Volledige versie bekijken : IJsberen en Voetbal, Eisbären und Fußball!!!
Post in dit topic alles wat je kwijt wil over een sport die ik vaak op de Zaterdag op de radio beluister of op de TV aanschouw!
Voetbal oftewel Fußball
- Wer wird Deutscher Meister?
- Ich bin Bayern Fan, und zwar deshalb ... !
- Wer steigt ab?
- Wat is het mooiste stadion in Duitsland?
- Waarom Duitsers geen verstand van voetbal hebben!
- Wat maakt PSV tot een onoverwinnelijke ploeg?
u.s.w./etc.
Groet,
Big30
(Schalke-fan!)
Piet Plezier
10 januari 2017, 15:10
Het aantal deelnemende landen wordt vanaf het WK 2026 uitgebreid van 32 naar 48. Dat heeft de zogeheten FIFA-council dinsdag tijdens een bijeenkomst in Zürich unaniem besloten.
Er zal in de poulefase in zestien groepen van drie teams gespeeld worden. 32 landen - de beste twee uit elke poule - plaatsen zich voor de knock-outfase. Het aantal wedstrijden op het WK stijgt daardoor van 64 naar 80.
Over de precieze regels, bijvoorbeeld hoe een gelijke stand in de groep wordt opgelost, zal in een later stadium een besluit worden genomen.
Elk continent gaat meer landen afvaardigen naar het toernooi. Het is nog niet bekend waar het WK van 2026 zal plaatsvinden.
Bij het WK van 2018 in Rusland en het WK 2022 in Qatar blijft het aantal landen op het WK nog 32. Een groter deelnemersveld was een van de beloftes van FIFA-voorzitter Gianni Infantino bij zijn verkiezingscampagne eind 2015 en begin 2016.
http://www.nu.nl/voetbal/4376649/fifa-breidt-aantal-wk-deelnemers-2026-48-landen.html
Goedemorgenallemaal
10 januari 2017, 15:23
WK 2026: OOK ORANJE MAAKT EEN KANS OP DEELNAME
kijk Piet, ik ben het niet altijd met je eens maar ik bewonder je optimisme, zelfs als dat tegen beter weten in is..
:freu::freu::freu:
sofaking
10 januari 2017, 17:03
[B] Het is nog niet bekend waar het WK van 2026 zal plaatsvinden.
Ik doe zomaar een gokje op China. :biggrin:
(Misschien kunnen we'r wel een wedstrijd van maken. :biggrin:)
deket
10 januari 2017, 17:28
Sterker nog , ze hebben die maatregel genomen om Oranje nog eens op een tornooi te laten kunnen meedoen.
betreffende China, dit is verontrustend, kan het protectionisme van Trump op dat gebied volgen. Na de Horeca en het vastgoed willen de volgelingen van Mao ook de voetbalwereld inpalmen.
de spelers die ook hier (zoals naar de Arabische oliestaten, zeggen dat ze dit voor de "UITDAGING"doen zijn hypocrieten.
en het nationaal elftal is nog zwakker dan Qatar, nooit een einronde van een wk, ook Arie Haan als coach kon dit niet bereiken met China.
o ja ze waren er 1 keer bij, Toen Japan en Z, Korea al automatisch geplaatst werden als de 2 organiseerde landen in 2002.
je weet wel, een van de vele WKs zonder Oranje
Goedemorgenallemaal
10 januari 2017, 18:15
Sterker nog , ze hebben die maatregel genomen om Oranje nog eens op een tornooi te laten kunnen meedoen.
En belgie...
Ik vond het wel rustig dat we een voetbaltournooiloos jaar hadden, jammer dat het een beetje werd overschaduwd door de belgenhype..
je weet wel, een van de vele WKs zonder Oranje
Als ik me niet vergis was Oranje op het laatste WK nog gewoon aanwezig :) Sterker nog, daar declasseerden ze gastland Brazilië nog in de strijd om de 3e plaats. Met verder 3 finale plaatsen in het verleden is Oranje altijd een van de smaakmakers van het WK geweest, met name op de vele WK's waarop België ontbrak :)
Maar los van die geweldige prestaties (voor zo'n klein landje) is het natuurlijk belachelijk om met zoveel landen een WK te gaan spelen. Wederom een bewijs dat het hedendaagse voetbal door het grote geld wordt geregeerd. Die Infantino zal er ongetwijfeld fors voor zijn betaald (onder de tafel) om dit te regelen. Wat dat betreft doet hij niet onder voor zijn voorganger.
Kortom een grote corrupte bende !
Piet Plezier
11 januari 2017, 20:14
19522
Willem2
11 januari 2017, 20:17
Belgisch oud-international François 'Swat' van der Elst is op 62-jarige leeftijd overleden, meldt Sporza. Op Nieuwjaarsdag werd Van der Elst na een hartaanval opgenomen in het ziekenhuis, zijn toestand was toen al kritiek. .......... http://nos.nl/artikel/2152465-belgisch-international-francois-swat-van-der-elst-overleden.html
deket
12 januari 2017, 01:20
Een van de beste Belgische spelers ooit. Bij de mooiste club.
RIP
hij bezorgde mee Anderlecht enkele Europese bekers en scoorde ook voor de nationale ploeg enkele cruciale doelpunten
deket
16 januari 2017, 10:43
Niets wereldschokkend, maar gisteren naar Studio Sport gekeken op de NOS.
Wat was me dat saai, gezonder om in te dommelen dan slaapmiddelen dat wel.
zo een wedstrijd zoals Willem2 tegen NEC, geeuw, zelfde niveau als Kozakkenboys tegen Ijselmeervogels, hoewel, nog eerder Oude God tegen Erps-Kwerps.
De grote 3 (het is maar welke benaming je wil geven) wonnen, maar zie de belft van de spelers met handschoentjes rondlopen, zijn dat nu venten?
Badslippers
16 januari 2017, 12:49
Niets wereldschokkend, maar gisteren naar Studio Sport gekeken op de NOS.
Dan had je kunnen zien dat mijn 2 favoriete clubs bovenaan staan. Feyenoord en FC VVV wonnen beide hun wedstrijd. Twee clubs die niet elk jaar kampioen worden. Dat maakt de magie en de charme des te groter als het kampioenschap tot de mogelijkheid gaat behoren. Bezoekende clubs spelen graag in de legendarische Kuip of het sfeervolle De Koel.
"De Koel is een van de nog weinige authentieke voetbalstadions in Nederland. Niet alleen de ligging is befaamd, ook de lange trap waarlangs de spelers vanuit de kleedkamers naar het speelveld afdalen is roemrucht. Deze trap was in 2009 dan ook onderwerp van een door het VPRO-programma Holland Sport vervaardigde mini-documentaire. Verder is het een van de laatste stadions die nog staanplaatsen en open tribunes kent."
Elk jaar kampioen worden is een vrij saaie aangelegenheid. Zo af en toe kampioen worden heeft iets magisch. Dan gaat er in de aanloop iets broeien bij club, spelers en supporters. Ik hoop dat de supporters komende zomer weer op de Coolsingel of de Oude Markt kunnen staan om te feesten.
Willem2
16 januari 2017, 12:54
Nathan Rutjes, de cultheld van RODA JC, zet zoontje met Kuyt op de foto ....http://crazyvoetbal.nl/2017/01/15/nathan-rutjes-zet-zoontje-met-kuyt-op-de-foto/
Willem2
16 januari 2017, 12:59
@deket
Heb jij in de winterstop eigenlijk de oefenwedstrijden eens bekeken van de zogenaamde belgische topclubs :rolleyes:
Jaja het zijn oefenwedstrijden. Maar zelfs voor oefenwedstrijden kan je zien dat de belgische competitie dood is. Het is een wonder dat er toch nog zoveel talent doorkomt en die gelukkig al voor hun 16de naar het buitenland verkassen.....
deket
16 januari 2017, 13:01
Je zal de Kuip bedoelen? En als VVV promoveert gaat Boy69 mij tracteren op een trio, met 2 dvps, welteverstaan.
ik herinner mij dat Jaren geleden ene Honda kwam, een Jap. Daar in Venlo in the middle of nowhere kreeg die jongen, die Tokyo gewoon was, de cultuurschok van zijn leven.
betreffende dat stadion van Feyenoord kan ik beamen, ook de mooiste muziekoptredens vonden en vinden daar plaats. Feyenoord mag daar nooit verhuizen, de sfeer is bijna zo geweldig dan in het Astridpark.
Willem2
16 januari 2017, 13:03
Eeeuhh er is weer een Kluivert bij Ajax.
laplagne
16 januari 2017, 13:03
Ze vinden het bij de NOS maar niets dat Feyenoord bovenaan staat en maar zeiken over die buitenspelgoal. Zou mij motiveren als speler.
deket
16 januari 2017, 13:09
Eh Willem2, de Belgische competitie blijkt al jaren meer gewaardeerd te zijn dan de Nederlandse, evenals het niveau.
Anderlecht oefende tegen FC.Koln, een Duitse subtopper en was de betere ploeg ondanks een gelijkspel,1-1.enkele maanden terug werd een andere Duitse subtopper, Mainz met 6-1 afgedroogd. Nu ik laat le ook graag afdfogen maar dan letterlijk.
soit, maar goed dat ik nu oneline ben, kon ik deze rechtzetten ivm de sterkte.
en in deze post werd gelachen met de playoff, nu wat wil Nederland invoeren? Een identieke formule. Ook willen ze een Beneliga.
Nu ik kijk ook liever naar Anderlecht-PSV dan tegen Beveren, maar ook tegen de lampenploeg zal de uitslag voorspelbaar zijn, zoals uit de laatste confrontatie s bleken
en dat ze talent voor hun 16de weghalen vind ik een van de meest negatieve tendensen.
Anderlecht investeringen van miljoenen in hun jeugdopleiding. Ik wil je wel een rondleiding geven in het oefencomplex van Neerpede, je eal net zoals iedereen onder de indruk zijn
Willem2
16 januari 2017, 13:15
Eh Willem2, de Belgische competitie blijkt al jaren meer gewaardeerd te zijn dan de Nederlandse, evenals het niveau.
Door wie gewaardeerd ? Bezoekersaantallen (ook relatief gezien) zijn laag, economische waarde is laag ...
En het niveau waar baseeer je dat nu op ? In alle europese rankings staan ze laag...
Maar goed. Hup Anderlecht
Deze opmerking komt met enige regelmaat uit Deket's hoofdje. Wanneer er dan om bewijs wordt gevraagd horen we meestal ff niks meer :)
Bewijs ervan is er namelijk niet, sterker nog het is complete onzin en volledig uit z'n paars witte duimpje gezogen :)
deket
16 januari 2017, 21:36
Je kan zoiets niet exact inschatten, smaken over vrouwen verschillen ook, maar praat met buitenlandse insiders en journalisten,en ze zullen dit beamen, zelfsdie van VI, indien ze eerlijk zijn.
Kijk ook naar de hoeveelheid ploegen van elk in Europa. Je PSV zie ik er nergens mrer tussenstaan.
van Brugge idem dito, maar dat lag in de verwachtingen
Big30
16 januari 2017, 22:07
Aldus de fan van een club die al 20 jaar lang internationaal geen reet meer voorstelt en geen deuk in een pakje boter meer schiet :biggrin:! Anderlecht dus.
Piet Plezier
16 januari 2017, 22:24
[Louis van Gaal zet definitief een punt achter zijn trainersloopbaan. De man die het Nederlands elftal naar de top-3 van het WK in 2014 leidde en met Manchester United afgelopen jaar de FA Cup won, zegt dat ‘gebeurtenissen in zijn familie’ zwaar wegen bij die beslissing.
Van Gaal heeft sinds zijn gedwongen vertrek bij Manchester United stapels aanbiedingen ontvangen en daar zat ook een gigantisch bod bij uit het verre Oosten. Op de vraag of het waar is dat hij uit de Arabische landen een contract kreeg aangeboden van 50 miljoen euro voor drie jaar, zei hij: ,,Dat soort bedragen betalen ze daar niet. Maar in China betaalden ze dat wel. Ik kon daar ook heen, maar ik ben nog steeds hier. Er is zoveel gebeurd in mijn familie, dan word je ook weer als mens met je neus op de feiten gedrukt.’’ [/B]
http://www.telegraaf.nl/telesport/27445709/__Van_Gaal_stopt_definitief__.html
bocariver
19 januari 2017, 00:30
Memphis Depay signed in Lyon from MU for 18 M €, a good place to recover level of 2 years ago. We hope he will not be a kind of Rekik ( ridiculized last sunday) or Van Der Wiel or Van Wolfswinkel.
Long time any oranje made something good in France.
Antonucci (17 years old)signed in Monaco from Ajax. Belgian succeed a lot in France (Hazard, Ferreira-Carrasco).
deket
19 januari 2017, 19:08
Real Madrid, niet langer de rijkste club, gedaald naar plaats 3. Ja en alles meegerekent betreffende omzet, begroting inclusief marketingprodukten.
plaats ingenomen door Manchester. U. Tja indien je Louis van Gaal nog een jaar langer royaal kan betalen, om niets te doen (vorig seizoen ontslagen) op 2. Barcelona, en dan op 4. Bayern Munchen. Dan nog PSG (dus niet PSV, maar het Franse PSG, dan krijg je nog maar liefst 4 Engelse ploegen, zoals Manchester.City, Chelsea, Arsenal en Liverpool. De top 10 sluit af met het Italiaanse Juventus.
Dus geen Kozakkenboys.
deket
19 januari 2017, 19:56
Voetbal en China.
iedereen heeft er de mond van vol, de Chinezen nemen niet alleen bedrijven, vastgoed en borecazaken over, nu ook het voetbal,ze kochten zich nu ook al bij voetbalclubs in zoals Inter en AC.Milaan,, Atletico Madrid, Lyon , West Bromwich, Aston Villa en Roeselare (laatste is geen grap)
Men kakt graag op de moffen, maar in Duitsland is dat onmogelijk, evenals bij de mooiste club ter wereld.
en over Anderlecht gepraat, een hypothese van mij is dat President Xi Jinping Anderlecht ooit heeft zien spelen, moet wel, immers hij heeft de voetbalmicrobe te pakken, helemaal geobsedeerd door het voetbal heeft bij als droom dat China het WK gaat organiseren en winnen. Nu het 1ste zal wel lukken voor een economische grootmacht met bijna anderhalf miljard inwoners, maar het winnen denk ik niet
Het Chinees voetbal stelt nog minder voor dan het huidige Nederlandse.
Hun nationaal elftal is een lachertje, ze staan troosteloos op de laatste plaats in hun groep in Azie voor het wk 2018 in Rusland. Onlangs verloren ee op eigen veld van Syrië, ik verwonder mij dat deze laatste nog een elftal bij elkaar kregen.
slechts 1 keer konden ze zich op een wk plaatsen, maar dat kwzm omdat dit toen,2002 in Azie werd georganiseerd door Japan en Zuid-Korea en deze landen werden automatisch gekwalificeerd. Maar in hun groep eindigden China als laatste met o punten.
nu ook hun kompetitie staat laag aangeschreven. De ploeg Tijajin dewelke zopas Witsel kocht verloor een oefenpit tegen Gent pas nog met 11-0.
en hier kom ik dat de aktualiteit, de laatste tijd vullen tal vzn vedetten op retour hun pens wat aan door astronomische bedragen in China te verdienen., zoals Teves en Hulk. Witsel, gaat 80miljoen euro verdienen op 4 jaar (slik) hij doet dit naar eigen zeggen voor de toekomst van zijn gezin, gehuwd met een Roemeende zeer mooie vrouw.
Denk dat Mao zich in zijn graf omdraaide maar deze weinig ethische tendens heeft een voordeel, de marketing etc zal voor een nieuwe boost in de economie zorgen (hoewel, wie kooot rr nu een voetbalshirt van saaie spelers zoals Witsel) ook positief lijkt me dat met zulke hoge lonen de corruptie gehypothiceerd lijkt, die tierde in China immers welig
Willem2
19 januari 2017, 20:29
@deket
Er zijn na alle gekheid in China al beperkingen ingesteld. Maximaal 3 buitenlandse spelers en ook max aan salarissen. Ik moet nog zien of ze zich aan alle geldbedragen houden ...
bocariver
20 januari 2017, 18:33
Voetbal en China.
iedereen heeft er de mond van vol, de Chinezen nemen niet alleen bedrijven, vastgoed en borecazaken over, nu ook het voetbal,ze kochten zich nu ook al bij voetbalclubs in zoals Inter en AC.Milaan,, Atletico Madrid, Lyon , West Bromwich, Aston Villa en Roeselare (laatste is geen grap)
Lyon is not chinese at this moment (only 20 %). But they bought Sochaux, Auxerre, Nice (half with americans) and soon Nancy. They have interest for clubs with school of football but without result for the moment.
laplagne
21 januari 2017, 22:02
Nieuwe tactiek van Feyenoord? Slecht spelen maar toch gewoon winnen en 3 punten pakken. Moet een keer fout gaan maar wanneer?
