Volledige versie bekijken : hitterecord voor Nederland is na 75 jaar verbroken
Piet Plezier
24 juli 2019, 15:54
DEN HAAG -*Het hitterecord voor Nederland is na 75 jaar verbroken. In Gilze-Rijen is woensdag om 14.57 uur een temperatuur van 38,8 graden gemeten. Daarmee werd het stokoude record (38,6 graden) van 23 augustus 1944 in Warnsveld verbroken. Inmiddels is het record al weer overgenomen door Eindhoven: 39,3 graden. In Gilze-Rijen en Ell steeg de temperatuur naar 39,2 graden. Grote kans dat ook het officiële dagrecord in De Bilt gaat sneuvelen. Dat staat tot nog toe op 34,1 graden, gemeten in 1994.
https://www.telegraaf.nl/nieuws/2035430328/hoogste-temperatuur-ooit-gemeten-in-nederland-39-3-graden
Eddy_V
24 juli 2019, 16:03
Net ook nog even de temperatuur opgenomen en binnen was het net zo warm als buiten (Bella)
JonnyFontane
24 juli 2019, 16:20
Was het in Bella net zo warm als buiten?
Dan moet ze toch eens naar de dokter....dan heeft ze koorts
Jack42
24 juli 2019, 16:23
Eindhoven heeft het nieuwe warmterecord te pakken! 39,3 graden.
Maar of je daar trots op moet zijn? :huch:
Ik ga er toch ene op vatten ge moet tenslotte veul drinkuh met deze temperaturen. Proost!
gignnl
24 juli 2019, 16:50
Een cola on the rocks bedoel je zeker....32495
Eindhoven heeft het nieuwe warmterecord te pakken! 39,3 graden.
Maar of je daar trots op moet zijn? :huch:
Ik ga er toch ene op vatten ge moet tenslotte veul drinkuh met deze temperaturen. Proost!
Ehm ja, zo iets werkt vreemd maar ik denk eerlijk gezegd dat veel Eindhovenaren dit toch wel leuk vinden ;). Nu maar hopen dat het record lang blijft staan, dan wordt het morgen in ieder geval minder warm. Het record (38,6 graden) van 23 augustus 1944 in Warnsveld kon ik dromen, maar Warnsveld, nee dan zie ik toch liever Eindhoven als recordstad.
De voetbal en technologie hoofdstad van NL en nu dan de "warmste stad van NL" :biggrin:, mooi toch!
Willem2
24 juli 2019, 18:26
Ja, Eindhoven heeft vele "warme" jongens :rolleyes: :biggrin:
Brad Clitt
24 juli 2019, 20:39
Op de AWACS-basis Teveren/Geilenkirchen op een steenworp afstand van de grens (en vlakbij mijn woonplaats) was het 40,5 graden (Kleine Brogel in Belgisch-Limburg zat op 39,9 graden, net niet dus). Gelukkig was ik in Sixsens vandaag, daar was het bij het meetpunt Aachen-Orsbach (bovenop de Schneeberg) slechts 37,6 graden (zeg maar 38 in Lemiers want de club ligt op 155 meter). In Maastricht heeft een weeramateur met betrouwbare waarnemingen in een buitenwijk 40,3 graden gemeten en hopelijk pakt Limburg morgen wél het all-time record, daar hoort het nl. thuis.
Badslippers
24 juli 2019, 20:43
Toen ik vanmiddag om 15:17 in mijn auto stapte stond de thermometer op 40,7. Ik claim de warmste plek in Nederland.
yylover
24 juli 2019, 20:45
Shit...dan zit ik hier net onder 32498
Piet Plezier
24 juli 2019, 21:03
32499
dit was de mijne om 15.50 uur
Eddy_V
24 juli 2019, 21:12
Was het in Bella net zo warm als buiten?
Dan moet ze toch eens naar de dokter....dan heeft ze koorts
Bella was wel Okay, ik denk dat mijn thermometer een beetje van slag was: koel zwembad in, koelzwembad uit, hete Bella in....
je zou van minder van slag raken nietwaar?
Terras van Lemiers was nog redelijke te doen met zo nu en dan een duik in het water, veel drinken en voor afkoeling af en toe naar beneden waar het heerlijk koel was. Alleen de wachttijden van ca een halfuur tussen 14 en 20 uur deden de gemoederen soms wat verhitten.
Op de AWACS-basis Teveren/Geilenkirchen op een steenworp afstand van de grens (en vlakbij mijn woonplaats) was het 40,5 graden (Kleine Brogel in Belgisch-Limburg zat op 39,9 graden, net niet dus).
Kijk hier hou ik dus van! Complete lijstjes met erkende recorden, de Duitsers helaas zijn ons toch weer voor met inderdaad 40.5 graad al heeft de erkenning wel even op zich laten wachten.
Hitze in NRW – Hitzerekord offiziell!
