PDA

Volledige versie bekijken : Hoerenlopen is onvolwassen gedrag



Willem2
7 maart 2007, 12:06
Bron : Nederlandsch Dagblad.nl

Hoerenlopen is een zeer schadelijke vorm van onvolwassenheid. De overheid moet hoerenlopen actief ontmoedigen. Dat betoogt Karina Schaapman vanavond in de Aletta Jacobslezing.

GRONINGEN - Iedereen wil wel eens iemand anders flink door elkaar rammelen, maar zelfbeheersing is een kwestie van volwassenheid. ,,Wij vinden dat iedereen moet leren z'n handen thuis te houden'', zegt Karina Schaapman, gemeenteraadslid voor de PvdA in Amsterdam. ,,Maar bij prostitutie redeneren we heel anders.'' Als een man de behoefte voelt seks te hebben met een andere vrouw, zorgen we dat het gelegaliseerd wordt. Schaapman: ,,Waarom zeggen we eigenlijk niet dat het tot de emotionele volwassenwording behoort om ook deze driften te kanaliseren?''

Schaapman spreekt vanavond in Groningen de Aletta Jacobs-lezing uit. Ze betoogt dat Nederland is doorgeschoten in de liberale houding tegenover prostitutie en hoerenlopers. ,,En waarom zijn we zo benauwd voor een moreel oordeel?'' Schaapman pleit voor een actief ontmoedigingsbeleid door de overheid. ,,Aangezien misstanden veelal door klanten veroorzaakt worden en ook door klanten in stand worden gehouden, vind ik het raadzaam de veroorzaker ervan ter verantwoording te roepen.'' Seksverslaving moet actief worden bestreden.

De overheid kan wel degelijk helpen. ,,Uiteindelijk hebben gerichte overheidscampagnes tegen roken of alcohol in het verkeer óók effect gehad op het gedrag van gebruikers.''

Feminisme
Schaapman beschrijft in haar lezing dat de legalisering van de prostitutie bewerkt is door de feministische beweging. Prostituees moesten niet gezien worden als zielige slachtoffers. ,,De vrouw die er vrijwillig voor koos, was een vrouw die haar seksualiteit krachtig in eigen hand had genomen. Eigenlijk was zij heel slim: zij vroeg geld voor diensten die gehuwde vrouwen gratis verleenden. Prostitutie werd gezien als een teken van emancipatie.''

Ook de legalisering van de prostitutie gebeurde op initiatief van de feministische beweging, beschrijft Schaapman.

En vervolgens zet ze uiteen hoe de legalisering van de prostitutie de werkverhoudingen alleen maar heeft verslechterd.

,,Het is jammer dat er in Nederland geen vrouwenbewegingen meer bestaan die zich verzetten tegen de voortschrijdende verseksualisering van onze samenleving. Nog nooit werden vrouwen zo massaal als lustobject geëxploiteerd als heden ten dage.''



Met nadruk stelt Schaapman de positie van de hoerenloper ter discussie. Volgens haar rust er een taboe op morele vragen rond hoerenloperij. ,,Opvallend genoeg speelt de klant in het Nederlandse prostitutiebeleid geen enkele rol. Naar hem wordt ook heel weinig onderzoek verricht.''

We weten, zegt Schaapman, dat nagenoeg alle hoerenlopers mannen zijn. Prostitutie voor vrouwen komt nauwelijks voor. Het zijn bovendien mannen van alle leeftijden en uit alle bevolkingsgroepen, van wie meer dan de helft een vaste relatie heeft.

De mannen leggen zichzelf nauwelijks morele normen op. Schaapman citeert onderzoekers die zich wel op de hoerenlopers richtten, en die geschokt waren over de gretigheid waarmee veel mannen zich vergrijpen aan minderjarige meisjes en jongens. ,,De gemiddelde klant wil voornamelijk goedkope, vluchtige en anonieme seks. Een kwart wil het, ondanks voorlichting over de gezondheidsrisico's, zonder condoom doen. Het maakt veel klanten niet uit onder welke omstandigheden de vrouwen werken.''

Schaapman constateert dat niet alleen mannen een afwerkplek tussen schotten of een tippelzone acceptabel vinden, maar dat ook gemeenten dit soort plaatsen kennelijk in stand houden als 'acceptabele werkplek'. ,,De helft van de respondenten in het onderzoek gaf openlijk toe dat jonge en onzelfstandige prostituees hun voorkeur genieten vanwege hun volgzaamheid.''



