, en CV van Frank de Boer aangekomen bij de mooiste club ter wereld. Volgens zijn broer wil hij graag zo snel mogelijk opneuw aan de slag.
nu indien ondergetekende 2 keer op 2 jaar een uitkooppremie kan ontvangen van 5miljoen euro werkte ik niet meer (dat was namelijk zijn ontslagpremie bij Inter Milaan en Crystal Palace). Maar de Boer zalzich willen bewijzen bij Anderlecht.
persoonlijk zou ik meer opteren voor Bert van Marwijck (ook vrij) of Henk ten Cate. Bewijs dat ik toch enkele Nederlanders bekwaam vind. Van Gaal mag ook, maar die wil nu rusten, lees rentenieren
P11111
21 september 2017, 11:21
Gek genoeg ook slechts 2 Belgen...
Als het over het seizoen 2016/2017 gaat mag Mertens zeker niet ontbreken op de lijst. Heeft op zijn nieuwe positie in de punt van de aanval een topseizoen gehad en veel gescoord in de Italiaanse competitie. En spelers als Aubameyang en De Bruyne horen er natuurlijk ook bij te staan. Onbegrijpelijk dat dit drietal over het hoofd is gezien. Daarentegen staat bijvoorbeeld Özil er wel op, een speler die een moeizaam voetbaljaar had en vaak kritiek van de analisten te verwerken kreeg.
Op het WK 2014 werd tot zijn eigen verrassing de weinig imponerende Messi verkozen tot beste speler van het toernooi, terwijl dat natuurlijk Robben of anders Kroos had moeten zijn. Soms zijn verkiezingen of nominaties niet logisch en heeft het wat weg van een politiek spel of is sprake van de gunfactor.
Intussen komt de dag dat Anderlecht een nieuwe trainer heeft steeds dichterbij. Met spanning wordt op de 'witte rook' gewacht.
P11111
21 september 2017, 16:17
Invoering Nations League
De UEFA heeft de regelgeving en de opzet van de nieuwe Nations League bevestigd. Deze Europese landencompetitie, die gezien het ingenieuze format ontworpen is door hoogleraren wiskunde, begint in september 2018 en komt in de plaats van de meeste huidige oefeninterlands. Via de Nations League kunnen ook tickets voor het EK 2020 worden verdiend.
Alle 55 bij de UEFA aangesloten landen doen mee aan het nieuwe toernooi en de deelnemers worden verdeeld over vier divisies. Dit gaat via de UEFA-ranking. Oranje heeft tot 11 oktober 2017 om iets te doen aan de klassering, anders wordt Nederland ingedeeld in de tweede groep. Pijnlijk, aangezien het Nederlands elftal in 2014 - toen de UEFA groen licht gaf voor dit plan - virtueel in de hoogste divisie stond.
De virtuele indeling:
Divisie A (12 landen)
Duitsland, Portugal, België, Spanje, Zwitserland, Frankrijk, Engeland, Italië, Polen, Kroatië, IJsland en Wales.
Divisie B (12 landen)
Rusland, Noord-Ierland, Slowakije, Zweden, Nederland, Oekraïne, Bosnië-Herzegovina, Oostenrijk, Turkije, Ierland, Denemarken en Hongarije.
Divisie C (15 landen)
Slovenië, Albanië, Montenegro, Servië, Schotland, Tsjechië, Roemenië, Griekenland, Bulgarije, Israël, Noorwegen, Cyprus, Finland, Estland en Azerbeidzjan.
Divisie D (16 landen)
Litouwen, Wit-Rusland, Georgië, Armenië, Macedonië, Faeröer, Luxemburg, Letland, Moldavië, Kazachstan, Liechtenstein, Andorra, Malta, Kosovo, San Marino en Gibraltar.
Format en verloop van de Nations League
De vier divisies worden in de Nations League herverdeeld in vier groepen. Op 24 januari 2018 wordt hiervoor geloot. In de twee sterkste divisies wordt er gespeeld in vier groepen van drie landen. Tussen september en november 2018 werken de landen een thuis- en uitwedstrijd af tegen elkaar. De eerste speelronde staat 6 september 2018 op de agenda.
Alleen de hoogstgeplaatste teams van de vier groepen in Divisie A belanden in de eindronde. Deze wordt in de zomer van 2019 afgewerkt en bestaat uit twee halve finales, een troostfinale en de finale, precies het format van de eerste EK's, die tussen 1960 en 1980.
In de lagere divisies wordt gestreden om promotie en degradatie. De vier groepswinnaars van Divisie B, C en D promoveren, terwijl de vier hekkensluiters in de groepen van Divisie A, B en C degraderen.
