Volledige versie bekijken : Rechtszaak april 2019 ---> nog lopend
Piet Plezier
25 februari 2020, 11:14
Ik denk niet dat ze al druk met schoonmaken bezig zijn, daar hebben ze jammer genoeg nog geen reden voor.
En zo smerig zal het ook wel niet zijn neem ik aan.
daar sta je nog van te kijken hoe smerig het word als het een jaar leeg staat
En ik las in de berichten van vorig jaar ergens dat ze nergens het water uit hadden gehaald, dus dat zal wel mooi groen zijn
Nulnulzeseneenhalf
25 februari 2020, 11:54
Op dit moment zal de eigenaar wel in de club zijn...
Ze zijn alles aan het schoonmaken
En zo smerig zal het ook wel niet zijn neem ik aan.
Ik weet niet hoe muggenzifterig er naar zulke zaken gekeken wordt, maar volgens mij is het jaar nog niet voorbij, aangezien ze pas ergens rond een uur of 1 in de middag de boel verzegeld hebben.
Zoals Piet al zegt, het kan flink smerig zijn als er een jaar niks is gedaan aan opruimen.
Maar veel belangrijker, is kijken of er niks kapot is. Werkt de verlichting, en andere stroomvragers, nog? Geen waterleidingen bevroren? Heeft ongedierte de boel niet over genomen? Stormschades?
En gezien het feit dat het carnaval is,iser weinig reden om al direkt met een hele kudde binnen ta stormen om de boel eens effe optie schonen
nl-1813
25 februari 2020, 12:33
Zowel de commissaris des Konings als de burgemeester worden (nog) door de Kroon benoemd. In het geval van de burgemeester heeft de gemeenteraad vooraf een profielschets gemaakt, waaraan een komende ambtsdrager zou moeten voldoen., Nederlanders kunnen op een vrijkomende functie solliciteren. Een benoemingscommissie spreekt met kandidaten en maakt achteraf een voorkeurslijstje met 3 namen op, dat naar de commissaris des konings wordt gestuurd. In principe wordt de eerste op de lijst de nieuwe ambtsdrager. Maar uiteindelijk heeft de commissaris des konings (gouverneur) een dikke vinger in de pap en de minister van Binnenlandse Zaken het uiteindelijke machtswoord. De ambtsdrager wordt voor een periode van 6 jaar benoemd. Na deze periode, waarna de gemeenteraad kan aangeven met de huidige ambtsdrager verder te gaan. Een ambtsdrager kan tussentijds ontslag nemen of op een burgemeesterspost in een grotere gemeente solliciteren. Indien een burgemeester gedurende de ambtstermijn volgens de gemeenteraad niet voldoet kan de gemeenteraad een motie van wantrouwen uitspreken en kan de burgemeester vertrekken. Indien hij of zij de eer niet aan zich zelf heeft gehouden. Een burgemeester kan niet willekeurig besluiten nemen maar is aan wetgeving gebonden. O.a. wordt een onderzoek in het kader van Bibob steeds belangrijker en deze geldt vandaag de dag voor elke Horeca-zaak. Het sluiten van panden (ook woningen) na de vondst van bepaalde stoffen is heel gebruikelijk. De termijn kan verschillend zijn. Zo is een pand, waarin nog gewerkt werd, voor een termijn van 3 maanden gesloten terwijl enkele honderden meters verderop een gewoon dorpscafe voor de periode van 12 maanden werd gesloten. Met betrekking tot dit laatste pand werd iemand enkele jaren geleden in het kader van Bibob een horecavergunning geweigerd en ook nu, nadat de termijn al ruim 1 maand verstreken is, heeft de nieuwe uitbater nog steeds geen horecavergunning ontvangen en loopt het onderzoek. Gesloten betekent in het principe dat gedurende de vermelde periode zich niemand in het pand mag begeven.
nl-1813
25 februari 2020, 12:37
Gedurende de afgelopen maanden was het niemand toegestaan om welke reden dan ook zich in het pand te bevinden. Dus wat treft men aan. Functioneren de aansluitingen nog ect. ect. Daarbij moeten nieuwe vergunningen worden aangevraagd en naar aanleiding daarvan onderzoeken in gang gezet worden. Dus voordat de deuren weer voor de gasten openzwaaien kan nog een geruime tijd verstrijken. Dan spreek ik niet over dagen of weken maar over maanden.
Piet Plezier
25 februari 2020, 14:40
Zowel de commissaris des Konings als de burgemeester worden (nog) door de Kroon benoemd. In het geval van de burgemeester heeft de gemeenteraad vooraf een profielschets gemaakt, waaraan een komende ambtsdrager zou moeten voldoen., Nederlanders kunnen op een vrijkomende functie solliciteren. Een benoemingscommissie spreekt met kandidaten en maakt achteraf een voorkeurslijstje met 3 namen op, dat naar de commissaris des konings wordt gestuurd. In principe wordt de eerste op de lijst de nieuwe ambtsdrager. Maar uiteindelijk heeft de commissaris des konings (gouverneur) een dikke vinger in de pap en de minister van Binnenlandse Zaken het uiteindelijke machtswoord. De ambtsdrager wordt voor een periode van 6 jaar benoemd. Na deze periode, waarna de gemeenteraad kan aangeven met de huidige ambtsdrager verder te gaan. Een ambtsdrager kan tussentijds ontslag nemen of op een burgemeesterspost in een grotere gemeente solliciteren. Indien een burgemeester gedurende de ambtstermijn volgens de gemeenteraad niet voldoet kan de gemeenteraad een motie van wantrouwen uitspreken en kan de burgemeester vertrekken. Indien hij of zij de eer niet aan zich zelf heeft gehouden. Een burgemeester kan niet willekeurig besluiten nemen maar is aan wetgeving gebonden. O.a. wordt een onderzoek in het kader van Bibob steeds belangrijker en deze geldt vandaag de dag voor elke Horeca-zaak. Het sluiten van panden (ook woningen) na de vondst van bepaalde stoffen is heel gebruikelijk. De termijn kan verschillend zijn. Zo is een pand, waarin nog gewerkt werd, voor een termijn van 3 maanden gesloten terwijl enkele honderden meters verderop een gewoon dorpscafe voor de periode van 12 maanden werd gesloten. Met betrekking tot dit laatste pand werd iemand enkele jaren geleden in het kader van Bibob een horecavergunning geweigerd en ook nu, nadat de termijn al ruim 1 maand verstreken is, heeft de nieuwe uitbater nog steeds geen horecavergunning ontvangen en loopt het onderzoek. Gesloten betekent in het principe dat gedurende de vermelde periode zich niemand in het pand mag begeven.
ik heb contact gehad ze mogen er wel in
Alleen er mag geen bedrijvigheid worden gevoerd
Piet Plezier
25 februari 2020, 14:42
. Dus voordat de deuren weer voor de gasten openzwaaien kan nog een geruime tijd verstrijken. Dan spreek ik niet over dagen of weken maar over maanden.
die maanden zou nogal mee kunnen vallen
Half mei liggen we allemaal in het zwembad bij YY
nl-1813
27 februari 2020, 14:17
Nou Piet, 1. In de gemeente waar ik woon is het normaal dat een gesloten zaak verzegeld wordt en gedurende de bedoelde periode mag het zegel niet verbroken worden. Verder luidt het dwangschrift dan dat zich gedurende de bedoelde periode niemand in het bewuste pand mag bevinden c.q. komen. Nu m.b.t. YY de periode van een jaar is verlopen mag "men" zich weer in het pand bevinden maar mogen geen bedrijvigheden worden uitgevoerd waarvoor vergunningen nodig zijn. 2. Half mei? Gerekend vanaf 25 februari spreek je al over bijna 2,5 maand. Er waren dames en ook ijsberen, die dachten deze week al weer terecht te kunnen of anders doch in maart. Volgens mij zal de Roermondse burgermoeder proberen het onderste uit de kan te halen.
JonnyFontane
2 maart 2020, 16:04
Toevallig iemand nog wat nieuws gehoord of gelezen? Ik vraag dit voor een vriend...
Partycrasher
3 maart 2020, 19:47
Spijtig dat Yin Yang gesloten is.
Anders zou je daar nu in de inkomhal het speciale saunaclub mondmasker kunnen kopen.
http://www.toxel.com/wp-content/uploads/2010/10/ebra07.jpg
Niet wij, maar al die mooie, onschuldige, hardwerkende DVP's.
Voor de Corona Party van morgen. De eerste woensdag van de maand.
Ik laat het niet altijd merken, maar ik ben ziedend. Van bordelen dient iedereen af te blijven. Iedereen. Gewoon echt iedereen.
Ze zijn te ver gegaan in ******stad Roermond. Echt te ver.
Ik meen het.
e-is-mc-2
31 maart 2020, 16:23
In mijn zoektocht naar een rechtzaak 2020 Yin Yang stuitte ik hierop:https://uitspraken.rechtspraak.nl/inziendocument?id=ECLI:NL:GHAMS:2020:121
Kennelijk is men nog steeds bezig om e.a. operationeel te maken, waaronder een bankrekening Als leek lees ik eruit dat ze dat recht hebben en krijgen (bij ING) alleen zonder het recht om contant geld te mogen storten op die rekening.
Maar niets gevonden over een datum voor een rechtzaak of beroep tegen het dichthouden door de gemeente.
Weet iemand iets? Zou toch een mooi vooruitzicht zijn als straks de boel overal weer open mag, dat daar dan YY bij kan zitten ....
Meme Moo
31 maart 2020, 16:30
Mooi, hoe in het vonnis YY omschreven wordt als ‘een ontmoetingscentrum in de relaxbranche’.
Rapa23
31 maart 2020, 16:50
Ik reed er vandaag toevallig langs en er stonden een aantal auto's en busjes. Wellicht zijn ze de boel toch weer gereed aan het maken voor gebruik. Ik zou het toch wel aangenaam vinden als de corona-ellende voorbij is dat YY eindelijk weer open is...
rob45
31 maart 2020, 17:05
Ik reed er vandaag toevallig langs en er stonden een aantal auto's en busjes. Wellicht zijn ze de boel toch weer gereed aan het maken voor gebruik. Ik zou het toch wel aangenaam vinden als de corona-ellende voorbij is dat YY eindelijk weer open is...Heeel misschien .....( Lees je mee JohnMcsnek ?) gaat het toch weer open als een soort van beloning aan het eind van de Coronaperiode. [emoji846]
John mc Snek
31 maart 2020, 17:44
Dit is gewoon het arrest ( een vonnis is van de rechtbank, een arrest van het hof) van een hoger beroep in de oude zaak dat ING geen bankrekening aan YY wilde verlenen, en wat YY in hoger beroep dus gewonnen had.
Allang in het nieuws geweest en niks met de andere zaken te maken...
https://m.limburger.nl/cnt/dmf20200127_00144813/gerechtshof-ing-mag-yin-yang-geen-bankrekening-weigeren
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
sofaking
31 maart 2020, 17:55
Heeel misschien .....( Lees je mee JohnMcsnek ?) gaat het toch weer open als een soort van beloning aan het eind van de Coronaperiode. [emoji846]
De indruk die ik heb van die Madame Donders is dat ze deze crisis eerder zal aangrijpen als bijkomende stok om clubs als YY te weren.
Misschien met iemand anders aan het roer zou het jkunnen. Maar we mogen onze medemens geen akelige dingen toewensen. (Toch niet in publiek)
Kwibus2
31 maart 2020, 17:58
Nog even ter herinnering: De motivering die gebruikt werd om YY te sluiten is zeer discutabel.
Wanneer de aanwezigheid van kleine hoeveelheden coke en andere substanties die in de opiumwet genoemd worden de grondlsag voor een sluiting zijn kan de halve zuidas, een flink aantal advocatenkantoren en mogelijk zelfs een groot aantal overheidsinstellingen ook gesloten worden.
Ik keur het meenemen van drugs niet goed. Feit is dat het gebruik zich inmiddels zo heeft uitgebreid in Nederland dat die stoffen met een beetje inspanning overal aangetroffen kunnen worden. Zelfs onder politiemensen is gebruik aangetoond.
de duisburg spesjalist
31 maart 2020, 18:12
Ik reed er vandaag toevallig langs en er stonden een aantal auto's en busjes. Wellicht zijn ze de boel toch weer gereed aan het maken voor gebruik. Ik zou het toch wel aangenaam vinden als de corona-ellende voorbij is dat YY eindelijk weer open is...
het is nog niet bekend in de media sauna club ying yang wordt tijdelijk een verloskundige praktijk
John mc Snek
31 maart 2020, 18:16
Nog even ter herinnering: De motivering die gebruikt werd om YY te sluiten is zeer discutabel.
Maar door de rechter meermaals getoetst en in stand gehouden.
Zou zeggen, laat het gaan, er is helaas niks aan te veranderen... hoop ook op een wonder maar ben al blij als er überhaupt dit jaar nog ergens een saunaclub opengaat :)
Jack42
31 maart 2020, 18:33
Maar niets gevonden over een datum voor een rechtzaak of beroep tegen het dichthouden door de gemeente.
De rechtbanken en gerechtshoven zijn toch gesloten, alleen urgente zaken worden behandeld en daar valt de zaak YY niet onder dus zal er voorlopig geen rechtszaak zijn.
lekkersfan
31 maart 2020, 20:59
het is nog niet bekend in de media sauna club ying yang wordt tijdelijk een verloskundige praktijk
welke datum is het vandaag , of morgen ?
phoenix
31 maart 2020, 21:09
keep dreaming heren .. yin yang gaat nooit meer open.. ik wens jullie natuurlijk dat alle hoop terecht is , maar ik weet het bijna zeker vergeefse hoop.... zo ging dat in utrecht met de bootjes ook , elk geluid, krantenbericht werd gulzig gelezen en beoordeeld. op hookers .. er is nog 1 boot op het hele zandpad...en daar zit een tatoeshop in...
Eddy_V
31 maart 2020, 21:14
Zoissut phea, zolang Chris z’n firma niet verkoopt aan een persoon die wel door de bibob komt is alle tijd en moeite die YY nu neemt/nam verspilde moeite.
Piet Plezier
31 maart 2020, 21:18
Zoissut phea, zolang Chris z’n firma niet verkoopt aan een persoon die wel door de bibob komt is alle tijd en moeite die YY nu neemt/nam verspilde moeite.
en zo is het Eddy
Maar de YY gangers kijken allemaal door een roze bril, waar overigens niets mis mee is
Je hebt meer kans dat de Eifeltoren instort, als dat YY weer open gaat
rob45
31 maart 2020, 21:23
en zo is het Eddy
Maar de YY gangers kijken allemaal door een roze bril, waar overigens niets mis mee is
Je hebt meer kans dat de Eifeltoren instort, als dat YY weer open gaat Nou vooruit dan,Ik zie de eiffeltoren nog wel instorten ! [emoji851][emoji41]
The Joker
1 april 2020, 00:13
Die Donders heeft nu wel andere zorgen aan haar kop.
Die hele Coronacrisis gaat gemeenten ook handen vol geld kosten straks aan nieuwe bijstanduitkeringen, amper belastinginkomsten etc.
Een club als YY zorgt voor zeer veel geld spendering in de gemeente en ook dus indirect veel belastinginkomsten.
Die Corona moddert nog wel maanden door en de schatkist van Donders raakt elke dag leger...
Kwibus2
1 april 2020, 01:55
Heb ik wat gemist? YY is toch gesloten omdat er drogerende middelen onder de bezoekers werden aangetroffen?
De exploitant is toch niet gezakt voor het Bibop examen?
Nulnulzeseneenhalf
1 april 2020, 07:41
Heb ik wat gemist? YY is toch gesloten omdat er drogerende middelen onder de bezoekers werden aangetroffen?
De exploitant is toch niet gezakt voor het Bibop examen?
Dat is dus de vraag. De gemeente, of de burgemeester, gebruikt dat nu wel om het niet weer open te laten gaan. Ik heb al vaker gevraagd of de eigenaar, behalve de drugs van de bezoekers of de geseponeerde witwas zaak, meer heeft fout gedaan. Maar daar is nooit een antwoord op gekomen.
Dus ik mis ook nog wel wat.
Brad Clitt
1 april 2020, 09:27
Ik dacht dat in de locker van een personeelslid (masseur?) drugs werden aangetroffen en dus is aangetoond dat de eigenaar drugshandel faciliteert of niet streng genoeg erop controleert. Volgens de burgemeester en de Bibob-mensen dus.
Eddy_V
1 april 2020, 11:57
Brad denkt niet, Brad weet...
overigens ging het om de Poolse masseur en niet om de Nederlandse topper Roij.
bertje600
1 april 2020, 12:16
Opgedonderd dan!
e-is-mc-2
1 april 2020, 14:38
Dit is gewoon het arrest ( een vonnis is van de rechtbank, een arrest van het hof) van een hoger beroep in de oude zaak dat ING geen bankrekening aan YY wilde verlenen, en wat YY in hoger beroep dus gewonnen had.
