PDA

Volledige versie bekijken : Misstanden bordeel Doetinchem.

schoolmeester
8 november 2019, 17:35
Er zijn ernstige misstanden geconstateerd bij het Doetinchemse laufhaus ESCAPE.
Meer hierover in de uitzending van Undercover Nederland met Alberto Stegeman a.s. Zondag op SBS6 om 20.00
uur.

Groet, schoolmeester.

marcelasnl
8 november 2019, 22:02
Denk aan dames die zeven dagen in de week moeten werken en nooit vrij mogen zijn, uitbuiting en mensenhandel”, zegt Stegeman in een toelichting. ,,De verantwoordelijken voor het eroscentrum weten daarvan, maar kijken weg en doen er niets aan.”
Over de precieze inhoud van de uitzending zegt Stegeman niet veel, hij wil niet te veel verklappen. Wel staat op Instagram een filmpje, waarin slaapvertrekken te zien zijn voor de vrouwen die werken bij Escape. Het zijn hokken zonder ramen waar de bedden met amper tussenruimte naast elkaar staan opgesteld. ,,De vrouwen worden er opgehokt als vee, het is heel zielig voor ze”, zegt Stegeman. In de uitzending wordt gesteld dat dit ‘voor Nederlandse begrippen wel extreem’ is.

https://www.tubantia.nl/achterhoek/prostituee-toont-misstanden-in-achterhoekse-seksclub-na-maandenlange-undercoveractie~a5baaa70/

pcenter
10 november 2019, 22:23
Teveel onnozel gedrag van de beheerders en mevrouw de uitbaatster, te veel gedoe in de toko, dus geen strak management, en een tv-uitzending waarop politie / politiek en burgemeester op moeten acteren. Tent gaat denk ik voorlopig dicht. Advies regel het goed als je in deze business zit doe het volgens de regels, dat is managen, dit is onprofessioneel geklungel.

fr_loper
11 november 2019, 07:25
uitzending bekijken https://www.sbs6.nl/programmas/undercover-in-nederland/videos/CEAa6jTt3gt/undercover-in-nederland/

schoolmeester
12 november 2019, 10:25
Laatste nieuws: seksclub ESCAPE mag open blijven, maar ligt onder een vergrootglas.
Er zullen in de toekomst vaker controles plaatsvinden bij deze seksinrichting aan de Roerstraat in Doetinchem.

Groet, schoolmeester.

Piet Plezier
12 november 2019, 20:47
wat was er nu echt mis??
Dat ze daar niet mochte slapen?

stimpy3
12 november 2019, 22:17
Als er daadwerkelijk wat mis was, was de tent allang dichtgegaan. Dus wmb is het enige wat er mis is, dat mensen d'r seks hebben, voor geld, zonder dat ze getrouwd zijn. Dat mag natuurlijk niet van conservatiefpopulistischrechts nederland.

schoolmeester
13 november 2019, 11:03
Zie hierboven post 2.

Groet, schoolmeester.

de duisburg spesjalist
13 november 2019, 16:10
wat was er nu echt mis??
Dat ze daar niet mochte slapen?

nauw pp op de werk kamers daar mogen ze niet slapen ze sliepen in een garage en die garage staat niet op de naam van de uitbaatster .de familie smits weet waar ze mee bezig zijn de vader van d jongen is al jaren dood hij hield zondag altijd een rust dag en dan was de escap gesloten de jongens denken maar aan een ding geld . als een zzp 6 dagen in de week 12 uur maak is dat toch ook geen mensen handel

Piet Plezier
13 november 2019, 17:51
nauw pp op de werk kamers daar mogen ze niet slapen ze sliepen in een garage en die garage staat niet op de naam van de uitbaatster .de familie smits weet waar ze mee bezig zijn de vader van d jongen is al jaren dood hij hield zondag altijd een rust dag en dan was de escap gesloten de jongens denken maar aan een ding geld . als een zzp 6 dagen in de week 12 uur maak is dat toch ook geen mensen handel

klopt het zijn zelfstandigen, of ze 5 of 7 dagen werken dat moeten ze zelf weten.

deket
13 november 2019, 22:12
die moeten voor het raamverhuur al 220 euro betalen en dan nog 20 euro per nacht voor in een garage vol veldbedden,zonder licht en stromend water,komaan dat is toch niet meer ernstig,zelfs asielzoekers krijgen bij jullie veel meer comfort en betalen niets
zulke praktijken geven de hele sector,dus ook integere bordeelhouders een slechte reputatie
weg met dat crapuul!

de duisburg spesjalist
14 november 2019, 16:58
tja deket je kan er vinden wat je er van vind . de dames kiezen zelf waar ze willen werken die 220 euro kamer huur verdienen ze veelvoudig daar terug en daar hoeven ze geen 12 uur voor te werken de escap trek veel zakelijke klanten die een uurtje vrij hebben de escap lig mooi centraal aan de a18 waar moeten die zakelijke mannen naar toe golden day :hammer:

cootje
14 november 2019, 17:10
En dat klopt helemaal.