Het EK 2020
Begint het al te duizelen? Dat is heel normaal, want de UEFA hanteert een belastingdienst-achtige slogan, maar dan net anders. 'Leuker kunnen we het niet maken, wel moeilijker.'
Met de komst van de Nations League gaat ook de kwalificatieperiode voor het volgende EK op de schop. Het Europese eindtoernooi - in 2020 een speciale editie, afgewerkt in dertien landen - bestaat net als in 2016 uit 24 deelnemers. Twintig landen plaatsen zich via de reguliere kwalificatie, die pas in maart 2019 begint en dus niet vlak na het WK. Er worden tien kwalificatiepoules geformeerd, waarvan de toptwee zich plaatst voor het EK.
Resteren er vier tickets. En hier komt de Nations League om de hoek kijken. Elke divisie heeft zijn eigen route, waarin de vier groepswinnaars strijden om een EK-ticket. Dat gebeurt in halve finales en een enkele finale. Voor de toplanden is de Nations League dus een ideaal vangnet om na een mislukte kwalificatie alsnog de eindronde te halen. En wat te denken van de zwakke broeders? Divisie D, waarin de Andorra's en Gibraltars de degens kruisen, is verzekerd van één ticket.
Voor het Nederlands elftal is deze opzet ook goed nieuws. Mocht de EK-kwalificatie (net als in 2016) mislukken, dan heeft Oranje in elk geval de Nations League nog achter de hand, zeker als je ervan uitgaat dat weinig landen in de B-divisie (de kans is levensgroot dat Nederland daarin belandt) in de fout zullen gaan in de reguliere kwalificatie.
Als een groepswinnaar zich al via de echte kwalificatie heeft geplaatst voor het eindtoernooi, mag het land dat daarna het best geklasseerd is deelnemen aan de strijd om een EK-ticket. In het uiterste geval (als er minder dan vier teams overblijven) wordt gekeken naar de UEFA-ranking om eventueel landen uit andere leagues uit te nodigen.
Resteert nog één vraag: houdt na bijna 120 jaar het fenomeen oefeninterland op te bestaan? Natuurlijk niet, landen hebben van de UEFA nog steeds alle vrijheid om sparringpartners uit te nodigen.
John mc Snek
21 september 2017, 16:33
https://youtu.be/BLdYwRLW_LQ
Een Maradona - achtige goal... wie had ooit gedacht dat hij zo goed zou worden ?
deket
21 september 2017, 19:17
Denk dat ze Messi onterecht die prijs van beste voetballer op het wk in Brazilië gaven ter compensatie, dat Argentinië niet won.
je kon aan zijn lichaamstaal merken dat Messi er zelf verveeld mee zat.
buiten Robben vond ik dat ook enkele Duitsers die prijs verdienden, maar zeker niet Messi, die een matig tornooi speelde
Picasso 1
21 september 2017, 19:48
Denk dat ze Messi onterecht die prijs van beste voetballer op het wk in Brazilië gaven ter compensatie, dat Argentinië niet won.
je kon aan zijn lichaamstaal merken dat Messi er zelf verveeld mee zat.
buiten Robben vond ik dat ook enkele Duitsers die prijs verdienden, maar zeker niet Messi, die een matig tornooi speelde
Waar leidt je uit dat Messi een matig toernooi speelde? Volgens mij kwam Messi in de finale en niet Robben. Ze scoorden allebei beslissende doelpunten, Robben 3 maar Messi scoorde er 4.
Als je een WK finale verliest dan lijkt het me verder logisch dat je lichaamstaal weinig vreugde uitstraalt.
deket
21 september 2017, 20:09
Komaan P1, Messi speelde toch geen goed wk? Deed hij in tegenstelling tot zijn voorganger Diego Maradona nog nooit (wat betreft WK tornooien)
P1, de supporters van Real zijn waarschijnlijk aan het vloeken, nu de finaleplaats voor de CL 2019 is bekendgemaakt. Namelijk : het vernieuwd stadion van Athletico Madrid
Picasso 1
21 september 2017, 20:27
Nogmaals, waar leidt je dat uit dat Messi niet goed speelde? Hun beste speler niet goed spelen en toch in de finale komen en ook nog eens 4 beslissende doelpunten maken? Dat is me toch wat....
Euh...geen idee over dat stadion en je moet maar in de finale komen over twee jaar.... Volgens mij zitten de fans meer met gisteren in hun maag dan daarmee. Ik zag Ronaldo twee keer uitglijden en boos worden op het veld (vanwege de voor hem weinig grappige selfie).
P11111
21 september 2017, 20:28
Volgens mij kwam Messi in de finale en niet Robben.
In 2010 kwam Forlán met Uruguay ook niet in de finale uit. Alsof de beste speler van het toernooi beslist in de eindstrijd moet uitkomen... Bij de FIFA werkt het vaak wel zo, maar dat is niet altijd terecht.
