PDA

Volledige versie bekijken : Alléz zûnne....tis goe toeven in 't Antwerpse...amai, amai !



Forza...germania
5 maart 2007, 18:55
Illegale prostitutie en seksuele exploitatie in België - De Nigeriaanse maffia beheerst de winstgevende handel in meisjes van plezier.

Middernacht, Schipperskwartier, Antwerpen. In een groezelig pand, met enkele roze neonlampen als enige verlichting, bezorgt een zwarte deerne haar zoveelste klant zijn seksueel vertier. De tel is ze ondertussen kwijtgeraakt, maar te merken aan haar schrale hongerloontje duurt het nog wel even vooraleer ze het leven van gedwongen sekswerkster vaarwel mag zeggen. Welkom in de onderwereld der prostitutie, met de Nigeriaanse maffia als heersende koningen en koninginnen.

Anno 2007 blijft mensenhandel een hardnekkige luis in de pels van de Belgische overheid. Hoewel we onze politieke leiders niet beschuldigen van een paardenbril-mentaliteit of een lakse aanpak, vergaat dit onkruid niet zomaar. De drugsmarkt stagneert en de georganiseerde misdaad zoekt koortsachtig naar verse inkomsten. De handel in meisjes, die in Europa hun ticket uit de armoede willen verdienen, vormt voor veel criminele groeperingen veel méér dan een leuke bijverdienste. Ook in Nigeria draait de molen al een paar decennia op volle toeren, met België als aanzienlijke afzetmarkt. De zwarte maffia neemt in ons land een opvallende plaats in tussen hun Albanese, Russische en Chinese collega’s. Een wegwijzer doorheen de broeierige vrouwenjungle.

Oliemonopolie

De Nigeriaanse maffia vindt haar oorsprong in de gigantische stijging van olieprijzen, halfweg de jaren tachtig. De economie van het West-Afrikaanse land dreef toen al op een zee van ruwe olie. Hooggeschoold Nigeria voelde zich plots genoodzaakt om haar broodwinning elders te zoeken. De kronieken van het land brachten raad. Wat bleek? Hun bloedeigen voorvaderen hadden eeuwen voordien, onder de knoet van de Engelse bezetter, een opmerkelijke voorliefde voor slavenhandel aangekweekt. Daarom traden veel van deze “nieuwe armen” geleidelijk aan in de lucratieve voetsporen van hun stamvaders en –moeders. Autozwendel, fraude, maar vooral de handel in autochtone meisjes bleken een ideale springplank naar rijkdom. Tegen een achtergrond van dictatuur en corruptie gedijden zo de eerste uitwasemingen van vrouwenhandel. Zelfs de democratisch verkozen president Olusegun Obasanjo kan vandaag enkel machteloos toekijken en zien dat zijn vrouwelijke inwoners worden versjacherd voor de Europese prostitutie.

Halve trouwboek en seksdienares

Maar er is meer aan de hand. De massale vrouwenhandel vanuit Nigeria zit dieper geworteld dan louter een economische crisis. Zo levert Benin City, hoofdstad van de meest welvarende deelstaat Edo, het leeuwendeel van de toekomstige prostituees. Een citaat van de Nigeriaanse, satirische auteur Peter Enahoro brengt duidelijkheid: “In de Westerse wereld trouwt men uit liefde, in Nigeria doen ze dat voor de seks.” Een waarheid als een koe. Op vlak van huwelijk en seksualiteit koesteren Nigerianen op zijn zachts gezegd nogal bizarre opvattingen. Van kindsbeen af leren ze dat de man in de samenleving letterlijk en figuurlijk de broek draagt. Ongelijkheid tussen de seksen, heet dat dan. Zo zijn de meeste Nigerianen er stellig van overtuigd dat hun onderdanige echtgenotes of dochters er genoegen in scheppen fysiek en seksueel mishandeld te worden door hun naasten. Systematisch raken de vrouwen gehersenspoeld en hebben ze geen enkel zelfrespect meer, tot in het huwelijksbootje toe. In dat verband spreken we, naast de emotionele kant, evengoed van een nog grotere “instrumentele reden”. De man brengt immers het brood op de plank. Met andere woorden: vrijen is voor de meeste vrouwen vooral een middel om van haar halve trouwboek cadeaus te krijgen of om zelf een boterhammetje te verdienen. In hun voetsporen blijkt de stap in de prostitutie voor veel meisjes vlug gezet. Zelfs in de toeristische centra van Benin City vindt de klant van commerciële seks altijd zijn gading. Prijs is geen punt: voor een schamele 2 euro krijg je voor een ganse nacht wat “bushmeat”, een plaatselijk koosnaampje voor een hoertje.

