PDA

Volledige versie bekijken : Ramadan

pret
6 mei 2019, 03:45
Vandaag is de Ramadan begonnen. Ramadan is de negende maand volgens de Islamistische kalender. Een maand van bezinning waarin veel aandacht wordt geschonken aan verdraagzaamheid, vrijgevigheid, liefdadigheid en saamborigheid. Het is ook de maand van inkeer waarop tussen dageraad en zonsondergang gevast wordt.

Het vasten is één van de vijf zuilen van de Islam. Zieken, zwangere vrouwen, jonge kinderen, reizigers en alle anderen voor wie het vasten een obstakel vormt (bijvoorbeeld mensen die een zware beroep uit oefenen of mensen die gedurende dag medicijnen moeten innemen) zijn vrijgesteld voor het vasten.

Met het vasten leert men aan om zich zelf te bedwingen en kan eigenschappen aanleren zoals discipline, uithoudingsvermogen en zelfbeheersing. Het leert de mens om baas te zijn over begeerten en lusten. Verder vergroot het vasten het inlevingsvermogen in de armen en het respect voor de medewens en God.

Elke dag dat men vast wordt als een overwinning gezien. Het vasten wordt na zonsondergang verbroken met een iftar-maaltijd. In Nederland wordt de Iftar gebruikt door moskeeën en andere organisaties om mensen (ook niet moslims) samen te brengen voor een gezamenlijke maaltijd.

Na de maand Ramadan volgt het Suikerfeest wat gevierd wordt met familie en vrienden.

De Islamistische kalender is een maandkalender en de eerste dag van de nieuwe maand is de dag dat de nieuwe maan zichtbaar wordt. Omdat een maanjaar 10 dagen korter is als een zonnejaar verplaatst het Ramadan zich zoals elke maand in de Islamistische kalender door de seizoenen.

Boy69
6 mei 2019, 05:36
Voor mij echt een waardeloos en onzinnig topic !!!

Krijgen we nou over alles wat met die shit islam (afgekort tot shitlam) te maken heeft een een apart topic ?

Wat interesseert mij die Ramadan, behalve dat het hopelijk wat minder druk in bepaalde clubs is door afwezigheid van een deel van de shitlamieten (want niet iedere shitlamiet zal zich aan de regeltjes uit het “sprookjesboek” houden)

Nu wordt zeker van de autochtone Nederlander verwacht dat hij/zij zich in alles aanpast aan de Rammeledan ?
nou, echt niet

Wentelt Eefje
6 mei 2019, 05:40
En vanaf 2025 dus weer een stuk "makkelijker" omdat dan ongeacht de EU beslissingen deze geheel in de wintertijd valt en sowieso de dagen dan korter zijn dan de nachten.

Ik wens jou pret en alle -tige geloofsgenoten een gezegende ramadan.
Zelf kies ik wijselijk voor lossen in plaats van vasten...

Piet Plezier
6 mei 2019, 06:08
32140

Rammedan

Partycrasher
6 mei 2019, 09:36
Vandaag is de Ramadan begonnen. Ramadan is de negende maand volgens de Islamistische kalender. Een maand van bezinning waarin veel aandacht wordt geschonken aan verdraagzaamheid, vrijgevigheid, liefdadigheid en saamborigheid.
De rest is ook 100% onzin, maar ik wil even aandacht besteden aan saamhorigheid.
https://www.ad.nl/buitenland/vs-sturen-oorlogsschepen-richting-iran~a49d1b66/

Het nieuws is al een paar uur bekend. Hoe laat gaan de overige 46 islamitische landen hun onvoorwaardelijke steun betuigen aan Iran en de rest van de wereld waarschuwen om van moslims af te blijven?

JonnyFontane
6 mei 2019, 11:49
32140

Rammedan

Da's een Ramadam

Firehawk
6 mei 2019, 12:07
Ik snap alleen niet dat voor en na de ramadan, moslims wel on de club komen neuken, alcohol drinken en weet ik wat nog meer wat ook allemaal niet mag. En tijdens de ramadan allemaal zich braaf voor doen. Doe het goed of helemaal niet. Houden zichzelf voor de gek.

stimpy3
6 mei 2019, 12:12
Da's toch de essentie van ieder geloof?

