PDA

Volledige versie bekijken : Simpel rekensommetje

Patjax
31 augustus 2019, 07:30
Om verdere vervuiling van het Babylon algemeen topic te voorkomen bij deze maar een apart topic aangemaakt.

Aangezien een deel selectief leest, een deel moeite heeft met begrijpend en/of tussen de regels lezen doe ik het nu maar in een Jip en Janneke rekensommetje wat de gevolgen zijn van de prijsverhoging.

Van alles stijgen de kosten (levensmiddelen, energie, personeelskosten, belastingen), dus is het niet vreemd dat ook een club zijn entreeprijs verhoogt maar als je na de prijsverhoging niet meer dezelfde kwaliteit als voorheen weet te bieden dan loop je het gevaar dat mensen daarvan iets zeggen. Tel daarbij op dat er zoveel clubs zijn dat mensen die niet honkvast zijn daardoor ook in staat zijn te vergelijken en op basis van zijn voorkeuren een keuze maakt.

Babylon heeft de entreeprijs verhoogt en daarbij zijn een aantal zaken beduidend minder als voorheen. Het eten is achteruit gegaan en de menukaart die al beperkt was ontbrak. De dames zijn in kwantiteit bijna gehalveerd en waar de club ooit bekend stond om de service van de dames lijkt dit ook niet meer een zekerheidje. Dat er sprake is van teruglopende aantal bezoekers en dames is een onweerlegbaar feit.

Een clubeigenaar is vrij om zijn manier van beleid te bepalen maar het getuigd van goed ondernemerschap als je in staat bent verkeerde keuzes te herstellen. In dit geval durf ik te stellen dat de eigenwijsheid en koppigheid van Eddy een grotere rol speelt dan gezond verstand (die paar nuchtere momenten op een dag waarbij hij toch helder zou moeten kunnen denken).

Een eenvoudig rekensommetje

Laten we gemakshalve zeggen dat er voorheen gemiddeld 60 beren per dag kwamen en nu nog 40 die de volledige entreeprijs betalen. En dan ben ik nog aan de voorzichtige kant als ik een aantal stammies en dames mag geloven.
40x€70=€2800
60x€60=€3600
Oftewel €800 per dag aan minder entree
We pakken 360 dagen dat de club open is en dan is het €288000 op jaarbasis.

De damesaantallen zijn tov vorig jaar gehalveerd en om makkelijk te rekenen tellen we de inkom voor hun op €100. Om het laag aan te houden pak ik in dit voorbeeld gemiddeld 10 dames per dag minder (hoewel dit zeker hoger ligt).
10x€100=€1000
Dezelfde 360 dagen is dan €360000.

We tellen dit bij elkaar op en komen op €648000 aan gederfde entree inkomsten op jaarbasis wat het effect is van zijn verhoging van €10 en dan weet ik zeker dat ik nog aan de lage kant zit.

De 20 extra gasten hebben geen enkele invloed op de vaste lasten buiten het feit dat er iets meer water verbruikt wordt bij het douchen en dat er een aantal wasjes meer gedaan moeten worden. Denk niet dat de gemiddelde beer en de dames (laten we dit gedeelte van hun inkom dat hiervoor berekent wordt ook op hetzelfde houden) voor €60 eten en drinken.

Ik denk dat ik met €40 nog aan de hoge kant zit maar in dat geval loopt hij dus €648000-€144000 (kosten dames)-€192000(kosten beren)=€312000 op jaarbasis mis aan winst min de extra waterkosten. Schiet mij maar lek maar zal dan ook waarschijnlijk te dom zijn om een club te kunnen runnen. Ik ben tenslotte Nederlander en heb ooit op het forum gelezen dat Belgen slimmer zijn en laat Eddy nu net een Belg zijn :biggrin:.

Voor mij gaat het niet om dat tientje maar of de club voor mij in vergelijking met andere clubs de €70 waard is (en denk dat dit voor bijna alle criticasters van toepassing is) en dan moet ik helaas concluderen dat dit niet het geval is op dit moment. Als je jezelf als premium club in de markt zet dan moet je ook op alle facetten premium scoren. Voor mij als pannenkoeker blijven de dames de hoofdmoot en veel andere clubs hebben dit momenteel beter voor mekaar als Babylon. Ik heb de club dan ook nog niet afgeschreven maar met betere alternatieven op dit moment zie ik mezelf er niet zo snel weer terugkeren.

Diegene die het als gezeur afdoen stel ik de volgende vraag. Wat als een dame waarmee je regelmatig kamert haar prijs met €10 verhoogd en haar goede service uitkleedt tot een simpele suck&fuck? Blijf je haar "trouw" of laat je haar links liggen omdat er voldoende alternatieven zijn. Ik gok het laatste ;).

JonnyFontane
31 augustus 2019, 07:52
Welke Belg zegt dat ze slim zijn?
Een slimme Belg is als een UFO. Iedereen heeft er van gehoord, maar niemand heeft er ooit een gezien.:hammer:

Nulnulzeseneenhalf
31 augustus 2019, 08:04
Denk niet dat de gemiddelde beer en de dames (laten we dit gedeelte van hun inkom dat hiervoor berekent wordt ook op hetzelfde houden) voor €60 eten en drinken.

Ik denk dat ik met €40 nog aan de hoge kant zit maar in dat geval loopt hij dus €648000-€144000 (kosten dames)-€192000(kosten beren)=€312000 op jaarbasis mis aan winst min de extra waterkosten. Schiet mij maar lek.

Ik weet niet of dat U wel eens boodschappen doet, maar een broodje kost een dubbeltje of 2, 3 als het een croissantje is, er wordt groot ingekocht, elke dag, dat geeft korting. Een eitje misschien 10 cent. Spaghetti inclusief saus of andere toebehoren is ook geen €. Laat het avondeten met een paar lapjes vlees dan nog wat duurder zijn. En pizza wordt door Domino’s gebracht voor een paar €. En voor een aantal ingrediënten geldt, voor 2 of voor 50 personen in de pan, scheelt nauwelijks in gas en werk voor de kok.

* bij koffie en thee heb je het afwijkende dat hier het ingrediënt weer veel minder kost, maar de arbeid een stuk meer, zeker bij die moderne apparaten die ieder kopje apart bereiden.

Kosten van inkoop van eten en drinken zijn peanuts. Zie mijn “onderbouwing”. Het bereiden en serveren kost een veelvoud. Inclusief het afwassen. Let eens op als je in de supermarkt bent en toevallig ken ik een tapverhuurder dus hoor ik af en toe ook wat een fust bier kost.
Zetje bewust in op minder bezoekers, dan kun je ook minder personeel inzetten en bespaar je daar wat. Zo niet, dan “mis” je die besparing.

Badslippers
31 augustus 2019, 11:05
Alle rekenkundige en economische modellen ten spijt maken we, denk ik, een fundamentele denkfout. Namelijk dat een saunaclub een regulier bedrijf is met bijpassend competent management en bedrijfsvoering. Ik ken geen enkele saunaclub die fatsoenlijk geleid wordt zoals je dat van een regulier bedrijf zou verwachten. Dat komt omdat alle saunaclubs geen reguliere bedrijven zijn maar schimmige ondernemingen die hun winst niet halen uit het goed organiseren, leiden en managen. Saunaclubs zijn dekmantels voor het faciliteren van twijfelachtige en dubieuze zaken waar veel meer geld mee te verdienen valt dan met de activiteiten die ze op basis van hun concept zouden moeten bieden.

Je kent ze wel, de nagelstudio's, de shoarmazaken, de winkels waar men bruiloftskleding kan kopen maar waar nooit enige klandizie te bespeuren valt. Of de telefoonwinkeltjes waar de shisha- en waterpijpen naast de tweedehands Samsung toestellen staan, de zonnestudio's, de massagesalons, het onderkomen horecabedrijf waar geen kip komt. De omzet van zulke bedrijven wordt (kunstmatig) hoog gehouden. De saunaclub gooit de entreeprijs omhoog maar gaat echt niet zijn diensten en faciliteiten (eten, drinken, wellness) verbeteren voor de gasten. Het zijn moderne witwasmachines waar geld verdiend wordt met dubieuze activiteiten en niet met het onderhouden en managen van de club om gasten te plezieren. Dat laatste is slechts de dekmantel. Het is dus een illusie om te denken dat als je meer entree betaalt de dienstverlening erop vooruit zou moeten gaan. De gasten en de (zelfstandig) werkende dames zijn namelijk het minst belangrijk en vormen slechts de façade van wat zich werkelijk achter de schermen afspeelt.

stimpy3
31 augustus 2019, 11:10
Kleine correctie: op maandag haalde Eddy die 60 beren niet. In het weekeinde wel (bij verjaardagsfeestjes zelfs nog wel meer, maar die gingen dan wel weer voor half geld mee naar binnen). Maar ik ben het in grote lijnen wel eens met je verhaal, en het bezuinigen op eten is ook (en niet laten betalen voor bier) is het stomste wat-ie kan doen. En als-ie alleen aan z'n stammies gratis bier wil schenken, dan had-ie een lidmaatschapsdingetje kunnen doen waarmee alleen 'the lucky few' gratis konden drinken. Maar ik denk dat-ie daar dan weer niet zoveel mee bezuinigd :biggrin:

stimpy3
31 augustus 2019, 11:16
Alle rekenkundige en economische modellen ten spijt maken we, denk ik, een fundamentele denkfout. Namelijk dat een saunaclub een regulier bedrijf is met bijpassend competent management en bedrijfsvoering. Ik ken geen enkele saunaclub die fatsoenlijk geleid wordt zoals je dat van een regulier bedrijf zou verwachten. Dat komt omdat alle saunaclubs geen reguliere bedrijven zijn maar schimmige ondernemingen die hun winst niet halen uit het goed organiseren, leiden en managen. Saunaclubs zijn dekmantels voor het faciliteren van twijfelachtige en dubieuze zaken waar veel meer geld mee te verdienen valt dan met de activiteiten die ze op basis van hun concept zouden moeten bieden.

Vanuit die optiek zou een prijsverhoging naar 70 (of zelfs 100) euro best logisch zijn. Zwartgeldjongens die geld lenen voor een verbouwing. Daarna komen ze in de club hun geld uitgeven, waardoor het daar wit in de boeken staat. Met die inkomsten kan de lening dan terug worden betaald. En dan wil je inderdaad als zwartgeldbezitter wel zoveel mogeiljk kameren, want dat is nog eens witwassen ;-)

Patjax
31 augustus 2019, 11:21

Je kent ze wel, de nagelstudio's, de shoarmazaken, de winkels waar men bruiloftskleding kan kopen maar waar nooit enige klandizie te bespeuren valt. Of de telefoonwinkeltjes waar de shisha- en waterpijpen naast de tweedehands Samsung toestellen staan, de zonnestudio's, de massagesalons, het onderkomen horecabedrijf waar geen kip komt. De omzet van zulke bedrijven wordt (kunstmatig) hoog gehouden. De saunaclub gooit de entreeprijs omhoog maar gaat echt niet zijn diensten en faciliteiten (eten, drinken, wellness) verbeteren voor de gasten. Het zijn moderne witwasmachines waar geld verdiend wordt met dubieuze activiteiten en niet met het onderhouden en managen van de club om gasten te plezieren. Dat laatste is slechts de dekmantel. Het is dus een illusie om te denken dat als je meer entree betaalt de dienstverlening erop vooruit zou moeten gaan. De gasten en de (zelfstandig) werkende dames zijn namelijk het minst belangrijk en vormen slechts de façade van wat zich werkelijk achter de schermen afspeelt.

Hartelijk dank voor deze wijze les ZKH Badslippers.

Denk je nu werkelijk dat ik zo naïef ben dat ik dit niet weet.;)

Bepaalde zaken die je ziet en weet kun je nu eenmaal niet op het forum schrijven ivm juridische gevolgen. Met mijn simpel rekensommetje wil ik alleen aangeven dat iedere reguliere ondernemer zijn eigen doodvonnis tekent als hij de ingeslagen weg zou blijven bewandelen. Dat er niks mee gedaan wordt zegt imo al genoeg zonder er verder in details op in te gaan. Het blijft een wereldje vol schone schijn en illusie waar elke zeepbel vroeg of laat knapt.

stimpy3
31 augustus 2019, 11:24
Is natuurlijk ook een prima verklaring waarom al de SC's eindeloos blijven verbouwen ;-)

housefreak5
31 augustus 2019, 12:39
Ik wil enkel weten wat pannenkoeker of pannenkoek sessie betekent... voor de rest wil ik mij niet in de discussie mengen... :)

Piet Plezier
31 augustus 2019, 12:51
Ik wil enkel weten wat pannenkoeker of pannenkoek sessie betekent... voor de rest wil ik mij niet in de discussie mengen... :)

een pannenkoeker is iemand die meer als 5 pannenkoeken mee naar de kamer neemt
En een pannekoek is iemand die lichtjes in zijn hoofd is gestoord net als ondergetekende :biggrin:

housefreak5
31 augustus 2019, 12:59
5 dames tegelijkertijd op de kamer of op 1 dag?

schoolmeester
31 augustus 2019, 13:12
Je mag kiezen.

Groet, schoolmeester.

stimpy3
31 augustus 2019, 14:31
Dames weten ook wel dat iemand die 5 dames naar kamer neemt een grote kans heeft om een ontzettende pannenkoek te zijn, omdat-ie onvoldoende geld bij zich heeft om alle dames te betalen.

schoolmeester
31 augustus 2019, 14:46
En als je teveel pannekoeken eet kan je geen 5 dames meer klaarmaken.

Groet, schoolmeester.

JonnyFontane
31 augustus 2019, 14:55

Een pannekoeker of pannekoeksessie is als je veel pannenkoeken eet en/ of mee neemt naar een club/ kamer.
Ik geef de voorkeur om het een Streuver' of streufsessie te noemen, maar dat is dialect...

Piet Plezier
31 augustus 2019, 15:23
5 dames tegelijkertijd op de kamer of op 1 dag?

uiteraard

schoolmeester
31 augustus 2019, 15:23
Helaas is het bij sommige clubs verboden pannenkoeken mee naar de kamer te nemen.

Groet, schoolmeester.

Eddy_V
31 augustus 2019, 19:10
Helaas is het bij sommige clubs verboden pannenkoeken mee naar de kamer te nemen.

Groet, schoolmeester.

een omelet mag meestal wel
met marmelade of stroop merk je het verschil nauwelijks.

schoolmeester
31 augustus 2019, 19:20
Klopt helemaal Eddy, niks meer aan toe te voegen, behalve de marmelade of de stroop.
Pannenkoek ze !

Groet uit Pannenkoekcity, schoolmeester.

Badslippers
31 augustus 2019, 20:00
Bepaalde zaken die je ziet en weet kun je nu eenmaal niet op het forum schrijven ivm juridische gevolgen.

Wat een quatsch. Laat ik het heel simpel houden; als ik niet mag schrijven dat saunaclubs zich volgens mij bezig houden met dubieuze zaken waarom mag je dan wel schrijven over bijvoorbeeld corrupte supermarkten.

Als je met alles moet stoppen wat naar corruptie riekt, dan blijft er weinig over. De supermarkt is al corrupt.

Het is heel wat anders als ik naam en toenaam ga noemen. Bijvoorbeeld: Saunaclub Golden Slippers (https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?30102-Badslippers-gaat-een-Saunaclub-beginnen-en-wordt-vet-rijk!&p=268741#post268741) is een criminele organisatie en de eigenaar De Heer Bad Slippers faciliteert structureel criminaliteit en creëert een subcultuur van wetteloosheid. Dan zou De Heer Bad Slippers mij wegens smaad en laster voor het gerecht kunnen dagen.

Ik heb hier al tig keer gelezen dat de uitbater van (Babylon) een zekere club een zuipschuit is, een alcoholist, een dronkaard die teveel Leffe zuipt. Mag dat dan wel? Ik vind van niet. Dat is namelijk persoonlijk.

John mc Snek
31 augustus 2019, 20:13
Wat een quatsch. Laat ik het heel simpel houden; als ik niet mag schrijven dat saunaclubs zich volgens mij bezig houden met dubieuze zaken waarom mag je dan wel schrijven over bijvoorbeeld corrupte supermarkten.

Omdat supermarkten dit forum niet sponsoren.
En veel berichten zijn niet te checken naar waarheid en kunnen clubs en forum schade berokkenen, gossip over supermarkten niet. Zoiets?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

WA
31 augustus 2019, 20:17
Goh, van een vriendelijk ogende kaaskop ga je ineens naar full-blown Bad Ass maffia baas.... wat een simple spatie al niet kan doen met een nickname "Bad Slippers"

stimpy3
31 augustus 2019, 20:46
Ik heb hier al tig keer gelezen dat de uitbater van (Babylon) een zekere club een zuipschuit is, een alcoholist, een dronkaard die teveel Leffe zuipt. Mag dat dan wel? Ik vind van niet. Dat is namelijk persoonlijk.

Strikt juridisch gezien zou dit een inkoppertje zijn voor de uitbater als-ie voor smaad gaat ('Hij die opzettelijk iemands eer of goede naam aanrandt, door telastlegging van een bepaald feit, met het kennelijke doel om daaraan ruchtbaarheid te geven, wordt, als schuldig aan smaad, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste zes maanden of geldboete van de derde categorie.').

Nou is het enige punt, in hoeverre je je nog op je 'goede naam' kunt beroepen als je de eigenaar bent van een hoerenkeet ;-)

Badslippers
1 september 2019, 12:04
het zou een briljant idee van de baas zijn , om af en toe de managers te switsen tussen beide clubs , dan zien ze beiden de verschillen en kunnen daar mee aan de slag gaan .of denk ik nu in illusies ???

Ja (https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?54465-Simpel-rekensommetje&p=670303#post670303)

Slumme
1 september 2019, 16:37
Alle schrijvers ten spijt....met Patjax voorop....
Geen van jullie hebben verstand van deze materie.
Totaal verkeerde berekeningen en aannames..!
Prof.Dr.Mr.Ir en Gynaecoloog...Slumme.

schoolmeester
1 september 2019, 16:47
Kritiek leveren is MAKKELIJK !
Vertel dan maar eens even hoe het werkelijk in elkaar steekt Slumme !

Groet, schoolmeester.

Slumme
2 september 2019, 00:11
Ook als ik het uitleg snap jij dat niet schoolmeester.!
Het heeft te maken met algoritmische reken- en taalinstructies, 6 de graads polymetrische goniometrie...
En niet te vergeten de basis van alles ...rekenmodelen met alle parameters van je bedrijfsvoering.

schoolmeester
2 september 2019, 04:50
Je kunt het niet uitleggen begrijp ik uit bovenstaande onzin.

Groet, schoolmeester.

Piet Plezier
2 september 2019, 06:11
Kritiek leveren is MAKKELIJK !
Vertel dan maar eens even hoe het werkelijk in elkaar steekt Slumme !

Groet, schoolmeester.

dat weet hij zelf niet
Alleen maar roepen

Eddy_V
2 september 2019, 06:28
Je kunt het niet uitleggen begrijp ik uit bovenstaande onzin.

Slumme is volgens mij heel duidelijk : aannames, aannames, aannames... niemand van ons kent alle uitgangspunten en waardes.
Je ziet al dat men over het algemeen nauwelijks het aantal aanwezige dames goed kan inschatten en ook niemand 7 dagen in de week of 30 dagen in de maand aanwezig is om het aantal heren in te schatten (nu en voorheen) en dan nog eens de schatting van kosten en uitgaven.
Ben het helemaal eens dat de goedbedoelde berekening van Patjax een slag in de lucht is. Het is te hopen dat de controller van zijn werkgever met prognotiseren beter is dan Patjax want anders ziet het er niet best uit voor het voortbestaan van dat bedrijf en voor Patjax zijn clubbudget :)

voorbeeldje van schuiven met parameters:
voorheen gemiddeld 110 bezoekers per dag: 110*60= 6600 inkomsten aan entree
nu gemiddeld nog maar 100 bezoekers per dag: 100*70= 7000 inkomsten aan entree per dag
De baas kan zich voor 400 euro per dag een extra stuk in zijn kraag zuipen, voor hem dus een winstgevend besluit...

Badslippers
2 september 2019, 10:03
voorbeeldje van schuiven met parameters:
voorheen gemiddeld 110 bezoekers per dag: 110*60= 6600 inkomsten aan entree
nu gemiddeld nog maar 100 bezoekers per dag: 100*70= 7000 inkomsten aan entree per dag
De baas kan zich voor 400 euro per dag een extra stuk in zijn kraag zuipen, voor hem dus een winstgevend besluit...

Zoals eerder aangegeven en uitgelegd, je kunt je omzet kunstmatig verhogen.
Je geeft op dat je 200 betalende bezoekers à €70 binnen had i.p.v. 100. Die €7000 betaal je m.b.v. wat dubieuze (zwarte) inkomsten. Daar betaal je netjes 36,65% belasting over. Hou je toch netjes €4434 (wit) over.
Dat is de reden om een nagelstudio, een wasserij, een zonnestudio, een telefoonwinkel etc. in het leven te roepen. Bedrijven waar natuurlijk door de dag heen nauwelijks klanten te vinden zijn omdat de dienstverlening op de allerlaatste plaats komt en belabberd is. Maar dat spreekt vanzelf.

lekkersfan
2 september 2019, 15:03
Ene belastingdienst heeft daar geen enkele notie van ?

sofaking
2 september 2019, 15:58
Ene belastingdienst heeft daar geen enkele notie van ?

Wat denk je dat de reden was van de massale inval in YY een paar jaar geleden ?
De dope die er gevonden is en voor de sluiting zorgde was een neveneffect, maar de razzia kaderde in een onderzoek naar witwaspraktijken.

John mc Snek
2 september 2019, 17:29
YY ging om omwisselen van mogelijk drugsgeld (500 jes) voor andere coupures en niet om kunstmatig de omzet verhogen.

Heeft overigens geen veroordeling voor plaatsgevonden.

Patjax
2 september 2019, 17:32
Grappig om te zien wat een simpel rekensommetje teweeg brengt. Natuurlijk is het onmogelijk een volledig kloppend en verifieerbaar rekenmodel erop los te laten. Heb ik nooit beweerd en was ook niet mijn intentie. Daarom heb ik ook de woorden simpel en gemakshalve gebruikt. Het ging mij erom om aan te tonen dat als er sprake was van een "normale" onderneming de desbetreffende eigenaar bij teruglopende cijfers er een berekening op los zou laten en kritisch zou kijken wat de gevolgen zijn geweest. Dat er andere schimmige factoren in dit wereldje een rol spelen snapt denk ik iedereen wel en blijkt des te meer door het stug volhouden ook al zijn de gevolgen aan te tonen.

Bovendien wil ik dhr. V bedanken voor het uiten van zijn zorgen omtrent mijn budget. Ik kan hem bij deze geruststellen dat hij er zich geen zorgen over hoeft te maken en dat enkele van zijn voormalige verloofdes niets te kort zullen komen ook al blijft hij in gebreke ;)

JonnyFontane
2 september 2019, 17:43
Laat de heer V zich bij zijn voormalige verloofdes in gebreken?
Dat is dan niet zo fraai van deze persoon.
Ik zal hem bij deze maar eens vermanend toespreken.

Beste heer V......Foei

Eddy_V
2 september 2019, 17:53
Natuurlijk is het onmogelijk een volledig kloppend en verifieerbaar rekenmodel erop los te laten. Heb ik nooit beweerd en was ook niet mijn intentie. Daarom heb ik ook de woorden simpel en gemakshalve gebruikt. Het ging mij erom om aan te tonen dat als er sprake was van een "normale" onderneming de desbetreffende eigenaar bij teruglopende cijfers er een berekening op los zou laten en kritisch zou kijken wat de gevolgen zijn geweest.

Bovendien wil ik dhr. V bedanken voor het uiten van zijn zorgen omtrent mijn budget. Ik kan hem bij deze geruststellen dat hij er zich geen zorgen over hoeft te maken en dat enkele van zijn voormalige verloofdes niets te kort zullen komen ook al blijft hij in gebreke ;)
Simpel zijn vooral de aannames van de parameters, verder wordt er weinig mee aangetoond omdat wij met z’n allen de parameters niet kennen en vooral de overige drijfveren van de chef niet kennen.
Uit mijn simpele rekensom kan geconcludeerd worden dat het hem juist voor de wind gaat sinds de prijsverhoging.
Is evenzogoed discutabel.

Ben blij te vernemen voor mijn (al dan niet ex-) verloofdes en jouw (al dan niet ex-) vrouwen, dat de controller van jouw werkgever een beter trackrecord heeft dan jij als het cijfers aangaat. Ik zou mij anders zowaar nog opgelaten gaan voelen tov onze gezamenlijke leenliefdes die het zwaar te stellen zouden krijgen zonder jouw financiële injecties :)

Partycrasher
2 september 2019, 18:17
Dat er andere schimmige factoren in dit wereldje een rol spelen snapt denk ik iedereen wel en blijkt des te meer door het stug volhouden ook al zijn de gevolgen aan te tonen.
De enige schimmige factoren in onze wereld zijn de vieze vuile staat en bijbehorende politici, en alles en iedereen die erbij hoort en erachteraan loopt.

schoolmeester
2 september 2019, 18:34
P.C, vergeet de onzichtbare leiders niet.

Groet, schoolmeester.

Goedemorgenallemaal
2 september 2019, 19:24
Liefhebben dioe je met je hart, neuken met je lul.
Daar heeft geen rekenmachine wat mee te maken.

Wie zijn clubbezoek vooral baseert op rekenkundige zaken moet naar Boer zoekt Vrouw kijken, daar doet dit jaar een deeltijdboer mee die ook boekhouder is "omdat ie zo onder de mensen komt"

deket
2 september 2019, 20:40
wat gaat deze polemiek een eigenaardige kant uit.
het zijn onze zaken niet wat de boekhouderbalansen ivm de clubs
zeker niet betreffende eventuele witwasserij etc
indien de medien slecht behandeld worden mag je echter NIET de ogen sluiten,zeker indien ze verplicht worden dingen tegen hun zin te doen,je hoeft daarom nog geen softy als baas te zijn,vele meiden zijn niet echt stabiel en hebben wel een kordaat beleid nodig,streng maar rechtvaardig en menselijk
en om terug naar het hoofdtopic te gaan,indien je een club te duur zou vinden dan laat je die lekker links liggen en kies je toch gewoon een alternatief
desalnietemin zal ik het volgende nog eens herhalen ; ga eens na wat je voor een dagje welness, normale saunabezoek,dus meestal zonder mooie vrouwen moet betalen
wat betaaal je voor een ;"Eat all you Can? en zeker indien er nog een drink all you can bijkomt?

gignnl
2 september 2019, 20:55
Zoals eerder aangegeven en uitgelegd, je kunt je omzet kunstmatig verhogen.
Je geeft op dat je 200 betalende bezoekers à €70 binnen had i.p.v. 100. Die €7000 betaal je m.b.v. wat dubieuze (zwarte) inkomsten. Daar betaal je netjes 36,65% belasting over. Hou je toch netjes €4434 (wit) over.
Dat is de reden om een nagelstudio, een wasserij, een zonnestudio, een telefoonwinkel etc. in het leven te roepen. Bedrijven waar natuurlijk door de dag heen nauwelijks klanten te vinden zijn omdat de dienstverlening op de allerlaatste plaats komt en belabberd is. Maar dat spreekt vanzelf.
En dat is exact wat er gaande is in vele steden,waaronder die van jou en mij.Waar de kleine middenstand verdwijnt worden de winkelpanden opgekocht en veranderen hele winkelstraten tot witwasboulevards.Een straat met 12 shoarmatenten en 9 kappers.....

Badslippers
2 september 2019, 20:59
Grappig om te zien wat een simpel rekensommetje teweeg brengt. Natuurlijk is het onmogelijk een volledig kloppend en verifieerbaar rekenmodel erop los te laten. Heb ik nooit beweerd en was ook niet mijn intentie. Daarom heb ik ook de woorden simpel en gemakshalve gebruikt.

Je cijfers zullen best kunnen kloppen maar zoals je zelf al aangeeft in je bericht kunnen er bepaalde factoren in het spel zijn die niet voor iedereen zichtbaar zijn. Kijk, in mijn saunaclub Golden Slippers (https://www.ijsberenforum.com/forum/showthread.php?30102-Badslippers-gaat-een-Saunaclub-beginnen-en-wordt-vet-rijk!&p=268741#post268741) koop ik elke week 5 flessen Champagne van het merk Dom Perignon à €200 de fles.

Ik krijg netjes korting van de leverancier en tik €800 af. Vervolgens geef ik in mijn boeken op dat alle 5 de flessen voor €1000 per fles zijn verkocht (wat natuurlijk niet waar is. Het totaal van €5000 financier ik met wat zwart geld. Betaal weer belasting en hou €3167 wit over. En die €3167 ga ik vanzelfsprekend niet gratis weggeven aan mijn gasten door ze copieuze maaltijden voor te zetten, gratis bier te verstrekken en de douches te laten repareren. Want ook al zou ik dat doen dan nog komt er slechts anderhalve man en een paardekop meer in mijn club en die paar tientjes die dat oplevert weegt niet op als ik de volgende week weer 5 flessen champagne inkoop.

Ik snap niet dat niet meer ijsberen een club beginnen (of een nagelstudio).

Eddy_V
2 september 2019, 21:01
Reactie in verkeerde topic deket, er een ander topic dat over de inhoud van de service van de club en haar innerlijke mens faciliteiten gaat.
Hier ging het over de vraag of de chef er bedrijfseconomisch goed aan doet om zijn prijs te verhogen, het befaamde p*q*# model, waarbij de q op aannames gebaseerd is en het # de grote onbekende is die alleen de chef kent.
Met je eens dat het onze zaken niet zijn, non-discussie maar daarom ook in een eigen topic want dat geeft ons toch wat afleiding op ons drukke/lege* bestaan, zonder direct afscheid te hoeven nemen van de club ;)

*doorhalen wat niet van toepassing

Shakir
2 september 2019, 21:23
ga eens na wat je voor een dagje welness, normale saunabezoek,dus meestal zonder mooie vrouwen moet betalen
wat betaaal je voor een ;"Eat all you Can? en zeker indien er nog een drink all you can bijkomt?

Een lukraak voorbeeld: http://www.saunate.com/prijslijst/

--> 27 euro (inkom) +15 (handdoek/badjas/slippers) = 42 euro. Tel daar maaltijden en drank bij op dan kom je al gauw tot 70 euro.
Verschil is hier dat je dan tussen de aantrekkelijke koppels terecht komt, en dat je 's avonds naar huis kan gaan om te rukken.

Maar om terug op Babylon te komen, misschien heeft de baas gewoon geen zin meer in drukte en herrie in het weekend. En wie weet, de dames ook niet. Hij heeft vast al zodanig veel verdient dat hij gerust kan rentenieren.

Picasso 1
2 september 2019, 21:25
Ik krijg netjes korting van de leverancier en tik €800 af. Vervolgens geef ik in mijn boeken op dat alle 5 de flessen voor €1000 per fles zijn verkocht (wat natuurlijk niet waar is. Het totaal van €5000 financier ik met wat zwart geld. Betaal weer belasting en hou €3167 wit over.

Maar uiteindelijk gaat het bij witwassen om het eindstation van het witte geld (je hoeft bij de eerste 'dominosteen' geen belasting te betalen zolang er voldoende kosten tegenover staan, maar ondertussen is het geld alvast wit). Oftewel waar maakt het bedrijf kosten aan en via hoeveel partijen / schijven via kosten doorberekeningen komt het witte geld bij het beginstation terug.

Partycrasher
2 september 2019, 22:17
Met je eens dat het onze zaken niet zijn, non-discussie maar daarom ook in een eigen topic want dat geeft ons toch wat afleiding op ons drukke/lege* bestaan, zonder direct afscheid te hoeven nemen van de club ;)

*doorhalen wat niet van toepassing

Drukke bestaan??
Lege bestaan??

Wij zijn degenen waar de mens jaloers op is.

Ijsberen kijken neer op mensen. Maar door de huidige situatie in de saunaclubs, komen mensen wel akelig dicht bij ons in de buurt.

Eddy_V
2 september 2019, 22:40
Drukke bestaan??
Lege bestaan??
T.o.v mensen

Wij zijn degenen waar de mens jaloers opis.
Zo is dat :)

Ijsberen kijken neer op mensen. Maar door de huidige situatie in de saunaclubs, komen mensen wel akelig dicht bij ons in de buurt.
Echt niet !

Partycrasher
2 september 2019, 23:07
Echt niet !
Dat klonk wel een beetje erg pessimistisch. En dan vooral uit míjn bek.

Ik weet zeker dat de Nederlandse meisjes eraan zitten te komen. Ze hebben allemaal hun studieboeken gekocht en hun huur voor september betaald. Nu het vreten nog.

WA
2 september 2019, 23:22
De politiek, justitie en het politie apparaat zoeken nog capabele mensen om e.e.a aan te pakken naar het schijnt :smile2:

perso
3 september 2019, 15:11
Heb ook nog wel een rekensommetje:

Als ik naar Babylon ga, kost me dat €40,-- aan brandstof. Entree kost me €70,--. Vaak kamer ik 3 uur of langer met de dames, dus dat is €300,--, zullen we maar zeggen. Totaal ben ik dus €410,-- kwijt voor 3 uur plezier. Dat is € 136,67 per uur.

Als ik naar Sixsens ga, kost me dat €45,-- aan brandstof, want is iets verder. Entree kost me €50,-- tijdens happy hour. Vaak kamer ik daar ook 3 uur of langer met de dames, is regelmatig voorgekomen, dus dat is ook €300,--. Totaal ben ik dus €395,-- kwijt voor 3 uur plezier. Dat is € 131,67,-- per uur. Per uur ben €5,-- goedkoper uit. Dat is een verschil van ongeveer 3,5%

Ga ik naar Samya, kost me dat ook €40,-- aan brandstof. Entree is daar €50,--. Als ik daar al een kamertje neem is het vaak 1 kamertje van een half uur, dus €50,--. Totaal ben ik dus €140,-- kwijt. Dat is €280,-- per uur.....:eek: Oftewel een verschil van 105% :eek:

Ga ik naar PHG, kost me dat €35,-- aan brandstof, want is dichterbij. Entree is daar €60,--. Daar zou ik op dit moment niet eens een kamer durven te nemen. Laten we het hier ook houden bij een kamer van een half uur, dus €50,--. Totaal ben ik dus €145,-- kwijt. Dat is €290,-- per uur.....:eek: Oftewel een verschil van 112% :eek:

Nu heb je natuurlijk slimmeriken, die zeggen dat ik per bezoek zo'n €250,-- kan besparen als ik naar PHG of Samya zou gaan, ipv Babylon of Sixsens, maar als ik thuis blijf, bespaar ik me €400,--.....:biggrin: Heb ik net zoveel lol, want de kamers aldaar zijn vaak drama. Weggegooit geld...

Wil je echt goedkoop neuken, moet je niet naar saunaclubs gaan, want daar betaal je entree (muv vrijkaarten). Je kunt dan beter naar een raambuurt voor €30,-- gaan voor je kwakje.

Cèfers, je kunt er alle kanten mee uit :biggrin:

https://www.youtube.com/watch?v=QNnJZvOOzSU

John mc Snek
3 september 2019, 15:26

Als ik naar Sixsens ga, kost me dat €45,-- aan brandstof, want is iets verder. Entree kost me €45,-- tijdens happy hour.

Al een tijd geleden dat je geweest bent zo te zien? [emoji51]

perso
3 september 2019, 15:33

Idd, en zeker tegen het happy hour tarief is lang geleden. Zie het op hun website staan. €50,-- nu. Heb er geen klaagliederen over gehoord op het forum :biggrin:

Piet Plezier
3 september 2019, 16:55

die Azis komt alleen in clubs waar hij vrijkaartjes of kortingskaarten van heeft

Piet Plezier
3 september 2019, 17:10

Als ik naar Babylon ga, kost me dat €40,-- aan brandstof. Entree kost me €70,--. Vaak kamer ik 3 uur of langer met de dames, dus dat is €300,--, zullen we maar zeggen. Totaal ben ik dus €410,-- kwijt voor 3 uur plezier. Dat is € 136,67 per uur.

Wil je echt goedkoop neuken, moet je niet naar saunaclubs gaan,

wat jij allemaal wilt met de meiden, met de spullen uit je tasjes dat kost wel iets meer als 100 per uur

Patjax
3 september 2019, 19:22

Als ik naar Sixsens ga, kost me dat €45,-- aan brandstof, want is iets verder. Entree kost me €50,-- tijdens happy hour. Vaak kamer ik daar ook 3 uur of langer met de dames, is regelmatig voorgekomen, dus dat is ook €300,--. Totaal ben ik dus €395,-- kwijt voor 3 uur plezier. Dat is € 131,67,-- per uur. Per uur ben €5,-- goedkoper uit. Dat is een verschil van ongeveer 3,5%

Ga ik naar Samya, kost me dat ook €40,-- aan brandstof. Entree is daar €50,--. Als ik daar al een kamertje neem is het vaak 1 kamertje van een half uur, dus €50,--. Totaal ben ik dus €140,-- kwijt. Dat is €280,-- per uur.....:eek: Oftewel een verschil van 105% :eek:

Ga ik naar PHG, kost me dat €35,-- aan brandstof, want is dichterbij. Entree is daar €60,--. Daar zou ik op dit moment niet eens een kamer durven te nemen. Laten we het hier ook houden bij een kamer van een half uur, dus €50,--. Totaal ben ik dus €145,-- kwijt. Dat is €290,-- per uur.....:eek: Oftewel een verschil van 112% :eek:

Of ik een slimmerik ben laat ik in het midden maar dat jij een grapjas bent blijkt wel uit jouw rekensommetje. In alle clubs die jij noemt is er gewoon sprake van een standaard half uur prijs van €50 en dus een uurprijs van €100. De gemaakte kosten van vervoer en entree staan hier los van want als je naar een club gaat zonder een kamer te maken dan heb je nog steeds deze kosten. Ben wel benieuwd hoe je dan aan een uurprijs komt? :gruebel: Of reken je dan de aanwezige tijd gedeeld door de kosten? :eek:

Wat als het nu een keer tegenvalt in Babylon en je kamert maar een half uurtje? Dan gaat je rekensommetje al niet meer op want dan is Babylon ineens de duurste, namelijk €160. Dat is €320 per uur. (Je mag zelf er het % aan toevoegen, ik ga niet al je werk doen ;))

Of wat als je een topdame in Samya treft en drie uur met haar kamert. Dan is in jouw visie jouw uurprijs €130 en dus ineens goedkoper als Babylon :biggrin:. Totaal €20 op jouw verblijf oftewel iets meer dan 5% :tongue: Daar kun je dan weer een speeltje van kopen ;)

Het is dus onmogelijk om er op deze wijze een objectieve uurprijs (die imo gewoon €100 is maar dat ter zijde) op los te laten.

Wat was het ook alweer? O ja aannames, aannames, aannames. :baeh:

deket
3 september 2019, 20:23
party er werken nog steeds veel Nederlandse en Belgische meiden als dvp hoor,ze zijn alleen niet meer zo zichtbaar (heeft niets met je onzichtbare leiders te maken)
maar in deze saunaclubs zul je ze niet vaak aantreffen

stimpy3
3 september 2019, 20:25
Wat ik niet snap bij mensen die hun favorietje clubje helemaal ophemelen en daar geen slecht woord over kunnen horen: hoe meer je je club ophemelt, hoe groter de kans is dat je een hele meute aan clubgangers naar je favoriete clubje trekt, die daar al het bier opzuipen en de dames dauerbuchen of compleet uitwonen zodat ze geen trek meer hebben om met jou te kameren. Dat lijkt me niet echt handig.

stimpy3
3 september 2019, 22:13
(oh wacht, ik snap het: Aziz heeft zelf een heel veel betere club ontdekt, houdt daar wijselijk z'n mond over en zit nu babylon op te hemelen, dat het zo'n fantastische club is voor 70 euro, zodat alle beren tevergeefs naar babylon gaan. )

housefreak5
4 september 2019, 09:47
Een lukraak voorbeeld: http://www.saunate.com/prijslijst/

--> 27 euro (inkom) +15 (handdoek/badjas/slippers) = 42 euro. Tel daar maaltijden en drank bij op dan kom je al gauw tot 70 euro.
Verschil is hier dat je dan tussen de aantrekkelijke koppels terecht komt, en dat je 's avonds naar huis kan gaan om te rukken.

Dat is nu eens verstandig gesproken :lostit:

housefreak5
4 september 2019, 09:49

Wil je echt goedkoop neuken, moet je niet naar saunaclubs gaan, want daar betaal je entree (muv vrijkaarten).

Wil je echt goedkoop neuken, dan kan je ook een vrouw nemen...

Piet Plezier
4 september 2019, 11:33

het zijn toch allemaal vrouwen die we neuken 🤔🤔

Poppalarge
4 september 2019, 15:19
Wil je echt goedkoop neuken, dan kan je ook een vrouw nemen...Goedkoop neuken bestaat niet, want je wordt altijd genaaid!

Sent from my Atari 4160 STFM[emoji769]

stimpy3
4 september 2019, 15:31

Wel eens uitgerekend hoeveel alimentatie kost? Zou me niets verbazen als dvp's daardoor per beurt goedkoper zijn..

Benito66
4 september 2019, 16:41
Ik ga hier alleen heen in de zomer, als je lekker aan het zwembad kunt liggen. Het is wel mooi geworden door de verbouwing, hoewel ik de sauna's beneden gezelliger vond.

JonnyFontane
4 september 2019, 17:45
Wel eens uitgerekend hoeveel alimentatie kost? Zou me niets verbazen als dvp's daardoor per beurt goedkoper zijn..

Ligt eraan hoeveel keer per maand jij een dvp een beurt geeft en hoelang