Websites

Schaapman stelt de mentaliteit van de mannen aan de kaak. Ze citeert schokkende uitspraken van hoerenlopers over prostituees van de site hookers.nl. Een bijzonder weerzinwekkend bericht was 1.660 keer door andere sitebezoekers bekeken, ,,maar niemand maakt een corrigerende opmerking of geeft het advies aangifte te doen bij de politie of bij Meld Misdaad Anoniem.'' Politie en Justitie zijn op de hoogte, maar doen niets, stelt Schaapman.

Als Schaapman lessen geeft op scholen, merkt ze dat veel jongens - ,,de toekomstige klanten dus'' - denken dat prostituees seksueel onverzadigbaar zijn. ,,In de gesprekken met leerlingen valt mij op hoezeer de heersende opinie, muziek en beeldcultuur het denken en doen van deze kwetsbare leerlingen beïnvloeden. Ze romantiseren de pimps en ho's van mtv en tmf.''
Misschien nog wel erger is dat meisjes in die wereld meegaan, vindt Schaapman. ,,Sommige meisjes, vaak zij die door een problematische sociale achtergrond extra kwetsbaar zijn, tonen weinig gevoel van eigenwaarde. Zij vinden het normaal de rol van 'pijpmeisje' te vervullen en daar goederen of geld aan over te houden. 'Het is gewoon zaken doen', zeggen ze schouderophalend.''

Hoerenloper
Hoog tijd om de hoerenloper aan te pakken, vindt Schaapman. ,,Waarom durven wij hoerenlopers niet kritisch te ondervragen?'' Als we werkelijk streven naar gelijkwaardigheid van mannen en vrouwen zullen we, betoogt Schaapman, moeten inzien dat hoerenlopen niet normaal is. Net zomin als de aandrang om iemand in elkaar te meppen, te beroven, te pesten of verrot te schelden. ,,Ieder mens zou, in het kader van de eigen voortgaande beschaving, ook de behoefte om naar de hoeren te gaan, eronder moeten zien te krijgen - simpelweg omdat de eigen behoefte in al die gevallen rechtstreeks de waardigheid van de ander aantast.''

thesickboy
7 maart 2007, 12:10
Is hoerenlopen onvolwassen: Absoluut!
Boys will be boys, only their toys get bigger

Teenager Sickboy

Azrael
7 maart 2007, 12:13
Hoerenlopen is een zeer schadelijke vorm van onvolwassenheid.

Waarom zeggen we eigenlijk niet dat het tot de emotionele volwassenwording behoort om ook deze driften te kanaliseren?''

Aub even uitleggen hoezo dit een schadelijke vorm is? Ik ben dan misschien heel onvolwassen geweest (en ik hoop ook nooit volwassen te worden), maar ik heb de schadelijke gevolgen nog niet meegemaakt.

Ik denk daarnaast juist dat het bezoek aan een prostituee voor veel mannen kan helpen hun driften te kanaliseren. :green_smi

thesickboy
7 maart 2007, 12:24
Aub even uitleggen hoezo dit een schadelijke vorm is?

Lees er misschien eens de rubrieken rond PZC-TZ-NZC op na :green_smi :green_smi :green_smi


:teuflisch Sickboy (die toch ook wel hoopt nooit de verpersoonlijking van zijn naam te worden)

Azrael
7 maart 2007, 12:27
Lees er misschien eens de rubrieken rond PZC-TZ-NZC op na :green_smi :green_smi :green_smi


:teuflisch Sickboy (die toch ook wel hoopt nooit de verpersoonlijking van zijn naam te worden)

Ok, ik kan me er iets bij indenken dat je zo dus schadelijke gevolgen kunt ondervinden, maar ik denk persoonlijk toch dat de persoon in kwestie iets anders bedoelde....;)

thesickboy
7 maart 2007, 12:29
..maar ik denk persoonlijk toch dat de persoon in kwestie iets anders bedoelde....;)

En ik denk dat je gelijk hebt. Sickboy schrijft soms iets te snel voor zijn eigen goed.