Husky
6 mei 2019, 12:32
Bovenstaande foto van Piet Plezier en nu verstuurd door JonnyFontane :)
Vraagje,waar werkt deze schoonheid met prachtige grote :t1562: naturel borsten,waar deze ijsbeer veel van houd!!!
Zo te zien privé adres met een dressoirkast op de achtergrond:)

kempie
6 mei 2019, 12:36
Ik snap alleen niet dat voor en na de ramadan, moslims wel on de club komen neuken, alcohol drinken en weet ik wat nog meer wat ook allemaal niet mag. En tijdens de ramadan allemaal zich braaf voor doen. Doe het goed of helemaal niet. Houden zichzelf voor de gek.

Er zijn er toch echt genoeg die bet niet doen. Vorig jaar in velbert tijdens deze periode waten ze niet zo massaal als voorheen aanwezig maar er waten er nog genoeg.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

noglangnietuitgewandeld
6 mei 2019, 13:02

In het Christendom heb je ook genoeg van dit soort uitwassen. Met dit verschil dat ze door de week alles doen wat God verboden heeft en op zondag niks mogen. Die houden zichzelf ook voor de gek. De hypocrieten. Moslims hebben tijdens ramadan een moeilijke periode, maar ook dat doen ze zichzelf aan. Op mijn werk tref ik dit fenomeen vaak. Zwaar, vooral nu het al meerdere jaren in de zomer valt. Op een hete zomerdag is het zonder voedsel nog wel uit te houden van 05:00 tot 23:00, mits je je voor vijven goed volgepropt hebt. Maar zonder een slok water bij + 35 graden? En een hele dag zonder seks, daar moet ik helemaal niet aan denken. Maar ik ben dan ook noglangnietuitgewandeld.

Boy69
6 mei 2019, 14:21
Moslims hebben tijdens ramadan een moeilijke periode, maar ook dat doen ze zichzelf aan.

Precies wat NLNU zegt: ze doen het zichzelf aan, dus moeten ze ook niet zeiken of vragen voor begrip (wat ze van mij sowieso niet krijgen)

Boy69
6 mei 2019, 14:22
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20190506/669b7d1824707dd4b4f4f63445688d8c.jpg

sofaking
6 mei 2019, 15:17
Hoe is dat eigenlijk verschillend van zatte Britten, Duitsers of Nederlanders op vakantie in Ibiza ? Heel de nacht vreten, zuipen en seksen en overdag de roes uitslapen. En dat elke dag, heel de vakantie lang. Erg spiritueel vind ik dat toch allemaal niet.

Willem2
6 mei 2019, 16:35
Ramadan: is vasten nou gezond of niet? ....... https://www.ad.nl/koken-en-eten/ramadan-is-vasten-nou-gezond-of-niet~a86ea297/

Megaboob
6 mei 2019, 18:03
Ramadan is een periode waarin mensen extra op moeten passen helaas. vorig jaar hadden we al een gevalletje "lage bloedsuiker"in Amsterdam op het stationsplein, alwaar een moslim "zeker geen terroristische aanslag pleegde" ahum, maar "door de ramadan te weinig bloedsuiker had en door de menigte was gaan rijden". Tja. Niet goed zo een lage bloedsuiker door al dat vasten, zullen we maar zeggen. Wellicht kunnen we vasten gewoon per wet verbieden in nederland, want dat is, zoals voorgenoemd geval meld, gevaarlijk voor de verkeersveiligeheid in NL. En we streven naar 0 verkersdoden volgens het partijkartel.

Megaboob

peterp095
6 mei 2019, 18:34
https://www.hln.be/nieuws/binnenland/ramadan-op-de-werkvloer-7-op-de-10-werkgevers-merken-negatieve-invloed~aafa5e5d/

Ascari
6 mei 2019, 18:51
Precies wat NLNU zegt: ze doen het zichzelf aan, dus moeten ze ook niet zeiken of vragen voor begrip (wat ze van mij sowieso niet krijgen)
Niet zo boos worden, straks wordt je er nog kaal van. Oh te laat!