John mc Snek
21 januari 2017, 22:13
Nieuwe tactiek van Feyenoord? Slecht spelen maar toch gewoon winnen en 3 punten pakken. Moet een keer fout gaan maar wanneer?
http://www.volkskrant.nl/sport/gedreven-feyenoord-verzuimt-doelsaldo-verder-op-te-vijzelen~a4451781/
Volgens mij heb je niet gekeken? Was eerder een wonder dat het geen 3 a 5-0 werd gezien spel en kansen... plus nog twee goals door de arbitrage onthouden.
Maar goed, de oogkleppen zitten er te stevig op vrees ik [emoji51]
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
mechelen
22 januari 2017, 00:50
Zo word je kampioen.:flatto-bye:
Wentelt Eefje
22 januari 2017, 13:21
Waarbij met name bij Feijenoord de enorme klasse van Elia en het vermogen een bal vast te houden van Jörgensen eruit sprongen. En misschien ook wel dat Feijenoord duidelijk niet alleen een voetballende ploeg is. Veel meer dan Ajax en PSV blijken ze ook als aanvoerder van de ranglijst fantastisch (maar slecht afgerond) countervoetbal te kunnen spelen.
Willem2
22 januari 2017, 14:08
Matchwinnaar Toornstra: In Ter Aar hoor ik niemand over de Coolsingel
Jens Toornstra kopte feilloos raak in de 32ste minuut, en was wederom belangrijk voor koploper Feyenoord tegen Willem II (1-0), maar dol van vreugde was de middenvelder nou ook weer niet. ,,De tweede helft was gewoon heel matig van onze kant,’’ aldus de matchwinnaar. ,,Slordig. Dat mag absoluut niet de norm gaan worden.’’ ................ http://www.ad.nl/dossier-eredivisie/matchwinnaar-toornstra-in-ter-aar-hoor-ik-niemand-over-de-coolsingel~af5ac302/
Willem2
22 januari 2017, 15:29
Schöne matchwinner in enerverend duel met FC Utrecht ............ http://www.ad.nl/dossier-eredivisie/schone-matchwinner-in-enerverend-duel-met-fc-utrecht~a871321c/
Big30
22 januari 2017, 19:08
Miraculeuze ontsnapping van PSV, ze doen nog mee maar de punten achterstand lijkt me te groot en de titelrace is dan nog niet beslis maar ik verwacht dat Feijenoord en Ajax het onderling uit gaan maken.
Uiteindelijk hoop ik op Feijenoord maar verwacht ik dat Ajax het net zal redden.
PSV blijft meedoen in titelstrijd na doldwaze slotfase
PSV heeft op de late zondagmiddag de titelaspiraties bijna in rook zien opgaan. In het Philips Stadion werd in de uiterste slotfase een 2-3 achterstand omgebogen tot een 4-3 overwinning.
http://www.ad.nl/nederlands-voetbal/psv-blijft-meedoen-in-titelstrijd-na-doldwaze-slotfase~a9c65fca/
Nedlovefkk
22 januari 2017, 22:41
Heey hooo PSV Eindhoven! ..
Geweldige comeback van onze Philips mannen. Ok, een tikkeltjr gelukkig maar mag het ff?
Mooie huldiging van Mighty Mike (darter) in de rust vd wedstrijd. Dat zal hem nog lang bij blijven...
Willem2
23 januari 2017, 11:16
PSV had heel veel geluk. Dan zullen sommigen wel weer zeggen dat zoiets ook een kwaliteit is :rolleyes:
In ieder geval het zal toch wel een keer opraken ....
Ze zijn in ieder geval opzoek naar een nieuwe aanvaller nadat ze Narsingh hebben verkocht.
PSV zet alles op alles om de selectie voor 1 februari toch nog een aanvallende impuls te geven. Na het vertrek van Luciano Narsingh en Luiz Beto da Silva is de spoeling bij PSV in de voorhoede tamelijk dun........... http://www.telegraaf.nl/telesport/27481310/__PSV_zet_vol_in_op_komst_aanvaller__.html
Willem2
23 januari 2017, 18:06
onderweg ergens in the middle of Little Joe opgepikt die al lang clubloos droog stond en dus tijdens de verdere heen en ook nachtelijke terugrit niet kon zwijgen over een onderwerp.
Sprak hij er constant over dat Club Brugge bovenaan stond ofvanwege jouw verjaardag over Anderlecht ? ;)
deket
23 januari 2017, 19:45
Neen, niet over voetbal
en voetbal is verkeerd uutgedrukt voor een ploeg (nou ja) die afging als een gieter met 0 punten in de CL nochtans in een relatief gemakkelijke groep. Indien Brugge terug kampioen zal worden vind ik dit een blamage voor het Belgische voetbal
deket
26 januari 2017, 00:30
Raadsel : welke club heeft in de kompetitie al 52keer gescoord en ook nog rond de 20doelpunten in Europa?
Theogoal. Iedereen komt wanneer je Theo roept.
en onze 2 Roemeense internationals acclimatiseren zich eindelijk. Nu die saaie blauwzwarte ploeg in de playoff1 over de knie leggen en de CL volgend seizoen heeft eindelijk terug een waardige Belgische vertegenwoordiger
deket
29 januari 2017, 12:39
Straks naar de topper der lage landen, aftrap 18h in het Astridpark!!!
gisteren het provincieploegje weer door het oog van de naald zodat ze aansluiting blijven krijgen.
en in nu we toch het over Nederland hebben, nu willen ze daar de playoff naar Belgische formule terug introduceren, het concept dat hier op het forum op veel hoongelach kon rekenen.
hou die coach van Hoffenheim in het oog, die gaat binnenkort de top trainen zoals Real Madrid, Manchester City, Anderlecht, Barcelona. Een aanbod van Bayern Munchen legde hij al naast zich neer
Nedlovefkk
29 januari 2017, 12:54
Amai!
Onze Philips Sport Vereeniging laat ons fans wel bibberen.. Gelukkig nog goed gekomen door Propper. Benieuwd of ie na 31.01.2017 nog in Eindhoven speelt met de interesse van Zenith..
Veel plezier deket bij Anderlecht-Standard Luik. Hopelijk laten die Luikse wafels de boel een beetje heel daar bij jullie..
deket
29 januari 2017, 14:20
Laat ze maar komen, schrik hebben staat niet in ons woordenboek.
bovendien smaken Brusselse waffels beter, met een Geuze erbij
Big30
29 januari 2017, 14:57
Amai!
Onze Philips Sport Vereeniging laat ons fans wel bibberen.. Gelukkig nog goed gekomen door Propper. Benieuwd of ie na 31.01.2017 nog in Eindhoven speelt met de interesse van Zenith.
Alles heeft een prijs ook Propper die het goed doet en Cocu uiteraard niet wil laten gaan. Bij > €25M zal die zeker gaan, > €M20 bijna zeker en ik denk dat Zenith rond de €M15 heeft geboden, met wat bonussen er bij zie ik hem ook voor iets meer dan dat bedrag wel gaan.
Stief
29 januari 2017, 18:01
Straks naar de topper der lage landen, aftrap 18h in het Astridpark!!!
Sinds wanneer is nr 2 tegen nr 9 in de BE competitie een "topper der lage landen"?? Wtf is wrong with Kettieboy?
bocariver
29 januari 2017, 19:13
If you want to see real top match , get a streaming for PSG-Monaco tonight, I do not look belgian football to avoid to be depressed.....
Stief
29 januari 2017, 20:34
ben errug benieuwd naar de analyse van Kettieboy ivm de flauwe 0-0 van 11 tegen 9.
deket
29 januari 2017, 22:36
Bocavier, Monaco maakt mij juist depressief, zeker indien ze thuis spelen, totaal geen ambiance of toeschouwers.
En indien ze scoren klappen deze rijke belastingsontduikers braafjes in de banden.
en nu naar echt voetbal. Die rode kaart was uiteindelijk een vergiftigd geschenk, namelijk Standard dit niets anders dan verdedigen, en die late rode kaart gaf hen nog wat tijdswinst. Standard is echter niets met dat onverdiend behaalde punt, immers de playoff zijn even veraf voor de Luikenaars.
Desalniettemin missen we een 15tal grote kansen, waarvan het doelhout ons weerhield van een verdiende zegen.
Stief, wel effectief een topper, namelijk Anderlecht heeft het meest indrukwekkende palmares in Belgie, gevolgd door Standard.
dan heb je Union, Den Antwerp, Crossing Schaarbeek, Den. Beerschot. Brugge? Even serieuz blijven he
Big30
29 januari 2017, 23:10
Laat deket nog maar lekker geloven dat Anderlecht iets voorstelt. De realiteit is ontnuchterend. Heel lang geleden wisten ze in het minst prestigieuze EC toernooi de EC2 dankzij de inbreng van Nederlandse huurlingen wat suc6 te halen. Dat is eeeerrug lang geleden.
Sinds de invoering vd CL het seizoen 1993 tellen ze niet meer mee internationaal, 1 maal de laatste 16. Totaal onbeduidend dus tegenwoordig Anderlecht.
Ik kan er weinig anders van maken. Dan spelen ze ook nog eens in een stadion waar een Duitse tweede bundesliga club zich voor zou schamen. Heeft helaas niets meer met top voetbal te maken.
Al twee jaar geen kampioen geworden en dat in België. Zelfs dat nieuwe stadion lijkt er niet te komen dus ja, Anderlecht een deelgemeente toch vh Brusselse gewest :biggrin:?
Willem2
29 januari 2017, 23:51
PSV had weer ongelofelijk geluk ...
het kan toch niet waar zijn, dat met zoveel geluk straks de Coolsingel weer leeg blijft ...
laplagne
30 januari 2017, 19:08
Klopt helemaal. Het was vroeger altijd 'lucky Ajax' maar de afgelopen weken is toch 'lucky PSV' op z'n plaats. Zaterdagavond is een belangrijke testkaas voor PSV met een uitwedstrijd tegen AZ, maar Feyenoord en in mindere mate ook Ajax hebben lastige uitduels. Ben benieuwd naar de stemming in Golden Time zaterdagavond als de kampioen punten gaat verspelen. Zal een spannend competitieslot worden.
deket
31 januari 2017, 11:23
Heet van de naald, Ajax verkoopt traditioneel weer een van hun stekhouders, nl El Ghazzii vertrekt onmiddellijk naar Lille, voor 4,5 jaar getekend.
Doet me eraan denken dat Europees ,supporters ooit in een bescheiden dorpje Lille in de vlaamse kempen aankwamen door hun GPS en Lille Rijsel is een stad in Noord-Frankrijk.
zeer triestig nieuws vind ik dat een van onze grootste talenten uit de jeugd, centrale verdediger Wout Faes verhuren aan Heerenveen.
om speelminuten te laken vertellen ze mij, maar ik vind dat we zulk talent misschien nog nodig hebben in de playoff1.
Willem2
31 januari 2017, 11:50
Ronaldo scheldt fans Real uit ........... http://www.telegraaf.nl/telesport/27530921/___Ronaldo_scheldt_fans_Real_uit___.html
die supporters van Real zijn al net zo arrogant als die Ronaldo :)
Willem2
31 januari 2017, 11:54
El Ghazi verkocht kunnen ze Kishna weer terug kopen ook een talent wat te vroeg wegging en ergens een bank warmhoudt (Lazio)
Willem2
31 januari 2017, 12:02
Het wordt echter een ander talent ....
Voor David Neres (19) ligt bij Ajax een contract van 4,5 jaar klaar, melden bronnen binnen Ajax. Revien Kanhai van Forza Sports Group bevestigt een naderend akkoord. ,,Maar het afronden van het papierwerk wordt door de tijdsverschillen met Brazilië en Ecuador, waar David momenteel met Brazilië onder 20 aan het Zuid-Amerikaanse kampioenschap deelneemt, nog een hele klus.” .................. http://www.telegraaf.nl/telesport/27531057/__David_Neres_voor_4_5_jaar_naar_Ajax__.html
Willem2
31 januari 2017, 16:14
Ajax heeft zich versterkt met een jonge speler van Bayern München. De zeventienjarige Antonio Trograncic komt over van Bayern München, zo bevestigen de Duitsers op de clubsite........... http://www.telegraaf.nl/telesport/27534414/__Ajax_neemt__nieuwe_Kroos__over_van_Bayern__.html
Willem2
1 februari 2017, 14:23
Enschede stelt 25,4 miljoen beschikbaar voor redding FC Twente ........... http://www.ad.nl/nederlands-voetbal/enschede-stelt-25-4-miljoen-beschikbaar-voor-redding-fc-twente~a19eb9dc/
Het is eigenlijk absurd dat vroegere bestuurders niet aansprakelijk worden gesteld voor alle rotzooi die ze hebben achtergelaten...
Big30
1 februari 2017, 22:48
Enschede stelt 25,4 miljoen beschikbaar voor redding FC Twente ........... http://www.ad.nl/nederlands-voetbal/enschede-stelt-25-4-miljoen-beschikbaar-voor-redding-fc-twente~a19eb9dc/
Het is eigenlijk absurd dat vroegere bestuurders niet aansprakelijk worden gesteld voor alle rotzooi die ze hebben achtergelaten...
Prima en weloverwogen plan. Een win win voor Gemeente en FC Fwente en zeker ook voor alle voetbal fans. Top!
deket
2 februari 2017, 13:04
En de gemeente krijgt dit indirekt toch terugbetaald, bv horeca door bezoekende supporters, imago voor de stad,hangjongeren van straat halen met dien verstaande dat men ook geld zal besteden aan intensieve jeugdopleiding, zoals paars-wit dat doet en dan bedoel ik niet Real
Willem2
2 februari 2017, 16:47
Blablabla en geef het volk brood en spelen.
De vorige bestuurders moeten gestraft worden. Iedere keer hetzelfde in dat voetbal. Door allerlei sentimenten worden bedrijfseconomische regels niet in acht genomen. Er wordt stelselmatig te veel geld uitgegeven bij vast alle clubs.
deket
2 februari 2017, 19:08
Niets Blablabla, de impact van voetbal op de maatschappij niet onderschatten.
Dan heb ik het nog niet over het extra economische, maar oa zoals ik al schreef, het kan van hangjongeren geen potentiële criminelen maken en last but not least, het brengt de mensen terug in tijden van asociale media zoals FB, en dan hoeft dan nog niet in bv het gezellige Astridpark te zijn, maar ook gezamenlijk bv op cafe tezamen kijken op een bioscoopscherm.
wel ben ik akkoord dat de excessen zoals oa frauderende bestuursleden eruit moeten.
deket
3 februari 2017, 00:38
Deze avond al zal fe titelstrijd worddn verdergezet met de achtervolging van de meest overroepen club die afging als een gieter in de CL.
look, lets get'em all, lets get'em all now while we get the mussle.
(Frank Pitangelli tegen Michael Corleone in the Godfather 2)
en volgend jaar in de CL waar we thuishoren tegen Barcelona, Real Madrid, Juventus, Bayer Munchen en,,,, Feyenoord:love:
Big30
3 februari 2017, 22:56
Inspiratieloos Anderlecht kan ook niet scoren op Daknam en laat leidersplaats liggen
De afwezigen op Daknam hadden vandaag overschot van gelijk. Anderlecht knoeide tegen Lokeren en moet zich zo voor de tweede week op rij tevredenstellen met een 0-0.
http://m.hln.be/sport/voetbal/belgisch-voetbal/jupiler-pro-league/inspiratieloos-anderlecht-kan-ook-niet-scoren-op-daknam-en-laat-leidersplaats-liggen~a0a7a77f/
Wederom een dramatisch slecht Anderlecht dat ook tegen Lokeren niet verder kan komen dan een 0-0 in een wedstrijd die het aanzien niet waard was.