Waar leidt je uit dat Messi een matig toernooi speelde?
Door simpelweg naar de wedstrijden van Argentinië te kijken. Ondanks zijn vier doelpunten waren zijn meeste optredens verre van indrukwekkend en liep hij in enkele wedstrijden vaak wandelend en op het oog zelfs wat ongeïnspireerd over het veld. Iedereen heeft kunnen zien dat hij in ieder geval niet de beste speler was op het toernooi in Brazilië. Ook van Ronaldo en Neymar was trouwens te weinig te zien. In het Argentijns elftal speelt Messi meestal toch veel minder dan bij Barcelona.
Op basis van de statistieken was Neuer de beste doelman, De Vrij de beste verdediger, Kroos de beste middenvelder en Robben de beste aanvaller van het WK.
Picasso 1
21 september 2017, 20:33
Op basis van de statistieken was Neuer de beste doelman, De Vrij de beste verdediger, Kroos de beste middenvelder en Robben de beste aanvaller tijdens het WK.
Heb je een link naar die statistieken. Ik begreep juist van een aantal mensen dat in tegenstelling tot wat beweerd wordt over het matige optreden van Messi dat de statistieken anders zouden uitwijzen.
Messi wandelt overigens ook bij Barcelona vaak (anderen lopen 10 km en hij 7). En ook bijvoorbeeld Romario toen hij speelde. De bal dient immers te lopen en niet de man....
P11111
21 september 2017, 20:34
Nogmaals, waar leidt je dat uit dat Messi niet goed speelde?
Ga vanavond de zeven wedstrijden van Argentinië maar eens terugkijken en dan krijg je het antwoord.
P11111
21 september 2017, 20:40
Heb je een link naar die statistieken. Ik begreep juist van een aantal mensen dat in tegenstelling tot wat beweerd wordt over het matige optreden van Messi dat de statistieken anders zouden uitwijzen.
Op dit moment kan ik je alleen deze geven (eindgemiddelde van Castrol Index): https://www.voetbalboeken.net/voetbal-specials/alle-statistieken-van-het-wk-2014/
Daarin komt Messi zelfs niet in de toptien voor.
Beste speler van het WK
Lionel Messi werd enigszins verrassend uitgeroepen tot beste speler van het WK 2014 en ontving daarvoor de gouden bal. De Engelse firma Castrol heeft op basis van wiskundige formules de zogenaamde Castrol Index samengesteld, die de sterkte van het optreden van alle individuele spelers bepaald. Daarbij wordt met veel dingen rekening gehouden, waaronder de sterkte van de tegenstander, de positie in het veld, het aantal onderscheppingen, het aantal succesvolle passes, enzovoort. Op basis van de Castrol Index is de Duitser Toni Kroos de beste speler van het WK. Nederland is ook goed vertegenwoordigd met 3 spelers in de top 10. Arjen Robben is op basis van de index de beste aanvaller van het toernooi en Stefan de Vrij de beste verdediger. Ook Ron Vlaar staat nog net vermeld in de top 10.
Speler / Castrol Index
Toni Kroos 9,79
Arjen Robben 9,74
Stefan de Vrij 9,70
Mats Hummels 9,66
Thomas Müller 9,63
Karim Benzema 9,60
Oscar 9,57
Thiago Silva 9,54
Marcos Rojo 9,51
Ron Vlaar 9,48
Bron: Castrol
Picasso 1
21 september 2017, 20:54
Er komt uit de statistieken hieronder toch echt een ander beeld naar voren:
27147
27148
27149
27150
27151
https://www.whoscored.com/Regions/247/Tournaments/36/Seasons/3768/Stages/10274/PlayerStatistics/International-FIFA-World-Cup-2014
P11111
21 september 2017, 21:05
Er komt uit de statistieken hieronder toch echt een ander beeld naar voren...
Opvallend dat Kroos daarin helemaal niet voorkomt. Voor de meeste voetbalkijkers samen met Robben de smaakmaker van het toernooi.
Picasso 1
21 september 2017, 21:14
Opvallend dat Kroos daarin helemaal niet voorkomt. Voor de meeste voetbalkijkers samen met Robben de smaakmaker van het toernooi.
Niet in de top 10 in bovenstaande statistieken, wel in de top 20 (waarbij ook De Bruyne en Ron Vlaar):
27153
P11111
21 september 2017, 21:36
Maar goed, het WK van 2014 ligt alweer ruim drie jaar achter ons. We kunnen beter vooruitkijken.