Allang in het nieuws geweest en niks met de andere zaken te maken...
https://m.limburger.nl/cnt/dmf20200127_00144813/gerechtshof-ing-mag-yin-yang-geen-bankrekening-weigeren
Niet direct met de andere zaak, wel indirect: men probeert nog steeds om YY open te krijgen. En het hebben van een bankrekening is dan wel handig en een stapje in de goede richting. Maar het beroep tegen het gemeentelijk besluit zal alles bepalend zijn. En mogelijk is het positieve vonnis ook een feit dat pleit in het beroep tegen de sluiting: YY is zo 'netjes' dat ze recht hebben op een bankrekening ..
e-is-mc-2
1 april 2020, 14:42
1 dag te vroeg geplaatst
e-is-mc-2
1 april 2020, 14:46
Ik dacht dat in de locker van een personeelslid (masseur?) drugs werden aangetroffen en dus is aangetoond dat de eigenaar drugshandel faciliteert of niet streng genoeg erop controleert. Volgens de burgemeester en de Bibob-mensen dus.
Als dat zo is: dat denk ik dat dat redelijk succesvol aan te vechten is. Je kan dan zeker aanvoeren dat de werkgever / eigenaar tekort heeft geschoten in het toezicht op een medewerker en onvrijwillig heeft gefaciliteerd. Daarvoor is al een straf uitgedeeld (jaar sluiting) aan de werkgever. Toch? .. denk ik ... hoop ik ...
Kwibus2
1 april 2020, 14:50
Het gaat er nu om of de eigenaar wist van het gebruik van die Poolse masseur en of hij dat toestond. Dat lijkt me onwaarschijnlijk.
Bovendien ging het om een kleine hoeveelheid drugs voor persoonlijk gebruik, niet om handelswaar.
Afwachten of de beslissing in beroep of mogelijk cassatie in stand blijft.
overigens ging het om de Poolse masseur en niet om de Nederlandse topper Roij.
Ik snap deze opmerking niet. Bedoel je soms dat YY niet gesloten zou worden indien drugs gevonden was bij de Nederlandse masseur?
e-is-mc-2
1 april 2020, 16:04
Ik snap deze opmerking niet. Bedoel je soms dat YY niet gesloten zou worden indien drugs gevonden was bij de Nederlandse masseur?
Ik denk dat Eddy (Hoi Eddy!) de goede naam van topper Roij wil beschermen en wil voorkomen dat men hem verdenkt van drugs ...?
mentholbear
1 april 2020, 16:04
Vermoed om te voorkomen dat ijsberen de verkeerde masseur er op aankijken.
Ik denk dat Eddy (Hoi Eddy!) de goede naam van topper Roij wil beschermen en wil voorkomen dat men hem verdenkt van drugs ...?
Vermoed om te voorkomen dat ijsberen de verkeerde masseur er op aankijken.
Waarom zou ijsberen dat moeten interesseren? Is hij soms nog werkzaam in een SC?
Eddy_V
1 april 2020, 16:41
Roij is ZZP’er en wel degelijk nog werkzaam als masseur, alleen nu in zijn andere werkomgevingen. YY was niet fulltime voor hem.
toelichting al door de collega ijsberen gegeven.
John mc Snek
1 april 2020, 16:54
Hij zal niet werken nu met die Corona [emoji51]
deket
1 april 2020, 21:56
Joker, die tijdelijke sluiting van de winkels daar,Outlet zal Roermond veel meer kosten. Velen kwamen daar vanuit Antwerpen en verder om er op Zondag te shoppen, voor de.meiden een paradijs op aarde ,voor de mannen een hel. Men eet en drinkt dan ook nog in Roermond terwijl de YY gangers dat doorgaans alleen in de club deden
Vind de burgemeester ook een akelig wijf maar denk he dat ze bij het stadsbestuur nog geen kostenanalyse gemaakt hebben betreffende YY?
Brad Clitt
23 april 2020, 11:55
De heropening zal waarschijnlijk nog wat langer op zich wachten of moeilijker worden, Rianne gaat voor een tweede termijn:
https://www.limburger.nl/cnt/dmf20200416_00156607/rianne-donders-gaat-voor-tweede-termijn-in-roermond
Maar door covid-19 zal het sowieso tot 2022 of 2023 duren voor er überhaupt een saunaclub mag openen, mochten ze al niet voordien failliet zijn of illegaal zijn verklaard door nieuwe wetgeving inzake prostitutie.
John mc Snek
23 april 2020, 12:45
En tegen die tijd ben jij Brad Fentener van Vlissingen?
Brad Clitt
23 april 2020, 12:50
Het sparen gaat nu wat beter, maar ik heb zo af en toe toch wat extra uitgaven. ;)
John mc Snek
23 april 2020, 13:04
Het sparen gaat nu wat beter, maar ik heb zo af en toe toch wat extra uitgaven. ;)
Je bent toch geen bani aan het sturen hoop ik?
Brad Clitt
23 april 2020, 13:09
Nee hoor, nu spendeer ik weer geld aan onderbroeken en sokken.
Die had ik lange tijd niet nodig omdat ik meestal in zo'n badjas en op slippers rondliep.
Shaft9999
25 april 2020, 12:26
Toch wel vreemd dat een burgemeester die aan het einde van haar ambstermijn zit en nog opnieuw aangesteld moet worden de bedrijfsvoering van een bedrijf frustreert die de straf uitgezeten heeft. Het recht zou voor iedereen gelijk moeten zijn en de burgemeester kan toch geen persoonlijke kruistocht voeren omdat haar man ook van de aangeboden diensten gebruik maakte. Sterker nog die man is helemaal vrij in zijn gedragingen en is formeel geen verantwoording aan zijn vrouw verontschuldigd. Is dit geen verstrengeling van belangen of machtsmisbruik? Ik zou het persoonlijk niet fijn vinden als een burgemeester een persoonlijke agenda zou gaan uitvoeren. In geen enkele gemeente. Mogelijk een item voor het BNN programma opstandelingen?
Kwibus2
25 april 2020, 15:05
Er is geen sprake van straf, die kan worden opgelegd door het OM of de rechter.
Het gaat om een bestuurlijke maatregel die door de burgemeester is opgelegd.
Dat systeem staat op gespannen voet met gerechtigheid.
Burgemeesters sluiten oa horecazaken omdat die bedrijven te maken hebben met handgranaten en ander bommentuig dat aan de gevel gehangen wordt.
Het afgehakte hoofd van een crimineel voor de deur leggen doet het ook heel aardig.
Dan besluit de burgemeester om de betreffende zaak te sluiten. Soms voor een jaar, soms definitief.
Dat andere YY, Yab Yum in Amsterdam is definitief gesloten. Geen vergunning meer. Einde verhaal.
John mc Snek
25 april 2020, 15:51
Er is geen sprake van straf, die kan worden opgelegd door het OM of de rechter.
Het gaat om een bestuurlijke maatregel die door de burgemeester is opgelegd.
Dat systeem staat op gespannen voet met gerechtigheid.
Nee hoor, kun je gewoon bij de bestuursrechter laten toetsen als je vindt dat het in strijd is met een wettelijke bepaling...
De burgemeester heeft niet zoveel bevoegdheid als jij doet voorkomen, de rechter heeft altijd het laatste oordeel...
phoenix
25 april 2020, 16:22
Het probleem is alleen sjonge mc snek dat Rechters in deze toch een ietsje pietsie mer bevooroordeeld zijn... en bestuurders aardig dwingend aanwezig zijn in deze tijd.... ook oefenen ze steeds meer hun invloed uit op de rechterlijke macht...meneer Opstelten was daar een zeer goed voorbeeld van...
Rapa23
25 april 2020, 16:43
De locatie en het gebouw zijn er wel voor bestemd, het gebruik als saunaclub kan daarmee niet geweigerd worden. Het probleem zit hem in het feit dat volgens de BIBOB richtlijnen het bestuur van de Gemeente Roermond een exploitatievergunning mag weigeren aan de huidige eigenaar. Als er een andere exploitant die vergunning aanvraagt - en deze is van onbesproken gedrag - dan kan de Gemeente Roermond een dergelijke vergunning niet weigeren.
Kwibus2
25 april 2020, 16:52
Nee hoor, kun je gewoon bij de bestuursrechter laten toetsen als je vindt dat het in strijd is met een wettelijke bepaling...
De burgemeester heeft niet zoveel bevoegdheid als jij doet voorkomen, de rechter heeft altijd het laatste oordeel...
Dan komt de burgemeester met een verhaaltje en wijst op de haqndhaving van de openbare orde.Dat is de verantwoordelijkheid van de burgemeester die maatregelen neemt in overleg met politie en OM.
De bestuursrechter volgt vrijwel altijd de opgelegde maatregel zeker wanneer die gesteund wordt door politie en OM.
Noem mij een zaak waarbij de bestuursrechter een sluiting heeft terugedraaid.
De burgemeester heeft de bevoegdheid een sluiting op te leggen zonder dat daar een vonnis of arrest van de bestuursrechter voor nodig is.
Kwibus2
25 april 2020, 16:59
De locatie en het gebouw zijn er wel voor bestemd, het gebruik als saunaclub kan daarmee niet geweigerd worden. Het probleem zit hem in het feit dat volgens de BIBOB richtlijnen het bestuur van de Gemeente Roermond een exploitatievergunning mag weigeren aan de huidige eigenaar. Als er een andere exploitant die vergunning aanvraagt - en deze is van onbesproken gedrag - dan kan de Gemeente Roermond een dergelijke vergunning niet weigeren.
Bij een BIBOB procedure komen meer dingen aan de orde zoals de financierring van de zaak. Wordt de zaak niet verkocht maar verpacht dan wordt gekeken naar de antecedenten van de eigenaar en de antecedenten van de pachter.
BIBOB peuteraars vinden altijd wat. Al is het maar een boete opgelegd door de belastingrechter wegens onjuiste belastingaangifte.
Rapa23
25 april 2020, 17:24
Bij een BIBOB procedure komen meer dingen aan de orde zoals de financierring van de zaak. Wordt de zaak niet verkocht maar verpacht dan wordt gekeken naar de antecedenten van de eigenaar en de antecedenten van de pachter.
BIBOB peuteraars vinden altijd wat. Al is het maar een boete opgelegd door de belastingrechter wegens onjuiste belastingaangifte. Dat bedoel ik met onbesproken gedrag. Als alles klopt kunnen ze een vergunning niet weigeren
Eddy_V
25 april 2020, 18:21
Rapa, iets aan kwibus proberen uit te leggen is als paerlen voor de zwijnen gooien. Dit is hier al vaker toegelicht maar het kwartje (euro dubbeltje) valt bij sommigen nog niet.
verder blijft het forum een bron van vermaak in deze dagen dat verveling en alzheimer light hand in hand gaan.
waar ging het hier ook alweer over ?
Kwibus2
25 april 2020, 22:58
Rapa, iets aan kwibus proberen uit te leggen is als paerlen voor de zwijnen gooien. Dit is hier al vaker toegelicht maar het kwartje (euro dubbeltje) valt bij sommigen nog niet.
verder blijft het forum een bron van vermaak in deze dagen dat verveling en alzheimer light hand in hand gaan.
waar ging het hier ook alweer over ?
Ja hoor Eddy, jij weet alles beter.
Geef eens antwoord op deze vraag:
Hoe kan de aanvrager van een vergunning die geweigerd wordt op grond van de resultaten van een BiBOB onderzoek zich tegen de afwijzing van de aanvraag verzetten wanneer het BIBOB onderzoek zelf niet bekend gemaakt wordt aan de aanvrager?
Als het te moeilijk voor je is leg ik het nog een keer uit in J en J taal. :)
Eddy_V
25 april 2020, 23:47
Hoe kan de aanvrager van een vergunning die geweigerd wordt op grond van de resultaten van een BiBOB onderzoek zich tegen de afwijzing van de aanvraag verzetten wanneer het BIBOB onderzoek zelf niet bekend gemaakt wordt aan de aanvrager?
Ik ben geen jurist dus ik moet je het antwoord schuldig blijven.
Maar hoe weet jij dat het resultaat niet aan Chris bekend gemaakt is? Zat je naast hem toen hij de envelop met deze ontbrekende inhoud ontving ?
Kwibus2
26 april 2020, 00:12
Heb ik me beperkt tot YY of schreef ik iets over de vergunningsverlening en BIBOB in het algemeen?
De gronden voor het sluiten van een zaak worden aan de vergunninghouder meegedeeld tenzij de sluiting plaats vindt op grond van de resultaten van een BIBOB onderzoek.
Dan volstaat de mededeling dat het exploiteren van een zaak die vergunningsplichtig is niet langer mogelijk is op grond van de resultaten van een BIBOB onderzoek.
Eddy_V
26 april 2020, 10:03
Heb ik me beperkt tot YY
Dat is wel waar dit topic over gaat en je wekte inderdaad de indruk dat je meer van deze specifieke zaak wist, althans zo kwam dat op mij over vandaar mijn reactie.
Maakt niet uit, het zwembad van YY kunnen we voorlopig nog niet gebruiken.
Wentelt Eefje
26 april 2020, 10:26
Overigens is het zelden zo, in tegenstelling tot wat Kwibus2 hierboven schrijft, dat een aanvrager van een vergunning geheel in het ongewisse wordt gehouden. Wel zijn een aantal onderdelen uit het onderzoek van bureau BIBOB per definitie uitgesloten van openbaarmaking, ook aan degene aan wie de vergunning niet wordt verleend.
Dit geldt, hierop zal een (bestuurs)rechter ook eigenlijk nooit een uitzondering maken, met name ook voor financiële onderzoeken door het bureau BIBOB. Het waarom laat zich raden, vaak komen tijdens dit soort onderzoeken zaken aan het licht waar de "tipgever" (OM of politie door inschakeling van de OvJ) al iets mee aan het doen is of later denkt te gaan doen in strafrechtelijke onderzoeken.
Rapa23
26 april 2020, 11:50
In J en J taal dan. De huidige eigenaar/exploitant wordt na de straf van 1 jaar sluiting een vergunning geweigerd. Het staat ook in het bestemmingsplan dat de exploitant van komt niet door de BIBOB keuring heen, tenzij een rechterlijke uitspraak bepaalt dat de weigering van de exploitatievergunning door de Gemeente Roermond onrechtmatig is. Zie onderstaande bepaling uit de Gemeentelijke verordening die betrekking heeft op de exploitant van een seksinrichting. Met name de laatste zin maakt de positie van de Gemeente Roermond wel heel sterk....
Naast de gestelde eisen in het eerste lid, is de exploitant en de beheerder niet:
a.
met toepassing van de artikel 37 van het Wetboek van Strafrecht in een psychiatrisch ziekenhuis geplaatst of met toepassing van artikel 37a van het Wetboek van Strafrecht ter beschikking gesteld;
b.
binnen de laatste vijf jaar onherroepelijk veroordeeld tot een onvoorwaardelijke vrijheidsstraf van zes maanden of meer door de rechter in Nederland, inclusief de drie openbare lichamen Bonaire, Saba en Sint-Eustatius, de Nederlandse Antillen of Aruba, dan wel door een andere rechter wegens een misdrijf waarvoor naar Nederlands recht een bevel tot voorlopige hechtenis ingevolge artikel 67, eerste lid van het Wetboek van Strafvordering is toegelaten;
c.
binnen de laatste vijf jaar bij tenminste twee rechterlijke uitspraken onherroepelijk veroordeeld tot een onvoorwaardelijke geldboete van € 500 of meer of tot een andere hoofdstraf als bedoeld in artikel 9, eerste lid, onder a van het Wetboek van Strafrecht, wegens dan wel mede wegens overtreding van:
-
bepalingen gesteld bij of krachtens de Drank- en Horecawet, de Opiumwet, de Vreemdelingenwet en de Wet arbeid vreemdelingen;
-
de artikelen 137c tot en met 137g, 140, 240b, 242 tot en met 249, 252, 250a (oud), 273f, 300 tot en met 303, 416, 417, 417bis, 426, 429quater en 453 van het Wetboek van Strafrecht;
-
de artikelen 8 en 162, derde lid, alsmede artikel 6 juncto artikel 8 of juncto artikel 163 van de Wegenverkeerswet 1994;
-
de artikelen 1, onder a, b en d, 13, 14, 27 en 30b van de Wet op de kansspelen;
-
de artikelen 2 en 3 van de Wet op de weerkorpsen;
-
de artikelen 54 en 55 van de Wet wapens en munitie.
3.
Met een veroordeling als bedoeld in het tweede lid wordt gelijk gesteld:
a.
vrijwillige betaling van een geldsom als bedoeld in artikel 74, tweede lid onder a van het Wetboek van Strafrecht of artikel 76, derde lid onder a van de Algemene wet inzake rijksbelastingen, tenzij de geldsom minder dan € 375 bedraagt;
b.
een bevel tot tenuitvoerlegging van een voorwaardelijke straf.
4.
De periode van vijf jaar, genoemd in het tweede lid, wordt:
a.
bij de weigering van een vergunning teruggerekend vanaf de datum van beslissing op de aanvraag van de vergunning;
b.
bij de intrekking van een vergunning teruggerekend vanaf de datum van de intrekking van deze vergunning.
5.