Het zijn zware tijden voor de Anderlecht fan.
deket
3 februari 2017, 23:06
Wat wil je met dit stukje uit dat vod, dat zich HLN noemt bewijzen beste Big. Dat Goedelijke Liekens haar okselhaar laat staan? Moet zij weten maar ik vind dat vies.
luister het valt op dat veel clubs een gelijkspel tegen Anderlecht als een overwinning vieren terwijl de tegenstanders van PSV redeneren, shit, weer 2 punten verloren
Big30
3 februari 2017, 23:12
Lokeren en Anderlecht hebben de speeldag afgetrapt met een miskleun. In een match zonder veel kansen mocht Anderlecht op het einde nog blij zijn dat het niet de boot inging op Daknam. Anderlecht kon voorlopig aan de leiding komen, maar in plaats daarvan kan Club Brugge nu nog uitlopen.
http://m.live.sporza.be/cm/lmc.mobile/m_mc_voetbal/JupilerProLeague1617/MG_JPL_Speeldag_25/1.2880668#
Anderlecht speelt zwak tegen Lokeren en mag nog blij zijn met 0-0
http://m.hbvl.be/cnt/dmf20170203_02712617/anderlecht-speelt-zwak-tegen-lokeren-en-mag-nog-blij-zijn-met-0-0
deket
4 februari 2017, 01:01
Wat blij zijn met o-o. Ploegen spelen tegen Anderlecht om niet te verliezen, ook Brugge en Standaard, met mijn eigen ogen gezien.
analyse van de wedstrijd op VTM, keeper van Anderlecht had totaal niets te doen, Lokeren speelt thuis en zet een muur neer om niet ge verliezen.
maar goed we moeten er niet over zeuren, dat is de prijs van palmares en respect.
Big30
6 februari 2017, 23:55
De Belgische hoofdstad Brussel dreigt geen speelstad te zijn bij het EK van 2020. De bouw van een nieuw nationaal stadion in Brussel loopt vast op juridische procedures. UEFA wil er drie groepswedstrijden en een achtste finale laten spelen, maar dan moet er wel een nieuw stadion komen.
Het nieuwe Eurostadion moet het oude, te kleine Koning Boudewijnstadion vervangen. De stad wil het nieuwe gebouw vlak naast het Koning Boudewijnstadion aanleggen, op een groot parkeerterrein.
Dat parkeerterrein ligt niet op Brussels grondgebied, maar in Vlaanderen. Vlaamse politici keren zich tegen het stadion. Met name de Vlaamse gemeente Grimbergen ligt dwars. Het stadion komt op Grimbergs grondgebied.
https://www.google.nl/amp/nos.nl/googleamp/artikel/2155251-brussel-mogelijk-geen-speelstad-ek2020-vanwege-annexatie.html?client=ms-android-motorola
Hoe een intern verdeeld België eendrachtig samenwerkt om de bouw vh nieuwe nationale stadion te voorkomen ... .
Grimbergen en omliggende Vlaamse gemeenten vrezen dat het nieuwe stadion veel verkeersdruk met zich meebrengt. Gisteravond besloot de gemeente Grimbergen daarom een buurtweg die over de bouwsite loopt, in stand te houden. Daardoor kan er voorlopig niet gebouwd worden.
De buurtweg kan niemand aanwijzen, die bestaat alleen op papier.
deket
7 februari 2017, 00:43
En nu de waarheid in dit dossier, de grote tegenstander van dit stadion komt van die klootzak die zich voorzitter van Brugge noemt maar eigenlijk al lang stadionverbod zou krijgen indien hij niet genoot van klassenjustitie betreffende het wurgen van een vrouwelijke steward en zeker geen natuurliefhebber is omdat hij een zoveelste reusachtig en zielloos shoppingcentrum wil uit de grond stampen , ook een gevolg "nog meer straten met lege winkelpanden'maar dit terzijde. Hij zet de duurste advocaten op deze zaak.
die van Brugge beschikken over een klein geheugen, tijdens EK 2000, kregen ze enorme subsidies van de staat voor hun stadion, terwijl Anderlecht niets mocht ontvangen omdat de wedstrijden tijdens dat tornooi in Brussel om de Heyzel werden gespeeld.
maar oke, jaloezie komt in alle geledingen van de samenleving voor, ook bij ijsberen, heb ik de laatste jaren ondervonden, degene die mij respecteren zijn dat wel niet, ook dus in het voetbal zal Gent, Genk, Oostende etc, dit Brussel gunnen, alleen 1 club niet.
deket
7 februari 2017, 01:10
En wanneer Anderlecht eens wat punten laat liggen lees ik hier vaak een verslag.
wel ik zal dit eens doen over Club Brugge gisteren
ze worden op eigen veld gedomineerd door een wereldtopclub, met name Charleroi (slik)
De eerste helft kan Brugge geen enkele fatsoenlijke kans bijeenspelen, terwijl Charleroi een niet te missen kans verknoeide, 1meter voor een lege goal slagen ze er in de bal over te trappen, wat moeilijker was dan hem gewoon erin te duwen wat een invalide oorlogsveteraan met gemak zou kunnen.
dan , tegen de gang van het spel in, scoort Brugge uit een offside (voor de zoveelste keer) en was hierbij ook een blunder van de Charleroi keeper voor nodig.
Conclusie? Brugge wint weer met 1-0. Indien men op zulke manier kampioen speelt zou ik me eerder schamen dan mij trots voelen.
Frustrerend ook voor het Belgisch voetbal dat zo een ploeg het land moet vertegenxoordigen om dan weer belachelijk gemaakt te xorden met o punten iin een relatief gemakkelijke groep.
en dat terwijl Belgische spelers internationaal zo geprezen worden
Big30
7 februari 2017, 08:50
De conclusie is simpel. Brugge won weer eens en Anderlecht speelde na een slechte wedstrijd gelijk.
Het verzet tegen het stadion heeft verder niets met rationele argumenten te maken maar is een voortzetting vd taal strijd. Een strijd tegen de verfransing vd rand van Brussel gevoerd nu door de gemeente Grimbergen.
Willem2
7 februari 2017, 11:35
Als die Vormer echt belgisch voetballer van het jaar wordt dan houden we hier op met iets te zeggen over het belgische voetbal ;)
Willem2
7 februari 2017, 11:36
Petrovic per direct ontslagen bij ADO Den Haag .......... http://www.ad.nl/nederlands-voetbal/petrovic-per-direct-ontslagen-bij-ado-den-haag~a664afa6/
@j
7 februari 2017, 12:35
Johnny Heitinga moet bijna naar de voetselbank
http://www.msn.com/nl-nl/sport/nieuws/het-gruwelijke-lot-van-johnie-heitinga/ar-AAmGJ1C?li=BBoPOOe&ocid=iehp
Willem2
7 februari 2017, 14:08
David Beckham aan de schandpaal na gelekte e-mails .......... http://www.ad.nl/sterren/david-beckham-aan-de-schandpaal-na-gelekte-e-mails~a7e403df/
Nog meer de weg kwijt dan John Heitinga en dat is toch knap
Willem2
7 februari 2017, 17:14
Robert Maaskant wordt genoemd als mogelijke opvolger van de dinsdag bij ADO Den Haag vertrokken trainer Zeljko Petrovic. .............. http://www.telegraaf.nl/telesport/27578587/__Maaskant_in_beeld_als_opvolger_Petrovic_bij_ADO_ Den_Haag__.html
deket
7 februari 2017, 21:12
Er stak niemand tussenuit maar Vormer speler van het jaar maken, lijkt me een heel flauwe grap. Zal het ook niet worden. Technisch beperkte speler bij een foute club, moet het van inzet hebben, weinig talent
Big30
7 februari 2017, 21:17
Vormer maakt grote kans op Gouden Schoen in België
Ruud Vormer en zijn ploeggenoot José Izquierdo bij Club Brugge worden in België tot de favorieten gerekend om woensdag worden bekroond met de Gouden Schoen.
http://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/vormer-maakt-grote-kans-op-gouden-schoen-in-belgie~a0644685/
Zowel Ruud Vormer als José Izquierdo spelen bij de huidige en waarschijnlijk ook weer de toekomstige landskampioen van België, Club Brugge.
@j
7 februari 2017, 23:33
20411
Ruud Vormer de gouden schoen !
Zegt alles over het niveau van de Belgische competitie natuurlijk [emoji15]
deket
8 februari 2017, 00:31
1. Een speler kan zich in een ander omgeving verbeteren.
2. Indien je die tronie bekijkt zal hij zonder moeite zich kunnen acclimatiseren bij die foute club.
3. Indien in de meest pessimistische hypothese die kerel toch een gouden schoen wint, zal ik hem een boek van Nietzhe geven over het nihilisme, op voorwaarde dat Vormer kan lezen uiteraard en eal tevens zijn gouden schoen afnemen om het te schenken aan een speler van de Kozakkenboys of Ijsselmeervogels.
laplagne
8 februari 2017, 06:39
Over vriendjespolitiek gesproken. Robert Maaskant heeft als trainer bij NAC samengewerkt met Jeffrey van As, die momenteel de technische baas bij ADO Den Haag. Verwacht vandaag of morgen wel het nieuws dat Maaskant aan de lastige klus in de Hofstad begint.
@j
8 februari 2017, 12:09
Het kan niet op voor landskampioen Club Brugge. Na de nominatie van Ruud Vormer (gouden schoen) is nu ook voorzitter Bart Verhaeghe genomineerd voor bestuurder van het jaar.
20418
Jack42
8 februari 2017, 13:18
Over vriendjespolitiek gesproken. Robert Maaskant heeft als trainer bij NAC samengewerkt met Jeffrey van As, die momenteel de technische baas bij ADO Den Haag. Verwacht vandaag of morgen wel het nieuws dat Maaskant aan de lastige klus in de Hofstad begint.
Robert Maaskant was dus nepnieuws.
Alfons Groenendijk is de nieuwe trainer van ADO Den Haag. Hij tekent tot het einde van het seizoen met een optie voor nog 2 jaar.
deket
8 februari 2017, 16:29
Deze zogenaamde eventuele bestuurder van het jaar hoort in de cel
@j
8 februari 2017, 16:59
Deze zogenaamde eventuele bestuurder van het jaar hoort in de cel
Omdat hij niet voor Anderlecht is?
Big30
8 februari 2017, 20:38
HLN.be
Sport
Eerste Brugse prijs is al binnen: Club heeft beste fans van het land
Bekijk meer video's van Stadion op nieuws.vtm.be
Zopas werd in het VTM Nieuws al een allereerste prijs uitgereikt in het kader van de Gouden Schoen. Zo werden de supporters van Club Brugge door de 24 aanvoerders uit 1A en 1B én de vox populi verkozen tot de beste van het land. Het blauw-zwarte legioen kreeg 31% van de stemmen en haalde het zo van de rood-witte aanhang van Antwerp (27%). KV Mechelen eindigde als derde met een kleine 19%. Het is de tweede keer in drie jaar tijd dat de trofee voor ‘Beste Supporters’ naar Jan Breydel gaat.
http://m.hln.be/sport/voetbal/belgisch-voetbal/club-brugge/eerste-brugse-prijs-is-al-binnen-club-heeft-beste-fans-van-het-land~a831f30e/
Wij feliciteren Club Brugge, de mooiste Club van België met haar super fans!
deket
8 februari 2017, 21:38
Stelt niets voor. Velen zitten die niets anders te foen dan permanent te smsn om te winnen zeker?
Afgelopen seizoen won den Antwerp die trofee en zij spelen al een eeuw in 2de klasse
en betreffende de vraag waarom de Bruggevoorzitter binnen zou moeten zitten.
1. Zoals ik al schreef, hij wurgde een vrouwelijke steward (dapper) en neen dit was geen wurgsex.
2. Frauderen
3. Pogingen tot corruptie ivm Upplace, een zoveelste overbodige shopcentrum wat tot gevolg brengt dat er nog meer leegstaand betreffende winkels in steden en dorpen komen.niemand zit daar op te wachten
deket
8 februari 2017, 22:43
Haha, ik schreef toch dat die Overroepen matige voetballer Vormer nooit zal winnen. Sterker nog onze Pool (iedereen komt wanneer je Teo roept) kon alleen de 2de ronde meedoen, vermits hij slechts deze zomer in Belgie aankwam en haalde nog meer punten dan Vormer die in alle 2 rondes aktief was.
Teo stuurde zijn kat en had groot gelijk dat hij niet meedeed aan dat kitscherig, fakegedoe.
de beste coach is natuurlijk niet die Calimerozenuwpees, maar Mazzu van Charleroi
Big30
8 februari 2017, 22:45
MPH trainer van het jaar
Michel Preud’homme is verkozen tot de beste trainer van het voorbije jaar. De architect van de eerste Brugse landstitel in 11 jaar mocht zijn prijs in ontvangst nemen uit handen van Aad de Mos. Club heeft al vier prijzen beet, volgt straks ook de grote bekroning?
José Izquierdo wint de Gouden Schoen 2016! De Colombiaan stond al riant aan de leiding na de eerste stemronde, maar toen was doelpuntenmachine Teodorczyk nog niet in ons land aan de slag. De Pool wint wel de tweede ronde met gigantische voorsprong, maar in combinatie met de eerste schiet hij ruim te kort. Ruud Vormer pakt, zij het toch met verrassend weinig punten brons.
http://m.hln.be/nieuws/live-izquierdo-wint~a707a533/
20428
20429
LittleJoe
8 februari 2017, 22:58
Zo weinig over Anderlecht. En dan maar janken over fraude en dat zo zaken.
Vraagje aan Deket: van welke Klub hebben ze dat geleerd? Troost je, Anderlecht blijft op 1 ivm omkoping, en blijft de eerste Klub dat eens 0 punten haalde in de CL. En nu haalden ze geen enkele prijs. Toch wel zeer armetierig dit Anderlecht, vind je niet Deket.
deket
8 februari 2017, 22:59
Big en Willem, wil je die laatste foto verwijderen wegens psychosomatische klachten.
tevens gaat mijn libido weg en den Kanarie wil met mij nog naar de rosse buurt in Brussel tijdens de middag morgen en vrijdag ga ik naar LR, voor het feestje van weliswaar een PSVman, maar het is hem vergeven, nobody is perfect, en nog altijd beter dan een Bruggefan.
maar deze foto brengt mijn libido naar zero.
deket
8 februari 2017, 23:05
LJ de prijzen worden aan de meet uutgereikt, lees na de playoff 1en niet op zulk opgeklopt fakegedoe.
Toen je laatst meeging naar LR sprak je de woorden, wanneer ik silicone wil ga ik wel op de bouw. Wel hier zag je letterlijk en figuurlijk veel plastiek en weinig natuur.
Big30
8 februari 2017, 23:18
20430
20431
deket
10 februari 2017, 01:05
Echt hilariteit, niet dat de bij Real mislukte Drenthe nu rapper wil worden, dat ook, maar dat de hier ter sprake Ruud Vormer over een heel jaar nog niet de helft van de punten kreeg dan onze Teo in een half jaar,. Vlug rekensommetje maakt dat Vormer nog niet een kwart waard is van onze Pool.
ach kwalitatief lijkt me het verschil 1/69 of zo.
wel was Anderlecht niet tevreden dat onee Pool zijn kat stuurde naar dat artificieel gala, maar blijkbaar had hij nog nooit van de gouden schoen gehoord. Voor zijn bloeemooie vriendin moet hij het niet laten, deze Poolde fotomodel, puur natuur doet vele opgemaakte dames daar vol botox, opgespoten lippen en valse bordten, verbleken,
een gokje voor volgend jaar? 1.dus onze Teo 2.Tielemans,3.Svilar.
beste supporters? Kozakkenboys, oh ja dat is Nederlands
Bob Peeters zal alweer niet de beste coach zijn
Er is nu ook een nieuwe gouden schoenprijs opgedoken betreffende beste vrouwelijke voetbalsters, maar daar kan ik pas over oordelen wanneer ee de truitjes gewidseld hebben
Willem2
10 februari 2017, 14:57
Van Bronckhorst: 'Belgisch' play-offsysteem voelt als oneerlijk' .......... http://www.ad.nl/nederlands-voetbal/van-bronckhorst-belgisch-play-offsysteem-voelt-als-oneerlijk~af1bf125/
Big30
11 februari 2017, 08:26
Van Holsbeeck: "Teo privé even onberekenbaar als in de 16"
Herman Van Holsbeeck vertegenwoordigde op een feestelijk avondje voor Club Brugge in Lint de paars-witte kleuren van Anderlecht. "Je moet kunnen winnen en je moet kunnen verliezen. De slechtste plaats voor Anderlecht is altijd de tweede plaats. Het enige dat ik kan doen is Club Brugge feliciteren met zijn Gouden Schoen en er zelf alles aan doen om dit jaar kampioen te worden en in 2018 een speler hier op het podium van de Gouden Schoen te krijgen", zegt de manager.