Jan_Wandelaar
6 mei 2019, 19:04
Vandaag is de Ramadan begonnen.Ja lieve mensen: het is weer "The most wonderful time of the year"
Ramadan is de negende maand .....
(...) *een heel verhaal* (...)
..... volgt het Suikerfeest wat gevierd wordt met familie en vrienden.
Allemaal leuk en aardig, maar wat voor een boom dient de boreale ramadan-enthousiast te versieren om de huiskamer in de optimale ramadan-sfeer te brengen? Denneboom? Palmtak?

En wat voor liedjes dienen er gezongen te worden onder die boom om de ultieme ramadan-ervaring te beleven?

Worden er eigenlijk ook nog eieren verstopt tijdens de ramadan, en zo ja, door welke diersoort?

Moeten we tijdens de ramadan rekening houden met lieden die door de schoorsteen binnen komen, en zo ja, mogen die lieden dan geschminkt zijn in een andere dan hun eigen huidskleur?

J.W.

pret
6 mei 2019, 21:04
Geen van allen is van toepassing JW. Volgens mij ben je in de war met feesten van overige religiën.

Badslippers
6 mei 2019, 21:53
Wellicht kunnen we vasten gewoon per wet verbieden in nederland

Ik begin me toch oprecht zorgen te maken over Megaboob. Volgens mij is hij echt een bewonderaar van het Noord-Koreaanse regime. Al eerder pleitte Megaboob voor herinvoering van de doodstraf (bezit en gebruik harddrugs), het gooien van vluchtelingen uit vliegtuigen (mét parachute), 20 jaar de bak in voor drinken en rijden, een muur om Amsterdam bouwen, gelukszoekers alles laten inleveren. En nu dus het vasten verbieden. Joden, Christenen, Islamieten mogen niet meer vasten. Alles verbieden verbieden verbieden. Welkom in Noord Korea MB.

Jan_Wandelaar
6 mei 2019, 22:22
Geen van allen is van toepassing JW. Volgens mij ben je in de war met feesten van overige religiën.
Ah, OK.

Maar morgen is het tweede ramadan-dag. Gaan we dan wel of niet massaal met z'n allen naar de IKEA???

J.W.

Partycrasher
7 mei 2019, 08:46
Vandaag is de Ramadan begonnen. Ramadan is de negende maand volgens de Islamistische kalender. Een maand van bezinning waarin veel aandacht wordt geschonken aan verdraagzaamheid, vrijgevigheid, liefdadigheid en saamborigheid.
De rest is ook 100% onzin, maar ik wil even aandacht besteden aan saamhorigheid.

Het nieuws is al een paar uur bekend. Hoe laat gaan de overige 46 islamitische landen hun onvoorwaardelijke steun betuigen aan Iran en de rest van de wereld waarschuwen om van moslims af te blijven?

UPDATE NA DAG 1

Van de 46 andere islamitische landen hebben er tot nu toe 0 hun onvoorwaardelijke steun betuigd aan Iran en de rest van de wereld gewaarschuwd om van moslims af te blijven.
Maar we zijn pas begonnen.

noglangnietuitgewandeld
7 mei 2019, 10:58
Het feit dat Iran sjiitisch is en de meeste andere andere islamitische landen soennitisch zijn zal er wel een rol bij spelen.

Sjiieten zijn de volgelingen van Mohammed's schoonzoon Ali. Een minderheid in de Arabische wereld. Soennieten en Sjiieten kunnen slecht met elkaar overweg.

Partycrasher
7 mei 2019, 11:18
Dat maakt allemaal niks uit. Ik had net zo goed een van de andere 46 landen kunnen nemen, maar de serieuze bedreiging van Iran door een niet-islamitisch land valt precies gelijk met het begin van de maand Ramadan. Na dag 1 van de maand Ramadan klopt het verhaal over saamhorigheid niet. Maar we zijn pas begonnen.

Wentelt Eefje
7 mei 2019, 12:49
Ongeacht of het soenn- of sjiieten zijn, het zijn allemaal deugnieten... ...

JonnyFontane
8 mei 2019, 16:09
32151

Wentelt Eefje
8 mei 2019, 16:13
32152

Jan Verplancke
8 mei 2019, 20:02

Heb weleens gezien dat er eentje de hele dag niet had gegeten en dan 's nachts in de PHG achter de gokkast 'n broodje zat te eten.

Partycrasher
8 mei 2019, 21:30
Heb weleens gezien dat er eentje de hele dag niet had gegeten en dan 's nachts in de PHG achter de gokkast 'n broodje zat te eten.