Mittwoch, 24. Juli:
21.43 Uhr: Jetzt also doch! Geilenkirchen hat einen neuen Hitzerekord aufgestellt! Mit 40,5 Grad toppte die NRW-Stadt den bisherigen Rekord aus dem Jahr 2015. Er war in Kitzingen (40,4 Grad) aufgestellt worden. Der Deutsche Wetterdienst bestätigte das inzwischen, merkte aber an: „orgen wird es regional noch etwas heißer. Möglicherweise hat der heutige Rekord nur einen Tag Bestand.“
https://www.derwesten.de/region/hitze-in-nrw-neuer-allzeit-rekord-in-essen-gemessen-so-unfassbar-heiss-ist-es-derzeit-in-der-revierstadt-id226573317.html
Sneu voor Heerlen en Brunsum dat men daar geen officieel weer station heeft want anders had men daar kunnen scoren ;)!
euh BIG 30,het gaat al zeer lang slecht met Philips,elk jaar rekenen de accounts van dit Eindhovensbedrijf op verliezen tussen 700 en 800 miljoen euro
en de voetbalclub? veronderstel dat je post sarcastisch bedoeld was?
hopelijk heb je geen aandelen op dit elektronikabedrijf,immers dan vrees ik dat je moet bijverdienen met bv een forum over duivenmelken en/of kleiduifschieten
euh BIG 30,het gaat al zeer lang slecht met Philips,elk jaar rekenen de accounts van dit Eindhovensbedrijf op verliezen tussen 700 en 800 miljoen euro
en de voetbalclub? veronderstel dat je post sarcastisch bedoeld was?
Techbedrijven uit Brainport nieuwe hoofdsponsoren PSV
Regerend landskampioen PSV heeft een nieuwe hoofdsponsor. Vanaf volgend seizoen prijkt alleen niet de naam van een bedrijf op het shirt, maar van de kapitaalkrachtige regio rond de stad.
De nieuwe sponsor van koploper van de Eredivisie heet Metropoolregio Brainport Eindhoven. De club gaat intensiever samenwerken met het bedrijfsleven in de regio, doel is om 'samen de regio nóg prominenter op de kaart te zetten als wereldleider in kennis, hightech en innovatie', staat in het persbericht.
Achter de naam Brainport gaan vier bedrijven schuil en de High Tech Campus, het bedrijventerrein bij de stad waar veel (tech)bedrijven gevestigd zijn. Het gaat om ASML, maker van chipmachines, bedrijvenconglomeraat VDL, supermarktconcern Jumbo en maker van zorgapparatuur Philips.
https://www.rtlz.nl/beurs/bedrijven/artikel/4654151/techbedrijven-uit-brainport-nieuwe-hoofdsponsoren-psv
Philips is in het Eindhovense al lang een hele kleine speler. We leven nu in 2019, niet meer in de jaren 70 of 80 toen Philips nog wat voorstelde en de suikeroom was voor PSV. Ik hoop toch waarachtig dat ook in Belgie is doorgedrongen dat Eindhoven de voetbal en technologie hoofdstad van NL is ;).
Uiteraard draagt Eindhoven met fier de titel "warmste stad van NL". Die wordt morgen met vuur en vlam verdedigd.
Badslippers
24 juli 2019, 22:59
Toch even vastleggen. Eerste plaats voor Piet Plezier. Maar liefst 43,5 graden in zijn hoerensloep.
1. Piet Plezier: Dit was de mijne om 15.50 uur -> 43,5.
2. Badslippers: Toen ik vanmiddag om 15:17 in mijn auto stapte stond de thermometer op 40,7.
3. yylover: Shit...dan zit ik hier net onder 40,5.
Maar . . . morgen nieuwe dag, nieuwe kansen, nieuwe prijzen. En onthou, in de sauna's van onze geliefde clubs is het doorgaans warmer.
Willem2
25 juli 2019, 00:11
In Nordrhein-Westfalen ist am Mittwoch der deutschlandweite Temperaturrekord gebrochen worden.
In der Stadt Geilenkirchen nördlich von Aachen seien 40,5 Grad gemessen worden, teilte der Deutsche Wetterdienst mit.
Damit sei der bisherige deutsche Allzeitrekord vom 5. Juli 2015 mit 40,3 Grad im bayerischen Kitzingen überboten worden. ............ https://www.welt.de/vermischtes/live197226199/Hitze-40-5-Grad-in-Geilenkirchen-Wetterdienst-verkuendet-neuen-Hitzerekord.html
In Nordrhein-Westfalen ist am Mittwoch der deutschlandweite Temperaturrekord gebrochen worden.
In der Stadt Geilenkirchen nördlich von Aachen seien 40,5 Grad gemessen worden, teilte der Deutsche Wetterdienst mit.
Damit sei der bisherige deutsche Allzeitrekord vom 5. Juli 2015 mit 40,3 Grad im bayerischen Kitzingen überboten worden. ............ https://www.welt.de/vermischtes/live197226199/Hitze-40-5-Grad-in-Geilenkirchen-Wetterdienst-verkuendet-neuen-Hitzerekord.html
Dat komt vast door de aanwezigheid van hete dvps