De exploitant of de beheerder is binnen de laatste vijf jaar geen exploitant of beheerder geweest van een seksinrichting of escortbedrijf die voor ten minste een maand door het bevoegde bestuursorgaan is gesloten, of waarvan de vergunning bedoeld in artikel 3:4, eerste lid, is ingetrokken, tenzij aannemelijk is dat hem terzake geen verwijt treft.
Rapa23
26 april 2020, 11:57
Tweede zin van mijn vorige bericht loopt niet helemaal lekker. Ik bedoelde daarmee te zeggen dat de Gemeente Roermond voorwaarden heeft gesteld in haar verordening aan een exploitant van een seksinrichting, en volgens mij voldoet de huidige eigenaar daar niet aan omdat de tent 1 jaar gesloten is geweest en kan hem alleen op grond daarvan een exploitatievergunning geweigerd worden. En dat zal hij wederom juridisch aanvechten. Als hij in het ongelijk wordt gesteld kan hij volgens mij maar 1 ding doen en dat is de vergunning op naam van een ander aanvragen die dan daadwerkelijk ook bestuurder moet zijn.
Shakir
26 april 2020, 12:06
Tweede zin van mijn vorige bericht loopt niet helemaal lekker. Ik bedoelde daarmee te zeggen dat de Gemeente Roermond voorwaarden heeft gesteld in haar verordening aan een exploitant van een seksinrichting, en volgens mij voldoet de huidige eigenaar daar niet aan omdat de tent 1 jaar gesloten is geweest en kan hem alleen op grond daarvan een exploitatievergunning geweigerd worden. En dat zal hij wederom juridisch aanvechten. Als hij in het ongelijk wordt gesteld kan hij volgens mij maar 1 ding doen en dat is de vergunning op naam van een ander aanvragen die dan daadwerkelijk ook bestuurder moet zijn.
Dit had ik in begin van het jaar reeds gepost:
Artikel 3:5 Gedragseisen exploitant en beheerder
5. De exploitant of de beheerder is binnen de laatste vijf jaar geen exploitant of beheerder geweest van een seksinrichting of escortbedrijf die voor ten minste een maand door het bevoegde bestuursorgaan is gesloten, of waarvan de vergunning bedoeld in artikel 3:4, eerste lid, is ingetrokken, tenzij aannemelijk is dat hem terzake geen verwijt treft.
Einde verhaal dus.
Ik snap niet dat deze topic nog open is, de kans dat Yin Yang nog opengaat is nog kleiner dan dat er ooit een saunaclub komt in Zweden.
Tenzij Donders moet opdonderen voor een tweede termijn.
pietpotent44
26 april 2020, 12:22
Het zal denk ik helemaal afhangen van de rechter en de duur van de Corona pandemie. Yy heeft erg veel pech met het moment waarop de pandemie is uitgebroken. Dat maakt het allemaal extra moeilijk.
Sowieso zullen ze nu een aanzienlijk langere tijd zonder inkomsten zitten vanwege Corona. Dat moeten ze sowieso kunnen en willen opbrengen, anders is dat al het einde.
Maar als ze daar doorheen komen zal het voor de rechter uitgevochten moeten worden.
Een rechter kan de burgemeester en gemeente altijd overrulen, dat is het probleem niet. Het zal er dus van afhangen hoe die er tegenaan kijkt: vindt ie dat yy zijn straf uitgezeten heeft door de sluiting, dat ze voldoende hebben gedaan om drugs buiten te houden, en daarmee de eigenaar weinig meer te verwijten valt.
Of gaat de rechter mee in het verhaal van eens gesloten vanwege drugs nooit meer vergunning geven.
Het idee om een stromannetje in te zetten voor een vergunning is iets wat waarschijnlijk vrij snel doorzien wordt.
Het is niet gezegd dat een rechter per se meegaat met argument van de gemeente, want eerder heeft een rechter de gemeente en burgemeester tot 2 keer toe teruggefloten.
Maar het zal sowieso een lange moeizame weg zijn, als ze al weer open gaan.
Kwibus2
26 april 2020, 14:12
Het verkeert nu in het stadium van juridisch geharrewar. Daarvan is de afloop onzeker.
Een andere exploitant aanstellen is waarschijnlijk niet voldoende om met kans op succes een aanvraag te doen voor de afgifte van een nieuwe exploitatievergunning.
De zaak verkopen is lastig. Het lijkt me dat een potentiële koper een ontbindende clausule zal opnemen in de koopvereenkomst gebaseerd op het verlenen van de exploitatie vergunning.
Die vergunning wordt verleend aan het bedrijf en de expoitant van de zaak. Nieuwe exploitant betekent een nieuwe vergunning aan vragen.
Het zakelijke belang van de eigenaar van de zaak wordt met de huidige gang van zaken volledig uit het oog verloren.
Ondernemers in Nederland worden niet gewaardeerd. Vergelijk dat met Duitsland waar de overheid ondernemers op veel terreinen tegemoet komt en stimuleert.
In Duitsland zou de BIBOB procedure onmogelijk zijn omdat die in strijd is met de Duitse grondwet.
Piet Plezier
26 april 2020, 16:14
als het nog lang duurt die corona onzin dan zijn alle clubs failliet
En yy gaat denk ik nooit meer open.
Als ze hadden gefouilleerd was er niets aan de hand geweest, maar dat deden ze nooit dus je kon mee nemen wat je wilde
Nulnulzeseneenhalf
26 april 2020, 17:41
Als ze hadden gefouilleerd was er niets aan de hand geweest, maar dat deden ze nooit dus je kon mee nemen wat je wilde
Ik ben nog nooit gefouilleerd als ik een inrichting betrad waar dames van lichte zeden werken. Niet in een privehuis, niet in een priveclub, niet in een saunaclub, en al helemaal niet toen ik dames prive bezocht, thuis dan wel in een hotel.
WANDELAAR5
26 april 2020, 17:44
Net Venus, daar heb ik zelfs een keer een fles mosterd mee naar binnen gesmokkeld ;)
Piet Plezier
26 april 2020, 18:12
Ik ben nog nooit gefouilleerd als ik een inrichting betrad waar dames van lichte zeden werken. Niet in een privehuis, niet in een priveclub, niet in een saunaclub, en al helemaal niet toen ik dames prive bezocht, thuis dan wel in een hotel.
ik ben 1 keer gefouilleerd in 22 jaar saunaclub bezoeken maar in yy wilde ze wel altijd in met tasje kijken
Willem2
27 april 2020, 15:54
Vandaag langs YY gereden. Er stonden liefst 4 auto´s. Dus ik denk dat ze binnenkort zullen open gaan :rolleyes:
Zo heeft Brad Clitt ook weer een mooie koningsdag :biggrin:
Brad Clitt
27 april 2020, 16:04
Misschien was één van die auto's wel van mij, ze zijn nl. op zoek naar een stroman. :biggrin:
Dus W2 rijdt ook wel eens 'toevallig' langs YY, kijk eens aan... ;)
Eddy_V
27 april 2020, 22:36
Misschien was één van die auto's wel van mij, ze zijn nl. op zoek naar een stroman. :biggrin:
Maar je moet geen last van hooikoorts hebben om door de keuring te komen
Kwibus2
27 april 2020, 22:42
Ik werd altijd uitgebreid gefouilleerd door de dames en heb daar erg van genoten. :biggrin:
e-is-mc-2
29 april 2020, 15:26
...Een rechter kan de burgemeester en gemeente altijd overrulen, dat is het probleem niet. Het zal er dus van afhangen hoe die er tegenaan kijkt: vindt ie dat yy zijn straf uitgezeten heeft door de sluiting, dat ze voldoende hebben gedaan om drugs buiten te houden, en daarmee de eigenaar weinig meer te verwijten valt.
Of gaat de rechter mee in het verhaal van eens gesloten vanwege drugs nooit meer vergunning geven.
Als de rechter meegaat in de visie van de gemeente dan herroept de rechter eigenlijk de eerdere veroordeling tot 1 jaar sluiten. Want gesloten blijven is dan het directe gevolg van 1 jaar sluiten en dat is nooit de bedoeling van het eerste vonnis geweest (neem ik aan). Dus er is juist kans dat een rechter zegt: definitieve sluiting mag niet plaats vinden op basis van de veroordeling tot 1 jaar sluiting (wishfull thinking?) maar wel op andere zwaarwegende gronden
Kwibus2
4 mei 2020, 02:00
Net Venus, daar heb ik zelfs een keer een fles mosterd mee naar binnen gesmokkeld ;)
Die fles mosterd heeft ze bijna de vergunning gekost. :biggrin:
Gelukkig was het mosterd en geen waspoeder. Dan wat het einde Venus geweest.
JonnyFontane
9 mei 2020, 18:00
Rianne Donders verloor zoon Pim bij vliegtuigongeluk Tripoli: ‘Er ís een leven na zo'n groot verdriet, echt waar’ ..
https://www.ed.nl/geldrop-mierlo-nuenen/rianne-donders-verloor-zoon-pim-bij-vliegtuigongeluk-tripoli-er-is-een-leven-na-zo-n-groot-verdriet-echt-waar~aa0f73b0/
Rondjes
16 mei 2020, 21:39
Ging naar de site van Yinyang een 404 code. In het beste geval een update of nieuwe site. Vind persoonlijk geen goed teken, dat de site informatie weg is.
Not Found
The requested document was not found on this server.
Web Server at yinyang.nl
Kwibus2
16 mei 2020, 22:12
Zolang er geen kans is op heropening heeft het geen zin de site in de lucht te houden.
Het in de lucht houden kan ook uitgelegd worden als een houding van de eigenaar waarmee hij aangeeft dat hij zich niet bij het genomen besluit neerlegt.
Ik ben wel benieuwd wat de overheidsbeslissing bij hem teweeg heeft gebracht.
YY kan op zijn vroegst open na 5 jaar indien ze eigenaar nog wilt openen.
Brad Clitt
17 mei 2020, 08:00
Ik reed gisteren toevallig nog eens langs en ik kan bevestigen dat ze inderdaad nog steeds dicht zijn. ;) Maar van die 5 jaar zijn er inmiddels ook al 2 of zelfs 3 jaar voorbij, want na 2017 of zoiets zijn er geen nieuwe strafbare feiten meer gepleegd waarvoor de eigenaar en/of het management veroordeeld is.
schoolmeester
17 mei 2020, 08:19
Er gaan geruchten dat Yin Yang een seniorenappartementencomplex word voor ijsberen die met pensioen gaan.
Alleen de vergunningaanvraag is nog niet rond, duurt DONDERS lang.
Groet, schoolmeester.
pietpotent44
17 mei 2020, 09:16
Er gaan geruchten dat Yin Yang een seniorenappartementencomplex word voor ijsberen die met pensioen gaan.
Alleen de vergunningaanvraag is nog niet rond, duurt DONDERS lang.
Groet, schoolmeester.
Dat komt omdat er teveel bezwaarschriften zijn.
laplagne
17 mei 2020, 14:16
Het lijkt mij inderdaad heel vreemd en zou me een toch wel vervelend gevoel geven om langs Yin Yang te rijden met zoveel leuke herinneringen aan deze saunaclub.
Kwibus2
17 mei 2020, 19:52
Voor ons hooguit wat hinderlijk. Voor de eigenaar een gevoelig financieel verlies. Dat verlies staat in geen verhouding tot de rechtsgrond die het bestuur heeft aangegrepen om de vergunning in te trekken. YY en het pand zijn op slag onverkoopbaar of brengen bij verkoop enkele miljoenen minder op.
Dat verlies staat in geen verhouding tot de vermeende inbreuk op de openbare orde waar de eigenaar niets aan heeft kunnen doen.
Waarom zou het pand onverkoopbaar zijn of miljoenen minder opbrengen?
Het bestemmingsplan is ongewijzigd en de bordeelvergunning op het pand is nog steeds van kracht, alleen de vergunning aan de (huidige) exploitant niet.
Ben erg benieuwd waar kwibus deze informatie vandaan heeft of dat het gewoon zijn mening is die als feit wordt gepresenteerd.
Naar mijn idee wordt het pand en terrein juist steeds meer waard, maar dat is puur mijn niet op feiten gebaseerde mening: als het terrein een bouwvergunning krijgt voor appartementen of splitsing zou het normaliter meer opbrengen dan als het verkocht wordt als bordeel.
Hopelijk wordt er niets verkocht en gaat de club eind van het jaar weer open, dan kan kwibus eens gaan kijken waar dit topic over gaat.
Brad Clitt
17 mei 2020, 21:15
...alleen de vergunning aan de (huidige) exploitant niet.
Ben nog steeds bereid om als stroman te dienen, onbeperkte vrije entree is alles wat deze keurige jongeman van onbesproken gedrag vraagt.
Rondjes
17 mei 2020, 23:55
Site offline is een teken, of nu goed of slecht is, het viel mij op. Het heeft geen nut site online te houden als die dicht is, daar ben mee eens. Als YY open gaat kan die altijd nog online gaan, dat zal niet de meeste moeite kosten. De beslissing die al gemaakt is, daar zit helaas het grootste probleem.
Kwibus2
18 mei 2020, 02:33
Een pand waar geen exploitatievergunning op zit voor de sector die het bestemmingsplan toestaat is weinig waard.
Het zal je toch bekend zijn dat het verlenen van een exploitatievergunning grote overeenkomst vertoont met roulette. Weinig kans op winst.
Kijk wat er met een van de bekendste bordelen in Nederland is gebeurd. Die zaak heeft toevallig dezelfde afkorting YY in Amsterdam.
Na geharrewar over vermeende criminele invloed werd de vergunning niet meer verleend ook niet aan andere exploitanten die wel door de BIBOB komen.
Wanneer het in pacht overdragen aan een partij die door de BIBOB komt tot de mogelijkheden behoort zou de huidige eigenaar van YY in Roermond toch wel voor die oplossing gekozen hebben denk je niet?
Met deze burgemeester en deze gemeenteraad zijn de kansen op een nieuwe vergunning erg klein.
schoolmeester
18 mei 2020, 07:06
Bij Yab Yum in Amsterdam had een bekende Nederlandse motorclub een stevige vinger in de pap.
Of dat de reden van sluiting is geweest weet ik niet, maar ik ga daar wel van uit.
Groet, schoolmeester.
Wentelt Eefje
18 mei 2020, 07:42
Ook GD (Emmerich, hoewel het verval zich in de laatste fase in Schüttorf al inzette) is natuurlijk uiteindelijk gesloten doordat een groep Ambonese brommerboys een dikke vinger in de gleuf had gekregen...
Is gewoon weer online hoor, dus alle geruchten kunnen stoppen en we kunnen weer verder hopen op een feestelijke opening na de corona ellende
Piet Plezier
18 mei 2020, 18:36
als hij slim is verkoopt hij die toko voor wat miljoenen en mooi rentenieren
Daar fatsoenlijk nog een club beginnen gaat denk ik toch niet meer
En voor ons zijn er genoeg alternatieve
de duisburg spesjalist
18 mei 2020, 18:50
Ook GD (Emmerich, hoewel het verval zich in de laatste fase in Schüttorf al inzette) is natuurlijk uiteindelijk gesloten doordat een groep Ambonese brommerboys een dikke vinger in de gleuf had gekregen...
GD daar bedoel jij denk ik niet deze mee Reeser Strasse 116 in 46446 Emmerich Tel.: 0163 6872721
http://saunaclub-goldenday.de/ maar de locatie van funkgarden deze club was namelijk gewoon open voor de corona crises geleid door een dame die het beste met de club voor heeft en zelf de teugels in handen heeft genomen
Kwibus2
18 mei 2020, 18:53
Welke gefortuneerde zakenman zal bereid zijn een fors bedrag te steken in een zaak zonder vergunning?
Er zullen best mensen zijn die een gokje willen wagen maar met zo weinig kans op een vergunning is dat aantal nihil.
Kwibus2
18 mei 2020, 18:59
Fungarden en vooral de voorgangers van Fungarden konden zich verheugen over grote belangstelling van politie en medewerkers van het Zollamt.
Het Zollamt was precies aan de overkant van de Landstrasse gevestigd, de politie zat ook niet ver weg.
Ondanks tal van wetsovertredingen varierend van dames zonder verblijfsstatus tot mensen handel is de zaak nog steeds open.
In Nederland zou het na de eerste keer al over en sluiten geweest zijn.
