Volledige versie bekijken : Rechtszaak april 2019 ---> nog lopend
Tropische_verrassing
6 december 2019, 13:51
Ik vraag me af of het wel wijs is van de eigenaar om continu door te zaniken over de sluiting.
Ik zou vol inzetten om de vergunning weer binnen te krijgen en zeker gezien het bijna februari is. Door te zeiken over de sluiting krijg je de ambtenaren ook tegen je
yylover
6 december 2019, 14:34
We kunnen er wel van uit gaan dat de gemeente Roermond er alles aan zal doen om de vergunning niet te verstrekken.
Afwachten dus maar.
Piet Plezier
6 december 2019, 15:38
die krijgen echt geen vergunning meer.
En wat de rechtzaak betreft ze verliezen alles :biggrin:
Dus dat in beroep gaan zal weinig uithalen
Over 12 weken kunnen ze open als ze een vergunning krijgen
schoolmeester
6 december 2019, 17:09
Ik hoop voor de medeijsberen dat ze weer open gaan, maar ik denk dat Piet gelijk heeft en de club gesloten blijft.
Anno 2019 hebben de overheidsinstanties steeds minder respect voor de seksindustrie en hun (vele) klanten.
Groet, schoolmeester.
broodpoot
6 december 2019, 23:26
Echt ongelofelijk dat er nog mensen zijn die er oprecht in geloven dat deze club nog open gaat.
Henry S
6 december 2019, 23:43
Ik ben 1 van de beren die er nog in gelooft.
sofaking
6 december 2019, 23:52
I'm a believer.
In redelijkheid en recht.
Maar misschien is die tijd voorbij. We zullen het zien.
Eddy_V
7 december 2019, 00:20
We kunnen er wel van uit gaan dat de gemeente Roermond er alles aan zal doen om de vergunning niet te verstrekken.
Afwachten dus maar.
Tenzij er zich een hele nette meneer meld voor de exploitatie vergunning (locatie heeft vergunning, het gaat om de exploitant).
Zou dus wel iets voor mij zijn, alleen... ik zou gek worden van dat gezeik en de catfights van die vrouwen !
Vrees dus nog steeds het ergste voor de liefhebbers
deket
7 december 2019, 10:27
En indien er kleine fijne dvps met een Acup rondlopen, die graag in dat zwembad vertoeven zou je er toch neuken ,een goede baas kan die dingen scheiden
Alle gekheid op een stokje, : we kunnen beter afwachten tot er uitsluitsel zal komen ipv blijven te speculeren en insinueren.
En indien het er niet meer van komt,rekening houdend met de huidige burgemeester en haar subjectieve macht, kan om die locatie met zijn infrastructuur het.meest geld opbrengen als een elitair welness-en verzorgingskliniek of rusthuis voor bejaarden met poen
Nulnulzeseneenhalf
7 december 2019, 12:30
Tenzij er zich een hele nette meneer meld voor de exploitatie vergunning (locatie heeft vergunning, het gaat om de exploitant).
Zou dus wel iets voor mij zijn, alleen... ik zou gek worden van dat gezeik en de catfights van die vrouwen !
Vrees dus nog steeds het ergste voor de liefhebbers
En wat is er mis met de huidige exploitatie-meneer? Als ik het goed heb is hij niet veroordeeld. Niet voor drugshandel of productie, noch voor witwassen of zoiets. De locatie is gesloten vanwege drugshandel. Maar niet de meneer veroordeeld. Bibob ook niet gefaald.
Als ik ergens wat gemist heb of het fout zie, gaarne uitleg.
Piet Plezier
7 december 2019, 13:01
En wat is er mis met de huidige exploitatie-meneer? Als ik het goed heb is hij niet veroordeeld. Niet voor drugshandel of productie, noch voor witwassen of zoiets. De locatie is gesloten vanwege drugshandel. Maar niet de meneer veroordeeld. Bibob ook niet gefaald.
Als ik ergens wat gemist heb of het fout zie, gaarne uitleg.
Ze hebben in zijn zaak drugs gevonden, dus hij moet opnieuw door de bibobwet
Maar daar komt hij nu de eerste 5 jaar niet meer door
Heeft niets met een veroordeling te maken volgens mij
En terecht natuurlijk, dat hij daar dan niet door komt
Nulnulzeseneenhalf
7 december 2019, 14:52
Ze hebben in zijn zaak drugs gevonden, dus hij moet opnieuw door de bibobwet
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Wet_Bibob
De Wet bevordering integriteitsbeoordelingen door het openbaar bestuur (wet Bibob) is een Nederlandse wet die in 2003 is ingesteld. Doel is dat gemeenten, provincies, waterschappen en ministeries de integriteit van houders en/of aanvragers van vergunningen en subsidies toetsen bij het landelijk bureau BIBOB.
Ik lees hier houders en of aanvragers. Daar maak ik uit op dat het om de persoon gaat en niet om de zaak of bedrijf. Zou het om het bedrijf gaan kan niemand er de eerste jaren een vergunning aanvragen, ook al is hij betrouwbaarder als de koning. Zou het om het bedrijf gaan dan kan iemand ergens anders gewoon opnieuw beginnen, zonder problemen.
Eddy_V
7 december 2019, 15:03
Juiste conclusie 006,5, jij wijze speurneus !
zoek nu nog ff verder naar wie de exploitant is en wie de eigenaar ( en wie werkelijk de touwtjes in handen hadden)
degene die als exploitant de vergunning gaat aanvragen (of al aangevraagd heeft) moet een nette meneer of mevrouw zijn (dus bijv geen paardenstaart dragen)
ps deket heeft gelijk, ik zou als exploitant tevens mijn beste klant zijn :biggrin:
papi
8 december 2019, 09:40
Om dit draadje nog even verder te voeden, afgezien van de perikelen rondom vergunning/ Bibobwet/ exploitant (don't get high on your own supply...dus ik zou er ook een hele slechte voor zijn), maar deze keer van een dvp (de wat oudere Duitse blonde met dikke lippen en dito tettas). ik was verdwaald in Eindhoven deze week en bevond me opeens op het Baekelandplein, en zag haar staan en herkende haar gelijk.
Volgens haar heeft ze via een direct lijntje met de mgr contact, en zouden ze rond Carnaval open gaan...met een hoop oud YY-werknemers lijkt er een telefoon piramide ingesteld te zijn :) dus mocht het zo zijn, zal de bezetting vrij rap als vanouds kunnen zijn....dit allemaal hypothetisch uiteraard
WANDELAAR5
8 december 2019, 10:33
Ik hoorde gisteren in Babylon hetzelfde verhaal. Ze zijn bekende dames aan het werven.
Brad Clitt
8 december 2019, 10:39
Aangezien YinYang problemen heeft met de gemeente Roermond vraag ik me af hoe de gemeente Roerdalen denkt over de club, want eigenlijk ligt YY dichter bij Melick dan bij Roermond. De gemeentegrens loopt pal langs de club en aangezien ik vaak vreemde gedachtes heb zou het misschien handig zijn om de gemeentegrens 'even' te gaan verleggen (en eventueel staat Roerdalen dan ergens anders een stukje grond af ter compensatie). Verder hoor je ook wel dat Roermond een nieuwe woonwijk wil gaan aanleggen (nu liggen die plannen voorlopig in de ijskast) en een seksclub past dan niet meer in het plaatje, maar zoals gezegd Melick ligt vlakbij en je hoort van de bewoners aldaar geen protesten tegen de aanwezigheid van YY, behalve dan van die mensen die aan het fietspad naar YY wonen. Zij vonden het maar niks al die taxi's en enkele bezoekers (waaronder mijn persoontje) die het fietspad als afkorting gebruikten. Misschien laat Roermond ook de verkeersveiligheid meespelen, aangezien het fietspad veel gebruikt wordt door scholieren die van en naar St. Odilienberg en Melick fietsen. En scholieren die dagelijks langs een seksclub moeten fietsen, brrrrr...
Nu heb ik een alomvattend plan bedacht hedenmorgen, hier het resultaat...
32905
In het lichtblauw de nieuwe gemeentegrens, in het rood de vernieuwde toegangsweg (max. 30 km/h) gebruikmakend van al deels bestaande veldwegen (wel eventjes asfalteren natuurlijk) en mooi aansluitend op de rotonde in Melick en in het groen het vernieuwde fietspad zodat de verkeersstromen gescheiden blijven. Tussen de club en het fietspad (en evt. langs de nieuw aan te leggen weg aan de noordkant zodat de nieuwe woonwijk ook niks ziet) ook nog wat extra groen planten om het zicht te beperken en dan doen we meteen ook iets goeds voor het milieu.
Pandabeer82
8 december 2019, 11:13
Enkele tientallen jaren geleden was het gebouw van de huidige saunaclub het gemeentehuis van de gemeente Melick en lag het dientengevolge in de huidige gemeente Roerdalen. Hoe groot de support voor de clubin die gemeente is, lijkt mij wel mee te vallen, daar de vrouwelijke burgemeester van Roerdalen de Roerdalhoeve tijdelijk heeft gesloten toen ook de club in de problemen zat.......
Brad Clitt
8 december 2019, 11:30
Ik dacht dat het vroeger de woning voor de burgemeester van Roermond was, of was dat dan later (maar dan zouden ze toch ook de gemeentegrens verlegd hebben extra hiervoor).
Beetje vaag allemaal, in ieder geval wordt het eens tijd voor een mannenquota voor burgemeestersposten in Midden-Limburg.
Morgenvroeg stuur ik m'n plan richting de club en beide gemeentes, kijken wat ze ervan vinden.
Eddy_V
8 december 2019, 11:40
Ik dacht dat het vroeger de woning voor de burgemeester van Roermond was, of was dat dan later (maar dan zouden ze toch ook de gemeentegrens verlegd hebben extra hiervoor).
Beetje vaag allemaal, in ieder geval wordt het eens tijd voor een mannenquota voor burgemeestersposten in Midden-Limburg.
Morgenvroeg stuur ik m'n plan richting de club en beide gemeentes, kijken wat ze ervan vinden.
Voeg daar nog wat PFAS prietpraat, Veilig Verkeer Nederland fietsongevallen cijfers en een te rooskleurige financiële onderbouwing aan toe zodat ze zelf niet verantwoordlijk zijn voor hun keuzes maar deze zoals altijd kunnen afwentelen op derden.
Tropische_verrassing
8 december 2019, 11:42
Brad,
ik zou zeggen begin een aantekeningen actie voor het toekennen van de vergunning en de heropening van de club.
Bij deze heb je mijn handtekening :)
Brad Clitt
8 december 2019, 11:51
@ Eddy_V
Ik stuur er meteen een disclaimer bij dat ik niet hoor bij 'derden'.
Hoewel er aan mijn plan ongetwijfeld een en ander zal rammelen, kan het ook gebruikt worden indien er een andere bestemming wordt gegeven aan dit pand. Sommigen opperden dat er een wellness-resort of iets dergelijks van gemaakt kan worden, dan lijkt het me beter om de verkeersstromen te scheiden want al dat verkeer over een veredeld fietspad (met die onoverzichtelijke knik aan het begin) vlakbij een druk kruispunt wat dan nog drukker wordt indien die woonwijk er komt, dat gaat niet lang goed denk ik.
@ Tropische_verrassing
Zou eens wat anders zijn, ik die handtekeningen krijg ipv geef. ;)
Pandabeer82
8 december 2019, 12:38
Nee, van de burgemeester van Melick of Roerdalen, weet helaas niet meer welke gemeente het toen precies was
Brad Clitt
8 december 2019, 12:58
Nee, van de burgemeester van Melick of Roerdalen, weet helaas niet meer welke gemeente het toen precies was
Heb het even opgezocht, tot 1 januari 1991 was het Melick en Herkenbosch.
Daarna fusie met Vlodrop, waarna op 1 januari 1993 de naam in Roerdalen werd veranderd.
Tenslotte op 1 januari 2007 de fusie met Ambt Montfort, de naam bleef hetzelfde.
Maar volgens mij dwalen we wat af...
Nulnulzeseneenhalf
8 december 2019, 15:59
In het lichtblauw de nieuwe gemeentegrens, in het rood de vernieuwde toegangsweg (max. 30 km/h) gebruikmakend van al deels bestaande veldwegen (wel eventjes asfalteren natuurlijk) en mooi aansluitend op de rotonde in Melick en in het groen het vernieuwde fietspad zodat de verkeersstromen gescheiden blijven. Tussen de club en het fietspad (en evt. langs de nieuw aan te leggen weg aan de noordkant zodat de nieuwe woonwijk ook niks ziet) ook nog wat extra groen planten om het zicht te beperken en dan doen we meteen ook iets goeds voor het milieu.
Ik ben tegen. Eenmaal moest ik even wachten voor het fietspad om een paar oudere dames te laten passeren. En eentje daarvan die lachte mij zo breed toe, ongetwijfeld omdat ze in de smiezen had wat ik ging doen, en dat wil ik nog eens meemaken.
Dus helaas, mijn handtekening krijgt U niet.
Daarnaast, je moet eerst de stikstof compenseren voor de aanleg van die weg. Vervolgens moet je de stikstof compenseren die al die voertuigen extra compenseren omdat de toegangsroute langer is geworden. Effe los van het feit dat je allemaal grond moet aankopen.
Bovendien zal Roermond nooit 1 meter grond afstaan voor welke bestemming dan ook. Ze zitten in een voortdurend gevecht met dat andere midden-Limburgse stadje Weert. En daarbij telt elke inwoner en elke vierkante meter
Brad Clitt
8 december 2019, 17:52
Ik wil nog even terugkomen op de geschiedenis van het oorspronkelijke pand, mij viel namelijk in dat ik nog een topografische atlas van Limburg heb (een gewoon boek dus ;)) van eind jaren '80. Daar zouden toch de toenmalige gemeentegrenzen ingetekend moeten staan en inderdaad, het gebouw stond toen op het grondgebied van de gemeente Melick en Herkenbosch. De heuvel heet overigens 'De Zwarte Berg', gezien de situatie nu een veeg voorteken. Dus het lijkt me geen probleem om de grenzen weer wat te veranderen.
Als bewijs hier een foto van die kaart...