Met dat leugenachtige soort is het nog veel erger dan dat. Echt heel erg veel erger.

pret
8 mei 2019, 22:09

Blijkt dat ieder zijn eigen interpretatie geeft aan zijn geloof. Niks mis mee.

Jan_Wandelaar
8 mei 2019, 23:09
Blijkt dat ieder zijn eigen interpretatie geeft aan zijn geloof. Niks mis mee.
Zolang ze dat maar niet doen wanneer ze een vrachtwagen besturen.

J.W.

Partycrasher
9 mei 2019, 00:37
Zolang ze dat maar niet doen wanneer ze een vrachtwagen besturen.
Dat doen ze de hele tijd door, maar dan waren ze volgens hun soortgenoten die nog leven "geen echte moslims".

Flipper
9 mei 2019, 12:17
pret - belgische moslim die niet kon spellen.. hij dacht het is ram-madam :biggrin:

Partycrasher
11 mei 2019, 16:39

UPDATE NA DAG 5

Van de 46 andere islamitische landen hebben er tot nu toe 0 hun onvoorwaardelijke steun betuigd aan Iran en de rest van de wereld gewaarschuwd om van moslims af te blijven. Het verhaal over saamhorigheid klopt dus nog steeds niet.

pret
12 mei 2019, 19:37
In Utrecht zijn vrijdagavond meer dan duizend Utrechters bijeengekomen op het moskeeplein. De Turkse moskee Ulu organiseerde een avondmaaltijd voor alle burgers in de stad.

De buurtbewoners gingen met elkaar in gesprek. Ruim 1.400 mensen schoven aan tafel. De iftar is ook bijgewoond door DENK-Kamerlid Selçuk Öztürk, de Utrechtse politie, leden van het openbaar ministerie en gemeente en andere instellingen.

Wegens de enorme belangstelling werd het evenement zaterdag ook herhaald op dezelfde locatie.

https://turksemedia.nl/wp-content/uploads/2019/05/Utrechters-bijeen-tijdens-grote-straatiftar.jpg

Bron: Turksmedia

Partycrasher
12 mei 2019, 20:09
Dat ruim van tevoren georganiseerde staatspropaganda-evenement hoeft geen enkele rasechte Nederlander en geen enkele Turk serieus te nemen.

Flipper
13 mei 2019, 11:12
my valt trouwens op dat de onvriendelinke aso baardmannen in clubs nagenoeg allemaal nedermoslims zijn..

Jan Verplancke
13 mei 2019, 11:13
Dat ruim van tevoren georganiseerde staatspropaganda-evenement hoeft geen enkele rasechte Nederlander en geen enkele Turk serieus te nemen.

Dat is ook alleen maar op straat om te intimideren, net zoals dat op straat bidden zoals gebeurt in Parijs en Rome.

Partycrasher
13 mei 2019, 11:39
De gemeente Utrecht had die moskee een beetje geld gegeven om wat eten en wat drinken te kopen, zodat er een show georganiseerd kon worden met moslims en staatsvertegenwoordigers. Het is lachwekkend om te zien, als je weet dat die moslims zich niet aan hun eigen regels houden. Met alleen vasten komen ze er volgens hun eigen regels ook niet mee weg.

Ze vermoorden zelf op dit moment aan de lopende band andere moslims in onder andere Jemen, en achter Iran gaan staan komt ook helemaal niet bij ze op. Dat zal ze volgens hun eigen regels nooit worden vergeven, dus ze vasten voor niks.

Partycrasher
19 mei 2019, 19:33

Het feit dat Iran sjiitisch is en de meeste andere andere islamitische landen soennitisch zijn zal er wel een rol bij spelen.

Sjiieten zijn de volgelingen van Mohammed's schoonzoon Ali. Een minderheid in de Arabische wereld. Soennieten en Sjiieten kunnen slecht met elkaar overweg.

UPDATE NA DAG 13

Van de 46 andere islamitische landen hebben er tot nu toe 0 hun onvoorwaardelijke steun betuigd aan Iran en de rest van de wereld gewaarschuwd om van moslims af te blijven. Het is zelfs nog erger dan dat. Alle andere islamitische landen staan juist aan de kant van alle christenen die Iran bedreigen. Saamhorig waren ze al niet, maar ze zijn dus ook niet verdraagzaam onder elkaar.