Wentelt Eefje
18 mei 2020, 19:20
GD daar bedoel jij denk ik niet deze mee Reeser Strasse 116 in 46446 Emmerich Tel.: 0163 6872721
http://saunaclub-goldenday.de/ maar de locatie van funkgarden deze club was namelijk gewoon open voor de corona crises geleid door een dame die het beste met de club voor heeft en zelf de teugels in handen heeft genomen
Daar bedoel ik natuurlijk geen Day maar Dreams mee, daarom stond ook in het bericht dat het verval al in Schüttorf inzette
de duisburg spesjalist
18 mei 2020, 19:32
Daar bedoel ik natuurlijk geen Day maar Dreams mee, daarom stond ook in het bericht dat het verval al in Schüttorf inzette
ik wouw geen verwarring hier daarom kaartte ik het aan ;)
mentholbear
18 mei 2020, 21:26
en we kunnen weer verder hopen
Met nadruk op hopen, want er staat een dikke lap slecht nieuws pop up bij :frown:
Burgemeester weigert vergunning: Yin Yang opnieuw naar de rechter
Saunaclub Yin Yang stapt wederom naar de rechter. Burgemeester Rianne Donders heeft namelijk definitief besloten om de vergunningen die nodig zijn voor de club om weer open te kunnen gaan, te weigeren. Het besluit van Donders volgt op het bericht van enkele weken geleden dat ze al het voornemen had om de exploitatievergunning voor de saunaclub te weigeren. Yin Yang had daarop nog twee weken de tijd om een zienswijze in te dienen, maar die daadwerkelijk ingediende zienswijze heeft de burgemeester niet op andere gedachten gebracht. Eind februari eindigt de periode van een jaar dat de saunaclub verplicht op slot moest vanwege een drugsvondst eind november 2016. Om weer open te kunnen gaan had Yin Yang een nieuwe exploitatievergunning nodig, maar die wordt nu door Donders geweigerd. De horecavergunning wordt daarnaast ingetrokken. Een onderbouwing van dit besluit kon de gemeente Roermond omwille van vertrouwelijkheid en privacy gisteren niet geven. Advocaat Lex Berndsen van Yin Yang noemt de beslissing van Donders ‘onbegrijpelijk’ en ‘teleurstellend’. „De burgemeester vreest dat er gevaar is voor toekomstig misbruik van de vergunningen, maar ze baseert zich daarbij op verdenkingen van 4,5 jaar geleden die inmiddels allemaal zijn achterhaald”, meldt Berndsen. Hij doelt daarmee onder meer op een verdenking van witwassen. Een strafzaak werd echter door het Openbaar Ministerie geseponeerd. Daarnaast wijst hij erop dat justitie eerder heeft aangegeven geen strafbare gedragingen van Yin Yang te hebben geconstateerd en voor de toekomst ook geen specifiek risico heeft vastgesteld. Berndsen: „De burgemeester is iedere constructieve samenwerking van meet af aan uit de weg gegaan en volhardt in haar persoonlijke kruistocht tegen de saunaclub. We gaan dit besluit weer bij de rechter aanvechten.” Welke argumenten Berndsen tegen de beslissing heeft in te brengen wil hij pas in de rechtszaal duidelijk maken.
Bron: De Limburger
Mayor refuses permits: Yin Yang will go to court again
Sauna club Yin Yang wil find its way to court again, now mayor Rianne Donders has decided to refuse permits that are required to reopen the club. Donders’ decision follows her intentions of several weeks ago, when she already insisted on refusing the operating license of the sauna club. Yin Yang was given an additional two weeks to submit a new point of view, but the standpoint that was submitted could not change the mayor’s mind. At the end of February 2020, it is exactly one year ago that the sauna club was forced to close, because of an illegal drug discovery in November 2016. To be able to reopen, Yin Yang required a new operating license, but now, mayor Donders refuses to issue one. Besides, their catering permit will be withdrawn. The municipality of Roermond failed to provide a substantiation for their decision yesterday, because of confidentiality and privacy concerns. Yin Yang’s attorney Lex Berndsen considers mayor Donders’ decision to be ‘incomprehensible’ and ‘disappointing’. “Mayor Donders is afraid that permits will be abused in the future, but she relies on suspicions of 4,5 years ago, that have all been busted in the meantime.”, Berndsen says. He refers, amongst other things, to the suspicion of money laundering. However, the criminal case was closed by the Public Prosecutor. He also points out that the judiciary had previously stated that no criminal behaviour by Yin Yang had been detected and no specific risk for the future has been identified. Berndsen: “Mayor Donders evaded any form of constructive collaboration from the start and perseveres in her personal crusade against the sauna club. We will challenge this decision in court, again.” Berndsen would like to conceal his arguments against the municipal decision until he is in the courtroom.
Source: De Limburger
Ja, oud nieuws, niks wat we niet al lang wisten
Voordat de rechtszaken rond zijn, is de periode van 5 jr ook voorbij en dan zal een vergunning verlening niks in de weg staan.
Kwibus2
18 mei 2020, 22:43
Zolang Donders daar burgemeester is kun je een vergunning wel vergeten. Bespottelijk dat burgemeesters zoveel macht hebben waartegen geen bezwaar of beroep mogelijk is. Strafrechtelijk is er niets, het OM geeft duidelijk aan dat er geen feiten zijn die heropening in de weg staan.
Het door Donders gebruikte argument dat er vrees bestaat voor misbruik van de vergunningen in de toekomst slaat nergens op. Er is in het verleden geen enkel misbruik vast gesteld. Dit bestuurlijke manco moet in Nederland echt aangepakt worden. Op deze manier worden ondernemers op volledig willekeurige wijze gedupeerd door burgemeesters die een angstfobie hebben.
Mevrouw Donders zal ook nooit de weg oversteken omdat dan de kans bestaat dat ze wordt aangereden. Wel jammer, het zou veel problemen oplossen.
Piet Plezier
18 mei 2020, 22:58
Zolang Donders daar burgemeester is kun je een vergunning wel vergeten. Bespottelijk dat burgemeesters zoveel macht hebben waartegen geen bezwaar of beroep mogelijk is. Strafrechtelijk is er niets, het OM geeft duidelijk aan dat er geen feiten zijn die heropening in de weg staan.
Het door Donders gebruikte argument dat er vrees bestaat voor misbruik van de vergunningen in de toekomst slaat nergens op. Er is in het verleden geen enkel misbruik vast gesteld. Dit bestuurlijke manco moet in Nederland echt aangepakt worden. Op deze manier worden ondernemers op volledig willekeurige wijze gedupeerd door burgemeesters die een angstfobie hebben.
Mevrouw Donders zal ook nooit de weg oversteken omdat dan de kans bestaat dat ze wordt aangereden. Wel jammer, het zou veel problemen oplossen.
Er zijn drugs gevonde klaar
Er zijn panden voir minder drugs gesloten, en ook die gingen niet meer open
mentholbear
18 mei 2020, 23:03
Voordat de rechtszaken rond zijn, is de periode van 5 jr ook voorbij en dan zal een vergunning verlening niks in de weg staan.
Dan ken je mw. Donders nog niet :rolleyes:
Dan ken je mw. Donders nog niet :rolleyes:
Jawel hoor. Niet dat ik een kristallen bol heb zoals BC, maar na 5 jaar zal zij er ook niet meer zijn. :biggrin:
pietpotent44
19 mei 2020, 06:01
Donders kan nog zo tegenwerken, de rechter heeft altijd het laatste woord.
Als de rechter bepaalt dat de vergunningen op onterechte gronden worden geweigerd, kan zij niet anders dan zich bij die uitspraak neerleggen.
Hooguit een eventueel hoger beroep, maar als dan de rechter yy opnieuw in het gelijk stelt, is het definitief en kan yy 'gewoon' weer open.
Het zal alleen waarschijnlijk een kwestie van een lange adem worden. Nog veel juridisch getouwtrek.
Ik acht dat helemaal niet zo kansloos.
Bij de vorige rechtzaken ging dat al zo, alleen was er toen de mokerslag van de Raad van State die de kant van Donders koos. Waarschijnlijk vriendjes van Donders.
Wentelt Eefje
19 mei 2020, 06:07
Als de rechter bepaalt dat de vergunningen op terechte gronden geweigerd worden, kan YY niet anders dan zich daarbij neerleggen.
Een weinigzeggende conclusie nietwaar?
Dit topic is ook een soort groundhog-day-topic geworden. Elke paar weken meldt iemand dat mevrouw Donders niet anders kan dan bakzeil halen wanneer zus en zo gebeurt. Een ander roept dat dat nooit gebeurt omdat meneer Donders. Een Liebeskasper biedt zich aan als stroman voor de nieuwe eigenaars en onthult de nieuwste reflecties uit zijn glazen bol.
Da capo al fine.
pietpotent44
19 mei 2020, 06:16
Als de rechter bepaalt dat de vergunningen op terechte gronden geweigerd worden, kan YY niet anders dan zich daarbij neerleggen.
Een weinigzeggende conclusie nietwaar?
Dit topic is ook een soort groundhog-day-topic geworden. Elke paar weken meldt iemand dat mevrouw Donders niet anders kan dan bakzeil halen wanneer zus en
Da capo al fine.
Ik probeer alleen te geven dat het allemaal minder kansloos is dan een groot deel van de beren hier denkt.
(En dat er zelfs beren zijn die denken dat een burgemeester meer macht heeft dan de rechter.)
Blijkbaar zijn een hoop vergeten dat yy de eerste 2 rechtszaken tegen de gemeente (glansrijk) had gewonnen. Alleen jammer van die Raad van State.
Hopelijk kan yy in de periode van nu tot september al wat juridische zaken starten. Want tot die tijd gaat het sowieso niet open.
Het klopt dat er momenteel geen echt nieuws is, en alleen discussie en speculatie in dit topic. Maar dat lijkt me ook logisch, want het is naast sixsens de enige Nederlandse sc, en voor velen de dichtstbijzijnde. En de 1 jaar sluitingdatum is allang voorbij.
Dat zure commentaar er steeds bij helpt ook niet.
Wentelt Eefje
19 mei 2020, 07:05
(Mark Rutte modus aan) Dat realisme als zuur ervaren wordt begrijp ik (Mark Rutte modus uit)
Maar de hoopvolle commentaren en commentaren waarin wordt gewezen op het “machtsmisbruik” van mevrouw Donders helpen wel dus? Weinig van gemerkt tot de dag van vandaag...
Donders kan nog zo tegenwerken, de rechter heeft altijd het laatste woord.
Als de rechter bepaalt dat de vergunningen op onterechte gronden worden geweigerd, kan zij niet anders dan zich bij die uitspraak neerleggen.
Hooguit een eventueel hoger beroep, maar als dan de rechter yy opnieuw in het gelijk stelt, is het definitief en kan yy 'gewoon' weer open.
Het zal alleen waarschijnlijk een kwestie van een lange adem worden. Nog veel juridisch getouwtrek.
Ik acht dat helemaal niet zo kansloos.
Bij de vorige rechtzaken ging dat al zo, alleen was er toen de mokerslag van de Raad van State die de kant van Donders koos. Waarschijnlijk vriendjes van Donders.
Overduidelijk wie het laatste woord heeft of niet soms? Wat mij betreft is dit gewoon gekapte dictatuur.
pietpotent44
19 mei 2020, 08:22
Overduidelijk wie het laatste woord heeft of niet soms? Wat mij betreft is dit gewoon gekapte dictatuur.
De Raad van State is met Donders meegegaan dat het terecht was dat yy voor 1 jaar dicht moest. Vanwege de drugs.
Maar dat jaar is nu allang voorbij. Het gaat nu om het (opnieuw) verkrijgen / weigeren van vergunningen.
Dus er zal nu waarschijnlijk weer opnieuw een heel nieuw juridisch circus volgen.
Ik vraag me ook af of zon geschil over vergunningen uiteindelijk wel bij een Raad van State terecht kan komen.
broodpoot
19 mei 2020, 17:37
Ik vraag me ook af of zon geschil over vergunningen uiteindelijk wel bij een Raad van State terecht kan komen.
Als YY in bezwaar gaat bij de gemeente dan zal de gemeente dit bezwaar - denk ik - afwijzen.
Vervolgens kan YY in beroep bij de rechtbank Limburg. Als de rechtbank de gemeente in het gelijk stelt kan YY uiteindelijk naar de RvS.
En ga er maar vanuit dat dit allemaal zal gaan gebeuren.
pietpotent44
19 mei 2020, 17:48
Als YY in bezwaar gaat bij de gemeente dan zal de gemeente dit bezwaar - denk ik - afwijzen.
Vervolgens kan YY in beroep bij de rechtbank Limburg. Als de rechtbank de gemeente in het gelijk stelt kan YY uiteindelijk naar de RvS.
En ga er maar vanuit dat dit allemaal zal gaan gebeuren.
Ik denk eerder dat de rechter yy (opnieuw) in gelijk zal stellen. En dat de gemeente dan in hoger beroep zal gaan. Net als afgelopen keer. Alleen ging dat uiteindelijk helemaal tot aan de Raad van State. Vraag me af of dat nu opnieuw zo ver zal (en kan) gaan.
Maar we zullen zien. Ik verwacht iig opnieuw een lang getouwtrek. Eerst maar eens dat #$%@ virus weg.
Kwibus2
19 mei 2020, 21:21
Het is kennelijk nog niet doorgedrongen dat de sluiting en het intrekken van de vergunning niet hebben plaats gevonden op grond van een rechterlijke beslissing.
Het intrekken van de vergunning en het sluiten van YY vond plaats op grond van de bevoegdheid die burgemeester Donders heeft.
Tegen dat besluit is geen verweer mogelijk zoals dat ook niet mogelijk was in Amsterdam bij Yab Yum.
DE Nederlandse wet kent aan burgemeesters de bevoegdheid toe vergunningen in te trekken om voor hen moverende redenen.
Een vergunning is in Nederland een gunst en geen recht.
pietpotent44
19 mei 2020, 21:32
Het is kennelijk nog niet doorgedrongen dat de sluiting en het intrekken van de vergunning niet hebben plaats gevonden op grond van een rechterlijke beslissing.
Het intrekken van de vergunning en het sluiten van YY vond plaats op grond van de bevoegdheid die burgemeester Donders heeft.
Tegen dat besluit is geen verweer mogelijk zoals dat ook niet mogelijk was in Amsterdam bij Yab Yum.
DE Nederlandse wet kent aan burgemeesters de bevoegdheid toe vergunningen in te trekken om voor hen moverende redenen.
Een vergunning is in Nederland een gunst en geen recht.
Sorry, maar dit is echt onzin.
Een burgemeester heeft de bevoegdheid om een pand tijdelijk te laten sluiten vanwege drugs.
En een gemeente kan een vergunning weigeren.
Maar de aanvrager kan dit altijd bij de rechter aanvechten. De rechter heeft altijd het laatste woord. Niet een burgemeester of gemeente.
En de vergunning is ook niet ingetrokken. Die was verlopen, en is dus opnieuw aangevraagd. En geweigerd door de gemeente. En dus zal dat wel tot een nieuwe rechtszaak leiden. Maar dat moeten we afwachten.
Piet Plezier
19 mei 2020, 21:46
Sorry, maar dit is echt onzin.
Een burgemeester heeft de bevoegdheid om een pand tijdelijk te laten sluiten vanwege drugs.
En een gemeente kan een vergunning weigeren.
Maar de aanvrager kan dit altijd bij de rechter aanvechten. De rechter heeft altijd het laatste woord. Niet een burgemeester of gemeente.
En de vergunning is ook niet ingetrokken. Die was verlopen, en is dus opnieuw aangevraagd. En geweigerd door de gemeente. En dus zal dat wel tot een nieuwe rechtszaak leiden. Maar dat moeten we afwachten.
en hij moet opnieuw door de bibob wet heen, en dat valt nog niet mee en zeker niet als je te boek staat
Het zal of op een andere naam moeten, of de toko verkopen
Ik zou het laatste doen
Nee pp44 niet de rechter, maar RvS heeft altijd het laatste woord.
Wentelt Eefje
19 mei 2020, 23:30
Inderdaad, normaal start na weigering van een vergunning een (jaren)lange bestuursrechtelijke procedure waarbij wordt doorgeprocedeerd tot aan de hoogste bestuursrechter. De Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State beslist uiteindelijk in hoogste beroep.
Opvallend dat iedereen met zelfs een zeker dedain de les gelezen kreeg, dat kennelijk nog steeds niet doorgedrongen is dat... namelijk irrelevant voor de huidige situatie
in een andere thread wordt aangegeven hoe eenvoudig onder een boete uitgekomen zou kunnen worden waarin zelfs de fouten op elkaar gestapeld werden in de redenering van dezelfde stellige-waarheid-verkondiger
Sjeufke
20 mei 2020, 00:09
Er wordt hier een en ander door elkaar gehaald.
Er bestaat een bestuurlijk traject en een strafrechtelijk traject!
Strafrecht komt in beeld als geldende wetten (vermoedelijk) zijn overtreden. Als bij YY drugs zijn gevonden, dan komt het Openbaar Ministerie in beeld. Het OM valt onder het Ministerie van Justitie. Als die voldoende bewijs denkt te hebben volgt een gang naar de strafrechter. Met als optie een hoger beroep bij de Rechtbank, met daarna nog een mogelijkheid tot de Hoge Raad. De Hoge Raad kijkt overigens alleen of de Rechtbank de juiste procedures heeft gevolgd. In principe gaat de Hoge Raad niet inhoudelijk op een strafzaak in. Zo kan het zijn dat de Hoge Raad van mening is dat de rechtszaak over moet.
Bestuursrecht is van toepassing op overheidsbesluiten (Gemeente, provincie, Rijk, waterschap). Als in het geval van YY de gemeente Roermond besluit een nieuwe vergunning niet af te geven (bestuursbesluit), dan kan de rechtspersoon (YY) die de vergunning is geweigerd de weg van bestuursrecht bewandelen. De gangbare weg: hoorzitting, bestuursrechter, Raad van State. De Raad van State kijkt in tegenstelling tot de Hoge Raad bij het strafrecht wel inhoudelijk naar de zaak. De Raad van State heeft overigens meerdere taken (w.o. advies aan de regering) en is een onafhankelijk instituut/orgaan.