Van Holsbeeck verontschuldigde zich namens Anderlecht voor de afwezigheid van Lukasz Teodorczyk. "Ik wil me excuseren. Het was afgesproken dat hij hier zou zijn, maar hij is even onberekenbaar in zijn privé-leven als in de 16. Ik heb vernomen dat hij vandaag een dagje naar Polen is gegaan en dat er een probleem zou zijn met iemand in zijn familie. We zullen dit donderdag bekijken."
http://sporza.be/cm/sporza/voetbal/Jupiler_Pro_League/1.2886999
de manager van Anderlecht is een goede en sportieve verliezer, Anderlecht viel bij gebrek aan kwaliteit (trainer, spelers, team, talenten) totaal buiten de prijzen. Club Brugge was de grote winnaar in 2017, Anderlecht de verliezer, maar wel een verliezer in stijl.
"Een fantastische avond voor Club Brugge"
"Het is een fantastische avond voor Club Brugge", zegt Michel Preud'homme. "We hadden gehoopt op de Gouden Schoen en het is gebeurd. Ook Timmy Simons heeft een schitterende prijs gekregen en zelf ben ik ook heel blij met mijn onderscheiding, al blijft een trofee die ik van de spelers krijg voor mezelf het belangrijkste. Maar als de analisten en journalisten, waar ik af en toe mee in de clinch ga, voor mij gestemd hebben, wil dat zeggen dat die mensen eerlijk geweest zijn."
Big30
11 februari 2017, 10:02
Piet Keizer is overleden. De voormalig linksbuiten van Ajax is 73 jaar geworden. De Amsterdammer leed al enige tijd aan een ongeneeslijke ziekte. Dat meldt de NOS zaterdag.
Keizer vormde bij Ajax jarenlang een voorhoede met Johan Cruijff en Sjaak Swart. In de jaren zeventig won het drietal drie keer op een rij de Europacup 1 met de club. In totaal werd Keizer zes keer kampioen met Ajax, bovendien verzamelde hij vijf KNVB-bekers.
Cruijff
Keizer stond bij Ajax enigszins in de schaduw van Cruijff, maar dat weerhield de twee niet van prachtig samenspel. Ze konden binnen de lijnen lezen en schrijven met elkaar. Cruijff, die zelf vorig jaar maart overleed, zei ooit dat er maar één speler was die hem als voetballer begreep, en dat was Piet Keizer.
http://www.telegraaf.nl/telesport/27603554/__Ajax-icoon_Piet_Keizer__73__overleden__.html
https://imgserv4.tcdn.nl/v1/tOL7U77oDYbzAglClreTJdk6iwY=/1074x716/smart/http%3A%2F%2Fcdn-kiosk-api.telegraaf.nl%2Fts_59bc69cbfba15a879d32f4a42426 df40.jpg
Twee iconen naast elkaar, hun verhouding was laten we zeggen apart. Dat kwam ook door het bijzondere eigenzinnige karakter van Piet Keizer, even apart en speciaal als zijn technische vaardigheden.
Badslippers
11 februari 2017, 11:54
Mooie witte badjassen op 1:47.
Een echte linksbuiten die tenminste een mannetje kon passeren (net als Coen Moulijn trouwens).
https://www.youtube.com/watch?v=9UZe0YKUn9M
deket
12 februari 2017, 18:53
Zoals in de goeie oude tijd, ja ook die van Piet Keizer, speelde Anderllecht de 3de in de stand Waregem van het kastje naar de muur,eventjrs slikken toen Leye na 2 minuten, een lucky weteldgoal scoorfe, maar weeral bewezen we over veel meer talent dan calimero Brugge te beschikken en speelddn we hun zoek, met 3doelpunten. De scheidsrechter, wilde er terug spanning in brengen en gaf Waregem een penalty cadeau, en gaf de westvlamingen zo terug hoop, maar we bleven veruit de baas en scoorden terecht de 4-2.
Leuke pot voetbal
@j
12 februari 2017, 22:26
Zoals in de goeie oude tijd, ja ook die van Piet Keizer, speelde Anderllecht de 3de in de stand Waregem van het kastje naar de muur,eventjrs slikken toen Leye na 2 minuten, een lucky weteldgoal scoorfe
Anderllecht
Eventjrs
Weteldgoal
Scoorfe??
???
deket
13 februari 2017, 00:29
Scoorde dus, iets wat Utrecht deed tegen je PSV met een 0-0 stand, en welke onterecht afgekeurd werd, ik zie het nu duidelijk, en blijkbaar iedereen behalve de scheidsrechter
deket
14 februari 2017, 19:24
Vreemd, wanneer een mooie en lelijke club gelijk op kop staan en die mooie voetbalploeg heeft een veel beter doelgemiddelde staat die lelijke club toch oo kop door het aantal gewonnen wedstrijden. Slik, Belgie moet zowat het enigste land zijn, waar deze maatregel van kracht is,waarin elke logica ontbreekt en waarschijnlijk geïntroduceerd werd dooe een dronken bobo tussen het golfen in.
en ze zullen wel te lui zijn bij de bond om die maatregel te updaten. Of ze hebben het te druk met over hun prostaatproblemen te praten.
en voor den kanarie : de beloften van Abderlecht(, tenslotte de toekoms)versloegen STVV met 8-0, acht tegen nul!
de penalty van Sint Truiden werd gepakt door de toekomstige beste keeper ter wereld, Svilar, die verder niets te doen had.
Big30
14 februari 2017, 19:47
Deket kent klaarblijkelijk het verschil tussen doelsaldo en doelgemiddelde niet. Het doelgemiddelde van Brugge is beter dan dat van Anderlecht, wel is bet doelsaldo van Anderlecht beter dan dan dat van Brugge.
Normaal d.i. in voetballanden met een echte voetbal cultuur en traditie beslist bij gelijk aantal punten het doelsdo. In België dus niet, maar dat is ook een land waar de kampioen niet na de reguliere competitie bekend is. Typerend voor het feit dat voetbal in België niet serieus genomen kan worden :biggrin:.
MrDB
14 februari 2017, 20:02
Champions League vanavond, ik verwacht winst voor Parijs en Dortmund!
s1
14 februari 2017, 20:35
Denk barca en Dortmund
Goedemorgenallemaal
14 februari 2017, 21:23
20730
Big30
14 februari 2017, 22:15
Pfff Barca wordt helemaal zoek gespeeld door PSG 4-0 al!
Stief
14 februari 2017, 23:12
Een fantastische wedstrijd waarin op het veld álle toplanden werden vertegenwoordigd: Italië, Spanje, Brazilië, België, Duitsland, Argentinië en Frankrijk. Geen plaats op dit niveau voor Azerbeidzjan, Kazachstan en Nedejland ;-)
deket
14 februari 2017, 23:35
Schat het is vandaag valentijn vergeet je:lostit: dat niet?
Hij : nu je er toch over begint, ik heb een verassing voor jou, Parijs zegt je dat wat?
zij : jaaaaa, leuk
hij : en Barcelona?
zij : jaaaa, nog leuker!
hij : wel deze avond op tv Paris-Barcelona
deket
14 februari 2017, 23:49
@Big30, het doelpuntensaldo EN doelgemiddelde van Anderlecht ligt hoger,10 doelpunten meer en in totaal beter gemiddelde. Kijk maar na.
Big30
14 februari 2017, 23:51
Oja over de EC1/CL gesproken.
20734
Je hoeft niet te scrollen, België als voetbal ontwikkel land zul je in het lijstje niet vinden :biggrin:.
Big30
14 februari 2017, 23:57
@Big30, het doelpuntensaldo EN doelgemiddelde van Anderlecht ligt hoger,10 doelpunten meer en in totaal beter gemiddelde. Kijk maar na.
Als mensen bepaalde zaken klaarblijkelijk niet begrijpen geef ik ze vaak maar gelijk. Je hebt gelijk Anderlecht heeft een beter doelgemiddelde dan Brugge :rolleyes:.
deket
15 februari 2017, 00:23
10 doelpunten meer gemaakt en 6 meer binnen, dus beterdoelsaldo 10 doelpunten meer, en beter doelgemiddelde in totaal.
je hoeft hiervoor niet over een doctoraatdiploma in de wiskunde te beschikken.
deket
15 februari 2017, 00:34
En betreffende dat lijstje. Alleeen Anderlecht speeldeminstens 5keer een Europese finale waarvzn ee er 3 overtuigend wonnen, een verloren met verlengingen en een met strafschoppen na de verlengingen. Brugge speelde 2keer de finale die ze beiden uiteraard verloren, en dan nog Mechelen finale gewonnen tegen Ajax en den Antwrrp.
niet vergeten dat wij ook 2keer de Europese supercup wonnen tegen de winnaars van Europa cup1, respectievelijk Liverpool en Hamburg, destijds een voetbalgrootheid
Goedemorgenallemaal
15 februari 2017, 09:21
Alles goed en wel maar gaat dit draadje ergens over? 9 van de 10 keer is het alsof ik al zappend in een tamelijk slaapverwekkend voetbalpraatprogramma terecht kom waar Ketje en Biggie de hoofdrol opeisen
deket
15 februari 2017, 14:46
Niets belet je om er mee in te stapoen, Goedenavondallemaal. En neem voetbal:lostit: niet al te ernstig, het is wel de belangrijkste bijzaak des levens. En sex noem ik geen bijzaak maar essentieel, zoals eten en drinken, en ademen
MrDB
15 februari 2017, 15:11
Terug naar Champions League voetbal! wat zijn de voorspellingen vanavond? Ik denk Bayern - Arsenal gelijk en Real Madrid winst.
@j
15 februari 2017, 15:45
Inderdaad MrDB, terug naar het voetbal van nu (dat Nederlandse ploegen in het verleden de Europacup 1 domineerden en de Belgische ploegen nooit iets wonnen in diezelfde hoogste Europese cup weten we nu onderhand wel :) )
Ik denk dat Bayern en Real beide wel zullen winnen vanavond al gun ik Arsenal het ook wel :)
MrDB
15 februari 2017, 16:07
Ik vind Bayern de laatste tijd niet in goede doen! Denk dat Arsenal wel eens kan gaan verrassen net zoals Parijs gisteren deed.
Stief
15 februari 2017, 21:12
Ook in Madrid een fantastische wedstrijd bezig waarin op het veld álle toplanden zijn vertegenwoordigd: Italië, Spanje, Brazilië, België, Duitsland, Argentinië en Frankrijk. Geen plaats op dit niveau voor Azerbeidzjan, Kazachstan en Nedejland ;-)
@j
15 februari 2017, 23:53
Ook in Madrid een fantastische wedstrijd bezig waarin op het veld álle toplanden zijn vertegenwoordigd: Italië, Spanje, Brazilië, Portugal Duitsland, Argentinië en Frankrijk.
Er zat 'n foutje in Stief, heb het voor je aangepast :)
Big30
16 februari 2017, 08:20
Ik vind Bayern de laatste tijd niet in goede doen! Denk dat Arsenal wel eens kan gaan verrassen net zoals Parijs gisteren deed.
Bayern München staat met een been in
de kwartfinales van de Champions League
na een ruime 5-1 thuiszege op Arsenal.
Arsenal werd vanaf de aftrap compleet
van het veld geblazen en Robben zorgde
met een fenomenale krul in de kruising
voor 1-0.Uit het niets kwam Arsenal op
1-1;Neuer keerde een strafschop van
Sánchez,die ook uit de rebound miste,
maar in derde instantie toch scoorde.
Nog voor rust waren Xhaka en özil zelfs
dicht bij de 1-2,maar na rust heerste
Bayern weer.Lewandowksi kopte raak uit
een voorzet van Lahm en Thiago scoorde
na een prachtig hakje van Lewandowski
(3-1) en via het been van Xhaka (4-1).
Invaller Müller maakte er nog 5-1 van.
http://nos.nl/teletekst#812
Wat Bayern gisteren liet zien was weer zeer overtuigend. De scheids hadden ze bepaald niet mee, de strafschop voor Arsenal leek me niet terecht en 2 maal zag ik een duidelijke handsbal van Arsenal maar soit, met 5-1 lijkt het gespeeld.
Napoli mag nog hopen maar normaal zal Real doorgaan. Barca moet een wonder verrichten, kan maar PSG lijkt me de favoriet.
Dortmund was wat ongelukkig tegen Benfica en zie zie ik ondank de 1-0 nog wel doorkomen.
Stief
16 februari 2017, 23:08
7 op 9 voor de BE ploegen en 1 op 6 voor de NL ploegen in de Europa League vanavond. Van Basten tekent voor een BeNe Liga, maar daar denken ze in Brussel inmiddels anders over; François Dekeersmaeker: "gezien het grote en wellicht onoverbrugbare verschil tussen de niveaus van beide Lage Landen, hebben wij besloten om de gesprekken rond de BeNe Liga voorlopig in de koelkast te plaatsen en de gesprekken rond een mogelijke BeFr Liga as maandag weer op te starten".
Big30
17 februari 2017, 18:57
Anderlecht stapt uit Eurostadion-project
Anderlecht verhuist niet naar het Eurostadion. Volgens paars-wit is het project niet in het belang van de club. Om die reden stapt Anderlecht uit het project.
17 februari 2017 17u57
Vicekampioen Anderlecht gaat niet akkoord met de plannen van bouwheer Ghelamco rond de bouw van het Eurostadion, zo maakte de Brusselse club vandaag bekend. “Met de huidige kennis en stand van zaken van het Eurostadium Brussels-dossier en na de indiening van het MER-dossier en de milieu- en bouwvergunningsaanvraag, heeft de raad van bestuur van RSC Anderlecht het dossier geëvalueerd”, klinkt het in een persmededeling. “Zij heeft haar ernstige bezwaren en beslissing dat het niet in het belang van de club is om deel te nemen aan het voorliggend project, overgemaakt aan Ghelamco Invest NV.”
Te groot
De onderhandelingen tussen Ghelamco en Anderlecht zaten al een tijdje vast. Volgens de Brusselse club, een belangrijke partner in het stadiondossier, zou het Eurostadion te groot zijn, niet genoeg comfort bieden aan de supporters en te veel kantoorruimte bevatten.
http://m.hln.be/sport/voetbal/belgisch-voetbal/anderlecht-stapt-uit-eurostadion-project~adfbfdac/
Het wordt steeds onwaarschijnlijker dat het stadion er komt. De kans is nu zeer groot dat België geen EK wedstrijden toegewezen krijgt en Anderlecht blijft dus in dat kleine stadionnetje spelen.
Voetbal in België, het heeft allemaal weinig met professionaliteit te maken. Een grote klucht dat stadion dossier.
Big30
17 februari 2017, 21:08
Uitblinkende Robben speler van de week in Champions League
Arjen Robben is door de voetbalfans verkozen tot beste speler van deze Champions League-speelronde. Dat maakte de UEFA vandaag via het officiële Twitteraccount van de Champions League bekend.
Vanaf gistermiddag konden de fans stemmen wie zij de beste speler van deze speelronde volgen. De overige mogelijkheden waren Karim Benzema (Real Madrid), Ederson (Benfica) en Ángel Di María (Paris Saint-Germain). De Nederlander kreeg 38 procent van de stemmen, Benzema werd tweede met 24 procent.
http://www.ad.nl/champions-league-en-europa-league/uitblinkende-robben-speler-van-de-week-in-champions-league~a6857cf0/
Lijkt me een vrij voor de hand liggende keuze.
laplagne
19 februari 2017, 00:42
Onder leiding van Dick van Egmond als hoofd van de Nederlandse arbitrage hebben een paar scheidsrechters weer een wanprestatie geleverd met diverse hele grote blunders zoals een paar ten onrechte gegeven strafschoppen. Wat een schande!
Sjeufke
19 februari 2017, 00:57
Dick van Egmond was ook geen uitblinker toen hij zelf nog floot. Kortom, de lat ligt niet zo hoog.
Big30
21 februari 2017, 08:40
Jong PSV wint met 2-0 van NAC op de maandagavond en zo heeft NAC geen kans meer op de periode titel. Het blijft toch in zekere zin competitie vervalsing dat zowel Jong PSV als Ajax in de eerste divisie meedoen zeker als ze soms met de helft eerste elftal spelers meedoen en soms weer met vooral A1 spelers.
Bij wedstrijden met beloftenteams is het iedere keer weer een verrassing welke elf aan de aftrap verschijnen. Zo ook bij Jong PSV dat maandag tegen NAC een half dozijn talenten noodgedwongen moet afstaan aan de onder 19 (A1). Daarvoor in de plaats krijgt het spelers te leen van het eerste.