Rusland 2018, mogelijk zonder Oranje. Ga ik maar proberen te genieten van De Bruyne, Hazard, Mertens, Lukaku, Nainggolan, Iniesta, Isco, Asensio, Silva, Saúl Ñíguez, Kroos, Werner, Kimmich, Mbappé, Griezmann, Lemar, Ronaldo, Verratti, Modrić, Gabriel Jesus, Kane, Dele Alli, misschien Eriksen, Aubameyang en Pulisic en hopelijk ook Messi. Genoeg om naar uit te zien, lijkt mij. :)
deket
22 september 2017, 00:40
Nainggolain wel onder voorbehoud. Hij ligt niet bepaald in de bovenste schuif bij de huidige bondscoach.
Nochtans kan je zulke spelers altijd gebruiken, vechters waarmee je naar de oorlog kan.
P1 alles klopt nu met je favoriete club zei jij onlangs? Ik veronders dat ze dan bovenaan in Spanje zullen staan en gemakkelijk thuis van Betis hebben gewonnen? Wacht ik ga eens opzoeken, :"lees ik dat nu goed? Slechts 8ste? REAL MADRID-B.SEVILLA 0-1.???. Weet niet hoe jij 'alles doet kloppen 'definieert?
nu ga jij reageren met :"en Anderlecht dan?' Wel een essentieel nuanceverschil, ikzelf heb nooit beweerd dat het momenteel perfect loopt. Integendeel, Weiler is geen dag te vroeg ontslagen.
Zidane is zeker geen meesterstrateeg maar geniet omwille van zijn palmares als speler respect van de groep.
echter altijd maar kopen en kopen zonder visie en de jeugd verwaarlozen wreekt zich vroeg of laat
Picasso 1
22 september 2017, 04:18
P1 alles klopt nu met je favoriete club zei jij onlangs? Ik veronders dat ze dan bovenaan in Spanje zullen staan en gemakkelijk thuis van Betis hebben gewonnen? Wacht ik ga eens opzoeken, :"lees ik dat nu goed? Slechts 8ste? REAL MADRID-B.SEVILLA 0-1.???. Weet niet hoe jij 'alles doet kloppen 'definieert?
Je wordt deels dement ---> https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?5318-IJsberen-en-Voetbal-Eisb%E4ren-und-Fu%DFball!!!&p=575245#post575245
Ik vind enerzijds mooi als Real Madrid wint maar het leeft echt veel minder bij me dan Anderlecht bij jou (ook al doet mijn avatar wat anders vermoeden). Ik vind het voornamelijk in Europa leuk als ze tegen grote ploegen moeten spelen.
nu ga jij reageren met :"en Anderlecht dan?'
Eerlijk gezegd boeit me dat niet en weet ik meestal niet hoe het daarmee gesteld is. Ik zie af en toe wat grappige reacties hier langs komen en meer dan dat over Anderlecht lees of zie ik niet.
bocariver
23 september 2017, 00:07
News from oranje of France:
Kongolo : not even on bench, no trust from Jardim, not easy to win this trust because Tielemans was on bench in spite of his talent.
El Ghazi: killed his team by give a decisive pass to Jovetic for first goal of Monaco, after he was ghost and miss one opportunity. If Bielsa put him on bench, it will be forever...
Sneijder: orange sausage came on bench but not enter on pitch, may be some playtime in next match but jewell of team is Seri, not him.
Have to continue his diet.
Tete: In group for next match, he conquest respect for physical and defensive aptitude, may be he could play for Netherlands in two weeks.
Depay: not in group for tomorrow, he is not injured, trainer do not keep him for later. In fact, they taked decision about put him in tribune and put in group fantastic young players. Looks like Aouar (19yo)will be titular because , he knows what is make a pass. Young striker are Maolida (18yo) and Geubbels (16yo).
If they score, Depay will have a lot of time to think about holidays in Turkey.
P11111
23 september 2017, 11:53
News from Germany:
Karim Rekik moest in Berlijn het gemis van John Anthony Brooks opvullen. De Duits/Amerikaanse centrumverdediger was voor zeventien miljoen euro vertrokken naar VfL Wolfsburg en liet een flink gat achter. Opvallend genoeg heeft Rekik totaal geen moeite gehad om de schoenen van de man met 131 Hertha-duels achter zijn naam te vullen. De nog altijd maar 22-jarige verdediger is uitstekend begonnen bij Hertha BSC, waar hij een baken van rust vormt in de verdediging.
Dat is ook zijn ploeggenoten opgevallen. Rekik miste nog geen minuut van de zes duels in Bundesliga en Europa League. 'Hij heeft totaal geen aanpassingsproblemen gehad. Hij is tweebenig, kopsterk en opbouwend heel goed. Hij heeft alles wat een centrumverdediger moet hebben. Een superaankoop', prees linksachter Marvin Plattenhardt zijn collega-verdediger.