In beide rechtsgangen zijn varianten mogelijk. Het voert te ver die hier te benoemen.
Wentelt Eefje
20 mei 2020, 00:34
Op zich een interessant exposé, maar je hebt de bovenstaande berichten niet kunnen lezen?
Volgens mij gaan die na de faux pas van Kwibus2 allemaal over het bestuursrechtelijke traject.
Ik merkte alleen op dat hij ook in het strafrechtelijke corona-bekeuringen verhaal ook al veel verkeerde aannames deed, als je dat bedoelde met door elkaar halen...
pietpotent44
20 mei 2020, 05:18
Nee pp44 niet de rechter, maar RvS heeft altijd het laatste woord.
Als het zover komt ja. Dat is het hoogste rechtsorgaan, met de hoogste bestuursrechter van Nederland.
Maar eerst zal het voor de 'gewone' rechtbank komen. Of het uiteindelijk bij de Raad van State komt is nog maar de vraag.
Die vergunningen vallen inderdaad onder bestuursrecht.
Rondjes
20 mei 2020, 11:55
Gelukkig is de site weer online, tenminste iets.
Als het zover komt ja. Dat is het hoogste rechtsorgaan, met de hoogste bestuursrechter van Nederland.
Maar eerst zal het voor de 'gewone' rechtbank komen. Of het uiteindelijk bij de Raad van State komt is nog maar de vraag.
Die vergunningen vallen inderdaad onder bestuursrecht.
Het zal inderdaad niet bij RvS komen indien Donders de gebruikelijke rechtszaken wint. ;)
phoenix
20 mei 2020, 17:58
Over een jaar zijn jullie hier nog over aan het lullen, net als op ets zandpad in Utrecht, ja het zandpad komt terug... in het paradijs met de 1000 maagden.... daar komt het terug....
schoolmeester
20 mei 2020, 18:11
Het is allemaal doorgestoken kaart, zandpad komt nooit meer terug evenals het spijkerkwartier in Arnhem.
Het spijkerkwartier zou naar het ind. terrein gaan, oude Billitonlokatie, moet nu nog gebeuren.
Mevrouw Krikke (mooie naam) heeft de raambuurt in Arnhem vakkundig weggesaneerd.
In burgemeester zijn in Den Haag was ze minder goed...….
Groet, schoolmeester.
Als jullie (één ieder die meent iets te weten over deze materie) eens samen gaan zitten en een stappenplan opstellen om YY net als SS open te laten gaan op 1 september. Met zoveel expertise kunnen jullie het legal team van YY vast van waardevolle tips voorzien.
mentholbear
20 mei 2020, 18:31
Jawel hoor. Niet dat ik een kristallen bol heb zoals BC, maar na 5 jaar zal zij er ook niet meer zijn. :biggrin:
https://m.limburger.nl/cnt/dmf20200416_00156607/rianne-donders-gaat-voor-tweede-termijn-in-roermond
Ik hoop dat ze dat 2e termijn niet eens haalt.
Het zal inderdaad niet bij RvS komen indien Donders de gebruikelijke rechtszaken wint. ;)
Hoezo, YY kan toch ook doorprocederen tot aan de RVS?
Het is allemaal doorgestoken kaart, zandpad komt nooit meer terug evenals het spijkerkwartier in Arnhem.
Het spijkerkwartier zou naar het ind. terrein gaan, oude Billitonlokatie, moet nu nog gebeuren.
Mevrouw Krikke (mooie naam) heeft de raambuurt in Arnhem vakkundig weggesaneerd.
En er waren toch plannen om de wallen te verplaatsen naar een nieuw ramen buurt?
Ik zou zeggen voortaan niks meer sluiten, totdat de verhuizing een feit is.
Hoezo, YY kan toch ook doorprocederen tot aan de RVS?
In dat geval zal Donders vast in haar vuist lachen.
mentholbear
20 mei 2020, 23:17
In dat geval zal Donders vast in haar vuist lachen.
Natuurlijk, voor die Donderse vrouw is het leuker om ons te zien spartelen dan op te geven.
pietpotent44
21 mei 2020, 19:48
Als jullie (één ieder die meent iets te weten over deze materie) eens samen gaan zitten en een stappenplan opstellen om YY net als SS open te laten gaan op 1 september. Met zoveel expertise kunnen jullie het legal team van YY vast van waardevolle tips voorzien.
Ik zou in elk geval beginnen met wat verbodsborden te plaatsen:
33708
Kwibus2
21 mei 2020, 22:10
Mijn Plan?
Alle ijsberen schrijven zich in op het adres van YY.
Dan wordt dat enge mens bij de eerst volgende gemeenteraadsverkiezingen weggewerkt wegens vertrouwensbreuk.
De IJsberen worden allemaal lid van de plaatselijke partij YY open! Dat wordt met gemak de grootste partij.
We zoeken steun bij Jos van Rey, de man die samen met een plaatselijke onroerend goed handelaar Roermond groot heeft gemaakt.
Dar laatste wordt vaak vergeten, Roermond zou nooit een outlet center van deze omvang gehad hebben wanneer Jos van Rey daar met zijn vriend de projectontwikkelaar niet de plannen hadden gerealiseerd.
Gewoon langs de politieke en democratische weg dat enge mens laten opzouten.
Vergunning afgeven voor de duur van 99 jaar dan hebben we daar voorlopig ook geen omkijken meer naar.
Dan kan Chris aan de gang. Voorlopig zal hij het druk hebben nieuwe danseresjes te zoeken voor YY.
Uiteraard hebben alle IJsberen die YY als domicilie hebben gekozen vrij toegang tot de feestzalen en de kamers.
Voor de diensten van de lieve DVP's moet uiteraard wel betaald worden.
Wentelt Eefje
21 mei 2020, 22:40
Mevrouw Donders is mij duizend maal liever dan een maffioos corrupt “politi-trucs” als Jos van Rey. Ik bedank vast even...
Mevrouw Donders is mij duizend maal liever dan een maffioos corrupt “politi-trucs” als Jos van Rey. Ik bedank vast even...
V Rey heeft 1000 keer meer voor Roermond en de regio betekent en bereikt dan Donders in 1000 jaar zal bereiken.
Dat hij daarbij de hulp kreeg van gelijkgestemde entrepreneurs vergeef ik hem de volle 100% , de samenleving in de regio is er namelijk financieel alleen maar op vooruit gegaan en is er niets bij ingeschoten.
Van Rey for mayor! :biggrin:
Ach, Donders is het laatste van mijn zorgen. Ik denk dat momenteel Leni Breymaier (SPD) veel gevaarlijker is voor ons, ijsberen. Die gaat zich de volgende jaren sterk engageren om onze hobby definitief te verbannen uit Duitsland. Dan blijft er nog enkel Sixsens over.
Gewoon een vrolijke noot voor het slapengaan.
Wentelt Eefje
21 mei 2020, 23:47
V Rey heeft 1000 keer meer voor Roermond en de regio betekent en bereikt dan Donders in 1000 jaar zal bereiken.
Dat hij daarbij de hulp kreeg van gelijkgestemde entrepreneurs vergeef ik hem de volle 100% , de samenleving in de regio is er namelijk financieel alleen maar op vooruit gegaan en is er niets bij ingeschoten.
Maar dat zal ten onrechte ten koste van de samenleving in de omliggende regio’s en niet-bevriende ondernemers zijn gegaan... dus nee, Van Rey is het soort politi-trucs dat als een kwaadaardig gezwel uit de samenleving gesneden dient te worden!
schoolmeester
22 mei 2020, 07:06
Jos van Rey is een grote OPLICHTER !
Dumpen met een parachute in verweggistan.
Groet, schoolmeester.
Nulnulzeseneenhalf
22 mei 2020, 23:49
Mijn Plan?
Alle ijsberen schrijven zich in op het adres van YY.
Dan wordt dat enge mens bij de eerst volgende gemeenteraadsverkiezingen weggewerkt wegens vertrouwensbreuk.
De IJsberen worden allemaal lid van de plaatselijke partij YY open! Dat wordt met gemak de grootste partij.
We zoeken steun bij Jos van Rey, de man die samen met een plaatselijke onroerend goed handelaar Roermond groot heeft gemaakt.
Dar laatste wordt vaak vergeten, Roermond zou nooit een outlet center van deze omvang gehad hebben wanneer Jos van Rey daar met zijn vriend de projectontwikkelaar niet de plannen hadden gerealiseerd.
Gewoon langs de politieke en democratische weg dat enge mens laten opzouten.
Vergunning afgeven voor de duur van 99 jaar dan hebben we daar voorlopig ook geen omkijken meer naar.
Dan kan Chris aan de gang. Voorlopig zal hij het druk hebben nieuwe danseresjes te zoeken voor YY.
Uiteraard hebben alle IJsberen die YY als domicilie hebben gekozen vrij toegang tot de feestzalen en de kamers.
Voor de diensten van de lieve DVP's moet uiteraard wel betaald worden.
Top plan. Ehh? Was u niet iemand die, na wat ruzie met de belasting, afscheid had genomen van Nederland? En nu eigenlijk heel ergens anders woont? Maar als U nu het goede voorbeeld geeft en zich als eerste in schrijft op dat adres, dan zullen er vast velen volgen.
Ben in ieder geval benieuwd of je je kunt inschrijven op een adres waar geen woonbestemming op zit.
Van Rey heeft inderdaad veel gedaan voor Roermond. Alleen heeft hij daarbij vergeten omdat volgens de regeltjes te doen en alle projectontwikkelaars, die dat wilden uiteraard, Een kans te geven. Hij schoof het allemaal iets te gemakkelijk naar zijn vriend toe. En kreeg er stiekem ook wel iets voor. Wat natuurlijk niet mag als je een openbaar ambt bekleed.
Zijn grootste fout was misschien nog wel om een toenmalige partijgenoot te souffleren toen ze in Roermond een nieuwe burgemeester zochten. Was dat niet fout gegaan, dan hadden we nu vast een betere burgemeester gehad als dat gedonder dat daar nu in Roermond heerst.
Maar dat Roermond er niet slecht op staat is zeker. Alleen hadden ze wat eerder en beter overdekt verkeersafwikkeling mogen nadenken. Niet zelden stater vanaf de Duitse grens een file tot aan Roermond. En ook andersom is het wel eens aan schuiven tot voorbij de Godweerdersingel. Weinig steden van dat formaat waar zoveel en zo vaak verkeersregelaars rond lopen.
Sjeufke
23 mei 2020, 00:13
Roermond is nou eenmaal een complex geheel als het gaat om verkeer.
Het instellen van eenrichtingsverkeer (linksom) is uit nood ingevoerd. Immers, zoals het was toen het verkeer nog tweerichtingen was, was het helemaal een chaos. Station, Outlet, roerkade, minderbroedersingel (ja bij van Rey;)). Toen stond het helemaal vast. Als men een nieuwe stad bouwt kan met overal rekening mee houden. Maar Roermond is nou eenmaal gevormd zoals het is door de jaren heen. Verkeerstechnisch zal het nooit perfect worden. Wellicht als de N280 helemaal is geüpgrade dat het verkeer beter doorstroomd. En dat die Duitsers nou eenmaal graag naar de outlet komen......daar zal je de ondernemers niet over horen klagen. En al die Duitse bootjes in de havens...... . Wel veel mooie wijven op die Duitse jachten. Dat dan weer wel :biggrin:
Kwibus2
24 mei 2020, 03:12
@ 006+1/2,
De kans dat ik me nog in Nederland zal vestigen is nihil. Daarvoor is het trauma te groot.
Dat neemt niet weg dat ik best wil helpen met ideeën om YY weer als SC open te krijgen.
De reden voor Donders om YY te sluiten was het ontwikkelen van een nieuwbouwwijk in dat gebied.
Dan is het een eitje voor YY de bestemming aan te passen in woongebied, horeca en sauna club.
schoolmeester
24 mei 2020, 07:28
Als het echt een eitje was, was YY allang weer open geweest...…
Groet, schoolmeester.
Nulnulzeseneenhalf
24 mei 2020, 07:47
@ 006+1/2,
De kans dat ik me nog in Nederland zal vestigen is nihil. Daarvoor is het trauma te groot.
Dat neemt niet weg dat ik best wil helpen met ideeën om YY weer als SC open te krijgen.
De reden voor Donders om YY te sluiten was het ontwikkelen van een nieuwbouwwijk in dat gebied.
Dan is het een eitje voor YY de bestemming aan te passen in woongebied, horeca en sauna club.
Nogmaals, geef zelf het goede voorbeeld en velen zullen volgen. Kijk maar naar het hamsteren van wc-papier.
Als er een bestemminigswijziging moet gebeuren, dan zal de gemeenteraad dat moeten goed keuren. Daarvoor zal door B&W een voorstel in moeten worden gediend. Die zullen dat pas doen nadat ze weten wat er gaat gebeuren en wat de planning is. Bij het creëren van een nieuwe woonwijk vaak een van de laatste dingen, ook om geen misbruik te krijgen.
Maar dat is allemaal gezever in de marge. Waar ik een ontzettende hekel aan begin te krijgen zijn mensen die mij komen vertellen wat ik moet doen, of hoe dat ik mijn leven moet leiden(lijden), en daarbij soms nog best goede argumenten hebben, maar die vervolgens met droge ogen vertellen dat voor hunzelf hééééééééél andere argumenten van toepassing zijn. Soms zelfs om dezelfde redenen.
Poppalarge
26 mei 2020, 16:45
Zoals de zaken er nu voor staan zou ik een webcam bedrijf vestigen in dat pand, met in elke kamer een meid / man voor elke doelgroep / fetish.
De bedrijfskantine is er immers toch al, omkleed ruimte ook en een ontspanningsruimte net als bij alle hippe "tech" bedrijven. Alleen zorgen voor een shitload aan bandbreedte en cashen maar. Genoeg online rukkers waar geld aan valt te verdienen en al je inkomsten zijn electronisch, dus geen gezeik met de bank meer...
Belastingtechnisch hoeft er dan niet zo gek veel te veranderen, wellicht wat aanpassingen van de statuten van het bedrijf en die achtergebleven dames worden allemaal internationale bekendheden zonder dat iemand het ziet / merkt in de omgeving.
Het is een 24-uurs business, dus er kan heel de dag door geld verdiend worden in dat pand. Kun je binnen no-time de grootste in Europa / de wereld worden met zo'n complex...
Maar een saunaclub bestemming blijft leuker...
Kwibus2
26 mei 2020, 19:02
Wat een onboezeming 006eneen1/2.
Ik vertel niemand wat hij moet doen. Ik geef alleen een suggestie om in Roermond weer grip op de zaak te krijgen.
De verandering zal toch vanuit de plaatselijke politiek gestalte moeten krijgen.
Wat bestemmingsplannen betreft raaskal je maar wat.
Dat geldt ook voor de rest van je betoog.
YouMeHer
26 mei 2020, 19:19
Dankzij dit geweldige forum chaturbate ontdenkt! Gratis camsex :freu:
mentholbear
26 mei 2020, 19:23
Dankzij dit geweldige forum chaturbate ontdenkt! Gratis camsex :freu:
Leuk voor je... Ik bedoel jullie ;)
Maareh, hoort dit niet in dat andere topic :rolleyes:
phoenix
26 mei 2020, 19:30
webcam ik vind dat zo slaapverwekkend... ffffffff
mentholbear
26 mei 2020, 19:33
webcam ik vind dat zo slaapverwekkend... ffffffff
Inderdaad. Doe mij maar gewone porno. Kan ik tenminste de slaapverwekkende stukken doorspoelen :wink2:
Kwibus2
26 mei 2020, 22:07
Als het echt een eitje was, was YY allang weer open geweest...…
Groet, schoolmeester.
Dat eitje sloeg op de aanpassing van het bestemmingsplan.
Heropening van YY zal nog wel wat meer inspanning vergen.
De gemeente Roermond is daar al op uit.
Meme Moo
26 mei 2020, 22:08
Dat eitje sloeg op de aanpassing van het bestemmingsplan.
Heropening van YY zal nog wel wat meer inspanning vergen.
De gemeente Roermond is daar al op uit.
En dan verwijt je een andere forumgebruiker ‘geraaskal’...
Kwibus2
26 mei 2020, 22:11
Zoals de zaken er nu voor staan zou ik een webcam bedrijf vestigen in dat pand, met in elke kamer een meid / man voor elke doelgroep / fetish.
De bedrijfskantine is er immers toch al, omkleed ruimte ook en een ontspanningsruimte net als bij alle hippe "tech" bedrijven. Alleen zorgen voor een shitload aan bandbreedte en cashen maar. Genoeg online rukkers waar geld aan valt te verdienen en al je inkomsten zijn electronisch, dus geen gezeik met de bank meer...
Belastingtechnisch hoeft er dan niet zo gek veel te veranderen, wellicht wat aanpassingen van de statuten van het bedrijf en die achtergebleven dames worden allemaal internationale bekendheden zonder dat iemand het ziet / merkt in de omgeving.