De verdedigers Dirk Abels en Jurich Carolina, middenvelder Dante Rigo en de aanvallers Matthias Verreth, Sam Lammers en Joël Piroe doen in ieder geval niet mee bij de Eindhovenaren. Zijn geven dinsdag acte de présence in de UEFA Youth League met PSV onder 19 in de achtste finale tegen Benfica. Met name het gemis van de jeugdinternationals Verreth, Rigo en Lammers zal zich laten voelen. Lammers is met veertien doelpunten clubtopscorer.
Daarentegen staat het meedoen van Jurgen Locadia. De aanvaller van PSV die bijna vijf maanden aan de kant heeft gestaan en bij Jong PSV wedstrijdritme op moet doen. Tevens is de verwachting dat middenvelder Oleksandr Zinchenko minuten krijgt en Menno Koch centraal achterin de plek heeft ingenomen van de naar Excelsior vertrokken Jordy de Wijs.
http://www.bndestem.nl/sport/nac/jong-psv-zonder-de-grootste-talenten-tegen-nac-video-1.6917517
Aanstaand weekend zal PSV van Feijenoord moeten winnen om nog een kans op de titel te hebben, bij gelijkspel of verlies zal het tussen Ajax en Feijenoord gaan.
satanic surfer
21 februari 2017, 22:49
Doelpuntenkermis ofte Championsleaguecarnaval in Manchester ende Leverkusen waar Man City in een dolgekke partij 2-3 nog ombuigt in 5-3 winst tegen Monaco en Atletico dat zich al in de kwartfinale stampt na een 2-4 uitzege...Stief zou al in Aalst gesignaleerd zijn dus ditmaal neemt ss de honneurs waar, opvallend weinig Ollanders op het veld, wel enkele Belgen...proost
Stief
21 februari 2017, 23:03
Zowel in Leverkusen als in Manchester wederomeen fantastische wedstrijd gezien waarin op het veld álle toplanden zijn vertegenwoordigd: Argentinië, Spanje, Brazilië, België, Duitsland en Frankrijk. Geen plaats op dit niveau voor Azerbeidzjan, Kazachstan en Nedejland ;-)
Stief
21 februari 2017, 23:06
Doelpuntenkermis ofte Championsleaguecarnaval in Manchester ende Leverkusen waar Man City in een dolgekke partij 2-3 nog ombuigt in 5-3 winst tegen Monaco en Atletico dat zich al in de kwartfinale stampt na een 2-4 uitzege...Stief zou al in Aalst gesignaleerd zijn dus ditmaal neemt ss de honneurs waar, opvallend weinig Ollanders op het veld, wel enkele Belgen...proost
Toch vraag ik me af hoe het met NAC Breda zou zijn op dit ogenblik
Big30
21 februari 2017, 23:08
Leuke pot in Manchester, deed daar trouwens een Belg mee? Niet gezien dan. Vorige week werd Robben uitgeroepen tot beste speler vd CL ronde. Niet de eerste keer.
Heeft wel eens een Belgische Club de EC1/CL gewonnen, of zelfs een Belgische speler?
Ach ik begrijp de frustratie van onze Belgische vrienden heel goed, het Calimero complex, logisch wanneer je nooit wat wint op voetbal gebied of geen toppers voortbrengt die bij hun club beslissend zijn en voor prijzen zorgen.
In dat opzicht liggen de doorgaans vriendelijke Belgen lichtjaren achter op de grote Noorderbuur.
Nu maar hopen dat ze in België in staat zijn voor de EK 2020 een stadion te gaan bouwen, zou toch sneu als zelfs dat in België niet mogelijk kan zijn.
Vliegen er nog vliegtuigen boven het Brusselse gewest? Wel handig als je een EK mede wilt organiseren.
@j
21 februari 2017, 23:53
Zowel in Leverkusen als in Manchester wederomeen fantastische wedstrijd gezien waarin op het veld álle toplanden zijn vertegenwoordigd: Argentinië, Spanje, Brazilië, België, Duitsland en Frankrijk. Geen plaats op dit niveau voor Azerbeidzjan, Kazachstan en Nedejland ;-)
Wederom 1 klein foutje Stief
Dit keer herstel ik het niet
Jij weet wel wat er niet klopt :)
mechelen
22 februari 2017, 00:39
Heeft wel eens een Belgische Club de EC1/CL gewonnen, of zelfs een Belgische speler?
Eric Gerets. Ik weet niet meer met welke club...:rolleyes:
deket
22 februari 2017, 00:54
Zie in Stief een waardige back-up.
En maar goed dat ik niet kan slapen, door buikgriep , hoewel al ochtend,zodat ik kan reageren op de hallucinaties van vriend Big30. 1. Bij Manchester. Belg Debruyne als spelmaker zette een corner zo perfect om dat het zijn teams vleugels gaf. En de Engelsen hadden nooit drie doelpunten tegen gekregen indien Anderlechtprodukt Kompany niet geblesseerd was.
CL wedstrijden van hoog niveau dus uuteraard zonder Nederlanders, die om uut hun impasse te geraken het hier belachelijk gemaakt playoffsysteem gaan invoeren. En ja indien je het nuchter bekijkt, wat is nu de meerwaarde van wedstrijden tegen oa NEC, ADO etc, kan je net zo goed tegen cafevoetbalploegen spelen.
3. PSV heeft welgeteld 2 keer de europabeker gewonnen, Anderlecht 5 maal en ook nog 2keer de Eurooese supercub dus teljens tegen de winnaars van Europacup 1. Dus het provincieploegje slechts 2keer. Een keer tegen een ploegje Bastia uit het eiland Corsica dat zijn enige bekendheid geniet van het feit dat Napoleon daar is geboren en verder heb je daar nog wat druiven en olijfbomen.
De andere keer, in Europabeker 1 dus, won PSV na verlengingen en strafschopoen nipt, dankzij hun Belgische kapitein. Die finale stond bekend als de meest saaiste ooit.
sorry dat ik jullie uit je wolk terug op aarde moet zetten, maar feiten zijn feiten, je kan geen geschiedenis veranderen
deket
22 februari 2017, 01:05
Btw, zou meer niet live moeten kunnen kijken naar Anderlecht dat momenteel de pannen van het dak speelt. 2-0europees tegen de rijkste en beste club van Rusland en pas nog 1-4bij Oostende waar de kustboys hun goal weer met een geschenkpenalty kregen, maar dat zijn we inmiddels gewoon. Zou het er mee te maken hebben dat die psychopaat van een voorzitter van Club Brugge de grote man bij de bond is momenteel. De vraag stellen is ze beantwoorden, retoriek.
Willem2
22 februari 2017, 01:13
Guardiola: 'Aanvallen, aanvallen, aanvallen' ........ http://www.telegraaf.nl/telesport/27665178/__Guardiola___Aanvallen__aanvallen__aanvallen___.h tml
Ik zeg alleen maar Cruijff...
Willem2
22 februari 2017, 01:15
MOURINHO: 'IK WIL NIET DAT ROONEY VERTREKT' ........ https://www.telesport.nl/artikel/86146/internationaal/mourinho-ik-wil-niet-dat-rooney-vertrekt
die vertrekt dus bij MU....
deket
22 februari 2017, 01:33
Die kan toch al lang rentenieren.
de befaamde Itqliaanse voetbalkrant Gazette sporta heeft een lijst van de beste 50 talentvolste spelers vernoeld.
geen Nederlanders maar dat is overbod7ge informatie, is de paus Katholiek.
op de 15de plaats Anderlechtprodujt en nog steeds speler van die mooiste club Ypuri Tielemans. Eerlijk moet ik bekennen dat er ook ene van Ajax tussenstaat, Dolberg is echter geen Nederlander en zal volgend seizoen wel weg uit die lilliputter kompetitie zijn.
@j
22 februari 2017, 08:42
En maar goed dat ik niet kan slapen, door buikgriep
Zoals eenieder kan lezen is het niet bij een buikgriep gebleven hahaha
Stief
22 februari 2017, 21:26
Ook in Porto zien we vanavond topvoetbal met heel veel spanning en een rode kaart. Daarbij op het veld wederom vele toplanden vertegenwoordigd: Argentinië, Spanje, Portugal, Oostenrijk, Columbia, Italië, Duitsland en Frankrijk. Geen plaats op dit niveau voor Azerbeidzjan, Kazachstan en Nedejland ;-)
Willem2
23 februari 2017, 00:03
Ook in Porto zien we vanavond topvoetbal met heel veel spanning en een rode kaart. Daarbij op het veld wederom vele toplanden vertegenwoordigd: Argentinië, Spanje, Portugal, Oostenrijk, Columbia, Italië, Duitsland en Frankrijk. Geen plaats op dit niveau voor Azerbeidzjan, Kazachstan en Benelux ;)
En zo mooi waren die wedstrijden niet ...
satanic surfer
23 februari 2017, 21:11
Goh, confrater deket mag een flesje opendoen want Anderlecht plaatst zich met hoerenchance voor de volgende ronde van de EL..Een doelpunt in blessuretijd deed een oppermachtig Zenith onverwacht en onverdiend nog de das om. Ach, wie maalt daar noch om binnen afzienbare tijd. Mal gucken of de andere 2 Belgische teams vanavond even fortuinlijk zijn.
Leuk voor Ajax ook dat ze een ronde verder mogen na een 1-0 zege thuis tegen Warschau enzo..Dat moet het zieltogende Hollandse voetbalgelid toch een hart onder de riem steken. ss doet dan natuurlijk vrolijk mee en drinkt er 4 op kosten van Biergever...Mal gucken wat AZ nog uit de sloffen schudt straks.
satanic surfer
23 februari 2017, 21:20
Voorts intriest nieuws vanuit Engeland waar Claudio Ranieri wordt ontslagen bij kampioen Leicester. Een regelrechte schande want ondanks matige prestaties dit seizoen zou de beste man voor het mirakel van vorig seizoen minstens een kwarteeuw gecementeerd dienen geweest te zijn op de trainersbank van Leicester. Illustratief voor het algehele gebrek aan respect en notie van de opkoopgeneratie uit het Oosten...ss hoopt dan ook dat een overvliegende reiger die eigenaar ns deftig onderschijt en passant. Het zou de Leicesterfans sieren als ze komende maandag collectief niet opdagen voor de partij tegen Liverpool en een aangepaste versie van You"ll walk alone you dirty Thai opleggen tijdens de walk-on. Ongehoord en op het schoftige af!
Nedlovefkk
23 februari 2017, 21:29
AZ.. Tsjonge jonge. Lyon is duidelijk een maat te groot/ te slim.
bocariver
23 februari 2017, 22:00
What I saw from my sofa:
Elimination from Saint-Etienne by MU, very UNPOWERFULL french team without any talent or proud, fans still live in remember of seventies, pathetic.
Second half from Ajax and Anderlecht, belgians were lucky to score in extra time and Ajax was always under fear , I still remember this action 1 against 5 when legendary striker of Ajax missed to score.
I do not know why but I will not bet on these team for the trophy.
Now, look AZ 67 ridiculous against B team of Lyon, Borussia suicide himself by a LOL mistake against Fiorentina, interesting match spurs and Gent. I am going to stay on this match for second half.
It is long time that Spanish team won everytime this cup. But this year , winds of change eliminated Villareal, Atletic Bilbao and soon Celta Vigo. There is a seat to occupy........
Stief
23 februari 2017, 22:57
AZ.. Tsjonge jonge. Lyon is duidelijk een maat te groot/ te slim.
Uiteraard, zelfs een blinde kan dit zien. AZ is namelijk een Nedejlandse ploeg en Lyon maakt deel uit van topland, net als KRC Genk, AA Gent en RSC Anderlecht.
Willem2
24 februari 2017, 00:41
'Ontslag Ranieri onvergeeflijk en misselijkmakend'
Het ontslag van 'wondertrainer' Claudio Ranieri is hard aangekomen in het Engelse voetbal. Zo is Gary Lineker flink aangeslagen door het besluit van Leicester City om de man die de club vorig seizoen de landstitel bezorgde op straat te zetten. ........................... http://www.telegraaf.nl/telesport/27681580/___Ontslag_Ranieri_onvergeeflijk_en_misselijkmaken d___.html
bocariver
24 februari 2017, 01:10
Fiorentina forgot against who they play : Germans. When everything is lost, germans attack with last energy. French know that since 1982, result : 3 goals for Borussia and qualification.
Dele Alli Break hope from his team Tottenham like Beckham in past for England by being excluded. So Belgium is the most represented country in next round with 3 teams ( soon, it will be finished).
At the end , Celta Vigo survive to their travel in Kharkov against Shaktyor. Spain still could win trophy but the way look open for la Roma.
mechelen
24 februari 2017, 01:11
Mal gucken of de andere 2 Belgische teams vanavond even fortuinlijk zijn.
...Mal gucken wat AZ nog uit de sloffen schudt straks.
Het eerste viel wel mee..:rolleyes:
@j
24 februari 2017, 09:24
KRC Genk, AA Gent en RSC Anderlecht.
Chapeau voor de Belgische ploegen, 3 stuks bij de laatste 16 van de Europa League. Dat is voor Belgische begrippen ongekend. Na het succes van KV Mechelen, 'n jaar of 30 terug, eindelijk weer eens kans op een succesje? Ik zou het alle 3 deze ploegen van harte gunnen eens een finale te mogen spelen maar ik ben bang dat het niet zal gaan gebeuren. Zoals gewoonlijk zullen uiteindelijk de Europese titels nl weer gaan naar de landen waar het grote geld zit.
Big30
24 februari 2017, 09:57
Voor een klein voetbal land als België waar ploegen over een bescheiden budget beschikken mag dit als een groot suc6 worden gezien.
Weliswaar mochten Anderlecht en Gent niet klagen over het nodige geluk maar ze zijn wel door.
bocariver
24 februari 2017, 13:22
Strange pick in Europa league with luck for Ajax and Belgian.
Copenhague- Ajax
Apoel Nicosie - Anderlecht
Gent-Genk
Schalke 04- Borussia Gladbach
Rostov - MU
Lyon - Roma
Celta Vigo- Krasnodar
Olympiakos-Besiktas
There is place for surprise.
Teiresas
24 februari 2017, 14:39
Gisteren met lede ogen de prestaties van Ajax en AZ aangeschouwd. Daar wordt een mens niet vrolijk van...
Mijn God, wat was dat Slecht, met een hoofdletter S.
Ajax volkomen onmachtig het karwei af te maken tegen een zeer matige Poolse tegenstander. De situatie waarin 5 Ajacieden tegenover 1 Poolse verdediger en een keeper staan en dan nog niet tot scoren kunnen komen was alleszeggend. Onvolwassen en zenuwachtig spel.
Over AZ zullen we het kort houden. Een schande voor het NL voetbal. Zelden een ploeg verdedigend zo uitermate zwak zien presteren op profniveau. Echt drama!
Kortom: wederom de bevestiging dat het NL voetbal is gezonken naar een zéér bedenkelijk niveau.
deket
24 februari 2017, 16:34
AZ 67 prestatie lijkt me representatief voor het huidige niveau van Nederlandse voetbal, dat moet nu zelfs de meest fanatieke Oranjefans erkennen. En de Nederlanders, in het buitenland lijkt globaal genomen ook eind verhaal, zie Van Persie etc,,,.Bram is een uitzondering.
Zzg nu zelfs : clubs zoals NEC, ADO etc vind ik van het zelfde niveau al Erps-Kwerps, Oude God, Club Brugge, Oosterzonen etc.
dit is gewoon de realiteit.
Spijtig dat de enigste Internationale vertegenwoordiger.Ajax niet tegen Anderlecht moet. Een verdere afgang van het Nederlands voetbal lijkt me eeer vernederd
@j
25 februari 2017, 00:09
clubs zoals NEC, ADO etc vind ik van het zelfde niveau al Erps-Kwerps, Oude God, Club Brugge, Oosterzonen etc.
dit is gewoon de realiteit.
Deket, lees nog eens terug wat voor een onzin je weer uitkraamt !!
Je noemt Club Brugge in 1 zin met Oosterzonen enz... volslagen belachelijk maak je jezelf hiermee.
Club Brugge is nl zoals je weet de laatste 2 seizoenen de kampioen van België en ook dit seizoen staan ze weer bovenaan.
mechelen
25 februari 2017, 00:23
Club Brugge is nl zoals je weet de laatste 2 seizoenen de kampioen van België en ook dit seizoen staan ze weer bovenaan.
Foutje.
Willem2
25 februari 2017, 00:28
Foutje.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Belgische_landskampioenen_voetbal
AA Gent was ook een keer kampioen.