32907
Heb ook al een naam bedacht voor de nieuwe toegangsweg, nl. Brad Clittwaegske.
Ik had eerst gedacht aan Brad Clitt Avenue, maar we zijn hier tenslotte niet in de States.
sofaking
8 december 2019, 18:08
Ik stel voor : "Kamerweg" omdat hij ultiem naar een kamer leidt.
Brad Clitt
8 december 2019, 18:34
Of 'YinYangweg', ach toch maar niet, we willen de club juist terug.
'Weg naar De Zwarte Berg' zou historisch verantwoord zijn.
Pandabeer82
8 december 2019, 18:36
Geen weg, straat of allee, gewoon “Achterlangs” :biggrin:
Giodude
8 december 2019, 18:40
Geen weg, straat of allee, gewoon “Achterlangs” :biggrin:
Dan wordt het een weg die je extra gaat kosten ;)
sofaking
8 december 2019, 18:57
Of "Euroweg". Welke administratie kan daar nu tegen zijn ? En alleen de insiders kennen de echte betekenis.
e-is-mc-2
19 december 2019, 15:45
Is er al iets bekend over een opening? Die zou dan nog maar 2 a 3 maanden weg zijn?
Dan zou ik nu al wat op de yy website verwacht hebben maar daar staat alleen iets over de rechtzaak van 30 april 2019 ...
Ik hoop op een opening begin maart maar zie het somber in als er nu nog niets op de website te lezen valt.
heeft iemand inside info ?
Brad Clitt
19 december 2019, 15:56
heeft iemand inside info ?
Ik zou zeggen, bel de afdeling vergunningen voor saunaclubs van de gemeente Roermond, die zijn er mee bezig op dit moment.
De club is al voorbereidingen aan het treffen, zo is de levering van bamiblokken tegen een scherpe prijs al gegarandeerd en zijn ook al vele ex-dames/-personeelsleden gecontacteerd voor het geval dat.
Maar even serieus, de gemeente heeft de aanvraag binnen en is er écht mee bezig, ze zullen er geen haast mee hebben maar ik verwacht eind volgende maand wel iets te horen. Als men de mening van een aantal beren vraagt zegt de ene helft dat ze open gaan en de andere helft niet, de dames zeggen natuurlijk allemaal dat ze open gaan.
deket
19 december 2019, 17:50
Hun benen gaan wel open ja,gelijk in welke club
JonnyFontane
19 december 2019, 18:11
Hun benen gaan wel open ja,gelijk in welke club
Niet alleen in clubs....
Sjeng1960
21 december 2019, 13:53
zo veel miljoenen is dat pand ook niet meer waard door de stikstof crises heeft de gemeente roermond er ook geen belang meer bij althans als de stikstof norm niet verhoogt wordt
Stikstofcrisis ? 😡
Het zal toch niet zijn dat de stikstofuitstoot die ontstaat bij een lekker potje neuken redenen is om een club dicht te houden?
Geneukt en verneukt zijn twee verschillende werkwoorden hoop ik 😜
bertje600
21 december 2019, 14:43
Daar komt geen stikstof bij vrij maar fijnstof.
Kijk maar onder het bed.
JonnyFontane
21 december 2019, 15:35
Bij mij komt er geen stof vrij.....ik heb geen pofzaad.
Fijnstof ook niet, het rubbertje heeft weinig weerstand.
JonnyFontane
21 december 2019, 15:36
Stikstofcrisis ?
Het zal toch niet zijn dat de stikstofuitstoot die ontstaat bij een lekker potje neuken redenen is om een club dicht te houden?
Geneukt en verneukt zijn twee verschillende werkwoorden hoop ik
DBS lult maar wat.....zoals altijd.
Brad Clitt
21 december 2019, 15:57
Het enige wat je op dit moment kunt zeggen is, dat als ze niet meer open gaan ze dicht blijven.
Logisch toch...
We hopen gewoon dat we weer onder die boom bij kamer 13 kunnen zitten, leuke momenten daar beleefd.
de duisburg spesjalist
21 december 2019, 16:18
Stikstofcrisis ?
Geneukt en verneukt zijn twee verschillende werkwoorden hoop ik
als de regels voor de stikstof norm verhoogd worden kan er spraken zijn dat de bouwplannen van de 425 woningen wel door gaan vlak bij ying yang
rob45
21 december 2019, 16:40
Een ding is zowat zeker, eind januari weten we meer over het verlenen van ja/nee van de vergunning.
Nog even afwachten dus...[emoji41]
e-is-mc-2
3 januari 2020, 16:58
.... de gemeente heeft de aanvraag binnen en is er écht mee bezig...
Apart, ik had aangenomen dat de bestaande vergunning door zou lopen. Ik had aangenomen dat de vergunning voor de duur van een jaar is ingetrokken en daarna dus vanzelf weer 'actief' wordt. Niet dus ? Wordt het dan gezien als nieuwe vergunning? Want dan is het eigenlijke vonnis dus geweest: intrekken van de vergunning voor minimaal 1 jaar (en daarna zien we (de gemeente) nog wel of ze weer open mogen ...).
Brad Clitt
3 januari 2020, 17:26
Wat ik begrepen had was de vergunning al in maart 2018 ( dacht 16 maart om precies te zijn) verlopen, maar niemand weet er het fijne van. Als dat inderdaad zo was dan hadden ze de poorten al een jaar eerder moeten sluiten, maar misschien wachtte de gemeente eerst de vonnissen af van de rechtszaken en besloot daarom maar een oogje dicht te knijpen. Of de gemeente mócht geen actie ondernemen vanwege de rechtszaken, maar zoals gezegd ik heb er de ballen verstand van. Misschien heeft de gemeente het gewoon over het oog gezien, dat kan natuurlijk ook.
Niettemin, over 8 weken zouden we nú in de club kunnen zijn, dat zou toch mooi zijn.
Over een week of drie, vier zouden we toch wat meer moeten weten denk ik.
sofaking
3 januari 2020, 17:36
Wat ik begrepen had was de vergunning al in maart 2018 ( dacht 16 maart om precies te zijn) verlopen, maar niemand weet er het fijne van. Als dat inderdaad zo was dan hadden ze de poorten al een jaar eerder moeten sluiten, maar misschien wachtte de gemeente eerst de vonnissen af van de rechtszaken en besloot daarom maar een oogje dicht te knijpen. Of de gemeente mócht geen actie ondernemen vanwege de rechtszaken, maar zoals gezegd ik heb er de ballen verstand van. Misschien heeft de gemeente het gewoon over het oog gezien, dat kan natuurlijk ook.
Niettemin, over 8 weken zouden we nú in de club kunnen zijn, dat zou toch mooi zijn.
Maak er 9 1/2 week van. Passender. :)
Ik blijf erbij dat ze 8 maart zouden moeten heropenen, als het kan. Sint Rhian.
Ricardo Banana
3 januari 2020, 17:40
Ik heb via via begrepen dat er op een andere rechtspersoon een vergunning is aangevraagd en dat hierbij ook andere bestuurders betrokken zijn.
Als je een WOB verzoek doet zou je t op kunnen vragen. Zullen wel wat kosten mee gemoeid zijn ivm stapels papier die je dan zult ontvangen.
Ik heb er zelf echter weinig vertrouwen in dat deze locatie überhaupt nog ooit open gaat.
Brad Clitt
3 januari 2020, 18:05
Als je een WOB verzoek doet zou je t op kunnen vragen. Zullen wel wat kosten mee gemoeid zijn ivm stapels papier die je dan zult ontvangen.
Ik neem aan met zwartgelakte passages. ;)
rob45
3 januari 2020, 19:08
Ik neem aan met zwartgelakte passages. ;)Dat sowieso...[emoji846]
hvdk52
3 januari 2020, 20:14
ALGEMENE PLAATSELIJKE VERORDENING GEMEENTE ROERMOND
m.b.t. sexinrichtingen zie bladzijde 24 t/m 29 van de volgende link:
https://hetccv.nl/fileadmin/Bestanden/Onderwerpen/Prostitutiebeleid/Roermond_apv.pdf
rob45
3 januari 2020, 20:47
Ik heb via via begrepen dat er op een andere rechtspersoon een vergunning is aangevraagd en dat hierbij ook andere bestuurders betrokken zijn.
Als dat zo is en ik lees de verordening van de Gemeente Roermond maken ze op die manier wel een iets grotere kans.
Mogelijk hebben ze ook een beleidsplan ingediend ten aanzien van het controleren en eventueel fouilleren van de bezoekers.
Dat kan ook weer positief uitpakken.
Tja, het blijft natuurlijk wel koffiedik kijken,we zullen het gaan zien.
Shakir
3 januari 2020, 20:50
Artikel 3:5 Gedragseisen exploitant en beheerder
5. De exploitant of de beheerder is binnen de laatste vijf jaar geen exploitant of beheerder geweest van een seksinrichting of escortbedrijf die voor ten minste een maand door het bevoegde bestuursorgaan is gesloten, of waarvan de vergunning bedoeld in artikel 3:4, eerste lid, is ingetrokken, tenzij aannemelijk is dat hem terzake geen verwijt treft.
Einde verhaal dus.
rob45
3 januari 2020, 21:05
Even bovenstaande nog een keer goed lezen dan !
Jan Verplancke
3 januari 2020, 21:54
Ik heb er zelf echter weinig vertrouwen in dat deze locatie überhaupt nog ooit open gaat.
Je kunt toch gewoon verzoeken om het digitaal te ontvangen?
'
Brad Clitt
3 januari 2020, 22:11
Dus over 4 jaar zou de huidige exploitant wel een vergunning kunnen krijgen. Nou, dan wachten we gewoon wat langer. Of ik moet de nieuwe exploitant worden, ik ben nl. wel van onbesproken gedrag en ik ken die club van binnen en buiten.
Nulnulzeseneenhalf
4 januari 2020, 00:56
Einde verhaal dus.
Artikel 3:5 Gedragseisen exploitant en beheerder
5. De exploitant of de beheerder is binnen de laatste vijf jaar geen exploitant of beheerder geweest van een seksinrichting of escortbedrijf die voor ten minste een maand door het bevoegde bestuursorgaan is gesloten, of waarvan de vergunning bedoeld in artikel 3:4, eerste lid, is ingetrokken, tenzij aannemelijk is dat hem terzake geen verwijt treft.
De gevonden drugs zijn nooit gelinkt aan de eigenaar/beheerder/exploitant. Of heb ik iets gemist?
De inrichting is gesloten omdat er drugs gevonden zijn die een “handelshoeveelheid” vertegenwoordigde.
Ricardo Banana
4 januari 2020, 08:34
Je kunt toch gewoon verzoeken om het digitaal te ontvangen?
'
Sommigen gemeentes werken daar aan mee, maar velen ook niet.
Hoe dat bij de gemeente Roermond gaat is mij niet bekend.
Ricardo Banana
4 januari 2020, 08:59
Volgens mij dient trouwens een aanvraag ook gepubliceerd te worden via de officiële gemeente kanalen.
Ik kan echter 1, 2 , 3 geen recente aanvraag terugvinden.
Dus dan is er of nog geen aanvraag ingediend dan wel zijn nog niet alle gevraagde stukken aangeleverd.
Na publicatie heeft de gemeente 12 weken om te beslissen en kan dit met 12 weken verlengen, wat meestal ook gebeurd in deze.
Jan Verplancke
4 januari 2020, 15:00
De meeste instanties publiceren aanvragen inderdaad. Je zou expliciet om digitale documenten kunnen vragen en eventueel de aanvraag af kunnen kaderen tot documenten die digitaal zijn opgeslagen. Om te voorkomen dat ze een papieren archief in gaan scannen tegen € 0,35 per document.
hvdk52
4 januari 2020, 15:42
Voor zover ik na kan gaan is er officieel nog geen aanvraag gepubliceerd omtrent de locatie van YY.Zodra er wat bekend is zal ik het melden.
rob45
4 januari 2020, 16:12
Voor zover ik na kan gaan is er officieel nog geen aanvraag gepubliceerd omtrent de locatie van YY.Zodra er wat bekend is zal ik het melden.Gezien de wachttijd van 12 tot 24 weken mogen ze dan wel opschieten met een aanvraag.Nu indienen betekend dan wachttijd tot minimaal eind maart.
Misschien hebben ze ook geen haast ermee [emoji848]
Brad Clitt
4 januari 2020, 16:37
Citaat uit het artikel:
'Berndsen noemt de uitspraak van de rechtbank ‘zeer bedroevend’. „Het ontbreekt aan een goede motivering van die beslissing. Dat terwijl we uitgebreid en met inbreng van externe deskundigen duidelijk uiteen hadden gezet waarom de data in onze ogen wel onderdeel zijn van het besluit. Daar wordt totaal niet op ingegaan. We tekenen dan ook beroep aan tegen deze uitspraak.”
De kans is klein dat het hoger beroep afgerond zal zijn als de sluitingsperiode van een jaar voorbij is. Daardoor is duidelijk dat ondanks verschillende juridische procedures Yin Yang er niet in is geslaagd de saunaclub weer eerder open te krijgen. Mocht het bedrijf in hoger beroep toch nog gelijk krijgen, dan stelt Yin Yang de gemeente een hoge schadeclaim in het vooruitzicht.
De gemeente Roermond reageert dat de uitspraak een bestendiging is van eerdere uitspraken. Een eventueel hoger beroep wordt door de gemeente afgewacht. De gemeente laat verder weten een besluit in voorbereiding te hebben op de aanvraag voor een nieuwe exploitatievergunning die de saunaclub heeft gedaan om na februari weer open te kunnen.'
Volgens het krantenartikel waaruit ik bovenstaand citaat heb, is de aanvraag al een tijd geleden ingediend.
Jan Verplancke
4 januari 2020, 16:42
Gezien de wachttijd van 12 tot 24 weken mogen ze dan wel opschieten met een aanvraag.Nu indienen betekend dan wachttijd tot minimaal eind maart.
Misschien hebben ze ook geen haast ermee [emoji848]
Misschien duurt het even om 'n kansrijke aanvraag voor elkaar te boksen. De gemeente zal de aanvraag natuurlijk streng controleren, o.a. om te zien of er niet 'gewoon' gebruik is gemaakt van 'n stroman.