:wink:

lellebel
7 maart 2007, 12:43
streven naar gelijkwaardigheid van mannen en vrouwen zullen we, betoogt Schaapman, moeten inzien dat hoerenlopen niet normaal is. Net zomin als de aandrang om iemand in elkaar te meppen, te beroven, te pesten of verrot te schelden. ,,Ieder mens zou, in het kader van de eigen voortgaande beschaving, ook de behoefte om naar de hoeren te gaan, eronder moeten zien te krijgen


Sorry hoor,maar daar word ik niet goed van :hammer: volgens mij heeft die mevrouw Schaapman nog nooit goeie sex gehad.Sex werkt juist ontspannend!
Mijn ervaring is,dat gehuwde mannen of mannen die in een relatie zitten juist vaak komen voor de spanning,de lust,wat is daar mis mee,ik doe het ook voor de lust.En wat moeten die arme mannen dan die geen relatie hebben?Volgens mij word je na verloop van tijd het 'voorhuid-joggen' ook moe,toch?! Ik blijf erbij,de mens is niet gemaakt om monogaam te zijn,daar is sex veel te lekker voor.Je kunt sex hebben met liefde of sex voor de lust!(allebei is verdomd lekker trouwens:teuflisch ) Maar om nu de 'hoerenlopers' aan te pakken,flauwekul als je het mij vraagt,vooral als je de lust naar sex gaat vergelijken met de drang om iemand in elkaar te meppen enz.

Groetjes Lellebel

Azrael
7 maart 2007, 12:51
Volgens mij word je na verloop van tijd het 'voorhuid-joggen' ook moe,toch?!

:bowlol: :bowlol: :bowlol: :bowlol:

Stiffmaster
7 maart 2007, 15:12
Misschien dat die mevrouw Schaapman ook eens op deze site moet kijken, wellicht denk ze er dan anders over, en per slot dat voorhuidjoggen kon ook al niet op steun rekenen gezien het afzeggen van de marathon. :loud:



streven naar gelijkwaardigheid van mannen en vrouwen zullen we, betoogt Schaapman, moeten inzien dat hoerenlopen niet normaal is. Net zomin als de aandrang om iemand in elkaar te meppen, te beroven, te pesten of verrot te schelden. ,,Ieder mens zou, in het kader van de eigen voortgaande beschaving, ook de behoefte om naar de hoeren te gaan, eronder moeten zien te krijgen


Sorry hoor,maar daar word ik niet goed van :hammer: volgens mij heeft die mevrouw Schaapman nog nooit goeie sex gehad.Sex werkt juist ontspannend!
Mijn ervaring is,dat gehuwde mannen of mannen die in een relatie zitten juist vaak komen voor de spanning,de lust,wat is daar mis mee,ik doe het ook voor de lust.En wat moeten die arme mannen dan die geen relatie hebben?Volgens mij word je na verloop van tijd het 'voorhuid-joggen' ook moe,toch?! Ik blijf erbij,de mens is niet gemaakt om monogaam te zijn,daar is sex veel te lekker voor.Je kunt sex hebben met liefde of sex voor de lust!(allebei is verdomd lekker trouwens:teuflisch ) Maar om nu de 'hoerenlopers' aan te pakken,flauwekul als je het mij vraagt,vooral als je de lust naar sex gaat vergelijken met de drang om iemand in elkaar te meppen enz.

Groetjes Lellebel

Rex
7 maart 2007, 20:40
Edit: Befke
Samenvating van het bedoelde: Rex heeft geen hoge dunk van mevrouw Schaapman.

Befke
7 maart 2007, 20:44
Stoppen met beledigen nu.
Onmiddellijk.

Jansen
7 maart 2007, 20:52
Stoppen met beledigen nu.
Onmiddellijk.


Beledigen is ook onvolwassen gedrag:thefinger

Ik ben blij dat ik een volwassen puber ben :eek: of was ik nou een puberale oudere man.
Maar voor mij geldt dat ik juist beter in mijn vel zit als ik een avond in de week deze hobby kan uitoefenen.:green_smi

Dickydik
8 maart 2007, 00:15
streven naar gelijkwaardigheid van mannen en vrouwen zullen we, betoogt Schaapman, moeten inzien dat hoerenlopen niet normaal is.

Misschien dat die mevrouw Schaapman ook eens op deze site moet kijken.

Nou, die mevrouw Schaapman kan er best over mee praten, is zelf enige tijd als DVP door het leven gegaan, heeft er een boek over geschreven, over het leven tussen drugs en prostitutie met o.a. wijlen Herman Brood....

zuipschuit
8 maart 2007, 11:32
Schaapman stelt de mentaliteit van de mannen aan de kaak. Ze citeert schokkende uitspraken van hoerenlopers over prostituees van de site hookers.nl. Een bijzonder weerzinwekkend bericht was 1.660 keer door andere sitebezoekers bekeken, ,,maar niemand maakt een corrigerende opmerking of geeft het advies aangifte te doen bij de politie of bij Meld Misdaad Anoniem.'' Politie en Justitie zijn op de hoogte, maar doen niets, stelt Schaapman.
,

wat waren die schokkende uitspraken?