Trainer Pál Dárdai stak ook al de loftrompet. 'Hij verovert veel ballen vanwege zijn uitstekende positionering. Technisch is hij erg vaardig, ik ben heel tevreden met hem. Je kunt merken dat hij een geweldige opleiding heeft gehad, de Nederlandse school staat daar om bekend', verwijst de Hongaar naar zijn opleiding bij Feyenoord. 'Hij is hier met een open houding begonnen en heeft zich onze speelstijl ontzettend snel eigen gemaakt.'
Rekik zelf is niet verrast. 'De visie van de trainer past perfect bij mij, ik heb mijn hele leven zo gespeeld. Hij wil opbouwen van achteruit en de tegenstander onder druk zetten', zo gaf hij aan tegenover Kicker. De Nederlander met Tunesische roots lijkt in Berlijn eindelijk op zijn plek. Na wisselend succes in dienstverbanden bij Manchester City, Portsmouth, Blackburn Rovers, PSV en Marseille lijkt hij bij Hertha zijn niveau gevonden te hebben.
https://www.vi.nl/nieuws/karim-rekik-revanche-in-berlijn
Goed om te lezen dat ook na het chauvinistische Frankrijk er een voetballeven is. Karim Rekik blijkt op dit moment bij zijn nieuwe club een sterkhouder in de sterker geachte Bundesliga te zijn. Hij wordt op basis van de eerste vier maanden zelfs als een superaankoop beoordeeld. Misschien wat overdreven, maar afgaande op die lovende berichten heeft hij in tegenstelling tot zijn trainer in Frankrijk kennelijk nu een coach die wel begrijpt hoe hij op de juiste manier gebruikt moet worden. Niet onbelangrijk voor een voetballer. Aan Rekiki Rekiki nu om het over het hele seizoen te bewijzen en als hij daarin slaagt kan hij lachen naar de mensen in Marseille en bocariver. :)
Jan Verplancke
23 september 2017, 12:03
Tete vind ik wel een aardige verdediger. Eigenlijk onbegrijpelijk dat bij Ajax Veltman de voorkeur krijgt. Veltman ligt goed bij de trainers, maar komt zelfs voor het niveau van Ajax al tekort. Rekik maar eens even bezien over langere termijn. Qua hoogtepunten kan ik me eigenlijk alleen dat achterlijke liedje op het plein bij PSV voor de geest halen.
P11111
23 september 2017, 12:36
Tete heeft weinig van een zogenoemde moderne rechtervleugelverdediger, omdat hij in voetballend opzicht tekort komt. Dat hebben we onlangs in de interland tegen Bulgarije allemaal weer eens duidelijk kunnen zien. Hij is verdedigend sterk, maar hem in balbezit aanspelen betekent te vaak een bal terug naar de keeper of de centrale verdediger. Oftewel, hij is in opbouwend/aanvallend opzicht een storende factor die meestal het tempo uit het spel haalt. Mede daarom kreeg ook bij Bosz Veltman de voorkeur ten opzichte van Tete. Daarin zal hij zich verder moeten ontwikkelen.
Maar Veltman is natuurlijk geen rechtsback, maar een centrumverdediger die ermee moet leven dat hij de laatste paar seizoenen door zijn trainers op de positie van rechtsachter is/wordt ingezet.
bocariver
23 september 2017, 14:15
May be Rekik is good enough for Hertha but he crashed against his wall of incompetency in Man city or Marseille.
It is good that he found a club without pressure happy to make him play.
Bielsa and Michel put him on bench or tribune, there are not chauvinist.
Advocaat will not make him play in oranje too, he do not have level.
About Tete and Veltman, Ajax dominate and control ball in local championship , so trainer chose Veltman, but in international level he is so weak. Tete is not brillant in offense but he could still defend well even at high level. Choice between them is question of priority.
P11111
23 september 2017, 14:42
Bielsa and Michel put him on bench or tribune, there are not chauvinist.
Wat je over Bielsa meldt is onzin. De Argentijn is precies 1 competitieduel trainer geweest van Rekik. Na de eerste speeldag van Ligue 1 in het seizoen 2015/2016, op 8 augustus 2015, stapte hij op bij Olympique Marseille. Rekik speelde die dag de volle 90 minuten tegen Caen. In totaal kwam hij dat seizoen in 24 competitiewedstrijden in actie.
Probeer wel de waarheid te blijven schrijven!
http://www.flashscore.nl/wedstrijd/zitR8oGI/#opstellingen;1
Big30
23 september 2017, 14:49
News from oranje of France:
.
Thxs for the Orange update! Could you provide a daily update?
bocariver
23 september 2017, 16:51
Thxs for the Orange update! Could you provide a daily update?