Het verhaal over verdraagzaamheid klopt ook niet dus. En dat allemaal zelfs in de heilige maand.
Dat vasten telt dan echt niet voor Allah. Maar dat weten ze zelf ook. Het zijn hun eigen regels.

Partycrasher
28 mei 2019, 18:31

UPDATE NA DAG 22

Van de 46 andere islamitische landen hebben er tot nu toe 0 hun onvoorwaardelijke steun betuigd aan Iran en de rest van de wereld gewaarschuwd om van moslims af te blijven. Erger nog, ze steunen alle christenen die dreigen Iran helemaal kapot te bombarderen. Ondertussen worden in veel islamitische landen moslims nog steeds vermoord door moslims, zelfs in de heilige maand. Ze kunnen dus net zo goed nu al ophouden met datgene waar ze al 23 dagen mee bezig zijn, want niemand trapt er meer in. En degene om wie het allemaal gaat, Allah, al helemaal niet.

Partycrasher
4 juni 2019, 22:48
De rest is ook 100% onzin, maar ik wil nog even aandacht besteden aan vrijgevigheid en liefdadigheid.

Moslims hebben zo ontzettend veel aardolie, aardgas en andere zeer waardevolle grondstoffen tot hun beschikking, dat geen enkele moslim afhankelijk zou hoeven te zijn van liefdadigheid en vrijgevigheid. In plaats van in de maand Ramadan een paar mensen uit het dorp die geen inkomen hebben wat aalmoesjes te geven, moeten ze die grondstoffen eerlijk verdelen. Precies zoals de islam voorschrijft. Dus het verhaal over liefdadigheid en vrijgevigheid klopt ook al niet.

Partycrasher
4 juni 2019, 22:53

UPDATE NA DAG 29 (DE LAATSTE DAG)

Op de eerste dag van de maand Ramadan hadden de Verenigde Staten een serieuze bedreiging geuit tegen Iran. We waren toen begonnen met te kijken hoe lang het zou duren tot de 46 overige moslimlanden hun onvoorwaardelijke steun zouden betuigen aan Iran en de rest van de wereld zouden waarschuwen om van moslims af te blijven.

Het antwoord is al een tijdje bekend. Het is niet gebeurd. Integendeel, alle moslimlanden steunen juist de christelijke Amerikanen. Ook hebben moslims overal op de wereld in de heilige maand heel veel moslims vermoord, vaak met hulp van christenen.

Saamhorigheid en solidair zijn met elkaar is élke dag verplicht in de islam, maar in de maand Ramadan word je er vele malen meer op afgerekend. Als je je niet houdt aan die regels, kun je niet naar de hemel gaan. Allah accepteert en respecteert veel, maar dát niet. Want Allah zal nooit accepteren dat moslims elkaar niet helpen als ze aangevallen worden door niet-moslims. Tot nu toe is er geen enkel moslimland op de wereld geweest dat achter Iran is gaan staan. Ze steunen juist allemaal de Verenigde Staten. Dat betekent dus dat alles van hun geloof óf 100% nep is, óf dat geen enkele moslim in de hemel zal komen. Het klinkt hard, maar dat zijn hun eigen regels.

Eddy_V
4 juni 2019, 23:04
UPDATE NA DAG 29 (DE LAATSTE DAG).
Is de ramadan al weer afgelopen ?
Jammer, ik begon er net aan te wennen, mag best nog ff een paar maandjes doorgaan of zit pret alweer op zijn streefgewicht?

Megaboob
4 juni 2019, 23:40
Na de ramadan daalt het gevaar voor "lage suikerspiegel" terroristen in Amsterdam en omgeving weer drastisch. goed dus als het weer voorbij is...

En onthoud lieve mensen, "religie maakt meer mensenlevens kapot dan wat dan ook!"

Megaboob

Eddy_V
5 juni 2019, 00:06
Na de ramadan daalt het gevaar voor "lage suikerspiegel" terroristen in Amsterdam en omgeving weer drastisch. goed dus als het weer voorbij is...