Het is een 24-uurs business, dus er kan heel de dag door geld verdiend worden in dat pand. Kun je binnen no-time de grootste in Europa / de wereld worden met zo'n complex...
Maar een saunaclub bestemming blijft leuker...
Het aardige van de moderne techniek is dat de actrices en stellen hun kunstjes gewoon thuis kunnen doen.
Er is zelfs een rondreizend stel in de VS, DDDTraveler, die de beelden vanaf hun riante camper vanaf wisselende locaties naar de site van Chaturbate sturen.
Kwibus2
26 mei 2020, 22:13
Het aardige van de moderne techniek is dat de actrices en acteurs hun voorstellingen gewoon thuis kunnen doen.
Er is zelfs een rondreizend stel in de VS, DDDTraveler, dat de beelden vanaf hun riante camper op wisselende locaties naar de site van Chaturbate stuurt.
Poppalarge
27 mei 2020, 00:53
Het aardige van de moderne techniek is dat de actrices en acteurs hun voorstellingen gewoon thuis kunnen doen.....
Snap ik, maar niet iedereen neemt graag het "werk" mee naar huis en anderen houden graag de illusie in stand dat ze naar "kantoor" gaan voor de mensen in hun omgeving.
Je kunt ook beter een danspaal op de zaak hebben staan, dan thuis in de werkkamer voor het geval dat je ouders weer eens bij je komen buurten als je met webcammen centen binnenharkt.....
Sent from my Atari 4160STFM[emoji769] using Tapatalk
Brad Clitt
29 juni 2020, 13:27
Ik weet wel een manier om aan extra inkomsten te komen, zeker nu het best wel eens druk zou kunnen worden in de Nederlandse sex-etablissementen:
Roermond: hand op de knip en extra inkomsten nodig
De gemeente Roermond zal de komende jaren niet alleen de hand stevig op de knip moeten houden, er zullen ook extra inkomsten moeten komen.
De vermogenspositie van Roermond is nog ‘robuust’, maar als het gaat om financiële weerbaarheid wordt de positie van de gemeente steeds nijpender.
Dat komt omdat er te veel een beroep wordt gedaan op reservepotjes, waardoor de gemeente moeilijker in kan springen op onverwachte tegenvallers. In de aanloop naar de begroting 2021 zal hier nadrukkelijk aandacht voor moeten zijn.
Coronacrisis
Dat zegt wethouder Frans Schreurs (Financiën) in een toelichting op de kaderbrief die dinsdag in een gezamenlijke commissievergadering behandeld wordt. Het college beperkt zich tot een brief in plaats van de gebruikelijke kadernota vanwege de coronacrisis en alle daaruit voortvloeiende financiële onzekerheden. Zo heeft Roermond nog geen beeld van het bedrag dat de gemeente uit de rijksgelden voor corona krijgt. Evenmin is duidelijk wat de coronacrisis de gemeente zelf kost.
Desondanks bevat de kaderbrief een voorzichtig doorkijkje: voor dit jaar wordt een begrotingstekort voorzien van dik twee miljoen, voor 2021 een tekort van 1,7 miljoen en daarna zou de gemeente weer voorzichtig moeten plussen. Schreurs benadrukt dat dat alleen lukt als de gemeente de vastgestelde bezuinigingen gaat halen, er geen extra wensen bijkomen en de inkomsten structureel worden verhoogd. Als voorbeeld noemt hij een verhoging van de parkeertarieven.
Niet rechtmatig
De politiek buigt zich dinsdag eveneens over de eindafrekening (jaarrekening) over 2019, die uitkomt op 3,7 miljoen euro positief. Daarvan gaat 2,4 miljoen in een potje voor zaken die nog niet zijn uitgevoerd en 1 miljoen naar het coronafonds. De jaarrekening krijgt dit keer geen goedkeuring van de accountant op het onderdeel rechtmatigheid, omdat de gemeente aanbestedingen voor personeel en diensten niet conform de regels heeft uitgevoerd. Door verlengen van contracten zijn in ettelijke gevallen bedragen zo hoog uitgevallen dat er een Europese aanbesteding had moeten plaatsvinden. De LVR heeft daar inmiddels vragen over gesteld. Volgens Schreurs heeft het geen gevolgen voor wat betreft goedkeuring van de provincie.
Bron: De Limburger (aangezien het alleen voor abonnees te lezen is maar een kopie gemaakt)
Ik zie wel een oplossing voor Roermond. Ze moesten eens gaan praten met Duisburg over de aldaar ingevoerde “sexsteuer”. Een tientje extra uit elke YY bezoeker persen en dat begrote gat is alweer voor meer dan de helft gevuld.
sofaking
29 juni 2020, 15:39
Aie, en dan gaat de gemeente daar bovenop nog een hevige schadevergoeding aan YY moeten betalen voor het geleden verlies als gevolg van de onwettige sluiting.
mentholbear
29 juni 2020, 18:02
ben even aan het nalezen...?
topic is rechtszaak april??
dacht dat dat over YY ging?
Zie BC's aanhef, het heropenen van YY zou een manier zijn om extra inkomsten binnen te hengelen. Ik stem voor :wink2:
e-is-mc-2
2 juli 2020, 11:59
wel super zuur voor YY dat ze nog steeds dicht worden gehouden. Zeker nu ze vanwege Corona open mogen en NRW nog dicht is. vrijwel geen concurrenten ! DVP's incl de toppers onder hen die staan te popelen om te starten .. en graag naar YY waren gekomen. Was k met maar 1 concurrent (SS) een droomstart geweest voor YY als ze gisteren de deuren hadden mogen openen... De tent had in 1 keer weer top gedraaid: ruim voldoende beren en DVP's die staan te popelen ... helaas helaas de rechtsgang gaat traag en de kassa die zo hard had kunnen rinkelen staat leeg en ongebruikt te wachten op een rechtzaak ...
kempie
2 juli 2020, 13:22
ben even aan het nalezen...?
topic is rechtszaak april??
dacht dat dat over YY ging?
Waarom is er nog een rechtzaak. Sluiting was toch voor een jaar en dat is toch voorbij. Mogen ze toch niet open dan, wat verrassend!!
Zal wel nooit meer open gaan.
Johan35
31 juli 2020, 10:49
Korte 'trip down Memory Lane'
Gisteren was ik in Roermond. Ik ben bij YY wezen kijken.
Vanaf de weg zag ik een busje bij het gebouw staan.
Ik ben er via een landweg omheen gewandeld. Toen ik aan de andere kant was, zag ik vanuit de verte iemand heen en weer lopen bij de zijkant, en hoorde volgens mij het geluid van een grasmaaier.
Er is daar een grasveld naast het gebouw voor zover ik me herinner. Tussen de nieuwe aanbouw en de kleedkamer in zeg maar.
Toen ik later terugliep voorlangs over de ventweg was er iemand met een graskantenmaaier bezig met de schuine berm voor tussen de ventweg en het hek van het complex. Op de hoek als je aankomt bij de club.
Mooi dat er blijkbaar onderhoud is.
Ik heb uiteraard geen idee wat het betekent, en wil niets suggereren.
Ik meld alleen maar wat ik gezien heb.
Groet, Johan
Brad Clitt
31 juli 2020, 11:19
Betekent helemaal niks, gewoon regulier onderhoud want als de club dan ooit nog eens open zou mogen gaan is het ook zo'n werk om minimaal twee jaar achterstallig onderhoud teniet te doen. Ik ben overigens al ruim 2 maanden niet meer langs YY gereden, weet zelfs de precieze datum niet meer. Times are changing...
jansenroy
31 juli 2020, 19:35
Betekent helemaal niks, gewoon regulier onderhoud want als de club dan ooit nog eens open zou mogen gaan is het ook zo'n werk om minimaal twee jaar achterstallig onderhoud teniet te doen. Ik ben overigens al ruim 2 maanden niet meer langs YY gereden, weet zelfs de precieze datum niet meer. Times are changing...
Times are changing .....zelfs YYLover loopt tegenwoordig met een SS mondkapje rond :biggrin:
yylover
31 juli 2020, 20:36
Times are changing .....zelfs YYLover loopt tegenwoordig met een SS mondkapje rond :biggrin:
Het mot niet gekker worden. De eigenaresse noemde me al SSlover :hammer:
Brad Clitt
31 juli 2020, 21:35
Het mot niet gekker worden.
Dat werd het wel toen je naast mij kwam zitten op de YY-bank in de lounge. The good old times.
yylover
31 juli 2020, 22:49
Ik ben er ook een aantal malen voorbij gereden. Alles wordt netjes bijgehouden en regelmatig staan er een aantal auto's.
Maar in alle eerlijkheid. Zelfs als YY de aankomende rechtszaak zou winnen, als ik zo hoor hoe vaak SS wordt gecontroleerd op de corona maatregelen, dan geef ik YY heel weinig kansen.
De burgemeester lijkt mij in staat op direct na heropening de zaak weer te sluiten. Ik vrees dat ze die bevoegdheid heeft.
mentholbear
1 augustus 2020, 01:42
Die Donders moet als de donder opdonderen, als YY een eerlijke kans wilt krijgen :rolleyes:
Kwibus2
1 augustus 2020, 23:32
Laat Roermond maar snel de artikel 12 status van armlastige gemeente krijgen. Flink doorprocederen kan een handje helpen.
Het financiële verslag van wethouder Schreurs rammelt aan alle kanten. De prognoses over 2021 en 2022 zijn gebaseerd op aannames en vaagheden.
Veelzeggend is dat de accountant het jaarverslag over 2020 niet wil tekenen onder andere vanwege onjuiste aanbestedingen die in strijd zijn met EU regels.
Laat Donders nou eerst eens zorgen dat de gemeente financieel gezond is in plaats van tijd en geld te spenderen aan het sluiten van YY.
Lesyeux
10 augustus 2020, 13:10
33954
FD 10-08-2020 - Na boete van 775 mln voor ING i.v.m. laksheid op controle van "witwaspraktijken", slaan banken door in het rigide doorlichten van bedrijven en stopzetten van bankrekeningen, zo ook bij Yin Yang, dat overigens in een rechtszaak succesvol het behoud van de bankrekening heeft afgedwongen.
Brad Clitt
9 september 2020, 09:35
Er is weer eens wat te melden, niks bijzonders jammer genoeg maar de juridische molen is tenminste weer in gang gezet...
Saunaclub Yin Yang wil opnieuw oordeel van rechter over gedwongen sluiting
De saunaclub aan de Heinsbergerweg moest tussen februari 2019 en februari 2020 dicht.
Saunaclub Yin Yang wil dat de bestuursrechter zich uitspreekt over de vraag of burgemeester Rianne Donders de club in februari vorig jaar voor een jaar mocht sluiten.
De saunaclub en de gemeente Roermond troffen elkaar dinsdagochtend in de rechtbank in Roermond. Een plek waar ze al veel vaker tegenover elkaar zaten omdat de saunaclub meerdere juridische procedures voert, en heeft gevoerd, om de in haar ogen onrechtmatige sluiting van de club ongedaan te maken.
In de club werd eind november 2016 een inval gedaan waarbij zestien xtc-pillen en 2,55 gram cocaïne werden aangetroffen. Reden voor burgemeester Rianne Donders Yin Yang van maart 2017 tot maart 2018 te willen sluiten. Vanwege verschillende juridische procedures vond de daadwerkelijke sluiting plaats tussen februari 2019 en februari 2020.
Heroverwegen
Volgens Lex Berndsen, advocaat van Yin Yang, had burgemeester Donders in februari 2019 de sluiting moeten heroverwegen. Sinds de inval was er al ruim twee jaar verstreken en had de saunaclub verschillende extra maatregelen genomen om de aanwezigheid van drugs in het pand te voorkomen. Ook had Donders, als ze toch wederom tot sluiting wilde overgaan een nieuw besluit moeten nemen, met daarin actuele data. Yin Yang stelt namelijk dat de in het oorspronkelijke besluit genoemde periode van maart 2017- maart 2018 al was verlopen.
De gemeente stelt dat de daadwerkelijke data geen onderdeel zijn van het besluit en dat vooral de periode van twaalf maanden van belang is. Zodra de Raad van State in januari 2019 oordeelde dat de sluiting was toegestaan, is de gemeente daartoe overgegaan.
Schadeclaim
In een eerdere civiele procedure kreeg de saunaclub voor wat betreft het datumargument ongelijk. Toch wil Yin Yang een uitspraak van de bestuursrechter hierover. Als die vaststelt dat de sluitingsprocedure niet goed is verlopen, zet dat de deur open voor de saunaclub om bij de gemeente een schadeclaim in te dienen.
De gedwongen sluiting van de saunaclub liep in februari van dit jaar af. Toch is de club sinds die tijd niet meer opengegaan omdat de gemeente Roermond weigert Yin Yang een nieuwe exploitatievergunning te verstrekken. Ook hierover voert de saunaclub een juridische procedure tegen de gemeente.
Bron: De Limburger (gekopieerd omdat alleen te lezen voor abonnees)
Brad Clitt
25 september 2020, 11:34
Rianne mag nog eens voor 6 jaar burgemeester spelen, tot 30 januari 2027 of zoiets.
Nou ja, we zien wel of het nog iets wordt daar aan de Heinsbergerweg 230.
pret
25 september 2020, 12:48
In dat geval 6 jaar lang geen YY helaas
PartyboyBert
25 september 2020, 16:21
Ondemocratische burgemeesters en voorzitters veiligheidsregio's (ook burgemeesters) hebben veel te veel macht dat blijkt wel weer uit de YY casus.
Verstuurd vanaf mijn SM-A202F met Tapatalk
mentholbear
25 september 2020, 21:12
Dan maakt ze de schade vergoeding betaling aan YY nog mee.
#wishfulthinking :rolleyes:
Mesc1978
14 oktober 2020, 14:15
Ondanks dat ik de sluiting van YY volslagen onzin vind, vraag ik me af of tijdens de hele gekte rondom het sociale experiment COVID-19 YY misschien een beetje beter af is dat ze gedurende 2020 dicht zijn? Neemt echter niet weg dat als de burgemeester de club onrechtmatig dicht houdt, de rechter dit z.s.m. moet gaan corrigeren. De combinatie van de wet BIBOB en ondemocratisch gekozen burgemeesters zou eigenlijk niet moeten kunnen.
Is er al wat meer bekend wanneer er een zitting plaatsvindt?
Denk ook dat als YY weer open gaat, er wat meer rust en ontspanning in SS zal plaatsvinden zodat zowel beren als dames wat te kiezen hebben...
Ricardo Banana
14 oktober 2020, 22:36
Ik weet uit zeer betrouwbare bron dat er een nieuw advocatenkantoor is aangesteld.
Eddy_V
14 oktober 2020, 23:47
Ik weet uit zeer betrouwbare bron dat er een nieuw advocatenkantoor is aangesteld.
Nee toch, hebben ze het eindelijk door ?! Beter laat dan nooit.
Er schiet mij wel een naam door van een geschikte advocaat maar die schijnt nog steeds ergens in Cuba of omgeving in een staatshotel te logeren ;)
deket
15 oktober 2020, 00:13
mm,best geen privéinfo over een ijsbeer geven,toch zeker geen delicate
Eddy_V
15 oktober 2020, 01:13
Nee, een ijsbeer als advocaat is meer een vorm van selffulfilling prophecy, ik zou geen ijsbeer adviseren in deze.
Rapa23
15 oktober 2020, 16:17
Een bestuursrecht advocaat is inderdaad gepaster dan een strafrecht advocaat gezien de huidige situatie
wooley
18 oktober 2020, 20:46
Gewoon moscovitch inhuren..zo gepiept
pietpotent44
18 oktober 2020, 21:25
Gewoon moscovitch inhuren..zo gepiept
Die is niet eens advocaat meer. Althans, als je Bram bedoelt.
Brad Clitt
18 oktober 2020, 21:30
Ach, wat zou het toch fijn zijn als de club weer kon openen.
Al was het maar omdat de club geen Belgische woordvoerders heeft...
swazontneuf
21 oktober 2020, 07:10
Er is weer eens wat te melden, niks bijzonders jammer genoeg maar de juridische molen is tenminste weer in gang gezet...
........
Ook bij de bestuursrechter vangt YY bot. Daarbij wel de aantekening dat de gemeente Roermond van de bestuursrechter ook een tikje op de vingers krijgt, omdat zij het bezwaar van YY niet ontvankelijk hadden moeten verklaren.
Levert (de advocaat van) YY in elk geval een proceskostenvergoeding op.
https://uitspraken.rechtspraak.nl/InzienDocument/GetPdf?ecli=ECLI%3ANL%3ARBLIM%3A2020%3A7937
Mesc1978
21 oktober 2020, 15:15
Als ik het goed begrepen heb na het lezen van de uitspraak houdt het dus in dat het eerdere besluit van sluiting begin 2019 heeft plaatsgevonden en dat die termijn van sluiting inmiddels voltooid is. Concreet zou dat betekenen dat YY de 'straf' heeft uitgezeten. Dat houdt in dat de burgemeester de vergunning op basis van een schone lei zou moeten verlenen omdat er nu geen obstakels meer zijn om YY dicht te houden.