@j
25 februari 2017, 00:30
Ohja dat is waar ook
Vorig seizoen alleen, maar goed als je de kampioen van je eigen land vergelijkt met ADO en Oosterzonden heb je ook niet een hoge pet op van die kompetitie :)
deket
25 februari 2017, 02:06
Sterker nog : ik vind dat ik hiermee de Oosterzonen, en Erps-Kwerps tekort doe.
alle Belgische ploegen deden het uitstekend, alleen stond er de verkeerde club in de CL, maar die erbarmelijke vertoning had ik ingecalculeerd. .
bij Brugge vertelden ze nochtans, deze groep is haalbaar, maar publicitair niet interessant. Resultaat : �� zero points.
Neem dan nog een coach die nul rust en coolheid uitstraalt, integendeel : een brok zenuwen, en een hoog calimerogehalte, eigenlijk de tegenstelling van Ernst Happel, de beste coach die daar rondliep.
en dan een voorzitter, die een ander het zonlicht niet gunt. Een mediageile advokaat inschakelt om het Eurostadion te verbieden, wanneer Anderlecht er zou spelen, terwijl hij moedwillig vergeet hoeveel miljoenen Club Brugge kreeg naar aanleiding van het EK 2000, en nu willen ze weer verhuizen. Had dan dat geld niet aangenomen he.
maar gelukkig doen naast de beste club, Genk en Gent het wel goed.
spijtig dat xe bij deze loting Ajax niet troffen, die zouden ervan langs krijgen, niet zoals AZ door Lyon, immers2-12 dat is wel zeer beschamend.
waarom denk je dat de Nederlanders buiten playoff nu ook de Beneliga terug van onder het tapijt halen? Omdat ploegen zoals NEC, ADO, Excelsior etc, geen reet voorstellen.
PSV vind ik al een paar rondes niet meer bij de trekking en ik vrees Big30 dat ik je volgend Europees seizoen weer niet kan uitnodigen voor het treffen Anderlecht-PSV, omdat deze laatste geen CL meer speelt
laplagne
26 februari 2017, 16:25
Vers van de pers: Carnaval is dit jaar in Eindhoven afgelast. De reden is de uitslag FEYENOORD- PSV 2-1 (twee tegen één)
laplagne
26 februari 2017, 16:52
Eerlijkheid duurt het langst met doellijn-technologie (van Philips?). Schijnbaar niet bij een erg huilend PSV. Wat een slechte verliezers.
Big30
26 februari 2017, 20:23
PSV speelde de eerste helft belabberd. Het leek erop dat ze al niet meer geloofden in de kleine kans door winst op Feijenoord nog een titel kans te hebben.
Nu is PSV definitief afgehaakt, mag Ajax nog een beetje hopen maar lijkt de weg naar de titel nu open voor de Rotterdammers. Werd ook wel eens tijd, dit mag niet meer mis gaan.
Overigens van slechte verliezers of huilie huilie niets gezien. Denk ook dat men in Eindhovuh liever Feijenoord dan Ajax kampioen ziet worden.
Nedlovefkk
26 februari 2017, 20:56
Eerlijkheid duurt het langst met doellijn-technologie (van Philips?). Schijnbaar niet bij een erg huilend PSV. Wat een slechte verliezers.
Volgens mij heb ik iets gemist dan. PSV heeft de schuld bij zichzelf gezocht en geen "huilie huilie" gedaan. Gewoon domme actie van Zoet door die bal bij het opstaan tegen zijn borst te drukken. Philips maakte het bij de sporadische kansen die het kreeg niet af. Zeer herkenbaar dit seizoen. Geen goalgetter in huis. De Jong is een prima speler met dito houding maar heeft zelf niet de actie in huis. Snelheid is verkocht dmv narsingh/jozefzoon. Ruim bezet middenveld maar alleen daarmee red je het niet. Het is gewoon een belabberd kutseizoen per saldo al is dat na 2 vette jaren ook niet erg. Je zou bijv maar Feyenoord-supporter zijn!!! ;) Teiresas heeft al een plek op de Coolsingel gereserveerd en hopefully lukt het de havenarbeiders om kampioen te worden. Ik ben en blijf trots op de mooie Philips Sport Vereeninging. Niemand die mij mijn clubgevoel af pakt. Sterker. Nu het wat kutter gaat denk ik er weer over na om weer uitwedstrijden te bezoeken. Nu alleen BB nog zo gek krijgen mee te gaan..
Sphinx
26 februari 2017, 22:02
Was een leuke wedstrijd om via de radio te volgen. Feyenoord had een prima opening en uitgerekend Toornstra scoort hem... alweer. Iedere keer als Toornstra voor Kuyt invalt of ipv Kuyt speelt scoort ie gewoon. Nijhuis was duidelijk van plan op zn Engels te laten spelen, veel doorgaan niet teveel ingrijpen. PSV mag Pereiro heel dankbaar zijn voor een van zijn bevliegingen, want daardoor hadden ze nog een kans. Nou ja, de meeste dingen zijn al door Nedlovefkk benoemd, kansen worden niet afgemaakt en Zoet maakt eigenlijk een eigen goal. Bal van Jan-Scharie wordt precies op de lijn gestopt, maar hij trekt m zelf over de lijn.
Feyenoord wint dan wel, maar komt niet ongeschonden uit de strijd. Elia en Karsdorp geblesseerd, Jörgensen liep ook een paar keer te trekkebenen. Misschien dat we komende week Kuyt en Kramer nog eens op het veld zien, maar zodra Elia weer fit is, denk ik dat Gio zijn aanvoerder er weer naast zet.
laplagne
26 februari 2017, 23:19
Anno 2017 bestaat er ook nog zoiets als een radio-verslag en daar hebben de PSV'ers wel degelijks lopen huilen. Ik hoef het niet nog eens te luisteren op de regionale zenders of bij NOS Langs de Lijn. Zag de spelers ook al op het veld flink tegen de scheidsrechter lopen razen.
laplagne
26 februari 2017, 23:22
Ben trouwens benieuwd naar de grote schoonmaak bij PSV. De vandaag zwaar tegenvallende Propper kunnen ze in Eindhoven voor veel geld nog aan de Russische competitie voor 1 maart verkopen. Volgens mij moeten ze daar de trainer van FC Utrecht z.s.m. gaan halen.
@j
26 februari 2017, 23:56
Ben trouwens benieuwd naar de grote schoonmaak bij PSV. De vandaag zwaar tegenvallende Propper kunnen ze in Eindhoven voor veel geld nog aan de Russische competitie voor 1 maart verkopen. Volgens mij moeten ze daar de trainer van FC Utrecht z.s.m. gaan halen.
Oke Propper, normaal de stabiele factor, speelt 1 wedstrijd wat minder, dus meteen verkopen?? Wat een lariekoek...
En Cocu wordt 2x achtereen kampioen en moet ook gelijk ingeruild worden??
PSV is dit seizoen gewoon niet sterk genoeg tov Feijenoord, dat is duidelijk, maar om dan meteen gekke dingen te gaan doen is ietwat overdreven !
Big30
27 februari 2017, 00:07
In 1993 werd Feijenoord voor het laatst kampioen, daarna werd PSV dit 10 maal. Dat Feijenoord fans nu het zou kunnen dat de Rotterdams club vh volk en het harde werken kampioen kan worden, wat in de war zijn is zeer begrijpelijk en mag je hen niet kwalijk nemen.
Goed te zien dat Depay langzaam weer op toeren komt. Twee goals en een assist dit weekend bij Lyon. Die komt weer helemaal terug en daar gaan we bij Oranje nog veel plezier aanbeleven.
@j
27 februari 2017, 00:15
Was het laatste kampioenschap van Feyenoord niet in 1999 ipv 1993?
In ieder geval lang geleden :) en ik gun ze het dit jaar van harte !
Big30
27 februari 2017, 00:22
Was het laatste kampioenschap van Feyenoord niet in 1999 ipv 1993?
In ieder geval lang geleden :) en ik gun ze het dit jaar van harte !
Sorry maar het is allemaal zo lang geleden dat het ontbreekt aan betrouwbare bronnen. Het zou kunnen maar vind maar eens een archief om het te bevestigen :)!
Internet staat vol met nepnieuws. Ik moet eerst bewijzen zien.
laplagne
27 februari 2017, 00:25
Propper gaat toch weg bij PSV, want bij die club ligt geen toekomst meer voor hem. De club kan nu heel veel geld voor hem krijgen en de waarde van de middenvelder van de nummer drie van Nederland gaat steeds minder worden. Als je nu (!) veel geld voor Propper kan krijgen nu er geen prijzen in Eindhoven dit seizoen meer te winnen zijn, moet je het toch doen. Anders ben je een dief van je eigen portemonnee.
@j
27 februari 2017, 00:26
Sorry maar het is allemaal zo lang geleden dat het ontbreekt aan betrouwbare bronnen. Het zou kunnen maar vind maar eens een archief om het te bevestigen :)!
Internet staat vol met nepnieuws. Ik moet eerst bewijzen zien.
Wikipedia
Het klopt: 1999
:) :)
Hand in hand kameraden
Big30
27 februari 2017, 00:58
Wikipedia
Het klopt: 1999
:) :)
Wikipedia geldt niet als een onafhankelijke betrouwbare bron. Heb je geen andere bron die betrouwbaarder is?
Jack42
27 februari 2017, 09:03
Idd het duurde erg lang (bijna 5 min.) voordat de doellijn-technologie te zien was tijdens de rechtstreekse uitzending op Fox sports.
Ik hoop niet dat het apparaat faalde en dat het eindbeeld eerst even gemanipuleerd moest worden.
deket
27 februari 2017, 09:53
Kan niet op zulke korte tijd. De overwinning van Feyenoord was verdiend, klaar en ik persoonlijk vind het goed dat deze club sinds 1999 geleden, nog eens kampioen kan worden, hoewel ik ze op Ajax misschien nog zie verliezen en met 2punten kunnen de zenuwen, stress hun spel verkrampen.
mogen ze volgend seizoen tegen Anderlecht en zal er opnieuw geen confrontatie van paars/wit tegen psv worden.
nogmaals in Belgie uniek,de mooiste en lelijkste club staan samen op kop.
het doelpuntensaldo, van Anderlecht is beter, maar alleen in Belgie telt het aantal gewonnen wedstrijden.
s1
27 februari 2017, 11:09
Idd het duurde erg lang (bijna 5 min.) voordat de doellijn-technologie te zien was tijdens de rechtstreekse uitzending op Fox sports.
Ik hoop niet dat het apparaat faalde en dat het eindbeeld eerst even gemanipuleerd moest worden.
Dat aparaat werkt prima, dat het iets langer duurder kwam doordat er een 'veel belovende ' aanval aan de gang was, het spel liet dat niet toe.
Johnny Bravo
27 februari 2017, 12:00
Het is toch pure competitie vervalsing met 1 beschikbaar apparaat van doellijn-technologie.
Het apparaat staat een halve seizoen in de Arena en een half seizoen in de Kuip.
Oké het pakt nu gunstig uit voor Feyenoord en ze verdiende deze overwinning omdat ze er ook vorstreden.
Met deze technische hulpmiddel heeft Feyenoord de titel zo goed als zeker binnen en verdiend ook nog.
Maar wat als er zo meteen zo situatie ontstaat tijdens een degradatie wedstrijd? Je zou maar door het niet zien van een doelpunt degraderen. Lijkt mij toch competitie vervalsing.
Of in alle stadions of anders helemaal niet!
Big30
27 februari 2017, 12:24
We vertrouwen maar op de techniek.
Hoe werkt Hawk-Eye?
Zeven speciale camera's staan op vaste punten in De Kuip opgesteld. Daarmee wordt op elk moment van de wedstrijd een 360-gradenregistratie gemaakt van waar de bal precies is. Op de millimeter nauwkeurig is te zien of de bal volledig over de lijn is geweest.
http://nos.nl/artikel/2160277-doellijntechnologie-hawk-eye-kost-tonnen-hoe-werkt-het.html
Dit was wel een bijzonder geval. In eerste instantie hield Zoet de bal duidelijk vast op de lijn, een doelpunt is het pas als de bal met de hele omtrek de lijn is gepasseerd. Daar zou sprake van zijn geweest toen Zoet de bal naar zijn borst toetrok, maar dat was nu net niet goed te zien op het plaatje. Ik ga er vanuit dat het een bovenaanzicht was en dan lijkt er wat ruimte te zijn tussen de bal en de lijn, dan is de vraag heeft men de lijn gemodelleerd, dat zal wel of heeft men een exact beeld van de lijn genomen en staat dat in het model, zelfde geldt voor de bal?
Bij dit soort technieken geldt dan ook nog eens een foutenmarge die niet wordt genoemd, ook niet hoeveel de bal over de lijn was, ik lees dat dat een paar mm zou zijn.
Dat volgens het model de bal net over de lijn was geloof ik wel maar of de echte bal ook over de echte lijn is geweest kan nog de vraag zijn.
Op de beelden zag ik het net als geen doelpunt. Blijft ook vreemd dat deze technologie zo beperkt beschikbaar is en nu beslissend kan zijn voor een kampioenschap, dan had ik liever gezien dat je op de normale TV beelden zag dat de bal duidelijk over de lijn was, dat zag je niet.
Nu wordt vooral Ajax benadeeld dat bij een gelijkspel op 3 punten was gekomen.
Big30
27 februari 2017, 12:35
Andries Jonker wordt de nieuwe coach van VfL Wolfsburg. Dat meldt zowel Bild als het voetbalblad Kicker. De club uit de Bundesliga heeft Jonkers komst nog niet bevestigd, maar voor vanmiddag wel een persconferentie belegd.
Jonker komt over van Arsenal, waar hij sinds 2014 hoofd jeugdopleidingen was. In Duitsland geniet de voormalig coach van Jong Oranje meer bekendheid. Van 2012 tot en met 2014 was hij al assistent bij Wolfsburg en daarvoor de rechterhand van Louis van Gaal bij Bayern München.
Na het ontslag van Van Gaal was Jonker zelfs even hoofdcoach in Beieren.
http://nos.nl/artikel/2160383-jonker-verlaat-arsenal-en-wordt-trainer-van-wolfsburg.html
Johnny Bravo
27 februari 2017, 12:41
In mijn ogen wordt Ajax niet benadeeld. Het is alleen competitie vervalsing dat het niet beschikbaar is voor alle stadions.
Ajax heeft gewoonweg niet goed genoeg gepresteerd en Feijenoord wel.
PS nu moeten de keepers maar beter opgaan letten met de bal oprapen, het is alleen lullig voor Zoet dat juist met hem moet overkomen.
@j
27 februari 2017, 23:20
Je lijkt Sjaak Swart wel :)
Willem2
28 februari 2017, 17:58
Feyenoordfan maakt carnavalspak van veelbesproken goal tegen PSV ..............http://www.ad.nl/rotterdam/feyenoordfan-maakt-carnavalspak-van-veelbesproken-goal-tegen-psv~a4d818fd/
Lucky-PSV is eindelijk voorbij, zelfs doorgewinterde PSV'ers werden er doodziek van hoe er iedere keer met zoveel geluk gewonnen werd. Schlemiel van de week: Jeroen Zoet.
deket
1 maart 2017, 00:21
Zoet heeft hen al vaak punten opgeleverd, dus dat ze op die jongen nu hun giftige pijlen afvuren vind ik niet kunnen
dat gezeur over dit doelpunt, pfff, denk dat vele PSVsupporters zullen beamen dat de nederlaag terecht was.
denk dat vele PSVsupporters zullen beamen dat de nederlaag terecht was.
Dat denk ik ook wel, dat zijn geen Anderlecht-supporters nl :) :)
deket
2 maart 2017, 01:19
Klopt, we worden nooit zo overspeeld dat we moeten erkennen dat de nederlaag verdiend zou zijn.
zelfs het woord nederlaag staat slechts heel sporadisch in het paars/witte woordenboek.
de laatste confrontaties tussen je PSV en Anderlecht hrrinner ik me nog levendig
Lekker naar privehuis Yvonne om te lachen ivm het niveauverschil.
Klopt, we worden nooit zo overspeeld dat we moeten erkennen dat de nederlaag verdiend zou zijn.
zelfs het woord nederlaag staat slechts heel sporadisch in het paars/witte woordenboek.
de laatste confrontaties tussen je PSV en Anderlecht hrrinner ik me nog levendig
Lekker naar privehuis Yvonne om te lachen ivm het niveauverschil.