De ene groep de toppers komen er maar een paar dagen en werken gedeeltelijk op telefonische afspraak.
Zijn dan ook zeer goed bezet en verdienen zeer goed.
Kijk maar eens naar hun autopark.

De andere groep zit er alle dagen van vroeg tot laat en hebben moeite de kamerhuur bij elkaar te sprokkelen.

de duisburg spesjalist
14 november 2019, 19:15
En dat klopt helemaal.

De ene groep de toppers komen er maar een paar dagen en werken gedeeltelijk op telefonische afspraak.
Zijn dan ook zeer goed bezet en verdienen zeer goed.
Kijk maar eens naar hun autopark.

De andere groep zit er alle dagen van vroeg tot laat en hebben moeite de kamerhuur bij elkaar te sprokkelen.

dan moeten ze er gewoon weg blijven

deket
14 november 2019, 20:19
klopt niet helemaal DS, namelijk de dvps daar worden er geplaatst door pooiers,dus vrije wil?

de duisburg spesjalist
15 november 2019, 16:14
klopt niet helemaal DS, namelijk de dvps daar worden er geplaatst door pooiers,dus vrije wil?

ben jij er welles geweest deket :baeh: de dames die ik door heb bezoek hebben geen pooier daar ben ik van overtuigt en dat zijn er toch wel wat bijna allemaal van NL af kom op duitse susi na leyla yasmien martina denise romy jeneffer jade deze dames werkte er echt niet gedwongen .

schoolmeester
15 november 2019, 16:25
Enkele dames sliepen er in een ruimte zonder sanitaire voorzieningen.
Dames sliepen er illegaal.
Bij misstanden met bezoekers werd er duidelijk door de directie geadviseerd om niet de politie te bellen.
Want ze wilden geen slechte naam krijgen.

Groet, schoolmeester.

de duisburg spesjalist
15 november 2019, 16:36
Enkele dames sliepen er in een ruimte zonder sanitaire voorzieningen.
Dames sliepen er illegaal.
Bij misstanden met bezoekers werd er duidelijk door de directie geadviseerd om niet de politie te bellen.
Want ze wilden geen slechte naam krijgen.

Groet, schoolmeester.

dat klop allemaal schoolmeester van dat slapen weet je nog dat ze rechts van de escap van die stalen keeten hadden in het verleden daar werd ook geslapen

die mistanden met bezoekers daar hebben wijn gehoord maar niks van gezien . de escap is nog steeds open wegens te weinig materiaal om het te sluiten

schoolmeester
15 november 2019, 16:52
D.S., van mij hoeft de ESCAPE ook niet dicht, maar misstanden moet je wel aan de kaak kunnen stellen.
Er zijn dingen gebeurt daar die niet kloppen, maar ik ben wel zo eerlijk en onpartijdig om te zeggen dat de media de boel wel een beetje
aandikken.
Zo werd er kortgeleden in de krant die moord op die prostituee weer aangehaald.
Hier had de voormalige eigenaar niets mee te maken, was een Arnhemse vaste klant van deze dame, en is doorgedraaid omdat het meisje
niet met hem wilde trouwen en hij geen geld meer had om haar te bezoeken.
Ik ben hier in het verleden zelf ook een vaste bezoeker geweest, maar kom er niet meer omdat het bezoeken van saunaclubs in Duisland mij beter bevalt.