Willem2
9 maart 2007, 01:02
Karina Schaapman was te gast bij http://pauwenwitteman.vara.nl/

Uitzending : http://player.omroep.nl/?aflID=4128285

Willem2
16 maart 2007, 01:49
Haar volledige lezing is uitgebracht onder de titel Hoerenlopen is niet normaal – Twijfels bij een liberaal prostitutiebeleid, Uitg. Balans, 62 pp., pb., ISBN 978 90 5018 863 0. :

http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/nl/-/EUR/BOL_AffiliateMap-Start?LinkType=Product&Section=BOOK&referrer=bfaqIZmRfnpOwkMAm6fRz-O40804167&PrdId=1001004004931510

janm
16 maart 2007, 11:12
Nou, die mevrouw Schaapman kan er best over mee praten, is zelf enige tijd als DVP door het leven gegaan, heeft er een boek over geschreven, over het leven tussen drugs en prostitutie met o.a. wijlen Herman Brood....

Kreeg ze niet genoeg klanten? Of wordt ze liever in de politiek geneukt?
In enige tijd moeten we weer teruggrijpen naar de oude playboys om nog iets plezier te hebben.

TT Man
17 maart 2007, 16:48
Hoerenlopen is een zeer schadelijke vorm van onvolwassenheid.

Kan ik er wat aan doen dat ik in m'n puberteit blijf hangen? Als mijn hobby als 'een vorm van onvolwassenheid' wordt gekwalificeert dan is dat maar zo. Over die schadelijkheid valt te discussieren.

shadow
17 maart 2007, 18:13
Bron : Nederlandsch Dagblad.nl

Hoerenlopen is een zeer schadelijke vorm van onvolwassenheid. De overheid moet hoerenlopen actief ontmoedigen. Dat betoogt Karina Schaapman vanavond in de Aletta Jacobslezing.

En ik maar denken dat dit een forum voor volwassen is:smile2:



Hoerenloper
Hoog tijd om de hoerenloper aan te pakken, vindt Schaapman. ,,Waarom durven wij hoerenlopers niet kritisch te ondervragen?'' Als we werkelijk streven naar gelijkwaardigheid van mannen en vrouwen zullen we, betoogt Schaapman, moeten inzien dat hoerenlopen niet normaal is. Net zomin als de aandrang om iemand in elkaar te meppen, te beroven, te pesten of verrot te schelden. ,,Ieder mens zou, in het kader van de eigen voortgaande beschaving, ook de behoefte om naar de hoeren te gaan, eronder moeten zien te krijgen - simpelweg omdat de eigen behoefte in al die gevallen rechtstreeks de waardigheid van de ander aantast.''

Waarschijnlijk heeft mevrouw Schaapman in haar tijd als DVP of geen of zeer slechte klandizie gehad en wil ze op deze manier het e.e.a recht zetten.
Ik vind het een slechte zaak om op deze wijze enerzijds alle DVP als een stelletje onderdrukte slachtoffers van puberale mannetjes neer te zetten en anderzijds de wandelaars als een stelletje onvolwassen seksverslaafden.

Voorts heb ik wat moeite met de vergelijking "wandelen" en iemand in elkaar meppen, beroven, pesten etc. etc.

Is er eigenlijk een beertje, welke ervaring heeft met Schaapman uit haar DVP tijd?

Jansen
17 maart 2007, 19:23
Ja mevrouw Schaapman, ik heb geen moeite met je opmerking hoor.:rofl:

Als hoerenlopen onvolwassen gedrag is dan ben ik blij dat ik nog van onvolwassen hobby,s houdt.
Ik vind het alleen vreemd voor wie geldt dan wel het hoerenlopen :confused:

Kijk voor minder jarigen lijkt het me niet juist om dit te gaan doen.:teuflisch

Dus wie moet er dan naar die 100.000 dames gaan die werkzaam zijn in de BENELUX met Duitsland. :thefinger

Ik vind het wel volwassen gedrag;
A. ik help deze dames met hun inkomen ( letterlijk en figuurlijk)
B. Ik leer hun bij dat sex met een Hollander beter is dat met een uit hun thuis
Land.
C.Ik ga in de avonduren zodat de kinderen al in bed liggen

D. Ik zorg ook nog vaak dat ze met hulp van mij in hun prive leven ook een
stap verder kunnen.

Dus laat maar lullen.

nita
20 maart 2007, 04:25
Dat wijf moesten ze opsluiten, ergo..h****lopen is niet normaal. dan is seks bij mevrouw tussen man en vrouw(in een relatie) zeker ook niet normaal. Vrouw vrouw mag zeker alleen van haar of is dat ook uit den boze?
Ik hoop nog lang een kleuter te blijven.