Big, svp verplaatsen naar draadje Humor
http://nieuws.vtm.be/stadion/190951-club-brugge-landskampioen-na-4-0-tegen-anderlecht
Anderlecht wordt dus nooit overspeeld :) :)
laplagne
2 maart 2017, 10:01
Daar gaat de droom van alle Rotterdamse voetbaladepten, want het had zo mooi kunnen zijn. Het duel om de Supercup in de Amsterdamse Arena tussen landskampioen Feyenoord en bekerwinnaar Sparta, maar de Kasteelbewoners zijn door Vitesse uitgeschakeld.
Teiresas
2 maart 2017, 12:36
Daar gaat de droom van alle Rotterdamse voetbaladepten, want het had zo mooi kunnen zijn. Het duel om de Supercup in de Amsterdamse Arena tussen landskampioen Feyenoord en bekerwinnaar Sparta, maar de Kasteelbewoners zijn door Vitesse uitgeschakeld.
Laplagne, om eerlijk te zijn, Feyenoord fans hebben niet echt zo'n rivaliteitsgevoel jegens Sparta hoor. Een beetje het kleine-broertje-gevoel. (Spartanen zien dit ietsjes anders overigens..).
Dus om een Supercup finale tegen Sparta als droom van alle R'damse voetbaladepten te kwalificeren is toch wel overdreven hoor.
Ajax verslaan in eigen huis om de Supercup verslaan, da's véél meer een wens.... Maar ja, ook dat zit er in 2017 niet in, want de bekerwinnaar komt zeer waarschijnlijk uit de wedstrijd Vitesse-AZ.
deket
3 maart 2017, 01:48
Post 4397 handelt over een zwarte zondag en volgens mij had die nachtmerrie nooit mogen gebeuren omdat ik namelijk geloof dat er doen wat in de drankjes gedaan werd voor de wedstrijd. De machtige rat van een voorzitter zou niet durven zeker?
niet lang daarvoor was het 0-4, en ook al 7-1 enzo geweest en dat geeft meer een representatieve weergave betreffende de krachtverhoudingen.
zook ook ineens de laatste bv 4 europese confrontaties op tussen jullie PSV en Anderlecht? In de CL, jawel
Post 4397 handelt over een zwarte zondag en volgens mij had die nachtmerrie nooit mogen gebeuren omdat ik namelijk geloof dat er doen wat in de drankjes gedaan werd voor de wedstrijd. De machtige rat van een voorzitter zou niet durven zeker?
Ja zo ken ik je weer Deket, het ligt altijd aan anderen, nooit aan je eigen ploegje hahaha
bocariver
3 maart 2017, 20:32
A giant of football passed away.
Golden ball.
3 times winner of the champion's cup (champion's league for young people)
Best player of world cup 1958.Finished at 3rd place with France.
Multiple champion of France and Spain.
Number 7 of Real madrid , playing with Gento and Di Stefano.
Some old people who saw him played said that his 168 centimeters and style can be compared to Messi ( except he was less scorer and Leonel is 170)
He was a kind of Bosman because He was fighting for transfer ( before it was not possible to change club before 35 years), saying "football players are like slaves", one of creator of syndicate of professionnal player.He was suspended 5 month for that.
But he was inflexible like always in his life with incredible character.
Born in Noeux les mines in middle of black coal land. Mine killed is father, his brother, he lost 2 fingers inside earth when he worked there at 16.
He was the first french player internationaly famous and symbol of 1958 generation, giving first popular step to football in France.
Because he was born poor, he was first football player with business and marketing approach ( orange juice, shoes, ball, sports equipments).
He stopped his international career after that his stupid trainer said " he have to be more in training to keep his place" when he was loosing his 4 years old son.
He never came back. Inflexible.
Raymond Kopaszewski alias Raymond KOPA died today at 85.
May be P1 could fin a pics of number 7 of Real Madrid.
http://www.fanafoot.com/wp-content/uploads/2013/11/Kopa-bleus.jpg
http://cdn.playbuzz.com/cdn/770c1e2f-5708-4858-8516-35e31a8bbf8e/831cd7f5-0f1a-4d89-835c-1b3b39580fda.jpg
https://static01.nyt.com/images/2017/03/04/sports/04kopa-obit-1/04kopa-obit-1-master768.jpg
Picasso 1
4 maart 2017, 13:04
Raymond Kopa (Nœux-les-Mines, 13 oktober 1931 – Angers, 3 maart 2017) was een Frans voetballer. Hij was actief vanaf het einde van de jaren veertig tot aan het einde van de jaren zestig. Meestal werd hij als offensieve middenvelder opgesteld.
Hij werd geboren als Raymond Kopaszewski en was de zoon van Poolse immigranten die mijnwerker waren. Hij debuteerde bij US Nœux-les-Mines, de ploeg van de gemeente waar hij geboren werd. Hij werd in 1949 opgemerkt door Angers SCO waar hij zijn eigenlijke voetbalcarrière op zeventienjarige leeftijd begon. Na twee jaar ging hij naar Stade de Reims, waarmee hij in 1953 en 1955 Frans landskampioen werd. Met Reims bereikte hij in 1956 de allereerste Europa Cup I-finale. Daarin werd met 4-3 verloren van Real Madrid.
Het volgende seizoen ging de middenvelder Kopa naar Real Madrid CF, waar hij onder andere samenspeelde met Alfredo Di Stéfano en Ferenc Puskás. Hij werd er kampioen van Spanje en won in 1957, 1958 en 1959, als eerste Fransman, de Europa Cup. De laatste finale was zijn oude club Reims de tegenstander in de finale. Na drie seizoenen in Spanje keerde hij terug naar Reims, waar hij nog twee landstitels mee won.
Kopa kwam tussen 1952 en 1962 45 keer uit voor het Frans voetbalelftal en scoorde 18 doelpunten. Hij behaalde een derde plaats tijdens het WK voetbal 1958.
In 1958 werd Kopa verkozen tot Europees voetballer van het jaar. Zesenveertig jaar later koos Pelé hem als één van de 100 beste, nog levende spelers. Hij beëindigde zijn carrière in 1967.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Raymond_Kopa
https://www.youtube.com/watch?v=FXmAC6_mmh4
Picasso 1
4 maart 2017, 13:06
May be P1 could fin a pics of number 7 of Real Madrid.
Here some images
https://www.youtube.com/watch?v=ZRLLhcuMZx0
This one better on silent because to the next compilation is added awfull music. Kopa at 6.25.
https://www.youtube.com/watch?v=5u3hwglu7wM
Willem2
5 maart 2017, 14:31
Verliezend Feyenoord mist doellijntechnologie tegen Sparta .......... http://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/312826/verliezend-feyenoord-mist-doellijntechnologie-tegen-sparta/
Nu is het afwachten wat Ajax doet ....
Blijft de Coolsingel weer leeg ....
De platte kar heeft nog winterbanden ...
PSV won weer eens van Roda .... http://www.ad.nl/dossier-kampioensstrijd/psv-overwint-scepsis-bij-eigen-aanhang~a736f97b/
laplagne
5 maart 2017, 14:34
De kans dat de Coolsingel voor het zoveelste jaar met geen titel leeg blijft, is groter dan ooit nog eens een Elfstedentocht ....
Nedlovefkk
5 maart 2017, 14:44
Teiresas, kom er maar in!
Wat een drama voor de Feyenoorders.
Big30
5 maart 2017, 14:52
Met AZ thuis en dan Heerenveen en Ajax uit voer de boeg lijkt Ajax nu de grote titelfavoriet. Moeten ze wel tegen Groningen winnen.
Verdiende nederlaag van Feijenoord dat nu eens niet het geluk had dat ze dit jaar zo vaak wel hadden.
Gun het de Rotterdammers wel, zo sneu ook zo lang al geen kampioen.
bocariver
5 maart 2017, 14:52
Can you believe it?
Russian broadcast sport1 bought rights of Netherlands championships of football.
So, I could see second half of Sparta- Feyenoord.
First, no goal line tech, is it really professional ?
Second , pathetic game with a lot of handball tactic.
Third, Paul Pogba's brother played and scored for Sparta, I learned that.
Last, lot of rain in Netherlands, good not to be there.
Feyenoord ten onder in spangen, pffff de bibbers beginnen toe te slaan, ajax is voor mij nu de grote favoriet
John mc Snek
5 maart 2017, 16:27
De ene week is Feyenoord veruit favoriet volgens de schrijvers hier...
Een week
Later wint Feyenoord terecht van psv en kan men volgens de bijdragen hier al naar de Coolsingel en kan het niet meer misgaan.
Weer een week later verliest Feyenoord na 10 overwinningen op rij en ineens is het helemaal klaar en zijn de titelkansen bijna nihil volgens en is Ajax weer met voorsprong de grote favoriet volgens sommigen hier.
1,5 uur later gaat Ajax er bijna aan tegen Groningen en ....
....
Ajax had zelfs al een straatlengte op psv achtergestaan als ze Klaassen niet hadden , het rendement van zyech younes en traore bij elkaar opgeteld is bijna nog minder dan dat van Klaassen in zijn eentje ...
Big30
5 maart 2017, 18:22
De kans dat de Coolsingel voor het zoveelste jaar met geen titel leeg blijft, is groter dan ooit nog eens een Elfstedentocht ....
Tsja hier kun je twee kanten mee op of was dat ook zo bedoeld :tongue:, de kans op ooit een Elfstedentocht zal de een als 0 zien, de ander als 1.
Feijenoord is nog steeds titelfavoriet maar ik kijk er niet vreemd van op mochten ze uit van Heerenveen en Ajax verliezen.
Zelfs de kansen van PSV zijn nu verdubbeld van 1% naar 2%.
Zoals Joop altijd zei "Parijs is nog ver" en de "de bal is rond"!
Kijk je naar het programma dat nog komt dan is PSV de grote favoriet :biggrin:.
http://www.ad.nl/dossier-kampioensstrijd/restant-programma-feyenoord-ajax-en-psv~a8e7d843/
deket
6 maart 2017, 14:14
Zoals de Ajax en Feyenoordsupporters zich dit weekend bekocht voelen, zo gaat dat met Anderlecht al jaren. Teljens wanneer er een twijfelgeval heerst krijgen we een penalty tegen.
in Mechelen waar wij onze 2 besten moesten missen wegens blessure en schorsing drukken we ze helemaal weg, maar krijgt Mechelen een penalty.
We komen tdrug en overrompelen jun weer, maar nadat onze 3de beste wegviel toonde Olivier dat zijn tijd van gaan gekomen is.
kortom de tijd dat men sprak over Anderlecht, penalty vooeal doir Polle vazon, is reeds lang verdwenen.
Brugfe echter krijgt al jaren alle twijfelgevallen in hun voordeel. Hun antipathieke voorzitter is dqn ook de eigelijke baas van de bond geworden
en om terug naar Nederland te komen, ik gun het Feyenoord maar ze hebben nog 3 moeilijke verplaatsingen voor de boeg
Ja zo ken ik je weer Deket, het ligt altijd aan anderen, nooit aan je eigen ploegje hahaha
Wat schreef ik voor het weekend?
En ja hoor zoals ik al dacht toen ik vanmorgen in de krant las dat Anderlecht had verloren: dat moet dan zeker en vast aan de scheidsrechter hebben gelegen ! En als dat niet het geval mocht zijn dan is de voorzitter van Club Brugge de oorzaak.
En zo geschiedde.....
deket
6 maart 2017, 17:19
Stel alleen maar vast", feiten zijn feiten "zei Einstein ooit
Teiresas
6 maart 2017, 17:23
Stel alleen maar vast", feiten zijn feiten "zei Einstein ooit
Dat heeft Einstein nooit gezegd...
Einstein was juist van mening dat niets onmogelijk is, ondanks schijnbare feiten...
Big30
6 maart 2017, 19:04
En ja hoor zoals ik al dacht toen ik vanmorgen in de krant las dat Anderlecht had verloren: dat moet dan zeker en vast aan de scheidsrechter hebben gelegen ! En als dat niet het geval mocht zijn dan is de voorzitter van Club Brugge de oorzaak.
En zo geschiedde.....
Anderlecht verloor weer eens, niet zo bijzonder natuurlijk eigenlijk ook niet dat ze van Mechelen verloren.
Je kunt alleen maar bewondering hebben en luid applaudisseren voor de prestatie van KV Mechelen. Ze hebben de minste middelen en kwalitatief denk ik ook wel de minste kern van alle ploegen in de top 9. Maar ze zijn er nog en ze hebben toch maar Anderlecht geklopt.
Een straffe prestatie, op zijn Mechels, zoals we dat de voorbije maanden hebben leren kennen: overgave, collectiviteit, mentaliteit en af en toe ook wel een beetje klasse. Zoals Croizet met twee klasseflitsen, maar ook Rits was er natuurlijk weer, net als de goeie ouwe Tim Matthys.
Vergeet ook niet dat de aanval van KV Mechelen onthoofd was zonder Kolovos en Verdier. Voor KVM is dat een zware aderlating, die hebben niet nog vier van dat soort spitsen lopen.
http://sporza.be/cm/sporza/voetbal/Jupiler_Pro_League/1.2909482
De schuld ligt evident bij de vz van Club :biggrin:.
deket
6 maart 2017, 19:20
Bij ons ontbraken de 2 besten, wat ik reeds schreef en de 3de beste geraakte geblesseerd. Een blunder van diens vervanger zorgde voor de onverdiende 3-2.
nogmaals, Mechelen xerd weggedrukt maar kreeg bij de eerste keer dat ze voor de goal bij Anderlecht komen, een penalty cadeau, btw, al de 7de dit seizoen en dan reken ik die van bv Rostov Europees nog niet mee.
soit,2 minuten later oo tegenaanvan 2-0. Anderlecht kwam uiteraard terug tot 2-2, en net nadat Teo een grote kans tegen zijn gewoonte om zeep hielp scoorden Mechelen na verkeerd verdedigen van invaller Olivier Deschacht.
ik veronderstel dat Big30 dat wel weet maar graag wil jennen.
indien de doelpuntentechnologie overal in Nederland kon gebeuren zou zijn PSV wel nog meer achterstand hebben
Deket, soms zegt men dat iemand een plaat voor z'n kop heeft, nu heb ik bij jou toch echt het idee dat het een vol pak underlayment platen is geworden :)
Willem2
7 maart 2017, 00:19
Niet storen deket slaapt :
http://fanshop.rsca.be/media/images/350/product_1469481019446.jpg
deket
7 maart 2017, 01:28
Extratime deze avond blijkt een bevestiging van mijn post. Waarom verbaasd mij dat niet? De coach van Mechelen was centrale gast, morgen om 18h herhaling op Canvas
Alleen over de witteboordcrimineel van Brugge werd niet gepraat, maar er is reeds lang geen geld meer blijkbaar voor goede onderzoeksjournalistiek.
Telkens wanneer de kanarie met mij een pint gaat drinken tijdens de middagpauze, in de Brusselse rosse buurt raad ik hem af in blauw, zwarte kleren te komen, dan kan ik zijn veiligheid immers niet garanderen.
De clubkleuren van zijn lievelingsteam STVV, kan hij wel aandoen, de Brusselaars denken dat geel, blauw voor Union is.
maar een groot voordeel van de cafes, bars met dvps in het Brusselse, dat er vaak een paars,witte tenue aan de muur hangt. Zo zullen ze niet failliet worden.
Deket, soms zegt men dat iemand een plaat voor z'n kop heeft, nu heb ik bij jou toch echt het idee dat het een vol pak underlayment platen is geworden :)
Herstel: een volle vrachtwagen :)
Willem2
7 maart 2017, 12:01
'King Kazu' (50) nu oudste profvoetballer ooit
Kazuyoshi Miura, ook wel 'King Kazu', is sinds afgelopen weekend de oudste profvoetballer aller tijden. De 50-jarige Japanner volgt de Engelse legende Sir Stanley Matthews op. .......... http://www.ad.nl/buitenlands-voetbal/king-kazu-50-nu-oudste-profvoetballer-ooit~a2618fd3/
Willem2
7 maart 2017, 13:30
https://www.youtube.com/watch?v=JpgalGWo_LQ&feature=youtu.be
Stief
7 maart 2017, 21:38
We zijn getuige van een fantastische voetbalavond in Napels waarin op het veld álle toplanden zijn vertegenwoordigd: Italië, Spanje, Kroatië, België, Duitsland en Frankrijk. Geen plaats op dit niveau voor Azerbeidzjan, Kazachstan en Nedejland ;-)
deket
8 maart 2017, 00:32
Indeed , toen er nog enkele noorderburen wat in het het voetbal konden waarmaken moeten we al ver terug in de tijd gaan, de Flinstones ofzo.