Groet, schoolmeester.

deket
15 november 2019, 18:36
@DS 1. Ze gaan je niet vertellen dat ze daar door een pooier geplaatst worden
2. Ik zou de Nederlandse dvps niet allemaal de kost geven die voor een pooier werken,dat zijn er meer dan je denkt
Je kent het loverboy fenomeen toch?

de duisburg spesjalist
15 november 2019, 19:08
delet ik ben er voor 100 % van overtuigd dat deze dames niet gedwongen werden ;) die ik bezocht
schoolmeester ik ken het verhaal van de moord op die prostituee ken jij die dames nog die ik noemde dat waren toppers

schoolmeester
15 november 2019, 19:54
D.S., ik ben in het verleden vaak bij Duitse Suzy en bij Jade op de kamer geweest, waren inderdaad toppers.
Bij Duitse Suzy kwam ik al toen ze nog in het spijkerkwartier werkte, ook in een pand van wijlen Smits.
Maar ik denk dat er tegenwoordig in de ESCAPE nog genoeg verdiend word, komen veel zakenmannen/getrouwde mannen voor een snelle
wip, hebben geen tijd en/of alibi om naar Duitsland te karren.

Groet, schoolmeester.

mentholbear
16 november 2019, 01:22
Ik ken die toko niet, en ook niet alle eisen en regels. Maar is het niet mogelijk om iets als een vrouwenhotel, zoals ze bij Heaven 7 of PSR hebben, daar neer te zetten? Het zal misschien niet makkelijk zijn met allerhande vergunningen/regels, maar daar moet toch wel iets op te vinden zijn?

schoolmeester
16 november 2019, 05:07
Het pand zit op een industrieterrein in Doetinchem en telt 41 kamers, een toiletruimte voor bezoekers, een beheerdersruimte en een
kantine voor de dames. Kamers zijn op begane grond en op eerste verdieping, je kunt naar de eerste verdieping d.m.v. twee grote
trappen. Er is een frisdrankautomaat voor de bezoekers/dames aanwezig.
Verder staat er een automaat waar de dames hun werkartikelen kunnen kopen. Condooms, glijmiddel etc.
Agelopen Woensdagmiddag ben ik er wezen kijken, waren slechts 8 kamers bezet.
Ja en een soort vrouwenhotel zal wel moeilijk worden om te realiseren, ik denk niet dat de gemeente Doetinchem hier op zit te wachten.
Het huidige prostitutiebeleid bij de Nederlandse gemeenten is dat ze liever geen uitbreiding hebben, en meestal is er alleen maar tegen-
werking.
De gemeente Doetinchem zal hier waarschijnlijk geen uitzondering op zijn.....

Groet, schoolmeester.

pcenter
16 november 2019, 14:31
met maar 8 van de 41 bezet, is de toko geen winstpakker, zal het op andere tijden beter zijn, maar of het een echte moneymaker is?

schoolmeester
16 november 2019, 16:01
Tot een paar jaar geleden toen ik hier nog wel eens kwam, was het hoogste aantal dames wat ik in die tijd heb gezien 15.

Groet, schoolmeester.

Siberische tijger
17 november 2019, 22:58
Sinds Jade daar weg is en Suzi nu toch echt een beetje vergane glorie begint te worden, kom ik er ook niet meer.
Ik heb nu het saunaclub-virus te pakken.

De genoemde 15 dames van schoolmeester kan ik bevestigen, meer heb ik er op een vrijdag of zaterdag niet gezien als ik De Escape bezocht.

Achterhooker
11 december 2019, 07:25
Sinds Jade daar weg is en Suzi nu toch echt een beetje vergane glorie begint te worden, kom ik er ook niet meer.
Ik heb nu het saunaclub-virus te pakken.

De genoemde 15 dames van schoolmeester kan ik bevestigen, meer heb ik er op een vrijdag of zaterdag niet gezien als ik De Escape bezocht.

Op een lege kamer na (welke vrouw zou die willen...) is Escape net zoals daarvoor; niets verandert. Zelfs vrouwen waarvan ik dacht dat die het betrof, zijn er ook nog.

schoolmeester
12 december 2019, 05:46
Er is niets verandert vind ik een beetje voorbarige uitspraak.
Na de uitzending van Alberto Stegeman is hier WEL het een en ander verandert.

Groet, schoolmeester.

Achterhooker
15 december 2019, 21:49
Er is niets verandert vind ik een beetje voorbarige uitspraak.
Na de uitzending van Alberto Stegeman is hier WEL het een en ander verandert.

Groet, schoolmeester.

Nou, afgezien van nu nog maar 1 toegangsdeur merk ik niets. Sommige vrouwen maken nog steeds hele lange dagen. Bij anderen kun je nog steeds winkelen.

schoolmeester
19 december 2019, 12:23
Dit eroscentrum ligt onder een vergrootglas na de uitzending van Alberto Stegeman.
En terecht, moeten ze zich maar aan de wet houden.

Groet, schoolmeester.