No, but every time there is a match yes.
But I think after 10 October , it will be not necessary.
deket
24 september 2017, 00:25
Normaal zet mijn verdedigers bij het ouder en trager worden naar het centrum, in de vleugels moet'men sneller zijn. Nu bij Veltman gebeurt het omgekeerde.
rare hersenskronkel bij de trainers daar. In Brussel zijn ze blijkbaar niet alleen betreffende niet te begrijpen maatregelen
Sphinx
24 september 2017, 02:07
Oei, na een SKY bezoekje hoorde deze racebeer ineens iets over NAC dat Feyenoord op eigen veld ging kloppen en dat gebeurde ook nog :hammer: Net nog even de gestopte penalty van Kramer teruggezien, begrijpelijk dat NAC boos was dat zij zelf geen pingel kregen en mooi dat Birigity m stopt. Jones voelde zich meteen zo bedreigd dat hij probeerde mee te voetballen, maar dat strafte Enevoldsen mooi af. Aiaiai, de eerste haarscheurtjes nu bij alle top drie clubs: Ajax weet dus wat het moet doen morgen, evenals AZ, dat Heerenveen de koppositie af kan nemen.
Naast die gestopte pingel bij FEY-NAC kwam het grappigste moment uit ADO Sparta. Roy Kortsmit demonstreerde badminton reflexen met vier gestopte doelpogingen op rij. Ondanks die glanzparade geen punten voor de Rotterdammers: 1-0 voor ADO
Onder Peter Bosz dendert BVB als een World of Tanks pantserdivisie door de Liga: Bild mopperde nog dat de ploeg onder de nieuwe leiding te weinig doelpunten maakte, ik vraag me af welke schnapps ze daar in Berlin hebben gedronken: 24% Klostergeist of iets dergelijks. Dembele is dankzij Maximilian Phillip helemaal vergeten en Bosz geeft met Dahoud en Zagadou ook de jeugd een kans. Aubameyang maakt inmiddels weer aan de lopende band doelpunten ondanks een gemiste transfer: betere reclame heb je niet, komende winter kunnen Zorc en Watzke alvast nog meer telefoontjes verwachten: de penningmeester zal blij zijn, de trainer iets minder
Big30
24 september 2017, 10:43
video De videoref was vanavond niet aanwezig aan de Freethiel, maar die had wel wat werk kunnen krijgen. Anderlecht knokte zich namelijk na een hoekschop, die er absoluut geen was, terug in de wedstrijd. In de absolute slotfase ging de bal dan weer niet op de stip voor Waasland-Beveren. Of waarom de thuisploeg zich na vanavond bekocht voelde.
http://www.hln.be/hln/nl/1285/Jupiler-Pro-League/article/detail/3266800/2017/09/23/VIDEO-Een-hoekschop-die-er-geen-was-en-een-niet-gefloten-strafschop-waarom-Waasland-Beveren-zich-bekocht-voelde.dhtml
Goedemorgenallemaal
24 september 2017, 10:59
Oei
Hoezo "oei"?
Jan Verplancke
24 september 2017, 12:09
Tete heeft weinig van een zogenoemde moderne rechtervleugelverdediger, omdat hij in voetballend opzicht tekort komt. Dat hebben we onlangs in de interland tegen Bulgarije allemaal weer eens duidelijk kunnen zien. Hij is verdedigend sterk, maar hem in balbezit aanspelen betekent te vaak een bal terug naar de keeper of de centrale verdediger. Oftewel, hij is in opbouwend/aanvallend opzicht een storende factor die meestal het tempo uit het spel haalt. Mede daarom kreeg ook bij Bosz Veltman de voorkeur ten opzichte van Tete. Daarin zal hij zich verder moeten ontwikkelen.
Maar Veltman is natuurlijk geen rechtsback, maar een centrumverdediger die ermee moet leven dat hij de laatste paar seizoenen door zijn trainers op de positie van rechtsachter is/wordt ingezet.
Met de zogenoemd moderne voetballeurs bereikt Nederland allemaal niet veel meer.
Tete kan prima verdedigen. Ik heb Ajax zien stuntelen tegen Nice en Rosenberg... Het begint toch allemaal bij de basis. Een keeper moet een bal tegen kunnen houden, een verdediger moet een aanvaller af kunnen stoppen en 'n spits moet een goaltje kunnen maken.
Veltman was ook als centrumverdediger niet veel soeps. Lievelingetje van de technische staf blijkbaar. Dit "Bergkamp-meisje" mag al jaren fout op fout stapelen. Niet voor niets zit hij ook nog altijd bij Ajax, terwijl anderen wel een transfer maken.
Sphinx
24 september 2017, 12:27
Hoezo "oei"?