Groetjes, Nita

little diablo
20 maart 2007, 20:14
Ze is waarschijnlijk nooit echt een keer goed klaargekomen:rolleyes: veel gepest waarschijnlijk, doordat net voordat de explosie bij haar plaatsvond de man zijn vuurpijl eruit trok en der body voorzag van wat witte room:smile2: En dat keer op keer jaar in jaar uit:teuflisch

Saluti L Diablo

Stiffmaster
21 maart 2007, 12:43
Ik denk LD dat ze misschien nog wat van ons kleuters moet en kan leren, en dat vuurwerk niet allleen voor oud en nieuw is. :moon: :moon:


Ze is waarschijnlijk nooit echt een keer goed klaargekomen:rolleyes: veel gepest waarschijnlijk, doordat net voordat de explosie bij haar plaatsvond de man zijn vuurpijl eruit trok en der body voorzag van wat witte room:smile2: En dat keer op keer jaar in jaar uit:teuflisch

Saluti L Diablo

Befke
21 maart 2007, 13:41
Dit glijdt weer af naar schelden en schimpen...

Heren: denk om uw woorden.

Randy
21 maart 2007, 16:53
Bron : Nederlandsch Dagblad.nl
...

Hoerenloper
Hoog tijd om de hoerenloper aan te pakken, vindt Schaapman. ,,Waarom durven wij hoerenlopers niet kritisch te ondervragen?'' Als we werkelijk streven naar gelijkwaardigheid van mannen en vrouwen zullen we, betoogt Schaapman, moeten inzien dat hoerenlopen niet normaal is. Net zomin als de aandrang om iemand in elkaar te meppen, te beroven, te pesten of verrot te schelden. ,,Ieder mens zou, in het kader van de eigen voortgaande beschaving, ook de behoefte om naar de hoeren te gaan, eronder moeten zien te krijgen - simpelweg omdat de eigen behoefte in al die gevallen rechtstreeks de waardigheid van de ander aantast.''

Wie bepaalt dat, dat de waardigheid van de prostituee wordt aangetast? Zijzelf, of mevrouw Schaapman? Het 'eronder krijgen van behoeftes' is wat vele moraalridders preken - met over het algemeen weinig succes... En sex is toch een redelijk elementaire behoefte. Roken, drinken, gokken, TV kijken etc is aangeleerd gedrag, en kan inderdaad onder controle gehouden worden - niet door moraalridders, maar door de consument zelf.

En kritisch ondervragen, prima, laat maar komen! Als ik haar dan ook mag ondervragen, natuurlijk!

rplover
22 maart 2007, 23:35
(Prostituees moesten niet gezien worden als zielige slachtoffers. ,,De vrouw die er vrijwillig voor koos, was een vrouw die haar seksualiteit krachtig in eigen hand had genomen. Eigenlijk was zij heel slim: zij vroeg geld voor diensten die gehuwde vrouwen gratis verleenden. '' )
Is nog steeds zo, en zij zijn de meiden waar wij zouden moeten naartoe gaan, als we 'het' nodig hebben.

(Het zijn bovendien mannen van wie meer dan de helft een vaste relatie heeft.)
Ja, zet mij alvast aan het denken.

(De mannen leggen zichzelf nauwelijks morele normen op. Een kwart wil het, ondanks voorlichting over de gezondheidsrisico's, zonder condoom doen)
Blijkt waarheid te zijn, zie de discussie die hierover op het forum is gevoerd, en de enquete dienaangaande. Een kwart, zie jij het nog rooskleurig in, mevrouw Schaapman.

(Het maakt veel klanten niet uit onder welke omstandigheden de vrouwen werken)
Dat is aan ons gericht, ijsbeertjes, daar kunnen wij iets aan doen.

(Als Schaapman lessen geeft op scholen, merkt ze dat veel jongens - ,,de toekomstige klanten dus'' - denken dat prostituees seksueel onverzadigbaar zijn)
Heb ik zo niets gelezen van 5-10 klanten per dag, en bij alle tien klaarkomen, de nymfomaantjes toch, ... . We hebben blijkbaar ook les nodig van Schaapmans, niet enkel de jeugd. Dus toch maar niet opsluiten, dat 'wijf' :rolleyes:


Als we dit op deze manier bekijken, heeft mevrouw Schaapman overschot van gelijk.
Niets is dus wat het lijkt.
Ik heb het pocketboekje inmiddels 3 maal doorworsteld, en haar proberen te betrappen op een foutje. Kan er echt geen vinden.