Dat de Italianen, zogezegd geslepen voetballers nog altijd niet weten dat verdediger Ramos vaak met het hoofd scoort begrijp ik niet.
nu ja, het eal zoals ik al een tijd terug melde, een finale tussen Bayern Munchen en Real Madrid worden. Voordeel betreffende die laatste is dat ee in de juiste kleuren spelen.
Picasso 1
8 maart 2017, 00:59
Real speelde niet goed, dreigde ten onder te gaan na de eerste goal van Napoli maar werd tegen de verhouding in gered door twee trefzekere kopballen van Ramos. Effectiviteit bij Real is zeer hoog vanwege de individuele klasse van veel spelers en dat lijkt voor Real te volstaan om elke keer met beperkt voetbal zeer ver te komen. Maar goed, ze hebben gewonnen dus we blijven blij.
Big30
8 maart 2017, 08:13
Na de 1-0 leek het er even op dat Napoli een kans maakte, maar de 2-0 viel niet en inderdaad een niet echt goed en overtuigend spellend Real kwam terug en maakte zelfs de 1-3. Na de eerste helft mocht Napoli op wat meer hopen, helaas. Prima wedstrijd van Mertens ex-AGOVV!
Bayern was duidelijk een maatje te groot voor Arsenal al waren ze de eerste helft niet bij de les, Robben als altijd weer nuttig voor Bayern en scoor de 1-2. Met 1-5 werd Arsenal afgedroogd, uit en thuis zo zwaar verliezen, niet best. Bayern weer favoriet voor de CL.
Gaat PSG het redden na de 4-0 thuis? Kan toch niet meer misgaan zelfs niet tegen Barca?
Dortmund zie ik het nog wel redden tegen Benfica maar 1-0 is geen mooie uitslag, 1 maal scoren en Dortmund moet er al 3 scoren.
Maar Dortmund gaat door net als PSG.
Willem2
8 maart 2017, 14:23
Voorselectie
Keepers: Jasper Cillessen (FC Barcelona), Tim Krul (AZ), Michel Vorm (Tottenham Hotspur), Jeroen Zoet (PSV)
Verdedigers: Daley Blind (Manchester United), Wesley Hoedt (Lazio), Rick Karsdorp (Feyenoord), Bruno Martins Indi (Stoke City), Joël Veltman (Ajax), Stefan de Vrij (Lazio)
Middenvelders: Leroy Fer (Swansea City), Davy Klaassen (Ajax), Davy Pröpper (PSV), Bart Ramselaar (PSV), Marten de Roon (Middlesbrough), Kevin Strootman (AS Roma), Jens Toornstra (Feyenoord), Tonny Vilhena (Feyenoord), Georginio Wijnaldum (Liverpool)
Aanvallers: Steven Berghuis (Feyenoord), Memphis Depay (Olympique Lyon), Bas Dost (Sporting Lissabon), Vincent Janssen (Tottenham Hotspur), Luuk de Jong (PSV), Jeremain Lens (Fenerbahçe), Quincy Promes (Spartak Moskou), Arjen Robben (Bayern München) .............. http://www.ad.nl/nederlands-voetbal/blind-neemt-toornstra-en-hoedt-op-in-voorselectie-oranje~aa58aa6e/
Willem2
8 maart 2017, 15:50
Voorselectie Jong Oranje
Ilias Alhaft (Sparta Rotterdam), Pelle van Amersfoort (sc Heerenveen), Hidde ter Avest (FC Twente), Riechedly Bazoer (VfL Wolfsbrug), Donny van de Beek (Ajax), Steven Bergwijn (PSV), Rody de Boer (ADO Den Haag), Damian van Bruggen (PSV), Kevin Diks (Vitesse), Joël Drommel (FC Twente), Denzel Dumfries (Sparta Rotterdam), Timothy Fosu-Mensah (Manchester United), Gustavo Hamer (Feyenoord), Dennis van der Heijden (FC Volendam), Jeremy Helmer (AZ), Oussama Idrissi (FC Groningen), Frenkie de Jong (Ajax), Sam Lammers (PSV), Bart Nieuwkoop (Feyenoord), Abdelhak Nouri (Ajax), Yanick van Osch (PSV), Thomas Ouwejan (AZ), Kenneth Paal (PSV), Pablo Rosario (PSV), Jaïro Riedewald (Ajax), Jeremiah St. Juste (sc Heerenveen), Frank Sturing (N.E.C. Nijmegen), Stijn Spierings (Sparta Rotterdam), Guus Til (AZ), Calvin Verdonk (PEC Zwolle) en Richairo Živković (FC Utrecht). ................ http://www.ad.nl/nederlands-voetbal/bazoer-fosu-mensah-en-riedewald-in-voorselectie-jong-oranje~a72e6b14/
Indeed , toen er nog enkele noorderburen wat in het het voetbal konden waarmaken moeten we al ver terug in de tijd gaan, de Flinstones ofzo.
Zal je geheugen wat opfrissen Deket: de laatste keer dat jouw noorderburen in het Europese clubvoetbal wat konden waarmaken was in 2002, toen won Feyenoord de Europacup 2, de laatste keer dat 'n Belgische ploeg een cup won was ietsje langer terug, nl in 1988 won KV Mechelen 'n Europa cup.
Als het gaat om landenwedstrijden: de laatste prijs die Nederland won was het Europees Kampioenschap in 1988.
Ik heb terug gezocht tot 1870 maar van de Rode Duivels heb ik geen prijzen kunnen vinden helaas :)
Teiresas
8 maart 2017, 16:03
Zal je geheugen wat opfrissen Deket: de laatste keer dat jouw noorderburen in het Europese clubvoetbal wat konden waarmaken was in 2002, toen won Feyenoord de Europacup 2...
Dat moet natuurlijk zijn de UEFA Cup, ofwel Europacup III.
Doet verder aan je punt niets af uiteraard...
Klopt Teiresas, typefoutje :)
John mc Snek
8 maart 2017, 18:15
21882
Als je denkt dat Feyenoord het niet wordt , is er genoeg te verdienen ...
Stief
8 maart 2017, 20:53
Het is reeds na 2 minuten "bingo" in een kolkend Barcelona alwaar werkelijk álle toplanden zijn vertegenwoordigd: Italië, Spanje, Kroatië, Frankrijk, België, Duitsland, Uruguay en Uiteraard Argentinië. Geen plaats op dit niveau voor Azerbeidzjan, Kazachstan en Nedejland ;-)
Picasso 1
8 maart 2017, 22:46
Ongelooflijk wat Barcelona geflikt heeft tegen PSG!
In minuut 88 nog 3 goals nodig hebben en dat flikken in 7 minuten? :eek:
Ongelooflijk wat Barcelona geflikt heeft tegen PSG!
In minuut 88 nog 3 goals nodig hebben en dat flikken in 7 minuten? :eek:
Na de 3-1 helemaal ongelofelijk. Toch kan ik niet echt genieten van deze stunt. Eerste penalty was al discutabel en de tweede was helemaal een lachertje. Dat die Suarez beloond wordt voor zo'n misselijke schwalbe, bah bah
deket
9 maart 2017, 01:30
Mmm, Cat, niet mee eens, er kwamen veel discutabele fases voor in het strafschopgebied hoor.
als verdediger moet je weten dat hij dan wel een keer of 2 penalty fluit, maar zag zeker geen thuisfluiter aan het werk, wel een ploeg die teveel achteruit kroop, dus te laag speelde en een matige keeper.
Dat maakt de prestatie van Barca er niet minder op.
ik zei vanmorgen nog tegen een medewerker, ik zie ze in de eerste minuten scoren en dan rond het half uur 2-0 maken en dan krijgen de Fransen het nog heel moeilijk.
Maar moet eerlijk bekennen dat toen PSG scoorde ik geen cent meer zou ingezet hebben op de Catalaanse ploeg.
wat een spektakeleinde!
Big30
9 maart 2017, 07:24
Een bizarre ontknoping. Na de 3-1 zat ik wat te zappen en keek vooral naar Dortmund en NPO2, in de 85-ste minuut was het nog 3-1 en dus out voor Barca, dat kon niet anders. De penal in blessure tijd was wat dubieus maar het maakt de prestatie van Barca er niet minder om.
Een 4-0 wegpoetsen, dan schrijf je historie en dat is wat Barca deed. Bizar maar waar, PSG stond erbij en keek erna.
Dortmund wel makkelijk door met 4-0.
deket
9 maart 2017, 22:54
Deze avond ook Europees voetbal. Was echter met vanalles tegelijk bezig
dat Brugge er al lang uit ligt wist ik.geen verassing. Gent en Genk spelen wel nog mee. PSV en Feyenoord,zijn ook niet meer in Europacup aanwezig, eruit gedonderd, reeds enkele rondes eerder maar weet iemand wat de resultaten waren van Anderlecht en Ajax?
Dat die Suarez beloond wordt voor zo'n misselijke schwalbe, bah bah
Sterker nog, die Suarez (de grootste miskwal op de voetbalvelden) had jaren geleden al voor het leven geschorst moeten worden !!
weet iemand wat de resultaten waren van Anderlecht en Ajax?
Geen idee Deket, ik kijk Europees alleen de CL, de absolute top dus, maar ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat Anderlecht de scheidsrechter eindelijk een keertje mee had :)
Een bizarre ontknoping. Na de 3-1 zat ik wat te zappen en keek vooral naar Dortmund en NPO2, in de 85-ste minuut was het nog 3-1 en dus out voor Barca, dat kon niet anders. De penal in blessure tijd was wat dubieus maar het maakt de prestatie van Barca er niet minder om.
Een 4-0 wegpoetsen, dan schrijf je historie en dat is wat Barca deed. Bizar maar waar, PSG stond erbij en keek erna.
Ik gun Barcelona alles maar ik vond het toch op 'n andere manier bizar ! Marcherano had rood moeten hebben, er werd PSG een duidelijke strafschop onthouden, verder vind ik het zeer opvallend dat door de scheidsrechter bij 2 loepzuivere schwalbes een penalty wordt gegeven.
forgetskinnyletsgetfatty
10 maart 2017, 19:13
Vergeet Neymar niet, doe speelde ook met vuur (natrappen)
Hij had geluk, dat hem niet die kaart, met de andere kleur werd getoond. ;)
deket
10 maart 2017, 19:30
Neymar was wel een der beste van het veld. Keek nog eens naar de goals en de aanleiding daarvan en was inderdaad een 100% schwalbe van die etter Suarez. Waar zou hij dat geleerd hebben? Eens kijken bij wie hij vroeger speelde.
desalniettemin blijf ik erbij dat Paris zich teveel terugtrok, te laag speelden. En zeer raar dat zulke rijke ploeg geen betere keeper hebben gekocht.
Barcelona hun terugkeer was uniek, en dat terwijl Messi nog maar een schim is van wat hij ooit was.het enigste dat ik van hem herinner is dat hij een penalty binnenschoot
forgetskinnyletsgetfatty
10 maart 2017, 19:38
een 100% schwalbe van die etter Suarez. Waar zou hij dat geleerd hebben? Eens kijken bij wie hij vroeger speelde.
FC Groningen
Jan Verplancke
10 maart 2017, 23:35
Ik gun Barcelona alles maar ik vond het toch op 'n andere manier bizar ! Marcherano had rood moeten hebben, er werd PSG een duidelijke strafschop onthouden, verder vind ik het zeer opvallend dat door de scheidsrechter bij 2 loepzuivere schwalbes een penalty wordt gegeven.
Zoals wel vaker floot er iemand met een Barca-poster op zijn slaapkamer. Nu ook weer deze "Duitser". Wat een drama zeg.
deket
12 maart 2017, 19:37
Verdiende kampioen in België! !!!!!!!!
Meer punten, beter doelpuntensaldo dan club Brugge.
hopelijk niet opnieuw slachtoffer van de playoff1 dat uitgevonden is voor de commerce.
niet vergeten dat paars/wit nog steeds in Europa speelt in tegenstelling tot blauw/zwart dat er onmiddellijk uitlag, met 0 punten
bocariver
12 maart 2017, 21:08
Memphis Depay was playing this afternoon for B team of Lyon against Toulouse.
It looks like this young guy could become again a football player after his shadow played in MU.
He scored two times. You could find a video about last goal with a lob of 49 m of the talented goalkeeper of future Alban Lafont.
Big30
12 maart 2017, 21:41
Great game of Depay. He has got a lot of talent, in potential he could become as great as Robben. He should play football as a star not just only act as a star.
http://hoofoot.com/?match=Lyon_4_-_0_Toulouse_2017_03_12
Last goal was a beaty, will be shown many times.
http://www.vi.nl/nieuws/schitterende-goal-memphis-gaat-heel-de-wereld-over-.htm?channel=phone
forgetskinnyletsgetfatty
13 maart 2017, 01:22
hopelijk niet opnieuw slachtoffer van de playoff1 dat uitgevonden is voor de commerce.
niet vergeten dat paars/wit nog steeds in Europa speelt in tegenstelling tot blauw/zwart dat er onmiddellijk uitlag, met 0 punten
Deket, vraagje.
Was het niet Anderslecht, dat een paar jaar geleden (seizoen 2013-2014) juist kampioen werd door de play-off?
deket
13 maart 2017, 02:00
Klopt maar het heeft ook al tegen ons gespeeld en dat ben ik nog niet forget hoor forget,,,,
ploegen in de playoff1 halvering van de punten achterstand krijgen, teams die 11punten achterstonden op ons nu ineens maar 6, wat nog haalbaar is.
en het onsympathieke Club Brugge nog maar 1 puntje achterstand.
Volgend seizoen gaan ze die belachelijke maatregel verwijderen, eindelijk. Waarom dit seizoen nog niet?
Anderlecht is nog niet kampioen Deket. De Play-offs zullen uit moeten maken wie er kampioen van Pajottenland wordt.
1 ding is al wel zeker, Anderlecht heeft sowieso een ticket voor Europees voetbal voor het seizoen 2017-2018. Wederom de Europaleaque hoogstwaarschijnlijk :)
Willem2
13 maart 2017, 18:23
Memphis Depay was playing this afternoon for B team of Lyon against Toulouse.
It looks like this young guy could become again a football player after his shadow played in MU.
He scored two times. You could find a video about last goal with a lob of 49 m of the talented goalkeeper of future Alban Lafont.
https://www.youtube.com/watch?v=KxDC-eSifBQ
Willem2
13 maart 2017, 18:36
https://www.youtube.com/watch?v=4GaBHsc_kqY
Speler die bij Feyenoord past. Hoop dat ze een beetje normaal blijven doen want al die hakjes passen niet echt bij Feyenoord.
Willem2
13 maart 2017, 18:43
Dolberg scoorde twee x tegen Fc Twente....
Het strikje zit er al bijna om ....
Teiresas
13 maart 2017, 18:54
https://www.youtube.com/watch?v=4GaBHsc_kqY
Speler die bij Feyenoord past. Hoop dat ze een beetje normaal blijven doen want al die hakjes passen niet echt bij Feyenoord.
Dat past kampioen worden ook niet de laatste 20 jaar. Dus als ze ook al hakjes gaan doen, wie weet...
bocariver
13 maart 2017, 18:57
Indice UEFA today : 1. Espagne 100,856 points ; 2. Allemagne 78,355 ; 3. Angleterre 73,534 ; 4. Italie 70,998 ; 5. France 54,332 ; 6. Russie 50,532 ; 7. Portugal 49,332 ; 8. Ukraine 42,633 ; 9. Belgique 40,800 ; 10. Turquie 38,200...
It looks like France caught his goal to reach to the 5 th place and overtake Portugal. We just need that Juventus eliminate Porto tomorrow and that Rostov and Krasnodar will not succeed too much in EL.
I fear that it will be our last progress even if miracle exists.
bocariver
15 maart 2017, 23:51
Tonight, fantastic match from AS Monaco , qualified for quarter after beatting Manchester city 3-1.
Very good match from Subasic, Fabinho and all team. THe next 100 million euro man scored first goal : now, even blind people know him in England: KML, Kyllian Mbappé-Lottin,18.
May be meeting in quarter final with Dortmund and other french express Ousmane Dembélé.
deket
16 maart 2017, 00:49
Tussendoor het Nederlands verkiezingsgeweld, stel ik vast dat Monaco weer won.
de enigste club die Monaco Europees op hun veld klopde sinds lang,,, even denken,,, ah ja vorig seizoen won paarswit en niet Real Madrid of Beerschot het echte paars/wit dus Anderlecht bij Monaco met 0-2!
Geef het maar even mee