Ricardo Banana
4 januari 2020, 18:46
De gemeente zal nog wel nadere stukken hebben opgevraagd.
e-is-mc-2
6 januari 2020, 10:21
Daar hoop ik dan maar op. En als er over een week of 3 a 4 nog niets op de YY website of Facebook staat dan wordt het denk ik: "geen bericht is slecht bericht" We wachten het af. Dat de website nog bestaat zie ik als goed nieuws: het zal echt wel geld kosten om die in de lucht te houden en als dat wordt doorbetaald dan is er iemand nog bezig met de toekomst (tenzij het voor een jaar vooruibetaald was ...)
....Niettemin, over 8 weken zouden we nú in de club kunnen zijn, dat zou toch mooi zijn.
Over een week of drie, vier zouden we toch wat meer moeten weten denk ik.
e-is-mc-2
6 januari 2020, 10:28
het zal de wet wel zijn maar gevoelsmatig blijft het dan een raar verhaal: je wordt gesloten voor een jaar en als gevolg daarvan voldoe je niet meer aan de eisen om een vergunning te krijgen en wordt je vergunning dus (mogelijk) geweigerd en mag je lekker nooit meer open.
Dat kan de bedoeling van de rechter in zijn uitspraak nooit zijn geweest maar wordt mogelijk wel het effect , dat nu wordt omzeilt door de vergunning namens een rechtspersoon met een schone lei aan te vragen.
Het is wat het is .. jammer dat YY de 'fans' niet op de hoogte houdt via de YY website of YY Facebook page.
Dus over 4 jaar zou de huidige exploitant wel een vergunning kunnen krijgen. Nou, dan wachten we gewoon wat langer. Of ik moet de nieuwe exploitant worden, ik ben nl. wel van onbesproken gedrag en ik ken die club van binnen en buiten.
e-is-mc-2
6 januari 2020, 10:33
Dat zou mij verbazen: ook niets doen kost geld (doorlopende belastingen, aansluitingen nutsbedrijven etc) en stelt het moment dat er weer geld in het laatje komt alleen maar uit.
....Misschien hebben ze ook geen haast ermee [emoji848]
e-is-mc-2
6 januari 2020, 10:36
Misschien duurt het even om 'n kansrijke aanvraag voor elkaar te boksen. De gemeente zal de aanvraag natuurlijk streng controleren, o.a. om te zien of er niet 'gewoon' gebruik is gemaakt van 'n stroman.
Ze zijn toch niet (zo) dom bij YY dat ze pas in december eens een keer zijn gaan nadenken over de opening? Ik neem aan dat ze daar al sinds deze zomer mee bezig zijn en precies weten wat ze wanneer en hoe moeten doen om 25 febr open te mogen gaan. Ik kan me niet voorstellen dat ze zich hebben verkeken in de duur of complexiteit van de procedures. Waarom hebben ze niet al in augustus een aanvraag gedaan voor opening in februari ?
Brad Clitt
6 januari 2020, 11:40
Waarom hebben ze niet al in augustus een aanvraag gedaan voor opening in februari ?
Wat ik via via gehoord heb is die aanvraag inderdaad al in de nazomer gedaan, aber ohne Gewähr.
Over een aantal weken, kleine maand zouden we toch onderhand iets mogen horen.
schoolmeester
6 januari 2020, 11:54
Ik denk dat Brad Clitt de eerste bezoeker is op de openingsdag....
Groet, schoolmeester.
phoenix
6 januari 2020, 12:04
op hookers vind je een topic over wanneer gaat het zandpad weer open, kijk maar eens hoeveel jaren daar al op wordt geschreven........over wanneer het dan weer open gaat........:wink2:
schoolmeester
6 januari 2020, 12:31
Ik hoop toch dat YinYang weer open gaat, was 1 van de betere saunaclubs.
Groet, schoolmeester.
Boy69
6 januari 2020, 12:34
Ik hoop toch dat YinYang weer open gaat, was 1 van de betere saunaclubs.
Groet, schoolmeester.
Ik hoop ook dat het weer open gaat, maar voor een andere reden.......
ik vrees echter dat het niet gaat gebeuren
bertje600
6 januari 2020, 13:24
Hoop doet leven.
Brad Clitt
6 januari 2020, 14:19
Groet, schoolmeester.
Nee hoor, we laten ons zoals de planning nu is dan juist in die periode niet zien.
Heeft te maken met het weer in Roemenië dan...
Trouwens, de club moet eerst maar weer eens laten zien dat ie aan onze hoge eisen kan voldoen.
Das
6 januari 2020, 14:42
Daar hoop ik dan maar op. En als er over een week of 3 a 4 nog niets op de YY website of Facebook staat dan wordt het denk ik: "geen bericht is slecht bericht" We wachten het af. Dat de website nog bestaat zie ik als goed nieuws: het zal echt wel geld kosten om die in de lucht te houden en als dat wordt doorbetaald dan is er iemand nog bezig met de toekomst (tenzij het voor een jaar vooruibetaald was ...)
dat kost 15€ per jaar..... en is inderdaad per jaar vooruitbetaald...
deket
6 januari 2020, 23:20
ga hier over dit thema geen uitspraak meer doen tot er een definitief uitsluitsel is
nu gaat men maar uit van speculaties en hypotheses
wat wel een zeker feit is ;dat de leiding van YY zich al volop aan het voorbereiden mbt tot de heropening is,en al verschillende meiden in deze context benaderd hebben
MAAR,de wetengeving in Nederland impliceert nu eenmaal een sterke autonome macht bij de burgemeester en ondertussen weet iederren hoe de huidige burgemeester van Roermond over sexclubs denkt,gedreven door femministische en religieuze motieven
JonnyFontane
6 januari 2020, 23:26
Vooral feministisch....
Brad Clitt
7 januari 2020, 16:00
In de voorbeelden die ik net heb aangehaald, komt het woord samen veel voor. Samen kun je meer. Samen kom je verder. Sjiek gezegd: in Roermond hechten we aan de inclusieve samenleving. Die term mag geen uitgekauwd begrip worden, een lege huls of een modewoord. Iedereen doet mee in Roermond betekent dat we op allerlei manieren inzetten op verbinding. Dat vraagt iets van iedereen. Het vraagt om voorwaarden als respect en tolerantie, waarvan we weten dat we daar allemaal voor zijn, maar dat in de praktijk het naleven ervan helaas niet altijd vanzelf gaat. De inclusieve samenleving is een wens, een beeld waar we naar toe willen, en tegelijk een uitgangspunt. Maar vooralsnog is er werk aan de winkel. De inclusieve samenleving wordt gedragen door kleine gebaren, zoals elkaar een handje helpen, iets aardigs voor iemand doen, iemand ergens bij betrekken. Maar het vraagt ook om bestuurlijke kaders die de inclusieve samenleving stimuleren en verder brengen.
Zou Rianne (bovenstaand citaat komt uit haar Nieuwjaarstoespraak) zo ook over YinYang denken...
Heb ook nog wat in het vergunningenarchief gespit, maar buiten (aanvragen voor) omgevingsvergunningen voor de aanbouw van 4 jaar geleden niks kunnen vinden.
Ook niks over exploitatievergunningen van vóór 2019, dus dat je nu niks over de huidige aanvraag vindt heeft dan ook niet veel te zeggen.
Rapa23
7 januari 2020, 16:19
De bestemming Cultuur & Ontspanning (seksbedrijf m.u.v. raamexploitatie) is nog steeds van toepassing op de locatie. Bij mijn weten moet er dan ook een vergunning worden afgegeven - voldoet aan namelijk aan de bestemming en brandveiligheid, parkeerbehoefte etc - indien de exploitant van onbesproken gedrag is (wet Bibob). Dat laatste is volgens mij niet na te gaan in een openbaar register. Volgens mij is dat nu het belangrijkste aspect.
Brad Clitt
7 januari 2020, 16:25
Ja, er zijn 5 locaties in Roermond waar een seksbedrijf gevestigd mag worden en de Heinsbergerweg 230 staat daar ook nog steeds bij.
Verder zag ik dat er twee formulieren moeten worden ingevuld door YinYang, de aanvraag voor de exploitatievergunning zelf en een Bibob-vragenformulier.
Rapa23
7 januari 2020, 16:28
Op zich heeft de exploitant niets fout gedaan nu gebleken is dat de aangetroffen drugs van bezoekers waren. Het risico zit alleen bij de masseur als deze in dienst was van. Dan heeft de werkgever namelijk ook een probleem omdat hij daarvoor verantwoordelijk kan worden geacht.
JonnyFontane
7 januari 2020, 16:32
Volgens mij was de masseur niet in dienst van YY.
Maar als zelfstandige ingehuurd.
Dan is inhuurder indirect ook verantwoordelijk.
Maar prik me er niet op vast....ik kan er ook helemaal naast zitten.
Rapa23
7 januari 2020, 16:36
Ik denk het niet. Zeker als de masseur contactueel is ingehuurd onder voorwaarden "geen handel in verdovende middelen etc". Exploitant heeft dan direct belang om de overeenkomst met de masseur te ontbinden. Is volgens mij dan eigen verantwoordelijkheid van de masseur en is hij zelfs schadeplichtig. Tenzij exploitant hiervan op de hoogte was.
Rapa23
7 januari 2020, 16:38
Ik bedoel natuurlijk contractueel en niet contactueel....
e-is-mc-2
8 januari 2020, 09:14
Groet, schoolmeester.
Me To! .. oh beetje rare context voor een gevalletje 'me to' maar toch wel gemeend :-)
Brad Clitt
8 januari 2020, 11:15
Waarschijnlijk ga ik niet eens op de openingsdag, de eerste zal ik sowieso niet zijn want ik ga geen verlof opnemen hiervoor. In het weekend kan ik op z'n vroegst om 17 a 18 uur aanwezig zijn. Ligt ook aan de planning van iemand anders, zoals het er nu uitziet een no show van het onafscheidelijke duo de eerste weken, maar ja niets is zeker in dit wereldje.
Tropische_verrassing
8 januari 2020, 15:31
@Brad,
Ik had toch wel verwacht dat je aanwezig zou zijn om in ieder geval handtekeningen uit te delen en de bamiblokken te testen
Brad Clitt
8 januari 2020, 15:47
Je weet dat ik liever low-profile aanwezig ben, ik ben geen aandachtstrekker in de club net zomin als op het forum, maar misschien kan ik een signing-sessie samen met SFL doen want die is dan net terug uit Thailand. De bamiblokken test ik de dagen vóór de opening, als de puntjes op de i gezet worden door de club en de externe consultant.
Bovendien ben ik ook in de running om de rol van onbezoldigd DJ op me te nemen, tenminste op de dagen dat ik er ben.
Maar misschien loop ik wat te ver voor de muziek uit, eerst maar eens zien dat ze weer openen en dat ik dan ook reden heb om te komen.
schoolmeester
8 januari 2020, 17:21
Als ze niet meer open gaan kunnen ze er altijd nog een NONNENKLOOSTER van maken.
Groet, schoolmeester.
sofaking
8 januari 2020, 17:23
Als ze niet meer open gaan kunnen ze er altijd nog een NONNENKLOOSTER van maken.
Groet, schoolmeester.
Da's niet "inclusief" hé. Dan zal het wel een AZC worden, dat is pas echt hip tegenwoordig.
schoolmeester
8 januari 2020, 17:27
Staat in dit geval AZC voor: altijd zonder condoom ?
Groet, schoolmeester.
Sjeufke
10 januari 2020, 20:10
https://www.1limburg.nl/integriteit-burgemeester-op-agenda-raad-roermond
brombeerzuid
10 januari 2020, 20:25
De messen worden geslepen in Roermond!!
Of het wat voor yy uitmaakt geen idee?
Piet Plezier
10 januari 2020, 20:28
De messen worden geslepen in Roermond!!
Of het wat voor yy uitmaakt geen idee?
Nee, dat maakt voor YY natuurlijk niets uit
Een enkele weken en ze mogen weer open.
brombeerzuid
10 januari 2020, 20:43
Ben oprecht blij om dat te horen, kan niet wachten!
Eddy_V
10 januari 2020, 20:55
Het pand mag weer open, alleen zolang er geen vergunning is afgeven voor exploitatie mogen er geen bezoekers binnen.
Voor degenen die niet van drukte houden ideaal.
Meme Moo
10 januari 2020, 21:34
Piet heeft voor zijn verjaardag vandaag een glazen bol gekregen? :confused:
Piet Plezier
10 januari 2020, 22:32
Piet heeft voor zijn verjaardag vandaag een glazen bol gekregen? :confused:
hoezo??
Jonghu ik geef er niets om al brand het hele yy nu nog tot grond af
Jullie zijn nu al een jaar aan het zeure of het wel of niet opengaat
Ik hoop voor jullie dat het met carnaval weer open is, dat scheelt veel gemauw hier op het forum
george101
11 januari 2020, 00:56
"Ik hoop voor jullie dat het met carnaval weer open is, dat scheelt veel gemauw hier op het forum"
Inderdaad... al was maar om verder verschoond te blijven van de altijd zo vriendelijke en genuanceerde bijdragen in dit topic van ene mr. G-spot...
bertje600
11 januari 2020, 12:30
Maar Pietje geeft het altijd wel goed weer en hij schuwt de waarheid niet.
Piet Plezier
11 januari 2020, 12:46
"Ik hoop voor jullie dat het met carnaval weer open is, dat scheelt veel gemauw hier op het forum"
Inderdaad... al was maar om verder verschoond te blijven van de altijd zo vriendelijke en genuanceerde bijdragen in dit topic van ene mr. G-spot...
gewoon to the point joh
Lekker kort en duidelijk daar hou ik van
Jan Verplancke
11 januari 2020, 13:03
Het pand mag weer open, alleen zolang er geen vergunning is afgeven voor exploitatie mogen er geen bezoekers binnen.
Voor degenen die niet van drukte houden ideaal.
Voor 'n deel van de forumleden geen probleem, want als de tent afgeladen vol zit met gieren kameren ze ook niet.
Brad Clitt
28 januari 2020, 11:44
Ik verwachtte eind januari iets te horen en voila, hieronder een kopie van het krantenartikel van hedenmorgen, let vooral op de laatste alinea.
De club weet dus inmiddels of ze open mogen of niet, over twee weken weet de rest van de wereld het eindelijk.
Mochten ze openen dan zou het kunnen dat er voor alles gepind moet worden of via de creditcard, want contant geld zou een beetje moeilijk worden voor de club.
Voor de abonnees hier de link: https://www.limburger.nl/cnt/dmf20200127_00144813/gerechtshof-ing-mag-yin-yang-geen-bankrekening-weigeren
Gerechtshof: ING mag saunaclub Yin Yang geen bankrekening weigeren
De ING Bank mag saunaclub Yin Yang niet weigeren als klant. Dat heeft het gerechtshof in Amsterdam beslist. Wel mag de bank weigeren om Yin Yang geld te laten afstorten.
Het geschil tussen de ING Bank en saunaclub Yin Yang in Roermond over het kunnen beschikken over een bankrekening is al een paar keer voor een rechter geweest. Het juridisch getouwtrek begon in april 2017, toen ING aangaf de bankrelatie met Yin Yang op te willen zeggen vanwege de politie-inval in de club in november 2016. Uiteindelijk besliste het gerechtshof in Amsterdam in juli 2019 dat ING op basis van de omstandigheden in april 2017 de bankrelatie mocht beëindigen.
Lees ook: Yin Yang moet bakzeil halen bij rechter in kwestie sluiting saunaclub
Afweging
Yin Yang spande een nieuwe procedure aan bij het hof. Het bedrijf voerde aan dat ING hen wel als nieuwe klant moest accepteren en niet mocht afwijzen op basis van zaken die drie jaar geleden speelden. Er zou een nieuwe belangenafweging moeten worden gemaakt. Daarin zou ING onder meer mee moeten nemen dat de strafzaak tegen Yin Yang inmiddels is geseponeerd en de club maatregelen heeft genomen om witwassen te voorkomen.
Lees ook: Eigenaar Yin Yang over sluiting: ‘Hopelijk komt de gemeente snel tot bezinning’
Belang
Het hof oordeelt deels in het voordeel van Yin Yang. Banken hebben weliswaar het recht om niet verplicht te worden met iemand een relatie aan te gaan, maar dit recht is niet onbegrensd. Het belang van het hebben van een betaalrekening om deel te kunnen nemen aan het maatschappelijk verkeer is volgens het hof groot en ING mag dat in deze zaak niet weigeren.
Wat betreft het afstorten van geld krijgt ING haar zin. De bank vreest dat het vele contante geld dat bij de saunaclub wordt uitgegeven via het afstorten wordt witgewassen. Op basis van dat risico mag de bank het afstorten weigeren. De herkomst van het geld is namelijk te onduidelijk. Dat het niet kunnen afstorten van het geld de bedrijfsvoering bemoeilijkt is volgens het hof voor rekening en risico van Yin Yang.
Vergunning
De saunaclub ging in februari 2019 voor een jaar dicht na een drugsvondst tijdens de politie-inval van 2016. De sluiting eindigt eind februari. De gemeente laat weten dat burgemeester Rianne Donders afgelopen vrijdag haar voornemen over een nieuwe exploitatievergunning kenbaar heeft gemaakt aan Yin Yang. Dit besluit wordt pas over twee weken openbaar.
Pargar
28 januari 2020, 12:53
33139
yylover
28 januari 2020, 13:44
Voorlopige conclusie (?). YY blíjft dicht. Dit zal wel weer een nieuwe rechtzaak worden en wie weet hoe lang dit gaat duren.
Brad Clitt
28 januari 2020, 14:15
@ Pargar
Zou je een linkje kunnen geven van je eerdere post. Ik weet niet of dit behandeld werd in de raadsvergadering van 23-1 (wanneer is/was 'op dit moment'), maar bij de verslagen/agendapunten hiervan kan ik niks terugvinden. Ik zie wel dat vanavond en/of morgen er in commissievergaderingen een brief aangaande YY in de voorraadagenda voor de raadsvergadering van 13-2 staat (brief 018).
Pargar
28 januari 2020, 15:01
Gisteren besproken in comm. BM
Brad Clitt
28 januari 2020, 15:22
@ Pargar
Ok, ik heb het verslag gelezen en zoals het er nu uitziet gaat YY iig niet open eind februari/begin maart.
Maar eens kijken wat we over twee weken dan te horen krijgen.
Eddy_V
28 januari 2020, 15:38
@ Pargar
Ok, ik heb het verslag gelezen en zoals het er nu uitziet gaat YY iig niet open eind februari/begin maart.
verkeerde conclusie Brad: YY gaat wel open!
Alleen mag er geen bordeel gerund worden.
Ze hadden toch al die speciale toegangs constructie voor bezoekers die alleen van de wellness gebruik wilden maken?
Dat type entree kunnen ze dan nu voor het eerst ook echt gaan inzetten :biggrin:
Entree pinnen zal niemand een bezwaar vinden, dat doe ik bij Deverana in Den Bosch of bij Carolus Thermen in Aken ook altijd.
Brad Clitt
28 januari 2020, 15:46
En waar gewellnessed wordt, wordt ook gegeten/aan de toog gedronken en dat was ook een apart arrangement.
Dus een bamiblokje in Remunj zou eventueel wel nog mogelijk zijn. :biggrin:
Piet Plezier
28 januari 2020, 15:47
@ Pargar
jij kijkt echt door een roze bril als je dat had verwacht
Ik had je iets hoger ingeschat, dus niet.
Brad Clitt
28 januari 2020, 15:56
jij kijkt echt door een roze bril als je dat had verwacht
Ik had je iets hoger ingeschat, dus niet.
Ik heb nooit gezegd dat YY weer opengaat na 1 jaar, ik was zelfs één van de weinigen die vóór de sluiting verkondigden dat ze zeker op slot zouden gaan.
Het afgelopen jaar heb ik tegen iedereen, zowel op het forum als in de club, gezegd dat het helemaal niet zeker is dat ze weer openen. Maar je mag toch op z'n minst hopen dat ze weer openen, daar is niks mis mee en dat heeft helemaal niks te maken met iemands verstandelijke vermogens (en daar is overigens niks mis mee bij mij).
Sjeufke
28 januari 2020, 22:51
Burgemeester Rianne Donders is voornemens om saunaclub Yin Yang een exploitatievergunning te weigeren. Dat bleek maandagavond tijdens een vergadering van de commissie Bestuur en Middelen.
Over de vergunningverlening wilde Donders zelf weinig kwijt. Ze hield de commissie voor, op vragen van LVR-raadslid Bert Achten, dat ze een voornemen heeft voor wat betreft de vergunning. De komende twee weken kan Yin Yang op dat voornemen reageren, daarna wordt een definitief besluit genomen. Wat dat voornemen is, sprak Donders niet uit, maar in het verslag van de vergadering valt te lezen dat ze van plan is de exploitatievergunning te weigeren.
Overschreden
Saunaclub Yin Yang ging eind februari 2019 op slot vanwege een drugsvondst na een politie-inval in 2016. De sluitingstermijn van een jaar verloopt over vier weken. Wil de saunaclub weer open kunnen gaan is de exploitatievergunning nodig. Die is al een hele tijd geleden aangevraagd, maar tot op heden had Donders daar nog geen beslissing over genomen. Dit tot ergernis van de advocaat van Yin Yang, die stelde dat de beslistermijn was overschreden.
Bibob
Een woordvoerder van de gemeente Roermond erkent dat de termijn om over de vergunning te beslissen is overschreden. „Dit heeft alles te maken met de gewenste en noodzakelijke zorgvuldigheid die een dergelijk besluit vraagt. Zo moesten er adviezen worden ingewonnen bij het landelijk bureau Bibob. Het laatste advies is ontvangen op 24 december. Daarna moest nog advies bij de huisadvocaat worden opgevraagd. De overschrijding is derhalve goed uitlegbaar.”
De advocaat van Yin Yang wil voorlopig niet ingaan op het voornemen van Donders en het besluit dat over twee weken wordt genomen
Bron De Limburger
phoenix
28 januari 2020, 23:29
Ik heb dit voorspelt, maar het is toch eigenlijk om te janken dat deze mevrouw in haar eentje een bedrijf kan tegenhouden open te gaan omdat dat haar gewoon goed uitkomt...
Shakir
28 januari 2020, 23:57
Wanneer zijn er gemeenteraadsverkiezingen in Nederland?
Tropische_verrassing
28 januari 2020, 23:59
Eens een crimineel altijd een crimineel! Ondanks als je je straf hebt uitgezeten
Mesc1978
29 januari 2020, 01:19
Burgemeester Rianne Donders is voornemens om saunaclub Yin Yang een exploitatievergunning te weigeren. Dat bleek maandagavond tijdens een vergadering van de commissie Bestuur en Middelen.
Over de vergunningverlening wilde Donders zelf weinig kwijt. Ze hield de commissie voor, op vragen van LVR-raadslid Bert Achten, dat ze een voornemen heeft voor wat betreft de vergunning. De komende twee weken kan Yin Yang op dat voornemen reageren, daarna wordt een definitief besluit genomen. Wat dat voornemen is, sprak Donders niet uit, maar in het verslag van de vergadering valt te lezen dat ze van plan is de exploitatievergunning te weigeren.
Overschreden
Saunaclub Yin Yang ging eind februari 2019 op slot vanwege een drugsvondst na een politie-inval in 2016. De sluitingstermijn van een jaar verloopt over vier weken. Wil de saunaclub weer open kunnen gaan is de exploitatievergunning nodig. Die is al een hele tijd geleden aangevraagd, maar tot op heden had Donders daar nog geen beslissing over genomen. Dit tot ergernis van de advocaat van Yin Yang, die stelde dat de beslistermijn was overschreden.
Bibob
Een woordvoerder van de gemeente Roermond erkent dat de termijn om over de vergunning te beslissen is overschreden. „Dit heeft alles te maken met de gewenste en noodzakelijke zorgvuldigheid die een dergelijk besluit vraagt. Zo moesten er adviezen worden ingewonnen bij het landelijk bureau Bibob. Het laatste advies is ontvangen op 24 december. Daarna moest nog advies bij de huisadvocaat worden opgevraagd. De overschrijding is derhalve goed uitlegbaar.”
De advocaat van Yin Yang wil voorlopig niet ingaan op het voornemen van Donders en het besluit dat over twee weken wordt genomen
Bron De Limburger
Ik kom net kijken op dit forum dus mijn excuses als ik iets verkeerd doe met dit citaat...
Ik vraag me af in hoeverre de burgemeester gebruik kan maken van de wet BIBOB om de aanvraag van de vergunning te weigeren.
Voor zover ik de wet begrijp is BIBOB bedoeld om voor aanvragers van vergunningen aan te tonen dat de verkregen gelden 'wit' zijn en dat er geen geld wordt witgewassen.
Helaas is er veel ruimte voor willekeur en aangezien zij in een nieuwjaarsspeech over 'diversiteit' en 'inclusiviteit' spreekt en zij zich behoorlijk schuldig maakt aan feministisch gedrag denk ik dat zij alle middelen zal gebruiken om het verlenen van een vergunning te blokkeren.
Ik denk dat die willekeur de heropening in de weg gaat zitten.
Zelf vind ik de voorlopige beslissing nogal ver gaan tegen datgene wat er is gebeurd (alsof ik 20 jaar moet zitten omdat ik per ongeluk een tuinhek heb vernield).
Ik kan me voorstellen dat toch zeker een aantal retailers weer blij zullen zijn als Yin Yang weer open gaat zodat de dames een groot deel van hun verdiende geld komen uitgeven.
Maar we zullen het zien, ik heb zelf ook nauw contact met een dame die heel graag wil dat Yin Yang weer open gaat...
schoolmeester
29 januari 2020, 06:33
De DEFINITIEVE uitspraak moet nog komen over 2 weken, en nu al allerlei reacties !
Gewoon even 2 weken wachten.
Ik hoop overigens dat ze weer open mogen, was een mooie club.
Groet, schoolmeester.
pret
29 januari 2020, 07:55
Wanneer zijn er gemeenteraadsverkiezingen in Nederland?
In NL heeft de gemeenteraadsverkiezing geen invloed op de benoeming van een burgemeester, welke geschiedt door de kroon. Lang leve de Nederlandse democratie!!!
e-is-mc-2
29 januari 2020, 07:55
Over de vergunningverlening wilde Donders zelf weinig kwijt. Ze hield de commissie voor, op vragen van LVR-raadslid Bert Achten, dat ze een voornemen heeft voor wat betreft de vergunning. De komende twee weken kan Yin Yang op dat voornemen reageren, daarna wordt een definitief besluit genomen. Wat dat voornemen is, sprak Donders niet uit, maar in het verslag van de vergadering valt te lezen dat ze van plan is de exploitatievergunning te weigeren
Overschreden
Bibob
Bron De Limburger
bestuursterrorisme
Brad Clitt
29 januari 2020, 09:26
De club heeft dus de kans gekregen om haar van mening te doen veranderen anders zou de beslissing al officieel zijn. Misschien heeft zij zware eisen wat betreft heropening die de club niet kan of wil inwilligen. Als club zijnde zou ik dan water bij de wijn doen of Rianne voor een koffie uitnodigen.
JonnyFontane
29 januari 2020, 09:36
Met zo'n ouwe taart gezellig aan de koffie:biggrin:
Nulnulzeseneenhalf
29 januari 2020, 09:53
In NL heeft de gemeenteraadsverkiezing geen invloed op de benoeming van een burgemeester, welke geschiedt door de kroon. Lang leve de Nederlandse democratie!!!
De gemeenteraad doet wel een voorstel. De benoeming door de kroon is maar een formaliteit. Zelden dat daar van wordt af geweken.
Nulnulzeseneenhalf
29 januari 2020, 09:54
De club heeft dus de kans gekregen om haar van mening te doen veranderen anders zou de beslissing al officieel zijn. Misschien heeft zij zware eisen wat betreft heropening die de club niet kan of wil inwilligen. Als club zijnde zou ik dan water bij de wijn doen of Rianne voor een koffie uitnodigen.
Het moet ook mogelijk zijn deze eisen in te willigen zonder failliet te gaan.
Ricardo Banana
29 januari 2020, 10:48
Dat gaat eigenlijk altijd op deze manier en water bij de wijn doen kennen ze niet in ambtenarenland
schoolmeester
29 januari 2020, 11:11
Ik wil wel koffie drinken met mevr. Donders.
Maar wel een WORSTEBROODJE bij de koffie !
Groet, schoolmeester.
Brad Clitt
29 januari 2020, 11:15
Heb even het artikel gelezen op de Limburger en de club doet de komende twee weken niks en wacht het besluit af.
Bij het kopieren heeft Sjeufke het laatste woord 'vergeten': 'De advocaat van Yin Yang wil voorlopig niet ingaan op het voornemen van Donders en het besluit dat over twee weken wordt genomen, afwachten.'.
bertje600
29 januari 2020, 12:03
De meeste burgemeesters van het vrouwelijk geslacht zijn over het algemeen sexloos.
Dus ook deze Donders.
phoenix
29 januari 2020, 12:38
teveel mensen hebben niet door dat een feministische conservatieve inslag in ons land bij elke sluiting van een bordeel juicht en er alles aan zal doen om dat bordeel dicht te houden.. dat moeten mensen in limburg helemaal weten... wat zijn de feiten, de hele rijksweg richting zuiden is bijna 'bordeelvrij' en voor de goede orde dat zijn niet bepaalde " linkse" mensen die achter deze besluiten staan en het legitimeren vanwege de grote hoeveelheid idioten, nee dat zijn deels vvd-ers uit het oude kamp Verdonk , Verdonk is wel weg maar zij zijn er nog steeds en of bij de vvd of als nieuwe baudet stemmers en de christelijke groep cda( Donders burgemeester van roermond is lid van deze partij) CU met Gert jan Segers voorop natuurlijk en feministische stemmers...de mannenhaatsters...
Dus mocht men hier nog niet wakker zijn, dan wordt je het binnenkort wel.. en gewoon doorgaan op de rechts jongens te stemmen dan weet je zeker dat binnen 20 jaar alles in het geheim moet zoals de meeste Sudlanders dat ook graag zien, ze zijn namelijk niet anders gewend....
pret
7 februari 2020, 20:08
2 weken inmiddels om. Iemand nog nieuws?
Brad Clitt
7 februari 2020, 20:12
Ik verwacht komende maandagmiddag/avond of uiterlijk dinsdag het nieuws te horen.
Op de dinsdagen maakt de gemeente over het algemeen hun besluiten bekend.
peterp095
7 februari 2020, 20:13
29 januari was vorige week woensdag......plus 2 weken is 12 februari, vandaag is het 7 februari.
Brad Clitt
7 februari 2020, 20:22
29 januari was vorige week woensdag......plus 2 weken is 12 februari, vandaag is het 7 februari.
24 januari heeft de burgemeester haar voornemen aan de club medegedeeld.
27 januari was de commissievergadering waar de burgemeester haar voornemen openbaar heeft gemaakt.
28 januari werd een artikel in de Limburger gewijdt aan dit voornemen.
Dus 10 of 11 februari zou het definitieve besluit dan officieel bekend worden gemaakt naar mijn bescheiden mening.
En als er niks verandert aan het voornemen dan blijft de tent voorlopig of definitief dicht.
pret
7 februari 2020, 20:22
Zo te merken was ik weer ongeduldig. 🙈
peterp095
7 februari 2020, 20:27
Geen probleem Pret, begrijp uw bezorgdheid nu SS u ontgoocheld. Ik zoek ook een alternatief :biggrin:
pret
7 februari 2020, 20:34
Geen probleem Pret, begrijp uw bezorgdheid nu SS u ontgoocheld. Ik zoek ook een alternatief :biggrin:
Ja we willen YY terug. Zelfs de gladde tegels nemen er voor in lief. :tongue:
Piet Plezier
7 februari 2020, 22:12
zoveel clubs, en BC blijft zeuren over YY
Ongelooflijk
kempie
7 februari 2020, 22:18
zoveel clubs, en BC blijft zeuren over YY
Ongelooflijk
Ach piet zoveel clubs maar als ze gt sluiten en het volk zoekt andere clubjes op dan moet je niet verbaasd op kijken als het opeens wekelijks een beetje druk is jn je favoriete clubje. De sluiting van yy heeft ook niet echt goed uitgepakt voor sixsens.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Piet Plezier
7 februari 2020, 22:22
Ach piet zoveel clubs maar als ze gt sluiten en het volk zoekt andere clubjes op dan moet je niet verbaasd op kijken als het opeens wekelijks een beetje druk is jn je favoriete clubje. De sluiting van yy heeft ook niet echt goed uitgepakt voor sixsens.
ik heb maar 1 favo Club en dat is van GOCH, en dat zal nooit veranderen dat is al 14 jaar zo
Maar soms heb je, je loop even ergens anders maar de favo van GOCH daar kan voor mij niet 1 club aan tippen
GOCH blijft voor mij de leukste en gezelligste club van NRW
Patjax
7 februari 2020, 23:24
ik heb maar 1 favo Club en dat is van GOCH, en dat zal nooit veranderen dat is al 14 jaar zo
Maar soms heb je, je loop even ergens anders maar de favo van GOCH daar kan voor mij niet 1 club aan tippen
GOCH blijft voor mij de leukste en gezelligste club van NRW
Over de clubs kan ik kort zijn.
Vele clubs bezocht afgelopen jaar, maar er is niet 1 club voor mij die in de buurt komt van Venus
Top 3 clubs
1 Venus
2 Venus
3 Venus
Dus je hebt Goch niet genoemd omdat je bang was dat alle voormalige YY-gangers anders naar Goch zouden gaan ;)
Piet Plezier
7 februari 2020, 23:36
Dus je hebt Goch niet genoemd omdat je bang was dat alle voormalige YY-gangers anders naar Goch zouden gaan ;)
dat was een moment opname
Maar GOCH is mijn favo club en dat zal blijven tot de dood ons schijt
Ik hoop voor de yy gangers dat het snel opengaat en vooral voor BC want die is echt wanhopig hij blijft er over aan de gang, volgens mij heeft hij er slapeloze nachten van
Er zijn zoveel clubs en iedere keer zeuren over YY, en het neuke komt bijna in elke club op hetzelfde neer.
Magic-G
7 februari 2020, 23:57
Nee , die beste man weet in verste verte niet wat die lult !
Je kunt tientallen Posts (tegenstrijdige Posts) quoten van hem waaruit blijkt dat hij niet serieus te nemen valt ! Alhoewel hij daar zelf anders overdenkt en dat is nog wel het meest zorgelijke ...... 🙉
Mnhhh , stom van mij natuurlijk.... , dit is het forum en dus humor ..... 🥴
Sorry hoor Piet , maar ik vond de quotes wel humor , of heb ik nu last van galgenhumor :hammer:
Piet Plezier
8 februari 2020, 00:03
Je kunt tientallen Posts (tegenstrijdige Posts) quoten van hem waaruit blijkt dat hij niet serieus te nemen valt ! Alhoewel hij daar zelf anders overdenkt en dat is nog wel het meest zorgelijke ......
Mnhhh , stom van mij natuurlijk.... , dit is het forum en dus humor .....
Sorry hoor Piet , maar ik vond de quotes wel humor , of heb ik nu last van galgenhumor :hammer:
Nee joh, je moet mij zeker niet serieus nemen op een forum. Maar dat is bij iedereen bekent die mij kent, maar jij kent mij niet en ik jou niet en dat wil ik graag zo houden.
Trouwens jij lult niet veel met je 208 berichten sinds 2012, maar daar missen we dan ook niets aan natuurlijk.
sofaking
8 februari 2020, 14:12
Je kunt tientallen Posts (tegenstrijdige Posts) quoten van hem waaruit blijkt dat hij niet serieus te nemen valt ! Alhoewel hij daar zelf anders overdenkt en dat is nog wel het meest zorgelijke ......
Mnhhh , stom van mij natuurlijk.... , dit is het forum en dus humor .....
Zoiets als reageren op elke nieuwe post in het YY topic om te zeggen dat het dom en nutteloos is om te reageren in dat topic.
Piet Plezier
8 februari 2020, 17:02
Zoiets als reageren op elke nieuwe post in het YY topic om te zeggen dat het dom en nutteloos is om te reageren in dat topic.
dat is ook dom en nutteloos, daarom doe ik dat ook en vele met mij.
Allemaal dom wij
schoolmeester
8 februari 2020, 18:53
Piet is met zijn recensies nog veranderlijker dan het weer.
Groet, schoolmeester.
Piet Plezier
9 februari 2020, 02:40
Piet is met zijn recensies nog veranderlijker dan het weer.
Groet, schoolmeester.
dat dan weer wel natuurlijk.
pret
11 februari 2020, 17:30
24 januari heeft de burgemeester haar voornemen aan de club medegedeeld.
27 januari was de commissievergadering waar de burgemeester haar voornemen openbaar heeft gemaakt.
28 januari werd een artikel in de Limburger gewijdt aan dit voornemen.
Dus 10 of 11 februari zou het definitieve besluit dan officieel bekend worden gemaakt naar mijn bescheiden mening.
En als er niks verandert aan het voornemen dan blijft de tent voorlopig of definitief dicht.
En al wat nieuws?
Brad Clitt
11 februari 2020, 17:36
Heb nog niks kunnen ontdekken op de diverse sites, blijven wachten dan maar.
Misschien heeft de club op het laatste moment nog een reactie gegeven, waardoor ze nog even moet nadenken.
Aanstaande donderdag is een gemeenteraadsvergadering, maar ik weet niet of een dergelijke gelegenheid aangegrepen mag/kan worden om het besluit te verkondigen.
Of de media hebben gewoon geen interesse meer hierin...
sofaking
11 februari 2020, 17:48
De aankondiging is voor onbepaalde tijd uitgesteld door de onbeschikbaarheid van de burgermeesteres.
https://www.limburger.nl/cnt/dmf20200209_00146794/boom-valt-boven-op-auto-bestuurster-raakt-gewond
JonnyFontane
11 februari 2020, 20:34
Nou die boom was verkeerd gevallen.....die had volop mevr Donders moeten donderen
Piet Plezier
11 februari 2020, 21:54
Nou die boom was verkeerd gevallen.....die had volop mevr Donders moeten donderen
hoezo??
Mevr Donders leeft alleen de wet na, omdat YY de zaakjes niet op orde had is zij de slechte
Het is gewoon de eigen schuld van YY, en niet van de burgemeester.
schoolmeester
12 februari 2020, 05:16
HOGE BOMEN VANGEN VEEL WIND...…
Groet, schoolmeester.
cula
12 februari 2020, 06:47
hoezo??
Mevr Donders leeft alleen de wet na, omdat YY de zaakjes niet op orde had is zij de slechte
Het is gewoon de eigen schuld van YY, en niet van de burgemeester.
Dat het mevrouw Donders wel dondersgoed uitkwam de tent te sluiten gezien de plannen welke er liggen om huizen te bouwen in de buurt van YY doet er dan zeker niet toe? Ook nog in achtnemende dat de hoeveelheid drugs welke er gevonden zijn je in elke willekeurige kroeg, school of zelfs sportclub zal aantreffen waar meer dan 10 personen aanwezig zijn. Nee volgens mij heeft mevrouw Donders hier een persoonlijke oorlog van gemaakt en gebruikt, of eigenlijk misbruikt, ze daarvoor de wet in haar voordeel.
Brad Clitt
12 februari 2020, 14:31
Nee volgens mij heeft mevrouw Donders hier een persoonlijke oorlog van gemaakt en gebruikt, of eigenlijk misbruikt, ze daarvoor de wet in haar voordeel.
Wat betreft integriteit is ze recent al eens op het matje geroepen ivm verhuiskosten-declaraties. Ze is weliswaar 'vrijgesproken', maar blijkbaar riep haar handelswijze toch enkele vragen op. Misschien wil de advocaat van de club ook enkele vragen gaan stellen over haar handelswijze/beweegredenen in de zaak YinYang, mocht ze een vergunning weigeren...
Wat ook een reden zou kunnen zijn om een vergunning te weigeren is, hoewel tamelijk vergezocht, het houden van The Passion dit jaar in Roermond. Want hoe kan een keurige stad als Roermond nu een vergunning aan een zondentempel geven zo vlak voor dit evenement. Maar misschien mag de club na de Pasen openen...
Overigens nog steeds geen nieuws, de twee weken zijn nu toch echt wel om.
Piet Plezier
12 februari 2020, 15:04
ik heb ze geappt maar moest een mailtje sturen
Allemaal mailen jullie
33220
33219
e-is-mc-2
12 februari 2020, 16:37
ik heb ze geappt maar moest een mailtje sturen
Allemaal mailen jullie
Done !
Mail aan mail@roermond.nl
Onderwerp: Vergunning YinYang
Body: Graag hoor ik of er vergunning voor heropening wordt verleend aan YinYang en zo ja per wanneer. Als het besluit daarover nog niet is genomen of bekend gemaakt kan worden, dan hoor graag wanneer de gemeente verwacht het besluit te nemen en dat openbaar bekend te maken.
Met vriendelijke groet,
Albert, een rechtsgetrouwe YinYang bezoeker.
Piet Plezier
12 februari 2020, 16:39
Done !
Onderwerp: Vergunning YinYang
Body: Graag hoor ik of er vergunning voor heropening wordt verleend aan YinYang en zo ja per wanneer. Als het besluit daarover nog niet is genomen of bekend gemaakt kan worden, dan hoor graag wanneer de gemeente verwacht het besluit te nemen en dat openbaar bekend te maken.
Met vriendelijke groet,
Albert, een rechtsgetrouwe YinYang bezoeker.
Zoiets heb ik ook gestuurd
The Joker
13 februari 2020, 00:35
Onderwerp: Heropening YinYang
Body: Graag hoor ik wanneer de heropening van saunaclub YinYang plaats gaat vinden aangezien deze inmiddels 50 van de 52 weken sluiting erop heeft zitten.
Indien jullie besluiten voorlopig geen vergunning te verlenen, verneem ik graag van jullie welke vrouwelijke ambtenaren op het gemeentehuis beschikbaar zijn om het hiaat in DVPs in de regio Roermond op te vangen.
Met vriendelijke groet,
The Joker, een niet drugsgebruikende YinYang bezoeker.
Giodude
13 februari 2020, 03:03
Body: Graag hoor ik wanneer de heropening van saunaclub YinYang plaats gaat vinden aangezien deze inmiddels 50 van de 52 weken sluiting erop heeft zitten.
Indien jullie besluiten voorlopig geen vergunning te verlenen, verneem ik graag van jullie welke vrouwelijke ambtenaren op het gemeentehuis beschikbaar zijn om het hiaat in DVPs in de regio Roermond op te vangen.
Met vriendelijke groet,
The Joker, een niet drugsgebruikende YinYang bezoeker.
Wel naar waarheid invullen gaarne ;)
Indien jullie besluiten voorlopig geen vergunning te verlenen, verneem ik graag van jullie op welke tijdstippen de kantine op het gemeentehuis beschikbaar is om het hiaat in mijn eetgelegenheden in de regio Roermond op te vangen.
Met vriendelijke groet,
The Joker, een niet drugsgebruikende en eeuwig hongerige YinYang bezoeker
Artur
13 februari 2020, 04:52
De burgemeester misschien ook eens wijzen op haar uitspraken over Yin Yang dat van uitstel geen afstel mag komen en dat drugsbezit en handel niet worden getolereerd?
https://m.limburger.nl/cnt/dmf20190220_00093414/yin-yang-burgemeester-handelt-onrechtmatig
Na de drugsvangst in de outlet store in 2016 (https://m.facebook.com/politieroermond/photos/a.478806565518552/1161911390541396) is er gisteren blijkbaar een duo veroordeeld voor bezit van 2 kilo cocaïne op de parkeerplaats van de outlet store in 2018 (https://m.limburger.nl/cnt/dmf20200212_00147314/celstraf-voor-duo-dat-gepakt-werd-met-twee-kilo-cocaine-op-parkeerplaats-designer-outlet-roermond)
Vreemd dat ze de outlet store nog steeds niet laten sluiten heeft.
Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk
pret
13 februari 2020, 08:20
c. binnen de laatste vijf jaar bij tenminste twee rechterlijke uitspraken onherroepelijk veroordeeld tot een onvoorwaardelijke geldboete van € 500 of meer of tot een andere hoofdstraf als bedoeld in artikel 9, eerste lid, onder a van het Wetboek van Strafrecht, wegens dan wel mede wegens overtreding van:
• bepalingen gesteld bij of krachtens de Drank- en Horecawet, de Opiumwet, de Vreemdelingenwet en de Wet arbeid vreemdelingen;
Bovenstaand wetstuk is overduidelijk. Yay zal in ieder geval de komende 5 jaar deuren niet openen.
e-is-mc-2
13 februari 2020, 09:08
Zoiets heb ik ook gestuurd
Ik heb nog geen enkele reactie terug, ook geen ontvangstbevestiging of bericht dat het naar de juiste afdeling is doorgezet of zo. Slechts stilte.
Piet Plezier
13 februari 2020, 11:05
Ik heb nog geen enkele reactie terug, ook geen ontvangstbevestiging of bericht dat het naar de juiste afdeling is doorgezet of zo. Slechts stilte.
ik heb ook niets gehoord
JonnyFontane
13 februari 2020, 12:10
Dat heet de ambtelijke molen.....dat duurt en duurt en duurt..
Piet Plezier
13 februari 2020, 12:11
33223
misschien zoekt Fleur nog een baantje
John mc Snek
13 februari 2020, 12:29
Haha bevestinging, word, terrecht....die kan beter aan een pin gaan zuigen in plaats van appjes beantwoorden :)
Meme Moo
13 februari 2020, 13:48
Haha bevestinging, word, terrecht....die kan beter aan een pin gaan zuigen in plaats van appjes beantwoorden :)
Je zou bijna gaan denken dat Megaboob in het echte leven Fleur heet en bij de gemeente Roermond werkt.
Ik zie wat overeenkomsten in spelfouten...:biggrin:
schoolmeester
13 februari 2020, 13:57
Ik zal het maar verklappen: Fleur is de zus van MEGABOOB.
Groet, schoolmeester.
Piet Plezier
13 februari 2020, 16:51
ik ben net gebeld door de gemeente Roermond morgen in de loop van de dag of uiterlijk maandag word er het 1 en ander bekend gemaakt.
schoolmeester
13 februari 2020, 17:38
Ik denk dat ze 1 april a.s. weer opengaan...…
Groet, schoolmeester.
explo
13 februari 2020, 20:38
Dank voor je inspanningen in het dossier Piet. Als je voor de tweede kamer gaat dan stem ik op je .... :)
cula
17 februari 2020, 18:26
ik ben net gebeld door de gemeente Roermond morgen in de loop van de dag of uiterlijk maandag word er het 1 en ander bekend gemaakt.
Nog iets vernomen Piet?
Piet Plezier
17 februari 2020, 19:23
Nog iets vernomen Piet?
Nee helemaal niets
Ze zouden afgelopen vrijdag of vandaag met nieuws komen
Ik ga morgenochtend weer even bellen naar Roermond zo gemakkelijk komen ze GVD niet van mij af
Je hoort hopelijk morgen van me
Sjeufke
17 februari 2020, 22:42
Er was een raadsvergadering op 13 feb en vandaag 17 feb, omdat de agenda te lang was. YinYang is niet geagendeerd.
In de zogenaamde voorraadagenda vond ik het volgende:
Integrale voorraadagenda dd 13 februari 2020.pdf (https://online.ibabs.eu/ibabsapi/publicdownload.aspx?site=Roermond&id=cf68055b-c9d7-4227-8bd3-5d479f60c28c)Integrale voorraadagenda commissies en raad, versie tbv 13 februari 2020 Onderwerp/Titel Commissie Raad Toelichting Brief 018 Saunaclub YinYang BM agenderen in BM ná einde rechtszaak Integraal handhavingsbeleid (Pho Donders)BM 1e kwartaal 2020 1e kwartaal 2020 Inkooprapportage 2019 BM 23-3-2020 Coffeeshopbeleid BM 23-3-2020 1. overleg met teamleider politie over capaciteit in relatie tot handhaving ingezetenencriterium 2.
Dat verklaart waarom. Er schijnt een rechtszaak Integraal veiligheid te zijn, waarop men wil wachten. 1ste kwartaal. In het slechtste geval duurt dat tot 31 maart. En dan pas vindt behandeling plaats in de raad.
Het zal nog even duren, lijkt mij, alvorens we iets meer weten over een eventuele heropening van YinYang.
Wellicht hoort PP morgen iets meer als hij de secretaresse van Burgemeester Donders heeft 'genomen'! :biggrin:
bertje600
18 februari 2020, 09:24
Ze moeten eerst Carnaval houden. Daar kunnen weer gekke dingen bij opdoen om die
later in het gemeentehuis te gebruiken.
Brad Clitt
18 februari 2020, 10:26
In de zogenaamde voorraadagenda vond ik het volgende:
Brief 018 Saunaclub YinYang BM agenderen in BM ná einde rechtszaak
Integraal handhavingsbeleid (Pho Donders)BM 1e kwartaal 2020 1e kwartaal 2020
Er schijnt een rechtszaak Integraal veiligheid te zijn, waarop men wil wachten. 1ste kwartaal. In het slechtste geval duurt dat tot 31 maart. En dan pas vindt behandeling plaats in de raad.
Zoals ik het document lees is er géén rechtszaak integraal handhavingsbeleid (of veiligheid zoals Sjeufke schrijft) en heeft dit agendapunt niks of niet veel te maken met brief 018 betreffende YinYang. Die brief mbt YY staat overigens al tijden in de voorraadagenda en het is mij niet duidelijk over welke rechtszaak betreffende YY het nu eigenlijk gaat en of die nu beeindigd is.
Mij lijkt dat, behoudens interventie van Piet Plezier, we uiterlijk begin volgende week wel iets horen als de eigenaar het pand weer mag betreden en daarover ongetwijfeld melding van wordt gemaakt in de diverse media. Of de eigenaar dan ook een exploitatievergunning heeft of (nog) niet heeft horen we dan ongetwijfeld ook. Tenminste dat hopen we dan maar...
cula
18 februari 2020, 17:32
Mevrouw Donders is in elk geval door meerdere niet geliefd:
https://www.1limburg.nl/ruzie-lvr-en-burgemeester-roermond-komt-nooit-meer-goed?context=topstory
Artur
18 februari 2020, 17:46
Mevrouw Donders is in elk geval door meerdere niet geliefd:
https://www.1limburg.nl/ruzie-lvr-en-burgemeester-roermond-komt-nooit-meer-goed?context=topstoryDe inwoners van Roermond hebben zelfs een petitie tegen haar gestart
https://www.petitie24.nl/petitie/2880/mevrouw-donders-genoeg-is-genoeg
Rapa23
18 februari 2020, 19:04
Zoals al eerder gemeld (ook door andere forumleden) gaat het om de exploitatievergunning. Ik vind het bijzonder - en ook klant-onvriendelijk - dat Yin Yang daar zelf geen update van kan geven. Wachten op deze burgemeester maakt het forum alleen maar langer. Management van Yin Yang moet toch ook in staat zijn om een toelichting te geven, we vragen niet om een garantie wanneer het wel/niet weer open gaat ? We vragen alleen om een update, vele forumleden hebben daar veel plezier gehad en een fijne doorgebracht, maar ook serieus geld achtergelaten. Dan mogen zij toch op zijn minst ook ons op de hoogte houden ? En niet via de standaardvermelding op de website. Of vragen we dan teveel..?
WANDELAAR5
18 februari 2020, 19:59
De vraag is of ze meer weten of ook nog steeds wachten. En alles wat ze publiceren kan tegen ze gebruikt worden in een rechtszaak en loopt dus via de advocaat. Ik begrijp wel dat ze daar heel terughoudend mee zijn.
Rapa23
18 februari 2020, 20:07
Ook op dit forum ? Het had ze gesierd als ze een mededeling hadden gedaan wat het plan is. En ik weet zeker dat ze dit forum ook lezen!
Partycrasher
18 februari 2020, 20:17
De eigenaar van YinYang wordt al 3 jaar en 3 maanden ten onrechte beschuldigd van allerlei onzin. Iedereen weet dat het onzin is, maar iedereen gaat door met slijmen bij en stemmen op die vuile honden die hem beschuldigen van al die onzin.
Waarom zou hij dan willen communiceren met al die zielige idioten?
Rapa23
18 februari 2020, 20:51
Volgens mij verdienen de klanten ook een uitleg, of ben ik de enige ?
wooley
18 februari 2020, 20:54
Misschien idee om iets tijdens de carnaval optocht te doen?
Piet Plezier
18 februari 2020, 21:41
De eigenaar van YinYang wordt al 3 jaar en 3 maanden ten onrechte beschuldigd van allerlei onzin. Iedereen weet dat het onzin is, maar iedereen gaat door met slijmen bij en stemmen op die vuile honden die hem beschuldigen van al die onzin.
Waarom zou hij dan willen communiceren met al die zielige idioten?
hij zal dan echt wel iets gedaan hebben, anders word hij niet beschuldigd
deket
18 februari 2020, 23:53
Rapa,je weet toch hoe rechtzaken werken
begrijp YY dat ze voorzichtig zijn en niet voorbarig willen communiceren,dat kan immers de procedure om de zaak weer te openen nog meer hypothiekeren
Ascari
19 februari 2020, 00:47
'Ruzie LVR en burgemeester Roermond komt nooit meer goed' https://www.1limburg.nl/ruzie-lvr-en-burgemeester-roermond-komt-nooit-meer-goed (https://www.1limburg.nl/ruzie-lvr-en-burgemeester-roermond-komt-nooit-meer-goed)
phoenix
19 februari 2020, 17:52
als de andere partijen wat voor elkaar willen boksen als mevrouw donders opdondert, dan heeft YY misschien wel kans om open te gaan, ik help het jullie hopen mannen
swazontneuf
19 februari 2020, 18:24
Saunaclub Yin Yang stapt wederom naar de rechter. Burgemeester Rianne Donders heeft namelijk definitief besloten om de vergunningen die nodig zijn voor de club om weer open te kunnen gaan, te weigeren. Het besluit van Donders volgt op het bericht van enkele weken geleden dat ze al het voornemen had om de exploitatievergunning voor de saunaclub te weigeren. Yin Yang had daarop nog twee weken de tijd om een zienswijze in te dienen, maar die daadwerkelijk ingediende zienswijze heeft de burgemeester niet op andere gedachten gebracht.
Eind februari eindigt de periode van een jaar dat de saunaclub verplicht op slot moest vanwege een drugsvondst eind november 2016. Om weer open te kunnen gaan had Yin Yang een nieuwe exploitatievergunning nodig, maar die wordt nu door Donders geweigerd. De horecavergunning wordt daarnaast ingetrokken. Een onderbouwing van dit besluit kon de gemeente Roermond omwille van vertrouwelijkheid en privacy gisteren niet geven.
Advocaat Lex Berndsen van Yin Yang noemt de beslissing van Donders ‘onbegrijpelijk’ en ‘teleurstellend’. „De burgemeester vreest dat er gevaar is voor toekomstig misbruik van de vergunningen, maar ze baseert zich daarbij op verdenkingen van 4,5 jaar geleden die inmiddels allemaal zijn achterhaald”, meldt Berndsen. Hij doelt daarmee onder meer op een verdenking van witwassen. Een strafzaak werd echter door het Openbaar Ministerie geseponeerd. Daarnaast wijst hij erop dat justitie eerder heeft aangegeven geen strafbare gedragingen van Yin Yang te hebben geconstateerd en voor de toekomst ook geen specifiek risico heeft vastgesteld.
Berndsen: „De burgemeester is iedere constructieve samenwerking van meet af aan uit de weg gegaan en volhardt in haar persoonlijke kruistocht tegen de saunaclub. We gaan dit besluit weer bij de rechter aanvechten.” Welke argumenten Berndsen tegen de beslissing heeft in te brengen wil hij pas in de rechtszaal duidelijk maken.
Bron: De Limburger
schoolmeester
19 februari 2020, 20:27
Partycrasher gaat ook naar het carnaval: als medicijnman.
Groet, schoolmeester.
peterp095
19 februari 2020, 20:32
Als YY nu terug naar de rechtbank stapt, zal het weer van lange duur zijn OF bestaat er in Nederland ook een procedure in kortgeding ?
Brad Clitt
19 februari 2020, 20:35
Dit zal ongetwijfeld weer een juridisch getouwtrek worden (wederom tot aan de RvS?), ben wel benieuwd of de club (voorlopig) open mag als ze van de rechter in een kort geding gelijk krijgen. Maar ben meer benieuwd of een vergunningsweigering überhaupt aanvechtbaar is, blijkbaar wel volgens de advocaat. Voor de club is het wel te hopen dat ie nu wél naar de goede rechter gaat...
Optimistisch gezien zou het over (een kleine) twee maanden misschien wel open kunnen gaan, in de tussentijd gewoon zelf maar bamiblokken in de frituur blijven gooien.
En als het niet meer open gaat dan blijf ik gewoon naar het zuiden rijden, is voor mij toch even ver en daar heb ik ook een leuke tijd.
sofaking
19 februari 2020, 20:52
In hoeverre is die beslissing een initiatief van de burgemeester ? Is het de administratie die na een uitvoerig onderzoek van de wettelijke geplogenheden een rapport velt ? De gemeenteraad die hierover stemt ? Of een puur dictatoriale beslissing van Frau Donders ?
Ricardo Banana
19 februari 2020, 20:59
Deze zaak kan wel in kort geding worden aangebracht, alleen is er denk ik een grote kans dat deze doorverwijst naar een normale procedure. Procedure inclusief hoger beroep kan jaren duren.
peterp095
19 februari 2020, 21:00
Ik ben helemaal geen fan van YY maar vind het toch allemaal raar hoe het er in Nederland aan toe gaat. YY wordt voor een jaar gesloten, dit jaar is bijna om en nu zeggen ze dat ze toch niet terug open mogen gaan. Zijn er dan nieuwe feiten ? In België worden regelmatig zaken gesloten voor drughandel. Zaak wordt bijvoorbeeld voor 1 maand gesloten en gaat dan terug open. Als er dan na een tijd terug een inbreuk wordt vastgesteld, gaat de zaak dicht voor 2 of 6 maanden. Na die periode mag men terug opendoen. Zie het geval van Café Het Keteltje in het Antwerpse SKW. Werd ook dikwijls gesloten en mocht altijd terug open. Bij de laatste, lange sluiting heeft de eigenaar beslist om de boeken neer te leggen.
Brad Clitt
19 februari 2020, 21:00
@ sofaking
De gemeenteraad heeft hier geen rol in, de vergunningsaanvraag wordt getoetst door de betreffende afdeling en na evt. overleg met de juristen van de gemeente goed- danwel afgekeurd. Echter, de burgemeester kan in voorkomende gevallen dus het laatste woord hebben en hoewel persoonlijke motieven normaal gesproken uit den boze zijn, kan de advocaat zich niet aan de indruk onttrekken dat deze wel meespelen bij haar.
Shakir
19 februari 2020, 21:34
We worden verondersteld te denken dat Nederland een democratisch land is, maar is dat wel zo? Als ik, als Belg zijnde, het goed begrijp wordt een burgemeester niet benoemd op basis van gemeenteraadsverkiezingen, maar door de Kroon. Vervolgens kan een burgemeester een persoonlijke kruistocht beginnen tegen seksclubs. Mij lijkt Nederland eerder een vermomde dictatuur!
Ik begin de Nederlandse ijsbeer stilaan te begrijpen wanneer hij aan de toog van Sixsens zit uit te schreeuwen dat Nederland een kutland is geworden.
Hoelang loopt zo'n ambtstermijn? Of worden dictators in Nederland ook verdreven zoals in het Midden-Oosten?
Alhoewel YY nooit echt mijn club was, hoop ik dat ze snel weer open gaat want de zaak Donders zou wel eens een gevaarlijk precedent kunnen worden. En ook: ik hoop hiermee dat ik de oude Sixsens snel weer terug krijg. De nieuwe Sixsens van na de sluiting van YY heb ik nooit echt kunnen verteren.
En ik die dacht dat België het meest ondemocratisch gedrocht van West-Europa was... Als je de formatie zo'n beetje volgt (de meesten hebben dat allang opgegeven) zal je me wel begrijpen.
Brad Clitt
19 februari 2020, 21:45
Als ik het goed begrijp had YY dus nog steeds een lopende horecavergunning en kon ze na het jaar sluiting gewoon gasten ontvangen, van een drankje/hapje voorzien en gebruik laten maken van de wellness. Alleen voor het exploiteren van een seksinrichting moest dan een nieuwe vergunning komen. Maar nu is dus de horecavergunning ook ingetrokken, waarom niet 1 jaar geleden gedaan?
sofaking
19 februari 2020, 22:02
Het lijkt er dus op dat de burgemeesters in NL een mate van gezag hebben die nogal vlot tot misbruik en maffieuze praktijken zou kunnen leiden. Een zakje met pilletjes verstoppen in de publieke ruimte van een ongewenste zaak/concurrent en een politieraid erop af sturen voor ongegronde redenen. (geld witwassen bijvoorbeeld) En als die ongegronde reden door het gerecht afgevoerd is, kan de zaak dankzij het zakje pillen toch nog gesloten worden voor een jaar, gewoon op initiatief van de burgemeester. Zoiets moet toch vroeg of laat tot mistoestanden leiden ?
Ik zal mevrouw Donders volgende maandag 24 februari een feestelijke groet en gelukwensen sturen ter ere van precies de 100ste verjaardag van de proclamatie van het 25 puntenplan van de NSDAP en de verjaardag van de Nazi partij. Ze had erbij kunnen zijn. (Godwin hat off :wand:)
Sjeufke
19 februari 2020, 22:05
Een van de taken van de burgemeester is het handhaven van de openbare orde. https://www.burgemeesters.nl/node/1747
Voorts weet niemand wat uit het Bibob onderzoek is gekomen, want dat is onder embargo. Wellicht staan daar zaken in die de burgemeester sterkt om een nieuwe vergunning te weigeren. Een burgemeester doet zo iets niet zomaar. Voorts is de sluiting en een eventuele opening van YY zeker in de gemeenteraad aan de orde geweest als ik de raadsstukken van Roermond lees op de website. We'll see in the future. Het heeft mijns inziens geen zin om allerlei speculaties de ether in te werpen.
John mc Snek
19 februari 2020, 22:51
Ook geen horecavergunning meer, ik dacht nog met bc de bamiblokken op te kunnen gaan eten aankomende
week...
fg22
19 februari 2020, 23:00
Misschien idee om iets tijdens de carnaval optocht te doen?
Wellicht een optocht met een of meerdere (Huif)karren met echte LichteKooien daarop in pittige,
maar toonbare klederdracht en uitstraling, Poedersuiker en Appelbeignets uitdelend
en logo YinYang en leuze:
"Vrijheid van Sexuele Outing ! Ook voor Hetero's ! "
Setting n.o.t.k., maar zou een Bar nabouwen met paar (nep)Wietplantjes erop.
Binnen de wettelijke norm, maar anders ook leuk als de Politie ingrijpt ..
BC erbij in roze pak, en paar andere vrijgezellige Bi-IJsberen erbij ..
In Berenvel, met sigaar e.a. smokertje (evt. Jointmodel!)
Als er dan iets van komt is dat Mensenrechtenschending..
(Er staan her en der al grote opleggers van YY)
En wellicht creatief iets van boven laten Donder(s)en :angryfire:
De (CDA) Godheid Donar met uiterlijk Burgermoeder o.i.d.
Mogen ze wel opschieten met organisatie en aanmelden :smoke:
Met zo'n idee haal je ook het landelijke nieuws zeker ..
Maar of dat verstandig is? Tja, erger kan t toch niet worden, denk ik maar zo
Ricardo Banana
19 februari 2020, 23:08
Een horecavergunning wordt afgegeven voor onbepaalde tijd, maar op basis van een nieuw bibob onderzoek kan die weer worden ingetrokken.
Artur
20 februari 2020, 02:31
Dit zal ongetwijfeld weer een juridisch getouwtrek worden (wederom tot aan de RvS?), ben wel benieuwd of de club (voorlopig) open mag als ze van de rechter in een kort geding gelijk krijgen. Maar ben meer benieuwd of een vergunningsweigering überhaupt aanvechtbaar is, blijkbaar wel volgens de advocaat. Voor de club is het wel te hopen dat ie nu wél naar de goede rechter gaat...
Ik heb gelezen dat men eerst uiterlijk binnen 6 weken bezwaar/beroep moet aantekenen bij de instantie die de vergunning geweigerd heeft ipv direct naar de rechter te stappen
De aanvrager van een vergunning die het niet eens is met de weigering van de vergunning kan een bezwaarschrift indienen bij de vergunninginstantie. Dat moet uiterlijk binnen 6 weken na het besluit.
Dit heb ik gevonden op https://www.advocaten-amsterdam.nl/1559/tips-advocaat-weigering-vergunning
Dit zal voor heel Nederland wel geldig zijn denk ik
rob45
20 februari 2020, 08:43
Ik heb gelezen dat men eerst uiterlijk binnen 6 weken bezwaar/beroep moet aantekenen bij de instantie die de vergunning geweigerd heeft ipv direct naar de rechter te stappen
Dit heb ik gevonden op https://www.advocaten-amsterdam.nl/1559/tips-advocaat-weigering-vergunning
Dit zal voor heel Nederland wel geldig zijn denk ik
Dat geld wel voor alle beschikkingen in NL, de bezwaartermijn van 6 weken. In hoger beroep komt het bij een bestuursrechter voor waar ik zelf ook wel eens ben geweest maar dan in verband met ozb bezwaar.
Piet Plezier
20 februari 2020, 10:03
ik heb net de heer Swertz gesproken, want de heer Schoenmakers was nog niet aanwezig, en die heeft het in behandeling.
Hij wilde er niet veel over kwijt, alleen dat we uit moeten gaan van het slechtste scenario.
Voor verdere vragen afspraak met de burgemeester maken.
WANDELAAR5
20 februari 2020, 11:19
LOL, dat zie ik je ook nog zo doen:)
Maar het ziet er dus niet best uit. Gemeente vol in de weerstand, juridische procedures... ik reken maar zo op een paar jaar.
Piet Plezier
20 februari 2020, 12:09
LOL, dat zie ik je ook nog zo doen:)
Maar het ziet er dus niet best uit. Gemeente vol in de weerstand, juridische procedures... ik reken maar zo op een paar jaar.
Nee ik ga geen afspraak maken met de burgemeester
Kijk in het begin kwam ik regelmatig in YY toen je nog zelf he vlees kon bakken dat was super
Maar later is het verbouwd en ben ik er nog een paar keer geweest
Later op een warme zomerdag liep ik al de hele dag met me badjas open en dan een handdoek eronder daar werd ik over aangesproken door die Jerry, en zei wat maakt dat nu uit het is 30 graden
En het was badjas dicht of eruit, toen was ik er wel klaar mee
Daarna ben ik er misschien nog 2 keer geweest
Ik zit nu lekker in Roemenië tot volgende week vrijdag, dus mag iemand van jullie een afspraak maken met Mevr Donders
BP2
20 februari 2020, 13:52
Bebob is heel ruim opgezet en legt veel macht bij de burgemeester. Hebben ze ook de hele wallen mee opgeschoond of geprobeerd en de rldee van Alkmaar.
Een saunaclub beginnen in NL is gevaarlijk, daarom zijn er ook zo weinig. Gelukkig woon ik dicht bij das Vaterland.
e-is-mc-2
20 februari 2020, 14:20
Volgens mij verdienen de klanten ook een uitleg, of ben ik de enige ?
Je ben niet de enige. Natuurlijk hoeft YY hun strategie, aanpak of stappen plan niet met ons te delen, ze hoeven helemaal niets. Maar het zou hen sieren als ze op de website wat actuelere informatie zouden geven over de gang van zaken.
Zoiets als:
- we hebben een vergunning aangevraagd en wachten op goedkeuring van de gemeente
- we hopen dan en dan goedkeuring van de gemeente te hebben
- de goedkeuring laat wat langer op zich wachten we houden jullie op de hoogte ...
Zoiets zou fijn zijn.
Wentelt Eefje
20 februari 2020, 15:10
Op zich is het natuurlijk uit oogpunt van handhaven van de openbare orde geweldig dat er zoveel macht bij de burgemeester ligt. Die heeft daardoor de mogelijkheid onmiddellijk vergunningen in te trekken en panden waar criminelen elkaar plegen te treffen (dubbele betekenis bewust gehanteerd) te sluiten.
De ervaring leert ook dat burgemeesters er juist daarom niet lichtzinnig mee omspringen. Toevallig heb ik 2 burgemeesters in mijn familie-/ vriendenkring :baeh: :baeh: :baeh: en die vinden dat de kracht er in ligt, dat allerlei gespuis (in het algemeen, ik ken de eigenaren/zetbazen van YinYang niet, dus kan hen daar niet zomaar toe rekenen.) niet na een situatie die eigenlijk tot een (tijdelijke) sluiting dient te leiden met dure advocaten de sluiting telkens maar weer uit te stellen. Dus het blijft geweldig dat burgemeester Donders deze bevoegdheid heeft al vind ik het erg jammer dat uitgerekend Yin Yang daar nu daadwerkelijk de dupe van lijkt te zijn.
Piet Plezier
20 februari 2020, 18:11
Je ben niet de enige. Natuurlijk hoeft YY hun strategie, aanpak of stappen plan niet met ons te delen, ze hoeven helemaal niets. Maar het zou hen sieren als ze op de website wat actuelere informatie zouden geven over de gang van zaken.
Zoiets als:
- we hebben een vergunning aangevraagd en wachten op goedkeuring van de gemeente
- we hopen dan en dan goedkeuring van de gemeente te hebben
- de goedkeuring laat wat langer op zich wachten we houden jullie op de hoogte ...
Zoiets zou fijn zijn.
het is echt waardeloos van YY, ze doen helemaal niets.
Kun je zien ook daar ben je allemaal een nummer en dat is het nummer van je locker
Ze denke alleen aan geld binnen harken
Tonio
20 februari 2020, 20:01
Piet Plezier, wat maak je je toch druk hoe als je er de laatste jaren nog maar een paar keer bent geweest? Denk aan je naam!
Piet Plezier
20 februari 2020, 22:19
Piet Plezier, wat maak je je toch druk hoe als je er de laatste jaren nog maar een paar keer bent geweest? Denk aan je naam!
ik maak me niet druk, maar ik vind het zielig voor de yy gangers
En neem van mij aan, dat Piet altijd plezier heeft
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd
swazontneuf
21 februari 2020, 09:09
Dat geld wel voor alle beschikkingen in NL, de bezwaartermijn van 6 weken. In hoger beroep komt het bij een bestuursrechter voor waar ik zelf ook wel eens ben geweest maar dan in verband met ozb bezwaar.
In de Nederlandse rechtspraak is geregeld dat in bezwaar kan worden gegaan bij het bestuursorgaan dat het bestreden besluit heeft uitgereikt. Wordt het bezwaar niet gegrond verklaard, dan kan beroep worden ingesteld bij (in dit geval) de bestuursrechter.
Het instellen van bezwaar en/of beroep heeft echter geen schorsende werking op het besluit. Om dit te voorkomen moet het besluit worden opgeschort. Hiervoor moet een verzoek om een voorlopige voorziening worden gedaan bij de rechter, sectie bestuursrecht.
Zo’n verzoek om een voorlopige voorziening wordt alleen ontvankelijk verklaard als ook bezwaar is ingediend bij het bestuursorgaan. Met andere woorden, alleen de gang naar de rechter is kansloos. Ook is de gang naar de voorzieningenrechter alleen zinvol als er sprake is van “spoedeisend” belang.
Als de voorzieningenrechter het niet aannemelijk vindt dat het besluit in de bezwaar- of beroepsprocedure zal worden herroepen of vernietigd dan blijft het besluit van kracht. Het besluit wordt echter geschorst als de voorzieningenrechter op voorhand de kans groot acht dat het besluit in bezwaar- of beroep geen stand zal houden. Het besluit is dan per direct opgeschort. Bij een opschorting wordt doorgaans bepaald dat het besluit is opgeschort tot 6 weken nadat een beslissing op bezwaar is gevolgd.
pret
21 februari 2020, 09:43
Heeft geen zin om rechtszaken te voeren. indien je alle zaken wint, wordt je alsnog terug gefloten door de RVS.
Brad Clitt
21 februari 2020, 12:22
Het instellen van bezwaar en/of beroep heeft echter geen schorsende werking op het besluit. Om dit te voorkomen moet het besluit worden opgeschort. Hiervoor moet een verzoek om een voorlopige voorziening worden gedaan bij de rechter, sectie bestuursrecht.
Zo’n verzoek om een voorlopige voorziening wordt alleen ontvankelijk verklaard als ook bezwaar is ingediend bij het bestuursorgaan. Met andere woorden, alleen de gang naar de rechter is kansloos. Ook is de gang naar de voorzieningenrechter alleen zinvol als er sprake is van “spoedeisend” belang.
En zelfs als de voorzieningenrechter YY gunstig gezind is mogen ze toch geen seksbedrijf exploiteren, ze krijgen dan alleen de horecavergunning weer terug. Want je kunt niet iets terugkrijgen wat je voordien ook niet had, de exploitatievergunning was dus immers al verlopen. Ik neem aan dat de gemeente/burgemeester niet gedwongen kan worden om dan opeens wel een dergelijke vergunning al dan niet tijdelijk af te geven, het zal dus dan naar de bestuursrechter gaan enzovoort enzovoort.
bertje600
21 februari 2020, 12:59
Het burgertje en bedrijfje pesten is in Roermond uitgevonden.
Alleen het outletcentrum is voor de ambtenaren interessant want daar kunnen ze
geld vangen van de Duitsers.
WA
21 februari 2020, 13:35
Alles samen gevat zal het nog wel enige tijd duren eer er iets zinnigs bekend word over een eventuele heropening. Andes hadden de juristen / advocaten onder de ijsberen met echt verstand van deze materie zich al wel gemeld verwacht ik zo.
Piet Plezier
21 februari 2020, 14:43
Het burgertje en bedrijfje pesten is in Roermond uitgevonden.
Alleen het outletcentrum is voor de ambtenaren interessant want daar kunnen ze
geld vangen van de Duitsers.
wat een gelul
YY had de zaken wat betreft drugs niet op orde
Ze hadden vaker moeten fouilleren, maar dat werd niet gedaan
Artur
21 februari 2020, 15:09
wat een gelul
Wat een onzin! Als de Nederlandse staat / douane / politie ... niet kan verhinderen dat drugs Nederland binnenkomt, waarom wordt dan verwacht van iemand dat hij wel kan verhinderen dat ze zijn zaak binnenkomt? Indien de politie / douane hun werk goed zouden gedaan hebben kan er ook geen drugs Yin Yang binnen gekomen zijn. Verantwoordelijkheid afschuiven heet dat om het eigen falen te verhullen.
Piet Plezier
21 februari 2020, 16:56
Wat een onzin! Als de Nederlandse staat / douane / politie ... niet kan verhinderen dat drugs Nederland binnenkomt, waarom wordt dan verwacht van iemand dat hij wel kan verhinderen dat ze zijn zaak binnenkomt? Indien de politie / douane hun werk goed zouden gedaan hebben kan er ook geen drugs Yin Yang binnen gekomen zijn. Verantwoordelijkheid afschuiven heet dat om het eigen falen te verhullen.
Ze hadden die grenzen niet moeten sluiten, nu kun je zo Nederland binnen rijden met 5 Kilo coke
Ik Oss zijn ook cafés gesloten omdat bij klanten coke werd aangetroffen en in Nijmegen ook
Het zelfde verhaal als yy
Ook die hebben niet gefouilleerd
Helemaal tegen gaan kun je niet, dat weet ik ook
Maar bij yy keken ze nergens naar, alleen of je tas niet te groot was want dan moest je de tas terug naar de auto brengen
Er zijn zoveel clubs, 1tje meer of minder wat maakt het uit
reference
21 februari 2020, 17:09
Ff tussendoor... ik spreek zonet in sixsens een meid die tot vorig jaar bij yy werkte. Ze zei me met volle overtuiging dat de echtgenoot van de burgemeester betrapt zou zijn bij yy?? Is dit een broodje aap verhaal of een bekende waarheid?
Piet Plezier
21 februari 2020, 17:16
Ff tussendoor... ik spreek zonet in sixsens een meid die tot vorig jaar bij yy werkte. Ze zei me met volle overtuiging dat de echtgenoot van de burgemeester betrapt zou zijn bij yy?? Is dit een broodje aap verhaal of een bekende waarheid?
wat denk jezelf??
Les 1,geloof nooit een DVP
John mc Snek
21 februari 2020, 17:32
Klinkt meer als een der Roemeense waarheden
reference
21 februari 2020, 17:50
Zou kunnen hoor maar daarom gooi ik t ff in de groep, misschien dat er wel iets over bekend is anders naar het land der fabelen ...
sofaking
21 februari 2020, 17:50
Die was daar op missie van zijn vrouw om een zakje pillen in een kluisje te verstoppen.
Dat was net voor de inval.
WA
21 februari 2020, 23:26
Ff tussendoor... ik spreek zonet in sixsens een meid die tot vorig jaar bij yy werkte. Ze zei me met volle overtuiging dat de echtgenoot van de burgemeester betrapt zou zijn bij yy?? Is dit een broodje aap verhaal of een bekende waarheid? Als mensen iets maar vaak genoeg herhalen of voorgeschoteld krijgen gaan ze het vanzelf geloven op den duur. Of dat van de burgemeesters man echt waar is weet ik niet maar een hardnekkig gerucht is het zeker. Ik ken ijsberen die amper ooit een voet in YY gezet hebben maar het wel met grote stelligheid beweren, alsof ze er zelf bij waren.
Maar diezelfde meid uit YY kan waarschijnlijk ook wel een aantal clubbezoekers aanwijzen die nooit op kamer gaan. Dus mocht des burgemeesters hubby daadwerkelijk gespot zijn dan hoeft dat nog niets te betekenen :lostit:
Sjeufke
21 februari 2020, 23:28
De wens is de vader van de gedachte.........:rolleyes:
reference
22 februari 2020, 05:48
ik hoorde dit gisteren pas voor de eerste keer, blijkbaar dus toch een bekend verhaal. Misschien kan de man van dit zelf even bevestigen dan zijn de roddels de wereld uit en kunnen we verder met ons leven
Artur
22 februari 2020, 06:58
De vergunning kan in elk geval niet geweigerd zijn op verdenking van eventueel witwassen. Ik lees in de uitspraak van vorige maand in het proces tegen ING het volgende:
2.11 ... Op 25 juni 2018 is tussen het Openbaar Ministerie en de heren [X en Y] een schikking getroffen voor de verdenking van het driemaal bedrijfsmatig wisselen van contant geld zonder vergunning. Daarnaast heeft het Openbaar Ministerie aan Bureau Bibob laten weten dat niet is gebleken van feiten of omstandigheden die zouden moeten leiden tot een negatief advies. Begin juli 2018 is de strafzaak tegen Yin Yang c.s. geseponeerd.
Wentelt Eefje
22 februari 2020, 08:10
Dat kan natuurlijk prima wel op basis van bovenstaande. Ten eerste is er geschikt voor een strafbaar feit, ten tweede is er geseponeerd en niet vrijgesproken. Het eerste bevestigt een verdenking, het tweede neemt een nog bestaande verdenking niet weg.
Dat het OM heeft laten weten geen negatief BIBOB advies uit te brengen is slechts gunstig voor een eventueel beroep, maar een burgemeester hoeft zich natuurlijk in het geheel niet bij zijn beoordeling (alleen) op het advies van het OM te baseren.
Piet Plezier
22 februari 2020, 10:19
De vergunning kan in elk geval niet geweigerd zijn op verdenking van eventueel witwassen. Ik lees in de uitspraak van vorige maand in het proces tegen ING het volgende:
ja maar dat gaat over de ING bank, niet over de club zelf
Ricardo Banana
22 februari 2020, 10:53
Nee dat is niet waar, dit gaat over de kipcash zaak. Daarom is ook de inval bij yin yang geweest.
Piet Plezier
22 februari 2020, 12:23
Nee dat is niet waar, dit gaat over de kipcash zaak. Daarom is ook de inval bij yin yang geweest.
volgens mij zit jij samen met Donders in het complot. ;)
Eddy_V
22 februari 2020, 13:05
Algemeen bekend dat de banaan op ouwe wijven geilt
Nulnulzeseneenhalf
22 februari 2020, 14:00
ik maak me niet druk, maar ik vind het zielig voor de yy gangers
wat een gelul
Maar bij yy keken ze nergens naar, alleen of je tas niet te groot was want dan moest je de tas terug naar de auto brengen
Er zijn zoveel clubs, 1tje meer of minder wat maakt het uit
Ik vond het al vreemd, Piet die iets zielig vindt voor anderen. Gelukkig is het niet waar.
Ricardo Banana
22 februari 2020, 16:34
Algemeen bekend dat de banaan op ouwe wijven geilt
Gelukkig dat je niet dikke ook nog vermeld :)
Ricardo Banana
22 februari 2020, 16:35
Nee hoor, ik geef alleen door wat eerder in de media is gemeld.
Rondjes
22 februari 2020, 22:25
Een bericht op de site van YingYang. Voorspelbaar bericht, weer naar de rechter. Iedereen weet denk ik een beetje hoe dat zou gaan. Maar goed, ik hoop op een wonder. Een goed gesprek met een koekje erbij heb ik meer vertrouwen in.
Brad Clitt
23 februari 2020, 09:09
Dat bericht is gewoon een kopie van het artikel in De Limburger, lekker makkelijk hoor.
Piet Plezier
23 februari 2020, 09:28
Ze hebben natuurlijk meegelezen en gedacht, we zullen is even iets op de site zetten
Dat is dan ook het enige wat ze hebben gedaan het afgelopen jaar
e-is-mc-2
24 februari 2020, 09:16
Ze hebben natuurlijk meegelezen en gedacht, we zullen is even iets op de site zetten
Dat is dan ook het enige wat ze hebben gedaan het afgelopen jaar
Ach, er staat iets, er is voor het eerst sinds lang weer wat op de website; ik waardeer zo'n teken van leven wel, ook al voegt het inhoudelijk weinig toe.
En mochten ze meelezen dan hoop ik dat ze ons op de hoogte houden, dus zodra er een datum voor een rechtzaak bekend is die met ons delen op de website.
phoenix
24 februari 2020, 12:15
pietje heeft wel gelijk.. als forum kan je wel degelijk in een democratie als de onze je stemgeluid laten horen een gemiste kans van dit bedrijf om met sympathie een ander geluid te laten horen..
waarom doen ze niets voor fora zoals ijsberenforum..
Rondjes
24 februari 2020, 13:15
Het is een bericht, ze weten alles vrij laat, lijkt flink wat tijd te zijn gerekt met een uitspraak. Als ze open zouden gaan, dan zal het denk ik allemaal vrij snel op de site worden gezet. Het lijkt nu een strijd aan het worden jammer genoeg. Andere manier was toch geweest met het koekje er bij of 2 koekjes.
Piet Plezier
25 februari 2020, 09:46
Ze hebben nu ook gereageerd op FB
Sinds 24 mei 2019
Hetzelfde bericht als op de site uit de Limburger
Piet Plezier
25 februari 2020, 09:57
33256
Brad Clitt
25 februari 2020, 10:40
Op dit moment zal de eigenaar wel in de club zijn...
Piet Plezier
25 februari 2020, 10:46
Op dit moment zal de eigenaar wel in de club zijn...
Ze zijn alles aan het schoonmaken
Zo zie je maar weer, een jaar dat vliegt voorbij
Brad Clitt
25 februari 2020, 11:08
Ik denk niet dat ze al druk met schoonmaken bezig zijn, daar hebben ze jammer genoeg nog geen reden voor.
En zo smerig zal het ook wel niet zijn neem ik aan.