Bang van juju

In Afrika leeft de arme, weinig ontwikkelde bevolking niet alleen in het zichtbare. Religie en (bij)geloof worden op zijn minst als even belangrijk ervaren. Met dat gegeven in het achterhoofd hanteren Nigeriaanse maffiosi een eeuwenoud gebruik om kersverse prostituees en hun families te domineren. “Juju”, bij ons beter bekend als “voodoo”, blijkt een ideaal afschrikmiddel om rebellerende meisjes onder de knoet te houden én aan hun contractuele verplichtingen te herinneren. Vooraleer ze naar het Westen mogen afreizen, leggen bijna alle meisjes in een heiligdom een eed af tegenover een godheid. Na een occult en vernederend ritueel moeten ze beloven nooit hun handelaars te verklikken of met politiediensten te praten. Wie dat toch probeert, mag zich aan een zware sanctie van de godheid verwachten. Meteen de hoofdreden waarom slachtoffers in België zich slaafs laten dwingen en misbruiken.

In zee met de mensenhandelaar

Of ze nu afkomstig zijn uit plattelandsdorpen of zelfs de universiteitscampussen van Lagos of Benin City, zich vrijwillig laten verkopen of met een leugen in de Europese prostitutie verzeilen: alle slachtoffers van mensenhandel voelen zich aanvankelijk gecharmeerd. Het geschetste plaatje (rijkdom, een luilekkerleven en eerbied in het thuisland) is te aanlokkelijk om links te laten liggen. Bovendien wordt de hele operatie zo tot in de puntjes uitgekiend dat een rampscenario bij de meisjes niet opkomt. Elke mensenhandelbusiness lijkt dan ook een multinational van jewelste. Vakkundig georganiseerde, criminele syndicaten vervullen elk hun specifieke rol in het raderwerk, gaande van ronselen en transporteren tot de verkoop van toekomstige sekswerksters. Na een rist louche verbintenissen tussen ouders, echtgenoot, meisje en handelaar, breekt het grote ogenblik aan: het vertrek naar het beloofde aards paradijs. Dit gebeurt letterlijk ter land, ter zee en in de lucht. Na veel vijven en zessen bereiken troepjes (bestaand uit Nigeriaanse vrouwen en hun smokkelaars) de Marokkaanse kust. Vanuit de Spaanse enclave Ceuta ondernemen ze de levensgevaarlijke boottocht richting Europese vasteland. Tot in België toe, waar ze uiteindelijk totaal uitgeput door “madames” (vrouwelijke pooiers) worden opgevangen. Nu ja, opgevangen: als koopwaar verhandeld, is een betere omschrijving. De bedragen swingen de pan uit: binnen een afgesproken termijn moeten de slachtoffers van hun zuurverdiende centjes tussen de 20000 en 50000 euro afdokken. Of ze daarna helemaal uit de klauwen van de mensenhandelaars kunnen ontsnappen, is nog maar de vraag. Velen stappen na hun carrière als actieve prostituee mee in de sekscarrousel en worden zelf “madame”. Daartegen heeft zelfs de beste politieman of immigratieambtenaar geen verhaal. De Nigeriaanse maffia groeit nog elke dag en wordt in de toekomst een stevige bierkaai om te bestrijden.


Even naar Google: Antwerpen....maffia......:eek: :eek:

Dan heb ik liever een slechte spermakwaliteit vanwege te lang in een bubble-bad zitten in mijn favoriete FKK:thefinger :thefinger

Anvers
5 maart 2007, 20:43
Anno 2007 blijft mensenhandel een hardnekkige luis in de pels van de Belgische overheid. Hoewel we onze politieke leiders niet beschuldigen van een paardenbril-mentaliteit of een lakse aanpak, vergaat dit onkruid niet zomaar.

Even naar Google: Antwerpen....maffia......:eek: :eek:

Dan heb ik liever een slechte spermakwaliteit vanwege te lang in een bubble-bad zitten in mijn favoriete FKK:thefinger :thefinger

Begrijp hogerstaand bericht toch niet zo goed, heb dit één van de vorige jaren al gelezen, en heeft betrekking op vroegere toestanden, die sinds een aantal jaren volledig de kop ingedrukt zijn; die Nigeriaanse Maffia is er in skw al enkele jaren "uitgebonjourd".
Hoe kan dan in een tekst ineens sprake zijn van 2007? :confused: :confused:

Trouwens in het artikel dat ik gevonden heb, staat identiek dezelfde tekst, maar staat wel het jaar 2004 vermeld, zie tekst hieronder :

quote
[Anno 2004 blijft mensenhandel een hardnekkige luis in de pels van de Belgische overheid. Hoewel we onze politieke leiders niet beschuldigen van een paardenbril-mentaliteit of een lakse aanpak, vergaat dit onkruid niet zomaar]
unquote

Zou wel eens graag weten waar die tekst juist staat met het jaar 2007 in, want dit zou journalistiek een grove vergissing en onwaarheid zijn. :teuflisch :mad:


Anvers

Redbull
6 maart 2007, 00:45
'K verschiet er eigelijk van dat dit topic nog niet op slot of verwijderd is.
Sommige mensen zouden beter eerst eens goed in en uitademen en daarna nog eens rustig tot 10 tellen voor ze iets posten.

Anvers
6 maart 2007, 06:49
'K verschiet er eigelijk van dat dit topic nog niet op slot of verwijderd is.
Sommige mensen zouden beter eerst eens goed in en uitademen en daarna nog eens rustig tot 10 tellen voor ze iets posten.
Hierbij geef ik je groot gelijk Redbull.;)

Ik vind het trouwens werkelijk niet fair en niet kunnen om dit topic te openen, waarschijnlijk enkel met de bedoeling een negatief beeld over het schipperskwartier te geven, hierbij het jaartal 2004 te veranderen in 2007, en daarbij op een spottende toon nog het lef hebben volgende titel te gebruiken : Alléz zûnne....tis goe toeven in 't Antwerpse...amai, amai ! :mad: :teuflisch

En om te bewijzen dat er hier wel degelijk met de datum geknoeid werd, en dat de in de tekst bewust het jaar 2004 in 2007 gewjzigd werd, verwijs ik hierbij naar de volgende site :

http://www.fondspascaldecroos.org/scriptiebank/2004/lagae.html"]


De eerste paragraaf hierin is de volgende: (identiek dezelfde tekst zoals deze waarmede dit topic geopend werd, behalve wijzigen van het jaartal)

quote

Illegale prostitutie en seksuele exploitatie in België - De Nigeriaanse maffia beheerst de winstgevende handel in meisjes van plezier. - Ruben Lagae
Middernacht, Schipperskwartier, Antwerpen. In een groezelig pand, met enkele roze neonlampen als enige verlichting, bezorgt een zwarte deerne haar zoveelste klant zijn seksueel vertier. De tel is ze ondertussen kwijtgeraakt, maar te merken aan haar schrale hongerloontje duurt het nog wel even vooraleer ze het leven van gedwongen sekswerkster vaarwel mag zeggen. Welkom in de onderwereld der prostitutie, met de Nigeriaanse maffia als heersende koningen en koninginnen.

Anno 2004 blijft mensenhandel een hardnekkige luis in de pels van de Belgische overheid. Hoewel we onze politieke leiders niet beschuldigen van een paardenbril-mentaliteit of een lakse aanpak, vergaat dit onkruid niet zomaar. De drugsmarkt stagneert en de georganiseerde misdaad zoekt koortsachtig naar verse inkomsten. De handel in meisjes, die in Europa hun ticket uit de armoede willen verdienen, vormt voor veel criminele groeperingen veel méér dan een leuke bijverdienste. Ook in Nigeria draait de molen al een paar decennia op volle toeren, met België als aanzienlijke afzetmarkt. De zwarte maffia neemt in ons land een opvallende plaats in tussen hun Albanese, Russische en Chinese collega’s. Een wegwijzer doorheen de broeierige vrouwenjungle.

unquote

Anvers :wink:

Zero
6 maart 2007, 13:42
Wat is de bedoeling ...
Antwerpen in een slecht daglicht zetten?
Aantonen dat er in Antwerpen ook gedwongen prostitutie is?

Ik moet hierbij denken aan een bericht dat Willem2 ooit heeft geschreven:

Ga kijken in de Duitse clubs en ja je zal zien

maar juist hetzelfde

Ga een half uur in de Geleenstraat staan en je zal ook zien

Conclusie van het verhaal:

De gedwongen prostitutie en de mensenhandelaars zitten overal!

Babbel
6 maart 2007, 19:06
Een rapport uit 2007 dat kan helemaal niet. Het duurt minimaal 2 jaar voor zoiets is opgesteld en dan zijn de nigerianen al lang weer gevlogen. En dat bleek ook wel...............

Babbel

little diablo
6 maart 2007, 19:09
De gedwongen prostitutie en de mensenhandelaars zitten overal!Klopt helemaal maar er zijn natuurlijk altijd extremen:rolleyes: En waarom mag dit niet gepost worden:confused: Helemaal geen bezwaar tegen het is nou eenmaal een feit,en of het nu in 2004 was of anno 2007 dat is niet van belang het feit is er :rolleyes:

Saluti L Diablo

rplover
6 maart 2007, 19:25
Klopt helemaal maar er zijn natuurlijk altijd extremen:rolleyes: En waarom mag dit niet gepost worden:confused: Helemaal geen bezwaar tegen het is nou eenmaal een feit,en of het nu in 2004 was of anno 2007 dat is niet van belang het feit is er :rolleyes:

Saluti L Diablo
Het gaat er hier over waarom dat er 2007 staat. Kijk eens goed naar dat lettertype van het eerste bericht in dit topic. Vergelijk 2007 daar eens met 50000.
Waarom de datum veranderen????
Misschien kan de topicstarter daar een gepast antwoord op geven.

Die Nigeriaanse handel is opgekuisd door de gerechtelijke van Turnhout in 2005, ik heb de fotokes daar zien hangen.
En intussen zijn er inderdaad anderen in de plaats gekomen, in Antwerpen, totaal waar.
groetjes

rplover

Forza...germania
7 maart 2007, 17:22
Ok...ok....maar de inhoud van de discussie blijft toch dezelfde:eek:

Even intoetsen via Google: Antwerpen....maffia....vrouwenhandel.....afpersing en je hebt weer dagen leesplezier voor de boeg :thefinger

Dan zit ik liever in dat bubbelbad in een FKK met als consequentie ......

Het was eigenlijk meer bedoeld als protest tegen 'Die Belgen van dit forum' die steevast denken dat NZC in een FKK tot het standaard service-pakket behoort, en laat ik daar noyu net mijn buik vol van hebben......:teuflisch :teuflisch

Dus, Anvers, Rplover, Coco2: als ge nog meer verhaaltjes wilt lezen dan wil ik nog wel eens wat plaatsen hier.

rplover
7 maart 2007, 17:30
Het was eigenlijk meer bedoeld als protest tegen 'Die Belgen van dit forum' die steevast denken dat NZC in een FKK tot het standaard service-pakket behoort, en laat ik daar noyu net mijn buik vol van hebben......:teuflisch :teuflisch

Waar schrijf ik dat NZC als standaard geldt? :green_smi
Maar Forza, alle gekheid op een stokje, de poging was goed, maar ja, ik ben zelf schrijver, dus dat lettertype toch he....:teuflisch:teuflisch
En om de vete bij te leggen, ik ben een Belg in hart en nieren, maar geef mij verdorie ook maar een brubbelbad, ik hou daar ook van. Dus ik ben helemaal niet naief, het is overal hetzelfde, dat weet zelfs ik. Spijtig maar helaas, we leven nu éénmaal in een rotte wereld, en we proberen er allemaal het beste van te maken.
Dikke 'friendjes'??? ;)
En geen geschimp meer van mijn kant op de clubs (wat ik nooit heb gedaan trouwens, maar allee, ik zal het nooit meer doen :p) en wij eens samen gaan wandelen of clubben, je zal zien dat ik het helemaal niet zo slecht meen hoor.
Amai, zeg nu nog eens dat ik geen vrede wil :smile2:

rplover - die Forza hierbij omhelst, omarmt, knuffelt, maar hem er zeker niet voor wil betalen :D

Forza...germania
7 maart 2007, 17:42
rplover - die Forza hierbij omhelst, omarmt, knuffelt, maar hem er zeker niet voor wil betalen :D

Ok, maar dan moet je vanavond wel van mijn Utrechtse favorietje afblijven (Martha 152-2).....oeps, hoop dat W2 dit niet leest anders krijg ik weer een preek te horen.

rplover
7 maart 2007, 17:46
Ok, maar dan moet je vanavond wel van mijn Utrechtse favorietje afblijven (Martha 152-2).....oeps, hoop dat W2 dit niet leest anders krijg ik weer een preek te horen.
Beloofd. Anvers, Martha, die stond toch op uw lijstje, nietwaar?:teuflisch:teuflisch:teuflisch

rplover - die blij is dat hij een goede tip krijgt van Forza ;)

Big30
7 maart 2007, 17:46
Ok, maar dan moet je vanavond wel van mijn Utrechtse favorietje afblijven (Martha 152-2).....oeps, hoop dat W2 dit niet leest anders krijg ik weer een preek te horen.

Een heuglijk moment op dit forum, Forza die rplover welke hem de hand toereikt met daarin een vredes pijp innig omhelst :lostit: :freu:!

En dan moeten we ook nog geloven dat Forza het zandpad kent :D!

Groet,
Big30