Omdat de verweerster, de burgemeester zelf, nu door de rechter op de vingers getikt is zou dat inhouden dat zij haar persoonlijke kruistocht en rancune niet meer mag gebruiken om YY te weerhouden van een vergunning. Nu het bezwaarschrift niet-ontvankelijk is verklaard i.p.v. ongegrond kunnen ze dit nu weer opnieuw aanvechten.
Het is jammer dat wij in NL geen gekozen burgemeesters hebben, anders had deze koe daar nooit gezeten. De gemeenteraad mag mijns inziens ook wel eens wat meer hun best doen om deze burgemeester weg te sturen aangezien zij laat leiden door deze kruistocht en rancune, maar daar ontbreekt het aan politieke wil om dat te doen.
schoolmeester
21 oktober 2020, 18:15
De burgemeester van Roermond, mevr. Donders moeten ze gewoon in het weiland tussen de koeien zetten, daar hoort ze thuis en het verschil zie je toch niet.
En in de winter zo min mogelijk bijvoederen.
Groet, schoolmeester.
Ascari
21 oktober 2020, 19:27
Ja dat krijg je met een CDA burgemeester.
Piet Plezier
21 oktober 2020, 20:31
nog nooit zo'n eigenwijze eigenaar gezien als die van YY
Hij heeft miljoenen verdient
En hij blijft zich maar druk maken of hij nog open kan
Weet je wat zijn probleem is hij wil nog meer geld incasseren het is gewoon een grote zwarte geldwolf
Hij had er zijn eigen gewoon bij neer moeten leggen en genieten van al het geld wat hij had
Maar nee meneer dacht dat hij gelijk had dus niet.
Het is gewoon een eigenwijze FLAPDROL
hier in het dorp zijn ook huizen gesloten omdat er drugs was en die moten ook dicht blijven
Dus YY ook mooi dicht laten
Dus niet alles op de burgemeester schuiven, want die handelt gewoon volgens de wet
rob45
21 oktober 2020, 20:47
Dus niet alles op de burgemeester schuiven, want die handelt gewoon volgens de wet
Momenteel kan hij sowieso niet open en zal het voor ss ook nog wel even duren.
Anders dan toch maar een broodje pindakaas meenemen.[emoji41]
RobOpzoek
21 oktober 2020, 20:58
De aangetroffen hoeveelheid drugs was klein tot minimaal. Deze drugsvondst was de al langere tijd gezochte reden om de al veel langer bestaande ergernis tegen deze onderneming om te zetten in een sluiting. Ik ken de eigenaar niet, maar het ziet er niet naar uit dat er structureel werd gehandeld en dat dit door de eigenaar werd getolereerd. Maar ik kan me er alles bij voorstellen dat een tent als deze de CDA burgermoeder een doorn in het oog was, immers tegen haar principes of haar moraal. Waarschijnlijk werd zij als laatste op het schoolbal ten dans gevraagd en heeft ze een haat ontwikkeld tegen frivoliteit die haar te weinig ten deel viel. Zo een type dus. En die moraal legt ze dan als een idealistische schildmaagd op aan het mannelijk deel van de bevolking die deze tent wel zag zitten voor een frequent of incidenteel bezoek. Voor mij was het een gelegenheid op redelijke reisafstand zonder de grens over te hoeven. Schone tent en een lekker zonnig terras. Met af en toe een mooie meid erbij. En ja, de wet is de wet. Maar een shoarma tent in Schilderswijk waar dezelfde hoeveelheid drugs was aangetroffen was inmiddels als pizzeria alweer een jaar geleden open gegaan. Een belangrijk juridisch uitgangspunt is gelijkheid, of je nu arm of rijk bent, of je dik of dun bent, of je christelijk bent of juist atheïst. En dat mis ik hier.
yylover
21 oktober 2020, 21:18
hier in het dorp zijn ook huizen gesloten omdat er drugs was en die moten ook dicht blijven
Dus niet alles op de burgemeester schuiven, want die handelt gewoon volgens de wet[/B]
Gelukkig zorgen wij met z'n allen ervoor dat alle andere saunaclubs, in Duitsland en in Nederland, drugsvrij worden gehouden.
Of zouden ze een ietwat tolerantere burgemeester hebben ?? :hammer:
Piet Plezier
21 oktober 2020, 21:55
Gelukkig zorgen wij met z'n allen ervoor dat alle andere saunaclubs, in Duitsland en in Nederland, drugsvrij worden gehouden.
Of zouden ze een ietwat tolerantere burgemeester hebben ?? :hammer:
met Mevr Donders is niets mis, ze heeft goed gehandeld on YY te sluiten
En dat blijkt ook wel na alle rechtszaken die er zijn geweest anders hadden ze de gemeente well in het ongelijk gesteld
phoenix
21 oktober 2020, 22:03
wa binde gij ene slijmjurk pietje... die donders is gewoon tegen prostitutie da witte gij ok wel... en durum mot de dicht....
Ascari
21 oktober 2020, 22:09
Als je de outlet van Roermond controleerd vindt je meer drugs dan die 6,92 gram harddrugs en 4,5 gram wiet die ze bij Ying Yang hebben gevonden. Prostitutie in NL wordt al jaren de nek omgedraaid. Geen wonder dat het halve forum wekelijks in Duitsland te vinden is.
Ascari
21 oktober 2020, 22:14
met Mevr Donders is niets mis, ze heeft goed gehandeld on YY te sluiten
En dat blijkt ook wel na alle rechtszaken die er zijn geweest anders hadden ze de gemeente well in het ongelijk gesteld
Ja neem haar mee naar Hamminkeln. Kan ze daar bugermeester worden en de boel lekker opstoken.
Nulnulzeseneenhalf
22 oktober 2020, 01:11
Hij heeft miljoenen verdient
Weet je wat zijn probleem is hij wil nog meer geld incasseren het is gewoon een grote zwarte geldwolf
Ik concludeer hier uit dat er voor Piet een moment is waarop hij genoeg verdiend heeft, stopt met werken en ook geen aanspraak maakt op uitkeringen als WW, AOW of dergelijke.
In het kader van de Damocles-wet mag, is niet verplicht, een burgemeester een gebouw of inrichting voor bepaalde tijd sluiten. Het maximum is een jaar. In die tijd mag de inrichting niet betreden worden. Daarna is de inrichting weer vrij toegankelijk voor de eigenaar en mag hij er weer mee doen wat hij wil. Dit geldt ook voor woonhuizen, opslagloodsen en dergelijke. De duur van sluiting wordt door de burgemeester bepaald en is, meestal, naar rato van de hoeveelheid die er gevonden is of de eventuele voor de omgeving gevonden gevaren. De hier aangetroffen hoeveelheid zorgt normaal gesproken voor een sluiting van 1 of 2 maanden. Daar had een rechter iets van mogen vinden. Dat dat niet gebeurd is geeft aan hoe belangrijk in de politiek de oorlog tegen drugs is.
Na het weer vrijgeven van de inrichting mag, normaal gesproken, de eigenaar het weer gebruiken waarvoor het bedoeld is. Zoals ik het begrijp wordt er moeilijk gedaan over het afgeven van de exploitatievergunning, gezien het verleden. Dat is, vind ik tenminste, discutabel. Op die manier ben je eeuwig veroordeeld als je eenmaal je hand in de snoeppot hebt gestopt. Je krijgt het recht niet om je leven te beteren.
pietpotent44
22 oktober 2020, 06:42
In het kader van de Damocles-wet mag, is niet verplicht, een burgemeester een gebouw of inrichting voor bepaalde tijd sluiten. Het maximum is een jaar. In die tijd mag de inrichting niet betreden worden.
Zoals ik het begrijp wordt er moeilijk gedaan over het afgeven van de exploitatievergunning, gezien het verleden. Dat is, vind ik tenminste, discutabel. Op die manier ben je eeuwig veroordeeld als je eenmaal je hand in de snoeppot hebt gestopt. Je krijgt het recht niet om je leven te beteren.
Inderdaad.
Yy heeft haar (buitensporig zware) straf van 1 jaar allang uit gezeten. Ze kunnen niet eeuwig daarvoor bestraft blijven.
Ook op basis van de wet bibob denk ik niet. Bij mijn weten is de eigenaar van yy geen crimineel, dus ze kunnen ook niet op basis van een lang strafblad blijven volhouden dat het zogenaamd een te groot risico is voor de toekomst.
Eigenlijk was de juridische inzet van yy van de afgelopen rechtszaken niet zo sterk: het proberen aan te vechten van rechtmatigheid van beslissingen, etc. Maar er zat nu weinig anders op.
Maar eigenlijk zou de discussie / toekomstige rechtszaken nu opnieuw moeten gaan over of yy nu haar zaakjes op orde heeft, en (na corona) gewoon weer open kan. En waarschijnlijk hadden ze dat al voordat de zaak voor een jaar gesloten werd: extra controle aan de deur, extra sancties op drugs, drugshonden, intensiever overleg met gemeente, etc.
En laten we niet vergeten dat yy 2 keer eerder door een rechter in het gelijk is gesteld op dit punt. Erg jammer dat de RvS dit uiteindelijk overruled heeft.
Maar er zal normaal gesproken een nieuwe gang naar de rechter nodig zijn, daar de gemeente, en met name burgemeester Donders niet vrijwillig zal meewerken. Ook niet als yy aan alle eisen voldoet. Het is voor Donders een persoonlijke vete geworden.
Ricardo Banana
22 oktober 2020, 07:59
Op basis van wet bibob kunnen ze bij dezelfde eigenaar voor altijd vergunning verlening tegen houden, zelfs al zou hij naar een andere locatie gaan in Nederland.
pietpotent44
22 oktober 2020, 08:13
Op basis van wet bibob kunnen ze bij dezelfde eigenaar voor altijd vergunning verlening tegen houden, zelfs al zou hij naar een andere locatie gaan in Nederland.
Klopt niet. Want gemeente en burgemeester kunnen zich wel hier achter scharen, maar uiteindelijk heeft een rechter hierover het laatste woord.
phoenix
22 oktober 2020, 10:48
beste dromers van yin Yang.. als je in utrecht langs de vecht wandelt... dan zie je een prachtige kade en om de zoveel meter ene meterkastje voor de electriciteit, dat zijn behoudens een verdwaalde condoom de herrineringen aan de geile jaren langs het zandpad .........jaren aan een stuk hebben burgemeesters zich ingezet met een masker van wat erg allemaal het moet terugkomen we gaan eraan werken....van Zanen vvd en het ernstige masker van Wolfsen pvda zware mensenhandel mag niet meer voorkomen, bovendien moet ik carriere maken dus alles dicht.... en aleid wolfsen heeft zijn promotie gemaakt.... de geile dames.... allemaal verdwenen , nette baan , enorm groot inkomen, netjes getrouwd en voorbeeldige seks met het licht uit tijdens de daad.....yin yang misschien dat de website behouden kan worden... geen burgemeester of rechter wil "deze mensenhandel nog terugzien"
Ricardo Banana
22 oktober 2020, 10:54
Klopt niet. Want gemeente en burgemeester kunnen zich wel hier achter scharen, maar uiteindelijk heeft een rechter hierover het laatste woord.
BIBOB is een landelijk bureau die dit advies opstelt en dit is dus niet door de gemeente Roermond zelf bepaald en een rechter gaat dit echt niet zomaar langs zich neerleggen.
rob45
22 oktober 2020, 12:19
BIBOB is een landelijk bureau die dit advies opstelt en dit is dus niet door de gemeente Roermond zelf bepaald en een rechter gaat dit echt niet zomaar langs zich neerleggen.Klopt helemaal,enige wat nog zou kunnen helpen is een uitbater die wel door de bibob advies heen komt.
pietpotent44
22 oktober 2020, 12:41
Klopt helemaal,enige wat nog zou kunnen helpen is een uitbater die wel door de bibob advies heen komt.
Precies. Het is een advies aan gemeente en burgemeester. Niet meer en niet minder.
Een rechter kan gewoon anders beslissen (zoals de gemeente al 2 keer eerder teruggefloten is).
Maar yy zal sowieso weer een procedure moeten beginnen.
Mesc1978
22 oktober 2020, 13:42
Precies. Het is een advies aan gemeente en burgemeester. Niet meer en niet minder.
Een rechter kan gewoon anders beslissen (zoals de gemeente al 2 keer eerder teruggefloten is).
Maar yy zal sowieso weer een procedure moeten beginnen.
Wat betreft een andere uitbater, moet dat een natuurlijke persoon zijn of kan dat ook via een nieuw op te zetten BV?
Ik neem aan dat er een BV constructie is met een holding maatschappij en diverse dochterondernemingen.
In dat geval is het makkelijk om het over te hevelen naar een nieuwe BV.
Nu de burgemeester in de uitspraak op de vingers getikt is (met een gegrond beroep) zou een nieuwe procedure wel eens een grotere kans van slagen hebben. En als zo'n uitspraak uitvoerbaard bij voorraad is kunnen ze meteen open gaan. Zoals in eerdere posts al gesteld is kan een burgemeester niet oneindig een onderneming gesloten houden. Wat YY betreft is het handig als ze weer open kunnen als al deze COVID-19 nonsens een keer voorbij is...
Badslippers
22 oktober 2020, 13:52
Hoe lang ligt dat landgoed nu al te verkommeren. Verkopen voor ettelijke miljoenen en lekker gaan rentenieren i.p.v. al die stress aan je kop.
Piet Plezier
22 oktober 2020, 13:55
Hoe lang ligt dat landgoed nu al te verkommeren. Verkopen voor ettelijke miljoenen en lekker gaan rentenieren i.p.v. al die stress aan je kop.
eindelijk iemand die het met me eens is
phoenix
22 oktober 2020, 15:21
Zoals in eerdere posts al gesteld is kan een burgemeester niet oneindig een onderneming gesloten houden. Wat YY betreft is het handig als ze weer open kunnen als al deze COVID-19 nonsens een keer voorbij is...
Nou reken maar dat dat kan ondernemingen oneindig dichthouden...in arnhem het spijkerkwarier en in utrecht het Zandpad en de Hardebollenstraat daar zaten ondernemers die eieren voor hun geld kozen = panden verkocht en de panden kregen een andere bestemming of ondernemers niks meer hadden...want ze verkochten het pand niet en ze mochten niet verder meer , lees bootjes werden weggeesleept en vernietigt.
Nulnulzeseneenhalf
22 oktober 2020, 15:30
Dit heb ik al vaker gehoord. In principe sta ik ook achter dit verhaal. Toch is het discutabel. En dan kom ik terug op wat ik hiervoor al heb geschreven.
Dat is, vind ik tenminste, discutabel. Op die manier ben je eeuwig veroordeeld als je eenmaal je hand in de snoeppot hebt gestopt. Je krijgt het recht niet om je leven te beteren.
Ik vraag me af hoelang dit stand houdt als je dit voor een rechter brengt. Voorzover ik weet blijven veroordelingen, als ze al vermeld worden op je strafblad, zoals bij de coördinatie jaar, niet eeuwig vermeld staan. Na een aantal jaar, afhankelijk van het vergrijp, wordt het geschrapt. Mocht ik hier ernaast zitten, dan gaarne uitleg van een terzake deskundige.
Nulnulzeseneenhalf
22 oktober 2020, 15:33
Nou reken maar dat dat kan ondernemingen oneindig dichthouden...in arnhem het spijkerkwarier en in utrecht het Zandpad en de Hardebollenstraat daar zaten ondernemers die eieren voor hun geld kozen = panden verkocht en de panden kregen een andere bestemming of ondernemers niks meer hadden...want ze verkochten het pand niet en ze mochten niet verder meer , lees bootjes werden weggeesleept en vernietigt.
Als ik de verhalen goed begrijp, en al die jaren begrepen heb, werd er daar effectief panden opgekocht. In het onderhavige geval heeft zich helemaal geen koper gemeld. Noch de gemeente noch een andere geïnteresseerde die er een wellness centrum op basis van onthaasten in de natuur van wil maken. Maar ik heb niet wekelijks contact met de eigenaar dus kan wat gemist hebben.
pret
22 oktober 2020, 16:13
Misschien wat voor jouw SC die je (n)ooit gaat openen. :biggrin:
Ascari
22 oktober 2020, 16:22
Rentenieren van wat? De negatieve rente?
rob45
22 oktober 2020, 16:44
Rentenieren van wat? De negatieve rente?Jij hebt hem al door ! tegenwoordig heb je niks meer aan geld op de bankrekening.
Er word wel flink belegd in vastgoed,zowel zakelijk als particulier.
pietpotent44
22 oktober 2020, 18:05
Jij hebt hem al door ! tegenwoordig heb je niks meer aan geld op de bankrekening.
Er word wel flink belegd in vastgoed,zowel zakelijk als particulier.
En laat yy nou net vastgoed zijn :hah:
Misschien kan de eigenaar de kamertjes verhuren aan ondeugende studentes. Of studentes uit het Oostblok die hier hun diploma voor massage of orale vaardigheden willen halen.