80 procent van de beertjes gaat haar uitspraken kleingeestig, vernederend vinden, maar dat is enkel en alleen omdat wij ons territorium willen beschermen, en we toch nooit toegeven dat we totaal verkeerd bezig zijn, en niet willen inzien dat dat 'wijf' overschot van gelijk heeft.
Nergens, maar dan ook nergens kan ik vinden dat ze de drang van het hoerenlopen vergelijkt met iemand in mekaar te meppen.
Ze stelt dat hoerenlopen niet normaal is (en als je haar boek leest zal je zien dat ze het eigenlijk heeft over de filterdunne scheiding tussen dwang en vrijwilligheid) en zegt dat dit zomin normaal is als de drang iemand te pesten, in mekaar te meppen.

Ik zou het jullie aanraden, lezen dat pocketding, de eerste 24 pagina's staan gratis op 'tinternet', lekker je geweten wakker schudden.

Over de titel van het boekje en de lezing: slaat beter aan dan pakweg te zeggen ; 'let op mannen waar jullie mee bezig zijn' (dat leest geen hond).

En is hoerenlopen eigenlijk normaal????
Durft iedereen van ons gewoon tegen al zijn vrienden, familie vertellen dat hij naar de hoeren loopt?
Neen?
Dan vinden we het zelf niet normaal..... .


rplover - hoerenlopen is best wel leuk

Randy
27 maart 2007, 13:14
...
En is hoerenlopen eigenlijk normaal????
Durft iedereen van ons gewoon tegen al zijn vrienden, familie vertellen dat hij naar de hoeren loopt?
Neen?
Dan vinden we het zelf niet normaal..... .


rplover - hoerenlopen is best wel leuk

Hier wordt een denkfout gemaakt. Hoerenlopen is normaal, gegeven het aantal dames en hun klanten. Vele mannen maken gebruik van de diensten van vele dames, dus is het per definitie normaal. Dat we dit (een enkeling uitgezonderd) niet vertellen aan anderen, heeft alles te maken met maatschappelijke acceptatie - niet met of het normaal is.

Wat bedoeld wordt is niet zozeer: is hoerenlopen normaal, maar: is hoerenlopen moreel acceptabel. Een heel andere vraag, dus.

Ik zou liever in een maatschappij wonen waar DVP bezoek geaccepteerd is, en ik vrijuit over mijn ervaringen kon praten, zonder scheef aangekeken te worden. Dat is nu niet zo, helaas. Het is niet anders.

rplover
27 maart 2007, 13:43
...Hoerenlopen is normaal, gegeven het aantal dames en hun klanten. ...

How Randy..... dan is kinderporno ook normaal. Gezien het aantal klanten.
En het aantal gedwongen kinderen. Vele klanten maken gebruik van de aangeboden diensten, dus is het normaal?
Ja, dat is evenzeer een denkfout.
Hoerenlopen is normaal voor mij, want ik schaam me er niet voor er openlijk over te praten. Kinderporno daarentegen.....is verwerpelijk, en toch is het aanbod zeer groot (klanten...aangeboden diensten)
Maar als jullie het niet aanvaardbaar vinden, is het omdat jullie in jullie hoofd denken dat het niet normaal is. Gaat over normen en waarden. Beiden. Zowel hoerenlopen als kinderporno. Van het laatste zeggen we allen dat het verfoeilijk is, het eerste daarentegen, daar zijn we nog niet uit.
Ik ga nu wel heel ver in de vergelijking, maar alle gedwongen prostitutie is even verwerpelijk als kinderporno. Het enige verschil is dat die Meiden meerderjarig zijn, kinderen niet.
Laat maar komen, Beren :green_smi

rplover

Willem2
27 maart 2007, 14:12
Discussie is prima, maar enige link naar kinderporno en deze site dan heb je een probleem met mij. Dus pas op uw woorden.

Willem2, adminstrator

rplover
27 maart 2007, 14:19
Discussie is prima, maar enige link naar kinderporno en deze site dan heb je een probleem met mij. Dus pas op uw woorden.

Willem2, adminstrator

Wat is uw probleem? Waarom moet je zonodig je bericht met administrator ondertekenen?

Ik vergelijk, waar link ik uw site met kinderporno?
Ik zeg dat daar ook klandizie en aanbod voor is. Maar NIET normaal.
Ik verfoei dat, net als gedwongen prostitutie.
Enige link naar gedwongen prostitutie mag wel van u?
Daar moeten we de ogen dan maar voor sluiten?