Oei, als in "oei, da's even onverwacht"
Big30
24 september 2017, 19:53
De voetbalkenners en analytici in dit topic haden het reeds gezien en voorspeld. PSV heeft kwalitatief de beste selectie en trainer en lijkt dus vrij makkelijk op titel winst af te stomen.
In een gala voorstelling verpletterde PSV Utrecht met Locadia in de hoofdrol, 4 maal trefzeker en een wonderschoon doelpunt vh grootste talent in de eredivisie Bergwijn.
Ajax ging thuis kansloos af tegen Vitesse en Feijenoord werd thuis door NAC vernederd. Compliment aan VVV en Excelsior die het met beperkte middelen zeer goed doen.
@j
24 september 2017, 23:43
Met de zogenoemd moderne voetballeurs bereikt Nederland allemaal niet veel meer.
Tete kan prima verdedigen. Ik heb Ajax zien stuntelen tegen Nice en Rosenberg... Het begint toch allemaal bij de basis. Een keeper moet een bal tegen kunnen houden, een verdediger moet een aanvaller af kunnen stoppen en 'n spits moet een goaltje kunnen maken.
Veltman was ook als centrumverdediger niet veel soeps. Lievelingetje van de technische staf blijkbaar. Dit "Bergkamp-meisje" mag al jaren fout op fout stapelen. Niet voor niets zit hij ook nog altijd bij Ajax, terwijl anderen wel een transfer maken.
De spijker op z'n kop Jan, klopt volledig wat je zegt ! Als je als team Veltman als aanvoerder kiest zegt dat genoeg dunkt me !
Maar pas op, voor je het weet wordt je uitgemaakt voor ajaxhater :)
Er wordt hier regelmatig opgeschept over de zogenaamde groeibriljantjes van ajax maar we moeten het allemaal nog maar afwachten.
De hier bewierookte toppers in spe zoals bv Justin Kluivert en de mateloos overschatte Van de Beek zijn er nog lang niet bleek vanmiddag maar weer. Daarentegen is die Frenkie de Jong wel een speler met veel potentie heb ik het vermoeden, maar goed ook dat zal nog moeten blijken.
Verder een opmerkelijk voetbalweekend in de Eredevidie: Feijenoord morst onverwacht punten tege NAC, Ajax faalt hopeloos, AZ verliest verrassend van Excelsior en PSV wint zeer ruim van Utrecht.
We zullen af moeten wachten hoe de competitie zich verder ontwikkeld, saai is het zeker niet tot dusver :)
deket
25 september 2017, 01:15
@Big30, betreffende jouw 2 laatste berichten hier.
1.PSV kwam goed weg in het begin. Een cm lager en je kteeg een geheel andere wedstrijd.
2. De keren dat wij de scheidsrechter tegen kregen, zijn veel talrijker dan voor ook internationaal. Ik zit hier tot aan de ochtend indien ik deze allemaal op ga noemen.
3.ik ben ook niet tevreden welke fouten men met Andetlecht al een tijdje blijft maken (2 jonge supertalenten zitten nu in Benfica en Dortmund. Onlangs nog bij Anderlecht. Desalniettemin blijf je ook in slechte tijden achter je ploeg staan.
4. Big30, er eijn steeds meer en meer voorstanders om de Boer te nemen. Moet vaststellen dat de interimcoach Frutos ondanks zijn motivatie en enthousiasme ook zijn spelers niet'kan zetten, juist zoals Weiler de laatste tijd
John mc Snek
25 september 2017, 01:32
10 dagen geleden lag het hoofd van Cocu nog op het houtblok, en werd de wedstrijd tegen Feyenoord als cruciaal gezien . Deze werd gewonnen ( hoewel men in de tweede helft thuis door 10 man werd weggetikt waardoor er toch een hoop kritiek bleef) en na de speelronde van deze week is PSV ineens titelkandidaat nummer 1, het kan verkeren !
Feyenoord heeft gewoon geen bank en de smalste selectie en vorig jaar heeft het heel erg meegezeten met blessures en schorsingen . Indien men, zoals zaterdag, Berghuis Toornstra en Nico mist , blijft er gewoon een Middelmatig team over ( al zou men van Nac alsnog moeten winnen).
Ajax is en blijft een raadsel : 200 miljoen op de bank en dan aantreden met Dijks en Veltman als backs en Younes en Kluivert als ( een extreem laag rendement hebbende) buitenspelers. Dat de echte toppers niet naar de eredivisie komen is een feit maar beter materiaal als dit zou moeten kunnen. Ik verwacht dan ook dat Ajax zich in de winterstop zich nog flink zal versterken ( ooit wordt Vd Sar toch wel wakker , of zal ie nog steeds vinden dat het allemaal vooral pech is). Nadelen zijn nog wel dat het slecht botert tussen Keizer en Dolberg en ook Ziyech meerdere malen zijn ongenoegen heeft geuit , dus de potentieel sterkste spelers zouden er ook zomaar nog in de winterstop tussen uit kunnen glippen.