Oow, was het er erg gevaarlijk? Heb ik ff gemist. Ben je er ongeschonden uit gekomen ?
Wat voor vreselijke dingen hebben er plaatsgevonden in die ooit zo mooie stad aan het IJ ?

Megaboob
5 juni 2019, 00:16
Oow, was het er erg gevaarlijk? Heb ik ff gemist. Ben je er ongeschonden uit gekomen ?
Wat voor vreselijke dingen hebben er plaatsgevonden in die ooit zo mooie stad aan het IJ ?Vorig jaar een dwaas die met zijn auto het stationsplein op reed. En niet voor de lol. De msm en politiek hebben er alles aan gedaan om dit niet als een aanslag on de boeken te laten komen. Het was een verwarde moslim met tebweinig suiker vanwege de ramadan.. tuurlijk......

Tja het was een moslim dat is een feit...

Megaboob

noglangnietuitgewandeld
5 juni 2019, 05:07

Op de eerste dag van de maand Ramadan hadden de Verenigde Staten een serieuze bedreiging geuit tegen Iran. We waren toen begonnen met te kijken hoe lang het zou duren tot de 46 overige moslimlanden hun onvoorwaardelijke steun zouden betuigen aan Iran en de rest van de wereld zouden waarschuwen om van moslims af te blijven.

Het antwoord is al een tijdje bekend. Het is niet gebeurd. Integendeel, alle moslimlanden steunen juist de christelijke Amerikanen. Ook hebben moslims overal op de wereld in de heilige maand heel veel moslims vermoord, vaak met hulp van christenen.

Saamhorigheid en solidair zijn met elkaar is élke dag verplicht in de islam, maar in de maand Ramadan word je er vele malen meer op afgerekend. Als je je niet houdt aan die regels, kun je niet naar de hemel gaan. Allah accepteert en respecteert veel, maar dát niet. Want Allah zal nooit accepteren dat moslims elkaar niet helpen als ze aangevallen worden door niet-moslims. Tot nu toe is er geen enkel moslimland op de wereld geweest dat achter Iran is gaan staan. Ze steunen juist allemaal de Verenigde Staten. Dat betekent dus dat alles van hun geloof óf 100% nep is, óf dat geen enkele moslim in de hemel zal komen. Het klinkt hard, maar dat zijn hun eigen regels.

Dat heeft ermee te maken dat Iran Sjiitisch is en de rest van de Islamitische wereld Soennitisch is. Die twee stromingen liggen al met elkaar overhoop sinds het sterfjaar van Mohammed, 632. Met de daarop ontbrandende machtsstrijd tussen Ali en Aboe Bakr. In de overtuiging van hun eigen gelijk, vergeten ze de essentie van de religie.

Zoals in de 16e en 17e eeuw binnen het Christendom de Katholieken en de Protestanten. De laatsten werden ketters genoemd, en belandden vaak op de brandstapel. De uitdrukking 'roken als een ketter' stamt uit deze periode. Ook hier: In de overtuiging van hun eigen gelijk, vergeten ze de essentie van de religie.

Binnen het Christendom is men inmiddels wat tot rede gekomen. Deze religie is dan ook 600 jaar ouder dan de Islam. Dus een vredige Islam gaan wij niet meer beleven vermoed ik. Neem nu het Boeddhisme. Dat is weer 600 jaar ouder dan het Christendom. En daar hoor je eigenlijk nooit iets over interne gewelddadige conflicten.

noglangnietuitgewandeld
5 juni 2019, 05:09

Dubbel verzonden. Kan weg.

Partycrasher
5 juni 2019, 06:51
Dat maakt allemaal helemaal niks uit. Ik had net zo goed een van de andere 46 landen kunnen nemen, maar nu wordt Iran serieus bedreigd door een niet-islamitisch land. En de dag van de eerste uiting van die serieuze bedreiging viel precies gelijk met het begin van de maand Ramadan. Als het om een van de andere 46 islamitische landen gegaan zou zijn, zou het verhaal precies hetzelfde zijn geweest. Maar dan zou Iran zich bij de overige 45 moslimlanden hebben gevoegd. Zo was de situatie bijvoorbeeld in 2003, toen in Irak de massamoord op moslims door christenen en moslims begon en die tot op de dag van vandaag voortduurt. Dus Iran is van precies hetzelfde soort als de rest van de moslims.