Daar zou jij ook problemen moeten mee hebben.

rplover, gewoon lid

Azrael
27 maart 2007, 14:32
Wat is uw probleem? Waarom moet je zonodig je bericht met administrator ondertekenen?

Inderdaad, vind ik ook wel een beetje jammer van je Willem2.....

Azrael, gewoon lid....

Willem2
27 maart 2007, 14:36
Ik heb daar gewoon geen zin in. Ik wil niet dat deze site op wat voor een manier maar gelinkt wordt met kinderporno of verkrachtingen. En in dit geval dien ik dan wel boven de partijen te staan.

Groeten Willem2

tevens administrator

Azrael
27 maart 2007, 14:39
Ik heb daar gewoon geen zin in. Ik wil niet dat deze site op wat voor een manier maar gelinkt wordt met kinderporno of verkrachtingen. En in dit geval dien ik dan wel boven de partijen te staan.

Groeten Willem2

tevens administrator

Sorry dat ik door blijf gaan hierover, maar waar in het verhaal van rplover wordt deze site gelinkt met kinderporno of verkrachtingen? Er wordt alleen maar een voorbeeld gebruikt van ander ontoelaatbaar gedrag. Ik vind dat je hierbij een beetje te hard van stapel loopt, maar goed, je bent de administrator....

Azrael, die op geen enkele wijze kinderporno goedkeurt....

rplover
27 maart 2007, 14:44
Ik heb daar gewoon geen zin in. Ik wil niet dat deze site op wat voor een manier maar gelinkt wordt met kinderporno of verkrachtingen. En in dit geval dien ik dan wel boven de partijen te staan.

Groeten Willem2

tevens administrator

Dat doen we ook niet Willem. We linken uw site met plezier en sex en vertier.
Ik maakte een vergelijking, welk gedrag normaal is of niet.
Geen woord meer van mij erover. Ik zwijg als vermoord.

rplover, gewoon lid

en tevens ook een mens

neukie
27 maart 2007, 16:25
Ik ben met Willem eens. Over Kinderporno spreken of discusseren we in dit forum niet. Ook geen links. Thema van dit forum is de betaalde gewoone sex tussen volwassene mensen. Daar is ook een grens.
NU geen woord meer over DIT shit-thema aub. Het is toch niet nodig.....

grt neukie, founding father

Big30
27 maart 2007, 19:59
Ik ga nu wel heel ver in de vergelijking, maar alle gedwongen prostitutie is even verwerpelijk als kinderporno. Het enige verschil is dat die Meiden meerderjarig zijn, kinderen niet.
Laat maar komen, Beren :green_smi

rplover

Ik reageer niet als mod maar als eenvoudig braaf en oprecht IJsbeertje die zo af en toe wel van een geintje en wat pesten hou maar soms ook wel eens kwaad wordt, nu bijvoorbeeld

Van bovenstaande vergelijkingen walg ik eerlijk gezegd. Niet zo zeer om de vergelijking seq. wel om het feit dat een groot gedeelte van de IJsberen gemeenschap continu door rplover wordt veroordeeld omdat pzc de norm is en dat is natuurlijk bijna altijd gedwongen.

En dus wordt er een hier impliciete link gelegd door rplover tussen kinderporno en de IJsbeertje populatie die pzc doet.

Maar dat was natuurlijk niet zo bedoeld zal de reactie wel zijn.

Groet,
Big30

rplover
27 maart 2007, 21:05
die ik niet heb verkondigd....



Van bovenstaande vergelijkingen walg ik eerlijk gezegd. Niet zo zeer om de vergelijking seq. wel om het feit dat een groot gedeelte van de IJsberen gemeenschap continu door rplover wordt veroordeeld omdat pzc de norm is en dat is natuurlijk bijna altijd gedwongen.
En dus wordt er een hier impliciete link gelegd door rplover tussen kinderporno en de IJsbeertje populatie die pzc doet.
Maar dat was natuurlijk niet zo bedoeld zal de reactie wel zijn.

Big30,

Dat ik de ijsberengemeenschap veroordeel, dat zeg jij. Ik veroordeel ook mezelf, maar daar natuurlijk geen woord over.
Voel jij je veroordeeld door me? Omdat je je laat PZC? Mijn excuses, ik wil enkel aantonen dat sommige Meiden er erger aan toe zijn dan wij durven vermoeden. Als dat moet met de hele populatie ijsberen te kwetsen, tja, dan is het maar zo. Wie geen schuld treft hoeft zich toch niet gekwetst te voelen. Maar ik wijk af, het gaat hier over het volgende.


'Hoerenlopen is niet normaal', een stelling van Mevr. Schaapman.
Ze stelt dat de grens tussen gedwongen en vrije prostitutie filterdun is. Ik vertaal dit gewoon in ijsberentaal.
Ik zeg niks meer of minder dan haar. Dat je moet wegblijven bij gedwongen prostituees, want dat het niet normaal is dat je daar je drang naar sex gaat zoeken. Daar gaat het verdorie over.


Ik maak hier nergens gewag van PZC. Nergens. Heel ander topic, heel andere kwestie, heel andere discussie. Dus link dat niet met gedwongen en vervolgens met het meest verfoeilijke dat er bestaat. Heb ik NOOIT gedaan.
Als ik iets te schrijven heb over PZC, doe ik dat in het desbetreffende topic, en niet hier.

Jij walgt van de vergelijking, dat is uw goed recht.
Mag ik ook walgen van gedwongen prostitutie dan?
En ja, ik zoek geen excuses voor mijn woorden. Maar je legt me woorden in de mond die ik helemaal niet zeg.

Ik neem de volledige verantwoordelijkheid van alles wat ik schrijf en doe op me.

rplover

Big30
27 maart 2007, 21:14
Beste rplover,

Ik moest het gewoon even kwijt. Het is mijn interpretatie van jouw bericht, je hebt het ook niet gezegd stel ik, wel dat ik een impliciete link zie.
Laten we er hier ook maar niet verder over in discussie gaan dat wordt en welles en nietes woordenspel.

Laten we dan liever gaan genieten van het mooie weer, wandelend in het SWK of IJsberend in een tuin in Duitsland ;)!

En natuurlijk daarna hier veel mooie berichtjes achter laten zoals jij dat gelukkig veelvuldig doet.

Case closed wat mij betreft.

We hoeven het ook niet over alles eens te zijn!

Groet,
Big30

rplover
27 maart 2007, 21:25
Beste Big30,

Ja, akkoord, jij mag dat zo zien.
Maar me niet afknallen voor een zienswijze, enkel voor iets waar je me echt kan op pakken, iets dat ik expliciet zeg, niet iets wat je denkt te kunnen afleiden uit een tekst van me.
Ik moest dit ook even kwijt.
Ja, ik zal wel recenseren, dat doe ik OOK graag, buiten chockeren ;)
Weer een zandberg bovenhalen, pfffff, dat is al de halve noordzee die we gaan moeten uitgraven :teuflischCase closed, deal.


rplover - over de schoonheid der Roemeense 'schatjes' zijn we 't gelukkig nog eens :D

Big30
27 maart 2007, 22:30
rplover - over de schoonheid der Roemeense 'schatjes' zijn we 't gelukkig nog eens :D

:D :D :D
:freu: :freu: :freu:
:wink: :wink: :wink:

Kdacht ut wel!


Haar volledige lezing is uitgebracht onder de titel Hoerenlopen is niet normaal – Twijfels bij een liberaal prostitutiebeleid, Uitg. Balans, 62 pp., pb., ISBN 978 90 5018 863 0. :

nor·maal2 (bn.)
1 overeenkomstig de regel, gewoon <=> abnormaal
2 als norm dienend

Ik wil helemaal niet overeenkomstig de regel zijn cq. als norm dienen :thefinger!

Jansen
28 maart 2007, 22:51
He vrienden is dit nu ook een rubriek aan het worden tussen rplover en Big30 ?

Net als bij Blauw Beer en thesickboy ?:rolleyes:

Dan maak ook een rubriek tussen Sonny en Jansen :green_smi

rplover
28 maart 2007, 22:55
He vrienden is dit nu ook een rubriek aan het worden tussen rlover en Big30 ?

Net als bij Blauw Beer en thesickboy ?:rolleyes:

Dan maak ook een rubriek tussen Sonny en Jansen :green_smi

Ja, Big30 is niet normaal, en ik ben onvolwassen :thefinger
Niks, een eigen rubriek krijg je niet, die moet je verdienen :lostit:

Big30
28 maart 2007, 22:56
He vrienden is dit nu ook een rubriek aan het worden tussen rlover en Big30 ?

Dan maak ook een rubriek tussen Sonny en Jansen :green_smi

Alles is hier te regelen zeker bij een mod die makkelijk om te kopen is!

Volgens mij kom ik jullie 2 in elk topic hier wel tegen, niet alleen daar :D!

Voor een cocktail in PHG valt eventueel wel wat te regelen, ik beloof niets he ;)!