Conclusie : de eredivisie is spannend maar qua niveau is het een beetje de manke tegen de blinde. 2-3 aardige spelers die het verschil maken in een verder middelmatig team is voldoende om hoge ogen te gooien voor de titel . Haal bij Fey de genoemde spelers weg en je ziet wat er van overblijft. Haal bij Ajax Sanchez en Klaasen weg en je ziet dat het overloopt van gehypte net niet spelers die in de voorspellingen de Europese top halen maar waar je daarna nooit meer iets van hoort.
Psv heeft relatief goed ingekocht maar was vorig jaar de minste van de 3 , Feyenoord kan gewoon meedoen als men heel veel geluk heeft met blessures en schorsingen ( want Bilal en Kramer zijn nog 5 klassen minder dan de reserves van Ajax en Psv) , Ajax heeft van de 3 clubs qua veldspel nog de beste indruk gemaakt op de goede momenten ( in de voorronde CL , en de goede helften in de eredivisie ) maar de verdediging is onthutsend zwak zodat men alleen sterk is als het aanvallend loopt en men druk kan zetten.
Eerlijk gezegd denk ik dat het tussen Ajax en Psv zal gaan en het zware programma Feyenoord nu al opbreekt en de klappen in de CL zowel fysiek en mentaal hun weerslag zullen hebben. Maar ik hoop dat ik ongelijk ga krijgen ...
Picasso 1
25 september 2017, 01:50
Ajax is en blijft een raadsel : 200 miljoen op de bank en dan aantreden met Dijks en Veltman als backs en Younes en Kluivert als ( een extreem laag rendement hebbende) buitenspelers. Dat de echte toppers niet naar de eredivisie komen is een feit maar beter materiaal als dit zou moeten kunnen.
Vele miljoenen aan de aankoop van een speler besteden betaalt zich bij Ajax commercieel niet terug. De Return on Investment is bij Ajax te laag om een vele miljoenenaankoop te rechtvaardigen. Staat dus los van hoeveel geld er op de bank staat. Of ze moeten hierin zware risico's gaan nemen met de hoop op Europees succes, wat onwaarschijnlijk blijft tussen de Europese topteams.
John mc Snek
25 september 2017, 11:11
Vele miljoenen aan de aankoop van een speler besteden betaalt zich bij Ajax commercieel niet terug. De Return on Investment is bij Ajax te laag om een vele miljoenenaankoop te rechtvaardigen. Staat dus los van hoeveel geld er op de bank staat. Of ze moeten hierin zware risico's gaan nemen met de hoop op Europees succes, wat onwaarschijnlijk blijft tussen de Europese topteams.
Snap ik, maar ipv bv Dijks kunnen ze toch wel een fatsoenlijke back van een subtopper halen, zoals bv Feyenoord Haps heeft gehaald.
Geven ze eens 12 miljoen uit , dan komen ze met Neres, die nu ongeveer de duurste speler is die regelmatig in de Jupiler League heeft gespeeld , en blijkbaar op de training niet voldoende overtuigt om de huidige buitenspelers buiten het team te houden.
Overigens heb ik van mijn colleges Corporate Finance altijd begrepen dat je blijvend overtollige liquiditeiten die je dus niet kan alloceren om een geschikte ROI mee te behalen , als dividend aan de aandeelhouders moet uitbetalen. Het is immers hun geld en zij kunnen het dan op de eigen gewenste wijze alloceren.
P11111
25 september 2017, 11:37
Voetbal is een volkssport. Een sport waarin de waan van de speeldag regeert. Je bent meestal zo goed als je laatste wedstrijd. Ook hier is dat weer duidelijk merkbaar. En in het voetbaltopic van een hoerenforum zou eigenlijk door gewone mannen in hele normale en simpele woorden moeten worden geschreven.
Nu komt opeens iemand met het woord 'alloceren' aanzetten. Lachen om dat soort interessantdoenerij. Pfff...laten we hier alsjeblieft zo gewoon mogelijk blijven doen. Er zijn al veel te veel mensen op deze wereld die belangrijk en interessant willen overkomen en zichzelf te serieus nemen.
http://www.encyclo.nl/begrip/alloceren
https://www.taaltelefoon.be/alloceren-betekenis-synoniem-uitspraak
Alloceren is een moeilijk woord. U kunt meestal een gewoner synoniem gebruiken: toekennen, toewijzen.
http://taaladvies.net/taal/advies/vraag/51