Met een gedeelde keuken, gedeelde sauna en gedeeld zwembad en buitenterras. Ik zie mogelijkheden :biggrin:
deket
22 oktober 2020, 23:50
gevraagd in het aftercoronatijdperk?,; een ijsbeer met een blanco strafblad en wat kapitaal om die toch wel mooie infrastructuur over te nemen
Eddy_V
23 oktober 2020, 14:49
gevraagd in het aftercoronatijdperk?,; een ijsbeer met een blanco strafblad en wat kapitaal om die toch wel mooie infrastructuur over te nemen
Dat zou hetzelfde zijn als een kapitaalkrachtige alcoholist die zijn favoriete kroeg overneemt.
Lijkt mij beter om hobby en werk gescheiden te houden :)
deket
23 oktober 2020, 23:24
nooit naar de grappige serie ,CHEERS, gekeken Eddy? je hebt er toch de leeftijd voor,populair in de jaren 80
Eddy_V
24 oktober 2020, 01:32
Ja die was voor een Amerikaanse serie best grappig, kon weliswaar nog niet in de schaduw staan van All in the family, een serie die tegenwoordig door de deugzenders niet eens meer in de herhaling zou kunnen komen. Er zouden allerlei rechtszaken aangespannen worden door tere zieltjes en andere minkukels. Dat is dan weer de link met dit topic.
Willem2
24 oktober 2020, 11:49
Dat is dan weer de link met dit topic.
Met vaseline aan je handjes weet je de draai goed te maken. Nu komt er geen rechtszaak van ;)
pietpotent44
25 oktober 2020, 07:29
Wat betreft een andere uitbater, moet dat een natuurlijke persoon zijn of kan dat ook via een nieuw op te zetten BV?
Ik neem aan dat er een BV constructie is met een holding maatschappij en diverse dochterondernemingen.
In dat geval is het makkelijk om het over te hevelen naar een nieuwe BV.
Een vergunning voor de exploitatie van een seksinrichting (zoals yy) gebeurt voor een onderneming, bijv. een BV.
Een nieuwe BV opzetten zal waarschijnlijk niet helpen, omdat bij (bibob)screening ook gekeken wordt naar de relaties tussen uitbater en eigenaar pand.
Als er (direct of indirect) een relatie bestaat, noemen ze dat 'zakelijke vermenging', die meegenomen wordt in het bibob advies naar burgemeester en gemeente. (Sinds augustus 2020 hebben gemeentes door uitbreiding wet bibob ook zelf meer mogelijkheden gekregen tot inzage gegevens vergunning aanvrager).
Vervelende voor aanvrager vergunning is dat bij weigering vergunning vanwege negatief bibob advies (wat overgenomen is door gemeente) dat vergunning aanvrager niet de inhoud van dat bibob advies mag zien. Wat het lastig maakt om jezelf te verdedigen wanneer je tegen de gemeente in beroep gaat. Gemeente en burgemeester kunnen wel afwijken van (negatief) bibob advies, maar gebeurt meestal niet. Waardoor je in beroep zal moeten gaan tegen het besluit van de gemeente, zonder de precieze argumenten te weten.
Ik vraag me af hoelang dit stand houdt als je dit voor een rechter brengt. Voorzover ik weet blijven veroordelingen, als ze al vermeld worden op je strafblad, zoals bij de coördinatie jaar, niet eeuwig vermeld staan. Na een aantal jaar, afhankelijk van het vergrijp, wordt het geschrapt. Mocht ik hier ernaast zitten, dan gaarne uitleg van een terzake deskundige.
In het geval de eigenaar van yy een strafblad aantekening heeft gehad vanwege de drugs gevonden in yy (het is mij niet duidelijk of dat zo is) dan blijft dat max. 4 jaar zichtbaar (terugkijktermijn).
Er zijn uitzonderingen waarbij het langer kan zijn dan 4 jaar, maar dan praat je over bijv. zedendelicten, zware mishandeling of gevangenisstraf. Maar daar is hier geen sprake van.
Maar ik denk dat een aantekening op strafblad alleen maar kan als drugshandel (dus niet alleen drugsgebruik) bewezen is. Ik weet alleen dat de rechtbank zowel in maart 2017 als in november 2017 (volledig terecht) hebben geoordeeld dat drugshandel niet bewezen kan worden (yy heeft altijd gezegd dat het individuele gebruikers / klanten waren).
De Raad van State heeft weliswaar in hoger beroep geoordeeld dat het besluit van burgemeester en gemeente om yy te sluiten (op basis van wet damocles) terecht was, maar het is niet duidelijk of eigenaar daarvoor ook een strafbladaantekening heeft gehad. Want de hoeveelheid gevonden drugs was weliswaar bij elkaar meer dan gebruikershoeveelheid, maar dat bewijst nog geen handel of relatie met eigenaar. Maar er is van meerdere personen een kleine (gebruikers)hoeveelheid gevonden, en geen enkel bewijs van handel. Maar juridisch is het wel tricky, omdat je al bij een zeer minimale hoeveelheid boven de wettelijke gebruikershoeveelheid zit. En dan potentieel als handelshoeveelheid kan worden gezien. Maar er is in totaal iets van 4,5g gevonden. En iemand die echt handelt, heeft normaal wel tenminste enkele honderden grammen of zelfs kilogrammen. En doet dat bovendien op een georganiseerde manier (dus niet een handvol pilletjes in een kluisje van een saunaclub).
Maar de aanvraag van een nieuwe exploitatievergunning kan dus wel problemen geven indien aanvrager een recente boete of veroordeling heeft gehad.
Nulnulzeseneenhalf
30 oktober 2020, 21:59
De burgemeester van Roermond.
https://www.1limburg.nl/burgemeester-verbiedt-opnames-ira-serie-producent-woedend?context=section-1
Burgemeester Donders van Roermond heeft opnames van een TV-serie in Roermond verboden. Op de Markt zouden volgende week opnames worden gemaakt voor een dramaserie over de IRA-aanslag die in 1990 in Roermond werd gepleegd.
Donders vindt dat de opnames niet kunnen plaatsvinden vanwege de huidige coronamaatregelen.
PartyboyBert
31 oktober 2020, 03:03
Burgemeesters hebben in nl veel te veel ondemocratische macht. Dit is daar wederom een bewijs van
Verstuurd vanaf mijn SM-A202F met Tapatalk
pret
31 oktober 2020, 03:16
De burgemeester van Roermond.
https://www.1limburg.nl/burgemeester-verbiedt-opnames-ira-serie-producent-woedend?context=section-1
Burgemeester Donders van Roermond heeft opnames van een TV-serie in Roermond verboden. Op de Markt zouden volgende week opnames worden gemaakt voor een dramaserie over de IRA-aanslag die in 1990 in Roermond werd gepleegd.
Donders vindt dat de opnames niet kunnen plaatsvinden vanwege de huidige coronamaatregelen.
Kennelijk bevat deze serie teveel expliciete seks scènes. :biggrin:
Eddy_V
31 oktober 2020, 03:17
De overheid heeft in die jaren ook een zeer bedenkelijke rol gespeeld. Donders zeker bang dat daar ook nog meer feiten over naar boven komen. Dat de daders vrijuit konden gaan is tot op de dag van vandaag onverteerbaar.
Zou Donders of haar familie daar toen ook al bij betrokken zijn geweest ? #complottheorie, in het kader “alles is geoorloofd om die Donders op te laten donderen”
Brad Clitt
31 oktober 2020, 09:57
Tja, niet voor niks is/was Donderberg de meest beruchte wijk in Roermond.
Smilingzen
25 november 2020, 18:59
Heb je de inhoud van het artikel nog? Was het niet dat de burgemeester geen nieuw besluit meer moest nemen of...? Ik hoop ooit dat YY kan heropenen, zou zo fijn zijn!
schoolmeester
26 november 2020, 19:25
YY weer open is een illusie.
Groet, schoolmeester.
Brad Clitt
26 november 2020, 20:00
Ik ben me net aan het bedenken hoe in YY de Rode en Groene Zone gerealiseerd zouden kunnen worden. ;)
pietpotent44
26 november 2020, 20:12
Ik ben me net aan het bedenken hoe in YY de Rode en Groene Zone gerealiseerd zouden kunnen worden. ;)
In de rode zone lopen de iubitas, in de groene zone de filmsterren.
Brad Clitt
24 februari 2021, 09:54
Het is alweer 2 jaar geleden dat de club voor het laatst open was. Wat zou ik graag met dit mooie weer richting Remunj rijden, ook omdat het vandaag precies 6 jaar geleden is dat ik voor het eerst binnentrad in dit paradijsje. Hopen maar op betere tijden, ik heb echter niks meer gehoord of gelezen over de rechtsstrijd tegen de gemeente.
bredeweg
24 februari 2021, 10:59
Gaat nooit meer open.
JonnyFontane
24 februari 2021, 13:00
Gaat nooit meer open.
Verklaar je nader?
schoolmeester
24 februari 2021, 14:21
Kans dat ze nog opengaan is minimaal, anders waren ze wel weer open.
Lijkt me vrij logisch.
Groet, schoolmeester.
rob45
24 februari 2021, 14:47
Kans dat ze nog opengaan is minimaal, anders waren ze wel weer open.
Lijkt me vrij logisch.
Groet, schoolmeester.Wat wel zo is, als ze 'open' zouden mogen dan mochten ze nog niet open vanwege de corona maatregelen.
De gemeente Roermond heeft nu 2 wapens in de strijd om het dicht te houden.
b1234
24 februari 2021, 19:27
Een ijsbeer met blanco strafblad is ook al niet zo snel te vinden !:):):)
Ik stel voor om een vzw te maken ,bij eventuele positieve jaarbalans maken we een megaporn evenement voor de leden en de jaarbalans is weer in evenwicht !!!:):):biggrin:
b1234
24 februari 2021, 19:29
Dat zou hetzelfde zijn als een kapitaalkrachtige alcoholist die zijn favoriete kroeg overneemt.
Lijkt mij beter om hobby en werk gescheiden te houden :)
Wat is er mooier dan van je hobby ,je werk te maken ?:fuck:
mentholbear
24 februari 2021, 20:33
Wat is er mooier dan van je hobby ,je werk te maken ?:fuck:
Klanten van me klagen altijd dat ze zo lang op hun eten moeten wachten als ik in een filiaal ben. De koks kunnen er mijn hele porties voorproeverij amper bijbenen :roll:
Brad Clitt
25 februari 2021, 17:31
... ik heb echter niks meer gehoord of gelezen over de rechtsstrijd tegen de gemeente.
Gisteren schreef ik dit, geheel toevallig vandaag toch nieuws over de rechtsstrijd, helaas geen goed nieuws...
Rechter: exploitatievergunning voor saunaclub Yin Yang terecht geweigerd
Een exploitatievergunning voor saunaclub Yin Yang is door de gemeente terecht geweigerd. Dat oordeelt de rechter. Volgens de gemeente zou de vergunning kunnen worden gebruikt om strafbare feiten te plegen.
Het weigeren van de exploitatievergunning was een van de juridische procedures waar de saunaclub met de gemeente Roermond in verzeild was geraakt. De vergunning wordt door de gemeente geweigerd op basis van een advies van het Landelijk Bureau Bibob. Die oordeelt dat strafbare feiten zouden kunnen worden gepleegd als de vergunning wordt verleend.
Op welke gronden het Bureau Bibob die conclusie trekt is niet bekend, aangezien een Bibob-advies strikt geheim is. De inhoudelijke zitting bij de rechtbank was daarom ook niet voor publiek toegankelijk. In de schriftelijke uitspraak komt wel naar voren dat een transactie die de twee leidinggevenden van Yin Yang in 2018 betaalden aan Justitie, toen een strafzaak tegen de club werd geseponeerd, een van de hoofdredenen is voor het negatieve Bibob-advies.
Na een inval in november 2016 in de saunaclub deed het Openbaar Ministerie onderzoek naar mogelijke witwaspraktijken in de saunaclub. Die zaak werd uiteindelijk geseponeerd. Wel accepteerden de twee leidinggevenden ieder een transactie van 45.000 euro. Advocaat Lex Berndsen van de saunaclub zei daar toen over dat de transactie geen erkenning van schuld was, maar bedoeld was om de discussie met justitie te beëindigen.
De rechter oordeelt nu dat, hoewel het geen erkenning van schuld was, de transactie samen met enkele citaten uit processen-verbaal voldoende zijn voor de gemeente om een nieuwe exploitatievergunning te weigeren. „Zwaar teleurstellend, ook voor mijn cliënten”, reageert Berndsen op de uitspraak. „Wij gaan dan ook zeker in beroep. In mijn ogen is de rechter volledig voorbijgegaan aan door ons ingebrachte argumenten die gebaseerd waren op eerdere uitspraken van de Raad van State.”
De uitspraak is de zoveelste juridische tegenslag voor Yin Yang. Eerdere procedures om een gedwongen sluiting na de inval van 2016 te voorkomen, gingen ook verloren. Uiteindelijk ging de club tussen februari 2019 en februari 2020 dicht. Daarna is de saunaclub nooit meer open geweest.
Bron: De Limburger (alleen voor abonnees te lezen)
schoolmeester
25 februari 2021, 18:11
Einde oefening, helaas.
Groet, schoolmeester.
phoenix
25 februari 2021, 19:05
Dat heeft weinig met rechtspraak mer te maken, dat zijn bestuurders die elkaar gewoon kennen... , in Utrecht op het zandpad is exact hetzelfde gebeurt.... dicht dicht en nooit meer open...
schoolmeester
25 februari 2021, 19:10
In Utrecht zou een nieuw gebouw komen voor prostitutie, is echter nooit van de grond gekomen.
Jammer dat de bootjes weg zijn, was mooie tijd.
Groet, schoolmeester.
Ascari
25 februari 2021, 21:11
Er komt nooit wat van de grond. Dat is namelijk de bedoeling.
Eddy_V
25 februari 2021, 21:16
Einde oefening, helaas.
Hoeft helemaal nog niet, als de eigenaar en die Berndsen maar niet zo eigenwijs waren.
Dit was de enige te verwachten uitspraak, nogal logisch dat ze met hun plank voor hun kop niet door de bibob procedure komen.
Pargar
25 februari 2021, 23:01
Enige oplossing is door de zaak te verkopen aan iemand die ‘schoon’ is en zonder problemen door de BIBOB komt. In deze branche niet makkelijk maar ook niet onmogelijk. Huidige eigenaar is uitgespeeld.
rob45
25 februari 2021, 23:18
Enige oplossing is door de zaak te verkopen aan iemand die ‘schoon’ is en zonder problemen door de BIBOB komt. In deze branche niet makkelijk maar ook niet onmogelijk. Huidige eigenaar is uitgespeeld.Ik ben er ook bang voor, het zal nog even moeten bezinken bij de huidige eigenaar.
Hij kan beter nu fijn met pensioen gaan en effe cashen.
WANDELAAR5
26 februari 2021, 00:47
Enige oplossing is door de zaak te verkopen aan iemand die ‘schoon’ is en zonder problemen door de BIBOB komt. In deze branche niet makkelijk maar ook niet onmogelijk. Huidige eigenaar is uitgespeeld.
Dat is dus heel erg moeilijk. Mensen die zonder problemen door de Bibob procedure komen worden meestal financieel gesteund door partijen met een minder schoon verleden. En daarvoor is nu net die Bibop controle. Die zoeken dat tot de bodem uit en als er een niet Bibop waardige financier achter zit, dan gaat het feest niet door. Je krijgt namelijk geen steun van banken in deze sector. Dus er moet iemand met een flink eerlijk verdiend kapitaal instappen. Die lopen het risico op afpersing door een bijvoorbeeld een drugsbende/motorclub liever niet.
mentholbear
26 februari 2021, 02:03
Er komt nooit wat van de grond. Dat is namelijk de bedoeling.
Vrees het ook. En ik maar denken dat DVP's de grootste klapekster waren :rolleyes:
broodpoot
26 februari 2021, 18:27
Alsof een nieuwe eigenaar wel een vergunning krijgt, daar vinden ze wel weer wat anders.
In Nederland is het nu zo dat het niet altijd even makkelijk is om zo maar wat dicht te gooien maar zodra ze ook maar iets vinden zullen ze het proberen en eenmaal dicht gaat het nooit meer open.
mentholbear
26 februari 2021, 18:52
en effe cashen.
Ik denk dat het cashen veel beter gaat, als de tent geopend verkocht kan worden.
schoolmeester
26 februari 2021, 18:56
Ik heb gehoord dat het een overdekte dierentuin word.......
Groet, schoolmeester.
Monkeybone
27 februari 2021, 08:21
Dan verandert er eigenlijk niet veel :-)
bertje600
27 februari 2021, 13:34
Het wordt een rusthuis voor oud vrouwelijke burgemeesters.
rob45
27 februari 2021, 14:28
Wat wel misschien een mogelijkheid zou zijn is dat er een 'gewone' welness met restaurant erbij gevestigd word.Dus zonder vrouwen erbij.Massage uitbreiden en het buitengebeuren met terras en sauna kan ook gewoon blijven dan.De vraag is wel of dit dan genoeg zou opleveren voor de uitbater.
mentholbear
27 februari 2021, 14:46
Daarvoor reis ik niet helemaal naar Roermond hoor! :smoke: