PDA

Volledige versie bekijken : Rutte over weghalen Gouden Eeuw: ’Wat een onzin!’

Big30
13 september 2019, 23:04
Het plan van Museum Amsterdam om de term ’Gouden Eeuw’ voortaan in de ban te doen valt in slechte aarde bij premier Rutte. „Wat een onzin”, reageert hij tijdens zijn wekelijke persconferentie na afloop van de ministerraad. „Daar kan ik helemaal niks mee.”

Rutte is van huis uit historicus. Dat komt hem nu goed van pas. „Het gewest Holland was in de Gouden Eeuw net zo machtig als de VS nu. Daar mogen we razend trots op zijn.”

De minister-president vindt ’de Gouden Eeuw’ een ’prachtige term’. „Laat onverlet dat er dingen waren die niet zo goed waren. Maar laten we onze energie vooral steken in het creëren van een nieuwe Gouden Eeuw.”

Bij minister Bijleveld (Defensie) hangt een schilderij van Gouden Eeuw-zeeheld Michiel de Ruyter in haar werkkamer. „Ik vind dat je van de geschiedenis moet leren. Ik heb de discussies gevolgd over de Witte de Withstraat in Rotterdam, Michiel de Ruyter en het slavernijverleden. Ik vind dat we niets moeten weghalen. De geschiedenis is de geschiedenis. We moeten leren van periodes die goed waren en niet goed waren.”

Minister Grapperhaus (Justitie en Veiligheid) heeft eveneens weinig op met het schrappen van de uitdrukking. „Ik blijf het gewoon gebruiken, hoor. De Gouden Eeuw is een eeuw waarin Nederland als natie echt groot is geworden.”
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1775123184/rutte-over-weghalen-gouden-eeuw-wat-een-onzin

deket
13 september 2019, 23:09
en Rutte heeft in deze volledig gelijk vind ik
de extreme politieke correctheid begint vaak absurd te worden

Badslippers
14 september 2019, 12:04
en Rutte heeft in deze volledig gelijk vind ik
Mark Rutte is natuurlijk een geweldig politicus en groots staatsman die Nederland naar grote hoogten heeft gestuwd. Nog nooit ging het zo goed met Nederland. Die man verdient een standbeeld. Ik vind het nog steeds jammer dat hij geen vrouw heeft. Dat dan weer wel.

de extreme politieke correctheid begint vaak absurd te worden
Inderdaad. Volledig mee eens. Past allemaal in het rijtje om namen, die door sommigen fijngevoelige bevolkingsgroepen als kwetsend ervaren worden, te veranderen.

Straatnamen veranderen, standbeelden van historische figuren neerhalen, woorden elimineren of veranderen zoals, negerzoen, jodenkoek, zigeunerschnitzel, moorkop. De strip Kuifje wordt als racistisch betiteld en Sjors en Jimmy moeten ook verdwijnen net als andere boeken zoals "De Negerhut van Oom Tom". Het bordspel de "Kolonisten van Catan" wordt Catan. Kolonisten is te beladen omdat er tijdens een moment in de geschiedenis dat we als koloniaal aanduiden minder fraaie dingen gebeurden.

De tijd dat Martin Luther King vol passie en trots het woord Negro vele keren in zijn speeches gebruikte is voorgoed voorbij. Ingehaald door overgevoelige mensen met lange tenen die niks anders om handen hebben dan zich bezighouden met dit soort zaken omdat ze waarschijnlijk foutief denken dat hun werkelijkheid daarmee verandert.

Shakir
14 september 2019, 15:49
En binnenkort is het weer Sinterklaas...

hasta la pasta
14 september 2019, 15:54
... Sinterklaas. En natuurlijk Zwarte Piet ...

Jan_Wandelaar
14 september 2019, 17:24
Weer zo'n postmoderne neo-marxistische SJW discussie waar normale mensen niks mee kunnen en slechts ongelofelijk moe van worden.

J.W.

deket
14 september 2019, 23:49
dat Rutte geen vrouw heeft is waarschijnlijk te wijten aan het feit dat hij dezelfde sexuele voorkeur heeft dan die andere Nederlandse populairste politicus ; Baudet
het zou hen sieren dat ze ervoor uitkwamen zoals Pim Fortuyn dat bij jullie deed
maar ook dat moeten ze eigenlijk zelf weten,is hun keuze en doet niets af op hun politieke werk

Big30
14 september 2019, 23:59
dat Rutte geen vrouw heeft is waarschijnlijk te wijten aan het feit dat hij dezelfde sexuele voorkeur heeft dan die andere Nederlandse populairste politicus ; Baudet
het zou hen sieren dat ze ervoor uitkwamen zoals Pim Fortuyn dat bij jullie deed

Naast zijn liefde voor politiek heeft Thierry Baudet (36) alleen oog voor zijn leven met zijn vriendin Davide. De Forum voor Democratie-leider en de freelancer fotografe delen zoetsappige foto's van hun laatste tripje samen.

En het levert veel liefdevolle reacties van Thierrys volgers op. "Uitstekend werk dit Thierry", "Geniet er nog maar eventjes van", "Mooi stel zijn jullie. Ik vind dit een lieve en leuke foto" en "Fijn dat deze mooie dame je hart zo laat stralen. Hoop dat ze je helpt wat liever te zijn voor de wereld" zijn een paar van de vele reacties onder het kiekje. Thierry en Davide zijn nu dik een jaar samen.
https://www.rtlboulevard.nl/entertainment/showbizz/artikel/4845367/thierry-baudet-geniet-van-vakantie-met-zijn-liefje

deket
15 september 2019, 00:11
heb je het dan niet door,Big30? schone schijn voor de buitenwereld.,maar maakt eigenlijk toch niet uit betreffende zijn persoon
indien je het graag meer zeker wil weten,vraag dan de indruk en mening van een vrouw,die hebben er meestal een juiste kijk op

drommels
16 september 2019, 10:04
Ik vind het nog steeds jammer dat hij geen vrouw heeft. Dat dan weer wel.

Dan kan hij tenminste zonder schuldgevoel genieten in de clubs in Duitsland;)

pret
16 september 2019, 16:44
Dan kan hij tenminste zonder schuldgevoel genieten in de clubs in Duitsland;)

Er is maar 1 saunaclub geschikt voor hem en dat is die van Theo.

JonnyFontane
16 september 2019, 17:39
maar ook dat moeten ze eigenlijk zelf weten,is hun keuze en doet niets af op hun politieke werk

Had jullie voormalige koning dat ook maar gedaan....

https://www.youtube.com/watch?v=C4oU4mwiuDg&feature=share

Dit is natuurlijk een grap.....dus ff met een korrel zout nemen.
Voordat ik dadelijk een ban aan mijn broek krijg voor het beledigen van onze zuiderburen...

Partycrasher
16 september 2019, 18:11
Wat is de overeenkomst tussen koning Boudewijn en een sinaasappel?

* Ze komen allebei in een kist uit Spanje.

Eddy_V
16 september 2019, 19:41
Wat is de overeenkomst tussen koning Boudewijn en een sinaasappel?

Bij een sinaasappel mag je de pit er wel uithalen?

oh nee, dat is juist het verschil..

Partycrasher
16 september 2019, 19:57
Bij een sinaasappel mag je de pit er wel uithalen?

oh nee, dat is juist het verschil..

Als je met 'de pit' zijn hart bedoelt, dan moeten de Belgen zijn neefje en diens gezin naar een land deporteren waar ze het hart van Europeanen uitrukken en opeten.

Eddy_V
16 september 2019, 22:11
Als je met 'de pit' zijn hart bedoelt, dan moeten de Belgen zijn neefje en diens gezin naar een land deporteren waar ze het hart van Europeanen uitrukken en opeten.
Nee, de pit oftewel de kern van de vrucht,
jij kent jouw klassiekers toch wel?

Partycrasher
17 september 2019, 12:46
Nee, de pit oftewel de kern van de vrucht,
jij kent jouw klassiekers toch wel?

Wel klassieke moppen, zoals je al hebt gemerkt.